Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VS: zwarte agent (77) doodgeschoten, andere in hoofd geschoten, is in 'extreem kritieke toestand'

Blue Lives Matter.

Wakker, spierpijn van al het knielen. Eens kijken wat de kranten brengen. Oh er is een zwarte agent van 77 jaar oud geëxecuteerd om een paar flatscreens bij de ingang van Lee's Pawn & Jewelry in St. Louis. David Dorn heette hij, diende 38 jaar lang en was vanaf 2008 politiechef van het kleine Moline Acres, Missouri. En nu in Floyds memory met pensioen gestuurd. Dan onderstaand, de 29-jarige agent Shay Mikalonis die in Las Vegas point blank door het hoofd geschoten (foto nasleep) en nu in "extreem kritieke toestand" in het ziekenhuis ligt. Maar goed, straks tijdens de dagelijkse round-up zijn we weer fair and balanced.

Het moment dat Shay Mikalonis in het hoofd geschoten wordt

Bepaald desoriënterend dit

Social

Reaguursels

Inloggen

Ben bang dat Halsema over een paar weken meer doden op haar geweten krijgt.

Nietgek | 03-06-20 | 22:21

Op het journaal net zielepietjes die staan te janken omdat er pestkoppen zo zwart als de nacht hadden gezegd in het verleden. In Rotterdam staan ze met borden please don't kill me. Als er niet zoveel mensen achteraan lopen zou het gewoon lachwekkend zijn. Er is geen stelselmatige discriminatie in Nederland, PUNT! Ga jullie schamen zwarte mensen, waar is jullie trots?

Misterspok | 03-06-20 | 20:40

Niet vermeldenswaardig voor het NPO 6 uur journaal.
Past niet in de agenda.

de honden blaffen... | 03-06-20 | 18:18

Natuurlijk wordt dit niet opgepakt door onze NPO media, maar dit is nu een keer een hele mooie tweet van Trump.
-
Toevallig of niet hij richt zich tot David Dorn en familie en condoleert ze, gaat niet in op het feit hij toevallig ook donker is. Hij maakt geen onderscheid, maar ik denk dat hij oprecht baalt dat deze hardwerkende man zo om het leven is gekomen door een stel nietsnutten.
Het doden van een agent bij plunderingen, geeft het niveau aan van velen daar die het land (en daarmee zichzelf ontwrichten). Deze gasten misbruiken de dood van de man die door een verkeerd uitgevoerde arrestatie om het leven kwam, daarmee zijn die plunderaars erger dan de agent die het lont van deze anarchie aanstak (was het wel racisme van die agent vraagt niemand zich af, waarom eigenlijk niet?).

bananabanana | 03-06-20 | 18:11

Ik word bepaald niet vrolijk meer van de kleur zwart. Dat is niet ok

Bill Cosby | 03-06-20 | 18:00 | 1

Laat je toch niet gek maken door die linkse racisten.

me,myself and IK | 03-06-20 | 19:37

Zwarte politieman slachtoffer van zinloos geweld, een ultieme mindfuck voor de NOS.
Verder: Rust in vrede, meneer.

Datmagniethe | 03-06-20 | 17:59

77. dan zou je eigenlijk al 10 jaar met pensioen moeten zijn.

Air van Boven Dorens | 03-06-20 | 17:43

Teringvolk, heb er de ballen van van verstaan, iets met EHBO en 911.? Ohnee, nix van dat.. shame on you bro..

Maggiderin | 03-06-20 | 16:34

Onmensen, en dan druk ik mij heel netjes uit. Filmpje was ook walgelijk.

Pluisbaard | 03-06-20 | 15:51

Het is overduidelijk Kristallweek in de USA....

Pierre Lebon | 03-06-20 | 15:37

Blijft de vraag waarom het standaard een incident is als een blanke wordt afgeslacht en het gelijk moord met een racistisch motief wordt genoemd als er een gekleurd persoon wordt afgeslacht. In het geval een blanke wordt vermoord is het statistisch gezien (in Amerika) meestal een niet-blanke dader. Ook binnen de niet blank gemeenschap (in Amerika) zijn de daders overwegend niet-blank. Zodra een blank (in Amerika) een zwarte vermoord krijgt het gelijk het stempel dat het om een racistische daad gaat, waarbij gelijk het startsein wordt gegeven voor een lekker potje plunderen.

Ruikbaard | 03-06-20 | 14:45 | 2

Mee eens, in dat filmpje van Floyd valt disproportionaliteit te bespreuren, maar racisme is toch exht de eigen invulling. Het zou kunnen, maar hij zou ook gewoon een hekel kunnen hebben aan boeven, of aan mannen, of aan mensen die langer zijn dan hem.

Joostmochtnietsweten | 03-06-20 | 14:59

Omdat kennelijk alleen zwarte levens er toe doen!

LostSandWich | 03-06-20 | 15:02

Lig je daar in je eentje op de stoep te sterven, staat er zo'n mafklapper naast je "STAY WITH ME OG" te roepen ad infinitum. Daar knap je ook niet van op. Neem dan ff respectvol afscheid en stel zo iemand gerust die laatste minuten.

sioux_ | 03-06-20 | 14:38

Met dank aan de media die dit kritiekloos echokameren en rond toeteren, tot aan de nos in Nederland toe. Je zal als journalist in de zak van de partijen zitten die hier belang bij hebben, en terreur aanmoedigen.
Hopelijk gaan de ogen in Nederland open met betrekking tot geïmporteerde probleemfiguren die hier de Samenleving op scherp proberen te zetten, de huidige polarisering door deze staatsgesubsidieerde activisten gaat hier ook slachtoffers eisen en dat is totaal onaanvaardbaar.

De Briemusketier | 03-06-20 | 14:38 | 2

Zelfs kinderen worden met deze zaken (ik vermoed bewust) geïndoctrineerd. We leven in een hele enge maatschappij. Ik begrijp niet dat het kartel en de NPo niet doorhebben wat ze aan het ontwikkelen zijn!

Harrie7949 | 03-06-20 | 14:59
-weggejorist-
Alsikhetnietmeerweet | 03-06-20 | 14:34

Beste Geenstijl, bij elke tegel die ik plaats is de achtergrond wit en de woorden in het zwart.
Kunnen we van die tegenstelling af en alles in één kleur doen of zo?
Of anders in een kleur die geen enkele verwijzing naar een huidskleur, instelling of politieke richting geeft?

Sneerpoets | 03-06-20 | 14:30 | 1

GS nightmode is niet racistisch. #nightmodemoeders

klimaatsloper | 03-06-20 | 14:36

Hoe lang zal het duren voordat de politie zich massaal terugtrekt uit de problematische gebieden en de mensen aan hun lot overlaat?

Ze kunnen simpelweg niets goed doen in de achterbuurten. Waarom je leven en je reputatie in de waagschaal leggen voor ondankbaar en vaak crimineel volk?

Nederland80 | 03-06-20 | 14:24 | 1

In Europa zijn al genoeg stadsdelen waar de politie niet meer komt. Het gaat hard achteruit en het wordt verdomme nog door onze regering en andere bestuurslagen gefaciliteerd ook!

Harrie7949 | 03-06-20 | 15:02

Pownews Dennis heeft een korte reportage gemaakt tijdens een blm demonstratie. Commentaar overbodig.

doskabouter | 03-06-20 | 14:16

Kijk dit dan! Dit is wat BLM wil. Dit is waar BLM en KOZP achter staan. En supporten.
twitter.com/TweetsActivated/status/12...

Als dit geen goede reden is om alle BLM en AFA demonstraties te verbieden en op beide groepen de sticker "terroristen" op te plakken ...

gaffelbaard | 03-06-20 | 14:07 | 4

Filmpje is van 1992. Maar ik snap je sentimenten wel. Het is een rucksichtloze massa sprinkhanen die alles slopen wat op hun pad komt. Ik sta er ook niet van te kijken dat mensen voor ze knielen en klappen, zelfs als ze het er niet mee eens zijn. If you can't beat them... Die gewelddadige meutes zijn daadwerkelijk fascisten.

ZegMaar | 03-06-20 | 14:32

hear hear, zegmaar.

klimaatsloper | 03-06-20 | 14:37

@ZegMaar | 03-06-20 | 14:32: "I saw… their thoughts. I saw what they’re planning to do. They’re like locusts. They’re moving from city to city… their whole barbarian horde. After they’ve consumed every natural resource they move on… and we’re next. Nuke ’em. Let’s nuke the bastards."

President Thomas Whitmore (geparafraseerd)

Sans Comique | 03-06-20 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

En die NOS draait maar door met hun shit, Trump fout, allemaal schuld van de blanke, als je demonstreert ben je "goed".... hoelang nog? dit geouwehoer.

Wienerschnitzel mit | 03-06-20 | 14:00 | 5

@CeesCloosd | 03-06-20 | 14:27: ja het is triest om te zien dat “journalisten” denken dat iemand die sinds 1972 politieke macht heeft eindelijk verandering gaat brengen. Maar de president die pas sinds 2016 de politiek betreden heeft verantwoordelijk gehouden wordt voor 400 jaar institutioneel racisme. En dan ook nog pretenderen dat zij het objectieve platform zijn

Fele | 03-06-20 | 14:44

Idd. Opzouten met dat racisme gedoe. Ben er klaar mee. Man, als je het niet was wordt je er vanzelf wel één op deze manier.

NorthStar | 03-06-20 | 15:59

En zo.is het !

Misterspok | 03-06-20 | 20:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb een enorme hekel aan t standaard woord zwart! Niet elke bruin getint mens is zwart.. Mijn prachtige dochter is bruin , chocoladebruin zoals ze zelf als tiener vaak zei,,mam als ik te lang in de zon zit word ik zo bruin dat t lijkt alsof ik kan smelten in een hoopje chocolade. . Ik gruwel elke keer bij t woord zwart tegenover de bruine medemens. Maar natuurlijk zijn er echt zwarte mensen die bijna niet meer voor de kleur bruin kunnen gaan. Kijk naar de film shaka zulu b.v. Maar hou op om iedereen maar zwart te noemen met een getinte bruine kleur. Mijn kind en kleinkind zijn bruin getint. En zo wit als wat van binnen. Voor de rest vind ik wat er in amsterdam gebeurd is te stom voor woorden. Zoveel mensen op 1 hoop. En door die zeikerd van kozp. En die zorgt er weer voor dat getinte bruine mensen dus weer zwart worden genoemd, hoezo demo tegen rasicme?

haatsmurfin | 03-06-20 | 13:53 | 9

Een aantal collega's, die u en ik als bruin zouden duiden, declameren op luide toon dat zij ZWART zijn; a proud black woman. En ik moet zwijgen.

Arachne | 03-06-20 | 15:22

Nee ben ik dan wit ?

Misterspok | 03-06-20 | 20:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vraag me tevens af of de 'selectieve' verontwaardiging net zo groot is als er weer eens een onschuldige BOA, Ambulancemedewerker, politieagent of andere goedzak door de 'bevolking' wordt neergehoekt. Voor die slachtoffers heb ik nog nooit iemand op de Dam zien staan.

siemenzz | 03-06-20 | 13:51 | 2

Nee want Boa’s politieagenten en witte mensen zijn onderdeel van een rasistisch systeem.
Zwarte mensen die, stelen, plunderen gebouwen in de fik steken, witte mensen in elkaar slaan of politieagenten & BOA’s aanvallen is “ positive progress”

Fele | 03-06-20 | 13:55

Oproep: In navolging van het klappen voor de helden van de zorg en vakkenvullers: Vanavond om 20:00 uur buigt iedere blanke door de knieen voor de lui van BLM.

Waakvlam | 03-06-20 | 13:40 | 5

Nooit!!!

Road | 03-06-20 | 15:54

Vond het al onzin om te klappen voor mensen die gewoon hun werk doen. Ik doe ook mijn werk en niemand klapte voor mij. Dus waarom zou ik gaan klappen voor een paar geïndoctrineerde dwazen ?!

loser | 03-06-20 | 16:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij de politie in Amerika werkt een significante hoeveelheid mensen met een etnische achtergrond. Meer dan in een gemiddeld Europees land.
Bij de rellen worden ook agenten met een etnische achtergrond aangevallen, mishandeld en als het aan de demonstranten ligt, ook vermoord.
Dit hele verhaal van BLM is volledig weggevaagd door krankzinnigen met een krankzinnig slachtofferbeeld. En deze worden volledig gesteund door krankzinnigen uit de linker hoek.

Zegmaaru | 03-06-20 | 13:38

Je suis raciste.

Wienerschnitzel mit | 03-06-20 | 13:35 | 1

Ik kijk naar de kleur van iemands binnenste. Tot nu toe, na openen en inspectie van meerdere specimen, is dat overwegend rood.

Sans Comique | 03-06-20 | 19:06

Die BLM beweging (en hetzelfde voor KOZP hier) stellen de belangen van "mensen van kleur" onvoorwaardelijk boven die van "witte mensen". En dat is inherent racistisch. Sterker nog, ze vinden zichzelf zo bijzonder dat ze elke vorm van tegenwerking door wie dan ook afkeuren, in het bijzonder door de politie. Die standpunten maken ze desnoods duidelijk door illegale en intimiderende acties. Het gaat ze niet alleen om onnodig politiegeweld, het gaat ze om het afwijzen van de geldende wetten en de handhaving ervan. Daarmee plaatsen ze zich boven de wet.

En dan heb je vervolgens zo'n dieptrieste optocht van linkse deugmutsen - Femke Halsema voorop, maar ook intellectueel gemankeerde diva's als Halina Reijn, Georgina Verbaan en Doutzen Kroes, die ze zich achter hen en hun racistische denkbeelden scharen. Maar ook een Lewis Hamilton, die een verband legt tussen de huidskleur van zijn F1-collega's en hun weigering om te knielen voor #BLM.

Onnodig geweld tegen mensen is nooit goed, ongeacht de kleur van de schenker of ontvanger van de klappen, messteken of kogels. Er is geen kleurenduiding voor nodig om dat af te keuren. De mainstream media zouden eens kunnen - nee, moeten - beginnen met die vergiftigende kleurenduiding uit hun nieuwsberichten te weren.

En Halsema, aftreden. En anders ontslaan. WimLex, je kunt het. Niet normaal maken wat niet normaal is.

Professor Superhirn | 03-06-20 | 13:33 | 4

* maakt buiging* Misschien is een enkeltje Suid-Afrika een optie voor die deugers.
Zullen daar vast enurjm welkom zijn.

LoesjeP | 03-06-20 | 13:42

Vergeet Sophie Hilbrand niet he. Bij OP1 probeerde ze Dijkhof te beschuldigen van rascisme of iig dat in zijn schoenen te schuiven.

Waakvlam | 03-06-20 | 13:43

@Waakvlam | 03-06-20 | 13:43:
Oh, zag dat filmpje net van Hilbrand vs
Dijkhoff. Tenenkrommend. Zie hier het schadelijk effect van een jarenlange verslaving aan deugsubsidies.

Professor Superhirn | 03-06-20 | 14:10
▼ 1 antwoord verborgen

"Misdaad daalt al jaaaren, maar de gevangenissen zitten overvol."
Juist, precies daarom daalt de misdaad. Die man snapt het niet helemaal, geloof ik.

The_Master_Bear | 03-06-20 | 13:36

White Antifa Looters Matter

Proud Infidel | 03-06-20 | 13:29

NOS nog altijd geen bericht erover. Wel allerlei irrelevante en gespinde items voor de bekende framing.

klimaatsloper | 03-06-20 | 13:29

Black Guns Matter

Proud Infidel | 03-06-20 | 13:27 | 1

Ook zo stigmatiserend, meeste mensen worden door een zwarte neergeschoten. Meest voorkomende kleur bij wapens.

Sessine | 03-06-20 | 18:57

Pfff humans matter... wat een zooitje..

David000000007 | 03-06-20 | 13:26

Zo’n goeie 160 jaar na dato lijken de ingrediënten voor een “good old fashion civil war” zich steeds duidelijker te manifesteren.
En daar heeft de Corona dan helaas niks aan kunnen veranderen.

D-Fens_1963 | 03-06-20 | 13:12 | 4

Dit heeft niks met civil war te maken dit is gewoon plunder waanzin en zinloos geweld.

David000000007 | 03-06-20 | 13:30

Ik geloof helemaal niet dat er een civil war gaat komen, dit zijn relschoppers en plunderaars die back up krijgen van het establishment die jaren lang verantwoordelijk zijn geweest voor de problemen in Amerika. Nu steeds meer Amerikanen door krijgen dat zij degene zijn die de afgelopen decennia niets goeds hebben gedaan raken ze hun macht kwijt en proberen ze er alles aan te grijpen om die groep voor alles de schuld te geven. Daar gebruiken ze wereldvreemde bekende artiesten en multimiljonairs voor. Ik denk dat dit alleen maar gaat zorgen voor een grotere afkeer tegen de elite van de democraten

Fele | 03-06-20 | 13:40
▼ 1 antwoord verborgen

Heel passende reclame onderaan dit artikel voor de film Bad Boys for Life.

Larousse | 03-06-20 | 13:12

BLM, Black Looting Mob. Ik kan er nauwelijks respect voor opbrengen. All People Matter zou nog ergens op slaan, maar de zwarte medemensch heeft er nu eenmaal een handje van zelf overal het onderscheid te willen maken tussen blank en zwart. In plaats van zichzelf eens af te vragen of de persoon (blank of zwart) misschien terecht hard wordt aangepakt (sommige types zijn nu eenmaal erg bekend bij de politie) is de standaard reactie bij de zwarte medemensch nu eenmaal dat de reden nooit "eigen schuld" kan zijn maar bij voorbaat te maken heeft met de kleur van de huid. Dergelijke mensen leven nog steeds met het achterlijke idee dat elke blanke racistisch is. Deze gedachte is precies wat racisme inhoud, het is dus maar de vraag wie het meest racistisch is.

Ruikbaard | 03-06-20 | 13:08 | 4

Het is meestal dat de kinderen in een bepaald milieu blijven hangen (criminaliteit) en de schuld van gemiste kansen bij de samenleving / maatschappij leggen. Daar gaat het voornamelijk om "gelijke kansen" (voor iedereen). Ben ik het opzich mee eens. Maar ik vind het te ver gaan om het gebrek aan opvoeding bij de maatschappij te leggen.

boerk | 03-06-20 | 13:33

Het komt op mij telkens over als dat ene jochie uit de kleuterklas die als maar blijft doorzeuren om het feit dat je ooit lang geleden een keer hebt valsgespeeld. Het maakt niet uit wat je als blanke doet, altijd zou je verantwoordelijk gehouden worden van vermeend racisme zodra je iets doet wat een zwarte medemens niet uitkomt.
Overigens zou ik echt niet in de schoenen willen staan van een blanke amerikaanse agent. Er is gewoon geen enkele manier waarop je het goed kan doen.

elco485 | 03-06-20 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het tijdsbeeld waarin we leven vind ik treurig om te zien. Je sterft op een stoep, niemand helpt je, en de duivelse smartphone wil je maar niet loslaten.

Rallywally | 03-06-20 | 13:02

De meeste moorden op zwarten worden gepleegd door zwarten. Maar dat telt niet mee

small_town_dude | 03-06-20 | 12:56

Zullen we autochtoon NL eens vragen wat m alle negatieve situaties met allochtonen dan te filmen en op internet te zetten? Aangifte te doen? Opsporing verzocht is al een mooi structureel voorbeeld. Moeten de blanke in dit land dan dit jaar ook automatisch maar gaan bestempelen als racisme en haat?

Hollandse_blauwe | 03-06-20 | 12:52 | 2

Kijk ook eens naar Hardcore Pawn RTL 7, harde feiten wat betreft diversiteit. Vooroordelen of racisme hebben hier niets mee te maken. Mooie aanvulling op Opsporing verzocht.

ebonk | 03-06-20 | 13:01

Ik twijfe vaakl of dat gescript is. Maar snap je punt.

Misterspok | 03-06-20 | 20:50

Even recapituleren voor de duidelijkheid:
Joe Biden sinds 1972 in de politiek
Nanacy Pelosi sinds 1987 in de politiek
Obama sinds 2004 en 8 jaar presidentschap
Trump zit zeggen en schrijven sinds 20 januari 2017 in de politiek.
En alles wat fout gaat is de schuld van Trump.
Kus nog een schoen, kniel nog een keer, ga nog een keer de Dam op met zijn allen zou ik zeggen. En stop je kop daarna in de toiletpot en trek door.

Eppo | 03-06-20 | 12:50 | 3

Omdat Trump vecht tegen het schuim van de aarde. De twee presidenten die dat ook deden is het slecht mee afgelopen.

Rallywally | 03-06-20 | 12:57

Ja maar ja maar ja maar als Joe Biden nu gekozen wordt gaat die er wel wat aan doen. Zekers.

Moonwarrior | 03-06-20 | 13:23

Trump danst niet naar de pijpen van de deep state en als de Simpsons weer eens gelijk krijgen gaat ook hij het niet overleven.

TheOracle2 | 03-06-20 | 13:38

Black Lives Matter, maar voor sommige zwarte broeders mattered een paar mooie flatscreens toch net even meer, daar schieten ze die ouwe dan wel even voor door zijn kop .

Castor12 | 03-06-20 | 12:45 | 2

Onder invloed van Crystal Meth of een ander geestverruimend goedje waarschijnlijk.

Waakvlam | 03-06-20 | 13:06

Zgn. zijn alle negers lief..... bajessen puilen uit in de VS met die lui, natuurlijk allemaal onterecht... kuch....

Wienerschnitzel mit | 03-06-20 | 13:32

OG, Bro, N....., zo’n knakker zal bij je op sollicitatie komen!

Snap ook niet dat je niet minstens even belt naar 911 ipv filmen, ten tweede, misschien eerste hulp ipv beetje lopen gillen?

allesofniks | 03-06-20 | 12:38

De linksdraaiende stokende media is hier mede schuldig aan.

tata1981 | 03-06-20 | 12:24 | 6

@litebyte | 03-06-20 | 12:25: nee daar ben ik het enigszinds mee eens; als je mensen constant verteld dat ze worden uitgeroeid, agenten racistisch robots zijn en elke vezel van het systeem tegen hen is, moet je niet raar staan te kijken als ze vervolgens geen constructieve bijdrage leveren aan datzelfde systeem.

Panos88 | 03-06-20 | 12:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Is het nu gericht tegen Trump of tegen racisme en politiegeweld of is het van alles wat, lekker ongenuanceerd rellen. Ze maken het best ingewikkeld.

BozePaarseMan | 03-06-20 | 12:19 | 4

Slachtoffers vallen,slachtofferschap is een bewuste keuze !! En verdienmodel.
SJW is een psychische aandoening ,ook bij bestuurders en -EU-ambtenaren.

2CVOcean | 03-06-20 | 12:29
▼ 1 antwoord verborgen

black lives matter... a little bit

r@zor - InFiDeLz! - | 03-06-20 | 12:19 | 2

NB voor dit wordt gejorist: dat is niet mijn mening.
Maar zo bezien voor de rellende vrijheidsstrijders van BLM blijkbaar wel

r@zor - InFiDeLz! - | 03-06-20 | 12:20

More or less..

BozePaarseMan | 03-06-20 | 12:21

Ik heb ook een hekel aan racisme maar daarin de hoofdrol bij deugend beleid en politici. Zoals D66, Gl, pvda en Denk... allemaal partijen die niet uit zijn op gelijkheid en juist aansturen op discriminatie en racisme... we zien de effecten van dit structurele beleid... positief racisme, positieve discriminatie.... crimineel en huftergedrag dat pas gehandhaafd wordt bij de juiste huidskleur... want dat stempeltje etnisch profileren wilt de korpschef niet graag hebben... het deugt allemaal van geen kant.

Hollandse_blauwe | 03-06-20 | 12:18 | 4

@Erikjan79 | 03-06-20 | 12:21: haha jij taalpurist, jij. Maar toch bedankt want ik gebruik het woord ook verkeerd. Idd: gelijkwaaardigheid.

appeltjesgroeneweide | 03-06-20 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

Trump is een kluns en drukt zich uiterst slecht uit, maar volgens mij is dit wel wat hij wil voorkomen met "domination", desnoods militair.
Wat mij betreft spint CNN, MSNBC etc, het veel te veel in de richting als dat Trump de demonstraten will "domineren" en met militair geweld wil verjagen,

Gerf | 03-06-20 | 12:15 | 11

@Erikjan79 | 03-06-20 | 13:02: Dat is ook zo iets grappigs, dat men op links een monopolie claimt op het toepassen van whataboutism.

dexter79 | 03-06-20 | 13:39
▼ 8 antwoorden verborgen

Vroeger werd er eens een artiest van lijkenpikkerij beschuldigd.Hij had na de dood van Elvis zelf een plaat met Elvis liedjes uitgebracht.
Nu is het zo dat er diverse BN'ers klaar staan als ook maar iets ergs gebeurd.
Het lijkt alsof ze een contract hebben met de NPO en de msm om hun onzin uit te kunnen kramen.Ik ben de beste anti-racist,of ik ben de beste Trumphater want dat het uit de linkerhoek komt is wel duidelijk.
Iemand met een andere mening wordt genegeerd of verketterd.

pejoar | 03-06-20 | 12:12 | 1

Sommige mensen hier snappen blijkbaar niet hoe de wereld werkt, maar ik zal jullie een handje helpen. Bij BN’ers, influencers en politici is hun carrière en dus inkomen direct afhankelijk van hun populariteit. Daar zijn u en ik dus indirect van invloed op. Als je dus een andere mening hebt, volg je of de verkeerde BN’er of ben je in de minderheid

Zegtnietzoveel | 03-06-20 | 12:22
-weggejorist-
SpicyMchaggis | 03-06-20 | 12:12 | 1

Dit alles is een voorproefje van wat ons hier te wachten staat, wanneer de Euro klapt. De gewone bevolking overal voor opdraait, speciaal in onze regionen.

Het brein erachter | 03-06-20 | 12:06 | 7

@Basil Fawlty | 03-06-20 | 12:54:
Kan wel zijn maar de euro heeft u en ik inmiddels al heel veel geld gekost. Het is niet alleen een politieke munt, maar vooral een gesubsidieerde.

druipsmurf | 03-06-20 | 13:38

@druipsmurf | 03-06-20 | 13:38: Dat het geld kost is wel duidelijk, maar hij zal zoals hierboven al genoemd, nooit klappen. Dat is nu namelijk nog veel duurder.

Wiezewalakristalix | 03-06-20 | 14:28

@Basil Fawlty | 03-06-20 | 12:54: Nee. De euro is feitelijk allang dood. Alleen door de witwas praktijken van mario draghi is het nog steeds een wettig betaalmiddel.

Pierre Lebon | 03-06-20 | 16:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Het moment dat tot massahysterie opzwepende social media worden verboden is nabij. En ik denk dat dat een goed ding is.

Beefbus | 03-06-20 | 12:05 | 3

Tuurlijk, als je er niks over hoort, gebeurt er ook niks.

LesPaul | 03-06-20 | 12:10

Natuurlijk verdwijnt social media niet, het zijn nu al tools die overheden op tal van manieren gebruiken. Wel een excuus om bepaalde content weer sterker aan banden te leggen.

Youtube bijvoorbeeld plaatst al geen live verslagen meer van burgers - alleen nog maar van de grote gecontroleerde networks.

litebyte | 03-06-20 | 12:17

Zodra je met social media kan gaan zitten deugen, inclusief links opruiende teksten denk ik niet dat het snel verboden wordt. Tenzij je oproept tot een tegendemonstratie.

elco485 | 03-06-20 | 13:47

Ik verwacht nu in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht demonstraties tegen gewelddadig optreden van plunderaars tegen politie in de VS. Krijgen we de beelden weer elke avond op onze staats-TV? Een kogel in het hoofd is toch weer net even anders dan een knietje in de nek.
En ga me nou niet vertellen dat deze problemen in NL niet voorkomen. Die arme BOA's mogen niet eens met een wapenstok rondlopen. BOA lives matter!

JvanDeventer | 03-06-20 | 12:01 | 2

Knul, dat BOA's niet met een knuppel rondlopen is uit zelfbescherming. Een conducteur is overigens ook een BOA.. zie je het al voor je een potje matten met een zootje tuig in een nauwe trein omdat iemand zwartrijdt?

Staat leuk op de voorpagina: conducteur afgetuigd met zijn eigen knuppel

litebyte | 03-06-20 | 12:22

Ik volg die "protesten" nu een tijdje, maar als iedereen die hete beter weet nu zelf eens een goede agent zou worden, dan wordt je misschien ooit serieus genomen. De rest lijken me gewoon criminelen. Maar ja, ik zeg alleen wat ik zie dus ik zal wel een racist zijn. Ik wist trouwens niet dat "crimineel" een ras was.

Alsikhetnietmeerweet | 03-06-20 | 12:00

Goed idee om iedereen met het verstand en moraal besef van een garnaal toestaan een wapen te dragen. En dan verbaasd zijn dat de onderkant van de samenleving, levend in armoede, teleurstelling en verslaving, zich niet kan beheersen als de kans zich voordoet. Dit heeft helemaal niets met racisme te maken, vermeend gevoel van racisme is hooguit de lont in het kruitvat geweest bij het donkere deel van de deplorables.

_pacman_ | 03-06-20 | 12:00 | 1

Die degay bulkt ook van het geld en ook voor geen stuiver fatsoen in zn kadaver.

WayneGretzky*99* | 03-06-20 | 12:11

Wat mij blij stemt is de gedachte dat er mensen zijn zoals Elon Musk. Hij is voor mij een voorbeeld waar ik steun en troost uit put.
Hij is Steve Jobs in het kwadraat wat betreft vernieuwing. Maar waar Steve bezig was met geld verdienen gaat het bij Elon om meer.
Hij wil andere planeten bevolken en zal daarmee de mensheid een duw in de rug geven is mijn idee.

Pluspunten als het lukt zijn.
-Per definitie zal op Mars afkomst geen issue zijn omdat alleen de intelligente mensen de ruimte in kunnen.
-Als het succesvol is zal overbevolking van de aarde geen issue meer zijn omdat we een extra planeet hebben.
-Het zal de mensheid een boost van vertrouwen in de toekomst geven aangezien we nieuwe frontiers hebben en ons niet hoeven dood te staren wie op aarde de langste heeft.
Zoiets.

Dirk III | 03-06-20 | 11:57 | 4

Elon discrimineert ook. Hij selecteert alleen opgeleide, hardwerkende, inteligente mensen.

Alsikhetnietmeerweet | 03-06-20 | 12:02

@Dirk III. Gezien uw nick, is ook nog een andere bron waar u steun en troost uit put. Ik gebruik die ook, werkt erg goed.

Het brein erachter | 03-06-20 | 12:03

Het beste wat er ooit op Mars zal komen, en dan alleen nog maar in de meest optimistische scenario's, is een bemande basis.

Niemand wil op Mars wonen. Zoals ook de poolwoestijnen van de Zuidpool geen kolonies kennen. En die hebben noig het voordeel dat je er kan ademen.

omanders | 03-06-20 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Bizarre beelden. Jammer genoeg zal dit de '2' kampen meer tegen elkaar brengen. Blue lives matter, ook de zwart blauwe!

Schepvogel | 03-06-20 | 11:57 | 1

Dat hele racistische gezeur over welke kleur leven er toe doet is walgelijk. Alle levens doen ertoe welke kleur zou niet eens ter sprake moeten komen. De zwarte Amerikaanse gemeenschap is wijs gemaakt dat als er iemand sterft door een persoon van andere (lees blanke) kleur dit altijd racisme is. De meeste maakt het niet uit dat ze voorgelogen worden zolang ze er maar beter van worden. Meer subsidie en meer erkenning, voorrang op universiteit en prive safespaces. BLM leden zouden opgepakt moeten worden voor het promoten van racisme net als de KKK. Het is de andere kant van het zelfde koekje met dezelfde vieze ranzige smaak. Dit gaat niet over gelijkheid dit gaat over wraak tegen de mensen die het beter doen in hun leven dan jij. Anders vraag je niet te knielen, wie denk je dat je bent? Jezus Christus in hoogst eigen persoon?

Miss Silly | 03-06-20 | 13:34

Wat is eigenlijk het doel van de (oprechte) protesten? FF los van het opportunistische tuig dat deze kans aangrijpt om te rellen en plunderen dus he. Welke verandering willen ze afdwingen? Wanneer zijn ze tevreden? Gewijzigde arrestatie protocollen voor de pliesie? Collectieve excuses van blanken voor slavernij en historische discriminatie vanaf de balkonnetjes, a la corona applaus voor de zorg? Herstelbetalingen aan negers?

Het is me volstrekt onduidelijk. In termen van grondrechten en regelgeving is er toch allang geen ongelijke behandeling meer? Wat is dat "geïnstitutionaliseerde racisme" nou eigenlijk, wie maakt zich eraan schuldig en wat is dan de beoogde oplossing?

Gen. Maximus | 03-06-20 | 11:51 | 6

@Gen. Maximus | 03-06-20 | 12:00:
Chaos.

Mr.Crowley | 03-06-20 | 12:04

Er zijn erg veel raakvlakken met de Communisten. Ze willen dat je jezelf een lesje leert over je privilige. Leert dat je als blanke onvermijdelijk met een ziekte geboren wordt, de ziekte van racisme.
Gewoon respect hebben en aardig zijn tegen iedereen ongeacht huidskleur is voor deze ideologen niet genoeg. Er over kunnen opscheppen dat je iedereen behandelt zoals je zelf ook behandelt zou willen worden is namelijk onderdeel van dat witte privilege. Je kunt het dus niet goed doen als je "wit" bent.

Echt het is een veels te grote groep geesteszieken waar we mee te maken hebben. Met gekken valt niet te redeneren. Ik houd verder wijzelijk mijn mond en hoop dat het overwaait.

ventilatiesysteem | 03-06-20 | 14:25
▼ 3 antwoorden verborgen

'Black lives matter', waarom staat daar eigenlijk alleen black lives, en niet all lives?
Door black lives matter te roepen ben je dus alle andere rassen aan het discrimineren, immers je stelt dat zwarte levens er toe doen.

usb stok | 03-06-20 | 11:49

Waaruit blijkt dat Derek Chauvin een racist is? Wees kritisch in plaats van massahysterie.

papieren tijger | 03-06-20 | 11:49 | 1

U weet toch?... Elke blanke is een racist? Per definitie? Door de erfzonde die blanken is opgelegd door de SJW-religie?

Peter Emile | 03-06-20 | 11:54

Maar goed, ga even een computer jatten in de Apple-store. En misschien ook nog een kekke Iphone. Omdat ik tegen racisme ben natuurlijk.

spanarchist | 03-06-20 | 11:49 | 1

Zo komen de hooligans ook aan hun trekken bij een revolte. Wel weer ten koste van anderen, maar dat schijnt niet belangrijk te zijn.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 12:01

Weet niet hoor, maar als in 1873 de slavernij is afgeschaft, waarom gedragen mensen als Sylvana En Jerry zich dan nog steeds als slaaf? Ik gedraag mij toch ook niet als uitgebuite textielarbeider omdat mijn overovergrootvader dat was? En hoezo die selectieve verontwaardiging? In talloze landen worden dagelijks mensen door de politie omgelegd, bijv. omdat ze er oeigoers uitzien (China), of onaanraakbaar (India), of anderstammig (heel Afrika en Zuid-Amerika), of anders Allah-aanbiddend (Rusland en hele Arabische wereld. Hoor je nooit een links deugmens over, laat staan dat je voor een demonstratie meer dan twintig mensen op de been krijgt. Typisch hoor.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:48 | 2
-weggejorist-
pejoar | 03-06-20 | 12:32

De blanke man moet kapot, alleen de redenen daarachter snap ik nog niet.

usb stok | 03-06-20 | 12:55

Black lives don't matter to other blacks....

Jafco | 03-06-20 | 11:47 | 2

Dat is het.

Dirk III | 03-06-20 | 11:48

Vraag het de Hutu's en Tutsi's maar.

Dirk III | 03-06-20 | 11:48
-weggejorist-
endofdays | 03-06-20 | 11:46 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het plunderen is uitgevonden door de Vikingen, die plunderden alles wat los en vast zat. Ze zijn ook als eerste Europeanen in Amerika geweest maar daar viel daar toen nog niet zoveel te plunderen, vandaar dat ze gewoon weer terug naar huis zijn gevaren.

Mr_Natural | 03-06-20 | 11:46 | 11

Ze zijn gewoon verdwenen. Er zijn maar heel weinig sporen van hen teruggevonden en er is maar heel weinig over hen bekend.

Mr.Crowley | 03-06-20 | 12:08
▼ 8 antwoorden verborgen

Make the flatscreen great again

SpicyMchaggis | 03-06-20 | 11:45

Wat een stelletje zwakke, blanke losers

Nouwske | 03-06-20 | 12:57

Ik zou het zelf niet zo snel doen, maar ik zie in dit filmpje meer respect dan in alle filmpjes uit de VS uit de afgelopen weken bij elkaar. Het is dus maar net wat je knettergek noemt.

Mautha | 03-06-20 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Als white lives niet-matteren zet dan leger maar in tegen antifa

genoegisgenoeg | 03-06-20 | 11:43

Verslaving, stelen, helen en andere ellende aanrichten, drugs kopen.
En dan Tony Montana een toffe gast vinden.
Elke vorm van harde verslaving sloopt je land.
Blijf eraf.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 11:42

Het opportunisme dat loskomt en het plunderen dat ontstaat geeft aan hoe weinig geciviliseerd sommige groepen mensen zijn. Ik snap Trump als hij het leger inzet.

WillemWordtWakker | 03-06-20 | 11:41

Where are the good guy's?

steekmug | 03-06-20 | 11:41

Oké,zet dan het leger maar in. Black lives en zo.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:41

Hier een ellenlange lijst van bedrijven alleen uit Minneapolis en St. Paul die zijn verwoest en geplunderd.
bringmethenews.com/minnesota-news/a-l...
Overal lynchpartijen. Mensen worden uit hun auto's gesleurd en zwaar mishandeld. Er worden stenen en molotovcocktails uitgedeeld vanuit auto's.
Heb talloze beelden gezien.
Dit heeft niets met de dood van George te maken. Dit is georganiseerde misdaad.
En het breidt zich uit als een olievlek.

Schietmijmaarlek | 03-06-20 | 11:41 | 10

@Schietmijmaarlek | 03-06-20 | 11:53: links beleid? In de VS? Je bent niet wijs.

@ Lt-Kol Kilgore | 03-06-20 | 11:57 | reageer
Ik zeg toch dat ik dat snap? Het blijft een achterlijke en onproductieve situatie.

Sjors W. | 03-06-20 | 12:35

@Sjors W. | 03-06-20 | 12:35: Kijk even naar de burgemeesters van NY, LA, Minneapolis enz. Clinton en Obama waren ook zo links als de neten.

Schietmijmaarlek | 03-06-20 | 12:53

@Schietmijmaarlek | 03-06-20 | 12:53: Amerika's 3-strikes laws zijn ingevoerd onder Clinton. Dat zijn die regels waardoor zwarte Amerikanen met een slechte advocaat levenslang vast zitten vanwege een paar joints.

Je had het over decennia. New York heeft 8 jaar Giuliani gehad. LA had 8 jaar Riordan. California switched tussen Republikeinse en Democratische gouverneurs all the time. Je zwamt gewoon.

Sjors W. | 03-06-20 | 14:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Benieuwd of de NOS hier nog melding van gaat maken.

Mr.Crowley | 03-06-20 | 11:40

Heeft Sophie Billebrand al gereageerd?

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:39 | 4

Dat zij uberhaupt nog op t.v. komt, dacht dat de wallen en kraaienpoten genoeg schade hebben aangericht.

PhallusDominus | 03-06-20 | 11:49

@DrumPiet | 03-06-20 | 11:43: inderdaad! Want als je vindt dat mensen zich aan de hier geldende regels moeten houden of anders hun conclusie maar moeten trekken, dan kun je het kennelijk niet meer vreselijk vinden dat iemand 8 minuten lang langzaam wordt verstikt. Wat is dat toch voor idiote nep tegenstelling?

O ja, en ze droogt ook niet best op....

Gen. Maximus | 03-06-20 | 11:55

@Gen. Maximus | 03-06-20 | 11:55:
"O ja, en ze droogt ook niet best op...."
Klopt, Viel mij ook al op een tijdje geleden. Ze heeft al een behoorlijke rimpelkop voor haar leeftijd.

Basil Fawlty | 03-06-20 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Als dat echt is - dan verwacht ik knielende burgers voor politieagenten.

litebyte | 03-06-20 | 12:14

Toch wel onhandig dat iedere idioot in de VS met gemak aan een vuurwapen komt (legaal of illegaal).

Sjors W. | 03-06-20 | 11:39 | 12

@Mr.Crowley | 03-06-20 | 12:47: hoeveel gewapende overvallen zijn er nu echt in Nederland? En hoeveel mensen komen daar op het moment bij om het leven? Hoeveel mensen die omkomen tijdens de glorieuze verdediging van hun Sony Bravia is het waard, en hoeveel onschuldige omstanders mag je raken voor de kuur erger is dan de ziekte?

Ik ben het niet met je oneens dat bewapende criminelen een probleem zijn. Ik zie wapenbezit gewoon niet als een reeele oplossing, en denk dat het meer kwaad dan goed doet.

Sjors W. | 03-06-20 | 12:56

@Sjors W. | 03-06-20 | 12:56:
De samenleving gaat een bepaalde richting uit. Denkt u dat het over 5 jaar beter zal zijn dan nu?
Men probeert het nu op te lossen maximale controle op individuen. Camera`s, identiteitscontroles e.d.
Probleem hiervan is verlies aan privacy. Dat moet dan maar, de burger wordt er voor klaar gestoomd.
Of dat echt gaat werken.....

Mr.Crowley | 03-06-20 | 13:06

Het vuurwapenbezit in de VS is gebaseerd op het in check houden van de overheid. Het heeft niets te maken met criminelen. De overheid eigent zichzelf steeds meer macht toe. Het enige wat een overheid tegenhoudt om totalitair te worden, is een gewapende burgerij.

En nee, de democratie is geen bescherming. Karl Marx stelde al dat de democratie leidt tot socialisme wat leidt tot communisme.

Arachne | 03-06-20 | 15:09
▼ 9 antwoorden verborgen

In andere ontwikkelingslanden zoals Sierra Leone, Tsjaad en Niger is dit ook dagelijkse kost.

DrumPiet | 03-06-20 | 11:38 | 2

Sierra Leone is heel erg.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:40

Het woord ‘ontwikkelingsland’ suggereert dat er sprake is van enige ontwikkeling. Weinig van gemerkt de afgelopen 40 jaar.

Reaganmania | 03-06-20 | 13:14

Het lijkt er eigenlijk op alsof hij geliquideerd is.
Dit was geen toevallig schot.

Mr.Crowley | 03-06-20 | 11:38 | 1

Er zullen ongetwijfeld liquidaties gebeuren die anders nogal moeilijk liggen.

Lt-Kol Kilgore | 03-06-20 | 12:00
-weggejorist-
Peter_K | 03-06-20 | 11:38

Ene Jetten van D 66 stelt ook dat we in NL discrimineren, zou hij dat van alle gekleurde D66 kamerleden te horen krijgen of van de GL gekleurde kamerleden of die van de SP van de Pvda dan ?

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-20 | 11:37

Ik verwacht vanavond een grote demonstratie op de dam. Protesteren tegen zinloos geweld en een steun in de rug voor al die hulpverleners die hun leven in de weegschaal leggen om ons burgers te beschermen.
Maar ik verwacht dat het akelig stil zal zijn...

JanFTE | 03-06-20 | 11:36 | 3

Om 9:11 allemaal klappen voor de hulpverleners wereldwijd die tijdens hulpverlening worden aangevallen, zoiets?

steekmug | 03-06-20 | 11:40

JanFTE | 03-06-20 | 11:36
Zeker dat klapvee uit dat laatste filmpje gemist.

Penus Decoratus | 03-06-20 | 11:45

@Penus Decoratus | 03-06-20 | 11:45: U heeft een prachtige nickname, PD.

PhallusDominus | 03-06-20 | 11:48

Ik heb aan veel een teringhekel maar de allergrootste hekel heb ik aan racisme. Als ik het om mij heen hoor of zie grijp ik dan ook altijd direct in. Ik begrijp alleen niet waarom de tragische dood van Floyd nu wordt aangegrepen wordt voor een zo goed als complete burgeroorlog.

overVecht | 03-06-20 | 11:35 | 17

@Sjors W. | 03-06-20 | 12:21: Ergens in de jaren 80, werd de Bijlmer bezocht door een delegatie van zwarte Amerikanen die in de arme zwarte buurten in de VS werkten (sociaal werkers, gemeenteambtenaren, pastors enzovoorts). Deze delegatie had tevoren veel informatie gekregen over de achterstandswijken in ons polderland.

Hier aangekomen, zagen ze wat een bijstandsgezin hier kreeg, de woningen, de gezondheidszorg, maatschappelijke ondersteuning, sociaal werk bij opleiding en school, de hulp van kerken voor voedsel, kleding en overige spullen, extra ondersteuning en subsidie.

De Nederlandse begeleiders gaven aan dat ze graag meer wilden doen voor deze mensen die in diepe armoede leefden, in o.a. de Bijlmer.
De Amerikanen waren stomverbaasd over de levensstandaard en rechtsbescherming die de armen hier hadden: auto's, nette huizen, nette kleding, een leger aan hulptroepen, kinderen konden feitelijk aan allerlei activiteiten meedoen. Zelfs de allerarmsten kregen maaltijden (via leger des heils) of thuisgebracht en opgewarmd in de verstrekte magnetron.

Twee leden van de Amerikaanse delegatie zeiden hardop dat er hier helemaal geen armoede was.

Arachne | 03-06-20 | 15:03

@koter | 03-06-20 | 12:47: De allochtone dader is heel wat vaker een beroepscrimineel. Dit is samen te vatten uit dat stukje uit de link.

hisxxx | 03-06-20 | 17:28

@Sjors W. | 03-06-20 | 12:21: Dat doet me denken aan de tv-serie The Wire, waar de Baltimore projects althans in naam wél met Amsterdam werden vergeleken: "Hamsterdam".

OverdaanDerOnderheid | 03-06-20 | 17:51
▼ 14 antwoorden verborgen

Bij de McDonald's, een drive-in shooting dus.

Mr_Natural | 03-06-20 | 11:35 | 2

Schijtlollig hoor.

Schietmijmaarlek | 03-06-20 | 11:47

Volgens mij waren deze incidenten gisternacht en niet afgelopen nacht. Vannacht was het relatief rustig dus de hype is alweer over zijn hoogtepunt heen, misschien rond de begrafenis van Floyd weer een kleine opleving en weer over tot de orde van de dag.

Capt. Iglo | 03-06-20 | 11:35 | 3

Nou. Dat vraag ik mij dus af. Ik gok dat er nog wel wat meer aan zit te komen en de extremen nu misbruik van de situatie gaan maken.

overVecht | 03-06-20 | 11:39

Aandacht is goed afgeleid van het corona debacle, alles volgens plan.

PhallusDominus | 03-06-20 | 11:50

Stroomt de Dam nu weer vol met demonstranten? Of demonstreert men liever voor een crimineel die op tragische wijze de dood vindt. Maar dit is natuurlijk een retorische vraag, we kennen de linkse gedachtenkronkels.

kunstliefhebber | 03-06-20 | 11:35 | 1

Linkse mensen hebben geen vrije wil. De nos bepaald wat ze te zien krijgen en dus ook wat ze denken.

Tuforial | 03-06-20 | 11:39

Wel mooi dat de msm geen onderscheid maakt en de kranten nu ook direct vol staan .
Wanneer is de demo ?

Castor12 | 03-06-20 | 11:32

Het wachten is op de eerste slachtoffer dat valt door een pijl-en-regenboog.

Mr_Natural | 03-06-20 | 11:32

Black Police lives don't matter volgens de blanke en zwarte klootzakken die daar in de de VS nog steeds lopen te rellen en plunderen. Wat vallen ze toch weer door de mand.

Toos Bevergeil | 03-06-20 | 11:31

Kunnen ze die zwarten niet een keer uitleggen dat het Martin Luther King is en niet Martin Looter King.

bruin1 | 03-06-20 | 11:31 | 2

Hahaha, Ze willen allemaal Martin Looter Bling Bling zijn.

Tronald_dump | 03-06-20 | 11:34

MLK was nogal gesteld op blanke prostituees. Een feit dat in zwarte kring wat moeilijk ligt.

Arachne | 03-06-20 | 14:52

Een 77 jarige agent? Jemig mogen die gasten dan nooit met pensioen. Rutte kijkt geïnteresseerd mee.

johoost | 03-06-20 | 11:31 | 1

Waarschijnlijk ook langer aan het werk om Zuid-Europa te helpen, net als wij.

tis_wat | 03-06-20 | 11:35

Een agent point blank door z’n hoofd schieten in Las Vegas. Ik denk dat ik weet welke straf deze idioot gaat krijgen. Nevada doet aan capital punishment.

cheops | 03-06-20 | 11:29

Arme man. R.I.P.

De donkere agenten worden denk ik als overlopers gezien door de plunderende hordes anders kan ik niet verklaren waarom juist zij het doelwit zijn.
Of wrong time wrong place en is het gewoon ordinair plunderen en was Floyd voor hen gewoon een excuus om te plunderen?
Pffff, wat een gedoe allemaal.

Dirk III | 03-06-20 | 11:28 | 1

Dat ging ook al door mij heen.

Mr.Crowley | 03-06-20 | 11:43

Ben benieuwd hoe Mouthaan dit weer kan verdraaien.

Piet Karbiet | 03-06-20 | 11:27 | 2

Nogmaals een zwart slachtoffer, had niet gehoeven als de witte agent direct was opgepakt. Logisch natuurlijk.

johoost | 03-06-20 | 11:32

Als ie zou aangeven dat dragen en gebruik van wapens daar zo wijdverbreid en vanzelfsprekend is dat dit niemand kan verbazen en dat trump als fervent voorstander en pleitbezorger van second amendment een walgelijke krokodillentranen jankende hypocriet is dan is daar geen speld tussen te krijgen ..

justinianus | 03-06-20 | 11:37

Heb van de de Breij-achtigen inmiddels begrepen dat ik een racist ben als ik deze plunderingen en nu dus ook moorden niet steun.

spanarchist | 03-06-20 | 11:27 | 4

Dat soort mensen moet je negeren.
Vaak omdat ze een publieke functie hebben tart hun mening met gezond verstand. Dan volgen ze de mening die op dat moment leidend is om in die links georiënteerde publieke hoedanigheid te kunnen blijven fungeren.
Beter luister je niet naar hun woorden maar kijk je naar hun acties. Zoals een Halsema die haar kinderen van een zwarte school afhalen. Alle politici die ver weg van het schorrie morrie wonen.

Dirk III | 03-06-20 | 11:37

@Dirk III | 03-06-20 | 11:37: van Janmaat weet ik nog dat hij er tussen woonden. Iemand die niet in een ivoren toren woonde maar in een simpel rijtjeshuis in een allochtonenwijk.

NoMoreMrNiceGuy | 03-06-20 | 11:43

join the club.

Lt-Kol Kilgore | 03-06-20 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het begint toch wel enorm simpel te worden om je in te leven in een racismedrammer: stop met het uitzenden van Pipi Langkous! Alle acteurs zijn blank, en het aapje moet een kleurking voorstellen. Protest! Van de buis met die zooi, schaam jullie!

Leptob | 03-06-20 | 11:27

Walgelijk oppurtuun racisme ook op Spotify met de 'Black Lives Matter' playlist.

BakkerHenk | 03-06-20 | 11:23 | 13

@BakkerHenk: Ik kwam het ook al tegen,om te kotsen

SpicyMchaggis | 03-06-20 | 11:58

@BakkerHenk | 03-06-20 | 11:50: ook als Apple gebruiker heb ik een hekel aan iTunes.
Ik zag nu ook op Spotify de BLM pleelist voorbij komen. Wat een treurigheid allemaal. Gangsterrappertjes en R&B dingetjes.

NoMoreMrNiceGuy | 03-06-20 | 12:09
▼ 10 antwoorden verborgen

Tja, de feiten en interpretaties.
13% van de US-bevolking is zwart en 72% is blank maar in de US-gevangenissen zitten evenveel zwarten als blanken, namelijk circa 40%. Men mag dus aannemen dat de zwarte medeburger 3x zoveel als volksdeelevenredig (40%/13%) vertegenwoordigd is bij arrestaties en dat het dus 3x zo vaak kan misgaan en eindigt in een overlijden. In werkelijkheid is echter 'maar' 26% van alle politiedoden zwart, en dat is 2x zoveel als volksdeelevenredig (26%/13%). Bij blanke medeburgers is het andersom: zij zijn 50% van het aantal politiedoden terwijl ze iets meer dan half zo vaak worden gearresteerd als hun evenredige aandeel in de bevolking (40%/72%). De relatieve kans om gedood te worden door de politie is voor een zwarte arrestant dus 2x zo klein als voor een blanke arrestant (26%/50%).

Joris Beltsin | 03-06-20 | 11:22 | 14

@NoMoreMrNiceGuy | 03-06-20 | 11:48:
Dat heb ik ze nooit horen zeggen. Probleem is dat je onder Afro-Amerikanen bijna geen middenklasse gezinnen hebt - die is minuscuul. De Cosby Show was juist zo populair omdat het een ideaal uitbeeldde. Je hebt een kleine zeer rijke Afro's gemeenschap en de massa die van dag tot dag leeft en net zijn hoofd boven water houdt. Een gezonde klasse-opbouw is ovaal - smal van boven en beneden en bol in het midden. De Afro-Amerikaanse gemeenschap is een kerstboom: bijna iedereen zit beneden... en een beetje in de piek.

koter | 03-06-20 | 13:08

@Premier Trutte | 03-06-20 | 11:55: Fout. Het concept van goed en kwaad (fout) wordt niet door iedere bevolkingsgroep op deze aarde op dezelfde wijze gezien. Er zijn flinke verschillen en die verschillen zorgen voor botsing tussen culturen.

Arachne | 03-06-20 | 14:50
▼ 11 antwoorden verborgen

Klinkt misschien lullig, maar er word daar ca elke 2 dagen een agent vermoord, dus Trump kon er op wachten om er daarna politiek mee te 'winnen'. Geen woord over waarom een looter een wapen heeft uiteraard. Blijft verschrikkelijk voor de famile.

blacktip | 03-06-20 | 11:21 | 3

O nou heeft Trump het weer gedaan?

Lupuslupus | 03-06-20 | 11:33

@Lupuslupus | 03-06-20 | 11:33:
Zelfs als Trump morgen over water loopt, koppen de kranten dat hij niet kan zwemmen.

Hubert_Cumberdale | 03-06-20 | 11:53

@Lupuslupus | 03-06-20 | 11:33:
Typisch weer zo’n mislukte Ajax-Feijenoord reactie van “blacktip” (?). Zo afgezaagd dat een aantal reaguurders steeds maar weer Trump erbij halen, alsof dit onder eerdere presidenten nooit is gebeurd. De GS operette_plemper DumbPete is een lichtend voorbeeld hierin.

Penus Decoratus | 03-06-20 | 12:03

Nu moet het afgelopen zijn. Levens van mensen van kleur, doen er toe!
Om mijn woorden kracht bij te zetten, ga ik vanavond maar eens kijken of er nog wat te plunderen valt bij de middenstand.
Ik begrijp nog niet helemaal de relatie tussen een dode agent, de huidskleur en de rellen... Maar ja, als het om deugen gaat, dan volg ik graag de laatste mode.

De verwarde man | 03-06-20 | 11:21 | 3

Als het om deugen én gratis tv's gaat bedoeld u.

GWBA | 03-06-20 | 11:30

@GWB | 03-06-20 | 11:30: u heeft een hoge mate van deugmensenkennis. Mijn eerste ingeving was om bij de mediamarkt te gaan posten.

De verwarde man | 03-06-20 | 11:49

Dat Gucci tasje pas ik effe voor maar als je dan toch bezig bent kun je aub een Samsung scherm LC49RG90SSUXEN voor mij meenemen? Proletarisch winkelen schijnt mode te zijn thans.

Basil Fawlty | 03-06-20 | 12:12

Ik vind dat het mogelijk moet zijn voor een Nederlandse ex-burgemeester om gouverneur te worden in één der staten van Amerika.

ploppy | 03-06-20 | 11:21 | 1

Die van Alaska wil in de winter wel een tijdje in Florida zitten. Dus er is dan een interim plaatsje vrij.

Lt-Kol Kilgore | 03-06-20 | 12:09

Klasse gedaan iedereen. Nu hebben jullie het goed voor elkaar. Wanneer waait dit over naar Europa?

DeutschlandUberAlles | 03-06-20 | 11:20 | 4

@von sokkenstopfen | 03-06-20 | 11:28: ik herinner inderdaad het incident, ik meende clichy su bois oid. Dat was inderdaad vrij bizar

DeutschlandUberAlles | 03-06-20 | 11:34

Was gister al in Parijs.

Gaat het niet dan? | 03-06-20 | 11:46

@von sokkenstopfen | 03-06-20 | 11:28:
Klopt. Die mafkees die zichzelf elektrocuteerde nadat hij iets had gestolen en werd achtervolgd door de politie. Maar in Nederland waren de NPO/VK/Trouw/Parool en de usual suspects verontwaardigd want politiegeweld. Sorry maar het waren toch echt die criminelen die fout waren en dat baasje elektrocuteerde toch echt zichzelf en niet de politie.

Basil Fawlty | 03-06-20 | 12:05
▼ 1 antwoord verborgen

Plunderen!
Wc papier!

Is dit nog nieuws? | 03-06-20 | 11:20

Dragen en gebruik van wapens is daar zo wijdverbreid en vanzelfsprekend. Dit kan toch niemand verbazen. En dan die krokodillentranen van second amendment fetisjist Trump, walgelijk ..

justinianus | 03-06-20 | 11:20 | 1

Krokodillentranen is een privilege van links en mogen alleen door Groenlinksers en D66ers worden opgelikt.

NoMoreMrNiceGuy | 03-06-20 | 11:51

Ben een beetje in verwarring.
Je moet wel knettergek zijn om de moord op die Floyd goed te keuren, waarom moet ik daar als niet gekleurde impliciet middels een tekst als BLM op gewezen worden.
Ik heb niks tegen die mensen maar ik schijn wel iets tegen witte blanke mensen te moeten hebben want die zijn heel gemeen als ik de KOZP mag geloven.
Als je mensen blijft lastig vallen met dit gedachten goed van de Airfryer dan gaat dat hun zaak niet helpen lijkt mij in alle objectiviteit.
Geweld zal er in NL niet gepleegd worden richting KOZP een soort van onuitgesproken afkeer die ondergronds gaat is wel een risico.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-20 | 11:19

Over some tv’s cuz.

mr.money | 03-06-20 | 11:19

Links wil een omgekeerde apartheidssysteem.
Kleurtje? Voorrang bij de politie, politieke partijen, NPO etc.

Gratis geld voor mensen met kleurtje (slavernij herstelbetalingen)

Criminelen met kleurtje ontzien.

etc

Tronald_dump | 03-06-20 | 11:18 | 2

Dat is wat ze nu in Zuid Afrika proberen.

johoost | 03-06-20 | 11:33

Nou nog een keertje dan : racisme is gevolg, nooit oorzaak !

2CVOcean | 03-06-20 | 11:16 | 1

Er is geen politiegeweld tegen oost-Aziaten (chinezen in de volksmond) bij mij weten.

Tronald_dump | 03-06-20 | 11:19

En vooral door blijven filmen met je mobiel.

Rotterdammert1965 | 03-06-20 | 11:15

WTF?? Hobbel je bijna richting de 80 en werk je dan nog als politieagent op straat?

von sokkenstopfen | 03-06-20 | 11:14 | 2

thuis bij je wijf op de bank is ook niet zaligmakend

Captain_Dipshit | 03-06-20 | 11:18

fake news. Blacks werken niet lees ik steeds

Itastijl | 03-06-20 | 11:52

Graag deze burgeroorlog binnen de komende 2 jaar uitvechten. Dan kan ik post-covid19-vaccin weer naar toe (afhankelijk van de winnaar edoch).

filosofem | 03-06-20 | 11:12

In Oregon is het gemiddelde politiesalaris 66.000 Dollar.
In Mississippi is het gemiddelde politiesalaris 33.000 Dollar.
Ook wel vreemd.

Mr_Natural | 03-06-20 | 11:11 | 6

Vandaar dat de politieagent van 77 jaar doorwerkte. Kon waarschijnlijk niet eerder met pensioen op dat armetierige salaris.

Toos Bevergeil | 03-06-20 | 11:23

@Spring Bruissteen | 03-06-20 | 11:23:
Lijkt me dat er dan ook veel kwaliteitsverschil is.

Mr_Natural | 03-06-20 | 11:24
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
rein9576 | 03-06-20 | 11:10 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Mooi hoe elk incident tegenwoordig op voorhand gesorteerd wordt op ras. Naar goed marxistisch/faschistisch voorbeeld. RIP beschaving.

Het zou kracht tonen, ja ook van Geenstijl, om in het vervolg niet meer aan dit soort framing mee te doen.

Wij geloven namelijk dat een mens op de eerste plaats individu is en pas daarna lid van een groep.

Panos88 | 03-06-20 | 11:08 | 5

Stop nou met de Volkskrant en begin met nadenken.

Schriever | 03-06-20 | 11:54

Die laatste zin..... zo dacht de gemiddelde Nederlander ook tot Marokkanen hun intrede deden in onze samenleving . Hier moet je je redenering omdraaien .

Koning BongoBongo | 03-06-20 | 12:05

@Koning BongoBongo | 03-06-20 | 12:05:
Ik zeg ook de meeste mensen, ik heb het niet over bewoners van bepaalde afgesneden secties van ons land. Al zal ook daar variatie te vinden zijn. Begrijpend lezen, iets waar tegenwoordig 50% van onze jeugd moeite mee heeft.

Panos88 | 03-06-20 | 12:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Er moet meer thee worden gedronken in de VS.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:08 | 8

Shine is meer die gasten hun stijl.

Lt-Kol Kilgore | 03-06-20 | 12:13
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
cokdeveu | 03-06-20 | 11:07 | 3

je kunt nu onderhand wel stellen dat links totaal verknipt is.

yeps | 03-06-20 | 11:07

#White Lives Matter

wat zou men daarvan vinden . . . , als je met zo`n T-shirt op straat zou lopen??

ROADHOGG | 03-06-20 | 11:05 | 3

Als je leven je lief is, doe het niet.

Tronald_dump | 03-06-20 | 11:20

Zelfde effect vermoed ik als een PVV of FvD poster voor je raam hangen .

Koning BongoBongo | 03-06-20 | 12:07

maak daar #alllivesmatter van. waarom het een boven andere stellen. Da's toch ook rascisme?

W. Adama | 03-06-20 | 13:22

De verplegers hadden tussen de Tiktok video’s door blijkbaar tijd voor nog meer morele zelfbevrediging. Eerst dure pakken en maskers opdoen, 5 minuten deugen en dan gelijk de prullenbak in. Feels good man!

Ron_Paul | 03-06-20 | 11:05
-weggejorist-
cokdeveu | 03-06-20 | 11:04

Wil de westerse beschaving overleven lijkt mij een cordon sanitair om de Verenigde Staten dringend gewenst. Terwijl ik er van overtuigd ben dat verreweg de meeste Amerikanen prima mensen zijn. Wat is dit toch?

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:04 | 9

@Tronald_dump | 03-06-20 | 11:05: Yep. Harry Mens for President!

Maak Eendrachtig Nederland Sterk! Hoppa: panklaar. Succes ermee.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:40

@BASinnic | 03-06-20 | 11:27:

Inderdaad schatplichtig. Maar diezelfde Europese filosofen schreven wel altijd onder het juk van een koning. Amerika is het eerste land dat liet zien dat je geen koning of nobele klasse nodig had om te gedijen.
Denk eraan, zelfs de befaamde Franse Revolutie leidde uiteindelijk tot een weer een royal.

quantumcollider | 03-06-20 | 12:00
▼ 6 antwoorden verborgen

De dwerg uit de film "In Bruges" begint gelijk te krijgen:

youtu.be/DdjX2z5lDCA

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:03

Black lives matters?

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:02 | 1

Nee, alleen als een ze door een blanke worden vermoord. Je reinste racisme.

Tronald_dump | 03-06-20 | 11:04

Was die zuster ook aan het demonstreren/plunderen?

Tronald_dump | 03-06-20 | 11:07

Iemand Trump al de schuld gegeven?

Tom Hagen | 03-06-20 | 11:00 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

ach het is allemaal heel erg. Maar uiteindelijk is het wèl een logisch voortvloeisel uit het sentiment dat een politiestaat met een dictator veroorzaakt. Dit in het Midden Oosten en iedereen juicht voor de demonstranten. De NOS is in deze consistenter dan de meeste reaguurders.

Balgesjaakt | 03-06-20 | 11:00

Floyd was een smerige crimineel die met vuurwapens vrouwen en kinderen bedreigde en beroofde. Bij z'n arrestatie bij z'n zoveelste misdrijf legt hij loodje omdat een agent veel te bruut te werk gaat. Maar waar waarschijnlijk geen opzettelijke moord in het spel is.

Deze agent heeft z'n hele leven de samenleving gediend en wordt opzettelijk afgeknald door tuig terwijl hij andermans eigendommen probeert te beschermen.

Welke algemene verontwaardiging zou groter zijn?

Tronald_dump | 03-06-20 | 10:58 | 5

@Tronald_dump | 03-06-20 | 11:08:

Jawel hoor! Gisteren meldde een reaguurder iets over zijn verleden. Weggejorist en opgerot. Vandaar dat ik om de bron vroeg, ik wil zeker weten wat er klopt.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 11:13

Heerlijk, iemand die ook onderzoek heeft gedaan naar de context waarom George Floyd op de grond lag. Het is net als met Match Hendricus... oorzaak en gevolg... met daarbij de ongelukkige omstandigheid dat zijn lichaam er kennelijk niet goed tegen kon hoe hij behandeld werd. Heb zelf geen idee hoeveel George zich heeft verzet, maar je zal vast niet zomaar zo statisch tegen de grond gepind worden, zelfs in Amerika met al die mobieltjes om je heen.

Neemt niet weg dat die agent wel had mogen luisteren naar zijn opmerkingen en zijn manier van vasthouden had kunnen aanpassen.

oh no | 03-06-20 | 11:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Gisteravond op radio npo1 , Roderick Veelo en een Amerika deskundige een mevrouw. Roderic Veelo vrij genuanceerd, de mevrouw, alles is de schuld van Trump. Zum kotzen !!!!

Nico1000 | 03-06-20 | 10:57

Opvallend dat er dan altijd net een McDonald's in de buurt is voor de reclame.

Watching the Wheels | 03-06-20 | 10:56

BLM: Black Lives Matter moet zogenaamd demonstreren, anders verandert er nooit iets, want onschuldige mensen van een ander ras worden zomaar door de politie in Amerika vermoord. Ondertussen, tijdens de BLM-protesten: al minstens 7 burgers vermoord (wit en zwart) en een paar politieagenten koelbloedig vermoord. Wat komt hierna? WLMT? (White Lives Matter Too) Een burgeroorlog tussen wit en zwart, wat een verandering, maar of je er blij mee moet zijn? En waarom moet wit per se knielen, gaan wij witten nou onderdrukt worden vanaf nu? Ik vind het allemaal maar raar. Die vermoorde mensen hadden nog geleefd als BLM niet had bestaan.

onesizefitsall | 03-06-20 | 10:55 | 4

BLM? Neehee..... AFM. All Flatscreens Matter. Althans, daar zie ik ze mee weglopen..

Tom Hagen | 03-06-20 | 11:01

Devide they rule.... unity is what scares them.

ikworstelengadouchen | 03-06-20 | 11:02

@Tuforial | 03-06-20 | 11:00: Zeker, dit is deepstate democrats versus trump en de linkse knokploegen vechten het uit, geholpen door gangs en opportunisten.

IkWilOokWatZeggen | 03-06-20 | 11:17
▼ 1 antwoord verborgen

Agent van 77?

dathoujetoch | 03-06-20 | 10:55 | 5

@pielemuisje | 03-06-20 | 10:56: Maximaal een decennium en wij zitten op hetzelfde niveau. Maar laten we vooral niet klagen over de EU.

IkWilOokWatZeggen | 03-06-20 | 11:18

@IkWilOokWatZeggen | 03-06-20 | 11:18:
Is in Duitsland ook geen uitzondering.
Kan natuurlijk ook zijn dat deze agent geraniums gewoon niet zo boeiend vond en daarom actief bleef.

pielemuisje | 03-06-20 | 11:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat vinden Ruud Gullit en Lewis Hamilton er eigenlijk van?
Uit Gullit zijn stukje vandaag begreep ik dat hij eigenlijk schrikt van zichzelf dat hij revolutionaire ideeën heeft en denkt dat vreedzaam demonstreren niet voldoende is.
Nou Ruud, zie hier boven, welke vorm van protest prefereer je?

Maya de Blij | 03-06-20 | 10:54 | 11

@Watching the Wheels | 03-06-20 | 11:35: Wikipedia? Omstanders? Sorry, maar beide volgen niet meer een zuivere vorm van rationaliteit. Hij riep dat "hij niet in de politieauto wilde instappen", hij was een enorme vent (football, uitsmijter) die zich er niet in de auto liet drukken. Vier agenten besloten dat het nodig was om hem tegen de grond te drukken. In mijn ogen lijkt dit op verzetten tegen aanhouding. Al is het maar een klein beetje, het is strafbaar.

heldheino | 03-06-20 | 11:45

Tevens heeft Ruud al zijn maatschappelijke relevantie verspeeld bij het aannemen van die baan bij Grozny.

Frans Laarmans | 03-06-20 | 12:56

@Frans Laarmans | 03-06-20 | 12:56: Was het even vergeten, maar helemaal eens!

Maya de Blij | 03-06-20 | 14:56
▼ 8 antwoorden verborgen

Als er een deomstratie komt uit solidariteit met de (Amerikaanse) politie overweeg ik voor het eerst van mijn leven om deel te nemen aan een demonstratie.

C1O2 | 03-06-20 | 10:53 | 2

Was de dader blank geweest dan was er een kans dat er ophef kwam. Nu zal vrijwel niemand er een f om geven helaas.

Tuforial | 03-06-20 | 11:01

Eens. Al dat massale gezeik om een akkefietje aan de andere kant slaat nergens op. Zolang ze maar kunnen schelden tegen de politie en het blanke ras.

We zouden, overal op de wereld, wat minder aanstoot moeten nemen met wat er heel ver weg allemaal gebeurd en ons meer moeten bezig houden met de eigen regio / land.

oh no | 03-06-20 | 11:18

Pffffh. Gaat lekker daar.

Phantomas | 03-06-20 | 10:53

Het beeld dat de Klassieke media in het de USA en Europa presenteren van wat er in de VS gaande is nogal ver verwijderd van wat er werkelijk gebeurd. Het is er letterlijk en figuurlijk een puinhoop, qua rellen, plunderingen en vernielingen. De media schetsen een beeld van vredelievende betogingen (die er overigens ook zijn) en hardhandig optreden van politie (wat ook gebeurd) maar laten inmiddels in meer dan 100 steden plaatsvindende rellen, plunderingen en vernielingen nauwelijks zien. Er wordt erg selectief bericht wat in mijn ogen zorgelijk is.

straatsurfer | 03-06-20 | 10:53 | 4

goede samenvatting.

Pimp my Voortuin | 03-06-20 | 10:54

Yep. Mooi samengevat.

oh no | 03-06-20 | 11:19

Jij bent nieuw hier? De media bericht al jaren selectief, en dit is nu het resultaat. T wordt alleen maar erger.

ventilatiesysteem | 03-06-20 | 11:23
▼ 1 antwoord verborgen

Land met twee gezichten.

pielemuisje | 03-06-20 | 10:52

300 miljoen guns... USA is lost.

DrTodd | 03-06-20 | 10:52 | 4

In mei zijn er al recordaantallen wapens verkocht, vooral aan mensen die voor het eerst een wapen kopen. De aandelen van Ruger en andere wapenproductenten gaan als een trein. En ik voorspel dat juni nog meer records gaat vestigen op dat gebied.

Wat er hier gebeurt is, is een prima reclame voor het Second Amendment. Of je winkel wordt kapotgeplunderd of je gaat er met een AR-15 voor staan en ze gaan ergens anders plunderen. Dus als in je winkelstraat alle winkels op die ene zijn kaalgeplunderd gan je zien dat heel veel winkeleigenaren zich gaan bewapenen met meer dan alleen een 9mm.

Links denkt dat ze politiek kunnen profiteren van deze situatie. Lekker stoken om zo Trump te pakken maar op elke manier knalt dit links terug in het gezicht. Trump is er niet slechter vanaf gekomen, antifa maakt zich zorgen wat die zijn nu vogelvrij en de wapenindustrie lacht zich helemaal suf en de verdedigers van de 2e hebben gelijk gekregen en ik voorzie de komende 10 jaar niet dat links een maar een deukje in dit argument kan krijgen.

En let op dat dus heel veel mensen die nooit eerder een wapen hadden er nu een hebben gekocht, dat zijn vooral Democraten en Independents die voorheen niet in wapens geloofden.

Moonwarrior | 03-06-20 | 11:00

Inderdaad, hier moeten de middenstanders straks gaan toezien hoe hun levenswerk vernield wordt zonder iets te kunnen doen behalve met een hooivork dreigen.

Tronald_dump | 03-06-20 | 11:01

@Moonwarrior | 03-06-20 | 11:00: als antifa wordt afgeknald worden het martelaars. Links draait de geschiedenis altijd zo dat ze aan de juiste kant staan.

kapoerewiet | 03-06-20 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ik spuug zo langzamerhand op alle extreme racisme roepers hier in Nederland. De totale ongenuanceerde bullshit die ze uitbraken gaat hier ook zorgen voor Amerikaanse toestanden. Kortom onze samenleving gaat totaal onleefbaar worden door al die mafkezen

Nico1000 | 03-06-20 | 10:52 | 3

Het is echt hilarisch. De spreken van racistische politiemoorden in Nederland. Waar dan? Het enige waar ze mee kunnen komen is iemand genaamd Mitch Henriquez.. Een dikke Antiliaan die (in een periode van terroristische aanslagen door heel europa) op een druk evenement ging roepen dat hij een vuurwapen had en zich vervolgens verzette tegen zijn arrestatie.

vindead | 03-06-20 | 11:00

@vindead | 03-06-20 | 11:00: Met als gevolg dat een groep Turken en Marokkanen (die doorgaans enorm neerkijken op Antilianen!) in Den Haag gingen plunderen.

Ebert de R | 03-06-20 | 11:19

@vindead | 03-06-20 | 11:00: Er was nog dat gevalletje rugschieten op station Hollands Spoor, maar in verhouding is er echt niet veel aan de hand hier.

trottle | 03-06-20 | 11:25

Femke? Solidair met de plunderaar, de Zwarte agent?... (lastige keuze, duivels dilemma, )

dathoujetoch | 03-06-20 | 10:52

Sinds 2018 worden er in Amerika meer agenten gedood door zwarten, dan ongewapende zwarten door agenten. Zal dit jaar ook niet anders zijn.
twitter.com/ZachG932/status/126692660...

heldheino | 03-06-20 | 10:51 | 3

JUIST.
Goed om het even in perspectief te zetten.
En het is ook niet zo dat blanken door de USA politie zachthandig aangepakt worden. Daar heb ik ook genoeg verschrikkelijke voorbeelden van gezien.

Kritiek caster | 03-06-20 | 11:00

De kans dat een zwarte een agent dood versus een blanke/latino is ongeveer 3 keer hoger volgens die statestieken. Zwarten zijn immers maar 12.6% van de populatie in de VS tegenover 76% blanken/latinos

hisxxx | 03-06-20 | 16:28

Daar wordt ik dus kwaad om. 2 mensen die hun best doen om hun buurt te beschermen die omwille van niks gewoon door het hoofd geknald worden door een pauper, waar nooit wat goeds van zal komen. Ik hoop dat ze ze pakken en er wat "police brutality" hun kant op komt.

Het probleem is niet racisme of brutaliteit van agenten.

Het probleem is een bende losgeslagen marginalen, blank, zwart en geel die niet weer terecht gewezen willen worden en gewoon altijd en overal hun zin moeten krijgen. Volwassen kleuters dus.

Dat er in de US of A dan af en toe eens iets fout loopt bij een arrestatie is eigenlijk nog niet eens verwonderlijk.

Als je dagelijks je leven waagt, en dagelijks met gangsters geconfronteerd wordt die voor niks een magazijn in je leeg schieten. Wel ik zou ook eerst schieten en dan pas vragen stellen.

Lt-Kol Kilgore | 03-06-20 | 10:51 | 1

Zo denk ik er ook over. Als je je normaal gedraagt heb je niets van de politie te vrezen, ook niet in de VS. Wanneer er politie'brutalitei' is, zou men eerlijk moeten zijn en de andere kant ook belichten; wáárom doet de agent dat. Wat is er allemaal aan vooraf gegaan, hoe vaak is deze politieman al aangevallen en/of bedreigd?

Lupuslupus | 03-06-20 | 11:49
-weggejorist-
Waakvlam | 03-06-20 | 10:51 | 2

Hier gaat zoveel mis dat ik oprecht niet weet waar te beginnen.

MickeyGouda | 03-06-20 | 10:51 | 1

Wat gaat er mis dan? Black lives blahblahblahhh scoort perfekt in beeldvorming.

Leptob | 03-06-20 | 11:19

Alles is perceptie. bij de nos zie je wat ze willen dat je ziet. Dit past niet in de agenda dus krijg je het niet te zien. Eerlijk er gebeurt zoveel in amerika dat het onmogelijk is om alles te benoemen. Ze laten alleen zien wat ze willen dat je ziet.

Tuforial | 03-06-20 | 10:51

De dader die de agent van achter in het hoofd schoot is geen racist want was een latino en aan zijn kop te zien bendelid:

www.foxnews.com/us/las-vegas-police-o...

Dus een latino een zwarte agent executeerd is er niets aan de hand! Maar van Pelosi mag je bendeleden geen "beesten" noemen dus ik neem aan dat het allemaal prima is voor links.

Moonwarrior | 03-06-20 | 10:50 | 4

Latino's zijn de Marokkanen van de VS.
Mexicaanse bendes hebben inmiddels ook al een getaoeëerde poot aan de grond in NL. Gaat lekker zo.

Peter Emile | 03-06-20 | 11:01

@Peter Emile | 03-06-20 | 11:01:
MS-13?

Basil Fawlty | 03-06-20 | 11:28

Dat gaat dan in de statistieken als White Male.

hisxxx | 03-06-20 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Die agent was nog niet dood maar deze filmende "bro" dacht liever aan de likes op zijn YouTube dan aan het redden van deze agent. Wat is dat voor zieke tendens om te gaan staan filmen in zo'n situatie.

Beste_Landgenoten | 03-06-20 | 10:50 | 3

Dit.

MickeyGouda | 03-06-20 | 10:51

Het is een reflex. Overal zie je debielen met telefoontjes. Het lijken meestal volwassen mensen.

JJMS | 03-06-20 | 11:07

Als er een good Samaritan wet is in die staat kan hij worden aangeklaagd.

Basil Fawlty | 03-06-20 | 11:25

Ik krijg het woord " bananenrepubliek " maar niet uit mijn hoofd....sorry.

Zoezoef | 03-06-20 | 10:49

Tragisch! Maar je zal maar aan het sterven zijn en dan staat er een paniekvogel met een telefoontje de hele tijd dezelfde kreten te schreeuwen. Tering…

Gezellig! | 03-06-20 | 10:48 | 2

daarom ga ik het ook niet kijken, tis goed zo

Rest In Privacy | 03-06-20 | 10:49

Die agent was al duidelijk hersendood. Het is een heel naar gezicht, maar wel belangrijk om ook te laten zien met wat voor uitschot de politie daar dagelijks te maken heeft. En vergeet niet: zowat iedereen heeft een wapen, dus is het in geen velden of wegen te vergelijken met de Nederlandse politie.

Graeme Reaper3779 | 03-06-20 | 11:02

Allemaal de erfenis van Obama.

Ko Ranzig | 03-06-20 | 10:48

Het doek valt voor Amerika. Hopelijk ontstaat er iets goeds uit al deze ellende.

nooitgrappig | 03-06-20 | 10:47 | 2

fre flatscreens & gucci for all

Rest In Privacy | 03-06-20 | 10:48

En dat allemaal in het beste land ter wereld...

Zenzeo | 03-06-20 | 10:47

Als je op social media de hashtag #AllLivesMatter gebruikt, word je gelijk digitaal gelyncht en voor racist uitgemaakt. En de reden zie je hier. Er worden in de VS gigantisch veel zwarte mensen doodgeschoten, en de minderheid daarvan wordt door blanke mensen mensen om het leven gebracht. Alleen dat boeit de mensen helemaal niet. De ophef over de dood van deze brave agent zal minder zijn dan de dood van George Floyd. En dat alleen maar omdat de één z'n dood nou net iets beter uitkomt voor de racistische identity politics campagne dan de ander z'n dood.

vindead | 03-06-20 | 10:47 | 4

Spot on. Buiten proportioneel politiegeweld moet in de ban gedaan worden, tegen wie dan ook. Evenals geweld tegen politie.

Maar goed, dat past niet in de identity politics.

Wensbaar Denken | 03-06-20 | 10:52

In Amerika worden de meeste blanke mensen nog altijd door zwarte mensen vermoord. Maar ach, een nieuwe flat-screen maakt zich niet druk om feiten.

JJMS | 03-06-20 | 11:10

Waren de looters zwart dan?

canis lupus | 03-06-20 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal nooit zou ik gaan filmen op een pd waar ik een situatie als dit aantref. Misschien alleen als .....

Leptob | 03-06-20 | 10:47

Dit komt niet meer goed vrees ik. Vanaf hier gaat het nu heel snel bergafwaarts, en binnenkort wordt er van je gevraagd te kiezen tussen 2 kwaden.

ventilatiesysteem | 03-06-20 | 10:46

“Sorry Grandpa.
We killed you for a good cause.”

wezen | 03-06-20 | 10:46

Ik denk niet wit, ik denk niet zwart, ik denk niet zwartwit. Ik weet niet meer wat ik moet denken. Multiracistisch, denk ik.

Dubbelepunthoofd | 03-06-20 | 10:45

Verschrikkelijk filmpje van die stervende agent. Hier krijg je het koud van en het wordt meteen duidelijk dat dat racisme-geroep uitsluitend een argument is om te kunnen rellen, te vernielen, te stelen en te doden. Dit uitschot mogen ze mijns inziens discrimineren tot en met.

Graeme Reaper3779 | 03-06-20 | 10:45 | 1

Maar dat is discriminatie op basis van vertoond gedrag. Plunderen en moorden is een keuze, dat kan je net zo makkelijk niet doen.
Merk je ook het gebrek aan verwijzing naar zaken als kleur en afkomst bij deze vorm van discriminatie?

Dezenaamhier | 03-06-20 | 10:52

"US Surgeon General Dr. Jerome Adams warned the nation to expect new outbreaks of coronavirus resulting from the George Floyd protests that have seen thousands of people gather in close proximity"
edition.cnn.com/us/live-news/george-f...

AntonJansen | 03-06-20 | 10:45 | 1

Ik snap er ook geen drol van waarom die verplegers staan te applaudisseren voor die massale bijeenkomsten. Willen ze dan meer Covid-slachtoffers en zelf graag overwerkt raken?

Calastir | 03-06-20 | 10:53

Hier nog een mooie stapel feiten. Racisme is ws echt wel een ding in Amerika. Maar de racisme bias bij de politie zie je gewoon niet terug in de aantallen:

twitter.com/LeonydusJohnson/status/12...

Kevf | 03-06-20 | 10:45 | 2

de enige reactie hierop die je van links zal horen is dat je liegt. Je bent zo' n racist dat je de cijfers vervalst. Dat je een debiel, een oplichter of een charlatan bent. En tenslotte steken ze je auto in brand en schoppen ze je hond.

Het gaat om macht. Niet om gelijk hebben.

Glasgow Argus | 03-06-20 | 10:48

en gelukkig ook geschreven "door de juiste kleur"

Behangdelul | 03-06-20 | 11:11

Zeker 4 zwarten zijn tijdens deze rellen omgekomen............ niet door de politie maar gedood door relschoppers.

En toch zal je de media hierover maar weinig horen.

Swieberj | 03-06-20 | 10:44 | 9

@Erikjan79 | 03-06-20 | 11:33:

Welke "factcheck"?

De factcheck van CNN en andere media die constant leugens en roddels over Trump verspreidden?

Swieberj | 03-06-20 | 11:45

Team Swieberj!

kaasfondue | 03-06-20 | 12:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit gaat al lang niet meer om racisme, maar hoe stop je de veenbrand ?

sprietatoom | 03-06-20 | 10:44 | 3

Niet, laat het maar uitbranden. En dan opnieuw beginnen, maar dan een stukje wijzer over hoe het niet moet.

opblaasschaap | 03-06-20 | 10:52

Een brand zorgt voor een vruchtbare bodem.

Timide_Aso | 03-06-20 | 11:33

Zolang er een taboe ligt op de onderliggende oorzaak, valt dit niet te stoppen.

Ik vrees dat ik van Joris dit taboe niet mag benoemen.

Mayka.Lovelace | 03-06-20 | 13:55

Het is een bijzonder jaar, 2020.

Het zijn ook niet zomaar presidentsverkiezingen.

Glasgow Argus | 03-06-20 | 10:44 | 1

2020 is een heel bizar jaar: eerst een wereldwijde pandemie en iedereen in lockdown, daar bovenop een wereldwijde uitbraak van demonstraties tegen vermeend structureel racisme...
Ik ga vast een stash voedsel etc. aanleggen voor WOIII...

Aristotalloss | 03-06-20 | 10:52

Goed dat ze hem hebben en mooi dat Nevada de doodstraf heeft.

cheops | 03-06-20 | 11:21
▼ 9 antwoorden verborgen

Ook dit valt, net als zoveel andere zaken omtrent die Black Shoes Matter-epidemie, niet uit te leggen...

Jimmydepimmy | 03-06-20 | 10:43

Die miljoenen werkelozen hakken dr met 8 weken toch al aardig in.

Flow82 | 03-06-20 | 10:43

Feiten doen er niet meer toe. Hieronder een artikel met feiten.

Een stukje uit het artikel onder de kop: "The Sole Justification Offered for the Riots Is a Fiction "
===========

Relschoppers en hun enablers beweren dat de huidige rellen gerechtvaardigd zijn door een epidemie van politie-schietpartijen op ongewapende zwarte mannen.

Maar zo'n epidemie bestaat niet.

Dat zwarte mannen het huis niet kunnen verlaten zonder neergeschoten te zijn door racistische agenten. "Het is belangrijk om hier vandaag te zijn omdat we doodgaan", vertelde een demonstrant aan de Milwaukee Journal Sentinel. 'Het is een epidemie.'

Dit wordt niet ondersteund door de gegevens. Vorig jaar werden volgens de database van de Washington Post met door de politie betrokken schietpartijen negen ongewapende zwarte mensen door de politie doodgeschoten, vergeleken met 19 ongewapende blanke mensen.

De centrale bewering van de verdedigers van de rellen is dat 'ze ons vermoorden', dat zwarten worden 'opgejaagd' door racistische politied iensten en in gevaar zijn telkens wanneer ze hun huis verlaten.

De feiten ondersteunen deze claim dan ook niet.

Swieberj | 03-06-20 | 10:43 | 5

Net zoals het feit dat hier al jaren lang de criminaliteit afneemt. Is het feit, maar voelt men dat ook zo?

Erikjan79 | 03-06-20 | 10:49

Er wordt minder criminaliteit geregistreerd.. is heel wat anders

MentalW | 04-06-20 | 07:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu maar niet hopen dat de dader van de moord op de zwarte agent blank is want dan krijgen we BPLM demo's + plunderingen bij winkels van zwarte eigenaren. Of is het nou andersom ?

AntonJansen | 03-06-20 | 10:42 | 4

@mark1487 | 03-06-20 | 10:44: Waarom noemen bepaalde mensen mij dan 'kaas' en 'ongelovige hond' Ik kan niet eens blaffen.

AntonJansen | 03-06-20 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Schuld van Twamp in 3, 2, 1....

Montgomery Burns | 03-06-20 | 10:41 | 3

Inderdaad is het optreden van pres Bonkers sinds januari nogal povertjes. we hopen maar het beste voor de VS. En dat is Bonkers in jail vanaf 21 januari.

MaarFeitelijk | 03-06-20 | 13:36

@Zwitsal | 03-06-20 | 13:36:
Het beste voor de VS? En dat is 'bonkers' voor een 3e termijn.

Ps, voordat je mij dom uitmaakt, je mag er maar twee achter elkaar, een derde betekend dat hij weer terug het ambt oppakt na een korte afwezigheid.

Cadaver | 03-06-20 | 18:28

De winkeleigenaar waar hier op GS over was geschreven, is gisteren gestorven.

Uncle Sam's Children (@UncleSamsNation) Tweeted:
The Dallas store owner pulled from his store and beaten by a Mob.

twitter.com/UncleSamsNation/status/12...

gaffelbaard | 03-06-20 | 10:41 | 6

@Wiezewalakristalix | 03-06-20 | 11:19:
Goed dat je dat even plempt. Gelijk even ook nagekeken. En, er zijn minstens net zo veel mensen die weer zeggen dat het wel waar is. Tja, dan weet ik ook niet meer wat wel of niet niet te geloven.

gaffelbaard | 03-06-20 | 12:29

@Lt-Kol Kilgore | 03-06-20 | 12:17: Doe eens rustig lutser, zeg alleen dat ie niet dood is.

Wiezewalakristalix | 03-06-20 | 14:15

Zullen de andere winkel eigenaren nu opkomen voor hun winkel met zachte hand of met he 2e amendment.

Cadaver | 03-06-20 | 18:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Not all black lives are equal

Stonecity | 03-06-20 | 10:41

Dit zijn toch gewoon een paar incidenten?

Fatwabuster | 03-06-20 | 10:39

WTF... een zwarte agent in Amerika? Huh?

RickTheDick | 03-06-20 | 10:38 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Zouden ze nou denken ach laat maar even uitrazen?

Barkruk2 | 03-06-20 | 10:38

"Point BLANK" door het hoofd geschoten... Het zal toch niet?

Ommezwaai | 03-06-20 | 10:38 | 1

Point WIT

choko | 03-06-20 | 10:39

Heerlijk vreedzaam allemaal.

vincent uit groninge | 03-06-20 | 10:37

Derde wereld land.

JanAmsterdamEnzo | 03-06-20 | 10:37 | 1

Je hebt voor de helft gelijk. Gebieden waar Democrats de meerderheid hebben zijn inderdaad shitholes. Daar zijn dan ook alle onrusten.

Gebieden met een Republican meerderheid zijn rustig en vredig.

Mayka.Lovelace | 03-06-20 | 13:45

Police officers lives matter!

De verwarde man | 03-06-20 | 10:37 | 2

De man was particulier ingehuurd beveilgingsman. In de US ga je al na 30 jaar werken met retirement. Van een pensioentje kun je echter niet leven.
Niettemin erg genoeg om door een roversbende vermoord te worden voor een kledingdiefstal.

MaarFeitelijk | 03-06-20 | 13:34

#InnocentLivesMatter

#DontCareAboutTheLivesOfCriminals

Mayka.Lovelace | 03-06-20 | 13:41

Engels is mijn tweede moedertaal en ik begrijp echt helemaal niks van die Amerikaan...

Rest In Privacy | 03-06-20 | 10:37 | 3

Had dan ook Amerikaans gestudeerd.

Peter-Rissing | 03-06-20 | 11:44

Ik ben Amerikaan, en snap ‘m prima. “That’s somebodies grandad, over some tv’s, cuz.” Maar het blijft rare straattaal.

Ceristimo | 03-06-20 | 13:13

Het Amerikaanse 'color' is in het Engels "colour".

Er zijn nog wat verschillen, maar die zijn op het moment niet zo relevant.

Mayka.Lovelace | 03-06-20 | 13:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl