Dit zijn de DRACONISCHE MAATREGELEN
Week van de Waarheid. BOE!
Ja we kunnen nu wel allemaal bangmaak-stukjes tiepen zoals de NOS en De Rest. Maar we kunnen ook de Routekaart RijksPDF er even bijpakken die sinds 15.10 online staat. Dit zou ons "te wachten staan" als de cruciale cijfers in de cruciale week van de waarheid niet draconisch verbeteren. Verschrikkelijke maatregelen. (De hele dag weer die kutpuber in huis en nog maar met 2 mensen naar de seksclub, die dicht is.)
Maar nu het goede nieuws. Die draconische maatregelen komen er niet. Meneer Rutte gaat morgenavond heel serieus en streng kijken tijdens een persconferentie die geen persconferentie is maar een update cq persmoment, waar geen nieuwe coronamaatregelen worden aangekondigd. Want dat hoeft ook niet meer, want sinds de """ict-storing""" bij het RIVM lijkt er iets aan de hand met De Cijfers.
Pakken we de Besmet-O-Meter (scrollen, aanvinken) van Omroep Gelderland erbij, dan zien we dat de cijfers aan het dalen zijn, in Groningen, Friesland, Drenthe en Gelderland. Goed Nieuws mensen. Hebben we de Piek gehad? Was dit De Tweede Golf? Hebben we ons weer voorbeeldig gedragen? Morgen RIVM weekcijfers en dan weten we het zeker.
Nog even volhouden met z'n allen, en dan is Mark Rutte volgende week De Man Die Kerstmis 2020 Redde. Dat is lekker campagne voeren.
Groningen
Hunebeddië
FRL - De victorie begint in het noorden
Reaguursels
InloggenHartstikke interessant natuurlijk, dat gestoei met die besmettingscijfers maar hoe staat het met de ordinaire griep?
Draconisch... Betekent uiterst streng tot disproportioneel. Naar verhouding buitensporig (en onjuist) handelen, daar zit niemand op te wachten.
Heeft Wuhan ooit een tweede lockdown gehad? Nope
Waarom heeft de rest van de westerse wereld dat dan wel?
Incompetentie, en iets met een New World Order ofzo..
'cijfers aan het dalen' man, man, man.
Om wat besmettingen! Je sluit toch ook niet alle radiostations als er opeens fans van Kane bijkomen?
Laat de curve dan ook spiegelen met het aantal doden, dat moet dan gelijke tred houden
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
Die Corona maatregelen hebben ook een positief neveneffect: als ik een mondkapje omdoe, dan wordt mijn reukorgaan al snel gestreeld door de bedwelmende geur van mijn exclusieve aftershave.
"Nog even volhouden met z'n allen, en dan is Mark Rutte volgende week De Man Die Kerstmis 2020 Redde. Dat is lekker campagne voeren."
Zonder naar Rutte te wijzen. Maar mijn bekruipt het gevoel dat over de hele wereld de 'politicus democratia' meer bezig is met het veilig stellen van de traditionele achterban (behoud herverkiezing), dan met wezenlijke politiek en op bescherming bevolking.
Op een snel beschikbaar vaccin durf ik niet te vertrouwen, dat komt er niet. Dus moeten we afscheid nemen van 7% van onze dierbaren. Snel of langzaam, de economie trekt beiden niet. Net zo min als de herkiesbaarheid van de verantwoordelijke politici.
Maar 5 tot 7 jaar doormodderen geeft een net zo lang durend machtsvacuüm.
Er staan staat ons een rebelse en revolutionaire tijd te wachten. Ongeacht of wereldwijd de oudjes met het meeste geld en de meeste macht snel of langzaam aan COVID-19 sterven. ( Machthebbers en politiek krijgen de schuld. Dood aan de macht; we willen nieuwe! )
7% van de dierbaren? WTF ? zijn al jouw dierbaren 90+ ofzo? Over het stuk van de politici ben ik het wel met je eens, een Turkse Minister momentje, mooi voor Rutte, Macron en de nieuwe laaf van Merkel..... Macron heeft nu ook nog eens de onthoofdingsbonus, want nu pakt hij stemmen bij het FN weg.
@ikworstelengadouchen | 27-10-20 | 10:21: Verspreid over 5 jaar is het zeker 7% plus een heleboel met nieuwe orgaan ziektes.
@ikworstelengadouchen | 27-10-20 | 10:21: de onderschatting is 7% van de huidige wereldbevolking als cumulatieve oversterfte binnen 5 jaar. Oftewel een half miljard doden als oversterfte door COVID-19. (Ja, iedereen is mij dierbaar.)
Vanmorgen even de kwelbuis aangezet.. en de propaganda machine draait weer op volle toeren.. apparaten.. ingepakte ruimtewezens, lopen met zo,n pak rond wat ik ook wel eens op de maan gezien heb, allerlei slangen, piepkastjes.. en een of andere mummie, a la wieuwerd in het bedje.. zo ik heb mijn dagelijkse portie angst al weer binnen.
Ik word daar echt heel neerslachtig van. Er is geen uitzicht meer uit deze crisis. Mensen die ik ken hebben het financieel zwaar, zitten in de knel. Ik wil dingen ondernemen, dingen doen. En iedere keer die maatregelen... en waarvoor? Voor een mortaliteit van 0,000005 voor gezonde mensen. Ik begin die IC-artsen - Diederik Gommers voorop - te wantrouwen. Continu roepen om mensen naar de klote te helpen zodat zij lekker rustig kunnen hobby'en op wat IC-patiënten zoals ze dat ook in 2019 deden.
Weet je @broerdinges 17 maart 2021 kan jij er echt iets aan doen;
- einde islamisering NL
- einde NL in de EU
- einde zorgvrekkigheid
- einde corruptie
- einde massa immigratie
- einde ons geld naar buitenland
- einde pensioenkortingen
- einde laffe consensuspolitiek
- einde NOS
Stem gewoon op dhr Geert Wilders van de PVV, U weet wel die man die hoor heel linksch Nederland, Marxistisch Nederland en Islamitisch Nederland verguisd wordt en wiens leven 24/7 bedreigt wordt. Die man die Rutte voor de voeten loopt, die man en zijn PVVérs die verdienen Uw stem.
Er is nooit bewezen dat mensen op de maan hebben gelopen
@Gräf&Stift | 27-10-20 | 08:59: Gommers moet nu ook eens het lef hebben om te zeggen dat hij zijn 1100 Ic bedden die we sinds 2015 missen terug wil. Wanbeleid van rutte omtrent gezondheidszorg is nu duidelijk, dus richt je daar eens op ipv met minimale hoeveelheid dit te willen doormaken. By the way in january waarschuwde de WHO o.a. Nl hier al voor. Rutte en de hele kliek die dit krappe ziekenhuis bleid hebben gecreerd moeten dat als de sodermieter gaan herstellen en daarna met pek en veren op een paard de stad uit jagen.
@Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 09:42: - mee eens.
Ik vind het leven echt kut worden. Echt het hele dagelijkse leven draait nu om een paar dikkerds die onverantwoordelijk ongezond hebben geleefd en een veel te hoog BMI hebben. Ik ben op een punt gekomen dat die IC en die hele ziekenhuiszorg mijn rug op kan. Alsof dat "het hart" is. Godskanonnen, het leven bestaat wel uit meer dan dat. Ik ga niet maandenlang krampachtig lopen doen, ik krijg echt steeds meer de neiging mij hier tegen te gaan verzetten.
Mja, en straks moet je ook nog verplicht een vaccin nemen, niet vanwege je eigen gezondheid, maar voor die dikkerd.
Ik heb hier helemaal niets aan bij te dragen, ik heb dan nog de mazzel dat ik binnenshuis veel te doen heb dus mijn dagen vliegen voorbij.. dankzij die ouweobi-griep, kan ik John Williams afbellen.. hartelijk dank daarvoor.
@wilmeister00 | 27-10-20 | 08:42:
Ik ga dat vaccin niet nemen. Ze zoeken het maar uit.
@Gräf&Stift | 27-10-20 | 08:57: neem je toch een placebo
@Theo-Pim-Riv | 27-10-20 | 09:48:
Hahaha.. een placebo! Nou als er een leuke smiley op staat van GeenStijl dan denk ik erover na. Misschien een Hugoshenko-placebo!
Dat seksclubs nog open zijn vind ik sowieso idioot. Hoe kan je dit nou binnen de 1,5 meter doen? Iemand tips? Vraag het voor een amigo.
U bent kennelijk nogal klein geschapen.
Stil nou, straks krijg je alleen nog bordelen met sexdolls/robots.
Ben benieuwd hoeveel mannetjes hun wijffie hebben besmet. Je zou er maar achter komen dat je vent ligt te krikken met een hoer dat is 1 en dan ook nog corona als cadeau krijgen. Het idee alleen al dat je met je man ligt te krikken terwijl hij in een doorgeroerd potje heeft liggen pompen, gatver. Dat die teneten niet dicht gaan onbegrijpelijk en waarom wordt hoerenloperij niet eens strafbaar hier in NL.
Ik geloof er nog geen reedt van.
Tot nu toe was al de gehele "pandemie" het patroon aan het begin van golf 1 en 2. dat de in het weekend gerapporteerde cijfers wat lager waren dan de dagen ervóór, vanwege achterlopende of onvolledige rapportage, om in de dagen er na vanaf dinsdag gewoon weer op te lopen.
er wordt door gegaan tot de pensioenfondsen weer helemaal boven Jan-Peter-Mark zijn, elke maar tig duizend euries minder aan pensioenen en aow uitbetalen, lijkt wel een postcodeloterij maar dan andersom
Als ik dit lijstje maatregelen lees is er eigenlijk niets dat mij raakt, met uitzondering dan van het eerste advies om binnen te blijven. Hoewel - het weer is de komende dagen 'unfit for man and beast' en ik heb een fraaie voorraad single malt en theebiscuit. Bovendien kan ik nu eindelijk Proust uitlezen. Wie ben ik om te gaan klagen?
Zo te horen was jij voor de maatregelen al redelijk geisoleerd.
@deministerpresident | 27-10-20 | 08:50: Er is niets tegen redelijk geïsoleerd zijn. Onredelijk geïsoleerd zijn is daarentegen minder prettig.
Nou, vooraanstaande epidemiologen maken gehakt van het beleid in Nederland. De grootste aanjager van de huidige cijfers blijkt te zijn... het onderwijs! twitter.com/DrEricDing/status/1315460...
Goh, Nee toch? Totaal niet verwacht zeg. Al gemeld in Januari, maarja komt niet goed uit voor de economie dat nou net die kutkoters de oorzaak zijn. Pa en Ma moeten voor meneer de belasting paraat staan. Is welliswaar verkocht als zijnde dat de artsen en verpleegkundigen konden blijven werken en iedereen trapte erin. Wel nu dan maar hopen dat er niet lange termijn gevolgen zijn voor dit virus. straks activeert het zich in de hersenen na 20 a 30 jaar en is alles van 40 plus ineens dement of gek of onvruchtbaar of wat dan ook. well done!
"Te overwegen". "Advies"......
De enige conclusie die ik kan trekken uit het beleid van ons kabinet is dat ze bang zijn. Als de volgende verkiezingen niet over 5 maanden zouden zijn maar over 3 jaar dan was die harde lockdown er al lang geweest. Nu vrezen ze dat een harde lockdown kiezers weg zal jagen van de regeringspartijen. Eigenbelang speelt dus niet alleen een grote rol onder de bevolking maar misschien nog een veel grotere rol onder de regeringspartijen.
De keuze die gemaakt moet worden gaat tussen de volksgezondheid en economie. Beide tegelijk kan, naar mijn bescheiden mening, gewoon niet. Een harde lockdown zal zeker zijn uitwerking hebben op de economie, maar voorkomt dat afgeschaalde reguliere zorg op langere termijn heel veel impact zal hebben op de volksgezondheid. De vraag is dus, wat is goedkoper. Blijvende schade aan de economie bestaat niet, de economie is altijd in beweging en gaat op en neer. Blijvende schade aan het menselijk lichaam bestaat wel en is, voor de getroffen persoon, definitief.
In het rijtje van te overwegen maatregelen staat niets over het sluiten van basis- en middelbare scholen. Die willen ze, ondanks dat er steeds meer duidelijkheid komt over de grote rol van kinderen in virusoverdracht, kost wat kost niet sluiten. Dit ook mede omdat er druk is vanuit de samenleving dat het bijna ondoenlijk is voor mensen als ze thuis moeten werken terwijl hun kinderen ook thuis onderwijs op afstand volgen. Mensen die zeuren over het feit dat ze ineens hun kinderen moeten helpen met leren, of dat ze het allemaal maar lastig vinden. Laten we even een korte reality check doen: als je je hebt voortgeplant dan hoort daar bepaalde verantwoordelijkheid bij. En die verantwoordelijkheid hoor je ook onder normale omstandigheden niet af te schuiven op scholen, je bent als ouder zelf verantwoordelijk voor de opvoeding van je kind. Als je dat soort verantwoordelijkheden schuwt dan had je je maar niet voort moeten planten.
@InconvenientTruth | 27-10-20 | 05:52: Keurig verwoord
@van_Heutsz | 27-10-20 | 06:33: Dank!
@InconvenientTruth | 27-10-20 | 05:52: u vergeet voor het gemak maar even dat vele van die ouders werken. Ook een verantwoordelijkheid die je niet kunt afschuiven op de werkgever. Wat is de oplossing dan? Als je kinderen wil niet gaan werken? Kijkt u even wat dat met de economie o.a. zou doen. Anders dan, iedereen die wil of kan werken, maar geen kinderen krijgen? Dan worden tal van sociale voorzieningen op termijn onbetaalbaar door een volledig scheve demografische opbouw van de bevolking.
Dus, mooie post, met in de basis een goed punt dat je als ouder verantwoordelijk bent en blijft voor je eigen kroost. Maar verder een nogal onrealistische kijk op de problematiek en oplossing.
Men is niet bang genoeg, de economische ramp kost nu al vele malen meer levensjarenverlies dan het ooit op kan leveren. Er zijn medicijnen en vitaminen bekend, de Duitser wil onze patiënten opnemen, maar alles moét kapot tot de vacvins zijn verkocht.
@volksvaderland | 27-10-20 | 07:24: Heel mooi hoe jij de 2 opties die ik boven beschreef met je reactie bevestigt. Jij kiest dus duidelijk voor de optie van het beperken van de economische schade in plaats van de schade aan de volksgezondheid, die ook niet zonder economische schade is. En ik vergeet helemaal niet dat vele van die ouders werken. Maar laten we even kijken naar een situatie zonder covid-19, dan is een werkgever verplicht in geval van een noodsituatie zorgverlof aan een medewerker te verlenen, ik meen dat daar een maximum van 2 weken voor staat. . En er is inderdaad een mogelijkheid voor werkgevers om dergelijke zaken te verzekeren, maar dat ligt echt niet binnen het bereik van een kleine ondernemer.
Gaan we nu even naar de huidige situatie, met covid-19. Het sluiten van de scholen zou nog als positieve bijkomstigheid hebben dat meer mensen 'gedwongen' worden om thuis te werken. Iets wat het kabinet al een tijdje vraagt, maar waar weinig gehoor aan schijnt te worden gegeven. Daarnaast zou het dus ook zo moeten zijn dat er steunpakketten komen die daarop inspelen. De vraag hoe de regering dat zou moeten financieren zouden ze bij de EU neer kunnen leggen, die schijnen een Corona noodfonds te hebben...
@RichardBandler | 27-10-20 | 07:31: Ook jij bagatelliseert dus de economische gevolgen die de schade aan de volksgezondheid met zich mee zal brengen. Daarnaast, vitaminen ZOUDEN een positief effect kunnen hebben op het ziekteverloop van covid-19 en die medicijnen SCHIJNEN bij bepaalde gevallen te werken, maar lang niet bij allemaal. Verder wil je de verloedering van onze zorg afschuiven op Duitsland. Met andere woorden, wij moeten maar in vrijheid kunnen leven en doen en laten wat we willen en de rekening komt dan deels bij de Duitsers terecht. Hoe kortzichtig kun je zijn, en daarnaast ook nog ontzettend asociaal.
@InconvenientTruth | 27-10-20 | 07:36: gratis geld bestaat niet. De vele duizenden miljarden zullen ooit afgelost moeten worden. De volgende steunmaatregelen voor Zuid Europa gaan er weer aan komen. Daar betaalt NL fors aan mee en daar zijn we hoofdelijk voor aansprakelijk
@Huub12 | 27-10-20 | 07:45:
"De volgende steunmaatregelen voor Zuid Europa gaan er weer aan komen."
Waar heb jij dat gelezen, ik weet van niets.
@InconvenientTruth | 27-10-20 | 07:36: hoe komt u er nu bij dat ik voor a of b kies? In mijn post geef ik aan waarom uw generieke redenatie wat mij betreft niet op gaat. Juist ook in "niet crisistijd". En wel in crisistijd mensen met kinderen massaal vrijaf geven van hun werk zodat ze die kinderen thuis kunnen ondersteunen met school bij een totale lockdown, zadelt legio werkgevers met problemen op. En die zijn niet alleen economisch van aard. Denk maar aan de transportsector. Hoe komen goederen dan van a naar b?
Ik vind dus dat u daarin te simplistisch redeneert.
Er zijn meer keuzes... Schooljeugd naar school met luchtbed en slaapzak voor 3 weken. Dan is dat risico weg. Risico groepen afschermen en de rest de economie overeind laten houden. Kan vlgs mij best, maar vergt lef en beslissingen. Ambtenaren zijn bange mensen (daarom zijn ze ambtenaar geworden) en politici hebben geen lef. We zitten er nog wel even mee en de economie wordt richting een na-oorlogse wederopbouw situatie gestuurd. We hebben de verkeerde leiders gekozen!
Waarheen lopen dan? alle partijen zijn tegenwoordig hetzelfde, allemaal klimaatgekken, EUrofielen, anti PVV en dat is het eigenlijk wel. Maakt geen drol meer uit waar je op stemt. De gevestigde partijen lopen allemaal aan de leiband van de EU. De meest enge club is toch wel D'66, voornamenlijk vanwege hun aanhang van dom welkom welkom volk, klimaat debielen en mensen die denken dat ze beter zijn dan wie dan ook. Brr krijg altijd de krebel van die D'66 mensen, zo correct voor de buitenwereld maar als je in hun hersenpan kijkt zijn ze vaak nogal fascistisch van aard.
@MKBer | 27-10-20 | 09:07: Ja joh laten we kampen gaan oprichten, heeft NL al eerder ervaring mee. Later altijd weer goed her te gebruiken. spoortje ernaast en eventueel toekomstig probleem opgelost. Ga nou eens de kinderen testen, denk dat die keer op keer besmet zijn en vann daaruit de besmettingen steeds terug komen. hoe is bv het verloop van dit virus onder de vleermuizen? Is dit virus (de vleermuizen variant dan) ook vnml aanwezig bij de jonkies en gaan de oudere en zieke vleermuizen eraan? dan ozu dit ook wel een bij ons als soort zo zijn. overbevolking leid altijd tot ziektes om dat tegen te gaan. We zijn gewoon dieren. Volgende stap is uitdunning van mensen in de nog vruchtbare leeftijd zitten of wellicht zorgt dit virus wel voor onvruchtbaarheid.
Hoe kom ik eigenlijk aan corona? Ik voel me nu kiplekker en heb nog genoeg drank staan. Liever dát, dan als een bang vogeltje op de bank naar die schijnvertoning te moeten kijken.
D66 conferentie kijken?
Hier in de buurt ook een man overleden aan Covid, in de 70 en al zware longproblemen. Had ook binnen een jaar kunnen overlijden maar nu staat ie dus bij de corona statistieken.
Heel jammer dat het RIVM wel een lijstje bijhoud van personen onder de 70 jaar die overlijden (+/ 800 in totaal) met onderliggend lijden maar dat ze dat niet doen bij de personen boven de 70 jaar. Want dan zou wel s kunnen blijken dat gezonde personen nauwelijks overlijden eraan.
Altijd leuk om te lezen met wat voor soort mensen je dit kleine stukje land deelt. Wat er hier in de jaren 40-45 is gebeurd is me steeds duidelijker. Het is net alsof je de gescheidenis live mag ervaren. Dit keer heeft een andere groep de hoofdrol en wordt er op een andere manier geruimd dat dan weer wel. Overlap is wel de mentaliteit van de omstanders zoals u.
@moetnoggekkerworden | 27-10-20 | 05:49: sterven aan natuurlijke oorzaak is iets anders dan geruimd worden vanwege ras of mening.
@moetnoggekkerworden | 27-10-20 | 05:49: Waar slaat dit op? Klaas heeft een legitieme vraag. Net zoals dat nieuws van die vrouw die na herbesmetting aan Covid was overleden. Later kwam de aap uit de mouw: vrouw bleek een 89 jarige bejaarde te zijn met beenmergkanker waaraan ze al 10+ keer was behandeld. Haar tijd was sowieso al teveel uitgerek, heo triest ook voor de nabestaanden.
@moetnoggekkerworden Je bent zelf een Nazi en een lul.
Als alle overleden 70 plussers gezondheidsklachten hebben is dat dan niet juist een teken dat je die groep heel goed moet gaan beschermen. Door bijvoorbeeld wel met medische mondkapjes te werken in die groep terwijl de rest van de bevolking normaal door kan gaan? Nu moet personeel in de zorg en het onderwijs dagen thuisblijven bij elk kuchje terwijl dat voor het onderwijs wellicht helemaal niet nodig is. Zeker in he basisonderwijs. De zorg kan je als je dit soort dingen weet ook anders in gaan richten.
Dat is dus heel wat anders dan iedereen die andere (ernstige) gezondsheidsklachten heeft een spuitje te geven. Dat is meer voor D66.
@klaas24 | 27-10-20 | 12:14: Tijd voor een pilletje misschien. Doe effe normaal idioot.
@despee | 27-10-20 | 08:10: Het is toch wat al die enkele gevallen die meteen harde conclusies geven over allen. waarom moet uberhaupt verteld worden in cijfers of iemand onderliggend lijden heeft. Dat vind ik zo enorm mensonterend. In WOII zijn ook velen vermoord die oud waren en onderliggend lijden. zullen we die dan ook van het totaal aftrekken. Daarbij heeft circa 30% v/d mensen iets dat het verloop van deze ziekte erger kan maken. Vaak weten mensen dat niet eens, zeker als ze nog jong zijn.
Vandaag in de Telegraaf:
Veelbelovend vaccin helpt ouderen tegen corona’
OXFORD - Een vaccin tegen het coronavirus van de Oxford University zou het immuunsysteem van ouderen dusdanig triggeren dat ze bestendiger zijn tegen de ziekte, blijkt uit een studie. Eerder bleek het middel ook te werken bij jongeren.
Ouderen zijn de grootste risicogroep als het om corona gaat. Met het nieuwe vaccin, dat zich in de derde klinische testfase bevindt, kunnen ook 55-plussers mogelijk beter beschermd worden door de aanmaak van antilichamen en T-cellen, na een ’robuuste’ stimulans van het immuunsysteem. Tienduizenden proefpersonen over heel de wereld testen het vaccin momenteel, aldus Britse media. De helft van hen krijgt een placebo.
Ik krijg toch liever Covid-19dan zo een vaccin. Waarom zou ik überhaupt zoiets in mijn lichaam spuiten? Voor mezelf in ieder geval niet, en als alle anderen het doen en denken dat ze daardoor beschermd zijn (my ass) waarom zou ik dan? Nee, ik sterf liever puur natuur,.. Als mijn tijd komt, dan is het gewoon zo! Weltrusten allemaal..
@Frietpiet | 27-10-20 | 00:31: Het gebruiken van een vaccin is een afweging tussen de risico's van de ziekte en de risico's van het vaccin.
Onder de pakweg 50 jaar (hele dikke duim schatting) zullen er meer bijwerkingen zijn dan voordelen.
Gaat in 2022 als de vaccins er zijn natuurlijk nog een leuke discussie opleveren, Hugo zal wel vinden dat iedereen zijn vaccinnetje moet nemen. Zwaar onethisch, en onaanvaardbaar.
@Frietpiet | 27-10-20 | 00:31: Denk je zo ook over de DKTP prik ? Of woon je toevallig ergens op de Veluwe of een ander godvrezend gat in de biblebelt ?
Probleem met al die vaccins is dat niemand de bijwerkingen ervan weet over zoveel jaar.
Beetje positiviteit is wel op zijn plaats, dit betekend dat de bejaarden zich binnenkort kunnen wapenen tegen covid-19, en dat het voor de jongeren te overzien is hoe lang ze zich nog even aan de regeltjes moeten houden.
@Sjiek | 27-10-20 | 01:47: waar haal je die onzin vandaan dat er sowieso meer bijwerkingen zullen zijn dan voordelen?
@Frietpiet | 27-10-20 | 00:31: Prima, kom dan ook niet aan bij het ziekenhuis of de dokter als je wat hebt. Uw tijd is dan gekomen. Flinke praat hoor.
@Tragicomix in Nederland heet ons placebo Mark Rutte.
Gelezen:
J Peters
J Peters
23 uur geleden
‘I asked my physician how long will the coronavirus last, he said I don't know because I'm not a politician’.
beetje te veel gecopy-paste
En onthoud nou bij het stemhokje in maart eens dat deze overheid zwaar gefaald heeft. Op alles reageren ze te laat behalve als ze de rekening komen brengen. En die wordt dubbel bij de diegene gelegd die nog wel voor zijn geld werkt en zich aan de regels houdt.
Als Thierry, Haga of Geert eens over bv. vitamine D zouden reppen...
@RichardBandler | 26-10-20 | 23:39: Drillreppen?
Desnoods :p
De enige schuldigen van de economische malaise na deze lockdown zijn de diverse platformen die het volk en de politiek hebben opgehitst en bang gemaakt. Jullie weten wie je zijn. Ben trots op jezelf.
De WHO
@franck7020 | 27-10-20 | 04:20:
WHO = VN
Stel die regels ook in andere talen op. Kijk op de IC's welke gesproken worden.
K*t burgers, jullie schuld. Als de cijfers niet naar beneden gemanipuleerd worden krijgen jullie straf. Ophokplicht voor mens en kip, met de kippen op stok dus. Geen woord over falen van kabinetten Rutte en de schoenen.
Misschien moet de zorg eens niet zo uitgeknepen worden. Het zorgsysteem in Nederland heeft geen reserves om een pandemie of zelfs griepgolf op te vangen. En dan liggen te zeuren dat de zorg overbelast raakt. En logisch dat de zorg vindt dat er een lockdown moet komen. Dat is omdat ook zij niet out of the box denken. En hele economie platgooien is echt geen oplossing. Een lockdown moet niet fungeren als pauze om vervolgens weer na 3 maanden in dezelfde situatie te komen. Als er concreet een structurele oplossing gaat komen in de vorm van bijv en vaccin op een concrete datum dan heeft het nut en hebben mensen en bedrijven uitzicht. Investeer in de zorg, want dit zal niet de laatste pandemie zijn. Te triest voor woorden dat we naar andere landen moeten uitwijken.
Lekker moment om outside te box te denken. Las vandaag een viroloog zijn opmerking, iets in de trant van 'meer dweilen kopen, terwijl de kraan gewoon dicht kan'. Overigens zelf werkzaam in de zorg.
Wel binnen kort is het gewoon 1 land. Moffenliefde wordt er nu wel ingemasseerd.
Vakantieparken zijn uitgezonderd bij het sluiten van plekken met veel bezoekersstromen. Dat strookt niet met het dringende advies om zoveel mogelijk thuis te blijven. Waarom toch altijd die tegenstrijdigheden in het overheidsbeleid?
Die vakantieparken blijven open voor de opvang van klimaatvluchtelingen, oostbloklanders en zeevaarders.
Omdat daar een heleboel mensen echt wonen, ondanks dat dat eigenlijk niet mag. Stukje pragmatisme..
Kunnen ze nu aub een beetje haast maken met deze economische reset? Ben er inmiddels wel klaar mee.
Gelezen:
'Has anyone noticed astonish new realty nowadays?
No one dies of old age anymore.'
Zo'n psycholoog bij M die lekker een rij open deuren gaat intrappen.
Zeg dan iets nieuws waar we verder mee kunnen.
Het noorden, daar was wat mee..... Oh ja, die begonnen ruim 2 weken terug aan de herfstvakantie. Ik zou nog niet te vroeg juichen, ze zijn daar net weer een weekje naar school. Het zuiden volgende week een dipje en dan kunnen de cijfers weer in volle kracht omhoog. Zijn er al stapelbedden geplaatst in de zorg?
Er zijn geen handjes meer. Dus het wordt gewoon sterven op de stoep.
Het Rode Kruis zal achter de schermen wel tenten aan het opzetten zijn.
Heheh eindelijk iemand die ook het licht ziet. Jammer dat geenstijl inmiddels ook niet mer kritisch kan zijn.
Afsluitdijk dicht, grensposten in zuid Drenthe... The North Will Rise Again!
We gooien hier de kroegen weer open en de eerste festivals zijn al weer gepland.
Corona versus Noorderling 0-1
Even iets belangrijks, kent iemand nog die bruine kattekoppen snoepjes? Ik wou die laatst weer eens kopen, maar er liggen alleen nog maar chemische biggetjes enzo in de schappen. Iemand een idee waar ze nog wel te halen zijn?
Ze moeten toch echt naast de biggetjes liggen.
Bij de Coop.
Ze zijn zelfs halal, zag ik. Geen varkensgelatine.
Jamin hebben ze nog veel soorten
Misschien eens zoeken naar een echte ouderwets goede snoepwinkel en die rubberen chemische supermarktmeuk bij het jengelschap laten liggen..
Die ken ook nog, rubber totdat je doorbijt. Ik hou het op bananenschuimpjes en meteen een slok bier erachter aan. Proberen waard.
@kloopindeslootjijook | 26-10-20 | 22:21: de echte snoepwinkels schudden de rubberen meuk uit de plastic zakken in de tinnen bakken en glazen potten.
Hier moeten mensen zoveel mogelijk thuisblijven en een stukje verderop in de wereld wordt je huis door en de Erdogan-V1 zorgvuldig kapotgebombardeerd.
In Italië roepen ze 'we moeten oorlog voeren'.
Doe even normaal. Neem een joint of zo.
Hebben we alle capaciteit van de Duitse ziekenhuizen al benut dan ?
Waar men hier in de burelen vooral goed in lijkt te zijn is goochelen met de cijferTs totdat/zodat de situatie er een stuk minder ernstig uit lijkt te zien. Je reinste zefbedrog, de ernst van de situatie niet onder ogen willen zien omdat de psyche er niet mee kan dealen.
Nu ben ik altijd tegendraads en opstandig geweest, maar momenteel volg ik toch echt de lijn van een Gommers/Voss/Osterhaus omdat ik die mensen als deskundig beoordeel itt tot de schreeuwlelijkerds uit de panelen alhier.
Ik ga me er niet meer aan wagen om uit te leggen dat terughoudend zijn met sociale contacten noodzakelijk is om een enorme ramp te voorkomen, ook in economische zin, want dat willen de recalcitrante VRIJHEID-schreeuwende nuilaapjes hier niet horen. Het ego en het eigenbelang voeren de boventoon. Wat valt me dat van de reaguurders vies, vies tegen. Ik heb altijd gedacht dat ik me hier op en blog bevond waar bovengemiddeld intelligent gereaguurd wordt, maar blijkbaar is dat alleen waar als het gaat om taalvaardigheden en staat dat los van logisch denkvermogen.
Mijn plasje: wat mij betreft gaat de knuppel eroven. Feestje geweest en Covid opgelopen? geen behandeling, krepeer maar. Avondklok. Alles dicht behalve dat wat nodig is voor de voedselvoorziening. Dan kost me dat de komende jaren maar 20% van mijn inkomen, dan drink ik wel minder bier en ga ik niet uit. Ik heb het er helemaal mee gehad om me de rest van mijn leven afgenomen te zien worden door ontkenmongolen die in "het griepje" slechts de ultieme kans van de overheid menen te ontwaren on de democratie af te schaffen.
De conclusie: mensen zijn niet sociaal, anders dan in biologische zin, wat niet meer of minder betekent dat ze in groepen moeten leven om te overleven. Een groot deel is asociaal en niet in staat om verder te kijken dan het eigen belang op korte termijn. Egoïsten, egocentristen die uit frustratie medisch personeel in ziekenhuizen staan te bedreigen omdat ze op gedragsregels worden gewezen, jongeren die lekker feest vieren omdat ze "het moe zijn" en het hun persoonlijk niet raakt.
Laat ik afsluiten met een ongezien de tyfus voor een groot deel van mijn soortgenoten voordat mijn hart het begeeft. Bah bah wat een dom en smerig volk zijn veen mensen toch. De inferieure diersoort.
Democratie faalt in dit soort situaties. Eigen verantwoordelijkheid ook, want dat wordt opgevat als "ik mag het zelf bepalen". Misschien moeten we democratie slechts toepassen in tijden dat het goed gaat, en in andere tijden, namelijk de beroerd slechte, de regel "luisteren of een kogel door je kutkop" toepassen.
Noem mij gerust een fascist op grond van bovenstaande. Het kan me allang niet meer schelen wat ze van me vinden.
Tot zover mijn woede en mijn frust. Doe er je ding mee of zak erin.
En nou even rustig tot tien tellen, want niet alle Eerste Hulp posten zijn open.
Schijnt ingewikkeld te begrijpen te zijn voor mensen dat de zorg voor iedereen in het gedrang komt, en dat het niet alleen gaat om aantallen en ic- bedden.
Niet op letopuwzaak letten, want die let echt niet op uw zaak. Prof, ik ben het hartgrondig met je eens!
Is het niet handig om dit eventueel ook op maroc.nl te plempen?
@EvT | 26-10-20 | 22:09:
Nou zeg, ik toch ook. Schrijf ik zo onduidelijk?
Er gaan toch vooral veel oude mensen dood die echt niet allemaal per sé in de buurt van jongeren of allochtonen hoeven te komen.
Weledelgeleerde prof. V.d. Neuq. Zou het misschien kunnen dat u uitgaat van het uitgangspunt dat alleen lockdown helpt en dan echt zware lockdown. Ik heb mijn twijfels over zo'n zwaar middel. Ik ben ook niet de enige. Rutte had gewoon vanaf het begin en zeker nu na een half jaar kunnen inzetten op altijd testcapaciteit beschikbaar en snel testresultaat; preventief vitamine C en D propageren; IC capaciteit drastisch uitbreiden, oorlogssterkte; verpleging bijscholen; drastische ventilatie systemen in publieke gebouwen. Heel die lockdown niet nodig.
Men is niets meer gewend. En ergens kan je het hen niet kwalijk nemen.
Edoch, de frustratie is begrijpelijk. De wereld werd al dommer en het wordt steeds erger. Democratie faalt al jaren en dat wordt nu meer zichtbaar.
Niemands schuld, gewoon (r)evolutie. Niet te persoonlijk nemen, de coronacrisis.
Ik zak erin.
Er gaan straks ook vijftigers/zestigers dood die wachten op een 'simpele' hart- en vaatziekte behandeling, maar die wordt 4 a 5 maanden uitgesteld.
Het raakt straks iedereen als de reguliere zorg nagenoeg stopt en de eerste hulp overbelast is.
Hoe kan je nou denken aan een soort 1984 scenario terwijl de ziekenhuizen zo duidelijk overvol liggen? (Geen ic, maar afdelingen).
Het is toch niet zo ingewikkeld allemaal.
@Cepalislam500mg | 26-10-20 | 22:19:
Die lockdown had er eerder moeten komen om de schade beperkt te houden en langer moeten duren. Met iedere keer de maatregelen aanscherpen en versoepelen krijg je alleen een jojo-effect, dat is zinloos. Maar kern van de zaak is dat mensen zich aan de social distancing regels dienen te conformeren want ander heeft geen enkele maatrergel effect, en dat doen ze dus gewoon niet met hun betweterige rotkoppen.
En dat vitamineverhaal is -sorry dat ik het zeg- aluhoedjesgeleuter.
Pardon, vergat de sarcasme modus ervoor en erachter te zetten. Respect voor uw tegel.
@letopuwzaak | 26-10-20 | 22:23:
Dat dus.
Met alle plezier zak ik erin!
@Cepalislam500mg | 26-10-20 | 22:19: IC capaciteit uitbereiden is hetzelfde als meer dweilen aaschaffen om de overstroming beheersbaar te houden, terwijd de meest logische oplossing zou zijn om de kraan dicht te draaien.
@Nolleeder | 26-10-20 | 22:27:
Geeft niets! Het kon duidelijker.
@letopuwzaak Ja klopt, sorrie
Waar zal ik beginnen? Op de eerste plek zijn het niet 'de ontkenmongolen' die u de rest van uw leven afnemen, dat is uw geliefde overheid, die hiervoor een constructie uit het leger gebruikt: straf allen voor een.
Ten tweede is 'social distancing' een eufemisme voor isolatie, iets waar mensen (sociale wezens) niet zo goed tegen kunnen. Er is een reden dat dit als marteling gezien wordt en niet onbeperkt toegepast mag worden in het gevangeniswezen. Ik geef de jeugd dan ook groot gelijk hier dikke vette schijt aan te hebben.
U behoort zelf ook niet meer tot het rationele midden inmiddels. Doe al maanden mijn sociale best, maar ontken ook niet dat de overheid kutheeft gehandeld en met de jarenlange afbraak vd zorg voor deze escalatie heeft gezorgd. Net als met defensie. Als er oorlog komt zijn we op dat vlak nergens. En ook dan zullen er heel veel mensen zijn die zeggen Fuck you ik ga niet vechten voor NL, terwijl de ook daarvoor weggelopen overheid al haar burgers daartoe zal oproepen. Het is gewoon jevolk. Dat weet je al lang. Dat moet je beschermen en regeren is vooruitzien. Onze overheid laat in die 2 vrij simpele, preventieve zaken al tijdenlang afweten. Totdat de fik uitslaat en dan ineens verwacht dat het volk het zelf maar oplost.
@VP732 | 26-10-20 | 22:47: zaken = taken
@Mensdier | 26-10-20 | 22:19: Devolutie, kan dat ook? Heb ‘t niet opgezocht maar de mensheid wordt alsmaar dommer, levensverwachting is gestagneerd (daalt inmiddels weer?), complotten krijgen de overhand en facebook wordt gezien als de enige en juiste nieuwsbron door heel erg veel domme mensen die ook nog eens fokken als konijnen.
@LiniaalRectaal | 26-10-20 | 22:42: mooie analyse.
Hoeveel uur heeft u al de werking van vitamines bestudeerd, dat u het als aluhoedjes wegzet ? Hoeveel klinische studies erover ? En wat is uw exacte kritiek dan ?
Hier professor, een filmpje van wat er gebeurt als jij je zin krijgt: twitter.com/NiemandsKnegt/status/1320... en dat is nog maar het begin.
Vooral de onbetrouwbare osterhaus volgen.
Ben het roerend eens met de Prof. En wat betreft richard, lineaal en Franck met het usual geleuter. Al die complot theorieen slaan nergens op. Wel is het NL beleid ronduit belabberd. Waarbij al vanaf januari de grote splinter, namenlijk de jeugd als superverspreider consequent wordt genegeerd. Dat si om vele redenen erg onhandig, al is het alleen al om het feit dat een virus een veel snellere evolutie doormaakt als ons mens. Bij zoveel besmettingen wordt de kans op een nieuwe mutant die eerder besmette mensen niet herkennen erg groot. sterker nog wellicht een variant die een andere leeftijdsgroep sterk raakt. Voorkomen dat er nieuwe mensjes aangemaakt kunnen worden is ook een manier om de overbevolking te verminderen.
De leeftijdsopbouw van de personen die de afgelopen etmaal zijn overleden, is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 14 personen
80-89 7 personen
90+ 3 personen
9 personen zijn overleden in ziekenhuis.
Volgens het RIVM de leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 0 personen
10-19 1 persoon
20-29 3 personen
30-39 1 persoon
40-49 7 personen
50-59 9 personen
60-69 15 personen
70-79 23 personen
80-89 16 personen
90+ 2 personen
Vervang 'personen' met 'mensen'.
@Tragicomix | 26-10-20 | 21:48: Personen zijn natuurlijk mensen, maar ook omgekeerd mensen zijn ook personen. Wat ik wil aangeven is dat het bijna kan worden gezien als een ouderdomsziekte is. Daarmee is het nog steeds iedere dode een tragedie. Maar het is ook een feit dat het merendeel van de mensen sterft tussen 70 en 100 jaar.
Anders gezegd;
1 mens is 2% van alle mensen tussen 60 en 69 die vandaag statische zouden overlijden.
14 mensen is 14% van alle mensen tussen 70 en 79 die vandaag statische zouden overlijden.
7 mensen is 5% van alle mensen tussen 80 en 89 die vandaag statische zouden overlijden.
3 mensen is 3% van alle mensen boven 90 die vandaag statische zouden overlijden.
@mikes43357369 | 26-10-20 | 22:12:
Het gaat er vooral ook om dat de ziekenhuizen en de reguliere zorg niet overbelast raakt.
Dus kijk ook naar covidgerelateerde ziekenhuisopnames waardoor de zorg nu moet afschalen en operaties uitgesteld worden.
o daarom schalen ze reguliere zorg omlaag.
@letopuwzaak | 26-10-20 | 22:27: Klopt!
Maar dat komt vooral omdat we in Nederland veelst weinig ziekenhuis bedden en ic-bedden hebben. Volgens LCPS hebben we 10.665 ziekenhuisbedden. Dat is zeer laag voor een ontwikkeld land. Wikipedia geeft een ander cijfer, maar dat zal waarschijnlijk niet meer up to date zijn. Het geeft aan dat we in Nederland in hoog tempo ziekenhuisbedden hebben afgebouwd. Hetzelfde geldt voor IC-bedden. Daarom hebben landen zoals Duitsland, Zweden geen problemen met capaciteit.
@mikes43357369 | 26-10-20 | 22:41:
Nederland heeft de helft van het aantal ic bedden in België bij voorbeeld.
@mikes43357369 | 26-10-20 | 22:41: maar dat neemt toch niet weg dat de zorg overbelast raakt? Ja de overheid faalt al lang. Dus daarom maar je niet aan de regels houden want dan hadden ‘ze’ maar niet moeten bezuinigen?
@Harris Pilton | 26-10-20 | 23:17: met zo veel dommigheid gaan we de oorlog niet winnen !
Goh leuk voor de nabestaanden dat u even de waarde van hen heeft benadrukt. Valt me nog mee dat u de namen er niet bij heeft opgezocht. Wat enorm ongepast en zo passend in de mentaliteit van de huidige NL bevolking.
@moetnoggekkerworden | 27-10-20 | 06:07: Jammer dat je er nu pas achter komt dat ons gezondheidsysteem rekening houdt met de leeftijd en gezondheid van de patient bij het priorizering van de behandeling van de patient. Ik herinner me dat mijn moeder van 87 met een gebroken heup in het ziekenhuis lag. Ze moest bijna een week wachten omdat jonge mensen voor gingen. En ik begrip voor die redenen.
@mikes43357369 | 27-10-20 | 07:27:
Wat triest. Mijn moeder (nog best jong) ook een week met meer breuken. Dat vond ik middeleeuws en mensonterend.
Het mag inderdaad wel allemaal wat meer zijn qua capaciteit, lijkt het.
Neemt niet weg dat we ons nu aan maatregelen moeten houden om de zorg niet te laten overspoelen.
@mikes43357369 | 27-10-20 | 07:27: Belachelijk dat dat gebeurd in een land zo rijk als NL. Kwestie van de prioriteiten totaal verkeerd leggen. VVD heeft dit land werkelijk gedesocialiseerd. Gezondheidszorg in NL is gewoon echt slecht en nog erger niet iedereen krijgt dezelfde zorg.
Kom maar op met weet ik wat voor maatregelen, ik ben er klaar voor.
De woonkamer is een sportschool geworden, ook genoeg water en eten in huis.
De kinderen komen op bezoek via de achterdeur en verders bekijken ze het maar met dat gemaatregel.
Vermaak me wel.
Dus eigenlijk moet je aan je immuunsysteem werken zodat je minder kans heb dat je straks deaud bent van dat virus met een mortalität van 0.24%, maar dat kan niet omdat je niet meer kan sporten. Echt, het is allemaal zo krom, die weten gewoon echt niet waar ze mee bezig zien. Iedereen doet maar iets, gewoon om iets gedaan te hebben..
Ja maar ja maar ja maar ziekenhuizen en reguliere zorg en ook als je niet dood gaat ruik je de rest van je leven wel zo... of zoiets...
Beetje lulllig voor die 15% a 20% van de europeanen die pech hebben met hun genen. Deze plus ouder dan 50 heb je bij voorbaat een probleem, hoef je verder geen andere aandoeningen te hebben. en voor allen die zeggen dat dat allemaal wel meevalt. nou nee dus, we staan nog maar aan het begin van de uitbraak. de eerste golf was slechts een kleine oprisping. De groep 40 tot en met 65 moet landelijk nog goed geraakt worden. Het kleine ienie pienie beginnetje is daar mee gemaakt en de zorg is nu al overbelast. Kortom Rutte investeer in bedden en personeel! waar een wil is is een weg. Ik vermoed dat de wil voor het afleggen van deze weg er alleen niet is. Ook 2018 griepgolf was schandalig, hoe er toen is omgegaan met zieke mensen. Vreselijk. NL is onder Rutte veranderd van een land naar een fabriek met werknemers.
Begin vorige week leek er ook een afvlakking te zijn maar het lijkt er steeds meer op dat een aantal GGD regio's geen mensen kan vinden die in het weekend willen tellen.
Daar in het noorden wonen zo weinig mensen dat 1 besmetting minder al een dergelijke trendbreuk tot gevolg heeft.
1 op de 10 Nederlanders woont in een van de drie noordelijke provincies. Toch aardig wat. Nederland is overal druk.
@Graaier | 26-10-20 | 22:11: Als 1/10e in 1/4e van de provincies woont... zegt dat eigk wel voldoende?
Je mag t druk vinden, maar effectief is t uitgestorven...
Ollongren nu in de Eerste Kamer: desinformatie is een risico voor de volksgezondheid. Ze gaat zorgen dat desinformatie bestreden gaat worden. Nog wat over de algoritmes...
Mondje kapje dus op als op het internet gaat
seks is een sport, het is officieel.
En de beste religie van de vrede.
UITGELEKT, NIEUWE MAATREGELEN, DINSDAG IN DE PERSCONFERENTIE:
Mondmasker vanaf morgen verplicht voor de sterrenbeelden Maagd en Kreeft en voor alle Volvo-rijders, maar niet als ze blauwe sokken dragen.
Het geldt ook alleen van 18.00 uur tot 23.00 uur, mits je een Audi rijdt met een 17 op het kenteken.
Als je op een oneven huisnummer woont, krijg je een gratis mondmasker, tenzij je in een koophuis woont, of als je in Hellevoetsluis centrum woont, maar niet als je in Oudenhoorn woont ...
Als de muur van je huis geel is, mag je niet naar buiten, tenzij het huis aan de rechterkant van de straat staat, maar dit geldt niet als er een parkeerplaats voor staat. Als er meerdere parkeerplaatsen zijn, is de regeling helemaal niet van toepassing, tenzij er een invalidenparkeerplaats is.
Op weekdagen mogen vrouwen alleen het huis verlaten als ze getrouwd zijn, maar niet als ze kinderen hebben, tenzij er minstens twee kinderen van hetzelfde geslacht zijn, maar het leeftijdsverschil niet groter is dan twee jaar.
De regel is niet van toepassing op kinderen tussen 5 en 12 jaar.
Nou, dat is het voor nu.
Morgen dan weer de afspraken en regels voor de komende dagen.
Niet dat je door al die verschillende regels, verboden en bevelen door Corona in de war raakt.....
PS: Bovenstaande regels gelden alleen voor 20 tot 60 jarigen, mits ze tussen de 1.60 mtr en 1.75 mtr zijn.
Anders is precies het tegenovergestelde waar, tenzij ze donker haar hebben.
Dit voorkomt alle onduidelijkheden.
Nah, duidelijk iig.
Van Dissel hier aan het trollen? Leuk man.
Zeiknat scherm van het bier dat tot zelfs uit m’n behaarde neus kwam. +1!
Werelds!
U tovert een brede lach op mijn gelaat!
Ja,ja.. de realiteit ten voeten uit
Las net dat er 937 IC bedden bezet zijn in totaal. Dus inclusief niet-corona patiënten. Allez, maak er 1000 van. Dat wil dus zeggen dat 1 patiënt op 17.500 inwoners in dit land te veel gevraagd is van onze zorg. Waar gaat die 100.000.000.000 per jaar dan aan op? Vast aan managers ipv mensen aan het bed?
Vooral aan managers ja. Gewoon 1 afdelingshoofd en de rest handen aan het bed + artsen. De zorg is totaal verpest doordat er 'winst' gemaakt moet worden. Het zijn geen ziekenhuizen meer maar fabrieken.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 21:31: Wat Lupus zegt.
Ja idd aan managers, data-analisten, DBC-optimalisatie-consultants enz. Dit is de echte kenniseconomie die D66 en de VVD zo graag wilden. Hele volksstammen voorzien van een HB-Ho of Universitair diploma en verbaasd zijn dat zich dat een weg vindt naar beter betaalde bullshit-jobs.
Sja, meer managers is meer loonbelasting.
Zoals gewoonlijk moeten we hier in het Noorden weer lijden door die asociale Westerlingen en tokkiebrabo”s.
Het is allemaal toneelspel. Wie naar IC belasting kijkt ziet een veel mildere golf dan in maart. En maart was achteraf bezien niet eens ernstig, het was in maart vooral de angst voor het onbekende en de angst voor een hogere piek (die niet kwam). In mei en juni werd de oversterfte van de eerste golf gecompenseerd door ondersterfte, waarmee de schrikbeelden over percentages hoge mortaliteit afgeserveerd werden. De mortaliteit is nu een fractie hoger dan een zware influenza gebleken, vrij mild dus. Het is Mark Rutte vooral te doen om het 'rally around the flag' effect. Hij speelt de gewichtige leider en u tuimt er weer in. Nóg eens vier jaar destructie kan dit land echt niet meer aan, maar het gaat toch gebeuren vrees ik. Nota bene de enige partij die dit truukje doorziet keldert het hardst in de peilingen. Ondertussen worden gigantische klimaatwetten geschreven zonder enige media aandacht, ook daar is het Rutte om te doen. Helaas trapt ook GS in dit VVD truukje. Maarja, de laatste maanden wil GS niet echt meer in zee met de realiteit op rechts, dus dat verrast ook niet. Alleen Spartacus lijkt nog helder na te denken.
U bedoelt de Spartacus van die beelden van spontaan doodvallende Chinezen on Wuhan?
2e golf vs 1e golf:
mooi plaatje van MaxHeadroom: zwitsallink "max headroom 1318310788306698240" (wie helpt me effe)
@DrumPiet | 26-10-20 | 21:27: wat flauw.
@Sjiek | 26-10-20 | 23:23:
twitter.com/MaxHeadroom_19/status/131...
Scholen staan leeg binnenkort, vang daar Cor & Ona maar op.
Gebruik het Maurice de Hond plan en kinderen voorlopig online lessen, ja zal 1 van de ouders (duh) thuis moeten blijven en de kinderen begeleiden en opvoeden
O_)( 0 geef die thuisblijvende opvoeder maar ziekengeld.
Ja, een Ipad-school, dat we daar niet eerder aan hebben gedacht....
Waarom zou ik moeten betalen omdat iemand anders kinderen heeft? Er is toch al overbevolking overal ter wereld, daar gaat Coroña niet aan helpen.
@Taggart | 26-10-20 | 21:26: Omdat een van die kinderen strax jouw reet mag gaan afvegen als je te oud en kreupel bent om zelf tijdig de pot te halen?
@ReyNemaattori | 27-10-20 | 00:03: Hahaha, denkt u die leeftijd nog te halen. Dit virus is here to stay en iedereen wordt elke dag een dagje ouder met het risico om onderliggende oorzaken op te lopen. Uiteindelijk zal het virus dus bij de meestten het laatste zetje zijn. De droeftoeters hier lrijgen dus uiteindelijk wat ze anderen toewensen.
Als we nu de politiek, de media, bekende Nederlanders, de corona celebrities en zij die geld slaan uit de corona en Peter R de Vries in complete lockdown zetten.
En dan zorgen we gewoon weer voor onze naasten. Dan houden wij de boel wel draaiende.
En nou doorpakken, omlaag die score. Doe het voor je land.
Niet nu weer achterover gaan leunen en gezellig gaan doen. Even niemand tegenkomen als het kan. De enige verzetsdaad in deze crorona-oorlog is niet feestvieren. Dat moet toch wel lukken.
Zijn we jongens van de gestampte pot of wat.
Hele volksstammen weten niet eens wat u met uw laatste zin bedoelt. Dát is het grote probleem.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 21:16: leg dat maar eens aan NaarZak uit o typo Azarkan.
@Slurfje | 26-10-20 | 21:20: Zoiets ja.
Nog erger: Jongens van Jan de Witt Kennen ze niet en mogen ze niet kennen.
@A.S. Perien | 26-10-20 | 21:29: Inderdaad; 'weg met ons, weg met ons' en die tijd van toen komt ook nooit meer terug. Droevig, heel droevig. Wàt een land.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 21:35:. De nieuwe generatie zal niet beter weten en hun geschiedenisboeken over onze tijd zullen naar de deugcultuur van dat moment worden herschreven. Men kent en vind onze standplaats zelfs niet meer.
De regering legt het slecht uit. Geen wonder, dat velen reageren met: moet je voor zo'n gering aantal sterfgevallen de economie platleggen?
Waar het om gaat, is dat de ziekenhuizen overbelast raken. Eigenlijk meer door de patiënten die mogelijk corona hebben, dan door de patiënten die het echt blijken te hebben.. Beide groepen moeten in eerste instantie hetzelfde worden behandeld.
Die patiënten kosten veel meer tijd, dan gewone patiënten. Denk alleen maar aan het aan- en uittrekken van beschermende kleding.
Als het er teveel worden, moet je de normale reguliere zorg gaan verminderen.
Als een groot deel van de Intensive care bezet raakt, moet je stoppen met bepaalde operaties. Want je moet altijd IC-bedden voor spoed (bv auto-ongeval) beschikbaar houden.
Loopt het dan nóg verder op, dan ontstaat de situatie dat je geen plaats meer voor die spoedgevallen hebt.
Voor het geval dat iemand denkt, dat de IC-bedden vol liggen met hoogbejaarden: dat is niet zo. Hoogbejaarden kunnen de behandeling op de IC niet aan. Die komen daar meestal niet.
Concentratie in een paar ziekenhuizen is volgens mij niet haalbaar. Waar haal je het personeel voor die ziekenhuizen vandaan? Uit de andere ziekenhuizen? Dan blijft het probleem bij die ziekenhuizen hetzelfde: gebrek aan personeel.
Er is geen keus. Er dreigt overbelasting van de ziekenhuizen. Anders ontstaan uiteindelijk wachtrijen met ambulances voor de ziekenhuizen. Daar kan ook een 25-jarige zonder corona in liggen.
Klopt helemaal.
Vreselijk wat Rutte en trawanten gedaan hebben.
Nou concentratie in een paar ziekenhuizen is toch wel praktisch. Dat voorkomt dat personeel zowel met Coronapatienten als met niet-Coronapatienten in aanraking komt. Bovendien kan er personeel werken dat positief getest is. Op dit moment zit er veel personeel thuis omdat de positief getest zijn of omdat ze de app geinstalleerd hebben.
Het Albert Schweitzer-ziekenhuis in Dordrecht houdt de komende 24 uur de deuren gesloten voor nieuwe coronapatiënten. Elk bed in het ziekenhuis is bezet, meldt bestuursvoorzitter Peter van der Meer. Daar komt bij dat het aantal besmettingen met het coronavirus ook onder medewerkers van het ziekenhuis fors oploopt. Overigens, als wij non-valeurs uit Griekenland kunnen importeren moet het minder moeite kosten om artsen uit China of Cuba te halen.
Er was al overbelasting. Vandaar dat het ziekenhuispersoneel als eerste aan de bel trekt.
Nou en? Mag een 25 jarige niet naar het ziekenhuis? We doen alsof we voor het eerst on deze situatie zitten. Je zit er volkomen naast. Die bedden lopen ieder jaar vol. Ook met jonge mensen. Met blijvende longschade etc. Heel vervelend. Weet er alles van. Maar hoort nou eenmaal bij het leven. Heeft niets te maken met een verkeerde uitleg van de overheid. Heeft alles te maken met jarenlang slecht beleid en acute massahysterie.
www.ad.nl/gezond/griepgolf-treft-veel...
Je hebt gelijk dat dat het probleem is @Lentehaas.
Maar de vraag blijft, moet je daar de economie voor platleggen?
Wellicht kan iemand dan uitleggen hoe die twee noodziekenhuizen in Ahoy en het MECC bemensd waren in het voorjaar. Een paar aparte ziekenhuizen lijkt me veel efficiënter dan overal wat plukjes zeer besmettelijke op patiënten.
@5611 | 26-10-20 | 23:15: bemand door operatieassistenten en andere hoogopgeleide zorgmedewerkers. zo'n beetje al de reguliere zorg was stilgelegd.
Nu zijn we overbelast door personeelstekort door corona protocollen.
Kijk eens naar het plaatje van Max Headroom, het vergelijk tussen griepgolf 2018 en covid 2020, staat gepind bovenaan zijn twitter account: (twitter MaxHeadroom 1319034951241785344) (sorry voor de zwitsallink)
In 2015 waren er nog 2400IC plekken. allemaal netjes wegbezuinigd onder rutte. zoals eigenlijk bijna alles wat ons een sociaal land maakte voor de mensen die er wonen. nu zijn we een sociaal land voor hen die hierheen komen dobberen en wandelen. Niet echt voor hen, maar meer voor wat ze in hun balzak meedragen en de wijffies in hun stokken. De economie moet wel blijven draaien met jong nieuw en opgeleid volk. Helaas blijkt de mentaliteit bij velen nogal tegen te vallen. dus hebben we ook een probleem geimporteerd. Verde is alles van 50 plus afgeschreven in Nl.
De website van de Rijksoverheid draait straks overuren nadat de spoedwet is aangenomen. Nieuwe wetten en regels, aangepaste regels, dikke boetes en gevangenisstraffen, en alles met de toverwoorden: "i.v.m corona".
Hetzelfde als altijd met die zogenaamde privacy wetgeving i.v.m "tereur" of "kindermisbruik".
Welk gedeelte van 'tijdelijke maatregelen' begrijp je niet?
@Gulliver | 26-10-20 | 21:07: kwartje van Kok was ook tijdelijk......
@Omebert | 26-10-20 | 21:09: Hij snapt vrijwel niets.... gewoon niet op reageren, dat is het beste....
@Gulliver | 26-10-20 | 21:07: Gaan gauw meemaken wat dat "tijdelijk" inhoudt. Met deze stuurlui is niks tijdelijk.
Gelukkig kunnen ze straks de spoedwet "tijdelijk" verlengen en andere wet- en regelgeving "tijdelijk" even opzij zetten.
@Gulliver | 26-10-20 | 21:07: Wij snappen dat wel, het is de vraag of ze woord bij daad voegen. Overheden hebben vaak niet een goed track record hiermee. Neem nu in de USA na 9/11. De patriot act werd aangenomen, onder het mom van terrorisme bestrijding. Zou in 2006 aflopen, maar nee ze verlengen hem iedere 5 jaar en hij is nog steeds in werking.
Een logisch gevolg van de lockdowns.
Stel dat dat de echte winst wordt van deze periode - nooit meer influenza- , lijkt me toch een verdomd aardige tradeoff. Ik teken ervoor.
Dat is oorzaak en gevolg. Door de maatregelen neemt ook de kans op een influenzabesmetting af. Bovendien is de kans op de ene virusbesmetting kleiner als het afweersysteem al met de andere virusbesmetting bezig is. Misschien is het daardoor theoretisch zelfs een idee om zoveel mogelijk gezonde mensen opzettelijk met griep te besmetten. Als dat covid niet via het afweersysteem afremt dan zorgt het er wel voor dat mensen te brak zijn om onder H'sumse viaductjes ballonnetjes leeg te gaan staan lurken.
@harbi | 26-10-20 | 21:12: Dus met zo'n sproeivliegtuigje met influenzavirus-houdende vloeistof baantjes trekken over den randstad? Kan leuk worden.
@Kopieerapparaat | 26-10-20 | 21:26: Je maakt chemtrail-believers gelukkig en je legt brandhaarden plat zonder opgelegde lockdown, het is het overwegen waard ;). Misschien bij wijze van proef eerst in weekenden na 23 uur 's avonds.
Een logisch gevolg van niet meer op griep testen en iedere persoon die al doodziek is van 4 andere kwaaltjes onder het kopje Covid19-patiënt harken als er evt. hooguit één stukje Covid-molecuul in z'n neus zit.
De sadist in mij hoopt op een strenge winter. Zo één waar het ijs dik genoeg is, voor "de tocht der tochten, die dan ein-de-lijk door kan... Oh kut! Corona!
It giet niet oan.
Je kan toch gewoon op anderhalve meter schaatsen?
Punt 5, overige maatregelen. ;)
@Binnenbaan | 26-10-20 | 21:05: Jazeker, en ze doen toch al vaak een sjaal voor de mond.
Zal je zien dat jongeren in de snijdende ijsjacht spontaan een illegale tocht gaan rijden. De bikkels van tegenwoordig.
Coronasterfgevallen:
24 oktober: 55
25 oktober: 27
26 oktober: 26
opname ic corona 25 oktober: 42
opname ic corona 26 oktober: 20
personen met corona op ic:
week 43: 539
week 44: 533 (nu)
Stel ze hebben inderdaad ook actieve Corona, dan nog is wezenlijk deel aan het onderliggend lijden gestorven.
Hoe dan ook geen werkelijk verontrustende cijfers, zie heldere uitleg aan de hand van eerdere epidemieën en PCR mis-metingen: www.youtube.com/watch?v=8UvFhIFzaac
Ik zie Schiphol en de gebedshuizen er niet tussen staan. En de lange rij met jongeren voor de Gall en Gall en in het bierpad van de supermarkt kort voor acht uur afgelopen zaterdag wordt hiermee ook niet geadresseerd.
Gewoon de verkoop van alcohol een maand verbieden. Kunnen de wappies ook mooi even ontnuchteren.
Zo'n straalmotor slurpt alle virussen in de wijde omgeving op. Daarom moet Schiphol altijd open blijven.
@Schmalz | 26-10-20 | 21:19: vive la france
@Gulliver | 26-10-20 | 21:09: Echte wappies zijn degenen die dergelijke zaken voorstellen.
Er is maar één ding dat ze in Groningen niet doen en in de rest van Nederland wel en dat is lachen.
Jawel hoor, maar nooit in het bijzijn van niet-Groningers. Zou ook niet aardig zijn
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Groningers lachen niet. het zijn meer Grinnikers.
Laat me niet lachen. Die debielen in het zuiden en de asocialen in het westen hebben geen humor, slechts een stoornis.
De zorg en de bezorg, de absolute helden van deze tijd.
Rutte en consorte wachten tot de eerste kamer de spoedwet goedkeurt. Daarna trekken ze van leer.
Het positieve is dan weer dat het griepvirus is verdwenen. Ieder nadeel heb z'n voordeel.
Het aantal herpesbesmettingen is ook gedaald. Wat is je punt?
@Gulliver | 26-10-20 | 21:01:
Altijd weer die herpes.
Denkt er dan niemand aan die arme platjes en luizen?
Die hebben het ook niet makkelijk, nu!
@Gulliver | 26-10-20 | 21:01: Dat u het niet snapt is niet mijn probleem
Grafiek van methodisch foute PCR metingen boeit niet. Nauwkeuriger is het om te kijken naar het aantal te betreuren doden, dat aantal is zeer laag, niet significant, van betekenis, op 17.000.000 mensen, en dan zijn er wellicht door dat beroerde meten ook nog een deel onterecht aan Corona toegewezen. Waar is bestuur met inzicht en visie? Is www.youtube.com/watch?v=8UvFhIFzaac nu zo ingewikkeld???
Wat denk je dat er gaat gebeuren als de ziekenhuizen over een paar dagen vol liggen Einstein?
@Gulliver | 26-10-20 | 21:04: Dan helpen de duitsers ons met hun overcapaciteit.
@Gulliver | 26-10-20 | 21:04: Rutte heeft 90.000.000.000E aan steun gegeven, te weinig voor de schade die zijn maatregelen berokkenen, misschien idee om voor 1 miljard eens snel de RAI en de twee nieuwe hotels er naast te huren voor patiënten en hun gasten?
Wedden dat de ondernemingen voor dat geld ook de medische staf regelen?
@Binnenbaan | 26-10-20 | 21:07: kost maar een fiets per persoon
@chefren | 26-10-20 | 21:17: Dan heeft u buiten de overheid gerekend. Zo'n eenvoudige oplossing, dat gaat zo maar niet!
je moet natuurlijk wel het aantal slachtoffers (doden, complicaties) delen door het aantal geïnfecteerden (positief getest). En dat bij voldoende testen, zoals nu.
Dat is ook een laag getal ( percentage) maar al veel hoger dan jouw nihil waaede.
Als je dat percentage vervolgens vermenigvuldigt met 82% van 17 miljoen kom je aardig in de buurt van de aantallen slachtoffers bij geen maatregelen. Als je dat getal dat z 20 doet, dan heb je ongeveer het aantal ziekenhuisbedden dat nodig is voor behandeling. En daar zit het probleem.
@Epistulae_Morales | 26-10-20 | 21:50: Noem eens het getal waar je op uitkomt? Komt dat overeen met enige gedocumenteerde eerdere virusinfectie?
Ik stel, zoals www.youtube.com/watch?v=8UvFhIFzaac helder uitlegt, dat deze virale ziektes standaard uitdovingen kennen en dat Covid-19 hoogstens nog wat gerommel in de staart van de grafiek zal laten zien.
Verder zijn alle maatregelen van nu gevaarlijke experimenten. Stel ze werken, dan zorgen ze voor nieuw dor hout en daarmee mogelijk voor nog gevaarlijker epidemieën.
Zolang het anderen zijn is het niet zo significant.
Schoolvakanties zijn weer voorbij dus over twee weken weer stijging van de testen.
Wat een stelletje randdebielen zijn dat toch in Den Haag.
Lockdown. Wir schaffen das.
Ok, dus als de huidige maatregelen van het land 'dringend' op te roepen afstand te houden en geen onnodige trips te doen niet werken dan gaan ze het land toch nog maar weer eens dringend oproepen afstand te houden en geen onnodige trips te doen? En dus musea sluiten?
En pretparken. Alsof je daar zou willen zijn met dit weer.....
@Lupuslupus | 26-10-20 | 21:20: De meeste gaan komend weekend in wintersluiting, op de grote jongens als de Efteling na.
Tot eind april volgend jaar blijft het minstens zo. Dus 6,5 maand/meer dan half jaar dit beleid. Alle horeca dood, alle evenementen-bedrijven dood. Alles dood.
Welnee. Over 6 weken vaccin. Over 10 weken afschalen.
Horeca in Den Haag -de restaurants- zijn allemaal overgegaan op bezorgen. Schijnt redelijk goed te lopen, dus de echte ondernemers redden het wel.
@The2Amendment | 26-10-20 | 20:51: Is dat U, DJT?
@The2Amendment | 26-10-20 | 20:51: 6 weken lijkt me iets te vroeg. Misschien in februari. Zou trouwens erg goed nieuws zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:52: Kuif. Hou op.
Hoewel ik te doen heb met die ondernemers starten er dan weer nieuwe horeca en evenementen bedrijven.
Slimme ondernemers in die sectoren hebben al lang plannen voor post-Corona trouwens.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:52:
Dat is dezelfde redenering als dat het missen van je linkerhand niet erg is want je hebt er toch nog een, je redt je wel.
@LiniaalRectaal | 26-10-20 | 20:56: Een horecaonderneming is geen integraal onderdeel van mijn persoon. Er zullen er ongetwijfeld omvallen, en das prima. Adapt or die, zo werkt dat nou eenmaal. In het achtergelaten gat zal altijd wel een ander springen.
En alsnog de oudjes en obesitassers.
@LiniaalRectaal | 26-10-20 | 20:56: Je klinkt als een alcoholist, Liniaal. Ben ik niet van je gewend.
@Binnenbaan | 26-10-20 | 21:08: Inderdaad, het gaat zoals het gaat. De meeste horeca was al over het paard getild.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 21:18:
Ik zie geen spel- of grammaticafouten. De zin loopt alleen niet zo lekker.
@The2Amendment | 26-10-20 | 20:51: Door een foutje in dat overhaaste vaccin over 10 weken iedereen stervensziek of kejonadeaud.
Ach dat start wel weer opnieuw zodra het kan. Vind het erger dat het principe never waist a good crisis gebruikt gaat worden om allerlei andere zaken er door heen te drukken. Dat is wel jammer. Verder ben ik het geleuter over de jeugd en de toekomst en milieu en wat nog niet meer spuugzat. elke generatie heeft zijn problemen. de huidige jeugd heeft die wellicht iets meer straks omdat problemen oplossen volgens mij niet zo bij de generatie tot 45 hoort.
Geeft die test nu aan of je Cofid-19 hebt of Griep of verkoudheid, of wordt alles bij elkaar geveegd? En welk percentage positief getest is dan Covid-19? Ik snap er niets meer van.
PCR test is specifiek op SARS-CoV-2
@Blasfemie | 26-10-20 | 20:48: En niet geschikt voor diagnose, alleen ter indicatie?
@Blasfemie | 26-10-20 | 20:48:
Iedere keer weer die zelfde domme vraag en het logische antwoord....
@Gulliver | 26-10-20 | 20:52: Het lijkt wel alsof sommige reaguurders in een donker hol wonen, zonder contact met de buitenwereld.
@doskabouter | 26-10-20 | 20:49: Weet niet zo goed wat u daarmee bedoelt? PCR test is een diagnostische test.
Als u naar een teststraat gaat dan claimt u symptomen te hebben die consistent zijn met COVID-19. Als u positief bent gevonden dan is er op het wattenstaafje in uw neus het virus gevonden. Het staat u vrij er een andere definitie op na te houden, maar dit gewoon een diagnose.
Dat u een diagnose heeft wil natuurlijk niet zeggen dat die ook klopt. Het zou natuurlijk kunnen dat u de symptomen van een griepje heeft en de testafnemer het coronavirus op uw wattenstaafje heeft gehoest.
@Fatwabuster | 26-10-20 | 20:53: Denk dat het ECDC dan tijdreizigers had op 10 januari: www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/timeli...
Hier de post van Chinese onderzoekers op 10 januari: virological.org/t/novel-2019-coronavi...
U zegt dus dat alle mensen die positief getest zijn dus SARS-COV-1 hebben? Hoe verklaart u dan het verhoudingsgewijs lage dodental?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:53: 'Bleib Zuhause' was het toch? Nou dan!
@Fatwabuster, Ik kan het niet vinden, maar ik wil u best geloven. Het is natuurlijk zo dat je bij een PCR test kunt kiezen op welk stuk DNA je matcht. In principe zijn die tests zo gekozen dat veelvoorkomende Coronavirussen niet matchen.
Zoals u zegt komen de twee SARS virussen behoorlijk overeen, dus het is best haalbaar om een stuk oude SARS te pakken dat ook matched met het nieuwe virus. Gezien dat oude virus hopelijk niet meer voorkomt ben je dan alsnog specifiek voor het nieuwe virus (zolang je checkt dat het niet ook matched met andere voorkomende coronavirussen).
Dat china pas op 21 januari met data kwam klopt echt niet, maar rest van uw claim zou best kunnen kloppen.
De test reageert op het Covid 19 virus en dus niet op andere virussen met een nauwkeurigheid tussen 98-100%
Dat griep minder voorkomt is geen indicatie van testen maar van maatregelen due uiteraard ook voor griep helpen. Mondkapjes in het bijzonder
Het slaat aan op 1 halve molecuul Covid-welk-jaar-dan-ook in je neus. Dat zegt vrij weinig. En men test niet op griep e.d., alleen bij de huisartsenposten.
Ook al een tijdje niks meer van reaguurder VanBukkem vernomen. Die woont in Groningen, rookt stevig en ontbijt regelmatig bij de McDonald's aan het Sontplein. Hij zal toch niet in het UMCG liggen, met chronische wifi-problemen?
VanBukkem heeft een gratis vakantie naar Lourdes gekregen.
@Brabeaulander | 26-10-20 | 20:49:
Een voetreis?
@Gulliver | 26-10-20 | 20:54: Hij is wel lang onderweg. Volgende week zijn er belangrijke verkiezingen, en wat is zo'n avond zonder Barry VanBukkem?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 21:19: Volgens mij heeft Van Bukkem een ban.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 21:23:
Klopt, maar dat weet Kuifje, hij zat ook in dat topic:
www.geenstijl.nl/5155952/amalia-en-al...
@Kuif
Kiekeboe. Ik ben er weer.
Zat effe een tijdje in de kerker.
En ik ben al een tijdje gestopt met roken trouwens. Sinds juli.
Ik voorzie nog veel meer brrrrrrr van de ECB printer.
Wanneer krijgen wij kutburgers daar ook eindelijk wat van? Net voor de verkiezingen zeker? Ben dol op sigaren uit eigen doos.
Nooit. Het is een soort basisinkomen voor banken en grote bedrijven, niet voor burgers.
Je krijgt een voucher.
Het geldblog van gisteren gaf vrij redelijk aan wat jij als kutburger krijgt van die geldbonanza. Dat is niet bepaald iets waar je nadrukkelijk om vraagt.
Je kunt goochelen wat je wilt met cijfers is toch niet te controleren
Waarom zouden ze dat willen? Uitgelachen worden door de Duitsers die wel een bevel volgen zonder de hele tijd.maar discussie ( hetgeen ook wel eens nadelen had₩
Die lockdown gaat er ook komen.
Ik ben een beetje verward met grafieken, als er dus de komende 3 maanden niemand meer sterft aan iets, kunnen we ervanuit gaan dat het chinezen virus gestopt is? Helder. En wat is nu met de noodwet, die moet er toch komen.
Steentjes en bijdragen komen uit het noorden.
Het was hoog, maar nu weer wat lager? Vergelijk met April.
Is Ab Osterhaus al opgesloten?
De dierenarts ja in een kooi en de sleutel is weggegooid, u kunt weer gaan slapen
Onze oude vriend griep ligt opgekruld in een hoekje te huilen dat zijn/haar schade al die jaren zo wordt gebagatelliseerd. Geef griep ook weer wat ruimte! Ieder virus heeft recht op aandacht.
Virus Lives Matter
Griep lives matter!
Van mij mag er wel een lockdown van drie jaar komen. Lekker rustig. En krijg geld van de verzekering. Niemand maakt mij wat. Toedeloe.
Hier ook, en al die wijv0n die het thuis niet meer uithouden.
Jij gaat zo hard wakker worden dat het niet meer leuk is.
@LiniaalRectaal | 26-10-20 | 20:40: ik word elke ochtend hard wakker niks nieuws dus
optyfun! ok, en dan gaat het weer beter na 1 maand, en dan 3 maanden later gaat het weer omhoog, en dan?
Krijgen we hetzelfde gezeik weer, met dezelfde reaguurders die elkaar in de haren vliegen en dezelfde reaguurders die met nikszeggende one-liners menen een fatsoenlijke discussie over corona te kunnen voeren.
@Wc-kip | 26-10-20 | 20:34: Ik vlieg niemand in de haren, ik ben kaal.
@Wc-kip | 26-10-20 | 20:34: onzin. Vaccin. Over 2 maanden.
@The2Amendment | 26-10-20 | 20:53: Zullen we wedden van niet?
Stop met dit soort contextloze grafieken. Het aantal positief getest mensen zegt vooral dat je veel test. Niet hoe erg het nu is. Deze grafiek geeft een beter beeld: www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
Dan zie je dat het nog lang niet zo erg is als begin dit jaar.
Aantal toegenomen ziekenhuis opnames stijgt wel gestaag verder. Dat is wat er toe doet qua doorgang reguliere zorg. Men kan niet twee keer dood.
Ik doe mee,
vooral en op de eerste plaats voor mijzelf en iedereen die dat niet doet voor zichzelf, ongezien de T̶y̶p̶h̶u̶s̶.. Corona
Dan is dit voor jou wederzijds de corona.
Van een jaar dat eindigt op '020' kan je ook niet veel goeds verwachten.
Sterk!
Hij is fijn
Lamao!
De 10-0 van 010 dreunt nog steeds bij u na?
Dus de conclusie van dit stuk is: die andere 16 miljoen zijn boeren.
Het is weliswaar nog geen café maar toch een verwijzing: Billy Preston met "My sweet lord". Lekker voor bij de kaas en andere hapjes.
Wereldwijde Reset van de economie en maatschappij.
Emigreer dan, kreng!!!!!
Wir Kapitulieren nie!
@Dikke_Tammo | 26-10-20 | 20:29: Eher jag' ich mir 'ne Kugel durch den Kopf!
Ik sluit het risico niet uit dat over een paar maanden dan de eerste grote klappen gaan vallen qua faillisementen in bijv de bankensector
of dat er maatregelen worden afgekondigd aangaande afroming van saldi van de beter gesitueerde particulier.
Ik heb in dat kader maar weer eens de regeling doorgenomen zoals die er heden ten dage ligt:
--newbies mogen geen URL's plaatsen, dus zelf even googlen--
De maximale vergoeding ligt dus op 100.000 per bank (niet per rekening maar per bank). Ook beleggingsregelingen vallen niet onder het regime.
Ik adviseer een ieder maar eens zijn situatie onder ogen te zien en maatregelen te nemen. Want we gaan interessante tijden tegemoet, dat is een ding dat zeker is.
In de banken sector? Denkt u het zelf? U gaat met UW pension de Rabo en ABN redden, u zal fysiek uw eigen geld er heen brengen.
Maximale groepsgrote 2 personen.
Moet dan elk bedrijf met meer dan 2 medewerkers sluiten?
Echt geen idee.
Weet wel een alternatief; een bak sneeuw, tien graden vorst en een straffe NO4. Maar dat is zeker weer teveel gevraagd.
Als er een bak sneeuw ligt wordt het meestal geen 10 graden vorst...... Beter 10o vorst met een lekker zonnetje. Maar helaas, wij gaan daar niet over.
Het is allemaal een complot !!! Vuurwerk ook al verboden ! www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuur... Heeft er iemand nog aluminiumfolie? Het was al op!
Toch nog goed nieuws in 2020.
Carbid, beste Feynman. Of aluminiumfolie propjes in een petfles met gootsteenontstopper.
@Binnenbaan | 26-10-20 | 20:27: Ik hoor de bondkraagbrigade hier juichen, hun parallelle import voldoet aan nul regelgeving, 24/7 "service" en totaal geen beperkingen. Zij danken Mark Rutte voor de nieuwe commerciële kansen. Hun grote voorbeeld Al Capone is groot geworden tijdens de drooglegging.
In Amsterdam zijn granaten nog wel het hele jaar door verkijgbaar.
Vuurwerk verboden ? Kwam gisteren langs een hotel waar voetbalidioten een bus met spelers op stond te wachten. Met zeer zwaar illegaal vuurwerk. Politie stond er bij en keek glazig de andere kant op toen de oorlog uitbrak. Waakzaam en dienstbaar.
Ik ben benieuwd wat mensen nu officieel moeten doen als ze nog een paar rotjes en pijltjes achterin de schuur hebben liggen.
@Feynman | 26-10-20 | 20:31:
Als ze gewoon hun belasting betalen is er niets aan de hand.
Ook dat zouden ze kunnen leren van de belevenissen van ome Al.
Kerstmis gered? U zit nog 1,5 jaar in lockdowns, nota bene op de NPO app verklapt.
Het hele OMT & Kabinet heeft een hekel aan de schoonmoeder.
Kerstmis vieren doe je toch gewoon thuis en de kerkdiensten volg je via internet? Niet ideaal maar ja, t moet maar. Morgen meteen eens even kijken wat ik nog aan kerstversiering moet bijkopen. Mijn buurvrouw aan de overkant heeft haar gekleurde kerstverlichting alweer op balcon gehangen. Gezellig hoor :-)
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:37: Heet niet voor niets lichtjesfeest tegenwoordig. Vertel mijn neefjes dat het In mijn jonge jaren een christelijk feest was. De eerste vraag is dan wat christelijk betekent. Dan schenk ik de glazen maar weer vol.
@A.S. Perien | 26-10-20 | 20:45: Ja iets anders zit er niet op dan volle glazen maar erg is het wel. Onze dominee zei aan het begin van de jaren '70: 'er groeit een hele generatie van pure heidenen onder ons op.....'.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:50:
Bevrijding heet dat!
En die zet gelukkig door...
@Feynman | 26-10-20 | 20:26: Niet het hele kabinet hoor. Onze m-p heeft geen schoonmoeder, en is stikjaloers op iedereen die er wél een heeft.
Het wordt niets. Ook al wordt het wel iets omdat de cijfers zouden zakken, dan nog wordt het niets.
Omdat een veel te groot deel van het volk dalende cijfers al meteen zal aangrijpen om de teugels weer te laten vieren.
Ipv dat het ze goede moed geeft, ze het als een bewijs zullen zien dat we op de goede weg zijn, en ze dus nog even volhouden.
Het houdt nooit op.
Je kunt van egoïstisch dom gepeupel namelijk niet opeens weldenkende mensen maken die ook rekening houden met een ander en, slechts tijdelijk, even wat offers brengen voor de goede zaak.
Vergeet het maar.
In tientallen jaren is de doorsnee Nederlander een ikke ikke geworden hiertoe aangezet door de diverse regeringen. En nu moet iedereen in de pas gaan lopen. Jaja. Waar natuurlijk nog bijkomt dat er geen peil op te trekken is op dit hele virus gebeuren. Er zit geen lijn in, helemaal niets. Niet eens uitzicht op 'normaal' als dit allemaal achter de rug is (als dat ooit gebeurt). Je kunt best veel van mensen vragen maar ze moeten kunnen begrijpen 'waarom'. Dat moet duidelijk zijn en dat is het niet en nooit geweest. Na de lockdown in het voorjaar waren de hoeren de eersten die weer aan het werk mochten. Notabene!! Dat begrijpen mensen - terecht - niet en dat is nog maar 1 voorbeeld.
De grafiek met overlijden mensen laat nog geen stijging zien de afgelopen tijd .
Dit vind ik ook opvallend gegeven maar daar hoor je verder niets over..
De meest zwakke doelgroep is al flink uitgedund en de maatregelen in die centra zijn effectief?
@TheseDays00 | 26-10-20 | 20:50: Dat is te hopen voor de mensen daar.
Oh nee? www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/medisch/h...
Ook RIVM toont stijgende oversterfte: www dot rivm dot nl /monitoring-sterftecijfers-nederland
(ik mag niet linken)
Zou er geen moeite mee hebben, echt niet. Maar leef al jaren op planeet X29 (Adres: Mulder1, A51).
Dat roep ik al tijden.... in Groningen is niks aan de hand..... 4 sterfgevallen vanaf 15 maart op 233.000 inwoners..... dat is 0.0001%
Nauwelijks ziekenhuisopnames..... dus waar dat Dagblad van het Noorden continue over blaat is mij een raadsel!
Dagblad van het Noorden is sinds kort eigendom van Mediahuis. Zegt u het maar.
@Wc-kip | 26-10-20 | 20:24: Brussel redigeert tegenwoordig.... dat was me even ontgaan.... logische verklaring, Dank!
Vanmiddag weer zo'n adolescent uit mijn nek in de rij bij de supermarkt moeten bonjouren. Ok hij droeg ook een mondmasker maar 1,5m dat was bij hem kennelijk gelijk aan 30cm. Ik denk toch echt maar zo'n Johan Vlemmix bumper te gaan aanschaffen.
Laten we er geschiedkundig besef en logica op los, dan weten we dat het meer massapsychose dan pandemie is. Deur van de kroeg open laten en ventilator aan. Terrasverwarming voor de rokers (buiten is het altijd gezellig) en een extra ziekenhuis voor obese coronapatienten.
Let the good times roll.
youtu.be/a9RM6kARNh8
Massahysterie door wat iedereen elkaar wijsmaakt op gezichtboek.
Niks mis met waakzaam zijn. In paniek het einde der tijde verkondigen of zeggen dat er niks aan het handje is? Niks voor mij
Drenthe is de "dikste provincie" van Nederland.
www.youtube.com/watch?v=n2_X4VTCoEo
Keep your eyes on the road, your hands upon the wheel...
@Wc-kip | 26-10-20 | 20:20:
Er is verschil tussen hysterie en psychose. En tussen waakzaam en gezond verstand.
Zelf nadenken op basis van beschikbare data. Zo zijn we als mens groot geworden.
@Wc-kip | 26-10-20 | 20:20: Massa hysterie door het msm-virus met hun hysterische berichtgeving. Er wordt gedaan alsof alle positief getesten morgen op de ic liggen of minstens in het ziekenhuis. Het is gewoon psychologische terreur waar ze mee bezig zijn.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:26:
@koolteer | 26-10-20 | 20:23:
Mee eens met beidden en verder niks meer aan toe te voegen. Al jaren feesboek lonks laten liggen en nieuws kijken doe ik toch niet meer. Behalve GeenStijl uiteraard!
@koolteer | 26-10-20 | 20:23: De cijfers van het Rijksinstituut voor Verkeerde Meetmethoden serieus nemen is natuurlijk ook een vorm van psychose.
Galt deine Augen auf der Strasse und deine Hände auf dem Rad
Roll, Saugling, roll
Der ganze Nacht
@Arnold Layne | 26-10-20 | 20:35: Schön!
Wij, van NB, doen het dus veel te slecht......
Zal dan wel donderdag van start gaan.
Morgen nog even de spoedwet erdoor, (dringend advies wordt dan verplicht), en verlengen maar...
Kak, weer teveel complotten gelezen.
Dan komen in ieder geval die stomme mondkapjes ja. En dat gaat voor eeuwig zo blijven.
Boeren!
Ik doe liever scheten.
Dus Nederland heeft in de afgelopen 7 dagen 361 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners gehad.
Italië heeft in de afgelopen 7 dagen 185 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners gehad.
Maar als je vanuit Italië naar Nederland reist, dan moet je in Nederland 10 dagen in quarantaine?
Die vraag heb ik ook al eens gesteld...... krijg je geen antwoord op
Hoezo moet? Het is een advies.
Na die 10 dagen ben je er van af..
Pfff...!!
@Lentehaas | 26-10-20 | 20:35:
Is het zo..??
@neonreclame | 26-10-20 | 20:37: ja
Sluiten van sportclubs zou vervelend zijn, hoewel logisch.
Poepen voor je de wc haalt is ook vervelend en soms toch logisch. Wat is je punt?
@koolteer | 26-10-20 | 20:20:
Haha, de logica.
@koolteer | 26-10-20 | 20:20: Als ik jou dat moet uitleggen ben ik morgen nog bezig.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:40: Gewoon de mensen alle pleziertjes ontnemen. Maar dan ook alles en ze tegelijkertijd aanleren dat ieder ander de pest of cholera heeft. Moet u eens kijken wat een geweldige maatschappij dat wordt maar wellicht is dat juist de bedoeling.
Ja, nou. Daar vinden minstens net zoveel besmettingen plaats als in de horeca!
Dus we hoeven alleen de Randstad in complete lockdown zetten.
Daar ben ik zoiezo voor.
Maar Limburg en Noord Brabant zijn ook nogal piekerig.
Maarja, overheid en ICT. Over een week weten we meer....
@Sjiek | 26-10-20 | 20:25: gewoon sowieso schrijven of nick veranderen in niet-zo-sjiek
@Ragnar_Lodbrok | 26-10-20 | 22:39: I stand corrected.
Straffe spellingcheckerts hier.
Graag gedaan, gepeupel. Niet vergeten om volgend jaar maart Vee Vee Dee aan te vinken, hé?
MVG
M. Rutte
Angst, angst, angst.
En nog meer angst.
Het virus is ernstig en kan gevaarlijk zijn maar het virus misbruiken om ons onder de duim te houden is misschien nog wel erger.
Het virus kan fataal zijn voor een bepaalde groep mensen. Deze angst tsunami vanuit de overheid is echter veel dodelijker.
Ik vermoed dat mensen die roepen dat ons angst aangepraat word zelf heel erg bang zijn.Het is geen angst maar gewoon verstandig zijn
@.-.blijei | 26-10-20 | 20:25: Taxi heeft gewoon gelijk. Punt.
@.-.blijei | 26-10-20 | 20:25: Ja, wat ze zeggen zijn ze zelf.
Wellicht verstandig om eerst draconische maatregelen te nemen met de verbetering van hun ICT infrastructuur om eerst aan betrouwbare cijfers te komen in plaats van maatregelen nemen op basis van nattevingerwerk.
Overal in Europa nemen de besmettingen toe, het is nogal naïef te denken dat Nederland een uitzondering zou vormen.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:16: Griekenland en de Canarische Eilanden gaan weer op geel........ wijsneus!
Duitsland, nog geen 500 op de IC.... met een capaciteit van 30.000!
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:16:
Ja ik was iets te naïef, ik dacht dat wij altijd de beste leerling van de klas waren en wel alles goed geregeld hebben.
@Fatwabuster | 26-10-20 | 20:25: Canarische Eilanden liggen niet in de Waddenzee. En ook in Duitsland gaat het hard, qua cijfers.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:41: Je bedoeld met die positieve testen in Duitsland.... we weten inmiddels dat die nergens meer over gaan.... nog geen 500 op de IC.... met een capaciteit van 30.000....
Maar goed, daar reageer je natuurlijk niet op.... stel je voor .... goed nieuws.... dat kunnen we natuurlijk niet hebben
@Fatwabuster | 26-10-20 | 20:46: Er zit altijd een vertraging in de IC-cijfers. Eerst stijgen de besmettingen, dan de ziekenhuisopnamen en daarna het aantal patiënten op de IC.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:50: Tuurlijk joh.... het gaat in eens heel snel daar van 500 naar pak hem beet 15.000....
Zucht!
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 20:50:
Wat handig, zo'n glazen bol. Heb je de verkiezingsuitslag van maart al gezien? Is dat de reden van je intensieve VVD campagne?
Deze maatregelen raken me totaal niet. Alleen de gyms dan, maar ik twijfel toch al of ik daar nog wel heen wil want het besmettingsgevaar lijkt me daar serieus groot.
Tja bij de pauper basic fits idd wel ja
Gyms zijn zó 1985. Wees creatief.
Als er in Maart en April ( toen er weken aaneen 100en sterfgevallen per dag te betreuren waren) net zo intensief getest was als nu, hoe hoog zou die "piek" toen geweest zijn?
X heul veul
Inderdaad. Check die grafiek: www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf...
#ikdoemee
Voor de ouderen, de zwakkeren én de economie.
Daarmee krijg je de Dam wel vol Mickey..!!
Laat 1 ding duidelijk zijn: vanaf Meppel gaan de grenzen dicht!
Liever op Schiphol dan Meppel
Ik dacht dat kerstmis vieren niet meer mocht ?
Van wie mag dat niet?
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:11: winterfeest, lekker inclusief!
@Analia von Solmsch | 26-10-20 | 20:13:
Joelfeest, ik zeg doen!
Terugkapen van de christenen!
@SterF... | 26-10-20 | 20:20:
Inderdaad, wie zijn ze dan.
Ik kom hier juist voor de bangmaakstukjes.
Mag ik bij jou..??
Ja, maar die angstartikelen kunnen nog wel iets professioneler, wat mij betreft.
Print zal de volgende keer een foto van hemzelf in een zwembroek posten.
Inderdaad: alles i.c.m. NPO / NOS is totale propaganda voor 't kartel.
Optiefen met beide.
Eens.
Die zijn here to stay
Wat nu?
@jaimelavie | 26-10-20 | 20:36: Defund de NPO uiteraard dan.
nou , kunnen we neuken met andere vrouwen ook wel afstrepen.
Bestel een robot?
Mannen genoeg hoor. Die willen ook wel van bil.
Zeeland doet het ook goed, mag best gezegd worden.
Dank u.
@Johnny_Hoogerland | 26-10-20 | 20:08: Wij hadden vroeger jaren lange tijd een stacaravan op een camping in Sirjansland. En natuurlijk ook veel van de provincie gezien, daarom houdt Zeeland altijd een apart plekje in mijn hart. Zóveel geweldige herinneringen. Dus heel fijn dat ze het zo goed doen in deze tijd.
Best netjes dan, maar ook dunner bevolkt misschien? En ruimere behuizing? Bijna zin om naar Zeeland te gaan.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:15: Sir of Hoogezand
Wel even zorgvuldig. De RIVM heeft de cijfers niet op orde omdat de GGD achterstanden heeft in verwerking van de aanlevering in cijfers?
En de extra waarschuwing morgen is vermoed ik uitstel van executie naar hoogste niveau een week later. Vrees dat veel mensen het helaas het ene oor in en het andere weer uit zal gaan. Erg genoeg.
Inderdaad. De capaciteit is geheel weg. Zieken worden al overgeplaatst naar Duitsland en België, de cijfers zeggen niets meer.
@Gomezlopez | 26-10-20 | 20:14: Ik las juist dat de Belgen Nederland om hulp hebben gevraagd om patienten hier op te nemen.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:17: Het Albert Schweitzer Ziekenhuis in Dan toch niet in Dordrecht. Dordrecht neemt zeker 24 uur lang geen nieuwe coronapatiënten op. Elk bed in het ziekenhuis is bezet en een nieuwe afdeling openen lukt niet, omdat veel personeelsleden zelf met het virus zijn besmet.
@Gomezlopez | 26-10-20 | 20:14: Max Headroom 19 oktober:
"Momenteel wordt 4% van de ziekenhuiscapaciteit en 23% van de IC capaciteit voor covid gebruikt. Dat het zorgstelsel nu al piept en kraakt is inderdaad zeer zorgwekkend (pun intended)."
Het is een capaciteitscrisis, Covid is vervelend, maar niet echt speciaal.
@Sjiek | 26-10-20 | 20:40:
Ja, dat is wel een ding. Decennia lang afschaling van capaciteit van de zorg zelf en steeds meer kosten overhead, zorg, ook dát heeft de zorg zeker geen goed gedaan.
Nou, mooi, als Overijssel dan ook nog een beetje normaal meedoet kunnen we die lockdown gewoon beneden de IJssel en ten westen van Kornwerderzand houden. bruggen naar de polders opblazen en hoppa. Lekker een inclusieve en diverse Corowinter daar. Spreken we jullie in april wel weer.
Ehm, die provincie was toch ook al zeer ernstig in kleur?
Overijssel deed het heel goed maar de ziekenhuizen in Almelo en Hengelo hebben fijn virus patiënten uit het Westen opgenomen waardoor deze poli's zo goed als dicht zijn. Bedankt.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:09:
100% correct.
@Lupuslupus | 26-10-20 | 20:09:
Grootste fout ooit, patientenspreiding. We hebben lege ziekenhuizen in de polder, ligt lekker centraal, richt daar een covid-crisiscentrum in met covid-patienten, apparatuur en personeel, kan in de overige ziekenhuizen de normale zorg doorgang vinden. Maar ja, plannen gaat lastig in een poldermaatschappij. En zo kleurt heel nederland over een maandje diepdonkerzwart, want die verpleegkundigen en overig personeel uit de ziekenhuizen nemen dat virus heus wel mee de afdeling af, laten we ons geen illusies maken.
Lekker gewerkt, crisisteam....
@Graaisnaaiert | 26-10-20 | 20:16: Helemaal mee eens. Wat een treurigheid.
Iets soortgelijks was mijn mening al in maart: er zijn maar een paar bruggen over de grote rivieren plus de IJssel: Leger inzetten op die brug, en je hebt het land snel in 3 delen opgesplitst.
In 1944 wisten ze al hoe je moest voorkomen dat mensen een brug overstaken, dat moet nu nog makkelijker te doen zijn.
@SkepticalRealist | 26-10-20 | 22:10: dat blijkt een brug te ver
Tjonge, was er een aardbeving in Groningen? Het gaat AlLe KaNtEn op!
Grapje, de aardbevingen zijn daar ongeveer ter grootte van een zwaar beladen vrachtwagen door een smalle straat ... of een bus door de binnenstad van Delft. Je voelt het wel.
Maar dan moeten de darkrooms ook dicht, wat een ramp voor Tofik Dibi en Rob Jetten.
Tofik heeft meer last van het sluiten van de sauna’s ...
Die darkrooms waren ook niets meer met zo'n mondkapje
Ik ga me lekker nergens aan houden. Kom In Opstand Nu!
Gewoon zoveel mogelijk de drukte vermijden. Meer is niet nodig en een opstand al helemaal niet.
Er zijn er ook die er wel bij varen, zoals Janne Besmet www.youtube.com/watch?v=0Lyt7Kky6Xw
Dat zou fijn zijn want op een lockdown zit ik niet te wachten.
Mijn maakt het niet uit.
Ben de vorige keer ook gewoon blijven werken als een malle...
Wat een politiek toneelstuk met die corona.
Dat is het zeker.
Rutte en draconische maatregelen.... Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen.
Als het cafe om 20:00 open gaat, is het te laat..
REAGEER OOK