Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FAIL! Farid Azarkan spoort verkeerde racisme op

CBS-rekenaar plaatst politiek correct tweetje, DENK: RACISME!

Social

Het zit zo. Peter Hein van Mulligen van het CBS was gisteren nogal geschrokken van al die filmpjes, waar jongeren in figureren, en tweette dit: "De zich vaakst misdragende bevolkingsgroep, mannen van 18 tot 25 jaar, is de afgelopen jaren steeds braver geworden." Nou. Mooi toch! Vervolgens schrijft hij: "Tegelijk nam het aandeel Nederlanders met een niet-westerse achtergrond in deze groep toe." Dat zijn dus meer allochtonen in een bravere groep (laat ze het bij Nu.nl niet horen). Niks naars aan. Integendeel. Wij zouden zeggen. Hoera. Feestje voor DENK. Wij delen snoepjes uit. Maar nee hoor. Farid Azarkan ziet ook achter deze politiek correcte boom racisme, begint ineens over de toeslagenaffaire en noemt de feitelijke constatering van Van Mulligen een 'hele nare tweet'. Terwijl het dat helemaal niet is. En ondanks de uitleg van Van Mulligen corrigeert Azarkan niets. Wij vragen ons af. Wie is hier nou de hele nare tweet?

Reaguursels

Inloggen

Azarkan is net een klein kind dat verstoppertje speelt, telt tot tien, wie niet weg is wordt gezien. Doet zijn handen voor z’n ogen en denkt dat hij daardoor zelf ook niet gezien wordt.

Rdock | 28-01-21 | 08:47

Azarkan. De man heeft een roeping als magiër gemist.

aflaatverkoper | 28-01-21 | 02:44

Onderdeel had moeten zijn: aangiftebereidheid sterk afgenomen in Nederland. Hierdoor lijkt het dat de criminaliteit is gedaald. Of dit daadwerkelijk met deze grafiek kan worden bewezen valt nog te bezien.

Plakbakbloedworst | 27-01-21 | 21:53

Dom EN Knullig wordt aléér de standaard deze verkiezingen.

Pieterman | 27-01-21 | 20:01

Opnieuw: racisme wordt aangepraat. Stemmen makerij of stemmentrekker ik? Trap er niet in. Dom EN Knullig wordt weer de standaard deze verkiezingen. Zucht. Misschien toch ns integreren.

Pieterman | 27-01-21 | 19:58

DENK zijn volslagen idioten. Wanneer wordt die bende eens opgedoekt?

Proud Infidel | 27-01-21 | 19:33

Azarkan vergelijkt totaal 2 verschillende zaken. Corrigeren? Ho, maar! Hij kan gewoon niet tegen het feit dat de aanwas van criminele jongeren tussen q8 en 25 vooral van allochtone afkomst is. Ach ja, en dan de toeslagenaffaire er maar bij halen? Wat een stomme tweet, Azarkan!

Jan, Leiden | 27-01-21 | 18:41

Er komen wekelijks 400+ man binnen van 18-25 jaar, wacht maar tot deze in de statistieken terecht komen.

ptrck | 27-01-21 | 17:54 | 1

Allemaal onschuldig want geestesziek en suikerziekte.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 19:31

Als in absolute aantallen er.meer autochtonen braaf zijn geworden en er 0,0 meer allochtonen braaf zijn geworden dan krijg je toch precies deze grafiek? Dat toebedelen aan de niet westerse migranten lijkt me nogal dubbel. Bovendien, hoe tellen 3e en 4e graad migranten mee in de grafiek.

BBRDWR | 27-01-21 | 17:35

ZUCHT! wat naar allemaal.

The Concierge | 27-01-21 | 17:29

Oftewel iets minder crimineel en weer ietsje meer slachtoffer, van hun eigen vooringenomenheid.

nsfl | 27-01-21 | 17:23

Ja ja, de feiten zijn weer eens racistisch.
Het valt me op dat vooral organisaties met fascistische handelswijzen
dit argument gebruiken. (DENK, Antifa),

hotmint | 27-01-21 | 17:00

Vervolgens zegt CBS-pipo: meer immigratie, minder misdaad.
Dat vind ik nogal onzorgvuldig voor een cijferfetisjist. Het 'aandeel verdachten' zegt niet alles terwijl bekend is dat bepaalde allochtonen notoire veelplegers zijn met een strafblad zo dik als een telefoonboek.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 16:58

Vertelt deze grafiek dat er daadwerkelijk minder criminaliteit is, of dat er minder aangiftes zijn?

Wim Venijn | 27-01-21 | 16:47

Azarkan weet hoe het echt zit. Fijne realist.

Wim Venijn | 27-01-21 | 16:45

"Ik stel slechts vast dat een toenemend aandeel Nederlanders met niet-westerse roots samengaat met minder criminaliteit. De mythe dat migratie leidt tot meer misdaad is precies dat: een mythe."

M.i. kan deze conclusie niet getrokken worden slechts op basis van de gegeven grafiek. De verhouding niet-westers / westerse achtergrond in het 'aandeel verdachten van misdrijven' kan alsnog zijn toegenomen.

Van Urk | 27-01-21 | 16:34

stupid people be stupid.

isotope 465 | 27-01-21 | 16:33

Vergeet niet dat Azarkan wel een WO opleiding heeft genoten, maar een niet westerse. Vandaar zijn reactie, kan hij ook niks aan doen.

Rdock | 27-01-21 | 16:15 | 3

Ik sprak gisteren een WO-opgeleide en die dacht dat bij een geslachtsveranderende operatie ook de geslachtschromosomen omgepoold werden. Was wel een sosjoloog dus ik was eigenlijk niet heel erg verbaasd.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 17:27

@Joris Beltsin | 27-01-21 | 17:27: hormoon, chromosoom. Waarom heten de vrouwelijke pendanten daarvan niet chromostante en hormtante?

Glasgow Argus | 27-01-21 | 17:47

Ik begrijp de grafiek denk ik niet. Ik zie dat het aantal misdrijven gepleegd door niet westerse mensen is verhoogd. Westerse mensen zijn juist gedaald ?

Of kijk ik nu naar een andere grafiek.

De man zegt ook expliciet erbij : voor mensen die geen grafiek kunnen lezen . Meer import minder misdaden .

Maar ik zie meer import en meer misdaden

Moet Ik van bril veranderen?

Michelle_zuilen | 27-01-21 | 16:01 | 2

Ik snap hem inmiddels al. Gek dat het gevoel zo anders is . Komt vast door alle opsporing verzocht uitzendingen. Dat geeft een vertekend beeld

Michelle_zuilen | 27-01-21 | 16:09

Die smerige Kuzu gebruikt het quasi opkomen voor Turken en Marokkanen en Wilders bashen gewoon omdat het de ideale wijze is zelf een hogere acceptatiegraad te bereiken bij de gevestigde kliek.

daytripper | 27-01-21 | 15:22

“niet westerse migratie achtergrond” wordt dat geregistreerd voor de 3de generatie? Volgens mij niet..

Kwelbeller | 27-01-21 | 15:18 | 1

Nee. In de definitie van het CBS moet je zelf of minimaal een van je ouders buiten Nederland zijn geboren. De rest is allemaal Nederlander.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 17:32

Iedereen tussen 18-25 heeft al kinderen waarmee ze kunnen frauderen of weet Azarkan iets wat wij niet weten?

EmilioEsteves | 27-01-21 | 15:16

Zitten in deze verdachten? Je zou toch zeggen dat juist omdat Azarkan de nederlandse taal niet beheerst, hij iemand zou hebben die zijn teksten nakijkt. Ik bedoel maar zo, hij wil toch graag meeknikkeren in Nederland? Wat een dolmabiber yesil!

doggolino | 27-01-21 | 15:04

Nogal logisch, die groep 25-35 is nu gewoon groter geworden, jarenlang wegkijken heeft voordelen binnen de statistiek..

tiku99 | 27-01-21 | 14:50 | 1

Het zijn percentages hè.

Joris Beltsin | 27-01-21 | 17:34

Er kleine leugens,grote leugens,en statistiek.
Als Azijnzuur zonodig zijn neefjes op het goede pad wil brengen gaat hij maar even naar de eerste de beste gevangenis,waar zijn stamleden oververtegenwoordigd zijn,en daar tijdens het luchten over de muur gaat roepen dat hij en de brave marokkanen schamen voor hun gedrag in de Nederlandse samenleving.
Zie hem niet doen.
P.s bovenstaande actie is al eens geuit door de Hiddemeister.

De Profundus | 27-01-21 | 14:44 | 4

@Natscheerder | 27-01-21 | 14:48: Peanuts vergeleken bij dat tuig.
Haat tegen Nederland en zijn bevolking is er met paplepel ingestampt,thuis en op het moskeeschooltje.

De Profundus | 27-01-21 | 14:55

@De Profundus | 27-01-21 | 14:55:
Vergeet het zweetvoeten-kerkje niet van ze waar ze iedere vrijdag over de grote profeet vs. het westen horen.

J.Cash | 27-01-21 | 15:16

Verbaas mij toch afgelopen week weer om de mensen die altijd wijzen naar andere dingen .

Urk vergelijken met Rotterdam etc

Ja maar blanken ook.

Moslims zijn daar goed in . ( ja dat zijn het toevallig allemaal al dan niet praktiserend behalve als het uitkomt taggiya)

95% Finnen wat zeggen Finnen? Ja maar 5 % Nederlanders

En zo komt men dus nergens. Media rolt mee en wijs naar de 5.

Ik zie het als volgt

Je hebt een doorgebroken dijk: 2 scheuren .. 1 mega gat en een kleine snee. Welke heeft het meeste effect. Ja ik weet ook wel welke het makkelijkste opgelost is maar het probleem is niet verholpen.

Azarlan zal dit nooit erkennen want 'witte' mensen ook. Altijd appels met peren vergelijken. Tenenkrommend. Erken het probleem dan kan je er aan werken

Tis net als een verslaving.

Michelle_zuilen | 27-01-21 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

Het kan ook duiden op het falen van de politie dat ze steeds minder mensen als verdachte aanmerken.

IslamPislam | 27-01-21 | 14:42 | 1

Dit lijkt mij geen onredelijke gedachte!

Het brein erachter | 27-01-21 | 15:05

Statistiek is haram. Het hele CBS is een witte suprematie. Althans, dat is wat Azarkanniet wilde zeggen.

johoost | 27-01-21 | 14:38

Is dit al gecorrigeerd voor de afname in aangifte dankzij heeft-toch-geen-zin-meneer?

Schwanzeleber | 27-01-21 | 14:35

Een van de iconen van GroenLinks zei ooit "er zijn leugens, leugens en statistieken".

Volgens het CBS neemt de misdaad af.
Volgens politiemensen worden misdaadstatistieken doelbewust gemanipuleerd, op verschillende manieren;
- aangifte doen wordt bemoeilijkt;
- als een aangifte toch dreigt te lukken wordt dat afgeraden;
- misdrijven worden kleiner gemaakt (inbraak wordt vernieling, etc);
- etc.
www.politiebond.nl/actueel/nieuws-and...

Herinneren we ons nog het wegschrijven van ernstige geweldsdelicten onder "overig", bij asielzoekers? De "foei-gesprekken" bij (seksueel) geweld, die een aangifte in de weg staan?
Dit liegen met statistieken is beleid.

Dandruff | 27-01-21 | 14:33 | 2

Mark Twain is een icoon van GL? (En hij had het waarschijnlijk ook van een onbekende)

Risingson | 27-01-21 | 15:23

Klopt inderdaad het totaal aantal verdachten van misdrijven in de leeftijd van 18-25 jaar nam af, maar verhoudingsgewijs nam het aantal allochtonen in deze groep toe . Je zou bijna zeggen dat de autochtoon in de leeftijd 18-25 jaar braver is geworden en de allochtoon gelijk of meer is vertegenwoordigd in deze groep.

johnyl | 27-01-21 | 14:22

Hij kennie leesuh

St.Peter | 27-01-21 | 14:19

Zo los je in een dictatuur problemen op. Als je het er niet over mag hebben is het niet gebeurd. Zo hebben ze in Turkije hele genocides voorkomen, dus waarom zou dat voor Nederland niet werken.

Blauwpetje | 27-01-21 | 14:16

Misschien is er ook een verband tussen de kennis van de Nederlandse taal van Farid als het om Tweets gaat en de kennis van Nederlandse taal van allochtonen als het om formulieren voor aanvraag gaat..
Zou zo maar kunnen..

Epistulae_Morales | 27-01-21 | 14:16

Interessant, zouden al die 18-25 jarigen dan een baan hebben en kinderen waarvoor ze die kinderopvangtoeslag hebben aangevraagd? En daarom zijn gaan rellen?

Mich020 | 27-01-21 | 14:12

Statistiek discrimineert niet. Mensen zijn gewoon slecht in statistiek.
Ik had vroeger goede cijfers op statistiek maar koop toch staatsloten.
Dan snap je het wel maar wil je het niet begrijpen. Net als Farid dus.

Zack Hooi | 27-01-21 | 14:11 | 1

Statistiek is met name een middel om te discrimineren. De keuze voor de x en y zijn volledig bewust genomen. Dit voorbeeld is met recht een vorm van discriminatie. Het legt verband tussen twee zaken die mogelijk iets met elkaar te maken hebben maar waar de werkelijke inhoud niet van bekend wordt gemaakt. Om werkelijk te interpreteren zou de misdaadfilm gesplitst moeten worden in aandeel. Het totaal is totaal niet relevant voor een discussie.

johoost | 27-01-21 | 14:41

Nog maar een kwestie van tijd voordat het CBS op basis van grafieken gaat beweren dat meer inzet van politie en ME leidt tot hogere schade-uitkeringen van verzekeringen. En dus de oorzaak zijn van het geweld.

Jazeetie | 27-01-21 | 14:08 | 1

Dat dus.
Iedereen ziet honderden filmpjes met plunderende allochtonen voorbij komen, en dan komt deze CBS-meneer met deze "nuance"?
Zelfs als hij gelijk zou hebben (politievakbonden twijfelen aan die cijfers) dan is dit niet het moment om zo'n groot probleem te bagatelliseren.

Dandruff | 27-01-21 | 14:25

Uit onderzoek van het CBS en het CPB blijkt dat een op de vier Nederlanders drie mensen om zich heen heeft leven.
Op grond daarvan wordt nu door het mysterie van Binnenlandse Zaken samen met het mysterie van Justitie en Veiligheid nieuw beleid geschreven teneinde hier in de toekomst duurzaam mee om te gaan.

F. Jacobse | 27-01-21 | 14:06

Verkiezingstijd. Alle pijlen op de tegenstander, wat nu beleid?

Abject | 27-01-21 | 14:04

Ik twijfel niet aan de bewering maar deze figuur is ook niet erg duidelijk. De afbeelding moet als een op zichzelfstaand object te interpreteren zijn. Verder is Farid een populist.

FogerRederer | 27-01-21 | 14:00

Cherry picking in optima forma door de zogenaamde "Cijferman van Nederland". "De zich vaakst misdragende bevolkingsgroep, mannen van 18 tot 25 jaar, is de afgelopen jaren steeds braver geworden." Ok, welke groep is dan minder braaf geworden? En hoe zit het daar met de verhouding immigranten? Hoe zit het met absolute misdaadcijfers? Is de afgenomen aangiftebereidheid hierin meegenomen? En de uitsmijter -> Sinds wanneer is het zo dat als 1 set aan data een bepaalde uitspraak niet ondersteunt, dat deze uitspraak dan onjuist is, zelfs een mythe is? Stel voor dat ik het volgende zou beweren: "De afgelopen 10 jaar zijn er meer honden van ras x gefokt. Het aantal bijtincidenten met honden tussen de 6 en 12 maanden is afgenomen, terwijl het percentage ras x honden gestegen is". DUS -> Het fokken van honden van ras x leidt niet tot meer bijtincidenten? Misschien beginnen ze met bijten na 13 maanden? Misschien zijn rassen a tm y nog minder gaan bijten? Mr van Mulligen kan dan veel van cijfers denken te weten, logica ontgaat hem volledig. Gegrepen door het deugvirus, waarvan de R- waarde de 1 helaas zwaar lijkt te overstijgen.

Jazeetie | 27-01-21 | 13:54 | 1

mooi gezegd... mooi gezegd, hoe krijg ik mijn cijfers aan het liegen. Zeer eenvoudige oefening... weinig voor nodig.

nobodiesunmighty | 27-01-21 | 13:57

“Wat is Narcisme?”
Google:

MokumsMoppie | 27-01-21 | 13:52

Hij kan beter z'n kiezers oproepen om even die tassen met spullen terug te brengen in het verlengde van wat Aboutaleb zei.

Watching the Wheels | 27-01-21 | 13:52

Ook als van Muffigen datgene had gezegd wat Azarkan dácht dat-ie zei was er geen sprake geweest van een "hele nare tweet", hoogstens van feiten die voor Azarkan en de zijnen toevalligerwijs hele nare feiten zijn.
Dit is precies het probleem met figuren als Azarkan. Ze halen feiten en meningen door elkaar, zelfs nog als ze die feiten verkeerd interpreteren.

Schoorsteenveger | 27-01-21 | 13:51

Wat is er eigenlijk politiek correct aan?

zwarte_weduwe | 27-01-21 | 13:50 | 3

Het is een halve waarheid, cijfers zoeken om je mening te onderbouwen. Dan ben je geen statisticus, maar een populist. Buitengooien bij het CBS die man, heeft ie niks te zoeken.

Jazeetie | 27-01-21 | 14:01

Het is toch juist níet politiek correct als Azarkan erover valt?

zwarte_weduwe | 27-01-21 | 14:04

@zwarte_weduwe | 27-01-21 | 14:04: Azarkanniet lezen. Hij struikelt over de zin waar een triggerwoord in staat. De grafiek is kul want zegt niets. Je kan werkelijk geen waarde hechten aan deze halve waarheid. Om het aandeel allochtoon in misdaadcijfers te benoemen heb je niets aan een landelijk gemiddelde. Terwijl dat duidelijk de boodschap is van de zender.

johoost | 27-01-21 | 15:10

Ik denk dat we daar allemaal natuurlijk een beetje bang voor waren. En het komt nu ook uit. Eerder dan verwacht dat wel. De toeslagenaffaire gebruiken als reden om niet meer profilerend op te mogen treden. De toeslagenaffaire gebruiken om statistieken naast je neer te mogen leggen. De toeslagenaffaire gebruiken om te laten zien hoe intens gemeen en onredelijk die walgelijke menssoort met witte billen wel niet is.
Dit gaat in de toekomst nog wel een paar keer misbruikt worden door mensen die uit de groepen komen waar genoeg te verbergen is. Uiteraard in plaats van kritiek en openheid over eigen nest.
Weer zo'n prachtig voorbeeld van de onmogelijkheid om met bepaalde groep ooit een echte multiculturele samenleving te krijgen.

koudvuur | 27-01-21 | 13:48

Arkazan gebruikt graag moeilijke woorden, maar zoiets simpels snapt hij niet. Ligt dat dan aan zijn achtergrond of doet hij alsof?

small_town_dude | 27-01-21 | 13:45 | 1

Beide. Mannetjes met zijn achtergrond zijn ook vaak poseurs

BASinnic | 27-01-21 | 14:30

... en als je de lijnen in een log. grafiek zet zijn het net twee rechte lijnen.

/deugmodus:off

Het Licht | 27-01-21 | 13:44

Moest Farid vandaag geen taxi rijden?

Dirk III | 27-01-21 | 13:43

Dwangmatig en neurotisch achter iedere boom een racist willen en moeten zien.

van Oeffelen | 27-01-21 | 13:40 | 2

Racist.

Mr_Natural | 27-01-21 | 13:41

hij ziet het liefst aan iedere boom een racist hangen.

small_town_dude | 27-01-21 | 13:43

Als er geen aangifte wordt gedaan, is er niemand verdacht.
Dus die onbekende staatspropagandalaaf Van Mulligen kan ongezien de typhus krijgen met zijn politiek aangezwengelde anti-PVV demagogie.

Echter, dat drs Farid Azarkan MSc RE MRICS zo verblind is (door zijn eigen neiging tot demagogie en boe-racisme) dat hij niet eens een simpel grafiekje kan lezen, verbaast mij eigenlijk nog minder.

Twee debielen tegen elkaar aan het deugen op Twitter. Je verwacht het niet!

Mensdier | 27-01-21 | 13:38

Wel erg misleidende interpretatie van van mulligen.
Ten eerste kun je uit deze grafiek geen causaliteit afleiden mbt immigratie en criminaliteit.
Ten tweede zijn dit relatieve cijfers, die niet zo veel zeggen. Een voorbeeldje met wat getallen: Neem eens aan dat bv in 1900 er alleen maar autochtone jongeren waren, van wie 10% crimineel is. --> 10% criminaliteit.
In 2020 zijn er bv 20% autochtonen, van wie 40% crimineel. De 80% autochtonen zijn bv 0 % crimineel (het is een voorbeeld heh). Dat levert 8% criminaliteit op.
Dit voorbeeld laat zien dat de conclusie van Mulligen, immigratie heeft geleid tot minder criminaliteit, volledige onzin is

DerStefan | 27-01-21 | 13:37 | 4

@DerStefan | 27-01-21 | 13:39: Het enige wat de grafiek laat zien is dat het aantal verdachten is afgenomen. Dat aantal verdachten staat in enig verband met de geregistreerde criminaliteit.

Van Mulligen is van het Centraal Bureau voor Liegen tegen de Burger. En Azarkan snapt er niks van.

Glasgow Argus | 27-01-21 | 13:46

Het cijfermatige equivalent van de drogredenering.

Cassandra | 27-01-21 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn er 2 die uit hun nek kletsen

vanvandaag | 27-01-21 | 13:36 | 1

Zegt de een tegen de ander?

Nuchternederland | 27-01-21 | 13:41

Azarkan is een extremist, een grijze wolf dat enkel maar 1 doel heeft; de expansie van de islam vrij spel te geven in NL.

Hollandse_blauwe | 27-01-21 | 13:35

tja.... ik herinner me nog een artikel uit het NTVG uit de jaren 90 omtrent jonge mensen, afkomst en geweld: mensen die, wat zal ik zeggen, ergens anders vandaan kwamen, welke Semitisch dan wel Turkse talen spraken, hadden stukken meer kans op verwondingen door geweld dan, autochtonen. "Gewoon" cijfers. O.k. cijfer kunnen ook liegen, volop zelfs. Dan is het aan de schrijver om heel duidelijk te maken waar de cijfers vandaan komen en hoe en waarom ze bewerkt zijn en dan is het aan de lezer te besluiten of ze betekenisvol zijn. Toen bleven die cijfers betekenisvol: het is zo, punt.
Zo te zien geeft Azarkan hier de betekenis: "naar" aan.
Nou, ik zou zeggen: hoe krijg je de cijfers minder naar (of wil je ze naarder hebben (Naarder?) ?
Tijd voor een cursus "hoe interpreteer ik cijfers als politicus opdat ik als politicus nare cijfers naar 'toffe' cijfers kan krijgen?"

nobodiesunmighty | 27-01-21 | 13:35

You’re so vain.

MokumsMoppie | 27-01-21 | 13:32 | 3

You probably think this graph is about you.

Tashtego | 27-01-21 | 13:36

Die Azarkan en zijn vooroordelen: cbs, niet westerse achtergrond en misdragen en hop, “ies racisme”.
Nu ik: een anderskokende achternaam en begrijpend lezen, dat gaat lastig samen..
laat ik nou in dit geval wel gelijk hebben..

havannahapper | 27-01-21 | 13:31 | 1

En bedankt.

Bataafje | 27-01-21 | 13:33

Vriend,Vraag dat lekker zelf aan het CBS,

Rest In Privacy | 27-01-21 | 13:31 | 1

Maakt niet uit. Hij is niet geïnteresseerd in feiten , cijfers maar alleen in door Erdogan goedgekeurde ideologische beelden.

langzullenweleven | 27-01-21 | 13:32

Ik moest de zin 2x lezen, zou Azarkan ook even moeten doen..

Frits_Binkestein | 27-01-21 | 13:28

Zitten IN moet zijn TUSSEN, heer Azarkan. 'IN' kan wel maar dan heb ik daar wel een heel ander beeld bij....

Yoshidepossi | 27-01-21 | 13:26

Jadiejadie. Gewoon slappe save: "De mythe dat migratie leidt tot meer misdaad is precies dat: een mythe". Als dat je hoofdboodschap was, dan had je kunnen volstaan met slechts de gele lijn. Met de huidige titel impliceer je wel degelijk dat allochtone mannen minder snel braaf aan het worden zijn dan hun autochtone kleegaatjes. Dit is onze fine Fleur qua statistici?

Gen. Maximus | 27-01-21 | 13:26

Die drs titel waar heeft hij die gekocht?

dedwarsligger | 27-01-21 | 13:23

Ik hou van raspatat, ben ik nu ook een rascist?

Tronald_dump | 27-01-21 | 13:23 | 1

Ik had jarenlang een vast rustpunt, een sympathiek Frans hotelletje op mijn weg naar Noord-Spanje: "Le Rascalat". Nu ben ik vast ook een rasc... rascist.

Peter Emile | 27-01-21 | 13:30

En weer in de slachtofferrolmodus schieten. Iedere blinde kan zien dat er een vertegenwoordiging aanwezig was die niet overeen komt met wat de gevestigde nieuws(ahum)verspreiders tentoonstellen. Als iemand dan anders beweerd ies het racisme. Godsgeklaagde zooi is het.
In de US of A lachen ze zich helemaal uit de pantalon bij deze wantoestanden op onze straten, terwijl hier de polletiek over elkaar buitelde om een reactie te geven op de wantoestanden daar.
Denk voor gij stemt.

Maggiderin | 27-01-21 | 13:22

Waar haalt Van Mulligen zijn onderzoeksdata vandaan, uit de Efteling? En Azarkan is nog te dom om te begrijpen dat dit een 'pik in, het is winter'-momentje is voor zijn achterban.

MickeyGouda | 27-01-21 | 13:21 | 1

Phantasialand zo te zien.

sprietatoom | 27-01-21 | 13:22

Totaal uit beeld: enige waardering dat Nederland honderdduizenden lieden heeft toegelaten uit een ernstig achtergebleven streek, waar ze niet eens een schrift of geboorteregisters hebben. Terwijl wij die lui niets verschuldigd zijn en we hebben N-Afrika al helemaal niet gekoloniseerd.

Ze kwamen en masse hierheen en kregen geld, onderdak, medische zorg, onderwijs, life coaches, hele regimenten hulpverleners, we leerden hen lezen en schrijven en fietsen en zwemmen en we laten hen oogluikend toe in bestuurslagen al hebben ze de competentie niet. Ook pikken we de religieuze intolerantie en waanzin en de criminaliteitscijfers die door het dak gaan.

We begraven onze vermoorde dierbaren en nemen nooit wraak. Die kwibussen die verzinnen dat Nederland racistisch is, moeten maar eens in de Rif een paar jaartjes geitjes hoeden. Want van dat bestaan hebben wij hen gered. Geen dank. .

Madame Poitiers | 27-01-21 | 13:20 | 5

Je kunt het ook zo zien: het zijn de nakomelingen van miljoenen van de Europese kusten weggeroofde blanke slavinnen, die door hun nieuwe meesters in Barbarije tot de hunne worden gemaakt. Wij geven hier de terechte schadevergoeding aan de nakomelingen van de verkrachtingsslachtoffers.

Glasgow Argus | 27-01-21 | 13:50

@Glasgow Argus | 27-01-21 | 13:50: Gut ja... volgens mij hebben mijn arme voorouders hier ook zware periodes gehad met roof en verkrachting. Krijg ik nu een gratis geld en huis in Spanje?

boezeidekoe | 27-01-21 | 14:16

Bravo, madame!

Peter Emile | 27-01-21 | 15:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Blijft interessant dat een partij die uitsluitend is opgericht voor en door 1 groep als enige partijpunt heeft dat ze niet als aparte groep behandeld willen worden.

een_mike | 27-01-21 | 13:19 | 1

Wanneer het ze uit komt wel. Bv bij het uitdelen van geld en subsidies etc.

DrachiR | 27-01-21 | 13:51

Verkiezingen voor de deur. Laat die man lekker blaten.

Schepvogel | 27-01-21 | 13:19 | 2

doet hij niet want hij weet nooit welke Turkse landgenoot achter hem staat.

langzullenweleven | 27-01-21 | 13:33

Was het niet Freek de Jonge die in een conference afgaf op PvdD, omdat hij het een partij vond die achter de one-issue (dieren) zogenaamd stiekem nog meer plannen had?
Waarom wordt er nu niemand net zo boos, omdat een zogenaamde allochtonenpartij probeert de anders-gekleurde onder hun islampolitieke hoede te krijgen? Ook brullen over het één, maar werken voor het ander. Is hier toch ook een verwijt waard? Freek? Andere mooipraters? Iemand?

zeurmachine | 27-01-21 | 13:16

Lastig he? Feiten...

Hoeki Oekema | 27-01-21 | 13:16

Verkiezingstijd, verkiezingsreces, we moeten de debatten even missen, krijgen er pratende hoofden op talkshows voor terug. Allemaal gezwets.
Kwam JanP999 twee topics geleden met van Kooten&de Bie aanzetten.
Ik blij, wil ik dit ook even delen:
De Hele Teringzooi Van De Tegenpartij (2:30 uur lang!)
youtu.be/r1in0bqfT80
Veel plezier!
*plop*

Abject | 27-01-21 | 13:15

Geinig. Ook Azarkan weet dat zijn moslimbroeders vaker crimineel zijn. Dus schiet hij bij het zien van een statistiek meteen in de klaagkramp. Zonder te lezen. Dat doet hij normaal dus ook niet: goed lezen. Meteen klagen.

Hommel | 27-01-21 | 13:15

Het verband welke Azarkan meent te zien, is niet direct uit de data te halen. Het is tekenend dat hij deze juist wel ziet.

Het worden 2 dingen benoemd over de leeftijdsgroep 18-25.
- Minder verdachten van een misdrijf.
- Aantal allochtonen in deze groep groeit.

Dat zegt naar mijn idee niets over het aantal verdachten onder de allochtonen in deze groep. Het kan zijn dat zij wel degelijk oververtegenwoordigd zijn onder verdachten. Azarkan lijkt dat aan te voelen, misschien stiekem te weten.
Het kan ook zijn dat autochtonen veel stouter werden, maar dat de groep als geheel veel braver werd omdat allochtonen veel liever werden!

Zo kan je er dus ook naar kijken, boefje Azarkan.
Maar ja, wie zal het zeggen.

Nuuk | 27-01-21 | 13:13 | 3

Bovendien - en: waar komen deze data vandaan? Bronvermeldingen graag.

viejohuevon | 27-01-21 | 13:15

@Zoiets | 27-01-21 | 13:30:
Dit is inderdaad van het CBS. Dan kan je je nog afvragen waar zij data vandaan halen, maar ga er wel vanuit dat dit klopt.

Echt een rare actie van Azarkan

Nuuk | 27-01-21 | 14:20

Iedereen heeft het over Azarkan, maar de grafiek Peter Hein van Mulligen toont echt helemaal niks aan.

usb stok | 27-01-21 | 13:13 | 2

Ja, dat weet je niet. Schijnt ook dat de prijs van oliebollen is gestegen sinds er meer Marokkanen in Nederland wonen.

johoost | 27-01-21 | 15:17

Een gesprek met deze man beginnen is hopeloos. Hij kan niet goed luisteren en blijkbaar ook niet goed lezen.

Burgerzaken | 27-01-21 | 13:13 | 1

Tot nu toe ben ik nog niet 1 moslim tegengekomen die normaal rationeel een stelling kan beargumenteren. Azarkan dus ook niet.

Tronald_dump | 27-01-21 | 13:18

Het enige wat Azarkan goed doet is Moslims als slachtoffer bestempelen.
Ik heb hem nog nooit gehoord over homofobie onder z'n achterban en criminaliteit.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 13:11

Farid moet een nieuw beeldscherm ziet niet zo duidelijk wat er gebeurt in relvideo, misschien funding starten?

Banenenrepubliek | 27-01-21 | 13:11

Farid ziet alleen maar racisme.
Kijkt hij naar buiten, ziet hij een mus, een huismus of ringmus, denkt hij "Racisme!".
Gaat hij winkelen bij de AH, ziet hij een pak blanke vla en de halal-frikadellen zijn op, denkt hij "Racisme!".
Farid weet ook het verschil tussen een overtreding en een misdrijf, maar ook dat onderscheid is volgens Farid op etnisch profileren gebaseerd en dus "Racisme!".
Je afschuw uitspreken over islamitische messenstekers die niet-islamitische leraren onthoofden vanwege een tekeningetje, zijn ook allemaal racistisch en of we even snel de voorgedrukte profeetpetitie willen teken, die net voor de uitgang van de Tweede Kamer-moskee klaarligt.

Sorry, maar iedere keer als Farid het over racisme heeft, moet ik lachen.

Excusez moi, maar waar ik woon hè.. , als er één bevolkingsgroep echt vervuld is van zichzelf is, verwaand is en kapsones heeft, gelooft in Arabische suprematie, echt super anti-semitisch is, een hekel aan mensen met een donkere huidskleur heeft, en super racistisch is ... dan zijn het dus NIET de voetbalsupporters van Feijenoord.
Als u begrijpt wat ik bedoel ... ;)

gaffelbaard | 27-01-21 | 13:11 | 2

Correctie.

Farid weet ook NIET het verschil tussen een overtreding en een misdrijf

gaffelbaard | 27-01-21 | 13:12

U ziet dat verkeerd nederlanders vallen teweinig op, daar om valt de arabische groep meer op,onze schuld!

Banenenrepubliek | 27-01-21 | 13:14

Het is een vuile opruier die in de tweede kamer niets te zoeken heeft. Die man moet fijn in Ankara politiek gaan bedrijven.

lamlul007 | 27-01-21 | 13:10 | 2

In Marokko zul je bedoelen.

Tronald_dump | 27-01-21 | 13:20

Je bent in de war met die andere Turk :)

RickRD | 27-01-21 | 13:34

Domheid is soms een keuze maar vaak ook gewoon wat het is: Domheid.

xavier | 27-01-21 | 13:07 | 2

Domheid is geen keuze. Niet slimmer willen worden is een keuze.

Torwart | 27-01-21 | 13:08

Het is geen domheid. Het is willen scoren bij de achterban.

Tronald_dump | 27-01-21 | 13:20

Azarkan is de ultieme engnek.

RGV42 | 27-01-21 | 13:07 | 1

Als dit een potje Might&Magic (kaartspel) was versloeg ik jouw Azarkan met mijn Orwellkreng. Heb ik Kaag altijd nog achter de hand.

Abject | 27-01-21 | 13:20

Dhr van Mulligen, daar hangt een lucht van spruitjes, stof, nuance en degelijkheid omheen. Knap als je hem achter het racisme behang kan plakken.

3Xniks | 27-01-21 | 13:07

Grafiek kan zeggen:relatief meer verdachten met niet-westerse achtergrond. Wellicht omdat aantal autochtonen afneemt. We moeten totale aantallen weten. Grafiek deugt niet. Azarkan ook niet.

inCol | 27-01-21 | 13:03 | 2

De grafiek is in orde. U weet, net als Azarkan, het onderscheid niet tussen "relatief" en "absoluut".

Rhenium | 27-01-21 | 13:07

Nee door de invoer van gelukzoekers, stijgen ook de niet westerse boefjes toch.
Een grafiek zegt niet zo veel , de bajes meer.

Banenenrepubliek | 27-01-21 | 13:18

Kuzu, Wilders, Baudet, Azarkan allemaal eng en extreem. Alleen 2 van deze mensen wordt stelselmatig beschuldigd van racisme terwijl de andere overal mee weg komen.

MeneerGuggenheimer | 27-01-21 | 13:02 | 4

Ah, de cultuurrelativist. Je mag de ene kant alleen bekritiseren als je dat ook bij de andere kant doet; die neiging... "Ja maar mensen in Urk zijn ook geen lieverdjes," na een aanslag in Parijs. Dat werk.
Wilders is niet eng en extreem. Baudet is ziek, overspannen, ongeschikt. Eng en extreem: nee. Dat zijn alleen de loopjongens van Erdogan, waar mensen zonder proces voorgoed achter de tralies verdwijnen.

kapoerewiet | 27-01-21 | 13:11

Ik vind Rutte een stuk enger.

RickRD | 27-01-21 | 13:12

@kapoerewiet | 27-01-21 | 13:11:
Autochtone struisvogels zoals MeneerGuggenheimer, gebruiken graag stromanargumenten. En als ze een minderheid binnen de eigen cultuur/nationaliteit kunnen bekritiseren, kunnen ze helemaal los gaan, bijv op Urk. Dan kunnen ze ook is lekker te keer gaan zonder dat ze beschuldigd kunnen worden van racist. Lekker is dat joh.

Tronald_dump | 27-01-21 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Dat soort figuren verwijst in Kamerdebatten ook vaak verkeerd naar oude Nederlandse spreekwoorden. Die ze dan net even verkeerd citeren. Typisch. Ik denk dat hij gewoon de Tweet niet snapt. Zo`n Stephan van Baarle van DENK hier in 010 doet dat ook.

RickRD | 27-01-21 | 13:02

Die Azarkan is niet helemaal bien.

hoochee | 27-01-21 | 13:02 | 1

Ik las biem.

uisge baugh | 27-01-21 | 13:13

Begrijpend lezen is toch iets te hoog gegrepen voor het Berbertje uit de Turkenpartij.
En het is trouwens niet 'Hele nare tweet' maar 'Heel nare tweet'.
Want bijwoord.

leo de pejo | 27-01-21 | 13:02 | 4

Hij bedoelde vast te zeggen dat het geen halve nare tweet is, maar een hele.

Rhenium | 27-01-21 | 13:08

Je hebt nooit opgelet op school, praat bijgevolg iets wat voor Nederlands moet doorgaan en gaat dan de politiek in. De enige job waar zelf een mongool dik geld kan verdienen, als hij maar verkozen of gecoopteerd geraakt.

Lt-Kol Kilgore | 27-01-21 | 13:09

@Lt-Kol Kilgore | 27-01-21 | 13:09: Ja, weinig hoogvliegertjes in dehaag.

uisge baugh | 27-01-21 | 13:15
▼ 1 antwoord verborgen

Er komen weer verkiezingen aan. Dus niet gehinderd door feiten gaan politici weer dingen roepen om hun achterban te paaien. En DENK gaat weer wat roepen over racisme. Dat het niet klopt doet er niet toe, als ze maar gehoord worden door hun achterban. Maar wet heeft DENK nou überhaupt bereikt de afgelopen jaren, behalve dat ze een Marokkaan hebben getransformeerd tot een reserve Turk?

Osdorpertje | 27-01-21 | 13:02

Farid is echt een beetje dom. Hij weet dat redelijk te maskeren, dat moet ik hem nageven, maar als je even aandachtig naar hem luistert. valt hij altijd door de mand.
Zou een IQ-test voordat je in de Kamer mag zitten een idee zijn? Of is dat weer niet inclusief? Want iedereen is een winnaar en zo.

John McClane | 27-01-21 | 13:01 | 3

Klaver valt bij een cito-toets definitief door de mand.

grindbak | 27-01-21 | 13:03

@grindbak | 27-01-21 | 13:03: Klaver is inderdaad nog simpeler van geest dan Azarkan, die is komt bij debatten wel alert en scherp over.

kapoerewiet | 27-01-21 | 13:13

Azarkan is helemaal niet dom, heeft een universitaire opleiding.
Maar dit is nu eenmaal het verdienmodel, de slachtofferrol.

Nuchternederland | 27-01-21 | 13:38

Ik dacht dat het CBS bedoeld was voor het verzamelen en bijhouden van data, maar het lijkt dat zij ook een taak hebben bij het managen van de publieke opinie?

Harry.Langezwaal | 27-01-21 | 13:01 | 1

Net als de NPO houden ze er de politiek op na dat slechte boodschappen over de geflopte multiculturele samenleving verpakt moeten worden als succesverhalen, of op z'n minst moeten gerelativeerd. Is al jaren zo.

kapoerewiet | 27-01-21 | 13:15

Gok dat het beeld er heel anders uitziet indien je alle variabelen en aannames kent die het CBS op haar cijfers toepast.

Lorejas | 27-01-21 | 13:00

Niks voor PH om een partijtje te gaan benoemen. Hij vermijdt dat doorgaans door optimistisch te zijn, zeg maar de Rutte-doctrine.

beniknouzoslim | 27-01-21 | 12:59

Farid azarkan heeft wellicht iets teveel munt thee gedronken. Wat een nare en domme man is dat toch.

Eddy67 | 27-01-21 | 12:59

Azarkan heeft er wel een handje naar om zaken verkeerd te interpreteren. Veel dossierkennis heeft 'ie ook al niet. Ik zie hem regelmatig door collega-Kamerleden gecorrigeerd worden tijdens debatten. En het valt me dan weer op dat ze zijn gebrek aan feitenkennis niet uitmelken, dan wel spektakel maken van de correctie. Hij bedoeld het vaak goed heb ik zo het idee, hij is alleen niet bijster intelligent.

Abject | 27-01-21 | 12:57 | 1

Ik geloof er niks van dat hij het goed bedoelt.
Uit niets blijkt dat.

Rest In Privacy | 27-01-21 | 13:01

Deze man zit schijnbaar zelf zo vol vooroordelen over zijn eigen achterban. Hij gaat er bij voorbaat al vanuit dat als het gaat over een stijgende grafiek en criminaliteit dat dit betekent dat zijn achterban in kwaaddaglicht wordt gezet.

Henski | 27-01-21 | 12:57

Discriminatie meldpunten, racisme clubjes en zelfs de partij DENK zijn vooral een verdienmodel voor mensen die niks kunnen om handig subsidie binnen te harken

Diederik_Ezel | 27-01-21 | 12:57

Iemand is een beetje dom - gaap.

HogeNood | 27-01-21 | 12:57

Misschien was u er nog niet achter: maar Dhr Farid heeft slechts 3 hersencellen, DUS, neem het hem niet kwalijk svp, de schavuit!

leofromrotjeknar | 27-01-21 | 12:57 | 1

Azarkan is helemaal niet dom, alleen een beetje sluw.

Nuchternederland | 27-01-21 | 13:37

Ondertussen zit roomblanke crimineel Willem Engel de boel weer op te stoken door te beweren dat de rellen aangestuurd worden door inlichtingendiensten en onderdeel zijn van the Great Reset. Kan die gast niet gewoon levenslang TBS krijgen?

Spring Bruissteen | 27-01-21 | 12:56 | 10

@Graaisnaaiert | 27-01-21 | 13:23:
Het probleem is dat veel mensen in Nederland blijkbaar niet de geestelijke vermogens hebben zijn gewauwel als achtergrondruis te ervaren.
Daarnaast zie ik zijn uitlatingen eerder als opruiing dan als een mening. Hopelijk krijgt het OM het voor elkaar deze staatsgevaarlijke malloot een halt toe te roepen.

Spring Bruissteen | 27-01-21 | 13:33

@Spring Bruissteen | 27-01-21 | 13:33:
het is inderdaad een vorm van opruiing maar dat is aan de overheden om te bepalen of ze actie willen ondernemen of niet. Ik denk dat onder de streep het meer kwaad dan goed doet als je ingrijpt dus mijn voorkeur zou het hebben om de twijfelaars in Jip-en Janneketaal uit te leggen en te blijven uitleggen waarom die maatregelen er zijn en wat de gevolgen zijn als we die maatregelen niet nemen. Geen buitensport, geen terrasjes/kroegen, geen evenementen, halflege winkelstraten en massa-ontslagen en faillissementen. Benoem het maar gewoon. Elke kroegbaas, middenstander of promotor die nu nog achter Willem Engel aanloopt verdient gewoon dat faillissement ook. Knalhard, sans overheidssteun.
Zo zie ik het.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 13:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik snap niet waarom figuren als Azarkan, Akwasi en Airfryer zoveel aandacht krijgen.
Dat is namelijk waar ze op geilen, gewoon negeren.
Hij zal namelijk nooit iets toegeven, ies koeltoer !

De_Bruyne_Ster | 27-01-21 | 12:55

Wie is hier nou de hele nare tweet ? Ik zie het gezicht van Farid en en vermoed een correlatie tussen nare tweets, het hebben van een naar hoofd en nare gedragingen.
Race-baiter en tribale rifrakker Azarkan toont het doorzichtig en opzichtig aan.

bakermat | 27-01-21 | 12:55

Achja, Azarkan, die arme knakker weet niet eens dat Mount Everest in Azië ligt en de bom op Hiroshima viel volgens hem ergens in '48? '47? '46? '42? Farid is een beetje dom.

Nohara | 27-01-21 | 12:54

CBS en CPB zijn en blijven foute instituten met een wisselende politieke agenda, 2e kamerleden zijn de laatste 2 decennia volgzame domme schapen, 2020 heeft bewezen dat er maar 2 hun werk echt deden.

grindbak | 27-01-21 | 12:54

Dat is wat er gebeurd wanneer je pseudo-intellectueel onderbuikie bent, he Farid.

NomadBrewer | 27-01-21 | 12:52

Azarkan heeft gelijk.
Deze grafiek klopt niet.

Ruimedenker | 27-01-21 | 12:52 | 2

Ik begrijp zijn woede ook wel.

Mr_Natural | 27-01-21 | 12:59

Ik zie twee pistes
eentje voor langlaufen, en een ski-piste voor bejaarden
Waar zit de steile piste verdoeme
ik wil weer eens op verkansie

Tobi | 27-01-21 | 13:06

dus bijna 1 op de 5 mannen in de leeftijdscategorie heeft een niet westerse achtergrond. Is dat inclusief mensen van Nederlandse overzeese gebieden en voormalige koloniën?

oh nee he | 27-01-21 | 12:50 | 4

Vanaf een bepaalde generatie ben je een "Nederlander". Tenminste zo zien zij het graag. Dus waar haalt deze man zijn data vandaan?

letterzetter | 27-01-21 | 12:54

@letterzetter | 27-01-21 | 12:54: en daarom word je van het werkelijke percentage rifrakkers en Turken in dit staatje vanzelf een racist.

_pacman_ | 27-01-21 | 12:58

Schrijffout : 5 op de 1 moet het zijn !

verichrome | 27-01-21 | 12:59
▼ 1 antwoord verborgen

Kleine leugens, grote leugens en statistieken: overheidsinstanties en politici houd ik graag op grote afstand.

Fred uit Amstelveen5 | 27-01-21 | 12:49

Dus niet-westerse allochtonen zijn nu ook al een ras? Rare wereld

de visser | 27-01-21 | 12:48

Feiten zijn pijnlijk.... dus draait ie ze maar gewoon om.

MooseNL | 27-01-21 | 12:48 | 1

De grafiek suggereerd, zonder dat dat ergens op slaat overigens, dat doordat er meer niet-westerse allochtonen in die leeftijdsgroep zitten, dat crimineel gedrag is afgenomen. Dergelijke feiten zou hij juist graag moeten horen

Fijn_dat_je_er_bent | 27-01-21 | 12:50

Zitten daar ook de uitvreters bij die niet gepakt worden????? Farid de man met een pak boter op zijn hoofd.

ikdenkwat | 27-01-21 | 12:47 | 1

Hee,, dat verdient die boter niet he.

MooseNL | 27-01-21 | 12:48

Ik denk niet dat hij dit bewust verkeerd 'begrijpt', maar het gewoon oprecht verkeerd begrijpt. Azarkan is niet zo intelligent.

C1O2 | 27-01-21 | 12:47 | 1

Schaamtecultuur.

BrutusBosch | 27-01-21 | 12:49

Ik mis de lijn in de grafiek die de vermindering van aangiftebereidheid over de jaren laat zien.
(Met zijn minder misdaad versus migratie)

letterzetter | 27-01-21 | 12:47 | 3

Dat is best een belangrijk detail.

Deflatiemonster | 27-01-21 | 12:50

@letterzetter | 27-01-21 | 12:47 |
Of de onbereidheid bij de politie aangiften aan te nemen - of daar serieus iets mee te doen. Dat werkt ook "oplossend" in de misdaadstatistieken, want de hinderlijke burger bespaart zich dat zinloze contact liever..

Statistieken die belangrijker zijn dat de werkelijkheid. Voor de politiek.

Jan Passant mk2 | 27-01-21 | 12:55

@Jan Passant mk2 | 27-01-21 | 12:55: Zelfde laken en pak idd.

letterzetter | 27-01-21 | 13:10

#Breekwaardig? De EU en AstraZenica liggen op ramkoers.
Telekest pag 126.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 12:47 | 5

Ik vetrouw Pharmaceuten zo ver als ik ze kan gooien, en ik gooi met m'n verwrongen schouders nog minder goed dan een iel brugklasmeisje.

Nohara | 27-01-21 | 13:08

Sja, het Zwartepieten en vingerwijzen is begonnen he. Eigen straatje schoonvegen, dat soort dingen. Punt is wel dat we geen hiccups meer bij andere leveranciers kunnen gebruiken, anders gaat zelfs de huidige faalstrategie van HdJ niet gehaald worden. Enfin, we zien wel wat GS ermee doet. Terug naar waterspuwer Azarkan.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Racisme is een mooi politiek woord. Naast Coronacrisis.
Van beiden komt er ook steeds meer. Meer. Meer in dit NL-theater.
Als ik de ruttes, mouthanen, gelauffigen, jinekken - en nuttige idioten van Erdogan mag geloven.
Wat niet verstandig is.
Stem ze weg.

Jan Passant mk2 | 27-01-21 | 12:46 | 2

Al die door jou genoemde figuren konden het 21 jaar geleden al weten, Hoogleraar Paul Scheffer met zijn multiculturele drama : retro.nrc.nl/W2/Lab/Multicultureel/sc...

Keyboardspeler | 27-01-21 | 13:16

@Keyboardspeler | 27-01-21 | 13:16:
Duidelijke taal die daarom verketterd werd (en wordt) door de (opzettelijke?) veroorzakers van nieuw-racisme en nieuwe tweedeling.
Beveiligingsdiensten en oproerpolitie zijn de enige bedrijfstakken die baat hebben bij dit beleid. En de schuldige politici-zelf natuurlijk.
De roep om steun & ingrijpen door den overheid groeit. Mede dankzij de politieke taal van de media.

"hahahaha", aldus een hoofdschuldige aan dit drama.

Jan Passant mk2 | 27-01-21 | 13:32

Wat eens te meer bewijst: beledigd zijn is een keuze, jezelf in de slachtofferrol (en dus de 70-maagden-martelaarsrol) positioneren is voor een islamiet een pré.

ZKH EénOog | 27-01-21 | 12:46

Er studeren mensen af na vier jaar studie criminologie om vervolgens de rest van hun leven te stoeien met cijfers. Het is maar waar je op inzoomt en hoe je dat uitlegt. En verder maakt Twitter alles kapot.

de Voorzittert | 27-01-21 | 12:46

Hij denkt niet goed na, denk ik.

DikkeLollie | 27-01-21 | 12:46

Is Azarkan soms vroeger een vrouw geweest. Die Kunnen namelijk ook altijd jou feiten nadragen die niets met de discussie die dan wordt gevoerd te maken hebben.

The7thGuest | 27-01-21 | 12:45 | 2

LOL, is wel zo.

letterzetter | 27-01-21 | 12:49

Ghehe, en dat dan jarenlang.

knutsel_ | 27-01-21 | 13:07

Begrijpend lezen is niet iedereen gegeven inderdaad. Fun fact, in ye olden days plaatsten wij sculpturen van figuren als Azarkan op onze kerken en kathedralen om boze geesten af te weren.

Graaisnaaiert | 27-01-21 | 12:43

Grafiekjes om stemmen te winnen, wie is er niet groot mee geworden?

ratelaar | 27-01-21 | 12:43

Niet te begrijpen. Maar dat is waarschijnlijk ook precies de bedoeling.

Choco Chanel | 27-01-21 | 12:43

Die gasten van Denk compenseren hun domheid met agressie. Als ze iets niet snappen worden ze boos en zou het zo maar eens racisme kunnen zijn. Ik kan er niet naar kijken. Mijn maag draait bijna om, beetje hetzelfde gevoel bij Trump als hij over de verkiezingsuitslag wint. Dat je je afvraagt in wat voor wereld we leven dat dit soort domme naarlingen enig aanzien hebben.

BobDobalina | 27-01-21 | 12:43 | 1

Dat is net als een kleuter die iets niet krijgt of niet begrijpt. Die begint dan ook te stampvoeten en te klieren.
Qua verstandelijke vermogens zitten die gasten van DENK er niet ver vanaf. Des te vreemder de naamkeuze van hun partij.

Bakkeleures | 27-01-21 | 13:24

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl