Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aantal inbraken bijna terug op pre-coronaniveau

Nature is healing.

Langzaamaan weer de oude worden, een soort maatschappelijke revalidatie. Tijdens de lockdown was uw plek onder de zon dan misschien een paar maandjes alleen van u, inmiddels is-ie weer van iedereen, net als de wereld trouwens. Van maart tot eind juni 2019 kwamen er 11.041 makkers unilateraal op visite. In 2020 was dit slechts 6.951 (−37%) omdat we allemaal aan het nieuwe werken waren. Maar, het trekt weer aan.

"Sinds het kabinet de lockdown in diverse stappen versoepelde, ziet de politie de cijfers echter snel oplopen. Medio mei lag het aantal  woninginbraken nog steeds zo’n kwart lager dan normaal. Afgelopen week bedroeg de daling slechts 11 procent minder dan begin juli 2019. Inbrekers sloegen in heel Nederland 510 keer toe: dat zijn slechts 60 inbraken minder dan begin juli 2019." Zo ziet u maar, er is niets zo veerkrachtig als Nederlands sociale weefsel.

Reaguursels

Inloggen

Binnenkort verwacht; de inhaalslag

bart2653 | 14-07-20 | 01:04

Je zou bijna gaan denken dat het voor een ieder een lonende bijverdienste is, zonder enige pakkans en zonder straf.
Uitrustingkje bij elkaar zoeken en een bivakmust op....klaar is kees

Janus | 13-07-20 | 21:28

Mijn auto staat bij de garage maar ik raad inbrekers aan om toch vooral niet in te breken terwijl ik thuis werk, met name omdat de aanrijtijden hier echt heel lang zijn en mijn BHV diploma ook al lang verlopen is. Houd U zich dus aan de arbo regels: veiligheidsmiddelen (ik raad een harnas aan, of op z'n minst ketting zaag bestendige wek kleding) , val beveiliging, goed verlichte werkplek, goedgekeurde rolsteiger bij werken hoger dan 1m, verbandtrommel, AID, etc. , alleen al omdat Uw dure ZZP-arbeidsongeschiktheidsverzekering mogelijk niet uitkeert als U zich niet aan de veiligheidsregels voor gevaarlijke en onbekende werkplekken houd. Vergeet ook niet het adres van uw nieuwe tijdelijke werklocatie te melden bij uw verzekeraar.

W_F | 13-07-20 | 19:10

Wis niet eens dat het was gedaald eerlijk gezegd.

Jan, Leiden | 13-07-20 | 18:34

Maar komt het door de versoepeling in Nederland of door die in Marokko?

Blauwpetje | 13-07-20 | 17:12

Pre-coronaal niveau.

sockpuppet | 13-07-20 | 15:54

Opmerkelijk dat de politie de statistieken nog bijhoudt. Ze doen er immers geen ene fuck mee. Gelukkig hebben ze wel meer dan genoeg capaciteit om de oppositie te vervolgen en Corona-afstand-overtredingen te vervolgen.

Frau Merkel | 13-07-20 | 15:51

Laatst is de gloednieuwe auto (1 dag oud) van mijn neef gestolen. Aangezien meneer een Tweaker is; haarscherpe beelden vanaf twee kanten beschikbaar.
De
Politie
Doet
Niets.
Alles via de verzekering (hij was gelukkig goed verzekerd, ook voor sleutel kopieer dinges).

Maar het wordt leuker. Twee weken later komt hij zijn eigen auto tegen en besluit hem te achtervolgen en belt de politie. Die vraagt: "is het geregeld met de verzekering?" antwoord: "ja"; poltie "dan advisieer ik u de achtervolging te stoppen".

Snapt u het nog? Ik niet meer.

ruudvangeelen | 13-07-20 | 15:10 | 1

Die haarscherpe beelden zijn dan ook voor op GS, niet voor de politie.

W_F | 13-07-20 | 19:13

Twas mij al eerder opgevallen dat de je-weet-wel-mensen die de vakgroep inbreker vaak aanvoeren al een hele poos buiten de Corona-bubbel leefden.

Jan Passant mk2 | 13-07-20 | 14:34

Het blijft jammer dat Powlitie van Danny van de buis is.

Blasfemie | 13-07-20 | 14:28

Louter voordelen tijdens Corona tijd, nu gaan we weer de bietenbrug op

Feitenpliesie | 13-07-20 | 14:26

Vroeger had de karakteristieke inbreker heel herkenbaar zo'n half geschoren bakkes, tegenwoordig loopt bijna iedereen er zo bij.

Der Schnitzeljäger | 13-07-20 | 14:20 | 2

In mijn jonge jaren had de inbreker ook altijd een typerende "inbrekerspet" op het hoofd. Deze traditie is ook al uitgeroeid.

donkeyman | 13-07-20 | 18:18

Ze dragen nu ook nog steeds een typerende pet hoor. Merk: Gucci.

Proud Infidel | 14-07-20 | 00:20

Belangrijk voor de diversiteitsquota mensen.

drs. Levi Samsonov | 13-07-20 | 14:10

Kruimeldieven, de echte dieven zijn die gasten die andere mensen oplichten voor tonnen en er nog mee wegkomen. Maar woninginbrekers altijd aanpakken, zou niet mogen en moeten.

LazyTee | 13-07-20 | 14:00 | 4

@Blasfemie | 13-07-20 | 14:07:
De maatschappelijke impact is helemaal niet groter, je ziet het toevallig wat beter op het moment dat het gebeurt. Verdwenen spaargeld betekent weinig leuke dingetjes en vele jaren vol zorgen. Betekent een klein bedrijfje dat failliet gaat, direct of bij de eerstvolgende kleine tegenslag, of niet aan je eigen bedrijfje kunnen beginnen omdat je spaargeld weg is.

Ik bagatelliseer het onveilige gevoel na een inbraak niet, maar met zijn allen bagatelliseren we non-fysieke criminaliteit wel. We maken ons veel drukker om (vaak goed verzekerde) kruimels dan om het volle brood dat gestolen wordt.

Sjors W. | 13-07-20 | 14:27

@LazyTee | 13-07-20 | 14:00 :
Ben het met u eens ben dat de Brusselmannen veel meer stelen dan alle "kruimeldieven" in totaal. Evengoed: die boeven hoeven niemand persoonlijk te bedreigen of zelfs aan te vallen in eigen huis.
Daar hebben zij de politie en de FIOD voor en dan is het legaal.

Jan Passant mk2 | 13-07-20 | 14:49

@Sjors W. | 13-07-20 | 14:27: Of door niet meer kunnen slapen je baan kwijt raken. Geen loonbelasting en wel een uitkering en hoge ziektekosten. Zo kost in een inbraak met een paar tientjes opbrengst de overheid als snel een paar ton, per "kleine" inbraak.

W_F | 13-07-20 | 19:16
▼ 1 antwoord verborgen

een man belt de politie: ja met Frans, er is hier net ingebroken en ik denk dat de daders nog in de buurt zijn. Politie: Sorry, we hebben momenteel geen agenten beschikaar, kom morgen maar aangifte doen. Vijf minuten later belt die man weer: Ja nog even met Frans, die inbrekers van daarnet heb ik gevonden, ik heb ze neergeschoten en ze liggen nu bloedend in mijn tuin. 2 minuten later komen er twee politiewagens aanscheuren en zegt een agent: ik dacht dat hier 2 gewonde inbrekers in de tuin lagen. Zegt die man: ik dacht dat jullie geen agenten beshcikbaar hadden .

small_town_dude | 13-07-20 | 13:55 | 3

Hahaha, maar zo moet je het wel doen.

Kuifje-naar-Brussel | 13-07-20 | 13:58

Inderdaad, een tijdje terug werd er bij mij thuis ingebroken en ik achter die inbreker aan om hem een pak rammel te verkopen maar op dat moment kwam de pliesie er ook aan waarna ik opgepakt werd en ze de inbreker lieten lopen. Klacht ingediend bij de pliesie en ze gevraagd wat ik had kunnen doen als hij in mijn huis had gestaan.. zegt die agent, nou, dan had je moeten vragen of hij weg wil gaan. Waarop ik zei, je bent niet goed, die knakker maak ik af en ik zorg er voor dat jullie hem niet vinden. Agent lachen, ja dat is ook goed zei hij.

Claude Jacque | 14-07-20 | 07:19
-weggejorist-
Krachtkoe | 13-07-20 | 13:33

Kennis van mij is laatst ingebroken. Vrijstaande woning en de nodige camera’s die niet zijn opgemerkt door beide inbrekers. Beide goed in beeld, was ook overdag dus in alle kleuren helder. Geld en eigendommen gestolen. Vrouw als 1e thuis gekomen en de inbraak opgemerkt.. hoogzwanger en nu dus bang in eigen huis. Met de camera beelden die vrijdagmiddag naar de politie... helaas ze hadden geen tijd, hij moest maandag maar aangifte doen en de beelden inleveren. Gvd, naar die spullen kan je zeker wel fluiten. Maandag terug, aangifte gedaan en politie herkende 1 veelpleger, de andere inbreker herkende het slachtoffer, deze kwam wel eens in zijn zaak. Nu komt het mooie... politie gaf zelf aan om niet een zaak tegen de de verdachten aan te spannen vanwege enorme achterstanden en via eigen verzekering af te handelen... mooi man zo’n keihard beleid in NL waarin misdaad zoveel mogelijk niet op papier moet komen... zeker als het mensen van kleur betreft.

Hollandse_blauwe | 13-07-20 | 13:20 | 12

5 inbraken mogen mee maken, telkens weer wordt je nog een keer bestolen door verzekering.

joppo0 | 13-07-20 | 14:52
-weggejorist-
GeneralL | 13-07-20 | 14:52

De agent vragen of je zijn naam in de media mag noemen wil ook wel eens helpen, want alleen zaken die in de media komen krijgen prioriteit.

W_F | 13-07-20 | 20:11
▼ 9 antwoorden verborgen

Laat het nou zo zijn dat ik, itt tot wat de hier gewaardeerde @threeheadedmonkey beweert, GEEN zolderkamerraam heb.
Echter, mn broer had er in omgeving Schiedam WEL eentje, en toen de dienstdoende enorme vluchtnegermeneer over de daken als een echte Piet besloot zijn tipi binnen te dringen, en daar plots in 1 x in de gang stond, was broer gewoon thuis.
Gewoon, was kleding vouwen of koken of iets in die huiselijke, kalme richting.
Sta je in ene gek te kijken hoor.
Broer is echt geen held, vecht nooit want nooit ruzie, maar heeft in zn adrenaline vluchtnegermeneer met dwingende hand naar het gat van de deur "begeleid".
Vluchtnegerdude deed niets, en wandelde, hop, zo het portiekje uit, de vrije wijde wereld in.
Broer, gematigde drinker, heeft toen een lading alcohol weggewerkt dat meer past bij broertje.

chicago river | 13-07-20 | 13:12

Mag je 20.000 Volt op je ramen en buitendeuren zetten?

MickeyGouda | 13-07-20 | 13:11 | 4

Ik zou er voldoende stroom erop zetten zodat z’n klauwen permanent sluiten rondom de klink.

Hollandse_blauwe | 13-07-20 | 13:23

230 Volt is makkelijker, maar niet handig als bv. de brandweer nodig is bij jouw huis. Beste is camera-bewaking met bewegingsmelder en dan pas handmatig via domotica stroom erop zetten als er iets verdachts zichtbaar is.

Crusher | 13-07-20 | 13:54

Net dat mag niet. Net als inbreken.

W_F | 13-07-20 | 19:20
▼ 1 antwoord verborgen

695? droomcijfer zou ik zeggen. Maar als een schuinmarcherende half italiaanse natte krant ooit zong: De meeste dromen zijn bedrog,...

miko | 13-07-20 | 13:07

Maar om boeven te pakken moet er toch iets anders gebeuren dan nu het geval is.
Vandaag in NIjmegen.
Boef overvalt de Aldi met een wapen.Is voortvluchtig.
De politie vraagt hulp van de burgers
Politie geeft geen info over wapen of over de boef.

pejoar | 13-07-20 | 13:01

Er rijdt snachts buiten de grote steden welgeteld 1 politieauto rond per gemeente. En als er paniek is ergens, levert deze ook nog assistentie aan een buurgemeente. Inbrekers hebben anno 2020 gewoon vrijspel. Pakkans is bijkans 0 en anders is het verdorie een week of 3 zitten in de nor. Kinderspel voor menig Roemeen.

de Voorzittert | 13-07-20 | 13:00 | 4

En jij denkt dat het tot een veroordeling komt? Optimist.

Hollandse_blauwe | 13-07-20 | 13:11

Meesten zitten op bureau.. kijk maar eens naar die politievlogger Jan-Willem. Als er ergens iets is dan moeten ze plots allemaal uit het bureau komen. Dan is het incident bijna een 15 minuten rijden met lichten e.d en dan komen ze met zijn 10-en aanzetten en is alles of weg of heeft er 1 geluk. Duurt dan minimaal een uur voordat iedereen die aanwezig is, is bijgepraat over de vakantie/netflix e.d en dan gaan ze weer terug. Total absurd.

nobody@home | 13-07-20 | 15:30

@pejoar | 13-07-20 | 13:03: 12.000 man (m/v) 6.000 politie voertuigen. De laatste aanbesteding was 1.700 stuks en een deel daarvan is al lang niet meer in rijdende staat.

W_F | 13-07-20 | 19:27
▼ 1 antwoord verborgen

Huisinbrekers die tijdens een nachtelijke rooftocht ook bij de slapende ouders en kinderen in de kamer zijn geweest veroorzaken onnoemelijk veel, jaren durende, psychische schade.
Serieus, standrechtelijk executeren die gasten.

Polarisator | 13-07-20 | 12:59 | 3

Jaren durende psychische schade? Dat zijn het wel verdomde watten hoor, tis geen gewapende roofoverval. De nederlander anno 2020, gevoelig voor werkelijk alles schijtluizen. Geen wonder dat riftuig en ander gajes zo prominent de openbare ruimte overneemt.

miko | 13-07-20 | 13:10

@miko | 13-07-20 | 13:10:
Ik weet niet hoe dat bij u zit maar als er 's nachts iemand onuitgenodigd in mijn slaapkamertje staat hakt dat er ook wel even een tijdje in.

Graaisnaaiert | 13-07-20 | 13:28

Als dat er bij u inhakt bent u zo nat als een cake uit de vriezer. Weet u wat er inhakt? Bloembollen vreten en vechten terwijl ze germans u opjaagt. Ik hoor die generatie er trouwens nooit over janken.

Xaffier | 13-07-20 | 14:27

De Oost-Europeanen zijn terug! Eigenlijk waren ze helemaal niet weg maar heel druk met GPS systemen uit trekkers slopen. nos.nl/artikel/2340520-europol-ingesc... Fijn die open grenzen tot aan Roemenië.

Vula | 13-07-20 | 12:58 | 1

Dat zijn voornamelijk Roma Zigeunerbendes.
Als je ziet in wat voor paleizen die mafiabazen wonen dan moeten ze hier heel wat weghalen.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

HoerieHarry | 13-07-20 | 13:03

Ik heb een grote foto van m’n schoonmoeder aan de deur hangen.
Je raadt ‘t al...
Ik hoef geeneens niet geen verziekeringspremie te betalen niet.

Ruimedenker | 13-07-20 | 12:54 | 6

Plat op de grond liggen en wachten tot er hulp komt en als er geen hulp komt. Sterkte!

Nehemia | 13-07-20 | 13:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zou de Sharia wetgeving invoeren voor inbrekers van Mohammedaanse persuasie. Dus één hand afhakken als de inbreker moslim blijkt te zijn. En de andere hand bij de volgende keer. Mocht ie het daarna nog een keer doen, dan kun je altijd nog een voet afhakken. En mocht ie het dan nog een keer doen dan krijgt ie een stageplek bij het circus.

Osdorpertje | 13-07-20 | 12:49 | 5

@Hangtietsmurfin | 13-07-20 | 12:51:
Dat zou eigenlijk de standaard oplossing moeten zijn voor dit soort criminelen. Maar niemand in de wereld wil ze (terug)hebben, behalve Nederland. Dan belanden ze in het best betaalde afvoerputje van Noord-Europa.

Ommezwaai | 13-07-20 | 12:57

@Ommezwaai | 13-07-20 | 12:57: Volgens mij hebben we nog een piloot binnen de landsgrenzen die wel een paar vluchtjes boven de Westelijke Sahara wilt maken en daar een aantal paspoortlozen met een missende hand wilt afdroppen. Mogen de Grunbergiërs nog kiezen of dit met of zonder parachute gebeurt.

Rutan | 13-07-20 | 13:03

Juist. Bij multiculturele samenleving hoort multiculturele rechtspraak. Zeg ik al 20 jaar binnensmonds....

Alquest | 13-07-20 | 13:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Misdaad loont...

Raetsheer | 13-07-20 | 12:49

Ach naar dat je al 80 keer bent opgepakt sta je sneller buiten dan dat de verbalisant zijn rapportje heeft getikt. Hoe zou het komen dat Nederland zo populair is?

Raetsheer | 13-07-20 | 12:48

Is inbreken het gevolg van nature of nurture eigenschappen van de inbreker? Is nature or nurture healing?

JJMS | 13-07-20 | 12:47

Ik moet er om lachen. Handhaven doen we al meer dan 30 jaar niet meer. Iedereen uit de hele wereld weet dit en komt hier gewoon proletarisch winkelen/overvallen/inbreken. De pakkans is ongeveer nul en als je gepakt wordt dan sta je zo weer buiten na een foeigesprek of de edelachtbare legt een fop strafje op. Op naar de volgende inbraak, enz. enz. Dit land dus.

De Evangelist | 13-07-20 | 12:45 | 2

Jip, naar aanleiding van enkele diefstallen draaide de buurtapp hier weer overuren. Blijkt dat er hier al een tijdje een Mercedes met Pools kenteken met 2 mannen rondrijdt en elke avond op een andere plek in de buurt staat te posten. Gisteren zijn ze op heterdaad betrapt toen de eigenaar van een bus waar ze in aan het inbreken waren ze spotte en ze vervolgens gevlucht zijn. Ze zijn bekend bij de politie, en elke keer als iemand belt komt de politie wel maar worden ze simpelweg weggestuurd. Om vervolgens nog geen half uur later op een andere plek weer te gaan zitten azen. Uiteraard hebben deze heren hier geen vaste woon- of verblijfplaats dus een plek doorlichten waar ze al hun gestolen zooi opslaan zit er niet in.

Le Roi | 13-07-20 | 12:49

@Le Roi | 13-07-20 | 12:49:
Tja, als je als land ook rond de klok criminelen, terroristen en oorlogscriminelen welkom heet, gaat dit alleen maar erger worden. Wordt Nederland niet door dit soort criminelen leeggeroofd, dan doet Brussel het alsnog wel....

Ommezwaai | 13-07-20 | 12:54

Zakje coke op de salontafel liggen waar rattengif inzit. Bam. Moet je alleen geen dronken vrienden hebben die het zelf innemen.

Hondt | 13-07-20 | 12:42 | 1

En vertel het ook even aan het hondje van Little Kleine of hoe die prutlip ook mag heten.

Lorejas | 13-07-20 | 12:44

Hier afgelopen zaterdagmorgen een aanhanger van de oprit gejat; had het beestje nog geen 4 maanden gekocht voor 550 euro en ik ben er uiteraard niet voor verzekerd. Lag aan een flinke ketting maar die hebben ze gewoon doorgeknipt. Kutvolk loopt er rond.

Le Roi | 13-07-20 | 12:42

Nou gelukkig maar, De economie in deze sector trekt weer aan.

Datgingniegoed | 13-07-20 | 12:41 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

De pandemie is dus voorbij. Tijd voor de W.H.O. om aldus de fluit te blazen.

rmstock | 13-07-20 | 12:40

Hebben die mensen vroeger Home Alone niet gezien?

Gulliver | 13-07-20 | 12:36 | 1

Die met de kale plek verdiend inderdaad een strijkbout, vogelspin en een breekijzer.

Dirk III | 13-07-20 | 12:39

De staat er netjes op.
Als het geen oostblokker is dan issie wel op te sporen.
Als.

hotmint | 13-07-20 | 12:35 | 1

Ziet eruit als een zigeuner uit oost Europa. Dat zijn meestal rondtrekkende bendes. Waarschijnlijk zijn ze intussen al lang weer in Duitsland of Belgie ofzo

Fijn_dat_je_er_bent | 13-07-20 | 12:41

Bij ons in de buurt is er laatst een s nachts uit een tuin gevist. Om 3 uur s nachts stond er 8 man politie te zoeken naar een gegronde reden om hem mee te nemen. Ze kende hem, was al vaker opgepakt voor hetzelfde delict en liep in andermans achtertuin. Toch hadden ze tassen en/of fietsen met gestolen waar nodig om hem uberhaupt mee te nemen. Ik ben helemaal voor eerlijke processen en onschuld tot het tegendeel bewezen is, maar waarom dit soort dingen zo strikt zijn? En 24 uur later? Ik kan me niet voorstellen dat meneer niet weer bij iemand anders in de schuur bezig was.

BBRDWR | 13-07-20 | 12:33 | 5

Als polietieagent moet je hem ook niet oppakken, je moet je als agent op je bakkes laten slaan door zo'n stoepmepper en dat op camera aan de rechter laten zien. Dan gaat hij 18 maanden cel en tbs krijgen.

Polarisator | 13-07-20 | 12:41

@Gulliver | 13-07-20 | 12:37: In de VS heeft iedereen een shotgun in huis voor dergelijke situaties

Fijn_dat_je_er_bent | 13-07-20 | 12:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Hey Spartacus doe eens even aanpassen. Van 11041 naar 695 kan geen daling van 37% zijn.
Ook de zin:” bedroeg de daling slechts 11% minder dan begin juli 2019” loopt niet echt lekker zeg maar.

Antikwaar | 13-07-20 | 12:33 | 3

Klopt. Klopt niets van maar we begrijpen allemaal dat het uiteindelijk erop neerkomt dat de cultuurverrijking u thuis komt verrijken uit naam van GL en alle andere wappies.

Dirk III | 13-07-20 | 12:37

Daar hoort 6951 te staan - zie Parool artikel.

threeheadedmonkey | 13-07-20 | 12:51
-weggejorist-
Tapu | 13-07-20 | 12:51

Ik dacht, "Hé! Een stukje uit de anti-racisme uitzending"! Kijken of ik wat gemist heb. Niet dus. Wéér een stukje racistischer.

Dirk III | 13-07-20 | 12:31

kale plek, ff denken. marc marie huijbreghts

DeviousDick³ | 13-07-20 | 12:31 | 5

Nee, die is nog te stom om in te breken

joppo0 | 13-07-20 | 12:42

Joe Pesci.

JJMS | 13-07-20 | 12:49

@JJMS | 13-07-20 | 12:49: die kale kruin is in werkelijkheid een brandwond van het vorige nachtelijke avontuur.

Dirk III | 13-07-20 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

"Als het aanpakken/oppakken van de ordeverstorende hooligans/relschoppers/etc bij demonstraties maar niet in knel komt, nu er weer meer wordt ingebroken.", hoorde ik iemand zeggen.

kweethetooknietbeter | 13-07-20 | 12:30

Dus geen gebruik gemaakt van de omscholingscursus?

Phantomas | 13-07-20 | 12:30

Het is echt een fractie die voor deze ellende zorgt.
Draaideurcriminelen.
Ik zou het wel weten. In de gevangenis houden, klaar.

Papa Jones | 13-07-20 | 12:27 | 1

Als je berekent hoeveel ellende en mankracht bij politie en justitie deze groep kost zou dat inderdaad een simpele redenering zijn. Maar als de oplossing simpel is dan gebeurt dat niet in Nederland.

Dirk III | 13-07-20 | 12:40

´Als de uitkeringen niet zo laag waren, hoefde ze niet bij te stelen.´
Neem het ze is kwalijk, voor deze harde werkers was er geen NOW regeling.

Zure prak | 13-07-20 | 12:22 | 1

Het is allemaal de schuld van de Rabobank

Fijn_dat_je_er_bent | 13-07-20 | 12:45

Rond 5 december stond er ook wel eens s'nachts iemand in de woonkamer.
Maar die kwam kadootjes brengen ipv van stelen.
Maar dat mag niet meer.

HoerieHarry | 13-07-20 | 12:21 | 7

@RickTheDick | 13-07-20 | 12:38: Je hebt gelijk, ik maak er chocoladeletter van. Han van Joop was gister op tv. Hij is voor racisme en discriminatie.

Kuifje-naar-Brussel | 13-07-20 | 13:03

probeer eens op te groeien, is maar een tip!

timmert12 | 13-07-20 | 13:05
▼ 4 antwoorden verborgen

En ook bij een werkloos stel in Italie. Ze waren gelukkig in een van hun 18 andere door de Staat betaalde villa's.

Piet Karbiet | 13-07-20 | 12:17

Ik zie ook weer meer condenssporen in de lucht, KLM krijgt 3.5 miljard! omdat ze onmisbaar zijn in de strijd voor luchtverontreiniging. Crimineel.

Acidstain | 13-07-20 | 12:16 | 1

Je hebt liever dat ze bij je inbreken!

vluchtelingallergie | 13-07-20 | 13:03

Uhm, van 11.041 naar 695 is een daling van 37%?

ZonderNaam | 13-07-20 | 12:15 | 1

Klopt inderdaad niet, 6951 is het cijfer. Zie Parool-linkje in het topic.

threeheadedmonkey | 13-07-20 | 12:53

straffen voor overvallen/inbraken en andere misdrijven in nederland zijn natuurlijk veel veel te laag.
wie kan er nu een probleem hebben met het vervijfvoudigen van celstraffen van inbrekers? (en voor andere misdrijven en criminele activiteiten).
ook kinderen vanaf 14 jaar al verantwoordelijk stellen voor misdrijven - als dat misdrijven zijn (bv. een 14jarige die een gewapende roofoverval pleegt dient te worden berecht als een volwassene).

putinisyourfriend | 13-07-20 | 12:15

Gelukkig allemaal blanke autochtone Nederlanders anders zou 'Opsporing Verzocht' ook weer de discriminatiepolitie op het dak krijgen. O wacht ... zei ze nou nachtcamera?

Watching the Wheels | 13-07-20 | 12:09 | 1

Nachtmodus zal ze bedoelen

Hollandse_blauwe | 13-07-20 | 12:42

Inderdaad, de mobiele bendes zijn ook weer op volle sterkte aanwezig. Je kunt niet én voor open grenzen zijn én je beklagen over (in ernst, volume, gewelddadigheid en economisch belang) toenemende grensoverschrijdende misdaad. Daar helpt die 'we moeten meer samenwerken met Europese politiediensten' mantra geen zier aan, alleen herinvoering van controles aan de binnengrenzen werkt.

Schulzie | 13-07-20 | 12:08

Lekker hoor die multicultishow.

Poesman | 13-07-20 | 12:08

Hmm... Tom Staal?

Maytheforcebewithyou | 13-07-20 | 12:08

Een inhaalslag dus.

Kuifje-naar-Brussel | 13-07-20 | 12:06 | 4

Is goed voor de economie.

HoerieHarry | 13-07-20 | 12:09

Behoorlijk inhalig inderdaad.

Watching the Wheels | 13-07-20 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Dat zijn volgens mij geen blonde jongens, of vertekent de nachtcamera zo erg en zie ik het verkeerd.

tsjajaja | 13-07-20 | 12:06

De straf op inbreken is in Zwitserland 2x zo hoog als in NL.

van Oeffelen | 13-07-20 | 12:06 | 7

@David Een boete is geen straf maar verkapte belasting.

witwas | 13-07-20 | 12:17

In Duitsland werden onlangs Kroatische inbrekers tot 7 jaar cel veroordeelt.
Daar moet je hier toch echt nog 2 mensen half dood rossen.

joppo0 | 13-07-20 | 12:44

@joppo0 | 13-07-20 | 12:44: Sterker nog, die zouden hier ook nog eens 50% vreemdelingenkorting krijgen want zielig, zeker als ze dronken achter het stuur iemand doodkarren want dat is een cultuurdingetje.

Busverhuur | 13-07-20 | 13:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Door het zolderkamerraam naar binnen gekomen. De nachtmerrie van elke reaguurder.

threeheadedmonkey | 13-07-20 | 12:04 | 5

@Dikke_Tammo | 13-07-20 | 12:26: Als je geen gladde oppervlakten in huis hebt voor een dildo met zuignap dan kun je een voorbind dildo tenminste nog ergens aan.... euh... vastbinden.

Hangtietsmurfin | 13-07-20 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

grenzen open

Bert Konterman | 13-07-20 | 12:03 | 3

Die gaan weer dicht denk ik. Las net dat de Belgische Koing Van Ranst weer in paniek is!

de_kale | 13-07-20 | 12:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken