Belastingdienst rotter dan rotter dan rot
Bah. Bah. Bah.
Wat een timing. Gisteravond, na de laatste ministerraad, terwijl de Kamer al een week met reces is, trokken stassen Vijlbrief en Van Huffelen even wat lijken uit de kast van de Belastingdienst. Een stuk of 250.000 lijken welteverstaan. Er stonden namelijk bijna 250.000 burgers op de volstrekt illegale zwarte lijsten van de Belastingdienst, staat in een Kamerbrief die bevestigt wat we eigenlijk al wisten: niet alleen de afdeling Toeslagen bij de Belastingdienst deugt niet, de complete fraudebestrijding was door en door rot. In ambtelijk jargon heet het dan dat er 'niet is voldaan aan wettelijke vereisten', worden 'beginselen van behoorlijk bestuur geschonden', maar in mensentaal betekent dat: de overheid heeft een stel boeven in dienst die geld stelen van onschuldige en machteloze burgers. En mocht u tijdens de komende verkiezingscampagne een lid van het kabinet voorbij zien komen, bedenk dan dit: "De afgetreden Menno Snel wilde de slachtoffers in de toeslagenaffaire begin juni 2019 al een tegemoetkoming toezeggen, blijkt uit onderzoek van NRC. Door weerstand in het kabinet gebeurde dat pas veel later." Rutte stond erbij, keek ernaar en maakte het erger.
Stijlloos Plan Verhervernieuwing Belastingdienst
Social
Reaguursels
InloggenGezien de verkiezings polls heb ik sterk de indruk dat een groot deel van onze bevolking van mening is dat het prima gaat.
Nog wel.
Rutte doet ook maar gewoon z'n best.
Het is makkelijk oordelen over een ander als je niet alle belangen kent.
Weet je wie ook maar gewoon zijn best deed?
welke belangen dan? Die van zichzelf, de grote bedrijven en de EU? Of de belangen van de belastingbetalers? Daar zit nogal een groot verschil in.
Is NOOIT anders geweest.
Het wordt tijd voor een strafrechtelijke vervolging van Rutte. Welke advocaat durft dit aan?
@Adriel | 11-07-20 | 15:41: De smerigste volksverlakker sinds WO2 komt overal mee weg: MH17. Belastingaffaire. Het slopen van boeren en horeca ondernemers. Ontoelaatbare immigratiestromen. Het kapot maken van politie en zorg. Ik kan niets noemen wat hij goed voor dit land heeft gedaan. Hij heeft de mazzel van een aantrekkende economie sinds de kredietcrisis, op eigen kracht niets positiefs gedaan. Niets.
@ILF2 | 11-07-20 | 15:47: Nee joh, nee joh..... hij doet gewoon maar zijn best. Dixit mark1487 hierboven.
Er zijn mensen die alles wat ze aanraken veranderen in goud maar daar is Rutte er zeker niet 1 van.
En dan ach en wee schreeuwen als de ambtenaren een aanklacht van knevelarij tegen zich krijgen. 'Want dat is heel erg!'
Vanaf de top de trap schoonvegen graag!
Zowel schadevergoedingen aan slachtoffers van de toeslagenaffaire als alle schade door fraude (zoals destijds met de Bulgarenfraude) komen voor rekening van de braveriken. Het moet immers toch uit de lengte of de breedte komen. Over een jaar of vijf lezen we dat er 'fouten zijn gemaakt' bij de NOW en TOFA regelingen. God weet hoeveel daar weer aan de malafide strijkstok is blijven hangen. Je kunt het gewoon uittekenen. Als het na de coronacrisis nog steeds wemelt van de shishalounges, de louche reisbureautjes en de belwinkels waar je nooit een klant ziet, dan weet je alweer genoeg.
Zo gek dat hierbij de emoties geheel afwezig zijn. Dit wordt beschouwd als een natuurverschijnsel. We doen alsof ze niet bestaan, deze al decennialang ongehinderd florerende en immer uitdijende witwaspraktijken. "Kapotgemaakt door de belastingdienst!" Kijk, dat maakt pas een vloedgolf van emoties los. Merkwaardig fenomeen.
Vergeet de fastfood restaurants niet. Thuisbezorgd en de bezorger vraagt ‘Heeft u nog wensen?’. En dan vraag je mayonaise bij je pizza.
De angst dat de staatsschuld torenhoog wordt is groot. De miljarden vliegen je om de oren en Brussel dicteert. Het gaat toch niet goed komen met de financiën dat weet ik 100% zeker.
Rutte is afgeleid van het woord rotten. Alleen door een teflonlaag rot het zelf niet,zelfs niet in een nieuw penthouse van zo'n slordige 1,1 miljoen,een koopje per kopje voor zo'n kwaliteit..
Zal nooit vergetn dat ik 3500 euro ondernemers aftrek moest terugbetalen omdat ik niet kon bewijzen dat ik in de 6 jaar daarvoor weken draaide van 70 uur of meer. Misschien stond ik als ongekleurde ook wel op die lijst.
Tsja, bewijs achteraf maar eens dat je als thuiswerkende zzp-er in je weekenden ,'s nachts, op vakantie, in de auto, in de supermarkt, op verjaardagsvisite constant met je werk bezig was. Reactie van de inspecteur: mag ik dan uw agenda zien, uw urennotitie, uw telefoonoverzicht, uw kilometernotitie , uw....
Ach, fuck you man, hier zijn je centen, koop er maar een ijsje van.
@piloot47 | 11-07-20 | 16:18: Het extra werk om de belastingdienst bewijzen aan te leveren kost al meerdere uren per week, daar hebben de meeste ondernemers geen tijd voor. Ook al kan je het aftrekken het kost toch tijd.
Ter inkleuring: www.rtlnieuws.nl/economie/opinie/colu... Op dit moment schreeuwt bijkans de hele Vlaamse pers in ons land moord en brand omdat de CEO van Koninklijke Olie heeft gesuggereerd dat hij zou overwegen om Nederland te verlaten.
Ik zeg doen. Vervalt de tweede hofleverancier (na Unilever) van derderangs politici en het overgrote deel van de traditionele machtsbasis van de Oranjes. En dan een premier die kan dealen met de opvolger van Boris Johnson. Brexit financieel gedekt en begrotingsevenwicht voor Nederland.
Zitten we alleen nog met de as Parijs-Berlijn. Maar die kunnen we binnen de EU mooi uitspelen. Als de reële economie echt barsten begint te vertonen (we praten over slechts één kwartaal krimp, wat nu verdampt is de gebakken lucht die in een gezonde markt toch al geen bestaansrecht zou hebben gehad), komen de banken direct (d.w.z. niet via de ECB!) aan het belastinginfuus: dat is voor ons als burgers het perfecte moment om toe te slaan.
Het bovenstaande, alles na de link dat is, is pure fictie. Elke gelijkenis met de werkelijkheid berust op louter toeval.
That whenever any Form of Government becomes destructive of these ends, it is the Right of the People to alter or to abolish it, and to institute new Government, laying its foundation on such principles and organizing its powers in such form, as to them shall seem most likely to effect their Safety and Happiness
Fraude door Turkzorgorganisaties loopt ook in de tientallen miljoenen en de huidige racismekramp helpt daar niet bij.
Sterker nog, van hogerhand zullen daar de controles en terugvorderingen worden stopgezet. Daar gaat geen enkele hogere belastingmanager zijn/haar vingers nog aan branden. Immers ethnisch profileren is de grootste misdaad die er maar mogelijk is.
Even off-topic, of toch eigenlijk niet? Voetbalclubs eredivisie krijgen 25 MILJOEN11!!! staats (belastinggeld) steun. Nu moet je toch ophouwen ,met mij.
Welke idioot verzint zoiets? Ongeloveloos. Laat die overhetpaardgetilde eikeltjes zelf maar bloeden.
Ik denk dat wanneer je kijkt wat er jaarlijks qua gemeenschapsgeld richting de prof voetbalclubs gaat dat je je helemaal rot schrikt. Daar is die 25M nog maar een druppel op een gloede plaat bij.
Als er honderden miljoenen naar kunst gaan, waarom dan geen 25 miljoen naar voetbal?
@OuweOuweLekkerMauwe | 11-07-20 | 12:55: Omdat die voetjeballers tonnen zo niet miljoenen per jaar verdienen. Dan kunnen die walgelijke salarissen ook wel omlaag.
Brood en Spelen.
Kleine nuancering: die voetbalclubs maken gewoon gebruik van de NOW-regeling: ze hebben geen inkomsten maar de kosten lopen door, dus krijgen ze steun bij het doorbetalen van de salarissen om ontslagen te voorkomen. En voor de goede orde: de NOW heeft een maximumbedrag, dus de salarissen van bijvoorbeeld de spelers worden niet volledig vergoed.
Je moet als belastingbetalende loonslaven toch ook niet willen dat die twintigers die gemiddeld 3 en een halve ton verdienen moeten inleveren. Je maakt zo’n jonge helemaal kapot als hij nog maar iets meer dan een ton krijgt. Daar koop je nog geen simpele Rolex voor.
@streknek: Hoeveel geld gaat er naar Italie,Griekenland,Brussel,Suriname,Afrikaanse zielige kindjes,opvreters uit veilige landen die hier heenkomen etc etc etc etc etc.En wat krijgen wij als dank?We worden uitgemaakt voor racist!Laat die landen eens zelf bloeden.Het is een keer genoeg!
@SpicyMchaggis | 11-07-20 | 14:38: En dan heb ik het nog niet eens gehad over hoeveel geld er naar de npo etc gaat.
Tja. En toch staat Marx Rutte in 2021 met 30-35 zetels bovenaan. Het belastingvee stemt er toch echt zelf voor om beroofd en mishandeld te worden door de roverheid.
Ja dat komt door het vieze spelletje wat hij speelt.Een beeld creëren van de ideale schoonzoon. En dan roepen ze in koor; er is geen alternatief. Fuck you, kies met je verstand en niet op het gevoel
Stalin zei ooit: 'Het gaat er niet om wie er stemt, maar wie de stemmen telt.' In deze bananenmonarchie hoef je nergens meer van op te kijken.
@Voorhebben | 11-07-20 | 13:03: Geef me een half uurtje met die smeerlap in een container, om even wat zaken door te praten. Een half uurtje maar.
“Taxation, gentlemen, is very much like dairy farming. The task is to extract the maximum amount of milk with the minimum amount of moo.”
― Terry Pratchett, Jingo
Het hele partijkartel en hun collaborateurs op strategische functies bij uitvoerende en rechterlijke macht is één grote criminele organisatie.
Een groots staatsman en sinterklaas voor anderen, en wij Nederlanders krijgen de Zwarte Piet.
Het domste wat je kunt doen is de belastingdienst onderuit schoppen met deze massahysterie over zwarte lijsten. Ik snap niet dat je het niet eens bent met een lijst van personen waarbij een verhoogd frauderisico aanwezig is. Wil jij soms meer betalen zodat een ander er ongestraft en flierefluitend met door jou betaalde belasting vandoor gaat? Prima, die controle! Dat zouden ze vaker moeten doen!!! Wat nu gebeurt is dat de fraudejagers in een dwangbuis wordt gestopt. Een dwangbuis gemaakt van regeltjes waaronder de AVG. Let op, fraudeurs trekken zich van regeltjes niets aan. Voor onze overheid is dat anders, een kleine overtreding en Renske Pleite ajb en Pieter Omtzichtheenkijkendmaar stekeblind staan weer te gillen in de Tweede Kamer. Ja, pak ze snoeihard aan die fraudeurs. Roof mijn centen niet en ook niet die van mijn compliante medelanders. Voor scholing, goede wegen, gezondheidszorg betaal ik graag. Maar niet voor jullie luxe waggies, dure kleding etc. waarvoor je mijn centjes jat zonder zelf ook maar een legale poot te hebben uitgestoken. Nee Pietertje en Renske, zeur en jank niet als dat ook eens een verkeerde treft maar wees dan wel zo fair dat je zo iemand proportioneel schadeloos stelt. Ik durf te wedden dat jullie beïnvloed worden, niet alleen door echte slachtoffers maar ook door de georganiseerde frauduleuze bende die daar achter zit. En dat jullie dat zelf niet eens in de gaten hebben, jullie acties hangen echt van dommigheid aan mekaar.
goh plaat voor je hoofd oid. Ow ambtenaar zeker.
Geachte ambtenaar,
U en uw dienst hebben zich te houden aan de algemene beginselen van behoorlijk bestuur en de basis principes van onze rechtsstaat. Hoe u uw fraudeurs er uit vist zal ons een zorg zijn, maar dat mensen onterecht zonder bewijs, zonder echte beroepsmogelijkheden, of uberhaupt zonder gehoord te worden in staat van beschuldiging worden gesteld en worden behandeld alsof ze schuldig zijn is een doodzonde binnen een democratische rechtsstaat en een verantwoordelijkheid die je niet kan of mag ontlopen. Al moet er een volksgericht komen.
Je hoeft je nergens achter te verschuilen, je behoort de wetten te kennen. Er zijn geen excuses voor deze misdrijven.
Deze reaguurder heeft overduidelijk NIET ten onrechte op zo'n zwarte lijst gestaan. Ik vermoedelijk wel. Je leven wordt een hel waarin het recht maar niet lijkt te kunnen zegevieren. Ongeacht hoeveel bezwaarschriften of bemiddelingen van de ombudsman je er ook tegenaan gooit. Een maffiose crunch methode waarbij je tot de bedelstaf wordt gereduceerd en niet meer actief aan de maatschappij mee kunt blijven doen. Ik wens zo'n situatie niemand toe. Inmiddels gaat het weer oké met me, maar daarvoor moest ik wel eerst Nederland verlaten.
@Re:Kniftig | 11-07-20 | 12:38: Haha, ik zie dat hier dezelfde vooringenomenheid speelt. die men de overheid verwijt. En dat met als enige aanwijzing dat ik beter geïnformeerd ben dan gemiddeld. Triest. Mijn achtergrond is uw zaak niet, dat ik een kritische burger ben is voldoende. Mogelijk helpt het als u eens wat jurisprudentie doorneemt over fraude. Daarna mag u hoog opgeven over de democratische rechtstaat, die ons tenslotte zoveel moois heeft gebracht, een overvol land, verlies van onze eigen identiteit en cultuur en bovenal promotie naar een ware narcostaat. Ik spreek u over 20 jaar graag nog eens, eens zien hoe tevreden u dan nog bent over de democratische rechtstaat met alle gebreken die daarbij horen.
@abeltasman | 11-07-20 | 12:33: Praat eens met een Boete-Fraude Coördinator bij de B'dienst ipv eencellig te reageren. We weten allemaal dat de fraude immens is. Denk gewoon logisch na. Citaat Parool: "In 2018 werd in totaal 12,9 miljard euro aan toeslagen uitgekeerd aan ruim 7 miljoen ontvangers." (bron:Parool)
Als er dan ruim 133.000 unieke BSN-nummers op die fraudelijst staan, dan praten we over een fraudepercentage van TWEE procent. Dat lijkt me een volslagen normaal gebruikelijk en te verwachten fraudepercentage. Sterker nog, volgens mij is het een ONDERschatting.
Kortom, als na controle op unieke BSN-nrs. blijkt dat 2% fraudeert, wat is daar dan -"plaat voor je hoofd"- aan?
@Tinus Oudestraat | 11-07-20 | 12:45: Wees svp wat duidelijker. Wat was er concreet aan de hand? Iets met te late aangifte IB? Teveel hypotheekrente afgetrokken? Wisselend inkomen waardoor e.e.a. met Toeslagen fout liep?
Daar hebben ze het dan zelf naar gemaakt. Van de overheid mag je verwachten dat ze de regels correct toepassen. Als ze dat niet doen, dan worden ze extra in de gaten gehouden. In wezen worden die ambtenaren op een lijst van personen met een verhoogd frauderisico gezet, helemaal prima toch?
U hebt volkomen gelijk, maar dat wil men hier niet horen. Dat de fraude gigantisch was (en ongetwijfeld nog is) en vooral door allochtonen werd gepleegd is inmiddels witgewassen door alle schuld bij de belastingdienst te leggen. Er zijn gedupeerden, dat is onvermijdelijk bij zo'n verrot en onwerkbaar systeem. Het is echter maar een fractie van het aantal fraudeurs dat er straffeloos mee weg is gekomen.
@Re:Kniftig | 11-07-20 | 12:38: "zonder echte beroepsmogelijkheden" ???
www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Belast...
"Heeft u bezwaar gemaakt tegen uw belastingaanslag of boete en is uw bezwaar afgewezen? Dan kunt u daartegen in beroep gaan bij de rechtbank. In het bezwaarschrift kunt u het bestuursorgaan (overheidsinstantie) ook verzoeken om in te stemmen met een rechtstreeks beroep bij de bestuursrechter.
De procedure valt onder het bestuursrecht. U bent niet verplicht om een advocaat in te schakelen."
Ik vind het goed dat GS kritisch is op de overheid en Belastingdienst. Het is heel goed dat er kritische reaguurders zijn.
Maar in godesnaam, kan er ook eens met verstand van zaken gereageerd worden?
Mag ik een suggestie doen? Als iedereen die niet in staat is zijn eigen aangifte IB te doen, zich nou eens niet met dir topic bemoeit... pffff
@Wiebenick | 11-07-20 | 12:57: Ik kan hier niet zeggen waar ik werk. Alleen dit, ik ben het van harte eens met uw commentaar.
@Wiebenick | 11-07-20 | 12:57: Het probleem in die zaak is niet dat er onschuldige mensen door foutjes als fraudeur zijn aangemerkt. Ze zijn op oneigenlijke gronden aangemerkt als fraudeur, en *men wist dat*. Ook daarna heeft men nagelaten dit alsnog recht te zetten terwijl allang duidelijk was dat het hier helemaal niet om fraudeurs ging. Waarom dat zo gegaan is weet ik niet, maar het zou bepaald de eerste keer niet zijn dat ambtenaren heel ver gaan - met buitengewoon grote gevolgen voor de betrokkenen - om eigen gemaakte fouten niet toe te hoeven geven. Strafrechtelijk vervolgen die hap.
@Muxje | 11-07-20 | 13:07: @Muxje: zeer waarschijnlijk is het enige gevolg van plaatsing op die lijst dat bijvoorbeeld een aangifte IB op de uitworpstapel belandt. Dat wil zeggen dat die aangifte dan door een ambtenaar nader wordt bekeken. Immers 98% van de aangiftes worden door de computer afgehandeld. En ja, dan kan het best eens voorkomen dat u wordt gevraagd om bijvoorbeeld bewijsstukken van grote schenkingen (immers aftrekpost). Of hoge studie- of ziektekosten.
@theo-is-dood | 11-07-20 | 13:12: Ik (en Wiebenick) hadden het over de toeslagenaffaire. In het geval van de zwarte lijsten zijn het de lijsten zelf die problematisch zijn: je kan er inderdaad al door een klein vergrijp op terecht komen, maar als je er eenmaal op staat kom je er niet zomaar weer van af. Dat soort lijsten zijn daarom om goede redenen doorgaans niet toegestaan.
@theo-is-dood | 11-07-20 | 12:58: Daar is wat voor te zeggen, maar als 80% van de bevolking de aangifte zelf niet kan doen ligt de fout bij het systeem.
@Muxje | 11-07-20 | 13:07: De basis voor de oneigenlijke gronden, tenminste daar waar het Toeslagen betreft, ligt in de wetgeving. Daarvoor moet u bij de regering zijn en niet bij de uitvoerders van die wet- en regelgeving. En dan komt u toch weer uit bij de man die er iedere keer weer met zoveel zetels vandoor gaat dat hij zijn beleid mag continueren. Visieloos maar een echte crisismanager. Kijk naar zijn acties in de strijd tegen Corona. Kijk naar de ingestorte Bruno. Kijk naar wat zij aan kansen hebben gemist. Bruno zie ik nog wel als de volgende acteur in een James Bond film optreden. En Markie Ruttochop? Die voedt zijn stemvee met de belofte "I'll be back". De laatste successen van onze crimefighters (de kraak van de cryptotelefoons) leveren straks te weinig op als ons OM de hausse aan rechtszaken niet kan draaien. Markie ziet dat nog niet, dat komt straks wel, als het voor de zoveelste keer te laat is.
@theo-is-dood | 11-07-20 | 12:54: Laat ik het kort houden, anders maak ik me er opnieuw erg boos over, terwijl ik de hele kwestie liever achter me laat. Er werd een (terechte) belastingschuld met toegekende toeslagen verrekend, hetgeen (althans, op dat moment, ik weet niet hoe het nu is) wettelijk verboden was, want daardoor kwomen mensen ver onder het bestaansminimum terecht. De hele ambtelijke trukendoos werd vervolgens geopend om mijn bezwaarschriften maar niet als bezwaarschriften te hoeven behandelen. Behandeltermijnen van de bezwaren werden ruimschoots overtreden, waardoor ik recht op een schadevergoeding voor elke te late responsedag had. Toen ik daar aanspraak op maakte zei de ambtenaar me letterlijk: "U heeft weliswaar uit wettelijk oogpunt gelijk, maar ik ga toch die schadevergoeding niet aan u uitkeren." Als kers op de taart kreeg ik uiteindelijk ook nog een aanslag wegenbelasting voor mijn kiezen, terwijl ik in mijn hele leven nog nooit een autobezitter was geweest.
@Muxje | 11-07-20 | 13:07: Dit vind ik een heel onwaarschijnlijke aanname. Er is geen enkele reden voor een ambtenaar om onschuldigen als fraudeurs te bestempelen. Tenzij we hier te maken hebben met een heel leger aan psychopaten die schaterlachend onschuldige mensen "kapot willen maken". Ik denk eerder dat ze door de grote omvang en complexiteit van het probleem tussen wal en schip zijn gevallen.
Soms moet je alles afbreken. De belastingdienst is rot. Fraudeurs kunnen later ook nog gepakt worden. Maar als je hoort wat er afspeelt, hoe mensen hun leven kapot gemaakt wordt, dan moet er iets gebeuren.
Misschien moeten ze jou maar eens op de korrel pakken om je inlevingsvermogen te stimuleren.
@theo-is-dood | 11-07-20 | 12:58: Gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn twee werelden die mijlenver van elkaar afstaan in de optiek van de BD. Ook als je hiervoor een rechter in wilt schakelen. Als je al zover komt, want men doet (of deed) er alles aan om je eerst geestelijk volledig murw te maken, in de hoop dat je uiteindlijk opgeeft.
@ET007 | 11-07-20 | 13:40:
Ben ooit 6 x in 2 jaar moeten verhuizen door fouten van overheid.
Excuses? nee die krijg je nooit.
Het tv programma "'de opstandelingen"" staat er vol mee.
@Frau Merkel | 11-07-20 | 13:25:
Of die andere 20% werken bij de belasting of zijn belastingconsulent, dan is het systeem volgens hun perfect, want die 80% zijn hun boterham....
@ET007 | 11-07-20 | 13:40: Dus jij laat een dief met jouw kostbare spullen wegkomen omdat je huis toch al verrot is? Heel apart.
@Wiebenick | 11-07-20 | 13:38: Het is een zeer waarschijnlijke aanname, niet als motief om mensen als fraudeur te bestempelen, maar als motief om de zaken niet recht te zetten op het moment dat je er achter komt dat je een fout hebt gemaakt. Over de redenen dat die lui ueberhaupt als fraudeur werden aangemerkt is al het een en ander gezegd, o.a. een enorme druk van boven om fraudeurs te vinden zodat het speciale team een succes zou worden.
@Muxje | 11-07-20 | 14:14: Het probleem is nu juist dat in de meeste gevallen niet te achterhalen valt of er een fout is gemaakt. Het kon op ongelooflijk veel manieren verkeerd gaan, daarom wordt het toeslagensysteem ook "extreem fraudegevoelig" genoemd. Dan is het in principe onwerkbaar, en kan het eigenlijk alleen maar fout gaan. Uiteraard is dat altijd het voordeel van fraudeurs, en in het nadeel van de integere gebruiker.
Begrijp het dan! De zuidelijke EU-landen hebben meer, meer, meer geld nodig.
Inderdaad. Onze regering strooit met het geld naar het buitenland en ergens moet dat geld vandaan komen dus moet onze belastingdienst op een middeleeuwse methode het geld bij de burger halen.
Het grote probleem in onze cultuur is dat je als zwak wordt gezien zodra je een fout toegeeft en even niet weet hoe dat op te lossen. Het maakt niet uit in welke sector je werkt. En al die alfamannetjes komen daardoor op manager posities en lullen maar wat.
Bij deze orde van grote mogen de verantwoordelijke ambtenaren ook wel even genoemd worden. Sociale Zaken en Financien zijn beide verantwoordelijk.
www.algemenebestuursdienst.nl/actueel...
www.algemenebestuursdienst.nl/actueel...
Manon is inmiddels naar de ACM vertrokken.
Ze zullen het best goed bedoeld hebben, maar dit is gewoon strafbaar. Ze zullen er mee weg komen, maar uitleg komen geven bij een Parlementaire Enquete lijkt me het minste. Dat onderzoek gaat er nu wel komen mag ik aannemen? Welke koppen waren er nog meer verantwoordelijk?
Overigens laat dit dus zien hoe weinig effectief de Tweede Kamer is. Dit is al meer dan tien jaar bezig en nu pas komt er iets naar buiten. Ik blijf er bij dat de partijen afgeschaft moeten worden. Ze bestaan niet volgens de Grondwet. Een Kamerlid moet lokale binding hebben en dat ontbreekt volledig. De paar toppers die wel contact met hun achterban hebben zijn degenen die deze mestvaalt gekeerd hebben.
Maar, zijn er ook enorme veel te veel mensen die misbruik maken van toeslagen, uitkeringen en vergoedingen?
Ik denk dat dat relatief gezien wel mee valt. Natuurlijk zijn er fraudeurs. En dan heb ik het niet over mensen die een vergissing gemaakt hebben. En het wordt natuurlijk lastig als de overheid wel verplicht wordt om geld te storten op rekeningen van derden, maar dat men niet het recht heeft achteraf te toetsen om het klopt. En dan krijg je gekke contructies waarbij de verkeerden de dupe worden. Tenminste, dat denkt mijn paranoia-brein.
Welke mensen????
Benoem ze dan, ik ken ze niet, wel een vermoeden.
Ja hoor, maar we zijn nog lang niet klaar met de belastingdienst bashen, en daarna de overheid de wacht aanzeggen. De fraudeurs valt verder niks te verwijten, áls er al iets te bewijzen valt, met zo'n belachelijk toeslagenstelsel. Dus misbruik, tja, het is maar hoe je het bekijkt.
@Hét vrije woord | 11-07-20 | 12:19: Belangrijk onderwerp en goede vraag. Even Google raadplegen. Goh, er wordt voor miljarden gefraudeerd, maar onderzoeken en resultaten over etniciteit en postcodes zijn niet te vinden. Iets houdt de universiteiten, de overheid en de onderzoeksjournalistiek tegen om erin te duiken. Het monster in de bek kijken is niet goed voor de geldstroom en je baanzekerheid, zullen we maar zeggen.
Vorm gaat tegenwoordig boven inhoud. Je ziet het in het bedrijfsleven en ook in de politiek. Rutte is hier een meester in.
Nee, maar de gewone man is altijd de dupe. Sta ik een paar minuten te lang ergens geparkeerd dan is, zeker in Amsterdam, de kans erg groot dat ik een prent van 66 piek te pakken heb. Die maximaal 2 dagen later al in de bus ligt. Hee dan kan het dus wel. Dit land geeft teveel geld uit aan verkeerde dingen en verkeerde groepen. En dat geld moeten opgehoest worden door blanke hardwerkende sukkels.
Mooi. Blanke Hardwerkende Sukkels. BHS-sers. Een nieuwe minderheidsgroep. Discriminatie!
@McSnor | 11-07-20 | 12:10: Je bent inderdaad een sukkel als je hárd werkt, je moet slím werken.
@Zenzeo | 11-07-20 | 12:15: hard werken en slim je belastingaangifte doen is mijn devies. Zeker nu.
Rutte is nu al de meest corrupte minister president in de vaderlandse geschiedenis.
Hij kan zo in het Canon van Kennedy. Drees er uit, Rutte er in.
Teveel mensen met linksdraaiende oogkleppen op.
Tijd dat we hier eens tegen in opstand komen. En geen euro meer naar die blauwe brieven brigade overmaken.
In de ingangen van de belasting kantoren blokkeren. Met trekkers.
Occupy de belastingdienst.
Defund de overheid!
Pak het plebs want die kunnen zich toch geen rechtsgang veroorloven. De echte fraudeurs en criminelen wel.
Ik zie een gat in de markt voor een zekere adviseur.
Elk nadeel heeft zijn voordeel......
Als je zou willen emigreren maar je wilt naar een democratischer (zoals een beetje zwanger, I know) land en waar de je burgerrechten beter worden beschermd dan hoef je geen enkel land uit te sluiten.
Zelfs Zimbawbe of Noord Korea niet. Elk land ter wereld heeft een betere, eerlijkere overheid voor je.
Ze zijn er in ieder geval opener in geen democratie te zijn.
De overheid verzint alle wetten en regels om de burgers geld afhandig te maken. Vervolgens doen ze de verkeerde dingen mee. Dit is gelegaliseerde diefstal.
Je geeft ze een hoop geld en vervolgens spoelen ze het door de wc heen waar het in de riolering van geopolitieke luchtfietserij terecht komt die de megalomane programma's van Brussel en de VN moet dienen. Pure diefstal.
"Luxe is niet goedkoop", hoorde ik iemand in de trein zeggen.
Kaag heeft net weer flink geld weggepist. Niets in het nieuws..
@Frau Merkel | 11-07-20 | 12:21: Weet niet waar jij het over hebt. Maar eergisteren was Sinterklaas met andermans geld in het Vaticaan. Kaag was onder andere in Rome om de gevolgen van de coronacrisis wereldwijd te bespreken. Ze zei zich aan te sluiten bij de oproep van de paus om de schuldencrisis in met name armere landen anders te benaderen. Franciscus riep in zijn Urbi et Orbi-toespraak met Pasen op de schulden van de armste landen te verminderen “of zelfs kwijt te schelden”. Kortom, u en ik laten ons belastinggeld via Kaag weer wegpissen naar wanbetalers all over the world.
@Graaier | 11-07-20 | 12:39: Controlled demolition. Het is juist het doel om de economie overal te laten klappen omdat er een monetaire systeemreset doorgevoerd moet gaan worden. Steeds mer landen zullen hun eigen digitale munt uitgeven en de blockchaintechnologie gaat leidend worden. Uiteindelijk gaan we naar een wereldmunt. One coin to rule them all.
@Graaier | 11-07-20 | 12:39: www.ninefornews.nl/kaag-geeft-weer-ho...
Dat dus. De gelden worden uit de begroting van volgende jaren gehaald. Ze regeert over haar graf heen.
Probleem is natuurlijk dat de collectieve sector zo is uitgedijd (49.6% and counting), tel daar ook nog eens de toeleveranciers van de private sector bij, dat de gevestigde politiek orde (kartelpartijen) zich altijd verzekerd weten van genoeg stemmen. De mensen die op die partijen stemmen zijn nml als de dood hun baan te verliezen want dan kunnen ze hun topzware hypotheek, leningen, autos, vakanties niet meer betalen. Dus je hebt een volledig vastgeroest systeem.
De klokkenluider bij de link van RTL nieuws is 46 jaar ambtenaar geweest bij de belastingdienst. Zit op dit moment lekker in zijn tweede huis met zwembad in Frankrijk of Spanje. Waarschijnlijk met een zeer riante afkoopregeling met pensioen gegaan en gaat nu ineens zitten janken dat het hem zoveel pijn heeft gedaan zoals de belastingdienst met zijn klanten is omgegaan. Waarom heeft hij niet 6 jaar geleden aan de bel getrokken als het hem zoveel pijn heeft gedaan? Bang voor zijn eigen hachje. Als er op dit moment een ambtenaar bij de belastingdienst naar buiten komt die alle shit op tafel legt heb ik daar respect voor maar dit voelt toch een beetje als Mengele die achteraf gaat lopen klagen dat Hitler zoveel slechte dingen heeft gedaan.
Ja en nee. Een klokkenluider in Nederland tekent bijna zijn doodsvonnis. Zeker de Belastingdienst kan het de luider erg lastig maken. Kijk maar naar de Bouwfraude en de Zaak Spijkers. De stukken worden staatsgeheim verklaard als het uitkomt. Deze klokkenluider heeft het moment afgewacht met de grootste kans op overleven. Hij had zijn mond kunnen houden en dat was nog verstandig geweest ook.
De klokkenluider was verstandig. Hij was een aantal jaren geleden kansloos kalt gestellt, kapot gemaakt en ontslagen (zonder riante regeling). En niemand had naar hem geluisterd. Zelfs de Tweede Kamer is geschoffeerd en gekleineerd.
Heeft hij goed gedaan! Iedereen graaien, meneer ook graaien. Het recht der sterksten geldt meer en meer.
Jij volgt het nieuws niet heel erg. Noem eens 1 klokkenluider waar het goed mee afgelopen is. De overheid sloopt je altijd, zelfs al hebben ze ongelijk en moeten ze alles corrigeren. De kwaden komen er mee weg en de klokkenluiders worden gesloopt.
@Graaier | 11-07-20 | 12:07: De angst regeert. Zo ver is dit land al afgegleden waar ze je te gronde richten als je rechtvaardig wilt zijn. Dit land is doodziek.
Ken er een!
@Boogschuttertje | 11-07-20 | 12:15: meestal zijn klokkenluiders ook de overtreders of misdadigers. Die krijgen heel wat minder straf.
@Boogschuttertje | 11-07-20 | 12:15: ik volg het nieuws wel degelijk. Maar jij bent waarschijnlijk nooit aangemerkt als fraudeur. In 2015 kreeg ik ineens geen toeslagen meer. Na enkele telefoontjes naar de belastingdienst kreeg ik te horen dat er een fiscaal fraude onderzoek was gestart maar dat ze er geen mededelingen over mochten doen.
Ik ben vanaf 2014 volledig afgekeurd (IVA) en was op dat moment in afwachting van een beenmergtransplantatie dus de spanningen liepen in die tijd sowieso al hoog op bij mij vrouw en 3 kleine kinderen. Na 6 maanden zonder toeslagen terwijl alle kosten gewoon doorliepen. Dankzij de hulp van mijn ouders hebben we het kunnen volhouden.
Ik heb tientallen keren gebeld en gevraagd om een gesprek omdat ik zeker wist dat er niets fout was met onze aangifte. Iedere keer kregen we te horen dat ze niets konden zeggen en er geen gesprek mogelijk was. Op zo’n moment geef je er niets om als je dood zou gaan om van alle problemen af te zijn.
Na 6 maanden kregen we te horen dat de opschorting was opgeheven. Na lang aandringen kregen we te horen dat we mijn vrouw als kostwinnaar hadden aangevinkt bij de aangifte terwijl ik de jaren ervoor kostwinnaar was. Mijn vrouw was ook fulltime gaan werken ivm mijn IVA en 25% inkomstenverlies. Dit had ik ze in een gesprek van 3 minuten kunnen uitleggen.
En als ik dan nu zo’n gepensioneerde ambtenaar zie lopen klagen hoe moeilijk hij het allemaal vond dan draait mijn maag om. Dit is wel zo’n persoon die de telefoon had kunnen pakken en mij had kunnen opbellen voor uitleg.
Dan kan jij wel zeggen dat hij groot gelijk heeft omdat hij anders geslachtofferd zou zijn maar daar hebben de mensen die de vernieling in zijn geholpen echt helemaal niets aan. Kies maar welke kant je ga staan.
@stijlloospeilloos | 11-07-20 | 13:04: Wat u is overkomen is inderdaad zeer vervelend. De politiek heeft echter aangedrongen op striktere controles na gebleken grote fraudes. Wat de B'dienst te verwijten is, is dat ze zo'n grote bureaucratische moloch zijn geworden waar geen plaats is voor menselijk contact.
Vraag: heet u gebruik gemaakt van uw beroepsmogelijkheden: www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Bestuu...
@theo-is-dood | 11-07-20 | 13:18: Hier had geen beroep nodig moeten zijn. Een simpele vraag had genoeg geweest. Het simpele feit dat de levenssituatie van iemand zich wijzigt kan toch niet een aanzet zijn om maandenlang alles stop te zetten en een fraudeonderzoek te starten?!
@stijlloospeilloos | 11-07-20 | 13:04: Heel triest om te lezen. Ik hoop dat het goed met je gaat.
Wel zie ik niet wat dit te maken heeft met het lot van een klokkenluider. Vaak is er geen toekomst meer voor zo iemand, aangezien de werk wereld klein is en de overheid almachtig. Einde carrière en vervallen in bijstand is geen erg sterke motivatie om klokkenluider te worden en misstanden te melden.
Het woord regering omzetten in maffia
Vanaf binnenkort een vrijbrief om ongelimiteerd belasting te onduiken, als je dat kan (geen loonslaaf) want voorlopig geen fraudecontrole meer denk ik
mijn partner is ZZP fotograaf. en wat zijn elke keer af moet staan is ongelofelijk. Daarom heb ik haar "verplicht" om 40% procent van haar werk zwart te doen.
@SinisterNL | 11-07-20 | 12:08:
Ah, dus daarom waren 40% van de foto's zo donker. ;)
@SinisterNL | 11-07-20 | 12:08: wat een gelul. Belasting is altijd een percentage van wat je overhoud na bedrijfskosten. Als je niet kunt leven van je beroep dan zit je probleem in je tarief, je kosten of het aantal uren dat je maakt.
@Epistulae_Morales | 11-07-20 | 12:33: Hoe redeneert als de overheid 99,99 procent van uw omzet wil? Blijft u zelf schrapen en harder werken of denkt u dan misschien ook dat er iets niet klopt?
De hele wereld draait om de duit en de fluit, vroeger, nu en in de tijd die komt.
Het draait ook om totale controle. We worden in de nabije toekomst voortduren onderworpen aan allerlei medische screenings. Werk je niet mee, dan wordt je een paria van de maatschappij die bijna nergens meer binnenkomt of op reis kan gaan en wat dies meer zij.
Al die vreselijke onthullingen doen me helemaal niets meer. Ben ik nu klaar voor de volgende stap?
Gefeliciteerd! Nog maar een paar stapjes naar en 2030 is voor ú!
Nou, mooi moment dat om en EU-Belastingdienst te starten en te stoppen met Nederlandse Belastingdienst. En dan laten die EU-Belastingdienst bestieren en besturen door Nederlandse ex-belastingdienstmedewerkers en dan wordt dat tevens het hoofdkantoor van de EU-belastingdienst. Dito voor de EU-Toeslagen-dienst en EU-Fraude-Opsporingsdienst. Win-Win-Win.
En dan moeten demense zich steeds bedenken dat Markie Rutte alleen maar op de winkel ‘past’. Wat eronder zat/zit/zal is nog vele malen erger.. En dat drijft dan eerst boven in AMS bij die overjarige slinkse studente met dat fietsslot om der nek in de vorm van een burgermeestersketting.
Mijn paranoia-brein ziet het volgende scenario voor zich:
MR: "Ik heb goed nieuws, lief winkelpersoneel, collega's, vrienden; een paar van u krijgen over twee maanden heel veel vrije tijd erbij. Jantje! Pietje! Fatima! Rachid! Edwin! Hassan! Monique! Gefeliciteerd!"
Genoemde personen juichen. En 4 weken van hard werken, met een grote glimlach om hun monden, gaan voorbij.
In week 5 vraagt een collega-winkelbediende aan de hierboven genoemde personen: "Waar is jullie glimlach gebleven? De afgelopen weken waren jullie nog zo blij?"
Antwoorden de hierboven genoemde personen: "Die vrije tijd die onsbeloofd was? Nou, we hebben we gekregen.. in de vorm van ontslag. We zijn ontslagen!"
Bericht voor basisleraar en clown De Jonge, leraar geschiedenis Rutte en teamchef Sociale Zaken van Ark. Vaardigheden en kwaliteiten van echte leiders: eerlijk, moreel kompas, opkomen voor rechten , integriteit, betrouwbaar, respectvol. Rutte die zich zegt druk te maken over de opmerking van zwarte Piet maar wel € 470 miljoen verprutst, burgers geen ander perspectief weet te bieden dan zelfdoding en honderden kinderen een stressvolle jeugd bezorgt. Wat voor een plaat moet je wel niet voor je hoofd hebben om iedere morgen op te staan en weer door te gaan. Zijn soort mensen is psychisch heel ziek. Om van de “topt” ambtenaren Manon Leijten en Loes Mulder maar niet te spreken. Die presteren het zich alleen druk te maken over wie het bonnetje moet betalen. Rot alsjeblieft op uit dit land bitches!
We kunnen veel zeggen van Amerika dat met bejaarde, seniele presidentskandidaten aan komt zetten maar Nederland kan er ook wat van. Het (niet) afhandelen van deze affaire, het mismanagen van de corona crisis, klimaattafels met biomassasubsidies etc. etc.
Tja NL word geregeerd door managers met achterlijke ego's.
Nou, die burgers van Nederland zijn anders ook geen lieverdjes hoor. Ook al hebben ze vaak twee paspoorten.
Het zal al eerder aan de orde zijn geweest. Men had de belastingdienst moeten laten waarvoor die bedoeld is: innen. Niet allerlei toelagen geven aan Jan en alleman die er om vraagt. En achteraf moeten controleren of het terecht was. Ja, dan gaan ze ook op zoek naar fraudeurs, kan ik wel begrijpen. Wat een onvoorstelbaar ondoordacht idee is dat geweest.
Spijker. Kop
Op een eerlijke manier kun je ook niet zo'n rijk land worden, natuurlijk. Dat kan alleen over de rug van je eigen volk.
Eigenlijk zijn we de hedendaagse slaven. Morgen met z'n allen op de Dam ?
@AntonJansen | 11-07-20 | 11:40:
Alleen als je geld hebt is de vrijheid niet duur.
(K.O.)
@AntonJansen | 11-07-20 | 11:40: Zo is het hele systeem ontworpen.
Uw woon-werk verkeer in 2021 is verdacht veel gestegen ten opzichte van 2020. Maakt u stiekem privé kilometers?
Inderdaad ja. Post coronajaar. Iedereen rijdt teveel.
bij de belastingdienst mag je de vraagteken weglaten. eerst betalen en dan JIJ zelf naderhand onschuldig verklaren
Wat is de definitie van prive kilometer?
Mark Lodewijk XIV
Vond dat belastingplan van Jacobse en Van Es nog niet zo gek
Misschien een hypothetische vraag...
Is er bij deze club een voorkeursbeleid qua werknemers? Zo ja sinds wanneer?
Zou het kunnen dat....?
Hot take: we hebben een giga fraude probleem en onze ‘rechtsstaat’ met al haar beroepmogelijkheden geeft fraudeurs binnenkort vrij spel. Hoe ga je ooit 100.000en twijfelachtige belastingaangiftes goed behandelen, waarbij er tot aan de rechter geprocedeerd wordt. Waarom heeft niemand het over echte fraude en hoe dat aan te pakken?
Precies! Dat zeg ik al tijden, maar de karavaan trekt verder. Ik vrees dat de opgezweepte emoties hier sterker zijn dan een nuchtere analyse. Zit niets anders op dat ze laten uitwoeden. Voer voor psychologen.
Waaruit blijkt dat gigafraude probleem?
Je zou het systeem kunnen vereenvoudigen. Vlaktaks zonder toeslagencircus. Percentage op 40%. Maar echt.. dat wil 80% van het volk niet. Ik wel.. scheelt mij tot 12%
@bijna_raak | 11-07-20 | 12:03: www.ad.nl/den-haag/miljoenenfraude-me...
Maak me niet populair hier maar denk dat de lijst vol zit met oplichters.
Dat is ook zo. Maar hoe je ze mag aanpakken is een andere vraag. Het moet wel binnen de afgesproken regels en wetgeving. Daarnaast is het dramatische dat we een ambtelijke en politieke top hebben die niet transparant is richting tweede kamer en dus het volk. Het tegenovergestelde was zelfs het geval. Die cultuur van eigenbelang boven rechtsstaat is het ernstigste.
@Graaier | 11-07-20 | 11:34: profileren.
Oude oma's op Schiphol op drug controleren....
Dit geloof ik ook. Grote zorgen over de gevolgen van deze heksenjacht. De dienst beschikt over zoveel data, weet heus wel wanneer er iets mis is. Maar bewijzen is verschrikkelijk lastig, omdat fraudeurs straks niet meer mee hoeven te werken en jarenlang kunnen traineren.
@Graaier | 11-07-20 | 11:34: is dat tegenwoordig niet meer gewoon idealistisch denken? moeten we niet echt gewoon zeggen, belastingdienst we betalen in 2020 ff niks meer, succes ermee!
@timmert12 | 11-07-20 | 11:35: sluiten we ook alle ziekenhuizen. Deal?
@Bvdb | 11-07-20 | 11:38: prima hoor. survival of the fittest ben ik sowieso voorstander van.
@timmert12 | 11-07-20 | 11:35: klopt het is idealistisch. Maar als we de rechtsstaat en het principe van dienende overheid loslaten hebben we echt een probleem. Fraudeurs moet je anders gaan aanpakken. Onder andere door systeemwijziging. Bijvoorbeeld door het toeslagencircus af te schaffen en zodoende fraude onmogelijk te maken. Als ze dat niet doen in Den Haag dan verdienen ze en we frauderende burgers op Italiaanse schaal.
Is er ooit wel iets met de Bulgarenfraude gedaan ? Bulgarije staat nu in de startblokken om bij de EU te komen.
Bulgarije en Roemenie zijn sinds 2007 lid ondanks dat ze niet voldeden aan de voorwaarden. U is denk ik in de war met Albanie
Kuifje, Berbaar en Gulliver slaan deze maar even over?
Wie geknipt en geschoren wordt, moet natuurlijk wel stilzitten....
Welnee, die gaan gewoon een stukje verder bovenin, alsof er niks aan de hand is.
@JdelaT | 11-07-20 | 11:36:
Stelletje mooiweer figuren.
De VVD betaalt ze die 30 zilverlingen niet voor niets - nu is het tijd om waar voor dat bloedgeld te leveren. Een beetje rondhangen in het Stamcafe en met YT-linkjes strooien, daar worden ze niet veur betaald, natuurlijk.
Haha, bagetalisatie-postje in 3...2...1...
Juist als VVD influencer moet je nu je gezicht laten zien. Kom met feiten om ons de mond te snoeren. Laat zien dat Rutte het wapen is tegen de frauduleuze belastingdienst. NU is het moment om te laten zien waar je voor staat om zieltjes te winnen.
Juist door weg te blijven bevestig je enkel onze vermoedens. Rutte moet weg!
Ik hoop altijd dat er iets van voortschrijdend inzicht bij hen plaats gaat vinden, maar ik heb het opgegeven.
@NoMoreMrNiceGuy | 11-07-20 | 12:09:
U zou het ook om kunnen draaien:
Als Mark Rutte deze lieden moet betalen om aardige dingen over hem te schrijven, dan menen ze er waarschijnlijk geen zak van.
En dat niemand het zonder betaling doet, geeft eveneens te denken. Kennelijk moet Mark Rutte mensen betalen om vrienden te hebben.
Verbaast me eigenlijk niet:
ik heb nog die video in gedachten waar Rutte de deur van zijn kantoor (naar buiten) opzwaait, recht in het gezicht van een vrouwelijke interviewer. *bam* Vervolgens zegt hij dan niet sorry of "gaat het?". Nee. Hij staat eerst gewoon te lachen en zegt dan tegen haar: "Dat was niet handig van je."
www.youtube.com/watch?v=FmuNB3DMXXs
Kijk, op zo'n moment weet je waarom Rutte dus nooit is getrouwd, he...
@HP-premium | 11-07-20 | 12:28:
Het zijn dan ook waardeloze influencers. Ze roepen alleen maar aversie op met hun gebral. En dat koketteren met het aantal zetels in de peilingen maar iedereen weet: Rutte piekt te vroeg.
Het mag nog wel 1000x erger worden, wie niet horen wil moet het maar voelen!
Ben het volstrekt met je eens, zolang de mensen te beroerd zijn om zich te verdiepen hoe Mark Rutte en co. het volk voortdurend naait verdienen ze niet beter. Neem eens een voorbeeld aan de hardwerkende boeren die ons de weg wijzen en sta op en zeg en doe, ik pik het niet langer van dat tuig in Den Haag.
@oakmont | 11-07-20 | 11:33:
Ja, diepe respect voor de Boeren.
@Hét vrije woord | 11-07-20 | 12:13: De boeren zijn de laatste verzetshaarden die we nog hebben om tegen deze tirannieke overheid op te staan. Die moeten we koesteren.
Het grootste probleem is de omgekeerde bewijslast. Het is dan wel erg simpel om het vinkje fraudeur aan te klikken. Je hebt je target weer gehaald als ambtenaar en het leven van een Nederlander in puin gestort. Maar daar merk je zelf niks van natuurlijk.
Tevens, hoe je het ook wend of keert, je komt nooit van dat labeltje af.
De ambtenaar die zijn werkplek betreedt, is als de autobezitter die plaatsneemt in zijn automobiel: ze verliezen beide een stukje van hun menselijkheid.
Die omgekeerde bewijslast is er in het begin niet.
Als jij een aanslag of beslissing in de bus krijgt kun je gewoon in beroep gaan. Dan komt het voor de rechter en dan zal de belastingdienst met hard bewijs moeten komen van fraude. Dus van fouten EN opzet.
Als dat is vastgesteld ben je wel de sjaak, maar zo niet dan is het gewoon een zienswijze. Die kan je alsnog veel geld kosten, maar dan is er geen sprake van fraude.
@Epistulae_Morales | 11-07-20 | 12:41: Dat is anders dan wat ik hoorde bij nieuwsuur(?), maar het zou kunnen dat je gelijkt hebt.
Loon belasting is de ergste banenkiller die er is.
Als u iemand inhuurt voor een klus, dan verdwijnt ca. 50% van wat u hem geeft aan loon belasting. Bovendien betaalt u weer BTW van 21%, ook over wat hij aan loon belasting afdraagt.
U betaalt hem pas nadat u zelf belasting betaald heeft: grofweg 50%.
Dat betekent dat u 4,84 euri bruto moet verdienen om hem 1 euro netto te betalen. Zo maak je dus een economie dood.
En dan heb ik het nog niet eens over waar dat geld aan wordt uitgegeven (plus wat ze erbij lenen want overheid heb je kennelijk nooit genoeg).
Als ik iemand inhuur dan maak ik zelf meer omzet met minder winst. Dus netto betaal ik juist minder belasting.
"hahaha", aldus een woordvoerder van Nederland's minst verantwoordelijke.
Beetje makkelijk om de Belastingdienst totaal neer te sabelen. Maar wel lopen klagen als er weer eens op grote schaal gefraudeerd wordt door gajes dat haarfijn weet hoe het misbruik van het systeem moet maken.
Gewoon je werk goed doen, kan dat ook?
En wellicht een normaal en werkbaar systeem optuigen.
Maar. Was de belastingdienst succesvol in het bestrijden van fraude? Nee he. Dat niet. Daar falen ze dan ook weer keihard. Maar wel willens en wetens het leven van mensen ruïneren.
De belastingdienst kan niet hard genoeg afgefakkeld worden. Zolang er geen enkele belasting ambtenaar in de gevangenis zit hiervoor moet er doorgefakkeld worden.
Een overheidsorg. kan of mag best eens de mist in. Maar kom op, op deze schaal, en het hautaine gedrag naar de burger toe, is het zeker niet "een beetje makkelijk" de Bd "neer te sabelen."
Heet controle, en als ze het intern niet aandurven, dan moet het maar extern
Dan moet je dat gajes aanpakken, en niet zelf voor gajes gaan spelen.
De Belastingdienst doet weinig tot niets met fraudeurs, vooral als het Oostblokkers, vluchtelingen of de wat meer gepigmenteerden inwoners van Nederland betreft. In de regel valt daar -achteraf- niets te halen dus laat men het zo. Het makkelijkste is natuurlijk de braaf werkende burger met een BSN het hemd van het lijf te scheuren....
Ga lekker in het donker dansen...
Dit is geen 'foutje, bedankt'. Bewuste, systematische, jarenlopende, stiekeme en disproportionele burgerhaat. Daar mag je als Belastingdienst best voor worden aangepakt.
Dondert niet wat maar je zal dwars hé Bruce ?!
@JanVergoor | 11-07-20 | 11:26: En de fraudeurs? Die willens en wetens talloze miljoenen hebben weggesluisd? Die zitten hoog en droog in hun riante stulpje in Turkije en Marokko. Willens en wetens van onze centen. Verder niet erg?
@Ommezwaai | 11-07-20 | 11:33: Er is behoorlijk wat te halen, bij vooral West-Aziatische en Noord-Afrikaanse BSN-nummers. Veel te dure Mercedessen/BMW's die van een uitkering niet betaald kunnen worden, meestal zijn ze wel zo slim om dat ding op naam van een ander (en niet-Nederlands kenteken =ontduiking MRB en BPM) te zetten.
@CalamityJane | 11-07-20 | 11:35:
Hoe dun een pannenkoek ook is, hij heeft altijd twee kanten.
Bruce. Wat vind je van de Amerikaanse President?
@CalamityJane | 11-07-20 | 12:12:
Truus. Een op democratische wijze gekozen bijzondere man.
@Bijtendehond | 11-07-20 | 11:44:
Dat bedoel ik... Gehuurde of geleasede sleeën, huis en bezittingen op de naam van moeders de vrouw en zo kunnen we nog wel even doorgaan inderdaad. Veel hebben zogenaamd het IQ van een pinda, behalve op het financiële vlak...
Bruce. Ben je voor of tegen hem? Je kunt wel zeggen bijzondere man maar daar kan ik twee kanten van de pannenkoek mee op.
@Ommezwaai | 11-07-20 | 12:21:
Precies. Iek niet begraip. Maar ondertussen...
@CalamityJane | 11-07-20 | 12:25:
U lijkt BLM wel. Hoezo voor of tegen? En ik woon in Nederland, dus Trump is sowieso niet zo interessant voor mij.
@Ommezwaai | 11-07-20 | 11:33: Eensch. Cherrypicking.
In Italie ligt er een afgehakte paardekop in je bed als je een geschil met een instantie hebt, hier vindt je een "In naam der Koning"-achtige constructie op je deurmat. Cosmetische verschillen, maar verder weet ik zeker dat je dat geschil in Italie sneller hebt geregeld dan hier.
Hier in Frankrijk heb je als je een verschil van inzicht hebt met de BD binnen een kwartier een afspraak in persoon met een ambtenaar, die bovendien bevoegd en capabel is om je zaak af te doen. Dat kost dan ook nooit zoveel tijd en of moeite. Nog een detail: je wordt in Frankrijk als je aangifte doet en betaald keurig netjes bedankt voor je bijdrage en als je te vroeg betaald wordt het pas na de vervaldatum van je rekening afgehaald, ook weer een kleine geste. Bovendien: ik heb er redelijk veel apart vriendelijk personeel aangetroffen. Alsof ze door hebben dat het de burger en de bedrijven zijn die hun leventje mogelijk maken.
@overhetrandje | 11-07-20 | 11:33: In Nederland sta je als burger in dienst van de overheid ipv andersom
@Diederik_Ezel | 11-07-20 | 11:39: die schijn heeft het inderdaad. Beetje ongewenst.
@overhetrandje | 11-07-20 | 11:33:
Precies dat heb ik,toen Zalm nog minister was,gevraagd of er niet eens een gemeend vriendelijk bedankje vanaf kon als ik mijn maandelijkse IB afdracht bericht als ondernemer had ontvangen.
Heb een,dat nemen we mee,antwoord gekregen.
Verder nooit meer wat van gehoord....
Zo ken ik Rutte de autist weer, problemen weglachen en de gedupeerde maximaal in de kont neuken (niet compenseren) en tegelijkertijd proberen om de belastingvoordeeltjes voor de multinationals te vergroten zodat hij straks een baantje bij een multinational kan krijgen als zijn baantje in Brussel onverhoopt niet door gaat.
En het erge is dat het hele kabinet daar in mee gaat.
Zo is dat.
Als dat nog geen absolute kamermeerderheid wordt in '21 dan weet ik het ook niet meer.
Bij mij kwamen ze ook met fraude wegens 541 Km per dag tussen delft en Den-Haag. Ik ga ieder middag thuis eten, ja. Af en toe vergeet ik wel is wat, dan moet ik weer naar huis. En dan dat Home-service bij corona, moet iedere morgen mijn PC afhalen en avonds weer terug brengen.
Fraude-opspoorders gonna fraudeer dus.
.. wanneer de overheid ambtenaren aanstelt om het eigen vlees te keuren, dan duurt het nooit lang tot er ambtenaren nodig zijn om de vleeskeurders te keuren. Die na enige tijd ook keuring behoeven.
Enzovoort.
Het gaat langzaam maar gestaag de goede kant op met deze staatssecretarissen. Nu nog opsporing, aanhouding en voorgeleiding van de verantwoordelijke ambtenaren, zodat de rechter een oordeel kan vellen over hun misdadige praktijken, welke voor een ambtenaar dubbel zo zwaar tellen. Voor hunzelf hebben ze het er beslist niet leuker opgemaakt. Fijn weekend. Cheers!
En van de verantwoordelijke regering. Op dit moment is dus duidelijk dat het zittende kabinet wist van deze criminele praktijken maar het liever stil hield. Geen precedentwerking en geld binnen graaien is belangrijker dan de wanhoop bij al deze burgers. Ik begrijp dat veel van hen, zeker bij toeslagen, een migratie-achtergrond hebben, dus het is nog racisme ook.
Aangifte doen! Waar liggen de voorgedrukte formulieren?
Welnee. Er zal wel weer een lullige mini parlementaire commissie worden opgetuigd voor "waarheidsvinding" en daarna worden deze betrokken ambtenaren elders weggepromoot omdat ze teveel weten van bovengstelden dunkt me? Dit is wel Nederland hier hoor, verwacht niet een gewoon fatsoenlijk functionerende rechtsstaat? U weet toch wel beter?
@Nuuk | 11-07-20 | 11:21:
Daar is Rutte al eens voor veroordeeld... www.trouw.nl/politiek/rechter-rutte-z...
Als je zelf de wetten maakt, zorg je er als politicus ook wel voor dat ze jou niets kunnen maken natuurlijk. Zo gaat dat...
En, hebben Pieter Omtzigt en Renske Leijten al een antwoord op de vraag wie hoe en waarom bepaalde rapporten blijkbaar achter zijn gehouden?
Een tijdje geleden waren ze witheet en sprakeloos.
En of het onderzoek doelbewust gehinderd is.
Hopelijk gaan ze niet een paar mensen offeren of mag iemand anders in het mes vallen, dat zou niet zo integer zijn. Want dan gaat het de volgende keer gewoon weer mis.
Rotter dan rot... nou, er zullen best mensen bij de belastingdienst zijn die hebben gemerkt at er iets helemaal niet goed ging. Maar er hoeft maar iemand in de laag erboven dat naast zich neer te leggen omdat ... een of ander belang... en het loopt mis.
En of het onderzoek doelbewust gehinderd is? Retorische vraag.
Nu gaan ze de hele bende terug halen van vakantie en orde op zaken stellen!
(nee, dat geloof ik zelf ook niet).
En Wiebes, paar jaar geleden zo'n 'fantastisch' hervormer bij de belastingdienst, is nu minister Economische Zaken. Dit kan allemaal......
De ophemeling van die man, bij zn aantreden, was echt projectiel-kots opwekkend. Hij hield ook hééél erg van problemen oplossen..
@noerg | 11-07-20 | 11:16: Problemen oplossen doet hij toch, alleen niet uw problemen.
En van Ark (VVD. Ah joh), die een dubieuze rol speelde bij de toeslagen affaire (ze hield de vroege compensatie tegen) benoemt tot minister. Man man man.
Wiebes. Ook weer zo'n talentje afkomstig uit de Amsterdamse politiek. Net als Asscher en Ollongren
Japie Krekel
Door zijn onkunde zijn er tientallen miljoenen weggepist bij de Belastingdienst en die amateur kan gewoon doorgaan.
Dit jaar op 30 april de aangifte ingezonden. In de 1e week van juni had ik de definitieve aanslag en de euries op mijn bank. Ik ook dit jaar weer zeer tevreden met de prestatie van de belastingdienst. Als de belastingdienst straks servicekosten in rekening gaat brengen betaal ik die graag.
Nu ontvangt u nog pecunia's. De komende jaren gaat u hoogstwaarschijnlijk zeer fors betalen. Dan hoor ik graag tegen die tijd nog wel even wat u dan van deze dienst vindt.
Ik zou maar oppassen als ik u was, als ze er bij de belasingdienst achter komen dat u bij GS tegels schrijft, zwaait er wat.
Hoeveel heb je teruggekregen? 56 euro (net als ik, en ik heb ze nog niet gehad)?
Eerlijk duurt het langst, of zoiets.
Die uitdrukking komt in het woordenboek van Mark Rutte echter niet voor.
Die zetten we bij in een praalgraf.
Dus alle ambtenaren zijn moordenaars?
Pinguïns zijn zwart en wit
Oude TV-programma's zijn zwart en wit
Dus, pinguïns zijn oude TV-programma's.
Volstrekt logisch inderdaad.
Logisch toch.
Alle bladeren die aan bomen groeien, zijn groene dingen.
Alle stukjes papiergeld van de Verenigde Staten zijn groene dingen.
Daarom zijn alle stukken papiergeld van de Verenigde Staten bladeren die aan bomen groeien.
(Zie ook Hitchhikers Guide of the Galaxy)
@kloopindeslootjijook | 11-07-20 | 11:21:
Ten eerste wordt satire in 2020 niet meer begrepen. Ten tweede zijn ambtenaren wat ander slag mensen dan de meeste. Ik heb er twee in directe familie en ze staan echt anders in het leven.
Dat is dus diezelfde overheid die er alles aan gelegen is om corona leugens en angst in stand te houden.
Precies.
@Lupuslupus | 11-07-20 | 11:22: Welke overheid had u gehad willen hebben. Eentje die God voorop stelt en inentingen verbiedt? Nou, als twee derde van de Nederlandse bevolking de theocratie wil, dan moet dat mogelijk zijn. Minister Donner zou het geen probleem vinden. Dus er is nog hoop.
@Wiebenick | 11-07-20 | 12:15: MIsschien helpt dit
It's Going To Get Worse - Vernon Coleman
www.youtube.com/watch?v=uUNdvN6IHqU
@Nehemia | 11-07-20 | 13:16: Er bestaat al sinds mensenheugenis een grote markt voor allerhande mumbo-jumbo, dus is het niet ondenkbaar dat dit wederom leidend gaat worden. Als het al niet zover is. De slinger slaat iig al behoorlijk naar die kant uit.
Binnenkort doet de belastingdienst niet meer aan fraudebestrijding. Want ze zijn veel te bang geworden door alle schandalen en alle ophef. Er komt een gouden tijdperk voor belastingfraudeurs. Een fraudeur moet dan wel goed opletten hoe lang hij daar mee door kan gaan. Want er komt ook weer een tijd dat er een heleboel fraudeschandalen bekend worden: overheid laat zich neppen en strooit met miljarden. Dan gaat er weer op burgers gejaagd worden.
Cirkel weer rond, maak me hier ook echt zorgen over.
De grote bulk aan fraudeurs is er mee weggekomen, dus het loont, hoe dan ook. Meestal is het niet te bewijzen, aangezien het stelsel extreem complex is en zwaar leunt op goed vertrouwen. Dan hebben we nog de privacy wetgeving plus verbod op etnisch profileren, dus kind kan de was doen.
Als dit kabinet nou nog blijft zitten...zeg ik voor de zoveelste keer inmiddels.
Wat een faal, alweer. En fie Tweede Kamer erbij. Want naast Omtzigt en Leijten zit iedereen daar te netflixen en scores en likes te verzamelen.
Vroegah, zo'n jaar of 20 geleden viel een kabinet gewoon door dit soort wanpraktijken. Nu komen ze overal mee weg.
Een corrupte bende. Het spaargeld, wordt al meer dan 10 jaar met een te hoog rentepercentage belast dan het daadwerkelijke lage rentepercentage. En maar graaien en de burger die werkt maar beunen en sappelen.
Inde de Belastingdienst maar eens bij de multinationals, dat zou al heel wat kunnen schelen. Wat daar niet aan afdracht wordt kwijtgescholden en wegonderhandeld, daar kunnen wij zielige burgers geen vuistje maken.
Maar Klaver heeft een plan.. Vertrekkende bedrijven alsnog laten betalen, dat zal ze leren.. Benieuwd welke deurwaarder daar dan op afgestuurd gaat worden. Die bedrijven hebben een juridische afdeling waar een Fries paard de hik van krijgt en bovendien -dat kan al snel- stukken slimmer zijn dan de gemiddelde ambtenaar.
Die multinationals belasten is vaak niet de oplossing.
Het hang er een beetje van de prijs elasticiteiten af, maar het komt er vaak op neer dat je, als zielige burgerT, die belasting verhoging goeddeels weer voor je kiezen krijgt in de vorm van een prijsverhoging.
In de MSM schrijven ze tranentrekkende stukken over hoe slecht het zou zijn, als 'al' die grote, van origine in Nederland opgerichte bedrijven (Shell, Unilever) naar het buitenland zouden vertrekken...
Enerzijds helemaal waar, dan staan er wellicht wat mensen op straat. Maar aan de andere kant, als ze dan weg willen, tabee, titel 'koninklijke' graag bij de deur afgeven, lokale concurrent krijgt bonus om bloeiend bedrijf op te tuigen, maar wel exclusief de super belasting voordelen.
@Ommezwaai | 11-07-20 | 11:08: het is mijn persoonlijke ervaring dat belastingconsulenten die voor slimme bedrijven werken meewerken aan de opleiding van belastingambtenaren.
Om maar niet te spreken van die pensioenhervorming die zeer nadelig is. Gelukkig gaat het pas over zes jaar in dus mogelijk kan het ongedaan gemaakt worden.
Tijd voor het aftreden van Rutte en het kabinet. Maar helaas komt dat woord niet in zijn woordenboek voor.
Ja mensen, "democratie".
Klappen op het balkon.
Ga zo door GS met roeren waar het stinkt, bij de NPO hoor je hier nauwelijks iets over terwijl het juist hun taak zou moeten zijn de macht kritisch te volgen.
Misschien zouden een paar adviesbureaus en speciale commissies instellen zin hebben. Gewoon beetje meer ambtenarij. Schijnt te werken :)
Gewoon opheffen de belastingdienst, de ECB drukt toch sneller bij dan dat wij met z'n allen aan belasting kunnen opbrengen.
Alle regeringspartijen gaan weer zaken beloven wat ze al jaren hadden kunnen doen maar uit angst het lef niet voor hebben.De ruggegraatloze leiders schuiven alles af ( dat is niet mijn taak) en ( ik heb daar geen verstand van). Wat doe je daar dan?Van de ene faalbaan naar de volgende faalbaan maar nergens verantwoording voor nemen of iets oplossen.
Rutte a la Wiegel: "Zwarte Piet bestaat ..."
Het was Sinterklaas .......... www.youtube.com/watch?v=SFN3tD8d5Ro
"Fake" is een understatement... Wat is die man slecht. Net als zijn afpers dienst is ie door en door verrot.
Kans zit er wel in dat de Belastingdienst voortaan geen poot meer uitsteekt bij vermoedens van fraude en al helemaal niet als er 'mensen met kleur' bij betrokken zijn. Voor de brave, werkende belastingbetaler maakt het allemaal niet meer uit door wie je wordt gebeten, de kat of de hond. De overheid veegt altijd haar straatje schoon. Er sneuvelen hooguit een paar onbeduidende ambtenaartjes.
Mmm, zelfs dat laatste niet hoor.
Heel die belasting is oplichting. Als jij van een laag loon naar een redelijk loon gaat met een 1000 euro bruto meer per maand hou je slechts een paar tientjes over. Er is maar één doel en dat is jou als loonslaaf houden en je dwingen te werken omdat je net niet rond kunt komen. Alle geld gaat naar de overheid, op alles wat je koopt zit BTW belasting die je betaald met je inkomen waarover je inkomstenbelasting en sociale heffingen hebt betaald. Als je een huis hebt dat je hebt betaald met een inkomen waarover je belasting hebt betaald betaal je alsnog forfait belasting. Ook zo met afvalstoffenheffing, wegenbelasting. Zelfs als je dood gaat wordt belasting op je erfenis, die je hebt betaald uit inkomen waarover je belasting hebt betaald, geheven. Als zelfstandige hier betaal ik ook nog een flinke sociale lasten waarbij ik nergens meer recht op heb.
En wat gebeurt er dan met dat geld? Wat krijg je ervoor terug? WW? Nee hoor, een paar maanden en je zoekt het daarna maar uit met bijstand. Wegen? Nee hoor, die liggen er al heel lang en kosten niet zoveel. Wat er gebeurt is dat de politiek steeds machtiger wordt en er mooi weer mee speelt om allerlei waanideeën uit te voeren. Binnenhalen van een paar miljoen mensen die bijna allemaal in onze bijstand gaan zitten met een huis. Wegpesten van boeren om hun land in te pikken om daar winst op te laten maken door projectontwikkelaars die huizen moeten zetten voor nog meer mensen die we binnenhalen om in de bijstand te zitten.
Heeft iemand hier al eens een goede rekensom van gemaakt? Ik schat dat 90% van je inkomen uiteindelijk bij de overheid terecht komt.
Gelukkig wordt al dat geld zinnig en verantwoord gebruikt.
Eens. Nederlanders zijn echt sukkels als het over belasting gaat. Ik weet echt veel beter waar ik mijn geld aan uit wil geven dan welke ambtenaar dan ook. Ik ben voor stemweging per belastingbetaling. Dat lost in ieder geval het probleem op dat uitkeringstrekkers en ambtenaren bijna geen weging hebben met verkiezingen omdat ze alleen belasting ontvangen. Is de samenleving heel snel weer gezond.
Je moet voor de grap eens uitrekenen hoeveel er van een euro naar belasting gaat als jij bijv een schilder inhuurt. Voordat hij hem kan uitgeven is er bijna niks meer van over.
@elco485 | 11-07-20 | 11:08: En dan teruggerekend vanaf wanneer jij deze euro verdiend hebt voor dat je deze kan uitgeven.
@Bullfish | 11-07-20 | 11:02: Het zogenaamde Censuskjesrecht. Ik pleit er al jaren voor, vooral op verjaardagen. Het levert bijna altijd boze reacties op, zoals: "dus jij zou willen dat de stem van mijn moeder, die dan b.v. huisvrouw is, minder waard is (...)
'Maar Rutte kwam tijdens zijn tv-optredens in de Corona-crisis goed over (dat hij slechts de boodschapper was en zijn teksten niet door hemzelf bedacht zijn telt niet...) DUS ben ik het opeens eens met VVD-standpunten DUS stem ik volgende keer VVD'.
Zo'n land is dit al jaren.
Zo praten sommige mensen in mijn omgeving ook, als ik dan tegenwerp dat Nederland het binnen Europa vrij matig heeft gedaan tijdens de Corona crisis krijg je enkel glazige blikken
Kerel, je hebt helemaal gelijk. Ik sprak onlangs ook zo'n iemand die VVD stemt..... zelfde verhaal.... komt betrouwbaar over.... Gedverdemme wat een oetlullen lopen er toch in Nederland rond. BAH!
Maar worden de èchte fraudeurs nu nog wel aangepakt?
Dat is zóóó pre-BLM...
Alleen door zwarte belastingdienst-medewerkers met een moeilijke achternaam.
@kloopindeslootjijook | 11-07-20 | 11:47:
... Mocht het gaan om potentiële fraudeurs gaan met een moeilijke achternaam.
Berbaar en Kuifje zullen wel weer trots zijn op hun Grote Leider, ongekend hoe die er iedere keer weer in slaagt het plebs in de bek te pissen en er gewoon mee wegkomt, chapeau, da's idd best wel knap.
Rutte's politbureau draait nu op volle toeren. Die zijn rond de klok bezig om dit faalkonijn in het zadel te houden. Behalve via GS komt dit nieuws niet bij de reguliere stemmer. Rutte lacht, liegt en huilt en men stinkt er weer vol in.
Je bedoelt die 2 VVD influencers?
@Drunken_Pumpkins | 11-07-20 | 11:09:
Maar bij terechte kritiek op de Grote Leider Rutte blijven die twee muisstil. Als je een beetje intellect in je bovenkamer hebt, zie je ook wel dat Rutte gewoon een domme kneus is die door liegen en bedriegen in het zadel blijft zitten. Daar moet een complete beweging achter zitten.
Belastingdienst = wannabe Mafia.
Want blunderende, typisch poldereske lousy slechte Nederlandse dreig acteurs zoals het Nederlandse acteurs betaamt, die nog de meest simpele data niet klaar kunnen maken in hun computertjes op windows 3.11.
En maar anti-virii programmaaties uit het jaar 0 installeren.
Ondertussen kost dat alles miljarden, al die oppimp ICT projectjes met interim projectmanagerboertjes in een 2ehands AUDi.
Al jaren in conclaaf met die Belastinglosers, maar wie met 050 belt, of dat 0800 nr, moet eerst door een hele trits studentjes heen die er hun baantje hebben, maar amper weten waar de ENTER knop zit,laat staan dat ze weten van de hoed en de rand.
Meestal krijg je automatisch: " oh... verbind u wel door met de 2e lijn, menurrjjj."
Geen eurcent krijgen ze. Geen rooie rotcent.
Ma'fakkas.
Het grootste probleem is dat ze niks mógen zeggen. Ze hebben alle informatie onder de knop, van alle voorgaande werkgevers tot en met elk adres waar je ooit gewoond hebt. Maar die info mogen ze dus niet geven. Absurde situatie, ten eerste zitten zij er van jouw geld, ten tweede gaat het om jouw geld en jouw gegevens.
Wie nu nog stemt voor VVD, D666, CDA, CU en laten we GL en de PvdA ook maar meenemen, is het onderdeel van het probleem. Voor die luitjes: STFU forever.
Ah, nog een huilstruik met zijn cancelcultuur.
Lekker labeltjes plakken zodat we de foute mensen herkennen, dat die deel van het probleem waren. Hoeven we verder niet na te denken.
Weet je wie dat ook deden?
@Papa Jones | 11-07-20 | 10:47: OK boomer
@kloopindeslootjijook | 11-07-20 | 11:50: ik begrijp de cognitieve dissonantie.
De belastingdienst lijkt sprekend op de VVD .
En Rutte wist er van en zag dat het goed. Omzigt kan het schudden bij de onderkoning van NL. Corrupt tot op het bot. Bah!
Waar gehakt wordt, vallen spaanders.
Laat de belastingdienst eens vertellen over succesverhalen! Burgers zijn niet bepaald roomser dan de Paus tenslotte.
wat een domme redenering.
@i-Wonder | 11-07-20 | 10:52: ik denk dat het cynisch is bedoeld
Ik vind het wel mooi, mensen die de belasting en de bijstand/huursubsidie oplichten en dan keihard teruggepakt worden.
Hallo huizenbezitters in Turkije.
@Papa Jones | 11-07-20 | 11:32: ja maar volgens is dat juist geen succesverhaal (want Turkije, en Marokko, werken niet mee)
@Phantomas | 11-07-20 | 12:17: Papa werkt bij de belasting .......
@J-van-de-Bontekoe | 11-07-20 | 12:38:
Nee, ik betáál keurig belasting. Ik wél...
@Phantomas | 11-07-20 | 12:17:
Er waren lokale bureautjes in Turkije die succes boekten. Turkije en Marokko hoeven zelf niets te doen hoor, zolang die mensen maar geen onterechte uitkeringen en toeslagen krijgen. Hup, intrekken en terugvorderen die handel. Hoor je helemaal niets meer van. Scoort politiek niet meer blijkbaar? Wat dit punt betreft ben ik toch echt PVV-er.
Was het allen maar de belastingdienst dan zou ik zeggen,nou hup dan.
Maar na het lezen van 2 stukken in de televaag van Nausica en Fenna over justitie en milieu breekt mijn klomp.
Wat een corrupte teringbende is het in Den Haag!!!!
Dit is het resultaat van extreme bureaucratie waar een burger nooit van gaat winnen (en dat weten ze bij de overheid), het toestaan van falen zonder consequenties, aanstellen van kleurtjes en LGHTBXL ers omwille van diversiteit, het ontbreken van een visie (dank Rutte!) en onze 6- cultuur waar elke mediocre individu nu het grootste woord heeft en de agenda bepaald (Akwasie)....
Bananenmonarchie in combinatie met een extreme vorm van bureaucratie, verergerd met de schijnbare onschendbaarheid van elke kwaadwillende of/en incompetente ambtenaar. Waarbij dat laatste natuurlijk niet gek is want als politicus in welke overheidsfunctie dan ook kun je ook rustig frauderen en falen zonder ergens verantwoordelijk voor te zijn.
Rotterdam...
Een premie die zelf zegt geen visie te hebben is onzettend gevaarlijk omdat je dan geen context of oriëntatiepunt hebt, vatbaar voor invloeden van buitenaf en uiterst gevoelig voor corruptie/omkoping maar dit wordt dan vertaald als 'flexibel'.
Duidelijk dat een zwarte lijst niet meer mag.
En toch stemmen we straks massaal weer VVD - CDA - PvdA - D66 - GroenLinks en de vrolijke vrienden van de ChristenUnie.
Het is gekmakend.
Schijnt dat er een hoop mensen zijn die er belang bij hebben, dat alles blijft zoals het is. Zeg maar keuze zekerheid tot aan het (financiële) graf.
"Het is gekmakend."
Dat is juist. Maar het toont ons ook de grenzeloze domheid van het stemvee. En dat is precies het nadeel van democratie. Je laat het volk kiezen. Maar het volk is te dom om te poepen.
En natuurlijk gewoon op Rutte blijven stemmen. De capo di tutti capi. En dan ook nog andere landen in de wereld waaronder delen van het Koninkrijk de maat durven te nemen.
Het is makkelijker om mensen voor de gek te houden, dan ze uit te leggen dat ze bedrogen worden.
REAGEER OOK