LIVE. Uitspraak hoger beroep Michael Panhuis

Deze is voor alle faalhazen bij de verantwoordelijke instanties
Voor de beleidsmakers van FPA Utrecht aka Altrecht en alle andere dertien schuilnamen die ze hebben om mensen zand in de ogen te strooien. Voor de beleidsmakers die daar alleen zitten om in de toekomst een of ander topbaantje te kunnen scoren en tevens de mensen die niet keken naar de risico's als Panhuis meer vrijheden zou krijgen. Deze is ook voor de toppers van de gevangenis in Vught, die 'vergaten' te vertellen hoe gevaarlijk Michael Panhuis wel niet was. Voor behandeldirecteur Erik Masthoff, die promotie kreeg. Deze is voor de DJI, waar men de regelgeving ook maar gewoon lekker loze regelgeving liet zijn. Voor de reclassering, die niet kon maar had moeten ingrijpen toen het had gemoeten. Voor Nederland, waar een staatsgevaarlijke verkrachter essentiële informatie achter kan houden als hij iets niet wil. Deze is voor alle beleidsmakers, ministers en politici die ook nu nog te laks zijn hard op te treden, waardoor er nog steeds levensgevaarlijke idioten weglopen uit die kliniek in Den Dolder. Deze is voor alle zalvende woorden. De uitspraak van het hoger beroep tegen Michael Panhuis, tegen wie 28 jaar is geëist, maar ze zouden 'm als mensenversie van Laika de Hond gewoon naar Mars moeten schieten. Kijk maar eens of je daar mensen kun verkrachten en vermoorden makker, aju.
UPDATE: Ook het Hof komt tot 28 jaar cel en tbs. DOEI
SocialTweets by YelleTieleman
Reaguursels
InloggenHij zal op den duur zeker weer internet krijgen en dan komt hij vanzelf wel hier terecht, op zoek naar artikelen over zichzelf.
Michael P., je ben het laagste stuk stront. Moge je eeuwig branden in de hel, loser.
Ik lees cassatie , maar om wel reden kan hij nog in cassatie gaan ?
Weet hij veel? Die vent probeert het gewoon, een paar jaartjes eraf. Laat wel zien dat hij niks meent van zijn sorries.
nou, omdat hij vind en echt dat ook zo ervaart dat niet hij gestoord is maar de hele wereld om hem heen.. en misschien heeft hij daar wel een puntje.. hij zou never en nooit niet in cassatie gegaan als hij buiten Europa was opgepakt voor moord en verkrachting.. Misschien kan hij eens nadenken over die andere Hollandse gast die nu in Peru zit.. en daarna nog verder mag in Amerika.. zelfde PNA profiel.
Geef het elke dag een vol bord prisonmeal met verse groente uit Tsjernobyl. Duurt de straf niet te lang. Het blij. Wij blij.
Muuke | 05-07-19 | 17:11
Ja hoor. Graag zelfs. Ook een soort troost.
Was onderwijl (toch nog) een lap van A4 plus makende over de onmogelijke 'geen voorbedachte rade'.
De samenvatting is dat het pas een gelegenheidsplannetje van Michael P. was om die bewuste 29 september 2017 materialen uit een onbeheerd pand nabij de kliniek te slopen. Niet uit vandalisme, maar om er geld voor te krijgen bij een ijzerboer in Soest. Geld om amfetamine (o.a.) van te scoren.
De factor gelegenheid zit in alles waartoe de kliniek hem de ruimte bood, en dat er zo'n leeg te roven pand in de buurt stond.
Verder lag alles in z'n verrot aangelegde brein al besloten om te zullen moorden - met voor bedachte rade dus. Getuigen uit z'n jeugd hebben verklaard wat hij al lang in gedachten had als plek om die prooi onvindbaar te maken. En precies daar is ze gevonden.
Het enige wat nog ontbrak was het slachtoffer, waarmee uitgehaald waar de vorige mishandelingen waren gestopt.
Mocht het, oh Hell XL, gebeuren dat cassatie wordt erkend, en dus de zaak nóg een keer opnieuw moet:
TOON DIT GODVERREDOMME AAN.
Het was de enige missie, de enige rade waar dit beest mee bezig was.
Mooie uitspraak, maar zet het fopstrafje dat Volkert van der Grafheuvel kreeg wel weer in perspectief.
Dat is appels met peren vergelijken.
Blijkbaar is terrorisme veel minder erg...
Anne Faber riep om hulp, Michel Panhuis besefte zich dat hij betrapt kon worden, straf zou krijgen en besloot haar te vermoorden. Dat is een complexe gedachtegang, geen opwelling.
Hier denkt het hof ongenadig mee met de moordenaar. De moord wordt als noodzakelijk onderdeel van een verkrachting gezien, die je in een opwelling mee kunt plegen. Alsof je tijdens de boodschappen even gedachteloos een pakje shag meegraait.
Het is echt nodeloos kwetsend voor de familie van Anne Faber dat de moord niet erkend wordt.
Vooral jouw laatste zin. Ik hoop dat het leed van de nabestaanden centraal zal staan bij de uiteindelijke beslissing. Sluiten dit dossier. Opbergen dat monster tot de dag dat hij (hopelijk) de hellepoort mag passeren.
Dit soort monsters zijn niet te genezen, want permanente constructiefout in de bovenkamer. Een terminaal spuitje is hier beter op zijn plaats om de toekomstige Anne Fabers te beschermen.
correct, de maatschappij is beter beschermd met de doodstraf voor Panhuis. Nu kan hij 28jaar lang iedere dag zijn naïeve iets te jonge iets te knappe behandelaarster grijpen tijdens haar werk. Of de bewaarder, of de fysiotherapeut, of de tandarts, of de man die zijn PlayStation komt aansluiten. Allen lopen ze dagelijks het risico om vermoord te worden door een psychopaat die niets te verliezen heeft.
Niemand die bedenkt dat Panhuis van plan was een vrouw te vermoorden en op het moment dat een vrouw alleen langs fietste zijn voorbedachte plan ging uitvoeren en in een opwelling onder invloed bedacht haar dan ook maar te verkrachten. Omdat hij al wist waar hij zijn prooi te begraven.
Hij gaat in cassatie. Maar ik las: in castratie. Lijkt mij beter voor hem en de maatschappij
Uiteraard. Dit tuig gaat tot het gaatje.
Het blijft zorgelijk dat criminele psychopaten zich perféct kunnen voordoen als modelgevangenen en daarmee zelfs de méést ervaren forensisch psychiaters om de tuin kunnen leiden.
Ik herinner mij een interview met een forensisch psychiater, die aangaf dat de verbale en non-verbale signalen van een criminele psychopaat in de praktijk absoluut onbetrouwbaar zijn. Vooral criminele psychopaten met een seksuele stoornis zouden qua geestesgesteldheid vergelijkbaar zijn met wilde roofdieren, die, als het erop aankomt, 'ontembaar' zijn en voor altijd in hun 'kooi' moeten blijven. Forensisch psychiaters zouden zich daarom niet in het pak moeten laten naaien door criminele psychopaten, die al hun manipulatietechnieken zullen inzetten om (al dan niet voorwaardelijk) in vrijheid gesteld te worden en op zoek te gaan naar een volgend slachtoffer.
Weet je. Ik zou best wel eens zo'n profiel willen maken van zo'n vol idioot.
Gewoon eens vergelijken met de profs..
voor dergelijke roofdieren de doodstraf
Ik mag toch hopen dat ie zichzelf opknoopt in de bajes? Dan zijn we pas 100% zeker dat ie niet meer de straat op gaat. Het volgende gaat namelijk gebeuren: mensen die er verstand van hebben adviseren straks al snel dat de tbs behandeling moet beginnen, zo snel mogelijk. Dat betekent dat Pakhuis maar een flinterdunne fractie van zijn celstraf gaat uitzitten. Na pak em beet 10 jaar behandeling komt een stagiair tot de conclusie (iedereen is Anne Faber dan allang vergeten) dat ie mag beginnen met verlof. En als voorbeeldig patiënt is ie na 12 jaar terug in de maatschappij. Dat is nu eenmaal het spijkerharde beleid in Nederland.
Dit is helaas exact wat er gaat gebeuren en van om uit je vel te springen. Veel mensen vergeten dat Anne allang vergeten is over een tijd, er zijn nieuwe rechters en psychologen. En dan valt de brief bij de nabestaanden op de mat dat Panhuis zijn eerste begeleide verlof binnenkort zal plaatsvinden. Een horrorscenario wat telkens weer voorkomt, maar waar je niet eens over wilt nadenken.
28 Jaar plus tbs. Daar komt die rotzak weer goed mee weg.
Hoezo? komt niet meer buiten hoor.
Ze moeten hem laten inslapen.
Advocaten zien reden voor cassatie. Lees; de papa van P. Heeft veel geld. Advocaten willen hun kip met de gouden eieren nog even vasthouden.
P. heeft aangegeven slachtoffer te zijn van politie geweld en daardoor zijn, in huizen van detentie, alom gevreesde backhand niet meer kan gebruiken.
Dit type dus. Ik acht het niet ondenkbaar dat het vooral P. is die in cassatie wenst te gaan.
Niet dat de advocaten veel moeite zullen hebben gedaan om er tegen te adviseren.
papa van P heeft helemaal geen veel geld nodig want P is volwassen en geen inkomen dus krijgt P een toevoeging oftewel een advocaat van onvermogen.
@fikkieblijf! | 05-07-19 | 16:59: De boeven hebben, na een pretstudie van slechts vier jaar, maar één doorslaggevende reden: tarieven van een paar honderd euro per uur. Betaald van door u en mij opgebracht belastinggeld.
Hoe durven ze.
@Muuke | 05-07-19 | 17:08: De cassatie, niét de strafeis. Voor de duidelijkheid.
@DasNouJammer | 05-07-19 | 17:07:
Pffff, dat geldt voor iedere studie, dat het (deels) met belastinggeld is gefinancierd. En veel verdienen is veel belasting betalen. Wat is nou precies je punt?
De originele straf blijft dus ongewijzigd, maar dit stuk low life wenst nog in cassatie te gaan. Toe maar.
Al is het weinig verrassend - zoals de rat die hij is, zal ie alles proberen wat nog kan. Dat wil zeggen, z'n advocaten.
Hen niet groeten maar wel alvast de volgende opdracht geven kan ook alleen maar omdat hij er nog steeds recht op heeft. Geen compassie met die toga's verder, it comes with the job.
De kans op cassatie is hoe groot?
www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...
Klein tot nihil.
Er is geen enkel aspect van deze zaak onbenoemd en onbehandeld gebleven, ook niet in hoger beroep.
Dit is puur het allerlaatste eruit persen om *kuch* zoveel oneerlijkheid jegens hem ongedaan te maken of niet te laten voltrekken.
Welnu, neen, Michael P.
Het zal je zelfs niet gegund worden zelfmoord te plegen. Al ben je daar simpelweg te laf voor.
Veel woorden wil ik er eigenlijk niet meer aan vuil maken.
Behalve dat ik het vader Wim Faber (zwarte band karate) zou gunnen om je laatste lamp uit te doen. Mag allemaal niet, mag allemaal niet.
R.I.P. Anne en courage aan dierbaren.
Mooi gesproken, mag ik me aansluiten?
Ik ben geen jurist, maar voor zover ik weet wordt er bij cassatie niet meer inhoudelijk naar de zaak gekeken, maar uitsluitend procedureel. Lijkt mij (als leek) dus vrij kansloos. Maar ik geloof dat u dat ook van mening bent.
Laat die knakker maar lekker 40 jaar wegrotten in een kerker. Hebbie toch een mooi leven achter de rug, hè Pannekoek?!
Heel goed, Geenstijl!
We kunnen wel op die Panhuis gaan afgeven, maar dat is een ontoerekeningsvatbare gek. De linkse subsidieslurpers die ervoor betaald werden om deze mijnheer ;uit de maatschappij te houden, gaan weer eens vrijuit. Dat stéékt!
Dat klopt en wat mij betreft zijn al die faalhazen die hem tijdens zijn straf de gelegenheid gaven om te moorden medeplichtig.
Goed gesproken. Panhuis moet tegen zichzelf beschermd worden en dit had al veel eerder moeten gebeuren toen het leed nog voorkomen had kunnen worden. De echte schuldigen, namelijk degenen die een psychopaat rond laten lopen, zijn de daadwerkelijke schuldigen.
In de boerendorpen werd vroeger zulke afwijkende gasten gewoon de waarheid verteld door de slimsten/notabelen van het dorp, mochten ze daarna die harde woorden even verwerken en werden met een jachtgeweer 's avonds de schuur ingestuurd....... 100% resultaat, ze schoten zichzelf naar de eeuwige rust. Psychopaten moet je echt hard confronteren, dan schamen ze zich pas, valse honden idem. In slap Nederland mogen ze scrabbelen en kosten 3 ton per jaar per misbaksel.
"Psychopaten moet je echt hard confronteren, dan schamen ze zich pas." Ik geloof niet dat jij weet wat een psychopaat is...
@Goldfinger | 05-07-19 | 17:07: Dat wisten de mensen vroeger ook niet helemaal, daarom was opruimen gewoon noodzakelijk, gek is gek. Van tramschutter tot Bataclan-60-IQ-club, opruimen die handel. In dit bezopen land zijn die 2% geflipten goed voor 40% van de zorgkosten, tel uit je winst.
@Goldfinger | 05-07-19 | 17:07: Inderdaad een psychopaat is per definitie niet in staat schaamte te voelen.
Prima. Maar gaan de heren rechters nu ook al bij de eerste gruwelijke geweldsdaad zwaar straffen? Anders is het natuurlijk wachten op de volgende veroordeelde die voor een tweede keer in de fout gaat.
Zwaar geweldsmisdrijf moet minimaal op 25 jaar kunnen rekenen, met mogelijkheid tot eindeloos verlengen. 25 jaar haalt over het algemeen wel de levenswil uit zo'n beest als P.
Laten we het hopen.
En Volkert van de Graaf, krijgt voor een berekende moord een flut straf, wie snapt het nog?!
Er is geen enkele logica te bekennen. Behalve dan dat rechters het niet zo hebben op rechtse politici, en tevens kan het ze geen tyfus schelen dat het voetvolk wordt vermoord, verkracht, beroofd, mishandeld, of wat dan ook.
@UHeeftGelijk | 05-07-19 | 16:01: U spreekt uzelf tegen - deze straf bewijst dat het deze rechter wel een tyfus kan schelen.
Dagelijks afbeulen voor de schadevergoedingen combineren met cel geaccommodeerd met ophangpunt, krukje en stevig touw. Geluk is afdwingbaar!
.... Deze is voor alle beleidsmakers, ministers en politici die ook nu nog te laks zijn hard op te treden, waardoor er nog steeds levensgevaarlijke idioten weglopen uit die kliniek in Den Dolder....
Dat is wat mij betreft eigenlijk het allerergste aan het hele gebeuren: deze ene zaak is door puur toeval en een ongekende media-aandacht aan het licht gekomen (heel veel mensen gingen daardoor naar die meid zoeken, en vonden een jas met dna).
Je hoeft geen aluminium-hoedje te zijn om te bedenken dat de natuurgebieden van Nederland nog vol liggen met andere vermisten: andere slachtoffers van ons mooie rechtssysteem, waarin slachtoffers structureel worden weggezet als aanstellers en daders als zielige geesteszieken met volledig recht op privacy en op kans na kans na kans.
Deel van het probleem is dat forensisch psychologen van oudsher uitgaan van absoluut absurde ideeën over criminaliteit en sociaal gedrag: dat een autist een wandelende tijdbom is, terwijl sociaal vaardige mensen het voordeel van de twijfel krijgen (zag je bijv ook bij de Utrechtse serieverkrachter: die kerel kon het niet zijn want die had een vriendin). Het zijn het soort mensen die denken dat het fokken van een kind je automatisch tot heilige maakt: dat je dan ben gerehabiliteerd van misdaad, recht hebt op asiel, etc etc.
Mooi. Ik hoop dat dit ook gaat gelden voor het zootje ongeregeld die de heer Panhuis de mogelijkheid hebben gegeven deze daad uit te voeren.
De klinieken, de rechters, de mensen die hem verkeerd hebben beoordeeld. Grove fouten dienen te worden bestraft.
Naam, rugnummers en dan in de plaats neerzetten waar Anne gewoond heeft.
Eerst even @ Yelle Tieleman.
Je boek "Hoe kon dit gebeuren" vult in zekere zin het boek "Anne, kroniek van een zoektocht" aan, op het vlak van verslaggeving over het recherchewerk.
Het is bijna gênant om de verschillen van beleving op te merken: in jouw versie zijn de familie Faber & Vrienden op sommige momenten lastig, terwijl in de versie van Hans Faber de politie en recherche gedurende de eerste zoekdagen bepaald niet professioneel bezig waren.
Nadien hebben de professionals hun lof uitgesproken over de uiterst secure speurinstructies en organisatie door het familieteam.
Wat ik je, namens louter mezelf, niet in dank afneem, is dat je een heel hoofdstuk aan Anne Faber wijdt, terwijl de familie geen medewerking wilde verlenen aan je boek. Je zegt het er weliswaar correct bij, maar hebt een inzage opgetekend van haar die veel intiemer(en bijkans heiliger) is dan haar oom in eigen boek.
Voor de "Hoe kon dit gebeuren?" is die inkijk ook helemaal niet van belang, want zij heeft part noch deel gehad aan de ontwikkelingen richting haar intens tragische dood.
Dat je een broodschrijver bent is één ding, dat je de veilige kant van verslaggeving geniet een tweede; maar je verlagen tot oneigenlijk sentimentbejag is waardeloos.
Om je nog een keer de uitsmijter onder je hol te trappen:
Op pagina 75 teken je op:
"Iets na vijven vertrekt hij op zijn scooter in de richting van Baarn, waar hij bij een onbemand tankstation tankt. De tas met spullen legt hij in het bos".
Als P. op die tijd was vertrokken en z'n bedoelde plan (ook niet fris, keuken slopen) had uitgevoerd, was hij Anne Faber nooit tegengekomen!
Ja ja, foutje... had "iets na zevenen" moeten zijn.
Het minste wat jij had moeten doen, uit hoofde van je beroep, is die info correct weergeven. Met je boek.
Duidelijke taal. Dat boek blijft in de boekhandel.
Ik stel voor levenslang voor dit soort gevallen. Na 30 jr brommen een herzieningsmoment waarbij na professionele toetsing van de persoon in kwestie, de nabestaanden een bindend eindoordeel geven. Vrijheid alleen met instemming van de nabestaanden.
Huh?
Hij had toch beloofd zelfmoord te plegen, dan nu ook wel doen he,
beloofd is beloofd en iedereen kan je missen.
Zijn advocaten. Die zijn hun goudmijntje kwijt.
opsluiten van een gevaarlijke gek is goed, maar wat gaat er gebeuren om te zorgen dat de kans dat zoiets gebeurt kleiner wordt?
Vroeger hadden we een obliette voor dit soort lui...
Niks geils aan.
Vergeetput in het Nederlands. Ja dat zou mooi zijn.
Berichtje hierboven was voor lijn vriendin bedoeld. Sorry.
*oubliëtte (vergeetput)
De gedachte daaraan bezorgt me de koude rillingen...... effectief, maar niet fijn!
Misschien was het meer een dreigmiddel (vermeende vergeetputten bleken achteraf latrines of opslagplaatsen te zijn)
Die komt nooit meer in de maatschappij. Dat er geen veroordeling voor moord bewezen is begrijp ik niet. Er is een stoffelijk overschot en er zijn bewijzen dat deze dader het heeft gedaan.
Voorbedachte rade is niet bewezen. Dan geen moord.
De wegen van het juridische apparaat zijn ondoorgrondelijk. Hedentendage althans.
Overigens op RTVNoord : FORSE gevangenisstraffen voor 3 overvallers op pizzeria waarbij eigenaar 26 klappen kreeg en buiten bewustzijn raakte : 12, 10 en 4 maanden voorwaardelijk. Gaan we ooit leren dat dit soort onzin strafjes niet gaan werken...
VOORWAARDELIJK. De kans dat iemand gepakt wordt is minimaal. Deze ratten kunnen gewoon doorgaan en lopen nul risico ooit te moeten zitten. Hoe groot is de oven van de pizzeria?
Als het slachtoffer mijn dochter zou zijn geweest had ik panhuis achtervolgd tot in de hel. Sterker nog hij zou de hel als paradijs ervaren hebben voordat ik klaar met hem zou zijn.
Dat zeggen veel mensen, en ik snap dat. Zou het zelf ook zeggen. Maar van al die lui die Pim even zouden wreken, is er niet een die het gedaan heeft.
Levend roosteren boven een laag vuurtje te beginnen bij zijn voeten en zijn lul. Hem wel horizontaal vastbinden zodat ie niet out gaat of stikt van zuurstofgebrek. De doodstraf is niet genoeg voor zulke mensen. Enkele uren / dagen pijnlijden voordat ze eindelijk dood zijn is een mooie vergelding voor de nabestaanden.
Terug naar de nederlandse werkelijkheid, dan is 26 jaar + TBS niet heel slecht.
Gaan ze de falende overheidsinstanties ook nog vervolgen? Dat zou wel op z'n plaats zijn
Jullie zijn kinderachtige toersenbordhelden. Plemp eens iets inhoudelijks.
@Willem_Oltmans | 05-07-19 | 15:45: Mensen uiten hun frustraties t.a.v. een falende overheid. Een overheid die schuldig is aan verschrikkelijke ellende en waar u het ten alle tijde voor opneemt. U bent een naar mens.
@Sjors W. | 05-07-19 | 15:08: zo rollen Nederlanders. Maar je dochter is toch nog net even wat anders dan professor pim.
@IkWilOokWatZeggen | 05-07-19 | 17:31: ik vermoed dat de dader nog elke dag bescherming "geniet",
Mijn hemel, het allerlaatste wat dit meisje in haar jonge leven mee heeft gekregen alvorens te sterven is geen gedicht of koestering maar een gruwelijk vernederende marteling door een stuk ongedierte!
Tja soms krijg je begrip voor de praktijken van onze middeleeuwse voorouders. Volgens mij was zo'n medival punishment hier volstrekt op zijn plaats. Maar dan moet je dus niet zeggen dat je 'm gevangen hebt, maar gevonden. In stukken dan. Iemand was je voor.
En dan nog het gore lef hebben om te roepen dat ze in cassatie gaan. Hoe dan? De rechtbank is duidelijk in de wet die ze toepassen en waarom ze dat doen. De uitspraak is volledig volgens de regels. Dus wat is er dan volgens hun in deze uitspraak waarvoor cassatie ook maar enig nut heeft?
Wat mij betreft mag die klootzak in cassatie gaan, maar dan alleen als ie vast blijft zitten en de straf pas gaat tellen als de uitspraak van de Hoge Raad gedaan is. En laat de Hoge Raad dan maar lang en ruim de tijd nemen om tot een weloverwogen "zak in de stront, verlepte lul dat je bent!" te komen.
Wie betaalt het, of waarom doen zijn advocaten het voor weinig? Dat is het meest interessant. Panhuis - buitengewone zak natuurlijk - procedeert natuurlijk door, die heeft niks te verliezen. Maar voor de gemiddelde boerenlul is het niet mogelijk om altijd maar door te gaan.
De engelsen hadden in vroegere tijden best nog wel goede ideeen:
allthatsinteresting.com/hanged-drawn-...
Ach, privacy..
Politie en instanties hebben het er maar druk mee.
Ik ben niet voor de totalitaire rechtsstaat, maar het verdaderen van slachtoffers en het beslachtofferen van daders komt me de neus uit, of strot.
Het is gewoon het makkelijkste excuus ooit. 'Ja maar privacy'.
Want, stel je voor, doodrijder kan moeilijk nieuwe baan vinden, pedo wordt geweerd uit woonwijk (met basisschool) enzovoort.
Sielug!
Hier hebben de nabestaanden (helaas!) niks aan, maar ik hoop (gvd) dat er eens goed naar gekeken gaat worden. Naar dat deel van de instanties/(semi)overheden die dit soort toestanden hebben gefaciliteerd.
Walgelijk.
Dan krijg je weer dat geneuzel over enge Chinezen die hun eigen bevolking in de gaten houden.
Ik heb nooit gesnapt wat daar nou zo gruwelijk aan is: acties hebben consequenties, kleuters leren een stuk sneller als die consequenties heel snel en duidelijk komen.
Wat ik ook bijzonder vind is de redenering van de advocaten dat "de media-aandacht" mee moet wegen in de strafmaat. Hoezo? Waarom zou dat de media aangerekend moeten worden dat ze hun werk doen? En wat doet dat af aan de misdaad van Michael Panhuis? Of het feit dat hij Anne vermoord heeft?
De media herinneren Michael en zijn advocaat er telkens aan wat een gevoelloze hufters ze zijn: die sociale uitsluiting is uiteraard een veel ergere marteling dan iemand de keel doorsnijden, dat snapt u.
Interessant en realistisch.
Wat zeg ik. Ter oefening op de vrijheden zie je dan een client van twee meter rondlopen met een net van een opleiding afgekomen trutje van nog geen 1.70.
Ik zou zeggen: beter dag ie daarop oefent dan op omwonenden, maar de kans is groot dat er geeneens verkrachting nodig is
Anne Faber ook... waar leg jij je prioriteiten man en hoe kom je erbij dit te posten in een dusdanig ernstige zaak?! *facepalm*
Kom er net vandaan en nog steeds lopen de gevaarlijke wappies daar in het vrij rond. Tering maatschappij.
En nog vraagt Henny zich af waarom de tv bazen hem niet zien staan.
Ik hoop dat je dit cynisch bedoeld..... TVland is policor vertieft => Henny is te eerlijk / denkt, zegt wat ieder weldenkende doet.
Houden ze in H'sum niet van.
@MoslimMolen | 05-07-19 | 15:04: Helemaal niks cynisch beste Molen. Los van wat je kunt vinden van wat Henny roept, zodra je dat roept diskwalificeer je jezelf voor een plek op de buis.
Hij ging er toch zelf een einde aan maken, bij een veroordeling als deze ? Wat zeuren we nou !
Laten we het hopen, die wens is er bij velen.
hoho.. eerst even bubba in de jail tegenkomen.. daarna touwtje geven. Over een jaartje of 10 als het einde van detentie in zicht is..
Ik wil het stukje touw wel opsturen! Nu nog iemand die Panhuis middels een overtuigende brief overhaalt, zichzelf te verhangen?!
Voor deze verkrachting en moord had nooit de gelegenheid mogen bestaan. Deze gek had gewoon nog opgesloten moeten zitten en behandeld moeten worden (voor zover mogelijk maar dat weet je pas als er behandeld wordt). Iedereen die tot 10 kan tellen en wist wat hij die 2 meisjes had aangedaan had kunnen bedenken dat deze man levensgevaarlijk is. Maar juist diegenen die de mogelijkheid hadden om hem lang op te bergen hebben dat nagelaten. Hij was als een handgranaat met de pin eruit, staat dus op ontploffen.
Als ik zo'n handgranaat tussen een groep mensen gooi en hij ontploft zal mij toch moord ten laste worden gelegd. Waarom komen de raadsheren van het Gerechtshof hiermee weg? Zij hebben net zo goed het bloed van Anne aan hun handen.
Volkert kreeg slechts 18 jaar, sommige moordenaars hebben mazzel of zijn erg speciaal..
Die had geen verkrachtingen op zijn naam staan...
@Is dit nog nieuws? | 05-07-19 | 14:43:
Och maar 28 jaar is verder prima, met een gek minder is de maatschappij weer een beetje veiliger. Had ook levenslang mogen zijn.
Maar Volkert was slechts een katvanger.
Volkert was geen recidivist.
Een mooie erkenning voor vergelding en bescherming van de samenleving gevolgd door een hoge straf.
In openlucht gekkenhuis Nederland betekent deze uitspraak echter ook dat Panhuis over hooguit 3 jaar in een TBS instelling zit waar de handschoenen wat fluweler zijn dan in een gevangenis. Het luizenleven zal gecomplementeerd worden met uitjes onder begeleiding want zielig.
nee hoor, 2/3 van 28 jaar - voorarrest voorlopig = 18 jaar en dan gaat ie worden behandeld. En die behandeling kan hopelijk eindelijk jaar na jaar tot aan zijn 85e worden verlengd.. laten we hopen dat als over 25 jaar een of andere idioot weer besluit dat hij vrij los mag lopen om te oefenen dit meteen en acuut de media in gaat..
"UPDATE: Ook het Hof komt tot 28 jaar cel en tbs"
Dus da's met aftrek van voorarrest nog een jaar of acht effectief, dan TBS met uiteraard de nodige proefverlof weekends.
Fijn voor hem dat hij over pakweg 9 jaartjes zijn volgende slachtoffer al mag gaan uitzoeken.
Alweer TBS?!? Komt die lul weer in Den Dolder en kan hij weer weglopen en weer iemand verkrachten en vermoorden. De definitie van krankzinnigheid is hetzelfde experiment steeds herhalen en een andere uitkomst verwachten.
Het is een Godswonder dat hij 28 jaar heeft gekregen, want hoe dat hier tegenwoordig gaat, had ik eerder verwacht vervroegde vrijlating omdat hij ineens wil emigreren, geen enkelbandje want dat is lastig met weglopen, een gratis lidmaatschap van de NRA waarvoor hij vrijstelling krijgt van het vuurwapenverbod, een eigen column in het AD en een gastoptreden bij DWDD.
Is Volkert inmiddels weg, by the way? Ben dat een beetje uit het oog verloren.
@Sjors W: hoorde laatst uit betrouwbare bron (tegel op GeenStijl) dat hij in Apeldoorn resideert.
@Sjors W. | 05-07-19 | 14:47: Nee, natuurlijk niet, dat was gewoon slap gelul om onder zn meldplicht uit te komen!
@Gregovic, GWB
Thanks, ja, dat dacht ik me ook te herinneren.
Beent woedend de zaal uit, de vuile schoft, wat denkt "ie" wel, een meisje afmaken. Smerige klootzak die Panhuis. Zijn straf kan niet hoog genoeg zijn.
Wow leeft Henny Huisman nog? Dat had ik niet verwacht.
Ik tegel maar niet welke straf ik geschikt zou vinden voor deze -censuur-.
Levert mij direct een permaban op..,
Probeer het eens. *gaat stilletjes in een hoekje zitten gniffelen.*
Waarom TBS. Waarom doorbehandelen terwijl ongeneeslijk ziek. Of TBS omdat rechters in dit land onmogelijk iemand langer dan 20-24 jaar effectief kunnen opbergen? Want langer is inhumaan. TBS, de schaamlap van onze beschaving.
'auf der Flucht erschossen'
Een elegante oplossing.
En ik zie de krantenkoppen al voor me: "Michael P sterft bij vluchtpoging, geraakt door 329 politie kogels".
Als ik moest kiezen ging toch liever een weekje op vakantie met Holleeder dan met deze mongool. Het trieste is dat Panhuis ooit nog vrij zou kunnen komen ook. Totaal gestoord dat geloof in TBS en de maakbaarheid van mensen.
Ik ben dat niet met je eens. TBS als straf(verlichting), dat is ridicuul. Op het moment dat het 8 ipv 12 jaar wordt omdat er TBS wordt gegeven, dat is ridicuul.
Maar mensen gaan zelden levenslang de gevangenis in; zelfs als jij dat zou willen, dan is het gewoon niet zo. Dus je weet dat ze er na het uitzitten van hun straf weer (zonder behandeling, is geen verplicht onderdeel van de gevangenisstraf) uitkomen. Dan is wel TBS beter dan geen, omdat er een verplichte behandelcomponent in zit (als ze ooit de kliniek uit willen moeten ze behandelen).
28 jaar met TBS is in dit geval beter dan 28 jaar zonder.
michael panhuis, gökmen tanis, malek f en soort gelijken
Aub euthanaseren
Scheelt de samenleving heel veel geld en ellende
Is niet wat,wordt niet wat
Waarom zouden wij als samenleving tonnen per jaar per persoon uit geven
"Michael P. beent woedend de zaal uit, zonder zijn advocaten een hand te geven."
Heeft zeker nog last van zijn backhand.
Geeft aan dat hij ervan baalt. Prachtig toch.
Laat hem wat voor de mensheid doen en de Marianentrog verkennen.
Dan krijgt hij van mij zo'n rond ding om de buik, je weet wel wat ze in het zwembad gebruiken, verdomme, hoe heet dat ook alweer.
@kwark001 | 05-07-19 | 14:31:
Zwemeend van het merk BeaMix...
Of zwemklompjes vh zelfde merk.
Zwemgordel van het merk Plumbum dat is...
ja op 11 km de Bathyscaaf zonder zwemvest verlaten. Als hij bovenkomt is hij vrij.
Schoft had een mes, tiewtaps & wachte Anne op.... ¿ geen moord ¿ .
.
Die volksgerichten uit ONZE geschiedenis waren kennelijk zo nog niet zo gek.
Ooo wat ee
@MoslimMolen | 05-07-19 | 14:33:
Wat een typo's... sorry
Pas op, laat sommigen het hier niet horen (Superior Bastard bijv.)
@Indoneesje | 05-07-19 | 14:38:
Dank voor de tip !
Sssst...
Allereerst ben ik verheugd dat het vonnis in eerste aanleg gehandhaafd blijft. Maar het blijft toch diep triest dat dit het maximaal haalbare is volgens het huidige wetboek van strafrecht. Levenslange detentie zonder mogelijkheid tot gratie is de enige passende strafmaatregel voor dit weerzinwekkende monster. Mijn vrees is, gezien ervaringen uit het verleden, dat Panhuis met 30-35 jaar weer zal mogen resocialiseren in de samenleving. Ten eerste eerste is dit uit oogpunt van vergelding en het aangerichte leed een onvoorstelbaar idee, maar daarnaast zal Panhuis altijd een roofdier blijven die gericht is op het verkrachten, martelen en doden van vrouwen. Dat is mijn heilige overtuiging. Laten we met z'n alleen hopen dat tegen die tijd alle soortgelijke TBS-gevallen omgezet zijn in levenslange detentie. Nu nog de juiste politici dit gaan realiseren....
Tot slot nog een opmerking: het doet mijn hart ontzettend pijn dat meisjes en vrouwen die eerder slachtoffer werden van psychopaten, werden afgedaan met een strafmaatregel die in de praktijk veelal 10-12 jaar celstraf en 8-10 jaar TBS heeft opgeleverd. Ook deze monster hadden nooit meer mogen vrijkomen om eerder genoemde argumenten.
Zorg ervoor dat u Anne nooit zult vergeten en wat zij heeft moeten doormaken. Voorkom dat dit drama in de vergetelheid raakt zolang de rechtsstaat nog hervorming heeft ondergaan.
Mogen lieve Anne en de ander slachtoffers rusten in vrede....
Levenslang kent na dertig jaar een behandeling om te bezien of de verdere voortzetting van de straf nog nut heeft.
Dit zwijn komt nooit meer vrij.
@RenHoek | 05-07-19 | 14:34: Inmiddels wel ja, dankzij het Europees Hof. Dit had met contra wetgeving ongedaan gemaakt kunnen worden, maar daar hoeft de Nederlandse samenleving niet op te rekenen met de huidige politici. Of dit monster nooit meer vrijkomt twijfel ik ernstig aan gezien ervaringen uit het verleden. Vrijwel elke psychopaat komt vroeg of laat weer vrij...
Er is geen politicus die dat met terugwerkende kracht kan regelen. Zo werkt regelgeving niet en dat is op zich goed.
Levenslang? Ik ben in (of uit) principe tegen de doodstraf... maar voor dit soort zou je toch een uitzondering maken, of niet? (ik stel maar een vraag, Joris. Rustig aan.)
Ik zou als nabestaande alleen akkoord gaan met die 28 jaar en TBS als Michael dagelijks tussen 7.00 -20.00 met zijn ballen aan de 220 volt werd gelegd. Zo'n mafkees mag natuurlijk nooit terug in de maatschappij!
Hoger beroep heeft Panhuis dus niks opgeleverd. Opbergen maar.
Opgeruimd staat netjes.
Er is een klein lichtpuntje in deze gitzwarte zaak. Mede-gedetineerden krijgen 28 jaar de tijd om hun nieuwe maatje eens flink te begroeten. Dag in, dag uit.
Hij was al gestoord, maar dat zal er niet beter op worden met dit vooruitzicht.
-
Mooi, opgeborgen staat netjes. En omdat TBS natuurlijk puur symbolisch is hoeven we daar pas mee te beginnen op het moment dat de laatste dag van die 28 jaar is afgelopen, om 23:59.59 uur.
Dahaag, Michael, enorme klootzak dat je d'r bent.
En die een derde strafvermindering wegens 'goed gedrag' dan?
@kwark001 | 05-07-19 | 14:27:
Is niet automatisch meer zo dus ga er maar vanuit dat deze kerel echt nooit meer vrijkomt.
Is er trouwens nog beroep mogelijk?
# to be continued....
Aan de hemelpoort misschien.
Hij kan nog in cassatie.
@kwark001 | 05-07-19 | 14:26:
Hopelijk is hij een beetje dyslectisch en schrijft hij een verzoek om castratie.
@Mr_Natural | 05-07-19 | 14:27: Whahaa.
@kwark001 | 05-07-19 | 14:26:
Laat ik daar nou "castratie" lezen.
Zou Freud toch gelijk hebben gehad?
Oog om oog, tand om tand, is soms nog niet zo'n gek idee...
Gefeliciteerd Bubba, en nog vele jaren in gezondheid en geluk.
Het moment waarop Henny Huisman verstandiger klinkt dan de laatste tien Ministers van Justitie bij elkaar... Bananenrepubliek confirmed.
Ben het niet vaak met Henny Huisman eens, maar hier heeft hij wel een punt.
Deze is vooral voor de politieke partijen die een systeem van fopstraffen hebben opgetuigd, zodat Panhuis na een brute verkrachting zo snel weer op vrij voeten kwam.
Deze is voor de media die de politiek met fopstraffenbeleid laat wegkomen.
Deze is voor de wegkijkende meerderheid die zich schouderophalend neerlegt bij de fopstrafferij in Nederland en gewoon hoopt dat het hun zelf niet overkomt.
Het sneue is dat Panhuis in eerste instantie de juiste heeft gepakt, en met Anne mediatechnisch de verkeerde. Had hij niet Anne Faber, maar een of andere 40-jarige lelijke prostituee te grazen genomen, was het nooit zo gelopen.
Las deze week over het 'beest van Harkstede'. Heeft in 71, 74, 93, 94 en 2001 vrouwen vermoord. Sommigen waren verkracht. Na 74 tot 90 in de gevangenis gezeten, vrijgekomen, nog drie moorden, daarna pas na 2003 weer de bak in. Zijn jaren negentig slachtoffers waren blijkbaar niet mediageniek genoeg.
@Sjors W. | 05-07-19 | 15:04: Dat is het diep trieste van de willekeurigheid van de rechtsspraak. Daarom ben ik bij bepaalde delicten voor een vastgestelde standaard strafmaat die opgelegd. Alle daders dezelfde straf. En die moet bij delicten als deze levenslang zijn (en dan tot de dood er op volgt).
Als zelfs H. Huisman boos is, dan ben je wel echt over de schreef gegaan.
Of hij zit al een halve dag zonder drank, dat kan ook.
Hof heeft ook 28 jaar met TBS opgelegd dus uitspraak van de rechtbank is bekrachtigd dus hij mag rotten in cel
Is er over 28 jaar nog tbs?
Goeie vraag. Even aan een Salafistische Imam vragen, die kent de Sharia beter. Maar ik gok erop dat het tegen die tijd de galg of openbare steniging wordt. Tenzij het een moslim was die een haram meisje...
@GWB | 05-07-19 | 14:27:
Potverdorie, helemaal vergeten, dat is inderdaad een scenario wat ook mogelijk is...
Vrijspraak! Want veroordeeld in de media en zielig en 5445e kans!
Tijd voor een referendum over de doodstraf....
Oh.. wacht...
Er zijn niet zoveel weldenkende mensen die de staat het recht willen geven om burgers om te leggen hoor, simpele.
@ScottMcBeanie | 05-07-19 | 14:26:
Gelukkig mogen al die weldenkende mensen wel stemmen bij verkiezingen. Die ook maar opheffen?
@Is dit nog nieuws? | 05-07-19 | 14:31: Ik bedoelde dat de uitslag van dat referendum jou waarschijnlijk wat tegen zal vallen.
@ScottMcBeanie
Wanneer bij delicten ,zoals bedreven door deze psychopaat, de bewijzen,zonder enige twijfel, dus onomstotelijk vaststaan, heb ik geen enkel bezwaar tegen het van de wereld helpen, van deze, n.m.m., "waste of space". Maar ik snap uw bezorgdheid, over "de Staat".
Laat onverlet, dat ik er flink de pest over in heb, dat het kreng, gehuisvest, gevoed en gekleed wordt, op o.a. mijn kosten!
Sinds Erik masthoff het in Den Dolder voor het zeggen heeft zijn de veranderingen merkbaar; voorheen ontsnapte er steeds één tbs-er, nu ontsnappen ze met twee tegelijk...
Het maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit welke gevangenisstraf hij krijgt, zolang er maar "tbs met dwangverpleging" aan vast zit en hij de rest van zijn bestaan op de longstay moet blijven.
we zullen zien over 15 jaar...
Het doel van TBS is om iemand voor te bereiden op een terugkeer in de maatschappij, echter, TBS word doorgaans opgelegd aan mensen die in diezelfde maatschappij niet functioneren, waarmee geconcludeerd kan worden dat TBS niet werkt en dus beter kan worden afgeschaft cq vervangen door daadwerkelijk levenslang...
@Air van Boven Dorens | 05-07-19 | 14:19: tbs op de longstay werkt anders, dan wordt elke, ik meen, 5 jaar bekeken of de verdachte klaar is om terug te keren in de maatschappij, als dat niet zo is loopt het weer dezelfde periode door. In de longstay kun je niet naar buiten behalve om te luchten (verlof kennen ze niet) en draait vaak uit op levenslang. Die straf wordt niet snel gegeven en nu dus ook niet, maar door tbs op de longstay is het effectief hetzelfde.
@Air van Boven Dorens | 05-07-19 | 14:19: TBS word doorgaans OOK opgelegd aan zwaar gestoorden mensen die in diezelfde maatschappij nooit kunnen en zullen functioneren.. dat is er mis met TBS. Die wordt opgelegd aan een tijdelijk gestoorden die met behandeling weer in de maatschappij kan functioneren en OOK aan zware psychopaten die nooit zullen kunnen functioneren maar wel een tijd de schone schijn kunnen ophouden met als 1 doel.. terug in die maatschappij om daar weer het gestoorde gevoel en drive te kunnen uitvoeren.. en dat is wat mis is met het TBS systeem in Nederland. Echte psychopaten leven hun leven lang met maar 1 doel, telkens weer.. de behoefte bevredigen die in hen leeft.
Och, hebben we er weer zo 1.
Dat is hun vak. Zo werkt de rechtsstaat. Voor advocaten die mee-heulen met het OM moet je in bijvoorbeeld Turkije zijn.
Ja zo is dat. Wat moeten we in godsnaam met een rechtstaat. Gewoon gesundes Volksempfinden volstaat.
Ik hopp voor je dat je nooit verdachte wordt in de rechtstaat die jij voorstaat.
Ga anders lekker naar je heilstaat Noord Korea. Daar werkt men volledig zonder rechtsbijstand.
Nou ja, ik zou me ook ongemakkelijk voelen als ik net een meisje heb verkracht en vermoord en hup, sta je met je goede naam opeens in de krant. Kan me voorstellen dat je daar goed zenuwachtig van word en slecht kan slapen, toch.
@Superior Bastard | 05-07-19 | 14:18: Noord-Korea is het beste land ter wereld volgens de inwoners. Wie zijn wij om daaraan te twijfelen? ;)
Inmiddels heeft het Hof de straf (28 jaar + TBS) gehandhaafd. Je ontstellend domme reaguursel kan dus de prullenbak in.
Advocaten hebben vaak parasitair gedrag, maar dat vind ik meestal in privaat recht, waarbij zelfs de winnaars nog verliezen (advocatenkosten, schikken etc) Afijn, wat jou betreft moet iedereen zichzelf maar gaan verdedigen. Moet niet gekker worden. Dadelijk wordt Roland Freisler nog een goede rechter genoemd.
@Indoneesje
Ik ook. Maar ze doen waar ze voor zijn aangenomen. Ik hoop ook dat Panhuis nooit maar dan ook nooit meer te zien is in de vrije samenleving maar, en dat onderscheidt ons van barbaren, ook hij heeft recht op een advocaat. En die advocaat zal, als hij goed, het onderste uit de kan halen. Het is heel erg rottig maar c'est la vie.
@Superior Bastard | 05-07-19 | 14:21:
Mooi. Die zien we dus hopelijk niet meer terug.
En SB. Niet op de man spelen aub.
Advocaten kun je niet kwalijk nemen dat ze hun cliënten zo goed mogelijk proberen te verdedigen.
Rechters, die meegaan in de vaak onzin die aangevoerd wordt door advocaten, die kun je eea wel kwalijk nemen. Zo'n rechter die excuses maakt aan Gokman Tanis omdat hij geboeid in de rechtszaal zit - gewoon zijn eigen schuld omdat hij onhandelbaar bleek te zijn - en op haast kruiperige wijze zegt dat het niet zo "gastvrij" is. Nee, de geradicaliseerde moslim en klaploper Gokman Tanis, die hier in Nederland "te gast" is (want niet zijn eigen land), waardeert de Nederlandse gastvrijheid door in een tram vier onschuldige mensen dood te schieten.
Het is algemeen bekend dat er voor advocaten een speciaal plaatsje in de hel is gereserveerd.
@Superior Bastard | 05-07-19 | 14:18: Sorry Noord-Korea past meer bij klapvee figuren zoals jou. Daar weten ze wel om te gaan met die vervelende rechtse tokkies. En nou lekker opbokken mafklapper, als mijn mening je niet aanstaat dan lees je de reaguursels gewoon niet. Als je als advocaat zoiets durft te beweren in een dergelijke strafzaak dan heb je gewoon geen principes thats simpel. Verder zeg ik nergens dat zijn advocaten hem niet mogen verdedigen, ik vind ze slechts schorem en uitschot. Beter lezen lutser.
@Dr_Johnson | 05-07-19 | 14:26: Ik beweer ook nergens dat ze hun cliënten niet mogen verdedigen. Ik vind dat je als advocaat best weleens wat meer rekening mag houden met slachtoffers, zeker in zaken zoals deze. En ja, rechters die erin meegaan horen daar wat mij betreft ook bij. Uitschot en schorem, maar dat is precies hoe sommige lieden hier graag willen hebben. Tot ze zelf iemand voor het hekje dagen, staan ze met het schuim op de bek te roepen om harde straf. Of niet Superior Bastard?
Daar heb je een punt. ipv een terecht toezicht en bijstand op een eerlijk proces zien zij een taak om te handlangeren om straf te ontduiken. Dit is ook weer een zeldzaam vulgair voorstel, strafvermindering want media aandacht.
@Indoneesje | 05-07-19 | 14:37:
Je hebt wel een punt dat een goede advocaat (eentje die dus goed verdedigt) vaak ook een klootzak is. Ik zie dat niet als een negatieve eigenschap in deze, maar bijna als een eis.
@Dr_Johnson | 05-07-19 | 14:26: Nieuw op het nationale schaamtelijstje: #Rechterschaamte.
@Lafayette | 05-07-19 | 14:46: Jammer genoeg wel, waren er maar advocaten die Micheal P. slechts vertegenwoordigen i.p.v actief naar zaken te zoeken die strafvermindering opleveren zoals media aandacht. Het spijt me maar dan ben als advocaat gewoon een minderwaardig persoon. Probeer dat maar eens met droge ogen uit te leggen aan de familie van Anne.
@Superior Bastard | 05-07-19 | 14:21: Had ik het in dit reaguursel over de strafmaat lutser? Nee, dus opbokken met je gezuig.
@Indoneesje | 05-07-19 | 14:37:
" Ik beweer ook nergens dat ze hun cliënten niet mogen verdedigen. Ik vind dat je als advocaat best weleens wat meer rekening mag houden met slachtoffers, zeker in zaken zoals deze"
Mijn beste. Dat is dus niet de bedoeling van de advocaat van Panhuis. Want als je dat doet ben je, hoe raar het ook klinkt, overgeleverd aan willekeur.
Maw. Advocaat: Ik verdedig Panhuis, ik weet dat hij schuldig is, dus doe ik maar half werk.
Mwah, zo werkt het niet.
En als een advocaat moreel niet kan omgaan met die zaak, prima, maar dan moet hij Panhuis niet verdedigen. Simple as that. Maar nogmaals. Panhuis had recht op een advocaat die zijn zaak behartigde en moest dat naar behoren doen.
@Lafayette | 05-07-19 | 14:46:
Inderdaad!
@Lafayette | 05-07-19 | 14:21:
Over Freisler. Dat zei laatst iemand hier in de burelen bij een ander topic: dat hij toch wel een goede rechter was.
Dan haak ik af. Als iemand die ranzige, smerige slager een goede rechter vindt dan heb je het dus echt niet begrepen. Heb er verder niet op gereageerd in dat topic.
K*ttige is. Hij (Freisler) is nooit veroordeeld. Hij is gestorven tijdens een bombardement op Keulen, als ik mij niet vergis. Hij is een van die mensen die ik een hele pijnlijke en langzame dood toewenste.
Nou ja, gisteren die klootzak van een Holleeder voor de rest van zijn leven opgeborgen. Hopen nu maar dat hetzelfde gaat gebeuren bij deze enge psychopaat.
Dit soort lieden hebben allang hun tweede, derde, vierde, tot en met tigste kans gehad. Nu een keer over en uit. Opsluiten en de sleutel in de gracht gooien.
Ach, Holleeder was meer van de andere criminelen uitschakelen toch? Wat anders dan een psychopaat....
(Niet om goed te praten hoor)
@Is dit nog nieuws? | 05-07-19 | 14:18:
Inderdaad volkomen stabiel en sociaal uitgebalanceerd gedrag van die Neus.
@Kapitein Sjaak Mus | 05-07-19 | 14:25:
Soort van Batman toch?
Holleeder lijkt mij geen type die in de bosjes een jong onschuldig meisje om het leven brengt.
@Keyboardspeler | 05-07-19 | 14:46:
Nee, Holleeder ontvoert een onschuldige bierbrouwer en zijn chauffeur en houdt ze gevangen met de dreiging ze te vermoorden als er geen 8 miljoen losgeld betaald wordt. En hij huurt "hitmen" in om zijn concurrenten allemaal te vermoorden.
Is echt een veel prettiger type dan die Panhuis, hoor.
@Keyboardspeler | 05-07-19 | 14:46: Holleder heeft er iets langer over mogen doen om wat moorden te plegen voor geld en geld en geld.. en ondertussen bedreiging na bedreiging na bedreiging aan zijn omgeving tot kinderen aan toe en als het hem niet aanstond hoppa kogel erin, zelfs zijn zwager.. Holleder is nu 50 jaar.. Panhuis 24 jaar.. was Panhuis niet ontdekt voor de moord op Anne dan hadden we een echte Hollandse serieverkrachter/moordenaar in dit land gehad die zijn weerga niet had gekend..
"Het Hof zegt dat NIET bewezen kan worden dat Michael P. een vooropgezet plan had om #AnneFaber te doden. Dan blijft gekwalificeerde doodslag over. De strafmaat is gelijk met moord."
.
Daar begint het gezeik al, het afzwakken is al begonnen over 15+ jaar kunt u ene Micheal P. als buurman verwachten. Justitie mag me ook inhuren om dit vuilnis op te ruimen, mag in cash en geen papierwerk niks. Nederland failliet.
Wat begrijp jij niet aan " De strafmaat is gelijk met moord."?
Blèrbek.
@Superior Bastard | 05-07-19 | 14:19: Als je de feiten van de zaak kent, dan had je kunnen weten dat het Hof ONDANKS dat de strafmaat gelijk blijft hier een kapitale blunder begaat. Maar goed feiten, daar ben je niet zo van hebben we gemerkt. En nou weer snel terug naar je zolderkamertje kneus.
Iemand met bloed aan zijn handen hoeft niet zelf dader te zijn. Hij of zij kan ook een schakel of rader vormen die Michael P. in staat stelde zijn daad uit te voeren. En dat soort schakeltjes en radertjes zijn er in de zaak van Anne Faber kennelijk genoeg.
Dat gezegd hebbende wordt het tijd om de lieden die hem de kans boden hoofdelijk aansprakelijk te stellen. eens zien wat er dan overblijft van (onbegeleid) verlof...
Ter beschikking met TBS, heet dat dat hij in 2 weken weer proefverlof kan aanvragen of moet hij toch nog een paar dagen langer wachten?
Nee dat duurt anderhalve maand, je moet ze daar wel de kans geven om het HELE dossier fout in te voeren. Anders krijg je achteraf weer gezeik.
hij kan nog in cassatie gaan he.. komend 15 jaar heeft ie toch nix te doen en de kosten worden via de tax afdracht toch betaald door u en de ouders, vriend, familie, vrienden en collega's van Anne..
Omdat GS dronken is : twitter.com/IntoBits
Vrijspraak moord.
Hij wilde haar ook helemaal niet vermoorden. Het gebeurde gewoon.
Desondanks wederom 28 jaar + TBS.
Mooi zo.
Levenslang black dolphin.. heel dat den dolder trouwens..
Tweet: hof zegt dat moord niet met voorbedachte rade was
Hij wist het niet vooraf, was gewoon een verassing dat er weer eens wat gebeurde zeker?
Waar is die raket naar mars? Kunnen daar ook meteen al die behandel wegkijkers in?
Het beste zou zijn als hij zichzelf opknoopt. Daar doet hij iedereen een plezier mee.
Ben geen voorstander van het vervuilen van de planeet Mars met dit stuk stront.
Schiet maar naar de zon.
Naar Mars schieten is te duur voor deze klootzak. Met een poten in een bak cement ztten, wachten tot die uitgehard is en dan in de Noordzee gooien.
Doodstraf. Meer niet. Lafaard.
Wat was ook alweer de gedachte achter GeenPeil... dat iedereen via internet over alles mee mag stemmen, maar dat het partijprogramma zich hoe dan ook geheel zou baseren op en conformeren aan de belangrijkste mensenrechtenverdragen zoals het EVRM - die de doodstraf, marteling en andere onmenselijke vormen van bestraffing verbieden?
Het is misschien maar goed dat het niks is geworden met dat politieke vehikel, hè Joris? Hier kunnen we tenminste lekker blijven discussiëren over dergelijke regeltjes. Leve de vrijheid van meningsuiting!
4x levenslang toch? Zonder kans op vervroegde vrijlating.
Wat is de meerwaarde boven 1x levenslang?
@Is dit nog nieuws? | 05-07-19 | 14:17:
Dat je hem pas over 300 jaar uit zijn cel hoeft te halen en te begraven.
Tegen die tijd zijn daar wel heel goedkope oplossingen voor.
@2voor12 | 05-07-19 | 14:22:
Prima idee.
Meer een symbolische kreet, om te voorkomen dat die klootzak ooit vrijkomt.
28 jaar brommen betekent dat ie op zijn 56/57ste weer buiten(kan) komen.
@Ruimedenker | 05-07-19 | 14:31: Hij krijgt éénderde van zijn straf al kado en dan gaat zijn voorarrest er ook nog af. Hij komt dus over zo'n 18 jaar al weer vrij. Tenzij die TBS nog een rol gaat spelen, maar ja, dan is de maatschappij opnieuw overgeleverd aan de deskundigen van instellingen als die in Den Dolder...
@Iknowall | 05-07-19 | 18:34:
Ik vrees met je mee.
dat de behandelaars en directie van Den Dolder nog kunnen slapen na alle fouten van de afgelopen 2 jaar.
Waarom zo'n dure raket als een geïnjecteerd luchtbelletje voldoende is?
Laika kwam niet verder als in een baan rond de aarde, maar soit,.. Mars is voor Pannekoek ook goed.
En waar volg ik dit dan? Al vroeg aan het bier?
REAGEER OOK