Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mensen staan camerabeelden af rond viervoudige moordpartij. Adressen staan in politiedossier

Wat kunnen we eigenlijk wel

plek van de kwartetmoord

Zomaar een voorbeeldje, maar als je een dossier kinderopvangtoeslag in de bus geschoven krijgt is dat een schandalig document waar de honden geen brood van lusten, alles weggelakt zo zwart als Piet, zogenaamd 'privacygevoelige informatie die volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) niet met derden mag worden gedeeld'. Maar als je toevallig camerabeelden hebt van een Servische hitsquad (Camil, Dejan en Denis A.) die even daarna op professionele wijze vier mensen (Tuan Nguyen, Artur Sargsyan, Maikel Akfidan en Max Klaassen) omlegt, dan komt de politie je camerabeelden vorderen en verschijnen je adresgegevens doodleuk in het politiedossier. Alsof Joego-mobsters niet kunnen lezen. "X. staat perplex als hij ziet dat zijn adres herhaaldelijk in het dossier voorkomt. Hij vraagt zich af wat voor gevolgen dat zou kunnen hebben. De verdachten lezen het dossier immers ook. X laat er dan ook geen twijfel over bestaan: het is wat hem betreft de laatste keer geweest dat hij beelden afstaat." Aha, dus JIJ bent degene die de belastende camerabeelden heeft geleverd? ко пева, спава!

Reaguursels

Inloggen

Zijn gelijk de beelden "lage suikerspiegel" van de Dam gevorderd ?

snap-u-m-snap-ik-m | 11-08-20 | 17:51

Tijd om het hele land vol te hangen met camera's.
Hoeven beelden niet meer gevorderd te worden.

ArieR68 | 11-08-20 | 17:06

In Nederland rijdt de politie nog achterstevoren op een varken en schiet met pijl en boog.

Het begrip 'bescherming van de privacy' wordt alleen uit de kast gehaald en toegepast als het criminelen betreft, in het bijzonder als het criminelen betreft met een 'niet Nederlandse achtergrond' en/of in bezit van een licht danwel middel of donker getinte huidskleur.

Dat en/of staat erbij om niet voor racist versleten te worden, omdat als er sprake is van criminelen 'met een niet Nederlandse achtergrond' de term 'licht/middel/donker getinte huidskleur' vrijwel zonder uitzondering daarmee onlosmakelijk verbonden is. Dat zijn de feiten, niet anders.

Turbocharger | 11-08-20 | 14:57

Wettelijk ben je verplicht aan een vordering uitvoering te geven. Daarnaast wordt deze vordering schriftelijk gegeven, getekend door een OvJ of RC. Ken in Nederland nog geen zaken waarbij de eigenar van de beelden nadat hij deze heeft afgestaan daar ernstige problemen mee heeft gekregen!

broodje gezond | 11-08-20 | 13:55 | 2

Als het aan de NOS lag, kende je ook geen enkel geval van criminaliteit door een pas gearriveerde gelukszoeker. Niet-bekend is niet hetzelfde als niet-bestaand.

The_Master_Bear | 11-08-20 | 15:02

Als ze mij vragen om beelden dan weet ik het nu wel, wis wis wis

Rdock | 11-08-20 | 16:06

Onze overheid zorgt altijd beter voor de daders dan voor de omstanders en de slachtoffers. Ik heb het zelden andersom meegemaakt. Zie ook de houding tegenover klokkenluiders. "Ik weet van niks, kom uut Losser, kik arg'ns aanders noar..." (Sorry Lossenaren, oud gezegde).

L.E. Raar | 11-08-20 | 13:43

En dit kinders, is waarom we niet met de pliesie praten.

mundusvultdecipi | 11-08-20 | 13:27

Zodra justitie burgers camera-beelden verplicht om af te staan is het verstandiger als burger de methode van justitie in Amsterdam over te nemen als er iets gebeurd wat justitie liever niet wil dat bekend wordt. Camera stond omhoog/uit, was in onderhoud of stond helemaal niet aan. Problemen met camera's schijnen echter wel pigment-gerelateerd te zijn en uiteraard zijn zwart/wit beelden helemaal uit den boze.

Ruikbaard | 11-08-20 | 13:09

Aangezien de politie al jarenlang het beleid voert dat criminele buitenlanders voorrang krijgen bij sollicitaties is het niet zo raar dat de mafia diep geïnfiltreerd is binnen de politie, en dat corrupte agenten precies weten hoe en waar ze de boel moeten saboteren.

obominotie | 11-08-20 | 12:56

Beter in de goot, dan ....

cat22 | 11-08-20 | 12:53

Dit doet me denken aan dat verhaal van die Ossenaar, en dat is niet goed...

FogerRederer | 11-08-20 | 12:31

Burgers die beelden afstaan, zijn toch maar lastposten.
Dan moet de politie nog op die Yoego's af ook! Veuls te gevaarlijk!
Dan liever mensen-zonder-mondkapjes bekeuren, of andere niet-criminelen zoals politici die roepen wat iedereen denkt: "Minder, minder, minder".

The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:42 | 1

Of met zijn 12-en dom staan kijken bij een triviale aanrijding, dat doen ze ook graag.

The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:45

Toch het adves van Arie den Dekker moet volgen: "Al schieten ze heel Oss dood, van mij horen ze niks meer". Voor bescherming moet je niet bij de politie zijn. Die interesseert het namelijk helemaal niks.

Vula | 11-08-20 | 11:32 | 3

Inmiddels heb ik een donkerbruin (pun intended) vermoeden, dat de gemiddelde politie ambtenaar liever bureau werk doet, dan datgene waarvoor we ze eigenlijk betalen: criminelen opsluiten.

The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:44

@The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:44: Waar ik zei "bureau werk" bedoelde ik natuurlijk niet het opnemen van aangiftes. Dat wordt uit alle macht ontraden, geweigerd en gefrusteerd, zoals ik vorige maand zelf mocht ervaren. Ik moest zelf de Officier van Justitie bellen om de agent te dwingen de aangifte op te nemen. Meneertje ambtenaartje was niet blij met mij: heel zijn siësta naar de kloten.

The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:49

@The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:44: In een democratische rechtstaat is het niet de politie welke criminelen opsluit. Hooguit worden verdachten vasthouden tot voorgeleiding. Het is de rechter welke besluit of een verdachte wel of niet vast moet blijven zitten. Zowel tijdens de voorgeleiding als tijdens het daadwerkelijke proces..

TuurlijkNiet | 11-08-20 | 17:02

De politie is er niet voor mij als ik bedreigd ben met een vuurwapen door een oud huurder, ook niet als een ander mijn naam gebruikt om online boodschappen te doen. Bij het vuurwapen kreeg ik na aangifte te horen dat er een strafbaar feit was geconstateerd maar het naar het OM brengen de boel ws alleen maar erger zou maken dus is er verder niets gedaan. Ja voor de psychotische verdachte ja die elke vorm van hulp weigerde en zijn eigen moeder ook al het ziekenhuis had ingeslagen. Voor de andere probeer ik al half jaar aangifte te doen maar ik ben niet gedupeerd zegt de politie want ik heb niets betaald. Jullie mogen 3 keer raden welke kleur de verdachten hebben en welke kleur ik heb. Civiel is daar het toverwoord. Politie zal nooit meer mijn respect krijgen, laat staan hulp. Ik wens ze inmiddels niets dan dezelfde ellende waar ze de burger in laten verzuipen.

saidnowomanever | 11-08-20 | 11:20 | 1

En de politiek maar roepen dat criminaliteit minder wordt.
Ik ben zelf erg benieuwd naar de daadwerkelijke cijfers .Want zelfs nu zijn de cijfers al compleet scheef richting een bepaalde bevolkingsgroep.
Geef verdachten/getuigen maar eens wat betere bescherming dan een dader en stop met het afwentelen van aangiftes die niet puur noodzakelijk zijn voor 1 of andere verzekering. De politie lost nu al minder dan 25% van de aangiftes op, laat staan als het aantal aangiftes wat dichter bij de realiteit komt.

Shadowzz | 11-08-20 | 11:44

Alles wat moeilijker is dan een snelheidsovertreding is een probleem voor de Nederlandse politie. Echt.

MisterMr | 11-08-20 | 10:50 | 1

Helaas heb je helemaal gelijk. Agenten en BOA's zijn eigenlijk VMBO-ers zonder inzetbare praktische vaardigheden. Vroeger werd je dan in ieder geval nog soldaat.

The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:54

30 jaar geleden was ik getuigen (als jongeman) van een ernstige mishandeling en poging tot doodslag op straat. Omdat ik minderjarig was kreeg ik meteen bijstand en werd er gevraagd of ik of mijn moeder een verklaring wilde afleggen. De advocaat raadde ons dat ter stelligste af omdat je persoonsgegevens (NAW) in het dossier MOETEN staan en je meteen traceerbaar ben (en de verdachte nogal een reputatie had) dat was dus 30 jaar geleden en volgens mij is er weinig veranderd

Petroselinum crispum | 11-08-20 | 10:45 | 1

In de VS kunnen getuigen anoniem getuigen als zij dat willen. Tijdens het proces wordt de getuige naar een onbekende locatie gebracht en via een telefoon verbinding (stem vervormd) legt de getuige een officiele verklaring af.. Daarbij mag ook de advocaat van de verdachte de getuige ondervragen betreffende zijn getuige verklaring. Dit heeft te maken met het 6de amendement waarbij de verdachte het recht heeft om de beschuldigende persoon te ondervragen (Face your accuser). Face is hier niet letterlijk, maar figuurlijk (als in face your fears)..

In politie verslagen staat vervolgens alleen een verwijzing naar 'witness' en dan een letter. Als men vermoed dat de dader de identiteit van de getuige al kent, kan deze in witness protection worden opgenomen en staan ze onder begeleiding van de US Marshalls. Drie jaar geleden ben ik opgeroepen voor jury dienst en daarin was 1 getuige anoniem..

TuurlijkNiet | 11-08-20 | 17:14

Gadverdamme, geef eens een teiltje.
De burgemeester van Amsterdam heeft voor het eerst een reactie gegeven op de gewelddadige dood van Bas van Wijk. In een verklaring spreekt zij onder meer haar medeleven uit met de nabestaanden van het slachtoffer. „Alles wijst erop dat hij een onschuldig slachtoffer is, die de hoogste prijs heeft betaald voor zijn moed”, aldus Femke Halsema.

RickRD | 11-08-20 | 10:41 | 2

Wat vindt Halsema eigenlijk van verboden wapenbezit? Verder is dit natuurlijk geen reden om eens wat te doen aan zekere groepen waar zeer veel criminaliteit is.

El Rico Grande | 11-08-20 | 11:03

En als ik zeg, dat "alles erop wijst, dat het wéér een kleurling was", word ik gejorist.

The_Master_Bear | 11-08-20 | 11:56

Ben ik nou de enige die nog normaal kan nadenken? Als die beelden gebruikt worden omdat een verdachte op beeld staat is het toch sowieso een eitje om het adres van de camera-eigenaar te achterhalen?

JWZ_JMK | 11-08-20 | 10:37

Krijgen ze er ook alvast een Google maps overzichtje van de getuigen locaties bij?

Stevo365 | 11-08-20 | 10:37

"Nederland is niet ziek", zegt premier Rutte in een reactie op uitspraken van Geert Wilders over zijn veroordeling in de 'minder Marokkanen'-zaak. Rutte zegt dat de Nederlandse rechtsstaat goed functioneert. "Ik doe dit werk als premier nu zes jaar, ik woon 49 jaar in Nederland en ik weet dat Nederland een democratische rechtsstaat is." Aldus Mark Rutte in 2016. Dus wat lullen we nou? Hij heeft er wel vier jaar bijgekregen.

Dubbelepunthoofd | 11-08-20 | 10:36 | 2

De democratische rechtsstaat van Rutte is er een waar de regering het vonnis van de oppositie schrijft. Letterlijk.

El Rico Grande | 11-08-20 | 10:40

Een geweldige opsteker zo'n bericht van pinokkio als je na 20 jaar uit een coma ontwaakt.

likdoorn | 11-08-20 | 10:58

Verhuizen dan maar.

van Oeffelen | 11-08-20 | 10:33
-weggejorist-
NuToWaKi | 11-08-20 | 10:28

Ook de politie neemt mensen zonder enige skills aan. Een neger omdat het moet is altijd de regel geweest.

bigstone | 11-08-20 | 10:26 | 2

Is wel handig om aan te tonen dat zwarte agenten net zoveel zwarte criminelen doodschieten als blanke agenten, dat dan weer wel.

elfenstein | 11-08-20 | 10:31

@elfenstein | 11-08-20 | 10:31: Meer zelfs. Mensen van X afkomst, schieten bovengemiddeld aantal mensen van X afkomst neer.
Maar feiten doen er niet toe in huidige discussies.

Shadowzz | 11-08-20 | 11:04

Op zich logisch, niemand wil worden veroordeeld obv anonieme getuigenverklaringen. Echter, tegenwoordig moet dat anders. Je kunt bv een nummerlijst bij de rechtbank leggen en bij een andere rechtbank de vertaling. Die andere rechtbank kan dan officieel verklaren dat ze weten om wie het gaat en dat het klopt. Neem vervolgens alleen de nummers op in de processtukken. En zorg dat de vertaallijst niet in die rechtbank is. En nee, ook niet digitaal te benaderen is. Dat laatste is het moeilijkste voor de overheid.

Sowieso moeten OM, rechtbank en politie apart werken. Nu is het onskentons. Het ministerie van justitie & veiligheid moet gestript: OM bij justitie, politie bij Binnenlandse zaken en de rechtbanken bij het ministerie van rechtspraak. Advocaten mogen geen plv rechter meer spelen.

Nichtsneues | 11-08-20 | 10:14 | 2

Dat hebben ze net samengevoegd. Het werkt zo lekker efficient. Vooral bij de vervolging van politieke tegenstanders is het wel zo handig.

Frau Merkel | 11-08-20 | 10:26

Twee wob verzoekjes en die gegevens liggen gewoon weer bij elkaar...

ReyNemaattori | 11-08-20 | 11:43

Ach, maakt het uit, wat we al vermoedden, maar nu zeker weten via het Marengo proces, “advocaten “ klikken tich alles door naar de criminelen die zij “verdedigen”.

Feitenpliesie | 11-08-20 | 10:08 | 2

Ja, maar gisteravond heb ik via op1 vernomen dat dat allemaal niet waar is. Egt.

Lorejas | 11-08-20 | 10:20

Verbaast het je? Bepaalde kantoren vertrouw ik voor geen cent.

El Rico Grande | 11-08-20 | 10:45

We leven in een mental institution. Geleid door psychiatrische patiënten die denken dat zij de bestuurders, politici en gezagsbeambten zijn. Dit land dus. Opdat we nooit zullen vergeten wie hier voor verantwoordelijk zijn geweest.

De Evangelist | 11-08-20 | 10:07

Goed moment om te verhuizen.

Blasfemie | 11-08-20 | 10:03

Dus als mijn iemand uit mijn buurt 'klaagt' over mijn wietplantjes en de politie komt ze halen. Mag ik dan ook weten welke droeftoeter de politie gebeld heeft?

Is nog niet gebeurd.

Hondt | 11-08-20 | 10:02 | 1

Zeker. Dat is twee vliegen in één klap voor de politie.

Blasfemie | 11-08-20 | 10:04

Max Klaassen? Wat deed die daar?
Oh gelukkig, klinkt als een Belg (met dat Klaassen)

Nuchternederland | 11-08-20 | 10:01

wat een levensgevaarlijk gekluns

naxapinu | 11-08-20 | 09:57 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 11-08-20 | 09:59: meewerken met de FIOD is naast stom ook niet kies.

Der alte Fritz | 11-08-20 | 10:14

@Der alte Fritz | 11-08-20 | 10:14: In dit geval wel we waren zelf al zo slim om af te dealen dat we dingen wilde vertellen maar anoniem niet dus.
Vorig jaar ook zoiets om de hoek v/h politie bureau staan ze zakken hasj over te laden, marokkanen met mooie BMW-s, denk geeft het even aan loop het bureau binnen, zelf bijna aan gehouden omdat ik mijn NAW niet wilde geven, nog net weg kunnen hollen, dwazen.

Uw Verzekeringsadvis | 11-08-20 | 10:36

@Uw Verzekeringsadvis | 11-08-20 | 10:36: politie hier is liever lui dan moe. Iets dergelijks ook meegemaakt.

El Rico Grande | 11-08-20 | 10:43
▼ 1 antwoord verborgen

Tuan Nguyen, Artur Sargsyan, Maikel Akfidan en Max Klaassen - Vietnam, Armenie, Turkije, Nederland dus.
Multikulti werkt!
Nu nog op legale wijze...

wezen | 11-08-20 | 09:56 | 2

In het criminele hebben ze elkaar inderdaad al gevonden.

Bigi Bana Boy | 11-08-20 | 10:13

m.a.w niet de multiculti is 't probleem, maar de overheid...

ReyNemaattori | 11-08-20 | 11:45

Als je een beste vriend wil kun je beter een hond kopen. Veel betrouwbaarder dan de snor.

GodfrietvanAviko | 11-08-20 | 09:55 | 3

Die is ook maar betrouwbaar zolang hij u ziet als een bron van eten. Verder gaat dat hondenbrein niet. Erger nog, stel dat je dood valt in je huis , en fifi heeft niks meer te vreten wel...

Lt-Kol Kilgore | 11-08-20 | 10:26

@Lt-Kol Kilgore | 11-08-20 | 10:26: U zult nog versteld staan van de empathie en de trouw die honden opbrengen voor hun vriend.

lingo star | 11-08-20 | 10:48

@Lt-Kol Kilgore | 11-08-20 | 10:26: Dan ben je toch al dood and you won't live to care. Maakt 't echt uit of je nu door wormen wordt opgevreten of door je trouwe maatje?

ReyNemaattori | 11-08-20 | 11:45

Onrustige nachten of verhuizen. Wat een gedoe. Plaats er maar nog een camera bij...

SterF... | 11-08-20 | 09:52 | 3

Want als je verhuist dan ben je niet meer op te sporen? Voor en achternaam zijn al bekend, buren verhuizen niet mee. Succes!

quazi | 11-08-20 | 09:59

@quazi | 11-08-20 | 09:59: Je nieuwe adres dus niet aan de buren vertellen. Lijkt me geen enkel probleem.

Zakloper | 11-08-20 | 10:25

Heeft iemand al geïnformeerd bij het OM hoe dat mogelijk is en of dat een standaard procedure is?

Mr.Crowley | 11-08-20 | 09:49

Sowieso never talk to the police.

www.youtube.com/watch?v=d-7o9xYp7eE

Nooit maar dan ook nooit meewerken. Kan alleen maar in je nadeel werken.

Beelden? De camera stond uit. Oeps, per ongeluk net gewist. Harddisc weggegooid.

Knufter | 11-08-20 | 09:46 | 3

Die rubberen gladjakker kennen we al, bovendien is dat 'murrica en hebben wij geen 5th. Desalniettemin:
Nooit met de politie praten. Bek houwe, advocaat vragen, klaar. De verhoortactieken zijn brutaal en daar ben je als onschuldige, naieve en brave burger niet tegen opgewassen, daar heb je een professional bij nodig. Anders kon je jezelf maar zo eens helemaal klem lullen en daarmee jezelf beschadigen. De politie is NIET je vriend, de politie wil ook gewoon scoren en doet alles wat in haar macht ligt om dat te bereiken. Uw laatste advies is een hele goede hoewel ik er nog aan zou willen toevoegen dat camera's op zich schijnveiligheid zijn, ze registreren slechts het gebeurde maar doen helemaal niets voor de bescherming tegen criminelen. Zoals hier ook weer naar voren komt kunnen camera's je na de daad zelfs ongewild in de problemen brengen. Uw advies om de beelden te wissen is niet heel slecht op zich maar als een soort van levensverzekering is een kopie op een stick, begraven op 20 passen van de kerktoren in een naburig dorp ook niet een heel slecht idee. Doen profi criminelen ook met roofkunst, als onderpand voor toekomstige narigheid.

elfenstein | 11-08-20 | 10:03

Heel interessante lezing. Bedankt voor de link. Met name het argument dat een getuige die een halfzachte verklaring afgeeft waarin hij/zij meent jou ergens te hebben gezien, terwijl jij hebt verklaard ergens anders te zijn geweest, en jou daardoor als leugenaar afschildert vond ik sterk. Het volgende argument trouwens ook. De politie kan door wat zij vertelt een bepaald moordwapen suggereren - bijvoorbeeld door te vertellen dat er een gewapende roofoverval is gepleegd. Als jij dan enkele minuten later vertelt dat je nog nooit een pistool hebt vastgehouden dan kan de politie later zeggen dat zij nooit hebben gezegd dat er een pistool is gebruikt. Alhoewel ik me kan voorstellen dat een advocaat hier nog wel gehakt van kan maken.

lekgoot | 11-08-20 | 10:36

@elfenstein | 11-08-20 | 10:03: We hebben geen 5th, maar wel het zwijgrecht, hetgeen op 't zelfde neerkomt, alleen niet op constitutioneel niveau.

ReyNemaattori | 11-08-20 | 12:36

Het beste kun je je helemaal nergens mee bemoeien. De politie is al lang mijn 'beste vriend' niet meer dus die zoekt het maar uit. Daar worden ze voor betaald.

Lupuslupus | 11-08-20 | 09:44 | 3

Precies. Het enthousiasme dat ze hadden om achter de voordeur corona-maatregelen te 'handhaven' mis ik dan altijd als het op andere zaken aankomt. Politie en politiek, het scheelt ook maar één letter.

JohnLocke | 11-08-20 | 09:47

100% mee eens Lupus. Klein voorbeeld. Werd aangehouden omdat ik 38 reed waar je 30 mag, ze stonden met een laser (geheel terecht dus die boete.. no problemo). Doe mijn raam open en zeg goedemiddag, dit nog 3! maal voordat dat zak hooi de beleefdheid heeft gewoon sowieso wat terug te zeggen. Kansloos volk tegenwoordig.

Nalek | 11-08-20 | 11:02

Gisteren stond het nog in de krant "Advocaten lekken informatie naar verdachten".
Maar die informatie krijgen ze gewoon van de politie.

Osdorpertje | 11-08-20 | 09:43

Was Kaag maar minister-president, dan zou dit veel beter geregeld zijn.

spanarchist | 11-08-20 | 09:42 | 4

@Nivelleermarionet | 11-08-20 | 09:48: Omdat de Volkskrant, de NRC en de NPO gezegd hebben dat zij de beste MP ooit zal zijn. En dan is het waar.
Dezelfde media hebben ook Halsema enorm gepromoot als burgemeester van Amsterdam. En we kunnen allemaal zien dat ze gelijk hebben gehad.

spanarchist | 11-08-20 | 09:51

Nog even geduld, dan gaat mw Al Qaq alles regelen.

NeedIsaymore? | 11-08-20 | 11:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben even benieuwd. Mag de politie de locatie van de camera's geheim houden? De verdediging heeft recht op het onderzoeksdossier om zich voor te bereiden en vermoedelijk mogen 'feiten' niet zomaar worden weggelakt? Daarnaast is op basis van de beelden ook snel af te leiden waar de camera hangt.

kobuskuch | 11-08-20 | 09:40 | 3

Het probleem zit hem dan ook in het feit dat de daders daarna ongestoord jou lastig kunnen vallen want van de politie hoef je geen enkele bescherming te verwachten.
"Belt u maar 112 als ze met geweren en hakbijlen bij u voor de deur staan", dan komen we als het goed gaat binnen 20 minuten".

2voor12 | 11-08-20 | 09:47

Er is nog nooit een camera geweest die ook maar 1 misdrijf voorkomen heeft. Enkel de registratie ervan wordt steeds beter maar daarmee nemen de problemen ook toe, criminelen zullen steeds vaker actief bewijs gaan vernietigen. Die surveillancestaat kon wel eens keihard terugklappen, gewone burgers hebben er meer last van dan criminelen.

elfenstein | 11-08-20 | 10:07

Ik ben ooit mijn telefoontje verloren. Aangifte van vermissing gedaan. Volgende dag de politie aan de lijn, een politieagent had mijn telefoontje voor het politiebureau gevonden. +Veel voor de politie! Het zijn meesterspeurders! En ze hadden mijn telefoontje zelf kunnen houden, maar kozen ervoor die eerlijk terug te geven! Die pet past ons allemaal, maar wel onder voorwaarde dat je geen opgeschoren kapsel hebt.

Nivelleermarionet | 11-08-20 | 09:40

loltip van de dag: zoek in het stijlloze archief naar een topic dat positief is over de overheid. Spreek je volgende week weer.

LewsTherinTelamon | 11-08-20 | 09:39 | 4

@Blonde Nel | 11-08-20 | 09:53: De belastingdienst.

spanarchist | 11-08-20 | 09:57

@Blonde Nel | 11-08-20 | 09:53: 1 voorbeeld - Hun eigen inkomsten.

piet7003 | 11-08-20 | 09:58

Een veel gegeven advies: als je het hier niet naar je zin hebt, ga dan weg. Doei.

Raspatat | 11-08-20 | 10:38
▼ 1 antwoord verborgen

@Mosterd. Je legt een link tussen Zwarte Piet en de verdachten/slachtoffers in de toeslagenaffaire. Zoals we weten mensen met moeilijke achternamen. Laat Arie Boomsma het niet lezen.

goedverstaander | 11-08-20 | 09:39

Beste faal. Zou toch serieus bang zijn bij zulke zaken.

Schepvogel | 11-08-20 | 09:37

www.ad.nl/politiek/kamer-wil-ophelder...
En dat zegt alles. Nou ja, niet helemaal. De manier waarop de politie er vervolgens een "ongelukje" van maakt. De manier waarop de media over dakloze spreken nadat de man door de gemeente uit zijn huis is gezet omdat het te gevaarlijk is geworden (naar aanleiding van bedreigingen van de daders).
DAT zegt alles.

TheEgg | 11-08-20 | 09:37 | 3

Verschrikkelijk.

Lupuslupus | 11-08-20 | 09:38

'Maar dat ging volgens de man niet naar behoren'. Pijnlijke quote. Als je zijn NAW-gegevens in het dossier stopt en hem vervolgens met een normale politiewagen opzoekt in zijn 'safe caravan' tussen de koeien dan is dat dieptriest.

Peter_la_Selie | 11-08-20 | 09:42

overigens klopt de laatste zin niet" het is wat hem betreft de laatste keer dat hij beelden afstaat" . Dat impliceert dat ze vrijwillig worden afgestaan; bij een vordering zal de politie zich - mocht jij niet per direct meewerken- zich toegang tot je huis verschaffen om de beelden veilig te stellen, en mocht je ze ondertussen gewist hebben ( of de camera heeft ze overschreven) dan kun je gegarandeerd een proces verbaal tegemoet zien.

me163komet | 11-08-20 | 09:37 | 4

Hmmm proces verbaal, of je adres gedeeld met de maffia. Lastig, lastig.

fail | 11-08-20 | 10:26

Het richten van een camera op privé terrein van anderen is sowieso strafbaar. Officieel mogen er ook geen beelden van de openbare weg worden gemaakt. Dus zeggen dat deze gewist zijn, is heel legitiem.

Willy_Wuiles | 11-08-20 | 11:53

@fail | 11-08-20 | 10:26: Was het maar zo, dit was een groep huurmoordenaars... Tikkeltje erger dacht ik zo

Aatje | 11-08-20 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt als adres het politiebureau opgeven, dan gaan de kogels daar naar binnen. Justitie doet jaren over een rechtszaak en al die tijd kun je gaan zitten wachten totdat er wat gebeurd. Toen de rifratten in roedels voor de deur stonden kon de politie ook nooit komen, nu kunnen ze de boom in.

Frau Merkel | 11-08-20 | 09:36 | 1

Precies, dat komt zo in het pv: dhr. Vollebak, ter dezer zake domicilie kiezende ten kantore van het bureau van politie

VolleBak | 11-08-20 | 09:47

Dit is ook de reden waarom de politie vaak adviseert om GEEN aangifte te doen. Dan hebben de Marokkanen jouw naam en adres. Wat een kutland is dit zeg!

WillemWordtWakker | 11-08-20 | 09:34 | 2

Zelfs als je naast ze woont komt de politie met het advies om geen aangifte te doen met allerlei kutsmoezen. Ze deugen gewoon niet en hebben een broertje dood aan hun werk doen. Tenminste, wat de bevolking ooit dacht dat hun werk was.

eastender | 11-08-20 | 11:12

Dan had je kennelijk een domme of luie agent want je kunt gewoon domicilie kiezen. Onbegrijpelijk dat een agent dat niet voorstelt.

Vula | 11-08-20 | 11:35

IDD, ze hadden het van mij kunnen downloaden vanaf crazyshit of kaotic.

Miezerig | 11-08-20 | 09:32 | 1

Ik neem aan dat de beelden zelf ook gedeeld worden. Dus dan is het makkelijk af te leiden waar de camera hing.

fail | 11-08-20 | 10:30

Het blijft maar doorgaan...

Raetsheer | 11-08-20 | 09:32

De boodschap is duidelijk, heb niets gezien of gehoord, en weet niks, want voor je het weet sta je jezelf net als die arme man in Oss voor het gemeentehuis in brand te steken.

me163komet | 11-08-20 | 09:30

Het is natuurlijk prachtig dat tegenwoordig iedereen, maar dan ook iedereen, naar school kan en een diploma in zijn mik geschoven krijgt als hij maar braaf volhoudt, maar het nadeel is dat langzamerhand de hele maatschappij vol zit met dwazen die te weinig beseffen waar ze mee bezig zijn.

Harry.Langezwaal | 11-08-20 | 09:29

Precies hetzelfde dus als wat Arie den Dekker uiteindelijk fataal is geworden. Stop er maar mee Justitie: we weten nu echt wel aan wiens kant jullie staan. En je dan wel zogenaamd druk maken om foute advocaten.

Tuurlijk.

Hetkanverkeren | 11-08-20 | 09:29

Tja je kan niet veel verwachten als de leiding van t OM en politie vol met stumpers zit

Vleespet96 | 11-08-20 | 09:28

Straks begint het gezeik met het donorregister waarin je nu ook verplicht wordt een 1 of een 0 in te vullen. Wie er allemaal toezicht in gaat krijgen legaal of illegaal weten we niet en fouten in registratie en gebruik daar staan we niet bij stil.

Damoos | 11-08-20 | 09:28 | 1

Op mijn donorkaartje staat een 2, is van 2005.

Lupuslupus | 11-08-20 | 09:41

Niet aan mijn privacy man. Ik doe er niet aan mee.

Poesman | 11-08-20 | 09:27

Het is toch van de gekke, dat gegevens van getuigen in het strafdossier voorkomen. Zelfs bij Meld Misdaad Anoniem, (M) ben je niet anoniem.
www.ad.nl/tech/meld-misdaad-anoniem-i...

RickRD | 11-08-20 | 09:26 | 1

Lange tijd geleden werd TOR geblokkeerd (wellicht in combinatie met NoScript?). Als ze daar nou eens iets mee doen, een PGP key plaatsen en Protonmail accepteren, misschien dat M. dan weer iets kan betekenen. Nu is het een en al ellende.

Koekkeloere | 11-08-20 | 09:47

M. (Meld Misdaad Anoniem). Ik meld helemaal niets.

Peter_la_Selie | 11-08-20 | 09:25 | 4

Er gebeurt niets met dat meldpunt. Alleen als je aangeeft een moordzaak te kunnen oplossen of harde bewijzen hebt voor een Crystal Meth lab. Al het andere wordt vrolijk verwijderd met de Delete knop.

de Voorzittert | 11-08-20 | 09:28

Nooit bij M melden, ze komen je gewoon thuis opzoeken.

Vula | 11-08-20 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Daders worden beschermd, getuigen en slachtoffers niet. Logisch dat het uit de hand loopt.

BozePaarseMan | 11-08-20 | 09:24

Ik was gisteren getuige van een rovende mocro jongerengroep op het strand. Zoiets kan je eigenlijk alleen anoniem melden want je leven is voorbij als je het single target wordt. Zeker met kinderen.

de Voorzittert | 11-08-20 | 09:22 | 5

#31# voor het telefoonnummer zetten, schijnt ook te helpen

jvc | 11-08-20 | 09:35

Mijn broer was ooit getuige van een bankoverval. Toen de poltie aangaf dat de verdachten ook zijn gegevens onder ogen kregen, heeft hij er vanaf gezien.

De Let | 11-08-20 | 09:37

@jvc | 11-08-20 | 09:35: Tegenwoordig ook lastig met de 'ELS' en AML functionaliteit op vrijwel alle smartphones. Terug naar de oude klaptelefoons!

Koekkeloere | 11-08-20 | 09:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo’n verrijking, al die leuke geïmporteerde tradities en gewoonten. Diversiteit is zo’n rijkdom.

Bigi Bana Boy | 11-08-20 | 09:22 | 3

Vreemde kruitluchtjes in je portiek.

Harry Turtle | 11-08-20 | 09:23

@Harry Turtle | 11-08-20 | 09:23: Lol

spanarchist | 11-08-20 | 09:39

Ook interessant om buitenlandse criminelen in al die verschillende talen om genade, om hun moeder en om een ambulance te horen gillen. Kan geen taalcursus tegen op.

Bigi Bana Boy | 11-08-20 | 10:18

Dat krijg je met incompetente ambtenaren die er alleen voor de arbeidsvoorwaarden zitten.

_pacman_ | 11-08-20 | 09:21

Opzienbarend nieuws ? Hoe denken jullie dat zaken soms opmerkelijk gewonnen worden door bepaalde advocaten ? En laat je ook niet door de politie in de maling nemen dat het ook anoniem kan want dat wordt ook achterhaald. Ding dong, we willen even met u praten.

D.Onderop | 11-08-20 | 09:20

Echt, een super bananenstaat zijn we.

Atheist-Priest | 11-08-20 | 09:19

Toen in 2001 mijn scooter gejat werd drukte de dienstdoende agent mij meermaals op het hart; Denk goed na of je aangifte wilt doen. Je adresgegevens komen in het proces-verbaal en de verdachte mag die inzien. Ik denk dat ik weet wie het gedaan heeft, en dat is geen lieverdje.

frickY | 11-08-20 | 09:19 | 1

Oh, relevant detail; gejat bij een straatroof

frickY | 11-08-20 | 12:09

Nou Mosterd, iedereen in de private sector kan heel veel. Zo veel dat wij een hele natie kunnen dragen en betalen. De publieke sector, die kan er niet zoveel van en parasiteert op de centen die de private sector afdraagt. Dit ten behoeve van een partij onkunde en een agenda verstuurt vanuit Brussel. Daar zouden we elke 4 jaar eens wat vaker aan moeten denken bij het rode kruisje.

GodfrietvanAviko | 11-08-20 | 09:18

Langs deze weg wil ik de nabestaanden van Max Klaassen condoleren met het verlies van hun dierbare......

Leduc | 11-08-20 | 09:17

Adressen van mensen die getuigenissen afleggen of aangifte doen staan ook altijd in Dossiers.... Raar dat in dit land niemand aangifte doet of getuige wil zijn. Mensen die iets verklaren zijn vogelvrij voor criminelen omdat je in Nederland je zelf niet kan/mag beschermen tegen gewapende gekken.

ikworstelengadouchen | 11-08-20 | 09:16

En dan wordt er nog steeds niet begrepen waarom getuigen zich niet melden. Toch vind ik het niet vreemd dat bij zaken als dit, BLM gerelateerd of drugs-gezeik met gegevens in dossiers altijd iets misgaat in het voordeel van de daders.

Behalve pedofiele zaken waar het OM iets mee heeft. Oh wacht, dat is ook in het voordeel van de daders.

Koekkeloere | 11-08-20 | 09:15

Niet zeuren, jullie hebben met jullie stemgedrag zelf voor deze situatie gezorgd.

En wat zijn nu een paar doden meer of minder op het altaar van de multikul samenleving, die jullie blijkbaar zo graag willen?

En stem alsjeblieft geen FvD of PVV, stel je voor dat er écht eens iets zou veranderen?!

James Lastig | 11-08-20 | 09:15 | 1

Ja maar ik stem altijd al PVV. Nou ja, ik heb één keer gezondigd door op het FvD te stemmen. Doe ik nooit meer, die lavendelpianist. Meer meer meer Geert! Niet dat dat helpt hoor, maar dan voel ik me tenminste niet schuldig aan fout stemgedrag.

Nivelleermarionet | 11-08-20 | 09:31

Nóóit praten met politie. Meest onbetrouwbare volk dat er is en totaal niet bezig met wat goed is voor jou.

R. Skicker | 11-08-20 | 09:14 | 2

Wat een onzin. Immers, de politie is je beste vriend.

kweethetooknietbeter | 11-08-20 | 09:16

Vergelijkbaar met het dossier van fruitgroothandel de Groot. Fout op fout, waardoor mensen die politie, justitie en de maatschappij helpen door tuig aan te pakken , zelf in gevaar worden gebracht door diezelfde justitie.

Rallydriver | 11-08-20 | 09:14

Aij, ai caramba.
Vandaar dat de camera's op Stationsplein op standby stonden.
De operator vreesde voor zijn leven....

Is dit nog nieuws? | 11-08-20 | 09:12

"In een database met beveiligingscamera's van bedrijven en particulieren, waar de politie sinds begin dit jaar aan werkt, staan nu 100.000 camera's geregistreerd. Door toegang te krijgen tot de beelden van die camera's, hoopt de politie misdrijven sneller te kunnen oplossen."
bron: nos.nl/artikel/2137009-zo-n-100-000-p...

kweethetooknietbeter | 11-08-20 | 09:11 | 2

Ha. Maar je mag geen camera op de openbare weg richten.

Is dit nog nieuws? | 11-08-20 | 09:12

Groot succes! Wel 2% pakkans.

Deflatiemonster | 11-08-20 | 09:19

Ik moest ooit in DenHaag een blanke dader indentificeren. Een redelijk intelligente gast om te zien. Kreeg ik een heel portret boek met blacks en getinten waar je op de foto zelfs de rillingen van kreeg en 1 normale blanke. Of ik hem aan wilde wijzen... hahahahaha. Leuk opzetje maar daar trappen we niet in. Geef een boek met allemaal blanken en 1 neger en ik zou hem niet meer kunnen aanwijzen. Daar ging ik dan... middag voorbij en wat reiskostenvergoeding. Doe ik dus ook nooit meer.

Premier Trutte | 11-08-20 | 09:10

Politie en justitie zijn onbetrouwbaar.

Peter_K | 11-08-20 | 09:09

Zulke falen... ze doen het er gewoon om!
Waarom zetten ze anders niet de adressen van de agenten in kwestie, die aan het onderzoek hebben deelgenomen, in het strafdossier?
Dat doen ze toch ook niet? Waarom dit wel dan?

Kamikazepiloot | 11-08-20 | 09:08

AVG technisch zou ik daar niet heel vrolijk van worden.

Maar, een 'hitsquad' is zich er zelf ook wel van bewust dat er her en der camera's hangen. Als of ze nu, nu ze weten waar ze hangen mensen gaan bedreigen of vermoorden.

Het lijkt me dat ze zelf ook wel weten dat ze daar niets mee op schieten.

Maar even goed, behoorlijk K als je privacy wederom geschonden wordt door de roverheid.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 09:07 | 2

U werkt bij de overheid maak ik op uit uw plempsel.

Super Vaagstra | 11-08-20 | 09:10

@Super Vaagstra | 11-08-20 | 09:10: nee toevallig doe ik dat niet. Ik ben sinds 2002 Flexwerker, en heb tot half maart in het onderwijs gewerkt.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 09:10

Godsgefuckingklaagd. Ik zeg alles openbaar. Iedereen met echte naam op de geenstijl. Alle ambtenaren openbaar in alle dossiers. Dan gaan de mensen wel nadenken over wat ze doen. Weg met de privacy.

Hemke-Valsema | 11-08-20 | 09:06 | 3

Met alle echte namen op Geenstijl. Dat lijkt mij wel wat. Zijn we van een hoop trollen af.

FLP_du_Stok | 11-08-20 | 09:09

Mosterd ik kan vrij veel, maar de overheid bijna niets. Wil je voortaan niet meer prediken in woorden als: wat kunnen wij wel? Ik en de gemiddelde reaguurder heeft niets maar dan ook niets te maken met de onkunde bij Justitie, de Belastingdienst, de IND, het RIVM enzovoort.

pibasso | 11-08-20 | 09:06 | 5

@pibasso | 11-08-20 | 09:14:
Zum Befehl Herr Obergruppensturmbahnführer! Ich bin der gleiche Meinung!

Nivelleermarionet | 11-08-20 | 09:26

De overheid, dat zijn de anderen.

Frau Merkel | 11-08-20 | 09:40

@Frau Merkel | 11-08-20 | 09:40: Ik zou willen dat de burger de overheid kon bijsturen. Met stemmen lukt dit helaas niet

pibasso | 11-08-20 | 09:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij moet zijn grote mond houden, anders krijgt hij nog een bekeuring alsnog. Je mag namelijk een camera niet zo richten dat de openbare ruimte er mee gefilmd wordt.

Premier Trutte | 11-08-20 | 09:06 | 2

Ook waar.

Hemke-Valsema | 11-08-20 | 09:07

Dat is waarschijnlijk sowieso de reden dat het adres genoteerd is...

appeltje2010 | 11-08-20 | 09:08

Incidentje, nietwaar?

kapotte_stofzuiger | 11-08-20 | 09:04

ik heb het al eerder gezegd, mocht ik getuige zijn van een misdaad, ik ga me niet melden als getuige. En het waarom blijkt maar weer eens.

yeps | 11-08-20 | 09:03 | 1

Je hebt als getuigen inderdaad niks te winnen en heel veel te verliezen

Ilyrm | 11-08-20 | 09:05

Dat is inderdaad de laatste keer dat hij die beelden afstaat...

Enter Yeti | 11-08-20 | 09:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken