Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mark Rutte zit als enige niet voor een vlag

En roept: EU HEEFT GEEN MEERWAARDE

U zit er maar mee, met die EU, sinds Rome, sinds Maastricht, sinds Lissabon. We durven wel te stellen dat de kwaliteit relatief beperkt is. Een miljoenmiljard duurbetaalde ambtenaren die een beetje inklokken, vreten, uit het raam loeren en verder niks, en ondertussen staan uit gele sterren geconstrueerde tonpraters als die bolle Frans Timmermans op doorkrakkende kratjes te blèren dat het op supranationaal niveau allemaal anders moet, en terwijl u de maat wordt genomen dat uw afvalscheiding niet op orde is flikkeren ze op hetzelfde moment aan de andere kant van de wereld alles in de Ganges. Of de regeringsleiders zitten voor een schermpje, met elkaar te lullen over koetjes en kalfjes. En soms ziet u bij het buurtspeeltuintje om de hoek zo'n bordje: 'dit project is mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie' en dan denkt u: o ja die zijn er ook nog. Enfin, is er een keer moment dat de EU zich nuttig kan maken, met de bestrijding van een grensoverschrijdend virus bijvoorbeeld, is de samenwerking honderd keer ruk. "De EU heeft geen meerwaarde. Dit is echt een nationale zaak", roept Mark Rutte stoer - toevalligerwijs blijft hij in Nederland. Zoals corona in het begin een nationale zaak van China was, zeg maar. De totale anarchie. De Belgische toeristen die bij ons 'op café' zijn gekomen. Het ene land met de grenzen dicht, het andere land niet. Dit land wel vliegen, dat land niet vliegen. Dit land wel testen, dat land niet testen. Zij wel mondkapjes, zij geen mondkapjes en als het om de vaccins gaat, is het gewoon weer ikke ikke ikke. Europa is een complexe regeljungle maar dit is totale CHAOS. En nu roept Mark Rutte (yo waar is je vlag) zelfs dat de 'EU geen meerwaarde' heeft. Wel wel wel wel wel wel wel.

Reaguursels

Inloggen

Eigenlijk werkt het zo dat al deze sites controversiele content nodig hebben om te zorgen dat mensen bozer en bozer worden zodat ze de hele dag hier zitten te typen zodat de site kan zeggen: we hebben een publiek van dit niveau dat zoveel tijd per dag op de site doorbrengst. (ivm de reclame inkomsten)

Daarmee zijn al deze sites uit op het stoken van zoveel mogelijk woede, tot al onze maatschappijen veranderen in een soort verenigde staten waarbij in feite niets meer over is van het woord verenigde: ze zijn gesplitst door het midden, idealiter en daar zitten al dit soort figuren als Bannon en Farage achter:

Kortom: populistisch rechts vernietigt onze beschaving.

cugel | 30-10-20 | 21:47

Lees de troonrede nog eens. Komt nog veul meer EU en Nederland bestaat al niet meer als het aan Rutte ligt.

Cepalislam500mg | 30-10-20 | 21:19

Rutte roept toch altijd tegen de verkiezingen stoere dingen. Hij doet het tegenovergestelde.

Cepalislam500mg | 30-10-20 | 21:07

10 jaar geleden al "dit fietspad is mede mogelijk gemaakt door de EU".
Heb het hier al vaker gebruikt als voorbeeld, ga de duiding aangaande internationale uitbestedingen, strijkstokken en weggegooid geld niet nog eens opnieuw in detail uitschrijven.

Mede mogelijk gemaakt door de EU, in Nederland, nummer 1 fietsland ter wereld.

Manmanman

WasHetMaarMakkelijk | 30-10-20 | 19:56

En dagelijks zo'n gemiddelde van 500 nieuwe instroom gelukszoekers. Echt over 10 tot 30 jaar herken je Nederland of een andere stad in een ander land al niet eens meer. Met dank aan die schoften die het nodig vonden stap voor stap de hele europese unie zoals die toen was met eigen lidstaten, nu reeds om zeep te helpen. Alles in het mom van unitated nations. Krijg toch allemaal lekker de tieuvs jaaaaa.

Krachtkoe | 30-10-20 | 18:13

Al die vlaggen: heet dat in linkse kringen niet viesvuilfascistentuig?

Nuuk | 30-10-20 | 18:06

Plus nog even een quote voor de Trump liefhebbers: "President Trump blijkt minder geschikt als romanpersonage dan eerst werd gedacht: hij is te karikaturaal. Wat zijn de mogelijkheden als hij voor nog vier jaar wordt herkozen? "
Vijf tips voor schrijvers door het NRC.

cugel | 30-10-20 | 17:53 | 1

Nog wat meer over Trump (uit Forbes):

The Bidens’ charitable giving is fairly straightforward. The Trumps’, however, is harder to discern. Here's what we know—and don't know—about Biden and Trump's charitable giving.

If you really want to know who holds financial leverage over the president, focus on the big organizations inside Trump’s commercial buildings. These are the 25 businesses paying Trump $115 million each year.

Left with few options for expanding, the president’s sons have been quietly chipping away at Trump’s mountain of debt. Here's how Trump has quietly paid down $67 million in debt while in office.

Trump has sold over $118 million worth of property since taking office. While other Trump Organization ventures have grabbed more headlines, the president’s company has quietly struck more than 100 small deals—that all add up.

Despite troubles at his company, Trump megadonor Sheldon Adelson has poured at least $180 million into the election this year. Regardless of what happens with his casino empire, the 87-year-old billionaire has more than enough cash to remain one of the biggest political donors in the country.

Billionaire Chicago Hyatt heir Jennifer Pritzker, a former Trump donor, has donated $100,000 to the Lincoln Project, the anti-Trump super-PAC led by former Republican strategists. Billionaire producer David Geffen gave another $100,000 to the group.

Er zijn dus nogal wat mensen die het gehad hebben met Trump: DUMP TRUMP.

cugel | 30-10-20 | 18:40

"flikkeren ze op hetzelfde moment aan de andere kant van de wereld alles in de Ganges."
En als we hier geen EU hadden dan was de Donau hetzelfde verhaal. Nu probeert de Balkan althans min of meer aan de normen van "Het Westen" te voldoen.

Hoewel, in Polen en Hongarije hebben ze kennelijk teveel GS gelezen. Maar goed dat is een ziekte die uit Amerika komt: " in Reaganland beschrijft Rick Perlstein de lange opmars van populistisch rechts in Amerika. Van de periferie naar het centrum van de macht."

cugel | 30-10-20 | 17:40

Made in Holland dat weekdier. Ik mot hem niet.

Rest In Privacy | 30-10-20 | 17:35 | 3

En toch heeft Rutte aanzienlijk meer stemmen dan Tsjerrie. En Wilders mag ook niet meer meedoen sinds ze dat eens geprobeerd hebben.
Het schijnt trouwens dat ze bij het CDA toch weer een beetje aan Wilders aan het denken zijn, dacht ik, of was dat FvD?

cugel | 30-10-20 | 18:13

@cugel Met al die politieke lapzwansen heb ik niks. Maar dit weekdier heeft Nederland stuk gemaakt. Vele doden op zijn geweten en een berg ellende binnengehaald. Daarnaast de zorg gehalveerd en de veiligheid verkwanseld. Zo kan ik nog wel ff doorgaan over deze volksverlakker die voor geld zijn eigen land verziekt en in de uitverkoop doet. Kortom, ik mot hem niet.

Rest In Privacy | 30-10-20 | 19:10
-weggejorist-
Bill le Koek | 30-10-20 | 17:28

Zou het een signaal zijn om niet voor de EU vlag te zitten? Hij kreeg net een brief dat ie door EU aangeklaagd wordt omdat ie zo goed op de pensioencentjes past.

annevance | 30-10-20 | 16:40

Ik kan werkelijk niet bevatten dat er nog mensen zijn die wat in deze man zien.

Laten we het even verplaatsen naar een prive situatie. Alsmaar en alsmaar liegen en bedriegen. Dan ben je toch klaar. @ Kuifje. Zou u dat pikken van uw partner !?

DrachiR | 30-10-20 | 16:38 | 1

Oh en wat meer on topic. Het is aantoonbaar dat centralisatie niet werkt.

DrachiR | 30-10-20 | 16:46

En het zou zo toepasselijk zijn..... een vlag op een modderschuit.....

dickg | 30-10-20 | 16:16

De witte vlag zou het beste passen. We hebben ons al lang overgegeven.

Dickie1908 | 30-10-20 | 15:12 | 1

Over Rutte zonder vlag: NRC citaat van de week:
„De moeder van Harry Mulisch koesterde net zo'n minachting voor Nederland als hij.”
Michel Krielaars leest een bijzonder boek over het leven van Harry Mulisch, dat een fraai beeld geeft van het kosmopolitische milieu waarin hij opgroeide.

cugel | 30-10-20 | 18:17

Rutte weet ook dat het zo maar weer maart is.

mr_awesome | 30-10-20 | 15:10

Een van de belangrijkste prio's van de EU is de grenzen potdicht voor ongedocumenteerde gelukszoekers, daarnaast een stabiele euro doordat alle landen hun begroting op orde hebben

HetOorAakel | 30-10-20 | 14:21 | 2

Ook voor gedocumenteerde graag.

Julianalaan | 30-10-20 | 15:05

De Euro is een doodgeboren kind dat kunstmatig in leven wordt gehouden te voordele van , je weet wel .

likmegaties | 30-10-20 | 15:06

"En nu roept Mark Rutte (yo waar is je vlag) zelfs dat de 'EU geen meerwaarde' heeft. Wel wel wel wel wel wel wel."

Trap er niet in mensen. De verkiezingen komen eraan.

Atlantis-95 | 30-10-20 | 13:51

Een club die geen meerwaarde heeft, maar waaraan we jaarlijks wel miljarden aan contributie betalen.

Vraagje, Mark. Waarom stap je niet uit die schijtclub die voor ons bepaalt wat we wel mogen ( miljarden overmaken) en niet mogen.(onze bek open trekken)

Waar wacht je nog op, natte krant? Oh ik weet het al. Je wil nadat je hier de boel volledig naar de kloten hebt geholpen voorzitter worden van die club zonder meerwaarde. Ja toch? Zeg het maar eerlijk, Markje!

Rest In Privacy | 30-10-20 | 13:48

Some people aren’t born to raise the flag.
Ik bedoel, Mark werd vroeger op school ook altijd als l....., euuh nooit als 1e gekozen.

D-Fens_1963 | 30-10-20 | 13:47

Hoezo zit Rutte daar? Akwasi is toch onze nieuwe premier.

MistaRazista | 30-10-20 | 13:38 | 1

Hij is nog net niet Jezus toegevoegd.

BozePaarseMan | 30-10-20 | 13:44

Moet hij niet in quarantaine nu een aantal van z'n collega's ziek zijn?

Mastermattie | 30-10-20 | 13:36

Mark Rutte heeft wel een vlag. Alleen ziet U die niet in beeld. Hij zit er namelijk op. Om zijn reet ermee af te vegen...

Mark zit te Dutten | 30-10-20 | 13:26

Alles voor de bühne.
Mark - liegen, loog, gelachen - Rutte ziet de verkiezingen rap naderbij komen.

Endoxa | 30-10-20 | 13:18

Achter Rutte staat geen Nederlandse vlag. Logisch, daarmee communiceert hij, dat hij niet voor de Nederlandse belangen opkomt. En dat klopt. Behalve straks bij de VVD verkiezingsretoriek. Dan volgt weer stoere VVD taal. En na de verkiezingen kruipt hij weer in bed bij Groen Slinks. Dat is pluche-plak -eigen.

PieterPassant | 30-10-20 | 13:11

De EU had een prachtig project kunnen zijn als het democratische waarden had. Dat heeft het niet. Brussel moet er voor de lidstaten zijn maar andersom is de realiteit. En men heeft op velerlei manieren bewezen of het nou gaat om Erdogan op z'n plaats te zetten, de grenzen effectief af te sluiten, EU staten te beschermen tegen Chinese invloeden, daadkracht tijdens Corona te tonen.... op alle vlakken behalve eigen baan zekerstellen is het een complete ramp.

Slough | 30-10-20 | 13:02

Een Nederlandse vlag om zijn schouders en een halve liter voor z’n neus.

TheFirstYelle | 30-10-20 | 12:56

Eens in de vier jaar doet Rutte even eurosceptisch..
Laten we vooral niet vergeten dat we onder zijn leiding na een toneelspelletje tientallen miljarden extra die kant op gestuurd hebben, en garant staan voor een nog veel hoger bedrag.

Onder het mom van 'je moet meedoen want anders kan je niks veranderen' worden EU dingen er constant door gedrukt. Reinste kolder, stel je voor dat je het niet eens bent met de AH omdat deze de lokale ondernemers (groentewinkel, slager, bakker) verdringt, dan ga je ook niet zeggen: ja maar je moet producten van de AH afnemen en netjes alles doen wat de AH zegt, want anders verandert er nooit iets.

Terra | 30-10-20 | 12:48

Dus heel snel Nexit. Duitsland mee, Oostenrijk mee, Scandinavië mee, Groot Brittanië weer terug. Alle landen die het wel snappen in de oude EEG en Brussel afserveren want het werkt niet en het heeft nooit gewerkt. Vanuit de EEG wel natuurlijk een paar miljard vrij maken om de hele Middellandse zee vol te plempen met fregatten en vliegdekschepen om doorgedraaide 21 jarige Tunesiërs en ander tuig buiten Europa te houden. Dat kan je niet aan Italië en Griekenland alleen overlaten.

ILF2 | 30-10-20 | 12:47

Mark presenteert zich als "niet nationaal" en sorteert voor op een EU functie. Alles voor de beeldvorming.

Frau Merkel | 30-10-20 | 12:37

Achter Mark's rug een circustent tonen .. of een bananenplantage.

suscrofa | 30-10-20 | 12:32

Rutte zegt wel eens wat verstandigs. De kans dat het in beleid verschijnt blijft 0.

jan99 | 30-10-20 | 12:28

Zou pas wat zijn als hij voor een omgekeerde NL vlag zat.

grom | 30-10-20 | 12:27

Dat komt omdat we in Nederland alleen de vlag mogen uithangen als de koning jarig is of de bevrijding wordt gevierd. Stel je voor dat ze ons voor nationalisten uitmaken. Dat moeten we niet willen met z'n allen.

Koonkluk Huis | 30-10-20 | 12:25

Wederom, er komen verkiezingen aan. Een dag na die verkiezingen gaat alles weer gewoon verder. Een miljardje hier, een miljardje daar. Allemaal voor de eer en glorie van de EU.

Gomezlopez | 30-10-20 | 12:24

Wie voor een vlag gaat zitten is een nationalist, oftewel racist, oftewel kun je net zo goed your local shoarmatent in brand steken want dat is precies hetzelfde. Trots op je land? Haha. Nazi.

Captain Pervert | 30-10-20 | 12:23

verkiezingsretoriek. En ondertussen blijven buigen voor Brussel. En de poorten wagenwijd open voor al het gespuis dat buiten Europa met glimmende oogjes staat te loeren naar onze mooie welvaart en verzorgings staat. Lekker hier uit de toko komen pakken wat er te pakken valt. Onder schijten wat er onder te schijten valt. Totdat het hier net zo'n tering bende is als buiten de EU. En onze Haagse Plucheplakkers zagen dat het goed was. Want ze staan op 44 zetels. Alles om de populisten maar uit de coalitie te kunnen houden. Want de populisten.... dat is natuurlijk het echte gevaar.

Blubberbazooka | 30-10-20 | 12:08

Het is niet eens een nationale zaak.. het is een regionale zaak. Ook in de eerste golf en nu nog. Griekse eilanden wel oranje, vasteland niet. Immense verschillen tussen de randstad en Nederland. Duitslangd idem: steden en platteland.

De EU houdt zich maar lekker bezig met uitwisseling van kennis, een vaccinatiebeleid en inkoop van vaccins en .. heej.. dat is ook precies wat ze doen.

Epistulae_Morales | 30-10-20 | 12:06

Dit lijkt trouwens geen Teams of Zoom of Jitsi wat ze gebruiken. Iemand enig idee wat voor zelfgeschreven software dit is dat waarschijnlijk aanbesteed is aan een bedrijf voor 100 miljoen euro?

Wybe Wabes Abbema | 30-10-20 | 12:06 | 2

je geeft zelf al het antwoord.

small_town_dude | 30-10-20 | 12:11

jiu jitsu

Slough | 30-10-20 | 13:05

Als hij zegt dat de EU geen meerwaarde heeft praat hij eindelijk eens per ongeluk geen bullshit.
Het pijnlijke is dat hij zelf denkt dat hij weer staat te liegen.

Veepert | 30-10-20 | 12:05

Wat Rutte roept over de EU is totaal oninteressant. Het gaat er om wat hij doet en dat is braaf afdragen, elke keer tekenen bij het kruisje en steeds meer soevereiniteit en geld afdragen. Maar ondertussen nooit opstaan als de EU haar taken verzaakt, zoals bewaken van de buitengrenzen of controleren van de uitgaven.

Franker | 30-10-20 | 12:02 | 1

Bite the pillow, he's going in dry.

small_town_dude | 30-10-20 | 12:12

En dan het belangrijkste: de strijd tegen de islam. Nou, vergeet het maar jongens. Geen instituut zo zwak als de EU. Slappe knietjes en politiek correct denken.

Slechts twee landen in de wereld begrijpen hoe je de islam dient te bestrijden, en die krijgen nog bakken met kritiek ook. Gelukkig zijn het geen democratieën en houden ze de rug keurig recht.

Gajus | 30-10-20 | 12:01 | 5

De twee landen die ik bedoel zijn China en Myanmar. De een als voorbeeld van preventie, de ander van correctie. Dat laatste is lomper.

Gajus | 30-10-20 | 12:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor de goede orde: dit is een vergadering van de Europese Raad van de EU. De leden van de Europese Raad maken deel uit van een van de organen van de EU en zitten daar als vertegenwoordiger van de Europese Raad, niet van het land waarvan ze toevallig regeringsleider zijn.

Glasgow Argus | 30-10-20 | 11:59 | 2

ooww.. pas op. dit is diepgang... dat moet je hier niet meenemen. Je kunt beter niets van de EU begrijpen en dan overal tegen zijn.. dat kost minder energie.

Epistulae_Morales | 30-10-20 | 12:01

Nou kan je dat wel zeggen @Mosterd dat die EU-amtenaren daar wat zitten te vreten en uit het raam zitten te turen, maar vergeet nu even niet dat ze ook elke maand in- en uit moeten pakken om het hele circus van Brussel naar Straatsburg te verhuizen en viceversa.

jochum1980 | 30-10-20 | 11:57

Die meerwaarde zie je juist wel, zo kreeg ik bijvoorbeeld midden in Afrika onlangs een musicvideo voorgeschoteld van een getalenteerd artiest, mogelijk gemaakt dankzij EU soepsidie.

KlauwnBassie | 30-10-20 | 11:57

Ik denk dat D66 dan gelijk de coalitie zou verlaten om het kabinet te laten vallen.

Nederland bestaat niet voor een globalist.

Nederland80 | 30-10-20 | 11:57

Het zou eigenlijk een grof schandaal zijn als ie nog voor Nederland zou spreken.

Ommezwaai | 30-10-20 | 11:54 | 1

Klopt, want dat heeft hij nog nimmer gedaan, alleen Nederlanders voorliegen, dat dan wel E1000 x

Theo-Pim-Riv | 30-10-20 | 11:57

Ruim een half jaar terug, in de loop van april toen de Corona-crisis al een week of 3-4 woekerde, kwam opeens de EU met een aantal uitspraken en standpunten. Uiteraard op de belerende toon en hoe het volgens hun allemaal moest gaan gebeuren.

En ik dacht werkelijk, I kid you not, 'O ja, die zijn er ook nog'.

Ik was ze in alle eerlijkheid gewoon echt vergeten.
Nuff said...

Realism Is All | 30-10-20 | 11:52

Rutte durft al niet meer voor zijn nationaliteit uit te komen. Rutte is ook bangeschijter.

Gaat het niet dan? | 30-10-20 | 11:49 | 3

Rutte heeft geen vlag nodig. Hij is de vlag. Four more years!

Raspatat | 30-10-20 | 11:52

Ehh de omgekeerde psychologie blijkt anders goed te werken in deze coronacrisis.
Er is geen draagvlak voor strengere maatregelen. De politiek faalt door dingen als testbeleid niet op orde te hebben, cijfers niet op orde te hebben, ziekenhuiscapaciteit niet op orde te hebben (want vakkundig wegbezuinigd), mondkapjesbeleid niet op orde te hebben, etc. De politiek schreeuwt dat het uw schuld is. Wij schreeuwen vervolgens om hardere maatregelen.

Hetzelfde zie ik nu in het bovenstaande stukje: de EU faalt gigantisch in de gezamelijke aanpak van een mondiaal probleem, dat dus ook zeker heel Europa treft. Want te log, te beraucratisch te incompetent. Rutte wijst naar Nederland, ja die moet het oplossen. Het is een nationaal probleem. Maar nederland faalt dus al in die aanpak. Om vervolgens hier te horen roepen dat de EU het moet kunnen regelen, en we dus eigenlijk meer EU nodig hebben. Want dat wordt stap 2, let maar op: strakjes nog voordat de epedimie ten einde is, of kort daarna zullen de EU leiders komen met voorstellen om meer macht naar zichzelf toe te trekken met het argument: "om zo een volgende crisis als dit wel goed aan te kunnen pakken". En het volk zal diep voorover buigen, en tekenen bij het kruisje.

peterdh | 30-10-20 | 11:46 | 1

Met de coronwet heeft de regering absolute macht. Deze macht geven ze dadelijk aan Brussel en u kunt daar helemaal niks tegen doen, zelfs niet protesteren.

Gandalph | 30-10-20 | 11:57

Spijker op de kop. Europese samenwerking is prima. Zelfs verregaand, maar het failliet van de EU is nu wel gebleken. Er zijn de afgelopen een paar grote crises geweest die uiteindelijk door landen zelf zijn opgelost en later in EU verband zijn gebracht. De EU kon niet uit de stoel komen om de vluchtelingen crisis te bedwingen tot Merkel en Rutte die Turkije deal sloten. Let wel: twee soeverijne landen, los van de EU. Los van wat je daar van vindt, kreeg de EU het niet voor elkaar, vanwege allerlei belangetjes. Toen Dld en NL het wel lukte werd het plotseling in EU verband getrokken. Hetzelfde geldt natuurlijk voor de Corona crisis. Het was verademend stil rond februari-maart-april. En het gebrek aan daadkracht rondom de vakantieperiode was tekenend. Nul komma nul leiderschap. Ja, als het gaat om stupide invoer regeltjes, het piemeltjes meten met de kikker die uit de kruiwagen springt (Brexit) en nu die hysterie rondom het klimaat. Dan komen ze wel uit de stoel... Voor machtsspelletjes en megalomane projecten zonder concrete meetbare voortgang, doelstellingen of controlleerbare processen. Maar wanneer je een EU nodig zou kunnen hebben zijn ze er niet... Sorry, dan ben je af.

BBRDWR | 30-10-20 | 11:45 | 3

Niks meer aan toe te voegen.

Gladiator Fap | 30-10-20 | 11:46

Ja precies.

P-unit | 30-10-20 | 11:52

Ik wel: wie liquideert de faillissementsboedel?

Pieterman | 30-10-20 | 12:03

Beetje goedkoop en totaal niet gedacht aan grenswerkers in Europa. Verder kijken we in diverse Europese landen al tegen een half jaar zwak beleid aan, dus als Europa kan ingrijpen lijkt me dat een meerwaarde.

Diotima | 30-10-20 | 11:43

Als we Rutte nou eerst zo'n mondkapje op laten zetten, dan kunnen we hem vanaf de vergadering daarna vervangen door een ander zonder dat iemand dat doorheeft.
Dat kan ons zomaar een paar honderd milard schelen op de semi-lange termijn.

C1O2 | 30-10-20 | 11:42

Ik word er depressief van....vanavond maar eens lekker de kroeg in om te zuipen....oh nee wacht....

Witte-vla | 30-10-20 | 11:42 | 2

U bent duidelijk aan het afkicken.

Raspatat | 30-10-20 | 11:45

U heeft reaguurdersparkinson..

Wijze uit het Oosten | 30-10-20 | 11:46

De EU heeft geen meerwaarde maar een minderwaarde heeft het wel. Honderden miljarden om precies te zijn.

jgrotius | 30-10-20 | 11:41

Ik word hier depressief van....vanavond maar eens lekker de kroeg in om te zuipen.....oh nee wacht. @#%& Rutte !

Witte-vla | 30-10-20 | 11:39 | 3

Vla. Bak een taart.

CalamityJane | 30-10-20 | 11:40

Spacecake misschien

Witte-vla | 30-10-20 | 11:43

Goed idee een spacecake.

abeltasman | 30-10-20 | 11:45

Wat Mark Rutte roept is best interessant, maar wat hij DOET en wat hij NIET DOET is veel interessanter. In de 10 jaar van zijn bewind is hij dikke maatjes geworden met links en zeer links, heeft hij de import van nuttelozen en criminelen aangejaagd, heeft hij Nederland verder aan de EU verkwanseld en is hij begonnen om geld te verbranden als eredienst van de klimaatreligie.

JvanDeventer | 30-10-20 | 11:37 | 1

Precies, kijk alleen naar wat hij doet, en dat is dus geen ene malle moer, in ieder geval niet voor Nederland of de Nederlanders.

Mallepietje1001 | 30-10-20 | 11:45

"Dit project is mede mogelijk gemaakt door de Europese Unie ". Staat deze tekst ook op bordjes in de tuin van de villa van Timmerschwanzsch ? En in de tuinen van zijn vakantievilla's ? En op bordjes aan de muren van zijn panden? En op zijn bankafschriften ? En op zijn reedt getatoeëerd?

Baron Clappique | 30-10-20 | 11:33 | 1

Op zijn linkerbil, naast de volledig uitgeschreven Universele Verklaring van de Rechten van de mens.
Zijn rechterbil is nog onbeschreven.

gestoptmetroken | 30-10-20 | 13:25

Bullshit stuk. Moeite met soevereiniteit, daar zijn vast therapieën voor. We trekken ons eigen plan. En vinden we dat een ander land het beter doet dan kopiëren we dat.

Zo werkt Europa. En daarom is Europa door eeuwen heen zo succesvol geworden. Maak van Europa geen China.

Sitting_targets | 30-10-20 | 11:33 | 1

Ironisch genoeg zullen we eerder Chy-na worden dan terugvallen naar het oude dynamieke Europa.

Graaf_van_Hogendorp | 30-10-20 | 11:34

Is zo'n vlag zo belangrijk? Zo nationalistisch zijn Nederlanders toch niet? Ik heb meer interesse in de inhoud dan de vorm. Een vlag neerzetten kan iedereen.

Red shirt | 30-10-20 | 11:33 | 5

Red shirt. Als het water tot de lippen komt dan zullen we zien of de linkse kromdenkers nationalistisch zijn. Ik vrees dat ze het gehaakte petje en de hoofddoek al in huis hebben gehaald.
Van kromdenken naar kromzwaard is een kleine stap voor karakterloze sujetten.

CalamityJane | 30-10-20 | 11:39

Ja, iedereen kan het, maar helaas doet niemand het. Nederlanders zijn de facto tegen Nederland.

JvanDeventer | 30-10-20 | 11:40

Ja? En wat is een Europese vlag dan? Of bedoel je zo een rode met hamer en sikkel erop? Zie je die graag?

Zeissssss | 30-10-20 | 12:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Rutte zei NEE tegen de miljarden afdracht aan de EU, maar vervolgens deed hij het zonder onze goedkeuring WEl !
Onze ( klein) kinderen zitten tot in lengte van jaren deze belasting schuld af te lossen, terwijl ze wel 10 jaar moeten wachten op een eigen huis.
Rutte's puinhopen: in de Zorg, Woningnood, Immigratie, Illegalen, Onderwijs, zijn foute opstelling naar de EU, Voedselbanken en Daklozen, verwaarlozing ouderen, liet als minister president van Nederland - linkse radicale activisten een kinderfeest afschaffen en onze geschiedenis, cultuur en identiteit "bijna"
kapot maken, pensioenen naar de knoppen, bijna de hoogste belasting van Europa en een jokkebrok en praatjesmaker inzake de corona pandemie waarin Nederland van alles tekort had op elk medisch gebied. De ouderen stierven bij bosjes in verpleeg tehuizen, omdat Rutte jaren geleden niet geluisterd heeft naar knappe doctoren die hem voor grote virus uitbraken in Nederland waarschuwden.
Hoe is het mogelijk dat blijkbaar nog zoveel( angst) stemmers achter die man staan.

Ik ben echter bang dat als mensen deze reactie lezen hij nog weer meer in de peilingen zal stijgen.
Nederland heeft in 2021 politici nodig die vóór Nederland zijn.
De houdbaarheidsdatum van Rutte is wat mij betreft geheel voorbij.

outdoor | 30-10-20 | 11:32 | 5

Men wil dit gewoon. Niet blijven lullen.

Baron Clappique | 30-10-20 | 11:34

@Graaf_van_Hogendorp | 30-10-20 | 11:33: of Rutte laat zijn communicatiemedewerkers veel stemmen jatten/vervalsen in de stemburelen door dat rode potloodje en dat stuk papier. (arme boom)

Slurfje | 30-10-20 | 11:40

Ja en dezelfde VVD staat dus virtueel op 42 Zetels vlgs de nieuwste peilingen, kun je nagaan hoe achterlijk het stemvee in dit land is. Over honderd jaar wordt deze generatie vervloekt, oh nee wacht, dannis de geschiedenis herschreven en weet men niet beter dan dat Europa altijd al islamitisch was, met dank aan alle wegkijkers en andere landverraders.

Mallepietje1001 | 30-10-20 | 11:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Beetje off topic: gisteren begonnen met “a perfect crime” op Netflix. Moord op Duits politicus Rohwedder. Zeer interessant. De RAF, hoe bizar het moet zijn om na de val van de muur een communistisch land te moeten hervormen. Door het fascistische verleden en het starten van twee wereldoorlogen is het anti fascisme toch wat harder nodig dan hier.

DexterGordon | 30-10-20 | 11:32 | 3

Vooral in het verleden dan. Ander verhaal dan nu. Anyway, aanrader. Historisch gezien bizar land.

DexterGordon | 30-10-20 | 11:33

liepen er niet ook lijntjes naar sommige kraakpanden/kraakkoningen in 020 en Nijmegen? slecht geheugen de laatste jaren.

Slurfje | 30-10-20 | 11:42

@Slurfje | 30-10-20 | 11:42: Ben ik in de documentaire reeks nog niet tegengekomen. Zou zomaar kunnen.

DexterGordon | 30-10-20 | 12:45

Mark op z'n best. Als we Mark toch niet hadden...

aflaatverkoper | 30-10-20 | 11:31

enigste vlag die ik wil zien is de Nederlandse driekleur, geen rare blauwen vlaggen met van die gele sterretjes. Misschien ziet markje de Patriottistische bui al hangen... Wie Neerlands bloed door de adren vloeit....

ikworstelengadouchen | 30-10-20 | 11:30 | 3

Ik denk dat veel medelanders <35 het prima zouden vinden als morgen Nederlandje wordt afgeschaft. Soevereiniteit is zo'n gedoe en met dat koloniale en slavernij verleden is het ook zo vervelend. Schaf maar af dan hoeven we er niet meer over na te denken... zullen ze redeneren.

Graaf_van_Hogendorp | 30-10-20 | 11:37

@Graaf_van_Hogendorp | 30-10-20 | 11:37: Ik roep het al jaren, maar ik merk dat het bij steeds meer leeftijdsgenoten ( vooral de blanke mannen) meer en meer broeit... en dan heb ik t over mannen van fightingage 28-35. Er. Kantelt. Iets.

ikworstelengadouchen | 30-10-20 | 11:41

Hij heeft wel stiekem een EU stringetje aan.

BozePaarseMan | 30-10-20 | 11:29 | 1

Plug... met sterren

P-unit | 30-10-20 | 11:30

Eng zooitje met die vlaggen. Vlaggen of geen vlaggen bij Rutte, hij voert gewoon uit wat van hem gevraagd wordt. En dat is ook eng.

obzzcure | 30-10-20 | 11:28 | 1

Nu nog allemaal een pet, dan ga ik me pas écht zorgen maken.

Kapitein Sjaak Mus | 30-10-20 | 11:33

Mark zonder vlag. Dat is Nederland zoals de WRR het ziet.
www.youtube.com/watch?v=zt0pHmZuDz0
Onze identiteit is dat we van onszelf geen identiteit mogen hebben.

Schoorsteenveger | 30-10-20 | 11:27

In Europa zijn de Turkse vlaggen niet aan te slepen momenteel .

small_town_dude | 30-10-20 | 11:22 | 1

Hoezo?
Vlagverbandingen passen toch niet in de Europese cultuur?

Kapitein Sjaak Mus | 30-10-20 | 11:34

Alles waar de EU zich mee bemoeit loopt uit op een kapitaalverslindend drama van epische proporties waarbij precies niks wordt bereikt. In het gunstigste geval.
Dus zo bezien kan ik mij de opmerking van jullie mp wel voorstellen.

jemagookniksmeer | 30-10-20 | 11:22 | 2

Zie topic over Romeinen. De parallellen met het einde van het Romeinse rijk zijn groot.

BozePaarseMan | 30-10-20 | 11:31

@BozePaarseMan | 30-10-20 | 11:31: ja maar die probeerden de barbaren nog buiten de deur te houden, wij halen ze op, en geven hen de middelen om ons weg te pesten of uit te roeien, uiteraard alles ook nog op onze kosten, het kost wat, maar dan heb je ook wat he, bijv. honderden onschuldige slachtoffers per jaar.

Mallepietje1001 | 30-10-20 | 12:03

Ik herhaal nog maar eens mijn verwachting voor Mark Rutte en de EU.

Mark blijft net zolang totdat Ursula von der Leyen wegens haar ongebreidelde incompetentie aan de kant wordt gezet door Angela Merkel.

Merkel heeft haar opstappen al een tijd geleden bekend gemaakt en ieder van de door haar aangewezen opvolgers in Duitsland gaat daarna ongenadig onderuit.

Op Europees vlak net zo. Merkel wil, hoe dan ook, haar stempel blijven drukken. Ook na haar aftreden, vooral na haar aftreden - ze wil een monument voor zichzelf zijn en niet zoals haar mentor Helmut Kohl op de vuilnishoop van de geschiedenis terechtkomen.

Mark Rutte zal op enig moment de niet te weigeren oproep van Mutti Merkel ontvangen en President van Europa gaan spelen.

Omdat de VVD geen enkele opvolging heeft geregeld, sterker nog: alle opvolgers heeft zien wegvallen (Edith Schippers, Halbe Zijlstra, Klaas Dijkhof) zullen ze vervolgens in een wak rijden en het CDA achterna gaan.

Mark Rutte kan dat niet zoveel schelen. Hij is een machtspoliticus als geen ander. Volkomen zonder scrupules en voorzien van een grote wraakzucht. Prima geschikt voor de EU

Glasgow Argus | 30-10-20 | 11:21 | 7

Mark is een witte man, die gaat dus echt Von der Leyen niet opvolgen in die woke-washende machtsgeile bende.
Tenzij hij uit de kast komt, dan heeft ie wellicht nog een kans.

Harry Turtle | 30-10-20 | 11:33

Glasgow. Wat is de conclusie na een diepgravend psychiatrisch onderzoek.
Een combi van enge dingen?

CalamityJane | 30-10-20 | 11:44

@Graaf_van_Hogendorp | 30-10-20 | 11:27: Ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet weet/zie of dat nu "wraak" is of niet. Onverschillig opportunisme is wat mij betreft al een definitie van "evil". Op het moment dat je een land naar de klote helpt is voor mij de motivatie erachter sowieso van ondergeschikt belang. Je moet het gewoon niet doen.

Gladiator Fap | 30-10-20 | 11:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte mag voor de verkiezingen niet al te veel meer in verband gebracht worden met de bodemloze put die EU heet en met de onophoudelijke stroom Nederland-hatende "vluchtelingen" die ons land "diverser" maken. Komt even niet goed uit. Direct na (her-)verkiezing en formatie komt de vlag gewoon weer uit de motteballen.

Gladiator Fap | 30-10-20 | 11:20

Als je maar genoeg willekeurige onzin uitkraamt, dan zit er vanzelf iets zinnigs tussen.

Zeddegeizot | 30-10-20 | 11:20

Ik hoop dat we weer 1000 Euro krijgen als we op Mark stemmen.

Mr_Natural | 30-10-20 | 11:20

Dit gaat om wel wat meer dan een vlaggetje mensen. Altijd zo'n sneu gezicht om in een bedompte stad zo'n clubje Pvv'ers de Nederlandse driekleur te zien meezeulen. Alsof ze onder die last gebukt gaan.

van Oeffelen | 30-10-20 | 11:20

Die uitgekookte rat is alweer bezig met zijn herverkiezing en is bang voor electoraal succes van Geert of Thierry, vandaar deze "stoere" vertoning. Zorgvuldig uitgekiend door de spindoctors van de VVD. En moet je eens kijken hoeveel hersenloos stemvee daar weer lekker in gaat trappen.

Motleycrew | 30-10-20 | 11:18 | 11

@Raspatat | 30-10-20 | 11:31: Domme reactie... Met alle respect, maar u behoort dus tot dat hersenloze stemvee. Typische VVD-er waarschijnlijk.

Motleycrew | 30-10-20 | 11:49

@Gladiator Fap | 30-10-20 | 11:45: Fijn om iemand te treffen die het wel begrijpt... Het heeft alles te maken met welvaart en het feit dat we ons dit alles nog kunnen permitteren. Tot het moment aanbreekt dat we het ons niet meer kunnen permitteren. Al dat gelik en geslijm naar de islam, het grootschalig importeren van een middeleeuwse cultuur die volledig onverenigbaar is met die van ons... Het is pure decadentie. Mensen gaan dat pas inzien wanner ze alles hebben verloren. Maar dan is het te laat.

Motleycrew | 30-10-20 | 12:02

@Motleycrew | 30-10-20 | 12:02: exact. Zolang geageerd kan worden volgens het "not in my backyard-principe" dendert de trein vrolijk verder richting afgrond.

Gladiator Fap | 30-10-20 | 12:32
▼ 8 antwoorden verborgen

Tot maart nog ff stoer doen, en daarna de bankencrisis oplossen met het beste pensioenstelsel ter wereld.

Harry Turtle | 30-10-20 | 11:18

Gezondheidszorg is in principe een nationale zaak, ben ik het helemaal mee eens. Go Mark!

Kuifje-naar-Brussel | 30-10-20 | 11:17 | 4

Is in Zwitserland een zaak van de Kantons. Daarom zijn er ook 26 regelingen qua "rookverbod". De activistische Lungenliga had zich even verkeken.

van Oeffelen | 30-10-20 | 11:21

Kanjer! Dankjewel, Ockje.

RickTheDick | 30-10-20 | 11:23

Totdat het geld voor gezondheidszorg in andere landen op is.

small_town_dude | 30-10-20 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

De EU heeft nergens meerwaarde. De EEG had een meerwaarde. De marxisten in Brussel kunnen de boom in. Grenzen dicht, globalisering inperken (werkt in de VS ook), assimilatie of ophoepelen en een stel meer capabele heikneuters in de TK.

Frau Merkel | 30-10-20 | 11:17 | 2

De EEG werkt prima totdat de linkse elite een plan bedacht om hun gedachtengoed over heel Europa uit te braken. We zien de puinhopen inmiddels.

BozePaarseMan | 30-10-20 | 11:35

EU is het begin van open grenzen en verregaande globalisering. Daarom zit Rutte waarschijnlijk zonder vlag in beeld. Nationalisme is vies open grenzen zijn leuk.

Je geeft de globalisten een vinger en langzaamaan pakken ze alles...

maakjepunt | 30-10-20 | 11:54

Het was een nationale zaak totdat Merkel liet weten dat het anders moest.

impy | 30-10-20 | 11:17

Volgende keer weer oranje blanje blue, graag.

Pimp my Voortuin | 30-10-20 | 11:17

Kaag die het zowaar over islamistisch terrorisme heeft, Rutte die zegt dat de EU geen meerwaarde heeft.
Goh, terwijl Kaag zo graag Nederlands geld uitdeelt aan allerlei vage groepjes en Rutte van Nederland één van de grootste sponsors van de EU gemaakt heeft.
Zou er misschien een bedoeling achter zitten? De verkiezingen van volgend jaar?
Zoals groot voorbeeld Kuzu zegt: trap er niet in.

spanarchist | 30-10-20 | 11:16 | 2

Toch wel wonderlijk dat de meute alle schandalen en leugens van de VVD weer vergeet, na wat loze woorden van Rutte.

usb stok | 30-10-20 | 11:22

@usb stok | 30-10-20 | 11:22: Het collectieve geheugen van de meute gaat niet verder dan twee weken.

spanarchist | 30-10-20 | 11:26

Rutte is een clown zonder gevoel voor humor. Tijd dat hij weer eens Gordon uitnodigt in/op zijn torentje.

Jos Tiebent | 30-10-20 | 11:16

Weg met Rutte.

Bloemschikliefhebber | 30-10-20 | 11:16
-weggejorist-
KawasakiH2R | 30-10-20 | 11:15 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Rutte daar met de Nederlandse vlag gaat zitten sturen zijn Zuid Europese collega's hem gelijk een Tikkie.

Gulliver | 30-10-20 | 11:14 | 2

En een hele dikke acceptgyros..

Wijze uit het Oosten | 30-10-20 | 11:29

Haaa haaaa zo iets ja ,vele tikkies verder is ,,onze,, BV een lege BV.

maasdonk | 30-10-20 | 11:30

Rutte weet dat er geen stemmen te halen zijn aan de linkerkant (te druk)
Dus probeert hij het aan de andere kant.
Hij weet dat de gemiddelde Nederlander een slecht geheugen heeft.

pejoar | 30-10-20 | 11:14

Kan iemand mij de bedoeling van Mosterd hier uitleggen? Is hij ergens boos op? Prijst hij Marx Rutte? Ik snap het niet meer

Wc-kip | 30-10-20 | 11:13 | 1

Je mag het zelf invullen.

Kuifje-naar-Brussel | 30-10-20 | 11:15

De bijdrage van de EU kort samengevat:

Het is te hopen dat dat vaccin een beetje opschiet. Want volgend jaar gaan de nieuwe medical device regels van de EU in. Want wat die ambtenaren in Brussel wel heel goed kunnen is enorme (maar dan ook enorme) bergen regels verzinnen.
In ieder geval, als dat vaccin er niet is vóór de MDR in gaat, zitten we nog wel een jaartje of 2 te wachten. Je kunt eventueel wel naar het VK in de tussentijd: Daar hebben ze al besloten dat de EU zijn papierberg kan stoppen waar de zon niet schijnt.

(Wat is de MDR: Een oplossing zoals alleen ambtenaren ze bedenken: Er zijn regels. Die worden niet gehandhaafd. Dus als het dan fout gaat, dan wordt dat opgelost niet door beter te handhaven, maar door de hoeveelheid regels te verdrievoudigen.)

TheEgg | 30-10-20 | 11:13 | 2

De MDR gaat toch over medische hulpmiddelen en implantaten? Ik snap de link niet met een coronavaccin?
Daarnaast heeft de MDR een overgangsperiode van 3 jaar, het is niet zo dat het van de een op de andere dag is ingevoerd.

usb stok | 30-10-20 | 11:28

Als Europa ze niet verzon, dan werd het wel op nationaal niveau gedaan. En dat x 29.

Diotima | 30-10-20 | 11:44

Het gros van de vlaggen is rood met wit, vaak ook nog met blauw. of zwart, rood, geel. Voor de makkelijke herkenning voegt de vlag weinig toe.

JanVergoor | 30-10-20 | 11:13

Het is het enige verstandige dat deze man de afgelopen jaren heeft uitgekraamd. Maar Mark is politicus en kraamt alles wel bewust uit. Dus ook dit geloof ik niet.

Dubbelepunthoofd | 30-10-20 | 11:13

wat een waardeloze post. Er heeft iemand thuis studentenavond gevierd gisteren denk ik.

3Xniks | 30-10-20 | 11:13

Verkiezingstijd... FvD en PVV inwinnen. Ook CDA accentueert de EU scepsis. Omtzigt is ook echt intrinsiek sceptisch. Anderen zullen het na maart rap weer omgooien.

Braco.me | 30-10-20 | 11:11

Europa heeft een Trump, Poetin of Kim Jong-un nodig.

Poesman | 30-10-20 | 11:11 | 4
-weggejorist-
KawasakiH2R | 30-10-20 | 11:18

Alles beter dan de lachende leugenaar.. Bij de KLM zullen ze inmiddels ook wel achter de oren krabben. ´´Veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven.``

Ommezwaai | 30-10-20 | 11:35

@Kuifje-naar-Brussel | 30-10-20 | 11:15:
Nee als ik ambtenaar was zou ik ook liever één van de vele "groter! groter! groter!" overheidsaanbidders als regeringsleider hebben...

libertat | 30-10-20 | 11:40
▼ 1 antwoord verborgen

De originaliteit is kwa vlaggen ver te zoeken. Onze vlag had niets toegvoegd aan het geheel. Misschien wel een oranje badmuts. Laten we hem er een opsturen voor de volgende keer

Leptob | 30-10-20 | 11:11

Een vlag achter je zou wel eens kwetsend kunnen zijn of zo en te nationalistisch overkomen ?
Dit is beleid neem ik aan

laurentius | 30-10-20 | 11:10 | 1

Ja, die toestand hebben we in de tweede kamer zo leuk gehad: gewoon doen dus. Wel een grote vlag ook meteen.

TheseDays00 | 30-10-20 | 11:13

Brussel heeft ons wel mooi Timmerschrans opgeverd. Met EUR 1.000 miljard maakt ie de EU wel even klimaatneutraal. Niet vergeten hè!

Pummetje | 30-10-20 | 11:09

Hij doet het toch nagenoeg perfect, deze crisis managen.

DrumPiet | 30-10-20 | 11:08 | 5

Ik ben kots op Rutte. Dat kan ook.

CalamityJane | 30-10-20 | 11:47

@CalamityJane | 30-10-20 | 11:47:
Hier op de panelen zijn wel de nodige Rutte adepten te vinden. In het werkelijke leven ben ik er nog maar heel weinig tegengekomen die zijn gelieg en gedraai nog kunnen waarderen. In de ogen van Rutte is bijna iedere Nederlander achterlijk, behalve de kliek die hij om zich heen heeft verzameld.

Ommezwaai | 30-10-20 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

We zullen de verhoren in de toeslagenaffaire afwachten...

Rest In Privacy | 30-10-20 | 11:08 | 2

Rutte komt onder ede te staan.. Mij benieuwen hoe snel hij meineed pleegt. Ik gok bij de tweede zin al.

Ommezwaai | 30-10-20 | 11:32

Mark let op de kleintjes, zo'n vlag kost 2500 Euro.

Mr_Natural | 30-10-20 | 11:07 | 4

@Tobi | 30-10-20 | 11:21:
In ieder geval moet het een vlag zijn met een halve maan erop. Linksom of rechtsom....

Ommezwaai | 30-10-20 | 11:26

Je kunt natuurlijk ook een mooie foto als achtergrondafbeelding instellen...

Enter Yeti | 30-10-20 | 11:33

@Enter Yeti | 30-10-20 | 11:33:
Van z'n moeder

Tobi | 30-10-20 | 14:34
▼ 1 antwoord verborgen

Een correcte beschrijving van Brussel, niet meer dan een vergissing

Roetveegje | 30-10-20 | 11:06 | 1

Ah, nog iemand die zijn beeld van Brussel heeft samengesteld uit populistische oneliners.

Diotima | 30-10-20 | 11:48

Rutte beseft maar al te goed dat dit verkwanselde land geen vlag meer waardig is, en iedere week komen er 500 vlaggen het sociale stelsel binnenwandelen en daarna 1500 "na-reizigers.
Kotsen.

grindbak | 30-10-20 | 11:05

Elk 2 jaar verkiezingen, iemand?

Acidstain | 30-10-20 | 11:04

Goh het is weer minder dan 6 maanden tot de verkiezingen. Hup Mark, roep gauw wat populistische shit voor de proleten dan kunnen we de komende 4 jaar weer verder het land weggeven.

Inmiddels hebben we in Nederland in 20 jaar evenveel verschillende minister-presidenten gehad als Rusland. Twee. Lekker democratisch allemaal he?

OscarWilde | 30-10-20 | 11:04 | 4

@DrumPiet | 30-10-20 | 11:09: Dat klopt, maar het getuigd niet echt van democratie om constant de 2e partij van het land bij voorbaat al uit te sluiten.

Waakvlam | 30-10-20 | 11:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ja ja, de verziekingen staan weer voor de deur.
Aangezien we jaarlijks vele miljarden aan de Ivoren Torens in Brussel overmaken zou ik inderdaad eerder spreken over een minderwaarde dan een meerwaarde.

keestelpro | 30-10-20 | 11:02 | 5

Reaguur je ook op Jaup Kuifje? JJe gooit daar hoge ogen.

CalamityJane | 30-10-20 | 11:49

JJe.... ik stotterdestotter een beetje.
Komt door jou Kuifje. Je maakt me nnnnnerveus. Zie nou wat je doet!

CalamityJane | 30-10-20 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken