Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Strafverlaging 4 maanden voor Michael Panhuis

Moordenaar Anne Faber 'te hard aangepakt' door politie

HOE DAN? De Hoge Raad heeft Michael Panhuis, de moordenaar van Anne Faber die überhaupt nooit vrij rond had mogen lopen, strafvermindering gegeven. Dit, omdat Panhuis tijdens zijn arrestatie te hardhandig is behandeld door de politie. Alsof Anne Faber niet te hardhandig is behandeld door Michael Panhuis. Panhuis krijgt nu 27 jaar en 8 maanden en tbs, in plaats van 28 jaar en tbs. Nou, drie hoeraatjes voor de rechtsstaat hoor. 
Familie Anne Faber: 'Klap in gezicht'

Reaguursels

Inloggen

In wat voor een land leef je waar het recht zegeviert boven het gezond verstand? Wat voor een ministers heb je aan het bewind die dit ook constateren en er helemaal niets aan (willen) veranderen? Waar moet dat heen, hoe zal dat gaan, waar komen al die moordenaars toch vandaan, of beter: wie zet ze 'for ever' achter slot en tralies?

Rdock | 24-06-20 | 01:31

Geef hem nog een jaartje vermindering. Tegenprestatie is dan wel dat hij nog 3 x in elkaar gerost mag worden.

Cor Zakov | 23-06-20 | 23:28

Geweld door politie geeft strafvermindering op.

Leuke anekdote.
Tijdens schiettraining eens rechters, ovj en advocaten mee laten doen. Mochten ze schieten tijdens oefeningen waarbij het vuurwapen getrokken moest worden.

Kan u vertellen dat ze weinig verdachte levend hebben achtergelaten.

Rotterdammert1965 | 23-06-20 | 22:22

Hij had een douw extra van 5 jaar moeten krijgen omdat het überhaupt nodig was dat de politie hem stevig moest aanpakken. Namen en rugnummers svp voor deze blinde, domme soesjes-eters met hun vetbetaalde ‘ik heb geen idee van de politie praktijk’. Wat is er in dit godvergeten land aan de hand, behalve D66 in de RM?

eastender | 23-06-20 | 19:42

vier maanden korting? uitstekend, er is "recht" gedaan. Als we er maar wel voor zorgen dat hij na zijn gevangenisstraf in de long-stay van een zwaar beveiligde tbs iniek verdwijnt om daar nog slechts tussen zes planken of in een urn weer uit te komen.
Het enige wat telt is dat hij nooit meer één enkele stap in de vrije maatschappij zet.

me163komet | 23-06-20 | 19:39

Mensen krijgen nu wel 4 maanden eerder de kans om die smeerlap vervroegd kennis te laten maken met zijn van hoefpoten en hoornen voorziene schepper.

De waard zijn gast | 23-06-20 | 19:37

Ik ben niet zo voor demonstreren en protesteren. Het is ironisch, hoe telkens de verkeerde groepen mensen naar het Malieveld of de Dam of een andere plek trekken om een of ander "recht" op te eisen. Er zijn daadwerkelijk (groepen) mensen die zouden moeten demonstreren en protesteren en zelfs staken. Ik heb het over politieagenten, die consequent deëscalerend moeten optreden tegen de grootste gekken die er rondlopen en die hard moeten ingrijpen waar dat niet nodig is. Ik heb het over rechters, die consequent lage straffen uitdelen aan de grootste gekken die vrij rondliepen en die dankzij de lafheid en luiheid van die rechters straks weer vrij rondlopen. Ik heb het over ministers, die worden genaaid door hun eigen ambtenaren, bijvoorbeeld als er weer eens criminaliteitscijfers moeten worden verborgen, van de grootste gekken die er op deze aardkloot rondlopen en die "verward" worden genoemd, en die illegaal dit land binnen zijn gekomen en die hier vrij rond mogen blijven lopen.

Die mensen, die hebben ECHT een reden om te protesteren en te staken.

GeenHeil | 23-06-20 | 19:36 | 1

Ach dat was al in mijn tijd. Diefstal staat maximaal 4 jaar gevangenschap op.
Nog nooit 1 ontmoet die langer dan 4 weken voor diefstal heeft gezeten.

Rechters staan zo ver van de werkelijkheid af.

Rotterdammert1965 | 23-06-20 | 22:18


D66 rechtspraak, de dader mag aan niets tekort komen.

Wat het doet met de nabestaanden is een stuk minder relevant.

Ervaringsdeskundige | 23-06-20 | 19:32

Zijn wandaden en zijn harde aanpak zijn twee verschillende zaken. Dat hij hard is aangepakt doet aan zijn misdaden niets af. Áls hij al te hard is aangepakt moeten de agenten in kwestie een berisping krijgen. Waarom zou hij daarom strafvermindering moeten krijgen. Nooit gesnapt, die redenatie. Nooit gesnapt ook waarom een rechter het onderste uit de kan wil halen om iemand maar vrij te pleiten en hoe verontwaardigder het volk is, hoe dieper zij die kan induiken lijkt wel. Laat hen maar uitkijken voor hun neus.

Sans Comique | 23-06-20 | 19:29

WTF. Wat een ongelofelijke zakkenwassers bij de Hoge Raad. Nederland is stuk en niet zo'n beetje ook

Krijgtheenenweer | 23-06-20 | 19:28

Ze hadden hem 4 maanden extra moeten geven voor dat gejank van hem en nog eens 28 jaren extra voor zijn relaas over hoe respectvol hij Anne wel niet heeft behandeld. Alleen al voor het uitspreken van die gedachtegang, nadat hij Anne had verkracht en vermoord, verdient hij levenslang. Het is een complete gestoorde. Hoe moeilijk kan het zijn? Deze man was vroeger niet normaal, hij is nu niet normaal, hij is nooit normaal geweest en hij wordt nooit normaal. Wat denken ze hier nou mee te bereiken? Wat is dit voor rechtsstaat? Welk recht wordt hiermee behaald? Is er sprake van kwijting, van quitte staan? Als het antwoord op die laatste vraag niet volmondig "JA" is, dan is er van recht geen sprake. En het antwoord op die vraag is nooit volmondig "JA". Vraag dat maar aan de ouders van Anne Faber. Wij leven helemaal niet in een rechtsstaat. Wij leven in bureaucratisch rechtsstelsel. Dat is iets heel anders. Wij weten helemaal niet wat >>Recht<< is, laat staan dat we weten wat >>Rechtvaardig<< ooit zou KUNNEN betekenen.

Een ding weet ik heel zeker: met deze uitspraak van de rechter wordt er geen recht gedaan aan de wijze waarop Anne Faber aan haar einde is gekomen.

GeenHeil | 23-06-20 | 19:15

Die zien wij binnen een jaar of 5 wel weer in het nieuws, weer een pleziertje beleefd op zijn eerste verlof.

Pluisbaard | 23-06-20 | 19:14

@Geenheil, heeft u ook een verkiezingsprogramma? Mijn stem heeft u.

Z1emen | 23-06-20 | 19:07 | 1

Dank u wel! Het is fijn om te horen dat ik niet de enige ben die houdt van echt efficiënte oplossingen. Misschien komt het ooit zo ver, laten we het hopen. Ik stem op Wilders. Of hij ook vindt dat we figuren als Panhuis als beesten mogen behandelen, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat hij voor veel hogere straffen is dan de straffen die nu uit worden gedeeld.

GeenHeil | 23-06-20 | 19:26

Hij had voor het vuurpeloton moeten staan. Was goedkoper geweest.

Voorhebben | 23-06-20 | 18:15 | 3

Het kan nog goedkoper hoor. Kogels kosten geld en je kan ze niet hergebruiken. Wat dacht je van een vleeshaak? Hang hem aan een vleeshaak die door zijn rug zit op in een vriescel. Als je genoeg van dit soort figuren hebt verzameld, kun je die vriescel in één keer leeg kieperen in een biomassacentrale. Dat scheelt ook weer wat bomen uit Canada. Zie je wel, rechtse mensen, zoals ik, denken ook aan het milieu. We willen er alleen niet teveel voor betalen. Ik sla graag meerdere vliegen in één klap dood. Kunnen we gelijk door naar de volgende klus. Er zijn nogal wat zaken met gigantische achterstanden. Die kunnen allemaal heel goedkoop en efficiënt worden opgepakt en afgehandeld.

GeenHeil | 23-06-20 | 18:52

@GeenHeil | 23-06-20 | 18:52: Verwerken tot veevoer. Mits niet te veel vervuild met 'medicijnen'. Ontziet een hoop tropisch regenwoud wat anders voor soja wordt gekapt.

Sans Comique | 23-06-20 | 19:31

@Sans Comique | 23-06-20 | 19:31:

Nog even en we kunnen onze eigen denktank, ons democratische platform oprichten en die kunnen we vervolgens uitbouwen tot een politieke partij. Oh, wacht even, dat komt me ergens bekend van voor...

GeenHeil | 23-06-20 | 19:38

Levenslang in een isoleercel ermee! Kut d666 rechters ! Die willen dat uitschot zsm weer op straat hebben !

Kim-Jung-Un | 23-06-20 | 18:11

Zijn kop is erop blijven zitten, welk overdreven geweld is er in bij dit stuk vreten dan gebruikt?
Alle mogelijkheid tot menselijke benadering heeft het gewoon verspeeld met zijn eigen handelen. Triest dat hier nog steeds tijd en geld aan word besteed.

arabes_eut_domus | 23-06-20 | 17:53

Ik vind het wel terecht. Een arm breken tijdens een verhoor is niet niks.

du Roi Soleil | 23-06-20 | 17:29 | 3

Klopt, die agenten verdienen een gevangenisstraf. Ze hadden zijn nek moeten breken.

GeenHeil | 23-06-20 | 17:32

Misschien bood hij enige niet noemenswaardige vorm van onbeduidende niet van betekenis zijnde lichamelijke tegenstand?
Zou zijn advocaat ongetwijfeld zeggen.

Bolder | 23-06-20 | 18:00

Juist de politie moet zich aan de regels houden. Hebben ze niet gedaan, krijg je dit. Jammer, maar de rest is emotioneel geblaat.

beldewouten | 23-06-20 | 16:42 | 2

DIe panlul had zich ook aan de regels moeten houden. Dan had Anne nog geleefd. Die lul verdient de zwaarste straf ooit.

MooseNL | 23-06-20 | 18:34

Die agenten moeten dan berispt of beboet of gestraft of wat dies meer zij. Dat staat los van ZIJN misdrijven. Hij 'verdient' er dus geen strafvermindering mee en rechtvaardigheid heeft er al helemaal niets mee van doen.

Sans Comique | 23-06-20 | 19:46

Maar dezelfde Michael Panhuis wilde ook ontsnappen uit de gevangenis en dat mislukte. Met gezond verstand zou je verwachten dat je dan een flinke strafvermeerdering zou moeten krijgen om als correctioneel orgaan een statement te maken.

I.P standing up | 23-06-20 | 16:25 | 3

Nee, in Nederland is ontsnappen uit de gevangenis gratis. Krijg je niets extra's voor

ikpislauwbier | 23-06-20 | 17:24

@ikpislauwbier | 23-06-20 | 17:24:
Je zal maar gevangenisbewaarder zijn, wetende dat gevangen ongestraft alles mogen doen om uit te breken.
D66= Delinquenten'66

I.P standing up | 23-06-20 | 18:22

@I.P standing up | 23-06-20 | 18:22: Dat is niet helemaal correct, gevangenen mogen niet veel meer doen dan naar buiten wandelen zonder geweld. Eventuele hulp bij de ontsnapping is wel strafbaar, ook zonder geweld. Volgens mij valt hulp door medegevangenen daar ook onder, dus als je samen naar buiten wandelt ben je al de klos. Met een beetje mazzel vlucht hij naar een land waar ze wel echte straf geven en lekt de Nederlandse overheid helemaal per ongeluk zijn nieuwe identiteit aan dat land.

W_F | 23-06-20 | 19:12

Maakt geen zak uit, verkrachters van jonge vrouwen worden in de gevangenis helemaal afgemaakt door de medegevangenen. Hij haalt het einde van zijn straf bij lange na niet.

Markutte | 23-06-20 | 15:28 | 6

@Vula | 23-06-20 | 15:38: niet vermoord maar pedo's worden structureel mishandeld door medegevangenen.

hustler01 | 23-06-20 | 15:52

Idd. This is not America

DebraCadabra | 23-06-20 | 17:18
▼ 3 antwoorden verborgen

't Wordt tijd dat het in dit soort zware gevallen niet aankomt op juridisch geklets, maar gewoon het gezonde rechtsgevoel. Wet of geen wet, deze lafbek gewoon opsluiten en geen dure tirades over "harde"aanpak.

hansem | 23-06-20 | 15:06 | 2

Als de waanzin van de willekeur gaat regeren (wat op sommige momentens als recht gaat voelen), zaag je snel de fundamenten onder een echte rechtstaat weg. Geen goed idee dus om even om het juridisch geklets heen te gaan.

Wel een goed idee is om wetten aan te passen zodat er meer mogelijkheden zijn om harder te straffen, en bepaalde gedragingen die nu niet strafbaar / strafverminderend zijn, anders te gaan behandelen. (waarbinnen dit bijvoorbeeld juridisch afgebakend is). Ook de bevoegdheden van de politie vergroten is een prima optie.

Maar belangrijker is dat wij als maatschappij daar ook achter staan. Want nu vragen wij per case om hardere straffen, gerechtigheid etc. Echter moet dit door een politiek (onze gekozen vertegenwoordigers) mogelijk worden gemaakt.

En daar zit een beetje het probleem, wij kiezen elke keer voor de slappe richting. We vragen de aanpak uit de rechtse hoek, maar stemmen links op D66, die een vluchteling bij verkrachting ondermaats straft, omdat deze zijn verblijfsstatus anders kwijtraakt.

Zie hier het probleem, en zie daar de oplossing. Deze zit in een rood potlood in Maart 2021. (En daarnaast zou het helpen als bewakers in de douche wat vaker wegkijken en het schorem elkaar opruimt. )

ikpislauwbier | 23-06-20 | 17:34

Regelrechte pisvlek krijgt 4 maandjes minder, op zo'n vonnis niet echt indrukwekkend. Voorlopig zit ie fijn opgeborgen in de longstay.

Grijskijkert | 23-06-20 | 14:52 | 4

Hij moet eerst 2/3 van 27 jaar en 8 maanden uitzitten en begint dan aan z’n tbs. Ik vind het een beetje overtrokken dat de familie van Anne verbijsterd is over die 4 maanden korting. Dit monster is dik bejaard als hij ooit nog vrij komt.

Trumme | 23-06-20 | 16:42

Er wordt op dit moment aan gewerkt dat die 2/3 van de baan gaat......

lilluke halve hoan | 23-06-20 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben Arie, Glennis en Anouk z'n ouders al gebeld?

Tom Hagen | 23-06-20 | 14:30

Annes Life Mattered
Panhuis’ Life Not

Mark zit te Dutten | 23-06-20 | 14:28

Voor gestoorde lui als Panhuis zou het goed zijn om de doodstraf in te voeren. Bij waterdicht bewijs en geen kans op een gerechtelijke fout is dat beter. Hem in leven houden is volkomen zinloos, hij kan nooit meer de maatschappij in.

vlotterik | 23-06-20 | 14:26 | 1

Jawel, zelfs 4 maanden eerder.

Wokpan1975 | 23-06-20 | 16:36

Los van die strafvermindering die in de praktijk niets voorstelt vraag ik me af waarom de rechterlijke macht zo’n zaak niet in een achternamiddag even kan afwikkelen. Wie weet hoeveel ordners weer zijn volgeschreven met ingewikkelde teksten. Denk dat vele honderden man/vrouw-uren van rechters, advocaten en ondersteunend personeel hier gemoeid mee zijn geweest. En men heeft het toch zo druk? En er zijn zoveel zaken die blijven liggen? Waanzin allemaal.

Zonder erg | 23-06-20 | 14:19 | 3

In het geval Panhuis is het inderdaad volkomen zinloos geweest om dit te doen.

vlotterik | 23-06-20 | 14:30

Valt wel mee toch? Hoge Raad doet zaak zelf af. Ze hadden ook terug kunnen verwijzen naar hof voor strafmaat.

Vula | 23-06-20 | 15:40

Verdienmodel van het circus,gigantische circus wat hiervan vreet.
Heel goed van vreet.

De Profundus | 23-06-20 | 19:02

Dus de nabestaanden worden gestraft voor fouten van de politie.
Krom.
Onrecht.

Gerf | 23-06-20 | 14:18

Geen goed woord voor over, de hele keten van dader, advocaat, politie, rechter is hiermee eenduidig gekant tegen het slachtoffer en betrokkenen. Zorgelijk en tragisch voorbeeld waaraan nog vaak zal worden gerefereerd.

Pieterman | 23-06-20 | 14:16 | 2

27 jaar en TBS opleggen en dan gekant tegen het slachtoffer. Gaatie lekker? Hoge raad is geen Jezus en kan geen doden opwekken.

Vula | 23-06-20 | 15:40

Domme reactie. Er wordt zelden zwaarder gestraft als dit. Had Volkert zo’n straf maar gekregen.

Trumme | 23-06-20 | 16:44

Ik ben en blijf een voorstander van de doodstraf. Voor een select aantal zeer, zeer ernstige misdrijven zoals de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh. Zo ook pedofiel Robert M. en dit monster Panhuis. Ridouan Taghi voor de moord op de advocaat Derk Wiersum.
Zoiets moet je voorgoed uit de samenleving verwijderen, een andere straf doet geen recht.

Broadsquire | 23-06-20 | 14:11 | 4

Mee eens, als er geen dader twijfel is, en geen risico op een rechterlijke dwaling, moet de doodstraf kunnen. In alle andere gevallen is levenslang de enige optie.

vlotterik | 23-06-20 | 14:33

@vlotterik | 23-06-20 | 14:33: Lastig, er zijn wel eens mensen ten onrechte geexecuteerd. Maar als er een doodstraf is, dan deze snel uitvoeren. Niet jaren in een dodencel zitten. oja.. en kosten zijn voor de familie dan de geexecuteerde.

Atheist-Priest | 23-06-20 | 16:16

Met je laatste ‘dader’ ga je al het schip in. Nog totaal niets bewezen over directe betrokkenheid.

Trumme | 23-06-20 | 16:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap die commissaris van vanochtend ineens.

"We kunnen ons werk nooit goed doen."

NumbNuts | 23-06-20 | 14:11 | 1

Daar had die wel een punt.

Nehemia | 23-06-20 | 14:46

De aftrek van 4 maanden is meer tijd dan het herstellen van de schouderblessure zelf kost.

Derhalve volkomen disproportioneel. Daarnaast had als signaal de rechter ook gewoon kunnen kiezen voor 1 dag minder gevangenisstraf. Dat was proportioneel geweest. 28 jaar minus 1 dag.

Knufter | 23-06-20 | 14:05

Van de 28 jaar met TBS gaan er 4 maanden af. Het uiteindelijke resultaat verandert daardoor niet: door de TBS komt deze man nooit meer vrij. Ik zie het probleem niet zo.

halbstark | 23-06-20 | 14:04 | 5

Ik zeg dit zelden: Doodstraf is zinvoller en bovendien goedkoper.

Pieterman | 23-06-20 | 14:18

Die komt echt wel weer vrij. Vorige keer ook gelukt. Hoop alleen dat er iemand mans of vrouws genoeg om te verhinderen dat hij weer slachtoffers maakt.

Carlos_I | 23-06-20 | 14:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Er zal wel weer een "wederdienst" verwacht worden. En daarna in de doofpot.

Kamervraag | 23-06-20 | 14:02

Het vertrouwen in de rechters heeft inmiddels al wel het afvoerputje bereikt. Alle begrip voor de daders en de familie van de slachtoffers zoekt het maar uit. Totaal wereldvreemd die huidige bef-club. Nu maken die 4 maanden ook weinig uit op de totale straf maar elke arrestant doet er in de toekomst verstandig aan verzet te bieden bij arrestatie om vervolgens te gaan klagen over politie-geweld. Negen van de 10 keer levert je dat dus gewoon strafvermindering op in Nederland.

Ruikbaard | 23-06-20 | 13:58 | 5

@Ruikbaard | 23-06-20 | 14:48: Mishandeling is niet een te licht woord. Juridisch moet ik zelfs spreken van zware mishandeling. Ik bedenkt dit niet, vrij standaard om letsel waarvoor operatie nodig is te beoordelen als "zwaar".

Vula | 23-06-20 | 15:36

@Vula | 23-06-20 | 15:36: Onzin. Een homo met een betonschaar mishandelen is zware mishandeling. Daar komt men in Nederland mee weg met een werkstrafje van 180 uur. Iemand wat hardhandig aan de boeien omhoog trekken dan zware mishandeling ? laat me niet lachen.

Ruikbaard | 23-06-20 | 16:19

@Ruikbaard | 23-06-20 | 16:19: Verdiep u in de feiten. Hij had letsel (avulsie fractuur tuberculum majus, zoek maar op) en moest geopereerd worden. Dat kwalifieert als zwaar lichamelijk letsel.

Vula | 23-06-20 | 16:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is symbolisch. Hij komt nog steeds nooit meer vrij. 28 jaar of 27 jaar en 4 maanden maakt niet veel uit. En ook nog tbs daarna. Giede afhandeling van onze prima rechtsstaat.

zeeman73 | 23-06-20 | 13:57 | 8

@Drunken_Pumpkins | 23-06-20 | 14:07: 28 jaar + TBS voor enkelvoudige moord en verkrachting is vrij hoog voor Nederland. Moordenaar van Marianne Vaatstra kreeg voor moord en verkachting 18 jaar zonder TBS.

Vula | 23-06-20 | 14:11

@Vula | 23-06-20 | 14:11: Dit stuk afval had al het een en ander op zijn kerfstok. En dat het vrij hoog is voor Nederland zegt vooral iets over hoe extreem laag de straffen in Nederland zijn (en in Europa ook).

obominotie | 23-06-20 | 14:30

@Vula | 23-06-20 | 14:11:

Vertel de ouders van Anne Faber maar dat we een prima rechtsstaat hebben een dat het ok was dat Panhuis gewoon vrij kon rond lopen om Anne te vermoorden...

Drunken_Pumpkins | 23-06-20 | 15:30
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoge Raad gaat toch best wel los in uitspraak. OM en ook politie krijgen er flink van langs. Zaak moet dienen als precedent. uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...
Zeer benieuwd naar verloop van de mishandelingszaak.
Ik had deze uitkomst trouwens al helemaal voorspeld. Leest u mijn bijdragen er maar op na.

Vula | 23-06-20 | 13:55

Police brutality! BLM! owww....

funkyd | 23-06-20 | 13:54

Ik kan me een tegel herinneren van DrumPiet bij het vorige GS topic over de aanstaande strafverlaging van Panhuis:
"Keurig gedaan van de AG. Hier kun je alle kanten mee op, dus ook de "goede" . Panhuis komt nooit meer vrij."
DrumPiet | 12-05-20 | 14:56

Dus dit was de "goede" kant? Of zie ik het nog steeds verkeerd allemaal?

Professor Superhirn | 23-06-20 | 13:52 | 1

Panhuis komt nooit meer vrij.
Dus ja.

DrumPiet | 23-06-20 | 15:57

Nah. Lijntje Ritalin voor een ieder om dit heugenlijke feit te vieren.

Lorejas | 23-06-20 | 13:45

Als ik een rechter was en deze gedachten bij mij zou opkomen, zou ik terstond er een einde aan maken. Ik wilde niet meer leven. Zo ziek.

bigstone | 23-06-20 | 13:45

Ik vind het meest vervelende dat ik de foto&naam van die hondelul weer te zien krijg.

grapjasz | 23-06-20 | 13:45

Ik las in het AD meen ik dat deze strafverlaging door de rechter is gegeven om zo verdere rechtszaken / procedures over de vermeende harde arrestatie te voorkomen, wat de familie leed zou besparen. Maar nu lees ik dat de familie het een klap in het gezicht vindt dus de rechter slaat de plank nogal mis me dunkt.

GroetenVanUrk | 23-06-20 | 13:43 | 2

De familie leest op het moment alleen faecesbook en de berichtgeving in de media is gelijk aan de scheten op faecesbook en de projectie van wat deugkneuzen die ook wel eens hoernalisten genoemd worden.

Frau Merkel | 23-06-20 | 13:59

@Frau Merkel | 23-06-20 | 13:59: So true!

Atheist-Priest | 23-06-20 | 16:18

Als het arrestatieteam zich aan de wet had gehouden had Panhuis geen 4 maanden korting gekregen van de Hoge Raad. Dat zijn de feiten.

Vula | 23-06-20 | 13:42 | 2

En als Anne, net als An en Eefje van Dutroux, ergens in een kelder had gezeten had de zachte aanpak tot haar overlijden kunnen leiden.

Derhalve moet meneer pannekoek blij zijn dat hij zijn vingers nog heeft. Die hadden er van mij afgeknipt mogen worden teneinde het verhoor te versnellen. En dan had de dienstdoende agent wegens een vormfout vrijgesproken kunnen worden. Zoals het heurt in een beschaafde politiestaat.

Knufter | 23-06-20 | 14:09

Tja, dat krijg je met die linkse tribunalen. Panhuis is vast heeeeeel zielig.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 13:40

Hier wordt de wet consequent toegepast. Daar kan de Hoge Raad niets aan doen en terecht. Bovendien doet de HR het zelf af (ongetwijfeld ook om weer een heel circus bij een gerechtshof te besparen). En de strafvermindering van 4 maanden ? Tsja, ik zou liever doodstraf hebben gegeven maar dat kan nu eenmaal niet. Panhuis zal ook niet echt juichen over die vier maanden.

LucaBrasi | 23-06-20 | 13:39

Kolere. De hoeveelheid dodelijk vermoeidend nieuws neemt echt Bijbelse proporties aan zeg. Ongelooflijk.

de ondode dichter | 23-06-20 | 13:37

Wat leven we toch in een schitterend land, telkens als je denkt dat het niet gekker kan, val je weer in verbazing!

priks | 23-06-20 | 13:35

Dit zijn toch 2 aparte zaken. Panhuis heeft een misdaad begaan en heeft daarvoor straf gekregen. Als hij door de politie onjuist is behandeld kan hij daarvan aangifte doen. Mocht een rechter oordelen dat de politie inderdaad fout zat dan dienen de agenten daarvoor gestraft te worden en kan Panhuis wellicht een (financiële) schadeclaim ontvangen. Deze schadeclaim kan toch nooit bestaan uit het wegstrepen van zijn eigen straf. Rechtspraak is toch geen koehandel.

Frans Laarmans | 23-06-20 | 13:34 | 3

Natuurlijk kan dit wel. Zijn grondrechten zijn geschonden. Bovendien is korten van straf heel gebruikelijk bij dit soort dingen. De zaak van de agenten staat hier los van en zijn eventuele schadevergoeding ook.

Vula | 23-06-20 | 13:41

@Vula | 23-06-20 | 13:41:
Ik ben er een voorstander van dat als je een criminele daad verricht, je daarmee ook bepaalde rechten verspeelt, zoals bijvoorbeeld recht op privacy.
Criminelen houden zich niet aan de wet. Daarmee zouden ze bepaalde rechten kunnen verspelen.
Dit als een extra motivatie om je aan de wet te houden

Mr.Crowley | 23-06-20 | 16:30

@Mr.Crowley | 23-06-20 | 16:30: Bedenk dat hij verdachte was. De volgende keer bent u het misschien. U heeft dan misschien niet gedaan maar dat weet de politie niet.

Vula | 23-06-20 | 16:49

Ik weet niet waarom ik woedend en verdrietig ben. Michael Panfluit heeft Anne Faber niet alleen verkracht en vermoord, maar haar ook zo afschuwelijk toegetakeld dat haar eigen vader haar niet meer herkende. Ze was één bloederige massa, aldus haar vader (die dit volgens de media gezegd zou hebben). Die vier maanden strafvermindering maken weinig uit op 28 jaar. Maar erger is het feit dat het kennelijk mogelijk is om het rechtssysteem zodanig te manipuleren dat er strafvermindering wordt toegekend op de gruwelijkste misdaad die men kan bedenken. Meneertje is ruw behandeld. Met recht, want hij wilde niet praten terwijl Anne mogelijk nog in leven was. Dat betekent dat hij in feite zijn middelvinger opstak tegen politie en justitie, en dat hij nergens spijt van heeft. Die vent is een gestoord monster.

Nivelleermarionet | 23-06-20 | 13:33

Tja... D66 rechters.
Dan heb je dit.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 13:29

Justitie gaat voor veiligheid, dat maken ze waar tot op het bod daar die luitjes van Grapperhaus.

overhetrandje | 23-06-20 | 13:26

Of je nu onschuldig, als fietsendief of als moordenaar of verkrachter wordt opgepakt. In Nederland bepaalt de rechter de straf en niet de agent die de verdachte inrekent. Deze agent kan zich nu wel voor zijn kop slaan. De rechter kan niet anders, we hebben duidelijke regels in dit land. Zou wat zijn als agenten iedere verdachte eigenhandig een pak rammel mogen geven.

Ardbeg | 23-06-20 | 13:25 | 7

@GWB | 23-06-20 | 13:32:
Zo te lezen bent u ook duidelijk geen jurist, ik zou de rechtbankverklaring er nog eens op naslaan voordat u met onnozelheden als redelijkheid en billijkheid aankomt. Lijkt er meer op dat u uw studie niet heeft afgemaakt.

amateurrr | 23-06-20 | 13:35

@GWB | 23-06-20 | 13:32:
Hahaha. Klok, klepel.
Bemoei u maar niet meer met de rechtsgang is mijn advies.

DrumPiet | 23-06-20 | 16:00
▼ 4 antwoorden verborgen

kan hij niet ge-Epsteind worden? alleen al voor de geldbesparing in deze crisistijd. Waardeloze kerel, maar geen gratis last die op de maatschappij drukt.
Zou hij dat zelf ook niet inzien?

Hemmenaar7 | 23-06-20 | 13:23 | 1

Een goede haak in het plafond en 2 meter touw zou bij de standaard inrichting van de cellen toegevoegd kunnen worden.
Ook boeven zonder geweten hebben hun zwakke momentjes.

grindbak | 23-06-20 | 13:30

Helemaal van God los, deze uitspraak. Normaal is dat goed voor Vrouwe Justitia, maar in dit geval is het toch ook te erg voor woorden. Hoeveel geweld heeft deze sociopaat gebruikt tegen zijn slachtoffers?
De rechters hadden beslist een andere keuze moeten maken. Al was het alleen maar om de familie van de slachtoffers niet verder te krenken.
Gemiste kans.
-

Bernhard de II | 23-06-20 | 13:22

Wees blij dat we in een rechtstaat wonen en ook smerige lowlifes als dit sujet eerlijk behandeld worden. Want wie bepaalt hoe smerig je moet zijn om niet eerlijk behandeld te worden? Hebben jullie daar antwoord op? Bepaalt je gevoel dat? Dan krijg je dus de totaal-anarchie en religieuze bewegingen als #BLM waar 'facts don't matter, feelings do'.

misty pain | 23-06-20 | 13:21 | 3

Precies. Ik zou met geen enkel ander land willen ruilen.

Ardbeg | 23-06-20 | 13:26

Mee eens maar ik denk toch ook aan haar ouders hoe dit voor hen moet zijn. Trouwens ook aan zijn moeder. Diep triest allemaal.

De Let | 23-06-20 | 13:30

@Ardbeg | 23-06-20 | 13:26: je krabbelt niet op je achterhoofd als je beseft dat Nederland hierin de enige is. De rest is fout?

bigstone | 23-06-20 | 13:37
-weggejorist-
Broekjevolde4e | 23-06-20 | 13:21

Een naar bijkomend gevolg is van dit soort uitspraken is, dat het tokkie-volk direct gaat denken: Dat is mooi, de politie mag niks. Want, de politie mag een moordenaar zelfs niet aanpakken. De rechters bevestigingen en versterken dat beeld. Zo'n uitspraak heeft heel kwalijke gevolgen voor de straatagenten. De betreffende rechter zal wel op '66 stemmen of op GL.

HoniSoit | 23-06-20 | 13:21 | 2

Maakt niet uit wat de rechter stemt. De rechter moet toetsen aan de wet en dat beargumenteren. Populisten proberen alles politiek te maken zodat wetten, regels en feiten die hen niet uitkomen makkelijk weg te zetten zijn als ‘links’ of ‘rechts’ maar zo werkt het in dit land gelukkig niet. Niet intrappen dus, je bent slimmer dan dat.

Ardbeg | 23-06-20 | 13:29

@Ardbeg | 23-06-20 | 13:29: De wet geldt ook voor de goorste klootzakken. Een land moet je beoordelen aan hoe de lowlifes zoals gevangenen behandeld worden, dat is de maat van beschaving. En wees gerust, hij gaat echt wel ruim 20 jaar zitten en dan verplichte opname.

misty pain | 23-06-20 | 17:34

Inderdaad, ze kunnen het deugen niet laten

grindbak | 23-06-20 | 13:21

Wat een portret....

DeutschlandUberAlles | 23-06-20 | 13:19

Je zou maar politieagent zijn, verkrachtende moordenaars en BLM protesten met fluwelenhandschoen aan pakken en vredig protesterende oudjes in elkaar rammen

dik van alster2409 | 23-06-20 | 13:18

Te hard aangepakt is te hard aangepakt. Daar hoort gewoon strafvermindering bij. Ook al heb je alle schijn tegen je, voordat je veroordeelt bent behoort de staat geen onnodig geweld tegen je te gebruiken.

Dat gezegd hebbende ben ik voor gevallen Panhuis voor de doodstraf. Er zijn misdaden waarna reintegratie onmogelijk is.

KutFilosoof | 23-06-20 | 13:18 | 3
-weggejorist-
Zeikerd | 23-06-20 | 13:22

@Zeikerd | 23-06-20 | 13:22: En hem nog decennia lang op belastinggeld voeden, kleden, verzorgen? Liever niet.

KutFilosoof | 23-06-20 | 13:24
-weggejorist-
Zeikerd | 23-06-20 | 13:32

Te hard aangepakt? Van mij had zijn endeldarm er via zijn strot uitgetrokken mogen worden.

Spartaan1888 | 23-06-20 | 13:17 | 3
-weggejorist-
Komjehiervaak | 23-06-20 | 13:19

Maar dan wel met fluwelen handschoentjes zodat 't traag gaat en lang duurt..

Breinbrouwsels | 23-06-20 | 13:21

Zou zo n oud fossiel als rechter nou thuis komen en zeggen tegen ze vrouw zo heurt het,totaal ongeschikt we leven in een idiote rechtstaat waar meer naar de dader word gekeken,dan de slachtoffers,een SCHANDE!

lekker vingeren11 | 23-06-20 | 13:17

Het kan misschien symbolisch zijn maar je geeft hiermee natuurlijk een compleet verkeerd signaal af, deze beesten moeten nog veel harder aangepakt worden en omdat meneer er een pijnlijke schouder aan heeft overgehouden moeten er maar een paar maanden vanaf, het lijkt niks maar dit is voor de nabestaanden nog pijnlijker.

Reedtveeter | 23-06-20 | 13:17

Zou Panhuis ook strafvermindering krijgen als het een donkere vrouw was geweest die hij zo gruwelijk vermoord had? Oftwel zou de rechterlijke macht het nu aangedurfd hebben om hem op dit moment strafvermindering te geven?

Captain Diehard | 23-06-20 | 13:16

Weet je wie ook te hard aangepakt werden? die keurig nette mensen op het mailieveld die vreedzaam stonden te demonstreren en met blauwe bovenbenen thuis kwamen.

doskabouter | 23-06-20 | 13:13 | 2

Malieveld met hoofdletter.

lekker vingeren11 | 23-06-20 | 13:18

Die mochten daar niet staan, dus opzouten of je krijgt klappen.

Happy People | 23-06-20 | 15:14

‘Wapenleveranciers’ viervoudige moord Enschede per direct op vrije voeten. Was ergens in april. Omdat het proces vanwege Corona was vertraagd, mochten de heren fijn naar huis. Brabant. Denk dat ze allang verder weg zijn.

Dubbelepunthoofd | 23-06-20 | 13:13 | 1
-weggejorist-
Zeikerd | 23-06-20 | 13:24

In het handboek dat ambtenaren achter een buro en kantoor agenten hebben opgestels staat 'proportioneel geweld'.
Iedere agent, beveiligger, portier, winkelier en barman weer dat je dan pech hebt bij:
Doorgesnoven klanten, bewapende Arabs, stelende O EU bendes, bezopen kampers, geharde criminelen, eergevoelige gasten. Snel en stevig doorpakken of weglopen is de enige keuze als je leven je lief is.
Bij deze man was het beter geweest 15 jaar eerder een knietje in de nek.

Zoezoef | 23-06-20 | 13:13 | 1
-weggejorist-
Zeikerd | 23-06-20 | 13:26

De meningen over Panhuis zijn verdeeld. De rechterlijke macht, gesteund door het partijkartel, vindt hem zielig. De rest van Nederland vindt Anne Faber zielig.

MAD1950 | 23-06-20 | 13:13

Die 4 maanden op 28 jaar maken niet veel uit natuurlijk, maar dat de rechtsstaat hier mee bezig is, is schrijnend. Er zijn VEEL belangrijkere zaken dan Panhuis zielig vinden.

van heinde en verre | 23-06-20 | 13:12
-weggejorist-
Komjehiervaak | 23-06-20 | 13:12

En dat beoordeel je op beelden van een arrestatie? Je weet niet waarom ze hem probeerde te arresteren, dat zal vast niet voor niets zijn. Misschien moet je lekker op FB gaan zeuren.

tiku99 | 23-06-20 | 13:16

@tiku99 | 23-06-20 | 13:16: Stille, je hebt het filmpje zeker niet gezien.
Er was geen arrestatie, maar ze werden weggejaagd door échte demonstranten. Vervolgens gingen ze met zijn allen in een knokploegbus.
Smerige verraders.

watergeus | 23-06-20 | 13:21

@tiku99 | 23-06-20 | 13:16:

Punt is dat hier in eerdere berichten door de politie niets over is geklaard. Indien men in eerdere persberichten had aangegeven dat een arrestatie uitmondde in geweld dan was dit een consistent verhaal geweest. Er werd echter gesteld dat "opeens" een groep hooligans zich een weg baande naar het CS. Nu blijkt dat de arrestatie de oorzaak was. Het kan best zijn dat deze arrestatie rechtmatig was, maar waarom dan door undercover agenten? Het lijkt er meer op dat naarmate er meer feiten naar boven komen er eer een nieuw verhaal wordt verzonnen, om het optreden van de politie te verklaren. Ik neem aan dat politie ook beelden heeft van de gebeurtenissen. Misschien goed om deze openbaar te maken, zodat we kunnen zien wat er nu precies gebeurde.

frank123 | 23-06-20 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Domme actie. De rechterlijke macht verliest hier als enige.
De politie vindt ze nu nog stommer.
Wij vinden ze nu nog stommer.
Dom dom dom.

Dirk III | 23-06-20 | 13:10

Die Panhuis lijkt me het type dat z'n eigen ophangt in de cel. Eind goed al goed.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 13:10 | 3

Nee, juist niet. Dat doe je als je gewetenswroeging hebt. Dat heeft deze strontvlek niet.

Dirk III | 23-06-20 | 13:12

Ik hoop dat deze meneer wat langer lijdt niet te snel

oldskoolhollander | 23-06-20 | 13:13

@Dirk III | 23-06-20 | 13:12: Ze moeten hem een beetje stevig aanpakken in de gevangenis.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 13:16

Was hij gekwetst door agenten die geen empathie toonden.
Vraag me af wat je in NL moet doen om levenslang te krijgen.

Steve1234 | 23-06-20 | 13:09 | 1

Een foutje maken bij de aanvraag van de kinderopvangtoeslag? Levenslang in de problemen.

stekkerinjeoor | 23-06-20 | 13:35

Zie hier in een nutshell hoe verrot het Nederlandse strafrechtstelsel. Een monster pleegt een van de gruwelijkste misdrijven sinds decennia (Anne werd letterlijk afgeslacht en daarna meermaals als oud vuil gedumpt, opdat zij nooit meer gevonden zou worden) en komt weg met een tijdelijke celstraf en TBS (hebben we zeer goede ervaringen mee maar niet heus). Nu dus ook nog eens strafkorting omdat Panhuis wat onder druk is gezet bij zijn aanhouding, om in de chaos van het moment spontaan proberen te laten bekennen waar Anne was. En nu gaan we het gedrag van deze meervoudig zedendelinquent en moordenaar ook nog belonen, terwijl hij al met zoveel is weggekomen. Wat een enorme trap in het gezicht van in de eerste plaats die arme, lieve Anne en haar geliefden. En het dan nog gek vinden dat er een enorme kloof is tussen rechtsspraak en samenleving.

LeBoulanger | 23-06-20 | 13:09 | 3
-weggejorist-
Komjehiervaak | 23-06-20 | 13:15

Deze uitspraak viel natuurlijk ook zo uit om een signaal af te geven aan de politie dat ze arme, zielige moordenaars geen pijn mag doen bij hun arrestatie. Want dat willen wij toch niet, dat zo'n lieve moordenaar, deerniswekkend slachtoffer van onze vreselijke samenleving, pijn ondervindt als hij wordt opgepakt?

MAD1950 | 23-06-20 | 13:43

Het stelt me eigenlijk wel gerust. Een verdachte - en dat was hij bij arrestatie - mag je geen arm breken als verhoormethode, ongeacht het delict waarvan je hem verdenkt. Het is fijn dat die regel ook in de meest onverkwikkelijke zaken stand houdt, anders werden we een politiestaat. Ook het AT zal geweten hebben dat folteren van een verdachte niet mag, maar hebben het risico toch genomen. Stel je voor dat ze de verkeerde hadden gepakt. 4 maanden valt best mee.

ArthurS | 23-06-20 | 13:08

Zou de voorzitter van de hoge raad dan toch lid zijn van D66 ??

Karel Kruizenruiker | 23-06-20 | 13:07 | 1

En hersendood ook.

lekker vingeren11 | 23-06-20 | 13:19

Een beter bewijs van de wereldvreemdheid van de rechterlijke macht krijg je niet.
Natuurlijk zijn op het totaal van 28 jaar die paar maanden te verwaarlozen. Maar de symboliek ervan niet. Elke concessie die dit monster gegund wordt is een overwinning van het Kwaad en een steek in het hart voor de families van de slachtoffers.
En natuurlijk zullen rechtsfilosofen argumenteren dat de onpartijdigheid van de rechtspraak ook in dit geval geen andere keuze laat. En uiteraard wil niemand dat de politie een vrijbrief krijgt om arrestanten te mishandelen.
Maar als er dan toch op de vierkante millimeter juridisch gemuggenzift moet worden, is er vast ook een reden te vinden waarom politiegeweld in dit geval gerechtvaardigd was. Het gevaar dat van deze gewetenloze onmens uitging, dat door de dienstdoende agenten herkend moet zijn, zou genoeg moeten zijn.
En juist omdat het om een te verwaarlozen strafvermindering gaat, zou men de nabestaanden deze klap in het gezicht moeten besparen.

Leipniz | 23-06-20 | 13:07

Mijn medeleven gaat ten zeerste uit naar de ouders van dat meisje. Er komt nooit een eind aan de hel waarin ze moeten leven.

Madame Poitiers | 23-06-20 | 13:07

"Hard aanpakken" mag de politie alleen maar gewone burgers die verboden samenscholen. Of erger nog, protesteren tegen het wegpoetsen van de Grondwet door de zich daartoe bevoegd voelende overheid.

Michael Panhuis is geen gewone burger die zich verder netjes gedraagt, dus heeft hij WEL een advocaat die zijn rechten beschermd op kosten van de staat.

Net als de fascisten van Antifa en de racisten van BLM/KOZP heeft Michael Panhuis wat meer rechten.

Jan Passant mk2 | 23-06-20 | 13:06 | 1

Jazeker. Akwasi zei dat hij de eerste Zwarte Piet op z'n bek zou rammen wanneer hij'm tegenkwam. En, dat was ineens : 'dichterige vrijheid'.

Thoth | 23-06-20 | 13:46

Alleen al het idee dat een rechter daarin mee gaat. Als politie zou ik die rechters 24 uur per dag controleren en beboeten voor alles wat ze fout doen.

Leffe Blonde | 23-06-20 | 13:05

alsof dit in de praktijk maar iets uit maakt.... die gek komt nooit uit zijn zweedse band

Satria | 23-06-20 | 13:05

De laatste weken is er veel kritiek op de politie, zowel extern als intern. Maar wat je waarneemt is een falend bestuur en een falende rechterlijke macht.

Zo'n AT pakt zo'n (levensgevaarlijke) gast op en de rechter (die veilig in zijn ivoren toren zit) toets dan op "proportionaliteit". Of zo'n ME ploegje staat tegenover schuimbekkende demonstrant maar de driehoek zegt dan "ditmaal meer getreiter accepteren want ze zijn zwart".

Man, man, man je zou maar politie man/vrouw/het zijn....

Odin | 23-06-20 | 13:04

Ach ach wat een flinke commentaren. Totdat het een familielid betreft. De politie hoort zich in alle gevallen te onthouden van mishandeling van een arrestant. Tegen Panhuis durfden ze, tegen bLM hielden ze zich maar al te graag in en begonnen pas daarna te jammeren.

Lupuslupus | 23-06-20 | 13:04 | 5

Ze hadden die BLM-ettertjes niet hoeven te mishandelen maar wel te handhaven. Nu stonden bestuursleden met poep in de broek te kijken of de politie ze wel met rust lieten.

BozePaarseMan | 23-06-20 | 13:10

Volkomen mee eens, maar, gezien de omstandigheden begrijp ik het hardhandig optreden van de politie volkomen.

Op het moment dat Panhuis aangehouden werd was niet met zekerheid te zeggen of het meisje slachtoffer was geworden van een levensdelict. De bewijslast dat Panhuis meer wist was op dat moment al overweldigend te noemen. Met een beetje hulp om te gaan praten van de opsporingsambtenaren in kwestie kan ik echt geen enkele moeite hebben.

Sneu voor die jongen dat hij nu een beetje een gevoelige backhand heeft bij z'n wekelijkse uurtje tennis, maar wat mij betreft in deze casus geen aanleiding om strafvermindering te krijgen.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 13:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Moet van zijn driften (lees: geslachtsdelen) ontdaan worden. Dan lobotomie. In die volgorde.

viejohuevon | 23-06-20 | 13:04 | 1

Onverdoofd

Barre_de_k | 23-06-20 | 13:30

Het is de schuld van de RaboBank

lekker vingeren11 | 23-06-20 | 13:03 | 2

Wat anti-semitisch

DoeMaarNietOke | 23-06-20 | 13:03

Bank zonder hoofdletter.

stekkerinjeoor | 23-06-20 | 13:37

jongens vlahblahblah. 4 maanden. Joe

SinisterNL | 23-06-20 | 13:02

Hoe is het overigens met Volkert? Is hij al geëmigreerd naar Duitsland?

Schoorsteenveger | 23-06-20 | 13:02 | 1

Haha, dat was een hoax.

BozePaarseMan | 23-06-20 | 13:03

Wat is het probleem?
Dan zit hij 4 maanden eerder in de TBS kliniek.

HoerieHarry | 23-06-20 | 13:00 | 3

Stel u bent slachtoffer of nabestaande. En door politieoptreden gaat de dader minder lang 'zitten'. Dat lijkt mij wrang. Dit is 'maar' 4 van de 306 maanden. Maar geeft wel aan dat het veel wranger kan worden wanneer de politie echt zwaar geweld had gebruikt. Een inschattingsfout is zo gemaakt hebben we wel kunnen zien afgelopen maanden (jaren).

sjef-van-iekel | 23-06-20 | 13:05

Jij ben het probleem,je snapt er geen zak van,reageer dan niet,leeghoofd!

lekker vingeren11 | 23-06-20 | 13:22

@sjef-van-iekel | 23-06-20 | 13:05: Dat begrijp ik, maar 4 maanden is peanuts. Het is eigenlijk een win, ik denk dat hij had gehoopt op een paar jaar eerder naar zijn TBS kliniek met vrij te krijgen drugs, lekker zuipen en uitstapjes.

Sessine | 23-06-20 | 13:23

Die meid had nog kunnen leven op dat moment. Daarom flink aangepakt.

Der Schnitzeljäger | 23-06-20 | 13:00 | 4

@Lupuslupus | 23-06-20 | 13:07: Dat weet je van tevoren niet, dat het slecht afloopt. Ze hebben gewoon de gok genomen.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 13:09

@Lupuslupus | 23-06-20 | 13:07:
Nee, rare D66'er.
Die agenten waren in een noodsituatie cruciale informatie uit de verdachte aan het onttrekken. Noodzakelijk politiegeweld.

Barre_de_k | 23-06-20 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal vanuit een ziekelijke en dwangmatige behoefte om te deugen. Dat zo'n beest bij z'n arrestatie wat hardhandig wordt aangepakt, omdat hij het vertikte om te vertellen waar hij Anne had begraven, dat is iets waar een normaal en gezond denkend mens nog geen twee woorden aan vuil zou maken. Zo niet in Nederland. Hier in den lande willen wij aan de hele wereld laten zien dat wij Roomscher zijn dan de Paus. Dat is een compulsieve obsessie. Het tegen wil en dank dwangmatig willen deugen en aan een ieder willen laten zien: Kijk, wij zijn moreel superieur, wij zijn net zo goed, of eigenlijk nog beter dan Jezus ! Deugen... De grote geestelijke ziekte van onze moderne tijd.

Motleycrew | 23-06-20 | 13:00 | 2

Sterker nog ze hebben hem zo aangepakt omdat ze misschien nog leefde.

Barkruk2 | 23-06-20 | 13:07

Van dat laatste,en daar heeft gelijk in, beklijft helaas veel in nogal wat Bestuurslagen in Nederland. Daar is het moreel aftakelende gezelschap dat zich Hoge Raad noemt - een PvdA hobbyclub - een onderdeel van. Het volk is er voor de bestuurders en niet andersom,vinden de leiders van de diverse bestuurslagen en hebben daarmede het fundament van ons contract met wat we 'overheid' noemen en de echte democratie kapot gemaakt.

hertogvanzottegem | 23-06-20 | 13:07

Moeilijk te verkroppen achteraf natuurlijk, maar geweld moet altijd proportioneel zijn bij een aanhouding en mishandelen om meer meer informatie uit iemand te krijgen is ook niet toegestaan. Ook al blijkt iemand achteraf schuldig.
Het stuk vuilnis blijft nog steeds voor altijd opgeborgen.

omwenteling | 23-06-20 | 12:58 | 1

Het slachtoffer had nog in leven kunnen zijn en de agente hadden informatie nodig.

Barre_de_k | 23-06-20 | 13:32

En wanneer wordt Rinus Otte, de rechter die hem strafvermindering gaf, zodat hij de kans kreeg om Anne Faber te vermoorden, nu eens aangepakt? Die man kreeg daarna godbetert promotie!

MAD1950 | 23-06-20 | 12:58

Weinig woorden voor. Weer een klap in het gezicht van de nabestaanden.

BozePaarseMan | 23-06-20 | 12:57

Ik begrijp de Breek niet helemaal. 1,3% strafvermindering.

Leptob | 23-06-20 | 12:56 | 7

@Leptob | 23-06-20 | 13:05: ik betwijfel dit. Maar dat is ook maar een veronderstelling. Ik vermoed dat de nabestaanden deze man nooit meer willen zien. En dus ook niet nu nog zoiets willen lezen in de krant of via hun advocaat willen horen.

sjef-van-iekel | 23-06-20 | 13:12

@Frau Merkel | 23-06-20 | 12:59: Ja daar hebben er hier meer last van als ik zo de commentaren lees. Het schreeuwt 'wraak!!!' voor een zaak waar men persoonlijk part of deel aan heeft. Wat dat betreft zijn we weer terug in het jaar 1600 (de brandstapels, dorpspleinen ontbreken nog) of nog verder terug naar het jaar 34 waar de massa riep 'kruisig Hem'. Er is niets nieuws onder de zon.

Lupuslupus | 23-06-20 | 13:14

@Lupuslupus | 23-06-20 | 13:14: Volledig mee eens. Met name dat laatste punt. Alles is ijdelheid. Waar gaat het nu allemaal over?

Frau Merkel | 23-06-20 | 14:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach ja.
In deze context wel micro-rechtsspraak, maar goed dat de optie er is.
Ik maak me meer zorgen over een D66 humaan verlof ruim (jaren) voor de eindtijd.
Maar hij zal binnen wellicht ook wel weer de fout in gaan,
zodat we er effectief *echt* levenslang van kunnen maken...

hotmint | 23-06-20 | 12:55 | 1

niks 'ach ja' voor de nabestaanden.

hertogvanzottegem | 23-06-20 | 13:09

Dit land is stuk. Hier betalen wij dus belasting voor met zijn allen, zodat ratten als hierboven strafvermindering kunnen krijgen op onze kosten. Ik geloof niet dat er iemand die de staatskas spekt, het hier mee eens is. Lekkere klap in het gezicht ook voor de nabestaanden.

zegmaarwij | 23-06-20 | 12:55

Tegen de tijd dat ie naar buiten loopt is hij een martelaar van het islamitisch kalifaat hier.

watergeus | 23-06-20 | 12:54

Ach ja, eigenlijk een soort Pyrrusoverwinning voor team Michael P. Belangrijkste punten blijven onveranderd 28 jaar (-4 maanden) en TBS. Die TBS gaat in de regel pas na 2/3e van de straf in, dus na ongeveer 18 jaar en zes maanden (in plaats van 18 jaar en zeven maanden). Uit TBS komen is lastiger en vooral: dat wordt beoordeeld door anderen. Zal mogelijk een gevalletje 'long stay' worden - die dus pas op zijn vroegst na een dikke 18 jaar cel + een jaar of wat TBS wellicht een keertje komt. Kortom, dit vonnis van de Hoge Raad maakt voor Michael P. niet zoveel uit. Het geeft richting de politie en het OM echter wel een signaal af dat geweld bij aanhouding niet ongeclausuleerd is. En dat is op zich ook wel weer een fijne gedachte, bijvoorbeeld als u wil demonstreren en u tegenover een peloton fanatieke ME-ers komt te staan...

Bart218 | 23-06-20 | 12:54 | 2

Heb nog nooit van mijn leven ook maar het minste greintje fiducie in demonstreren gehad.

viejohuevon | 23-06-20 | 12:59

@viejohuevon | 23-06-20 | 12:59: Het gaat hier niet om de effectiviteit van demonstraties, het gaat om het optreden van de politie. Wanneer dat onnodig grof is dan moet ook daar tegen worden opgetreden.

Bart218 | 23-06-20 | 13:13

Dan moet ik dus als vader vier maanden eerder bij de gevangenispoort staan.

Dirrek | 23-06-20 | 12:53

Op FB het gerucht dat er stillen van de ME tussen die hooligans in Den Haag liepen afgelopen weekend. Allemaal in zwarte kleding. Die zijn gespot toen ze in een busje van de ME vertrokken.

Piet Karbiet | 23-06-20 | 12:52 | 4

@Gregovic | 23-06-20 | 12:56: Zeker, maar niet om rellen aan te wakkeren. Zie YT hieronder. En dan in Tilburg de instructie aan agenten om bij BLM meer te incasseren. Dat maakt het gewoon willekeur. Een overheid die partijdig is.

Piet Karbiet | 23-06-20 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Maikel Pannekoek is lager dan de insecten die met deze warmte en zonlicht weer naar boven komen.

Mijnbescheidenmening | 23-06-20 | 12:52

Mét dít vonnis in de hand, worden OM en AT-team aangeklaagd, en staat de weg vrij om naar het Europese hof te gaan.

Hét vrije woord | 23-06-20 | 12:52

Kosten deze grap zijn wel voor zijn rekening?

MorgenEenAnder | 23-06-20 | 12:51

Gewoon elke dag met mede gevangen laten luchten, niet geïsoleerd aub.

jan6894 | 23-06-20 | 12:51

Krijgen desbetreffende agenten nu een standbeeld?

Jos Tiebent | 23-06-20 | 12:50

Kan je niet telkens dezelfde foto gebruiken? Ik blijf bezig met de adblocker op dat hoofd. Je kan em ook gewoon niet posten natuurlijk, ik geloof niet dat iemand er echt op zit te wachten.

John McClane | 23-06-20 | 12:50

De rand van de afgrond is in zicht

zokanhetdusook | 23-06-20 | 12:50 | 1

Nog een stap vooruit?

TheseDays00 | 23-06-20 | 12:58

Panhuis live maters.... droomt weg van een lange nekklem zo een met een gummiknuppel op het strottenhoofd door een 300 pound LA cop....

P-unit | 23-06-20 | 12:49

Omg. wat een trieste bedoening is dit landje toch.

Wienerschnitzel mit | 23-06-20 | 12:49

Al was het "maar" 1 maand strafvermindering geweest. Het gaat om de symboliek, om het signaal dat hiermee wordt afgegeven. Dat er dus rechters zijn die zich uberhaubt hierover gebogen hebben. Ik hoop dat ze die 4 maanden als onvoorwaardelijke gevangenis straf dan toch toebedelen aan die behandelaar in Vught die "vergat" te melden dat deze pisvlek feitelijk never ooit vrij rond had mogen lopen. Oh nee, natuurlijk niet domme directeur. Die behandelaar heeft reeds promotie gemaakt.

de directeur | 23-06-20 | 12:48

Symbolisch. Die man komt toch nooit meer uit de TBS?

Diotima | 23-06-20 | 12:48 | 1

Nee, idd.... hij kan hoogstens een keer ontsnappen en dan proberen weer iemand te verkrachten en te vermoorden.

litebyte | 23-06-20 | 12:51

Weer een slachtoffer!! Buigen jongens, buigen en nog eens buigen!! De eerstkomende moordenaar ontvangen met bloemen en een geldbedrag. Dan pas voorzichtig, vooral voorzichtig en zacht ,geleiden naar politiebureau . Daar aangekomen boeien met fluweel beplakken voor zijn of haar poezelige handjes. Kus en knuffel hen tussen het verhoor door.

Mispel | 23-06-20 | 12:48 | 1

Misschien kan die kale Gaston erop af, naast de bloemen ook sleutels van een nieuwe auto, en een bedankbrief erbij.

Wienerschnitzel mit | 23-06-20 | 12:50

Joh, 4 hele maanden. Ja, schande, vreselijk, etc. Maar nu kan hij nooit meer roepen dat hem onrecht aangedaan is, en effectief is het resultaat (levenslang aan de ketting) hetzelfde.

marcoplarco | 23-06-20 | 12:48 | 2

Zo is t ook wel, ja!

Jimmydepimmy | 23-06-20 | 12:53

Het gaat om het plaatje Marco. We vinden allemaal dat deze meneer méér straf verdient. En niet minder straf. En als het dan toch niet uitmaakt effectief, laat het dan lekker zoals het was.

Happy People | 23-06-20 | 12:55

Ach over een aantal jaar loopt hij vrolijk met verlof weer buiten

elco485 | 23-06-20 | 12:47

Heeft zich al een advocaat gemeld die verzoek heeft ingediend om eerst die vier maanden vrij op te mogen maken?
*nergens meer van opkijkt*

VP732 | 23-06-20 | 12:47

ZOu het niet zo moeten zijn dat meneer gewoon zijn straf krijgt en als die agenten daadwerkelijk te grof waren, daar een apart onderzoek naar moet komen? Waarom moet het ene feit gevolgen hebben voor de strafmaat van een ander feit? De gruweldaden van die lul worden er niet minder om, de slachtoffers hebben niks te maken met hoe de politie te werk ging, waarom moet er in de genoegdoening/straf meegewogen worden wat de politie verkeerd deed? Hiermee maak je politieoptreden onderdeel van de strafmaat, lekker handig, als je je als arrestant dus maar flink verzet zodat je een paar beueken krijgt sta je eerder weer buiten, en nog als slachtoffer ook ipv de teringlijer die je bent.

elfenstein | 23-06-20 | 12:47 | 2

Precies. Doe dan één spelletje meer voor de playstation of zo, als "wiedergutmachung". Het verandert toch niets aan het strafbaar feit zélf?

Gladiator Fap | 23-06-20 | 12:49

He-le-maal mee eens. Maar dan ook 10.000%..

viejohuevon | 23-06-20 | 13:02

De D66 rechter slaat weer toe. pffff.
Wat een bananenrepubliek.

luto333 | 23-06-20 | 12:47 | 1

Hoe weet u dat die rechter D66 stemt?

SinisterNL | 23-06-20 | 13:05

Is dit wat ze bedoelen met white privilege?

koter | 23-06-20 | 12:47 | 2

Alleen waar het criminelen betreft.

Lupuslupus | 23-06-20 | 12:49

@Lupuslupus | 23-06-20 | 12:49: precies, want die hebben meer gemeenschappelijk met het BLM tuig dan de rest van de witjes. Ik vraag me af waar dat vandaan komt... zou het een verknipt ideaalbeeld van de samenleving zijn?

Gladiator Fap | 23-06-20 | 12:51

Dit is enkel op papier. Deze man verblijft de rest van zijn leven op de long stay afdeling.

Red shirt | 23-06-20 | 12:47 | 4

@Red shirt | 23-06-20 | 12:52: Panhuis in een TBS instelling ken ik ergens van..

Frau Merkel | 23-06-20 | 12:58

Zou mooi zijn

Diederik_Ezel | 23-06-20 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hij is dermate verknipt dat de kans niet zo heel groot is dat ie ooit nog vrij komt, dus die vier maanden maakt niet zo heel veel uit.

brutus68 | 23-06-20 | 12:46 | 2

Deze man komt vrij, schrijf maar op een briefje duw maar in een kluis bericht me over 30 jaar maar terug. Deze man laat gewoon 10 jaar goed gedrag zien en krijgt de stempel "genezen" en de idioten van de inrichtingen trappen in zijn psychologisch manipulerend gedrag. Zal me ook niks verbazen als er een verpleegster is die hij zal aanduwen in de faciliteit waar hij terecht komt.

GeenZetel | 23-06-20 | 12:49

@GeenZetel | 23-06-20 | 12:49: maar dan heeftie dus wel zo'n 18 jaar en zes maanden in een gevangenis gezeten en na die tijd dus nog 10 jaar goed gedrag moeten laten zien. Kom je dus toch uit op 28 jaar van de straat, met een 'open einde' (lees: Michael P bepaalt niet zelf of hij 10 jaar netjes genoeg is geweest).

Bart218 | 23-06-20 | 12:58

Lijkt me op zich prima? Ik begrijp dat je je agent soms lastig in kunt houden, maar deze regels zijn er niet alleen om Michael te beschermen, maar voor de bescherming van alle Nederlanders. Die 4 maanden is dan redelijk proportioneel.

Blasfemie | 23-06-20 | 12:46 | 2

We hebben het inderdaad over 1,2%. Te overzien.

Jimmydepimmy | 23-06-20 | 12:56

Fijn zo'n nuchtere heldere kijk, dank

menage | 23-06-20 | 13:21

Tsja. Het is jammer dat het ten goede komt jegens dit genetisch stuk vuil. Toch ben ik blij dat ik in een land woon waar ook de politie zich dient te conformeren aan regels...

Enter Yeti | 23-06-20 | 12:46

Mja, ik had niet anders verwacht in deze bananenstaat. Ach ja, zolang hij de tbs maar na die 27 jaar krijgt.

Yzord | 23-06-20 | 12:46

"Nederland oh Nederland, jij bent mijn kampioen"

ditotje | 23-06-20 | 12:45

Ach prima zo. Geen aandacht aan geven en zijn TBS gewoon eeuwig verlengen.

noudster | 23-06-20 | 12:45

Waar is dit principe ooit vandaan gekomen? Dat als je hard wordt behandeld je strafvermindering krijgt??

mlmn | 23-06-20 | 12:45 | 2

De politie heeft zich aan regels te houden en niet te spelen voor eigen rechter. Zo moeilijk is het niet hoor. Wat de gearresteerde persoon ook uitgevreten heeft, mag nooit een object worden van de persoonlijke visie van de agent waardoor deze de arrestant zelfs mishandelt.!

Lupuslupus | 23-06-20 | 12:52

Volkert van de Graaf en deze idioot worden nog in het zadel gehouden door "Justitie"... Een lachertje verworden inmiddels.

Ommezwaai | 23-06-20 | 12:45

Formeel juist, maar lastig verteerbaar. Was de Hoge Raad maar wat vaker zo invoelend. Op een of andere manier slagen ze er telkens in om redelijkheid en billijkheid even weg te poetsen als het even zo uitkomt.

Frau Merkel | 23-06-20 | 12:44 | 3

Hoeze formeel juist? Het lijkt me stug dat integere figuren het tot een positie bij de Hoge Raad schoppen. Daar zal het nodige ellebogenwerk aan te pas gekomen zijn, en dat geldt eveneens voor hun uitspraken.

Wanneer heeft een sadistische moordenaar voor het laatst vier maanden extra gekregen van de Hoge Raad omdat hij te zachtjes is aangepakt door de politie?

obominotie | 23-06-20 | 12:48

@obominotie | 23-06-20 | 12:48: Ik heb niet helemaal helder wat de politie precies gedaan heeft. Als ze onnodig geweld gebruikt hebben, dan is Panhuis formeel onrecht aangedaan. Daar vind de wet wat van. Ik heb liever dat het tot strafvermindering leidt dan dat het ook nog eens geld kost. Meestal wordt een mishandeling met een schadevergoeding afgedaan. Helemaal juist zou het zijn geweest als Panhuis een zaak tegen de overheid aangespannen had wegens mishandeling en dat los van elkaar bekeken zou zijn geweest. Het lijkt mij een vorm van rechtsongelijkheid als hij strafvermindering krijgt wat iemand anders die ook door de politie mishandeld is kan geen strafvermindering krijgen, simpelweg omdat hij niet vast zit. Dit had naar de letter financieel opgelost moeten worden (Panhuis tegen de politie) of alleen een veroordeling van de agent (Panhuis tegen agent) en Panhuis krijgt niets. Als iemand door een rifrat in elkaar geslagen wordt en de rifrat wordt veroordeeld tot celstraf krijgt het slachtoffer ook niet standaard een schadevergoeding. Het geheel zit wat rommelig in elkaar.

Frau Merkel | 23-06-20 | 12:56

@Frau Merkel | 23-06-20 | 12:56: En d'r wordt ook nog mee gerommeld. Wordt het al gauw een zooitje.

Dubbelepunthoofd | 23-06-20 | 13:06

Wie heeft er minder geweten; P of rechtbank?

klimaatsloper | 23-06-20 | 12:44

Snel.. vorm een beschermende haag om Michael Panhuis, buig en geef hem een tientje.

RickTheDick | 23-06-20 | 12:43 | 3

En ook een tientje voor alle corrupte leden van de Hoge Raad.

obominotie | 23-06-20 | 12:45

@obominotie | 23-06-20 | 12:45: D66 dus dan mag het met Sigrid Kaag voorop die nota bene het bed deelt met een ex-terrorist. Bij D66 kan alles!!

GeenZetel | 23-06-20 | 12:46

Is er al voor hem geklapt?

djs | 23-06-20 | 12:49

Nederland is suk.

Schietmijmaarlek | 23-06-20 | 12:42

Ahhh dus daar waren die demonstraties tegen politiegeweld voor de afgelopen tijd.
Dit zal in de ogen van BLM, Antifa en andere gekkies volledig terecht zijn en verdedigd worden neem ik aan.

Fele | 23-06-20 | 12:42

Dit land waar mensen die daden gepleegd hebben met de dood tot gevolg, meerdere keren met een lijk heeft geheuld, een moeder die een auto uitleent aan iemand die helemaal geen auto mag rijden = MEDEPLICHTIG en dan gaan we moeilijk doen om een beetje harde behandeling? De politie wist niet dat ze dood was en er was haast. De rechter die deze uitspraak doet, gun hem veel dochters een fiets een een regenachtige dag. Kijken hoe er verdomme dan over denkt.

GeenZetel | 23-06-20 | 12:42 | 3

De politie hoort geen eigen rechter te spelen en géén arrestant te mishandelen. No matter what!

Lupuslupus | 23-06-20 | 12:54

Meestal hebben deze, doorgaans oudere heren, allang kleindochters.

Dubbelepunthoofd | 23-06-20 | 13:10

@Lupuslupus | 23-06-20 | 12:54: Volgens mij hoort een rechter de wet ook niet naar zijn hand te zetten door hem op creatieve wijze anders te interpreteren. Rechters gedragen zich veelal als rechtgevers. Dus waarom zou een politieagent dan geen rechter mogen spelen?

GeenZetel | 23-06-20 | 13:30

Iemand verbaasd? Ik niet.
Fuckinghell

Fuckinghell | 23-06-20 | 12:41

Hadden ze hem wel wat harder aan mogen pakken.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 12:41 | 5

@Lupuslupus | 23-06-20 | 12:55: De rechtstaat is er niet om keer op keer uitgehold te worden en aan elk woord door rechter en advocaat een eigen interpretatie te geven waardoor "normale" straffen zoals ze ooit bedoeld zijn op te leggen.

Daarnaast vind ik (is mijn mening) dat Panhuis elke vorm ven recht en een fatsoenlijk proces heeft verspilt.

Deze man is overduidelijk geestelijk enorm ziek, zo ziek dat je nooit meer kunt deelnemen aan de samenleving. Maar het kost deze samenleving wel enorm veel geld. Nou kies dan toch lekker voor een betere oplossing, voor iedereen, verlos hem gewoon.

GeenZetel | 23-06-20 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat gaat er eigenlijk precies gebeuren zodra hij vrijkomt? Komt hij helemaal volledig 100% vrij, zonder enkelbandje of meldplicht of wat dan ook?

JackStick | 23-06-20 | 12:41 | 6

@Tishetnetnie | 23-06-20 | 12:42: Na 27 jaar en 8 maanden zit zijn straf erop, krijgen we zojuist te horen. Dan komt hij dus vrij.
@VP732 | 23-06-20 | 12:44: Dat "kan" eindeloos worden verlengd ja, maar als zelfs Volkert's meldplicht opgeheven wordt, betwijfel ik of dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

JackStick | 23-06-20 | 12:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach klein bier, het mocht niet maar was wellicht wel nodig om het lichaam te vinden. Tikje op de vingers maar Anne is terecht.

Zuma | 23-06-20 | 12:41

Misschien beter om deze idioot niet op te sluiten. Laat hem maar vrij. Laat dan wel even weten waar en hoe laat.

jerommeke | 23-06-20 | 12:41 | 2

Gebeurd niks dit dacht iedereen bij Volkert ook... mensen laten hem lopen doen niks.

GeenZetel | 23-06-20 | 12:44

@GeenZetel | 23-06-20 | 12:44: En zo hoort het ook in een rechtstaat. Wanneer de rechtbank heeft gesproken heeft men zich daarbij neer te leggen.

Lupuslupus | 23-06-20 | 12:57

- Gejorist -

RickRD | 23-06-20 | 12:41

Panhuis zal vast héél blij zijn met die vier maandjes.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 12:41 | 2

Kan hij weer jonge meisjes kijken bij de hockeyclub

GeenZetel | 23-06-20 | 12:45

Nederland bananenland de thuisbasis van pedofielen en criminelen.

Reebensteeltje | 23-06-20 | 12:41

Wat mocht dat kosten qua verspilde uren?

FrankVeer | 23-06-20 | 12:40

Vier maanden. Klinkt als zo'n nepkorting van Ali Express.

oldandwise | 23-06-20 | 12:40

Ah. Krijgen de bejaarde wappies van afgelopen zondag nu allemaal -4 maanden straf? Handig als get out of jail free-card

hendrikjandetuinman | 23-06-20 | 12:40

Loser!

telefoontje | 23-06-20 | 12:40

We zijn kapot. Definitief. Doe mij maar een pil.

jerommeke | 23-06-20 | 12:40 | 2

De politie NL houdt er dan ook mee op, zijn er klaar om door mafketels van politici te worden geleid.

Uw Verzekeringsadvis | 23-06-20 | 12:41

Een rode of een blauwe?

oranjerood | 23-06-20 | 12:46

Misschien heb ik het mis, maar volgens mij was Anne op dat moment nog officieel "vermist". Dus was er nog hoop dat ze in leven was. Dat mag wel worden meegenomen in de beoordeling van die "hardhandigheid".

threeheadedmonkey | 23-06-20 | 12:40 | 3

De politie hoort zich aan de regels te houden. Een arrestant mishandelen hoort daar niet bij. Anders kunnen we net zo goed teruggaan naar het schavot en het marktplein.

Lupuslupus | 23-06-20 | 13:00

@Lupuslupus | 23-06-20 | 13:00:
Maar wat als er sterke verdenkingen zijn dat de arrestant iemand gegijzeld houdt en weigert te vertellen waar? Kwestie leven of dood. Dat maakt het een erg lastig dilemma.

threeheadedmonkey | 23-06-20 | 13:08

Ik zeg maar niets meer, man man man.

salembot | 23-06-20 | 12:40

Feitelijk qua straftijd stelt het natuurlijk niets voor maar de impact van de uitspraak zal groot zijn.

Je vraagt je af en toe echt af in welke bubbel deze magistraten leven en of ze door hebben dat ze een veroorzakende factor zijn in het alsmaar polariserende Nederland.

Maya de Blij | 23-06-20 | 12:40

En zie hier, de gezonde werking van de rechtsstaat. Zijn behandeling nadat hij in de boeien was geslagen was dusdanig dat hij botbreuken opliep.

hierombenikreaguurdr | 23-06-20 | 12:40 | 2

Op dat moment was nog niet duidelijk wat hij had gedaan met Anne. Best logisch als je dan een paar gigantische tikken krijgt!

je-suis-barteljaap | 23-06-20 | 12:41

Eens, maar het loonde de moeite om Anne te vinden. Gecalcukeerd risico noem ik dit.

Zuma | 23-06-20 | 12:43

Deal!! eerst die tbs zo'n 25 jaar longstay
en dan de 28 jaar en paar maanden,
in de tussentijd een paar keer de typhus geslagen worden
is optioneel.

TijdelijkOptimist | 23-06-20 | 12:39

Symboliek. Niets meer en niets minder.
Die 4 maanden langer in de bak maken van deze hond echt geen beter mens meer.

gemeentereiniging | 23-06-20 | 12:39 | 4

@MrLahey | 23-06-20 | 12:41: zie het positief: de rest krijgt 4 maanden langer de tijd om hem te vinden.

Jos Tiebent | 23-06-20 | 12:48

@Jos Tiebent | 23-06-20 | 12:48: Ohja dat werkte bij Volkert ook zo...

MrLahey | 23-06-20 | 12:52

Als het dan toch symbolisch is, geef hem dan geen strafvermindering.

Barre_de_k | 23-06-20 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Die 4 maanden vallen in het niet bij de automatische strafvermindering van eenderde van zijn straf. Koppers, zomaar 9 jaar eraf.

Osdorpertje | 23-06-20 | 12:39

Welkom in Nederland. Koekoek.

Akiron | 23-06-20 | 12:39

Fuck D66 rechters..... waanzin, slap, laf en een klap in het gezicht van onze Politie en de ouders.

Bommelaar | 23-06-20 | 12:39

Want het vergrijp is minder erg omdat hij hardhandig is behandeld door de politie?

pjisonline | 23-06-20 | 12:39

Kutland

RGV42 | 23-06-20 | 12:39

Ach +TBS dus die blijft nog wel even gamen achter tralies.

quazi | 23-06-20 | 12:39

Symboolrechtsgang. Feit blijft dat ie de rest van z'n kutleven moet blijven zitten.

Krachtkoe | 23-06-20 | 12:39 | 1

Dit dus. Het komt alleen zo ontzettend koud over naar m.n. de nabestaanden en ook de rest van de maatschappij. Een knietje in zijn nek had vast geen massale protesten opgeleverd, denk ik zo.

Graaisnaaiert | 23-06-20 | 12:49

Dit land is ziek!

MrLahey | 23-06-20 | 12:39 | 2

Troost u, in België is het niet beter.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 12:39

Tja, voorspelbaar.

Rest In Privacy | 23-06-20 | 12:39

Dat hij Anne Faber hard heeft aangepakt telt dan blijkbaar weer niet. Bah.

matatwork | 23-06-20 | 12:38 | 8

Het is lood om oud ijzer. Panhuis komt vier maanden eerder uit de gevangenis, maar mag dan meteen door naar de "funny farm" (tbs kliniek). Daar zal hij de rest van zijn miserabele leven slijten. Niemand zal het ooit nog aandurven om deze psycho zijn vrijheid terug te geven.

Tietmier | 23-06-20 | 13:11

Hoezo, de straf blijft staan en de TBS ook. Waarschijnlijk haalt hij het eind niet en zo zijn we er vanaf.

MaarFeitelijk | 23-06-20 | 13:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Echt wtf is er van Nederland geworden

Vleespet96 | 23-06-20 | 12:38

Geef die agenten een standbeeld!

Mokum Kosher | 23-06-20 | 12:38

Dit.Land.

Cunts-en-kitsch | 23-06-20 | 12:37 | 4

Laat ik op risico van een ban maar gewoon zeggen wat ik van diegenen vind die dit geregeld hebben: stelletje stomme, onbekwame, a-sociale fucking randdebielen.
En ik was al pissed want ik lees net dat Johan, na in zijn de woorden, de slechtste kut talkshow ooit, overweegt te stoppen. Dus dat typhus volk heeft ook ditweer gewonnen. Ik ga maar eens een paar flinke houten kruizen in elkaar timmeren. Kan ik er elke avond eentje in mijn voortuin in de brand steken.

J-van-de-Bontekoe | 23-06-20 | 13:05

Is één van beste landen ter wereld. De straffen zijn hier ook veel strenger dan in de meeste landen.
Overigens is de vier maanden vermindering op de 28 jaar natuurlijk een symbolische hoeveelheid. Om het er wat meer in wrijven had men ook vier weken kunnen doen.
Op de ze manier is slim gespeeld en zo ook een nieuwe zitting voorkomen. Des te beter voor iedereen behalve Panhuis.

MaarFeitelijk | 23-06-20 | 13:16
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl