Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

RE:RE:Fwd:RE:Fwd: Nederland ❤️💜🧡🖤💛🤍💚🤎💙

Laat ons nou ook gewoon een keer zo'n doorstuurbrief doorsturen. Beter verhaal dan dat larmoyante 100-0-gelul van Jesse Klaver.

In dit kleine Nederlandje...

"Worden net als in de rest van de wereld, naast mensen met een ander kleurtje, ook kleine mensen, hele grote mensen, dikke mensen, schele mensen, stotterende mensen, manke mensen, al oudere mensen, verlegen mensen, ADHD en ADD mensen, andere sexuele-geaardheid mensen, minder slimme mensen, juist hele slimme mensen of gewoon omdat je bent zoals je bent, dikwijls anders aangekeken...

En toch probeert iedereen er in dit landje het beste van te maken.

In dit kleine kikkerlandje..
Is Aboutaleb burgemeester van Rotterdam en Marcouch van Arnhem...
Wonen er in Amsterdam meer dan 180 nationaliteiten...
Won Humberto Tan ooit de Televizierring en het Perfecte Plaatje...
Is Spong een beroemde advocaat...
En maken Braboneger, Theo Maassen of Najib heel Nederland aan het lachen.

In dit piepkleine landje...
Is Khadija Arib voorzitter van de Tweede Kamer...
Ali B het populairste gezicht van The Voice of Holland...
Zijn Depay, Dumfries en Wijnaldum topspelers in Oranje...
Was Gullit de aanvoerder van het succesvolste Oranje ever...
En Sanders troetelbeer bij de Leeuwinnen...
Martina een sprintende big smile import-Antilliaan...
En Ozcan Akyol een topcolumnist in het AD...

In dit Nederlandje..
Zijn politieagenten op straat wit, bruin , geel of zwart...
Hebben leraren hippe baarden, kale koppen of dragen hoofddoeken...
Is de slager en groenteboer Nederlands, Turks. Antilliaans, of Marokkaans...
Heet de friettenteigenaar Corry, Hassan of ChengX...
Heet personeel in de kroeg of restaurant Willem of Nasrin...
Worden we in de sportschool gecoached door Admir of Ronnie...
Worden muren gladgestreken door Wladimir of Jeroen...
Eten we couscous bij Mo, shoarma bij Ali en rookworst bij de HEMA...
Leren we Ethiopiërs uit het AZC fietsen en laten zij ons bij de Zevenheuvelenloop weer zien hoe je echt hard moet rennen...
Wordt Braziliaans carnaval of met de buren het Suikerfeest meegevierd en is er ruimte voor de Gay Pride...

In dit mooie Nederlandje….
Kan iedereen bereiken wat ie wil, worden mensen leiders en profs of wat dan ook om hun capaciteiten...
Wordt geklapt en gejuicht voor mensen ongeacht de hoeveelheid pigment...
Eten we waar we zin in hebben ongeacht de kleur van het snuutje dat boven de pannen hangt.

Volgens mij hebben we het in Nederland over het algemeen best leuk met elkaar....
Laten we dat dan ook zo houden...

Ik dacht, ik meld het ff..."

Origineel is van Bart Kouwenberg. Hij schreef dit op zijn FB-pagina:
Dat mijn geschreven stukje niet alleen gedeeld maar ook geknipt en geplakt wordt, swa.
Dat ze mij een Turk noemen, ook goed.
Maar één ding trek ik niet.
Ik kom uit Nijmegen en ben geen Rotterdammert, bruur!

Nou jij weer, Jesse Slaver...

Social

Reaguursels

Inloggen

.... en dan aub in de kamer voorlezen en toevoegen: "en eenieder die meent dat Nederland institutioneel 100-0 racistisch is, erkent de geweldige prestaties en participatie van álle mensen in dit verhaal van 17 miljoen NIET aan en plaatst ZICHZELF daarmee buiten de maatschappij.

Gladiator Fap | 02-07-20 | 10:14

Correctie: Najib en vooral die inmiddels politiek correcte braboneger maken helemaal niemand meer aan het lachen tegenwoordig.

Murk Ratte | 02-07-20 | 07:25 | 1

ADHD'er Jochem Meijer daarentegen is geweldig.

Teeweetwee | 02-07-20 | 10:55

Zie dit soort berichten steeds in verschillende vormen op socialmedia voorbij komen. Maar het maakt niet uit en haalt niets uit. Je moet immers niet Bart, Fleur of Willem heten, want dan ben je wit en wat je zegt telt gewoon niet. Je bent dan gewoon een racist die nog in de ontkennisfase zit aldus de blm fascisten. Deze mensen willen geen vrede en samenhorigheid. Ze willen verdeeldheid zaaien.

Arijane | 02-07-20 | 03:04 | 1

Omdat het mensen zijn die met fascistische methoden en racistische grondslag de weg naar het Marxisme willen vrijmaken. Kortom, ze zijn exact dat, wat ze zeggen te veroordelen. Laat hún maar excuses aanbieden voor de meer dan 100 miljoen doden, die hun gedachtengoed op het geweten heeft. In dat perspectief gezien is het inderdaad 100-0.

Gladiator Fap | 02-07-20 | 10:17

Weer een variant op "we hebben het toch goed" en "als iedereen nou lief doet voor elkaar".
Maar dat is niet iedereen zijn perspectief, en daar wringt de schoen ook een beetje.

MogeWijEveOvergeve | 01-07-20 | 18:16 | 4

@kapoerewiet | 01-07-20 | 18:57:
Eens (behalve dan van dat zwistal). Wanneer je gaat kijken wat niet goed gaat, vind je altijd wel wat. Totdat het niet meer leuk is. Mensen kunnen nog gezonder leven, er kunnen nog minder verkeersslachtoffers, we kunnen nog efficiënter werken enzovoorts. En wellicht kan er in Nederland nog minder racisme zijn dan er nu is, maar daarbij moet je niet met een kanon op een mug schieten. Ik durf te stellen dat de enige problematische discriminatie op wat grotere schaal wordt uitgeoefend voor rekening is van diegenen die ons juist van Racisme betichten.

Rest In Privacy | 01-07-20 | 19:42

@kapoerewiet | 01-07-20 | 18:57: Dit heb je goed gezegd. Op het moment dat het leed en verderf van het Racisme, Fascisme en Communisme letterlijk overwonnen waren, ontstond tegelijkertijd de angst dat het ooit zou wederkeren. Deze angst wordt door extreem links door middel van een paar gewillige, talentloze luie klootzakken met nul (Z.E.R.O.) kennis van de moderne geschiedenis genadenloos misbruikt om precies dezelfde ideologien door de strot te duwen van de meerderheid. Het is dus niet alleen "Evil", maar ook gewoon achterbaks en hypocriet.

Gladiator Fap | 02-07-20 | 10:22
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk stuk, spijker kop. Ik pinkte een traantje weg.

de Jager59 | 01-07-20 | 17:08

Dan heeft hij zijn vermomming als witte heteroman goed uitgepakt.

Rest In Privacy | 01-07-20 | 16:38

Interessant.
Een multiculturele mannenwereld op extasy.

MistaRazista | 01-07-20 | 16:13

Jesse Klaver, gaat u met me mee naar gemeente Rotterdam? De helft die daar werkt, is allochtoon. Ik kon er alleen werken volgens een bepaalde constructie en werd er ook zo snel als mogelijk weer uitgezet door mijn overigens sympathieke allochtone baas

Rest In Privacy | 01-07-20 | 15:58

Degenen die in Nederland echt, levensbedreigend, worden gediscrimineerd zijn
1. de Joden, vooral door de moslims, maar ook door links.
2. Wilders, vooral door de moslims, maar ook door links en het midden.
Zoek de overeenkomsten.

watergeus | 01-07-20 | 15:20 | 2

Ja u heeft gelijk alleen u krijgt het niet.

Carlos_I | 01-07-20 | 16:18

Feitelijk gezien volkomen juist. U kunt daar nog moslimmeisjes aan toevoegen, vooral door de moslimmannen, maar ook door links

Rest In Privacy | 01-07-20 | 16:37

Mooi dat Klaver gelijk zijn eigen positie opgegeven heeft.

Frau Merkel | 01-07-20 | 15:18

Volgens de inclusiviteitsbeweging mag je je tegenwoordig met bijna alles identificeren. Als men zich identificeert met een cavia of met een Wedgewood kopje is dat helegaar geen probleem, maar als men zich identificeert met Zwarte Piet is het spreekwoordelijke hek van de dam.

Nehemia | 01-07-20 | 15:05

Komt er toch nog wat goeds uit Rotterdam!11!!!

FogerRederer | 01-07-20 | 15:05

Wij hebben thuis inmiddels ook zwarte Piet in de ban gedaan. Daarvoor in de plaats komt Witte Piet en omdat aan dat klunzige ook aanstoot werd genomen, is Witte Piet wat snuggerder. Wat zeg ik? Wat snuggerder? Nee, hij is echt fokking slim. Zo slim dat zelfs de slimste mensen in de ruimte denken 'wat weet die gast veel!'. En hij is vriendelijk, ad rem, rijk, knap en charmant ook. En wat een discipline! De dames zullen haast uit hun stoel glijden van opwinding als hij trots met zijn blonde lokken door de straat komt aanmarcheren. Nee, voor kleurlingen is op het feestje geen plek.

The_iron_boar | 01-07-20 | 15:05 | 1

You go girl. White privilege voor zwarte Piet!

MistaRazista | 01-07-20 | 18:00

Weer een mislukte poging op De Witte Onderbroek, deze keer van Meindert Fennema, om Johan Derksen in de hoek van het racisme te drijven en vooral om er zelf als anti-racist uit te komen.
Fennema prijst het optreden van Harlequin, Boussatta en Genee en laakt het gedrag van Derksen. Hoogtepunt van zijn betoog is het moment waarop hij denkt Derksen te betrappen op puur, onvervalst racisme maar in feite zichzelf te kijk zet.
Fennema begint met de volgende schets van het gebeuren:
"Nadat Derksen gezegd had dat Akwasi een goede demonstratie gekaapt had met zijn geschreeuw over zwarte piet en dat hij daarom wel een tikje terug verdiende, zei Harlequin: ‘Maar dat tikje terug wordt een vuistslag op zijn huidskleur. (…) Dat is hoe Akwasi het aanvoelt!’. Daarop sprak Derksen de volgende woorden: ‘Hoe Akwasi het aanvoelt? Hij moest eens weten hoe het Nederlandse volk het aanvoelt als hij oproept tot geweld.’"
En dan komt Fennema met een eerste conclusie:
"Derksen weet kennelijk hoe het Nederlandse volk voelt."
Wat bedoelt hij daar precies mee? Dat dat eigenlijk niet het geval is? Of dat dat juist wél het geval is? Ik denk het laatste. Hij volgt hierbij, zo veronderstel ik, de lijn die Harlequin al trok met haar wijsheid dat "witte" mensen zich niet in kunnen leven in wat een "zwarte" voelt, en omgekeerd. Dus als Derksen zegt "Hij moest eens weten hoe het Nederlandse volk het aanvoelt" dan kan dat voor Harlequin en voor Fennema maar op één manier worden uitgelegd: Derksen heeft het over "witte" Nederlanders! Derksen sluit, als hij het over het Nederlandse volk heeft, "zwarten" uit! Het Nederlandse volk, dat zijn voor Derksen de "witten"!
En jawel hoor, dat is precies wat Fennema veronderstelt:
"Ergo: Akwasi behoort niet tot het Nederlandse volk."
Waar heeft Derksen dat gezegd?
"En dat geldt dus ook voor degenen die het met hem eens zijn."
Waar heeft Derksen dat gezegd?
Harlequin en Fennema maken een onderscheid tussen zwart en wit, Derksen niet. Harlequin en Fennema maken een onderscheid tussen zwarte en witte gevoelens, Derksen niet. En, Fennema veronderstelt dat Derksen, wanneer hij het over het Nederlandse volk heeft, slechts een deel van dat Nederlandse volk bedoelt, namelijk dat deel dat "wit" is en pro Zwarte Piet is, terwijl Derksen dat helemaal niet beweert.
Leuk geprobeerd, Meindert, Derksen racisme aanwrijven, maar het is al te doorzichtig, en je doet wat Harlequin ook doet, je discrimineert en je voert vooroordelen aan om je gelijk te halen.
Het was Akwasi, die als Nederlander voor het oog van alle Nederlanders, verklaarde een bepaalde groep Nederlanders in het gezicht te gaan trappen als die zouden volharden in iets wat hem niet zint. Dat was glashelder. Maar de Nederlander Akwasi komt ermee weg omdat de Nederlander Akwasi een persoon van kleur is. Derksen komt op voor alle Nederlanders voor wie dit als een bedreiging aanvoelt. Dat jij, Meindert, concludeert dat dit "dus" de "witte" Nederlanders zijn, is gebaseerd op vooroordelen welke je deelt met die advocate die je tot heldin probeert te maken.

Schoorsteenveger | 01-07-20 | 15:01 | 4

@koolteer | 01-07-20 | 15:10:
Tja. Zo had het nog kunnen zijn.
Helaas, kan niet meer. Er is een discours levend waarbinnen je vanuit linkse positie volop vooroordelen kunt inbrengen, volop kunt discrimineren en zelfs racistisch kunt zijn teneinde het "bewijs" te leveren dat de racisten aan de rechterzijde en enkel aan de rechterzijde vertoeven. Omgekeerd, elke poging van iemand die een rechtse positie inneemt om aan te tonen dat hij niet racistisch denkt en handelt zal binnen datzelfde discours worden gelezen als juist het "bewijs" dat dit wel degelijk het geval is.
Dit discours wordt herhaald en herhaald, geoefend, en elke dag verder verfijnd.

Schoorsteenveger | 01-07-20 | 15:21

@Schoorsteenveger | 01-07-20 | 15:21:
Op de zetterij van de krant waar ik werkte, werkten een paar zwarten. Allebei van Surinaamse komaf. Ze gingen, net als iedereen op die afdeling, elke zomervakantie naar de tamelijk voor de hand liggende plekken: Torremolinos, Benidorm, Lloret, een camping aan de Ardèche. Steevast wanneer een van die Surinamers terug was van vakantie, klonk het op die afdeling: "Goh jongen, wat ben jíj bruin geworden!" De aangesprokene lachte altijd om het hardst mee.
Niemand die daar ooit aanstoot aan nam.

Nu is zo'n grap onmogelijk geworden. Door toedoen van de inclusitie en iedereen die high is van 'woke'. Op straffe van sociale uitsluiting, en een proces wegens 'racisme' aan je broek.

Je wilt niet weten hoeveel jodenmoppen door joden zijn bedacht en verspreid. Daar hoor je, gek genoeg, niemand over van die extreem-linkse sekte.

Humor. Zelfspot. Op humoristische wijze de draak steken met iemands cultuur. En dat net zo hard terug krijgen.

Het zijn misschien wel de belangrijkste symptomen van een sociaal gezonde samenleving.

Wat die giftige uit de VS overgewaaide woke-hysterie heeft aangericht, is, behalve een onverteerbare taalvervuiling, een naargeestige verschroeide aarde met de rokende, verminkte resten van de tolerantie, de cultuur, de geschiedenis, het Gezonde Verstand, de vrijheid en de humor.

Het is de zoveelste sociaal-culturele ramp die het Marxisme in zijn zoveelste vermomming heeft aangericht.

Peter Emile | 01-07-20 | 16:23

@Peter Emile | 01-07-20 | 16:23:
Het is ook hier een verstikkend discours aan het worden.

Schoorsteenveger | 01-07-20 | 17:32
▼ 1 antwoord verborgen

Een mooie litanie over de Hollandsche kleurenwaaier en tevens een aanklacht tegen de valse deugprofeten met hun institutioneel racisme.

Nehemia | 01-07-20 | 14:59

Je hebt in dit land heel veel zeikerds die als ze een baan of promotie mislopen het wijden aan rascisme en niet aan een tekort aan kennis en werkervaring.

Osdorpertje | 01-07-20 | 14:53


Het was klaver van gl die niet kon rekenen. Toch? Zal hij het nu ook wel fout hebben. Reken er maar niet op, klaver.

BenDeLier | 01-07-20 | 14:48

Clown Klaver, die is tegen racisme. U weet wel, het discrimineren op basis van huidskleur. En het over 1 kam scheren van een bepaalde bevolkingsgroep.

En wat doet hij? Een bepaalde bevolkingsgroep (blanke heteromannen) over 1 kam scheren.

De domheid is gewoon niet te bevatten.

En trouwens Jessias, over 100-0 gesproken..

Wat is eigenlijk de verhouding in iets toevoegen aan de wereld, bijv. op het gebied van (medische) wetenschap, tussen blanke heteromannen (ongelovig, Joods of Christen) tov. de rest...?

Realism Is All | 01-07-20 | 14:45

Mooi samengevat Bart. Sjappó !

Brintabever | 01-07-20 | 14:42

"En toch probeert iedereen er in dit landje het beste van te maken.
In dit kleine kikkerlandje...... etc,etc"

Maar telt allemaal niet.

Zolang er in november ook nog maar één Zwarte Piet rondloopt, ook al is het maar in Boerestronkeradeel, zijn oorspronkelijke, autochtone Nederlanders racisten met white privilege, en voelen alle allochtonen "pijn''.

Zolang er op 1 juli - vandaag dus - geen ''excuses'' worden aangeboden voor ons slavernijverleden, zijn oorspronkelijke, autochtone Nederlanders racisten met white privilege, en voelen alle allochtonen "pijn''.

Ook vandaag zijn er door de regering -godzijgeloofdengeprezen - géén excuses gemaakt, hoewel er daar vanuit Gutmenschkringen en door de POC maar op aangedrongen blijft worden:

"GroenLinks-leider Jesse Klaver had premier Mark Rutte vorige maand opgeroepen om excuses te maken voor de rol die de regering bij de slavernij heeft gespeeld. Vorig jaar sprak minister Wouter Koolmees namens de regering ‘diepe afschuw, berouw en spijt’ uit."

Het uitspreken van 'diepe afschuw, berouw en spijt' is niet genoeg? Het woord 'excuses' moet echt vallen, want dat is beter? Ik heb toch een redelijk ontwikkeld taalgevoel, maar ik vind 'diepe afschuw, berouw en spijt' echt veel sterker dan het woord 'excuses'. Nee, er is echt maar één reden, en één reden alleen, waarom het woord 'excuses' beter is dan ‘diepe afschuw, berouw en spijt’: het is een juridische stap, die de weg vrijmaakt tot het eisen ven smartengeld, herstelbetalingen, financiële 'Wiedergutmachung', of hoe je het ook noemen wilt. En lieden die dat ontkennen, zoals ene historicus Jochem Boodt op de site van de Volkskrant, zijn gewoon hypocriet:

"Een tweede punt van kritiek is dat excuses een opmaat zouden zijn voor schadeclaims. Afstammelingen van tot slaaf gemaakten zouden de Nederlandse staat voor gigantische sommen kunnen aanklagen. Deze angst is ongegrond."

O, die angst is ongegrond? Waarom? Omdat Jochem Boodt dat zegt? Nou, de geruststelling van Jochem Boodt stelt mij bepaald niet gerust. Echt, zodra de Nederlandse regering het woord 'excuses' in zijn mond neemt, zit nog diezelfde avond iemand als Liesbeth Zegveld in de tv studio's om aan te kondigen dat zij namens allerlei 'organisaties van minderheden' (of hoe het genoemd zal worden) een (miljarden)claim zal indienen. Echt waar, I kid you not.

Dr_Johnson | 01-07-20 | 14:41 | 1

"Regeringspartijen D66 en ChristenUnie vinden dat het kabinet excuses moet aanbieden voor het slavernijverleden. Met dat pleidooi komen ze op de dag dat de afschaffing van de slavernij wordt herdacht."

En ja hoor, die domme mongolen geven gewoon weer toe, als er maar hard genoeg geschreeuwd en 'geëist' wordt. Dat ze in maart 2021 volkomen door de stront mogen zakken.

Dr_Johnson | 01-07-20 | 17:15

Klaver zal zijn eigendoelpunten wel meetellen.

Rest In Privacy | 01-07-20 | 14:41


Het volgende gaat echt helpen; new yourk times heeft het voortaan over Zwart (dus niet zwart) en wit (dus niet Wit). Zwart heeft een samenhangende cultuur, wit niet. Daarom dus.

En dan noemen ze mij bevoorrecht. Moehahahahaha.

BenDeLier | 01-07-20 | 14:39

Klaver, flikker op met je blankenhaat. Pion van de deep state. Useful idiot van big business. Bevalt het hier niet, rot dan op.

Rest In Privacy | 01-07-20 | 14:37

Noem ook nog even dat homo of lesbo hier te lande geen belemmering is op MinFin (Jan Kees de Jager) MinBiza (Ien Dales) of President Rechtbank (Frank Wieland) te worden.

Arnold Layne | 01-07-20 | 14:37 | 1

En niet te vergeten ene heer Demmink..

aardv@rk | 01-07-20 | 16:12

Zwart en Marokkanen zijn niet bezig met gelijke kansen maar met bevoorrechte kansen dat willen ze, Niet op kennis maar op kleurtje.
Trouwens partijen die in een democratie andere partijen uitsluiten moet snel de bek dicht houden over discriminatie.

dik van alster2409 | 01-07-20 | 14:37 | 1

Scherp !

Just4Vinnie | 01-07-20 | 14:52

Feit is dat de blanke man al minimaal 2 decennia stelselmatig wordt gemarginaliseerd. De paradox is dat dit op geen enkele manier geldt voor de Nederlandse elite, en dat zijn nou juist weer de mensen die om het hardst schreeuwen dat Nederland racistisch en seksistisch is. Snapt u het nog?

Misschien mag ik een klein voorbeeldje geven uit mijn eigen leven:

Mijn ex vriendin, en moeder van onze prachtige zoon, is van Russische afkomst.
Toen ik haar in NL tegen het lijf liep woonde ze in Engeland en na enige tijd contact te hebben gehouden heb ik haar over laten komen naar Nederland.
Tijdens de relatie probeerde ze constant trucjes uit te halen om zoveel toeslagen onterecht binnen te harken. Ik ben daar altijd voor blijven liggen en dat heeft voor een aanzienlijk deel ook het einde van de relatie betekend.
Mevrouw heeft inmiddels een sociale huurflat toegewezen gekregen en woont daar al een paar jaar samen met haar nieuwe (Russische) vriend die wel gewoon werkt voor zijn geld. Uiteraard staat deze meneer niet ingeschreven op haar adres waardoor zij rondom in de toeslagen kan blijven zitten en het stel er zeer goed van leeft. Mooie nieuwe Mercedes, 5 x per jaar op vakantie, dat werk.
Na een dispuutje over de omgangsregeling rende mevrouw direct naar een door de gemeente gefinancierde advocaat (want zielig) en sleurde mij zonder enige vorm van onderbouwing voor de rechter. Het (verplichte) verweer kost mij enkele duizenden euro's.
Ik voelde mij gedwongen melding te maken bij de gemeente van de fraude om zo het speelveld weer gelijk te trekken maar ook na meerdere brieven, meldingen en zelfs een gesprek gebeurde er helemaal niets.
Ik moet dus gewoon mijn bek houden, alles over me heen laten komen en vooral: BETALEN

Het is maar een klein en onbeduidend voorbeeld maar het geeft wel aardig weer hoe Nederland heden ten dage in elkaar steekt.
Ik sta dus niet met 100-0 voor, maar eerder met 3-0 achter gluiperige Jesse.

Tijd voor de VAR.

MarkiesDeBalzaque | 01-07-20 | 14:37 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik sta dus 100-0 voor volgens Klaver. Ja mij is als blanke (!) hetroman alles aan komen waaien. Not !

Kwelbeller | 01-07-20 | 14:35

Ja, er zijn grenzen Bart!

Ramses Sappie | 01-07-20 | 14:35

Net de slavernijverleden gekeken op de NPO. Mijn hemel je schaamt je kapot zeg voor die lui. Dat zeg ik notabene zelf als allochtoon zijnde. Compleet wappie, allemaal. Vingerwijzend, totaal geen zelfbewustzijn. En waarom was pipo Akwasi er niet om over zijn Ashanti clan te praten? Mijn hemel zeg.

TERUGVANWEGGEWEEST | 01-07-20 | 14:34

Het mooiste vond ik het stukje: "Bovendien is minder duidelijk dat blanke mensen ’een gedeelde cultuur en geschiedenis delen’, aldus de krant". Maar ze delen blijkbaar wel het stukje geschiedenis waarin ze verantwoordelijk zijn voor de slavenhandel.

The_iron_boar | 01-07-20 | 15:11

Als je klein bent, word je toch gewoon groot geschreven.

MistaRazista | 01-07-20 | 18:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi verhaal van die Kouwenberg. Geen woord gelogen. Nederland is een prachtig land. Weinig landen in de wereld waar mensen zo gelijk zijn als hier!
En inderdaad, er zijn veel mensen die het wat lastiger hebben: dikken, dommen, homo's, gehandicapten.
En toch is dat (denk ik) een ander soort 'lastiger hebben' dan wat mensen met een donkere huidskleur meemaken. Het grote verschil is dat NIEMAND in Nederland zal beweren dat mensen NIET ECHT BIJ NEDERLAND horen als ze dik, dom, homo of gehandicapt zijn. En dat gebeurt bij mensen met een donkere huidskleur wel. Tegen mensen die hier geboren en getogen zijn, en van wie vaak de ouders hier ook geboren en getogen zijn wordt dan gezegd: 'Als je tegen Zwarte Piet bent ga je maar terug naar je eigen land', 'Als je zegt dat er racisme is in Nederland, ga je maar terug naar je eigen land', 'Als je hier is misdrijf pleegt, moet je terug naar je eigen land', 'Als je hier al jaren een uitkering hebt moet je terug naar je eigen land', 'We willen hier minder minder minder van jouw SOORT'.
Op de school waar ik werk zie ik in gesprekken over integratie zó vaak dat leerlingen (vaak onbewust!) het beeld in hun hoofd hebben dat iedereen met een kleurtje hier TE GAST is.
Op Dumpert zie je het ook heel sterk. Vooral bij een filmpje waarbij een donkere persoon iets goeds doet voor de wereld. Steevast is de populairste comment dan iets als 'Kijk, déze mag gewoon blijven!' Grappig genoeg grijpen mensen dat dan ook aan om te zeggen dat ze juist NIET racistisch zijn: 'Kijk mij eens zeggen dat zwarten mogen blijven als ze zich maar goed gedragen!' Maar in wezen is er op die manier een A-Nederlanderschap voor blanken en een B-Nederlanderschap voor gekleurden. Blanke Nederlanders worden geaccepteerd Nederlander, ongeacht wat voor shit ze ook uithalen. Donkere Nederlanders zijn VOORWAARDELIJK Nederlander, zolang ze zich gedragen. Dus Humerto Tan, Ali B, Khadija Arib: prima, zij GEDRAGEN zich. Maar donkere Nederlanders die zich misdragen en/of een uitkering hebben moeten niet gewoon worden aangepakt zoals alle andere Nederlanders (met straffen, met een sollicitatieplicht, e.d.), nee, ze HOREN ER NIET BIJ! In tegenstelling tot blanke Nederlanders kunnen zij hun Nederlanderschap verspelen. Dat is racisme. En dat is oneerlijk.

Diewijfvandielange | 01-07-20 | 14:29 | 2

Dat heeft toch voornamelijk te maken met dubbele paspoorten en dito moraal. Steeds weer kiezen voor het tweede vaderland als het beter uitkomt. Degenen die dat niet doen worden sneller geaccepteerd.

Sqbar | 01-07-20 | 23:06

Het lastige is dat veel mensen met migratieachtergrond nogal spelen met hun achtergrond. De ene keer er met gestrekt been ingaan dat men Nederlander is. Om vervolgens met name de oorspronkelijke afkomst te benadrukken en zeggen dat men toch vooral turk, Marokkaan, Surinamer etc is. Of amper Nederlands spreken
Dit neemt alleen maar toe ipv af. En dan weet je toch gewoon niet meer wat je moet denken of zeggen?
Los daarvan is Nederland nog maar een paar decennia immigratieland, dit soort processen kosten gewoon tijd. Gaan echt wat generaties overheen, niet alleen in Nederland.
Zelf ook bicultureel en daar was ik me tot voor kort niet eens van bewust, speelde geen enkele rol. Door de (verhitte) debatten de afgelopen jaren, komt dat ineens op de voorgrond. En echt niet, omdat ik al mijn hele leven de vraag krijg waar ik vandaan kom, dat heb ik altijd gezien als interesse. Nu durven mensen dat amper nog te vragen en merk je vooral ongemak. Jammer, deze ontwikkelingen lijken vooralsnog niet positief te zijn.

Bataafje | 01-07-20 | 23:30

Maar stel je nu echt eens voor dat je zwart was. Dan had je niet kunnen studeren. Waren je vrienden je vrienden niet geworden. Was je altijd afgewezen bij elke sollicitatie. Kansloos en met 100-0 achter.
Maar had je tenminste wel een grote lul!
Ik snap echt het probleem niet.

Zack Hooi | 01-07-20 | 14:29

Als ik als vrijgezelle witte man van in de dertig hoi zeg tegen een chick is dat al #metoo. Als ik kijk naar een Marokkaan krijg ik terug: 'watzz kijkzz jeezzz'. Voor de belastingdienst ben ik een melkkoe, want nul aftrekposten. Ja een paar euro op mn lage hypotheekrente. Mijn belastinggeld gaat naar Italië. Mijn pensioenpot gaat naar oude dakduiven waarvoor nederland in lockdown is gegaan, maar al die dakduiven liepen toch op straat. En al deze dingen interesseren mij geen hol, ik strijd wel verder, maar 1 ding wil ik wel: Jesse Klaver, houd je bek aub malloot.

brawler | 01-07-20 | 14:29

Wij moeten boeten voor een slavernijverleden.
Maar, moeten de romeinen ook boeten voor het bezetten van NL, de Spanjaarden voor de 80 jarige oorlog, de Duitsers voor Wo2?

Bovendien, witte mannen van de eerste wereldoorlog, check your privilege! Stonden zij ook 100-0 voor?

MaxiCosi24 | 01-07-20 | 14:28 | 6

@Super Vaagstra | 01-07-20 | 14:59:
Ja weet ik, maar de meerderheid waren toch wel blanken.
Van de Amerikanen mochten zwarten niet vechten, alleen maar ondersteuning leveren. Ze zijn toen onder Franse vlag gaan vechten.

MaxiCosi24 | 01-07-20 | 15:07

@Super Vaagstra | 01-07-20 | 15:13:
Ja got me there.

MaxiCosi24 | 01-07-20 | 15:29
▼ 3 antwoorden verborgen

zelden zo'n duidelijk en op waarheid gestoeld artiekel gelezen.

me163komet | 01-07-20 | 15:10

Dank voor het delen Rick. Een raak stuk dat weer moed geeft.

Super Vaagstra | 01-07-20 | 15:11

Veel dank voor het delen.

vluchtelingallergie | 01-07-20 | 16:14

100-0 is veel. Maar ze kunnen ook echt wel wat, die witte heteromannen. Kijk bijvoorbeeld naar de laatste 500 jaar. En vergeet niet dat het wereldbeeld van Jesse ook gewoon uit de koker van de witte man komt.

RickTheDick | 01-07-20 | 14:27

Overigens klinkt “persoon van kleur” even tenenkrommend als “mensen die menstrueren”. Die zeikneuzen verkrachten ook al onze taal.

Zeddegeizot | 01-07-20 | 14:26 | 1

bij “mensen die menstrueren” vul ik altijd "legkippen" in.

Sqbar | 01-07-20 | 23:17

En het volgende staaltje discriminatie komt er alweer aan. We gaan nu een vermeend AOW gat voor Surinamers dichten als het aan de VVD ligt
www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/g...

Waakvlam | 01-07-20 | 14:26

Lees Leon de Winter vandaag, dan weet je weer precies waar het om gaat: eerst ontwrichting van de maatschappij en vervolgens de marxistische Heilstaat! Jesse van Groen Links bekent weer kleur: het milieu zal hem een zorg zijn, dat is alleen maar een dekmantel; een linkse revolutie, daar gaat het om!!
Als je nu nog niet weet, wat het communisme aanricht en heeft aangericht, dan kun je toch ernstig gaan twijfelen aan de verstandelijke vermogens van in dit geval JK, en vélen met hem.
Het wordt tijd dat de geschiedenislessen weer een prominente plaats gaan innemen in het lesrooster!

Rationa | 01-07-20 | 14:24 | 2

Het staat te gebeuren want de linkse elite met hun voetsoldaatjes wil heel erg graag deugen met als uitgangspunt hoe worden wij, de linkse elite er beter van. Het marxisme is aanstaande, aangestuurd door Soros cum suis.,

De Evangelist | 01-07-20 | 14:28

@De Evangelist | 01-07-20 | 14:28: Veel mensen hebben nog geen flauw benul dat we voor een kantelpunt staan. Die globale systeemreset zal zich zowel in monetaire, ecologische en ideologische laten doen gelden.

Nehemia | 01-07-20 | 15:13

*buiging maakt*
En zo is het maar net. Genoeg gejankt. Werk aan de winkel, handen uit de mouwen.

Gewone_mevrouw | 01-07-20 | 14:24

Het land waar ik met mijn eigen ogen heb gezien hoe groepen Marokkanen in de schoolkantine stonden te feesten toen er 2 vliegtuigen in het WTC vlogen....

Woelige Wimpie | 01-07-20 | 14:24

En als we dan toch berichten van Feestboek knippen en plakken, dan kan deze er ook wel bij
Als Nederlandse Molukker, 1e lichting Molukse kinderen die hier als baby(5 weken oud) op de pier in Rotterdam kwam, erger ik mij dood aan mijn mede nieuwe Nederlanders die maar blijven klagen over wat ze tekort komen, over Racisme en Discriminatie.

De wijze waarop nieuwe Nederlanders met Nederland omgaat of hoe zij door Nederlanders worden behandeld.. door velen genoemd als gast-Nederlanders of andere culturen die hier zijn binnen gekomen vind ik niet gepast. Ik ben van de 1e generatie Molukkers en mijn vader leerde mij eerst: jongen zorg dat jij je goed integreert in de Nederlandse samenleving door een gedegen goede schoolopleiding te volgen zodat je voldoende wisselgeld creëert om een baan te vinden die bij jou past. Mensen het heeft geholpen. Mijn moeder zeurt nooit en heeft dezelfde overtuigingen als mijn vader. Mijn 94 jarige Molukse moeder zegt altijd: als gast-Nederlander mag je blij zijn dat je hier mag zijn en doe je best en pas je aan dit land.

Als ik in Indonesië ben pas ik mij ook aan, de Cultuur met hun normen en Waarden en niet te vergeten hun tradities, daar hoef ik ook niet te komen met ons polder-model. Nee, je bent te gast in dat land en nogmaals pas je aan. Uiteraard wilden mijn ouders terug naar Indonesië maar je dient ook je hersens te gebruiken. Ik hoorde vroeger in mijn tijd veel over Racisme, Discriminatie.. mensen ik heb dat zelf nooit gevoeld omdat ik iets van mijn leven wilde maken en dat vind ik zo mooi van Nederlanders en ze hebben mij altijd geaccepteerd. Hier moet je werken en iets van je leven maken, en als je dat laat zien wordt je volkomen goed omarmd. Ik vind dat de mensen moeten leren: hoe ontwikkel je meer wisselgeld om je leven echt onafhankelijk vorm te geven in dit mooie land.

Verval niet te snel in de Slachtoffer-rol van er is Racisme en er is Discriminatie. Dat bepaal jezelf door je houding en je gedrag. Ik houd van dit land omdat je weet wat je moet doen en ik ben super dankbaar dat ik hier mag leven.. Ben je niet tevreden, verhuis dan naar een plek waar jij je goed voelt..
Dat is in mijn optiek de regie zelf in handen nemen.. Nederland is echt een prachtig land.. dat vind ikke Adrie Talakua, en zo Moluks en bruin als wat..

Dankbaar zijn.. voor de kansen die je hier echt krijgt en pak ze.. Veel plezier allemaal
www.facebook.com/adrie.talakua

RickRD | 01-07-20 | 14:21 | 6

@RickRD,
Goed verhaal , en deze meneer zou een “role model” moeten zijn voor menig een.

Datgingniegoed | 01-07-20 | 18:02

Wat leuk Adrie, top verhaal en leuk om een gezicht bij een Reaguurder te zien.

kapoerewiet | 01-07-20 | 19:13

Veel mensen kunnen een voorbeeld nemen aan jou!!!

scepticusnaturalis | 01-07-20 | 19:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Heeft ie op feesboek gezet. Laat maar

pibasso | 01-07-20 | 14:21

Zullen we de statistieken van zelfmoorden er even bij pakken, Jesse? Of van de GGZ?
Met je 100-0. Mafkees.

Stormageddon | 01-07-20 | 14:20

Ja, wacht eens even al die mensen die genoemd werden in bovenstaande hebben zich ingezet en daardoor iets bereikt. Das dus helemaal geen representatie van de werkelijkheid.

roevka | 01-07-20 | 14:20

Nijmegen, je zou er nog niet dood gevonden willen worden.
Verder eens met het stuk.
Groeten van een Rotterdammert.

RickRD | 01-07-20 | 14:19

Maakt niet uit, het is toch nooit genoeg. Zolang je de fatsoenskaart kunt spelen door te gillen dat iets rasistisch is zal het gedaan worden. Merkwaardig hieraan is vooral dat IEDEREEN die deze kaart speelt en roept dat iets of iemand rasistisch is, dat doet door de woorden "wit" en "zwart" te gebruiken in zijn of haar betoog, waarmee persoon dezes aantoont zelf rasistisch te zijn hij of zij let tenslotte op kleur en benoemt dit. Volgens mij doet de overgrote meerderheid vna de Nederlanders dit trouwens niet en wordt het door die meerderheid allen gebruikt om aan te duiden dat bepaalde fenomenen (zoals mensen lastigvallen, berovingen) blijkbaar als common fenomeen hebben dat ze vooral door mensen met kleur X worden gepleegd. Dat is een constatering en geen racisme.
Zolang hypocriet en minder-begidtigd Den Haag dat niet ziet, of in opportunisme negeert, zal het alleen bijdragen aan verdere polarisatie. Wilders en Baudet worden gemaakt door mensen als Klaver, simpelweg omdat ze zich gek irriteren aan de mega-klont boter op die laatste zijn hoofd. (Waar hij -aan dat hoofd te zien- trouwens stevig aan likt. )

Homer P. Simpson | 01-07-20 | 14:19 | 3

Excuses voor de typo's, invulvakje is ook zoooo klein...

Homer P. Simpson | 01-07-20 | 14:20

@Homer P. Simpson | 01-07-20 | 14:20: Je kunt dat gewoon oprekken. En met een kroontje ook nog even van verbeteringen voorzien.

TheEgg | 01-07-20 | 14:26

@Homer P. Simpson | 01-07-20 | 14:20: Geeft niet, maar als u een kroontje koopt, kunt u uw tekst aanpassen.

Rest In Privacy | 01-07-20 | 14:26

In dit land heten:
Mahir Alkaya (SP): Mahir Alkaya
Mustafa Amhaouch (CDA): Mustafa Amhaouch
Salima Belhaj (d66): Salima Belhaj
Zohair El Yassini (VVD): Zohair El Yassini
Gidi Markuszower (PVV): Gidi Markuszower
Khadija Arib (PvdA): Khadija Arib
En
Yasser Ferras (GL): Jesse Klaver

Balk, splinter oog, enz.

TheEgg | 01-07-20 | 14:17

Zucht,
Het rekenwonder Klaver is ook begonnen met campagne voeren.
Geruchten doen de ronde dat GL de steden gaan aandoen met een klimaat neutrale foodtruck.
Hier worden uitsluitend gluttenvrije vegetarische slachtofferrollen verkocht met een dubbele kwak zieligheids saus.
Eet smakelijk.

Datgingniegoed | 01-07-20 | 14:16

Als je gaat solliciteren als witte man gaat de voorkeur uit uit naar een allochtone vrouw.
Want ze willen policor zijn.

kloopindeslootjijook | 01-07-20 | 14:15 | 1

Nee, hoor. Ook de blanke NLs-autochtone (meestal een christelijke) vrouw ziet kansen voorbij gaan. Ten eerste maak je sowieso al minder kans op een baan bij een bedrijf met een buitenlandse ondernemer. Die nemen liever iemand aan uit de 'eigen kring'. Ten tweede, dus als het gaat om een 'blank' bedrijf, zelfde als wat jij zei: bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar.
Het tweede is soms te rechtvaardigen.
Het eerste niet. Want, ook dat is racisme. Maar die vorm van racisme/discriminatie wordt ontkend. Er is weinig onderzoek naar gedaan, en met de resultaten heeft de overheid nog nooit iets gedaan.

gaffelbaard | 01-07-20 | 14:29

Ik zie
- Een machtsstrijd
- Openlijk racisme tegen blanken, is er al jaren maar nu is het extreem geworden
- Dehumanisering van blanken, iedereen met enige kennis van geschiedenis weet wat dat betekent
- Wraakzucht tegen blanken
- Campagnes voor het uitwissen van blanke historie
- Media die dit thema continu aanwakkert

MaxiCosi24 | 01-07-20 | 14:15 | 2

U ziet het goed.

Lupuslupus | 01-07-20 | 14:36

Zie bvb Zuid Afrika..

aardv@rk | 01-07-20 | 17:55

Komt omdat hardwerkende mensen van welke komaf er gewoon het beste van willen maken en het te druk hebben om zich druk te maken over al die shit.

overVecht | 01-07-20 | 14:14

Jesse! Af!

DooieKapotte | 01-07-20 | 14:12

Klaver is niet zo goed met getalletjes, dacht ik

overhetrandje | 01-07-20 | 14:12 | 1

Jesse staat 50-0 achter.
En zijn kinderen 25-0, kleinkinderen wellicht 12,5-0 (duurt lang!11)

Rest In Privacy | 01-07-20 | 14:14

In dit Nederlandje
hebben we precies alle subtiele nuances door over sociaal-culture achtergrond.
Doen we alsof iedereen alle kansen heeft en alle kan wat-ie wil, maar kennen we wel ieders plek in de samenleving
Leven we in de ontkenningsfase dat afkomst er toe doet en meten we met stereotpyen
Verliezen we ons in identiteitspolitiek terwijl de welvaartskloof groeit.
In dit Nederlandje
gaan Kevin en Collin niet naar de universiteit,
hebben Anne-Fleur en Charlotte geen lange nepnagels,
hebben Samira en Gerianne minder vrijheid in hun romantische keuzes
zien Ruud en Jennie niet waarom zwarte mensen ongemakkelijk worden van een kinderfeestje

Diotima | 01-07-20 | 14:10 | 1

Kleur, we moeten allemaal gelijk zijn, dezelfde kleur, lengte, dikte, eigenlijk is het zeer wenselijk dat we allemaal klonen van elkaar zijn. Oh wat zullen we dan DEUGEN ZEG.

De Evangelist | 01-07-20 | 14:25

"Kan iedereen bereiken wat ie wil "
roflol.
Dream on.

kloopindeslootjijook | 01-07-20 | 14:09 | 6

@kloopindeslootjijook | 01-07-20 | 14:18: 90+% van alleenstaande ouders zijn dat vanwege eigen keuze. Is geen goede situatie voor een kind om op te groeien in een eenoudergezin (feitelijk zorg door creche/kinderdagverblijf en alles dmv subsidies zorgstaat). Beter tweemaal gedacht alvorens kinderen te nemen - is namelijk een grote verantwoordelijkheid waar vele 'volwassenen' niet klaar voor zijn.

MaximusAurelius | 01-07-20 | 14:22

@kloopindeslootjijook | 01-07-20 | 14:18: Mijn BS alarm gaat hierbij wel af.
Tuurlijk heb je wel tijd. Zet dat kassie voor je neus maar af.
Er is zat gratis te cursussen, dus doe dat. Elke cursus die je goed hebt afgerond, zet hem op je linkedin profiel, die natuurlijk openstaat voor een nieuwe functie. Laat je baas het maar gerust zien, als ie er al naar kijkt. Ik denk dat je binnen een paar jaar veel verder bent.

watergeus | 01-07-20 | 14:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo lang NPO gedomineerd wordt door linkse gekken zal het niet lukken.
Zelfs als de hele NPO een afspiegeling van het land moet worden,dan nog duurt het wel een decennium.
En vergeet het linkse onderwijs niet met zijn ambtenaren die de geschiedenis willen herschrijven.

pejoar | 01-07-20 | 14:07

En dan nog die coumn van ene Danny Leentvaar in een Rotterdams studentenblad. Voer voor GS en dan vooral de reacties.

Rest In Privacy | 01-07-20 | 14:07 | 3

Goed dat de HR het NIET offline gehaald heeft.

gaffelbaard | 01-07-20 | 14:16

Zijn de adverteerders al gebeld? De muren ondergespoten en de ruiten ingegooid? Redactieleden bedreigd? Wanneer is de rituele verbranding van een stapel Profielen, oh wacht online.

5611 | 01-07-20 | 14:18

Deze man, Jesse Klaver is met zo weinig intelligentie zover gekomen. In geen enkel ander land kan dit. Wel in La Hollanda. Het land dat zijn eigen geschiedenis, roots, cultuur, tradies en identiteit opzij zet ten faveure van allerlei diversiteiten. Dat land dus wat eens mooi was maar langzamerhand steeds verder wegzakt in een poel van verderf en ontheemding. Waar anarchie oprukt omdat de openbare orde niet meer durft te handhaven want oh wee als het iemand of personen aangaat met een kleurtje. Dit land dus. RIP.

De Evangelist | 01-07-20 | 14:07 | 1

Het intelligentieniveau van de 2e kamer is tamelijk laag. Maar, denk maar niet dat het in de ons omringende landen beter is.

watergeus | 01-07-20 | 15:08

En toch stemt elke Antiliaan die ik ken PVV..

Turbulentie? | 01-07-20 | 14:05 | 5

En wat is daarbij hun argument?

Woelige Wimpie | 01-07-20 | 14:10

@Sinterbikske | 01-07-20 | 14:09:
Dat is het inderdaad, christelijke achtergrond hebben die mensen en in hun land van herkomst hebben ze veel ellende gezien van geweld door moslims.

Watching the Wheels | 01-07-20 | 14:10

@Woelige Wimpie | 01-07-20 | 14:10:
Dat ze zelf lijden onder wat de onaangepaste antilianen uitvreten. Dat zij er ook op aangekeken worden dat er zoveel criminaliteit onder die bevolkingsgroep is. Dat daarom de welwillenden daar ook last van ondervinden.

2voor12 | 01-07-20 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Diploma Halen Matters.

Lorejas | 01-07-20 | 14:05

Dus een soort kwetsbaar vaasje?

Watching the Wheels | 01-07-20 | 14:03

@Bart Kouwenberg / @ van Rossum,
Helemaal waar.

Datgingniegoed | 01-07-20 | 14:01

We weten wel dat een nulletje meer of minder bij Jesse niet veel uitmaakt he?

djs | 01-07-20 | 14:00

Wat voor kleur heeft een neger? Zwart toch, houd er maar een kleurenwaaier bij, ik vermoed dat die dan ook zwart aangeeft, of bijna zwart.
Ik ben een Hollander en ben niet wit!! een lijk is bijna wit.
Ik ben gewoon blank, als ze ons witten gaan noemen, dan noem ik de Afrikanen zwart want ik ga dan niet discrimineren door politiek correct te zijn.
Wat een land in dit verkrampt gedoe.
Ze kunnen wel 1000 keer zeggen dat je geen zwarte mag zeggen maar ze zijn het wel, of hebben ze een andere kleur??

jan6894 | 01-07-20 | 13:59 | 4

Negers zijn net zo zwart als blanken wit zijn. Ik vond bruin of gekleurd wel een nette en accurate oplossing.

Rest In Privacy | 01-07-20 | 14:09

What's in a name? that which we call a rose By any other name would smell as sweet.

Schriever | 01-07-20 | 14:10

Zelf vind ik, als blanke, dat negers een mooie kleur hebben. Niets mis mee.
Verreweg de meeste zijn zeer prettig in de omgang.
We moeten er voor zorgen dat de haters (Jerry Afriyie, Sylvana Simons, Antifa etc. ) geen kans krijgen ons tegen elkaar op te zetten.

watergeus | 01-07-20 | 15:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel allochtonen zitten er eigenlijk in de fractie van GL? Ééntje! 1 allochtoon en dan met z'n schreeuwerige muil verkondigen dat hij zo voor diversiteit is.

Waakvlam | 01-07-20 | 13:59 | 4

SS66 idem dito.

Datgingniegoed | 01-07-20 | 14:07

@Die nare vent | 01-07-20 | 14:05: Beter is bedriegers en leugenaars te zeggen tegen die 3.

pejoar | 01-07-20 | 14:10

@Die nare vent | 01-07-20 | 14:05: Singh Varma ja LOL. Dankje voor het opfrissen van het geheugen. Loog alles aan elkaar, inzamelingsacties waar ze zelf de opbrengsten van achterover drukte en uiteindelijk loog over ongeneeslijke kanker, die ze helemaal niet bleek te hebben. Dat is GL in een notendop

Waakvlam | 01-07-20 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Bril Lives Matter. Net weer een paar honderd euro afgetikt voor een bril. Zo moet ik mij inkopen in de samenleving. Ik mag niet mijzelf zijn als ik wil autorijden. Als ik mijzelf ben, ben ik blij. Want dan zie ik het hele jaar zwarte pieten. Ik mag alleen maar kijken en een mening hebben wanneer ik een dure bril draag. Want dan zie ik de wereld, zoals anderen dat willen. En mij opleggen.

Leptob | 01-07-20 | 13:57 | 1

Bald Lives Matter.
Mensen denken altijd ik een skinhead ben terwijl ik gewoon kalend ben..

Turbulentie? | 01-07-20 | 14:02

ChengX?

dugo | 01-07-20 | 13:56

Hoorde net Klaver jankend op radio1, haatzender bij uitstek, jammerend over tekort gedane mensen hier in dit land. Deze man moet zich doodschamen om dit te zeggen, deze agitator die kennelijk persoonlijk met een issue zit mag van mij met pek en veren het land uit, aan stokers hebben we niiks!

lanexx | 01-07-20 | 13:55 | 2

Werknemers in de zorg? Die worden inderdaad ernstig tekort gedaan...

Oh, wacht....

Bataafje | 01-07-20 | 13:56

Gezeik en gejammer compleet zat. kijk bijv. die "M" wat een slijmjurken, en wat zijn blanken toch slecht, schijtziek word ik ervan.

Wienerschnitzel mit | 01-07-20 | 14:02

Buiten dat, is dit inderdaad hoe verreweg het allergrootste deel van Nederland erin staat. De rest is sociopaat, zit op Twitter, of beide.

DrumPiet | 01-07-20 | 13:55

Sorry maar ik heb geen tolerantie voor marxisten. Geen millimeter!

Zwezerik | 01-07-20 | 13:54

Jesse Klaver en GroenLinks: 'Witte heteromannen staan 100-0 voor'.
De KKK zegt exact maar dan ook exact hetzelfde.

Beide clubs geloven in de superioriteit van blanke heteromannen.

JohnLocke | 01-07-20 | 13:53 | 1

Dus Klaver wil zichzelf afschaffen?

Zatkniss | 01-07-20 | 14:01

In Rotterdam zie ik meer allochtonen ‘van kleur’ in mooie dure auto’s rijden dan autochtone blanke lieden , vooral in de Witte de Withstraat. What’s in a name...
Dus het gaat best goed met alle mensen in diverse kleurschakeringen. We hebben het goed!
Gelukkig maar!

laurentius | 01-07-20 | 13:53 | 1

Mooi he dat soort rolmodellen.

kloopindeslootjijook | 01-07-20 | 14:24

Ik zit dus al weken op goede voorbeelden van racisme te wachten en als die er waren, had het internet hier in de eerste weken al mee volgestaan maar er komt gewoon niks.
Men weet ook zeker dat ze niet zijn aangenomen omdat ze van kleur zijn, maar hoe? Wordt bij het afbellen gezegd sorry we hebben voor een blanke gekozen omdat die blank is? Nee natuurlijk niet. Je weet na sollicitatie sowieso ook niet wie er wel is aangenomen dus hoe weet je zo zeker dat, dat ook niet gewoon een gekleurde is? Het zijn gewoon allemaal aannames. Het kan natuurlijk niet zijn dat er een ander gewoon beter of geschikter was.
Ik wil absoluut niet ontkennen dat racisme bestaat maar de schaal en ernst wordt echt schromelijk overdreven en “iedereen” loopt er maar kritiekloos achteraan.

Capt. Iglo | 01-07-20 | 13:52 | 5

eens, net zoals dat als men mij pinda noemt. in mijn ogen is dat een geintje, zit ik ermee? nee.
je kan je als gekleurde er druk over maken en hoog of laag springen.
institutioneel racisme (zoals ze dat leuk kunnen zeggen na 'the green mile'} bestaat ook, echter is dat in nl met een korrel zout te nemen tegenwoordig. Benelux en Duitsland is de hoofdstad van europa, met ik weet niet hoeveel culturen er totaal leven, dat is een feit wat niet meer terug te draaien is. het word alleen maar erger, de mensheid pakt samen in stedelijk gebied, straks hebben we megacities.
enige wat dwarsligt zijn de exen, de extremen.
extreem links/extreem rechts etc..
Bovenal blijf ik zeggen dat racisme niet bestaat, racisme is niet meer dan een uitvloeisel van angst, angst voor het onbekende, angst voor jezelf, angst voor je eigen demonen.
de wereld is gek geworden en het leuke is dat wat er nu gebeurd, echt geen nieuws is. Dat

ptrck | 01-07-20 | 14:03

@ptrck | 01-07-20 | 14:03:
Bij mijn Indische vrienden word ik op verjaardagen altijd uitgelachen als ik mij weer eens vergis in de sambal. ("Pedis betekent heet, onthoud dt toch eens!") Ook maakt men zich vrolijk om mijn belabberde gitaarspel ("aan jou is geen Blue Diamond verloren gegaan").

Deze grappen horen erbij en zeggen iets over de warme band die ik met mijn vrienden heb.
Net als ik discrimineren zij.
Wij maken namelijk een scherp onderscheid tussen aardige mensen en vervelende mensen.

Kapitein Sjaak Mus | 01-07-20 | 14:18

@Kapitein Sjaak Mus | 01-07-20 | 14:18: juist dat, je laatste zin.

ptrck | 01-07-20 | 18:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Facebook..

DrumPiet | 01-07-20 | 13:52 | 1

Hol vat..

TheseDays00 | 01-07-20 | 14:02

Ja, mijn schoonvader had dit stukkie vorige week al gemaild. Ik mis toch een beetje de wekelijkse liquidaties, plofkraken, handgranaten, autobranden en kopschoppartijen maar goed.

Piet Karbiet | 01-07-20 | 13:52

Twee negers hadden laatst woorden bij mij in fr straat. De ene zei letterlijk tegen de andere: vieze kk zwarte.
Mijn oren piepen nog na.

Turbulentie? | 01-07-20 | 13:49 | 3

De*

Turbulentie? | 01-07-20 | 13:49

Als zij het zeggen mag het wel...

Wijze uit het Oosten | 01-07-20 | 13:51

@Wijze uit het Oosten | 01-07-20 | 13:51: dat maakt mij niet zoveel uit.. maar ze waren allebei even zwart

Turbulentie? | 01-07-20 | 13:57

Zelfs als onze koningin allochtoon is, is het niet genoeg.

frickY | 01-07-20 | 13:48 | 3

Is ze ook, met haar Duitse wortels en Britse paspoort

djs | 01-07-20 | 13:57

Dan vergeet je al die aangetrouwde Duitsers in dit stamboomverhaal.

gemeentereiniging | 01-07-20 | 14:01

@gemeentereiniging | 01-07-20 | 14:01: Willem van Oranje was een Duitser uit de buurt van Frankfurt en volgens mij zijn de oranjes amper ooit met een niet-buitenlander getrouwd. Willem en zijn dochters zijn dus volbloed allochtonen, vooral Duitsers. Aan het accent van Beatrix kun je dat nog duidelijk horen.

5611 | 01-07-20 | 14:24

nuff said
niets meer aan toe te voegen
genoeg zo
zand erover

je denkt toch niet dat ik mij ga verontschuldigen.

ptrck | 01-07-20 | 13:48

TL:DR
Dat is de reactie van de MSM op dit stuk. Als er daarentegen een stuk was geschreven dat precies andersom was en dat bol stond van de racisme beschuldigingen was schrijver vandaag nog op TV.

BekiekUtMoar | 01-07-20 | 13:48

Klopt allemaal,
Alleen jammer vd gaypride blote lullen in t rond swingen op een boot in de gracht kan echt niet.
En ons land wordt daarmee voor lul gezet.

gemoetnie mauwen | 01-07-20 | 13:47 | 2
-weggejorist-
gemoetnie mauwen | 01-07-20 | 13:49

10 blote negerlullen daarentegen...

GregorVanPallandt | 01-07-20 | 15:12

Een van de vele redenen waarom het leven beter is zonder Facebook...

beldewouten | 01-07-20 | 13:47

@2voor12 | 01-07-20 | 13:59: Het tegenovergestelde is echter waar. Afrikanen hebben verreweg de grootste genetische diversiteit. Als je alle volkeren in Afrika weg zou vagen (hypothetisch, voor ik op de Joop sta) zou meer dan de helft van alle genetische diversiteit verwoest zijn. Van de blanke volkeren zijn er echter niet zo veel.

SomsGenuanceerd | 01-07-20 | 14:11

Net mijn account by NYT opgezegd. Was al een tijdje ontevreden over de verslagggeving, maar nu ben ik er wel klaar mee.

FrankVeer | 01-07-20 | 14:14
▼ 8 antwoorden verborgen

'Witte' ik ben tegenwoordig een witte.
wtf
Verzin dan een sjiekere term voor 'zwarte' ipv blanken te degraderen tot witten.

MaxiCosi24 | 01-07-20 | 13:44 | 4

Dat ligt er precies aan waar je kijkt.
Kijk je in m'n mond dan ben ik rood.
Mijn huid is blank/wit met bruine sproetjes.
Kijk je in mijn bilnaad ... afijn ...

Het Licht | 01-07-20 | 13:57

@Het Licht | 01-07-20 | 13:57: BoB?

HA BIER!1! | 01-07-20 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Prachtig verhaal, daarnaast hebben we met zijn allen het janken en zeiken tot kunst verheven, zullen we daar nu mee stoppen?

priwax | 01-07-20 | 13:44

Vinnut een mooi briefje van die RotterdammerT

Rest In Privacy | 01-07-20 | 13:43 | 2

En voor een Turk is de grammatica prima in orde!

SomsGenuanceerd | 01-07-20 | 14:13

In ons landje heeft Jesse Klaver een neus in de vorm van een piemol.

ikdenkwat | 01-07-20 | 13:43 | 2

In ons landje heeft die neus een Jesse Klaver in de vorm van een Piëmont.

Rechtsdraaiend | 01-07-20 | 13:45

In ons landje maken we grapjes over de neus van Jesse Klaver

Rest In Privacy | 01-07-20 | 13:46

"... of met de buren het Suikerfeest meegevierd..."

Bart bekijkt de wereld door een wat ál te roze bril.

e_abbastanza | 01-07-20 | 13:43

We worden gewoon ouderwets verdeeld-en-beheerst door Melinda die thuis ook de broek aan heeft.

MiskendTalent | 01-07-20 | 13:42

Klaver: ‘Akwasi vergelijken met Zwarte Piet is gewoon racisme. Punt uit’

Poesman | 01-07-20 | 13:41 | 15

@kloopindeslootjijook | 01-07-20 | 14:13:
Dat gebeurt er als vast zit in een ideologisch spinnenweb. Blanken móeten racisten zijn, zwarten móet gediscrimineerd worden. Nuances zijn gevaarlijk in die kringen, straks gaan mensen nog kritisch denken en stort je zelfbedachte wereldbeeld van dader-slachtoffer als een kaartenhuis in elkaar.
Nee. Met de Klavers van deze wereld gaan we er niet komen, helaas.

Koekje-dr-bij? | 01-07-20 | 14:27

@Watching the Wheels | 01-07-20 | 14:06:
Ze willen gewoon tweespalt en gedoe.

Kees Maf | 01-07-20 | 15:25
▼ 12 antwoorden verborgen

Traantje wegpinken doet...

streknek | 01-07-20 | 13:41

Feit is dat allochtonen die wel gewoon willen meedraaien in de samenleving ook hetzelfde succes hebben. En feit is ook dat dezelfde allochtonen met afgrijzen kijken naar hun "soortgenoten" die er een bende van maken en een grote bek hebben over discriminatie.

2voor12 | 01-07-20 | 13:40 | 5

@2voor12 | 01-07-20 | 13:50: Eerst willen ze dat de overheid hun kinderen opvoedt en daarna dat de overheid ze tot de orde roept.

tsjakka | 01-07-20 | 13:56

@tsjakka | 01-07-20 | 13:56:
In dit geval voed hij zijn kinderen wel goed op die ook in de zaak werken. Wat hij wil is dat het zooitje dat er een bende van maakt nu eens aagepakt word.

2voor12 | 01-07-20 | 14:05

Exact dat. Iedereen kent ze, de normaal meedraaiende allochtonen. Die misschien andere eetgewoontne hebben, of een accent, maar gewoon huin werk doen en gein maken. Niemand met meer dan een paar hersencellen heeft moeite met die lui.

Kees Maf | 01-07-20 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Wie is sanders?

lulleficatie | 01-07-20 | 13:39 | 4

Ludo.

de Voorzittert | 01-07-20 | 14:02
▼ 1 antwoord verborgen

Laat dit *alsjeblieft* niet aan Lange Frans en Baas B zien.

John McClane | 01-07-20 | 13:38 | 3

Zeer goed punt, is die lange swanz alweer boven op danielle gekropen of ligt hij liever op een bedje van wit poeder? Het is gelukkig al tijden stil in die hoek. De paar "BN"ers die het probeerde te wagen tijdens corona zijn netjes in de hoek gezet. Please niet nog een nieuw "land van...". Hoewel een dingetje he. Ik had zo'n hekel aan bakenellende, maar nu denk ik met weemoed terug aan de gristennazi's

IkWilOokWatZeggen | 01-07-20 | 13:44

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl