Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

J.K. Rowling is een held. Houdt stand in transwaanzin, Harry Potter-cast veroordeelt haar

Rowling is niet nieuw in dit debat. Eind vorig jaar was ze ook al middelpunt van de TERF war.

Rowling maakt consequent 1 statement: 'geslacht' bestaat en biologische mannen (XY-chromosomen) die zich om laten bouwen tot vrouw, zijn biologisch nog altijd geen vrouw, omdat ze geen XX-chromosomen hebben. Dit doet ze niet om trans-mensen 'hun waardigheid te ontzeggen', maar juist omdat de sociale wetenschap Rowlings eigen vrouw-zijn en alle pijn die daarbij kwam kijken, probeert te ontzeggen door biologische vrouwen "people who menstruate" te noemen, in plaats van... vrouwen. De term 'vrouwen' wordt immers agressief gereserveerd voor 'alle vrouwen', inclusief vrouwen die niet menstrueren, omdat het biologisch geen vrouwen zijn. Wat een rijk debat hè?

Maar goed, nu wordt de intersectionele strijd - waar BLM gewoon een onderdeel van is - dus op twee fronten gevoerd: huidskleur en gender. Als het ableïstische front straks ook nog geopend wordt voelen we ons weer compleet. Uiteraard kwamen Rowlings bovenstaande en aanverwante tweets haar ditmaal nog duurder te staan dan vorige veldslag. Zo'n beetje de héle Harry Potter cast viel over elkaar heen om haar publiekelijk te veroordelen.

Emma Watson - Hermelien uit de Harry Potter-films - die haar carrière te danken heeft aan Rowling en erg druk is met haar eigen "anti-racist journey" nam het razendsnel met wat fantoom-argumenten die helemaal niet gaan over Rowlings standpunt op voor DE SLACHTOFFERS VAN ROWLINGS HAAT. "Trans people are who they say they are and deserve to live their lives without being constantly questioned or told they aren’t who they say they are." Mooi hoe die sentimenten samenvallen hè, hadden we al gezegd dat dit intersectionalisme heet en dat die academische stroming de daadwerkelijke vijand (zie dit Evergreen-drieluikje) onder alle acute dossiers is?

Harry Potter zelf, Daniel Radcliffe, was er trouwens als allereerste bij, en wel met hele brief. "Transgender women are women. Any statement to the contrary erases the identity and dignity of transgender people and goes against all advice given by professional health care associations who have far more expertise on this subject matter than either Jo or I.

Ten eerste, die professional health care associations zijn gecorrumpeerd door anti-biologische sociale wetenschappen, zie onderstaand uitleg door onze TERF queen @Arielle Scarcella. Ten tweede, waarom gaat een onweerlegbare biologische realiteit in tegen te waardigheid van trans-mensen? Rowling licht haar standpunten uitgebreid toe in dit stuk op haar website.

Dit vrij unieke vrouwenleed, is voorts dus mensen-die-menstrueren-leed

Social

Andere celebs ondertussen. Fuck off Pinkman

Social

Reaguursels

Inloggen

Een vrouw met een erectie, dat is zo 2020

Rest In Privacy | 13-06-20 | 22:43

Ik voel mij een Amerikaanse Thai, ik wil beide paspoorten graag morgen ontvangen, geslacht maakt me niet uit, Dank.

GerMonster | 13-06-20 | 09:44

Doet me denken aan de stunt van Emile Ratelband waarbij hij eiste dat zijn geboortedatum werd aangepast (hij voelde zich 20 jaar jonger). Als je je sexe op papier kan veranderen, waarom dan niet je geboortedatum? Of ook maar meteen je geboorteplaats?
Kunnen we ons niet gewoon eens aan de natuur- (en biologie)wetten houden?
Dat je je rijk VOELT betekent niet dat je toegang krijgt bij de rotary of de golfclub, daar heb je specifieke financiële specificaties voor nodig.

Sneerpoets | 13-06-20 | 09:17

Transgenders worden pas geaccepteerd wanneer zij zichzelf accepteren.

OuweOuweLekkerMauwe | 13-06-20 | 00:20

Dus bij die gasten betaal je met een tientje met de mededeling dat dat tientje vindt dat ie een honderdje is. Maar zo consequent zullen ze dan weer niet zijn...

Bill le Koek | 12-06-20 | 23:14

Transgenders sterven na één generatie uit. Het probleem lost zich dus steeds weer meteen op.

squadra | 12-06-20 | 20:31 | 2

Een transgender kan toch ook op vrouwen vallen? Of is ze dan lesbisch? Heb je dan een lesbisch hetero stel? Of noem je dat translesbisch? Of heb je dan je eigen letter?

Gandalph | 12-06-20 | 21:29

Je eigen letter ook lmao

omeP | 13-06-20 | 02:53

Ze is zo politiek correct als de neten. Alleen nu de boekverbrandingen eraan zitten te komen houdt ze voor even haar rug recht. Geld stinkt niet. Ook niet voor miljonairs

frisenfruitig | 12-06-20 | 19:57

Als je dit geneuzel dan weer wil proberen te combineren met een vrouwenquotum (dat feitelijk niet kan bestaan volgens dit gedachtengoed) moet je toch een spontaan herseninfarct krijgen.

Andersdenkend | 12-06-20 | 19:05

Blijkbaar vinden veel mannen het geen probleem als ze een relatie met een vrouw krijgen en na 3 jaar te horen krijgen dat ze vroeger een man was. Of andersom.

Het is immers allemaal hetzelfde.

Highwoodman | 12-06-20 | 18:50

Het kan gekker! Er is nu in Nederland een lobby aan de gang van een vrouw-man transgender die zijn baarmoeder nog heeft. Hij heeft recht op een uitstrijkje wegens de kans op baarmoederhalskanker. Hiervoor eist hij een oproep te krijgen, net als vrouwen, een recht. Ondoenlijk om alleen de transmannen met baarmoeder uit de systemen worden gevist. Er wordt geeist dat alle mannen in NL uitgenodigd worden voor een uitstrijkje... de uitzondering wordt de regel...

Analia von Solmsch | 12-06-20 | 18:32 | 2

Is dat niet wat er continu gebeurd? De schreeuwende minderheid zijn zin geven? Wat een mafklappers.

MisterMr | 12-06-20 | 18:46

Waarom heeft ze d'r baarmoeder nog? Klinkt een beetje als bij mensen die een dubbel paspoort wel handig vinden.

Schoorsteenveger | 12-06-20 | 18:47

Sjezus de onnozele onzin van het determineren... Wat fijn om gewoon een travestiet te zijn.

foetgoud | 12-06-20 | 18:15

Ze zijn wel snel op hun pik getrapt, die transgender gastjes

radiatorknopje | 12-06-20 | 18:07

Ik gun het mens het wel met haar eerdere uitspraken dat we al die zogeheten vluchtelingen moesten opnemen. Terwijl ze zelf lekker uit al die ellende geen weet hoefde te hebben.

Toen wilde ze ook zo lekker deugen. Hopelijk dat der ogen ongeopend worden nu.

Rotterdammert1965 | 12-06-20 | 17:39

Ik ben een neger. Mijn huid is wit en mijn haar is rood, maar ik ben een neger. Eens per jaar schmink ik mij helemaal zwart om eens lekker helemaal mezelf te zijn, want ik ben in het diepst van mijn gedachten een neger. En zit in het binnenste van mijn ziel op een boomstam. Want ik VOEL mij een neger. En ik mag neger zeggen want ik ben een neger.

Sans Comique | 12-06-20 | 17:21 | 2

Muts op man, je bent een kruising tussen een ijsbeer en Bassie.

donkieshot | 12-06-20 | 17:36

Ik wil nooit meer naar de USA als Trump komende ronde niet wint. Wat een mafklapper land is dat geworden zeg! Komende verkiezing gaat mijn inziens over de groep totaaldebielen die klaarblijkelijk groeiende is, al wel/niet in de meerderheid is. USA glijdt af naar totale krankjorigheid, en ik hoop dat dat stopt en zet mn geld op Trump! Hoe het zover is gekomen?..... laatste x dat ik er was OVERAL die vuile smerige wietlucht. In de file op de highway, overal in de stad en (nette) suburbs en zelfs op plekken in de middle of nowhere. En degenen die dat niet doen zitten massaal aan de pammetjes. Dit wat nu gaande is, is het langetermijneffect van elke dag blowen en pillen slikken. Verlies van besef van realiteit. Niks maakt meer uit. Huizen niet te betalen, velen werkloos, nergens normaal vreten te verkrijgen, dus dan maar massaal gek doen met zn allen om niet bestaande en niet essentiële problemen. Kennelijk hebben ze het allemaal toch nog niet zo slecht daar. En dan die ‘celebrety’s’..... té walgelijk... bemoei je er niet mee. Ik wilde je film zien en je muziek horen, maar niet aanzien/horen hoe je probeert te deugen!

Rest In Privacy | 12-06-20 | 17:08 | 1

Voor sommige mensen is de smerige wiet een medische noodzaak, de meeste niet, maar let wel dat 90% van wat wij nu beschouwen als drugs ooit is begonnen als medicijn. Mijn ouders konden tijden hun studie gewoon amfetamine kopen bij de apotheek.

Zoon van Boer | 12-06-20 | 18:44

Rowling is cool. Deze Harry Potter fan blijft gewoon fan. Ze moeten eens ophouden met die idiote aanstellerij.

Ohja | 12-06-20 | 17:05

Helaas is de hele discussie over gender en sexe toch een stukje gecompliceerder dan aan beide kanten beweerd wordt. Er zijn namelijk wel degelijk mensen, met baarmoeder, die XY-chromosomen hebben, ofwel die op basis van hun DNA als man geclassificeerd zouden worden, maar alle uiterlijke kenmerken van een vrouw hebben (maar minder prominent). Dit is het zogeheten "syndroom van Swyer":

nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Sw...

Dus als je er DNA bij gaat halen: ja, er zijn "mannen" die kunnen menstrueren. Het zijn er alleen weinig en het is een direct gevolg van het niet goed werken van hormonen tijdens de zwangerschap en niet met mensen die van het ene geslacht in het andere geslacht veranderen.

ZOMG | 12-06-20 | 16:57 | 10

@donkieshot | 12-06-20 | 17:43: Deugen is van alle tijden, en de mensen die het doen weten gewoon niet beter. 70 jaar geleden noemde we deze mensen NSB'er.

Zoon van Boer | 12-06-20 | 18:46

En die schreeuwlelijken moeten en zullen hun zin krijgen.

MisterMr | 12-06-20 | 18:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Als je wilt snappen waar dit over gaat, kijk dan naar dit filmpje, waarin een SJW-trut Peterson wil 'interviewen', enkel en alleen om hem te 'ontmaskeren'.
www.youtube.com/watch?v=O-nvNAcvUPE

Schoorsteenveger | 12-06-20 | 16:54 | 2

In 2016? Move on, the world has.

Sans Comique | 12-06-20 | 17:27

@Sans Comique | 12-06-20 | 17:27:
Dat is de rel geweest die Peterson wereldwijde bekendheid gaf, en die als een van de voorbeelden kan worden gezien van hoe SJW handelt en denkt. Het is sindsdien enkel maar erger geworden. De rel rond Bret Weinstein op het Evergreen College is ook al enige jaren oud, maar nog steeds actueel.

Schoorsteenveger | 12-06-20 | 17:34

Homo sapiens is af. Evolueren of uitsterven...

Neuth | 12-06-20 | 16:52

Het meest presserende en grootste probleem dat we op deze aardkloot hebben is gezien de groeiende aardbevolking, de beschikbaarheid van water voor iedereen en de voortschrijdende en voortschrijnende financialisering daarvan.
Lust er ergens een hond brood van? Evocatus
.

Evocatus | 12-06-20 | 16:47

Wordt alleen maar méér waard.

Schoorsteenveger | 12-06-20 | 17:03

Zelfde oude liedje: feelings versus facts. Voor veel mensen staan feelings boven facts, en zijn definities derhalve subjectief en onderwerp van verandering naargelang gevoelens dat verlangen. Voor anderen (iedereen met een stukje wetenschappelijke aandrang) zijn feiten feiten, en is het nutteloos de defitinitie van een woord te veranderen op basis van gevoeligheden omdat dat een symptoom van de onderliggende onverdraagzeemheden is, en niet een oorzaak.

F#ckingAwesome | 12-06-20 | 16:18

De hele discussie gaat over taal.
Rowling vindt het niet nodig om in een bepaalde context het woord "vrouw" te vervangen door "mensen die menstrueren" teneinde in een andere context het woord "vrouw" te kunnen gaan gebruiken voor "eenieder die zich vrouw voelt".
En daar krijgt ze felle kritiek op van lieden die menen dat enkel om politieke redenen de taal gezuiverd, aangepast, omgekat moet worden. Zij moet dat omkatten toejuichen, en als ze dat niet doet, dan deugt ze niet, is ze verdacht, vinden die lui, en moet de hele wereld dat ook vinden.
De hele discussie gaat over taal, over wie uitmaakt welke woorden we mogen gebruiken. Het is eenzelfde discussie als die rond Jordan Peterson. De cultureel-marxisten willen de samenleving voorschrijven wat gezegd en wat niet gezegd mag worden. Newspeak.

Schoorsteenveger | 12-06-20 | 16:14 | 1

Dat moet je inderdaad niet pikken.

Rest In Privacy | 12-06-20 | 16:52

Wat zit er in ons eten dat we allemaal zuur gaan worden en doen.

Umberto die trotzoni | 12-06-20 | 16:07

Ik kijk het allemaal meewarig aan en lach erom. Het is een kleine luidruchtige minderheid die toevallig oververtegenwoordigd is op twatter, op universiteiten, journalistiek ... Het zal de gewone man worst zijn. Hoe verder ze dit doordrijven, hoe harder dit als een boomerang gaat terugkomen.

Scepticus | 12-06-20 | 15:47 | 2

Hear hear.

Muuke | 12-06-20 | 16:20

Het is wel het enige geluid dat gehoord wordt door een steeds nerveuzer en banger wordende bevolking die ook niet weten wat ze er mee aan moeten maar voor de veiligheid maar mee lopen met 'de rest'.
Het is niet dat ze via de MSM en de Staatspropaganda gerustgesteld worden of zo. Die weten het ook niet en zijn ook bang en nerveus.

Sans Comique | 12-06-20 | 17:30

Even een hersenkronkel: is er verschil tussen iemand die in het "verkeerde" lichaam geboren wordt en iemand die met de "verkeerde" hersens geboren wordt?
Is het iets biologisch of iets psychisch?

pietnr1B | 12-06-20 | 15:42 | 1

Er bestaat zoiets als het Body integrity identity disorder

en.wikipedia.org/wiki/Body_integrity_...

Toch zal geen chirurg het in zijn hoofd halen een gezond been of arm af te zetten of iemands ruggenmerg door te snijden.
Maar nu het een sex ding is gelden er andere regels.

Sans Comique | 12-06-20 | 17:35

Het probleem met geslachtstransities is dat het make-believe is. Een omgebouwde vrouw kan geen spermadonor zijn en een omgebouwde man kan geen kinderen baren. Dit is onderdeel van een algemener probleem: je kunt uitgaan van subjectieve waarheden of afgesproken waarheden of ideologisch waarheden, maar dat zal je effectiviteit in de wereld niet verhogen, of zelfs verlagen. Hoe meer je gegrond bent in objectieve waarheden, hoe effectiever je kunt zijn.

petersteenkamp | 12-06-20 | 15:37 | 3

Ik kan verstandelijk het belang dat mensen aan deze predicaten hangen niet begrijpen, en de bijna bewuste misvatting van wat er gezegd wordt. Er is een fysiek/biologisch aspect (waar Rowling het over heeft), en een geestelijk/cultureel aspect, mostly focused on een gebrek aan herkenning in het binaire en traditionele man/vrouw systeem. Er zijn personen die biologisch man zijn die zich niet in die traditionele container herkennen. Ik snap het belang dat ze er aan hechten persoonlijk niet, maar heb er vrede mee dat ik dat niet snap en gun ze het beste.

Die futiele en compleet tribale stammenstrijd, die snap ik dan weer niet. In hun protest om af te komen van het binaire man/vrouw denken, forceren ze Rowling nu in de binaire keuze 'of je bent het met onze container eens, of niet'.

Het is zo intens simplistisch en reductief, die drang om 'trans en vrouw zijn dezelfde groep' af te dwingen.

Terwijl de stroming dan weer wel goed is om iedere genderidentiteit een letter te geven, en daar vervolgens dan ook weer allerlei voorvoegsels (cis, anderen die ik nu even niet kan herinneren) voor te zetten.

Sjors W. | 12-06-20 | 15:47

@Sjors W. | 12-06-20 | 15:47: En het enige waar Rowling over viel was in feite de term 'people who menstruate' voor vrouw.

Synecdoche | 12-06-20 | 16:00

De realteit aanvaarden zo die is moet van kindsaf aan worden aangeleerd. Echter, tegenwoordig worden kinderen aangemoedigd de regels te breken anders kunnen ze niet zichzelf zijn en iedereen is uniek en een winnaar. Tot ze aan het werk moeten.

Sans Comique | 12-06-20 | 17:43

Ik heb net het boek WOKE uit gelezen van Tititijana Mcgrath. Hilarisch. Een 100% satire van de ouderwetse prachtige bovenste plank in de Britse traditie. Nu 4 weken later bagger ik onderhand de rainbow vlag in mijn boxer. Alles waar ik me slap om gelachen heb is nu ineens realiteit lijkt het wel. Alle domme voorbeelden, situatie schetsen en vooral de idiote manier van denken die geschetst wordt in het boek staan nu in clip vorm op you tube en worden bloed serieus uitgelegd. Nog nooit een satire werkelijkheid zien worden. In zo'n rap tempo al helemaal niet!

Count_Bassie | 12-06-20 | 15:29

Transgenders en crossdressers doen een soort blackface. Je op een karikaturale manier uitdossen als een onderdrukte bevolkingsgroep.

1nfidel | 12-06-20 | 15:26 | 2

Sexual appropriation

Ron_Paul | 12-06-20 | 15:44

Niet helemaal waar. Er zijn transgenders waarvan jij en ik niet weten - en wellicht nooit weten - dat ze een andere (biologische) sekse hebben.

Dat hele drag is maar een element, een kleine hele opvallende stroming waarvan ik persoonlijk denk dat het meer een coping-mechanism en vorm van expressie is dan een daadwerkelijk verlangen om een andere sekse te hebben. Niet altijd een populaire comment in die kringen, waar ik vrij veel dierbare vrienden heb, maar soit.

Daarom is dit hele categoriseren zo ridicuul. Alleen al in het hele kleine clubje trans mensen zijn er allerlei substromingen die om volledige andere redenen volledig andere doelen nastreven.

Sjors W. | 12-06-20 | 15:57

Als sex niet real is waarom is trans dan een dingetje. Je transformeert dus van iets dat niet real is naar iets dat nog steeds niet real is? Mentaal zieke mensen verdienen inderdaad sympathie. Dit doe je echter niet door mee te gaan in hun gekte... dit is de weg van de minste weerstand, laf en onsympathiek naar deze mensen toe.

koter | 12-06-20 | 15:16

Waar JK volgens mij vooral op reageerde is de wetgeving in sommige landen waarbij je je geslacht kunt wijzigen, zonder dat naar uiterlijke kenmerken wordt gekeken. Er is dan ook geen operatie of hormoonbehandeling nodig. Alleen maar de wens officieel van geslacht te veranderen, niet perse ook fysiek. Ik zie haar punt wel.

Vandeanderekant | 12-06-20 | 15:11 | 3

Dan ben je nog steeds geen vrouw. Lijken op een vrouw maakt je geen vrouw. XX-chromosoom maakt je vrouw XY man. Verder hebben vrouwen in de regel een baarmoeder, worden ze geboren met een vagina en hebben ze de kunde te dragen en te bevallen.

koter | 12-06-20 | 15:22

@koter | 12-06-20 | 15:22: het probleem is dat met deze wetgeving je lichamelijk helemaal man kunt zijn en in je paspoort vrouw. En andersom. Je hoeft je niet eens anders te kleden.

Vandeanderekant | 12-06-20 | 15:25

@Vandeanderekant | 12-06-20 | 15:25:
Dat lijkt me juist goed op korte termijn. De idiotie wordt dan kraakhelder. Soms moet je de tegenstander slechts genoeg touw geven om zichzelf ermee op te laten hangen. Ze doen zelf al het werk. Dit soort bewegingen zijn fundamenteel zelfdestructief. Dit geldt voor mensen aan beide extreme uiteinden van het spectrum. Als je dit langdurig toestaat heeft een ID-bewijs weinig praktische waarde meer. Als hetgeen wat op papier staat niet of weinig overeenkomt met de werkelijkheid kan het haar identificerende functie niet meer vervullen. Dit open weer een deur naar massale fraude. En dus creëer je hiermee een systeemfout waardoor je samenleving oncontroleerbaar en onbeheersbaar wordt.

koter | 12-06-20 | 15:47

Ik heb een blauwe maandag gerommeld met zo bleek een transvrouw. Ik ben redelijk makkelijk, dus ok waarom niet.Ik ben mid 40 zij ook, en eerlijk is eerlijk op het eerste gezicht geen enkel vermoeden, en de knapste vrouw in de ruimte waar je ook bent. Type model. Wat me is bij gebleven van de ervaring is dat ze volledig al bijna 30 jaar succesvol als vrouw leefden maar het altijd een trauma blijft om er voor uit te komen. Want, toen het puntje bij paaltje ging komen ook gebeurde en het was meer een ding voor haar dan voor mij. Zij was zich heel bewust van haar situatie. Het is nu eenmaal anders accepteer dat en leef je leven Wat we nu zien is dat de realiteit van het trans zijn door deze trans mensen wordt ontkent. Dus, er zijn geen seksen want ik ben anders. Dit lijkt mij het gevolg van dieper trauma, het in een verkeerd lichaam zitten is nou eenmaal een heftige verandering. Kunnen wij 'binaire' niets aan doen. Dus, mannen menstrueren niet. Dat jij dat wel doet als trans man is niet erg, je bent nou eenmaal op een ander punt gestart, prima, maar het is niet hetzelfde. Als je als transvrouw gaat sporten ben je veel sterker, dus, kan dat niet in een eerlijke competitie vanwege mijn andere start punt. Niet erg maar wel de realiteit. Zo heb ik dat ervaren. Zou ik het nog een keer doen, ja, als het persoon leuk is, er komt wel een hoop bagage mee. O, en een trans vagina, het was een fijne ervaring maar niet het zelfde als een biologische. Duikt weg.

P-unit | 12-06-20 | 14:56 | 3

Kijk even mee jongens, zo schrijf je een tegel.

BotteKop | 12-06-20 | 15:22

Wat is een transvrouw ? Wat is een transman ? Verwarrend.

Zwizalletju | 12-06-20 | 15:51

Volgens mij voel je het verschil niet als je een condoom draagt. Daarom draag ik nooit een condoom.

Sans Comique | 12-06-20 | 17:59

She’s a witch! Burn her books! Burn her!
www.youtube.com/watch?v=yp_l5ntikaU

De ironie is groot. Op zoveel niveaus. Je kunt er eigenlijk alleen maar om lachen.

Stormageddon | 12-06-20 | 14:55

Beste Spartacus, voeg even "(d)" aan die quote toe, zodat het "people who menstruate(d)" wordt. Niet zo mooi Engels maar wel zo netjes tegenover oudere vrouwen, ook al vinden sommigen dat oudere mensen gerust geruimd mogen worden.

gekwetst | 12-06-20 | 14:52

Het was ook Rowling die wilde dat de poorten wagenwijd open gingen voor de "refugees" en zou er ook een stel in huis nemen.

The left is eating the left.
Ik kijk wel toe en waar nodig flikker ik nog wel wat olie op het vuur.

Ikdus | 12-06-20 | 14:49

Hahahaaahaha... Waar gaat deze onzin toch allemaal heen...?! En dat er zoveel mensen nog in mee gaan is nog wel het grappigst... Ik lach ze allemaal keihard uit...

Wat een debielen zijn wij in het Westen geworden zeg...

Witte_Willem | 12-06-20 | 14:48 | 1

Het is interessant om te zien wat er gebeurt wanneer het te goed gaat in een samenleving. De hersenen van mensen zijn blijkbaar zo geconstrueerd dat ze problemen opzoeken en scheppen.

Varende_Reaguurder | 12-06-20 | 15:07

Serieuze vraag aan de linksmensen en morele kopassen:
Als ik zeg, "dikke neger", is dat dan racisme of fatshaming?
Komt u maar...

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 14:42 | 5

Niet eerst vragen hoe de dikke 'neger', 'negerin', 'het' zich identificeert.... U ben al helemaal af voordat u begint.

KutFilosoof | 12-06-20 | 15:24

Doet me denken aan Jan Hein Donner. Schaker. Presenteert zijn boek "De Koning", waarin hij uitlegt waarom vrouwen nooit wereldkampioen kunnen worden als ze met mannen mixen. Omdat de sterkste vrouw misschien net in de top 50 of zo kan meekomen. Volgens Jan Hein ligt her eraan dat het vrouwen ontbreekt aan een vorm van intuïtie, die voor het schaken cruciaal is. Een feministe staat op in de zaal en roept: waarom zegt u dat vrouwen niet kunnen schaken, dat is discriminatie. Straks zegt u (typisch links, overigens) dat negers niet kunnen schaken?! Jan Hein, droogjes: Nee, mevrouwtje, u heeft mijn boek niet goed gelezen. Ik zeg alleen dat negerINNEN niet kunnen schaken.
Zucht. Dat is humor. Links zal het nooit begrijpen.

Gladiator Fap | 12-06-20 | 15:59

@Abject | 12-06-20 | 14:59:
Dat is duidelijk, maar het gaat mij hier om het waarom ik fout ben? Wil graag weten of de Akwasis of de Asha's ten Broeke van deze wereld mij zometeen uit huis komen slepen en op de strontkar het dorp doorrijden.

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 19:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Als we het nu eens omdraaien, Transgenders moeten erkennen dat er echte mannen en echte vrouwen zijn en dat zij daar niet bij horen. Voor de problemen die ze hebben is er professionele hulp. Zij kunnen doorgaan met hun leven zoals ze willen, en we hoeven het er niet meer over te heben, klaar.

pietnr1B | 12-06-20 | 14:41 | 3

Er zijn alleen maar echte mensen. Klaar.

Red shirt | 12-06-20 | 14:44

@Red shirt; Ok Joop...!

Witte_Willem | 12-06-20 | 14:51

Het echte echt gaat echt heel groot worden. Echt. (echt)

koperbij | 12-06-20 | 15:07

Het is eigenlijk van de gekke, dat je je moet verlagen tot in de diepste links-religieuze krochten om deze storm van waanzin van enig repliek te voorzien - al is dat, vrees ik, bij voorbaat vergeefse moeite.

Toch is gezonde Hollandse tegenwind (het liefst windkracht 10 of meer) noodzakelijk om te voorkomen dat we in een politiek correcte, cultuur-marxistische dictatuur terecht komen die gaat uitmonden in chaos en wellicht zelfs burgeroorlog.

Al zie ik dat laatste eerder in de VS dan in Nederland gebeuren.

Ik had al een tijd lang het gevoel dat de tijdgeest aan het kantelen was; méér Gezond Verstand, minder irrationeel links gebazel.
Maar het tegendeel lijkt waar; nog nooit eerder in mijn lange leven - zelfs niet in de roerige tijd van de 'revolutie' van '68 - heb ik zo'n shit-storm van mondiale waanzin, hysterie en aangetast denkvermogen meegemaakt. Nooit eerder heb ik zóveel larie, kolder en waanzin voorbij zien komen dan de afgelopen weken op internet. Het is een belediging voor de menselijke intelligentie, en een affront voor kennis en Gezond Verstand.

Er is, vrees ik, een hoop narigheid voor nodig om een eind te maken aan de morele, culturele en maatschappelijke vernielzucht die het gevolg is van deze mondiale linkse verstandsverbijstering.

Peter Emile | 12-06-20 | 14:37 | 2

Dat is een laatste wanhoopsoffensief. Als ze de wind meehadden dan zouden ze niet zo hoeven te gillen.

Opslag Medium | 12-06-20 | 16:15

Het is tijd voor een wereldwijde crisis, want "we" vervelen ons en "we" zijn allemaal de weg kwijt en "we" hebben geen idee meer wie "we" zijn en wat "we" nou eigenlijk met ons leven willen doen.
En het aparte is, dit is puur een westers dingetje, in andere gebieden hoor of zie je die onzin helemaal niet. Denk dat dit millennium wel eens een make or break voor onze westerse beschaving zou kunnen zijn. Blijven we wie we zijn en doen we normaal of geven we ttoe aan modegrillen en hysterie van beroepsgekkies en mensen die alles wat naar beschaving riekt kapot willen maken.?

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 18:57

Het gastje dat zijn hele carrière en zijn upper-class lifestyle te verdenken heeft aan het geniale idee van een schrijfster mag wel even op zijn tellen passen wanneer hij meent haar de les te moeten lezen over "vrouw zijn".

Gladiator Fap | 12-06-20 | 14:33 | 1

En die schrijfster heeft haar fortuin te danken aan een uitgever die - nadat ze jaren zonder succes met dit briljante idee in een nogal slecht geschreven boekje heeft geleurd - wel wat in het verhaal zag als mogelijke filmserie, en haar (naar mijn sterke vermoeden gezien het enorme kwaliteitsverschil met de latere boeken) heeft voorzien van een goede schrijfcoach.

Muxje | 12-06-20 | 15:01

Is zij dan ook tegen man-man- of vrouw-vrouw-paren die kinderen opvoeden? Geloof dat zij alleenstaande moeder was, dat is ook raar vanuit biologisch standpunt. Als de wetenschap hen laat menstrueren zijn het dan wel vrouwen? Ze hebben wel (ingespoten) vrouwelijke hormonen. Misschien wel meer dan een vrouw na de overgang. Reden waarom veel oude vrouwen op mannen lijken. Sociaal-maatschappelijk zou ik hen vrouw noemen, biologisch en medisch niet. Overigens is het niet altijd een geaardheid. Transseksuelen hebben ook regelmatig spijt van de transitie.

arlen | 12-06-20 | 14:32

Tja. Rowling mag dat vinden, en zelfs veel transen moeten helemaal niks hebben van al die rare extra lettertjes en dat rabiate gedoe van de sociologische kruidenvrouwtjes. En Rowling mag ook best zeggen hoe zij haar eigen vrouw-zijn ziet. Maar als bekend persoon mag je ook wel een beetje opletten op wat je tweet. Zeker met de onzinnige notie dat het erkennen van het (nieuwe) geslacht van transmensen iets af zou doen aan het leven van biologische vrouwen. Alsof haar iets afgenomen zou worden, of alsof ze in haar wezen bedreigd wordt. Beetje hetzelfde verhaal van aartsconservatieven die tegen het homohuwelijk zijn omdat het een bedreiging en een afwaardering van het gewone huwelijk zou zijn. Misschien is ze niet goed begrepen... maar in dit geval ligt de schuld daarvan echt bij haar, en niet bij deugmensen die alles per definitie zo negatief mogelijk interpreteren.

Maar goed, Rowling stond allang bekend als buitengewoon onaangenaam kreng, nog voordat ze zich over politiek of dit soort dingen uitliet.

Muxje | 12-06-20 | 14:30 | 4

@arlen | 12-06-20 | 14:35: het is een (psychologische) aandoening. In veel gevallen aangeboren of op zeer vroege leeftijd gemanifesteerd. Erkend door de wetenschap en zelfs door verschillende islamitische landen om maar eens wat te noemen, en al lang voordat het een deugpeuntje in politieke kringen was.

Muxje | 12-06-20 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Rowling heeft gelijk in deze kwestie, maar haar een held noemen gaat me toch te ver. Ze heeft hiervoor jarenlang aan de deugkant gestaan, mensen veroordeeld die de vluchtelingenstromen niet zagen zitten, etc. Nu keert de deugsekte die ze zelf mede heeft vormgegeven en opgehitst zich tegen haar omdat ze niet 100% binnen de lijntjes kleurt. Het is toch een beetje als Robespierre die door zijn eigen revolutionaire makkers naar de guillotine begeleid wordt.

Tashtego | 12-06-20 | 14:29 | 3

Ze heeft geen gelijk. Ja "geslacht bestaat", maar transmensen ook vrouwen noemen doet niets af aan het vrouw-zijn van biologische vrouwem, en dat is wat zij beweert. Je kan je ook afvragen waarom ze hier zo over door dramt.

Muxje | 12-06-20 | 14:38

@Muxje | 12-06-20 | 14:38:

Wanneer je niet ageert tegen deze flauwekul van "ik vind mijzelf vrouw dus dat ben ik ook" je de (kleedkamer) deuren wagenwijd openzet voor de jessica yaniv's van deze wereld.
En als je niet weet wie dat is; dat is een dikke pad van een vent die zich "als vrouw indetificeert" en kleedkamers in wil waar jouw 12 jarige dochter zich verkleed.
En zijn ballen wil laten waxen in "women-only" beauty salons.

Ikdus | 12-06-20 | 14:54

@Ikdus | 12-06-20 | 14:54: Dan hebben we het over wat anders. Ik doel op mensen die daadwerkelijk aan gender dysforie lijden, en die daarvoor al dan niet behandeld worden. Niet op mensen die "zich identificeren als", of soms als het een en dan weer als het ander zien, de "gender fluids", kortom al die rare lettertjes die aan LGBT zijn toegevoegd,

Muxje | 12-06-20 | 15:04

Zolang er geen psychisch of fysiek geweld aan te pas komt vind ik het prima. Leef en laat leven.

Red shirt | 12-06-20 | 14:27

Ja wat wil je, verwende linkse deug acteurtjes en actrice’tjes verwende idioten. Voor de bühne

Voorhebben | 12-06-20 | 14:26

Wat een gedoe. Je hebt mannen, vrouwen, trans- mannen en vrouwen en nog wat mensen met een psychologische aandoening die zeggen dat ze allemaal, geen van alle of een variatie daarop zijn.

MrLahey | 12-06-20 | 14:25 | 1

Je hebt mannen, vrouwen en mensen met een psychische aandoening.

JanBrel | 12-06-20 | 21:13

Joh, die hele alfabet-sekte zit al in de lift van de hoogste flat, ze hebben het alleen nog niet door...

Ali Bi | 12-06-20 | 14:24

Ah de 'prof healthcare' mensjes. Zoals al die brave psychotherapeuten die niks klaarspelen en om de hete brei heendraaien

klimaatsloper | 12-06-20 | 14:24

Dus mensen die menen iets te zijn kunnen afdwingen dat de hele wereld ze ook als zodanig erkend.

Prima.

Ik denk, ik voel, ik weet het gewoon zeker, ik ben God.
Derhalve eis ik dat iedereen mij aanbidt, en offers brengt..
Want anders ga ik ook op Twitter janken.

Abject | 12-06-20 | 14:19 | 5

@jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:31:
En vooral ook niet de houten paaltjes in dat teiltje vergeten...

Peter Emile | 12-06-20 | 14:55

@jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:31: uhm..... dat was niet God.

Oepsie1234 | 12-06-20 | 23:58

@jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:31:uh, dat was niet God.

Oepsie1234 | 12-06-20 | 23:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaan er nu rijtjes gemaakt worden wie 'goed' of 'fout' zijn?

Rest In Privacy | 12-06-20 | 14:18

De rabiate DNC/Hillary sympathie en haar TDS is me trouwens ook niet ontgaan,dus waar zo'n biljonairin in haar extreem deug milieutje incl wops en waps acteurs uiteindelijk in terecht komt interesseert me minder dan de schoenzolen van dat mens op even hoog aan de kopse kant. Is Seattle trouwens nog een Amerikaanse stad of zijn Soros, Obozo,Azarkan,Medonna.en Gates daar nu de woke baas?

hertogvanzottegem | 12-06-20 | 14:18

De hele idiotie m.b.t. gender- en identiteit zijn de symptomen van een samenleving in verval, de Westerse! Het is decadentie ten top: men heeft blijkbaar geen belangrijker zaken om zich druk over te maken, zoals bijv. honger, armoede, dakloosheid. Het zijn dan ook de verwende kinderen uit de betere milieus's die zich roeren op dit gebied, kinderen die nog nooit tegenslagen hebben gehad in het leven. Ze vervelen zich en zijn op zoek naar zingeving, maar die hebben ze nog lang niet gevonden, blijkt wel.

Rationa | 12-06-20 | 14:16

Ik snap de aandacht voor het probleem niet zo goed. Er zijn een paar mensen die die regels van de natuur/taal niet zo goed snappen. So what? Zoals ik het zie zijn er twee mogelijkheden: 1) je overtuigt ze niet (dit is het meest waarschijnlijke scenario) dus je bereikt helemaal niks; of 2) je weet ze na heel veel moeite uiteindelijk toch te overtuigen, maar je bereikt alsnog helemaal niks want het gaat om een fucking definitie.
Laat ze lekker.

Mautha | 12-06-20 | 14:15 | 4

Kop en spijker, chapeau!

Binnenbaan | 12-06-20 | 14:27

JK Rowling en andere maken zich zorgen over verkrachters in vrouwentoiletten als de definities van man en vrouw zo op de schop gaan. Tevens zijn er zorgen over operaties bij kinderen die van alles wordt wijsgemaakt/zichzelf wijsmaken.

klimaatsloper | 12-06-20 | 14:29

Nee, alleen gezien de aard van de discussie (een definitie) lijkt me de aaandacht voor de discussie nogal overdreven.

Mautha | 12-06-20 | 14:32
▼ 1 antwoord verborgen

Over dat celebrityfilmpje... wie heeft die shit geschreven joh? Wat een boosmakende mix van platitudes en clichees met een ondertoon van algemene verdachtmaking en stelling betrekken... manmanman. Heb alleen Julianne Moore en Kirstin Whatsherface (oh ja: Bell) herkend dus ik zal de meerderheid niet kunnen ontlopen denk ik. Moet ik nou echt een lijst gaan bijhouden om mensen die fout waren in de WokeWars te kunnen boycotten? Noah, get the boat.

TmC | 12-06-20 | 14:15

JK Rowling de globalista.
Met haar Harry Potter heeft ze miljoenen kinderen
klassenbewustzijn onderwezen.
Macht en kennis die beheerst wordt door een elite
die over leven en dood heerst maar door aangeboren
noblesse oblige zich over het algemeen voorbeeldig gedaagt.
Het is een snob met avant garde illusies.

Iggy_Plop | 12-06-20 | 14:15 | 1

Bijzonder dat jij die kinderboeken gelezen hebt. Waarom eigenlijk?
Doe ik toch ook niet, of wel;)?

Ichneumonidae | 12-06-20 | 14:18

De discussies mbt het veranderen van man naar vrouw en andersom doen me altijd gelijk denken aan het stukje Southpark "Transpecies". www.youtube.com/watch?v=IJH5AR0CuRI

Ruikbaard | 12-06-20 | 14:14

Jezus, wat een ingewikkelde tijd is dit. Je mag niet in de buurt van iemand komen, je mag die iemand dan niet categoriseren als man of vrouw. En als diegene een kleurtje heeft moet je dubbel oppassen wat je zegt. En dan moet je je ook nog eens verontschuldigen voor het verleden en ondertussen oppassen dat er geen standbeeld op je valt.

deministerpresident | 12-06-20 | 14:13 | 1

Als je mondkapje maar goed zit.

Binnenbaan | 12-06-20 | 14:21

"Witte" mannen mogen geen macho meer zijn, de EU heeft afgedwongen dat er op tv (reclame) geen genderrol-bevestigende weergave meer mag worden vertoond, ons onderwijs maakt van onze jongens jongetjes in plaats van jonge mannen , en gelijkertijd worden de macho's van islamitische en Afrikaanse snit juist gestimuleerd om zo macho mogelijk te doen. Geen enkele vrouw wil een mietje, en geen enkele jongen wil een mietje zijn dus voorts gaat onze jeugd luisteren naar de muziek van die macho allochtoonse "rap", en duiken de dames er massaal mee in bed, de soy-boys huilend achter latend.

Dit is gewoon een bewuste poging om de wil van het volk te breken, verdeel en heers, verzwak en verziek.

Onze media. onderwijs (ook boeken, Soros is eigenaar van van Dijk), vrijwel alles lijkt er op gebrand om de Nederlandse autochtone man te marginaliseren.

Abject | 12-06-20 | 14:10 | 3

Dat is toch goed zo, in een paar jaar is er geen blank of zwart meer maar zijn we allemaal bruin.

jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:14

@jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:14: Iedereen is uniek, heeft zijn of haar eigenaardigheden. Dat maakt de wereld interessant. Niet de eenheidsworst die jij voorstaat.

Gomezlopez | 12-06-20 | 14:16

Bij ons in het zwembad is ook zo een racistische badmeester, ik heb hem al verschillende keren gezegt dat ik me als vrouw voel maar toch verbied hij me iedere keer weer de toegang tot de vrouwenkleedkamer.

jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:10 | 3

Issie gay?

Ichneumonidae | 12-06-20 | 14:16

Discriminatie zou ik zeggen! Het is een racist. Roep dat en alle deuren gaan voor je open heb ik gezien.

Gomezlopez | 12-06-20 | 14:17

Überhaupt belachelijk dat er mannen- en vrouwenkleedkamers zijn! Welk jaar is dit, 2019?!

MrLahey | 12-06-20 | 14:28

Ingelogd op Twitter om haar punten te steunen. Beetje weldenkend mens staat op tegen die onzin. "personen die menstrueren". Kom op zeg, ga wat nuttigs doen.

Fiets | 12-06-20 | 14:09 | 1

Ja, want inloggen op twitter om tweets te liken is zeker wél wat nuttigs doen? Man man man

WahedPissebed | 12-06-20 | 14:11

Ik kijk uit naar de eerste echte officiële Harry Potter boekverbranding die ongetwijfeld op de Dam zal gaan plaatsvinden, waar anders?

Murk Ratte | 12-06-20 | 14:09

"I take responsibility" ik krijg nu spontaan jeuk op de meest vreemde plekken tijdens het kijken naar dat twitter filmpje. Gadverdamme, stelletje laffe deugers. Je zakken vullen tot astronomische hoogte en dan dit soort kots uitblaten. Wat denken ze wel niet? Dat, omdat ze bekend zijn, ze iedereen de les kunnen lezen. Man man man, ik wordt met de minuut giftiger door dat gekniel, gesmeek en een vals rechtvaardigheidsgevoel wat ze uitstralen. Alles voor de centjes.

Gomezlopez | 12-06-20 | 14:08 | 1

#DefundCelebrities

Glasgow Argus | 12-06-20 | 14:09

Helder Geenstijl. Een week geleden exploiteerde je mij nog als trans omdat ik door een neger in elkaar geslagen werd en het opportuun was dat in je racistische campagne en nu al blijk je in niks te verschillen van die neger.

Naomi71 | 12-06-20 | 14:07 | 6
-weggejorist-
MrLahey | 12-06-20 | 14:33

@Naomi71 kom op man, geen spijkers op laag water zoeken. Hier betreft het een artikel over de genderdiscussie en die mag gewoon gevoerd worden. Hier wordt geweld nooit en te nimmer goedgekeurd en dat is dan ook de drempel. Ze hadden jou nooit te grazen mogen nemen of je nou m/v/x/blm/w/g/p bent.

Snaajoe | 12-06-20 | 14:59

Je krijgt toch geen klappen, Naomi?

Rest In Privacy | 12-06-20 | 16:55
▼ 3 antwoorden verborgen

toch een beetje de categorie problemen "ik ben ECHT Jezus! gereincarneerd en wel! hallo, waarom gelooft niemand mij? Atheisten zeker", gekleed in laken en sandalen. Nee joh, dat ben je niet, zeiden de omstanders toen.
Maar nu - in de moderne tijd - zeggen de omstanders "tjonge, bijzonder, Jezus is weer onder ons. Tot gisteren noemde ik hetm toch echt Harry. Buurman Harry soms. Zo zie je maar weer, wat een bijzonder wereld leven we toch in"

r@zor - InFiDeLz! - | 12-06-20 | 14:05 | 3

r@zor - InFiDeLz! jij bent niet jezus, ik ken toch mijn eigen zoon wel.

jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:12

@jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:12: pap? jou had ik echt nooit in de reaguurderspanelen verwacht. Begin bijna in mezelf te geloven nu.

r@zor - InFiDeLz! - | 12-06-20 | 14:19

@r@zor - InFiDeLz! - | 12-06-20 | 14:19: Jesus, dan moet ik maar is leesbrillen gaan scheppen.

jan huppeldepup | 12-06-20 | 14:46

Het hele meningsverschil ontgaat me. Natuurlijk zijn er sexes. Gebaseerd op chromosomen kunnen we 2 verschillende onderscheiden, de vrouw en de man. Wanneer iemand overtuigd is dat hij of zij in het verkeerde velletje zit maken ze bij voorbaat al een distinctie tussen een man of vrouw. Er zijn mij verhalen te oren gekomen van mannen die hun geslachtsdeel verwijdert hebben om een (nep)vagina te creëren en andersom. Dat is dus een onderscheidt maken! Dus een transpersoon is niet degene die geen sexe ziet maar er actief onderscheidt in maakt. Hoe pijn het me ook doet, ik moet JK hierin gelijk geven.

Gomezlopez | 12-06-20 | 14:02 | 11

@WahedPissebed | 12-06-20 | 14:21: Deze hele discours is toch gewoon keiharde discriminatie van niet-hoogbegaafden? "Wat praat je raar" zouden ze vroeger in het dorp zeggen.

Binnenbaan | 12-06-20 | 14:24

@WahedPissebed | 12-06-20 | 14:21: Zodra je stopt met de hormonen, is de tijdelijke verandering over. Dus iemand is vrouw of man. Wat je zelf rommelt, moet je zelf weten.

Arachne | 13-06-20 | 02:57

@Arachne | 13-06-20 | 02:57: klopt. De natuur zal bijna altijd zijn oorspronkelijke toestand weer proberen op te zoeken. X of Y is niet te wijzigen.

Gomezlopez | 13-06-20 | 08:13
▼ 8 antwoorden verborgen

JK Rowling is jarenlang de queen of wokeness geweest op twatter en nu is ze, alweer voor de tweede keer, voor het executiepeloton gezet.

De nitwits die in de films hebben gespeeld die gebaseerd waren op JK' s boeken gooien nu de eerste steen, maar gelukkig zijn ze vanwege Rowling' s talent nu zelf financieel boven jan.

Twee dagen twitstorm op shitter en de circular firingsquad trekt en adres verder, een revolutie die zijn eigen kinderen opvreet.

En verder is die hele JK Rowling natuurlijk een hypocriete zak hooi. Ben benieuwd of ze in tenminste een van haar landgoederen inmiddels één asielzoeker heeft opgevangen. Ik geloof er niks van.

Glasgow Argus | 12-06-20 | 14:02 | 1

dit dus..... Miss Wokeness herself wordt nu voor de leeuwen gegooid en ervaart ze zelf hoe het is om door een hysterische meute lastig gevallen te worden. Boontje komt om haar loontje. dom wijf

Captain_Dipshit | 12-06-20 | 14:10

Lekker belangrijk, dit.

inCol | 12-06-20 | 14:01

Niemand zegt dat biologische sekse niet bestaat. Maar er zijn ook mannen die menstrueren - technisch is 'mensen die menstrueren' dus beter dan 'vrouwen'.

Verder dit draadje op Twitter: twitter.com/Carter_AndrewJ/status/127...

WahedPissebed | 12-06-20 | 14:01 | 12

@WahedPissebed | 12-06-20 | 14:16: Je hebt het even hierboven over vrouwelijke geslachtsorganen in een man. Een man.
Dat zou ik geen mentale disorder, maar een fysieke disorder noemen, net zoals je mensen hebt met het syndroom van Down, er mensen worden geboren als anencephaal of microcephaal etc. Daar hoef je verder niks van te vinden, maar om zoiets te gebruiken in welke discussie dan ook, behalve de vermelding dat het bestaat, lijkt mij onzin.

Zoek hulp of zo.

Ichneumonidae | 12-06-20 | 14:25

@WahedPissebed | 12-06-20 | 14:13: Menstruatie is het bloeden na het afstoten van slijmvlies van de uterus. Wat je liet zien is dat niet.

omanders | 12-06-20 | 14:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Fawlty Towers blokken? Dan ik die Harry Potter films met die laffe deugcast.

Acidstain | 12-06-20 | 14:00 | 1

Even kijken of Amazon Prime de films inmiddels heeft verwijderd.

Glasgow Argus | 12-06-20 | 14:04

Jaja, wel makkelijk om te zeggen dat je in het verkeerde lichaam zit, terwijl er niet meer aan de hand is dan dat er in je bovenkamer iets niet helemaal in orde is.

Wat een geleuter... waarom gaan die wijven (of mislukte mannen) niet gewoon hun kamer opruimen en ophouden met de rest van de wereld te vervelen met hun gezeik over niks - ga lekker bij elkaar zitten met je opgerekte clitoris, jezus!

Ichneumonidae | 12-06-20 | 14:00

Rowling heeft de centjes al binnen, dat maakt haar een stuk minder chantabel.

Der Schnitzeljäger | 12-06-20 | 13:59 | 1

Alle reaguurders op GS zijn rijk..... in ieder geval spiritueel :)

Acidstain | 12-06-20 | 14:03

Als ik wit ben maar me van binnen een ontzettende neger voel, en besluit me om te bouwen, mag ik dan ook vooraan bij BLM protesten? Ik vraag dit voor een homeboy van me.

Binnenbaan | 12-06-20 | 13:59 | 3

Zolang je goed katoen kunt plukken... misschien.

Is idd het niveautje van deze non-discussie uit marxistische hoek, met hun maakbaarheid. Met als iconisch voorbeeld Michael Jackson die zich zo lang liet bleken tot hij er uiteindelijk uitzag als een mislukte blanke.
Goed bezig ja.

Ichneumonidae | 12-06-20 | 14:02

schmink hem zwart, beetje lippenstift, gouden oorbellen en laat hem meelopen met een KOZP demonstratie, kijk daarna of hij en nog zo over denkt.

Tjemig | 12-06-20 | 14:06

Je hoeft je niet om te bouwen hoor, een beetje zwarte schmink en een pruik is voldoende

deministerpresident | 12-06-20 | 14:09

mooi om te zien hoe het deugvolk elkaar de tent uitvecht. Rechtse partijen hoeven geen eens campagne te gaan voeren voor de verkiezingen. Dat doet het deugvolk wel voor ze.

yeps | 12-06-20 | 13:59

Wie denken die mannen die zich om laten bouwen wel niet wie ze zijn? Een beetje de vrouw uithangen en niet menstrueren? Alle ellende rond de menstruatie is de meest gehoorde klaagzang van vrouwen als het gaat het verschil tussen man en vrouw. Als je niet over de maandelijkse rode broekhoest kunt mee-jankeballen ben je geen wijf. Punt.

goedverstaander | 12-06-20 | 13:58 | 2

"rode broekhoest kunt mee-jankeballen"
Ik wil een nieuw toetsenbord van u

Het Licht | 12-06-20 | 14:02

Ze worden wel lekker chagrijnig van de hormonen die ze slikken.

voldemort | 12-06-20 | 14:23

Er zijn dus twee soorten. Mensen die menstrueren of gemenstrueerd hebben, dus de G of GH mensen en die dat niet doen.
Ze heeft gelijk als ze zegt dat je een niet menstruerende vrouw kunt aanspreken als een vrouw, maar het niet gedwongen moet worden. Ik zeg altijd "het". Hoe gaat "het". ," het" komt net binnen, bent u een man of een" het".... De man met die pruik zou ik niet kunnen aanspreken, daar zou ik een kwartier van in een deuk leggen. Als ik een gender probleem zou hebben, trek ik een boerka aan, niemand ziet het en die snor komt bij dit type dames ook vaak voor.

jan huppeldepup | 12-06-20 | 13:58

'We KUNNEN NIET liegen over onze geschiedenis': Furious Boris Johnson veegt naar Sadiq Khan voor het instappen boven het standbeeld van Churchill en het bedekken van de bezienswaardigheden van Londen terwijl hij 'absurde en beschamende' gewelddadige demonstranten die dit weekend op weg zijn naar hoofdstad afslaat

Boris Johnson heeft vandaag 'absurde en beschamende' aanvallen op het standbeeld van Sir Winston Churchill vernietigd en zei dat het VK 'niet kan liegen over zijn geschiedenis', aangezien Sadiq Khan ervan werd beschuldigd 'de straten van de hoofdstad' aan de menigte over te geven 'nadat hij het instappen had bevolen omhoog van het monument voor de grootste premier van Groot-Brittannië en de nabijgelegen Cenotaaf.

De heer Johnson heeft degenen die het standbeeld van Churchill willen omverwerpen geslagen en zei: 'Het standbeeld van Winston Churchill op Parliament Square is een permanente herinnering aan zijn prestatie om dit land - en heel Europa - te redden van een fascistische en racistische tirannie'.

Swieberj | 12-06-20 | 13:58 | 3

Leuk he google translate.

Binnenbaan | 12-06-20 | 14:02

Jullie woke people hebben liever het juk van Hitler dan.... ja wat is er , wie Hitler was?! Manmanman.

Acidstain | 12-06-20 | 14:07

Wij kunnen uitstekend liegen over onze geschiedenis en Boris kan dat ook.

Boris heeft zijn finest hour.

Arachne | 13-06-20 | 02:52

De zender is het probleem niet.
De ontvanger is het probleem.

*Rustaagh

Het Licht | 12-06-20 | 13:57

Sommige mensen worden primair gekwetst geboren, en secundair als man of als vrouw. Voor dit soort mensen kan je simpelweg niet genoeg taalgedrochten verzinnen, standbeelden slopen of films verbieden - ze blijven op hun pik getrapt.

Zeddegeizot | 12-06-20 | 13:56 | 1

of punani

vokfeez | 12-06-20 | 13:58

Mijn voorstel is om een Dolly experiment te doen, naar het eerste zoogdier dat werd gekloond, het schaap Dolly.
Als uit een kloon-cel van een trans-woman een vrouw geboren wordt dan bestaat sekse niet, als er gewoon weer een mannetje uitkomt dan wel.
Het enige probleem is dat voor de SJW'ers feiten geen waarde hebben, dus daar moeten we nog iets op vinden.

Blauwpetje | 12-06-20 | 13:53 | 3

wat dacht je van: Negeren?

vokfeez | 12-06-20 | 13:59

Ik vind "0" ook een waarde.

Het Licht | 12-06-20 | 14:05

Germain Greer één van de meest voorname feministes kreeg de halve feministische wereld over haar heen toen ze zei: "Transgender women are not women, get over it! "
www.youtube.com/watch?v=137UEpLL7w8

leo de pejo | 12-06-20 | 13:52

Trans = fake.

Pieter Breydel | 12-06-20 | 13:51

ik snap het niet. trans-mensen zijn toch ook heel erg overtuigd van geslachtsverschillen, anders zouden ze zich niet laten ombouwen?

Zyprexa20mg | 12-06-20 | 13:50

JK is volkomen financieel onafhankelijk, haar critici zijn laf en bang voor de teloorgang van hun carrière.

Acidstain | 12-06-20 | 13:50 | 1

Op Harry & Hermione zelf na, heeft het gros geen carriere na de Potterfilms. Dit is gewoon een gelegenheid om weer eventjes in de belangstelling te staan.

Guido | 12-06-20 | 14:10

Mevrouw is de controle over haar eigen kudde aan het verliezen. Geen medelij mee, gewoon lekker laten imploderen.

Panos88 | 12-06-20 | 13:48

Dat treurige zwart-wit filmpje met hun: 'I stand against hate', behalve als je rechts conservatief bent natuurlijk, want dan mag je in de houtversnipperaar.

Nehemia | 12-06-20 | 13:48

Waar is het misgegaan dat dit controversieel is geworden? Een man die zegt dat hij een vrouw is, is geen vrouw. Jezus.

Slovis | 12-06-20 | 13:48

Als je als man zegt dat je je vrouw voelt, of visa versa, dan heb je per definitie niet genoeg je eigen psyche onderzocht. Deze opmerking verdient zelf onderzoek in plaats van een chirurg. Je kúnt je namelijk als man geen vrouw voelen, omdat je dat niet bent. Netzomin als ik mij een kat of een olifant kan voelen. Als ik zoiets zou denken, zou ik ook eerst mijzelf moeten onderzoeken waarom is iets van mezelf vindt wat onmogelijk is.

Hiram | 12-06-20 | 13:46 | 4

@WahedPissebed | 12-06-20 | 14:03: Psychiaters onderzoeken zoveel met aannames en vage labels. Echt, bizar gewoon dat die mensen een studie medicijnen doen om vervolgens het te vergooien op zo'n antropologisch dwaalspoor. Psychiaters zouden we moeten haten hier, dat zijn die knakkers die beweren dat de psyche eeuwig maakbaar is, waardoor totaal staatsgevaarlijke volidioten voor behandeling in aanmerking komen in plaats van gewoon levenslang in de kerker op droog brood. Wat mij betreft roeien we de psychiatrie uit bij de komende revolutie. Ze heeft ook niet zo'n best trackrecord in de vorige eeuw tenslotte. (Homo was een psychiatrische ziekte b.v., dat was de gateway naar deze hele vage discussie)

Rest In Privacy | 12-06-20 | 14:16

@Digikluizenaar | 12-06-20 | 14:16: Ja, psychiatrie maakt ongetwijfeld nog steeds fouten en zal altijd met nieuwe inzichten blijven komen. Dat is wetenschap. Het idee dat homoseksualiteit een stoornis was is gerectificeerd, en dat is met genderdysforie (voorheen genderidentiteitsstoornis) ook gebeurd. Gelukkig maar!

WahedPissebed | 12-06-20 | 14:17

@WahedPissebed | 12-06-20 | 14:17: En op welke basis is het gerectificeerd? Onder druk van homolobby. Geen enkel wetenschappelijk onderzoek kwam er aan te pas.

De psychiatrie lacht zich de ballen uit de broek. Ze krijgen steeds meer klandizie want het gros van lbqtgas... heeft psychische bijstand nodig.

Arachne | 13-06-20 | 02:49
▼ 1 antwoord verborgen

Chicks with dicks don't exist, only men with tits. Klaar.

NerdAlert | 12-06-20 | 13:44 | 2

Hulde, deze gaat in het lange termijn geheugen!

Rest In Privacy | 12-06-20 | 13:47

Maar wat zijn dan de mensen die menstrueren als ze de menopauze achter de rug hebben? Want dan stopt het menstrueren..... hoe is een dergelijke waanzin mogelijk? Transsexuelen (van man naar vrouw) zijn gewoon kerels met tieten of vrouwen met een piemel, mogen ze wat mij betreft zelf de keuze maken. Maar echt geen biologische vrouw....

Shitting Bull | 12-06-20 | 13:44

Rowling heeft uiteraard 100 % gelijk. Het is niet omdat je lul eraf is, en ze die binnenste buiten hebben gekeerd dat je plots een vrouw bent.

Dat er twijfel over het geslacht kan zijn, dat begrijp ik. ergens een kortsluiting in het lichaam of de software, je zal er maar mee zitten. Dat je je vervolgens laat opereren en vol hormonen laat spuiten dat begrijp ik ook.

Maar onze genitica is vrij duidelijk en die kan je niet veranderen.

Lt-Kol Kilgore | 12-06-20 | 13:43 | 1

Dit dus!

normanius | 12-06-20 | 13:49

Kan men zich ook identificeren als een spruit?

Nehemia | 12-06-20 | 13:43

Toch wel interessant te zien dat dezelfden die vol op het racisme orgel gaan, het geslacht als iets fluïde en maakbaar definiëren. Waarom zou dezelfde niet gelden voor ras? Het hele argument van bijvoorbeeld culturele toeëigening bestaat niet meer als de rastahaar dragende blanke zegt zich te identificeren als neger. Immers als iedereen het heeft te accepteren als je jezelf als biologische man als vrouw identificeert (zonder enige uiterlijke aanpassing), dan kun je jezelf als blanke ook als neger identificeren.

Franker | 12-06-20 | 13:43 | 3

De maakbare en ultra gelijke mens is nu eenmaal een links dogma. Neem dat af en hun hele rotzooi dondert in elkaar.

Lt-Kol Kilgore | 12-06-20 | 13:44

"Het hele argument van bijvoorbeeld culturele toeëigening bestaat niet meer als de rastahaar dragende blanke zegt zich te identificeren als neger."
Mental note to myself: Ik denk dat binnenkort de blanke neger Oboema uit Jiskefet ook verboden zal worden.

FrankVeer | 12-06-20 | 13:59

Ja, goed punt, lijkt me iets voor de onderzoeksjournalistiek. Kweet t ook niet. Het is duidelijk dat je hier een toverdoos hebt geopend met een onbegrensde diversiteit aan identiteiten en dat kan niet de bedoeling zijn. Voor je het weet is er geen racisme meer mogelijk en wat moeten al die mensen dan gaan doen

Magdat | 12-06-20 | 14:02

Je zou bijna denken: Er moet gewoon eens een goeie oorlog overheen, zodat we ons voorlopig elke dag uitsluitend druk hoeven te maken over waar we ons eten vandaan moeten halen. Back to basics...

tantesidonia | 12-06-20 | 13:42 | 1

De zuiverende werking van een nucleaire paddo.

Acidstain | 12-06-20 | 13:52

Prachtig toch, al die “revolutionairen” zo rollebollend over straat te zien gaan?

Hoe de revolutie haar eigen kinderen opeet.

Het monsterverbond tussen BLM en KOZP/extreem-links, tezamen met al die idioten die er omheen draaien idem dito.

Of neem desnoods “onze” Sylvana met haar voormalige moslimbroeders van DENK (zie zelf trouwens vervolgens ook weer rollebollend over straat zijn gegaan, alle “zalvende” woorden van Azarkhan ten spijt).

Uiteindelijk stort heel de zooi vroeg of wat minder vroeg gewoon in elkaar, en slaan ze elkaars koppen in.

Kompromat | 12-06-20 | 13:42 | 1

Haalt alzovast bier en borrelnootjes in huis.

Mallepietje1001 | 12-06-20 | 13:48

Waar maken ze zich druk over. Luxeproblemen. Er zijn maar twee dingen belangrijk in het leven: kan je je rekeningen betalen en kan je geestelijk en fysiek gezond blijven. That's all. De rest is franje.

isitsoornot | 12-06-20 | 13:40

Waarschijnlijk kunnen we binnenkort weer een Trans Lives Matter protest op de Dam gaan verwachten.

Nehemia | 12-06-20 | 13:39 | 2

Zijn er dan zoveel ??? In ons dorp was er ééntje die na 46 jaar vrouwkleren aantrok, "stille" homo's hadden we altijd al, lieve jongens, de beste zangers in het mannenkoor, volledig geaccepteerd, de randstad/MSM maakt zichzelf belachelijk.

grindbak | 12-06-20 | 13:44

@grindbak | 12-06-20 | 13:44: Het worden er alleen maar meer. Niet verwonderlijk als in Amerika kleuterscholen belaagd worden door travestieten die die arme kindertjes inclusieve verhaaltjes aan het voorlezen zijn. Dat jonge grut tegenwoordig wordt aan alle kanten geprogrammeerd met alle gevolgen van dien.

Nehemia | 12-06-20 | 13:54

Gisterenavond heerlijke rode bietjes gegeten.
Vanmorgen naar de wc geweest en schrok me kapot.
Het komt nu wel erg dichtbij .

slim blontje | 12-06-20 | 13:39 | 1

Als er ook nog melk uit de tepel komt is er geen weg meer terug.

Nehemia | 12-06-20 | 13:41

En welke verantwoordelijkheid nemen die 'celebs' (herken 3 kwart niet) dan precies? Of is dit gewoon oportunistisch "wij vinden het allemaal heel erg, dus please don't loot our mansions"

trottle | 12-06-20 | 13:39

Er zijn mannen en vrouwen en alles daarbuiten zijn persoonlijkheidsstoornissen.

Reebensteeltje | 12-06-20 | 13:37

God, wat mis ik Gerrit Komrij, W.F Hermans en zo door. Die wisten er wel raad mee met hun pen....

antonconstandse | 12-06-20 | 13:37

Al deze gender/afkomst ontspoorde discussies gaan mis omdat het enige gebruikte criterium is of iemand zich beledigd voelt. Biologische of historische realiteit zonder waardeoordeel wordt ondergeschikt gemaakt aan subjectieve ervaring waarbij moreel waardeoordeel het enige nog is wat belangrijk is. En er wordt net gedaan of ze exacte wetenschap bedrijven en 100% objectief kloppende argumenten hebben. Sociologie en wiskunde zijn verschillende vakken op school, 1+1=2 ook voor degenen die 2 een te binair getal vinden.

een_mike | 12-06-20 | 13:35

Tjah, ik snap die cast van de films ook wel. Als ze nu niet vol gas Rowling aanvallen, dan zijn ze dadelijk in Hollywood ook meteen werkloos. Voor je het weet moeten ze echt gaan werken voor hun geld.
Dan is een beetje veilig gif uitstorten over iemand heel makkelijk.
En zo vreselijk anders is het nou ook weer niet dan dat hele me-too, waarin niet alleen de smeerlappen gepakt werden, maar waar ook hele hordes die zichzelf omhoog geneukt hadden een mooie kans zagen om zichzelf vrij te pleiten.

TheEgg | 12-06-20 | 13:35 | 1

jep:
"Het ziet er serieus naar uit dat eenieder die iets te verliezen heeft zijn of haar woorden op goudschaaltjes wegen zal moeten tot deze rel afgelopen is, en wie weet, voor altijd.
En als je één slip-up maakt, ben je je baan kwijt, kom je maar moeilijk aan een nieuwe want "besmet", je "vrienden" willen niet meer met jou geassocieerd worden want de straf op "schuld bij associatie" is al even zwaar. Je verliest alles wat openbaar zichtbaar is. Je wordt een paria, omdat iemand van mening is dat jouw mening kwetsend is. Dit is fascisme waar de Islamitische Staat een puntje aan kan zuigen. En dit is niet Amerika waar ik het over heb, dit is Engeland." Abject | 12-06-20 | 02:35 (Raz topic van gister).

Abject | 12-06-20 | 14:02

Als trans wordt je wel gebruikt voor de doeleinden van anderen die het zogenaamd goed met je voor hebben (maar je operatie alleen maar benutten voor hun eigen shine-on-twitter-momentje).

Daar doe je dan al die moeite voor; van geslacht wijzingen om vervolgens door de 'supporters' (die je er gewoon bij krijgt, al vraag je er niet om, ze dringen zich nl onmiddelijk op) er continu op gewezen te worden dat je trans bent.

Laat die mensen gvd gewoon met rust.

Zer0-hedger | 12-06-20 | 13:35

J.K. Rowling is helemaal geen held. Zij is een roeptoeter van extreemlinks die nu aangevallen wordt door de monsters die zij zelf hielp creëren.

Misbaksels als J.K. Rowling creëerden straten en internetten vol monsters om iedereen aan te vallen met een verboden mening, -huidskleur of -stemgedrag.
Ik hoop dat de monsters haar nu aandoen waarvoor zij de monsters losliet op de samenleving.

Jan Passant mk2 | 12-06-20 | 13:34 | 6

Nee, een held is ze niet, eerder iemand die wakker werd geschud door het geschreeuw van de menigte waar ze zich eerder vrijwillig bij schaarde. Dat neemt niet weg dat het een goede zaak is te zien dat het mogelijk is wakker te worden van wokeness. Woke -> Awake -> Aware. Daar zit een meme in, ergens. Waking up from wokeness, wake up from a nightmare, van Woke naar Wakker. Bijkomstig voordeel is dat je in Zweden mooi (vacker) bent als je wakker wordt. Nu nog een taal vinden waarin woke het tegenovergestelde betekent.

Voorgeenchanterikpeu | 12-06-20 | 14:07

@Lood om oud ijzer | 12-06-20 | 14:17: Leg uit? Hij weerlegt prima Rowling's stuk.

WahedPissebed | 12-06-20 | 14:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Om doodmoe van te worden, al die jankerds en eeuwig gekwetsten. Nu moet ik weer denken aan de wijze woorden van mijn moeder vroeger, als iemand me weer eens uitmaakte voor van alles wat stinkt en smerig is: "Stel je niet aan. Schelden doet geen zeer!"

Ik denk dat ik maar vroeg aan de drank ga vandaag.

Alfred E. Neuman | 12-06-20 | 13:29 | 1

Zegt je wijze moeder dan niet: "Stel je niet aan. Gewoon nuchter blijven!"

Calastir | 12-06-20 | 13:39

Het tegenstrijdige is dat ze wel de mond vol hebben over je mogen uiten zoals je wil en zijn wie je echt bent, maar dat de 99% van de bevolking die graag man en vrouw zijn en daar blij/trots op zijn dat willen ontzeggen. Omdat 1% moeite hebben met de standaardidentiteiten, wat natuurlijk mag, gaan we 99% in een identiteitscrisis jagen, en schuldgevoel aanpraten als iemand zegt zich echt een vrouw te voelen en daar trots op te zijn. Iedereen beledigen om te voorkomen dat een paar beledigd worden, doesn't make sense. Minderheden onderdrukken is niet goed, maar meerderheden per definitie schuldig verklaren door het behoren tot de meerderheid gaat ook niet werken.

een_mike | 12-06-20 | 13:28

Lekker dan. Moet ik mn moeder in de menopauze nu Pa gaan noemen?

Haatejaculaat | 12-06-20 | 13:28 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

2020, waarin de waarheid spreken een moedige daad is.

Nederland80 | 12-06-20 | 13:28

Als al diegene die uitgesproken voorstanders/pleitbezorgers waren van omgebouwd volk (of elk ander marginaal clubje) nu door de rabiate (en kompleet losgezongen) horde als "discriminerend, racistisch en probleem ontkennend) wordt omschreven, dan kan ieder mens snappen dat de ratio compleet en volledig is verdwenen. En die ratio was er bij aanvang van de discussie al niet. Het lijkt de tijd van de griezelige "feeding frenzy" die "morele verontwaardiging" heet, waar "deugen to the max" vandaag je morgen met gemak als guur-rechts kan wegzetten.

Grijskijkert | 12-06-20 | 13:27

Ik krijg steeds meer het vermoeden dat al die celebrities zoals Emma Watson en Daniel Radcliffe en noem ze allemaal maar op CONTRACTUEEL VERPLICHT zijn om zich activistisch in het publieke domein te laten horen ten faveure van die hele LGTBQ en BLM movement.

Nehemia | 12-06-20 | 13:27 | 3

Precies, als ze verder willen in de wereld moeten ze wel. Hoe ze er werkelijk over denken is vers twee.

Tashtego | 12-06-20 | 13:29

@Tashtego | 12-06-20 | 13:29: Zoals Hillary Clinton eens zei: Ik heb een publieke mening en een persoonlijke mening.

Nehemia | 12-06-20 | 13:34

Misschien moeten niet alle problemen als problemen worden gezien. Ik geloof in biologie, niet in een paar wappies en acteurs met een mening. Geen probleem dus.

BozePaarseMan | 12-06-20 | 13:26

Onthutsend om te lezen hoe erg het in de UK is. Nog even en dan gaan ze verhit discussieren of Engelen wel of geen sex hebben. En dan is het klaar met hun beschaving.

Piet Karbiet | 12-06-20 | 13:26 | 3

https://www.imdb.com/title/tt0070450/

dathoujetoch | 12-06-20 | 13:27

Er is daar zeer weinig beschaving te vinden ... fish&chips/dikke witte wijven/en in elke zin wordt minimaal 1 keer foek gebezigd.. om maar niet te spreken over upper middleclass en de rest.

grapjasz | 12-06-20 | 13:29

Ik voel me een neger maar ik zie er uit als een blanke. Mag ik mij schminken om meer te lijken op hoe ik mij van binnen voel?

dezakloper | 12-06-20 | 13:25 | 6

Vraag het even na bij Koewinsie en/of Jeffrie Èrfraaier. Wordt wel lastig denk ik, Sylvana staat als 1e klaar met het label "etnisch toeeigenen".

Grijskijkert | 12-06-20 | 13:32

@Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:34: Nou daar zeg je wel wat. Hoe zit het eigenlijk met die uit Amerika geImporteerde Ronald McDonald ? Dat is toch echt white-facing. Kunnen we er vanuit gaan dat onder de witte schmink geen neger zit ? En zo ja, krijgen we dan een beeldenstorm op alle filialen van van eerder genoemde vetput ?

Ruikbaard | 12-06-20 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen we de open riolen als Twatter, Instagram en al die andere niet gewoon een paar weken uitzetten en kijken wat er dan gebeurt...
Ontneem al de kwetsjankies hun podia en je zult zien dat de rust vrij snel wederkeert.

normanius | 12-06-20 | 13:24 | 1

Twitter volg ik ook niet, maar op TV en in kranten is wel erg veel aandacht voor dit soort onderwerpen.

Rest In Privacy | 12-06-20 | 14:01

Misschien moeten we internet maar eens begrenzen, man man man wat een chaos. Of gewoon betalen per letter, wereld wordt er niet meer beter op met al die meta discussies

ProFail | 12-06-20 | 13:24

Dit ga ik niet eens serieus nemen, man/vrouw, heer/dame, jonge/meisje. dat is divers genoeg. Alleen een hermafrodiet wil ik voordeel van de twijfel geven.

keistad | 12-06-20 | 13:24

Omhoog gedwarreld door misplaatste adoratie vergeten B-sterren wel eens wat ze zijn, B-sterren.

Rest In Privacy | 12-06-20 | 13:23

In wat voor niche van de samenleving speelt deze problematiek? En zullen we afspreken dat we hen nooooooooooit meer een platform geven? Vrouwen 'people who menstruate' moeten noemen, waar de vliegende neuk zijn we in 's hemelsnaam mee bezig?

Enter Yeti | 12-06-20 | 13:23

En verder.
Stop giving attention to stupid people, please!

DrumPiet | 12-06-20 | 13:23 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 12-06-20 | 16:56:
Iedere mening is relevant Kuifje. Omdat het iets zegt over de persoon die zijn of haar mening geeft.
Je kunt het er mee eens zijn, of niet.

Mr.Crowley | 12-06-20 | 18:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is heel simpel.
Neem mensen die zeggen wat je wel of niet moet doen gewoon niet serieus.
Ik respecteer een ieder gewoon zoals-ie is en heb geen oordeel.
Zolang je de boel maar niet belazert.

Papa Jones | 12-06-20 | 13:22

Net goed. Dat ze maar online gevild moge worden door haar eigen woke soortgenoten. Die trut neemt anderen ook altijd ongehinderd de maat op vrijwel alle andere standaard deugdogma's. Misschien levert dit nog wat nieuwe inzichten voor haar op. Als je nog een greintje gezond verstand hebt dan trek je ergens een grens bij dat gestoorde intersectionalisme. Bij haar dus dat geslacht echt bestaat.

Gen. Maximus | 12-06-20 | 13:22 | 1

Ze heeft in een brief gezegd dat ze het slachtoffer is van huiselijk geweld en dat zij als tiener kampte met OCD en ernstige twijfels. Als ze nu jong zou zijn, had mogelijk een genderwissel overwogen. Dit omdat haar vader gezegd had dat hij liever een zoon had gehad.

Arachne | 13-06-20 | 02:43

In dit tempo is binnenkort alles onder de loep gelegd en zal er niks meer zijn om over te zeiken. Kan me niet snel genoeg gebeuren.
Harry fucking Potter. LOL!!

DrumPiet | 12-06-20 | 13:22 | 2

Maak uzelf geen illusies. Mensen kunnen over de kleinste dingen zeiken, als je maar goed genoeg zoekt vindt je altijd wel wat.

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:33

Dat zeiken gaat nog eens heel groot worden. Misschien is het dat al.

Rest In Privacy | 12-06-20 | 13:59

"Transgender woman are woman"

No they're not, otherswise they would be called woman.

netniet | 12-06-20 | 13:21 | 3

Dat is hetzelfde als mijn kat Lassie noemen en verwachten dat hij blaft.

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:32

Een mens kan zich vergissen, maar een chromosoom nooit.

Nehemia | 12-06-20 | 13:56

Als vrouwen "people who menstruate" zijn dan ben ik als man "people who does not menstruate". En transmensen ook "people who do not menstruate".
Dus volgens hun eigen redenatie zijn transmensen allemaal mannen terwijl ze zelf zeggen vrouw te zijn. Ofzo.
Ik begrijp het allemaal niet meer.

2voor12 | 12-06-20 | 13:21 | 1

Daar hebben we in de historie over nagedacht, "mensen die (niet) menstueren" bekt niet zo lekker en aangezien dit thema in gesprekken regelmatig voorkomt, heeft men hier een klein woord voor bedacht: 'Vrouw' of 'Man' zo geniaal!

ProFail | 12-06-20 | 13:26

Nog even en ik ga menstrueren tot ik zwart zie.

Uw Verzekeringsadvis | 12-06-20 | 13:21

Ze is financieel onafhankelijk en kan het zich veroorloven.
Desalniettemin, geslacht krijg je met je geboorte mee en operaties, verkleedpartijtjes, hormonen en opplaktieten veranderen daar helemaal niets aan.
Los daarvan, als jij je als Johan eigenlijk Angela voelt, ga je gang, van mij mag je. Willekeurig wat ik ervan vindt, gaat mij namelijk niets aan. En dan hoor je nog steeds vrij en veilig over straat te kunnen lopen, ook 's nachts, ook in je eentje en ook in tuigwijken.

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:21

Derp Derp Derp. Derpie Derpiederp Derp.

TheBurnerMan | 12-06-20 | 13:20

Hebben we het over een transgender met of zonder toverstokje?

Verwarrende tijden.

Toetsenbordcomplex | 12-06-20 | 13:20

... en dit is dus waarom deze eeuw de eeuw van China zal worden.

bisbisbis | 12-06-20 | 13:20 | 3

Jij begrijpt het. Ik heb me overigens al een tijdje geleden bij die constatering neergelegd. Beschavingen gaan nu eenmaal ooit ten onder en de Chinezen zijn wat mij betreft de ideale opvolgers van het westen. Ik weet dat het niet gezegd mag worden, maar Aziaten zijn gemiddeld intelligenter dan blanken en als intelligentie het evolutionaire voordeel van onze soort heeft bepaald dan is het niet meer dan logisch dat de intelligentste soort het stokje overneemt. We had a good run...

Hetze Haatstra | 12-06-20 | 13:54

@Hetze Haatstra | 12-06-20 | 13:54: Nee, Aziaten zijn gemiddeld niet intelligenter dan blanken.

Arachne | 13-06-20 | 02:40

Ze heeft gewoon gelijk, er zijn mannen en vrouwen binnen onze soort, en voor sommigen kan dat heel verwarrend zijn, maar meer is er gewoon niet.

Peter1985 | 12-06-20 | 13:19

Wat lult dat coupe soleil mannetje nou raar in dat filmpje. Er bestaan mannen die menstrueren?

Nehemia | 12-06-20 | 13:19 | 7

@Nehemia | 12-06-20 | 13:29:
Persoonlijk denk ik dat dit allemaal bewust bedacht en voorbereid is.
Je moet eerst een frame hebben waarbinnen je dit kunt passen en mensen het geloofwaardig vinden.

Mr.Crowley | 12-06-20 | 13:49

@Mr.Crowley | 12-06-20 | 13:49: Exact. Dat raamwerk wordt grondig uitgebouwd zodat ze een goede basisstructuur hebben om de conditionering naar een hoger niveau te tillen.

Nehemia | 12-06-20 | 13:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Teveel geld en niks te doen.

oranjerood | 12-06-20 | 13:19

Nou laat ik me dan ook maar uitspreken, ik val alleen op zij die oorspronkelijk menstrueren... Zij die later de vrouwelijke genderidentiteit hebben aangenomen, neem ik echt niet serieus in mijn partner keuzes.
Misschien komt daar al die agressie vandaan, miskende manwijven die niet kunnen scoren. Who knows.
In mijn tijd werd je gender gereveald zodra je uit de baarmoeder kwam zetten. En daarmee was het klaar. Dat waren feiten. Biologische voldongen feiten.
En hoe zou ik mijn sexleven beoordelen als ik ook mannen die later vrouw werden moest overwegen bij mijn partnerkeus? Hmm? Kan ik dan nog met recht zeggen dat ik 100% hetero ben?
Sowieso wat is er mis met de CIS-White-Males tegenwoordig? Ik ben trots om het te zijn. En nu opbokken met gekwetstheid.

Rest In Privacy | 12-06-20 | 13:17 | 2

Niks. Maar je moet gewoon je bek houden en belasting betalen. Heel veel belasting betalen. Zodat u later van gesubsidieerd jan-en-alleman mag vernemen hoe zo'n extreem intolerante, racistische teringlijer u eigenlijk bent. Duidelijk? En dan nu uw bek houden...

Enter Yeti | 12-06-20 | 13:27

@Enter Yeti | 12-06-20 | 13:27:
Ho ho, je mag de ombouw betalen en daarna ook nog eens je partnerkeus heroverwegen;-) Betalen, betalen en gezeik aanhoren. Wie wil dat nu niet.

Meer-Kat | 12-06-20 | 19:01

Deze ontwikkeling werd door Douglas Murray al geschetst in The Madness of Crowds. Terugkijkend op de geschiedenis zagen we een zelfde ontwikkeling na de reformatie. Ook toen viel de beweging tegen de gevestigde orde (de katholieke kerk) binnen de kortste keren uiteen in allerlei stromingen die elkaar net zo hard verketterden als ze ooit het katholicisme deden. Als die parallel één ding duidelijk maakt, dan is het wel dat we ook nu met een religie te maken hebben en zoals we weten komt daar geen ratio aan te pas.
Het heeft een paar eeuwen geduurd voor we ons ontworstelen aan de verstikkende greep van katholicisme en protestantisme. Hopelijk bevrijden we onszelf sneller van deze gekte maar ik vrees dat het ergste nog moet komen.

Hetze Haatstra | 12-06-20 | 13:17 | 2

Eens. In de middeleeuwen hadden dit soort mensen nog heksen verbrand.

Calastir | 12-06-20 | 13:36

@Calastir | 12-06-20 | 13:36: Het is maar een hele dunne grens, tussen wat er nu gebeurt en het verbranden van heksen.

IkWilOokWatZeggen | 12-06-20 | 13:42

Maar mannen zijn nog steeds gewoon mannen. Fout en evil als de hell natuurlijk zeker als ze wit zijn, maar nog steeds mannen.
Dan kunnen die wijvon, echte of bedachte, wat mij betreft gewoon lekker in hun eigen gekrijs blijven zwelgen.
Das geht mir alles am arsch vorbei.

JanVergoor | 12-06-20 | 13:17

Laatst las ik nog dat ze boos waren dat de medische wereld gericht is op mannen en daardoor vrouwen onnodig lijden of sterven. Kijk, wat is het nou, bestaan er biologische mannen en vrouwen met o.a. alle fysieke verschillen, wat je niet mag zeggen, want o seksisme, of is het allemaal een sociaal construct, zijn we hetzelfde en kan iedereen 'identificeren' als het andere.

Dit soort raadsel puzzel doolhoven krijg je wanneer men in massapsychose heeft besloten naar de grootste gekken te luisteren.

GroetenVanUrk | 12-06-20 | 13:17

Harry Potter. Dat zijn toch kinderboeken voor paardenmeisjes?

Het Vragevuur | 12-06-20 | 13:16

Simpel gezegd: sekse zit tussen je benen en gender tussen je oren.
Ik wil graag voortaan als wit konijn door het leven. En iedereen die daar tegen is is een racist.

RickRD | 12-06-20 | 13:15 | 3

Wit? Racist. Waarom geen bruin konijn? Juist ja betrapt.

Graaf_van_Hogendorp | 12-06-20 | 13:21

Incluis zo een vintage klokje met een kettinkje eraan?

Nehemia | 12-06-20 | 13:32

Een bandeloos oversekse genocideplegert op wortels dus. Interessant, interessant.

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:35

Jezus f*cking christ, kan de klok 50 jaar terug, zijn we van dat gezeik af.

Uw Verzekeringsadvis | 12-06-20 | 13:15

Oké echt super! Nog een onderwerp wat echt volkomen belachelijk is en wat me geen reet interesseert. Noem je zelf man/vrouw/deurklink/avocado, echt waar maken mensen zich druk om??

geluidjes | 12-06-20 | 13:15

OMG.......... geen aandacht aan besteden!

Flikker op met je TERF!

Fatwabuster | 12-06-20 | 13:14

Als je een andere mening dan de mening van de politiek correcte mening hebt, is het je deel dat het politiek correcte deel van de samenleving zich als een horde hyena's op je werpt.

Nog even en mw. Rowling is besmet en dus haar boeken. Nog even en Hermelijn kan zich verontschuldigen voor de film waarin ze gespeeld heeft. Doet ze dat niet dan krijgt zij de horde hyena's op zich af.

El Rico Grande | 12-06-20 | 13:13

Wat stoppen ze in godesnaam in de drugs die deze mensen gebruiken. Biologie doet er al niet meer toe, hoe lang zal het nog duren voordat statistiek definitief als racistisch wordt bestempeld?

Lood om oud ijzer | 12-06-20 | 13:13

Transgenders gedragen zich net als veganisten. Overal en altijd moet het erover gaan en moet je vooral niet het gore lef hebben af te wijken van de mores. Ik vind het fantastisch dat we als mensheid zover zijn gekomen dat we ons druk kunnen maken over wel / geen dierlijke producten tot je nemen of met / zonder piemel door het leven gaan.

_pacman_ | 12-06-20 | 13:13 | 6

Cisgender hetero's zich net als veganisten. Overal en altijd moet het erover gaan en moet je vooral niet het gore lef hebben af te wijken van de mores. Ik vind het fantastisch dat we als mensheid zover zijn gekomen dat we ons druk kunnen maken over wel / geen dierlijke producten tot je nemen of met / zonder transgenders op tv door het leven gaan.

WahedPissebed | 12-06-20 | 14:06

@Is dit nog nieuws? | 12-06-20 | 13:31: Precies, niks aan het handje dit kon een tijdje terug zonder allerlei geleuter.

Uw Verzekeringsadvis | 12-06-20 | 14:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Rowling krijgt terug wat ze zelf ooit gezaaid heeft toen ze alle karakters uit haar boeken SJW-eigenschappen ging toedichten. Die was zwart, een ander eigenlijk homo, etc, etc.
Maar het is nooit genoeg voor de SJW’s en nu ze moet zeggen dat iedere man die vind dat hij een vrouw is ook daadwerkelijk fysiek een vrouw is omdat geslacht een Social construct is en dus niet werkelijk bestaat, gaat dit jaar te ver.
De reden dat ze dit gewoon kan zeggen is trouwens dat ze haar schaapjes al op het droge heeft. Dat is ook de reden dat bijv al die omroep-directeuren niks durven te zeggen.
Lijkt me vreselijk, zo te moeten huichelen tegen beter weten in om je baantje te behouden.

du Roi Soleil | 12-06-20 | 13:13

Snap de heisa nooit. Als je man bent en vrouw wilt worden ben je man, heb je de operatie gehad nou dan ben je een vrouw. Vice versa ook toch niet zo moeilijk. En ja als mensen daarna naar je om kijken en denken wat is het nou, dan moet je ook wel begrijpen dat je zelf wilde veranderen en dat de verandering zichtbaar is voor anderen.

Kami sama | 12-06-20 | 13:12 | 2

Het gaat hier om macht en wetgeving. Quota's, toiletruimtes, sportwedstijden, etc. Zeg maar al die dingen die onderdeel zijn van 'female privilege'... Want als intersectioneel marxistisch deugen tegen je wordt gebruikt is het opeens niet leuk meer...

Antiquerulant | 12-06-20 | 13:26

Rowling was lekker aan het shamen in 2015, de witmang moest zijn huis opofferen voor de Rapefugees. Zelf geen een """vluchteling""" opgenomen in de tijd, ondanks dat ze in het bezit is van meerdere mansions. Maar goed het leverde haar een hoop kudo's op bij "progressive" twatter.

Sinds vorige jaar is een TERF nadat ze iets had retweet van een bioloog die ontslagen werd omdat ze gewaagd had te ontkennen er meer dan 2 geslachten waren bij homo sapiens. Volgens (s)links bestaan er 144 geslachten en wie dat ontkent is een ketter.

Rowling heeft vervolgens geprobeerd dit te compenseren door steeds te roepen wie allemaal heaumeau was in Harry Potter. Het heeft de kritiek licht doen verstommen, maar open riool twatter vergeet niets en zit vol fanatici die de hele dag in het open riool zwemmen op zoek naar stront om mee te gooien.

Denk dat ze uiteindelijk genoeg ervan heeft gehad. Ze heeft "progressive" twatter dan ook niet meer nodig, is schreeuwend rijk en kan gaan en staan waar ze wil. En zeggen wat ze wil. En dat doet bij de fanatieke (s)linksmensch kennelijk pijn. Want ze was one of them. Maar nu blijkt dat Rowling, net als de rest van de mensheid, haarzelf dient.

Graaf_van_Hogendorp | 12-06-20 | 13:12 | 1

Precies dit, Rowling is niet echt een heldin (iedereen die geen 'vluchtelingen' binnen wilde halen, was fascist), vooral een deugmens die is ingehaald door de gekte van het huidige discours. Nog een voorbeeldje: Dyab Abou Jahjah, aka 'de pooier van de Profeet', zegt tegenwoordig ook verstandige dingen. De extremist van gisteren klinkt vandaag alweer gematigd.
www.knack.be/nieuws/belgie/discrimina...

Festen | 12-06-20 | 13:40

Wat is TERF ?

Wijze uit het Oosten | 12-06-20 | 13:12 | 3

Trans hater kort gezegd.

Graaf_van_Hogendorp | 12-06-20 | 13:13

Trans-Exclusionary Radical Feminist. That group of feminists that claims that trans women aren't really women, as biological determinism is only a fallacy when it used against them, not when they use it against others.

Earl_of_Doncaster | 12-06-20 | 13:13

Ik wens iedereen die zich hier druk om maakt dat je hele wereld naar de kloten gaat en dat je je weer moet jagen om aan je vreten te komen. Eens kijken hoe lang je nog doorgaat met dit soort onbelangrijk gelul en geneuzel met een hongerige maag, stelletje cunts!

pibasso | 12-06-20 | 13:12

Nou ben ik benieuwd... zou Daniel een omgebouwde man aanduwen of is die dan ineens hypocriet.

Barkruk2 | 12-06-20 | 13:11

Man man man, wat zou ik het toch zo graag zo goed willen hebben als een woke, virtue signaling, progressive libtard; je zult immers geen echte problemen in het leven hebben of op je pad krijgen als je je om zulke dingen druk kunt maken.
.
Geestesdood word ik van die hele identity politics en dat racismegeschreeuw.

Le Roi | 12-06-20 | 13:10

* Headdesken doet *

Wijze uit het Oosten | 12-06-20 | 13:10

Ik ben een afbakbroodje.

Kaas de Vies | 12-06-20 | 13:10 | 2

Afgebakken of nog bereidbaar?

beldewouten | 12-06-20 | 13:13

Wel zwart gebakken, veganistisch, meer granen, glutenvrij, fairtrade, eco-friendly mag ik hopen?

Is dit nog nieuws? | 12-06-20 | 13:29

JK Rowling is vooral een kinderboekenschrijfster.

beldewouten | 12-06-20 | 13:09 | 3

Oh, wacht. Ze zit ook op Twitter. Dus ze is ook influencer.

beldewouten | 12-06-20 | 13:12

kinderboekenschrijver (m/v/?)

Watching the Wheels | 12-06-20 | 13:13

Ze is multimiljonair en schrijft ook met succes wel eens wat anders.

MaarFeitelijk | 12-06-20 | 13:40

Er zijn bomen die meer verstand hebben van deze materie.

LoperH2 | 12-06-20 | 13:09 | 1

U bedoelt de lesbooms?

Earl_of_Doncaster | 12-06-20 | 13:12

Waarschuwing voor lesbische vrouwen met een transpartner.. als het zijn lul nog heeft, laat haar een condoom dragen. Als ze haar zaad in je ogen wil kwakken werkt dat als een eerste buffer.

RickTheDick | 12-06-20 | 13:09 | 2

Zijn ze dan wel lesbisch?

Is dit nog nieuws? | 12-06-20 | 13:27

@Is dit nog nieuws? | 12-06-20 | 13:27: Mensen zijn niet hoe ze eruit zien. Ze zijn wat ze zich voelen. Jeweetzelluf. Racist!

goedverstaander | 12-06-20 | 13:45

De wereld is knettergek aan het worden.
Lijkt wel of we op weg zijn naar een (soort van) Apocalyps ….

TinusVlugOpDeKut | 12-06-20 | 13:09 | 6

Niet " lijkt " en niet "soort van ". Dit soort krankzinnigheid is de apocalyps.
Hoeveel mensen zijn de weg al niet kwijt en het houdt niet op.

Mr.Crowley | 12-06-20 | 13:24

Het is maar een klein en luidruchtig deel, alleen de media doet erg hard mee en dat is jammer. Dat ze niet tegen die jankende millenials zeggen en nu is het genoeg.

voldemort | 12-06-20 | 14:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Personen die menstrueren.... mijn hemel, wat zijn we diep gezonken.

5611 | 12-06-20 | 13:09 | 3

Nee hoor, is een kleine groep die vooral elkaar bezig houden. Welk "normaal" mens zit nou de hele dag op de Social media? Die hebben toch wel wat beters te doen.

sparka | 12-06-20 | 13:13

Personen die zaniken zou anders wel een inclusieve omschrijving zijn :)

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:30

Maar die zelfde personen er voor en erna (en tussendoor) zijn dezelfde personen. Echte van nature vrouwen.

MaarFeitelijk | 12-06-20 | 13:38

Is kijken of die Harry Potter acteur dat beweert dat zij echte vrouwen zijn bereid is met eentje bed in te duiken.

The Russian | 12-06-20 | 13:08 | 2

Dat schijnt wel een dingetje te zijn. Dat ze je willen aanklagen als je met een bpouwpakketje mee naar huis gaat en weigert seks te hebben als je erachter komt dat er toch een slurfje onder hangt.
Ach ja, 1st world luxeproblemen, denk ik dan zo. In Afrika heb je als Kwame geen tijd om een jurk aan te doen en te janken over genderissues, daar moet je gewoon aan de slag, centjes verdienen.

Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:29

@Graaisnaaiert | 12-06-20 | 13:29: Het is als Romeinse decadentie. Het wordt tijd dat we als het Westen onszelf weer vinden en stoppen met deze absurditeiten.

MaarFeitelijk | 12-06-20 | 13:39

Als zuur-links vecht met boos-links, dan is het niet mijn rol is om partij te kiezen.

Dan is het mijn rol om te wijzen en uit te lachen.
:-D

Rest In Privacy | 12-06-20 | 13:08

Wie is Harry Potter? Is dat de man van die kleine, ontzettend heftige eucalyptus snoepies?

Dubbelepunthoofd | 12-06-20 | 13:08 | 3

Ha, blast from the past! Vies waren die dingen trouwens.

threeheadedmonkey | 12-06-20 | 13:52

Nee man! Of vrouw. Of whatever you feel like today.
Harry Potter was premier van Nederland in het Pre-Marksistische tijdperk.

Nuchternederland | 12-06-20 | 15:00

Moeten nu al die miljarden boeken van JKR op de brandstapel? Hoe zit het dan met CO2, of kan het in de biomassapuinhoopcentrale in Amsterdam?

dathoujetoch | 12-06-20 | 13:07

Linkse mensen die elkaar de tent uitvechten. Ze leren het ook nooit.

nobele wilde | 12-06-20 | 13:07 | 1

Dat is dan wel weer het mooie. Ze vechten vooral ook elkaar de tent uit.
En straks zo verbaasd als Trump weer wint, of Boris Johnson. Of hier PVV en FvD.

TheEgg | 12-06-20 | 13:37

Superbelangrijke discussies dit! Echt, zo belangrijk.

Zeiss | 12-06-20 | 13:05 | 5

@Schoorsteenveger | 12-06-20 | 13:23: newspeak is al jaren aan de orde:
Willen jullie meer of minder....
Kijk hoe dat uitgelegd wordt.
Of vol is vol.

Is dit nog nieuws? | 12-06-20 | 13:27

De zo niet gevende fuck,
is alom vertegenwoordigd in deze.

TijdelijkOptimist | 12-06-20 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
very-ferry | 12-06-20 | 13:04

Manmanman....
Zeuren op een fantasie boek.
Ga dan zeuren op religie....

Is dit nog nieuws? | 12-06-20 | 13:04 | 2

Koran?

Dubbelepunthoofd | 12-06-20 | 13:08

Religie is ook fantasie.

Mr.Crowley | 12-06-20 | 13:20

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl