Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl ook dit jaar weer betrouwbaarste merk

Je moet die tabel namelijk van beneden naar boven lezen

haha fd ook ruk

Dus we zaten achterin de klas een beetje weg te dromen bij onze voorspoed, onze onafhankelijkheid en de banen die we niet hoeven te schrappen, bleek plots dat het 'Commissariaat vd M' een so'tje ging afnemen - vorig jaar hadden we een 6,08 en het jaar ervoor een dikke vette 5,7. Dus wij nog proberen af te kijken bij die dochters van Linda de Mol maar die hielden weer heel kinderachtig hun hand voor het antwoordenvel. Krijgen we godverdomme een 4,9 voor de moeite van die kloot, en die leerballetjes van de NOS op de eerste bank hebben zichzelf weer naar een 7,4 gepijpt. Dus wij met het lood in onze schoenen en het rapport in onze achterzak naar de grote baas, Pritt, en die was ons een partij TRÓTS dat we in deze stoofpot van slappe Belgenfriet wéér verkozen zijn tot het betrouwbaarste nieuwsmerk! Dus wij gaan deze eclatante zege maar eens vieren met een gruwelijk bacchanaal in Dijon. Bent u nou óók van mening dat Gallische dorpjes heel erg belangrijk zijn in de klitterige & uniforme mediagrachtengordel, klik dan HIERRRR om uw aanmoediging te ratificeren. Alvast bedankt, wij ook van jullie en tot volgend jaar!

Reaguursels

Inloggen

"Nieuwsmerken" wat is dat nu weer voor een woord.
Klinkt als belegen kaas, gemaakt in de derde wereld door kinderen.
In de huidige attentie en brainwash industrie geniet ik in NL dagelijks alleen van GS zijn linken, want de rest is niet te verteren met zijn krokodillentranen.

MistaRazista | 17-06-20 | 00:37

Geenstijl vertoont DDR gedrag. Bij zelfs hele milde kritiek op Geenstijl word je geëlimineerd. Weggejorist. Uiteraard zonder motivatie.

namensmijnhond | 16-06-20 | 23:48

Het gemiddelde van NOS is toch 7,32 en niet 7,4?

Wini | 16-06-20 | 22:58

Ach ja, "vertrouwen geven" en "feitelijk juiste, kritische informatie geven"
zijn blijkbaar 2 verschillende dingen...

hotmint | 16-06-20 | 22:28

Wat zijn er toch veel mensen die alles kritiekloos aanvaarden en gewoon met de heersende opinie meelopen. Het lijkt wel een enquête onder de linkse deugmensen, dan krijg je dit resultaat. Doe maar eens een enquête onder ons reaguurders, dan komt er heel iets anders uit.

Ikbeneenzelfbouwer | 16-06-20 | 21:18
-weggejorist-
namensmijnhond | 16-06-20 | 20:41

Het gegeven dat deze enquete een "onderonsje" van het linkse mediakartel is impliceert dat het niet eens zo'n gek idee is om de lijst van onder naar boven te lezen. Zeker als je bedenkt dat het hele SJW, BLM, Antifa, GL-gebeuren één grote pot collectieve psychotische projectie is. Anders gezegd: degenen die het links fascisme het meest ondersteunen staan bovenaan, degenen die nog hier en daar andere meningen toelaten onderaan.

Gladiator Fap | 16-06-20 | 20:34

Nou ik vertrouw gs echt honderd keer meer dan de NOS. Welke imbeciel dit lijstje gemaakt heeft die moet echt even zichzelf een apk geven.

Omebert | 16-06-20 | 19:48

Ik zie Fb nergens staan.

Korenwolf | 16-06-20 | 19:39

Geenstijl word ook nog flink geholpen door de eerste leeftijdscategorie (die 3 jaar korter is) toch net zo zwaar mee te tellen voor het gemiddelde cijfer.

W_F | 16-06-20 | 19:28

Bij NulPuntAnal werd laatst nog een comment van mij over het onbetrouwbare porno-panel onderzoek naar HCQ geweigerd voordat dat algemeen werd geaccepteerd. Deugende deugnieten.

RichardBandler | 16-06-20 | 19:14

Neen, ik zou hier absoluut niet wakker van liggen hoor. Dit gaat natuurlijk om het meest betrouwbare voorgekauwde brokje nieuws wat via de krop van de mainstreamende mediamaffia prettig voorverteerd en opgebraakt in de strot en daarmee in de degenererende harses van de gemiddelde Nederlandse zombieburger wordt gedouwd. Daarvoor is de tabel ook bedoeld. Om te laten zien dat alles pais en vree is. Geen reden tot onrust. Spreidt die hongerige bekjes maar.

suscrofa | 16-06-20 | 19:12

Het NOS Journaal staat bovenaan, daaruit blijkt maar weer dat nepnieuws goed gewaardeerd wordt.

Bolder | 16-06-20 | 18:58 | 1

Onder het deel van de bevolking waar het onderzoek gedaan is. Het is natuurlijk ook makkelijk om betrouwbaar nieuws te brengen je het 3 dagen na alle andere media op TV laat zien.

W_F | 16-06-20 | 19:31

Het wordt tijd dat we een Nederlandse Edward Snowden krijgen die de flagrante leugens van de NPO aan het licht brengt. Ontmaskering van de schijnheiligen en heulers.

Phantomas | 16-06-20 | 18:49

Je moet ook een serieuze kop trekken en... op... je... dic-tie... let-ten.

(Voorbeeldvideo van nupuntenel not allowed. Dat zal er ook wel mee te maken hebben)

SIogra | 16-06-20 | 18:25

Haha, ze hebben de eerste kolom abusievelijk ondersteboven geplaatst.
Het is een grote linkse incestueuze bende in MSM land, dit kan niet anders.

Maar goed, laten we nog even terugkeren naar het door extreem links gebruikte fotomateriaal van het afgehakte handje en voetje: reden voor rellen, standbeelden omvertrekken en protesten, toch?

Echter, dit gaat over het slavernij verleden van België, en wat schetst mijn verbazing: het AD komt met een down-play offensief, niet vooraan; maar helemaal ergens achteraan, onderin via een doorlink naar ‘topics’: ‘Alice Seeley Harris: de vrouw die Leopold II uit Congo verdreef’.

Resumé: het ligt niet aan de Belgen (want mediahuis = Belgisch, toch?). En zo hobbelen we rustig door in het cirkeltje van het versterken of juist afzwakken van ongevallige zaken.

Dus steek die cijfers over ‘betrouwbaar’ maar ergens waar de zon niet schijnt. Overigens verwacht ik dat links en BLM nu keihard gaan ageren tegen het media huis. Niet? Hoe kan dat nou?

Sw.Dwaallicht | 16-06-20 | 18:18

GS, de WC-eend van het jaar. Wederom! Gefeliciteerd, hier een veer.

azijnseikerT | 16-06-20 | 17:47

Geachte GS trollen, kunnen jullie eens één feitelijke onjuistheid in een willekeurig GS artikel opnoemen? (Waaruit dus blijkt dat GS soms niet te vertrouwen is). Alvast dank.

JackStick | 16-06-20 | 17:41 | 2

Begin eens bij dit artikel. Of alleen de kop er boven.

W_F | 16-06-20 | 19:33

@W_F | 16-06-20 | 19:33: Ik heb GS wel vaker gewezen op hun wat achteloos aandoende satire op momenten waar juist opperste ernst gepast is.

SIogra | 16-06-20 | 20:26

"slappe Belgenfriet"? Pardon? Onze fritten zijn de beste in de wereld.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 17:33 | 2

Wij hebben betere fretten.

piloot47 | 16-06-20 | 17:35

Luie wijvenfriet

amateurrr | 16-06-20 | 17:48

Bizar lijstje. De staatsomroep fier op 1, het FD pas halverwege. Gemanipuleerd dus. Hou vol GS!

Spiderman1 | 16-06-20 | 17:31

Lijstje van Halalsema??

Pieterman | 16-06-20 | 17:24

Metro was toch opgeheven?

MAD1950 | 16-06-20 | 17:22

Appels, peren, druiven, bananen, sinaasappelen, kiwi's, nectarines, noem maar op; 't maakt een mooie fruitmand. Maar gelijk aan elkaar, nou, neuh, zou'k zeggen. Helegaar niet.
Smakelijk! Evocatus
.

Evocatus | 16-06-20 | 17:17

'De NOS kan wel een schouderklopje gebruiken na hun door de mand vallen tijdens de Floyd-psychose'... was de gedachte.

SIogra | 16-06-20 | 17:03 | 3

Jammer dat het onderzoek voor Corona, Floyd en BLM was.

sprietatoom | 16-06-20 | 17:23

Een aantal mensen die ik ken weigert zelfs om op GeenStijl te kijken. Ze weten bij voorbaat al dat het allemaal fout is op GS. Dus ja als veel mensen die je ondervraagt dat denken kom je automatisch laag.

ultraman | 16-06-20 | 17:03 | 3

Klopt. Die mensen ken ik ook.
En als je met ze praat over een bepaalde gebeurtenis of persoon hebben ze hun mening stellig klaar.

En als je dan zegt, kijk ik heb hier een foto/filmpje dat het verhaal iets anders in elkaar steekt, willen ze dat niet zien. Maar wel hun onjuiste mening blijven volhouden.

Echte vvd66 stemmers.

anti-fatwa | 16-06-20 | 17:11

@anti-fatwa | 16-06-20 | 17:11: Klopt. En dan komen ze als weerwoord met een uit de NRC geknipt artikeltje waarin een uit zijn verband gerukte uitspraak van Baudet staat met het commentaar van een zwakbegaafde columnist daarop.
Ach ja, doe nog maar een kopje koffie.

piloot47 | 16-06-20 | 17:22

Humorloze sneuaards

Pieterman | 16-06-20 | 17:25

Terecht want voor algemeen "nieuws" ga je niet naar dit blog hopelijk. En qua "merk" kun je niet verwachten dat iets dat zichzelf stijlloos noemt en dat ook helemaal uitmelkt ook nog in het rare roze echt een stabiel merk zal blijken.

Geenstijl is wel humor, inzicht, (leed)vermaak, emotie, verwerking met rauwe kantjes en bips. De terugkeer van de hofnar, de harlekijn! Contragewicht voor alle holle vedervrienden die weg blijven drijven door al die opgewarmde lucht.

GeenAccount | 16-06-20 | 17:00 | 1

neem inderdaad maar geen account,leuk geprobeerd maar er net naast in alle vergelijkingen en te relativerend vooral. Daar is deze tijd niet naar. Waar leest u uw nieuws ,uit welke bronnen drinkt u zoal? NIet dus vedervrienden wegdrijvend in hun warme luidruchtige lege lucht.

hertogvanzottegem | 16-06-20 | 18:52

BNR ‘nieuws’radio, een vehikel van het FD, waar om het andere woord de woorden ‘groen ‘ en ‘duurzaam’ op gruwelijke wijze misbruikt worden en waar niet één enkel woord niet door derden betaald is? Een soort vergroende Harry Mens in het kwadraat? Whoehahaha!

bisbisbis | 16-06-20 | 16:59 | 3

BNR - naar de knoppen geholpen door opperdeuger, superradiohoofd en gristen Sjors Fröhlich die daarna beloond werd met een burgemeesterschap.

piloot47 | 16-06-20 | 17:25

Had twee weken geleden een proefabonnement geprobeerd, man wat een pulp staat er in. Als je op basis van die informatie je beleggingsbeslissingen moet nemen kun je je vermogen beter door de plee spoelen.

Nadien ook nog gebeld door een student of ik een blijvend abonnement wil hebben. Heb aangegeven dat ze de moord kunnen stikken met hun activistische clubblaadje.

amateurrr | 16-06-20 | 17:52

GS is een luis in de pels. En luizen, daar houden mensen niet zo van, behalve de partij van dierenpoes.

LucaBrasi | 16-06-20 | 16:59

Prima weergave van betrouwbaarheid, lijkt me. Al is de site waarvan je de naam niet mag noemen wat gek: ze plaatsen vooral persberichten door. Welkom in de wereld buiten je bubbelbad, lieve reaguurders!

beldewouten | 16-06-20 | 16:58 | 3

Ja die bullshit die jij leest ben ik helemaal niet in geintresseert. Ga ik dalijk ook zo slap lullen. Hou maar. Daar is zat van.

anti-fatwa | 16-06-20 | 17:14

Ben zo benieuwd hoe het dagelijks leven in een kraakpand nu is. Mogelijk kunt u er iets meer over vertellen.. Hoe ligt bv de taakverdeling tussen de seksen of doen jullie de afwas niet?

Sw.Dwaallicht | 16-06-20 | 18:31

Waar had ik ook een mening kunnen geven? Betrouwbaarder dan Geenstijl kan het niet want hier wordt niet gestuurd op een linkse weergave van de wereld in de hoop dat alles linkser wordt.

Robske007 | 16-06-20 | 16:56

Waarschijnlijk hebben veel respondenten GS een lage plaats gegeven omdat ze GS alleen maar kennen van de lasterlijke stukjes in de MSM. Wie GS leest weet wel beter.

Ivoren Toren | 16-06-20 | 16:55

De brutaliteit! Die hebben ze van pillow talk met de Akwasi's onder ons.

SIogra | 16-06-20 | 16:55

Gelukkig ben ik ook premium lid van de nos.

komtdatschot | 16-06-20 | 16:50 | 1

De rest waarschijnlijk ook (soepsidies).

Quincunx | 16-06-20 | 18:00
-weggejorist-
NatNiks | 16-06-20 | 16:39

Het is gvd inderdaad letterlijk dat je het staatje van onder naar boven moet lezen. Wat een volksverlakkers met hun nep onderzoek.

ILF2 | 16-06-20 | 16:36 | 1

De Linda op 2? En mijn oma heet Mickey Mouse.

SIogra | 16-06-20 | 16:56

Dus ik dacht, kom laat ik die tabel eens serieus bekijken. Zijn er verbanden, trends etc. Zie ik LINDANieuws staan... Nu heb ik diarree.

Tom Hagen | 16-06-20 | 16:35 | 1

Dit doen ze expres, je een slappe vaatdoek als buurvrouw geven.
Zo werkt dat in de koppen van wereldverbeteraars.

Sw.Dwaallicht | 16-06-20 | 18:26

Hoe lager je staat, hoe betrouwbaarder je bent in mijn ogen.

Atheist-Priest | 16-06-20 | 16:34

Wat een farce is het ook. De Volkskrant op vier. Daar houden ze niet zo van andere meningen.

'Luister! Volkskrant-hoofdredacteur maakt corona-kritiek morsdood: ‘Moeten met z’n allen één lijn volgen!’
www.dagelijksestandaard.nl/2020/06/lu...

Nehemia | 16-06-20 | 16:19 | 2

En jezelf dan een journalist durven noemen.

sprietatoom | 16-06-20 | 16:23

@sprietatoom | 16-06-20 | 16:23: Hetzelfde met al die persco's. Nooit stellen ze kritische vragen die zogenaamde journalisten. Het is een gesloten front met de overheid.

Nehemia | 16-06-20 | 16:27

Snotverdomme, trots op jullie!!!

osta | 16-06-20 | 16:17

LOL. De NOS op 1. Ongelooflijk. GeenStijl is verreweg het meest betrouwbaar omdat ze het nieuws van meerdere invalshoeken belichten en niet zoals de rest politiek correct zijn.

Nehemia | 16-06-20 | 16:13 | 1

Of tenminste eerlijk zijn over het perspectief.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 16:33

Het moment dat je leert van een DiviBase en een DiviBokaal en je vindt het nog steeds allemaal betrouwbaar, dan gaat het niet goed met je..

BRR76 | 16-06-20 | 16:09 | 1

Zelfs dat weet men niet.
En wat weet, wat niet deert.

De Profundus | 16-06-20 | 17:05

Al die topics over Hazes jr en Frigdet en andere BN'ers heeft jullie vast drie hele punten gekost.

Earl_of_Doncaster | 16-06-20 | 15:55

Persberichten overtypen = 100% betrouwbaar.

Kennelijk kunnen ze bij GS niet typen.

van heinde en verre | 16-06-20 | 15:50 | 1

Panklaar door Reuters aangeleverd.

Nehemia | 16-06-20 | 16:14
-weggejorist-
Giovanni Berlusconi | 16-06-20 | 15:49

NOS boven aan ? Ik ben gestopt met lezen en heb hem uitgeprint zodat ik er wat nuttigs mee kan doen op de WC.

Datgingniegoed | 16-06-20 | 15:48

Stijf links staat hoe verrassend in de top van de lijst. Zijn ze wezen pollen in de grachtengordel?

Murk Ratte | 16-06-20 | 15:48 | 1

Waarschijnlijk bij een Antifa-bijeenkomst.

Nehemia | 16-06-20 | 16:15

Ik vind GS al 10 jaar het betrouwbaarst.

Zatkniss | 16-06-20 | 15:47

Wat een onnozele figuren hebben hiervoor gekozen?

Het FD niet bovenaan?! Sufferds die niet verder komen dan de nos en rtl nieuws met de grootste VS verslaggever c.q. nietsnut.

Jammer dat jullie zo gezakt zijn in de peilingen. Het valt niet mee, om met een klein budget zoveel artikelen te schrijven. Misschien minder artikelen en dan beter?
Succes. Met het stijgen op de nieuwswaarde ladder.

Moestuinier | 16-06-20 | 15:42 | 4

@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 15:48: Helemaal juist. BNR vertrouw ik voor geen meter. Weet nog dat ze vlak voor de bankencrisis ING aanprezen. 7% dividend. Zou je krijgen.

Een reclame vlak na een lange vorstperiode om je auto bij de wasstraat van pekel te bevrijden. Er werd nog net niet gezegd, welke wasstraat.

Moestuinier | 16-06-20 | 15:54

@Moestuinier | 16-06-20 | 15:54:
FD en BNR hebben dezelfde eigenaar en zitten in hetzelfde gebouw. De een vind je betrouwbaar en de ander niet. Laat ik je uit de droom helpen. Beiden zijn afgezakt naar een bedenkelijk lifestyle niveau.

Basil Fawlty | 16-06-20 | 16:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie GS meer als een bron of verzamelplaats van allerlei nieuws, achtergronden en allerhande flauwekul, dan als een nieuwssite met een serieuze redactie. Wat betreft betrouwbaarheid van alle artikelen schat ik GS dan gemiddeld gezien ook niet hoog in. Maar wat betreft de reikwijdte van het nieuws, de meningen en de diepgang van de achtergrondinfo (ook door reaguurders aangedragen), dan scoort GS aanzienlijk hoger dan de rest op dat lijstje.

Daarom kom ik hier ook. Op GS wordt ik nog wel eens verrast, en verander ik nog wel eens van inzicht. Als ik op de NOS verrast wordt, dan blijkt dat achteraf bijna altijd te zijn op basis van nepnieuws, selectieve rapportage of verdraaide cijfers.

Ga vooral zo door.

Muxje | 16-06-20 | 15:41

Toch nog voor de Linda!
En dat is al heel wat. De GS formule is misschien een beetje aan herziening toe. Iedere dag een ophef-du-jour artikel over enge buitenlanders doet het goed bij een bepaalde groep, maar wil je impact maken dan zal je toch ook zelf met wat meer eigen onderzoeksjournalistiek op de proppen moeten komen. Is moeilijk en kost tijd.

Nu is het vooral een (soms best heel vermakelijk) plasje doen over zaken die van internet bij-elkaar gesprokkeld zijn. Soms wordt de zwerende vinger precies op de luis in de pels gelegd en dat is mooi, zoals met de statistieken over politie-geweld bijvoorbeeld.

Beste_Landgenoten | 16-06-20 | 15:40 | 3

Onderzoeksjournalistiek is duur en tijdrovend, vandaar dat MSM het liefste daar ook niet aan doet. En journalistiek dood is. TIs meer lauwe meurende leftovers overtikken van de newsfeed van ANP en Reuters, met een redactiesausje eroverheen gegoten voor de kleur.

In feite betaal je voor meninkjes, niet meer om van nieuws te voorzien. En zo raar is dat niet. Tegenwoordig kun je via de socials binnen een paar seconden meekrijgen als iemand een scheet laat aan de overkant van de wereld. Geen journo voor nodig die je een week later in de krant dat meedeelt. Maar dat betekent wel het einde van de klassieke journalistiek (ze zijn bloggers en vloggers geworden) en het einde van de journalistiek als controlerende macht. Want geen geld en kennis om persberichten vanuit de overheid, wetenschap en bedrijfsleven te controleren.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:46

GS werkt prima.
Geen langdurig duur onderzoek met 1x per jaar een scoop, maar uitwerking van de vaak zeer interessante tips van reaguurders.
De nieuwswaarde van GS is vaak groot.
Treffend dat rechtse media betrouwbaarder worden gevonden. De linkse indoctrine van de NPO werkt goed, bij de kritiekloze en gemakzuchtige meute.

Bolhoed | 16-06-20 | 15:54

Toch schijnt u zich uitstekend bij de formule van GeenStijl thuis te voelen ondanks dat ze zogenaamd de rode lantaarndrager zijn. Kunt u uitleggen waarom u dan toch bewust voor GS kiest en niet voor die anderen?

Nehemia | 16-06-20 | 16:24

De NOS dat elk nieuwsitem tegenwoordig inleid met passende meningen van terloopse voorbijgangers. De NOS met een DenHaag Vandaag redactie dat kritiekloos de appjes van voorlichters opdreunt. De NOS, wereldwijd in het nieuws met hun allochtonen database. Moeiteloos op 1 als betrouwbaarste. Hahahaha.

de Voorzittert | 16-06-20 | 15:36 | 1

Hun voordeel, en in mindere mate nupuntnl, is dat het lekker snel intikken in je browser is. En als je eenmaal de app hebt open je het ook wel snel Voor one stop once a day nieuwsgaring voor de gemiddelde aboriginal medelander zijn deze clubs een uitkomst. Ook geen (krant) abo nodig. Het is dan ook logisch dat mijn gemiddelde medelander, die niet echt geïnteresseerd is in politiek of current events, op deze sites koekeloert. Verontrustend is het wel want zo zie je hoeveel mensen zich laten leiden door ongebreidelde staatspropaganda en eenzijdige zeer gekleurde artikelen. Zonder erbij na te denken.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:41

"Onderaan staan LINDAnieuws en GeenStijl.
LINDAnieuws is eerder gericht op vrouwen. In deze
doelgroep is het vertrouwen aanzienlijk hoger. GeenStijl
beweert tendentieus en ongefundeerd te zijn. "

Goed verklaring voor de cijfers idd. Oh ze beweren ongefundeerd te zijn nou dan zullen ze ook wel onbetrouwbaar zijn. Mijn god.

Overigens nog iets interessants. Van de 2k respondenten gaat het overgrote deel koekeloeren naar NOS, RTL, AD en nupuntnl. En wie achten ze het meest betrouwbaar? Juist ja, deze tenten. Kan dus zijn dat ze gewoon een groep te pakken hebben gekregen die het vaakst naar deze toko's gaan. En niet andere groepen die bijv. wel vaak naar Linda en @nostyle gaan. Want dan krijg je waarschijnlijk andere betrouwbaarheidscijfers te zien.

Sowieso lijkt het me lastig te peilen want ieder mens heeft zijn voorkeuren waar hij heengaat. En waar ie vaak heengaat zal die ook wel als betrouwbaar achten. Ik kijk bijv. dagelijks op de NPO heb om te zien wat de mening van mijn beteren vandaag is. Maar ik kan me zo voorstellen dat lieden die vaak op de NPO site zitten weinig tot nooit naar @nostyle gaan. Ik ben vermoedelijk maar een kleine meerderheid.

De poule van respondenten moet veel groter zijn wil je betere uitspraken doen.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:35 | 1

Van de 2014 lazen daadwerkelijk 96 Linda nieuws, toch mogen de andere 1918 ook een mening geven over de betrouwbaarheid van Linda nieuws. Geenstijl zal wat hoger liggen dan 96 v/d 2014. 1335 v/d 2014 lazen/volgen NOS.

sprietatoom | 16-06-20 | 15:57

NOS fake news weer es voor de zoveelste x Ess No style rules the news !!!

oldskoolhollander | 16-06-20 | 15:35

Vroeger was het leuk dan had men de discussies tussen Nonkel en VanBuuren.
Tegenwoordig is het bijna niets anders geworden dan het verspreiden van nepnieuws toegejuicht door vele reaguurders in een poging om de huidige regering en personen te beschadigen.

botbot | 16-06-20 | 15:31 | 6

@botbot | 16-06-20 | 15:51:
Hij kwam in zijn eerste halfjaar al meer beloftes na dan Obama in acht jaar. Wat loop je nu weer te raaskallen?

The_Challenger | 16-06-20 | 16:09

@botbot | 16-06-20 | 15:51:
“Ik zeg....... dat is een feit”, dat zegt mijn neefje van 16 jaar tegenwoordig ook veel. Als je hem dan vraagt naar onderbouwing, kijk hij je aan alsof hij water ziet branden....

the namster | 16-06-20 | 16:19

Want alles wat geen MSM is, is nepnieuws?

Nehemia | 16-06-20 | 16:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Waarom staat panorama.nl er niet bij?

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:29

Ik mis de Story. Dat is tegenwoordig toch een van de weinigen die nog aan diepte journalistiek doen.

ultraman | 16-06-20 | 15:21

In 2008 was Geenstijl nog een site. Toen werd ik voor het eerst lid. Geenstijl heeft klappen gehad, uit de msm. Bart , als ondernemer ben je een scheiterd. Vol op los gaan moet je doen. Haal Botte terug, haal Seven terug. Fuck ego's Bart. Deze site is zo geweldig. Jij laat hem inslapen... Ja maar.... Sorry, dit doet me heel veel pijn. Maar een ieder een fijne uitkomst. Wat dat ook gaat betekenen.

Kluukluuk | 16-06-20 | 15:18 | 2

"If only you knew how bad things really are"

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 15:20

Baudet ook terughalen of zat die er nooit bij ?

sprietatoom | 16-06-20 | 15:52

NOS met mensen over de hele wereld op zoek naar emo. Een emo uit ver land, liefst met zielig kind intervieuwen en 5 minuten zendtijd geven, dan emo repo uit nederland met emo straatintervieuw en mening maar daar komen ze uitgebereid op terug bij M. Iemand met een mening of een emo die mag praten met een ander met een emo of slechte ervaring, maar van de week een uitgebereide repo daarover etc etc etc.

2CVOcean | 16-06-20 | 15:13

Opvallend dat Geen Stijl geen bijzonderheden over dat onderzoek geeft.

Mr.Crowley | 16-06-20 | 15:11 | 3

"Voor het Digital News Report (DNR) zijn dit jaar in 40
landen representatieve steekproeven van ongeveer
2.000 respondenten per land ondervraagd over hun
nieuwsconsumptie. Begin 2020 hebben in Nederland 2.014
respondenten, die minimaal één keer in de afgelopen
maand met nieuws in aanraking zijn gekomen, de volledige
online vragenlijst ingevuld. Het DNR is representatief
voor Nederlanders van 18 jaar en ouder met toegang tot
internet. Dat is bijna de gehele bevolking, want in 2019
beschikt volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek 97
procent van de Nederlanders over internettoegang. "

2k wordt al gezien als representatief. Wie ze precies gepeild hebben en waar ze vandaan kwamen wordt niet vermeld.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:23

@Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:23:
" Wie ze precies gepeild hebben en waar ze vandaan kwamen wordt niet vermeld. "
Hoe betrouwbaar is je onderzoek als je dat niet bekend maakt?

Mr.Crowley | 16-06-20 | 15:26

@Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:23:
Overigens hebben die respondenten dus geen flauw idee hoe de nieuwsverslaggeving tot stand is gekomen.
Hoe kunnen ze dan tot hun mening komen?

Mr.Crowley | 16-06-20 | 15:29

Als ik iets lees bij GS dat in de categorie nieuws valt, dan neem ik het serieus.

Dat heb ik met het NOS toch minder. Als ik zut van die lui lees, dan vallen me toch al snel de woorden op waar altijd spelletjes mee gespeeld worden, missende bijvoegelijke naamwoorden, missende toedracht.

De stukjes die overduidelijk bedoeld zijn om de divi bokaal te pakken die week, die sla ik dan over.

En dat brengt me tot de belangrijkste categorie van NOS nieuws: dat wat ze overslaan. Het is de selectie van onderwerpen bij de NOS, die je dwingt om zelf op zoek te gaan, want als het ze niet aanstaat gaat het direct in de prullebak.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:09 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Och minderheden hebben het voor het zeggen in Nederland dus.... cheer up !

Koning BongoBongo | 16-06-20 | 15:06

Geenstijl zegt het dus het zal wel waar zijn.

Ik gebruik GS als mijn belangrijkste bron van nieuwsgaring.

Knufter | 16-06-20 | 15:02

Alle nieuws is gekleurd. Maar bij Geenstijl hoef je niet zo je best te doen om te zien wat er allemaal niet aan klopt.

Clay Regazzoni | 16-06-20 | 15:01 | 1

Ik geloof dat ze bij de NOS nog steeds niet de mix snappen van humoristische stukjes, nieuws, opinie, parodie etc. Ze snappen het gewoon niet. Ze missen de sjeu in het leven, zeg maar.

Met hun uitgestreken bakkessen op de eerste rij van de kerk.

GS is een soort Malle Babbe. Staat achteraan. Maar alle kerels kijken d'r likkebaardend naar.

Knufter | 16-06-20 | 15:13

Toen Volkert van der Graaf werd gearresteerd riepen al deze media dat hij verdachte was. Er moest eerst nog in een strafzaak zijn schuld worden bewezen. Idem bij Mohammed Bouyeri. Dat was decennia de norm in de Nederlandse journalistiek. Maar als nu een agent in de USA iemand vermoord is het direct een facistische racist. Dagenlang. Een racistische moordenaar. Arnold Karskens houdt keurig al het fakenieuws van de NOS bij.

Piet Karbiet | 16-06-20 | 14:59 | 7

Voorbeelden zat dat ze het bij blanke mensen direct benoemen en als een fanatieke moslim wat doet ze urenlang in het duister tasten en de hindoegemeenschap beschuldigen in eerste instantie terwijl het internet en diverse media zoals CNN en BBC op dat moment al 12 uur wisten dat het moslimterroristen waren.
Bij die gek die uit dat hotel zat te schieten waren ze er als de kippen bij dat het een blanke man betrof.

The_Challenger | 16-06-20 | 16:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik had verdoemme bijna met een mooi bedrag van mijn vakantiegeld geratificeerd. Maar er bestaat een kans op grote troubles wanneer mijn ware ik op GS's bankafschrift verschijnt. Even kijken of ik offshore wat kan doen.

SchimmelSchwanz | 16-06-20 | 14:57 | 3

Wat een slap argument.

Moestuinier | 16-06-20 | 15:46

Wie controleert uw bankrekening op een bijdrage aan @nostyle, moeders de vrouw? Of geweaun uw moeder?

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:49

@Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 15:49:
De bank natuurlijk, die vervolgens moeilijk gaat doen bij het verstrekken van een hypotheek of zoiets. Wees niet naief.

Watching the Wheels | 16-06-20 | 16:56

Voor de vaststelling van de kijkcijfers kun je een deal sluiten met KPN of Ziggo om de (geanonimiseerde) data van de digitale TV gebruikers te gebruiken.
Dit is veel goedkoper en veel betrouwbaarder dan het huidige systeem van 2800 panelleden die hun kijkgedrag registreren.

Waarom wordt dit niet op basis van de digitale gegevens gedaan? Dan heb je minimaal 50% van al het TV-kijkers te pakken, en betrouwbare data op de seconde nauwkeurig. Ik denk dat men is bang voor de waarheid. De boze enge buitenwereld. Zo doen we het immers al 50 jaar en we houden graag ons baantje.

Als ik student was, zou ik wel eens een data onderzoek willen doen met digitaal TV-kijkgedrag om de cijfers van Stichting Kijk Onderzoek te verifiëren.

Alle media en de stichtingen die van belang zijn voor de geldstromen zijn afhankelijk van de staat en zijn dan ook net zo betrouwbaar als de staat en zijn vertegenwoordiger: M. Rutte.

Tronald_dump | 16-06-20 | 14:56 | 2

Beetje door dat rapport zitten te kijken. 2014 geïnterviewden, rapportcijfer betrouwbaarheid van diegenen die Geenstijl daadwerkelijk bezoeken 5,87...

sprietatoom | 16-06-20 | 15:09

Jullie grootste fans zitten in de leeftijdsgroep van 18 tot 24, maar ik ben ook fan hoor...

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:56 | 4

@Normpje | 16-06-20 | 15:06: Met uitschieters naar 80 jaar, als ik sommige belevenissen mag geloven. Wat deed jij tijdens de Korea-oorlog, Norm?

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:25

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 15:25: Ik was duvelstoejager in de Tweede Chinees-Japanse oorlog. Je hoort trouwens nooit iemand over die bijna 15 miljoen Chinese doden.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:42
▼ 1 antwoord verborgen

In China is de CCTV naar verluidt ook een betrouwbaar nieuwsmerk.

TonieKolonie | 16-06-20 | 14:55

Oooooooh dit onderzoek ging over de toon en niet over de inhoud. Vandaar!

LuNaTeeQ | 16-06-20 | 14:53

Overigens vandaag een interessant opiniestuk van Meindert Fennema in de Volkskrant, die vindt dat je racisme niet kunt verbieden, omdat het tot een totalitaire samenleving leidt. Ben het grotendeels met hem eens.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:53 | 11

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 15:26:
Dat lijkt mij een heel terechte vraag. Ik ken geen jongens van 18 op een enkele voetballer na die een dure auto kan betalen op zijn 18e. Legaal dan.

Beste_Landgenoten | 16-06-20 | 15:43

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 15:26:
Dat lijkt mij ook. Alleen dit zijn dan wel volwassenen.
Maar het kan aan alles liggen; (een jeugdige) uitstraling, kledingkeuze, haardracht, muzieksmaak en ja, ook huidskleur.
Mensen zullen alleen anders gaan oordelen bij voldoende nieuwe ervaringen, dat proces kan je op geen enkele manier versnellen.
Positieve beeldvorming is hierin belangrijk, maar het tegenovergestelde wordt nu bereikt.

letopuwzaak | 16-06-20 | 15:53
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit lijstje zegt meer over de staat van ons als volk. Heel triest dus.

Zeiss | 16-06-20 | 14:52 | 1

Zegt ook iets over de komende verkiezingen...... in en in triest dat er hier nooit iets ten goede verandert...

Koning BongoBongo | 16-06-20 | 14:58

Ik vind wel dat GS nepnieuws verspreidt, nu weer deze tabel twitter.com/Gerard_Timmer/status/1272... wat dus absoluut niet waar kan zijn. Ik heb al mijn kennissen, vrienden en familie gevraagt maar niemand gelooft het nieuws van de nos. Het zal dus wel een schrijffout zijn en moet heten " Gemiddeld wantrouwen in nieuwsmerken."
Of het is een rapport van een Duitse firma want in Duitsland is 1 het hoogste en zes het laagst.

jan huppeldepup | 16-06-20 | 14:52

Gezien de onevenredige aandacht voor BLM zou het NOS-journaal niet bovenaan moeten staan.

deoudererijperevrouw | 16-06-20 | 14:50 | 2

Juist wel. Commissariaat voor de media is waarschijnlijk best links. Verrast?

Mart6037 | 16-06-20 | 14:53

Ik denk dat het onderzoek vóór het BLM gedoe gedaan is.

oldandwise | 16-06-20 | 14:57

Dit is zo doorzichtig. Links deugend Nederland en de media geven zichzelf heeeeel veel deugende schouderklopjes over hoe deugend zij wel niet zijn. Niet serieus te nemen. Schouders ophalen, doorlopen en zelf nadenken.

De Evangelist | 16-06-20 | 14:50

Tja, blijft dat zeker 25% van de ‘artikelen’ hier volstrekt idioot en puberaal zijn. Daarmee blijf je de belangrijke zaken ondersneeuwen. Aan de andere kant is het precies andersom. Die verkopen hun aandeel propaganda beter.

johoost | 16-06-20 | 14:49 | 4

Wat is belangrijk?

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:57

Puberaal.... Altijd nog beter dan dat kleuterschooltoontje van het 8 uurjournaal.

The_Challenger | 16-06-20 | 15:34

Als je 100% van de tijd de vinger op de zwerende plek legt ben je binnen een paar maanden weg. Dan keert alles en iedereen zich tegen je. Alleen als nar kun je langere tijd meedraaien en mag je zo af en toe eens de waarheid zeggen zonder dat het je kop gaat kosten.

Locusta | 16-06-20 | 18:02
▼ 1 antwoord verborgen

Toch typisch dat terwijl GS wel ongefilterd alle video's overal van doorzet het als onbetrouwbaar wordt gezien, terwijl de NOS dat gigantisch selectief is en censureert in de berichtgeving als betrouwbaar wordt gezien.

Echt heel verrassend is het natuurlijk ook niet. De uitkomst van dit onderzoek stond natuurlijk al vast voordat het geschreven werd... Wie zit er eigenlijk in dat Commisariaat van de M? D66, D66, D66...

Antiquerulant | 16-06-20 | 14:49

Meedoen is belangrijker dan winnen.

Zack Hooi | 16-06-20 | 14:48

Telegraaf op 3? Rot op, want beste krant van Nederland.

RickTheDick | 16-06-20 | 14:48 | 6

Gelukkig is de Telegraaf niet ondergebracht bij DPG.

Nehemia | 16-06-20 | 16:39
▼ 3 antwoorden verborgen

NPO is voor struisvogels die niet met de waarheid om kunnen gaan want moeilijk . Veel makkelijker is het om met de struisvogelstroom mee te gaan naar de ondergang van ons vroeger zo mooie landje.

Koning BongoBongo | 16-06-20 | 14:47 | 2

Trouwens.... hoe was de vraagstelling eigenlijk ?

Koning BongoBongo | 16-06-20 | 14:49

Exact, verder wordt het hoog tijd dat de kijkcijfers niet meer van 1200 "uitgedeelde" kastjes komen maar simpel van de kabelaars, die SKO (StichtingKijkOnderzoek) is een van de grootste slapende corruptiezaken ever.

grindbak | 16-06-20 | 14:53

Het NOS journaal; het klinkt zo vertrouwd, al generaties lang, al decennia aaneen, en men vreet het nog steeds met huid en haar lustig op.
Terwijl deep down inside de hele kluit met een kluit in het riet wordt gestuurd, de betrouwbaarheid bedroevend, en de Noord Koreaanse staatstelevisie wellicht nog geloofwaardiger is.

Broadsquire | 16-06-20 | 14:46 | 4

@botbot | 16-06-20 | 14:56:
Toch knap dat jij dat allemaal beheerst want je lult overal over mee. Maar vertel eens... Waarom mag een softwareverkoper, meer is hij niet, dan wel over dat virus praten van jou?

The_Challenger | 16-06-20 | 15:31
▼ 1 antwoord verborgen

Whahaha. Duidelijk een flutonderzoek met framing tot doel. Als je de rapportcijfers van GS optelt kom je precies aan 25,0. En 25,0 gedeeld door 5 maakt nog altijd 5,0.. Maar ja...4,9 bekt beter.
Wel vreemd trouwens. De 6 in mijn ogen meest onbetrouwbare nieuwsmedia krijgen in dit onderzoek de hoogste cijfers.

The_Challenger | 16-06-20 | 14:45 | 2

Van een beetje afronden naar beneden is nog nooit iemand slechter geworden.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:50

Dat ligt aan u.
U bent degene die het niet geloofd. De rest wel.

Mr.Crowley | 16-06-20 | 14:51

Wij van WC eend adviseren WC eend.

JackStick | 16-06-20 | 14:45

Volgens mij werkt het onderzoek zo, dat ze een groep Nederlanders vragen hoe betrouwbaar zij de verschillende nieuws media achten.

Dat zegt dus helemaal niets over de werkelijke betrouwbaarheid.
Ik herinner me de NOS die (stiekem) een teletext berichtje over "witte" agenten aanpaste in agenten.

Mr.Crowley | 16-06-20 | 14:45 | 1

Oh, dat maakt het allemaal veel duidelijker. Dank.

piloot47 | 16-06-20 | 14:45

Geheel InStijl, zelf ook altijd met de hakken over de sloot, maar wel de beste van mezelf. Vorig jaar stond m'n kluppie ook bovenaan met de krant op de kop. Kump allemaol weer good.

Dubbelepunthoofd | 16-06-20 | 14:43 | 1

Mooi moment voor een subjectieve zwitsalamnestie

Dubbelepunthoofd | 16-06-20 | 14:46

Nou, gefeliciteerd dan maar.

Amsterdamsko | 16-06-20 | 14:43 | 1

Dik verloren van HartvNederland. Lijkt me een compliment waard.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 14:44

Hele mooie plek! Zal binnenkort wel weer eens een bedragje overmaken.

Watching the Wheels | 16-06-20 | 14:43

Ach, je hebt leugens, grote leugens, en statistiek.

Ik zou zeggen, kijk naar wat er daadwerkelijk nieuw is: GS staat op de lijst.

Wat denk je dat de gemiddelde Divi-Bokaal winnaar daarover op de deur van de NOS-plee schrijft?

Joehoe.. We see you! :-P

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:41

Alleen al de berichtgeving over dat ‘griepje’ in China.

Normpje | 16-06-20 | 14:40

Zo te zien weer allemaal linksmensjes geïnterviewd

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:40 | 1

"Begin 2020 hebben in Nederland 2.014 respondenten, die minimaal één keer in de afgelopen maand met nieuws in aanraking zijn gekomen, de volledige online vragenlijst ingevuld. "

Voor de Corona crisis dus ook nog.

sprietatoom | 16-06-20 | 14:43

Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger een bijbaantje had in de glastuinbouw, en ik toen een soort van functioneringsgesprek kreeg waarin mij, jawel, een cijfer werd gegeven. Een 8! Dus ik vroeg waarom het geen 10 was. Toen werd gezegd dat een 8 een heel hoge score was, en ik daar tevreden over mocht zijn. Ik reageerde daar weer op door te stellen dat een 8 betekent dat er sowieso zaken zijn die nog niet goed zijn, of beter kunnen, en om een 8 te accepteren wil ik dus horen welke zaken dat dan zijn, en waarom het dus geen 10 is. Niets kon er opgenoemd worden, helemaal niets. Ik werkte snel genoeg op basis van de gestelde richtlijnen, ik kwam altijd op tijd, en gaf geen gezeik, maar die 8 bleef wel staan.

Beste Commissariaat vd M, kunt u één voorbeeld noemen van nepnieuws dat de wereld ingebracht is door GeenStijl? Een feitelijke onjuistheid aub. Eentje maar.

JackStick | 16-06-20 | 14:40 | 1

Het is net als met hitlijsten, bovenaan staan de commerciële voorgekauwde middelmatige nietszeggende nummers. Het begint pas interessant te worden op het einde.

Sqbar | 16-06-20 | 14:39

Beetje eng hoeveel mensen vertrouwen hebben in de NOS, door wie wordt dit So'tje afgenomen?

gebakkenzuchten | 16-06-20 | 14:39 | 1

Mwa, wie hebben ze gepeild is een interessantere vraag.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 14:44

Ik kijk dagelijks de NPO app. NOS een 7,4? Zelden zoveel fake news, overduidelijke propaganda en eenzijdige artikelen bij elkaar gezien. Waar hebben ze gepeild? NPO Mediapark Hilversum?

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 14:39

Heeft GS zich ooit gepresenteerd als 'Nieuwsmerk'? Natuurlijk heel vals om GS toch in dat lijstje op te nemen, zodat iedereen zich bevestigd ziet in het oordeel over GS. Jammer dat ze Trump niet ergens onderaan tussen hebben kunnen proppen.
Volgende keer dan maar een wetenschappelijke vergelijking van de betrouwbaarheid van appels, peren en GS. Zal je zien dat GS hoog scoort!

piloot47 | 16-06-20 | 14:38

In deze Brave New World moet je alles omdraaien Een 9,4 dus. Hulde !!

Piet Karbiet | 16-06-20 | 14:37 | 2

War = Peace
Slavery = Freedom
Ignorance = Strength
4.9 = 9.4

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-20 | 14:46

Onderzoek door CvdM. Nee, echt, dan moet het wel kloppen. Hou toch op, de NOS betrouwbaar. Die club heeft een openlijke agenda die héél weinig met gebalanceerde journalistiek te maken heeft.

De echte Stolwijker | 16-06-20 | 14:36 | 1

Hun taak is controleren. Niet gevulde koeken uitdelen.

Piet Karbiet | 16-06-20 | 14:38

Feiten tellen niet. Het gaat om het gevoel. En om deugen.
Nog even een paar mooie foto's laten zien bij de weersverwachting en hoppa. Scoren.

Als het journaal een dagelijkse opsomming wordt van puppy's, konijnen en ander schattige dieren nieuws dan gaat het heel hoog scoren.
https://hips.hearstapps.com/hmg-prod.s3.amazonaws.com/images/lionel-animals-to-follow-on-instagram-1568319926.jpg

Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 14:35

En al die imbecielen die serieus geloven dat de NOS en de site die van joris niet genoemd mag worden betrouwbaar zijn hebben ook allemaal stemrecht. De horror.

obominotie | 16-06-20 | 14:34 | 2

En mogen zich voortplanten....

Is dit nog nieuws? | 16-06-20 | 14:36

Het zijn objectief betrouwbare sites, de NOS en de site die niet genoemd mag worden.

Guillermo | 16-06-20 | 14:39

Een lage score is juíst positief.

Mali | 16-06-20 | 14:34 | 4

@litebyte | 16-06-20 | 14:35: Ik zie GS wel degelijk als nieuwsbron.
Hier lees ik vaak zaken die in de MSM worden verzwegen.

Slipsnifter | 16-06-20 | 14:39

Ik zie GS al de enige onafhankelijke nieuwsbron die er bestaat. Voor de balans kom ik hier altijd terug.

Acidstain | 16-06-20 | 14:44

@Acidstain | 16-06-20 | 14:44: voor de balans??? Nou, als je GS nodig hebt om balans te zoeken, dan iid snap ik de score wel.

litebyte | 16-06-20 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Geenstijl zit er ook best wel vaak naast, of plempen iets neer zonder de achtergronden te kennen. Dus vandaar zal de NOS ook nog wel betrouwbaarder zijn, en dat zegt eigenlijk al heel veel met zo'n onbetrouwbare NOS !

Drunken_Pumpkins | 16-06-20 | 14:33 | 4

GS is ook geen nieuwsbron - als dat wel zo is - dan kan je die andere 300.000+ blogs die af en toe wat actueels posten ook zien als nieuwsbron.

litebyte | 16-06-20 | 14:37

Best wel vaak? Ga eens de dagelijkse rectificaties tellen in de zelfbenoemde kwaliteitskranten.

Piet Karbiet | 16-06-20 | 14:41
▼ 1 antwoord verborgen

Dat lage cijfer komt hoogstpersoonlijk door Mosterd zelf.

Victor_GS | 16-06-20 | 14:32 | 2

De schenenschopper van dienst.

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 15:10

Ik heb er ook 100% vertrouwen in dat het NOS journaal mij belazert.

Bij GeenStijl ben ik daar nooit helemaal zeker van.

van heinde en verre | 16-06-20 | 14:32 | 15

@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 15:39: Poetin, Bouterse, ik zag ze al eerder in jouw reacties voorbij komen, en vaak in positieve zin. Je bent gewoon een ras-provocateur, ik trap er niet meer in.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:42
▼ 12 antwoorden verborgen

Dit is de index hoe goed de hersenspoeling gaat in Nederland. Het antwoord is helaas: "steeds beter".

zevensprong | 16-06-20 | 14:31

Welkom in omgekeerd land.

MickeyGouda | 16-06-20 | 14:30 | 1

Clown world noemen we dat tegenwoordig. Right is left, up is down, etc.

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 14:36

Als de nederlandse bevolking de NOS nog steeds de betrouwbaarste nieuwsbron vindt, heb ik hierbij officieel mijn laatste sprankje hoop in dit volk verloren.
O nee, dat punt ben ik jaren geleden al gepasseerd.

Slipsnifter | 16-06-20 | 14:29 | 2

Geen conclusies trekken aan dit staatsrapport.
De staat geeft zich zelf een ruime voldoende,. Tjonge jonge, wie had dat gedacht.

Tronald_dump | 16-06-20 | 14:33

Komt denk ik door al die VVDtrolletjes hier. Die partij staat ook niet bepaald bekend om haar transparantie, eerlijkheid, openheid en integriteit.

dathoujetoch | 16-06-20 | 14:28 | 1

U vergist zich, ik heb daar geen actieve herinnering aan.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:58

Als de uitkomst tegenvalt dan moet je doen zoals Trump en er advocaten op zetten.

ik_wacht_niet | 16-06-20 | 14:27

Gefeliciflapstaart!

Samarkand225 | 16-06-20 | 14:25

Het NOS journaal met de token Nederlanders van kleur. Als je als blonde vrouw gaat solliciteren als nieuwslezer m/v, ben je kansloos, al ben je 1000% beter dan je gekleurde concurrente.

Alleen de leiding achter de schermen houden ze het graag gezellig met jongens onder elkaar: Man, links, 50+, blank, uit de buurt van het Gooi en progressief.

Tronald_dump | 16-06-20 | 14:24 | 1

Zo waar. Dit precies.

Normpje | 16-06-20 | 14:34

Mijn oude moeder van 80 + heeft sinds geruime tijd de nodige bedenkingen over het NOS journaal. Ze weet niets van Geen Stijl of nupuntenel. het is gewoon een gemiddelde bejaarde Nederlander. En ze is niet de enige.

Is het niet vreemd dat we vertrouwen moeten hebben in een onderzoek naar de betrouwbaarheid van nieuwsmedia?
Ziet niemand de paradox?

Overigens werkt de verwijder de nupuntenel link nog uitstekend Geen Stijl.

Mr.Crowley | 16-06-20 | 14:24 | 2

Volgens mij is het eerder een compliment als je laag op de lijst staat.

Mr.Crowley | 16-06-20 | 14:27

Mogelijk dat de jongere generatie gevoeliger is voor indoctrinatie en deze media wel betrouwbaar acht.

Mr.Crowley | 16-06-20 | 14:30

Zo te zien bedoelde die blanke vrouw het allemaal nog wel zo goed.....

piloot47 | 16-06-20 | 14:30

Het summum van wrang.

MickeyGouda | 16-06-20 | 14:33

ja maar...... ja maar...... het is toch echt de schuld van het white privilige van de boze blanke mannen. Waren die er niet geweest dan had hij dit nóóóóit gedaan.

me163komet | 16-06-20 | 14:46
▼ 2 antwoorden verborgen

ja, vertrouw GS ook altijd het beste met nieuws. Waar korreltjes zout nodig zijn mag duidelijk zijn. Een korreltje zout maakt geen klinkklare DeugLeugen die uit ideologische redenen de waarheid verbergt, opgediend door een schijnheilig praathoofd in (mantel)pak.
Zoals de regel werd bij het gevestigde Fakenews.

Jan Passant mk2 | 16-06-20 | 14:24

Mijn ouders zouden er niet intrappen als ik met zo een praatjes thuiskwam.

Guillermo | 16-06-20 | 14:24

"Het aandeel Nederlanders dat een voorkeur heeft voor standpunten die verschillen, is onder de lezers van GeenStijl en Trouw, en onder de luisteraars van BNR nieuwsradio hoog"

Oftewel de overige lezers zijn makke schapen.

sprietatoom | 16-06-20 | 14:22

Hart van Nederland wordt betrouwbaar geacht dan Geenstijl, mwoehaahha! Facebook en Joop.nl was zelfs nog hoger geëindigd in dit onderzoek.

_pacman_ | 16-06-20 | 14:20

En het AD boven de Volkskrant, het NRC en het FD. Dat zullen ze bij die kranten leuk vinden...

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:20 | 4

Het AD is werkelijk nupuntnl op papier, waardeloze krant.

litebyte | 16-06-20 | 14:33

@litebyte | 16-06-20 | 14:33: Ze doen veel aan human interest, en dat doen ze vrij aardig. En ook bij Corona zaten ze er flink bovenop.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

Google zou zijn SEO scores wel baseren op dit soort ... ehm feiten.

litebyte | 16-06-20 | 14:20

Dit straalt toch wel heel negatief uit op alle Berbaroïden.

piloot47 | 16-06-20 | 14:20

Aan wie en aan hoeveel mensen is dat gevraagd?

Sierstrip | 16-06-20 | 14:20 | 1

Precies dit. Ik vraag mij af of de ondervraagden wel eens op die sites geweest zijn of alleen vanuit onderbuik spreken. Ik kom regelmatig op nupuntnl en ik zie de vooringenomenheid alleen maar gegroeid zijn tot op het punt dat nujijforum zelf aan het censureren en richting geven is. GS komt altijd met humor, waardoor je in ieder geval zelf verder gaat kijken en vaak tot de conclusie komt dat iets compleet ridicuuls gewoon nog klopt ook. Ik heb GS zoveel hoger dan nupuntnl en nos.

LuNaTeeQ | 16-06-20 | 14:37

wordt tijd dat die linkse smurfen worden weg gesmurft

SpookJohn | 16-06-20 | 14:20

In een onderzoek waarin de NPO op 1 staat, hoeft GS zich pas echt zorgen te gaan maken als ze in de buurt van de NPO komen.

jemagookniksmeer | 16-06-20 | 14:19

15 jaar GS. Ik ken de waarheid. De harde. Ik weet wie ik vertrouw. Wilt u een linkje? Gewoon op GS kijken. Die komen altijd met bewijzen. Nog nooit geen enkele andere nieuwsbron zien doen. Hulde!
Koop een kroontje. Voor nog meer onafhankelijkheid.

Normpje | 16-06-20 | 14:19 | 17

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 14:36: alleen de MSM doet geen verslag, maar brengt nieuws altijd met een sausje selectiviteit of mening (maar doet net of DAT de complete waarheid is). GS zegt erbij dat dat hun mening is. Dat vind ik een belangrijke nuance, waar je als lezer wat mee kunt.

Bla bla, nieuws is nooit objectief, dus vandaar dat MSM dat ook niet doet, bla bla, maar wanneer je niet het complete verhaal vertelt, breng je dan het wel nieuws juist of het juiste nieuws.

LuNaTeeQ | 16-06-20 | 14:42
▼ 14 antwoorden verborgen

Tsja, deze tabel toont pijnlijk aan dat de verkiezingen volgend jaar wederom verloren worden door gezond verstand.
* emigratiesite opzoeken doet*

marcoplarco | 16-06-20 | 14:19

Het NOS journaal, hahahahaha. Wie kijkt nog naar die uitzending van de (linkse) politieke partijen?

Tronald_dump | 16-06-20 | 14:19 | 4

Dagelijks, je moet wel kunnen relativeren, dat hoeft bij GS niet: tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

litebyte | 16-06-20 | 14:22

GS, want die linkt er regelmatig naar.

DrumPiet | 16-06-20 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Moeten die mensen die zo laag honoeren aangeven wanneer en waarmee GeenStijl onbetrouwbaar is gebleken.
Het voordeel van GeenStijl is dat zodra er 1 woord foutgespeld staat, alle MSM het van de daken zal schreeuwen. En dat gebeurd niet.
Voor mij is dat een kwaliteitsgarantie.

Gerf | 16-06-20 | 14:18 | 4

@piloot47 | 16-06-20 | 14:23:
Ik ben niet zo van de MSM, maar 'dat het wel gebeurT' is gewoon correct. 3e persoon enkelvoud. Geen voltooid deelwoord in dit geval.

Antiquerulant | 16-06-20 | 14:56
▼ 1 antwoord verborgen

Nos journaal!

inCol | 16-06-20 | 14:18

Gefeliciteerd, stelletje luizen in de pels!

Metaalenzo | 16-06-20 | 14:18

Misschien teveel glamora.ma achtige artikelen tussendoor wat geen nieuws is? Misschien eens met commissariaat vd media in gesprek?

sjef-van-iekel | 16-06-20 | 14:18

De Joop, niet meetbaar?

Sierstrip | 16-06-20 | 14:18 | 1

Staat hieronder uitgelegd.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:20

Bier!

robvanderLaak | 16-06-20 | 14:16

Staat er prima, zo op de laatste plek.. valt tenminste op tussen alle middenmoot..

WellusNietus | 16-06-20 | 14:15

Deze lijst klopt wel. Voor echt betrouwbaar nieuws ga ik naar sites met het woord "dagelijks" erin. Die hebben het talent om een heel verhaal te bedenken om één tweet heen. Een beetje feiten opnoemen kan iedereen. Het talent om dingen te insinueren, insemineren, kleuren en aan te dikken en van één kant te belichten zonder al te veel onderzoek te doen is veel knapper.

Middensteun | 16-06-20 | 14:15 | 2

U insemineert maar raak.

_pacman_ | 16-06-20 | 14:18

Dingen insemineren? Leg uit....

piloot47 | 16-06-20 | 14:19

Geenstijl is het enige journalistieke instituut in die lijst. Alle andere doen niets anders dan berichten van ANP, Novum, e.d. kopiëren en plakken.

Bloemschikliefhebber | 16-06-20 | 14:15 | 9

@The_Challenger | 16-06-20 | 15:16: Dat lijkt me een te sterke conclusie. Mij valt het ook op dat veel Nederlandse kranten nogal links zijn. Maar dat geldt dan bijvoorbeeld weer niet voor de Telegraaf, nog steeds de grootste krant van Nederland. En zelfs de Volkskrant heeft columnisten in dienst die je met de beste wil van de wereld niet links kunt noemen.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:44

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 15:44:
De televaag is een VVD/Oranje krant. Die beiden zijn de laatste jaren flink naar links opgeschoven. Daarbij is het een feit dat columnisten geen journalisten zijn.
Ik doel op het feit dat het bijna allemaal overtikmachines zijn geworden van het ANP. Tot aan TPO toe die vele berichten 1 op 1 kopiëren. Er is geen nieuwsmedia meer die kijkt of de door het ANP aangeleverde berichten wel kloppen.

The_Challenger | 16-06-20 | 15:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Is de betrouwbaarheid van de reaguursels niet meegerekend? Verdorie, Kuif! Eis een hertelling!

piloot47 | 16-06-20 | 14:15 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 14:35:
Ze zijn erachter gekomen dat hier constant werd geschreeuwd dat het maar een griepje was terwijl de zorg het niet meer aankon. Dat heeft de cijfers zo hard naar beneden getrokken.

The_Challenger | 16-06-20 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, geenstijl bevindt zich aan de rafelrandjes van de journalistiek, tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend, houden zo! Precies die pijnpunten benoemen waar de msm zelfcensuur toepast. Daarbij, wat is de duiding dat Nederlanders het NOS journaal het meest vertrouwen? Ik weet zeker dat mijn ouders het NOS journaal ook het meest vertrouwen, maar wat wil je, lezen de regionale krant en de nrc in het weekend en zijn lid van de avrobode..

therealbraindump | 16-06-20 | 14:14

Vertrouwen in de nepnieuwsfabriek de NOS, hoe gehersenspoeld ben je dan.

tata1981 | 16-06-20 | 14:13

Het feit dát jullie genoemd worden is het belangrijkst. Jullie zijn daarmee een belangrijke speler in het medialandschap.

halbstark | 16-06-20 | 14:13

De meeste volwassenen luisteren nog steeds graag naar een leuk verhaaltje voor het slapen gaan.... Vandaar het NOS journaal.

Lood om oud ijzer | 16-06-20 | 14:13

Hier vereist enige nuance. GeenStijl is de nieuwsbron die naast bont, kort en bondige artikelen ook lange rijen aan reaguursels presenteert. Nu kan het zo zijn, dat het rapportcijfer voor de productie van de redacteuren een dikke goedvertrouwende acht is, maar het cijfer voor de reaguursels een sneue onbetrouwbare twee, en die met journalistieke verdeelsleutels gemiddeld worden naar een klasse 4.9. Dus Pritt en consorten, niet te snel uzelve op de borst kloppen.

Van Urk | 16-06-20 | 14:12 | 6

@NoMoreMrNiceGuy | 16-06-20 | 14:14: die zijn allemaal politiek correct, of worden snel verwijderd. Gister zag ik tot mijn verbazing dat iemand de corrupte agent (Mehmet) als "niet wit" bestempeld wilde zien i.h.k.v. consequent zijn t.a.v. BLM. Enige tijd later bleek dit bericht gejorist. Zo rolt men daar.

Kukooo1 | 16-06-20 | 14:22

Dan doe je de reaguursels toch echt wel tekort. De meeste reaguursels op GS bevatten meer waarheden dan een maandlang aan uitzendingen van het NOS-journaal.

Antiquerulant | 16-06-20 | 14:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch opmerkelijk dat ik voor duiding van het nieuws eerst op GS kijk.
Blijkbaar wil ik vals voorgelicht worden.

Nuchternederland | 16-06-20 | 14:12

Dit is nou typisch een lijstje waar je het liefst helemaal onderaan staat. Proficiat dus!

drs. P | 16-06-20 | 14:11

Het meeste vertrouwen in NOS. Dat zegt genoeg over de gemiddelde Nederlander. Massa's mensen die structureel, elke avond braaf NPO propaganda TV urenlang hebben draaien. En alles wat fake news NOS ze voorschotelt slikken als zoete koek.

Le Roi | 16-06-20 | 14:11

Voor of na correctie en normering?

Brentjeee | 16-06-20 | 14:10

Kamervragen!!!

Whisper | 16-06-20 | 14:10

When you're weary
Feeling small
When tears are in your eyes
I will dry them all
I'm on your side
When times get rough
And friends just can't be found

threeheadedmonkey | 16-06-20 | 14:10 | 11

@elfenstein | 16-06-20 | 14:36:
Het is een verwijzing naar een nummer van Simon & Garfunkel dat mij relevant/grappig leek onder dit topic. En linkjes sterven na verloop van tijd, dus ik heb het maar even zo gedaan. Ik had het wel kunnen vertalen, dan hadden we kunnen muggenziften over hoe goed of slecht die vertaling was, of hadden mensen de verwijzing niet begrepen. Dat ik dit moet uitleggen valt me een beetje tegen van u.

threeheadedmonkey | 16-06-20 | 14:46

@elfenstein | 16-06-20 | 14:43:
Dat ontken ik ook nergens. Maar Barend Braak-bal sloeg aan om de verkeerde reden. Een lap Engels is geen teken van Engelse ziekte.

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 14:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Het NOS Journaal staat alleen maar bovenaan omdat De Fabeltjeskrant niet meer bestaat.

Mr_Natural | 16-06-20 | 14:10 | 1

Hallo meneer Den Uyl, waar brengt u ons naartoe?
Naar een socialistische heilstaat!

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 14:15

Wel aparte spatiering. Hebben ze voor GS meer ruimte gereserveerd, of is dit een photoshop van een stagiaire?

Jos Tiebent | 16-06-20 | 14:10

Maken ze ook nog een lijstje met hoeveel nepnieuws er bij al die merken is ontdekt? Of gaat het alleen om het imago en niet de harde feiten?

2voor12 | 16-06-20 | 14:09

Haha, wat een onbetrouwbare MSM kliek.

sprietatoom | 16-06-20 | 14:08

Kan iemand iets zeggen over de werkwijze van zo een onderzoek?

Mr.Crowley | 16-06-20 | 14:08 | 2

"Goedendag, ik ben onderzoeker. mag ik u vragen of u meer vertrouwen hebt in het al een eeuw bestaande goede objectieve journaal of in de fascisten van geenstijl? Welk vakje mag ik voor u aankruisen? Wilt u ook uw BSN even erbij zetten?"

2voor12 | 16-06-20 | 14:11

Jazeker:

Welke uitslag van het onderzoek wenst u?
Oke, gaan we dat regelen.

Toetsenbordcomplex | 16-06-20 | 14:33

Vind dat GS helemaal niet eens in dat rijtje thuishoort. GS is een opinieblog. Een site óver het nieuws. Die andere sites pretenderen nieuwssites te zijn, maar zijn zo gekleurd als de pest. Ik geloof niet dat GS zich zo voordoet dus.

VP732 | 16-06-20 | 14:08 | 1

Geef maar toe dat je erin bent gestonken.

Guillermo | 16-06-20 | 14:29

NOS is natuurlijk ook wel veel diverser.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:07 | 4

En dat vraag ik me af. Die inhoud van die rolodex (bestaat dat nog?) mag je niet meetellen, dat is niet de NOS zelf.

Nuchternederland | 16-06-20 | 14:14
▼ 1 antwoord verborgen

Het draait hier om het gemiddelde totaalcijfer. De waardering van Geenstijl heeft een positieve en invloed, op het totale gemiddelde van alle media die erboven staan vermeld. Geenstijl brengt het vertrouwen in de media in het algemeen, omlaag. En zo is het ook.

SchimmelSchwanz | 16-06-20 | 14:07

Volgende keer Linda maar pijpen dan. Kleine stapjes nemen.

Jos Tiebent | 16-06-20 | 14:07

Ik lees 9.4

Acidstain | 16-06-20 | 14:06

Mijn dyslektisch ook las wantrouwen ipv vertrouwen. Mijn Duits oog las dat GS de beste cifers had. In beide gevallen nummer 1!

ecologiste | 16-06-20 | 14:05

Hahaha, we zijn echt kut.. we staan gewoon onder de Linda!

Odin | 16-06-20 | 14:05

De NOS betrouwbaar, hahahahahahahahahhaha!

TheBigKirth | 16-06-20 | 14:05

Linda boven je. Daar moet je je best voor doen. Gefeliciteerd en vasthouden.

TheseDays00 | 16-06-20 | 14:05 | 5

Jammer dat haar gewicht zo schommelt.

Nuchternederland | 16-06-20 | 14:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan de andere kant van de tabel staan dan de NOS, dat is een biertje waard mannen. Proost!

TheEgg | 16-06-20 | 14:05

Toch jammer dat het FVD journaal en/of de FVD krant nog niet zijn opgenomen in dit lijstje. Het lijkt mij toch dat zij GS ruimschoots voorbij gestreefd zouden zijn.

Lood om oud ijzer | 16-06-20 | 14:04 | 2

Met binnenkort een vaste column voor Jan Pieterszoon Coen, las ik.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:06

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 14:06:
En niet te vergeten een diepte-item over hoe de communisten het fascisme uitvonden en dat het eigenlijk simpelweg pro-westers betekent...

Lood om oud ijzer | 16-06-20 | 14:30

NOS-journaal doet het goed, moet ik daar dus maar vaker naar kijken.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:04 | 9
▼ 6 antwoorden verborgen

NOS op één hahahahaha. Dan heeft mijn bejaarde moeder gestemd! Als ik mijn bejaarde moeder dan vertel dat Tjetjenen en finnen elkaar in Frankrijk afknallen dan zegt ze dat ze het over iets leuks wil hebben.. altijd. Dus dat zegt wat over de waarde die je aan de 7,5 moet geven. GS doet het gewoon beter dan de rest.

Dirk III | 16-06-20 | 14:04 | 9

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 14:26:
Rekenvoorbeeld voor je Kuif.
Je kan gerust stellen dan de aanhang van PVV en FVD samen minimaal goed zijn voor 40 zetels. Dat was namelijk ooit een maximale peiling voor de PVV voordat jouw roerganger het met Erdolfgan het op een akkoordje gooide. Die groep, waaronder ik, heeft een pleurishekel aan de top 6 in de lijst. Op basis van die gegevens kan een blinde kip zien dat de cijfers niet kloppen. Ook kan ik heel goed voorstellen dat de deuggroep onder de steekproef GS dermate haat dat er vele enen zijn uitgedeeld zonder hier ooit een bezoek te hebben gebracht.

The_Challenger | 16-06-20 | 15:00

@The_Challenger | 16-06-20 | 15:00: Zo'n enquête heeft natuurlijk last van bias. Maar hoe groot die bias is, weet je natuurlijk niet. Ik zou er zelf nooit teveel waarde aan hechten. Het zijn geen verkiezingen en het is ook geen referendum.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:03
▼ 6 antwoorden verborgen

Waar staat De Jeaup?

Rest In Privacy | 16-06-20 | 14:03 | 3

Die wordt gespaard. Een 3 staat ook zo achterlijk.

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 14:07

Die werd niet opgenomen in dit onderzoek. Betrouwbaarheid van die site is ook niet nauwkeurig te bepalen vanwege het
en.m.wikipedia.org/wiki/Floor_effect

koeberg | 16-06-20 | 14:08

Niets beter dan lof van je vijanden.

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 14:03

Ik mis de islamofascisten van de Joop.

eerstneukendanpraten | 16-06-20 | 14:02 | 20

@LiniaalRectaal | 16-06-20 | 15:32: Dat is niet helemaal waar. Op sommige punten ben ik het met veel reaguurders eens -zoals nu die BLM-discussie die helemaal doorschiet- en vind ik ook dat de media veel te links en te naïef is. De voordelen van een multiculturele samenleving worden zwaar overdreven en de nadelen worden nogal eens weggepoetst. Door blanke journalisten die alleen maar ervaring hebben met hoger opgeleiden uit andere culturen. En die zelf niet in een slechte buurt wonen waar het stikt van de hoofddoekjes en van de rotjochies die superassertief zijn en weinig opvoeding hebben gehad.
Maar dat is 1 kant van de medaille. Ik ben bijvoorbeeld wel voorstander van de EU -het liefst zonder Euro- en zie wel degelijk de voordelen van een grote handelsunie. Dus als het daar over gaat, zwem ik vaak tegen de stroom in. En maak ik geen vrienden hier op GS. Maar daar gaat het me ook helemaal niet om. Het gaat om de discussie, die kan interessant zijn.

Rest In Privacy | 16-06-20 | 15:51

@Kuifje-naar-Brussel | 16-06-20 | 15:51:
Dat is niet wat ik bedoel en dat weet je. Weet je wat, ik laat je een tijdje met rust tot je echt weer eens over de schreef gaat. Take care.

LiniaalRectaal | 16-06-20 | 15:55
▼ 17 antwoorden verborgen

Feli !!

Wijze uit het Oosten | 16-06-20 | 14:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl