Goud is het nieuwe goud

Ook zilver gaat lekker
Zit u dan met de erfenis van oma Trijn omgegoten in gammele Bitcoins, Krippelcoins, Druppels en andere fantasyvaluta. Goud, het is helemaal de toekomst. We durven zelfs te stellen dat goud het nieuwe goud is. Door het coronavirus en natuurlijk het gesteggel tussen de Verenigde Staten en China, het uitbreken van De Tweede Koude Oorlog en de dollar in het ravijn zoeken beleggers naar safe havens en dat is dus niet die lamme dollar, dat is GOUD. Goud heeft vanochtend een nieuw wereldrecord genoteerd met meer dan $ 1930 per troy once - dat is 31,1 gram. Wij hebben ooit Rintje Ritsma de hand geschud en dichter bij zo veel goud zijn we nooit meer geweest, maar als u nog wat plakkaten op zolder heeft liggen: dit is het moment om de boel om te smelten en er allemaal mooie spulletjes van te kopen!
Social
Reaguursels
InloggenMr T = held. Behalve in vliegtuig.
Net mijn gouden tand verkocht. Hoef nooit meer te werken en meteen villa met zwembad gekocht.
had ik maar rond 2000 goud gekocht, toen was het vet laag, had ik nu lekker kunnen cashen. maarja, had ik ook maar in 2007 een paar honderd duizend bitcoin gekocht, dan was ik nu miljardair geweest toen die prijs een paar jaar geleden ontplofte. Had ik maar, had ik maar, had ik maar. Men hele leven is een aaneenschakeling van had-ik-maar momenten.
Had je maar aandelen Amazon gekocht.
Dus je kan van waardeloos geld waardevol goud kopen?
Nooit broodjes of baren kopen, maar altijd in munten.
@Nehemia | 27-07-20 | 18:30: waarom??
Waarde van goud is nog hetzelfde, waarde van fiatgeld is sterk gedaald:
$594.90 aan dollars (de goudprijs in 1980) had in 1980 dezelfde waarde als $1,858.39 nu: www.in2013dollars.com/us/inflation/19...
Voor 10 kilo goud heb je een luxueus huis. Anytime, anyplace, anywhere.
We hebben het er hier steeds over dat er in de EU gratis geld wordt bijgeprint, en hoe slecht dat is.
Maar hoeveel geld is er eigenlijk in omloop in de EU? Ik bedoel, als al dat bijgedrukte geld maar 1 promille is van het totaal, zal de invloed toch ook niet heel erg groot kunnen zijn?! Is het echter 10% van het totaal, dan lijkt me de invloed behoorlijk groot.
En, hoeveel zijn alle bezittingen waard?
Gebouwen infrastruktuur, legers, installaties etc.
www.ecb.europa.eu/press/pr/stats/md/h...
Gevonden via Lex:
twitter.com/lexhoogduin/status/128766...
Goude tanden, is dat nou een zwart privilege?
Niet bepaald, maar in de rapscene zie je het wel veel.
Geld is niks meer en niks minder dan een bewijsje dat je een beetje goud hebt liggen in de Nederlandse Bank. Dat goud is nu meer waard, dus dat geld in je zak ook. Oh wacht...
Daar gaat t appeltje voor de dorst van die ene sloperij in Venlo:
'Honderden kilo’s goud gevonden bij inval Venlo'...
zijn die rollie’s nog niet zo gek om te hebben.
Naarmate de goudprijs stijgt, wordt de dollar minder waard. Dus uiteindelijk is het allemaal lood en een beetje ijzer.
De dollar is niet gekoppeld aan de goudprijs. Nixon heeft het Bretton Woods systeem in 1971 ongedaan gemaakt en vanaf toen is het hard gegaan met de inflatie.
De Italianen zullen wel blij zijn met hun goudvoorraad.
@Mr.C
Kunnen ze een fiks deel van hun schulden aflossen....... Mja, in de fake wereld EU niet.
Rare tijden.
Tot op zekere hoogte. In Lampedusa varen de boten met nieuwe gelukszoekers af en aan.
Juist nu moet je in olie en gas stappen. Shell en Gazprom. Nu kopen.
En zo worden de Italianen steeds rijker. En Rutte ff 81 miljard doneren aan die gasten.
De Italiaan niet. De meesten zitten ver onder wat de Nederlander heeft.
Centrale banken met een inflatie doelstelling van 2% ( dat mag helemaal niet volgens de afspraken). Rente van ongeveer 0%. Een overheid die belasting heft als een bezetene. Dan blijft er weinig anders over dan je verworven have veilig te stellen in zaken die de boven ons gestelden niet kunnen verzieken. De waarde van geld moet en zal omlaag, dat moet vanwege de EU. De EU hangt aan elkaar met ongedekte schulden. Die schulden kunnen alleen afbetaald worden als de Euro naar de waarde van confetti gaat.
Confetti haha, toch nog iets feestelijks maken van die waardeloze biljetten.
Dit gaat niet meer goed komen,zodra de rente maar met 1% stijgt gaan er veel landen op de fles ook de VS.
Balen, zit ik dan met 2.000 kg zilver.
Goud moet je kopen wanneer er rust op de markten is, nu ben je dus te laat en kun je beter wachten. Zolang de USA en de EU allebei de geldprinters aan hebben staan en er geen serieus ander alternatief is zal het niet tot grote geldontwaarding leiden.
Maar mischien is het nu wel heel erg rustig. We vreten en consumeren ons in de EU en de VS nog steeds te pletter. Oftewel u en ik zijn nu nog schatrijk. Voor hoe lang nog is de grote vraag?
Ik ben geen kenner maar volgens sommige die het wel zijn kan het nog een paar keer over de kop. natuurlijk zullen er dipjes zijn maar de trent is al een poosje omhoog. Rustig opbouwen dus, Een klein nadeel is dat je wel geld moet hebben.
Het moet er eens van komen,je kan niet blijven printen, geld is waardeloos aan het worden en straks sterk onderhevig aan inflatie. Hoeveel dat gaat worden is nog een vraag wie de slachtoffers zijn niet. Dat zijn wij. Krijgen we Venuzuelaanse toestanden den in de EU ?? Wie zal het zeggen. Een probleem is nog wel een goede betrouwbare goud Gold broker want als de vraag hoog genoeg is en je hebt het niet fysiek in handen is het mogelijk dat sommige jou goud meerdere keren zullen verkopen. Als onze toch al zo rijke Franse en Italiaanse parasieten hun net gekregen miljarden straks ook in goud beleggen kunnen ze ons gewoon 3x opkopen. Die hebben nu al de grootste voorraden en het zijn dus verreweg de rijkste landen van Europa. waarde-2019/
Misschien kunnen wij straks wel bij de Italianen en Fransen langs of kunnen ze de hele schuld van de EU wel afbetalen. Iig lachten die landen een schuur in hun broek van zoveel Europeesche onbenul.
Ben benieuwd of ze na een verandering van het monetaire systeem nog zo veel over "solidariteit" praten, als ze met hun grote goudvoorraden hun arme noordelijke broeders moeten redden.
Ja die lachen zich de ballen uit de broek, zolang de Euro nog bestaat lenen bij het leven en als de boel ploft er riant bijzitten met je goud voorraad.
Overigens heeft Nederland ook best een aardige goudvoorraad.
De vorige keer dat ik zo'n berichtje las heb ik meteen wat goud gekocht. Sindsdien is het alleen maar minder waard geworden. Gelukkig heb ik nog een paar bitcoins.
Dat is raar. Want goud heeft over allerlei periodes een mooi rendement. Maar stop het maar in wat digitale nullen en enen en hoop maar dat de stroom niet uitvalt.
Das knap, goud staat nu op een ATH en jij hebt nog steeds verlies?
@Harry Turtle | 27-07-20 | 13:38:
Aangeschaft januari 2011, sindsdien is het in de min geweest en nu nog niet eens winst t.o.v. 2011. Misschien is het nepgoud.
Als je zo'n berichtje leest is het dus nét niet de tijd om te kopen.
@JvanDeventer | 27-07-20 | 14:29:
Vasthouden en koesteren.
@JvanDeventer | 27-07-20 | 14:29: De goudprijs wordt ook behoorlijk gemanipuleerd, maar over de langere termijn zal het enkel meer waard worden. Geduld.
Helemaal goud zeggen we in het Westland
Het goud is niet meer waard, maar het geld is minder waard.
Heel juist. En daarom is het verstandig je geld in te wisselen voor goud.
Zo is het. En als je denkt dat je over 5 jaar nog voor een modaal Nederlands salarisje een ounce goud kunt kopen ben je echt te laat. Ons planeetje gaat in 100 jaar al die miljarden middenklasse mensen extra echt niet voor weinig geld / goud voorzien van grondstoffen. Er is te weinig voor de komende 100 jaar en steeds moeilijker te vinden. Schaarste wordt deze eeuw het belangrijkste woord. Verzamel nu het nog kan grondstoffen of aandelen in die bedrijven.
Overigens is zilver echt veel te goedkoop. Goud is bijna 100 keer duurder. Terwijl zilver in meer producten zit en ook snel schaars wordt. De prijs is de afgelopen dagen een aantal keren met 7% per dag gestegen. Ben benieuwd of er kooppanniek uitbreekt.
@Graaier | 27-07-20 | 13:10:
Klopt, is achtergebleven.
@Graaier | 27-07-20 | 13:10: Ik koop veel zilveren 1 OZ munten ,maar die worden ook al schaars. Zonder connecties is er niets te krijgen.(Helaas)
@Graaier | 27-07-20 | 13:10: Zilver zit ook in de lift en is ook voor de kleinere beurs interessant.
De laatste keer dat GS over de extreem lage olieprijs schreef had je in moeten stappen, is dit het moment om uit goud te gaan ?
De Centrale Banken, blijven maar geld bij printen (waar nooit voor gewerkt is, aus Blaue hinein...), Triljardje hier, 750 Miljard daar....... Wat je ziet is een devaluatie van de currency t.o.v. goud... alle miserie die dat met zich mee gaat brengen (torenhoge inflatie) i.c.m. een vette bankencrisis en economische crisis zorgt ervoor dat goud en zilver als veilige haven. worden herkend waar men de koopkracht veilig kan stellen (ipv in de faal euro/dollar/yen etc...). De run op de edelmetalen zal enorm aanzwellen op het moment dat dit een beetje gaat doorwerken in het verstand van de massa... het is nog niet te laat en heel vroeg in de curve.... de experts hebben het over goud: 3.000-10.000$ / ounce en voor zilver ergens tussen de 50 - 250$/ounce... we'll see... maar niet doorvertellen want als iedereen dat doet verliezen de banken en regeringen hun macht.... F O R Z A....
Haha, ik zie nu precies dezelfde verhalen als een jaar of 10 geleden: goud gaat naar 1000; de zilverprijs is veel te laag want zilver/goud ratio, enz..
@lekgoot | 27-07-20 | 17:10:
1000 = 10000
Ik heb zelf 0,25 bitcoin en het stijgt weer de laatste dagen, maar daarmee gaan de altcoins gelijk weer een stukkie minder. Dat is jammer.
De vice-president van Suriname is de eigenaar van de grootste goudmijn daar. Iemand gaat heel rijk worden!
Is door Bouterse en vriendjes al lang verkocht aan andere boefjes zoals China Brazilië enz. Met langlopende rechten.
Goud staat op All Time High. Ideaal moment voor het domme geld om in te stappen.
Dat domme geld is ook wat die prijs zo hoog heeft opgeduwd.... slimme geld verkoopt nu een deel van het goud en koop t dat later na koersval weer terug, plus een extra beetje.
@Rottend-Fruit | 27-07-20 | 12:35: U bent kenner, chapeau
@Rottend-Fruit | 27-07-20 | 12:35: U kent het systeem. Verkopen op de top en inkopen in het dal.
Man-o-man... De grote spelers weten wat ze kunnen verwachten en rennen de heuvels in. Men hun zakken vol met goud, welteverstaan. Er komt een krach aan van mega-proporties. Veel banken zijn al technisch failliet, iedereen zit vol met schuld... Het dipje van februari/maart was peanuts vergeleken met wat er nu aan komt. Dat EU noodfonds zal slechts een druppel op een gloeiende plaat zijn.
Klopt zo rond december 2020. (Zet maar vast in je agenda).
@NanoTube | 27-07-20 | 13:19: Dat is tijden de Grote Conjunctie ;-)
In een gezonde economie investeert men in eigen bedrijven opzetten of in eigen woning. Dat men liever via 3e partijen investeert in ontastbare en vluchtige middelen betekend dat er een te grote drempel is om een eigen bedrijf op te zetten en te runnen.
VIDEO: Jacobse & Van Es in de goudhandel
www.youtube.com/watch?v=fZBRYCsfGSc
“ in gammele Bitcoins”
Koers bitcoin in 2017: 770 euro.
Koers bitcoin in 2020: 8700 euro.
Kg goud in 2017: 36000 euro
kg goud in 2020: 53.000 euro.
Wie is er nu gammel!
Als de pleuris uitbreekt kun je niks met die nep-munten, wie gaat die troep accepteren en ruilen tegen iets tastbaars als 5 kg aardappelen? Niemand. Veel plezier met kijken naar je virtuele rijkdommen op een schermpje.... (Wat ga je trouwens doen als er stroom uitval is of de regering (VS of NL) het internet afsluit en je niet meer bij je bitcoinpagina kan?)
Stroomuitval hahahaha. Ja dan is bitcoin verdwenen zeker
@Rottend-Fruit | 27-07-20 | 12:32:
Heb zelf 20 hectare grond, waar ik heel goed aardappelen en de rest kan verbouwen. Bitcoins staan op een hardware wallet, dus die blijven. Heb ze overigens al in 2014 gekocht dus heb niks te verliezen.
Gefeliciteerd 2014.... :O
@Cleem | 27-07-20 | 13:21:
Ja dat kon toen ook al, was wel iets meer moeite dan nu.
Zeer mooie koop geweest, hopelijk kun je er een vervroegd pensioen van maken
@NanoTube | 27-07-20 | 13:19: Laat Wopke het maar niet horen
haterz gonna hate. mooie vangst!
@Rottend-Fruit | 27-07-20 | 12:32: De blockchain gaat het nieuwe betaalsysteem worden.
Ik beleg in diversiteitscursussen.
Gouden handel, net zolang de FIOD de aanvoer van het diversiteitsgoud blijft afdwingen bij demense.
.. maar goed. Wie zegt dat goud niets meer waard is kan je absoluut niet vertrouwen. Vooral niet wanneer de oplichter je dat op hoge toon- en wetenschappelijk onderbouwt uitlegt.
Italië is de uitvinder van de Maffia. Probeer de Italianen maar eens uit te leggen dat zij hun goud moeten omruilen voor een berg EUro papier & EU beloftes. Veel succes met de wedstrijd.
Bedankt Geenstijl,
Ik heb het doorgegeven aan Tony Beets.
Laat Tony maar lopen, die red zich wel!
Je koopkracht die je nu hebt omzetten in goud voor later is slim. De Chinezen, Russen en Indiërs zullen deze eeuw de koopkracht van ons overnemen. Allerdrie zijn ze gek op goud. Dollars en Euro’s leven nog bij de gratie dat ze als reservevaluta dienen. Als dat voorbij is helpt de gratis geldpers niet meer. Dus grondstoffen zijn + 1 voor de nu nog rijke Europeaan.
Net dealtje gesloten met een Nigeriaanse prins, levert mij 3.5 miljoen op.
Verdorie. Ik durref nooit.
Ik weet niet hoeveel Nigeriaanse prinsen er onlangs overleden zijn, maar anders is het er eentje met enorm veel erfgenamen.
@Lt-Kol Kilgore | 27-07-20 | 12:12:
Vreemdgaan is dan ook een Afrikaanse uitvinding.
Hoeveel van zijn familieleden moet je daarvoor overzetten dan?
En ondertussen de multinationals nog meer ondersteunen met nog meer geld. En de AEX moet omhoog. Dus nog meer steun. En de beurs analisten maar juichen. Steun, steun. En wanneer er daar een keer wat verdiend wordt, weten ze niet hoe snel ze het moeten.wegsluizen.
Toen de mh17 neergeschoten werd en Nederland met Rusland ging ruziën en Rusland daarop een landbouw boycot instelde, kreeg de landbouw geen cent. Nee nog extra regels konden ze krijgen. Ondernemersrisico noemde die dweil van een Rutte dat toen.
Voor Schiphol staan de wagons met geld al in Den Haag klaar zonder voorwaarden. Corrupte bende.
Al dat bij geprinte geld, gaat maar één richting op, de rijken!
Het gewone volk krijgt straks daarvoor WEER de rekening!
Geld is beter geïnvesteerd in onderwijs dan in goudspeculatie.
Aandelen KLM....
- 4,5 % nu...
Het moment waarop iedereen over edelmetalen begint weet je dat er een piek is. Net als crypto.
Ik had zo gehoopt dat corona ons zou verlossen van alle bullshitbanen, maar nee, het geld gaat niet naar mensen die iets toevoegen aan de maatschappij, maar naar sectoren die woorden, waarde en geld opblazen en rondpompen. Financiële markten doen het gek genoeg nog steeds prima.
Dankzij de ECB die het geld met een omweg bij spaarders en belastingbetalers weghaalt. En nieuwe graaien 2.0.
Je had toch echt niet gedacht, dat iemand die echt iets bijdraagt naar waarde zou geschat worden en daarvoor een passende vergoeding zou krijgen ? De verkopers van gebakken lucht gaan pas ontmaskerd worden als die paketjes gebakken lucht geopend gaan worden. Als dan blijkt dat die gebakken lucht zelf niet eens gebakken is, en er niks anders meer is om op te eten, dan pas gaan de ogen open gaan.
1660 euro/ounce nu. In 2012 zo'n 1200 euro/ounce, dat is een toename van 38%, in dezelfde periode was de inflatie minstens 20%. Dus je rendement op goud is zo'n (38-20)/8 = 2,25% per jaar. Zelfs de gemiddelde pauper vindt dit magertjes.
Dat is 150x de spaarrente van dit moment.
Als je een maand geleden was gaan investeren dan had je vandaag op Bitcoin +12%, Goud +9%, SPX500 index aandelen + 7%. Dus gewoon verdelen die hap en dan zit je beter dan met je spaarboekje.
Als je 2 jaar geleden..
als je nu gaat investeren, dan heb je over 1 maand?
@rectormagnificus | 27-07-20 | 11:59:
Minimaal 2x de helft?
@rectormagnificus | 27-07-20 | 11:59: Onzeker maar één ding is zeker. Schaarste drijft de prijs op.
De gouden tip heb ik maar die ga ik dus niet vertellen.
Fluister em maar ;)
Zingen mag ook.
@Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 11:53: Nee manneke, ik trap er niet in.
Het goud dat je nu hebt, druppelsgewijs op de markt brengen en aandelen kopen van degelijke bedrijven die nu laag staan ?
Gouden tip nu meteen van de hand doen, nu de goudentipprijs zo hoog is!
@Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 11:53: Zelfs rappen is toegestaan.
Italie heeft veel goud liggen las ik. Gelukkig hoeven ze daar niet aan te komen nu Rutte de graties geld knop heeft ingedrukt.
Ze hebben nog geen plannen hoe ze het uit gaan geven, las ik. Dat moeten ze blijkbaar nog even bespreken op Sicillië. Hadden er kennelijk zelf niet eens op gerekend dat die lul zo dom zou zijn.
@Dubbelepunthoofd | 27-07-20 | 11:56: Ze hebben bij de colombianen ongetwijfeld al een boot wit poeder gekocht. Die verkopen ze nog eens aan de europese belastingbetaler en maken ze van die miljarden nog meer miljarden, waar ze weer goud en vastgoed mee kopen.
Italië heeft dat geld hard nodig voor de invasie op Lampedusa.
Moet altijd lachen als ik mensen hoor praten over investeren in goud. Alsof je in tijden van nood met een gouden munt naar de bakker kunt gaan om een brood te halen. Zorg liever dat je wat contant geld thuis hebt liggen.
Je hebt groot gelijk. Zorg dat je een 15K cash thuis hebt liggen. Kan je toch mooi een brood van kopen als de Euro instort.
Je kunt nog beter naar een casino gaan dan, met de inflatie die nu gaande is en doorzet, als je zo van gokken op niets houdt.
Ja het liefst een kruiwagen vol, zodat je straks precies 1 brood kan afrekenen.
@The_Challenger | 27-07-20 | 11:50: past, brood kopen? Kost 20k euro....
van_Heutsz: wij van Heutzers begrijpen het, goud is geen ene fuck waard in nood situaties. Goud en geld staan echt als allerlaatste op de rang van overleven.
Omdat je dan je goud in kan wisselen tegen het dan geldende betaalmiddel. De waarde van goud was 2000 jaar geleden ongeveer gelijk aan wat het nu is. Geenstijl houd niet zo van links maar je kunt het zelf Googlen. In de geschiedenis van de mens zijn er honderden verschillende valuta's geweest, die ook weer weg zijn gegaan.
@SchichtigeSpicht | 27-07-20 | 11:59:
Mensen die in goud of bitcoin investeren, vind ik nogal links. Het heeft niks met waarde te maken (balance-sheet, income), maar alles met emotie. Laat de emotie nou toevallig bij links zitten en de ratio op rechts.
Goud kun je altijd en overal op wereld omwisselen in geld. Het omgekeerde niet. En vergeet dat je bnp in Nederland heel veel koopkracht hebt zelfsvoor bull shitbanen. Nu kun je er nog makkelijk goud etc. voor kopen. Straks?
@Graaier | 27-07-20 | 12:12: En voor een ounce goud koop je al sinds de Romeinen een goede set kleding en een paar goede schoenen. Ook over 100 jaar.
@Graaier | 27-07-20 | 12:12: Ik zeg altijd je moet er ne zot voor vinden die het ervoor wil geven. Jij staat met je blok goud in de woestijn en ik heb een jeep, een kameel en 2 flesjes water.
@Lt-Kol Kilgore | 27-07-20 | 12:21: Die kameel past helemaal niet in die Jeep en met 2 flesjes water kom je ook al niet ver. U had beter meer water kunnen inslaan in plaats van die Jeep aan te schaffen.
Ik moet altijd lachen als ik mensen zoals jij hoor praten over mensen die investeren in goud.
Ja dat is slim. €10.000,- contant geld thuis hebben liggen waar je, als het een beetje tegenzit, straks nog één tas boodschappen van kunt kopen.
Ik heb afgelopen jaar een megainvestment gedaan in GS.
Het is welliswaar een heel, heel klein aandeel (kroontje red.) maar die kroontjes gaan nog eens
goud geld opleveren in tijden waarin papier waardeloos is, vrijheid van mening verboten ist en nieuwsgaring alleen nog maar via de staatsomroep te beleven valt (1984).
Dan zullen kroontjes niet van goud zijn maar roze.
*traantje weg pinken doet.
Moet je vooral nu gaan kopen, nu de prijs het hoogst is......
wordt nog wel hoger ,denk ik
Wellicht handig om te kijken / bepalen wat het koersdoel is, in plaats van alleen te kijken naar de ATH. Volgens mij staan we aan het begin van een langdurige en meerjarige bull markt. Overigens is het belangrijk om je risico te spreiden, all-in in goud en zilver is wat dat betreft niet aan te raden. Extra gratis tip: check de mijners, die zijn al behoorlijk gestegen, maar blijven nog wat achter, daar vallen nog zeer mooie rendementen te behalen.
Ik waarschuwde mijn schoonbroer ongeveer anderhalve maand geleden dat goud wel erg duur was ($1700) en nu is het al $1940. Hij had beter niet naar me kunnen luisteren.
@GoedGaan | 27-07-20 | 11:49: Mijners?
Ach toen BTC op zijn ATH van 100,- euro stond had ook iedereen het erover.
Goud stijgt nog wel even door in Dollar/Euro waarde zolang de moneyprinters overuren draaien.
vanaf 2000 is goud gestaag aan het stijgen nog relatief langzaam in verhouding dat er geld bijgedrukt wordt... het huidige systeem staat op klappen en daarom mag je ervan uitgaan dat de huidige prijs veeeel hoger wordt en meer in overeenstemming met de bergen m.n. dollars en euro's die door de ECB en Fed in het systeem gepompt worden om de krakende -banken- systemen overeind te houden... succes allemaal en veel wijsheid de komende jaren!
Goud kan alleen maar stijgen op de lange termijn vergeleken met fiatgeld.
@LiniaalRectaal | 27-07-20 | 15:34: Fiatgeld wordt alleen maar minder waard inderdaad. Het is heel raadzaam om te investeren in edele metalen. Je moet het wel fysiek in handen krijgen.
Hou alstublieft op over goud, slaap op de bank in de woonkamer want slaapkamer ligt helemaal vol met goud. Tot nu toe nemen ze het bij Lidl nog niet in betaling.
Meer vertel ik er niet over want zwijgen is ook ......jawel.
Je kunt goud overal over de hele wereld in elke munteenheid zo omzetten in geld. Ook in Nederland bij elke juwelier en goudlanden
Dat hele Covid is een verzinsel om de goudprijs op te drijven.
/ wappie modus off
Al het goud in de wereld past feitelijk in 1 kluis. Wanneer je al het goud zou samensmelten tot één grote kubus zou die een afmeting hebben van minder dan 21x21x21 meter
Nee.
Al het gewonnen goud.
@Is dit nog nieuws? | 27-07-20 | 11:44: OK, dan 25x25x25 , Het blijft gissen maar zit er niet heel ver naast waarschijnlijk. Sinds de industriele revolutie is er 180.000 ton gedolven, wat er al in omloop was past in mijn kleerkast.
Dat is dan wel een hele zware kubus aangezien het soortelijk gewicht van goud tot één van de zwaarste gerekend mag worden
Ik zoek mijn goudpan op en ga naar de Rijn.
youtu.be/JBxnBXRXUfA
Ha ha briljant. Gelukkig heeft hij zelf ook in de gaten dat het niet rendabel is.
Leuk!
Erfgoud daar heb ik gevoelens bij, dus dat ga ik niet verkopen.
De US$ komt heus wel terug , eerst moeten er een paar dingetjes recht gezet worden daar over plas . Hier daarin tegen valt niet veel meer recht te zetten .
Toiletpapier!
Mijn vriend heeft een vriendin van goud zegt ie.
Nu moet ik van hem vragen hoe dat eigenlijk gaat dat 'omsmelten' ?
Goud is rommel want stel je opa kocht genoeg goud in 1950 en waarvoor je destijds een nieuwe auto kon kopen, kun je nu net een paar nieuwe banden kopen
met hetzelfde portie goud.
Daarom, aandelen microsoft! 35 jaar gelden 10 cent, nu 210 dollar! Fuck goud!
Bij nood kan de regering al het goud van de burger innemen.
Wat een onzin. Tot 1970-1973 (einde Bretton woods) werd goud op een maximum van $35 per Troy ounce gehouden (kon je altijd 35 dollar voor je goud krijgen en andersom). Dat is daarna losgelaten en sindsdien werd het heel veel meer waard. Waar je in 1970 een paar banden kon kopen van je Troy ounce, heb je nu 10 Troy ounce nodig voor een goedkope auto.
@gato | 27-07-20 | 11:53:
Moeten ze het wel kunnen vinden. En het geldt niet voor sieraden.
BTC doet het prima, daar is niets gammels aan.
van 20k naar nu net geen 10k noem ik alles behalve prima.
@von sokkenstopfen | 27-07-20 | 11:38:
tja als je alleen toen kocht wel, maar als je de koers daarna in de gaten had gehouden, waren er prima koopmomenten.
@Zer0-hedger | 27-07-20 | 11:48: NO shit...
@Zer0-hedger | 27-07-20 | 11:48:
Klopt, alleen zit ik net als miljoenen anderen opgescheept met waardeloze xrp, dus ik kan geen btc kopen tenzij ik m'n verliezen van xrp voor lief neem en dat durfde ik niet aan want niemand kon weten wat btc ging doen.
@von sokkenstopfen | 27-07-20 | 11:59: XRP gewoon de tijd geven. Ook dat komt goed (tenzij je wel heel duur hebt gekocht)
Xrp hahahahahahhaha
Vechain, nu tijdelijk dipje naar 160 sat, enige coin met de juiste partnerships
Als nu iedereen en GS loopt te roepen dat je goud moeten hebben, dan ben je te laat.
Normaal gesproken wel.
Maar met de huidige economische fuckup koop ik bij. Niet om rijk te worden, maar puur koopkracht behoud.
@Harry Turtle | 27-07-20 | 11:49: zo is het. Het is gestolde koopkracht.
brrr.money/
Ik zeg altijd maar zo, nooit kopen van geld dat je niet kunt missen en nooit verkopen als je geld nodig hebt.
Zó is dat en niét anders !
Werken is het nieuwe goud. Voor wie in een vitaal beroep werkt dan.
De rest gaat maar hoopvol beleggen in goud, bitcoins en rapmuziek.
Mag ook alle drie heur, in alle gevallen bent u een slaaf van het kwaad.
Geld, mijn beste lui, is het kwaad van de wereld. Goud is niets waard.
Hoe kun je nu zeggen, dat geld het kwaad is. Onlangs heeft men nog met miljarden euro's goede dingen gedaan zoals de door corona zwaargetroffen landen gered.
@kweethetooknietbeter | 27-07-20 | 11:37: Dat zijn alleen maar getalletjes in een computer, dus niet echt.
Ik zou beleggen in statiegeld.
Deze is de afgelopen 10 jaar alleen nog maar mee gestegen met de economie en heeft zijn waarde behouden.
Dus koop flessen met statiegeld en krat.
Met of zonder inhoud.
Nope, onjuist. De werkelijke inflatie is redelijk hoog en je koopkracht is dus afgenomen de afgelopen 10 jaar. Niet veel slimmer dan sparen dus :)
De USD is wel naar benee, dus de nettowinst op goud is nog niet op recordhoogte. Goud, tja het is eigenlijk niks. Een laffe hedge voor aandelen. Voor bange mensen.
Ah dus dat ene europese land met de grootste goudreserves heeft gelijk geen geld meer nodig, lijkt me zo.
Italo disco opzetten doet ...
youtu.be/-ZRKJfwvjOk?t=22
@Watching the Wheels | 27-07-20 | 11:38: Heerlijk, nu nog het zonnetje erbij.
Had F. Jacobse toch gelijk dat hij de gouden tanden van Tedje van Es ten gelde maakte. Bij een kantoor van de ABN voor de fusie met de AMRO bank.
Bezuinigen ...
www.youtube.com/watch?v=fZBRYCsfGSc
"Je had toch zo'n omaatje met 4 van die gouwe voortanden?" ... lol
Is dat BA van The A-Team, een serie die net als de Dukes of Hazzard uitermate racistisch is ?
Ik keek vroeger graag naar the A team, BA Baracus was juist een van de stoerste toch?
B.A. Is baas!, maaaar Chuck Norris blijft eindbaas!
@Diederik_Ezel | 27-07-20 | 11:32: nee, heden ten dage wordt gezegd dat hij de vuile klusjes voor de blanke Hannibal op moet knappen.
Mr. T
@van Oeffelen | 27-07-20 | 11:35: Volgens mij werkten ze samen als Team, BA was niet alleen toch, hoewel hij wel vaak als enige met een raketwerper kwam aanzetten haha
@Diederik_Ezel | 27-07-20 | 11:32: Ja de stoerste met vliegangst.
Vooruit, tussen al die scherpe en diepzinnige reaguursels ga ik eens iets doms zeggen: is het niet het beste om alles NU op te maken aan bijvoorbeeld en zoals daar zijn hoeren, vakanties eten en drank?
En als het dan op is aan anderen om hulp vragen?
De EU methode dus.
jij bent zeker een Italiaan? Of je heet Verhofstad?
Dat is niet dom.
Zo functioneert inmiddels 75% van de mensen in Nederland, schat ik.
Waarom niet? Alleen ben je bij ons alleen welkom om mee te eten, de rest is dan je eigen probleem.
Eerst sparen jongen...
skoftig | 27-07-20 | 11:23 U vergeet auto's
Mits je de juiste flessen schotse whiskey aankoopt en daar af kunt blijven en dan wat geduld hebt, kun je er nog een euro aan verdienen.
Goud is pas interessant als je het in bezit hebt.
Niet als investering.
Hoeveel Nederlands goud ligt er nog in buitenlandse kluizen?
DNB bezit ruim 600 ton goud
@harry21 | 27-07-20 | 11:33: ik had het laatst met manlief eens uit lopen rekenen, en dat komt neer op ongeveer precies 1 Troy ounce per Nederlander.
Het grootste deel van dit goud bevindt zich in het buitenland. In de kelders van DNB aan het Frederiksplein in Amsterdam ligt 195 ton. Dat is 30,8% van de totale Nederlandse goudreserve. De rest wordt bewaard bij de Federal Reserve in New York (31,3%), de Bank of Canada in Ottawa (19,8%) en de Bank of England (18,1%).
Nou niet meteen in lachen uitbarsten maar zand, dat geschikt is voor beton dus niet dat Sahara zand, is het nieuwe goud.
Sven Hulleman
De ENCI is net dicht geloof ik?
Het kan nu elk moment zo ver zijn. The Global Currency Reset is coming. Verkoop je aandelen, koop goud, zilver, schilderijen vastgoed, anything that will hold it’s value when the dollar dies.
Nee joh, gewoon wat meer printen. Zo hebben we de kredietcrisis ook opgelost. Oh, en meer immigranten, dat is ook goed.
@opblaasschaap | 27-07-20 | 11:23:
En meer EU; dat is dé oplossing voor... nou ja, eigenlijk alles.
@kweethetooknietbeter | 27-07-20 | 11:34: Meer belastingen, dat helpt ook altijd volgens de VVD.
... En het maak ook zo'n geweldig 'ting' geluid!
De allerbeste investering is microsoft als je daar 30 jaar geleden flink in belegd had!
Zeker! Of ASML
nee jong, tesla boomt 'm pas.
Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon en Facebook: 22% van de S&P 500.
@VerganeGlorie | 27-07-20 | 11:27:
Tesla begon niet op 0,09 dollar...
Wel typerend dat het verlies van het vertrouwen niet heeft geleid tot een run op de Euro, die profiteert daar helemaal niet van. Verbazingwekkend dat lage vertrouwen in de euro.
Blijf het een rare belegging vinden. Het is een belegging voor mensen die sceptisch zijn over de markt, maar wel vertrouwen houden in de beurs als concept. Raar idee: als die full economic meltdown ooit komt, kun je ook fluiten naar al het goud dat niet al in je kelder ligt. (En mensen die nu futures kopen, hebben geen enkele intentie al dat goud ook daadwerkelijk fysiek in bezit te krijgen).
Maar in feite gaat het daar ook niet om. Gewoon speculanten die van de gelegenheid gebruik maken om het volk in een bubbel te laten happen.
Alleen waar je zelf 100% controle over hebt is enigszins waardevol.
Yep, heeft veel met speculatie en emotie/angst te maken en geenszins met onderliggende waarde (zelfde geldt wat mij betreft voor bitcoins etc).
@Diederik_Ezel | 27-07-20 | 11:24: in principe is bitcoin wat goud ooit was. Internationaal geaccepteerd 'waardepapier' dat handel faciliteert en alleen waarde heeft zolang iedereen het er over eens blijft dat het waardevol is. Once the shit hits the fan kun je het beide niet vreten.
Interessant ook dat digital currencies het over mining hebben, ledgers, vaults.
Goud vertegenwoordigt een opslag van arbeid en mensen erkennen dat.
Goud is veel meer een verzekering (tegen inflatie) dan een belegging. Als je het zo beschouwd hoeft goud ook geen rendement te maken, dat doe je opstalverzekering ook niet.
@duProgue | 27-07-20 | 12:00:
Die ratio snap ik wel, maar laten we wel wezen: dat is nu op de markt niet gaande.
Voor de betweters. Goud, zilver en overige edelmetalen blijven altijd een waarde vertegenwoordigen. Soms wat minder dan gekocht. Op de lange termijn zit men goed
In 2000 lag de prijs nog op 5 dollar per Oz. Nu op 20. Beter dan menig pensioenfonds aan rendement heeft gehaald.
Rare vergelijking. Twee compleet verschillende dingen. Hoeveel pensioen heeft dat goud in de tussentijd uitgekeerd?
@Sjors W. | 27-07-20 | 11:21:
De vergelijking is zo vreemd nog niet want het is pensioenfondsen bij wet verboden om in goud te investeren. Waarschijnlijk omdat dit een hele cynische investering zou zijn en de economie niet ten goede zou komen. Ons pensioensysteem is ontworpen naar een visie van structurele economische groei.
@Zendavesta | 27-07-20 | 11:43:
Het punt (en verschil) is dat pensioenfondsen ook een uitkeerverplichting hebben. Die hebben dus niet zo veel aan een investering die in een kelder op barre tijden ligt te wachten. Goud kopen is meer sparen dan beleggen, tenzij je geen intentie hebt het product ook daadwerkelijk in ontvangst te nemen en vooral speculeert op de markt. Dat het pensioenfondsen wordt ontmoedigd om zo te handelen vind ik niet zo gek.
Ik snap best dat er bij iedere belegging risico komt kijken, maar dat pensioenfondsen kiezen voor bedrijven die dividend uitkeren en in indexen investeren vind ik niet zo gek. Dat ze er dan ook allerlei semi/oud-overheid en algemeen belang bedrijven bij krijgen... dat krijg je vanzelf in een Maakbaarheidland, waar de PvdA, D66 en VVD het voor het zeggen hebben gehad.
Pensioenfondsen worden ook gedwongen om obligaties van brakke Euro landen te kopen.
Succes de komende jaren met de megakortingen des doods.
Vroegah wisten demense nog dat goud veel waard is. Waarom is rationeel niet goed te bedenken. Je kan het niet eten. Het is te zwaar en te zacht om er iets van te bouwen. Zodra je het hebt drommen de schurken van overheid, banken en criminaliteit samen om het je af te roven.
Vroegah kon je voor een gouden tientje veel kopen. Het is nog steeds dagelijks groeiende hoeveelheden EU-papier waard.
Goud had waarde omdat het overal werd geaccepteerd voor een bepaalde waarde, en je het in relatief kleine hoeveelheden mee kon nemen om er business mee te doen, toen business nog van die schaalgrootte was. Die tijden zijn al lang voorbij en nu is goud eigenlijk gewoon een mythe. Wat je zegt, het is niet rationeel. Als we morgen allemaal tegelijk zeggen dat het niet meer cool is, heb je er helemaal niks meer aan.
@Sjors W. | 27-07-20 | 11:28:
Hypes en mythes zijn nog altijd de dingen waar wij in groepsverband achteraan marcheren / sloffen. Neem nou de EUro, die gaat het goud als mythe echt niet overleven.
Ik vind ‘t goud.
Komst uut Stad?
Ik word zoooo moe van die amerikanen met hun troy ounce, foot, yard, miles,
gallons, stones en inches, want wat is er makkelijke dan het metrische systeem?
1 ton=1000kg, 1kg = 1000 gram, 1km =1000m, 1m =100cm, enzovoort.
Nee gewoon vasthouden aan dat achterlijke middeleeuwse leipe imperial systeem. 1 inch =2,54cm 1 troy ounce= 31 gram 1 foot =30,48cm,
1 pound = 0,453kg, enzovoort!
"i lost one stone"
"i did grow 1 foot"
Dus ze vallen een steen af en groeien een voetlengte? wtf man?Hoe zwaar
is die steen en van wiens voet nemen ze de maat??
In de techniek hetzelfde gezeik.
Nederland neemt makkelijker nieuwigheden over van de volkeren die ons bij tijd en wijlen veroveren. Zoals het metrische stelsel. Socialisme. Snelwegen. Wetten. Iftarmaaltijden.
Misschien dat het de Democrats in november lukt om Amerika als natiestaat te vernietigen. Prima manier om al je oude cultuur, vrijheden & systemen in 1 klap af te schaffen.
en een meeting op 06/07/2020 in de USA is dus op 07/06/2020
von sokkenstopfen | 27-07-20 | 11:14
Daarom mot ik ook geen Harley of Triumph.
@Der Schnitzeljäger | 27-07-20 | 11:42:
Al zat een harley met metrische maten in elkaar, dan nog zou ik zo'n rammelkast niet eens kado willen. Overhypte klapperkasten, dat zijn het, en het volk dat er op rijd allemaal stereotypes met hun lederen hesjes, portemonee aan een ketting en live to ride, ride to live stickers.
En dan dat leipe zwaaien naar andere motorrijders. Man wat een zielige hobby is het toch dat motorrijden.
Gelukkig is mijn overleden opa begraven en niet gecremeerd en die had nogal wat gouden tanden, dus als de nood aan de man is...
Daar is allang al een necrofiel mee vandoor.
@skoftig | 27-07-20 | 11:15: haha.
Maar goed dat je opa ook overleden was toen die begraven werd!
Het is niet zozeer dat goud nu duurder wordt, of vastgoed, maar dat de waarde van het onderliggende ruilmiddel in waarde afneemt.
Inderdaad, DIT is de echte inflatie die in de huidige economie verborgen blijft. Wacht maar tot de herfst, dan ploft het zaakje.
@grindbak | 27-07-20 | 11:16: Maar wat dan?
Als de boel in elkaar zou klappen en goud zijn waarde zou verliezen, wat moet je dan?
Maar een kilo coke in de kluis schuiven? Zou dat zijn waarde behouden?
@EEnzame SchizofrEEN | 27-07-20 | 11:36:
Goud verliest zijn waarde niet omdat het schaars en relatief draagbaar is. Het is het beste primitieve ruilmiddel dat we hebben. Dus als het hele zaakje in elkaar ploft dan gaat de prijs van goud gewoon door het plafond. De prijs van levensmiddelen en vastgoed zal ook verder stijgen.
Als we in het eindspel zitten zal die troy once, misschien een kip waard zijn.
Ik vrees dat als we in het eindspel zitten alleen geweren, pistolen, messen en knuppels nog waarde hebben. Daarmee kun je (misschien) verdedigen wat je nog hebt of opeisen wat je nog denkt nodig te hebben. Als voorproefje kun je kijken hoe het er nu in bepaalde wijken in de USA al aan toe gaat.
D66ers opgelet. Het zou kunnen dat U straks alleen met goud kunt betalen voor een beetje eten van de boer, en met uw dochters natuurlijk.
Wat doen ze eigenlijk met het goud (van gouden kronen) wat overblijft na een crematie..?
Die halen ze er vlak voor tijd uit. Met een betonschaar.
lvc-online.nl/fonds/
@steekmug | 27-07-20 | 11:21: Verrek! Ook interessant is de lijst met waar die centen heen gaan. Van een bescheiden lijstje naar een waslijst aan stichtingen, zoals Bedtimestories (dir. is een actrice), Zomerkind (4 moeders die een kinderdagcentrum opgericht hebben), Vincentius vereniging (grote dienstverlener), Aafje (grote dienstverlener), Zeedistel (wijkverpleegkunidge die een hospice is begonnen), Stichting Gilat (opgericht door een voormalig VVD-er)...
Ik ga ook weer eens uitzoeken hoe het zat met zo'n stichting oprichten.
@steekmug | 27-07-20 | 11:21:
Dank ! Interessant!
Dat is allemaal geregeld. Het is niet zo dat de stoker er mee naar huis gaat. Dat is meer iets wat bij de ontruimers gebeurt.
Ik wacht tot de aandelen smegma torenhoog schieten en dan verkoop ik de hele boel in een keer tot die tijd is het net als met bitcoins, mining mining mining!
U doet aan smegma mining? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat U het in een potje bewaart?
Dus, Italië is nu nog rijker?
Yep, u ziet het goed. Zouden ze nu zomaar hun staatsschuld mee af kunnen lossen.
Ipv daar op te wijzen door Rutte wordt er geld gegeven.
@Rotterdammert1965 | 27-07-20 | 11:11: Goud biedt nog enige dekking voor al die fantasie-euros. Een staat zou goud nooit moet verkopen, ook Italie niet.
Postzegels, antiek en de meeste munten zijn ook geen flikker meer waard.
Klassieke auto's daarentegen......
Wat is de koers van een flikker ten opzichte van laten we zeggen koper?
@piloot47 | 27-07-20 | 11:09:
Luxeproduct, doet het enkel goed als de rijken rijker worden.
Tja, goud is sinds maart een tier A asset.
Bij mijn buurvrouw knipten ze de ring zo van haar lijf. Met vinger en al.
Mijn vetleren gouden medaille van de bosloop nog maar eens opgepoetst
Als u dan toch overweegt... Neem gouden tientjes. Niet poetsen! Want als u straks op hongertocht bent heeft den boer geen wisselgeld. Bovendien bijna onzichtbaar als u de grens over gaat/moet.
Helemaal niet, krijg je alleen nog de goudprijs voor.
En?
@Conan de Rabarber | 27-07-20 | 11:09: dat is heel wat meer dan een tientje hoor (+/- 300 euro aan goud). Ik vind alleen vervelend dat ze niet van puur goud zijn (0.900, 90%, 21 karaat). Daarom hou ik ook niet zo van de krugerrand (daar zit koper in)
@NiceAsPie | 27-07-20 | 11:37: Dat is omdat de munten anders te zacht zijn. Vaak wordt een legering met zilver gebruikt.
@LiniaalRectaal | 27-07-20 | 15:19: dat valt wel mee. De meeste zogenaamde beleggingsmunten zijn gewoon van 0.999 goud of zilver. De meest verhandelde is de Maple Leaf (Canada) en dan heb je Eagles (US) hun goud is nu ook .999, de zilveren koala en gouden kangaroo (Australië), philharmoniker (Oostenrijk)
Alleen de Krugerrand heeft als bekende beleggingsmunt een beetje koper erbij. En de Eagles vroeger wat zilver.
Nederlands geld steekt er wat bleekjes bij af, 90% goud in de gouden tientjes, en maar 72% zilver in de zilveren rijksdaalders.
Het is 2020. De mensheid kent een enorme waarde aan goud toe. Net zoals een eekhoorn aan zijn voorraad eikeltjes. Schattig om te zien.
De mensheid kent al meer dan 2000 jaar waarde toe aan goud. Al die tijd is goud waardevast gebleven, uiteraard met schommelingen maar het gaat om de lange termijn trend. Daarentegen wordt "geld" altijd steeds minder waard (currencies don't float, they just sink at different rates).
Tjah nu de europrinter Brrrr gaat doen, moet je toch ergens naartoe he.
Er is geen europrinter. Behalve voor vals geld.
Wat hoog gaat kan plots laag dalen.
Heus als jij het koopt keldert de prijs zoals gewoonlijk
Als de taxichauffeur over goed begint moet je uitstappen, uit het goud.
'..... en de dollar in het ravijn zoeken beleggers naar safe havens en dat is dus niet die lamme dollar.....'
En vervolgens goud in Dollars rekenen ...
idd, in euro staat ie dan ook op een record?
@Hemmenaar7 | 27-07-20 | 11:04: volgens mij niet, het vorige hoogtepunt was september 2011 ($1921) en toen was de dollar nog veel minder waard dan nu (ongeveer 0,76 euro, nu 0,86 euro)
Ik zit long goud dus ik wil méér EU! Hup Verhofstad!
Te saai, ik hou het wel bij m'n bit- en altcoins.
Bitcoin is het nieuwe goud.
van 20k naar nu net geen 10k wil ik niet het nieuwe goud noemen.
Ik zit al 2 jaar met xrp in m'n maag die ik voor 80 cent heb ingekocht en
nu al een jaar blijft hangen rond de 20 cent.
Inderdaad, vandaag weer leuk omhoog.
Heb zelf meer hoop op DGTX, die gaat komende week live.
Zou het eerste platform zijn waar crypto verhandeld kan worden tegen nu nog crypto, maar in de toekomst ook goud, olie nasdaq etc.
@Maya de Blij | 27-07-20 | 11:20:
xrp is 1 hele cent omhoog gegaan zeg! Wow!
@von sokkenstopfen | 27-07-20 | 11:27: Schommelingen in cryptocurrency zijn leuk voor day-traders. 1 cent erbij kan een fortuin opleveren. Maar goed, 1 cent er af kost dan een fortuin.
@koeberg | 27-07-20 | 11:41:
dan moet je ze toch echt met miljoenen tegelijk verhandelen en dat doet geen kip voor 1 cent winst per xrp. Je had de afgelopen 2 jaar dan ook beter in btc kunnen investeren want die is flink omhoog en omlaag gegaan en had je je inleg minimaal 3-4 keer kunnen terug verdienen.
Het is dat ik m'n eigen klem heb gezet met die kut xrp, want anders had ik flink geld kunnen verdienen aan btc en de overige top 10 cryptomunten.
Helemaal niet, het is een ballon.
@koeberg | 27-07-20 | 11:41: Onzin, met een cent moet je zulke grote hoeveelheid hebben dat het vrijwel onmogelijk is in en niche market.
Ik ben een disbelieber. Goud heeft niemand nodig. Je koopt het, verstopt het ergens en is zo de perfecte hedge tegen het huidige systeem. Bitcoin daar in tegen zijn nulletjes en 1tjes die stroom nodig heeft, nodes die gerund moeten worden. Met andere woorden Bitcoin is afhankelijk van iets. Als dat weg valt = weg bitcoin.
Kijk ook naar wat het is. Dat is niet over 1 dag bedacht. Daar heeft iemand of een team jaren of gedaan. Iemand of een team met heel veel tijd, recourses en een enorme bak geld en dan precies na de 2008 crisis is het project klaar en de zogenaamde wallstreet killer, maar nu zit iedereen te smeken dat wallstreet instapt om de prijs te pumpen. Zodat mensjes hun bitcoin weer kunnen inruilen voor meer fiat geld. Beetje tegenstrijdig dus allemaal.
@Maya de Blij | 27-07-20 | 11:20: €8.807 per bitcoin op dit moment. Mijn 1.405 mBC zijn al toch al €220,- meer waard dan toen ik ze kocht.
@Met_baard | 27-07-20 | 18:08: Ondertussen even door de 9200 euro.
REAGEER OOK