Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Apeldoorn (90 kilometer van Amsterdam) wil zich profileren als voorstad van Amsterdam

NEEHEE

We hebben al Amsterdam aan Zee, dat is vanuit het centrum van Amsterdam een kilometer of veertig naar Zandvoort, alwaar volgend jaar de Grand Prix van Amsterdam wordt verreden. We hebben al Amsterdam Castle Muiderslot. We hebben al Amsterdam Wetlands, zeg maar richting Alkmaar. Amsterdam Fruitlands, dat is de fokking Betuwe. Het Gooi, dat is de Garden of Amsterdam. En godbetert Friesland (100km+) aanduiden als Amsterdam Lake District, u dacht dat het niet triester kon. Denk opnieuw, want APELDOORN wil graag door het leven als Amsterdam-Buiten. Hallucinant artikeltje in de regiokrant de Stentor: "Moet Apeldoorn zich gaan profileren als voorstad van de Randstad? Dat is een van de opties die de gemeente voor de nabije toekomst onderzoekt." De Apeldoornse gemeenteraad kreeg van een adviesbureau te horen dat het onduidelijk is waar Apeldoorn precies voor staat, en nu ligt te optie 'profileren als voorstad van Amsterdam' op tafel. Terwijl iedereen weet dat Apeldoorn staat voor [nog opzoeken, red.]!

Mogen we misschien gewoon even wég uit die Amsterdam-paipende gekte? Lekker uitwaaien op Amelandsterdam. Vergapen aan schepen in Amsterdam-Haven Delfzijl. Of wandelen in Amsterdam Hilly Side in Limburg-Zuid, lekker op een terrasje in Gulpen een biertje van de Amsterdamse brouwerij Gulpener drinken. Wist u trouwens dat Amsterdam-Buiten, de groenste wijk van Amsterdam, gewoon TE VOET bereikbaar is? Slechts 17,5 uur lopen.

De paden op

Reaguursels

Inloggen

Ach.... Istanboel is een voorstad en Barbarije een buitenwijk van Amsterdam, dus dan kan Apeldoorn er ook nog wel bij. Ze hebben tenslotte ook een Apenrots....

ikpislauwbier | 08-07-20 | 13:18

"De Apeldoornse gemeenteraad kreeg van een adviesbureau te horen dat het onduidelijk is waar Apeldoorn precies voor staat"
Schiet mij maar lek met zoveel waanzin in dit land met fucking adviesbureautjes en andere onzin. Wij wonen na jaren in de stad heerlijk in een rustig dorp. Nou wil de gemeente overwegen om onder het centrale plein een grote garage te gaan bouwen om het toerisme te faciliteren. Het WAT?! Er komt hier geen hond en dat willen we graag zo houden. Wat gemeenten al niet in hun hoofd halen; plannen waar echt niemand op zit te wachten.

Akiron | 08-07-20 | 12:34 | 1

Jullie zijn er ook komen wonen. Misschien willen ze zorgen voor nog veel meer nieuwkomers die net als jullie lekker op ‘t dorp willen wonen.

Harris Pilton | 08-07-20 | 14:20

Het is helemaal niet onduidelijk waar Apeldoorn voor staat. Het staat voor natuur, en voor de combinatie van stedelijke voorzieningen maar een dorps karakter waar je nog betaalbaar kunt wonen. Hele leuke woonplaats voor wie daar van houdt.

Dr. Vigilante | 08-07-20 | 12:02 | 2

Precies, en daar is helemaal niks mis mee. Niks aan veranderen. Lokale politici die over de ruggen van inwoner zo nodig carriere willen maken gaan maar lekker naar Den Haag.

Akiron | 08-07-20 | 12:35

Apeldoorn is dood met een nietszeggen centrum. Ohja als je opgelicht wil worden moet je daar een auto kopen. Kies een willekeurig autobedrijf en je bent de lul.

Misschien is dat wel waar Apeldoorn voor staat: grootste autooplichtersdorp van Nederland.

Harris Pilton | 08-07-20 | 14:22

Zij hebben daar natuurlijk al heel lang een klap van hun koninklijke molen gehad en dat wreekt zich nu in een wel heel lullige geldingsdrang. Maar zij hebben blijkbaar de EU rapportage over stadsstaat NL gelezen. Wie denkt dat dat met 22 miljoen ophoudt moet nog eens kijken. Nou ja, als de overheid eindelijk laat meelezen. Migratie is een 'high level priority' in de nieuwe urbanisering van de EU en in Apeldoorn merk je dat al heel goed.

eastender | 08-07-20 | 11:19

Het enige zinnige is om je zo ver mogelijk te distantiëren van het afvoerputje van Europa. Amsterdam als stad biedt geen netto bijdrage aan de beschaving.

Nederland80 | 08-07-20 | 11:14

Apeldoorn is niet eens een stad.

Jan6887 | 08-07-20 | 11:00

Zo masseert Ollongren richting de Republiek Amsterdam. Dubbel-cd-tje duo Dries Roelvink/André Rieu erbij aan. Doorwerken en bek houden.

koperbij | 08-07-20 | 10:55

Wilt u meer of minder Amsterdam in Nederland???

Mark zit te Dutten | 08-07-20 | 10:40

Toerisme is zwaar overschat.

van heinde en verre | 08-07-20 | 10:37

we kunnen voortaan ook Nederland gewoon Amsterdam noemen, klaar... Voor de beeldvorming naar buiten wel zo duidelijk.

habemuspapam | 08-07-20 | 10:20

Gapeldoorn

DooieKapotte | 08-07-20 | 10:09

Juist ja, mensen kiezen juist om in het oosten des lands te wonen om juist die wildwest, Kozp en al dat andere liberale dan wel welvaart ziektes niet in je leefomgeving te hebben.

Hollandse_blauwe | 08-07-20 | 09:59

Wel, als de huidige bevolkingsgroei doorzet en de prognoses kloppen, dan is Apeldoorn over een aantal jaren daadwerkelijk een buitenwijk van Amsterdam, net als Rotterdam, Utrecht, Arnhem en Nijmegen trouwens. Dus zó raar is de gedachte niet.

Rationa | 08-07-20 | 09:44

Je zal er maar tussen moeten wonen.

Gumush | 08-07-20 | 09:41

Mag Overijssel bij Noordrijn-Westfalen of Nedersachsen ?

Der Schnitzeljäger | 08-07-20 | 09:22 | 1

Mag beiden, zuidelijkste deel is Nordrhein-Westfalen. Denk wel dat Niedersachsen er qua landschap en mentaliteit beter bij past...

Graaisnaaiert | 08-07-20 | 12:28

De grootheid pretentie van Amsterdam in de grote mensen buitenwereld
geplaatst. Daar is het hele Amsterdam niet meer dan een stukje vliegenpoep
in een steegje terzijde van een klein straatje. Niet eens een straatje in een klein
stadje, maar van een gehuchtje in het midden van nowhere.
Wordt tijd je eigen formaat en belang eens in het juiste perspectief te zien,
gaan we begrijpen dat buiten ons, niemand geinteresseerd is in onze grote mond. Waarom denk je dat Unilever en waarschijnlijk Shell uit Nederland vertrekken, hebben geen enkele zin meer in dat eeuwigdurend gedram

portuca | 08-07-20 | 09:18

Tja, snap het wel. Als mensen horen dat ik uit NL kom zeggen ze altijd. Your from Amsterdam? Voor de gemiddelde buitenlandert is Amsterdam, NL. Zalig zijn de ontwetenden, zij weten het niet..

Zatkniss | 08-07-20 | 09:10

Zeg, nou we toch aan het gummen zijn.....

eismc2 | 08-07-20 | 09:08

Heel NL voorstad van Meuropa.

cat22 | 08-07-20 | 09:07

Niet zo klein denken hoor mensjes, voor de gemiddelde Chinese zakenman is de Eemshaven ook gewoon Rotterdam-Noord. En gelijk heeft ie.

pollens | 08-07-20 | 09:07

Almere first! ( = maar 30 km! ) Nhanananhaaaaaaaa

The Concierge | 08-07-20 | 09:02

In Drenthe naast Emmen ligt Nieuw-Amsterdam.
De rest is kapot.

Reden | 08-07-20 | 08:46

Parijs: Amsterdam French Quarters.
New York: New Amsterdam.
Beijng: Amsterdam China Town.
Tanger: Amsterdam Banlieu.
De maan: Amsterdam Space Quarters.

Gewinflipt | 08-07-20 | 08:40

Apeldoorn heeft geen eens stadsrechten. Het is maar een dorp.

Kaan78 | 08-07-20 | 08:39

Apeldoorn staat voor 'even Apeldoorn bellen'. De allerkrachtigste slogan die ooit in het universum is bedacht. Jammer alleen dat de rechten voor het gebruik ervan bij een monopolist liggen.

Arkan Sonney | 08-07-20 | 08:34

Wie vetzind zo iets?

Raetsheer | 08-07-20 | 08:08 | 1

Vetzind? Dat moet Schrans Timmerfrans aka Hans Brusselmans zijn geweest dan.

Graaf_van_Hogendorp | 08-07-20 | 08:26

Even Apeldoorn bellen.

ratelaar | 08-07-20 | 07:44

Straks wordt Amsterdam nog “Het nieuwe normaal”! Daar moet je toch niet aan denken!

Eucalyppta | 08-07-20 | 07:40 | 1

Psies. Maak niet normaal wat niet normaal is.

pollens | 08-07-20 | 09:08

Ben blij dat Rotterdam (tot nu toe) bij deze gekte buiten schot is gevleven!

Eucalyppta | 08-07-20 | 07:38 | 2

Ja, maar daar wil ook echt niemand wonen.

TaliSepatu | 08-07-20 | 08:38

Amsterdam aan de Maas. Ik geloof niet dat de Rotterdammers daar veel in zien.

MAD1950 | 08-07-20 | 08:48

Niet al te ver van Apeldoorn ligt al het gehucht Klein Amsterdam.

_pacman_ | 08-07-20 | 07:23 | 1

Amsterdammers zijn er van overtuigd dat de wereld niet om de zon maar om Amsterdam draait.

Claude Jacque | 08-07-20 | 07:19 | 1

De meeste Amsterdammer wonen al heel lang buiten Amsterdam. 70% van wat er nu woont kun je geen Amsterdammer noemen....

Jafco | 08-07-20 | 09:39

En als we Nederland nou Amsterdam noemen?

TmC | 08-07-20 | 07:11 | 2

Dat ligt toch vlak bij holland.

ratelaar | 08-07-20 | 07:44

Fijn om te weten dat we allemaal in de omgeving van amsterdam wonem

TKD88 | 08-07-20 | 07:09

Dramsterdam?

ratelaar | 08-07-20 | 06:40

De rest van Nederland is de voorhuid van rampsterdam .

Minus Richels | 08-07-20 | 06:27

Met de auto ben je sneller vanaf de A10 in Apeldoorn dan dat Amsterdammers met fiets of OV van zuidoost naar noord komen. Uurtje rijden is gewoon in de buurt. Ik gok zo dat de redactie ook niet met de ogen knippert als pakweg san diego een voorstad van Los Angeles genoemd wordt. Genoeg steden waar zelfs de stadsluchthaven op zo'n afstand van de stad ligt.

Blasfemie | 08-07-20 | 05:34 | 4

Airport Groningen =Eelde=Drenthe

steekmug | 08-07-20 | 07:23

@steekmug | 08-07-20 | 07:23:
Dat kan dus worden Airport Amsterdam East.
Net zoals de luchthaven van Charleroi betiteld wordt als Brussel Zuid.

JanVergoor | 08-07-20 | 08:46

Met de auto zou je in een uur innApeldoorn kunnen zijn mits je snachts rijdt, doorgaans staat er tussen 7 en 19 uur een dikke file rond Utrecht. Wel kun je door flevoland rijden, maar dat is wel een eindje om.

Analia von Solmsch | 08-07-20 | 09:19
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam-Buiten is toch Almere ?

frizti | 08-07-20 | 04:44

Amsterdam Diversity Islands (net boven Venezuela)..

Binnenbaan | 08-07-20 | 04:35

Van de Apenheul naar Amsterdam is inderdaad een kleine stap.

Gulliver | 08-07-20 | 01:44 | 2

Hoe is het op je apenheul, ken je nog een beetje opschieten met je soortgenoten?
Een kleine stap dan voor de mensheid,een grote stap voor de primaat.

snapal | 08-07-20 | 04:05

Er is is wel een fundamenteel verschil: in de Apenheul zijn de apen te tenminste nog leuk. En je kunt er als bezoeker veilig tussen lopen. Kun je van Amsterdam-West of de Bijlmermeer niet zeggen!

kunstliefhebber | 08-07-20 | 09:34

Apeldoorn, zelfs Almelo heeft meer leven.

Von Knarrenstein | 08-07-20 | 01:20 | 1

Ja klopt , ze kunnen beter Almelo nemen... is het afvoerputje, volk kan je daar ook amper verstaan, lekker veel criminaliteit en tuigwijken... nee laat Apeldoorn maar lekker rustig en vooral saai zijn.

Hollandse_blauwe | 08-07-20 | 09:18

Groeten uit Twente aan Zee.

prins_flip_da_luxe | 08-07-20 | 01:01

Voorstad A'dam is Almere toch al ? Of niet ? Wat zou Almere dan worden als Apeldoorn voorstad wordt ? En wat is een voorstad eigenlijk ? Volgens Wiki : Een voorstad is een plaats die tegen de rand van een grotere centrale stad ligt. Dus volgens deze intelligente Apeldoornse bestuurders klopt deze definitie niet ? Vragen vragen,...

Kim-Jung-Un | 08-07-20 | 00:32 | 1

Of Purmerend natuurlijk. Ook zo'n deprimerende vluchtlocatie voor oud amsterdammers

Eagle0511 | 08-07-20 | 08:56

LOL, Vooral doen Apeldoorn, Mogen julie straks ook gelijk mee betalen met de gemeente belasting aan het kade en bruggen onderhoud en de klimaat gekte.

Datgingniegoed | 08-07-20 | 00:29

Als ik me niet vergis wil Amsterdam de ramen op de wallen verplaatsen naar een buitenwijk. Misschien een kans voor Apeldoorn ? Hebben ze gelijk een city branding hot spot te pakken.

popeye-de-zeemeermin | 08-07-20 | 00:17

Één, geef me asjeblieft eens één (met één neem ik genoegen) oftewel één reden om een dorp op stad te promoten. Is dat bijvoorbeeld omdat als er meer mensen willen wonen, de gemeentelijke lasten over meer mensen verdeeld worden en dus de gemeentelijke aanslag per huishouden omlaag gaat? Iets anders?

Leptob | 07-07-20 | 23:48 | 4

@popeye-de-zeemeermin
de totale nietszeggendheid inderdaad, de geestelijke leegte bij bedenkers en uitvoerders ten koste van honderden uren declaraties. (de rode broeken noemen dat werk)

DeEchteWaarheid | 08-07-20 | 00:38

Geld

Blasfemie | 08-07-20 | 06:07

En het begint bij de wethouders. Die krijgen er een warm gevoel van in de broek als de stad 'op de kaart' komt te staan.

popeye-de-zeemeermin | 08-07-20 | 11:33
▼ 1 antwoord verborgen

Marocco is wel een beetje een buitenwijk van Amsterdam, dus waarom niet.

echtpaul | 07-07-20 | 23:47 | 2

Zitten ze nog niet allemaal in Amsterdam dan? Het lijkt er anders wel veel op.

Frau Merkel | 08-07-20 | 00:22

Het afvoerputje van Amsterdam? Of juist omgekeerd?

Graaisnaaiert | 08-07-20 | 12:25

Amsterdam Versailles noemde men het een tijdje geleden nog. Maar opgetyft met je klote randstad uit mijn mooie, doch saaie Apeldoorn.

Zeikerd | 07-07-20 | 23:44

sorry ) aan het eind ontbreekt.

VanderGeelen-Coppens | 07-07-20 | 23:21

Laten we gelijk Nederland hernoemen naar Amsterdam.
En Amsterdam naar Nederland.

ArieR68 | 07-07-20 | 23:15

Wat een bizarre onzin.
Stel iemand uit Utrecht gaat Amsterdam de buitenwijk van Utrecht noemen of zo.
Gewoon voor de aardigheid.
Er zal wel weer een een af andere maffe ontwikkelaar op binnenlopen op dat soort flauwekul.

kloopindeslootjijook | 07-07-20 | 23:12

Het wordt nu wel duidelijk waarom Volkert uit Apeldoorn weg moet. Follow the money en je komt uit bij GroenLinks

Feitenpliesie | 07-07-20 | 23:03

En allemaal omdat de linkse Amsterdamse kliek de afgelopen tien jaar weer eens voor het eigen gewin ging. Zonder realistisch vooruit te kijken hebben ze Amsterdam in het buitenland met man en macht gepositioneerd als "The place to be" toeristen gelokt als kinderlokkers op een speelterrein zonder toezicht. Ook toen het aantal toeristen in Amsterdam de spuigaten uit liep, de airbnb de hele stad naar de kloten hielp, de hele lokale middenstand ten onderging en vervangen werd door 13 in een dozijn Starbucks, zelfs toen gingen ze nog door daarmee. Want persoonlijk pre-tje op de cv. Fuck the rest. En nu... Nu... Nu dus niet ineens heel Nederland omgetoverd worden tot Amsterdam, omdat ze zelf de visie hadden tot 1 cm voor hun hoofd. Toen iedereen met een realistische blik al kon voorspellen dat er gi-gan-tisch veel nadelen kleven aan je hele hoofdstad 1 groot toeristen pretpark te laten zijn.

Geen inwoners meer, waarom ook? Weg ge airbnb'd, geen lokale middenstand meer, allemaal 16 jarigen bij de strarbucksen op elke hoek van de straat. Alles 1 grote identieke toeristen kliek. Met bijpassende toeristen prijzen. En aangezien de eventuele airbnb prijs, en de expat prijs gewoon worden meegenomen in de vraagprijs en de opboden is het zowiezo onbetaalbaar. Je moet straatarm of steenrijk zijn om in Amsterdam te wonen. Ben je een azc'er met een kleurtje heb je helemaal de jackpot. Voorrang op alles en iedereen.

Dankjewel he. Niemand zag dit aankomen. Behalve dan *iedereen*die een beetje logisch kan nadenken. Naja en dat zijn dus niet politici.

peterdh | 07-07-20 | 22:56 | 3

Afsteken en af laten drijven. Netto gaan we erop vooruit.

Frau Merkel | 08-07-20 | 00:24

@Frau Merkel | 08-07-20 | 00:24: wij ook.

Von Knarrenstein | 08-07-20 | 01:18

@Von Knarrenstein | 08-07-20 | 01:18: Republiek 020. Een steeds beter idee! ( met al die kansloze rukkers, de belasting zal astronomisch hoog moeten worden). Komen wij, van Nederland (0031) 1 keer per jaar langs om te hoeren en te snoeren. Gewoon voor "o'll time sake', beetje zoals je ex naaien........

PerineumPiraat | 08-07-20 | 09:59

Een adviesbureau..... Geen wonder, die moeten toch íets zeggen voor dat dikke geld dat ze vragen.

zbb | 07-07-20 | 22:54

Ze noemden vroeger New York ook al nieuw Amsterdam.

24^7 | 07-07-20 | 22:53 | 1

New Zealand.schrijven ze ook nog steeds met een Z.

kloopindeslootjijook | 07-07-20 | 23:14

Ja zelfs het nieuwe outletcenter in halfweg wat open gaat in de herfst gaat Amsterdam Outletcenter heten. Bekt wel beter als Halfweg.

King Wasimoo | 07-07-20 | 22:49 | 1

Amsterdam is een grote outlet. Al het volk dat elk land kwijt wil wordt in Amsterdam gedumpt.

Frau Merkel | 08-07-20 | 00:25

Wie leert er nou nog topografie? Gewoon alles Amsterdam noemen scheelt veel onderwijs.

Hadena | 07-07-20 | 22:45

AGOVV

Apeldoornsche Geheel Onthouders Voetbal Vereniging

VanderGeelen-Coppens | 07-07-20 | 22:33 | 1

Ze lijken er toch stiekem eentje te hebben genomen....

Het brein erachter | 07-07-20 | 22:46

Och mijn god. Daar zijn we weer. Citymarketeers. Hoe zetten ‘we ons op de kaart’. Je staat al op de kaart, imbeciel. Als een bejaardentehuis.

Dubbelepunthoofd | 07-07-20 | 22:28

Verder dan "iets met apen, het koningshuis en blabla centrum van Nederland", maar verder kom je ook niet.
Oh ja, en de plaats waar ze wat zenuwachtig(er) reageren bij het zien van een zwarte suzuki swift.
Maar ja, krijg dat maar eens op een bordje.

Gazzerop | 07-07-20 | 22:12 | 1

Ja daar klopt weer geen hol van, die eerste zin (mea culpa) maar van iemand vanuit the Amsterdam Peat Colonies kun je ook niet meer verwachten.

Gazzerop | 07-07-20 | 22:16

Zolang Amerikanen denken dat Kopenhagen de hoofdstad van Holland is, zal het voor het toerisme weinig uitmaken denk ik.

petersteenkamp | 07-07-20 | 22:09 | 1

Amerikanen zijn slechts een maatstaf voor de absolute ondergrens.

Frau Merkel | 08-07-20 | 00:26

welja, drenthe word dan amsterdamse veenkolonie ,groningen,amsterdamse gasopslag,oh wacht ff ,hoe doen we dat met voetbalclubs?ajax,zwolle ajax emmen ,ajax eindhoven ,ajax rotterd... en toen brak pas echt de hel los .. in drenthe zit overigens al een nieuw amsterdam en dat is meer dan genoeg ,hou op met die onzin zet er maar hek om ofzo .laten we wel de normale amsterdammer wat mij betreft eruit om veilig heenkomen te zoeken ,en dan slot erop .

bowlfabriek | 07-07-20 | 22:08 | 8

@zbb | 07-07-20 | 22:45: alz je over dit zoort dingen gaat lopen Miepen ben je juist op kleuternivo blijven zteken.

bowlfabriek | 07-07-20 | 22:59

Gebruik gewoon hoofdletters en interpunctie oh gij briljante pannekoek.

Lorejas | 08-07-20 | 00:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Stadsstaat Nederland. Heb er vaker voor gewaarschuwd. Stedenbanden in het oosten van het land liggen al veel langer op de tekentafel, sinds ruim voor de bankencrisis. 50 miljoen inwoners is het streefgetal rond 2100 of oliever toch 60 miljoen?

Graaisnaaiert | 07-07-20 | 22:01

Amper tot zelden in zo'n enorm dode plaats gewees als Apeldoorn. Trouwens.
Ja, of het moet Veenendaal, of Ede, of Woerden, of Soest, of Leidschendam, of hell, Roosendaal zijn.
Nog beter af in semi vol-crimi lelijke oorden als Vlaardingen, Den Helder, Heerlen, of Tilburg.
Nahja niet zo hard > Vlaardingen en Den Helder hebben nog wel wat toffe plekken.
Maar APELDOORN?

chicago river | 07-07-20 | 21:54 | 4

Vlaardingen is niet mooi maar ook niet lelijker dan de gemiddelde kutstad in Nederland. Ben er geboren en getogen namelijk. Het is meer de hele regio die niet fraai is..de industrie aan de overkant van de Nieuwe Waterweg en de hele Rijnmond.. het is eerlijk gezegd allemaal behoorlijk kut.

Talleyrand | 08-07-20 | 00:33
▼ 1 antwoord verborgen

No one in Amsterdam likes us-I don't know why
We may not be perfect, but heaven knows we try
But all around, akwasi, simons and Gario put us down
Let's drop the big one and see what happens

We give 020 our money-but are they grateful?
No, they're spiteful and they're hateful
They don't respect us-so let's surprise them
We'll drop the big one and pulverize them

De Wallen are crowded, het Centrum too old
IIburg is far too wet
And 020-Noord too cold
And the mokum VVV did stole our name
Let's drop the big one
There'll be no one left to blame us.......

De Briemusketier | 07-07-20 | 21:52

Zeg Amsterdam, Hou die zuipende en blowende en brallende en pissende toeristen lekker bij je.

kloopindeslootjijook | 07-07-20 | 21:45

Waarom noemen we amsterdam voortaan niet gewoon Apeldoorn-West? Of Apeldoorn- Grachtendistrict ofzo?

Binkoo | 07-07-20 | 21:44 | 1

Apenheul west?

intrigant | 08-07-20 | 00:20

Die zeespiegel-stijging kan mij niet rap genoeg gaan.
*kachel op hoog zetten doet*

Abject | 07-07-20 | 21:42 | 3

@De Briemusketier | 07-07-20 | 21:55:
Hehe, geen wonder dat Orwellkreng het referendum af schaffen wou. Het is gewoon onomstotelijk zeker dat we nationaal een twee-derde meerderheid hadden gekregen bij het vraagstuk of we Amsterdam moesten laten afzinken ja of te nee.

Abject | 07-07-20 | 21:59

De mensen die daar wonen heb je meer aan dat wat in Amsterdam woont.
Daarnaast is Amsterdam over afzienbare tijd door zijn rotte palen gezakt in de modder.

Ray Skak | 07-07-20 | 21:41 | 2

Vergis je niet.
De restauratie van palen, bruggen en kaden wordt zó duur en Amsterdam is zó uniek en zo belangrijk voor de economie, dat de kosten landelijk gedragen gaan worden.

Maar Amsterdammers zijn de beroerdsten niet.
Als het klaar is, mag je komen kijken.

Kapitein Sjaak Mus | 07-07-20 | 21:47

@Kapitein Sjaak Mus | 07-07-20 | 21:47: spijker-kop. Wat een volk.

Spamboxxx | 07-07-20 | 21:56

We gaan borden rondom Amsterdam zetten voor mensen die Amsterdam uitrijden.
"You just left Amsterdam. Welcome to the Netherlands'

kloopindeslootjijook | 07-07-20 | 21:41 | 2

Ik zou er nog aan willen toevoegen:
"Turn back now. Trespassers can and will be shot."

Graaisnaaiert | 07-07-20 | 22:03

Met 100 km per uur is zelfs Amersfoort verder dan ooit.

Koonkluk Huis | 07-07-20 | 21:40

Amsterdam, de stad die negers met neo koloniale neigingen gesubsidieerd de provincie instuurt om de inboorlingen te bekeren tot de laatste ontwikkelingen op beschaafd gebied. Al dan niet met geweld.

Die Ring om Amsterdam ligt er niet voor niets, wat mij betreft een hek erbij en 220V er op. Hoofdstad ben je voor het hele land, en niet voor een aantal activisten met een dubbel paspoort die op de vingers van een hand te tellen zijn. De groeten en laten We elkaar zo min mogelijk spreken.

De Briemusketier | 07-07-20 | 21:39 | 1

Amsterdam onafhankelijk maken, dat willen ze toch zo graag. Kunnen mooi alle diversiteitsmensen en floegtlinge naar toe.

5611 | 07-07-20 | 21:56

Wie bedenkt al die marketing-onzin eigenlijk?
Verdient daar weer iemand geld aan?

Zullen we het rijksmuseum dan maar naar Apeldoorn verplaatsen?
Het is een stuk Nederlandse cultuurgeschiedenis, en we betalen er tenslotte allemaal aan mee, maar het staat in Amsterdam.

kloopindeslootjijook | 07-07-20 | 21:37 | 3

Kijk das een goed idee

oldskoolhollander | 07-07-20 | 21:41

maar het staat in Amsterdam.

De asielzoekers waar Amsterdammerts zo gek op zijn dan weer niet, dat dan weer wel.

De Briemusketier | 07-07-20 | 21:41

Namens Amsterdam Fruitlands wil ik graag melden dat we niet zitten te wachten op nog meer import die de huizenprijzen doen stijgen waardoor mensen uit de regio moeten verkassen. Lagen die A2 en A15 maar ergens anders.

Stairway to hell | 07-07-20 | 21:37 | 2

Gefeliciteerd nog met jullie Amsterdam windmills trouwens. Het ziet er niet uit.

Sinterbikske | 07-07-20 | 21:43

@Sinterbikske | 07-07-20 | 21:43: Het is zo erg dat je vanwege het uitzicht liever richting Leerdam(!) gaat in plaats van de andere kant op, witte horizonvervuilende misbaksels zijn het.

Stairway to hell | 07-07-20 | 21:52

In Berg en Bos kun je prima wonen. Er is ruimte zat voor 'We Are Here Now'. Misschien kunnen we een muur rondom Amsterdam plaatsen en Amsterdam weggeven, dat lijkt mij de beste optie. Neem Utrecht, Nieuwegein, Rotterdam, Waalstrand Nijmegen en de boulevard van Scheveningen ook maar mee.

Peter_la_Selie | 07-07-20 | 21:37

U vergeet Amsterdam South Port.
Ligt aan de Nieuwe Maas.

Kapitein Sjaak Mus | 07-07-20 | 21:37 | 1

Haha, ze weten het alleen nog niet.

Roehm | 07-07-20 | 21:38

Voorstad, subburb of Township U mag kiezen.

Miezerig | 07-07-20 | 21:36

Koninkrijk van Amsterdam, wat zullen sommigen soppen.

Twisted_Faith | 07-07-20 | 21:35 | 1

Republiek!

Kapitein Sjaak Mus | 07-07-20 | 21:48

Verzonnen door een ambtenaar die met zijn collega's in een peperduur vergadercentrum op skippyballen in het rond stuiterde. Een hei sessie om nooit te vergeten met als uitkomst dat Apeldoorn bij Amsterdam hoort. En ze plakten succesvol hun geeltjes op een bord.

Therapietje | 07-07-20 | 21:35 | 2

Ha een ervaringsdeskundige, idd precies zoals het gaat.

revolte | 07-07-20 | 22:33

Daarom werk ik ook nooit meer voor een baas/werkgever. Ongezien de tiefus met dit soort hinderlijke bijeenkomsten. Nooit meer!

pibasso | 08-07-20 | 09:59

Alleen voor NL'ers zijn dit lange afstanden voor een Chinese of Arabische folder of wat dan ook, zie ik geen probleem.

Papierversnipperaar | 07-07-20 | 21:32

Niks nieuws onder de zon. Dit speelt al minstens 10 jaar. Het probleem schijnt te zijn dat stomme bautenlanders geen flauw idee hebben waar Ze Nedderlends liggen. De Amsterdamse Wallen echter, weet elke bautenlander feilloos op de kaart aan te wijzen. Dus is het logisch om Nederland te hernoemen naar de Poel des Verderfs.

Nivelleermarionet | 07-07-20 | 21:31

Met het ontroerende welkomstlied heeft Apeldoorn zich behoorlijk op de kaart gezet. Smaakt naar meer!

CalamityJane | 07-07-20 | 21:29 | 1

Vergeet Volkert en Karst Tatus niet! Soort van Oswald en Kennedy verhaal met veel fantasie. Verkoopt vast goed.

Sinterbikske | 07-07-20 | 21:31

Nou, we kunnen nu overal in Nederland letters neer gaan zetten denk ik, ‘we are Amsterdam’.

Sinterbikske | 07-07-20 | 21:29

Nee, blijf weg uit Delfzijl en de rest van de provincie. Het regent en het is koud. Er is niets te zien. Er zijn bijna geen campings of hotels. Geen fancy restaurantjes.
Je komt er geen hond tegen, en dat willen we graag zo houden.

De echte Stolwijker | 07-07-20 | 21:29 | 4

@chicago river | 07-07-20 | 21:39: is dat nou een accent, dat 'spreek'?

dathoujetoch | 07-07-20 | 21:45

@chicago river | 07-07-20 | 21:39: Nieuwerbrug heeft toch de enige tolbrug in Nederland meen ik?

Sinterbikske | 07-07-20 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

De tering zeg. Echt niet. Rot op met je Amsterdam en Randstad. Straks komt dat volk nog deze kant op. En dat klimaatgedram wil ik hier al helemaal niet. We zijn geen Arnhem.

IJzer Oxide | 07-07-20 | 21:28 | 1

Ze verspreiden zich al over het land en drijven her en der de huizenprijzen op en verpesten de goede sfeer op oa scholen met hun amsterdamse ver van de realiteit staande denkbeelden...

Bataafje | 07-07-20 | 22:12

Als ze Amsterdam nou gewoon laten afdrijven kan Apeldoorn een gooi doen naar hoofdstad van NL.

abeltasman | 07-07-20 | 21:28

Apeldoorn is toch vooral bekend van de vele onechte kinderen van koning Willem III die daar rondliepen? De Willem-drietjes werden ze genoemd en iedereen wist wie ze waren.

MAD1950 | 07-07-20 | 21:28 | 3

Dat is Tilburg toch? Of was dat een andere dekhengst uit de Koninklijke Familie?

borderlijntje | 07-07-20 | 21:31

@borderlijntje: dat is Willem II, heel elftal + reserves!

Paulzitineenkaul | 07-07-20 | 21:33

@borderlijntje | 07-07-20 | 21:31: Dat was Willem II. En die was van de herenliefde, dus die zal niet veel onechte kinderen gehad hebben.

MAD1950 | 07-07-20 | 21:33
-weggejorist-
GeneralL | 07-07-20 | 21:27 | 1

Ik wil mijn eigen stad zo snel mogelijk tot openluchtmuseum laten verklaren, op de Unesco werelderfgoedlijst en al onze tradities vast laten leggen. En als het niet anders kan alle bruggen over de Maas opblazen

Sinterbikske | 07-07-20 | 21:24

De VVdwethouder, Joon (bekend van een affaire met hockeyjacks) woont die al in Apeldorp?

dathoujetoch | 07-07-20 | 21:23

Heeft het met het BLM-rumoer en bijbehorende 'woordkunstenaars', het onversaagde corona-disrespect en de armoedige beeldenstorm te maken dat men uitgerekend nu het oog laat vallen op AmsterSkam? Laagdrempelige 'kunst' als die van agressieve Akwasi trekt alleen domme mensen aan. Men laat zich in dat geval wel kennen, zeg.

SIogra | 07-07-20 | 21:23

Als Apeldoorn (90 km van Amsterdam verwijderd) zich al een voorstad waant, wat is mijn Haarlem (12 km naar Amsterdam) dan? Dat is dan praktisch Amsterdam-Centrum.

staat het bier koud? | 07-07-20 | 21:20 | 7

@staat het bier koud? | 07-07-20 | 21:32: ik weet niet, ben er lang niet geweest. Was rond het Begijnhof toch?

Sinterbikske | 07-07-20 | 21:39

@Sinterbikske | 07-07-20 | 21:39: Ja zeker, dat heeft u goed onthouden hoor. U heeft het districtje zeker bezocht omdat het zo pittoresk is, neem ik aan?

staat het bier koud? | 07-07-20 | 21:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Amsterdam is de diverse anus van Nederland. Daar wil je niet mee associëren.

unshift | 07-07-20 | 21:19

Amsterdam is één grote Apenheul, dus de stap is niet zo groot.
Allebei een Paleis, de Dam en het Loo.
Eerlijk gezegd ben ik nooit in A’doorn geweest, behalve de Apenheul en de JulianaToren.
Is er reden om de stad te bezoeken?
Ik leer graag.

Ruimedenker | 07-07-20 | 21:17 | 7

Je kan vanuit Apeldoorn met een stoomtrein naar Dieren. Dan heb je meteen het leukste van het dorp wel gehad.

MAD1950 | 07-07-20 | 21:32

@MAD1950 | 07-07-20 | 21:32:
Lopen die Dieren los of kan ik veilig rondlopen.
Anders blijf ik gewoon in de trein zitten.

Ruimedenker | 07-07-20 | 21:40

Apeldoorn is een plaats met 264 kappers. www.destentor.nl/apeldoorn/meer-dan-2...
Op 162445 inwoners is dat 615 inwoners per kapper. Er zijn slechts ongeveer 100 kapperszaken in het straatbeeld te zien. De rest werk vanuit huis of een bijgebouw. Er is overigens geen reden om voetstoots aan te nemen dat er illegale praktijken plaatsvinden onder het mom van een kapperszaak.
De roze blog had deze tendens overigens ook al eens waargenomen
www.geenstijl.nl/5144311/mysterie-opg...

Arnold Layne | 07-07-20 | 21:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Amsterdam is een mooie historische stad. Wel jammer van de lelijke mensen die de stad besturen. Ook jammer van de nieuwe Amsterdammers die de historie van ons land willen uitwissen met hun racistische acties.
Dat ceremonieel Deugen, voorgegaan door de extreemlinkse media, dat deugt ook niet.

Jan Passant mk2 | 07-07-20 | 21:16

Wie geeft nu opdracht aan een adviesbureau en wat was de vraag. Doe maar wat, als het maar geld kost.

shimanski | 07-07-20 | 21:15 | 1

een ambtenaar of politicus. Voor deze groepen speelt uw geld geen rol bij hun doen en laten.
Adviesbureau's zijn niet zelden vrienden of familie van genoemde functionarissen. Ook adviesbureau's kunnen uw geld prima gebruiken.

Jan Passant mk2 | 07-07-20 | 21:20

Na kreeg van een adviesbureau te horen ben ik gestopt met lezen. Die hebben met deze stront bakken met geld binnen geharkt. We worden niet gek. We zijn het.

GodfrietvanAviko | 07-07-20 | 21:13

Sorry hoor, maar Amsterdam is toch meer een favela van Afrika? Apeldoorn kan beter wat extra hekwerk bestellen, lijkt me..

Valse_nootjes | 07-07-20 | 21:13

Apeldoorn staat voor bellen.

EmilioEsteves | 07-07-20 | 21:12

Binnenkort is HoerieHarry ook Amsterdammer.
Friese Ketellapper met Amsterdamschen leverworst met een BerenburgerT.
Welja joh, noem heel Nederland Amsterdam.
Wel een andere burgemeester graag.

Ruimedenker | 07-07-20 | 21:11 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

Niks mis met ambities. Ik bedoel, er ligt ergens bij Bosschenhoofd (ja, zoek maar op) een stukkie asfalt waar vliegtuigjes ter grootte van een beetje Volvo op landen. Noemt zich "Breda International Airport". Nou, dan mag Apeldoorn best een voorstad van Amsterdam zijn, als ze die muur om de A10 maar laten staan.

marcoplarco | 07-07-20 | 21:09

Amsterdam is geen stad, het is de afvoerput van Nederland waar alle drollen naartoe spoelen.

kunstliefhebber | 07-07-20 | 21:07 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

'Even Apeldoorn beffen' dat was toch een reclameslogan vroeger?

keestelpro | 07-07-20 | 21:06 | 1

Viel tegen. Onderaan de brug van Deventer maakte je meer kans.

Sinterbikske | 07-07-20 | 21:49

Heb ooit een vriendin in Heerlen gehad.
Ik uit Leeuwarden maar geboren in Noord Holland.
Ze wilde pizza dus ik erop uit naar de pizzeria.
Die lul van de pizzeria vertikte het om Nederlands te spreken en ik zag haat in z'n ogen richting mij.
Zijn we een klein landje met grote verschillen.

HoerieHarry | 07-07-20 | 21:06 | 10

Als ze dat bij mij flikken zeg ik altijd dat ik het knap vind dat ze na een hersenbloeding toch weer aan het werk zijn gegaan.

Graaisnaaiert | 08-07-20 | 12:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Nu Zwolle en Amersfoort nog. En op termijn Den Bosch.

Kuifje-naar-Brussel | 07-07-20 | 21:06 | 8

Mocht je willen, Den Bosch. Is van ons, blijft van ons.

5611 | 07-07-20 | 22:32
▼ 5 antwoorden verborgen

@nostyle dit is wat de EUSSR lieden (VVD, PvdA, CDA, GL, D66, CU) met ons van plan zijn: www.tristatecity.nl/onze-visie

Tataland wordt een grote super stad. Dan is idd Apeldoorn een parkje midden een grootstedelijk gebied.

Graaf_van_Hogendorp | 07-07-20 | 21:05 | 1

Italië is bekend door de maffia, Nederland heeft het vervolmaakt. Wat een gruwel scenario 30 miljoen inwoners. Vandaar die treiterij richting onze boeren.

revolte | 07-07-20 | 21:56

Misschien toch nog even een nachtje over slapen: Amsterdam komt miljarden tekort en verwacht waarschijnlijk toch minstens wat financiële bijdragen vanuit hun voordorpen.

Poesmobiel | 07-07-20 | 21:05

Amsterdam waar leg dat dan?

lingo star | 07-07-20 | 21:03 | 6

Pas als Johan weer onder contract staat daar. Dat was hun enige echte kampioenschap. Nou, ik ga nu maar even heel ernstig onderduiken denk ik na deze heel slechte grap.

Lorejas | 07-07-20 | 21:23

Vlakbij Holysloot.

5611 | 07-07-20 | 22:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Kut, moet ik dadelijk gaan verhuizen...

Rhayader | 07-07-20 | 21:02

Een VVdplan zo lees ik van de verantwoordelijke wethouder. Die zal bij dat nieuwbowproject wel wat geld krijgen, a la VVd'er van Reij en talloze anderen.

dathoujetoch | 07-07-20 | 21:02

In Amsterdam rijden ze links. In Apeldoorn rijden ze in de bossen.

Poesman | 07-07-20 | 21:02

Als Apeldoorn nu gewoon Apeldoorn blijft. Volgens mij vinden de mensen daar het helemaal niet erg dat doorgesnoven PR types niet weten waar Apeldoorn voor staat. Dat soort types en hun politieke spiegelbeelden denkt alleen in termen van een merk een product.
Burgers wonen in een stad of dorp en voelen een zekere verbinding met plaatsgenoten. Politici willen dat niet en vandaar gemeentes samenvoegen en dit soort gelul.

En dan alles relateren aan Amsterdam....... het dorpse dorp van Nederland. Ze mogen zich daar in de handen knijpen als ze het op de Veluwe goed vinden als zij zich Apeldoorn aan het IJ mogen noemen.

Nuuk | 07-07-20 | 21:01

Net als dat Helmond de suburbs van Maastricht zijn. Het nieuwe normaal.

InSight | 07-07-20 | 21:01 | 1

Is dat niet Casablanca-noord tegenwoordig?

Nuuk | 07-07-20 | 21:03

Als het inclusief Ugchelen is hebben we een deal.

Datzullenwenogweleen | 07-07-20 | 20:59 | 2

Nee, te netjes voor Amsterdam

dathoujetoch | 07-07-20 | 21:03

Blijf van Ugchelen af

IJsbakker | 07-07-20 | 21:05

Zolang ze met hun poten van 030 afblijven zal het mijn derriere oxideren wat ze in islamsterdam allemaal doen. Een echte Utrechter wil nog niet doodgevonden worden in die verzameling plaggenhutten ten tijde dat Ultrajectum al de beschaving bracht in de huidige randstad. 010, 070 en 020 waren nog maar pisgaten terwijl het in 030 al een echt stadsleven was.

The2Amendment | 07-07-20 | 20:59 | 3

Sinds 50 na Chr!
Uuuuuuu!

Ruimedenker | 07-07-20 | 21:07

Heb je wel eens naar de terrasscene in de film Amsterdamned gekeken?

Shoarmamasutra | 07-07-20 | 21:07

"De Apeldoornse gemeenteraad kreeg van een adviesbureau te horen dat het onduidelijk is waar Apeldoorn precies voor staat".
Hoofdstuk 1 uit het boekje "Hoe ruïneren we ons mijn dorp": Inhuren van het verkeerde adviesbureau.

CoffeePatch | 07-07-20 | 20:58

Mijn oom kwam uit Apeldoorn

Het eerste op zijn bucket list was zelfmoord

Turbulentie? | 07-07-20 | 20:58 | 5

Had ie er maar moeten blijven.

Hadena | 07-07-20 | 22:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn er al plannen voor de Noord-Zuid-Oost as?

Mr_Natural | 07-07-20 | 20:58 | 1

De Noordas richting Amsterdam-Zaansche Schans ligt er toch al?

SpeurHaan | 08-07-20 | 01:35

Apeldoorn is het eerste grote dorp wat ik tegen kom als ik de A1 oprijdt.

The_Challenger | 07-07-20 | 20:58 | 2

Oprijd moet zonder t.
Trouwens, wie interesseert het ene moer welk dorp jij als eerste tegenkomt als jij de A1 oprijdt?
Daar wel eens over nagedacht?

Ichneumonidae | 07-07-20 | 21:00

Tzjezuss!
Kom jij uit Wilp?

Ruimedenker | 07-07-20 | 21:29

Nederland als onderdeel van tristatecity, 30 miljoen inwoners. Geen ruimte voor natuur en boeren. Alleen maar vinex, distributiecentra en bedrijventerreinen. Met dank aan vno ncw EU partijkartel en de Oranjes

www.tristatecity.nl/

Carlos_I | 07-07-20 | 20:57 | 6

@Dandruff | 07-07-20 | 21:06: Een kenniseconomie die dolenthousiast schapen hoeders uit de savanne met tienduizenden importeert. Gaat helemaal goed komen.

5611 | 07-07-20 | 22:36

@Dandruff | 07-07-20 | 21:06: het wordt gewoon uitgerold. EU leger in oprichting. CPB masseert vandaag op een vriendelijke manier de import van zg arbeidskrachten erin. NOS laat ook positieve hoogopgeleide Polen zien, over de 500/600 per week uit het islamitisch-fundamentalistische oosten die hier binnenwandelen hoor je niets.
Politiek hier is op 2 partijen na pro EU dus dit gaat gewoon door. Tenzij Ingo Piepers gelijk krijgt.

Carlos_I | 07-07-20 | 22:38

Soort Hong Kong dus. Straks ook ingelijfd door de EU.

Hadena | 07-07-20 | 22:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Appeldorp

dathoujetoch | 07-07-20 | 20:56

Dat krijg je met al die ambtenaartjes die een weekendje teambuilding achter de rug hebben, krijgen ineens hele rare ideeën, als zo'n teambuilder heeft lopen roepen dat ze 'out of the box' moeten denken krijgen Gert-Jan en Onno van de afdeling beleidsmatig planbeheer ineens de kolder in de kop...

Zenzeo | 07-07-20 | 20:56 | 1

Die hebben paddo's genomen.
Kan niet anders.
En de orgie in het gemeentehuis duurde nog lang....

HoerieHarry | 07-07-20 | 20:57

Ik ken ook een Amsterdams woord: MESJOGGE!

gemeentereiniging | 07-07-20 | 20:55

Best een eind met de bierfiets.

Mr_Natural | 07-07-20 | 20:55

Historisch gezien was Harderwijk het voorportaal van Amsterdam, er ging zelfs een rechtstreekse veerboot verbinding van Harderwijk naar Amsterdam. Het militair werfdepot lag er en de Veiligheidsdiensten zaten er (zijn nu appartementen). Tevens was Harderwijk een plek waar veel hoerenkasten stonden (is nu horeca gebied). Daarentegen was Apeldoorn simpelweg ‘het Loo’, of te wel het bos. Om het buitenverblijf v.d. Oranjes meer allure te geven werd er een weg dwars door de bossen vanaf Soest naar het Loo aangelegd, nl. de Prinsenweg. Deze Prinsenweg bestaat nog vrijwel in z’n geheel, het betrof ook tevens ’n sluiproute. Fam. naam Schiffmacher is van oorsprong Harderwijks. Laat armlastig Apeldoorn eerst maar eens het oude kanaal uitbaggeren en in ere herstellen, daarna praten we wel weer verder.

Sw.Dwaallicht | 07-07-20 | 20:54 | 3

Had toch ook ooit een universiteit, Harderwijk?

Zenzeo | 07-07-20 | 20:57

Ja, klopt ook nog, echter de Harderwijkse universiteit stond landelijk niet hoog aangeschreven. Er valt nog wel meer te vertellen over de connectie Harderwijk met Amsterdam, echter mijn tijd is op, ik moet er vandoor nu.

Sw.Dwaallicht | 07-07-20 | 21:00

Harderwijk had ook een kerktoren die bijna net zo groot was als de Dom in Utrecht, ik geloof dat armoede onder de Fransen en een windhoos deze heeft doen instorten.

Samarkand225 | 07-07-20 | 21:04

Ik zit hier in de fraaie Achterhoek. Die Amsterdamse puinzooi komt wel erg dichtbij zo.

SNAFU | 07-07-20 | 20:52 | 4

No sweat man, brommers kiek'n kun je overal. Vzv ik weet is er in bijvoorbeeld Doetinchem geen bananenbar - niet dat je dat zou moeten willen, maar mss genoeg Achterhoekers die er een moord voor zouden doen, je weet het niet.

Ichneumonidae | 07-07-20 | 20:55

@Ichneumonidae | 07-07-20 | 20:55: Brommers komen weer helemaal terug hier. Ik zie steeds vaker olde leu rondrijden op de brommer van vroeger. Af en toe ook een jonkie.

SNAFU | 07-07-20 | 21:04

Aan het einde van de A18 zetten we een slagboom neer. Mochten daar toch indringers voorbij komen, dan moeten ze nog langs de zwaarbewapende controleposten ter hoogte van de Radstake.

Tom Aatje | 07-07-20 | 21:32
▼ 1 antwoord verborgen

Is er al achterhuis museum in Apeldoorn, waar Folkert ondergedoken heeft gezeten?

Samarkand225 | 07-07-20 | 20:50

Waarom zou je eigenlijk niet over de A1 gaan lopen naar Apeldoorn? Anders moet je nog langs dat godverdomde Almere ook.

Ichneumonidae | 07-07-20 | 20:48

Als, let wel als, je vindt dat Amersfoort onderdeel is van de Randstad, dan is Apeldoorn de laatste stad voor de Randstad. Persoonlijk vind ik niet dat Amersfoort onderdeel is van de Randstad, maar sommigen in Amersfoort vinden van wel.

koeberg | 07-07-20 | 20:48 | 1

Ik begrijp uit je tekst dat maar sommigen uit Amersfoort vinden dat hun stadje bij de randstad hoort en de meesten dus niet? Rare lui, die Amersfoorters, wat willen ze dan, bij de biblebelt horen?

Ichneumonidae | 07-07-20 | 20:50

Ik ben een keer per ongeluk beland in Apeldoorn.
Vooral veel rotondes

Turbulentie? | 07-07-20 | 20:47 | 4

Uit mijn hoofd is in heel Apeldoorn er niet meer dan 10 rotondes op grote wegen en jij vindt dat veel?

TRUMP | 07-07-20 | 20:51

Ik ben een keer per ongeluk beland in amsterdam.
Vooral veel allochtonen.

Trasnochador | 07-07-20 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen

Als de bevolking dan hetzelfde wordt, krijg je een hele grote apelheul. Kneuzenvolk daar.

Kopieerapparaat | 07-07-20 | 20:46 | 2

Dikke middelvinger voor je. Aapjes zijn lief.

TRUMP | 07-07-20 | 20:52

Ergens midden in het stuk in stentor is de kern van het verhaal: "De boeren moeten zoeken naar een andere manier om de kost te verdienen"

Glasgow Argus | 07-07-20 | 20:45 | 1

Hebben ze dan boeren in Apeldoorn? Dat zijn toch allemaal bossen daar.

5611 | 07-07-20 | 22:39

Ik ben Apeldoorner en ik kan zeggen: Tief eens eind op met die adviesbureaus.

TRUMP | 07-07-20 | 20:45 | 1

En die adviesbureaus zeggen eigenlijk: Tief op met Apeldoorn. Maak er de voorhuid van Islamsterdam van. Wat moeten we nou? Straks worden ook nog alle Apeldoorners verplicht besneden.

Kopieerapparaat | 07-07-20 | 20:57
-weggejorist-
swebe | 07-07-20 | 20:44 | 1

Apeldoorn... Daar heb ik dus nog wel een appeltje mee te schillen.

sjaakdeslinksesul | 07-07-20 | 20:44 | 1

Nou, mij kun je wegdragen.

Ichneumonidae | 07-07-20 | 20:53

Leuk om als inwoner in de voorstad te wonen van een totale failliete bende en het grootste criminele drugscentrum van Europa.

dik van alster2409 | 07-07-20 | 20:44 | 2

Wat is er precies mis met een drugscentrum? Is gewoon handel hoor, wat zit jij nou kneuzerig, Apeldoorns, te doen?

Ichneumonidae | 07-07-20 | 20:53

@Ichneumonidae | 07-07-20 | 20:53: Misschien heeft hij geen behoefte aan martelcontainers op het plaatselijke industrieterrein?

staat het bier koud? | 07-07-20 | 21:16

Ik begrijp het wel, alles beter dan Apeldoorn, zelfs Amsterdam. (hoewel)

Wilt Geerders | 07-07-20 | 20:43

Een voorstad van Amsterdam.

Dat zeiden ze 100 jaar geleden ook van Den Helder..

Turbulentie? | 07-07-20 | 20:42 | 2

Planeet Mars. Amsterdam planet.

Trasnochador | 07-07-20 | 20:57

Apeldam of Amsterdoorn. Klinkt prima.

BozePaarseMan | 07-07-20 | 20:42

Gulpener is prima bier trouwens.

JohnLocke | 07-07-20 | 20:41 | 1

Toen Brands nog niet overgenomen was, was dat zo, inderdaad een markant bier; daar heb ik nog goede herinneringen aan.. Daarna is de formule veranderd naar algemene smakeloosheid.

zbb | 07-07-20 | 22:50

Snap ik. Als de zeespiegel stijgt Apeldoorn aan zee.

Sliptong | 07-07-20 | 20:41 | 1

Nee hoor. De Veluwe blijft echt wel droog.

Leyrann | 07-07-20 | 21:01

Apeldoorn is geswift.

GayPalace | 07-07-20 | 20:41 | 2

Taylor swift mag dan wel rokjes dragen, een Veluwse refo is ze niet.

Shoarmamasutra | 07-07-20 | 21:10

Suzuki Swift draagt wel een kort rokje

kaasfondue | 08-07-20 | 10:09

I am ersfoort.
(Slaat ook weer nergens op.)

Mr_Natural | 07-07-20 | 20:41 | 5

Toch goede grap Mr_N

kaasfondue | 08-07-20 | 10:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Uurtje rijden. Voor de rest van de wereld niets vreemds.

RandyBiel | 07-07-20 | 20:40 | 1

Is Hoogeveen dan een voorstad van Apeldoorn?

Binkoo | 07-07-20 | 21:31

Ah.. Daar is het plan weer... Tristatecity

Jeetjemina | 07-07-20 | 20:39

Nou, met de groeten uit Amsterdam Hills dan maar.

Djadja_Kolja | 07-07-20 | 20:39

Ik woon in Amsterdam Outback.
Dat is bij Zwolle hoekie om, trappie af. Gekkenhuis.

Dikke_Tammo | 07-07-20 | 20:38

Randstad is niet Amsterdam. Apeldoorn-Utrecht is een stuk minder ver. Maar het plan blijft even stom.

nieuwe_Deen | 07-07-20 | 20:38 | 1

De Veluwe ligt er nog steeds tussen in.

Leyrann | 07-07-20 | 21:00

Apeldoorn. Dat was toch dat dorp van die dames met hun "Jij bent welkom"- lied? Ik zou voor Hollands Hiroshima stemmen.

Glasgow Argus | 07-07-20 | 20:37

Rot aub op met dat verderfelijke globalisme. Het is helemaal niet wenselijk om op Amsterdam te lijken.

mlmn | 07-07-20 | 20:36 | 1

Mokum Global World Domination.

Lorejas | 07-07-20 | 21:26

Het kan nog gekker. Helmond ligt volgens Geenstijl in Limburg. :P

BasBr | 07-07-20 | 20:36 | 8

Helmond; het Slough van Nederland.

kaasfondue | 08-07-20 | 10:06
▼ 5 antwoorden verborgen

Apeldoorn is eerder de poort naar de hel

BonanzaNLD | 07-07-20 | 20:36

Trek de stop er maar uit, voor iedereen beter.

LoperH2 | 07-07-20 | 20:35 | 1

Dat zei Tedros ook.

revolte | 07-07-20 | 22:09

Naja, de oorspronkelijke bewoners van Amsterdam wonen toch ook niet meer in Amsterdam?

JohnLocke | 07-07-20 | 20:34 | 1

Nee, die zijn al overleden ja, scherp!

dathoujetoch | 07-07-20 | 20:58

Apeldoorn is geen stad maar een dorp.

ZZP-er | 07-07-20 | 20:32 | 1

Ik dacht: zo raar is dat toch niet, maar dat is Amersfoort. Oh ja.

Hemmenaar7 | 08-07-20 | 06:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken