Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam krijgt de Hans van Mierlo-brug

Foto: een jonge Hans van Mierlo, 1967, ingekleurd

Maar wordt het een draaibrug, of een ophaalbrug?

Ach, wat een prachtig gebaar. Amsterdam krijgt een Hans van Mierlobrug. U weet wel waar. Bij de kruising van de Kroonjuwelenstraat en het Principespad linksaf, dan bij de Vernieuwingsweg linksaf en vervolgens kom je op de Referendumroute. De Referendumroute verlaat je zo snel mogelijk, door linksaf te slaan. Na 54 jaar verdwaasd ronddolen op het Gekozen Burgemeesterplein trekt u linksaf richting de Kakmadamkade en daar moet u wat spulletjes inleveren: uw geld bij de EU, uw organen bij Pia Dijkstra en uw democratische idealen bij de genderneutrale mevrouwmeneer van de shredder. Na 100 meter slaat u linksaf richting het Pedantjepad (koffie staat klaar bij het Penthouse) en via de GroenLinks-2.0.-Gracht en de Frans van Drimmelensingel komt u op de Stoep van Sigrid. En dan linksaf op de Laan van Nul Zetels. Daar komt dus de brug ter ere van Frans van Mierlo.

Reaguursels

Inloggen

Hans van Mierlo is waarom ik heel vroeger een keer D66 heb gestemd. Toen zij nog Democraten '66 mochten heten. Dat is heel erg lang geleden. Intussen moet hij zich al zo vaak in zijn graf hebben omgedraaid dat hij onderhand bij het midden van de aarde zal zijn uitgekomen. De huidige politieke elite staat zover af van de democratie dat 66 haar D heeft verloren. De D van Deplorables, waar de gemiddelde 66-er - ik ken er veel persoonlijk - zo op neerkijkt en tegelijk bang voor is. Hillary, Kamala, Obama. Allemaal 66. Martin Bosma kan nog veel meer 66-ers noemen die in alle bureaucraten baantjes zitten, ook bij de zo invloedrijke media. 66-ers willen de new world order, omdat "de mensen" een puinhoop maken van de wereld. Een oude hippiegedachte. Luister maar eens naar Imagine van John Lennon. 66-ers staan niet aan de kant van de mensen. Ze zijn de useful idiots van de rijksten der aarde. 66 wil Nederland opheffen, net als de VVD. Lees de troonrede maar eens na. 66 bouwt hard aan een dystopie. Kaag voorop. Mensenhaters.

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 09:13 | 2

Een brug met de naam van Van Mierlo, hypocriet natuurlijk, maar ik vind het prima. Beter dan een brug voor relschopper Akwasi, die volgens een 66 OvJ "een belangrijke maatschappelijke functie" heeft.

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 09:33

Michael Knowles gaat hier wel goed op in. Politici zijn een manifestatie en katalysator van de ideologie van een steeds groter wordende groep in de samenleving. Bekijk dit filmpje maar eens: youtu.be/wjKupvgy694

BrokenTipi | 24-12-20 | 11:18

Wordt waarschijnlijk een draaibrug.

revolte | 23-12-20 | 21:38
-weggejorist-
forecastle | 23-12-20 | 19:56 | 1

Dat wordt een brug die zichzelf dagelijks omdraait?

Cor Netto | 23-12-20 | 19:15

Van Mierlo zelf kan toch niet helpen hoe die partij nu wordt gebruikt om de democratie in hoog tempo af te breken?

Jan, Leiden | 23-12-20 | 18:37 | 2

Alleen al omdat hij de pijp uit is niet. Maar inderdaad, in zijn tijd stond D'66 nog ergens voor. Nu is het 'een onredelijk alternatief' zooitje.

Halal gehaktbal | 23-12-20 | 23:00

@Halal gehaktbal | 23-12-20 | 23:00: Radeloos alternatief?

sailor 1 | 24-12-20 | 04:14

De ene 66er krijgt een appartement, de ander een brug.. wat zou Pia gehad hebben?

getty678 | 23-12-20 | 18:15 | 3

@Getty.
Ik denk gebakken levertjes en niertjes.

Bull-Sunnyboy | 23-12-20 | 18:59

... een beurt.

rommelpot1.0 | 23-12-20 | 19:06

Macht.

Arachne | 24-12-20 | 00:10

Dat ligt toch vlak bij de Prive-aangelegheid Allee? En de Gedwongen Abortus rotonde?

funkyd | 23-12-20 | 17:43 | 4

Aan de “Lever je orgaan in straat”.

Blonde Nel | 23-12-20 | 19:35

Om de hoek bij het Moreel Hoog Verheven Pad, net voor het Dode Boerenpark.

5611 | 24-12-20 | 07:41
▼ 1 antwoord verborgen

Hans was pas gelukkig toen hij met Connie aan de fles zat.
Jammer dat er bij de Jacob Obrechtstraat geen waterje loopt.....

J.Thee.Cohen | 23-12-20 | 17:34

Die brug loopt dus over de levenseindegracht en er staat een speciale stadsomroepster om je de laatste zet te geven....................!

J.Thee.Cohen | 23-12-20 | 17:32

De Brug der Zuchten volgens Connie Palmen.

Ernst Oosters8389 | 23-12-20 | 17:26

Ik bezorgde vroeger wel eens een telegram bij van Mierlo. (wat is dat opa?) Wat was het een teringbende daar. Echt heel goor. Nog erger als bij mij zelf, en dat zegt wat.

bitterpete | 23-12-20 | 17:00 | 1

Vertel eens wat nader.

aflaatverkoper | 23-12-20 | 17:06

Foto van debiele neefie.

uisge baugh | 23-12-20 | 16:48

Een Hans van Mierlo brug en dat terwijl Hans nooit over zich heen liet lopen !

verichrome | 23-12-20 | 16:47

Die '66-ers gaan alleen maar links af.
Derhalve lopen ze nutteloze rondjes om de straat te slijten, vervolgens niks te bereiken en nergens uit te komen.

Maar er is hoop. Want mijn opa zei altijd:
3x links is ook rechts.

Het Licht | 23-12-20 | 16:35

Wat van Mierlo nastreefde was niet het D66 van nu.

BozePaarseMan | 23-12-20 | 16:09 | 1

Nee, maar hij verloochende wel de idealen. Inplaats van zich druk te maken over staatkundige vernieuwing koos hij voor de glamourpost van buitenlandse zaken.

Mijn klomp breekt | 23-12-20 | 16:23

Hij heet toch Hans? Geen Frans.

Jezus_Boeddha | 23-12-20 | 16:08

Ik moest wel lachen, Mosterd, na deze opsomming van je.

Keyboardspeler | 23-12-20 | 15:58

Je moet bij de GroenLinks 2.0-gracht wel even goed opletten de je de Kouthaarweg niet inloopt, wegens ontploffingsgevaar.

obominotie | 23-12-20 | 15:42

Koffie klaar bij het penthouse? D66 heeft geen penthouse in Amsterdam. Hopelijk wel nul zetels. Daarom hoop ik dat Kaag blijft lijst trekken voor de D66.

Breakdance | 23-12-20 | 15:26 | 2

Het wordt een flink potje trekken zonder resultaten.

Jezus_Boeddha | 23-12-20 | 16:09

Hans van Mierlo. Dat was een soort Baudet van de D'66.

Lafayette | 23-12-20 | 15:25 | 2

Was D66 maar een rechts-conservatieve partij geweest.

Keyboardspeler | 23-12-20 | 16:00

Een soort van ongeveer maar dat is eerder een compliment voor beide.

BozePaarseMan | 23-12-20 | 16:10

Waarvoor wordt er geen kerncentrale naar hem vernoemd? Hartstikke schone en veilig energie ...

laurentius | 23-12-20 | 15:22

Hopelijk wel met een extra bord met duiding erbij.

aflaatverkoper | 23-12-20 | 15:15 | 1

Goeie. Je wilt niet dat mensen zich vergissen en denken dat Hans de uitvinder was van het Engels mierentoilet.

Martin007 | 23-12-20 | 19:11

NB: brug wordt gebouwd met lege flessen.

D.Onderop | 23-12-20 | 15:12

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat vooral D66-ers zich negatief hebben uitgelaten over het idee dat Trump een vliegveld naar zich vernoemd zou willen hebben. Laten deze vooral in de toekomst (want helaas het verleden gaat niet meer) hun bek houden.

Sneerpoets | 23-12-20 | 15:02 | 1

Dat kunnen wij wel doen voor het globaal op de kaart zetten van Nederland, Schiphol omdopen in Trump International Airport Amsterdam.

revolte | 23-12-20 | 21:46

D'66 het was zou mooi begonnen. Politieke vernieuwing, referanda, gekozen burgemeesters.
En nu is DDR'66 alles geworden wat Hans van Mierlo tegenstond.
Kasja Ollongren die als jonkdame in de politiek zit omdat ze een vriendin is van prinses Beatrix.
Pia Dijkstra de orgaanrover.
Terroristenvriend Sigrid Kaag
Leidse grond fraudeur en penthouse bezitter Arrogander Pechtold.
Als er iets naar Hans van Mierlo vernoemd mag worden is het de vuilnisbelt.

Osdorpertje | 23-12-20 | 14:59 | 8

@Roos | 23-12-20 | 15:23:
Mooi dat ik dat als kind van 5 jaar oud bewust heb meegekregen. Je kan je als kleuter blijkbaar helemaal verplaatsen in de emotie van je moeder. Nou ja dat was niet moeilijk want als van Mierlo op TV kwam liet ze meteen op met haar huishoudelijk werk en ging ze bij de beeldbuis zitten zwijmelen. ;-)

keestelpro | 23-12-20 | 15:38

@keestelpro | 23-12-20 | 15:20: ik moet bekennen dat ik in het verleden nog wel op d66 gestemd heb en mijn politieke voorkeuren zijn amper gewijzigd. D66 is geen links liberale partij meer maar een partij van liberals en alle dwingelandij die daar bij hoort.

therealbraindump | 23-12-20 | 15:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Wacht maar tot ze erachter komen dat hij muggen doodsloeg op zijn slaapkamer. Dan is die brug van Mierlo af wanneer de derde beeldenstorm zich aanbiedt.

BrokenTipi | 23-12-20 | 14:56 | 3

Hij had een partij met alleen blanken. De racist.

Leffe Blonde | 23-12-20 | 15:13

Hij stond bekend als kettingroker en zwaar drinker..

Ik voel dat het alsnog een brug te ver gaat worden..

Roos | 23-12-20 | 15:37

In verband met de lockdown is het misschien beter om er een afhaalbrug van te maken.

keestelpro | 23-12-20 | 14:56 | 1

Hahaha!

BrokenTipi | 23-12-20 | 14:57

In 020 heb je al heel lang een Nirvanastraat. Nooit geweten. Leuk voor Kurt Cobain fans.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 14:55 | 4

En voor Vikings liefhebbers ook. Lekker larpen in 020.

BrokenTipi | 23-12-20 | 14:57

@keestelpro | 23-12-20 | 14:57: De nieuwbouw ernaast heeft ook allemaal hemelse namen: Walhallastraat, Avalonstraat, Paradisostraat etc.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 15:01

@Piet Karbiet | 23-12-20 | 15:01:
Ik vind dat mooie woorden. Ook typisch dat iedere cultuur een naam heeft voor het paradijs.

keestelpro | 23-12-20 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zou er wat voor geven om gewoon weer eens een week in 1986 te mogen zijn. Toen CDA-ers nog wel christelijke idealen nastreefden, toen PvdA-ers nog wel iets voor arbeiders deden, toen D66-ers nog wel in directe democratie geloofden, toen GroenLinks-ers er nog wel voor het milieu waren en toen VVD-ers gewoon VVD-ers waren. Toen Nederland nog best goed bezig was en je zorgpremie nog niet boven de twintig gulden uitkwam. Toen VVD-ers, GroenLinks-ers, PvdA-ers en D66-ers nog allemaal in hetzelfde buurtje woonden en ook bij elkaar op de koffie kwamen. Ja, mijn beste vriendinnetje had een vader die bankdirecteur was. Hij verdiende minder dan mijn vader, en die was elektromonteur. De rijkste man in onze buurt was de groentenboer. Ook de meest populaire. Jullie kunnen allemaal lullen tot je een ons weegt, maar dat waren betere tijden. En ik denk dat ik wel weet waarom. Meer gelijkwaardigheid en meer wederzijds respect. Dat is tegenwoordig wel ver te zoeken. Ook hier in de panelen. Ook ik doe daar aan mee. Kut hè?

VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 14:55 | 6

@Piet Karbiet | 23-12-20 | 14:58: Ik wil nog wel meer mooie verhalen en herinneringen lezen. Wie weet, héél misschien gaan we ons dan nog een keer iets herinneren.

VBO_B_Niveau | 23-12-20 | 15:05

@VBO_B_Niveau, in 1986 bestond GroenLinks nog niet.

U had toen nog kunnen kiezen uit CPN, PSP, PPR en EVP - Evangelische Partij, mind you!

Roos | 23-12-20 | 15:21

Ik vond de vroege jaren zeventig zelfs nog veel beter. Veel boeken lezen, radio luisteren (radio Veronica op de middengolf), tv kijken. Alles zonder internet.

Jezus_Boeddha | 23-12-20 | 16:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom Hans niet geëerd met een speciaal gebouwd Hans van Mierloo drankorgel dat dagelijks de stad doorkruist, of een Hans van Mierloo rondvaartboot met een 24/7 open bar waar je helemaal Hans kan gaan.

De Briemusketier | 23-12-20 | 14:54 | 1

Of in de Bijlmer het Hans van Mierlohuis, als dank voor de gratis paspoorten voor duizenden Surinamers die opeens toch liever bij Nederland wilden horen...

van Oeffelen | 23-12-20 | 15:14

Mooi. Een brug voor Van Mierlo. En al die ingestorte kades geef je dan namen van de huidige 66ers.

Schmalz | 23-12-20 | 14:51

Komt er ook een Penthouse kade en een Sigrid steeg

thanseeuwen | 23-12-20 | 14:49 | 4

@ole guapa | 23-12-20 | 15:14:
Ik dacht aan de Jodenweg.

Graaisnaaiert | 23-12-20 | 15:38

@ole guapa | 23-12-20 | 15:14: lol

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 08:28
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang Conny niet over zijn 'machtige geslacht' begint, vind ik alles best.

Ad Hominem | 23-12-20 | 14:47 | 2

Ja, dat was naar.

Roos | 23-12-20 | 14:53

Wut, dit wil ik niet weten neem ik aan

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 08:29

Mag dat wel?

Hans van Mierlo behoort niet tot de LHBT+ club, althans zo ver ik weet niet.

Hoewel enigszins gebronsd, werd hij toch tot een witte huidskleur gerekend.

Kortom, man, wit, en behoorlijk hetero.

Is niet hip en divers hoor.

Roos | 23-12-20 | 14:47 | 3

Ze laten gewoon een zwart wit foto van hem zien met wat extra contrast. Probleem opgelost.

BrokenTipi | 23-12-20 | 14:59

Maar mevrouw Palmen was nog al van de anale seks, dat dan weer wel. Of was dat alleen met de heer Meijer?

bitterpete | 23-12-20 | 17:04

Hij was dus een oudere, witte cis gender man. Volgens de huidige D666-inzichten is het dus maar goed dat hij dood is. Alleen jammer van die organen.

5611 | 24-12-20 | 07:47

v. Mierlo viel nog wel mee.
Zijn opvolgers zijn allemaal stukken onbenul en huichelachtige hypocriete sukkels die een inreisverbod zouden moeten hebben.

pejo | 23-12-20 | 14:44

Zal wel een draaibrug worden gezien het eeuwige draaien van Draai66.

Ruikbaard | 23-12-20 | 14:38 | 2

Bruikbaars.... lol

rotator | 23-12-20 | 14:41

Zou ook kunnen want ik durf te wedden dat van Mierlo zich al menigmaal heeft omgedraaid in zijn graf vanwege zijn opvolgers.

Datgingniegoed | 23-12-20 | 14:45

In Leiden heeft D66 ook van die Marxistische bruggen gebouwd. Op plekken waar allang een brug lag 100m verderop. Het trekt heel veel D66-achtige mensen aan.Daarnaast heeft D66 ook overal foeilelijke marxistische kunst geplaatst zodat boomers lekker kunstzinnig kunnen gaan doen. De bedoeling is blijkbaar dat iedere stad in een soort Amsterdam verandert.

Historische steden slopen? Bel aannemersbedrijf D66 en die sloopklus is zo geklaard!

Gieterman | 23-12-20 | 14:35

Zal wel een brug worden, die nooit open gaat voor een bootje.. een soort versperring dus in dat open riool.

beter-laat-dan-nooit | 23-12-20 | 14:34

De Hembrug in ere herstellen en de Brug naar Hem vernoemen.

Arnold Layne | 23-12-20 | 14:34 | 3

Seksist.

Glasgow Argus | 23-12-20 | 14:39

Dat dat in het inclusieve Amsterdam nog niet de Haarbrug en de Haarweg genoemd zijn vind ik abject en infaam.

Graaisnaaiert | 23-12-20 | 14:47

Dan maar de Hetbrug?

ljcoster | 24-12-20 | 13:29

Logisch. Zaandam heeft al een Joop Den Uylbrug.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 14:33 | 1

Verbindt twee dingen... enerzijds en anderzijds?

Louter Leuter | 23-12-20 | 14:46

Nou gelukkig maar dat er geen naam van zijn partij opvolgers op komt.
Want dan wordt dat vast een ophaalbrug.
Zo een die "democratisch" verbind wanneer het hun uitkomt en dus 9 van de 10 keer open staat.

Datgingniegoed | 23-12-20 | 14:33 | 1

Denk eerder een ophefbrug.

Zapata10 | 23-12-20 | 14:38

Als een partij met het slogan "en nu vooruit" een brug krijgt, zou zoiets als het kanaal tussen Dover en Calais wel goed het Rita Verdonk-kanaal kunnen heten. Niet links, niet rechts...

Middensteun | 23-12-20 | 14:33 | 1

... maar recht door zee hahaha ik vind leuk

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 08:37

U weet nu tenminste zeker dat de crypto fascisten van D'66 dit land regeren.
Ze aanbidden de Heilige 3 Eenheid : Soros,Gates en dat WEF lijk van 'The great Reset'.
Rutte, Merkel en Biden doen de toiletten daar, Harris is juffrouw aan de ingang.
Rutte mag morgen de potten doen.

hertogvanzottegem | 23-12-20 | 14:30 | 3

Thierry Baudet had daar ook al zulke leuke theorieën over. Ga eens naar buiten en schep een luchtje.

BobDobalina | 23-12-20 | 14:34

Facebook is geen nieuwsorganisatie maar een social wauwel platform!

normanius | 23-12-20 | 14:37

@BobDobalina | 23-12-20 | 14:34: Heer BD. De Hertog heeft gelijk. Heftige beeldspraak, maar dat is aan het gebeuren. Leest u de troonrede nog eens. Staat dit gewoon in. Geen complot. Gewoon openbaar. Nederland heft zich op.

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 08:40

Toch is de 'alternatieve realiteit' best fascinerend. Die woede, die grenzeloze haat voor mensen met een andere ideologie. Het is echt voer voor wetenschappers. Voorbeeldje.

D66: "Wij willen dat de Europese waarden en normen, het EU-lidmaatschap verankerd wordt in onze grondwet."

Alternatieve realiteit: "Booeeee!!! Fascisten! Pedofielen! Homo's! Islamlikkers!"

D66: "Na een gefaald experiment met een raadgevend referendum zijn wij nu voor een bindend referendum met een minimale opkomst dat Nederlanders ook een stem geeft tijdens de kabinetsperiodes"

Alternatieve realiteit: "Booeeee!!! Fascisten! Pedofielen! Homo's! Islamlikkers!"

Maar goed. Een van Mierlobrug. Waarom niet. De man heeft veel geprobeerd om Nederlanders die liberaal zijn en links te verbinden met Nederlanders die liberaal zijn en rechts. Ze hebben best mooie idealen die helaas niet door iedereen begrepen worden en door sommigen helemaal verkeerd begrepen worden. Jammer is dat. De 'alternatieve realiteit' mensen zijn vaak hun eigen grootste vijand als je echt punt voor punt gaat bekijken wat ze nodig hebben. Wat mensen graag willen blijkt niet altijd te zijn wat ook daadwerkelijk goed voor ze is.

Theodorus.Goldbach | 23-12-20 | 14:29 | 12

Even terug komen op dat "zogenaamde" bindende referendum wat dus NIET geld voor internationale verdragen of andere kwesties.
Wat zoveel zegt als : Je mag een referendum houden over wat voor een plantjes er in de gemeentelijke bloembakken komen. Het volk heeft gekozen, Gladiolen! Dan Gladiolen zullen het worden!
Aan een kant kiest D66 voor complete overname door een Europees parlement ( verankerd in de grondwet)en aan de andere kant hebben ze het volk mond dood gemaakt. Een grotere kloof tussen het volk en de zittende macht kan je jezelf niet indenken. Dictatoriaal communisme in zijn puurste vorm.

Datgingniegoed | 23-12-20 | 15:31

Van Mierlo was OK, maar een valse belofte gebleken. NIet zozeer door zijn toedoen maar door het elitaire/soft extremistisch tuig dat binnen kwam. Dat deed Sjerrie dan toch een stuk effectiever/sneller aan het andere kant van het spectrum.

aflaatverkoper | 23-12-20 | 16:45

"Wat mensen graag willen blijkt niet altijd te zijn wat ook daadwerkelijk goed voor ze is." Ik ben een humanist, heer TG. Mensen weten instinctief wat goed voor ze is. Onderbuikgevoel, luister ernaar. Weet u wat goed voor de mensen is? Vertelt u eens. Een new world order?

Cepalislam500mg | 24-12-20 | 08:52
▼ 9 antwoorden verborgen

Dat is toch mooi dat je opvolgers de boel zo verkwanseld hebben maar toch het gore lef hebben een brug naar je te noemen. Lekker bezig geweest zo net voor de kerst stelletje zielloze aandachtsgeile wezens. Bij de opening hem prijzen voor democratische waarden en burger participatie en dan de totale leegte bij jezelf ontkennen.

Roorda van Eyssinga | 23-12-20 | 14:28

Gezien de staat van zijn partij, denk ik dat hij zou bedanken voor de eer.

smdyasc | 23-12-20 | 14:27

Wat is er goed aan?

Middensteun | 23-12-20 | 14:37

@Middensteun | 23-12-20 | 14:37: Niets. Niet grappig, niet inzichtelijk, niet slim gevonden. Het is niet eens een goed boosmakertje.

Muxje | 23-12-20 | 14:45

Haha humor om te lachen! Zelf Kings & Queens komt voorbij om minister Thierry te pesten.

keestelpro | 23-12-20 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop dat er ter nagedachtenis aan HAFMO ook een slijterij in de buurt zit. En altijd een flesje witte wijn koud voor Connie Palmen.

oldandwise | 23-12-20 | 14:23 | 1

3 flessen bedoel je voor dat deugende drankorgel

hertogvanzottegem | 23-12-20 | 14:25

FF wat anders. Zoals jullie weten is het een goede rijksambtenarengewoonte om op vrijdgavond laat vervelend nieuws bekend te maken. Nu duurt met Kerst het weekend nog een dag langer. Dus mijn vraag aan jullie: Welke onaangename verrassing gaat het Rijk morgenavond laat bekend maken?

Ivoren Toren | 23-12-20 | 14:22 | 1

Dat kan zijn:
Avondklok
Geen internet meer mogelijk
Geen contant geld meer
Verplicht testen en vaccineren
Wij houden van de burgers en zie ons eens shinen

Gerrit Loko | 23-12-20 | 14:36

Fijne: Een brug met je naam over de gracht waarin je idealen zijn geflikkerd.

Sqbar | 23-12-20 | 14:22 | 1

Hé - da's toch óók Gert Timmerman?

bisbisbis | 23-12-20 | 14:20

Nou ken ik er nog één over klinknagels, de Moerdijkbrug en Rob Jetten.
Maak ‘m zelf maar af....

Ruimedenker | 23-12-20 | 14:20 | 2

Een 'Jet-doe-het-zelf-pakket' ?

bisbisbis | 23-12-20 | 14:21

Jetten heeft toch al start/landingsbaan op Schiphol naar hem vernoemd gekregen?
Oh nee, wacht; dat is de Kaagbaan.

Nuuk | 23-12-20 | 14:23

Ik dien hier zwaar protest tegen aan. Een brug met die naam ligt namelijk al over mijn vijver.
Plagiaat dus of hoe noemen ze zoiets.

pa_niek | 23-12-20 | 14:20

Erg leuk!

Zapata10 | 23-12-20 | 14:22

Kwestie van tijd met dit communistische bestuur.

Rest In Privacy | 23-12-20 | 14:22

Daar hebben heel wat staatscommissies zich over gebogen, dat zie je meteen. Veel persoonlijke beleidsopvattingen ook, dus de Tweede Kamer kon dit niet controleren. Als ze dat al gewild zou hebben. Maar nu is gelukkig niemand verantwoordelijk en dat is ook wat waard.

Nichtsneues | 23-12-20 | 14:26

Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar ik zelf had liever een penthouse gehad.

Sarcastica | 23-12-20 | 14:20

Bestaat er ook zoiets als bruggenwachtersgeld. dan staat Pechtold voor in de rij om te vangen.

Broadsquire | 23-12-20 | 14:19 | 1

Dat gaat op aan de 300 paarse broeken die de brugwachter moeten managen.

Zapata10 | 23-12-20 | 14:22

Van Mierlo stond aan de wieg van D66. Wie zal aan het graf staan?

isitsoornot | 23-12-20 | 14:19 | 2

Het D66 van Van Mierlo is helaas al lang geleden begraven.

DeBlijeGeit | 23-12-20 | 14:22

@DeBlijeGeit | 23-12-20 | 14:22:
Van Mierlo was geen slechte vent. Hij zou zich kapot schamen voor de staat waarin 66 nu is.
Ik heb geen probleem met een brug naar deze man vernoemen. Dat tuig wat nu zijn partij bevolkt; die zijn erg.

Nuuk | 23-12-20 | 14:25

Het kan niet op.
Eerder was er al een Lousewies van der Laan.

Ruimedenker | 23-12-20 | 14:19 | 3

Viezeloes.

Glasgow Argus | 23-12-20 | 14:27

Lang geleden het neukertje van Frans Andriessen. Benieuwd wat ze tegenwoordig uitvreet.

Boeloeboe | 23-12-20 | 14:31

Een van de weinigen die een bruggetje verdient. De studenten kunnen vanaf dat bruggetje weer vrolijk in de Amsterdamse gracht kotsen. Net zoals D66 kotst op de erfenis van Van Mierlo.

DeBlijeGeit | 23-12-20 | 14:18

Hans van Mierlo heeft ooit in een ver verleden het plebs en gepeupel gewaarschuwd tijdens een verkiezing campagne met de woorden "wees waakzaam voor juist die politici die u geld en of belasting verlaging beloven" Jaren later werd ik blij gemaakt met € 1000, in het vooruitzicht.

Karel Kruizenruiker | 23-12-20 | 14:17

die foto, en daar gaat de thee over mijn toetsenbord.

pibasso | 23-12-20 | 14:16

Wat een aanfluiting, niet eens een nieuwe brug maar een tweedehans.

Mr_Natural | 23-12-20 | 14:15

Brug 18. Mooie leeftijd.

Jos Tiebent | 23-12-20 | 14:15

Een brug bouwen terwijl de kades op instorten staan. Dan kan je beter de kades eerst verstevigen...

pieterS | 23-12-20 | 14:14

Misschien Venetie vragen of ze de Ponte dei Sospiri willen hernoemen

BASinnic | 23-12-20 | 14:13 | 1

De Brug der Kluchten.

Mr_Natural | 23-12-20 | 14:19

Weer in Amsterdam!?
Waarom nooit eens in Schubbekutteveen? Wij hebben hier nog een mooi braakliggend stukje grond, weliswaar iets zwaar vervuild maar met wat meer naamsbekendheid zou hier zowaar soepsidie voor aangevraagd kunnen worden om van dit braakliggend stukje grond een mooie nieuwe bodemloze put te bouwen en de eerste bezienswaardigheid in ons Schubbekutteveen!!!1!!
De Hans van Mierlo bodemloze put!

TijdelijkOptimist | 23-12-20 | 14:13 | 1

HAFMO heeft een groot deel van zijn leven in Amsterdam gewoond. Breda en Nijmegen zijn ook nog opties.

Graaf_van_Hogendorp | 23-12-20 | 14:15

Hans van Mierlo was de laatste D66-er. De pretpaketters die er nu ziten doen net alsof.

logicavanhetgevoel | 23-12-20 | 14:13 | 3

Idd. Ongeveer zoals Trotski de laatste communist was

BASinnic | 23-12-20 | 14:17

Nah die heeft zijn idealen ook bij het groot vuil gezet de laatste jaren van zijn leven.

Zapata10 | 23-12-20 | 14:20

@BASinnic | 23-12-20 | 14:17:
-
Eeehhh.... Trotski was voornamelijk een trotskist. Daarom werd hij ook uit de Partij gezet, uit Rusland verbannen - en kreeg hij van de communisten ook een ijsbijl in z'n kop.

bisbisbis | 23-12-20 | 14:27

Kijkend naar de idealen in 1966 een luchtbrug dus.

goedverstaander | 23-12-20 | 14:13

Goed in-memoriam voor HAFMO

ole guapa | 23-12-20 | 14:11 | 1

Hafmo was een strijder.

Rest In Privacy | 23-12-20 | 14:17

Het wordt tijd voor een Akwasi-brug.

Alle bruggen worden vernoemd naar witte oude mannen.
Dat is racisme, van de bovenste plank.

Toetsenbordcomplex | 23-12-20 | 14:10 | 2

Die moet nog gebouwd worden. Akwasi schijnt al contacten met zijn familie in Ghana te hebben gelegd om werkvolk te ronselen.

goedverstaander | 23-12-20 | 14:15

Het wordt veeleer tijd voor een Akwasi-luchtbrug: enkeltje Accra.

bisbisbis | 23-12-20 | 14:29

Waarom niet alle D66'ers eren en het de Ezelsbrug noemen?

Mr_Natural | 23-12-20 | 14:10 | 1

Paar rechtopstaande stenen bij de op- en afrit plaatsen

ole guapa | 23-12-20 | 14:12

Is die Pechtoldbrug geschonken door een Amerikaanse vriend, als betaling voor voor polit... als vrijblijvende privé schenking?

Rechtsdraaiend | 23-12-20 | 14:10 | 1

Nieuwe sekshotel wat de gemeente wil bouwen wordt vernoemd naar Rob Oudkerk maar Alexander Penthouse krijgt ook wel een vernoeming ergens. Misschien de parkeergarage. Of de penthouse als dat er komt.

Graaf_van_Hogendorp | 23-12-20 | 14:12

Die brug zal snel net zo rot zijn als de andere bruggen en kades in amsterdam. Ik gok dat de brug minimaal drie keer zo duur gaat worden als begroot.

Frau Merkel | 23-12-20 | 14:10 | 1

En voor het onderhoud stellen ze 300 D66 paarse broeken managers aan en 1 schilder.

Zapata10 | 23-12-20 | 14:14

Ik geloof dat ik een beetje verdwaald ben. Sta nu in het Schuld van GeenStijl-hofje, er staat een dom wijf uit het raam te schreeuwen dat ik uit haar achtertuin moet en dat jullie routebeschrijving Russisch nepnieuws is. Ik vermoed dat ik ergens bij de Kakmadamkade verkeerd ben gelopen...

OverdaanDerOnderheid | 23-12-20 | 14:09 | 1

Ik vermoed dat je in de Republiek Amsterdam bent terechtgekomen, en niet in de Stad.

Nuchternederland | 23-12-20 | 14:48

Wie is Hans van Mierlo... is dat een influencer?

Poesman | 23-12-20 | 14:08 | 6

@Glasgow Argus | 23-12-20 | 14:15:
Tja, publiek geheim dat onze HAFMO een levensgenieter was. Wel een mooie lul. Als politicus geflopt. Maar iedereen leek hem te mogen wat ik me kan herinneren.

Graaf_van_Hogendorp | 23-12-20 | 14:17

@Glasgow Argus | 23-12-20 | 14:15: Hij kreeg in strijd met alle richtlijnen op hoge leeftijd nog een donorlever. Best schandalig eigenlijk.

BobDobalina | 23-12-20 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Een positief stuk over de DDR'66. Ook voor mij een brug te ver.

Torwart | 23-12-20 | 14:07

Heeft Hans van Mierlo wel geld gegeven aan arme dobbernegers of excuses gemaakt voor het woord illegaal als iemand zich niet aan de wet houdt, of of... nee zeker? Dan is dit discriminatie en heeft BLM recht op herstelbetalingen. Die brug moet gewoon Airfryer heten!

Rechtsdraaiend | 23-12-20 | 14:07

Het Oosterpark mag hernoemd worden naar Pechtoldpark. Er zit namelijk wat gif in de grond.

Deflatiemonster | 23-12-20 | 14:07 | 1

Het Flevopark lag vol met knekels van een geruimde begraafplaats. Dankzij Elatik.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 14:49

Maar jullie zijn de Orgaanroofsteeg vergeten. Daar moet je wel langs, als je bij het Plein van het Baantjeskaroussel wilt uit komen.

hangtiet met knoop | 23-12-20 | 14:07

Een brug, dat verbind zo lekker...

Wijze uit het Oosten | 23-12-20 | 14:06

Ik trek mijn stagiaires altijd onder de brug voor wat extra onderzoek.

herstelkous | 23-12-20 | 14:06

is er al een Eberhard van der Laan-laan ?

Louigi | 23-12-20 | 14:06

Hoeveel slaapplaatsen komen er onder die brug?

Mr_Natural | 23-12-20 | 14:05 | 2

Geen. Een trui is voldoende voor die daklozen.

ole guapa | 23-12-20 | 14:09

Als je onder de Hans van Mierlo brug gaat slapen wordt je de volgende dag dood wakker. Wegens verdrinking. Overkomt ieder jaar een paar Engelse touristen die tijdens het pissen voorover de gracht in vallen.

Osdorpertje | 23-12-20 | 14:27

Kan een brug zich omdraaien in zijn graf, ook als hij nog niet gebouwd is?

RickTheDick | 23-12-20 | 14:05 | 1

Jazeker: een draaibrug heet zoiets.

ole guapa | 23-12-20 | 14:09

Nou @nostyle ik schrok even, dacht dat Alexander Penthouse Halalsema zou opvolgen met die picca.

Verder zou ik een niet bestaande brug naar HAFMO vernoemen - immers is er niks van zijn partijpunten terecht gekomen.

Graaf_van_Hogendorp | 23-12-20 | 14:04 | 1

Ok, ik geef toe dat ik Amsterdam nu niet echt een warm hart toe draag, maar Pechtold hebben ze echt niet verdiend.

hangtiet met knoop | 23-12-20 | 14:08

bruggen genoeg op de wallen, alwaar Hans een graag geziene gast was. Kraag omhoog, handen in de zakken, peuk in de mond, ik zag hem dikwijls.

small_town_dude | 23-12-20 | 14:04

D66 zijn dan ook echte bruggenbouwers.

Mits u gekleurd, homo, queer, LGHDFAITDX'er, asieleiser of Nikki Turtorials bent.

Anders halen ze de brug op.

Toetsenbordcomplex | 23-12-20 | 14:04 | 1

Zoiets als in de stad Tel Aviv. Het ideaalbeeld van D'66, tenminste in 1972.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 14:45

Schitterend ! Heeft D66 al een alternatieve waarheid ingediend ?

Nichtsneues | 23-12-20 | 14:04

Dat zal wel een draaibrug worden.

Glasgow Argus | 23-12-20 | 14:03 | 3

Te laat, ik heb gewonnen.

Mr_Natural | 23-12-20 | 14:04

De burgemeester zal er persoonlijk op toezien dat het een kaakklembrug wordt.

herstelkous | 23-12-20 | 14:07

Een brug? met die instortende kavels dus snel het van Mierlo eiland.

miko | 23-12-20 | 14:03 | 2

Waarom staat er een huilende zeehond boven dit artikel?

Jos Tiebent | 23-12-20 | 14:06

@Jos Tiebent | 23-12-20 | 14:06:
Goede vraag.

miko | 23-12-20 | 14:14

Gezien zijn bewegingen in zijn graf moet het wel een draaibrug zijn.

Mr_Natural | 23-12-20 | 14:03 | 1

Een tolbrug zelfs.

goedverstaander | 23-12-20 | 14:11

Is rascistisch want hij is blank. En het is niet inclusief dus een slecht idee.

loser | 23-12-20 | 14:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino