Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Oud-directeur RIVM" hartstikke TRENDING

Populariteit Mark, Hugo & Jaap naar dieptepunt

Social

Goedemorgen stelletje sneeuwgeile steuntrekkers. Weet u wie ook trendic topper is? De oud-directeur van het RIVM, Roel Coutinho, soort van Jaap van Dissel, maar dan de vorige. En die zat dus bij Nieuwsuur (NPO nota bene) het beleid van Mark, Hugo & Jaap en zijn mensen HELEMAAL AF TE BRANDEN. Want dat we pas volgende week 8 januari eens gaan kijken of er een busje of een gymhal beschikbaar is om wat prikjes in wat mensen te zetten SLAAT HELEMAAL NERGENS OP. Fragment alhierboven, hele repo over beschamend beleid daarrrr

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist en opgerot-
dummyusernumber1 | 30-12-20 | 06:09

Ik lijd aan het NDS, NPO Derailment Syndrome. Als die iemand aan het woord laat die wat vindt en beweert zonder als nazi te worden bejegend heb ik de reflex om het tegenovergestelde te vinden.

Sans Comique | 29-12-20 | 22:17

En toch zou je denken dat de wekelijks geïmporteerde asielstroom ons enorm veel kennis, ervaring en daadkracht zouden geven teneinde een soepel lopend vaccinatieprogramma op te kunnen tuigen. Ik ben diep teleurgesteld.

stiffy | 29-12-20 | 14:34 | 1

Je zou denken dat een beetje apotheker zo in kan stromen om mee te werken aan het vaccineren. Zal wel temin zijn voor deze hoogopgeleide, hoogbegaafde, succesvolle wetenschappers. Wat hebben wij toch een geluk dat Mark Rutte erin slaagt om deze parels allemaal naar ons land te halen.

5611 | 29-12-20 | 21:37

Toch fijn dat de rest van Europa eerst even de effecten test toch?

Maar serieus, in een land waar (normaal) geldt "vandaag voor 22.00 besteld is morgen in huis" moet het toch niet heel erg moeilijk zijn om vanuit Oss een bezorgsysteem op te zetten? Elke huisarts/GGD/ziekenhuis laat weten hoeveel flesjes hij/zij wil hebben op welke dag (afhankelijk van beschikbaarheid natuurlijk) en rijden maar. En ja, je moet even een ander maat doosje bestellen.

klaas24 | 29-12-20 | 14:11

Canada en misschien ook België overwegen om eerst iedereen 1 keer te vaccineren omdat je dan 2 keer zo snel al een redelijke groepsimmuniteit opbouwt.

Als iedereen dan geweest is beginnen ze aan de 2e ronde.

sprietatoom | 29-12-20 | 14:01 | 4

@lekgoot | 29-12-20 | 14:18:

Nog niet inderdaad, ze kunnen zo alleen 2 keer zo snel het beschermingsniveau voor diegenen die zich laten vaccineren op een redelijk niveau brengen.

Blijkbaar ben je na 1 keer prikken redelijk beschermd al.

sprietatoom | 29-12-20 | 14:22

@sprietatoom | 29-12-20 | 14:22:
Dan kun je nog niet echt van groepsimmuniteit spreken. Maar wel zal de overbelasting van de ziekenhuizen flink afnemen, en dat is ook wat waard.

lekgoot | 29-12-20 | 14:24

@lekgoot | 29-12-20 | 14:24: Precies. Daarom zou je nog beter eerst alle 60+ers kunnen doen, die nog een keer en dan de rest van de bevolking. Dan ben je van 3/4 van je ziekenhuisopnames af, is de zorg buiten gevaar en kunnen we terug naar normaal.

5611 | 29-12-20 | 21:40
▼ 1 antwoord verborgen

Daar zal het laatste woord nog niet over gesproken zijn, want het is aan Twitter om te zorgen dat tweets waarin Het Enige Waarachtige Gezag bekritiseerd wordt niet trending worden.

obominotie | 29-12-20 | 13:51

Als ze dan zonodig eerst terplekke bij de verzorgingsinstellingen willen vaccineren dan hadden ze het zelf zeker weldegelijk kunnen overpakken in kleinere dozen met droogijs of compacte en draagbare/mobiel -80 vriezers.

Wanneer ze dit na overgezet te hebben meteen gaan rijden om het daar heen te brengen waar het nodig is en meteen begint met vaccineren ben je zo klaar en dik binnen de door de farmaceut opgegeven streef qua temperatuur en wat mag bij opslag/vervoer en handeling.

Maarja de hele overheid met deze regering voorop lijkt wel een frikandel. Je weet niet precies wat er in zit maar wat dan wel?

Santoku | 29-12-20 | 13:33 | 3

In het UZ Leuven gebruiken ze gewoon vriezers die een temperatuur van -65 graden aangeven, maar ze hebben wel al 288 mensen kunnen inenten.

Vosch | 29-12-20 | 13:36

@Vosch | 29-12-20 | 13:36: waarschijnlijk is dat dan ook niet echt een probleem die -65 °C. Laten we het hopen. Het is nog steeds diepgevroren. En overigens staan deze vriezers te Leuven ingesteld op die -65 °C of dieper? Want het kan ook zijn dat de aanwijzing van een dergelijke vriezer tijdelijk op die temperatuur staat omdat de deur wat lang heeft open gestaan en er een sloot warme lucht naar binnen is gegaan. Dan is de aangewezen temperatuur van de vriesruimte wel omhoog gegaan maar dat wil nog niet zeggen dat die vaccins ook naar die temperatuur zijn gegaan, dat gaat niet zo snel en al helemaal niet als ze de isoboxen met droogijs erin in deze vriezers hebben opgeslagen.

Dan is de vriezer er alleen om juiste opslag nog langer te kunnen garanderen opdat het droogijs minder snel kan verdampen bij zo'n koude celtemperatuur. Maar dan nog is -80 °C nog beter aangezien het sublimatiepunt van droogijs -78 °C is. Zo houdt je het droogijs nog langer goed maarja, doel is vlot vaccineren dus hoeft dit niet persé.

Santoku | 29-12-20 | 13:52

Je kunt verder ook opmerken dat het onnodig en ongewenst is dat er een cameraman (van de VRT?) tot bij de vriezer van UZ Leuven komt om daar de temperatuur op dat schermpje te filmen. En een dag later weer, toen gaf die -70 aan. Rondom de bejaarde ontvangers van het vaccin staat men te applaudiseren en ik zie personeel dat enthousiast ook onderling allesbehalve afstand houdt (en zelfs langs elkaar schuurt). Resultaat is 288 gevaccineerden, wat inderdaad tamelijk symbolisch is.

Vosch | 29-12-20 | 14:10

Het verbaast me dat sommigen zich hier zo druk maken over het gegeven wanneer het Wuhan vaccin eindelijk eens wordt toegediend. Ik zou me eerder druk maken of het Wuhan vaccin wel veilig en effectief is.

thephysicist | 29-12-20 | 13:25 | 8

@thephysicist | 29-12-20 | 14:10:

"Hoewel dit oordeel geen directe rechtsgeldigheid heeft en de richtlijnen ook niet direct overgenomen zijn in de Duitse of Nederlandse wetgeving, "

sprietatoom | 29-12-20 | 14:13

@thephysicist | 29-12-20 | 14:10: ja, misschien wel zo doortrapt dat er doelbewust vertraagd wordt met de nietbestaande -ofwel gecreëerde- problemen en 'domme' keuzes zodat steeds meer mensen ongeduldiger om dat vaccin gaan lopen schreeuwen en de meute weer achter elkaar aan begint te lopen.

Santoku | 29-12-20 | 14:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik zag dat de vriezer van het UZ Leuven op -65 graden stond, wat niet de benodigde ultralage temperatuur is. In Duitsland zijn al meer dan 1000 vaccins verknald. Zelfs Roemenië doet het beter. Daar hebben ze trouwens ongeveer de hoogste ic-capaciteit van Europa, hoewel er wel af en toe iets in de brand vliegt. En in Nederland hebben we Van Dissel en Coutinho die erin slagen de onvrede zo te manoeuvreren dat de vaccinatiebereidheid juist toeneemt.

Vosch | 29-12-20 | 13:20

als oud-, ex-, -bd overheidsambtenaar kan je makkelijker uit school klappen dan wanneer je door Hugo onder druk wordt gezet en je salaris door de overheid wordt betaald

HetOorAakel | 29-12-20 | 13:16

Het enige waar Mark goed in is op Europees niveau, tekenen bij het kruisje als er geld naar toe moet.

likdoorn | 29-12-20 | 13:09

Rutte en De Jonge (vooral die) aan de kant en een paar crisismanagers er op. Moet je zien wat er gebeurt.

Ton-de-Lange | 29-12-20 | 12:50

En in maart weer lekker massaal VVD stemmen. Nederlanders blijven ook masochisten.

Chiant | 29-12-20 | 12:48 | 1

Is er een alternatief dan? Het aantal geschikte politici in kabinet, eerste en tweede kamer is op de vingers van 1 hand te tellen. En dan houd je nog over. In provincies en gemeenten is het nog erger.
Maar ja, het is dan ook een 7x24 sneebaan die niet best betaalt. Een volk krijgt het bestuur dat het verdient...

Ton-de-Lange | 29-12-20 | 12:55

Jaap van Dissel, die onlangs nog suggereerde dat lager opgeleide zorgmedewerkers te dom zijn om een mondkapje op de juiste wijze te dragen, begrijpt zelf dus niet dat er logistieke voorbereidingen getroffen hadden moeten worden om kwetsbare groepen zo snel als mogelijk te kunnen vaccineren. Hierop was door de fabrikanten al maanden van te voren gewezen. Te dom om te poepen, die man?

Baron Clappique | 29-12-20 | 12:27 | 4

Van Dissel bedenkt de argumenten waarmee de regering haar falende beleid probeert te verdedigen. En dat met een air van deskundigheid die nergens op gebaseerd is

Schmalz | 29-12-20 | 12:42

Er is heel veel mis gegaan. De testcapaciteit is pas een maand ongeveer op orde en de vaccinaties starten hier later dan elders. Je begrijpt dat niet, gezien de ruime waarschuwingen die we hadden van een tweede golf en van de fabrikanten van de vaccins. Waar ligt dat aan? Misschien toch teveel gedecentraliseerd en geprivatiseerd? Ik doe maar een gok.

Beste_Landgenoten | 29-12-20 | 12:47

@Beste_Landgenoten | 29-12-20 | 12:47: Onkunde in de ambtelijke en politieke top. Vakinhoudelijke kennis zit pas 3 niveaus onder de DG, daarboven is het coördinatie, PR en diversiteitsbeleid wat de klok slaat.

5611 | 29-12-20 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

In het kader van landsbelang had ik en wil ik nog steeds mij vrijwillig inzetten om deze vaccinatie binnen 6 weken over heel Nederland uit te rollen. Waarom we dat niet kunnen organiseren is mij werkelijk een raadsel.

Naall | 29-12-20 | 12:23 | 3

NL is nota bene Kampioen Logistiek !
Althans het bedrijfsleven niet de ambtenarij.

Uw Verzekeringsadvis | 29-12-20 | 12:27

Het RIVM is hiervoor als de verantwoordelijke organisatie aangewezen. De minst slagvaardige club die je je kunt bedenken.

Baron Clappique | 29-12-20 | 12:30

@Baron Clappique | 29-12-20 | 12:30: En Roel Courtinho heeft zelf de basis voor deze organisatie gelegd als voormalig directeur.

Pimp my Voortuin | 29-12-20 | 13:03

Tsja, hier wreekt zich de doorgeslagen Hollandse managers-cultuur. Alle instituties zitten vol met nutteloze lagen beleidsmakers zonder praktische ervaring of kennis. Dus dat die diepgevroren vaccins niet zomaar over ieder dorpsschooltje te verdelen zouden zijn had allang helder moeten zijn. Maar nee. Wat je zaait is wat je oogst.

Beste_Landgenoten | 29-12-20 | 12:19 | 3

Managers zijn juist geen beleidsmakers....

Mayan | 29-12-20 | 12:24

Het begint al bij het woord 'instituties'...

Ton-de-Lange | 29-12-20 | 12:57

In België vaccineren de huisartsen en krijgt iedere gevaccineerde een roos briefje met COVID-19 er op en een stempel, klaar !
Zo moeilijk is het niet.
Maar in Nederland is de administratie het allerbelangrijkste !

A333aan | 29-12-20 | 12:15 | 4

@Baron Clappique | 29-12-20 | 12:35: dan heb je pech. Had je maar beter je administratie op orde moeten hebben.

TheManiac | 29-12-20 | 12:46

Ik zag o.a. wel dat de vriezer van het UZ Leuven -65 graden aangaf, wat niet de benodigde ultralage temperatuur is. Inmiddels zijn er 288 mensen gevaccineerd, wat inderdaad tamelijk symbolisch is.

Vosch | 29-12-20 | 13:34

@TheManiac | 29-12-20 | 12:46: precies, ik ben blij in Belgenland te wonen en ook nog enige verantwoordelijkheid voor mn eigen administratie te kunnen dragen

Museveni | 29-12-20 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Uit de Televaag.
Dozen met vaccins zijn te groot. De 1.000 doses vaccins per doos is te veel voor het - Hugo de Jonge - huisarts vaccinatieplan.
Daarop had Hugo niet geanticipeerd. Ambtenaren RIVM lagen te snurken aan overlegtafel met Pfizer. Nu moest de GGD massa vaccinatie worden opgestart. En daar was ICT niet geschikt....
Mooi is de reactie van Pfizer. In een pandemie gaan we toch niet speciaal voor Nederlandse ambtenaren kleine doosjes maken. De hele wereld wil massaal prikken.
Hahaha. Regeren is vooruitzien.

Hekkie | 29-12-20 | 12:11 | 6

Iets met inches naar cm’s... Hadden ze met de instructie voor diy-mondkapjes ook al moeite mee. Dit land... het is hopeloos.

Computer_says_no | 29-12-20 | 13:28

Kopen ze toch zelf kleine doosjes?

klaas24 | 29-12-20 | 14:02

@klaas24
Dat was te veel moeite om te organiseren bij RIVM. Is ook lastig met doosjes van -80 C.

Hekkie | 29-12-20 | 15:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Gelukkig valt het effect van het later beginnen wel mee,
omdat iedereen nu netjes in lockdown zit.
Ow, wacht.....

hotmint | 29-12-20 | 12:06

Ik ben van plan om per 1-januari-2021, mij te laten uitschrijven als Nederlander. Wil niet langer bij dit "lafhartige volk" behoren. Een volk dat nog steeds meeloopt met idioten op gekleurd schoeisel, idioten die miljarden weggeven om de corona te verhelpen in landen als Italie, Portugal en de eigen bevolking, vanwege de "Zorgvuldigheid" niet vaccineerd. De nederlandse "Lafhartigen" die er gewoon op blijven stemmen? Ik wil er gvd niet meer langer bijhoren!

Tis nie waar! | 29-12-20 | 11:58 | 7

@ZZP-er | 29-12-20 | 12:14: Griekenland heeft het nog beter geregeld dan Nederland. En nog heel vriendelijk voor mensen met spaargeld bovendien. En lekker weer in de zomer.

Ton-de-Lange | 29-12-20 | 13:00

@Baron Clappique | 29-12-20 | 12:20: Wat goeeed

likdoorn | 29-12-20 | 13:13
-weggejorist-
SpaansePeetvader1 | 29-12-20 | 13:27
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 29-12-20 | 11:44 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Het nieuws waarvan je wist dat het moest komen: Na 20 jaar zwalkend bezuinigingsbeleid waarbij iedere competente ambtenaar eieren voor zijn geld heeft gekozen zitten we nu opgescheept met een vergrijsde, incompetente groep stoelklevers die als primair doel hebben hun pensioen te halen in overheidsdienst en daar zo min mogelijk voor te doen.
"If you pay peanuts, you get monkeys", zeggen ze wel eens. Wij zitten opgescheept met een stel bestuurlijke apen omdat we weigeren te betalen voor competent bestuur. (Bedankt hè, JP!)

Homer P. Simpson | 29-12-20 | 11:38 | 2

Eens

Mayan | 29-12-20 | 12:27

Helemaal mee eens.

Check de CV's van de mensen in de kamer en het kabinet. Die verdienen een vermogen vergeleken met mensen met dezelfde opleiding buiten de politiek.

Echte leiders halen voor dat geld echter hun neus op en werken (minder hard) in het bedrijfsleven.

Helaas regeert vooral de jaloezie in Nederland.

Ton-de-Lange | 29-12-20 | 13:03

In niet EU-land Servie is de premier 24-12 gevaccineerd met een gratis van de EU gekregen vaccin. Alle landen op de West-Balkan die nog niet bij de EU horen, hebben van de EU gratis vaccins gekregen voor hun bevolking. En starten tegelijk met andere EU landen met vaccineren. En dus eerder dan Nederland.

Apart trouwens dat Kurz van Oostenrijk weken geleden al vertelde dat de Wrst-Balkan ook gratis vaccins zou krijgen van de EU. En dit gisteren pas officieel bekend is gemaakt.

Nederland is wingewest. Dat is de rol van Nederland in de EU. Niet meer en niet minder. Toch fijn dat we vaccins voor niet EU landen betalen. Waar we in de toekomst nog meer voor gaan betalen als ze lid van de EU zijn. Ik kijk er naar uit.

Bataafje | 29-12-20 | 11:37

Nou deze meneer wil ook nog even zn moment of fame. Oke fijn, ga maar.
Uit alles is gebleken dat Nederland dit helemaal niet zo goed kan als dat zij zelf wil geloven. We leiden aan structurele zelfoverschatting. Maar wat wil je ook ons fundament in de samenleving is inmiddels flinterdun met een wekelijkse instroom van 500 anders denkende grote gezinnen in de week.

Flow82 | 29-12-20 | 11:28

Het is inderdaad gepruts. Een minister van Volksgezondheid uit de X66/PvdA/GLMB/NIDA/DENK gelederen zou dit nooit zijn overkomen, daar zou de NPO wel een stokje voor hebben gestoken.
In de extra nieuwsbulletins zou het EU vaccinatie programma gelijk na het groene sein vanuit Brussel met veel tamtam zijn begonnen, desnoods met placebo's. Al waren het maar tien prikjes per dag, de NPO had er wel wat van gemaakt met daarbij een glansrol voor de EU en met dank aan minister Kaag de minister van hoop van de part van de hopeloosheid X66.

bananabanana | 29-12-20 | 11:14 | 1

Maar het maakt allemaal niks uit ... over een paar maanden gaat Pinokkio weer op de knop drukken en rollen er 40 zetels uit . En het CDA met de nieuwbakken held goed voor minsten 20 ... de partij van El-Kaqh 15 ... een handvol beloftes .. en klaar is Kees .

daytripper | 29-12-20 | 11:19

Zit in die oversterfte cijfers ook verwerkt dat we in een vergrijzingsepidemie zitten? Ofwel dat we voorlopig ieder jaar meer doden hebben te betreuren dan het jaar daarvoor?
Zit in de cijfers verwerkt dat we ieder jaar een vette 100.000 mensen erbij krijgen?
Zijn de mensen die door het beperken van reguliere zorg zijn overleden buiten de grafieken gehouden?
Zijn er meer zelfmoorden gepleegd?
Zijn er oudjes gestorven door eenzaamheid, opgesloten in hun coronakamertjes?
Ja, het is een nare ziekte. Ja, cijfers kan je alle kanten op indoctrineren.

geen koning | 29-12-20 | 11:12 | 1

goed dat je dit aankaart, geen koning; bij het CBS snappen ze niks van cijfers en statistiek. Snap niet dat ze jou niet bellen voor een functie daar, topperrrrrr!

sosnl | 29-12-20 | 12:01

Beschamend is het wel, verbijsterend is het niet, gelet op de alhier nog steeds heersende Jan Salie geest. Jan Salie is een personificatie van de trage 19e-eeuwse, Nederlandse geest zoals beschreven door Potgieter in zijn korte verhaal Jan, Jannetje en hun jongste kind (aanvankelijk gepubliceerd in De Gids, 1841). 'Nederland lijdt aan een merkwaardige zelfgenoegzaamheid. We denken dat bij ons de zaken, in tegenstelling tot in andere landen, eigenlijk wel goed geregeld zijn en we zijn daar trots op. 'Italiaanse' of 'Belgische' toestanden doen zich hier te lande niet voor'. Uit: Trouw, Koen Koch 20 mei 2000, 0:00.

isitsoornot | 29-12-20 | 10:57 | 3

De Potgieter die opperboer werd in Zuid-Afrika?

Acidstain | 29-12-20 | 11:05

Goed dat u het even uitlegt voor de jonge lezertjes . Wie weet zien we de gevolgen van 30 jaar lamlendig onderwijs ook wel terug in het "beleid" van onze hbo-boy Hugo. Heeft allemaal te maken met de volksaard.... oh sorry .. dat woord zal inmiddels verboten zijn.

daytripper | 29-12-20 | 11:16

Volksbaard klopt beter.

Pieterman | 29-12-20 | 11:23

Dat is toch wel een dingetje, zóu je denken....

Ben Adam | 29-12-20 | 11:08

Je kan het virus inderdaad nog krijgen en overdragen. Je wordt er alleen niet ziek van omdat het niet kan groeien. Daarnaast is het ook korter in je lichaam, en is de kans op overdragen dus wel een stuk kleiner.

TheManiac | 29-12-20 | 12:49

@TheManiac | 29-12-20 | 12:49: China heeft onderzoek gedaan op bijna 10M mensen en daaruit bleek dat er geen a-symptomatisch besmettingsrisico is.

Pimp my Voortuin | 29-12-20 | 13:32
▼ 1 antwoord verborgen

Gezien het aantal kartelstemmers moeten die bestuurslagen immens zijn. "Mooi he buurman, ik heb een nieuwe Tesla. Ik ben tevreden."

Acidstain | 29-12-20 | 10:55

Rutte en co zet in op een nieuw EU beleid. Het slechts presteren en het meest betalen.

heldheino | 29-12-20 | 10:47

Hugo zegt we zijn nog druk bezig om die app goed te laten werken als dat klaar hebben gaan we vaccineren .

kuus | 29-12-20 | 10:41 | 2

Gezien de "successen" van Overheid i.c.m. ICT zal dat nog heel lang duren, alvorens die app goed werkt.

MK27 | 29-12-20 | 11:08

@MK27 | 29-12-20 | 11:08: die app werkte uitstekend bij ons. Schoondochter kreeg Corona (met Sinterklaas) werd 2 dagen later getest en toen zij de uitslag kreeg werden wij ook gelijk gewaarschuwd door de app.

JayJay | 29-12-20 | 13:14

Een land vol ambtenaren, consultants en managementlagen, maar spuit 11 van Europa begint als laatste met vaccineren. Zeker vanwege de 'zorgvuldigheid' waarmee men ook de belastingentoeslagen aanpakt.

Ad Hominem | 29-12-20 | 10:37 | 3

Juist vanwege alle consultants en managementlagen. Graties geld. Dus hoe langer, hoe meer uren/mensen.

Odin | 29-12-20 | 10:44
-weggejorist-
Flame | 29-12-20 | 10:51

We zijn immers gidsland voor groen. En geel. En ergernis. Best dure grap.

Pieterman | 29-12-20 | 11:25

Dit is het gevolg van het laten afpakken van de VOC mentaliteit.

Ghibli | 29-12-20 | 10:31

Op alles goed voorbereid inderdaad Hugo. Relatief de meeste besmettingen ter wereld, als laatste gaan vaccineren. Man, man, waar is dat kleine landje dat ooit zulke hoge ogen gooide.

alisdeWnogzoS | 29-12-20 | 10:28

Een virus dat je niet kunt isoleren, is geen virus (meer).

Dwars-Ligger | 29-12-20 | 10:27 | 1

Klopt. Het is het nieuwe normaal.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:57

Die trut annex NPO-slavin van Nieuwsuur kijkt naar Coutinho alsof ze naar een dampende hondedrol zit te staren.
Heb de rest uiteraard niet gezien , maar zou me verwonderen als ze heeft gevraagd wat Coutinho van het "beleid" vindt

daytripper | 29-12-20 | 10:26 | 3

Coutinho heeft uitspraken gedaan in Nieuwsuur, o.m.;

Roel Coutinho, noemt het “verbijsterend” en “ook een beetje beschamend” dat Nederland als laatste in de Europese Unie begint met vaccineren tegen het coronavirus. Dat zei hij maandagavond in Nieuwsuur.

“We zijn toch een ontzettend goed georganiseerd land en je zou zeggen ja dat kunnen wij”, zei Coutinho over de vaccinatiecampagne. “En als dan blijkt dat het toch wel vrij lang duurt voor je kunt beginnen, dan vind ik dat toch wel vrij verbijsterend.”

Hij kan ook weinig begrip opbrengen voor het besluit van het kabinet om te beginnen met het inenten van zorgmedewerkers in onder meer verpleeghuizen. De Gezondheidsraad adviseert namelijk juist om te beginnen met ouderen zelf.

“Op het moment dat je afwijkt van een wetenschappelijk goed onderbouwd advies, moet je wel goede argumenten hebben. Ik ben die niet tegengekomen”, aldus Coutinho.

MK27 | 29-12-20 | 11:14

@MK27 | 29-12-20 | 11:14: Dank MK27. Dat is niet misselijk, maar het zal Pinokkio een zorg zijn.

daytripper | 29-12-20 | 12:26

@MK27 | 29-12-20 | 11:14: Simpel: de lobby van de zorg zelf zit beter aan tafel (lees Gommers) dan de lobby van ouderen.

5611 | 29-12-20 | 22:06

In de volkskrant staat niets over problemen in Nederland dus het zal wel meevallen allemaal …...

InSight | 29-12-20 | 10:25 | 2

Daar was de azijn in de aanbieding.

Ghibli | 29-12-20 | 10:32

Op het NOS Journaal kijkt die krullebol ook altijd alsof het paradijs nooit ver weg is. Noord-Korea kan er wat van leren.

daytripper | 29-12-20 | 11:13

Je zal toch maar een dierbare verliezen tussen nu en 18 januari... NL zal wel aan alle andere landen voorrang hebben gegeven in raad en daad en geld. Eigen volk het laatst is toch echt geen populistische uitspraak meer maar pure werkelijkheid.

DrachiR | 29-12-20 | 10:25 | 1

Al veel te lang, volgens steeds meerderen.

Pieterman | 29-12-20 | 11:28

Volgens de kenners wordt Nederland steeds dommer door verschillende oorzaken dus verwacht maar niet dat er snel verbetering komt.

Verbandmeester | 29-12-20 | 10:22 | 2

Reken maar dat we weer een volgend Rutte kabinet krijgen.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:55

@zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:55: Nog meer afbraak van het geweldige kans dat onze ouders sinds WOII opgebouwd hebben. Sinds Mark Rutte zeg ik in het buitenland dat ik Duitser ben.

5611 | 29-12-20 | 22:09

Alsof Coutinho niet weet dat de zorg in NL (zie de ggd's) erg versnipperd is met allemaal koninkrijkjes die hun eigen spoor trekken. Alsof hij niet weet dat de zorg geleid wordt door types die zich niet laten leiden door lui van buiten en al helemaal niet door niet-medici.
Alsof hij niet weet dat de zorgsector meteen begon te protesteren toen De Jonge bekendmaakte op 4 januari te willen beginnen met vaccineren.
Coutinho kan zich liever richten op zijn ex-collega's en hen aansporen om hun bureaucratische en trainerende attitude te laten varen.

Amsterdamsko | 29-12-20 | 10:21 | 2

De zorgsector protesteerde terecht, omdat de minister dit voornemen pas in december aankondigde, en er toen nog helemaal NIETS geregeld was. Wat hij (mét ons) de minister verwijt is niet dat hij geen overhaaste vaccinatie opzet, maar omdat hij het afgelopen half jaar niets heeft gedaan om dit goed voor te bereiden.

Muxje | 29-12-20 | 10:28

@Muxje | 29-12-20 | 10:28: exact. De voorbereidingen bij VWS zijn feitelijk pas een maand echt aan de gang.

Ikheberrechtop! | 29-12-20 | 10:37

Tegen de tijd dat Nederland wil beginnen met vaccineren is het vaccin op, en moeten we wachten op de volgende levering die eerst gebruikt gaat worden voor de 2e vaccinatie van alle europeanen die na 4 weken deze moeten krijgen!

Tis nie waar! | 29-12-20 | 10:20 | 3

Nee, die eerste batches van Pfizer en van Moderna (maar 400.000) krijgen we gewoon (we weten alleen nog niet precies wanneer we Moderna geleverd krijgen), maar daarna weten we het inderdaad niet en staan we met de rest van de EU in de rij.

Ikheberrechtop! | 29-12-20 | 10:40

@Ikheberrechtop! | 29-12-20 | 10:40: Duitsland heeft al wat Pfizer bijbesteld. Er was wat te koop en daar hebben ze snel op gereageerd. Add to cart...

Muxje | 29-12-20 | 10:44

Nee, dan blijkt dat Nederland ze niet op de goede temperatuur bewaard heeft en zijn ze daardoor onbruikbaar en moeten ze worden weggegooid.

Bataafje | 29-12-20 | 11:25

Helemaal met deze man eens.

Elke keer die onuitstaanbare en onuitroeibare dooddoeners. Puur gebruikt om het volk om de tuin te leiden. En het lukt nog ook bij een te groot deel van dit volk.
Want 'O o wat heeft Hugo de Jonge toch een mooie hippe kop met haar dus ik ben fan en dus geloof ik hem en hij doet het goed in mijn ogen!'
'En ik stemde destijds ook Wouter Bos. Geen idee wat die deed en kon maar hij had nog zo'n lekker kontje voor z'n leeftijd.'

De ultieme domheid... Om je als Nederlander kapot te schamen en je aarsharen uit te trekken van woede (en dat zijn er veel bij mij kan ik u vertellen...)

'We beginnen zo laat met vaccineren omdat het zorgvuldig moet gebeuren.' No shit, Sherlock!

Typisch zo'n uitspraak van een politicus waarmee niemand het oneens kan zijn. Maar er wordt vakkundig om de hete brij heen geluld. Want zijn die andere landen niet voorzichtig dan?

Vraag je maar gewoon af WAAROM het zo lang duurt voordat het zorgvuldig kan en de boel kan starten ipv te draaien als een drol in een pispot.

We hebben hier alles: de infrastructuur, de mankracht, de kennis/technologie, de financiën (wat we nog over hebben dan tenminste na de zoveelste gift aan Uitvretië...) om succesvol te zijn.

Het gene dat steeds maar weer in de weg zit is de Hollandse mentaliteit.

'Dat gebeurt hier niet. Het zal wel loslopen. Dat is niet politiek correct. Je zou hiermee weleens iemand kunnen kwetsen dus laten we het maar niet doen. Dit moeten we niet willen. Het kan niet zo zijn dat. Dat is niet fatsoenlijk.
'En laten we vooral niet vergeten eindeloos te vergaderen, te overleggen en de diverse commissies en middenmanagers niet overslaan.'

'En heeft iemand op het ministerie Windows 3.1 al aan de praat gekregen?'

Regeren is vooruit zien. Behalve hier.

Realism Is All | 29-12-20 | 10:19

Die man heeft groot gelijk. Organiseren kunnen we hier niet meer. Privacy en de boekhoudiing daar draait het om. Dat RIVM is een stroperig geheel. Hopelijk komen er niet veel meer grote rampen. Tot 8 januari vallen er onnodig doden. En dat danken we aan dit slagvaardige kabinet.

hansem | 29-12-20 | 10:16 | 7

@kloopindeslootjijook | 29-12-20 | 10:29: ja helemaal eens, de tientallen GGD koninkrijkjes met eigen zeggenschap waar Ome Hugo geen grip op kreeg (en krijgt) zijn met name de oorzaak. Maar dat wist hij al in het voorjaar nadat ze hem ook al genaaid hadden met het "snel" opzetten van test capaciteit. Wat hem dus te verwijten is is dat hij met deze ervaring afgelopen september (de vaccins komen er aan mensen) naar het Min v Defensie gestapt is om te vragen de regie over te nemen vwb de vaccinatie.

sosnl | 29-12-20 | 11:13

@tek | 29-12-20 | 11:05: Oostenrijk heeft zelfs genoeg vaccins voor eigen bevolking en voor de bevolking van niet EU landen op de Balkan, aldus Kurz van Oostenrijk.
Dus zelfs niet EU-landen krijgen vaccins.

En Nederland?

Bataafje | 29-12-20 | 11:27

Kurz is wellicht wat Korz durch den Kurve.

Pieterman | 29-12-20 | 11:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja hoor eens mernsen het is kerst reces. Je denkt toch niet dat politicie dan nog even een sprintje maken om snel en en ander te regelen. Ze haden het te druk met het regelen van een mooi vakantie bestemming waar je eingenlijk niet mag zijn. Ollongren zal wel iets heuul belangrijks in Zweden hebben. Rutte zal wel beetje rondvaren op het bootje van Jort en De Jonge zal zich wel verstopt hebben in Timboektoe of zo.
Als dit in een bedrijf aan de hand zou zijn zouden alle medewerkers hoog en laag hun overal aantrekken en mee gaan helpen op de werkvloer. In de politiek zitten honderden raam ambtenaren uit hun neus te vreten, toekijkend hoe door hun slechte aansturing op de werkvloer geklungeld wordt.

watazooi | 29-12-20 | 10:08 | 3

Sprintje? Ze hebben meer dan een half jaar de tijd gehad om dit voor te bereiden.

Muxje | 29-12-20 | 10:20

@Muxje | 29-12-20 | 10:20:
Het woningtekort zagen ze ook al 40 jaar aankomen.
Als je dan niets doet dan is dat een keuze, of dan slaap je.

kloopindeslootjijook | 29-12-20 | 10:30

@kloopindeslootjijook | 29-12-20 | 10:30: Keuze, denk ik. Een tekort aan woningen is een gezonde voedingsbodem voor politieke hobbies en vriendjespolitiek. Beide kanten van het politieke spectrum varen wel bij dat tekort. Daarom is het er.

Muxje | 29-12-20 | 10:43

Ik word moe van al die zorgbaasjes die niet weg te slaan zijn uit de media. Moge het coronagedoe gauw afgelopen zijn zodat we verlost worden van deze langs-de-zijlijnroepers met meninkjes.

Amsterdamsko | 29-12-20 | 10:07 | 7

Ja, vreselijk, en die talkshowtafels maar gevuld zijn met al die klagers.

van Oeffelen | 29-12-20 | 11:53

@Diederik_Ezel | 29-12-20 | 10:30:
Haha... ook weer zoiets. Marcel Levi was de baas van het AMC in 020. Ik heb eerste hand informatie over de wijze waarop personeel daar werd aangezet om kwaliteitscontroles te beïnvloeden. De man werd toen uitgeroepen tot beste ziekenhuisdirecteur.
Positief is wel dat hij nog met zijn poten in de modder staat en niet a la coutinho van die zijlijnmeninkjes heeft.

Amsterdamsko | 29-12-20 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer wordt moderna toegelaten in de EU? Die kunnen ze wel direct in verzorgingstehuizen gebruiken

bamitoren | 29-12-20 | 10:01 | 4

Een maand geleden werd mij verteld dat volgens planning het omstreeks 29 december goedgekeurd zou worden...

Ikheberrechtop! | 29-12-20 | 10:18

Probleem is meer dat we nog niet weten wanneer het precies geleverd kan worden. Men hoopte op eind januari.

Ikheberrechtop! | 29-12-20 | 10:20
▼ 1 antwoord verborgen

Deze minister blijkt dus niet in staat om de GGD zo aan te sturen dat zij hun ict systemen op tijd klaar hadden. Maar als je als land al jaren de zesjescultuur omarmt krijg je daar dus echt de rekening van gepresenteerd. Door ministers (De Jonge is echt geen uitzondering) die voor hun vak eenvoudig te incompetent zijn. Dat een ex-pabo-student hier een hoofdrol bij speelt maakt het extra wrang.

ExitTrajectum | 29-12-20 | 10:01 | 1

Het systeem van het RVP werkt al. Het voldoet alleen niet aan de wensen van VWS in dit geval: men wil een systeem zoals Spanje waarbij iedereen geregistreerd wordt, ook bij weigering.

Ikheberrechtop! | 29-12-20 | 10:23

Het vaccin werkt zodanig dat het gezonde cellen kan aanvallen of kan leiden tot auto-immuun ziekten, zelfde risico als anti-griep prik. Het werkt daarmee ook anders dan traditionele vaccins als vaccin tegen mazelen. Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen dat andere vaccins toch ook veilig zijn.

De verwarring werd verder vergroot door dienstmededeling van WHO: www.theguardian.com/world/2020/dec/29...

waarbij je dus in gemoede kunt afvragen waarom vaccinatie kan bijdragen tot een veilig herstel van zaken als reizen met vliegtuig. Enige dat je mag verwachten is beperking van IC opnamen (er even vanuit gaand dat het vaccin geen andere ernstige bijwerkingen vertoont, want als dat het geval is zijn we helemaal in de aap gelogeerd).

UpdateAvailable | 29-12-20 | 09:57
-weggejorist-
Endoxa | 29-12-20 | 09:56 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Eem kabinet waar D66 in zit kan je het verwachten want die vinden ouderen zorg te duur met steun van GroenLinks des te min ouderen des te beter denken die 2 partijen.Dus vaccineren heel langzaam doen .

gerrit5042 | 29-12-20 | 09:53

Wat een smerige rat moet je ook zijn om dit te zeggen over de organisatie waar je zelf leiding aan hebt gegeven. Coutinho mag in het rijtje met onderproleten die voor altijd genegeerd kunnen worden.

Gelukkig zijn er naast dat narcistische mannetje nog veel mensen die wel eergevoel hebben en weten dat aan de zijkant schreeuwen helemaal niemand baat en alleen jezelf eruit laat zien als een knuppel.

Rot op, Coutinho.

Nederland80 | 29-12-20 | 09:52 | 4

Hij is in 2013 weggegaan bij het RIVM en daarom mag hij geen commentaar meer geven?

Diederik_Ezel | 29-12-20 | 10:11

Ik vond het eigenlijk best wel een frisse wind in deze barre tijden van absolute domheid. Maar ik begrijp dat U de pabo-vorming van Joego hoger inschat dan de academische van de heer Coutinho. Kleine tip, verdiep U eens in de ins en outs van dit drama dat nou al meer dan een decennium duurt. Veel ligt helemaal niet aan dat virus, al die 'maatregelen' des te meer. Misschien had men wat meer van de zijlijn moeten roepen, want de spelers zelf kunnen het simpelweg niet. Ze brengen verdomme meer schade toe dan dat ze het Algemeen Nut dienen!

hoochee | 29-12-20 | 10:16

Want hij was zelf ook zo goed bezig ten tijde van de Mexikaanse griep (H1N1)/Taco hoest.

Pimp my Voortuin | 29-12-20 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Zoveel slimme mensen en dan zien ze niet dat dit vaccin niet zoals het griepvirus kan ingezet worden.
Geen contact met de werkvloer blijkbaar. Daar hadden ze al lang gezegd, dat dit niet zo ging werken.

Die kan in het rijtje windmolens voor datacenters (waar we als land niets aan hebben maar ons wel geld kost) en correspondentie bij de belastingdienst die ergens blijft hangen terwijl er toch iemand moet zijn die in de gaten had dat er iets niet goed ging. Hoe kan dit zo lopen.

We hebben blijkbaar wel uitvoerende ambtenaren die braaf doen wat ze gezegd wordt, maar als iemand zegt: 'He, dit is raar. Dit klopt niet, wat doen we hier mee' , dan verdwijnt dat in een la of een shredder.

kloopindeslootjijook | 29-12-20 | 09:52 | 1

Die windmolens voor datacenters kosten niet alleen veel geld en subsidie maar het geheel gaat ook nog eens ten koste van goede landbouwgrond en daarmee profijtelijke voedselproductie (en zodoende ook co2 opname). Niet zo handig met een toenemende bevolking.

Dr. Worstenbroodje | 29-12-20 | 10:50

Dus alle landen beginnen in 3 dagen met vaccineren en wij kunnen pas over 14 dagen beginnen. Dan moet men toch concluderen dat we WEER rechtop hebbe zitten slapen.

shimanski | 29-12-20 | 09:49 | 3

Wij staan gewoon lager in de rangorde.

Graaf_van_Hogendorp | 29-12-20 | 09:52

@Graaf_van_Hogendorp | 29-12-20 | 09:52:Inderdaad maar zodra de EU hun budget met miljarden wil verhogen staan we vooraan, ik snap werkelijk niet waarom dit klootjesvolk nog op dit kabinet blijft stemmen, buiten kuifje maar die is dan ook verliefd op pPrutte.

kapt.Jerkoff | 29-12-20 | 10:31

@kapt.Jerkoff | 29-12-20 | 10:31:
@kluifje is/zijn waarschijnlijk in dienst of van inkomsten afhankelijk van de Vereniging Van Dieven.

Graaf_van_Hogendorp | 29-12-20 | 11:36

Lees net dat de hele EU inmiddels aan het vaccineren is, behalve de prutsers in Nederland. 9 maanden te tijd gehad om alles op de rails te zetten en nu met je broek naar beneden op de plee blijven zitten. Wat een totale faal.

TheBigKirth | 29-12-20 | 09:46

Wat een zeurzak, nestbevuiler.

van Oeffelen | 29-12-20 | 09:45 | 1

Het erge is misschien wel dat al die jongen die in het nest zitten niet durven te piepen en zwijgen. Want meelullen met de algemene opinie of die van baas is veiliger in de medische wereld als je mee wilt doen en miljonair wilt worden. Deze man is uit het wereldje gestapt en durft daarom waarschijnlijk zijn mond open te doen.

Graaier | 29-12-20 | 09:54

Als we kijken naar onszelf en andere landen, kan ik niet anders dan de conclusie trekken dat de corona-aanpak van de Nederlandse regering uitermate slecht is geregeld. Ik hoop echt dat het VVD stemvee eens een keer aan reflectie gaat doen en een ander vakje inkleurt volgende verkiezing.

usb stok | 29-12-20 | 09:43 | 1

Het stemvee zal Rutte niet zien hakkelen. De Jonge mag voor de camera's met te lange antwoorden het proberen goed te praten. Geef de man nog een maandje en dan zakt hij helemaal door zijn hoeven. Dan werkt de energie en geilheid die hij kreeg van de camera's niet meer.

Graaier | 29-12-20 | 10:07

Geeft Roel Coutinho hier nou wel of niet een stemadvies?

En dan JA21 e eeuw fvd of sp of pvv?

dr_heckle-mr_right | 29-12-20 | 09:42

Het gaat natuurlijk maar om 1 ding: geld. De overheid vind het Pfizer vaccin gewoonweg te duur. Alleen voor de wekelijkse 500 speelt geld en hoekhuizen geen rol. Wat een falend beleid van de VVD/CDA.

Batavi Magistralis | 29-12-20 | 09:40 | 4

@soldier-of-fortuyn | 29-12-20 | 09:54: Kennelijk is het dus eenvoudiger om het geld van de steunpakketten in de zakken van de juiste vriendjes te laten belanden dan om hetzelfde te doen met geld voor vaccins.

obominotie | 29-12-20 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Waaaaaaarom zou je uberhaubt vaccineren voor iets waar je als je onder de 65 bent amper kans op overlijden hebt? Tenzij je onderliggend lijden hebt. Vaccineer net als bij de griep alleen ouderen en kwetsbaren. Zelfde project als de grieppriek. Copy paste. Lutsers!

nerugaer | 29-12-20 | 09:39 | 5

@Muxje | 29-12-20 | 09:42:
Dat ligt aan de "jongere" (de echte, niet die uit de MSM). Genoeg anekdotische verhalen in de omgeving gehoord van jongeren die na een paar dagen zware verkoudheid en/of griep nergens last meer van hadden. Anderen hadden smaak en reuk verlies en hielden weken last. Weer anderen werden niet ziek.

Geen peil op te trekken deze commie cough.

Graaf_van_Hogendorp | 29-12-20 | 09:50

Kom dat maar even zeggen tegen de ouders van die ‘kerngezonde’ jongen van 23 die overleed aan COVID. Geen onderliggende ziektes of slechte gezondheid. En zo zijn er meer ‘jongere’ mensen die kantje boord hebben gelegen en een lang hersteltraject (longcapaciteit etc) voor de boeg hebben. Kutvirus.

Kutwielrennert | 29-12-20 | 09:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Veel pretentieus "wijze" reaguurders hier maar het lijkt toch echt meer op de linkse kerk, stel je kritische vragen en/of stel je je kritisch op t.a.v. de corona sekte en haar volgers dan ben je een "wappie", een opstelling vergelijkbaar met de linkse drammers, kritisch met argumenten dan ben je "Komt 't schot!" ... een racist, fascist en als het zo uitkomt een anti semitist, waar de mensen hun vertrouwen in een binnen 7 maanden in elkaar geknutseld vaccin vandaan halen is mij een raadsel vooral omdat dit het zoveelste covid virus is wat we van de Chinezen kado hebben gekregen en voor geen van die is ooit een vaccin ontwikkeld, normaal duurt de ontwikkeling tussen de 7 en een heleboel jaartjes ... maar okay jullie mogen mijn prikje proberen hoor, groetjes van Wappie.

swebe | 29-12-20 | 09:39 | 4

Stroman argument. U mag kritisch zijn op vanalles. U mag zelfs onzin uitkramen. Maar als u onzin gaat uitkramen dan rekenen we u daar op af. Dat kunt u vervelend vinden. En dat hoeft ons dan weer geen reet te interesseren. Mooi he, vrije meningsuiting.

Koekje-dr-bij? | 29-12-20 | 09:43

@Koekje-dr-bij? | 29-12-20 | 09:43: Helemaal mee eens maar vooral heerlijk voor mensen zoals u die quasi intelligent neuzelen tot een kunst proberen te verheffen.

swebe | 29-12-20 | 09:46
▼ 1 antwoord verborgen

Inmiddels is het al zo ver dat Spanje uiteraard niet een lijst van gevaccineerden maakt; nee, zij stellen een lijst op met vaccin-weigeraars.
Kan echt helemaal niets mis mee gaan... Of nou ja, als ze het IT-deel (via europese aanbesteding) in Nederland neerleggen?

EEnzame SchizofrEEN | 29-12-20 | 09:37 | 1

Las het ook word eng

oldskoolhollander | 29-12-20 | 09:44

"Populariteit Mark, Hugo & Jaap naar dieptepunt"...van dat soort zinnetjes kikker ik weer helemaal op vandaag...

DeAapUitDeMouw | 29-12-20 | 09:36 | 2

Bereidt je dan maar voor op een depressie 21-3-2021. Uw medelanders denken heul anders over Marx R. en schoentjes dan in de panelen.

Graaf_van_Hogendorp | 29-12-20 | 09:51

Dan moet je toch wel een verschrikkelijk rancuneuze ouwe man zijn als je dit de media in gaat slingeren.

Behangdelul | 29-12-20 | 09:33 | 4

Als je ziet wat de media de lucht in slingert mag hij ook wel een keer hoor.

DeAapUitDeMouw | 29-12-20 | 09:37

Stel je voor dat je iemand met verstand van zaken aan het woord laat!
- Ja maar ZO staat het niet in het script!

EEnzame SchizofrEEN | 29-12-20 | 09:39

Verschrikkelijk inderdaad. Het is veel beter voor onze maatschappij om ervan overtuigd te zijn dat alles hogere wiskunde is en vreselijk complex.

hoochee | 29-12-20 | 10:08
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens Hugo is Roel een ouwe mopperkont. En Hugo is minister en hij heeft PABO gedaan dus hij kan best een wetenschappelijk advies naast zich neerleggen.

HeerVanStand | 29-12-20 | 09:31 | 1

Het probleem is dat het ministerschap een volledig politieke functie is geworden. Voor de oorlog was het nog heel gewoon dat een coalitie in de maatschappij op zoek ging naar geschikte mensen en die dan vroeg of ze minister wilden worden, in plaats van ze uitsluitend binnen de partijen (volgens de afgesproken verdeelsleutel!) te zoeken. Anders zouden ze Roel misschien wel op die post hebben gezet. Maar nee. Zouden ze werkelijk hebben nagedacht over de nodige kennis en vaardigheden? Welke eisen stellen we aan de minister die het land door misschien wel de ergste gezondheidscrisis in onze geschiedenis gaat loodsen? Nee, dan kom je niet op Hugo uit.

Muxje | 29-12-20 | 09:48

En aan het leger heb je ook niets blijkt nu
En is sowieso ook te laat

laurentius | 29-12-20 | 09:31 | 4

Alleen master Milo heb nog een tank

oldskoolhollander | 29-12-20 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen

Die trage besluitvorming... dat is toch iets typisch nederlands?
Overal clubjes, belanghebbenden, raden van bestuur, en dus altijd de discussie 'wie-gaat-dat-betalen'...

Papa Jones | 29-12-20 | 09:29 | 1

Het poldermodel ten voeten uit.

goedverstaander | 29-12-20 | 09:31

Tal van lekkere wijven in mijn omgeving smeken om te worden volgespoten. What a time to be alive.

goedverstaander | 29-12-20 | 09:29

Oh, een nieuwe variant die zich veel sneller verspreidt... Laten we even kijken hoe het de andere landen vergaat. Ondertussen laten we Carolien en Jenny een prikschema maken in excel. Oh, jullie draaien nog op windows 3.1 zie ik. Niet compatibel.

Kan uren doorgaan zo, maar zo werkt Nederland met incompetente leiders zoals vvd-adepten.

Jos Tiebent | 29-12-20 | 09:27

Ze kunnen zelf echt He-le-maal niks.

Alles is afhankelijk van externe partijen die er wel een vergoedingsmechanisme op orde moeten hebben.

Stel je voor dat ze vaccineren zonder juiste declaratie.

Denkhetnjet | 29-12-20 | 09:27

Wie wat bewaart, die heeft wat.

Oh wacht, met superbederfelijke waar die je bij min 70 (!) moet bewaren en die alleen bij gebruik nuttig is kan je het maar beter zo snel mogelijk gebruiken? Maar dat past niet bij ons spaarzame volkje vind het R!VM.

spuiten sukkels!

dr_heckle-mr_right | 29-12-20 | 09:26

Sneeuw op #4? Ik heb zo'n voorgevoel dat we dit jaar eindelijk weer eens een koude winter gaan krijgen, met inderdaad van tijd tot tijd een gesloten sneeuwdek en langere periodes met vorst. Ik verheug me nu al op de klimaatspecialisten/-fetisjisten die bij M en Jinek gaan uitleggen dat die kou veroorzaakt wordt door de opwarming van de aarde.

Magna Carta | 29-12-20 | 09:26

Hugo de Jonge als crisismanager
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

Mark zit te Dutten | 29-12-20 | 09:26 | 1

Een kennis van mij solliciteerde op een opleidingstraject voor een leidinggevende functie bij de brandweer en werd 2 volle dagen binnenstebuiten gekeerd om zijn geschiktheid te bepalen. Maar een Minister zit op één van de belangrijkste functie van het land op basis van vooral loyaliteit en gewiekstheid. Bij een echte crisis als het écht aankomt op leiderschap (verantwoordelijkheid dragen, gevolgen overzien, belangen afwegen) vallen ze keihard door de mand.

Magna Carta | 29-12-20 | 10:15

Wanneer prikken al die 'experts' die opgeklopte hype rond dat vaccin eens door? Ze weten toch dat het vaccin alleen helpt bij mensen met een goed werkend immuunsysteem? Wie krijgen er als eerst een prikje? Mensen zonder goed werkend immuunsysteem. Is het niet van de zotte dat een overheid 500 miljoen euro belastinggeld in een vermoede oplossing pompt en andere mogelijkheden totaal niet onderzoekt? Zaken verzwijgen is net zo goed liegen en liegen is wat de overheid vanaf dag 1 heeft gedaan. Onafgebroken. We zijn nog lang niet uit de georkestreerde shit en daar gaat dat veel te dure vaccin niets aan veranderen.

JJMS | 29-12-20 | 09:25

Ligt het aan mij of mis ik de vvd-fanboys tot nog toe in dit topic?

Nog een leugen: de bottleneck was het trainen van 500 helpdeskmedewerkers, daarom zou NL later zijn. Het blijken het 1800 te zijn. Gisteren pas gestart met de training. Iedereen en zijn moeder zag dit vaccin aankomen, behalve de beleidsmakers in dit godvergeten land.

goedverstaander | 29-12-20 | 09:25 | 3

Die fanboys houden zich even koest momenteel... Wie geschoren wordt, moet immers stil zitten.

Ommezwaai | 29-12-20 | 09:46

Het enige kuifje dat dit goed denkt te kunnen praten is 'kuifje op de schoenen'. Hier lokaal bekende kuifjes missen zelfs die specifieke trolwaardigheid, zoals ook gemist door schoenvoorganger Bruins. Wow, dit dicht onze kuifjes daadwerkelijk enige ethische relevantie toe.

dr_heckle-mr_right | 29-12-20 | 10:04

De illusie dat we binnen afzienbare termijn corona 'eronder krijgen.' De beste mop die ik ooit heb gehoord. Op de jaren die we hier nog mee te maken gaan krijgen maken die paar dagen later niks uit. Iedereen heeft het over eindelijk licht aan het eind van de tunnel. Iedereen die totaal geen verstand heeft van virussen maar wel de stand van zaken en alles wat er het afgelopen jaar is gebeurd op zich in laat werken, kan niet anders concluderen dan dat een boel mensen leven in een illusie. In de waan dat als we maar gaan vaccineren dan kunnen we deze zomer weer leuke dingen gaan doen. Die doden boeit niemand wat.

Leptob | 29-12-20 | 09:24 | 3

Dat laatste boeit mij wel. Hoe eerder vaccineren hoe beter. Verder eens.

goedverstaander | 29-12-20 | 09:27

Voorspelling: wij beginnen niet alleen als laatste, wij zijn ook als laatste klaar. In Duitsland gaan ze er van uit dat ze hun complete bevolking ( 84 miljoen zielen) uiterlijk in juni gevaccineerd hebben. Ze werken daar met man en macht, van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat, in honderden ‘ drive through’ vaccinatiestraten. In Nederland hoor je niets over een visie, een plan, een strategie over wanneer het klaar moet zijn. Een totaal gebrek aan urgentiegevoel en de zoveelste jammerlijke performance van de GGD’s in dit land, die negen maanden de tijd hadden om mensen op te leiden en hunsystemen op orde te hebben.
-
Ik voorspel chaos, non-performance, urenlange wachtrijen, niet nakomen van afspraken, gewoon om negen uur beginnen, een uur pauze en half vijf naar huis, gewoon op vakantie, een hoog ziekteverzuim en gigantische computerstoringen bij de GGD’s.
-
En oh ja: ‘ tekorten’ omdat ze zogenaamd niet beleverd zijn, net zoals die leugens afgelopen voorjaar met die lysisbuffer.
-
En het Schoenenjong gaat er ... NIETS aan doen.

bisbisbis | 29-12-20 | 10:08

@bisbisbis | 29-12-20 | 10:08: vlak de leugens over mondkapjes niet uit, eerst niet leverbaar en “ze hebben geen nut”, daarna leverbaar en nu verplicht.
Los van het feit of die dingen nou echt helpen of niet.

J-van-de-Bontekoe | 29-12-20 | 10:20

Wat wil je met een gesjeesde docent die zo leuk liedjes zingt en piano lijkt te spelen. Van rekenen heeft hij geen kaas gegeten. ICT gaat boven zijn pet. Leidinggeven doet hij niet.
Hij is er goed in om keer op keer hetzelfde riedeltje te herhalen en om schoenen uit te zoeken. De rest zoekt het maar uit. Dat geldt zeker voor de zwakkeren in de samenleving. Dat het hem niets kan schelen dat die mensen grote risico's lopen, dat er meer mensen sterven vind ik nog wel het ergste. De laconieke houding dat het niet uitmaakt als je later met vaccineren begint. Mogelijk dat deze man een hekel aan zijn schoonmoeder heeft (net als Grapperhaus), dat wil niet zeggen dat iedereen zijn ouders of schoonouders kwijt wil raken.

El Rico Grande | 29-12-20 | 09:24

Sinds Promenade weten we dat Diederik Ebbinge een fan is van Hugo de Jong.

oldandwise | 29-12-20 | 09:20 | 3

Wat is Promenade en wie is Diederik Ebbinga?

JJMS | 29-12-20 | 09:31

Zucht...

oldandwise | 29-12-20 | 09:36

Die 2 dozen vaccins had je allang kunnen verspreiden over verschillende ziekenhuizen en verpleeghuizen.
Laat die instellingen voorlopig zelf vaccineren en bijhouden wie gevaccineerd is en en dat kun je dan later meenemen in je ict systeem als dat af is .
Maar dan ben je tenminste begonnen!
Het scheelt gewoon een paar honderd levens.

laurentius | 29-12-20 | 09:18 | 7

@J-van-de-Bontekoe | 29-12-20 | 10:17:

Ik heb nog geen bewijs gezien van het feit dat dit allemaal coronagevallen zijn en ik heb nog minder bewijs gezien dat een vaccin dat zou gaan voorkomen. Dus ja, beetje dramatisch is het wel.

JJMS | 29-12-20 | 11:15

Nee, overheid wil er een verkiezingscampagne dingetje van maken, dus effe wachten nog.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Ook deze meneer wilt een graantje meepikken in de grote Corona show!

weet-ik-veel | 29-12-20 | 09:17 | 1

Wij hebben hier toch ook allemaal een mening?
Pot verwijt de ketel.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:34

Kans is groot dat ik, dankzij falend beleid, pas in '22 mijn eerste prikje krijg. Hopelijk zijn ze eerder elders te koop.

happen_maar | 29-12-20 | 09:14 | 2

Er komt gerust wel een "grijze markt" voor vaccins..
Wellicht eerder beschikbaar dan dat Hugo en zijn vazallen u gaan inspuiten..

Ommezwaai | 29-12-20 | 09:18

@Ommezwaai | 29-12-20 | 09:18:
Tis geen vuurwerk. Die min 70 bewaartemeratuur houdt de grijze handel effectief tegen

dr_heckle-mr_right | 29-12-20 | 10:07

Vice premier de Jonge zou een onhafhankelijk politicus moeten zijn, maar natuurlijk, net als veel andere, is hij dat niet, maar bij hem gaat het tijdens de “zogenaamde” Corona of COVID-19 een stap verder, zijn broer Marien de Jonge is microbioloog verbonden, sinds 2018 aan de Radboud Universiteit. Hij heeft in het verleden gewerkt voor het bedrijf Merck dat weer verbonden kan worden met Astra Zeneca waar de Jonge een contract mee heeft getekend. Deze Marien doet nu een onderzoek, je raadt het al natuurlijk naar het COVID-19 vaccin, een typisch geval van belangenverstrengeling. De reguliere media, of liever gezegd de gekocht media, vind het allemaal prima en maakt prachtige verhalen over de twee “glamourboys”, het wordt gebracht als een “showbusiness” verhaal wat in de Story of andere roddelverhalen pers thuis hoort, maar misschien is dit het niveau van de slapende Nederlandse bevolking.
Hugo de Jonge heeft alle tijd gehad om een distributieplan op poten te zetten maar liep liever de woordkunstenaar of de zanger uit te hangen. Het is niet te bevatten dat ze deze nitwit op die post hebben laten zitten na zijn falen tijdens de eerste lockdown waar onodig veel ouderen zijn overleden omdat toen al bleek dat hij zijn zaken niet op orde had en ook daarna continue faalde (o.a. die onzinnige kut corona-app waar je niets meer over hoort en onvoldoende testcapaciteit voor verplegend personeel)). Totaal ongeschikt als manager.
Een klootviool is het. Hij kan beter een afspraak maken bij de Jellinek.

Dwarsdenker | 29-12-20 | 09:14 | 6

Kregen we maar Story achtige verhalen. Die van Alexander Penthouse waren bijzonder sappig maar helaas was het verboten om erover te hebben in de MSM.

Wat we te zien krijgen van schoentjes zijn cringe propaganda stills waar Leni R. nog haar neus voor zou ophalen.

Graaf_van_Hogendorp | 29-12-20 | 09:21

Rutte omringt zich graag met nitwits zoals Hugo. Die zijn voor hem geen bedreiging. Ongeschiktheid is wat dat betreft eerder een pre.

Kicksalot | 29-12-20 | 11:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een zak van een vent zeg. Wat maken die paar dagen nou uit. Zeker ontslagen.... Verzuurde loser.

Giotto | 29-12-20 | 09:11 | 7

Die paar dagen maken misschien niet zoveel uit. Maar is pijnlijk dat het onnodig langer duurt, omdat er traag en fout gereageerd is. Al die mannen en vrouwen die zo graag met hun kop op de buis kwamen hadden moeten zorgen voor de juiste aanpak. Net zoals de Duitsers deden. Ze hoefden alleen maar te kopiëren.

Graaier | 29-12-20 | 09:22

Zoveel domheid etaleren met zo weinig woorden ...

Usumani | 29-12-20 | 09:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Er wordt een oversterfte van "maar liefst" 13.000 mensen in 2020 gemeld zag ik in een ander berichtje. De statistische fout van een procent of 3 meegenomen kun je dus stellen dat er ongeveer 5% meer mensen zijn gestorven dan je "normaal" had kunnen verwachten. Wat natuurlijk gesuggereerd wordt, is dat dat ook door Corona komt en er zal ongetwijfeld een correlatie zijn. De ultimatieve vraag is in welke mate er ook een causaliteitsverband is. M.a.w.: hadden we een vergelijkbare oversterfte ook gezien als er geen Corona geweest was? Stel je zulke -mijns inziens- volkomen legitime vragen, wordt ja al snel voor "wappie" uitgemaakt. En wappies hebben schuld aan alles. Wappies zijn de vijand en de vijand moet kapot. En "ik bepaal wel of je een wappie bent of niet". Zo ongeveer tikt de tot op het bot gepolariseerde samenleving tegenwoordig. Ik vind dat verschrikkelijk, dat wij-zij denken. Het herinnert me aan verhalen van mijn grootouders en dat bevalt me niet. (indirecte Godwin). Bekijken we het zich van de zonnige kant: gelukkig zijn er ondánks Corona, weer 25.000 het land binnengewandeld. Dat is het enige waarop Corona schijnbaar geen effect gehad heeft. Ik neem nog een slok koffie en zag dat het allemaal fantastisch was. Vakantieman, gezellig he?

Gladiator Fap | 29-12-20 | 09:11 | 19

@Muxje | 29-12-20 | 09:41: Ik heb het al driekwart jaar niet meer mogen sporten van veel mensen nog niet eens genoemd. Het zou mij niet verbazen dat er daardoor ineens veel meer mensen in de risicogroep terecht zijn gekomen. Vijf kilo overgewicht zit er zo bij als je van flink sporten naar niet sporten gaat.

Rest In Privacy | 29-12-20 | 09:52

@Quib | 29-12-20 | 09:52:
De risicogroep qua gewicht bestaat uit mensen met obesitas. Van flink sporten naar obesitas is een hele lange weg die vooral met voeding te maken heeft. Dus u valt niet in de risicogroep. Ook niet met 5 kg overgewicht

cheops | 29-12-20 | 10:08

wappie+ , nenenenene

sosnl | 29-12-20 | 12:09
▼ 16 antwoorden verborgen

De strenge lockdown van half december moet deze week leiden tot een daling van het aantal nieuwe besmettingen. ‘Maar ik ben bezorgd vanwege de kans op een dubbelklapper door kerst en oud en nieuw,’ zegt RIVM-epidemioloog Susan van den Hof.
https://www.parool.nl/nederland/wat-voor-effect-heeft-de-lockdown-op-de-besmettingen~b266f851/

D.Onderop | 29-12-20 | 09:11 | 1

De mediageile medici en politici weten dus ook totaal niet hoe en in welke mate het virus zich verspreid. De deskundologen gokken maar wat met lockdownmaatregelen en incidentele toevalligheden zoals een feestdag. Ach, het schommelt rond de 10.000. Dat is het enige dat we weten. En ook wel weer geruststellend.

Graaier | 29-12-20 | 09:49

Hij heeft gelijk. Je kan vandaag beginnen in de ziekenhuizen. Start met medewerkers die direct voor covid ptn zorgen. Dat zorgt voor minder uitval waardoor je meer personeel overhoudt. Daarbij is het een moraal booster. Geen ICT nodig, gewoon op papier zoals in jarenlang in rijksvaccinatieprogramma is gedaan. Huur ondertussen de evenementenbranche in om vaccinatiecentra te bouwen en te bemannen. GGD kan zich dan op medische gedeelte richten. Gewoon beginnen, kinderziektes haal je er onderweg wel uit.

Vula | 29-12-20 | 09:11 | 1

Hoe moeilijk kan het zijn? Ruk desnoods een dozijn Duitsers aan die Hugo even komen uitleggen hoe je dit soort zaken aanpakt. Maar nee, ook deze regering weet het weer beter.
Ongelofelijke amateurs.

Ommezwaai | 29-12-20 | 09:14

Goed dat Coutinho dit aankaart, maar wel iets wat iedereen al lang wist: Hugo wordt omgeven door incompetente faalbazen, zonder enig gevoel van urgentie en ambitie, en misplaatste geldingsdrang. Maar wel ten koste van mensenlevens.

Phantomas | 29-12-20 | 09:11 | 1

Hugo wordt er niet alleen door omgeven, maar is er zelf ook zo een.

Kicksalot | 29-12-20 | 11:27

Wat blijft hangen is , dat alweer eergisteren, de regering ons dat lichtpuntje hadden kunnen geven en het moreel hadden opgekrikt. Maar nee persvoorlichter Rutte slaat weer niet de vuist op tafel. Hij had moeten eisen dat het de 27 ste beginnen moet. Wat nu als blijkt dat de 8ste januari 2021 er vaccin verloren is gegaan omdat de koeling niet op orde was of nog erger het moet nog een maandje worden uitgesteld. Het is een organitorische chaos, waarom? Omdat het opvalt. "".the Dutch approach "". in Duitsland heet dit ""uiterste Schublade"" oftewel knoeiwerk van het laagste allooi.

Schilder58 | 29-12-20 | 09:11 | 2

Sorry: het moreel hadden kunnen opkrikken

Schilder58 | 29-12-20 | 09:12

Och, de uitdrukking 'double dutch', n**ken met 2 condooms en microgynon, en als toetje een morningafterpil.

Jos Tiebent | 29-12-20 | 09:23

Ik neem aan dat de gehele journalistiek van Rutte, de Jonge en Jaap van Dissel een reactie eist op deze openbaring van de voormalige RIVM baas.

tabakagrarier | 29-12-20 | 09:10

Hardlopers zijn doodlopers.

Leptob | 29-12-20 | 09:08 | 2

Treffende vergelijking... Doodlopers.
Uitstel van vaccinatie heeft zeer zeker doden tot gevolg. Dan kunnen we zeggen dat het ouderen etc. zijn, het zal je vader of moeder maar zijn.

Ommezwaai | 29-12-20 | 09:12

Helemaal eens. Er een nieuw vaccin uitpersen waar de lange termijn gevolgen nog niet duidelijk van zijn is een slechte zaak.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:26

#teamroel

Min. v. Communicatie | 29-12-20 | 09:08

1 Jaar de tijd om alles voor te bereiden. In Nederland loopt men continue achter de feiten aan. Te laat met genoeg testcapaciteit, te laat genoeg mondkapjes, te laat lockdown.
Er is gewoon geen plan. Ik weet niet wat ze doen met die wekelijkse overleggen, maar het gaat zeker niet over strategie of langetermijn planning. Nederlandse poldermodel is gewoon niet meer van deze tijd. Altijd maar iedereen op 1 lijn krijgen ipv daadkracht.

mocroGS | 29-12-20 | 09:06 | 4

Alles is gepland om mensen bang en hopeloos te maken zodat die naald in je arm de norm wordt.

Rotterdammert1965 | 29-12-20 | 09:11

Precies wat u zegt.

Dwarsdenker | 29-12-20 | 09:18
▼ 1 antwoord verborgen

We zijn het lachertje van Europa geworden. Gewoon Rutte blijven stemmen dwazen

jack_gouda | 29-12-20 | 09:05 | 5

@Ommezwaai | 29-12-20 | 09:10:
Mag ik vragen waarom u de indruk heeft dat verNederlandje nog een soeverein land is? Das war einmal, alles ist vorbei. Dat Rutte naar het buitenland kijkt en met name naar Mofrika is niet raar, wij zijn ook eigendom van zeer vreemde mogendheden gezeteld in Brussel en Berlijn.

Graaf_van_Hogendorp | 29-12-20 | 09:15

Rutte is gewoon incompetente.... (vul op de puntjes maar een willekeurige functie in).

Jos Tiebent | 29-12-20 | 09:21

Hoezo, de sterfte is hier veel lager dan elders.

AntiZanicz | 29-12-20 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Al die ijdelheid van mensen die niet ter zake doen. Het is zo vermoeiend. En het helpt de zaak werkelijk geen kloot verder.

de Voorzittert | 29-12-20 | 09:04 | 1

Dit is een reactie waar we wat aan hebben

Ruud5 | 29-12-20 | 09:31

Dat zag niemand aankomen!

Kaas de Vies | 29-12-20 | 09:02 | 1

Vanaf het eerste begin had ik al geen positieve indruk van die Jaap van Dissel.
Onze hele voorraad mondkapjes cadeau gedaan aan China? "Mondkapjes helpen niet en zijn niet nodig".
Maanden later als er eindelijk weer mondkapjes beschikbaar komen? "Mondkapjes aanbevolen en verplicht in het openbaar vervoer".
Die man is gewoon een spreekpop van Mark Rutte die vertelt wat hem wordt opgedragen zodat Mark Rutte later kan zeggen dat hij het alleen deed op advies van Jaap van Dissel.
Mark Rutte doet niets als hij daarvan niet later de schuld aan een ander kan geven.

Osdorpertje | 29-12-20 | 08:56 | 6

Die mondkapjes hebben ook echt geholpen. Echt een wijs besluit, ook in al die andere landen heeft het gigantisch geholpen. Sinds dien geen dode meer gewest.

Rotterdammert1965 | 29-12-20 | 09:14

@_pacman_ | 29-12-20 | 09:01:
Wat ik begrepen heb is dat Ab Osterhaus (glas rode wijn) multi miljonair is geworden dankzij aandelen. Jaap ook ?

demaup | 29-12-20 | 09:21

Die laatse zin is briljant!

zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:11
▼ 3 antwoorden verborgen

“Elke week telt, het gaat om het voorkomen van sterfte en ziekte.” en een economische malaise.

Feynman | 29-12-20 | 08:55 | 2

Dat zeiden ze ook over die mondkapjes.

Rotterdammert1965 | 29-12-20 | 09:15

De vaccins liggen in Oss, je kunt beginnen om het personeel van het Jeroen Bosch ziekenhuis in te enten, enzo verder. Er zijn genoeg mensen die kunnen prikken, huisartsen die het veel rustiger hebben. Later zullen ee horen dat er honderden mensen beschikbaar waren. Een grote schande in dit 'gave land.

Ruud5 | 29-12-20 | 08:55 | 1

het gaat niet om personeel maar om de distribute naar prikplekken.

AntiZanicz | 29-12-20 | 10:31

Als je nu nog als weldenkend mens in maart op dit soort volksvertegenwoordigers stemt, mag je achteraan aansluiten in de rij voor een prikje.

Iedereendemoeder | 29-12-20 | 08:55 | 3

Ik stem non-kartel, u ook?

DeCynischeAmbtenaar | 29-12-20 | 08:56

Ik stem wat anders en voorlopig hoef ik ook nog geen prik.

Rotterdammert1965 | 29-12-20 | 09:16

Dat maakt toch wel het overwegen waard dan.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 12:02

Den Haag is wel in staat om het hele land op een zondagmiddag in het slot te zetten. Maar Den Haag is niet in staat om de eigen organisatie in crisisstand te zetten. Commerciële labs mochten niet testen, vaccinbeleid is te traag voor woorden, we hebben geen capaciteit in ziekenhuizen gecreëerd (hooguit wat geschoven), we durven geen echt goede adviezen te geven om mensen te sparen..... Dus nee Roel, we zijn geen goed georganiseerd land. Zo hebben we uit hetzelfde vaatje nog een stikstofdossier, het toeslagendossier en nu weer een participatiewet drama waarbij een tas met boodschappen+boete wordt afgerekend.

zevensprong | 29-12-20 | 08:54 | 4

@Muxje | 29-12-20 | 09:01: hahahahaha
Dat ja.
En er is geen huis extra bij gekomen.
Wat een overheid.

J-van-de-Bontekoe | 29-12-20 | 09:04

@J-van-de-Bontekoe | 29-12-20 | 09:04: sterker nog, ze lopen vol met asielzoekers, uit hoeken en gaten wordt capaciteit vrij gemaakt om ze op te vangen, maar als er capaciteit wordt aangeboden (boot) om covid-patienten op te vangen, dan lukt/wil dat ook niet

Pieter65 | 29-12-20 | 09:09

We zijn best wel een goed georganiseerd land. Maar deze crisis laat een aantal zwakke plekken zien. Het zijn de instituten die het de laatste decennia kennelijk veel te gemakkelijk hebben gehad, lui en log zijn geworden en vooral een beetje al te arrogant. Wat verbaast is dat onze overheid, nu die rotte appels zichtbaar in het mandje liggen, weinig of niets doet om daar verandering in aan te brengen, om sturend en waar nodig dwingend op te treden.

Schoorsteenveger | 29-12-20 | 09:24
▼ 1 antwoord verborgen

Betrokken bestuurders, Nederland heeft ze. Ik zag een foto van onze minister van Defensie, Ank Bijleveld. Ze zat ergens binnen, met een mondkapje in camouflagekleuren. Ik heb binnensmonds overgegeven.
tpo.nl/wp-content/uploads/2020/12/Sch...

Normpje | 29-12-20 | 08:54 | 2

Bijleveld is een bidlip van de eerste orde en een zeer onwaardig min v def.

_pacman_ | 29-12-20 | 08:59

Het is ten hemel schreiend dat ze zo'n muts baas hebben gemaakt van defensie. Het is daarmee overduidelijk dat onze defensie kapot moet. Hennis maakte er een puinhoop van, Bijleveld doet gewoon helemaal NIETS. En wat ze doet, doet ze verkeerd.
"Ja maar mijn man doet heel veel voor de kerk."
Ja nou en? Dan gaat hij toch lekker fijn en blijf jij thuis?

Bakkeleures | 29-12-20 | 09:15

Ja, alles goed en wel maar wij in NL hebben een intelligente vaccinatie......

Toeja | 29-12-20 | 08:51 | 1

Nou, ik vond het alles bij mekaar een ultra dom jaar, laatste beetje vertrouwen in de herd-leiders heb ik begraven.

grindbak | 29-12-20 | 08:57

Regeren is vooruitzien! Toch?

Dr. Worstenbroodje | 29-12-20 | 08:51 | 7

Regeren is imago beheren.

Ivoren Toren | 29-12-20 | 09:12

Met de kennis van gisteren.

Schoorsteenveger | 29-12-20 | 09:19

Regeren is Ergeren.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 11:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Het gaat dan ook niet om het redden van mensenlevens, want dan hadden ze van meet af aan de oudjes in de verpleegtehuizen moeten beschermen.

Het gaat om geld. Veel geld. En macht.

De Droit | 29-12-20 | 08:49 | 6

@geenhakbar | 29-12-20 | 08:54: Goed punt! Het is niet alleen de ambtenarij. Iedereen die weleens op een kantoor van een grote onderneming heeft rondgelopen (ikzelf meedere keren gewerkt) weet dat ambtenarencultuur daar heerst. En maar blijven vergaderen.

Kees Maf | 29-12-20 | 10:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Om het belang van een vaccinatie nog maar eens te benadrukken. Schaarste creëert verlangen.

Rest In Privacy | 29-12-20 | 08:46 | 4

@Quib | 29-12-20 | 08:46 |
Schaarste ....en angst.

Kijkeensaan | 29-12-20 | 08:59

@Kijkeensaan | 29-12-20 | 08:59: Ik denk inderdaad dat in dit geval "angst" nog meer geldt dan "schaarste". Het is niet voor niets dat dit op de NPO wordt uitgezonden.

Rest In Privacy | 29-12-20 | 09:05

En zo is het, Quib.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, de wegen der illuminatie zijn ondoorgrondelijk, waarschijnlijk was de Bil Gates chip die er in zit nog niet voldoende beschikbaar of zo, het blijft iig allemaal één groot complot.

zwellevertje | 29-12-20 | 08:46 | 4

@Cepalislam500mg | 29-12-20 | 08:50: LOL. Lang geleden heb ik Microsoft achter me gelaten. Te onbetrouwbaar. Kun je je voorstellen dat dat vaccin bij versie 10 een beetje werkt *grijns*

De Droit | 29-12-20 | 08:54

@De Droit | 29-12-20 | 08:54: XP is nog steeds het beste OS

Jos Tiebent | 29-12-20 | 09:17
▼ 1 antwoord verborgen

Gelijk heeft hij deze oude wijze man. Beste stuurlui staan aan wal maar toch.... Het blijft natuurlijk een schande dat we met z'n allen niet in staat zijn de spuit erin te zetten. Ik geef mijn plekje (ik ben nr 16.500.125, gezond en betaal belasting) aan de ouderen en de mensen in de zorg. Die hebben het nodig, dat hoor ik al vanaf maart 2020.

viroloog | 29-12-20 | 08:45 | 1

16.500.126 hier. Iedereen mag voor mij. Ik sta nog een beetje te veel vooraan. Voel me overigens hierin gesterkt door een viroloog, die net voor mij is.

Cepalislam500mg | 29-12-20 | 08:52

Eerst zetten we de hele economie opzij om de kwetsbare groepen te beschermen. Vervolgens wordt het “wat maakt het uit wanneer je begint met vaccineren” en “Nederland is erg zorgvuldig”. Yeah right. Mark en Hugo kunnen zo de stand-up comedy in.

Drukvandaag | 29-12-20 | 08:44 | 3

Helemaal mee eens! Het zou een mooie oudejaarsconference kunnen zijn

viroloog | 29-12-20 | 08:46

U gelooft toch hopelijk niet dat dit ging om kwetsbare groepen te beschermen. Dit ging om een weigering IC capaciteit uit te breiden. En een weigering om de huisartsen te betrekken en te ondersteunen met reguliere behandeling en medicijnen. Als het echt ging om kwetsbare groepen te beschermen, waarom wordt er dan niet eindelijk werk gemaakt van behoorlijke luchtbehandeling in verzorgingshuizen en verpleeghuizen? Virussen woekeren daar al jaren door de rondgepompte lucht. Lockdowns, elk jaar wel een aantal. Enige waarom dit ging is dat vaccin verkopen en daar was men verrassend eerlijk over. En iedereen trapt er met open ogen in.

Cepalislam500mg | 29-12-20 | 09:01

NL vindt dat vaccin van Pfizer te duur voor de eigen bevolking en draalt daardoor totdat de goedkopere vaccins meer in grote getallen beschikbaar komen of de prijs daalt door marktwerking / concurrentie.

_pacman_ | 29-12-20 | 08:43 | 4

Maar vergeet niet dat de Italianen ook ons geld nodig hebben voor, eh, hun Italiaanse leventje.

Cepalislam500mg | 29-12-20 | 09:04

We krijgen straks de Sputnik V combo. Natuurlijk wel met een westers stickertje en bijhorende marktprijzen. Zin in vodka nu.
www.bbc.com/news/health-55273907

impy | 29-12-20 | 09:32

dat is nergens gedocumenteerd. HEt is uw waanidee.

AntiZanicz | 29-12-20 | 09:57
▼ 1 antwoord verborgen

Groot gelijk. Maar als hij nu de baas was geweest, was hij ook verzopen in die verstikkende Haagse bureaucratie. Dat had hij nog wel even moeten benadrukken.

Niemand redt het daar.

zwaaropdehand | 29-12-20 | 08:43

Mooi, graag meer van dit soort mensen aan het woord laten. Word hoog tijd dat de grote massa ziet dat onder teflon Rutte er bizarre inschattingsfouten worden gemaakt en dat hij nu echt moet opzouten.

Pisnicht | 29-12-20 | 08:43 | 1

Er is een grote massa die dit ziet, maar die worden steevast weggezet als wappie want dan hoef je niet meer naar ze te luisteren.

opblaasschaap | 29-12-20 | 08:57

Het is traditie om aan het eind van het jaar alles af te branden ! Goed gedaan : Roel Coutinho !

Minus Richels | 29-12-20 | 08:42 | 1

Ook steenrijk geworden, samen met Ab.

gato | 29-12-20 | 10:19

Nederland Kennisland.
Roflol.

Dwarsdenker | 29-12-20 | 08:41

Maar we zijn toch een ontzettend goed georganiseerd land??/?
Das war einmal.
#10jaarRutte

noordwal | 29-12-20 | 08:41 | 2

Klopt, 10 jaar Rutte en je land is kapodt.
Maar wat kan de man voordragen hè.

Nuchternederland | 29-12-20 | 10:03

10 jaar VVD en vooral CDA

AntiZanicz | 29-12-20 | 10:29

Schandalig dat je zo je oud-collega’s afbrandt. Ik vind het echt getuigen van weinig klasse.

Geintje natuurlijk, het kost gvd mensenlevens! De beste man heeft groot gelijk.

Ondernietgoedwijs | 29-12-20 | 08:40

Goh, een overheidsinstantie die iets niet adequaat weet te regelen. Wat is dat met die sneeuw?

Prieelvogel | 29-12-20 | 08:40

ahhhh sneeuw is ook trending. Krijgen we eindelijk sneeuw?

yeps | 29-12-20 | 08:40

Is het nu eindelijk tijd om te kijken naar het overheidsbeleid in plaats van naar elkaar? Daar zullen ze in den Haag niet blij mee zijn.

Stijl_Loos | 29-12-20 | 08:39

Heel de zomer de tijd gehad om alle scenarios door te nemen en alles klaar te zetten. Dat dit niet is gedaan is erg beschamend voor een land dat zo goed is in logistics en infrastructuur. Ik snap het gewoon echt niet.

Risingson | 29-12-20 | 08:38 | 7

@Ceristimo | 29-12-20 | 08:54: nee want het bedrijfsleven laat dat wel zien. Maar zodra de overheid het moet doen dan is die expertise er niet. In andere landen mogelijk wel bij de overheden daar? De Nederlandse overheid blinkt uit in niet de regie durven en willen nemen. Op alle lagen.

Risingson | 29-12-20 | 09:35

Er is genoeg voorbereid, alleen heeft men niets kunnen bedenken om met het vaccin van -70 om te gaan.

AntiZanicz | 29-12-20 | 09:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze man heeft wijsneuzigheid uitgevonden.
#teamJaap. Nee, is ook niks. Arm Nederland.

Normpje | 29-12-20 | 08:37

Later inspuiten van een vaccin dat voor mensen onder de 50 niet nodig is, het is inderdaad schande.

3Xniks | 29-12-20 | 08:37 | 12

ONder 50 gaan ze ook gewoon dood of zijn langdurig ziek.

AntiZanicz | 29-12-20 | 10:28

@Knisperende_Tissue | 29-12-20 | 09:11:
Is een verslechterde weerstand ook eigenlijk niet onderliggend lijden?
De voordelen van vit. D mogen niet genoemd worden, de b.t.w. op groente ging omhoog. De overheid is er niet bepaald voor de volksgezondheid lijkt het.

zwenkwieltje | 29-12-20 | 11:44
▼ 9 antwoorden verborgen

Weer zo 1 die jaren de kans hebben gehad om iets aan te pakken maar eerst zijn hypotheek moest afbetalen het nu ineens beter weet.

van stampij | 29-12-20 | 08:35 | 3

Standaard facebook-moeder reactie op mensen met verstand van zaken.
Feit is dat Nederland 11 dagen ná Ierland pas gaan vaccineren op 3 plaatsen. Nog eens 10 dagen later (we zijn dan 3 weken later dan Iederland, een maand na de rest) hebben we 25 (!) locaties in het hele (!) land.
En daarmee legt deze meneer haarfijn bloot wat in Nederland aan de hand is: beleidsmakers zonder een greintje verstand van zaken. De Jonge is misschien goed als directeur van een basisschool maar een land door een pandemie leiden is voor hem echt een aantal verdiepingen te hoog gegrepen. Rukke idem, die krijgt het niet voor elkaar om een land te verbinden en om zijn bewindslieden op tijd aan te sporen om godverdomme iets te gaan doen in plaats van de nieuwe partijleider uit te hangen.
Deze regering is kapot. Mogen we een nieuwe?

Bakkeleures | 29-12-20 | 09:11

Coutinho is wel van een beter karakter. Daarbij heeft hij gewoon gelijk. Duidelijk dart de ambtenarij wel wat dingen voorbereid heeft maar niet in staat blijkt om te gaan met het koude vaccin. Welk overigen gewoon ontdooid kan worden en dan drie dagen in koelkast bewaard kan worden. Gezien dat er vijf doses in een flesje zitten moet het dan toch mogelijk zijn een aantal flesjes naar een bejaardenhuius te brengen en dezelfde dag daar op te maken door bejaarden te vaccineren.

AntiZanicz | 29-12-20 | 09:53

Zoals bij de Q-koorts duidelijk geworden is moet je CDA ministers als Klink en Verburg niet verantwoordelijk maken voor het welzijn van de burgerij. Hun aandacht ligt bij subsidies en gratis geld voor de achterban en de burgers kunnen lletterlijk de boom in. 100-den doden en tienduizenden chronisch patiënten door die kutgeiten van CDA boeren.

AntiZanicz | 29-12-20 | 09:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken