Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera! GeenStijl GESLAAGT met een 5,7

Geslaagt!

Hakken over de sloot met een 5,7 maar wie geeft een neuk dat is afgerond een zes en dat is weer helemaal in de cultuur van het vaderland dus we zijn GESLAAGT!

De Reuters Hogeschool voor Internationale Communicatiedingessen heeft ons bekeken, gewogen & beoordeeld en concludeert dat we met en 5,7 de roze hakken over de mediasloot zetten. 15 jaar en nu al een diploma, onze ouders mogen trots zijn. Mensen die ons alleen kennen van het nablijven en het strafwerk geven ons een sociaal wenselijke onvoldoende (en we zouden niet anders willen), maar van onze eigen examencontroleurs, nakijkers & tegenlezers krijgen we toch dat krappe zesje. We kunnen de zomervakantie aftrappen, allemaal de tiefus, wij gaan zuipen in Salou!

En nu begint het echte leven

Gespot door een lezerT

Dit was vroeger alleen een offline grapje..

Reaguursels

Inloggen

"Toch krijgen omroepen en kranten geregeld te horen dat ze bevooroordeeld zijn. ‘Die mening leeft inderdaad, maar bij relatief kleine groepen, zoals een deel van de moslims en een aantal PVV-stemmers’, zegt Costera Meijer. "

Wat een onzin weer, dit is veel breder dan alleen de PVV-stemmer. Hoe vaak heeft geenstijl moeten rectificeren tegenover de NOS. De NOS verhult of verzwijgt feiten of plakt het verkeerde fimpje bij een item en als er geen commotie is op sociale media gebeurt er niets. Pas als twitter ontploft gaan ze schoorvoetend rectificeren of aanvullen.

sprietatoom | 14-06-18 | 23:46

Ach, onze dochter is geslaagd dus voor de rest interesseert het mij niet, wij zijn gewoon blij. Nu maar hopen dat onze vlag met tas blijft hangen want 2 jaar geleden werd onze vlag mét tas van onze zoon nog gestolen. Pfffff.......

dubbelicious | 14-06-18 | 21:19

Genieten is het bij GS, en het is logisch dat die andere kranten hoger scoren, het gros van Nederland is nu eenmaal dom.
Jongens veel plezier in shithole Salou!

lanexx | 14-06-18 | 19:51

NOS: "NOS Nieuws is niet alleen het meest gebruikte nieuwsmerk in Nederland, maar wordt ook het meest vertrouwd. RTL Nieuws en NU.nl scoren eveneens hoog op het punt. Dat geldt ook voor Trouw, met name bij de mensen die deze krant daadwerkelijk lezen."

Die laatste zin moest ik even om lachen.

Hasj_en_Wietje | 14-06-18 | 18:23

En bij de eerste zin keihard huilen?

Boris die Sauertopf | 14-06-18 | 19:07

Misschien als jullie een werkende app maken voor de nieuwere eifoons dat het een 6+ kan worden? Ook qua bezoekersaantallen enzo.

Ofzo2 | 14-06-18 | 18:08

Ha, met de hakken over de sloot is ook droge voeten.
Gefeliciflapstaart.

Der Doktor | 14-06-18 | 17:37

Door wie is dit onderzoek gedaan ga dat eerst eens uitzoeken en door wie worden zij betaald. Dan kunnen we pas een oordeel vellen. Maar het zou mij niets verbazen als dit onderzoek uit de linkse hoek komt.

Ronald89 | 14-06-18 | 17:01

De N.O.S heeft het onderzoek financieel gesteund ,dus toch de slager die zijn eigen vlees keurt.

blauwe zander | 14-06-18 | 16:56

oh op vakantie, naar Salou? En ik maar werken!

Generaalspruit | 14-06-18 | 16:22

6 jes cultuur. De doodsteek voor Nederland.
2 generaties 6jes verder en je hebt zomaar een alles weglachende premier.

Noobster | 14-06-18 | 15:53

De Reuters Hogeschool is heus niet dom.
Die weten wel waar de centen vandaan komen.

jemagookniksmeer | 14-06-18 | 15:23

Het mooie is dat de NOS zijn eigen nieuws geloofd.

Mr.Crowley | 14-06-18 | 15:10

Gelooft moet in dit geval dan weer wel met een T.... Ooit ergens voor geslaagd? Lagere school misschien, met hakken over een grote sloot?

Brou Is Back | 14-06-18 | 16:37

Slood? Of toch sloodt?

UncleAlbert | 14-06-18 | 20:25

Is GS een nieuwsbron? Vind het al heel wat dat het genoemd wordt. Blijkbaar toch veel gelezen!

Beste_Landgenoten | 14-06-18 | 15:07

GeenStijl: Tendentieus, ongefundeert en nodeloos kwetstent.

Stijlicoon | 14-06-18 | 15:05

GS mag slet en ber wel bedanken die krikken het waarheidsgehalte tenminste fors op.

botbot | 14-06-18 | 14:51

Ik geef toe: voor een korte snelle check voor de actueelste nieuwshoogtepunten is NOS Teletekst (Jawel!) nog steeds mijn favoriet. Verder check ik nooit de NOS voor nieuws.
De 5,7 voor GeenStijl is niet realistisch en duidelijk politiek gekleurd. Wanneer/hoe vaak heeft GeenStijl een bericht moeten rectificeren? En er zijn heel wat brisante berichten geplaatst op GeenStijl.

Gerf | 14-06-18 | 14:50

Ik vraag me altijd af hoe dat soort onderzoeken worden gedaan. Hoe worden die onderzoeken uitgestuurd? Heel eerlijk: GS is voor mij dé nieuwsbron. Altijd de eerste of heel snel met brekend nieuws, alle kanten belicht en zeker niet prekend voor eigen parochie. HUP, GS!

Samui07 | 14-06-18 | 14:50

Vanochtend mocht ik op de nationale radio weer vernemen dat 30 procent van de Nederlanders zich zorgen maakt over nep-nieuws.
Ik kijk dan rond in mijn familie- en mijn werkkring, en zie daar NIEMAND die zich zorgen maakt over nep-nieuws. Dus beschouw ik zo'n onderzoek als nep/broodje aap. We moeten dit niet allemaal geloven; het zijn Viva-onderzoekjes. Maar het nieuws pakt er groot mee uit, want het past zo mooi binnen die EU 'bezorgdheid'.

marjen | 14-06-18 | 15:07

@marjen, inderdaad. In mijn omgeving ook nog nooit iemand gehoord die zich zorgen maakt om nepnieuws. Idem voro Rusland.

BluRay | 14-06-18 | 17:29

Ze hebben het in het leven geroepen om macht en controle te kunnen uitoefenen, snel via de EU disinfo opgericht, een stel waardeloze ambtenaartjes achter een computer en voila, heel Europa wordt gek gemaakt met "nepnieuws"!

lanexx | 14-06-18 | 19:58

Als de NOS toegeeft dat de NOS het onderzoek heeft gesponsord, dan vind ik de NOS al een stuk betrouwbaarder dan voorheen.

Sitting_targets | 14-06-18 | 14:20

Die cijfers zijn precies linksche kerkië, hoe hoger het cijfer hoe meer linksche kerkië ik dat medium vind, hoe lager het cijfer hoe meer rechtse koorbal.

DitjaarkrijgikAOW | 14-06-18 | 14:19

Als je als NOS Theresa May gaat vertalen wanneer zij spreekt over "This was an act of islamic terrorism" en het woord islam krijg je niet uit je toetsenbord, dan ben je het niet waard nieuwsdienst te zijn. Maar ja gevalletje WC-eend.

Foolonthehill | 14-06-18 | 14:16

De nos is ook best betrouwbaar als het gaat om staatspropaganda en links geleuter de ether in te slingeren. Zo te lezen waren de geïndoctrineerde bejaarden met de dode bomen in hun handjes gevraagd. Logisch die uitkomst dan dus ook.

Wim Venijn | 14-06-18 | 14:13

VETTE HULDE GS
Dit resultaat telt voor mij dubbel en dat geldt ook voor de reaguurders die bij elkaar meer inhoud hebben dan het gehele nederlandse en europarlement !!
Altijd humor,altijd inhoud altijd scherp en creatief en altijd alert !!
WIsh you luck en keep up the good works !!!

2CVOcean | 14-06-18 | 14:09

GS presteert onder en dat is een teken van hoogbegaafdheid. Weet elke ouder.

marjen | 14-06-18 | 14:08

U bedoelt waarschijnlijk: “maakt elke ouder van een ondermaats presterend sneeuwvlokje zichzelf graag wijs”.

Nivelleermarionet | 14-06-18 | 18:40

Dat onderzoek had net zo goed door het CBS of CPB gedaan kunnen worden. Ik denk dat de NOS dan nog hoger geëindigd was. En iedereen heeft het maar over nepnieuws, maar selectiviteit in de berichtgeving is ook een dingetje. Denk aan bijv Keulen/armlengte. NOS had het toen zgn te druk met de ijzel in het noorden van het land.

Mart6037 | 14-06-18 | 14:05

Zolang GS ook poep en pies artikeltjes leuk en passend vindt, kun je ook niet verwachten door het grote publiek serieus te worden genomen, dus geen medelijden met de slechte punten. Het is alleen jammer dat dit medium met zoveel potentie zelf niet in de gaten heeft hoe belangrijk men zou kunnen zijn, gemiste kans.

zwellevertje | 14-06-18 | 14:05

marjen | 14-06-18 | 14:21
uW naam. Bezittelijk voornaamwoord. U zegt uw naam. Geen dank, gratis service, volgende keer geslaagd.
Niet zeiken nu over taalnazi, mierenneuker en 'je snapt toch wat ik bedoel". Als je serieus genomen wilt worden zorg je dat je spelling, stijl en grammatica in orde zijn.

piloot47 | 14-06-18 | 14:43

piloot47.
Ik had niet de wens serieus genomen te worde. Dank uw.

marjen | 14-06-18 | 14:53

@ piloot47 | 14-06-18 | 14:43

Waarom begin je met een enkel aanhalingsteken en eindig je met een dubbel aanhalingsteken ?

sprietatoom | 15-06-18 | 00:42
▼ 6 antwoorden verborgen

"De gemiddelde Nederlander geeft NOS Nieuws het hoogste rapportcijfer voor betrouwbaarheid"....
--
Hahahahaha.

Mark_D_NL | 14-06-18 | 14:04

ik ben 73 en kijk never nooit naar de PO, zooitje slapjanussen.

roodborstje1 | 14-06-18 | 14:46

Aldus het "NOS Nieuws"

Pierre Lebon | 14-06-18 | 14:55

Quote : "De gemiddelde Nederlander geeft NOS Nieuws het hoogste rapportcijfer voor betrouwbaarheid"....

Dit klinkt als smaad & demonisering t.o.v. de "gemiddelde Nederlander"....... zo dom kan een volk niet zijn.

Mau777 | 14-06-18 | 14:01

Uit het rapport reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/si... : 2006 mensen in NL (17 miljoen) online ondervraagd, tegen 2009 Belgen (11 miljoen). "Research was conducted
by YouGov using an online questionnaire at the end of
January/beginning of February 2017.
• The data were weighted to targets based on census/industry
accepted data, such as age, gender, region, newspaper
readership, and social grade, to represent the total population
of each country. The sample is reflective of the population that
has access to the internet." Aha, het abonnement op een krant weegt mee in de selectie van de data. Zo stuw je natuurlijk de algehele dodeboommedia omhoog.
Citaat over Nederland in het rapport:
"Dutch news blog GeenStijl, which describes
itself as ‘tendentious, unfounded and
needlessly offensive’, is used more often
than websites of quality newspapers NRC
and Trouw, but 40% see it as entertainment
rather than as an accurate news source (11%).
De Dagelijkse Standaard (The Daily
Standard) – referred to as the Dutch
Breitbart – appears to be a negligible player.
Irene Costera Meijer and
Tim Groot Kormelink
Department of Journalism Studies,
Vrije Universiteit Amsterdam"

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-06-18 | 14:00

.politics.
Genoeg info.

A.U.EnLeven | 14-06-18 | 14:07

Echte onderzoeken staan in wetenschappelijke tijdschriften en hebben als doel verder onderzoek, betere betrouwbaarheid, andere invalshoeken. Eindigen met 'discussie', 'beperkingen van het onderzoek' en 'aanbevelingen voor verder onderzoek'.
Propaganda staat in de krant(en), vermomd als 'onderzoek'; en heeft als enig doel het (hedendaagse danwel toekomstige) belang van de boodschapper. Sluiten altijd met 'conclusie', alsof de waarheid daar stopt.
Simpel onderscheid, geeft rust.

A.U.EnLeven | 14-06-18 | 13:59

Ik denk dat het een duits onderzoek is en daar is een 1 het hoogste en zes het laagste. 7 ist dus nog slechter als het laagste.

jan huppeldepup | 14-06-18 | 13:57

Geslacht!

Madrox | 14-06-18 | 13:56

De NOS betrouwbaar? Laat me niet lachen, de NOS met haar eeuwige linkse leugens en deugpropaganda, ik acht dit onderzoek totaal niet betrouwbaar.

Wolkbreuk | 14-06-18 | 13:56

Kijk eens hoe er op twitter bij NOS wordt gereageerd over hun nieuwsitem.. daaruit kun je concluderen dat het een nepnieuwsbericht is.

miknic | 14-06-18 | 13:56

www.youtube.com/watch?v=hSz7yO7bckI
Anekdotisch "bewijs"
Face it: Niet iedereen heeft dezelfde "mening" als jij. En iedereen heeft zijn eigen "waarheid".

TB2318 | 14-06-18 | 14:13

Hoera!
Hoe geslaagd ben je dan?

BosrandDirk | 14-06-18 | 13:56

Hee Reuters, als GS geen 10 voor betrouwbaarheud krijgt, kunnen jullie dan één artikel laten zien waarin feitelijke onjuistheden staan?

JackStick | 14-06-18 | 13:55

Mwah, hoewel ik GS een bijzonder warm hart toedraag glipt er toch ook wel eens een onjuistheidje door de eindredactie hoor ;)...

Lood om oud ijzer | 14-06-18 | 14:04

@ Lood om oud ijzer
Vertel!

JackStick | 14-06-18 | 14:08

@ Lood om oud ijzer
Hallo? Bent u er nog? Één GS-artikel waarin feitelijke onjuistheden staan aub.

JackStick | 14-06-18 | 14:30

WTF! Een tien met een griffel!

Eucalyppta | 14-06-18 | 13:54

GS is beter vanwege de mogelijkheid om te reageren. Soms zijn de reacties beter dan het artikel. Juist de tegengestelde meningen maken het voor mij 'inzichtelijk' hoe ik mijn mening kan scherpen. Met de NOS kan dat niet, dat is slikken zonder te proeven. De intellectuele luiheid regeert

Uilenspiegel | 14-06-18 | 13:51

Welke verschillende meningen?

Spanko | 14-06-18 | 13:55

Spanko schrijft: Welke verschillende meningen? Hij bedoelt dus dat we alle dezelfde mening hebben. Daarin verschil ik van mening met hem.

jan huppeldepup | 14-06-18 | 14:00

Gefeliciteert jongens! Ik vermoed dat met dit onderzoek vooral het effect van de nos-propaganda gemeten wordt.

Bamberger Reiter | 14-06-18 | 13:50

De NOS is de grootste verspreider van nepnieuws en deugpropaganda. Ik kijk alleen als Amber Brantsen het presenteert.

Irnerius | 14-06-18 | 13:50

GS is toch geen 'nieuwsbron'? Het is een blog net meningen, opinies, zwarte humor, etcetera. Maar geen Reuters, ANP of zo. Wanneer je peren meeneemt in de appeltest van het AD mag je blij zijn met de 5,7.

Winter_is_coming | 14-06-18 | 13:49

En dan te weten dat een aantal reaguurders het gemiddelde hier flink omhoog halen. Berbaar, Drumpiet, Koreanse dinges en ik. Maar goed, we zijn in de minderheid helaas.

Bakito | 14-06-18 | 13:47

Drumpiet gelijk stellen aan DKS, wat een grap. Dat is zijn natte droom wel maar hij heeft de kennis en kunde niet.

Patje2011 | 14-06-18 | 14:01

Het is een nobele doch ijdele zaak.

DrumPiet | 14-06-18 | 14:16

DrumPiet
Ik ben overigens wel blij dat je er bent. Geeft wat leven in de brouwerij.

Patje2011 | 14-06-18 | 14:19
▼ 2 antwoorden verborgen

onderzoeksinstituut moet zijn conclusies niet baseren op het oordeel van mensen die dagelijks door de Nos en genoemde krantjes worden voorgelogen, gemanipuleerd en geindoctrineerd maar dan zou ik als onderzoeksinstituut eens wat vaker GeenStijl, TPO, lezen. Wat een Wc-eend onderzoek !

krelus | 14-06-18 | 13:47

Verdomme, nou is m'n broek nat van het lachen. Een voldoende voor betrouwbaarheid bij GS. Zijn er dan zoveel sukkels in Nederland? Ja, kennelijk wel.

Bauchschmertzen | 14-06-18 | 13:46

Lijkt me een mooie case voor de Cock Buning van EUvsDisinfo. Ik geloof er althans geen hol van. Ken niemand die de NOS kijkt en gelooft wat er gezegd wordt, mensen kijken naar het nieuws zoals ze ook naar René vd Gijp kijken: even een momentje Niets, even het verstand op nul, tussen de piepers en het toetje. De NOS, dat is Sacha de Boer die een documercial doet, tuurlijk.
GS is de enige hoop in bange dagen. Van mij een 9,5

Magdatkandat | 14-06-18 | 13:46

Madeleine De Cock Buning was ook hoorbaar enigszins teleurgesteld, vanmorgen op Staatsradio 1. Slechts 34% van de nederlanders maakt zich druk over het fenomeen nepnieuws. En dat na de roffelarij van tante Ollongren en andere politikers over dit niet bestaande fenomeen. Nepnieuws.

Glasgow Argus | 14-06-18 | 13:50

Ok. Imbecielen die een cijfer mogen geven voor de betrouwbaarheid van notoire nepnieuws producenten. Wat is democratie toch een geweldige vinding.

obominotie | 14-06-18 | 13:45

Zoals bij veel onderzoeken van dit kaliber verwonder ik me over de resultaten. Hoe komen deze tot stand. Het zou een waardevolle journalistieke aanvulling zijn wanneer men bij publicatie van zo een 'wij van wc eend' stukje als naschrift een verwijzing naar het onderzoek, onderzoeksmethode en data toevoegt. Dat bevordert transparantie, controleetbaarheid en reduceert suggestieve artikelen waar de nepnieuws politie hard op mag gaan inhakken. Met de nepnieuwspolitie bedoel ik de kritische blogs.

Winter_is_coming | 14-06-18 | 13:43

Graag een poll wat de echte reaguurders en daadwerkelijke lezers GS voor punt zouden geven.

Patje2011 | 14-06-18 | 13:42

Dat wordt een vette 9!

Winter_is_coming | 14-06-18 | 13:43

Een negen vooor de serieuze artikelen en scoops, een zeven voor het naakt en de flauwe artikelen, zevenenhalf voor sport en wetenschap. Sowieso een negen voor het geouwehoer van alle reaguurders.

Patje2011 | 14-06-18 | 13:55

Een ruime voldoende zeker, er zitten altijd trollen tussen die een 1 geven.

sprietatoom | 14-06-18 | 23:30

Het artikel begint al goed. Geslaagd met een T. lol

Lupuslupus | 14-06-18 | 13:42

Wat verwagt je met een 5,7. Ironie op schrivt is moeiluk.

Winter_is_coming | 14-06-18 | 13:44

Heb jij nooit geleerd dat de voltooid deelwoorden waarbij de stam van het werkwoord eindigt op één van de letters uit het kofsgip met een t worden afgesloten dan?

klaas.heitinga | 14-06-18 | 13:45

Winter,
Is moeiluk niet met twee ll'en, en met zonder i?

BosrandDirk | 14-06-18 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ik volg ook de BBC, via de app, en wat mij opvalt is dat berichten niet alleen eerder bij de BBC verschijnen, ook nog eens uitgebreider. Het leert je je mening over de NOS bij te stellen tot (deels) niet meer dan een vertaaldienst, en nog een slechte ook.

Meeroever | 14-06-18 | 13:41

De BBC. Ranzige bende. Ik herinner me nog dat ik London in een bus zat, 's avonds laat. Chauffeur had de radio aan. Ging over de Brexit (referendum moest nog komen). En dan heeft de presentator het over "the racists from UKIP".
Nee, lekker obejectief. Maar op zich snap ik de obsessie van de BBC wel met de Islam: Ze zijn beide dol op kleuterneuken. (Jimmy Savile)

TheEgg | 14-06-18 | 13:49

Had Reuters de kwaliteit van de reaguursels meegenomen in de beoordeling dan hadden jullie een dikke 9 gescoort....

open mind | 14-06-18 | 13:38

gescoort?

Lupuslupus | 14-06-18 | 13:42

Hoe worden dit soort onderzoeken gedaan? Gaat men via een call-center vaste lijn abonnees opbellen? Tsja, dan krijg je antwoorden van trouwe buiskijkers uit het hoge leeftijd segment van de bevolking. Uit het Reuters onderzoek scoort Tsjechië helemaal onderaan. Daar is de vaste telefoonlijn een bijna niet bestaand fenomeen geworden. Het MSM nieuws in CZ vertoont een ongekend chauvinisme. De wereld wordt gedaan in twee minuutjes maar een plaatselijke hagelbui+overstroming, daar stroomt het van over. Volgens Reuters 'vertrouwen' de Tsjechen dat plaatselijke Van-gewest-tot-gewest-achtige nieuws niet. Vreemd.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-06-18 | 13:37

Reuters is internationaal en bestaat sinds 1934. Je hebt alle vrijheid om tegen de uitslag van een dergelijk bureau in te gaan. Immers: de Oscars worden ook uitgereikt door een instituut waarvan je je kunt afvragen of het daadwerkelijk de beste films promoot. Het is nog maar de vraag of het WK-voetbal uiteindelijk het beste voetballand aanprijst. etc etc.
Net als er altijd twijfel is over de CBS-statistieken "roken is slecht", want.....
"mij oma heeft altijd gerookt en....." (gaap).
www.youtube.com/watch?v=hSz7yO7bckI

TB2318 | 14-06-18 | 15:13

diepgaande analyse met steun van het Commissariaat van de media - zoiets als onderzoek betaald door de Shell?

Non_Smoking_Gun | 14-06-18 | 13:35

Vraag 13 : op een schaal van 1 t/m 10 , welk cijfer geeft u aan de reputatie van het medium Geenstijl ?

nemeton | 14-06-18 | 13:34

GeenStijl: Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

kweethetooknietbeter | 14-06-18 | 13:41

Tja ,tendentieus,ongefundeerd & nodeloos kwetsend zijn nou niet direct dingen waar je een reputatie aan wilt verbinden........

Koning BongoBongo | 14-06-18 | 14:19

Eng is dat vertrouwen in de qualiteitscouranten en de staatspropaganda van de NOS. Juist zij liegen en verdraaien het nieuws, laten onwelgevallig nieuws niet zien en grossieren in halve en hele leugens.
Het nieuws over de grote demo 25-6-'18 voor Tommy Robinson beperkt zich ook tot beelden en commentaar van het door de politie uitgelokte geweld van een paar dronken hoolgans.
Jullie moeten harder aan de bak, Geen Stijl. Vertel de waarheid met nog harder stem.

Van Zessen Klaar. | 14-06-18 | 13:33

Vind je het nog net zo 'eng' wanneer je beseft dat dit een propaganda-enquête is in belang van de media zelf? Een enquête gehouden over 37 landen, met hoogstens 500 Nederlanders (jawel, de 'gemiddelde Nederlander') die wat suggestieve vragen hebben gescoord.
Je moet percentages en rapportcijfers van media, over 'bevolking', nooit geloven. Of nou ja, je moet niets, maar ik raad het stelligste aan.
Kan je er daarna gewoon om lachen, in plaats van iets niet-bestaands 'eng' vinden. Zowel TV als kranten gaan dood, en proberen hun eigen voortbestaan te redden door zich groter voor te doen dan ze zijn. Het Europese intensiverende verspreidingsniveau van dergelijke propaganda, dat is eerder een beetje eng.

A.U.EnLeven | 14-06-18 | 13:46

Sorry dat ik het feestje moet verstieren maar in de tijd dat wat je op school leerde nog iets voorstelde zou een 5,7 (dat niet bestond) een vette ONVOLDOENDE zijn geweest. Een 6 was met de hakken over de sloot.

Lupuslupus | 14-06-18 | 13:33

Een 5.46 wordt via regeltje 63269 afgerond naar een 5.5. Via een ander regeltje (65862) wordt een 5.5 dichter bij een 6- beschouwd dan bij een 5. En de derde regel (92495) bepaalt dat een 6- een voldoende, dus een 6 is. Zo aaibolt het onderwijs al een jaar of 25. Terwijl de rekenkunde onomstotelijk kan bewijzen dat een 5.46 dichter bij de 5 ligt dan bij de 6. De regeltjesnummers zijn trouwens fictief, die worden jaarlijks door D65.46 herzien.

Jos Tiebent | 14-06-18 | 14:42
-weggejorist-
roodborstje1 | 14-06-18 | 14:55

Een 5.7. Dat zijn 5000 reaguurders die een 9 hebben gegeven, en 3500 verschillende accounts van DKS om die enquête in te vullen.

TheEgg | 14-06-18 | 13:31

De vraag is welk cijfer de NOS heeft gekregen van respondenten die die club alleen qua reputatie kennen. Ik kijk al jaren geen tv meer: -1 dus.

Hetkanverkeren | 14-06-18 | 13:31

Ik volg een lezingenserie in Paradiso Amsterdam. Elke paar weken een andere wetenschapper. Toeval of niet 2 van de 10 redenaars (een nobelprijswinnaar chemie en een professor microbiologie) gaven aan dat de NOS hun ontdekking/persbericht etc verkeerd hadden begrepen en verkeerd hadden bericht.
Als NRC die Meeus nou eens een keer een schop geeft dan kunnen ze weer wat stijgen trouwens.

Dhr. G.E. Peerd | 14-06-18 | 13:30

Dood eng dat mensen de NOS een 7,6 voor betrouwbaarheid geven.
Mensen geloven die linkse policor agitprop dus daadwerkelijk.
Ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Ayatholla_Buttbanger | 14-06-18 | 13:30

Ik vermoed dat deze enquete alleen in bejaardentehuizen is gedaan.

Koning BongoBongo | 14-06-18 | 13:50

Ze melden dat het op basis is van 'YouGov survey of over 74,000 online news consumers in 37 countries including the US and UK.'

M.a.w. 74.000 respondenten zouden representatief moeten zijn voor een totale populatie voor die 37 landen die totaal bijna een miljard mensen omvat.

Al-Dente | 14-06-18 | 13:52

Lupuslupus
Ik ben tijdens de "vluchtelingen" crisis afgehaakt. Ik zag op de achtergrond een foto van twee leuke blonde ongehoofddoekte meisjes ter illustratie van de doorsnee vluchteling.
Al-Dente
Ja zo lust ik er inderdaad nog wel een paar. Bedankt voor de info

Ayatholla_Buttbanger | 14-06-18 | 15:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is puur een aanname maar ik heb het vermoeden dat dit onderzoek is gedaan in opdracht van de NOS.

keestelpro | 14-06-18 | 13:30

Zet uw Reuters-TV toch uit

Jan Passant mk2 | 14-06-18 | 13:29

Even kijken bij de nieuwsbron Reuters zelf: agency.reuters.com/en/insights/indust... Social media trust 24%, MSM 40%
www.reuters.com/article/us-media-news...
"LONDON (Thomson Reuters Foundation) - Most people don’t trust the mainstream media and are even more suspicious of social media, a survey revealed on Thursday, though it said social networks were vital for under-reported stories ...."
reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/si...
Het Digital News Report 2017 van Reuters zelf.

Eeuwig..Op..Vakantie | 14-06-18 | 13:29

Hier mag wel een stijlloze poll aan gewijd worden.
Ik heb zo'n vermoeden dat er dan andere cijfers uit de hoge hoed komen.

keestelpro | 14-06-18 | 13:27

Ik lees GS voor de amusementswaarde. Als het gaat om betrouwbaarheid vind ik een 5,7 vrij genereus.

koeberg | 14-06-18 | 13:24

Wat heeft GS geschreven dat onwaar is?

XaleX_2 | 14-06-18 | 13:27

Hangt een beetje van wat je met "betrouwbaarheid" bedoelt. Puur op juistheid van het nieuws is 5.7 aardig in de buurt. Maar als je betrouwbaarheid ziet als de volledigheid van de informatieverschaffing, dan schat ik de artikelen op GS samen met de door reaguurders geposte en vaak informatieve achergrondinformatie en hun opinies en inzichten toch een stuk hoger in dan menig krant. Je moet wel een beetje kunnen filteren, maar het werkt beter dan dat de krant dat bevooroordeeld voor jou doet.

Muxje | 14-06-18 | 13:34

Ik vind GS heel wat betrouwbaarder dan alle kritiekloze msm die policor bezig zijn door waarheidsvinding niet als gemeengoed te beschouwen . Zelfkritiek en zelfspot is bij GS ook niet vreemd.

Koning BongoBongo | 14-06-18 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Reuters onderzoek van Journalistiek. Laten we eerst dan maar eens definieren wat het gegrip Journalistiek nu precies betekent.

In de woorden van George Orwell is Journalistiek “to print what some one else does not want to see printed. Everything else is Public Relations”.

Gemeten naar deze definitie heeft Reuters dus vooral gekeken naar de PR staatskanalen. Dan is het logisch dat de NOS het beste scoort.

En dan is het ook logisch dat de NOS als PR kanaal het meest betrouwbaar wordt geacht. Zoals mijn wekker ook heel betrouwbaar tien minuten voorloopt. Altijd tien minuten voorlopen, maar nooit de juiste tijd aangeven.

Glasgow Argus | 14-06-18 | 13:22

'Zoals mijn wekker ook heel betrouwbaar tien minuten voorloopt. Altijd tien minuten voorlopen, maar nooit de juiste tijd aangeven. '
Kan ik deze op een tegeltje krijgen?

Croxifoxio | 14-06-18 | 13:37

Is er een reaguurder hier die iets gevraagd is door Reuters? Ben erg benieuwd, want mij is niks gevraagd

Godwint | 14-06-18 | 13:22

Ze stonden bij mij massaal op de stoep, maar ik heb geweigerd om ze binnen te laten. Geen tijd, ik moest reaguren.

Schoorsteenveger | 14-06-18 | 13:26

mij is ook niets gevraagd, dus enquête is zelf nepnieuws.

tipo | 14-06-18 | 13:26

Mij ook niet en waarschijnlijk is niemand iets gevraagd.

Rollatorus | 14-06-18 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ronduid hilariesch.
Worden reaguurders ook noch beoordeelt?

de Voorzittert | 14-06-18 | 13:21

Ja, dat zou grappig zijn. Reaguurders op GS versus 'deskundigen' in de NOS-studio.

Schoorsteenveger | 14-06-18 | 13:25

Ja, dat staat er toch duidelijk:

"Wie niet alleen de reputatie van het medium kent, maar er ook gebruik van maakt, oordeelt positiever."

Nu heeft GS een slechte reputatie (in ogen van velen), dus de lezers/reaguurders hebben dan dus ook een slechte reputatie. De NOS daarentegen heeft een goede reputatie en dus hebben de kijkers/lezers dat ook.

Dat is wat ik er in lees. Maar het kan ook zijn dat het mijn paranoia-brein is, dat hier spreekt.

kweethetooknietbeter | 14-06-18 | 13:28

Daar zijn we trots op want als we zo eens kijken naar wat de schaapjes als betrouwbaar beoordelen (nos, rtl... sic.) dan kunnen we niet anders concluderen dan dat 80% van de Nederlanders met het hoofd in den reedt zit. Blijven roeren mannen!

Sliptong | 14-06-18 | 13:21

Het gros van de Nederlandse bevolking kijkt het NOS journaal voor nieuwsgaring want de NOS bepaalt wat relevant is en wat waar is. De NOS heeft een soort van monopoly op de publieke opinie.
Maar het gros van de redacteuren, journalisten en columnisten en andere mensen achter de schermen bij de NPO/NOS volgen wel degelijk de berichten op GeenStijl want ze weten dat GeenStijl bovenop de actualiteit zit en vaak veel verder durft te graven in de achtergronden.

keestelpro | 14-06-18 | 13:21

Klopt, en FOX-news volgen ze ook op de voet. Zodra er op FOX iets negatiefs over Trump wordt gezegd is dit nieuws. Want een 'pro Trump' zender, lees een zender die niet alleen aan het Trump-bashen is, die iets negatiefs zegt is nieuws. Nieuws is het pas als CNN en de NOS iets positiefs zeggen over Trump.

sprietatoom | 15-06-18 | 00:04

Ik geef de NOS een 1,5 voor betrouwbaarheid (ik ben in een milde bui).

Lewis | 14-06-18 | 13:20

Je hebt de zomer in je bol zeker gulle gever!

keestelpro | 14-06-18 | 13:22

Ik geef de NOS een 10 voor betrouwbaarheid; je weet immers precies wat je aan ze hebt. ;)

kweethetooknietbeter | 14-06-18 | 13:38

Ik denk dat kweet 'voorspelbaarheid 'bedoelt....

Koning BongoBongo | 14-06-18 | 14:06

Wanneer komt de uitslag van de komkommer-test?

kweethetooknietbeter | 14-06-18 | 13:20

De NOS kon het net op het 13.00 'journaal' weer niet laten zichzelf te pijpen.

Wekkertje | 14-06-18 | 13:20

Mij is niets gevraagd.

SamKoeman | 14-06-18 | 13:19

Cijfers en statistieken kun je heerlijk manipuleren, ik ben benieuwd naar het onderliggende onderzoek (waarschijnlijk gewoon 1000 mensen gebeld ofzo).

Ay_Caramba | 14-06-18 | 15:00

Heeft dit ook nog met GS te maken? 5142468/klaar-voor-de-sprong-naar-het-echte-leven?

Curbed Cobald | 14-06-18 | 13:18

Als je een 5,7 en een 4,4 hebt gehaald, dan heb je gemiddeld een 5,1 en dat, beste Geen Stijl, betekent zittenblijven.

Bakkeleures | 14-06-18 | 13:17

Ach, het percentage betweters dat nooit GS bezocht heeft maar er wél een mening over heeft is vele malen groter dan het percentage betweters dat nooit naar het NOS Journaal gekeken heeft maar er desondanks een mening over heeft.
Wat moet je met deze cijfers?

Schoorsteenveger | 14-06-18 | 13:23

Het blijft grappig dat mensen die GS nooit lezen toch hun mening erover klaar hebben. "GS? Die schoppen alleen maar overal tegenaan". Ik kan niet zeggen dat ik het altijd met GS eens ben, maar de door GS aangenomen houding is heel wat gezonder dan wat je in de msm ziet.

Ay_Caramba | 14-06-18 | 14:59

Scoort La Joop ook? Of vallen die van de lijst?

ScumbaggusMaximus | 14-06-18 | 13:17

Gemiddelde ? Als je met je ene bil op een gloeiend hete kachel zit , en met je andere bil in een bak ijskoud water dan zit je gemiddeld wel lekker. Maar de praktijk hè .

ja,diedus! | 14-06-18 | 13:16

lol

Lupuslupus | 14-06-18 | 13:46

Het is goed omdat ik het lees. Ik lees het omdat het goed is.

Godsammekraken | 14-06-18 | 13:15

Fuck de gemiddelde Nederlander!
*vuistjes ballen doet*

atheïstisch stemvee | 14-06-18 | 13:15

Henk & Ingrid zijn u dankbaar

menage | 14-06-18 | 13:51

"De gemiddelde Nederlander geeft NOS nieuws ...."
Lezon!

atheïstisch stemvee | 14-06-18 | 14:00

Precies de uitslag die bij een verzorgingsstaat past.

Pedronegro | 14-06-18 | 13:15

Eh.... is het niet geslaagd met een d op het einde?

GS is echt normaliter een NL taal ridder maar volgens mij is de kop en de text fout........

be_careful | 14-06-18 | 13:15

Zoek maar eens naar 'geslaagt' op instagram. #nieuwespelling

keestelpro | 14-06-18 | 13:25

@be_careful je moet het woord ook verlengen, dan hoor je het vanzelf: een geslaagte grap.

VP732 | 14-06-18 | 13:30

@EefjeWentelteefje | 14-06-18 | 13:17
Dat helpt niet, het is ironie. Hmm, is ironie sarcasme noemen ook ironie?

Een korte les ironie: www.youtube.com/watch?v=XfpB0kDLEts
Ook leuk voor mensen die een hekel hebben aan Alanis Morissette.

TheEgg | 14-06-18 | 13:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Grappig, zowel NOS als RTL zijn de minst betrouwbare en meest manipulatieve 'nieuws brengers' van Nederland. Je hoeft alleen maar hun berichtgeving over de massamigratie te volgen om te weten dat ze het volk proberen te bespelen en te manipuleren. Zowel NOS als RTL halen bewust migranten en vluchtelingen door elkaar en proberen ze dezelfde label en status te geven in hun berichtgeving. Je hoort ze letterlijk spreken over migranten en slechts één zin later zijn het weer vluchtelingen. Of ze hebben het over migranten en dan zie je er een bijbehorende tekst op het beeld met 'vluchtelingencrisis'. Dit is bewuste psychologische manipulatie en het is nogal apart dat NOS en RTL precies dezelfde tactiek gebruikt.

XaleX_2 | 14-06-18 | 13:13

Leraren hebben ook hun lievertjes. En een paar "schoonheidsfoutjes"(vergisjes?) vergeef je die best, weetjewel.

ScumbaggusMaximus | 14-06-18 | 13:16

Je snapt het niet! Het gaat om het gevoel wat de mensen overhouden na dat ze er naar gekeken hebben. NOS = warm en wollig. GS = koud en kil. (behalve op vrijdagmiddag)

Curbed Cobald | 14-06-18 | 13:17

Mij is ook niks gevraagd, ik had de NOS een 4 gegeven en geenstijl een 10

Rollatorus | 14-06-18 | 13:13

"De gemiddelde Nederlander geeft NOS Nieuws het hoogste cijfer op betrouwbaarheid: 7,36".
Hahahahaha, propaganda van de Volkskrant, hahahaha, lalalalala.
En wat vindt de bovengemiddelde Nederlander, oh heilige propaganda-school Reuters? Hahahaha.

A.U.EnLeven | 14-06-18 | 13:13

Dit straalt zeer slecht af op de gemiddelde Nederlander. Maar de gemiddelde Nederlander is dan ook gehersenspoeld tot op het bot.
Little do they know....

keestelpro | 14-06-18 | 13:15

Het is een fake-onderzoek. Propaganda. Wie het nog gelooft, in percentages van media... ach ja, die kan maar beter geloven in plaats van weten, inderdaad.

A.U.EnLeven | 14-06-18 | 13:35

Jury bestaande uit: Gelauff, Laroes, Huisjes en die zak van het AD, Nijhuis. Anders gods-onmogelijk.

Normpje | 14-06-18 | 13:13

De NOS meest gebruikte nieuws bron? Geen wonder dat het zo triest gesteld is met het Nederlands onderwijs. Je ziet wel dat de *kuch* kwaliteits media oftewel de Linkse media het hoogste cijfer krijgt. En de meer 'populistische' of rechtse media vrij laag scoort. Je zou er bijna iets van gaan denken, maar indoctrinatie van kinderen daar is Links altijd al goed in geweest.

Indoneesje | 14-06-18 | 13:13

De laagste scores zijn voor niet linkse media. Je verwacht het niet.

Feroces | 14-06-18 | 13:12

Maar natuurlijk. En wat stemden de mensen dan die de reputatie van de NOS kennen? Een 1?

Curbed Cobald | 14-06-18 | 13:11

Als ik op de NOS een bericht hoor ga ik altijd even op GeenStijl spieken of de antwoorden kloppen.

keestelpro | 14-06-18 | 13:11

Doe ik ook altijd.

gato | 14-06-18 | 14:09

Als ik een cijfer moet geven op basis van de meestgebruikte nieuwsbron, dan krijgt Geenstijl van mij een 9,5.

pibasso | 14-06-18 | 13:11

Dit is een onderzoek "met steun van het Commissariaat voor de Media".
* Mompelt iets over hand, voeden en bijten... *

aarsoxidatie | 14-06-18 | 13:10

Wij van WC eend geven een 5,7. Alle mensen bij elkaar een 4,4.
Volgens mij is dat afgerond een 4. Gezakt dus...

boterhamtevredenheid | 14-06-18 | 13:10

Als dezelfde mensen, die de NOS een 7,36 geven, Geenstijl een 4,4 geven, dan kunnen we feitelijk concluderen dat Geenstijl zonder meer het meest betrouwbare nieuwsmedium van Nederland is.
Ceterum censeo NPO esse delendam.

Berbarossa | 14-06-18 | 13:38

De NOS is het braafste jongetje van de klas. Pfffff van mij krijgt de NOS een paar ezelsoren en mag in de hoek gaan staan voor liegen, draaien en bedriegen.

keestelpro | 14-06-18 | 13:09

Krijgen we nu bier? En tieten? Of zijn dat ouderwetse jaren ‘80 dingetjes als je geslaagd bent?

Stormageddon | 14-06-18 | 13:08

Hoe doet De Witte Onderbroek het?

Schoorsteenveger | 14-06-18 | 13:08

NOS geneuzel dus ... nepnieuws... en we zijn niet anders gewend van die leugenachtige deugneuzen!.

swebe | 14-06-18 | 13:08

Leuk, dat mensen, die een site niet bezocht hebben, toch een mening hebben over de betrouwbaarheid. Zal wel een heel betrouwbare waardering zijn.

The_Black_Knight | 14-06-18 | 13:07

Nou, als je ziet hoe men al die jaren geprobeerd heeft om GS in een kwaad daglicht te stellen, tot aan Brussel toe, is de score uitzonderlijk hoog te noemen.
Ach, wat zeggen die cijfers. Als je de cognitieve dissonantie theorie erop loslaat, dan kom je al gauw tot de inschatting dat men die bron die men uit gewoonte het meest raadpleegt ook als het meest betrouwbaar ziet.
Er is nauwelijks een mogelijkheid om na te trekken hoe betrouwbaar het nieuws is dat ons wordt voorgeschoteld. De hele discussie over echt nieuws en nepnieuws wordt met name aangezwengeld door die partijen die hun eigen positie bedreigd zien, dus die partijen waar Jan Publiek uit gewoonte altijd naartoe liep om zijn nieuws te halen, maar die steeds meer concurrentie krijgen.

Schoorsteenveger | 14-06-18 | 13:15

Zoals alle andere reaguurders hier kunnen een denk ik vaststellen dat elk “onderzoek” vanuit de M5M stierenpoep op steroïden is. Dom gelul voor de normies (of schapen als je het nog zo formuleert).
.
Dat NOS deze lijst aanvoert betekend dat ze het onderzoek keihard vervalst hebben of een rondje mediapark hebben gedaan.

HaatAth3ist | 14-06-18 | 13:40

Mij is niks gevraagd. Ik had een 10 gegeven.

Ars Vivendi | 14-06-18 | 13:07

Nee hoor, beslist geen fake news.
Zo te zien is dit onderzoek afgenomen op de redactie van het NOS-journaal! Dus dan is het waar.

Aristotalloss | 14-06-18 | 13:22

@Ars
Ho ho ho, het is natuurlijk Gevraagt
om ff in de sveer van het topik te blijfen

Tobi | 14-06-18 | 14:28

@tobi: toppik is met dubbel p, anders zou je toopik zeggen.

Mark de Grootte | 14-06-18 | 14:43
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk,
Daar moet op gedronken worden !
*POLP doet..*

Wijze uit het Oosten | 14-06-18 | 13:06

REAGEER OOK