KIJKEN. Zo kapot is de horeca
Belangrijke video
Voor alle horeca-bezoekers: Skip die gekkies in het begin. Kijk de video vanaf 0m48s. En denk aan deze meneer de volgende keer dat u langs een DICHTE zaak loopt. Denk aan deze meneer de volgende keer dat, als die dag ooit aanbreekt, u weer ergens zit en iets bestelt. Omdat ergens zitten en iets bestellen het mooiste is, wat er is. En omdat, als die dag ooit aanbreekt, wij alleen ergens kunnen zitten en iets bestellen dankzij deze meneer en zijn collega's. Denk daaraan, en vergeet het niet, horecabezoeker.
Voor alle horeca-ondernemers: Sterkte. En bedankt.
Reaguursels
InloggenAfhaal chnees is gewoon open dus niets aan het handje
Waarom staat er RIP Horea op haar mondkapje?
Hoe zou het eigenlijk met de Koningin van de Korenmarkt gaan?
De horeca wordt opgeofferd om zogenaamd een beleid te hebben van Rutte en Co. Indien ze alles opengooien en er vallen 50k doden dan is het een probleem, indien ze alles dichtgooien en half Nederland gaat failliet dan is het een probleem.
Dus wat doe je, je offert een deel van de economie op om toch te kunnen zeggen, nee ons beleid was daar, wij hebben er alles aan gedaan om de economie en mensenlevens te redden.
Dus puur een politieke beslissing en de horeca is de lul.
Mark zegt met een VVD grijns ik zit zelf graag op een terrasje, het is geen terras weer dus de horeca moet en mag kapot heeft niks met corona te maken.
Ik moet toegeven, de horeca heeft een goede lobby. Ik werk in de evenementen industrie als technicus (licht en geluid) en zit sinds maart zonder werk en inkomen. En met mij velen. Jammer dat wij niet zo'n goed lobby instrument hebben. Te veel versnipperd helaas.
Men heeft het inderdaad over de horeca, en natuurlijk is het dramatisch voor deze mensen. Maar er zijn inderdaad veel meer mensen die financieel grote problemen hebben. Denk ook maar eens aan toeleveringsbedrijven, en aan de evenementenbranche waar u in zit.
Heel veel sterkte !
Er lopen meer mensen met Black friday in de winkelstraten dan op een gemiddelde kermis.
Tja, dat schreef ik in maart van dit jaar al. Veel mensen zullen hun huis kwijtraken.
Net als bij een schuifregister worden die woningen van deze mensen verkocht aan mensen die nog geen eigen plekje hadden of van een starterswoning de volgende stap maken.
De mensen die hun huis moeten verkopen kunnen nergens meer terecht.
We krijgen straks hele gezinnen die in auto's en kleine caravans moeten wonen gewoon omdat ze niet anders kunnen.
Net als bij de vorige crisis komt de echte crisis pas als de coronacrisis zelf voorbij lijkt.
@General McAuliffe
Deze "man made" crisis zal nog harder toeslaan dan 2008 want toen bleef alles open.
Het spijt me zeer maar de horeca is ten dode opgeschreven. Niet vanwege corona, maar omdat de overheid dat zo wil. De middenklasse is een soort Jenga-puzzel: haal de horeca er tussenuit, en de rest stort vanzelf in.
Straks gaat de horeca weer open, en moeten ze natuurlijk wel even de schade inhalen. Dan krijg je koffie 35 euro, uitsmijter 50 euro, en een glaasje water 15 euro.
En dat mogen ze doen he, maar dan mag ik ook gewoon wegblijven.
Ja graag.
Ik beschouw dit als een belofte. Zal het een stuk gezelliger worden!
Heel graag zelfs! Alvast bedankt!
De hele middag met 1 glaasje cola op een terras maar vanaf een bedrijfsfeestje volgevreten en katjelam thuiskomen.
Zou het gewoon op gratis houden.
De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 06-12-20 10:00 tot 07-12-20 10:00 is;
50-59 0 personen
60-69 2 personen
70-79 2 personen
80-89 7 personen
90+ 4 personen
Totaal 17 waarvan 6 personen in het ziekenhuis.
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 2 personen
40-49 2 personen
50-59 12 personen
60-69 17 personen
70-79 19 personen
80-89 15 personen
90+ 5 personen
Harde cijfers zijn ook maar een mening en vertroebelen alleen maar aannames.
U vergeet voor het gemak te vermelden dat veel jongelui , van een jaar of 30 of zo, na een half jaar nog compleet gesloopt zijn door het virus en zich 80 voelen.
@Zwizalletju | 07-12-20 | 20:35: neen, dat is een enkeling, verwaarloosbaar. Maar blijf vooral niet onderbouwde paniek zaaien onder posts met feiten.
Jij gaat het ook nooit snappen, het zijn niet alleen mensen die overlijden, er liggen te veel mensen met covid 19 op de gewone afdelingen en op de intensive care.
Te veel mensen blijven rondlopen met ernstige ziektes omdat er te weinig ruimte, personeel is om iedereen van de goede zorg te voorzien.
Dit had je ook wel kunnen bedenken, of ben je vanmorgen uit een ei gekomen.
@VW, alles ist vorbei | 07-12-20 | 21:35: de cijfers van de ziekenhuisopnames staan gewoon in deze tegel. Waarvan mmer dan 50% in de 70+ categorie. Zou het niet tijd worden voor gerichtere maatregelen, zodat de economie zoveel mogelijk door kan gaan en de mensen die toch ziek worden uit de werkende klasse dan behandeld kunnen worden omdat er voldoende capaciteit is? Deze cijfers laten namelijk precies zien dat generieke maatregelen die we nu hebben niet evenwichtig in relatie staan tot wie er zo ziek van corona worden dat ze naar het ziekenhuis moeten of aan overlijden.
Maar ach, laten we het daar maar z'n allen vooral niet over hebben. Stel je voor dat je anno 2020 nog onderscheid maakt tussen groepen mensen. Je reinste discriminatie!
@Hunter S. Thompson | 07-12-20 | 20:44: Dat hele feest van het nieuwe normaal is bedacht om het aantal ziekenhuisopnames beheersbaar te houden. Als de groep zeg boven de 60 gevaccineerd is (80% van de ziekenhuisopnames), dan vervalt de grondslag voor deze zombiesamenleving en moeten we zsm terug naar het normale normaal. Er zal dan nog steeds wel een kleine groep zijn die behandeling behoeft maar dat is beheersbaar. Blijven we doormodderen totdat iedereen van 8 tot 80 gevaccineerd is dan zijn we eind 2021 nog bezig. Het draagvlak daarvoor gaat verdwijnen.
Weet je, menselijk leed is altijd kut. Je gunt niemand dat een zaak langzaam en pijnlijk sterft. Dat heb ik zelf (andere tak van sport) ook meegemaakt. Maar kunnen we ajb kappen met het geromantiseer van de horeca? 90% zijn toch gewoon kratjes en dozen schuivers waar in goede tijden geen enkele liefde voor het vak van uitstraalt? Schraal spul voor veel, op een bord gesmeten door een student tegen minimum loon met tegenzin. Natuurlijk zijn er prachtige zaken die we overeind moeten houden maar het gros komt echt niet meer terug straks hoor. En daar missen we helemaal niets aan.
Geen kroegganger zeker? Ik mis het wel om op vrijdag avond met gelijke zielen mijn pilsje toegesmeten te krijgen.
Wat kortzichtig. De horeca heeft zeer lage ziekteverzuim, je maakt lange dagen, het is zwaar fysiek werk en de lonen zijn al karig. Die tenten, met weinig gastronomie, waar u op doelt zijn met name de franchises, maar die staan collectief toch wat sterker in hun schoenen. Zijn vaak al ingericht op afhalen, hebben mogelijkheden tot communicatie (social media kanalen) en schromen het niet de loonlijst uit te dunnen. Het grootste deel van de horeca zijn onafhankelijke ondernemers die nu wel erg hard bloeden voor de solidariteit die andere branches wel is gegund.
Je hoeft er niet te komen. Zijn gewoon mensen die een zaak hebben, altijd braaf alle regeltjes hebben gevolgd en hebben betaald en nu alles kwijt zijn. Veel komen er nooit meer bovenop. Macro-economisch geen probleem. Maar voor die duizenden ondernemers een tragedie en een groot onrecht.
Zelf iedere maand de centjes van de baas op de bank zeker? Nooit een dag voor jezelf gewerkt? Ik ken horeca ondernemers die tonnen eigen geld hebben uitgegeven om de zaak overeind te houden en het personeel te betalen. Je 90% slaat nergens op.
Blijft u vooral weg en ga lekker met een kratje Schultenbrau op je bruine bank zitten.
@Hunter S. Thompson | 07-12-20 | 20:48: Integendeel. Eigen zaak met 10+ man personeel kapot zien gaan in de vorige crises. Geen centje steun gehad, geen seconde aandacht. Hele sector naar de klote. Iedereen onder mijn verantwoordelijkheid weer onder de pannen gekregen en toen zelf de stekker eruit getrokken. Na jaren opbouwen nu weer op hetzelfde niveau (11 jaar later). Zelf gedaan. Niet gejankt (in de media).
@Hunter S. Thompson | 07-12-20 | 20:48:
Een vriendin van vriendje en mij heeft een horeca zaak. Het was een goed lopende bar. (woordgrapje) Door de welbekende corona moest ze sluiten. Pas begonnen al je geld er ingestopt en dan dicht!
Dat meisje is er 1 uit duizenden. Het geld wat de klanten lieten liggen in haar zaak krijgt ze nu door de huizen van klanten schoon te maken. Men wilde het haar ook geven, maar dat wilde ze niet. Dus doet ze het zo. Het blijft geld kosten een zaak die niets opbrengt, maar zo kan ze de lopende (woordgrap) zaken betalen.
Iemand die zo een meisje wilt? Ze is nog singel.
Meh, ik heb liever iemand die veel roddelt, oppervlakkig, materialistisch en lui is. En een gedeelde passie voor tatoeages heeft. Plus dankzij haar evolutionair ingebakken eicel-probleem tot vreemdgaan, moet ik er dankzij haar strak en afgetraind uitzien om zodoende potentiële liefdesrivalen de pas (of penis=woordgrapje) af te snijden.
Bovendien lust ik alleen maar shakes, dus gaat toch nooit iets worden....
Sommige zaken hebben nog meer gedaan aan deugdelijke ventilatie dan hele ziekenhuizen. Andere daarentegen dan weer niet. Hoe dan ook is dit in vergelijk met de gehele detailhandel pure discriminatie maar niemand staat nou op de Dam.
Vergeet scholen niet, is ook een ventilatie probleempje.
@Doctor | 07-12-20 | 20:20: Scholen zijn virushaarden, kan niet anders.
Als de scholen gewoon open mogen blijven denk ik dat het wel meevalt met het 'coronagevaar'. Blijkbaar heeft men iets tegen de horeca, of ze hebben de sharia alvast geimplementeerd.
Waarschijnlijk dat laatste.
@hisxxx | 07-12-20 | 22:21: Het komt wel erg goed uit voor de vrienden van Mark Rutte. Zie ook de haatcampagnes tegen de varkenssector.
Ik heb het wel te doen met die mensen.
Nee joh, is gewoon survival-of-the-horecaast.
The Horecaast.
Due to the Covid-19 virus and the aftermath of government restrictions many kasteleins and obers were radically terminated from the arbeidsmarkt.
Al die mensen die hier huilen om de prijs van een biertje in de horeca... Niemand verplicht je om daar wat te gaan drinken. De overheid verplicht deze ondernemers wel hun zaak te sluiten omwille van een virusje dat zich op geen enkele manier laat leiden door allerlei middeleeuwse bezweringsmaatregeltjes zoals lockdowns en mondkapjes.
De reden dat bier relatief steeds duurder wordt in het café ten opzichte van de supermarkt is trouwens vrij simpele economische logica. Dat komt omdat een moderne brouwerij als Heineken nauwelijks nog personeel in de fabriek heeft. Alles is geautomatiseerd. De prijs van een krat bier in de supermarkt is dus vooral afhankelijk van de kapitaallasten. De prijs in de kroeg daarentegen is afhankelijk van de personeelslasten. De horeca is een zeer arbeidsintensieve sector. Het verschil tussen bier in de supermarkt en bier in de horeca zal dus steeds groter worden naarmate een economie zich verder ontwikkeld en de loonkosten van de arbeidsintensieve sectoren gedwongen zijn mee te stijgen met de loonkonsten in kapitaalintensieve sectoren. Om diezelfde reden wordt de zorg relatief steeds duurder. Zeer arbeidsintensief.
Iets anders, bier in de supermarkt is bij ons abnormaal goedkoop door de prijzenoorlog en de macht van de supermarkten. Wordt nauwelijks iets verdiend op pils. Bier in de kroeg is hier trouwens ook relatief goedkoop. Op duitsland na is er geen westers land waar het goedkoper is.
@Hunter S. Thompson | 07-12-20 | 20:54:
Behalve dan Spanje, België, Portugal, Tenerife etc. etc. Maar verder heb je gelijk.
Had Wilders nog iets constructiefs te melden of bleef het bij 'hunnie wél'?
Wilders is een van de weinigen met nog een beetje gezond verstand
Wat een kansloze journalistiek dit zeg... Had graag oprecht geweten hoe het was gesteld met de Horeca. Erg laag om niet de scherpste messen uit de lade aan te spreken op die schorre na. Ga je schamen reporter en filmpjes knipper!
Die randdebielen in de eerste minuut hadden ze er wel uit mogen knippen inderdaad.
Dacht dat die eigenaar van 65 het toch wel allemaal redelijk scherp zag en verwoordde. Of heb ik een ander filmpje gekeken?
Zoals ze al jaren doen bij PVV stemmers....
Al mogen de terrassen maar weer draaien. In de buitenlucht is de kans dat iemand corona oploopt nul komma nul, al zou men willen. Stoppen met die waanzin! #teamhoreca
Zou ook ik voorstander van zijn, alleen; de hele toko moet dan open, beperkt aantal gasten, wel volledige kosten. Dat is niet vol te houden.
@Dr. Blechtrummel | 07-12-20 | 19:17:
Afhankelijk van het aantal vierkante meters zou men ook binnen een bepaald aantal gasten kunnen ontvangen. Bediening desnoods met mondkapjes, verplaatsing van de gasten binnen ook. Zo was het in Frankrijk al deze zomer. Prima te doen en nood breekt wetten.
Wel koud, terras in december.
@Papa Jones | 07-12-20 | 19:30:
Terrasheaters en vuurkorven, PJ. Die zijn ongetwijfeld niet goed voor het klimaat, maar als de economie en het geestelijk welzijn van velen op het spel staan moeten we kiezen uit kwaden.
@MickeyGouda | 07-12-20 | 19:23:
Hier in Amsterdam bleek na de eerste coronastop het ontbijt en de lunch opeens goed te lopen (Amsterdam is geen ontbijt en lunchstad) want mensen wilden toch uitgaan. Veel restaurants deden niet aan ontbijt en lunch en toen wel. Werkte prima. En niet alleen Amsterdam, in vele andere steden en dorpen zochten ondernemers naar oplossingen want ze denken itt de overheid flexibel. Afhalen bij restaurants? Zeer populair.
Trieste is dat ondernemers echt proberen de economie en natuurlijk hun inkomen gaande te houden maar als je een overheid hebt die niet meewerkt, geen hoop geeft en alleen maar hysterische doem en angstbeelden voedt a la de pest. Tsja.
En ook hier #teamhoreca
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 19:46:
De vindingrijkheid en overlevingsdrang van deze beroepsgroep verrassen steeds weer. Dat zou beloond moeten worden, in plaats van rücksichtslos overruled. En dat zeg ik overigens niet alleen omdat ik - net als jij, vermoed ik - graag en veelvuldig horecagelegenheden frequenteer ;-).
@MickeyGouda | 07-12-20 | 19:59:
Je tegel klopt als een bus. Wat had je anders van mij verwacht? In Limburg geboren en getogen dus je groeit op met het goede leven en dus ook horeca. Als hummeltje namen vooral de vrouwelijke obers mij mee naar de keukens. Op de keukentafel gezet en constant lepels van de chefs om mij met een grote grijns te laten proeven. Onder het motto: " Effe kieken of de jong het lekker vindt." Schitterend. Ik had toen ik een jaar of 6 a 7 was al een reputatie. Zeer beleefd, niet schreeuwen, niet vervelend zijn en netjes wachten op de lepels van de chefs om te proeven. ;-)
Echter terug naar nu. Wat mij vooral stoorde was de arrogantie van de Jonge een tijdje geleden. Tussen neus en lippen effe melden dat die sector weer dicht moest terwijl de cijfers, vooral bij de droge horeca die alles heeft gedaan om het tegen te gaan, het niet onderbouwde. Zelfs bij de natte horeca kun je de boel aanpassen. Tijdelijke "booths" bouwen zoals in de pubs in het VK. Helaas effe niet aan de bar hangen en zelf bestellen. Het is niet moeilijk.
Als jij een uurtje op een paar meter van wildvreemden gaat zitten in een lallerige / beschonken omgeving met veel geklets en gelach en met de juiste wind of helemaal geen wind. 100% zeker dat je het oploopt.
@MickeyGouda | 07-12-20 | 19:35: Je hebt groot gelijk.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 20:16:
Het zou inderdaad makkelijk kunnen als iedereen even buiten de kaders wil meedenken.
De kleine Basil was al net zo slim (uitgekookt?) als de volwassen variant. Ik zie hem al engelachtig braaf zitten in die keuken, in 'feed me-modus'. :-)
@MickeyGouda | 07-12-20 | 20:58:
Engelachtig. Ghehehe. Maar inderdaad, rustig, beleefd maar in de "feed me modus."
Favoriet was oa de Stroganoff saus en als dessert donkere Mousse au chocolat (zonder room! Puur eiwit, 80% donkere chocolade en veul witte suiker). Yummie.
@Zwizalletju | 07-12-20 | 20:51:
Die lallerige omgeving kan worden aangepast. En dan je opmerking "de juiste wind" Proest. Ik zie de bartender/eigenaar al roepen. Ok klanten een beetje naar links, nee rechts. Oost, Nee noord, noord oost, Oh wacht, west, west zuid west.
En 100%? Laat mij die cijfers zien.
@Zwizalletju | 07-12-20 | 20:51: Dan blijf je toch lekker weg. Beter voor iedereen.
Mensen, dit gebeurd willens en wetens. Als men nu niet één vuist maken dan gaat alles kapot in de horeca. KudtZooi
Kijkend nar wat gedoogd wordt (bijvoorbeeld een Ikea) kan je dat helaas alleen maar concluderen; de overheid wild e horeca weg hebben.
Een oekaze om zwart geld te elimineren ??
Als ze 17 januari open gaan hoop ik dat het goed vol zit met gasten om die dappere ondernemers te verdedigen tegen de RutteGestapo met hun boekjes.
Sodeju! Die 2 gekkies in het begin zijn hork A en hork B.
Niet iedereen kan even handig met media omgaan.
Dat kan toch niet je einddoel zijn van zo'n demo?
Als agressieve dorpsgek op tv komen?
@Papa Jones | 07-12-20 | 19:32: Je kunt agressieve dorpsgekken in deze mensen zien. Je kunt er ook mensen in zien die voor dit filmpje misschien al een paar keer lastig zijn gevallen door media omdat juist deze mensen voor kijkers trekkende televisiebeelden zorgen.
En als jij het wegduwen van een plopkap al agressie vindt, dan begrijp ik wel waarom jij zo bang bent voor dat virus wat op dit moment rondwaart.
@Quib | 07-12-20 | 20:24: Nee, ik wil niet, ik wil niet goedeavonden met jou. #boks
@Hevvlan Demuru | 07-12-20 | 21:27: Ik wil wel goedenavonden met jou, je bloemrijke schrijfsels hebben iets weirds. En van weirde mensen heb ik altijd veel meer opgestoken dan van nette mensen die alles precies volgens de regeltjes doen.
@Quib | 07-12-20 | 21:37: tnx? Welterusten iig :)
Ik snap de ondernemers maar ze hadden zich massaal in het faillissement moeten storten en dan helaas maar even loonslaaf worden.
Dan kunnen er nog 30 afleveringen van "UWV: Kroniek van een faalfabriek` geschreven worden.
Lul niet, als je jezelf in het faillisement stort raak je alles kwijt, ook je huis en persoonlijke bezittingen. De schuld aan de bank blijft staan, en je krijgt nooit meer een persoonlijke lening of bedrijfslening. Een cafe of restaurant is vrijwel altijd een BV of Vof, dus je bent altijd hoofdelijk aansprakelijk.
Loonslaaf bij wie?
Stel dat de helft van de ondernemers dit doet, wat voor werk moeten ras-ondernemers dan gaan doen? Die gast zegt zelf, het is zijn 'kind'. Die had die dan eerst met het badwater moeten wegspoelen, en dan voor een andere ondernemer zijn/haar kind gaan lopen zorgen? Of bij de post?
Me163komet,
Jij lult uit je nek. Besloten Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid is per definitie bij faillissement alleen aansprakelijk tot het vermogen van de bv. Tenzij er door de curator bewezen kan worden dat de vennoot bewust schuld heeft aan het faillissement. Actio Pauliana. Bij een Vof is die bescherming in mindere mate maar dan nog niet automatisch het faillissement van de natuurlijke personen.
@me163komet | 07-12-20 | 19:02: BV hoofdelijk aansprakelijk? Alleen bij wanbeleid, niet deponeren of paulianeus handelen. En ik geloof niet dat daarvan sprake is. Je bedoelt denk ik eenmanszaak.
Niet met een BV. Dan ben je bestuurlijk aansprakelijk. De vraag is alleen of je ergens persoonlijk garant bent gaan staan. Die dikke heeft een eenmanszaak. Dat merk je aan z’n gedrag. Is ook geen ondernemer, maar een horeca vakman.
Stel je niet zo aan Elpefo. De wereld draait niet om jou.
Je hebt een goed punt Elpefo, in wezen gaat het zo, Kowdle snapt het niet, jammer voor hem
Aan het bestedingspatroon van december te zien, hangen veel gasten het dit jaar een keer aan de kont van hun geliefden in plaats van hun vervette lever. Hulde!
Ja jammer dat die horeca ondernemers niet aan een (overheids) tiet kunnen zuigen...
Ze kunnen zich beter aanmelden als vluchteling, dus.
De Hollander zeikt en klaagt weer over de hoge prijzen van een biertje uiteraard. Ik verlang wel weer naar een biertje/wijntje/goed eten in een goed restaurant, ik betaal graag wat extra voor een gezellige avond en sfeer buitenshuis.
Same here. Zo'n onzin dat gemekker. Je betaalt voor een bijzondere avond, het gevoel even in de watten gelegd te worden of het samenzijn met andere mensen. Niet voor bier per kuub.
Mensen mogen van mij best de horeca duur vinden maar ga dan lekker thuis huismerk bier drinken en loop niet te zeiken. Ik ken mensen die veel uitgingen maar de helft van de tijd dat ze in de kroeg zaten, zaten te zeuren over de prijs. Blijf weg!
Dit is een ziekelijke en de overheid creëert dit probleem (misschien met intent) en de meeste stemmers ook by proxy.
Hoe dit ontwikkeld is dat midden en klein bedrijven vernietigd worden en vervangen worden door nog meer economische gigantisme (denk aan Ikea, Amazon, McDonalds, etc.). Mensen worden steeds meer overheidsonafhankelijk en dus minder vrij. Keuzen en kansen verkleinen. Uiteindelijk leef je steeds meer als vee op de overheidsboerderij waar alles voor je bepaald wordt en waar je voor gezorgd wordt. Niet vrij als een mens, maar afhankelijk en bestuurd als een dier.
Als consument heb je hier zelf ook invloed op. Hoe vaak koop je bij de grote bedrijven of webshops omdat het daar een schamele euro goedkoper is dan bij de vriendelijke middenstander in de straat? Steunt lokale waar!
@lekgoot | 07-12-20 | 18:54: En dat laatste, dat zint de overheid niet, lijkt het. Dus wordt die lokale middenstander vakkundig weggevaagd.
Want zeg nu zelf, hoeveel kleine cafe's blijven er denkt u nog overeind, na een jaar lang nul omzet?
Als de consument daar dan heen gaat krijgt het dus wat het verdient.
@lekgoot | 07-12-20 | 18:54: Je kunt je afvragen waarom die grote bedrijven goedkoper zijn, dan kom je bij diezelfde overheid uit die miljarden belastinggeld niet heft.
Stilletjes komen er elke WEEK 500 geluk zoekers bij, waarom kan hier geen stop op gezet worden? Wat brengen deze geluk zoekers wel allemaal niet mee, (o.a geen vrouw ). Worden ze wel gecontroleerd op Corona?! Want anders blijft dat gezeik bezig, en deze mensen kunnen helemaal niets. Behalve alleen aan de bijstand kraan aangesloten worden en profiteren, en van alles gratis krijgen.
Hard werkende mensen zijn de dupe, ook het vliegverkeer blijft gewoon door gaan, deze mensen worden ook niet gecontroleerd... Zo blijft het aan de gang en de cafe's blijven langer dicht.
Die gelukzoekers maken geen gebruik van de lokale horeca (die gaan eerder naar hun 'eigen' zaakjes, van die sjwarma-zaken die op papier tonnen omzet draaien maar waar je nimmer een eter ziet).
@EEnzame SchizofrEEN | 07-12-20 | 19:07:
Goude tijden breken aan voor witwassers.
Welke levenslange ondernemer douwt er nou op zijn 64e al zijn pensioencenten in de zaak? Beetje dom...
Die 20.000 euro omzetbelasting had hij ook gewoon opzij moeten zetten.
@Gulliver | 07-12-20 | 18:38:
Die heeft hij waarschijnlijk altijd in termijnen achteraf betaald en nu er geen inkomen meer is dan heb je een probleem.
maar ik ken de beste man en zijn onderneming niet maar net zoals in iedere private beroepsgroep is het een pyramide. Bovenaan de pyramide de knallers en onderaan de losers (veelal vegan/nonsens hipsters op dit moment). Ik denk dat mijnheer ergens laag in het midden zit. Al tientallen jaren die zaak, al dan niet overgenomen van familie, lage huur, vaste klanten en het draaide lekker, hij heeft er ook geen moeite mee om na werk aan de andere kant van de bar te zitten en dan zijn je reserves laag. Maar zoals ik al aangaf. Jij en ik kunnen geen echt oordeel vormen zonder de boeken te hebben gezien.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 18:53: en wat is daar mis mee? Waarom moet alles maar meer en meer worden en in grote organisaties belanden. allemaal eenheids worsten straks waar je heen kan. ik voorzie een grote markt voor gezellig thuis drinken aan de huisbar straks.
@moetnoggekkerworden | 07-12-20 | 19:13:
Ik heb het niet over meer meer meer worden en in grote organisaties belanden. Dat maak jij ervan. Ik heb het over iemand die waarschijnlijk al lang bezig is met zijn zaak, gelukkig is met zijn zaak maar weinig reserves heeft. Het feit dat jij alleen maar gezelllg thuis wil drinken? Prima. Gaat echter vervelen na een tijdje en je vrienden zullen steeds minder langskomen want hangen aan de thuisbar bij jou gaat ook vervelen. Zul je vanzelf merken.
Te debiel voor woorden wat er nu allemaal gebeurt.
Gratis tip voor de corpulente horecameneer:
Ga nooit je eigen bedrijf als je kind beschouwen dat is een garantie voor financiele ellende.
Ga nooit Corona gebruiken om iedereen "wappie" te noemen.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 18:07:
The commie cough wordt gebruikt om een great reset te realiseren, dat kan dan weer wel.
Wat een poep praat je weer Gulliver. Elon Musk noemt Tesla en Space X zijn kindjes. Gaat financieel ellendig met genoemde bedrijven niet? Met passie je onderneming runnen, je zult het nooit begrijpen.
@Gulliver
Nee blijf vooral een koude en kille technocraat in overheidsdienst of een raamambtenaar, dat zet zoden aan de dijk. Zucht. Kom op Gulliver, je kunt beter.
Ik snap Gulliver wel. Je moet er alles voor doen maar als het niets oplevert moet je ook de stekker eruit kunnen trekken.
Dat proberen om te redden wat er te redden valt. Trek gewoon de stekker eruit zodra het verliesgevend is. Lik je wonden en ga verder. Maar nee... lekker schulden op laten bouwen, huis verkopen, op een camping gaan wonen. Goeie ondernemers.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 18:25:
Ik heb zelf 5 jaar een winkel gehad Basil en de grootste fout die ik drie jaar heb gemaakt is dat ik het als mijn kindje beschouwde.
Gelukkig heb ik het uiteindelijk net op tijd laten adopteren.
@Gulliver | 07-12-20 | 18:40:
Ben eens eerlijk. Het was al je kindje vanaf dag 1 dat je die zaak begon anders begin je geen eigen zaak.
Ja, dat is allemaal vreselijk. Maar tegelijkertijd toen wij van de zomer in R'dam de kroegen even open mochten doen, was het zwart van de mensen.
Het slimmme "wij doen er alles aan" heb continu aan de laars gelapt zien worden. Rondom die cafés bij Blaak was het gewoon niet zoals ik het dacht. En ik ging dan ook zuchtend naar huis i.p.v. een weizner te pakken op het terras. Het voelde gewoon niet goed.
Het probleem is niet de horeca, noch de overheid. Het probleem is dat wij als mensen gewoon niet verantwoordelijk om kunnen gaan met deze maatregelen. En deze ondernemers draaien nu voor onze stupditeit op. Ze zouden gvd boos op ons moeten worden.
Je praat mooi Grapperhaus na maar waarom mogen de grootwinkelbedrijven wel volop reclame maken voor Black Friday met mega aanbiedingen? En dan vervolgens de consument de schuld geven dat ze erop af komen. Bizar.
Wat is verantwoordelijk omgaan met de maatregelen?
Een beetje zoals niet drinken en autorijden?
@Trumme | 07-12-20 | 18:04: Grapperhaus. Bruiloft. Fuck het gepeupel.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 18:05:
Onze beteren en hun slippendragers in bestuur en politiek hebben andere info over the pinko pox gekregen? En dat het helegaar niet super duper moordend dodelijk is? Of Gabberwous is een wappie, dat kan natuurlijk ook.
@Trumme | 07-12-20 | 18:04: Ik vind het daarom wel mooi dat Aboutaleb wel daadkrachtig de boel dichtgooit. Ik ben het ook met je eens dat een ondernemer er helemaal niet op uit is om mensen te beschermen, maar om geld te verdienen.
Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 18:04 | reageer
Ik maakte me een voorstelling voor dat resturants en kroegen een stuk minder vol zouden zijn, met kleine tafels voor 2 max 4 mensen.
In de praktijk heb ik dit in de binnenstad echt niet gezien. Lachend schoven mensen "Oh, een gezinsuitbreiding, wat mooi joh!".
Ik ben sindsdien ook niet meer naar de binnenstad (alleen om door te fietsen) geweest en heb al mijn Black Friday inkopen online gedaan.
Wellicht dat de echte schuldige vinger zowel naar de ondernemer als naar ons gewezen kan worden. Het bestuur kan verweten worden dat men er vanuit ging dat een intelligente lockdown uberhaupt mogelijk was.
Wat ik heb geleerd is dat wij Nederlands als massa ons alles behalve intelligent gedragen. We denken alleen slim na voor onszelf.
@Moskovitz v.d.Duivel | 07-12-20 | 18:11: Echt, het maakt me allemaal geen hol uit.
Bejaarden komen toch niet in de kroeg.
Vanaf het begin van de corona shit bleven bejaardentehuizen open zonder mondkapjes (als die helpen) en mag je niet met mensen van buiten je huishouden in 1 auto zitten.
Alsof 3 mensen in een auto met airco die nooit in een bejaardentehuis komen ineens gevaar voor de volksgezondheid zijn...
Vliegvelden en de ikea en bouwmarkt wel open...
Wat lul je nou 95% van de mensen dragen netjes mondkapjes, houden afstand. Toch cijfers omhoog elke dag. RIVM is openlijk over de betrouwbaarheid van de PCR test geweest , maar media en politiek ontwijken het gewoon.
Het kanker gezwel zijn mensen zoals jij, media en politiek.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 18:24: De horeca heeft al 3.5 miljard euro(!) aan eigen reserves en spaargeld in hun bedrijf gestopt...
@nutsniet | 07-12-20 | 18:40: Het kankergezwel ben je zelf. Een mondkapje is een laatste redmiddel en voorkomt vrijwel niks.
Je koppigheid en het feit dat je denkt met je boerenverstand verder komt dan maatregelen zorgt er juist voor dat het virus zich continu verder verspreidt. Het feit dat je je aangesproken voelt om zo hard in verdediging te gaan, zegt voor mij al genoeg,
Andere landen zoals Nieuw-zeeland hebben het wel opgelost door gewoon wel zich aan social distancing en intelligente quarantaines te houden.
Ik zeg niet dat jij persoonlijk hiervoor verantwoordelijk bent, maar het koppige en egocentrisch manier van het gedrag goed te praten is wel (mede) verantwoordelijk ervoor.
@Moskovitz v.d.Duivel | 07-12-20 | 19:02: Spanje en Frankrijk hebben de strengste lockdowns gehad en al vanaf het begin een mondkapjesplicht. "Besmettingen" rijzen de pan uit.
@Skeptic70 | 07-12-20 | 20:10: Frankrijk en Spanje doen het momenteel aanzienlijk beter als Nederland.
@nutsniet | 07-12-20 | 18:40: Keurig mondkapjes dragen in de winkel en daarna thuis met niet huisgenoten op schoot gaan zitten. Zo verspreidt je het.
Nooit zo'n domme politieke oplichters gezien, de supers zijn constant overvol, aan en aan. Right, en nette cafeetjes/restaurants mogen niet??? IC-oudersaldo is al weken stabiel op -500.... lees... de griepdoden van 18/19 waren destijds x3 en geen hond gaf aandacht.
grindbak | 07-12-20 | 17:58 |
Precies.
*wachten op Gulliver zijn "wappie" herhaling*
Al hebt u 100x gelijk (en dat hebt u), er zijn nog veel teveel angsthazen en meelopers. Nederland is 1 groot gesticht geworden.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 18:03: hij krijgt 1 euro per wap. Vandaar.
Vergeet niet te klappen voor onze zorghelden.
@Lupuslupus | 07-12-20 | 18:03: A mahouse minus 2, heer Lupus.
En heer Graaf, can we Count you in? If so, that makes it madhouse minus 3....
@Trumme | 07-12-20 | 18:05: Ah, dat verklaart een hoop.
@Trumme | 07-12-20 | 18:05:
Hang on! Waar kan ik inschrijven? Is geen slechte deal. Gewoon a la Kuifje in zijn 24/7 micropauzes "wappie" intikken. Dan haal ik de 20.000+ wel per jaar.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 18:30: Al zou ik er goudgeld mee kunnen verdienen, dan nog krijg ik dat volstrekt idiote woord niet uit mijn toetsenbord hr Basil.
@Lupuslupus | 07-12-20 | 18:43:
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik heb ook een bloedhekel aan dat woord want dat slaat iedere discussie dood maar als ik er 20 ruggen aan kan verdienen door een macro te schrijven, sterker nog een automacro die zelf om de 3 antwoorden "wappie" tikt? Ach, Moses is Moses, business is business. Lol! Maar goed, geintje dit, al blijft het woord "wappie" zwaar irritant.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 18:30: Voor 20 duizend doe ik het niet, kritische Basil. En ik tik niet meer dan 3 wappies per onderwerp. Wel een beetje blijven opletten.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-12-20 | 20:53:
20k voor een automacro. Geloof me, dat is gefundes Fressen. Dat doe jij echt wel.
Overigens die 3 van jou zijn al teveel. Gewoon niet doen.
www.biernet.nl/nieuws/bier-in-het-hor...
17 oktober 2012 om 11:49
De prijs van bier in de horeca is de afgelopen 11 jaar ruim vijf keer zoveel gestegen als de bierprijs in de supermarkt.
Tada....
8 Jaar geleden.
Klopt de brouwerijen zijn de baas niet de uitbater die zit vaak in een wurgcontract omdat het pand ook vd brouwerij is.
@Trumme | 07-12-20 | 18:06:
Die brouwerijcontracten dat is idd vaak een probleem. Maar de uitbaters staan erbij en hebben getekend. Het is hun eigen verantwoordelijkheid.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 18:10: Er zijn genoeg uitbaters die geen pacht betalen aan de brouwerijen, feit is dat de horeca (veel) meer betaald voor bier dan supermarkten.
En niemand die ook maar even aan de Heineken NV denkt?
Die zullen het toch ook wel zwaar hebben.
Geen medelijden mee maar wel met een prachtig familiebedrijf als Bavaria of een Gulpener brouwerij eeuwenoud. Zo zijn er honderden toeleveranciers en groothandels zwaar getroffen een veelvoud van alleen de horecazaken
Dat mag ik hopen...
@Trumme | 07-12-20 | 17:52:
Heineken is ook een familiebedrijf, ze hebben alleen iets beter gedaan.
@Tragicomix | 07-12-20 | 17:56: Precies ja.
1873 Heineken. Gelukkig nog een jong bedrijf ofzo. 1825 Gulpener. Das pas oud.
@Lorejas | 07-12-20 | 18:04: Heineken is de marktleider ook qua wurgcontracten en kartelvorming
Nou en? Zo werkt de markt. Bavaria en Gulpener doen idem.
Vastgoed levert stabiel winst op.
Op de beurs hikte Heineken pre corona tegen de € 100 aan. In het voorjaar klapte de koers terug naar € 70 maar inmiddels staan ze weer op dik € 90. Valt dus wel mee.
Thans de moeite niet waard (hoe toepasselijk) om aandacht te schenken (hoe toepasselijk) aan deze verderfelijke bedrijfstak. Doelloos luiwammesen aan de toog moet eens verleden tijd zijn. Dranklokalen kweken en onderhouden alcoholafhankelijke nietsnutten. Het katholieke onderrivierse zuiden krijgt nu de uitgelezen kans om eens en altijd van die bedenkelijke lanterfantreputatie af te komen. Hetgeen veel en veel erger is: de knapenvereniging en de catechisatie van mijn kroost vindt geen doorgang.
Ik heb totaal geen medelijden met dat visserstuig bij jullie die net zo makkelijk tonnen coke aan wal brengt en dan zondags 2x in de kerk hun geweten staat schoon te zingen. Die verderfelijke rel jeugd van jullie die iedere avond de strijd aangaat met politie en ME onder invloed van coke en pillen maar thuis niet uit de kast durft te komen.
Maar wel lekker met zijn allen aan de coke en je nicht neuken?
Deden we het allemaal maar, zoals op Urk.
Brrrrrr
@Van Urk. U liet mij toch wel even grinniken hoor......
He van Urk wat ben jij een klootzak zeg.
@SterF... | 07-12-20 | 17:56: U bent een lasteraar.
@Trumme | 07-12-20 | 17:56: Vuurwerk!
www.omroepflevoland.nl/nieuws/207236/...
Ziekte van Van Buchem
Joris, kunt u eventjes bijspringen? Onder mijn tegel komen allerlei racisten tevoorschijn die mij om de oren slaan met generalisaties vanwege mijn afkomst.
Gereformeerden zijn de nazi's van de christenen.
@Van Urk | 07-12-20 | 17:58:
Urkers zijn geen ras maar een inteeltvolkje.
Catechisatie = vrijheid van godsdienst?
Lekker dan.
Ben je ineens gelovig.
Van Urk, hierbij bent u door het lezen van deze tekst ineens Moslim geworden.
Vrijheid.
@Lupuslupus | 07-12-20 | 17:58:
Licht opwindend toch? Kom op, geef maar toe...
@Jonkheer-Carolus | 07-12-20 | 17:56: Wat is dat voor opmerking? Is het zó moeilijk om uw fatsoen te houden? Geen opvoeding genoten?
Branden moeten ze. Plezier maken moet echt niet mogen.
Urk. De anus van Nederland.
@Gulliver | 07-12-20 | 18:00: Als mijn alias niet Van Urk maar bijvoorbeeld Uit Afrika was dan u en de andere lasteraars een permante ban aan uw geprivilegieerde broeken gehad. Maar thans op deze webzijde geen sprake van gelijke monniken en gelijke kappen. Ach ja, ik berust er in.
@Van Urk | 07-12-20 | 17:58: ga je nu een Arie Boomsma’tje doen?
Oh u beroept zich nu op laster? Wauw. Gekker dan op Urk maken ze ze bijna niet.
@Lupuslupus | 07-12-20 | 18:07: Net zoveel opvoeding als jij
@Lupuslupus | 07-12-20 | 18:07: Heerlijk,heerlijk dit is geen Stijl in topvorm, lekker op elkaar afgeven, dat lucht toch op zeg in deze moeilijke tijden, voor jou en iedereen.
"I make Holland great again"
@Loreplas | 07-12-20 | 18:14: U roept maar wat in de loze ruimte puistenkneusje. Urk is juist de parel van Nederland. U hebt wat in de MSM gelezen en loopt gelijk mee in de vooroordelenpolonaise. Afgunst is het, tot-en-met. Enfin, als eerst maar de illegale kroegen weer open zijn.
Iedereen wil van Urk zijn toch?
@Lorejas | 07-12-20 | 18:23: Hangt van de zus af.
@Jonkheer-Carolus | 07-12-20 | 18:20: Uw alias verraadt meteen dat u zo'n katholiek van onder de rivieren bent. Dat adellijke geneuzel (Klaas Dijkhof i.p.v. Klaas Dijkstra) en die bijdehandse manieren om overal maar een titel voor te plakken (Sint Nicolaas). U bent dus niet anders dan een gepikeerde lanterfant.
Ik heb 8 jaren van mijn leven op Urk gewerkt. Jullie zijn een mooi volk. Friezen en Urkers passen wel door één deur.
Een paar weken terug heb ik het boek "De ontdekking van Urk" bijna in één avond uitgelezen. Een mooi inkijkje in de recente geschiedenis. Uitdagingen genoeg daar bij jullie waarde @Van Urk.
@Quib | 07-12-20 | 18:51: Zeker. Boek is ook een aanrader.
@Van Urk | 07-12-20 | 18:53: Hoe is dat boek ontvangen op Urk. Het lijkt mij best confronterend om het te lezen als Urker.
@Quib | 07-12-20 | 18:59: Boek is over het algemeen goed ontvangen. Het heeft een aantal ingezonden brieven opgeleverd in het plaatselijke krantje, die a.d.v. het boek oproepen tot een stukje introspectie en reflectie. Een dominee greep het aan om te benadrukken dat de doordeweekse wandel hetzelfde moet zijn als die van zondag. Verder heb ik het idee dat die Belg een soort klachtenbus werd voor ontevreden Urkers, hetgeen een te vertekend beeld geeft. Veel van de ruim 20.000 inwoners zijn uiteindelijk doorsnee mensen in rijtjeshuizen, inwisselbaar met burgers uit andere middelgrote dorpen.
@Van Urk | 07-12-20 | 18:27: Wie heeft hier geen opvoeding gehad, uw domme taalgebruik gaat alle perken ten buiten, het ging ergens over en u maakt het belachelijk door in zekere zin de racist uit te hangen, maar een klootzak blijft u evengoed. Trouwens ik woon naast u. Over en sluiten.
@Jonkheer-Carolus | 07-12-20 | 19:13: Denk aan uw bloeddruk hoogwelgeboren heer Carolus. Iemand "klootzak" noemen getuigt ook niet van veel welopgevoedheid.
En gezien "Heerlijk, heerlijk dit is geen Stijl [sic] in topvorm, lekker op elkaar afgeven, dat lucht toch op zeg in deze moeilijke tijden..." bent u niet helemaal vies van een beetje opnaaierij.
Ik mis een sarcasmeteken.
Urk is voor mij een raadsel. Ik ben er wel eens geweest maar goed. Aan de ene kant een typische eilandmentaliteit met een soort vrijstaat atmosfeer, als het even kan halve anarchie. Aan de andere kant, vooral op zondag, zo christelijk als de pest, niets kan, zeker niet in het openbaar.
@5611 | 08-12-20 | 01:59: Urk heeft geen horeca nodig daar hebben ze cocaine
www.gelderlander.nl/nijmegen/wel-eten...
Een woordvoerder van het kabinet begrijpt dat de verschillen leiden tot onbegrip. Maar, zo zegt zij, het is wel degelijk een afgewogen besluit. ,,Dat bedrijfsrestaurants en bedrijfskantines nog open zijn, komt omdat er anders voor werknemers geen alternatief is. Mensen die niet thuis kunnen werken, moeten tussen het werken door wel ergens op een normale manier kunnen eten. Daar moet gelegenheid voor zijn.
*
Zelf brood meenemen?
Of ben ik nou (nog steeds) gek?
Op een normale manier eten kan ook aan je bureau met meegebracht brood uit een trommeltje en koffie uit de automaat. Kun je nagaan hoe vreselijk men verwend is. Gewoon idioot.
Ik ging tijdens mijn kantoorleven altijd lekker een half uurtje buiten lopen om mijn brood te eten. Even lekker weg uit dat stinkkantoor.
Bovendien mag je in die bedrijfsrestaurants niet blowen.
Nou mijn trommel staat klaar voor vannacht koffie uit de automaat en het komt goed. Bedrijfskantine id ruk alleen verpakte broodjes net als bij de pomp geen vreten. Snowflakes zijn het.
Waarschijnlijk heeft de branche voor cateraars betere lobbyisten.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:51: Blowen? Wappie.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:51: en de rest vd dag lekker uit het raam kijken naar wappies.
@flesje | 07-12-20 | 17:53: Hulde!
@Trumme | 07-12-20 | 17:57:
Nee die kreeg ik aan de telefoon bij de klantenservice. Ik was de enige op de afdeling die altijd rustig bleef.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:51: Blowen tijdens de lunchpauze?
dat is gelul... ik ben vrachtwagenchauffeur van beroep en ik mag mooi in mijn cabine eten...
Muziek van André Hazes en die bolle uit Tiel. sigaretje op het terras, bitterballen, en daarna ladderzatte vrouwtjes versieren...
Daarna naar de FEBO voor een vette bek, en onverichterzake weer naar huis.
Morgen weer aan de lopende band.
Als je al 28 jaar een horeca zaak hebt, waarbij je 20K aan belasting neer moet leggen over 2019.... waar heb je al die tijd je geld ingestoken dan?
Dat je nu al je pensioen, sloep en huis moet verkopen.
Ik twijfel aan dat verhaal. Klinkt een beetje alsof meneer aanzienlijk meer verstand heeft van pils tappen dan van financiën.
En z'n pensioen er in gestoken... Alsof hij zijn pensioen gaat halen. Ik betwijfel het.
@redthehaghue | 07-12-20 | 17:49: Dat ook.
@redthehaghue | 07-12-20 | 17:49: Hij heeft wel een buikomvang van 1,5 meter, maar inderdaad, volgens mij ook roker aan z'n stem te horen. Die wordt helaas, voor hem niet ouder dan 70 waarschijnlijk, of nog minder.
@redthehaghue | 07-12-20 | 17:49: Jaartje of twee genieten en daarna kan de belasting het weer afromen. Erfbelasting over het pensioen. Kinderen die het huis van papa krijgen ook even afromen zodat zij een onmogelijke nieuwe hypotheek moeten nemen op een overgewaardeerde huis of gedwongen verkoop. De grootste graaier is nog altijd de belastingdienst.
Hier in de krant ook zo'n janker, ieder jaar opent hij her en der vreettenten, nu de wind uit de verkeerde hoek waait begint het gejank.
Zeuren over dat hij 150 personeelsleden heeft waarvan er een deel gewoon mogen werken.
Van die 150 werknemers zijn tig scholieren, studenten met een oproep of enkele uren per week contraktje.
Mij is geleerd dat je als ondernemers reserves aanlegt voor onvoorziene omstandigheden, zoals deze.blijven zijn.
Heb nog NOOIT 20K belasting mogen betalen. Mijn inkomsten geven geen aanleiding daartoe. Wat heeft die man dan wel niet verdiend ? Had hij geen appeltje voor de dorst gereserveerd ? Vragen, vragen....................
@VW, alles ist vorbei | 07-12-20 | 18:00: onvoorziene omstandigheden? Corona? Come on: het is geen verstopte afvoer
@Tinie | 07-12-20 | 18:01: ik betaal jaarlijks ruim 2x zoveel. Ik zeik niet, maar alleen vanwege de linkse hobbies die ermee worden bekostigd.
@Tinie | 07-12-20 | 18:01: Hij mag alleen al 21% BTW afdragen over zijn omzet. Gaat hard hoor met een eigen zaak.
@Skeptic70 | 07-12-20 | 20:13:
Als ik jou was zou ik maar geen horeca zaak beginnen;
9% btw op eten en drinken, uitgezonderd alcoholhoudende dranken.
gebruik en misbruik van de PCR:
youtu.be/91zw9I7G1Us?t=5
Dank voor de link (ik kende het filmpje al). Onbegrijpelijk dat daar zo weinig aandacht voor is!
@Lupuslupus | 07-12-20 | 17:54:
Omdat het wappiepraat is misschien?
Hahaha, volgens mij was die agressieve ouwe in het begin de oude Engel, de vader van Willem Engel.
Na 20.00 uur geen alcohol verkoop meer in de winkels.
Want corona houdt zich aan tijd....
Wat is dat voor onzin maatregel?
Beetje kortzichtig.
Alcohol verkoop had verboden moeten worden tot 1 januari.
Die maatregel heeft in Zuid Amerika goed gewerkt om het aantal besmettingen terug te dringen. Het zal de wappies ook goed doen om een tijdje niet te drinken.
Zodat je niet buiten gaat staan te zuipen met een groepje of zoiets? Inderdaad, achterlijke regel, tenzij de supermarkten tapbier zouden verkopen.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:46: Alcohol consumptie?
Al die kwetsbaren die zuipen....
@Tragicomix | 07-12-20 | 17:42: Leg uit.
@ceriel82 | 07-12-20 | 17:46: Buiten? Met dit weer?
@Gulliver | 07-12-20 | 17:46:
In Buenos Aires zitten ze al sinds maart in een lockdown.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 17:48:
Sneu voor je dat je niet verder kan denken,
@Tragicomix | 07-12-20 | 17:51:
Prachtige stad waar ik zeker nog een keer opnieuw naar toe ga. Een week was veel tekort.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:55: jij bent nooit verder dan fort Oranje geweest.
Dit is gewoon uitruil met CU. Ziehier de verborgen agenda van Paul Blokhuis.
@pibasso | 07-12-20 | 20:10: Precies dat. Ook hier wordt corona misbruikt om even snel een andere agenda er doorheen te jassen, namelijk die van de blauwe knoop.
ja, dat geld witwazzen is ook moeiljik in de coronatijd.
Liep langs een anderskokend eettentje laatst. Dure waggie voor de deur van de eigenaar. Eettentje zie ik nooit iemand binnen, al een decennia niet. Doen ook niet aan take away. Kennelijk wordt niet alle horeca evenredig getroffen.
U zit reeds aan het bier..?
nee.
oekel.
www.youtube.com/watch?v=idI2wckgmQQ&a...
@Graaf_van_Hogendorp | 07-12-20 | 17:41: Was het niet toevallig een belwinkel / telefoon reparatie winkel /heren kapper?
@newray | 07-12-20 | 17:48: ps . : ik word oud..
De Groenteman en de Turk
www.youtube.com/watch?v=BELNmsxSajM&a...
ja en verder elke kleine winkel.
@newray | 07-12-20 | 17:56: zzp'rs ook . klusje van 50 euro waar je 50.000 voor krijgt. eerlijke handel is kapot hierdoor. politie !!
Ik krijg bij mijn drie pogingen wel de Snickers reclame te zien, maar het filmpje zelf doet het niet. Zoals zo vaak de filmpjes het niet doen, trouwens. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Kroontje kopen...
Vraag je man om hulp.
Andere browser gebruiken?
Gebruik de Chrome webbrowser
Dan moet je ff een snickers eten. Daar knap je van op
Weten jullie nog?
Bierprijs ging met de invoering van de Euro ook meteen van 1 gulden naar 1 Euro.
En wat kost 1 biertje nu?
Dat kwam door de wijnhandel. Mensen vonden een fles van 3,50 euro ineens te goedkoop, dus.. dan maar Fl vervangen voor € en terug naar het getal 7. € 7 voor een fles wijn. Tja.. en dat dan maar doortrekken naar alle producten. Brood, bier, etc. Etc.
Maar is dat de schuld vd horeca of de brouwerijen? of de btw verhoging? Een fust bier is dubbel zo duur dan een kratje bij de super en brouwerijen bezitten veel panden de kastelein is vaak enkel uitbater.
@Trumme | 07-12-20 | 17:39: Tja, dan gaan ze maar bij de huurbaas zeiken. En niet bij de overheid aankloppen om centen.
Tikkeltje overdreven. In 1985 betaalde je voor een biertje fl. 1,65. Eind 2001 fl. 2,75
@me | 07-12-20 | 17:39:
Ik heb het een paar weken na invoering van de euro aan de bakker gevraagd (nooit eerder een brood van 5 gulden gekocht namelijk), hij zei dat de grondstofleveranciers het guldenteken direct voor euro verwisseld hadden en hij dat doorberekende.
@Montgomery Burns | 07-12-20 | 17:45: 1985 ...
ja en in 1921 kostte een biertje 3 cent...
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 17:50:
Het ging niet van 1 gulden naar 1 euro, bedoel ik.
Overigens zijn we wel genaaid natuurlijk.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 17:50: En in 1965 vulde ik de tank van mijn auto helemaal vol voor 10 gulden. Bij de witte pomp.
Ik weet niet waar jouw kroeg woont maar hier in Eindhoven betaalde je in de stad in 2001 rond de 3 of 3,50. Dat werd al vrij snel na invoering van de invoering van de euro rond de € 2,00. Prijsverhoging ja, maar overdrijven is ook een vak.
Biertje dat over de 3 Euro kost. Wat zal met de prijsgebeuren als alles weer opengaat en de inkomsten moet worden terugverdiend?
De brouwerijen hebben het bier teruggehaald bij de kroegen en er wordt veevoeder van gemaakt. Dat moet een keer terugverdiend worden ja.
@Trumme | 07-12-20 | 17:41:
www.missethoreca.nl/cafe/artikel/2020...
Lez0n....
@Trumme | 07-12-20 | 17:41:
De koeien lopen momenteel polonaise in de weilanden.
Hondt gaan ze de prijzen schandalig verhgogen dan kom ik na corona alsnog niet meer. doei. Ga dan zelf kroeg openen en voor onder de prijs van het biertje zitten.
De brouwers en drankleveranciers en horeca groothandels en zulks.. waar staan die ?
Moeten die niet eens bijspringen ? Of gaan die zelf ook haast bankrut ?
Dit is kut, wat je er ook van denkt. En die 2 wappies aan het begin, ongezien de typhus met jullie. Met je uitkeringshoofd.
Was die wappie met dat verschrikkelijke gebit niet van de pedopartij of lijken alle wappies op elkaar?
@Gulliver | 07-12-20 | 17:39: Goeie vraag Gulliver. *filmpje nog eens kijken gaat*
@Gulliver | 07-12-20 | 17:39: demowappies met een uitkering die hadden blijkbaar al eens een aanvaring met Dennis jammer dat die weer in de samenvatting moeten
Boomers. Hardnekkig links ruifvretend, al minstens vijftig jaar.
@kapoerewiet | 07-12-20 | 17:44: Boomers en hun ouders hebben dit land eigenhandig opgebouwd terwijl de daarop volgende generaties alleen maar aan het uitvreten en zakken vullen zijn geweest.
@Lupuslupus | 07-12-20 | 18:11:
... dan hebben boomers toch iets verkeerd gedaan in de opvoeding niet?
@Graaf_van_Hogendorp | 07-12-20 | 18:12: Nee hoor, ik ben keurig opgevoed door mijn ouders en mijn kinderen zijn ook netjes opgevoed. Heb ook nooit iets in mijn persoonlijk leven meegekregen van de anarchie der 60-er jaren. Met dat tuig gingen wij niet om.
@kapoerewiet | 07-12-20 | 17:44: Ik geloof dat ik ook tot de boomers behoor (geb 1960). Heb nog nooit 1 hap uit de ruif gevreten. Wel 42 jaar de ruif gevuld voor ik schat een dikke 50% van alle hongerige mee eters die na pak m beet 1980 geboren zijn.
@grapo | 07-12-20 | 19:05: Voor mij zijn 'boomers' niet persé een generatie als wel een bepaald slag mensen uit die generatie. Zeg maar de grote zelfgenoegzame, linkse Den Uyl-stemmers die het land hebben laten vollopen met kansloze migranten, maar zelf overal de goede posities bekleedden en de samenleving bepredikten vanaf hun moral high horse.
@Lupuslupus - zie boven, precies wat u zei: niet iedereen van uw generatie hoort tot die damschreeuwers- en slapers. U kunt evenwel ook niet ontkennen dat de generatie van mijn ouders er erg veel kostbare deugdhobby's op na hielden, waardoor er met name weinig (woon)ruimte overbleef voor de generatie van hun (klein)kinderen. Het 'ikke, ikke' principe van de boomers, die neerkeken op de zogenaamde 'patatgeneratie' die nu de AOW'tjes van de vergrijzing mag ophoesten, maar ook achteruit schopten naar de generatie van mijn grootouders (uw ouders?) die inderdaad dit land opbouwden, is desastreus gebleken. Ik klaag niet, heb altijd mijn eigen broek opgehouden. Maar in tegenstelling tot u beklaag ik de generaties na mij, die geen kans maken op een woning, wél.
@grapo | 07-12-20 | 19:05: u schat maar een eind raak. Arbeidsparticipatie is tot een recordhoogte gestegen in Nederland, dieptepunt lag medio jaren tachtig. Die baby's van toen zijn dus hard aan het werk, nu, vooral de meisjes.
@kapoerewiet | 07-12-20 | 19:53: Dat klopt, er is meer werk dan ooit tevoren.
@Lupuslupus | 07-12-20 | 18:11: Niet de boomers maar hun ouders hebben het land in jaren 50 en 60 weer opgebouwd. Halverwege de jaren 60 begon dat zijn vruchten af te werpen en steeg de welvaart door loonsverhogingen enorm.
Boomers hebben vanaf de jaren 70 de basis gelegd voor alle ellende waar we nu in zitten, te beginnen met Nieuw Links van de PvdA wat feitelijk het begin van puur verraad naar hun eigen achterban was, voltooud door Wim Kok met zijn afgeworpen veren in de jaren 90.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-12-20 | 20:56: Het treurige is dat feitelijk al dat extra werk amper iets extra oplevert. In de jaren 70 kon een postbode een huis kopen, zijn gezin onderhouden en met creativiteit konden ze ook nog op vakantie. Nu moeten stellen met z'n tweeën aan de bak om net zover te komen.
Als je niet wil dat er in de toekomst alleen nog ketens en multinationals bestaan: steun de horeca waar je kunt. Ook al kan ik zelf goed koken, ik probeer zoveel mogelijk te kopen bij restaurants die voorheen nooit aan afhalen deden maar nu niet anders kunnen. Alle beetjes helpen, zoiets. Haal je bier bij die kleine brouwerij, je wijn bij de Italiaan. Ahold & Thuisbezorgd hebben goed genoeg geboerd...
Bestel niet bij Thuisbezorgd of Deliveroo maar zo mogelijk rechtstreeks bij het restaurant. Die schoften pikken zo 15 of meer procent in.
Als de media (ook geenstijl) eens echt kritisch zou zijn dan hadden we dit gezeik niet. Nooit gedacht dat geenstijl met deze nep crisis zou meespelen.
Die crisis en het virus zijn echt.
De inhoud van je hoofd is nep.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:30: Hoeveel doden?
Kost dat?
@Gulliver | 07-12-20 | 17:30: Bij jou zit er zaagsel in?
@Gulliver | 07-12-20 | 17:30: niet de boel omdraaien meneertje koekepeertje.
Juist.
Mijn zwager werkt bij de afdeling Bijzonder Beheer van een grote bank. Daar gaan de zaken prima. Nemen het een na het ander o.g. over voor een prikkie.
Ik geloof het direct, en ondertussen de huizenprijzen - al dan niet kunstmatig - hoog houden.
Mag uw zwagert wel oppassen. Ik ken een ondernemer die zijn aanspreekpunt bij de afdeling BB van de Rabo niet moet zien oversteken, dan kopt hij namelijk zijn auto.
Afdeling BB zijn allemaal aasgieren volgens hem
Zal best maar als het om commercieel onroerend goed gaat is het nog maar de vraag hoeveel dat straks nog waard is.
Video doet het niet.
Schud je mobiel even heen en weer dan doet hij het vast weer.
Zucht. Video doet het prima.
Ik wil niet. Ik wil niet. Ook Zorg is een groot probleem.
Restaurant Tweede Kamer, vegabirgers en patat...
“Qu’il mange brioches....”
www.gelderlander.nl/nijmegen/ophef-om...
Schrans Timmerfrans en Vaas Dijkmof eten geen koteletje minder idd. Maar goed misschien moeten demense maar wat anders stemmen dan op Orwelliaanse varkens?
Zag ze vandaag staan, tegenover CS. Een kleine 200 man, schat ik. Met een erg mooie Friese vlag ertussen.
De rest kon vanwege een kater niet komen.
En wanneer geven Kuif en Gullie elkaar het Ja-woord..?
@weet-ik-veel | 07-12-20 | 17:59: Ik snap wel dat ze demonstreren. En het leken me over het algemeen keurige lui.
Bedankt voor tip. Ik ga aan een Bock.
De Gabors Den Haag... mooie herinneringen kwijt geraakt daar.
Uw maagdelijkheid?
Je kon daar toch ook paaldansen? En een goeie plek om coke te scoren, heb ik me laten vertellen.
Als al het criminele geld dat wordt witgewassen in de horeca een paar maanden in de de honoraria van de uitbaters, de huurders en de franchisers wordt gestoken, dan houden deze laatsten moeiteloos het hoofd boven water. Maar ja, de vastgoedmaffia en andere criminele kopstukken met een illegale handel waar miljoenen in omgaan vallen doorgaans niet te betrappen op solidariteit, daarvoor moet je bij belastingbetalers in loondienst zijn.
Zo je staat ff flink te demoniseren hè. Dus vastgoedmaffia én horecamaffia redden de hele bedrijfstak moeiteloos. Maar waarom zitten al die belastingambtenaren dan alleen achter die toeslagen aan ?
Dat witwassen zit vooral in allochtone shoarma- en antepzaakjes waar nooit iemand zit maar waar bij de belastingdienst enorme omzetten gedeponeerd worden. Niet in de meer reguliere horeca.
In dit kader scheer je reguliere japperszaken ook niet over een kam met Turkse kappers zonder ook maar enige klant.
Wie waren de twee reaguurders aan het begin van het filmpje?
Je hebt er vast een mooi woord voor bedacht.
Je broer met z’n schoonvader?
Wil die dame onder de paraplu zich even kenbaar maken. Als zij weer open gaat, wil ik mij graag door haar laten verwennen. En ik eet alles wat ze mij aanbied.
Die met de muilkorf in de buitenlucht?! Totaal gestoord.
@Lupuslupus | 07-12-20 | 17:30:
Nee gestoord dat ben jij.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:31: Doe eens aardig. Zuurmat.
@kapoerewiet | 07-12-20 | 17:39: Laat gaan, die hysterische persoon zit bij mij allang achter de muur dus ik lees het toch niet.
@kapoerewiet | 07-12-20 | 17:39:
Lupus is geen aardig mens en denkt alleen aan zich zelf.
Typisch gedrag voor een hypocriete christen.
de.catbox.moe/zc7338.jpg
Gelukkig kan Hugo de schoenen nog wel uitgebreid eten in de bedrijfskantine in de Tweede-Kamer. Het is zo ontzettend oneerlijk, de horeca wordt keihard kapot gemaakt.
Er zijn nog nooit zo weinig faillissementen geweest in de horeca als dit jaar. Hoe zou dat nou komen...
@Erikjan79 | 07-12-20 | 17:33:
Alles is al kapot...
De arrogantie van de beide smilende politici of is het grenzeloze domheid; onze vertegenwoordigers voor 10.000 euro per maand. Voel me echt gesterkt. De horeca kan natuurlijk nooit aan de regels van die 'bedrijfskantine voldoen.' Alle schaamte voorbij.
@Erikjan79 | 07-12-20 | 17:33: niet naar de bekende weg vragen.
... en het dan (Lisa Westerveld (Groen Links) en Peter Kwint (SP)) ongegeneerd vereeuwigen met een selfie en het op je social media kanaal posten. Bijna net zo verheven als Willy, die het niet kon laten om zijn gezin naar Griekenland te verkassen toen het land op slot moest.
Daarom hebben die ivorentorenbewobers ook geen enkel gevoel wat ze vanachter hun veilige bureau voor ellende aanrichten. In hun directe omgeving is er niets aan de hand, toch? Hetzelfde als met de influx van agressieve asieleisers, die komen niet terecht in hun roomblanke wijk.
Schandalig de willekeur in het beleid van de papieren tijgers in Den Haag...
Deze items doet dennis goed! Zou fijn zijn om het zo te houden en serieus in gesprek te gaan met protesteerders. Laat dat gekkie-zoeken maar aan anderen over. Ook als de protesteerders veelal uit gekkies bestaan zou het fijn zijn om een nieuwszender te hebben die er een normaal gesprek mee zou kunnen voeren.
Vind het heel erg voor de mensen die in de horeca werkzaam zijn en het lijkt me niet voor iedereen even makkelijk om wat anders creatiefs te bedenken.
Ik heb geen enkel idee hoe lucratief het was om in de horeca te ondernemen; hoge levensstandaard of alles net aan redden? Ook weet ik niet wat men overhoudt na aftrek huur, personeel etc.
Ik weet alleen dat ik, met een normaal inkomen, geen paar keer in de maand een avond of middag urenlang in de horeca kon verblijven, dat werd echt te duur op een gegeven moment.
Inderdaad was is niet te betalen.. En voor corona was al horeca naar de klote.. Eigen schuld dikke bult.. Proost halve liter pils voor een eurotje
@niv01 | 07-12-20 | 17:36: maar dat geldt toch voor zoveel? Inflatie is gewoon een feit. Zo zit je mandje voor 100,- euro echt minder vol bij de supermarkt dan tien jaar geleden.
@kapoerewiet | 07-12-20 | 17:41: klopt maar de horeca maakt het wel heel bont.. Klein bakje zoete aardappel friet patat.. 7 euro krijg je er 30 stuks.. Jaa daaaag
@louz
Als je wil weten hoeveel hart in een zaak zit dan moet je eens over de horecava lopen (horeca vakbeurs). Grootste gedeelte van de mensen daar houden van en zijn trots op hun vak en geen miljonair, dat is procentueel aan weinigen voorbehouden. Het overgrote deel houdt van zijn vak en vindt het fantastisch om voor mensen te koken of te bedienen.
@niv01 | 07-12-20 | 17:54:
In de Randstad is de overhead (vooral huur) itt tot bjivoorbeeld Brabant of Limburg een stuk hoger. Prijsdiscriminatie noemt men dat (standaard economisch fenomeen). Vergelijk de boeken maar eens van een cafehouder in hartje Amsterdam en dan bijvoorbneeld Den Bosch of Weert. Je schrikt je kapot hoe groot de verschillen zijn. Maar dat is economie. Locatie, locatie, locatie. En als je wordt genaaid voor een bak friet voor 7 euro in de "provincie" dan ga je niet meer naar die tent. Niemand dwingt je.
Triest maar de horeca en het virus hebben nou eenmaal een gezamelijk belang en dat is sociale contacten.
U zegt het goed. En alcohol helpt daarmee.
Nou. En gelukkig is het aantal positieve PCR testen ontzettend gedaald sinds de sluiting van de horeca. Topmaatregel!
@Normpje | 07-12-20 | 17:23:
Klopt helemaal.
De regering had niet alleen de horeca moeten sluiten maar ook de verkoop van alcohol tot 1 januari moeten verbieden. Nu heeft het probleem zich verplaatst naar illegale feestjes en studentenhuizen.
@citywok | 07-12-20 | 17:26:
Die zijn inderdaad in korte tijd gehalveerd.
Heb begrepen dat minder dan 2% van alle besmettingen te wijten was aan de horeca (toen die nog open was dan).
Kroegen doen meer dan als alleen super spreader locaties dienen voor communistische virusjes. Werkgelegenheid en ze staan belasting af van winst/verkoop. Bij sluiting moet de regering dus voor honderden miljoenen bijspringen, wat ook weer centjes kost.
Maar goed uw prio's zijn duidelijk, maatschappij moet maar op slot want oma kan een Chinees kuchje krijgen. Vergeet een ding niet. Een overheid genereert geen geld of werk. Maar troggelt af en teert daarop. Het geld voor oa steunpakketten komt uit de middenklasse en MKB (de rijken zijn mobiel met hun kapitaal, armen hebben geen doekoe). Maw je belast de middenklasse en MKB linksom of rechtsom kapot hoe langer je lockdowns in stand houdt.
@Graaf_van_Hogendorp | 07-12-20 | 17:36:
En dan te bedenken dat zo'n ambtenaar dat met droge ogen zegt: "Ja maar ik betaal ook belasting."
Eerste gedachte van mij is dan altijd, nee lul dat is 2e hands geld, wat jij doet is een verrekening van belastingeeld dat al is opgehoest door de private sector. Maar ik ben netjes opgevoed en laat het woord lul dan uit mijn uitleg en vervang het door "mijn beste."
Zag Mark en Linda gisteren nog op een terras zitten.
Heb ook een buurman met 2 restaurantjes. Heb hem al wat cash aangeboden voor als hij krap zit. Kunnen we wel een dealtje maken. Het gaat nog wel zegt hij.
ik heb een bod gedaan op een auto van een horekaffer,... vond hij te laag..... nu maar hopen dat het aantal besmettingen stijgt.....
@miko | 07-12-20 | 17:27: geintje. arme drommels in de cafes
@miko | 07-12-20 | 17:27:
Die arme drommels zijn meestal de vertrekkende gasten.
Hoe zit dat eigenlijk met de restaurants in de Ikea's? Zijn die wel open?
Nope
Op dit moment zijn alle IKEA restaurants tot nader orde gesloten.
De Bistro's zijn in een aantal IKEA vestigingen open. Bekijk de vestigingspagina voor meer informatie.
www.ikea.com/nl/nl/stores/
Horeca.
Tja. Prijzen te hoog en service kut.
Kaf/koren.
Het kan geen kwaad dat de horeca zich opnieuw moet gaan uitvinden.
De meeste kroegbazen zijn ook geen ondernemers maar alcoholisten die van hun verslaving een beroep hebben gemaakt.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:24:
Als dom lullen geld zou opleveren was jij allang miljonair.
Feit is dat er teveel afhankelijk zijn van een brouwerij die heel goed voor zich zelf zorgt.
Dat je gebonden ben aan die brouwer, waar je geen kant mee uit kunt.
Zo, zo, zo schandalig die sluiting van de horeca! Om te huilen. En ook nog eens totaal ineffectief, net als al die mondkapjes. De meeste besmettingen lijken te worden verspreid via de scholen - dus kinderen die hun ouders en grootouders besmettingen - en via kerken en moskeeën. Dus: horeca open per onmiddellijk, scholen, kerken en moskeeën sluiten.
De horeca heeft het slecht!! Helaas voor het corona tijdperk betaalde je jezelf ook al blind voor een paar uur plaisier ende vermaek in een cafe/disco/restaurant/club/lounge of etablissement naar keuze.
Mochten zij hun deuren weer gaan openen, dan is uitgaan inmiddels alleen voor elitair volk, het gepeupel kan als uitje in hun sop gaar koken!
Avondje uit ben je zo 150 euro kwijt. Dat is toch niet normaal?
@2voor12 | 07-12-20 | 17:18: Je gaat op stap. Je geeft 150 euro uit. En dan ga je zeggen dat dit niet normaal is? Andersom is beter. Je gaat zeggen dat het niet normaal is, blijft thuis en geeft geen 150 euro uit. Als iedereen dat zou doen zouden de prijzen vanzelf lager worden.
@Quib | 07-12-20 | 17:21: Marktwerking.
Waarom dan nu wel steun geven aan de horeca?
@Quib | 07-12-20 | 17:21: Textiel is ook te duur ,gaat 2 keer over de kop en zelfs op uitverkoop verdienen ze geld . Dus wat is duur ?
@1geheimereaguurder | 07-12-20 | 17:40: Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 17:33: Duur is een relatief begrip inderdaad. Overigens lukt het mij niet de vraag van jou te beantwoorden @Is dit nog nieuws. Eigenlijk ben ik niet zo van de steun. Ik ben freelancer, en heb zelf ook geen steun gevraagd. Gratis geld bestaat niet.
Maar aan de andere kant; als je er aan onderdoor gaat door een beslissing van een overheid, dan vind ik dat de overheid wel bij mag springen. Maar aan de andere kant, als de overheid overal bij gaat springen, durft de overheid misschien in de toekomst nooit weer een "harde" beslissing te nemen als er een keer wél iets desastreus op ons af komt.
Los van het financiële aspect: horeca is voor de meeste ondernemers een echte passie. Er komt zoveel bij kijken. Ook voor mij als consument is de sluiting van de horeca een groot gemis. Niets is heerlijker dan na een week hard werken bediend en verwend te worden in een gezellig restaurant of met vrienden een biertje te drinken en de dagelijkse sores te bespreken.
Heb jij daar nog wel tijd voor tegenwoordig?
@antagonist | 07-12-20 | 17:14: Als er al tijd is dan is de mogelijkheid er sowieso niet.
@antagonist | 07-12-20 | 17:14:
Tuurlijk. Hoe harder ik werk, hoe meer behoefte ik heb aan de horeca.
Als ik een dag gezwoegd heb in de studio heb ik geen puf meer om ook nog een uur in de keuken te staan. Hoe heerlijk is het dat je gewoon naar een restaurant kan gaan! En zeker tijdens de vakantie. Voor mij is vakantie vooral lekker uit eten of een terrasje pikken. Ook entertainment is onlosmakelijk met horeca verbonden.
@keestelpro
En dan hebben we het nog niet eens over de toeleveringsindustrie van de horeca. Van eten tot bier, wijn, andere dranken, taxi's, muzikanten, schoonmakers, wasserijen en zelfs het OV, etc. etc. En de "besmettingen" (lees positief getesten) in de horeca? Tussen 2.9% en 4.5%. In en in triest maar de hypochonder lockdownies zijn dolblij.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 17:19: Helemaal met u eens, Basil.
@Basil Fawlty | 07-12-20 | 17:19:
Inderdaad! Je zou kunnen stellen dat de horeca het hart en de ziel van de samenleving is! Wat de overheid doet is onmenselijk! :-(
@keestelpro | 07-12-20 | 20:55:
Indeed. Stel je voor, Jij en ik willen een biertje drinken. Waar ontmoeten we dan elkaar? In de kroeg in Eindhoven, Amsterdam of ergens in het midden, Utrecht. En nu?
De stress en machteloosheid is voelbaar als je inkomensbron je ontnomen wordt en er zelf niets aan kunt veranderen.
Het blijft natuurlijk pure willekeur dat de restaurants allemaal dicht moeten blijven
Van mij mogen zo per direct weer open. Heb toch geen geld om er heen te gaan.
Precies het gaat juist om die willekeur, alle bars in hotels zijn wel open bijvoorbeeld.
Ja, de pijn mag wel wat meer verdeeld worden misschien.
als we nu allemaal eens gvd gaan begrijpen dat wanneer we ff een maand eens niet naar feestjes gaan alleen boodschappen doen met mondkapje en thuis werken dan hebben we de horeca zo weer open. Dat dit nog niet kan is dus de schuld van iedereen die zich niet wil houden aan een aantal heel eenvoudige regels.
Droom maar rustig verder en zet nog een oogkapje er bij op.
Hou je zelf voor de gek
@Lupuslupus | 07-12-20 | 17:11:
en oorploppers!
@antagonist | 07-12-20 | 17:15: Nog beter.
Je hebt volkomen gelijk.
De horeca heeft dit aan de wappies en de virus-aso's te danken.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:19: hahahaha
Blijf het vingertje maar wijzen naar een “ander”. Dat is schijnbaar makkelijker om toe te geven dat het virus zich door niets en niemand laat tegenhouden.
De maatregelen werken gewoonweg niet!
Een dom niet werkend lapje, 1,5mtr, handjes kapot wassen, een spatscherm, geen alcohol na 20:00u, horeca op slot, thuiswerken, noem-maar-op...
Om nog maar te zwijgen over de zeer onbetrouwbare PCR- test.
We hebben het hier potverdikkie alleen maar over besmettingen en dat terwijl de druk op de ic’s allang vermindert is (als de druk er al was)...
En het volk maar tegen elkaar uitspelen zodat de politiek geen blaam treft. Want het volk gehoorzaamt niet!
Ik hou me aan de regels maar ben de gehele situatie strontbeu!
Bescherm de ouderen en zwakkeren maar kap met deze HOAX!
@weet-ik-veel | 07-12-20 | 17:20: Vuurwerkverbod ook. En met meer dan twee mensen gelijktijdig zingen.
Wat is de wereld toch simpel volgens sommigen...
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 17:20: Gulliver heeft een nieuw vriendje gevonden.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:19: en jou gun ik het vaccin
@weet-ik-veel | 07-12-20 | 17:20: stop met je aan de regels houden, dat is de oplossing
@Gulliver | 07-12-20 | 17:19: Een wappie, dat is toch iemand die blind is voor feiten en doof voor argumenten, die geen weet heeft van voortschrijdend inzicht of zelfs maar weet hoe dat wordt gespeld, die zelf niet kan nadenken maar dat graag overlaat aan gezagdragers en wetenschappers die worden betaald door farmaceutische bedrijven, die anderen graag uitmaakt voor van alles en nog wat op basis van niets? Of vergis ik me hierin en betekent "wappie" toch iets anders?
@weet-ik-veel | 07-12-20 | 17:20:
Wappie.
@jacobh-59 | 07-12-20 | 17:32:
Je hebt duidelijk niet begrepen wat een wappie is. Kijk even in de spiegel dan kun je er eentje zien.
@Pieter65 | 07-12-20 | 17:25:
Asocialen zoals jij hdbben er voor gezorgd dat de horeca nu is gesloten.
Het probleem met asocialen is echter dat ze nooit de gevolgen van hun wangedrag zullen inzien of erkennen.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:36: Lastig eten met een mondkapje op. Wappie!
@Pieter65 | 07-12-20 | 17:25: Amen!
@Gulliver | 07-12-20 | 17:33: Toetsenbord held.
@Gulliver | 07-12-20 | 17:19:
Volgens mij heeft de overheid de horeca op slot gegooid. Terwijl winkels gewoon open mogen blijven.
Open die handel, vandaag nog.
Eens.
De restaurants zouden gewoon veilig open moeten kunnen zeker als je het vergelijkt met sportscholen
#TeamHoreca
@zuurtjeregen | 07-12-20 | 17:14:
Ja, voor restaurants die het aardig geregeld hadden is het heel zuur...
En voor ons ook. Gister op zich een prima Indonesische rijsttafel besteld, maar uit die plastic bakjes is het toch anders...
@zuurtjeregen | 07-12-20 | 17:14: Vergelijk de horeca waar mensen op 1,5 meter afstand zitten met die vieze sportscholen waar het stikt van de hijgende, zwetende en puffende lieden die bakken aerosolen verspreiden.
@SterF... | 07-12-20 | 17:33: U heeft geen servies?
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 17:38:
Nog afwassen ook? U kent de zegeningen van de horeca echt niet...
Fuck de horeca met hun fuck you prijzen!!! Toen ze nog open waren kwam ik er (al) niet meer met hun woekerprijzen. En nu dikke boehoe pffff opsodemieteren!
Hufters willen ze toch al niet in de zaak hebben dus voor jou hoeft het inderdaad niet.
En zodra ze bij UWV aankloppen zijn het uitkeringstrekkers. Als ze zich omscholen om dan maar bij de overheid te werken zijn het raamambtenaren. Als ze BOA worden is het ook weer niet goed. Man man man, het is jou wat allemaal.
UWV kan waarschijnlijk niet. Dan maar bijstand. Nog ergerder!!!
Ambtenaren, zorgpersoneel, onderwijzers, noem maar op. Worden deels betaald door mensen die op een terras een biertje bestellen.
Denk niet dat ze op armoedzaaiers als u zitten te wachten, dus blijf lekker thuis meneer
Kijk, dat is nou de nuance die we nodig hebben!
Je weet duidelijk niet met wat voor een vaste lasten de horeca zit. Meestal zitten deze zaken op a-locatie huur, gas water en licht, personeel, muziek, en bierproeven die drie keer zo hoog liggen als in de supermarkt door wurgcontracten. En dat moet allemaal terugverdiend worden uit een pilsje van pak hem beet 2,75 blijft nog geen 50 cent over als winst
Weg met paupers zoals jij.
Arme sukkelaar. Ik betaal graag wat meer voor een biertje of een wijntje in een gezellig restaurant.
Inderdaad. Een grote zwart geld bende. Tja, dat ga je dan merken als je alleen een vergoeding krijgt voor je gederfde legale inkomsten.
@PhallusObesitas | 07-12-20 | 17:15: Ik ga al jaren niet meer naar de horeca omdat ik het geld er niet voor heb. (Wat op zich echt geen ramp is want in je uppie is er toch niets aaan). Maar dat neemt niet weg dat ik met hen meeleef. #Team horeca dus.
@PhallusObesitas | 07-12-20 | 17:15: gezellig restaurant?
Vreetschuren tegenwoordig.
Heb je verder een leuk leven?
Dit aspect is een beetje matig ontwikkeld.
@Is dit nog nieuws? | 07-12-20 | 17:32: Vreetschuren bezoek ik zelden tot nooit. Restaurants wel.
gab.com/system/media_attachments/file...
Horeca zou ons moeten bedanken. Al die jaren plus minus 600% winst pakken op elk fles wijn vat bier, eten etc. Doe dat eens als normale onderneming en je hebt binnen de kortste tijd geen klandizie meer. En daarom kunnen de gezonde en nuchtere bedrijven het nog wel even uitzingen.
Really? U bent ( raam ) ambtenaar ? Anders kan ik mij niet voorstellen dat u hier ook maar iets van meent? 600% winst ook ahahahahahaha
Hey je HOEFT niet naar het café of het restaurant.
Idioot. Geloof je het zelf?
De horecaondernemers lopen er echt niet met de winst vandoor. Dat zijn de grote (multinationale) brouwerijen en die gladjakker op Financiën.
@goedverstaander | 07-12-20 | 17:11:
Komt omdat menig kroegbaas zich financieel helemaal heeft overgeleverd aan die brouwerijen. Gratis de zaak laten verbouwen maar dan wel verplichte afname van hun drank tegen woekerprijzen.
Waarheid is lastig, misschien eens zuinig met het geld omgaan? Maar het is natuurlijk veel leuker een leuke Lamborghini of Porsche te kopen en je aanmelden bij de plaatselijke Rotaryclub. Waar ook weer 7 op de 10 horeca ondernemers van zijn. Voor kleine ondernemers cq eenmanszaken blijft het lastig, misschien toch maar omscholen of in de tussentijd op een andere manier inkomsten genereren.
@2voor12 | 07-12-20 | 17:15: Mee eens, maar zonder kan eigenlijk niet meer. Of je moet multimiljonair zijn om tegen de brouwerijen op te kunnen. Als ik multimiljonair was begon ik geen horecazaak maar ging ik lekker onder een palmboom liggen.
@keestelpro | 07-12-20 | 17:07: Betaal graag 600% extra, voor wat gezelligheid etc etc. Maar dat zielige zelfmedelijden ben ik dan ook wel weer een beetje zat.
@goedverstaander | 07-12-20 | 17:21:
Dus doen ze het zichzelf toch aan, ze weten waar ze aan beginnen.
@2voor12 | 07-12-20 | 17:31: Filmpje gezien?
Winst pakken?! Belasting betalen over alles, woekerhuren en doet u dat minimumloontje voor de serveerster ook maar eens bijna x2. Werkgeverslasten, ooit wel eens van gehoord?!
Belastingen, had ik die al genoemd? Ow ja, en een oerwoud aan regels...
En belastingen, had ik die al gemoemd?!
En werkweeken van 60+ uur, 's avonds laat, zaterdag, zondag... Maandag dicht, papierwerk doen...
Nee, ik werk niet in de horeca, ben geen ondernemer en dat is niet voor niks...
@goedverstaander | 07-12-20 | 17:33:
Ja, en? Niemand verplicht je een kroeg of restaurant te beginnen.
@Burgerking | 07-12-20 | 17:06: lol ambtenaar!!?? Nee gelukkig niet maar zit wel in hetzelfde bootje als de zielige horecamedewerker die jij 3 x per dag op TV ziet.
@2voor12 | 07-12-20 | 17:39: Als je er al een bak geld in gestoken hebt loop je niet zo gemakkelijk weg. Die man wacht met smart tot ie weer gewoon open kan en zijn schulden weg kan werken.
@WasHetMaarMakkelijk | 07-12-20 | 17:37:
Heldere analyse die voor meer ondernemers geld.
Bureaucratie, keuringen, alle hondsgezeik iemand over de vloer die alleen maar geld kost, niks toevoegd.
Ik zal kijken of ik nog ergens 5 euro heb liggen voor een fluitje bier van 25 cl.
Koop een treetje Schultenbrau en je kunt zo'n fluitje 48 keer bijvullen van dat geld.
Ik loop ook maar te malen en te malen en te malen. Elke week 500 vluchtelingen die lekker op hun reet kunnen zitten, bonussen hier bonussen daar, ontwikkelingsgeld hier en ontwikkelingsgeld daar, kroegen/restaurants/boeren etc wegpesten zodat hier woningen gemaakt kunnen worden....... Het is allemaal zo obvious, hopelijk stemt niet heel Nederland weeeeer op VVD
goeie reet @ 1:28 btw
Nou de horeca ondernemers worden anders ook prima ondersteund hoor. Niemand die op een houtje hoeft te bijten.
@UpdateAvailable | 07-12-20 | 17:13: Gelul. Elke maand moet er dik geld bij. Zouden ze op het Malieveld gaan staan als het geld toch aan de bomen groeit?
@UpdateAvailable | 07-12-20 | 17:13:
Hé psst. Er staat een filmpje in dit topic. Misschien moet je die eens gaan bekijken!
@UpdateAvailable | 07-12-20 | 17:13: u is een gedistingeerde LUL!
1300 mensen die op GeenStijl op de VVD gaan stemmen, baart mij ook zorgen. Maar goed schapen blijven schapen natuurlijk.
@endtotrolling | 07-12-20 | 18:18: We zijn gewoon een erg succesvolle partij. Doe ons dat maar eens na.
REAGEER OOK