Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Maurice de Hond van LinkedIn gejorist

hAd iE zIcH mAaR aAn De GeBrUiKeRsVoOrWaArDeN mOeTeN hOuDeN

Social

LinkedIn, dat is een soort social media platform waar holistische coaches en NLP-trainers dagelijks hun alternatieve mentale geneesmethodes aanprijzen om op een product te laten lijken in plaats van op kwakzalverij, tussen de loondienstlaven die zichzelf nog nooit echt hebben uitgedaagd maar wel "op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging", en waar middlemanagers die elkaar stilletjes haten op basis van lease-categorie-jaloezie of vierkante centimeters eigenkantooroppervlakte, elkaar desondanks de hele dag hardop omhoog pijpen vanwege elkanders creatieve of leidinggevende competenties. Nou, en in die neppemensenwereld is Maurice de Hond dus niet meer welkom, omdat hij tegen-narratieven tegenover het Rijks Corona Protocol waagde te plaatsen. 

"Journalisten" verschuilen zich achter "muuuuh gebruikersvoorwaarden, hun platform hun regels", maar dat komt omdat ze liever naar De Macht luisteren dan naar Maurice (terwijl de bepaald niet betrouwbare Rijks Informatiedienst van de Vierde Macht al lang moest erkennen dat de Aerosollenprediker des Vaderlands best wel gelijk had). Wij noemen het hondje gewoon bij de naam: Dit is techcensuur van een semi-monopolist die een quasi-nutsfunctie vervult. Kom je anders gewoon een keer in Chips. Nootjes. Bier., Maurice? Want wij zijn het ook niet met alles eens wat je zegt, maar we zijn altijd bereid om te luisteren naar een counter narrative op regeringsgepruts & mediafalen. 

Aan LinkedIn vragen wtf kan bij hem hierzo, wat vrije lucht ventileren voor Maurice kan ook, met donaties: hierrr.

Social

"Ik mocht dit niet onderzoeken van het RIVM"

Reaguursels

Inloggen

De vraag is, wáárom is het RIVM zo tegen het (aardig plausibele) aerosolen-narratief? Zou het wellicht slecht uit komen wanneer het zou blijken dat al die potdicht geïsoleerde gebouwen heel ongezond zouden zijn? Vloeken in de klimaatkerk.

Joostmochtnietsweten | 16-08-20 | 16:49 | 1

Dat komt niet uit voor het klimaatbeleid. Wanneer verse lucht wordt binnengedrongen en vieze lucht echt naar buiten met warmte, dan zijn gesloten systemen beter voor het klimaat, want geen uitstoot. Dat mensen via die gesloten systemen dan maar aan Covid kunnen doodgaan interesseert niet, dat is bijzaak.

Jan, Leiden | 16-08-20 | 17:09

Het RIVM is minder onschuldig dan veel mensen willen geloven. Onderdeel van een ministerie, schoothondje vd minister. Koopt voor véél geld SEO in, om hoog in Google te komen met het 'juiste' verhaal: topdrie van organische resultaten is dringend gewenst door RIVM. Ook andere ministeries, alsmede de Europese Commissie, geven 100'den miljoenen uit aan grote gespecialiseerde afdelingen om zgn desinformatie 'tegen te gaan'. Natuurlijk check je dan ook eventjes de kleine lettertjes van LinkedIn hoe je met een aantal keer klikken op "rapporteren" in LinkedIn Maurice de Hond kunt jorissen. Geheel onder de radar vormt zich een Ministry of Truth dat met Publieksvoorlichting niets meer te maken heeft. Maar waar is het oude Geenstijl gebleven? Wie gaan wij dmv een dwingend stemadvies van de socials jorissen?

borderlijntje | 16-08-20 | 13:44 | 1

Zijn nu ook ambtenaren

zazkia | 16-08-20 | 15:44

Linkedin moet geld verdienen. Als er 3 betalende organisaties klagen over iemand dan is de keuze snel gemaakt. Linkedin heeft recentelijk zo'n 1000 man ontslagen. Dat zou 6% van de werknemers zijn. Er werken dus 20.000 mensen bij Linkedin. Dat gaat natuurlijk alleen goed als ze braaf luisteren naar de klant.

derksje | 16-08-20 | 13:12 | 1

Ik hoop dat ze allemaal ontslagen worden, die morele hypocrieten. Die van facebook der bij.

Goedzo | 16-08-20 | 13:34

Linkedinges zit al jaren in de spambak.
Ventileren met buitenlucht is te duur en vergeet van het gas af dan maar helemaal.
Al die energie belastingen en de milieu maffia geeft men niet meer op.
Idealen en bijpassende inkomsten mogen best wat mensenlevens kosten kennelijk.

Pensionista | 16-08-20 | 12:48 | 1

Zie ook de natte droom van een maakbare multiculturele maatschappij..

boerk | 16-08-20 | 15:58

Jammer dat het RIVM overkomt als een wat dogmatische organisatie. Aerogene overdracht ligt toch als oorzaak van verspreiding nogal voor de hand, zeker met de kennis dat veel lokale uitbraken, zoals in zangkoren, gesloten ruimtes zoals slachterijen en in verpleeghuizen met veel lucht circulatie, vooral gekenmerkt worden door groepen mensen die bij elkaar verblijven in dezelfde lucht. Dat in tegenstelling tot groepen die buiten bij elkaar zitten of zijn. Waar nauwelijks overdracht lijkt te zijn.

Waarom dit niet wordt onderzocht is uitermate raar, omdat zo ontzettend veel situaties voorkomen van ventilatie in gebouwen met rondgepompte lucht. Bedrijven, scholen, sporthallen en wat niet. Natuurlijk is niet uit te sluiten dat de anderhalve meter afstand ook een rol speelt, maar toch blijkt binnen de overdracht dan toch veel gemakkelijker dan buiten. Dan zeg je, die rond hangende lucht speelt een rol. Onderzoek dat dan eens goed.

Beste_Landgenoten | 16-08-20 | 12:02 | 5

Jammer? Dat vind je jammer? Alleen maar 'jammer'?

Sans Comique | 16-08-20 | 14:54

@Gravin v Kippenbouth | 16-08-20 | 12:17:
Ga daar maar van uit.

Jan, Leiden | 16-08-20 | 17:04

Ja vind ik jammer.

Beste_Landgenoten | 16-08-20 | 18:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb wel het idee dat Maurice van toon veranderd is, het laatste half jaar. Zijn feiten spreken nog steeds voor zich, maar dat tendentieuze zou hij achterwege moeten laten.

Papa Jones | 16-08-20 | 12:00 | 1

Achterwege? Ik zou ook pis woest worden als ik zie en kan onderbouwen dat er onnodig doden vallen door falende ministeries.

boerk | 16-08-20 | 16:01

Als LinkedIn dit bij verrassing uit eigener beweging doet, zonder dialoog/ communicatie vooraf, dan is het een fascistoïde platform. Ondenkbaar dat je dit doet. Mocht er iets mis zijn, dan toch altijd hoor en wederhoor toepassen, ipv zomaar het slot erop? Het laat heel duidelijk zien wat je bent voor die grote platforms: je bent HUN product, dat ze verkopen aan het grootbedrijf. En als jij een rot appeltje bent, dan word je uit de mand gegooid. Denk niet dat je hun klant bent!!

Elpefo | 16-08-20 | 11:53

1 september gaat iedereen weer naar kantoor en scholen met gesloten ventilatiesystemen. Er komt dan mogelijk niet door drukte buiten, maar binnen, een zeer grote 2e uitbraak. Vervolgens zeggen ze dat het door de drukte buiten kwam, terwijl deze straks zeer waarschijnlijk in gesloten ventilatiesysteemgebouw plaatsvindt.

Vervolgens neemt gladde aal Rutte weer een mooie regierol aan en nog meer mensen zijn onder de indruk, nog meer stemmers in de peilingen voor de VVD.

Dit land hangt steeds meer aan leugens aan elkaar, terwijl bijvoorbeeld in België de ramen en ventilatie wordt aangehouden.

Het is 1 groot schandaal, dat RIVM en die GGD spelen vermeend mee aan een zeer vunzig politiek spel.

Jan, Leiden | 16-08-20 | 11:29 | 2

Je kunt je niet onttrekken aan de indruk dat een 100% open benadering van dit ventilatie probleem voorrang heeft bij het RIVM. Dat terwijl het van zeer groot belang is voor het opstarten van dit land. Straks moet iedereen weer naar binnen, als de boel dan in de hand gehouden kan worden door goed ventilatiebeleid zou dat heel veel kunnen uitmaken.

Beste_Landgenoten | 16-08-20 | 12:26

@Beste_Landgenoten | 16-08-20 | 12:26:
Integendeel, het RIVM houdt verder onderzoek van gesloten ventilatiesystemen keihard tegen, terwijl juist dat n.a.v. de cijfers van 6 ventilatiesystemen, waarvan 5 open en q gesloten, de oorzaak was van het verspreiden van het virus op de afdeling met gesloten systeem. Er wordt straks met gesloten ventilatiesystemen Russisch roulette gespeeld met mensenlevens die in die gebouwen aanwezig moeten zijn.

Jan, Leiden | 16-08-20 | 17:03

Ik heb vanaf maart al helemaal juist voorspeld dat maurice niet meer bij DWDD kan aanschuiven.

Middensteun | 16-08-20 | 10:39 | 1

Klopt, is ook lastig aanschuiven bij een niet bestaand programma.

Wiezewalakristalix | 16-08-20 | 10:57

Bij de linkse elite is het altijd de schuld van een ander. Dus een groepje grappenmakers heeft geklaagd bij Linkedin en werd Maurice weggejorist. Laat me niet lachen. Hier zit de sterke hand van het RIVM c.s. achter. Hij isgewoon kaltgestel met z'n gezeur over ventilatie. Het Nederlandse volk moet dom gehouden worden. Die grappenmakers zijn wel allemaal wit, de MSM media laat niet toe dat daar diversiteit bij zit.

Ikbeneenzelfbouwer | 16-08-20 | 10:18 | 3

Daar zal het RIVM of nog directer één van het kabinet wel de de aansporing toe hebben gegeven, net zoals bij Wilders.

Boy Cot | 16-08-20 | 10:41

@Boy Cot | 16-08-20 | 10:41: Het RIVM is de nieuwe kultuurkamer lijkt het.

piet7003 | 16-08-20 | 10:56

“ Die grappenmakers zijn wel allemaal wit ”
Wat de FUK heeft dat er mee te maken?

mreasyaloha | 16-08-20 | 11:50

Maar wat onze regering over Wit Rusland denkt is wel waar hoor!1!!1!

Balgesjaakt | 16-08-20 | 10:01

Waar de eerste keer LinkedIn staat in dit artikel had ook bnr kunnen staan. Zelfde soort eindeloos gezever

RRMerlin | 16-08-20 | 09:52 | 1

Dat BNR is inderdaad veranderd in een treurzender. Altijd anti-Trump net alsof Obamadrone en Clintonpedo zulke lieverdjes waren.

Fred uit Amstelveen5 | 16-08-20 | 14:06

Sinds kort is er een alternatief voor Facebook. Het platform heeft nog maar 1000 leden, dus moet nog groeien. Werkt het zelfde als FB, maar dan zonder censuur. Er zitten veel wappies, maar er is ook vele alternatief nieuws te vinden. urubin.nl/home

RickRD | 16-08-20 | 09:29 | 2

Niburu? Dat is lang geleden. Was zo'n beetje de oervader van de Nederlandse wappie-sites.

lekgoot | 16-08-20 | 09:44

Let op de integratie van Linkedin en Micro$oft.
Kijk maar bij "Options",.... heel stiekum wordt het erin gedrukt...

Bill Gates wil erg graag weten wie je bent, en waarmee en waaraan je werkt. Je hoeft "je vrienden niet meer te zeggen hoe geweldig de producten van microsoft zijn" Bill weet allang al wie je vrienden zijn.

Op 12 juni had microsoft in de mobiele office versie de optie "Show your Pride, Rainbow accent colours" in te schakelen. Daarmee support je de LBQTXQC-en-nog-iets "mensen" in de samenleving. Klacht ingediend bij ICT groot bedrijf. Ongeacht je voor of tegen bent, mijn digitale gereedschap moet neutraal zijn. Nu is de optie weer weg ? Zolang het duurt, natuurlijk........

M13 | 16-08-20 | 09:09 | 1

Dank voor je tip. Ik probeer dat ook allemaal tegen te houden. Heb Windows10 zonder Micro$oft account, en gekochte Office 2013 zonder abonnement.

Ikbeneenzelfbouwer | 16-08-20 | 10:12

LinkedIn is net zo’n moralistische zooi geworden als zo velen. Andere meningen worden niet op prijs gesteld.

mr_awesome | 16-08-20 | 09:00

Die niet Deugen worden verwijderd van de SM. Deze deuginstellingen helpen zo de coalitie en MSM. Het wordt voor ze gedaan en de kliek zich maar verschuilen.

Cocorico | 16-08-20 | 08:57

Linkdin is geen feesboek, fok op met je "meningen".

menage | 16-08-20 | 08:27 | 1

Nee, natuurlijk mogen "meningen", maar alleen de juiste meningen !

M13 | 16-08-20 | 09:14

Kan je de Schilderswijk en Kanaleneiland ook ‘jorissen’?

SIogra | 16-08-20 | 07:24
-weggejorist-
SIogra | 16-08-20 | 07:17

Per direct mijn account verwijderd!

decaliter | 16-08-20 | 06:49 | 1

En iedereen in mijn omgeving geadviseerd om hetzelfde te doen (cancel cultuur hè)

decaliter | 16-08-20 | 06:58

Ik investeer zo nu en dan in startups en dus heb ik (met tegenzin) een Linkedin account met de naam van mijn investeringsbedrijf en dat is 't. Geen bullshit cv's en overbodige info. Ik wilde het niet maar ach de bedrijven waarin ik investeer wilde exposure. Mijn avatar daar is cookie monster. Jullie willen niet weten hoeveel zichzelf veuls te serieus noemende overbodige over het paard getilde millennial, snowflake aan socialmedia verslaafde f*cknuts daarover klaagden. Enige reactie van mij? Als mensen het niet met mij eens zijn? "Kiss my curvy butt." Ik investeer dus ik doe waar ik zin in heb en ik beslis.

Basil Fawlty | 16-08-20 | 01:19 | 5

Ik lees ter lering ende vermaak (vooral dat laatste) soms mijn timeline op LinkedIn, of hoe die feed ook heet. Zelden zoveel eigenpijperij en mierzoet optimisme gezien.

Gebruik LinkedIn als kaartenbak. Daar is het prima voor. Voor mij is het handig gebleken om met bepaalde mensen in contact te komen, niet heel veel anders dan die vervelende recruiters, maar ik had tenminste wel een serieuze vraag of propositie.

Muxje | 16-08-20 | 01:47

@Papa Jones | 16-08-20 | 01:33:
Aaaargh. Die headhunters. 2e hands gladde autoverkoper types. Zelfs toen ik alles had aangegeven dat ik geen bullshit wilde zien duurde het 6 maanden voordat ze eindelijk niks meer stuurden. Inmiddels is het rustig. Slechts 1x per week generiek gelul of ik toch geen vriendjes wil worden met Tim Cook of andere gladbakken en dat gaat meteen in de spambak.
IJshoorn op neus? Zeer goed!

Basil Fawlty | 16-08-20 | 01:49

@Muxje | 16-08-20 | 01:47:
Prima dat het voor jou werkt en dat meen ik serieus en zonder gein. Ik ben er op verzoek van een van mijn smurfbedrijfjes op terecht gekomen. Ik hou/hield er niet van maar omdat bedrijf te helpen heb ik dat gedaan. Echter ik heb het zelf niet nodig.

Basil Fawlty | 16-08-20 | 01:55
▼ 2 antwoorden verborgen

Stap dan over op Xing. Geen Duitser die LinkedIn gebruikt. Xing is niet veel beter, maar je kunt LinkedIn tenminste tegengas geven.

Frau Merkel | 16-08-20 | 01:13 | 1

Je. snapt niet hoe netwerken werken geloof ik.

Of je moet alleen maar Duitsers kennen

menage | 16-08-20 | 08:28

Masr hoe doet hij het in de peilingen eigenlijk? Hoeveel procent vind het terecht en waarom die 10 procent niet?

Mark van Leeuwen | 16-08-20 | 00:52

Het is Linkedin wettelijk verboden om burgers om een kopie van hun identiteitsbewijs te vragen. Dit soort bedrijven denkt blijkbaar boven de wet te staan.

Dr. Vigilante | 15-08-20 | 23:43

Jaren geleden een salestraining gehad van een of andere overbetaalde coaching-lul die zei dat wie tegenwoordig geen LinkedIn-account heeft, achterlijk is.

Crusher | 15-08-20 | 23:23 | 4

1977, in welke zin bedoelt u?

Trasnochador | 16-08-20 | 00:21

Logisch; als er nog steeds mensen zijn die het vertikken op LinkedIn te gaan, dan kan hij hen daarin niet trainen! Dan; géén money voor hém!

canis lupus | 16-08-20 | 01:08
▼ 1 antwoord verborgen

Haha, leuke website.

Hij-Machine | 16-08-20 | 00:31

Haha, niet van poepen. Wel een mening hoorde ik daar. Lol.

schijtzat | 16-08-20 | 01:30

@Spring Bruissteen | 15-08-20 | 23:20: Irrelevant. Het gaat erom dat je om wazige redenen wordt geblokkeerd. Het woord gecensureerd is nog niet gevallen, maar dáár gaat het om uiteindelijk!

decaliter | 16-08-20 | 07:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb niets tegen De Hond. Hij lijkt mij best een goede kerel. Maar ik heb nog niet gehoord wat de reden van Linkedin is geweest Maurice van hun platform te verwijderen. Dus voordat je een oordeel vormt, zorg ervoor dat je weet wat de motivatie is.

Terpetijnzeikert | 15-08-20 | 22:34 | 3

Maar daarover wil LinkedOut alleen corresponderen met Maurice. Staat ook in hun voorwaarden. Dus.

padbuffel | 15-08-20 | 23:56

Ja, dat had ik nu ook graag gehoord. Pas dan kun je conclusies trekken en/of een mening vormen

Mark van Leeuwen | 16-08-20 | 00:48

Irrelevant. Het gaat erom dat je om wazige redenen wordt geblokkeerd. Het woord gecensureerd is nog niet gevallen, maar dáár gaat het om uiteindelijk!

decaliter | 16-08-20 | 07:05

Maurice de Hoax krijgt hier we veel aandacht. Eerst maar eens een verkiezingsuitslag goed voorspellen zou ik zeggen.

Feitenpliesie | 15-08-20 | 22:28 | 1

Irrelevant. Het gaat erom dat je om wazige redenen wordt geblokkeerd. Het woord gecensureerd is nog niet gevallen, maar dáár gaat het om uiteindelijk!

decaliter | 16-08-20 | 07:02

Als we een leider als Trump hier hadden, die had Linkedin wel gedreigd met een boycot.
Maar wij hebben Rutte. En die doet zoiets niet.

Tuinhekje | 15-08-20 | 22:17 | 1

Rutte en zijn democratische dictatuur is de man die ons in de problemen gebracht heeft.

piet7003 | 16-08-20 | 10:58

Maar wat is nu precies de reden dat Maurice gejorist is? Volgens LinkedIn delen zij dit alleen met de gebruiker zelf.

Papa Jones | 15-08-20 | 21:51 | 5

Maurice heeft vermoedelijk iets belangrijks ontdekt wat sommigen om onbekende reden(en) niet welgevallig is. Dit is gewoon ordinair iemand de mond snoeren. DDR praktijken.

Gravin v Kippenbouth | 16-08-20 | 00:35

Ik ben wel benieuwd naar de reden.

canis lupus | 16-08-20 | 01:09

@canis lupus | 16-08-20 | 01:09:
Ja, zeker. De Hond weet alles wat hij zegt altijd goed te beredeneren.
Ik heb wél inmiddels begrepen dat tientallen 'tegenstanders' zijn posts gerapporteerd hebben.
Ik ben écht benieuwd of dit een algoritme is waardoor Maurice gejorist is, of dat LinkedIn ook echt inhoudelijk heeft gekeken naar de berichten. In dat geval ben ik benieuwd hoe zij kunnen bewijzen dat het desinformatie is.

Papa Jones | 16-08-20 | 01:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is ongehoord wat ze tegenwoordig allemaal moeten doen om de waarheid onder tafel te houden.

Datgingniegoed | 15-08-20 | 21:46

Virtue signallers in een safe space, veelal vrouwen = LinkedIn. De grootste onzin in het kwadraat.

tectonicos | 15-08-20 | 21:43

Mijn vrouw en ik hebben slinksin verwijderd. Doe je ook mee?

Druk op je profiel en ga naar instellingen -account, scroll naar beneden en sluit account af.

Aju ermee

Yzord | 15-08-20 | 21:40 | 6

Verwijderd.

Short | 16-08-20 | 01:28

Ik ook!

decaliter | 16-08-20 | 07:06

heb me net aangemeld nu de Hond er af is

skoftig | 16-08-20 | 12:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Linked In, het trotse podium waarop overleden oud- collega's nog steeds levend zijn - en waar je mensen die al tien jaar zonder werk thuis zitten, ieder jaar met hun glansrijke carrière kunt feliciteren. Daar wil je toch bijhoren!

Bumar | 15-08-20 | 21:33 | 2

Waar ze nog altijd geen headhunter-lazer-op-knop hebben.

Papa Jones | 15-08-20 | 21:45

Verrek: het klopt ook nog. Iemand waarvan ik weet dat die al een paar jaren dood is, staat er nog steeds op. Doemt de vraag op, hoe betrouwbaar Linkedin nou is. Er staan letterlijk en figuurlijk 'spookprofielen' op. Scary!

Amsterdamsko | 15-08-20 | 23:48

Het gaat erom dat hij weggejorist wordt vanwege een afwijkende mening. Op dat platform wordt zelfs een minister die flauwvalt op een cruciaal moment de hemel in geprezen. Zo’n slappe bende is het daar momenteel.

BozePaarseMan | 15-08-20 | 21:28 | 1

Ha ha, dat klopt inderdaad ban die minister. Ik schreef toen dat ik hem het beste wenste, maar dat ie in vervolg toch beter moet inschatten of baan niet te hoog gegrepen is voor hem. Ik keer toch een haat mail en commentaar... van gemiddelde Nederlanders. Opende mijn ogen wel...

feiten_en _cijfers | 15-08-20 | 23:19

Ik zat al jaren niet meer op Linkedin om te voorkomen dat men denkt dat ik werkloos zou zijn.

Koonkluk Huis | 15-08-20 | 21:26 | 1

Klaar voor een nieuwe uitdaging !

Uw Verzekeringsadvis | 15-08-20 | 22:13

Big tech zijn m.i. een stelletje hypocrieten. Diversiteit vinden zij zeer belangrijk tenzij het alternatieve zienswijzen betreft. Een open debat is essentieel voor vooruitgang in een open samenleving. En of de Hond nou gelijk heeft of niet, deplatformen is niet de oplossing. Wanneer je het niet eens bent met de Hond, ga dan verdorie gewoon de discussie aan met hem en toon aan dat hij ongelijk heeft.

therealbraindump | 15-08-20 | 21:23 | 1

Ja maar dat levert gezichts- en machtsverlies op voor de zittende politici.

1977 | 15-08-20 | 23:40

Oh , en wilde nog zeggen over Nick Cave, kan niet tippen aan Costello ik bedoel , luister maar : www.youtube.com/watch?v=knTvHRz_qnU (minimaal een minuut luisteren )

Kim-Jung-Un | 15-08-20 | 21:21

"Complot" is tegenwoordig synoniem met "meest aannemelijke versie van het verhaal".

Een virus dat 1: duizenden km van zijn habitat (vleermuis uit grot in verre provincie) 2: liefst over is gesprongen via een Pangolin die niet bij de vleermuis in het gebied woont 3: overspring op een dierenmarkt op de mens om de hoek van een laboratorium waar ze onderzoek doen naar genetisch aangepaste vleermuisvirussen 4: op onverklaarbare wijze 10x beter hecht aan menselijke cellen dan die van andere 'dieren',
of
1:Een vleermuisvirus dat 2: voor genetisch onderzoek is aangepast op een biolab ter plekke van de uitbraak, 3: waarbij het is getraind op menselijke cellen hetgeen de grote affiniteit met menselijke ACE2 verklaart 4: is 'ontsnapt' net zoals SARS twee keer eerder is ontsnapt uit een biolab in Beijing 5: de rest ken u.
Van deze twee verhalen zit het eerste aanmerkelijk beter gevuld met onwaarschijnlijkheden.

Jeggeworist | 15-08-20 | 21:16 | 2

Eens kijken of De Hond nu zijn maatschappelijke keuzes herijkt.

Phantomas | 15-08-20 | 21:09

Maurice de Hond, dat is toch wel zo'n beetje de Peter de Vries van de virologie. Grote muil en altijd weet 'ie weer de aandacht te trekken, maar echte inzichten ho maar.

En nee, de Hond had niet gelijk met die aerosolen. Een hele hoop mensen, vooraanstaande virologen en echte wetenschappers, die hadden het bij het rechte eind. De Hond praatte hen alleen maar na en deed aan wat cherry-picking in zijn eigen data, zocht daar wat tweedehands meningen uit Google bij en bracht dat als een vernieuwend inzicht. Nee. Iedereen die er toe deed was al zo ver. Waar men naar zocht was bewijs. En nee, dat bracht de Hond ook niet met z'n amateuristische data-analyse.

Evengoed onterecht dat hij van LinkedIn getrapt is.

Muxje | 15-08-20 | 21:03 | 8

“ The mechanism for severe acute respiratory syndrome coronavirus-2 transmission is unknown but the evidence suggestive of airborne spread is growing”. Uit dit artikel dat geciteerd is door J.Ioannidis. pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32311771/

azijnseikerT | 15-08-20 | 21:57

@azijnseikerT | 15-08-20 | 21:57: Dus nog geen conclusive evidence, maar dit wordt allang niet meer in twijfel getrokken door het gros van de ter zake kundigen. Ook bij het RIVM. Probleem daar is dat zij publiekelijk de politiek naar de mond praten in plaats van haar te adviseren. Maar de mening van de Hond is nog steeds net zo relevant als die van mijn kat (die ook denkt dat aerosolen een rol spelen).

Muxje | 15-08-20 | 22:26

Hear hear

Jankvogel | 15-08-20 | 22:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Llinkedinn is 100% van Microsoft . Hoort dit bij de deal die ze hebben gemaakt voor de goedkope groene stroom voor hun datacentrum in Zeeland ? Wat zou de deal met Google zijn ?

Kim-Jung-Un | 15-08-20 | 21:02 | 2

Microsoft heeft heeft veel ervaring in het voor miljarden opkopen van bedrijven die later weer voor ongeveer hetzelfde bedrag verkocht worden, maar dan in miljoenen. De aankoop van Nokia was ook al zo'n succes.

W_F | 15-08-20 | 21:45

Ga met een bijl, voorhamer of een moker al uw apparaten aan gruzelementen slaan. Weg virtuele vrienden, weg snoezige poezenfilmpjes. Nooit meer last van Cambridge Analitics, jullie hebben dat monster zelf opgevoed en grootgemaakt.voel je vrij van dat gedab op een schermpje. Ook uw intelligente horloge moet eraan.
Ik heb nooit zo'n ding gehad

ritter vn hüpfburg | 15-08-20 | 20:52

Zet je coronageleuter gewoon op facebook Maurice. Linkedin is daar niet voor. Sowieso sluit het ook minder goed aan bij de doelgroep.

ZureKoek | 15-08-20 | 20:51 | 9

@Erikjan79 | 15-08-20 | 21:47:

Was dat Dokkum-verhaal hieronder niet al weerlegd door @Zwizalletju | 15-08-20 | 21:13?
Die terrasbezoekers hadden ook binnen gezeten. Er is dus geen enkel bewijs dat die besmettingen buiten plaats hebben gevonden.
Bovendien is dat maar één voorbeeld van een potentiële misser van MdH, tegenover de tientallen fouten van het RIVM.

En dat weet jij ook, daarom ga je off topic naar een klusjesman.
Als jij echt zou geloven dat MdH er over corona bijna half zo vaak naast zou zitten als het RIVM, dan had je daar al lang tientallen voorbeelden van gegeven. Dat doe je niet, want je weet dat je liegt.

Bovendien mis je nog steeds de point. De censuur.
Dat jij je om religieuze redenen nooit inleest is geen excuus; de clou staat al in de titel.

Dandruff | 15-08-20 | 22:32

@Erikjan79 | 15-08-20 | 21:47: Voor de klusjesman moet u even lezen: Ton Derksen "Leugens over Louwes". Kunt u in ieder geval lezen dat Louwes nooit veroordeeld had mogen worden. Maurice is integer: hij probeert de waarheid te achterhalen. U niet.

Reflectie | 16-08-20 | 00:37

Irrelevant. Het gaat erom dat je om wazige redenen wordt geblokkeerd. Het woord gecensureerd is nog niet gevallen, maar dáár gaat het om uiteindelijk!

decaliter | 16-08-20 | 07:08
▼ 6 antwoorden verborgen

Ach, ik werkte ooit bij Philips. Dat kocht ooit de PC maker Headstart, een bedrijfje waar de Hond grote belangen in had. Na de koop bleek het gebakken lucht, waarop Philips veel verlies leed, sinds die tijd vind ik de Hond erg verdacht. De man denkt van veel alles te weten, waar ik denk dat hij van weinig niets weet.

FordPrefect | 15-08-20 | 20:45 | 5

@odulat | 15-08-20 | 21:22: Het idee om met tablets te werken is op zich zo slecht niet, de H vergat echter dat alleen dat er nog wat andere variabelen van invloed waren op de slagingskans. Die variabelen heeft hij bewust of onbewust naar de achtergrond gedrukt waardoor het idee een vroege dood stierf.

_pacman_ | 15-08-20 | 21:50

Ik weet niet in hoeverre de Hond er mee te maken had maar die Headstart-III klink best aardig: youtu.be/aRv8KVQ1TNo

W_F | 15-08-20 | 21:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Hey @Maurice jij bent precies de aangewezen persoon een Site te bouwen die Ons ontnomen is door Rutte & Co,
de Referenda_Site.
Doen Maurice, krijg je het drukker dan linkeshiat.

Hallalieheliaal | 15-08-20 | 20:40

Ik kijk wel eens op linkedin bij bekenden.
De meesten fantaseren er lustig op los als het om opleiding en werkervaring gaat.

HoerieHarry | 15-08-20 | 20:38

Ik had ooit bijna 2000 "vrienden" op facebook.
Waaronder brigadegeneraals van Nederland en de USA, staf koninklijk huis,AIVD'ers,MIVD'ers, Israëliers en bloedmooie modellen en veteranen en weet ik al niet meer meer.
Daarvan sprak ik maar een aantal wekelijks en weet je wat er toen gebeurde?
Ik heb mezelf weggejorist van facebook.
Omdat het in levende lijve ontmoeten veel geiniger is nu ik met "staatspensioen" ben. :)
Ik zou het Maurice aanraden om zijn bijna 20.000 contacten
te laten wezen voor wat het was en bijna alleen in het echie contacten te leggen, het geeft veel voldoening om SDT toe te passen.

steekmug | 15-08-20 | 20:38

Wetenschap is allang geen wetenschap meer. Wetenschap zou er om moeten gaan om dingen te bewijzen of juist te ontkrachten om zo tot inzichten te komen. Dat zou juist in houden dat mensen tegen de stroom in zijn en kritisch zijn, en (met onderbouwing) bestaande ideeën beproeven. Dat is wat Maurice doet, op basis van statistiek en wiskunde aantonen dat aerosolen wel degelijk een rol spelen.
Maar helaas, in de wetenschap van tegenwoordig moet je in het zelfde straatje blijven. Zolang je maar met de meute mee lult kun je de grootste onzin gepubliceerd krijgen, dan is niemand meer kritisch. Ga je echter tegen het mantra in, dan wordt je al snel aan de kant gezet. Hoe goed je onderzoek en gegevens ook zijn.

elco485 | 15-08-20 | 20:37 | 3

Sterker nog, als je tegen de mantra in gaat doen ze de geldkraan dicht dus dag onderzoek. 'Wiens brood men eet....'. Gelukkig zijn er ook velen die tegen de mantra in gaan. En dat zijn niet de minsten. Logisch, want hun eer staat op het spel. Wanneer je al 35 jaar professor bent b.v. in de virologie dan kun je het voor jezelf niet maken om iets tegengestelds te gaan verkondigen.

Lupuslupus | 15-08-20 | 20:43

Was dat met die klusjesman ook wetenschap?

Erikjan79 | 15-08-20 | 20:56

Wiskunde? Dacht het niet. Statistiek, ja natuurlijk, maar Maurice weet heel goed hoe hij in de statistiek moet winkelen om zijn eigen gelijk te halen. Statistiek leent zich daar bij uitstek voor. Wees kritisch vooral op de overheid, maar ook op ego’s met een idee in hun hoofd.

Jankvogel | 15-08-20 | 21:25

Oh, ik gebruik LinkedIn alleen maar als ik een nieuwe opdracht zoek, die faceboek-achtige dingen laat ik gewoon voor wat ze zijn.

John McClane | 15-08-20 | 20:34 | 2

Daar is Linkedin ook voor. Het is niet te hopen dat het een soort Facebook wordt met vermoeiende wappiediscussies.

ZureKoek | 15-08-20 | 20:53

Knap lastig tegenwoordig. 90% is faceboek-achtig tegenwoordig. Doffe ellende dus.

nietoftochwel | 15-08-20 | 20:54

Mijn probleem met De Hond is dat ik hem maar blijf associeren met de VARA en de PvdA. En dan ben ik klaar. En hij af. Ook al krijgt ie mijn gelijk in deze. En een bedelende joodse ex-miljonair vind ik dan wel weer een beetje ongeloofwaardig.

Dubbelepunthoofd | 15-08-20 | 20:32 | 1

Heeft ie niets van zijn zoon geërfd?

gestoptmetroken | 15-08-20 | 20:37
-weggejorist-
Makleyn | 15-08-20 | 20:29

Ik joris mezelf nu ook van LinkedIn.
Ongezien de typhus voor ze.

watergeus | 15-08-20 | 20:26 | 2

Zo, dat zal ze leren.

Erikjan79 | 15-08-20 | 20:59

Maurice is voor mij categorie Peturr R. Overal verstand van hebben zonder verantwoordelijkheid te hoeven af te leggen. Altijd maar weer. Nu is een luis in de pels altijd goed, maar bij MdH en PrdV zie ik altijd een groot ego met een eigen wereldbeeld tov de gevestigde orde en die gevestigde orde weet het ook niet altijd, maar wordt daar dan wel direct op afgerekend. Beetje Geenstijl stijl dus. Vaak te makkelijk m.i.

Jankvogel | 15-08-20 | 20:25 | 8

Ik zie de overeenkomst wel, maar M de H doet wel altijd een poging om zijn stellingen te onderbouwen. Dat gezegd hebbende, hij is inderdaad in een positie om gewoon veel stelliger te zijn in zijn uitspraken dan wetenschappers, omdat hij geen verantwoording hoeft af te leggen. Dus ja, als het dan blijkt te kloppen wat hij zegt, komt het over of hij een groot inzicht in de materie heeft. Overigens, los van enige onderbouwing of argumentatie is Peturr R. gewoon een zak hooi.

Tashtego | 15-08-20 | 20:37

@Jankvogel | 15-08-20 | 20:33:
MdH zei dat je buiten het niet kon oplopen en er zijn nu m,eerdere bewijzen dat het wel gebeurt. Daar hoor je hem dan niet over inderdaad.

Erikjan79 | 15-08-20 | 21:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Maurice zorgt voor kritisch debat en is geen viruswappie.

lingo star | 15-08-20 | 20:24 | 4

@elco485 | 15-08-20 | 20:40: lol, zitten totaal afgeschermd voor de gebruiker, maar via een ventilator gaat de vieze lucht door een hepafilter en dan door dat afgeschermde compartiment waar een uvc lamp zit, hierna komt de "schone" lucht langs een ionisator en ruikt Uw kamer alsof U bij een waterval staat. Hebben allen trouwens een goedkeurings merk tenzij U bij Alidinges koopt.

Hallalieheliaal | 15-08-20 | 20:44

@elco485 | 15-08-20 | 20:40: wordt ook al jaren in aquaria en vijvers gebruikt die lampen en idd zelfs groene alg gaat door zon filter kapot en Uw vissen blijven kerngezond en zonder parasieten.

Hallalieheliaal | 15-08-20 | 20:46
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Carlos_I | 15-08-20 | 20:24 | 1

Is er dan niemand die mij wil endorsen?

lingo star | 15-08-20 | 20:23 | 4

@lingo star | 15-08-20 | 20:54: Groen. Groen. Groen.

gebruikesrnaam | 15-08-20 | 20:57
▼ 1 antwoord verborgen

Prachtig rake beschrijving van Linkedin. Exact de reden waarom ik mijn account tien jaar geleden heb verwijderd.

Gewone_mevrouw | 15-08-20 | 20:22

De tussenstand is gewoon dat De Hond vaker (eerder) gelijk had dan het RIVM. Hoe vaak is het RIVM niet teruggekomen op een eerder standpunt die De Hond al opperde? Op basis daarvan vertrouw ik hem meer dan het RIVM.

JohnLocke | 15-08-20 | 20:21 | 1

Gaat niet om vertrouwen, gaat om de wetenschap. Achteraf alles duiden is makkelijk.

Jankvogel | 15-08-20 | 20:29

Newconomy , toen had ie 100 miljoen. Nu moet ie bedelen om geld.

sjuul69 | 15-08-20 | 20:20

Het enige dat nodig is voor zo'n permjoris op linkedin is dat iemand rapporteert dat je profiel nep is. Weet ik want ik had d'r zelf last van 2 weken geleden. Heeft me een boel moeite gekost om weer terug te kunnen op Linkedin. Verder gebruik ik 't niet maar 't idee is vervelend.

Knufter | 15-08-20 | 20:19 | 2

"Verder gebruik ik 't niet....."
maar
"Heeft me een boel moeite gekost om weer terug te kunnen op Linkedin."
?

Hallalieheliaal | 15-08-20 | 20:37

@Hallalieheliaal | 15-08-20 | 20:37: Sommige mensen hebben een uitkering. Anderen hebben klanten. Die vinden het vreemd als je opeens weg bent daar. Wil ik niet hoeven uitleggen. Wellicht heeft u zelf een uitkering?

Knufter | 15-08-20 | 21:07

Maurice is een held.

VanBukkem | 15-08-20 | 20:13 | 2

Eens. Zijn corona onderzoek-analyse, conclusies, adviezen en netwerk zijn van hoge kwaliteit.

ik.zou.haar.doen | 15-08-20 | 21:11

Ook eens. Maurice steekt zijn nek uit en tracht dichter bij de waarheid te komen. Klokkenluiders zijn helden!

Reflectie | 16-08-20 | 00:40

Als je op je 82e nog op Linke-din zit dan snap je het niet. Berust erin dat je niets meer te bieden hebt.

Leptob | 15-08-20 | 20:13

Gedoneerd. We moeten als 1 man achter hem gaan staan. Niet omdat we allemaal het op elk punt met hem eens zijn, maar omdat hij niets verkeerds doet. Hij moet gewoon kunnen zeggen wat hij vindt over corona zonder daar hinder van te ondervinden. We hebben die lastige moeilijke eigenwijze mensen nodig. Om elkaar niet allemaal voor de lieve vrede klakkeloos na te gaan praten. Om te overleven uiteindelijk.

Sitting_targets | 15-08-20 | 20:13 | 4

Het is niet eens zeggen wat je vind meer, hij onderbouwt ook met cijfers. In dat geval mag je hem wat mij betreft puur op inhoud aanvallen, maar niet censureren.

elco485 | 15-08-20 | 20:42

@elco485 | 15-08-20 | 20:42: Een linkedin gebruiker kan de Hond negeren, unlinken en blokkeren, zoals op sociale platforms gebruikelijk is om te kunnen. Je kunt helemaal een de-Hondloos leven leiden als je dat wilt. Dat kon al.

Maar van linkedin mag je dat als gebruiker niet zelf beslissen. Gebruikers, ha, stelletje handelingsonbekwame kleuters. Wij van linkedin beslissen wel even voor u.

Nou ja, wij van linkedin? Wat kan hun het schelen? Commerciële scharrelaars immers. Lijkt me eerder een deep state actie.

Sitting_targets | 15-08-20 | 20:57

Exact dit. Heb er ook gehoor aan gegeven.

Denkhetnjet | 16-08-20 | 08:16
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom houdt ie geen poll over hoeveel procent van de Nederlandse samenleving dit boeit?

Turbulentie? | 15-08-20 | 20:09 | 2

Haha

Canis.bonus.es | 15-08-20 | 20:10

Omdat het vakje "geen mening" dan onder het vakje "boeit niet" geschaard moet worden.

Vage_eddie | 15-08-20 | 20:33

Die beschrijving van linkedin is komisch accuraat. Met name die beschrijving over middelmanagers (of nog erger: would be middelmanagers) die elkaar virtuele opgestoken duimpjes in de reet zitten te steken.

lekgoot | 15-08-20 | 20:09 | 2

Anoniem zou linkedin veel leuker zijn. En met een burn optie naast het opsteekvingertje

Canis.bonus.es | 15-08-20 | 20:10

Een van de redenen waarom ik er nooit doorheen zou komen. Te direct, te weinig pijperij. Maarja prima toch wel hoor.

TheManiac | 15-08-20 | 20:24

Meest hallucinante aan dit alles is natuurlijk dat het RIVM zélf al in 2010 een onderzoek heeft gepubliceerd waarin zij aantonen dat aerosol transmissie 20x (!) zoveel infectieuzer is dan via grote druppels.
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/21352792/

Dommelsch | 15-08-20 | 20:08 | 2

En wat minstens zo erg is dat politiek nog media zich afvragen hoe het mogelijk is dat van Dissel blijft vasthouden en zijn grote druppel. Bedenk dat de 1,5 meter hier direct aan is gekoppeld. Dit tart elke vorm van intelligentie

Pr0fess0r | 15-08-20 | 20:11

Er klopt ook geen bal van die hele corona-aanpak van het RIVM. Het virus zou de grens van Nederland niet durven oversteken, het zou ook niet zo besmettelijk zijn, we moesten ons allemaal laten infecteren, daarna de 1,5 meter samenleving en de mondkapjes. Coronawet en app volgen nog.
En dan zelf een onderzoek van eigen hand van 10 jaar geleden onder in een la proberen te leggen omdat het al je theorieën van vandaag naar het rijk der fabelen verwijst.
En de vraag is: waarom?

NoMoreMrNiceGuy | 15-08-20 | 20:31

Zat ooit op Linkedin tot ik me bedacht helemaal geen carriere te willen maar rustig kabbelend richting pensioen te willen gaan. Plus dat een carriere enorm in de weg staat van de hele dag te F5'en op GS.

2voor12 | 15-08-20 | 20:07

Daar gaat weinig aan verloren.

Kuifje-naar-Brussel | 15-08-20 | 20:07 | 1

Aan Brussel ook niet Kuif

GodfrietvanAviko | 15-08-20 | 20:07

Ik deel al die complottheorieen over Corona niet, maar het begint me wel steeds vaker op te vallen dat mensen worden gesensureerd. Het directe gevolg van de nieuwe Europese wetgeving die platforms met miljoenenclaims dreigt als er iets hen onwelgevalligs opstaat.

Wie had dat 25 jaar geleden gedacht, toen de 'EU' nog een gezellige scoutingclub was die speurtochten uitzette voor Bassie en Adriaan.

Scholletje | 15-08-20 | 20:04 | 2

Tjonge je bent er wel snel bij...

Masteryu | 15-08-20 | 20:20

Scholletje | 15-08-20 | 20:04 Is al eventjes in de maak inderdaad. De censuur bij YouTube, Google, Twitter en andere platforms wordt ook gedreven door een kleine groep lobbyisten.

Vierkarakters | 15-08-20 | 20:44

We staan bijna schaakmat, de laatste stukken worden in gereedheid gebracht. Het enige wat we nog kunnen doen is het bord omvergooien.

Traag | 15-08-20 | 20:03 | 1

Sterke tegel...

wiener mit pommes | 15-08-20 | 22:33

... Als we nou eens allemaal de grote platforms gaan mijden? Dit gaat nergens meer over. LinkedIn, FB, Twitter, Insta, noem ze maar op. Gewoon niet meer klikken. 1 jaar en ze imploderen.

Erratio | 15-08-20 | 20:00 | 3

Het probleem is dan “iedereen”

Bovendien rommelt die die Hond zoveel met de peilingen dat ie veel eerder van LinkedIn gemikt had moeten worden. Nu staat ie (even) aan de verkeerde kant van de lijn en dat is wennen

Canis.bonus.es | 15-08-20 | 20:06

Zouden wij ook een Paul Revere hebben?

Masteryu | 15-08-20 | 20:22

De anderhalve meter is onzin want het virus verspreidt zich via aerosolen?
En die komen niet voor in die eerste anderhalve meter ofzo?

RandyBiel | 15-08-20 | 19:59 | 3

In de 1e 1,5 meter komen de grote druppels (op de vloer), aerosolen kunnen een lange weg afleggen (in de buitenlucht maar dan verwaaien ze) of - in besloten ruimtes - blijven hangen.

Lupuslupus | 15-08-20 | 20:03

Oh, ze komen zéker wel binnen de anderhalve meter...
En dermate veel verder, dat het houden van anderhalve meter afstand weinig toevoegt. Mbt aerosolen is die 1.5 een vrij arbitrair getal, met weinig toegevoegde waarde.

Vage_eddie | 15-08-20 | 20:35

Die aerosolen kunnen wel zeven tot negen meter afleggen, dus die anderhalve meter afstand is pure windowdressing. In de buitenlucht echter vervliegt het zeer snel.

Nehemia | 15-08-20 | 21:39

het RTL journaal deed vandaag nog navraag bij het RIVM over aerosols en kregen te horen dat nog niet is onderzocht of die van belang zijn bij verspreiden van het virus.

Trumme | 15-08-20 | 19:59 | 4

Bekijk eens < m.youtube.com/watch?v=plCeaKuJxq0>. En daarin staat gedocumenteerd wat het RIVM zélf al in 2010 onderzocht en vond dat aerosels een beduidend hogere graad van besmetting gaf. (Sorry mochten fouten zitten in m'n tikwerk -op een iPhone tikken met 'correctie' is een ramp).

nemo_nemo | 15-08-20 | 20:13

@nemo_nemo | 15-08-20 | 20:13: Heb het filmpje vanmiddag bekeken.
'Op basis van bewust (?) achtergehouden informatie wordt het kabinet al maanden onvolledig geïnformeerd. Alle grondslag ontbreekt om het voorgestelde destructieve beleid met onomkeerbare gevolgen uit te blijven rollen.'

Het RIVM weet hoe de vork in de steel zit. Daarom ben ik het niet eens met de bewering dat het kabinet verkeerd geïnformeerd wordt. Het RIVM is een Rijksinstituut(-) dat m.i. beweert wat het kabinet wil. Anders is het niet te verklaren dat het RIVM plotseling aan geheugenverlies lijdt m.b.t. tot hun publicatie van 10 jaar geleden.

Lupuslupus | 15-08-20 | 20:32
▼ 1 antwoord verborgen

Die vaccins zijn al gekocht.

Kostte wat kost zult u ze krijgen. Het nieuwe normaal is ze overduidelijk menens. Pff ik kan geen 10 stappen uit mijn huis zetten of ik word geconfronteerd met krankzinnig ziel dodende gekheid te zien.

KutFilosoof | 15-08-20 | 19:59 | 6

In ons dorp 4 doden vanwege Corona, waarvan de jongste 81 met een niet-reanimeren verklaring.
2 of 3 jaar geleden hadden we bijna 400 griepdoden in 1 jaar in ons dorp .....

Tuinhekje | 15-08-20 | 21:15
▼ 3 antwoorden verborgen

LinkedIn is een logge baggersite met datalekken. Het is dat potentiële nieuwe werkgevers/recruiters iets te googelen willen hebben.

Rest In Privacy | 15-08-20 | 19:59 | 2

Dat dus

Canis.bonus.es | 15-08-20 | 20:07

Ik dacht bijna te lezen "iets te rochelen willen hebben". De meeste zogenaamd interessante deeldingetjes komen daar wel op neer.

jacobh-59 | 15-08-20 | 20:18

Klote linkedin. Patserige Werkprofessionals, carrieretijgers met een imposanter arbeidsverleden, CV en meer zakelijke connecties dan jij. opboks cultuur. Ik word daar zo bedroefd van. Nee, Ik hou het gewoon bij hyves.

quatro32 | 15-08-20 | 19:58

Maurice vroeg me net nog om mijn mening. Zo komt het wel heel dichtbij.

Vierkarakters | 15-08-20 | 19:58

Uw Scandinavische oppergod zal binnenkort ook wel van LinkedIn gejorist worden. Ik heb mijn afkeer tegen LinkedIn uitgesproken omdat de Maurice de Hond weggejorist hebben. Of Maurice het juist heeft of niet, doet er voor mij niet toe. Maar het is niet aan Microsoft/LinkedIn om te bepalen wat Maurice van COVID-19 mag vinden.

Odin | 15-08-20 | 19:56 | 2

Goed gedaan.

Lupuslupus | 15-08-20 | 19:57

We hebben hier dus een linke-Odin.

Crusher | 15-08-20 | 20:21

LinkedIn is een soort virus welke zich oa via aerosolen verspreid.

revolte | 15-08-20 | 19:56 | 2

lol

Lupuslupus | 15-08-20 | 19:57

Opgekocht door de Borg. Rustig zijn werk laten doen dat virus.

W_F | 15-08-20 | 22:05

Dat het kabinet nu wijst naar het bouwbesluit als norm voor ventilatie is een gotspe. Dat is misleiding en geeft een vals gevoel van veiligheid.

1) Een gebouw hoeft niet te voldoen aan het laatste bouwbesluit, maar degene uit haar eigen bouwjaar.
2) Zelfs het laatste bouwbesluit voldoet niet. Het infectierisico wordt er niet in genoemd en heeft niet meegespeeld in de ontwikkeling.
3) Ziekenhuizen zijn wel ontworpen met minimale eisen, 1 richtingsverkeer en de juiste filters.

Ondertussen komt er een compleet dispuut geïnfecteerd terug uit Griekenland waardoor hun complete studentenvereniging geweerd wordt van de introductieweek. nos.nl/artikel/2344225-studentenveren... Zelfs van de online activiteiten...

Feynman | 15-08-20 | 19:55 | 8

@revolte | 15-08-20 | 20:24: Ramen die niet open kunnen is het meest idiote dat ze ooit bedacht hebben.

Lupuslupus | 15-08-20 | 20:49

@Watching the Wheels | 15-08-20 | 20:05: Klopt, ik heb een paar maanden meegelopen met opleveringen. Er staat al een keukenboer te dringen en een meubelmaker. Dat kruisje wordt wel gezet en zichtbare dingen komen gewoon bij de opleverpunten.

Tuinhekje | 15-08-20 | 21:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens de rechter bestaat censuur ook niet.
Je mag content verwijderen die niet in je straatje past. Iets met eigen identiteit willen bewaren enzo.
Vraag maar aan Elsevier.
Grote kans dus dat linkedin een eventuele rechtszaak zal winnen.

snapal | 15-08-20 | 19:55 | 5

Dat klopt. Maar het gevaarlijke is dat dergelijke netwerken een monopoliepositie hebben. Dit gaat in toenemende mate leiden tot versplintering van sociale netwerken. Iedereen trekt zich terug in een bubbel van passende signatuur. Tussen de bubbels in geen uitwisseling meer mogelijk, en andersdenkenden horen nooit meer van elkaar. Iedereen raakt daardoor in toenemende mate overtuigd dat het eigen wereldbeeld HET wereldbeeld is. Mensen verleren het om om te gaan met andere meningen en andere interpretatie van gegevens.

Vage_eddie | 15-08-20 | 20:25
▼ 2 antwoorden verborgen

De Hond steekt momenteel veel tijd in het signaleren van door de overheid thans gepromote medische nep-wetenschap (zoals eerder in de Deventerse moordzaak); Bravo !!!, maar daar lijdt de kwaliteit van diens opinie-onderzoek onder: Deze week allerlei kwalijk sturende vragen over huisvesting van arbeidsmigranten, waar o.a. de belangrijkste vraag ontbrak: willen we arbeidsmigranten als er een paar honderd duizend Nederlanders werkloos zijn, en bekend is dat (tijdelijke) immigratie de lonen laag houdt. Of was deze enquête gewoon opgesteld door de Eu?

CiTy3 | 15-08-20 | 19:53 | 2

Precies. Je kon nergens reageren met "Minder, minder, minder", dat viel mij ook op.

Winstpakker | 15-08-20 | 19:59

De Hond is links (PvdA) en dat zie je in zijn opinie werk terug. Zijn analyse over de corona crisis is goed.

Arachne | 15-08-20 | 20:07

Het gaat trouwens niet om de vraag of linkedin een kutplatform is. Datzelfde geldt voor Twitter, FB, YT e.d.

Veel mensen gebruiken sociale media, in veel gevallen uren per dag. Om dan iemand te jorissen die er een andere mening op nahoudt is nogal stuitend en tekenend voor de veel te grote macht van die media.

Zou inperking van die macht toejuichen, als trouwens van alle mega-ondernemingen.

Ichneumonidae | 15-08-20 | 19:53

We hebben ernstig behoefte aan onafhankelijke sociale media die de rol van facebook, twitter en linkedin overnemen. Dan kan onderweg ook nog wat aan privacy gedaan worden.

van heinde en verre | 15-08-20 | 19:52

Goede onderbouwing in dit topic zeg.

Graaf_Slis | 15-08-20 | 19:48

Doen! Nodig hem uit bij chips nootjes bier!

Derkaderr | 15-08-20 | 19:48 | 3

Ik zou kijken.

Rest In Privacy | 15-08-20 | 19:49

Hoeft voor mij niet. Degenen die zijn filmpjes met uitleg willen zien kunnen terecht op Youtube en de rest heeft zich ingegraven, zullen nooit toegeven dat óók hij gelijk heeft met de aerosolen. Want hij is echt de enige niet.

Lupuslupus | 15-08-20 | 19:55

@Lupuslupus | 15-08-20 | 19:55:
Altijd goed om Bart een uurtje te horen praten ;) Ik ben het vaak eens met de beste man.

Rest In Privacy | 15-08-20 | 20:17

Geeft dat status ofzo om op Linkedin vrienden met deze gast te zijn?

Lorejas | 15-08-20 | 19:47 | 2

Als je een trimsalon of uitlaatservice hebt misschien.

gebruikesrnaam | 15-08-20 | 19:49
-weggejorist-
BruintjeBeer | 15-08-20 | 20:17

Als verweer tegen cancel culture hoor ik vaak dat bedrijven en social mediaplatforms evengoed het recht hebben op vrijheid van meningsuiting, en daarom dus zelf mogen kiezen welke lijn het bedrijf kiest in het beheren van geplaatste inhoud. Opzich klopt dat argument, maar er zit qua effect een zwak punt in: Twitter, Facebook, Linkedin, etc, hebben onderhand een dermate grote monopoliepositie, dat er niet meer omheen te werken valt. Doe je dat toch, en kies je voor een "alternatief" met lossere huisregels, kom je al snel bij een meer rechts signatuur uit. Daar is ook niks mis mee, ware het niet dat je dan dus uitermate snel bubbelvorming krijgt: Je krijgt een groep mensen die binnen de strenge huisregels van het éne communicatienetwerk vallen, en je krijgt parallel daaraan een groep bannelingen, die hun toevlucht tot andere kanalen moeten nemen. In plaats van dat een platform dan fungeert als virtuele discussieruimte, waar uitwisseling van gedachten kunnen plaatsvinden, wordt het een echokamer voor gelijkgezinden. Je hebt niet meer één platform waarbinnen de gehele waarheid zich mag bevinden: Je krijgt meerdere, parallelle platformen die elk slechts een déél van de waarheid bespreekbaar mogen maken. Als je dat vergelijkt met een fysiek debat in een zaal of op een plein, is het scheiding in het deurbeleid. Mensen kunnen elkaar niet meer vinden. Het zou onderhand tijd worden voor een neutraal platform waarin losjes toegepast strafrecht en niks anders de regulerende kracht is. De maatschappij is namelijk juist in alle openheid prima in staat tot zelfregulering, waarin extreme gedachten aan het licht komen en de kop worden ingedrukt. Vergelijk het met software die open source is. Juist omdat IEDEREEN erbij kan (en het in potentie zou kunnen hacken), is het enorm veilig. Het feit dat iedereen erbij kan, is een controlemechanisme am sich.

Vage_eddie | 15-08-20 | 19:44 | 8

Eens ja.

Enneh, Vage, het is 'an sich';).

Ichneumonidae | 15-08-20 | 20:30

Ja... en op "rechtse sites" worden linksmensen gebanned? Met je echo kamer...

Masteryu | 15-08-20 | 20:31

@Masteryu | 15-08-20 | 20:31:
Dat zeg ik nergens. Ik stel dat ze er waarschijnlijk niet eens kómen, omdat ze niet genoodzaakt zijn bij gangbare media als Twitter, etc weg te gaan. Met je niet kunnen lezen...

Vage_eddie | 15-08-20 | 20:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Soft beleid. Microsoft.

gebruikesrnaam | 15-08-20 | 19:44

Kerel heeft een graf laten delven, omdat er een moordwapen in zou liggen. Kerel voorspelde de Milleniumbug in 1999. Kerel zou het onderwijs gaan hervormen via Steve Jobs scholen. Kerel kwam met gezwets over newconomy. Kerel zou met een docuserie komen a la Making a Murderer. Kerel is de grootste luchtfietser van NL. Maar nee, hij doet leuk met GS mee tijdens verkiezingsavondjes, dus nu is hij blijkbaar zielig. Vent is totaal wappie. Face it.

Nanker Phelge | 15-08-20 | 19:44 | 16

@Ichneumonidae | 15-08-20 | 20:26: ik bedoel of het nu om corona, een onopgeloste moord, een ict-probleem, of een onderwijshervorming gaat, de man heeft overal een antwoord op en ventileert dat overal. Stel: er was geen corona geweest en NL zat met bijv. een enorm drinkwatertekort. Dan had Maurice zich daar in vastgebeten. Maar dat zien jullie maar niet, jullie zien de discussie Rivm/overheid vs burger. Overigens volg ik de hele discussie over corona niet, daar heb ik geen verstand van. Maar zoals ik al zei, dat is mijn hele punt niet. Het gaat niet om het topic. Never. Zie ook Peter R de Vries. Bij hem eindigt elk item, zie bijv de zaak Taghi, ook altijd bij hemzelf. 'Mijn advocatenkantoor dit, ik word wel of niet bedreigd via briefjes'. Maar dat gaan jullie pas zien als jullie het doorhebben. Dat manletje van de Quote begint ook ernstigs die kant op te gaan. Zweden, corona dit. Domrechts dat. Zie ook in deze, topics/meningen zijn volstrekt inwisselbaar (en vaak contra), het ego is echt nooit inwisselbaar, het is altijd groter dan de issue op het eind. Zo ook nu :)

Nanker Phelge | 15-08-20 | 20:36

En vergeet niet dat hij zijn grafiekjes presenteerde bij een talkshow middels een studentenversie van MS office.
Nou doen wel meer mensen dat ( studentenversie gebruiken) maar als je er je brood mee verdient dan hoor je gewoon de volle mep te betalen voor je software.

loze stijl | 16-08-20 | 09:48

@Nanker Phelge | 15-08-20 | 20:36: lekker op de man spelen, niet op de bal, gaat goed!

Pieter65 | 16-08-20 | 11:18
▼ 13 antwoorden verborgen

Big Brother bepaalt wat goed voor ons Is. Geen zwarte piet, geen Fortnight, geen de Hond, geen Trump.

zuurtjeregen | 15-08-20 | 19:44

En voorts is het volkomen terecht dat dit soort complotwappies worden geweerd op dit moment. enige dat die stoker doet is die wappies voeden met bullshit. En als we iets niet nodig hebben op dit moment is het wel nog meer complotwappies.

Parsons | 15-08-20 | 19:43 | 12

@Parsons | 15-08-20 | 19:50: ehm jawel. Het verwijderen zonder onderbouwing van een mening is censuur toch? Of ga je nu opnieuw je eigen wereld bouwen?

GodfrietvanAviko | 15-08-20 | 20:10

@Pr0fess0r | 15-08-20 | 20:03: Dat filmpje van professor Pierre Capel heb ik vanmiddag juist zitten bekijken. Ja ik schrijf het er maar even bij dat hij professor is. Voor de onwetenden.

Lupuslupus | 15-08-20 | 20:12

@GodfrietvanAviko | 15-08-20 | 20:10:
Spijker, kop. Dingen die in twijfel worden getrokken, worden steeds sneller gecancelled, in plaats van weerlegd. Er lijkt simpelweg geen tijd meer te zijn om op elk netwerk, bij elke casus tot debat over te gaan, dus kiest men voor de makkelijke oplossing: Controverse? Delete.
Dat het gehele discours versmald wordt tot een eenpuntige echokamer, gaat men nog achter komen, wanneer er onvermijdelijke, complete versplintering van tientallen langs elkaar heenwerkende communicatienetwerkjes gaat ontstaan.

Vage_eddie | 15-08-20 | 20:21
▼ 9 antwoorden verborgen

Toch een soort van verontrustend, of niet?

MickeyGouda | 15-08-20 | 19:41 | 2

Veel wat niet overeenkomt met het regeringsstandpunt wordt verwijderd, ook van YouTube.

Lupuslupus | 15-08-20 | 19:43

@Lupuslupus | 15-08-20 | 19:43:
Het probleem zit hem denk ik voor een deel in het internationale karakter van dergelijke netwerken: Waar vroeger toch vrij redelijk te duiden was wat binnen VVMU viel, en wat wetoverschrijdend was, heb je nu te maken met content die door gebruikers uit tientallen landen gedeeld wordt. Al die landen hebben andere wetten en andere waarden. Het zijn multinationals die meerdere overheden te vriend willen houden. Vandaar dat bedrijven ergens genoodzaakt zijn énige huisregels aan te nemen. Tevens schijten ze in hun broek vanwege aansprakelijkheid. Toch snap ik niet waarom er geen disclaimer te regelen valt waarin afstand van verantwoordelijkheid van inhoud wordt gedaan. Als iemand het niet eens is met content? Prima, regel het via de rechter, en indien je in het ontgelijk gesteld wordt, ben je net zoals met andere zelf aangevraagde civiele zaken zelf de proceskosten kwijt. Dat enige regulatie nodig kan zijn, is tot daar aan toe, maar wat we nu zien is vooral de tot op het bot gestoorde, politiek correcte houding van de idealistische miljardairs in Silicon Valley.

Vage_eddie | 15-08-20 | 20:03

Het is allemaal een grote samenzwering. Van de schaduwregering.

Osdorpertje | 15-08-20 | 23:01

Waarom hoor je niets over ionisatie apparatuur/luchtzuiveringssystemen?
Het schijnt dat ze daar in China het virus mee verdreven hebben.

keestelpro | 15-08-20 | 19:41 | 4

Waarschijnlijk te duur. Ionisatie werkt, UV-C erbij en onder andere scholen kunnen allen open. Maar daar kijken ze nu pad naar, 6 maanden te laat.

Rest In Privacy | 15-08-20 | 19:45

Het zou me dus geen reet verbazen als die Chinezen nu als idioten van die systemen aan het bijfabriceren zijn, om ze als panacea aan heel de rest van de wereld door te kunnen verkopen. Eerst lekker op de vloer schijten, om daarna de gedupeerde een schoonmaakmiddel te verkopen.

Vage_eddie | 15-08-20 | 20:09
▼ 1 antwoord verborgen

Onvoorstelbaar.
Welke zichzelf indekkende RIVM-ers zitten hier achter?

Zer0-hedger | 15-08-20 | 19:40

Het is een dog eat dog maatschappij.

Mr_Natural | 15-08-20 | 19:40

"Gedrag dat in strijd LIJKT te zijn met onze gebruiksvoorwaarden"

Dat is mooi.... Ze weten het zelf dus niet.

Ikdus | 15-08-20 | 19:39 | 3

Lijkt mij ook.

Mr_Natural | 15-08-20 | 19:41

Dat komt omdat mensen een filmpje kunnen 'aangeven' als zijnde 'in strijd met de regels'. Dan wordt het verwijderd, bekeken of het klopt en heel soms teruggeplaatst.

Lupuslupus | 15-08-20 | 19:47

In ieder geval censuur, dus fout

J-van-de-Bontekoe | 15-08-20 | 20:01

Onze grote leiders moeten zichzelf verschuilen achter de adviezen van RIVM, dan is logica en kritiek op de twijfelachtige adviezen niet echt wenselijk.

Reebensteeltje | 15-08-20 | 19:39

Ik vind het een veilig gevoel dat de waarheidspolitie over ons waakt.

Blasfemie | 15-08-20 | 19:38

Zolang De Hond achter de imbeciele oplichters van viruswaanzinnigen blijft staan doneer ik helemaal niks.

Parsons | 15-08-20 | 19:37 | 1

Honderd procent verstandig van u.

Marcello Christiani | 15-08-20 | 22:50

Bloedirritant die gast. Geen reden om iemand te blocken uiteraard, maar God wat is die gast irritant. Overigens is iedereen op LinkedIn irritant met ‘20.000 connecties’. Niemand kent zakelijk zoveel mensen. Hou eens op joh.

johoost | 15-08-20 | 19:36

Linkedin is voor zenuwachtige strebertjes.

Rest In Privacy | 15-08-20 | 19:36 | 1

ooit was het iets voor zakelijke contacten, nu is het net zo vervuild als de rest.

miko | 15-08-20 | 19:38

Kut big tech

Omebert | 15-08-20 | 19:35

Linkedin is gewoon tinder voor de werkenden.

Shortganger | 15-08-20 | 19:35 | 2

De gespeelde houding het zogenaamd niet te kennen is wel tekenend. LinkedIN is ook een socmedia geworden maar dient toch vooral de arbeidsmarkt. Het campagne voeren is er niet zo gewaardeerd. Ze zouden ook het posten van lollige filmpjes moeten tegengaan.

AntiZanicz | 16-08-20 | 08:41

Verlinked-in. Domme site sowieso. Een soort van Hyves voor carrière tijgers.

keestelpro | 15-08-20 | 19:35 | 2

Grindr of SecondLove meer.

Mr_Natural | 15-08-20 | 19:45

Is dat niet die site voor mensen die zichzelf belangrijk en interessant vinden?

VanBukkem | 15-08-20 | 20:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken