Nederland ontwaakt in uitzichtloze Mark-Mineur na weer een persconferentie zonder perspectief
Coronapremier heeft geen licht aan het einde van een tunnel zonder vluchtstrook
We bungelen onderaan alle vaccinlijstjes, dragen telefoons met waardeloze corona-apps terwijl onze data als goud wordt verhandeld via de GGD's en we mogen nog steeds helemaal niks. De eeuwige lockdown is weer met een maand verlengd, we worden bang geslagen met De Britse Variant (maar de superspreiders van het basisonderwijs gaan weer open) en die achterlijke avondklok wordt (nog) niet verlengd, maar ook niet opgeheven dus dan weet je genoeg. Media sommen de maatregelen op en noteren de tegengeluiden van teleurgestelde wanhopige en geknakte ondernemers, maar onze roze onderbuik hoort, proeft en ruikt aan alles dat coronapremier Rutte en #Hugodejongekanniks hun hele beleid niet op wetenschap, kennis, kunde of - man op wolk verhoede - afstemmen, maar met hun afdelingen Spin & Voorlichting. De routekaart verraadt alweer een nieuwe rekenmethode: de pandemie als zetelpeiling. OMT staat voor Opportunitische Media Tactiek.
Nu een maand streng doen, al je hoop vestigen op een klein cijferdipje in het dagelijkse luchtalarm van de RIVM-tombola, dan "Hoera, we mogen weer wat meer" roepen vlak voor 17 maart en aansluitend de boel gelijk weer tot 1 juno op slot terwijl je de burgers de schuld geeft van de nieuwe piek. Ja vergeef ons het cynisme, maar de Rutte Doctrine telt corona momenteel echt niet in IC-bedden, maar in zetels. En Dokter Diederik vindt het ook wel lekker: nóg langer op tv! Nergens wordt gevraagd waar De Burger actief kan helpen, anders dan thuiszitten, je handen stukwassen (niet doen!), zo'n stomme smoelbeschermer voorbinden als je naar buiten gaat - mits je wel braaf die totale achterlijke fopsymboliek van een avondklok eerbiedigt. Ja ja, rustig maar, dE pAnDeMiE is echt, maar het totale gebrek aan regie en de afwezigheid van bestuurlijke bandbreedte óók. We zijn schapen en geiten en overig kleinvee in een ark van gekmakend en deprimerend wanbestuur.
Reaguursels
InloggenDusssss wat gaat er nu gebeuren denken jullie? Let op: De scholen gaan weer open, en die infectiebroeinestjes van kinderen zorgen binnen een paar weken weer voor een fikse toename in het aantal positief getesten. Dit wordt uiteraard geheel geweten aan ie-ie-ie-ie-de-Britse-Variant. Terwijl het daar natuurlijk in werkelijkheid geen zak mee te maken heeft, maar dat mag niet deren. De lockdown wordt dan wederom met een maand verlengt. Ohja en de scholen blijven open. Sterker nog, het middelbaar onderwijs en voortgezet onderwijs volgt, en ondertussen gaat de lockdown langer en langer en langer duren. De avondklok gaat vervroegd worden naar 18:00. Behalve als je aan het werk moet, of van Schiphol komt, want die blijft ook gewoon open, uiteraard. Anders kunnen die 600 per week hier ook niet landen.
Onder de 65 zijn er exact 80 mensen meer overleden dan in 2020. Wie wil er nog een vaccin? Iemand? We hebben er meer dan 80 miljoen. In elk ledemaat één.
Duizenden Nederlanders lopen door coronacrisis rond met nog niet ontdekte kanker
www.ad.nl/binnenland/duizenden-nederl...
Hier - gezin met jonge kinderen - gaan de vlaggen uit in ieder geval.
Nel (67) overleed aan kanker: ‘Diagnose kwam te laat door corona’
Nel Barbiers (67) overleed in juni vorig jaar aan acute leukemie. Door de coronacrisis werd de diagnose te laat gesteld, vertelt haar dochter Marjolein van Weezep. ,,Anders had ze meer kans gehad om te overleven.’'
www.ad.nl/binnenland/nel-67-overleed-...
Het Duitse vaccinatiesucces heet in de pers nu ‘catastrofe’. Want de meer dan 400 vaccinatiestraten in het hele land staan, bij gebrek aan vaccins, grotendeels leeg.
www.trouw.nl/buitenland/van-vaccinati...
Ouderen zijn als eerste aan de beurt met vaccinatie ,maar worden tegelijkertijd geadviseerd om de IC maar niet op te komen,want te oud en te weinig overlevingskans .Degenen die de IC ''verstoppen '',de dikkerds , waar het hele beleid op wordt afgestemd ,zouden dan niet prioriteit moeten krijgen met vaccinatie ?
IC 's weer leeg en Rutte gooit alles weer open .Iedereen gelukkig ,en de besmettingscijfers onder de bevolking blijven gewoon hoog ,maar de IC's zijn leeg,want dikkerds gevaccineerd.
Rutte noemt beleid dan ''succes''.
Basisscholen gaan open maar kinderen zonder test moeten thuis blijven.
Dat wil zeggen, kinderen worden nu verplicht getest.
En bij winkels kan je bestellingen ophalen?
Kan ik niets mee.
Hoor zojuist op de radio dat de gemiddelde leeftijd van mensen op de IC 65 jaar is en dat meer dan 70 procent van de mensen op de IC mannen met overgewicht zijn. Men pleitte er dus voor om mannen ouder dan 50 jaar met een BMI boven de 25 voorrang te geven op vaccinatie. Kijk, dit is nog eens oplossingsgericht denken. Verder is het van de zotte dat heel een land moet bloeden voor oudere mannen met een dikke pens maar dat kan je niet zeggen zonder voor wappie uitgemaakt te worden.
Helemaal met je eens ,zie ook mijn reactie om 13.07.
Wat mij betreft komen deze aso - dikzakken (m.u.v. “schildklier gerelateerd”) die, nadat afgelopen maart duidelijk werd, dat zij een enorm risico vormden, het vertikt hebben tientallen kilo’s af te vallen, helemaal niet meer in aanmerking voor opname op een IC!
@reagierder | 03-02-21 | 17:04: Ach als er plek is prima toch. En verder gewoon triage, net zoals, nou ja, het oude normaal eigenlijk.
Door het lezen van de barcode van de boodschappen bij de detailhandel, dus inclusief juist de grootgrutters is stante pede bekend wat de magazijnvoorraad is minus breuk, diefstal en na betaling door de klant tot aan de boekhouding toe. Het distributiecentrum kan nu stappen ondernemen de winkels te bevoorraden. Deze logistieke kennis ligt voor het oprapen. Hugo, ga bv. eens praten met de familie Van Eerd of AH. Degene die zijn beperkingen kent is een wijs mens.
Nederland had in het groepje van 4 landen samen vaccins besteld maar wist niet hoe snel dit overgeheveld moest worden naar de EU, die dit immers veel beter zou kunnen. www.telegraaf.nl/nieuws/1203652738/br...
Een beetje onafhankelijke pers had dit zelf, net als de pers in Duitsland, Belgie, Oistenrijk etc, al weken lang geleden gebracht. Zelf.
Zonder Eppink daarvoor op te hoeven laten draven.
Wat is dat hier toch met journalisten en de EU? Begrijpen ze het niet? Kunnen ze geen Duits/Frans/Engels?
Misschien moeten alle mensen die nu op een testlokatie werken maar gaan inenten in plaats van testen.
We moeten allereerst stoppen met het symbolisch prikken van bejaarden en mensen met weinig contactmomenten en in plaats daarvan snoeihard inzetten op onze frontsoldaten; medisch- en zorgpersoneel en onderwijzers. Daarna hulpdiensten en horeca- en winkelpersoneel. Zijn we nog afhankelijk van de duur van de bescherming, de ontwikkeling van het virus en de landen om ons heen maar dat is altijd nog beter dan dit gepruts waar ze nu mee bezig zijn.
@Graaisnaaiert | 03-02-21 | 11:38:
Waarom moeten die groepen als eerste geprikt worden? Lopen die groepen soms meer risico ernstig ziek te worden en kostbare zorgcapaciteit op te souperen?
@HoogToontje | 03-02-21 | 12:26:
Nee, dat zijn dikke mannen van boven de 50. Bezetten voor 70 procent de IC. Een prik en daarna meteen beginnen met afvallen.
@HoogToontje | 03-02-21 | 12:26:
Omdat besmetting als een spoorwegennet is en als je de knooppunten beperkt en zelfs weghaalt is het wel heel lastig om als virus het hele traject af te leggen en hebben de dikke vreetzakken dus ook minder kans op uberhaupt covid op te lopen.
Is er een persco geweest?
Ik zie alleen herhalingen staan. Dacht dat het leed allang geleden was.
"(...), dan "Hoera, we mogen weer wat meer" roepen vlak voor 17 maart en aansluitend de boel gelijk weer tot 1 juno op slot terwijl je de burgers de schuld geeft van de nieuwe piek."
Dit is dus precies hetgeen dat ik maanden geleden al voorspelde. Ze houden ons tot op het laatste moment voor de verkiezingen in lockdown zodat Rutte er de goede sier mee kan maken wanneer hij hem laat versoepelen. Het verwende, luie stemvee zal hem vervolgens uit dankbaarheid een vierde termijn in stemmen waarna de ellende gewoon verder gaat.
Ik heb me al die tijd netjes aan alle regeltjes gehouden, maar kan u allen nu wel zeggen dat ik er meer dan schoon genoeg van heb. De waanzin houdt maar niet op. Men lapt het ene gat dicht met het andere. Ze hebben niet het flauwste benul waar ze mee bezig zijn. Alle goed raad wordt in de wind geslagen en men doet op de ingeslagen weg gewoon voort. De gehele economie ligt straks compleet op apegapen, net als eigenlijk alles.
Iedere keer wordt er weer een nieuwe variant aan de haren bijgesleept zodat we uiteindelijk tot in den treure blijven zitten in de huidige situatie. Men zal eens moeten gaan erkennen dat Covid een jaarlijks terugkerend dingetje gaat worden, net zoals de jaarlijkse griepgolf en dienovereenkomstig handelen. Mensen worden nu eenmaal ziek en gaan dood. Het is niet iedereen gegeven om 120 te worden. Van al dat opsluiten wordt ook geen mens beter. Straks is iedereen een zwak kasplantje omdat men nergens meer aan wordt blootgesteld. Nou, dát zal de Volksgezondheid vooruit helpen hoor... niet.
En als de nieuwe variant niet meer genoeg angst inboezemt komt er een nieuwe ziekte op de proppen. Nipah schijnt als opgelijnd te worden om als stand-in te fungeren van de Antarticaanse covid-variant.
Natuurlijk gaat alles niet open 17 maart. Kun je nu al becijferen. Ze durven het rotnieuws gewoon nog niet te brengen maar hopen het stukje bij beetje in hapklare porties te verpakken zodat wij hun beleid nog steeds slikken.
You will own nothing and be happy. Build back better etc. etc.
Je moet toch wat, bij gebrek aan een turkse minister..
@redthehaghue | 03-02-21 | 11:56: hear hear
Clubs moeten dicht blijven tot de besmettingsgevaar voorbij is en tegelijk mogen de prof voetballers door gaan, de Olympische spelen mag door gaan en het IOC eist vaccinatie van de deelnemers en nog meer belangrijke evenementen gaan door. Zo zie je dat geld boven alles staat.
Klaag, klaag, klaag.
Mensen moeten zoveel mogelijk binnenblijven. Wat denk je dan wat er met mensen gebeurt als voetbal en sport ook worden geschrapt? U zult het ongetwijfeld overleven, mij interesseert het ook geen reedt maar 75% van de mannen kijkt graag sport omdat ze dat nodig hebben als ontspanning. Pak ze dat af en het gaat fout. Keuzes maken, het minste van 2 kwaden, dat soort dingen.
Brood en spelen.
Ja, maar leven mensen dan echt alleen maar van persco naar persco?
Allereerst, de regering behartigt natuurlijk niet specifiek jouw of mijn belang, ze vertegenwoordigen het algemeen belang en wat daaronder wordt verstaan ligt aan de coalitie.
Probleem met deze regering is dat ze geen duidelijke keuzes durven te maken uit angst om afgestraft te worden in de peilingen en de verkiezingen van straks. Het is, met andere woorden, crisis en in deze crisis proberen ze nog steeds te polderen met hun knoppengedraai ( een toefje meer hier, een onsje minder daar ) in plaats van hoofdzaken en bijzaken te onderscheiden en duidelijke prioriteiten te leggen. En juist omdat er geen duidelijk en gericht beleid is kun je mensen ook niet duidelijk maken waar we over zeg 3, 6 en 9 maanden staan want visie en piketpaaltjes slaan is jezelf committeren en dus afrekenbaar maken. Dat doet Rutte nooit, daar is hij groot mee geworden.
Vergelijk het met reddingsboot op zee, je kunt dan 2 dingen doen, jezelf mee laten voeren, zorgen dat je niet omslaat en je ziet wel wanneer de stroming het bleift je ergens naar land te brengen of misschien wordt je wel door een passerend schip opgepikt? Of, je herinnert je college astronomie, zoekt de poolster/zuiderkruis en gaat van daaruit roeien in de richting waar jij land verwacht, ook al kan dat in het begin zinloos lijken. Nou,l Rutte is duidelijk van blijven drijven terwijl wij #Team Roeien nu keihard nodig hebben.
Maar goed, we hebben zelf toch ook hersenen en ogen? We weten allemaal de piketpaaltjes, de cijfers zijn openbaar en we kunnen allemaal tellen en rekenen. Dan weten we toch dat we er zeker tot aan september aan vast zitten? Ik roep het al maanden, 2021 is ook geen feest, brace yourself. Plan die vakantie maar niet, bekijk je relatie, bekijk je werk, bekijk je woning en hak die knoop door als je toch al zat te twijfelen. Beter dat je het nu uit vrije keuze doet dan dat Covid het straks voor jou doet. We weten namelijk niet hoe de mutaties zich gaan ontwikkelen, de vaccinatiestrategie zuigt apenballen, los van het feit dat er veel te weinig is en de prioriteiten niet deugen en we weten ook niet of het virus er opeens in oktober definitief tabak van heeft. Dus daar moet je ook niet op wachten.
We weten wat we weten, daar moeten we onze plannen op trekken. Zo ja, kom je er sterker uit. Zo nee, ben je afhankelijk van Hugo, kabinet en OMT en de rest van de EU en de wereld. Kies maar, ik weet het wel...
Heeft iemand de brief van Merkel, Macron, von der Leyen en Michel al gelezen? Is aan tal van kranten gestuurd. Corona, nieuwe wereld orde, veel geld naar ontwikkelingslanden etc. Oh, dit zijn woorden die zij zelf gebruiken
Fascinerend hoor, EU faalt, Merkel faalt etc, maar wel een multilaterale wereldorde willen en ontwikkelingslanden willen 'redden'.
Etwas stimmt nicht
Misschien dat een linkje hier interessant is voor de luie reaguurdertjes.
Los daarvan, de EU heeft haar prioriteiten niet op orde. Wij strooien met gratis geld zonder tegenprestatie, de Chinezen en Indiers rekoloniseren dat continent. Net zo gevaarlijk als gestoord dat wij dat laten gebeuren.
@Graaisnaaiert | 03-02-21 | 11:29: ik kan niet linken als Zwitsal. Zoek even naar Frankfurther Allgemeine, me punt faz punt net , mit Multilateraler Kooperation die Krisis uberwinden.
Er gaat een wereld voor je open. Hopelijk maakt Sputnik vaccin inkopen ook deel uit van hun megalomane plan, vrees anders.
@Bataafje | 03-02-21 | 11:39:
Ah, ik had even gemist dat u een potje armpjedrukken met Joris hebt verloren. Enfin, hier is het linkje:
www.faz.net/aktuell/politik/ausland/a...
@Graaisnaaiert | 03-02-21 | 11:29|
Mensen zouden voor de gein op YT de docu "Empire of Dust" eens moeten bekijken. Dan zou men zien hoe de Chinezen op dit moment het Afrikaanse continent volledig leeg trekken qua grondstoffen. En aan Policor doet men in China al helemaal niet.
@Sjefke7807 | 03-02-21 | 12:53:
Dat is mij allang bekend en des te schrijnender is het dat de EU daar bakken met gratis geld sans verplichting of tegenprestatie ter beschikking stelt. We hebben niet eens een China-doctrine. Sterker nog, ze zitten al in de havens van Griekenland; straks zijn wij en Hamburg volledig overbodig. Echt Sjef, we worden geregeerd door kortzichtige sukkels met een strategisch en tactisch inzicht van 0 komma 0.
Mocht Hugo nog eens een andere vrouw zoeken ,we hebben een match.Zelfde werkinstelling
''
Om de afloop van dit verhaal maar meteen te verklappen: de kans dat Ursula von der Leyen aftreedt als voorzitter van de Europese Commissie is nagenoeg nul. Groter is de kans dat zij gedoemd is voorlopig als ‘aangeschoten wild’ door Brussel te fladderen, om die Nederlandse politieke uitdrukking maar van stal te halen.
De 62-jarige Duitse christendemocrate maakt de zwaarste weken in haar politieke carrière door nu ze van alle kanten onder vuur ligt. In een snoeihard artikel haalde het Duitse weekblad Der Spiegel vorige week de ene na de andere oude koe uit de sloot, over haar drie Duitse ministerschappen waarbij ze alleen maar puinhopen zou hebben achtergelaten voor haar opvolgers. Von der Leyens huidige optreden mag daarom geen verbazing wekken, aldus Der Spiegel.''
www.trouw.nl/buitenland/von-der-leyen...
Von der Leyen is de zoveelste faal polticus die weggepromoveerd werd naar de EU.
Vind je Duitse media ook niet heerlijk? Scherp, kritisch en goed geschreven.
Dat mens is toch ook een puppet. Net zo'n type als die voormalige actreutel die nu als nieuwslezeres in Noord-Korea fungeert.
Fascistische trekjes hoezo?
Coronapatiënten mogelijk gedwongen in isolatie, met andere woorden quarantainekamp.
Coronapatiënten die een gevaar vormen voor hun omgeving kunnen gedwongen worden geïsoleerd. De voorzitter van een veiligheidsregio kan daartoe besluiten als iemand niet vrijwillig meewerkt aan isolatie.
www.telegraaf.nl/nieuws/609956057/cor...
Meer asociaal als je besmet bent en je gaat toch je quarantainehok uit. Dan maar loden bal aan de enkel.
@Lorejas | 03-02-21 | 11:15: Hellend vlak, wie gaat bepalen wie een gevaar is? Juist u bent lastig, u denkt anders ... ga jij maar even verplicht op corona vakantie
In China en Vietnam werden toen de corona-crisis begon complete dorpen van de buitenwereld afgesloten. In Vietnam werd ALLE personentranspirt veertien dagen lang stilgelegd.
@theo-is-dood | 03-02-21 | 13:21|
Iets dat hier vorig jaar januari door zowel Wilders als Baudet al geopperd werd. Er werd wat over 'racisme!' geschreeuwd door de andere politieke partijen en de vliegtuigen bleven gewoon komen uit de besmette gebieden. Net als de wekelijkse aanwas van asieliërs.
Eigenlijk zou iedere burger verplicht moeten worden de geenstijl blogs over corona te lezen.
In achterlijkheid en achterstand rusten wij, amen.
Dat wordt weer een haasige avondwandeling;
''Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) is voorstander van het verlengen van de avondklok na 10 februari. Volgens hem is dat "heel verstandig" vanwege de stijging van het aantal coronabesmettingen met de Britse variant.''
www.welingelichtekringen.nl/samenlevi...
haastige
In dezelfde alinea ageren tegen een lockdown èn het openen van basisscholen. Dat is knappe acrobatiek. En dan basisscholen ook nog eens oormerken als superspreaders zonder enige (serieuze) bron.
Hugo geneest nu ook kanker:
'' Voor het eerst in dertig jaar hebben
artsen minder kanker vastgesteld in
Nederland.In 2020 kregen 115.000 mensen
de diagnose en dat zijn er 4.000 minder
dan het jaar daarvoor.
Volgens het Integraal Kankercentrum
Nederland komt de daling vooral doordat
bevolkingsonderzoeken naar kanker in de
eerste coronagolf tijdelijk stopgezet
werden.Ook gingen minder mensen naar de
huisarts en werd er minder doorverwezen
naar specialisten. ''
teletekst-data.nos.nl/webplus?p=111
Wellicht soortgelijke gevallen als Tara Singh Varma?
De zorg wordt onbetaalbaar:
“ De zorguitgaven groeien zo hard dat we in 2040 zonder verdere maatregelen twee keer zoveel kwijt zijn aan zorg als in 2015. Dat is een verdubbeling, waarmee de zorgkosten over 20 jaar op 174 miljard euro uitkomen.“
Link: www.businessinsider.nl/zorg-uitgaven-...
Ik lees aan de rechterkant dat er vorig jaar 4000 minder kankergevallen vastgesteld zijn. Ik ben benieuwd als we de oversterfte gaan ontleden wat er werkelijk overblijft.
Plus wat er soms meer dan een jaar ergens in de wacht is gezet. Is mij overkomen. Na 14 maanden hadden ze weer tijd.
Straks naar het ziekenhuis voor een nieuw behandelplan.... Lees uitstel van executie.
@toetssteen | 03-02-21 | 10:36: En het buitenland? Was er behandeling mogelijk in Duitsland, Zwitserland of België? Dat is toch mogelijk?
@toetssteen | 03-02-21 | 10:36:
Ow, niet best. Sterkte!
@toetssteen | 03-02-21 | 10:36: idd. 4000 minder ,betekent ook x4000 met een latere diagnose ( dus verhoogde overlijdenskans),... dit speelt ook bij hart en vaat ziekten... dus het zou best wel eens kunnen dat het aantal doden hierdoor in de buurt komt van de covid doden op termijn. Daarnaast is de zg restlevensduur ( lekker techbisc begrip) van een geredde covid patient gemiddeld lager dan van een hart en vaatziekten of covid patient... dus ik denk dat we daar eens aan zoden moeten rekenen... het zou dan best wel eens kunnen dat we dus de verkeerde keuzes hebben gemaakt... ( evt kunnen we ook eens kijken of er een toename van zelfmoorden waren...
Dat is simpel te verklaren. Je kan sinds maart 2020 niet meer overlijden aan iets anders dan keroona. Geen discussie mogelijk.
@theo-is-dood | 03-02-21 | 10:45:
Ik had net ( na tich operaties en chemo) een bestraling gehad. Het was ff afwachten. Dat duurde tot een verontruste huisarts belde en meteen daarna de oncoloog belde. Ow, tja, er moest weer een scan gemaakt worden en dan gingen ze verder kijken.
Ik ben geen arts, dus wist ik veel!
@Professor Superhirn | 03-02-21 | 10:45:
Dank u. Ik ga mijn best doen.
Het RIVM heeft de nieuwe formule ontdekt. Verzint zijn eigen modellen in de richting waarheen ze sturen willen. Is de werkelijkheid ongunstiger dan heeft het volk zich niet aan de maatregelen gehouden. Is de werkelijkheid gunstiger, dan is dat dankzij de maatregelen. Gelukkig lees ik site van Maurice, die ziet ons nog als niet achterlijk en geeft complete en eerlijke informatie.
Welkom in de wereld van het "wetenschappelijk gehalte" van de medische wereld, waar publiceren in "coole blaadjes" belangrijker is voor je naam en instituut dan de relevantie voor de wereld.
Je moet een crisis niet door een commissie van wetenschappers laten managen. Ze hebben geen benul van risico-management. Politici ook niet.
Dus er moet een laag tussen die informatie inwint en toetst (wetenschappers op de pijnbank), scenario's formuleert en strategiën evalueert. Waarom snappen we dit wel als het over waterveiligheid gaat maar niet als het over infectieziekten gaat? Bij een dreigende overstroming gaan we toch ook niet af op de adviezen van een comité van turbulentie-onderzoekers?
spijker/kop!
Wie CDA stemt loopt het risico straks Hugo de Jonge terug in het kabinet te krijgen. Dat gaat Wopke regelen let maar op.
Het CDA, of Clown Hugo zelf, blijkt in elk geval een vooruitziende blik gehad te hebben met de aanstelling van een andere lijsttrekker. Met Hugo op één waren ze als een pudding in elkaar gezakt. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Hier een toepasselijk muziekje van
van Rossum voor van Rossem.
soundcloud.com/vanrossum/van-rossum-e...
Wat mis ik de fofofucks, Deze is brilliant
Mooi om te lezen in de comments dat het proces van ontwaken uit deze wereldwijde en landelijke constipatietheorie inmiddels ook op G.S in volle gang is.
De liegende lummel ziet geen momenteel helemaal geen uitweg meer en door zijn paniek blijft hij maar met telkens wisselende maatregelen strooien omdat dat van hem verwacht wordt. Nou Rutte , hou maar een referendum over het wel of niet stoppen met alle maatregelen ,of vraag middels dit referendum welke maatregelen men wel acceptabel vindt . Met alle varianten die er nog aan zitten komen gaat hier nooit een einde aan komen.
Uitkomst van die referendum zal dan middels een inlegvelletje aangepast worden.. business as usual.
Die referendum = dat referendum.. goeiste nederlandsch haha
Er wordt - nog steeds- nauwelijks getest. Er wordt vrijwel geen bron- en contactonderzoek gepleegd. Er worden nog geen tienduizend mensen per dag geprikt.
-
Ons leven wordt bepaald door lieden die geen benúl hebben van hoe geld verdiend moet worden - maar die wél iedere 21e van iedere maand braaf namens u en mij hun salaris krijgen bijgeschreven. Deze jammerlijke onkundelaren krijgen macht en invloed toebedeeld zonder dat ze ook maar een moment getoond hebben dat ze over een daadwerkelijke visie, een strategie, een werkzaam plan beschikken.
-
Het is net als met groene stroom: we klooien gewoon maar wat aan, paneeltje hier/ molentje daar, we weten al bij voorbaat dat het niet of nauwelijks iets uitmaakt, we offeren het complete landschap er aan op, maar wij gaan er gewoon mee door.
-
En straks krijgt deze genus fantasticus, die nog niet door z'n proeftijd bij een sociale werkplaats zou komen, van ons allemaal weer een mandaat om nog vier jaar schade aan te richten.
-
Een volk van masochisten, dát zijn wij.
Over die testen ; ik ben drie maal getest in een tijdsbestek van 2 maanden en alle tests waren negatief . Kom bij de longarts die een bloedonderzoek doet en en blijkt toch postief .
2 weken geleden mij laten testen in de Martinihal te Groningen. Tig teststraten voor automobilisten, fietsers en voetgangers. Ik was de enige.
En daarom moet er nu een motie van wantrouwen tegen Hugo komen, ook al is hij demissionair. Je verkleint zijn kansen voor een volgend kabinet daarmee tot bijna nul. Beetje zoals de impeachment van Trump na zijn vertrek.
Nou, dit was toch de bedoeling? Alle nationale regeringen en journalisten uitschakelen, middels kamikaze, sepukku technieken, zonder dat ze het doorhebben (gelukt!), degenen die gaan regeren onzichtbaar houden (gelukt!), domheid propageren (gelukt!), Prins Sjwabber komt met carnaval een megazoom vergadering houden met de wereld om te zeggen dat het gelukt is, ze greet riezet!
Geweldig toch dit wereldwijde circus waar wetenschappers de clowns zijn, regeringsleiders de directeuren, politie de dompteuren, en wij het publiek die oooohhh, aaahhh roepen (uiteraard wel betalen he!). Circus Boltini is er niks bij vergeleken. O ja, tijdens de circusacts werden geen dieren verwond dan wel gedood.
testen heeft nul zin op dit moment. is simpelweg geldverspilling. je test alleen als het mogelijk is iets met die resultaten te doen; maw test-isolate-trace (backtracing and forward tracing)-test contacts -- om zo verder verspreiding tegen te gaan. dat was in maart 2020 een optie (als een dergelijk systeem zou hebben bestaan in NL) maar nu dus absoluut geen toegevoegde waarde, muv de statistiekjes. nu is het een zaak van: 1. opschroeven capaciteit IC; 2. voorzorgsmaatregelen nemen (mondkapjes, afstand houden etc.); 3. juiste vaccins kiezen (J&J, sputnik) en die zo snel mogelijk bij de mensen te brengen. Het zou goed zijn als er eens vragen zouden komen hoe het komt dat NL zoveel geld over de balk smijt ivm nutteloze testen, en ook hoe bv miljoenen is uitgegeven vorig jaar aan een medicijn waarvoor geen bewijs was dat het zou werken -- degene die die beslissing heeft genomen, zou uiteraard zsm op straat moeten worden gezet.
@Acidstain | 03-02-21 | 10:01: Jullie hebben echte straten? In Rotterdam moet je parkeren, in een lange rij staan vol hoestende mensen, en dan naar een hokje met een dame met wattenstaafje. Voelde me er niet zo prettig, ondanks dat het vanwege de feestdagen bijna leeg was.
@Muxje | 03-02-21 | 10:06:
Als je al niet had, had je het zeker na het bezoek.
Maar dan geef je je gegevens af aan criminelen en dan weet je dat je positief bent. En dan? Totaal nutteloos dat testen. Leuk voor de statistieken en als argument om het land verder op slot te zetten. Maar je hebt er geen flikker aan.
@Koning BongoBongo | 03-02-21 | 09:58: interessant, dat bij de longarts was later, dus op antistoffen?
@kapoerewiet | 03-02-21 | 10:58: Ja klopt.
Zowel de farmaceuten en de EMA stellen dat de vervolgprik drie weken na de eerste dient te worden gezet. De EMA werd vlak voor de Brexit met veel vreugde binnengehaald en wordt nu op beschamende wijze ge-bypassed door "De Gezondheidsraad", die er doodleuk 6 weken van maakt. Heeft de Nederlandse bevolking nog iets in te brengen over het door haarzelf betaalde vaccin en de toediening daarvan. Kan zij bij Mark en Hugo juridisch verhaal halen nu zij de aanbeveling van farmaceut en EMA in de wind slaan. Kunnen zij zich hiervoor verantwoorden? Adviesorganen en beleid makende roeptoeters te over, maar die ene kapitein op het schip ontbreekt. Nederland is van het padje af!
Sterker; normaal gaat elk medicijn op de EU markt langs de EMA en, indien goedgekeurd kan het de EU markt op. Over Sputnik zei Hugo dat eerst de EC bepaald of we het nodig vinden, en dat dan na een positief advies van de EA de EC bepaald of we het gaan gebruiken. Politiek boven mensenlevens dus. Want begrijp me goed. Ik zie genoeg politieke redenen waarom het niet zo fijn is ons te moeten verlaten op RU. Maar kom op zeg. De EC pipo's die even gaan bepalen dat een prima medicijn niet mag, om redenen anders dan wetenschap? Dat kan echt niet.
Het gaat meer en meer over politiek.
De EMA is al eens op de vingers getikt dat ze belangen van fabrikanten belangrijker vind dan de belangen van mensen. Soort van formeel afvink circus. Of ze nu de juiste mentaliteit hebben ontwikkeld, dat heet "integer, eerlijk en wetenchappelijk handelen", denk het niet (dit is een mening).
@DeJemelscheet | 03-02-21 | 09:53: Sputnik op de Europese markt zetten is ook politiek. Keuren is politiek. Navalny behandelen is politiek. Ventilatoren brengen naar Italie is politiek. Steunpakketten is poltiek. Het gevecht met de UK is politiek. Navalny opsluiten is politiek. En er wat van zeggen is politiek. Turkije is politiek. En de avondklok is politiek. Proost is politiek. En neuken is politiek.
6 weken is nergens onderzocht voorzover ik weet. Dus waar baseert EMA zich op?
@Simon_GS | 03-02-21 | 10:47: ... ik bedoel de gezondheidsraad.
De politie is je beste vriend.. of zoiets.
Slogan uit de jaren 80.
Als de politie stopt met handhaven hebben we het hele probleem vreedzaam opgelost.
De popo heeft er dan gelijk heel veel vrienden bij!!
Beetje zoals Oostenrijk, popo die mee demonstreert.
Onze popo denkt niet na, en is er niet voor de bevolking. Befehl ist befehl.
In de jaren 80 was dat ook zo. Ik ken de hoofdagent uit mijn dorp; zijn dochter zat bij mij in de klas. Zijn gezin zat naast de onze in de kerkbank. Op de jaarlijkse rommelmarkt kocht hij wat prullen van de meeste kinderen of bleef in ieder geval even staan praten. Het politiebureau, bemand door een man of 7 in een gemeente van amper 10000 mensen stond bij ons om de hoe. De agenten woonden in de gemeente.
Nu? Je hebt geen idee wie die rakker is. En hij kent jou niet. Er is nul wederzijds begrip.
@DeJemelscheet | 03-02-21 | 09:57: In Antwerpen had ik de wijkagent. Dat werkte fantastisch. Ik heb Marc zijn nummer nog in de telefoon staan. Politie moet geworteld zijn, dat is ook beter voor het draagvlak. Niet een anonieme Romeo die je voor je bek slaat.
@DeJemelscheet | 03-02-21 | 09:57:
-
En als je hem nodig hebt, is hij op cursus, gaat op cursus, is net terug van cursus ... hij is in iedere geval NOOIT bereikbaar en hij belt ook niet terug.
Die Klaver.... ik vind het geen teken van falen.... je moet hulp vragen en dat straalt kracht uit.... Geen falen? Na een jaar?? Nee wat is het dan???
Als een voetbalteam constant faalt, verliezen ze toch echt. En dat is in verhouding tot dit niet zo erg. Gaan ze dan hulp halen en staan ze opeens bovenaan de eredivisie?
Gottegottegot.... wat zijn die gasten toch verschrikkelijk.
Verkiezingstijd
en de age of the millenials.
Misschien zullen we achteraf blij zijn dat het vaccineren hier zo traag gaat
Weet wel zeker.
Mijn gedachte is net zo, vooral met de E484K mutatie in aantocht.
onderaan de lijst staan is ook maar relatief. Voor je het weet is het onderaan het nieuwe bovenaan.
Rutte is inmiddels de risee van Europa geworden.
Het wapperende vingertje richting Polen en Hongarije steekt inmiddels in eigen oog.
En dan die belachelijk 'intelligente lockdown', alsof de rest van de wereld achterlijk was.
Het blijkt ook nog eens dat we nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan qua organisatie bij een landelijke vaccinatie.
De enigste die daarvan profiteert is de crimineel die onbelemmerd kan winkelen in de BSN nummers en zo middels fraude Euro's gaat harken.
De slachtoffers zijn naar goed Hollands gebruik dan de daders die na 10 loketten, een paarse krokodil en kastje-muur kaalgeplukt worden door de belastingdienst vanwege fraude.
Deze Rutte cs kliek is een toonbeeld van zelfoverschatting en narcisme en een regelrechte ramp.
*enige
Tig dubbele lagen narcistische bestuurders met een vet salaris. Capabel? Verantwoordelijkheid nemen?
Gezien de peilingen, houden we als Nederlanders er wel van, onbegrijpelijk.
@Acidstain | 03-02-21 | 09:47: dit
Ongeacht de (zwaarte van de) maatregelen, ongeacht de variant, er komt rond maart weer een piek in de positieve testen.
De regering zit wel in een bijzondere situatie. Ze zijn al afgetreden. Wat kan de Tweede Kamer nog tegen hen ondernemen, behalve ze streng toespreken? De Kamerleden in het filmpje stellen terecht dat Rutte verantwoordelijk is voor het geklungel, maar je kunt hem niet nog eens wegsturen.
Ons volk zou op 17 maart wel iets kunnen doen, maar de peilingen wijzen er niet op dat ze dat van plan zijn. Rutte is populairder dan ooit. Wat een land, wat een volk.
Ik ga het met niemand meer hebben over de politiek en ook niet meer over Marco Borsato.
goh was al vergeten dat de regering gevallen was. Maakt het iets verschil? En inderdaad. Wat een volk.
@Ir. Wilhelmus | 03-02-21 | 09:52: Wanneer een regering aftreedt blijven ze gewoon regeren maar komen er vervroegde verkiezingen. Dat is al sinds mensenheugenis zo. Kennelijk bent u verrast door het feit dat we nog steeds geregeerd worden. Mag ik vragen hoe oud u bent?
Het is nog wel steeds mogelijk dat de Kamer een demissionaire minister of staatssecretaris alsnog naar huis stuurt. Van den Braak: “Dat gebeurde in 1994 met demissionair minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van justitie, die zelfs na de verkiezingen nog een motie van afkeuring aan zijn broek kreeg en aftrad.” Het ging toen om de omstreden opsporingsmethode die uitmondde in de IRT-affaire. Samen met Hirsch Ballin trad daarop ook de minister van binnenlandse zaken, Ed van Thijn (PvdA) af. Nu Rutte graag!
Pas op; je kunt bewindslieden wel degelijk persoonlijk naar huis sturen, zoals 1eafslagrechts ook al aangeeft, zie ik. Maar de bagger blijft dan en die is ook niet binnen een dag of een week wel opgeruimd. Of een maand. Kost toch ook gauw drie maanden om dit recht te zetten. Dan is het mei, juni. Tegen die tijd maakt het weer hopelijk al weer veel goed. Wel typisch dat net vandaag de besmettingscijfers weer hoger zijn.
Klaver neemt het woord tellen niet in zijn mond. Maar ja dat kan ie zelf ook niet.
Die had een deja-vu
Die arme Hugo de Jonge, wiens enige opdracht is het uit de vuurlinie houden van Mark Rutte. Hij doet het met verve, dàt wel.
Hugo wordt straks burgemeester van jouw woonplaats.
@Acidstain | 03-02-21 | 09:44: Ja, die deal heeft Hugo al gemaakt met Mark. Hugo is bliksemafleider en zal hiervoor beloond worden.
@Acidstain | 03-02-21 | 09:44: En dan mag-ie op z'n nieuwe schoenen weer een lint doorknippen van een nieuw AZC, gevestigd in een voormalig winkelcentrum of een bouwmarkt, want die zijn dan toch allemaal failliet.
@FrankVeer | 03-02-21 | 09:48: bouwmarkten zal meevallen, gok eerder op discotheken etc. maar dat zou mooi zijn, dan hebben ze in de binnenstede nvan de grote stad ook eens wat meer overlast van dit soort dingen.
Hugo is inderdaad in dat opzicht een ster. Dus: kun je je gedragen als Hugo, ben je geknipt voor de functie Minister van (hoe heet dat nu tegenwoordig) Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
@nobodiesunmighty | 03-02-21 | 10:12:
Hugo..... Minister van Welzijn ......
@Godderwrake | 03-02-21 | 10:17: hahahaha... ja, die Hugo mag er Wel zijn ja....
Eerste zoethoudertje: Dat virus zit in China, dat komt nooit in Nederland. Weet je wel hoever weg dat is, China?
Tweede zoethoudertje: Oke virus is in Nederland maar dat geeft niets want wij hebben betere medici.
Derde zoethoudertje: Ga gerust op vakantie want in vliegtuigen vind geen besmetting plaats.
Vierde zoethoudertje: Neem geen mondkapje want de nl. bevolking is te dom om ze te gebruiken (van Dissel) en ze helpen niets.
Vijfde zoethoudertje: Iedereen een mondkapje op straffe van fikse boetes.
Zesde zoethoudertje: Als er eenmaal genoeg mensen besmet zijn treed er volksimmuniteit op.
Zevende zoethoudertje: Als we eenmaal vaccins hebben zijn we al bijna uit de crisis.
Achtste: Ja we hebben nu wel vaccins, maar de verkeerde injectiespuiten.
Negende zoethoudertje: Drie weken later vaccineren maakt niets uit. Het komt allemaal niet zo nauw.
Tiende zoethoudertje: Iedereen moet zo snel mogelijk gevaccineerd worden, maar ja we hebben geen vaccins genoeg.
Elfde zoethoudertje: We halen 6 i.p.v. 5 injecties uit een flesje dus binnenkort kan iedereen op Carnaval.
Twaalfde zoethoudertje: Als u in Maart op mijn partij stemt id die corona crisis zo voorbij ................
Twelve-stepping gaat nog eens heel groot worden deze crisisperiode.
Precies dit. Voor wat betreft het elfde zoethoudertje hoorde ik een tijdje terug dat naast de 6 injecties uit één flesje er nog een 7e wordt gegeven door de restjes van de vorige 6 bij elkaar te gooien, waarbij het dan wel de vraag was of de samenstelling nog overeen kwam met een gewone dosis uit één flesje.
“De overheid is je beste vriend”.
Je ziet maar weer dat een gezond wantrouwen jegens overheid en EU op zijn plaats zijn. Laten we even over de affaire Poch en de toeslagenaffaire heen stappen. We hebben een blunderende overheid die het vaccinatiewerk heeft genationaliseerd en vervolgens heeft uitbesteed aan Brussel. Van de hoogste top in Brussel tot het kleinste priklokaal in Schubbekutteveen gaat het mis, van inkoop tot uitgifte. Hierdoor zijn er onnodige sterfgevallen en duren de beknellende maatregelen onnodig lang.
U staat buiten spel. U kunt alleen lijdzaam toekijken.
Mijn stelling: Als het vaccineren was geprivatiseerd, dan was bijna iedereen inmiddels geprikt. De farmaceuten willen poen verdienen, u wil een prik, en de markt weet vraag en aanbod te koppelen.
De overheid is je grootste vijand. Dat is wat mijn ouders me meegegeven hebben en ik heb ze de eerste jaren van mijn volwassen leven schaapachtig aan staan kijken met een blik van: stelletje relnichten... Maar ik weet ondertussen wel beter. De overheid is je grootste vijand!
Vertaal dat eens in het Duits:
Die Regierung ist Ihr bester Freund!
Klinkt best wel.... naar... wat zal ik zeggen... soepel zwart leer...
@azubneritan | 03-02-21 | 09:46:
U had leuke ouders. Of ze gelijk hadden durf ik niet te zeggen. Mijn uitgangspunt was om zo min mogelijk van ze afhankelijk te zijn, maar die AOW is zo gek nog niet.
Ik ben voor een vreedzame volksopstand. Massaal de boel gewoon weer opengooien. Degenen die niet bang zijn komen wel, de bange wezels blijven sowieso weg.
Ik ben niet bang, maar ga eigenlijk nooit winkelen. Wat nu?
@Jiet Panssen | 03-02-21 | 09:42: Geen idee. Dat moet jij weten.
Brillante y brilliante.
Mark Rutte, el primer ministro holandés.
Het engine dat het nog erger kan maken is als straks zou blijken dat al die vrijwillige tests een uitstekende gelegenheid waren om ook meteen maar even DNA profielen van zo'n beetje de gehele bevolking te verzamelen...
(Ik zeg niet dat het zo is, hè. Ook hier moet je ondertussen oppassen met wat je zegt. Maar als ík een corrupte VVD minjus was, dan had ik dat zeker proberen te organiseren.)
Daar denk ik al over sinds de eerste tests afgenomen werden. Ik ga er niet vanuit, maar zou er ook niet van schrikken als ze het wel gedaan hebben.
Ik heb nog geen enkele test laten doen. Ze kunnen de tyfus krijgen.
Geen denken aan dat ik mij vrijwillig laat testen. #Vertrouw nooit de overheid.
@Lupuslupus | 03-02-21 | 09:51: Een overheid bestaat helaas uit mensen. En mensen zijn inderdaad vaak tot bijna altijd onbetrouwbaar als er geld en/of macht op het spel staat.
UMCG aangewezen als ziekenhuis voor gedwongen opname coronapatiënten
zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt... Enge ontwikkelingen ....... het gaat maar door ........
Nu nog interneringskampen. Met douches uiteraard.Wordt gezellig.
Voor die nog geen 2% van de bevolking die last heeft van dit virus? Beetje veel moeite.
Niet in Amersfoort, midden-Nederland, nee, we slepen ze uit Limburg/Zeeland wel naar Groningen. Opnieuw faal van de Jonge/Rutte.
Zo, dus die worden gedwongen opgevangen bij mij in het dorp! Samen met de asielzoekers in hetzelfde complex. Interessant.
Pas op, de Corona app kan jou registreren als persoon met mogelijk Corona. Het regime Rutte heeft nu het recht om u zonder bewijs gevangen te zetten.
70 jaar socialistische hersenspoeling op school en in de media heeft tot gevolg dat het complete volk in de almacht en alwetendheid van de staat (ambtenaren & politici) gelooft en altijd naar de staat-is-je-moeder opziet om alle bestaande en verzonnen problemen op te lossen. Dat terwijl er niet 1 zaak in de hele geschiedenis te noemen is waar de staat aan heeft gezeten die geslaagd is. Staat = 100% mislukking, kijk eens naar premier Rutte en minister De Jonge, de niksigheid straalt er vanaf en na 1 jaar van staatsmaatregelen is er nog niet 1 virus tegengehouden, ten koste van miljarden €€ schade. En toch vinden we dit allemaal geweldig en gaan we straks massaal weer op Rutte stemmen want hij kan zo goed toespraken voorlezen op tv.
Ik roep niet graag op tot ongehoorzaamheid. Maar dit kabinet maakt er 1 grote bende van. Dit werkt niet. We moeten ons eigen plan trekken. En volgens mij is dat plan: "Kwetsbaren blijf thuis". De rest doet wat ie wil. Alvast sorry voor een mogelijke piek op de IC maar dat is maar van korte duur. Vooral met deze extra besmettelijke variant zijn we snel allemaal aan de beurt geweest en is er niks meer aan de hand. Dus ik zeg: open die winkels, open de clubs, open het leven!!
Bedankt deministerpresident ik ben voor!
Het debat in de tweede kamer gaat vandaag over de data lekken bij de GGD, maar ik hoop dat ook de vraag gesteld gaat worden of het Russische vaccin al is besteld en of dat ook buiten de EU om kan zoals Hongarije doet.
Rutte had kunnen inzetten op vaccinatie. Hij had er extra geld voor kunnen inzetten. Hij koos ervoor 24 miljard euro belastinggeld over te maken naar Italië, zelf geen vaccins in te kopen en alles aan de incompetente EU over te laten.
Rutte zit niet op de juiste plaats. Rutte, verdwijn! Neem je lege huls VVD mee.
@Casey--Neistat | 03-02-21 | 09:25: nee ze maken mij verlicht despoot voor de periode van 4 jaar. Make the Netherlands safe, healty, strong and Great again!
@Casey--Neistat | 03-02-21 | 09:25: Nou, waarom niet...
Ik ga het overnemen, EU lidmaatschap naar Deens model, geen geld meer naar zuid Europa, Russische vaccins. Ook repatriëring vluchtelingen tot 10 jaar terug plus stoppen asielzoekers.
Ik zou wel op hem stemmen
@Casey--Neistat | 03-02-21 | 09:25: ondertussen zou zelfs iemand in coma het beter doen dan die idioot!
Waarom wil iedereen zonodig perspectief? Er zijn miljarden mensen op de wereld die geen enkel perspectief ooit in hun leven zullen kennen. Stelletje verwende huiledrammers. Leef maar eens een tijdje bij de dag omdat het niet anders kan. Daar krijg je heel andere inzichten van.
Oh Grote Lebtob, verlicht ons met Uw oneindige wijsheid! Door niet 'bij de dag' te leven hebben wij een eerlijke, welvarende en gezonde samenleving kunnen opbouwen. Uw tegeltjeswijsheden zijn volstrekt overbodig.
@JJMS | 03-02-21 | 09:27: Schrijf dan nou verdomme op z'n minst mijn naam goed! Ik sta open voor elke mening.
@Leptob | 03-02-21 | 09:29:
Sorry Leptob. Wat ik wil zeggen: het is lastig bij de dag leven als je niet weet of je morgen nog een inkomen hebt. Verwende yogakutjes die teren op de zak van hun mannetje, die denken dat bij de dag leven ook maar iets significants oplevert.
Ben je pater in het klooster? Die ontzeggen zich ook van alles en gaan vervolgens dingen doen die helemaal niet door de beugel kunnen.
Er zijn ook een hele rits mensen die schatrijk zijn .als je zo leeft krijg je ook andere inzichten. Hehehehe..
Sterk staaltje omdenken meneer Leptob, maar ik betwist dat "miljarden mensen op de wereld geen enkel perspectief ooit zullen kennen". U vergeet de factor "referentiekader". Een Ghanees die van een strooien hutje naar een stenen hut kan verhuizen en in plaats van geen kinderen, nu 1 van de 7(de slimste) naar school kan sturen, ervaart perspectief. Een kind dat op een vuilnisbelt leeft en werkt, ervaart het als perspectief als de lokale corporatie een grote opruimactie heeft gehouden en er zeker vierhonderd potloden te vinden zijn tussen de andere vuilresten. Perspectief is relatief en wij "verwende huiledrammers" hebben behoefte aan perspectief naar onze maatstaven.
@PhallusObesitas | 03-02-21 | 09:40: ja maar ze ontzeggen zich juist van alles zodat ze die andere dingen kunnen doen die niet door de beugel kunnen!
Volgens Geert doet alleen Afrika en Bulgarije het nog slechter dan Nederland.
Ik betwijfel dat.
Spanje en Portugal gaan ook geweldig lekker zeg, daar wil je nu echt in het ziekenhuis belanden, of name one Turkije...
Rwanda (Afrika): minder dan driehonderd sterfgevallen. En dan moeten ze nog beginnen met prikken.
ik denk idd dat heel afrika het beter voor elkaar heeft met covid dan NL
@VanBukkem | 03-02-21 | 09:29:
Rwanda heeft nog de ervaring van het ebola virus vers in het geheugen.
De meeste mensen hebben blijkbaar geen flauw idee welke enorme ravage er door Rutte c.s. er in de afgelopen 10 jaar is aangericht in onze maatschappij.
Deze pandemie legt dat ongenadig bloot, de MSM hebben een open doel.
De vraag is hebben ze ook de 'guts' en de 'nuts'?
GeenStijl in ieder geval wel.
Zegt ook wel iets over het gehalte (semi)ambtenaren, NGO medewerkers en andere soepsidieslurpers in dit land dat relatief weinig mensen door de lockdowns worden getroffen.
@Graaf_van_Hogendorp | 03-02-21 | 09:24: Het overtal aan ambtenaren zorgt voor een bestuurlijke puinhoop in Nederland. Weet je waar het ook een enorme puinhoop is. Bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Een totaal overbodige organisatie die niets maar dan ook niets presteert. Wel met een nieuwe dikbetaalde voorzitter voor 4 jaar. Alexander Pechtold. Dat dan weer wel.
Brrr, onafhankelijke journalistiek. Dat gaat geld kosten, Soros, de Belgische eigenaren, deugmensen en je komt op de zwarte lijst van politiek Den Haag.. Horror!
Het mooie van statistieken is dat iedereen ze kan opzoeken en met elkaar kan vergelijken. En wat blijkt : welk land je ook neemt en wat voor zgn maatregelen er zijn ingevoerd uiteindelijk is voor ieder land het resultaat procentueel hetzelfde.
Engeland met zijn virus, de oh zo grote groep positief getesten, de Spaanse en Italiaanse ellende het doet er niet alle cijfers identiek. Zo ook met portugal waar
in begin niets a.d. hand was en nu in enkele weken tijd de cijfers gelijk met andere landen zijn geworden. (inhaalslag). Lockdown zus of zo, beschermkapjes in welke vorm ook, maakt geen fluit uit...het resultaat is uiteindelijk identiek
In Amerika hetzelfde verhaal. In sommige staten mag niks meer, in andere alles en de cijfers zijn hetzelfde
Corona: als je de mensen maar bang genoeg maakt kun je ze verregaand en langdurig manipuleren, en dat is precies wat er nu op grote schaal gebeurt.
We leven nu in een soort gezondheidsdictatuur en worden geleid door een ongekozen “artsenjunta”.
Alles wordt opgeofferd aan een ziekte die vrijwel alleen gevaarlijk is voor mensen die al oud of ongezond (dik) zijn. De ernstige psychische sociale en economische gevolgen van dit beleid doen er blijkbaar niet meer toe.
Terwijl schoenen-Hugo overal de schuld van krijgt, glijdt alles af van teflon-Mark, die minstens zo verantwoordelijk is.
Zowel het parlement als vrijwel alle pers heeft elk kritisch vermogen verloren. En Rutte gaat natuurlijk lekker door zolang hij goed blijft scoren in de peilingen.
@Casey--Neistat | 03-02-21 | 09:28: Honderden pechvogels op miljoenen geluksvogels op meer dan een jaar.
@Casey--Neistat | 03-02-21 | 09:28: En toch overleeft ten minste 99,5% van de bevolking tot 60 jaar corona, zonder specialistische medische zorg, en zonder blijvend letsel.
Deze 99,5% moet zich aanpassen aan de 0,5% die al met 1 been in het graf staat?
@Casey--Neistat | 03-02-21 | 09:28:
94% van de coronagevallen zijn gevallen met onderliggende kwalen.
Dus ja, ook mensen buiten de ouderen, kunnen een zwak immuunsysteem hebben door andere problemen.
@Casey--Neistat | 03-02-21 | 09:28: enig idee hoeveel mensen er normaal gesproken gemiddeld per dag dood gaan en wat de kosten van de maatregelen zijn?
@Bamberger Reiter | 03-02-21 | 10:05: Kosten? Ik dacht 54 miljard €€ tot nu toe. En we zijn er nog niet. Straks komt er ook nog via Brussel een verzoekje om een paar miljard aan de Knoflookcoalitie te betalen. Iets met Europees Corona stimuleringsfonds of zo
Naar mijn mening stellen ze de prioriteiten verkeerd; inzetten op zoveel mogelijk vaccinaties (leger, dag en nacht, event industrie etc) en dan geleidelijk (1-3 maanden) aan alles open. Je moet wel accepteren dat er oversterfte is maar nu wel in een meer gecontrolleerde en ‘gunstiger’ context.
Ja maar vaccins werken niet bij muterende virussen. Dus alle maatregelen blijven nodig volgens de regering.
Moet je wel vaccins hebben...
@Wim Venijn | 03-02-21 | 09:23: Het probleem met mutaties is dat een vaccin mogelijk niet of niet goed werkt. Nederland heeft dat probleem niet want we hebben immers geen vaccins. Verder heb ik begrepen dat het aanpassen van een vaccin op een mutatie relatief redelijk simpel is. Je hoeft niet van voor af aan te beginnen.
@goedverstaander | 03-02-21 | 09:27:
Wordt een soort griepprik dus. Een cocktail tegen gemuteerde virussen.
Desondanks, denk ik dat de aanpassingen aan het vaccin en distributie daarvan, toch wel maanden zal gaan duren.
Dus we blijven in lockdown. En houden we de avondklok.
Het nieuwe normaal is de eeuwige lock down. Wen er maar aan.
En dat is nog maar het begin. Heeft u de nieuwe vleesvervanger al geprobeerd, een kommetje meelwormen?
@Graaf_van_Hogendorp | 03-02-21 | 09:23: Het vee wordt uit de stallen gejaagd en hun plaats wordt ingenomen door vleesprinters.
Welk plaat heb jij achteruit afgespeeld?
Onderschat de overheid niet qua domheid en incompetentie. Ze hebben een redelijke staat van dienst.
zat dhr Fauci niet in de Astra Zeneca handel? of was die van Moderna? ik neem helemaal niks. en als het verplicht wordt geef me dan maar iets van Johnson en Johnson dat schijnt een oldskool type vaccin te zijn.
Ha ha mafketel....
De vaccins zijn al besteld toen ze nog werden ontwikkeld en helemaal nog niet duidelijk was of ze gingen werken.
De wappies zien achter iedere boom een complot.
Misschien wel omdat het op het moment van vaccins inkopen helemaal nog niet duidelijk was welk vaccin het beste zou werken. Een paar weken geleden was het Pfizer vaccin nog de grote draak omdat het alleen bij zeer lage temperaturen te bewaren was en was Astra Zeneca het betere alternatief. Nu de rookwolken optrekken blijkt Astra Zeneca (nog maar 4 dagen geleden goedgekeurd door EMA) veel minder effectief.
Ergens moet je in het hele traject aannames doen.
En achteraf is het heel makkelijk om daar een oordeel over te vellen.
@Gulliver | 03-02-21 | 09:26: Kan je nagaan hoe stom ze zijn...
"Wat zit hier achter? Je kunt alleen maar veronderstellen dat hier sprake is van een vooropgezet plan."
Hoe was dat gezegde ook alweer? "Do not attribute to malice what can be explained by incompetence?"
Hoe gaat het eigenlijk met de R van de Britse variant in Groot-Brittannië?
Met een R van 1.3, moeten de besmettingen daar gigantisch stijgen dagelijks.
Toch?
www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-t...
Nu geven ze een range op. Maar zit onder de 1.0 in London. En nog steeds hebben ze geen avondklok. Wij wel. Het virus is gevaarlijker in Nederland.
Wel lekker makkelijk die Wilders, altijd maar op van alles lopen te zeiken maar komt zelden met oplossingen die ook uitvoerbaar zijn
Het wegsturen van De Jonge is toch een oplossing? Wijst u mij iemand aan die het slechter dan hem zou doen.
@goedverstaander | 03-02-21 | 09:22: Graus
Rutte en De Jonge hebben geen oplossingen. Ze zitten wel op een positie om die wel te hebben. Treurig dat Nederland een kluns als premier heeft.
Wat is er precies niet uitvoerbaar? U doet nu wat u Wilders verwijt; gemakkelijk zeiken.
Tja, het is een beetje de cliché-reflex op Woorden van Wilders geworden, mijns inziens. En ja, cliché's kunnen juist heel erg waar blijken te zijn.
Ik zie hem inmiddels als iemand die "de rest" van de kudde aanwakkert. Diegene hoeft (juist) niet altijd de "main man" te zijn, integendeel. In dit geval zie ik iemand die tenminste zijn mond opendoet richting een verrot kartel - oplossing of niet. Wellicht zet het anderen in de oppositie aan tot denken, en / of actie. Onder de huidige politieke en maatschappelijke omstandigheden kan dat geen kwaad, denk ik.
Wilders was de enige die in Maart al om de enige juiste oplossing vroeg; direct een lockdown en grenzen dicht. Net als de andere landen zoals Korea, Taiwan, Singapore etc. gedaan hebben die nu geen last meer van Corona hebben.
@goedverstaander | 03-02-21 | 09:22: Het is in ieder geval een goed voorbeeld en een begin als dat zou gebeuren....
@Japannert | 03-02-21 | 09:35: Baudet ook, al is die tegenwoordig van het padje gewaaid.
@Japannert | 03-02-21 | 09:35: Zoals ook Nieuw Zealand.
Het is Rutte gelukt om Nederland in fascistische dictatuur te transformeren en iedereen thuis op te sluiten. Dit geven ze nooit meer op. Er zal altijd een nieuw gevaar worden gevonden in dit voort te laten duren.
Hoezeer ik het oneens ben met de rellen. Ze waren onze enige hoop op verandering.
Fatalist.... Met zo'n mindset kun je inderdaad maar beter je huis niet meer uitkomen en met de dekens over je hoofd gaan liggen huilen.
Ik vond die imam-imitatie van Klaver beter.
Verder overweeg ik plotseling op de bevallige Van Kooten te stemmen. Vraag mij niet waarom.
Maak de borst maar nat jongens, dit is nog maar het begin. Als straks die NOW regeling eraf gaat, kunnen we echt lachen.
'Ja ja, rustig maar, dE pAnDeMiE is echt.'
Daar zijn de meningen ook over verdeeld heb ik begrepen.
In april 2009 heeft de WHO de definitie van een pandemie gewijzigd en de passage met daarin de voorwaarde dat van een pandemie wordt gesproken als er ‘een aanzienlijk aantal sterfgevallen’ is opgetreden, verwijderd. Met het schrappen van dit ernstcriterium is de definitie van pandemie duidelijk verruimd.
www.ge-bu.nl/artikel/iii-de-gesponsor...
Griep is eigenlijk ook een pandemie
Rutte is eigenlijk ook een pandemie
Eigenlijk zitten we al 10 jaar in een pandemie
Nu snap ik waarom ik me eigenlijk al 10 jaar ziek voel
daar heb je wel de kern ervan te pakken.
De WHO - de door de Chinezen gedomineerde WHO - roept een pandemie uit en alle lidstaten zijn verplicht om mee te doen.
In 2009 probeerden ze het al een keer, maar toen lukte het niet - was dat niet de Mexicaanse griep?
Vraag is ook hoe een pandemie eindigt.
- Ofwel een werkend vaccin
- Ofwel de mensen besluiten hun leven weer op te nemen en de angst voor de ziekte te laten varen.
Wat mij betreft kiezen we nu voor de laatstgenoemde route.
Niks, maar dan ook niks meer over de "originele" COVID. Nee, die zit inmiddels al even onder die 0-waarde.
Nu hebben ze weer wat nieuws. Straks, als meer mensen te horen krijgen dat de "Britse variant" bij lange na niet zo erg is in ziekteverschijnselen, gaan ze full force op de Zuid-Afrikaanse variant. Want die is zo dodelijk.
Markeer mijn woorden. Print ze uit. Lijst ze in.
en daarna de Ghanese variant, daarna de vlek ebola, en daarna komt de amsterdamsestoep hoest terug..... Het kwam allemaal wel erg goed uit natuurlijk zo'n pandemie, vlak voor allerlei belangrijke verkiezingen, VS, Frankrijk, Duitsland.
Het ontstaan van mutaties is inherent aan een virus. Tien tegen één dat er straks ook een Nederlandse variant opduikt. Er wordt hier een vergelijking met de Duitse bezetting gemaakt. Als de boven ons gestelden de zaak niet beter aan gaan pakken verbleken die vijf jaar met wat ons nu nog te wachten staat.
De Urker variant, de Volendammer variant, de Haagse variant....
Met name die laatste! die is pas dodelijk, je hoeft niet eens bij een besmet persoon in de buurt te komen, naar TV kijken is al genoeg om dood te gaan.
Nou een ieder die oplet weet al lang welke kant we opgaan en hoe lang deze zooi nog gaat duren. Het probleem is alleen dat het kantklossend stemvee niet verder komt dan wat headlines op de NPO/MSM app en de praatje van Rutte. Zij schrikken dan behoorlijk van dE bRiTsE vaRIaNt en denken nou nog maar een paar weekjes dan. Niet wetende dat er alweer allerlei varianten zijn die mogelijk het huidige rona spuitje minder effectief laten zijn. Maar dat krijgen demense wel over een paar weken weer mee. Ondertussen stemmen ze massaal Rutte. En blijven we op volle stoom vooruit richting de ijsschots varen terwijl het strijkorkest benedendeks door blijft spelen en het volk zich daaraan vergaapt.
@goedverstaander | 03-02-21 | 09:20: Een virus muteert constant. Wie zegt dat COVID-19 niet al duizend keer is gemuteerd? Een gemuteerde versie is in veel gevallen niet sterker dan de vorige. Besmettelijker kán, maar sterker niet.
Eerst hadden we het "COVID op huisdier op mens" variant. Daarna kwamen de nertsen, waarvan in Denemarken 15-17 miljoen onnodig zijn gedood, nu de Britse waarvan al blijkt dat het wel "meevalt".
Daarom. De volgende stap is een nieuwe variant die, zoals ze inderdaad zeggen, besmettelijker is. Besmettelijker. Dat is per definitie niet dodelijker.
Er komt geen einde aan mutaties. Nooit.
persoonlijk had ik nog zoiets van: het komt wel goed op een gegeven moment maar als ik dit zo zie kan en wil ik nooit meer enige vorm van vertrouwen stellen in de nederlandse overheid of in het nederlandse volk. de nederlandse overheid is logisch, daarvoor hoef je alleen maar om je heen te kijken. Het nederlandse volk simpelweg omdat die idioten al zeker 20 jaar de grootste dwazen tot leider van hun volk maken. Dat kan alleen maar als het merendeel van dit volk zwakzinnig is. Eerst meerdere kabinetten bakellende en dan meerdere kabinetten prutte, het geeft gewoon aan dat het merendeel van dit volk echt van een hele hoge pot gepleurd is!
In de 2e wereld oorlog zullen mensen in het begin ook ontkenning hebben gehad. "dit kan niet waar zijn, dit gebeurt niet"
Daarna de acceptatie van de "nieuwe wereld" en het "nieuwe normaal"
En daarna toch inzien dat het niet normaal en het normale wereldbeeld herstellen....
Ook deze tijden gaan voorbij, ook hier zal het inzicht komen dat het niet normaal is en ook hier zal de wereld herstelt worden en de afrekening komen...
De vraag is alleen hoe lang zal het duren?
@ikpislauwbier | 03-02-21 | 09:24: ik ben persoonlijk meer geinteresseerd in de afrekening. Dat de wereld hersteld is prima maar er zijn wat mij betreft mensen die hier persoonlijk op afgerekend moeten worden. met name rutte en de jonge
Totale incompetentie in exposé.
Nu nog verkiezingen waarbij de links liberale idiotie steviger aan de macht komt en de weg naar de totale horrormaatschappij is geplaveid.
Vergeef het hen, zij hebben geen idee.
Niet helemaal waar. Ik zou graag een duidelijke, representatieve steekproef zien die het % Brits duidt. Is het inderdaad 60%, heb ik begrip en brede met beperkingen. Is het (veel) lager, kan de voet van de rem. En prikken, zo veel mogelijk prikken. Eerlijk, onze oudjes kunnen prima met Spoetnik de laatste jaartjes door, toch?
Dat moeten wij niet doen, dat moet de minister doen. Om zo’n lijstje op te stellen heb je namelijk wat meer nodig dan een mening; je moet weten wat de zorg aankan, inschatten wat het verloop van de ziekte zal zijn bij bepaalde maatregelen, en dan een afweging tussen gevaar, economisch effect en sociale gevolgen moeten maken. Dat kunnen wij hier niet.
Weggegooid, samen met het contactonderzoek blijkbaar.
Typisch managers-gelul. Het is allemaal moeilijk moeilijk, maar we hebben wel een app. Het zijn allemaal van die schijnoplossingen. Enige dat wel werkt is m.i. echt indammen en niet sturen op IC-capaciteit. Exponentiële groei maakt het ingewikkeld, paar extra IC gevallen en doden 'toelaten' (zoals kwartet IC-artsen laatst stelden) lijdt op termijn onder diezelfde exp. groei.
Voor sommige mensen was het ook een financieel succes.
Corona app.... die heet nu CoronIT en wordt gebruikt door call center mederwerkers van Teleperformance om coronatesten vast te leggen en uitslagen te managen
Ik kan me nog herinneren dat menig sceptische reaguurder uitgekafferd werd en 'wappie' werd genoemd door the usual suspects als het over de app ging.
Kunnen we de ouderen en de mensen met onderliggende problemen niet afzonderen, dan kan de rest van het land doorgaan met leven. Ik krijg een beetje het gevoel dat die groep niet zo heel erg groot is. Kan de economie weer op gang komen, met zoveel mogelijk thuis werken waar dat kan. In de scholen verplicht mondkapjes om de leerkrachten te beschermen. En nog meer van die kleine dingen doen, maar wel weer LEVEN
Dat hadden we natuurlijk een jaar geleden moeten doen. Maar dan zou het verzorgend personeel van verzorgingshuizen samen MET de bewoners moeten worden afgezonderd.
Dat kan in dictatoriale staten als China of Vietnam. Maar is hier onbespreekbaar.
Nu geven we een/twee/tien (?) miljoen €€ uit voor elk gewonnen levensjaar. De staatsschuld is alweer gestegen tot boven de 60% van BNP.
En in veel EU-landen is de situatie nog veel erger. Ga er maar van uit dat we de rekening nog krijgen voor de in elkaar gestorte Spaanse toeristenindustrie.
Mark heeft het prima bedacht:
Hou het land nog een paar weken gegijzeld, kijk of de cijfers naar 0 gaan... open op 9 maart met de mededeling "U Mag allemaal naar de kroeg!!"
En dan...: Geweldig ben ik, stem op mij op 17 maart!
(oh en als er een 3e golf komt stelt hij de verkiezingen uit tot een gunstig moment)
Ik denk dat de kroegen pas weer van de zomer open gaan. Als ze nog bestaan. En dat demense alsnog massaal Rutte 35-40 zetels geven.
Als je elke maand op tv een praatje mag houden met 7 miljoen kijkers win je de verkiezingen. Ongeacht cijfers of maatregelen.
Aan de ander kant, ga er maar aanstaan. Wel vind ik dat OMT vergaderingen openbaar moeten zijn, en dat er een schaduw OMT zou moeten zijn.
De Second Opinion Board?
Wordt er inmiddels alweer genotuleerd?
Kutkinderen. Kutzooi. Waarom mogen zij wel super verspreiders zijn en de rest niet! Selectieve kutregering. Kutvaccinaties. Gewoon kut
Omdat stemvee van Rutte en schoentjes gek worden van de koters vermaken en daarom sofort weer gedumpt moeten worden op kinderdagverblijven genaamd sgolen.
Kut land, kut Mart, kut volk dat zo dom is er altijd weer in te stinken
@Graaf_van_Hogendorp | 03-02-21 | 09:10: nee, omdat de schoenen en rubberen Rutte weigeren een fatsoenlijke verlofregeling (zoals in de landen om ons heen) te fiksen, zodat ouders niet en hun kinderen en hun werkgever in hun nek hebben hijgen. Veel nemen nu maar vakantiedagen op om te zorgen voor hun kroost. Die kunnen van de zomer niet weg omdat ze de wens van dit kabinet om de kinderen naar huis te sturen en thuis les te geven zo goed mogelijk wilden uitvoeren. Mensen zonder kinderen gaan van de zomer lekker weg en Bitchen vervolgens dat de ouders niet zo moeten zeiken. Ze vergeten alleen dat als zij straks oud zijn, juist die kinderen voor hun zorgen.
We komen hier nooit meer vanaf, ze blijven angst voor mutaties verspreiden via de kwalijke praktijken van de media en het volk houdt hun muil.
Het viel me vooral op dat Rutte het had over "terug naar zo normaal mogelijk". Dat is een zeer rekbaar begrip, maar maakte me duidelijk dat we hier nooit meer vanaf komen. Dus hang naast je thermometer maar een RIVM besmettingsmetertje om te zien wat je die dag kan gaan doen.
Maar 'Rutte komt goed over tijdens zijn persconferenties'. 'Hugo werkt zich een slag in de rondte'. En uiteraard 'Ik geef het je te doen'. En 'Ze zijn niet te benijden'.
En iemand Aboutaleb nog gezien vorige week? Met zijn opgeheven moreel vingertje richting plunderend en vernielend bontkraagjes-tuig? Dat daar uiteraard opeens wel braaf naar luistert en er van onder de indruk is natuurlijk... Wat een staatsman!
Zie de peilingen: inhoud en prestaties zijn niet belangrijk. Bekwaamheid ook niet.
De moeite die je doet, daar gaat het om. En uiteraard identity.
Alle bullshit-excuses over het vaccinatie-drama die op tv verschijnen door de politici zelf en ook door de niet-objectieve 'deskundigen' waar je mee dood gegooid wordt aan de D66-tafels op tv (Hoi Eva en Margriet 'Kort & Pittig , Boos Hoofd En Alle Mannen Zijn Per Definitie Kut' vd Linden) kunnen de prullenbak in als je om je heen kijkt: Allerlei vergelijkbare Westerse landen laten ons ver achter zich. Dus het kan wel veel sneller, heel simpel. Wat je ook voor smoesje verzint.
Die zieke polder-cultuur, die decentralisatie, die altijd-maar-lullen-en-nooit-poetsen mentaliteit maakt dit een zielig beschamend hoopje land.
Zonde van die enkele politicus en/of deskundige die het wel snapt. Maar hoon is helaas vaak zijn/haar deel.
Waar gehakt wordt vallen spaanders. Maar in de huidige tijd verwacht een deel van de bevolking perfectie en betovering. Leiderschap uit de oude doos. Anders kunnen zij het leven niet meer aan.
@van Oeffelen | 03-02-21 | 09:14: Geen perfectie, maar wel een zeker niveau van competentie dat je van je bestuur zou mogen verwachten. Daar ontbreekt het nu nogal aan. Of alle andere politici stellen - en dat is niets nieuws! - het eigenbelang boven dat van het land, en vinden het wel prima dat de Jonge met dit hete hangijzer op z’n bek gaat.
Ik vond Abou trouwens niet slecht. Rutte daarentegen, brrrr... Praat nog steeds alsof hij tegenover een stel kleuters staat (“en je wast je handen stuk”). Zelfs Merkel toonde nog meer empathie.
En toch is Rutte's verhaal steeds heel reeel. Zou echt niet weten welke politicus dit beter zou doen, echt niet...
Hij weet het inderdaad goed te brengen, de enige die ik me kan bedenken die dat ook wel zou kunnen is Martin Bosma.
Hij doet het goed, geeft leiding. Zeiksnorren heb je altijd, kun je niks mee. Je moet er toch niet aan denken dat die Venlonaar en zijn Fleur dit allemaal hadden moeten managen, woehahaha...
Zit een kern van waarheid in. Misschien kun je het Rutte niet eens zoveel persoonlijk verwijten.
Want het land, het systeem, de mentaliteit, daar ligt het probleem. Elke politicus die hier al jaren mee zou draaien zou gevormd worden door de polder-cultuur en het inderdaad waarschijnlijk niet veel beter doen. Maar dat maakt het probleem in feite nog veel erger, onoplosbaarder en diepgewortelder.
@van Oeffelen | 03-02-21 | 09:11: Vanaf het begin van dit gedonder stelde Geert voor: geen carnaval, geen skivakantie, lockdown en grenzen dicht.
Dat was een stuk intelligenter dan die van Rutte/VVD. Door het slappe van Rutte zitten we nu nog met de ellende en gaat het nog een jaar duren, minstens. Dat is de waarheid, beken dat maar.
Kijk buiten de grenzen. Nederland bungelt niets voor niets onder aan de ranglijstjes. In heel veel landen heeft de overheid gewoon beter en daadkrachtiger opgetreden. Rutte heeft in het begin een politiek gemotiveerde keuze gemaakt voor pappen en nathouden, en daarmee heeft hij gefaald.
@Normpje | 03-02-21 | 09:18: dit is achterafbeleggen en nog fout ook. Geert had geen plan, alleen de Spaanse aanpak, daarvan weten we inmiddels wat dat veroorzaakt heeft. Nee, danku.
Maar de maatregelen kut. Daar gaat het nooit inhoudelijk over.
Het is als een oorlog zonder vijand.
Nu wijst iedereen naar een ander, de regering, de messenger, zichzelf?
Een gezamenlijke vijand verbind tenminste nog.
Corona heeft bij velen het maskertje doen vallen. Alles is de schuld van een ander.
We zijn terug in de tijd gegaan naar 1984. In permanente oorlog zonder dat het klootjesvolk echt weet waarom, buiten de 5 minutes of hate. En ganzenstappen in rap tempo naar een Brave New World.
Net als de angst voor terroristen. Er kan er op elke hoek van de straat 1 staan.
Het is simpel zat. Niemand weet het, in landen om ons heen is het ook een zooitje met maatregelen én vaccineren. Dat is ook logisch, omdat zaken domweg niet te voorspellen zijn is het reageren in plaats van proactief zijn. Proberen in plaats van zeker weten.
Krijsen aan de zijlijn helpt ook geen flikker.
Maar wellicht dat Van Rossem het OMT kan versterken met zijn duiding.
Eens. Lekker piepen aan de zijlijn. Want dat wil het gros van de lezers hier. En zo. hou je de boel drijvende....
Nee, rustig afwachten en alle willekeurige vrijheidsbeperking gelaten over ons heen laten komen. Dat is de oplossing!
Dat is de eerlijke uitleg inderdaad. Maar dat is niet hoe Rutte en trawanten hun faalbeleid verkopen. Zij doen net of ze precies weten waar ze mee bezig zijn. Dat maakt een groot verschil.
Kunnen we dat vaccin niet in een paar vliegtuigen laden en boven Nederland sproeien? Een soort positieve chemtrails. Als de NWO het kan, dan kunnen wij dat toch ook. (Schiphol bellen gaat) Keep Calm and Breathe Deeply.
Langzaam maar heel zeker veranderd mijn mening van 'ovetheidsgetrouw' naar 'stelletje charlatans'. Ik ga lekker op bezoek bij mijn vrienden en bier drinken!
Een overheid die dit soort offers vraagt van de burger zou daar op zijn minst volledige openheid van zaken en een sluitende onderbouwing tegenover moeten zetten. Wie liggen er op de IC's (leeftijd, eventueel onderliggend lijden, etnische achtergrond), hoeveel mensen kampen daadwerkelijk met levenslange restschade, in hoeverre kunnen de risico's op hevige verschijnselen worden ingedamd met leefstijl en voeding en waarom zijn er geen specifieke campagnes en dito plan van aanpak voor risicogroepen, hoe staat de economie er écht voor en wat is de prognose, hoe rechtvaardigt de overheid de niet-aflatende instroom van nieuwkomers in pandemietijden? Etcetera etcetera.
Stel je voor dat er nog echte journalisten werden toegelaten en deze vragen werden gesteld.
+1
Een ieder die geloofde dat ze ons weer lieten gaan na een paar weekjes in januari is stuitend naïef geweest. En stemt waarschijnlijk partijkartel in maart. Zelfs op de Nationaal Propaganda Omroep app was al sprake van dat we een jaar in lockdowns zitten, geuit door 'experts'.
Dat ze dat niet eerlijk toegeven begrijp ik enigszins ook wel, want dan komen de opstanden. Dus sudderen en modderen we lekker door. Openheid van zaken geven gaan ze nooit doen overigens. Alleen als het ze uitkomt zoals het app gesprek tussen Halalsema en Gabberhouse.
Helemaal eens! En nog het belangrijkst: wat is de feitelijke invloed van vrijheidsbeperkende en econonieverwoestende maatregelen?
Geweldig verwoord Mickey. Dit zijn de vragen die gesteld moeten worden hoewel bij de antwoorden uit de mond van dit pinokkiokabinet natuurlijk altijd vraagtekens gezet moeten worden. Maar dit is wel de essentie.
Dit coronabeleid is totaal vervuild met politiek.
Laten we accepteren dat de levensverwachting de komende jaren ietsje lager zal uitvallen en overgaan tot de orde van de dag
Het positieve is dat je er wel invloed op hebt door gezond te leven, gezond te eten en wanneer het nodig is wat extra vitaminen te nemen. Dan kunnen we er weer met z'n allen tegenaan om de schade en schulden weg te werken die onze overheid het afgelopen jaar veroorzaakt heeft.
Een paar wetenschappers bepalen momenteel dat de Nederlandse economie volledig naar de kloten gaat. Vanuit mijn beroep als medewerker bij een incasso instantie maak ik dagelijks de ellende mee van ondernemers die zelfs niet meer in staat zijn om bedragen van een paar tientjes te betalen. De schrijnende verhalen, het huilen aan de telefoon....... het gaat door merg en been. De maatregelen om alles dicht te houden brengt veel meer zorgschade op dan de overheid in de gaten heeft. En waarom? Voor een paar honderd bedden minder in het ziekenhuis? Voor een paar honderd gevallen bovensterfte van mensen die toch al aan het hout van hun kist hebben geklopt? Van mij mogen de heren Rutte en de Jonge eens een paar uur hier op de incassoafdeling meemaken en meeluisteren en de tot wanhoop gedreven ondernemers aanhoren.
Wellicht dat de incasso-instanties iets kunnen doen aan de waanzinnige incasso- en rentekosten op iedere vordering en de verhoging bij iedere maning en handeling?
Oh wacht, u moet ook eten natuurlijk.
Zorg interesseert ze geen reedt. Anders waren er wel meer IC bedden bijgekomen, bestellen ze gewoon ook Sputnik V en adviseerde men de zwakkere (en iedereen) extra vitamine D3 te geven.
@DrumPiet | 03-02-21 | 09:06: Je hebt gelijk, ook wij moeten eten. Maar in deze tijd zijn wij nog zo n beetje de enige die echt luisteren naar de schuldenaren. Maatwerk is onze hoogste prioriteit. De overheid lever die maatwerk echt niet. Kijk maar naar al die ondernemers die niet of nauwelijks in aanmerking komen voor welke regeling dan ook.
Voorlopig is er al 54 miljard extra Dior de overheid uitgegeven aan steunmaatregelen. Dat bedrag mag het werkend deel van de bevolking weer ophoesten.
Vreselijk. Ik ben wel benieuwd waar al deze mensen dan straks weer op gaan stemmen.
Jullie denken toch niet echt dat de verkiezingen doorgaan in maart?
Wettelijk mogen ze dat tot volgend jaar uitstellen.
Gaan gewoon door. Next.
Het is dat ik geen wedje mag leggen van mijn geloof, anders had ik het met je gedaan, ook.
Misschien beter. Er rollen steeds meer lijken uit de kast.
Ik moet het ook nog zien dat het doorgaat. het enige voordeel van uitstel is dat Kaagje dan geen zetel meer overhoudt.
Goedemorgen GS. Eindelijk......
Doe dan niks.
Dus in elke scenario blijven nachtclubs en discotheken gesloten? Zoo die ondernemers worden even hard genaaid.
nou daar gaat de gezelligheid op zaterdagavond... alle jongeren voortaan op Tinder, brumble en weet ik t allemaal om hun liefje te zoeken ipv in de disco.
@ikworstelengadouchen | 03-02-21 | 09:00:
Hmm, u bent ook jong geweest in de jaren 80?
@ikworstelengadouchen | 03-02-21 | 09:00:
Jugend zocht ook in vooroorlogse tijden op tinder, grinder etc. elkaar op heur. Niet alleen in de bar dancing.
@Graaf_van_Hogendorp | 03-02-21 | 09:03: ik neem aan dat u de biologische oorlog van uit China bedoeld? dat klopt. maar ook veel ontmoetingen gebeurden nog in kroegen/clubs etc.
Kan GeenStijl zich eens gaan verdiepen in de effectiviteit van al die maatregelen. Grafieken van Europa en de VS zijn goed beschikbaar en laten volgens mij zien dat alle maatregelen vrij zinloos zijn. Van de MSM verwacht ik niet dat die hier naar gaan kijken, maar GeenStijl kan dat misschien wel.
Zie bv hier: mobile.twitter.com/Humble_Analysis/st...
6.3 miljoen kijkers, wat een audience weer. En nog altijd duizenden onachtzame stakkers per dag die het voor de rest verpesten. Anyway, de resultaten van Alphabet kwamen post-market, dat wordt weer vuurwerk vanmiddag.
"[mensen] die het voor de rest verpesten"
Altijd maar hetzelfde lulverhaal van mensen die het zelf denken beter te weten, of te doen.
@You-On-A-Gin | 03-02-21 | 09:02: je hoeft het niet te krijgen, doe je dat wel dan ben je nog asocialer want jij moet behandeld worden terwijl een ander niet geholpen wordt. De gecoroneerden (ex acute zorg) zijn asociale klojo's.
Voor zover ik weet zijn mensen niet actief op zoek naar corona besmettingen.
"Bugchasers" zoals met HIV gebeurde in de homoscene bestaat nog niet echt.
Als je ergens in de Alpen woont kom je misschien niet zo veel mensen tegen. In de rest van de wereld gaat dat inderdaad wellicht anders.
Ze zaten al 8 maanden te janken dat ze een geneesmiddel of vaccin nodig hebben, want dan zouden we licht aan het eind van de tunnel zien.
Dat vaccin is er, en dan verprutsen ze volledig het toedienen daarvan. Als je ooit 1 dag in je leven een echte baan hebt gehad dan weet je hoe vaak logistiek het laat afweten als het niet goed gepland wordt, maar niet Rutte en Ego de Jonge, de ontzettende nietskunners, die gewoon hebben zitten afwachten tot het vanzelf geregeld zou zijn.
Kijk eens naar de cijfers in Israel, waar het vaccin in rap tempo wordt toegediend. Minder ziekenhuisopnames, minder ernstig zieken, daar deden we het toch voor?
Ik weet niet wie in de Kamer dit beter had gedaan maar denk in het stemhokje hier maar aan als je van plan bent weer op Rutte of een van die andere leugenaars te stemmen.
Het is "vakzèn" volgens de coronakeizer van Nederland, Ab O.
Onderzoek nu eens hoeveel Nederlanders immuun zijn, volgens Jaap zijn eerste 2020 maart-toespraak was dat de stip aan de horizon. Sanquin schatte het in december al op 2.3 miljoen landgenoten. Een spuitje is niet beter als reeds aanwezige immuniteit en begin nu niet over mutanten want daar hielp de jaarlijkse griepspuit met gemiddeld 6000 doden ook totaal niet aan. Ik gun mijn spuitje aan anderen en heb vastgelegd dat ik nooit aan de corona-beademing wil, van mij heeft niemand last. Ik vind dat de nuchterheid terug moet keren, wen weer aan het begrip dood (is blijkbaar verboden), minimale oversterfte en 17 miljoen mensen het leven ontnemen DAT is de misdaad.
hear, hear
Daar ben ik het 100% mee eens.
Een beetje dubbel voor mij, want veel mensen zijn te dom om voor zichzelf te denken en de rest van het land kan het dan weer oplossen, denk aan roken, jezelf vet vreten, geen gordel dragen etc. De meeste van die zaken vallen onder eigen keus eigen probleem en zijn qua kosten voor de samenleving nog te dragen, maar met volledig volle IC's omdat men geen afstand kan houden zitten we dus wel muurvast.
Hoe dan ook wordt er nu maar op 1 ding gefocust en dat is corona, alle 'bijverschijnselen' zoals ze genoemd worden zijn juist veel belangrijker. Die gaan namelijk vaker gezonde mensen aan, die nu niet meer mee kunnen doen (depressies, failliet, etc) en dat maakt het land minder sterk en gezond.
Van de week las ik dat ze een 90-plusser met palliatieve zorg hadden gevaccineerd. Waar zijn ze mee bezig?
En onderzoek ook eens met een antigeen test 2 weken later of de PCR wel correct was. PCR is toch de basis van dit beleid.
@Draak uit Brabant | 03-02-21 | 09:07: Centen verdienen.
@Draak uit Brabant | 03-02-21 | 09:07: Je vergeet dan wel even voor het gemak dat een groot deel van de problemen op de IC's veroorzaakt zijn door dezelfde Rutte die ons nu thuis opsluit. 10 jaar van rucksichtloos bezuinigen in de zorg hebben dit mede veroorzaakt.
@Eagle0511 | 03-02-21 | 09:22: @Eagle: we geven elk jaar MEER geld uit aan de zorgsector. Kijk naar de begroting van het ministerie van Volksgezondheid. Die zorguitgaven stijgen elk jaar sneller dan onze economie groeit.
Op welke wijze al die zorgmiljarden worden verdeeld is discussie mogelijk. Maar het totaalbedrag is stijgende. Er wordt dus NIET bezuinigd.
Gezien? www.humo.be/cs-bd6f4418
Heel scherp!
'Die van de terugtrekking van de staat uit zoveel domeinen dat polderen en piepelen synoniemen worden.'
Dank. Fijn om te zien dat zelfs de Belgen doorhebben wat er in Nederland aan de hand is. Maar goed, VVD stemmen, eigen schuld.
Goddomme wat een stuk waarheid wordt hier geschreven.
Wilden de media in ons land ook maar eens zo kritisch zijn.
@BekiekUtMoar | 03-02-21 | 10:09: tja, dat zou mooi zijn. Maar onze media zijn net zo bouwvallig als onze overheid en maatschappij.
Gaat Rutte, wat de oppositie al 10 jaar jammerlijk probeert, uiteindelijk politiek ten onder door een virus ? Die de Jonge was iig gister tijdens de persconferentie al aardig geïrriteerd. Die krijgt vandaag en morgen tijdens de debatten zoveel bagger over zich heen dathij wel heel erg op z'n baantje moet ge*len om te blijven zitten.
Wakker worden in een dystopische wereld. Je knijpt jezelf nog maar eens in de arm om te checken of je echt niet in een nachtmerrie zit. Maar nee, deze totale waanzin is de realiteit. De economie naar de kloten geholpen. Wie stopt deze idioterie?
Ga je nu als zwitsal ons vertellen dat Pritt en Nijman andere meningen op nahouden?
Bart is al sinds het begin tegen desastreuze maatregelen.
Eens.
Pas maar op. Straks ontdekken ze dat de vaccinatie in de volgende winter niet meer helpt. En wordt de lockdown zo'n standaard winterdingetje. Soort van verplichte winterslaap.
Ze zullen steeds weer iets anders verzinnen.
Eerst maar es zien of het vaccin deze winter werkt
GS: altijd positief! En ze proberen ook altijd de regering te steunen in deze moeilijke tijden! Dat is echt heel mooi van jullie, jongens! Dank je!
De nieuwe routekaart is het doodvonnis voor de meeste horeca. Ik zeg wees burgerlijk ongehoorzaam, en gooi de tent weer open. Wat is het alternatief, kapot gaan?
www.at5.nl/artikelen/207084/nieuwe-ro...
Als alle winkels op hetzelfde moment open zouden gaan, tegelijk met de horeca zou het kunnen lukken. Maar er zullen velen niet willen meedoen - om allerlei redenen -, dáár zit het probleem.
Spijker op de kop, precies dit van Rossem!
Hoe sneu ook voor de randstad, in Drenthe, Groningen, Friesland sterft bijna niemand meer(elke dag eentje) en lopen de besmettingen hard terug. Per regio de boel regelen.
We gaan juist naar landelijk toe. Niemand weet waarom.
Randstad nuken.... zijn we van heeeeel veeeel problemen af.
@Rolling_Ronny | 03-02-21 | 08:50: Den Haag heeft geen tijd om naar provincies te kijken.
In sommige landen zoals bijvoorbeeld Finland, zijn maatregelen zelfs per gemeente. En ze weten ook gemeentelijk hoeveel vaccinaties er zijn uitgedeeld. Jammer dat de grens daar dicht is.
@Koning BongoBongo | 03-02-21 | 08:52:
Brabant ook dan maar? Dat was patient zero voor de commie cough.
@Koning BongoBongo | 03-02-21 | 08:52:
eens
@Graaf_van_Hogendorp | 03-02-21 | 09:11: De grootste rotzooi in Nederland komt uit de Randstad of woont in de Randstad
Mooi stukje weer van Rossem, dit is de reden dat ik ooit dat kroontje nam.
Dat OMT zit ook vol met een stel van die bange popie jopies.
De nieuwste maatregel is dus naar de winkel gaan in plaats thuis te laten bezorgen 'click & collect'.
Hugu Hugo prik me nog een keer, prik me nog een keer,
Hugu Hugo prik me nog een keer, prik me nog een keer,
Want als je het nou niet doet dan kan je het niet meer.
Na elke variant weer een verlenging....... de methode die Rutte hanteert gaat zo nog vele maanden zo niet jaren duren. Kappen met alle maatregelen en de Jonge terug naar de lagere school.
Ja verschrikkelijk die varianten houden de boel op slot. Zo kan je nog wel jaren doorgaan. Wie gaat dit stoppen ? Dit is niet meer uit te leggen.
Wanneer komt er eindelijk een einde aan deze waanzin? Hoeveel maatregelen moeten er nog volgen? Wat moeten we nog meer doen om corona er onder te krijgen? Een augurk in je kont?
Nee twee mini augurkjes in neusgaten.
Rutte wil worden herkozen, dus een paar dagen voor 17 maart 'mag' alles weer open.
Precies zo wordt het vuile spelletje gespeeld.
De kranten spreken al over 'cadeautjes'. Jottem, iets krijgen wat eerder van je is afgepakt.
Ga er vooralsnog maar even vanuit dat de verkiezingen uitgesteld worden.
Ook in het nieuws vandaag: afgelopen jaar 4.000 minder kankerdiagnoses gesteld vanwege uitgestelde doktersafspraken en bevolkingsonderzoeken. Hopelijk een wake up call voor mensen die zich afvragen waarom die vervelende maatregelen toch nodig zijn. En de verwende nesten die daarover door blijven zeuren en voor zichzelf de grenzen oprekken, wens ik zo'n late diagnose toe.
Maar, hoeveel oversterfte door kanker?
De Eu-fielen vinden dat fantastisch: never waste a good crisis.
Er is in Brussel een hele nieuwe medische poot opgebouwd om onze nationale gezondheidszorg over te nemen. Men begint bij kanker omdat de bestrijding ervan veel sympathie zou genereren.
Maar natuurlijk voegt de Eu niets toe.
In tegendeel: doordat de verdeling van onderzoeksgelden grotendeels via de Eu moet lopen, en dus aan allerlei regels moeten voldoen, is er geen geld meer voor out of the box denkende wetenschappers. www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Dus je wenst mensen kanker toe omdat ze klaar zijn met de "vervelende maatregelen". Sympathiek, sympathiek.
@You-On-A-Gin | 03-02-21 | 09:08: Ik bekijk het van de andere kant: hou op met die vervelende maatregelen en zorg ervoor dat kankerpatiënten hun diagnose krijgen. Bescherm de ouderen en zwakken en heropen scholen, winkels, horeca en reguliere zorg.
In de pas lopen met Duitsland.
Komt ook best wel goed uit, met de verkiezingen in het vooruitzicht.
Dit is namelijk wat de meeste kudtbejaarden willen.
En die zijn bepalend bij de verkiezingsuitslagen.
Zolang de rest van het volk zich koest houdt en later de rekening betaalt, is de winst voor Rutte en zijn VVD.
De ganzenpas.....
En na de Britten lachen nu ook de Russen zich de ballen uit de broek om de EU. Sputnik V blijkt net zo effectief als Pfizer en Moderna. *proest*
'Ja maar in Rusland is het altijd al -70 dus zij hebben dat logistieke probleem niet.'
En in Rusland weten ze ook hoe ze met de oppositie om moeten gaan: vergiftigen en als ze terug durven komen: hop in de cel!
Nee, dat Rusland gaat nog eens heel groot worden als met de opwarming van de aarde heel Siberië ontdooit!
Ja maar Rusland!!1!!
Goeddoeme kopen en spuiten.
@cugel | 03-02-21 | 09:00: ach, hier wordt de eigen bevolking zo achtervolgd, geterroriseerd en belaagd door onze overheid, zelfs zonder bewijs van schuld, met tot aan zelfmoord aan toe als uitkomst, dus tja.
En dan nog politieke processen voeren tegen de leider van de grootste oppositiepartij.
Gaaf land hier hè?
Gelukkig weten we wel beter hoe je met een crisis om gaat....
Ehhhhhh, oh nee, toch niet, dat was de strekking van dit artikel eigenlijk.
@J-van-de-Bontekoe | 03-02-21 | 09:48: He, waarom ben je nog hier als in Rusland alles beter is? Maar nee, echt verhuizen doet niemand, maar eindeloos zeiken is natuurlijk nooit weg.
Kikker al aan de kook....
Man man man, wat zijn die persmomentjes toch deprimerend. Ik kijk alleen nog vanwege de hoop om Irma weer eens te zien.
Je kan zeggen over die Duitsers wat je wilt, maar die gebruikten in ieder geval nog een pakkend stukje muziek, en enthousiasmerende filmbeelden.
En zo is het!
Is het voedertijd voor de wappies?
Hé, een wappiezegger.
Bedankt voor je inhoudelijke bijdrage van deze morgen.
Heb je trek dan?
Mogguh, lieverd.
Ja, gooi jij nog even wat soundbites erin?
Wuppie.
Ah ik moet iets liever zijn merk ik.
Ook goedemorgen!!
Zit Halbe al in het vliegtuig naar Moskou om vaccins te regelen of zijn ook hier de bevrijdde Britten ons weer voor ?
Halbe schijnt inderdaad een paar Toepolevs geregend te hebben die Sputnik V komen uitstrooien. Worden we toch nog bevrijd door de Russen. Terwijl Navalny nog even moet afwachten wanneer hij mee mag doen met de verkiezingen.
Meest bizarre vond ik toch wel de beschikbaarheid van gedwongen quarantaine plaatsen in UMCG. Is dat een voorbode voor een Veenhuizen 2.0?
Bij een vermoedelijke besmetting met een infectieziekte. Hoe vaag wil je het hebben.
Don't fuck with Veenhuizen!
Tip voor Markie Mark R: kijkeens hoe dhr Lee (PM Singapore) dit managed.
Je kan het daar niet mee eens zijn, maar hier bijna geen besmetingen 'op straat', bijna alles alleen wat 'binnenkomt/vliegt' in Singapore.
hier slechts 28 doden so far ! , met een bevolkingsdichtheid van 10x hoger (ja jullie denken dat NL druk is).
bij binnenkomst schiphol (zelf ervaren in dec20) : gewoon doorlopen!!!!!
bij binnenkomst op changi airport: 3 of 4 fuiken en allemaal uit het vliegtuig in 14 dagen qarantaine in een 'dedicated' hotel (waar ik nu zit in dag 12 !!!!!!!!)
rutte & co zijn echt amateurs, getekend: organisch chemicus en zeker geen deskundige op Cov-19 .
Mark denk alleen aan politieke consequenties/zetels, de rest boeit hem niet
Tsja, dat is Azie, hier in Europa is er nog respect voor individuele vrijheid #laatmenietlachen .
Het punt is alleen: in Nederland zijn de grenzen wat lastiger te bewaken. Waren we maar een eiland.
@Gewone_mevrouw | 03-02-21 | 08:45: ik denk dat er genoeg werkloze ondernemers thuis op de bank zitten die maar wat graag voor een tiental euro per uur op een grenspost gaan staan met een sneltest. Parkeert u daaro maar even mevrouwtje, we komen zo met uitslag.
@Gewone_mevrouw | 03-02-21 | 08:45: Dat is wat men blijft herhalen maar is het zo? Voor de EU stond je soms lang in de auto te wachten bij een grenspost.
@Deflatiemonster | 03-02-21 | 08:49: Precies, zo vaak in de rij gestaan bij Arnhem-Oberhausen.
@OscarWilde | 03-02-21 | 08:49: maar dat vraagt organisatietalent, en als onze overheid iets bewezen heeft de laatste 10 jaar is het dat ze compleet incapabel is. Zie de toename in de kosten van onze overheid en daarnaast de gigantische stijging aan kosten aan consultants etc.
Het perspectief is de belasting tsunami van 2022.
Eerst nog even 16 jaar het zuur en dan met z’n allen er tegen aan.
Welnee,gewoon weer een greep in de pensioenkas van 1500.000.000..000€
Kan best,er is maar 40.000.000.000€ nodig om alle pensioenen uit te betalen per jaar.
Dan kan er ook nog wat naar de EU,en Palestina.
@De Profundus | 03-02-21 | 09:05:
/me hartpilletje neemt alleen al door de (aannemelijke) suggestie van geld uitdelen
Goh, een paar weken geleden werd je hier nog weggejorist voor dit soort cynisme.
Fijn dat de redactie ook wakker is.
Het begint nu echt irritant te worden die corona hysterie en lockdown. En hoe hier uit te komen? Mark kijkt niet verder dan 17 maart 2021, en Hugo krijgt iets daarna snel iets anders aangeboden.
Ik vind u eerder realistisch als cynisch.
Het geduld raakt op.
Bij mij allang op... tijdens de Bezetting wist je dat de Duitsers ooit zouden verliezen, en de Bezetting opgeheven. Maar corona valt niet te overwinnen, en onze bovenbazen maken daar handig gebruik van door het arme volk nu al bijna een jaar op te sluiten.
We worden steeds langer in de zeik genomen door die trollen in Den Haag. Snap niet dat er niet meer mensen zijn die dit doorhebben.
Oeverloos slap geouwehoer zonder enige doelmatigheid. Lullen voor de bühne.
En echte hoogleraren, professoren en wetenschappers worden gemuilkorfd.
Die de Jonge is incapabel, en dat is zo en daar verandert hij zelf niets aan, maar die Rutte is gewoon een ranzige opportunist die deze crisis en het welzijn van het land misbruikt voor electorale winst.
Schoft.
En dat laatste is mijn persoonlijke visie op het karakter van onze premier.
(Disclaimer i.vm. eventuele Joris)
Dat laatste plaatje: Heeere's Markie!
The horror!!
Stephen King of Jack Nicholson zouden het niet kunnen verbeteren.
Ik mis de bron en onderbouwing bij de superspreiders van het basisonderwijs. Je zou verwachten dat de meeste mensen wel begrijpen dat de meest kwetsbare mensen in onze samenleving niet de zieken en de ouderen zijn, maar de kleine kinderen.. Dezelfde kinderen die we nu massaal hun regelmaat en contact met leeftijdsgenootjes willen ontzeggen zijn dezelfde mensen die het straks voor het zeggen hebben als wij met pensioen zijn. Als ik moet kiezen tussen het beschermen van kinderen en het beschermen van boomers is de keuze niet heel moeilijk hoor.
Dat valt ook reuze mee.
Bescherm nou eens echt de ouderen die dat zelf niet kunnen (verpleeg en verzorgingshuizen) en open het land. De andere ouderen kunnen zichzelf héél goed zelf beschermen: zoek de drukte niet op, kijk uit wie je binnenlaat (dus geen studentenneefje dat nog steeds naar feestjes gaat, wees daar zéér kritisch op!), hou je vitamines en mineralen op peil want je T-cellen zijn de 1e en beste barrière voor het virus. Ga elke dag een uurtje wandelen èn s avonds op tijd naar bed, laat je geen angst aanpraten want angst vernielt het immuunsysteem.
@ van Rossem weet altijd briljant een destilaat van de reaguursels te maken. Hulde!
Als je al op het randje van omvallen staat, kan je geen boete van 4000 euro gebruiken.
Ik ben daar geen voorstander van. Daarentegen: een visie en fatsoenlijk beleid met minder faal is toch wel mijn advies.
En niet wat ze nu doen ...
Die waren toch allang failliet gegaan ? Dat zeiden ze tenminste 6 maanden geleden.
Dat er collectiviteit moet zijn bij handelen met kans op enig succes is duidelijk. Die collectiviteit is vooraleerst te vinden bij de verkiezingen maar mogelijk ook wat sneller door een beroep te doen op verslaggevend Nederland; wat als zij nu eens, allemaal, zonder uitzondering een keer NIET verslaggeven....zie je het voor je: gangen Binnenhof leeg...ook buiten niemand en als klap op de vuurpijl een lege persco kamer. Staan ze dan Jut & Jul en niemand die ze hoort... Als dat geen signaal is dat we klaar zijn met luisteren naar die twee druiloren, weet ik het ook niet meer.
@Montgomery Burns | 03-02-21 | 08:40: wanneer het steunpakket (dat de komende jaren als een molensteen om onze nek zal hangen) stopt, gaat dat voor een heeele grote groep alsnog gebeuren...
Op de mijne ook. De bange wezels blijven toch wel weg.
Als je nog niet doorhad dat je afgelopen jaar aan het lijntje werd gehouden met valse perspectieven dan dient het stemrecht voor de TK verkiezingen op 17 maart 2023 je ontnomen te worden.
Nog 60 uur tot nieuwe tieten...
U gaat geopereerd worden?
je kunt janken wat je wilt, maar we moeten echt tot minimaal 1 mei geduld hebben voor we weer mogen zwemmen. of naar de kapper. of naar zwemles. ? zwemles ?mn dochter van 5 kan weer van scratch af aan beginnen.
Tenzij de dan nog besmettelijkere Congolese variant roet in het eten gooit.
@Plaktong | 03-02-21 | 08:37: Ik hoorde dat de Congolese als of de Zimbabwaanse variant een R van 1.5234 heeft! Blijft allen binnen!
1 mei?? Maak daar maar 1 september van
@theo-is-dood | 03-02-21 | 10:11: Nee, want dan begint het 'nieuwe' griepseizoen weer!
inderdaad. duivelse plaatjes. net of dat helpt. misschien moeten we hugo of mark in zon martelcontainer op een stoel zetten, om te vragen of er écht niets achter zit ? om ons op te sluiten ? misschien gaan alle viruswappies zich dan gewoon gedragen, van hee'er zit echt niets achter. dus.
Kabinet steun wel degelijk op wetenschap, maar deze is niet openbaar inzichtelijk. Kritiek geven is daardoor niet mogelijk.
De experts doen naar believen interpretaties die onnavolgbaar en niet-verifieerbaar zijn. Dat is alles behalve een wetenschappelijk houding.
Dat iemand die zich "wetenschapper" noemt iets doet, maakt dat nog geen "wetenschap". Echte wetenschap trekt zich niets aan van "consensus" en "politiek haalbaar".
Wetenschap gaat uit van experimenten, voorspellingen, en verficatie / falsificatie. Als iets niet te falsificeren is, is het geen wetenschap (aldus Popper).
@SkepticalRealist | 03-02-21 | 08:39: Ja, inderdaad! Probleem is dus dat idee van falsifieerbare wetenschap haaks staat op het idee dat veel mensen prettig vinden (waaronder redacteuren geenstijl); dat wetenschap zaken bewijst. Dat vind ik ook zo irritant aan de stukjes die je hier leest; dan probeert de auteur duidelijk te maken dat er andere bewijzen zijn, waar ook naar gekeken moet worden. Dan krijg je zo'n verhaaltje waarin men probeert duidelijk te maken dat iedereen recht heeft op zijn eigen (wetenschappelijke) feiten. Schiet je dus niks mee op!
Met wetenschap heeft het echt totaal niks te maken. Het RIVM komt continu met modellen met hockeystickcurves die nooit uitkomen. Dan kloppen je modellen dus voor geen meter en moet je je theses verwerpen. Bij het RIVM is het gewoon elke keer afkloppen en herhalen.
Daarnaast hebben ze de werking van maatregelen als axioma in hun modellen opgenomen zonder dat er enigszins bewijs voor is. Elke daling of niet nog grotere stijging wordt dan als werking van de maatregelen gepresenteerd. Dat alle landen (of staten in het geval van de VS) die grofweg in dezelfde weer/klimaatregio zitten grofweg dezelfde curves laten zien ongeacht welke maatregelen ze genomen hebben is verder totaal geen input voor die modellen.
Het RIVM laat zich bijstaan door mensen met verstand van zaken en adviseert de overheid die noodzakelijke maatregelen neemt. De voorspellingen van het RIVM gaan over wat er gaat gebeuren als je géén maatregelen neemt en tot nu toe werken die maatregelen prima.
Probleem zijn alleen mensen die zich niks van de voorschriften aantrekken en denken dat het allemaal wel meevalt. Het valt niet mee. Op de IC liggen misschien niet zoveel mensen maar op de verpleegafdeling des te meer en in de revalidatie is het al helemaal een drama. Een week op je buik liggen op de IC betekent vele maanden revalidatie. Ik hoop voor je dat het je niet treft maar er is serieus rekening mee te houden.
Het is hopen op spoedig mooi weer, dan kan er meer. En dat rijmt.
@Bakkeleures | 03-02-21 | 09:10: Het probleem is nu juist dat het RIVM dat niet deed!
Er werken door medici aanmanes gemaakt over kwesties als maatschappelijke impact van maatregelen, volksaar, en cultuurverschillen waardoor methoden uit Aziatische landen hier niet zouden werken, zonder dat daarvoor eigenlijk experts betrokken waren. Die Van Dissel was opeens niet alleen viroloog, maar ook socioloog, psycholoog, carnaval- en Korea-deskundige. Vervolgens heeft de regering op basis van die verkeerde aanname keuzes gemaakt die voornamelijk politiek gemotiveerd waren.
@Japannert | 03-02-21 | 09:31: Het lijkt toch nog erger dan u schetst. Het 'onafhankelijke' RIVM heeft vanaf het begin verteld wat de coronaregering wilde uitvoeren.
Dus: Schiphol moet doordraaien: Het virus komt niet naar Europa.
of: Scholen moeten openblijven: Kinderen kunnen het niet krijgen en zijn niet besmettelijk.
We hebben geen mondkapjes op voorraad: Mondkapjes werken niet.
RIVM was zeker in het begin de sokpop van Rutte.
Goedemorgen Geenstijl,
Jullie zijn wakker zie ik.
Duurde even maar dan toch.
@Joffri | 03-02-21 | 08:36: op Dumpert beginnen er ook een paar wakker te worden. Duurt lang zeg. Nu de MSM nog.
Wakker in de omgekeerde wereld van beleving en betweten.
REAGEER OOK