D66: Geef daklozen gewoon een woni... eh... trui
Positive vibes!
Prachtig initiatief
Plaatje 1, plaatje 2. Alsof je met een trui waar klimaatdrammer op staat het hele CO2-probleem oplost.
Maak het sexy!
Positive vibes!
Plaatje 1, plaatje 2. Alsof je met een trui waar klimaatdrammer op staat het hele CO2-probleem oplost.
Reaguursels
InloggenIk heb gewerkt in de nachtopvang. Ik weet dus wat de problemen zijn en kleding is geen probleem. Als een dankloze zich meldt bij de kledingwinkels van het Leger des Heils dan mag hij uitzoeken wat hij wil en als hij geen geld heeft dan doet men niet moeilijk over het geld. Ik weet niet of dit officieel zo is, of dat dit alleen voor schrijnende gevallen wordt gedaan. Een dakloze kan dus bij wijze van spreken in Armani de straat op. Er is echt goed spul te koop bij het Leger. Persoonlijk koop ik er altijd mijn merkoverhemden. Laatst had ik een trui van merinowol en zelfs een van Cashmere.
Het probleem van elke dakloze is niet de warme winterjas want die krijgt men al cadeau. De ellende is dat er niet voldoende mensen zijn die op een normale manier met jongeren kunnen praten. Alle problemen zijn eenvoudig op te lossen met een gesprek. "Waarom ben je dakloos?" "Ik ben van mijn kamer gezet omdat ik al mijn geld uitgef aan drank en drugs." "Zou je dan niet een keer stoppen met die drank en drugs?" "Ja, dat zou eigenlijk moeten, maar niemand heeft mij verteld dat langdurig gebruik van alcohol en drugs het karakter van de junk aantast en dat er een onhandelbaar persoon ontstaat."
Overigens is het jullie opgevallen hoe vreemd Hugo de Jonge uit zijn ogen kijkt? Dat springerige gedrag kennen we heel goed, doorgaans is dat het beginstadium.
Ik mag zeker niet benoemen dat het grootste deel van die daklozen illegalen zijn?
Sneakers voor Sigrid en een trui voor een dakloze.
Dit kan niet waar zijn! Wat een ranzigheid van Rob, very priviliged, Jetten. Dat in een rijk land als Nederland zoveel daklozen zijn, is een schande. Nu is huizen bouwen wat betreft deze problematiek niet de 100% oplossing, maar het draagt absoluut bij.
Bouw huizen, jij, jij...... idioot! Behalve daklozen zitten tal van jonge mensen jarenlang bij hun kleinbehuisde ouders omdat er geen goedkope woningen zijn. Die mogen we niet bouwen want: stikstof, Brussel, natura 2000, Brussel, CO2, Brussel, de grijs-geel gestreepte stink-hagedis, Brussel.
Truien. Je moet maar durven.
Ook nog eens stigmatiserend in het straat beeld. Ziet iedereen dat je dakloos bent. Wanneer was de laatste keer dat we bevolkingsgroepen stigmatiserend herkenbaar op straat maakten?
Past helemaal bij de grote studenten doelgroep van D66. Die snappen ook niet waarom ze na de studie geen huis kunnen betalen.
Misschien niet helemaal off-topic. "Moslims maken zich zorgen of het Corona vaccin wel voldoende Halal is". Best wel komisch. Wie zei dat Islamieten, zo je wilt Mohammedanen, geen humor hebben?
Negeren die roep. Geef ze een vinger, en ze hakken je arm af. De islam heeft altijd een andere agenda dan dat wij hebben. Altijd.
Lach maar, in Indonesie en andere landen heeft dit eerder al tot grote problemen geleid. Vaccins niet halal, dan geen vaccinatie....
Check George Carlin, youtube: War on Homelessness
Schitterend moreel faillissement. Ik ze ook nog een kleurrijk lingeriesetje cadeau doen met een 25% kortingskaart bij Christine le Duc (bestaat die nog?).
Het moreel verheven volkje dat D66 volk. Beetje sinterklaasfeest spelen en als blanke deug leider het gespuis/minderheden opzadelen met het simpele volk en arbeiders... al hun idealisme raakt alles en iedereen behalve hunzelf in hun privé. Dat is de realiteit, het enige dat ze merken van hun idealisme is een vet maandsalaris. Salonsocialisten en gedogers puur sang.
Veel denkfoutjes zie ik. Vooruit dan maar.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-12-20 | 13:46:
Statushouders is inclusief nareizgers. Een tijdelijke verblijfsvergunning (een status houden) krijgen gaat per hoofd.
@Epistulae_Morales | 21-12-20 | 14:06
Maatje van mij is na een scheiding, tijdens coronacrisis nota bene ontslagen en dus dakloos geworden, zit in een daklozencentrum waar 1/3 statushouder zijn.
Hij appte me laatst met een leuk weetje, dat van die Miele wasmachines is waar, alle daklozencentra hebben die dingen staan volgens hem dus die statushouders ook, wel delen met de andere bewoners, dat dan weer wel.
@Klappernoot | 21-12-20 | 14:06
Schandalig, wie het langste wacht moet het eerste een geschikte woning krijgen. Die analfabeten kunnen ze ook in een tokkiewijk pleuren en niet in een nette buurt.
@Jee-Dee | 21-12-20 | 14:18
Het aantal administratieve handelingen inzake personen die asiel zoeken staat niet gelijk aan statushouders. Statushouders zijn mensen die een tijdelijke verblijfsvergunning krijgen en dus 'nieuwe Nederlanders' zijn. Dat aantal is de laatste jaren zo rond de 10,000 per jaar.
"Op grond van de Europese gezinsherenigingsrichtlijn bestaat er recht op gezinshereniging voor echtgenoten, partners en minderjarige kinderen die feitelijk tot het gezin van de statushouder behoren. Statushouders komen ook in aanmerking voor hereniging met meerderjarige afhankelijke kinderen. Ook alleenstaande minderjarige statushouders kunnen een aanvraag gezinshereniging doen voor hun ouders, broers en zussen."
Statushouders blijven hier permanent. Dat tijdelijke is voor de sier. En statushouder worden gewoon keihard bevooroordeelt. Kan je hoog of laag springen. U wacht, zij krijgen, want regeltjes en dat soort geblaat. Dat mag je niet hardop zeggen, want racisme. Dat dit ondertussen zware discriminantie is, vergeten alle vrijheidsstrijders van de linker flank. Da's niet mijn wereld, en die nieuwe wereld gaat ook niet komen. Je laat je eigen volk niet creperen, want andere volkeren passen beter in het hogere belang.
"Statushouders zijn mensen die een tijdelijke verblijfsvergunning krijgen en dus 'nieuwe Nederlanders' zijn." Hoe tegenstrijdig is dit dan. Ben je dan een tijdelijke Nederlander? Kun je die wel terugsturen als blijkt oorlogsmisdadiger? Vragen vragen...
Daklozen zijn harstikke blij met de opwarming van de aarde.
De Robster laat van zich horen. Krekeltjes.
Binnenkort in Nijmegen: Hee psst, trui kopen?
Hoeveel van deze 'daklozen' verblijven er nu eigenlijk legaal in Nederland?
Potverdorie wat een mooi gebaar vanuit de X66. Nadat Kaag miljoenen nar het MO heeft overgemaakt is er nog wat geld van de belastingbetaler over (laat Edith in Brussel het maar niet horen).
Als compensatie tegen de dalende welvaart en het onbereikbaar zijn van een woning voor jongeren, krijgen daklozen even een trendy kek sweatertje.
-
Fantastisch Rob wat zullen ze blij zijn en ze zullen zeker in maart 2021 als de stemlokalen opengaan zich dit gebaar herinneren en deugend op aanraden van de NPO op X66 stemmen.
Toen D66 dit grootse gebaar openbaar maakte stond er natuurlijk, in naam van de inclusiviteit een gebarentolk naast.
Ze maakte een duidelijk Naai gebaar, die overigens niets met kleding te maken had.
De daklozen die ik tegenkom zijn doorgaans goed geoutilleerd. Warme mutsen, dikke sjawls en waterdichte jassen over dikke truien. En een iPhone. Door de Soos verstrekt blijkt bij navraag. Een Galaxy Class Samsung is te stigmatiserend denk ik.
Er zitten wel echte stakkers tussen, hoor. Maar die zijn niet geholpen met dit Vod van Rob.
Dat zijn de modeldaklozen en speciaal geselecteerde statushouders. Het is allemaal schijn. Als ik u morgen meeneem naar het Leger des Heils, of een andere opvangplek, dan zie je de echte verschoppeling. De mensen die in paniek wegvluchten, want ik of u komen binnen. En nee, dat zijn niet alleen negers of de blanke faalhazen. 90% hoort hier niet. Dat had gewoon geregeld moeten zijn. De rest kan je makkelijk behappen, zonder dat de rest hard wegrent.
Aantal jonge daklozen verdrievoudigd, aantal meevreters per week 500 erbij plus 1500 nareizigers. Gestoord land.
Dat staat allemaal los van elkaar, zodra X66 met hun GLMB/PvdA kompanen de boeren hebben weggepest (kunnen we milieuonvriendelijk eten importeren uit het VK, met extra dieseltransport), dan gaan hullie miljoenen huizen bouwen.
En Kaag heeft al miljoenen aan een subsidie vriendin van Kauthar gegeven, om dit zo inclusief en divers mogelijk te laten verlopen.
Deze mooie trui die Jetten ons aanprijst is natuurlijk niet echt van wol dat is teduur,
wel van echt chinees kunststof. Zo Jetten knollen voor citroenen verkopen.
In elkaar gedraaid door semi-slaven vanaf een uit het Westen gejat ontwerp.
Was Trump nog maar President.
Voor alle burgers die met hun poten in de stront staan, heeft D66 een paar laarzen in de aanbieding.
*proest*
Nooit lachen om je eigen grapjes.
Ook in een uitgewoonde trui is het goed wonen JA!. Wees D66 eerst eens dankbaar voor dit prachtige gebaar. Jullie klaplopers zijn niet, ik herhaal niet onze achterban. Ondanks dat doen wij dit toch maar voor jullie. Scheer je anders weg stelletje niksnutten!
Ik trek een lekkere warme trui aan en ga dan koud douchen. Dat is mijn bijdrage aan een beter klimaat.
Aangezien er toch geen woningen zijn, dan maar containers met ramen voor de daklozen.
Het liefst een container naast het huis van D66 leden of in hun tuin om wat dichter bij de maatschappij te kunnen komen.
En niet zeiken over drank en drugs en geluidsoverlast, want het gaat erom dat je een D66-deuger bent.
D66 echte dingen echt oplossen
Mooi, en hup aan het werk nu! Dat luie rondhangen is nergens goed voor.
Afijn, wat Rob Jetten hier doet is net zoiets als pronken met andermans veren. Kijk mij eens deugen en begaan zijn met daklozen! Maar wat heeft Rob Jetten daadwerkelijk betekend voor mensen aan de onderkant van de samenleving? Wat heeft hij daadwerkelijk bijgedragen? De voedselbanken staan er nog steeds, de woningnood loopt nog steeds op, de belastingdienst gedraagt zich nog steeds als een stelletje criminelen, de arbeidsmarkt wordt nog steeds overspoelt door goedkope-landiërs en veilige-landiërs, politici rennen nog steeds keihard weg voor terechte loonsverhogingen, bukken en buigen nog steeds voor anti-blank racisme, middeleeuws gedachtegoed en cancel culture. Maar kijk dan, Rob Jetten is zo'n toffe peer! Hij geeft truitjes aan daklozen!
*enter toets door het toetsenbord drukken doet*
D66 zal nog zijn best moeten doen om meer zetels te halen dan elke willekeurige splinterpartij.
Niet van katoen maar van wollah, lekker warm.
Je kan dragen die schaap, je kan eten die schaap en neuken die schaap.
Hoe moet dat dan met veganistische daklozen? Heeft D666 daar wel over nagedacht?
Wat verdient de overheid aan deurwaarders die schulden in een mum van tijd vervijfvoudigen ? Ik denk meer dan dat ze uitgeven aan daklozen.
De nieuwe straat hoeren.
Homoboss en Homebass.
Huilen met de pet op.
En de trui aan.
Kutpartij. En de anderen ook. Steeds meer bezuinigen op de psychiatrie. Mensen verzanden doorlopend in bureaucratie en wegschuifambtenaren. schulden blijven opgebouwd worden omdat cjib schijt heeft aan de menselijkemaat. En de heren politici delen truien uit aan het klootjesvolk wat huis en haard verliest door het kutbeleid.
Zak in de grond, D66. Krijg de klere met je 'prachtige initiatief'. Jullie maken je drukker om lijkenpikken dan om mensen die zonder de hulp van anderen geen fatsoenlijk leven kunnen leiden.
Zou mooi zijn als er een aantal reaguurders eens meemaakt hoe het is om dakloos te zijn, al helemaal als jongere. Luister hier eens naar zou ik zeggen youtu.be/qA1nGPM9yHA
Ook ambtenaren gun ik het van harte om dakloos te worden zodat zij zelf eens kunnen ervaren wat zij anderen hebben aangedaan.
Dakloos in het westen zijn is een keuze. Een slechte keuze. Hoe triest de levensloop ook is, ook keuzes gedaan uit verdriet zijn keuzes.
Ik ben kortstondig dakloos geweest in het buitenland, maar ook een tijdje in Nederland. Ik was zonder mijn toestemming uitgeschreven bij de gemeente met bestemming onbekend. Lekker dan. Achteraf had ik het risico misschien niet moeten nemen, maar niemand neemt mij de zes jaar die ik in het buitenland ben verbleven meer af. Inmiddels op een klein kamertje in Nederland beland waar ik ondanks alle problemen toch lekker zit te studeren. En als mijn leven straks weer dik in orde is, dan zal ik de laatste zijn die gaat lopen doen alsof hij beter is dan iemand bij wie het allemaal misgegaan is. Sommige mensen spelen altijd alles op safe. Dat is wel verstandig, en dat doen ze dan beter dan ik. Maar als ik straks oud en grijs ben, dan kan ik wel zeggen dat ik van alles en nog wat heb meegemaakt, heb gezien en heb geleerd. En dat is ook wel iets waard natuurlijk.
@VBO_B_Niveau | 21-12-20 | 14:40: Ik kan u volgen , maar heb ook dat soort dingen gedaan , maar dan onder het vangnet van mijn goed betalende baas. Maar je hebt 100 % gelijk als je niet af en toe eens risico neemt, is het maar een grijze bedoening.
@Caesar.is.Keizer | 21-12-20 | 14:40:
Inderdaad, volgende keer trap ik bij jou je voordeur in en ga ik lekker in jouw huis bivakkeren. Is ook een keuze.
en illegale asielzoekers geef je ...... een huis , miele en gratis geld....
ksssst.... verdwijn uit deze samenleving , dwaas
Jette-set 20/21
100 jaar geleden werd er zoiets van 10% belasting geheven. Nu ga je alles meegerekend met gemak naar de 70% of meer. Heb ik het nog niet over gedwongen uitgaven, gestegen kosten.
Als je dan in de problemen komt heb je misschien 1 a 2 maanden om te overleven op eigen krachten en gespaard geld. Daarna is het de bedelstaf. En dan komt D'66 toch maar mooi met een trui aanzetten. Die had je anders zonder diefstal van de roverheid zelf makkelijk kunnen kopen.
Positive vibes, kleurig leven, maak het sexy. Klinkt een beetje als het verkoop-argument voor tiny houses (lees: zeecontainer).
Ik bespeur een sterke tendens van aansturen naar een leven van totale verpaupering, en het nog 'sexy' vinden ook. Idem met die fabrieksvoer-vega etc.
Eigenlijk zegt Jette met dit bericht: Dakloosheid? Beter kunnen we het niet maken, wel kleuriger.
Oftewel, wen d'r maar aan, gaan we niks aan doen.
You will own nothingand you will be happy.
Tot je in opstand komt. Dat gebeurt in mijn stad. Bezuinigingen, dus de gemeente gooide de shit over de schutting bij anderen. Ondertussen flikkerde de gemeente iedereen die verstand had van daklozen de laan uit. Die anderen pikte de ellende uit pure ellende op, en nu loopt de gemeente net te doen of ze meegewerkt hebben aan een hopelijk beter daklozenmodel. Nee, ze zijn absoluut geen meewerkend orgaan. Ze gedroegen zich in het hele gevecht als de Duivel. De regeltjes en het moraal veranderde naar gelang de poen en trots dat er was te verdelen. Het wordt hoog tijd, dat al dat criminele tuig uit de gemeenteraad en aanhang gaat oprotten. Als het niet gesaboteerd wordt door de gemeente, dan hebben de anderen een veel beter en humaner model ontwikkeld. Daar kan je wat mee, ipv dat rare gekronkel van de gemeente. Hup Els Keet!
Ook nieuwe Nederlanders verdienen een mooie lekkere trui.
Zijn het Hugo Bass truien?
De liefdevolle nachtcultuur? Zo kun je prostitutie en dealen ook omschrijven natuurlijk. Net wat gegoogeld op de Daklozenkrant en zulks. Raar wereldje, die daklozenstichtingen.
Tja. Had u wat anders verwacht van plekken waar PvdAers als Biertje van der Roest werkzaam zijn? www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/23271...
Waar blijft de reality show, dat een blanke acteur zich omschminkt naar een binnengevallen buitenlander, en probeert aan gratis geld, huis en Miele te komen?
Valt me mee dat hij nog geen dekentjes met een enge ziekte heeft voorgesteld, zoals de pioniers in de VS dat indertijd deden met de indianen. Dat zou het probleem ook "opruimen"...
Ugh.
Dat is een mythe, wat waarschijnlijk gebeurt is is dat men vaak dekens weggaf die men zelf niet meer nodig had, sommige dus ook die door zieken gebruikt waren en dat daar het in zat. Maar of die mensen de weet hadden dat dit een risico was is nog maar de vraag. Het is een verhaal waarbij de integriteit van Europeanen negatief belicht wordt en welke veelal wordt gebruikt die lieden die een politiek doel hebben.
@Caesar.is.Keizer | 21-12-20 | 14:44: Ach, ik leen mijn verplichte mondkap ook weleens uit. Dat is niet met de bedoeling om iedereen om te leggen, maar het zou zomaar kunnen. Genocide kan ook per ongeluk gebeuren. Stel dat er vanavond ineens een paar aliens landen en die nemen H436-33 mee. Dat kan zomaar heel de Mens uitroeien, terwijl ze misschien wel de weg kwamen vragen.
#Apositivevibes
Je hoeft echt geen medelijden te hebben met daklozen, ik zie ze altijd lopen achter volle winkelwagentjes.
Als die trui nou ook nog eens in een grote doos is verpakt dan kunnen ze daarin slapen. Twee vliegen in 1 klap.
Maar alle gekkigheid op een stokje, “maak het sexy”, wat voor een randdebiel verzint dit!
Als je een mooie trui aan hebt maakt het niet uit dat je geen dak boven je hoofd hebt. Ook het slapen op de grond is dan minder erg, je hebt namelijk een sexy trui aan. Windowdressing?
Heeft Pieter Omtzigt zich al aangesloten bij JA21?
En dan geen partijlijn hebben als leidraad om te stemmen? Nee, dat nooit.
Welnee, die blijft gewoon bij het CDA. Hij is net gepromoveerd van de schoenenpoetser van Hugo tot de voetveeg van Wopke!
Waarom zou hij bij een partij gaan die geen zetels gaat halen?
@Graaf_van_Hogendorp | 21-12-20 | 14:01:
Waarom denk je dat ze geen zetels halen? Oprecht benieuwd. Volgens mij staan Eerdmans en Nanninga er goed op en gaan ze een programma draaien wat in de peilingen zo 20+ zetels oplevert. Om toch je vraag te beantwoorden: Pieter is bizar populair en neemt zelf al zeker een zetel mee vanuit de CDA achterban. Zelfde reden als hierboven.
@Koekje-dr-bij? | 21-12-20 | 14:03:
Eerdmans is bij demense op zich.... matig bekend. Nanninga is van open riool twatter en blogger fame, misschien dat potentiele kiezers haar kennen van Amsterdam. Het gros kent haar niet. En bij beiden is er een zweem. Bij tante Bel de zweem van het Tjerry faxisme (als ze haar al kennen) en haar weglopen. Eerdmans heeft al pakweg 12 partijen achter de kiezen. Nu komt DJ Eppie uit Brussel daar nog bij (ook die is maar matig bekend bij het publiek). Eerdmans ongetwijfeld fans hebben, maar ik zou me verbazen als deze "kanonnen" een zetel bij elkaar kunnen krijgen.
Potentiele FvD stemmers zitten momenteel in 4 kampen. Of weer terug naar het meurende lauwe bad van het partijkartel. Of bij Geertje. Of zijn afgehaakt. En een klein deel blijft bij onze Tjer. Tuurlijk, een deel kijkt de Bram Hiddema uit de boom. Maar ik denk dat er maar matig enthousiasme is voor de backstabbers. Als zal het gebackstab vermoedelijk bij veel potentiele FvDers niet eens zo meespelen zoals dat bij mij wel meespeelt persoonlijk. Maar ze ontberen het jeugdige enthousiasme van Bedet uit 2017 en het charisma van Hiddema, dat is overduidelijk.
Zijn er ook truien beschikbaar voor hersenlozen? Of wordt dat te prijzig?
Ja hoor. 1 Voor €200, 2 voor 500. Kopen?
Over selectief shoppen gesproken: www.parool.nl/nieuws/het-recht-op-hui... Ter inkleuring. Maar evengoed een fijne partij, dat D66.
Of je worst lust.
Mooi, kunnen ze eindelijk de handen uit de mouwen steken.
Hahaha! Mooi weer
Een land zal altijd zijn dropouts, outsiders, pechvogels en dus daklozen hebben. In Nederland is dit aantal onder 10 jaar Rutte meer dan verdubbeld. Maar de "economie" draait als een tierelier, wat een gaaf land!
volgens meerdere reaguurders hier hebben deze mensen het zelf verdiend en hoeven we nul medelijden met ze te hebben. Dat scheelt weer. Kunnen we ze lekker laten verrotten en verder gaan met netflixen.
@BobDobalina | 21-12-20 | 13:48:
That's the spirit!
Eerst het eigen daklozen probleem en de woningnood oplossen, dan pas erover denken om mensen uit andere landen op te vangen.
Dat je het zelf verdient wil nog niet zeggen dat ze geen medelijden krijgen. Ik heb echt met ze te doen, ook al hebben ze het (in meerderheid) zelf verdiend.
Het enige wat ik daarnaast kan doen is tot 52% toptarief belasting betalen waarvan al die mogelijkheden en andere 'linkse hobbies' betaald worden die het mogelijk maken voor daklozen om uit die situatie te komen.
Als je in Nederland dakloos bent en daaruit wilt komen maar ook nog durft te stellen dat je geen hulp kunt krijgen, dan snap je dit land niet of.. tja.. dan kies je ervoor.
@BobDobalina | 21-12-20 | 13:48: Soms is er niet eens zoveel voor nodig om op straat te belanden. Dingen zoals een scheiding, inkomensverlies, schulden, huurachterstand of een telefoontje van de belastingdienst bijvoorbeeld. Zoiets hoeft maar net op een ongunstig moment in je leven te gebeuren en dan hoor je er ook bij. Ik denk dat sommige reaguurders graag willen laten zien hoe stoer ze wel niet zijn dat het hun niet overkomen is. Ach ja, ik heb geloof ik andere ideeën over stoer doen.
*beetje spiritus op het fikkie gieten doet*
@VBO_B_Niveau | 21-12-20 | 14:24: Je noemt 5 dingen op.... dat is niet 'ee klein beetje', dat is een kutperiode maar wel een uitzondering.
En verhuurders gaan echt niet zomaar tot ontruiming over hoor. Die procedure zelf duurt al een half jaar.
Ik zelf heb ook gewoon een half jaar kutwerk moeten doen om mn rekeningen te kunnen betalen.. is niets mis mee.. wordt je hard van
@Epistulae_Morales | 21-12-20 | 14:32: Ik heb dat ook altijd met die mensen met covid die aan de beademing komen in het ziekenhuis. Iedereen weet dat je voorzichtig moet zijn en toch krijgen ze het. Intussen nemen ze kostbare ic-plekken in, die aso's. Niks geen medelijden mee. Gewoon thuis laten overlijden. Ok die paar uitzonderingen die er echt niks aan kunnen doen daargelaten. Als we alleen die uitzonderingen op de IC laten zou dit hele probleem niet bestaan. *cynisme
@Epistulae_Morales | 21-12-20 | 14:32: En op uw moment is er al veel meer aan de hand. In de natuur is het vrij normaal om zolang als mogelijk normaal te doen. En juist daarom hoor je in een gezonde samenleving opgemerkt te worden. De Nederlander die net niet bij modaal hoort, is uitermate kwetsbaar in zijn bestaan. Dan kan je kutwerk gaan doen wat je wilt. Als je eenmaal uitgegleden bent, dan moet je de hele glijbaan af, en dan eindig je zoals de rest van de onfortuinlijke mensen onder de brug of in de struikjes tegenover je oude huis. Bim! Alles is weg. En anno 2020 is het een houdiniact om nog weer een normaal leven op te bouwen, want overal gaan bellen rinkelen bij uw naam. Niemand wil je meer. En maar klagen dat de criminaliteit zo opkomt. Het systeem creeert criminelen, maar zolang je net aan de goede lijn van alles staat, maakt het niet uit. Maar het lijntje tussen lekker leven en een doos onder de brug, is voor een grote groep Nedererlanders echt maar flinterdun. En mensen met een grote waffel op internet of GS zijn waarschijnlijk de eersten die bij de soepbus staan.
@Epistulae_Morales | 21-12-20 | 14:05: Dwaas. Als je morgen dakloos raakt, dan ben je veroordeeld tot een bestaan in de marge. Het systeem is niet ingericht om je weer up en running te maken. Dan zit je over 25 nog altijd in de opvang en zijn je onvermijdelijke schulden tot astronomische hoogten opgelopen. Er wordt namelijk nietsgedaan om je te ontschulden als je in het systeem terechtkomt. Dus het is compleet begrijpelijk dat sommige daklozen een enorme afkeer hebben van het systeem. Het systeem heeft een ander belang, en dat deugt niet. Dan kan je een rijke stinkert zijn of niet. In een fout systeem wil je niet wonen als je fatsoen in je lijf hebt. D66 gaat met hun tuien helemaal de fout in. Misbruik maken om er zelf beter van te worden.
@Klappernoot | 21-12-20 | 15:51: Je hebt zeker een punt. Het rare is, ik heb in de VS mensen gekend, een stuk of 8 - 10 je zou ze nog geen kwartje geven als je ze op straat zou tegenkomen. Totale sloeber(t)s. Twee jaar later : Huup Huup Barbatruuk en DIEZELFDE gasten bezitten een huis. Of drie huizen, sommigen een ferrari en een dikke SUV. En DAT is Amerika. Upward Social Mobility. Het kan daar wel. Uiteraard lukt dat niet iedereen, maar het kan. En in Nederland kan dat dus NIET. Dat is OOK wegens de "doe maar gewoon dat doe je al gek genoeg" attitude hier.
Met een beetje handigheid maak je met een trui en 4 stokken een dak.
Goh, we worden doodgegooid met stocknegers en voorbeeldhaatgewaadinnetjes maar als het om daklozen gaat zijn het opeens weer witmansen.
Racistenbende, dat X66. De KKK zou er op suffelstage nog een hoop van kunnen opsteken.
Yep. Het Concertgebouw wilde natuurlijk weer een neger met een viool op hun dak voor hun reclamefolder. Terwijl je de keren dat je een neger in het Concertgebouw ziet op één hand kan tellen. Laat staan een met een viool op het podium.
@Madame Poitiers | 21-12-20 | 13:52:
Ik kan geen negers meer zien, ben gewoon jaloers geworden op het plotselinge succes van deze mensen. Ze hebben alles sinds een paar maanden.
@Nuchternederland | 21-12-20 | 13:53: Ik ben verbaasd dat er kennelijk geen nuchtere koppen tussen zitten die zeggen: "Overdrijven jullie niet een beetje?" Ze laten het zich allemaal aanleunen met de kenmerken van een Afrikaans staatshoofd: ijdel, beperkt en narcistisch.
Negatieve kenmerken : blanken. Positiieve kenmerken : gekleurden. In blanke landen. Ja dat gaat natuurlijk helemaal goed komen.
Er moet een bond voor daklozen komen, al is het maar een vage bond.
Eerste punt op de agenda is om uit te zoeken waar die daken geloosd zijn. Zou veel kunnen oplossen als ze teruggevonden worden.
Lol
Zo'n trui met een hele grote voorgevel voelt altijd wel aan als een warm huis. Ik vind het wel sexy.
Schandalig. Er zijn dus meer daklozen (40,000) dan dat er statushouders per jaar bijkomen (10,000) die ook weer allemaal in daklozencentra terecht komen. Niet om het 1 of ander maar het woningtekort loopt echt de spuigaten uit. Heeft iemand eigenlijk al berekend hoeveel woningen er vrij komen als de babyboomergeneratie stopt met roken of naar een bejaardenhuis gaat? Die leven vaak alleen (gescheiden of weduwe/weduwnaar) en zijn de reden dat er te weinig woningen zijn voor generatie X, millenials e.d. kan je bij bouwen natuurlijk maar over 10-15 jaar zijn de meesten dood en dan zit je misschien wel met een overschot. Ik vraag me af wie dat uit kan rekenen.
Daklozen doen doorgaans niet aan gezinshereniging, tel daar maar een drievoud bij op bij die statushouders...
Bejaarden gaan niet naar een bejaardenhuis, dat is wegbezuinigd en bestaat niet eigenlijk niet meer.
Het verzorgingstehuis is voor mensen die niet meer voor zich zelf kunnen zorgen, de rest moet terugvallen op beperkte thuiszorg en hulp uit de omgeving.
Met dank aan 10 jaar Rutte bezuinigingen op de kerntaken van de overheid.
statushouders komen in asielopvang. Dat is geen daklozenopvang.
In mijn stad wordt er door de gemeente/woningcorporaties woningen opgekocht. Die bouwen ze voor heel veel geld om, en daar mogen dan de statushouders gaan wonen. Let wel, het zijn dus koophuizen in nette wijken. Een gemiddeld koophuis wordt iets van 5-6 plaatsen om die statusstakkers te huisvesten. Dit zijn dus de Syrische tandartsen en kerngeleerden. (Zijn ze niet, want het zijn analfabetische wilden.) Op het moment dat dit in je wijk gebeurd, keldert de prijs van uw huis ineens met 60000,-. Dat laat de alarmbellen rinkelen bij veel hypotheekslaven. Het gevolg is ophef. Daarna wordt de racismekaart getrokken en ben je uitgeluld. Dat is mijn stad en daar moeten we het mee doen. Een schandalige vertoning van mijn stad onder de rivieren.
@Graaf_van_Hogendorp | 21-12-20 | 13:46: En 500 per week X 52= 10.000 ,duidelijk.
@Jee-Dee | 21-12-20 | 14:18:
Een deel van de instroom valt af en wordt geen statushouder.
wel goedkoop. geef ze ook een paraplu.
Die daklozen worden al gratis aangekleed door het leger des Heils. Er is het afgelopen jaar zoveel prima kleding bij het Leger des Heils ingeleverd dat de magazijnen nokvol liggen.
Kortom, weer een nutteloos gebaar van een 'foundation'. In goed nederlands heet dat gewoon stichting
@theo-is-dood | 21-12-20 | 13:47:
Zitten we net lekker te deugen, kom jij onze zelfbevredigingsclimax verpesten met je chagrijnige feitenrelaas. Racist!
Ik kom hier meestal in de pauze , was hier toch ook altijd een vlaming constant? is die opgenomen?
Ik denk dat hij in quarantaine is. Zijn quotum had hij toch al binnen.
Qua q's een voltreffer, deze tegel.
Zelfs bij een zogenaamd 'goede daad' moeten dit soort tyfushipsters zelf centraal staan. Maar hey, Harry Schultenbrau kan tijdens het kringzuipen onder het viaduct wel de show stelen met zijn hippe trui. Zijn deze mensen gestoord?
Bah, in plaats van het daadwerkelijk helpen van daklozen, geef je ze een soort van gele ster, en dat moet dan hip zijn. Waar is het toch misgegaan bij de ooit zo progressieve D66? Is er nu niemand binnen die club, die eens aan het jasje van zo'n sokpopje trekt, om te vertellen dat dakloosheid echt een enorm probleem is, wanneer je het overkomt. Dat je een streep door de rest van je leven kan trekken, want ook als je weer op de been bent geholpen, je nog tot in lengte van jaren met je daklozenbestaan wordt geconfronteerd en tegengewerkt door alles en iedereen dat overheid heet. En dan kom je aan met een k*ttrui. Schandalige insteek en ivorentorentjesgedrag. Totaal losgezongen van de realiteit.
Moet het niet 'Homebase' zijn? Thuisbaars slaat toch nergens op?
Ik zou zulke outfits ook direct weggeven kleed niet echt leuk af
Die daklozen kunnen gewoon zelf in onze sloten op baars vissen en die opeten.
Daarmee is ook het voedselprobleem opgelost, je geeft ze een trui en een vis.
@oldskoolhollander | 21-12-20 | 13:37: Ik denk dat ze zo van hun klimaatdrammerstruien af willen komen.
Je hoort onderduikers denken ‘steek die 20 miljard voor Italië lekker in de daklozen ‘, man man man, wat simpel, sjongejonge.
Nooit begrepen waarom 'vluchtelingen' die jarenlang in een lekke tent zonder sanitair hebben geleefd in het M.O. hier direct een woning moeten krijgen. Er zijn prima luxe tenten met alles er op en er aan beschikbaar. Zet die maar lekker op de Veluwe of Flevoland. Voor veel modale gezinnen is dat als vakantie ook meer dan prima. En het hoogst haalbare. Kacheltje erbij. Klaar. Eigen daklozen eerst.
Het vervelende van tenten is, dat ze zo makkelijk vlam vatten. Daar weten ze op het Griekse eiland Lesbos alles van.
@bisbisbis | 21-12-20 | 13:38:
En als dank halen we ze zelfs op en geven ze voorrang.
Er gaan nog veel meer tenten in de fik daar nu de asieleisers de truuk doorhebben.
@2voor12 | 21-12-20 | 13:40: Stemvee!
@UpdateAvailable | 21-12-20 | 13:42:
NIDA en BIJ1 stemvee.
Ze zijn zo zielig tot het verblijfspapiertje binnen is. Dan begint het gezeik dat wij ons aan hun moeten aanpassen.
Misschien omdat het niet waar is? Los van dat ze te snel een woning krijgen, krijgen ze die echt niet 'gelijk'.
Ach ik snap het wel.. als je al sinds je geboorte in nederland alle kansen hebt gehad en onderdeel bent van een industrie waarin 12 miljard per jaar in omgaat, met 0 opbrengst, dan is het niet zo gek om het eens over een andere boeg te gooien en kijken of die industrie van 3,4 miljard wel wat oplevert.
Iets in Nijmegen organiseren ten behoeve van de plaatselijke daklozen en dat "Homebass Foundation" noemen, ja hoor. Je moet er toch niet aan denken dat het "Stichting daklozen Nijmegen" zou heten. Dan begrijpt iedereen waarom het gaat en dat moet je toch niet willen?
'Stichting Thuisbaars' - klinkt ook niet écht lekker....
Tsjah, dan sta je op straat met je winkelwagentje dat je je laatste 50 cent kostte, gevuld met een paar tassen kleding en nog wat troep. Omdat alles fout is gelopen. Helemaal naar de kloten en blut. Iedereen haat je. Als je even in het park tegen een boom gaat pissen krijg je een boete. Trek je een biertje ergens open krijg je een boete. Lig je ergens in een hoekje in een station even te pitten dan krijg je van de boa een wordtwakkertrap en een boete. Als je denkt wellicht heb ik meer rust in een andere gemeente en je pakt de trein zonder geld voor een kaartje, krijg je een boete. Als je ergens een liedje op je mondharmonica speelt en hoopt dat mensen een beetje geld naar je toe smijten dan komt de politie omdat omwonenden hebben gebeld i.v.m. overlast, dus een boete.
Ik heb respect voor zwervers.
Eigen schuld van die boetes; had ie maar een mondkapje moeten dragen.
@kweethetooknietbeter | 21-12-20 | 13:34: hahaha
Vergeet niet: door het opgelopen boetebedrag zo ver in de schulden, dat *als* je op een gegeven moment weet op te krabbelen ui de goot, meneer CJIB langs komt om je regelrecht de schuldsanering in te helpen (in het beste geval) en anders weer van het randje in de goot te trappen.
@peterdh | 21-12-20 | 13:36:
Last van tunnelvisie Petertje?
Per ongeluk.. sorry neem me niet kwalijk, was aan het zappen, batterijen afstandsbediening leeg, zodoende op Neppo 1 nieuws blijven steken.. kinderen basisschool achterstand inhalen. allemaal gekleurd, geen blanke te zien.. werkt dus echt die 500 binnenwandelieërs..
Bij de publiek omroep hebben ze kleurenblinde camera's. Ingebouwd zwart/wit filter.
Ja bijzonder is dat. Mijn kinderen hebben geen aanbod gehad hoor. Er zijn potjes genoeg, maar wij zoeken het maar uit. Ga maar naar speciaal onderwijs....
Hoeveel legale "vluchtelingen"/statushouders leven er eigenlijk op straat?
Ik vraag dit voor een vage kennis...
Ik gok een stuk of nul. De worden gesubsideerd om te kraken.
Toevallig laatst nog gelezen, dat de schatting enkele tienduizenden is.
Maar wordt niet zo goed bijgehouden.
Waarom niet een asielprocedure cadeau doen? Gegarandeerd een woning!
Ik zou met de daklozen in Nijmegen absoluut geen medelij hebben, die krijgen een opvang van 21 miljoen...
Daklozenopvang. Nee, daar hoef je geen medelij mee te hebben. Luxe kamers met eigen badkamer en tweepersoonsbed. Bediening. 5 sterren restaurant in de kantine. Ben je er wel eens geweest, de daklozenopvang? Je zal door die coronacrisis maar dakloos raken omdat je van de overheid je winkel op slot moest gooien, en dan daar tussen de heroinespuitende junks op je veldbedje moeten slapen. Nee hoor geen medelij.
@peterdh | 21-12-20 | 13:29: De overgrote meerderheid van de daklozen in Nijmegen is niet eens Nederlands. Maar laten we het hen vooral makkelijk maken door ze een opvang te gunnen van 21 miljoen. In plaats van dat geld te investeren in het MKB, zodat zij hun onderneming niet verliezen en dakloos worden! Kip en het ei - Oh nee, toch niet...
@Vieze_Rik | 21-12-20 | 13:34:
Ah daar wringt hem de schoen dus. Het zijn geen Nederlanders. Dus geen medelij. Zeg dat dan meteen zo. Ook goed, maar dan is dat duidelijk.
@peterdh | 21-12-20 | 13:29: Als je een winkel hebt dan heb je toch ook een dak boven je hoofd? Gewoon creatief denken dan
U begrijpt wel dat die 21 miljoen in 2 jaar is terugverdiend door de bijbehorende subsidiebjdrage uit Den Haag? Asielopvang is big business. Er zijn zelfs gemeentes die klagen als de beloofde asielzoekers uiteindelijk niet verschijnen.
Is dat superman? Nee, het is een dakloze.
d66 Rob de feelgoed low hanging fruit man van acties. Deugacties met weinig inspanning, veel social media viral eksposjure en op centen van anderen en waar je sowieso niet tegen kan zijn anders val je in de huftercategorie. D66 en symptoombestrijding, maar structureel laat D66 grote steken vallen op het gebied van veiligheid, zorg, immigratie en Brussel. wapenfeiten van D66 tot nu toe om zeep helpen van referenda, subsidie naar terreurorganisaties, meer macht naar Brussel, #meetoo en oja de grote orgaanroof
Inderdaad, Rob Jetten houdt van gratuit.
Ook na een geheim kabinetsoverleg waar besloten was dat er ergens iets te compenseren/beslissen viel , maakte Rob graag een opmerking in een open debat waarbij hij stelt/eist dat iets toch echt wel moet gebeuren op dat bepaalde vlak.
Et voila, daags erna kreeg hij wat hij geëist had. (want al besloten zoals hij wist)
Rest van de partijen was wat minder te spreken over deze tactiek.
Wellicht ook de reden dat Rob buiten beeld aan het verdwijnen is bij d66.
Dit zijn daklozen die het ‘heel moeilijk’ hebben met de keuze tussen Oxford en Cambridge, duhh!!!
Lol!
Beetje flauw hoor @Ronaldo, je kunt de problemen van dakloze jongeren niet een regeringspartij als D66 aanrekenen. Het is niet alsof minister Ollongren (D66) de huurprijzen kan beinvloeden ofzoiets. Of dat minister Koolmees (D66) die kids kan helpen met een minimum leefbaar inkomen. Of minister van Engelshoven (D66) kan helpen met een leer/werk vakopleiding ofzoiets.
En als Jetten (ook al D66) dan truien uitdeelt, opeens gaan bitchen. Doet D666 een keer wat, weer niet goed. Geenstijl wordt een beetje zurig zo...
Regeringspartijen zouden kunnen besluiten om meer betaalbare woningen te bouwen.
Nee, ze geven liever een trui weg.
Misschien kunnen ze pas echt wat doen als Kaag-1 geïnstalleerd is?
Ollongren legde zelfs een motie over een stop op de huurverhoging van een meerderheid in de Senaat naast zich neer. De laatste keer dat een minister dat deed was in 1795 ofzo.
@Mr.Crowley | 21-12-20 | 13:35: ja an me hoela. Als een regering 'meer betaalbare woningen' gaat bouwen dan is dat een subsidie op de woningmarkt. Betaalbare woningen of ruimte daarvoor zat, echter niet waar de mensen willen wonen. Dus Amsterdam: nee dat is niet betaalbaar. Ga je naar Amsterdam ZO, dan is dat al een heel ander verhaal en Amsterdam Noord zeker ook.
Goed initiatief. Ben wel blij dat de verre vakanties stil liggen. Zo richten onze D66-vrienden zich wat meer op lokale problemen. Bedankt Rob, en goede Kerstdagen.
Met welke strijkstok wordt die homebass eigenlijk bespeeld?
Die van de belastingvrijstelling voor 'goede doelen'.
Wat een onnozelheid. Veel daklozen zijn ook verslaafd aan iets. Die kleding verpatsen ze de volgende dag en daarna staan ze weer achter in de rij bij @Homebass de deugende deugvrienden.
Zelfde met die kneuzen bij de voedselbank. Allemaal roken, huisdier, iphone en een OLED aan de muur. Maar zo zielig als ze niet te vreten hebben.
@Erikjan79 | 21-12-20 | 13:23:
Bullshit. Overigens wees blij *als* ze een huisdie hebben. Werkt goed tegen depressie. Anders ga je weer lopen bitchen dat ze bij de GGZ moeten aankloppen omdat ze depressief zijn, en dat kost geld.
@peterdh | 21-12-20 | 13:33:
Depressie? Van de hele dag niets doen en je hand ophouden? Zit ik hier op Joop?
@Erikjan79 | 21-12-20 | 13:35:
Nee, maar je zit ook niet bij een achterlijke tokkie-club met mensen die niet kunnen nadenken en gewoon maar wat roeptoeteren op tegeltjes omdat ze anders niets te vertellen hebben.
@peterdh | 21-12-20 | 13:40:
Haha, weet je dat zeker? 9 van de 10 tegeltjes gaan ineens over buitenlanders. HeT iS aLlEmAal De ScHuLd VaN De BuItEnLaNdErS!!1! Zo tokkie is het hier dan weer wel.
@peterdh | 21-12-20 | 13:33:
Geen bullshit. Het grootste probleem van onze plaatselijke voedselbank was dat ze te weinig parkeerplaatsen hadden, zodat ze parkeer-overlast bij de omwonenden veroorzaakten.
Nog te lui om de fiets te pakken.
Tjah, we hebben net weer een tiental miljarden naar zuid europa overgemaakt, omdat de euro hun industrie de nek om draait. En we staan borg voor een veelvoud daarvan. Die rekening komt nog.
Dan houdt je geen geld over voor bijvoorbeeld geestelijke gezondheidszorg, of mensen die tussen wal en schip vallen.
Marie Antoinette Kaag: "Als ze geen brood hebben, dan eten ze toch cake!"
Marie Antoinette wist niet beter omdat ze geen idee had hoe het volk leefde. Met Kaag is dat heel anders.
Vraag ik me ineens af: spacecakes, bestaan die eigenlijk nog?
@kweethetooknietbeter | 21-12-20 | 13:26: Ja .. www.google.com/search?client=firefox-...
@Lupuslupus | 21-12-20 | 13:23:
Marie Antoinette heeft dat nooit gezegd. Is een latere uitvinding. Sterker nog er is een brief van haar hand van voor haar gevang zetting richting haar vader dat ze wist dat het Franse volk honger leed. Zo achterlijk en harteloos was zelfs de meest decadente adel niet.
@Rinet97 | 21-12-20 | 13:35:
Dank!
Krijg altijd de kriebels van mensen die zichzelf in het zonnetje zetten als ze een grijpstuiver hebben weggeven. Doe goed en zie niet om.
Voor die lui geldt wat Christopher Hitchens zei over moeder Theresa: "She wasn't a friend of the poor; she was a friend of poverty." Zonder armen is het lastig deugen.
@Muxje | 21-12-20 | 13:22:
Zou dat een verklaring kunnen waarom er zo labeltjes en hokjes zijn om de mensch in in te delen?
@Muxje | 21-12-20 | 13:22: Zeer waar; moeder Theresa was een heks die haar weesjes expres liet creperen.
Eens. Het heet Virtue Signalling en is een hardnekkigr aandoening waar nog te weinig aandacht voor is.
Ik ken ze wel, heb het al eerder gezegd, mensen die in een studentenhuis wonen. Een kamertje, met een partner. Willen verhuizen, willen kinderen. De onmogelijkheid om aan een huis te komen is schrijnend. Huurhuizen zijn niet te vinden, particuliere huur niet te betalen als je er al tussenkomt zonder vaste baan. Een huis kopen is onmogelijk. En jaarlijks importeert Rutte 200.000 mensen. En lichtgewicht Jetten (leider van een regeringspartij) juicht over een merktrui. Die vent staat symbool voor het verval van Nederland.
Ik wil hier wel de kanttekening bij plaatsen dat dit vaak dezelfden zijn die op GL stemmen, en dus met open armen die concurrentie op de woningmarkt staan binnen te halen.
Jetten is als al die opgedofte operette officieren in het Tsaristische Rusland van zomer 1917
Altijd grappig dit soort redenaties. Stel we stoppen immigratie (dodelijk voor het kapitalisme trouwens en de tekorten in de zorg, politie ed, maar dat terzijde).
Stel een echt rechtse partij komt aan de macht. laten we FvD als voorbeeld nemen. Die verlagen dus de belasting en zorgen dat er geen vermogen en erfbelasting betaald hoeft te worden. Alle immigratie stopt en er worden flink wat huizen gebouwd. Wie denk je dat deze huizen gaat kopen? De zielige starters die nu maar 200k te besteden hebben en niets kunnen kopen of de rijken die nog rijker zijn geworden en allemaal geld over hebben om in stenen te douwen (lees type Van Haga)?
@Erikjan79 | 21-12-20 | 13:28: Jouw systeem van import die zorgt voor de groei van de bevolking is een piramidesysteem. Je doet allerlei aannames, en dat die moet je vooral doen als je dat pleziert, maar dat zijn jouw aannames en niet op een of andere manier realistische aannames.
Sociale huurwoningen zijn nauwelijks te vinden, niet sociale huurwoningen blijven over en die kosten meer dan de hypotheek voor een soortgelijke woning. De hypotheek wordt dan weer niet verstrekt.
De 200.000 mensen die jaarlijks Nederland binnenkomen (aldus de WRR) moeten ook ergens gehuisvest worden. Dan mag jij de mensen die hier een woning zoeken uitleggen waarom het zo goed is dat er jaarlijks 200.000 mensen wel een woning kunnen krijgen en de andere mensen (het voorbeeld van de mensen uit het studentenhuis) niet. En ja, ik ken die mensen.
@Erikjan79 | 21-12-20 | 13:28: So fucking what?! Als er maar gebouwd wordt. Zelfs huisvestingsexpert prof Priemus (TU Delft) schrijft dat de overheid een onderdeel van het probleem is geworden.
@El Rico Grande | 21-12-20 | 13:49:
En een rechtse partij gaat sociale huurwoningen bouwen?
@theo-is-dood | 21-12-20 | 13:50:
Klopt, maar dan moet je wel regels hebben die zorgen dat je als investeerder geen 100 woningen kunt bezitten. Welke partijen hebben dat in hun programma staan? Juist...
@Erikjan79 | 21-12-20 | 13:52: Ik vind de verdeling links rechts en midden gekunsteld, maar ik zou niet weten waarom een partij die zich in jouw rechtse spectrum bevindt dit niet zou doen.
@El Rico Grande | 21-12-20 | 13:58:
Deze past er mooi bij:
www.dumpert.nl/?selectedId=8032721_2a...
Tot voor x jaar geleden, zei ik vaak In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn. Maar gelet op de enorme import en bijbehorende bizarre voorrangsregeling voor deze import geloof ik dat niet meer. Stop die krankzinnige import subiet!
Maar wat is een dakloze? Is dit iemand zonder vast adres? Dat die iemand toch ergens een slaapplek heeft, maar daar niet staat ingeschreven?
Of slaapt zo iemand in het bos? Of onder een brug?
Ik vraag maar..
Als je geen vast verblijfplaats hebt. Ken een geval van een man die 2 weken officieel dakloos was. Hij verbleef bij vrienden maar had geen vast adres. Had wel een brievenbus bij de gemeente volgens mij (want hij kreeg nog een uitkering - ja dat kan dus).
Anyway hij had mazzel want zijn moeder had hem 20 jaar geleden ingeschreven bij de schurken van woningnet. Kwam dus bovenaan te staan en meteen een woning. €3000-€5000 in de handjes gedrukt voor 'inrichting', maar ik vermoed dat het meeste is opgegaan aan wierie inmiddels.
Had overigens een moeke in de Bims. Die woonde alleen in een 3 kamer appartement. Maar ze had geen kamer over voor haar zoon want 'daar stonden haar spulletjes'.
En dan die (s)linkse rakkers maar klagen over armoede. Dit land is echt veel te rijk. Maar goed daar proberen ze bij de EUSSR wat aan te doen...
Er zijn idd meerdere vormen. Mensen zonder vast woon- of verblijfplaats. Vaak gescheiden mensen die leven op de bank van vrienden. En echte daklozen die op straat leven. Die kunnen vaak naar de nachtopvang. Of niet. Dan zijn het zwervers onder de brug. Of met meerdere illegaal in een caravan of vakantiehuisje. Die zitten nu bomvol.
Je bent administratief dakloos zodra de gemeente je uit de GBR trapt wegens je niet op bekende adres kunnen vinden. Je krijgt dan een RNI (Registratie Niet Ingezetene) status. Of je dan werkelijk dakloos bent of niet dat maakt niet uit maar het is dacht ik wel de gehanteerde indicator voor officieel "dakloos" zijn.
Vroeger gaf DDR666 nog werk, woning en een wijf. www.telegraaf.nl/nieuws/1046694/d66-e...
Nu moet het proletariaat het maar doen met een trui. Centen zijn zeker opgegaan aan knoflooklandjes en achter het ijzeren gordijn.
Inderdaad zeg .. De Telegraaf 7 jaar geleden : "Terwijl de burgemeester van Haarlem alle geloof is verloren in de aanpak van een groep onverbeterlijke Marokkaanse raddraaiers, wil D66-raadslid Dilia Leitner de gewelddadige jongeren aan een woning, werk en een vrouw helpen." Ik citeer... mag wellicht nu niet meer, nu we hard werken aan onze ondergang. PS : nu weet ik ook wat tegenwoordig met "jongeren" word bedoeld... lol
Aantal in 10 jaar verdubbeld. Waar komt dat dan door?
Rechts beleid?
@Erikjan79 | 21-12-20 | 13:32: Links beleid is om zoveel mogelijk woningzoekers het land in te laten komen, rechts beleid is om zoveel mogelijk aan woningen te verdienen. Welke van de 2 gaan we als eerste aanpakken?
@Rinet97 | 21-12-20 | 13:42: Beide iets te kort door de bocht, er is wel meer aan de hand. Denk ook aan het sluiten van de lichte psychische zorg waar veel daklozen eerst in zaten. En de open grenzen waardoor allerlei jongeren hier rond komen hangen. Het falend beleid rond het terugsturen van illegalen. Dat zijn allemaal lui die niet direct op zoek naar een woning zijn, of die niet geholpen zouden zijn met alleen een onderkomen (of een trui).
kijk naar de grafiek en zie: in 2014 zijn we soft geworden ergens in de aanpak.
En in tussentijd stroomt de wekelijkse immigratie door .. de omvolking gaat geruisloos verder. Hoe gek wil je het hebben ?
Dit. Had deze tegel zelf kunnen schrijven. En voordat de Lupuslupusjes van deze wereld beginnen te sputteren: met 'boomers' bedoel ik de mentaliteit onder het gros van jouw generatie, niet de gehele generatie volledig. Dit land is ten onder gegaan aan de weg-met-ons mentaliteit + exotistische slachtofferzucht van Pvda-stemmende boomers (noem het graag het 'Foster Parents-syndroom')
De ruif is leeg, maar zij zitten nog steeds op hun moral high horse in hun 5 verdiepingen tellende huis in Oud-Zuid. Bah. (Overigens: zelfs al wilden ze die schenken aan hun kleinkinderen, dan nog komt de fiscus ertussen met de WOZ-terreur.)
De "jongeren" hebben er zelf voor gezorgd dat NSB'66, GL etc zo groot zijn geworden en direct of indirect hun stempel op het kabinetsbeleid van open grenzen gedrukt. Niet zeuren.
@Gieterman | 21-12-20 | 13:42: U is een kind van een boomer?
@Gieterman | 21-12-20 | 13:42:
Duidelijk, zelf geen verantwoordelijkheid nemen ,janken en het ligt aan een ander,.. Na 1990 geboren zeker?Typh lekker op Gretta thunbergje.
Die apelul recht met zn ondershirt zichtbaar gaat alsnog geen baan krijgen hoor. Goede manieren zijn nog belangrijker dan nieuwe kleding.
Geen bivakmuts meer?
En 80% van de daklozen is man. Stel dat 80% vrouw zou zijn, feministen zouden eindeloos delibereren over hoe het patriarchaat vrouwen naar de randen van de maatschappij duwt. Maar 80% man, meh.
Mannen doen vaker stomme dingen die ze tot grote hoogte kunnen brengen maar ook tot aan de rand.
Mijn buurvrouw, zeer fanatiek breister, wil wel een condoom breien voor Robje. Zit er een keer een muts om die lul.
Met 5 min is ze klaar met breien.
En Jetten krijgt er 'Positive Vibes' van zonder het onderliggende probleem te fixen.... een woning. Oh nee, die zijn voor nieuwkomers. Dit plaatje laat precies zien wat het probleem is in de Nederlandse politiek.
Volgens Rutte is de gemiddelde Nederlander niet dakloos dus dan is er geen probleem.
A) Hoeveel subsidiegeld wordt hier direct en indirect verbrast?
B) Ik had liever dat we onze daklozen zouden helpen ipv 500 economische vluchtelingen elke maand. Stel je eens voor dat we het geld van één maand asielzoekers in onze daklozen zouden stoppen. Man.
Ik heb hier nog nooit een Griek of een Italiaan bij de supermarkt of de McDrek zien werken. Alle zuid-Europeanen die ik ken werken of in de high-tech sector of in de IT-dienstverlening
@Gieterman | 21-12-20 | 13:32: In de grootste stad van Nederland onder de grote rivieren. De Randstad is iets waar ik liever wegblijf. Nogmaals, wat ik schrijf is op basis van mijn eigen waarnemingen. Italianen en Grieken bij de Appie heb ik hier niet gezien. Daarnaast die ene enkele keer dat ik een hamburgertje bij de McD haal, kom ik ze ook niet tegen. De kroeg ben ik al een maand of tien niet geweest. De laatste keer dat ik daar was, was met een Mexicaan...
Ik kom toch 2x per week bij de AH maar nog nooit heb ik daar een Griek, Bulgaar, Roemeen, Italiaan etc. gezien.
Polen wel.. maar die werken bij de aspergekweker onze spergeprijs laag te houden. Het zij ze gegund.
@Gieterman | 21-12-20 | 13:39: Veel beter zou zij dat dat werk gewoon compleet verdwijnt naar dat land zelf? IT beheer (1r lijn) is al grotendeels uit Neder land weg. Komt ook nooit meer terug.
@Epistulae_Morales | 21-12-20 | 14:38:
Ja maar die "Zet u uw PC maar uit en weer aan. Nee? Dan uw modem weer uit en weer aan." adviezen zijn nu eenmaal gemakkelijk te automatiseren...
De trui, was dat geen idee van Spekman?
In het diagram kan je mooi zien hoe 10 jaar Rutte het probleem van het gebrek aan woningen heeft vergroot. "Minder bouwen, meer importeren zal die rot-bevolking leren".
Als je het zo leest is Rutte dus eigenlijk een tegenpool van Adolf. Adolf wilde alles voor zichezelf en zijn eigen volk op de eerste plaats.
Rutten geeft alles en z'n schoonmoeder weg aan iedereen behalve aan zijn eigen bevolking.
Rare beleving eigenlijk toch wel ...
Gaat steeds meer worden, want de woningnood wordt alleen maar erger.
Zouden ze asiel kunnen eisen in eigen land? Dan zouden ze wel een huis, Miele en €10.000 krijgen.
Als ze dan nog moslim worden krijgen ze nog subsidie van Kaag.
"Jongeren" of ""Jongeren"" ?
Het aantal daklozen verdrievoudigd? Wij hebben in Nederland toch een "fantastisch" sociaal vangnet?
Vergeet dat maar. Je wordt gewoon als zelfredzaam bestempeld. Je kunt beter een zware verslaving veinzen, dan is er sneller hulp.
Paspoort weggooien, spraytan er over heen, beetje slissend praten en hopla: u bezit een woning.
Daar kan geen roze mantelpakje tegen op. Wollah!
De meeste hebben al een kleur en praten al met een accent
Wanneer je ze kleren geeft, is een Miele ook niet te veel gevraagd toch?
Per slot van rekening is het hebben van vieze hippe kleren geen doen, dat doet iets met je zelfvertrouwen en uitstraling.
Geen huis, geen werk, geen opleiding, maar een trui. Zo rolt D66.
Wees blij dat het geen blauw/wit gestreepte pyjama is.
Ja je bent dakloos maar het gaat om de beleving hè?
Wat vallen ze toch lekker door de mand, die politici.
Ga zo door met je belachelijk te profileren. Dit slaat niet aan en zeker niet in deze tijd.
Ja, was dat maar waar .. de comateuze meute stemt straks weer braaf voor een nieuw kartel.
Mooi initatief toch? Mensen zijn nu eenmaal oppervlakkig en oordelen snel. Een beetje fatsoenlijke kleding kan al een hoop verschil maken.
En wat beter dan een symbolische handreiking. Een fundamentele oplossing voor het woningtekort zit er in de capabele handen van Karin Ollongren niet in, zeker niet gezien de wekelijkse Bente Becker-import.
Waarom geen koopwoning geven?
Of een huurwoning?
Oh.. wacht... Te wit...
@miko | 21-12-20 | 13:51:
Hmmm, die capslock toch,ik wilde niet schreeuwen.
REAGEER OOK