Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oei. Hoogste aantal ziekenhuisopnames sinds mei

Gooi de boel maar op slot, Femke

Gisteren waren we nog best redelijk bezig, qua stabiliserings en curves naar beneden enzo. Maar vandaag gaat het weer FOUT. Check die ENORME PAAL hier onder. En dat allemaal omdat jelui illegaal schuifelen, clandestien schuren en wederrechtelijk slijpen in Amsterdamse griebustenten waar je straks behalve je maagdelijkheid ook je adem kwijt bent geraakt. 020 weer koploper met +93 besmettings. Gefeliciteerd Lieve Stad!

Grijp maar in hoor Halsema. Je hebt zelf het startschot gegeven met die BLM-demo, en dit krijg je er nou van. Alleen nog solo-dansen in de middag-horeca, avondklok voor Amsterdam-Centrum, nog maar 1 kind in de klas, per school, zwarte schermen rond de Ring en dan niemand erin of eruit, iedereen die afgelopen half jaar gehoest heeft huisarrest, families bestaande uit meer dan 4 personen het land uit of in quarantaine op Rottumeroog, beton over Nieuw-West, Amsterdam-Noord sealen en maak van de Bijlmer maar weer een meer. Succes, en tot over een half jaar.

Reaguursels

Inloggen

4 ziekenhuis opnames en een paar honderd positieve testen. Welke conclusie kan je hieruit trekken?
Een positieve PCR-test is GEEN besmetting, hiervoor is meer nodig. Helaas is wel alles gebaseerd op deze test, want “we hebben niets beters”...

KritischeKrikker | 19-08-20 | 23:34 | 1

Het besef dat 'besmet' iets heel anders is dan 'ziek', laat staan ernstig ziek,wil maar niet doordringen.
En dat lijkt ook precies de bedoeling.
Bangmakerij van overheidswege.

EefjeWentelteefje | 20-08-20 | 01:11
-weggejorist-
Odin | 19-08-20 | 22:17

Daarvan waren er vast 7 van 4 weken geleden die nog niet in de cijfers zaten... jammer dat dat niet meer zichtbaar is (was voor het dashboard bij het RIVM wel zichtbaar...)

ruud76 | 19-08-20 | 21:03

Wel apart dat lcps.nu meldt:
"Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 41. Dat is er 1 minder dan de dag ervoor."
"Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 125, 4 minder dan gisteren."
Dan zouden er 23 covid patiënten uit het ziekenhuis zijn ontslagen, en 18 opgenomen, of zoiets ...

SyntaxError | 19-08-20 | 20:12

Zelden werd bestuurlijk falen -i.c. Halsema- zo snel duudelijk

Rest In Privacy | 19-08-20 | 19:59

Grafiek express beginnen op 15 juni zodat het allemaal weer heel erg lijkt?

klaas24 | 19-08-20 | 19:36 | 2

Doet het KNMI ook met de opwarming van de aarde.

Bolder | 19-08-20 | 20:16

Één dag voor de horrorconferentie van Rutte is het dashboard aangepast. Daarvoor zagen we telkens de trendlijnen van maart tot nu. Niks aan de hand, qua ziekte en sterfte; een rimpeling net boven de x-as. Dat was in maart wel anders!

Sinds maandag bestaat de default ineens uit maandcijfers. Met op de y-as de getallen van 1 t/m 10. Landelijke cijfers, hè? Ja, dat is een ander plaatje. Zoals elke belegger weet, kun je ELKE positie op winst of verlies zetten, gewoon door andere begin- en einddata te kiezen.

Die truc had De Jonge (wiens ministerie het dashboard beheert, eh aanpast) nodig om ons een dosis paniek op de mouw te spelden. Ik twijfel niet aan z'n goede bedoelingen hoor. Maar het zijn zulke doorzichtige, godverlaten prutsers bij elkaar

borderlijntje | 20-08-20 | 02:33

Van Dissel is inmiddels ook al voor het tuchtcollege gedaagd.

Dommelsch | 19-08-20 | 19:08 | 3

Jongons, we hebben hier iemand die de Story van maart in zijn leesmap gevonden heeft.
Nee dat is Van Dissel dus helemaal niet.

GraafSteno | 19-08-20 | 20:03

Heeft allemaal, net als de Hond aangeeft, allemaal met binnenactiviteiten met teveel in een vertrek en geen ramen open te maken, niet met buiten op die Dam.
En met name van bepaalde afkomsten zijn juist doordat ze niet hebben geluisterd, precies zoals Rutte al aangaf, in de ziekenhuisbedden beland.

Jan, Leiden | 19-08-20 | 18:57 | 2

Al die afkomsten zouden verboden moeten worden, daar komt narigheid van.

Bolder | 19-08-20 | 20:18

@Bolder | 19-08-20 | 20:18:
Enige wat ik hier mee wilde zeggen: precies wat de laatste Rutte en Hugo perconferentie aangaf: teveel risico door risicovol gedrag bepaalde afkomstgroep. Niet meer en niet minder.

Jan, Leiden | 20-08-20 | 01:10

Met halfbakken maatregelen, geen handhaving en een in meerderheid dom tokkie-volk gaat dit virus nooit meer weg. De enige manier is een strikte Wuhan-style quarantaine, en dat gaat dus nooit gebeuren hier.

Octavio | 19-08-20 | 18:56 | 1

ga je daar toch wonen,kun je ook lekkere vleermuizen soep krijgen hoorde ik

Spychopaat | 19-08-20 | 20:10

Meneer Ruttjes, als mijn flamoesje desinfecteer, mag ik dan de limbo dansen?

Rest In Privacy | 19-08-20 | 18:30 | 2

volgens mij is dat heel ongezond.. dat limbodansen..

kermitsklant | 19-08-20 | 18:42

De scholen zijn weer begonnen en we kunnen zeer binnenkort de brandhaarden verwachten. Geen enkel ventilatie systeem voldoet aan de eisen.
Al had je maar een aantal scholen/ verzorgings tehuizen van een deugelijk ventilatie systeem voorzien, dan had je in iedergeval vergelijkings materiaal.

Datgingniegoed | 19-08-20 | 17:41 | 1

Ik heb ooit 8 jaar geleden tijdens een bijeenkomst op de school van mijn zoon in het 10 jaar oude 'tijdelijk' dependance schoolgebouw, gewaagd om mijn mond open te doen over de evidente zéér slechte ventilatie. Dat werd in de dagen en weken later niet in dank afgenomen door mijn zoon die erom geplaagd werd.

SaintNick | 19-08-20 | 18:55

Niet zo paniekzaaien roze ridders. Hieronder wat de IC experts zeggen vandaag;

Woensdag 19 augustus 2020

41 COVID-patiënten op IC
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 41. Dat is er 1 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 608 non-COVID-patiënten op de IC, 4 meer dan de voorgaande dag. De totale IC-bezetting bedraagt 649, 3 meer dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 125, 4 minder dan gisteren.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal COVID-patiënten in de Nederlandse ziekenhuizen is in de afgelopen 24 uur licht gedaald. Dit past binnen de bandbreedte van de dagelijkse schommelingen. De totale bezetting van de IC’s en ziekenhuizen is op het huidige niveau ook in de vakantieperiode goed op te vangen.’

Vimpie11 | 19-08-20 | 17:28 | 5

Kijk nog eens naar de grafiek, je kan niet ontkennen dat er sprake is van een enorme stijging ten opzichte van half juni/ juli. Ik zou niet durven gokken met deze stijging in aanloop naar de 'griepmaanden'. En gelukkig onze overheid ook niet.

First Contact | 19-08-20 | 18:14

Precies, altijd veel beter eerst het kalf te laten verdrinken en dan de put te dempen.

Blasfemie | 19-08-20 | 18:32

@Blasfemie | 19-08-20 | 18:32: Ja of in het geval van onze regering, eerst het kalf verdrinken, daarna de putdeksel ook nog eens op zijn kop gooien. Wat een slachtoffers er nu al vallen door het economische verval...

Kane | 19-08-20 | 18:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij de vorige piek bleken ook relatief veel allochtonen te zijn overleden aan covid-19.
Hoe is het aantal besmettingen nu verdeeld.
Of ben ik, met zo'n vraag, dan aan het etnisch pro fileren ?

Kijkeensaan | 19-08-20 | 17:13 | 2

Toevallig de groep die ook nooit naar de plichten luistert die de samenleving aan ze oplegt.

Bill Cosby | 19-08-20 | 18:08

Nee, dit is een voorstadium ervan. Overigens bleek gisteren bij de persconferentie van Halsema dat de besmettingen voornamelijk in Amsterdam Nieuw-West zaten.

grietmetgroenefiets | 19-08-20 | 21:44

Toen de Corona problemen zich toespitsten op de ouderen, waren een aantal reaguurders zo stoer om ze allemaal dood te wensen. Want dat mocht kennelijk. Nu Corona ook fors toeslaat onder de jongere generaties ben ik benieuwd hoe stoer ze nu zullen reaguren.

Broadsquire | 19-08-20 | 17:13 | 2

Die jongeren worden zo goed als niet of nauwelijks ziek. Wel bij de feiten blijven aub.

EefjeWentelteefje | 19-08-20 | 18:10

Deze midlifer valt in de risicogroep (hartpatiënt) en weet je wat ik zeg: Doe ff normaal normaal man. Shit happens. Deal with it.

Bijtendehond | 19-08-20 | 18:52

Godver. Waarom zetten we niet een grote muur om 020? Laat ze het onderling uitvechten dan zien we daarna wel wat er overblijft. Als het restant ons niet bevalt asfalteren we de boel tot een grote parkeerplaats voor Schiphol.

postmodernismisdead | 19-08-20 | 17:05 | 1

Neem 070 ook even mee, want daar komen die achterlijke regels vandaan.

Bijtendehond | 19-08-20 | 18:51

Als je de lijn van de laatste 2 dagen doortrekt, 4 - 18 - kom je morgen op 81 opnamen.
We gaan allemaal dood.

de honden blaffen... | 19-08-20 | 17:02 | 1

Vooral dat laatste is waar.

Peerkeoud | 19-08-20 | 18:09

Ik zie 1 dikke paal, maar 6 lege gaten in die grafiek. Schreef de Volkskrant op die dagen dat corona over was, of overdrijven ze alleen als het slechter gaat?

DeJemelscheet | 19-08-20 | 16:57

Krijgen we nu 75 j na dato eindelijk weer een echt getto's in Amsterdam, waarin uitgemergelde mensen amechtig ronddolen, met een geel corona-ster embleem op hun groezelige gestreepte kleding genaaid?e

Ieder nadeel hep gelukkig se foordeel: kunnen de straks weer massaal (wegens instortende bouwmarkt) werkloze bouwvakkers tenminste nog een tijd voort met het bouwen van diverse flinke muren..

HeelStijl | 19-08-20 | 16:53

In Australië wordt er toegewerkt naar verplichte vaccinatie. Ik vind dit zorgelijk, dat een overheid meent over mijn lichaam te mogen beschikken.

www.rnz.co.nz/news/world/423942/covid...

lekgoot | 19-08-20 | 16:53 | 5

'zorgelijk'? Dat is gewoon doodeng.

EefjeWentelteefje | 19-08-20 | 18:12

@Epistulae_Morales | 19-08-20 | 17:31: Het alternatief is gewoon mensen zelf laten besluiten. Ook met 80% haal je kudde immuniteit en anders pech, bepaalde dingen doe je gewoon niet, zoals bijvoorbeeld dreigen met vermoorden van kinderen als je iets gedaan wilt krijgen van de ouders.

Kane | 19-08-20 | 18:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Corona is flauwekul, mij druk je niets door de strot.

gebakkenzuchten | 19-08-20 | 16:50 | 2

Als je er veel van drinkt kan je behoorlijk dronken worden .

likmegaties | 19-08-20 | 16:54

edoch gaat het letterlijk door je strot... en dat drukken is de hoest van een tokkie met minder dan kleuterniveau sociale hygiëne

Epistulae_Morales | 19-08-20 | 17:33

Wat een paniek om niets. Deze stijging had een leerling uit groep 8 kunnen voorspellen. Hoeveel opnames uit voorliggende periode zitten er in deze 18? Op 9 augustus zijn er 12 patiënten opgenomen. Waarlijk een indrukwekkende groei. Op het hoogtepunt namen de ziekenhuizen 609 patiënten in één dag op. Aantal besmettingen stabiliseert/daalt alweer sinds afgelopen vrijdag. Zet nu gewoon eens een aantal data analisten aan het werk om het echte verhaal achter de besmettingen te halen: hoeveel zijn er van allochtone afkomst? Welk ziektebeeld ontwikkelen de patiënten?

Pr0fess0r | 19-08-20 | 16:40 | 1

Mee eens of druk op de zwarte pijl dan ie je direct perspectief. Een dag meer opnames kan ook een administratief dingetje zijn of Offerfeest of weet ik veel wat. Kun je toch geen vrijheidsbeperkende maatregelen op baseren. Oh wacht, de schoenenpipo gaat erover. We are fucked

Kladderadatsch | 19-08-20 | 17:18

Jammer dat het niet lukt deze veenbrand uit te trappen. Wel bizar trouwens dat in die teststraat op Schiphol nog steeds 80% van de vluchten uit oranje/rood gebied niet wordt getest.

Diederik_Ezel | 19-08-20 | 16:36 | 4

@Pr0fess0r | 19-08-20 | 16:52: denk je werkelijk dat Rutte en de Jonge het beleid bedenken uit gegevens die ze zelf verzamelen? Allemachtig jongens. Vbo wel afgemaakt of blijven hangen bij een feesboek cursus?

Harris Pilton | 19-08-20 | 18:38

Veel landen met weinig tot geen cases staan ook op oranje of rood, totale willekeur dus.

Kane | 19-08-20 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

Vitamine D schijnt een goede eerste lijn verdediging te zijn daar naast Resveratrol Propolis Pterostilbeen en vit c en nee ik heb geen natuurwinkel .

likmegaties | 19-08-20 | 16:33 | 6

Ik zit aan de borrel met wat plakjes fuet, een lekker kaasje en wat nacho’s met dip. En een vol glas G&T erbij. Helpt dat ook?
Tonic helpt iig tegen de muggen. Dat scheelt weer.

postmodernismisdead | 19-08-20 | 17:08

@litebyte | 19-08-20 | 16:49: het is geen long virus , het is een corona virus. longontsteking is slechts een syptoom. Bij griep kan dat ook, maar bij nog wel meer ziekten

Epistulae_Morales | 19-08-20 | 17:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat afsluiten van 020, kan dat definitief?

Gumush | 19-08-20 | 16:30

Het kunnen nagekomen data zijn van GGD mensen die na de zomervakantie de boel opschonen. Daarom meldt het Dashboard het gemiddelde over de laatste 3 dagen.

Simon_GS | 19-08-20 | 16:29

Heeft de Volkskrant de datums van opname gecheckt? “Datum gemeld” is niet perse “Datum van opname”. Vast te simpel. Of te ingewikkeld. Het is maar hoe je het bekijkt

Rest In Privacy | 19-08-20 | 16:26

Jongeren worden besmet maar hebben - nog - geen symptomen. Die krijgen ze t.z.t. wel. Het duurt alleen wat langer dan bij ouderen en bij mensen met onderliggend lijden. Het dorre hout eerst, daarna de rest. Het virus gedraagt zich in dat opzicht niet anders dan bijvoorbeeld het roofdier zoals de tijger. Die pakt eerst de makkelijkste prooi. Dus, lieve jongens en meisjes, geniet nog maar even van het fris en fruitige leven, jullie tijd komt wel. Ik hoop voor jullie dat ik ongelijk heb.

isitsoornot | 19-08-20 | 16:25 | 4

Wellicht is het OMT iets voor jou? Mag je heel de dag mensen bang maken, en als je geluk hebt zelfs op Safari door een bio lab. Geen wilde tijgers maar ze zijn er wel degelijk!

Verder: ‘’jongeren’’ schrijven we tegenwoordig tussen haakjes. Zo, dan ga ik weer even genieten. Iets of iemand komt
me halen ofzo.

OuweOuweLekkerMauwe | 19-08-20 | 16:40

De toename onder eind 20'ers en begin 30's is idd iets dat opvalt. Geen zorgen het zijn wat ik begreep van een arts vooral de wat oudere jongeren van het oh oh gerso type die aan iedereen schijt hebben, nu vooral aan hun zelf.

litebyte | 19-08-20 | 16:51

Die jongeren van tegenwoordig... het duurt inderdaad wat langer dan bij ouderen, maar na een jaartje of 50 komen zij ook heus in de gevarenzone. Het virus is geduldig.

Stormageddon | 19-08-20 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

En als dat vaccin er eindelijk is...
Wattan?
Er komt vast wel een nieuwe piek, daarna zal het weer afnemen.
Wie gaan er voor de spuit?
Alles en iedereen boven de 50?
Van 0 tot 109?
Heeft het nut ons allemaal te spuiten?
Als de risicogroep het vaccin heeft gehad, is het dan nog nodig om allemaal zo’n prik te krijgen?
En als je de spuit niet neemp, mag je dan nog reizen?
Ik vraag dit voor een vriendin.
Zelf ben ik ondertussen moe, doodmoe.

Ruimedenker | 19-08-20 | 16:21 | 2

Moe? dan hep je de KERONA!

LonelyWanker | 19-08-20 | 16:28

Keronalijer!

Kladderadatsch | 19-08-20 | 17:19

O Hans.... 18 opnames vandaag! En dat op maar 17 miljoen mensen.
Gooi alles op slot, neuk de economie..... We gaan eraan.

hetlaastewoord | 19-08-20 | 16:21 | 3

Ongeveer wat we in maart hebben gedaan dus

Waakvlam | 19-08-20 | 16:25

@Waakvlam | 19-08-20 | 16:25: Betreffende de periode rond de maand maart, daarvan kan je ze nog het voordeel van de twijfel geven en geloven dat ze er nog niet genoeg over wisten.
Maar met de wetenschap van nu blijven ze stug volhouden dat het allemaal heel erg is.Geloof mij, als er echt verontrustende feiten te melden waren dan zouden ze dat hemelsbreed uitvergroten in de MSM.
Maar het feit is dat ze op dit moment niet kunnen stunten met IC opnames en doden.
De enigste schrale troef die ze op dit moment hebben zijn de aantal besmettingen.
En dat is geen pijlmeter als er A) mega veel meer wordt getest dan voorheen en B) de tests zijn onbetrouwbaar. Je kan er van alles bij bedenken wat de reden daarvan is, maar het feit is dat er iets niet klopt en dat ze voor een ander doel dan onze veiligheid de economie aan het slopen zijn.

Ik hoop zo erg dat na de verkiezingen de macht anders is verdeelt en dat er een echt parlementair onderzoek komt en dat er koppen en schoenen gaan rollen.
Maar goed, we weten allemaal dat dit niet gaat gebeuren. hoogstens een fopcommissie.

hetlaastewoord | 19-08-20 | 16:59

nee. 18 opnames erbij op een IC capaciteit van 1500.. En die ligt altijd rond de 80% vol

Epistulae_Morales | 19-08-20 | 17:39

Paniek!!! Iedereen weer naar binnen!! Thuis werken, snotterige kinderen thuis houden, mondkapjes op in bed, snorkel aan als je de deur uitgaat. Pas op voor aerosolen!! Het leven komt je halen mensen. De toorn van God is kwaadaardig en groots. Lever al je vrijheid in. Het virus des doods is aanwezig, waaiert rond en komt je halen.

Zeau, nu een biertje.

OuweOuweLekkerMauwe | 19-08-20 | 16:20

Tja over twee weken zit de R alweer in de maand en zullen het aantal zieken/ziekenhuisopnamen/overlijdens sowieso in een opwaartse trend gaan. Zoals elk jaar.

Marianne91 | 19-08-20 | 16:15 | 1

Stop met nuanceren, er gaan mensen dood! Dat is de boodschap, angst en dan fijne vage, alles gladstrijkende veelbelovende persconferenties. Wie kan er immers op tegen zijn dat er minder mensen doodgaan?

Kladderadatsch | 19-08-20 | 17:24

Grappig toch, hoe lager de absolute aantallen, hoe groter de paniek om de percentages.
Ja, ja, het hebben van corona is erg, vooral als je het merkt.

Dezenaamhier | 19-08-20 | 16:15 | 2

En eerst getest moet worden om te weten of je het hebt...

Bijtendehond | 19-08-20 | 16:20

Klopt. Viel me ook al op. 7 mensen boven die piek daarvoor. Geen enkele indicatie of dat een fout is, een gevolg van extra meten, toevallig 1 lamlul die niet goed in zijn elleboog niest... Het zegt niks.

Maar wel dikke paniek.

GS, Doe aub eens wat meer aan percentages en afzetten tegen de bevolking. Niet van dit voorgekauwde panikeren. De Nieuwsbrief was beter zeg maar...

DeJemelscheet | 19-08-20 | 16:48

Misschien ook even een uitsplitsing maken naar westers en niet-westers.

Phantomas | 19-08-20 | 16:13 | 4

Obesitas-geen obesitas, opleidingsniveau (tokkies-geen tokkies) etc

Waakvlam | 19-08-20 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Geenstijl, kunnen jullie naast aantal besmett8ngen ook het aantal afgenomen testen In dezelfde periode erbij zetten?

geen_kwijl | 19-08-20 | 16:11 | 2

Juist,hoe meer testen hoe meer besmettingen,toch?

Jee-Dee | 19-08-20 | 16:16

Is het stijgend aantal patiënten voor jou niet verontrustend genoeg zodat je alleen naar aantal testen hoeft kijken?

TRUMP | 19-08-20 | 16:21

Waarschijnlijk is de achteruitkijkspiegel van Hugo beslagen en de gereedachap verroest, en daardoor weinig zicht op zijn befaamde Dashboard, femke hoeft zich geen zorg te baren, zag in een close up van haar toelichting dat haar neusgaten gevuld zijn met dikke zwarte neusharen, van de zelfdedikte als haar nekharen de nek waaruit zij zwamt. Op de Dam stond zij verdekt opgesteld, maar nu het uit de klauwen dreigt te lopen. Wil zij wijfmoedig haar imago wat oppoetsen over de rug van horeca Amsterdam. Onbegrijpelijk dat de bevolking van haar lieve stad haar windvaan beleid nog langer slikt als zoete koek. Aftreden dringend gewenst per direct.

Goedverdoemme | 19-08-20 | 16:10 | 1

Ik slik het niet. Kleine cafe's kapot, rondvaartboten, festivals en muziekzalen dreigen om te vallen. Alles wat leuk is moet kapot. Alleen het Nationaal Ballet in de Stopera en het Concertgebouw zullen wel ontheffing krijgen. Zoals de KLM. Zo werk onze elitaire stadsadel.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 16:20

Maar de IC's worden nauwelijks voller, er werd al eerder gemeld dat het virus wat afgezwakt was, dit lijkt het te bevestigen.
Die draconische maatregelen kunnen we dus ook wel achterwege laten.

LonelyWanker | 19-08-20 | 16:10 | 5

@Diederik_Ezel | 19-08-20 | 16:33:
Zoals tot nu toe bij elk virus, is de verwachting dat het covid19-virus zal muteren naar een vorm die minder dodelijk is en mildere klachten geeft. Dit om ervoor te zorgen dat het virus zichzelf in stand kan houden en niet de gastheer vroegtijdig doodt, voordat het virus zich kan vermenigvuldigen en verspreiden.

Een virus geeft geen donder om killing rates, maar is er alleen op uit om te overleven, en dat gaat niet als elke gastheer het loodje legt voordat hij of zij iemand anders kan besmetten.

Binkoo | 19-08-20 | 16:46
▼ 2 antwoorden verborgen

we zijn een onbenullige hoop met mensen geworden. Jarenlang lopen zeiken dat de aarde en de natuur zo bedreigd worden. overbevolking, overbevissing, overboskapping, over-alles.. Komt er eindelijk een virus, dat juist de groep met mensen die een enorme ecologische voetafdruk eens flinkt uitdunt, Is het nog niet goed. Voor de aarde was het meer dan goed geweest als we in februari gewoon niets hadden gedaan. Nu, als volgend jaar dat virus is afgelopen, gaan we weer vrolijk door met zeiken, dat de aarde naar de klote gaat omdat er teveel mensen zijn

ericv911 | 19-08-20 | 16:06 | 4

@litebyte | 19-08-20 | 16:10: Ik heb zo'n buis in mijn strot gehad en toch doe ik niet mee aan die hysterie.

Bijtendehond | 19-08-20 | 16:19

Die overbevolking moet bestreden worden met geboortebeperking, dan hoeft er niemand vroegtijdig dood...

SterF... | 19-08-20 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Geen ECHTE lockdown
Nauwelijks enige SOCIALE controle op die paar miezerige maatregelen die al amper maatregelen kunnen genoemd worden
MISINFORMATIE over het belang van het dragen van maskers
Geen PLICHT voor het dragen van maskers in afgesloten ruimtes (winkels openbare gebouwen etc)
Corona-beleid op basis van ELECTORALE BELANGEN en niet op basis van veiligheid/gezondheid
Blijvende instroom van allerlei (terugkerend) volk zonder een enkele VERPLICHTE controle

Kortom een KUTLAND met 17.000.000 grotendeels asociale kutburgers en incompetente beleidsbepalers en makers . Straks weer die mentaal beperkten die gaan zeuren waarom de ziekenhuizen het niet aankunnen... of nog beter....'die menseh wareh toch al ziehiek'

litebyte | 19-08-20 | 16:05 | 9

@First Contact | 19-08-20 | 16:10:
Met een land vol mensen die zich gedwee laten opsluiten als ze een kleine kans hebben om ziek te worden win je ook geen oorlog hoor! Of zijn dat juist de dappere strijders die we nodig hebben?

Liever een land vol gekke eigenwijze Nederlanders die hun vrijheid nog waarderen, dan een land vol makke schaapjes die hun vrijheid bij de minste of geringste tegenslag opgeven.

Binkoo | 19-08-20 | 16:25

@Binkoo | 19-08-20 | 16:25: Was u altijd al zo egoïstisch? Gelukkig zijn er heel veel mensen die hun verantwoordelijkheid nemen en ook rekening houden met de wat kwetsbaardere medeburgers. Maar dat zal aan u niet besteed zijn.

IJsbrekert | 19-08-20 | 17:16

@IJsbrekert | 19-08-20 | 17:16:
Egoïstisch? Ik heb nog 2 oma's, elk 88 jaar, die we al sinds maart niet hebben kunnen zien/knuffelen! Omdat ik wèl rekening hou met kwetsbare mensen. Zo nu en dan met de kinderen even voor het raam staan zwaaien en communiceren, daar blijft het bij. Verantwoordelijk genoeg voor u?

U bent hier degene die eist dat iedereen zich als een bange poepert opsluit in huis, omdat u niet ziek wil worden, in mijn ogen een stuk egoïstischer. Als u bang bent om nat te worden als het regent, blijf dan binnen! En laat mensen die wel tegen water kunnen gewoon buiten spelen.

Binkoo | 19-08-20 | 18:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik zou het meer dan wenselijk vinden als bij elke besmetting/ziekenhuisopname gevraagd wordt of ze bij de bekende demonstartie aanwezig waren?

Deze kans is namelijk aanwezig.

Dan zijn er twee mogelijkheden, Mevr Halsema kan niet anders dan aftreden, ze heeft namelijk niets gedaan om haar inwonders in Amsterdam te beschermen en is voor haar eigen geloof/geluk gegaan.
Tweede, deze feiten qua besmetting worden nooit openbaar gemaakt en/of zelfs verwijderd.
Ik hoop op het eerste maar vrees het tweede.

Meesteres Belgie | 19-08-20 | 16:01 | 2

Mijn god, mensen zoals jij zijn dood vermoeiend.

MrLahey | 19-08-20 | 16:03

Meesteres België: slaat nergens op, er is geen enkel verband aangetoond tussen de BLM-bijeenkomst en de opleving van het virus. Halsema’s optreden daar was dom en arrogant maar wat u doet is een lelijke stok zoeken om mee te slaan. Sneu.

IJsbrekert | 19-08-20 | 16:09

Wat voegt die blauwe lijn van het voortschrijdend gemiddelde eigenlijk toe? Worden mensen daar wijzer van? Ik zie ook zonder die ingetekende lijn wel die lijn. Wellicht ben ik een grafreak.

Leptob | 19-08-20 | 16:00 | 2

Niet met dubbel-f?

Ichneumonidae | 19-08-20 | 16:06

Mensen houden van gemiddelden denk ik.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 16:09

Het lijkt heel wat als je de y-as van 800 naar 20 afschaalt...

Antiquerulant | 19-08-20 | 16:00 | 2

Het gaat om de trend, niet om de totalen. Als de trend aanhoud, kom je vanzelf weer bij vergelijkbare totalen.

MrLahey | 19-08-20 | 16:05

@MrLahey | 19-08-20 | 16:05: Kijk, managementtaal. Praten hoe het jou goed gaat vallen. Heerlijk.

GodfrietvanAviko | 19-08-20 | 16:19

Wanneer je klikt op de grafieken en dan kijkt vanaf het begin , ziet het er niet apocalyptisch uit.
beetje een doomporno bericht

Exota | 19-08-20 | 15:59 | 2

Het gaat om de trend, niet om de totalen. Als de trend aanhoudt, kom je vanzelf weer bij vergelijkbare totalen.

MrLahey | 19-08-20 | 16:05

@MrLahey | 19-08-20 | 16:05: LOL! Gaat niet om de totalen nee.
Als je 1 opname hebt en de volgende dag komt er eentje bij heb je een stijging van 100%.
Tering man! Paniek! Zandzakken voor de deur!

Ichneumonidae | 19-08-20 | 16:09

3x meer besmettingen in nw west. Het wootd Marrokkanen is nog steeds verboden?

Einde van de Domheid | 19-08-20 | 15:59 | 1

En het woord Offerfeest.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 16:23

Ik geloof er geen ene fluit van.
Mag ik dat zeggen?
Ja, dat mag ik zeggen.

Bijtendehond | 19-08-20 | 15:58 | 4

Steeds minder mensen die er een ‘fluit van geloven’, en terecht.

OuweOuweLekkerMauwe | 19-08-20 | 16:09
▼ 1 antwoord verborgen

@Bolder, ben je er nog?

First Contact | 19-08-20 | 15:57 | 1

Verveel je je een beetje in je sociale isolement dat je hem nu al zo mist?

zuurtjeregen | 19-08-20 | 16:25

Wat moeten we nu eigenlijk doen vraagt Rutte aan zijn kabinet en adviseurs.
Ik weet het niet is het massale antwoord.
"Wat doen de Duitsers of beter wat gaan ze doen"? vraagt Rutte dan.
Afwachten en goed luisteren is het antwoord.

pejoar | 19-08-20 | 15:57

Gister thuis discussie na die slappe persco. Hieronder de uitslag van de non-representatieve enquête binnen het gezin:
Niemand kent iemand die aan corona is overleden.
Niemand kent iemand die is besmet met corona.
Niemand kent iemand die op de IC is opgenomen.
1 persoon bekend in quarantaine na bezoek risicoland.
1 persoon bekend die is getest, uitslag: griep.
Dit onderzoek gold voor familie, buren, vrienden, bekenden, vage kennissen en overige personen op school, werk, sportschool of sportclub in de afgelopen 6 maanden.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 15:56 | 16

@hell-no | 19-08-20 | 16:04: Gecondoleerd. Heel veel vrienden van 50 en familie van ver boven de 80. Verder hoor en zie ik ook niks in FB-groepen etc. Ontken niks maar constateer dat het hier allemaal niet in de buurt is, in 020. Kinderen zitten op sportclubs met 1400 leden en grote scholen. Dat zou je toch wel eens iets horen qua percentiel?

Piet Karbiet | 19-08-20 | 16:31

@PikInLilly | 19-08-20 | 16:04: Hij is dan ook non-representatief, zoals ik schreef. Wij komen uit grote gezinnen en veel bejaarde familie in het hele land. Opa is 81. Kinderen lid van grote sportclubs en zitten op grote scholen in de stad. Wij zijn actief in de buurt. En ik hoor en zie niks. Ontken ook de hoge sterfte in de tehuizen niet, maar kijk naar die 2e grafiek: 18 opnames in een land met 18 miljoen mensen.

Piet Karbiet | 19-08-20 | 16:49
▼ 13 antwoorden verborgen

Is dit de offerfeestgolf?

piloot47 | 19-08-20 | 15:56 | 1

Juist.

Jee-Dee | 19-08-20 | 16:05

Als je met een macro-lens een foto neemt van een micro-penis dan lijkt het misschien ook wel enorm

Traag | 19-08-20 | 15:56 | 3

Dat voorbeeld geef ik ook altijd aan vrouwelijke collega’s.
En dan kijken ze me weer heel raar aan..

weet-ik-veel | 19-08-20 | 15:58

Krijg je wel een 'boomstam' effect bij de eventueel aanwezige haren.

Beau_Reaal | 19-08-20 | 16:04

@weet-ik-veel | 19-08-20 | 15:58: Raar he? ze hadden uw formaat toch iets groter ingeschat.
Na praten uw vrouwelijke collegas over uw micropenis, die ze eerst door de pincet laten razen om u vervolgens te laten komen in hun naveltje.

Meesteres Belgie | 19-08-20 | 16:05

Maar wat is de prognose voor de IC-capaciteit? Waarom nemen de besmettingen toen, maar de IC-opnames niet? Waarom is een stijging van besmettingen - zolang de zorg niet overbelast raakt - geen goed nieuws; we willen toch immers groepsimmuniteit en dit schiet dan een beetje op?
Dat zijn mijn vragen eigenlijk.

Beau_Reaal | 19-08-20 | 15:55

laat Rottumeroog hier buiten. Met jullie obsessie voor Rottumeroog hier. Alsof Rottumeroog er iets aan kan doen.

Zyprexa20mg | 19-08-20 | 15:54 | 4

@piloot47 | 19-08-20 | 15:57: Ik ben er met een groepje fotografen op geweest. Waanzinnig mooi stukje Nederland.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 16:11

@Quib | 19-08-20 | 16:11: misschien kun jij dan de foto maken van de micropenis van Traag

zuurtjeregen | 19-08-20 | 16:31
▼ 1 antwoord verborgen

Is allemaal nog niet zo erg hè..

Beste_Landgenoten | 19-08-20 | 15:54

Weg met Halsema. Dom wijf.

Bluebook | 19-08-20 | 15:52 | 2

Wauw! Cool!

LonelyWanker | 19-08-20 | 16:13

Dat gaat over Amsterdam, niet relevant.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 16:20

Ziekenhuisopname is eigenlijk codewoord voor inchecken in het duurste hotel van Nederland.

Suncatcher | 19-08-20 | 15:51 | 2

Wel gratis wifi hoor.

MrLahey | 19-08-20 | 15:53

Week 31 op week 30, sterftecijfer met 41 omlaag, aldus CBS.

Pithoigia | 19-08-20 | 15:51

Femke ligt nu wakker van angst dat ze haar reputatieschade niet meer kan repareren middels een nieuw, uitgebreider, nóg draconischer gedoogbeleid.

Nivelleermarionet | 19-08-20 | 15:50 | 1

Ja die gooit nu alles bij het geringste dicht.
Behalve bij BLM demonstraties, die zijn gewoon té belangrijk natuurlijk.

2voor12 | 19-08-20 | 15:53

We gaan nog meer besmettingen krijgen deze week. Na weken van droog weer kwam er ineens bij vlagen bakken met regen naar beneden. Dus iedereen die buiten was met: bbq's, sporttrainingen, feestjes, etc... dook naar binnen om te schuilen voor het onweer. Dat resulteerde in volle kantines, huiskamers en cafés ... Foute boel.

zevensprong | 19-08-20 | 15:49 | 3

Volgende week wordt het herfst.
Hooguit 18 graden en regen.....

Rest In Privacy | 19-08-20 | 15:53

@Gulliver | 19-08-20 | 15:53: Klopt maar dat went snel genoeg verwacht ik en zorgt niet voor ineens volle kantines en huiskamers.

zevensprong | 19-08-20 | 15:57

Kan wat in zitten. De grootste toenames zag je ook telkens bij weersomslagen. In juli werd het ineens erg vochtig, veel regen en koud

elco485 | 19-08-20 | 16:00

De ziekenhuizen hebben met al die lege bedden grote verliezen geleden, en dat probeert men te compenseren door wat 'gastvrijer' te zijn bij de opname van nieuwe patiënten. Nut en noodzaak zijn in de gezondheidssector vaak volkomen subjectief.
En waar blijven de cijfers van de hittegolf doden.?

CiTy3 | 19-08-20 | 15:49 | 2

Of men weet dat adequate hulp een betere overlevingskans/kans op herstel biedt. Even de oversterfte cijfers afwachten.

MrLahey | 19-08-20 | 15:56

Exact, deze unieke hittegolf zorgde blijkbaar voor geen bejaarde doden, bij mindere golven stond de teller zeker op 750 vlgs. de kranten, tja als je die nu bij je Corona-oplichting telt.. is de oversterfte nog minder zelfs dan 2018/19

grindbak | 19-08-20 | 15:58

jecis geenstijl kap es met die onzin!

flippyHupsakeetje | 19-08-20 | 15:48 | 1

Sinds wanneer is het opgenomen worden in het ziekenhuis onzin?

NjetNiet | 19-08-20 | 15:50

Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 54

Van stichting-nice.nl/

Het getal staat al iets van een week op dat niveau. Het is zelfs een beetje gedaald.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 15:47 | 4

't Zou daarbij eerlijk zijn als verteld zou worden om welke leeftijdsgroepen het gaat, of er onderliggend lijden is e.d.

Anders heb je totaal niets aan die info, hoe onbeduidend dat getal 54 ook maar is.

Ichneumonidae | 19-08-20 | 15:50

En toch zie je het aantal dagelijks IC-opnames langzaam beginnen te stijgen.

MrLahey | 19-08-20 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

Neem nou maar die tweede grafiek, die vanaf het begin loopt, en dan zie je wat een onzin er weer is rond die besmettingen - die trouwens niks zeggen. De nieuwe witmaker, bangmaker, roept u maar.

Ik zou bijna zeggen, niet tegen GS hoor, maar tegen de mensheid in het algemeen: Rot nou toch eens een eind op met je corona-gezever, gaat helemaal nergens over. En stop dat pandemie-gelul ook maar in je reet.

Ichneumonidae | 19-08-20 | 15:47 | 3

Je komt duidelijk zelden uit je rukbunker.
De wereld is groter dan de pornhub.
Lees eens wat nieuwssites.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 15:56

Met zulke welbespraaktheid overtuig je natuurlijk iedereen direct!

MrLahey | 19-08-20 | 15:59

@Gulliver | 19-08-20 | 15:56: Heb er veel over gelezen en er is een aardige communis opinio onder wetenschappers over aard en ernst van dit griepje.
Stelt gewoon geen zak voor, geef jij mij maar eens 1 of 2 grafiekjes waaruit blijkt dat deze griep significant afwijkt van andere griepgolven qua mortaliteit. Kortgezegd, niet boeiuh.
Met je pornhub, hahaha.

Maar serieus, plemp maar, en zorg dat je geen appels met peren vergelijkt, zoals het rivm doet.

Ichneumonidae | 19-08-20 | 16:03

waar zijn die hittegolf doden gebleven?? was dat niet 440 per week extra...

peter van dijk1186 | 19-08-20 | 15:45 | 3

Zullen we wel in de oversterfte cijfers zien.

MrLahey | 19-08-20 | 15:46

Als die toevallig ook positief op corona getest werden vallen ze natuurlijk onder de corona-slachtoffers.

2voor12 | 19-08-20 | 15:48

18 mensen. Wow. Paniek!
Gegoochel met grafieken. Vergelijk de twee grafieken eens met wel dezelfde Y-as.
Het aantal opnames ten opzichte van het aantal besmetting vergelijken ze liever niet.

Lafayette | 19-08-20 | 15:44 | 5

@MrLahey | 19-08-20 | 15:46:
Klopt. Daarom moet je het aantal opnames in verhouding tot het aantal besmettingen in eerdere periodes met de huidige periode vergelijken.

Lafayette | 19-08-20 | 15:56

@Lafayette | 19-08-20 | 15:56: Dat is veel te kort door de bocht omdat de situatie nu substantieel anders is wat betreft testen, weersomstandigheden, behandeling etc.

MrLahey | 19-08-20 | 16:02

@MrLahey | 19-08-20 | 16:02: Dat klopt, daarom is onder andere de paniek ook kort door de bocht.
In de bovenstaande periode ziet een 'piek' van 18 vergeleken met een piek van 11 er in deze opgeblazen grafiek natuurlijk heel eng uit. Stel je eens voor dat de piek van 15 juni 1 was en nu 2. Brrr eng. Vergelijk nu ook eens de verhouding van besmettingen (ook die 2 of 3 weken voor de huidge opnamepiek). En je ziet dat er naar verhouding veel meer besmettingen zijn dan opnames.
Dat heeft inderdaad te maken met testen, omstandigheden en behandeling. Kortom. Er is veel minder reden tot paniek dan voorheen, en dus op basis van deze 'enge' piek te concluderen dat het helemaal mis gaat.

Lafayette | 19-08-20 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Bijna september, de r weer in de maand en dus de start van het nieuwe griep... uh coronaseizoen.

Beau_Reaal | 19-08-20 | 15:44

Begrafenis ondernemer heeft een nieuwe BMW X5M gekocht dus ik denk dat er veel doden vallen.

NanoTube | 19-08-20 | 15:42 | 2

en er dan 3km p/u mee gaat rijden

wilmeister00 | 19-08-20 | 15:43

Oversterfte is het enige betrouwbare cijfer waar niet mee te marchanderen valt. Er is inmiddels aardig wat dor hout gerooid, ben eens benieuwd hoeveel een tweede golf veroorzaakt. Ik vermoed dat het gaat meevallen, we weten en meten nu meer en het besef bij de risicogroep is nu ook groter, die zal zich beter houden aan de leefregels dan in de eerste golf lijkt me.

Crusher | 19-08-20 | 15:42 | 3

De meeste oversterfte komt, vermoed ik, door mensen die prima te behandelen zijn maar deze behandeling nu niet kunnen krijgen (want alleen covid telt), zelfmoord en eenzaamheid.

Traag | 19-08-20 | 15:46

@Traag | 19-08-20 | 15:46: Mijn vermoeden is dat zo'n lock-down juist gunstig is voor mensen met een depressie e.d. FF wat minder gezeik aan je heaufd.

MrLahey | 19-08-20 | 15:50

@MrLahey | 19-08-20 | 15:50: Ik ben mentaal behoorlijk sterk, maar ben arbeidsongeschikt en heb mijn bezigheid gevonden in vrijwilligerswerk in het verzorgingstehuis, zodat ik ook onder de mensen kom, zowel de bewoners daar als ik zelf beginnen langzamerhand weg te kwijnen (er zijn er al 10 dood, precies een maand na de lockdown, geen corona, maar eenzaamheid) en ik vind 5 maanden niks kunnen (lees; niks MOGEN doen) doen voor de medemens behoorlijk deprimerend.

Bijtendehond | 19-08-20 | 16:12

Mijn god, 18(!) mensen opgenomen in het ziekenhuis de afgelopen dag. Een schrikbarende 0,00001% van de bevolking! Met dit tempo liggen we over 50.000 jaar allemaal in het ziekenhuis!!1! En begin niet over exponentiële groei, want die is er niet.

Binkoo | 19-08-20 | 15:41 | 4

Nee, al over 2578 jaar!

Beste_Landgenoten | 19-08-20 | 15:53

@MrLahey | 19-08-20 | 15:43:
Exponentiële groei was er tijdens de eerste golf niet, en dat zal nu ook niet voorkomen bij dit golfje. Niet om het lijden van de slachtoffers die wél geïnfecteerd raken te bagatelliseren ofzo, áls je het krijgt is het een rotziekte, maar de kans dat je het virus oploopt en er ernstig ziek van wordt is volgens de officiële cijfers dus, zeg maar, ""niet heel erg enorm"".

Ik hoop maar dat alle maatregelen die getroffen zijn, en die mogelijk nog gaan komen, wel de moeite waard zijn en veel levens hebben gespaard. Dat het niet alleen uitdraait op het sprokkelen van "dor hout" voor de volgende griepgolf van '20/'21.

Binkoo | 19-08-20 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

18 ziekenhuisopnames! Liggen de patiënten al op de gang?

Pithoigia | 19-08-20 | 15:41 | 5

Als je dit lijntje doorzet dan kan het hard gaan.

MrLahey | 19-08-20 | 15:45

@g[E]ulden | 19-08-20 | 15:44: Die had ik nog niet gezien, hier boven het UMCG zijn het kraaien. Zag ook een colonne maden voorbij kruipen.

Pithoigia | 19-08-20 | 16:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wil niks impliceren maar ik ben zo lanzamerhand benieuwd hoe de verdeling over groepen precies is qua besmettingen. Dat zullen ze nooit vrijgeven, maar ik denk dat als ze dat wel doen er geen weldenkend mens nog iets gelegen laat liggen.

wilmeister00 | 19-08-20 | 15:41 | 2

Welke groepen bedoel je dan?

MrLahey | 19-08-20 | 15:51

Mijn bron in het ziekenhuis bevestigde dat het voornamelijk mensen met een 'lichte' huidskleur zijn. Dit volk heeft volgens de weggemoffelde statistieken al niet veel respect voor de Nederlandse wet, laat staan voor vrijblijvende corona-aanwijzingen.

BobDobalina | 19-08-20 | 16:37
-weggejorist-
Wc-kip | 19-08-20 | 15:40 | 2

Oh Hans, 18 mensen in het ziekenhuis!

oranjerood | 19-08-20 | 15:40 | 1

En in ieder geval de komende 3 weken elke dag nog zo iets of een beetje meer/minder.

MrLahey | 19-08-20 | 15:53

We zitten absoluut niet in een grote tweede golf, maar we motten wel juist zien te voorkomen dat we een 2e grote golf zoals de eerste krijgen. Lijkt me simpel toch?

Nibdib Niddib | 19-08-20 | 15:40

100% bevestigde een bewezen covid gevallen of ook gewone longontstekingen en andere longproblemen. Of bestaan die niet meer, net als gewone griep en wordt elke luchtweginfectie voor het gemak maar onder Covid geregistreerd? Dan lijkt het tenminste nog wat...

Stormageddon | 19-08-20 | 15:38 | 3

Het griepseizoen begint vroeg dit jaar.

Earl_of_Doncaster | 19-08-20 | 15:40

@Earl_of_Doncaster | 19-08-20 | 15:40:
Je kunt het hele jaar door een bacteriële longontsteking krijgen, dat is niet seizoensgebonden. Tenzij die bacteriën ook niet meer bestaan, dankzij Covid natuurlijk.

Stormageddon | 19-08-20 | 15:44

@Stormageddon | 19-08-20 | 15:44: Ondergetekende ervaringsdeskundige met Enterobacter. Niet veel van meegekregen omdat ik "onder sedatie volgens koelingsprotocol"lag, maar het was niet best. Vergelijkbaar met ernstige cojona dus. Is toen ook het hele land in lockdown gegaan of is het breed uitgemeten in de pers? Nee, dus, maar ik lag dus wel dood te gaan, maar dat telt niet, want was geen cojona.

Bijtendehond | 19-08-20 | 16:07

Hoeveel krijgt een ziekenhuis per opgenomen patiënt?

Stevo365 | 19-08-20 | 15:38 | 1

Goede vraag. In de VS schijnt dat zoiets als 30.000$ te zijn.

Lupuslupus | 19-08-20 | 16:03

Tja, met een schaalverdeling van 0 naar max. 20 lijkt van 4 naar 18 in een staafdiagram best wel op een paal en als je de schaalverdeling nog wat ruimer uitmeet krijg je zelfs een wolkenkrabber. Schokkend.

suscrofa | 19-08-20 | 15:38 | 1

Maar als je op het plaatje 2/2 klikt, dan zie je amper een hobbeltje, tov 700 per dag in maart.

Jimmydepimmy | 19-08-20 | 15:58

En hoeveel overleden? Of is dat niet meer relevant en koppelen we alle maatregelen aan het aantal bestemmingen (dat we kunnen sturen met het aantal tests) ?

Vunzigheid | 19-08-20 | 15:38

Goh.
Hetzelfde in Duitsland.
Meest thuiskomende vakantiegangers.
Vanuit.... jawel... Turkije, Roemenië, Bulgarije.
Binnen nu en twee weken dus een piek in NL.
Vanuit Frankrijk, ItaIië en Spanje.

Ruimedenker | 19-08-20 | 15:34 | 4

Dat zit er inderdaad dik in.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 15:37

In Frankrijk is er niks aan de hand. Je zult die ene patiënt uit 67 miljoen inwoners moeten vinden en dan moeite doen om het ook te krijgen.

De psychose - zowel in NL als in FR wordt kunstmatig in stand gehouden.

Goh, 18 patiënten op 17 miljoen inwoners. Weet je wat ? We sluiten die andere 16.999.982 ook op.

Duh...

De Droit | 19-08-20 | 16:35
▼ 1 antwoord verborgen

Vergelijk het even met maart april, toen waren het er vele honderden.
Dit is geneuzel in de marge. Bovendien is het aantal ic opnames nog minder.

Laten we alles lockdownen, weten we zeker dat we een reset naar Brusselse maatstaven krijgen

pffffft | 19-08-20 | 15:34 | 7

Griep krijgen heette griep hebben. Is dat veranderd in griep besmetting?

Rest In Privacy | 19-08-20 | 16:06

@Frau_Ferkel | 19-08-20 | 15:53: Ik drink geen bier maar dat ter zijde. Het woord 'besmet' is sinds cojona aan interpretatie onderhevig. Besmet betekende altijd dat je een ander kon besmetten, die persoon werd dus ook ziek. Echter, door elke positief geteste 'besmet' te noemen wordt er paniek gezaaid. Immers, veel van die 'positieven' zijn helemaal niet besmettelijk. Omdat ze b.v. veel te weinig virus hebben om dat aan een ander door te kunnen geven. Er moet namelijk een voldoende hoeveelheid virus in de persoon aanwezig zijn. Ook een persoon met een klein stukje rna dat achtergebleven is van een vorige griep/verkoudheid wordt als positief getest gemeld. En dan nog de vals-positieve uitkomsten van de test. Het is gewoon een zooitje.

Lupuslupus | 19-08-20 | 16:09

@Lupuslupus | 19-08-20 | 16:09: "Het is gewoon een zooitje."
Dat is Uw reactie ook.
"Ook een persoon met een klein stukje rna dat achtergebleven is van een vorige griep/verkoudheid wordt als positief getest gemeld"
Dat is onzin, in meerdere opzichten.
Probeer het nog eens. Weterschappelijke literatuur met betrekking tot Covid is gratis te downloaden via bijvoorbeeld Sciencedirect.com.

Frau_Ferkel | 19-08-20 | 17:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Eindelijk het resultaat van de exponentiële groei
vd besmettingen

azijnseikerT | 19-08-20 | 15:33

Joepie RIVM & Volkskrant.
Mijn vertrouwen is weer 100% (Not)

H0lland | 19-08-20 | 15:33

Ik zou graag een correlatie-grafiekje zien met ehmmmmm... ... bepaalde "culturele" uitingen van een week of 2 geleden alsmede ende ook de etniciteit van de opgenomenen.

Erratio | 19-08-20 | 15:32 | 4

nee, iedereen moet nu beperkt worden in de omgang met anderen, ik vermoed tot aan de iftar vlg jaar.

Zer0-hedger | 19-08-20 | 15:37

Er was een suikerfeest piekje heb ik ergens besproken zien worden. Weet niet meer zeker waar ik het heb gezien, ik denk bij Vincent en Maurice.

Traag | 19-08-20 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

Klik ff op dat rechter pijltje bij de 2e grafiek.... dat zet het gelijk in perspectief

Natte Washand | 19-08-20 | 15:32 | 1

Acht (!) opgenomen...... Als je een grafiekje zou maken van maart/april en dan die 8, is dat gewoon te verwaarlozen. Hoeveel mensen zijn er vandaag opgenomen met een hartinfarct, kanker, nierziekten, nou ja noem ze allemaal maar op. Dit is ècht peanuts.

Lupuslupus | 19-08-20 | 15:43

Ja maar volgens expert-viroloog Maurice de Hond zou het virus in de zomermaanden zo goed als vanzelf uitdoven.... kunnen we dan nu zelfs Maurice niet meer vertrouwen?

Achterhooker | 19-08-20 | 15:31 | 9

@Bijtendehond | 19-08-20 | 16:03: Ik heb helemaal geen 'restangsten'. Heb mij 2 maanden lang doodsbang (maar dan ook ècht) laten maken doch dat is voorgoed voorbij. Nóóit meer! En echt hoor, ik heb zielsmedelijden met de figuren die nog steeds in grote angst zitten (en anderen dan maar voor stom, idioot, wappie enz. gaan uitmaken) en er niet los van kunnen komen. Want dat gun je echt niemand, zoveel angst. Als een idioot handen wassen 20x per dag, winkelwagentjes schoonmaken, pakketjes 3 dagen in de tuin laten staan 'want daar kan weleens virus opzitten' enz. Ben zó dolblij dat ik er al 5 maanden helemaal vanaf ben.

Lupuslupus | 19-08-20 | 16:22

@Lupuslupus | 19-08-20 | 16:22: Waarom ga je dan zo vroeg mogelijk naar de winkel? Ik ben zelf ook risciogroep, maar ga gewoon overdag hoor en maak ook geen winkelwagentjes schoon.

Bijtendehond | 19-08-20 | 16:46

@Bijtendehond | 19-08-20 | 16:46: Ik maak geen winkelwagentjes meer schoon. Als je vroeg naar de super gaat is het erg stil, soms ben ik de enige klant, en dan hebben er nog geen hoestende/proestende mensen rondgelopen. Want die airco's vertrouw ik niet zo. Misschien is het overdreven hoor, dat kan best maar ik voel mij er goed bij.

Lupuslupus | 19-08-20 | 18:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je morgen twee keer zo veel test als vandaag, is dat balkje morgen ook 2 x zo hoog.
Fearporn

cdriel | 19-08-20 | 15:31 | 3

Volgens mij klopt dat niet want het aantal ziekenhuisopnames gaat omhoog. Je gaat niet het ziekenhuis in omdat je positief test maar omdat je symptomen vertoond die in het ziekenhuis behandeld moeten worden. Dus zonder testen kwam je daarmee ook in het ziekenhuis.

Achterhooker | 19-08-20 | 15:33

Trump logica.

Frau_Ferkel | 19-08-20 | 15:47

nee hoor. Aangenomen dat iedereen die echt ziek wordt zich iig laat testen. maakt het aantal testen niet uit voor het aantal gevallen op dat moment. Het maakt uit voor de verspreiding, aangenomen dat die gevallen ook thuisblijven.
Testen dient om verspreiding in te dammen door twijfelgevallen eruit te pilken. Je moet het afzetten tegen IC opnamen om te weten of het helpt. Dat is ook waarop de overheid stuurt

Epistulae_Morales | 19-08-20 | 17:47

Gisteren 4 (incl.alle weekeinde-paniek thuissituaties met onderliggende kwalen) en "vandaag" 18... en we zitten midden op de dag/etmaal.
Geloof van die hele covid-info-handel helemaal niks meer.

grindbak | 19-08-20 | 15:31

Ik volg die onzin niet meer.

kwark001 | 19-08-20 | 15:30 | 1

Blijkbaar wel , because here we are

Achterhooker | 19-08-20 | 15:34

het middel is erger dan de kwaal...

Captain_Dipshit | 19-08-20 | 15:30 | 14

@Gulliver | 19-08-20 | 15:38: nee hoor. dit is een zeer reeel scrnario. Covid > economie naar de klote > bezuinigingen op de zorg > minder middelen in de zorg.
Ga voor de lol eens na waardoor een tekort aan IC bedden en mondkapjes was.

Epistulae_Morales | 19-08-20 | 17:50
▼ 11 antwoorden verborgen

De wappies krijgen het steeds lastiger om te ontkennen dat er een tweede golf aan zit te komen.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 15:29 | 5

Welke golf?

Busverhuur | 19-08-20 | 17:52
▼ 2 antwoorden verborgen

20 ziekenhuisopname's, geteld over het hele land.. serieus??

glaaf | 19-08-20 | 15:29 | 7

@2voor12 | 19-08-20 | 15:43: Ik ben meer van de "mensen laten zich gek maken", maar dat durf ik eigenlijk niet te typen omdat Gulliver mij dan ook een wappie gaat noemen.

Rest In Privacy | 19-08-20 | 15:51

1 ppm... Echt, ik denk dat er per dag meer mensen MS of Aids krijgen dan corona...

Busverhuur | 19-08-20 | 17:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Bangmakerij wegens een Sjinees griepje!!

HogeNood | 19-08-20 | 15:29

Ik vind het gebrek aan kritisch journalistiek huiswerk, hoor en wederhoor én van diepgang van geenstijl bij de corona 'pandemie' stuitend. Op een flauwe manier vliegen afvangen van politici lukt nog net, maar verder komt dit (steeds minder) kritische en onafhankelijke medium niet. Blij dat ik geen premiumlid geworden ben.

Dr.Grishnackh | 19-08-20 | 15:29 | 6

Hoor en wederhoor in covid tijd gewoon te ultragevaarlijk man. Geenstijl ligt in de linies. Verder ben je uiteraard gewoon een dikke vette zeurpiet. Ze willen je niet eens als premiumlid.

Lorejas | 19-08-20 | 15:50

@SterF... | 19-08-20 | 15:43: Wat mij betreft kwijt Viruswaarheid zich al prima van die taak. Het verbaast mij dat geenstijl daar niks anders over te zeggen heeft dan dat het een stel wappies zijn. Die mensen strijden voor onze vrijheid tegen een totalitaire overheid die met de dag gekker wordt! Vooralsnog beschouw ik dit specifieke artikel met knip/plak 2 volkskrant grafieken als een dieptepunt in de teloorgang van geenstijl. Van luis in de pels naar gezapig, tandeloos randverschijnsel van de MSM. Beetje de malle meid van het nederlandse medialandschap. Ga m'n geld overmaken aan Viruswaarheid, die doen er nuttiger dingen mee.

Dr.Grishnackh | 19-08-20 | 16:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Klik ff op de pijltjes bij de plaatjes en dan zie je dat er niks aan de hand is.

Traag | 19-08-20 | 15:29 | 2

Welke? Die in de VK?

Piet Karbiet | 19-08-20 | 15:45

@Piet Karbiet | 19-08-20 | 15:45:
De plaatjes bij dit stukje

Traag | 19-08-20 | 15:49

Misschien heb ik het gemist, maar is corona extra actief in het donker, vandaar de avondklok? Of is dat gewoon voor een lekker WO2-sfeertje?

John McClane | 19-08-20 | 15:28 | 3

Hehe WO2-sfeertje...
Het enige wat ik kan bedenken is dat in de avond en nacht iets meer mensen van het padje zijn onder invloed van alcohol/drugs en dat die mensen niet meer constant aan het virus denken...

SterF... | 19-08-20 | 15:42
-weggejorist-
roomblankedochter | 19-08-20 | 15:28

De dag na de persco... Ik ben wel klaar met dit gedoe!

Mastermattie | 19-08-20 | 15:28 | 11

Jij trapt er in. Sterkte in je lockdown.

boerzoektscheet | 20-08-20 | 09:42

Bij ons in het LUMC is het al weken rustig op de IC qua COVID-19. Wel een aantal mensen die last hebben van het Rhinovirus.

boerzoektscheet | 20-08-20 | 09:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Was te verwachten en gaat nog verder stijgen. Rest ons de vraag: wat hebben we er voor over om een paar duizend levens te redden?

SterF... | 19-08-20 | 15:27 | 4

laten we heel de wereld lam leggen. Heel de economie kapotter, dan dat hij nu al is. dat zullen oma van 103, en haar al jaren zieke kind van 53, erg waarderen! kunnen we ons zelf op de borst kloppen, wat deugen we toch!

ericv911 | 19-08-20 | 16:00

Gewoon volhouden en die groepsimuniteit is er en hebben we een hippe app.

Super Grover | 19-08-20 | 20:14

Ik heb met laten vertellen dat wereldwijd communisme het antwoord is.

sarcastro | 19-08-20 | 22:23
▼ 1 antwoord verborgen

Kudt

djs | 19-08-20 | 15:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland