Malieveld Demo wederom VERBOTEN
Social
Helaas bloemen- en hippiemeisjes, omaatjes, ouden van dagen en kinderen. De gezellige picknick op het Malieveld tegen de 1,5 meter virusmafklapperij is wederom VERBOTEN door BGM Johan "houwdegen" Remkes. Het is toch echt levensgevaarlijk voor u, met al die meppende agenten, trigger happy waterkanon-bestuurders, agressieve ME-ers met lange latten en geheime polities met petjes. U zult uw online geknipte filmpjes (dixit VVD) elders moeten maken. Tot zondag!
Nooit Meer Malieveld
Reaguursels
InloggenVolgende keer Carl Cox maar boeken dan. Hard beats matter!
Eigenlijk is dit precedent geschapen door mw. Halsema uit A.
Zij als burgemeester vond het geen enkel punt om 5.000 mensen samengepakt te laten staan op de Dam, ze ging er zelfs nog tussenin staan ook!
Waarom werd zij niet bekeurd voor deze actie?
Mensen die nu voor een ander doel demonstreren mogen dit niet en worden door Remkes zelfs massaal gearresteerd?!
Dat voelt als rechtsongelikheid en willekeur...
De autochtonen dienen geruimd te worden.
wat een taaltreurnis weer het is waterkanonnier en een bestuurder is iemand met de juiste politieke vriendjes bij een oppoppende vacature
Groepen met verschillende intenties die door elkaar bewegen. Dit gaat waarschijnlijk over de bevolking van Den Haag, Rotterdam, Amsterdam, de tweede kamer, 1e kamer, EU lantefanteraars. Inderdaad gevaarlijk, verbieden al die handel.
In het verband met het gevaar voor de volksgezondheid tijdens de demonstratie knuppelen we u naar huis. Voor uw eigen veiligheid.
If it hurts, it works!
Benieuwd wanneer de Geenstijl redactie in hun hoogstpersoonlijke en nodeloos kwetsende bubbel wakker schiet en lont begint te ruiken !
www.cafeweltschmerz.nl/mijnheer-rutte...
Waar moet ik nou naar toe? Amsterdam of Den Haag?Of is Rotterdam ook nog een optie. Kan de Amsterdamse F-Side samen optrekken met de Feijenoord “jeugd”.Een beetje spreiding van de ME inzet, lijkt me ook wel handig..
Ik heb niets op met Remkes ( met zijn milieuwaanzinnige adviezen) maar dit doet hij een heel stuk beter dan de burgemeesteres van Amsterdam. Dat dan weer wel.
Heb toch al niets met massale demonstraties, dat werkt zeker mee in mijn standpunten.
Ik weet niet of ik het eens ben met waar ze voor demonstreren, maar ik ga er wel bij zijn vanwege de rechtsongelijkheid ten opzichte van de BLM demonstraties.
Juist. Vandaar mijn suggestie elders in deze draad: demonstreer voor het vervangen van Art. 1 GW ("Gelijke gevallen worden gelijk behandeld") met het betere uit het European Charter, Article 20 Equality before the law: "Everyone is equal before the law".
Het is terig te vinden oa in deze link eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TX...
Beste demonstreerders, mocht u meelezen, overweeg het eens. Ze zullen dan een pro-EU demonstratie moeten gaan verbieden. U verliest er niets mee; het bedoelde artikel werkt immers in uw voordeel als het wordt ingevoerd.
Dan maar weer demonstreren zonder toestemming en een verbod.
black lives matter demonstraties mogen toch ook. Las dat er ook een protest komt ik Amsterdam.
De geest is uit de fles en die gaat er niet meer in.
Weg met dit rampzalig kabinetsbeleid liefst weg met dit hele kabinet.
Wordt er in Rdam al gedemonstreerd in de Zwartjanstraat?
@Pleegzuster B | 26-06-20 | 19:08:
Oeps. Is dat familie van ZwartPiet?
Hoe de wereld zo snel en makkelijk alle vrijheden juichend opgeeft voor een griepje met mortaliteit 0,x%, daar zou elke weldenkende mens schrik voor moeten krijgen.
Corona & BLM hebben laten zien dat onze samenleving een rubberen ruggegraat heeft ontwikkeld. Stelt u zich voor dat er eens een echte ramp zou gebeuren, zoiels als de Watersnoodramp van 1953. We zouden het niet meer aan kunnen.
Te veel schaapjes, zelfs hier onder de reaguurders. Om te janken..
@paulis | 26-06-20 | 20:07: De bloemenkinderen staan er wel (of zitten in de lotushouding, maar toch hè)
Ik las een artikel in het NRC van 14 juni 2020. Over de brandend witte waanzin waar zo'n gemeente Den Haag zich mee bezig houdt en waar tientallen miljoenen Euro's belastinggeld in het putje verdwijnen. Het artikel handelt over Den Haag Zuid-West. Die wijk, Zuidwest, heeft kennelijk ook de minst actieve bewoners van heel Den Haag. Dus heeft de gemeente een zogenaamde BUURTSPORTCOACH aangesteld. I kid you not! Ik plak hier een citaat:
"De buurtsportcoach [naam verwijdert] zoekt ze thuis op, vaak na een doorverwijzing van de huisarts, en probeert ze bijvoorbeeld „één tramhalte eerder” uit te laten stappen. Nu corona veel mensen thuishoudt, geeft hij balkonsessies. Hij wijst naar de vier hoge flats rondom de sportvelden. Met een megafoon en opzwepende muziek probeerde hij de bewoners vanaf hun balkon aan te zetten tot armzwaaien en bukken."
Ziet u het voor zich? Een gemeenteambtenaar in schaal 12 die door een megafoon tegen een paar flats staat te schreeuwen. Waanzin, complete waanzin op kosten van de belastingbetaler die daar niet om heeft gevraagd.
Ik heb tijden een katapult gezocht op die kudtherrie uit te schieten. De godganse dag stond rifrattig kudtvolk voor de deur, vrouwen moesten bij de tram afgehaald worden en de politie kon je elke nacht bellen vanwege geluidsoverlast. Ik heb menigmaal het recept van een molotovcocktail opgezocht. Een keer per jaar was er een buurtfeest. Enorme podia op een sportveld en de ruiten trilden aan de achterkant (!) letterlijk de sponningen uit van de herrie. Op het veld was geen gesprek te voeren en in totaal liepen er maximaal 50 personen, driekwart ambtenaren. Niemand was uiteraard in staat de herrie zachter te zetten.
Het naastgelegen buurthuis kreeg na nieuwjaar standaard nieuwe ruiten en de gemeenschapsruimte was slegs vor swarte, lees rifratten. Die hele wijk is veramsterdammiseerd. Gooi er napalm op, dan hebben we pas een feestje.
@Frau Merkel | 26-06-20 | 18:47: Oei, ik wist niet dat het zo diep zat Frau Merkel
@Frau Merkel | 26-06-20 | 18:47:
Napalm maakt u makkelijk zelf. Styropor in benzine oplossen.
Twee vliegen in één klap; een napalm molotovcocktail.
@RickVogelschrick | 26-06-20 | 21:13:
Beter de bron raadplegen Rick: TM 31-210 Improvised Munitions Handbook 1969, zelf ff googlen
Toestemming vragen voor een demonstratie is sowieso al een contradictio in terminis.
Een beetje op een afgebakende plek voor een uurtje wat jolige teksten op een spandoek laten zien.
Nee, de elite beeft en siddert daarvoor, vanaf nu gaan we alles anders doen.
LOL.
Yep. Zoals vroeger. Met 400.000 peoples tegen kruisraketten!!
Ik ben momenteel op vakantie in Oostenrijk. Heerlijk zo’n land waar ze niet compleet in de kramp zijn geschoten. Kon ik hier maar blijven...
1. Wat houdt je tegen, en
2. is er nog plek over voor mij?
@EefjeWentelteefje | 26-06-20 | 18:26: 1. je moet toch een flinke bak geld meenemen wil je hier komen wonen. 2. Plek zat. En er wordt hier volop gebouwd.
Af en toe een dikke Duitser met een mondkapje maar daar blijft het wel bij.
@EefjeWentelteefje | 26-06-20 | 18:26: Hongarije: www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170220_027...
++Ook kunt u als u in Hongarije geregistreerd bent uw AOW, WAO en Pensioen belastingvrij gaan ontvangen. Uitgangspunt hierbij is dat er in Hongarije geen belasting over pensioen wordt betaald en u belasting betaalt in het land waar u woont.
"Een demonstratie kan verboden worden indien een groep, door de overheid benoemd als hoolies, vooraf dreigt met ongeregeldheden."
Dat is niet mijn grondwet, vriend.
Door wie is er gedreigd met ongeregeldheden of is dat gewoon verzonnen? Denk eigenlijk het laatste want zo rolt de overheid. Die is niet in de 1e leugen gestikt.
@Lupuslupus | 26-06-20 | 17:41:
Zouden de dreigers en hooligans niet vast moeten zitten als zij zo gevaarlijk zijn? Maar nee, naar goed Hollands gebruik, de mensen straffen die van goede wil zijn. Het geduld raakt op.
@padbuffel | 26-06-20 | 17:49: Volgens mij heeft de Nederlandse bevolking meer geduld dan er water in de stille Oceaan zit. Wat ze ook doen, Nederland vindt het wel prima. Er veranderd helemaal niks.
@Kopieerapparaat | 26-06-20 | 18:05: Velen zijn nog niet klaar met deze overheid die haar macht op een afschuwelijke manier misbruikt. We zijn gewoon in een slecht toneelstuk terechtgekomen of beter gezegd, een horrorfilm.
De mijne ook niet. Zo kan bijvoorbeeld antifa iedere demonstratie laten verbieden of beëindigen. En dat gebeurde ook onder van der Laan.
De democratie in dit land is -weggejorist en opgerot-
Klopt, met de permissie der Nederlandse bevolking.
Heeft Rutte ze al uitgenodigd voor een gesprek, net als de anti-racisme demonstranten?
Zondag melden bij het torentje binnenhof.
Het wordt steeds gevaarlijker in dit land met al die doorgesnoven pluche plakkers.
Blijkbaar zijn er veel mensen die zich door de corona maatregelen vervelen en allerlei rare dingen gaan doen.
Rutte over de verboden demo van afgelopen weekend op het malieveld: "Dat is een groot goed. Iedereen heeft dat volste recht, of je nu tegen de coronamaatregelen demonstreert of tegen racisme. Maar je moet je wel aan die 1,5 meter afstand houden.”
Dus hoe dan ook, iedereen is weer van harte welkom; ruimte genoeg daar.
De demonstratie gaat dan ook gewoon door. Zelfs de mannen van de bouw roeren zich, die komen met minimaal(!) 500 man omdat die 1,5 meter in de bouw niet mogelijk is.
@Lupuslupus | 26-06-20 | 17:23: En de boeren?
@Janneus | 26-06-20 | 19:39: Daar heb ik nog niets over gelezen.
Het gaat hier.... net zoals in Amerika... de verkeerde kant op. #1984
Toch nog eentje wakker hier. Wat een sneue hap hier.
Je mag zelfs weer naar de hoeren! Alle standjes zijn toegestaan! Waar hebben we het over. Donder op met die neppe demonstraties!
Ja naar de hoeren gaan is natuurlijk zooooo belangrijk! 1,5 meter afstand is vereist voor iedereen maar daar niet. Dat is meten met 2 maten en ik hoop dat het hele malieveld vol komt te staan.
Ik ken van horen zeggen een donker getinte man die er één heeft van 1.5 m. Dat lijkt me veilig wippen.
@Lupuslupus | 26-06-20 | 17:25: zodat de Polizei de boel weer uit of in elkaar kan slaan? Hebben die ook weer een leuke dag.
@Kopieerapparaat | 26-06-20 | 18:09: Ik weet niet hoe het gaat lopen maar wel dat er heel veel mensen heen gaan. Hopelijk laat men zich niet provoceren door de ME want die is daar op uit.
Net als er bij het voetbal verwacht wordt dat je fluistert bij een doelpunt, is het wel de bedoeling dat je in stilte komt.
@Lupuslupus | 26-06-20 | 18:37: die provocatie regelt de ME onderling wel met hun collega’s in burger.
Zolang er volk bestaat dat beweert de oudste, enigszins "gezette" dochter Amalia van Lex en Max nú al een waar "stijlicoon" is, weet ik dat het heel erg goed mis is !
www.telegraaf.nl/entertainment/548710...
Mwah, er zit echt wel potentie in.
Als de oudste haar pubervet gaat verliezen zal het heus een mooie vrouw worden...
Maar stijlicoon? Misschien in de upperclass
Het kind heeft een arrogantie die gewoon eng is. De uitstraling klopt niet.
@Frau Merkel | 26-06-20 | 18:51: Tja wat wil je. Afstammeling van een zekere bea/opa die niet wist wat er met vliegtuigen aan de hand was/andere opa die wereldwijd op jacht was naar centen en vrouwen en het afschieten van dieren.
Bij de BlokeerFriezen waren er destijds toch ook allerlei indicaties dat er ongeregeldheden zich zouden voordoen? dat mocht gewoon doorgaan, notabene de BlokeerFriezen krijgen straf.... omgekeerde wereld hier.
je hebt gelijk maar kijk jij er nog van op dat het OM en de rechtspraak hier links verrot zijn? Denk aan minder, minder, minder versus Zwarte Piet's kop verrot schoppen
Hear hear!
nonsens en als je dat niet weet weet je het misschien wel zonder je alu-hoedje op
VVMU is de nek omgedraaid.
Gaat de 2de rel in Helmond om 18 uur wel door ?
De burgermeppers v/d ME kunnen niet in grote getale op meerdere plekken aanwezig zijn. Als er nou iets wordt georganiseerd in Helmond en op diverse andere plekken in het land gaan tegelijkertijd hooligans los, komen de wouten mensen tekort.
@BubbelWater | 26-06-20 | 17:11: Klopt, en dit is niet eens een grap!
Doe dat verdeeld over de stad en je hebt meer plezier.
Onweert het nog niet in Limburg?
@A-Safari | 26-06-20 | 17:14: Dat is zelfs de tactiek. Als hooligans hooligannen, kunnen zich elders criminele activiteiten ontplooien.
Ze gaan lekker toch.
En terecht.
Wat een bananenrepubliek met deze regering. Waar blijven de kolonels vraag ik me wel eens af. Maar ja, die hebben geen spullen meer en dat wat ze wel hebben doet het niet vanwege gebrek aan onderhoud vanwege geen geld. Alles al weggegeven aan de KLM, zuid europa en de rest van de wereld.
Gaat Rutte in overleg met viruswaanzin?
Nee, gaat tegen zijn beleid in.
Vind de mate van vrijheidsbeperking ernstige vormen aannemen. Precies volgens de salami techniek, elke keer een plakje.
Ome Kees woont in een mooi huis, verdient boven modaal, maar begint steeds meer na te denken aan een hutje op de hei. Met houtkachel en een groot hek eromheen, zonder staats tv en deug Bnners.
Dit gaat helaas niet meer weg en ik vrees het ergste voor onze kinderen.
Gemaakt tot belastingbetalende, niet voor zichzelf denkende slaven die hun eigen geschiedenis om zeep helpen...
Als ik u was zou ik snel werk maken van dat hutje op de hei want er komt binnenkort een stormloop op zulke stulpjes. Helaas kunnen mensen met een kleine beurs dat niet maar wie wel kan vluchten wens ik heel veel toekomstig geluk.
Ze komen straks met hun Mercedes AMG gewoon op de hei langs hoor. Ik zou wat verder trekken.
Ben benieuwd of dit kabinet de komende verkiezingen echt nog zoveel stemmen gaan krijgen. Kan het me gewoon niet voorstellen. Wat een voortrekkerij, wat een walgelijke willekeur. Mark Rutte en z'n hele hele kabinet ontpoppen zich als onverbloemde marxisten.
Uitslag ligt al op de komma nauwkeurig in een kluis bij de NPO.
Over een paar maanden heeft elke partij weer spierballentaal over immigratie, Europa, Green Deal en alle gevoelige onderwerpen. Na de verkiezingen is het weer business as usual.
Niet vergeten dat achter een minister een heel ministerie zit met complete nog af te handelen dossiers. Zelfs al zou je anders willen wordt je door het ambtenaren apparaat tegengewerkt. Kijk maar naar Omtzigt
De Hooligans hebben het voor het zeggen. Gaaf land.
Niet om het goed te praten: hooligans doen het openlijk, ANTIFA geniepig stiekem achter een maskertje.
"De ernstige wanordelijkheden die vorige week hebben plaatsgevonden tonen aan dat de zorgen reëel zijn".
Ongelofelijk, wat een brutale spin. Omdat die demonstratie verboden was, was er ook geen organisatie aanwezig. Dus logisch dat het dan uit de hand kan lopen. Nog afgezien van de uiterst dubieuze rol die de ME heeft gespeeld. Maar als ze dit willen zullen ze het krijgen. Iedere keer zullen we er weer staan om ons in elkaar te laten meppen als het moet, week na week na week.
Ik vrees dat de voetbalsupporters er ook weer zullen zijn
@zuurtjeregen | 26-06-20 | 16:17: Als ze zich netjes gedragen zijn ze natuurlijk welkom.
@dihydrogenmonoxide | 26-06-20 | 17:01: Stillen plus ME zullen er voor zorgen dat hooligans uit hun slof schieten.
"Nog afgezien van de uiterst dubieuze rol die de ME heeft gespeeld."
Welke dubieuze rol?
Misschien mag het wel als het protest wordt aangemeld onder de noemer "BLM" of "Trap Zwarte Piet op zijn gezicht"?
goede vraag, antwoord is bekend
GS, er is een update
Van wat?
Dat komt vaker voor.
Ik vermoed dat omstreeks november 2020 als Linksch extremisten, Antifada, KOZP en ander gespuis van het demonstratierecht gebruik gaan maken dit allemaal wel kan onder de noemer .... demonstratierecht...
ik vermoed dat de nederlandse burgers dit tuig dan eigenhandig de stad gaan jagen.
Nederlandse burgers gaan helemaal geen flikker doen. Ze gaan allemaal knielen.
Ze hebben geen principes, begrijpen niet vrijheid iets is om te verdedigen. Als lippendienst op 4/5 mei, maar verder interesseert het de Nederlandse burger geen zak, zolang ze maar hun baan behouden, de bank kunnen blijven betalen voor hun auto en huis, en wat voor wereld ze hun kinderen nalaten: meh... daar mag een ander voor zorgen. Daar hebben we toch politie voor?
youtu.be/BKTUQzDFwW4
Er is niemand die tegen de linkse maffia opstaat. Allemaal te bang, allemaal te veel verliezen. Is er 1 werknemer bij Gillette geweest die ontslag heeft genomen? Die heeft gezegd, fuck dat, ik doe niet mee aan virtue signalling door advertenties terug te nemen bij VI? Niemand. Is er 1 journalist, ergens die zoals Tim Pool weggaat omdat hij een redactiebeleid moet volgen dat onverdedigbaar is met de eigen principes? Ik ken ze niet.
Nederlandse burgers doen geen zak. Tot het te laat is. En daarna doen ze ook geen zak. Want ze weten niet wát dan te doen.
90% van de mensen laat zich gedwee meezeulen naar de afgrond, doen trouw wat de autoriteiten zeggen, wie het ook zijn. Ook als het fascisten, marxisten of ander totalitair tuig is. Dat experiment is in de 20e eeuw al heel vaak gedaan. En telkens weer: het klootjesvolk knielt. Want zelfs als ze het er allemaal niet mee eens zijn: de consequentie van niet knielen is te groot. De angst voor klappen, voor opsluiting of erger is groter. “Laat me met rust en ik ga overal mee akkoord”.
Dat is de houding van de Nederlandse burger. En alle burgers overal ter wereld.
En de jouwe waarschijnlijk ook, als het zover komt.
@Stormageddon | 26-06-20 | 16:17:
Dat was zo rond ongeveer 1938 niet anders.
youtu.be/uaLvueMJfNE
"Bent u bereid en in staat uw meute in bedwang te houden?"
"Jazeker. Wij hebben een heel peleton aan mensen met een hesje en een button die hard FOEI zeggen wanneer iemand zich onbehoorlijk gedraagt. Dat moet genoeg zijn toch?"
Bent u zich bewust ook van de tegenstrijdige signalen om het volk in verwarring en angst te houden? Versoepeling maar vanwege de volksgezondheid geen demonstratie? Mond kapjes werken maar wel verplicht in het OV. Geen beschermingsmiddelen maar wel zelfs met een besmet persoon thuis naar je zorgbaan?
En wat te denken van een mondkapjesverplichting in het OV nét nadat de Boerka werd verboden?
De staat beroofd uw vrijheid (lockdown per 1 maart 2020).
De staat verwerpt het demonstratierecht (zo het uitkomt).
De staat onteigend uw lichaam (donorwet per 1 juli2020).
De staat beroofd structureel uw vrijheden en verwerpt de democratische rechtstaat (coronawet per 1 oktober 2020).
De staat ontneemt uw recht op lichamelijke integriteit (vacinatiewet in voorbereiding).
Steeds een stapje verder en verder totdat de burger volledig onder controle is van de staat.
U beroofd, verwerpt, onteigend, beroofd weer en ontneemt de Nederlandse taal van haar grammatica. Het doed mij pijn aan de ogen, maar het geefd niet hoor. Cheers Pik!
@Een vrije paling | 26-06-20 | 16:21: Pijnlijk...i.d.d.
@Een vrije paling | 26-06-20 | 16:21: fijn dat jij alm reageert, ik sla dit soort stupide taalverkrachters geheel over.
@langzullenweleven | 26-06-20 | 17:00: Weten we dat ook weer.
Blijkbaar ziet Johan Remkes liever BLM demonstranten dan Viruswaanzin demonstranten
Als iemand Remkes op zijn gezicht zou trappen, zou de toestand van zijn gebit er niet veel slechter van worden.
@dathoujetoch | 26-06-20 | 15:55:
Volgens mij heeft 'ie al een poosje 'n kunstgebitje hoor !
Omdat het referendum is afgepakt blijft slechts demonstreren over om duidelijk te maken wat je er van vindt.
De organisatoren van de demonstratie hadden moeten zeggen dat ze gingen protesteren tegen Zwarte Piet. Dan mag je alles in dit land.
Nee. Want als je als witte tegen zwarte Piet demonstreert, is het racistisch.
Het nieuwe gebod.
Gij zult geen kritiek hebben op de staat.
Terecht mi. Ze houden zich niet aan de Corona maatregelen.Daar moet je dus een grens trekken, anders ben je als overheid niet geloofwaardig. KUn je wel stippen plaatsen op anderhalve meter of zo, maar deze mensen gaan zich demonstratief niet daar naar voegen.
Deze overheid is al jaren niet meer geloofwaardig....
Er zijn geen corona maatregelen alleen niet legitieme noodverordeningen die al veel te lang duren.
Als je demonstreert tegen iets waar je het niet mee eens bent, lijkt het me vrij logisch dat je dat onzinnige gebod overtreedt. De dappere vrouwen die in Iran tegen de hoofddoek plicht protesteren droegen geen hoofddoekjes, hoe durven ze. Rosa Parks ging voorin de bus zitten, wat een provocatie!
Rutte heeft herhaaldelijk op de eigen verantwoordelijkheid gewezen dus dat lijkt mij a priori geen reden de demonstratie te verbieden. Is ook niet als reden genoemd.
Dan maar naar Amsterdam toch?
Femke zal dit vast té belangrijk vinden om te verbieden.
Ik ben benieuwd wat voor spelt ze gaat dragen !!
Biologische spelt, neem ik aan?
Deze
www.deouders.be/src/Frontend/Files/bl...
@piloot47 | 26-06-20 | 15:32: ja, eentje gemaakt van vega graankorrels
@piloot47 | 26-06-20 | 15:32:
Maar dan wel glutenvrij gaarne.
1984
Een terechte beslissing. Mooie erenaam ook. Houwdegen past hem wel.
Haha houwdegen, boerenlul zal je bedoelen. Typische “A” klant die zijn economiestudie niet heeft afgemaakt in Stad. Beetje na de JOVD in de baantjes carroussel terecht is gekomen. Was dat niet gebeurd, was hij vast met de boeren op de trekker naar het Malieveld gekomen.
@Hebbiehemookweer | 26-06-20 | 17:47:
Boerenlul is in dit geval overdrachtelijk gebezigd.
Tip voor de organisatoren. Verzin een voorval met een neger die ergens in de wereld over een bananenschil is uitgleden die door een blanke daar was neergegooid. En brul dan meteen racisme en geef aan de overheid aan dat dit het thema van de demonstratie is. Je krijgt direct de vergunning uitgereikt.
Voor demonstratie geen vergunning nodig.
@piloot47 | 26-06-20 | 15:33: Je hoeft zelf het onderwerp niet kenbaar te maken (waar voor je demonstreerd) I.v.m. sensuur.
@piloot47 | 26-06-20 | 15:33: Klopt in theorie. In de praktijk is geen toestemming nodig maar kan een burgemeester een demonstratie verbieden om bepaalde redenen. Het komt er dus meestal op neer dat de organisatoren de demo vooraf aanmelden en even in overleg gaan met de gemeente, zodat de burgemeester weet wat er gaat gebeuren, en een verbod niet nodig zal zijn. Dat komt min of meer neer op een vergunning: doe je dingen zonder overleg, dan dreigt een verbod al snel. Zeker in deze tijden.
Operation “get behind the darkies”
@Muxje | 26-06-20 | 15:40: en dat leidt dus tot volkomen willekeur. Als de organisatie maar enigzins rechts van het midden is dreigt er altijd geweld van de antifa, marocs en andere aan GL en D666 gelieerde knokploegen en is een verbod bijna standaard.
@Franker | 26-06-20 | 16:09: Ik heb het idee dat alles een beetje door elkaar liep die eerste betoging? Links, rechts, flowerpower, hoolie... koekoek, doorgeleerd.. Kortom: een divers gebeuren waar de minister president trots op had moeten zijn...
Toch wel interessant te constateren dat er directe protesten en demonstraties op overheidsbeleid beginnen te komen.
Een beetje net als de boeren, maar hier betreft het een doorsnee van de bevolking.
Denk ook aan het kijkcijfer van voetbal inside.
Men blijft toch schijt aan de doorsnee normale mensen houden. Ze zijn banger voor de arie boomsma's en claudia de brij's in dit land.
@bqbq | 26-06-20 | 15:26:
En hoe lang kunnen ze dat volhouden?
Ik lees dus net dat bovenmodalen bij KLM 20 % salaris in moeten leveren. Die zijn niet blij.
Maar ja, zoals u zegt, daar heeft de overheid schijt aan.
Het bewust frustreren van de belastingbetaler. Door te meten met twee maten de bevolking op het spits drijven... Dan uit de hand laten lopen..
Vervolgens kan de overheid zeggen: 'ziet u wel! Meer controle!'.
Win win situatie...
@kees1386 | 26-06-20 | 16:15:
En daar tuinen Nederlanders in.
@Mr.Crowley | 26-06-20 | 16:16:
Helaas wel, telkens een plakje afsnijden zoals de salami techniek voorschrift.
Als u 20 jaar terug in de tijd gaat en tegen uw jongere zelf zou vertellen wat er allemaal gaat gebeuren zou u uitgelachen worden...
@kees1386 | 26-06-20 | 16:22:
Gelukkig geloof ik niet zo veel.
@Mr.Crowley | 26-06-20 | 16:24:
Goedzo! Altijd kritisch blijven denken!
Ik weet het niet. Als ze er bij zetten dat de inhoud van de demonstratie geen rol speelt in de beslissing denk ik meteen dat de inhoud van de demonstratie een rol heeft gespeeld in de beslissing. Wellicht wordt ik cynisch op mijn oude dag.
Bij de rechtszaken tegen GW is het ook nooit politiek gemotiveerd volgens OM.
Precies dat.
Als je ook zag hoe overal in de media ineens politievertegenwoordigers zielig kwamen doen, dat de politie het zat is, dat ze steeds "geframed" wordt door online filmpjes, dat de doorgesnoven hooligans onderweg waren, dat er plunderingen zijn voorkomen etc. Dan weet je dat ze echt fout zaten.
Had Johan ook niet iets met vuurwerkrampen. over vieze klussen gesproken.
Wat een fantastisch hoogstaand stukje journalistiek van de volkskrant zeg, alsjemenou!
“De breed bekende feiten”... *kots*
De hele VK van vandaag stond weer vol met valse rotstukjes (hallo Sheila), insinuerend taalgebruik (Hallo Keulemans) en tendentieuze foto's (hoi fotoredactie). Pieter Klok zal vanochtend wel deuggebakjes hebben uitgedeeld op de redactie.
@piloot47 | 26-06-20 | 15:37:
Dank voor de samenvatting, ik lees al die gelijkgeschakelde bagger al een tijd niet meer.
Gewoon toch komen en wat standbeelden van oude witte mannen omver trekken voor Sjors Floyd, dan mag het wel.
Ik zou met een groot kartonnen bord gaan zwaaien met de tekst: "Carolien?!"
Een aardig alternatief voor demonstreren is bijvoorbeeld het te uwen huize blijven.
Goeie tip, waarom lezen we dat hier niet vaker?
Een bekende dwaze reaguurder zou roepen "Bleib Zu Hause".
@Earl_of_Doncaster | 26-06-20 | 15:08: Hij is niet dwaas, hij is erg creatief.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:08: waar zat u ook alweer?
@Earl_of_Doncaster | 26-06-20 | 15:08: die schijnt thuis eenzaam te zijn overleden
@Earl_of_Doncaster | 26-06-20 | 15:08:
Was erlauben Sie sich? Op de toon van Roland Freisler.
Terechte keuze. Hulde voor deze burgemeester die wel ballen toont, in tegenstelling tot Halsema. Hoewel dat voor haar wel wat lastiger is natuurlijk.
Dan ook alle demo's verbieden. Bij het BLM-gebeuren was ook al duidelijk dat er te veel mensen op af zouden komen, en dat er kans op ongeregeldheden zou zijn.
Hoezo... omdat die van haar zo klein zijn? Size doesn't matter. It's what you do with it...
Remkes heeft geen zin in doorgesnoven hooligans op het Malieveld. Reken maar dat er strikt gehandhaafd gaat worden.
@Muxje | 26-06-20 | 15:06: Pcies, de regering onwelgevallige demo's niet dwarsbomen... dus niet met 2 maten meten zoals continue gebeurd
@Muxje | 26-06-20 | 15:06: Een BLM in Den Haag geweest, en die verliep erg ordentelijk.
“Supporters” verdienen nul respect en sympathie.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:09:
Gelukkig is het Binnenhof vrij van drugs.
@padbuffel | 26-06-20 | 15:16: Sinds Thierry daar rond struint niet, heb ik uit betrouwbare bron vernomen.
@Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 15:16: Precies, no mercy voor hooligans.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:37: Remkes, de VVd -hooligan van de Democratie
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:36: Je hebt een perverse fixatie met Thierry, zou je eens naar moeten laten kijken.
@scorpios | 26-06-20 | 15:51: ik ken de uitslag al, afgekeurd exemplaar, retour afzender.
Is er geen webcam van een strandtent voor het contrast tussen die 4 dansende oudjes die niet mogen demonstreren en de huidige drukte op de stranden? Wacht ... webcam.nl/zandvoort/
Remkes zal de geschiedenis in gaan als een racist. Zijn standbeeld wordt na de volgende verkiezingen neergehaald.
Johan is erg nuchter, wat kan hem nou een standbeeld schelen.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:12: Zijn hart is toch al van steen.
@Nehemia | 26-06-20 | 15:15: Hahaha, zo erg is het ook weer niet....
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:12: Tsja, als oud-voorzitter van het6 Jenevergenootschap...... zeer nuchtere man.
Of de trollende ambtenaren hun PC willen uitzetten. Uw weekeinde begint over 3 minuten.
Gaat jouw scherm nu op zwart?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:11: haha, wat een leuke grap zeg. Kom niet meer bij. Hoe laat wordt uw kamer weer verduisterd?
Weten ze toch wel dat die koelventilatoren van hun PC's luchtstromen veroorzaken? Ze zouden er zomaar Corona door kunnen krijgen...
Wat een sneu zooitje hedonisten. Opzouten naar je eigen balkonnetje
Helaas niet zo, meneer de ambtenaar. Veel onzinnige regeltjes en wurgende verboden waar niemand echt wat aan heeft. Ventilatoren in de verzorgingshuizen mogen niet aan ? Kom nou.
@Niek1582 | 26-06-20 | 14:59: Ventilatoren mogen niet aan? Het RIVM heeft een zonnesteek opgelopen. Knettergek zijn ze.
U weet toch: alleen links georiënteerde demonstraties mogen doorgaan. Rechtsextremistsche zoals deze sind verboten! Jawohl
lulkoek; intentie is om te gaan matten en andere ellende te veroorzaken. Die niet zo naïef.
Nieuwsgierig naar de duidelijke signalen mbt tot ernstige wanoordelijkheden
Volkomen terecht besluit van Remkes.
Ze hebben verleden week hun punt gemaakt, niet nodig om dit elke week te herhalen.
Daarnaast weet die blanke mijnheer met dat ingevlochten rasta haar ( typisch gevalletje sad fucks, maar dit terzijde) dat zijn eventuele demonstratie weer gekaapt gaat worden door doorgesnoven dwazen.
Wanneer hij er toch op staat om te gaan demonstreren, dan ook graag alle schade op hem en zijn kornuiten verhalen.
Hallo Carolien.
Ooooooh..... je mag maar één keer (een half uurtje) demonstreren en daarna heb je het punt wel gemaakt. Zeg dat even tegen al die klagende zeurende negors en NL deugmiepen!
Lees jij dit eens voor de fleurige beeldvorming. Het moet je behagen als blij bloemenbijtje; www.trouw.nl/binnenland/waarom-bloeme...
Zeg dat ook eens over de zichzelf herhalende BLM demonstraties
Hoi Kajsa.
Hebben de zogenaamde anti-racisten hun punt dan ook gemaakt, zo langzamerhand?
En denk je niet dat de aanwezigheid van overdreven veel politie er toe heeft kunnen leiden dat het uit de hand liep?
De confrontatie werd door beide kanten gezocht.
Die hoolies waren vast niet ineens los gegaan, als er geen politie aanwezig was, met groot materieel.
Ze zouden hun eigen glazen hebben ingegooid, daarmee hun draagvlak en geloofwaardigheid verliezen.
Die gasten knokken meestal alleen als er een tegenstander is.
'Schade verha;en? Geldt dat straks ook voor alle op hun gezicht getrapte Zwarte Pieten? Mag u van uw baas wel in zijn tijd VVd-troll spelen of is dat uw zielige dagbesteding?
@DibbusKwak | 26-06-20 | 14:58: Nee, niet 1 keer, maar het moet wel redelijk zijn.
En momenteel is het een zekerheidje dat zo`n demonstratie gekaapt gaat worden door hooligans.
Dus mag je van een organisator verwachten gevoelen voor verantwoording te hebben.
Tenzij het de consequenties accepteert van bv een hard politie optreden en het verhalen van ontstaande schade, het liefst hoofdelijk.
@Ruimedenker | 26-06-20 | 15:03: Je leeft in een fantasie wereld wanneer je denkt dat de hooligans niet “ los” zouden zijn gegaan wanneer er geen politie was.
Groei eens op en krijg eens wat realiteitszin.
@dathoujetoch | 26-06-20 | 15:05: Ik ben eigen baas dus bepaal zelf wanneer ik werk.
Jij in loondienst schat ik zo in?
@Ruimedenker | 26-06-20 | 15:03: Bij BLM nog geen ADO-supporters gezien.
@Maya de Blij | 26-06-20 | 15:09:
Welnee.
Voor die jongens is het kat en muis.
Zonder kat is er niets te beleven.
Dat is geen fantasie, maar realiteit.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:11: Dat zal met het pigment te maken hebben.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:11:
Kan ik niet beoordelen.
Antifa daarentegen, dat zijn evengoed georganiseerde knokploegen.
Halsema greep niet in omdat de kans op escalatie te groot was, omdat “bepaalde” figuren gesignaleerd waren.
@Ruimedenker | 26-06-20 | 15:18: Beetje slap van haar, je moet ingrijpen als het uit de hand dreigt te lopen.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:38: als de economie uit de hand dreigt te lopen, moet je ingrijpen. Maar dat doet Markje niet. Beetje bang.
Ze gaan gewoon tóch, want ze denken Het Verzet te belichamen, dus komen de hoolies ook. Dat wordt weer overuren schrijven voor de politie.
Heerlijk zo'n verkoelend waterkannonetje.
volgende keer liever raket-ijsjes...
Zolang ze er geen chloor in doen.
Welke ongeregeldheden waren er vorige week? In alle bladen en ieder tv beeld zag ik exact dezelfde "ongeregeldheden". Een paar lui die een paar minuten tekeer gingen op het station. Voor de rest heb ik alleen buitensporig optreden van de politie gezien. Iemand die me even wat extra beelden kan bezorgen?
Dat komt waarschijnlijk omdat u alleen halve filmpjes hebt mogen/ willen aanschouwen waarin alleen het “buitensporige” geweld van de hermandad te zien is... Vreemd dat de aanleiding, de andere kant en het eind vaak niet te zien zijn. Hoe zou dat toch komen vraag je je dan af.
De provocateurs van de politie waren de aanleiding, te zien is hoe ze na het uitlokken als laffe honden de ME bus instappen.
@Reebensteeltje | 26-06-20 | 15:00:
twitter.com/CH13NB0Y/status/127509214...
@DikkeLollie | 26-06-20 | 14:59: Ik meen toch gezien te hebben dat undercover agentjes zelf geweld uitlokten.
@Reebensteeltje | 26-06-20 | 15:01: ja dat ja. Ze proberen het wel, maar die banaan lul je niet recht.
@IkWilOokWatZeggen
Wat ik zie op het Twitterfilmpje (Twitter dus Waarheid) is een aanhouding door de AE die fout loopt.... daar haal ik geen provocatie uit om rellen te beginnen, toch?! Deze AE’ers hebben als taak “leidertjes” uit de groep te halen/ aan te houden. Deze “leidertjes” zijn van het type “brave huisvader die ook maar ineens tussen die demonstratie stond”, u kent ze wel... liepen ook op een weiland met hamers etc. om elkaar de (ahum) hersens in te slaan. Deze “leidertjes” sturen de meelopers aan om te rellen en gedonder te veroorzaken.
Tot het moment dat de losgeslagen hyena’s ze bestormen loopt de aanhouding op zich redelijk, zeker gezien de situatie ter plaatse en het volk eromheen. Pas nadat ze bijna ingehaald worden kiezen ze ervoor eigen lijf en leden te redden en worden ze ontzet door de ME’ers. Provocatie?? I think not!
Maar u heeft een ander beeld, uw goed recht. Mijn snappertje gaat kennelijk niet zo ver om in andersoortige scenario’s te denken, sorry daarvoor.
@DikkeLollie | 26-06-20 | 15:51: ik heb precies hetzelfde filmpje gezien als u! Ik snap ook werkelijk niet hoe je hierin ziet dat de AE geweld uitlokt / stenen gooit / ophitst. Maargoed, complotgekkies gonna complotgekkie
@Tandenknarser | 26-06-20 | 16:05:
Kunt uw citeren waar er beweerd wordt dat het om een complot zou gaan en bewering dat zij stenen zouden gooien?
Het filmpje lijk eerder op een mislukte ontvoering dan een arrestatie.
@Reebensteeltje | 16:11 |
Dus een mislukte arrestatie stelt u gelijk met uitlokken? Want dat zijn uw letterlijke woorden in uw reactie van 15:00. U bent mij nu even kwijt, zal toch weer mijn snappertje zijn.
Bijzondere denkwijze, dat dan weer wel. Vermoedelijk is dat wat @Tandenknarser bedoelt met complotdenken.
Succes in ieder geval aankomend weekend.
@DikkeLollie | 26-06-20 | 16:30:
Het feit dat er politiemensen verkleed als hooligan/Volkert vd G lopen en demonstranten met geweld meeslepen zonder kenbaar te maken dat het politiemensen zijn en dat de persoon gearresteerd wordt op basis van vermoedens een "leidertje" te zijn is nogal buiten proporties.
Op andere demonstraties wordt de politie verzocht selectief "een dikkere huid" te hebben en alleen wat bejaarden te mogen meppen.
@Reebensteeltje | 16:54 |
Dat zijn nogal wat aannames die u daar zomaar even ventileert....
Zoals gezegd, succes aankomend weekend.
Kus!
Stel je nou eens voor dat die boeren (waar nog altijd sprake is van een stevige veenbrand) gaan 'optoeren' om zo'n "doettusnormaaljoh" demo te ondersteunen?
Begint er toch langzamerhand op te lijken dat er sprake kan zijn van ernstige uitdeklauwloping!
ps, vraag van een vage kennis: mag je als demonstrant ook met zo'n klapopvangond gevechtstenue opdraven?
Wel raar. Een demonstratie verbieden op grond van de reden waarom er een demonstratie gehouden wordt. Wat dat betreft had Wilders wel gelijk met zijn uitdrukking 'Dictatuur', wat Rutte platter dan een dubbeltje vond. Wat is een dubbeltje eigenlijk?
Een staatsgreep hoeft niet altijd via het leger te gaan.
@likdoorn | 26-06-20 | 14:54: Dat is in NL dan ook nagenoeg onmogelijk met zijn anderhalf man en paardekop legertje.
ALs die zgnde hooligans nu slim zijn gaan zebij BLM demonstraties lopen rellen, dan zullen BLM demonstratie in de toekomst ook verboden moeten worden. Daarnaast hebben de zgnde hooligans ook een echte partij om tegen te knokken ipv de politie.
er is maar 27% vd hele bevolking tegen de maatregelen, een minderheid dus!
Wat een opklopperij weer hier zeg, als het je niet bevalt in Nederland gaan dan naar een beter land op de wereld om te wonen!
De BLM is ook een minderheid.
Ik zou willen dat die ook in een ander land gingen wonen.
De rest kijkt alleen naar de Douma NOP is dus bewust met een kluutje in het riet gestuurd,
Als het demonstratierecht je niet bevalt moet je misschien moet je ergens anders gaan wonen. Rusland of zo.
@NumbNuts | 26-06-20 | 14:51: Dat hebben ze al gedaan...
Je moet wel het hele verhaal vertellen, Dat ging over het protest waar die hooligans losgingen.
"Los van hoe het protest verliep, heeft 41 procent begrip voor het feit dat mensen demonstreren tegen de coronamaatregelen van het kabinet. Maar de meesten (58 procent) hebben daar geen begrip voor."
eenvandaag.avrotros.nl/panels/opiniep...
En dan nog is dit onderzoek uitgevoerd door EenVandaag. Die staan erom bekend dat je hun polls met een hele grote schep zout moet nemen, want NPO. Ik denk dat een poll van Maurice de Hond hele andere cijfers laat zien. Daar staat de VVD ook een stuk lager in populariteit.
@Nehemia | 26-06-20 | 14:55:
Uiteraard kloppen alleen de polls waarvan de uitslag u welgevallig is maar.
@DrumPiet | 26-06-20 | 15:02: Die indruk heb ik ook wel eens.
@DrumPiet | 26-06-20 | 15:02: De NPO vertrouw ik inderdaad niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:13: Dat is hartsikke mooi mien jong.
Opkloperij hier weer? neem je eigen advies ter harte! Als het je hier niet bevalt, gaan dan naar Joop.nl
Dit mag je als rechtschapen burger feitelijk interpreteren als een dwingende uitnodiging om zondag voor het behoud van je burgerrechten, zoals verankerd in de grondwet, te komen demonstreren. Dit gaat al helemaal niet over de coronamaatregelen. Wat een suf die Remkes. Hij heeft de leeuwenkooi opengezet.
Eensch.
eksakt
@suscrofa
Niet alleen de burgerrechten, maar ook de rechten als EU burger. Organiseer een demonstratie om de nationale wet- en regelgeving gelijk te trekken aan het EU charter, ben benieuwd of die ook verboden wordt.
Statler en Waldorf in de rijdende hogedrukreiniger. Zonde van al dat water, waar toch al een tekort aan is.
joh, als een kind zo blij met de grote supersoaker spelen... maakt niet uit waarom... ieder excuus is goed...
Dat deden ze goed en professioneel. Leverde mooie beelden op.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:14: type reactie van een ongelukkenfilmer. Stoppen om het ongeluk in beeld te krijgen. Is strafbaar.
Heel goed. Weet je wat zo'n waterkanon spuit? Precies! We moeten zuinig zijn met water.
Eén domme zet van de politiek, steeds meer Nederlanders worden bozer, en zal de samenleving verder op scherp zetten.
Het begint er sterk op te lijken dat dit ook precies de bedoeling is.
@C0de187 | 26-06-20 | 14:45: Exact. De VVD is stemmers aan het mobiliseren...
Klopt, eerst waren er 100 Nederlanders boos, nu zijn het al 200.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:13:
Kuifje-naar-Afrika..
Nog beter Kuifje-naar-de maan-en daar blijven #
@Odin | 26-06-20 | 14:47: het is VVd, Er is geen democtratie meer bij dat clubje.
Dus antifa dicteert nu feitelijk welke demo's wel en niet mogen.
- Antifademo's zoals in 020 gaan door vanwege vrees voor wanordelijkheden (winkels en auto's in de fik) als ze verboden worden
- bezorgdeburgersdemo's worden verboden, niet vanwege de geweldsdreiging van die brave mensen, maar vanwege vrees voor wanordelijkheden van de antifa relschoppers tegen "de populisten".
Het wordt een beetje absurd. Zoals de Kozp behandeld wordt bij Sinterklaas intochten en zelfs door de burgemeester uitgenodigd, terwijl propietendemonstranten (het is ten slotte de intocht van Sinterklaas en zwarte piet) gearresteerd worden.
We worden bestuurd door laffe tekkels...
@Odin | 26-06-20 | 14:44: Maar er gehaaide criminelen van en ik zou je gelijk geven.
@C0de187 | 26-06-20 | 14:47: deal!
@Odin | 26-06-20 | 14:44: Nee laf is één, maar dit is niet laf, dit is verraad, dat is een heel verschil.
@Odin | 26-06-20 | 14:48: Kijk, wij begrijpen mekaar, cheers
Ghe, net als voor de corona:
Overal worden protesten de kop ingedrukt.
Behalve de deug protesten:
Voor het klimaat, voor bepaalde levens en tja, meer eigenlijk niet.
Nou is het wel zo dat bejaarden veel meer ruften dan jongeren. Dus voor de koolmonoxyde en zwaveluitstoot is het beter dat ze binnen blijven, met af en toe een beetje eten. Gekke is dat Remkes van dezelfde ruftende generatie is.
Jongeren hebben nog een heel leven voor zich om te ruften...
Zijn tanden zijn een gevaar voor de volksgezondheid, ennuh fluisteren als er gescoord is. De waanzin gaat door.
Bejaarden die koolmonoxide uitstoten, dat is nieuw voor mij. Verder interessant punt wel.
Methaan, ook zeer ontvlambaar.
Wat weet jij ervan jongen? Heb je ze verzorgd gedurende maart tot nu? Of ooit?
Heb je al weer gebiljart vanochtend, Krelis?
@Cepalislam500mg | 26-06-20 | 14:44: Bij de crematie.
Als de organisatie van demonstratie de veiligheid niet kan garanderen, dan KAN de gemeente daar toch bij ondersteunen? Zoals stippen op het gras zetten waarop mensen kunnen staan. Maar nee hoor, gewoon in zijn geheel verbieden, alsof dat de enige optie is. De gemeente WIL niet meewerken, zo lijkt het.
Het is zéér belangrijk voor de regenten die de macht gaan verliezen bij verkiezingen om hun zin nu nog even door te drammen en dus die noodwet in te voeren. Even snel nog de parlementaire democratie de nek omdraaien.
Opzouten met die antivaxxers.
De organisatie hoeft dat helemaal niet te garanderen. De organisatie zegt gewoon: hoi burgemeester; wij gaan demonstreren.
En vervolgens gaat is de overheid verantwoordelijk voor een veilig faciliteren. Niet andersom.
VVD - Volkspartij voor Vrijheid en Democratie. Wie tuint daar nog in?
Het is inderdaad zeker geen volkspartij, wel zijn ze voor vrijheid van criminelen, en democratie hebben ze afgeschaft door de macht aan de EU craten over te dragen. Naast het drastisch verhogen van zowat alle lasten en alle belastingen.
45 zetels in de peilingen, we doen het heel aardig.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:16:
Ja, maar dan ook alleen daar.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:16: de V van Volksverlakkerij, dat doen ze inderdaad méér dan heel aardig. Heel knap zelfs. Maar kunst, als je de msm betaalt en dus in je zak hebt en alle protestclubs subsidieert. Alleen -feit- voor de burgers verhoog je tien jaar lang alle lasten en belastingen. Dan zijn ze ook erg goed in Vee Drijven. Samengevat: VVD, Volksverlakkerij en Vee Drijven.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-06-20 | 15:16: Weet je wie ook zo goed in de peiling stond? iets van H. Clinton. la me nie lache!
O o o, wat leven wij toch in een verschrikkelijk land. Niets mag meer. Een complete dictatuur. Slechte werkomstandigheden, hele slechte sociale voorzieningen, het is hier een ellende. Waarom wil men hier nog wonen? Als ik in de Randstad zou wonen, zou ik meteen gaan emigreren.
Niemand houd je tegen...
Ow, was dit sarcastisch bedoeld? Ik zou nog even oefenen als ik u was.
1x Een stel hooligans eropaf sturen en ze kunnen op die basis alle demo's verbieden. Kunnen die hooligans niet eens naar een BLM demo?
Hooligans? Ik zag het op een lifestream.
30-40 man die over het veld door het beeld lopen en roepen wij zijn Nederland.
Geen vlag, geen tekens, dus ook geen hooligans.
@MistaRazista | 26-06-20 | 15:03: dat dus! En niets meer.
Denk erover een tegendemonstratie te gaan houden. Maar dat is misschien net iets teveel eer.
Als er nou eens veel negers zouden komen dan mag het mogelijk wel. De Corona wet zal nml. ook de anders gekleurden treffen.
Wordt er eigenlijk nog voor het klimaat gedemonstreerd of zijn we door alle BLM en viruswaanzin helemaal vergeten dat de heilige Greta heeft gespijbeld voor onze zonden?
Alle klimaatmaatregelen zíjn toch al in gang gezet? En zo niet, dan komen ze er heel snel aan, toch?
Bizar,ME kruipt voor alles wat crimineel is en gaat dan oma en opa meppen.
Noem me een gekkie maar ik ben er dit keer bij.
Vrouwlief wilde eerst ook mee maar is bang voor de wouten en om opgepakt te worden
Opgepakt worden is niet erg hoor. Even in eenzaam in een kamertje zitten, gesprekje doen met zo'n deugpet en op naar huis. Succes zondag!
@Eagle_Eye | 26-06-20 | 14:37: Ja tuurlijk, sommigen uit het kringetje van zondag zijn pas 's nachts naar huis toe gelaten. Heel fijn als je gewoon vreedzaam op het malieveld hebt gezeten. Maar goed; ze schreeuwden niet constant RACIESME of HANDS UP DONT SHOOT dus dan ist das VERBOTEN.
Traangas en waterkanon met beetje zoutzuur is wel vervelend hoor
@Eagle_Eye | 26-06-20 | 14:37: Uhm, je krijgt wel een boete van 90 euro. Althans ik kreeg er een 15 jaar geleden. Zal wel 400 euro nu zijn.
Stel, men neemt tafeltjes en stoeltjes mee naar het Malieveld en men maakt er er één groot terras van, zou het dan wel mogen? En nee, ik kom niet, want ik mag niet reizen op zondag.
Houd dan je bek, oproerkraaier.
@Izhar | 26-06-20 | 14:35: fijne taal voor een zwitsal
@am*dam | 26-06-20 | 14:58: Geweldig, nieuwe nick aangemaakt "zonder kroontje" ?
@Izhar | 26-06-20 | 15:00: nee hoor Baby, was hier al toen uw moeder u had moeten doorslikken.
Hoe lang stemmen VVDérs nog op de VVD-heulers van links.
Het VVD-uitgangspunt van de vrijheid van/voor het individu, is door de VVD (Rutte, Dijkhof, Remkes, Jorristma) ingeruild voor het verplichte inclusiviteits-/groepsdenken van extreemlinks/GroenLinks/PvdA/D66.
Kom op VVD'ers, word wakker!!
KickoutRutte, de leider van en heuler met extreemlinks.
NSDAVVD
Ga werken ofzo
Op zondag?
@Eagle_Eye | 26-06-20 | 14:34: Kan best wel werken op zondag. Op vrijdag is al wat moeilijker.
De politie zoekt nog mensen die a.s. zondag willen acteren als hooligan.
De Nederlandse politie werkt niet in dienst van de samenleving maar laat zich gebruiken als politiek instrument. Dienstbaar en waakzaam. Rot toch op man..!
De roomboter was op?
De politie is de uitvoerder van het geweldsmonopolie van de overheid en dat is maar goed ook. Je wilt ten slotte geen land waarin de politie naar eigen inzicht wel of niet ingrijpt. De oplossing van het probleem zit dan ook niet bij de politie maar in het kiezen van een andere overheid.
Ze hielpen de nazi's ook zo lekker met het ophalen van de Joden. Tis een baan he?
@Hetze Haatstra | 26-06-20 | 14:45: En het kiezen voor een ander kabinet leidt tot een andere overheid ? De hele ambtelijke top van dit land tikt de 40 dienstjaren aan dus dat lijkt me stug.
@Croisantneuf | 26-06-20 | 17:55: en daar heb je in een notendop waarom het een illusie is dat een kabinet met pvv en fvd iets op zou lossen.
Ik smink m”n gezicht en trek een rastashirt aan. Niemand die mij met een vinger zal durven aanraken
Neem een agent mee die de BLM groet brengt vertel hem wel even dat het met een vuist moet ipv een gestrekte hand.
Een vergissing is gauw gemaakt.
@likdoorn | 26-06-20 | 14:34: HAHAHA
Laat me niet lachen de "arme agenten waren in het nauw gedreven",terwijl de agent-provocateurs de boel aan het opstoken waren en proberen mensen te kidnappen in plaats van te arresteren.
Een antidemonstratiedemonstratie houden.Daar moet Remkes dan heel lang over nadenken.Voordat je het weet zegt de politiechef dat de demonstratie toch al bijna afgelopen is dus zal niet handhaaf.
Opteert voor de anti-antidemonstratiedemonstratie.
De politie is er niet voor de burger.
Om de hele simpele reden dat de politie ten alle tijden uitvoert wat de zittende macht wil zonder hier zelf bij na te denken.
En dat is altijd zo geweest.
Bij de weg, het is ‘te allen tijde’...
@Wijze uit het Oosten | 26-06-20 | 14:34: Veel gemaakte vergissing overigens.
@TRICKY | 26-06-20 | 14:44: Van alle tijden.
Grondrechten worden steeds meer langs een politieke meetlat gelegd: conformeert de claimant van dat grondrecht zich niet aan de heersende politieke mode, dan vervalt zijn recht. Een uiterst zorgelijke ontwikkeling.
Parallel daaraan zien we dat overheidsfunctionarissen die geacht worden neutraal te zijn en zich verre te houden van partijpolitiek rechten en regels aan hun laars lappen, als het in hun politiek gekleurde straatje van pas komt. Halsema is heus niet het enige voorbeeld.
Niemand lijkt meer te geven om ratio en redelijkheid. Politiek is agitprop geworden. Gebaseerd op leugens en niet bestaande problemen worden massabewegingen uit de grond gestampt. Democratie wordt ondergeschikt aan ideologische autocratie; alles moet radicaal en revolutionair zijn.
Marx en Lenin zouden trots zijn op onze jongeren en op de politici die hun radicalisme faciliteren.
Over 40 jaar zal men Rutte de Stalin van Nederland noemen. Historie wordt geschreven. Historie, Rutte weet er alles van. Alhoewel hij heel lang over zijn studie deed, dat dan weer wel.
@Izhar | 26-06-20 | 14:29: En over 50 jaar trekken ze zijn standbeeld omver.
@likdoorn | 26-06-20 | 14:38: Dat zal dan het wel het standbeeld worden waarop hij in bed ligt met zijn butt-buddy ex-bankier Macron
Ook leuk: In Amsterdam was de vrees voor ernstige wanordelijkheden juist een argument om de demonstratie niet te verbieden.
Voor de aanhangers van willekeur is een grootse toekomst weggelegd.
Maar Femke is dan ook uniek.
Dat dus.
Femke kan beter überfuhrer van Den Haag worden. Remkes is AI, dan kan Remkes naar Amsterdam. Win - Win.
@Izhar | 26-06-20 | 14:32: Balletje balletje
@Izhar | 26-06-20 | 14:32: Handen af van onze phantom of the Stopera!
Zat wel met verbazing te kijken naar die babyboomers, die na diverse waarschuwingen blijven staan. Daarna denken dat de ME met ze in discussie zal gaan of een praatje komt maken als ze in linie op ze af komen.
Goh, u heeft ervaring?
Wat was er aan de hand dan dat de boomers en oudjes een waarschuwing kregen ?
@ja,diedus! | 26-06-20 | 14:31:
Ze zeiden niet excuse me for living.
Die waren niet meegenomen in de ruiming dus de lat erover dat zal ze leren
De media hebben ze verteld dat ze white privilege hebben en daar zijn ze in gaan geloven
Verkoeling is welkom. Kan ik ze inhuren, de politie?
Dat is toch volkomen logisch?
Dan ga in Amsterdam demonstreren. Bij Femke mag alles.
Gewoon zeggen dat je lid bent van blm, is je demonstratie ineens té belangrijk om te verbieden.
Ik ga deze keer. Ik ben geen hippie, geen hooligan. Ik lees de regels. Je mag bij elkaar naast elkaar in een auto zitten. Maar buiten in de openlucht moet je anderhalve meter afstand houden. Logische kortsluiting. De regels zijn niet logisch maar onlogisch.
De enigen die nu nog de corona regels volgen zijn de ultieme gehoorzamen. Mensen die hun eigen verstand geheel uitschakelen. Blind gehoorzamen aan de staat.
Ik zal er zijn zondag.
De
"Mensen die hun eigen verstand geheel uitschakelen". Of kwetsbare mensen of mensen die in de zorg werken en gezien hebben wat het virus met iemand kan doen. Dat de regels niet logisch zijn, klopt. Maar ze gelden nu eenmaal en in Amsterdam was ook de kritiek dat die niet gevolgd werden. Veel plezier zondag en zorg dat u niet tussen de hooligans terechtkomt.
Befehl ist Befehl. U bent rijp voor 1984.
@Sitting_targets | 26-06-20 | 14:40: Ik ben zeker ook tegen alle maatregelen en dat ben ik al vanaf het begin. Ik heb mij wel al die tijd aan deze maatregelen gehouden, omdat ik niet pretendeer dat mijn mening de enige juiste is. In een normale democratie kan men stemmen om te laten merken dat ik het er niet mee eens ben of demonstreren voor of tegen bepaalde zaken. De verkiezingen gaan vooralsnog gewoon door ook al probeert Kasja deze uit te stellen en demonstreren is verboden. Maar om dan te zeggen dat mensen die de maatregelen wel opvolgen gelijk zijn aan de Duitse bevolking in de periode 1935-1945 vind ik wel erg ver gaan, maar dat is uw mening! 1984 was trouwens best een leuk jaar!
@tricky dat d
@Mannes | 26-06-20 | 14:30:
En zo is het.
@TRICKY | 26-06-20 | 14:52: Nee, niet liegen. Je hebt je aan de regels gehouden omdat je geloofde dat wat de media en regering jou vertelden wel moest kloppen omdat ze vast niet op zo'n grote schaal mensen voor zouden durven liegen. Dat is de nuance hier. Trouwens, in een 'normale democratie' heb je nog een enigszins objectief functionerende media om zaken van meerdere kanten te belichten zodat het volk tot een goed overdachte conclusie kan komen op basis van feiten en niet op basis van cherrypicken van data en het gebruik van misleiding en angst, daar kan men in NL al lang niet meer van spreken.
Dat regels onnodig zijn vind ik niet het ergste. Dat er heel veel tegenstrijdigheden in de regels zitten, dat is compleet onacceptabel. Ze geloven er zelf ook niet in. Ze doen maar wat.
@C0de187 | 26-06-20 | 15:00: Het is altijd goed om iedereen het voordeel van de twijfel te geven en vooral ook altijd te twijfelen aan wat de media zegt. Dan zoek je naar andere bronnen en probeer je je eigen mening te vormen. En wat betreft de overheid geloven ben ik van mening dat het echte gevaar voor de "gewone" mens ligt in de overheden en de grote multinationals. Volgend jaar gewoon stemmen en hopen dat er ook een echte keuze te maken valt.
@TRICKY | 26-06-20 | 15:27: We begrijpen elkaar, reageerde wat gekscherend maar het is meer een generalisatie op het gros vh volk. Helaas heb ik geen vertrouwen in het systeem dus ik stem hoogstwaarschijnlijk weer ongeldig. Wanneer we de juiste mensen op de juiste plaatsen gaan weten te zetten, dus mensen met kennis van zaken en ervaring maar welke vooral ook beschikking over een goede moraal en rationaliteit. Kijken naar lidmaatschappen van stiekeme clubjes, we moeten we af van het gelobby en zorgen dat voor een wat objectievere media. Per direct immigratie stopzetten uiteraard. Dan zou ik misschien weer vertrouwen kunnen krijgen in de koers van dit land. Maar dat wil men allemaal niet, men wil iedere vorm van soevereiniteit het liefst overdragen naar Brussel. En dat spel spelen alle 'key players' binnen onze regering en in de media, of dat nou onwetend is als useful idiot, voor geheime clubjes, voor lobbyisten of voor een lekker cushy baantje ergens bij een groot bedrijf of zelfs in Brussel, dat is waar men op aan stuurt. Men heeft nog steeds het bewustzijnsniveau van een pepernoot (vrijmetselaar of niet, al denken die oude vieze mennekes graag anders) dus blijft de cyclus zich herhalen.
@Mannes | 26-06-20 | 14:30: Beetje lastig als die met politiebusjes AANgevoerd worden...
@Mannes | 26-06-20 | 14:30: Die zien/zagen ook wat ANDERE virussen en ziekten met mensen kunnen doen. Dus die opmerking slaat nergens op.
Begrijp die gasten niet. Guerilla demo's waren we in de seventies al goed in. Je gaat toch niet om toestemming vragen? Dan kun je beter gelijk aan een balk gaan bungelen, pfff, word te oud voor deze wereld.
Dit is ook mijn gedachte, gewoon een half miljoen mensen de hofstad laten bezetten. Loopt het uit de hand dan betekend het dat de regering er niet tegen kan en het de kop in wil drukken. Het is vrij simpel allemaal maar we maken het heel moeilijk voor onszelf.
En dan klagen dat de politie de grip op de samenleving kwijt raakt.
De politie is er ook niet om ons te beschermen, maar om hen te beschermen.
Deze horror staat ons straks te wachten als de overheid zijn zin krijgt. Stop de spoedwet.
'Mijnheer Rutte u misbruikt uw legitimiteit met deze maatregelen!’ Bas Filipini'
www.youtube.com/watch?v=_8Qo9lP1mBs
Ten eerste,.. het kabinet Rutte dombo.
Ten tweede,... zie ik liever geen Amerikaanse toestanden.
Ten derde,... niemand heeft het recht om mijn gezondheid te schaden.
@botbot | 26-06-20 | 14:28: Haal uw kop eens uit het zand. Wellicht dat je dan weer wat kunt gaan zien. Vooral blijven wegkijken. Daar win je de oorlog mee.
@Nehemia | 26-06-20 | 14:31:
Leer eerst de regels eens van onze democratie dan kunnen we verder praten.
@botbot | 26-06-20 | 14:36: Democratie? Welke? We stemden tegen de euro, we stemden tegen aansluiting van Oekraïne, we stemden tegen afschaffen van het referendum. In welk land woont u?
@Izhar | 26-06-20 | 14:40:
Dat u niet weet dat men kan stemmen kunt u mij niet verwijten.
@botbot | 26-06-20 | 14:28:
En niemand heeft het recht om anderen met zijn recht op gezondheid te schaden.
Ik weet het is een diepe, maar met een duikerpak best te bereiken.
De wekelijkse herhaling dat de noodwet nu gewoon van kracht is in de vorm van noodverordeningen waarover de tweede kamer niet gestemd heeft, de raad van state niet gehoord is en niet via de eerste kamer is gegaan. Het betreft 25 noodverordeningen: 1 voor elke veiligheidsregio, afgevaardigd door de burgemeester van de grootste stad in die regio. Er is geen bezwaar mogelijk. De bijeenkomsten zijn besloten. Totale willekeur. En dat al ruim 3 maanden lang. Zonder dat iemand in de Tweede Kamer er ook maar iets over het ongrondwettelijk systeem van noodverordeningen heeft gezegd. Die verordeningen zijn namelijk voor voetbalwedstrijden en dergelijke, max 24 uur, niet om te bepalen hoe ver je van iemand vandaan moet lopen, welke zaken dicht moeten en wat jij achter de voordeur doet.
Precies. Ze hadden gewoon de noodtoestand moeten uitroepen. Dan kunnen ze gewoon doen waar ze zin in hebben ipv deze halfslachtige maatregelen.
@BasBr | 26-06-20 | 14:28: Exact. Als ik een horeca-ondernemer was had ik al lang een schadevergoeding ingediend. Ongelooflijk dat nog geen enkele jurist een class action is gestart in Nederland. Eind april stonden er artikelen van grondwet-specialisten dat het systeem om dit via noodverordeningen te doen ongrondwettelijk was. En het gaat maar door en door. Tot minimaal 1 september. Maar obscuur genoeg maken zich daar maar heel weinig mensen druk om, zo te zien slechts de mensen die de lockdown financieel lijkt te raken. Ook Tweede Kamerleden dus niet.
Ik vrees dat Locke zich onvoldoende verdiept heeft in het wettelijk systeem waarop de noodverordeningen zijn gebaseerd. De basis is de infectieziektenwet, die uiteraard wèl de normale wetgevingsprocedure heeft doorlopen.
@VanToppinghe | 26-06-20 | 14:38: Ik raad u aan het Trouw-artikel 'Noodverordening blijkt illegaal en moet worden aangepast' erbij te pakken. Juist omdat dit systeem van noodverordeningen juridisch riekt komt die noodwet er.
Alleen al voor die Oranje harembroek en die malle tropical shorts zou ik die viruswaanzinnigen beide een oplawaai met de lange lat geven.
U oordeelt op uiterlijk dus.
U denkt, geheel in lijn met de waan van de dag, meer aan een casual groen pak inclusief geinig petje?
Facistische trekjes zijn je niet vreemd blijkbaar. Je lijkt akwasi wel.
@zuurtjeregen | 26-06-20 | 14:39: Ja en ja.
@Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 14:45: Geradicaliseerd? In trol mode?
Volgens mij heeft het ermee te maken dat de onruststokende undercovers verlof hebben opgenomen a.s weekeinde. Ja , en dan kan het zomaar een voorbeeldige demonstratie worden. En dat moeten we niet willen als deugende burgemeesters. Kijk Rutte alles eens weglachen : mobile.twitter.com/geertwilderspvv/st...
De geschiedenis herhaalt zich. Een pandemie die geen pandemie is. Een overheid ziende blind en horende doof. Miljoenen weggegooid aan big pharma.
Kijk en huiver: youtu.be/O9m7G6mRQWw
Wel jammer dat vorige keer een heel klein groepje het voor het "beeld" het voor de enorme massa gewoon ordelijk protesterenden het zo grondig heeft verpest. Was gewoon weggegaan van het veld en was ook geen confrontatie aan het zoeken op het station. Maar ja... er zitten altijd wel wat relschoppers bij en juist dat wordt breed uitgemeten.
Afgelopen zondag was Centraal Station Den Haag juist afgesloten, zodat de hooligans niet rustig naar huis konden.
Kijk de volgende keer eens naar een livesttream, dan hoor je de politie oproepen om weg te gaan, langs een bepaalde kant en dan omsingelt de ME ALLE kanten. Is genoeg beeld- en videomateriaal van. Maar je wilt natuurlijk deugen.
@Bijtendehond | 26-06-20 | 20:49:
Weet niet of dit nu een geëngageerde val was van politie en ME, dat lijkt me wat stug?
Viruswaanzin? O ja, dat was er ook nog. Was het bijna vergeten na de racismewaanzin. Hoe zit het met de stikstofcrisis? Woningcrisis? Migratiecrisis?
Volgens mij hebben we een crisiscrisis.
Voetbal Inside crisis
Goed zo. Law and order. Rechts beleid zoals gezegd ik het definieer. Luisteren en respect voor het bevoegd gezag en anders de matrak er over heen. De ME waarschuwt genoeg malen voordat ze in actie komen. Geldt ook voor “lieve” bloemenmeisjes en leuke opa’s en oma’s.
Maar *NIET* voor BLM demonstranten! Denk erom he! Wel blijven deugen.
@peterdh | 26-06-20 | 14:19:
Dat komt nog wel.
Straks gaan die anarchisten plunderen en dan is het héél snel afgelopen met die fluwelen handschoen.
Ah, we kunnen er een leuke Netflix serie van gaan maken. $$$
Welke law bedoel je: het grondrecht op demonstreren. En wilde order? De orde dat relschoppers worden aangepakt maar demonstranten niet?
En rechts beleid? Bij joop.nl houden ze van dit soort tegels als bewijs dat rechts weinig met democratie op heeft. (Gelukkig hebben de meeste reaguurders wel wat meer op met democatie).
Precies! Als de ME tegen opa en oma zegt, wegwezen, je mag niet demonstreren, en ze luisteren niet, BIEM, de knuppel er over.
Zo hoort het in de Bigibanaboy show.
@ZoekEenVrijeNick | 26-06-20 | 14:28: Ik heb het land aan linkse en populistische onruststokers. Beide groepen hebben geen respect voor gezag. Ondermijnende oproerkraaiers zijn het.
@Nuchternederland | 26-06-20 | 14:32: De ME waarschuwt genoeg vooraf. Die komen niet zonder uitvoerige waarschuwing op je af stormen. Daarnaast is het geen verzoek om je te verwijderen maar een aanzegging (of bevel zoals je wilt). Je hebt derhalve te doen wat je gezegd wordt en je linksige/populistische instincten van een grote bek op zetten achterwege te laten.
In Hoorn hield de ME zich anders uiterst rustig en terughoudend.
We waren toch zo rechts hier allemaal. Welnu, dit wat ik zeg is rechts. Denk nog maar eens na of je eigenlijk wel zo rechts bent als je zelf graag wilt geloven.
@Bigi Bana Boy | 26-06-20 | 14:47: Misschien ben ik niet zo rechts, inderdaad. Maar je kunt je afvragen of dat erg is.
@Nuchternederland | 26-06-20 | 14:32: Wij reaguurders mogen dan ook wel losgaan op BBB, die luistert ook niet naar ons.
En ik vind dat onze huistrollen weer ontzettend veel van zich laten horen. Rijkstrollen?
Men zou de staat moeten aanklagen hiervoor. Dit gaat regelrecht in tegen grondrechten, en is aantoonbaar willekeur van de overheid aangezien BLM demonstraties gewoon doorgaan, en alles wat hen politiek gezien niet goed uitkomt word verboden.
Er loopt al een kort geding. Heeft alleen weing aandacht.
Gestuntel van RIVM en rechtbank gewraakt: Jeroen Pols, Willem Engel, Miriam Hekker
www.youtube.com/watch?v=MRU5SnoIqns
@MistaRazista | 26-06-20 | 14:21: Die was toch gisteren, maar Willem Engel is toch weggelopen daar?
@Waakvlam | 26-06-20 | 14:27:
Engel is toch die met het lange haar? In deze opname zit hij er nog op het einde.
www.youtube.com/watch?v=s_UlGlwtGro
Ik quote de grondwet:
9. Vrijheid van vergadering en betoging
1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
EINDE QUOTE.
Niks aan de hand dus. Succes met je rechtzaak. Zelf nalezen kan hier. www.denederlandsegrondwet.nl/id/vkugb...
@BasBr | 26-06-20 | 14:42:
De regels zijn duidelijk. Het gaat over de manier waarop ze selectief worden toegepast. Jij mag wel, maar jij mag niet.
We zouden het eens moeten proberen met Amnesty International. maar die staan ook aan de verkeerde kant en hier word ik ook niet wijzer van.
news.un.org/en/story/2020/04/1062912. Alleen als je beperkingen hebt en anders bek dicht?
Sommige 1,5 meter regels klinken als typische ivoren-toren kolder (benieuwd hoe ze de Tilburgse Kermis gaan organiseren met iedereen, inclusief 5000 BOA's, op 1,5 meter), maar als ik moet kiezen tussen de adviezen van RIVM en het geneuzel van yogi-bloemenkinderen, dan is dat niet eens een keuze.
5000 BOA's op 1.5m, dan is de kermis vol. Dus probleem wel opgelost.
U mag niet demonstreren. Voor uw eigen veiligheid.
En dit mag u niet horen. Voor uw eigen veiligheid
Mijnheer Rutte u misbruikt uw legitimiteit met deze maatregelen!’ Bas Filipini
www.youtube.com/watch?v=_8Qo9lP1mBs
U mag wel na de hoeren. Dus u hebt niets te klagen.
En belasting betalen mag ook nog wel al worden uw grondrechten opgeschort.
@padbuffel | 26-06-20 | 14:18: Moet. Niet mag. U *moet* belasting betalen op straffe van gijzeling en lange gevangenisstraffen.
Ik ga aan deze kant van het verleden staan....
Joh probeer het even in Amsterdam. Wie weet komt Famke nog wel langs.
'Als het volk de regering vreest, heerst er tirannie, maar als de regering het volk vreest, heerst er vrijheid.'
The Dixie chicks willen geen dixie meer, vond het al stront vervelende muziek
de.wikipedia.org/wiki/TOI_TOI_%26_DIX...
www.standaard.be/cnt/dmf20200625_0500...
The Deugi Chicks is het voortaan...
@SterF... | 26-06-20 | 14:24:
Of The Chicks of Virtues of zoiets
Ik vind daarentegen rap zo erg verwijzen naar slavernij, dat we dat moeten gaan verbieden.
Sukkels. Kies gewoon een SJW onderwerp zoals "antiracisme", "pro-Palestina" of " BLM"; toestemming verzekerd; en doe dan op de dag zelve je eigen ding.
Dat kun je ook maar eenmalig doen. De burger wordt monddood gemaakt als ze kritiek op de staat hebben. Dit begint een politiestaat te worden. Als die spoedwet erdoor is zijn we helemaal ver van huis.
Fijnstoffer | 26-06-20 | 14:18: Wel een goeie zeg!. Mag dat? Stel je bent van mening veranderd. Je wilt demonstreren tegen racisme maar je denk waarom eigenlijk. Ben je dan strafbaar als je een ander geluid laar horen? Of moet je liegen en je vingers gekruist houden?
"virusmafklapperij" Geenstijl vertoont steeds meer MSM gedrag, anders gezegd, wiens brood met eet, diens woord men spreekt.
Nee hoor.
Ik vind het ook mafklappers.
En ik heb geeneens een abonnement op GeenStijl!
@Papa Jones | 26-06-20 | 14:19: zelf nadenken is ook lastig.
Ik denk niet dat GS een beeld wil scheppen dat zij mensen aanmoedigen om te gaan demonstreren.
En dat neem ik ze niet kwalijk
@glaaf | 26-06-20 | 14:27:
Eerst lezen, dan denken.
Met roeptoeters is het lastig nadenken.
Belachelijk, dit is ronduit openlijk toegeven dat onze rechten niet langer bestaan. Feitelijk een oorlogsverklaring van deze overheid aan de bevolking.
Daarom die spoedwet ook, effe snel onze basale grondrechten afpakken.
Wat is er met ons demonstratierecht aan de hand? De ene groepering mag het wel en de andere wordt hetzelfde recht consequent geweigerd. Het lijkt er op dat de overheid bepaalde groeperingen uitdaagd en uitlokt. Dit kan niet goed blijven gaan op deze manier.
Lees even het stukje tekst van de afwijzing alsjeblieft. Duidelijk verhaal.
@Kloof2012 | 26-06-20 | 14:17: 1
Er is altijd wel een ambtenaar te vinden die een mooi verhaaltje schrijft. Of het nu wordt toegestaan of geweigerd. Ik baseer mijn mening liever op feiten.
@Kloof2012 | 26-06-20 | 14:17: U heeft zeker Das Kapital gelezen? Maar heeft u het ook begrepen?
@padbuffel | 26-06-20 | 14:21:
Léés het nou gewoon...
Ben je echt zo dom? Of heb je de afgelopen weken gewoon niet (of selectief) opgelet?
En welke gek zou er na vorige week werkelijk dezelfde bende wél toestemming geven? Ongenuanceerd onzin uitkramen is leuk, maar het blijft onzin.
@Papa Jones | 26-06-20 | 14:26:
1. Omvang. Aanname / dubieus.
2. Duidelijke aanwijzingen ernstige wanordelijkheden. Doe daar dan iets aan, lever bewijs, op deze wijze gepresenteerd een aanname en dubieus.
3. Organisatie demo weigert maatregelen te treffen. Aanname en dubieus.
@padbuffel | 26-06-20 | 14:50:
Aannames? Als het over de toekomst gaat, zijn hert altíj́d aannames.
Maar met de kennis van nu, weten we dat het afgelopen keer inderdaad helemaal is foutgelopen. Dankzij het volk dat er op af kwam.
@Papa Jones | 26-06-20 | 16:24:
Ik heb nog nooit iets voor een hert aangenomen.
U moet ook gewoon zeggen dat u een gekwetste POC bent. Dan bent u van harte welkom.
Geminachte burgers! U moet niet denken dezelfde Grondrechten te hebben als de burgemeester van Amsterdam, de racisten van BLM of de fascisten van Antifa.
Dat schorriemorrie verzamelt zich binnen 1,5m voor het dienen van een Hoger Maatschappelijk Doel. Zoals het vernielen van cultureel erfgoed of om het racisme nieuw leven in te blazen.
Doelen die blijkbaar ook de semi-criminele overheid belangrijker vindt dan uw grondrechten.
En zo is het precies. Het schorem kan zijn gang gaan en de nette burger wordt zijn grondrechten onthouden. In deze demoN cratie.
@Lupuslupus | 26-06-20 | 14:14: Uw opmerking onderschrijf ik volledig met de kanttekening dat wij dat al doen sinds 14 mei 1940. Met het vertrek uit Nederland, in strijd met het artikel 12 van de toenmalige Grondwet van Wilhelmina en een dag later van de voltallige regering, hebben wij geen koningshuis noch legitieme regering meer. Zie ook de website van Gerard de Boer
@F. Jacobse | 26-06-20 | 14:18: Maar wel elk jaar een mooie kerstkaart. Dat dan weer wel.
@Nehemia | 26-06-20 | 14:36: die kan je kopen hoor, op het postkantoor, met een kartelrandje.
Vies spelletje.
Welnee. Willem probeert dom te rellen obv bij elkaar geraapte onzin en waanbeelden. Remkes buigt daar niet voor; en terecht.
Domoren, maak er een BLM anticoronavirusmaatregelen demonstratie van, dan mag het wel.
En bied Johan eens een zware Jongens aan, dan wordt hij wat beter gestemd.
Een flinke hasjtoeter voor Johan zou wel eens wonderen kunnen doen.
Voortaan met een fles benzine in de hand de demonstratie aanmelden als zijnde een demonstratie tegen racisme met 300 deelnemers , dan word het wel toegestaan.
Dat gaat er wat over he!
Als zwarte piet verkleed en een naambordje "Akwasi" op je borst, waar je naar verwijst als de gemeenteambtenaar je naam vraagt voor de leges.
Een communistisch land met een koning. Hoe moeten we Nederland noemen?
kut
Bananenmonarchie.
@Barkruk2 | 26-06-20 | 14:09: Pils willem, de koning van de Schildersbuurt.
Negerland ?
Communistische staat der Wllem Alexander Nederlanden o.l.v. herr Prutter
@jan huppeldepup | 26-06-20 | 14:11: en opperstalmeester van de Doubletstraat.
@F. Jacobse | 26-06-20 | 14:21: Mooie herinneringen aan die straat.
ik noem het communistisch kapitalisme... je denkt dat er verschil in inkomen is, in de praktijk word het naar communistisch niveau genivelleerd
NeDDRland
Straks gaan ze op je schieten om je tegen coronagriep te beschermen
Zou wel werken, best een goed idee eigenlijk.
@Watching the Wheels | 26-06-20 | 14:12:
Waarom die hele zoektocht naar een vaccin als je ook gewoon kogels kan gebruiken?
Nu nog met het waterkanon, straks met kogels.
Het woord demonstratie moet ook verboden worden.
Er zit het duivelse woord 'demon' in.
Stratie volstaat.
666 number of the beast. Mooi volkslied zou dat zijn.
@Izhar | 26-06-20 | 14:09: voor in de nabije toekomst Run to the hills!
@F. Jacobse | 26-06-20 | 14:22:
In doe liever Running free
@SterF... | 26-06-20 | 14:27: I’m caught somewhere in time.
Je moet een kleurtje hebben dan mag je demonstreren ,want onze linkse rakkers worden de baas Amsterdam en alle grote gemeentes zijn de groene terroristen de baas
NL tegen de geriatrie!
Was toch zo’n groot recht de demonstratie.......? Fem doet eens helpen!
VVD'er beknot recht op demonstratie. Remkes, terug naar Thailand.
Sjezes. Het biodanza-gehalte is hoog in die onderste foto...
5G wappies
Lijkt me ook het soort volk dat denkt dat het virus via chemtrails over het land verspreid wordt. En voor de rest overal HAARP de schuld van geeft.
Nee,ze begeven zich naar de dansvloer voor het linedansen voor dummies.
Kende die term nog niet, biodanza www.youtube.com/watch?v=CG-cwfC5K1c
@drekzooi | 26-06-20 | 14:10: het is toch wel bijzonder dat wanneer je tegen de waanzin bent die dit 'nieuwe normaal' moet zijn tot er een vaccin is, je meteen een 5G wappie of iemand bent die in chemtrails gelooft.
Net aan de rand van het schoonplein was er gewoon weer het oude normaal. Waarom dan protesteren?
Het is steeds moeilijker om te handhaven van regels die niet maatschappelijk gedragen worden. Je ziet dat het verzet groeit.
Nee, lekker ziek worden moet je toestaan omdat de mensen zeggen het niet te begrijpen.
@MaarFeitelijk | 26-06-20 | 14:48: hoho! Iedereen heeft recht op Corona.
@MaarFeitelijk | 26-06-20 | 14:48: Godverdomme, doe niet zo achterlijk trol. Er zijn nog wel besmettelijke te ziektes (geweest), daar deden/doen ze ook geen heel land voor op slot. Coronaschijtlijster.
@Bijtendehond | 26-06-20 | 20:34: besmettelijkere
Tja, Nederland democratie? Hanteren van de grondwettelijke regels? Wat een land is dat geworden zeg! Vlaams Belang is in België inmiddels verreweg de grootste politieke partij, Dan zijn er nog mensen die dat gek vinden.
Gebazel zonder relevantie.
@MaarFeitelijk | 26-06-20 | 14:47: youtu.be/MRU5SnoIqns
Ze moeten bij de melding aangeven dat het om een BLM-demonstratie gaat. Dan gaan alle deuren wagenwijd open.
Of nog beter. Even met Airfryer bellen, hem een demo laten organiseren. En er dan gewoon leuk tussen gaan staan.
Waar staat dat en komen er dan ook hooligans?
@MaarFeitelijk | 26-06-20 | 14:47:
Ja, staatshooligans, beter bekend als agenten-provocateurs.
REAGEER OOK