LIVE Sinterschisma! TWEE INTOCHTEN
Weet u nog waar u was tijdens de Grote Sintscheuring van 2020?
We konden vannacht niet slapen van de spanning, want VANDAAG IS DE INTOCHT VAN DE SINT en er zijn er zelfs TWEE joepie.
De original gangster Sinterklaas en zijn Pieten komen aan op een supergeheime fictieve bestemming, namelijk El... Zwalk. Op de radar van Vessel Finder zien we in ieder geval dat Sint met zijn Pakjeshydrograaf 12 eerst even op audiëntie moet bij de goedhuisjesman van Weesp, namelijk Akwasi. De heer Akwasi (deelt geen cadeautjes uit, wel klappen) wilde nog even een razzia uitvoeren op de Pakjesboot om te zien of er nog Zwarte Pieten aan het werk waren. Op het Sinterklaasjournaal zagen we al dat een of andere Piet zo zwart werd van het scheppen van de kolen, dat anderen 'm gekscherend 'Zwarte Piet' noemden. Oh oh dat wordt meppen! Live om 12.00 uur, NPO3 met een speciale gastrol voor Matthijs van Nieuwkerk, de Sjors Fröhlich van Zwalk.
De alternatieve Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten komen aan op een wat minder geheime en in ieder geval geen fictieve bestemming, het is namelijk Harlingen. De reden dat Sinterklaas met zijn speedboot (lol) vol cadeautjes aanmeert in Harlingen wordt door Oorlogspiet Arnold Karskens van de Intochtcommissie als volgt uitgelegd: "Daar lag een boot." Geen idee wat we mogen verwachten, behalve dat echte patriotten (🇳🇱) heel veel tradities, culturen en gewoontes in stand houden en dat anderen gewoon niet zo moeten zeiken. Live om 11.00 uur, YouTube dus na de klik, met een speciale gastrol voor Geert Wilders, alias de Philip Seymour Hoffman van Venlo.
UPDATE 11.02 uur - Deze Truus is de alternatieve Dieuwertje. We openen met een vrolijk liedje
UPDATE 11.06 uur - Gedoe over de stoomboot die verdwenen is. Het lijkt de NPO wel. HALLO WE ZIJN HIER VOOR DE ZWARTE PIETEN
UPDATE 11.07 uur - Heujjjj daar is Zwarte Piet! Hoo-li-gans! Het is heel slecht geacteerd trouwens
UPDATE 11.10 uur - Hahaha Zwarte Piet zingt een lied: hij heeft genoeg van corona. Ga weg corona! Classic dit
UPDATE 11.15 uur - Ruzie over mondkapjes nu
UPDATE 11.20 uur - Piet (heel grappig met een mondkapje in zijn haar) komt het verlanglijstje van Geert Wilders halen. Minder Marokkanen enzo. Geert is 'vereerd' dat hij een Zwarte Piet mag ontmoeten. Hij zegt dat hij heel lief is geweest. Piet sluipt de kamer uit. Interview gaat mis. Clowntjescabaret compleet
UPDATE 11.25 uur - Sorry hoor, we gaan effe wat anders doen, naar de supermarkt ofzo. Pepernoten kopen
UPDATE 11.30 uur - O het is al afgelopen. We zingen nog een liedje
UPDATE 11.45 uur - Door met de NPO-intocht. De Hydrograaf ligt nog steeds in Weesp voor de rijtjes huizen (ja, met spatie) van Akwasi. Straks gaan ze ons nog vertellen dat de intocht eerder is opgenomen! STRAKS GAAN ZE ONS NOG VERTELLEN DAT SINTERKLAAS HELEMAAL NIET KOMT
UPDATE 11.55 uur - Als de intocht al is opgenomen in Elburg (en die sneaky Klaas dus al in het land is) dan hoeven we ook niet meer te kijken!!!
UPDATE 12.02 uur - Sinterklaas komt aan in Elburg! Hij is er al meer dan een maand! Hadden we verdomme al heel vaak onze schoen kunnen zetten
UPDATE 12.10 uur - Ook bij de NPO gedoe met de stoomboot. Terwijl Sinterklaas er al een maand is. Emotionele chantage dit. Wedden dat het gewoon allemaal goed gaat komen? Is ieder jaar zo
UPDATE 12.15 uur - Yes daar is de stoomboot! We zien 'm! Is het die malle Sinterklaas toch maar weer gelukt. Kijk die pietjes zwaaien! Sjonge jonge wat vrolijk. IS DAT NOU OOK SINTERKLAAS? Ja dat is hem hoor! Wie had dat kunnen denken????
Einde liveblog.
Reaguursels
InloggenHet is opvallend dat er geen ene zwarte medemens als roetveeg piet heeft deelgenomen. Is dat niet discriminatie?
KRUISIGEM
Is het gewoon grappig bedoeld? In beginsel wel lollig.Ik ben er helemaal voor om Joden en Christenen te kwetsen
Maar wanneer het om Moslims gaat dan laat de de ntr / npo het afweten.
Hup Ajax
Kruisigem ............
(afgezien van de connotatie kruisig hem),
welke Jood bedenkt om juist die naam te gebruiken in Sinterklaas context?
Erg verwarrend allemaal.
Is dat ook allemaal in de context van Moslim cartoons?
Laten zien dat Christenen het recht hebben om gekwetst te worden ter vergelijking dat een (minderheid) van de moslims moslims het recht op gekwetst te worden wil onthouden?
De NU redactie is ondertussen in paniek: et is niet (meer) mogelijk om op dit artikel te reageren.
build
Je kan niet meer op dit artikel reageren. Er kwamen te veel kwetsende reacties binnen die op diverse punten onze huisregels overtreden. Het filteren van deze reacties kost ons momenteel te veel tijd die we liever besteden aan andere discussies op NUjij. Onder die artikelen ben je meer dan welkom. Bedankt!
In het 8 uur journaal aandacht voor de intocht van de sint om deze armoe wat kleur te geven mag Simone het presenteren.
Erik van Muiswinkel ik zal nooit vergeten wat een geweldige Hoofdpiet je was, jaa de aanvoerder van alle zwarte pieten, de Hoofdpiet hè Erik van Muiswinkel. Wat een leuke Hoofdpiet was je toch Erik van Muiswinkel. Zo mooi zwart geschminkt net als al die andere zwarte pieten. Dat was nog eens leuk hè Erik van Muiswinkel je was echt de geweldige zwarte piet, Hoofdpiet ja Hoofdpiet, helemaal zoals een zwarte piet hoort te zijn. Erik van Muiswinkel was Hoofdpiet Wüst u dat. Ja hoofd van alle zwarte pieten en iedereen was leuk zwart geschminkt. In de tijd voordat een stelletje relschoppers hier ook in ons gezellige landje het racisme weer kwamen invoeren. Maar ik zal je nooit vergeten Erik van Muiswinkel Hoofdpiet. Erik van Muiswinkel je was de beste zwarte piet de baas van alle zwarte pieten. Daaag Hoofdpiet Erik van Muiswinkel.
Hij was goed hè, die zwartgeschminkte hoofdpiet van een Erik van Muiswinkel.. hij was de beste!
@Dijkweld | 14-11-20 | 20:24: en de langst dienende, maar liefst 17 jaar.
Dat er nog geen standbeeld is van hem als hoofdpiet.
Domme actie can de pro piet groep. Daarmee spelen ze de mensen die zwarte piet een racistische stereotypering vinden in de kaart.
En met bukken en niks doen niet?
Lekker in de kaart spelen. De enige racisten zijn kozp zelf, Diewertje en Hoofdpiet Erik, die er ineens een probleem van gingen maken en gingen mee slijmen met een paar relschoppers.
Geweldige actie dit moeten ze ook bij Airfryer en Esajas doen die zijn toch ook vd confrontatie.
Wanneer begint het 'Sinterklaas en zwarte Piet' 'feest'? Nog steeds geen demonstraties!
Is allemaal vantevoren opgenomen. Ook met beelden van vorig jaar
Denk dat het wel klaar is met dit feest. Vakkundig gesloopt zo te zien aan de folders van de winkels.
Leuke tijd geweest, dat je van je oudere broer een 2e hands ep tje van The Who kreeg met een gedicht.
Maar natuurlijk moet zwarte piet een Afrikaan voorstellen en is dit een typisch Nederlands racistisch feest.
Vinden de Zwitsers ook:
www.imago-images.de/fotos-bilder/sami...
Hè, ook in Harlingen zijn de Pieten niet zwart maar kleiachtig van kleur. Kom, denk daar de vorige keer aan. Zwarte Piet hoort git-zwart te zijn.
Niet vorige maar volgende verdikkeme!
Piet was van de boot gevallen in het water
DobberPieten.
Sund, alle pieten uitgegleden bij de ochtenddonatie na de koffie en peu.. ownee die zijn racistisch voor onze longen
Leuke uitzending. Van Oef's nichtje van 5 keek ook.
De wasmand met cadeautjes!
Wel grappig. Er was een oproep om maar zo snel mogelijk een schoen te zetten, met als gevolg dat alle huisvrouwen met Kids tussen 4 en 10 een run deden op de AH om wortels, chocoladeletters en minispeelgoed te kopen.
Als je het ZP journaiile leuk vond kan je lid worden van ON voor 5,72 per jaar www.ongehoordnederland.nl/word-hier-li...
En als ik het niet leuk vond, kan ik dan mijn geld terug krijgen?
Er staat : Je wordt lid van omroep vereniging Ongehoord Nederland! voor €5,72 per 12 maanden en geeft met Ideal een machtiging tot automatische incasso. Deze kun je op ieder moment stopzetten.
Geen "niet goed geld terug garantie", maar "niet goed (genoeg) bevonden na jaar stopgarantie".
En dat voor een eerste keer en met een micro-budget.... wil het eerste keer bij de NPO nog wel eens terug zien.
Die Diego was wel lachen.
Als dit het niveau is van de verdedigers van Sinterklaas en Zwarte Piet, valt het me nog mee dat Sint en Piet niet allang zijn vervangen door genderfluïde non-binary lesbiennes van kleur...
Mevr. Simons glijdt zo van haar stoel bij Jinek aan tafel als ze dit leest
Kruisigem! Wat een schandvlek zeg. Doen we volgend jaar Pedomohammedanie?
Zwartsluis. Dan is menigeen weer over de rooie.
@Ridde Rogter | 14-11-20 | 14:34: Zwartemeer. Maar dat is eigenlijk ook weer koren op molen.
Zo snel mogelijk Krampus weer invoeren, zoals ze die in de Alpenlanden hebben gehouden, de verpersoonlijking van de duivel. Boezemt de kindertjes ook angst in voor het duivelgebroed, kan nooit kwaad.
Schmutzli, in Zwitserland. De zwarte helper van Samichlaus mag daar ook nog om zich heen meppen. Wordt er gerespecteerd en terecht gevreesd.
@A.S. Perien | 14-11-20 | 15:03: ja maar Sammichlaus en Schmutzli hebben nihil met onze Sint te maken. Bovendien verschillende Sammichlausen tegelijk in de optocht...
Krampus is ook veel leuker inderdaad.
Het is als een gif dat langzaam maar zeker in de samenleving geïnjecteerd wordt, door kwakzalvers als Transylvana, Afwaskwassie, Halvegario en de denkratjes.
Waar ik heel bang voor ben is dat de azarkans van de toekomst in het Parlement niet meer zo fel aangevallen zullen worden als nu (gelukkig) nog gebeurt, als het gif zijn werk heeft gedaan en azarkan 2.0 het na een islamitische aanslag op zal nemen voor de dader(s), de opvolgers van van Toorenburg cum suis te bang zijn om er nog tegenin te gaan, stilletjes in hun bankje blijven zitten...
Weet je waar ze, als de democraten winnen, binnenkort ook feestje met een ouwe blanke kerel met een zwarte knecht hebben?
Bij jou thuis?
Aankomst Sinterklaas in Leeuwarden.
https://huisaanhuisleeuwarden.nl/artikel/1137000/aankomst-sinterklaas-in-leeuwarden-video.html
vies, laf en d666 achtig
Ik lees nu dat men in het SInterklaasjournaal het plaatsje Kruisigem opvoert met daarbij een shot van een kruisbeeld. Ja, grapjes over het christendom, altijd leuk voor de meekijkende d66 ouders, maar nu toch wel een beetje vies en laf.
Ja dat is nu die fantastische 'inclusiviteit' waar dat volk altijd de mond vol van heeft...
Dat past precies in het beleid “weg met ons.” Er is niks inclusief aan het vernietigen van de Nederlandse cultuur.
ik wacht nog even geduldig deze drie weken af op zoek naar een leuke spotprent in het Sinterklaasjournaal....
Met het verneuke va Christenenen heeft de NTR minder moeite. Dus wel de identiteit veranderen van zwarte piet en dit kan wel? Dat had je eens met de profeet Mohammed moeten flikken.
www.telegraaf.nl/nieuws/395514699/woe...
U was me net voor.
Het zijn smeerlappen, vuile huichelaars, wat zeg ik, klootzakken daar bij de NPO. Waarom in godsnaam moet dit?
@Normpje
Dit heet omvormen en het is al geruimd tijd aan de gang.
@Alco-de-Holist | 14-11-20 | 14:33: Verwacht hier nog wel topic over.
*schuim van mond veegt*
Maandag zullen leraren uitleggen dat met dit fragment deemoedig het hoofd gebogen wordt richting de nieuwe Nederlander.
@A.S. Perien | 14-11-20 | 15:10: De leraar die vind dat mijn kind moet buigen, kan zelf bukken om zijn tanden op te rapen.
owjee.. ik verwacht dat er binnenkort iemand wordt onthoofd door dat Christentuig... :| (ownee, wacht... andere religie... religie van vrede werkt alleen op die manier..)
Enorme lafbekken daar bij de NTR.
Vergeet niet hoe Theo Maasen en publique een kruisbeeld zat af te likken, maar een van de eersten was die toegaf geen moslimmoppen meer te maken omdat hij bang was!
Laten we wel wezen: dit kinderfeest is blijvend vernield door een handjevol extremisten en hun 'useful idiots' met raar haar en neusringen.
Zoals in deze tijd veel meer dingen worden kapotgemaakt door handjesvol extremisten. De hardste schreeuwers en irritantste drammers krijgen altijd alles doorgedrukt; de dictatuur van de schreeuwende minderheid.
En bovenstaande knullige poging tot 'herstel' maakt de aanblik van de puinhoop alleen maar pijnlijker.
Gewoon een ouwe aanzetten met meneer aart
@oldskoolhollander | 14-11-20 | 13:48: en Van Muiswinkel als piet
Kern van het probleem is dat die extremisten zwaar gesubsidieerd worden.
Om dit land te behouden moet daar eerst eens flink het mes in.
Waarom moeten meningen überhaupt gesubsidieerd worden?
En dan nog uitsluitend de meningen van extremisten die dit land en haar bewoners haten?
Moet je nagaan. Miljoenen Nederlanders zetten dagelijks hun wekker om voedsel te verbouwen, huizen te bouwen, goederen te transporteren, elektriciteit te produceren, schoon water uit de kraan te krijgen, etc. Miljoenen Nederlanders verdienen daar hun eerlijke boterham mee, nadat ze de helft van hun inkomen aan de Staat hebben afgedragen. In de hoop daar veiligheid, goede zorg en een een goede infrastructuur voor terug te krijgen.
Daar tegenover staan een paar duizend linkse actievoerders die in Nederland een rassenoorlog eisen, en zichzelf daar stevig voor laten betalen; vanuit de belastingen. De meesten van hen hebben nooit een dag gewerkt, of anderszins bijgedragen aan een betere samenleving.
Het is een schande dat de parasiterende minderheid het beleid bepaalt.
Maar dat lukt ze alleen maar omdat de kartelpartijen daar achter staan.
Als pakweg CDA of VVD morgen besluit om Nederland te redden van raciaal en religieus geweld, dan kan dat makkelijk. Maar ze willen niet, ze geloven niet in een vreedzame, vrije en tolerante samenleving.
Ze werken samen met GL en D66 want "vrijheid = spruitjeslucht = fascisme".
@Dandruff | 14-11-20 | 14:19: ook mijn mening Dandruff. Stoppen met die achterlijke subsidies. Laatst ook dikke discussies over gehad op t werk ik vind namelijk dat de lijn doorgetrokken mag worden ook: stoppen met subsidies voor hobby’s. Hobby’s dien je zelf te bekostigen, sponsoren voor te zoeken en vrijwilligers voor werven. Belasting is alleen gerechtvaardigt als het een breed deel van de maatschappij bedient: zorg, infrastructuur en dergelijke.
Het is misschien kwalitatief niet zo geweldig, maar bedenk je dat wij vervelen bij GeenStijl de doelgroep niet zijn. Dat zijn kinderen. En hele kleintjes ook nog. En die zien dat helemaal niet.
Tja, kinderen kun je nog makkelijk hersenspoelen en indoctrineren...
Cultuur en tradities bijbrengen moet je op tijd mee beginnen. Is niet per se indoctrinatie.
J. Jarig | 14-11-20 | 13:43
Het gaat niet om de kinderen maar om de vele volwassenen die zien dat de gezellige sfeer en fijne herinneringen die Zwarte Piet oproept (opriep) in een paar jaar tijd kapot gemaakt is door mensen die in de regel helemaal niets met Nederland hebben en toch de ruimte krijgen om tradities kapot te trappen. En door die multiflauwekulti-bende is ook het straatbeeld rond Sinterklaastijd volledig veranderd: nergens meer Pietjes in winkelstraten of supermarkten en de Bijenkorf capituleerde een jaar geleden al zoals begrijpelijkerwijs vele andere winkels, want wie wil een steen door zijn ruit. Kerstmis zal Sinterklaas binnen een aantal decennia vervangen en dat is triest maar waar.
@zwarte_weduwe | 14-11-20 | 14:25: uiteindelijk kunnen we het allemaal "indoctrinatie" noemen. Of gewoon "opvoeding". Het punt is dat we een keuze hebben om niet per sé de door de staat en msm goedgekeurde opvoeding te gebruiken.
@van der g | 14-11-20 | 16:12: vergeet niet, dat de ouders van die volwassenen die steeds meer en onterecht en deels postuum in de hoek van de racisten worden gedrukt; waarom zouden ze dat pikken?
Fijn dat bv de NPO er toch ondanks Covid er een leuk voor kinderen bedoeld, apolitiek Sinterklaas feest van probeert te maken.
Nee dat doen ze juist niét. Ze vinden het nodig even de christelijke gelovigen zwaar te beledigen.
Heb nieuws voor jullie: Hij bestaat niet! Pappa en Mamma hebben tegen jullie gejokt!
Ik ziet hem toch! In tegenstelling tot - noem eens een zijstraat - de pedofiele warlord uit de woestijn of de sekteleider uit nazareth en hun onzichtbare vriendjes in de wolken.
Hij bestaat wel. Als personage in een kinderfeest.
Compleet verziekt.
Dit toont ook weer goed aan waarom het onmogelijk is om een traditie te herstellen als deze eenmaal veranderd is.
De vernieuwe traditie zal geacocieerd worden met vooruitgang, en als gevolg gesteund worden met bedrijfs en overheidsgeld, terwijl de oorspronkelijke traditie een nare bijsmaak krijgt wanneer reactionairen hun onvrede uitten door de traditie aan te kleden op een manier zoals het nooit bedoelt is.
Hoe onozel de nieuwe traditie ook is en hoe achterlijk de reden dat ze is veranderd, mensen willen liever bij de "goeden" horen.
Vaarwel zwarte piet
hij is niet veranderd, men heeft gepoogd hem geforceerd te veranderen. het is dan ook per se geen "nieuwe traditie", maar een los bedenksel uit de linkse koker waar altijd mislukkingen in worden bekokstoofd.
Een kleine minderheid van de Zwarte Pieten geeft alle ander Zwarte Pieten een slechte naam. Jammer, dat de NPO dit niet inziet.
Toch leuk hoor dat oorlogscorrespondent Karskens zich nu heeft toegelegd op de landsverdediging tegen de Duistere Krachten. Hopelijk kan een livestream met wijlen Pim daar nog aan bijdragen. Maar was die niet druk met de intergalactische snelweg?
Arnold verdient een lintje.
Ben er nog niet uit wat ik erger vind; de genocide op zwarte Piet of het Sinterklaas feest gekaapt door deze gekkies.
Oprecht leuk gedaan. Laten we niet vergeten dat ON nog in de kinderschoenen staat en niet de ervaring en budgetten heeft, die de Vara en andere omroepen wel hebben.
Het begin van het ON filmpje was veruit het leukst. Die sneue Karskens met dat rode petje, gevolgd door de hilarisch amateuristische aankondiging van tante Sjaan.
Het deed mij denken aan die beenloze vrouw van Janmaat in de uitzending Politieke Partijen van de CD.
Waarom zijn Sinterklaas banketletters altijd een S en Kerst banketletters altijd een M? (W voor de dwarsdenkers onder ons.)
Omdat kinderen denken dat er meer chocola in zit.
/Note to self: eerst lezen, dan reaguren.
@quazi | 14-11-20 | 13:28: Er zitten kinderen in toch?
Harry Slinger!
Je loog tegen mij?
Nou, dan maar straks een leuk traditioneel oud-en-nieuw met veel vuurwerk en oliebollen.... Oh wacht, mag niet meer...Met dank aan Jesse Klaver... Dat er in maart KEIHARD wordt afgerekend met de huidige politiek. Weg met de VVD en Groen links!!
Nee hoor, GL haalt gewoon hun 14 a 15 zetels weer.
Zeker nu ze zo´n kek modern vooruitstrevend hoofddoekje op een verkiesbare plaats hebben gezet. Progressief GroenLinks, zeker nu.
@spanarchist | 14-11-20 | 13:08: Inderdaad, GL staat al maanden stabiel op 15 zetels (met maar kleine schommelingen). D66 daarentegen...
Als die laatste ook nog even overstappen van FVD dan zijn (we?) er bijna.
Ja waarom zijn die oliebollen niet 'verboten'? iedereen weet toch dat dikke mensen nauwelijks het coronavirus overleven?
@roevka | 14-11-20 | 13:49: Bent u nu aan het fatshamen?
De Philip Seymour Hoffman van Venlo?
Jullie willen dat Geert sterf aan een overdosis heroïne met een spuit in zijn arm in zijn badkuip?
NPO is fakenews. Zelfs indoctrinatie van kinderen gaat niet te ver. Blok, BLM en KOZP, mag het presenteren. De ogenschijnlijke lieve oma, die baby's als ontbijt eet.
Tot nu toe een aardig programma.
Het is wel héél modern hoor, zo'n intocht met meneer en mevrouw Sinterklaas. Moet zeggen dat meneer de eeuwen toch beter weerstaan heeft dan mevrouw. </ValseNichtModus Off>
Iemand kruisigem al gecalld..??
"Wat zit er in die bewegende zak" vraagt mijn oudste van 7
"Misschien is het Akwasi wel" opper ik
"Dat ze hem maar terugsturen" concludeerde mevrouw Headshrinker
Door het meegeven van een politieke boodschap en het laten opdraven van Wilders is die ON intocht net zo achterlijk als de acties van KOZP.
Politici in een Sinterklaas-intocht, hoe triest wil je het hebben...
Misschien zien kinderen zo ook eens, dat Wilders net een echt mens is en geen buitengewoon minderwaardig mens (© Marcel van Dam), zoals ze op school en in het jeugdjournaal voorgespiegeld wordt.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-11-20 | 12:52: de meeste politici horen dan ook in de zak thuis, zoals bijvoorbeeld de leden van dit kabinet voor het wanbeleid dat ze ons land hebben aangedaan.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-11-20 | 12:52:
Dat is het al jaren, alleen komt nu de andere kant met iets soortgelijks. "Interview" van Beau met Kaag nog gezien? Als we het over triest hebben... Dieptepunt, zelfs Jinek kroop nog minder.
@Graaisnaaiert | 14-11-20 | 13:03: Beau was Sinterklaas?
@bart1234 | 14-11-20 | 12:59: Minderwaardig mens;heeft die ouwe van Dam dat ook gezegd tegen Wilders?
@bart1234 | 14-11-20 | 12:59: Tja Marcel van Dam. Die stond toch echt wel aan de wieg van de brute moord op de grootste Nederlander ooit. Als ik Marcel van Dam tegenkom, ik .... hoogstpersoonlijk.... gezicht. Dit is echte woordkunst natuurlijk.
En nog iets! Van welke belastingcenten wordt al deze on zin betaald!? Afschaffen dat hele Sinterklaasfeest!
Waarom? Mijn kinderen genieten er enorm van en zijn druk bezig om het hele repertoire aan Sinterklaasliedjes te leren (zo veel ongelofelijk leuke liedjes trouwens).
@UpdateAvailable | 14-11-20 | 12:50:
Ow joh. Ik zit hier te smullen van de beelden. Vooral hoe Sinterklaas gezellig is en met zijn grapjes! Ik zit meer aan de buis gekluisterd dan de kinderen heurrr.
Leer je kinderen gewoon Amazon, genoeg keuze en ook redelijk identiteitloos cadeaus uitzoeken. In NL hebben de winkels volop meegedaan aan het uitbannen van zwarte schmink op de "kruidnoten".
Pleit u nu voor het kopen bij Amazon? Als er één bedrijf is dat volop mee doet met het identiteitsdenken, dan is het Amazon wel.
Is het niet gevaarlijk om in de buurt van Akwasi voor anker te gaan liggen? Die wil toch de stoomboot opblazen?
Ik las "atoomboot". Lijkt erop dat ik radicaliseer....
De media in dit land proberen op angstvallige wijze nog de sfeer in ons voormalige sinterklaasfeest wat op te krikken. Winkeliers doen huilend mee!
Dat is de sfeer momenteel in Nederland.
Als ik zo'n schijnheilige Diewertje Blok hoor en zie op TV ( ik laat mijn kinderen er niet naar kijken en laat oude video's zien uit vervlogen tijden) een mens dat zelf zo vergiftigd links is en er ook alles aangedaan heeft om die BLM en Kickout zwarte pieten clubjes te ondersteunen door er zelfs achter te gaan staan, lopen "de tranen over mijn wangen". Voor de centen wil ze dat maar blijven doen, terwijl ze heeft meegewerkt om dat kinderfeest volkomen kapot te maken. Nagemaakte mevrouw is zij.
Voer haar volgend jaar in ieder geval van de TV af hoop ik ook. Ze wordt ook te oud.
Het Sinterklaas en zwarte pieten feest is kapot gemaakt door de linkse elite kartelkliek van groen links, pvda, sp, en de laffe vvd-er Rutte ( een man zonder visie die maar één belang heeft en dat is MP blijven).
Nederland moet gewaarschuwd worden dat de linkse kliek hier met de overdreven tolerantie naar de politieke godsdienst de islam bezig is om alles kapot te maken, wat onze voorouders hebben opgebouwd. Linkse partijen in Nederland hebben een affiniteit met de agressieve islam. Beiden willen maar een ding en dat is macht en vooral ons belasting geld.
Groenlinks haalt nu een moslims mevrouw voor de 2e Kamerverkiezingen binnen, die connectief heeft met foute jihadistische moslims clubjes.
Stem dus geen links en vvd meer in Nederland in 2021. Ze maken alles kapot en willen ons overheersen.
Kies PVV of FVD, politici die ook fouten maken, maar in ieder geval vóór Nederland zijn. IN 2021: Nederland nu even eerst !
Eigen volk eerst...... of is dat te links?
@Moeimaker | 14-11-20 | 12:48:
nee,ik ben sociall rechts maar ik heb een hekel aan voormalige communisten, maoisnten, links radicalen en vals linkse activistenclubjes.
Bovendien U kleeft toch niet onder een tegel.
Deze regering is verantwoordelijk voor de puinhopen in:
de zorg, onderwijs, immigratie, woningnood, pensioenen, daklozen en voedselbanken. Mijn verwijten zijn m.i. terecht. De Nederlander wordt steeds armer, door hoge belastingen en onvrijheid.
@Moeimaker | 14-11-20 | 12:48: Er is helemaal niets mis met eigen volk eerst. We betalen vele miljarden per jaar voor volkeren in andere landen. Een gezin laat ook niet de hele straat in hun huis wonen dus waarom zou dat voor een van de dichtst bevolkte landen zoals Nederland dan wèl moeten. Grenzen potdicht en iedereen die hier niet legaal is, er uit. Om te beginnen, daarna zien we verder.
Volgend jaar zit Clarice Gargamel vanaf november te verkondigen hoe kut “witten” zijn.
Leuk verhaal, tot de laatste alinea. Daar gaat het weer fout. Stemmen en hopen dat de heren politici waaronder de losgeslagen Baudet, de bejaarde Hiddema en de schreeuwers in de echoput (Wilders, Bosma) de kastanjes uit het vuur halen. Vergeet het maar.
@Lupuslupus | 14-11-20 | 12:56:
Zo is dat!
@mr.money | 14-11-20 | 12:56: Doet ze dat dan niet het hele jaar door al?
Kan de pakjesboot op de weg terug niet een paar van die omvolkingsboten enteren?
Mooi, en nu doorpakken.
De ON intocht kan prima fuseren met het Fvd Journaal, met Hiddema natuurlijk als Sinterklaas. Mooie bijrol voor Dion Graus als Amerigo.
Bij de NPO Jesse als eikeltjespiet die elk kind 10.000 gratis spruitjes geeft, en een stramme vrouwelijke sint op paarse sneakers, die verwelkomt wordt door allemaal mensen van kleur die luid applaudiseren.
Gaat lekker zo.
Verlanglijstje Geert Wilders...
- zonder beveiliging over straat kunnen
- zelf auto mogen rijden
- vakantie
-
Geert Wilders is 'stout', dus dat gaat hem niet worden!
- rijbewijs halen.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-11-20 | 12:50: Geert heeft langer zijn rijbewijs dan u.
@Lupuslupus | 14-11-20 | 12:58: In Hongarije gehaald?
De burgemeester van Zwalk doet het prima. Nu die van Gouda. Ik meende altijd dat dat een vrouw was.
Deze burgemeester is het begin geweest van de zwarte piet ellende.
Hij heeft continue het podium gegeven aan airfryer en de rest van de subsidieslurpers.
@Mispel | 14-11-20 | 12:56: Die van Gouda had een marokkaanse als partner. Is ook naar Afrika verhuisd.
Ongehoord nederland is de echte intocht bij deze
Subtiel: de tekst van het tweede couplet van "zie ginds komt de stoomboot" is veranderd bij de NPO. Begint niet meer met "zijn knecht staat te lachen"...
Echt, waar de F zijn ze mee bezig?!
Hahaha heerlijk hoe ze van die glijdende schaal aan het afsodemieteren zijn, en voor BLM is het toch niet genoeg.
Waar de F maak je nou eigenlijk druk om. Heb je er erg veel last van in je dagelijks leven?
Wat is het dan geworden? Kech?
@Harry Turtle | 14-11-20 | 12:52: Whahaha "Zijn kech staat te lachen" Ik ga stuk!
@Ja_hoor | 14-11-20 | 12:48:
Van KOZP, BLM, Gario, Akwasi, Afriyie?
Ja, eigenlijk wel. Mijn dagelijkse leven, waar dan ook, is er wel minder leuk op geworden. Je moet constant voorzichtig zijn met je mening, constant uitkijken dat je niet een labeltje krijgt, wegens onjuist geïnterpreteerde woord of daad.
Feitelijk heb ik dat label al, als blanke hetero man met een redelijke baan en geld. Ik ben hun vijand, elke dag weer. Ik kan u zeggen, dat maakt het echt minder leuk.
@Ja_hoor | 14-11-20 | 12:48: Nee, natuurlijk heb ik hier in het dagelijks leven totaal geen last van. Het gaat me om het patroon: een bijzonder kleine minderheid begint met drammen, eist een vinger, en krijgt een hand. En de NPO reikt die hand gewillig aan.
@Ja_hoor | 14-11-20 | 12:48: en verder wat @TeeJee | 14-11-20 | 13:36 zegt
@TeeJee | 14-11-20 | 13:36:
Ach gut. Omdat in een liedje 1 woord wordt aangepast.
Tuurlijk, het gedram is irritant, maar laten we nou niet doen alsof er 1 kind is dat lijdt onder roetveegpieten ipv zwartjoekels.
@TeeJee | 14-11-20 | 13:36:
Dan zou ik hetzelfde moeten hebben. Nergens last van.
Leefde Godfried Bomans nog maar.
Wat, is ie overleden?
Patat.
blackface , daar komen rechtszaken van.
Sinterklaas Kaputtje.
Ik vond de alternatieve erg leuk. En zeker met het beperkte budget. Als ze volgend jaar ook een budget als de NPO hebben dan gaat de montage kwaliteit ook nog wel verder omhoog.
Is de vaccinatie boot ook al onderweg?
Ja, en jij mag als eerste.
Die boot is nooit groot genoeg om alle stoute kinderen uit parelwijken weer mee terug te nemen.
Hahahaha
Sint laat die voor vertrek eerst kielhalen. Dat scheelt een boel pax aan boord.
Volgend jaar een grote olietanker.
Misschien kunnen we de marine, de stenaline en colorline een paar dagen inzetten? Ben wel bang dat na de tijd herstelwerkzaamheden gepleegd moeten worden aan t interieur.
Sinterköfte en Shoarma Piet, strooiend met falafel want baklava plakt te veel. Kapsalon in je schoen.
Hahaha gast serieus, prachtig
Denk eerder dat Döner Piet strooit met “kk” dit en “hoer” zo. Voor de hem niet welgevallige kindjes wacht het kromzwaard.
@mr.money | 14-11-20 | 13:00: Zie ginds komt de opblaasboot.
Zijn knecht staat te lachen en roept om zich heen: “Wie halal is krijgt lekkers wie haram is de steen”
Wij willen spruitjespieten.
Zwarte spruitjespieten dan wel.
Hebben we vandaag twee Sinterklaas intochten en de politiek correcte Sint in het super geheime fictieve Zwalk aan en jullie weten niet waar dat ligt? Jas aan jas uit... André van Duin en Klazien uit Zalk. Ik zou het geheime dorp Zwalk op de linker IJsseloever tussen Zwolle en Kampen zoeken. www.youtube.com/watch?v=JKBClzaBi00
Zie ook: www.brugnieuws.nl/nieuws/algemeen/225...
Dieuwertje Blok heeft heur haar grijs geverfd.
Ah Dieuwertje de salonactivist, categorie van Muiswinkel, zouden we niets aan missen.
Blondeer jij je kuif al ?
Zolang als ze het op radio4 over klassieke muziek heeft is er niets aan de hand.
Trump ook. Staat hem geweldig. Als hij dat voor de verkiezingen had gedaan was hij zeker de winnaar geweest.
www.hln.be/celebrities/van-gouden-lok...
@Normpje | 14-11-20 | 12:35:
Was mij nog niet eens opgevallen, maar staat inderdaad beter bij een staatsman van zijn formaat.
Het is nog even wachten op de uitslag van deze opmerkelijke verkiezingen. Daar konden zij in Zuid-Amerika en Noord-Korea wel een puntje aan zuigen.
@Jan Passant mk2 | 14-11-20 | 12:40: We gaan hem missen. Geloof me, iedereen die tegen hem is/was gaat zich nog achter de oren krabben. Tweede man Al -Queda gedood. Niks geen borstklopperij.
@Normpje | 14-11-20 | 12:35: the Bidenlook! Trump is fan.
@Jan Passant mk2 | 14-11-20 | 12:40: De meest eerlijke verkiezingen sinds jaren, aldus deskundigen.
Goed gemaakt ON, de beste Sinterklaasintocht sinds den bezetting van onze media.
Ja een topper, denk dat zeker 0,0001% van Nederland het gezien heeft lol
Reaguursels lezen van jaimelavie met een oude berbaar bingokaart. Verrasende resultaten..... heb alweer een volle kaart.
@The_Challenger | 14-11-20 | 12:34: De taalfouten zijn dan wel weer aandoenlijk. Dapper dat hij het ondanks zijn duidelijke beperking toch steeds probeert.
@jaimelavie | 14-11-20 | 12:29:
Denken gaat je niet lekker af zie ik al. Lekker achterwege laten joh, misschien komt er nog wel een F1 topic voor je vandaag. Kun je helemaal los.
@spanarchist. Mobiel reageren is niet mijn sterkste kant. Ik zie de missende s.
@The_Challenger | 14-11-20 | 12:51: Niet opgevallen. Ik had het over onze grote vriend jaime, die zich nogal eens als een woordkunstenaar manifesteert.
De lat ligt wel erg laag, Jan.
Ben een boek van Redmond O Hanlon aan het lezen over zijn reis door Congo. Nou, die bantoenegers kunnen er wat van hoor, als het om onderdrukking, racisme en discriminatie gaat. En moderne slavernij bestaat daar ook nog. Pygmeeën zijn daar bijvoorbeeld gebruikelijk het slachtoffer van. En dan komen een paar bantoenegers ons hier vertellen wat wij verkeerd doen ? Knettergek zijn we om daar naar te luisteren.
Weet je wie ook altijd zijn schoenen zet voor een cadeautje van piet?
Hugo?
Poesman?
@Harry Turtle | 14-11-20 | 12:28: de schoenen van hugo zijn al gemaakt van het pakpapier
En met Matthijs van Nieuwkerk. Weten we ook direkt waar het grootste deel van het Sinterklaas-budget van de NPO aan besteed is.
Ik kijk nu, ziet er professioneel uit.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-11-20 | 12:28:
Op het schminken hebben ze bespaard zo te zien.
@spanarchist | 14-11-20 | 12:23
Nou nee, ik weet het niet. Maar ik heb het ook niet gezien. Ik dacht dat we voorgoed van deze drol verlost waren. Welke vinger heeft deze onderdanige slijmbal (DWDD) hier in de pap gehad?
@Butters | 14-11-20 | 12:59: Hij deed het prima.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-11-20 | 13:11:
Jij vond dat hij het prima deed, jouw mening is geen feit kuif.
Wat een rare draad is dit geworden. Ik word weggejorist (14:13), terwijl ik maar één reactie heb gegeven. Die er nog staat (12:23). amateurr? Staat er zomaar tussen zonder verder bericht, alleen reageer. LOL nog voor Kuifje-naar-Brussel voor het: Op het schminken hebben ze bespaard zo te zien.
Toch een vreemde gewaarwording dat de donkergetinte medemens op de NPO wordt gediscrimineerd. Zwarte Piet wordt steeds blanker! De NPO heeft het roer omgegooid. Hoe kan dat nou?
Klopt. De zwarte medemens wordt gediscrimineerd door zwarte Piet steeds blanker te maken.
@Jos Tiebent | 14-11-20 | 12:27: Hoog tijd voor een Grijze Piet.
Als alle Pieten wit zijn, dan gaan de negers weer klagen dat het Sinterklaasfeest 'te wit' is. Ze kunnen natuurlijk ook zelf voor Piet spelen, maar dat willen ze niet.
Ben er inmiddels van overtuigd dat mensen die excessief klagen en/of voor een slachtofferrol kiezen gewoon een mentale stoornis hebben. Misschien eentje die nog niet officieel ontdekt is.
@Greetjee | 14-11-20 | 12:30: Nee hoor, ze hebben al jaren geleden heel eerlijk gezegd waar het eigenlijk om gaat: twitter.com/VizierOpLinks/status/1318...
Hierna is Sinterklaas zelf aan de beurt. Hij is immers een toonbeeld van het patriarchale systeem. Onder het mom van discriminatie kan je alles en iedereen als 'evil' wegzetten. Iets waar ook de universiteiten zich inmiddels aan uitgeleverd hebben.
@roevka | 14-11-20 | 12:39: Bij1 is daar al mee bezig, die roepen al op om de goedheiligman te boycotten, want 'white privilege'... Tik, tak.
Hoog tijd voor een Grijze Eeuw.
@First Contact | 14-11-20 | 12:42: twitter.com/VizierOpLinks/status/1327...
@First Contact | 14-11-20 | 12:42: De NPO kan ook Sinterklaas zwart maken. Dat zou meer in de lijn van hun beleid liggen. Maar dat zal de kijker helemaal niet accepteren.
@ZOMG | 14-11-20 | 12:47: Bedankt, dat was inderdaad de tweet waar ik naar refereerde.
@Greetjee | 14-11-20 | 12:30: BLM en KOZP zetten nu alvast een mega schoen voor herstelbetalingen. Daar gaan we ongetwijfeld ook met ons kontje voor omhoog liggen. Hoeveel had u gehad willen hebben mw. Wekker?
Mensen laten zich afleiden door de zwartepieten onzin. Ondertussen beperkt de overheid ongemerkt steeds meer de rechten van de burgers in. Dat is het werkelijke probleem. De MSM keek toe en zag dat het goed was...
Ik heb goede hoop, dat door alle gebeurtenissen de laatste tijd (jaren) en nu met cojona, de verkiezingen in de VS, de klimaat hysterie, de woke beweging dat alles in hun gezicht zal exploderen.
Ik kan me niet voorstellen, dat met alle fraude, list en bedrog dit nog lang goed gaat.
@Jemaintiendrai | 14-11-20 | 12:24:
fraude, list en bedrog?
Vertel!1!
@Jemaintiendrai | 14-11-20 | 12:24:
Het alternatief wordt maar weer pijnlijk duidelijk tijdens de twee verschillende intochten. De marxisten zijn te goed georganiseerd dat het alternatief totale chaos zal zijn. Wat betekent dat overheden nog meer overgaan tot repressie. Ik zie het somber in.
@Jemaintiendrai | 14-11-20 | 12:24: Ik denk dat u te optimistisch bent. Dit zal nog heel lang door kunnen gaan, omdat het gepositioneerd wordt als een strijd tussen goed en kwaad. In de strijd tegen het slechte zal veel door de vingers gezien worden, want ze vechten toch "voor de goede zaak".
Dit is van alle tijden: corruptie wordt vaak getolereerd, tot we op een bepaald punt geraakt zijn dat het echt niet meer kan. Op dat moment worden er wat mensen opgeofferd en wast de rest de handen in onschuld.
Een ander voorbeeld: "me too". Seksueel misbruik werd door een grote groep mensen door de vingers gezien, omdat ze door het aan te kaarten alleen nadeel zouden ondervinden. Pas op het moment dat het te erg werd ging het los (en sloeg het weer door naar de andere kant, met anderen die macht kregen en nieuwe excessen, wraakacties, enz.).
De enige manier om dit te bestrijden is door het constant onder het voetlicht te brengen, met alle risico's van dien.
Afschaffen dat hele Sinterklaas gedoe. Kost mij elk jaar weer klauwen met geld... en hij is niet in Elburg aangekomen maar hier om de hoek in Spakenburg... de hufter.
Dus ook nog sjoemelen met de reiskostenvergoeding?!11!!!
@mr.money | 14-11-20 | 13:04:
Precies! Absurd!!
De (mislukte) integratie is overgegaan in verdringing. Een sluimerende ontwikkeling. En omdat wij sinds WOII geen existentiële strijd meer hebben hoeven voeren zijn we zo ingekakt dat we nu worden verdrongen door bevolkingsgroepen uit landen/culturen die deze strijd recenter en nu nog voeren. We zijn met deze houding geen partij.
Ze komen met machetes en kromzwaarden ons, de bakermat van democratie en de moderne samenleving, de maat nemen. Schapen, dat zijn we.
Precies!
Hopelijk ontwaakt Nederland nog op zeer korte termijn.
@Veepert | 14-11-20 | 12:44:
Reken er maar op van niet!
@suscrofa | 14-11-20 | 12:33: Ook schapen kunnen zich bewapenen.
Sinterklaas is de bottleneck van de status quo.
Hij is de traditionele witte overheerser die met zijn zwarte slaafjes white supremacy symboliseert en daarom zal een openbare boetedoening, gevolgd door een ophanging, als zuivering en heling moeten dienen.
Kan iemand mij vertellen waarom er niet gekozen is voor gemarkeerde staanplaatsen, om zo tijdens de intochtt 1,5m afstand te houden, net zoals dat gedaan wordt bij demonstraties?
Slechts twee intochten. De crisis komt ze op dit vlak goed uit, minder aandacht voor Sinterklaas, een prima moment om Zwarte Piet de laatste nekslag te geven. En zo geschiedde.
.. de vraag stellen is het antwoord weten. Het stellen van vragen wordt daarom beleidsmatig in een bepaalde hoek gedrukt.
Dus de ene Sinterklaas intocht is verkapte zendtijd voor politieke partijen, de ander in het geniep opgenomen uit angst voor kozp geweld.
Ok.
Guerrilla zwarte pieten oorlog. Ondergronds sinterklaasfeest. De schoen zetten achter de boekenkast....
Zojuist op de NPO even gekeken. Toch nog zo'n 15 seconden volgehouden. Wat een scherts vertoning, in- en intriest...
De hele Nederlandse cultuur en identiteit gaat uiteindelijk opgeheven worden, omdat Moslims en negers het aanstootgevend vinden. Alles wat Nederlands is, is in hun ogen slecht.
Vind je dat ik overdrijf? Onze traditionele lekkernijen moesten we al van naam veranderen, Zwarte Piet is aanstootgevend, kerstbomen zijn discriminerend, Pasen wordt Voorjaar etc.
Ja het is vreselijk allemaal
De kerstboom is hier al besteld
Wat een gejank
@jaimelavie | 14-11-20 | 12:14:
Je weerlegt geen woord van wat er staat.
@jaimelavie | 14-11-20 | 12:14: Vroeger zag je overal kerstbomen. In winkels, publieke gebouwen etc. Tegenwoordig is dat stukken minder, omdat Moslims erover klagen en dan is een kerstboom niet meer 'inclusief'.
@Greetjee | 14-11-20 | 12:23:
Ik ondervind 0,0 van wat u in uw jankerige plempsels stelt. En nu?
@DrumPiet | 14-11-20 | 12:26:
Dan moet dat de waarheid zijn Piet, dat kan niet anders. De rest is gek
@Greetjee | 14-11-20 | 12:23: In Moslimlanden zie je tegenwoordig veel kerstbomen en kerstverlichting.
@DrumPiet | 14-11-20 | 12:26: Misschien eens een stap zetten in de bewoonde wereld. Alles wat ik noem is al meer dan 10 jaar gaande.
@Greetjee | 14-11-20 | 12:33:
Ik zit middenin de bewoonde wereld. Misschien zou u eens uit uw bubbeltje van frustraten moeten treden en wat minder janken.
Aldus Dürümpiet.
De bomen in Zwalk zijn nog mooi groen.
Ah, the plot thickens.
Zwalk is Spakenburg maar de buitenlanders zijn al eerder via de achterdeur van Elburg het land ingekomen. De landsgrenzen zijn dus al verplaatst. Het lijkt hier de Westbank van de Jordaan wel. Ik zeg Zionistisch complot!
Geen zin in.
De Pol Pot lobby heeft deze slag gewonnen.
Het is verdomme een kinderfeest. Wie laat zijn kinderen kijken naar polariserende filmpjes van elkaar ideologisch bestrijdende Sinterklazen?
Die kinderen gaan morgen weer naar school.
We moeten gewoon toegeven dat de voorstanders van slavernij deze slag gewonnen hebben. De NPO, isis, kozp, hezbollah, grauwe eeuw, hamas, de VN, etc; allemaal vinden ze dat zwarte Piet tegen slavernij was, en dus "kwetsend" voor religies die slavernij prediken zoals socialisme en islam.
En feitelijk hebben al deze clubjes gelijk dat het Sinterklaasfeest als een protest tegen slavernij gezien mag worden. Sint Nicolaas was de beschermheilige van onder andere slaven, en kinderboekenschrijver Jan Schenkman introduceerde zwarte Piet als protest tegen slavernij.
Alleen een volwassen discussie BUITEN DE KINDEREN OM kan ertoe leiden dat we slavernij weer gaan afkeuren, en het Sinterklaasfeest in ere durven herstellen. Dat zelfs de NPO de beschaving weer durft vertegenwoordigen, ongeacht wat kozp en isis daar nu van vinden.
Ook de klacht van Akwasi en Insayno dat zwarte Piet niet lijkt op kinderpooiers en andere voorbeeldfiguren uit de zwarte rapmuziek, kan gemakkelijk weerlegd worden. De claim van zwarte subsidiesponzen als kozp dat elke zwarte een gewelddadige crimineel is, is namelijk puur gebaseerd op hun eigen vriendenkringen. Als deze gesubsidieerde extremisten morgen geen subsidies meer krijgen en aan het werk moeten, komen ze vanzelf in contact met zwarte mensen die gewoon hard werken voor hun geld.
Pol Pot lobby.
Bent u niet in de war met de Piet Snot lobby?
@Kapitein Sjaak Mus | 14-11-20 | 12:08:
Ik heb het over de lobby van blm-beeldenstormers, kozp-boekverbranders en andere gewelddadige subsidieslurpers. Die met grof geweld ageren tegen een kinderfeest in plaats van tegen mensenhandel in NL en EU, of tegen slavernij in tientallen islamitische landen.
Veel van deze subsidie-extremisten hen hebben inderdaad decennialang achter dictators aangelopen, waaronder Pol Pot.
Nou, zonder 10 miljoen staatssteun best een goede poging.
Volgende keer een leukere mevrouw. En iets langere shots. En een echte pakjesboot.
Geef niet op
- Statiefje voor de camera's
- Een echte backdrop voor de presentatrice
- Geen YouTube chat meer
- Niet meer van die brakke zwart/wit jaren 40 filters gebruiken
Nu al de beste Sinterklaasintocht uitzending ooit. Die van Ongehoord Nederland.
Helemaal mee eens.
Eensch! Zo hoort het!
Laten we zwarte Piet voortaan koempel Piet noemen, dan is het gewoon een Limburgse mijnwerker en zijn we af van dat gezeik.
In de zak mee naar Kerkrade klinkt ook een stuk enger dan Spanje!
Iedereen heeft al een hekel aan Limburg en Limburg is daar weer trots op. Win-win!
Wensen die elkaar Glück Auf als ze het dak op klimmen?
@Kapitein Sjaak Mus | 14-11-20 | 12:11: Hals und Beinbruch. Ken uw klassiekers.
Sint Nicolaas met witte pieten slechts voor witte kinderen.
Martelaar Osama ondersteund door boko haram voor de rest. Gewoon op TV uitzenden ook.
Dat volwassenen zich hiermee bezighouden is in- en intriest.
Wat een farce. Zo’n Karskens ook, wat is die afgegleden van uitstekend en onverschrokken oorlogsjournalist tot opperfrustraat. Treurigheid troef.
Ik zal het even doorgeven aan akwasi
Bekijk beide documentaires van Arnold-Jan Scheer. Dan wordt je duidelijk dat het hier niet slechts om een kinderfeestje gaat, maar over onze afzonderlijke culturele identiteiten in heel Europa die zich gedifferentieerd hebben sinds de tijd van Asterix en Obelix. Cultuurgoed.
Voor die huildiscussie was het ook allemaal geregeld door volwassenen. Kom op, zeurpiet, beetje suiker bij je azijn.
@Eddy67 | 14-11-20 | 11:54:
Dat is prima.
En wat is uw mening over die droeftoeters die deze man zo hebben gemaakt ? Deze man verzet zich nog tegen de waanzin.
Inderdaad, volwassenen die roepen dat zwarte Piet niet meer mag zijn infantiel en gestoord. Maar ik vertrouw erop dat jij wel geestelijk gezond bent.
@Eddy67 | 14-11-20 | 11:54:
Akwasi mag blij zijn met Karskens, die jaagt op deze manier het merendeel wel naar 'schaf het maar af'.
Puur reactie. De linkse huilebalken begonnen met dit activistische gejank en nu krijg je dit. Hakken in het zand.
@kunstliefhebber | 14-11-20 | 11:58:
Beide zijden zijn gestoorde fanatici wat mij betreft. Waar kun je je druk om maken? Het is den kinderfeest en de kinderen geven geen fuck om uit welke kleur hand de pepernoten komen.
Inderdation, het is godsgeklaacht.
@DrumPiet | 14-11-20 | 12:01:
Haha zegt diegene die hier weer stampvoetend door de panelen gaat omdat zijn naam ten grabbel wordt gegooid. Rustig maar Piet, volgend jaar mag je weer achter het drumstel.
Ja als Karskens kijkt hoe hij er 10 jaar geleden voor stond en nu dan ligt prozac voor de hand
@DrumPiet | 14-11-20 | 12:01: inderdaad, laten we dan afspreken dat Zwarte Piet gewoon zwart blijft en we ons verder nergens wat van aantrekken. Probleem opgelost, en dan kunnen we ons weer om belangrijkere zaken druk maken. Het heeft toch geen nut om rekening te houden met gestoorde geesten en hun tegemoet proberen te komen.
Misschien dat Arnold iets meer dan u heeft gezien wat oppressie vanuit een totalitaire minderheid betekent voor een land. Het doordrammen dat Zwarte Piet racisme is en boeken met zwarte Piet censureren zit ergens aan het begin van dezelfde glijdende schaal waar bijvoorbeeld de Ayatollahs in Iran heel bedreven in zijn. En Arnold begrijpt dat je dan stand moet houden, al wordt het kinderfeest er niet leuker op.
@Jaimelavie. Naar verluid heb jij daar bergen van geslikt in de kerker van joris. Doe je je fikkies de groeten op het scheveningse strand van mij?
@DrumPiet | 14-11-20 | 12:01: als je kleur jou geen fuck uitmaakt, mag hij dus ook zwart zijn. En nou hup in je eigen zak en mond houden.
@Jos Tiebent | 14-11-20 | 12:15:
Dat klopt. Het maakt mij geen reet uit.
@Zwiebelsuppe | 14-11-20 | 12:00: En stevig ook.
Karskens heeft hetzelfde probleem als veel oorlogsveteranen. Te veel ellende gezien om nog te functioneren in de normale maatschappij. PTSS.
@DrumPiet | 14-11-20 | 12:18:
De kleur van Piet maakt mij ook geen ene reet uit.
Maar het opdringen van stalinistische leugens wel.
Het Sinterklaasfeest is nooit racistisch geweest, en zwarte Piet was nooit een racistische blackface of een slaaf. Integendeel; kinderboekenschrijver Jan Schenkman die zwarte Piet introduceerde was tegen slavernij. Vandaar dat hij Piet omschreef als een behulpzame en vrolijke harde werker. Die indien nodig stoute kindertjes de roe mocht geven (zou een slaaf nooit mogen doen).
In 10 jaar tijd is een leuk feestje dankzij leugens en geweld verziekt.
En terwijl wij buigen voor gesubsidieerde extremisten, hebben die fundamentalisten al laten weten dat ook veeg pieten, grijze pieten en regenboog pieten haram zijn. Volgens de Pol Pot lobby moet het hele Sinterklaasfeest verboden worden; en uiteindelijk ook Pasen, Kerst, en elk ander feest waarbij niemand onthoofd wordt.
Schoen zetten is haram. Schoenen horen niet in een huis.
Ja apart he, alsof je Pasen in een buddha vorm probeert te gieten.
Schoen zetten verandert in schoen gooien.
Wanneer wordt Sinterklaas zelf verboden? Want het stopt niet met ZP natuurlijk.
Zou het helpen als Sinterklaas verplicht door een persoon van kleur wordt gespeeld?
@Beste_Landgenoten | 14-11-20 | 11:50: Sint Nicolaas is een heilige, nog net geen profeet. Je weet inmiddels toch dat je niet mag beledigen? Althans daar ben jij toch voorstander van? Kom dan niet met zulke onzin aan.
@Beste_Landgenoten | 14-11-20 | 11:50: Aangezien Sint de bischop van Myra is, denk ik dat de Ottomanen van Erdolf daar bezwaar tegen gaan maken. Regen, drup dus.
@Beste_Landgenoten | 14-11-20 | 11:50: volgens mij doen ze dat in Suriname en de Nederlandse Antillen ook. En ik geloof dat Zwarte Piet daar ook gewoon zwart is. Maar daar hebben ze misschien ook geen gefrustreerde kwetsnegers.
Ach ja beetje jammer. Dat feest is nu wel voldoende verneukt inmiddels. Over een paar jaar vieren we alleen nog kerst. Niks geen maanden lang meer verlekkerd sneupen in de reclame blaadjes van de speelgoedwinkel. Feest is voorbij mensen. Jammer maar helaas. Vanaf nu er is geen compromis meer mogelijk dat iedereen tevreden stelt. Het feest is onomkeerbaar een politieke zaak geworden.
@Beste_Landgenoten | 14-11-20 | 12:08:
Oh gut de duider des vaderlands is nedergedaald tussen de plebejers. Spreek lekker voor jezelf, nono. Ga niet in algemeenheden en voldongen feiten praten als je het niet kunt onderbouwen met daadwerkelijke feiten. In de regio is er niets aan de hand, en daar zijn we ook niet van plan om mee te gaan in de heersende hetze in de randstad. Uw stellingen kunnen linea recta bij het grof vuil.
@amateurrr | 14-11-20 | 12:17: Mooi gesproken, 100% mee eens.
Sinterklaas was een Turk, do the math.
Kijk @Mickey, zie die mevrouw met dat blonde (bob?) stijle haar.
DAT bedoel ik nu dat als 'k zeg dat elk ander kapsel een vrouw als dees minder goed had gestaan.
Op zeker.
Ze had het achter zelfs nog iets opgeschoren mogen gehad hebben.
“Sinterklaas, wie kent ‘m nog”?
Sinterklaas, Sinterklaas en natuurlijk ...
Zou Henk nog wel in de bieb mogen komen...?
een sprookjesfiguur met een 3000-jarige historie dat in 2020 in strijd met de goede zeden is geworden.
Oh kom er eens kijken, wat ik in mijn schoehoentje vind
Alles gekregen, van die bèheste sint.
Twee psychopaten lekker vrij, paar messentrekkers ook daarbij.
Nog een sletje van Bij1, paar """jongeren""" gemeeheen.
Oh kom er eens kijken, wat ik in mijn schoehoentje vind
Alluhus gekregen, van die bèheste sint.
Aquarium met grote bek, samen met die and're gek
Een kopvod in de politiek, een virus maakt ons lekker ziehiek
Oh kom er eens kijken, wat ik in mijn schoehoentje vind
Alluhus gekregen , van die beste sint.
+ heel veel.
Democratie in Nederland; de minderheid bepaald...
Behalve op het gebied van grammatica.
Klopt. Geldt ook wel voor corona.
@DrumPiet | 14-11-20 | 11:45:
U bent toch echt in de minderheid wanneer u de grammatica meester bent.
Het is allemaal lachen, maar wel in en in triest dat wij ons laten ringeloren door een stel inport dingen.
Ze zouden ook kunnen constateren: he, dit is mijn feestje niet. Maar gelukkig heb ik het suikerfeest, kwakoe,chinees nieuwjaar etcetc...
Gelukkig is de echte sinterklaas met de echte zwarte Pieten in Nederland.
FUCK de NPO met hun nep klaas en schimmel Pieten.
Best aardig gedaan. Volgende keer wat beter camerawerk en je hebt een prima alternatief.
De chat mag de volgende keer ook uit trouwens. Iets teveel inbreng van coronawappies en "jongeren"
Halverwege zag je Geert denken 'dit was geen goed idee'.
Prachtige tv.
KOBLM....
Volg de Goede Sint al heel veel jaren niet meer, evengoed is het duidelijk dat de Fake-Sint te vinden is waar de kinderlokkers van de media de intocht verslaan.
De ophef-ploegen die hopen op ellende bij de echte Sint niet meegeteld.
Dit eens z'on mooi kinderfeest, een traditie van Nederland, is allang om zeep geholpen, want dat moet van onze nieuwkomers. Godgeklaagd, hoe heeft het zover kunnen komen?
Gewoon jarenlang steeds dezelfde omvolkers aan de regeringsmacht helpen.
Zet uit die TV en stem ze weg.
Teveel aandacht en te vaak gelijk geven. Dan krijg je dit...
Na de reformatie is dit toch wel weer een hoogtepunt in de Nederlandse geschiedenis.
Ow, dat was het alweer, korte aankomst hoor. Maar ja, als omroep moet je ergens beginnen natuurlijk!
Mocht U een doorlopende aankomst willen,stem dan af op RTV Lampedusa.
Volkscultuur komt uit het volk. Wat de NPO of de OB of the KOZP ook proberen.
Staat hier dan nu ergens ook een link van die Sinterklaasintocht nummer 1? Intocht 2 van NPO 3 kan ik wel vinden.
m.youtube.com/watch?v=dn1Pk3tyVjo
Piet Diego is wel wat dikker geworden. Komt vast van al die pepernoten.
Gelukkig dat het bij daglicht is,is er een mogelijkheid om die twee ghanese trekpoppen te spotten.
ja je moet ook heel gay zwaaien met een fakkel als zwarte Piet
echt hilarisch slecht dit
Stop met de verkinderfeesting van de politiek.
De Indoctrinatie Intocht, de tering wat slecht.
Dat kinderfeest argument van Pro-Pieten kamp kan nu ook bij het grof vuil.
Er is geen pro-Pieten kamp. Dat is een fascistische term.
Dat hoef ik toch niet uit te leggen hopelijk...
Ik hoop dat Sint een pakje vrijheid voor Geert heeft.
Ik kijk de uitzending ook en ik dacht precies hetzelfde.
Dat zou het allermooiste cadeau zijn.
Dat zou het geheel nog enige diepgang geven.
Dus ik denk dat ze met een krabpaal voor z'n poezen komen.
Zwarte Piet: en hebben jullie afgelopen jaar gedeugd? Ja?! Dan krijgen jullie geen cadeautjes!
haha
Meesterlijk!
Geert echt waar? Sorry, maar deze treurnis ga ik niet aan mijn kinderen laten zien. Te politiek beladen dit... Ik wilde gewoon een sinterklaasjournaal met zwarte piet.
U hanteert wel een heel strenge kijkwijzer.
Met Jesse Klaver zeker wel?
hahahaha gekke Geert kan alleen schreeuwen of onverstaanbaar mompelen
Maar geen boodschappen doen.
Is Hiemstra weer bezig over de naderende apocalyps?
Goedheiligman te paard, wat kudt zeg.
Blonde Greet : willen jullie meer of minder Zwarte Pieten?
Alle stoute "jongeren" meenemen in de zak naar Spanje.
In oktober al opgenomen in de haven van het mooie stadje Elburg. Nou nou, een mega geheime locatie dit jaar.
Ja, lekker dan. Nou hoef ik niet meer te kijken.
Ja daar is Geeeeert!
En hij is lief geweest!
De enige echte sint is natuurlijk Rutte die cadeautjes heeft voor zuid Europa, illegalen en allerlei linkse NGO's.
Nee het is toch anders, sint bracht cadeautjes uit Spanje naar Nederland.
Rutte brengt ze vanuit Nederland naar Spanje
Sinterklaas is een door de kerk gepromoot en gedoogd kinderfeest omdat het kinderen klaarstoomt voor religieuze besef. Zeg maar de god-light. Later worden de zak de hel, de kado's de hemel, Stinterklaas een andere fantast met een jurk, het zingen voor de schoorsteen het zingen in de kerk, het dak met de Sint en Piet wordt god ergens boven ons. Het grote boek wordt Paulus aan de hemelpoort van hij die alles weet en ziet. Alleen daarom is het al een verwerpelijk feest waar je een kinderzieltje niet mee moet belasten. Ook niet als middel voor ouders die geen overwicht hebben op hun kind en daarom maar 1x per jaar Sint inzetten voor een opvoedkundige correctie.
Voor iemand met een goede hamer lijken alle zaken op spijkers.
Geen idee waar die associatie plotseling vandaan komt.
Oh? Toen het "Sinterklaas bestaat niet" kwartje viel was het bij mij ook gedaan waar het dat andere sprookje, religie betreft. En dat mensen kunnen samenspannen met een collectief uitgedragen leugen, ook dat. Heel leerzaam, dat Sinterklaasfeest.
@Abject | 14-11-20 | 11:32:
Mooi gezegd. Sinterklaas bereidt kinderen voor op het verlaten van religie.
Die gekke Amerikanen toch, met hun verdeelde samenleving.
Ik dacht even dat Sint zijn mijter had ingeruild voor een MAGA-petje
Sint moet wel z'n traditionele mijter opdoen voor het traditionele ZP- of Sint-journaal
Bedankt GS, weekend vergist! *rent naar winkel voor pepernoten en schuimpjes*. #ontaarde moeder.
Witte- of zwarte pepernoten?
@Mr_Natural | 14-11-20 | 11:17:
Ik ga niet zwichten voor de chocolade variant! Egaal lichtgetint-bruin dus.
*netjes in de rij gaat staan met een bakje*
@Frau Merkel | 14-11-20 | 12:20:
Sinterklaas slaat niemand over! Ook grote kinderen niet.
Ik wil Dieuwertje!
Die zit in de overgang
Zure melk
Die maakt heden ten dage van komkommers augurken
@amateurrr | 14-11-20 | 12:45:
Proest.
Beter gewoon afschaffen. Dalijk moeten gezinnen kiezen tussen de Gutmenschenprocessie en de PVV parade....
Dat is dus precies wat de Akwasies en zijn whitey helpers willen.
Om het te vervangen door een afrikaans, surinaams of antiliaans slavernij-huilie huilie feest waarbij de blanke autochtoon jaarlijks zijn geërfde schuld moet belijden.
FvD parade zijn Corona ontkenners kennelijk Zwarte Pieten
Akwasi is een racist, alle kleuren mag Piet hebben behalve zwart ! Als dat geen racisme en discriminatie tegelijk is !?
Volgens mij is het andersom.. Pieten mogen geen enkele kleur hebben behalve wit.
U snapt kleur en ras niet helemaal.
Huidskleur is een sociaal construct.
Noe meer de nadruk op kleur wordt gelegd, hoe kleurlozer alles wordt.
nee hoor alleen wit want grijze piet is ook racisme
Klopt
Zag iedereen het maar zo helder.
Ik deed altijd pakjes chocoladehagelslag in de schoentjes van de kinderen, dan konden ze zelf hun letters maken, lekker en educatief.
Als je echt niks beters te doen hebt.
Racisme: een reden om Zwarte Piet af te schaffen.
Corona: een reden om alle andere mooie dingen af te schaffen.
Normaal doen: een reden om rare zwarten af te schaffen
Hier is nog de echte Sint.
www.youtube.com/watch?v=dn1Pk3tyVjo
Ben zó blij dat mijn kinderen en ik in een normale tijd zijn opgegroeid waarin Zwarte Piet gewoon zwart was. De 'open grenzen' hebben dat allemaal verpest dus een ieder(!) die daaraan - op wat voor manier dan ook - heeft meegeholpen wens ik werkelijk het àllerslechtste toe; in de huidige en de toekomstige tijd want een welvarend land vernielen kan en zàl niet ongestraft blijven. Amen.
Amen.
Ik ben niet gelovig maar amen.
Hier zijn de media debet aan. Die schoten vanaf het begin in een krampachtige stuip terwijl de onzin van de Zwarte Piet-schreeuwers met gemak ontkracht kan worden.
Ook hier een atheïstisch Amen
hoewel die open grenzen niet voor dit alles hebben geleid
Maar gewoon policor linksdraaiende nestbevuilers van eigen bodem
Zo ken ik die gristenen en hun "naastenliefde" weer
@jaimelavie. Je kruipt steeds meer uit je schulp als jaimelavie. Je oude alter ego komt steeds meer tevoorschijn.
Tot zover het gebod: Heb uw naaste lief, gelijk uzelve.
Het masker valt steeds vaker af.
Sinterklaas houd niet zo van diversiteit, blijkt. Waarom moet ik nu ineens gaan geloven? Hij ruimt zijn trouwe zwarte medewerkers op voor een stelletje blanken die te beroerd zijn wat geld uit te geven om zichzelf te wassen.
Ik dacht dat de negers niet meer wilden werken?
oh god Diewertje is met haar 62 jaar 1000x hotter dan dat mens van ON
Gemiste kans van Karskens, die zou moeten weten dat papa bepaalt naar welke intocht er wordt gekeken, niet de kinderen.
Hij had gebruik moeten maken van het K3 effect.
@Harry Turtle | 14-11-20 | 11:09: Ze hadden Eva moeten vragen.
Welkom Bruine Klaas en Groene Farid.
Goed zo, de vinger voor dat ophitsende tuig in Nederland. Als t je hier niet bevalt, waarom ben je hierheen gekomen dan? Ook: ga vooral weg. Normale bevolkingen laten zich niet de les lezen door immigranten. Die passen zich maar aan.
Ze willen ons hun cultuur opdringen... In een gemiddeld Afrikaans land viert discriminatie hoogtij. Denk maar aan Rwanda of andere shitholes.
Wij het noemen het neokolonialisme als nieuwe bewoners de gewoonten van de inheemse bevolking verdringen.
wel saai zo'n intocht zonder veldslagen en schreeuwende zwarten
niks te doen op twitter vandaag
Zet dan maar Zulu Dawn op, genoeg veldslagende zwarten in die film
Raar berichtje mosterd.
Waarom dit zo opkloppen. Het is toch normaal dat rond deze tijd sinterklaas komt/
Of niet soms?
Maar niet dat er twee Klazen tegelijk aankomen.
@2voor12 | 14-11-20 | 11:05:
De derde Klaas, Dijkhoff, koos al paaseieren voor z'n geld
is ie al weer permanent terug naar Brabant?
@Tobi | 14-11-20 | 11:14: Vermoedelijk is Klaas is in quarantaine wegens kerona en de errezolen.
Tobi, Klaas wilde Klaas worden in de plaats van Mark. Maar die was al Sinterklaas en vond dat Klaas Piet moest spelen. Dat wilde Klaas niet en toen ging hij niet naar Harlingen maar naar Brabant. End of story.
@GregorVanPallandt | 14-11-20 | 11:33:
Klinkt logisch
Ik ga NPO3 kijken, het is al heel lang geleden dat er alleen maar blanken in beeld zijn geweest bij de publieke omroep nu er geen zwarten mee mogen doen van Akwasi.
Word een historische dag dus.
Sint is ook al op het matje geroepen door de dame van HR, omdat ie geen negers meer aanneemt.
Pakjesboot 12 vaart op door kolen opgewekte stoom? Gauw verbieden!
zeker is een Schande en ik ben Geschokt
Hahaha,... "zie ginds komt de fluisterboot"
Zo'n mooi, geroeid Vikingschip.
Of een Romeinse Galei.
Of een Griekse trireme.
Is dat niet een beter idee?
Alleen nog effe roeiers zoeken en een trommelaar.
De zweep geven we aan Meesteres Belgie en ik pak de stuurriem wel.
Deal?
@Kapitein Sjaak Mus | 14-11-20 | 11:17: DrumPiet als trommelaar?
@Wijze uit het Oosten | 14-11-20 | 11:36:
Genoteerd.
@tsjajaja | 14-11-20 | 11:07: Een stoomboot IS een fluisterboot.
Geen explosiemotor aangedreven met benzine of dieselolie.
♫ Sinterklaasje kom maar binnen met je persona non grata.
Ook al staat dit jaar geen hond op straat ja ♫
Met een ander ritme kan dit de 2020-smartlap worden.
REAGEER OOK