Feynman en/of Feiten – Politieke Omerta
De 25-jarige IC-verpleegkundige Emma eindigde met 50% longcapaciteit en zal dat zware werk nooit meer kunnen doen
De eerste coronagolf kwam na skivakanties en carnaval en nu gaan we voorzichtig weer vliegen naar zonnige oorden. Gelukkig zijn we in een rustige fase, waar we gestopt zijn de doden te tellen. Voor velen gaat het leven door en dat moet ook. There is more to life than avoiding death. De VS laten de eerste tekenen van een tweede golf zien, naar Fauci wordt niet meer geluisterd.
De lange termijn voor mensen die de ziekte mochten overleven, komt ook langzaam in beeld. De 25-jarige IC-verpleegkundige Emma eindigde met 50% longcapaciteit en zal dat zware werk nooit meer kunnen doen. Gelukkig is het revalidatieproces tijdelijk opgenomen in de basisverzekering, maar Emma gaat veertig jaar lang fors terugvallen in inkomen, omdat ze er stond toen ze echt nodig was.
Deze reeks tegels is ooit gestart om feiten aan te dragen, te weerleggen of te duiden. Mijn inferieure en incomplete gedachtekronkels te plaatsen op deze roze wolk waar directe, gefundeerde, uitgebreide en scherpe feedback gegarandeerd is. Brand mij af, alleen uit as kan een feniks herrijzen. Tot mijn diepe teleurstelling zal dat met het Nederlandse coronabeleid nooit kunnen gebeuren.
Net zoals de kredietcrisis weer een dossier zonder notulen. Mark Rutte was toch historicus?! De bekentenis dat de belastingdienst etnisch profileert kwam direct na de start van het zomerreces, in de hoop dat na de zomervakantie het oud nieuws is, onwaardig om nog te bespreken. Het politieke spel wordt zo smerig gespeeld, dat gezamenlijke intellectuele groei wordt gesaboteerd.
Het beleid van het RIVM en het ministerie blijkt nu te ver verweven te zijn, het meeste is ad hoc besloten, er is weinig genotuleerd en een reconstructie is onmogelijk. Wat we wanneer hebben gedacht op basis van welke informatie is niet vastgelegd. A priori is de keuze gemaakt het meeste in vergetelheid te laten. De impact op levens, gezondheid en economie is gigantisch.
Eerder bleek al dat de adviezen van het OMT niet waren voorzien van verwijzingen naar gebruikte wetenschappelijke publicaties. De leden van het OMT moesten vrij kunnen spreken, daarom worden hun persoonlijke beleidsopvattingen nooit meer gedeeld. Hoe moeten de studenten van nu, die het OMT van morgen vormen, hier ooit van leren?! De denker is van zijn sokkel getrokken.
Uit een persoonlijke anekdote wordt de indruk gewekt dat deze gerenommeerde instituten niet op tijd de ernst van de situatie doorhadden, en een individuele arts als klokkenluider aan de bel moest trekken. Bij deze infectieziekte kan je door een week eerder te reageren het aantal doden, IC-patiënten, kosten en dergelijke halveren. Evaluatie van de eerste signalen en reactietijd is cruciaal.
Zelfs als je vindt dat dit deze keer allemaal meevalt, is een andere uitbraak in de toekomst niet uitgesloten, eerder gegarandeerd. Ons afweersysteem is niet beperkt tot ons beenmerg, medicijnen of vaccins, maar zit voor een belangrijk deel in onze hersens en ons gedrag. We zullen van ieder virus maximaal moeten leren. Covid-19 is gelukkig niet de finale, maar blijft wel een generale repetitie.
Steeds verder trekt de mens de laatste stukjes ongerepte natuur in, zal daar vaker nieuwe virussen ontdekken en verspreiden. De bevolkingsdichtheid, economische verwevenheid en internationale mobiliteit loopt alleen maar verder op, virussen zullen steeds sneller om zich heen slaan. Hopelijk blijft de snelheid en doortastendheid van de wereldgezondheidszorg in lijn met stijgende risico's
Goede zorg is duur en heeft een vitale economie nodig. Een vitale economie heeft gezonde arbeiders en consumenten nodig. Deze systemen bestaan alleen in symbiose, alleen met elkaar, de ene offeren ten bate van de andere is louter een uitgesteld doodvonnis voor beide. We moeten talenten niet vasthouden in banen bij terminale bedrijven, maar gericht investeren in de toekomst.
Het Europese coronanoodfonds van 750 miljard euro wordt onder andere misbruikt om basisinkomens uit te delen aan 2,3 miljoen Spanjaarden. Alleen was die armoede er voor corona al, die is er nu en die blijft er. Samen met de meerjarenbegroting babbelen ze over 1824 miljard euro, hoe dat fout gaat is te volgen via geheime opnames van eerdere Eurogroep vergaderingen.
Hopelijk blijven ambtenaren, politici en wetenschappers belangrijke informatie lekken aan de pers, dat is onze laatste strohalm. Ons democratisch proces vaart blind op een goed geïnformeerde kiezer in het stemhokje. Op kamerleden, journalisten en wetenschappers die hun werk kunnen doen, dankzij een vrije informatiestroom.
Je bent wat je leest.
Reaguursels
InloggenGelukkig heeft Rutte naar de experts geluisterd en zijn we er voorlopig nog niet van af, stel je voor dat de Corona hysterie voorbij zou zijn, dat zou pas sneu zijn voor de media, waarom het zo gaat wordt hier uitgelegd:
https://youtu.be/LgJ8_K6WCiw
Dat er geen notulen zijn gemaakt is vast geen toeval. Rutte weet uit ervaring hoe lastig het is om ze achteraf 'kwijt te raken'.
Ventilatiesystemen zijn de bron van veel ellende, wanneer je uit verkeerde zuinigheid het grootste deel van de lucht rond blijf pompen vergiftig je je omgeving. Warmte terugwin installaties staan bol van de bacteriën, schimmels en virussen. Het is niet voor niets dat in moderne 'luchtdicht' gebouwde huizen het aantal allergieën Fors toeneemt.
Begin mei krijgt verpleegtehuis De Vlaswiek in Brabant te maken met een superbesmetting. Terwijl in de rest van Nederland de coronamaatregelen stap voor stap worden versoepeld, gaat het hier bergafwaarts: zestien doden in drie weken tijd.
www.trouw.nl/zorg/hoe-verpleeghuis-de...
Is NEXIT al eens serieus doorgerekend?
Deze Brusselse bodemloze put kost anders ook wel een berg..
Als NEXIT zijn we er wel vanaf.
Hup Finland 15 miljard kost het en jullie zijn weer vrij mens
Eu blijft geld kosten..
Economie, welvaart, welzijn, gezondheid...
De keuze is reuze
Emma moet gewoon dankbaar zijn, want iedereen stond op het balkon te klappen. Bovendien hebben we het belastinggeld nodig voor de beursgenoteerde onderneming KLM.
Besmettingen omringende landen nemen snel toe: ‘tweede golf België’
Veel Nederlanders pakken deze week hun koffers voor de zomervakantie. Tegelijkertijd neemt het aantal coronabesmettingen zowel binnen als buiten Europa snel toe. België slaat alarm over een tweede golf, in Frankrijk ligt het reproductiegetal boven de 1 en via Schiphol komen besmette reizigers Nederland in.
www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
Wie gaat winkelen zonder mondkapje kan een boete van 250 euro opgelegd krijgen. Een winkelier die geen mondkapje draagt, riskeert een boete van 750 euro. De boete kan oplopen tot 4.000 euro en/of een gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden. Wauw, wat een totalitaire overheid heeft dat Belgie.
O, wacht in Nederland zijn er ook exreem hoge boetes.
Het tegenhouden van alle vocht die uit je mond komt, helpt vermoedelijk ook tegen aerosolen, de piepkleine druppeltjes die ver kunnen reizen. Dat kun je lezen in de resultaten van een onderzoek van de Universiteit van Florida. “Onze onderzoekers hebben aangetoond hoe maskers de snelheid en het bereik van de ademhalingsdruppels en -aerosolen aanzienlijk kunnen beperken.”zegt Stella Batalama , Ph.D., decaan van FAU’s College of Engineering and Computer Science.
www.welingelichtekringen.nl/wetenscha...
Zo zo een heel onderzoek naar het effect van je mond soort van bedekken zodat whatever je ophoest niet verder dan je neuslengte komt. Wat een wereldschokkende ontdekking van deze wetenschappers weer.
Hulde, hang de vlag uit en geef ze een lintje.
Man man man, elke blinde gek kan verzinnen dat je bek bedekken als je moet hoesten een soort van nuttig is.
Als die zogenaamde wetenschappers zich nou eens niet met open deur futiliteiten bezig zouden houden dan kwamen we wellicht nog eens ergens.
@normanius | 19-07-20 | 10:08: Blijkbaar moet het steeds weer onder de aandacht gebracht ,want werkzaamheid wordt steeds ontkend .RIVM wil richtlijnen nog steeds niet aanpassen.
Straks allemaal verplicht want overal in EU weer besmettingen.
Tsja... in Azie weten ze dat al meer dan tien jaar, maar ja, Aziaten zijn gek, snappen niets van medische zorg en hebben uiteraard niet de beste virologen ter wereld tot hun beschikking.
Mondkapjes zijn kutdingen, zitten vrijwel nooit comfortabel, moeten gedragen en betast worden volgens protocol etc. Maar als iedereen zo'n ding draagt gaat verspreiding aantoonbaar langzamer.
Westers volk loopt al niet voorop om dit soort beschermmiddelen te gebruiken, laat staan als een overheid, de politiek, die dingen ridiculiseert. Nalaat om uit te leggen hoe het nu echt werkt (Postbus 51 anyone?) en alleen bezig is met het poetsen van leugens (voor politieke bestwil) en de schoenen.
Nee... wij met onze beste virologen ter wereld zijn er klaar voor, laat maar komen die tweede.. en derde.. en vierde golven
Het nieuwe "normaal" een luier voor al je lichaamsopeningen.
Dacht zal wel tijdje wat rustiger zijn rond Schiphol ,regio waar ik woon.
Niets daarvan ,ze trekken weer achter elkaar over .Ene nog niet stil of je hoort de andere alweer aankomen.
Wel opvallend ,er zit geen grote meer bij .Allemaal vakantievluchten?
Dat virus verspreiden gaat weer prima lukken dit seizoen.
“Het is verontrustend dat we van heel veel gevallen eigenlijk weinig gegevens hebben. We zouden willen weten of ze op vakantie geweest zijn, waar ze geweest zijn, wanneer ze zijn teruggekomen. Dat zijn allemaal dingen waarover we nog een beetje in het duister tasten en dat kan niet.”
Als je naar een gebied gaat waar het misloopt is het de vraag hoe je terugkomt. En of je na terugkeer in quarantaine moet. “Als je nog niet geboekt hebt, ga dan niet, blijf gewoon hier in België”, zegt Van Ranst.
www.welingelichtekringen.nl/samenlevi...
Dat is ook de bedoeling, zodat Hugo de Clown straks allemaal onderdrukkende maatregelen kan nemen.
Ieder dag vanuit Schiphol meerdere vluchten vanuit en naar New York de grootste Coronahaard ter wereld momenteel.
@penis-aqua-rosA | 19-07-20 | 10:40: Yep en Schiphol kan de''anderhalve meter niet garanderen'',dus bij terugkomst meteen een boel anderen infecteren ,die weer verder reizen...
In reactie op dit topic keer op keer een reaguursel gestart en evenzoveel keer weer gewist....
Er wil nagenoeg geen inkt meer vloeien e/o drogen uit m’n toetsenbord.
En dan denk ik; volgens mij zijn we uitgepraat.
Let there be blood!
nederland is fucked up. langzaam komt alles naar boven.
mensen ik heb maar 1 advies, vertrekken zolang het nog kan.
jaren lang, misschien wel eeuwen is de bevolking geïndoctrineerd met een "waarheid" die in de plannen past van de machthebbers, de lizards.
Waarheen dan? Het is overal hetzelfde en soms zelfs nog slechter ook.
@Graaf Monte Cristo | 19-07-20 | 09:53: Portugal, 0.1% moslims
@g[E]ulden | 19-07-20 | 10:13: OKE moslims hebben geen corona?
Hier Mark Rutte zijn draaiboek.. books.google.nl/books?hl=nl&lr=&a...
Wat een quatsch. Jammer dat jullie ook in de val trappen van de verkiezingen die begonnen zijn. Nederland heeft het aanzienlijk beter gedaan dan omringende landen zonder krankzinnige maatregelen. Zorgbestuurders (meer dan driekwart PvdA) vegen hun stoepje schoon en beschadigen en passant het kabinet: twee vliegen in één klap. De feiten? Zorgbestuurders waren, op een enkeling na, te laat met de huizen op slot gooien. Zorgbestuurders hadden geen PBM (persoonlijke beschermingsmiddelen) in huis, terwijl dat wel verwacht mocht worden. Vóórdat Corona in beeld kwam hadden we immers al last van Influenza, Noro, Rhino, Legionella etc etc. Zorgbestuurders zijn er eveneens verantwoordelijk voor dat 80% van het personeel te laag opgeleid is voor de taken die ze moeten uitvoeren. Veel zorgpersoneel heeft dus simpelweg geen sjoege waar ze mee bezig zijn. En dan de bal bij Rutte en van Dissel leggen? Jakkes, de politiek en de MSM zijn echt dirty.
Iedereen wast zijn straatje schoon. Als jij weet dat 80% van het personeel in de zorg te laag is opgeleid, ben ik zo vrij om aan te nemen dat "de politiek" dat ook weet. Nederland regeltjes land, maar niemand grijpt in. PBM moet je als zorginstelling hebben, maar hoe groot moet de voorraad zijn. Ik denk voor een week of twee. Als er dan iemand grote voorraden weer naar China stuurt, dan verstoort dat de markt.
Zo heeft iedereen verantwoordelijkheid in ons land, maar is er geen controle en zeker nooit enige consequentie. Dus alles wat je doet is toch wel goed.
En die Van Dissel, dat is de bezem van Rutte. Loopt alles goed af, heeft Rutte als manager goed werk afgeleverd. Loopt het fout af, tja ....
Laten we eens naar de feiten kijken. Een belangrijke maatstaf is het aantal coronadoden per miljoen inwoners. NL staat dan op plaats 13 van de wereld (ongeveer 200 landen). Oorzaak: te laat ingrijpen door de regering. Vergelijkbare Europese landen doen het veel beter:
Plaats 13 Nederland 358 doden / miljoen
Plaats 27 Luxemburg 177 ,,
Plaats 36 Duitsland 109 ,,
Plaats 37 Denemarken 105 ,,
Plaats 47 Oostenrijk 79 ,,
De reactie van Feitenpliesie is dus totale Quatsch.
Stierenpoep!
Ik ben in den beginne zelf op onderzoek uitgegaan omdat ik wat te maken heb met zorginstellingen en in staat was om PBM (toen nog) snel uit Azie te halen.
In de gesprekken is me steeds duidelijk geworden dat zowel de bestuurders als personeel niet de indruk hadden meer PBM nodig te hebben voordat C19 om de hoek kwam kijken. Ging prima zo. Als er een lokaal probleem was kon men een beroep doen op collega instellingen of leveranciers.
Vervolgens kwam IEDEREEN tot de conclusie dat dit wel eens een serieus ding zou kunnen worden ging IEDEREEN om zich heen kijken en waren alle magazijnen van reguliere leveranciers leeg.
Vervolgens stak bureaucratie zijn enge kop weer op.
PBM uit Azie? Kan niet goed zijn! Oh.. u heeft laten keuren? Jaja.. maar er staan Chinese tekentjes op de doosjes, dat kan niet hoor.
Bent u geregistreerd leverancier? Nee? Opzouten!
Liever mensen deaud dan Chinese teksten op een doosje!
Één ding vind ik raar: het is overal in de MSM "tweede golf, tweede golf, tweede golf" en het gaat over het dramatisch toegenomen aantal besmettingen, maar nérgens lees je over het toegenomen aantal doden... Zou het ermee te maken hebben dat gewoon de testcapaciteit dramatisch is toegenomen? Als je heel veel IQ tests gaat doen, krijg je ook de indruk dat het aantal domme mensen enorm is toegenomen, hoewel het helemaal niks aan de werkelijke situatie verandert...
Dat laatste klopt niet omdat de verdeling gelijk blijft onafhankelijk van het aantal geteste personen.
De overheid verwacht geen tweede golf: Alle noodhospitalen zijn inmiddels al weer afgebroken. Of niet-voorbereid-zijn is beleid.
@Frau Merkel | 19-07-20 | 09:34: Nee hoor Frau Merkel. Hoe meer IQ testen je doet hoe meer je domme mensen zult waarnemen in absolute getallen. En dat gebeurt nu dus ook met het testen op corona. Het absolute getal neemt toe, maar niemand weet hoe het de afgelopen maanden in werkelijkheid was. De graaf denkt dat er in relatieve zin niet veel is veranderd. Er waren genoeg positieven, maar die werden niet opgemerkt omdat ze niet zijn getest.
Hoe zit het met de ziekenhuizen in de VS? Liggen die ook weer ramvol en hebben ze daar ook die dramatische beelden zoals in februari/maart in Italië en Spanje?
@Graaf Monte Cristo | 19-07-20 | 09:58: Als ze niet getest zijn kunt u dus ook niet beweren dat er 'genoeg positieven' waren maar is het niet meer dan een aanname.
@Lupuslupus | 19-07-20 | 11:30: In het bloed vond men na enkele weken al antistoffen. En dit bij ongeveer 5% van de bloeddonoren. Waren allemaal niet getest en wat als je die nu had getest? Ja dan waren er dus nog heel veel meer positieven.
@Draak uit Brabant | 19-07-20 | 11:17: niets is wat het lijkt in Amerika, verkiezingen in aantocht.
Gisteren hoorde ik dat Nederland ieder jaar voor 100.000.000 (HONDERD MILJOEN) euro aan medicijnen weggooit. Laat dat even tot je doordringen.
https://www.packonline.nl/kennisbank/marktinformatie/nederland-gooit-jaarlijks-voor-100-miljoen-euro-aan-medicijnen-weg
Dan ga je je toch afvragen hoeveel miljarden er worden verspilt in de gezondheidszorg.
Die 100 miljoen is gebaseerd op wat aan overtolligheid teruggebracht wordt naar apotheken en dergelijk. In werkelijkheid is het bedrag nog veel hoger en loopt richting de half miljard.
Niet zo gek als iedereen en zijn moeder bij inlevering van het aanvankelijke recept gelijk voor 90 dagen pillen of wat meekrijgt, gewoon omdat het kan. Of de incontinentie luiers voor patient x welke wegens idiote ambtenarij niet aan patient y gegeven mogen worden.
@normanius | 19-07-20 | 09:06: Als je per recept zelf moet bijbetalen en de openingstijden beperkt zijn krijg je dat.
na mij verdiept te hebben waar mijn specifieke medicijnen vandaan komen en hoe ze worden gemaakt, heb ik besloten om enige tijd geleden te stoppen met al die farmaceutische shit.
jaren lang als een zombie geleefd zonder eigen wil.
nu totaal niets meer, van een aspirine tot de inentingen van mijn huisdieren aan toe. hou het maar gewoon bij puur natuur.
Gaat wel voornamelijk om dure medicatie zoals bij kanker.
Dit artikel van Johan Sanctorum is beter; "de scherpste pen in Vlaanderen"
doorbraak.be/wie-niet-woke-is-is-gezi...
Erg goed stukje... dank
voor het coronafonds wordt nu gesproken over een super-rem. Kent u mvr. Sap nog van GroenLinks , op alles voor de militaire missie van gevraagde garanties kreeg ze een ja. Er waren beslist 1000 voorvallen om de missie in Afghanistan af te breken. MAAR "je kunt altijd ja zeggen later is er wel een reden om nee te zeggen". Nu worden we met die super-rem allemaal genaaid net zoals mevrouw Sap toen.
Trouwens over die vastlegging, observaties heb ik in een commentaar zo'n 3 maanden geleden dat ook al voorgesteld, ik vind dat bij rampen grote gebeurtenissen er altijd een onafhankelijk team aanwezig moet zijn om de acties vast te leggen en naderhand de leasons learned eruit te distilleren. Dat is gewoon belangrijk, we moeten hierover een grotere transparantie bereiken. Fouten worden er altijd gemaakt, ook hier bij de corona. Doe aub mondkapjes op. Bij geen vaccin, geen medicijn, geen positieve mutatie wordt het covid virus gewoon doodsoorzaak nr. 3.
De mondkapjes zijn niet aan te slepen in de strijd tegen het coronavirus. Ook in Nederland stijgt de vraag. Onzin, reageert hoogleraar medische microbiologie Bert Niesters van het UMCG, op het gebruik van mondkapjes. ,,Tegen virussen helpt het niet, het is een schijnveiligheid.”
www.dvhn.nl/groningen/Hoogleraar-UMCG...
eind augustus hebben we allemaal een mondkapje op en ook die prof. waar was trouwens deze goeroe in januari.
@Schilder58 | 19-07-20 | 09:21: In januari ging het helemaal nog niet over mondkapjes noch over het virus. En denk maar niet dat ik met zo'n muilkorf ga lopen.
Bijzonder zwak stuk Feyman, hoeveel mensen onder de 60 hebben vervelende gevolgen van de Wu-Hu-Flu ? Nou ???
Er is ook 1 situatie bekend waarbij er hersenschade is aangericht, natuurlijk is dat voorpaginanieuws. Het begint steeds meer op de milieu-discussie te lijken, is het te warm, dan voorpagina, is het te koud, dan verzwijgen.
Het begint toch wel duidelijk te worden dat de lange termijn gevolgen van een coronabesmetting erger zijn dan aanvankelijk aangenomen.
..... naar Fauci wordt niet meer geluisterd....
Pluis die man eerst maar eens goed na. En vergeet de financiële kant niet. En zijn belangen(verstrengeling) met Bill "viruskiller" Gates.
In de U.S.A. bestaat de wijdverbreide traditie dat als je loaded bent een deel van je pecunia aan goede doelen besteed. Complete ziekenhuizen dragen de naam van de goede gever. Hoe groter de schenking des te hoger op de maatschappelijke ladder aldaar. Een vorm van gekocht adeldom. Bill en zijn vrouw hebben bij wijze van spreken al de rang van Aartshertogen. Daar komen nog wat prinsdommetjes bij.
Anthony Fauci was betrokken bij dat P4-Laboratorium in Wuhan, en had in 2018 al geklaagd over de slechte hygiene.....
www.washingtonexaminer.com/news/us-of...
www.thegatewaypundit.com/2020/04/brea...
Ja, uitermate goede speech jaren geleden bij Ted Talk van Gates. Hij roep dat je je beter kunt voorbereiden op iets waarvan je weet dat het, in wat voor mate en op wat voor manier dan ook, gaat gebeuren. Slimme en inspirerende speech.
De belangenverstrengelingen met Bill Gates. Verder gaat de retoriek niet. Geen feiten, geen data, niets dat ook maar op enigerlei wijze duidelijk en bewijsbaar uitlegt hoe die duistere Gates toch potverdorie enkel een grote eikel is. Feiten en rugnummers ander is het niet meer dan het zoveelste aluhoedje slappe geneuzel.
@donkieshot | 19-07-20 | 07:17: Gooi dan je zoekmachine maar eens aan. Feiten van algemene bekendheid staan niet in elke tegel apart opgesomd.
In een vroeg stadium van covid-19 voorschrijven:
-Hydroxy-Chloroquine 2x per dag 200 mg (dit kan ook vervangen worden door een dubbele dosis met Quercetine (een uit planten afkomstige flavonol, behorende tot de klasse flavonoïden, wat men gewoon receptvrij kan kopen))
-Zinksulfaat 1x per dag 220 milligram
-Azithromycine 1x per dag 500 mg.
Kosten: 15 Euro
Dan nog in elke kamer van je huis of verpleeghuis een ionisator in het stopcantact steken.
kosten: ongeveer 35 Euro per stuk.
Geen app, geen vaccin nodig.
Als het werkt, dan werkt het.
En als het niet werkt merk je dat vanzelf.
Vier letters : KWAK
Na inname wel een harde trap in je reet voor optimale spreiding van de cocktail door je lichaam
@Ridde Rogter | 19-07-20 | 06:28: Ga maar bidden...
Colloidaal zilver blijkt ook goed te werken. Niet te veel van innemen, anders wordt je blauwe smurf.
https://4.bp.blogspot.com/_ilXHL_b-fEY/TGmZkUcrrwI/AAAAAAAABJs/CrS6Kvym7_4/s1600/colloidal+silver.jpg
@Frau Merkel | 19-07-20 | 02:43: Bij de patiënten van die Brabantse arts werkte het dus waarom bij anderen niet? Je zou toch zeggen dat alles wat zou kùnnen werken uit de kast zou worden getrokken bij dit zogenaamde 'killervirus'? Zéker als de patient zou zeggen 'beter dit proberen dan dat ik straks dood ben'. Maar dat mag niet van het RIVM. Wie denken die eigenlijk wie ze zijn als het om leven of dood (van anderen!!) gaat?!
@RickRD | 19-07-20 | 08:57: Je moet er liters van drinken om blauw te worden terwijl de normale dosis een paar theelepels per dag is.
Lood schijnt ook heeel goed te werken tegen het virus vooral de 9mm
@hmariavanempel | 19-07-20 | 03:31: veel plezier met "het vaccin".
Morgen ligt er ineens een akkoord uit Brussel en blijkt Rutte miljarden te hebben weggegeven aan alles en iedereen die in Europa zijn handje ophoudt. Ach, met dat nieuwe pensioenakkoord mocht u toch al werken tot uw kist, dus langer doorwerken is in ieder geval niet meer nodig.
Precies, maar het toneelstukje van een dwarsliggende Rutte wordt weer mooi opgevoerd. Een Merkel en Macron die zogenaamd boos weglopen bij Rutte, wat een poppenkast.
Nee, langer werken bijna niet meer, maar steeds minder pensioen kan nog wel? Tot uitkeringsniveau?
Er komt wellicht nog een clausule dat de steun alleen gebruikt mag worden voor steun aan multinatonale corporations die hun opdrachten portefeuille hebben gevuld via Europeesche aanbestedingen en beschikken over een goedgekeurd incluversiteitscertificaat.
@scorpios | 19-07-20 | 08:35:
Dat is niet helemaal een toneelstukje.
Op het moment dat Rutte een fout maakt, is hij niet meer geloofwaardig voor de Nederlandse kiezer. Het is voor |Merkel van belang dat Rutte als trouw hondje op zijn plaats blijft, dat is minister president van Nederland.
De Nederlandse kiezer bepaald nog steeds wie dat is.
Zo is ook de brexit gegaan.
@Mr.Crowley | 19-07-20 | 09:24: Maybe, maar aan het eind gaat Rutte tekenen bij het kruisje, dat deed ie altijd, dat doet ie altijd en dat zal ie nu weer doen.
@scorpios | 19-07-20 | 09:58:
De voorwaarde is, of hij dat kan verkopen aan de kiezer.
Kennelijk is de nood zo hoog in de EU dat dit niet over de verkiezingen heen getild kan worden.
Overigens denk ik dat Merkel zich prima bewust is van de positie van Rutte. In die zin is het een toneelstukje.
Vandaag gingen we in Duitsland boodschappen doen. Gek genoeg is daar de belasting omlaag gegaan. Maar goed het ging vrij vlotjes want daar mag je wel 180 op de autobahn. Heel vreemd ook, er werd iemand die auto reed door de politie gecontroleerd. Dat zie je hier nou nooit. Maar waar ik echter wel van schrok was dat ze daar last hadden van een of andere dodelijke pandemie. Werkelijk iedereen aan de mondkapjes daar, zelfs marokanen. Weten die mensen niet dat dat niet helpt. Wat een volk. In winkels werd zelfs gezegd dat we afstand moesten houden. Gekkenhuis, niet te geloven!!!
Duitsland heeft beduidend betere scores dan Nederland. Ze poetsen en spuiten alsof hun leven er vanaf hangt. Blijkbaar werkt het.
Die 180 of ook 280, is geen vanzelfsprekend recht. Van een ieder die sneller rijdt dan 130 wordt verwacht zulks te doen zonder dat een ander er last van heeft. U dient alle opdoemende problemen op te kunnen lossen, ook de fouten van een ander. 180 in je slOpel met hobbelwiel en zwabberremmen is een heel slecht idee.
@Pithoigia | 19-07-20 | 01:05: Met een knipperlicht, een lichtseintje en vier cirkels op de grill blijven de meesten netjes aan de kant. De enkele Nederlander die meent met 130 op de linker rijstrook te mogen komen leert dat vrij snel af als er opeens een treintje een halve meter achter zijn bumper zit. De Duitsers reageren iets vlotter en blijven gewoon rechts rijden als ze wat in hun spiegels zien.
@Frau Merkel | 19-07-20 | 01:33: Een ster, twee nieren of vier ringen maakt voor de wet geen verschil. Richtingaanwijzer moedwillig aan laten staat is goed voor een punt in Flensburg, net als hinderlijke lichtsignalen. Kleven, meerdere punten. Heb je genoeg punten gespaard, mag je verder op de fiets.
"We naderen de zeven miljard mensen. In sommige landen is de helft van de bevolking jonger dan zestien jaar. Een miljard babymakers bereikt binnenkort de puberteit. We lijken op een demografische ramp af te stevenen. Geen wonder dat dit krantenkoppen oplevert.
Nieuw is echter dat vrouwen bezig zijn de 'bevolkingsbom' te demonteren. Geleidelijk aan, en grotendeels uit vrije keuze, krijgen vrouwen minder kinderen, liefst niet meer dan twee gemiddeld. Vrouwen hebben altijd naar vrijheid gesnakt; niet naar een bestaan als huissloof of broedmachine. En nu nemen ze die vrijheid. Volksbeving leert ons dat het perspectief is gekanteld."
Fred Pearce-Volksbeving
Met de huidige nataliteitscijfers is in 2100 de bevolking van Italie gehalveerd en zijn er 10 miljoen minder Duitsers en bestaat Singapore niet meer. Alleen Afrika loopt uit de pas : vier miljard ingezetenen.
@hmariavanempel | 19-07-20 | 00:53: En vooral degenen met een fatsoenlijk iq beperken zich. De domme helft fokt door. Geen prettig vooruitzicht
@hmariavanempel | 19-07-20 | 00:53: Zonder migratie misschien..
Een flinke wereldoorlog die de wereld bevolking minimaal halveert zou een zegen zijn.
@hmariavanempel | 19-07-20 | 00:53: Dus? Tel uit je winst/toekomst.
Hier een vaccin, daar een vaccin, òveral een vaccin!
Er is maar een plek voor een vaccin en dat is het sterretje van Hugo, of de broer van Hugo.
"Bij deze infectieziekte kan je door een week eerder te reageren het aantal doden, IC-patiënten, kosten en dergelijke halveren. Evaluatie van de eerste signalen en reactietijd is cruciaal."
Toen ik dinsdag, 2 dagen voor de bekendmaking op tv van onze eerste corona-geïnfecteerde uit Brabant, een aantal mondkapjes klasse FFP3 had besteld bij een zeer grote groothandel en die bewuste donderdag nog geen betalings- en verzendbevestiging had ontvangen (laat staan de levering), ben ik na het avondnieuws in de digitale pen geklommen voor navraag.
De volgende ochtend werd ik persoonlijk gebeld door een medewerker van dat bedrijf: "Meneer, sorry, maar de door u bestelde mondkapjes zijn niet meer voorradig. We kunnen u er wel een paar leveren van klasse FFP2."
Ik: "Maar dat is vreemd, want bij bestelling hadden jullie er nog voldoende op voorraad en ik bestelde er slechts 2?"
Medewerker: "Nogmaals onze excuses, maar ons computersysteem sloeg op tilt vanwege alle bestellingen die dinsdag door overheid en ziekenhuizen zijn gedaan."
En toen wist ik het zeker: 'onze' regering heeft zijn uiterste best gedaan als eerste mondkapjes te bemachtigen. Diezelfde regering die dus ook al 2 dagen eerder wist dat het mis was in NL (en volgens sommige social-media berichten was de besmette Brabo inderdaad al eerder aan het licht gekomen) en m.i. bewust dit 2 dagen heeft verzwegen totdat hun bestellingen binnen waren.
En ik heb me altijd afgevraagd hoeveel doden en besmetten we in NL minder hadden gehad wanneer de bekendmaking was gedaan op moment van bekend zijn. Veel dus... heel veel.
Het is te schofterig voor woorden wat er in NL is gebeurd. Ik hoop van ganser harte dat dat corona-tribunaal er komt, vòòr de verkiezingsstrijd losbarst a.u.b., en dat Rutte en zijn partij, maar ook die kwakzalvers van de RIVM, die onderste steen de rest van hun leven als een zware last op hun schouders mogen dragen.
Er kleeft meer dan enkel bloed aan hun handen.
Het beste wat je kan krijgen is een parlementaire enquête maar dan gaat het jaren duren eer er enige gevolgtrekking komt. Tegen die tijd zullen de meeste hoofdrolspelers allang elders een betrekking hebben of met pensioen zijn.
Maar een parlementaire enquête wordt meestal geblokkeerd dus moeten we het doen met onderzoekscommissies die gezien de transparantie van de politiek en de overheid alles op alles moeten zetten om relevante informatie boven tafel te krijgen.
Ik ga je voorspellen dat over een jaar of 10 een staatssecretaris excuses gaat aanbieden na een afgewezen motie van wantrouwen en daarmee is het boek gesloten.
Rutte in Brussel gaat opnieuw ons geld weggeven!
@Zapata10 | 18-07-20 | 23:37: Als de huidige peilingen uitkomen moeten het FvD en de PVV leden leveren. Types als de notoire kneus D.J. Eppink of de flaneur Th. Hiddema.
@Zapata10 | 18-07-20 | 23:37:
Ik schreef "Ik hoop...", maar hoop is, net als geloof, gebaseerd op de vrees voor het tegenovergestelde. Ik had misschien moeten zeggen "Ik heb er vertrouwen in..." maar dat vertrouwen heb ik niet en ben inderdaad bang dat jij gelijk hebt. Maar bang zijn is, net als hoop hebben en geloven, gebaseerd op angst. "ik geloof niet dat corona-tribunaal er komt" is dan wellicht de beste optie. Dan leg ik het daarna maar naast me neer.
Ow, wat gaan Rutte en de RIVM dat Coronavirus missen, wanneer het afneemt qua dodelijkheid en/of angstwekkende werking.
Kzie ze in staat om een nieuw virus te bestellen bij de kameraden van de CCP, vanwege de nostalgische machtsgevoelens die dat brengt.
Het Opiniepanel van EenVandaag vraagt mij elke keer hoeveel vertrouwen ik heb in Rutte en het RIVM in de Cornona aanpak. Ik vul elke keer in dat ik hun helemaal niet vertrouw maar ik zie dat nooit terug in de uitslag. Terwijl, als ik dit hier lees van Feynman, had ik dus elke keer gelijk. Maar dat gelijk wordt niet overgenomen door de NPO. We leven dus in een bizarre wereld.
Maar ik lees GeenStijl en ik volgde de adviezen op van Maggie De Block van België, droeg als eerste een mondmasker in de ruimten met veel publiek en smeerde de handgrepen van mijn winkelwagentje eerst in met vloeibare zeep. Ik heb nog steeds geen Covid-19 terwijl ik tussen Breda en Tilburg woon.
Die verpleegkundige komt maar uit de Divi-base van de NPO en is dus maar artificiële porcine.
Ik draag altijd een alu-hoedje wanneer ik naar de supermarkt ga, en ik heb nog steeds geen covid-19!
Feynman kiest als Covid-19 voorbeeld de 25-jarige Emma met 50% longcapaciteit. Er zijn echter ook Covid-19 voorbeelden (bijv de grote uitbraak in een mijn in Karvina, Tsjechië) waarbij alle positief getesten géén symptomen van Covid-19 hebben. Wel is daar de hele streek in lockdown, blijven hotels en restaurants gesloten, en worden ondernemers onevenredig zwaar getroffen. In Tsjechië voert men nu allang een lokaal lockdown beleid, maar dan nog is de economische ramp die hiermee getriggerd wordt niet te overzien. De politieke omerta komt eraan: de werkeloosheidcijfers schieten omhoog en de economieën van Europa tollen naar beneden in een maelstrom. Aan dat feitelijke gevolg van het OMT beleid zonder notulen, daarvoor zullen Rutte & De Jonge de politieke prijs betalen.
Het wordt nog steeds verkocht als hebben ze er het beste van weten te maken. De leugens zijn zo groot dat niemand het voor mogelijk houdt.
De zoveelste beerput van wanbestuur op rij.
maar wie vervolgd deze misdaden?
Niemand. De media die dat soort dingen traditioneel deden zijn medeplichtig of misschien zelfs wel hoofddader geworden.
Het internet onthoudt alles
Welnee, Silicon Valley wist alles uit wat ze politiek niet van pas komt.
Inderdaad. Je bent wat je leest. En schrijft. In mijn ogen zijn mensen die nooit een goed boek lezen, nooit inhoudelijk schrijven evengoed analfabeet. 85% heeft een iq van < 100. Maar n=1 en een stem is een stem.
Vrouwen met een laag IQ zijn geiler.
Ik deel het even met je.
Baantjer kan heel spannend zijn...
Wat toch heerlijk dat wij - reteslimme mensen - GeenStijl hebben om te filosoferon en neer te kijkon op, hunnie.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:51: U weet wat sapiosexualiteit is?
Er zijn vele vormen van intelligentie. Ik ken mensen die nooit in hun leven een roman hebben gelezen, maar die heel reflectief in het leven staan. Wie ben ik om mijzelf boven hen te stellen omdat ik toevallig een stom papiertje heb behaald?
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:51: Doe mij maar een vrouw met een hoog IQ. vanaf 140 wordt het leuk.
85%? Ik dacht dat IQ normaal verdeeld is met een gemiddelde van 100
@Diederik_Ezel | 18-07-20 | 22:16: 100 en lager.
En laat me raden? Red shirt rekent zich tot de elite?
@Red shirt | 18-07-20 | 22:20: U zou even op wikipedia kunnen kijken op de pagina over iq, misschien steekt u nog iets op.
@Red shirt | 18-07-20 | 22:03: Een modewoord voor wijven die zichzelf ontzettend slim vinden.
@J. Jarig | 18-07-20 | 22:16: Zo lang de emotionele stabiliteit acceptabel blijft wel ja. Probeer eens een volwassen vrouw met een IQ van 130 plus uit een emotionele lockdown op het niveau van een 4 jarige te krijgen. Dat moet je flink scherp blijven.
En verder wat Mickey zegt, comme d'habitude.
Niet openlijk durven tegenspreken, daar gaat het mede over in: www.youtube.com/watch?v=c_tlsJBrIWc
Interniste Peeters heeft een brandbrief geschreven: opendebat.info/verkorte-brandbrief/
Die is trouwens wel ondertekend door nogal wat medici (ca. 2000). Maar zijn ook medici geweest, aldus de interniste, die het niet gedurfd hebben: schadelijk voor carrière, baanzekerheid.
De uitzending duurt ruim een uur. Maar ik vond het de moeite waard.
De te verwachten reactie van de overheid: goed verhaal, doen we niets mee. Het doel is om wetgeving door te kunnen voeren die in andere situaties misbruikt kan worden. Er komen grote sociale onrusten aan en er is een vorm van legitimiteit nodig. Die gelegenheid is er nu. De schoenen-app van Hugo wordt doorgedrukt hoewel de effectiviteit door notabene de bedenker van bluetooth, de essentiële technologie van het onding, als minimaal werd ingeschat. Het uiteindelijke doel van de app is het controleren van de mensenstromen en mensenmassa's.
De Euro gaat een keer klappen door de enorme inflatie. Dan breekt de pleuris uit. De sociale cohesie is weggeërodeerd door de merkelkinderen en import van achterlijk zandbakvolk dat niets heeft met Nederland behalve het opgehouden handje. De politie kan het nu al niet meer aan en in die noodsituaties kunnen ze het helemaal vergeten. Dan kun je als overheid alleen overeind blijven met maximale dreiging van geweld. Dat wordt nu in de steigers gezet.
Staat een foutje in het artikel. Je noemt etnisch profileren, maar linkt naar profileren op dubbele nationaliteit. Dit is niet hetzelfde. Bijv ik ben etnisch NL-er en heb twee nationaliteiten. Ik ken de zaak verder niet dus het kan alsnog ook etnisch profileren zijn, maar ik lees alleen over dubbele nationaliteit dus het lijkt onnauwkeurig nu.
Dat Omtzigt met 258 stemmen verschil heeft verloren zal eeuwig zonde blijken.
Als hij echt de Jezus zou zijn zoals men hier lijkt te denken, had hij wel gewonnen.
@beldewouten | 18-07-20 | 21:44: Je weet hoe Jezus geëindigd is?
@beldewouten | 18-07-20 | 21:44:
D'r komt nog een wederopstanding.
En daarna een heilige uitstorting.
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 21:47: Geëindigd? Hij komt ooit nog terug, Dikke. Maar ik vermoed niet in het lijf van Omtzigt.
@Joris Beltsin | 18-07-20 | 21:47: Geyl!
@Joris Beltsin | 18-07-20 | 21:47:
In nomine Patris et Filii et Omtzigtus Sancti.
@beldewouten | 18-07-20 | 21:44:
Ik zag laatst wel 3 koningen rondhangen in Den Haag
@beldewouten | 18-07-20 | 21:44:
Niemand hier noemt Omtzigt de zoon van Jezus toch?
Wel wordt deze politicus die zijn huiswerk doet en goed ingelezen is meer gewaardeerd dan de vele onbenullen die glimlachend totale onzin verkondigen.
Tegelijkertijd is er hier ook veel kritiek op het kartelstemmen van Omtzigt. Je zou reacties gewoon eens moeten lezen voor je er op reageert.
@Dandruff | 18-07-20 | 21:54: Zelf ik noem hem niet de zoon van Jezus. Als jij nou begint met lezen voor je reageert, dan kijk ik daarna of ik daar ook zin in heb.
@beldewouten | 18-07-20 | 21:44: "Als hij echt de Jezus zou zijn zoals men hier lijkt te denken, had hij wel gewonnen." Judas dacht dat hij ging winnen. 'Zoals men hier lijkt te denken' komt zeer Judasachtig over.
@beldewouten | 18-07-20 | 22:10:
Noemen of denken maakt niet uit. Het blijft een stropop.
Dat jij niet beter kunt is allang geen excuus meer. Je komt hier lang genoeg om inmiddels iets opgestoken te hebben.
Wat mij nog het meest verbaasd is dat weken voordat het virus groot werd in de EU, veel mensen al heel veel erover wisten.
Maar alle wetenschappers wisten nog niets, want in de wetenschap moet men eerst het virus zien voordat men er iets over kan zeggen.
Dus wachtten 500 miljoen mensen op het moment dat het virus eindelijk hier was, en toen werden die 500 miljoen opgedeeld per land, want elk land moest zijn eigen wetenschappers hebben die het virus moesten zien met eigen ogen op eigen bodem.
Pas daarna werd er beleid gemaakt, en was het allemaal een grote verassing dat het toch wel een erg virus was.
En zelfs toen werden er dingen geroepen waarvan in andere landen het tegenovergestelde bewezen werd.
Er komen jaarlijks nieuwe virussen bij, en ondanks alle alarmistische berichten op internet doen die meeste virussen nauwelijks iets. Of valt de schade reuze mee. Covid echter bleek een ander verhaal.
Na twee weken wist men al te vertellen dat het nooit meer "normaal" zou worden, nog niet helemaal wisten hoe het virus zich verspreidde, september of even daarna er een tweede golf zou zijn.
Het is één grote shitshow, en jij als burger de toiletpot.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:41:
Wat een totale lulkoek Kuif.
Volgens mij hebben we hier een corona-dagteller gehad, onder andere jouw blog was er vroegtijdig bij en schatte de ernst van de situatie redelijk in, vanwege.. Nouja, vanwege China.
Deze crisis moest er komen Kuif, want het ging te goed.
Maar wat jouw grote sterke leider niet had voorzien, is dat ie nu met pecunia in zak naar Knoflokië ontboden wordt.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:41: En dat hadden we pas door toen het carnaval hier al lang en breed gevierd was?
Ik heb ook met ontsteltenis zitten aanschouwen dat de vliegreizen net zo lang doorgingen totdat het virus hier was. De WHO heeft zitten slapen. Of ze durfden niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:41: Covid19 was al flink aan het huishouden in Iran en China terwijl het RIVM nog volhield dat het met de besmettelijkheid wel meeviel en carnaval wel door kon gaan aangezien dat toch in kleine groepen gevierd werd. De stelligheid van het RIVM die feitelijk nergens op gebaseerd was icm met de onnozelheid van Rutte/de Jonge hebben duizenden doden extra gekost. NL heeft het in Europa relatief slecht gedaan.
@NumbNuts | 18-07-20 | 21:51: Die reis met de zak was vanaf het begin de opzet. En als dat niet de opzet was, was het hier in de panelen al heel erg snel duidelijk dat de EU een reden zou verzinnen om hun macht te vergroten en meer geld naar binnen te halen. De vraag was alleen nog hoe.
@Papa Jones | 18-07-20 | 22:01: Tedros zit in de zak van China. Dáárom was de WHO veel te laat met waarschuwen.
www.geenstijl.nl/5153077/who-directeu...
Beste reaguurders, u heeft nog de hele nacht om hier van alles en nog wat neer te plempen. Als ik u een raad mag geven: ga naar buiten en pik een terrasje! Het is een schitterende avond en er is veel schoons te zien buiten (korte broeken c.q. korte rokjes).
Denk met je pik, niet met je kop.
Dank voor de info.
Vriendelijke suggestie maar ik zit in mijn tuin bij de vijver. Hapjes en drankjes bij de hand. Vanmiddag het kippenhok opnieuw geschilderd dus ik heb mijn portie wel weer gehad voor vandaag. Temperatuur is hier nog 24,4o dus ik blijf nog een poosje buiten.
Ben net weer binnen. Het bier smaakte goed en de sigaren waren wederom voortreffelijk.
Wat zou het mooi zijn als dat allemaal tegelijkertijd zou kunnen door middel van moderne technologie.
Mallerd. Rokjes en reaguurders gaan niet samen. Bier daarentegen...
@Juffrouw op de fiets | 18-07-20 | 21:39:
Je kunt niet op een terras zitten GENIETEN én op geenstijl reaguren natuurlijk. Doet me denken aan een vriend die 20 tweets per uur stuurde dat ie op zo'n geweldig feest zat. Ik denk dan, zo geweldig zal het niet zijn als je de hele tijd op je telefoon zit.
@MogeWijEveOvergeve | 18-07-20 | 21:36: Van met het verkeerde orgaan denken (zeg maar) heb ik geregeld last maar vanavond ben ik te moe. Want een lange fietstocht gemaakt.
Het blijft dus bij kijken. Tenzij er zich een werkelijk spectaculair exemplaar aandient...
@Joris Beltsin | 18-07-20 | 21:45: ik zit op mijn terras en geniet. En zit op GeenStijl te reaguren. Terras en genieten betekent niet perse veel mensen en feest, ik kan dat uitstekend alleen aan. Het is heerlijk hier!
Jan is in Nieuw Zeeland en stuurt zijn broer een app: "Ik lig op het strand en ik kijk naar de sterren". Zijn broer zit in Hollywood en appt terug: "Ik lig op de sterren en ik kijk naar het strand".
Ja maar wat als je daarvoor geen privilege hebt?
@A.I. van Dee | 18-07-20 | 22:30: Dat moet je even pizza bestellen.
De vliegtuigen vliegen weer bij bosjes over. Dus je kan er donder op zeggen dat er straks, zo rond het einde van de zomervakantie, weer een flinke tweede golf komt. Bedankt hè, falende overheid, asociaal Schiphol en KLM en onverantwoordelijke vakantiegangers.
Het is heel simpel, de gehele reisbranche mag niet compleet failliet gaan, daarom en niet anders
De kans op besmetting in een vliegtuig is niet zo heel groot. De luchtverversingssnelheid staat op maximaal en in de ventilatiekanalen zijn of worden UV-C lampen ingebouwd. Dan heeft een virus weinig kans.
@Frau Merkel | 19-07-20 | 00:21: Is dat in alle vliegtuigen die op Schiphol landen het geval of alleen bij de Nederlandse?
Ja, dat wist een kind: "Wetenschap en politiek zijn vertroebeld geraakt."
Kunnen ze nog altijd achteraanplakken, op z'n Balkenendes: "Met de kennis van nu..."
Hoe is het met die vele medewerkers bij de vleesbedrijven die besmet waren, hoor er niets meer over of heb ik iets gemist ?
In Dld hebben ze 700 medewerkers van een vleesbedrijf opgesloten vanwege één viruspatient. Stapelgek.
@Lupuslupus | 18-07-20 | 21:31: Er zijn zelfs enkele kreisen in complete lockdown gegaan, oa Gutersloh geloof ik. In Göttingen hebben ze een flink flatgebouw op slot gegooid, niemand erin of eruit.
@5611 | 18-07-20 | 21:34: Ja vreselijk. Net zoals in Wuhan dus: niemand er in of er uit. Ik zie die beelden nog voor mij......
In Noord-Oost Tsjechië (Karvina) zijn mijnwerkers positief getest op Covid-19. Geen één had echter Covid-19 symptomen. Slovenië wilde vanwege deze 'uitbraak' (zonder symptomen) de grens voor Tsjechen gaan dicht doen (nu mogen ze transit erdoorheen rijden). Een gekkenhuis.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-07-20 | 21:56: Ik vraag mij al langere tijd af of er niet met die tests gerotzooid is/wordt. Of ze wel deugen.
Oh...
Geheime opnames?
T is hier toch transparant en democratisch.....?
Oh, wacht....
En van Dissel slaapt ook gewoon weer verder die hoeft geen salaris in te leveren na zijn grote miskleun .
"De 25-jarige IC-verpleegkundige Emma eindigde met 50% longcapaciteit en zal dat zware werk nooit meer kunnen doen".
Een jong iemand, waarvan de gezondheid mogelijk levenslang verpest is.
Een jong iemand die niet onder de stervende oudjes met diabetes valt.
Maar hey, die sterftecijfers waren alles wat sommigen nodig hadden om te roepen dat het allemaal wel meeviel.
Er is een hele groep mensen die over het hoofd wordt gezien: De groep die "herstelt" (lees: niet doodgaat, maar het ziekenhuis verlaat), maar wel enorme restschade aan het lichaam heeft. Die groep met restverschijnselen komt langzaam meer bovendrijven.
Er zijn nog steeds griepje-roepers, maar ik vraag me af hoeveel jonge mensen er blijvende longschade aan een griep overhouden.
Ja die sterftecijfers hadden bepaalde mensen nodig om dingen te duiden, hoe durven ze. Een anekdotisch voorbeeld, zoals dat van Emma (hoe triest ook), zegt natuurlijk zoveel meer dan statistiek! Hoe durven al die "grieproepers" te relativeren! Het zou verboden moeten worden!
Geef nog eens 100 voorbeelden van Emma's.......
@K. Laphark | 18-07-20 | 21:19:
Het woordje "groep", heeft u daar overheen gelezen?
Ik heb het niet over de enkel anekdotische Emma.
Dit soort artikelen duiken al wekenlang geregeld op. Huisartsen die aan de bel trekken vanwege langdurig zieke mensen.
Heb je nog meer te duiden?
www.trouw.nl/zorg/ook-na-milde-covid-...
Dit, zegmaar.
Jasses, gelukkig maar dat die aanstellers van het longfonds niet zo goed kunnen duiden als u.
www.trouw.nl/zorg/onderzoek-gestart-n...
@Mark_D_NL | 18-07-20 | 21:26: ik heb een voorbeeld van een vijftiger die nooit meer aan het werk zal komen. Deze had overgewicht, diabetes en long problemen, voordat Corona aan de deur stond. En zo nog velen in Nederland, maar ook heel wat jonge mensen die lang moeten revalideren, terwijl het niet zeker is of ze ooit nog terug kunnen komen op hun oude niveau. Verder gewoon griepje Mark, niets aan de hand, allemaal fake news joh!
@Mark_D_NL | 18-07-20 | 21:26: De mentor van mijn zoon. Een jonge frisse gezonde vrouw. Gaf ook les aan circusartiesten. Totdat ze corona kreeg. Ze kan nog steeds geen 20 meter lopen zonder doodmoe te worden.
@Vage_eddie | 18-07-20 | 21:27: Meer dan genoeg te duiden. Ja, er zijn mensen met gevolgen, en ja, die vallen soms buiten de in het algemeen als kwetsbare groep beschouwde categorie. Maar zelfs in het artikel wat je aanhaalt, beginnen ze al met "soms". Dus ja, rot voor die mensen, maar nee, zegt niks verder over de statistiek. Onderdeel van de angstzaaierij. Hier is er een over de q koorts. www.rivm.nl/langetermijneffecten-van-.... Als je zoekt, vind je altijd wel voorbeelden die in je straatje passen, maar dat maakt het nog niet de waarheid
@Mark_D_NL | 18-07-20 | 21:26: Er zijn tienduizenden voorbeelden. Maar u weet het allemaal beter want u hebt op facebook gelezen dat covid19 maar een griepje is toch?
Ziekte is net een paar maanden actief, nu weten wij al dat het nooit meer goed komt met de longfunctie.
Hoeveel van die mensen hadden welke kwalen en, om het even af te maken, hoeveel mensen hadden welke vaccinaties? De griepprik is een leuke versneller. In Bergamo zat er een H1N1 virus doorheen gemixt als experiment. De proef is geslaagd, patient overleden.
Ik heb een beetje moeite met dat speciaal voor coronapatienten fysio tijdelijk in het basispakket wordt opgenomen. Dat is niet omdat ik het die mensen niet gun! Het klopt in mijn beleving gewoon niet t.o.v. anderen.
En als ze het gewoon "revalidatie" zouden noemen, wat het eigenlijk ook is, zou dat iets veranderen?
@Vage_eddie | 18-07-20 | 21:19: Voor fysio moet je aanvullend verzekerd zijn dus het klopt wat Leptob schrijft. Waarom moet ik wel extra betalen en coronapatienten niet? Dat klopt niet. Het gaat niet eens om die 5€ extra per maand maar om het principe.
De fysio voor een corona patient wordt tot 1/1/2021 vergoed vanuit de basisverzekering. Daarna moet hij/zij zich aanvullend verzekeren. Uiteraard op eigen kosten. Mark my words.
@hmariavanempel | 19-07-20 | 00:22:
Logisch en terecht.
Er lopen al veel te veel klanten gratis mee te liften op onze uitstekende zorg.
Een niet aflatende stroom van politieke "programma's" die erop gericht zijn de samenleving te verlammen, uit te schakelen, monddood te maken, te dé-democratiseren is al heel wat jaren aan de gang.
De EU speelt daar de hoofdrol in. Kippen zonder kop, lopen daar devoot achteraan en staan aldus reeds met een been in hun hersenloze graf, slechts het andere been hoeft nog maar bij te trekken, en ze donderen er helemaal in.
Oh, het is een complot!
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:21: Natuurlijk. En dat weet jij best, Kuifje. *Geeft geheime handdruk*
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:21: Wellicht en inzichtelijker dan je vermoedt zit jij ook wel in dat complot hier met je trollenleger ;)
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:21:
Ohneedaswaar; de EU heeft het goed met ons voor.
Het klinkt toch een beetje als een ambtenaar die, nadat een half ontploft vliegtuig met veel kunst en vliegwerk toch is geland met slecht een paar doden aan boord, de piloot de maat gaat nemen omdat er geen exacte notulen zijn van de cockpit overleggen, en geen bonnetjes van ieder verloren gegaan schroefje en moertje.
Ná een crisis het het makkelijk schieten op alles wat tijdens de crisis fout is besloten; de kunst van het achteraf beter geweten hebben in de wetenschap zélf geen enkele verantwoordelijkheid te hebben gehad en geen besluiten hebben hoeven nemen over hoe we een compleet en complex land "even" op een ander spoor zetten. Sorry Feynman, maar wat heb jij gedaan om dit hele land overeind te houden in de afgelopen maanden. En nee, ik ben geen fan van Rutte, noch van De Jonge. Wat had je liever gezien? Rob en Femke aan het roer? De 'normale' inspraakprocedures die van de simpelste beslissing jarenlang voortslepende tragedies maken? Jijzelf ALLE beslissingen nemen, én de verantwoordelijkheid voor AL je - achteraf -foute beslissingen op je nemen, inclusief alle resulterende doden etc?
Schieten vanuit een leunstoel is makkelijk.
Wel eens gehoord van regeren is vooruit zien, of ben jij er ook eentje zoals die lul van een Rutte die zegt voor visie moet je bij een opticien zijn.
Het is toch een gotspe dat die dikbetaalde kliek in Den Haag constant achter de feiten aanloopt en zich verschuilt achter hun vrienden van het RIVM.
Goed betoog, maar ik heb dit gevoel vaker bij de schrijfsels van Feynman.
@oakmont | 18-07-20 | 21:22: Want Corona hadden ze moeten zien aankomen?
Is waar maar het zijn geen piloten maar bestuurders en bureaucraten die comfortabel in de meeting room met een kopje koffie en een koekje overleggen. Van hen mag je minstens verwachten dat ze (laten) notuleren en documenteren.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:22:
Er zijn vanaf januari gerekend twee kostbare maanden verloren gegaan alvorens men ging handelen. Dit terwijl er in Nederland een aantal virologen rondlopen die tot de wereldtop behoren. Ik begrijp daar helemaal niets van.
@MickeyGouda | 18-07-20 | 21:32: het lijkt wel beleid.
@oakmont | 18-07-20 | 21:22: Regeren is vooruit zien aangaande die dingen die je ziet aankomen. Feiten die je niet ziet aankomen want niet kúnt zien aankomen, daar zul je, hoe vervelend ook, inderdaad achteraan moeten lopen. Je kunt voor heel veel dingen draaiboeken maken, ook voor pandemieën, maar je kunt simpelweg niet weten wélk nieuwe virusvariant waar en wanneer opduikt en met welke eigenschappen. Je kunt zoals de Nederlandse regering doet zo goed mogelijk achter de feiten aanlopen, of zoals de Chinese overheid de feiten negeren en diegene die de feiten aanleveren in het gevang stoppen. Dan woon ik toch liever in het OK sub-optimale Nederland.
Sommige visionairs zijn net als sommige idealisten; ze kijken naar een gewenste toekomst maar vergeten even dat ze óver het heden heen kijken, en je zult het toch echt eerst met het heden moeten doen.
@kuifje Natuurlijk hadden ze corona moeten zien aankomen. GeenStijl stond er eind december al vol mee, talloze reaguurders hadden zich voorbereid. Maar de regeringsfracties hielden eind januari een debat tegen en en passant werd er nog even een vliegtuig met beschermingsmiddelen naar China gestuurd.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:22: Bij de vragen van Wilders en Baudet eind januari hadden de bellen af moeten gaan, niet omdat het Wilders en Baudet waren, maar omdat toen al de kranten vol stonden met wat er in China gebeurde. Volgens het RIVM hoefde dat toen niet want er waren geen directe vliegverbindingen met Wuhan en we waren heel goed voorbereid. Tsja...
Overigens dan nog ben ik het met je eens dat we toen terra incognito betraden en fouten nooit te voorkomen geweest waren.
@5611 | 18-07-20 | 21:39: Over MERS en SARS en nog een paar van dat soort virussen, werd ook veel geschreven. Maar die vielen -vanuit Europees oogpunt gezien- achteraf reuze mee. Idem dito Mexicaanse Griep. Dus ik kan me voorstellen dat veel experts hebben gedacht dat het niet zo'n vaart zou lopen.
@Valse_nootjes | 18-07-20 | 21:36:
In landen als Hongkong en Taiwan zagen ze het twee maanden eerder wel aankomen. Ze hebben daar adequaat op gereageerd, en wij hadden dat beleid gewoon na kunnen doen.
Los daarvan gaat de column niet zozeer over gemaakte fouten.
Fouten worden altijd en overal gemaakt en door iedereen. Punt is wel dat er stelselmatig niet of nauwelijks genotuleerd is, en dat er besluiten werden genomen zonder verwijzingen naar bestaande literatuur. En dat is naast onwetenschappelijk ook zeer laakbaar.
Want we gaan dus niks leren van de gemaakte fouten.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:43:
Die zogenaamde experts zaten er flink naast, hè?
Daarboven schreef je nog dat we het zo goed hadden gedaan.
De cijfers spreken voor zich. Met dank aan de groepsimmuniteit van de vvd.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:43:
Jij kunt je altijd van alles goed voorstellen, als het maar draait om dat hoe hemels de politiek is, anders begrijp je nooit iets.
SARS was ook een gevalletje WHO, en de landen die wel net SARS te maken hadden, waren wel voorbereid.
Wij niet, terwijl er al 10 jaar op mogelijke risico's wordt gewezen.
Dus niet vanuit een luie stoel maar vanuit de wetenschap.
De politiek is een vieze natte krant.
Het geeft af, heeft geen integriteit en ontbeert enige vorm van structuur.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:22: Laat ik dat ik nou nooit hebben bij die plempsels hier van je, Iets met kwantiteit en kwaliteit.
Wat is ons eens zo mooie land veranderd de laatste 10 jaar.
En wat voor toekomst is er nog voor onze kinderen en kleinkinderen.
Weinig kans op een woning, statushouders gaan voor... hoe bedenk je het, hoe komt het met het verkrijgen van een baan, wat gebeurd er met de gezondheidszorg nu Rutte weer 31 miljard ( = 6000 euro per persoon ) over de schutting gooit zodat de Fransen eerder met pensioen kunnen.
Ten koste van de boeren wordt het land vol geplempt met windmolens en zonneparken en ga zo maar door.
En toch stemt onnozel Nederland in 2021 weer op het kartel, tsja dan verdien je niet beter.
Exact. Dit is wat de mens wil in Nederland. En ik werk er zo min mogelijk aan mee.
Soms, heel soms, af en toe, zo nu en dan, regelmatig, op zijn tijd, geregeld, af en aan, periodiek en/of gelegen denk ik weleens...
Fuck dit land.
Heel ernstig allemaal,in onze vrienden/kennissenkring van ca.250 bekenden in alle leeftijden,geen Corona.
Komt bekend voor bij andere reaguurders?
Hoest zelf even,ben getest,negatief op dit moment.
1 dode in een hechte vriendengroep.. De man is 72 geworden... Week daarvoor nog naast em in de auto gezeten... That’s it...
Zeker wel en ook met enkele doden.
1 dode, 1 iemand close call op IC maar heeft het gered, 4 besmet zonder grote gevolgen maar wel ziek thuis. Dat was hem voor mij.
Een kennis van me is gestorven (68) en 3 man in de directe familie waarvan 1 nu al 3 maanden niks meer proeft of ruikt. Ze zijn allemaal een maand of anderhalf uit de running geweest en dat waren allemaal gezonde mensen (allemaal tussen de 39 en 27) en in een goede conditie en zo. Eentje werkte in de zorg met ouderen. Corona krijgen is echt geen grapje.
Mijn broer waarschijnlijk Corona gehad, is 32 jaar. Nu 3 maanden later nog steeds klachten. Geheugen is minder geworden. Kan niet zo lang sporten als voorheen. Hoop dat het zich allemaal herstelt.
Ik ken minimaal 3 mensen die het hebben gehad, waarvan 1 met slangen op de buik op de IC heeft gelegen. Kantje boord. Achteraf geen pretje en lang revalideren.
Meisje van 18 dat het had. Goed afgelopen, maar wel een week heel ziek in bed gelegen. Had nog nooit zoiets meegemaakt.
De vader van een van mijn beste vrienden is erg ziek geweest, paar weken opgenomen en revalidatie, flinke jas uitgedaan ook qua conditie en een jonge vriend van mij die in maart ziek thuis was en nog steeds niet full time aan het werk is nu. En jonge collega van mijn vriendin overleden. waren voorheen alle drie kerngezond.
@pibasso | 18-07-20 | 21:33: Die ken ik ook: moi (met Entero, ander beestje, zelfde gevaar)! Dus waarom is iemand met corona zoveel belangrijker dan een ander die ook aan de beademing ligt?
Overigens kun je van beademingsapparatuur ook ziek worden. Zoals ondergetekende.
"Hopelijk blijft de snelheid en doortastendheid van de wereldgezondheidszorg in lijn met stijgende risico's"
Dat is het nou juist. Daarmee kan de wereldbevolking ongestoord door groeien. Het klinkt hard, misschien onmenselijk en weet ik al niet wat, maar de natuur moet maar eens afrekenen met die gigantische mensenpolulatie. Ja, daar zal veel leed mee gemoeid zijn, maar het leed wordt anders vroeg of laat nog groter door toedoen van de mens die dan te dicht op elkaar komen te zitten en dan, snakkend naar voedsel zal veranderen in een monster.
Zei Malthus al een paar eeuwen geleden. And yet here we are, nog nooit zo gezond en weldoorvoed geweest.
Lees net een artikel op AD over een familie die het allemaal jeukt verder en gewoon naar een code oranje land gaat. ‘Ik moet er even uit. Anders stort ik in.’
Ga naar de camping in Drenthe! Waarom kan je er pas uit als je 2000 km rijdt? Dit soort types bepaalt hoe het najaar gaat verlopen voor degenen die wel voorzichtig doen. Voor twee weken vakantie die je net zo goed in de buurt kan doorbrengen.
En het AD brengt het als een feelgood verhaal, geen kritische noot behalve wat gejengel over etnisch profileren van de douane.
Mag niet linken helaas.
www.ad.nl/rotterdam/corona-of-niet-de...
Alles is al vol Juffrouw.
@gebruikesrnaam | 18-07-20 | 21:13: dank u
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 21:13: huur een bootje, ga naar het bos, fiets eens wat rond.
Moet ik wat linken voor je?
Heb geen ui.
"Jamaarjamaar de buren van nr 21 gaan ook naar Turkije, dan kan ik niet naar Drenthe!" De statuswaan van Jan Modaal.
''Ga dan naar de camping in Drenthe''
Neen. Blijf weg. Wij moeten westerlingen met hun rare fratsen en opvattingen hier niet. Loopt al genoeg achterlijk volk rond hier.
Laten we afspreken dat mensen die het virus gewoon weer ophalen uit het verre buitenland, hier op de tweede plek komen als het om ziekenhuisopname gaat en extra toeslag gaan betalen op hun ziektekosten verzekering.
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemand die zich wel netjes aan de RIVM maatregels houdt, de ziekenhuisopname moet betalen voor gasten die overal gewoon schijt aan hebben.
@Wc-kip | 18-07-20 | 21:21: Oneens. Goed voor de lokale economie. Welkom!
@tsjajaja | 18-07-20 | 21:23: ja, ook mensen die op Schiphol werken uitsluiten.. en wat denk je van mensen in de horeca, vragen er ook om. Iedereen achteraan!!!1!!! Alleen zij die met mondkapjes en de, de jonge app recht op IC.
Wat kan het toch simpel zijn..
Slim van die Turken om vandaag naar hun 2de woning in Anatolie af te reizen. In Duitsland moeten de meeste Betriebsferien nog beginnen en dat leidt tot een file van Boedapest tot de Bulgaars/Turkse grens.
@hmariavanempel | 19-07-20 | 00:13: Als de grens daarna maar dicht gaat en ze niet meer terug komen. Als we de tweede golf in scene zetten en alles weer plat gaat hebben we alsnog een plus onder de streep.
@Frau Merkel | 19-07-20 | 00:28: Hehehehe
Jaap van Dissel. Kapitein op MPS de Zonnebloem.
www.zerohedge.com/political/hydroxych...
Rutte heeft het fantastisch gedaan we staan 5 op de lijst slechts presterende corona landen met de meeste doden.
Op worldometer 11 (als we Andorra en San Marino weglaten). Het is nog niet over en ik vermoed dat we nog verder zakken op de lijst.
Precies dat. Nederland is langs de rand van de afgrond gegaan, maar niet dankzij de maatregelen die zijn genomen door het kabinet en RIVM. In de categorie meer geluk dan wijsheid. Niets meer dan dat. Ik kan het vanuit de zorg duiden en dat is niet best
En de minste gelden uit de grote pot met geld. pRutte is aan het onderhandelen in Brussel om een miljard korting op een post die anders helemaal geroofd wordt door de neo-marxisten in Brussel.
weer weggeven,zRutte is in Brussel om nog wat centen wegtegeven zelfs aan Macron.
Miljarden voor de EU, miljarden voor de KLM, miljarden wegesmeten aan waanzinnig biomassa project.
Miljarden voor het bedrijfsleven.
En wat was er voor de verpleegkundigen ten tijde van de crisis terwijl ze alle nodige hulpmiddelen moesten ontberen: applaus.
Applaus.
En dat was het...
Nu het beter gaat zijn ze vergeten en kunnen ze naar de bliksem lopen.
En dan nu mijn vraag.
Vraag aan de Christen politici: wat gaan jullie hier aan doen?
Of denk je dat God de andere kant wel even opkijkt als je voor het laatse oordeel voor hHem verschijnt?
Nou??
@Adriel | 18-07-20 | 21:04:
Een échte christen is met een g toch? Gristen.
Je vergeet Suriname, lees net dat die ook geld krijgt.
@Joris Beltsin | 18-07-20 | 21:08: Dat is GS taal.
Het RIVM is nooit meer serieus te nemen. Op het gebied van de Volksgezondheid niet, maar het gefaal op dit dossier is ook één op één over te nemen om Milieugebied. Het hele stikstof dossier is vooraf al politiek bepaald en zo zal het moeten gebeuren. Van onafhankelijkheid is ook hierbij geen sprake. Het RIVM zal politiek gezien de schuld van alles krijgen en alle bestuurders zullen via de baantjescarroussel weer snel ergens in het openbaar bestuur emplooi vinden. Mind you, die prutser van een Bruno Bruins was ooit topman van het UWV. Hij heeft inmiddels ook een behoorlijk dossier aan zijn kont hangen, maar oh, wat heeft hij het goed gedaan........
Bruins heeft helemaal niet zoveel gedaan, die stortte tijdens zijn 1e t.v. optreden al neer.
@Lupuslupus | 18-07-20 | 21:06: maar iedereen vond dat ie het zooo goed had gedaan. Vanaf dag 1 was duidelijk dat Brunootje ook dit niet aankon. Toen is ie maar gaan liggen, want dan heeft iedereen compassie enzo. Eens kijken waar Bruins in de baantjescarroussel opduikt straks.
@pibasso | 18-07-20 | 21:29: Ik las dat hij al een nieuwe baan heeft.
@Lupuslupus | 18-07-20 | 21:56: Chef lege dozen mag ik hopen. Dan levert hij eindelijk een positieve bijdrage.
@Lupuslupus | 18-07-20 | 21:56: Martin van Rijn heeft toch net een nieuwe baan?
@pibasso | 19-07-20 | 01:24: Kun je nagaan wat voor puinhopen hij achterlaat.
@Lupuslupus | 18-07-20 | 21:56: oh, wat is is het geworden, een wekelijkse strip op de laatste bladzijde van het lokale suffertje, want meer vertrouw ik hem niet toe.
Heel erg naar voor verpleegkundige Emma, echt.
Hopelijk vind ze passend werk.
Maar gaan we nu voortaan voor iedere zieke verpleegkundige het hele land stilleggen?
Is dat de reden van deze vermelding?
Kunnen we niet doen. Maar dat is in Brazilie en de VS ook zo'n doorslaand succes. Bij ons zou dat zo'n 100.000 doden en 600.000 mensen met permanente orgaanschade betekenen. Ook duur.
@filosofem | 18-07-20 | 21:06: De VS is niet te vergelijken met Nederland. Pres. Trump was de 1e die vliegtuigen uit China weigerde, terwijl ze hier nog 2 maanden doorvlogen naar Schiphol. De VS heeft 330 miljoen inwoners, diverse klimaten enz. Dat kun je dus nooit met Nederland vergelijken, dat ook nog eens veel te laat was met maatregelen en toen die kwamen waren het halfzachte. En werden juist de ouderen en zwakken niet beschermd terwijl er beweerd werd door Rutte dat de 'intelligente' lockdown (hoe verzin je zoiets idioots) juist was om die groep te beschermen. Nou dàt hebben ze geweten, in ieder geval degenen die het overleefd hebben. Rutte moet weg, De Jonge moet weg en dat hele RIVM moet weg. Gewoon opzouten.
Rutte 2021!
Jeej...
Zucht.
We moeten een list verzinnen. Zelf speel ik met het idee om met een luchtballon Rutte uit zijn torentje te ontvoeren. Maar zitten nog wat haken en ogen aan.
Wel stemmen volgend jaar.
Laten we hopen dat Rutte niet voor de verkiezingen nog even de btw verdubbelt, de aow leeftijd naar 85 trekt en 1 miljoen extra immigranten opneemt, want dan voorzie ik een absolute meerderheid voor de VVD bij de TK21
@jemagookniksmeer | 18-07-20 | 21:16: Het is allemaal nog koffiedik kijken en degenen die steeds beweren dat de VVD weer de grootste wordt: 'de wens is de vader van de gedachte'.
@Lupuslupus | 18-07-20 | 21:58:
Volgens mij loopt Thierry z'n ledental gelukkig nog steeds door.
Trump nog een tweede ronde en we kunnen we een beetje terug naar normaal.
Altijd wezen stemmen binnen de grenzen van het democratische gedeelte van de Nederlandse constitutionele monarchie.
Toch het gevoel dat het niet heel veel uitmaakt. Ik ga maar eens niet stemmen.
Alsjeblieft, stem wel. Stem FvD of PVV. Zo ver mogelijk weg van het partijkartel. Ook al is het een verloren stem omdat niemand met ze wil samenwerken. Dat is juist het signaal dat afgegeven moet worden.
@Dickbutt | 18-07-20 | 21:37: Ik stem sinds jaar en dag PVV en de rest van mijn familie ook, dus dat zit bij ons wel goed.
Nieuw virus waarover niks bekend was. Dus vallen en opstaan, ook voor politici. En in veel Europese landen liep men tegen dezelfde problemen aan: te weinig testcapaciteit, te weinig mondkapjes, te weinig overig materiaal, plotselinge drukte in ziekenhuizen et cetera.... Nederland heeft het nog redelijk goed gedaan.
Nee meneertje koekepeertje. Rutte stinkt gewoon.
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 20:51: Welke aanwijsbare en verwijtbare fouten heeft hij gemaakt?
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 20:51:
Ophouden Tammo.
Hij heeft het naar omstandigheden redelijk gedaan.
En dan nu de vraag voor de rollade:
Wie had het in jouw optiek beter gedaan?
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:53:
Dat is aan een parlementaire enquête.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 20:54:
Eerlijk; hij stond er als leider. Deed ie goed, doet ie goed. Echter, is wel 10 jaar lang breekwerk aan voorafgegaan. Door regeringen die zijn naam droegen.
Wie beter is niet te beantwoorden omdat we geen ander recentelijk voorbeeld hebben.
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 21:00:
Dan zijn we het daar over eens.
De 2 doden van Nieuw Zeeland, had ik toch een stuk liever gehad. Maar ja, wij gingen voor herd immunity. Dus alleen testen als je al dood was, mantelzorgers en wijkverpleegkundigen 10 oudjes per dag zonder PPE laten afwerken, binnenkomende vluchten gewoon door laten gaan en niemand verplicht laten isoleren, etc. etc. We gingen op de rug liggen, lieten onze buik zien en lieten 't maar gebeuren. Met onze westerse arrogantie.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:01:
Bij gebrek aan een Berbaar [vzmh] moet ik mij wenden tot de enige andere Rutte fan hier om af en toe wat terug te duwen.
@filosofem | 18-07-20 | 21:02: wees blij dat die voor herd immunity ging, Nieuw Zeeland kan zijn land net zolang opslot houden totdat het virus verdwenen is in de wereld anders kan je niemand meer toelaten in je land. Ze hebben gewoon een grote fout gemaakt om de kwetsbare mensen niet te beschermen en HCQ in combinatie met zink te verbieden ipv dit in de eerste lijn te onderzoeken en gebruiken.
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 21:03:
Ja, waar Berbaar is gebleven is ook voor mij een raadsel.
Verdronken tijdens het zeilen?
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:53:
Nederland heeft het helemaal niet zo goed gedaan. Een bloemlezing;
- tegenstrijdige berichten over mondkapjes (wel / niet effectief);
- roepen dat mondkapjes niet verkrijgbaar waren (waren ze wel);
- roepen dat testkits niet verkrijgbaar waren (waren ze wel);
- zorgpersoneel maandenlang geen mondkapjes en testkits verstrekken;
- roepen "corona komt hier niet";
- roepen "carnaval wordt in kleine groepjes gevierd";
- etc.
En natuurlijk was dit "nieuw" voor Nederland. Maar in Zuid Oost Azië werden 2 maanden eerder al de juiste besluiten genomen; wij hadden dat gewoon na kunnen doen. En terwijl wij riepen dat we "het op twee na best voorbereide land ter wereld zijn" negeerden we wat er daar gebeurde, en hoe dat daar werd aangepakt.
Los daarvan, stel dat corona hier was begonnen, en dat NL het eerste land ter wereld zou zijn geweest wat ermee te maken zou hebben gehad. Dan nog neemt dat alle door Feynman genoemde feiten niet weg. Vergaderingen zonder notulen en "wetenschappelijke conclusies" zonder verwijzingen naar onderbouwende literatuur.
Ik denk dat het nog veel te vroeg is om de conclusie te trekken dat Nederland het goed heeft gedaan. Het virus lijkt onder controle te zijn, maar het is maar de vraag of dit komt door de getroffen maatregelen. Over te weinig testcapaciteit kan ik zeggen dat dat onzin is, er was voldoende testcapaciteit alleen deze werd niet benut door de bureaucratie. De tekorten van goede beschermingsmiddelen is het gevold van bezuinigen op de gezondheidszorg. Deze zorg is zo ingeregeld dat er goede zorg aan iedereen gegeven kan worden, maar totaal niet voorbereid is op een pandemie. Hier is diverse keren voor gewaarschuwd en is niets mee gedaan.
Er was eind januari en begin februari blijkbaar genoeg bekend om te kunnen roepen:
1. het virus komt hier niet (met het argument: want er zijn geen rechtstreekse vluchten van Wuhan naar Schiphol).
2. Het virus is niet besmettelijk als je geen symptomen hebt.
3. Een groep van 800 studenten kan rustig gaan skiën in Noord-Italië, er is niks aan de hand (terwijl Oostenrijk al een internationale trein in Brennerpas had tegengehouden).
4. Wij zijn heel goed voorbereid op een virusuitbraak, onze ziekenhuizen en eerstelijnszorg is heel goed georganiseerd.
5. Het zijn maar beperkte gevallen, want carnaval vier je in kleine kring.
Allemaal 100% zekerheidjes van de experts. Allemaal met grote stelligheid beweerd in Februari/Maart. En op voorspraak van Jaap en zijn mensen moesten we allemaal immuun worden, groepsimmuniteit kweken om de zwaksten te beschermen. Dus sluiten we bejaarden op en we laten ze verzorgen door die mensen die in en uit lopen, en god weet waar het virus kunnen oplopen om ze in het verzorgingshuizen te verspreiden, en geven ze geen beschermende kleding of wat dan ook. En de rest van de mensen moest thuis opgesloten worden.
Allemaal door de veeartsen van het OMT, RIVM en het kabinet bepaald omdat ze het heel zeker wisten allemaal.
En we laten Gommers liegen over het aantal IC bedden dat er week later zou zijn omdat dat nu eenmaal toegezegd is.
Er was niks bekend, maar de experts wisten het zogenaamd allemaal wél en we moesten allemaal luister naar de wetenschap, die er niet was, van experts die ook geen flikker wisten en maar wat ad hoc aanklooiden.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:07:
Men zegt een ban. Ondanks mijn pertietsie laatst nog steeds niet terug. Ik houd nog steeds mijn adem in.
@salembot | 18-07-20 | 21:09:
Een feit blijft dat in het begin niemand iets afwist van dit virus uit de hel.
Ook de politiek niet.
@Stormageddon | 18-07-20 | 21:12: Niets aan toe te voegen.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:07:
Tijd voor een seance met een ouijabord misschien? ;-)
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:12: Dat klopt, maar dat is iets te gemakkelijk geredeneerd. Voor een pandemie als deze is diverse keren voor gewaarschuwd en daar is niets mee gedaan. Niet genoeg beschermingsmiddelen heeft in mijn ogen veel levens gekost in o.a. de verpleeghuizen.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:12: Er was al meer dan genoeg informatie uit het buitenland voorhanden wat de gevolgen zouden zijn met niets doen. Dat is mijnsinziens geen excuus.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:12: Wanneer was volgens u 'het begin'? Voor mij was dat eind januari(!) toen de beelden en berichten uit Wuhan binnenkwamen. Daarna gingen er hele volksstammen nog op vakantie, werd er carnaval gevierd etc. 'Zou het virus hier niet komen en àls het kwam zou het mild zijn'.
@Dandruff | 18-07-20 | 21:09: Tegenstrijdige berichten: daar heb alle landen last van gehad, want een nieuw virus en men weet niet precies wat wel en wat niet helpt. RIVM wilde de scholen openhouden, de reaguurders waren fel tegen. Achteraf bleek dat RIVM groot gelijk had.
@HoerieHarry | 18-07-20 | 21:12:
Feit blijft ook dat landen als Hongkong, Taiwan en Zuid Korea het 2 maanden eerder al veel beter deden. Wij hadden dat kunnen nadoen.
Bovendien, nieuwe ziekte of niet; punt van de column is dat de besluitvorming niet is vastgelegd. Net zo min als bij die belastingaffaires. Er gaat dus niks van alle fouten geleerd worden.
@Vanilla | 18-07-20 | 21:20:
Zit ook wel weer iets in.
Maar goed het feit blijft dat het kabinet de spreekbuis was voor het RIVM.
Dus als er al een schuldige is dan is dat het RIVM.
@Lupuslupus | 18-07-20 | 21:21: Dat was toen de inschatting. Putin en Trump en Johnson dachten daar ook zo over.
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 21:03: Hmmm, behalve Berbaar mis ik botbot ook en er waren er nog een paar. Geen idee waar ze zijn gebleven.
@Stormageddon | 18-07-20 | 21:12: we weten niks, totaal onbekend virus. maar gek genoeg weten we dan weer wel zeker dat er een tweede golf komt en dat alleen een vaccin het kan stoppen.
@klaasjanhenk | 18-07-20 | 21:29:
Ik heb 2 vrienden die arts zijn.
Beiden zeggen ze dat het nog wel 2 jaar kan duren totdat er een vaccin is.
Geen idee waar ze die wijsheid vandaan halen, maar dat roepen ze.
Tel daarbij op dat we dachten extreem goed voorbereid te zijn op een uitbraak. Zo werden we internationaal ook ingeschaald. Het bleek naïef, maar dat was de hele wereld. Van achter staart men de koe in de kont. Maar knal er een parlementaire enquête op, dat doet wel recht aan de impact en biedt lesstof voor de toekomst.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 21:25:
We hebben het natuurlijk niet over "tegenstrijdige berichten" van meerdere partijen. Dat hou je namelijk altijd. Zeker als je meningen van reaguurders meeneemt.
Het gaat hier natuurlijk over tegenstrijdige berichten van één partij.
Bijvoorbeeld het RIVM. Dat ik meen in 2014 nog in een dik rapport verklaarde dat mondkapjes altijd zin hebben; ook als ze door mensen zelf thuis gemaakt zijn.
Maar tijdens de coronacrisis werd door het RIVM ineens geroepen dat mondkapjes geen enkele zin hadden, en zelfs een extra risico vormden. Zonder dat het RIVM uitlegde wat er fout was in haar eerdere rapport. Maar we moeten nu weer wel niet-werkende mondkapjes in het OV op hebben; op basis waarvan?
Zowel OMT als RIVM komen met adviezen die op geen enkel onderzoek gebaseerd lijken. Van de besluitvorming zijn geen of slechts onvolledige notulen beschikbaar. In andere kwesties zoals die toeslagenaffaire zien we hetzelfde.
Dat zou toch echt niet de norm moeten zijn.
Stralend in de top 5 van meeste sterfgevallen. Ja, dat is echt fantastisch.
De zoveelste (het is niet meer bij te houden) vvd'er die het veld moest ruimen, Bruins, is alleen gevallen en daarna niet meer opgestaan. En die slappeling was tot die tijd verantwoordelijk voor de voorbereiding op die pandemie. Heeft z'n sporen achtergelaten, vertaald in die dramatische sterftecijfers.
@MickeyGouda | 18-07-20 | 21:17: Die dingen zijn een tijdje in de mode geweest, maar zijn door betrouwbare bronnen sterk afgeraden omdat je vooraf niet weet wie of wat je binnen haalt. Heb je er ervaring mee?
Heb je liggen slapen?
"Brand mij af,"
Die uitnodiging sla ik af. De reden dat ik vaak niet reageer (soms ook niet lees) is omdat het teveel is. Na een Feynman heb ik altijd het gevoel dat we allemaal dood gaan. Dit is overigens niet echt een kritiek te noemen, het is mij (een Teletekstlezer) gewoon echt te veel.
Vooral het nieuws blijven lezen in blokjes van 2 alinea’s, anders wordt het voor veel mensen te moeilijk, om nog maar te zwijgen van iedereen die door het vervelende nieuws slecht kunnen slapen. Ik vind het heel zielig voor je.
@pibasso | 18-07-20 | 21:06: Oh wat lief!
Dat we allemaal dood gaan lijkt me een waarheid als een koe.
Verduidelijking. 21 linkjes tel ik. Topic is niet (nooit) beperkt tot 1 onderwerp.
Te veel. Mea culpa. 101
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 21:10:
Teveel input, ik herken het Tammo. We hebben niet allemaal dezelfde manier om informatie te verwerken. Linkerhersenhelfttypes versus de rechterhersenhelft variant, zullen we voor het gemak maar zeggen.
@MickeyGouda | 18-07-20 | 21:24:
Ik had me op een gegeven moment zo grondig ingelezen over BLM en alles wat daar mee samenhangt dat ik er slecht van ging slapen. En het verandert dus helemaal niets hè. Terwijl buiten de natuur gewoon zijn (haar?) gang gaat.
@Dikke_Tammo | 18-07-20 | 21:29:
Inderdaad: af en toe moet er kunstmatig een filtertje overheen, anders is het niet te doen.
Je hebt toch een eigen inborst, waaraan je zaken afmeet?
En als je merkt dat iets je doet, ga je op zoek naar gelijkgestemden, om te zien of je theewater dezelfde temperatuur heeft.
Als er maar genoeg water kookt, komt er vanzelf iets op stoom.
Maar die 1824 miljard krijgen we toch terug, met rente?
Elke keer bij het lezen van Feynman op zaterdagavond moet ik aan GBJ denken...
Vertrouwen in de doortastendheid van de WHO lijkt me nogal naïef, net als het vertrouwen in Tweede Kamerleden. De paar zwaluwen aldaar zijn de enige die ontsnapt zijn uit de partijkooien.
Dat dacht ik ook te lezen maar dat staat er niet.
Ik kan geen samenhang in dit verhaal ontdekken.
Maar wellicht ben ik dom, zou best kunnen.
Het zijn een boel feiten en jij moet het verband zoeken.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:47:
Ah, dat is het.
Bedankt Kuif.
Feynman sluit af met : je bent wat je leest
Het is een soort Koran, je moet wat alinea's husselen.
@elevator | 18-07-20 | 20:48: Je bent wat je betaalt.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:50:
Nee, verdient is echt een betere maatstaf.
@Joris Beltsin | 18-07-20 | 20:49: En van rechts naar links lezen.
@Joris Beltsin | 18-07-20 | 20:53: Dat is erg aardig van je :-)
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:47: Feiten? Een hoop aannames en citaten, feiten staan er zelden tussen. Als je dat handig combineert, dan kom je tot een verhaaltje maar het raak kant noch wal.
Rutte gaat elke cent gewoon betalen, hij is een EU trekpop en nu wordt er aan zijn touwtje getrokken!! Je denkt toch niet dat hij zijn volgende baantje op het spel zetten door nu ineens een ruggenwervel te gaan ontwikkelen, Rutte is een braaf hondje wat nu even op zn rug wordt gelegd en voor de bühne nog de rol van toffe tegensputter moet spelen.
En hij is Bilderberg bezoeker, gediskwalificeerd.
Ga jij toch premier worden? Beetje liegen mensen 1000,- euro beloven. Succes!
Hij heeft al wat puntjes binnengehaald, en in de zuidelijke landen wordt hij beschimpt en bespot.
Er wordt een korting geregeld op de afdracht aan de EU. Die winst komt niet bij de burger terecht, dat kun je op je klompen aanvoelen. Als minimale eis moeten ook de grenzen dicht voor achterlijk importvolk. De dobbersmokkelaars moeten als criminele organisaties opgepakt worden, anders worden we net zo verrot als Frankrijk.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:47: Als ik de berichten zo lees gaat het nog altijd om de eerste besprekingen. Op papier staat er nog niets.
We geven tientallen miljarden of meer weg en krijgen een miljard korting op wat al van ons was. Dan heb je wat bereikt. /sarc
@Frau Merkel | 18-07-20 | 20:47: juist, het is voor ons nog niet te laat, nexit.
@Frau Merkel | 18-07-20 | 20:49: Het aandeel van de gratis giften gaat (fors hopelijk) naar beneden en wordt vervangen door leningen. En verder krijgt ieder land een soort van veto. Als bijvoorbeeld Italië het geld niet goed besteed, dan wordt er niet meer uitgekeerd.
@IkwilJinekwel | 18-07-20 | 20:50: Blijf goed volgen wat de Britten doen, wordt interessant.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:52: En gij geleuft da? Dan heb ik nog een mooie brug te koop...
@Mbovenka | 18-07-20 | 20:56: Dat is wat ik gelezen heb.
@Kuifje-naar-Brussel | 18-07-20 | 20:52: Een soort van veto bestaat eruit dat ieder land de mogelijkheid krijgt brandende kwesties op de agenda te zetten waarna de ministers van financiën (die legaal geen enkel recht van bestaan of macht hebben, dixit de man met de laserogen) zich er nog eens over buigen. Dat zijn al flinke hordes en gaat dus iedere keer weer een discussie opleveren. Nederland zal dat iedere keer moeten doen en daarmee wisselgeld bij andere onderhandelingen in moeten leveren. En dat terwijl er al een fonds is dat niet gebruikt wordt, zie verhaal Wilders.
We moeten eerst meekrijgen hoe het geld wordt uitgegeven. Wat denk je dat die landen gaan doen als ze opeens zo'n sloot geld krijgen? De helft verdwijnt zwart, er worden onzinprojecten opgetuigd en verder gaat er helemaal niets veranderen. We zitten al decennia met Spanje en Italië in de EU en het is daar nog steeds een teringzooi. Polen en andere oostblokker doen het prima en krijgen weer meer geld. Waarom zou Nederland het moeten betalen? Er zijn genoeg Nederlanders die amper rond kunnen komen. De EU heeft ons niets gebracht dan ellende, dwang en kosten. Vooruit, we hoeven geen geld meer te wisselen bij de grens. De criminaliteit loopt de spuigaten uit, de lastendruk is veel te hoog, er zijn veel te weinig woningen voor Nederlanders en de grote steden zijn verpauperd door islamitisch gejengel van torentjes en ronduit vullis.
"Je bent wat je leest."
Nou dat is dan niet zo fraai allemaal.
Wat nou tweede (derde, vierde, terug via zuidelijk halfrond) golf, Feynman? Net als een influenza-virus doet dit ding gewoon de ronde. Blijft hangen, maar blijft op den duur weinig van over.
Gewoon nog steeds een gemeen zwaar griepje, nix geen ebola ofzo. Zie sterftecijfers.
Maar nee, blijven drammen en elke geinfecteerde wegzetten als op sterven na dood. Weer eens iets anders als racist of een -oob.
Vandaag is het aantal viruspatienten op de ic: 16. Op een bevolking van 17,5 miljoen...
@Adriel | 18-07-20 | 20:55: effe aftikken maar hier in NL valt het wel mee ja, wereldwijd de tweede golf aan de gang en in amerika voltrekt zich de apocalypse zowat.
@owikzegmaarwat | 19-07-20 | 01:12: In your dreams. Op 350 miljoen valt dat dus best mee.
Het heeft er alle schijn van dat mensen met een BMR-vaccinatie (geboren rond 1978) nauwelijks last hebben van het virus en dat daardoor de verspreiding niet zo vlot verloopt. Als alle vatbare mensen ziek zijn geweest en de rest wordt beschermd door een soort "groepsimmuniteit" van BMR-gevaccineerden, dan kon het hier nog wel eens bij blijven.
Onderzoek hiernaar wordt vast gedaan maar ik hoor er nooit wat over. Als na de vakanties een golf uitblijft, ben ik er wel klaar mee.
Sneu voor die verpleegster. Maar ze krijgt wel mooi 1000,- euro. Daar hoor jebniemand over. Alsof dat niks is.
Dat is ook niet echt wat. Ja als je het puur alleen voor dagelijkse boodschappen gebruikt, (eten e.d.) kun je er wel een paar weken mee vooruit maar een dure aankoop waardoor je meteen een groot deel kwijt bent (game console, tv o.i.d.) is uit den boze.
@owikzegmaarwat | 19-07-20 | 01:11: Tis wel netto want het mag onder de eindheffing vallen. Het telt dus ook niet mee voor de toeslagen.
Sneu voor die verpleegster. Maar kijk naar sectoren zoals de bouw of transport waar jaarlijks heel wat meer doden zijn te betreuren en mensen vaak ruim voor hun pensioen al "op" zijn, versleten of ziek.
Er wordt nu gedaan alsof de zorg een goddelijke inspanning heeft verricht en daarvoor een hoge prijs betaalt maar de werkelijkheid is dat ze eindelijk eens hebben gewerkt voor hun geld, betaald met het op 1 na beste salaris ter wereld.
Beetje krokodillentranen en gemakkelijk scoren met een jong bloempje dat haar leven naar adem moet happen. Zielig, zeker, maar ik lees nooit over Jeffrey die de klinkers in de winkelstraat legde en een hernia heeft waardoor zijn onderlijf het niet meer goed doet. Of Ruud die met zijn vrachtauto vol Action producten achter op de file knalt en zijn gezin dat hem nooit meer kan zien en er alleen voor staat.
Lekker selectief van Feynman, lekker goedkoop.
1000 euro nu vs 50% minder verdiensten rest van haar leven (45 jaar). Ik zou het wel weten
ja zeur maar weer over rutte, hij wordt toch wel weer herkozen, dat is het trieste, hij is onshcnedbaar
Die kans is erg groot.
Straks heeft niemand er nog een actieve herinnering aan... Mark my words
REAGEER OOK