Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Zoetermeer vreest aanslagen hangjeugd'

Pak dat tuig eens aan!

Zoetermeer, u weet dat het bestaat maar dat is het dan ook wel. De net-nietste stad van het land. Misschien kent u het wel als het wetteloze Sodom waar terreurjeugd het gemunt heeft op De Witte Mandela, namelijk Hilbrand Nawijn. En nu kent u Zoetermeer ook als de plek waar men zit te bibberen om mogelijke aanslagen van criminele hangjeugd in de wijk Oosterheem. "Het is wachten op het eerste slachtoffer, zegt iemand die de buurt goed kent, niet bij naam genoemd wil worden en onherkenbaar in beeld wil. Omroep West heeft meerdere bewoners gesproken, die allemaal anoniem willen blijven, uit angst voor represailles. In de buurt geldt een alcohol-, samenscholings- en een lachgasverbod. Daarnaast hangen er toezichtcamera's. Ook zijn er zogenoemde jeugdmarshalls, jeugdboa's en is er een wijkregisseur op het gebied gezet." Een paar laffe verboden waar toch niemand zich aan houdt, EEN JEUGDMARSHALL, EEN JEUGDBOA en EEN WIJKREGISSEUR. Dat herhalen we wel. EEN JEUGDMARSHALL, EEN JEUGDBOA en EEN WIJKREGISSEUR. Nee weet je wat, dat herhalen we nog wel een keer. JEUGDMARSHALL, JEUGDBOA, WIJKREGISSEUR. Heee Mohammed Klaas zullen we vanavond rotzooi gaan trappen? Nee Frits heb je de film van de wijkregisseur niet gezien???

En al die moeite terwijl de ""jongeren"" 's nachts gewoon over de straten schuimen: "Ze hangen op straat en vertonen intimiderend gedrag. Ze zijn drugs aan het dealen en gebruiken en er is agressiviteit." Burgemeester Michel Bezuijen (vvd) 'houdt alle opties open', zoals 'het veranderen van de samenstelling van de wijk'. ARGHHHH. Die PvdA-Plus-mentaliteit die als een hardnekkige termiet het houtskelet van de Nederlandse samenleving laat wegrotten. Pak die knapen aan man! Veeg die straten schoon! Pleur er een paar in de cel! Laat de ME er een keertje op los beuken! Pak die auto's af! Zit ze op de huid! Dit slappe gelul over jeugdmarshalls, jeugdboa's en wijkregisseurs terwijl een complete wijk wordt geterroriseerd door dat gajes. Het is om gék van te worden.

Reaguursels

Inloggen

Ja maar tuig aanpakken is zoooo onnederlands

Proud Infidel | 15-01-21 | 09:59

Haagse expats noemen het Sweetlake City

banana moeskoerie | 15-01-21 | 09:05
-weggejorist-
Catelilla | 15-01-21 | 03:32

Groeigemeenten, dat is toch waar een PVDA burgemeester wordt benoemd en dan ongebreidelde sociale (lees gratis huur) woningbouw kan plaatsvinden.
Daarbij openstaan voor het vestigen van uitkeringstrekkers om te groeien.
Alle ingrediënten aanwezig voor ghetto vorming. Vanwege het nieuwe deugen allemaal nieuwe Nederlanders maar het ziet er daar niet uit als divers.

verwonderd | 14-01-21 | 21:22

Clusteren op Pampus, laat ze beton bikken en daarna, bij ingetreden verslagenheid, de hele boel weer opbouwen, en niet onder begeleiding van een opbouwwerker.

Maggiderin | 14-01-21 | 20:05

Helaas niet alleen in Zoetermeer.
Tientallen kinderen terroriseren grote Vinex-wijk in Purmerend.
Stenen door ramen, nitraatbommen door brievenbussen of in kliko’s. Woningen bewerkt met graffiti en eieren. Mishandelingen, bedreigingen, brandstichting en vandalisme.Politie, de wijkmanager, de gemeente, handhaving. Ze zijn allemaal op de hoogte. Ze wijzen naar elkaar of zeggen niet veel te kunnen doen. 
Dit advies wordt er gegeven;
"Pak een bal en maak contact. Kijk of ze leuke trucjes kennen met de bal".
Serieus, dit werd gezegd door een opbouwwerker.

Een stevig pak op hun reet, dat zou je ze moeten geven.

MK27 | 14-01-21 | 19:13 | 4

Sinds 40 jr om de hete brei heendraaien. Iedereen weet WIE het zijn, de notoire overleast club in NL komende uit de zandbak. Intussen heeft elke dorp in NL wel zo'n club woestijn aso's, dit komt nooit meer goed.

Wienerschnitzel mit | 14-01-21 | 19:48

Zelf ingrijpen? Zijn jullie daar met zijn allen een beetje weekjes?
Klinkt of je weet wie het zijn. Dus keihard ingrijpen. Voel je je goed door.
Get to the hooiforks.
Nu.

NiCeY | 14-01-21 | 20:38

"Helaas niet alleen in Zoetermeer. Tientallen kinderen terroriseren grote Vinex-wijk in Purmerend"

Ik heb nieuws voor je: er bestaan minimaal nog tientallen van dat soort buurten. En ik denk dat honderden zelfs dichter in de buurt komt van de harde werkelijkheid.
Maar niet aan de wegkijkers vertellen, hoor! Want dan ben je een racist...

michelpen | 14-01-21 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Zoetermeer, het Nederlandse Brussel. Net als Amsterdam, Rotterdam, Gouda, Ede.
Zeg maar zo'n beetje heel Nederland.

Ride_On | 14-01-21 | 18:21 | 2

Lekkere vergelijking.
Leest weg of je de hoop hebt opgegeven. Long time ago. Zoetje verplaatst probleemgezinnen met kutkoters onder de invloed van anti-westerse plannetjes. Een invloed die na 35 of meer , jaar, aangepakt zal worden. Islam is niet woke, niet tolerant, op veroveringstocht, gedoemd tot ellende en alles behalve vrij.
vanaf de wieg.

NiCeY | 14-01-21 | 20:35

Probleem is dat je tegenwoordig woke bent als je voor eeen groep bent die alles en iedereen terroriseert. Als je normaal bent ben je niet woke. Oftewel als je woke bent ben je niet...

Rest In Privacy | 14-01-21 | 20:47

Zoetermeer, daar heb ik de eerste jaren meegemaakt, kleuterschool en stuk lagere school. Was toen hartstikke leuk, nieuwbouwwijk , hoekhuis, en mijn ouders hebben daar nog een garage aangebouwd . Gewoon lekker spelen in de zomer tot het donker werd, dan ging je naar huis. Allen roomblank. Als je wilde spelen ging je naar de buren , deuren waren gewoon open !!!!!, en dan riep je even, was er niemand , ging je naar het pleintje. Dat was vroeger, toen iedereen nog roomblank was in een wijk. Dus ja , dat is wel degelijk de schuld van die jarenlange invoer van gekleurd uitschot. En nee, niet alles is uitschot, maar er mag absoluut een immigratiestop komen , zoals in Denemarken. Nederland gaat kapot op deze manier.

Kim-Jung-Un | 14-01-21 | 17:36 | 1

Ook 35 jaar terug waren de de deuren niet gewoon open. Ook niet toen Seghwaert eindigde in een spruiten/aardappelveld.
Mooie tijden.. Zonder de wanstaltige 500.
Dit was wél het geval in de aardbeistraat waar mijn vader woonde. Touwtje uit de brievenbus.
Heerlijk. Vrede.

NiCeY | 14-01-21 | 20:21

Je ken lulle wat je wilt, maar ons Zoetje gaat paal aan perk stellen. We geven in deze panelen vaak de ouders de schuld, maar die gaan nu dus mooi verplaatst worden. Met de radicale kutkoters erbij. Wie ze wil hebben blijft een gok, maar eenmaal uit huis is er geen weg terug naar de wijk. Net als de mensen die al 10 jaar wachten op een hut. Zie het als een reverse-vervanging.
Dit zag ik niet eerder in andere steden.
Go Zoetje.

NiCeY | 14-01-21 | 17:31

Ik stel voor dat wij dit gewoon op z'n beloop laten, bij wijze van sociaal experiment met wat er gebeurt, als je je bevolking hopeloos uit de klauw laat lopen en niets handhaaft.
-
Binnenkort in dit land: de eerste halal-zones, gegarandeerd vrij van kufars en compleet met kalifaatgarantie.

bisbisbis | 14-01-21 | 17:27 | 3

Defund the Police!

Sans Comique | 14-01-21 | 17:31

Heb je dan een halal visum nodig voor een bezoekje?

Wienerschnitzel mit | 14-01-21 | 19:26

Met midden in de zone het Stenigingsveld en daarnaast de Handafhak- en Hoofdafhakstraat. Vrouwen alleen op straat met eigenaar en uiteraard in vuilniszak, jongetjes op executieles vanaf hun 5e.

5611 | 14-01-21 | 20:45

Hangjongeren? Was het maar waar. Het zijn Invasiërs en/of de nakomelingen daarvan. Verwacht dat dit gedrag nog niets is vergeleken wat ons nog te wachten staat. De plisie en t geïnfiltreerde en gefeminiseerde leger doet daar dan niets meer tegen.

Wassila | 14-01-21 | 17:27

Een avondklok biedt kansen om de jeugd een beetje op te voeden.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 17:18

Als ze drugs dealen en gebruiken lijkt me een alcohol- en lachgasverbod wel dé oplossing, ze zouden immers kwaad kunnen worden en in verzet kunnen gaan.

Harry.Langezwaal | 14-01-21 | 17:15 | 1

Ik snap het niet. Kopen ze de drugs van elkáár en gebruiken dat dan? En morgen? Kopen ze het dan weer van elkaar terug? Hoe werkt zoiets, het klinkt verdacht veel als een perpetuum mobilé. Of wacht... aaah, jaa, aha haha sneaky hoor. Natuurlijk, ik snap het. Ze kopen het van zichzelf.

Sans Comique | 14-01-21 | 17:49
-weggejorist-
diepvrieskipje | 14-01-21 | 17:02 | 2

Alles wat er tot nu toe geprobeerd is door veel mooipraters werkt niet.
Alles en z'n moeder heeft een teringhekel aan deze agressieve Iq uitgedaagde kleuters met fanny packs.
Doe datgene wat nodig is, tolerantie raakt verward met zwakte op dit moment.

donkieshot | 14-01-21 | 16:54 | 1

Men doet alsof geweld geen optie is. Maar waarom denken ze dàn dat de politie het alleenrecht heeft op het gebruik van geweld? Waar het zich achteraf gelukkig voor moet verantwoorden maar wel neutraal beoordeeld moet worden. Tegen middelbare anti-G5 dames of bejaarde buiken met de broek op half elf durven ze wel.

Sans Comique | 14-01-21 | 17:39

Kunnen ze de jongens van ons Korps Mariniers daar geen leuke ,real life, oefening laten draaien? Bij ernstig uit de klauwen lopen ? de magazijnen wisselen met scherpe patronen.......

lilluke halve hoan | 14-01-21 | 16:52 | 1
-weggejorist-
diepvrieskipje | 14-01-21 | 17:02

Volgens mij moet er meer thee worden gedronken om de hearts and minds van de jongeren te winnen

thanseeuwen | 14-01-21 | 16:36 | 2

Een goede corrigerende tik zou al voldoende moeten zijn, zo niet heb je niet hard genoeg geslagen of niet het goede hulpmiddel gebruikt

brie-de-penis | 14-01-21 | 18:07

Doet de politie wel genoeg aan diversiteit en vooral veel iftarren? Zijn er genoeg weer te slopen buurthuizen en gratis kickboxlessen?

5611 | 14-01-21 | 20:47

Het gevolg van minstens 2 generaties lafhartig stemgedrag, dus volledig verdiend. Stem in maart maar weer zoals de afgelopen tientallen jaren, dan krijg je hier nog meer van.

Spie | 14-01-21 | 16:28

Zoetermeer.. daar hebben de wikdelen niet voor niets allemaal een nummer.. een grote gevangenis

Angie_Thomas | 14-01-21 | 16:19 | 1

Er staan ook nergens wegwijzers.
Als je Zoetermeer in fietst kom je alleen met een kompas er nog uit.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 17:20

Zoetermeer was vroeger zo'n aardig dorpje, nu durf ik er bijna niet meer over straat avonds.

jan huppeldepup | 14-01-21 | 16:03

Ik zou mooi verhuizen naar Zouterminder.

Pretzel Logic | 14-01-21 | 16:02

Gelukkig deugen de meeste mensen, anders zou je je bijna zorgen gaan maken.

K. Westergaard | 14-01-21 | 15:57

Wat is er mis met het gebruik van rubberen kogels of lijfstraffen bij dit soort stronlui?

zoalsikhetzeg | 14-01-21 | 15:54 | 1

Werkstraffen vanaf 5 uur 's morgens to 6 uur 's avonds, met zo' n ijzeren bal aan de enkel. Net zolang dat ze naar het land van hun 2e paspoort willen vertrekken.

bqbq | 14-01-21 | 16:04

Man.. Altijd in Den Haag en omstreken gewoond. Ik had jarenlang een familie in Zoetermeer. Het is echt een troosteloze bende geworden. Die troosteloze blokken 80s nieuwbouw. Het totaalgebrek aan *iets* om daar te doen. Ik kom er werkelijk alleen graag voor het videogame museum daar waar je voor 15 euro de hele dag verder gratis in een old-school arcade kan hangen.

Bepaalde gebieden hoef je echt niet meer te proberen s'avonds over straat te gaan, zeker niet als blonde dame. Laat je niet overhalen door gunstige huizenprijzen daar mocht je ze tegen komen. Het is een diep trieste bende.

Whmm | 14-01-21 | 15:54 | 2

gewoon het beestje bij de naam noemen . zouden meer landgenoten moeten doen. komt door allochtonen die niks toevoegen

knight25563 | 14-01-21 | 17:14

@knight25563 | 14-01-21 | 17:14: Ik zie niet echt hoe dat nodig is. Tuig van alle windrichtingen kan je er vinden. 25 jaar geleden liep er al verveelde autochtone jeugd die alleen het gebied rond waar nu de Boerderij staat hadden en meer niet. Het is al tientallen jaren een troosteloze bende.

Whmm | 14-01-21 | 17:26

Hebben ze al thee gedronken met z’n allen?

MokumsMoppie | 14-01-21 | 15:48

Oosterheem rEpReZeNt!
Het valt er nogal mee hoor. Maar goed, aan mijn kant van de wijk heeft niemand een molotov gekopt.

sioux_ | 14-01-21 | 15:45 | 1

LOL ik zie net dat het drie straten verderop was. Kom wel erg dichtbij zo.

sioux_ | 14-01-21 | 15:47

Bij de woorden 'lachgasverbod' , 'ontspoorde kinderen', ''zes criminele families'' moest ik meteen denken een een bepaalde getinte bevolkingsgroep.

LucaBrasi | 14-01-21 | 15:43 | 2

Gebrek aan opvoeding en mocrotokkies miste ik nog.

bqbq | 14-01-21 | 16:06

Kijk op dumpert en je leert ook hoe ze het doen.
4 flesjes wasbenzine tape er om vuurwerk er tussen of voor onder de auto een waxine lichtje want dabnheb je meer tijd om weg te komen en met je Iphone een nieuw filmpje voor op Dumpert te maken. enz enz.

Tjemig | 14-01-21 | 15:31

Misschien word de redactie er gek van, ik tot een paar maanden geleden ook. Maar nadat FvD van een partij met goede standpunten naar een cult is omgeslagen, ga ik alleen nog maar stemmen om een kartel-kabinet die er gegarandeerd gaat komen nog iets meer te laten schuren. Dit betekent PVV, niet mijn partij, maar ik hoop wel dat ze groot (het grootst?) worden. Maar dat PVDA plus is gewoon een andere naam van die smeltpot dat kartel heet. Dat GroenLinks en D66, door de coalitiebesprekingen, maar veel in de melk te brokkelen krijgen onder leiding van 'Godfather' Rutte. Ik kijk er naar uit.

Ik pak popcorn en kijk toe, voordat ik de puinhoop ga voelen moet er veel gaan gebeuren. Succes ermee.

HetLichtInHetZuiden | 14-01-21 | 15:15 | 3

Prima keus, mij dunkt!

tabakagrarier | 14-01-21 | 15:24
-weggejorist-
Pimzeewolde | 14-01-21 | 15:46

@Pimzeewolde | 14-01-21 | 15:46: Ter verduidelijking, qua mensen heb ik niets tegen de PVV, sterker nog enorme waardering voor deze mensen die ondanks alles wat ze over zich heen krijgen er staan! Qua politiek programma heb ik er minder mee, maar ik vergooi mijn stem niet aan een JA21, liever een grote luis in de pels. Maar ik hoop dat ze het grootst worden!

HetLichtInHetZuiden | 14-01-21 | 16:12

Jawel, Laat de ME er een keertje op los beuken! En daarna als de MSM bol staat met wat een geslepen advokaat allemaal gaat beweren, geven we ze 30.000 euro de man, als wiedergutmachung.

jan huppeldepup | 14-01-21 | 15:10

Prima idee die spreiding! Haal de goede mensen er tussenuit, geef die een mooie plek elders in het land en zet de overige 'overlastgevers' van Nederland weer in Zoetermeer. Hek er omheen is wellicht ook een goed idee.

Kevf | 14-01-21 | 15:10

Ik denk dat Yasser Feras K. hier veel zegenrijk werk zou kunnen verrichten. Wie anders is in staat om de culturele kloof tussen de Marokkaanse en Nederlandse kloof te dichten?

xavier | 14-01-21 | 15:09

Vinden ze toch alleen maar stoer, in de gevangenis te hebben gezeten? Weer punten gescoord op je status, ze zitten toch zelden lang vast. Reddeloos verloren, deze jeugdsoort, wie leeft bij het zwaard, sterft bij het zwaard, hopen we maar in dit geval, als in, laat ze elkaar maar afmaken

hotbrasil | 14-01-21 | 15:04

Aanpakken godverdumme

DrTodd | 14-01-21 | 15:00

Ik stel voor "jeugd mariniers", een stel pvda geitenwollensokken die veel thee gaan drinken!

m.fucker | 14-01-21 | 14:39

Ze zouden eens kunnen beginnen met het handhaven van die 100.000 wetten en regels die dit land rijk is? Elke dag patsercontrole en alle dure auto's merkkleding, horloges e.d. in beslag nemen, Daarna conseqente controle van alles bij de uitkerende instanties, kloppen de zaken niet dan alles in beslag nemen. "Jongeren" die niet naar school gaan? Uit huis plaatsen en ouders de kinderbijslag afnemen en laten betalen voor de onder toezicht stelling. Je moet er even wat voor doen maar dan heb je ook wat!

pukkiepuk | 14-01-21 | 14:37 | 2

De patser auto is van oma, het patser horloge is uitgeleend van een oom, merkkleding hebben ze goedkoop van het Rode Kruis gekregen. Dat laatste met die school is een goed idee maar ik denk dat ze dan zolang terreur in een klas maken tot ze er uit geschopt worden. Nederlands paspoort afpakken na drie criminele handelingen zou misschien iets helpen.

jan huppeldepup | 14-01-21 | 15:16

@jan huppeldepup | 14-01-21 | 15:16: Je moet ze ook op hun eigen scholen zetten anders besmetten ze de autochtone jongeren nog die daar al zitten en ben je nog verder van huis.

5611 | 14-01-21 | 21:04

Ja hallo, die arme jungkses en meiskes hebben toch ook niks. Altijd maar discriminini... nasi, achtergesteld worden, buurthuisje, skatebaantje enzo afgenomen. Dat is toch siellug.

Oplossing: Niet lang fakkelen. De bezem der flink doorheen halen. Vuur moet je met vuur bestrijden. Boefjes oppakken, veroordelen en voor minimaal 1 maand de bak in op water en brood, zonder phone en zonder bezoekjes van neefjes en nichtjes. Even tot bezinning komen. Ga je daarna alsnog in de fout... oppakken, NL paspoort in de fik steken en de hele familie de grens overtrappen. En nu doorpakken in het ganse land.

Ach.... dromen mag toch. Die komen toch meestal niet uit in dit 'gave land'.

Paaldanseres | 14-01-21 | 14:31

Net als bij een drugspand : uit huis zetten wegens overlast gevaar voor de buurt. Waar ik woon ga je inderdaad verhuizen bij overlast, en wel voor enkele jaren naar een ander huis (van bewaring)

NLerinTR | 14-01-21 | 14:26

Start Streetview op en wandel eens wat door die buurt (net gedaan). Je gaat vanzelf rondhangen. Daar is echt geen reet te doen. Wat een treurnis.

SteilAchterover | 14-01-21 | 14:22 | 2

Geen rare excessen gehad tijdens het flaneren.

dirkdoorsnee | 14-01-21 | 14:28

Er is in het hele land al maanden geen reet te doen voor iedereen. Normale mensen maken er het beste van, en bingewatchen gewoon nog maar een serie op Netflix, lezen een boek of spelen een spelletje. Dat gezeur over "je gaat vanzelf rondhangen/rotzooi schoppen/treiteren/mensen aanvallen want oh het is zo saai en oh wat hebben we weinig perspectief is gewoon bullshit.
Waarom zie ik dan geen groepen perspectiefloze horecaondernemers de straatterrorist uithangen?
Het is steeds met grote overmacht één bepaalde bevolkingsgroep die hier niet mee kan omgaan. Deze bevolkingsgroep heeft blijkbaar buiten werk en school (voorzover ze dat hebben) geen énkele andere interesse waar ze zich op kunnen richten behalve een beetje rondhangen, aan ballonnetjes zuigen en mensen het bloed onder de nagels vandaan halen. Dat ligt echt niet aan de buurt waar ze in wonen.

snakedogman | 14-01-21 | 16:36

Ik mis het woord "buurtvader" in dat plaatje bovenaan.

DenBeert | 14-01-21 | 14:21 | 1

Buurthuizen en gratis kickboxlessen.

5611 | 14-01-21 | 21:06

Goed idee he dat omvolken.

Longhorn | 14-01-21 | 14:20

Laura H(angjugend) komt er weg.
Fuck deze jongeren.
Fuck jongeren in het algemeen.

SIogra | 14-01-21 | 14:19

Oppakken en deporteren,gezellig met de hele familie,ook de levende have,allemaal op het vliegende kleed, en met ronkende motor en dito chemtrail zo snel mogelijk achter de einder verdwijnen,welke richting maakt niet zo heel veel uit,alhoewel ik westelijk prefereer,dit ivm overlast en motorische storingen.

dirkdoorsnee | 14-01-21 | 14:18

Zoetermeer is samen met Spijkenisse en in iets mindere mate Gouda de kontgaten van graafschap Holland. Ooit waarschijnlijk bedoelt als goedbedoelde toevluchtsoorden voor de verheven arbeider die wat meer groen wilden. Nu een broedplek van tokkies met allerlei pigmenten, die niet meer in de shithole wijken van de grotere steden gehuisvest konden worden.

Redeloos, radeloos, reddeloos. En geen Michiel de Ruijter die ons meer gaat verlossen (die is inmiddels gecancelled).

Graaf_van_Hogendorp | 14-01-21 | 14:13 | 2

Groot deel van mijn jeugd in Gouda doorgebracht. Vanaf laat jaren '80 tot eind jaren '90. Man wat een ellende met de lichtgetinten aldaar. Als ik ergens unconscious bias tegen die lui van heb gekregen was het wel daarvan.

snakedogman | 14-01-21 | 16:39

De buurt waaf ik woon heeft dit probleem totaal (nog, -klop, klop klop-) niet gelukkig. Maar het komt er vast wel aan.

Drefbon | 15-01-21 | 01:24

Wat een schattige poesjes! Kunnen we die hangjeugd niet laten werken in het Zoetermeers asiel zodat ze wat respect leren krijgen voor ander leven dan alleen zichzelf.

deoudererijperevrouw | 14-01-21 | 14:13 | 4

@dirkdoorsnee | 14-01-21 | 14:22: Nee, is ook zo. Alleen pitbulls, daar willen ze wel mee showen om mensen bang te maken.

deoudererijperevrouw | 14-01-21 | 14:27

Dan worden al die poesjes van de trap afgetrapt.

Rdock | 14-01-21 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

ik mis de quarantaine coach in die koffiemok

nobodiesunmighty | 14-01-21 | 14:11

Jamaar wel diversiteit in de wijk. Dat is ook PvdA.

JanVergoor | 14-01-21 | 14:06

weet u het AIVD hoofdkantoor zit in Zoetermeer, zou dat helpen tegen de aanslagen van deze hangjeugd? nou nee want die ambtenaren hebben gewoon een 9-5 baan en zitten in deze rare tijden thuis te zoomen en teams te gebruiken (encrypted dat wel) en moeten bij overlast ook de wijkagent opbellen of de boa die een risicoafweging maakt van krijg ik gedonder zometeen als ik aanrij

HetOorAakel | 14-01-21 | 14:06 | 1

Precies, je mot die lui toch ergens kwijt en waarom dan niet voor zo weinig mogelijk per strekkende meter? Projectontwikkelaartje, bevrind aannemertje en onze nachtundnebelboys (m/v/x) zitten geramd foolproof.

Overigens verwacht ik jullie binnenkort weer op de thee: heb net weer twee dingetjes bij elkaar gepuzzeld. Smell you laterz!

Rest In Privacy | 14-01-21 | 15:31

Die burgemeester ook: veplaatsen. Nee joh, goed idee. In plaats van keihard optreden even de rest van de stad lastigvallen/verzieken met dat tuig. En dan ook nog: alsof ze geen scootertjes/auto's hebben om zich te verplaatsen.

VP732 | 14-01-21 | 14:05 | 1

Laat ze daar maar lekker zoveel mogelijk op een kluit zitten, des te minder last heeft de rest van de stad, van het land van ze. Ik zou juist de laatste welwillende autochtonen een veilig heenkomen bieden.

5611 | 14-01-21 | 21:09

Be warned. The Joris will be strong in this post.

Dirk III | 14-01-21 | 14:02 | 2

JaWel,schakel tandje terug,dank voor de tip,

dirkdoorsnee | 14-01-21 | 14:25

May the swartzch be with you.

Lt-Kol Kilgore | 14-01-21 | 15:27

Tja, heel eerlijk; het kan me niet erg genoeg worden. Dit land verdient niet beter en kiest keer op keer voor hetzelfde zooitje ongeregeld. Ik kan me er na al die jaren niet meer aan storen, zolang het mijn wijk niet is. Dat klinkt asociaal, maar het is wat het is.

PaRaR | 14-01-21 | 14:01 | 3

Mee eens! Hoop alleen dat m'n familie/vrienden er niet teveel last van zullen hebben.Zelf red ik me wel.
Maar dit land verdient gewoon niet meer beter,na 40 jaar gemulti-klungel en pamperen.

roberto9715 | 14-01-21 | 14:14

Zo sta ik er inmiddels ook in. Uiteindelijk ben ik de dader omdat ik de problemen benoem. Willens en wetens van hoge re hand wordt weggekeken. Laat ze maar uitsmeren over de wijken die hiervoor kiezen.

Die hebben slapeloze nachten

Wees_welkom | 14-01-21 | 14:39

"Zolang het mijn wijk niet is" - inderdaad, maar helaas beperkt dat wel steeds meer waar je kunt wonen, zeker in de grotere steden en randgemeenten. En vaak is zelfs door zo'n wijk moeten fietsen of in zo'n wijk moeten winkelen al genoeg om je bloed te doen koken.

snakedogman | 14-01-21 | 16:42

De ellende van de massa-immigratie spreidt zich als een olievlek over het hele land uit, langzaam maar zeker mag uiteindelijk iedereen meegenieten van dit fenomeen.

sprietatoom | 14-01-21 | 13:58 | 8

3623 aah Australië

Wees_welkom | 14-01-21 | 14:41

Oww 23=26 foutje

Wees_welkom | 14-01-21 | 14:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Misschien een stomme vraag, maar wat doet in hemelsnaam een wijkregisseur? Zittend op een klapstoeltje en megafoon in de hand roepen hoe het moet?

Prieelvogel | 14-01-21 | 13:57 | 1

Die roept "CUT" als ze weer iemand kopschoppen.

Dirk III | 14-01-21 | 14:04

Je zal het niet geloven maar je zaait waarop je stemt.

grownoodlyappendages | 14-01-21 | 13:55

Wat een takkenlied, hoewel goed bedoeld. Zangers en bezoekers allen blank (= wit). Andere tijden.

ljcoster | 15-01-21 | 04:52

Mag het een beetje Zoeterminder!

Torwart | 14-01-21 | 13:54

Wat is er mis met het tuchthuis?

de IJsman | 14-01-21 | 13:52 | 6

Vroeger was 1 tuchthuis voldoende. Tegenwoordig werkt een zandplaat, die twee keer per dag onder water staat, denk ik beter.

Dirk III | 14-01-21 | 14:06

@Dirk III | 14-01-21 | 14:06: Dat deden ze in het tuchthuis op de Heiligeweg in A'dam ook vroeger : die kelders werden onder water gezet, en dan moesten al die "boefjes" letterlijk pompen of verzuipen, en daar komt de uitdrukking "pompen of verzuipen" ook vandaan.

Asteroid-B612 | 14-01-21 | 14:17

@Dirk III | 14-01-21 | 14:06: Geniaal!

roberto9715 | 14-01-21 | 16:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Die nieuwnieuws-kop inzake Zoetermeer leek me, mits letterlijk uitgevoerd toch redelijk effectief. Geeft eenmalig wat rommel, heb je met een beetje pech alsnog een fikse deuk in je auto, of een gat in het dak van je schuur, maar dan ben je er ook mee klaar.
"Zoetermeer wil probleemjongeren over de stad uitstrooien"
www.nieuwnieuws.nl/5152425/zoetermeer...

Abject | 14-01-21 | 13:49 | 9

Een van de dingen wat ze gaan onderzoeken is de samenstelling van de wijk.. En dan gaan we gewoon die samenstelling uitsmeren over een stad. Dan lijkt het probleem minder ..

Dat is denken in oplossingen al die de driehoek van zoetermeer.

Zie hier het probleem van nederland, België etc

Wees_welkom | 14-01-21 | 14:37

@Wees_welkom | 14-01-21 | 14:37:

In België zitten ze vaak allemaal bij elkaar gepropt, denk aan Molenbeek waar zo'n 100.000 niet Belgen wonen.

sprietatoom | 14-01-21 | 14:43
▼ 6 antwoorden verborgen

"In de buurt geldt een alcohol-, samenscholings- en een lachgasverbod."

Als er al geeneens meer samen gelachen mag worden met een biertje erbij dan vraag je als gemeente natuurlijk om problemen.

Maar ff serieus: kan er niet iemand langsgaan en lachgasballonnen uitdelen gevuld met ether? Ff wachten tot ze allemaal out gaan en dan dumpen in het Schwarzwald? Is zomaar een ideetje hoor.

De waard zijn gast | 14-01-21 | 13:48 | 1

Mag je er nog wel ademen? En wat gaat daar gebeuren als ze de aankomende avondklok tussen 20u en 04u negeren? Denk helemaal niks.

Met_baard | 14-01-21 | 14:14

Sorry, In Singapore hebben ze dit problem niet! Weet je niet hoe je je moet gedragen of vind je een betonnen muur wat kaal dan ga je bak met als verder optie een paar tikken met twee meter bamboe die worden uitgedeeld door een atleet. Op de een of manier werkt dit erg inspirend op de grote meerderheid van de mensen om toch vooral geen rottigheid uit te halen of er zelfs maar aan te denken. Van de toepassing van het Nederlandse strafrecht gaat in mijn beleving toch een heel wat mindere dreiging uit op dit soort onverlaten.

JeanDragage | 14-01-21 | 13:47 | 2

Als het überhaupt wordt toegepast. Veel ellende wordt al voor de rechtsgang ‘opgelost’ met een kopje thee, een kickbokscursus, een snoepreisje of een nieuwe Miele.

Iedereendemoeder | 14-01-21 | 13:51

Stokslagen.

van Oeffelen | 14-01-21 | 14:26

Nou woon ik zelf in Zoetermeer (dank voor jullie medeleven), in een andere en rustige wijk. En dan gaat men die raddraaiers verdelen over andere wijken, dus krijgt behalve Oosterheem nu heel Zoetermeer er last van... lekkere oplossing...
(Tegekvoorwoorden start met buurmannen een burgerwacht)

tegekvoorwoorden | 14-01-21 | 13:46 | 4

Ik schreef hierboven: dat verstrooien is een manier om het probleem niet op te hoeven lossen. Een bestuurlijk zwaktebod. Het scheelt dat het gaat om 'jongeren' die thuis wonen bij hun eigen waardeloze familie en daar ook wel zullen blijven.

Hommel | 14-01-21 | 14:09

Stem die burgermeester weg! Oh nee dat kan niet, je krijgt gewoon tot in den treure PvdA/D66/VVD/D66 burgermeesters ongeacht welke verkiezingsuitslag dan ook.

snakedogman | 14-01-21 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Sprak laatst iemand die met heel veel plezier in het ruim opgezette en groene Zoetermeer heeft gewoond. Tot 1990, daarna begon de ellende. Nu 30 jaar later is het alleen maar erger geworden. Als je een wond zo lang laat etteren, is herstel niet meer te verwachten. Laat de patiënt zachtjes inslapen en dek hem toe.

Iedereendemoeder | 14-01-21 | 13:45 | 3

Het speelt eigenlijk alleen in de wijken waar veel allochtonen samenklonteren, zoals in alle middelgrote steden.

Hommel | 14-01-21 | 14:09

@Hommel | 14-01-21 | 14:09:
Zomaar het enige goede antwoord geven, kan niet de bedoeling zijn hoor!
Rasiiiist

MokumsMoppie | 14-01-21 | 15:46

@MokumsMoppie | 14-01-21 | 15:46: Is ook zo. Ik probeer het even opnieuw.

Het komt allemaal door het institutioneel racisme, en de kansen die deze jongeren daardoor mislopen. Ze krijgen geen stage, ze krijgen geen auto, ze krijgen geen woning. Ze moeten alles zelf verdienen en dat kan toch niet waar zijn ?!

Hommel | 14-01-21 | 15:51

In het laatste boekje van Tromp en co. staat aardig omschreven -vanuit het perspectief schooldirecteur Bijlmer- wat een enorm soepzooitje de overheid heeft gemaakt van o.a. de 'jeugdbegeleiding.'
Als zelfs schooldirecteuren al pislink zijn op het zooitje tuig dat koffiezettend op gepaste afstand in twaalf overlegorganen verticaal de zakken vullen...
Dan moeten we het rellende tuig er maar bij nemen.

geen koning | 14-01-21 | 13:44

Heb even bij de verkiezingsuitslagen 2019 gekeken, en Zoetermeer is één groot VVD/D66/GroenLinks/CDA-bolwerk. Deze mensen krijgen dus exact hetgeen ze voor gestemd hebben.
Ik ga ze nu een poosje heel hard uitlachen.

obominotie | 14-01-21 | 13:43

Meen dat er een Heinekendepot in Zoetermeer staat, et komt wel goed dusss.

william7055 | 14-01-21 | 13:43 | 1

Volgens mij bedoel je de brouwerij. Dat is helaas Zoeterwoude-Dorp (of Rijndijk). Steenworp afstand, maar toch.

sioux_ | 14-01-21 | 15:44

Gaaaaaaaapppp, de laatste 40 jaar heeft het pamperen echt geholpen. Thee drinken, vlinders vangen in Marokko, buurt vaders, moeders, ooms, tantes, allemaal erg succesvol gebleken.

Wienerschnitzel mit | 14-01-21 | 13:42

Voor de zoveel-duizendste-keer, het stopt allemaal bij het hoofdstukje "handhaving". Er zijn allerlei prima wetten en regels waarmee je dit soort mensen prima kunt aanpakken, maar het is de handhaving waar het op stukloopt. Lachsgasverbod? Direct handhaven. Samenscholingsverbod? Direct handhaven. U rijdt hier met gierende banden 50, waar u 30 mag? Direct handhaven.

En alle kanten op, dus ook die roomblanke mijnheer die 40 rijdt omdat de aardappels anders koud worden. Gelijke monniken, gelijke kappen. Handhaving 'across the board'.

Pontius Vulgaris | 14-01-21 | 13:42 | 5

precies.. handhaving...
M'n dochter werd laatst aangesproken door een agent omdat haar voorlamp een 'te zwak' licht gaf.....
Nu ben ik vrij scherp op onze fietsverlichtingen... maar als je ziet wat er 's avonds allemaal rondfiets zonder licht, en wat er op de parkeerplaatsen allemaal gebeurd, liggen volgens mij de prioriteiten iets verkeerd.
In dezelfde week was mijn zoon (15) aangesproken omdat ze met z'n vieren fietsen.. (nee, niet naast elkaar, maar twee aan twee) mocht niet ivm de coronaregels.... op school zitten ze gvd naast elkaar, en als ze trainen mogen ze met 12 man op een kluitje staan

DerBrabo | 14-01-21 | 13:52

@DerBrabo | 14-01-21 | 13:52: Heeft je dochter een bekeuring gekregen? Ik hoop van niet, en zou dat ook perfect vinden! Geeft me een nostalgisch idee van een Bromsnor die zegt "Zo, jongedame, dat is wel erg weinig licht.. Laat je vader eens een betere lamp op je fiets monteren.. Vort, maak dat je wegkomt."

Pontius Vulgaris | 14-01-21 | 14:10

Precies. Maar 100 van de 100 keer bij dit soort nieuwsverhaaltjes hetzelfde verhaal vanuit de bewoners: de politie doet niets, komt te laat, is met te weinig, komt alleen maar "de-escaleren" of praten en worden uitgelachen (of uitgescholden en bespuugd, uiteraard ook zonder daar dan tegen op te treden).

snakedogman | 14-01-21 | 16:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel thee kun je op zou je denken. Op een gegeven moment moet het theedrinken je toch de oren uitkomen.

_pacman_ | 14-01-21 | 13:42

Ik zou er een diversiteitsintegratiesensei op zetten.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 13:42

Ik ben niet gek! Ik ben een vlieg.... euuh.... politicus!

Hadena | 14-01-21 | 13:42

Wat zegt een jeugdmarshall als hij een jongere op heterdaad betrapt ? Make my day,punk ? Zoiets ?

oldandwise | 14-01-21 | 13:40
-weggejorist-
Dr. Vigilante | 14-01-21 | 13:39 | 2

kunnen ze niet gewoon een kooi in het politiebureau maken met plek voor 25 personen. Een paar matjes, een paar emmers, wat boterhammen, en allemaal een roze overall aan? eerste keer 1 dag, 2e keer 5 dagen, 3e keer 50 dagen.

small_town_dude | 14-01-21 | 13:38 | 4

Klinkt als muziek in de oren!

SiegfriedReve | 14-01-21 | 13:43
▼ 1 antwoord verborgen

PAard van Troje...

Verderkijkert | 14-01-21 | 13:38

Zoetermeer......... Daar kwamen ook nogal wat ISers vandaan, dacht ik. In ieder geval is dat de thuisbasis van 'celeb' ISertje Laura H.

Dr_Johnson | 14-01-21 | 13:38 | 1

En ook van de AIVD toch ?

sprietatoom | 14-01-21 | 14:06

Sweet Lake City is net als die andere, uit-de-grond-gestampte, a-romantische steden zoals Almere, Nieuwegein, Zuid-Oost etc. geen ruk aan.
Er zullen vast wel mensen heel gelukkig wonen, maar het zijn de getto’s van de toekomst.
Te nieuw en net niet oud genoeg om nu al volledig af te breken.
Nog even wachten tot de boel echt verpauperd is.
*/Geduld!*

Ruimedenker | 14-01-21 | 13:38 | 1

Marokkanen met een goede baan trekken ook weg, die worden gezien als verraders. Wat een achterlijke cultuur is het toch.

small_town_dude | 14-01-21 | 13:56

Binnenkort hebben ze een nieuwe leider bij de PvdA. Stap voor stap neemt het tuig NL over

freshideas | 14-01-21 | 13:38

Het zoveelste bewijs dat ze nooit die hangplekken hadden weg moeten bezuinigen.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 13:37 | 4

Weet je wie ook hangplekken hadden?...

marcoplarco | 14-01-21 | 13:48

@small_town_dude | 14-01-21 | 13:41: oké, jeugdhonken of hoe die dingen ook heten. Waar ze lekker met elkaar kunnen ravotten. Lekker odeje op de plee en zo.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 13:50

@marcoplarco | 14-01-21 | 13:48: alle steden vroeger. Galgenveld (Amsterdam had er twee), Galgenwaard (Utrecht), Groene Zoodje (Den Haag).

small_town_dude | 14-01-21 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

"Interstitiële rassiesmus"
"Schuld van Trump"
"Herbestelbetaling slavernijverleden"
Aldus Sylvana Simons.

Montgomery Burns | 14-01-21 | 13:35 | 1

"Intersectionele racismemuts"

kindapaas | 14-01-21 | 14:42

Ouders aanpakken. OUDERS AANPAKKEN. Nu duidelijk?

Normpje | 14-01-21 | 13:32 | 5

@Herfsttijloos | 14-01-21 | 13:35: Familie aanpakken, oitkering afpakken, spullen verbeurd verklaren, tweede keer zelfde delict: heel zwaar straffen. Maar goed middenpartijen laten de kerk graag in het midden... daarom; PVV! Druut mit die rommel.

Normpje | 14-01-21 | 13:49

^^ Het is 14 jaar.
Art. 6:169 BW

Rest In Privacy | 14-01-21 | 13:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Ok 3,2,1...
Zoeterminder minder.
Te makkelijk hè.
Geef me nog even wat tijd.

Ruimedenker | 14-01-21 | 13:31 | 1

Na het Zoetermeer komt het Zuurderminder?

marcoplarco | 14-01-21 | 13:43

Onvolwassen mensen die nog geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben omdat de testikeltjes nog niet goed zijn ingedaald in combinatie bij gebrek aan opvoeding zoeken de grenzen op.
Nou, dan moeten we die grenzen maar aan gaan geven, als ze die niet zelf kunnen bedenken.
Blijkbaar kunnen ze hun eigen vrijheid niet aan.
Sneue bak blijft het.

kloopindeslootjijook | 14-01-21 | 13:30

''s Nachts worden we wakker door gierende banden. Het zijn auto's die gasflessen, wiet of cocaïne afleveren.' Ja echt? Zulk opvallend gedrag van mensen die vooral niet willen opvallen?

Leptob | 14-01-21 | 13:30 | 3

Ze wanen zich, en zijn, onaantastbaar.

Jazeetie | 14-01-21 | 13:36

Onopgevoed tuig met een hersencapaciteit van <85 IQ punten, onder invloed van allerlei verdovende middelen en bezwijkend onder zware groepsdruk om maar zo 'straat' mogelijk te zijn? Ja, dan geloof ik dat opvallende gedrag wel.

_pacman_ | 14-01-21 | 13:38

Het maakt helemaal niet uit of ze opvallen, er gebeurt toch niets.

snakedogman | 14-01-21 | 16:48

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. We weten het al eeuwen, maar hebben de wil verloren voor onszelf op te komen.

Blauwpetje | 14-01-21 | 13:29 | 3

Mildheid en genade^2

Graftak | 14-01-21 | 13:31

inderdaad, ons land wordt bestuurd door een zootje flapdrollen.

jan den hollander | 14-01-21 | 13:37

Omdat we tolerant ***MOETEN*** zijn.

marcoplarco | 14-01-21 | 13:41

Rare mensen ook, die Zoetermeerders:
"zegt iemand die de buurt goed kent, niet bij naam genoemd wil worden en onherkenbaar in beeld wil."

Dusss.... niet met naam genoemd willen worden, maar wèl herkenbaar in beeld willen komen. Dat is apart.

McPhart | 14-01-21 | 13:29 | 5

@Glasgow Argus | 14-01-21 | 13:30:
Oeps. My bad :(

McPhart | 14-01-21 | 13:32

@Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 13:37:
Huidige staat van het onderwijs.

Graftak | 14-01-21 | 13:43
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
GoedeBurger | 14-01-21 | 13:29

Schattig weer.. Geld, maak kennis met put. Jeugd, maak kennis met knoet.

marcoplarco | 14-01-21 | 13:29 | 2

Glas, plas.

Graftak | 14-01-21 | 13:32

Maar het nieuwe kabinet Rutte IV (vvd, cda, pvda, d66, grlinks) gaat dit vanaf maart voortvarend aanpakken. Dus Zoetermeer, hakuna matata!

WalterSobchack | 14-01-21 | 13:29 | 1

Als Zoetermeerder zou ik voor de zekerheid toch maar op PVV of FvD stemmen...
Aan een centrumlinks kabinet Rutte IV heb je niks. Netzomin als Rutte I, II en III.

WalterSobchack | 14-01-21 | 13:30

weet u het nog, workshop kickboksen werd vroeger gegeven aan de hangjeugd. resultaat is kopschoppen in groepsverband met kort lontje

HetOorAakel | 14-01-21 | 13:28 | 1

En reisjes naar Marokko

Graftak | 14-01-21 | 13:32

"Hangjeugd" maar waarschijnlijk zonder mensen die Hans, Piet of Klaas heten.

R.E.Aguurder | 14-01-21 | 13:27

Pak die gasten op de plekken waar je ze het meeste raakt: schaamte.

Zodra je er 1 oppakt: met een aantal agenten naar zijn huis: spulletjes inleveren! Telefoon, merkkleding, alle gejatte spullen etc. Vorder verder de laptop en de ipads zolang de boete niet betaald wordt. Het kan zoveel pragmatischer.

de Voorzittert | 14-01-21 | 13:27 | 3

Zou heerlijk zijn als dat mocht. Maar helaas voorziet de wet daar niet in.

2Little2Late | 14-01-21 | 13:39

Check hoe de Italiaanse staat georganiseerde criminaliteit aanpakt: plukken en invorderen werkt. De status die wordt ontleend aan spullen verdwijnt als sneeuw voor de zon, het werkt, echt. Maar je moet dat als politie wel willen en kunnen.

DeCynischeAmbtenaar | 14-01-21 | 13:41

@2Little2Late | 14-01-21 | 13:39: In bewaring nemen voor onderzoek. En dat ook nog zonder tijdlimiet. Dat kan prima bij een verdachte en dat zijn ze allemaal.

Gokmaar | 14-01-21 | 15:38

""""""""""Jongeren"""""""""".

JackStick | 14-01-21 | 13:26

@politie:
Twee eruit pikken, meenemen om een hoekje en genadeloos afrossen, maar dan ook écht afrossen.
Dit herhalen tot het probleem is opgelost.

DrumPiet | 14-01-21 | 13:26 | 3

Daar krijg je BLM riots van

Graftak | 14-01-21 | 13:28

Enge vent.

Normpje | 14-01-21 | 13:29

Gebeurt niet, het zijn neeven van de agenten aldaar.

Nuchternederland | 14-01-21 | 13:41

Geen zorg. Straks met die avondklok zal er hard worden opgetreden tegen deze hangjongeren. Keihard. Dat kunnen we gerust overlaten aan onze Overheid.
En nu ga ik landen want ik ben een vliegtuig.

Schmalz | 14-01-21 | 13:24 | 1
-weggejorist-
Graftak | 14-01-21 | 13:26

Allemaal gestemd op die slappe partijen.Dan krijg je slap bestuur.Vliegtuigen vol met ons geld gaat dit kosten.Daarna ,sorry en kinderen los het maar op.

van stampij | 14-01-21 | 13:24 | 1

Zeuren en tegelijk blijven ze allemaal braaf op kartelpartijen stemmen

Graftak | 14-01-21 | 13:29

Ik las gisteren ergens dat iemand opmerkte dat we in Nederland wel erg tolerant zijn tegen mensen die "overlast" geven.
En dat doen we al decennia.
Overlast is agressief of crimineel gedrag.
Zo lang dat willekeurig en nauwelijks wordt aangepakt zal dat alleen maar meer worden.
De baasjes op kantoor hebben het liever over diversiteit of multicultureel denken.
Echt Nederland, net zoals in dat ziekenhuis in Amersfoort waar de kantoor managers gevaccineerd zijn maar de doctoren niet.
En dan niet eens sorry zeggen maar een smoesje verzinnen.

pejo | 14-01-21 | 13:24 | 1

Selectieve handhaving noemen we dat

Graftak | 14-01-21 | 13:30

*Longbows opstarten doet*

Pittzz | 14-01-21 | 13:24

Dat zou mijn zoon nooooooit doen mineer.

Graftak | 14-01-21 | 13:23

Wie bang is voor duidelijkheid creert zijn eigen chaos

Old daddy | 14-01-21 | 13:23

Oosterheem? Ik dacht dat het "probleem" zich in Zoetermeer altijd verzamelt in Palenstijn. Overigens de meest toepasselijke wijknaam van Nederland. Behalve dan dat de klemtoon verkeerd ligt.

ZureKoek | 14-01-21 | 13:23 | 3

Oh het is Palenstein, naja dan nog.

ZureKoek | 14-01-21 | 13:24

Er is een molotov gegooid tegen een huis van een bewoner met discutabele achtergrond op het randje van de wijk oosterheem. Dit is eigenlijk de context die ontbreekt.

Wize | 14-01-21 | 13:24

De enige Marshall die ze in dat gebied nodig hebben, is een Marshallplan aan de hand waarvan dat oord des verderfs weer opgebouwd kan worden nadat het platgebulldozerd is. Een beetje a la Duitsland in '45!

Tollebol | 14-01-21 | 13:23 | 1

Doe dan ook meteen het Morgenthauplan (met inachtneming van de juiste doelgroep vanzelfsprekend).

kindapaas | 14-01-21 | 14:48

Vroeger hielden we ons zelf bezig, je moet er niet aan denken dat je de hele tijd een wijkdompteur of een straatcoach om je heen hebt staan, wie wil dit überhaupt in godsnaam?

van Oeffelen | 14-01-21 | 13:23 | 4

@2Little2Late | 14-01-21 | 13:37: Kattekwaad vroeger was belletje lellen, of een krant in de fik steken met een verse bolus erin.

Iemands huis bestoken met molotovs is geen kattekwaad meer maar terroristische aanslag.

ReyNemaattori | 14-01-21 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Zou een mooie burgemeesterspost zijn voor Lodewijk. Die weet wel hoe je etnisch moet profileren en aanpakken. Nederland anno 2021. Een sticker op je vuilcontainer als je per abuis plastic in de plastic bak weggooit. Maar waar echte problemen met nixmanagers aan het roer worden opgelost. Nou dan weet je het wel.... jetzt geht los!

Torwart | 14-01-21 | 13:23 | 1

Dan gaat ie overal gele sterren op plakken. Doe maar niet.
Sowieso moet Asscher uit de carroussel worden getrapt. Alles wat hij aanpakt gaat stuk.

Bakkeleures | 14-01-21 | 14:25

"Stadsmariniers"
"CityCommandos"

Koenz0r | 14-01-21 | 13:23 | 1

Wijkbeul.

Kapitein Sjaak Mus | 14-01-21 | 13:37

Een buurt moet zich eens organiseren. Probleem binnen 1 week opgelost. Moet de gemeente natuurlijk wel even een oogje dichtknijpen. Maar het doel heiligt de middelen bij stelselmatige overlast. En anders voorgoed de mond dichthouden.

pibasso | 14-01-21 | 13:22 | 2

De buurt zijn de vaders en moeders die wegkijken als hun kroost om 3 uur in de nacht het huis uit gaat om nog ff te hosselen. Flikker toch op met ‘de buurt’

The-loopy-cowboy | 14-01-21 | 13:25

Benoem vooral het onderliggende probleem niet - criminele Marokkanen en een paar meelopers die de buurt helemaal verzieken. Bezuijen is de zoveelste slappe lul die te bang is om de raddraaiers aan te pakken. Die buurtbewoners zullen wel snakken naar een avondklok als dat inhoudt dat criminelen opgepakt kunnen worden.

Toos Bevergeil | 14-01-21 | 13:22 | 1

Dweilen met de kraan open. Al decennialang...

Graftak | 14-01-21 | 13:33

Was de Hiddemeister er nog maar. Sluit ze op, zou hij zeggen. Laat de Jantjes er gewoon eens op oefenen. Daar zullen ze meer respect voor hebben.

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 13:21 | 6

@2Little2Late | 14-01-21 | 13:31: Natuurlijk zijn er momenten geweest dat hij een betoog hield, vaak onverstaanbaar overigens, maar veel en veel te weinig en vaak op verkeerde plekken. Momenten pakken voor de NPO microfoons/camera’s. Harder en feller, elke kans benutten. Zoals Pim of Geert. Naja, maakt niet uit, hij heeft er de brui aan gegeven, als het hem werkelijk aan het hart ging had hij over kunnen stappen naar VVD/PVV.

Normpje | 14-01-21 | 13:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoetermeer is het kontgat van 's Gravenhage...

Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 13:20 | 3

Eloquent gesproken.

Cepalislam500mg | 14-01-21 | 13:22

En wat komt er uit kontgaten....

Graftak | 14-01-21 | 13:34

Bruin export

Gaat het niet dan? | 14-01-21 | 19:19

"het veranderen van de samenstelling van de wijk"

Betekent dit dat iedere bewoner dan op de trein naar het oosten wordt gezet en de 500 van Bente een mooi onderkomen krijgen?

Burgemeesters zijn er gek genoeg voor, tegenwoordig.

Glasgow Argus | 14-01-21 | 13:19 | 1

En wat moet ik er dan weer mee?

Wijze uit het Oosten | 14-01-21 | 13:21

Wat is er mis met een paar extra agenten met een knuppel?

LangeT | 14-01-21 | 13:18 | 4

Die agenten komen er mischien wel maar die knuppel niet.

Alwayscurious | 14-01-21 | 15:01
▼ 1 antwoord verborgen

Altijd weer die rechtsextremisten die het verpesten voor alle hangjongeren. Benoemen, wat is dat?

Deflatiemonster | 14-01-21 | 13:18

En zo etteren we maar door

Pummetje | 14-01-21 | 13:18

Fijn te horen dat de softe aanpak van overlastgevende jeugd zo zijn vruchten afwerpt.

Glasgow Argus | 14-01-21 | 13:17 | 1

Mildheid en genade

Graftak | 14-01-21 | 13:35

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl