LIVE. Technische briefing des Avondkloklands
Cijfers. Feiten.
Het is middag, dus u MAG gewoon de straat nog op, maar het HOEFT niet. U kunt tussen het koffiedrinken in uw Thuisbezorgd jas door ook gewoon kijken naar de stand van het Avondklokland volgens Jaap van Dissel. Wel goed opletten bij het blokje 'aantal gevaccineerden', want dat is maar een heeeel klein blokje. Complete powerpoint daarrrr na te lezen. Morgen debat!
UPDATE: Meh. +5615
Schatting R Britse variant...
Ondertussen...
Social
JOE!
Mind you...
Social
Reaguursels
InloggenZo zielig voor die Bulgaren. Kom laten we een nationale tv actie starten. Help de Bulgaren en doneer uw vaccinatie! Zijn we als Nederlanders toch zo goed in.
Lakeman over Rutte: "Rutte is verantwoordelijk voor een reductie van 33% personeel en 50% IC-bedden in de afgelopen 10 jaar".
youtu.be/NG7QcqeVpmc?t=170
Hele fijne man, die Lakeman. Als econometrist met een staat van dienst maak je hem niets wijs. Ook het verwijt van wappie of desinformatie zou in zijn geval kant noch wal raken
80 jaar na de oorlog en 10 jaar na de bezuinigingen in de zorg hebben onze meesters geen Duitsers meer nodig. Sperzeit = Avondklok, Ausweiss = Vaccinatie paspoort en Aufmachen = controle op aantal bezoekers. En de media, Joseph Goebbels als amateur weggezet. Wie de geschiedenis niet kent komt hem tegen.
In 2020 hebben ze per dag 21.000 mensen beboet voor een verkeersovertreding! Das dus foto, verwerking, melden, invorderen, dwingen, horen, meer dwingen, innen, innen.
Kunnen we de ambtenaar/ dirigent/ meester/ directeur die dat allemaal zo strak heeft neergezet vragen om ook enkele andere processen eens onder de loep te nemen?
Jaap is bang voor het Engelse en de Braziliaanse mutatie maar het schijnt dat de Griekse nog linker is die pakt je naar het schijnt van achteren.
Hahaha, die gekke Bulgaren toch. *Snif*
Wat een clusterfuck. Ik neem aan dat de EU inmiddels een enorme schadeclaim richting Peking aan het voorbereiden is?
Het schijnt dat Jaap een glazen bol heeft.
Daar leest hij dat er in mei 5000 covid patiënten in het ziekenhuis liggen.
Even door de zure appel bijten lijkt me het beste.
- Reserveer een zeker aantal plaatsen in de ziekenhuizen voor coronapatiënten.
- Vaccineer minstens honderdduizend mensen per week.
- Hef alle beperkingen op.
Als het (beperkte) aantal ziekenhuisplaatsen bezet is worden coronapatiënten niet opgenomen, om zodoende de ziekenhuiszorg te ontlasten. Voorrang bij opname in het ziekenhuis wordt verleend aan de jongste mensen, en aan de mensen met het minste overgewicht.
Nee, dit moet je niet accepteren, ongeacht wat er gebeurt. Niet even ergens doorheen bijten, dit is niet aan een overheid om te doen.
@Der Lehrer | 20-01-21 | 18:54: Ah, maar het is wel aan een overheid om de economie kapot te maken en onze levens uiterst negatief te beïnvloeden? We accepteren ook dat er jaarlijks twintigduizend mensen sterven aan longkanker als gevolg van roken.
@Der Lehrer | 20-01-21 | 18:54:
Lijkt me juist wel, de huidige regelgeving gaat tegen een aantal grondrechten in en maakt zaken onnodig kapot.
Crisisaanvragen in de jeugd GGZ namen in 2020 al enorm toe, hoofd van de NL-ver voor kindergeneeskunde trok maandag aan de bel: enorme toename aan minderjarige die met poging suïcide opgenomen worden in het zkh... nee daar doen we het voor!
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als Rutte en Co zouden aankondigen dat ze stoppen met alle maatregelen. Dat we het maar lekker zelf moet uitzoeken. Het is toch nooit goed of deugt niet.
Zou het hele volk dan vrolijk haar vrijheid gaan vieren? Enorm gaan feesten? Of worden onze regeringsleiders opgesloten in de kelders van het Binnenhof waar ze op water en brood met spinnen moeten leven. Totdat we klaar zijn met feesten. Tot ze graatmager zijn. En dat ze dan voor het gerecht worden gesleept wegens plichtsverzuim, vrijheidsberoving, en wat al niet - als dat recht nog bestaat. En anders gemarteld, gevierendeeld en opgehangen op het marktplein. Dat ons land dan één grote liederlijke bende wordt waarbij de sterkste overleeft. En als de storm is uitgewoed, dat we dan terug verlangen naar onze leiders die hun uiterste best voor ons deden, hoe onbeholpen ook. Tranen met tuiten. Mea, mea culpa. Maar dan is het is te laat.
Wel een keiharde manier om volwassen te worden.
De eerste alinea en uw twee vragen, ja, de rest van uw plempsel lijkt afkomstig van iemand die al jaren geleden toe was aan een avondklok
@nietoftochwel | 20-01-21 | 18:39: Wat denkt u dat er zou gebeuren?
@Wiebenick | 20-01-21 | 18:43: In dat geval dient het ook te gebeuren.
@Der Lehrer | 20-01-21 | 18:54: Is uw wens dan uitgekomen?
Ik denk dat de bange schapen bang zijn om hun opnieuw verworven vrijheden terug te pakken en voor de rest van hun halen argwanend met een muilkorfje en winkelwagentje door de supermarkt manouvreren.
@PhallusObesitas | 20-01-21 | 19:46: halen --> leven
@PhallusObesitas | 20-01-21 | 19:46: Bang, schapen en muilkorfje zijn woorden die u vaak gebruikt om anderen te degraderen. Weet u zeker dat u zelf niet geen zeven kleuren stront schijt?
@Wiebenick | 20-01-21 | 20:00: Ik krijg vooral diarree van de angstpolitiek die bedreven wordt.
Dus als ik het goed begrepen heb komt die 3e golf er sowieso. En het plan is nu nog meer zware maatregelen om die 3e golf nog even weg te houden.
Het plan is dus uitstel van de 3e golf, met het gevolg dat we nog langer in lockdown zitten?
Ze wilden toch zo snel mogelijk weer terug naar normaal, en nu gaan ze het expres uitstellen. Compleet gestoord.
Natuurlijk blijven die golven komen. Covid is de wereld rondgeweest en nu aan het muteren. Hier zijn we nog lang niet vanaf. Denk dat "ze" hadden gehoopt dat we er uiteindelijk immuun voor zouden worden of dat het virus een stille dood sterft. Vooralsnog blijft het hardnekkig aanwezig en wat ik een tijdje terug hier al schreef, insiders houden er zeer sterk rekening mee dat die nog niet weg is na augustus.
Dat zal helpen alsof je voor half negen niet besmet raakt en de jeugd die hokken gewoon tot de volgende dag, Ja we moesten wel met 20 bij elkaar blijven want we mochten niet meer naar huis.
Ben jij dat meisje van de visboer?
@Tragicomix | 20-01-21 | 18:04: ben jij een huisdier?
De grafiek toont duidelijk aan hoe zorgvuldig wij te werk gaan. Alleen Bulgarije doet het nog zorgvuldiger. En die Denen spuiten maar symbolisch in het rond, dus dat telt niet.
Tussen 1e en 2e vaccinatie zit 6 weken!!
Dit is alsof je nooit gevaccineerd bent geweest en nodigt COVID uit om zich verder te muteren.
Daarnaast werken vaccins waarschijnlijk niet tegen mutanten.
We komen nooit maar dan ook nooit meer van COVID af.
Lees eens een boek over biochemie, voordat je wat roept.
@Frau_Ferkel | 20-01-21 | 17:06:
Dit roepen de Israeli's die al miljoenen mensen hebben gevaccineerd en hierdoor nog betere data hebben dan Pfizer zelf. Zij zeggen: tussen 1e en 2e vaccincatie mag maximaal 2 weken zitten, anders kun je net zo goed niet vaccineren.
Nogmaals, wij komen nooit meer van COVID af en het wordt alleen maar erger en erger.
@rachid82 | 20-01-21 | 17:13:
Vaccineren in nl is niet meer dan een show. Eigenlijk zo'n beetje alles wat geregeld wordt door de overheid. Weggegooid geld dus.
@rachid82 | 20-01-21 | 17:13: Waar zeggen ze dat in Israel ? Het lijkt me sterk dat daar nu al echt bewijs van is. Het kan wel zijn dat 1 prik onvoldoende werkt, de 2e maakt het beter maar normaliter maakt het tijdstip niet zo uit. Iedere prik telt.
Klopt, tijd om gewoon te gaan leven.
@Nichtsneues | 20-01-21 | 17:47: mischien ff de krant van vandaag lezen daar staat een heel artikel over Israël en de gegevens die ze delen met fabrikanten en daarom versneld vaccins geleverd krijgen.
@Spychopaat | 20-01-21 | 17:51: Is een optie. Maar dan krijg je wel chaos in de ziekenhuizen en de uitvaartcentra kunnen het ook niet meer bijhouden. Na verloop van tijd liggen er steeds meer mensen dood in huis, maar ook op straat.
Bent u bereid deze nadelen voor lief te nemen? Dan kunnen we inderdaad gewoon door met ons leven.
@zwaaropdehand | 20-01-21 | 18:22: Dat duurt maar eventjes.
@Der Lehrer | 20-01-21 | 18:55: Is dat een ja?
Wat een maat van mij zei ( immunoloog ); die vaccins zijn daar niet opgebouwd en dus zijn ze vermoedelijk minder effectief. Daarnaast zit je met het feit dat je door een slappe dosis - wat dit nu is - ervoor zorgt dat het virus zelf immuun voor die vaccins wordt. oftewel, ze spelen met vuur, de klootzakken.
@Graaisnaaiert | 20-01-21 | 20:22: Ja, 7 vaccins eruit halen en nu na 6 weken de 2e. Ongelooflijk!
@Graaisnaaiert | 20-01-21 | 20:22:
Vraag uw maat maar eens naar lekke vaccins bij kippen en 'de ziekte van Marek' en wat er bij ontsnapping aan het vaccin zou kunnen gebeuren met de niet-neutraliserende antilichamen: 'Antibody-dependent enhancement'.
Een van de vele onderzoeken over ivermectine: het reduceerde de besmettingen met 73% onder healthworkers.
En toch blijven ze maar ouwehoeren over misschien wel of geen paar procentjes invloed van mondmaskers en andere lockdown-ongein....
www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....
Hallo mijnheer de goedbetaalde luchtvaart auditor. Ivermectine werkt niet, dat verhaal is debunked. U bent wel koppig.
Vertel dat even aan al die landen en provincies die hun besmettingen op magische wijze hebben zien dalen. Een link erbij zou ook mooi zijn.
covid19criticalcare.com/wp-content/up...
Kijk anders zelf eens hoe de cijfers enorm daalden na invoeren ivermectine in delen van Peru en Paraguay t.o.v. de andere provincies waar ze dat niet deden.
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:27: Neu. Niet zolang U publicaties geeft met de opmerking "Further research is required" in de samenvatting.
Further research is *altijd* required :-)
U wilt liever wachten tot men over 5 jaar nog 700 driedubbelblinde trials extra heeft gedaan, neem ik aan. En kijkt niet even 1 minuut naar die grafieken die boekdelen spreken. Dat zijn geen lullige controlegroepjes, alleen niet double blind. U weet ook dat er géén onderzoek gedaan is naar het effect van het vaccin op de belangrijke T-cellen? *ND* staat daar in de documentatie. Moeten we daar ook eerst op wachten ?
@Frau_Ferkel | 20-01-21 | 17:07: waar is het debunked? Bedoelt u dat verhaal van de fabrikant van april 2020? Er is sinds die tijd veel onderzoek geweest. Zonder uitzondering zeer positief voor ivermectine. Is nu door WHO niet meer afgeraden na het onderzoek door hen gesponsord van dr Andrew Hill dat inmiddels peer reviewed is.
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:45: "Further research is *altijd* required "
Niet echt, als iets vast staat.
Waarmee U indirect aangeeft, dat ik gelijk heb.
Over medRxiv
medRxiv is een gratis online archief- en distributieserver voor volledige maar niet-gepubliceerde manuscripten (preprints) in de medische, klinische en aanverwante gezondheidswetenschappen. Preprints zijn voorlopige rapporten van werk die niet zijn gecertificeerd door peer review. Ze mogen niet worden gebruikt als leidraad voor de klinische praktijk of gezondheidsgerelateerd gedrag en mogen niet als gevestigde informatie in nieuwsmedia worden gerapporteerd.
We wachten ook nog op de peer review van de lockdown-maatregelen...
Voor al dit soort veelbelovende middelen geldt: De associatie met "wappies" is te sterk, de arrogantie is te groot. De machthebbers hebben ingezet op de methode vrijheidsbeperking-totdat-vaccins en om gezichtsverlies te voorkomen willen ze dus niet dat iets anders gaat werken. Het bewijs voor Ivermectine en vitamine D is sterker dan voor een avondklok, lockdown, mondkapjes (voor het volk) en geen alcoholverkoop na 8 uur. Er zit geen echte logica achter dit beleid, alleen soms iets wat erop lijkt als het die sukkels uitkomt. Het is triest.
@RichardBandler | 20-01-21 | 18:16:
In Manaus Brazilië hebben ze een beetje geëxperimenteerd met de maatregelen, dat is ze niet echt goed bevallen.
Volgens de producent moet je 100x de gebruikelijk dosis innemen om effect te zien.
U mag als eerste!
@Upendo | 20-01-21 | 18:21: U leeft in een droomwereld. Uw huis staat in brand, de brandweer staat te blussen en u zegt dat water niet werkt en dat ze beter uw hele huis kunnen beplakken met brandwerende folie.
@zwaaropdehand | 20-01-21 | 18:24:
Wat zouden de langetermijneffecten van zo'n 100x dosis zijn?
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:24: De VS heeft het middel ook onlangs toegestaan.
Afgelopen maandag in het Parool:
"Is Ivermectine het nieuwe wondermiddel tegen Covid-19?"
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:27:
FCCCA claimt ook op allerlei andere medicijnen een positieve werking, maar bij nader onderzoek blijkt dat het vooral gaat om niet heel goed opgezette onderzoeken. Niet dat het onmogelijk is dat het werkt, maar vooralsnog ontbreekt een stevig RCT controlled onderzoek. Maar wie weet, als het weinig schade doet is het iets waard om het maar te proberen.
@zwaaropdehand | 20-01-21 | 18:24: weer dat oude verhaaltje. Deed de fabrikant om zich in te dekken voor het geval iedereen een enorme dosis ging slikken in april 2020. Inmiddels zie bv zelfzorgcovid met peer reviewed studie van Andrew Hill gesponsord door de WHO.
@Lupuslupus | 20-01-21 | 18:39: Linkje? Een serieuze graag. Is mij niet bekend, en is eerder een gevaar voor de volksgezondheid.
@Tragicomix | 20-01-21 | 18:08: Dank U. Ik ging er vaak van uit, dat dit algemeen bekend is.
@RichardBandler | 20-01-21 | 18:16: "We wachten ook nog op de peer review van de lockdown-maatregelen.."
Een flauwe opmerking, omdat je niet inhoudelijk op de kritiek op medRxiv publicaties kunt reageren.
@dagpauwoog | 20-01-21 | 20:44: Ook een beetje flauw. Daar gaat de discussie onder deze tegel niet over. Wat probeert U met Uw vragen te bereiken?
Wat is de *inhoudelijke* kritiek op het artikel dan, behalve dat dit specifieke onderzoek misschien nog niet peer reviewed is ? Als ik een peer reviewed artikel stuur, bent u dan wel om ? Er zijn inmiddels meer dan 40 positieve studies al he. Terwijl het effect van mondkapjes niet peer reviewed is, de langetermijn effecten van de vaccins niet en nog wel meer riskante maatregelen niet die toch over ons heen worden gestort onder het mom can: doe maar gewoon, het is crisis.
Wat gebeurt er eigenlijk als er een coronavariant uitbreekt waar de vaccins niet tegen werken? Gaan we dan weer een jaar in lockdown?
Zo kunnen we namelijk eeuwig doorgaan, dan is het wachten tot er een andere variant verschijnt. Het virus is nooit 100% uit te roeien, dus hoe de fuck gaan we dit oplossen? Ik mis een beetje de lange termijn plannen van onze regering.
In Frankrijk werden 5x minder ouderen ziek in verpleeghuizen als ze wel vitamine D geslikt hadden.
www.mdpi.com/2072-6643/12/11/3377
Het virus is heel goed 100% uit te roeien als er maar een groot genoeg dekkende vaccinatiegraad is. Want dan is de basis voor mutaties vele malen kleiner EN ook al zijn vaccins dan misschien minder effectief, ze hebben nog wel een vorm van effectiviteit waardoor R0 onder de 1 kan blijven.
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:03: Het effect van vitamine D is niet bewezen.
Er zijn wel studies met, kleine groepen patienten. Te weinig correlatie met andere risico-, gender- en leeftijdsfactoren, also slechte statistische evaluatie. Het regent termen als “more research is needed”, “there *seems* to be a correlation”, etc. Dat zouden voor een auditor als U toch duidelijke indicaties moeten zijn.
Ik daarbij ben zo flauw, om U ook nog te wijzen op het mogelijke verschil tussen efecten van vitamine D deficientie, en het effect van het slikken van vitamine D.
De CDC vat het als volgt samen:
Vitamins (C and D, zinc) *may have* effects on how our immune system works to fight off infections.
If you are considering taking vitamins or dietary supplements, talk with your pharmacist, registered dietitian, or other healthcare provider before taking, especially when combining or substituting them with other foods or medicine.
www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/dai...
Er is zelfs op landen-niveau een correlatie gevonden tussen vitamine D gemiddelden en covid doden. In Cordoba zijn er zelfs in het ziekenhuis nog enorme verbeteringen opgetreden na toedienen van calciferol. Onder donkergekleurden is er veel meer risico, *ook na corrigeren voor inkomen e.d.* U kunt het allemaal online vinden.
@Frau_Ferkel | 20-01-21 | 17:12:
Doe gewoon een Nederlands linkje:
www.ntvg.nl/artikelen/nieuw-licht-op-...
En houdt geen ondergrenswaarde aan, maar de streefwaarde.
Ondergrens is als rijden op een bijna lege tank.
Bij vitamine D praat ik trouwens wel over *optimale* levels, niet die ouderwets lage -net niet doodgaan- levels die je krijgt als je nooit buiten komt en van die lullige 10 mcg pilletjes slikt bijvoorbeeld.
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:33: " U kunt het allemaal online vinden"
Dat is mijn werk. Geen bewijs dat vitamine D slikken helpt, alleen indicaties. En contra-indicaties.
Meer dan 120 medische experts trekken toch andere conclusies dan u.
www.nutraingredients.com/Article/2020...
@Frau_Ferkel | 20-01-21 | 17:40: Hoe hoog moet de level zijn voor contra indicaties?
In Cordoba gingen er 26x (!) minder patiënten naar de IC als ze calciferol hadden gekregen. Kleine testgroep, dat wel. Maar zo zijn er veel meer trials gedaan.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:39: Ik slik 100 mcg. Genoeg?
@omanders | 20-01-21 | 17:06: Of we laten de natuur zijn gang gaan en bereiken hetzelfde.
Dan zijn we weer de sigaar
@Der Lehrer | 20-01-21 | 18:57: U bent antroposoof? Rudolf Steiner had wel raad geweten met deze pandemie. Als je in reïncarnatie gelooft kijk je niet op een leventje meer of minder.
Bij 100 mcg hangt het denk ik wel een beetje van uw postuur af en uw andere vitamine D bronnen, ik zou dat niet het hele jaar ongecheckt slikken. En sowieso vitamine K2 erbij nemen tegen mogelijke aderverkalking. Ik doe zelf in de winter ongezien 50 mcg plus K2.
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:48: Een no-name website die "nutraingredients" heet, die 120 wetenschappers opvoert, en die geen wetenschappelijke onderbouwing geeft. Echt?
Bij een mondeling tentamen had ik U zonder cijfer naar huis gestuurd. Prutser.
@RichardBandler | 20-01-21 | 17:48: Trouwens, op dezelde website die U aanhaalt:
"UK bodies: use vitamin D for winter, but not for coronavirus".
Moehahaha.
Het stoort me dat in deze 'crisis' lekker naar de burger wordt gewezen als het slecht gaat: ' die doen het fout!'. De overheid maakt er lekker een potje van als het gaat om het testen en vaccineren.
En jan en alleman reist er op los, te veel mensen gaan niet / te laat in quarantaine als ze besmet zijn, en zo is er van alles te bedenken waarom we voorlopig niet van dat virus verlost raken.
Wat is het leveringsschema van de verwachte vaccins?
Of weten we dat ook niet?
Nou top goeie actie, vraag 17 miljoen mensen om in de ochtend boodschappen te gaan doen om de avondklok in te gaan stellen. Dit met als doel contanten te vermijden. Is Rutte de weg kwijt. 24/7 alles open om te spreiden.
Tja maar dan kan die avondklok niet....
wat is de VOC variant? hebben we dan toch een NL variant?
Verkiezingen.
Uitstellen
Het is werkelijk overal een zooitje met dat vaccineren.
LOL! @ grafiek overigens.
Het verschil tussen 3 en 0.5 per 1000 is echt sígnificant hoor.
per 100*
@TDB | 20-01-21 | 16:18:
Ja, u heeft gelijk, was een typo.
Het maakt inderdaad niet uit als wij er zes maal zo lang over doen. In het grote plaatje dan he?
@Joffri | 20-01-21 | 16:32:
Op een logaritmische schaal inderdaad niet. De Jonge neemt altijd de tijd.
Haha, bekijk ik de stemming in de Plenaire zaal.
18: Azarkan over onwenselijke termen als 'haatimams' en 'haatpaleizen' in de Tweede Kamer. : PvdA GL PvvD DENK '66 van Kooten-Arissen.
Verworpen.
Die schaal van die grafiek met aantal vaccinaties. Bah. Dat is dus cijfers en grafieken keihard misbruiken. Maak de schaal op de horizontale as gewoon van 0 tot 100 en ineens vindt niemand de verschillen groot of de vaccinatiegraad gewoon overal even kut.
Gewoon om lachen, hoe triest het ook is.
@DrumPiet | 20-01-21 | 16:15: Excuus voor de off topic reactie. Moet toch mijn verontwaardiging kwijt: "Minister Dekker (Rechtsbescherming) verleent alsnog gratie aan Cevdet Yilmaz, die in 1983 zes mensen vermoordde in het Delftse café 't Koetsiertje. Dekker wees het gratieverzoek van Yilmaz meerdere keren af, maar werd elke keer door de rechter teruggefloten."
Effectief dus een afschaffing van de levenslange gevangenisstraf in ons wetboek van strafrecht, veroorzaakt door het EHRM.
@Quantum Suicide | 20-01-21 | 16:07
En dan meteen Israël even in het grafiekje opnemen 25 op de 100 gevaccineerd.. dan doet iedereen het naar verhouding hier even slecht.
Laten we hopen dat die Britse variant muteert in een Antilliaanse variant.....
Iemand een idee waar ik het aantal geteste personen kan vinden en het verschil met gisteren ?
Ergens het idee dat er niet tegenop te spuiten valt en dat de natuurlijke weg waarbij er eerst heel veel doden moeten vallen uiteindelijk de beste manier zal blijken om dit virus met al z'n mutaties vleugellam te maken. Na de Spaanse griep met zijn geschatte 50- tot 100.000.000 doden was er ook weer een toekomst voor de mensen.
Het kwartje valt bij onze regenten en staatshelden nu eenmaal traag. Ze zijn ook gekneveld door hun politieke ambities.
"Terwijl de Eerste Wereldoorlog nog woedde, raakte een derde deel van de wereldbevolking, zo'n 500 miljoen mensen, besmet met het virus."
Er waren dus ook nog eens maar 1,5 miljard mensen op kloot aarde.
Er zijn nu 5 keer zoveel mensen en een handje vol doden, in vergelijking met.
Bijna teleurstellend (in 'hun' ogen).
We stoppen dit klote virus enkel door ons te laten vaccineren. Dus alle pijlen moeten daar op gericht zijn. Maar de vaccins zijn er helemaal niet. En die goedkope moet eind deze maand eerst goedgekeurd worden alvorens ze deze kant op mogen. Waarom zien we geen grote hallen en ruimtes omgebouwd worden om op enorme schaal te kunnen vaccineren? Er staat een heel bureaucratisch voortraject de doorgang te blokkeren... en dan komen ze nu met een avond klok en aanvullende ellende... het zal achter de komma heus wel wat uitmaken en ik doe het uiteraard voor het zorgpersoneel en de zwakkeren onder ons maar dit is wel tijd rekken en de aandacht verleggen. De overheid is aan zet.
13,3% heeft al antistoffen. Het virus laten rondgaan onder all 50minners is een snellere en goedkopere optie.
@zuurtjeregen | 20-01-21 | 16:25: Nou niet met creatieve oplossingen komen he? Ordnung muss sein.
Reken maar op meer dan 20-25% die het al geeft gehad inmiddels. Die antistoffen zijn na een aantal maanden niet meer detecteerbaar en de 1e piek was veel groter dan het RIVM gokt.
@zuurtjeregen | 20-01-21 | 16:25: In de Volkskrant staat dat je opnieuw besmet kunt raken door een mutant...
Je bent goed gehersenspoeld. Er zijn veel meer mogelijkheden en het is niet aan de overheid.
@Der Lehrer | 20-01-21 | 18:59: Vertel.
Weer geen vraag over Ivermectine. zelfzorgcovid19.nl/meta-analyse-en-ra...
We zitten in een zorgcrisis?
De fabrikant zegt dat het daar niet voor geschikt is:
www.artsenauto.nl/msd-ivermectine-bij...
Ook de FDA waarschuwt er tegen:
www.fda.gov/animal-veterinary/product...
@42 | 20-01-21 | 16:12: volkomen achterhaald! Lees je eens in voordat je zomaar iets neerkwakt.
Je “info” dateert van april 2020. Sinds die tijd is er zeer veel onderzoek geweest. Is nu zelfs door WHO toegestaan, alhoewel niet gepromoot. Er valt immers niets aan te verdienen.
vluchtig gekeken... oef... oef... oef.... dat zijn wel relatief weinig mensen per RCT/OCT, leuk dat je gaat poolen.... in ieder geval d'r gebeurt wat.
Grotere onderzoeksgroepen pakken, grotere RCT's pakken?
@dagpauwoog | 20-01-21 | 16:27: covid19criticalcare.com/wp-content/up...
@dagpauwoog | 20-01-21 | 16:27: Beide zijn nog steeds in effect. MSD heeft de verklaring nog niet ingetrokken en de FDA raad het nog steeds af. Hier een recenter artikel:
www.fda.gov/animal-veterinary/product...
@42 | 20-01-21 | 16:34: onderzoek van Hills ( verbonden aan WHO) is peer reviewed, gesponsord door WHO en van zeer recente datum januari 2021.
De NHI heeft in de VS het expliciet afraden van Ivermectine vorige week ingetrokken. Daarnaast spreken de grafieken van regio's in Peru en Paraguay van de daling van het aantal besmettingen en overlijdens na het invoeren van Ivermectine boekdelen. Dat zijn geen kleine testgroepjes. Dat de NLse producent het af zou raden, verbaast me niets, zolang ze ook andere, duurdere medicijnen kunnen verkopen zonder afgelopen octrooien.
@dagpauwoog | 20-01-21 | 16:47: Heeft u daar een link van? Mag ook achter een betaalmuur zitten wat mij betreft. Maar ik kan hem niet vinden en ik ben daar oprecht in geïnteresseerd.
@42 | 20-01-21 | 16:59: staat bij de lijst die ik stuurde en bij zelfzorgcovid.
@42 | 20-01-21 | 16:59: dr Andrew Hill.
Als ik op het op het medicijn zoek staan de chinese kanalen er vol mee. Wie verkoopt het in Europa?
Er zijn voldoende voorbeelden dat buiten besmettingen plaatsvonden van Dissel ?
Welk voorbeeld, de BLM-demonstratie op de Dam ?
Rommelen in de marge met 'mogelijk 8 to 13% reductie van R'. Nadat de grote dingen (1.5 m, samenscholingsverbod, verlaging van de boete, etc. ) geen zak uitmaken, getuigt deze voorgestelde maatregel van vergaande krankzinnigheid en hopeloosheid.
Ik mag het hondje niet samen uitlaten met mijn vrouw. Kijk dat gaat helpen.
Ondertussen gelukkig niet na 20:30
www.ad.nl/nijmegen/zit-jij-in-een-te-...
Moeten we de Braziliaanse variant niet een kans geven zichzelf te ontplooien en zijn ding te doen in ons land dat van iedereen is? Misschien wat subsidie geven?
Zoals de avondklok thuis tikt, tikt ie nergens.
"Bewoners: Prof. dr. Jaap van Dissel (viroloog en directeur RIVM) en zijn echtgenote Prof.dr. Susanne Osanto (hoogleraar oncologie).
Beschrijving: De rechterhelft van een twee-onder-een-kap (anno 1930) van 160m2 in het welstandige Oegstgeest, met een afgesloten oprit en een achtertuin op het zonnige zuiden. De woning ligt aan een rustig laantje in een levendige buurt met restaurants en winkels."
Prima lockdown+ locatie om te vertoeven lijkt me.
Rutte sprak bij herhaling over 'het engelse virus'. Toen Trump het had over het chinese virus was bij de staatsomroep het kot te klein!! Blijft lachen.
Maar, was Trump hè ? In dat geval gold: " anything goes". Want Trump.
Jaap praat eens Nederlands met je sequencen. Het klinkt als ziekwensen.
Hij zei ziekwensen.
Mijn onderbuik vraagt nog steeds wat er mis is met uitfakkelen. Gewoon biologisch gezien is dat toch nog steeds de zuiverste oplossing? Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Het probleem is dat zelfs na een doorlopen Covid-19 infectie die persoon niet per definitie immuun is voor de ziekte, zoals bij een vaccinatie dat wel is.
We zitten niet in een volksgezondheidscrisis, we zitten in een zorgcrisis. Twee verschillende realiteiten.
@42 | 20-01-21 | 15:51: Klopt dit wel ? Je maakt toch in beide gevallen anti-stoffen aan ?
@42 | 20-01-21 | 15:51: is niet zeker bij andere variant, zoals de Zuid-Afrikaanse.
@elevator | 20-01-21 | 15:55: Volgens dit artikel wel:
www.thelancet.com/journals/laninf/art...
Ja gewoon Darwin zijn werk laten doen. If you are not up to live, die. Laten we eerlijk zijn, als je hier dood aan gaat is er toch van alles aan de hand met je.
Twee duidelijke redenen waarom niet: 1) Je geeft dit virus dan een hele grote basis om te muteren waardoor het nog moeilijker te bestrijden is en 2) de zorg raakt overvol. Een derde overweging is dat COVID19 waarschijnlijk veel schade achterlaat en dat er dus veel mensen blijvende schade ondervinden.
Ik en wederhelft mogen "samen" dus niet op bezoek bij mijn moeder.
Omgekeerd mag mijn moeder wel bij ons over de vloer......
Het bewijs dat die een enkel persoon op bezoek regel dus een totaal de plank mis slaat.
"Samen" (als in: gemeenschappelijk huishouden, meuren in hetzelfde nest en wellicht 1,5/week iets van neuqseks en je houden aan de overige maatregel mantra's) kan hier geduidt worden als 1 (lees: "een") persoon, uiteraard vooropgesteld dat beiden klachten-/symptoomvrij zijn (en misschien zelfs ook al ingeënt). Als je gewoon even contextueel nadenkt en iets van abstractieniveau toepast, is dit ineens niet meer zo moeilijk te begrijpen.
@Grijskijkert | 20-01-21 | 15:57:
Had je hier een serieus antwoord op gewild?
man man man...
@normanius | 20-01-21 | 16:02: Gezien je 1e tegel heb ik zoiets van "Nee, lamaar. Doe vooral geen moeite".
Het lijkt een heel indrukwekkend verhaal van van Dissel, hij lult zo technisch dat ieder kamerlid helemaal beduusd is. Wat een kundig man aan het roer.
Hij is van het RIVM dus goed voor vraag gestuurde adviezen .
@elevator | 20-01-21 | 15:58:
Yep, en als je dat brengt met een gewichtige stem dan lijkt het ook nog overtuigend.
Ik lees net dat BOA's mbt de avondklok geen boetes mogen uitschrijven. Dat mag enkel door een "echte" agent. Nou, dan wordt de pakkans al heel minimaal.
Ben nog nooit om 1 uur 's nachts een BOA tegengekomen.
Jij kijkt nog naar teevee zenders ?! Pffffrt. Al eens gehoord van Netflix, HBO, Amazon Prime of al die andere on demand zenders? En er is al een nostalgie zender waar de genoemde tv programma's weer 24/7 getoond worden. Voor de ultieme ervaring wel elke avond spruitjes op het vuur zetten.
Inderdaad!! Voor de mensen die thuis zijn, dag in dag uit zou het een verademing zijn!! Ligt nog genoeg op de planken. Al die ellende voor de ouderen onder ons de hele avond! Gooi er eens wat humor in! Die omroepen lopen binnen met geld van de overheid maar doen geen reet! Alleen maar hun politiek gezinde idioten ten tonele opvoeren en carona,carona en carona. Walgelijk. Betwijfel echt of daar wel mensen met gezond verstand zitten. Continue de slachtofferrol tot in den treuren uitrollen naar de mensen. Je zou jezelf haast van kant gaan maken!! Onnozele.
Lees een (online) boek. Haal Mensch erger je niet uit de kast en erger dan aan de waanzin van de avondklok. Koop een seksspeeltje. Koop een betrouwbare lage LSD zegel en doe gezellig met je vriend/in/solo.
Nare mentaliteit, die VOC variant....
Straks koloniseert die de wereld. Nog langer in de shit...
Heerlijk zo'n avondklok geen praatprogramma's meer zoals Op1 DitIsM, Jinek wat een rust.
Uitgezonderd want staatspropaganda is essentieel.
Letterlijk in de formele tekst. Laatste punt op lijst van uitzonderingen:
-Ook gasten van een live avondprogramma mogen naar buiten, als ze beschikken over een uitnodiging van de omroep
Ik voorzie een amusementshow met Hans Avondklok.
Wat hebben we nu aan feiten en cijfers? Maatregelen willen we zien, meer maatregelen! En handhaving.
Hoezo, heb je zelf geen wil om gewoon verstandig te handelen ?
Ik handel heel verstandig. Was iedereen maar zo verstandig als ik, dan waren er geen maatregelen nodig. Ik heb geen grafiekjes nodig om te weten wat goed voor me is.
@HeerVanStand | 20-01-21 | 15:45:
Gezond verstand volstaat inderdaad.
Ben je het eens met het feit dat een avondklok weinig gaat toevoegen ? Het is een disproportionele maatregel medisch gezien.
Ik kijk niet verder dan wat goed voor mij is, sprietatoom. Voor de rest slinger ik wat grappen - de een lukt beter dan de ander - de roze wereld in vanuit mijn fauteuil bij de open haard. Daarnaast maak ik iedere dag een wandeling in de vrije natuur, bij daglicht. En des avonds dient mijn butler de warme maaltijd op.
@HeerVanStand | 20-01-21 | 15:57:
Haha, daarom. Dacht dat je het meende heer Bommel.
Open haard mag dat dan nog? of is deze elektrisch?
Ik word zieker van al die grafiekjes dan van de griep.
De data van Jaap van Dissel is een zeer vreemde: Bij vervolgonderzoek van de GGD worden percentages bepaald van mensen die door positief getesten worden besmet. Maar daar heb je niet heel veel aan voor bepaling van verdere maatregelen? Percentages die van belang zijn is dat je weet waardoor iemand besmet is. En dat is net iets anders dan de verstrekte data. En wat ik begrepen heb is van 40-45 procent onbekend (bij de GGD) hoe ze het opgelopen hebben. Daarbij zitten ook veel mensen die hun mond wel dichthouden dat ze zich nergens van aan getrokken hebben, het in de uitoefening van hun geloof gekregen hebben, een feestje hadden, enz.. Het is dus bij het leeuwendeel oorzaak onbekend (bij de GGD). En dan willen ze met een avondklok een paar procentjes van de besmettingen afsnoepen bij de huisbezoeken?
Effectieve R van 1,32 ondanks alle maatregelen. Oude variant heeft een effectieve R van 0,97. Fors besmettelijker. Als nu 11% de Britse variant heeft, zit je in 8 generaties, ruim een maand op 50/50 Britse en oude variant. Dat is rond 1 maart.
Die fop avondklok gaat het verschil niet maken, het is algemene laksheid bij bezoek, supermarkten, scholen, werk en dergelijke die deze cijfers al veroorzaakt.
Rond de verkiezingen een demissionair premier die kan vertellen dat hij niet in controle is, en de verkiezingen niet doorgaan.
In grote steden winkelen toch wel zeker honderdduizenden na 20 uur normaal. Nu gaan ze allemaal voor 20 uur en wordt het heel druk tussen 17 en 20 uur in de supermarkten.
Weer meer kans op besmettingen dankzij de avondklok die mensen bij elkaar propt in de supermarkt door deze fake-maatregel.
soundcloud.com/yvesgijrath/the-gygs-d...
En we stellen het nu mss 2 maanden uit, maar dat gaat dus niets helpen omdat alles toch mis gaat, alleen 2 maanden later. Pas het vaccin maar aan aan die andere mutanten en vaccineer rustig verder. Wat nu gebruikt wordt heeft geen zin als ik het geschreeuw in de krant moet geloven.
Beetje klaar met dat alarmistische gebral, RIVM krijgt door dat het niet uitmaakt wat de adviezen zijn, dus de beuk erin. En ook dat werkt niet. Vanaf april zal het zakken, door het mooie weer en buitenleven.
De R ligt onder de 1, alles is aan het dalen. Hoe kom je in godesnaam aan 1,32 ? :p
@Nichtsneues | 20-01-21 | 16:37: Ho ho. Er komen vaccinaties aan.
www.maurice.nl/2021/01/20/dagcijfers-...
Een Kamermeerderheid heeft tegen de avondklok gestemd. Als we een rechtsstaat hadden gehad, dan zou het kabinet nu naar huis gestuurd worden.
Ze zijn al naar huis ..............
Die Sjinese. Zorgen toch maar mooi voor de grootste CO2 reductie ever, terwijl ze niet eens het verdrag van Parijs erkennen.
Zou Timmerfrans erachter zitten?
Auto verkeer -60%, vliegverkeer -80% en nog steeds geen winter. Minder CO2 maakt dus geen ruk uit.
De CO2 die in de lucht zit blijft ook nog wel heel lang aanwezig voordat deze weer ontbonden / gebonden in de aardkorst zit (100.000 jaar en meer). Er is dus niet minder CO2, slechts de groei van de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer is minder.
@kortebroek | 20-01-21 | 15:36: Onze boot zinkt dus wat langzamer dan geprognotiseerd.
@kortebroek | 20-01-21 | 15:36: is sowieso slechts 4 deeltjes op de tienduizend, en planten en bomen zetten het om in zuurstof dm fotosynthese.
Co2 regelt ook de hartslag van de zoogdieren dus ook van ons, is dus onmisbaar gas.
Oja, ik ben van plan om a.s. vrijdagavond vanaf half 9 in m'n auto te gaan zitten.
Gewoon, omdat ik niet achter m'n voordeur opgesloten wil zijn op straffe van een boete.
Ik eerbiedig daarmee naar mijn idee en gevoel nog steeds alle maatregelen om de verspreiding van de coronaatjes niet op m'n geweten te hebben, en kan toch nog een beetje vrij zijn.
Knappe agent die mij tegen gaat houden! Met ze boetes.
Ik ga gewoon eerder beginnen met drinken. Zodat ik om 22 uur lallendnaar huis waggel. Knappe agent die mij wat maakt.
een beetje 2e kamer stemt tegen vandaag. en last vervroegde verkiezingen in.
Dat zou lekker zijn.
Word je staande gehouden? Verklaar niets, zeg niets maar vraag om een advocaat. Ook al loop je tegen boetes aan. Deze maatregel is onuitvoerbaar op het moment dat de adminstratielast te groot wordt.
Die advocaat moet je zelf regelen. Ze schrijven dan gewoon de boete en jij mag bezwaar maken. Niet identificeren betekent een ritje politiebureau.
@42 | 20-01-21 | 15:34: Door dat ritje politieburo zijn de dames en heren agenten toch weer een kwartier van de straat. Een kwartier waarin ze geen ander onheil kunnen aanrichten.
@obominotie | 20-01-21 | 15:36: half uur zeker. Het bureau is al een kwartier rijden.
@obominotie | 20-01-21 | 15:36: Willen we meer of minder plofkraken?
De man zal 30 jaar geleden best wel iets geweten hebben van virussen. Maar dit fossiel is te oud om nieuwe inzichten te accepteren. Jonge frisse wetenschappers van de beste universiteit van Nederland, de TU-Delft, hebben ook iets gevonden (Maurice weet dit al bijna een jaar) wat te eenvoudig is voor woorden:
www.ad.nl/binnenland/noodkreet-wetens...
Hij is wel goed in grafiekjes die van Dissel.
Bijna crimineel die houding van het RIVM. Of het nou om tijdig aannames bijstellen gaat of alternatieven met een open mind te onderzoeken (optimaliseren medicatiestrategieen), het is faal op faal op faal. Wie stuurt het RIVM naar huis?
We leveren gezonde levensjaren in voor maar een fractie daarvan aan bejaarde levensjaren. Met alle nog onbekende gevolgen van dien.
Jupppp
Heeft Halalsema al gereageerd? Vind ze het belangrijk genoeg om te gaan handhaven?
Die is zich de tering geschrokken natuurlijk want werk aan de winkel.
Nee natuurlijk handhaaft ze niet.
Ik heb bij dezen een oproep aan (een van de) expert(s) op dit geweldige blog.
Ik ben serieus de nicknaam kwijt, het is iets met en# (en dan nog wat) dacht ik.
In ieder geval iemand die gedetailleerd weet hoe het zit met dit soort materie.
In het bijzonder welk een effecten het op een zwakker gestel kan hebben.
Althans, daar gaat mijn oproep over.
Dat kwam door een opmerking (ergens afgelopen week onder een van de topics) over hoezeer deze bedoelde vaccins een danige reactie teweeg zou kunnen brengen, dat als als het ware het lichaam zich vanuit het afweersysteem tegen zichzelf kan gaan keren.
Nou weet ik net voldoende dat het aanjagen van het eigen afweersysteem nou net de bedoeling is met vaccins.
Echter!
En ik vraag dit voor mijn geliefde, die nog maar in oktober/november behandeld is met immunotherapie (na in de maanden daarvoor chemo en bestraling).
Hij werd na de 2e immuno opnieuw ziek - longontsteking.
Heel wonderlijk, zo bleek na een maand doorlopend bloedonderzoek, 2 x ziekenhuisopname, koorts die niet overging, dat het wel verband móest houden met de immuno.
Die longontsteking kwam niet van bacteriën (vandaar dat geen enkele antibiotica hielp), noch kwam het van EEN of ANDER virus. Dus hij aan de Prednison. Dat hielp wel, maar geeft bijkans in de afbouwfase nog weer bijwerkingen.
Afijn, het gaat mij om de notie dat dit nieuwste vaccin (ongeacht de uitvinder of producent) van een type is dat nog nooit eerder ingezet is.
En dat dit type een reactie kan aanjagen waarmee het lichaam zichzelf eigenlijk aanvalt.
Zo'n soort reactie zou ik de immunovloeistof ook willen noemen - al ben ik een dilletent.
De slotqueeste is:
Zou je patiënten van deze categorie wel moeten willen vaccineren?
Als het ingespoten is, kun je niet meer terug...
Met zulk soort vragen zou ik niet naar een GS nick name gaan maar naar een medisch geschoolde deskundige. Tenminste als je de zaak echt serieus neemt.
Je zou eens moeten zoeken op YT naar professor dr. Theo Schetters. interview op 6 jan jl. op blcbx tv. Zeer interessant.
@Tiscali-2 | 20-01-21 | 15:28: Doe maar niet:
kloptdatwel.nl/2021/01/09/professor-s...
Beste Kudtkip, de manier van toedienen met mRNA is nieuw, maar de manier van immuniteit opwekken niet. Het lichaam zelf de eiwitten laten maken is al zo oud als de vaccins zelf. Vroeger deed men dat met verzwakte, levende virussen. Denk aan het inmiddels decennia oude BMR vaccin. Nu gebruikt men in plaats van een heel virus, enkel het stukje mRNA er van. Eigenlijk een veel zuiverdere versie van hetgeen je van het virus nodig hebt.
@Broadsquire | 20-01-21 | 15:27: Ik ben opperst serieus.
En ja, het ontbrak nog aan m'n tekst dat ik de longarts van dienst a.s. 4 feb hierop ga navragen. Natuurlijk wordt dat een serieus bespreekpunt.
Bedenk het wel even: je zou menen dat iedere kwetsbare patiënt zoals iemand met longkanker als 1e gevaccineerd wil worden. Toch?
Maar wat gaat dat vaccin eigenlijk doen met zo'n geplaagd lichaam?
En daarover wist die geleerde nick wel wat over te vertellen. Met verwijzingen naar Engelse studies. Stom dat ik het niet meteen heb genoteerd.
@42 | 20-01-21 | 15:38: Dank voor je reply(s).
Het gaat idd om het mRNA-gebeuren.
Dat zou compleet nieuw zijn.
Ik laat al die malafide toestanden subiet naast me hoor - wat moet je toch geloven als leek?
Het ging mij om de notie dat deze toegediende stof een veel grotere inwerking zou kunnen hebben op het afweermechanisme dan wenselijk.
In het bijzonder dus bij iemand die al een dergelijke reactie heeft ondergaan recent.
Ook al was hij slechts iemand uit de 10% van hen bij wie dat dusver gebeurt - flinke longontsteking (1/3e van de long) bij immunotherapie.
Ik keer gewoon weer terug naar de specialisten IRL.
Die moeten de wijsheid maar verschaffen.
Zo weer terug, kijkt U even naar Denemarken, zijn geloof ik helemaal klaar met de multiculti.
Wat ik dus mis is het besef dat voor de "britse variant" in de UK ontplofte het maandenlang de tijd heeft gehad onder de bevolking te broeien. Met slechts 7000 nederlandse positief getesten gaat het echt nog wel even een tijd duren voordat die variant voldoende momentum heeft opgebouwd. Tegen die tijd zouden we midden in de zomer moeten zitten dus eigenlijk is die britse variant vrij kansloos in Nederland.
Nee, dat is dus niet het geval. Ja, dankzij onze lockdown hebben we een betere beginsituatie dan in het VK, maar deze variant is nu al geografisch te wijdverspreid, en is dus onhoudbaar. Aangezien de besmettingen exponentieel toenemen, zitten we ver vóór de zomer al in een situatie die onze zo g niet aankan
@Klapmaffer | 20-01-21 | 15:25: De besmettingen gaan geen echte exponentiele curve volgen, dat is gewoon feit. Dat lukraak exponentieel doortrekken van trends en dan volledig in paniek raken slaat nergens op.
Jezes wat een laf avondklokje. Las gewoon overal de voordeur dicht Hugo. Laat dat twee weken zo en je weet zeker dat er geen virus meer rondwaart.
Mijn voordeur is van hout.
ik heb een voordeur die 16 jaar oud is. Mag die niet meer naar school?
ik heb ook een achterdeur.
Nogal kort deur de bocht deze.
Wat mij opvalt is dat het nu in de grote steden relatief beter gaat. Is daar dan groepsimmuniteit? Ik geloof nooit dat daar de gedragsregels beter worden nageleefd. Integendeel.
Amsterdam lieve stad. Wij letten gewoon goed op elkaar.
50% spreekt geen nederlands, wat denkt U.
Veel mensen in grote steden kennen hun buren niet, en gaan daar dus uit gewoonte niet zomaar even op bezoek.
Ach ja en dan zitten we in april met code zwart en gaat iedereen janken dat zn dikke oom tante oma of opa dood is. Mongolen. Overal
Voor je dit soort dingen zegt en straks iedereen de schuld geeft van je dode oom, moet je je eerst even afvragen in hoeverre deze maatregel daar echt impact op gaat hebben.
geen zorgen. In april moet iedereen zichzelf doden om het virus geen kans meer te geven. Probleem opgelost.
Inreisverbod is er niet. Nog steeds vliegtuigen vanuit de UK.
Britse variant is zo gevaarlijk dat er een avondklok komt.
Interessante constatering.
Komt er wel, over een paar dagen. Inmiddels is dat virus al lang en breed hier, en heeft zich ook al verspreid. Opnieuw achter de feiten aan hobbelen.
het land had op vracht en strikt noodzakelijke reizen gewoon op slot gemoeten. dan hadden we afgelopen maanden en nu ook meer vrijheid gehad. Niemand er in of er uit als het niet strikt noodzakelijk is.
Hé het begint een beetje op een reset te lijken onee wacht dat zeiden de wappies
Boeie
Ze raken die vaccins niet aan de straatstenen kwijt.
De waarheid komt nog wel een keer boven. Wellicht gebruiken de vaccinators in die andere landen doping ofzo en wordt Nederland alsnog tot winnaar uitgeroepen.
dan moet je wel in de wedstrijd blijven. Zoals het nu gaat, worden we in de voorronde uitgeschakeld.
Net als met de Eerste Wereldoorlog.
Wij hobbelen rustig en onopgemerkt in de achterhoede mee. Energie sparen en straks met grote stappen de eindsprint er in knallen. Hardlopers zijn doodlopers.
@Glasgow Argus | 20-01-21 | 15:11: u bedoelt die oorlog waarbij Nederland neutraal kon blijven, en daardoor onbezet en ongeschonden, op een aantal (vracht)schepen na, die op een mijn zijn gelopen? U bedoelt die oorlog, die zich afspeelde van 1914-1918, en elders te boek staat als "The Great War", "la Grande Vierde"? Die?
Of bedoelt u die andere, waarin Adolf t een goed idee vond lak te hebben aan dezelfde neutraliteit en in mei 1940 besloot in 4,5 dagen dit landje onder te voet te lopen en voor 5 jaar te knechten?
Enige nauwkeurigheid, juist als het om data en vergelijkingen gaat, is wel vereist.
Zowat elke uitzondering is in de persco voorbij gekomen behalve de mantelzorgers. Hoe zit 't daar mee? Wat als je met meerdere mantelzorgers naar één adres moet?
Ook die hebben een uitzondering. Valt onder de zorgverlening.
Zie vorige topic. Mantelzorgverleners worden genoemd bij de uitzonderingen.
Ik las dat wij in Nederland pas iemand voor het eerst vaccineren as de tweede dosis ook al binnen is. Op deze manier loop je dus altijd grof achter op elk land dat gewoon begint met vaccineren.
Dit is waanzin. Je wil dus nul risico lopen mochten de leveringen morgen stoppen. De kans daarop is nihil. Een supply chain manager in het bedrijfsleven die zo opereert vliegt er onmiddelijk uit. Zo werken en denken geeft aan dat De Jonge totaal risico avers is en op geen enkele manier de afweging kan maken tussen de maatschappelijke kosten van weken achter lopen (miljarden!) en wat er zou gebeuren als mensen hun tweede prik wat te laat zouden krijgen, een kans die bovendien zeer klein is.
Laat in godsnaam een capabele manager (dus geen politicus) het overnemen van deze hoofdonderwijzer.
Mee eens, was mij ook al opgevallen. De Jonge vond het anders een te groot risico. Die lui zijn totaal niet gewend om gewoon te functioneren. Alles moet op zeker en zo werkt het niet. Grote kans dat een deel van die vaccins straks zolang blijven liggen dat ze weggegooid moeten worden.
@Watching the Wheels | 20-01-21 | 15:07: Met die regel ben ik het dus wel eens. Laten we vooral niet gaan aankutten en het risico lopen dat mensen maar 1 prik krijgen. De leveringen zijn op dit moment nog uiterst onzeker, dus het is niet zo gek om prikken achter de hand te houden: pas als een levering vrijwel zeker is (dat weet je een week of zo van tevoren wel) dan kan je verder met prikken, uitgaande van die aanstaande levering. De "vertraging" die je oploopt door op zeker te spelen is daarmee niet heel erg groot. Laten we het in godsnaam goed doen... en mensen pas na 2 prikken als "gevaccineerd" tellen. Die teller staat nu dus nog steeds op 1.
Met de houdbaarheid van dat spul zit het wel goed, de kans dat mensen straks maar half beschermd zijn omdat ze niet tijdig een tweede prik kregen lijkt me vele malen groter dan de kans dat dat spul opeens niet meer werkt.
Een supply chain manager die een productiestop veroorzaakt door stagnerende aanvoer/onvoldoende voorraad vliegt er nog harder uit. Is het probleem niet dat er überhaupt geen vaccins beschikbaar zijn in Nederland? Zijn er ergens cijfers beschikbaar met betrekking tot het aantal vaccins?
Lees de media. Vanuit Israël is duidelijk dat slechts eenmaal vaccineren niet eens in de buurt komt van de gehoopte effectiviteit. Juist in dezen is de eerder verleiden behoedzaamheid dus correct. En nu inderdaad de leveringen betrouwbaar lijken, stapt men een beetje af van dit beleid: het tweede vaccin hoeft niet al binnen te zijn, men gaat er van uit dat de tweede injectie gewoon binnen de beloofde tijd geleverd zal worden.
@Watching the Wheels | 20-01-21 | 15:07: ik was vandaag bij de AH en wilde 2kratjes bier kopen. Ze stonden er maar Ik kreeg ze niet mee omdat er een klant 2kratjes had besteld voor begin februari
Ik ben doodsbenauwd dat ze de Elfstedentocht straks ook nog verbieden.
Dat hebben ze zelf al besloten www.hartvannederland.nl/nieuws/elfste...
@Watching the Wheels | 20-01-21 | 15:02: Stel je voor dat het vanaf morgen tot 1 april onafgebroken begint te vriezen.
je kunt toch schaatsen met 1.5 meter afstand? Het is niet alleen eerlijker maar schaft ook werk: corona coaches kunnen hier mee schaatsen en behulpzaam mensen uitelkaar houden. Vriendelijk uiteraard.
@nobodiesunmighty | 20-01-21 | 15:26: de meeste ijsverenigingen zullen in een dergelijk geval overgaan tot het onbegaanbaar en ontoegankelijk maken van het ijs, omdat inderdaad te verwachten is dat we als een kudde hondsdolle lemmingen naar de dichtstbijzijnde bevroren waterplas zullen afreizen.
in demissionare tijden , sleepwet referendum, worden juist dingen doorgedrukt, scherp blijve mense
En straks de verkiezingen uitstellen.
Speciale uitzondering voor gasten die in een talkshow klessebessen.
Waarom niet gewoon het ouderwetse TESTBEELD op de televisie vanaf 20.30u?
Het kabinet weet dat ze de NPO in hun zak hebben...
De angst moet er natuurlijk nog wel in blijven met doemgeklets ... Men zou eens zelf na gaan denken.... Dus door met angstzaaien...
The Lancet had in oktober al een stuk over www.thelancet.com/journals/laninf/art...
Ja en al eerder al dat HCQ onderzoek van die wetenschappers met een PhD in porno.
@Tronald_dump | 20-01-21 | 15:05:
www.radboudumc.nl/nieuws/2020/nieuw-i...
@Watching the Wheels | 20-01-21 | 15:09:
The Lancet heeft zich onsterfelijk belachelijk door in hun haast om Trump's HCQ claim te debunken, ze elke zorgvuldigheid hebben laten varen.
Het is gewoon een opiniërend roddelblaadje geworden.
Merci.
ik ben niet geinteresseerd in gerenomeerde bladen. Zelfs in die bladen komt onderzoek te staan wat de moeite niet waard is. Gerenomeerdheid is juist reden om waakzaam te zijn. Leuke case report en zo. Beetje ruige taal over genomen en lab en zo erbij en hoppatee, kassa, de mystieke sfeer is er weer: er is meer onderzoek nodig... dus: money!
Publiceer eens een keer zinvol onderzoek: valide, betrouwbaar en reproduceerbaar. Raketgeleerden doen het miljoenmiljard keer beter.
@Watching the Wheels | 20-01-21 | c19study.com/ 15:09:
Grappig: al 10 maanden horen we dat de boel van het slot kan als de besmettingen naar beneden gaan.
Van meer dan 10K per week naar minder dan 5K en ja hoor: teugels worden nog strakker aangetrokken.
En het volk slikt het gewoon! Bi-fucking-zar!
De motie Wilders over het niet instellen van een avondklok is, zoals alles in dit land, van nul en gener waarde: het is net als met de EU-grondwet. Blijven stemmen tot er een meerderheid is.
Fuck die avondklok, fuck muilkorven en fuck Rutte.
Engelse variant mompelen doet.
@Watching the Wheels | 20-01-21 | 15:01:
De Nederlandse variant is erger hoor!
@Watching the Wheels | 20-01-21 | 15:01:
Die is (net als de "gewone" variant nog nooit gepurificeerd. Postulaten van Koch zijn NOOIT gevolgd.
Het is opvallend dat overal waar massaal gevaccineerd wordt, er nieuwe varianten opduiken. Ik geloof er geen moer van. De spuit (technisch gezien is het namelijk géén vaccin), bevat mRNA dat de spiercellen aanzet tot het maken van het Covid-19 Spike-eiwit. Ergo: neem een prik en je lichaam gaat lichaamsvijandig eiwit aanmaken, zodat uw immuunsysteem dat kan aanvallen. Dat heet een auto-immuunrespons.
Iemand die met Pfizer of Moderna geprikt is, zal dus ALTIJD positief testen (want anders zou het goedje immers helemaal niet werken).
Ja: virussen muteren. Sommige amper of niet (Polio, Mazelen) anderen muteren als een malle (Corona virussen), maar die Britse, Zuid-Afrikaanse of weet-ik-veel varianten: ze komen allemaal voor op plekken waar men massaal aan het vaccineren is geslagen.
En toeval bestaat simpelweg niet.
@McPhart | 20-01-21 | 15:08: Je blijft niet positief testen. Met mRNA worden alleen tijdelijk virale eiwitten aan gemaakt, maar niet blijvend. Die techniek van immuniteit opwekken is overigens niet nieuw, maar zo oud als de vaccins zelf. Alleen gebruikt men dan verzwakte levende virussen, zoals in het BMR. Door alleen het mRNA in te spuiten, is de reactie veel controleerbaarder.
@McPhart | 20-01-21 | 15:08:
Wat ik enger aan die vaccins vind ... er schijnt iets in te zitten dat voorkomt dat je lichaam het eiwit snel totaal opruimt, een soort remming, zodat het langer in je lichaam blijft en het langer je immunsysteem blijft triggeren. Weet je toevallig hoe dat precies zit?
@McPhart | 20-01-21 | 15:08: Dat valt nog maar te bezien.
https://www.ru.nl/nieuws-agenda/vm/2018/februari/hoogleraar-wiskunde-schrijft-boek-toeval-weet/
@_pacman_ | 20-01-21 | 15:16: dat boek is cool....
Ik werd en wordt nog steeds aangekeken alsof ik een wappie ben als ik vertel dat we hier nooit meer vanaf gaan komen. Ik werd door mijn opa raar aangekeken (grootste babyboomer op aarde) en vertelde dat ik voor verdeeldheid zorg. Hij heeft gelijk ik zorg voor verdeeldheid. Maar mijn voorspelling kwam wel uit.
Je voorspelling is dus dat we hier 'nooit meer vanaf gaan komen'. Dat is nogal een eindeloos begrip en dus niet zo goed te valideren. Zodoende kun je dus ook niet zeggen dat je voorspelling uit kwam.
@SomsGenuanceerd | 20-01-21 | 15:26: Uiteindelijk zal de aarde verzwolgen worden door de zon, dus in zekere mate kun je er vanuit gaan dat 'we' er uiteindelijk wel vanaf komen...
U zorgt voor verdeeldheid. U bent staatsgevaarlijk.
Mag ik vragen wat u adres is?
Hoewel geen enkele maatregel, hoe stringent ook, gaat zorgdragen voor het elimineren van Corona is de pathetiek hier in de panelen bedroevend. De overheid is nu eenmaal vanuit hun morele ethische verantwoordelijkheid verplicht om al het mogelijke te doen, ongeacht de effectiviteit. Niets doen is namelijk, ten onrechte, geen optie. Dat is echter precies wat we moeten doen: niets. En simpelweg accepteren dat dat een medium - grote opruiming tot gevolg heeft, het is niet anders.
en weer zo'n mooie....
Laat dit klusje nu maar aan Flutte en Faalhaas over. Alles komt goed. We weten alleen niet wanneer... das best wel een beetje jammer
Lekker rustig op de snelweg na 20.30 uur.
... en gewoon 130+ gassen ...
Leve de avondklok. Alleen slechte mensen zijn 's nachts op pad.
Ja waar vlad nu vers maagdenbloed moet gaan vinden ?
Go vac yourselve!
Ah, weer een beetje vormvrij fantaseren door Japie.
Spaar nu bij de buurtsuper voor het covid boek.... en vermeld alle varianten.... spaar ze allemaal!
En bij iedere nieuwe variant die je vindt hoef je 10 maanden niet naar school.
Cijfers, feiten... en een minister die er voortdurend achteraan hobbelt. Nu een vliegverbod uit het VK en diverse andere landen, terwijl die virusvariaties hier echt al lang en breed zijn.
Juist helemaal met je eens,
Het vliegverbod is wisselgeld voor GroenLinks en de PvdA... die gaan nu zorgen dat er een meerderheid komt... voor de avondklok.
Teflon Don maakt een zooitje van Nederland. Vergelijkbaar met Malta qua politiek. Waar Malta wel vaccineert, doet De Jonge het rustig aan. Mogelijk dat hij eens sportschoenen moet aanschaffen en wat gaan doen. Die trage De Jonge wordt nog door een slak ingehaald.
The hammer and the dance zijn ingeruild voor de sloopkogel, en dansen doen we voorlopig niet meer.
We kunnen wel weer naar die Bulgaren wijzen.
Een volk dat voor de avondklok zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen.
Dan dooft het licht.
Zie andere landen waar het WEL werkt..!
@aardv@rk | 20-01-21 | 14:58:
Je bedoelt in het VK?
Al die
Managers, slimme oplossing en kleine voorraad werpt zeker de vruchten af nietwaar??? Wat een prik prestatie.... zo armoedig als het opschalen van de testlocaties zo armoedig gaat het vaccineren ook. Wat een enorme armoede is dit.
Ik verwacht dat Rutte zegt dat die kut-burgers hun bek moeten houden.
@El Rico Grande | 20-01-21 | 14:55: ik denk het ook.
Ok dus er zijn al een fikse hoeveelheid mutaties (logisch, coronavirussen muteren snel), covid is nog steeds wijdverspreid. Dat betekent hoogstwaarschijnlijk: hier komen we nooit meer vanaf. Dit is nu een wederkerend fenomeen net als griep.
Dus, wat zijn de volgende stappen? We kunnen niet ons hele leven in lockdown en avondklok gaan met daarbij een regering met vergaande bevoegdheid. Kunnen we plannen gaan maken om de zwakkeren te beschermen, net als bij griep met een jaarlijkse prik, de zorg eindelijk een keer permanent opschalen, de IC bezuinigingen van de afgelopen jaren terugdraaien en dan alles weer opengooien?
moeder aarde doet al een jaar haar herfstopruiming.
Dat zal wel meevallen. In tegenstelling tot influenza (griep) zijn merendeel van de corona virussen ongevaarlijk en veroorzaken hooguit een verkoudheid. We strijden dus niet tegen een hele familie van virussen, maar tegen 1 stam.
Jawel ze blijven geld sturen
Je kunt aan de corona cijfers van Denemarken zien dat je beter sneller kan vaccineren dan een avondklok instellen.
En in Frankrijk zie je dat juist de avondklok weer wel werkt heeft misschien te maken met oppervlakte en cultuur en dat soort dingen?
Als dit inderdaad nog geen bewijs is dat het hier puur om de symboolwaarde gaat dan weet ik het ook niet meer. Meer prikken in armen betekend meer vaccinaties op papier. Dit betekent dat het kabinet op papier beter zijn werk doet.
Dat de effectiviteit van de vaccinaties zonder herhalingsprik niet in de buurt komen van die 90% dat laat De Jonge natuurlijk even in het midden.
Kijk eens, Italié mooi in de top 5 van bovenstaand rijtje. Zijn die miljarden toch nog ergens goed voor geweest.
*speurt naar Nederland*
Rustig naar beneden scrollen knut.
Blijf scrollen...
Nog verder naar beneden...
Ja bijna onderaan
Erfbelasting gaat via Rutte, Hoekstra en Snel in een rap tempo naar Italië. Daarom gaat het vaccineren hier ook zo traag.
Als Italië dit wel kan fixen is Nederland kapotstuk
Sinds wanneer geloven wij een Italiaanse boekhouding ?
Voor het draagvlak van de nieuwe maatregelen en het algemene moreel is dit wel verdomd lullig.
Behoorlijk. Betrap me er zelf ook op dat het geduld met het gekluns van deze regering wel een beetje op is. Covid is een probleem, een kapotte economie met faillissementen en ontslagen ook. Prik slim, prik verstandig, prik effectief, prik niet voor de ethiek of de goede sier en ga verstandig met dat lockdown instrument om. Als in, Pak de bekende brandhaarden en laat ze het maar verdienen om die lockdown opgeheven te krijgen. En zet tuig wat zich notoir niet aan de regels lapt gewoon lekker vast. En doe dat cumulatief. Die paar idioten kosten de maatschappij gewoon miljoenen extra omdat ook zij een keer in hun zielige leventje ook aandacht willen en krijgen.
@Graaisnaaiert | 20-01-21 | 14:54: De zorgmanagers stonden vooraan voor de prik. De rest mag van De Jonge en Rutte barsten.
@Graaisnaaiert | 20-01-21 | 14:54: Ik denk dat ik liever zie dat ze als een kip zonder kop beginnen en later erachter komen dat ze niet alles goed hebben geadministreerd dan dat we onderaan bungelen maar alles heel netjes hebben gedaan. En met mij alle (bijna) failliete ondernemers.
@BobDobalina | 20-01-21 | 15:31:
Ja, maar in dit landje gaat administratie boven alles. Papieren modellen dus papieren werkelijkheden en daar wordt dan beleid op gemaakt. En dan achteraf gek opkijken dat er geen kudt van klopt ( en alles altijd duurder uitvalt omdat de kosten van die administratie en overhead worden onderschat c.q. al dan niet bewust over het hoofd gezien ).
Iets simpels als zorgmedewerkers en mensen met de meeste intermenselijke "contactmomenten" voorrang geven komt niet bij ze op...
@El Rico Grande | 20-01-21 | 14:58:
Dat weet ik. Maar dat zijn heule belangrijke mensen want die verdienen ook veel meer dan de handen aan het bed of op de OK. Ach ja...
prikken, niet polderen
Eat that Bulgarije!
Haha!
Nederland zit toch in dezelfde inkoopdeal van vaccins als Denemarken. Hebben wij dan zoveel vaccins nog op voorraad liggen??????
Hij had het over verspilling hugoshenko.. dus daar zijn ze ook al mee bezig haha gaat lekker! “We’re on a road to nowhere” neuriën doet.
Nee, maar minder mensen om te prikken daar. Dus ligt het percentage hoger dat ze al gehad heeft.
Even terug naar de VMBO. Bij percentages maakt de omvang van de bevolking niets uit.
@42 | 20-01-21 | 14:53: Wij krijgen net zoveel doses per 1000 man als de rest van de EU. En meer inwoners betekent ook meer handjes om te helpen met prikken. Er is dus geen enkele reden dat wij percentueel zo veel achterlopen.
Dat vaccinatie ook niet de oplossing is kon je op je Duitse klompen aanvoelen.
Twijfels heb ik altijd gehad, verhoudheid is ook niet weg te prikken.
Zolang je maar niet dood gaat denk ik dan maar
Het enige wat echt helpt zijn goede medicijnen. Maar die worden door kwakzalver De Jonge als kwakzalverij afgezet.
Het was toch al bekend dat je nog een keer Corona kon krijgen? Wat een paniek weer.
Ben wel benieuwd wat dat betekent als de vaccins niet meer blijken te werken. Gaan we dan voor altijd in lockdown? Zou me niet eens verbazen als daar draagvlak voor is.
@Axolotl | 20-01-21 | 15:04: Virussen muteren nou eenmaal. Helemaal corona-virussen. Nu hebben we een stam die besmettelijker is. Straks een stam die besmettelijker en minder dodelijk is. Het gevaarlijke covid-19 zal vanzelf wegmuteren.
Ausgangssperre na half 9 als het toch al donker en koud is, kan best twee weekjes.
Bleef het maar bij die twee weken..
@All_Anonymous | 20-01-21 | 14:48: Precies, daarom doe ik ook niet mee.
Voor boomers die savonds nog TV kijken maakt dat geen verschil ja.
@All_Anonymous | 20-01-21 | 14:48: Bleef het maar half 9...
twee weekjes, twee maandjes, twee jaartjes, twee eeuw?
Mooi lijstje...dat bereiken we toch maar mooi in deze participatiesamenleving.
REAGEER OOK