LIVEBLOG laatste avond in de kroeg
Iemand moet het doen
Natuurlijk, de sluiting van de horeca is een ramp voor de hardwerkende ondernemers in de horeca. Maar het is ook een ramp voor de hardwerkende bezoekers van de horeca. Dus daarom, nu het nog kan, gaan wij nog even naar de kroeg. We houden u op de hoogte in dit liveblog.
UPDATE 20u01: We zijn er. De kroeg is vol, maar we mogen naar binnen want we hebben gereserveerd. Er is bier.
UPDATE 20u12: Eerste bier is op. Er willen de hele tijd mensen naar binnen, maar de kroeg is vol. Onze metgezel krijgt nu kaasfondue.
UPDATE 20u16: We nemen een Van Vollenhoven Stout.
UPDATE 20u26: We prikken een vorkje kaasfondue mee.
UPDATE 20u46: De stout is op. Nu gewoon een pilsje weer.
UPDATE 21u03: Er staat geen Italië-Nederland aan.
UPDATE 21u15: Tijd voor nog een pilsje.
UPDATE 21u25: De kroegbaas waarschuwt dat we over een half uur weg moeten zijn.
UPDATE 21u37: De metgezel heeft zijn laatste bier uitgekozen. Het komt wel heel dichtbij nu.
UPDATE 21u41: Laatste pilsje. Verdomme.
UPDATE 22u00: LOCKDOWN.
UPDATE 22u13: Buiten. Ontheemd.
Reaguursels
InloggenNu lees ik zelfs in de Volkskrant dat "er aanwijzingen zijn dat goed ventileren helpt tegen de verspreiding". Vreemd dat Rutte/de Jonge het er daar met nog geen woord over hebben gehad bij de vele persconferenties. Keer op keer weigeren dit punt aan te kaarten en daar adviezen over te geven.
Nee hoor, we gaan Maurice de Hond geen podium geven.
Ondertussen wordt de afgang voor het gevoerde beleid alleen maar groter.
Wat drink je langzaam Ronaldo. Heeft die kroegbaas nog steeds niks aan je bezoek.
We staan weer mooi op de kaart.. slimste landje ter wereld.. en wij maar bijdehand lopen doen.. wat een triest volk loopt hier rond met hun feestjes..
Kudtjeugd bedankt, vakantiegangers bedankt, kudtjeugd, vakantiegangers en andere kudtlui bedankt! (Kunnen ze een mooi liedje op maken). Maarre.. bedankt hè jeugdige en vakantiegaande individualistjes.... ik hoop dat jullie een mooie zomer hebben gehad, dank zij jullie zitten we nog wel ff binnen... en dankzij die paar patient-zero kudtchinezen in Wuhan natuurlijk.... bedankt allemaal
Zo, de kroegen dicht, geen huisfeestjed meer, en je mag niet meer sporten. Nou gaat de jeugd lekker thuis bij papa en mama op de Bank zitten en naar het NPO journaal kijken en luisteren hoeveel IC-bedden er vandaag weer bezet waren. We zijn nu echt klaar met leven, ik wens allen het allerbeste, weltrusten Nederland...
Vertel frietpiet wat wil je dan?
De hoeveelheid genuttigd bier valt mij een beetje tegen.
De Jonge, oetlul. Wat een totale minachting van Femke en PvDD. Krijgt een veeg van PvDD. Ondersteuning van Wilders en zelfs van vriend Klaver.
Overspeelt zijn hand volledig vanavond. Kijk het stukje over de WOB van Femke nog eens na. Tenenkrommend.
Het aantal niet westerse allochtonen dat corona heeft is behoorlijk hoog.
De meesten daarvan bezoeken geen kroeg of restaurant.
Maar die moeten dicht......
Joh.
Elke vorm van logica en gezond verstand ontbreken in de maatregelen.
Toch blijf ik er bij dat de shit waar we in zitten, op rekening komt van de 'beleidsmakers'. De horeca die van alles heeft gedaan om de regels te volgen, daarvoor inspanningen - ook financieel - heeft gedaan, krijgt nu de nekslag.
En vandaag komt het OMT met; 'misschien zouden de restaurants toch wel open kunnen blijven...' Wat voor beleid is dàt dan!! Je gaat toch éérst alles afwegen en dan pas beslissen?? In ieder geval gaan Sven Hulleman en de eigenaar van de Posthoorn in Den Haag er een kort geding aan wagen en zij roepen alle horeca mensen op om zich bij hen aan te sluiten.
Groot gelijk. De willekeur ook. Even een volledige branche de nek omdraaien.
Op RTL-Z relativeerde men de bijdrage van de horeca aan de totale economie, die is 2%. Maar volgens mij hebben we het wel over een half miljoen banen totaal en weet niet of de toeleveranciers er al bijgeteld zijn.
Oei, als de medische consensus ontbreekt - en dat doet het dus met zo'n uitspraak van de RIVM - dan heeft de beleidsmaker een probleem.
Je moet dan wel een echte advocaat meenemen naar de rechtbank , niet zo'n prutser als Pols, en een beetje geluk hebben met de rechter.
Het sluiten van de restaurants had van het OMT ook niet gehoeven. Sowieso in de horeca waren niet bijzonder veel besmettingen. De superspread event van meer dan 300 besmettingen die door Rutte en de Jonge steeds weer werd aangehaald was een extreem geval. De rechtvaardiging wordt ook gezocht in het zogenaamd niet kunnen handhaven van het onderscheid tussen restaurants en drinkgelegenheden; wat natuurlijk onzin is. Het pakket aan maatregelen begint meer te lijken op pseudoreligieuze boetedoening dan iets anders. Over vier weken meer en waarschijnlijk een verdergaand alcoholverbod in combinatie met een verbod op het thuis ontvangen van bezoek. Rond kerstmis gaan we even uit de lockdown om er vervolgens eind januari terug in te vallen tot aan mei 2021. Tegen die tijd ziet de wereld er heel anders uit. Economisch is de Eurozone tegen die tijd nog maar een schim van wat het was. Hoe moet dit verder als volgend jaar een nieuw chinees varkenscoronavirus ons bereikt?
Update 22:00 de kroegbaas trekt de gordijnen dicht, doet de deur op slot en Ronaldo zuipt de hele nacht door.
Lijkt me ook niet veel aan, in zn uppie?
@Lupuslupus | 14-10-20 | 22:04:
Metgezel is er ook bij.
@sprietatoom | 14-10-20 | 22:07: ok
Zo, stoppen, rap terug en topics typen. Klaar nu.
21:41 Nog tappen, slim als 22:00 je zaak leeg moet zijn.
Ik las zak.
@Normpje
Waar het hart vol van is............
Bokbiertje. De echte.
Ik wou nog even doorgeven dat ik tegen Corona ben, maar de poll is weer verlopen.
youtu.be/YOLhF9fyjkk
We komen er niet meer volgens deze 2 heren die lijken er welverstand van te hebben
Ik ben voor corona, erg therapeutisch en de mensheid zal er sterker uitkomen. Wel lullig voor de huidige generaties, maar ja. No pain no gain.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 21:38: Gaat u voor?
Kunnen we De Avonden van Gerard Reve gaan herbeleven. Arme jeugd die wijs is gemaakt dat grenzen niet bestaan.
Uhm,bedoelde 5-1
KNVB na de verloren wedstrijd tegen Italië met 5-0
Wij hebben het volste vertrouwen in Frank de Boer als bondscoach van oranje.
1:1. Valt niet tegen. Aardige match.
We hebben voor hetere vuren gestaan: www.youtube.com/watch?v=bqEUZLSb_zc
Zei ik het niet?
@Pierrepoint | 14-10-20 | 20:55: Bejaardengriep, oma redden, je leest het vaak genoeg onder mensen die het niet begrijpen. Kijk je verder dan de overlijdensstatistieken, dan zie je mensen ZONDER onderliggende kwalen hun leven inleveren. www.youtube.com/watch?v=aSFYANuIy2E&a... en www.youtube.com/watch?v=_A8558Ncg98 Bij volwassenen triggert corona een auto-immuumreactie waarbij je afweersysteem eigen cellen zoals longen, hart en hersenen sloopt. Bij andere infectieziekten zie je hetzelfde, dat je het beter als kind kunt doormaken, dus dit effect is alles behalve nieuw. Dat is niet sexy, niet vaak genoeg genoemd en het wil maar niet bij mensen doordringen welke risico`s ze lopen. Tijdens alle heisa in de vorige ronde, heeft dit nieuws en deze eigenschappen van covid-19 te weinig mensen bereikt.
Sorry Feynmann, maar dit soort verhalen zijn er heel veel geweest in de pers.
Belgische baby, iemand van 16 in Rotterdam, de helft van een 30 jarige tweeling uit Beek en Donk, en nog meer kerngezonde sporters enz.
Stuk voor stuk menselijke drama's. Punt. Hardstikke kut.
Maar ook: uitzonderingen, het gros is oud en/of met onderliggend lijden.
En daarmee is jouw een tegel er eentje van de categorie: het aandikken van risico.
De ellende is groot, maar de kans is veel kleiner dan je door alle publiciteit zou denken.
Kans * ellende = risico, zeer kleine kans dus risico is klein.
Het leven is niet zonder risico. Vergeet in de tussentijd niet te leven.
Sorry meneer Feynman, maar ik ben niet onder de indruk van zo'n jankverhaal van zo'n millennials op AT5. Het is en blijft een bejaardengriep.
@Sjiek | 14-10-20 | 21:21: De ellende is al erg groot terwijl er ongekende maatregelen zijn genomen. Ik wil niet weten hoe groot de ellende zonder maatregelen zou zijn geweest. Achteraf zeggen dat het nu allemaal wel meevalt kun je niet standhouden omdat je niet weet hoe het land er zonder maatregelen had uitgezien.
@Sjiek | 14-10-20 | 21:21: Hartstikke, met een T. Sorry.
Zeker geen extra garantiepakket ingekocht. Goedkoop is duurkoop. Niet achteraf gaan klagen!
Hoeveel mensen hebben nu al corona gehad in NL? Hoeveel zijn er aan overleden, dat weten we ongeveer. In hoeveel volwassenen hebben hun leven ingeleverd? Dat valt niet een beetje mee, maar reuze (x1000) mee ten opzichte van het totale aantal.
En ik wil de boel niet bagatelliseren, maar laten we nu niet lukraak een verhaal hier en een youtube-filmpje daar uit de media pakken om dit probleem te duiden.
Als er drie keer in een bepaalde periode iemand overlijdt doordat die is neergestoken noemen we dat drie incidenten. Als er een paar verhalen breeduit in de media worden neergezet over jonge volwassen mensen zonder onderliggend lijden die door corona even helemaal de weg kwijt zijn, is dat de norm? Kom op man.
@breakingnews | 14-10-20 | 21:49: Weet je wat jullie gemeen hebben met klimaatgekkies?! Een gebrek aan bronnen.
@Feynman | 14-10-20 | 21:50: www.bbc.com/news/health-53065340
@Feynman | 14-10-20 | 21:52:
"Warning thousands could be left with lung damage."
Kun je van de griep ook zeggen.
Verbazend: in de sheets van Van Dissel staat nog altijd dat 2 procent wordt opgenomen. Daarvan belandt 0,35 procent op de IC.
En 98 procent valt onder 'weinig ziek tot vrijwel zonder klachten'.
Waar zijn al die mensen die dood- en doodziek zijn geweest, nog steeds klachten hebben, maar niet zijn opgenomen?
@VanBukkem | 14-10-20 | 21:53: Ehh nee, niet in die mate. Kom maar met een bron, vergelijk het eens. news.berkeley.edu/2020/07/08/from-lun...
U bent een van de weinige die echt begrijpt wat dit allemaal teweeg brengt en nog gaat brengen. Nu is de tijd om om te denken en jezelf te sterken. Niet om oeverloos te discussiëren en zo snel als mogelijk terug te willen naar de oude situatie. Wij zijn een zeer gemakzuchtig en dom volkje geworden en dat maakt ons zeer zwak.
@DeRechteRug | 14-10-20 | 22:01: Spreek a.u.b. voor uzelf met uw 'we'.
@Papa Jones | 14-10-20 | 21:59: Die 25 jarige IC verpleegkundige koos ervoor thuis uit te zieken. Die valt volgens Jaap van Dissel onder de 98 procent. "weinig ziek tot vrijwel zonder klachten" Ze zit in een rolstoel. Snap je nu hoe zijn statestiek niet helemaal klopt?!
Littekenweefsel op longen, hart en hersenen geeft bij mensen onder de vijftig een interessant probleem. Je merkt in dagelijks leven niet direct dat je een stuk mist. Tenzij je serieus gaat meten. Tot die tijd leef je in een waanwereld dat er niets aan de hand is. Op dezelfde manier is paracetamol zo gevaarlijk. Bij te veel gebruik ontstaat leverschade, die mensen pas doorhebben als de lever er bijna niet meer is, helaas is een oplossing dan niet meer voorhanden.
Zelfde fout maakte het RIVM met reproductiegetal. Omdat de doormelding van ziekenhuisopnames niet compleet was rond eind september werd een te laag getal berekend en werden er te laat maatregelen genomen. Nu gaat het dashboard uit van de data van Stichting NICE, is de dip nergens meer terug te vinden en publiceren we 1,27 als reproductiegetal in plaats van 1,17. coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Je snapt dat 1,27^7 een compleet ander getal oplevert dan 1,17^7. Binnen een maand een compleet ander verhaal. Het scheelt bijna een verdubbeling in een maand. Groter probleem is dat we sinds eind augustus boven de 1 zitten, en dus groei accepteren. Dan is het wachten op ellende, het wordt vanzelf jullie ook te gek.
@Lupuslupus | 14-10-20 | 22:06: ik durf zonder u te kennen te zeggen dat u daar ook onder valt. U schrijft Nederlands en zit op dit moment achter een pc.
@Feynman | 14-10-20 | 22:13:
Het is echt on-ge-looflijk. Bij het RIVM zou toch de crème de la crème moeten werken. En dan komen ze met zulke onvolledige cijfers.
@Feynman | 14-10-20 | 21:52: Ja, daaag! Ye olde Beeb is de spil in Project Fear. Dat kan beter, toch? Toch?
Leven is dodelijk. Sorry, maar een waarheid als een koe en altijd al zo geweest. Boe!
@Feynman, ja dat klopt dat er autoimmuunreacties in het spel zijn. Dat heb ik zelf twee keer meegemaakt. Een keer met een bacteriele (enterokokken) infectie en nu een keer met Corona. De klachten met de bacteriele infectie waren overigens ernstiger dan met Corona. Er is een gedeelte van de volwassen populatie die hiervoor gevoelig is. Dat heb je of dat heb je niet, pech bestaat en het leven is minder maakbaar dan mensen graag willen geloven. De hele ernstige gevallen met blijvende invaliditeit of de dood tot gevolg zijn gelukkig zeldzaam, maar het kan wel langdurig ongemak veroorzaken. En zeker tegenwoordig, komen de extremen vrijwel zeker in het nieuws. Dit alles neemt niet weg dat het niet goed is aangepakt, maar de maatregelen die nu worden genomen lijken meer op religieuze boetedoening en straf dan wat anders. Sommige bestuurders voelen zich helemaal in hun element bij het afkondigen van strenge maatregelen in reactie op de zorgschreeuwers. Tijdens de laatste stevige griepgolf in 2017-2018 ging er ook een oekaze uit richting huisartsen om te oude mensen en mensen met onderliggend lijden niet naar het ziekenhuis te laten komen; die mochten thuis sterven. Toen was er geen enkele maatregel vanuit de centrale overheid, maar wel meer dan 9000 doden.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 21:33: I stand corrected
@Feynman | 14-10-20 | 22:00: Gelezen, bedankt voor de link.
Ik snap je punt. Virologen hebben het graag over #doden/100000 in hun vakgebied, maar een aanzienlijk deel van de "in-het-ziekenhuis-opgenomenen" wordt chronisch longpatient.
@Feynman | 14-10-20 | 21:50: Ik ben niet van het Koninklijk Huis, dus u mag mij gewoon aanspreken met de enkelvoudsvorm. Ik hoor niet bij een "jullie" in dit verhaal. Voor de rest heb ik niets gemeen met klimaatgekkies. En ik heb ook geen gebrek aan bronnen. Ik duid juist aan met mijn tegeltje dat een paar verhalen links en rechts niet opeens wetenschappelijke bronnen zijn. Ook dat BBC-artikel dat u hieronder linkt, is niet zeker. Er zijn wat indicaties voor iets misschien. Daarom gaan ze dat nu onderzoeken. Maar ook bij stevige griepgolven, de middelzwaar tot zware gebeuren dat soort dingen, ook bij jonge mensen.
Dus ik ben niet een of andere wappie, en ik schrijf zelf hierboven al dat ik de boel niet wil bagatelliseren, ik ben ook geen corona-ontkenner of hoe die lui allemaal heten.
Ik heb juist superveel respect voor corona. Sowieso. En mijn stiefvader ook.
Worden drugs wel vrijgegeven? Of moeten we aan de lijmpot.
Hoezo “we”?
Laat mij er buiten.
Swas. Er worden ongelooflijk veel drugs omgezet. Maar roken mag niet.
Ikzelf ben ook niet 'we' wat betreft gebruik van drugs. Heb wel genoten van mijn peukje. Neem een drankje en vergeet drugs en mij.
@CalamityJane | 14-10-20 | 21:33: Volgens mij geldt nog steeds dat rokers opvallend weinig slachtoffer worden van ernstige covid. An sich logisch aangezien roken je ace2-receptors vermindert.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 21:36: met kanttekening dat rokers die ernstige covid krijgen zwaar de lul zijn.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 21:37: Iedereen die ernstige covid krijgt is zwaar de lul.
Bedoel ik nou.Staan ze weer te kutten in de achterhoede terwijl de Jonge in de spits staat.
Kerveerde topic. Refresh eens een keertje.
@Kinkfactor | 14-10-20 | 21:07:
Zie het nou ook.
Ben al weg op deze topic.
Ironisch, niet? U _zult_ gehoorzamen, kutburger! Luistert uit naar uw baas, die pias van de Volkspartei voor Vrijheid ende Democratie, verdomme. En rap.
U moet, u moet, u moet. En wat u niet moet ist Verboten, Verboten, Verboten. Und so weiter.
Diep triest, maar op m'n ouwe dag kan ik er ook nog wel een keertje om lachen.
Voor de jeugd zal dat ongetwijfeld anders zijn. Die kunnen over een paar jaar DuckDuckGo'en op Gaspedaal, dat ding in je voiture waar die papzak een steen onder geschoven heeft, weet u nog? Ehm, waar is die smerige spelletjes spelende sukkel ook al weer gebleven?
Maar,we kunnen knielen als de beste.
Kunnen de Italianen weer niet.
Dat hele coronagebeuren is allemaal in het leven geroepen om ons af te leiden van waar het echt om gaat: foebele!
En dat is één.
Hebben ze een lange spits,staan ze nog een end te klooien op het middenveld.
Wat een zielig volkje zijn wij toch
Nou nee, niet echt, alleen de juiste leiding ontbreekt. Nederlanders zijn tot zeer veel (goeds) in staat. Die rijkdom komt niet uit de V.O.C. hoor. Daar zijn slechts enkelen beter van geworden.
Zielig is dat het volkje zo belazerd wordt.
Rekening houdend dat 80 % van de mensen brave volgers zijn en afhankelijk van goede leiding. Die 80 % is een basisgegeven. Daar wordt mee gewerkt! Zeg maar.
@CalamityJane | 14-10-20 | 21:14:
Toch zijn die 80% een probleem. Wie zwijgt stemt toe.
Weet ik Liniaal. Mee eens. Je kunt er niet verbaasder over zijn dan ik. Wat ik wil zeggen is, dat met dat gegeven gespeeld wordt.
@CalamityJane | 14-10-20 | 21:29: Ah, op die manier. Ja natuurlijk.
U bent overigens een van mijn favoriete reaguurders. Staat u open voor een wat directer contact?
Welja, doe eens wat anders, loop tegen Chellini op.
Krijgen we vanavond nog ergens een zwaar geemotioneerde, make-up doorlopen, tranende grote jankogen Katja te zien? Latte machiato in de ene hand, creme brulee in de andere hand, snikkend de straat uit?
De Italianen spelen met de punt naar voren.
*vaktaal voor de kenners van voetbal*
Tja, Jan de kastelein is natuurlijk niet zo belangrijk als Schiphol, of de onmisbare KLM. Iedereen moet offers brengen, dat snap u wel natuurlijk, volgend jaar wel weer fijn allemaal VVD stemmen he, ander wordt het een bende.
Maakt Hugo ook nog kans op de Gouden Schoen?
In z'n hol ja.
@LiniaalRectaal | 14-10-20 | 20:56:
U bent wel anaal gefixeerd hè?
@Mr_Natural | 14-10-20 | 20:57: U had een betere suggestie?
@LiniaalRectaal | 14-10-20 | 20:59:
Niet direct.
Laatste avondmaal genuttigd. Uiteraard Italiaans. Alhoewel Chinees ook nog een optie was...
Lekker. Deed je magnetron het goed of nog wat bevroren stukken in je Jumbo spaghetti?
@Lorejas | 14-10-20 | 20:57: Leidel! Connaisseur hè...
@Lorejas | 14-10-20 | 20:57: was maar voor een trio gegaan.
Berghuis weer niet opgesteld.
Je kan wel zien dat ze een 010 coach hebben.
Coronaanvalleuhhh!
Gelaatsbedekking, drooglegging, geen muziekfestivals, het lijkt de Islamitische Staat wel.
Denk overal aan. Islamitische staat, nog vier jaar Rutte. Een crisis die die van de jaren dertig vorige eeuw overtreft. Morgen werken en daarvoor op tijd gaan slapen. Heb je nog winst Biden. Er wordt veel gezegd, weinig geweten. En die waarvan je van denkt die zitten dicht bij de kern, lijken ook onwetend.
Boeiende tijden.
Volgens mij is Ronaldo in de kaasfondue gevallen.
Bedenk goed, wat je met je laatste pilsje/stem/vrijheid doet.
Lees Leon de Winter "Droom tovenaars: het totale lamleggen" pag 11 Televaag van vandaag. Een onzinnige maatregel is het die om 22:00 start, want de lockdown van de horeca zal in een later stadium na versoepeling opnieuw tot meer besmettingen leiden, waarna lockdown, versoepeling, enz. enz. Totdat onze samenleving DOOD is. En dan mogen we verder leven ? Samen ?
Als het zo doorgaat met al die corona-doden, is er op 17 maart 2021 helemaal niemand meer over om te stemmen.
Of om OP te stemmen.
Dat ook
Kaasfondue in de kroeg? Toe maar heren. In de kroegen waar ik kwam, hadden ze zakjes chips over de datum of potjes verdroogde, gerecyclede nootjes. En met Sinterklaas kreeg je pepernoten tegen je kop gesmeten.
Hebben ze die ranzige blikjes met olijven nog ergens? Met rood pepertje er in? Na 10 bier lekkerste wat je ooit gegeten hebt.
@Lorejas | 14-10-20 | 20:51:
Olijven? Nee joh, veel te duur.
Een keer had een maat van me net een nieuw kunstgebit. Zat niet lekker, het deed hem steeds meer zeer. We deden dat gebit in een glaasje water en zetten het op de bar, met ijsblokjes, een rietje en een parasolletje. Toen vroegen er meer om dat drankje. Zo'n kroeg.
@Deksmaat | 14-10-20 | 21:00: Leuk!
Goed bezig jongens, ik heb er een paar op, daarna wat gaan eten en daarna nog een paar. Nu wat eten afhalen en naar huis. Morgen gewoon 'thuiswerken' natuurlijk. Het was inderdaad overal behoorlijk druk (maar niet te druk hoor Mark en Hugo) trouwens.
Avondklok in Frankrijk, in een aantal gebieden.
www.lemonde.fr/politique/live/2020/10...
Hoe weten ze overdag dan hoe laat het is?
@Mr_Natural | 14-10-20 | 20:50:
Gaat u schamen, vlerk.
In welke wijken als ik vragen mag.
@komtdatschot | 14-10-20 | 20:57:
o.a. Ile-de-France (Parijs en omstreken), Aix-Marseille, Lyon, Grenoble, Lille, zie het artikel.
@lekgoot | 14-10-20 | 21:05:
Bedankt voor de uitleg want mijn Frans is erg belabberd.
Mn nederlands trouwens ook.
@komtdatschot | 14-10-20 | 21:07:
Graag gedaan. Mijn Frans is ook niet al te best, maar die streken kon ik nog net herkennen..
Tja. En dan morgen of overmorgen in het NOS journaal: "avondklok in Parijs lijkt te werken". En huppa, de week daarop zijn wij ook aan de beurt.
Maar goed, laat het maar gebeuren. We vragen erom.
Welkom in de toekomst,waar we over een jaartje of wat in een echte online wereld leven en bestellen
De multinationals zullen er blij mee zijn,omdat de concurrentie langzaam maar zeker word opgeruimd.
13,8% van de GGD testen waren positief coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Dit was vorige week nog 9% Volgens de John Hopkins moet dit onder de 5% zijn, anders test je te weinig en heb je geen volledig zicht. www.jhsph.edu/covid-19/articles/covid...
Het reproductiegetal is over de hele maand september herzien, en fors omhoog bijgesteld. coronadashboard.rijksoverheid.nl/land... Nu 1,27.
Dit betekent dat iedere 4 dagen het aantal besmettingen / ziekenhuisopnames of IC bedden 27% hoger wordt. data.rivm.nl/geonetwork/srv/dut/catal...
De voorgestelde maatregelen halen het bij lange na niet bij wat in het voorjaar gedaan is. Bovendien zijn we het zat en wordt het veel lakser opgevolgd. Ook veel ondernemers en flexibele krachten die met de rug tegen de muur doorwerken omdat het water aan de lippen staat.
Scholen blijven open terwijl een kinderarts in het 8 uur journaal superduidelijk was, die kinderen en pubers spelen wel degelijk een rol in de verspreiding. Een kleinere rol, maar wel een rol. Thuishouden is voor hun ontwikkeling en geestelijke gezondheid absoluut geen optie.
De kroeg is dicht, maar thuis borrelt iedereen net zo hard en met minder afstand verder. De politie pleit zelfs op een totaal verbod op alcohol. Ik heb niet de illusie dat het over vier weken weer allemaal fantastisch is en de kroeg weer opengaat.
Er is te laat en te weinig ingegrepen, waardoor dit fataal en faillerend afloopt.
Nederland is qua taalvaardigheid en knutselen het beste jongetje van de klas, rekenen is altijd een mager zesje geweest.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 20:48: Nederland scoort qua rekenen P9, qua wetenschap P16 en qua lezen P27. en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_I...
Dat verbod op alcohol en bezoek thuis gaat er komen. De geest is uit de fles en de druk op het kabinet voor meer maatregelen om oma te redden gaat zo hoog worden dat dit soort maatregelen er gaan komen. Vervolgens durft men niet zo makkelijk meer af te schalen. Dit wordt net als in de US een soort van volksopstand als de lockdown eraf gaat.
Ik vind het echt te zot voor woorden wat er nu allemaal gebeurt. Er gaat een bejaardengriep door het land for crying out loud.
Al die studenten en VMBO-ers die schijt hebben aan de coronamaatregelen en gewoon met zijn twintigen op een studentenkamer zitten bier te drinken: mijn zegen hebben jullie. Hee, je bent maar 1x jong. Schijt aan die sympathieke meneer Hoek (105).
Je lult nu echt uit je nek VanBukkem. Ik ben ex-coronapatient met nier- en stembandschade. 30 kilo lichter. Corona in maart en nog steeds onder controle bij het Erasmus. Sinds deze maand raak ik geen gewicht meer kwijt. Geen reuk, bijna geen smaak. Nog geen 60, kerngezond. Zeau, nou jij weer.
@ChipsNootjesBier | 14-10-20 | 20:45: Enig idee waar je het opgelopen hebt en of je 'onderliggend lijden' had? Heb je een idee waardoor je het zo zwaar te pakken hebt gehad?
@ChipsNootjesBier | 14-10-20 | 20:45:
Dat klinkt heftig. Beterschap gewenst!
@ChipsNootjesBier
Met alle respect, maar u heeft gewoon pech. U bent de uitzondering die de regel bevestigd. U bent waarschijnlijk gewoon een soort van allergisch voor dat virus net zoals sommige mensen allergisch zijn voor wespensteken.
U komt er wel weer bovenop. Ga ik vanuit. Hoop ik. En indien niet, hee, de gezegende leeftijd heeft u inmiddels bereikt, dus ja, wat wil je nog meer.
@ChipsNootjesBier | 14-10-20 | 20:45:
Veel sterkte. Ik heb nu al enkele van deze heftige ervaringen op GeenStijl gelezen. Wat me opviel was dat dit vaak mensen waren die in maart in het ziekenhuis terecht zijn gekomen. Waar ik benieuwd naar ben is hoe uw behandeling eruit heeft gezien. Heeft u toe bloedverdunners en ontstekingsremmers toegediend gekregen en hebt u aan de beademing gelegen? Ik vraag me af of mensen die nu in het ziekenhuis terechtkomen een betere prognose hebben.
@ChipsNootjesBier | 14-10-20 | 20:45:
Ben je opgenomen geweest?
Ik verbaas me over de slides van Jaap, die hij ook vandaag weer in de tweede kamer liet zien. Daarop staat dat 2 procent in het ziekenhuis wordt opgenomen, waarvan 0,35 procent op de IC.
De overige 98 procent heeft 'geen tot lichte klachten'.
Maar ik heb al genoeg verhalen gehoord van mensen die thuis doodziek waren en stikbenauwd.
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:55:
De helft van al die thuisblijvers grijpt die coronavirusbesmetting aan om zo lang mogelijk niet te hoeven werken.
Ik heb het hier uiteraard niet over @ChipsNootjesBier.
Met je eens. Het doel heiligt de middelen niet. De kroegen hadden open kunnen blijven voor jongeren. Voor mijn part via een max. leeftijdsgrens in de avond/nacht. Overdag tot 19:00 een minimumleeftijd voor de oudere lullen cq kleingebruikers zoals ons. Niet alleen de horecasector gaat te gronde op deze wijze.
Het is een nieuw virus en we kennen het nog niet zo goed. Ik ben zelf in april een week geveld geweest door corona, verlies van smaak, barstende koppijn dagenlang. Dat is gelukkig weer over maar nog steeds wat restverschijnselen, kortademigheid, vermoeidheid en gewrichtspijn. Dit soort restverschijnselen komt helaas ook bij ernstige griep wel voor en daar besteden we geen aandacht aan. Wat we vergeten zijn, is dat de medische wetenschap zeer beperkt is in haar mogelijkheden. We verwachten dat we alles kunnen beheersen, maar dat is niet zo. Van leven gaan we uiteindelijk als individuen dood, sommigen eerder dan anderen. Helaas laten onze bestuurders zich meeslepen in hun eigen narcisme, aangemoedigd door de zorgschreeuwers, nu een lockdown en "Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen", we weten hoe dat afliep.
@Pierrepoint | 14-10-20 | 21:15:
Dat bedoel ik.
Hee, ik heb ook wel eens drie maanden lang last gehad van de naweeën van een griep/longontsteking. Is kut, maar ja, gaat uiteindelijk wel weer over. Maar nooit een cameraploeg van de NOS langs geweest om te vragen hoe het met mij ging.
@Frau Merkel | 14-10-20 | 20:51: Ik had geen primaire besmetting. Ben niet in het ziekenhuis opgenomen... en dan deze schade. Corona-light. Ik acht mij zeer bevoorrecht dat ik er nog zo goed van afgekomen ben.
Per dag 400 vluchten van- en naar Schiphol. Ook naar Frankrijk wat volledig oranje gekleurd is inmiddels. Onbegrijpelijk.
Zie de stompzinnige reacties hier dan begrijpt u het wel.. verder sterkte met u gezondheid
Speciaal voor belangrijke mensen zoals politici, journalisten en profvoetballers.
Het is maar te hopen dat ze niet straks net zo fanatiek hun bedje in het door het leger opgezet veldhospitaal claimen als nu hun bezoekje aan de horeca.
Hoe laat speelt BLM trouwens tegen Italië?
20.45 uur, nog eventjes en het is zover
20:45 uur
@thanseeuwen | 14-10-20 | 20:37:
tnx
@Peter_la_Selie | 14-10-20 | 20:38:
ook tnx
BLM? Hahaha, hij is leuk.
Een stout! Helden!
Gedenkwaardige wedstrijd te Bergamo voormalig epicentrum van corona
Simpele zielen. Gaat niet om de letter van de wet maar om de gedachte erachter. En die is niet dat je nu nog even snel elkaar moet gaan besmetten omdat het 'mag'. Dit soort gedrag zie je normaal alleen bij religieuze types die het zelf nadenken ook uitbesteed hebben
Inderdaad, kinderachtig gehuil.
Mijn risicogroep ouders gaan hun trouwdag morgen vieren door net over de grens naar Nordrhein Westfalen te gaan, daar te lunchen en een wandelingetje in het park te maken. Volkomen volgens de regels. Dat moet je toch ook niet willen verbieden?
@Binnenbaan | 14-10-20 | 20:35: Ze moeten het zelf niet willen. Gewoon niet doen. Lekker uitstellen en doen wanneer het eventueel weer kan. Er zijn ergere dingen.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 20:35: ik zou hopen dat je ouders zelf het verstand hebben dat dit op het moment niet de manier is om iets te 'vieren'. Zou mijn 84 jarige vader in verpleeghuis ook kunnen waarderen.
@Nescio73 | 14-10-20 | 20:40: Zeer goed mogelijk dat dit de laatste trouwdag is die ze samen kunnen vieren. En volgens de regels. Maakt dat uit?
@Binnenbaan | 14-10-20 | 20:43: Daarnaast zijn ze veiliger in Duitsland dan hier. Zou het liefst ze een paar maanden daar willen huisvesten.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 20:43: Natuurlijk maakt dat uit. Ze doen er alles aan om e.e.a. in goede banen te leiden dus ik feliciteer ze van harte en hoop dat ze een prachtige dag zullen hebben.
Ik weet nog dat mijn ouders 45 jaar getrouwd waren, een diner gaven voor de kinderen en verdere familie en mijn vader zei: 'dat willen we vanaf nu elk jaar gaan doen op onze trouwdag, gezellig dineren'. De volgende trouwdag heeft hij niet meer mogen meemaken. Hun trouwdag was op 31 dec. en hij overleed op 2 juni van dat jaar.
Kaasfondue wel eens gehad toen ik bij mensen op bezoek was met kerst. En als je een lekker stukje vlees verwacht dan valt dat groenten dopen in hete kaas echt tegen. Veel plezier in café Bern!
Je moet er geen groenten in dopen.
Gewoon lekker stokbrood, dan is het wel te doen.
@HoerieHarry | 14-10-20 | 20:32:
Dank voor de tip. Maar kan je er geen voorgebakken minihamburger indoen en die vervolgens tussen 2 sneedjes stokbrood leggen met een plakje augurk en een dot ketchup erop? Het was verdomme kerstmis!
@Patje2011 | 14-10-20 | 20:39:
Hahaha, dan neem je je eigen rollade mee en dip je in de kaas.
Lijkt me nog lekker ook.
Hoera dit jaar mag u niet meer op visite met kerstmis, bent u daar ook weer van af.
Heb net afgehaald bij mijn favoriete restaurant, ze zaten helemaal volgeboekt voor het laatste avondmaal.
Kun je reserveren bij de KFC?
@Lorejas | 14-10-20 | 20:58: geen idee. Probeer het eens.
Wilders vouwt een vliegtuigje van zijn papier. Lol!!! Met Rutte gaan we het echt niet redden, wegkijker.
Waar kun je lekkere wijven tegenkomen als je thuis moet blijven?
Even je adblock uitzetten, dan schijnen ze vlakbij je in de buurt te wonen!
xhamster
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:27:
Nee, ik wil ze tegenkomen in het echte leven.
@HoerieHarry | 14-10-20 | 20:29: Gedoe.
@HoerieHarry | 14-10-20 | 20:29: Koude douche, zal je goed doen.
@HoerieHarry | 14-10-20 | 20:29:
Je kan ook keihard uit het raam gaan schreeuwen.
Maar of het nou werkt.
@komtdatschot | 14-10-20 | 20:33:
Ligt eraan wat ik schreeuw.
Bedankt voor de tip..
Heb gelukkig al een nood-voorraad wijn en likeur besteld. Online uiteraard.
Voor het menselijk meubilair, die figuren die dag in dag uit in de kroeg zitten en daar nog een bepaalde status aan menen te kunnen ontlenen ook, worden het zware weken. Dan toch maar hun laatste uitkeringscentjes uitgeven aan bruine bonen ipv bier. En wat kun je eigenlijk verder met zo'n dag. Daar gaan deze fantasieloze types nog een zware dobber aan krijgen.
Iets met bruine bonen en die scene uit "blazing saddles". Urenlang vermaak.
een gram wiet van de afhaalbalie. It's better to have weed and no money, then to have money and no weed' (freakbrothers)
@ciabatta.. geweldige tegel!
Voor de komende weken geldt gewoon: stilzitten als je geschoren wordt. Accepteer dat nou maar even en bereid je voor op een politieke landslide in de komende maanden.
Je bedoelt de verkiezingen? Als mensen dit accepteren, dan accepteren ze ook dat er geen verkiezingen meer komen.
@LiniaalRectaal | 14-10-20 | 20:28: Geen idee wat er gaat gebeuren, maar er gaat iets gebeuren. Uitstel van verkiezingen sluit ik niet uit.
@Binnenbaan | 14-10-20 | 20:30: We ain't seen nothing yet...
En de mensen maar uitschelden voor wappies die tegen de noodwet waren en zijn.
Nou je zin?
Nu slaan we internationaal een pleefiguur. Nou je zin?
@Dikke_Tammo | 14-10-20 | 20:22:
Welk pleefiguur?
Er waren helaas niet genoeg 'wappies'.... Slechts enkele dapperen en daar win je de oorlog niet mee. De rest zit allemaal op hun hoge paard. Kan niet wachten tot het moment dat ze er afdonderen. Dat wordt genieten.
Overigens was die spoedwet prutswerk van Hugo.
Klaar met vrijheid huilen? Dan ga je maar hier beginnen? Idd wappies. Ff aanpassen, kunnen we straks gewoon dooorrrr
Dit is zonder noodwet.
@Lupuslupus | 14-10-20 | 20:25:
Hoe hoger je op een paard zit,hoe harder je naar beneden valt.
Denk ik dan maar.
@Vuurwezel | 14-10-20 | 20:26:
corona wet dan.
Zo tevreden?
@Behangdelul | 14-10-20 | 20:25:
Leg eens uit.
@komtdatschot | 14-10-20 | 20:27: Zeker weten.
Als redactie vol achter de maatregelen staan maar wel de kroeg in gaan. Ik gun jullie het uitje zeer zeker maar raar is het wel. Doet me aan dingen denken die ik dagelijks zie op straat en op de tv. Mensen die om mondkapjesplicht zeuren en ze niet dragen. Mensen die om een lockdown en avondklok zeuren maar zelf wel tussen 2 mensen gaan zitten die zich aan de anderhalve meter houden en ga zo maar door.
Hoe is het met Armenië en de nep-turken?
Weinig nieuws. Net als Oekraïne, is er even weinig te winnen en gaat het op de achtergrond voorlopig even door. Syrie was ook een hoop ophef over, maar interesseert niemand.
Ik las vandaag ergens dat Turkije gedreigd heeft om openlijk en grootschalig aan de oorlog mee te gaan doen. Kennelijk heeft hij dus groen licht gekregen van Merkel en de overige eurofielen.
@obominotie | 14-10-20 | 20:25: Dat deed hij toch al? Of denkt die malle geit werkelijk ons voor de gek te houden.
Ik zei het al eerder, maak van je kroeg een kerk en ze kunnen je niks meer maken.
Dan ga ik vanavond naar de jopenkerk in Haarlem.
Doet heel stoer mee met een chocomel met ijsklontje.
Je moet eens Chocomel met wodka proberen.
Fantastisch lekker.
Mag het ook jonge klare zijn, die uit schiedam
@HoerieHarry | 14-10-20 | 20:18:
La maar,maar vriendelijk aangeboden.
@witchmaster | 14-10-20 | 20:19:
Stelletje zuipschuiten.
@witchmaster | 14-10-20 | 20:19:
Zonder ijs dan, anders is het drankmisbruik.
Het verenigingsrechtsrecht geeft een uitzonderingsbasis. Welkom bij de eerste ledenvergadering van de Chips Nootjes en Bier vereniging Nederland (CNBVNL).
Wat goed..!
Maximaal 30 comments per keer.
Paarroost!
Moet hoe dan ook maf zijn om nu na achten nog binnen te mogen op de avond waarop om 10 uuur de eight 'o klockdown ingaat.
Geniet, mannen.
"Hardwerkende bezoekers" van de horeca?
Iemand wel eens in de horeca gewerkt?
Ja, ikke.
Tot ik iets vond dat beter verdiende.
En waar ik minder van ging stinken.
Yup
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:16:
En waar wat minder hersencapaciteit bij nodig was neem ik aan.
@MogeWijEveOvergeve | 14-10-20 | 20:21:
Ja, ik heb het niet kunnen bewijzen, maar de grootste idioot kan werken in de horeca.
@Dikke_Tammo | 14-10-20 | 20:20: Ik ben pin chaser geweest! En jij?
@MogeWijEveOvergeve | 14-10-20 | 20:21:
Beetje kattig, hoor. Misschien doelde PJ op de tijd dat er nog volop mocht worden gerookt in de horeca. Toen moest na barbezoek standaard alle kleding in de was, jas incluis.
@MickeyGouda | 14-10-20 | 20:29:
Ja, klopt. Ik stonk dan naar fondue en sigarettenrook.
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:29: Bediening, maar ook in de keuken en achter de bar sta (stond, eigenlijk) ik mijn mannetje hubba hubba wink wink
@MickeyGouda | 14-10-20 | 20:29: Mooi was die tijd!
@Dikke_Tammo | 14-10-20 | 20:36: Ik mocht niet in de bediening.
Ik moest afwassen en de bowlingbaan oprennen als er een storing was. Dat hubba hubba wink wink moest dus al rennend.
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:42: Hahaha, alles moet altijd snel in de horeca. Lijkt wel een Duitse uitvinding.
@Dikke_Tammo | 14-10-20 | 20:43:
Ja, snel en effectief.
Ik moest ook de fonduesausjes die afgeruimd waren terugmikken in de juiste bak (we hadden vier sauzen).
Ik weet het nog goed: Kerrie, Barbecue, Knoflook en Remoulade.
Dat ging dan terug de koeling in.
Wanneer het weer de koeling uit kwam en er zaten wat rare kleuren bij, moest het even goed doorgeroerd worden.
Remoulade ging het langste mee, daar zitten van nature al rare stukjes in.
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:51:
Zo'n ballentent ben ik ooit begonnen. Was iedere avond wel iets op. Dan moest dat verzameld worden van wat terugkwam. Zijn uiteindelijk meerdere keren failliet gegaan *goh!*
Waar ik altijd van genieten kan zijn de bijdrages van Bosma - www.youtube.com/watch?v=Gi6DZrbth30&a... -en Wilders -https://www.youtube.com/watch?v=ihMXzB2zkB4 - de Tweede Kamer. Bosma sprak vandaag over de begroting van Binnenlandse Zaken en Wilders zond de hele oppositie en regeringspartijen terug naar hun bankjes. Op GS werd hier altijd heel prettig melding van gemaakt maar vandaag dus even niet. Mis nu wel de commentaren van de reaguurders (voor en tegen). :-)
Dan had je even door moeten scrollen. www.geenstijl.nl/5155847/live-the-roa...
Op RTL nieuws al een artikel over de laatste avond voor de sluiting... het is vreselijk druk... goed gedaan stelletje idioten... nog even lekker elkaar de corona aanhoesten in een overvolle kroeg!!
Moeten ze de 1,5 meter niet aanhouden, ja toch?
@Lupuslupus | 14-10-20 | 20:12: met een beetje drank.op wordt die 1.5 meter al gauw 15 cm
@Swaffelkaffert | 14-10-20 | 20:16: Ja dat is ook weer zo.
Cougars houden slecht afstand, zo las ik alhier
Net op tijd gestopt met alcohol drinken...
Ik drink af en toe een wijntje maar zal het niet echt missen. Kan morgen wel een paar flessen inslaan voor de Kerstdagen/Oud en Nieuw of zo.
Saaie lul.
@Julius Pace Car | 14-10-20 | 20:14: Weet u niet hoe vreselijk vervelend dronken lui kunnen zijn?
Dit is nu al de spannendste liveblog ooit.
Wat zal er gebeuren, om 22:00 uur?
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:10:
Ik ben bang dat dan Het Licht aangaat. Maar zeker weten doe ik het niet.
@Papa Jones | 14-10-20 | 20:10: World stops turning... and so does the Killervirus...
Vraagt iemand zich wel eens af wat er gebeurt als er eenmaal een vaccin is? Is alles dan weer 'back to normal'?
Nee. Hier komen we niet meer vanaf.
Welnee.
Aantal ziekenhuisbedden en medici moet drastisch omhoog.
Het OMT wedt nu op één paard.
Er komt geen vaccin. Dit is het nieuwe normaal, wen er maar aan.
@Graaf_van_Hogendorp | 14-10-20 | 20:08:
Als de mens het tegen die tijd niet heeft geregeld, regelt de natuur het wel. 'Life finds a way.'
Ik gok op april/mei 2022 dat alles weer echt normaal is.
@Patje2011 | 14-10-20 | 20:13: Dat zou kunnen want dan is de zomer weer in aantocht. Maar normaal blijft het daarna zeker niet. Geweldig, 3 - min of meer - normale maanden per jaar.
De beredeneringsmethode van de overheid inschattende wordt het alleen back to normal voor gevaccineerden met de app. Verder is dat vaccin en de app volledig vrijblijvend uiteraard.
@keestelpro | 14-10-20 | 20:17: Voor mij geen vaccinatie noch een app.
We gaan nooit meer terug naar het oude normaal. De routekaart van gisteren laat dat zien. 0 tot 50 besmettingen per dag houdt ons in de waakzame fase. 1.5 meter. Of 0 tot 50 is een foutje dat ze 1 tot 50 bedoelen. Ook die 4 weken is absurd aangezien dit doorgaat tot het voorjaar.
@Lupuslupus | 14-10-20 | 20:21:
Idem! En voeg daar een test aan toe. Ik wil niet een valse onzekerheid voor mezelf middels een onbetrouwbaar testresultaat wat voor mij geen betekenis heeft maar waardoor in mijn medisch dossier 'besmet met covid19' komt te staan.
@Lupuslupus en Kees| 14-10-20 | 20:21:
Precies.
@The_Challenger | 14-10-20 | 20:28: ik vond het ook best bijzonder dat ze over een vaccin niet eerder dan begin 2021 hadden.. denk dat iedereen wel begrijpt dat dat niet gaat lukken en dat we over 2 weken in de echt lockdown gaan, waarschijnlijk voor langere tijd..
wordt een rustige kerst en oud & nieuw..
@Lupuslupus | 14-10-20 | 20:16: U aangeboden door Mark Rutte en Hugo de Schoene.
Proost, proost, proost, proost, proost.
Zo, ben ik bij.
Dat gezegd hebbende, er bekropen mij vandaag een tweetal vreemde gedachtes.
De eerste was, "hoe lang is bier eigenlijk houdbaar".
De tweede, ik zag een lijkauto rijden, waarvan de chauffeur een mondkapje op had. Toen werd het een circus van gedachtes in mijn hoofd.
wellicht was de man bang dat het lijk nog niet lijk was. Dezelfde reden dat vroeger lieden een belletje in de kist lieten monteren opdat de buitenwereld horen kon dat ze levend waren begraven.
Anders is het voornamelijk tamelijk bizar.
Ik vind dat heel verstandig van die doodrijder.
Het is al erg genoeg dat zijn passagier dood is maar de ramp zou compleet zijn als ie ook nog corona oploopt.
@keestelpro | 14-10-20 | 20:16:
Dat was onder andere één van mijn gedachtes. Bizar. Daarna ging het van kwaad naar erger.
Volgens Amerikaans Corona buro heeft 89 % van de IC patienten al weken een mondmasker gedragen.
De rest dus niet,
Doei.
Pils en het lichte werk zou ik binnen een halfjaar drinken, ipa's en trippels en zwaarder werk kan gerust anderhalf jaar. Goede BA stout nog langer, jaren...
@Acar_ketimun | 14-10-20 | 21:20: Vatenbier blijft een week of 6 goed. Ook goede trappist kun je jaren bewaren, hij wordt dan portachtig.
Laatste kans om het dagrecord besmettingen te breken.
10.000 moet kunnen!
Yolo
Als de google trends over verkoudheid bestudeert kan je concluderen dat het grote paniek blijft tot maart 2021.
trends.google.nl/trends/explore?date=...
Bonus trend: besmettingen!
trends.google.nl/trends/explore?date=...
Ja, morgenochtend maar even de ketel aanslingeren voor een mooie homebrew. Je zult zien dat er volgende week een volledig alcoholverbod doorkomt. Gehoorzaam en angstig zul je zijn, kutburger.
Een alcoholverbod. Als de overheid ons dàt op gaat leggen overspelen ze hun hand. Je sluit het halve land een maand op maar je ontneemt ze ook nog eens de troost van een wijntje of biertje. En dat zgn voor de volksgezondheid? Het allerbeste medicijn tegen een verkoudheid is nog altijd een borrel ongeacht wat de geitenwollensokkengemeente beweert.
@keestelpro | 14-10-20 | 20:14:
Genever en beerenburgh, met behulp van een zakdoek bracht men vroeger er zelfs de kleintjes mee in slaap.....
@keestelpro | 14-10-20 | 20:14: De Germanen zitten maar dertien kilometer verderop..
Als er een geheel alcoholverbod komt rijden ze zelfs vanuit Rotterdam naar NRW..
@Wijze uit het Oosten | 14-10-20 | 20:29: Zul je net zien dat dan ineens wél grenzen gesloten en gecontroleerd kunnen worden...
Zoals ik al in een ander topic geschreven heb, in ZA hebben ze dat werkelijk gedaan. Geen alcohol en geen rookgoed. Dan krikg je een zwarte markt. En met die sigaretten was het zelfs zo dat mensen bereid waren 10 keer zoveel voor een slechtere kwaliteit te betalen.
Uiteindelijk ontaardde het in riots en plunderingen.
@GKJP | 14-10-20 | 20:17: in slaap inderdaad om 50 jaar later eindelijk te ontwaken in een afkickkliniek.
Lekker voetbal kijken in de kroeg. Ik zal het gaan missen.
Wat ik niet snap: Hans haat de Boer, en tóch staat hij in de basis.
pbs.twimg.com/media/EkTtPHMX0AEFZiZ?f...
Hans is de enige niet. Mijn vermoeden is dat Berghuis ook niet over Frank de Boer te spreken. Het zou mooi zijn als we winnen maar ik hoop dat we er met 5-0 afgaan om dan met een echte trainer het EK te winnen.
Even namens mijzelf:
Sterkte voor al die ondernemers!
Het slaat nergens op dat de overheid horecapandeigenaren niet even verplicht de huur laat staken. Zijn toch allemaal investeerders van gestolen oud geld die er niets van voelen, itt de horecaondernemers.
Sterkte? U kunt ze beter condoleren. Uw regering heeft het niet op hen.
Proost!
REAGEER OOK