Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NEDERLAND. DE RIVM CORONAPANIEK IS TERUG

987 besmettingen in een week

Zorgelijk! Wake-upcall! Fors toegenomen! Comeback! Bijna verdubbeld! U hoort het: het is tijd om er weer een beetje coronapaniek te zaaien. Iedereen die de cijfers een beetje in de gaten hield (zoals bijvoorbeeld GeenStijl.nl) wist al dat het aantal coronabesmettingen in Nederland weer in de lift zit, maar het Officiële Nationale Corona Paniek Moment is nu eenmaal gepland op dinsdagmiddag om 14:00 uur, dus of u zich vanaf nu weer even allemaal voorbeeldig wilt gedragen alstublieft dankuwel. Want wij zijn dan misschien wel klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons

Er is ook goed nieuws

Social

Rustaagh

Social

V-shaped recovery

Social

Reaguursels

Inloggen

De 2e golf komt in het najaar, maar dan is het de vraag of andere griep virussen de overhand gaan krijgen.

piet7003 | 22-07-20 | 10:43

Toen het nodig was werd testen niet actief gepropageerd, en wil nu boeit het niemand meer. Zoals altijd de overheid is te laat.

piet7003 | 22-07-20 | 10:42

Als je meer gaat testen, dan tel je ook meer besmettingen. Besmettingen zijn geen zieken! De USA test grofweg 3x zoveel per miljoen inwoners als Nederland. En de publieke omroep suggereert dat het allemaal zieken zijn. Kijk maar eens naar Italie en naar het Vernigd Koninkrijk. En Spanje. Hier de cijfers en aantallen.
www.worldometers.info/coronavirus/

pushpins | 22-07-20 | 09:47

"Tjee, was een leuk feestje met mijn vrienden" gisteravond aldus kleinzoon Arend Quint. De volgende dag vereerde ik mij oma met een bezoekje. Had geen idee dat ik haar met een niesbui heb vermoord.
De jeugd van nu.... de nieuwe moordmachine.

Ikblijfnietstil | 22-07-20 | 09:08

Het is ook niet meer uit te leggen.

De letterlijke woorden van Mark Rutte uit de speech van 23 maart aan het begin van de corona-uitbraak:

"Het beschermen van onze ouderen en kwetsbaren, en tegelijkertijd voorkomen dat het zorgstelsel overbelast raakt. Dus moeten we er voor zorgen dat ziekenhuizen voldoende capaciteit hebben ook op de intensive care zodat iedereen de zorg kan krijgen die hij of zij nodig heeft. *** Daar is alles om te doen ***"

Vooral het laatste zinnetje waarin hij aangeeft dat het in de eerste instantie een zorgcapaciteitsprobleem legt pijnlijk bloot dat er van een noodsituatie momenteel geen sprake meer is.

Er zijn 0 overledenen de afgelopen week (jawel NUL - www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/graf... en de tabel even bekijken)

Er liggen vandaag slechts 19 mensen op de intensive care en er is een ondersterfte van -0.73 in Nederland.

Natuurlijk neemt het aantal besmettingen toe omdat er veel meer getest wordt. Nu het eerste argument wegvalt, word er ingezoomd op het aantal besmettingen om de regelgeving te handhaven en te rechtvaardigen. De angstpropaganda wordt hier meesterlijk voor ingezet.

Daarnaast is er al weken versoepeld zonder een significante toename van het aantal doden en ziekenhuisopnamen. Eerder afname. Deze zaken staan haaks op elkaar. Tel daar alle protestbijeenkomsten bij op en je zou een heel ander plaatje moeten hebben.

De enige verklaring hiervoor is dat er mate van groepsimmuniteit is bereikt in landen en gebieden die een minder strenge lockdown of een afgemaakte grote eerste golf hebben gehad.

Dr Soo Aleman heeft hierover een interessant interview gegeven: www.youtube.com/watch?v=CwQpg62Kflg&a...

En de cijfers uit Amerika bevestigen dit beeld ook:
medium.com/@ali_razavian/the-impact-o...

Staten die een grote eerste golf hebben gehad, hebben geen statistisch significante verandering ervaren in hun dagelijkse gevallen. In New York verzamelen tienduizenden zich al meer dan een week in protesten. In één rally kwamen 11.000 mensen samen in #BLM-demonstraties. We hadden het effect van deze openbare bijeenkomsten moeten zien. Tenzij deze staten een vorm van herd-immuniteit hebben bereikt.

De sterftexplosies zijn m.i. eerder te wijten aan de enorme snelheid waarmee Covid-19 de wereld heeft overgeraasd (300x besmettelijker dan een gewoon griepje), de zorg heeft overvallen en tot het uiterste heeft beproefd, dan de voorspelde dodelijkheid van dit relatief milde virus.

sir Ockels | 22-07-20 | 09:07

De zon verdwijnt vanavond!!

David000000007 | 22-07-20 | 08:13

Er zijn de afgelopen week 7 mensen overleden aan corona.
Geen enkele reden voor paniek.

de honden blaffen... | 22-07-20 | 01:24

Van regelmatig een “Rutte speech” naar helemaal geen waarschuwing’s campagnes.
Geen reclamespotjes, geen radiospotjes, geen advertenties etc

Hoe dan...?

Ernstige Zaken | 22-07-20 | 01:04 | 1

Heel Nederland hangt vol met borden en dan ook nog die matrixborden, tv kijk ik niet dus dat weet ik niet.

Animals | 22-07-20 | 01:56

Tja de boeren komen naar het RIVM, dus het RIVM moet weer even belangrijk gemaakt worden. Er wordt trouwens niks gezegd over dat er veel meer getest wordt nu, dus dat er ook meer gevallen zin. Verder geen verhoging van ziekenhuis opnames.

Snap_het_ook_niet | 22-07-20 | 00:16

Als iedereen nu besmet probeert te raken en hij/zij zoveer mogelijk andere mensen in het gelaat hoest worden wij het hardst getroffen land en hebben we en korting op de afdracht en ons geld terug. Win win

Urbanus_2.0 | 21-07-20 | 22:31

Jongens laat maar, ho stop maar met paniek zaaien. Het is al goed. Met dank aan corona en de bijbehorende bangmakerij is iedereen binnen de EU wel akkoord. Zuidelijke lapzwanslanden en lanterfantercountry's hebben schepen vol geld gekregen waardoor ze niet failliet gaan, en het bestaan van de EU voorlopig veiliggesteld is. Doel bereikt voor dit moment. Corona kan nu wel gaan dus Rutte, kom er maar in dat groepsimmuniteit het beste is. Hef de maatregelen maar op, de belasting omhoog want geld tekort, paar oudjes extra naar de eeuwige jachtvelden en dat was corona. Wel even flink gaan consumeren he, allemaal aan de niet werkende warmtepomp en nog wat boeren liquideren. Blijft ook altijd leuk.

Kopieerapparaat | 21-07-20 | 21:57

Een nuchtere opsomming van de feiten, zoals ze overal ter wereld gelijktijdig plaatsvonden: "We Are Victims of the Greatest Crime in History"

Back in March, international best-selling author, Dr Vernon Coleman MB ChB DSc FRSA, was the first medical doctor to describe the coronavirus scare as a hoax. Here he analyses the coronavirus hoax from its beginning and shows how governments have lied and endangered millions of lives. Dr Coleman proves that the response of governments has killed far more people than the coronavirus.

https://www.youtube.com/watch?v=EhYX8RzyMC4

Icar | 21-07-20 | 21:47

Mensen die steeds schermen met die eeuwige 'mensen met een zwakkere gezondheid' zijn in mijn beleving helemaal niet begaan met oude, zwakke of zieke mensen, het wordt gewoon gebruikt als excuus om hun angst en/of machtswellust op anderen te botvieren.

sarcastro | 21-07-20 | 21:39

Heb toevallig vandaag mijn laatste pak corona wcpapier aangebroken. Meteen maar weer een nieuwe buffer aangelegd, wel zo sociaal om dat even te doen voordat iedereen straks weer in paniek gaat.

Zendavesta | 21-07-20 | 21:00

Komt ADO Den Haag toch nog een keer met positief nieuws.

Vitale-Reaguurder | 21-07-20 | 20:58

Meer besmettingen, minder zieken. Dit virus is ten dode opgeschreven. De gemiddelde leeftijd van de coronadoden lag nota bene hoger dan de gemiddelde levensverwachting. Laten we er met zijn allen maar helemaal over ophouden.

JP Balkenbrij | 21-07-20 | 20:28

Kijk die twittergrafiek dan. De vorige piek was hoger dan waar we nu zitten maar toen geen stemmingmakerij. Want oorzaak BLM protesten, geen gewenst narratief.

Gen. Maximus | 21-07-20 | 19:22 | 4

@RandyBiel | 21-07-20 | 19:40: januari tot heden Randy, je weet wel wat ik bedoel. Dit zijn de standaard hockeystick trucjes, daarmee kan je alles in een doemscenario weergeven.

klaasjanhenk | 21-07-20 | 19:49

@klaasjanhenk | 21-07-20 | 19:49:
Als je zelfde mate van verspreiding hebt, en weer 2 maanden wacht met maatregelen, wordt die curve niet anders dan toen.

RandyBiel | 21-07-20 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Al verschillende keren is bewezen dat de CFR nagenoeg gelijk of lager is dan die van de griep. Dan komt iedere keer die reactie van "ja maar je moet eens op een IC gaan kijken". Ik denk dat het uiteindelijk niet uitmaakt of je dood gaat aan de griep of aan Covid 19. Omdat er nu zoveel wordt getest gaan ook de false positives meetellen. Kijk eens naar dit artikel waar dit haarfijn is uitgelegd: www.knack.be/nieuws/belgie/wiskunde-e... .

Skeptic70 | 21-07-20 | 19:08 | 8

In Milaan, Madrid en ander hoofdsteden sterven er ieder jaar velen aan de griep door het gebrek aan IC's. Een keer Googles in het Spaans of Italiaans op dit onderwerp in 2018 en jaren daarvoor spreekt boekdelen. Behalve als je lui bent en alles napraar van wat de NPO roeptoetert.

boerzoektscheet | 22-07-20 | 00:03

@Animals | 21-07-20 | 19:53: De bron is een Belgisch weekblad maar dat doet er niet toe. Ook de datum niet. Het gaat om de uitleg en verklaring van het hogere aantal “besmettingen” vanwege het hogere aantal testen en de false positives. Maurice de hond legt precies hetzelfde uit. Het is niet voor niets dat de sterfte en ziekenhuisopname geen gelijke tred houden met het aantal besmettingen. De druk moet natuurlijk wel op de ketel worden gehouden want anders verdwijnt het draagvlak voor de vaccins....

Skeptic1970 | 22-07-20 | 08:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Kleine nadeel van het ''goed doen'' is dat mensen alles al gauw overdreven gaan vinden. We deden het goed. Nu niet meer. Virus doet nog steeds zijn ding en maakt mogelijk een comeback. Ik ben nog steeds voor maskers in winkels en horeca en shit. Even ongeveer een jaartje Japan / Zuid-Korea nadoen kwa gedrag in het openbaar. Sorry.

naamengetal | 21-07-20 | 18:52 | 2

Die achterlijke mondkapjes werken ook niet tegen een virus. Het is algemeen bekend dat virussen pas worden tegengehouden in filters van minimaal P3 en uiteraard luchtdicht afsluiten. De mondkapjes voldoen aan geen enkele voorwaarde.

Kopieerapparaat | 21-07-20 | 22:02

Hebben we nu nog niet die 60% groepsimmuniteit behaald? Nou dan zijn deze cijfers toch weer hoopgevend, ze tellen op en deze mensen zijn weer vrijwel allemaal immuun geworden voor dit virus. Dit is toch wat Hugo en Mark willen?

Graaf Monte Cristo | 21-07-20 | 18:49

Dat is natuurlijk om de aandacht af te leiden
van het door de plee gespoelde geld...

wiener mit pommes | 21-07-20 | 18:44 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Als ze nu ook even het totaal aantal testen erbij vermelden dan weten we iets meer.
Het enige cijfer wat iets zegt is het percentage geteste personen die besmet zijn.
Alle andere cijfers zijn gewoon ruis.

copywriter | 21-07-20 | 18:36 | 4

@Bolder | 21-07-20 | 18:41: Zweden heeft het prima gedaan. maar daar hebben ze geen schoolmeester als gezondheidsminister.

scorpios | 21-07-20 | 18:44

@scorpios | 21-07-20 | 18:44:
-
Nee, daar hebben ze Lena Hallengren (klinkt als...) een fantasieloze ex-parlementariër die er e c h t niets van bakt. Dan maar liever een paar foute schoenen.

bisbisbis | 21-07-20 | 18:55
▼ 1 antwoord verborgen

Toename in Zuid Holland verbaast me niet, er was bijna niemand in de supermarkt die afstand hield. En wanneer je voor die afstand zelf stil stond werd je heel bespottend of neeschuddend aangekeken.

Jan, Leiden | 21-07-20 | 18:31 | 3

En terecht.

azijnseikerT | 21-07-20 | 18:35

Ja dat zal wel kunnen, maar als ik dan dit lees: "Twee personen binnen de club zijn positief getest op het coronavirus. Het gaat om één speler en één medewerker, die beiden geen symptomen en klachten hebben." Dan denk ik meteen, so what? Zijn er meer mensen ziek geworden, meer opgenomen in het ziekenhuis en op de IC beland? Nee, nou wat maakt het dan uit of je besmet wordt, 98% zal er helemaal niets van merken.

Graaf Monte Cristo | 21-07-20 | 18:47

Demense willen gewoon klaar zijn met dit virus. Ze vinden dat ze genoeg gedaan hebben en willen nu weer ff geen corona meer. Dus iedereen met vakantie, last minute, Misschien kan het straks niet meer. Yolo. Maar goed, dat virus trekt zich geen reet aan van de menselijke maat, dat gaat gewoon weer verder als de kans er ligt. Dus straks, als het exponentiële van die R nul weer zijn ugly head roart, van de cijfers weer de lucht in, de slotjes weer op de cafés, de kinders weer thuis van school. Dit virus is van de lange adem. Get used to it.

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 18:27 | 3

Dat is wat ik ook denk. Plus dat demense dan weer boos zijn op nieuwe beperkingen. Zonder zich te beseffen dat ze zelf eraan hebben bijgedragen. "Maar ik was niet ziek hoor, dus door mij komt het niet!"

volksvaderland | 21-07-20 | 19:36

De tijd zal het allemaal leren. Maar wat zie jij liever Beste Landgenoot. Dat dit verschrikkelijke virus nog lange tijd met ons is, met alle schade en doden tot gevolg, of dat het allemaal zwaar overdreven is, het werkelijk niet erger is dan een gewoon griepje en dat we al deze onzin voor niets hebben gedaan?
Ik ben oprecht benieuwd.

klaasjanhenk | 21-07-20 | 19:40

Leuk om even te vermelden dat dit geen “killervirus” is. Ik ben zelf ook positief getest en binnen een week was ik weer genezen. Amper last van ondervonden. Er zijn zoveel virussen en ziekten in de wereld. Totale onzin om voor een virus emmer een sterftecijfer van minder dan 1% je land op slot te gooien.

ArthurMorgan1899 | 22-07-20 | 00:31

Ten eerste stelt deze paniek1!!1111-'uitbraak' op de schaal van de gehele bevolking natuurlijk nauwelijks iets voor, maar geef de msm de kans om weer lekker hysterisch tekeer te gaan en ze zullen het vooral niet laten. Als dat domme volk maar bang blijft!

Hoeveel mensen zijn er nou eigenlijk daadwerkelijk (ernstig) ziek? 0,001%, 0,0001% van de geregistreerde besmetten? Peanuts dus.

Het was natuurlijk volstrekt te verwachten da jonge en gezonde mensen op een gegeven moment zouden doorkrijgen dat het allemaal wel meevalt met deze zogenaamde variant op de dodelijke builenpest. Wie niet 70+ is en geen onderliggende kwalen heeft, loopt namelijk zo goed als geen risico ernstig ziek te worden. Geen wonder dat de jongeren (en gezonde ouderen) het zo langzamerhand allemaal wel geloven met die ebola-meets-vliegende tering, en het dus ook niet meer zo nauw nemen met de maatregelen.
Die overigens volgens mij wel degelijk zin hebben, laat dat duidelijk zijn.

EefjeWentelteefje | 21-07-20 | 18:05 | 12

@LuckyGuy | 21-07-20 | 18:24: En hoeven we ook geen mondkapjes op, geen verplicht winkelwagentje en de 1,5 meter afstand is er ook niet. Handen schudden mag ook dan.

Graaf Monte Cristo | 21-07-20 | 18:52

@Diederik_Ezel | 21-07-20 | 18:17: Gelukkig heeft de mens beschikking over een uniek immuunsysteem die nieuwe virussen zeer effectief zelf kan bestrijden. Dat gebeurt al sinds de mens op aarde rondloopt.

scorpios | 21-07-20 | 18:54

@scorpios | 21-07-20 | 18:54: dat daaraan dan ook in sommige gevallen vele miljoenen aan dood kunnen gaan "hoort er dan maar bij"? Bedoelt u zoiets ermee? Ik noem een builenpest en spaanse griep. Of tellen die niet?

volksvaderland | 21-07-20 | 20:15
▼ 9 antwoorden verborgen

Tjee,en de nep regering is met reces en kan ons ook niet helpen.
We gaan er allemaal aan.

komtdatschot | 21-07-20 | 18:01

Nou heb ik een paar vragen...
Komt dit door meer testen?
Zijn deze mensen doodziek?
Zijn de testen wel betrouwbaar?

David000000007 | 21-07-20 | 18:00 | 20

@Animals | 21-07-20 | 18:46: Zet je mondkapje maar weer op, ontsmet alles nog maar een keer en ga maar hopen dat je vaccin snel klaar is.

Slipsnifter | 21-07-20 | 19:12

@Slipsnifter | 21-07-20 | 19:12:
En ga jij maar door met nepnieuws verspreiden, en zeggen dat corona helemaal niet gevaarlijk is.
En vergeet je ouders en grootouders niet te besmetten.

Animals | 21-07-20 | 19:23

@Slipsnifter | 21-07-20 | 18:27:
Ik zal even wat op feesboek plempen. Dan kan Animals daar naar refereren. Geloof je toch wel

RandyBiel | 21-07-20 | 19:36
▼ 17 antwoorden verborgen

Om gek van te worden! De wereld leeft al honderden jaren met Griep. Het ene jaar meer, het andere jaren wat minder. In 2017/2018: 10.000 doden in NL. 550.000 in de wereld. Nu rond de 7.000. gelukkig maar.. Maar nu is plotseling de totale paniek en hysterie uitgebroken, men wil de Griep compleet de wereld uit of zoiets. Miljoenen mensen in de wereld aan de honger, compleet instortende economieën. Ik heb mijn baan verloren aan deze plotselinge fixatie over deze eeuwenoude fact of life..

ceesreis | 21-07-20 | 17:52 | 4

Ik begrijp het ook niet....

Slipsnifter | 21-07-20 | 18:11

Toen bestond de EU nog niet .

likmegaties | 21-07-20 | 19:16

Ok. Dus wat stel je voor? Negeren en als je corona hebt, mag je niet naar de IC?

volksvaderland | 21-07-20 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Afgelopen weekend op een Center Parcs geweest. Ter plekke overal stickers op de vloer met de boodschap dat je afstand moet houden en medewerkers wijzen de gasten op hun verantwoordelijkheid maar slechts een enkeling respecteert dit. De grote rest, trekt zich er geen reedt van aan en viert lekker verkansie. Ik vond het best tricky

Arietjuh | 21-07-20 | 17:39 | 2

"wijzen de gasten op hun verantwoordelijkheid maar slechts een enkeling respecteert dit"

Inderdaad Arietjuh, en daar ben jij er ook 1 van, wie gaat er nu in Corona tijd naar zon park?!

obzzcure | 21-07-20 | 17:42

Idem in de lokale supermercado, de eetchinees en diverse campings. Mensen mogen weer wat en gedragen zich meteen weer als idioten. Het wordt hoog tijd dat er een flink deel van de bevolking afsterft.

BakkerHenk | 21-07-20 | 18:23

Niks aan de hand mensen! Gewoon doorlopen..

weet-ik-veel | 21-07-20 | 17:28

Laat je niet gek maken door besmettingen, er wordt meer getest dus ook meer besmettingen. Ook is dat vaccin in fase 2 gekomen, en ja mensen moeten natuurlijk wel dit vaccin nemen, gedreven door angst.
Want hier kan weer mooi aan verdiend worden. Gelukkig weten we nu meet over het virus. Mensen die in een cafeetje dicht op elkaar zitten zonder goede ventilatie , ja daar vallen de smettingen.

obzzcure | 21-07-20 | 17:26 | 5

@Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 18:29: Tuurlijk niet joh, dit gaat echt niet om geld, zoals we van Big Pharma gewend zijn draait het helemaal om menslievendheid, zucht....

scorpios | 21-07-20 | 18:57

@scorpios | 21-07-20 | 18:57:
Als het echt om geld te doen was hadden ze wel wat meer marge mogen pakken.
Meer marge = meer geld.
Of dacht je dat Big Pharma dat nog niet wist

RandyBiel | 21-07-20 | 19:10

@RandyBiel | 21-07-20 | 19:10: Bij 14 miljard vaccins? er moet ook nog genoeg geld overblijven om de banken te redden. Bovendien gooien we volgend jaar covid-20 er tegenaan, nee marge is niet zo heel belangrijk in deze.

klaasjanhenk | 21-07-20 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zit het trouwens met de Corona cijfers van Zweden?
Geen lockdown, geen mondkapjes, alle winkels, restaurants en scholen zijn gewoon open gebleven?
Iemand?
Nou vooruit dan maar:
youtu.be/uAHVxDBTb7k

Bolder | 21-07-20 | 17:25 | 4

Niks meer gehoord van Zweden de laatste tijd. Is verdacht rustig in dat land.

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 18:30

@obzzcure | 21-07-20 | 17:28:
Jawel. Net als in Italië, New York, België en Nederland en heel veel anderen heeft Zweden in het begin fouten gemaakt. Maar nu is Zweden de enige die het goed doet.

me,myself and IK | 21-07-20 | 18:51

@me,myself and IK | 21-07-20 | 18:51: Zweden staat op plek 7 met 559/mio doden/ inwoners, Nederland op plek 13 met 358/mio. Zweden heeft het dus niet goed gedaan. ipv6.worldometers.info/coronavirus/

Dodger2801 | 21-07-20 | 20:03
▼ 1 antwoord verborgen

e worden met zn alle zo gruwelijk in de zeik genomen.
Corona is niet zo gevaarlijk als ze doen lijken.
Natuurlijk was een lock down bij het begin uit te leggen maar nu wij de feiten kennen, zien we dat het niet het dodelijke virus is waar ze bang voor waren. De gevolgen van een lock down zijn vele malen erger dan een paar doden die waarschijnlijk ook dood hadden gegaan van een griep.
Ben je onder de 40? Dan is de kans dat je overheid aan corona minder dan 1 op de 40.000. Dat betekend dat je meer kans maakt om te overlijden als je deel neemt in het verkeer. Bijna alle corona doden zijn wereldwijd boven de 80 jaar.
De oplossing is zo eenvoudig: Als we alle ouderen in quarantaine doen en voor de rest de maatschappij laten draaien zonder beperking. Dan nemen wij een promille van het bedrag dat een lock down kost. Hiermee kunnen we de oudjes mee verzorgen en in de watten leggen tijdens hun opsluiting. Maar dat is niet wat onze leiders willen. Die willen dat wij bang zijn zodat zij de regels door kunnen voeren die eerder niet makkelijk waren. 

hetlaastewoord | 21-07-20 | 17:22 | 4

Overheid=overlijd.
Eén van de leukere typo's, dat wel.

LuckyGuy | 21-07-20 | 17:36

Exact dit.

salembot | 21-07-20 | 18:06

Als "ze" het doen lijken. Dan weet je het verder wel.

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 18:19
▼ 1 antwoord verborgen

En hoe zit het met dodental en IC opnames? Of kan het dan niet meer als slecht nieuws worden gebracht.
(dit bericht over 2 weken nog eens lezen als je de drang voelt om 'incubatie tijd' te zeggen)

klaasjanhenk | 21-07-20 | 17:20 | 12

@Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 18:32: fx-82 ligt naast me. Maar wat moet ik doen dan? 987 tot de macht? Op hoeveel doden kom je dan? Ik ga het daar namelijk over 2 weken met Animals over hebben.

klaasjanhenk | 21-07-20 | 18:36

@klaasjanhenk | 21-07-20 | 18:36:
Eerder een week of vier worden. Nu zijn het nog voornamelijk jongeren. Die overlijden er doorgaans niet aan. Maar als die nu ouderen beginnen te besmetten, begint dat over een week of 4 terug te komen in de cijfers.
Tenzij die nieuwe behandeling goed aanslaat, die vandaag bekend gemaakt werd

RandyBiel | 21-07-20 | 19:18

@RandyBiel | 21-07-20 | 19:18: Wederom 'als' en 'tenzij'. Waarom met zoveel onzekerheden, en feiten die iets anders zeggen, steeds maar vast willen blijven houden aan die angst? Ik begrijp het niet.
Ik hoor graag een antwoord zonder de woorden 'als', 'misschien','het zou kunnen','hopelijk', etc.

klaasjanhenk | 21-07-20 | 19:27
▼ 9 antwoorden verborgen

Besmettingen omhoog want aantal testen omhoog.
Dodental: nihil.
Do the science stupid.

Kwelbeller | 21-07-20 | 17:19 | 4

Ik maak me toch wel zorgen om het stijgende reproductiegetal en stijging besmettingen. In het verleden liepen de ziekenhuisopnames en doden 1-2 weken achter op de nieuwe besmettingen, maar u als viroloog weet het blijkbaar beter.

Diederik_Ezel | 21-07-20 | 18:09

Loopt twee weken na op de positieve tests, dus nog heel even geduld en de doden stijgen ook weer.

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 18:33

@Diederik
Ik ben parttime viroloog en fulltime bondscoach.

Kwelbeller | 21-07-20 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

Kudt, de tweede golf werd toch pas in de herfst verwacht? Kunnen die seizoenen niet eens fatsoenlijk op de kalender kijken wanneer ze af mogen reizen?

quigg | 21-07-20 | 17:17 | 2

Ik zie de krantenkoppen al: klimaat en corona.

LuckyGuy | 21-07-20 | 17:39

Mensen zijn ongeduldig. Willen nog ff die laatste Spaanse zon mee pikken.En dat lekkere vakantiemokkel in die dampende spaanse bar..

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 18:34

Dammmm, tijd om weer een hele berg schijtpapier in te slaan.

hoogvlieger | 21-07-20 | 17:13

In de randstad ja, ik de oostelijke provincies van noord tot zuid is er niet veel aan de hand.

salembot | 21-07-20 | 17:12

Er zit wel een soort van poëtische rechtvaardigheid achter deze pandemie: Mensen die te stom zijn om te snappen dat het misschien handig is om voorzichtig te zijn hebben een veel grotere kans om hun eigen ouders met Corona te besmetten. Daarmee worden in ieder geval de verwekkers beloond voor de stupiditeit van hun kroost.

Homer P. Simpson | 21-07-20 | 17:08

IC-capaciteit is inmiddels flink uitgebreid, dus laat maar komen.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 17:08 | 1

Da's een goeie Kuif, sarcasme zoals het hoort.

revolte | 21-07-20 | 17:18

Gisteren de stad in geweest (020).
Het barst gewoon weer van de toeristen. Als vanouds. Voornamelijk jongeren. U weet wel, die generatie die zo 'woke' is, zo 'veggie' en zo begaan met verantwoord voedsel, klimaat en muljeu. En die zich dus massaal verdringt voor de deuren van de Burger King en de McDonalds 100 meter verderop. En die eigenlijk uitsluitend Amsterdam bezoekt om te blowen, paddo's te vreten en te zuipen.

Zodra je de Singelgracht bent gepasseerd, is de lucht continu bezwangerd van die weeïge, dompige lucht van wiet.

En niemand, niemand die zich ook maar ene reedt aantrekt van 'afstand houden'. Alsof dat trouwens überhaupt mogelijk is in het centrum met zijn overbevolkte nauwe straten en smalle trottoirs. Op terrassen is het lekker dicht met z'n vieren of z'n zessen op elkaar zitten aan één tafeltje, in hechte groepjes joelend door de straten lopen, mekaar verdringen in eet- en drinkgelegenheden, enzovoort.

Iedereen is in vakantie-modus. Want verslaafd aan reizen & verkansie. Vliegtuigen vol corona-verspreiders waaieren uit over Europa, dus ook over ons land. Gedurende mijn verblijf in de binnenstad hoorde ik Engels, Frans, Duits, Pools, Russisch, Italiaans, Deens, Japans, Vlaams en Spaans om me heen. Nederlands heb ik niet gehoord. Alleen dat van mijn partner dan.

Ik wens u allen (en mijzelf) sterkte met de tweede corona-golf.

Peter Emile | 21-07-20 | 16:59 | 4

"Woke" is een ander woord voor -zo-dom-zijn-dat-je-het-niet-door-hebt, het Pipi Langkous syndroom zeg maar: "Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan". Amsterdam is de afgelopen 20 jaar overlopen door provincialen die zijn blijven plakken en denken dat het hip is om je zo te gedragen. amsterdam is duurzaam naar de kl*te gegaan hierdoor, ik herken het amper terug en woon er daarom (net als de meeste Amsterdammers) al lang niet meer.

Homer P. Simpson | 21-07-20 | 17:12

"Well, I'm like, kinda worried, but like, not so worried for myself?!" generatie.

LuckyGuy | 21-07-20 | 17:46

Als je zo bang bent, wat deed je dan zelf in die stad?

EefjeWentelteefje | 21-07-20 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Triest om te zien dat hele volksstammen met hun lompe domme harses blijkbaar geloven dat het voorbij is, elkaar weer ouderwets verdringen in de winkel en zo een nieuwe lockdown over ons afroepen. ER valt niet zoveel meer aan te redden (als je dat al zou willen), laat ze maar ziek worden, misschien leren ze er dan nog iets van.

Homer P. Simpson | 21-07-20 | 16:56 | 1
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 21-07-20 | 17:45
-weggejorist-
Mark_D_NL | 21-07-20 | 16:55 | 3

De tweede golf?

ratelaar | 21-07-20 | 16:55 | 1

Met daarna de tweede golf miljarden.

LuckyGuy | 21-07-20 | 17:48

ook wel toevallig dat Rutte flink met euros heeft lopen strooien.. zijn ze bang dat we de straat op gaan?

DeviousDick³ | 21-07-20 | 16:50 | 2

Ja, ik denk het.

Kuifje-naar-Brussel | 21-07-20 | 17:10

Ja maar dan regionaal. Vooral Hillegom staat bekend als een anti-Rutte bolwerk.

RandyBiel | 21-07-20 | 18:07

"meer besmettingen" betekent waarschijnlijk gewoon dat er meer wordt getest.
En die tests schijnen ook al niet echt betrouwbaar te zijn.
In Afrika zijn geitenstront en afwerkte motorolie positief getest op corona, om maar iets te noemen.

Slipsnifter | 21-07-20 | 16:39 | 8

Hulde!

weet-ik-veel | 21-07-20 | 17:28
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 21-07-20 | 17:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Van het weekend al wc papier ingeslagen, ik sta gesteld

Steifnek | 21-07-20 | 16:38 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Besmettingen zeggen niks.
De halve bevolking wordt ook ieder jaar met het griepvirus besmet......
Behalve dit jaar, dit jaar zijn er geen griepbesmettingen, het nu allemaal "corona".
Ik ben er allang klaar mee.

Slipsnifter | 21-07-20 | 16:37 | 11

LOL.....wat een mongolen tegenwoordig op GS.....

Slipsnifter | 21-07-20 | 18:15
▼ 8 antwoorden verborgen

Rotterdam nr 1.Ech wel.

GayPalace | 21-07-20 | 16:36

Opvallend: weinig in N-Brabant. Allemaal antistoffen of deaud na hun gehos. En wacht maar tot over 2 weken na hun kermisgejoel. Wacht met zachte G.

Lorejas | 21-07-20 | 16:36 | 1

Het komt altijd later. Wacht maar. Wacht maar. Want. Je zult het vanzelf zien. Wacht maar.

Quib | 21-07-20 | 16:48

Och, die tweede golf zal een klapper worden.
Zie het nu al in de stad; hoezo anderhalf meter? Lekker langs elkaar schuifelen, niet de moeite doen even de andere kant op uit te ademen.
Maar wat te denken van de grote colonne die momenteel in hun 'eerste huis in hun thuisland (zijnde niet Nederland!) zitten. Die, als ze naar Nederland komen, eigenlijk twee weken in quarantaine zouden moeten maar dat gewoon aan hun laars zullen lappen?
Er zal een hoop ziek terug komen, hier lekker gaan liggen creperen op de IC's, lekker dan. En die hele 'ja maar het zijn de ouderen die eraan onderdoor gaan', ja, maar inmiddels is de grootste groep tussen de 45 en 55, die op IC's permanente longschade liggen te kweken...

EEnzame SchizofrEEN | 21-07-20 | 16:33 | 1
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 21-07-20 | 18:00

Die stoere ontkenners gaan er dan lekker sociaal wel voor zorgen dat ik zo dadelijk mijn vader in het verpleeghuis weer maanden niet mag zien... Ikke, ikke ikke wat de klok slaat is het weer. Denk ook eens aan een ander!

ofarim | 21-07-20 | 16:28 | 2

Een echte vent, vrouw, genderneutraal individu, laat zich natuurlijk never nooit tegen houden!

weet-ik-veel | 21-07-20 | 17:35
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 21-07-20 | 18:01

Het is trouwens wel hilarisch hoe ze de angst proberen er in te houden. In die tweets (één van de volkskrant) hierboven loopt de Y-as tot 200 en 250 respectievelijk. De X-as begint in mei/juni. Die 'grote stijgingen' die je ziet stellen geen reet voor. Kijk nu eens hier:

www.worldometers.info/coronavirus/cou...

Zie aldaar de tweede grafiek 'daily new cases'. Daar loopt de y-as tot 1500 en de x-as begint in februari. Er is sinds mei gewoon geen reet meer aan de hand (daarvoor trouwens ook niet echt, vergelijkbaar met de griep).

Het wordt nog veel waanzinniger als je kijkt naar de vierde grafiek 'Daily new deaths'. Dan zie je dat die 'stijgingen' in juni en juli geen enkel effect op de sterfte hebben en dus volledig het effect van extra testen zijn.

Die grafiekjes zijn dus manipulatie van de meest lage soort, waar alleen complete imbecielen voor vallen.

Antiquerulant | 21-07-20 | 16:24 | 8
-weggejorist-
Oelewapper2020 | 21-07-20 | 18:07

Dat gerommel met assen bij grafiekjes is wel een van de meest doorzichtige manieren om te manipuleren, maar helaas is het rekenonderwijs ook zodanig gekelderd dat ik vrees dat ze er nog mee wegkomen ook.
30 jaar geleden zouden ze zijn uitgelachen.

EefjeWentelteefje | 21-07-20 | 18:13
▼ 5 antwoorden verborgen

Is er al een reactie van Viruswaanzin? Steeds meer mensen willen er niets meer van horen. De kop in het zand steken. Elk briefje wat ik hier in de flat ophang met het verzoek in openbaren ruimten en bij de liften afstand te houden, wordt weer van de muur gescheurd. Nu maar te hopen dat de mensen die dit doen (jongeren) straks niet massaal op de IC terechtkomen en de 60-plussers geen schijn van kans meer hebben. Wedden dat die groep straks als eerste naar de dokter rent om een vaccin te halen? En als het weer mis gaat, krijgt de overheid vast weer het verwijt dat men te laat heeft ingegrepen!

Mannes | 21-07-20 | 16:17 | 3

Jongeren komen niet op de IC paniekzaaier. Er zijn op vier plekken superspread Events geweest. oa in een café in Hillegom waar veel mensen tegelijk zijn besmet. Dom blijven focussen op 1,5meter ipv goed ventileren

zuurtjeregen | 21-07-20 | 16:28

Nee dat is niet zo Mannes. Dat zijn jou eigen angsten en daar zul je zelf mee moeten omgaan. Een heleboel mensen zijn gewoon echt niet bang, omdat ze daar geen reden voor hebben.

dihydrogenmonoxide | 21-07-20 | 16:31

@dihydrogenmonoxide | 21-07-20 | 16:31: 100% egoïst dus: Dat je er zelf niet aan dood zult gaan betekent niet dat je vader of moerder niet door je besmet kan worden en vervolgens de laatste twee weken vna haar leven uitbloedend onder narcose mag slijten. Man, man, man, was er maar een medicijn tegen wat jij hebt...

Homer P. Simpson | 21-07-20 | 17:03

Yep. Dusssss.. We zien nu het opstarten van de tweede golf, dat blijft een week of twee tamelijk oké maar daarna gaan we weer forse stijgingen zien. De boel kan in september weer dicht.

Beste_Landgenoten | 21-07-20 | 15:57 | 4

Ik kwam vd week langs de Dam daar stond 1 rare snuiter kunstjes te doen en 200 man er omheen bovenop elkaar zonder mondkapje. Daar liggen de afvalbakken bij de tramhaltes vol mee en die worden maar 2/3 keer per week geleegd.

Trumme | 21-07-20 | 16:13

Nog maar snel even een terrasje pakken en voor 20 euro en hamburger bestellen dus nu het nog kan.

jemagookniksmeer | 21-07-20 | 16:17

Inderdaad, iedereen moet en zal nu op het laatste moment op vakantie. Mensen gaan dan wel vooral in eigen land maar nog zijn er veel die toch gaan vliegen of naar de buurlanden vertrekken. Niemand die terugkomt en denkt "ik blijf 2 weken thuis in quarantaine", dat krijg je er dus van.

Blauwe Wafel | 21-07-20 | 16:20
▼ 1 antwoord verborgen

Bullcrap..!

Bram de Rammer | 21-07-20 | 15:52

Ah, nou ik hoop dat die boeren morgen flink van zich laten horen voor de deur van het RIVM tegen het virus

Mark van Leeuwen | 21-07-20 | 15:51

Ik liep even door wat reaguursels onder dit bericht en vond onder meer deze zinsneden:
– Wat een hel en verdoemenis allemaal
– De censuur gaat maar door
– Het verplichte mondkapje moet er nog even doorgedrukt worden
– tot 20% minder zuurstofinname, weer een middel om gehoorzaamheid te kweken
– mensen met mondkapjes op hebben minder de behoefte om met elkaar te praten
– Lage dosis straling blijkt de genezing spectaculair te versnellen
– Er wordt gedaan alsof besmette personen dode personen zijn
– waar kan ik alvast mijn laatste beetje privacy en rechten inleveren?
– En dit alles mogelijk gemaakt door een klein groep, super rijken wereld wijd
– Het gewone leven moet om zeep
– Ik hep op feesboek gelezen dat het allemaal nep is
– Voordeel is wel dat je ook gelijk die chip van Elon Musk in je hersenen krijgt
– Ja joh laat je lekker met een goedje waarvan de werking nog te betwijfelen is volspuiten!
– Ben er wel klaar mee met al die onzin.
– Het begint sterk op psychologische oorlogsvoering te lijken
– Bij gebrek aan "BREAKING" nieuws ga ik er vanuit dat een tweede besmetting een fabeltje is
– Ik wil gewoon eerlijk geïnformeerd worden
– Dit is aandacht afleiden van de astronomische bedragen die Rutte Zuid Europa heeft beloofd

Conclusie: het aantal covidioten onder de reaguurders neemt bedenkelijke vormen aan.

VanToppinghe | 21-07-20 | 15:44 | 15

@ja-ja-nee-nee | 21-07-20 | 16:37:
Ik ben nog nooit thuisgebleven, ik houd me alleen aan wat simpele regels.
Het hele gevaar ontkennen slaat natuurlijk nergens op.
En geef eens een bron van de bevindingen van die Italiaanse artsen.

Animals | 21-07-20 | 16:42

de veelgemaakte "fout": het klopt niet allemaal en dús klopt er maar helemaal niks. Te kort door de bocht. Dat iets vergezocht lijkt, vaak volledig subjectief, maakt het niet per definitie minder waar. Bovendien: ook dat je niet wil dat het waar is, maakt het niet minder waar. En natuurlijk geldt dat ook andersom: als je graag wil dat het allemaal bullshit is, dan máákt het dat nog geen bullshit. Of je het nu Aluhoedje of volgzame cultuurmarxist noemt, het maakt allemaal geen flikker uit. En op het moment dat maar één dingetje gedeeltelijk waar is van die lijst met iets van 15 dingen die je daar noemt, stort het hele "covidioten-wereldbeeld" van je in één klap in mekaar. En dat gaat dus niet gebeuren. Mensen die keihard "ALUHOEDJE, ALUHOEDJE!" roepen bij elke vorm van kritiek zijn van hetzelfde slag als die, die niet "geloven" dat we op de maan waren. Als je maar hard genoeg je ogen dichtknijpt, vingers in de oren steekt en "LALALALALALA" roept, dan is iedereen gek, behalve jij. Precies. Je constatering is verder prima, alleen je conclusie deugt van geen kant. Mag ik dat zeggen? ja, dat mag ik. Mag jij mij een covidioot noemen? ja, tuurlijk, dat mag je! Is het slim om dat te doen? Nee, man, maar dat weet je zelf eigenlijk best ;-) peace!

Gladiator Fap | 21-07-20 | 19:48
▼ 12 antwoorden verborgen

Graag even dat tweede staaltje erbij, het aantal geteste personen.
Komt vast een mooie opgaande lijn.

BoerBob | 21-07-20 | 15:43 | 1

Ssssst!

jemagookniksmeer | 21-07-20 | 16:19
-weggejorist-
Angélica de Sancé | 21-07-20 | 15:42 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

"Laten we weer even wat Coronapaniek veroorzaken dan zijn die sukkels de overschrijvingen naar Zuid Europa zo weer vergeten".

R.F.Pickering | 21-07-20 | 15:42 | 1

U slaat de spijker op zijn kop.

ja-ja-nee-nee | 21-07-20 | 16:33

Alle toeristen het land maar weer uit alle vliegtuigen weer op de grond blijven. alle treinen stil .

kuus | 21-07-20 | 15:42

Het is maar een griepje... bovendien is volgens rutte de bevolking intelligent genoeg om afstand te houden.. dus een echte lockdown hoeft niet (LOL)

litebyte | 21-07-20 | 15:40

'Het coronavirus laait weer op!!!!!'

Laatste gerapporteerde coronadode: 8 juli. Dat is gvd al 2 weken geleden!

Antiquerulant | 21-07-20 | 15:40 | 6

Het loopt alweer een paar dagen op dus het gaat wel de verkeerde kant op. Nog niet heel snel maar toch..

Karel17 | 21-07-20 | 17:29

@Karel17 | 21-07-20 | 17:29:
Bij een reproductiegetal van 2
1 / 2 / 4 / 8 / 16 / 32 / 64 / 128 / 256 / 512 / 1024 / 2048 / 4098 / 8196 / 16392 / 32784 / 65568
En dat dan maal het aantal besmettingen.

Animals | 21-07-20 | 17:44
▼ 3 antwoorden verborgen

En hoeveel mensen hadden de griep ?

Kamervraag | 21-07-20 | 15:40 | 3

Heel weinig, omdat we in onze ellebogen hoesten en niezen.

Animals | 21-07-20 | 15:52

In 2018 zijn 10.000 personen overleden, mede aan de griep.

Lupuslupus | 21-07-20 | 16:04

@Lupuslupus | 21-07-20 | 16:04: klopt maar toen hadden we geen 2500 IC bedden nodig en als het zo doorzet eind augustus wel.

Trumme | 21-07-20 | 16:17

65% minder kans op overlijden, dus dan daalt de kans van 0,00001% naar 0,0000035%. Toe maar!
Opdracht voor de lezer: reken uit hoeveel van dit soort medicijnen er ontwikkeld moeten worden voordat de anderhalve samenleving beëindigd kan worden.

obominotie | 21-07-20 | 15:40

De mensen die ik spreek schijnen er ook allemaal van overtuigd te zijn dat de corona een beetje op zijn retour is. Als ik zeg: "joh denk eens na, denk je echt niet dat we straks een tweede corona golf krijgen en dat de ellende weer van voor af aan begint?"

Dan kijken ze me vertwijfeld aan en zeggen ze dingen als: "Nouja we hebben het ergste nu wel gehad." en "Alles gaat nu weer langzaam open, dat kunnen ze straks niet meer dicht doen", en "Nou als we ons allemaal aan de regeltjes houden valt dat dus blijkbaar best mee, komt allemaal goed"

Terwijl ze niet snappen dat het a hartje zomer is, en elk griepachtig virus zich in de zomer stil houdt. Het hele land op slot/dicht heeft gezeten, en dat het nu "langzaam" weer open gaat (straks ME op de wallen en in de Kalverstraat omdat men de drukte niet aan kan) .... Het straks gewoon weer herfst en koud en nat wordt, en dat elk griepachtig virus zich dan weer gaat verspreiden. Zeker als de mensen weer meer binnen komen en rond gaan reizen.

Ze vertrouwen op het RIVM. En op Rutte. De domste fout die je kunt maken.

Het ergste vind ik nog dat ze niet snappen dat deze vorige lockdown in hartje zomer was. Dat mensen nog naar buiten konden en een beetje buiten konden lopen in het zonnetje. Ze snappen niet dat de volgende lockdown in hartje winter komt of midden herfst. Als je gewoon geen fuck anders kunt doen dan door het raam naar de stortregen en sneeuw kijken. Dit was nog niets.

peterdh | 21-07-20 | 15:40 | 6

@Antiquerulant | 21-07-20 | 15:43:
Wat mijn punt is? Heb je niet meegekregen dat het halve land op slot heeft gezeten? Dat half Nederland aan het failliet gaan is? Ik maak mij persoonlijk ook niet echt zorgen om corona. Ik zie wel dat onze economie naar de kloten gaat. Dat kun je paniekzaaierij vinden, en nutteloos (want als je een goed imuumsysteem hebt is er niets aan de hand). Maar de *feiten* zijn dat de economie stuk is, we miljarden en miljarden achter de wagen zijn en dat dit nog maar het begin is. Dat is mijn punt. Kun je je wel geen zorgen maken dat je zelf niet dood gaat aan corona: maar dan moet je even verder kijken dan het bord voor je kop. Alleen al de maatregelen die nu genomen zijn, en de rucksichtloosheid van de overheid om ten tijde van die paniekzaaierij allerlei regelgeving en miljarden en miljarden kostende shit probeert door te drukken omdat men het toch alleen maar heeft over Corona, BLM, racisme en allerlei andere niet ter zaken doende shit. *Dat* is het probleem. En *dat* is mijn punt. Kun je wel zeggen: "oh corona, niets aan de hand, ik wordt niet ziek" ... nee , maar je betaald je wel scheel! en daar en je nog lang niet klaar mee! meneer bord-voor-de-kop.

peterdh | 21-07-20 | 15:58

@peterdh | 21-07-20 | 15:58:
Ah. Dan zijn we het volledig eens. Ik dacht dat je paniek probeerde te zaaien vanwege 'een tweede golf'. Al die maatregelen zijn inderdaad vanaf dag 1 al volstrekt krankzinnig.

Antiquerulant | 21-07-20 | 16:31

Dus nu virus lekker rond laten gaan, dan hebben we er straks minder last van.

dihydrogenmonoxide | 21-07-20 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Geen cent meer naar windmolens en zonneparken l

Jos Tiebent | 21-07-20 | 15:35

RIP Vakanties

Ins0mnia | 21-07-20 | 15:29 | 5

@Gulliver | 21-07-20 | 15:39:
Dank je. komt helemaal goed, in ons dorpje is geen corona en zo in te schatten komt dat er ook niet zo snel. Mocht ik tot maart moeten blijven hoef ik alleen nog maar brandhout te kloven.
Eigenlijk wel een leuk vooruitzicht. Alleen de wifi is daar kloten.

DrumPiet | 21-07-20 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn er nou nog steeds mensen die dat flurtvirusje serieus nemen? Oeh... Besmettingen!!!! Ja, dus? Niemand die er last van heeft behalve een paar halfdode bejaarden en zelfs die in 99% van de gevallen niet.

Er is al wekenlang ondersterfte. Dan gaat men wat meer testen en dan ziet men wat meer besmettingen. Geen enkel effect op het sterftecijfer.

Antiquerulant | 21-07-20 | 15:28 | 10

Virus zit bij jou in de bovenkamer en straks niet janken als een van je ouders aan de beademing ligt.

Nietgek | 21-07-20 | 17:09

Je ouwe moer is straks ook bejaard. Kuch dan maar gewoon lekker ff in haar bek.

Ikblijfnietstil | 22-07-20 | 09:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Urk is verhoudingsgewijs zeer licht getroffen. Men zou zeggen, dat Urk als kleine gemeente met relatief veel inwoners, met een actief verenigingsleven en een bevolkingspiramide die ook echt een piramide is, zwaar getroffen zou zijn. Mensen wisselen onder het zingen in de kerk namelijk elkaars longinhoud uit en jongeren laten zich toch moeilijk beteugelen met anderhalvemeterregeltjes. Op het eerste gezicht dus een raadsel waarom Urk niet in bevolking gehalveerd is. Thans is het eiereneten: vis. De vis die en masse gebakken en geconsumeerd wordt laaft en verkwikt en houdt fit.

Van Urk | 21-07-20 | 15:21 | 3

vergeet niet, hoe hoog is de vacinatiegraad op Urk?

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 15:28

Misschien moeten we inteelt gaan promoten als vaccin.

Tishetnetnie | 21-07-20 | 15:31

Coke als geneesmiddel?

The2Amendment | 21-07-20 | 16:16

Zonder FFP3 stofmasker met uitademventiel ga ik niet meer naar de appie.

Tishetnetnie | 21-07-20 | 15:21 | 2

En deze gebruik je maar één keer?

Animals | 21-07-20 | 15:23

En je bent dan wel goed beschermd tegen fijnstof.

Animals | 21-07-20 | 15:56

Wat hadden we dan gedacht, dat het virus spontaan was opgelost? Meer contact = meer overdracht = meer zieken en doden. Maar dat was toch het idee van een intelligente lockdown? Op basis van de IC-capaciteit de beperkingen opheffen of juist aanscherpen zodat we gecontroleerd door de crisis rollen? Niks nieuws dus.

BraboManneke | 21-07-20 | 15:21 | 1

Het idee alleen al dat je het virus in Nederland permanent zou kunnen uitbannen terwijl er op de rest van de planeet een veelvoud van 5 miljoen dragers rondloopt.

obominotie | 21-07-20 | 15:45

Hangt Lupuslupus al in de gordijnen?

Gulliver | 21-07-20 | 15:20 | 4

Die is drie maanden binnengebleven, daar was ze flauw van en nu bestaat het virus niet meer.

DrumPiet | 21-07-20 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren nog groot alarm, korten van de pensioenen is nu écht, echt onvermijdelijk. Prachtig nieuws, vooral omdat Zuid-Knoflokië een kadootje van die tata-Sinterklaas uit NL heeft gekregen. Vanmorgen een juichmailtje van pensioenfonds PFZW dat de dekkingsgraad enorm is gestegen en al bijna boven de kortingsgrens zit. Dit soort lulkoek helpt niet om het vertrouwen in het RIVM groter te maken. Alles wat met overheid en financiën te maken heeft geeft chaotische, tegenstrijdige informatie. "Hou jij ze bang, dan hou ik ze arm."

Nivelleermarionet | 21-07-20 | 15:16 | 7

@gebochelde | 21-07-20 | 15:47:

Gouden business voor de beheerders vooral omdat een heleboel mensen zo dom zijn om ze hun geld te geven.

Gulliver | 21-07-20 | 15:52

@Gulliver | 21-07-20 | 15:34:
Niet letterlijk verplicht inderdaad, maar aangezien de werkgever meebetaalt aan de inleg moet je wel gek zijn om niet mee te doen. Er is wel een omslagpunt waarop niet meedoen voordeliger is, maar gemiddeld geeft een pensioen wel degelijk een voordeel. Bijvoorbeeld 800 euro netto per maand, gedurende je resterende leven. Probeer dat als ZZP'er maar op te bouwen. Dat lukt de meerderheid niet. Overigens vind ik het een grote eer om door u "domkop" genoemd te worden, dank u!

Nivelleermarionet | 21-07-20 | 18:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Corona. Aantal overleden per week is gedaald. Aantal ziekenhuisopnames is stabiel. Beide getallen zijn laag. Ik raak even niet in paniek. Stop de lockdown!

Sitting_targets | 21-07-20 | 15:15 | 2

Als dit zo doorzet dan zijn die aantallen binnen een mum van tijd niet meer laag. Het kan hard gaan, zagen we eerder dit jaar

Ardbeg | 21-07-20 | 15:19

Over een week of drie spreken we weer.

DrumPiet | 21-07-20 | 15:29

Laten we met 15000 mensen op de Dam demonstreren tegen dit virus!!

SoepKip | 21-07-20 | 15:15 | 2

Met all lives matter shirt

oldskoolhollander | 21-07-20 | 15:19

Goed plan. Maar helaas ben ik blank. Dus ik vrees dat ik het plein moet verlaten. Sterker nog. Ik kom er niet eens op.

DrachiR | 21-07-20 | 15:32

De "baanbrekende behandeling" is allebehalve zaligmakend. Hij is namelijk alleen voor halfdode patienten die al in het ziekenhuis liggen.

In plaats daarvan: maak eens werk van veilige en goedkope behandelingen die je onmiddelijk geeft zodra iemand ziek wordt en die voorkomen dat het zover komt. Bijvoorbeeld Ivermectin. Waarom kunnen ze dat in Irak en Dominicaanse Republiek wel bedenken, maar in NL niet.
Vragen....

Jeggeworist | 21-07-20 | 15:14 | 2

Dat heeft deels te maken met "wat de boer niet kent dat eet hij niet". Westerse artsen zijn vaak niet geneigd om nieuwe of onorthodoxe middelen of methodes in gebruik te nemen. In zoverre dat al zou mogen van het RIVM. Een simpel voorbeeld: mijn huisarts bestrijdt het slikken van vitaminepilletjes. Niet nodig, is onzin. Mijn longarts bestrijdt het gebruik van zuurstofconcentrators bij COPD. Is niet nodig. Van Ivermectin had ik nog nooit gehoord, snel aan Hugo vragen of dat zomaar kan, die kwakzalverij. De kernvraag is eigenlijk: wat kost dat?

Nivelleermarionet | 21-07-20 | 15:26
-weggejorist-
Redemption | 21-07-20 | 15:36

Sarc/on
Hadden we nu maar die alom geprezen en privacy veilige corona App van Hugo Schoenen maar.
Dan was dit allemaal niet gebeurt ...
Natuurlijk ...
Sarc/off

Het Licht | 21-07-20 | 15:13

Er zijn 19 patiënten gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Dat is een toename van 3 patiënten in vergelijking met de vorige week. Er zijn 7 personen als overleden gemeld, 1 minder dan in de week er voor.

Henk1357 | 21-07-20 | 15:13

Wat een hel en verdoemenis allemaal en nou net op de dag dat Mark bij het kruisje heeft getekend .

likmegaties | 21-07-20 | 15:10

De censuur gaat maar door. Kritische stemmen worden de mond gesnoerd.
==============

Wikipedia Blacklists Zero Hedge, Smears Federalist naar aanleiding van NBC Hit Piece

Editors op Wikipedia hadden de financiële blog Zero Hedge verbannen als Wikipedia-bron naar aanleiding van een NBC News-hitstuk over de kritiek op Black Lives Matter, waardoor de blog tijdelijk door Google werd gedemonetiseerd en op zijn Wikipedia-pagina als 'extreemrechts' werd bestempeld. De Federalist, ook het doelwit van het stuk en bedreigd met demonetisering, werd besmeurd toen redacteuren valse beweringen in het eerste stuk herhaalden, gevolgd door verdere negatieve bewerkingen op de outlet en de pagina's van oprichter Ben Domenech. Beiden waren eerder besmeurd op Wikipedia.

De beslissing om Zero Hedge te verbieden, werd genomen ondanks het feit dat het nauwelijks op de site werd gebruikt vanwege het Wikipedia-beleid over het citeren van blogs, wat ertoe leidde dat het verbod politiek gemotiveerd was.

Swieberj | 21-07-20 | 15:07

Avondklok voor jongeren instellen. Die huftertjes denken alleen aan zichzelf. Toename besmettingen vooral bij jongeren tussen 20 en 40.

the naked truth | 21-07-20 | 15:07 | 2

Dit moest toch van Rutte in het kader van de herdimmunity???

Leffe Blonde | 21-07-20 | 15:27

@Leffe Blonde | 21-07-20 | 15:27: dat heb je goed onthouden. Die lul zei toen letterlijk: jammer joh, we gaan het allemaal maar krijgen.
Om de een of andere magische reden wordt alles wat die klootzak roept en verziekt hem weer net zo snel vergeven en vergeten.... daarom gaat dit land ook helemaal naar de verdoemenis...

Bali Lovert | 21-07-20 | 16:02

Webinar van Prof.Dr. Pierre Capel, vorige maand. Ik daag iedereen uit, alle amateurvirologen hier, en de professionele, om hem te weerleggen. Kost maar een uurtje van je tijd.
youtu.be/By-kkO7iCM4

Stormageddon | 21-07-20 | 15:05 | 3

Niets ten nadele van Dr. Capel, want de beste man zet terecht vraagtekens bij diverse aannames die gemaakt zijn. Hij is geen boegbeeld voor de facebook wetenschappers die denken dat Corona niet bestaat of een propaganda middel is van Rutte.

42 | 21-07-20 | 15:15

@42 | 21-07-20 | 15:15:
Wie beweert dat dan? Wat heeft dat ermee te maken? Wat heb ik daarmee te maken?

Stormageddon | 21-07-20 | 15:21

@Stormageddon | 21-07-20 | 15:21: Nou, zo wordt de beste man op dit moment vaak wel weggezet. En dat is erg jammer, hij heeft een goed wetenschappelijk onderbouwd verhaal dat laat zien dat het zeker niet zo zwart-wit is dan dat mensen denken. Maar de meeste mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en zullen het verhaal (of de TL/DR) zien als een tegen argument voor de getroffen maatregelen. En dat is het dus niet.
Maar eerlijk is eerlijk, dat is niet wat u beweerde. En het is zeker een interessante bron van informatie. Waarvoor dank.

42 | 21-07-20 | 15:35

Dit is geen paniek mensen, dit zat er aan te komen met dank aan het domme gedrag van de kuddedieren.. vraag maar na bij elke medicus.. maar we zijn toch een geweldig fijn land.toch..

aardv@rk | 21-07-20 | 15:04 | 1

Die demonstratie op de Dam was bittere noodzaak en niks aan de hand (per definitie).

TheseDays00 | 21-07-20 | 15:09

Ik heb alle vertrouwen in een overhaast gekweekte groene blubber waaruit iets wordt gehaald om de mensen mee te gaan inspuiten. Hoera.

Leptob | 21-07-20 | 15:03

Het verplichte mondkapje moet er nog even doorgedrukt worden.

scorpios | 21-07-20 | 15:02 | 4

@pibasso | 21-07-20 | 15:04: tot 20% minder zuurstofinname, weer een middel om gehoorzaamheid te kweken, en mensen met mondkapjes op hebben minder de behoefte om met elkaar te praten. Om er maar eens 3 te noemen. Maar de belangrijkste is dat het niet helpt. De meeste mondkapjes houden het virus niet tegen, niet van u en niet van mij. Staat zelfs bij een aantal in de bijsluiter. Wordt bevestigd door medische specialisten.

OudeNederlander | 21-07-20 | 15:09

@pibasso | 21-07-20 | 15:04: Probeer het eens binnen een verzorgingstehuis met demente bejaarden. Die raken compleet in paniek als je ze zo'n muilkorf aandoet. En de gezichtsuitdrukking van de begeleider/vrijwilliger (ik o.a.) is ook niet te zien. En dan snappen ze er totaal niks meer van. Nu gaan ze wel dood van de eenzaamheid...

Bijtendehond | 21-07-20 | 16:03

@OudeNederlander | 21-07-20 | 15:09: Medisch specialisten hebben bewezen dat het dragen van een mondkapje niet leidt tot minder zuurstofinname.

Ikblijfnietstil | 22-07-20 | 09:16
▼ 1 antwoord verborgen

En prompt nadat het nieuws van 21 miljard begin in te zinken in de Nederlandse huishoudens, wordt de discussie braaf omgeleid naar Corona vaccinatie/tweede golf/ja/nee... zo doorzichtig...

Gladiator Fap | 21-07-20 | 15:01

Ik zou ook graag het percentage positieve testen willen zien. Zou ook kunnen dat we eindelijk een beetje voortgang maken in het testen van mensen die eerder niet in beeld kwamen en dat de toename "kunstmatig" is doordat simpelweg de detectiegraad toeneemt.

Neemt niet weg dat het lijkt alsof iedereen weer schijt heeft aan alles. Winkelwagens worden niet meer schoongemaakt, mensen houden geen afstand meer, terrassen zitten weer afgeladen vol (naar het lijkt met precies dezelfde opstelling als voor de "corona""crisis"""

Gregovic | 21-07-20 | 15:00 | 5

Lachen , iedereen stond ijverig winkelwagentjes te sprayen en te poetsen om vervolgens alle vitrine deuren open en dicht te trekken en producten aan te raken waar iedereen met zijn poten aan heeft gezeten. Want nl niet iedereen wast zijn handen alvorens boodschapjes te doen.
Heeft totaal geen nut dat gefixeerd boenen van winkelwagens.

Huwelijksgeluk | 21-07-20 | 16:14

@Huwelijksgeluk | 21-07-20 | 16:14: Dat het symboliek is ben ik het helemaal mee eens, maar het toont wel dat de aandacht verslapt. Ook voor de dingen die WEL echt uit kunnen maken.

Gregovic | 21-07-20 | 16:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee hé!? Zul je zien dat de Starbucks alweer dichtgaat en ik ALWEER twee weken lang geen Café Latte kan drinken. MIJN JEUGD IS NAAR DE KLOTE! Wat een kutjaar! Dit is erger dan oorlog!

Varende_Reaguurder | 21-07-20 | 15:00

Iemand onlangs nog viskraam De Zeemeermin op de Zandvoortse boulevard bezocht ?
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/270360/zandvoortse-viskraam-twee-weken-dicht-na-coronabesmetting-medewerker

AntonJansen | 21-07-20 | 14:59 | 1

Het gaat hier om een kleine kraam...van zo’n 20 meter lengte. Of die foto klopt niet.

NoMoreMrNiceGuy | 21-07-20 | 15:03

Niet zo gek dat NB nu niet zo spannend is qua corona. Die uitbraken daar waren vanwege carnaval. Volgens de laatste gegevens hebben ze dat de afgelopen maanden niet gehad.

Upendo | 21-07-20 | 14:59

Een zeer hoge dosis straling zorgt er zelfs voor dat je nooit meer ziek zult worden.

Varende_Reaguurder | 21-07-20 | 15:03

De meeste BLM demonstranten op de Dam kwamen uit Zuid-Holland zo te zien...

Leduc | 21-07-20 | 14:58

Leuk zo'n grafiekje, maar kunnen we dat ook in een context plaatsen. Testen we nu meer dan voorheen, hoeveel mensen hebben daadwerkelijk klachten, hoeveel worden er opgenomen op de IC, etc. Maar laten we vooral clickbaiten en paniek zaaien, zodat we op emotie beleid kunnen gaan voeren.

K. Letskoek | 21-07-20 | 14:58 | 4

@Lupuslupus | 21-07-20 | 15:00: Meer besmette mensen is uiteindelijk meer doden. Dat is gewoon een zekerheid. Meer besmette mensen betekend ook meer kansen op het virus overdragen aan mensen met een zwakkere gezondheid.

Gregovic | 21-07-20 | 15:03

Ja we testen meer, maar percentage positief stijgt ook.

jip_86 | 21-07-20 | 15:09

@Gregovic | 21-07-20 | 15:03: Het gaat er om wie er besmet zijn. Kwetsbare mensen moeten we/zich afdoende beschermen, als ze dat zelf tenminste willen. Maar het heeft weinig zin om de rest van het land stil te leggen. Airco's uit en de ramen open, ook in het OV en met anderen in je eigen auto.

dihydrogenmonoxide | 21-07-20 | 17:02
▼ 1 antwoord verborgen

Oh een nieuwe golf, waar kan ik alvast mijn laatste beetje privacy en rechten inleveren?

Reebensteeltje | 21-07-20 | 14:56

Direct een flink beroep doen op het Europese Coronafonds!

Potloodduwer | 21-07-20 | 14:56 | 1

21 miljard euro lijkt me een mooi bedrag om mee te beginnen. Wanneer we dezelfde discipline als Zuid-Europa handhaven, kunnen we eind van het jaar nog eens om 21 miljard drammen.

K. Letskoek | 21-07-20 | 15:00

Wat heeft u liever corona of een stijve poot? Doe mij maar corona dan ben ik tenminste nog geloofwaardig.

Patje2011 | 21-07-20 | 14:56 | 1

Pas maar op, straks is alles stijf.

Papa Jones | 21-07-20 | 14:56

Toch wel veel geagiteerde mensen hier.
Allemaal caféhouders?

Papa Jones | 21-07-20 | 14:55 | 1

Veel mensen die zich geen angst laten aanjagen. Dit i.t.t. tot de paniekzaaiers.

Lupuslupus | 21-07-20 | 15:01

Lieve Mona,

Ik heb me aangemeld voor de maandelijkse gangbang in de lokale parenclub dit weekend. Dat doe ik uiteraard niet voor me zelf, ik doe het om die dames te zien genieten van snikkel nummer zoveel. Het is niet echt goedkoop, maar van al die "tweede golf" berichten word ik toch een beetje zenuwachtig.

Want laten we wel wezen, iedereen moet zijn kwakkie een keer kwijt. De jongste niet meer, duurt het bij meestal wat langer voor het gewenste resultaat. Ben ik nou een egoïst als ik denk dat het allemaal mijn tijd wel zal duren?

Alle liefs (en tot vrijdagavond),

Hkv.

Hetkanverkeren | 21-07-20 | 14:51 | 1

Wie weet krijg je Peter R. de Vries ziek. Zal hem leren.

Deflatiemonster | 21-07-20 | 14:59

Weet je wat, we gooien het hele land plat. Economie, in het afvoerputje. Veel mensen met een minimum van de Overheid, bedrijf aan het infuus bij de Overheid en iedereen leefde nog lang en gelukkig. Oh jee, de betaler bepaalt en dus allemaal in de pas lopen want anders krijg je geen geld meer. Een foute mening, oh jee geen geld meer. CHINA IS COMING. En dit alles mogelijk gemaakt door een klein groep, super rijken wereld wijd. Zij trekken aan alle touwtjes. Het virus was en is een middel om de algehele homogenie te verkrijgen. En het Volk loopt er als schapen achteraan. Angstig om zich heen kijken en zich afvragen of zij wel genoeg DEUGEN.

De Evangelist | 21-07-20 | 14:49 | 2

homogenie? Is dat een hele slimme homofiel ofzo??

Gregovic | 21-07-20 | 15:04

Waar denk je dat ze mee bezig zijn . Ikzelf ben en blijf een deugniet .

likmegaties | 21-07-20 | 15:05

RIVM: Rijksinstituut Volksmennerij.

Eagle_Eye | 21-07-20 | 14:49 | 1

Re-Inventing Virus Management

Bali Lovert | 21-07-20 | 16:12

Op het coronadashboard is alles nog groen, dus niks aan de hand....

elco485 | 21-07-20 | 14:46 | 4

Dashboard loopt achter.
Komt van de overheid he.

Papa Jones | 21-07-20 | 14:50

Als je er geen of onvolledige data instopt ga je ook niet veel zien op dat dashboard.

Schemerlamp | 21-07-20 | 14:51

De mensen die het gebouwd hebben zijn waarschijnlijk ook groentjes op ict-gebied.

Quichegerechtigde | 21-07-20 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zegt '987 besmettingen' precies? Dat er 987 mensen geregistreerd zijn die besmet zijn geraakt, maar zijn deze mensen ook ziek? Hoe ziek? Gaan er mensen aan dood? Ik wil het niet bagatelliseren, maar het aantal besmetten als zodanig zegt nog niets als je niet ook weet hoe ernstig dat is in termen van ziek worden en zijn.

henkvaningrid | 21-07-20 | 14:46 | 6

@2voor12 | 21-07-20 | 14:53: Er ligt niemand op de IC op dit moment. En er is al een oplossing voor de risicogroep: Thuis blijven. Het kan niet zo zijn dat 99,9% van de mensen hun vrijheid en economie hoeven op te offeren voor 80-jarige ernstig zieke mensen.

Eagle_Eye | 21-07-20 | 15:01

@2voor12 | 21-07-20 | 14:53: Niet iedereen belandt op een IC. Huisartsen bellen proactief patiënten op. Het gewone leven moet om zeep. Door corona hebben we nu een transfersysteem in de EU. De witte man op zijn knieën in de VS. China de controle over de handelsoorlog met de VS. Het financiële systeem om zeep. En dat voor paar duizend doden. Als zorg en gezondheid zo belangrijk is, waarom verbieden we dan niet roken, drinken, snacks, benzineauto's en vliegreizen. Aan corona sterven immers ook vrijwel alleen onrendabelen.

arlen | 21-07-20 | 15:09

@Eagle_Eye | 21-07-20 | 14:48: klopt! Mee eens met wat je zegt. Ratio tussen aantal besmette personen en ernstig zieken door covid is aardig gezakt. Heeft een reden. Door diezelfde reden (of eigenlijk het ontbreken ervan over een maand of 3) zal die ratio helaas weer sterk toenemen. Tenzij de overheid gewoon eens inzet om preventief iets aan die ene reden te doen.
Het is al vaak genoeg gezegd hier en ik ben geen profeet van datgene.
Iedereen is internet-wise genoeg om precies te kunnen weten wat er bedoeld wordt..

Bali Lovert | 21-07-20 | 16:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik hep op feesboek gelezen dat het allemaal nep is om ons onder controle te krijgen en dat er kwik in dat verplichte vaccin zit, bovendien spuiten de elites gelijk met dat zombie vaccin een micro chip in. Het is me allemaal wat.

zwellevertje | 21-07-20 | 14:46 | 8

Voordeel is wel dat je ook gelijk die chip van Elon Musk in je hersenen krijgt.

Animals | 21-07-20 | 14:52

Ik ben lid van de Vrijmetselarij. Ik zal eens binnen mijn club informeren of wij hier niet toevallig achter zitten, dan zijn ze mij vergeten in te lichten!

kunstliefhebber | 21-07-20 | 14:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Vanochtend sprak ik een kennis; een neef van haar is positief getest op Corona (bij het bloed doneren), maar diegene had geen symptomen.
Tegen mijn kinderen zeg ik altijd: "Corona is net als met luizen: van luizen weet je ook niet van wie je ze krijgt". Zolang er geen vaccin is of fatsoenlijk medicijn, gaan we nog maanden hiermee te maken krijgen. Zelf vermijd ik nog steeds drukke plekken, drukke winkels, etcetera. Geen zin om ziek te worden.

Jantina_Hagelslag | 21-07-20 | 14:42 | 8

@SanderEvers | 21-07-20 | 15:16: Nee joh ze hebben t al klaar volgens de media, en de test zijn positief! weet je nog die keer met de Mexicaanse griep? hebben we nog genoeg vaccins van.

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 15:29

Zit nog niet in de risicovolle leeftijd ( als in, 5+% kans op IC-opname als ik het oploop ) dus tot die tijd doen we gewoon geen nodeloos domme dingen maar leven we wel door en houden we rekening met uitbraken. Vaccin komt wel als het voldoende uitgetest is. Onder druk wordt alles vloeibaar maar ik wacht de eerste paar jaar nadat het vrijgegeven is wel af. Geen antivaccer maar ook niet pro-"god zegene de greep"vaccinaties.

Graaisnaaiert | 21-07-20 | 16:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Nou, als we op opnieuw zwaar getroffen gaan worden door het Corona virus, laten we dan maar meteen een beroep doen op het Corona-noodfonds van de EU. Laten we zeggen dat we 108 miljard euro subsidie nodig hebben om de crisis te boven te komen. Rutte kan dat meteen even regelen voor ons!

kunstliefhebber | 21-07-20 | 14:42

Nou o wat erg, er zullen vast wel weer een paar mensen over het randje worden geduwd...iets wat de gemiddelde griep ook doet met risicogroepen. Lekker doorleven, economie op starten en we zien wel waar het schip strandt. We hebben al weken een ondersterfte...normaal hebben we een hittegolf welke voor extra sterfte zorgt. Ben er wel klaar mee met al die onzin. Zal vast ook wel een verband zijn met al de BLM demonstraties...toen hoorde je ook niemand over de eventuele risico's...maar ja dat is deugen en telt het niet.

Waargaathetheen | 21-07-20 | 14:41 | 1

Er wordt weer volop gevlogen worden naar vakantielanden. Ook landen er dagelijks vliegtuigen met besmette personen en dat mag allemaal wel. Er is maar één ding belangrijk: blijf gewoon een weekje thuis als je symptomen hebt die er op zouden kùnnen wijzen dat je het virus hebt. Het begint sterk op psychologische oorlogsvoering te lijken.

Lupuslupus | 21-07-20 | 14:54

Zag vanmorgen de staatjes. Enorme piekuitbraken in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Heeft vast niets te maken met de BLM en viruswaanzin protesten. Zucht. Dit volk? Te dom om te poepen.

Feitenpliesie | 21-07-20 | 14:36 | 3

Het is u ontgaan dat de beperkte viruswaanzin protesten van 70-jarigen met harde hand op 1.5m+ geslagen zijn?

marcoplarco | 21-07-20 | 14:41

ja, voeg de zelfvernietiging van de 'eigen'-cultuur door de massa-immigratie er aan toe.. dit volk is dit mooie vruchtbare land allang niet meer waard

ericv911 | 21-07-20 | 14:41

Inderdaad. BLM was 1 juni en nu is het 21 juli.

dihydrogenmonoxide | 21-07-20 | 17:13


zo mee eens

Dit is aandacht afleiden van de astronomische bedragen die Rutte Zuid Europa heeft beloofd, en wij maar werken en sparen en braaf ja knikken .
Nederland is compleet verrot
Mich2007 | 21-07-20 | 14:30 | reageer

harries | 21-07-20 | 14:36

Jammer dat mensen zo doorschieten in onvoorzichtig gedrag. Ben alweer mensen tegengekomen die zeggen 'we kunnen wel weer de hand schudden hè'. Maar waarom zou je dat doen. En overal weer mensenmassa's.

Dr. Vigilante | 21-07-20 | 14:35 | 4

omdat de meeste zwakke zieltjes aanraking nodig hebben, net als een pasgeboren welpje die dicht tegen moeders aan ligt. aanraking = liefde. een knuffel of een kus hebben sommige mensen dagelijks nodig.

timmert12 | 21-07-20 | 14:49

@Ad Hominem Tu Quoque | 21-07-20 | 14:42:
En wanneer denk jij dat het niet nodig is?

Animals | 21-07-20 | 15:01

Gewoon de Thaise "wai", handen gevouwen tegen de borst en het hoofd een tikje gebogen. Zijn we voor eens en altijd van dat gore handenschudden af.

Graaisnaaiert | 21-07-20 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is dat streepje omhoog om het leger in te zetten tegen de boeren? De overheid verwacht ook geen tweede golf anders waren de tijdelijke IC bedden niet opgeruimd toch?

revolte | 21-07-20 | 14:35 | 1

Die tijdelijke IC bedden staan er zo weer terug.

Animals | 21-07-20 | 14:43

So. Bloody. What..
Test 10x zoveel mensen, vind 10x zoveel infecties. Hoe meer hoe beter! Herd immunity, here we come!

marcoplarco | 21-07-20 | 14:35 | 4

@Lupuslupus | 21-07-20 | 14:56: Dan zouden er inmiddels mensen overleden moeten zijn aan de tweede besmetting. Dat zou wereldnieuws zijn. Bij gebrek aan "BREAKING" nieuws ga ik er vanuit dat een tweede besmetting een fabeltje is, of dat die geen ernstige gevolgen heeft

marcoplarco | 21-07-20 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoor en lees zoveel tegenstrijdige berichten over covid en hoe je besmet raakt, dat ik het spoor bijster ben. Net als dat ik werkelijk geen reedt meer snap van de richtlijnen en sancties.

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 14:34 | 14

@Lupuslupus | 21-07-20 | 14:59:
Mondkapjes. Volgens het RIVM werken ze niet. Toch moet ik ze dragen in het OV. In Dld zelfs in de winkel, ook in hotels. Daar mag mondkapje overigens weer wel af tijdens ontbijt, maar als je nog iets van buffet gaat halen moet ie weer om. Lang verhaal kort: er zijn veel verschillen in aanpak en ons RIVM is angstvallig stil. Of ze weten het gewoon niet (dat kan). Dit is slechts één voorbeeld (mondkapje). Kan desgewenst meerdere naar voren brengen. Ik wil gewoon eerlijk geïnformeerd worden (en als dat "ik weet het niet" is dan hoor ik dat liever dan slaapliedjes).

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 15:10

@Dikke_Tammo | 21-07-20 | 15:11:
Van de politie, eerste hit als je googled op "Mag ik bij anderen in de auto":

Met wie mag ik in de auto?

In de auto geldt: een mondkapje wordt geadviseerd wanneer meerdere mensen in één auto reizen en zij niet tot hetzelfde huishouden behoren.
Het is een advies. Je kunt dus geen boete krijgen als je geen mondkapje draagt. Maar we raden het wel aan.

Animals | 21-07-20 | 15:21
▼ 11 antwoorden verborgen

Het is gewoon gestoord dat die grenzen weer open zijn gegooid zodat het klootjesvolk op vakantie kan. Hoe fucking moeilijk is het nou om 1 jaar niet naar het buitenland te gaan. Maar ja, de zuidelijke landen hebben buiten toerisme om geen inkomsten want ze kunnen verder niks, dus dan maar paar duizend mensen dood. Geld is immers belangrijker.

76435 | 21-07-20 | 14:34 | 1

Met je laatste zin ben ik het dan wel weer eens. Vive la France! Tot over 3 weken.

Happy People | 21-07-20 | 14:44

Mooi. Dan schiet het tenminste een beetje op met die groepsimmuniteit. Dat was toch de hele bedoeling? Ik hoor het Rutte nog zeggen, 15 maart.

Of is het nu opeens de bedoeling dat niemand meer besmet wordt? Omdat we al miljoenen doses van het vaccin hebben gekocht? Wat zo wonderbaarlijk goed en doeltreffend lijkt te werken, een maand nadat het is gekocht en nog geen 3 maanden nadat het is ontwikkeld. Normale vaccins duren soms tientallen jaren, tegen de meeste virussen is helemaal geen vaccin. Maar dit is ontwikkeld, gekocht, getest en klaar voor grootschalig gebruik in de herfst. En dat moet u geloven. Want alle media vertellen dat.

Stormageddon | 21-07-20 | 14:33 | 9

@2voor12 | 21-07-20 | 14:49:
En dan zullen vaccins wél werken en bescherming bieden? Nee dus.
Vandaar dat plannetje met vaccinatiepaspoorten en Cov-ID’s. Als je die niet hebt dan mag je nergens meer in want dan ben je een gevaar. Voor diegenen die wel gevaccineerd zijn, met een vaccin dat dus niet werkt.

Stormageddon | 21-07-20 | 14:58

@2voor12 | 21-07-20 | 14:49:
Dat was een onderzoek waaruit bleek dat de antistoffen na een paar maanden verdwenen, maar het lichaam kan nog meer:
Ander geheugen

Denkbaar is nog dat het immuunsysteem een geheugen overhoudt aan de aanvaring met het virus, zodat een volgende infectie minder ernstig verloopt, hopen de Britse onderzoekers. Een andere mogelijkheid is dat een ander soort afweercellen – de zogeheten T-cellen – de herinnering aan het virus in stand houden en uitvoeren.

Vooral dat laatste is een onderschatte mogelijkheid, denkt hoogleraar immunologie Virgil Schijns (Wageningen Universiteit). T-celimmuniteit is namelijk lastiger te testen dan antistoffen. ‘In het gunstige geval hebben veel mensen al T-lymfocyten die dit virus perfect kunnen opruimen. Dat wordt nu heel belangrijk om aan de weet te komen’, zegt Schijns.
www.volkskrant.nl/wetenschap/onderzoe...

Animals | 21-07-20 | 15:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Prima! Ik heb toch high end mondmaskers dus echt het neusje van de zalm,bijna niet te verkrijgen! 2de golf lach ik uit in zn gezicht! Fijne feestdagen alvast! En een goed 2021.

Man-Bijt-Hond | 21-07-20 | 14:32 | 7

@Vage_eddie | 21-07-20 | 14:41: Haters!!! Vertel toch niet waar je het kan kopen,dit is geen huis tuin en keuken mondkapjes/maskers....

Man-Bijt-Hond | 21-07-20 | 15:36

Zelfs het beste mondmasker kan de kans op besmettingen juist groter maken bij verkeerd gebruik.

Animals | 21-07-20 | 15:42
▼ 4 antwoorden verborgen

In zuid holland was een rammadan piek vorige maand. En de piek nu is omdat sinds 1 juli er meermeer opengegaan is.

Meer contactmomentjes is meer besmettingen de weken erna. Dat kan men vooraf al weten natuurlijk.

sjef-van-iekel | 21-07-20 | 14:32

en hoeveel van die 987 gaan er aan dood? Ik ben t nu wel zat dat ik niet fatsoenlijk naar de kroeg mag, maar mensen mogen wel met z'n allen opgehokt in een vliegtuig naar t warme buitenland, natuurlijk lopen ze daar geen risico. Ik Ben wel benieuwd hoever je de ratio besmetting/overlijden nu eigenlijk is.... het is een nieuw soort griepvirus waar ons lijf geen antistoffen voor kent nog, ja dan gaan de zwakkeren in de samenleving er aan. misschien ik ook wel, maar zullen we weer eens terug normaal gaan doen?

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 14:32 | 2

Zo denk ik er (als "zwakkere") ook over. Gewoon normaal en dus niet het nieuwe asociaal.
Gisteren bij de Gamma bij de karretjes"garaga". Geen kip meer die anderhalve meter aanhoudt op één wijf met dikke nek na die met veel handmisbaar "mag ik even de ruimte" opeist. Heb vrij binnensmonds "schijtlijster" gemompeld, maar ze zou het gehoord kunnen hebben. Was de bedoeiling ook eigenlijk.

Bijtendehond | 21-07-20 | 14:38

@Bijtendehond | 21-07-20 | 14:38: ja je komt ze hier in Nederland ook wel tegen de Karens. ik heb van die collega's die nu spontaan smetvrees lijken te hebben. Hoever is de besmettelijkheid nu via aerosollen of via lichamelijk contact, wie weet het nog? Ik krijg soms t gevoel dat Maurice de Hond er meer van snapt dan dat hele RIVM. hopelijk branden die boeren t morgen tot de grond toe af.

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 14:44

Voila, hebben we deze olifant in de kamer ook maar weer eens benoemd. Iedereen ziet het, maar niemand durft er iets van te zeggen.

www.hln.be/in-de-buurt/antwerpen/-bes...

MikeTheBull | 21-07-20 | 14:32

Deze tendens gaat zich nog wel even voortzetten. Zolang er meer getest wordt zullen de besmettingen stijgen. Enige wat relevant is is het aantal ziekenhuisopnames.

CocaCola | 21-07-20 | 14:31 | 2

Percentage positieve uitslagen stijgt ook

Papa Jones | 21-07-20 | 14:32

@Papa Jones | 21-07-20 | 14:32: Nope

Skeptic70 | 22-07-20 | 11:41

Dit is aandacht afleiden van de astronomische bedragen die Rutte Zuid Europa heeft beloofd, en wij maar werken en sparen en braaf ja knikken .
Nederland is compleet verrot

Mich2007 | 21-07-20 | 14:30 | 2

Precies dit dacht ik ook. Er is weer een afleiding nodig. 1000 miljard mensen.

sander3488 | 21-07-20 | 14:43

Met dank aan die vuilak van medepaniekzaaier Marc Van Ranst:

twitter.com/j_indekeu/status/12844953...

www.telegraaf.nl/video/855489825/belg...

En dit kwam natuurlijk ook heel goed uit.

www.telegraaf.nl/video/855489825/belg...

www.omroepzeeland.nl/nieuws/121308/Ro...

www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/f...

Om daarna tot de conclusie te komen dat ze het in België al opgelopen hebben
en dan uiteindelijk Roompot die naar buiten komt dat er verder niemand op het park besmet is, m.a.w. zo besmettelijk is dat corona niet.

www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/belgen-niet-...

Bijtendehond | 21-07-20 | 14:28 | 1

Die mevrouw uit de Roompot is ook maar een paar dagen ziek geweest en is alweer beter. Zoals momenteel vrijwel elke nieuwe besmetting verloopt.

Lochos | 21-07-20 | 14:44

Pas als ik een file bij Crematorium alhier zie staan,en de booslim begraafplaatsen zwart zien van de mensen,dan geloof ik het pas echt.

De Profundus | 21-07-20 | 14:28 | 5

Ja vooruit kijken is ook maar iets voor intelligente mensen hè? Moet jij niets van hebben.

RandyBiel | 21-07-20 | 14:49

@IkwilJinekwel | 21-07-20 | 14:52:
Bedoelende, ga je ook pas water drinken nadat je compleet uitgedroogd blijkt? Dat lijkt me -net zoals wachten op uitpuilende crematoria- een minder goede copingstrategie dan de boel een beetje voor zijn.
Snappen we het nu wel?

Vage_eddie | 21-07-20 | 15:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Niemand had toch verwacht dat er geen stijging zou zijn na het versoepelen? Dit lijkt me niet meer dan logisch.

John McClane | 21-07-20 | 14:28

Sja, als je een halfslachtige lockdown implementeert, toegeeft aan druk van jankerts ipv diegenen ruimhartig te compenseren en te ontzien die knalhard worden getroffen, foute informatie geeft, slordig omspringt met hulpmiddelen en nog steeds de grenzen niet sluit voor lucht-verkeer en toerisme uit de ons omringende landen vraag je erom.
Nog even en we kunnen concluderen dat die 2e golf niet komt maar dat het gewoon een getijdenvirus is, met eb- en vloedbewegingen. Maar we hebben wel een dashboard en ( binnenkort ) een Corona-app, lekker dikke puh.

Graaisnaaiert | 21-07-20 | 14:27 | 2

Dat dashboard is er al, en alles staat nog vrolijk in het groen. De R waarde is al weken niet bijgewerkt. Nee top idee

elco485 | 21-07-20 | 15:01

Maar dat komt toch omdat we nu veel meer testen? Dan heb je toch eerder de aantallen?
Of heb ik Trump niet goed begrepen?

eekeek | 21-07-20 | 14:27

Wel toevallig dat de angst weer moet worden opgeport in de staatsmedia net nu Rutte U weer heeft bedonderd.

revolte | 21-07-20 | 14:26 | 7

@Graaisnaaiert | 21-07-20 | 14:30: dat zeg ik ook niet, lijkt me verstandig om nu niet te vliegen maar als je niet wilt zien dat nu agenda 2030 van de Verenigde Nazi's wordt uitgerold is dat een beetje naïef.

revolte | 21-07-20 | 14:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Op 't dashboard staat alles nog op groen + de R nog onder de 1. Geen probleem dus.

filosofem | 21-07-20 | 14:26 | 1

R is 1,29 volgens de RIVM site.
Dashboard loopt achter blijkbaar.

Papa Jones | 21-07-20 | 14:34

Wanneer moet ik weer klappen?

Ad Hominem Tu Quoque | 21-07-20 | 14:26 | 1

Bij een doelpunt in de Eredivisie.

RandyBiel | 21-07-20 | 14:28

Duidelijk.

Mijd feestjes.
Mijd het café.
Mijd werk.

Papa Jones | 21-07-20 | 14:25 | 5

@Xaffier | 21-07-20 | 14:28:
U bent "cosmopoliet" met een voorkeur voor Engels (met een vet NL accent)?

Lefty-Messup | 21-07-20 | 14:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is het advies van RickTheDick?

Earl_of_Doncaster | 21-07-20 | 14:25 | 1

We hadden beter naar hem moeten luisteren.

Patje2011 | 21-07-20 | 14:33

We hadden een zogenaamde 'intelligente lockdown', maar dit is een 'slim virus'. Het heeft ons de tent uitgelokt en we letten niet meer goed op. En zodra we allemaal de tent uit zijn, slaat het virus weer ongenadig toe.

Graeme Reaper3779 | 21-07-20 | 14:25 | 4

Op al die 12 bejaarden met onderliggend lijden. Joh.

Kleiduivenmoordenaar | 21-07-20 | 14:28

@Kleiduivenmoordenaar | 21-07-20 | 14:28:
Dat zijn de lui die eraan overlijden.
Klein detail dat er heel wat meer dan bejaarden op IC's lagen, al waren dat misschien overwegend dikkerds, of mensen met onderliggende klachten. Het waren er in ieder geval een stuk meer dan er met een normaal griepje op de IC belanden.

Vage_eddie | 21-07-20 | 14:33

Inderdaad een pienter virus. Eerst wachtte het ons op op de handvatten van winkelwagentjes, toen dat we dat doorkregen heeft het zich vlug verschanst in kleine druppels als we aan het zingen waren. Nu we ook zijn gestopt met zingen is het een kwestie van tijd tot het met een ander plannetje komt. Ik vermoed dat voetganger- en fietstunnels de volgende vector worden. Heel slim.

Lochos | 21-07-20 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Meer testen en de cijfers stijgen? Goh...wie had dat nou gedacht?
Ik ben er in ieder geval niet van onder de indruk.
Ze zoeken gewoon een reden om de coronawet nog harder in te zetten.

Schietmijmaarlek | 21-07-20 | 14:23 | 5

@Papa Jones | 21-07-20 | 14:40: Snel, ga naar de winkel pleepapier inslaan voordat ik het allemaal opgekocht heb!

Schietmijmaarlek | 21-07-20 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb gister voor de eerste keer een winkelwagentje niet ontsmet. Sorry.

Leptob | 21-07-20 | 14:23 | 2

Held!. Ik heb het nooit gedaan. Een karretje ontsmet.

Bijtendehond | 21-07-20 | 14:33

Alleen dat pompje waarmee je het doekje van gel moet voorzien wemelt al van de bacteriën. Ik neem een plastic handschoentje van een tankstation, of Gamma, en pak een mandje.

Jos Tiebent | 21-07-20 | 14:34

Tsja, als de discipline van de mensen verslapt, velen schijt hebben aan de 1,5 meter, met klachten toch naar buiten en naar winkels gaan, en mensen weer dicht op elkaar in menigtes zitten (Amsterdam en de toeristen bv), dan kun je dit verwachten.

Dr_Johnson | 21-07-20 | 14:23 | 3

Het aantal tests neemt toe, dus ook het aantal 'besmettingen'. Echter, de test geeft al een positieve uitslag wanneer iemand een verkoudheidje heeft, of heeft gehad. Conclusie: waardeloze test, teveel false positives en een media die weer paniek/moord/brand kan schreeuwen. Deze vertoning begint nu echt zielig te worden.
Het is pas echt een pandemie, wanneer mensen getest moeten worden of ze überhaupt het virus hebben (gehad).

Eagle_Eye | 21-07-20 | 14:28

@Eagle_Eye | 21-07-20 | 14:28:

Nee, er wordt te weinig getest.

"Acht op de tien Nederlanders gaan gewoon naar buiten met een hoest, loopneus of andere coronasymptomen. Hoewel een meerderheid van de Nederlanders het belang van thuisblijven en testen bij corona-achtige klachten onderschrijft, maakt slechts 12 procent daadwerkelijk de gang naar een van de ruim tachtig teststraten van de GGD in ons land. ‘Zorgelijk’, vindt het RIVM, dat de cijfers vandaag bekendmaakte."

Dr_Johnson | 21-07-20 | 14:34

@Dr_Johnson | 21-07-20 | 14:34: Zoals ik al aangaf: Het is pas echt een pandemie, wanneer mensen getest moeten worden of ze überhaupt het virus hebben (gehad). Oftewel: Er is helemaal niks aan de hand, er liggen slechts (als je het leugenachtige RIVM moet geloven) 5 mensen in heel Nederland in het ziekenhuis. Nou, want een killer virus zeg....

Eagle_Eye | 21-07-20 | 14:46

Kan Rutte bij de volgende EU top weer extra geld aan Italië geven. Dat is geen probleem. Nederland betaalt immers meer, heeft geen veto maar Rutte laten vallen? Dat doet Dijkhoff niet. Die vertelt hoe goed Rutte het heeft gedaan.

Nou Dijkhoff, dat Rutte in een tweede sessie de arme Italianen nog meer betaalt is natuurlijk prima.

El Rico Grande | 21-07-20 | 14:23

Hè gelukkig. Het aantal besmettingen neemt weer toe.
Waar moet Op1 het anders over hebben?
De BLM hype is tenslotte over want de boze demonstrant ligt liever te chillen in zijn hangmatje in de Bijlmer dan dat hij weer moet opdraven om op een pleintje te knielen met het vuistje de lucht in.
En, last but not least, Ab Oosterhuis ook weer wat te doen in de avonduren.

leo de pejo | 21-07-20 | 14:23

Ik val in herhaling, maar mensen blijf alstublieft zu hause!

Toetsenbordcomplex | 21-07-20 | 14:23 | 1

Blijf zelf thuis als je zo bang bent.

Bijtendehond | 21-07-20 | 14:32

Men zal er rekening mee moeten gaan houden, dat Corona altijd bij ons blijft. De halfbakken maatregelen, voorop een vrije keuze in het beperken van het bezoek van godsdiensthuizen (lees vnl. moskee), garandeert dat iets anders niet mogelijk is. Blijkbaar is de keuze: Corona of burgeroorlog met de booslims

ericv911 | 21-07-20 | 14:22 | 2

Net als V1 (SARS)? Virus is gewoon plotsklaps verdwenen binnenkort. Tenzij het een gecreëerd virus is, dan weet ik het niet

Stevo365 | 21-07-20 | 14:37

Het is geen keuze, we krijgen gewoon beide. De enige vraag is wanneer.

Sr Semtex | 21-07-20 | 14:47

Kom er maar in, Tweedegolfsadventisten!!

Gajus | 21-07-20 | 14:22 | 1

Haha mooi gevonden! +1

keestelpro | 21-07-20 | 14:59

Twee ijskoude Heineken en een Zelenko cocktail aub

Stevo365 | 21-07-20 | 14:21

Mooi, ik begin die mensen om me heen weer een beetje moe te worden.

MrLahey | 21-07-20 | 14:21

en we danken de verplegende mensen

proest

harries | 21-07-20 | 14:20 | 2

Bij een tweede golf vraag ik me af of verplegend personeel
A: Nog kán.
B: Nog wíl.
Het lijkt me frustrerend om met gevaar voor eigen gezondheid alles te geven met werkweken van 60+ uur, om even later weer hetzelfde kunstje te pogen doen, onderandere omdat een hoop van de mensen de maatregelen steeds minder serieus zijn gaan nemen. Tel daarbij op dat er in de eerste weken niets dan lof voor verplegend personeel was, maar uiteindelijk moeten ze het nog steeds doen met dezelfde CAO, hetzelfde salaris, dezelfde bezuinigingen en werkdruk. Dat lullige applausje voor de zorg heeft bij een 2e keer ook een heel andere betekenis...

Vage_eddie | 21-07-20 | 14:24

Alleen GeenStijl is in paniek.

RandyBiel | 21-07-20 | 14:20 | 2

Welnee, slechts enige reaguurders.

Lupuslupus | 21-07-20 | 14:38

Ja, zoals Jones in de 'Dad's army'

MaarFeitelijk | 21-07-20 | 14:42

Rustig aan mensen, dat zijn er ongeveer 150 per dag met lokale uitbraken in Goes en Hillegom.

Clavo | 21-07-20 | 14:20 | 1

Aan de grafiek te zien vooral in A’dam, Den Haag en Rotterdam.......

Blonde Nel | 21-07-20 | 14:31

Morgen weer naar kantoor, dat thuiswerken is misschien leuk als je alleen woont.

Pluisbaard | 21-07-20 | 14:20

Je kon er op wachten: het test fascisme.
Als de ziekenhuizen, IC's en mortuaria uitpuilen luid dan de noodklok maar hou het nu bij de 1½ meter maatregelen en zaai geen angst.
Corona is een verkoudheidsvirus als vele andere.
Sinds wanneer berichten wij elkaar over het aantal besmettingen van een virus?
Doe dat dan ook bij alle andere (eventueel dodelijke) virussen om de paniek compleet te maken!
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_virus...

keestelpro | 21-07-20 | 14:19 | 21

@RandyBiel | 21-07-20 | 14:58:
Hup van hoop naar bidden. Dat ging snel!
Heb je de succes-rate van wanhoop al eens bekeken?

keestelpro | 21-07-20 | 15:29

@RandyBiel | 21-07-20 | 14:48:
Misschien dat jij dat beter kunt doen? Ik lees bij Keestelpro een samenhangend verhaal waar jij alleen maar scheld. Wie is er nu dom?

Dedicated | 21-07-20 | 15:51
▼ 18 antwoorden verborgen

Doe er dan alsjeblieft niet aan mee.

Quib | 21-07-20 | 14:18 | 4

Ah, zoiets als collectief gewoon heel hard gaan vinden dat het vanzelf weggaat?

Vage_eddie | 21-07-20 | 14:43

@MaarFeitelijk | 21-07-20 | 14:40: Schei uit. 987 besmettingen in 1 week. We hebben het over 0,05% van de bevolking. En deze mensen zijn alleen besmet. Breek me de bek niet open over de mensen die in het ziekenhuis zijn opgenomen of zijn overleden.

2Little2Late | 21-07-20 | 15:36
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken