Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera zesjescultuur! GeenStijl GESLAAGT met 6,08

Ons pap TROTS jonguh

Passeerden we vorig jaar de brugklas met een fraaie 5,72 op de eindlijst (afgerond toch maar mooi een dikke vette 6), afgelopen jaar mochten we het proberen in de tweede. Andere mentor, andere docenten, andere leerlingen, paar klasgenootjes weggevallen rip, paar vakken erbij, paar dingen laten vallen, same shit different day. Dus wij wachten op dat verlossende plaatje, en ja hoor, een joekel van een 6,08, allemaal hartstikke emotioneel natuurlijk. Al onze klasgenoten ook geslaagd, die natte zak hooi van een NOS zat zich met z'n koorknaapjeskop het hele jaar vooraan in te likken bij de leraar, vandaar de hoogste puntjes - ondertussen stonden alle anderen op het schoolplein over die eenzame lulbek te smoezelen. Enfin, een lovenswaardige 6,08 dus, we willen graag onze moeders bedanken, en we willen jullie moeders ook bedanken. Vorig jaar voer de roze Love Boat rechtstreeks naar Salou en we gaan de soa-spaarkaart dit jaar maar eens volstempelen in Cherso. Hof van Holland here we come!

Reaguursels

Inloggen

Waar konden we stemmen? En waarom doet LindaNieuws het beter?

elco485 | 13-06-19 | 22:09

Wat de ander doet is niet zó interessant. Heb je jezelf verbeterd, dat is minstens zo belangrijk.

Sans Comique | 13-06-19 | 18:33

Dit gaat dus niet over daadwerkelijke betrouwbaarheid, maar over het BEELD dat mensen daarover hebben ("volgens u").
Dat demonisering van media als De Telegraaf en GeenStijl al jaren werkt, is terug te zien in de uitslag.
Als de feitelijke betrouwbaarheid van de diverse media eens onderzocht zou worden, denk ik dat GeenStijl zeer hoog zou eindigen. Ik ken geen enkel medium dat z'n artikelen zo sterk onderbouwt.

Snoess | 13-06-19 | 18:02

Hé is die blonde van Dumpert eindelijk voor haar vavo geslaagd? Voor een Friezin blijft Nederlands lastig.

Schemerlamp | 13-06-19 | 17:08

Vraag me oprecht af of IEMAND een artikel kan benoemen dat incorrect bleek op Geenstijl.
Wie zijn het die deze cijfers geven?

Gerf | 13-06-19 | 16:26 | 1

Oh ik heb er wel 1.
Over een zekere Asia Bibi, die naar Nederland zou komen.
Was Geenstijl een beetje voorbarig mee.

Roadblock | 13-06-19 | 20:02

Voor mij is GeenStijl 1 van de weinige bronnen die objectief is/zijn

frisenfruitig | 13-06-19 | 14:29 | 3

Meen je dat nou?

Kuifje-in-de-EU | 13-06-19 | 15:03

@Sans Comique | 13-06-19 | 18:35:
Lol, misschien alleen plaatselijk.
Maar ik kan mij toch een aantal columnisten herinneren die verre van objectief waren.

Roadblock | 13-06-19 | 20:00

Eigenlijk wel heel bedenkelijk dat GS zo hoog scoort. Lijkt een beetje op het onverwachte succes dat de Tegenpartij destijds boekte.
isgeschiedenis.nl/nieuws/dood-van-jac...

Schoorsteenveger | 13-06-19 | 14:22 | 1

Van Kooten en de Bie waren dan doorgaans ook beter geïnformeerd dan de gemiddelde journalist in diet tijd.

Sans Comique | 13-06-19 | 18:36

Ok. Ik trap er in.
Welk onderzoek.(link?)
Opdrachtgever.
Onderzoeksdoel.
Hoe groot was de doelgroep.
Hoe is de doelgroep geselecteerd.
Hoe was de vraagstelling.
Uit welke antwoorden (nieuwsbronnen) kon men kiezen en is dit volledig (bijvoorbeeld geen RTL weggelaten).
Is de verzamelde data in te zien.
Geen antwoorden? Dan zegt dit cijfer mij helemaal geen ruk.

Roadblock | 13-06-19 | 14:21

Wel alle kofschepen nog aan toe.

robert1 | 13-06-19 | 13:42

Het verdient sterke aanbeveling om Arnold Karskens' Zwarboek Nos-journaal eens vaker en breed onder de bevolking bekend te maken ! Onbetrouwbare Nos e.a. msm komen met bovenstaande "beoordeling" veel te makkelijk weg. De rangorde zou volledig omgekeerd uitpakken.

krelus | 13-06-19 | 13:42 | 2

Arnold Karskens? Dat is toch dat populistische mannetje met dat rare Taliban hoedje?
Humor om te lachen.
Als je je zo toetakelt, hoeven we geen aandacht aan de inhoud van zijn jank-klachtjes te besteden.
/Brabbelbeer/VVD-mode out.
Persoonlijk heb ik met succes een aantal verdraaiingen en leugens van de NOS bij hem gemeld.

Roadblock | 13-06-19 | 14:32

Deed berbaar en kuif ook mee met dit onderzoek van het commissariaat voor de media? En het commissariaat, wake up. Wij van WC eend...

Mart6037 | 13-06-19 | 13:32

Hoe betrouwbaar.... volgens u....
Emotie, vooringenomenheid, indoctrinatie, sociale druk...
Tis in ieder geval niet volgens de meetlat van weten en onderzoeken, feiten en bewijzen.

Premier Trutte | 13-06-19 | 13:25 | 1

maar goed... betrouwbaar is een gevoel volgens het onderwijs. Net als migranten, milieu enzomeer.

Premier Trutte | 13-06-19 | 13:27

NOS liegt ook niet vaak, maar is een meester in het weglaten van relevante feiten.

sprietatoom | 13-06-19 | 13:08

Ik lees alleen De Speld.
Het is een rare wereld.

Nuchternederland | 13-06-19 | 13:06 | 1

Probeer ook eens nieuwspaal.nl Altijd goed voor een glimlach.

piloot47 | 13-06-19 | 13:38

Hoe hoger je scoort op deze lijst des te onbetrouwbaar je bent.

Pieter Breydel | 13-06-19 | 13:01

Kijk aan; de zesjescultuur ten voeten uit. Mediocratie = mediacratie.

bisbisbis | 13-06-19 | 13:01

Volgens Reuters zijn de afnemers van het nieuws van Reuters echt het meest betrouwbaar. Zeggen de mensen in het onderzoek van Reuters heh? Niet Reuters zelf, neeeeee.

TeeJee | 13-06-19 | 12:56

Zoals Linda, Roos en Jessica ooit zongen, "je krijgt van mij een dikke 10!"

threeheadedmonkey | 13-06-19 | 12:48 | 1

Was dat na die (bj) "ademnood?"

Basil Fawlty | 13-06-19 | 13:00

Ik zou eens een debat willen zien tussen Rutte en Baudet, en waarom de NOS nou wèl of niet betrouwbaar zou zijn. Dan krijgen aansluitend ook meteen antwoord op de vraag wanneer Rutte voor het laatst gehuild heeft.

JackStick | 13-06-19 | 12:48

Tekenend hoe de linkse media bovenaan het lijstje staan

nee_toch? | 13-06-19 | 12:48

NOS op 1

Dit volk en land verdient dubbel en dwars alles van wat er de komende 2 decennia gaat gebeuren

KutFilosoof | 13-06-19 | 12:43

Van mij krijgt GS een dikke 9,5 (paar kutverhalen halen de scoren iets naar beneden). Meestal staat er een bronvermelding bij zodat ik zelf mijn mening kan vormen! Deze enquête zegt weer zoveel uit als wc eend vind wc eend het beste.
Ik vergaar mijn nieuws in vele verschillende landen maar bij nos of andere regerings-bronnen krijg ik altijd kromme tenen. Niet bij wat ze liegen maar bij wat ze sturen en weglaten. Hier bv een fout voorbeeld uit Germany als trend.
img.derwesten.de/img/incoming/origs22...

jan huppeldepup | 13-06-19 | 12:42 | 1

@ jan huppeldepup
Inderdaad zijn NOS enz. sublieme meesters in het 'sturen' van het hersenloze kiesvolkje, dat dmv heel sluwe kleine onderhandse bijna onopvallende opmerkingen in hun interviews.
Maar vooral door het weglaten van belangrijke feiten en feitjes kunnen ze heel gewiekst de indruk geven dat er iets helemaal niet is gebeurd of dat iets is gebeurd door blanken ipv immigranten.
Dat noemen de engelsen "Lying by omission"

telelezer | 13-06-19 | 13:07

Hoeveel had de Joop?

Beefbus | 13-06-19 | 12:42 | 1

Dat is geen nieuwssite maar een feitensite, zoals bijvoorbeeld: bijna de helft van de Nederlandse kiezers stemt fascistisch.

skoftig | 13-06-19 | 12:48

Nog veel werk aan de winkel dus ,als je die ranzige top 3 ziet waaronder nu punt nl. Jezus.

Zwizalletju | 13-06-19 | 12:39

HAHAHAAAAA geslaagT ;-) ROFLOL!

Cen Bramer | 13-06-19 | 12:37 | 3

Een hele goede middag ook.

piloot47 | 13-06-19 | 12:40
-weggejorist-
Snoess | 13-06-19 | 18:11

De NOS op 1.
Met andere woorden: die hele lijst kunnen we niet serieus nemen.

VanBukkem | 13-06-19 | 12:36 | 3

Want een omroep die iets zegt waar ik het niet mee eens ben, is immers niet betrouwbaar! Mijn waarheid is namelijk de beste.

Hedieho | 13-06-19 | 12:41

Dat moddergooien de hele tijd naar de beste president die de VS ooit gehad hebben, schijtziek word je ervan.

VanBukkem | 13-06-19 | 13:30

@VanBukkem | 13-06-19 | 13:30:
Ga ze zelf daarom van de weeromstuit daar hard om uitlachen.
De Evy Jineks van deze wereld, en gelijkaardige jankende juichaapjes.

chicago river | 13-06-19 | 13:43

Ik lees alleen GeenStijl en kijk geen tv meer, dus kan er niet over meepraten....

laurentius | 13-06-19 | 12:34

En hoe is dit cijfer tot stand gekomen ?
Waar zijn de mensen ondervraagd?
Krijg een beetje kijkcijfers gevoel hierbij

boerenvla | 13-06-19 | 12:34 | 1

Cijfer is onstaan op een GL party in Amsterdam, daar zijn dik over de 89 mensen gevraagt vermoed ik.

jan huppeldepup | 13-06-19 | 12:44

Leuk zelfspot dat mag ik graag.

Andrew Deen | 13-06-19 | 12:34

Weet uit meerdere betrouwbare bronnen dat de meeste mensen geen IDEE hebben wat er feitelijk op GS gepost wordt, wat er zoal in de panelen terecht komt, van een bijzonder diverse en uiteenlopende schare reaguurders, en dat er regelmatig naar andere media hun kopij/video verwezen wordt, al dan niet via links.
Is dat erg? Welnee. Is niet erg. Pak die 6,08 stevig vast en koester hem.
Proud to be here between you boys en girls! ALL Y'ALL.
*broederlijke milde beuk aan redactie en reaguurders uitdelen doet*

chicago river | 13-06-19 | 12:31 | 7

@Abject | 13-06-19 | 12:43:
Extreem-rechtse clown. Veel voorkomende kwalificatie onder de NRC- en Teletekstlezers.

piloot47 | 13-06-19 | 12:48

@piloot47 | 13-06-19 | 12:48:
Geschiedenis herhaalt zich gewoon, out in the open ook.
Schandalig, maar schaamte kennen zij niet.
Vraag eens aan @Bakkeleures en @Botte_Hork wat die te verstouwen kregen toen zij in "bevriende" kring melding maakten van hun stem op Sherry.

chicago river | 13-06-19 | 13:15

@chicago river | 13-06-19 | 13:15:
Het is geen schaamte, maar met trots uitgedragen onwetendheid.

piloot47 | 13-06-19 | 13:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat het allemaal rond de 6 a 7 zit, zegt wat mij betreft genoeg. Het is dus maar net aan, zelfs bij de mensen die ervoor betalen!

Martinspire | 13-06-19 | 12:31

En NOS dikke 7? Yeah right.

Mart6037 | 13-06-19 | 12:30

De NOS knipt in toespraken van regeringsleider dus deze uitkomst zal wel gekocht zijn.

Eddy67 | 13-06-19 | 12:30

4.74 , dit bericht is ook al niet betrouwbaar

Satria | 13-06-19 | 12:30 | 2

Bij mensen die de site nooit bezoeken.

E-Burke | 13-06-19 | 12:38

Ze hebben mij wederom niks gevraagd, dus wat is die uitslag nou eigenlijk waard?

WarremeWors | 13-06-19 | 12:28 | 1

Nou leef je uit. Wat vind jij?

peterdh | 13-06-19 | 12:54

Wanneer je de lijst ondersteboven houdt staan jullie bovenaan.
Goed hoor

Premier Trutte | 13-06-19 | 12:25

Hep dit op Feesboek gestaan? Anders vertrouw ik het niet.

Stormageddon | 13-06-19 | 12:24 | 1

ja klop het hep op F gestaan. Hebt ik zelf gezien :)

ja-nee-misschien | 13-06-19 | 12:27

Ik en met mij Jensen, Baudet, Wilders, en vele vele anderen zien deze lijst als nutteloos, waardeloos en doodzonde van elke euro die hieraan besteed is. Bovenal, zeker met de NOS op nr 1. is dit gewoon nepnieuws en wederom een bewijs van de macht van de media.

ja-nee-misschien | 13-06-19 | 12:24

O ja Pap, je had een 6 voor je Nederlands wist mijn dochter te melden nadat de door mij, voor haar, gemaakte opdracht Nederlands was na gekeken.

Uw Verzekeringsadvis | 13-06-19 | 12:23 | 4

ja, dat was altijd lachen op het schoolplein. Al die moeders die een werkstuk voor hun kind hadden gemaakt en dan een 7 kregen. Mijn oudste dochter had altijd een punt meer, zij was de enige die zelf iets maakte.

Glasgow Argus | 13-06-19 | 12:26

@Glasgow Argus | 13-06-19 | 12:26: ach wat lief.. een pedant persoontje en dat hier op GS

ja-nee-misschien | 13-06-19 | 12:28

Gaan jullie dochters naar school?
Weer iets geleerd. Het wordt steeds gekker.

Kaas de Vies | 13-06-19 | 12:31
▼ 1 antwoord verborgen

Waar is dat onderzoek gedaan? Door wie? Wie is er wat gevraagd?

El Rico Grande | 13-06-19 | 12:21 | 2

Onderzoek is gedaan onder studenten en docenten van de Uva met het uitdrukkelijke verzoek fascistische blogs niet te vergeten.

skoftig | 13-06-19 | 12:24

Juist! Mogen we de details ook even lezen? Als de NOS bovenaan staat ruik ik een "u vraagt, wij draaien" onderzoek.

Abject | 13-06-19 | 12:25

GS verzuimt te melden dat die 6 gegeven wordt door de gebruikers van GS. Onder alle mensen die GS kennen, is de score minder dan een 5, en dat zal na dit topic niet beter worden...

bintang | 13-06-19 | 12:21

Verslagen door LINDA Nieuws, yikes!

Sloober | 13-06-19 | 12:20 | 1

LINDA Nieuws. OMG! Waarschijnlijk de belangrijkste nieuwsbron voor al die vinexkutjes.

Basil Fawlty | 13-06-19 | 12:36

(..)Het deel van de bevolking dat het meeste nieuws niet vertrouwt, is in Nederland zelfs het laagst.

Rutte3 dus, het kan niet anders. Trouwens, ik ben iemand die de MSM niet vertrouwt, b.v. NOS, NRC, Nu, etc.

Thoth | 13-06-19 | 12:19 | 1

Dat hier wordt gesproken over "merken" in plaats van "bronnen" geeft alweer aan hoe paars de broeken zijn.

OverdaanDerOnderheid | 13-06-19 | 12:18 | 1

Het nieuws zal dan ook wel een 'product' genoemd worden.
Terwijl het toch echt een dienst is (vroeger: "dit is de radionieuwsdienst")

piloot47 | 13-06-19 | 12:21

Zo te zien een significante verbetering (ik weet echter niets van de N). Bedenk ook dat de meeste mensen veelal een waarde geven tussen de 4 en de 8. Het wordt vervolgens steeds moeilijker om de volgende keer een identieke groeisprong te behalen bij gelijkblijvende inspanning.

SugarCandyMountain | 13-06-19 | 12:18

Ik vertrouw alleen nieuwspaal.nl nog maar. Waarom staat die hier niet bij? Topfopnieuws!

piloot47 | 13-06-19 | 12:11 | 1

Dat vraag ik mij ook af. De enige betrouwbare site!

El Rico Grande | 13-06-19 | 12:25

Toch bizar laag want volgens mij zijn juist door het recalcitrante karakter van GS de berichten heel betrouwbaar. Ze moeten wel want heel policor NL kijkt met argusogen naar ieder bericht op GS en hoopt ze op #FakeNews te kunnen pakken, hetgeen niet lukt. Daarentegen is er wel een Zwartboek NPO!

misty pain | 13-06-19 | 12:10 | 2

Komt misschien ook omdat GS niet altijd even serieus is. Ik vind het ook een lastige en nogal eendimensionale vraag: "hoe betrouwbaar vind je GS?" Tja, niet heel erg. Maar in hoeverre vertrouw ik er op dat gevoelige onderwerpen uitgebreid ter tafel komen en van verschillende kanten belicht worden, zodat ik zelf een geinformeerd oordeel kan vormen? Dan scoort GS toch echt een stuk hoger dan de andere media.

Muxje | 13-06-19 | 12:31

@Muxje | 13-06-19 | 12:31: Klopt. Lijkt op Panorama van vroeger. Nieuws en Tieten. Maar Nieuws op GS is volgens mij echt wel nagetrokken en gecheckt. Plus ze hebben een paar waanzinnige primeurs gehad.

misty pain | 13-06-19 | 12:56

Hoe kan je hier trots op zijn?!? Bij iets waar de NOS op nr 1 staat... pfff....

saintinel | 13-06-19 | 12:09

Laagste van iedereen...

Zegt meer over dit schapenland dan gs. Maar dan nog. Volgend jaar de speld op 1.

Joris-maar-weg | 13-06-19 | 12:07

Dit is een nep-onderzoek. Neem zo'n Financieel Dagblad. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die positief was over dat roze vod.

Nepjournalisten die op basis van een kennistekort onzin schrijven over zaken waar ze geen verstand van hebben.

En dat is dan nog een van de betere publicaties. Ik denk dat De Speld in dit onderzoek als beste uit de bus zou komen. Het is onzin, dat is ook hun kernproduct en iedere gebruiker weet dat ook. Soms een beetje schijtlollig, maar stelt je nooit teleur. En dat kan je van de rest niet zeggen.

Glasgow Argus | 13-06-19 | 12:06 | 1

Glasgow Argus | 13-06-19 | 12:06
Zijn volgens mij met name collega MSM journalisten die zo lopen te dwepen met het FD/zgn. kwaliteit van het FD.
Een beetje zoals je writer's writers hebt.

chicago river | 13-06-19 | 12:36

Feli !

*Virtuele taartpunten uitreiken doet..*

Wijze uit het Oosten | 13-06-19 | 12:03 | 1

Is die taart wel vegan, glutenvrij, fairtrade en biologisch?

JWZ_JMK | 13-06-19 | 12:57

NOS op 1
We leven écht in een schapenland

beschuitfluiter | 13-06-19 | 12:02 | 4

@Afgeschminkte Bassie | 13-06-19 | 12:20:
Fokking Hel wat een kudtland, we verdienen Kabinet Rutte dubbel en dwars, Meh meh.

Abject | 13-06-19 | 12:22

Dat kutjournaal wordt dagelijks elke ochtend tot in den treuren herhaald.
En dat is niet omdat er tijd over is.

NiCeY | 13-06-19 | 12:24

De "Nederlander" vindt alles in NL beter dan elders. Niet dat die "Nederlander" ooit over de grens kijkt, dat zou immers maar tot nadenken en zelf beslissen leiden.

Nederland is in alles de beste. Als je dat maar vaak en hard genoeg herhaalt dan gaat de kudde makke schapen het vanzelf geloven.

En bij alles dat in NL niet in orde is denkt de kudde: "Als dat in NL al zo ruk is, hoe erg moet het dan in andere landen wel zijn".

Die domme kuddementaliteit wordt door de overheid (en dus ook de main stream media) zorgvuldig gecultiveerd.

De kudde verdient niet beter.

James Lastig | 13-06-19 | 12:28
▼ 1 antwoord verborgen

Als je de bronartikelen leest en daar je eigen oordeel over velt is GS hartstikke betrouwbaar.

Superior Bastard | 13-06-19 | 12:02 | 3

Juist. Ook vanwege soms goede inzichten of nuttige links in de reaguursels. Op GS moet je zelf een oordeel vormen, bij de andere media is dat reeds voor je gedaan.

Muxje | 13-06-19 | 12:08

Een topic is eigenlijk een aantrekkelijk en tendentieus geschreven verwijzing naar een of meer artikelen van die "betrouwbare media". Zo bezien is die 6,08 een beetje raar.

Hollende_Kleurling | 13-06-19 | 12:24

@Muxje | 13-06-19 | 12:08: Ik lees ook een paar echte kranten en ik zie toch vaak artikelen die meerdere kanten van het verhaal belichten. Dus bijvoorbeeld 2 specialisten die tegenstelde meningen hebben.

Kuifje-in-de-EU | 13-06-19 | 15:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken