Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DIT is de vaccinatiepuzzel van Hugo

Net op tijd klaar voor Lowlands?

Negen doelgroepen in even zo veel maanden: als het allemaal meezit (en dat is een dikke ALS)(niet de ziekte - red.) dan heeft in augustus heel Nederland in het oog van de vaccinatienaald gekeken, minus die paar lui die zich per hashtag uitgesproken hebben tegen de medische wetenschap. We beginnen woensdag maar wij zitten als gezonde Hollandse jongens allemaal in klasse 9 van de Schaal van Hugo, dus tegen die tijd weten we welke bijwerkingen opa en oma gekregen hebben van Pfizer. Maar goed, je vertrouwt die lui ook met je lul dus dan zul je een stijve arm van de injectienaald ook wel overleven. Strategieduidings bij Yorick, bijwerkingenregister hierrr, belangrijkste plaatjes hierboven en hieronder. Oh en coronapremier Mark en coronaminister Hugo: haal het niet in je HARSES om prikgroep 9 de toegang tot kroeg, publieke ruimte of andere leuke dingen des levens te ontzeggen zolang ze nog niet aan de beurt geweest zijn. Vergeet niet: de kudde gezonde mensen van 18 tot 60 jaar is je grootste groep stemvee...

Reaguursels

Inloggen

Die Rutte is wel een ijskoude hoor. Straks eerst de Jonge onder de bus gooien en dan een weekje voor de verkiezingen de Horeca weer opengooien. En de VVD-tokkies trapper er weer in.

Marcelinho | 05-01-21 | 10:26

Het valt me nog mee dat de viruswappies niet lopen te piepen dat de UK-mutatie niet bestaat en dat het een verzinsel is om de vaccinatie op te kunnen dringen. Als ik nu maar niet mensen op een idee breng. :)

Ome_BW | 05-01-21 | 08:46
-weggejorist-
eilende Zebra | 05-01-21 | 03:00 | 2

Als ik om me heen kijk naar mensen die COVID hebben gehad en mensen die het hoogst waarschijnlijk ook gehad hebben en bij wie het a-symptomatisch verlopen is, en ik kijk dan naar de aard en frequentie (bij meer dan 80% volgens de FDA in de VS) van de bijwerkingen van het vaccin, dan neem ik liever geen spuit. Ook niet omdat de langetermijn consequenties niet duidelijk zijn. Ook is het niet duidelijk hoelang het vaccin werkt. Waar anderen voor kiezen zijn ze zelf verantwoordelijk voor. Mensen die de keuze maken om zich niet te laten vaccineren kun je voor vanalles en nog wat uitmaken, maar feitelijke argumenten zie ik helaas zelden voorbij komen van mensen die pro-spuit zijn.

cheops | 05-01-21 | 00:59 | 4
-weggejorist-
MooseNL | 05-01-21 | 06:32

@moosenl Lange termijn effecten van influenza kunnen inderdaad ernstig zijn.

twents neuqkevertje | 05-01-21 | 07:05
-weggejorist-
Huub12 | 05-01-21 | 07:06
▼ 1 antwoord verborgen

Wat mij opvalt is dat bijna alle anti vaxxers helemaal niet eens weten hoe die vaccins werken. En al helemaal niet hoe het mRNA vaccin werkt. En toch allemaal heilig van overtuigd dat het gevaarlijk is etc.
Knap.

Insan3 | 05-01-21 | 00:02 | 10
-weggejorist-
MooseNL | 05-01-21 | 06:33

@Hai D. | 05-01-21 | 00:09: Wat een goed argument, ik ben om. *plop*

serieusgenomen | 05-01-21 | 07:48

Wat mij opvalt is dat alle pro vaxxers precies weten hoe die vaccins werken. Zelfs hoe het mRNA vaccin werkt. En ook nog overtuigd zijn dat zelfs op de lange termijn (waar zelfs de makers zich van distantiëren) absoluut geen kwaad kan. Briljant...

serieusgenomen | 05-01-21 | 07:54
▼ 7 antwoorden verborgen

De Jonge zal het allemaal goed bedoelen, maar hij kan niet delegeren en wil overal bovenop zitten. Daardoor werkt hij 90 uur per week, en is hij niet meer scherp op de grote lijnen die er echt toe doen.
Bovendien is hij ijdel en wil hij enorm graag een keer wat respect voor hetgene dat hij doet. Daarom meldde hij ook te vroeg dat dat Moderna-vaccin goedgekeurd is.

Het Vragevuur | 04-01-21 | 23:56 | 3

"Bovendien is hij ijdel en wil hij enorm graag een keer wat respect voor hetgene dat hij doet."

Spijker - Kop.

Ik heb een lange tijd niet gesnapt hoe de beste projectleiders in ons bedrijf altijd tijd voor je hadden. Grote lijnen zien en kunnen delegeren, tis weinigen gegeven.

Sjiek | 05-01-21 | 00:38

Ik denk dat de schoenen bewust bij moderna besteld heeft, hij was vroeg bij moderna voor het vacin klaar was en kon een koopje bedingen om dat ze van moderna niet wisten wanneer het klaar zou zijn. deze preorder heeft hem iets opgeleverd.

Ronn | 05-01-21 | 07:28

Graag belangrijk, noemen ze dat.

serieusgenomen | 05-01-21 | 07:56
-weggejorist-
ceesreis | 04-01-21 | 23:49 | 1
-weggejorist en opgerot-
Stonecity | 04-01-21 | 23:22 | 7

Klinklare onzin.

Hai D. | 05-01-21 | 00:12
-weggejorist-
Huub12 | 05-01-21 | 00:21
-weggejorist-
Jack Berenburg | 05-01-21 | 07:24
▼ 4 antwoorden verborgen

Er is iets heel ergs aan de hand met die André Rouvoet.

Pieterman | 04-01-21 | 23:13 | 1

Het viel mij ook al op. Dat zelfs de GGD's een uitgerangeerde politicus boven zich moeten hebben geeft aan wat voor bananenmonarchie NL is geworden.

discriminazie | 05-01-21 | 08:22

Ik wacht wel even met die prik. Eerst maar kijken wat de beste is. Om nu gelijk die pfizer naar binnen te pompen voelt een beetje als een cd-i speler kopen wanneer doe net op de markt is.

Urbanus_2.0 | 04-01-21 | 23:09 | 1

Dat dus ja...

MooseNL | 05-01-21 | 06:34

Met het kopen van de vrieskisten was Nederland al dusdanig laat dat de fabrikanten zich erover verbaasden dat wij ze niet wilde hebben en toen Nederland eindelijk uitvergaderd was en iedereen zijn plasje erover had gedaan waren er nauwelijks nog vrieskisten die tot min 72 gingen.
Begin vorig jaar waren wij ook al de laatste die mondkapjes kochten omdat Nederland niet meer wilde betalen dan de standaardprijs en alle andere landen wel.
En ik kan mij zo voorstellen dat het met het inkopen van het vaccin net zo gegaan is. Eerst moest iedereen er over vergaderen. En toen we eindelijk wilde kopen waren we weer de laatste en wilden we ook nog eens de laagste prijs betalen. Zodat wij pas geleverd krijgen als de rest al voorzien is.
Uiteraard gaat dit natuurlijk niet voor de regering op. Die zijn waarschijnlijk al met een buitenlands vaccin gevaccineerd.

Osdorpertje | 04-01-21 | 23:00 | 3

Nee, bij het kopen van het vaccin waren we het eerste. Raar maar waar.
Rest van de EU pissig, dus moesten uiteindelijk ook meedoen in de deal.

Sjiek | 04-01-21 | 23:04

Het RIVM reageerde ook erg verontwaardigd op die bewaartemperatuur en grootverpakkingen, omdat deze huiskamergeleerden hun melk ook op koelkasttemperatuur kopen en niet gelijk een hele vrachtwagen.

tipo | 04-01-21 | 23:07

@Sjiek 23:04: Klopt. Dat heeft Hugo de Jonge goed gedaan. Nadeel was, dat Nederland (het RIVM) daarna lastig terugschakelde van het goedkopere Astrazeneca naar het duurdere Pfizer en Moderna terwijl die effectiever en onschadelijker is voor ouderen. Eigen vaccin eerst gold net iets te lang..

tipo | 04-01-21 | 23:27
-weggejorist en opgerot-
Huub12 | 04-01-21 | 22:57 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Zolang ik niet in een vliegtuig hoef voor een verre reis komt er geen spuit in mijn arm. Tijd zat om rond te kijken naar de ontwikkelingen.

PhallusObesitas | 04-01-21 | 22:53

Misschien zie ik het wel verkeerd, maar zo gauw de 60+’ers zijn gevaccineerd dan kan de boel toch weer los? Dat is namelijk precies de doelgroep die de IC’s bezet houdt en vervolgens dood wakker worden.

Dus als deze doelgroep uit het ziekenhuis beeld verdwijnt, dan is het hele probleem toch opgelost? Jatochnietdan?

Highwoodman | 04-01-21 | 22:50 | 6

@Continuum | 04-01-21 | 22:58: Als het om Ebola ging, dan is hoger dan 95% wenselijk.
Maar de IFR is nu al zo laag dat effectiviteit al lastig statistisch vast te stellen is. En dan dus nog eens delen door 20, de coronadoden vallen dan compleet weg in de seizoensgriepen.

Sjiek | 04-01-21 | 23:08

@Sjiek | 04-01-21 | 23:08: als u economisch kijkt eens. Als u medisch kijkt (zieken en doden voorkomen) moet u 50-70% groepsimmumiteit hebben, dus met 95% van de 65+ komt u er niet.

Continuum | 04-01-21 | 23:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus over ongeveer een half jaar krijg ik waarschijnlijk het echte Hollandse Janssen-vaccin. Prima. Koop Nederlandse waar, dan helpen we elkaar.

Ivoren Toren | 04-01-21 | 22:42 | 2

Er wordt al jaren niets meer in NL gefabriceerd

Hai D. | 05-01-21 | 00:06

Janssen is Belgisch...
Nou, dan weet je 't wel qua effectiviteit..

Beroepshufter | 05-01-21 | 07:38

Bitchute "Pierre Capel take it or leave it"

Van youtube gejorist, dus dan zal het wel kritische waarheden bevatten, 't wordt langzamerhand een kwaliteitskeurmerk.

Sjiek | 04-01-21 | 22:32 | 5

@dagpauwoog | 05-01-21 | 01:36:
interessant filmpje. Het laat ook goed zien dat het nog te vroeg is om goed te kunnen voorspellen hoe de vaccins zullen uitpakken.

lekgoot | 05-01-21 | 07:40

Ja, zo gaat dat helaas. Gelukkig beginnen er steeds meer over te stappen van youtube en andere initiatieven. Óók kwaliteitskeurmerken ...

nemo_nemo | 05-01-21 | 07:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij Jinek die Kuipers altijd al het gevoel gehad dat hij de buikspreekpop van Rutte en Co was.
Wat een ontzettende kwast lult nu alles wat krom is recht.

likdoorn | 04-01-21 | 22:30 | 1

Het is inclusief Rutte cs en de nationale pers 1 kudde puppets.

Huub12 | 04-01-21 | 23:13

"Vergeet niet: de kudde gezonde mensen van 18 tot 60 jaar is je grootste groep stemvee..."

Ik vind dit ergens toch storend.

Hulpverleners eerst. Ja eens. Die lopen elke dag risico.
De hoge risicogroepen eerst. Okay eens. Mijn moeder hoeft echt niet dood hoor.

Maar dan...

Moeten we niet beginnen met de jongeren en pas daarna gaan kijken naar 'ouderen'?

Gewoon praktisch gezien. Dit zijn hoge risicogroepen qua besmetting. Ik zit persoonlijk niet meer in de 'ik moet elke dag mijn vrienden zien want anders word ik gek' groep. Zij wel. Moeten we niet nadat we de zorgverleners hebben ingeënt, daarna de zwakste schakels dan eigenlijk vooral kijken naar de frivole, vivante verspreiders van het virus? Laten we zeggen 18-39? En pas als laatste kijken naar mijn leeftijdsgroep van 40-60 jaar?

Tussentijds kunnen we ook nog eens gaan uitzoeken wat we met de bewust 'ik kies ervoor' virusfabriekjes gaan doen. Ik ben in ieder geval groot voorstander van een 'coronapaspoort'.

Als je straks niet ingeënt bent, ben je gewoon een melaatse, een gevaar voor de volksgezondheid. Vroeger stopten we die lepralijders ook gewoon ver weg. Moeten we nu ook doen voordat ze nog meer levens en de economie verwoesten.

Theodorus.Goldbach | 04-01-21 | 22:10 | 15

"Vroeger...." U bent een heel eng mens... brrr.

Nalek | 05-01-21 | 07:54

@Huub12 | 05-01-21 | 00:28: misschien gaat het wel zo: oudere mensen eerst (bijwerkingen op langere termijn komen niet in zicht); later de jongeren (want met steeds verlengde maatregelen -men slikt toch alles- worden kort gehouden).
En ... de situatie t.e.m. 19 januari gaat vanwege de hoge 'positieve' resultaten naar eind januari.

nemo_nemo | 05-01-21 | 08:05
▼ 12 antwoorden verborgen

Zit er nu nog verschil tussen die vaccins? Of is het alleen de merknaam? Welke is de beste? Mag je niet zelf kiezen? Ik vind het maar ingewikkeld.

Gewone_mevrouw | 04-01-21 | 22:10 | 5

Jazeker, alle werken anders. Niemand adviseert jou welke het beste voor jou is. De rest is winstgunning.

Pieterman | 04-01-21 | 23:16

Er staat veel op Google - indien niet strict noodzakelijk zou ik deze beker aan mij voorbij laten gaan

Huub12 | 04-01-21 | 23:24

@Pieterman | 04-01-21 | 23:16:
Niet waar. mRNA vaccin van Biontech/Pfizer is bij uitstek geschikt voor ouderen.

Gravin v Kippenbouth | 05-01-21 | 00:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Gek, leeftijdsfactor mag van het kabinet in het zwarte scenario absoluut niet meetellen, maar iedere boerenlul onder de 35 wordt door ditzelfde kabinet vrijgesteld van overdrachtsbelasting omdat het te lastig is uit te vogelen wie nou wel en wie geen starter is op de huizenmarkt.

Binnenbaan | 04-01-21 | 22:01

Waanzin!

Binnenbaan | 04-01-21 | 22:11

Wannneer komt de groep <18 aan de beurt?9

Rennieflox | 04-01-21 | 21:48 | 4

Hopelijk de eerste paar jaar niet.
Waarom zouden ze ook, ze worden toch nauwelijks ziek?

Sjiek | 04-01-21 | 22:43

Volgend jaar en het jaar er op enz. enz. Simpel toch?

Henri | 05-01-21 | 08:21
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel Chinezen zijn er al gevaccineerd?

Borrom | 04-01-21 | 21:45 | 1

Geen, Wuhan is virusvrij. Zeggen ze.

MooseNL | 05-01-21 | 06:46
-weggejorist-
NatalieJudy | 04-01-21 | 21:32 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Hugo is geen goed puzzelaar volgens mij.

Schoorsteenveger | 04-01-21 | 21:24

als ik het goed begrijp, hebben zij straks in totaal over 66 miljoen vaccins. Wist niet dat wij hier in Nederland met 33 miljoen mensen zitten. Of weten zij iets wat wij niet weten. Of mogen weten.

loser | 04-01-21 | 21:24 | 3

Vd zomer was niet bekend welke vaccins effectief zijn

Diederik_Ezel | 04-01-21 | 21:54

Meerdere paarden wedden.
Is niet zo erg, die paar tientjes p.p. kunnen we wel missen.

Sjiek | 04-01-21 | 22:44

Gaat naar Afrika, of Sigrid al-Qaq geeft ze aan de Palestijnen.

klaas24 | 04-01-21 | 23:00

Zijn er wel genoeg naalden of moeten die nu ook uit China geimporteerd worden?

yawni | 04-01-21 | 21:18 | 1

Met hergebruik is er genoeg.

Vula | 04-01-21 | 21:22

Hugo augustus zegt zal het wel december worden

Petroselinum crispum | 04-01-21 | 21:12

En moderna is nog niet goed gekeurd grafiek aanpassen???

Hansabroadfornow | 04-01-21 | 21:11

Niet dat ik fan ben maar welk vaccin is eigenlijk het best te pruimen? In de slijter heb je honderden verschillende flessen en overal kan je hoofdpijn van krijgen maar welke is de beste?

Brabeaulander | 04-01-21 | 21:08 | 4

Lijkt mij Janssen.

dagpauwoog | 04-01-21 | 22:12

Hangt onder andere af van je leeftijd. Jong: Astra Zeneca . 60+: Biontech/Pfizer.

Gravin v Kippenbouth | 05-01-21 | 00:21

Ik zou voor de nieuwe mutant gaan.

lekgoot | 05-01-21 | 07:47
▼ 1 antwoord verborgen

Toen Pfizer een blauw pilletje op de markt bracht wisten de meeste mannen niet hoe snel ze naar de huisarts of nachtapotheker moesten rennen voor dat blauwe pilletje. Er ontstond zelfs tot de dag van vandaag een stevige handel in Chinese en Indische namaak van dit beroemde blauwe pilletje.

Nu maakt datzelfde Pfizer een ander product, en plotseling hebben we 17 miljoen artsen.

Feynman | 04-01-21 | 21:07 | 9

Allemaal lulverhalen Feynman.
Want het wachten is op de blauwe pil voor vrouwen.

Sjiek | 04-01-21 | 22:46

@Feynnan: Met ruim 40 jaar werkervaring in de farmaceutische sector kan ik uw tegel bevestigen.

Gravin v Kippenbouth | 05-01-21 | 00:26
-weggejorist-
FeitenFeitenFeiten | 05-01-21 | 08:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Verzoek!
Willen de mensen die zich NIET willen laten vaccineren dat asap melden.
Dan zijn de mensen, waaronder ik, sneller aan de beurt.
Scheelt tijd en geld en dan kan ik asap terug naar het oude normaal en gewoon vliegtickets gaan bestellen.
Dank je wel! Samen komen we er wel uit.

Ruimedenker | 04-01-21 | 21:01 | 10

@MoonBeebe | 04-01-21 | 22:46: Bij mij is een glas altijd halfvol. Rasoptimist. Echter ik ben nu zeer pessimistisch over ons aller toekomst. Onze vrijheden worden stuk voor stuk afgepakt en financieel wordt het gruwelijk moeilijk voor velen. Ik zit nog relatief goed, met prima pensioen( zolang dat duurt), heerlijk huis en grote tuin, waar ik woon met een Bulgaarse zwerver.

dagpauwoog | 04-01-21 | 22:56

U mag de mijne hebben en de reeks die de komende jaren geconsumeerd dient te worden

Huub12 | 04-01-21 | 23:27
▼ 7 antwoorden verborgen

De vaccinatie punten zijn open voor 11jan van10.00tot18.00 en na 11jan 8.30tot20.00
Met dat tempo gaat het goed komen.

Ronn | 04-01-21 | 20:57 | 2

Als ongeveer twee derde van de 17 miljoen inwoners twee maal geprikt moeten worden betekent dat ongeveer 23 miljoen injecties uitvoeren in 3 kwartalen (270 dagen).
Dat zijn ruim 85.000 injecties per dag. Verdeeld over 25 centra is dat 3400 injecties per dag. 7 dagen per week prikken ze 12 uur per dag dus dan moeten er op elke locatie elk uur ruim 280 vaccins worden gezet, ruim 4,5 per minuut!
Gaat 'm niet worden!

eilende Zebra | 05-01-21 | 03:23

@eilende Zebra | 05-01-21 | 03:23: Jawel, als er bijna een half miljoen testen kunnen worden uitgevoerd op weekbasis, moet dat ook wel met injecties lukken dunkt me.

Charred_Metal | 05-01-21 | 09:51

Hoe meer prikken hoe sneller weer meer zuipen in cafe

ivo_nl | 04-01-21 | 20:56 | 5

Dat laatste is een illusie- zie ook de WHO en wederom de heer Gates die akelig helderziend is.

Huub12 | 04-01-21 | 23:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie belastingverhogingen in het vooruitzicht, met al die zaken tegen de Staat over een jaartje. De andere partij is immers onschendbaar.

Koekkeloere | 04-01-21 | 20:53 | 5

@Sjiek | 04-01-21 | 22:57: Hoe zouden ze dat gaan aanpakken? Lage btw-tarief weg? Maar dan wordt voeding, dus ook gezonde, nog duurder. HRA versneld weg? Pensioenpotjes openbreken? Pensioengerechtigde leeftijd naar 70?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 23:11

@Quib | 04-01-21 | 23:11: die potjes verdampen snel zodra het monetaire systeem crasht dtv de schuldencrisis. Kwestie van tijd

Huub12 | 05-01-21 | 07:11
▼ 2 antwoorden verborgen

"Minister De Jonge van Volksgezondheid erkent dat Nederland eerder had kunnen beginnen met vaccineren." TT 107

Even zonder gekheid. Fouten toegeven is een zéér zeldzaam verschijnsel in bestuurlijk Nederland. Maar Hugo doet het wel. Siert hem.

"De Jonge vindt dat hij de GGD's eerder had moeten vragen zich op het vaccin van Pfizer voor te bereiden"

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:53 | 6

@Vula | 04-01-21 | 21:28: Die geen kans van slagen heeft, omdat Hiddema is vertrokken en ze daardoor precies èèn zetel tekort komen.
Theo rescued Hugo.

Ridde Rogter | 04-01-21 | 21:36

Helemaal geen uitzondering: Asscher was het lichtende voorbeeld; bood zelfs excuses aan; zie ik Hugo nog niet doen.

Tinie | 04-01-21 | 21:42

@Tinie | 04-01-21 | 21:42: Excuses zeggen weinig als je daarna gewoon op je dikke aars blijft zitten.

Binnenbaan | 04-01-21 | 22:15
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
dagpauwoog | 04-01-21 | 20:50 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik zie een vaccin genaamd Janssen. Die wil ik.

krelis_krotenkoker | 04-01-21 | 20:41 | 11

@Der Lehrer | 04-01-21 | 21:16: A jaren gaande en geldt voor alle medicijnen. Als je daar je vaccin om weigert verwacht ik dat je je hartpilletjes ook weigert.

krelis_krotenkoker | 04-01-21 | 21:18

@krelis_krotenkoker | 04-01-21 | 21:18: u gooit alles op 1 grote hoop en trekt conclusies die niet getrokken kunnen worden. Net als Hugo die vaccineren vergelijkt met frikandellen eten.

Huub12 | 05-01-21 | 07:13
▼ 8 antwoorden verborgen

Na iedere injectie op zo'n display: "bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge".

Watching the Wheels | 04-01-21 | 20:38 | 1

Nee erger: deze boodschap verschijnt 24 uur na vaccinatie op je penis, in vermicelliletters. En eraf gaat het nooit meer.

Boris Poepnagel | 04-01-21 | 21:11

"Hoe meer vaccins, hoe meer vaccinaties mogelijk."

Kijk, dat snap ik als oprecht LTS-er tenminste.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:34 | 3

Het is een begin....

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:43

Hoe meer frikandellen !!!

Sjiek | 04-01-21 | 22:57

@Sjiek | 04-01-21 | 22:57: Als er een bladerdeegbroodje omheen zit met de curry van Oliehoorn? Nom nom nom.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 23:13

geboefte!

Hevvlan Demuru | 04-01-21 | 20:34

Eerst ging het om het aantal doden, toen op de IC, toen zieken, toen positievelingen, toen ingespotenen. En we eindigen straks met de aantallen gekke bijwerkingen met als klapper het aantal doden. Hoe het perspectief kan verschuiven.

Frau Merkel | 04-01-21 | 20:31 | 2

Er is geen reden voor je om bang te zijn.
Je kunt niet twee keer in een brullende kikker veranderen.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:36

Bijzonder weer die reacties.

Een psychopaat die roept ik ga zeker een risico zijn voor de samenleving, ik zal zeker schijt hebben aan de samenleving en mogelijk moorden en mishandelen willen we toch ook op de long-stay? Toch?

Zo wil de samenleving zweefteefjes en ander dom volk liever ook niet onder ons als wandelende virusfabriekjes die ons potentieel dodelijk ziek kunnen maken en permanent uit de roulatie werken. Gewoon omdat het domme sukkels, psychotische idioten of recalcitrante klootzakken zijn.

Voorbeeldje hoe je ze spot?

Neem de Fascisten voor Demagogie. 97% is voornemens het vaccin niet te nemen want domme wappies. 65% klaagt tevens steen en been dat er nog niet gevaccineerd wordt.

Dit soort mensen hebben we niet nodig in Nederland, echt niet. Alsof we niet genoeg problemen hebben. Wees consequent, wil je niet gevaccineerd worden dan is dat jouw recht en neem je de consequenties. Maar ga al helemaal niet zeuren over de vaccinatiestrategie die je toch niet wil. Dan ben je gewoon af. (alsof je dat al niet was in Nederland als fascist, maar soit)

Theodorus.Goldbach | 04-01-21 | 20:30 | 24

@Pardoes | 04-01-21 | 22:15: ik meldde alleen maar wat ik de Jonge heb horen zeggen. Meestal zegt hij niet veel zinnigs.

dagpauwoog | 04-01-21 | 22:28

Alles bij elkaar opgeteld klopt 107,6% van alle statistiek niet.

Sjiek | 04-01-21 | 22:50
▼ 21 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Zaal3 | 04-01-21 | 20:30

Ik lees net een bericht dat mijn vrouw kreeg (werkt in de zorg); "ook na de eerste en tweede inenting blijft het: mondkapje op en handen stuk wassen. Want u kunt nog altijd het virus overdragen". Ja, natuurlijk. Want een virus muteert domme idioten.

Dubbelepunthoofd | 04-01-21 | 20:30 | 5

Mag idd hopen dat in de verzorging de hygiëne extra gerespecteerd wordt. Dat was toch altijd al zo?

Swedishchef | 04-01-21 | 21:05

Is dat zo lastig te begrijpen dan? Als je zelf immuun bent na een vaccin, en je raakt de huid aan van iemand die is besmet, en je raakt daarna de huid aan van iemand die niet is besmet, is er een kans dat je het virus overdraagt. Daarom dus handjes wassen. Praat eens wat meer met uw vrouw, zij snapt het waarschijnlijk beter dan u.

nieuwe_Deen | 04-01-21 | 22:10
▼ 2 antwoorden verborgen

De Jonge gaat door met blunderen: 60+ met een medische indicatie, de groep met de hoogste sterftekans, slaat ie gewoon over. Ach, dor hout..... Nemen we wel mee met de hele groep 60+...

BozeKater | 04-01-21 | 20:28 | 9

@BobDobalina | 04-01-21 | 20:56: Dat staat niet vermeld op dat schema.. wel 18 tot 60 jarigen met medische indicatie.. denk dat dat fout is gegaan... slordig... but to be expected alles gaat verkeerd dus dat ook

knalrode lippenstift | 04-01-21 | 21:44

@knalrode lippenstift | 04-01-21 | 21:44: mobiele en niet mobiele thuiswonende van 60+ worden genoemd. Dus daar zitten ook de luitjes met medische indicatie onder. Boven de 60+ doet medische indicatie er niet toe. Iedereen heeft prioriteit.

BobDobalina | 04-01-21 | 22:29

@knalrode lippenstift | 04-01-21 | 21:44: ik vind knalrode lippenstift nooit zo mooi met blond haar overigens.

BobDobalina | 04-01-21 | 22:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Goed, en dan is iedereen gevaccineerd. Ondertussen blijft de jaarlijkse sterfte % gelijk en is de mortaliteit van alle virussen hoger dan die van covid. We vermoorden opa en oma nog steeds onbedoeld maar nu bewust.
Terug naar normaal?

Zoltan | 04-01-21 | 20:26 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Uit de televaag: Gezonde zestigplussers kunnen tussen maart en september een vaccin krijgen. Het gaat dan om het vaccin van Pfizer bij een reguliere GGD-locatie" ja hallo, ik behoor tot die doelgroep. Wat is het nu? Tussen maart en september, daar heb ik toch niets aan. Geef me GVD een datum.

enkelereisretour | 04-01-21 | 20:22 | 7
-weggejorist-
enkelereisretour | 04-01-21 | 20:37

Wil je ook al een tijd weten?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:47
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Paaldanseres | 04-01-21 | 20:21

Ik hoop dat alles heel kalmpjes aan gaat. Laten ze maar rustig de tijd nemen om alles 44x te overdenken. Ik vind het heerlijk rustig in de supermarkt zonder al die gillende kinderen. Corona is een zegen. Als ik dood ben, neem ik heel corona mee het graf in. Dat beloof ik jullie.

Leptob | 04-01-21 | 20:21 | 1

Hier worden elke week de koelkasten gevuld met bezorgde weekboodschappen, nooit meer naar de supermarkt, heerlijk

Diederik_Ezel | 04-01-21 | 20:32

En dan zul je zien dat je zonder inentingsbewijs niet met het vliegtuig op vakantie mag en dat Hugo alweer heeft gelogen en jij pas aan de beurt bent als de zomervakantie al voorbij is terwijl je op April had gehoopt.

Osdorpertje | 04-01-21 | 20:21 | 1

Alle ingeënte mensen met het vliegtuig op vakantie en de rest gezellig samen in de trein. Terwijl juist in vliegtuigen de luchtfilters zo goed zouden zijn dat elkaar besmetten onmogelijk is.

W_F | 04-01-21 | 20:36

Ach ja, wat maakt het uit. Ze hebben in Zuid-Afrika alweer een andere mutatie bedacht waar het vaccin mogelijk niet tegen werkt. Op naar de volgende totalitaire 'lockdown' en iedereen z'n bek houden.

roevka | 04-01-21 | 20:19 | 2

Of gewoon accepteren dat we een risico meer hebben in deze wereld.

Der Lehrer | 04-01-21 | 21:20

@Der Lehrer | 04-01-21 | 21:20: Juist! Want dit is een heilloze weg. Virus zal terugkomen, en steeds muteren. Idem de griep. Bestaat ook na vele jaren nog geen waterdicht vaccin tegen.

Wayfaring stranger | 04-01-21 | 22:45

Streep eens 1 van de 6 vaccins uit de grafiek, bijvoorbeeld "Jansen". Dan zitten we pas in december op 100%, ergens in de 6e golf dus. Na 14 maanden prutswerk kan je van onze overheid niet verwachten dat het nu in een keer met 6 vaccins goed gaat. En is "100%" in de grafiek ook 100% van de bevolking met het geadviseerde aantal prikken en binnen de werkzame periode?

W_F | 04-01-21 | 20:19 | 5

@W_F | 04-01-21 | 20:29: 95% dekkingsgraadis ruim voldoende hoor. Alles boven de 70% is goed naar het schijnt.

Voor wat betreft een plan, er zijn vast een aantal scenario's, afhankelijk van de ontwikkelingen, met elk een percentage van kans. Maar weet niet wat u precies verwacht. Tot op heden hebben we met veel geluk erger ontlopen. En draagvlak vanuit de bevolking voor welk plan dan ook is zeer dun. Dus ben bang dat we het van geluk zullen moeten blijven hebben, de politiek zit aan alle kanten muurvast.

Continuum | 04-01-21 | 21:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien kan Gerard Sanderink Hugo gaan helpen, hij heeft nu toch tijd genoeg.

ZOMG | 04-01-21 | 20:19 | 2

De eerste golf begon precies rondom de geboortestad van Rian van Rijbroek. Maar dat is natuurlijk toeval.

Shoarmamasutra | 04-01-21 | 21:05

Dus mijn nog op zichzelf wonende moeder van 89 krijgt pas ergens maart een vaccin? Dit land is echt naar de klote...

Ik zie trouwens dat het suikerfeest al in mei valt, ben benieuwd wat de richtlijnen in mei zullen zijn.

HetLichtInHetZuiden | 04-01-21 | 20:15 | 13
▼ 10 antwoorden verborgen

Lowlands gaat sowieso niet door. Weet je wel.
Alsof 1000 Bandjes last minute geboekt kunnen worden dan wel geannuleerd.
Deze zomer zal er daarentegen vast wel een super belangrijk congres in de rai zijn over computers en muziek, of een beurs voor milljonairs.
Godzijdank mogen de onmisbaren als voetballers, darters, Mop1, hun ding nog doen.
Stel je voor?

geen koning | 04-01-21 | 20:14 | 2

Ik denk niet dat die bands de agenda's al vol hebben nu.

goedverstaander | 04-01-21 | 20:18

Het is alles of niets toch? Of ze treden op of ze treden niet op.

klaas24 | 04-01-21 | 22:52

Misschien kunnen we de spuiters eerst een paar bommetjes speed geven.
Ach, sorry..... de spuiters kun je niet verantwoordelijk houden.
Het is die slome duikelaar van Hugo de Slome.
Begin maar ‘s met peper in z’n reedt.

Ruimedenker | 04-01-21 | 20:13

Had ik al gezegd dat Hugo de Jonge een geweldige vent is?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:12 | 3

Nee. En ook niet meer doen.

goedverstaander | 04-01-21 | 20:14

Je bent niet lekker in je wekker ..
Dat zeiden we vroeger als iemand aan de leiband van de vvd liep.

Analia von Solmsch | 04-01-21 | 20:15

Standbeelden zullen worden opgericht, gedichten opgedragen, onze kleinkinderen hun kleinkinderen zullen liederen zingen over Hugo de Jonge. Redder der Natie. De reddende engels des spuits.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:17

"Niet lullen maar prikken" is mijn devies..!

grapjasz | 04-01-21 | 20:10 | 1

Ik zie wederom waarom ik u op block zette.

Hevvlan Demuru | 04-01-21 | 20:33

Oudjes laat je lekker prikken.

Iedereen die na 1991 geboren is, Proost!

NietFransBauer | 04-01-21 | 20:07 | 1

Maak er maar 1970 van

Der Lehrer | 04-01-21 | 21:21

Dat wordt weer lachen. Om Won Jip maar even te citeren..: Je laat de mensen die het probleem hebben veroorzaakt, het probleem oplossen. Dat gaat natuurlijk nooit goed...” De beste man kon het niet beter verwoorden.

Happy People | 04-01-21 | 20:07 | 14
▼ 11 antwoorden verborgen

Allereerst de mensen die al die vaccins gaan geven lijkt me. Misschien maar goed dat ik geen vaccinatiestrateeg ben.

dugo | 04-01-21 | 20:05 | 4

die prikkers moeten natuurlijk wel een paar weken blijven (leven) functioneren

Tasmaneiland | 04-01-21 | 20:09

Dat mogen ze zelf doen. Staat in strategie.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:11

Misschien groeien er twee extra armen of meer. Soort gekweekte octopusprikkers. 4 prikken per minuut haalbaar.

Lorejas | 04-01-21 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Zul je net zien dat er weer een verse Chinees een nieuw hoofd van een andere levende vleermuis afbijt, zodat Hugo zich over een maand of 6 met Covid-21 bezig kan gaan houden. Globalisering, leuker kunnen we het niet maken.

Watching the Wheels | 04-01-21 | 20:04 | 4

Gelukkig zijn we goed voorbereid door de helft van het aantal Ic-bedden weg te bezuinigingen!

Analia von Solmsch | 04-01-21 | 20:18

Ze verdienen vast goed in China aan al die supplies die de hele wereld daar koopt.

intrigant | 04-01-21 | 20:40

@Analia von Solmsch | 04-01-21 | 20:18: en weigeren we om hier wat aan te doen. Zo vervelend voor het personeel als er evt wat overcapaciteit optreedt aldus Gommers. Het probleem wordt maw mede in stand gehouden. Ook door effectieve medicijnen aan de voorkant niet in te zetten. Alles om maar te dwingen dat er gevaccineerd moet worden

Huub12 | 05-01-21 | 07:20
▼ 1 antwoord verborgen

Tegen de tijd dat de meesten gevaccineerd gaan worden, vallen we allen in de eerste groep van ouderen vrees ik.
Kijk uit naar morgen, naar de leugens van de Jonge,en van Rutte, misschien zien we ook nog wel die voldane, volgevreten kop van Grappenhaus. Tijd zat om het te volgen met mijn cafe.....

tabakagrarier | 04-01-21 | 20:01

100% gevaccineerd in augustus.
Dat kan prima, aangezien er geen jaartal bijstaat.

Slystar | 04-01-21 | 20:00 | 3

Is een beetje als de griepprik nemen van afgelopen jaar

jeweettochniet | 04-01-21 | 20:05

@jeweettochniet | 04-01-21 | 20:05: bedoel te zeggen dat het virus in jaar tijd best wel eens kan muteren net als de griepprik en het vaccin dan dus waardeloos

jeweettochniet | 04-01-21 | 20:06

Als ongeveer twee derde van de 17 miljoen inwoners twee maal geprikt moeten worden betekent dat ongeveer 23 miljoen injecties uitvoeren in 3 kwartalen (270 dagen).
Dat zijn ruim 85.000 injecties per dag. Verdeeld over 25 centra is dat 3400 injecties per dag. 7 dagen per week prikken ze 12 uur per dag dus dan moeten er op elke locatie elk uur ruim 280 vaccins worden gezet, ruim 4,5 per minuut!

eilende Zebra | 05-01-21 | 03:55

Dik in orde. Prima strategie.

DrumPiet | 04-01-21 | 20:00

Aan wie hebben we het vaccin te danken? Onderzoekers zeiden dat de ontwikkeling 5 jaar zou gaan duren. Trump: that's not good enough. Het moet binnen een half jaar. They said it wasn't possible, but here we are. Pfizer, it's gonna be huge.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 19:59 | 6

Wel jammer voor hem dat het 2 dagen na de verkiezingen pas klaar was.

FGAINA | 04-01-21 | 20:06

Trump wilde mensen met bleekwater injecteren.

DrumPiet | 04-01-21 | 20:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik kan de juiste groep niet vinden. Waar staan de mensen met een piemel van 25+ cm?

brawler | 04-01-21 | 19:59 | 5

Die vraag wilde ik eigenlijk ook stellen...

Ommezwaai | 04-01-21 | 20:14

25+, dat lijkt me dus echt vreselijk. Nee, ik ben zeer content met mijn 23 cm.

zwaaropdehand | 04-01-21 | 20:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zijn 4.500.000 bejaarden boven de 60 jaar oud, die 90% van de corona-ellende krijgen/veroorzaken, waardoor alles stil ligt. Er zijn tot eind juni 4.562.500 dubbele doses Pfizer en Moderna beschikbaar in NL.
Hoe leg je dan toch een puzzel, die de opening van de Nederlandse economie met 2 maanden vertraagt? Alleen die bejaarden boven de 60 jaar oud zijn interessant om te vaccineren, zodat de economie waar open kan.

tipo | 04-01-21 | 19:59 | 7

@tipo | 04-01-21 | 20:41: Of alle 60+ achter slot en grendel en voor de rest het normale leven door laten gaan. Niet moeilijk doen of het haalbaar is, want dat is het - op dit moment zit iedereen vast.

Der Lehrer | 04-01-21 | 21:23

@Der Lehrer 21:23: Ja, en iedereen kan los als vrijwel alle 60+ers door Pfizer of Moderna gevaccineerd zijn (want al die andere traditionele vaccins zijn voor hen niet effectief of werken koorts in de hand, waar ze ook al niet tegen kunnen). Maar gelukkig hebben ze wel allemaal zelfspot!

tipo | 04-01-21 | 23:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Vaccineer vanaf 65 plus en mensen die dat willen en je bent klaar. Geen reden om jonge gezonde mensen bloot te stellen aan de risico's van een snel ontwikkeld vaccin

jeweettochniet | 04-01-21 | 19:58 | 16

@Der Lehrer | 04-01-21 | 21:24: waarom zou omdat niet gelden voor corona? En dan specifiek vaccineren?

Continuum | 04-01-21 | 21:35

@jeweettochniet | 04-01-21 | 21:36: Omdat het maar een slag in de lucht is. Nergens op gebaseerd. De fabrikant roept waarschijnlijk minstens een jaar. Dus een jaar zou een teleurstelling zijn.

Continuum | 04-01-21 | 22:29
▼ 13 antwoorden verborgen

Huug is gewoon een prutser. Nog nieuws verder?

Cor Netto | 04-01-21 | 19:58 | 1

Mark is een nog grotere amateur en nee, verder weinig nieuws.

Ommezwaai | 04-01-21 | 20:13

Het is en blijft moeilijk. Niemand heeft hier om gevraagd, deze ellende die in ons leven is gekomen. De vraag hoe is niet belangrijk meer, wel belangrijk is hoe komen we er vanaf en met de minst mogelijke pijn. Ieder mag vinden wat ie wil van deze pandemie maar het gaat wel om de gezondheid van iedereen. Ik heb makkelijk lullen van op een eiland met ongeveer 11 000 bewoners en 3 zieken, die in afzondering hun leven slijten. Nog 5 dagen dan mogen zij na een test weer lekker in hun eigen tuin bijkomen van de ellende die zij mee gemaakt hebben. Mijn eigen familie is tot nu toe gevrijwaard gebleven van een covid besmetting, maar vriendje is al 2 familie leden kwijt geraakt aan dit verschrikkelijke virus. En geen mogelijkheid om zelf afscheid te nemen. Dat is nog het ergste. Ik kan wel vrolijk en lief doen hier, maar dat pleuris virus is een blok aan ieders been. De inentingen zijn hier al klaar en ik hoop echt dat het werkt. Ook voor jullie in dat koude kikkerlandje.
Liefs en knuffels.

Gokmaar | 04-01-21 | 19:56 | 5

Ik kom bij je. Waar zit je?

Normpje | 04-01-21 | 20:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh, dit is simpel en overzichtelijk. Best goed gedaan.
Alleen snap ik niet waarom ouderen van 75+ het mrna/supervriezer-vaccin Moderna toegediend krijgen via de huisartsenpost of thuis. Klinkt niet logisch.

SIogra | 04-01-21 | 19:54 | 1

Je wilt ze toch niet laten autorijden?

Frau Merkel | 04-01-21 | 20:18

Hoe goed is het voor de mensheid als we voor elke ziekte/virus een spuitje ontwikkelen? Komen wij daar sterker uit als dier zijnde?

Patje | 04-01-21 | 19:54 | 16

Zonder de medische wetenschap waren we al lang uitgestorven.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:29

Ja. Sinds er vaccins zijn is de aardbevolking paar keer over de kop gegaan en hebben we de andere dieren aardig weten terug te dringen.

Shoarmamasutra | 04-01-21 | 21:09

@Patje | 04-01-21 | 20:28: in dat geval zal is het nog de vraag wat u bedoelt met sterker. Als we minder energie kwijt zijn aan het onderhouden van een immuunsysteem, kunnen we evolueren naar meer intelligentie bv. Dat is ook een vorm van sterker

Continuum | 04-01-21 | 21:39
▼ 13 antwoorden verborgen

Weet je wie ook als eerste aan invaliden een spuitje gaf?

King of the Oneliner | 04-01-21 | 19:52 | 7

Moeder Theresa?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:30

Mao Tse Tung

JdV030 | 04-01-21 | 21:40

Napoleon?

IkwilJinekwel | 04-01-21 | 23:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Zal er na Corona nog steeds gesproken worden over hoe we alles samen doen voor elkaar?

We halen samen Afrika hier naar toe en we doen dit voor elkaar?

Patje | 04-01-21 | 19:51

Beetje jammer dat alleen van Moderna/Pfizer effectiviteit >90% is. Voor AstraZeneca vaccin was effectiviteit 62.1% in grote trial. Laten we daar nu net meeste vaccins van hebben besteld. Doe ermee wat je wilt maar als ik kon kiezen....

Vula | 04-01-21 | 19:50 | 8

De vaccins zijn al een half jaar geleden besteld domkop. Toen was er nog niets over de werking bekend.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 20:31

@Gulliver | 04-01-21 | 20:31: Lees even de Duitse media genius. Grote aanbiedingen werden afgeslagen terwijl allang duidelijk was dat die vaccin werkzaam waren. Maar geloof vooral in uw eigen waarheid.

Vula | 04-01-21 | 21:21
▼ 5 antwoorden verborgen

Helder. Prima. Maar dit hadden ze in oktober ook al af kunnen hebben, met de bijbehorende draaiboeken. Maar goed, nu netjes op de valreep vlak voor het kamerdebat waar hij zonder dit plan wellicht een motie aan zijn broek gekregen zou hebben.

Muxje | 04-01-21 | 19:50 | 2

Toen moest er nog een corona-routekaart getekend worden. Hebben we verder ook nooit gebruikt.

Joris Beltsin | 04-01-21 | 19:58

Deze kaart verandert nog wel, binnenkort. Het is inderdaad voor het debat in elkaar geprutst.

Koekkeloere | 04-01-21 | 21:09

Mensen die denken dat je geen vaccin nodig hebt wanneer je COVID-19 hebt gehad:

Farmaceutische bedrijven, en de wetenschappers die daar werken, zeggen dat alleen een vaccin helpt. En die hebben er helemaal geen baat bij om te liegen.

Politici zouden daar ook nooit aan mee werken, dat zijn hardstikke slimme, en eerlijke mensen, die hun centjes eerlijk verdienen, en nooit een agenda hebben.

Het zijn stuk voor stuk engelen gestuurd door God, die kunnen helemaal niet kwaadwillig denken. Alleen arme paupers kunnen dat, hardcore tokkies, onder invloed van hij die niet genoemd mag worden.

Amen.

Dr Truth | 04-01-21 | 19:50 | 5

Dit net ook al geplaatst:
science.sciencemag.org/content/370/65...
"Here, on the basis of a dataset of 30,082 individuals screened at Mount Sinai Health System in New York City, we report that the vast
majority of infected individuals with mild-to-moderate COVID-19 experience robust immunoglobulin G antibody responses against the viral spike protein. We also show that titers are relatively stable for at least a period of about 5 months and that anti-spike binding titers significantly correlate with neutralization of authentic SARS-CoV-2. Our data suggest that more than 90% of seroconverters make detectable neutralizing antibody responses. These titers remain relatively stable for several months after infection."

lekgoot | 04-01-21 | 20:06

@lekgoot | 04-01-21 | 20:06:
Betekent dat een milde infectie ook leidt tot immuniteit voor minimaal vijf maanden.

lekgoot | 04-01-21 | 20:07

Hartstikke, met een t.

Binnenbaan | 04-01-21 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Vaccinaties, immuniteit en maatregelen zullen er voor zorgen dat we rond 1 april de boel weer onder controle hebben. Met meer zon zal dit alleen maar verbeteren. Dus geen zorgen hier.

RandomAct | 04-01-21 | 19:50 | 1

Ik heb ook goede hoop, nog een paar maanden door de donkere winter en dan een nieuwe summer of love...

SterF... | 04-01-21 | 19:51

Kom er niet uit. Wanneer is een pretpark boa aan de beurt?

Edddy | 04-01-21 | 19:50

De jonge geeft net toe moderna heeft nog steeds geen goedkeuring daar is het wachten op.
Was zeker goedkoper om daar te bestellen

Ronn | 04-01-21 | 19:49

Waar blijft die stijlloze poll?

ChupaChupa | 04-01-21 | 19:48

Laten we ons nou maar gewoon laten vaccineren jongens, dan zijn we zo snel mogelijk van dat gezeur af. Je lul zal er heus niet van af vallen.

VanBukkem | 04-01-21 | 19:48 | 1

Ik ben om je mag de mijne hebben

rein9576 | 04-01-21 | 19:50

De Hoereca uiteindelijk toch wel het eerste beroep ter wereld..! wil ook prioriteit
bij het spuitjes prikken........!

grapjasz | 04-01-21 | 19:48 | 2

Wij van de horeca liggen in de kelder van het ministerie opgeslagen vrees ik.

tabakagrarier | 04-01-21 | 19:54

de horeca alleen openen voor gezonde 18-60-jarigen is ook een optie...

Der Lehrer | 04-01-21 | 21:27

Gelukkig heb ik al WC eend op

rein9576 | 04-01-21 | 19:47 | 1

Dan ben je rein...

SterF... | 04-01-21 | 19:59

Britse wetenschappers vrezen dat de ontwikkelde coronavaccins niet werken tegen de Zuid-Afrikaanse variant van het virus. Kennelijk werkt het wel tegen de Britse variant en de ongemuteerde variant van het virus. Het nieuws was voor de Britse minister van Volksgezondheid Matt Hancock reden om maandag voor de Britse radio te verklaren dat hij „ongelooflijk bezorgd” is over de Zuid-Afrikaanse variant van het virus.

Baron Clappique | 04-01-21 | 19:45 | 2

Britse wetenschappers vrezen... Reden om te verklaren..

Ik vrees wel een dat mijn dochter niet thuis komt!!

neonreclame | 04-01-21 | 19:47

Vaker spuiten zegt Gretta

rein9576 | 04-01-21 | 19:48

Aantal coronadoden 2020 volgens officiele bronnen : 12.000.
Op een inwoners aantal van 17.8 miljoen. Ofwel 0,06%. Daarvan is 90% ouder dan 65 jaar. Dat zijn 10.800 doden. 1.200 coronadoden
jonger dan 65 jaar. Ofwel 0,006%. Hoezo vaccin?

oldskoolhollander | 04-01-21 | 19:44 | 7

Je moet ook op basis van emotie dit soort keuzes maken. Gedreven door angst werkt beter dan op basis van cijfers. Daarnaast kunnen mensen zich bij absolute aantallen wel wat voorstellen, maar bij percentages gaat 't al snel fout. Bij verhoudingen denkt men liever aan vreemdgaan met de buurman, -vrouw, -dinges...

videtur | 04-01-21 | 20:04

Als ik er alleen maar dood van ging was het geen probleem, moet toch gebeuren. Maar twee weken naar adem happen met een buis in mijn bek en 3 jaar revalideren............

Hollandmix | 04-01-21 | 20:07

Ik heb er nog een: met gegevens uit CBS-statline kun je berekenen dat een 65 plusser in 2020 meer dan een procentpunt kleinere kans had om dood te gaan dan in 2000. Dat er nu toch meer dood gaan, komt volledig voor rekening van de toegenomen bevolkingsomvang en het aandeel 65 plussers daarin. Er is geen oversterfte.

Joris Beltsin | 04-01-21 | 20:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Echt jammer, ik had gehoopt op een echt virus waaraan minimaal 25% van de mensheid zou sterven. Dit is een virus van niks.

Patje | 04-01-21 | 19:42 | 6

Ik vind 25% nog aan de magere kant haha.

Zeebonkus | 04-01-21 | 20:35

Ja, toen op de internets chinezen stuiptrekkend op straat dood neer lazerden en achterin busjes werden gesmeten.
Toen leek het nog wat te worden.

oplichter | 04-01-21 | 21:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben 60 en moet zo langzamerhand aan de Viagra. Kan ik niet in dealtje maken, als trouwe grootafnemer?

Normpje | 04-01-21 | 19:42 | 3

Wat is het nou, moet je er zo langzaam aan of ben je een trouwe grootafnemer?

Binnenbaan | 04-01-21 | 19:49

60 en aan de viagra? Kut voor je. Of lullig.
Probeer eens wat vaker boos te worden. Niet op je vrouw natuurlijk. Testosteron doet wonderen.

grapo | 04-01-21 | 21:00

@grapo | 04-01-21 | 21:00: Ik ben al mijn hele leven op alles en iedereen boos. Maar jij bent toch vrouwspersoon? Wat weet jij dan van stijfheid en testosteron?

Normpje | 04-01-21 | 21:08

Kan geen linkjes plaatsen helaas maar Google even op" "eu vaccinatiekaart 2021 pdf"
Dan krijg je bovenaan
"Roadmap for the implementation of actions - European ..."

Is een roadmapdocument uit Q3 2019 van de EU over vaccinatiepassports. We lopen netjes op schema en in 2019 hadden ze gelukkig een vooruitziende blik !

DeAapUitDeMouw | 04-01-21 | 19:42 | 2

@Abject | 04-01-21 | 19:54: Leuk staatje, alleen wanneer ze het virus loslaten staat er niet in maar wel: "Guidance on countering vaccine hesitancy tailored to specific needs identified by the Member States and/or vaccine specific issues"

voldemort | 04-01-21 | 22:53

Maak er dan Lingo van!
met een mankepoot en wat groene ballen

NietFransBauer | 04-01-21 | 19:42 | 2

Na vaccinatie 50-50 kans op groene ballen. Sssst. Niet verder vertellen. Stond op Feestboem.

Lorejas | 04-01-21 | 20:18

@Lorejas | 04-01-21 | 20:18:
Meer dan 80% kans op bijwerkingen. Kun je gerust verder vertellen. Info komt van de FDA in de VS.

cheops | 04-01-21 | 21:35

'verwachtte' met dubbel 't? Ohja,' belasttingdienst'.

Jos Tiebent | 04-01-21 | 19:41

Wanneer krijgen de pedofiele hagedissen hun vaccin?

BobDobalina | 04-01-21 | 19:41

Zou er nog wat mis gaan met deze Hugo-puzzel?

Nuuk | 04-01-21 | 19:40

ja allemaal supermooi. DIt is wat De Schoen en Rutte in juli al klaar hadden, of hadden moeten hebben. Echt. Ik wil dat ze nu niet met een vaccinatieschema komen (dat had 't volk al in oktober gepresenteerd moeten krijgen natuurlijk - ja uiteraard met voorbehoud wanneer t komt etc). Nee, ik wil NU zien welke scenario's het kabinet ziet voor de varianten - de UK variant en de SA variant. Die zijn VEEL besmettelijker. de huidige lockdown is NIET GENOEG daarvoor. WE zullen in een FULL BLOWN lockdown moeten. 10 per max in de supermarkt. ALLES dicht. avondklok & dikke boete als je met je domme harses denkt dat dit allemaal een grap is.

Elpefo | 04-01-21 | 19:40 | 4

Ik zou nog een biertje nemen

oldskoolhollander | 04-01-21 | 19:46

Want na acht uur 's avonds is het virus veel besmettelijker.

Binnenbaan | 04-01-21 | 19:52

@Binnenbaan | 04-01-21 | 19:52: Nee, na acht uur komen er te veel domme gasten de straat op. Weet ik veel man. Ben SChoen niet.

Elpefo | 04-01-21 | 19:58
▼ 1 antwoord verborgen

De selectieprocedure bij een vernietigingskamp, maar dan omgedraaid.

dhrat | 04-01-21 | 19:40 | 1

Duimpje naar links, duimpje naar rechts, orkestje erbij, und gehe mit der Banane.

King of the Oneliner | 04-01-21 | 19:47

Ik vind het 'werk' van Hugo de Jong overigens uitermate teleurstellend. Hij heeft toch een beetje niet de 'can do' mentaliteit die we nodig hebben.

Okay.

Voordeeltje hij verkoopt geen PR non-sense zoals andere EU-lidstaten die aan het 'vaccineren' zijn. Of hij belooft geen 20,000,000 vaccinaties terwijl er niet eens 10% gehaald wordt terwijl hele ladingen vaccins in loodsen lopen te verpieteren.

Hij heeft ook niet een organisatie gemaakt zoals Israel met een infrastructuur van het leger dat het wel kan en het VK met de NHS (socialisme, viesbah) dat ook kan.

Het is hem dat vergeven.

Wat ik persoonlijk vooral teleurstellend vind is dat er geen uitsluitsel gegeven kan worden of organisaties en bedrijven de ongevaccineerden mogen weigeren JA of NEE. Iemand die mogelijk de pest heeft wil je toch ook niet naast je hebben zitten in een restaurant? Of iemand met Ebola? Toch?

Een frequent gesprek tussen mijzelf en 'kennissen' is namelijk 'Ga jij het vaccin nemen?' Velen zeggen volmondig JA, anderen zijn terughoudend en weten het niet zeker. Al die niveau Twitter-vragen zijn dan m.i. hilarisch.

- 'Je weet niet wat er in zit' - spoiler alert: weten we wel.
- 'Je kent de bijwerkingen niet' - spoiler alert: weten we wel.
- 'De lange termijn bijwerkingen dan, remember Softonon???' - spoiler alert: *zucht* geneesmiddel en vaccin zijn niet hetzelfde, er zijn geen lange termijn bijwerkingen bekend, worden die ook helemaal niet verwacht, die zijn er namelijk nooit met vaccins want het is niets meer dan jouw immuunsysteem trainen tegen een ziekte.
- 'En die mensen dan die flauwvallen of allergische reacties krijgen?' - spoiler alert: Die zijn erg zeldzaam en desalniettemin relatief normaal en niet dodelijk of levens veranderend een slechte stunt met coronavirus is dat wel tot 25% kan zware klachten blijven houden.
- 'Maar je kan er ziek van worden!' - spoiler alert: ja licht ziekjes of in extreme en zeldzame gevallen een beetje boel ziekjes, nog steeds niet zo ernstig als coronavirus je ziek kan maken.
- 'Ik wil het gewoon niet, mijn lijf, mijn keuze!!!' - spoiler alert, onze samenleving, onze keuze. Niet huilen als wij dan liever niet jouw potentieel ziekmakende zelf bij ons in de buurt hebben. Het vaccin beschermd niet 100% DUS met jou erbij lopen we alleen maar extra risico op weer een uitbraak straks, weer een lockdown straks, weer duizenden doden die niet dood hadden hoeven gaan, weer gezeur. Neem je verantwoording en blijf bij ons gevaccineerden weg en begin een commune ergens of meld je bij een vivisectie als genetisch materiaal om coronavirussen beter te bestrijden. Dan ben je tenminste nuttig.

Je kan je voorstellen dat ik met sommige 'kennissen' permanent afscheid heb moeten nemen. Waarom? Hierom.

ww2.health.wa.gov.au/Articles/A_E/Com...

De mensen die vaccins pertinent weigeren vanwege domheid zijn gewoon een te groot risico voor de samenleving. Mensen die nog even willen wachten begrijp ik heel goed.

Theodorus.Goldbach | 04-01-21 | 19:40 | 18

@ole guapa | 04-01-21 | 20:09:
Fout, het antwoord is nee. Huisregels mogen niet tegen de grondwet ingaan. Je mag ook geen mensen weigeren vanwege spleetogen oid. Er is een wet die een uitzondering regelt voor kinderdagverblijven om kinderen te weigeren die niet ingeënt zijn tegen mazelen-bof.

cheops | 04-01-21 | 21:20

Ik wil nog even een jaar of dertig wachten. Dank voor uw begrip.

Groenstrook | 04-01-21 | 21:25
▼ 15 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
benhetbehoorlijkzat | 04-01-21 | 19:39 | 1

Wat leuk dat die ambtenaren er weer zo'n kek plaatje van weten te maken hè... Met puzzelstukjes enzo...

Zadelgeur | 04-01-21 | 19:39 | 2

Dan kunnen ze alleen als je ze daar ruim de tijd voor geeft anders schieten ze in de stress. Vandaar dat we nu na 9 maanden dit geweldige stukje puzzelwerk voorgeschoteld krijgen. Hugo de Schoenen zit ook dagelijks te puzzelen, hij spreekt het zelfs uit bij zijn interview gesprekken. Knap staaltje werk Hugo! Chapeau.

Dwarsdenker | 04-01-21 | 19:48

Vinden ze heerlijk dat debiliseren van alle burgers (die overigens volgens de overheid allemaal zo hoogopgeleid zijn dat ze Zelfredzaam moeten zijn en Zelf Verantwoordelijk zijn - lees: zelf moeten betalen).

Maar ja, aan de andere kant steeds meer 'laaggeletterden' of zelfs totaal ongeletterden in Nederland.
Dus dat zal de smoes wel zijn om alles in 'plaatjes' te doen tegenwoordig.

Toch vreemd dat men dan wel weer te beroerd is om 'eerste kwartaal' gewoon voluit op te schrijven.
Zoals zovele inwoners, kent mijn moeder dat soort kreten niet. Maar goed, die ziet ook liever gewoon tekst staan i.p.v. domme plaatjes waarvoor dan weer een heel colofon nodig is om de plaatsjes toe te lichten. Zij is oud, maar nog zeer helder van geest en zij ergert zich groen en geel aan al die infantilisering d.m.v. 'plaatjes'.

Wering | 04-01-21 | 20:02

Zodra je zorgpersoneel en dat dorre hout hebt gevaccineerd kan je lockdown opheffen. 95% van de opnames is 60+ net zoals de mensen die eraan overlijden.

Aan een lockdown vasthouden of allerlei maatregelen houden zijn dan compleet zinloos.

klaas24 | 04-01-21 | 19:35 | 3

60+ is nog niet echt dor hout hoor. Dan moet je gewoon nog 8 jaar werken.
Maar ik ga er wel echt vanuit dat er in april nog maar beperkte maatregelen zijn. Niet nul, maar zeker ook geen lockdown.

Koekje-dr-bij? | 04-01-21 | 19:45

Fout. Per 2 weken zijn ca 370 van de 1300 opnames zijn <60. Elke 2 weken! Met jouw verhaal vind je dat ok. Ik kan je vertellen: dat is het niet. Een groot deel van die worden opgenomen houden daar langdurig schade aan over, deels blijvend. Enne, het grootste deel van die groep <60 is gewoon gezond. Hebben pech dat ze een heftige versie van COVID-19 pakken. Ik vind het super asociaal om 370 mensen <60 per 2 weken, dus elke dag 26 mensen <60 daartoe te veroordelen als t ook simpel anders kan.

Elpefo | 04-01-21 | 19:50

@Elpefo | 04-01-21 | 19:50: Dat hangt dus helemaal van de strategie af en dat weten Hugo en Jaap ook niet. Snel terug naar normaal is eerst 60+ massaal vaccineren.

klaas24 | 04-01-21 | 20:28

Hopelijk zit ik bij de eerste Q2, tot augustus wachten zie ik niet zo zitten. Wil gewoon weer mijn ouders en vrienden een knuffel kunnen geven. Lekker op vakantie kunnen wat ik inmiddels al meer dan een jaar moet uitstellen. Gaan en staan met bus en trein zonder mij zorgen te maken. En waar ik een vitaal beroep heb is het extra kut, aangezien ik al een heel jaar op eieren loop om collega's niet te besmetten of andere mensen zodra ik een keer een dagje vrij ben. Klaar mee, hoop dan ook op maximaal veel vaccinweigeraars zodat ik lekker snel aan de beurt kom.

zeertegendradig | 04-01-21 | 19:35 | 3

Dat knuffelen kan ook gewoon, de vraag is alleen of je bereid bent die evt. prijs te betalen dat ze 't loodje leggen?

ReyNemaattori | 04-01-21 | 19:40

Ik knuffel mijn schoonmoeder nog elke zondag.

Koekje-dr-bij? | 04-01-21 | 19:46

@ReyNemaattori | 04-01-21 | 19:40: Nee de prijs ben ik niet bereid te betalen, zeker waar ik gezien mijn werk een sterk vergroot risico heb drager van het virus te zijn.

zeertegendradig | 04-01-21 | 19:47

Maar ik wil het Pfizer vaccin :-(
Ik wil geen slechts 70% effectief vaccin :-((

TheOtherWhiteMeat | 04-01-21 | 19:35 | 2

AZ claimt 100%.

Binnenbaan | 04-01-21 | 20:19

Ach, je altijd vanuit jezelf nog 95% kans dat je afweersysteem effectief is. Dat schrijven wij trouwens wel toe aan het vaccin, sowieso.

Diepstrotje | 04-01-21 | 22:38

Hm, Van Rossem gebruikt viagra.

Super Vaagstra | 04-01-21 | 19:33 | 2

Ik ook, maar krijg altijd van die gênante bijwerkingen

laurentius | 04-01-21 | 19:37

Die groep van 18-60 met indicatie schijnt dus 1,8 miljoen mensen te omvatten. Hoe komen wij aan zoveel relatieve niet fitte mensen? Zijn dit dikkerdjes met suiker?

BobDobalina | 04-01-21 | 19:32 | 10

Diabetes, hypertensie en/of hart- en vaataandoeningen, obesitas, the usual. Precies de risicofactoren voor covid.

Binnenbaan | 04-01-21 | 19:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Iedereen en zijn vakbond schreeuwt op dit moment om voorrang. Wat een solidariteit, walgelijk.

van Oeffelen | 04-01-21 | 19:32 | 10

Wat mij opvalt dat het de publieke sector is die over elkaar rolt.
De private sector is druk met de economie draaiend te houden.

Maytheforcebewithyou | 04-01-21 | 19:51

Laten we alle slachtoffers van het institutioneel racisme in Nederland voorrang geven. Kunnen we nooit meer uitgemaakt worden voor racisten, en tegelijkertijd wat extra data verzamelen over de uitwerking van de vaccins

intrigant | 04-01-21 | 19:55
▼ 7 antwoorden verborgen

'Je vertrouwt die lui ook met je lul' - godver Geenstijl. Nu moet ik een nieuw scherm - had net een slok thee genomen!

konjodebonjo | 04-01-21 | 19:32

Ik ben simpel. Ik sjouw netten op de haven.
Ik begrijp niks van zwangere vrouwen die boodschappen doen in reclames en ik snap niks van vaccinatiepuzzels

NietFransBauer | 04-01-21 | 19:30 | 4

De laatste keer dat ik keek niet.

Beste_Landgenoten | 04-01-21 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

Degene die nu als eerste op de nominatie staan voor een vaccinatie stonden begin vorig jaar nog zonder bescherming. Omdat het allemaal niet nodig was. Gevolgd door de groepen die men ook liet kreperen.

swapper | 04-01-21 | 19:29 | 1

Je geeft wat en je neemt wat, denk ik?

ReyNemaattori | 04-01-21 | 19:34

Je moet het zien als bij de toekenning van sociale woningwetwoningen:
Iedereen gaat voor en krijgt een urgentie:
zwangere gescheiden vrouwtjes, ex-gevangenen, allochtone asielzoekers, gehandicapten, ouderen, mensen meteen "belangrijke baan", etc.
Als je een gewone, hardwerkende blanke man bent zonder problemen kom je pas als allerlaatste aan de beurt.

King of the Oneliner | 04-01-21 | 19:29 | 2

laten we dan het voorre ht krijgen die stomme mondkappen af te doen. want wij worden niet ziek dus verspreiden niet.

miko | 04-01-21 | 19:38

@miko | 04-01-21 | 19:38: Ook ingeënt kun je nog steeds covid krijgen, en je kan ook nog steeds besmettelijk worden/zijn.

Binnenbaan | 04-01-21 | 19:59

Oh oh oh wat zijn er weer een hoop mensen stoer hier. "Ik wacht wel af.", "Ik laat me niet vaccineren."
Wanneer daalt het nou eens in? Je doet het voor zwakke ouderen die anders doodgaan.
"Dus na mij de zondvloed", klinkt stoer, maar is kortzichtig (ook jij bent er mee gediend dat deze kutcrisis zo snel mogelijk achter de rug is) en asociaal (want mijn oma gaat dood).

ChupaChupa | 04-01-21 | 19:29 | 15

Als boerenverstand gebruiken stoer is, soit. Maar dat anderen de les willen lezen, das nooit stoer.

Binnenbaan | 04-01-21 | 20:01

@ChupaChupa | 04-01-21 | 19:34: heeft u de afgelopen jaren dan een griepprik genomen, of was u daar te kortzichtig, te asociaal of te egoïstisch voor?

intrigant | 04-01-21 | 20:15

@ChupaChupa | 04-01-21 | 19:42: Je denkt misschien dat dit coronagedoe een volksgezondheidscrisis is, dan zit je er flink naast. Dit is een zorgcrisis, niets meer niets minder. Dus als je oma geprikt is, is de angel er al zo goed als uit.

Binnenbaan | 04-01-21 | 20:24
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik verwacht minder last te hebben van de Rona (hoe jonger, hoe minder last) dan van het vaccin (hoe jonger, hoe meer last). Ik ben in een gulle bui en sta vrijwillig mijn plaatsje in de vaccinatierij af aan iemand die wél naar de NOS kijkt.

Stijl_Loos | 04-01-21 | 19:29

Ik vind dit er wel goed uitzien. En er zitten nu (achter Hugo) eindelijk competente mensen dit te doen. Hup Holland Hup!

O.H.Dennenboom | 04-01-21 | 19:29 | 2

LOL. Joop is linksaf!

De Droit | 04-01-21 | 19:35

Behalve dat die 0.165 Q42020 toegediend hadden moeten worden en ze zijn inmiddels als in Q12021 en er is nog immer niemand gevaccineerd...

Een planning uitgeven en op de dag van uitgifte al minstens 2 weken achterloopt is alles behalve een goed teken...

ReyNemaattori | 04-01-21 | 19:38

Ik heb nu Corona en het is voor mij niet eens een griepje. Geef mij eens 1 goede reden om die rotzooi van Pfizer nog te gaan halen als ik "the real thing" al heb gehad?

vaderlander | 04-01-21 | 19:29 | 11

@Neuth | 04-01-21 | 20:06:
Er bestaat ook nog zoiets als T-cellen:
www.msn.com/en-us/health/medical/don-...
“T cells are a type of white blood cells that are specialised in recognising virus-infected cells, and are an essential part of the immune system,” says Marcus Buggert, assistant professor at the Center for Infectious Medicine, Karolinska Institutet, and one of the paper’s main authors. “Advanced analyses have now enabled us to map in detail the T-cell response during and after a COVID-19 infection. Our results indicate that roughly twice as many people have developed T-cell immunity compared with those who we can detect antibodies in.”

lekgoot | 04-01-21 | 20:18
▼ 8 antwoorden verborgen

De fuck-up routekaart van Hugo de Jonge en Mark Rutte. Fijn om te zien dat het voor het gros nog lang gaat duren voordat ze gaan prikken. Dat gaat de vvd en het CdA hopelijk stemmen kosten.

Zadelgeur | 04-01-21 | 19:29

Dit is toch wel een heel raar plan. 
Het is net zoiets als eerst de details afwerken en daarna de basis.
Het is als eerst de belijning aanbrengen en daarna eronder het asfalt aanleggen.
Het is als eerst behangen en daarna een muur erachter plakken.
Het slaat nergens op.

Leptob | 04-01-21 | 19:28

Dat gaat dus nog heel lang duren. Tot die tijd zitten we waarschijnlijk langdurig onder een serie lockdowns wegens de nieuwe mutanten. Dat kon nog wel eens uitlopen op een onvrijwillige groepsimmuniteit.

Beste_Landgenoten | 04-01-21 | 19:28 | 5

@Diederik_Ezel | 04-01-21 | 19:30: druk op de zorg komt vooral om dat de halve verpleging in quarantaine zit obv PCR-testen terwijl er geen klachten zijn (bron: verpleegster UMCG)

Stijl_Loos | 04-01-21 | 19:35

@Beste_Landgenoten | 04-01-21 | 19:33: Ik zit even te denken hoeveel tijd Trump kocht met een vliegverbod, zal ook ongeveer 1 maand geweest zijn inderdaad

Diederik_Ezel | 04-01-21 | 20:13

@Beste_Landgenoten | 04-01-21 | 19:33: waarbij wij het voordeel hebben dat we weten dat de uk variant eraan komt. Lockdown verlengen en we kunnen veel ellende voorkomen. Helaas heeft deze regering een slecht track record met preventief handelen, maar goed, dat gaan we 17 maart afrekenen

ole guapa | 04-01-21 | 20:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet in de risico groep en al Corona gehad. Het is volslagen zinloos om mij in te enten. De hysterie moet stoppen en de rede moet terug.

3Xniks | 04-01-21 | 19:27 | 1

Dan gaat 2021 niet uw jaar worden.

Binnenbaan | 04-01-21 | 20:03

Aha. Dus ik krijg Astra Zeneca via de huisarts. Nou, ben benieuwd.

JdV030 | 04-01-21 | 19:26

Kunnen we de mensen tussen de 63 en 70 jaar als laatste inenten? Ik vraag dit namens de pensioenfondsen.

skoftig | 04-01-21 | 19:25 | 3

Lol

Pisnicht | 04-01-21 | 19:26

Ik heb liever dat ze beginnen bij "de jongeren";
de hebben toch al een mooie toekomst achter de rug.

CLoVis | 04-01-21 | 20:19
-weggejorist-
MoltisantiBeer | 04-01-21 | 19:24 | 11
▼ 11 antwoorden verborgen

Net even BBC gekeken, gaat behoorlijk mis in het VK. Door de nieuwe covid variant verticale curve omhoog met cases. Vanavond persconferentie Boris Johnson met weer de boodschap "stay at home".

Diederik_Ezel | 04-01-21 | 19:24 | 16

@Zeebonkus | 04-01-21 | 19:41:
Essex hier,kroegen dicht en ik vermoed dat u snel moet zijn want ik vermoed dat BOJO het hele land gaat dicht gooien.

ditotje | 04-01-21 | 20:07

@ditotje | 04-01-21 | 20:07: Alles is al dicht maar gewoon bij mensen thuis, niks te gek. Ik ben nog steeds veel buiten maar ik zie nooit politie. Een enkele keer een wagen die snel voorbij zoeft en that's it.

Zeebonkus | 04-01-21 | 20:39

@Zeebonkus | 04-01-21 | 20:39:
Ah,ik dacht dat het in het noorden nog niet zo erg was.
Ik zat op oudejaarsavond voor een spoons,met 2 maten.
Niemand die wat zei.

ditotje | 04-01-21 | 20:43
▼ 13 antwoorden verborgen

Kan niet wachten tot commerciële bureaus ook vaccins gaan aanbieden. Ik wil daar graag een paar honderd euro voor stukslaan om een eigen keuze te kunnen maken.

Pisnicht | 04-01-21 | 19:24 | 7

Dan krijg je voor 200 euro een chinees Alibaba nep-vaccin waar een handige Harry een eigen stickertje op geplakt heeft.

Der Schnitzeljäger | 04-01-21 | 19:28

Ik zou voor Pfizer on the Rocks kiezen.

Zonen-van-Kuifje | 04-01-21 | 19:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je de wuflu al gehad hebt ben je toch resistent omdat je anti lichamen hebt ?
Dan heb je een vaccin toch niet meer nodig ?

Der Schnitzeljäger | 04-01-21 | 19:24 | 11

Daar is nog niets over bekend. Het is ook niet bekend hoe lang het vaccin werkt.

cheops | 04-01-21 | 21:05

@cheops | 04-01-21 | 21:05: en of het gegarandeerd werkt bij een ieder, ook na herbesmetting volgens Pfyzer. Maar daar komen we snel achter, gelukkig....

Koekkeloere | 04-01-21 | 21:11
▼ 8 antwoorden verborgen

Leg de prikspuiten gewoon in de supermarkt in het vriesvak en over drie weken kunnen we weer zuipen.

heldheino | 04-01-21 | 19:23 | 5

Ik zou voor en en kiezen.

Zonen-van-Kuifje | 04-01-21 | 19:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Met naald en draad kwijt.

Normpje | 04-01-21 | 19:23

Waarom worden "thuiswonenden 60-75" eerder gevaxt dan "thuiswonenden 75+" ?? Zou ik omdraaien want die 75+ ers zijn wat gevoeliger voor corona toch? Scheelt weer een maandje.

DeAapUitDeMouw | 04-01-21 | 19:23 | 6

@Der Schnitzeljäger | 04-01-21 | 19:26: Oh ja, stom, ik heb niet goed gekeken. Ik dacht dat het telkens een periode opschoof.

DeAapUitDeMouw | 04-01-21 | 19:28

In Zwitserland is 75+ ook al aan de beurt.

van Oeffelen | 04-01-21 | 19:35

Waarom eerst deze ouderen vaccineren? Zij zullen wel het ziekste er van worden, maar merkwaardig dat dit blijkbaar de enige overweging is.
Waarom ook niet de sociale bewegelijkheid van groepen meenemen? Wanneer je de groepen vaccineert die veel met anderen in aanraking komen, dan dam je het virus namelijk het snelste in.

Wat betreft verpleegkundigen, artsen, enz wordt dat dan wel gedaan, maar dan wordt er weer lang gewacht met ambulante zorg, GGZ terwijl daar weer mensen zitten die veel mensen zien en dus ideale ziekteverspreiders zijn. Vervolgens idem wat betreft politie, docenten en natuurlijk kroegbazen/bazinnen!!

Nuuk | 04-01-21 | 19:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Zie je meteen wat de beperking van de EU met zich meebrengt.

Fervent | 04-01-21 | 19:22

Ik wil zelf kunnen kiezen welk vaccin ik neem. Zolang dat niet kan wachtt ik nog even.

lekgoot | 04-01-21 | 19:22 | 1

Mooi! Doe mij uw lootje. Ik neem er twee! Connected.

JWZ_JMK | 04-01-21 | 19:23

Heerlijk al die verschillende vaccins. Ik kijk effe de kat uit de boom. Sowieso eens kijken hoe het gaat met de eerste serie huisartsen.

Der Schnitzeljäger | 04-01-21 | 19:21

Straks heeft iedereen de ziekte van Pfizer. Je bent niet moderna zonder nanobotjes.

RickTheDick | 04-01-21 | 19:20 | 2

The kissing disease.

Zonen-van-Kuifje | 04-01-21 | 19:30

Moderna klinkt heel modern maar het is een woordspeling van mod-RNA oftwel gemodificeerd RNA. Ongeveer dezelfde techniek als Pfizer.

keestelpro | 04-01-21 | 19:55

Hoop wetenschappers hier laatste tijd.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 19:19 | 2

Hier wel.

zwenkwieltje | 04-01-21 | 19:21

Ik heb het afgelopen jaar meer wetenschappelijke stof gelezen dan gedurende mijn hele schooltijd. En hoe meer je weet, hoe meer je weet wat je nog niet weet...

keestelpro | 04-01-21 | 19:53

Legio managers gehad die op een gegeven moment met dit soort dagstartbordjes op de proppen kwamen. Kort erna waren ze altijd opeens weg...

De Pilsvogel | 04-01-21 | 19:19 | 2

Maar waar heen..!!

Vrouwtjes en Kindje mee..??

neonreclame | 04-01-21 | 19:21

er schijnen mensen te zijn die dit begrijpelijker vinden dan een normaal geschreven overzicht. Ik vraag me dan altijd af wat deze mensen begrijpen van een krantenartikel van meer dan een kolom.

BobDobalina | 04-01-21 | 19:29
-weggejorist-
mark_d_np | 04-01-21 | 19:18 | 1

India doet er dit jaar 300 mln van de 1,3 miljard. Dus allemaal niet zo janken. Je bent gewoon voor Q3 aan de beurt. Prima gedaan Hugo!

de Voorzittert | 04-01-21 | 19:17 | 3

De Trollzittert.

Cunts-en-kitsch | 04-01-21 | 19:18

Meh. Iedereen op locatie zijn stem laten uitbrengen kan in een dag. Een prik geven is echt niet zo heel veel ingewikkelder, het spul bewaren/transporteren is iets lastiger, ik snap dat je wat zorgvuldiger moet zijn. We hebben niet zomaar 13 miljoen doses liggen. Nou *beetje moeilijk kijken doet* *krabbelt op bierviltje* in een maand zou het toch wel gepiept moeten zijn. Als de vaccins een beetje tegenzitten, 2 maanden. Maar levering zou echt je enige vertraging mogen zijn vanaf dat moment. Ik vind 8-9 maanden echt niet heel indrukwekkend voor een niet-bananenland.

Koekje-dr-bij? | 04-01-21 | 19:24

April/ Mei.
De tering!
Kan ik nou wel of niet boeken?
Ha! We gaan naar Israël, dat is tenminste wél een ontwikkeld land.

Ruimedenker | 04-01-21 | 19:16 | 10

@geen koning | 04-01-21 | 19:58:
Het valt op. Zo’n modern land, zoveel banken. Toch is pinnen niet vanzelfsprekend, maar geen probleem.
Waarom afrader?

Ruimedenker | 04-01-21 | 20:03

@Koekje-dr-bij? | 04-01-21 | 19:39:
Tel Aviv is te gek.
J’Lem is een andere wereld...
Mooie stad, maar idd, de ultra’s zijn niet even vriendelijk.

Ruimedenker | 04-01-21 | 20:05

@Ruimedenker | 04-01-21 | 20:03: Omdat zwaar radicale zeloten aldaar immer een meerderheid moeten maken in de regering, dus bestuur.
Zoals een extreem splinter partijtje nu onze regering red.
Dat doen ze niet voor niets.
Als je (u) vaak in Israël bent dan voelt dat als spinnerag over het hoofd.

geen koning | 05-01-21 | 00:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Neem het allemaal niet te serieus. 'Let's Hang On (to what we've got)!

Hugo zingt het zelf!
youtu.be/xPJdF1A2VrM

Yrrab | 04-01-21 | 19:15

Dus ik moet iemand vertrouwen die 'verwachtte' boven de grafiek zet?

skoftig | 04-01-21 | 19:15 | 7

@Joris Beltsin | 04-01-21 | 19:29: Zou kunnen, maar ik wed dat ik betere kan macrameën dan de meesten van hen.

Ridde Rogter | 04-01-21 | 19:39

@Ridde Rogter | 04-01-21 | 19:39: macrameeën. Zelfs ik maak wel eens een uitglijder

Ridde Rogter | 04-01-21 | 19:40

@Ridde Rogter | 04-01-21 | 19:40:
betere?

skoftig | 04-01-21 | 19:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed zo. Als ik er voor ga, dan ook maar liever de meuk van AstraZeneca. Heb het nog niet zo op dat mRNA spul.

Lafayette | 04-01-21 | 19:14 | 6

In het AstraZeneca vaccin zit DNA dat codeert voor de spike, verpakt in een chimpansee-adenovirus. In het Moderna vaccin zit mRNA dat codeert voor de spike, maar dan verpakt in lipid-nanoparticles schil. Het Pfizer vaccin bevat ook mRNA, maar dan mRNA dat codeert voor de kop van de spike - eveneens verpakt in een lipid-nanoparticles schil. Zelf heb ik het liefst een vaccin dat enkel codeert voor de kop van de spike, omdat je dan alleen antistoffen aanmaakt die op de kop van de spike aangrijpen. In de andere gevallen kun je ook antistoffen aanmaken die op bijvoorbeeld de zijkant van de spike aangrijpen. Soms kunnen die juist de werking van het virus versterken (ADE). Dit was bij SARS (de oude SARS) het geval.

lekgoot | 04-01-21 | 19:55

@lekgoot | 04-01-21 | 19:55: Non neutralizing antibodies. Maar ADE kan ook ontstaan als het effect van het vaccin afvlakt, ook bij het pfizer vaccin. Sterker nog, in de formele goedkeuring wordt dit risico ook benoemd als "niet uit te sluiten". Lekker dan.

Binnenbaan | 04-01-21 | 20:32

@Binnenbaan | 04-01-21 | 20:32:
Dat inderdaad ook. Het blijft een zeker langetermijnrisico houden - waarvan de grootte nog onbekend is.
En dan kan ook nog een hypersensitiviteit optreden waardoor je bij infectie een overreactie van je immuunsysteem krijgt. Dat was bij het ontwikkelen van een vaccin voor SARS ook een probleem. Nu was het geloof ik wel zo dat de schade t.g.v. die overreactie vergelijkbaar was met de schade die je anders t.g.v. het virus had opgelopen. Lood om oud ijzer dus. Ook is het de vraag of dit bij Covid-19 een rol speelt, maar dat weet je pas na verloop van tijd.
journals.plos.org/plosone/article?id=...

lekgoot | 04-01-21 | 20:50
▼ 3 antwoorden verborgen

De eerste slide is wel duidelijk, maar om daar op te hebben moeten wachten met vaccineren, is enigszins overdreven.

smdyasc | 04-01-21 | 19:14 | 1

Ze hebben al die tijd hard nodig gehad voor de tabel.

voldemort | 04-01-21 | 22:45

25 Kilometer rijden naar een vaxkamp. 3 Uur in de rij wachten. 25 Kilometer terug rijden.
Ik word behandeld in dit land als een Afrikaan die een teiltje water moet halen bij de waterput.
Ik val enigszins in herhaling. Boeiuh. Ik pas hier voor.

Leptob | 04-01-21 | 19:14 | 5

Kunnen we u ruilen met een Syriër? Gezien alle ellende in de wereld is dit soort snobisme niet meer uit te leggen. U bent af.

Koekje-dr-bij? | 04-01-21 | 19:29

Haha, dit is wel een mooie vergelijking.

OT; 25 jaar terug ook eens zo'n vaccinatie periode gehad, geen idee meer waarvoor. Maar dat was toen beter geregeld dan deze keer. Ik wacht/pas. Dan maar een """wappie""", omdat ik er anders over denk. We zien volgend jaar wie de wappies zijn.

Koekkeloere | 04-01-21 | 21:24
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
mark_d_np | 04-01-21 | 19:14 | 1

Ik lees net dat ze voor Twente een capaciteit hebben van circa 1000 prikken per dag. Dat is 365.000 per jaar....
Komt allemaal goed. Met die 25 locaties in heul Nederland.

Normpje | 04-01-21 | 19:13 | 4

Jij denkt dat ze geen weekend vieren?

Watching the Wheels | 04-01-21 | 19:27

@Watching the Wheels | 04-01-21 | 19:27: Tuurlijk wel. Dan wordt het nog moeilijker wil ik maar aangeven.

Normpje | 04-01-21 | 19:53
▼ 1 antwoord verborgen

Ik denk niet dat iemand op dit moment voorspellen kan hoe dit virus zich gaat gedragen in de toekomst, en met de mutaties die nu ontdekt zijn is het nog maar de vraag of dit vaccin effectief zal blijven op de langere termijn. Dat is wat ik denk. Ik heb uiteraard geen bewijs, maar de kat uit de boom kijken lukt mij nog wel. We gaan het meemaken.

VBO_B_Niveau | 04-01-21 | 20:01

@VBO_B_Niveau | 04-01-21 | 20:01: Hoe minder mensen besmet worden hoe minder het virus zich kan vermenigvuldigen dus des te minder mutaties kunnen er optreden.

Jan van Haerlem | 04-01-21 | 21:05

Met 80% en meer gevaccineerd is het ook mogelijk dat er hele virus strengen uitsterven en wanneer er minder soorten zijn van het virus kunnen we het misschien wel helemaal verbannen (zie polio). Wel een enorm sunny scenario.

sioux_ | 04-01-21 | 23:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Luister..!!

Op Lowlands was je ook wel eens de weg kwijt...

neonreclame | 04-01-21 | 19:12

WTF, hoeveel webinars moet ik nu weer gaan volgen om zo'n intramusculaire spuit gewoon in je schouder te pleuren.... ik snap die hele puzzle voor geen ene fuck.

nobodiesunmighty | 04-01-21 | 19:11 | 2

In Jip- en Janneketaal: We hebben temaken met leverings- en behandelingscapaciteit dus bepaalde groepen gaan eerder dan anderen. En wanneer u aan de beurt bent is overduidelijk in dat schema te vinden. Hint, Q1-4 staat voor "kwartaal 1-4".

Graaisnaaiert | 04-01-21 | 19:39

Nee ik vertrouw op mijn eeuwenoude imuum systeem

oldskoolhollander | 04-01-21 | 19:10 | 14

@De Droit | 04-01-21 | 19:40:
Spreuken 26:4-5

Koekje-dr-bij? | 04-01-21 | 19:54

U bent 200+?

Binnenbaan | 04-01-21 | 20:35
▼ 11 antwoorden verborgen

Hmm. De belastingbetalers krijgen dus het goedkoopste vaccin als laatste toegediend. Logisch.

_pacman_ | 04-01-21 | 19:10 | 1

Terwijl die groep juist vooraan zou moeten zitten.. Geen belastinginkomsten afdragen door overlijden aan corona is geen geld voor vaccin...

Ommezwaai | 04-01-21 | 20:11

Ik ben gediscrimineerd. Mijn moeder is een verpleeghuisbewoner maar heeft geen rollator.

Remmersmaak1 | 04-01-21 | 19:09 | 5

Wie bedenkt dit? Je had dat schema toch ook zonder de nietszeggende, zelfs verwarrende, symbooltjes kunnen opstellen? Gewoon kort welke groep, wanneer en hoe.

Remmersmaak1 | 04-01-21 | 19:16

En als ze rookt met een zuurstofcilinder

Ad1617 | 04-01-21 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl