Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

In onze Amsterdamse 30 km zone met basisschool rijden politiewagens en politiemotoren standaard 50 km of harder, GVB bussen idem. Gemeentereiningkarretjes op maximum snelheid.

amygdala | 25-07-20 | 12:04 | 1

En ooit een motoragent zonder zwaailicht/ sirene voor een stoplicht zien wachten tot het groen is? Ik dit jaar zeker 4x niet, en 0x wel

JoudN | 25-07-20 | 13:03

Voor sommigen zou het echt goed zijn als ze even een tijdje helemaal stoppen met Twitter, want zo manifesteer je je wel een beetje als een gekkie. Als je in Amsterdam bent gaan wonen met het verwachtingspatroon dat de politie gaat handhaven op overtredingen door mensen uit de kansenbuurt dan ben je gewoon helemaal op de verkeerde plek je bestaan aan het vormgeven.

Zendavesta | 25-07-20 | 01:54 | 1

Hij vond het ook continu zo fantastisch dat je rustig op je bankje kon zitten toen het toerisme weg was. Van de stad een dorp willen maken, kun je beter naar het platteland.

sockpuppet | 25-07-20 | 13:59

Handhaven is een woord dat we in Nederland niet graag gebruiken.
U weet toch? Evocatus
.

Evocatus | 24-07-20 | 23:13 | 5

Herinnert u zich de tijd, dat "Je Maintiendrai" nog ergens voor stond?

murrica | 25-07-20 | 05:43

@sophia wel er eens aan gedacht dat je het verband verkeerd om interpreteert? Dat zijn nick een geldige afsluiting van een brief is?

peterdh | 25-07-20 | 07:01

Klopt, Evocatus stuurt altijd brieven. Ook met 1 zin.

ploppy | 25-07-20 | 09:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Vroeger had je de slijpers van Parijs met puntje er in, die waren wel beter. youtu.be/xu9gjskm9XI

nokkenaskettingklem | 24-07-20 | 22:15

Schlijper had op zeker een hoge functie binnen de NSB gehad, tot vlak voor mei 45, en dan snel aanpappen met het verzet.

captainobvious | 24-07-20 | 21:31 | 1

Nee.

Varende_Reaguurder | 24-07-20 | 22:11

Je weet het niet. Misschien zou het etnisch profileren zijn geweest. Daar branden de agenten hun vingers niet meer aan.

CalamityJane | 24-07-20 | 20:27 | 1

Ja, ook zo'n door de media opgeklopt verzinsel. Hebben ze weer lekker voor elkaar gekregen.

peterdh | 25-07-20 | 06:50

Hoort die zwaaiende meneer in blauw T-shirt wel bij die auto dan ? Voor 't zelfde geld is 't een onderkoffer die daar een dikke vette bon aan het uitschrijven is en ondertussen z'n langstuffende collega's-in-uniform groet.

Wat staat er trouwens allemaal op die auto gekalkt ? Kan alleen "Niet goed Geld terug" lezen, verders kan ik het niet ontwar(r)en.

Vesta | 24-07-20 | 20:12 | 1

Wel heel erg onderkoffer dan, met je/iemands zoon in z'n zondagse voetbalkloffie tegen de auto in kwestie geleund.

De politie had het mogelijk te druk met mondkapjesdraagplicht handhaven. Kwestie van priotiteiten, zoals wel vaker.

@rmani sport amsterdam, meen ik te lezen, alsmede bobbi's barrel en westerstraat.

Guusneus | 24-07-20 | 20:33

Mensen die dit soort berichten plaatsen zijn niet mijn type mensen! In de ogen van deze mensen doe je het nooit goed genoeg!

UnderCovert | 24-07-20 | 20:03 | 2

Nou nou, u legt de lat wel érrug laag...

Zenzeo | 24-07-20 | 20:09

Wie dit leest is gek?

BrokenTipi | 24-07-20 | 22:24

Die Schlijper doet net alsof in de rest van Amsterdam wel de wet gehandhaafd wordt en daarbij is het goed mogelijk dat de betreffende auto een pech geval is, of dat er één of andere acties gaande is gezien al die teksten op het voertuig.

Jackson | 24-07-20 | 19:54 | 1
-weggejorist en opgerot-
Y&T | 24-07-20 | 20:00

Mijnheer Schlijper is eng. De kleine voorzitter van de oorspronkelijke unie tegen trottoir terreur nu de kleine voorzitter van de Nederlandse volkspartij tegen enge buren. www.youtube.com/watch?v=hkHMZzh6hV8

Basil Fawlty | 24-07-20 | 19:52

Goh, hebben fietsers een keer last van een auto ipv andersom, is het nieuws.

Jemoesteensweten | 24-07-20 | 19:44

boeie..die stad is allang naar de haaien.
-arme beesten-

Y&T | 24-07-20 | 19:40

Volgens Femke was het beter om niet in te grijpen.

squadra | 24-07-20 | 19:35

Utrecht Jaarbeurs/station: agenten hielden elke auto aan die er niet mocht rijden en iedereen kreeg een bekeuring.
Elke auto en iedereen? Een paar auto’s met mocro’s en mocra’s werden snel verzocht door te rijden. Geen staande houden en geen bekeuring.
Hoedan? Nou, de agenten waren excuus-allochtonen qua quotum en cliëntelisme tiert welig in die kringen.
Gereageerd naar de korpsleiding. Ze belden mij, ja bellen, want dan staat het niet op papier, met excuses en ja inderdaad bekend probleem werken eraan blablablabla.
Kutland.

RGV42 | 24-07-20 | 19:35 | 5

Met de handhavers in Utrecht is het helemaal erg gesteld.

Bab01 | 24-07-20 | 19:49

We zitten er bóvenop meneertje, en wel tussen vrijdagmiddag 17.00 uur en maandagochtend 08.00 uur, hahaha!

Zenzeo | 24-07-20 | 20:12

RGV42. Er is geen houden meer aan.

CalamityJane | 24-07-20 | 20:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Het absolute Parkeerverbod op een fietspad ( leest u mee Heer Grapperhaus ? )wordt merkwaardigerwijs nooit op gehandhaafd. Concludeer tevens dat er er geen fietsers zijn op Geenstijl of ze zijn fietsen , dat kan natuurlijk ook nog.

Ambiorix | 24-07-20 | 18:55 | 1

Neen, de gemiddelde reaguurder is autojunk.

Zenzeo | 24-07-20 | 20:12

Pfffff op vrijdagavond zette kleine Hiram altijd zijn oude Toyota Corolla op de stoep bij het Leidse bosje. (Leidseplein, Amsterdam). De politie had het te druk, en de stadswacht ( nu BOA) had daar geen bevoegdheid, want het was geen “parkeerplek”.
Om een uurtje of drie, vier, stond de auto er nog netjes, en kon Kleine Hiram, naar huis, of, met mazzel, naar een of andere opgeduikelde chick. Nog nooit weg gesleept of een bon gehad. Kijk, dát waren nog eens tijden meneer Sonneberg!

Hiram | 24-07-20 | 18:13 | 2

Waarom steek je z'n banden niet lek? Na 2 keer doet hij het niet meer!!

janotus | 24-07-20 | 19:40

@Hiram
Ah! Die roestbak was dus van jou. Je had 'm wel eens wat vaker mogen wassen. ;-)))

Basil Fawlty | 24-07-20 | 19:46

Zaten in de dienstauto agenten met dezelfde migratie achtergrond?

Rechtsdraaiend | 24-07-20 | 18:11 | 2

Zijnde Nederlands?

Schepvogel | 24-07-20 | 18:52

Is dat inmiddels ook een migratie achtergrond?

Rechtsdraaiend | 24-07-20 | 19:52

Ouwe-jongens-krentenbrood.

NPOlitiekgekleurd | 24-07-20 | 18:05 | 1

Nieuwe-burgers-dürum heet dat tegenwoordig...

Rottend-Fruit | 25-07-20 | 00:02

Wanneer het verderop vaststaat met verhuizers of een cementwagen dan zou ik ook omkeren en spookrijden. Ik zie op maps trouwens geen bord met verboden parkeren, welke zijde dan ook. Parkeren tegen de rijrichting doet iedereen en zijn moeder wel eens.

Voor wat betreft die APK, hij is alleen niet verzekerd nu. En als iemand zich aanmeld voor digitale post in 'mijn overheid' dan krijgt men ook geen briefpost meer over de APK is mijn ervaring. Dat is even wennen.

Om er nu zo'n ophef ober te maken nou nou nou. Dikke foei voor zonder APK rijden muneejr.

sjef-van-iekel | 24-07-20 | 17:56 | 2

u bent de naam sjef van niet waardig mijn beste

Y&T | 24-07-20 | 19:49

Waar heb jij je rijbewijs gehaald?

kapitein_berendbotje | 24-07-20 | 21:22

Indien Corps Diplomatique: ja. Indien gekleurde medelander: ja. Indien duidelijk geen Nederlander, niet in staat één woord Nederlands te uiten, waarschijnlijk mediterrane overdrijver, én agressief: ja. Indien wethouder oid: ja. Last van suikercoma:ja.

Valse_nootjes | 24-07-20 | 17:52

De wet naleven en handhaven is zoooo on-Amsterdams. Een mini-staat in een mini-land.

Ruikbaard | 24-07-20 | 17:51

Die politieauto rijd wel stapvoets... dat dan weer wel.... voor de rest lijkt het Nigeria wel.... wat een puinhoop

oranger | 24-07-20 | 17:50 | 3

Als Amsterdam de Derde Wereld massaal welkom heet, wordt Amsterdam vanzelf Derde Wereld.

Peter Emile | 24-07-20 | 18:10

@Peter Emile | 24-07-20 | 18:10: ...is....

Y&T | 24-07-20 | 19:50

Is BNC: Bekende Nederlandse Crimineel. Afblijven dus.

HeelStijl | 24-07-20 | 17:50

Zo snel gaat dat dus. Verraden.
Thomas Schlijper is in de verkeerde tijd geboren.

de Voorzittert | 24-07-20 | 17:46 | 1

Ja, hij had beter in het pre-massa-immigratie-tijdperk kunnen leven. Zoals wij allemaal eigenlijk.

Zenzeo | 24-07-20 | 20:14

Via gladiola dus..

Modderfiguur | 24-07-20 | 17:27

Ik dacht altijd dat de via gladiolen in Nijmegen was, vandaag toevallig ook, ware het niet dat de 4 daagse is afgelast vanwege het killervirus..
Maar daar zie ik ook zo'n vlag hangen..

Modderfiguur | 24-07-20 | 17:26

Waarschijnlijk is het een bekende van de politie. Die laten ze met rust.

MAD1950 | 24-07-20 | 17:23 | 1

Die bekenden van de politie liggen toch vaak de volgende dag dood in het kanaal..
Dus waarom zou je aak dat typ werk doen hé

Jemaintiendrai | 24-07-20 | 17:39

Wat een wanstaltig figuur, die Schlijper. Langs rijden en groeten = corrupt en dus direct ontslag.

Als de gekken er op duiken, kan het zomaar raar lopen. Dan mogen beide agenten inderdaad in een kartonnen doos gaan wonen. Incl. de kinderen. Idioot.

SixBravo | 24-07-20 | 17:21 | 2

Zwaaien is een teken van herkenning. Zeker in een grote anonieme stad. Niet bekeuren terwijl er tal van overtredingen zijn is een voorkeursbehandeling. Het geven van een voorkeursbehandeling van bekenden is in de regel machtsmisbruik uit eigenbelang, ook wel corruptie genaamd.

Joostmochtnietsweten | 24-07-20 | 18:30

als esther ouwehand niet mag klikken, mag thomas schlijper ook niet klikken.

kantje_boord | 24-07-20 | 17:17 | 1

Klikken mag wel hoor, er is zelfs een speciale 'kliklijn', bedoeld om criminaliteit te melden. Is bedoeld om Nederland veiliger te maken.

Zenzeo | 24-07-20 | 17:24
-weggejorist-
EEnzame SchizofrEEN | 24-07-20 | 17:11

Ja want ik voel me een tokkie en tokkie`s zijn is in !

telefoontje | 24-07-20 | 17:10

Mag je ook op de stoep parkeren, je portier opengooien en kneiterhard een oproep tot het gebed naar buiten laten schallen? Ik vraag dit voor een vriend.

JvanDeventer | 24-07-20 | 16:56 | 2

Paar jaar geleden: achter een (Franse) auto, over het Varkenoord viaduct; plots in de ankers, deur open, rustig naar de vangrail lopen om foto van de haathut te nemen. Fuck die 136 mensen achter je; een haathut, die moet gewoon even op de foto.
Politie stond er tussen en keek er naar.
Conclusies laat ik aan anderen over, in deze.

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-20 | 17:06

@EEnzame SchizofrEEN | 24-07-20 | 17:06:
Ik kom vaak van de andre kant.
Over de brienenoord dus.
Wil ook altijd nog een keer een mooie foto maken avonds. Als de 4 goliaten branden met hun 1000 lampen..

Jemaintiendrai | 24-07-20 | 17:44

Hahaha, typisch Nederlands: zich opwinden over een verkeerd geparkeerde auto (dat is dan ‘landelijk’ nieuws op GS) terwijl de ‘Iftarrende’ en knielende agenten de meeste zware criminelen niet mogen aanpakken.... JUIST omdat men zich van de kleingeestige bevolking bezig moeten houden met lullige overtredingen van doorsnee burgers.

Oh jee, stel dat de buurman 1 km/h te hard rijdt..... GEVAARLIJK!!!

Nederland is zo’n puinhoop dankzij haar eigen bekrompen kutburgers.

Xirdalan | 24-07-20 | 16:54 | 4

Klopt wat je zegt. Maar zonder APK kun je wellicht fluiten naar je geld als die piemel je schade toebrengt. En als het om blikschade gaat, dan gaat het nog. Dus hoe bekrompen is het?
Eerst nadenken, dan schrijven!

ET007 | 24-07-20 | 17:23

@Xirdalan.
Nederland is een puinhoop omdat burgers zoals jij -ieder voor zich - de regels aan hun laars lappen. Regels die we nodig hebben om niet te bevallen tot een anarchie.

strawdog | 24-07-20 | 19:20
-weggejorist-
Y&T | 24-07-20 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind dat ene paaltje wel goed benut zo met die vijf verkeersbordjes eraan bevestigd. Toen ik lang geleden in 020 woonde zouden daar 'gewoon' vijf paaltjes hebben gestaan met elk hun eigen bordje...

Halal gehaktbal | 24-07-20 | 16:50

Black cars matter.

Stormageddon | 24-07-20 | 16:34

Het bleek Halsema te zijn, ze heeft zich kaalgeschoren voor haar zomervakantie

Markutte | 24-07-20 | 16:17 | 2

Nu nog een rondje stad op een motor...

Aatje | 24-07-20 | 16:19

Met of zonder pek?

Mopar | 24-07-20 | 16:21

Bewijst maar weer dat ook bij de pliesie tokkies werken. Die naaien elkaar niet, af en toe elkaars hoer, maar dat terzijde.

Tishetnetnie | 24-07-20 | 16:16 | 1
-weggejorist-
kuus | 24-07-20 | 23:17

Ik denk dat de politie direct etnisch profileert hier. Ongetwijfeld is de eigenaar direct terug te vinden via een database en dan:
Blank: 100% boete, tenzij bewezen krakersverleden of GL lidmaatschap
Gekleurd: geen actie want rassies
Joods: 200% boete, en uiteraard is de Amsterdamse gemeenteadministratie zeker van het adres.

skoftig | 24-07-20 | 16:12 | 5

Denk je echt dat elke Amsterdamse agent bij stop bezig is met fout parkeren en apk? Die apk boete komt vanzelf, hij loopt vanzelf tegen de lamp. Misschien gaan de agentjes naar huis, met iets anders bezig of op doorreis. Moraal van mijn verhaal, in Amsterdam kan je als agent niet op alles handhaven, dan kom je niet meer toe aan je andere en vaak, belangrijkere werkzaamheden.

Schepvogel | 24-07-20 | 18:55
-weggejorist-
Y&T | 24-07-20 | 19:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Beetje kort door de bocht dit.

Schepvogel | 24-07-20 | 16:06 | 1

Schlijper is ook wel een beetje bipolair.

Festen | 24-07-20 | 16:33

Ik zo vaak politie die gewoon zonder signalen door rood rijden en er verder geen haast is, en ook motoragenten die voor het gemak even een stukje over een fietspad rijden of gewoon op een provinciale 80kmh weg 120kmh rijden
en dan gewoon over de doorgetrokken streep gaan inhalen terwijl
er geen haast is om ergens met spoed te moeten zijn.
Maar als jij dan je gordeltje niet aan hebt of je rijd 4kmh te hard, dan weten ze je te vinden.

von sokkenstopfen | 24-07-20 | 16:04 | 11

@kortebroek, neen dus. Dat heet vrijstelling.

ploppy | 24-07-20 | 18:02

@Jemaintiendrai; patat halen mag met 220 per uur. Tegen het verkeer in desnoods.

ploppy | 24-07-20 | 18:06

Fantastisch, 188 woorden in een zin met kop noch staart.

Toverkol | 24-07-20 | 19:57
▼ 8 antwoorden verborgen

Altijd een hoop gezeik over agenten die lopen te bekeuren als ware belastinginners en doen ze het een keer niet, krijg je meteen gezeik dat ze wel moeten bekeuren en dat ook nog eens in Amsterdam. Blij dat er nog agenten zijn die doorrijden en het bonnenboekje niet tevoorschijn toveren.

van der g | 24-07-20 | 16:04

Als je een illegale WeAreHere-Kraker bent en je bent Rutger Groot Wassink verder niet tot last dan mag dat volgens mij.

jochum1980 | 24-07-20 | 16:01

Als je in verboden richting rijd kan je de verkeersborden niet zien.

H0lland | 24-07-20 | 16:01 | 4

@von sokkenstopfen | 24-07-20 | 16:08: Je bedoelt zo`n maandverband in een bord tomatensoep?

RickRD | 24-07-20 | 16:12

@von sokkenstopfen | 24-07-20 | 16:08: Dat is voordat je in de verboden richting rijdt

am*dam | 24-07-20 | 17:38

@von sokkenstopfen | 24-07-20 | 16:08:
Ik dacht dat dat bord betekende dat daar wel een lijntje gedaan kon worden.

Jemaintiendrai | 24-07-20 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gezeur van Schlijper. Overtreder en agent komen uit dezelfde importclan en dan is het gewoon zo dat je een oogje toeknijpt.
Agent compenseert dat vast wel even later door een autochtoon met defect achterlicht een prent te geven.

2voor12 | 24-07-20 | 16:00 | 1

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben

bowlfabriek | 24-07-20 | 17:26

In Amsterdam staan nog wat vacatures open voor de functie van Feldwebel bij de NSB.
Thomas Schlijper je kunt meteen solliciteren!

van der g | 24-07-20 | 16:00 | 1

Zeg dat. Wat een kansloos figuur, deze city chronicler.

Spring Bruissteen | 24-07-20 | 16:04

Altijd een beetje dubbel gevoel bij agenten. Mooi werk, maar regelmatig richtlijnen waarvan je denkt: "zou ik op zo'n wijze agent willen zijn?". Aan de andere kant, als ze surveilleren kunnen ze optreden waar ze dat nodig achten. Dubbelparkeren is wellicht iets voor een BOA? Tot een fietser uitwijkt en onder een auto terechtkomt. Dan hebben de dienders een probleem.. Maar om 't zo op 't web te gooien Schlijper... Mwah..

Tom Hagen | 24-07-20 | 15:58

Gister nog op de televee, programma 'In overtreding'. Stel handhavers die onder meer een postbezorger direct op de bon gooiden, hij stond op invalidenplek. Kon hoog of laag springen, maar onverbiddelijk.
Het hele argument 'de politie doet niet langer aan parkeerhandhaving' is bizar. Uiteraard hebben ze discretionaire bevoegdheid, maar tussen aanspreken / manen weg te gaan en vriendelijk zwaaien zit nog wel verschil.

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-20 | 15:56 | 1

De politie auto stopt niet eens.

Peter_K | 24-07-20 | 15:58

Zonder context. Next.

Zegmaaru | 24-07-20 | 15:56 | 3

Je auto tegen het verkeer inrijden , parkeren op fietspad en trottoir , voor de pinautomaat. En dan zwaaien naar agenten die het allemaal wel goed vinden. Filmpje van hoe ze er naar toereden heeft Schlijper ook. Volledige context dus.

Zwizalletju | 24-07-20 | 15:59

Denk dat de vrouw van die kale in de auto ligt te bevallen. Noodgevalletje dus, dat heeft die voorbijrijdende zwaai-agent in de gauwigheid wel gezien...

Zenzeo | 24-07-20 | 17:19

@Zwizalletju | 24-07-20 | 15:59: Zwaaien naar de agent betekend dat de bestuurder in de buurt van het voertuig is en het voertuig alleen stil staat en niet geparkeerd is. Parkeren op de stoep mag niet maar stil staan op de stoep is mij niet helemaal duidelijk. de rijrichting maakt niet uit als je stil staat (of aan het omkeren bent). Het ontbreken van APK is wel een overtreding want als de auto (tijdelijk) geschorst zou zijn mag hij daar niet stilstaan.

W_F | 24-07-20 | 17:25

Die foutparkeerder ging demonstreren voor BLM. Dan mag je alles.

Deflatiemonster | 24-07-20 | 15:56 | 1

Misschien had ie wel een gekleurde persuasie!?

Hemke-Valsema | 24-07-20 | 15:57

Dat ligt er aan.
Wat is je gender,huidskleur en politieke voorkeur.
Dat bepaalt of je een boete krijgt en vervolgens ook hoe hoog de boete is.

pejoar | 24-07-20 | 15:55

Politie discrimineert niet, is ook turk.

CleaudeSacke | 24-07-20 | 15:55

Niet zeuren! Lat staan. Er zat toch geen boer in?

darius | 24-07-20 | 15:55

Thomas Schlijper:

Leve de man van de NSB, van je hieperdepiep hoeree!'

Papa Jones | 24-07-20 | 15:53 | 3

Je bedoelt Thomas S?

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:55

Als ik dan hoor hoeveel tips Opsporing verzocht soms krijgt, hebben we nogal wat NSB-ers blijkbaar.

Kopieerapparaat | 24-07-20 | 16:05

Thomas heeft eerlijk gezegd volkomen gelijk. Namen & shamen please.

Synecdoche | 24-07-20 | 16:43

En ondanks alles- zoals breed uitgemeten in dit onderwerp- is onze Westerse cultuur superieur.

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:52 | 3

Ik miss ff de link met foutparkeren

Diederik_Ezel | 24-07-20 | 16:01

Nee ,in afrika is het veel beter geregeld...

bowlfabriek | 24-07-20 | 18:49

Indien de Westerse cultuur niet superieur zou zijn, zouden al die niet-westerse gelukszoekers niet naar het westen willen. Onze Westerse welvaart is is grotendeels te danken aan de Westerse cultuur.

verxus | 24-07-20 | 22:12

Als etniciteit van aso en agent overeenkomen mag het gewoon.

Pithoigia | 24-07-20 | 15:52

Als poliesman geef boete dan hij is kk rassies!

djs | 24-07-20 | 15:46

Kan iemand die Schlijper even uitleggen wat corruptie is? Hij zet zichzelf zo voor lul met zijn overtrokken reactie. Ga lekker een pilsje pakken op het terras, nu kan het nog.

amateurrr | 24-07-20 | 15:45 | 3

Hij kan zich maar beter op zijn scharen richten.

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:53

Het gaat hem waarschijnlijk om de uitgebreide groet die gebracht wordt: ons-kent-ins geeft elkaar geen bekeuringen.

Peter_K | 24-07-20 | 15:57

@Peter_K | 24-07-20 | 15:57: Toch is dat wel een vorm van corruptie als dat de reden van het gebruik van de discretionaire bevoegdheid is. Wikipedia vat het samen als:
"Corruptie is het politieke, sociale of economische verschijnsel waarbij iemand in een machtspositie deze misbruikt teneinde zichzelf of anderen ongeoorloofde gunsten te verlenen, in het laatste geval vaak in ruil voor wederdiensten of als vriendendienst." Het ontlopen van 3 dikke boetes en het risico onverzekerd rond te rijden onbestraft te laten, kun je best een vriendendienst noemen als ze elkaar kennen.

Kopieerapparaat | 24-07-20 | 16:12

Tja Amsterdam en handhaven het blijft een lastige combinatie.
Dank nog iedere dag de lieve heer dat ik uit dat hellhole heb kunnen ontsnappen en woon nu heerlijk landelijk waar wel wordt gehandhaafd door die ene agent die een stuk of 5 dorpen onder zijn hoede heeft.
En hoe Amsterdam langzaam door zijn hoeven zakt zal me jeuken,ik lees het wel op internet

Loempia | 24-07-20 | 15:43 | 1

Vraag me af in welk dorp jij woont waar de wouten streng zijn. In de meeste dorpen zijn de agenten redelijk flex. iets met de wet is er voor de mensen en niet de mensen voor de wet

miko | 24-07-20 | 15:47

Via dezelfde link ff 50 meter verderop, linkerkant van de weg, 180 graden draaien ... Asjemenou, wat is dat nou?

Sparx101 | 24-07-20 | 17:19

@Sparx101 | 24-07-20 | 17:19: U heeft gelijk maar toch weer niet, op de foto zie ik rechts een hoop borden staan die er op google niet meer staan.

jan huppeldepup | 24-07-20 | 19:14

Ja, vriendjes van elkaar. Duidelijk. En de auto is een rijdende reclamezuil voor de Barbier in de Westerstraat en nog een ander etablissement. Zie thread Schlijper.

Zwizalletju | 24-07-20 | 15:42 | 1

Ze zwaaien alsof ze inderdaad van dezelfde kaartclub zijn.... oh wacht

grindbak | 24-07-20 | 15:45

Ik meen dat Franse auto's zijn uitgezonderd van het zich houden aan verkeersregels. Heb er namelijk nog geen een fatsoenlijk zien rijden, laat staan parkeren.

Levensgevaarlijk deze chauvinistische eikels.
Direct het rijbewijs afnemen en een Taxbus abonnement verplichten.

_Zweevers_ | 24-07-20 | 15:42 | 1

Ho, wacht. Franse voitures zijn rijdende verzamelingen onderdelen die zich min of meer gelijktijdig in dezelfde richting voortbewegen; wat u bedoeld zijn de Audi's en BMW's. Daar schijnen onder meer richtingaanwijzers een extreem zeldzame optie te zijn, ze worden vaak ook aangeschaft door mensen met een vaarbewijs i.p.v. rijbewijs, wat zich uit in het over de weg zeilen.
Overigens geldt dit met name voor de genoemde duitse auto's waarin de achteruitkijkspiegel vooral dient als ophangpunt voor een miniatuur koran of bedeltjesarmband.

EEnzame SchizofrEEN | 24-07-20 | 16:05

Iets met vrijdag?

Schriever | 24-07-20 | 15:41

Toen ik per ongeluk een stukje tegen de verkeerde richting een straat in reed, 's nachts geen kip op de weg behalve oom agent en vlot weer omkeerde kreeg ik toch mooi een bonnetje thuis. Ook de keer dat ze de verkeersituatie bij de lokale garage in een richtingverkeer veranderd hadden keek agente verdacht lang naar de auto en wederom een bonnentje in de bus. Nu staan er bloembakken is het meteen duidelijk dat je er niet meer door mag.

voldemort | 24-07-20 | 15:40

Ho ho, als het een autochtoon had geweest, had de hermandad keihard en resoluut ingegrepen. Dit is/was ons land.

De Evangelist | 24-07-20 | 15:37 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:54: Ik ook niet, maar dat neemt niet weg dat ik bekeuringen heb gekregen terwijl anderen daar waarschuwingen voor kregen. Buiten de lijntjes tijdens de markt op koningsdag, op de stoep fietsen om 6 uur 's morgens, in een park fietsen zonder licht. Gaat u maar door.

Aatje | 24-07-20 | 15:57

Misschien overtreedt die blankevla-familie de regels niet? Ik nam laatst met m'n blanke reet achter op een scooter plaats zonder een helm te dragen en had werkelijk 5 minuten later een prent aan diezelfde blanke reet. Had pech, maar zat dus ook gewoon fout. In 020.

kapoerewiet | 24-07-20 | 15:58

@kapoerewiet | 24-07-20 | 15:58: En dan is het tegenargument altijd dat jongens met een kleurtje ook staande worden gehouden als ze geen enkele regel hebben overtreden.

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 16:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb laatst 50 meter stapvoets over een fietspad in de wijk gereden om luidsprekers op een grasveld af te leveren. Heeft iemand dat toevallig gefilmd? Plaats maar hoor. Heb ik schijt aan. Man man man ik was mij daar een aso.

Leptob | 24-07-20 | 15:37 | 3

Ik heb een keer buiten een parkeervak geparkeert op een maandag morgen,.... erg he?

miko | 24-07-20 | 15:43

Ik gaf een keer geen richting aan op de rotonde. Nee, voor de duvel ben ik niet bang.

amateurrr | 24-07-20 | 15:47

@miko | 24-07-20 | 15:43: Ik moest een keer naar het politiebureau omdat mijn fiets gejat was door Miko's vrienden, maar toen kwam ik Miko tegen en was ik meteen een NSB'r

Aatje | 24-07-20 | 15:48

De bestuurder van de auto is verward. Kan niet anders.

watergeus | 24-07-20 | 15:35

De politie in Nederland heeft nul autoriteit. Nul. Rukkers zijn het.

nietzomoeilijk | 24-07-20 | 15:35

Hou nou eens op met die filmpjes! Het lijkt wel een heksenjacht op agenten! Dit wil de politiebond niet!

Fervent | 24-07-20 | 15:35 | 1

De bewerkte filmpjes inderdaad, dit houdt de politie gewoon eerlijk.

Aatje | 24-07-20 | 16:00

Politie doet in Amsterdam geen foutparkeerders, dat doen de BOA's van Handhaving. Bovendien staat de auto keurig in de rijrichting voor fietsen geparkeerd en heel vriendelijk tegenover de fietsers, half op de stoep.

Mark Smeeks | 24-07-20 | 15:35

Ja, dat mag, want de dader is een allochtoon. Als agent denk je wel twee keer na voordat je iemand van kleur op de bon slingert.

JackStick | 24-07-20 | 15:34

Verdorie...... ik kan dat onderste ronde bord op de achtergrond niet plaatsen.... opnieuw theorie examens aanvragen dan maar

oranger | 24-07-20 | 15:33 | 3

Lijkt op verboden te zwemmen (borstcrawl)..

TuurlijkNiet | 24-07-20 | 15:39

Nederland, in het bijzonder Amsterdam, staat er vol mee. Wanneer was je voor het laatst buiten?

Pithoigia | 24-07-20 | 15:50

Alcoholverbod https://www.google.nl/maps/@52.3843841,4.8842601,3a,15y,293.63h,90.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sz8mjlXdDSuawLGLpMpGsfw!2e0!7i16384!8i8192?hl=nl

Schietmijmaarlek | 24-07-20 | 15:51

de politie kan inderdaad de aandacht beter richten op die plofkraakaudi die achter hun busje rijdt.

small_town_dude | 24-07-20 | 15:31

Oplossing is simpel; iedereen een diversity cursus.

Mark_D_NL | 24-07-20 | 15:30 | 1

Jij moet de politiek in, jij denkt in oplossingen, in plaats van in problemen.

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:41

Hij heeft z'n GroenLinks partijkaart op het dashboard liggen. Doe ik ook. Ik heb. er demonstratief wat vooraf ingevulde aangiftes wegens racisme naast liggen. Werkt prima. Mooi land!

Yeohan | 24-07-20 | 15:30 | 1

Topidee,kan ik dat kralenkettingtje verwijderen voor beter uitzicht door de voorruit.

De Profundus | 24-07-20 | 15:50

Het Amsterdam van Halsema. Blanken pakken en getintieërs negeren.

BubbelWater | 24-07-20 | 15:29

In Amsterdam mag dat.
Het is wat anders als je op de trambaan parkeert om even te pinnen terwijl er een tram aan komt, maar verder mag bijna alles.
Jaren geleden toen er nog muntjes in de parkeermeters gingen waren ze wat strenger maar dat was omdat de parkeerwachter toen nog met boodschappentassen vol muntgeld thuis kwamen.

Osdorpertje | 24-07-20 | 15:28 | 2

Je mag in Amsterdam ook als fietser door het rood, overal, altijd, en als het donker is hoef je ook helemaal geen fietsverlichting te hebben, nooit.

Schoorsteenveger | 24-07-20 | 15:31

@Schoorsteenveger | 24-07-20 | 15:31: Als ik fiets gelden voor mij volgende regels: rood is doorrijden zo vlug mogelijk, geel is doorrijden zo vlug mogelijk, groen is voorzichtig het kruispunt naderen, het kan zijn dat mijn broer met dezelde fiets regels het kruispunt overscheurt.

jan huppeldepup | 24-07-20 | 15:48

Nein nein nein !

Baron de laclou | 24-07-20 | 15:28

Dat mag mits de auto een mondkapje draagt.

Jeroen65 | 24-07-20 | 15:25

Schlijper. Klinkt ook wel goed voor een NSB'er.

beldewouten | 24-07-20 | 15:25 | 1

Ik schlijp je erbij.

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:55

Even een schapenkarkas oppikken, iesch geen probleem toch niejt ?

Ikbenhet6 | 24-07-20 | 15:25 | 4

En uw kindertjes worden bekeurd als fietsverlichting niet in orde lijkt , of mondkapjes van ce keurmerk zijn voorzien .

Ikbenhet6 | 24-07-20 | 15:28

@Ikbenhet6 | 24-07-20 | 15:28:
Dus dit mag absoluut niet maar jouw kinderen mogen zonder licht en mondkapje over straat?? Aha, er moet streng gehandhaaft worden op iedereen behalve jouw kotertjes,... Femke,... jij hier?

miko | 24-07-20 | 15:38

@Ikbenhet6 | 24-07-20 | 15:28: Als vader houdt ik ontzettend van mijn kinderen en zorg ervoor dat alles aan de fiets functioneert. Heb zelf bij regen al is bijna een spookfietser aangereden. Maar ja, ieder zijn prioriteit natuurlijk.

jan huppeldepup | 24-07-20 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang de agent niet burgemeester van Den-Haag wil worden is het okay.

jan huppeldepup | 24-07-20 | 15:23

Dat is de oom van een vriend van de zoon van de Burgemeester, dus die mag het.

RickRD | 24-07-20 | 15:23

Dit heet de-handhaven . Situatie lost zich vanzelf op als je maar lang genoeg wacht.

Koning BongoBongo | 24-07-20 | 15:22

Waarschijnlijk zal de eigenaar geen Joodse achtergrond hebben. De Amsterdamse politie weet echt wel wie ze wel of niet bekeuren. Prioriteit heet dat.. of selectief bekeuren...

MINDER | 24-07-20 | 15:21 | 2

De fotograaf heeft waarschijnlijk wel een Duitse achtergrond.

miko | 24-07-20 | 15:41

Nou als ie Joods is weet de politie waarschijnlijk wel precies zijn adres.

skoftig | 24-07-20 | 15:59

Alleen als je een te lage suikerspiegel hebt.

ja,diedus! | 24-07-20 | 15:20

Ow jee,een fout geparkeerde auto. Dit land gaat compleet naar de klote.
Als je zulks typhus volk als Thomas in je maatschappij hebt.
Zoek een baan bij de politie of de belastingdienst Thomas,.... wel eerst je staart afknippen en je tanden vijlen, ze hoeven niet meteen te zien dat je een rat bent.

miko | 24-07-20 | 15:18 | 14

@miko | 24-07-20 | 15:49: UWV weer uitgekeerd en schultenbrau kunnen kopen dan? Of komt de huisdealerT met een nieuwe lading kabouterpost?

Aatje | 24-07-20 | 15:54
▼ 11 antwoorden verborgen

En als ze dan toch lekker bezig zijn; check die Audi ook meteen even. Aardig fout autootje.

sander3488 | 24-07-20 | 15:18 | 2

Q5 3L V6. Wel interessant:
Tellerstand:
"De RDW geeft geen oordeel over de reeks tellerstanden van dit voertuig. Dit kan twee oorzaken hebben: dit voertuig is buiten Nederland geregistreerd geweest, of aan dit voertuig is iets gewijzigd waardoor het een ander kenteken heeft gekregen."

Opmerkelijk. Stille?

Erratio | 24-07-20 | 15:47

Nee hoor, gewoon geïmporteerd, net als De helft van de dure auto's in Nederland

Nuchternederland | 24-07-20 | 15:57

Laat ze een keer op de Javastraat in Amsterdam-Oost gaan handhaven. Verschrikkelijk.

sander3488 | 24-07-20 | 15:16 | 2

Voor niet-ingewijden, wat is dat voor hellhole?

Graaisnaaiert | 24-07-20 | 16:13

Net zoals die sukkels die drie Oostblokkiërs die om 4 uur 's nachts met drie katalysatoren in de auto zaten, die ze "gevonden" hadden, lieten gaan.
[X] Ongeschikt

Tapu | 24-07-20 | 15:16

Een diesel in de amsterdamse binnenstad?

pa_niek | 24-07-20 | 15:16 | 1

De boete gaat toch naar de eigenaar, niet naar de bestuurder, dus who cares?

peterdh | 25-07-20 | 06:49

buitenlanders mag je eenmaal niet bekeuren, is racisme.

Ins0mnia | 24-07-20 | 15:15

Mooi dat Bruno en zijn auto bekend zijn bij de plaatselijke hermandad. Hoeven ze ook niet op zoek naar onklaar gemaakte revolvers in de auto en kan de burgemeester rustig verder vakantievieren zonder iets te hoeven regelen bij justitie. Veel efficienter dit.

The2Amendment | 24-07-20 | 15:15

De bulk van de Amsterdamse bevolking valt onder de noemers patiënt, cliënt of bewoner en is dus niet toerekeningsvatbaar.

H. Drievuldigheid | 24-07-20 | 15:15

Mag dat? Jawel, want plat achterhoofd.

Graaisnaaiert | 24-07-20 | 15:14

Een typisch Halsema gedoog beleid.

Sinclair | 24-07-20 | 15:13 | 1

Broer van. Fleske.

Normpje | 24-07-20 | 15:33

Mag niet, maar NSB'ers mogen helemaal niet.

Calastir | 24-07-20 | 15:12 | 3

Als je naar de politie gaat omdat je fiets gejat is, ben je dan ook een NSB'r? Of de politie belt tijdens een inbraak in jouw woning?
.
Jouw logica klopt niet helemaal, Freund.

Aatje | 24-07-20 | 15:34

@Aatje | 24-07-20 | 15:34: Vergelijking gaat niet op vriend. Wordt de fotograaf PERSOONLIJK beschadigd? Nou dan!

Calastir | 24-07-20 | 15:56

Bekende of oud collega?
Maar misschien moesten ze ergens naar toe wat belangrijker was? Geen idee. Maar mag het? Nein nein nein! Das darf nicht!

Jan, Leiden | 24-07-20 | 15:11

Het is een diplomaat - die zijn immuun

Haagineesch | 24-07-20 | 15:09 | 2

Met Armani Sport op zijn achterruit gekalkt...

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:13

een diplomaat in zo'n pauperbak ???????

loser | 24-07-20 | 18:43

Wereldschokkend nieuws dit.

HoerieHarry | 24-07-20 | 15:09 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

doel heilt de middelen.

newray | 24-07-20 | 15:09 | 1

Heiligt. Maar ik begrijp het.

Dubbelepunthoofd | 24-07-20 | 15:52

Niet goed, geld terug, staat er achterop die Citroen. In het Turks. Terwijl ik helemaal geen Turks kan.

Dubbelepunthoofd | 24-07-20 | 15:09

Een C4 hoeft niet gekeurd, die is voor zijn hele leven goed.

Connie_Cacken | 24-07-20 | 15:08 | 1

Da's springstof .. niet ?

Koning BongoBongo | 24-07-20 | 15:25

Even voor de goede orde: ik zie links de achterkant van een vierkant bord, wat wel eens heel goed een blauw bord met een witte pijl kan zijn. Daaronder hangt een kleiner bordje. Zo'n combinatie staat hier ook vooraan een straatje. Op dat onderste bordje staat hier 'na 30 meter'.

Leptob | 24-07-20 | 15:07 | 2

Ik dacht net nog dat een leesbril nodig had, maar hier bewijs je het tegendeel.

Dubbelepunthoofd | 24-07-20 | 15:53

Als lid of sympathisant van BLM wel. Als blanke Nederlander niet.

Der Schnitzeljäger | 24-07-20 | 15:07

Ongedocumenteerden, dus ook APK-lozen, worden in Amsterdam altijd met rust gelaten. Sterker nog, ze worden volop ondersteund en gepamperd. Ontzettend lievve stad

batvoca2 | 24-07-20 | 15:07 | 2

En daarom pakken we de autochtone kutburger wel keihard aan. Scanauto's, trajctcontrole. Niet betalen is loonbeslag. Nee, wij snappen wel hoe je een samenleving runt.

MisterMr | 24-07-20 | 15:14

@MisterMr | 24-07-20 | 15:14:
Wel expliciet erbij zeggen dat die autochtone kutburger blank is, dan komt de boodschap harder aan.

Nivelleermarionet | 24-07-20 | 16:39

Kwestie van prioriteiten.
Jan met de Pet wordt direct weggesleept.

Bolder | 24-07-20 | 15:06

waarom zit die auto vol graffiti?

small_town_dude | 24-07-20 | 15:05 | 1

Dat is geen graffiti, dat is Kunst!

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:15

Waarschijnlijk van de leiders van Extinction Rebellion. Die mogen alles.

Vrijheidlievend | 24-07-20 | 15:05

Ik geef meer de voorkeur aan Thomas zijn foto’s, dan aan dit Arie Boomsma-gedrag.

JohnLocke | 24-07-20 | 15:04

Tip voor het vermijden van bekeuringen: kop kaalscheren en voorhoofd verlagen.

nick.name | 24-07-20 | 15:03 | 2

Check. Check. Now what?

Vod Kanockers | 24-07-20 | 15:07

@Vod Kanockers | 24-07-20 | 15:07:
Wait for it.

nick.name | 24-07-20 | 15:25

Weer echt zo'n jankfilmpje, politie rijdt langs, worden meteen allerhande conclusies aan verbonden, man man deze minuut krijg ik nooit meer terug

hebjeeenprobleem | 24-07-20 | 15:03 | 2

Nou het zijn geen conclusies maar geconstateerde feiten.

Trumme | 24-07-20 | 15:26

Politie in busjes is nu meestal belast met andere taken dan bonnen schrijven.

trottle | 24-07-20 | 15:03 | 3

Maar wel tijd om te zwaaien?

batvoca2 | 24-07-20 | 15:08

Ja die naar naar de volgende oproep waar ze niets aan doen want de-escalerend te werk gaan.

Koning BongoBongo | 24-07-20 | 15:27

Tuurlijk mag dat. Amsterdam is een republiek en heeft andere wetten dan Nederland. Alleen gelden die Amsterdamse regels alleen voor de linkse elite, de rest krijgt gewoon boetes van het CJIB.

JWZ_JMK | 24-07-20 | 15:03 | 3

Amsterdam is een safaripark - het meest smerige van de EU

litebyte | 24-07-20 | 15:05

Die boete kan nog steeds aan de hand van dit filmpje of foto’s.

Trumme | 24-07-20 | 15:27

Ze kennen geen scheet late of hij mot in het hele land geroken worden. Slaat de kranten der maar op na. ‘t Is Amsterdam hier en Amsterdam daar, Amsterdam zus en Amsterdam zó, Amsterdam vóor en Amsterdam na en dan komt Amstelveen! Azzofter vedder niks gebeurt. Azzof de wereld om hunnie draai! Hallo, wie zijn ze dan metter Amsterdam dan? Wat interesseer míjnet nou watter in die grafstad gebeurt? Geen ene moer toch zeker?

Schaatser | 24-07-20 | 15:03 | 2

RIP Jules

Ruud Hazes56616330 | 24-07-20 | 15:11

@Ruud Hazes56616330 | 24-07-20 | 15:11: Ach, is ie dood?
Niemand vertelt mij ook wat.

Mr. Happy | 24-07-20 | 15:56

OMG!! Een verkeerd geparkeerde auto in Amsterdam!

eegoo | 24-07-20 | 15:03 | 2

steek je kop nog maar iets verder in het Zandvoortse zand.

Trumme | 24-07-20 | 15:28

ik ben ook nog aan het bijkomen

BobDobalina | 24-07-20 | 15:48

Een VVD raadslid kan niet missen. Zo corrupt als de pest.

scorpios | 24-07-20 | 15:03

Bah. Bah. Bah. Thomas jij bent een naar mannetje.

Leptob | 24-07-20 | 15:02 | 7

@Zupschufter | 24-07-20 | 16:38: 'Een politieagent moet handhaven.' Als een agent onderweg is vanwege iets belangrijkers en vindt op zijn pad zes overtredingen, dan komt hij niet aan. Als de politie alleen al elke auto moet gaan staande houden waar een van de drie remlichten het niet doet, komen ze nergens meer aan toe.

Leptob | 24-07-20 | 17:02

@Leptob | 24-07-20 | 17:02: Ben bekend met de dilemma's en afwegingen binnen de politie. Maar ging om de opmerking van @antagonist.

Zupschufter | 24-07-20 | 20:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien is het een collega van ze

stipjes | 24-07-20 | 15:01

Iemand van Viruswaanzin, aan dat hoofd te zien.

Kuifje-naar-Brussel | 24-07-20 | 15:00 | 2

Een VVDert

marcoplarco | 24-07-20 | 15:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken