Zuster Sanna krijgt 's lands eerste PRIK, verlenging lockdown waarschijnlijk
Heerlijk.
Sanne (39) krijgt haar eerst prik en dan heeft ze geluk met de 'r' - want die ligt rond de 1. Van harte meid! "Sanna Elkadiri (39) googelt niet meer. Ze wordt gek van alle berichten en meningen over het coronavaccin op internet. ,,Op Facebook en andere sites staan zoveel negatieve reacties, cowboyverhalen en complottheorieën. Je weet niet meer wat je moet geloven. Maar bij mensen in Groot-Brittannië die al zijn gevaccineerd, zijn geen rare dingen gebeurd.’’" Voor Sanna is het een morele volksplicht en ze neemt het als een kampioen. ",,Het voelt voor mij als een morele verplichting naar mijn cliënten. Naar de mensen die hebben gestreden om in leven te blijven. Mijn familie staat erachter, dat geeft ook rust. Ik ga niet denken aan eventuele bijwerkingen. Dat zie ik dan wel weer. Als mijn cliënten daardoor langer van hun kinderen en kleinkinderen kunnen genieten en de maatschappij weer normaler kan worden, draag ik daar graag mijn steentje aan bij.’’" Maar het jaar is nog niet voorbij, en dat zeggen we niet omdat het januari is. De v o o r t e k e n e n liegen er niet om, en suggereren dat we afstevenen op een verlenging van de lockdown. Dat gaan de Duitsers immers ook doen en wij zijn een Duitse provincie.
Hugo unaniem blij
Reaguursels
InloggenHeeft deze jongedame nu een filter losgelaten op haar selfie of ziet zij er altijd zo kunstmatig uit? 39 jaar en geen rimpeltje op je gezicht? Dat moet wel een reptiel-achtige zijn!
*wapwapwap*
Boeie
Belachelijk dat iemand van deze leeftijdsgroep met voorrang wordt gevaccineerd. Ouderen en zwakkeren liggen te sterven op de IC. Dit kabinet is de weg volledig kwijt. In Frankrijk krijgt de gezondheidszorg ook voorrang maar alleen voor personen boven de 50 jaar.
is dit zon silicone model van whish ???
Vaccinaties? Ik dacht dat we dit griepje met een hamer te lijf gingen!
Raar, bij de bijwerkingen stond toch niet dat je er als een real-life siliconen sekspop kon komen uit te zien?
dat zeg ik net ind deze is volgens mij overal imuum voor behalve aceton
Zullen we deze nog even naar de 200.000 stuwen. Puur op inhoudelijkheid!
petities.fvd.nl/
Begin GVD vandaag nog met inenten.
Hier wordt de lockdown verlengt tot minstens eind Januari. Tevens wordt er gesproken over een maximale 'bewegungs radius' van 15 kilometer. Als dat ingevoerd wordt is het voor het eerst dat ik daadwerkelijk hinder ondervind van de maßnahmen. Mijn woonwerk verkeer is 85 kilometer al.
Hoe dan ook, het is in ieder geval toch een aangename aanblik. Zelfs al val ik niet zo op exotische vrouwbeelden. En ik denk trouwens dat als ik over enkele maanden aan de beurt ben me sowieso ook laat inenten. Althans als er tot dan geen alarmerende berichten verschijnen.
Ik ben even een minuutje door de comments aan het scrollen, maar wat een zooi misselijkmakende opmerkingen over haar uiterlijk, zeg. Wat is de gemiddelde leeftijd hier op Geenstijl? Veertien? Jezus....
Orange girl bad.
#nofilter
Een emoticon?! Je zit niet op TikTok, hoor.
Whaha! Lame ass!
EMOJI
Oppermod GU heeft een gruwelijke hekel aan emoji. Maak daarom in geen geval gebruik van emoji. Het gebruik van emoji is voor kleuters alsook superkleuters. Stuur die emoticons lekker naar uw vrouw, uw man, uw minnares of uw garagehouder die uw oude Volvo een beurt heeft gegeven, maar gooi ze niet in de comments. Niet gaan janken als de redactie wél emoticons gebruikt, want de redactie mag dat.
Wat is die Seegers toch een smerige vieze Judas.
De prik van de kaktus, meneer Kaktus zegt, O.K.!
Schandalig dat deze dappere allochtone vrouw als proefkonijn wordt gebruikt. Doet haar leven er niet toe?
Het is al op tienduizenden mensen getest. Waarom zou zij ineens wel omvallen?
Is dit Photoshop, een AI-gegenereerd plaatje of heeft ze een plastic prothesehoofd?
Dat heet nou een instagram-filter.
Insta. Het heet Insta. Alleen bejaarden schrijven het voluit
@Rechtsdraaiend | 05-01-21 | 12:38:
Voor de insta-figuren ben ik dat al.
Misschien heeft ze ook geregeld een botoxprikje
@Rechtsdraaiend | 05-01-21 | 12:38: Wat is insta ? Die instantpudding heet toch Saroma ?
Ben zo benieuwd als ze links wordt geprikt of ze dan ook last krijgt van haar rechterarm, zie youtu.be/aGBMlH-k8bA
Goh, dat vaccin zorgt ook nog eens voor een botox-kop. Dubbel winst
Dat is een pop hoor.
De tweede foto is op de RIF genomen, de eerste hier.
Zo zwaar heeft het volgen van de profeet het in Europa......
Sanna is oke ole ole! Knap meid, een hele prestatie!
Iets meer waardering voor deze dame in de verzorging zou op zijn plaats zijn.
U komt ook aan de beurt
Hoezo denkt u dat ik in een verzorgingshuis terecht kom? De kans dat ik in een moslimverzorgingstehuis terecht kom lijkt mij nog kleiner. Mijn beurt laat ik graag voorbij gaan. Verder, man, man, man wat wordt er weer een deugoffensief over ons uitgestort. Zum kotsen.
Ik heb wel waardering voor haar.
Ik heb minder waardering voor hoe een fotosoep-foto gebruikt wordt voor een persmomentje.
Ik heb ook geen waardering over hoe Hugo 'Wij kiezen juist niet voor een symbolische prik' de Jonge ineens heel enthousiast over een symboolprikje twittert.
Maar dat slaat allemaal niet op de kwaliteiten van mw. Elkadiri zelf.
@Graaier | 05-01-21 | 11:44: Helemaal mee eens.
Zij doet goed werk en verdient zeker waardering
Wat een clusterfuck in deze comments met al die viruswappies en allochtonenhaters. Ik kom er niet doorheen zo.
Heeft u de oudejaarsconference van Guido Weijers niet gekeken? U had daar nog veel van kunnen leren. Guido was van mening dat mensen met een kritische kijk op zaken niet direct moeten worden weggezet als wappies en haters. Een redelijk standpunt lijkt mij.
@stiffy | 05-01-21 | 12:11: Zeker redelijk, voor mensen met sec een kritische kijk en geen waanbeelden en wetenschapshaat.
@stiffy | 05-01-21 | 12:11: Helaas hebben velen niet naar die conferentie gekeken.
@stiffy | 05-01-21 | 12:11: Zeker! Helemaal mee eens zelfs...
.. todat mensen beginnen te oreren over mondmaskers die ervoor zorgen dat je jezelf besmet, 5G masten die Corona uitbraken, Bill Gates die TOCH!!! een vinger in de pap heeft bij de Pfizer boys... dan noem ik die mensen toch wappies.. toch...?
Nou bijzonder hoor, mijn familieleden in het buitenland waren met de kerst al ingeënt. Waarom doet men alsof het een positieve prestatie is om weken na andere landen een inenting te zetten.
Als je die foto ziet dan denk ik dat ze al Corona heeft. Die heeft geen smaak...
Die heeft helemaal geen prik nodig, wordt nooit ziek. Wat een griezel.
Sorry Sanna.
Ik zou em er niet inprikken.
Kan me wel voorstellen dat je in een allochtonenverzorgingstehuis de grootste risico's loopt. Zou de multiculti selectie expres zijn gedaan? En dan een foto waar een allochtone vrouw van middelbare leeftijd op een autochtoon jong ding lijkt. Cultural appropriation of juist integratie?
Pas op, Joris gaat je zo wegjorissen, in 1,23,...
Ach, baat het niet, dan schaadt het niet.
De propaganda ligt er wel heel dik bovenop. De ideale burger die “niet meer weet wat ze moet geloven”. Denk dat die hele vaccinatie een grote flop wordt, met of zonder propaganda.
Prikje is niet het probleem. Iedereen staart zich er blind op. Terwijl demense al verschillende prikjes in de bil hebben gehad toen ze jong waren.
Ja er kunnen bijwerkingen bij zitten, het is nog niet lang op de markt. Maar het echte gevaar is wanneer de 'rona paspoorten' door onze strot geschoven worden. Maw je mag niets meer tot je aan kan tonen dat je een prikje in de bil hebt gekregen. Probleem is dat je waarschijnlijk min. 1x per jaar zo'n prikje moet krijgen als het virus dusdanig muteert dat de huidige vaccin geen effect meer heeft. En dat het misbruikt gaat worden door de slippendragers van onze beteren (politici, bestuurders) als discount Chinese social points systeem. Geen prikje? Geen toegang, niet genoeg krediet.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-21 | 11:03: als je even gaat rondkijken kun je zien waar het op uit draait. Social credit systeem draait al ik China. En waarom zou dat hier niet kunnen gebeuren? We zijn op weg naar gevangenschap en totale controle.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-21 | 11:03: welke bijwerkingen dan? Dat je er Corona van krijgt? Of juist niet?
@IkwilJinekwel | 05-01-21 | 11:13: De EU heeft het vaccinatiepaspoort in haar plannen voor 2022 staan. Gewoon te vinden op de EU website.
Dit lijkt wel een campagne.
Allemaal even klappen voor zuster Sanna.
Kunnen we dan ook niet stemrecht krijgen voor de parlementsverkiezingen in Duitsland. Of een referendum dat we veto krijgen oid? Hoeven we hier alleen maar te kiezen welke trekpop we als premier willen. Of wordt Miss Nederland automatisch ook premier voor een jaar.
Nee. U mag wel voor de DB betalen, zoals u ook al deed voor de Duitse hereniging. Lappen belastingvee. En vergeet niet VVD te stemmen in maart.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-01-21 | 11:00: we gaan kaput
Plastificering is een bijwerking van het vaccin.
Sanna wilde helemaal geen pRik, want R=0.
Hugo heeft er een klein stijfje van gekregen.
Ze ziet er net zo echt uit als het vaccin.
Altijd jonge verpleegkundigen in beeld. Die zijn nog lekker onervaren. Over een paar jaar zou ik Sanne graag nog eens spreken.
Is een oude selfie van een jaartje of 9 geleden met de eerste slechte fotosoep (zie haar verzopen rimpeltjes) Vraag me af welk reclamebureau van Huug hier meeloopt.
www.nieuwnieuws.nl/5152120/eerste-ned...
Ik vermoed dat Sanne een paar "filters" heeft gebruikt. Op nieuwnieuws.nl staat een betere foto van d'r: www.nieuwnieuws.nl/5152120/eerste-ned...
@grindbak | 05-01-21 | 10:48:
Denk eerder dat het AD bang was abonnees te verliezen als ze een recente foto hadden gebruikt.
@Dlareg | 05-01-21 | 10:51:
Wat een gepruts met het brengen van 'nieuws' dan zeg. Past GS ook een filter toe op wat er gezegd en gedaan is?
Waarom geen struise autochtone deerne, maar weer een politiek correcte Dame van allochtone afkomst.
Zeik niet. Allochtoon of autochtoon maakt echt niet uit als je straks in een verpleeghuis ligt en je uit de stront moet worden geholpen. Die meiden werken keihard.
@osolemio | 05-01-21 | 10:50: Hoe weet jij of ze hard werkt? En wie zegt dat natit in een verzorgingshuis terecht komt? En hoe weet jij of natit in een moslimhuis terecht komt? En hoe weet jij of het natit wat uitmaakt of hij wel of niet uit de stront wordt geholpen? Vragen, vragen.
Sorry hoor maar deze mevrouw werkt voor gat geld, is ervoor naar school geweest, is daadwerkelijk de belichaming van "handjes aan het bed" en dan is het nog niet goed? Wat ben jij een zure augurk zeg.
@The Green*Machine | 05-01-21 | 12:07: *haar, autocorrectje.
Hugo's multiculturele symboolprikken deugfeelgoedstoryline van het gecombineerde CDA-VVD spindoctoren team. de Nederlandse staat is zoals altijd in control: roadmap, gecontroleerd, zorgvuldig, intelligente lockdown. totdat over 10 jaar gepensioneerden en onderzoekscommissie zeggen het was een grote puinhoop, chaos en liepen achter de feiten aan plus natuurlijk de weglachende weggelakte doofpot
Is de Sanna op de foto de verkeerde of is deze verkeerd afgeplamuurd? www.nieuwnieuws.nl/5152120/eerste-ned...
De Sanna op de foto bij het artikel is een grap. U heeft de echte te pakken.
Geen bijwerkingen..........
Knap eigenlijk wat een instagramfilter voor elkaar krijgt
Haar onderkin draagt een mondkapje. Ik ben nu extreem in de war.
Instafiller
Ik heb even gekeken op nieuwnieuws. Voor en na de spuit denk ik.
@IkwilJinekwel | 05-01-21 | 11:08:
Of Sanna heeft in de Corona-periode een metamorfose ondergaan of is één van het groepje met drie collega's van verpleeghuizen en ziekenhuizen die in Veghel door de GGD Hart voor Brabant gevaccineerd worden.
Het fraaiste beeldje wordt door het AD gebruikt, lijkt het.
Leuk die vaccinaties maar ik zal ze nooit nemen en hier is waarom:
1. Ik heb al corona gehad in maart vanaf wintersportvakantie dus ik kan het niet meer krijgen of doorgeven want ik ben immuun.
2. Als lady Gaga Hugo de Jonge feliciteert met de uitrol van het vaccin ga ik helemaal aan mijn hoofd krabben.
3. RNA vaccins zijn nieuw en nog maar 10 maanden op de markt zonder lange termijn testen oid. Ik snap niet dat mensen zo graag ongetest spul laten inspuiten. Het is niet even een frikandel die je eet en weer uitschijt of kotst als deze niet goed is.
4. De hele corona pandemie stinkt aan alle kanten. De griep is weg, niet veel meer oversterfte als je kijkt naar vergrijzing, bevolkingsgroei en vorig jaar een mild seizoen dus ondersterfte. Er worden geen kritische vragen gesteld, Bill gates de Windows verkopert is opeens topviroloog met een slechte track record (polio vaccinaties). Je ziet gewoon dat dit niet klopt. Nee, ik ben geen corona ontkenner maar ik ben wel zeer kritisch.
1. Je kan het nog steeds krijgen. Je immuun systeem is geen 100% garantie.
2. Niet te hard krabben hoor.
3. mRNA, dat is net even iets anders. En is al maanden lang getest.
4. De griep is niet weg, maar heeft veel minder doelwitten over, is minder besmettelijk en heeft daardoor net zo veel 'last' (of meer zelfs) van de maatregelen als COVID.
Er zijn MEER doden gevallen dan tijdens een heftige griepgolf. Bill Gates is geen viroloog, maar wel een geldschieter. Hij krijgt het anders toch ook niet op.
Kritisch mag je zijn, maar hier heb je alvast antwoorden. Verder nog iets?
je kan corona gewoon weer krijgen. je hebt maar tijdelijk antistoffen na een corona besmetting.
De virus wappies zijn ook weer wakker.
Het is ook verstandig om kritisch te zijn. Ik ben er niet tegen dat mensen zich laten vaccineren, mensen in verpleegtehuizen en andere kwetsbare groepen kunnen zich liever zo snel mogelijk laten prikken. Voor hen wegen de risico’s voor hun gezondheid er tegen op. Maar gezonde mensen moeten zich niet onder druk laten zetten en zelf een keuze maken. En in jouw geval (Corona al gehad) lijkt dit me een weloverwogen en verstandige keuze.
@Tishetnetnie | 05-01-21 | 10:38: waarom ga je niet de tegel weerleggen met argumenten in plaats van dat eeuwige wappie geblèr.
@Tishetnetnie | 05-01-21 | 10:38: ja, want van die moeilijke RIVM cijfers, daar snapt het domme volk niets van?
@dekke084 | 05-01-21 | 10:38: het vaccin biedt ook maar tijdelijk afweer tegen Corona. En als je het al gehad hebt dan overleef je de tweede keer ook wel! Dus liever niet onnodig rommel laten inspuiten lijkt me dan een verstandige keuze.
@Tishetnetnie | 05-01-21 | 10:38:
En jij praat alleen maar een ander na net je 'pappies'.
Neem je het vaccin niet als je alles zo goed weet. Maar niet zeiken als je de supermarkt niet meer in mag, niet zeiken als je de eerste festivals gaat missen en niet zeiken als je de rest van je leven met een mondkapje op moet lopen als je je uberhaupt nog tussen ons vrije geesten mag gaan begeven.
1. Je kunt het mogelijk nog steeds doorgeven. Dat is ook met een vaccin niet gegarandeerd. Je besmettelijkheid is waarschijnlijk lager, omdat je immuunsysteem virussen aan het slopen is. Maar je hebt permanent 100en virussen waar je afweer tegen vecht. Alleen wanneer dat uit de klauwen loopt word je ziek. Kan nog steeds besmettelijk zijn, alleen veel minder (Waarschijnlijk).
2. Oke. Sterk punt. Ofzo
3. Dit is gewoon een uitontwikkelde techniek op basis van klassieke vaccinmakers. Met hetzelfde argument had je tientallen jaren terug kunnen zeggen: ik laat me niet inspuiten met een verzwakt virus, ben je gek? Wie zegt dat ie echt verzwakt is. Dit is puur triggeren op het mechanisme dat immuunsystemen aan het werk zet. Overigens is het veel minder kunstmatig dan je denkt, want de werkzame stoffen zijn altijd al aanwezig in het lichaam.
4. Maar het wordt logischer als je het gewoon ziet als onwetende communicatie experts. Het grote plaatje is geen complot, maar een dom gekozen, veel te simplistische benadering van de bevolking: we doen het door angst aan te wakkeren, dat mobiliseert de bevolking wel. Er is geen groter plan. Het is gewoon een strategie om zoveel mogelijk mensen te overtuigen dat er echt iets aand e hand is. Als je 100 man continue gaat discussieren over iets wat zo onbekend is, dan kom je uiteindelijk niet op een consensus uit. Dus kiezen ze voor 1 of 2 geluiden, gebaseerd op angst aanwakkeren. Dat verhaal is veel logischer dan een megacomplot waar 100.000en zonder belangen aan bij moeten dragen ten faveure van het economische of machtgewin van Bill Gates. Sorry, not buying it.
@TeeJee | 05-01-21 | 10:37:
1. www.livescience.com/coronavirus-immun...
En dan komt mijn wedervraag. Hoelang ben je resistent met een vaccin? Aangezien coronavirussen steeds muteren?
2. Sterk antwoord
3. Maandenlang getest, precies wat ik bedoel.
4. Ook een antwoord zonder onderbouwing.
@eD Covid bestaat ook wel, Zal ik ook niet ontkennen. Toch klopt er heel veel gewoon niet zoals je al aangeeft. Zou wat zijn als over 10 jaar bv blijkt, dat we gigantisch in de mailing zijn genomen. Weg terug is er immers niet. Daarom ben ik ook zo verbaasd, dat vooral jonge mensen nauwelijks kritisch zijn.
Hoeveel doden zijn er eigenlijk gevallen dit afgelop[en jaar?
@eD_levuiD | 05-01-21 | 10:53:
1. Verdiep je even in de techniek en de mutaties. Het is niet zo lastig. Het principe van het virus blijft hetzelfde. Het vaccin werkt op de eiwit-'stekeltjes', bij de besmettelijkere variant lijtk het alsof er daar veel meer van zijn. Die zijn niet anders. Verder ben je resistent tegen bacterien en niet tegen vaccins. Kom op.
3. We kunnen ook nog 2 jaar gaan testen en in lockdown blijven. Dat is toch geen alternatief? Of zou je een niet mRNA vaccin wel nemen? Eentje op basis van klassieke vaccins? Dus met een verzwakt virus? Denk je dat daar geen risico's of bijwerkingen bij zjin? Wat is jouw way-out dan?
Laat je niks aanpraten, doe ik ook niet. Tegenwoordig moet uiterst kritisch zijn ten opzichte wat er van boven af (aan)bevolen wordt. Te vaak blijkt het heel anders te zijn dan wat men je wil laten geloven!
@Wachtmaar! | 05-01-21 | 10:57: Nou ja. We zitten in een lockdown, maar de IC's lopen over. Wat is jouw alternatief? 4 jaar in lockdown zodat we in de tussentijd verpleegsters en verplegers kunnen opleiden, IC capaciteit naar 4000-5000? En dan allemaal 4000 per jaar aan zorgverzekering betalen? Want daar heb je het dan ongeveer over schat ik in. Dan kunnen we weer gewoon doen en laten wat we willen. Vaccinatie is de oplossing. Ondanks dat er heel veel niet klopt of wel erg simpel wordt voorgesteld.
@BBRDWR | 05-01-21 | 10:53:
1. Vaccineren is dus zinloos.
2. Gaap
3. Vaccineren is dus zinloos.
4. Corona is een zieke bejaarden ziekte, zeggen de RIVM cijfers.
@eD_levuiD | 05-01-21 | 10:53:
1. Nogmaals, je immuun systeem is geen 100% garantie. Immuniteit als medische term betekent dat je immuun systeem de juiste cellen heeft om snel en efficiënt een reactie op te bouwen op een infectie.
Echter, als jij op ook maar enig moment een verzwakt immuun systeem hebt, om wat voor reden dan ook, of dit virus muteert net voldoende om niet meer direct herkend te worden, dan heb jij gewoon weer kans om ziek te woorden.
2. Net zo sterk als je non-argument.
3. Leuk en aardig, maar het is nog steeds geen argument voor je. Dit mRNA vaccin ligt al maanden lang onder het vergrootglas, en men heeft niks bijzonders gevonden. Is ook niet zo heel vreemd, want deze mRNA techniek wordt al JAREN toegepast bij kankerbehandelingen.
Is feitelijk ook een heel simpel concept; je laat de eigen lichaamscellen stoffen bouwen, en als de mRNA streng uiteindelijk 'op' is, valt deze uit elkaar en wordt hij opgeruimd
Net zoals al het mRNA in je lichaam, want dat werkt op exact dezelfde manier.
4. Feiten. Dat jij ze niet leuk vindt moet je zelf weten, maar dat verandert weinig aan de realiteit. De cijfertjes van zowel het CBS en RIVM laten zien dat de oversterfte in 202 hoger ligt, er zijn meer doden gevallen, en volgens onze ziekenhuizen is de griep is er nog steeds.
Bewijs jij eerst je eigen stelling eens? We wachten wel even.
@Bolder | 05-01-21 | 11:03: Vaccineren heeft niet het doel dat JIJ niet ziek wordt. Het grote plaatje is dat de bevolking beschermt wordt. Dus je zorgt voor groepsimmuniteit (beladen term zonder vaccin). Daardoor kan het virus minder makkelijk verspreiden, daardoor minder massale uitbraken. Ga er maar vanuit dat we naar een situatie gaan waarbij Griep (Familie Influenza), Verkoudheid (Rhino familie) en Covid (Corona Familie) naast elkaar 'voor altijd' bij ons zullen zijn. En inderdaad, dat veel ouwetjes daar aan gaan sterven. Maar het doel is dus de bevolking te beschermen tegen escallatie van een virus als dit, wat je nu dus live ziet gebeuren. Als je werkelijk zo simpel bent dat je denkt dat het doel is Corona de wereld uit te helpen, of dat er niemand ziek mag worden van corona of dood mag gaan met/door corona door het vaccinatie programma, zeg het dan even, dan hou ik hier mee op. Dat is werkelijk zo dom, dat ik me afvraag of de wereld geholpen is met jou het vaccin geven...
@BBRDWR | 05-01-21 | 10:59:
1. Het probleem is dat we ook moeten kunnen vertrouwen op ons immuunsysteem. Gaan we nou ons laten vaccineren tegen elke poep en scheet? Ik snap dat het voor oudere mensen vervelend is en zich liever laten vaccineren. Dat is wat mij betreft helemaal prima maar gezonde jong mensen verplicht vaccineren tegen iets waar je 0.001 kans aan hebt om dood aan te gaan is waanzin.
3. Alternatief is:
- Oudere mensen beschermen
- Ventilatiesystemen in verzoringstehuizen
- Inzetten op gezonder leven, vitamine D, Zink en andere supplementen. Veel mensen op de IC hebben overgewicht.
- IC's upgraden en oud wegbezuinigd personeel weer opbellen en ze 2 keer zoveel loon geven
- Wachten op groepsimmuniteit en klaar
De WHO zegt het zelf. Na het vaccineren moeten we nog steeds 1,5 meter afstand en mondkapjes dragen. Waarschijnlijk nog jaren. Weet je wat dat doet met mensen? Heb je wel eens berekend hoe schadelijk dat is voor kinderen en mensen met een beperking?
@eD_levuiD | 05-01-21 | 11:10: Kijk. HIer vinden we elkaar. Ik sluit niet eens uit dat we uiteindelijk naar de situatie gaan waarbij alleen ouderen en kwetsbaren het vaccin krijgen en 'wij jongeren' alleen dit keer, om de pandemie te slopen. Het blijft een virus dat blijft komen, daar ben ik echt van overtuigd. We krijgen Griep ook niet weg. Verkoudheid ook niet. Misschien komen er over 3-10 jaar achter hoe we dit soort virussen definitief kunnen killen, maar de vraag is ook of je dat moet willen. Maar goed, het zou zelfs kunnen dat als we straks ziekenhuispersoneel en de kwetsbare ouderen hebben gevaccineerd dat vaccinatie van de hele bevolking niet of minder nodig is. Want realistisch gesproken is het risico voor jongeren veel lager en dan ben ik het helemaal met je eens, we hoeven niet alles met externe middelen op te lossen. Je lichaam is vaak sterk genoeg. En de WHO, die komen elke week met een ander verhaal lijkt het, dus ik weet het niet hoor..
1. Bij een nieuw virus kun je niet vertrouwen op je immuun systeem. het kent het niet, en is dus per definitie te laat met de reactie.
Die 0.001 zuig je uit je grote teen, dus daar hoef ik verder niet op in te gaan.
Daarnaast is het probleem niet eens overlijden, maar de complicaties die COVID met zich mee kan brengen, zoals long- en/of hartklachten en zelfs neurologische aandoeningen. Al weet je de mortaliteit nog zo ver terug te brengen, de complicaties zijn een enorm probleem.
Dat is ook de reden voor vaccineren voor bijvoorbeeld mazelen, ook al is de mortaliteit daarvan ontzettend ver terug gebracht door onze moderne medicijnen -> de mazelen heeft enorme bijwerkingen, die niet te stoppen zijn, en voor een levenslange zware handicap kunnen zorgen.
3. Alleen even over het puntje groepsimmuniteit; je bent bereid om daar 40-50 miljoen doden voor op te offeren? Dat is de schatting nu, zonder verdere mutaties.
@TeeJee | 05-01-21 | 11:20: Doorgaan op sterftecijfer. Je daar op blindstaren is zoiets als zeggen: waarom draag je bescherming bij het wielrennen of skaten, de kans dat je doodgaat van een val van je racefiets of bij het skaten is nog kleiner. Maar ja, zo'n rolstoel is ook wel kut bij het boodschappen doen en doet het ook slecht bij de meisjes.
@Wachtmaar! | 05-01-21 | 11:19:
Stapeltje non-argumenten, ik zal er even doorheen akkeren:
- De COVID heeft de griep grotendeels verdrongen, omdat het besmettelijker is alsmede eerder toesloeg en toen al veel van de makkelijke doelwitten heeft gegrepen,. De griep is echter niet weg, is er nog steeds.
- De sterfte komt niet op hetzelfde neer, zowel CBS als RIVM laten zien dat deze hoger ligt.
- Let wel, bovenstaande is MET maatregelen. Wil je een gokje wagen hoe veel erger het zou zijn als we geen maatregelen hadden genomen? De IC's piepten en kraakten nu al, tevens zijn er ook jonge, gezonde mensen aan overleden. Wil je wellicht een gokje wagen wat je kansen zijn als niet de IC op kan, en provisorisch aan de beademing moet?
Dit even los van alle levenslange handicaps die het zal veroorzaken. Als bonus argument voor je.
Ik ga even mild zijn; je overziet slechts de huidige situatie, maar je ontbeert het zicht op de potentie. Die potentie, mijn beste, is een pandemie met tientallen miljoenen doden.
@Wachtmaar! | 05-01-21 | 11:22: Waar heb je het over? Sars-COV2 is het virus dat COVID19 veroorzaakt? Waarschijnlijk bedoel je dat er Corona virussen al jaren bestaan en mensen ermee in ziekenhuizen komt? Dat klopt, maar deze heeft zeer vervelende eigenschappen. Namelijk lange incubatietijd (3-10 dagen), een asymptomatische besmetting (als je te ziek bent om te lopen tijdens de besmettelijke periode is dat veel prettiger), en een 'airborne' besmetting via aerosolen. Daardoor heb je veel meer superspreaders. We mogen eigenlijk blij zijn dat het niet dodelijk is voor kinderen, of jongeren. Dan heb je echt veel meer crisis dan nu.
@Lorejas | 05-01-21 | 10:53|
En dit zijn dus de tegels waar ik vreselijk van in de rode vlekken schiet. En dan ook nog zeggen dat u "een vrije geest" bent. Dit soort dwang roept bij mij vooral een enorme afkeer en weerstand op. Het is niet aan u of mij te beslissen/ beoordelen wat een ander met zijn of haar lichaam doet. We hebben hier Artikel 11 van de Grondwet. En om dan een soort China-achtig sociaal puntensysteem als stok achter de deur te zetten, nee dank u.
@Sjefke7807 | 05-01-21 | 11:30:
Artikel 11 is geen 100% onschendbaar recht, maar dat weet u wel. Toch?
@TeeJee | 05-01-21 | 11:36|
Dat weet ik ja. Maar ik hoop dat u het snapt als ik zeg dat ik bepaalde machtsmiddelen niet in handen van volstrekt incapabelen als Rutte of Hugo de Schoenen wil leggen. Dat men de risicogroepen etc. zo snel mogelijk vaccineert, prima. Maar de groepen die verder goed gezond zijn en nauwelijks last van het virus ondervinden zouden de eigen vrije keus moeten houden.
@Sjefke7807 | 05-01-21 | 11:58:
Volksgezondheid en medische realiteit gaan voor het individu.
Rutte of de SchoenenKneus boeien mij vrij weinig, vaccinatiegraad daarentegen wel, anders blijft het rondwaren met alle gevolgen van dien.
@TeeJee | 05-01-21 | 12:02|
Het blijft sowieso rondwaren, net als de jaarlijks terug kerende griep. Het vaccin gaat dit virus echt niet als sneeuw voor de zon laten verdwijnen. Dat krijgen we met de griep ook niet gedaan.
@Sjefke7807 | 05-01-21 | 12:21:
De griep leven we als mensheid al veel langer mee, en is een virus wat minder besmettelijk is, en geen lange termijn handicaps veroorzaakt in voorheen gezonde mensen.
Uw vergelijking met de griep gaat daarom bijzonder mank, en voor COVID de vrije keuze laten vind ik persoonlijk getuigen van een zeer korte-termijn visie, om eerdergenoemde redenen.
Ik denk dat mensen zich niet voldoende realiseren wat een dergelijk virus, wanneer we op dit moment niet doorpakken met het afstoppen ervan, aan kan en zal richten.
@TeeJee | 05-01-21 | 12:26: Je zit gewoon de hele tijd niet-onderbouwd dingen hier de spuwen. Influenza zorgt ook elk jaar voor volle ziekenhuizen en ook gezonde mensen kunnen dood gaan aan de griep of zoveel schade aan hun longen bezorgen dat ze er een leven lang last van hebben. Hetzelfde met corona.
nos.nl/artikel/2084678-ziekenhuizen-h...
Daarnaast zijn er in het beginstadium heel veel longen kapot gemaakt door mensen te snel aan de beademingsapparatuur te hangen. Dat deden artsen omdat ze anders dachten dat de patienten de hele IC zouden besmetten door aerosolen die ze uitademen. Die beademingsapparatuur hebben zo'n kracht dat ze hele longen kapot blazen. Daarom staat nu heel veel beademingapparatuur te verstoffen in de meeste ziekenhuizen.
@eD_levuiD | 05-01-21 | 12:45:
Je kan je eigen stellingen dus niet correct onderbouwen, en je hebt geen enkel inhoudelijk weerwoord tegen de feiten.
Misschien moet je je eens inlezen knulletje, voordat je hier poep komt praten tegen mensen die inhoudelijk mijlen ver boven je staan?
www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/lon...
www.parool.nl/nederland/cbs-totaal-aa...
Ik moet trouwens wel lachen om je clickbait linkje. Er staat namelijk LETTERLIJK in: "de ziekenhuizen hebben het iets drukker dan gebruikelijk." Let je op? IETS. Je hebt het dus zelf niet gelezen, je eigen link trekt je eigen stelling onderuit.
Dit terwijl Corona de IC's zo vol pompt dat alle capaciteit ingezet moet worden, in plaats van een paar extra bedden.
www.destentor.nl/nijmegen/deze-arts-z...
Man man man, wat een inhoudelijke leegte bij je.
Je zoekt het maar uit Sjefke. Als je maar met je ongevaccineerde bast bij mij en mijn dierbaren uit de weg blijft.
@eD_levuiD | 05-01-21 | 12:47:
Ah ja joh, daarom bestellen ziekenhuizen nu apparatuur bij.
Geef maar even een bron van je verhaaltje.
@dekke084 | 05-01-21 | 10:38:
En ook na een vaccinatie.
@TeeJee | 05-01-21 | 13:00: Haha het denigrerende toontje is eindelijk gearriveerd. Dan houd de discussie al snel op. Als jij vindt dat deze lockdowns gerechtvaardigd zijn en ook in het inspuiten van gezonde jongeren dan is dat prima. Ik vind van niet.
Bekijk deze video maar eens: www.youtube.com/watch?v=8UvFhIFzaac
@TeeJee | 05-01-21 | 13:16: www.reuters.com/article/us-health-cor...
Zoek maar op 'ventilator blowing out lungs'. Ik ben nu aan het werk maar ik kan je later een hele stapel met bronnen geven die mijn woorden onderbouwen. Het is niet nodig om denigrerend te doen. Het is een beetje een zwaktebod.
1. Immuniteit na mutaties is niet zeker. Het vaccin werkt breder, zeker de RNA.
2 dat helpt niet nee
3 de techniek wordt al langer gebruikt bij kankerbehandelingen. Het is bepaald niet ongetest, het is al op tienduizenden mensen getest.
4 Er is toch wel duidelijke oversterfte. Maar het virus kan ook niet ongebreideld zijn gang gaan door alpe maatregelen. Je kan niet zeggen t doet weinig als niemamd nog veel buitenshuis mag komen en op 1.5 m moet blijven. Dan zijn eigenlijk alle besmettingen vreemd
Wat Bill Gates vind doet totaal niet ter zake. Hij heeft geen macht in NL en het vaccis is niet van Microsoft maar van Pfizer . Dat hij zijn mening geeft is aan hem en blijkbaar haalt hij sommige media wel. (Ik zie of lees er zelf maar zelden over).
@eD_levuiD | 05-01-21 | 14:33:
Discussie? Dat impliceert een volwaardige discusiepartner, en dat ben jij niet. Je hebt op geen enkel moment antwoord of weerwoord kunnen geven op feiten en realiteit, en het enige wat je vervolgens gedaan hebt is wegsturen van alles waar je geen weerwoord op had.
Zelfs nu kom je niet verder dan janken over 'een denigrerend toontje', wat feitelijk gewoon betekent dat je geen argument meer hebt.
Zoals de meeste van de zogenaamde "kritische stemmen' , heb je gewoon niks te melden zodra je de werkelijkheid om de oren krijgt.
Jij komt met onzin zonder enige onderbouwing, en ik heb al je nonsens volledig omver geblazen met feiten en realiteit, waarop jij geen enkel ander antwoord hebt dan complotgeneuzel en volledige irrationaliteit.
Bovenstaande uitstekend geillustreerd door het plaatsen van een youtube van Ivor Cummins! Nou, hou me vast, ik lig krom van het lachen. Ik hou het wel bij daadwerkelijke instituten zoals het CDC, en het daadwerkelijke peer reviewed onderzoek.
En dan kom je DAARNA nog met een artikel van Reuters, waarin helemaal NIKS staat over "blown out lungs". Wat je er wel uit kan halen is dat de doctoren juist heel positief zijn over ventileren, maar dat COVID niet een standaard ARDS situatie veroorzaakt. Dat doctoren hun machines aan moeten passen aan de conditie van de patiënt binnen het ziekteverloop, iets waar ze nu dus heel veel ervaring mee op moeten doen.
Je hebt iets gelezen, en je overdrijft gelijk, zonder dat je onderbouwing er bij hebt.
Ik zal het maar gewoon zeggen eD; je hebt er de ballen verstand van, en je gelooft de meest onzinnige dingen. Succes met je werk, je collega's zullen het nodig hebben. Man man man.
@TeeJee | 05-01-21 | 15:44: Ivor Cummins is 30 jaar analist in hele complexe materie. Wie ben jij? Gelukkig voor mij dan ben ik een werkgevert. Fijne dag jongen. En wees niet zo verheven, staat je niet.
@eD_levuiD | 05-01-21 | 16:09:
Cummins is een chemisch engineer die vervolgens stukjes is gaan schrijven over voedsel, en nu denkt dat hij meer weet over epidemiologie en virologie dan mensen die al hun hele leven onderzoek doen.
Dus wellicht moet jij eens gaan luisteren naar mensen die er WEL verstand van hebben, in plaats van naar complotgekkies die zich roeren in zaken waar ze de ballen verstand van hebben.
Ik heb diep medelijden met de mensen die van jou afhankelijk zijn voor hun inkomen.
@TeeJee | 05-01-21 | 16:27: Haha het zit diep bij je he. Ik heb nog nooit zo'n zuur persoon als jij gezien. De beste wensen!
* applausje voor de joris van dienst *
U bent aan het solliciteren naar een moderator functie neem ik aan?
@LangeTijdGeleden | 05-01-21 | 10:35: Klapvee krijgt zelf nooit macht.
Censuur iets goeds vinden. Sinds 2020 kan het allemaal.
@Pieter_Auper | 05-01-21 | 10:40:
Op de website van een ander heb jij geen VvMU, en is censuur dus nooit van toepassing.
Is een heel simpel concept.
Ja inderdaad, mensen met een eigen mening moeten we vooral niet willen.
Een mooi stukje propaganda. Zorgvuldig uitgezocht en geregisseerd. Niet alleen pro-vaccinatie (ze verwoordt de twijfels die mensen hebben ook mooi, maar laat zich toch vaccineren), maar ook als eerste 'Nederlander' en dan zo hardwerkend in zo'n ontzettend multikultureel 'Wereldhuis'. En het plebs slikt het als zoete koek en laat zich schaapachtig vaccineren en omvolken.
Ja zo vreemd dat ze geen antivaxxer hebben kunnen vinden die zich als eerste wilde laten vaccineren. Wappie.
Is die echt...?
Beetje veel make-up, denk ik. Ze lijkt zo net van plastic.
Is het een plaspop?
Er zijn grenzen aan dom gelul.
@vander F | 05-01-21 | 10:30: wie bepaalt dat?
@LangeTijdGeleden | 05-01-21 | 10:33:
Het is alleen een echoput als iedereen elkaar circle-jerked. Dat is hier niet het geval, maar aantoonbare bullshit gaat gewoon de deur uit.
Tevens, je redenatie over complot theorieën:
Laat je het staan, dan help je dat geneuzel de wereld in, haal je het weg dan roepen de wappies 'ZIE JE WEL!1!@!!'.
De vraag is dus gewoon of je dergelijke nonsens in je comments wil hebben staan, helemaal niet of het iets uit maakt voor de mening van mensen. De keuze van GS is duidelijk 'nee, dat willen we niet'.
@LangeTijdGeleden | 05-01-21 | 10:33:
Eerst even de stortvloed aan wappie waanzin ingedamd krijgen,
het is hier geen FvD.
Verder staat er nog genoeg aan kritiek en vragen in de panelen.
@Bolder | 05-01-21 | 10:41:
Joris.
@vander F | 05-01-21 | 10:43: gelukkig maar
@Bolder | 05-01-21 | 10:43:
Blijkbaar vindt Joris je off-topic.
Lees de huisregels nog eens?
@TeeJee | 05-01-21 | 10:47: tja....
Geenstijl: Tendentieus, Ongefundeerd en Nodeloos kwetsend.
Zelfs het verwijzen naar een wetsartikel is blijkbaar al reden om gejorissed te worden.
Wat voor kritiek wil je horen dan?
Vaccinaties geef je niet aan iemand die al doodziek is, dat is pas nutteloos.
Ik ben blij dat GS niet meegaat in de debiele vaccinnatie-samenzweringstheorie, er zijn genoeg echte problemen en misstanden om je druk over te maken.
@LangeTijdGeleden | 05-01-21 | 10:27: misschien zijn ze wel bang voor “maatregelen” als ze tegen het overheids narratief ingaan.
Heet ze nou Sanna of Sanne? Verwarrend allemaal en ja: voor mij is Sanna echt een andere naam dan Sanne.
Juist. De moslimvariant van de nog wel christelijk-joods klinkende naam Sara of Sarah (Saartje dus) is overigens Sahraa. Allemaal net even anders.
Sanna is Afrikaanse jongensnaam.
Volgens mij heeft ze geen COVID prik gehad maar een Botox prik
En wat is daar nou mis mee?
De naald gaat waarschijnlijk eerst door 1 cm foundation. Het is dat zij zorgmedewerkster is. Want het is nu niet bepaald een voorbeeld van een risicogroep.
Vitamine D tekort kan best, met een lichtgetinte huid en onder lagen pkamuur maak je dat zelf minder snel aan.
Er is permanent overleg met Berlijn. Dus mensen de lock down gaat nog even duren.
Een keertje flauw vallen omdat je een zeldzame aandoening hebt waardoor je heftig reageert op een pijnprikkel? Ja, echt heel erg zeg.
Hopelijk wordt jij niet de Nederlandse Ben Dover want bisonkit krijgt ze niet van haar gezichtje.
Dat mag niet, maar dat gebeurt wel.
Mijn God... Tunnelvisie ten top. Stuur even een kaart van de Nürnbergische Rassengesetze. Welke verpleegster mag wel, en welke niet in beeld komen. Dienstlicher Befehl von BASinnic.
Sanna lijkt ook niet Nederlands, Sanne wel.
Potverdrie, wat zou ik mij ongemakkelijk voelen als ze mij in het ziekenhuis moest verzorgen. Alleen bij het zien van haar zou ik direct al voor lul liggen onder dat dunne ziekenhuis dekentje...
Ik heb er nog eens 2 seconden lang diep over na gedacht maar ik voorspel dat dit hele vaccinatiecircus op één heel groot debacle uit gaat draaien i.v.m. de opvolgende afspraak voor het 2e shotje. Er zijn denk een hoop mensen die voor de 2e keer niet komen opdagen omdat je kut kon parkeren bij de priklocatie, of omdat het toch te ver weg is. Er zijn er natuurlijk ook die na 3 weken nog steeds pijn hebben van de eerste keer of al die tijd al misselijk zijn en daar het covidprikkie de schuld van geven. Ik hoop dat het meevalt maar ik denk het niet. We gaan het zien.
Gaat meevallen hoor, althans wat die mensen betreft.
Het it systeem daarentegen wat moet bijhouden dat je aan de beurt bent voor je tweede shot.....
@vander F | 05-01-21 | 10:13:
Ik heb er weinig vertrouwen in dat deze registratie vlekkeloos zal verlopen, twee systemen die met rooie dropveters en plakband aan elkaar zijn geplakt:
‘Of de koppeling van CoronIT (GGD) naar CIMS (= RIVM) naar behoren werkt, wordt vrijdag pas echt duidelijk wanneer de eerste vaccinaties worden gedaan.’
Bron: agconnectpuntnl
Ik begrijp het nog niet: als je bent gevaccineerd, kun je dan toch nog het virus doorgeven? Word je alleen zelf niet ziek? moeilijke materie hoor.
@antonconstandse | 05-01-21 | 10:29:
Nee, dat is nog helemaal niet zeker.
@antonconstandse | 05-01-21 | 10:29: Je kunt het zeker nog doorgeven. Je afweer systeem zit in je lichaam niet aan de buitenkant. Dus je besmette oma een knuffel geven en dan je onbesmette oud tante en je hebt het over gedragen.
@antonconstandse | 05-01-21 | 10:29: Het lichaam verslaat de zwakke vaccinatie virusjes en heeft dan de juiste wapens wanneer het echte virus komt. Dat betekent niet dat je niet ziek kan worden of niet kan doorgeven.
@hisxxx | 05-01-21 | 11:12: als je lichaam t virus heeft leren slopen zal t toch wel minder snel verspreid worden.
Gewoon even een wappie-gedachte die vanochtend door mij heen schoot toen ik las dat mevrouw Koopmans ook niet alle finesses van het vaccin begrijpt. Stel nou hè, dat het toch op DNA-niveau iets met het lichaam doet dat niemand had voorzien, gewoon, stel nou, en je vaagt in één klap een heel continent weg. Sterker nog, zo'n beetje de hele mensheid. Krijgt de bijbel toch nog gelijk. "De mens vernietigt zichzelf."
"Ontdekking ondersteunt theorie dat leven op aarde ontstaan is uit een mengeling van DNA en RNA"
bron: www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/12/31/ontde...
Waarom moet dat nou vanuit bijbels perspectief worden gezien?
Ik denk dat ik ReGenesis (een serie over fictionele gebeurtenissen rond virussen, van een jaar of 15 terug) nog eens ga kijken. Daar had men ook een vaccin met onverwachte bijwerkingen aan het einde van de serie...
Ik zie het meer vanuit dit perspectief
www.youtube.com/watch?v=7GCUSsNJjRw
Haha we gooien ons vol met alcohol, stouwen onze longen vol met de ingrediënten van een sigaret en fijnstof, in het weekend nemen we nog een lijntje en knallen er wat pillen in. Op maandag ochtend trekken we de pijnstillers uit de la vanwege de kater. Allemaal geaccepteerd dat het schadelijk is. maar zodra er een vaccin is dan is iedereen expert en willen ze hun lichaam gezond houden. Flikker toch op met je continent weg en zet gewoon die prik. Of ben een man en ga dan die eerder genoemde dingen ook laten verbieden als je zo rein wil leven
Je bent niet de enige met die theorie. Ik heb ook alleen nog maar wetenschappelijke bewijzen gezien dat het spul veilig is met de kennis die we nu hebben. En het schijnt al sinds de jaren '90 (20e eeuw) qua techniek bekend te zijn, alleen is het nieuw dat het nu zo massaal in zo'n korte tijd op een groot deel van de planeet wordt ingeprikt.
Stel inderdaad dat er toch iets over het hoofd is gezien, dat zullen we nu niet weten, de komende jaren moet het uitwijzen. Maar mocht het dan inderdaad een bizarre bijwerking hebben dan zijn de rapen gaar voor een hoop aardbewoners.
@SwipeHerman | 05-01-21 | 10:17:
Persoonlijk denk ik dat corona niet ons grootste probleem is, als ik denk aan de 5 ontplofte Poolse supermarkten in dit land, terwijl we nog geen flauw idee hebben wat er achter zit.
Ik moest meteen aan de Georgia Guidestones denken.
*twilight zone tune aan*
@Wybe Wabes Abbema | 05-01-21 | 10:23:
mRNA techniek wordt al toegepast in kankerbehandelingen, en daar zijn geen gekke dingen gebeurd.
Als je dan toch wil geloven dat er samenzweringen zijn: waarom zou je als uitmelker van de samenleving je belastingslaven kwijt willen? Verder zijn er wel effectievere middelen te vinden om mensen om zeep te helpen, daar is echt geen moeilijke gentherapie voor nodig.
@Mr.Crowley | 05-01-21 | 10:10:
Als atheïst zou ik de wrange humor er nog wel van in kunnen zien. Bedankt voor de link. Die bewaar ik voor mijn koffiepauze.
@Mr.Crowley | 05-01-21 | 10:26:
1 was een vergissing, die andere 4 hoorden bij de zelfde eigenaar/familie. Die zullen echt wel weten waarom dit gebeurd maar dat zullen ze vast niet tegen de politie durven zeggen
@SwipeHerman | 05-01-21 | 10:17:
Filosoferen is aan jou niet zo besteed begrijp ik, Herman. Plus, als ik van die vaccinatie een vent wordt, dan zet ik 'm al helemáál niet. ;-)
@MickeyGouda | 05-01-21 | 10:41:
Iedere beetje ontwikkelde samenleving kent een Apocalyps Mickey. De Bijbelse visie is er een van een overgave aan een boze god, maar dat is alleen maar een visie. Overigens hebben we er al een paar gehad en we zijn er nog steeds. Denk bijvoorbeeld aan de pest waarbij complete gemeenschappen werden weggevaagd.
@MickeyGouda | 05-01-21 | 10:41:
Dit is bijvoorbeeld de inleiding van een apocalyps een kleine 2000 jaar geleden. De scene heeft op mij veel indruk gemaakt omdat hij zo gruwelijk authentiek is.
www.youtube.com/watch?v=ojC-zTXSAsY
Let op het beeld van de ruiters,
Rna is GEEN dna. Overigens krijgen alleen de zwakke en de zorgmedewerkers het pfizervaccin.
De gewone bevolking krijgt een traditionele, die van Janssen of Curevac.
@Mr.Crowley | 05-01-21 | 11:34:
Dat was waanzinnig!
Dank aan allen voor het meefilosoferen en de stof tot nadenken.
Ugh... Hugo...
Toegeven dat het beter had gekund en gemoeten was alles wat je moest doen. Moest je jezelf alsnog wederom laten verleiden tot een dom PR momentje?
Besturen is geen 'reality' show. Het is stilletjes op de achtergrond werk leveren en waar het misgaat te repareren wat er te fixen valt. Dit is zo... Eh, sorry Hugo dit is zo ontiegelijk dom Donald Trump.
Op nieuwnieuws staat ook een foto. Welke is het, want knap insta filtertje die de foto op nieuwnieuws kan ombuigen naar de foto op geenstijl.
Voor de prik en na de prik. Mag jij zelf raden wat voor is.
Wereld van verschil
Volgens mij is dit gewoon de verkeerde foto die hier en in de krant staat.
Als Hugo de Jonge slechts 1 keer in staat zou zijn om toe te geven dat hij een catalogus aan blunders heeft gemaakt, dan zou dat de weg kunnen worden via welke we tot een betere aanpak kunnen komen. Maar ook hier is het weer de show die de toon bepaalt. Sanne krijgt de eerste prik. En Hugo staat weer in de schijnwerpers.
Vaccinatie tegen een virus zoals Corona is een serieuze zaak, daar speel je geen toneel mee.
Er bestaat geen "virus zoals Corona".
Corona is een naam van een familie van virussen. Meer dan 160 stuks om precies te zijn, waar van meer dan 90% veterinair.
Ik hoop dat je het specifiek over Sars-cov-2 hebt. Maar ondertussen is die ook al verder gemuteerd, zoals (griep) virussen doen.
@LangeTijdGeleden | 05-01-21 | 10:04: Iedereen begrijpt, en heeft geen academische uitleg nodig wanneer men thans spreekt over Corona. Corona is de situatie waarin we nu verkeren, en tot welke hogere familie dat behoort, zal me een worst zijn. We zitten in een Corona lockdown en niet een 90% veterinair of specifiek Sars-cov-2 lockdown.
Maar ja ieder zijn hobby. U tankt zeer geen benzine maar de formule C8H18, een mengsel van koolwaterstoffen (organisch chemische verbindingen van waterstof (H) en koolstof (C)) met doorgaans 4 tot circa 12 koolstofatomen. Ook interessant.
@Broadsquire | 05-01-21 | 10:15: Inderdaad, ik tank Diesel.
En u en ik weten dit uiteraard. Maar de media dient het volk er ook over te informeren. Het is schrikbarend hoe weinig mensen zichzelf informeren over het virus maar vervolgens wel mondkapjes OP DE FIETS of TIJDENS HOND UITLATEN IN HET PARK dragen.
Sars-cov-1 (MERS) is ook een virus dat nog steeds rondwaart. Maar 'begonnen' is in 2014/2015.
En mocht je in de diergeneeskunde zitten dan kom je nog veel vaker "corona virussen" tegen.
"Dat het gewoon een griepprik betreft die u zometeen elk jaar (verplicht?) moet halen, dat wordt niet vermeld. "
Citation needed, zoals ze op Wikipedia zeggen.
Letterlijke vertalingen van engelse uitdrukkingen, ... the horror
neem het niet zo serious , please.
Heel symbolisch om een zorgmedewerkers als eerste te prikken. De rest van de wereld kiest een ouder en kwetsbaar persoon. Sanne is een kanjer laat, daar geen misverstand over bestaan. Maar vrijwel alle stakeholders insinueren een steriele immuniteit na het vaccin en dat is echt nog niet bewezen. Helaas. Laten we hopen dat dit het geval is, want anders is dit beleid en beeldvorming een bom onder het vaccinbeleid. De wedervraag: moet je wel inenten? Natuurlijk wel, maar dan zeg je dat het enkel helpt om niet ziek te worden. Én dat de kans om anderen te besmetten nog steeds aanwezig is tot het tegendeel is bewezen. Nu liegt men daarover en dat kan heel nadelig uitpakken op alle fronten. Met name de schijnveiligheid kan een gezondheidsrisico veroorzaken bij de meest kwetsbare groep.
Ik vind dat ook zorgelijk. Je zou daardoor bijna in complottheorieën gaan geloven. Bijna.
Kan in Nederland toch al voor de Groep A infectieziekten (waaronder COVID)?
Groep A: Mogelijk wettelijke maatregelen: gedwongen opname tot isolatie of thuisisolatie, gedwongen onderzoek, gedwongen quarantaine (inclusief medisch toezicht), verbod van beroepsuitoefening
Stel je bent een vleermuis dan ben je immuun voor corona, maar je kunt het wel doorgeven aan een mens bijvoorbeeld.
Werkt dit vaccin ook zo? Je wordt immuun voor het virus, maar je kunt het wel doorgeven?
En kan het virus dan muteren zodat het vaccin niet meer werkt? Hoewel dit een corona-virus is, die veranderen niet zo sterk, als het griep-virus.
Vleermuizen zijn superfascinerend. Zij hebben veel energie nodig om te kunnen vliegen en kunnen daarom minder energie aan hun immuunsysteem spenderen. Ze leven daarom samen met de virussen, in een soort symbiose. Vleermuizen zijn daardoor de ideale broedplaats voor virusmutaties.
Vleermuizen zijn niet immuun voor ziektes, maar ziektes hebben op hun geen vat, omdat ze een hogere lichaamstemperatuur genereren, een soort hoge koorts. Buidelratten hebben een soortgelijk trucje, maar dan met een lagere lichaamstemperatuur.
Het virus muteert zich al tijden een eind in de rondte, en zal daar niet mee stoppen. Dat vaccin gaat dan ook niet werken tegen die mutaties (nu allemaal replies van amateurvirologen, die het "beter weten".)
De term immuniteit kan de verkeerde indruk wekken. Het is niet zo dat je geen enkele reactie meer hebt wanneer je daarna in contact komt met het virus. Een betere term vind ik "afweer". De inenting traint je lichaam zodat je het virus kunt afweren. Dat afweermechanisme is dus nog altijd een reactie op het virus.
Voor wat betreft de besmettelijkheid; doordat jouw afweersysteem het virus in bedwang houd krijgt het slecht de gelegenheid zich in jouw lichaam te vermenigvuldigen en wordt het uiteindelijk zelfs afgebroken. Het kan zijn dat er nog altijd een fase is waarbij je een beetje besmettelijk bent maar dat staat in geen verhouding tot de situatie waarin je niet in staat bent te reageren op het virus.
nl.wikipedia.org/wiki/Afweer
@lekgoot | 05-01-21 | 09:52: sssuperfacinerend. Om met Hugo te spreken: nu al mijn mooiste woord van de dag.
@schijtzat | 05-01-21 | 09:58: supervaccinerend?
@schijtzat | 05-01-21 | 09:58:
Inderdaad, de supervaccinerende Hugo.
@Joffri | 05-01-21 | 10:11:
Je was me voor zie ik.
Heb je het nou over Kuzu?
Nee werkt niet zo. Immuun worden betekent dat je lichaam weet hoe t t virus kan uitschakelen.
De kans dat je t dan gaat verspreiden is dan niet zo groot.
Dat verhaal van "niet zeker" is een disclaimer omdat t nog niet geprobeerd is.
Maar t zou wel erg gek zijn.
Genocide begin en dan ook nog blij zijn, tijden veranderen.
Domme opmerking, zeg.
@rein Ruimt lekker op en dat komt goed uit in een tijd dat we klimaat belangrijker vinden, dan welzijn.
Corona vrij laten woekeren dat is genocide
Dat 1 op de 1000 geprikten een weekdier blijkt en beetje piept over een bultje en ineens hoofpijn zegt te hebben als Hugo naar bed wil, dat is geen genocide
Hugo is totaal schaamteloos met zijn felicitiaties. Als het aan hem lag had het nog veel langer geduurd. Bovendien gaat het inenten van Sanna de druk op de ziekenhuizen of de lengte van de lockdown niets veranderen. Daarvoor moet je oudjes inenten maar daar is Hugo te incompetent voor.
Hugo krijgt zijn succesmomentje cadeau van de spindokters. Misschien dat Mark de trekker niet durft over te halen omdat iedereen dat al van mijlenver ziet aankomen. Andere aanpak dan maar.
Deze mevrouw heeft het vaccin naar mijn mening helemaal niet nodig. Daarbij komt ook dat het vaccin besmettelijkheid waarschijnlijk niet wegneemt, i.e. je kunt nog gewoon drager blijven van het coronavirus. Als dat zo zou zijn, wat is het nut dan van inenting van relatief jonge mensen?
We weten niet of het besmettelijkheid wegneemt. Het wordt onderzocht. Wat betreft het nut; zag ergens een tabelletje voorbijkomen dat je 47.000 Sanna's moet inenten om 1 sterfgeval te voorkomen. Voor ouderen in een verzorgingshuis is dit 20. Met schaarste van vaccins is het dus niet efficient en mogelijk zelfs onethisch om perfect gezonde mensen nu al te vaccineren.
Dat ze niet ziek thuis komt te zitten wellicht? Ze kan dan weliswaar besmettelijk zijn maar met de juiste beschermingsmiddelen kan ze gewoon functioneren in haar baan. Beetje lullig voor al die ouderen in verpleegtehuizen als 3/4 van het personeel ziek thuis zit, of spring jij dan bij?.
@CocaCola | 05-01-21 | 09:52:
Nou, dat klinkt nuttig,
nutty boy.
Dus het is een historische dag in Nederland morgen? Het uitdunnen van de bevolking begint eindelijk, want daar gaat het allemaal om! Ik ga wel achteraan in de rij staan, wie weet zijn er dan al genoeg me voorgegaan!
wat een onzin, waar is dat op gebaseerd?
@Panzuulor | 05-01-21 | 09:53:
Niet verder vertellen:
het schijnt dat we ALLEMAAL een keer dood gaan!
@vander F | 05-01-21 | 10:09:
Ik maak echter graag mijn tijd vol.
Ik heb dat filter ook gebruikt voor mijn foto, nu lijk ik opeens op George Clooney. Je gaat er dus niet altijd op vooruit met dat filter.
Die laatste rol van 70-jarige noordpoolwetenschapper hakte er aardig in inderdaad.
@Nuchternederland | 05-01-21 | 09:46:
Wat een waardeloze film was dat. Vooral een vehikel voor special effects. Maar een verhaal van likmevestje. Had hem dan gewelddadig aan zijn eind laten komen.
@lekgoot | 05-01-21 | 10:18: ja, of verslonden door die wolven. Wat een bagger verhaal inderdaad.
Weer zo'n advertorial voor meuk dat niemand nodig heeft.
Zow aan de pica te zien is Sanne al gevaccineerd!
die foto op Nieuwnieuws is al wel een stuk representatiever lijkt me
@Panzuulor | 05-01-21 | 09:53: is die foto op nieuwnieuws na de prik?
Geenstijl propageert vrolijk mee.
Verschrikkelijk hè.
Jij raakt blijkbaar van de leg door dit stukje, maar GS neemt geen stelling he.
Wat een hoop zure reacties. Ik vind Sanna een topper!
Ik vind Sanna een topper.
Als ze nou eens leert hoe mondkapjes werken, had ze ook niet vooraan hoeven staan voor zo'n prik ...
Lijkt wel een plastic pop.
Ze is wel wat bleekjes voor een modern boegbeeld.
Ik gok zomaar dat Sanna een stuk knapper is zonder dat plamuur en die beauty filter op haar telefoon.
Best wel eng he?
Denk het niet www.nieuwnieuws.nl/5152120/eerste-ned...
@speed48 | 05-01-21 | 09:48:
Goedemorgen zeg. Je schrikt je spontaan de tyfus.
@speed48 | 05-01-21 | 09:48: Kan toch niet waar zijn? Welke van de twee is nou een filter over heen gegaan?
Run haar naam door Google en je zal zien dat zij geen onbekende is voor de media en dus volledig gepropagandeerd wordt. De gemiddelde Nederlander moet hier hoop ik wel doorheen kunnen kijken
Sanne is een mens waar je iets aan hebt.
De meeste Reaguurders daarentegen...
Sanne is een mens waar de globalist wat aan hebt. Met elk prikje weer dichter bij een digitaal vaccinatiepaspoort!
@CocaCola | 05-01-21 | 09:44: als je dat gelooft, ben je niet in orde.
@Jimmydepimmy | 05-01-21 | 09:50: Of je leest het gewoon op de site van de EU. ec.europa.eu/health/sites/health/file...
@eD_levuiD | 05-01-21 | 10:22: bedankt voor de link.
De propagandamachine die het deugen moet promoten wordt de komende maanden over ons uitgestort. De eerste spuiter is een onschuldig ogend lid van de zorgmaffia die de deugwoordjes en zinnetjes er inramt. Je bent een aso, oma- en kindermoordenaar enz. als je niet meedoet. Op zich heb ik geen bezwaar tegen het spuitje, maar hier wordt je toch wel weer recalcitrant van.
Prikmevrouw gebruikt nogal wat gladstrijk-filterjes voor haar privéfoto`s.
Onzin.
www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
Ze 'schijnt' nog te leven. (Nog) geen fysiek bewijs.
Maar de media was al aardig aan het spinnen geslagen dat "ze wel vaker flauwviel en dat het niets met het vaccin te maken heeft."
Ze hebben het zelfs voor elkaar gekregen door te doen alsof ze het zelf zei.
Als ik naar die foto kijk vraag ik me af of het geen pop is.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij zei men gisteren op het nieuws van de Belgische VRT dat men niet 5 maar 6 doses kan halen uit één zo'n flesje covid-19-vaccin.
Er zijn idd landen bezig om flesrestjes ook nuttig in te zetten
Er klopt iets niet aan die foto.
Lijkt wel of haar gezichtje half uitgegumd is.
Met haar 39 jaar.
Misschien die 200 comments hierboven eens lezen?
@Nuchternederland | 05-01-21 | 09:37:
Ah, zie je wel. Er klopt inderdaad iets niet.
Uitgegumd dat is het juiste woord. Vreselijk. Ik swipe zoiets meteen weg normaliter.
Een vrouw met een migratieachtergrond, hier is over nagedacht...
Je kan beter onthouden: geen migratie achtergrond? Daar is niet over nagedacht. Foi
Waarom heeft ze een oplaadbaar mondkapje op? Wil ik ook.
Lol!!
In het echt is ze niet zo eng. Maar verder.. ezinezorg.online-magazine.nl/nl/magazi...
Maar wel wat voller zo te zien. Dus risicogroep?
Ah! De Campagnekas gaat open voor Hugo net als even geleden voor Orwellokreng. Schaamteloos.
Pas als iedereen geprikt is, eindigt de lockdown. Dus of u even uw mond wilt houden en gewoon die prik halen. U heeft geen keus. Of wilt u soms degene zijn waardoor de lockdown nog langer duurt? Nee toch?
Ik vind die lockdown eigenlijk wel prima...
Als wappie denk ik dat hierna The Great Reset begint, waarbij niemand iets bezit maar iedereen superduperdolletjes gelukkig zal zijn.
Pleur toch een eind op met je vunzige social pressure tactiek.
Ik bepaal voor mezelf of ik het al dan niet nodig vind om een vaccinatie te gaan halen.
@Broddelwerker | 05-01-21 | 09:35: ik ook, ik hou maandelijks nog meer geld over dan eerder.
@normanius | 05-01-21 | 09:42: zonder vaccinpasje kom jij het cafe mooi niet in!
@normanius | 05-01-21 | 09:42:
Kortzichtig egoïsme.
Dat mag, in onze maatschappij. Mogen andere mensen een mening over hebben; 'deal with it'
@TeeJee | 05-01-21 | 10:00: zolang ik dezelfde mening naar niet hoef te hebben.
@IkwilJinekwel | 05-01-21 | 11:40:
Is zeker niet verplicht.
“Een klein stapje op weg terug naar normaal”, vertelt verzorgende Sanna Elkadiri, “maar de vreugde was groot”. Ze was erbij toen van achter de sluis de gewone deur weer tevoorschijn kwam, waarop een grote foto van Mekka hangt. “Het maakte veel los: vreugdekreten en tranen. En ze zeiden een gebedje met z’n allen.”
Waren ze in de moskee opgesloten door de mannen?
@Nuchternederland | 05-01-21 | 09:36: Sanna werkt in een verpleeghuis op Islam!tische grondslag. Google ff
Op youtube een nieuwsuurreportage van 8 maanden geleden met daarin Sanna/Senna.
Persoonlijk vind ik dat ze er in het echt veel beter uitziet dan met die gekke fotoshop.
Ik ben tegen dierproeven! Dit vaccin hoeven we niet eerst op hamsters te testen!!!
stop dan ook maar met hamburgers eten, schoenen dragen en melk drinken.
@cabrão | 05-01-21 | 09:38: Komt melk ook van Sanna de Hamster dan? :-o
@cabrão | 05-01-21 | 09:38: Frikandellen, daar had De Jonge het over. Geen frikandellen, omdat je niet precies weet wat daar in zit...
Met een lekker oppervlakkig insta-filter ook!
Geeft die laag plamuur al niet genoeg bescherming?
Laag plamuur met extra sterk biyoetie snapgram filter. 39 met een gladde kop van een pasgeborene, yak
Het is altijd lente bij de verpleeghuisassistente.
Waarom worden jonge, kerngezonde zorgmedewerkers eigenlijk als eerste ingeënt? Het lijkt logisch en sympathiek, maar in werkelijkheid zijn zij ook zonder vaccin beter beschermd dan wie dan ook.
Nederland heeft de prioriteiten niet op een rijtje. Net als bij die bewoners van het verpleeghuis, die ook met vaccinatie nergens heen gaan en (sorry dat ik zo cru overkom) over vijf jaar sowieso allemaal dood zijn.
Ik vind dat raar.
Als je continu met zwakkere en oudere mensen werkt, dan kun je zelf nog weinig last hebben van het virus, maar de mensen die je aansteekt hebben een stuk hogere kans om te overlijden.
Nu is er helaas nog niet veel onderzoek geweest naar besmettelijkheid na vaccinatie.
Omdat... Omdat... Ja geen idee eigenlijk.
Het enige wat ik weet is dat ouderen moeilijker T en B cellen aanmaken wanneer ze griep en/of een vaccin krijgen toegedient, dus die daar meestal niet aanslaat.
Ook vind ik de ontwikkelingen met dit vaccin tegenover zwangere vrouwen of vrouwen die nog zwanger willen worden héél eng. Waarom jongere vrouwen hier niet over worden ingelicht is een raadsel.
Omdat ze er niet om geven. Dat is de enige verklaring die ik kan verzinnen.
Omdat ze jonge gezonde zorgmedewerkers nu juist keihard nodig hebben en die niet moeten uitvallen, lampie.
De prioriteiten waren prima op orde, zie ook de roadmap die gister werd gepresenteerd. Ouderen en hun verzorgenden eerst. Het probleem is dat geheel onverwacht, absoluut niet te voorzien was dat het volstrekt onmogelijk te transporteren vaccin van Pfizer als eerste arriveerde, en dan ook nog in bulkverpakkingen die onmogelijk op te delen waren in kleinere doosjes. Dat vaccin leent zich dus beter voor grote centrale locaties, waar bejaarden maar lastig kunnen komen. Dus begint men nu met zorgpersoneel, inclusief die in tehuizen, die wel zelf naar een priklocatie kunnen komen.
@Muxje | 05-01-21 | 09:46: het vaccin is 5 dagen houdbaar in een normale koelkast. Het enige wat er dan goed verzorgd hoeft te worden is de logistiek: order systeem, transport en een clubje die de dozen van 1000 verdeeld in kleinere batches.
Er zijn een paar logistieke bedrijven in Nederland die dit makkelijk op kunnen pakken en ook koelkasten hebben van -80
@einz | 05-01-21 | 09:55: Dat snap jij en dat snap ik ook. Maar Hugo snapt het blijkbaar niet.
Nu maar hopen dat Sanne geen bijwerkingen van het vaccin krijgt.
Nu maar hopen dat niet elke jeukbult weer een nationale ramp wordt.
Gok dat er op twitter nu al wappies zijn die zelfs zonder vaccinatie de bijwerkingen van de buurman ook hebben. Via 5G, aerosol of middels telepathie.
@menage | 05-01-21 | 09:26:
Idd. Gelijk 20% minder die een prikje wil laten zetten.
@menage
Dit. Dezelfde symptomen voor de DTP-prik voorafgaand aan je tien dagen all inclusive Antalya is overigens geen punt, want vakantie.
Heeft Geert nog geen kamervraag gesteld waarom het niet Marga Bult is geworden voor de eerste prik? Of desnoods Queen Maxima?
Heeft geen zin het is El K3 geworden zelfs Geert zal hier voor zijn.
@likdoorn | 05-01-21 | 09:26:
Lol,
LK3 zou ook de naam van het vaccin kunnen zijn.
daar krijg ik nou een glimlach van...
Valt me nog mee dat we niet de grote vaccinatieshow krijgen op de televisie, wat een circus .
www.npostart.nl/nos-de-avond-van-de-v...
U vraagt. NPO draait. gids.tv/25715229
@Lorejas | 05-01-21 | 09:30: "Acteurs: Winfried Bayens, Rob Trip"
Acteurs?
Altijd leuk die preferred supplier reclamebureau's die verzinnen dat je zoiets persoonlijk moet maken en er gezichten aan moet koppelen inclusief het neersabelen van complotdenkers etc hahah.
“De eerste” van wat dan ook wordt altijd zorgvuldig uitgezocht voor een goed mediamomentje; die keuze volgt dus het narratief van Den Haag. Voorspelbaar dat ze dan hier op uitkomen, wat ze in de States een “poster child” noemen. Prima dame verder, daar niet van, dus wel lief met de comments zijn...
Trouwens... mooi op tijd voor de debat later vandaag, waar Hugo mag komen uitleggen waarom het bij ons allemaal zo lang duurt. De betrokkenen deden eerst nog uiterst schamper over de “symbolische prikken” in de buurlanden, maar als deze prik niet vooral te maken heeft met het hachje van Hugo in plaats van een vroege start van een zorgvuldig geplande inentingscampagne, dan eet ik mijn schoen op. Gisteren werden we geheel toevallig ook al getrakteerd op die mooie roadmap! We boffen maar...
Hij is er gewoon eerlijk over geweest en heeft niet naar een falende ambtenaar gewezen. Of slapende GGDers.
@van Oeffelen | 05-01-21 | 09:26: hij heeft zelf de box ongeschikt aangevinkt, dat klopt, maar verwacht niet dat ze daar op welke manier dan ook consequenties aan verbinden in dit kabinet. Ze blinken nogal uit met teflon op de schouders.
Het voelt inderdaad meer als "preemptive strike" voor het debat dan als een goede stap voor het volk.
@van Oeffelen | 05-01-21 | 09:26: Da’s beter dan de meeste politici, maar het doet aan zijn falen verder niets af; zijn hele optreden is samen te vatten in 1 woord: reactief. Zijn mea culpa is dan ook niet meer dan een poging om kritische vragen in het aankomende debat voor te zijn, want ik vermoed dat hij daar niet meer weg zou komen door de GGD de schuld te geven.
@Muxje | 05-01-21 | 09:37:
gaat niet lukken want hij heeft zelf al toegegeven de GGD's te laat te hebben opgestart
@oh no | 05-01-21 | 09:34: Daarom gaat Rutte niet op TV, die spuit ketst af.
Die mooie roadmap bestond al eerder. Ik heb boven op mijn PC nog een versie openstaan van 21 December. Afgaande op de cijfers qua aantallen vaccins zouden er het eerste kwartaal elke weekdag op elk van de 25 priklocaties 1312 prikken gezet worden. Maar goed, oude cijfers dus, maar ze hadden er dus al 1.
Zo te zien werkt dat vaccin ook goed tegen de rimpels.
En een dubbele onderkin, hamsterwangen en baardgroei.
Benieuwd wie deze dichtgesmeerde mevrouw met Marokkaanse roots heeft geselecteerd en op welke gronden ?
Dezelfde ambtenaar die geen vragen stelde toen Welmoed aankondigde dat Pfizer het was geworden en ze op het ministerie nog met Astra Zeneca aan het bellen waren...
Wees blij dat ze de kopvod tenminste heeft afgegooid.
Goed bezig Hugo! Een beetje aan de late kant, maar een kniesoor die daar op let...
Showtje uit zelfbehoud.
Feliciteren, is dat niet een beetje gek? Gefeliciteerd, je krijgt een prik.
@Muxje | 05-01-21 | 09:22: Ja, raar hè. Ook op de dag waarop er een debat gepland staat over dit vaccinatie-debacle.
Sanna took one for the team zullen we maar zeggen.
Verder gaan de lockdowns verlengd worden. Nu gaan pas de eerste prikken in de bil. Maar dat gaat nog een maand door misschien langer. En dan moet je voor je tweede prikje nog. We zitten nog opgehokt tot maart verwacht ik.
Inderdaad, de boel gaat zeker wel verlengd worden. Zelf ben ik wel aardig overtuigd dat ze het willen rekken tot ten minste het einde van de voorjaarsvakanties.
Heeeeel correct dit. Heus.
Kijk jongen, het is allemaal begonnen met een virusje 30 jaar geleden waar ze wat vaccins voor hadden gemaakt. Achter af bleek er een met vreemde bijwerking te zijn. Oh kijk daar heb je er een. Achter die boom. Richten, adem vast houden zoals ik je geleerd heb. Juist goed zo. Nee toen is het allemaal begonnen met die Coronazobies.
Als zombie ben je wel comfortably numb.
Scheelt uren in de keuken staan om je vlees goed te bakken.
Niet adem vast houden. Rustig uitademen en daarna voorzichtig op de trekker drukken totdat het schopt valt.
Beati imperitorum
Zet je mondkapje maar weer op meid.
Loopt ze niet leeg als je erin prikt?
Policorona Prik.
Niet zo gewend aan maagdenvliezen?
Hulde aan de makers van het fotoshop-filter die een uitgezakte vrouw van 39 er uit kan laten zien als een barbiepop van 20.
Oerhollandse naam ook. En mevrouw is een heel eind lilllijker zonder fotoshop. En een uiterst multikulti lokatie. Niet erg als het niet zo geforceerd door de strot zou zijn.
Poker gaat dus nooit meer leuk worden. Mannen weten waarom.
Toen Veghel uit de hoge hoed kwam dacht van Oef meteen aan Bonfire en Anky van Grunsven, maar het is dit konijn geworden.
Bonfire is deaud.
@Lorejas | 05-01-21 | 09:46: gestorven in een wei bij Veghel
Sanne prima, maar wat doet Hugo daar nou weer? Waarom zit die man nog niet in de gevangenis. Alleen al ter bescherming van zichzelf.
Precies. De zonen van Kuifje redden zich wel.
Wat een enge foto. En dan te bedenken dat Mw Elkadiri er in het echt uitziet als een marokkaanse vrouw van 39.
Als je de reacties onder de filmpjes van Robert J. moet geloven vallen de mensen die gevaccineerd zijn met duizenden tegelijk dood neer. Dit word door de wappies bewezen met het delen van 4 filmpjes van 5 jaar oud van willekeurige mensen die een injectie krijgen en flauwvallen. Als je andere reacties leest daar dan krijg ik gewoon plaatsvervangende schaamte van zoveel domheid en agressie.
Ik krijg nooit plaatsvervangende schaamte maar vind die domheid en agressie wel eng.
Samen met Elkadiri krijgen wet het virus eronder.
Goeie spin.
Maar hoe noemen de Duitsers ze nou? Mark Rutte en Hugo de Jonge?
Ik woon in het oosten van het land.
Kameraden?
Kumpels?
Tulpenfickers
Klungels
Is Sanna een digitale creatie van Bill Gates?
De eerste prik in een barbiepop. Eerst oefenen. Logisch.
Sinds deze week wordt er telkens van 'prik' gesproken in plaats van injectie of vaccinatie. Mag je ook nog kiezen welk merk je deze 'prik' wilt? Aangezien Aztrazenica niet met RNA werkt maar met een gemodificeerd apenvirus. Moderna is nog steeds niet goedgekeurd daar zijn blijkbaar wat kritische vragen over gesteld door de controleurs.
Je hebt NIETS te kiezen als "gewonen burger/belastingbetaler" v.w.b. het type vaccin.
Je mag wel zeggen "ja, ik doe het" of "neen, ik doe het niet".
That's all.
Als eenmaal de grote bulk is geweest en er geen schaarste meer is komen er waarschijnlijk wel commerciële bedrijven (evt in het buitenland) waar dat kan.
Je hele lijft werkt met RNA.
Het vaccin werkt met mRNA, gemodificeerd RNA. Dat maakt het spannend.
Sanna lijkt op een konijn
Geen bunny?
@van Oeffelen | 05-01-21 | 09:09: Niet knap genoeg voor, Hugh Hefner weet dat ook
@Brulaapje | 05-01-21 | 10:11:
Hugh Hefner is dood.
@zwenkwieltje | 05-01-21 | 13:23: ben jij nog niet dood dan?
Bruls krijgt geen prik maar een spuitje.
Die kun je alleen prikken met een heimachine.
ik dacht meer aan een harpoen.....
als ie nog opstaat werkt het vaccin niet!
Gebruiken hiervoor de injectienaald waarmee nijlpaarden worden verdoofd.
Veel landen die het Pfizer-vaccin gebruiken overwegen nu om eerst iedereen de eerste prik te geven, en pas later de vereiste 2e. Ondanks dat Pfizer aangeeft dat de 2e prik 21 tot 41 dagen later moet worden toegediend.
Zonder die 2e heb je ook weinig tot niets aan die de eerste, en kan je net zo goed überhaupt niet vaccineren.
Ra ra wat zou Hugo van plan zijn.
Je moet eerst op Hugo stemmen voor je de tweede krijgt?
Goeie kamervraag voor later vandaag. Ik geloof niet dat dit in zijn mooie infographic genoemd werd.
Zie je? De copywriter heeft zijn al bewezen dat het werkt, je noemt het ook al een prik....
Weinig tot niets? Onzin, je bent maandenlamg voor bijv 80 a 90% beschermd en de tweede maakt er jarenlang 95% van.
En als er snel meer mensen gevaccineerd zijn snij je t virus de pas af. Iedere gevaccineerde kan in theorie doden schelen, bijv 23 als het een hulpsinterklaas in Mol was.
Hugo de Jonge is de Marco Borsato van de politiek. Alles wordt voor hem verzonnen en gespind als goed en liefdevol bedoeld. Uiteindelijk wordt hij ontmaskerd en ziet iedereen dat hij een nobody is.
HdJ maakte een eerlijke indruk door niet om de vraag heen te draaien. En als hij geen vraag stelt doen al die ambtenaren niets, dat is de eigenlijke conclusie van het verhaal. Nee, met onzekerheden kunnen zij niet omgaan, iedere bewindspersoon of kamerlid moet perfect zijn, mag geen fouten maken. Want oh oh oh dan komt de onderbuik van de samenleving in actie...
Ze houdt wel van prikjes en filters , zo lijkt het.
Werkzaam in een verpleeghuis? Wat vindt Jaap van Dissel hiervan?
"Elkadiri"
Waarom niet Bep Jansen ?
Het. Is. Ook. Nooit. Goed.
Die is dood.
@frickY | 05-01-21 | 09:08: Nee dat is Jan.
Waar maak je je druk om.
Is dit dezelfde Sanna Elkadiri? :
i.gyazo.com/2cc8376d080c5aa6b33af56db...
www.bndestem.nl/brabant/verpleeghuis-...
Opmerkelijke transformatie.
Das zeker na de prik.
Is dit er zo een van de divibokaal-lijst?
@D.Onderop | 05-01-21 | 09:08:
Dan wil ik ook wel zo'n prik.
Inderdaad opmerkelijk. Dan toch ook maar zo’n prik halen.
Heel opmerkelijk ja! Hahaha
De Elkadiri’s staan erom bekend om te shinen in Januari. In April veranderen ze in lelijke trollen.
Huh??
Wereld van verschil........
Dat is voor en na de prik....
Hmm... make up en photoshop doen wonderen zo te zien, of zou het toch een onbekende bijwerking van het vaccin zijn...
Volgens mij is ze inmiddels 20 kilo afgevallen, haar speknek is ze in ieder geval kwijt.
Sanne begrijpt dingen.
Ja, fotofilters.
Mazzel. Het merendeel van de complot vrouwen wil niet geprikt worden. Überhaupt niet. Nooit niet . Nergens mee.
"Nachtzuster, wat moet ik zonder jou beginnen
Nachtzuster, ik brand van binnen
Nachtzuster, doe iets aan de pijn"
Doe Maar.
@van Oeffelen | 05-01-21 | 09:13: Even goede Vrienten.
Was nog niet wakker ,ik las Sanne krijgt haar eerste pik.
Hoe lang zo dat nog zal pikken?
Van Hugo. Gefeliciteerd. ;-)
Het Wereldhuis waar deze verpleegster werkt:
“Het is een bijzonder gezicht: oudere dames gehuld in religieuze kleding schuifelen achter hun rollator aan, passeren een riksja die in de hal staat, terwijl een grote moslim familie binnenkomt. Verschillende culturen komen samen in het Wereldhuis maar geen enkele religie domineert.”
Ja multikul moet overal, ook voor een eerste prik.
"Geen enkele religie domineert."
Vast niet.
Heel eng, ze is met haar nek gekoppeld aan een oplader.
Met 5G is dat verleden tijd.
Het is een oplaadbare real doll
39 jaar? Mooie fotoshop.
Auto-programmaatje op haar plank, DIT is weer een van de voorbeelden dat al dat corona propaganda-gedoe de grenzen bij veel mensen overgaat.
@grindbak | 05-01-21 | 09:07: In het echt....
i.gyazo.com/2cc8376d080c5aa6b33af56db...
www.bndestem.nl/brabant/verpleeghuis-...
Nu wil ik ook een Sanne.
Een prik bedoel ik.
Nu wil ik ook een prik.
Vreemde ogen...
Zal het filter zijn. Ik vind het grappig dat die stekkerdoos op de achtergrond vol telefoonopladers zit.
@sjef-van-iekel | 05-01-21 | 09:02:
Je moet natuurlijk wel 24/7 op de hoogte blijven wat er gebeurt op Facebook, Insta, Snap en meer van die onzin.
@eerstneukendanpraten | 05-01-21 | 09:17: en GS...
Het is een real doll
Zou het niet slimmer zijn eerst de verpleegkundige in te enten die ook in de risicogroep zitten (50plus, ...)?
Die zijn niet zo aaibaar voor het persmoment.
en hebben minder pigment.....
Gaat de Hiddemeister die prik ook nemen?
Inkomende harassment door complot-gekkies
Die is echt uitgezocht omdat ze fotogeniek is.
"Zoek naar een lekker wijf en niet zo'n bejaarde" aldus Hugo.
Nee. Bij de eerste prik-keuze overheerst het DEUGvirus. Google maar wat het Wereldhuis te Boxtel is.
Fotogeniek? Lijkt wel een pop.
U bent niet bekend met het fenomeen filter? Haar foto op het NOS journaal vanmorgen was iets ... eh ... realistischer.
@theo-is-dood | 05-01-21 | 09:00:
Je hebt bejaardentehuizen voor Protestanten en je hebt bejaardentehuizen voor Katholieken, je hebt zelfs bejaardentehuizen voor junkies op leeftijd, dus waarom zou je geen bejaardentehuis hebben voor de eerste emigratiegolf van 1974 die zich nooit hebben aangepast en nooit Nederlands hebben geleerd (zeker de vrouwen niet, want die mochten toch niet met Nederlanders om gaan).
Misschien is het wel slim om die groep wat extra aandacht te geven want juist daar is de bereidheid om je aan de maatregelen te houden behoorlijk laag.
@modernrubber | 05-01-21 | 09:06 |
Ze heeft inderdaad wel wat weg van een Realdoll en.wikipedia.org/wiki/RealDoll
Misschien heeft Hugo gewoon een fetisch voor sexpoppen.
@GuusHetSchaapje | 05-01-21 | 09:19: Kijk maar eens op de foto van nieuwnieuws. Alsof die foto haar moeder is, inclusief 20 extra corona-kilo's.
@pibasso | 05-01-21 | 09:43: Holy fucking moly. Ok. Filters snap ik. Maar... www.nieuwnieuws.nl/5152120/eerste-ned... ... da's geen filter meer. Da's CGI. Een beetje zoals Gollum over Andy Serkis, maar dan omgekeerd.
Sanna is geen wappie. Hulde!
En al was ze een wappie, dan is ze een lekkere wappie.
Blijf van Wappie af Kuif. Dat is toebehouden aan Gulliver. Waar is Gulliver trouwens? Op zijn nest nog te stinken ofzo?
@Lorejas | 05-01-21 | 09:05: eerst wellicht nog even de ongefilterde look bekijken ;)
Ik neem mijn woorden terug na het zien van de ongefilterde foto. Blijf wel bij mijn standpunt dat ze inderdaad geen wappie is. Daar laat ik het bij.
Prikt Hugo Sanne zelf?
Wat vindt zijn vrouw daarvan?
En waar prikt hij haar?
@Zonen-van-Kuifje | 05-01-21 | 08:58: Bedankt voor deze eerste schaterlach van de dag!
Dat is leuk voor Sanne.
Sanne je bent een kanjer, laat die complotwappies maar lullen.
Sanna*
Het is nog vroeg.
Je bent een kanjer als je je medicijnen laat inspuiten tegen iets waar je op de leeftijd van Sanna nooit ziek van zal worden? Je neemt toch ook geen paracetamols als je geen hoofdpijn heb? Dat placebovaccin mogen ze in hun reet steken.
@CocaCola | 05-01-21 | 09:37: helemaal mee eens!
@CocaCola | 05-01-21 | 09:37: Het gaat er ook niet om of ze er wel of niet ziek van zal worden, maar dat ze het virus niet doorgeeft aan anderen. Want ook als ze (nog geen) symptomen vertoont kan ze dit doorgeven aan anderen (ouderen) die er wel hondsziek van worden of aan kunnen overlijden.
En dat het virus leeftijden overslaat is pure onzin. U denkt toch niet dat het virus even in uw paspoort/ID kaart kijkt hoe oud u bent om u al dan niet te besmetten? Oh dit meisje wordt overmorgen pas 13, dus dan komen we wel terug? Ah 39, daar kan ik niks mee, dus hop op die 51 jarige met COPD, Treurig als u zo denkt.
Sanna! Ik denk dat haar ouders er geen moment aan gedacht hebben haar Spanje te noemen
REAGEER OOK