Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kurwa kurwa! Weer biem bij Poolse supermarkt

De familie Mahmoud is het bokje

Wat hebben die Polen ons eigenlijk misdaan, behalve het vrij slordig stuccen van de wand, het autorijden op de verkeerde weghelft met zestien halve liters piwo in de mik en het plukken van die lullige babypaprikaatjes? Helemaal niks natuurlijk! Maar nu is er wéér een aanslag gepleegd op een Poolse supermarkt, dit keer supermarkt Warszawa in Tilburg. Poolse supermarkten hebben vrij weinig met ondernemende Polen te maken - die zitten immers allemaal bier te drinken aan zo'n witte campingtafel - maar wel met Irakese Koerden en net als de getroffen supermarkten in Aalsmeer en Beverwijk is de winkel in Tilburg eigendom van de familie Mahmoud (ook wel geschreven als Mahmoed). Het lijkt erop dat die familie ruzie heeft met precies de verkeerde. Eerder was er ook een biem bij een Poolse supermarkt in Heeswijk-Dinther, die was ook eigendom van een Mahmoud, maar dat was weer een andere Mahmoud - niet de Mahmoud van Aalsmeer, Beverwijk en Tilburg. "De politie is lui", foetert de Tilburgse Mahmoud. "Ik heb geen vijanden." Nou..
UPDATE: De Mahmoud van Heeswijk-Dinther denkt zelf ook aan vergissing.

Reaguursels

Inloggen

Gaan ze nu ook al onze witwasserijen opblazen? Het is me zo vertrouwd, dat smoezelige fietsenwinkeltje zonder klanten, die schemerige kapsalon waar ooit een verdwaalde oma in de krul werd gezet, dat pittoreske shoarmatentje met haar mysterieuze activiteiten.... ach, er zijn zo veel. Al vele jaren houden ze moedig stand en zorgen ze onbaatzuchtig voor rust en veiligheid in de buurt. Je moet er toch niet aan denken dat ze er niet meer zouden zijn? Hele straten, hele winkelcentra zouden verdwijnen. Het gaat nu echt de verkeerde kant op in dit land.

Wiebenick | 04-01-21 | 15:29

Dat die Polen überhaupt na zo’n nep supermarkt gerund door moslims gaan. Ik weiger het te geloven

davidhasseltoff | 04-01-21 | 14:36 | 1

Na is naar

davidhasseltoff | 04-01-21 | 14:36

Die Polen zijn helemaal geen Polen maar Syriërs. Allemaal betaald door, hmm, ja door welk geld?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 14:10

Als de journalisten van FTM of Telegraaf even graven, dan komt er zeker en vast het een en ander uit het handelsregister naar boven. Het is een koud kunstje om alle bv’s van de familie Mahmoed uit Rijswijk op te vragen bij de Kamer van Koophandel.

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:57 | 1

Dan weten we meteen wanneer de volgende gaat.

Mr.Crowley | 04-01-21 | 15:32

Nee, Mahmoud, dit is geen vergissing. Dit is echt en jij gaat nu ook echt betalen. Ik vermoed in Bitcoins.

DeCynischeAmbtenaar | 04-01-21 | 13:13

Het zal uiteindelijk wel om geld gaan ergens.
Toch een vreemde manier van zakendoen.

Of klopte het statiegeldbommetje niet.

kloopindeslootjijook | 04-01-21 | 12:53

Zou de boekhouding van de winkels wel eens willen zien. Beide boekhouding wel te verstaan.

Willem53 | 04-01-21 | 12:52 | 1

Het zijn allemaal bij het handelsregister ingeschreven besloten vennootschappen. Daarvan zijn de financiële resultaten openbaar. Want bv’s moeten verplicht jaarcijfers publiceren bij Kamer van Koophandel
En de gegevens van de KvK zijn openbaar.

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:10

Zeg het nu maar Mahmoud wie perst jou af?

Willem53 | 04-01-21 | 12:48

Toch apart dat die Polen niet hun eigen zaken beginnen. En ook een slechte ontwikkeling. Je wil niet dat 1 bevolkingsgroep de middenstand gaat beheren en al helemaal niet "die ene" bevolkingsgroep. Zo'n Turk ook, die de halve horeca in Deventer in bezit heeft. Niet doen.

Graaisnaaiert | 04-01-21 | 12:24 | 5

@theo-is-dood | 04-01-21 | 13:14:
Nee, want "etnisch profileren" plus natuurlijk een gezonde portie angst, want zo'n ambtenaar gaat ook om 5 uur naar huis en heeft ook vrouw en kinderen..

Graaisnaaiert | 04-01-21 | 13:57

@DeCynischeAmbtenaar | 04-01-21 | 13:16:
Ik zit er wel eens na een dagje IJsselroute en dan zie je een Turk met een sporttas heen en weer lopen, zaak in, zaak uit, dan weer weg en 10 minuten later is hij er weer voor de volgende ronde. Dan vraag ik me toch af, wat gebeurt daar allemaal en waarom wordt die niet aangehouden en opgepakt?

Graaisnaaiert | 04-01-21 | 14:00

@Graaisnaaiert | 04-01-21 | 14:00: 'Etnisch profileren', dat kan een reden zijn dat er niet wordt aangehouden. Maar ik kan me je nieuwsgierigheid goed voorstellen.

DeCynischeAmbtenaar | 04-01-21 | 14:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom beginnen ze geen Chinees?

Simon_GS | 04-01-21 | 12:20 | 2

Omdat de Chinezen tegenwoordig alle friettenten overnemen.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 14:11

@Patatter | 04-01-21 | 14:11: Nederlanders willen niet van 12 tot 12 uur werken. Zeven dagen per week. Begrijpelijk.

theo-is-dood | 04-01-21 | 15:15

''Het voelt als een vergissing''. ''Ik heb geen vijanden''. Jaja. Ik zou het mijn smoel niet uit kunnen krijgen nadat er vier winkels zijn opgeblazen, van eigenaren die allemaal toevallig dezelfde of bijna dezelfde achternaam delen. Ik vind zijn optimisme wel bewonderenswaardig, dat dan weer wél.

VBO_B_Niveau | 04-01-21 | 12:04

Koerden zitten vaak in de drugs...

nerazuri | 04-01-21 | 11:56

Ik denk ook aan een vergissing.
Namelijk dat zo'n grote familie hier woont en hun prive oorlogjes mee genomen heeft.

bqbq | 04-01-21 | 11:41

In een land, gevuld tot de nok met Koerden hatende grijze Erdo wolven word tijdens een al decennia lopend Turks vs Koerden conflict in Irak aanslagen gepleegd op een Irakees Koerdse ondernemer . Ik denk dat de Polen er achter zitten !

Castor12 | 04-01-21 | 11:28

Iraakse Koerden die als vluchteling genoeg centjes mee brachten om een tientallen zaken tellende Poolse winkelketen op te zetten. Maar blijkbaar is iemand daar niet blij mee... witwaspraktijken? Maffia?

drs. Levi Samsonov | 04-01-21 | 11:25 | 2

Dit gaat inderdaad om witwas praktijken. Net zo als we die kennen van belwinkels en sisha lounges. Heeft geen zak te maken met supermarkten.

Eagle0511 | 04-01-21 | 11:44

Daarvoor hebben we allerlei diensten. Zoals het ICOV. En ook een AML centrum bij de belastingdienst.
My guess is dat het vastloopt op de afluistercapaciteit en de beschikbare Koerdischs\Nederlandse vertalers.

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:17

Feit: Uit een (niet volledige) inventarisatie bleek dat 43 van de 83 Poolse supermarkten eigendom zijn van Iraakse Koerden, vooral in Noord-Brabant, Limburg en Zuid-Holland. De eigenaren komen veelal uit twee steden: Kirkuk en Suleimaniya. 
Gokje; Aanslagen Poolse supers afrekeningen binnen Iraaks-Koerdische circuit? 

MK27 | 04-01-21 | 11:06 | 1

En in dat deel van de wereld is het ook niet moeilijk om aan wapens en explosieven te komen.
“ Jij bent welkooooom, welkom in mijn land” .......

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:20

Een normaal verschijnsel in tribale culturen. Zo schakel je concurrentie uit en vestig je een monopolie

Abu Bachouca | 04-01-21 | 11:00 | 1

Net zoals een bepaald land waar een virus vandaan komt. :)

Ome_BW | 04-01-21 | 11:03

Geen vijanden, maar toch heel specifiek de Pools/Iraakse supermarkt als doelwit. Geen namen die gelinkt kunnen aan bepaalde activiteiten voor onder de toonbank zoals illegale sigaretten, witwassen, drugs, wapenhandel.
Maar het zou ook zo maar eens afpersing kunnen zijn, want er is nu eenmaal geld nodig om oorlog te kunnen voeren voor een zelfstandige gebied.

I.P standing up | 04-01-21 | 10:52 | 4

Onlangs gepubliceerd:
"Uit een (niet volledige) inventarisatie bleek dat 43 van de 83 Poolse supermarkten eigendom zijn van Iraakse Koerden, vooral in Noord-Brabant, Limburg en Zuid-Holland. De eigenaren komen veelal uit twee steden: Kirkuk en Suleimaniya."

MK27 | 04-01-21 | 11:08

Het zou heel goed een afschrikwekkend voorbeeld kunnen zijn om afpersing in eigen kring mogelijk te maken. Al die leuke Koerdische ‘arbeiderspartijen’. en ‘vrijheidsbewegingen’ met die oh zo sympathieke ‘vrouwenbatalions’ ( een PR - meesterzet, bedacht door een New Yorks adviesbureau) hebben ook een duistere kant.

bisbisbis | 04-01-21 | 11:10

@bisbisbis | 04-01-21 | 11:10: Er zijn “bronnen” die stellen dat er aan Koerdische ondernemers een bijdrage in contant wordt verlangd. Vanzelfsprekend voor de bevrijding van Koerdistan.

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:29
▼ 1 antwoord verborgen

Moet wel raar zijn, als Pool daar binnenstappen , in het Pools een fles wodka bestellen en aangekeken worden door een Koerd alsof je van de planeet Mars komt.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 10:51 | 2

Da's hetzelfde als een flikandel of kloket met cully bestellen bij de flietklaam.

Veepert | 04-01-21 | 11:28

@Veepert | 04-01-21 | 11:28: Ja daal heb je gelijk in. Maal zou je ook in het Swahili bij de Sjinees een Wuhan special kunnen bestellen ?

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 11:45

Is de AIVD er nog niet achter wie dit zijn?

van Oeffelen | 04-01-21 | 10:49 | 2

Je kunt dat beter aan de Turkse MIT vragen.

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:31

U denkt dat de AIVD werk zoekt ?

demaup | 04-01-21 | 13:33

Tribale conflicten in de polder. Meer, meer, meer! Open die grenzen.

Captain Pervert | 04-01-21 | 10:42 | 1

'Gaan we regelen!'
- Marx Rutte, maart 2021

Graaf_van_Hogendorp | 04-01-21 | 10:58

Mahmoud blijft volhouden dat die geen vijanden heeft. Rare vriendschappen hebben die Iraakse Koerden dan.

Wees_welkom | 04-01-21 | 10:32 | 1

kan de Turkse of Syrische geheime dienst zijn, Grijze wolven, een rivaliserende Koerdische militie of een neef of nicht die niet tevreden is met de neef of nicht die uitgehuwelijkt werd. Of iemand die halal wodka gekregen heeft ipv echte...

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 10:53

Misschien is er een aantal Polen pissed off dat Mamoet als brandnaam "Poolse supermarkt" en "Warszawa" gebruikt.
Ik zou ook niet lachen als een Chinees in Polen een keten "Hollandse supermarkten" of "Friet van Piet" zou openen.

WalterSobchack | 04-01-21 | 10:16 | 1

Meeste snackbars zijn al in handen van Chinezen, omdat die wel de lange openingstijden willen draaien.

Osdorpertje | 04-01-21 | 10:39

Supermarkt witwassen? drugs? ripdeal? je gaat toch niet zo maar supermarkten opblazen

Geenjoris | 04-01-21 | 10:14 | 2

uhh in Tilburg kan alles hoor, Tilburg de gekste zeggen de inwoners van deze exclusieve stad zelf. Exclusief in grootschalige drugshandel is deze stad, heel veel halve zolen met lachgasballonnen achter het stuur, overal op elke straathoek dealertjes snachts, dus ja ik sta niet te kijken van NOG meer criminaliteit in Tilburg. Het is namelijk in een paar jaar als stad afgegleden, het lijkt nu de Bronx van Brabant wel of 1 of ander banlieue in Frankrijk Marseille ofzo, kutstad. Mja, wij Nederlanders wilden zelf diversiteit qua nationaliteiten toch? Deze neveneffecten horen er bij. Helaas niet over nagedacht vroeger, vergeten ofzo, zwaait naar de PVDA.

onesizefitsall | 04-01-21 | 11:05

"je gaat toch niet zo maar supermarkten opblazen"; in het land van herkomst van 43 van de 83 Poolse supermarkten eigendom van Iraakse Koerden, veelal uit twee steden: Kirkuk en Suleimaniya wordt er wel meer "zomaar" opgeblazen.
Gewoon omdat het kán..... 

MK27 | 04-01-21 | 11:10

Volgens mij is het niet zo moeilijk. In een Poolse winkel verkopen ze allerlei haram producten. Polen zijn u eenmaal gek zaken als alcohol en varkensvlees. Dat kun je als rechtgeaarde moslimmiet natuurlijk niet toestaan. Boem (Pools: boom) is dan een keurige halal oplossing. Dat denk ik.

Rachiel_de_Muyter | 04-01-21 | 10:12

Heel goed als de Koerden zich eens een keer niet bezighouden met de heroïnehandel. Tenzij die supermarkten zijn om de opbrengst daarvan wit te wassen.

Osdorpertje | 04-01-21 | 10:11

Hebben ze in Polen Koerdische supermarkten gerund door Mongolen?

Zatkniss | 04-01-21 | 10:11

Op mijn tweewekelijkse route naar de -kuch- bibliotheek kwam ik elke keer door een straat in het groezelige gedeelte van de stad:
Kapperszaak, kapperszaak, shoarmazaak, leegstaande zaak, dichtgetimmerde zaak, theehuis, kapperszaak, kapperszaak, Turkse garage, telefoonzaak, kapperszaak, shoarmazaak, shoarmazaak, kapperszaak, gokhal, , Turkse bar, sisha-lounge, kapperszaak en shoarmazaak.
Allen heel gezellig ingericht met felle tl-lampen (wit), IKEA tafeltjes en Action-bestek. Vier/vijf man personeel, allen met hetzelfde opgeschoren Himmler kapsel, verveeld aan de thee, een oudere snorremans bij een langzaam draaiend geitvarken aan het spit, het vlees zag eruit als een opgegraven bedorven rollade in de vorm van een torpedo.
Ik heb een keer daar gegeten, was gelijk een week ziek en aan de schijterij.
Natuurlijk heeft de man achter de schermen zo'n pand opgekocht, er z'n werkloze neefjes en kennissen van 20 jaar erin gezet als accessoire, en is het niet de bedoeling dat een Nederlands gezin of een toerist daar naar binnen stapt.
Daarom liggen ze ook vrijwel allemaal uit een aanloop-route, of ver van toeristen, maar weggestopt in een groezelige volksbuurt, uit het centrum.
Als ik, als leek zijnde, dit al doorzie, waarom doen de instanties daar niet eens wat aan?
Ook schijnen ze dag en nacht open te zijn.

King of the Oneliner | 04-01-21 | 10:09 | 10

Hear hear, dit is in elke stad het troosteloze beeld inderdaad .
Altijd ,,open,, en geen hond binnen
Verrijking heeft een hoge prijs (voor ons) that is!!

maasdonk | 04-01-21 | 12:19

en dan moet je kijken wat voor auto's er bij deze zaken staan, en dan gelooft de FIOD dat je dat kan verdienen met die paar broodjes slachtafval die ze in de week verkopen, tuurlijk.

lagelander | 04-01-21 | 13:05

Die dichtgetimmerde zaak lijkt me de ideale locatie voor een Turks Theehuis.

K. Westergaard | 04-01-21 | 18:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik stel voor dat de Koerden en Turken hun conflict gaan uitvechten in de buurt van, ik noem maar iets, Koerdistan? En ons en de hardwerkende Polen in dit land, lekker met rust laten

BASinnic | 04-01-21 | 10:06 | 1

De makkelijkste manier om dit te regelen is wanneer de Polen of zelf winkels opzetten of niet meer naar deze winkels komen. De "Koerden" zullen dan wel weer iets anders bedenken om dit land kapot te maken.

discriminazie | 04-01-21 | 11:04

Wordt tijd dat ook onze nationale politie agenten uit Polen gaat halen. Harde werkers die lui.

A.S. Perien | 04-01-21 | 10:01

Uit het NRC: “ In juni eiste het Openbaar Ministerie bovendien celstraffen tegen twaalf mannen voor grootschalige accijnsfraude met meer dan 25 miljoen sigaretten. De politie luisterde mee met gesprekken in het Koerdisch en het Arabisch. Uit de uitspraak blijkt dat de sigaretten in „veelal Poolse” supermarkten verkocht werden. Er was sprake van een strak georganiseerd netwerk, waardoor de staat voor ruim 6 miljoen euro aan inkomsten misliep. Meerdere verdachten gingen maandenlang de cel in.

Ook stuiten de politie en de FIOD regelmatig op valse producten en op zware medicijnen, die in Nederland normaal gesproken alleen op recept verkrijgbaar zijn. In Den Haag nam de politie in april dit jaar honderden doosjes medicijnen in beslag. En tijdens een controle van de politie, douane en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit langs diverse Poolse supermarkten in Rotterdam, januari dit jaar, werd „bij iedere controle” wel „iets” aangetroffen wat niet mocht, twitterde de politie op 25 januari: de verkoop van sterke drank zonder vergunning, de verkoop illegale sigaretten en medicijnen.“

Precies wat ik hieronder al voorspelde ...

theo-is-dood | 04-01-21 | 10:01 | 5

@muggetje | 04-01-21 | 10:11: En jij duft dat slikken... ? man, man god weet wat voor chinese namaak prutsen je in je lijf hebt. Die sigaretten net hetzelfde. Die komen met kanker garantie , want zijn vaak voor andere markten gemaakt, waar ze niet zo begaan zijn met de volksgezondheid.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 11:06

@Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 11:06:
Klopt helemaal.
De cigaretten die wel voor de NL markt geproduceerd worden zijn daarintegen wel super gezond.

Dutch_Viscount | 04-01-21 | 12:28

@Dutch_Viscount | 04-01-21 | 12:28: Wel dat nu ook weer niet. Maar er bestaat wel degelijk kwaliteitsverschil Trouwens zomaar even enkele honderduizenden sigaretten zonder taxbandje regelen is ofwel dat ze zelf tabak in illigale fabrieken maken (en dan heb je 0 kwaliteitsgarantie) of dat ze ze aankopen bij fabrieken buiten de EU die dan gesmokkeld worden. En ook daar heb je 0 garantie op.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 13:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet je wie ook wel eens Poolse winkels opblies?

King of the Oneliner | 04-01-21 | 09:58 | 4

Stalin

JdV030 | 04-01-21 | 10:05

@King of the Oneliner | 04-01-21 | 10:17:
Anthony Hopkins?

drastic | 04-01-21 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Multicultureel moet houd moed mahmoud .

Minus Richels | 04-01-21 | 09:57

Hoeveel wodka moet er in een molotovcocktail?

Mr_Natural | 04-01-21 | 09:57 | 2

Ligt aan het merk,en wat je op wil blazen.

dirkdoorsnee | 04-01-21 | 10:23

Je bent beter af met zelfgemaakte napalm, blijft beter kleven.

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 11:07

Niet zeuren. AH en Jumbo zijn ook vaak verwikkeld in een supermarktoorlog. Dit is gewoon de Shariaversie van een oer-Hollandse fenomeen.

Joris Beltsin | 04-01-21 | 09:56

Ach, als je niet in aanmerking komt voor Crona compensatie kun je altijd nog je zaak opblazen en een miljoen miljard verzekering premie opstrijken. Slim toch?

Rest In Privacy | 04-01-21 | 09:52 | 1

Dan blaas je toch niet twee keer je eigen winkel op, denk ik dan. 2x biem in Beverwijk. Supermarkten mogen gewoon open zijn tijdens een lock down.

Analia von Solmsch | 04-01-21 | 10:41

Wie gaat dit betalen ? De Poolse verzekeringsmaatschappij, de Koerdische of toch weer de Nederlandsche? Vragen vragen vragen

Carlos_I | 04-01-21 | 09:49 | 4

@Torwart | 04-01-21 | 09:52: dit is gewoon gedekt en als je netjes je verzekering hebt aangevraagd (strafblad opbiechten indien van toepassing) dan krijg je gewoon je geld.

Analia von Solmsch | 04-01-21 | 10:42

@Analia von Solmsch | 04-01-21 | 10:42: ons geld.

Carlos_I | 04-01-21 | 10:56
▼ 1 antwoord verborgen

Koerden en Turken zijn echte tegenpolen.

Torwart | 04-01-21 | 09:49

Gelukkig wordt mijn afhaalchinees gerund door Noord-Koreanen, bijkomend voordeel hebben ook opvallend weinig last van loslopende katten in de buurt.

william7055 | 04-01-21 | 09:47 | 4

@Joris Beltsin | 04-01-21 | 09:53: ik droomde vannacht dat er een afhaalchinees naast mijn bed stond.

Toen ik wakker werd lag mijn deken op de grond.

Glasgow Argus | 04-01-21 | 09:56

Moet gelijk weer denken aan de ophaalchinees

Prieelvogel | 04-01-21 | 10:06

Vrije uitloop schijnt het lekkerst te zijn.

Harry.Langezwaal | 04-01-21 | 10:24
▼ 1 antwoord verborgen

In bepaalde kringen noemen ze dit cultuurverrijking. Hopelijk gaan daar de ogen nog eens open. Je zal er maar naast wonen terwijl allerlei parels van elders hun rekeningen komen vereffenen, of hun betalingsherinneringen komen afgeven. Ergens is het natuurlijk wel verrijking m.b.t. resolutiemechanismen; naast eindeloos praten en polderen lijkt dit wel een effectieve manier om een signaal af te geven aan mensen die niet willen luisteren.

Harry.Langezwaal | 04-01-21 | 09:46 | 1

Waarom dacht ik bij het lezen van deze tegel gelijk aan het VVDpolitburo?

*gaat therapeut bellen*

Gokmaar | 04-01-21 | 09:54
-weggejorist-
Eddy67 | 04-01-21 | 09:45

Is een biem Pools voor een boem? Ik vraag dit voor een vriend

O.H.Dennenboom | 04-01-21 | 09:43 | 1

Nee dat is "bum" aldus translate

voldemort | 04-01-21 | 13:22

is dat die harige Mammoet die ze laats hadden gevonden in Siberië?

yeps | 04-01-21 | 09:41

Gewoon tribale achterlijkheid, maar volgens sommigen een verrijking van de cultuur.

wijsvinger | 04-01-21 | 09:37

Achja ,de belangen in illegale handel zijn dusdanig groot dat het een bommetje waard is.Je zou eigenlijks de klanten eens moeten screenen .Die wassen waarschjnlijk het zwarte geld weer wit met legale aankopen.

Longhorn | 04-01-21 | 09:36 | 2

klanten, er zijn vermoedelijk heel weinig klanten, occasioneel iemand die wat slechte sigaretten en drank komt kopen. Verder draaien dat soort zaken volledig op de witwas van drug /afpersing / illigale wapenhandel en mensenhandel.
Bij ons in de straat is ook zo een ding opengegaan, je ziet er geen kat. laat staan een hond en die kerel staat altijd buiten sigaretten te roken. Ik vraag me af hoeveel omzet hij draait ?

Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 11:56

@Lt-Kol Kilgore | 04-01-21 | 11:56: Toen ik nog een zaak had moest ik elk kwartaal alle inkoopbonnen overhandigen aan de accountant btw aangifte enzo.Ik bedoel het is toch redelijk eenvoudig om die omzetten te controleren.

Longhorn | 04-01-21 | 12:10

Kan aan mij liggen natuurlijk. Maar als er al een aantal maal een zaak van mij opgeblazen wordt, is het dan geen tijd om wat anders te gaan doen.

Gokmaar | 04-01-21 | 09:36 | 3

Dan zou ik inderdaad gewoon stukadoor worden.

Hangtietsmurfin | 04-01-21 | 09:37

Klopt, een signaal dat je niet mag negeren zou ik zeggen.

DeCynischeAmbtenaar | 04-01-21 | 09:47

Je zult maar naast zo’n Koerdische winkel wonen.
De burgemeester kan bij vrees voor verstoring van de openbare orde een winkel, café, hashwinkeltje of shishalounge sluiten.
Dus beste reaguurders, u moet zich vervoegen bij uw lokale bestuurders.
En iemand die nu nog een winkelpand verhuurt aan een Turk of Koerd is vanaf nu medeplichtig

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:41

Deze eigenaren zijn Koerden die blijkbaar op de targetlijst van ome Erdogan staan.

Eppo | 04-01-21 | 09:34 | 3

dat gaan we vast niet zien bij het journaal

oldskoolhollander | 04-01-21 | 09:35

In Koerdistan is het onderling ook al een tijdje stront. Dit kan er ook zomaar mee te maken hebben. Kan natuurlijk ook zijn dat ze niet willen af dragen aan de PKK oid. iig hebben we, hoewel het niet aan mij heeft gelegen, een mooie bak ellende geïmporteerd.

D.Onderop | 04-01-21 | 09:37

" De politie is lul " las ik haha

Sp33dy | 04-01-21 | 09:34

"Poolse supermarkt"

Eduardo- | 04-01-21 | 09:33 | 1

De Poolse klanten betalen meestal contant, in tegenstelling tot Nederlanders, die pinnen namelijk 70%^van hun boodschappen.
♫ Kleine wasjes, grote wasjes ♫♫

Leon Tosti | 04-01-21 | 13:18

Weet je wat handig zou zijn?
In de VS hebben ze rechercheurs die dan posten bij doelen die kans hebben opgeblazen te worden.

Misschien is dat wat voor Nederland? Rechercheurs? Of een BOA met een p2000?

Of een Oma die aan de overkant woont met een noodknop, kost alleen de wijkagent een wekelijks bezoek, kan je mooi verkopen als participatie samenleving bullshit.

Misschien dat?

GateKeeperNL | 04-01-21 | 09:32 | 1

Hahaha!
Nee.
We blijven wachten op een tip.

jemagookniksmeer | 04-01-21 | 09:43

Koerden gaan gewoon op vakantie naar Turkije. Uitzonderingen daargelaten zeg ik; het is allemaal kudt. Want het zijn ook moslims.

Normpje | 04-01-21 | 09:31 | 2

Niet alle Koerden zijn moslim. Sommigen zijn Zarathustra-aanhangers.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 09:42

De familie hield mahmoedig stand. Vertaal dat maar eens naar het
Pools in dit kikkerland.

Ernst Oosters8389 | 04-01-21 | 09:31

Polish Lives Matter. Kom maar op met die demo op de Dam!!

JdV030 | 04-01-21 | 09:31

En ook boem op geldautomaat in Enkhuizen
www.nhnieuws.nl/nieuws/278618/plofkra...

Over de luiheid bij de politie heeft de familie Mammoet wel een punt. Geldt ook voor de bel. dienst enz. Mag weleens meer onderzoek gedaan worden naar (net door in Nederland wonende) allochtone winkels, kappers enz. die als paddenstoelen uit de grond schieten daar waar de Hollandse ondernemer het volhoud. Of krijgen ze allemaal 40.000 euro startsubsidie ?

D.Onderop | 04-01-21 | 09:29 | 5

Dat zijn witwaswinkels, ik neem aan dat ze dat zelfs bij de autoriteiten wel weten.
Zowel de verhuurder van het pand als de leveranciers zijn onderdeel van de operatie.

jemagookniksmeer | 04-01-21 | 09:47

Hier in het dorp inmiddels 8(!) rare kappers met 1 stoel onder fel tl-licht. Knippen een tientje. Zit nooit iemand behalve een appende Turk of Koerd of wat het dan ook moge zijn. En 4 niet-Italiaanse pizzatenten. En 2 kleermakersturken. Dit riekt naar witwassen!

RGV42 | 04-01-21 | 09:56

@Leptob | 04-01-21 | 09:40: Dat heeft te maken met toelatingseisen voor een verblijfsvergunning = MVV

Je kunt je als zogenaamde ondernemer hier vrij vestigen. Als je een Turk bent. Kijk op de site van de IND.

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is een Poolse supermarkt?

heldheino | 04-01-21 | 09:29 | 4

een supermarkt met diepvriesartikelen.

linkeloetje48 | 04-01-21 | 09:38

Een Irakese winkel, met Poolse producten, hoeren en drank. Verder is er niets Pools aan.

Dubbelepunthoofd | 04-01-21 | 09:52

Bedankt voor deze info.

heldheino | 04-01-21 | 14:17
▼ 1 antwoord verborgen

Dit heeft niks met Polen te maken maar alles met iets rond deze specifieke eigenaar. Erg jammer dat er nu toch iets rond Polen zal blijven hangen. En wat ik inderdaad niet begrijp is dat de politie geen observatie doet bij de supermarkten van deze mammoetmeneer. Ik bedoel, had niemand kunnen bedenken dat na drie aanslagen er misschien wel een vierde zou komen?

Bigi Bana Boy | 04-01-21 | 09:29 | 2

Politie is druk met mondkapjes controle

oldskoolhollander | 04-01-21 | 09:36

@oldskoolhollander | 04-01-21 | 09:36: u zult toch wel begrijpen dat de politie met 60.000 FTE daar geen capaciteit voor heeft.
Bovendien is stelselmatige observatie een inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Zo heeft de Hoge Raad besloten.
Maar dat is misschien nu anders. Juristen hier??

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:48

Hmmm zou dit iets te maken hebben met drugs....

wolftour | 04-01-21 | 09:28 | 1

Iraaks Koerdistan is inderdaad een belangrijke route voor het transport van heroïne uit Afghanistan naar West-Europa.

Leon Tosti | 04-01-21 | 13:12

Wat de Polen ons hebben aangedaan en niet in de boekjes staat, maar wat ik van een oude man hoorde die het mee heeft gemaakt: toen de Polen Noordoost-Nederland bevrijdden hebben ze alles met eierstokken tussen de 10 en 60 jaar verkracht. Meneer - toen jochie van 8, daar vanuit Rotterdam ondergebracht - stond erbij en keek ernaar en kan het nog navertellen.

FustViking | 04-01-21 | 09:28 | 5

Wij hebben de vrije Polen ook laten vallen en uitgeleverd aan Stalin. Kostte meer dan veertig jaar voordat dat ellendige soviet communisme uit Oost-Europa verdwenen was.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 09:46

@Jezus_Boeddha | 04-01-21 | 09:46: oh maar dan is het opeens heel begrijpelijk wat ze vlg Fustviking hier hebben aangericht. Die meisjes en vrouwen verdienden het gewoon omdat wij niet genoeg houten kogels hadden om Stalin uit Polen te jagen.

_pacman_ | 04-01-21 | 09:52

heb ik nooit eerder iets van gehoord, iemand anders wel? of gelezen?

Hemmenaar7 | 04-01-21 | 10:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil er graag 500 miljoen per week bij. Kan dat?

opblaasschaap | 04-01-21 | 09:24

Is het niet wat vreemd dat mensen die hier nog maar net geïmmigreerd zijn nu al een keten van supermarkten hebben? En vreemd genoeg gespecialiseerd zijn in het beleveren van een 'kafir' katholiek deel van de samenleving terwijl ze zelf niet van de varkens en het wodka of bier mogen houden.
Dit is net als chinezen met snackbars of pizzeria's?

MaarFeitelijk | 04-01-21 | 09:24 | 5

Ook vreemd is dat ze nooit failliet gaan. Waar Nederlandse kleine supermarkten worden opgeslokt door de grote concerns, weten Turkse, Koerdische etc. kleine supermarkten moeiteloos te overleven.

K. Westergaard | 04-01-21 | 10:03

Maar is ook veel te gevaarlijk om te onderzoeken en als je eraan begint ben je al snel een Rasiest. Om toch maar als overheid een beetje inkomsten te hebben,is,het makkelijker om even te gaan flitsen of de boetes voor,te snel rijden te verhogen.

Alwayscurious | 04-01-21 | 10:04

@K. Westergaard | 04-01-21 | 10:03: Ze gaan juist aan de lopende band failliet. Wegens belastingschuld. Maar elke twee jaar wordt voorraad en inboedel doorgeschoven naar de volgende neef of katvanger.

theo-is-dood | 04-01-21 | 13:51
▼ 2 antwoorden verborgen

De woordvoerder van de politie kon nog niet zeggen of alle explosies bij de poolse supermarkten met elkaar in verband staan MAAR de politie steekt de kop niet in het zand. Wat een gelul.

Leptob | 04-01-21 | 09:23 | 1

Waarom zouden ze openbaar maken wat de onderzoeks inzet is.

MaarFeitelijk | 04-01-21 | 09:25

Een paar jaar geleden werden Koerdische horeca-bedrijven in Rotterdam en Zoetermeer beschoten. Meerdere keren is dat gebeurd.
Daarom denk ik dat deze Koerdische supermarkten niet op tijd hun verplichte contributie voor de P K K hebben betaald.

theo-is-dood | 04-01-21 | 09:22 | 1

Het zal wel meer concurrentie-nijd zijn.

MaarFeitelijk | 04-01-21 | 09:25

Heeft ie misschien aangegeven in de buurt dat hij PVV gaat stemmen in maart ?

Koning BongoBongo | 04-01-21 | 09:22

Ik zou toch als justitie erg geïnteresseerd zijn in wat er dan echt verkocht wordt in die supermarkten. Ik kan me niet voorstellen dat de marges op de ingemaakte Poolse weck producten zo hoog zijn dat het voor concurrenten de moeite waard is om met explosieven je eigen winst te maximaliseren.

MeneerGuggenheimer | 04-01-21 | 09:22 | 6

@_pacman_ | 04-01-21 | 09:26: het Poolse bier wordt Niet door Heineken gebrouwen. Heineken heeft 61% van de aandelen. Dat is heel wat anders: “ . Currently, the Dutch Heineken Group (Heineken International Beheer B.V.), with a 61% shareholding, has control over its major operations. “ Wiki

theo-is-dood | 04-01-21 | 09:52

@Ruud Hazes56616330 | 04-01-21 | 10:14:
Neejoh!
Da's andere koffie, ook van een andere supermarkt

Hemmenaar7 | 04-01-21 | 10:18
▼ 3 antwoorden verborgen

"Ik heb geen vijanden."

Dat klopt niet helemaal. Bij die eerste explosie in Aalsmeer werd een getuige geïnterviewd die aangaf dat de eigenaar had aangegeven dat hij wist uit welke hoek dit kwam. Dit was op de radio. Later was er een interview van de eigenaar en die gaf aan niets te weten waar dit vandaan kwam. En daags erop kwam de explosie in Beverwijk.

En dan is het nog maar de vraag of die eerste getuige wel iets heeft gehoord of maar iets zijn, maar het leek mij te specifiek.

Atlantis-95 | 04-01-21 | 09:22 | 2

Hij bedoelde “ik heb geen vijanden meer”.

_pacman_ | 04-01-21 | 09:28

Rechter: "verdachte, wat is uw naam?"
Verdachte: "Mahmoud, meneer".
Rechter" "Schuldig! 10 jaar zonder kans op vervroegde vrijlating. Next".

Graaisnaaiert | 04-01-21 | 12:26

Zijn er Koerden die niet Mahmou(e)d heten?

Hadena | 04-01-21 | 09:21

Hij heeft geen vijanden..... could 've fooled me !

Koning BongoBongo | 04-01-21 | 09:20

Koerdisch-Marokkaanse maffia?

oldandwise | 04-01-21 | 09:18

Koerden......?
Welke doelgroep heeft een hekel aan Koerden?

Yellow Shark | 04-01-21 | 09:16 | 5

Nee, bij1, denk en nida. En de internationale socialisten en de pvda. En misschien de vvd als het geld kost om Koerden te steunen.

Rest In Privacy | 04-01-21 | 09:24

@Yellow Shark | 04-01-21 | 09:21: Onderling zijn die Turken het niet met elkaar eens. Ik zat er ook al aan te denken. Echter bij de eerste explosie in Aalsmeer was er (op de radio) een getuige die van de eigenaar had gehoord dat die wist uit welke hoek dit. De eigenaar later ontkende dit en later heb is er niets van weer gehoord.

Atlantis-95 | 04-01-21 | 09:26
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl