Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Coronadebat! Verlof verbroken voor vaccinpuzzel

Hier, een shotje politici als krabpaal voor je coronachagrijn

Soort botox maar dan anders

Vroeger had je Tineke en de Paranormale Wereld, tegenwoordig heb je elke dag de Coronatombola van het RIVM, met iedere week een Debat Special in de Tweede Kamer. Ze komen er zelfs voor terug van verkansie. Je zou bijna denken dat we met een hele precaire situatie van nationaal belang te maken hebben, maar gelukkig is volksgezondheid ook maar een totalitair principe. Gek genoeg laat coronapremier Rutte de handhaving van dat principe over aan coronaclown Hugo de Schoenen, die helemaal niks kan maar wel een leger woordvoerders en spindokters tot zijn beschikking heeft om het absolute overheidsfalen in coronabestrijding en vaccinatiestrategie te verdoezelen onder de liegwoorden "zorgvuldige voorbereiding". Want niemand hoeft te weten dat de zorgpraktijk in dit land is overlopen & gebureaucratiseerd door consultants die andere consultants consulteren om advies aan consultants uit te kunnen brengen waarmee ze kunnen rapporteren aan de ambtenaren en zorgbestuurders die deze consultants hebben ingehuurd. En terwijl zij hun uurtjes factureren, besluit staatssecretaris Van Ark (vrouw) dat extra IC-bedden niet vergoed worden.

Maar we dwalen af. Sorry, koortsdromen in een ziek land. Het zoveelste debat, dus, om te doen waar Dit Land het beste in is: tijd verzieken aan praatziekte die ten koste gaat van praktijktijd. Om de oppositiesymptomen milder te stemmen heeft Hugo de Jonge (die helemaal niks kan) nog snel de startdatum van het vaccineren twee hele dagen naar voren gehaald, een zuster in haar arm gestoken waardoor ze nu een heel raar hoofd heeft gekregen en een vaccinatietijdlijn uitgerold richting de media, plus de bekentenis dat er grandioos gefaald is met de planning, strategie en het wedden op de juiste big pharmapaarden best iets eerder begonnen had kunnen worden. 

Vanavond gaat de coronapremier nog een staatsvaccin toedienen (Staatsomroep, 20u35) aan het laatste bevolkingskwart #IkPrikHetNietters (lol, alsof die nog naar de NOS kijken) maar veel maakt het niet meer uit. Het is allemaal stront en er zit niets anders op dan wachten, wachten, wachten totdat het dor hout een tijdrekprik heeft gekregen, de zorg weer wat ademruimte krijgt en Prikgroep 9 van de vaccinatiekalender weer Normaal Normaal naar kantoor, kroeg of sportkantine kan. Oh en hadden we al gezegd dat de lockdown verlengd gaat worden? Engeland is totaalgesloten en Duitsland gaat ook langer dicht. Dus hun Noordzeeprovincie ongetwijfeld ook want Mutti heeft coronapremier Rutte in haar zak. Oh voorjaarszon, verlos ons van dit virus want het brandt bij iedereen het brein door.
LIVESTREAM: Na de prik breek

Maar maakt het vaccin je antisemitisch?

Social

Reaguursels

Inloggen

Asscher heeft even overlegt met z'n overgrootvader die adviseerd de motie van wantrouwen niet te steunen omdat hij dan in ongenade kan vallen bij Mark.

likdoorn | 05-01-21 | 21:18 | 1

Klaver ook al niet, wel heel grote felle woorden van Klaver maar als puntje bij paaltje komt steunt hij niet de motie. Hoef je ook niet zo van leer te trekken.

sprietatoom | 05-01-21 | 21:40

Ik wist het, ik zei het. We starten nu pas met vaccineren omdat de bewindslieden met de eerste prik op de foto willen (symbolisch) en nu pas met vakantie terug zijn.

Sans Comique | 05-01-21 | 21:13

We leven in een contractstaat zegt van Ark, en wat met het contract tussen de burger en de overheid ?

sprietatoom | 05-01-21 | 19:47

Nu zit ik te kijken naar dat debat maar kan iemand mij uitleggen waarom de minister van zorg een luipaard om haar nek heeft hangen?

Themistocles | 05-01-21 | 19:34 | 3

Dat geeft kracht, icm een botje door de lippen.

Sinterbikske | 05-01-21 | 19:45

Omdat het luipaard in haar slip 20 jaar geleden overleden is.

HoerieHarry | 05-01-21 | 19:55

Hugo de Jonge, een man die zijn beperkingen niet kent en die zijn het gevaarlijkst.
“Ongelofelijk” zei ie toen Klaver doorvroeg.
Ik zou mijn kinderen echt op een andere school aanmelden als hij leraar was.
Ik heb nog nooit iemand gezien die zo incompetent is voor zijn werk en hij weet het zelf niet.
Alles wat hij kan is praten en wat hij zegt klinkt niet prettig en is ongeloofwaardig.

Donderbui | 05-01-21 | 19:31 | 1

Triest, maar zo waar.

Sinterbikske | 05-01-21 | 19:46

Toch wel te gek eigenlijk dat de kamer de Jonge moet gaan vertellen hoe ie z’n werk moet gaan doen en hem daar nog bij probeert te helpen middels tips en doelen, en de Jonge nog steeds medewerking of openheid van zaken weigert. Het ego van de Jonge is groter dan het landsbelang, en dat weet hijzelf ook, maar hij durft zijn onbekwaamheid niet toe te geven.

Sinterbikske | 05-01-21 | 18:15 | 4

@sprietatoom | 05-01-21 | 18:19: Hugo de Jonge is het probleem. Hij doet z’n best maar redt het niet en durft dat niet toe te geven.
Israel lijkt mij het land in de wereld dat continu op alles voorbereid is vanwege tientallen jaren dreiging uit islamitische landen. Wij zijn hier in slaap gesukkeld in die tijd en hebben ons lot nu in handen liggen van de EU en incapabele sokpoppen.

Sinterbikske | 05-01-21 | 18:21

@Sinterbikske | 05-01-21 | 18:21:

Ergens geloof ik ook wel dat hij wellicht zijn best doet als je hem alle details hoort oplepelen alleen we hebben een race tegen de klok te winnen.

Overigens kun je dit Rutte ook aanrekenen, dit is een zaak van landsbelang dus die moet desnoods ingrijpen of meehelpen als Hugo te licht is voor de functie.

sprietatoom | 05-01-21 | 18:25

@sprietatoom | 05-01-21 | 18:25: Dat ben ik volledig met je eens, maar we kennen Rutte inmiddels. Als het ergens begint te stinken schuift ie alle verantwoordelijkheden af om zelf buiten schot te blijven. Rutte weet al lang dat de Jonge niet meer te redden is, hij maakt misschien zijn termijn af, maar Rutte wil herkozen worden dus is het voor Rutte niet meer de moeite waard om z’n vingers nu nog te branden aan de Jonge. Het straalt ook op Rutte slecht af, maar die heeft nog een akkefietje met de toeslagenaffaire lopen en houdt zich nu liever op de achtergrond lijkt mij. Geen mooie persco’s meer met Irma en de Jonge. Dat spel is al uitgespeeld.

Sinterbikske | 05-01-21 | 18:32
▼ 1 antwoord verborgen

Zie hier, Big pharma aan t werk.

ademende aarde | 05-01-21 | 17:57

Dit kabinet gaat de lockdown-maatregels oprekken tot na de verkiezingen.

gaffelbaard | 05-01-21 | 17:43 | 2

Rutte volgt Merkel. Volgens mij interesseert de verkiezing in deelstaat Nederland haar niet zo. Het kan zo maar zijn dat Merkel besluit dat Rutte de maatregelen eerder kan versoepelen.

Graaier | 05-01-21 | 17:44

Angstzaaien levert doorgaans ook lekker stemmen op, bange mensen lopen graag achter de leider aan. Maakt verder niet uit wat die leider doet, de schaapjes lopen vanzelf wel achter hem aan!

kunstliefhebber | 05-01-21 | 18:46

Doei Hugo. MAn man nu nog de aankomende lading reserveren? De kamer gaat u afserveren!

Rest In Privacy | 05-01-21 | 17:26 | 1

Best tenenkrommend ondanks de complexiteit.

sprietatoom | 05-01-21 | 17:29

de lessen... kan het niet meer horen

harries | 05-01-21 | 16:28 | 3

Het blijft een leraar natuurlijk.

sprietatoom | 05-01-21 | 16:38

Al 6 keer in de herhaling. Alles. Laatste uur geen nieuwe dingen gehoord.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 17:42

@snars | 05-01-21 | 17:42:

Laatste half jaar niets nieuws gehoord dan dat hij van plan is om iets te gaan regelen.

sprietatoom | 05-01-21 | 17:48

En dan nu de symbolische zelfreflectie van de Jong: Sorry dat ik faal.

sprietatoom | 05-01-21 | 16:17

Seegers deugt, maakt zich ook nog druk over 3de wereldlanden en dat ze achter lopen met de vaccinatie.

Misschien eerst hier eens beginnen Seegers.

sprietatoom | 05-01-21 | 16:05 | 2

Ach hij denkt dat er een god is die je de hemel in prijst als je telkens aangeeft dat ieder mens voor jou even belangrijk is. Verder weet deze opportunist dat dergelijke vrijblijvende deugopmerkingen hem geen stemmen kosten en dat Rutte het prima vindt dat hij dat af en toe roept. Risicoloos gedeug voor de bühne.

Graaier | 05-01-21 | 17:46

Misschien kan hij zijn dosis vaccin aan een zielig negertje in Afrika schenken, dat zou nog eens een Christelijk gebaar zijn!

kunstliefhebber | 05-01-21 | 18:53

Als ik Judas Seegers zie en hoor kan ik me voorstellen dat de kerken leeglopen.
Wat een likkende plucheklever.

likdoorn | 05-01-21 | 15:54

Even checken.. is het weer Van Rossem? En ja hoor. Wat heb ik je ooit misdaan dat je alles jorist onder je artikelen?

_pacman_ | 05-01-21 | 15:52 | 1

Idem. Staat weer op YouTube. Pierre Capel. ‘ Take it or leave it’ Zeer goede uitleg over de beschikbare vaccins.
Wat heeft Capel van Rossem misdaan?

dagpauwoog | 05-01-21 | 16:30
-weggejorist-
_pacman_ | 05-01-21 | 15:44

Best wel een papperig McFuckface. Na de prik ziet ze er een stuk beter uit.

King of the Oneliner | 05-01-21 | 15:39

De oppositie wil meer betrokkenheid bij dit dossier van de MP. Maar laat Mark dat nou net niet willen...

DeCynischeAmbtenaar | 05-01-21 | 15:38

Onzuiver stukje.
Wie nu niet als de sodemieterij naar de spuit toerent, die is miskend kunstschilder met gewrichtsproblematiek in arm, en heeft klein snorretje met lichtmetalen hoedje.
Valse dichotomie is een verwerpelijk Romeinse tactiek.
Een wij-zij denken propagerend mechaniek.

Milgram-reflex en authoritatief prikgrage jatten graag bij je houden.
Opa's fiets is nog altijd kwijt, sten ligt op zolder.
En wie er achter de boekenkast woont gaat ook mij niet aan.

hallevvezool | 05-01-21 | 15:29

Als je na vaccinatie zo PCR test laat doen, zou die dan positief testen?

Rotterdammert1965 | 05-01-21 | 15:24 | 1

Lol.... dat zou een mooie rel kunnen veroorzaken als de uitslag dan positief blijkt uit te vallen.

loze stijl | 05-01-21 | 20:33

Rel over Australische commercial met broodje vleermuis eter:
youtu.be/ISnNg5BCHoo

Der Schnitzeljäger | 05-01-21 | 15:16

Dit artikel vat het voor mij goed samen. Toen het aantal besmettingen hard steeg hoorde je niemand (incl. het RIVM niet) over het percentage positieve testen. Dat bleef nl ongeveer gelijk. Nu het aantal besmettingen afneemt wordt het percentage opeens wel van stal gehaald. Het percentage stijgt (licht), dus is het nog steeds foute boel. "Effecten lockdown blijven uit". Of toch niet..? Quote van RIVM uit het artikel: "Maar het is ook mogelijk dat de lockdown wél werkt en er minder mensen met klachten zijn". Kortom: na bijna een jaar heeft niemand nog een flauw benul over wat er aan de hand is. En maar blijven drukken op de 'nieuwe normaal' knop...

Percentage positieve tests stijgt: 'overtuigende effecten lockdown blijven uit' - nos.nl/l/2363139

Dampende_aardappel | 05-01-21 | 15:16 | 1

Volgens Corona-dashboard een hele kleine toename van 0,7 tot 13,7% in twee weken. Maar vanwege de werking van de PCM-test kun je niet anders verwachten dan dat in de loop van de tijd het het percentage positief getesten toeneemt, er zijn immers steeds meer mensen geïnfecteerd (geweest).

Joris Beltsin | 05-01-21 | 15:38

Rutte lult het virus zo onder de tafel.

sprietatoom | 05-01-21 | 15:12

Kabinet gaat nu advies vragen aan RIVM over het herpakken van de Pfizer-dozen. Je kunt ook even bellen met een buurland, want daar doen ze het al.
Het is vrij hopeloos. Ondertussen staat Rutte weer langdurig niks concreets te zeggen.

Schmalz | 05-01-21 | 15:07 | 1

Dat gaan ze zeker niet doen, het is ook niet de bedoeling dat dit machtsspelletje snel over is want, geen macht met zoveel schaapjes, is een dik en vet bewijs van onvermogen ten opzichte van de "rest" van de grote geyle leiders. En langzaam maar zeker gaan, kijk maar naar die buurlanden, we nog verder in een grotere lock-down. Er staat ons nog wat te wachten....

serieusgenomen | 05-01-21 | 15:20

Als commissaris kan ie rustig blijven zitten en valt ie niet letterlijk om.

Joris Beltsin | 05-01-21 | 15:19

Zie ik op 14:55 achter de interruptiemicrofoon een dame aan rechterkant van het gangpad opstaan en zich amper 50 centimeter van haar buurvrouw bewegen, zie ik voorts nog een paar benen op datzelfde kluitje gaan staan.
Dat is dus geen anderhalve meter.
Waar kan ik aangifte doen?

Abject | 05-01-21 | 15:00

Rutte wijkt net af: thuiswonenden 60+ krijgen vaccin A volgens het plan en dat is Pfizer. En niet Astra.

paridae | 05-01-21 | 15:00

Aardige gozer hoor, Rutte echt waar. Maar het is allemaal veel te abstract te bureaucratisch en te procedureel om in een crisissituatie adequaat te handelen.
164K vaccins. Prima, dan kun je dus al voor de kerst 82K IC-zorgmedewerkers en andere crucialio's uit de frontlinie die eerste spuit in de arm jagen en 2e week januari de 2e prik. Waarom niet? Dat geneuzel met de GGD, rot toch op. Inventariseren wie er werkzaam is op de IC's, doses afleveren in de ziekenhuizen en hoppa, spuit erin. Hoe simpel kan het zijn? En admin kun je heel simpel met pen, papier en handtekening doen. Klok je het later wel in je excel-sheetje in.
Bureau- en technocratische prutsers dat het ook zijn. Lullen, lullen, lullen maar doen ho maar.

Graaisnaaiert | 05-01-21 | 14:42 | 8

@Nichtsneues | 05-01-21 | 15:02:
Nee maar het lult natuurlijk wel lekker makkelijk weg zo achter de computer.
Wat maakt wetgeving nu helemaal uit?

RandyBiel | 05-01-21 | 15:05

@RandyBiel | 05-01-21 | 15:05:
Oh dan kunt u mij vast ook haarfijn uitleggen welke wetgeving hier precies een voortvarender aanpak in de weg staat?

Joris Beltsin | 05-01-21 | 15:17

@RandyBiel | 05-01-21 | 15:05: misschien omdat je je er aan moet houden?
Je wilt niet weten wat er aan regels is verzonnen rond medicijnen.

De Jonge had achteraf het vaccineren beter meteen bij de GGD kunnen uitzetten als massavaccinatiecampagne een paar maanden geleden ipv het via al bestaande netwerken te spelen. Dat is trouwens ook niet echt onlogisch, de huisartsen geven al jaren steeds de griepvaccinatie en dan is het handig om vh systeem gebruik te maken aangezien het om min of meer dezelfde groepen gaat. Het feest ging toch niet door en toen moest de GGD het in een keer oplossen terwijl ze pas voor de zomer waren ingeroosterd.

Nu maar hopen dat het vaccin de verspreiding vermindert en ervoor zorgt dat er minder mensen ernstig ziek worden.

Nichtsneues | 05-01-21 | 15:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Het RIVM schrijft dat er in ieder geval een maand na herstel van een coronavirus nog antistoffen terug te vinden zijn. De duur en mate van natuurlijke immuniteit na besmetting zijn nog niet bekend en hangen mogelijk samen met de ernst van de ziekte. De beschermingsduur van het comirnaty vaccin is nog onbekend, omdat dit onderzoek nog loopt. Bij een reguliere griepprik duurt de bescherming ongeveer 24 weken. Het doel van een reguliere griepvaccinatie is ziekte voorkomen en de ernst/duur van de ziekte beperken. Hierdoor wordt de reguliere zorg ontlast. Het doel van het kabinet is momenteel de reguliere zorg overeind houden en de kwetsbaren beschermen. Net als bij reguliere griepvaccinaties wil men dat de reguliere gezondheidszorg nu ook wordt ontlast door grootschalige coronavaccinaties.
Ook al zouden we nu geen herd immunity bereiken, dan geeft het ons wel tijd. De vaccins kunnen alleen maar beter worden en we kunnen medicijnen ontwikkelen. Niets doen is nu geen optie, want iedere voorkomen ziekenhuisopname telt. Baas in eigen arm.
www.vgn.nl/nieuws/griepvaccinatie-voo....
www.rivm.nl/documenten/verschil-tusse...

Jan de Vries | 05-01-21 | 14:35

Ook bij het begin van het vaccineren staat politieke correctheid in Nederland voorop. Eerst een moslima en daarna de rest.

Willibald von Klúúúk | 05-01-21 | 14:23 | 5

@Willibald von Klúúúk | 05-01-21 | 14:38:
Oh eerst Appa en nu Sanna. Ik ken die mensen allemaal niet, het zal wel.

Joris Beltsin | 05-01-21 | 14:44

Die worden wekelijks met 4 á 500 binnengesmokkeld ZONDER negatieve tests. Het is bedoeld voor de "witte" kudtburgert, daar zijn er namelijk veulste veul van.

serieusgenomen | 05-01-21 | 15:08

DENK zal wel weer zeggen dat deze moslima eerst moet omdat ze proefkonijn is. Zo is er altijd wel wat te zeiken.

Nichtsneues | 05-01-21 | 15:08
▼ 2 antwoorden verborgen

"Voor zij die zich niet comfortabel genoeg voelde!".
Ik weet niet wie die Appa nou precies is maar het is vast geen neerlandicus.

Joris Beltsin | 05-01-21 | 14:17 | 3

Appa. Rapper.

U had hersens verwacht...?

Realism Is All | 05-01-21 | 14:25

Heeft iets met Palestijnen en vaccineren te maken.

Sinterbikske | 05-01-21 | 14:41

Woord kunstenaars zijn nu eenmaal de ver boven ons gestelde, en u bent nou eenmaal een, zoals de Franssen dat benoemen, üntermensch ....

serieusgenomen | 05-01-21 | 15:12

Bizar dat ook GGZ personeel voorrang krijgt op ouderen. De groep met het grootste risico om ernstig ziek te worden of dood te gaan kan wel even wachten. Personeel dat voor COVID ptn zorgt kan ik nog inkomen.

Vula | 05-01-21 | 14:11 | 4

GGZ personeel krijgt dagelijks met wappies te maken die niet in corona geloven.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 15:13

Wat Gulliver zegt. (Hoe is het mogelijk he?)

knutsel_ | 05-01-21 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik dacht dat men om 13.45 uur weer verder zou gaan? Is het kabinet al afgetreden?

RickRD | 05-01-21 | 14:01 | 3

14:15 glaasje water, even plassen, handen wassen en door met prutsen.

sprietatoom | 05-01-21 | 14:09

Waarom ? Is er iets gebeurt wat niet door de beugel kan ? *proest*

serieusgenomen | 05-01-21 | 15:00

Nee joh, lessen trekken, volgende keer beter............ blah blah............

emwee | 05-01-21 | 15:03

Dj Madman - Meisje

gebruikesrnaam | 05-01-21 | 13:57 | 1

Wie o wie zal dat betalen, wie o wie heeft zoveel geld? Wie o wie zal dat betalen, wie o wie heeft mij besteld?

VBO_B_Niveau | 05-01-21 | 20:32

En wederom een getuigenis van de ongelooflijke kruideniersmentaliteit en afwezigheid van enige visie bij de verantwoordelijke bewindslieden: ziekenhuizen eerst om opschaling van IC-bedden vragen maar vervolgens achteraf niet willen vergoeden en lekker op kosten van de belastingbetaler gaan procederen. En dat in tijden die diezelfde lieden typeren als 'de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog' nadat ze een blanco solidariteitscheque van honderden miljarden aan Zuid-Europa hebben gegeven.

Joris Beltsin | 05-01-21 | 13:57 | 2

Penny wise, pound foolish....

Louter Leuter | 05-01-21 | 14:02

Zo kennen we ze weer.

sprietatoom | 05-01-21 | 14:08
-weggejorist-
dagpauwoog | 05-01-21 | 13:50

Toen ik vanmorgen de kop van die Sanna zag, had ik direct in de gaten dat enige terughoudendheid met betrekking tot 'doen' wel gepast was. Er zit immers meer plamuur op dan op die stereotype Britse mokkels tijdens een hen-party. Maar dat het zo erg zou zijn... Ik ben helemaal onthutst.

The_iron_boar | 05-01-21 | 13:44

Ik heb ook gepuzzled. En kom tot de conclusie dat er leefstijdsdiscriminatie is.

Jongeren (tot 60) met medische indicatie worden een maand eerder gevaccineerd dan mensen van 60+ met medische indicatie. Dit terwijl die 60+-ers een hoger risico lopen.

Het zou zo moeten zijn dat mensen met risico eerder gevaccineerd worden. Echter is het tegenovergestelde hier het geval.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 13:32 | 3

Die twee groepen krijgen een ander type vaccin.

RandyBiel | 05-01-21 | 13:40

In Nederland worden in tegenstelling tot de rest van de wereld eerst gezonde mensen gevaccineerd. De redenaties hierachter kloppen niet maar niemand lijkt dit erg te vinden.

Rennieflox | 05-01-21 | 14:29

Het probleem is een beetje theoretisch. Er zijn voorlopig hoe dan ook veel en veel te weinig vaccins. Nederland 17+ miljoen en in de wereld 7+ miljard mensen. Wie eerst?

Mijn klomp breekt | 05-01-21 | 13:30 | 4

@jemagookniksmeer | 05-01-21 | 13:46:
Als het WHO beweert dat nog onbewezen is dat vaccinnatie u minder besmettelijk voor anderen maakt, weet ik niet wat er asociaal aan is.

Joris Beltsin | 05-01-21 | 14:01

@Joris Beltsin | 05-01-21 | 14:01:
Ja omdat die gegevens gewoon nog niet beschikbaar zijn, en die studies nog niet uitgevoerd / afgerond zijn.
Uiteindelijk heb je met een vaccin minder virus in je lichaam, dus ligt het in de lijn der verwachting dat je dan in ieder geval minder besmettelijk bent. Dat is bij dierproeven al wel aangetoond.

RandyBiel | 05-01-21 | 14:13

@RandyBiel | 05-01-21 | 14:13:
Ja dat zou ik ook denken en niet alleen vanwege dierproeven maar omdat voor alle andere vaccins inmiddels allang geldt dat ze de virusverspreiding in de populatie kunnen tegengaan maar de WHO vond het kennelijk toch nodig om wat meer twijfel te zaaien.

Joris Beltsin | 05-01-21 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Waarschijnlijk is er in het catshuis het één en ander besproken omtremt het klappen des kabinets.
Dit zal hoogstens 2 zetels verlies betekenen voor de VVD bij de verkiezingen in Maart. Daarna is alles alweer snel vergeten en vergeven want het is weer de grootste partij van Nederland. Zo rolt de politiek. “Zij dronken een glas en deden een plas, en alles was zoals het voorheen was”
Met hier en daar een sipgezicht op TV, en wat traanvocht op hippe schoenen.

Hoolicool75 | 05-01-21 | 13:26 | 2

Het is een gouden zet geweest van Rutte om een CDA minister verantwoordelijk te maken voor het Coronabeleid. Hij heeft goed ingezien dat het Nederlandse volk dom genoeg is om falend beleid dan niet de VVD aan te rekenen.

jemagookniksmeer | 05-01-21 | 13:50

Na maart, met 30 partijen in de oppositie duurt zo'n vragenrondje anderhalve dag.

Joffri | 05-01-21 | 13:19 | 6

Niet zeuren. we moeten elke onbekwame mongool serieus nemen. En iedereen heeft een even zwaarwegende stem, deskundig of niet en op welk terrein dan ook.

Want dan pas deugen we en zijn we die utopische sociale heilstaat.

Realism Is All | 05-01-21 | 14:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Even een volstrekt onnozele vraag.... De vergadering van de 2e kamer is op dit moment geschorst ( want ook 2e kamerleden moeten een keer lunchen en dat is begrijpelijk.
Zitten alle leden nu braaf een zelf meegebracht bammetje te knagen in hun eigen werkkamer? Hebben ze aanspraak op roomservice? Of zitten ze nu gezellig samen in de kantine?
Sowieso raar dat alleen de bodes een mondkapje dragen..

loze stijl | 05-01-21 | 13:17 | 7

@normanius | 05-01-21 | 13:49: Dat een ( commercieel) bedrijfsrestaurant niet kostendekkend kan functioneren met max 15 personen per lunchtijd vind ik een plausibele reden..
Het verschil is dat er in de politieke bedrijfskantinekeuken ws ook gewoon door wordt gewerkt. Of het voor 150 gasten is of slechts 2.

loze stijl | 05-01-21 | 14:09

@loze stijl | 05-01-21 | 13:58: In het bedrijfsrestaurant/kantine van een normaal bedrijf is de gezagsverhouding anders dan in de horeca. Ik werk op een productielocatie en medewerkers die zich niet aan de (best strenge) coronamaatregelen houden in de kantine, krijgen een officiële waarschuwing, wat daadwerkelijk moet worden gezien als een eerste stap richting ontslag. Uitzendkrachten worden na een tweede waarschuwing zelfs niet meer ingeroosterd. Dit werkt heel anders dan in de horeca, waar uitbaters (zoals we gezien hebben toen de horeca de eerste keer weer open mocht) de maatregelen onvoldoende naleven en iedere keer de grenzen opzoeken van wat mag, omdat het geld verdienen voorop staat.

In het bedrijfsrestaurant van de tweede kamer, zijn zitplaatsen volgens mij van elkaar afgeschermd met plexiglas schermen en geldt bovendien een maximum aantal gasten. In de bedrijven waar ik werk, is het iets strenger.

The_iron_boar | 05-01-21 | 14:14

@normanius | 05-01-21 | 13:49: Ons bedrijf kent twee productielocaties waar honderden mensen werken. Op de ene locatie is de veiligheidsregio erg actief en zijn er eigenlijk al sinds april strenge maatregelen. Op de locatie waar ik werk, hebben we nooit iets van een overheid gehoord en zijn er eigenlijk pas sinds 1 november strenge maatregelen. Daarvoor alles op basis van vrijwilligheid. De mensen houden pauzes in shifts en er zijn extra kantines ingericht. Wanneer mensen hun werkplek verlaten, is direct een mondkapje verplicht. Dit totdat ze zitten in de kantine. Rondlopen aldaar zonder mondkapje is ook niet toegestaan. Aan een tafel mogen maximaal twee personen zitten aan de korte zijde. Bij herhaaldelijk negeren van de regels, volgt een officiële waarschuwing.

The_iron_boar | 05-01-21 | 14:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom in vredesnaam een podium bieden aan een neus met bizarre tweetjes. Of hij is echt zo simpel, of hij wil aandacht, of beiden. Hoe dan ook.. negeren.

Denkhetnjet | 05-01-21 | 13:16

ik weet niet hoor. maar gewoon beginnen met prikken ?

newray | 05-01-21 | 13:08 | 6

@Baron Clappique | 05-01-21 | 13:13:
Wat is er dan niet zorgvuldig als we nu beginnen? Belangrijker waarom is het verdomme niet zorgvuldig? We weten pas 10 maanden dat er een punt zou komen dat we gingen vaccineren. Dus ICT systemen amehoela. GGD niet klaar. Ammehoela. Tien maanden hadden ze zich voor kunnen bereiden. Dit is een gevalletje: "Sorry meester ik ben vergeten in mn agenda te zetten dat we vandaag een toets hadden"

peterdh | 05-01-21 | 13:24

@sprietatoom | 05-01-21 | 13:14: Oh , dat mag geen probleem zijn, net als het van de ene op de andere dag sluiten van de horeca, kappers, bouwmarkten en ga maar door....
Het ligt er maar net aan waar je de focus legt.

loze stijl | 05-01-21 | 15:36

@loze stijl | 05-01-21 | 15:36:

Wat een daadkracht daar maar nu voor de oplossing, die inmiddels 300.000 keer stof ligt te vangen in de vriezers, niet.

sprietatoom | 05-01-21 | 15:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Ah, het lekkerst voor het laatst bewaard.

RickRD | 05-01-21 | 13:08 | 1

Nieuw jaar, nieuw jurkje. Leuk hoor.

herstelkous | 05-01-21 | 13:09

Partij van de Dieren heeft nog niets laten weten wat wil hun achterban wel of geen prik

stipjes | 05-01-21 | 13:05 | 2

Stipjes, gebruik ook eens komma’s en punten.

Sinterbikske | 05-01-21 | 13:06

Zij willen geen dierproeven en die zijn bij dit vaccin buiten de toelatingsprocedure gehouden.

Baron Clappique | 05-01-21 | 13:07

Segers is vandaag het keffertje dat de kleine oppositiepartijtjes in de broekspijp mag bijten.

Schmalz | 05-01-21 | 13:04

Ik zou me direct laten vaccineren. Ben wel echt enorm tegen de plicht en tegen eventuele vrijwaring die ik daarmee zou krijgen. Als ze dat doen zijn ze echt van het padje.

TheManiac | 05-01-21 | 12:59 | 3

Maar zou u wel van die eventuele vrijwaring gebruik maken?

Sinterbikske | 05-01-21 | 13:07

U heeft gezond verstand.

zwenkwieltje | 05-01-21 | 14:14

Dus niet verplichten en wel al die niet-gevaccineerden volle bak mee maten draaien bij alle divisie events? Festivals, stadions, theaters...?

Waar ze elkaar kunnen besmetten bij het leven, er zijn tenslotte geen regels meer, waardoor de zorg nog veel verder overloopt...?

Zolang niet voldoende mensen zich laten inenten zullen de regels nooit voldoende versoepeld kunnen worden.

Over van het padje gesproken...

Realism Is All | 05-01-21 | 14:34

Al deze kritiek hoort bij Hugo de moed in de schoenen te laten zinken, het is duidelijk dat het hem niet lukt om de stoute schoenen aan te trekken. Het lijkt me dat hij denkt met kousen en schoenen in de hemel te komen. Aan zijn gezicht te zien is hij ook niet met lood in de schoenen in het parlement verschenen. De verantwoordelijkheid wordt hem immers terecht in de schoenen geschoven. Nu zou ik ook niet in zijn schoenen willen staan; gewoonweg niet.
Zo kort voor de verkiezingen wil Mark Rutte, wiens teflon toch aardig begint te scheuren, geen oude schoenen weggooien voor hij nieuwe heeft, dat beseft Hugo ook natuurlijk. Recht in hun schoenen staan beide faalhazen niet. Het is het hele land duidelijk immers waar de schoen wringt. Het ist te hopen dat Hugo deze schoen past en hem aantrekt, maar ja, hij is op een schoen en een slof verschenen.
Het is te hopen dat het parlement Hugo en Mark met gepoetste schoenen schopt, en goed hard ook. Ondanks dat beiden met de dood in hun schoenen lopen, lopen ze naast hun schoenen, als U begrijpt wat ik bedoel.

H. Drievuldigheid | 05-01-21 | 12:58 | 1

Duidelijk. Amusant ook!

VBO_B_Niveau | 05-01-21 | 20:34

Aangezien het vaccin wel eerlijk verdeeld moet worden over de wereld, wanneer worden de TV tas eilanden gevaccineerd

stipjes | 05-01-21 | 12:54 | 1

De Nederlandse (wadden) eilanden gaan gewoon in de Nederlandse prikvolgorde mee. Hoe precies en waar is nog een dingetje want een bus charteren waar bijv. al het zorgpersoneel in zit, is ook niet het slimste idee. 

MK27 | 05-01-21 | 15:37

Fijn dat er eindelijk begonnen is met vaccineren. Jammer dat ze zo'n vrouw fotoshoppen. Het mag niet een gewoon doorsnee prima mens zijn. Die idioot die dat heeft gedaan.

metdedag | 05-01-21 | 12:54 | 2

Denk toch wel dat madame dit zelf heeft gedaan. Je zou dr gvd maar op Tinder treffen. Ben je mooi in de aap gelogeerd.

Ondernietgoedwijs | 05-01-21 | 12:57

Dat heeft ze zelf gedaan via snap of zo. alleen een of andere malloot van de krant plukt m van haar sosjale mediae. En dan gaat t los.. :-)

Lex Trumbauer | 05-01-21 | 13:12

Appa was toch huilend teruggaan naar Marokko, waar hij voortdurend riep dat het zo heerlijk was om niet meer in Nederland te hoeven wonen?

Madame Poitiers | 05-01-21 | 12:53

Geen geld voor IC in Nederland, wel €24 miljard voor IC in Italië. Rutte en co hebben de prioriteiten wel op orde.

El Rico Grande | 05-01-21 | 12:50 | 3

Dat roep ik al maanden...

MooseNL | 05-01-21 | 12:50

Samen 1 Europa. Het virus houdt zich niet aan grenzen.

Baron Clappique | 05-01-21 | 13:09

196 miljard naar Italië vanuit de EU, waarvan 9 miljard daadwerkelijk naar de zorg. 75 miljard naar het klimaat en 17 miljard naar gendergelijkheid, je verzint het niet...

Illuminati1989 | 05-01-21 | 13:22

Goede bijdrage van Kees van der Staaij.

Mensdier | 05-01-21 | 12:49

Die van der Staaij legt wel haarfijn de tunnelvisie bloot.

Joffri | 05-01-21 | 12:48

Er staat in het stuk helaas toch iets wat niet helemaal waar is. Gaat over de extra kosten van de extra IC bedden niet vergoeden door onze regering.
Dat moet natuurlijk zijn dat alleen maar de IC bedden in Nederland niet extra vergoed worden, maar Europa is veel groter hoor GeenStijl!!
Zo vergoed onze regering wel de kosten in, pak hem beet, Italie, Spanje, Slowakije en nog wat IC landen.

Dat is toch niet aardig, om onze vrijgevige overheid te ontzeggen dat ze best meebetalen (met ons geld).

Nuuk | 05-01-21 | 12:45

Sazias gaat full law & order.

Muxje | 05-01-21 | 12:42

Wat een adembenemend domme column van die Holman.

DrumPiet | 05-01-21 | 12:40 | 2

Het was behoorlijk Holman.

chemtrails | 05-01-21 | 12:48

Stel je niet zo aan.

kapoerewiet | 05-01-21 | 12:51

Ach, virusmutaties en resistentie maken dit debat volledig overbodig.

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:39 | 5

@peterdh | 05-01-21 | 12:48: Je snapt niet hoe het werkt. Hoe eerder een groot deel van de bevolking hiermee in contact is geweest, hoe eerder er groepsimmuniteit wordt bereikt. Dat proces is vele malen effectiever dat het inspuiten van een inmiddels achterhaald vaccin. Natuurlijke immuniteit is bovendien vele malen effectiever als het gaat om het bieden van weerstand tegen bovenste luchtweginfecties en daarmee verspreiding.

Baron Clappique | 05-01-21 | 13:04

@usb stok | 05-01-21 | 13:02: Het debat overslaan. Advies Gezondheidsraad opvolgen.

Baron Clappique | 05-01-21 | 13:05

@Baron Clappique | 05-01-21 | 13:04:
Mwoa... Dat ligt er helemaal aan hoe lang die natuurlijke immuniteit blijft *nadat* je ziek bent geweest. Dus ten eerste moet iedereen eerst ziek worden, wat dus niet kan omdat dan er teveel schade veroorzaakt word bij een bepaald percentage mensen, er onnodig mensen overlijden, en de zorg dus vol loopt. Een vol lopende zorg heeft weer meer doden aan andere ziekten tot gevolg. En waarvoor? Omdat je 3 tot 9 maanden "natuurlijk resistent" bent voor dit virus? Ik ken mensen die hebben in de eerste 6 maanden van de uitbraak 2 x corona gehad en lopen nog steeds rond met klachten en kunnen nog steeds niet voltijd aan het werk. Lekker dan. En dat voor het fabeltje van groepsimmuniteit omdat mensen geen prikje willen halen. 80% van Nederland drinkt/rookt/gebruikt drugs/eet ongezond/whatever, heeft in bepaalde perioden in zijn leven god-weet-wat naar binnen geschoven, gedronken, geslikt , gesnoven en/of onveilige sex gehad. Maar o o o een prik met een getest vaccin dat kan niet hoor!

peterdh | 05-01-21 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Appa. De nieuwe Dichter des Vaderlands.

BASinnic | 05-01-21 | 12:38 | 2

*des Beloofdelands

chemtrails | 05-01-21 | 12:41

Meer prikkelende opinie in Haarlemmer

Rest In Privacy | 05-01-21 | 12:45

Hugo Cinderella gaat de feestbal niet halen...

wezen | 05-01-21 | 12:38

Goed nieuws voor de kwetsbare oudjes die mogen straks weer als eerste naar de kroeg en het theater.
Voor Seegers belangrijk ivm de kerk daar zijn de oudjes de belangrijkste geldschieters.

likdoorn | 05-01-21 | 12:35 | 2

Dus voor de oudjes zitten we allemaal thuis te werken sinds maart en komen we nergens meer om vervolgens de oudjes als eerste weer hun gang te zien laten gaan. Wat een gezegende generatie, huizen voor appel en ei gekocht, pensioenzekerheid en nu ook kortste last van de maatregelen.

Pisnicht | 05-01-21 | 12:46

@Pisnicht | 05-01-21 | 12:46:
Jahhh je bent zielug.... Arme pisnicht. Maar heel Nederland heeft het momenteel kut. Dus die oudjes gaan eerst, want die hebben het meeste kans op blijvende letsel en overlijden. Dus wacht gewoon nog ff een maandje extra in plaats van zo te zeuren.

peterdh | 05-01-21 | 12:52

Segers doet een Judasje. Pot verwijt de ketel.

BakkerHenk | 05-01-21 | 12:34 | 1

Segers was de afgelopen weken in geen velden of wegen te bekennen als coalitie lid. Nu kan hij weer veilig als een dominee met het moraliserende vingertje wapperen. Hij is een achterbakse kerkrat.

De Pilsvogel | 05-01-21 | 12:35

Zou Sanne nog zo enthousiast zijn dat ze als 'eerst' geprikte op de GS staat!

vluchtelingallergie | 05-01-21 | 12:30 | 1

Ik denk dat het huilen haar nader staat dan het lachen.

Stijlicoon | 05-01-21 | 14:01

Bibberend op m'n toetsenbord, maar: Azarkan heeft gelijk.

chemtrails | 05-01-21 | 12:30 | 5

@Muxje | 05-01-21 | 12:32: Het is ook niet niks dag in dag uit Rutte uit de wind houden. De geestelijke vermoeidheid zal hoe dan ook een keer toeslaan.

forecastle | 05-01-21 | 12:42

Ook ik moet Azarkan hierin gelijk geven. Deze overheid is uiterst onbetrouwbaar. Ze zijn te vergelijken met kwakzalvers!

vluchtelingallergie | 05-01-21 | 12:43

@chemtrails | 05-01-21 | 12:40: Ik snap wel waar Dijkhof heen wil: meer vrijheden voor gevaccineerden waar dat kan, om de economie zo snel mogelijk weer vlot te trekken. Maar ik heb daar twee bezwaren tegen: het is dwang via een achterdeurtje, en het is buitengewoon oneerlijk voor hen die achterin de rij staan voor de prik, en pas in augustus aan de beurt zijn.

Muxje | 05-01-21 | 12:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Je kunt wel alle pijlen op Hugo de Jonge richten maar er is één eindverantwoordelijke en dat is Rutte. Het gepruts van de Jonge is Rutte rechtstreeks aan te rekenen, anders moet hij de Jonge maar vervangen.

Tegen de tijd dat Israël heel zijn bevolking heeft geprikt zetten wij de eerste symbolische prik.

sprietatoom | 05-01-21 | 12:26 | 9

@sprietatoom | 05-01-21 | 12:45: Deed ie dat maar. Hij gaat wel vaak naar het buitenland, maar dat is dan om een zak geld weg te brengen.

Schmalz | 05-01-21 | 12:56

@Schmalz | 05-01-21 | 12:52: Met je eens dat Rutte al een aantal keer niet durfde in te grijpen waar dat wel nodig was. Maar een premier moet niet ingrijpen in het werk van andere ministers, en hij is daar ook niet verantwoordelijke voor. Een goede leidinggevende bemoeit zich ook niet met de details van zijn team, hij spreekt ze aan op hun functioneren, en vervangt ze waar nodig. (En ja: een leidinggevende is wel verantwoordelijk voor de resultaten, maar een premier is dan ook geen echte baas, maar een "eerste onder gelijken". Daar komt het woord premier dan ook vandaan)

Muxje | 05-01-21 | 12:58

@Muxje | 05-01-21 | 12:58:

Een crisis van deze omvang, dit had Rutte Chefsache moeten maken en dat heeft hij bewust niet gedaan.

sprietatoom | 05-01-21 | 13:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Stelletje zeikerds allemaal. Is er eindelijk iets duidelijk wanneer men een prik kan halen, is het nog niet goed. Men vergeet kennelijk dat Nederland toch het land is dat altijd achter de meute aan holt. Dus waarom zoudt dit beleid nu ineens veranderen ?

loser | 05-01-21 | 12:24 | 1

Dan mag je er nog wel over zeiken. Dat is namelijk compleet terecht.

Maar als je er verbaasd over bent spoor je inderdaad niet.

Realism Is All | 05-01-21 | 14:38

Azarkan. Wat een niveau. Zeepkistschreeuwer op het dorpsplein. Alleen de fles zelfgemixte spiritus met water ontbreek nog maar verder.
Kameronwaardig, dit verschijnsel.

Graaisnaaiert | 05-01-21 | 12:24 | 15

@IkwilJinekwel | 05-01-21 | 13:12:
Er staat nergens wat ook maar in de buurt komt van wat jij suggereert. Ik heb jouw suggestie nog nergens gehoord of gelezen. Zo bizar is deze. Wat is er met je aan de hand?

metdedag | 05-01-21 | 13:17
▼ 12 antwoorden verborgen

Wat een gezever over de prikdatum, gebruik gewoon de datumprikker

stipjes | 05-01-21 | 12:23 | 2

Nee, dit moet zorgvuldiger.

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:24

Of het nou morgen symbolisch is over overmorgen meteen goed... DENK gaat er een heel punt van maken

stipjes | 05-01-21 | 12:26

Goedemorgen Corona... 16uur later... Slaap lekker Corona... en op repeat... De politiek heeft een autistische stoornis opgelopen in 2019, daar zijn pilletjes voor.

Leibniz | 05-01-21 | 12:21

Waarom heeft deze mevrouw die nu spreekt een badstoffen handdoek omgeslagen? Komt ze net uit de Rijks fitness zaal waar ze lekker aan reces sporten heeft gedaan?

herstelkous | 05-01-21 | 12:18

Heeft iemand een elastiekje voor de blonde lokken van Geert?

Vula | 05-01-21 | 12:17 | 2

Grijze lokken.

Lupuslupus | 05-01-21 | 12:25

En ja hoor. Gommers en Koopmans krijgen, vooruitlopend op diverse lintjes en nobelprijzen, de Machiavelliprijs. Vanwege hun betekenisvolle bijdrage aan communicatie tussen politiek, overheid en burger.

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:16 | 4

@Graaisnaaiert | 05-01-21 | 12:25: Er vindt, buiten Famke om, geen echte uitwisseling van standpunten plaats. Dat is geen wezenlijke bijdrage aan communicatie, maar staatspropaganda.

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:34

@Baron Clappique | 05-01-21 | 12:34:
Serieus? U vindt dat Famke een plaats aan tafel verdient? De taak van Gommers en Koopmans is om duidelijk te maken waar ze mee bezig zijn en het beantwoorden van vragen. En dat doen ze dikke prima hoor. Heeft u wel eens naar Willem Engel of Lange Frans of Famke of hoe ze ook heten geluisterd? Die mensen komen niet eens met zinnige kritiek, nee, ze stellen vragen. En zit er achter die vragen een verlangen naar uitleg of kennisvergroting?/ Nee, dat interesseert ze niet. Ze willen aandacht, ze willen hun momentje en ze willen laten zien dat "het volk" niet dom is en niet alles zomaar vertrouwt.
Bedenk het volgende, als je gaat vliegen, naar wie luister je dan als het om de staat van het vliegtuig gaat? De onderhoudsmonteur of Dreetje Hazes Junior?

Graaisnaaiert | 05-01-21 | 13:23

Ik luister dan naar beiden. Het gaat mij om de inhoud en niet om de vorm. Stel dat Dreetje mij er van kan overtuigen dat ik beter niet in het vliegtuig kan stappen, en de onderhoudsmonteur dat niet kan weerleggen, is het dan slim om dan toch te gaan vliegen?

Baron Clappique | 05-01-21 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Wilders: "In het VK zijn inmiddels alle 80+-ers ingeënt"

Nee, helaas. Ik ken er twee die niet ingeënt zijn (82 en 84 jaar oud)

Louter Leuter | 05-01-21 | 12:12 | 1

Dijkhof wil toch de beruchte ster of iets vergelijkbaars van stal halen.

likdoorn | 05-01-21 | 12:18

Wel heel erg toevallig dat die eerste persoon ook gevaccineerd wil worden.

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:10

Huh "onder de 18 niet vaccineren"? Wat is daar de reden van

stipjes | 05-01-21 | 12:07 | 8

@Baron Clappique | 05-01-21 | 12:17: Zucht. Waarschijnlijk als u het vaccin in uw goudvis spuit, gaat ie dood. Met 130 km/h over de snelweg is veilig, in een woonwijk niet. Met uw ogen dicht door uw huis lopen is relatief veilig, bovenaan een afgrond niet. Duidelijk zo?

BBRDWR | 05-01-21 | 12:19

De reden is omdat het vaccin niet op kinderen -18 getest/gemaakt is.

Lupuslupus | 05-01-21 | 12:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Dijkhoff gaat weer direct door naar het carnaval?

Watching the Wheels | 05-01-21 | 12:04 | 1

Die wordt gewoon burgemeester in Brabant, die kan niet zonder verse worstebroodjes.

grindbak | 05-01-21 | 12:11

Yasser heeft zo een begrafenis ???

Hollandse_blauwe | 05-01-21 | 12:03

Waar komt die Appa eigenlijk vandaan, en waarom doet hij zo lelijk. Heeft hij geen fatsoenlijke opvoeding genoten? Is hij een vondeling?

laurentius | 05-01-21 | 12:02 | 5

De waarheid is ook vaak hard en lelijk.

MoonBeebe | 05-01-21 | 12:07

Weer zo iemand die zijn gebrek aan intelligentie probeert te compenseren met een grote mond. En hij krijgt hier op GS nog een podium ook, onbegrijpelijk.

priwax | 05-01-21 | 12:20

Hij mag het uiten.
Anderen mogen hem vervolgens een doorgeslagen lul met vingers vinden.

Tja.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 12:33
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
M.Bison | 05-01-21 | 12:01

Tijd om de hooivorken maar eens uit het vet te halen.............?

grapjasz | 05-01-21 | 11:59

Klaver heeft de coltrui herontdekt.

HoerieHarry | 05-01-21 | 11:59 | 5

Trudeaux?

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Even over die gele ster: dat is wel vakwerk. Tegenwoordig krijg je een bedrukte sticker.

Leptob | 05-01-21 | 11:58 | 6

GS komt er mee, dus dan mag het.

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Even naar de kern van het probleem. Dat is Rutte, tienduizenden in de zorg wegbezuinigd, ziekenhuizen gesloten evanals verzorgingshuizen. En nu dan als oplossing een lotinssysteem om te gokken om te mogen overleven. Het is gvd Russische roulette. Het lijkt hier wel Noord Korea godbeterhet.

Sintjuttemuts | 05-01-21 | 11:58 | 2

Volledig mee eens.
Een grof schandaal.

Domelajelles | 05-01-21 | 12:06

Ach, het interesseert ze allemaal geen flikker.

Baron Clappique | 05-01-21 | 12:20

Ja Heerma, sjenarioosj zijn er.

Normpje | 05-01-21 | 11:58

DIe Sanna de verzorgster heeft ondertussen toch maar mooi ontdekt dat zo'n mondkapje de perfecte oplossing is voor je onderkin.

kokkie klaphaak | 05-01-21 | 11:57 | 4

het geeft inderdaad wel een hoop weldadige rust om die sjacherijnige smoelwerken niet te hoeven zien

grapjasz | 05-01-21 | 12:04

Als je zo die voor en na foto bekijkt, dan zou je zeggen dat Photoshop toch wel erg knap geworden is de laatste tijd. Die kan van een drol nog een gouden kasteel maken.

quigg | 05-01-21 | 12:29

Waarom denk je dat die "knappe" moslima's altijd onder de schmink zitten? Haal het eraf en het zijn net zulke lelijke mormels als hun kale zusters.

Graaisnaaiert | 05-01-21 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb Tamara van Ark vrijwel nooit gehoord de afgelopen maanden, maar misschien mis ik iets. Nu ineens is Tamara volop in het nieuws met beleid dat de extra bedden niet vergoed gaan worden. Dit beleid is uiteraad onjuist, roept, terecht, vragen op en wekt woede onder bevolking en zorg. Het brengt onrust en verlegt de aandacht van het werkelijke probleem, namelijk een niet functionerende minister van VWS en een afwezige MP die vaccinatie en alle problemen nog altijd geen chefsache vind. Schuift de VVD nu Tamara naar voren om de aandacht van onze MP af te leiden? Rutte zijn tactiek is immers: altijd iemand tussen het onderwerp en jezelf houden. Het zou zo maar eens kunnen.

Jarretank | 05-01-21 | 11:56

Kunnen we de vaccinatiediscussie achter ons laten? Iedereen heeft toch het verstandelijke vermogen om een keuze te maken? Zie vaccinatiekeuze als een natuurlijke selectie, beide kampen kunnen het zo noemen.

Jan de Vries | 05-01-21 | 11:55 | 6

@Frau Merkel | 05-01-21 | 12:23: Daarom hoop ik dat ivermectine als medicijn binnenkort voorgeschreven mag worden in de eerste lijn. Het begin is er. De WHO heeft, na voldoende aanwijzingen dat het helpt, eindelijk een onderzoek gesponsord met uitstekend resultaat voor ivermectine. Vond plaats in Schotland. Linkje werd om onbegrijpelijke redenen eerder gejorist. Er volgen nog enkele onderzoeken en men denkt deze deze maand nog te publiceren. Dat is het begin van goedkeuring vermoed ik. Nu de vaccins verkocht zijn is het spotgoedkope ivermectine geen concurrent meer. WHO rules the world.

dagpauwoog | 05-01-21 | 12:41

@Frau Merkel | 05-01-21 | 12:23:
Wat moeten we dan doen, niet gaan vaccineren? Dat heeft gevolgen namelijk.

usb stok | 05-01-21 | 12:47

@Lupuslupus | 05-01-21 | 12:08:
Wanneer iemand zich laat bestralen vanwege kanker is dat vanwege angst voor de dood? Kanker is niet besmettelijk dus mag de goede man of vrouw zelf weten of hij/zij zich laat bestralen. Als Covid patient val je andere mensen met je virus lastig. Dus moet je jezelf - zeker wanneer je zeg maar 60+ bent - laten vaccineren. Ik denk niet dat de wappies nog zo flink tegen vaccinatie zouden zijn wanneer corona zeg 75% kans op overlijden bewerkstelligde. Waarschijnlijk zouden ze protesteren omdat zij dan vinden dat ze als eerste aan de beurt zijn. We weten allemaal dat we dood gaan. Ikzelf ben daar niet echt bang voor maar we willen het wel graag uitstellen. Dat is niet alleen nu zo maar ook in de tijd dat de dood bij iedereen duidelijk aanwezig was en de rouwkaarten nog een duidelijke zwarte rand hadden.

metdedag | 05-01-21 | 12:49
▼ 3 antwoorden verborgen

'besluit staatssecretaris Van Ark (vrouw) dat extra IC-bedden niet vergoed worden.'

Dit bewijst dat het handelen van de regering politiek is. Er is genoeg geld voor die IC bedden. Het gaat alleen naar de NOW regeling en andere steunpakketten.

Maar meer IC bedden levert bij de stemmers minder feelgood op dan graties geld. En er is niet genoeg geld voor allebei kennelijk.

sjef-van-iekel | 05-01-21 | 11:55 | 2

Voor de EU is er wel geld. Wij financieren de salarisverhoging van het Franse zorgpersoneel en het Spaanse basisinkomen-experiment.

Frau Merkel | 05-01-21 | 12:24

Het kabinet heeft de afgelopen 10+ jaar duidelijke keuzes gemaakt voor kapitaaloverdracht naar het buitenland. En als de binnenlandse groei dan niet rechtevenredig toeneemt is het wachten op problemen. Vergelijk het met een webwinkel die gaat bestellen bij zijn leverancier als hij zelf al een paar bestellingen binnen heeft. Er hoeft dan maar "iets" te gebeuren of de zaak loopt in het 100 en hij heeft een enorm leveringsprobleem.

Graaisnaaiert | 05-01-21 | 13:17

Denk niet dat Sanna, als toevallige eerste, het verdient om afgezeken te worden. Wat bewijzen sommigen hier toch weer dat dat ze beter een terminaal prikje kunnen halen.

Tjemig | 05-01-21 | 11:54 | 7

@Lupuslupus | 05-01-21 | 12:12:
Naja, ze schrijven het artikel, nemen een foto en je moet maar zien hoeveel ze photoshoppen met die foto. Als ze aan haar hebben gevraagd, vind je het erg als we ietsjes photoshoppen aan deze foto en je zegt "ja", om vervolgens die foto boven het artikel te zien... dan kan je er mijn inziens ook niet veel aan doen. Want dit heeft zij niet zelf gephotoshopped. Dan kan ze namelijk beter een baan in de artisieke vormgeving nemen dan in de verpleging. Meer geld, minder werkdruk, minder corona.

peterdh | 05-01-21 | 12:59

@Lupuslupus | 05-01-21 | 12:12: Het is maar de vraag of ze dat zelf heeft gedaan, beste Wolf... Ik ken de methodes van de MSM helaas.

L.E. Raar | 05-01-21 | 17:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat er nog steeds niet op grote schaal geïnvesteerd wordt in de zorg is natuurlijk vreemd. Het lijkt alsof de zorg als pressiemiddel gebruikt wordt.

BozePaarseMan | 05-01-21 | 11:53 | 1

Een politiek virus voor de volkomen uit de hand gelopen privatisering van de zorg. Hans Hoogervorst (VVD) moest dit wangedrocht door uw strot persen en nu zitten we ermee. Zorg is veel duurder geworden en je krijgt er steeds minder voor terug, de hoogste tijd om dit systeem volledig op de schop te nemen of terug naar het vorige systeem.

revolte | 05-01-21 | 12:20

Wilders is weer lekker op dreef.

HoerieHarry | 05-01-21 | 11:52 | 7

@Zonen-van-Kuifje | 05-01-21 | 11:54:
Wie kan er dan voor het presteren van deze overheid zijn?
Of het nu de Jonge, Rutte, van Ark, Bruins, het RIVM of de ambtelijke top is. Allemaal zakken ze door het ijs.

Nuchternederland | 05-01-21 | 12:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Hugo de Jonge heeft gewoon voortschrijdend inzicht toegegeven dat is zeker te waarderen

stipjes | 05-01-21 | 11:52 | 2

als een boer met kiespijn................

grapjasz | 05-01-21 | 11:54

@stipjes | 05-01-21 | 11:52
't Is/was meer een vlucht vooruit !

demaup | 05-01-21 | 12:55

Allemaal prima maar viruswappies met Corona als laatste in de rij van de IC.

de Voorzittert | 05-01-21 | 11:52 | 8

@PIS-Alchimis | 05-01-21 | 12:01: Nietzsche bedoelde iets totaal anders met het begrip ‘übermensch’.. U verwart sociaal-darwinisme met de filosofie van Nietzsche, dit deden de nazi’s overigens ook, niet in het laatst aangemoedigd door Elizabeth Förster-Nietzsche, de zuster van Friedrich, een overtuigd anti-semiet en nationaal-socialiste.

Computer_says_no | 05-01-21 | 12:29
▼ 5 antwoorden verborgen

Als die 25 % nu hardstikke dood gaat is er weer ruimte op de huizenmarkt.
Dan zijn er ook minder mensen met uitkeringen,er is dan ook minder criminaliteit .
Dus een win win situatie.

pejoar | 05-01-21 | 11:51 | 2

En als het voornamelijk ouderen zijn die overlijden daalt de gemiddelde leeftijd en daarmee uiteindelijk ook de AOW leeftijd.

matatwork | 05-01-21 | 11:57

Leuke voorgekookte makkelijke vragen van Heerma voor "zijn" minister.
Edit: Heh, en Wilders pikt het niet.

Muxje | 05-01-21 | 11:51

Een gemiddelde mbo stagiair bij een willekeurig bedrijfje komt met zo’n gekut niet weg! Rariteitenkabinet gevuld met kneuzen, Mitläufer en bebrilde giechelende babyfaces zonder visie…Wie in maart voor deze stakkers gaat is af en moet muil houwe daarna!

PIS-Alchimis | 05-01-21 | 11:48 | 5

PVV............

grapjasz | 05-01-21 | 11:56

@de Voorzittert | 05-01-21 | 11:53:
Massaal het stemformulier ophalen en thuis in de afvalbak mikken. Lokaal haalt het elk jaar de krant.

Slystar | 05-01-21 | 11:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Een fucking grof schandaal dat we straks een 15 jarige laten loten tegen een 75 jarige. Dat het nodig is, is al super triest. Maar dat we dan levensverwachting niet meetellen is in en in triest. Wat een gotspe.

opblaasschaap | 05-01-21 | 11:46 | 10

Prima verwoordt!!!

Mispel | 05-01-21 | 13:02

@Lupuslupus | 05-01-21 | 11:55:
U heeft gelijk. Ik hou ook niet van voordringers in de winkel. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

zwenkwieltje | 05-01-21 | 14:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Beleid van Rutte is vertragen want elk stuk dood hout leverd keiharde euries op.
En zorg voor schaarste van alles wat er toe doet, is makkelijk om je achter te kunnen verschuilen.

likdoorn | 05-01-21 | 11:45 | 1

'We gaan er allemaal op vooruit' (want verkiezingen). En dat moet ergens van betaald worden. Rutte is cynisme.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 11:47

Wel eens met Wilders en Marijnissen. Straks glas, plas, was.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 11:44

Ik mis die goede oude tijd,

Waar ik samen met mijn vrienden besprak of iedereen keurig al z'n entingen als baby had gekregen, en we de vriend waarbij dit niet het geval was, uit de groep pleurde.

Cannabooze | 05-01-21 | 11:43 | 3

Had hetzelfde alleen dan met wie er allemaal keurig gedoopt waren

jeweettochniet | 05-01-21 | 11:45

Vroeger had je die hysterische kruidenmoedertjes die een facebook groepje hadden en zonder enige achtergrondkennis van alles riepen over vaccinaties en met hun warrige haar 's avonds haar kind van 3 maanden een gemberpapje voorzette. Iedereen grinnikte daarom en ging verder met zijn leven. Als je 10 jaar terug had gezegd dat dat mainstream zou worden... Onder de noemer: ik ben heel kritisch. Yep. En je begrijpt er gewoon te weinig van om er echt iets van kunnen vinden.

BBRDWR | 05-01-21 | 11:47

Doorzichtige poging van Klaver om Rutter verantwoordelijk te maken, zodat hij hem straks op elk dingetje lekker af kan rekenen. Nee, zo werkt het hier niet Klaver, daar hebben we nu juist ministers voor. Als deze stuk is, dan dien je een motie van wantrouwen in.

Muxje | 05-01-21 | 11:38 | 2

Klaver, hoe misselijk ook, speelt het spelletje op de juiste manier.

BozePaarseMan | 05-01-21 | 11:46

@BozePaarseMan | 05-01-21 | 11:46: Wilders speelt het op de juiste manier: na dit falen moet je niet Rutte proberen te beschadigen, maar de falende minister vervangen.

Muxje | 05-01-21 | 11:55

Ik vond die "verpleegkundige" ook wel erg goed houdbaar voor 39 en, naar ik aanneem, een redelijk lange periode in de zorg. Blijkt het toch weer een MSM fake te zijn. En dan maar verbaasd zijn dat mensen niks meer geloven. Hoe kan dat toch.

PolarWolf | 05-01-21 | 11:37 | 1

precies of zo een plastieken versie gaat het beter doen bij de bevolking.

Lt-Kol Kilgore | 05-01-21 | 11:45
-weggejorist-
BozePaarseMan | 05-01-21 | 11:36

Ja hoor, Klaver begint weer over een kiezer die toevallig verpleegster is. Hij spreekt veel ‘gewone’ mensen hoor..

Normpje | 05-01-21 | 11:34 | 5

@BozePaarseMan | 05-01-21 | 11:38:
De NPO lijkt voor te willen sorteren naar een kabinet over links. Maar goed, dat is niet echt iets nieuws...

Graaisnaaiert | 05-01-21 | 13:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Het lijkt me redelijk en sociaal om je wel te laten inenten met het corona vaccin.

DeCynischeAmbtenaar | 05-01-21 | 11:34 | 8

@opblaasschaap | 05-01-21 | 11:48: Jij eist een recht op. Namelijk het recht op zelfbeschikking. Dan moet je mijns inziens ook instaan voor gevolgen en daar verantwoordelijkheid voor nemen. Dat is dan namelijk je keuze. Want jouw keuze (jouw recht) heeft mogelijk risico's voor anderen. Dat is jouw verantwoordelijkheid. Recht op Vrijheid van Godsdienst betekent ook niet dat je een godsdienst mag oprichten die kinderen opeet. Je verantwoordelijkheid binnen je directe omgeving is namelijk wel dat je je enigzins sociaal acceptabel opstelt. Dit ligt gevoeliger, snap ik, maar ik word een beetje moe van die mensen die hun rechten opeisen, maar geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden. Dus nogmaals: ben je bereid verantwoordelijhkheid te nemen voor die keuze? Dus bijvoorbeeld: niet naar verzorgingshuizen te gaan, geen festivals te bezoeken, altijd thuis blijven bij een kuchje. Kom op, grote jongen zijn, als je grote woorden gebruikt. Boter bij de vis.

BBRDWR | 05-01-21 | 11:54

@normanius | 05-01-21 | 11:54: Goed punt. Heel goed punt. Misschien ben ik wel hypocriet. Net als u waarschijnlijk. Ik denk dat niemand daar toen echt over heeft nagedacht? DUs misschien moeten we dat wel gaan doen. Maar goed, op dit moment schat ik corona een stuk gevaarlijker in dan de griep (ook voor oudere mensen). Misschien denk ik daar over een aantal jaren anders over, als het stof is neergedaald. Momenteel zie ik echter geen gevaar of reden om de prikjes niet te halen. Je doet er de maatschappij en de hele wereld in zekere mate een plezier mee en daarmee jezelf, want dan kunnen we weer naar de kroeg en leuke dingen doen.

BBRDWR | 05-01-21 | 11:57

@BBRDWR | 05-01-21 | 11:54: in een vrije samenleving zou een basisrecht zoals zelfbeschikking op geen enkele wijze op te eisen hoeven zijn, of worden betwist door een ander. U moraliseert op basis van uw individuele keuze en propageert daarmee een onvrijere samenleving dan welke wij nu hebben.

Mensdier | 05-01-21 | 12:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Het spuitje was een filler of de foto had een filter.

Zack Hooi | 05-01-21 | 11:33

Volgens mij is die Sanna vervangen door een Real Doll met een AI processor. *Alibaba zoekopdracht invoeren doet*

benjeallanggek | 05-01-21 | 11:33 | 3

De baas van Ali expres is vermist las ik. Misschien zit hij wel achter dat masker.

BozePaarseMan | 05-01-21 | 11:39

@BozePaarseMan | 05-01-21 | 11:39:
Hij is niet vermist. Zijn bezorging heeft alleen een maand vertraging opgelopen door de feestdagen. Hij ligt gewoon in een depot van de douane.

Osdorpertje | 05-01-21 | 12:10

Mooi hoor. Klaver heeft weer iemand gesproken werkzaam in de zorg.

herstelkous | 05-01-21 | 11:33 | 1

Heeft hij haar ook een "ode" gebracht? Al dan niet gejat van een blinde cabaratier?

modernrubber | 05-01-21 | 11:36

Apart dat de tekst bij de foto's verwisselt is. Wat zegt dat eigenlijk?

dijkbewaker | 05-01-21 | 11:33

Oh guttegut, Klavertje opent weer met de obligate "persoonlijke anekdote"

Muxje | 05-01-21 | 11:33

Van Rossem die andere mensen praatziek noemt..... Erg grappig!

Zonen-van-Kuifje | 05-01-21 | 11:32 | 3

Tsja, winter.. corona.. Laten we het vrolijk houden.

chemtrails | 05-01-21 | 11:34

Jij was in 2020 "tegelziek". Werd je ook nog voor genomineerd door GS.

MoonBeebe | 05-01-21 | 12:11

Bij de beoordeling om ja of nee een vaccin te nemen spelen bij ons een aantal overwegingen.
Die overwegingen, staan los van wat Rutte of Hugo de Clown, dan wel anderen daarover te zeggen hebben. Het gaat primair om onze gezondheid, incl. die van onze familie plus alle andere zakelijke/economische/ maatschappelijke belangen die een rol spelen. Wij willen hoe dan ook van die lockdown af. Het synergie effect van een wereldwijde, grootschalige vaccinatie is m.i. nog slechts de enige weg die ons nog uit deze ellende kan halen. En dan maar hopen dat het zo blijft, want dat is een onzekerheid, zoals er nog vele andere onzekerheden (niet van virus aard) ons leven omringen.
Wij nemen dus de vaccinatie, en laat ieder het verder zelf maar uitzoeken.

Broadsquire | 05-01-21 | 11:32 | 8

Maar is het wereldwijd? Ik lees eigenlijk niet dat er plannen zijn om in Azië te gaan vaccineren, weet iemand hoe men daar tegen het vaccin aankijkt?

Charred_Metal | 05-01-21 | 12:05

@StiekemeBunzing | 05-01-21 | 11:45: Wat denk je van 'angst'? Houd de maatschappij in angst en je kunt ze sturen! Kijk om je heen hoe het overgrote gedeelte van de maatschappij de reglementen keurig opvolgt. Geen politiemacht meer op de been op een zaterdagavond wanneer de kroegen gaan sluiten, geen grote groepen mensen, geen files, rust op straat, en iedereen gaat straks keurig zijn steentje bijdragen aan de miljarden die over de schutting naar Zuid-Europa gegooid zijn. Even opzoeken naar agenda 21 op de website van United Nations en je weet exact waarvoor deze rust nodig is. Ook de stelling: maar ieder land doet hier aan mee, ze zullen toch niet allemaal alleen maar 'macht' willen? Het zijn veelal alleen de landen die aangesloten zijn bij de UN. Het enige dat die landen doen is uitrollen wat de UN heeft bedacht. UN heeft verschillende afdelingen, aangaande alle key-punten van het leven. Al deze afdelingen staan in nauw contact met de organisaties die deze key-punten vertegenwoordigen binnen een land. Denk aan het RIVM bijv. Het heeft niets met wappie te maken, als je het eenmaal weet en ziet, kun je het niet meer negeren. De regels zijn bedacht om in de toekomst de maatschappij beter te kunnen reguleren, helemaal als het inwoner aantal nog met miljoenen gaat stijgen. Stikstof is in het leven geroepen om in de toekomst land te kunnen toe-eigenen om steden te kunnen laten groeien. er zijn teveel boeren in NL, dat moet beter door EU gereguleerd worden, dus verspreid over alle landen, het voordeel daarvan is, dat er land vrij komt om de groei in inwoner aantal te kunnen opvangen. Als overheid met drastische maatregelen dan wel probleemstellingen komt, bedenk dan dat het enige dat ze doen --> Ze willen iets, bedenk een probleem met als oplossing dat wat je graag wil. Ik werk bij een groot internationaal bedrijf, en daar gaat het precies zo... het management of board of directors heeft een visie, die visie wordt nooit direct uitgerold, kleine stapjes, anders krijg je opstand. Heel langzaam worden kleine stapjes uiteindelijk de grote stappen met als doel de uiteindelijke visie van het management/board of directors uit te voeren.

mood | 05-01-21 | 12:41
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
klull maran | 05-01-21 | 11:30 | 2
-weggejorist-
M.Bison | 05-01-21 | 11:30 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Foto is mooie metafoor: het cosmetisch verhullen van de werkelijkheid inzake Corona

LucaBrasi | 05-01-21 | 11:29

Wanneer komt het toeslagenaffaire debat?

chemtrails | 05-01-21 | 11:28 | 1

En het Demmink debat?

ParaPiet | 05-01-21 | 11:39

Maar de minister/president kijkt niet meer op de telefoon. Heeft mijn foeigesprek toch geholpen.
Geert is de beste, had ik dat al gezegd?

Normpje | 05-01-21 | 11:27

Het valt me trouwens op dat Sanna's scheiding op die tweede foto anders zit. Is dit wel dezelfde persoon?

lekgoot | 05-01-21 | 11:25 | 4

Selfie camera denk ik? (Lees: spiegelbeeld?)

BBRDWR | 05-01-21 | 11:29

lekgoot | 05-01-21 | 11:25

Lét op de oren !

demaup | 05-01-21 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft hebben Klaver en Jetten al weer heel veel mensen gesproken uit een groep waar ze toevallig ook stemmen willen werven?

John McClane | 05-01-21 | 11:25

Tja.... de vergelijking dan ben je echt padje af. Nu mag je ongevaccineerd niet het land uit waarschijnlijk van de zomer. Toen werd je op de trein gezet door A'dammers naar Westerborg. Om vervolgens daarna vakantie te vieren in Duitsland met "the never come back line"........ Appa je bent niet goed jongen. Je mag kritisch zijn, tuurlijk, maar dit slaat de plank volkomen mis. Schaam je! P.s. alle Joden zijn al ingeënt de slimme rakkers.

ikdenkwat | 05-01-21 | 11:24 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik voel me dom.. Of naja.. Ook weer niet.
Maar ik snap van die hele Appa tweet geen reedt!
Uitleg, iemand?
Ben niet zo belend met dit soort hippe mensen en hun taalgebruik.

Cannabooze | 05-01-21 | 11:23 | 4

*bekend. (Nu ga ik er zelf ook nog verkeerd van typen.. Oh, de verwarring!)

Cannabooze | 05-01-21 | 11:24

Vrijheden worden afgenomen. Mensen die niet vaccineren krijgen een figuurlijke digitale ster opgeplakt. Worden weggezet als paria van de maatschappij is waar hij op doelt. Die kant lijkt het op te gaan en daar waarschuwt hij voor. Het is duidelijk niet bedoeld als 1 op 1 vergelijking maar om mensen bewust te maken van wat er gebeurt. Veel wegkijkers ipv kritische denkers. En nee ben het niet volledig met hem eens maar waardeer zn kritische blik op een groot opgedrongen evenement als dit

jeweettochniet | 05-01-21 | 11:32

@jeweettochniet. Ooow. Ja, maar dat is oud nieuws. We stevenen inderdaad af naar een wereld waarin de gevaccineerde een deel van de vrijheden terugkrijgen. De anti-vaxers (want zo worden ze al genoemd, ondanks dat dát iets heel anders is) hebben pech.

Maar gelukkig wordt het ons totaal niet opgelegd ofzo. Lol.

Cannabooze | 05-01-21 | 11:39
▼ 1 antwoord verborgen

Die Marijnissen strijkt me nog steeds tegen de haren in, en ik weet nog steeds niet goed waarom. Op de een of andere manier zit ze nét over het randje van onecht overkomen. Het klinkt allemaal net ietsje te ingestudeerd. Of het is haar rare motoriek.

Muxje | 05-01-21 | 11:22 | 2

U omschrijft hier zo'n beetje elke politicus. Marijnissen heeft tenminste nog een leuk smoeltje.

modernrubber | 05-01-21 | 11:27

Precies hetzelfde hier. Het is zo nep verontwaardigd. Een vrouw die doet alsof ze opkomt voor de simpele Nederlander en de harde werkers van het land, maar ondertussen op zijden kussentjes slaapt. Zal niet zo zijn, maar zo komt ze wel over.

BBRDWR | 05-01-21 | 11:31

Triest dat zo'n meisje een Snapchat foto als referentie gebruikt.

Portnoy | 05-01-21 | 11:21

Goede vraag, en weer een prima antwoord van Wilders: maatregelen zijn nodig, maar laten we ze wel met verstand nemen.

Muxje | 05-01-21 | 11:20

Wilders laat zich dus vaccineren. Volgens Rob Jetten is dat het 'goede' voorbeeld.
En dat is dus precies de drang waar Wilders' motie tegen is; moraliseren.

Ieder individu moet het helemaal zelf bepalen. Eigen lichaam, eigen keuze.

Mensdier | 05-01-21 | 11:18 | 2
-weggejorist-
M.Bison | 05-01-21 | 11:20

Dus door dat vaccin ga je op Ariana Grande lijken? Doe mij dan maar het virus.

lekgoot | 05-01-21 | 11:18

Als dat vaccin echt zo werk dat stel ik voor om met vaccineren te beginnen in Osdorp. Dan lopen alle vrouwen hier straks rond als een realdoll.

Osdorpertje | 05-01-21 | 11:17

Ik had bij die eerste foto zoal iets, van, mag dat in Nederland zoveel plamuur en vulmiddel op het gezicht van verpleegkundigen ? (Hygiende regels bij jullie zal dat wel in de ARBO zitten denk ik. )

Lt-Kol Kilgore | 05-01-21 | 11:17 | 3

Dat Corona virus heeft geen schijn van kans met zoveel chemicaliën op je huid. Krijg bijna medelijden met t virus.

BBRDWR | 05-01-21 | 11:19

Een van de bijwerkingen is dat je huid gaat schilfert. Handig, zo gaat eerst die plamuurlaag eraf en valt het niet zo op.

Koekkeloere | 05-01-21 | 11:51

Uw eigen gezicht is wel goed genoeg om zo de deui uit te mogen?

MaarFeitelijk | 05-01-21 | 13:49

In welk jaar komt de tweede injectie? Ik kan me niet voorstellen dat over een week 50K mensen gefascineerd zijn. Wat overigens wel noodzakelijk is.

bigstone | 05-01-21 | 11:17 | 2

In andere landen loopt dat ook al spaak. Krijgen hun tweede vaccinatie veel te laat waardoor de werking waarschijnlijk minder effectief is.

2voor12 | 05-01-21 | 11:21

fascinerend. vaxsaline.

Glasgow Argus | 05-01-21 | 11:37

Jezus zeg, snap even niet zo goed waarom die Sanna door de mangel gehaald wordt? Wees toch blij dat dat kind een prikje neemt. Who cares hoe ze eruit ziet en wat haar afkomst is? Als ze over 9 maand er nog slechter uitziet dan weet ik iig dat ik geen prik hoef te halen. Voor de rest; bedankt, Sanna!

Roy-gs | 05-01-21 | 11:16 | 4

Maakt inderdaad niet uit hoe dat mens eruit ziet. Maar.... ehm.... blijkbaar ziet de massa dus liever de rechter foto en voor de propaganda heeft ze dus een make-over gekregen. Verder lijkt me dat er veel mensen dagenlang moeten vergaderen om iemand te als eerste te selecteren, Verzorger Lenie de Boer van 58 jaar oud, verpleegster Sanna of therapoot Andy Peut van 42 jaar.

derksje | 05-01-21 | 11:26

Als je het vanuit cabaretstandpunt bekijkt is het wel humor wat een prik met je kan doen.

Wybe Wabes Abbema | 05-01-21 | 11:31

Ach jonge, het is GS-humor, maak niet zo’n drukte. En het is toch raar, zo’n verschil in uiterlijk? Zit er niet wat achter?

Normpje | 05-01-21 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Wilders verwoordt het goed (en netjes). Zou bijna op hem gaan stemmen...

Muxje | 05-01-21 | 11:13

Oh Appa, doe ons pijn, voelt goed, Bleib zu Hause.

RickTheDick | 05-01-21 | 11:13

Wilders zegt het vertrouwen op. Het wordt een heerlijke middag.

herstelkous | 05-01-21 | 11:11 | 4

Klaver gaat dat ook doen. Die twee hebben wat met elkaar.

Ridde Rogter | 05-01-21 | 11:15

Het eindigt met een motie van wantrouwen die verworpen zal worden omdat VVD/CDA/CU en D666 gewoon tegen stemmen. Schijnpolitiek/

tabakagrarier | 05-01-21 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Mohammed Saïd al-Sahaf minister van info. voorbeeld voor velen waaronder blijkbaar ook Hugo de doorpakker

HetOorAakel | 05-01-21 | 11:11 | 1

Als dat de foto is die bij het persbericht van de overheid is verspreid dan heeft de propagandamachine zich vergaloppeert.

BrutusBosch | 05-01-21 | 11:36

Meester prikkelen gaat het straks even.uitleggen.Eb uw premie gaat omhoog natuurlijk.

van stampij | 05-01-21 | 11:11

Stiekem is Appa in het dagelijkse leven model, yogadocent en filosoof.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 11:11 | 2

Zou ook zomaar dansschoolleraar of campingeigenaar kunnen zijn.

RandyBiel | 05-01-21 | 11:12

@RandyBiel | 05-01-21 | 11:12:
Eigenlijk zit Appa keihard op de lijn Wilders en Baudet. En ja, dat is best wel grappig.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 11:16

39 en er dan zo uit zien. Hoe moet je dan hebben geleefd?

BobDobalina | 05-01-21 | 11:10 | 6

Veel overuren draaien in de zorg.

lekgoot | 05-01-21 | 11:20

@Jimmy Mc Clure | 05-01-21 | 11:14: haha - toch de verkeerde god dus

BobDobalina | 05-01-21 | 11:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik parafraseer mijzelf '25 kilometer heen rijden, 3 uur in de wacht staan en weer 25 kilometer terug rijden voor een vaccinatie? Ik ben toch zeker geen Afrikaan die een teiltje water moet halen? Stuur maar een limousine. Of breng die prik bij mij thuis. Ik heb trouwens ook een hekel aan spuiten. Daarom drink ik veel bier. Anders was ik wel aan de heroine. Ik meld mij aan voor teren op groepsimmuniteit.'

Leptob | 05-01-21 | 11:10 | 3

Je mag 3 dagen geen brier drinken als je een spuitje haalt. Je krijgt dus niet enkel de effecten van het spuitje maar ook nog eens ontwenningsverschijnselen. Dat kan fataal worden.

aflaatverkoper | 05-01-21 | 11:51

Hetzelfde voor het bezoek wanneer je op de covid ic ligt. Zij moeten dan achter glas kijken.

MaarFeitelijk | 05-01-21 | 11:55

Ben ook flink afgevallen maar of ik daar nu knapper door ben geworden...

eerstneukendanpraten | 05-01-21 | 11:09

Aah op de rechter foto trekt iemand haar voorhoofd glad en dat kapje verbloemd haar onderkin?

Hollandse_blauwe | 05-01-21 | 11:08 | 3

En maximale filters op je iphone

brawler | 05-01-21 | 11:12

kijk naar je eigen rimpels.

MaarFeitelijk | 05-01-21 | 11:54

@brawler | 05-01-21 | 11:12: Jonge meiden proberen hetzelfde filter effect nu met makeup te bereiken. Fijne invloed op de jeugd.

voldemort | 05-01-21 | 12:46

Kan die Appa niet een spuitje krijgen? Even naar de dierenarts en hoppa, gezet. Een kat die van voren niet meer weet wat hij van achteren doet breng je ook weg.

Graaisnaaiert | 05-01-21 | 11:07

volgende keren suikerfeest overslaan sanna! Ies beter vür die gezündheit

brawler | 05-01-21 | 11:05

Hebben ze daar nu 'fluffers' bij die mic's staan ?

Hx2 | 05-01-21 | 11:05

Ik kan ook wel een lijstje maken met mensen die zouden opknappen van zo'n vaccin. Om te beginnen met politici.

Zonen-van-Kuifje | 05-01-21 | 11:05 | 2

U bent een fan van het bordspel.... "De Kwakzalvers van Kakelenburg"????

grindbak | 05-01-21 | 11:08

@grindbak. Dat is wel echt een leuk spel!

Cannabooze | 05-01-21 | 11:40

Gratis cabaret. Ik heb er weer zin in.

herstelkous | 05-01-21 | 11:04

Ik snap het, ze valt wel onder een risicogroep, met een hogere BMI.

Nuchternederland | 05-01-21 | 11:03 | 2

U bent zelf te dik. Sanna is een knappe vrouw.

MaarFeitelijk | 05-01-21 | 11:53

75% neemt graag de prik, meer dan voldoende.
Dus laat los die overige 25%

Plaktong | 05-01-21 | 11:03 | 11

25% heeft de bijwerkingen gelezen...
Redness at the injection site and nausea occurred in less than 1 in 10 people. Itching at the injection site, pain in the limb, enlarged lymph nodes, difficulty sleeping and feeling unwell were uncommon side effects (affecting less than 1 in 100 people). Weakness in muscles on one side of face (acute peripheral facial paralysis or palsy) occurred rarely in less than 1 in 1,000 people.
bron: www.ema.europa.eu/en/medicines/human/...

Ing. eslapen | 05-01-21 | 12:52

@Ing. eslapen | 05-01-21 | 12:52: ja, verspreid nog even wat bullshit.

MaarFeitelijk | 05-01-21 | 13:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Van het vaccin val je af? Of krijg je een enge ziekte waardoor je snel afvalt?

Koekkeloere | 05-01-21 | 11:03

Het langdurig dragen van een mondkapje maakt je knapper, dat is bewezen.

Toetsenbordcomplex | 05-01-21 | 11:02 | 2

Bij mij werkte dat direct, heb ook veel meer sjans met kapje.

Rest In Privacy | 05-01-21 | 11:13

Het is meer een foto uit de drukke tijd. Elders had men ook een setje foto's van knappe vrouwen die na een dagje masker dragen wel flink versleten te voorschijn kwamen. Gelukkig verdwijnen de markeringen nog wel.

Het is afzien in de COVID zorg.

MaarFeitelijk | 05-01-21 | 11:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl