Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Het is vandaag Gebakjes Eten op Straat Dag!

Overheid (BOA's) doet niets

Social

Woensdag 3 juno is een feestelijke dag. Want vandaag mag alles. Barbecuen in het park met 40 man. Demonstreren op de Dam. Polonaises in café's. Met z'n vieren gebakje eten op straat. Bier drinken op het strand. Met de hele klas naar het restaurant. Met z'n zessen in een Smart4Two. Kan allemaal vandaag. U wordt NIET inelkaar geslagen met de wapenstok danwel gefrituurd met pepperspray door zich BOA noemende nepagenten. Dat we dit nog mogen meemaken. Iedereen 390 euro, gratis. Grapperhaus, BEDANKT! Fijne Dag!

Reaguursels

Inloggen

Ik las even; BOA's EISEN Verdelgingsmiddelen

Sans Comique | 03-06-20 | 19:36

Met 20 jaar ervaring kan ik u vertellen dat een korte wapenstok totaal zinloos is. Politie is niet voor niets bezig om dat ding te vervangen. Wapenstok liet ik vaker in het kluisje liggen dan dat ik hem mee naar buiten nam.

Pepperspray werkt wel onder voorwaarden. 1e het duurt even voor het werkt of pas veel later
2e ongeveer 30 procent heeft het totaal geen effect.

Als gebruiker zou ik er niet teveel op vertrouwen.

Daarnaast stelt heel die opleiding met deze geweldsmiddelen geen zak voor. De 1e de beste die 2 bokslessen volgt kan zich beter verdedigen.

Rotterdammert1965 | 03-06-20 | 18:01

Ik moest vorig jaar voor een afspraak ergens in Apeldoorn zijn. Ik op zoek maar een parkeerplek. Vond een plek maar de meter was kapot. Op de betaalautomaat stond dat ik een dergelijk geval een telefoonnummer moest bellen. Ik dat nummer bellen, kreeg ik vervolgens de BOA dienst van de gemeente apeldoorn aan de lijn. Ik gaf dat dat de automaat stuk was maar ik wilde parkeren vanwege een afspraak. Ik mocht daar een uur staan van de beste man.
Dat was voor mijn afspraak niet voldoende. Gaf dat aan maar de man had daar niets mee te maken. Een uur anders een verbaal.

Ik heb daar uiteindelijk bijna twee uur gestaan en kreeg en proces verbaal.

S avonds op zoek naar de reglementen binnen de gemeente apeldoorn er daar las ik wis en waarachtig dat indien een meter stuk is je er gewoon mag parkeren en dan geen parkeergeld verschuldigd bent.

Toen de prent in de bus viel uiteraard direct in bezwaar gegaan. Bezwaar werd afgewezen. Ik had de aanwijzingen van de ambtenaar moeten opvolgen. Ook als die aanwijzingen tegen de gemeentelijke reglementen in gaan.

Ik was het hier niet mee eens. Leek mij klassejustitie. Dus uiteindelijk in bezwaar gegaan bij de OVJ.

Dat werd toen een rechtzaak. Ik mocht voor de Apeldoornse kantonrechtbank verschijnen.

Ter voorbereiding via de WOB alle onderhoudsrapporten van de automaten in de betreffende straat opgevraagd en na veel zeuren en reclameren deze ontvangen.

Toen ik daar voor de kantonrechter stond was meneer de BOA daar ook als getuigen. Liegen dat het gedrukt staat die man. Hij bleek speciaal voor mij nav mijn belletje op zijn scootertje gestapt om mij te bekeuren.

Tegen de kantonrechter beweerde hij dat automaat namelijk een paar minuten na mijn belletje weer op actief stond en dat ik de boel stond te belazeren om gratis te kunnen parkeren.

Gelukkig had ik de onderhoudsrapportages waaruit bleek dat de automaat pas twee dagen later gerepareerd was door de leverancier.

Stond meneer de BOA met een bek vol tanden. En ik werd direct vrijgesproken door de kantonrechter.

Punt van de rechter was : meneer de BOA moet zorgvuldiger zijn met de feiten voordat hij zijn bek opentrekt en meneer de BOA zal de regels moeten kennen voordat hij ze gaat handhaven. hij heeft een soort van uitzoekplicht voordat hij een prent schrijft.

Later op de gang toch nog even aan de meneer de BOA gevraagd of hij vanavond zichzelf nog eens diep in de ogen wil kijken als hij voor de spiegel staat. Stuk tokkieschorum.

Croisantneuf | 03-06-20 | 14:14 | 2

Dit dus... with great power comes great responsibility... en dat laatste hebben ze niet, wanen zich ontastbaar en mocht die waan tegen vallen, gewoon huilie doen om wapens...

Ad Hominem Tu Quoque | 03-06-20 | 14:59

Chapeau! Heel wat werk voor een stukje rechtvaardigheid. Dit alles zo lezend pleit ik voor het mogen dragen van een wapenstok en pepperspray door automobilisten.....

VanOldenbarnevelt | 04-06-20 | 00:52

Geen bonnen schrijven, maar wel zojuist IJburgstrand in Amsterdam laten ontruimen door BOA's. Reden: er waren wel 100 , voornamelijk blanke. mensen plezier aan het hebben op een ruim strand. Blijkbaar niet zo belangrijk, voor Amsterdam.
Femke is een met 2 maten naaister.

BenPakdee | 03-06-20 | 13:35

Boa constrictor.

cat22 | 03-06-20 | 13:10

Het enige juiste verdedigingsmiddel voor die BOA's zijn hardloopschoenen.
En eerst natuurlijk een cursus afvallen en bewegingsleer, maar dat terzijde.

Premier Trutte | 03-06-20 | 12:35

De kritiek op die verzoek van boa's luidt vaak dat ze niet de training hebben gehad om met die verdedigingsmiddelen vervolgens juist om te kunnen gaan. Nou, waarom krijgen ze dan niet die verdedigingsmiddelen èn een bijbehorende cursus hoe er vervolgens mee om te gaan?

JackStick | 03-06-20 | 11:49 | 5

Beetje meer investeren in de politie kunnen de BOA s terug naar de sociale werkplaats of wajong.

Uw Verzekeringsadvis | 03-06-20 | 12:24

Als je die cursussen hebt gedaan, dan ben je bijna een politie agent. En daarvoor hebben ze niet de juiste kwaliteiten ;-) Anders word je geen BOA

maartsen | 03-06-20 | 12:51

@maartsen | 03-06-20 | 12:51: Maar de mensen die zichzelf wèl agent mogen noemen, staan er maar een beetje bij te kijken als een bloedsuikerspiegel-patiënt de ruiten van een Joodse winkel aan diggelen slaat.

JackStick | 03-06-20 | 13:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb ooit meegewerkt aan het opbouwen van een evenement waarbij de straat kortstondig even afgesloten moest worden (mocht van de vergunning). Er was echter 1 fietser die enorm moeilijk deed en niet even een klein stukje om wilde fietsen.
De volgende dag bleek dat een BOA te zijn en die heeft me toen die dag erna een partij moeilijk staan doen zeg. Over elk lullig klein dingetje werd een enorme ophef gemaakt. Nee dat soort personen moet je echt geen wapen geven. Die knuppelen je rustig neer omdat je 1 meter op de stoep fiets en je te lang bezig bent om je ID kaart uit je broekzak te halen.

elco485 | 03-06-20 | 11:39

Hoe veel mensen zouden vandaag een boete krijgen omdat ze niet doorhebben dat agenten wel gewoon boetes schrijven?

High speed duck | 03-06-20 | 11:36

Boa's bestaan uit kneusjes, nerds, en naiëve huisvrouwtjes die helemaal geen realiteitszin hebben en in hun eigen wereldje leven dat op het niveau
van een kleuterschool juf ligt, en denken dan ook dat ze burgers als een stel
kleine kleuters kunnen behandelen, en dat komt gewoon niet over bij de burger
en die ze dan ook niet serieus nemen, en dan moet je die ook geen wapens geven want daar kunnen ze gewoon niet mee omgaan. Daarnaast worden boa's
ook niet getraind in verdedigingstechnieken, dus een beetje crimineel pakt ze zo hun wapen af en dan is het hek pas echt vd dam.

von sokkenstopfen | 03-06-20 | 11:12 | 1

U bent BOA? U klinkt in ieder geval als kenner/ervaringsdeskundige.

GWBA | 03-06-20 | 11:40

Kan het OM niet een bekeuring van 5000x490€ naar mevrouw F. Halsema te Amsterdam sturen? Lijkt me wel zo fair.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 10:56 | 2

390

decaliter | 03-06-20 | 11:19

De BOA’s krijgen geen wapens.
De Linkse Deug Pacifisten onder ons doen al meer dan 50 jaar hun uiterste best om het leger en politie te ontwapenen.
Met succes.

Bolder | 03-06-20 | 10:37 | 1

Terecht, leer ze maar hardlopen.

revolte | 03-06-20 | 10:39

In het leger roepen ze toch ook *pang pang*!

boerk | 03-06-20 | 10:23 | 2

U heeft de prijs van de dag verdiend!

Bolder | 03-06-20 | 10:35

Aan de ene kant méér méér méér socialisme en immigratie met alle geweldadige gevolgen van dien... en dan ook méér méér méér militarisatie van datzelfde domme volk willen dat in de eerste plaats voor die problemen stemde.

We lijken in een soort positive feedback loop terecht te zijn gekomen.
Als een kommetje met daarin een kogellager die rolt van: links, rechts, links, rechts.. terwijl het naar de bodem van de kom word getrokken steeds iets sneller heen en weer beweegt en iets minder hoog de randen op gaat.. zo voelen de afgelopen paar maanden aan, alsof we in een stroomversnelling naar een onvermijdelijk punt toe worden getrokken.

Ben ik de enige waarbij het voelt alsof we een soort point of no return hebben bereikt? Alsof alle linkse gekte vanaf nu een soort kritieke massa heeft bereikt?

KutFilosoof | 03-06-20 | 10:23 | 3

Nee hoor dat gevoel heb ik ook. Alsof we op een enorme rauspartij afrennen. Links tegen rechts, oost tegen west, zwart tegen wit.

Barkruk2 | 03-06-20 | 10:35

Je begrijpt het verkeerd, militarisatie maar dan tussen de lidstaten onderling is het doel. Dus het leger/politie van Italie moet in Nederland handhaven en vice versa, want dan ken je de mensen en het land niet en doe je lekker wat de Femke Halsema's van deze wereld willen.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 10:35

Laat politie en boa gemengd straatdienst doen.

wiers | 03-06-20 | 10:21 | 1

Goed idee, beter dan veel slap geklets hier

Ruud5 | 03-06-20 | 11:11

Als je BOA's gaat bewapenen krijg je Amerikaanse toestanden.

gijs geluk | 03-06-20 | 10:19 | 2

Met wapenstok en pepperspray, klets niet zo

Ruud5 | 03-06-20 | 11:12

@Ruud5 | 03-06-20 | 11:12: onterecht pepperen , dreigen met pepperspray etc
Dat zijn dingen die daar gebeuren omdat het een ontbreekt aan een gedegen opleiding, elke fucktart kan agent worden in amerika en elke fucktart kan Boa worden in Nederland.
Het geweldsmonopolie hoort niet bij ee BOA te zijn maar bij de politie dat zijn mensen met een redelijke screening en een goed stel hersens.
Ik klets niet, het is zo.

gijs geluk | 03-06-20 | 14:25

Of BOA's zijn niet uitgerust voor de taak,
of ze zouden die taken niet moeten doen.
Dus het protest van de BOA's gaat eigenlijk over dat ze dingen moeten doen of tegenkomen die niet op het werkgebied van de BOA zouden moeten liggen.
Net zomin als een een brandweerman corona-boetes gaat uitdelen.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 10:07 | 1

Precies! Als je boa's de taken geeft die ze nu hebben, moet je ze ook de middelen geven die taken uit te voeren. Wil je ze de bescheiden middelen niet geven, geef ze dan ook die taken niet.

Het brein erachter | 03-06-20 | 12:09

Ja, laten we een stel zwakzinnigen wapens geven. Goed idee, NIET.

Zzzzooooffff | 03-06-20 | 10:07

Wat voorheen samen te vatten viel als : 'het gezag' dat bestaat niet meer. De grootste vijand van de politie en de boa's moet je zoeken in de politietop, het ministerie van justitie en de bestuurders, waaronder begrepen de burgemeesters. Lam gelegd, uitgehold, getalsmatig verzwakt en een speelbal van de grillen van hun meerderen. Waar zou dat iftarren toch vandaan gekomen zijn, zouden de agenten dat zelf gewenst hebben? Links heeft met de boa het mes aan twee kanten laten snijden, meer ambtenaren meer afhankelijkheid van de politiek en dus stemmen geoogst. En dat zelfde links heeft altijd al als doel gehad de politie uit te schakelen en bij het minst geringste optreden aan te klagen en GL had ze liever geheel afgeschaft.
Welnu dankzij infiltratie in de top is dat sluipenderwijs gelukt.
De politie en de boa, ze zijn een soort sociaal werker geworden.

Broadsquire | 03-06-20 | 10:03

Waarom Boa's wapens geven als een minister al niet weet wat er in de wetten staat. Bijvoorbeeld grapperluis die niet wist of wilden weten dat hij een burgemeester schorsen kan.
maxius.nl/gemeentewet/artikel62

jan huppeldepup | 03-06-20 | 09:56 | 3

Er is een BOA in het water geduwd in Urk, dat is dan wel weer zielig voor die BOA.

scorpio777 | 03-06-20 | 10:17

Wel mooi hoe die BOA's lekker door blijven jennen vanuit hun vakbondje van boeteschrijvers. Zouden we als burgers ook moeten doen, eisen dat die zelfverdediging en gebruik van wapens daarbij vastgelegd wordt in onze grondwet; "an armed society is a polite society" enzo.

HaatAth3ist | 03-06-20 | 09:53 | 2

Ja dat zou mooi zijn maar het zal helaas bij dromen blijven.

Lupuslupus | 03-06-20 | 09:54

Vakbond voor burgers?

Purk | 03-06-20 | 16:42

De politie straalt al geen gezag uit, laat staan een BOA. Een BOA met een wapenstok is levensgevaarlijk, voor die BOA dan. Het fenomeen BOA moet weg uit de samenleving en er moeten meer gezagdragende agenten komen.

scorpio777 | 03-06-20 | 09:53

"BOA'S eisen verdedigingsmiddelen"
Prima maar een knuppel is dat niet.
Geef ze dan een schild, een dikke huid of een cursus anger-management.

Geef ze een knuppel en of een bus pepperspray dan gebruiken ze die tegen de gewone burger, U oma of die persoon die niet correct gebruik maakt van de voetgangers rotonde in o.a. Utrecht.

Miezerig | 03-06-20 | 09:53 | 1

Inderdaad. Geef ze een opleiding waardoor ze in staat zijn gevaar op tijd te herkennen, zodat ze zich tijdig uit de voeten kunnen maken en de politie kunnen inschakelen.

obominotie | 03-06-20 | 10:32

Het totale bedrag dat door de politie aan boetes wordt geïnd, zou het jaar erop door BOA's in deeltjes weer moeten worden ge-onbekeurd aan mensen, die goed gedrag laten zien. Zoals: iemand stopt netjes voor een zebrapad. Dan wordt die persoon aangehouden en krijgt een onbekeuring van 30 euro, die wordt bijgeschreven. Maak de BOA's lief. Boetegeld hoort niet begroot te worden, en alvast uitgegeven.

Leptob | 03-06-20 | 09:41

Ik ben vóór, maar andere burgers moeten wel gelijke rechten krijgen. BOA's blijven namelijk gewone burgers, geen politieagenten waar het geweldsmonopolie ligt. Zelfverdediging is een grondrecht, maar de overheid ontzegt burgers de middelen waarmee ze dit recht kunnen uitoefenen.

Dr. Vigilante | 03-06-20 | 09:38 | 1


Als de BOA) meer kwaad doet dan goed, niet het gevoel van veiligheid biedt, maar onrecht bewerkstelligt en zelfs angst creëert, schaf deze dan af en besteed het geld aan ambtenaren die bereid zijn om de burger daadwerkelijk te dienen, te helpen en te beschermen. Besteed het aan middelen die het gevoel van angst en onrecht wegnemen in plaats van aanwakkeren.
Steun de petitie: schaf de buitengewoon opsporingsambtenaar af.

Bezorgdenederlander | 03-06-20 | 13:30

Als BOA's een wapen willen, leid ze dan op tot agent.

usb stok | 03-06-20 | 09:38

Misschien kunnen ze even op werkstage naar de VS. En neem meteen zo'n lowrange acoustic herrie device mee voor de volgende Antifa demonstratie.

Jeggeworist | 03-06-20 | 09:35

Als ze BOA's wapens willen geven kunnen ze de agent diender wel een assault rifle geven om het geheel weer een beetje recht te trekken.
In de vele no go zones die ons landje rijk is, bedankt hé cartel politiek, is een full automatische aanvalswapen geen overbodige luxe.

Miezerig | 03-06-20 | 09:34

Regels voor iedereen. Houd 1,5 meter afstand, vermijd drukte, Bleib zu Hause. Dit geldt ook voor de BOA. Danke.

RickTheDick | 03-06-20 | 09:34 | 2

Ik zie je nu al wekenlang Bleib zu Hause tegelen.

Ben je nog niet verhongerd?

kwark001 | 03-06-20 | 09:38

Als BOA ben je natuurlijk flink in je hemd gezet door Hare Hoogheid Halsema. Met welk recht kan je nu nog mensen beboeten die zich aan de regels houden, terwijl dezelfde regels in Amsterdam voor de geloofsgenoten voor HHH niet gelden?
Maar dit soort volk bewapenen is een tweede. Als je BOA bent omdat de job van politieagent al te hoog gegrepen is, is het beschikken over een wapen misschien toch niet zo´n heel goed idee.

spanarchist | 03-06-20 | 09:33 | 1

Hoezo staan die BOA's voor l*l. Het is een keuze van Halsema geweest.
En protesteren tegen racisme is geen monopolie van links, al probeert Wilders dat zo te framen op een doorzichtige manier. Zouden ze willen.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 10:10

Dan wordt het gewoon polisie

Graftak | 03-06-20 | 09:31

Boa is een kut baan, kunnen zich niet verdedigen als het maar zo wordt als de door de antiva georganiseerde rellen in de VS. Ik vind dat ze minstens een wapenstok, brandgranaten, mes en kogelwerende vesten, peperspray, taser, traangas moeten hebben. Na een twee jaren opleiding is een pistool en voor hardnekkige foutparkeerders een 50 Beowulf ook niet verkeerd.
www.youtube.com/watch?v=Pf05NMvwU_U

jan huppeldepup | 03-06-20 | 09:30

Zoals Rob Jetten bekend staat als het debiele broertje van Pechtold, zo is de BOA het debiele neefje van de politie.

Broadsquire | 03-06-20 | 09:30

Waarom zouden we instemmen met met bewapenen van BOA's. Zondag konden we zien dat de regels alleen gelden voor bepaalde mensen. Mensen als wij dus, die gewoon willen leven en niet met 5000 man tegelijkertijd de regels overtreden. Maar terwijl ze zondag de andere kant op keken om diverse vage redenen, worden wij wel keihard aangepakt alsof we levensgevaarlijke criminelen zijn die onderweg zijn om een bejaardentehuis af te moorden.

En dan zouden we er ook nog eens mee instemmen dat de BOA's die duidelijk alleen ingezet gaan worden om gewone burgers aan te pakken ook nog te bewapenen zodat ze de gewone burgers eens goed aan kunnen pakken?

Moonwarrior | 03-06-20 | 09:29 | 1

U ziet het te zwart............ oh wacht.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 09:36

Moeten ze niet net doen alsof ze ook groepen als de mocromaffia aanspreken. De enigen die last gaan hebben van bewapende BOA's zijn over het algemeen de gewone burgers...

Rest In Privacy | 03-06-20 | 09:29

Schaf de BOA af. Maak er politie van. Schop de huidige politietop eruit en zet er mensen voor in de plaats die er voor zorgen dat de politie niet door de bestuurslagen gecorrumpeerd kan worden.
Herstel het gezag van de politie, geef ze de middelen, en zie erop toe dat ze zonder vooroordeel hun werk doen.

Broadsquire | 03-06-20 | 09:28 | 1

Plus veel.

echtpaul | 03-06-20 | 09:40

Over het algemeen zou ik BOA's bewapenen met meer IQ.

Trashman | 03-06-20 | 09:27 | 1

Nou niet meteen het onmogelijke gaan eisen, kleine stapjes zoals een ratel of fietsbel.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 09:38

Een grote mond hebben tegen een BOA om een filmpje maken om te posten. De toon van praten is meer voor zijn kijkers dan voor die BOA.
Dat leunt dicht tegen treitervlogogen aan. Ismail Ilgun vond dat ook allemaal heel grappig, en die stumpertjes laatst die die homo's lastig vielen ook.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 09:49

Duidelijk hoe imbeciel de gemiddelde boa mafketel is.

Wienerschnitzel mit | 03-06-20 | 13:43

Boa opzoeken, 2,5 overtredingen maken en voila je hebt al praktisch de1000 van Rutte

Hemmenaar7 | 03-06-20 | 09:23

Bezuinigen. Op de politie. Jaren lang.
Geen aangiften opnemen, cijfertjes verdoezelen, criminaliteit daalt zeggen, de-escalatie...
Krijg je dit.

Geweld tegen handhaving.
Dus dan ga je boa's bedenken.....

En dan zie je nu dat het niet werkt.
Sociaal experiment.

Is dit nog nieuws? | 03-06-20 | 09:23


Ik neem aan dat een BOA gewoon een bonnen-quotum heeft en op zijn uitkering gekort wordt wanneer hij niet genoeg poen binnen brengt.

Polarisator | 03-06-20 | 09:21 | 1

Ik denk dat de leidinggevenden nu hun variabele beloning mislopen, zullen wel stakingbrekers gaan inzetten. Roemenen of zo

Gen. Maximus | 03-06-20 | 09:31

Dit is een terugkerende discussie en geeft alleen maar verwarring.
Een BOA is een BOA en een agent is een agent. Het is niet anders.
Maar het is veel triester.
Blijkbaar zijn er delen van de bevolking die het nodig maken dat BOA's meer verdedigingsmiddelen willen.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 09:19 | 3

dat is niet vreemd, aangezien BOA's een deel van de politietaken hebben overgenomen. Parkeerpolitie, klinkt dat nog bekend?

Nuchternederland | 03-06-20 | 09:22

Surveillanten hebben ook minder middelen dan een agent. Maar kosten meer dan een BOA.
Het draait om goedkoop personeel. Geld, that's it.

Polarisator | 03-06-20 | 09:23

@Nuchternederland | 03-06-20 | 09:22:
Een deel inderdaad. En dat is precies dat deel waar geen verdedigingsmiddelen voor nodig zouden zijn. Dus ofwel BOA's worden ingezet op taken waar ze niet genoeg middelen voor hebben, of BOA's zouden die taken überhaupt niet moeten uitvoeren. De praktijk zal lastiger zijn, je loopt regelmatig op grijze gebieden.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 09:27

Boa zijn betekent in de stad Utrecht zoveel als dat hangjongeren een heel vette uitkering krijgen. In ruil daarvoor worden in de regel alleen blanken bekeurd. Kan allemaal, mag allemaal want blanken, joden en homo's zijn minder mens dan mensen van kleur.

Bab01 | 03-06-20 | 09:19 | 5

@Tronald_dump | 03-06-20 | 09:30: Nee, dan is er inderdaad nog heel veel werk aan de winkel om in Nederland institutioneel en niet-institutioneel discriminatie tegen te gaan.

Bab01 | 03-06-20 | 09:33

@Bab01 | 03-06-20 | 09:33: Dat gaat niet meer gebeuren. De vernietinging van dit land zal alleen nog maar versnellen.

Lupuslupus | 03-06-20 | 09:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Burgers eisen Politieagenten, geen BOA's!

Nuchternederland | 03-06-20 | 09:18

Ach maandag deden BOA's ook al niets...

Harvey2Face | 03-06-20 | 09:18

Bijna een jaar geleden beloofde Grapperhaus de politie tasers. Nooit gehad volgens mij.

doskabouter | 03-06-20 | 09:18 | 1

Ja maar heeft het effe druk met mondkapjes bestellen, geduld geduld, vlak voor de verkiezing wordt er EEN (1) met veel MSM overgedragen aan de hoofdinspekteur voor in zijn bureaula. ( Niet te lang want hij is maar uitgeleend).

jan huppeldepup | 03-06-20 | 09:44

Ik kon mijn lach toch niet onderdrukken bij het lezen van het verhaal dat op Urk een BOA 'die water' is ingeduwt.
Geef BOA's wapens en het zijn onschuldige burgers die met zijn 4en een taartje eten die klappen krijgen omdat ze de discussie aangaan.

Miezerig | 03-06-20 | 09:17 | 3

Hahaha ik ook. Daar zijn Boa's voor. Om te dollen.

echtpaul | 03-06-20 | 09:42

Een miezrig verhaal van je, laat jij je eens in het water duwen, eikeltje!

Ruud5 | 03-06-20 | 10:48

Monopolie op geweld moet bij de politiemacht blijven.

zhirek | 03-06-20 | 09:13 | 10

@Mr.Crowley | 03-06-20 | 09:23: Dan maken we drugkartels toch legaal? Ook weer opgelost. Zo moeilijk is het allemaal niet in Nederland.

echtpaul | 03-06-20 | 09:44
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb verder diep medelijden met BOA’s. Want dit volk is niet onder controle te houden. Hoe veel mensen hebben geen buren die het idee hebben dat hun achtertuin een soort ruig leeg outdoors gebied is waar ze zich door niets en niemand iets hoeven laten te vertellen? Hoeveel Nederlanders zijn vóór keihard optreden, law and order maar dan vooral voor anderen, maar niet voor hun zelf? Arme BOA’s. Orde en beschaving moeten brengen in een land dat allang verloren is.

Bigi Bana Boy | 03-06-20 | 09:13 | 1

well said,inderdaad de verloedering draai je niet meer terug met een paar boa,s daar is echt een mentaliteits verandering voor nodig maar in deze zieke maatschappij is daar allang geen plek meer voor

Loempia | 03-06-20 | 09:20

Kijk naar de 5 op de foto en vraag je af of deze lui zichzelf met een gummy knuppel wel zouden kunnen verdedigen.. geef het weinig kans.

Barkruk2 | 03-06-20 | 09:13

De BOA vlucht meestal voor een mogelijke vijand in plaats van zich te verdedigen. Als de BOA in het nauw gedreven wordt maakt deze een sissend geluid. (Wiki)

wezen | 03-06-20 | 09:13 | 4

Ze struikelen nog eerder over loslopende veters die ze door onkunde niet goed kunnen knopen.
Stereotype beeld van hendheving.

Miezerig | 03-06-20 | 09:58
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, BOA's hoeven geen verdedigingsmiddelen. Dan moeten ze maar de volwaardige opleiding tot politie-agent volgen.

Le Roi | 03-06-20 | 09:12 | 6

@Mr.Crowley | 03-06-20 | 09:25: Welnee, gewoon een paar miljard bijprinten. Nederland heeft een torenhoge staatsschuld. Als een gezin of een bedrijf een vergelijkbare/in verhouding schuld heeft, zijn ze failliet. Nederland is zogenaamd een 'rijk' land maar leeft op de pof. Een rijk land heeft een overschot i.p.v. een tekort dus dat zogenaamde 'rijk zijn' is allemaal gebakken lucht. Net zoals lui die in een huis wonen van 1/2 miljoen maar dat tot de nok toe van de bank is.

Lupuslupus | 03-06-20 | 09:48

@Lupuslupus | 03-06-20 | 09:48:
Als ze dingen willen gaat het geld kosten. Gewoon bijprinten heeft ook zijn beperkingen.
Nee, wij gaan er voor opdraaien.

Mr.Crowley | 03-06-20 | 10:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Tsja dat krijg je van het uithollen van de sterke arm. Melkertbanen, wat vervolgens eufemistisch stadstoezichters worden en dan vervolgens heten ze ineens BOA's. Vroeger heetten de controleurs van de radiocontrole dienst ook BOA's en die waren wapendragend want tussen die zendpiraten zat ook pure tuig. Dus BOA's kunnen wel bewapend worden, mits getrained en opgeleid en de noodzaak. Maar onze BOA stadstoezichthouders zijn daar nimmer voor bedoeld geweest en hebben ook een heel ander doel, namelijk pappen en nathouden en uithollen van de macht dat het geweldsmonopolie heeft (want dat kost veel geld). Het resultaat is duidelijk: Geen gezag voor de overheid, veel zuigertjes en jankers en ander tuig dat denkt zich te moeten misdragen tegen het gezag. Verder hebben echte criminelen steeds meer vrij spel. Dit land is failliet gegaan door het introduceren van Melkertbaantjes en deze op te waarderen tot halfzachte BOA's

Zuma | 03-06-20 | 09:12 | 2

Het is het uitkleden van een samenleving.

Mr.Crowley | 03-06-20 | 09:18

Ik denk dat je niet helemaal weet of snapt wat er allemaal onder BOA valt. De mannetjes die de radar driepootjes uit de flitsbusjes halen zijn bijvoorbeeld ook Boa's.

Tapu | 03-06-20 | 09:32

#ikbenboa

neutral | 03-06-20 | 09:11 | 2

#waarisdehaven

Jezusaapje | 03-06-20 | 09:58

de Boa's kunnen beter een zwemvest aandoen.. Lijkt mij het beste "wapen" Kunnen ze blijven drijven als ze in het water gedonderd worden door de "jeugd ".

gebochelde | 03-06-20 | 09:11 | 3

lees het al: er moet er eerst één doodgeknuppeld worden voordat we ze massaal gaan steunbetuigen. #ikbenboa

neutral | 03-06-20 | 09:17

@neutral | 03-06-20 | 09:17:
al worden ze doodgeknuppeld krijgen ze van mij nog geen steun. wij hebben meer ECHTE politie nodig, geen pennenlikkers

shitblog | 03-06-20 | 09:29

@neutral | 03-06-20 | 09:17: Maat alleen als het een donkere boa is, bij een blanke boa heet het, lekker poe.

jan huppeldepup | 03-06-20 | 09:48

Of de wetgever zet een streep door een paar van de wetboeken.
Geen verbod, geen overtreding.

Maar goed, werkgelegenheid, bezigblijverij, e.d.

Polarisator | 03-06-20 | 09:11

Actie / reactie Je krijgt wat je geeft Nog meer inkop gezegden beste BOA's?Dit leerde je vroeger op de basisschool.

ewout56593235 | 03-06-20 | 09:10

De overheid is hard aan het werk met haar campagne om zo'n groot mogelijke knuppelmacht neer te zetten. Waarom zou daar toch ineens zoveel aanleiding voor zijn?

Voorbeeldige burger | 03-06-20 | 09:10

Is het zo moeijelluk te begrijpen dat we een grondwet hebben en dat Grapperhaus staatsrechtelijk helemaal geen burgemeester kan en mag ontslaan? Dat is enkel aan de Amsterdamse gemeenteraad. Niet aan ministers, niet aan populistische schreeuwlelijkerds van de oppositie en al helemaal niet aan verontwaardigde provinciaaltjes. Hoe vaak moet dat jullie nou nog worden uitgelegd?

Bigi Bana Boy | 03-06-20 | 09:09 | 10

Totdat jij snapt dat de Kroon wel degelijk burgemeesters kan schorsen, en de minister in afwachting van zo'n besluit tot schorsing een burgemeester op non-actief kan zetten. Artikel 62 Gemeentewet.

Mbovenka | 03-06-20 | 09:25

Artikel 61b Gemeentewet:

"De burgemeester kan te allen tijde bij koninklijk besluit op voordracht van Onze Minister worden ontslagen."

Tot zover uw stelling dat alleen de Amsterdamse gemeenteraad de burgemeester kan ontslaan. Dat is dus niet waar. Dat er geen gebruik van deze mogelijkheid wordt gemaakt, zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat Grapperhaus (en co) zijn vingers daar niet aan wil branden.

countus | 03-06-20 | 10:45
▼ 7 antwoorden verborgen

Vanavond zing ik geknield ,vanaf mijn balkon, op potten en pannen slaand, een lied van Claudia de Breij tegen zinvol geweld tegen Boa's.

zuurtjeregen | 03-06-20 | 09:09

BOA's bewapenen is net zoiets als blinden een rijbewijs geven .

Modi | 03-06-20 | 09:08

BOA's zijn in het leven geroepen om te mierenneuken. Als deze ambtenaren worden voorzien van wapens, in welke vorm dan ook, dan krijgt handhaving een heel hoog Noord-Korea gehalte. BOA's mogen er best zijn om lekker rond te wandelen en te fietsen, en zonodig mensen ergens op te wijzen. Maar geef het BOA-gebeuren een vrolijkheidstraining. En laat de BOA's vooral NIET bekeuren. Want wat geweld uitlokt, is meestal de bekeuring.

Leptob | 03-06-20 | 09:08 | 2

Laat ze maar bewapend worden. Maar dan ook voor de burger zonder strafblad een 2de amendement in de grondwet.

Tronald_dump | 03-06-20 | 09:11

@Tronald_dump | 03-06-20 | 09:11: dit is Nederland hoor, zonder amendementen op de grondwet. Maat het zal wel weer de schuld van Trump zijn.

dathoujetoch | 03-06-20 | 09:23

Bovenop de portofoons zit een oranje noodknop. Koppel deze aan het systeem bij de politie en het probleem is in de meeste gevallen opgelost.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 09:08 | 6

@Ruud5 | 03-06-20 | 10:47:

Agenten hebben een vuurwapen als laatste redmiddel. Als een politieagent op de noodknop drukt komen er snel hulptroepen aan.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 10:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Volkomen terecht dat zij bewapend willen worden.

Eddy67 | 03-06-20 | 09:08

Zo, van Oef heeft de fiches alweer van tafel voor vandaag. Hoe slechter de cijfers hoe hoger de koersen. Bizar, maar de trend is your friend. Wapenproducenten, big tech.

van Oeffelen | 03-06-20 | 09:06 | 2

Jammer dat de pensioenswereld die taak van sport hebben afgezworen om maar lekker te deugen. De wapenindustrie zoals clusterbommen en vacuümbommen geeft altijd een lekker rendement.

Miezerig | 03-06-20 | 09:13

@Miezerig | 03-06-20 | 09:13: Zoom, Smith&Wesson, big tech, big pharma. Zo moeilijk is het allemaal niet als je kijkt naar wat er speelt in de wereld.

van Oeffelen | 03-06-20 | 09:21

Sterker nog. Neem eens de vuurwapens af van de gewone politie-agenten en laat dat bij goed-getrainde (dus dure) vuurwapen-teams.

Polarisator | 03-06-20 | 09:05

Mensen, de hele situatie is doorgedraaid. Het begon in 1967 met de studentenrellen toen de autoriteits functies (ouders, leraren, politie, etc.) ondermijnd werden. Daar hebben we nu het resultaat van.

viejohuevon | 03-06-20 | 09:03 | 1

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Lupuslupus | 03-06-20 | 09:09

BOA’s zijn gek geworden. Als ze zich gaan bewapenen, vallen er slachtoffers. Bij de BOA’s welteverstaan.

de Voorzittert | 03-06-20 | 09:03 | 2

Dan kunnen we een Witte Mars organiseren :-)

Madame Poitiers | 03-06-20 | 09:07

Ze moeten veel politietaken uitvoeren door personeelstekorten en lamlendigheid bij de poltie. Een wapenstok en pepperspray is dan prportioneel om idioten van zich af te houden. De Voorzittert kan zich kennelijk niet voorstellen hoe het in de praktijk gaat, een vrij domme reactie, hwt zal je Voorzitter maar zijn.

Ruud5 | 03-06-20 | 09:09

Boa’s zijn veelal in dienst bij een commercieel bedrijf.

Het geweldsmonopolie dient in handen te blijven van de overheid

WachTMeesteR | 03-06-20 | 09:01 | 1

En Antifa.

Zeiss | 03-06-20 | 09:04

Waarom moeten BOA's dan nog mensen aanspreken over de regels van social distancing etc. als deze toch niet meer gelden sinds zondag?

Moonwarrior | 03-06-20 | 09:00 | 1

Ja dat bepaalt Halsema, die is verheven boven elke wet.

Bab01 | 03-06-20 | 09:02

Wat als Grapperhaus nu bij nee blijft? Dan hebben die BOA's toch alleen maar gezichtsverlies geleden?

Vula | 03-06-20 | 09:00 | 2

Ze lijden dagelijks gezichtsverlies, dus dat zijn ze wel gewend.

Dubbelepunthoofd | 03-06-20 | 09:03

Inmiddels is bewezen dat Grapperhaus ook een slappe dweil is, vreselijk, we worden bestuurd door een slap dweilorkest. Hij kan wel degelijk Halsema aanpakken.

Ruud5 | 03-06-20 | 10:51

BOA’s in Amsterdam Zuid: rondrijden op electrische scootertjes tegen de rijrichting in en met 1 hand aan het stuur bellen. Bekeuren alleen autochtone bewoners. Dubbel- dan wel foutgeparkeerde matties en hoofddoekjes worden met rust gelaten

RGV42 | 03-06-20 | 08:59 | 4

Niet alleen in Amsterdam. In Nijmegen rijden ze met een elektrische Zoë. Telefoon in de hand en rijden maar met de scanauto.

Rest In Privacy | 03-06-20 | 09:04

Gebeurd ook in het OV. Ik heb vaker gezien dat een Marokkaanse conducteur even met een paar Marokkaanse jongeren zonder kaartje ging smoezen (toon ging opeens zachter en de taal was opeens niet meer Nederlands) en er kwam geen boete aan te pas.
De corruptie en cliëntelisme zit in hun cultuur en die cultuur houden ze nu al generaties lang in stand.

Tronald_dump | 03-06-20 | 09:16
▼ 1 antwoord verborgen

Boa's bewapenen? Je geeft een chimpansee toch ook geen pistool? Dit soort gefrustreerde geestelijk beperkte melkertbaan tokkies met het IQ van een stoeptegel behoren geen wapens te krijgen. Laat ze lekker parkeerbonnen uitschrijven, wat qua niveau al aan de vrij hoge kant is voor deze afgekeurde politieagenten. Als boa's bewapend worden dan zal de agressie alleen maar toenemen en blijft t niet bij een boa in de haven flikkeren zoals gisteren in Urk.

Swaffelkaffert | 03-06-20 | 08:59 | 2

Geheel mijn mening, punt is ook dat deze mensen helemaal niets van hun leven hebben gemaakt, genieten van een uitkering,er nu 100,= bij krijgen en een playmobil pakje.

deKerrieKip | 03-06-20 | 12:10

lol trappen met de boa was dat laatste...

Wienerschnitzel mit | 03-06-20 | 13:52

BOA's dienen te allen tijden te voorkomen dat ze in een geweldssituatie komen.
Dat kunnen ze vrij makkelijk zelf door de andere burgers (want dat zijn ze voor mij, gewoon burgers) normaal tegemoet te treden. Daar heb je juist geen wapens bij nodig. En als er een situatie is die wapens vereist, dan heb je die óf zelf gecreeerd of je had er niet naartoe moeten gaan maar goed opgeleide wetshandhavers op af moeten laten gaan.
Het zijn stadswachten die dit eisen met het IQ van..... sja...... ze hadden eventueel een normale baan kunnen hebben als ze meer hadden gehad.

BekiekUtMoar | 03-06-20 | 08:59

24000 Boa's opleiden tot politie,take it or leave it.

Jimmy Mc Clure | 03-06-20 | 08:59 | 2

Een gemiddelde BOA opleiden tot politieagent duurt 8 jaar.

ploppy | 03-06-20 | 09:14

Ik snap het instituut Boa niet.
Wat is er mis met de oude veld gendarm ??

Nietnagel | 03-06-20 | 08:58 | 1

Die had wel een IQ > 80.

me,myself and IK | 03-06-20 | 09:02

Ze hebben gelijk om de BOA's niet te bewapenen, want die zijn onvoldoende gekwalificeerd. Daar gaan hele nare dingen uit voortkomen. Anderzijds, de politiek heeft hier weer dikke lagen boter op het hoofd. Met het excuus dat er BOA's werden ingezet, is de reguliere politie veel te ver uitgedund en wegbezuinigd. We zijn gewoon te krenterig om in onze veiligheid te investeren. Inmiddels blijken die BOA's in de praktijk helemaal niet zo goedkoop. resultaat van dit mismanagement : voor veel geld is onze veiligheid nog steeds onder de maat. Met alle kritiek die je op Amerika kunt hebben, vraag ik me toch af of we in Nederland zulke grootschalige sociale onrust de baas zouden kunnen.

CeesCloosd | 03-06-20 | 08:58 | 4

@WachTMeesteR | 03-06-20 | 09:04: Prima verwoord dit. In alle geledingen is er dik geld bijgekomen. Zorg, onderwijs, veiligheid. En overal gaat de kwaliteit jankend naar beneden. Maarrrrrrrrrrr we hebben ze nu niet meer thuis dia BOA's.

Zeiss | 03-06-20 | 09:08

@WachTMeesteR | 03-06-20 | 09:04: Beste wachtmeester, in aantallen is de politie inderdaad fors gegroeid.

Tegelijkertijd hebben de reorganisaties in de nationale politie vooral tot gevolg gehad dat de focus op de eigen navel is komen te liggen en prioriteiten vanuit de politiek die niets met handhaving van openbare orde te maken hebben, deden de rest.

De politie heeft zijn zicht gevestigd op Den Haag. Daar zitten de meesters en naar diens pijpen wordt gedanst. Dat betekent vooral turven van die dingen die Den Haag belangrijk vindt.

Wat Den Haag volstrekt onbelangrijk vindt is ook wel duidelijk. Dat is de nutteloze k*tburger. Daar sturen we een net zo nutteloze handhaver op af.

Glasgow Argus | 03-06-20 | 09:14

"We zijn gewoon te krenterig om in onze veiligheid te investeren."
We?, We? de groep die onder 'We' valt begint met een R en eindigt op (K)utte.

watmagjenogwel | 03-06-20 | 09:26
▼ 1 antwoord verborgen

Goed idee. Geef de boa’s maar pepperspray. En geef de burgers een vuurwapen. Het moet wel eerlijk blijven natuurlijk.

me,myself and IK | 03-06-20 | 08:58

Alle BOAs ontslaan, organisatie opdoeken, vrijkomende budget verdubbelen, toevoegen aan het huidige politiebudget. Politieagenten aannemen en met het juiste mandaat en de juiste prioriteiten en middelen de straat op sturen.
Managementlaagje hier en daar weg, minder administratieve rompslomp creëren.

En dan de wet handhaven zonder aanzien des persoons en al helemaal zonder enige vorm van (positieve) wegkijk discriminatie.

WasHetMaarMakkelijk | 03-06-20 | 08:57 | 2

Was het maar zo makkelijk. Oh, wacht...

Dubbelepunthoofd | 03-06-20 | 08:59

Succes met het vinden van genoeg personeel dat niet corrupt is.
Misschien al die diversiteitseisen eens loslaten en alleen op kwaliteit selecteren.
En ben je 30 kilo te zwaar en/of heb je een reet waar een zadel op past, ben je ongeschikt.

BekiekUtMoar | 03-06-20 | 09:02

BOAs moeten de confrontatie vermijden.
Mensen vriendelijk iets vragen, bij tegenwerking een bon willen uitschrijven, en bij nog verdere tegenwerking zich terugtrekken en de politie bellen.

Verdedigingsmiddelen is nergens voor nodig zolang ze altijd voor hun eigen veiligheid kiezen.

mark1487 | 03-06-20 | 08:56

Het is volstrekt zinloos om die wapendiscussie nog te voeren, het is zelfs zinloos om de corona"regels" hoe dan ook te handhaven. Zet de boa's maar weer op de loslopende honden in natuurgebieden.
Na de Dam is de overheid dat kleine beetje gezag wat er nog was, volledig kwijtgeraakt. Vanaf vandaag bepaal ik mijn eigen coronaregels en zal elke boete gewoon aanvechten, zoals Hiddema zegt.

De echte Stolwijker | 03-06-20 | 08:55 | 2

Ja, je zou ze bijna gaan uitdagen.
Wat een gotspe.

watmagjenogwel | 03-06-20 | 09:22

@watmagjenogwel | 03-06-20 | 09:22:
Ik daag niemand uit. Zeker geen boa's. Ik ga op dit punt alleen geen boetes betalen zonder dat daar een rechter aan te pas is gekomen.

De echte Stolwijker | 03-06-20 | 09:25

Als BOA's zich moeten verdedigen dan moeten ze de wouten erbij halen, net als iedereen.

Taggart | 03-06-20 | 08:53 | 1

Hoe zit het met de burgerwachten ? In Zwitserland heb je die in bepaalde wijken, maar niet in de bergkantons.

van Oeffelen | 03-06-20 | 08:55

Ik heb al geen hoge pet op van de politie dus geef aub hun debiele broertje geen geweldsmiddelen.

Hangtietsmurfin | 03-06-20 | 08:53 | 2

Pas op wat u zegt hier in de panelen! Politie, altijd +1!!1!

jemagookniksmeer | 03-06-20 | 08:56

Als nergens meer slaagt in dit leven kan je altijd nog slagen voor BOA en handhaver.

gerrit5042 | 03-06-20 | 08:51

Is dit het broertje van Grappenhaus?

dathoujetoch | 03-06-20 | 08:58

Hij is weer goeeeee...

Rest In Privacy | 03-06-20 | 09:01

LOL, leuk tuintje heeft hij in A'dam.

watmagjenogwel | 03-06-20 | 09:21

Naar de politie werkt gewoon door.

Nehemia | 03-06-20 | 08:50 | 1

Naar = Maar.

Nehemia | 03-06-20 | 09:32

Ooit bedoeld om mensen zonder kans op de arbeidsmarkt als Melkertbaners in te zetten om de leefbaarheid te verbeteren. Kijken of er vuil op straat ligt enzovoort.
En binnen korte tijd verworden tot geldophalers voor de gemeente door middel van zoveel mogelijk bekeuringen uit te schrijven. Bij ons is het ook een vaste post in de gemeentebegroting die hoe dan ook gehaald moet worden.
Paar jaar geleden waren er te weinig boetes uitgeschreven met als gevolg een gat in de begroting dus werden de aantallen BOA's flink verhoogd om het jaar er op het bedrag wel te halen. Het is te gek voor woorden.

2voor12 | 03-06-20 | 08:50 | 5

@Jimmy Mc Clure | 03-06-20 | 08:56: Er is in 2000 jaar niets veranderd.

Madame Poitiers | 03-06-20 | 09:03

Een bedrag 'te ontvangen boete euro's' opnemen in de begroting is totale fout. De overheid hoort uit te gaan van brave burgers. Boetes horen niet begroot te worden. Boete euro's dienen toegevoegd te worden aan de reserves, of doe er iets goeds mee achteraf. Of los een lening af. Beter nog: streep dat geld weg. Verbrandt het. Het middel boetes uitschrijven, mag nooit het doel zijn.

Leptob | 03-06-20 | 09:16

Als je om die reden alweer aan die Melkert moet denken.... mag ik een teiltje aub.

watmagjenogwel | 03-06-20 | 09:17
▼ 2 antwoorden verborgen

'Boa's EISEN verdedigingsmiddelen'
Geef ze maar hardloopschoenen!

Petrus Poortwachter | 03-06-20 | 08:48

Hahaha, alsof er sinds 1 juno nog iets wordt aangetrokken van welke maatregel dan ook.
En bedankt Femke voor het precedent.

knutsel_ | 03-06-20 | 08:48
-weggejorist-
Mr_Natural | 03-06-20 | 08:48

Ik dacht eerst nog even dat ze Onnozele Halsema's gedrag wilde witwassen, door 'met de kennis van nu' te onderkennen dat die 1,5 meter eigenlijk maar onzin was.

Maar nee, de gefrustreerde nobody's in uniform willen hun gezag laten gelden. Misschien zouden ze beter wat aan de hoogte van die boetes moeten doen.

Als ik voor 390 Euro opgeschreven werd omdat ik geen (volstrekt arbitraire) 1,5m afstand houd (waar niet eens van bewezen is of het help), zou ik ook boos zijn. Ik zou mijn fatsoen bewaren, maar ik heb begrip voor mensen die dat niet kunnen, want voor velen is 390 Euro toch al gauw een maand aan dagelijkse boodschappen. Zeker nu ook nog eens blijkt dat deze regel onder aanmoediging van Onnozele Halsema gebroken mag worden om te deugen. Wat deugen gaat boven alles, ook de gezondheid!

Chuck the plant | 03-06-20 | 08:48

Er valt niets te eisen. Het mag niet. En dat moet zo blijven. Eerst maar meer training zodat burgers en toeristen niet om niets in elkaar getremd zullen worden. Het is bij de de politie al moeilijk genoeg. Laat staan bij deze minder geselecteerde of getrainde.

MaarFeitelijk | 03-06-20 | 08:48

Melkertbanen zijn zooooo 1994!!1!

Pferdefotze | 03-06-20 | 08:47 | 2

Bovendien komen al die Melkert baners uiteindelijk toch weer in een uitkeringssituatie.
Kijk maar naar Volkert van der G.

jemagookniksmeer | 03-06-20 | 08:52

Zat even te loeren wat Adje tegenwoordig doet:
Staatsraad in buitengewone dienst, staat er op Wiki. Buitengewone dienst. BOA, dus.

Dubbelepunthoofd | 03-06-20 | 08:55

Maar vanavond wel een liedje zingen en stoepkrijten. Lekker gezellig volgens campingzender SBS.

Kamervraag | 03-06-20 | 08:46

Op z'n minst een IQ test. Die wandelende parkeerbonprinters hebben toch regelmatig last van een error is mijn ervaring. Ik: "Mag ik u even iets vragen". BOA: "Meneer, u benadert mij als ambtenaar in functie op een agressieve toon en daarvoor moet ik u bekeuren". Voor één keer begrijp ik Grapperwaus wel.

Dubbelepunthoofd | 03-06-20 | 08:44 | 2

Daar heeft u een punt ... hoofd

Rest In Privacy | 03-06-20 | 08:46

Sluit ik me als burger bij aan. Burgers willen ook verdedigingsmiddelen.

Blasfemie | 03-06-20 | 08:43

De BOA’s kunnen er ook voor kiezen om normaal te doen tegen mensen en zich bezig te houden met waar ze oorspronkelijk voor ingezet waren. En niet als wannabee-Gestapo’s mensen te beboeten als ze per ongeluk iets te dicht of met teveel bij elkaar staan! Als ze graag als vijand gezien willen worden dan moeten ze niet raar opkijken als er af en toe wat verzet komt!

kunstliefhebber | 03-06-20 | 08:42 | 4

@Blote Bertus 2000
Gewoon nieuw normaal doen zeg je? Het is NIET normaal om een 1,5m samenleving gebaseerd op angst in stand te willen houden. Hoe vaak men ook beweert dat het "normaal" zou zijn, het blijft een krankzinnige situatie. Een aansteker wordt ook niet ineens een roeiboot als we het maar vaak genoeg een roeiboot noemen.

Alfred E. Neuman | 03-06-20 | 08:50

@Blote Bertus 2000 | 03-06-20 | 08:45: een samenscholingsverbod is niet normaal en wordt dat ook nooit. Als dit zo doorgaat dan ziet iedereen straks BOA’s en politie als hun vijand!

kunstliefhebber | 03-06-20 | 09:01

Met de meeste boa's kun je een normaal gesprek voeren. Jij lijkt me een halve gare

Ruud5 | 03-06-20 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

Even een onbenullig feitje tussendoor: deze foto is gemaakt op de Grote Markt in Haarlem.

staat het bier koud? | 03-06-20 | 08:42 | 1

Geyl

Rest In Privacy | 03-06-20 | 08:47

Na het feestje van Halsema is die 390 eur sowieso onhoudbaar geworden.

TheFrank | 03-06-20 | 08:41

Dit nep politiekorps moet zich enkel met woorden kunnen verdedigen en van te voren inschatten of het verstandig is om met 2 man op een groep van 10 doorgesnoven jongeren af te lopen......

Zo niet.... dan maar even contact opnemen met de echte politie.

Bewapenen is onzin!

Fatwabuster | 03-06-20 | 08:40

BOA-lives matter!

kapotte_stofzuiger | 03-06-20 | 08:39

Eventuele uitbreiding van het 'wapen'arsenaal zou wat mij betreft gekoppeld moeten worden aan een psychologisch onderzoek EN een betere training/opleiding. Hoe beter een BOA scoort (noem het van mijn part deelcertificaten) des te beter mag hij/zij zich uitrusten. Tot een niveau vlak onder politieagent. Zolang door een afgesloten opleiding/training maar kan worden aangetoond dat de BOA het aan kan. En bij gebleken ongeschiktheid kan het arsenaal ook weer worden afgenomen.

FrankVeer | 03-06-20 | 08:39 | 5

Dan zullen de meeste BOA's met een elastiekje en een propje de straat worden opgestuurd.

Spartaan1888 | 03-06-20 | 08:46

Laten ze maar beginnen met goeie (!!!) body cams voor alle BOA's; met een groothoek graag. Eventueel cams die wat ze opnemen meteen op het internet opslaan.
Ik denk dat het geweld dan al heel snel afneemt.

Aristotalloss | 03-06-20 | 09:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Want je houdt je aan maatregels uit angst voor boa's.

obi1 | 03-06-20 | 08:38 | 1

Dat lukte dus niet zo goed bij die demonstratie.

kloopindeslootjijook | 03-06-20 | 10:01

Spruitjesfeest!

ik.zou.haar.doen | 03-06-20 | 08:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl