Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Deze is voor iedereen die boos is op volle kroegen

Horeca gisteravond net zo STAMPVOL als vliegtuigen vandaag

Social

Allemaal leuk en aardig, die ophef, boosheid en woede om feestend Nederland dat gisteravond hossend en bouncend Het Laatste Avonddrankje vierde in de doodvermoorde horeca. Ja, heel erg onverantwoordelijk en stom van die asociale lui. Echt een slag in het gezicht van iedereen in de zorg! Weet je wel wat dat kost, 10 dagen op de IC? En dan nu. Opeengepakt vliegtuig na opeengepakt vliegtuig uit het (oranje) buitenland (lol, Madrid) dat vandaag aankomt op Schiphol, waar geen teststraat meer is. Zing allemaal maar weer mee. Jij bent welkom in mijn land. 

Reaguursels

Inloggen

Aardige onzin over die vluchten. Die vluchten vliegen met misschien 20% stoelen verkocht. En het grootste deel van die mensen in zo'n vliegtuig eindigt niet eens in Nederland.

Dielangemetdiebaard | 16-10-20 | 06:27

Al wekenlang staat daar op het plein meerdere arrestantebusjes en veel politie. Handhaven ?

Frederik Fluweel | 15-10-20 | 16:32

Wat een walgelijke lui.
Ze denken niet verder dan hun eigen kleine bekrompen wereldje.
De uitbater is tuig van de richel. Die vult zijn zakken nog snel even. In de pers huilt hij nu krokodillentranen. Hij had dit niet voorzien. Aha niemand die daar intrapt. Vergunning afpakken en weg ermee.
Ook de gemeenteraad hier kunnen ingrijpen. Politie er opnam en met de lange lat dat tuig naar huis slaan.

ftI | 15-10-20 | 15:32 | 4

@GeenHeil | 15-10-20 | 15:51: toch bestaat het overgrote deel van de coronapatienten uit migratie-achtergrondiërs. die hebben gewoon schijt aan de maatregelen.

elco485 | 15-10-20 | 16:17

@elco485 | 15-10-20 | 16:17:

Je snapt het niet. Dat staat er zelfs letterlijk: het boeit de moslims niet. Het zijn koekoeksvogels, dus parasieten. Wie denk jij dat er op winst staat, darwinistisch gezien? De moslims of wij? Het antwoord is dat wij heel ver achter staan vriend. We vermenigvuldigen ons niet. We geven onze tradities niet door. Daar hebben zij geen enkele vorm van last van. Zij zadelen ons juist op met hun problemen. Zo slim zijn zij en zo dom zijn wij. Of denk je nog steeds dat wij de rationaliteit zelf hebben uitgevonden? We zijn inmiddels het lachertje van de gehele wereld, letterlijk. Alle niet-west-Europese culturen lachen en buiten ons uit. Maar jij denkt dat wij slimmer zijn? Je bent een totale dwaas als je dat echt denkt. Het Coronavirus is totaal irrelevant. We zouden dit als HET moment moeten zien om onszelf eens in de spiegel te bekijken en om onszelf en de zaken hier drastisch te veranderen en anders aan te pakken.

Als dit zo doorgaat, dan doet het er niet toe hoeveel Nederlanders er sterven door Corona. Als dit zo doorgaat, dan zijn de Nederlanders over een aantal decennia namelijk vervangen. Vervangen? Door wie? Juist, door die moslims waar jij zo op neer denkt te kunnen kijken.

GeenHeil | 15-10-20 | 16:24

Hij had simpelweg de muziek uit kunnen zetten en het disco licht. Maar dat is kennelijk niet in hem opgekomen. Hopelijk flinke boete. Ook zo oneerlijk gedrag tegenover al die horeca mensen die zich wel netjes aan regels houden. Lees net dat ziekenhuizen aantal nieuwe patiënten niet meer kunnen bijbenen. Meneer Rutte kom weer op tv en gooi gewoon land op slot. Is nu enige oplossing. Moeilijk maar doen.

Kattie | 15-10-20 | 18:48
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, de logica ontbreekt soms. Als Nederlander woonachtig in La Belgique, mag ik elke dag naar een druk Brussels plateau om te gaan werken. Tussen de middag een broodje kopen in een overvolle "salon de thé", 's avonds een biertje op een terras aan de grasmarkt. In het weekend even met een redelijk volle trein een dagje Gent of Mechelen doen. Of: even op en neer met het vliegtuig naar Zweden voor wat ijshockey...
Maar als ik in mijn uppie met de wagen van Antwerpen 100 km rijd naar mijn zelfstandig wonende oma in Rotterdam om daar 2 meter te bewaren en 1 kopje koffie te dringen: oei, Randstad is voor La Belgique een RODE zone, Antwerpen is voor Nederland een ORANJE zone. Je testen, in quarantaine en als je al geen boete krijgt heel diep schamen jij!
Echt, ik trek me al even niks meer aan van de kleurcodes, de 'bubbels' met aantallen mensen etc. Gewoon zelf nadenken. Vermijd grote groepen, houd 2 meter afstand, was je handen vaak, zet een masker op een drukke plek op en dan maar hopen op het beste.

drs. Levi Samsonov | 15-10-20 | 14:56

Het probleem met de Covidmaatregelen is het gebrek aan logica en de vele uitzonderingen. Tel daarbij op de factor menselijk gedrag en we zitten hier echt tot ver in volgend jaar aan vast. Vliegtuigen aan de grond, EU-breed - zodat we geen gedonder met landinsrechten krijgen -. Mensen een basisinkomen ( dat ze niet in de prblemen komen ) en vaste lasten en heffingen stopzetten. Geen gemoskeet en gekerk meer ( vrijheid van godsdienst is NIET hetzelfde als vrijheid van uitoefening van godsdienst. Bidden en zingen ja, kan ook thuis via een online verbinding. En anders leest vader maar voor uit den bijbel of dat vreselijke haatpamflet uit de zandbak ), propageer online werken, daklozen en migranten/asieleisers 24/7 in een opvang stoppen en niet meer naar buiten etc. etc. Is echt niet zo moeilijk maar dan moet je doorpakken of je laat de boel de boel en dan is het ieder voor zich. Tussenwegen zijn er niet.

Graaisnaaiert | 15-10-20 | 13:48 | 1
-weggejorist-
Eric.BlairWitch | 15-10-20 | 15:01

Nu wil de overheid de locatiedata van de Nederlanders gaan delen met het RIVM.

Het is toch wel een echt Chinees virus, zelfs de staatsinrichting nemen we over.

sprietatoom | 15-10-20 | 13:38 | 9

@sprietatoom | 15-10-20 | 14:09: Precies dat wat ik bedoelde met het overtreden van de quarantaine plicht. Maar heb misschien een fantasierijke beeldvorming en zie de veel te duur aangekochte drones al aan komen vliegen en de mensen toesnauwt in meerdere talen om thuis te blijven. Dan een half uur later de drones die traangas deponeren om te handhaven. Maar wat ik al zei, het is maar beeldvorming. ;)

Nolleeder | 15-10-20 | 14:39
▼ 6 antwoorden verborgen

Inderdaad. De hypocrici, om van te kotsen.

Scepticus | 15-10-20 | 13:35

Dom gelul. Iedereen weet dat het verschil tussen aan elkaars nek hangen met een stuk in je kraag veel gevaarlijker is dan netjes met beflapje om in een vliegtuig zitten. Met negatieve test en triage.

Arjan9401 | 15-10-20 | 13:32 | 4

Dat laatste wat u benoemde " met negatieve test" . Dat wordt juist niet gedaan. Zonder test stap je in en uit.

MoonBeebe | 15-10-20 | 14:36

Er is een heel verschil tussen met een stuk in je kraag om iemands nek hangen (overigens heeft 99% van de mensen die dat doen al een relatie) en gewoon in een restaurant dineren. Tussen kroegen en restaurants wordt ook geen onderscheid gemaakt, waarom dan wel die uitzomndering voor vliegen?

Franker | 15-10-20 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

BLM demonstraties geen enkel probleem, duizenden op de been

Zuster01 | 15-10-20 | 13:25

400 vliegtuigen per dag landen of vertrekken van Schiphol. Gemiddeld ca. 200 personen = 80.000 mogelijke besmettingen PER DAG. De teststraat op Schiphol is al weken dicht.

De zware maatregelen in de horeca zijn toch op geen enkele manier te rijmen met de mogelijkheden die Schiphol nog heeft? En Rutte: die zegt gewoon doodleuk dat hij 'Schiphol sluiten een te zware maatregel vindt'. Wat een totale oetlul.

ChipsNootjesBier | 15-10-20 | 13:14 | 6

wanneer heb je voor het laatst in een vliegtuig gezeten? 200 man per vliegtuig? voorheen sure. nu. ik denk misschien 20% of minder. Toen ik in augustus terug was in Nederland had ik 4 rijen voor mezelf. en ik was geen uitzondering.

Dielangemetdiebaard | 16-10-20 | 06:25
▼ 3 antwoorden verborgen

En asielseisers op vliegende tapijten dan?

Ommezwaai | 15-10-20 | 13:01

Hullie doen het ook! Boehoe.

beldewouten | 15-10-20 | 12:57

Ziet er uit als en gezellig feestje. En ze hebben groot gelijk. Gaat een poosje duren voor het weer mag.

obominotie | 15-10-20 | 12:36

Overigens zouden de bedrijfstakken Ho en Re beter af zijn zonder Ca in de lobby richting overheid.

Schulzie | 15-10-20 | 12:33 | 1

Punt.

gnidegna | 15-10-20 | 13:21
-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 15-10-20 | 12:16 | 3

Elkaars mening respecteren is wel een dingetje hier in de panelen. Als levensgenieter probeer ik er het beste van te maken. Ben vinger wapperen aan het instuderen voor de spiegel maar dat gaat mij toch niet zo goed af hoor. Nee, leef nu het nog kan en mag. Maar zorg ook voor uw naasten.

Nolleeder | 15-10-20 | 12:10 | 7

@Nolleeder | 15-10-20 | 12:35:

Zo stond ik er ook in een paar maanden geleden. Dat komt bij mij met vlagen. Het nihilisme neemt soms de overhand en soms neemt de passie me over. Nu zit ik in de passiefase. Maar eerlijk is eerlijk: als het er echt op aankomt, dan heb jij gelijk. Dit is vechten tegen de bierkaai en dweilen met de kraan open, wat ik doe. Misschien doe ik het stiekem wel alleen voor mezelf, als een egotrip. Je moet toch wat om de tijd te doden hé? Uiteindelijk ben ik ook maar een intrigant die alles ziet als een spelletje.

GeenHeil | 15-10-20 | 12:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Doe nou gewoon lockdown vliegen, werkt effectief.
En laat mensen gewoon sporten, wat is dit voor een bs !!
En meeste horeca deed het uitstekend qua preventie ! Doe nou eens proportioneel denken.
En hoe gezond is het als mensen nergens naar de plee kunnen ? Dan krijg je pas
echt ongezonde toestanden.

2CVOcean | 15-10-20 | 12:09 | 3

Als je de deur uitgaat, vergt het enige planning. Niks mis mee.

Papa Jones | 15-10-20 | 12:16

@Papa Jones | 15-10-20 | 12:16: ok wil ik graag een pizza bestellen doe maar een pizza artisjokken maar dan zonder van die artisjokkenhartjes !
En snel graag

2CVOcean | 15-10-20 | 17:30

Het zou inderdaad niet verkeerd zijn om dit soort volk 'kwijt te raken', omdat ze niet alleen zichzelf benadelen, maar ook een ander. Het bestaansrecht van de slimste mag best wel eens wat meer gaan gelden in dit soort gevallen.

kovariant | 15-10-20 | 12:04 | 2

Ha, een land met alleen nog lang opgeleide linkedingers. Oersaai lijkt me.

Nolleeder | 15-10-20 | 12:13

Ja, domme actie, maar hetzelfde geldt Van Zanen die totaal ongenuanceerd los gaat op de ondernemer die het overkomen is.

Harry.Langezwaal | 15-10-20 | 12:17

Infantiel kutvolk. Jammer dat er geen uitgedroogde kerstversiering hing.

Ad Hominem | 15-10-20 | 12:04 | 1

Infantiele kutopmerking van je...

Natte Washand | 15-10-20 | 13:03

Waar de plank volledig is misgeslagen is het straffen van de eigenaar van zo'n café, je mag mensen toch gewoon op hun eigen verantwoordelijkheid aanspreken en daarvoor beboeten, en die dummies met het IQ van een pinda zo achterlijk gedragen. Als ik in het café een sigaret opsteek terwijl het verboden is, krijgt de eigenaar dan ook straf?

kovariant | 15-10-20 | 12:02 | 3

Zowel de eigenaar als de bezoekers hebben hier schuld. De eigenaar voor het faciliteren (zo te zien meer dan 30 mensen) en gebrek aan correctie van zijn klanten, de bezoekers voor het overtreden van de 1,5m-regels.

AmbtenaarInFunctie | 15-10-20 | 12:15

Hij zou een boete kunnen krijgen als u in zijn café rookt ja.

mr.money | 15-10-20 | 13:54

Ik moet hier eigenlijk wel om lachen. Maar ik ben vermoedelijk ook de enige Nederlander die het niet zo'n punt vindt dat er wat mensen vanaf gaan. En zeker niet als het deze mensen zijn. Ik ben er namelijk van overtuigd dat het virus de manier van moeder natuur is om aan te geven dat er te veel randdebielen op deze aardkloot rondlopen. Asociaal? Misschien ben ik dat wel, in het diepste van mijn ziel.

Stijlicoon | 15-10-20 | 11:54 | 2

Het lastige is alleen dat het virus niet alleen randdebielen infecteert, maar ook de keurige burger. Je kunt je als brave borst keurig aan alle regeltjes houden, maar als zo'n totaalmalloot ineens naast je staat en even lekker in je aura hoest ben je gewoon de lul.

AmbtenaarInFunctie | 15-10-20 | 12:18

Vermoedelijk valt het mee. Verbeterde hygiène en medische zorg hebben de laatste eeuw voor velen het zicht ontnomen op de aardse werkelijkheid van virussen en bacteriën. Velen leren nu een economisch dure les; de natuur en de kosmos zijn sterker dan wij; af en toe een pandemie is onvermijdelijk, evenals het immer veranderende klimaat. Wake-up call voor de verwende massa.

Harry.Langezwaal | 15-10-20 | 12:23

Mensen, dit IS de werkelijkheid. Wat willen jullie nou? Jullie hebben constant de mond vol van BLM en Antifa. Die ontkennen de waarheid en werkelijkheid. Die denken dat alles bestaat als een sociaal construct en dat er geen echte feiten zijn. Als er iets werkelijk is, dan is het wel zo iets natuurlijks als een virus. Een virus houdt totaal geen rekening met ons vermeende liberalisme en een virus heeft geen enkele betrekking tot menselijke gevoelens. Voor een virus doet het er niet toe hoe vaak ik wel of niet naar de kroeg mag.

Iedereen die denkt dat hij boven de natuur staat en boven de Nederlandse gemeenschap, die is dommer dan BLM en Antifa. Die clubs proberen de waarheid af te schaffen; de mensen die denken dat we het virus kunnen bestrijden door lekker "vrij" en "liberaal" door te feesten, die willen niet alleen de waarheid, maar ook de natuur afschaffen.

GeenHeil | 15-10-20 | 11:52 | 9

@GeenHeil | 15-10-20 | 12:08: Ook ik speel een beetje een rol en ik wens je sowieso het allerbeste maar een ander ordenen is niet mijn ding. Twee kampen hier op GS, dat belooft wat voor de toekomst. Verder lees ik uw tegels ook graag hoor.

Nolleeder | 15-10-20 | 12:21

Ik vermoed dat wat velen bedoelen is het Zweedse, meer natuurlijke ( Darwin ) model volgen, waarbij de 'kwetsbare bevolkingsgroepen" het best in een pak met zuurstofmasker zouden rondlopen. Wat 3 bekende wetenschappers laatst ook riepen, waarbij ze vroegen iets te ondertekenen ? Nu offer je heel wat op van de hele gemeenschap, draconische maatregelen en geven we met zijn allen veel meer macht weg aan de EU. Dan zou je je kunnen afvragen of het niet beter is om wat pakken met zuurstofflessen aan de 'kwetsbaren " te geven en gewoon door te gaan. Oh, en voor meer aanwas zorgen , altijd goed !

Kim-Jung-Un | 15-10-20 | 12:30

@Kim-Jung-Un | 15-10-20 | 12:30:

Zeker, jij denkt er heel gedetailleerd over na. Dat is mij niet zo gegeven. Ik kijk naar het geheel en naar de details die voor dat geheel van belang zijn. Het Coronavirus heeft geen enkele invloed op het geheel. Er zal niets wezenlijks door veranderen. Het blijft gaan om het invoeren van universele gelijkheid via diversiteit.

Maar daarom is het voor mij heel prettig om met iemand te praten als jij want jij kijkt heel praktisch en pragmatisch naar een specifiek geval.

Mij gaat het erom dat we echt een gemeenschap moeten zijn met een echt Nederlandse identiteit. Er moet sprake zijn van onderlinge loyaliteit en wederzijdse opofferingsgezindheid. Kun je daar ook gedetailleerd over nadenken? Over hoe we dat kunnen vormgeven, en dan vanuit de huidige situatie gezien? Want ik denk dat deze situatie de aanleiding kan zijn voor het gelijktrekken van het speelveld. Dit is de tijd om tot herstel over te gaan.

GeenHeil | 15-10-20 | 12:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Steeds die vergelijking met vliegtuigen, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op...
In vliegtuigen staan mensen elkaar niet in de bekentenis schreeuwen en spugen en uit elkaars glazens te drinken en peuken te delen en te zoenen met wildvreemden...
En als dat wél zo zou zijn, zou ik niet meer vliegen. Of althans, misschien juist wel??!1!?

Jimmydepimmy | 15-10-20 | 11:45 | 6

20 tot 30x per uur is de lucht compleet vervangen. Tussendoor gaat de gerecyclede lucht die HEPA filters en draagt iedereen ook nog kapjes aan boord. En vol zitten de vluchten trouwens al helemaal niet.
Beetje jammer om zo Nederlands "jamaar hullie dan" te gaan doen tussen de werkenden die er het hardst door geraakt worden.

Juist | 15-10-20 | 12:10

@Jimmydepimmy | 15-10-20 | 12:06: Juist, en tijdens de vliegstop zijn toen ze toch aan de grond stonden al die filters ook nog eens uit voorzorg vervangen. Als maatschappij kan je meteen inpakken als je een vliegtuig besmettelijke mensen aflevert.

Olieboer | 15-10-20 | 12:18

@Juist | 15-10-20 | 12:10: Toch heb ik een keer meegemaakt dat een powerbank in de fik vloog tijdens een intercontinentale vlucht, en dat die lucht urenlang bleef hangen. Hoe zat dat dan? Ik moet morgen vliegen en maak me best sappel.

kapoerewiet | 15-10-20 | 16:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Whataboutsim, ik kan boos zijn op allebei.

Dat ik haat blauw, maar ho is rood is ook kut

is zo'n passieve houding waardoor er dus geen fuck gebeurt, want ALLES is kut

menage | 15-10-20 | 11:42

"Wees niet die eigenwijze persoon die de randjes van de regels opzoekt"
Nou ja, vanaf *vandaag* dan maar...

hotmint | 15-10-20 | 11:41
-weggejorist-
Kompromat | 15-10-20 | 11:39 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat een ander verkeerd doet wil niet zeggen dat jij dan verkeerd mag doen. Bovendien zitten ze in het vliegtuig op hun reet en staan ze niet zwetend en spuwend op elkaar te hossen op domme apenmuziek.

deoudererijperevrouw | 15-10-20 | 11:36 | 3

Hossen is tegenwoordig schuren jongedame ;)

Nolleeder | 15-10-20 | 11:52

Dat het coronabeleid inconsistent is weten we wel, maar op de avond dat veel op slot gaat daar idioot in zo'n tent staan te doen slaat weer alles. De zorgkosten rijzen de pan uit en als zo'n hele tent aso's elkaar besmet zijn wij het met zijn allen weer die de rekening mogen betalen.

jochum1980 | 15-10-20 | 11:35

Elk jaar enkele honderden en soms duizenden dood aan een griepje en ineens worden de doden aan het griepje niet meer geteld. COVID-19 een pandemie? Laat me niet lachen, in alle fasen veel te weinig doden, maar weer wel genoeg voor mondiale paniek en stress.

Mijn klomp breekt | 15-10-20 | 11:33 | 6

@Lupuslupus | 15-10-20 | 12:07: en dan jullie het idee geven dat het heel misschien wel waar is waardoor je nog verder in je eigen waanzin verdwaalt?, nee bedankt. Maar je had ook gewoon inhoudelijk met nee kunnen antwoorden.

priwax | 15-10-20 | 12:28

@AmbtenaarInFunctie | 15-10-20 | 12:28: U was ervan op de hoogte dat de WHO de definitie van een pandemie heeft veranderd en het ook op de A-lijst heeft geplaatst met ziektes als Ebola? In de oude definitie mocht het pas een pandemie genoemd worden als er verschrikkelijk veel doden bij vielen. Om wereldwijd al die maatregelen te implementeren moet je natuurlijk wel de definitie van een pandemie wat aanpassen.

Nehemia | 15-10-20 | 12:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Op alle filmpjes over de horeca die weer moet sluiten zie ik mensen op elkaars lip zitten en staan zonder mondkapjes. Overtuigt mij er van dat sluiten wel een goed idee is. En verder appels met peren...

gnidegna | 15-10-20 | 11:31

Dit bericht zal bij velen ongekende blijdschap genereren. U mag de fles met champagne ontkurken. Het wordt VERPLICHT. Dat moet toch heerlijk zijn of niet?

Mondkapjesplicht tegen corona: 'Op zijn vroegst half november'
www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/m...

Nehemia | 15-10-20 | 11:29 | 2

Dus nog minimaal een maand zonder. Mooi.

Lupuslupus | 15-10-20 | 12:08

@Lupuslupus | 15-10-20 | 12:08: Zo een maand vliegt voorbij beste Lupuslupus. We gaan echt steeds meer naar een politiestaat toe en men laat het allemaal maar gebeuren.

Nehemia | 15-10-20 | 12:12

Als je gristenen laat mee regeren moet je ze af en toe pleasen.
Of niet Rutte.

pejoar | 15-10-20 | 11:28 | 1

Moslims niet die vallen buiten de boot oh wacht.

likdoorn | 15-10-20 | 14:43

Kan die ondernemers niet kwalijk nemen dat ze even een zakcentje pakken voor ze dichtgetimmerd worden... Neem aan dat het wel wat langer dan 4 weken gaat duren, dus ik wist het wel; pinautomaat het raam uit en lekker met het vliegtuig op vakantie van de centen... Heb je er tenminste nog wat leuks van...

TiTi_no_ghost_237 | 15-10-20 | 11:26

Dit zijn dezelfde hersenloze coronaschreeuwers als die op het Binnenhof staan te lallen.
Nederland staat er weer mooi op, internationaal.

Papa Jones | 15-10-20 | 11:21 | 9

@Papa Jones | 15-10-20 | 12:18: Mocht het u echt interesseren. Dit filmpje raad ik u van harte aan.

Van Haga namens FVD: Deze Spoedwet mag er niet komen!
www.youtube.com/watch?v=7e40hp7H6S4

Nehemia | 15-10-20 | 12:26

@Nehemia | 15-10-20 | 12:26:
Interessant betoog wel. Het gaat de overheid erom, neem ik aan, dat overtreding van de maatregelen strafbaar wordt gesteld. Dat is nodig, anders houden te veel mensen zich er niet aan. Maar ik geef Van Haga gelijk, je kunt je vraagtekens zetten bij de effectiviteit en eerlijkheid van de maatregelen.
Lastig. Van Haga wil veel verantwoordelijkheid bij de burgers zelf leggen. Maar we zien ook dat te veel burgers onverantwoordelijk zijn.

Papa Jones | 15-10-20 | 14:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Whataboutism heeft niemand wat aan, plemp dan gewoon een artikel dat alleen over de vliegtuigen gaat als je dat wil aankaarten. Plebse shit hierzo.

G3spuiS | 15-10-20 | 11:21

Wat hebben we het hier zwaar. Macron deelt eventjes mee dat er tot komende zomer een avondklok geldt in grote steden, maar wij hebben het zwaar want 4 weken geen bier uit de tap.

Binnenbaan | 15-10-20 | 11:20 | 3

Lemming! Als Macron in het ravijn springt moeten wij dat ook doen.

Mijn klomp breekt | 15-10-20 | 11:35

U heeft echt de illusie dat het hierbij blijft? LOL.

Nehemia | 15-10-20 | 11:59

Om te beginnen

likdoorn | 15-10-20 | 14:44

Dat van die vliegtuigladingen mag dan raar zijn (is toch verplicht reizen met mondkapje ofwat ?), ik schat voorzichtig in dat het IQ (en morele besef) van 1 vliegtuigpassagier nog altijd flink hoger is dan de IQ optelsom van 5 mentaal gemankeerde en obligaat lallende "Dries Roelvink"-droefjes in zo'n partytent met hoerenverlichting en terraswarmers.

Grijskijkert | 15-10-20 | 11:15 | 2

Laatste tijd nog gevlogen? Ik wel! Vliegtuigen zitten nog niet halfvol. KLM blokkeert zelfs in eerste instantie de middenstoelen tijdens inchecken. Boarden gaat met meer afstand, bij offboarden mag je pas opstaan als de rij voor je weg is. Risico van vliegen is op dit moment dus heel beperkt.

Azijnist | 15-10-20 | 12:41

@Azijnist | 15-10-20 | 12:41: Al een tijdje niet meer. Maar " intelligent boarding" is en werkt vaak (ook zonder Corona) een heel stuk slimmer (bij boarden achterste rijen eerst, bij offloading voorste rijen eerst). Niets is zo ergerlijk als de hersenloze kudde die als 1e het vliegtuig in willen, de veels te grote "onboard luggage" overal neerkwakken en ondertussen de hele stoet staan op te houden voordat het dan uiteindelijk zit. Maar, terug naar het onderwerp: vliegen zal denk ik de meest veilige transportmanier zijn nu. Hoewel ik toch niet graag in een vliegtuig vol rochelende Aziaten wil zitten (wilde ik pre-Corona ook al niet).

Grijskijkert | 15-10-20 | 13:00
-weggejorist-
Où est Charlie? | 15-10-20 | 11:15

Briefje van Ed.
Sinds 2006 ia het aantal ziekenhuisbedden met tienduizend gedaald, zijn de zorgpremies met vijftig procent gestegen, is de eigen bijdrage verdrievoudigd en kunnen uitgerangeerde politici bij zorgverzekeraars gemiddeld drie ton per jaar vangen.
twitter.com/EdRoodbeen/status/1316235...

komtdatschot | 15-10-20 | 11:12 | 3

Dit.

VP732 | 15-10-20 | 11:30

Maar verder is het allemaal de schuld van de mensuh..

OuweOuweLekkerMauwe | 15-10-20 | 11:43

@OuweOuweLekkerMauwe | 15-10-20 | 11:43:
In die zin dat de mensuh het zelf in de hand gewerkt hebben door elke keer weer op het kartel te stemmen.
Ook daar valt veel over te zeggen.

komtdatschot | 15-10-20 | 11:53

Joehoe EU, wij willen gratis geld! Geef geld! Corona! Zielig! Wij! Hup hup! Overmaken die miljardjes!

BBRDWR | 15-10-20 | 11:11 | 1

Helaas pindakaas, Bulgarije, Roemeniê en Italiê zijn ons voor. In die landen is niks zo lekker als het wegpissen van taxpoet die de werkende NL laafjes bij elkaar werken.

Grijskijkert | 15-10-20 | 11:19

Het heeft wat energie mogen kosten, maar ik zie dat de Nederlandse arrogantie inmiddels wereldnieuws is geworden. Yo nice work homies!

SIogra | 15-10-20 | 11:08 | 2

En al die droeftoeters in die tenten hebben allemaal een grote bek over the Big Orange Man. A-lle-maal.

BBRDWR | 15-10-20 | 11:21

Dit bewijst dat het sluiten van de horeca helaas een noodzakelijke maatregel is. Met dank aan de hufters in dit land.

Rennieflox | 15-10-20 | 11:03

Plezier maken ist VERBOTEN! Ik geen lol, zei geen lol.

Stijl_Loos | 15-10-20 | 11:02 | 3

Ik zei geen lol, zij geen lol

Stijl_Loos | 15-10-20 | 11:11

Alles natuurlijk voor "unsere sicherheit" . We zijn namelijk een killervirus aan het bestrijden met een IFR van 0,13.

luto333 | 15-10-20 | 11:12

De laatste glimlach die we in deze stervende wereld nog kunnen vinden is als je je bestelling opneemt bij Mc Donalds.

Nehemia | 15-10-20 | 12:21

Verboden om een terrasje te pikken.
Maar met tientallen te gelijk liedjes kwelen in de kerk, of kont aan kont in de moskee wordt gedoogd.

Tombombadil | 15-10-20 | 10:59 | 12
-weggejorist-
GeenHeil | 15-10-20 | 14:24
-weggejorist-
Où est Charlie? | 15-10-20 | 15:02
-weggejorist-
GeenHeil | 15-10-20 | 15:09
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
LeffeBlank | 15-10-20 | 10:50 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat er veel te zeggen valt over niet-noodzakelijke vluchten (al dan niet naar zuipbestemmingen voor stuntprijzen) hoeft geen aanleiding te zijn om je eigen morele standaard te laten zakken. Overigens, wat de veelgeprezen sociale functie van de horeca betreft een hypothetische (of wellicht retorische) vraag: wat blijft daar van over zonder alcohol? Elkaar ontmoeten is bijzaak, drank (niet zelden in combinatie met drugs) hoofdzaak, dat blijkt steeds weer. Het kabinet heeft dus vermoedelijk nu al buikpijn van wat er met de jaarwisseling (en de weken erna) staat te gebeuren. Regeren is immers vooruitzien. Want of we eind 2020 nog (of weer) in gedeeltelijke of volledige lockdown zitten, of juist in een fase van nieuwe versoepelingen, het vergt niet al te veel voorspellend vermogen om te zien dat het een puinhoop wordt die zijn weerga niet kent. Tussen wat we dan op straat gaan zien en wat nu doorgaat voor vrijheidslievende, trotse burgerlijk ongehoorzame 'dwarsdenkers' bestaat slechts een gradueel verschil, geen categorisch verschil. Er heeft nog niemand zijn buren 'verraden' naar aanleiding van die onzalige proefballon van Halsema en - los van de vraag of dat aangeven überhaupt een vlucht zou nemen - het beëindigen van thuisfeesten is praktisch onuitvoerbaar gezien de schaal waarop het gebeurt (en ongetwijfeld nog in populariteit zal toenemen). Wel is gebleken dat aanspreken op elkaars verantwoordelijkheid tegenwoordig kan leiden tot zwaar lichamelijk letsel, zoals laatst die buschauffeur in de lieve stad moest ondervinden die het bestond om een passagier te wijzen op de mondkapjesplicht in zijn bus. De horeca kreeg laatst enorme bijval met die ludieke overlijdensadvertentie, leg die dan maar te rusten naast de al veel eerder heengegane gemeenschapszin, fatsoen, wellevendheid, verantwoordelijkheidsbesef en (ik weet geen betere Nederlandse term) 'restraint'. Reserveer in de eerste week van januari ook maar vast ruimte in de krant voor een advertentie voor de diverse hulpverleningsdiensten en de ziekenhuiszorg. Ad fundum!

Schulzie | 15-10-20 | 10:50 | 1

Mand

Stijl_Loos | 15-10-20 | 11:02
-weggejorist-
den-witte-negert | 15-10-20 | 10:36 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind de woede overdreven. Voor ik op reis ga, nog even lekker thuis naar de WC. Voor ik stop met roken, nog even genieten van die laatste sigaret. Nog even genieten van de laatste dag van de vakantie. Nog even een galgemaal voor je wordt opgehangen. Is dat nou zo gek?
Als die mensen vanavond wéér in die tent zitten is er genoeg reden om kwaad te worden.

JvanDeventer | 15-10-20 | 10:28 | 7

@GeenHeil | 15-10-20 | 10:54: Rechten, rechten, rechten. En waar is de verantwoordelijkheid? Ik heb recht op dit, recht op dat. En welke verantwoordelijkheid neem je om die rechten te verdienen? Dat is de vraag. JvanD snapt dat concept niet. Zonder verantwoordelijkheid is het leven makkelijker...

BBRDWR | 15-10-20 | 11:19

@iedereen die hier zo verontwaardigd doet:
Over de kwestie zelf zijn we het heus wel eens. Maar jullie zijn heetgebakerde mannetjes die gewoon een dag te vroeg boos worden. De mens is zwak (jullie zelf zeer waarschijnlijk ook) en vanaf vandaag mag je hem dat kwalijk nemen. Wat mij betreft mogen jullie gerust een burgerwacht oprichten, patrouilleren, namen en shamen, klikken bij Halalsema. Alleen wel graag nadat de nieuwe regels zijn ingegaan.

JvanDeventer | 15-10-20 | 12:34

@JvanDeventer | 15-10-20 | 12:34:

Je gebruikt het argument van de stroman. Dat wil zeggen dat je maar wat roept. Ik heb continu lopen pleiten voor elkaar NIET verklikken en verraden. Je bent gewoon een extreem-linkse narcist die niet wil opgroeien en die niet wenst in te zien dat er danig iets moet veranderen in dit land. Het moet afgelopen zijn met het extreme liberalisme. Met alle respect, maar zelfs Rob Jetten en Femke Halsema begrijpen dat. Jij bent extremer dan zij, als het aankomt op het linkse liberalisme.

GeenHeil | 15-10-20 | 13:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Ben wel klaar met die ophef over Den Haag gister. BLM demo met Halsema? “Valt allemaal wel mee, kans op besmetting gering, het was belangrijk”. Knuffelbruiloft van de minister? “Ach men kwam wat te dichtbij in de emotie, was niet zo handig achteraf”. Lockdownfeestje in Den Haag? “Boetes! Eigenlijk moeten ze allemaal in quarantaine! Verhoog hun zorgpremie maar voor een jaar!”

Zit misschien ook wel in onze calvinistische aard; plezier staat hier laag op de agenda en wordt een beetje als zondig gezien. Verschil met de VS waar de pursuit of happiness aan de basis van de grondrechten staat.

Muxje | 15-10-20 | 10:27 | 3

Hear hear!

Stijl_Loos | 15-10-20 | 11:03

daarom zijn er ook al 8.000.000 (acht miljoen) besmettingen. Procentueel 4x zoveel als een vergelijkbaar land als Canada !

verichrome | 15-10-20 | 11:25

@verichrome | 15-10-20 | 11:25: daarom zijn er ook al 8.000.000 (acht miljoen) besmettingen. Procentueel 4x zoveel als een vergelijkbaar land als Canada !

verichrome | 15-10-20 | 11:27

Ik krijg tegenwoordig al een harde Harry van vrouwen op 1 meter 20.

ciabatta | 15-10-20 | 10:27 | 2

Voor alle duidelijkheid: 1.20m afstand, niet hoogte.

ciabatta | 15-10-20 | 10:31

Soms is het maar goed om niet hoger te kijken dan 1 meter 20!

JvanDeventer | 15-10-20 | 10:31

Voor een ieder die het Zweedse model prefereert, zie artikel hieonder
www.sciencemag.org/news/2020/10/it-s-....
Zweden die zelf kwetsbaar zijn of het voor de kwetsbaren willen opnemen worden simpelweg uit baan en sociaal leven verwijderd. Monddood gemaakt. dat is de Zweedse heilstaat. Nu zien ze in dat het wellicht niet zo'n goed idee was, toename besmettingen gaan daar nu ook weer snel omhoog. Wat ze daar doen is mensen jaren in een dodencel laten zitten, wachten tot het virus achter hun voordeur komt. en daar komt het virus hoe dan ook binnen als de besmettingsdruk erg hoog wordt. Deze feestende mensen zijn een schande voor het menselijke ras.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 10:26 | 6

Dat het aantal besmettingen toeneemt is op zich niet zo vreemd voor een seizoensgebonden virus, maar het aantal Zweedse mensen dat eraan overlijdt is al sinds augustus laag en vrij stabiel.

Charred_Metal | 15-10-20 | 12:28

U bedoelt, dat mensen daar die een mondkapje willen dragen, als een "schande voor het menselijke ras" worden bestempeld, ipv dat er gewoon individuele vrijheid is en respect voor de keuze van de ander? En wij laten nu in de rest van Europa iedereen in een dodencel zitten toch, zowel de kwetsbaren als de gezonde mensen? Want met lockdowns gaat dit killer virus nooit weg, en de besmettingsdruk in Zweden is zeer laag ivm Nederland, het gaat daar ook helemaal niet snel omhoog.

HetGewoneNormaal | 15-10-20 | 12:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja had de regering maar geluisterd en nagedacht in januari. Nadat het bekent geworden was dat het Chinezen virus zo gevaarlijk en besmettelijk was, alle vliegreizende streng controleren op temperatuur en desnoods in quarantaine sturen. Alle niet Hollanders gelijk terug sturen aan de grens. Iedereen een mondkapje op overal en testen testen testen. Dan waren de scholen, winkels en bars gewoon open geweest en de bejaarde tehuizen hadden beschermd, gewoon bezoekers kunnen ontvangen. Ook hadden we misschien 0,3 doden in plaats van 389 doden per miljoen. Ik droom?? Nee ik lees gewoon wat ze in Taiwan, het buurland van de Chinezen besmetting deden. We hebben niet van ze geleerd en doen dat nog steeds niet.
www.hln.be/buitenland/waarom-taiwan-z...

jan huppeldepup | 15-10-20 | 10:26

Gelukkig dat de VIP mystery party's op landgoederen en in kastelen nog wel door gaan voor intimi.

steekmug | 15-10-20 | 10:24 | 3

Ten tijden van de Sovjet Unie draaiden de datsja's ook geweaun doooorrrrrr voor de apparatchiks.

Graaf_van_Hogendorp | 15-10-20 | 10:28

Die jongeren gaan de rekening mede terugbetalen. Dat kan helaas het overgrote deel helaas niet bevatten. Te dom om te poepen.

Puss | 15-10-20 | 10:22 | 3

Dan moeten die jongeren maar eens verstandig gaan stemmen.

Papa Jones | 15-10-20 | 11:03

Tja, da's nou net het probleem van "jongere" zijn. Het is ook lastig zo vooruit te kijken als je zelf nog in de ontwikkeling zit.
Wat dat betreft zijn 'de oudjes' wel slim, want die snappen het "na mij de zondvloed".
Zo zijn we hier ook gekomen.

Gazzerop | 15-10-20 | 11:06

Ook de miljarden die de grens overgepompt worden?

Nolleeder | 15-10-20 | 11:29

Je zult toch bioloog, psycholoog of anderszins natuurvorser zijn gisteravond in Den Haag. Dan zul je toch kwijlend hebben toegekeken naar de enorme hoeveelheid Lombroso schedels, DNA gemankeerden en intellectueel uitgedaagden? Wat een snoepwinkel zal dat voor hen geweest zijn!

F. Jacobse | 15-10-20 | 10:21 | 1

en straks allemaal janken dat ze geen geld meer hebben om een biertje te kunnen kopen, wat een grafvolk.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 10:28

Zink,vitamine C en D is in de aanbieding bij het Kruidvat.

komtdatschot | 15-10-20 | 10:19 | 1

Beetje goedkoop de crisis verpesten? Mooi niet!

ciabatta | 15-10-20 | 10:20

Eergisteren in Liverpool voordat voor hun weer strengere regels ingingen: "Crowds party in the streets of Liverpool as pubs shut before tough new lockdown rules introduced." www.manchestereveningnews.co.uk/news/...

Basil Fawlty | 15-10-20 | 10:15

Mensen die het doen voorkomen alsof de wereld vergaat omdat de kroegen 4 weken dichtgaan, vind ik maar zielig. #getalife

Amsterdamsko | 15-10-20 | 10:10 | 8

Ik ken er genoeg die werkzaam zijn in de Horeca. Ga dat eens aan hun vertellen...

HornoxNL | 15-10-20 | 10:34

@Graaf_van_Hogendorp | 15-10-20 | 10:28:
Nuance: het gaat mij niet om de horeca-ondernemers en werknemers maar om die mensen die blijkbaar niks beters weten dan een drankje pakken in een kroeg. Doe ik zelf ook hoor maar de wereld vergaat écht niet als dat even 4 weken niet kan. Wees eens creatief en verzin eens iets anders. Als je dat al niet kan dan heb je geen leven!

Amsterdamsko | 15-10-20 | 10:53

@Amsterdamsko | 15-10-20 | 10:53: Ik heb een goocheldoos gekocht, ben je wel ff zoet mee voordat het je allemaal lukt. Best leuk ;)

Nolleeder | 15-10-20 | 11:32
▼ 5 antwoorden verborgen

... maar wat is het probleem? Veel van passagiers in een vliegtuig doen dat omdat ze nog steeds in het buitenland werken en volgens mij is het in het gemiddelde vliegtuig nog steeds makkelijker om afstand te houden dan in een Haagse kroeg

JeanDragage | 15-10-20 | 10:08 | 6

@D-Fens_1963 | 15-10-20 | 10:21: Haha! Even snel de rondslingerende troep van het gepeupel afvoeren en dat is het wel. Die aircolucht droogt de slijmvliezen uit. Uw persoonlijke barrière tegen virussen e.d.

kleybeuker | 15-10-20 | 10:44

@D-Fens_1963 | 15-10-20 | 10:21: ik ben geen vliegtuigtechnieker u mag dat aannemen, maar of dat ook effectief het geval is, en of die scrubbers of filters etc goed gecleanen worden en er al dan niet buitenlucht wordt aangezogen, ... geen idee. Maar mij lijkt het risico groter om 2 besmetten in een tube met 200 man te steken gedurende 2 uur Dan op een terras tussen 200 man te gaan zitten waar er mogelijk 2 besmet zijn.

Lt-Kol Kilgore | 15-10-20 | 11:01

@D-Fens_1963 | 15-10-20 | 10:21: Wat ik heb begrepen: buitenlucht komt via HEPA filters het vliegtuig in en verlaat het vliegtuig zonder dat er gerecirculeerd wordt.

Où est Charlie? | 15-10-20 | 11:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja, Dat is ook niet goed want hé, hunnie (of toch hullie?) doen het ook.

Donderbui | 15-10-20 | 10:08

Wat een fantastische mensen in die kroeg. Nog even genieten van het leven voordat de grauwe deken van de dictatuur op ons neerdaalt. Nog even je middelvinger opsteken naar de apparatsjiks en de gore zelfbevlekkende schijnheilige moraalnarcisten door wie ze gesteund worden. Dank aan de feestvierders.

Ook goed van die jonge mensen voor wie verder toch geen gevaar is dat ze nog even proberen hun steentje bij te dragen aan de groepsimmuniteit waardoor straks iedereen beter beschermd is.
Nogmaals dank aan de feestvierders. Hulde!

Antiquerulant | 15-10-20 | 10:06 | 21

@GeenHeil | 15-10-20 | 13:52:

Er staat best wel wat schuim op je mondje. Veeg eens netjes af, smeerkees.
Zijn ze je nog niet zat, daar op die dagbesteding?

Ad Fundum | 15-10-20 | 14:33

@Ad Fundum | 15-10-20 | 14:33:

Kijk, zo hoort het. Jij hebt het begrepen. Als je iemand afmaakt, maak hem dan ook echt af. Goed zo knul. Je bent geslaagd voor de cursus. Als je nu ook nog je kinderen zo hard maakt, dan komt het misschien toch nog goed met Nederland.

GeenHeil | 15-10-20 | 14:48

@PhallusObesitas | 15-10-20 | 13:58:

Voor jou geldt hetzelfde als voor Ad Fundum. Alleen: leer je dat ook aan je kinderen, dat ze zich niet moeten laten ringeloren door intriganten van buitenaf? Dat is tenslotte waar het om gaat. Dit virusje is slechts een virusje. Het gaat om onze nationale identiteit en onze Nederlandse gemeenschap.

Er komt een punt dat het praten voorbij is en dat je de ander gewoon moet muilkorven en moet uitbannen. Dat kunnen jullie bij mij. Maar doen jullie het ook als het gaat om echte intriganten en infiltranten? Ik hoop het van harte.

GeenHeil | 15-10-20 | 14:53
▼ 18 antwoorden verborgen

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge!

LuNaTeeQ | 15-10-20 | 10:05

Over een jaar is dit porno.

ciabatta | 15-10-20 | 10:05 | 1

Met of zonder mondkapje?

Nehemia | 15-10-20 | 12:24

MENSEN, hier de Overheid en hun handlangers de media. Er heeft dinsdagavond een NATIONALE RAMP plaats gevonden. Dit is zo erg en vreselijk dat woorden te kort schieten. Een feestje van wel zeker 30 mensen op het Plein nabij de 2e kamer. Hoe schaamteloos, hoe des respectvol, hoe weinig begrip voor al die mensen die in de zorg werken en al die ouderen die eenzaam op hun kamer zitten. Een Nationale Ramp, van ongekende omvang. De brandstapel is nog te goed voor hen die in alle blijschap, plezier en vrijheid een biertje met elkaar zaten te drinken. Dit moeten wij niet meer willen. Houd u aan de regels en alles komt goed, Een ding, een virus laat zich nooit stoppen. Door niemand. Dit is al zo lang sinds de mens op deze aardbol rondwandelt. Ga zo door op deze weg eindeloze weg. Succes,.

De Evangelist | 15-10-20 | 10:02 | 2

Is het niet gewoon een hak naar de Tweede kamer? Juist even in your face met je zogenaamde duidelijke beleid.

LuNaTeeQ | 15-10-20 | 10:06

En dan het zog. "rechtse" WNL waar Marcouch de hele ochtend op tv mag roeptoeteren hoe walgelijk en asociaal dit allemaal wel niet was. Verschrikkelijk.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 10:13

In de Efteling en Walibi mag dit gewoon nog wel. Die hebben een betere lobby in Den Haag.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 10:01 | 4

@grindbak | 15-10-20 | 10:10: Afstand houden in de rij zou toch niet zo moeilijk moeten zijn. Ben van mijn leven in nogal wat pretparken en dierenparken geweest maar daar nog nooit een virus/verkoudheid opgelopen. Zou het gebrek aan weerstand er wellicht iets mee te maken kunnen hebben, veroorzaakt door het eetgedrag van demensen die zich de hele dag volproppen met puur gif?

Lupuslupus | 15-10-20 | 10:25

@Lupuslupus | 15-10-20 | 10:25: Zuipen, snuiven, vies vreten en de hele dag vinger wapperend anders denkenden de huid vol schelden. Daar bouw je ook geen weerstand mee op. Een frisse neus, de nodige vitamines icm sporten en gezond eten zou menigeen goed doen.

Nolleeder | 15-10-20 | 11:45
▼ 1 antwoord verborgen

"Allemaal nog even weer gaan zitten" DJ, wat bent u denkende? U draait hos-muziek en verwacht van een aantal dronken hersencellen dat ze rustig blijven zitten? Laat u nakijken!
Verder is deze kroegeigenaar volslagen onverantwoord bezig en -net als de bezoekers- volledig verantwoordelijk voor elke besmetting die uit dit samenzijn volgt. In dit soort gevallen is een boete volledig terecht. Steun zou deze kroegeigenaar ook niet meer mogen krijgen. Hij is volledig zelf verantwoordelijk voor de nieuwe maatregelen.

RedBill | 15-10-20 | 10:00 | 2

Een gevangenisstraf zou ook terecht zijn. Hij brengt direct de volksgezondheid in gevaar met deze actie.

Old_Spice | 15-10-20 | 10:14

Ik mag toch aannemen dat deze kroegbaas zijn zaak definitief mag gaan sluiten. tevens zou ik ook graag wat screenshots willen zien, zodat je als werkgever ook meteen kan zien wie je dus niet moet aannemen. Is toch een nare karaktertrek waar je als werkgever ook last van gaat krijgen op andere vlakken wanneer dat volk bij je werkt.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 10:44

Ongelofelijk. Hoeveel schijt kan je hebben aan je medemens. Het zou meer dan terecht zijn als deze uitbater een dikke vette boete krijgt en geen recht op steunpakketten vanuit de overheid. En de mensen in de tent zouden ook allemaal beboet moeten worden. Dankzij dit soort idioten en waarschijnlijk halve werklozen (wie heeft er anders tijd om zich vol te gieten op de woensdagavond) raken we maar niet van die kut corona af. Erg kwalijk.

Old_Spice | 15-10-20 | 10:00 | 11

@ofarim | 15-10-20 | 10:16: Tja de vakantiegangers worden geheel buiten beeld gehouden. Hugo de Jonge voorop die nodig naar Frankrijk moest om vakantie te vieren. Hoor je niemand meer over. Niet dat degenen die vakantie onder alle omstandigheden hun 'recht' vinden zich daarvan iets aangetrokken zouden hebben, integendeel, niets houdt ze tegen. Maar het was in ieder geval een heel fout signaal van De Jonge. Zo zie je maar dat het eigen belang altijd voorgaat. Ook en vooral bij degenen die nu anderen de maat nemen.

Lupuslupus | 15-10-20 | 10:31

@D-Fens_1963 | 15-10-20 | 10:30: Complete quatsch om het niet volgen van simpele regels in de openbare ruimte om een pandemie te bestrijden, te vergelijken met wetenschappelijk onderzoek en de kritiek daar op een paar honderd jaar geleden. Zelfs in de Middeleeuwen tijdens de pest epidemie wist men dat je niet in de buurt moest komen van mensen met symptomen. Nederlanders die zich niet houden aan de corona maatregelen voor de openbare ruimte zijn asociaal en brengen levens van anderen in gevaar. Geloof je mij niet, ga dan maar eens praten met mensen in de zorg, hoe blij zij zijn met het gedrag van deze zwakzinnigen.

Old_Spice | 15-10-20 | 11:28

@Piet Karbiet | 15-10-20 | 10:03: Waar? In Den Haag pas volgende week.....

knalrode lippenstift | 15-10-20 | 11:40
▼ 8 antwoorden verborgen

Misschien niet helemaal on-topic maar hoeveel asiliërs zaten/zitten er in die vliegtuigen want ik zie geen vermeldingen meer van de instroom per week.

pa_niek | 15-10-20 | 09:59 | 1

Ik let daar niet op, veel beter voor mijn bloeddruk.

Lupuslupus | 15-10-20 | 10:32

Iedereen is gelijk. Behalve Schiphol. Die zijn meer gelijk. Die staan boven elke maatregel en wet. Dat is al decennialang zo.

Bigi Bana Boy | 15-10-20 | 09:58 | 1

moet van de Koning, anders kan hij niet weg.

rechtsdwalendeautist | 15-10-20 | 10:02

Ja, dat schreef ik gisteren al met mijn tegel over vrienden , woonachtig in Spanje die voor een week overkwamen naar de familie. Zonder enige test doorgelaten bij de douane vliegveld Eindhoven om daarna weer zonder enige controles terug te vliegen.

MoonBeebe | 15-10-20 | 09:56

VIDEO: D66-fractieleider Rob Jetten vraagt of Wilders het een goed idee lijkt om meer informatie in het Pools en Arabisch te verspreiden. Wilders: "Er hoeft ook niet in het Turks of Arabisch worden uitgelegd hoe je een uitkering moet aanvragen.
twitter.com/Covfefe81/status/13164202...

D.Onderop | 15-10-20 | 09:55 | 4

Goeie come back

sjef-van-iekel | 15-10-20 | 10:09

Die Jetten, die drinkt veel kraanwater zeker?

D-Fens_1963 | 15-10-20 | 10:17

hahahaha dat is een goeie. En helaas wel waar.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 10:46
▼ 1 antwoord verborgen

De ophef hierover was groot gisteren in de Tweede Kamer en terecht want dit natuurlijk aso, laakbaar en zeer ongepast . Maar ik heb nog niemand in diezelfde Tweede Kamer, buiten Geert Wilders, gehoord over het bruiloftsfeest van 180 Marokkanen of de overvolle Moskeeën.

Waakvlam | 15-10-20 | 09:52 | 4

@likdoorn | 15-10-20 | 09:59: "Hoeveel verschild het jodendom eigenlijk van de islam"
Qua aantallen Nobelprijzen: heel veel.

Frau_Ferkel | 15-10-20 | 10:07

@likdoorn | 15-10-20 | 09:59: Tjee, islam is plagiaat van een verdomd mooi verhaal en daarbij is het eerste boek ook veranderd en daarbij vermeld dat de joden hadden gelogen en dat dit de waarheid is. Moslims hebben een nadere GOD dan de God van de christenen en de joden. Ze geloven in 7 hemelen en Mohammed zit boven. GOD mag je beledigen maar Mohammed niet. dat is het grootste verschil met jodendom. Het vermenselijken van het geloof. Bij joden is het meer spriritueel en zij hechten veel waarde aan het leven op aard. Moslims zien geen waarde in het leven op aard, dat komt pas na de dood. Vandaar de enorme puinbakken daar in die landen. Nobody gives a shit als puntje bij paaltje komt. Christenen hebben die messias al in de vorm van Jezus, bij moslims is hij gewoon een van de profeten en zijn joden de mensen van het boek. Mooie verhalen alleen je moet het allemaal net zo serieus nemen. gelovigen nemen hun geloof vaak te serieus. En versie 1.3 wordt daarin ook nog beschermd door politiek en wetgeving.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 10:55

@Frau_Ferkel | 15-10-20 | 10:07: Tijdens een straatvraag in Israël, op de vraag of hun kind (joods) met een moslim of een christen zou mogen trouwen, antwoordde 100%: met een moslim.

Volgende vraag: Waarom?
Antwoord: Omdat de islam en het judaïsme zeer veel met elkaar overeenkomen. Het Christendom is zeer afwijkend.

T.a.v Nobelprijzen: vrede, literatuur en economie (is een prijs van een bank) wegstrepen. De Nobelprijs is al enige decennia een politieke prijs.
Alle joodse Nobelprijswinnaars zijn Ashkenazi joden. Geen Arabische of Sefardische. Dus, winnen de joden omdat ze joods zijn (joods intellect) of winnen de joden omdat ze een scholing en opleiding hebben gehad in het Westen of een opleiding volgens Westerse principes?

Arachne | 16-10-20 | 01:37
▼ 1 antwoord verborgen

Vers van de pers, het back-up plan is ook al gearriveerd:

Een man heeft in Nederland het westnijlvirus opgelopen, vermoedelijk doordat hij in de buurt van Utrecht is gebeten door een mug. Het is de eerste keer dat iemand het virus in Nederland oploopt, meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Shitting Bull | 15-10-20 | 09:52 | 5

Shit dat is snel. Had eigenlijk pas volgende zomer op gerekend. dat is mooi kut dus. Tja zit al in muizen hier in NL, net een maand geleden aangetoond. Nu nog wachten totdat de eerste mug de muis prikt en dan een mens. Laat maar komen dus die geïmpregneerde klamboes.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 10:57

@moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 10:57: Is dus al gebeurd. Wel de mug is de grootste doods oorszaak van de mens. in België al echtpaar dood door Malaria vanwege muggebeet. zogenaamd mug vanuit vliegtuig. duh. bos mug (ook zwart/wit gestreepte pootjes maar net zo groot als de gewone mug) is hier al aantal jaar gevestigd en kan in laboratorium dengue en westnijl virus over brengen. RIVM had overheid paar jaar geleden nog gewaarschuwd maar die vond niet dat er iets hoefde te gebeuren.......... Den dat de Europese bevolking goed gedecimeerd gaat worden de komende jaren.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 11:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel allemaal vandaag massaal een griepprik halen hè.

Piet Karbiet | 15-10-20 | 09:52 | 3

Die gewone griepprik is ook zo n verdienmodel van de pharmahoeren.
Hoeveel zijn er van die lui aan de griep dood gegaan de laatste 30 jaar ?
Tienduizenden !

joppo0 | 15-10-20 | 10:30

@moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 11:02: November 2019: Inmiddels krijgt een huisarts 12,10 euro voor één griepprik, wat ruim twee euro méér is dan hij verdient met een normaal consult, dat levert namelijk 9.97 euro op.
Klinkt als een verdienmodel zou ik toch zeggen

Charred_Metal | 15-10-20 | 13:00

Menen uit de horeca kunnen toch in de zorg gaan werken?
Serveren ze gezond voedsel in plaats van toxische drankjes.

Einde van de Domheid | 15-10-20 | 09:52

Het is allemaal zo lek als een mandje omdat mensen overal schijt aan hebben. En wie niet luisteren wil moet maar voelen. Geen steunpaketten meer en boetes omhoog.

van Oeffelen | 15-10-20 | 09:52 | 2

“Het is zo lek als een mandje” omdat logica en onderbouwing ontbreekt.

Julianalaan | 15-10-20 | 09:55

Voor iedereen die zich de komende periode afvraagt waarom de extra lockdownmaatregelen niet werken: het ligt niet zozeer aan het gedrag van mensen maar aan de afnemende weerstand in de komende maanden. Uit onderzoek in onder meer VS, Duitsland en Israël blijkt dat mensen met een vitamine D-tekort twee keer zo snel besmet raken met Covid-19 en ook een ernstiger ziekteverloop hebben. Dus terwijl de komende weken strengere maatregelen gelden, daalt het gemiddelde vitamine D-niveau in de bevolking (van 40% met een tekort naar 60% met een tekort), raken mensen sneller besmet en komt er een grotere toestroom naar het ziekenhuis. The virus finds a way.

Wat eigenlijk veel effectiever zou zijn dan blokjesverjaardagen verbieden is om vitamine D toe te voegen aan melk (Finland doet dat al jaren en heeft relatief veel minder Covid-19 gevallen). Daarnaast gratis broodjes haring en paling uitdelen in de Schilderswijk en de Bijlmer. En verpleeghuisbewoners eindelijk hun vitamine D-pillen geven.

Met de huidige aanpak gaan we tot mei/juni volgend jaar doorrommelen, totdat de zon weer een beetje gaat schijnen.

Desmond1970 | 15-10-20 | 09:48 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
D.Onderop | 15-10-20 | 09:48 | 2

Speaking of which: hoe zit dat nou met dat volgepakte vliegtuig met coronalijdende minderjarige asielzoekerts uit Lesbos die we wel even gingen halen ?

LucaBrasi | 15-10-20 | 09:47

But wai is de comment in inglisj? Doe wie not hef nedderlands twitteraars?

Nuchternederland | 15-10-20 | 09:45 | 2

Bekos ut is un inglisje woeman from the biebiecie.

jip_86 | 15-10-20 | 09:50

Wat een rare rode feesttent.
Geef mij maar gewoon een Ierse pub.
Met van die houten tafels, en The Pogues live gecoverd.
En anders doet de radio wel zijn wark.
/*KLOK!*

chicago river | 15-10-20 | 09:42

Waarom worden mensen op het plein met een biertjes in hun hand "feestvierders" genoemd en mensen die voor deze maatregelen al opkwamen voor vrijheid, horeca en normaaldenkenden "wappies"?

Omdat bier drinken cool is?

nuchterland | 15-10-20 | 09:42 | 3

Goed punt. Wat mij betreft zijn die feestgangers echte wappies. Die virusdemonstranten zijn wappies op een andere manier. Die zijn bezorgd. Maar de feestgangers sporen echt niet. Die denken dat het leven zou moeten draaien om in een laveloze toestand zoveel mogelijk andere mensen te zoenen in een kroeg of discotheek. Dat zijn de zwakste schakels ter wereld. Eerlijk is eerlijk: dan heb ik liever een extreme moslim. Daar verschil ik gruwelijk mee van mening, maar die heeft in ieder geval nagedacht over het leven. Daar kan ik een diepzinniger en prettiger gesprek mee voeren dan met een willekeurige kroeghoer.

GeenHeil | 15-10-20 | 09:46

Smaken verschillen.. het gevaar zit hem toch echt in de moslim en niet in lallende bierdrinkers

Ikzegmaarwat | 15-10-20 | 10:25

@Ikzegmaarwat | 15-10-20 | 10:25:

Jij bent af. Dat is extreem naïef. Wie laten die moslims binnen? Dat doen de bierdrinkers. Wie zijn de slappe zakken? Dat zijn de feestgangers. Die maken onze totale cultuur kapot.

GeenHeil | 15-10-20 | 10:35

Gefeliciteerd mensen, we zijn zolangzamerhand weer terug aan het gaan naar de jaren 40 van de vorige eeuw... Lekker met z'n allen de buren verklikken die de regels niet goed naleven. Bah ik hoop dat jullie blij zijn met jezelf stelletje deug NSB'ers.

slobbersaus | 15-10-20 | 09:40 | 5

Die kliklijn bestaat al jaren en als ik de directeur moet geloven die ieder jaar met een groot interview in de Telegraaf staat wordt het steeds populairder dat anoniem ‘klikken’.

Trumme | 15-10-20 | 10:04

Wel in de jaren 40 van de vorige eeuw werden kindertjes gewoon vergast die door die lieve mensen werden aangegeven voor 7,50 gulden. Is toch wel even iets anders dan dit.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 11:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik las een tweet over Canada. Normaliter rond deze tijd zo'n 25000 griepgevallen.
Nu 12 griepgevallen en 26000 corona gevallen.
Die feestvierders hebben groot gelijk wat mij betreft.
Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Die PCR test klopt voor geen meter.
Dit is ook overal, zelfs door het RIVM luidt en duidelijk verkondigd.
Bij iets van hout ga je toch ook niet zeggen "het is hout dus het is een stoel".
Zo gaat dat met die test wel.

jantjeuitnederland | 15-10-20 | 09:40 | 9

@Realism Is All | 15-10-20 | 09:48: en door de focus op Corona te leggen vergeet je dat de ziekenhuizen vele levensreddende / levensverlengende behandelingen uitstellen met oplopende dodenaantallen tot gevolg. Corona is uiterst vervelend maar de gekozen weg van bestrijding heeft op termijn meer doden tot gevolg dan Corona zelf. Oftewel de kuur is erger dan de kwaal.

Julianalaan | 15-10-20 | 10:08

@jantjeuitnederland | 15-10-20 | 10:02: indeed loop met een goede griep lang door en je krijgt het vanzelf aan je hart. sinds antibiotica denken mensen dat griep niet zo erg meer is. Was toch een grote doodsoorzaak voor jong en oud. maar covis is al weer oud nieuws we gaan nu lekker richting Dengue. Dat is mooi. krijg je eerst type A, genees je en krijg je type B en dan ga je alsnog. Gelukkig discrimineert dit virus niet op leeftijd zodat alle jongeren jonge mensen met jonge kinderen ook eens hun muil gaan houden.

moetnoggekkerworden | 15-10-20 | 11:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Typisch nederlandse laffe reactie op dat tentfeest. Als je het allemaal zo asociaal vindt (en dat is het ook) moet je direct ingrijpen en handhaven in plaats van na afloop van het feest weer gaan zitten janken.

Schmalz | 15-10-20 | 09:39 | 5

U woont nog bij uw ouders thuis. Da's duidelijk.

Guillermo | 15-10-20 | 09:51

Er is nog een video waar de politie op dat plein staat toe te kijken, dat is kwalijker dan.

jip_86 | 15-10-20 | 09:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Het meest kromme is dat mensen uit de fucking Amsterdam of Rotterdam waar het zo onderhand code zwart is gewoon vrij naar ons mooie Brabant mogen komen. Wil ik even naar Spanje (code oranje), eigen huis, niemand om me heen, rustige omgeving hooguit een keer boodschappen doen met een mondkapje op... dan moet ik 10 dagen in quarantaine.

pdvd | 15-10-20 | 09:37 | 11

In Duitsland kan je aan de kentekens van auto' s zien waar hij geregistreerd is al is dat bij bedrijfswagens niet atijd de woonplaats van de berijder.

vranac | 15-10-20 | 10:50
▼ 8 antwoorden verborgen

Prachtig. Een touringcar mag 15 mensen aan boord hebben, meer niet. Tot er een trein uitvalt en diezelfde touringcar door NS wordt ingezet, dan mogen er ineens 30 mensen aan boord...

Air van Boven Dorens | 15-10-20 | 09:37 | 4

NS, KLM, allemaal bedrijven met hun tentakels diep in de politieke macht. Dan krijg je gewoon meer gedaan dan een gewoon bedrijf.

2voor12 | 15-10-20 | 10:01

@2voor12 | 15-10-20 | 10:01: koopavonden mogen ook niet meer maar de Appie Jumbo of Aldi mogen gewoon iedere avond tot 22.00 open blijven. Er moeten toch minder bewegingen komen om het R getal te laten dalen? Waarom sluit je álle winkels dan niet om 20.00?

Trumme | 15-10-20 | 10:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat rood! Is het geen HOeREnCAst?

ciabatta | 15-10-20 | 09:36

Zijn er ook beelden van wat er zich in de Schilderswijk en Kanaleneiland afspeelde gisterenavond? Of hield men zich daar voor de verandering allemaal keurig aan de regeltjes opeens?

Big_Tasty_met_bacon | 15-10-20 | 09:35 | 6

@Trumme | 15-10-20 | 09:45:
Die focus op alleen Staphorst geeft precies aan wat er mis is. Wat een ophef terwijl de moskee hier en in vele andere plaatsen elke vrijdag relatief veel voller zitten . Maar daar is geen journalist te vinden.

2voor12 | 15-10-20 | 10:00

@ Big_Tasty_met_bacon.
Eensch. De media kiest kleur wat betreft zwartmaken.

zwenkwieltje | 15-10-20 | 10:13

@2voor12 | 15-10-20 | 10:00: het zijn ook geen oorlogsjournalisten hè hoe lang zou je er overeind blijven met zo’n microfoon op een stok?

Trumme | 15-10-20 | 10:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Jort Kelder: Nederland telt 90 ziekenhuizen met 38.000 bedden. Er zijn nu 1410 mensen opgenomen met corona. Waarom moet dan het halve land op slot?

Piet Karbiet | 15-10-20 | 09:35 | 12

@Lupuslupus | 15-10-20 | 09:56: Zorg voor Corona patiênten in een "regulier" ziekenhuisbed is niet veel minder intensief. Bovendien heb je als verpleegkundig personeel (grotendeels) nog steeds met dezelfde maatregelen & protocollen te maken.

Grijskijkert | 15-10-20 | 10:07

@Piet Karbiet | 15-10-20 | 10:06: Midden in Corona narigheid ? "Te laat, te laat zei Winnetoe".

Grijskijkert | 15-10-20 | 10:10
▼ 9 antwoorden verborgen

Omvolking en euthanasie. Twee woorden uit een Reich verleden en nu weer helemaal hip. Dankzij 66.

Dubbelepunthoofd | 15-10-20 | 09:35 | 2

Onder het mom van corona...

Jezusaapje | 15-10-20 | 09:51

Omvolking. Juist nu. Ook tijdens corona. Stem VVD.

Cepalislam500mg | 15-10-20 | 09:33 | 1

Zeker want Mark is trots op Mo en Fatima die keihard werken op de ic om opa Hassan en de oma van Fatima te verplegen.

likdoorn | 15-10-20 | 09:39

Verschrikkelijk asociaal dom volk in die feesttent.
Dus omdat er vliegtuigen binnenkomen, waar iedereen van tevoren is gecontroleerd op symptomen en met mondkapjes op zit, is dit maar oké?
Echt een goede vergelijking, chapeau.

DrumPiet | 15-10-20 | 09:32 | 4

Zijn gewoon mensen zoals u en ik.

Cepalislam500mg | 15-10-20 | 09:37

@Shitting Bull | 15-10-20 | 09:34: zo is het als er één groot fake news schandaal over corona is is het wel over dat 99% veilig vliegen met die luchtfilters.

Trumme | 15-10-20 | 09:49
▼ 1 antwoord verborgen

Die vliegtuigen zitten helemaal niet vol. Bij de meeste bestemmingen is het vertrek en aankomst in een code rood of oranje land.

AntiZanicz | 15-10-20 | 09:32 | 1

Die vliegtuigen zitten wel vol, maar de herkomst van die passagiers daar mag je niet over praten. Dan ben je een tokkie. En winnen de populisten.

Cepalislam500mg | 15-10-20 | 09:35

Het is eigenlijk, met alle respect, een nogal brakke vergelijking.

In dat tentje is overduidelijk sprake van natuurlijke selectie. Laten we met zijn allen hopen, dat de natuur haar werk, maximaal doet in deze. Mij interesseert het in ieder geval niet.

In het geval van de binnenkomende vliegtuigen is het wel zuur dat de Nederlandse bevolking steeds verder de duimschroeven wordt aangedraaid maar dat men de kraan op Schiphol, wagenwijd open laat staan.

Rutte cum suis, kunnen echt helemaal niets.

netniet | 15-10-20 | 09:31

Waarom heeft China eigenlijk geen last van een tweede golf? NUL besmettingen al maanden lang, tenminste besmettingen die ze melden.

deurknop | 15-10-20 | 09:30 | 5

Dat hebben ze wel, las ik gisteren. In Qingdao een 'kleine' uitbraak. Ja ja.

jantjeuitnederland | 15-10-20 | 09:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Heb deugers als Asscher niet horen klagen over zijn anderskokende achterban die dikke schijt had en elkaar onder kuchten op familiefeestjes en nu in het IC met de billen omhoog liggen. Wel veel deugers gisteren gezien over een tweet van Geertje. Waarbij het verplichte rituele dans werd uitgevoerd waarbij het partijkartel + SP verontwaardiging veinsden voor hun achterban, en Geertje zijn achterban flufte door te hameren op de boitenlanders die hun ziekenhuisbedjes innamen.

Een groot toneelspel maar goed. De hypocrisie is weer eens stuitend in dit land.

Graaf_van_Hogendorp | 15-10-20 | 09:30 | 8

@libertat | 15-10-20 | 09:48: de arbeiderspartij uit Oss die zo vervreemd is van hun achterban dat ze er in de peilingen dramatisch voor staan.

Trumme | 15-10-20 | 09:54

@Trumme | 15-10-20 | 09:54: En terecht. Dat mens van de SP met haar overslaande stem was gewoon niet om aan te horen.

Lupuslupus | 15-10-20 | 09:59

@Trumme | 15-10-20 | 09:54:
Ok, eens, ik heb dat "ware gezicht" moment even gemist, want ze zijn al een hele tijd vervreemd van hun achterban, en de peilingen laten dat dacht ik al een hele tijd zien?

libertat | 15-10-20 | 10:21
▼ 5 antwoorden verborgen

De snelle coronatest die TNO heeft ontwikkeld op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid is net zo betrouwbaar als de standaard gebruikte PCR-test. Een praktijkproef met deze sneltest, de afgelopen twee weken in Amsterdam, laat zien dat de uitslag hiervan voor 99 procent overeenkomt met de PCR-test, zo meldt de onderzoeksorganisatie.
De test van TNO, ook wel LAMP-test (Loop mediAted isotherMal amPlification) genoemd, geeft binnen drie kwartier tot een uur een uitslag. Bij de PCR-test is dat 24 tot 48 uur. Volgens bedenker Bart Keijser, microbioloog bij TNO, is zijn methode niet alleen sneller, maar ook simpeler en goedkoper dan de PCR-test.
www.welingelichtekringen.nl/samenlevi...

chausson61 | 15-10-20 | 09:30 | 1

Maar word je dan nog steeds nasaal geswaffeld?

Gen. Maximus | 15-10-20 | 09:33

Burgemeester van Zanen op radio 1 met de gebruikelijke inhoudloze retoriek en het beschuldigende vingertje naar de samenleving:
Dit is verschrikkelijk, ik zou me kapot schamen, hiermee trap je de zorgmedewerkers in hun gezicht, dit kan echt niet, asociaal!
Dan op de simpele vraag, waarom is er niet gewoon eerder ingegrepen: Ja ik heb de tijdlijn van gebeurtenissen nog niet helemaal op een rijtje, hier wordt nog onderzoek naar gedaan...
Raar, een burgemeester die blijkbaar genoeg informatie heeft om zeer hard te oordelen over de ondernemers en inwoners/bezoekers van zijn stad, maar als hem een vraag gesteld wordt over zijn eigen optreden dan is er opeens niet voldoende informatie en moeten er eerst nog allerlei onderzoeken uitgevoerd worden voordat hier een oordeel over gegeven kan worden.

Fele | 15-10-20 | 09:30 | 1

Zo is dat toch altijd. Het kaarsje dooft langzaam, zo langzaam dat de uitkomsten van het onderzoek er pas zijn als men het alweer vergeten is.

Hupkeneuke | 15-10-20 | 09:32

Doodvermoorde horeca?

"De Cock en de moord op de horeca"

kweethetooknietbeter | 15-10-20 | 09:30

Het is mooi om te zien hoe moeilijk de wereldburgers het hebben met de covid-maatregelen. Decennia hebben ze er bij iedereen op gehamerd dat grenzen niet van deze tijd zijn, dat grensbewaking zinloos en onwenselijk is, dat de wereld van iedereen is en de hele wereld mag komen. En dan komt opeens het Chinese virus en blijken we toch zaken te kunnen sluiten.

Die boemerang knalt bij de verkiezingen wel in hun gezicht.

Nederland80 | 15-10-20 | 09:29

Ik weet uit ervaring dat de vluchten zeer licht bemenst zijn. Een week of vier geleden met KLM van Valencia naar Amsterdam. 190 plaatsen, circa 30 bezet. En dat was op een courant tijdstip, vertrek 17:00. Dat is ook de reden waarom zo'n beetje alle vluchten eerder landen dan gepland. Boarden is in 5 minuten gebeurd en het is ook erg rustig vwbt het aantal vluchten dus je staat ook zo op de startbaan.

Er is geen beter moment om te vliegen dan nu. Tenzij je tax-free wil shoppen. Veel winkels zijn dicht.

Joffri | 15-10-20 | 09:29 | 2

Intercontinentale vluchten zijn mogelijk nog rustiger; ik kon lekker een hele rij stoelen uitzoeken om uitgebreid een uiltje te knappen, en kon mijn scheetjes zonder gêne laten waaien.
Op het vliegveld van herkomst moest ik een quick test ondergaan om naar binnen te mogen; op Schiphol helemaal niets.

jemagookniksmeer | 15-10-20 | 09:33

@jemagookniksmeer | 15-10-20 | 09:33: Die teststraat op Schiphol was net een paar dagen eerder weggehaald dan dat ik aankwam. Wat wel gek was; ik moest een gezondheidsverklaring invullen maar die zit nu nog gewoon in mijn reistas. Niet om gevraagd.

Bij aankomst in Spanje stonden er een paar witte jassen te observeren. Dat was wel apart. Daar moest ook een gezondheidsverklaring worden afgegeven maar daar hebben ze een mooi appje voor gemaakt. Bij de douane scan je dan de QR code vanaf je telefoon.

Nog een bijkomend voordeel: huurauto's, die staan allemaal te verstoffen op de luchthaven, daar krijg je bijna geld bij. 3 weken een goede middenklasser € 95,-. Dat is normaal rond 700 euro.

Joffri | 15-10-20 | 09:39

Maar de vliegtuigspotters geven dat wel door aan Femke hoor.

ciabatta | 15-10-20 | 09:28

Terecht dat dit benoemd wordt.
Waarom kom je de douane door zonder gezondsheidscheck?

frickY | 15-10-20 | 09:28 | 2

Omdat open grenzen en Nederland is van iedereen.

Het mag niet zo zijn dat wij enige eisen stellen aan mensen die hier komen.

Nederland80 | 15-10-20 | 09:30

Onbegrjpelijk dat die teststraat op Schiphol weer is gesloten. Het percentage positief was "lager dan 2%", terwijl dat van een "gewone" teststraat hoger ligt.

NOU EN? Elke besmette die je eruit pikt, komt uit het buitenland, heeft dus nog niemand in NL kunnen besmetten, dit in tegenstelling tot iemand bij een gewone teststraat. Dus elke besmette kan een serie aan volgende besmetten voorkomen!

Ten hemel schreiend dat de dames heren directeuren bij de GGD dit niet begrijpen. Krijg steeds meer de indruk dat het ook daar een stelletje volgevreten, luie, incompetente ambtenaren zijn.

libertat | 15-10-20 | 09:45

Via vliegtuigen die hier mensen loslaten komt steeds een gemuteerd virus mee, 50 jaar geleden was zo'n basisvirus nooit de wereld overgegaan. Oplossing; gewoon accepteren dat er wat slachtoffers vallen, de dorpsdokter in de Peel genas 32 (oudere)patienten in een ambulante thuissituatie, dus leg die ziekenhuisbedden nu niet nodeloos vol met panikerende n-w migranten svp. Stop de paniek en domheid. Juist de horeca is een reddingsboei voor het sociale leven voor mensen/jeugd die dat nodig heeft.

grindbak | 15-10-20 | 09:28

Alsof het een het ander uitsluit.

Schulzie | 15-10-20 | 09:28 | 2

Wat de schapen hier nog steeds niet lijken te snappen, is dat de auteur het hypocriet vindt dat de horeca nu dicht moet, maar uren in een volgepakte vliegtuig/luchthaven door brengen wel mag. Als u eigenaar van een horeca-gelegenheid was, zou u dit wellicht beter snappen. Maar u bent waarschijnlijk zo'n aso die niks geeft om zijn medemens, zoals de 300.000 mensen in Nederland die nu hun inkomen verliezen.

HetGewoneNormaal | 15-10-20 | 12:50

@HetGewoneNormaal | 15-10-20 | 12:50: Voor de goede orde: afgeven op vol gas aerosolende kroegen betekent niet dat je staat te applauddisseren bij afgeladen vliegtuigen, integendeel. Echter dát suggereert de auteur, anders had hij een andere kop moeten kiezen. De rest van uw opmerkingen laat ik aan u, maar 300.000 mensen die hun inkomen verliezen, werkelijk?

Schulzie | 15-10-20 | 13:29

Dit moet afgelopen zijn. Kroegen open voor iedereen van boven de 28 met een normale baan. Iedereen onder die leeftijd moet zijn mond houden. Die gaat alleen open als er door een meerdere wordt geëist dat je antwoord geeft op een vraag. Je bent voor de leeftijd van 28 immers geen mens. Het moet nog maar blijken dat je dat ooit zal worden.

Het personenvliegverkeer moet compleet stil worden gelegd, zowel voor inkomende als uitgaande personen. Dat geldt niet alleen voor vliegen, maar voor het gehele inreizen en uireizen. Je mag alleen naar buitenland als de Koning je daar een bevel voor heeft gegeven. Dus niet omdat jij dat wilt, maar omdat je naar het buitenland moet voor een zeer belangrijke excursie waar het gehele Nederlandse volk bij betrokken is en iedereen zit dan ook de hele dag te luisteren naar GS-radio om elk bericht over de excursie direct mee te krijgen zodat het hele land zich in kan stellen op eventuele belangrijke veranderingen.

In den avond, als de Nederlandsche Mensch zijn arbeid zonder morren en met frisse zin heeft verricht, mag hij tot 10 uur s'avonds naar de kroeg. Kroegen zijn geopend van exact 18:30 tot 22:00 uur en er wordt alcohol geschonken, heel veel. Het hardwerkende volk heeft immers een uitlaatklep nodig. Voor de soldaten in dit land - want we hebben in mijn wereld gewoon een volwaardig leger - zullen er geïmporteerde oost-Europese hoeren zijn in de krochten en achterkamertjes van de kroeg.

GeenHeil | 15-10-20 | 09:28 | 8

@libertat | 15-10-20 | 10:18:

Het is altijd grappig als mensen iemand A verwijten en als ze vervolgens zelf A doen. Dat maakt je punt inderdaad sterker. Even voor de duidelijkheid: jij begon met predikaten op mij van toepassing laten zijn. Daar begon ik niet mee. Je bewijst hiermee dat je een extreme narcist bent die geen enkele vorm van zelfreflectie kent. Dat je nergens inhoudelijk op ingaat, dat geeft aan dat je gewoon de kennis en het niveau niet hebt. Maar goed, dat wist ik al na je eerste bericht hoor. Die was immers ook al zo inhoudelijk en zo doordacht.

GeenHeil | 15-10-20 | 10:24

@zuurtjeregen | 15-10-20 | 11:37:

Kijk, zo kan het ook. Ik ben de lastigste niet hoor. Als je het zo zegt hou ik me koest en dan ga ik maar even in mijn mand.

GeenHeil | 15-10-20 | 11:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Ook dank China.

China Had COVID-Like Patients Months Before Official Timeline
Internal CCP documents show patients in Wuhan had symptoms as early as September 2019, but authorities didn't disclose to the world
www.zerohedge.com/political/china-had...

chausson61 | 15-10-20 | 09:27 | 1

Dat is ook zo. Trump noemt het niet voor niks de “China Virus”. En de WHO China maar prijzen om gun goede beleid.

China heeft puur egoïstisch gehandeld, schaamde zich, en was bang voor gezichtsverlies bij haar handelspartners.

Hupkeneuke | 15-10-20 | 09:34

Wanneer gaat de overheid gratis mondkapjes verstrekken aan de bevolking?

Piet Karbiet | 15-10-20 | 09:25 | 6

Nog een flater Piet. Gratis van belastinggeld bedoel je? Zit je aan de GHB ofzo?

Normpje | 15-10-20 | 09:36

Piet wat we van Mark krijgen kun je beter op een schep dan op je hand hebben, de lucht krijg je er n.l nooit meer af.

likdoorn | 15-10-20 | 09:50

@Normpje | 15-10-20 | 09:36:
Als ze 20 miljoen zonder blikken of blozen overmaken aan de Palestijnen, dan moet dit ook mogelijk zijn om gratis muilkorven uit te delen. Bizar dat er nog steeds bizar veel geld naar het buitenland gaat.

Jezusaapje | 15-10-20 | 10:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Prachtig voorbeeld van een Whataboutism, GS.

libertat | 15-10-20 | 09:24 | 5

@Gen. Maximus | 15-10-20 | 09:28:
Het is een verschijningsvorm van een drogredenering. Dat u daar gevoelig voor bent doet daar niets aan af.

libertat | 15-10-20 | 09:40

@libertat | 15-10-20 | 09:40:
En toch blijft het feit dat de maatregelen behoorlijk willekeurig zijn en het er toch wel heel erg de schijn van heeft dat bedrijven zoals KLM speciale privileges krijgt omdat ze nu eenmaal flink met de politiek verweven zijn.
Net zoals theaters allemaal eerder ontheffing kregen omdat ze vriendjes in de gemeentebesturen hebben.

2voor12 | 15-10-20 | 09:46

@2voor12 | 15-10-20 | 09:46:
Natuurlijk, dat is ook zo. Maar dit artikel was zoveel beter geweest als de verwijzing naar de feesten gisteravond weggehaald was (voegt sowieso niets toe).
Dan nog lees ik hier in de panelen van degenen die wél gevlogen hebben dat die kisten vrijwel leeg waren.

libertat | 15-10-20 | 10:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar even he, is aan die mensen gevraagd of ze nu twee weken zelf in quarantaine gaan? Dan is er toch volgens het kabinetsbeleid niets aan de hand? Of is wederhoor te journalistiek?

LuNaTeeQ | 15-10-20 | 09:24

Wat ik gewoon niet trek is dat overal in de media nu iedereen tegen elkaar opgezet word om elkaar te controleren en zelfs te bedreigen als ze niet aan de norm voldoen. Onderlinge sociale controle die zijn weerga niet kent behalve dan in het Rusland van Stalin waarbij kinderen werden aangezet hun ouders te verraden als ze niet communistisch genoeg waren.
Wat nog ontbreekt is het kopgeld om de ander te verraden. En ja dat is een godwin.

2voor12 | 15-10-20 | 09:24 | 7

@iedereen
Het feit dat het journaille dit gedrag zo staat aan te moedigen. "Als u iemand zonder mondkapje ziet MOET u hem/haar er echt op aanspreken want anders gaat iedereen dood !!".
Je zag het al bij de persconferenties van Rutte waarbij journalisten steeds maar bleven vragen waarom geen verplichting, waarom geen boetes, waarom mensen niet opsluiten.

2voor12 | 15-10-20 | 09:36

"iedereen tegen elkaar opgezet word om elkaar te controleren en zelfs te bedreigen als ze niet aan de norm voldoen."

Ik vind dat reuze meevallen. En bovendien, het bedreigen gaat in verreweg de meeste gevallen uit van de lieden die zich nergens aan houden en er op aan gesproken worden. Zie bijvoorbeeld die trambestuurder van 67 die in elkaar werd geschopt door een allochtoon toen hij erop aangesproken werd dat hij geen mondkapje droeg.

Als het ergens verplicht is, zoals in het OV, dan moeten lieden die er schijt aan hebben, erop aangesproken worden.

Dr_Johnson | 15-10-20 | 11:20

Iedereen wie de film "The Wave" gezien heeft, weet dat dit gewoon een gedragsmanipulatie is door onze overheid. In sommige landen is ook geopperd dat u een gele waarschuwingssticker moet dragen als u veroordeeld bent voor het niet volgen van de COVID regels. Kopgeld voor COVID overtreders bestaat al in een aantal staten in VS en UK. De gretigheid waar dit nu mee gebeurt is ongelooflijk. Het meest bang word ik van al die schapen die het goed vinden. Mensen wordt wakker, uw leven wordt echt niet beter of gezonder van deze gekken die wij onze regering noemen!

HetGewoneNormaal | 15-10-20 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

De afdeling appelen en peren kent dankzij GS een ongekende groei.

Guillermo | 15-10-20 | 09:24

Die komen natuurlijk allemaal voor de Eredivisie Vrouwen. Thnx Tamara!

Hetkanverkeren | 15-10-20 | 09:23 | 1

die zijn gewend om zonder publiek te spelen.

Glasgow Argus | 15-10-20 | 09:28

Als Grapperhaus gewoon kan aanblijven ,moet je niet gek opkijken als men op straat ook denkt ,zoek het maar uit.

chausson61 | 15-10-20 | 09:22 | 9

@De Pilsvogel | 15-10-20 | 09:44:
Oh u knikt geen Ja, maar doet toch wel Ja.
Nee, het is helder.

Roadblock | 15-10-20 | 09:51

@De Pilsvogel | 15-10-20 | 09:59:
U volgt de regels op, of u volgt de regels niet op. Er zijn maar twee smaken. U bent daar een beetje vaag over.
U mag mij dan vooringenomenheid verwijten.
Let wel, ik heb ook veelvuldig kritiek op de wijze waarop onze bestuurders acteren en de snelheid waarmee zij reageren.
Maar ik heb geleerd: regels eerst opvolgen, en achteraf in beklag gaan.

Roadblock | 15-10-20 | 10:45
▼ 6 antwoorden verborgen

Bedankt weer voor het stemming maken.

andere hans | 15-10-20 | 09:22 | 1

Met laffe Mark voorop de ontkenner die ook zo graag wil deugen.

likdoorn | 15-10-20 | 09:26

Alleen de vogels vliegen nog vrolijk covid vrij. Worden niet uitgefloten of aangegeven,
Goed je mag demonstreren, o wacht,...

MoorCopJoris | 15-10-20 | 09:21 | 8

@BozePaarseMan | 15-10-20 | 09:29: heb regelmatig contact met Chinezen en met Nederlanders die daar wonen, het is daar echt wel onder controle.

beavis | 15-10-20 | 09:42

@BozePaarseMan | 15-10-20 | 09:24: Zo extreem bedoelde ik het niet. Begrijp dat het bekende liedje dit oproept. Maar we gaan wel hard met inperkingen en oproepen om mensen aan te geven etc. Is mijn mening althans. Creëert een heel vervelende sfeer. En uiteindelijk erger. Maar laten we hopen dat het uiteindelijk allemaal meevalt.

MoorCopJoris | 15-10-20 | 09:58
▼ 5 antwoorden verborgen

sneu volk

yeps | 15-10-20 | 09:20 | 1

Iets met geen leven?

slobbersaus | 15-10-20 | 09:35

Ik vraag mij af hoeveel daar van echte toeristen zijn. Die vliegtuigen zullen voor een groot deel vol zitten met Nederlanders die terugkeren van vakantie/zakenreis/familiebezoek/whatever. Waarschijnlijk allemaal zeer noodzakelijke tripjes.

Ongelovige atheïst | 15-10-20 | 09:19 | 8

@Franker | 15-10-20 | 09:25: Mijn vrouw en ik hadden graag de begrafenis van haar vader willen bezoeken... dus familiebezoek kan wel degelijk een goede reden zijn. We gaan nu voor een virus(je) onze menselijkheid op de grote hoop gooien en dat lijkt me geen goede weg om te bewandelen. Wat U?

lovekila | 15-10-20 | 11:18

@lovekila | 15-10-20 | 11:18: Maar de een wil hossen in een tent, de ander vliegen. Zo heeft iedereen dus wel wat.
Voorlopig zijn alleen contactgestoorden zolderrukkers content.

geen koning | 15-10-20 | 11:37

Het zijn allemaal lege vliegtuigen. De piloten moeten immers wel aan hun vlieguren komen.

Jadaag | 15-10-20 | 13:08
▼ 5 antwoorden verborgen

De lockdown ging om 22.00 uur in. Er staan wat mensen te hossen om 21.00 uur. Wat is dit voor mediahetze?

Piet Karbiet | 15-10-20 | 09:19 | 12

@voldemort | 15-10-20 | 09:58:
Zij waren tijdelijk vol, of hadden onvoldoende personeel om nog nieuwe gevallen te kunnen opvangen.
Ik heb erbij gestaan, terwijl de ambulancebroeders aan het bellen waren. Ik vond dat schokkend.
Ik heb achteraf de berichtgeving opgezocht.
Ik kan geen link plaatsen maar zoek eens naar -Druk op spoedeisende hulp Rotterdamse ziekenhuizen-in Rijnmond.
Daar kan u lezen dat bij sommige ziekenhuizen de SEH (Spoed Eisende Hulp) al 4 maal dicht moest deze maand.

Roadblock | 15-10-20 | 10:55

@Piet Karbiet | 15-10-20 | 10:10:
Praat eens met mensen uit de zorg, hoe die over hossende feestvarkens denken.

Roadblock | 15-10-20 | 10:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Arme horeca oké, maar om gisteren nog even de bloemetjes buiten te zetten is gewoon stompzinnig. De vergelijking met vliegverkeer is nogal ver gezocht.

BozePaarseMan | 15-10-20 | 09:18 | 6

Zolang je de grenzen niet sluit zullen er nieuwe gevallen het land binnenkomen. Dit is dweilen met de kraan open.

slobbersaus | 15-10-20 | 09:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Weer een prachtig voorbeeld van inconsistent, hypocriet en zwalkend beleid.
Eigenlijk had bij de uitbraak eind vorig jaar al regel moeten zijn "Laat ze daar".
Maar daar is blijkbaar alleen een wolk vulkaanglas voor geschikt.

Dezenaamhier | 15-10-20 | 09:18 | 2

Eens.

Lupuslupus | 15-10-20 | 09:32

Zo zou ik die tentfeesters ook gewoon hun 10 dagen quarantaine ter plaatse uit laten bibberen.
Hek eromheen, klaar.

geen koning | 15-10-20 | 11:32

Ronduit volkomen imbeciel dat iedereen hier gewoon binnen mag komen vliegen (letterlijk) en zonder enige vorm van controle vanuit het vliegveld zich door heel Nederland kan verplaatsen. En dan de café's en kroegen sluiten. Dat is inconsistent beleid. Is het nou echt allemaal zo moeilijk? Vliegvelden of dicht of scherpe controle op koorts en testen bij aankomst.

knalrode lippenstift | 15-10-20 | 09:18 | 2

Testen en in geval positief, gedwongen quarantaine. Laat het leger maar een paar grote tenten plaatsen. Maar zelfs de teststraat op Schiphol schijnt te zijn verdwenen.

Lupuslupus | 15-10-20 | 09:34

Nederland is inmiddels zelf de 'hotspot'. We zouden eigenlijk de uitgaande reizigers moeten testen. Als geste naar de wereld, zeg maar.

Kees Maf | 15-10-20 | 09:46

De voetballers komen terug uit Belgrado zie ik. Valentijn Driessen vond dat er een 'teken van leven' uit Belgrado kwam. Zieke hond. Die hele Telegraaf is ziek.

Normpje | 15-10-20 | 09:18 | 2

Niet Bergamo?

Nuchternederland | 15-10-20 | 09:43

Het woord uitzonderingen is heilig geworden.

van stampij | 15-10-20 | 09:17

Tja, banenmotor hè, het vliegverkeer is heilig, daarom kon dat corona-virus zich ook zo rázendsnel over de wereld verspreiden.

Zenzeo | 15-10-20 | 09:16 | 4

Straks is het wel klaar met de banenmotor luchtvaart. Deze golf duurt veel langer en zal voor veel luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties de nekslag zijn.

pibasso | 15-10-20 | 10:02

U vergeet 1 staoje: China had zijn bek open moeten doen i.p.v. de boel onder het tapijt te vegen en de ellende lekker de wereld over te laten gaan. Dat schijnen we na 8-9 maanden al weer vergeten te zijn.

lovekila | 15-10-20 | 11:06

@lovekila | 15-10-20 | 11:06: Er was genoeg indirecte informatie om het serieus te nemen. Zo ook er nu genoeg informatie is om af en toe te bagatelliseren.

geen koning | 15-10-20 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Goed bezig simpele frusti's. Is onvergelijkbaar. En zitten de vliegtuigen vol en slecht geventileerd? Nee, bijna leeg. Hoorde van een vlucht met 1 (!) betalende passagier. En die had niet zoveel betaald... Stemmingmakerij dit. Sluit je aan bij Famke.

TheseDays00 | 15-10-20 | 09:16 | 6

@Stand.Your.Ground | 15-10-20 | 09:20: Zelfde ervaring hier. Voor de zomer nog wel in slecht gevulde toestellen gezeten, maar vorige maand was heen en terug mudjevol. Maar wel iedereen mondkapje, veel minder bewegingen in het gangpad dan vroeger, men blijft zitten. Luchtventilatie in vliegtuigen is uitstekend (stroom van boven naar onder, dus komt nauwelijks via de ene passagier bij de andere), en weinig plezierreizigers, was mijn indruk.

Kees Maf | 15-10-20 | 09:44

@Dezenaamhier | 15-10-20 | 09:37: Die regel is naar mijn weten opgeschort. Het kan natuurlijk een empty leg betreffen, de heenreis zat misschien wel vol.

BrutusBosch | 15-10-20 | 09:44

@Kees Maf | 15-10-20 | 09:44: Ja wat ik zag gebeuren was een sterke reductie van het aantal vluchten. De tickets waren immers bijna gratis en de vliegtuigen zo goed als leeg. Dat gebeurde eind september. Mijn terugvlucht werd om die reden ook omgeboekt van in de ochtend naar het einde van de middag. Dat was nog de enige vlucht vanaf die luchthaven. Was alsnog bijna leeg overigens.

Joffri | 15-10-20 | 10:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Geweldig dat jullie nu hier de aandacht op vestigen! Horeca de sjaak terwijl de vliegende verspreiders veilig zijn? Het slaat nergens op.

penis-aqua-rosA | 15-10-20 | 09:15

Mijn directe collega is positief getest en heeft net de uitslag ontvangen. Omdat ik haar 4 dagen voordat ze klachten kreeg heb gezien hoef ik niet naar huis van mijn werkgever. Het is wel heel grappig om te zien hoe andere collega`s nu naar mij kijken. Ik loop nu voor de gein hoestend langs ze. Ik vraag ook opeens of ik iets te drinken voor ze kan halen. Ze willen dat ik mij laat testen. Ik heb duidelijk aangegeven dat die rode ogen van de drank komen..

Patje2011 | 15-10-20 | 09:14 | 21

@lovekila | 15-10-20 | 11:03:
Ik begrijp echt jullie opmerkingen en waarschijnlijk moet ik mij laten testen, echter ik ben juist niet egoïstisch (wel een lul natuurlijk, dat is algemeen bekend), ik houd mij aan alle maatregelen en de kans is heel erg klein dat ik iemand besmet. Daarbij zou ik lekker lui op mijn reet thuis kunnen gaan zitten en mijn werkgever, mijn collega's en de burgers in de steek laten maar dat doe ik dus niet.

Patje2011 | 15-10-20 | 12:28

@Patje2011 | 15-10-20 | 12:28:
Uw werk is zo cruciaal? Denk aan uzelf, dan denkt u automatisch ook aan anderen. Als iedereen dat zou doen hadden we die pandemie er zo onder.

Graaisnaaiert | 15-10-20 | 13:41
▼ 18 antwoorden verborgen

Wij hebben onze kroegtijger moeten laten inslapen.

Kaas de Vies | 15-10-20 | 09:14 | 1

rip kroegtijger

halfvolle glas | 15-10-20 | 12:14

In de kroeg zit iedereen aan de alcohol. In het vliegtuig aan het tomatensap!

Drunken_Pumpkins | 15-10-20 | 09:13 | 1

Oja dat is waar ja, volgens kabinetsbeleid komt corona door de alcohol

LuNaTeeQ | 15-10-20 | 09:25

Stil zitten met een mondkapje in een goed geventileerde ruimte waar iedereen van te voren gecheckt wordt op koorts, of volledig dronken hossen en schreeuwend over elkaar heen hangen in een volgepakte vochtige tent.
Appels en Peren.

Hiesjes | 15-10-20 | 09:13 | 9

Goed geventileerd? Die holle aluminium pijp van een vliegtuig? Die staat onder druk, dus er komt geen verse lucht binnen (mag ook hopen dat ons piloot-je met 700km/uur niet ff zijn raampje open draait). Je bent in beide gevallen van participatie gewoon een oetlul/oetkudt/oet-x. Is niet veel anders dan het risico dat een dronken persoon neemt door in een auto te stappen en vervolgens een ander dood rijd en met de ellende opzadelt.

lovekila | 15-10-20 | 11:01

@Franker | 15-10-20 | 09:23: Yup. Dit dus. Ik heb gisteravond nog heerlijk een hapje gegeten. Aan een tafel, met andere tafels op afstand. Met een glas wijn erbij ja, maar niet gehost of geschreeuwd.

koeberg | 15-10-20 | 11:15

Vanuit elk land in de wereld invliegen verdunt (homeopathisch? ) het aantal besmette mensen dat we al hebben.
Niettemin is het 0 beleid (niet testen, niet volgen, niet registreren, niet temp meten) op Schiphol symptomatisch voor het falen van NLje

Hemmenaar7 | 15-10-20 | 11:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Roger, Roger
Vector, Vector
vrij naar Flying High

ptrck | 15-10-20 | 09:13 | 4

What's our vector, Victor?

koeberg | 15-10-20 | 11:11

Are we done, Don?

Jos Tiebent | 15-10-20 | 11:18

@Jos Tiebent | 15-10-20 | 11:18:
Surely we most have some fuel left?

No! .. and stop calling me Shirley!

Hemmenaar7 | 15-10-20 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken