CBS Coronacheck: Minder minder extra doden
Oversterfte week 19 iets meer dan 100
Dames en heren, welkom bij het nieuwe normaal, waarin iets meer dan 100 doden opeens goed nieuwe betekent. De CBS Sterfte Update over week 19 (4 tot en met 10 mei) laat namelijk zien dat de Coronapiek des Doods al best wel een eindje achter ons ligt. "Voor week 19 (4 tot en met 10 mei) wordt het aantal overledenen geschat op ruim 3 000. (...) Gecorrigeerd voor het seizoen zouden in week 19 naar schatting 2 900 mensen overleden zijn als er geen corona-epidemie was geweest." Ook de RIVM Tombola cijfertjes worden dag na dag rooskleuriger minder zwart, dus je zou haast zeggen dat we er al zijn. Komt die disclaimer: deze cijfers danken we aan uw brave anderhalvemetermentaliteit in combinatie met de kritieke toestand van de economie. En dan nog zijn er de afgelopen weken naar schatting 9000 mensen extra overleden als gevolg van de coronapandemie. Benieuwd wat er met de R0 (die we niet mogen weten) gebeurt als u weer de paden op cq de lanen in gaat. Maar voor nu: sterkte aan de nabestaanden en voor de rest, lekker gewerkt pikken.
Corona discrimineert nie... een beetje
Reaguursels
InloggenWorden de cijfers van Corona doden ook gedifferentieerd in mensen die alleen aan Corona dood gaan en mensen die aan een combinatie van Corona en luchtwegziektes/obesitas/ouderdom/etc. dood gaan.
Niet tot het een erger is dan het ander, maar lijkt me toch een belangrijk gegeven.
Deze periode zal de geschiedenis ingaan als de grootste collectieve waanzin ooit.
Had een week of twee geleden al verwacht dat het virus eind mei achter de rug zou zijn. En inderdaad, trek deze lijn twee weken door en we zitten op de normaal.
Gekte heeft nu echt lang genoeg geduurd! Zonder lockdown gaat het in Zweden ongeveer hetzelfde. En als de IC-capaciteit inmiddels maar voor een kwart gevuld is weet je toch dat je aan het overcorrigeren bent? Ik denk dat mensen inmiddels prima zelf kunnen inschatten of ze tot een risicocategorie behoren of niet.
Het gaat hier niet het zelfde als in Zweden maar veel beter. Verdiep je even in de feiten voor je maar wat uitkwaakt.
@Gulliver | 15-05-20 | 17:06: Over een maand weten we veel meer.
In de Belgische corona-persconferentie van vandaag pochen de Belgen dat de WHO alle landen (aan)beveelt voortaan de Belgische telwijze te gebruiken. Tevens sniert men naar NL omdat de cijfers niet zouden kloppen. (vanaf plm min. 18; wel de eerste 15 overslaan wegens pep-talk) www.info-coronavirus.be/nl/
www.parool.nl/nederland/belgische-vir...
De 9000 oversterfte door Corona zou dezelfde oversterfte zijn als de eerste 3 maanden in 2018 aan de griep, Wat in het artikel in onderstaande link wordt beweerd kan goed kloppen:
www.welingelichtekringen.nl/gezond/17...
We zitten inderdaad nu aan dezelfde cijfers MET een lock down...
En vergeet niet; het feest in nog niet voorbij. Verre van...
@SterF... | 15-05-20 | 14:56: Zeg jij zonder enige bewijs of onderbouwing. Er is nog nooit een corona-pandemie geweest, er is niet grootschalig getest dus elke voorspelling is 200% lariekoek!
Probeert het CBS de boodschap te verbergen dat er juist heel veel mensen met een migratieachtergrond zijn overleden aan corona? Of zie ik het verkeerd?
Alle inwoners in NL verdeeld naar migratieachtergrond Nederlands 76.35 % - Westers 10.26 % - Niet westers 13.37 %
CBS zegt: "... eerste zes weken van de corona-epidemie hoger....... Absoluut gezien.... klein. Van de totale oversterfte in week 11 tot en met 16 had 14 procent van de overledenen een migratieachtergrond..."
Maar er zijn vooral veel ouderen overleden. En in die leeftijdscategorie is het percentage mensen met een niet-Nederlandse achtergrond:
65-75 jaar - westers 9.61 - niet-westers 4.82 %
75-85 jaar - westers 10.35 - niet-westers 3.66 %
85-95 jaar - westers 8.74 - niet-westers 1.71 %
Opgeteld kom je dan weliswaar op resp. 14.43, 14.00 en 10.45 % inwoners met een migratieachtergrond uit (dus rond die genoemde 14 %), maar de vraag is wat men rekent als "oversterfte".
En het percentage ‘nog geen pensioen’ is dus 61%. Waarbij de categorie t/m 12 nog bij zit... voor de reaguurders die denken dat het alleen maar de 70+ overkomt.
Over de leeftijd had men het doorlopend. Over al of niet migratieachtergrond niet. Lag wat moeilijk met het diversiteitsdenken.
In 2018 was er een griep. Oversterfte was toen 9.000 man.
En ook een lock down?
De normale griep(doden)cijfers zijn niet inbegrepen?
Wanneer was die ophef over de drukte bij IKEA, twee weken terug? Graag al die mensen testen en kijken hoe het evt is verspreid. Dat soort data is belangrijk, maar ik denk dat het RIVM er niet zo'n interesse in heeft verder..
Nou we zien alleen maar een daling. Het RIVM weet net zoals jij en ik dat dit hele virus een grote hoax is.
@ja-ja-nee-nee | 15-05-20 | 13:48: de grote angst is een Hoax. Die stomme Chinezen hebben die hele zooi (al dan niet per ongeluk) laten ontsnappen uit hun lab. Echter is het niet erger dan de Hongkong griep uit 1968. niemand herinnerd zich daar grote paniek over.
@ja-ja-nee-nee | 15-05-20 | 13:48: Weer dat hoax gel*l. Juist door de daling te zien geef je aan dat de lockdown/1.5mtr regels etc zin hebben. Je zou pas gelijk hebben dat het een hoax is zonder lockdown en maatregelen en toch een dalende lijn hebben. Nu bevestig je precies het omgekeerde.
@BenDeLier | 15-05-20 | 15:06: zijn genoeg deskundigen die zeggen dat een lockdown averechts werkt
Die lijn duikt binnenkort gewoon onder de normale verwachting en komt daar tot 2021 niet meer bovenuit. Wanneer dan straks de balans over het hele jaar wordt opgemaakt zal blijken dat er slechts een kleine oversterfte was in 2020 ten opzichte van andere jaren.
En als dat niet zo is, wat voor conclusie trek je daar dan uit?
@omanders | 15-05-20 | 13:35: Dat er een dodelijk virus rondwaart.
Er is nu al geen oversterfte ten opzichte van andere jaren. Mensen vergeten voor het gemak even hoe hard de bejaarde bevolking van dit land groeit. 90% van de coronadoden is 70+ en het aantal mensen boven de 70 is sinds 2018 met ruim 7% toegenomen. Corrigeer je daarvoor, dan komen we nu al niet boven de sterfte van de griepgolf van 2018 uit. Laat staan als het sterftecijfer van 2020 nog verder daalt.
Een kristallen bol, tarot kaarten, horoscoop, kom op vertel.
@Antiquerulant | 15-05-20 | 13:43:
Maar een lock down was er niet in 2018...
Beetje rare logica toch; de lock down is onzin, kijk maar naar de cijfers er zijn niet zoveel doden...
Ik zou zeggen, die lock down heeft geholpen dan. Nu weer kijken hoe het verder gaat...
Het verhaal is nog verre van voorbij.
(En het liefst heb ik dat de 'het valt wel mee' roepers gelijk krijgen)
Het aantal besmettingen neemt toe maar het aantal Corona patiënten op de IC’s neemt af.
Dat kan toch niet volgens de experts?
De meeste gaan dood op de IC dus neemt de IC af.
De kracht van het virus neemt met de dag af. Komt door het weer. Na de zomer is er alleen nog een verkoudheidsvirusje over.
We staan aan de vooravond van een van de grootste politieke (en onnodige paniekzaaierij door de overheid) afgang.
IC is een soort van vernietigingskamp, de meesten gaan in het kistje eruit.
Simpel! Er wordt meer getest, dus worden er meer patiënten met Corona gevonden. Maar er worden natuurlijk niet meer mensen opgenomen omdat er meer getest wordt, want bij ziekenhuisopname werden die al getest.... Uiteraard is er heel veel meer Corona buiten het ziekenhuis dan binnen. Het is net als het gekkenhuis!
@Analia von Solmsch | 15-05-20 | 14:06: Jij zit niet in een gekkenhuis.
@ja-ja-nee-nee | 15-05-20 | 13:52:
Waarom neemt de 'kracht' van het virus af? Misschien kunt u degene die minder in de natuurwetenschappen zitten een beetje bijpraten? Een paar bronnen zou ook helpen...
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 14:38: Ik dacht het wel en de gekken voeren tegenwoordig de directie niet alleen bij het CCPvirus ook bij biomassa en bv de voorgestelde strafvermindering van het beest Panhuis.
@ja-ja-nee-nee | 15-05-20 | 13:52: het weer is niet van invloed; zie corona in Spanje, italie etc. Waar haal je de onzin toch vandaan.. graag een linkje naar wetenschappelijk onderzoek wat je claim bewijst.
@Analia von Solmsch | 15-05-20 | 14:06:
U doet net als Rutte aan cirkel redenering.
Immers, ons wordt steeds voorgehouden dat de Corona maatregelen strikt noodzakelijk om besmetting te voorkomen.
Nu blijkt uit de praktijk dat het aantal besmettingen toeneemt, maar het aantal Corona IC opnames daalt.
Daarmee is aangetoond dat het toename in het aantal besmettingen niet leidt tot een toename in het aantal Corona patiënten op de IC’s.
Waarmee bewezen is dat de Corona maatregelen geen enkele zin hebben en met onmiddellijke ingang gestopt kunnen worden.
@SterF... | 15-05-20 | 14:49:
Zonlicht (UV licht) valt onder de ioniserende straling, dat geeft schade aan het DNA.
@Bolder | 15-05-20 | 17:10: Wordt er niet meer getest dan voorheen?
Madagascar: 27 miljoen inwoners, 0 doden.
Is mij ook nooit gelukt in het spel pandemic Inc.
Zo te zien ook niet toevallig.
De B.B. (bescherming bevolking) zou opnieuw opgericht moeten worden. Met zo'n regering heb je een instantie nodig die wèl voor de bevolking opkomt.
Die B.B. zou moeten gaan over strategische reserve's van beschermingsmiddelen en voedsel en nood hospitaals. Die B.B. moet aangestuurd worden door het leger en de politiek mag er géén zeggenschap over hebben.
Dat is nou eens een super goed idee. Of het ooit werkelijkheid wordt valt helaas te betwijfelen.
Interessante kijk op de huidige corona situatie:
youtu.be/yKqnvvJBb5c
Je mag denken van de Hond wat je wilt; hij zegt hier wel zinnige dingen. Sterker nog, er is geen speld tussen te krijgen. De samenleving kan eigenlijk voor het grootste gedeelte weer open maar vermijd events waar vele mensen samenkomen in een gesloten ruimte, zoals bijv. concerten en carnaval.
De reden dat uitbraken in vluchtelingenkampen uitblijven is volgens de Hond simpel; deze mensen zitten wel dicht bij elkaar maar in de buitenlucht. Dat is de sleutel. Iedereen naar buiten!
Als dat interview vragen oproept, dan dit interview kijken voor de antwoorden!
www.youtube.com/watch?v=WYdZ8yefwAg
@Computer_says_no | 15-05-20 | 13:33: Klopt, hiet in Thailand alleen maar besmettingen bij drukke Muai Thai gevechten en drukke feesten, binnen. Na buitenfeesten, en die zijn hier veel, geen bemettingshaarden.
@Computer_says_no | 15-05-20 | 13:33: Heb de video gisteravond ook bekeken, inderdaad geen speld tussen te krijgen. Al in februari was bekend dat het virus door de lucht wordt verplaatst maar daar is niets mee gedaan, integendeel. Fijn de mensen in hun huizen opsluiten. Daar komt ook het slagveld in de verzorgingstehuizen vandaan. Ze hadden kunnen en moeten leren van de besmettingen op de cruiseschepen.
2 dingen die van invloed zijn op de 'slechts' 100 extra doden boven die 2900 'normale'.
1
Enerzijds is er in de voorbije maanden extra veel dor hout gestorven die dus nu niet meer dood gaan. Overdreven gezegd, wanneer je in januari alle bejaarden vermoordt gaan er in de rest van het jaar minder dood.
2
Door alle corona-maatregelen is het aannemelijk dat de griep zich ook minder verspreidt en dat er daardoor minder doden zijn nu. In het gekste geval zijn de corona-doden gestegen maar de griepdoden heel sterk gedaald wat tot -/-100 leidt.
Door de genomen maatregelen. Want ik krijg de indruk dat velen deze toevoeging nogal eens vergeten. En ondanks de genomen maatregelen hebben we 40 patiënten moeten onderbrengen op ic's in Duitsland.
Er zijn heel veel doden (schatting 1000-2000) omdat mensen niet werden behandelt vanwege corona.
@ja-ja-nee-nee | 15-05-20 | 13:55: Dat zou dan inhouden dat er aan andere oorzaken 1100 tot 2100 minder mensen zijn overleden. Anders zou de oversterfte niet -100 zijn.
Maar er komen elke dag bejaarden bij in Nederland!
@First Contact | 15-05-20 | 13:05: Dat had helemaal niet gehoeven want er was nog plaats op de Ned. ic's.
We blijken opeens te beschikken hier in NL over honderden virologen en onderzoekers waar we nog nooit van gehoord hebben. Je struikelt er bijna over op TV. Normaal zitten ze in raamloze kelders in ondergrondse bunkers. Nu hebben ze hun " finest hour ". Reken er maar op dat ze deze nieuwe griepvariant dit jaar blijven rekken en beargumenteren. En uiteraard met behoud van hun volledige salaris en emolumenten. Die gaan niet meer hun hokje in dus. En de massa van BOA's hebben een nieuwe vakbond opgericht. Die raken we dus ook niet meer kwijt.
Anderhalve meter mijn reet! En die is groot hoor kan ik jullie zeggen.. maar ik wijk af ,het kernpunt is dat ik net van russich roulette boodschappen thuis kom. In het winkelcentrum is t druk druk en nog eens druk.. anderhalve meter? Hahaha ik zie t niet meer hoor. Mensen die rakelings langs je heen lopen met hun karretje of zonder karretje,,mensen die je nog kwasi boos aankijken als je zegt ja hallo anderhalve meter graag! Het werkt voor geen anderhalf meter meer die hele anderhalve meter norm. Ben nu wel heel benieuwd of we in de minnetjes blijven. Of dat t weer een grote meer gaat worden. Maar laat t dan wel graag de mensen treffen die maling hebben eraan .Isoleren dan die hele meute..
Paniekzaaier, we komen nu al zeker 6 weken weer volop buiten en de besmettingen nemen alleen maar af.
Zolang niemand je vol in de bek niest schuilt er nauwelijks risico in het elkaar passeren binnen 1,5 meter dunkt me. En als je het risico echt te hoog vindt, dan op incourante tijdstippen boodschappen gaan doen. Of bij minder drukke winkels, ik zweer inmiddels bij onze buurtsuper ipv grote Appies enzo
1,5 meter is niet te doen. Blijft u dan ook binnen. Voor de eigen gezondheid en gemoed van anderen. In dat geval hoef ik ook niet te worden aangesproken door een idioot die denkt dat ik binnen zijn 1,5 meter kom. Ter informatie daar had ik voor de uitbraak al geen behoefte aan.
@Gen. Maximus | 15-05-20 | 13:03: Hier heb je helemaal gelijk in, meestal doe ik dat ook of doen mijn man en zoon de boodschappen,helaas is t dan wel stukken duurder ineens. Maar ik ga voortaan als ik zelf heen wil, rond etenstijd pas heen of tegen sluitingstijd.
@haatsmurfin | 15-05-20 | 14:19: Ik ga gewoon om 7 uur smorgens naar de supermarkt. Dan kom ik in het slechtste geval 3 mensen tegen maar vaak ben ik daar helemaal alleen als klant. Voor geen prijs zou ik tegen sluitingstijd gaan want dan hebben er fijn honderden lopen proesten. U weet toch dat het virus in de lucht hangt in afgesloten ruimtes (wat een supermarkt zéker is).
@Lupuslupus | 15-05-20 | 14:23:
Daarom vallen er onder supermarktmedewerkers ook zo veel slachtoffers. Oh, wacht.
@Spring Bruissteen | 15-05-20 | 14:31:
Weet ik niet. Zijn daar cijfers van? Goede vraag eigenlijk...
Haatsmurfin@ Rutte is trots op u!
@Lupuslupus | 15-05-20 | 14:23:
Korte blootstelling aan aerosolen is niet zo heel erg, mits je niet direct aangehoest of aangenietst wordt. Maar dan nog. Eigenlijk zou iedereen in winkels én in het openbaar vervoer gewoon een mondkapje moeten dragen. Wel zo safe.
@Rallywally | 15-05-20 | 15:20: ik niet op hem.
Een intelligente lockdown zou zijn geweest: meteen alle noodzakelijke maatregelen nemen om kwetsbare ouderen te beschermen. Dus testen en beschermende kleding gebruiken.
Maar het RIVM hanteert de term liever om voor te doen dat zij en de bevolking slim zijn, maar juist daardoor dom worden gehouden
Het RIVM is alleen geïnteresseerd in hun eigen krankzinnige 'protocollen' waardoor heel veel ouderen zijn gestorven. Het RIVM heeft vele liters bloed aan zijn handen en Rutte ook.
In 2018 was de curve van het jaarlijkse griepseizoen beter 'geflattened' dan die in 2020. Zonder lock down. Cumulatief qua oversterfte gelijk aan elkaar. Zou er dit jaar stiekem toch meer aan de hand zijn?
Misschien wel goed om de R0 niet te noemen, aangezien dat geen betrouwbaar iets is. Leuk stukje leesvoer hierover: www.nytimes.com/2020/04/23/world/euro...
Zeker niet betrouwbaar genoeg om op te sturen. Dat zou je eigenlijk primair op ziekenhuis opnames, IC bezetting en oversterfte moeten doen
Professor Woo-Joo Kim from Korea University Guro Hospital geeft nog even 39 minuten college. De eerdere twee delen waren ook al episch en vernietigend voor het westen. www.youtube.com/watch?v=0k84gE7ObuQ
Ze hebben gewoon een compleet andere benadering. Ik denk niet dat dat kan in het westen. Dat we op die manier willen leven. Wel blij dat hij bevestigt dat groepsimmuniteit al bij 60 a 70% plaats vindt. Dat betekent dat bij percentages van 20 a 30% het virus veel trager door de samenleving gaat. Maar daar hoor je niemand over bij de 2e golf.
@azijnseikerT | 15-05-20 | 13:16: Helaas heeft in Madrid waar het virus redelijk heftig heeft huisgehouden slechts 10% antistoffen en hoe lang die imuniteit geven iis de vraag. Ook uit Wuhan komen zo cijfers maar de CCP is niet te vertrouwen.
En straks de piek nr 2 zoals GS zelf vorige week dropte uit Amerikaans onderzoek.
Dat de aantallen nu afnemen betekend niet dat het virus weg is, want dat sluimert gewoon door.
Er is geen vacin, en ook al is het virus in NL straks 'bijna' weg, dan komt het wel weer terug waaien uit 3de wereld landen. We hebben met de Diamond Prince gezien hoe snel het ging, maar dat lijkt inmiddels iedereen al wel weer collectief te zijn vergeten.
Wat een paniek, in het najaar komt de griep weer ja gaat u dan ook binnenblijven?
@IJsbakker | 15-05-20 | 13:02: Verder dan een persoonlijke aanval kom je niet?
Het virus is niet weg zolang er geen vacin is. Het virus is zo besmettelijk dat het straks weer terug komt, wat je nu ook in China (Opnieuw Wuhan) en Zuid Korea (via de Horeca) ziet gebeuren..
Of je dit nu leuk vind of niet.
Klop wel wat je zegt. Het virus is onder ons. Maar het is niet heel erg waarschijnlijk dat in de zomermaanden er weer een piek optreedt. Dat is niet gebruikelijk bij coronavirussen. Het zou best in de winter weer kunnen opduiken. Geen idee. Dat hangt van zoveel factoren af. Punt is dat een bepaald percentage al immuun is, Het probleem is echter dat men niet WIL weten hoe groot dit percentage is. Dus we moeten ons baseren op Duitse en Amerikaanse cijfers. Dat is natuurlijk belachelijk.
Ok stel je voor dat het dit jaar in de winter terug komt (hoeft niet eens). Dan weten we in ieder geval welke groepen we moeten beschermen. Hoe we dat moeten doen. Inmiddels bestaan er dan goed therapieen. Die er eigenlijk nu al zijn, maar nog door de wetenschappelijk molen moeten. Het sterftecijfer daalt dan nog verder en ook de absolute aantallen. Angst is dus nergens voor nodig.
Ik zou de blog van Maurice de hond aanraden en ook zijn filmpjes op YouTube. Komt onderbouwend met een duidelijk verhaal over de verspreiding (vandaar die discotheek besmettingen). Ook verstandig is eens wat filmpjes te bekijken van onafhankelijke wetenschappers (zoek journey pictures op op YouTube), de wetenschAppers die nu hun verhalen doen en advies geven hebben het tot nu toe allemaal fout met de voorspellingen.
@azijnseikerT | 15-05-20 | 13:09: Qua zomer en virussen heb je voor een deel gelijk, alleen blijkt momenteel uit feiten dat hoge temperaturen geen invloed hebben op het covid-19 virus.
In Brazilie is rond de 25 graden, en daar escaleert het ook volkomen de pan uit de laatste maand.
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
Uitbraak in Italié en Spanje ging het ook hard in het zuiden waar het toen ook rond de 25 graden was.
of kijk naar Saudi-Arabië.
www.worldometers.info/coronavirus/cou...
Ik zou je heel graag gelijk geven, maar kijk deze cijfers en die zijn qua zomer 'optie' geen geruststellend verhaal. En dan in het achterhoofd dat het RIVM al niet voldoende test, hoe moet het dan in andere landen (bv Brazilië) wel niet zijn.
Het enige wat we als bevolking 'samen' zouden kunnen doen is ons collectief aan die anderhalve meter houden en rekening met elkaar houden (laten we het een hygiëne samenleving noemen? eventueel mondkapje, geen handen schudden, geen grote bijeenkomsten etc?)
Echter is een groot deel van onze bevolking verschrikkelijk arrogant en eigenwijs geworden, en vinden ze hun eigen 'wil' belangrijker dan het groter geheel. (Denk voor covid aan de verkeers-agressie/arrogantie en zie nu tijdens covid de winkels en winkelstraten)
Helaas kan ik het echt niet met je eens zijn.
@IJsbakker | 15-05-20 | 13:18: Ik baseer mij op cijfers, die al 'te positief' zijn omdat er geen 100% test beleid is.
Ik neem de overheids influencers niet serieus, net als dat 'spontane' filmpje over dat magazijn met WC papier, waar geen WC papier te zien was, maar alleen gesuggereerd werd dat het WC papier was.
Dat heet propaganda, waar onze 'westerse' samenleving decennia andere wereld bevolkingen op aan heeft gevallen en inmiddels oorlogen om zijn geweest (Irak, Afghanistan, Libië, Egypte, Tunesië etc.)
En verder zie mijn reactie op azijnseikerT.
De doden nemen toch af? De bestemmingen nemen ietsjes toe terwijl er meer getest word dus is dat logisch. Eind juni is het virus weg en komt het niet meer terug, ondanks al het bang gemaakt in de media.
@FLP_du_Stok | 15-05-20 | 13:31: In Zweden neemt het nu ook snel af. Ze hebben nooit een Lock down gehad. Hoe verklaart u dat? Het virus wordt heel snel zwakker nadat het in een land arriveert. Volledig conform de vergeten wetten van het Darwinisme.
Geen mensenmassa's bij elkaar en thuis blijven als jej je niet zo lekker voelt, niet zo moeilijk toch?
@IJsbakker | 15-05-20 | 13:44: U heeft Nostradamus erop nageslagen.
Dan het aantal ouderen dat gestorven als gevolg van de lockdown.
Het aantal oudere mensen dat met hun electro-bike is verongelukt is dramatisch toegenomen,
Om nog maar te zwijgen van zelfdodingen door depressie of anderszins door armoede.
Voordeel van Corona is dat alle andere ziektes niet meer voorkomen.
Tijdens de banken crisis waren er ook veel zelfmoorden.
Ik ben niet op de hoogte van de precieze cijfers, alleen valt mij wel op dat er een hoop branden zijn, en veel brandweer uitrukken voor 'gas lekkages'.
@FLP_du_Stok | 15-05-20 | 12:56:
Bedrijfspanden willen ook wel eens vaker in de brand gaan.
De verzekeraar is dan een goede afnemer van hun producten.
En bij een goede fik is het vaak niet te achterhalen hoe het vuur is ontstaan.
@Miezerig | 15-05-20 | 13:21: Zonder crisis moeten bedrijven soms ook wel eens 'verbouwen' of 'uitbreiden'.
Met de juiste samenloop van omstandigheden, of het creëren van de juiste omstandigheden kan 'de mens' soms heel ver gaan helaas.
Niet iedereen is even eerlijk.
Kan best maar de nieuwe abnormaal gaan wij nog jaren houden onder de angst van de 2e, 3e en 4e corona herstel Covid-19 golf.
.
Het regime plukt de vruchten van deze staat van beleg die niet zo heet maar feitelijk wel klopt.
Zie daar VVD 43 virtueel en van demonstrerend gepeupel heeft men nu geen last, het volk is monddood gemaakt.
Waarom zou er een 2e golf komen? Dat is allemaal bangmakerij. Zitten ze als een idioot te wijzen op de Spaanse griep van 100 jaar(!) geleden.
@Lupuslupus | 15-05-20 | 14:28: Wie niet van het verleden wil leren blijft dezelfde fouten maken.
@Lupuslupus | 15-05-20 | 14:28: die 2e griepgolf kwam toen de militairen in Europa terug naar hun eigen land gingen en mee deden aan de bevrijdingsfeesten. Australie wist behoorlijk tijd te rekken. Daar kwam het virus later en die variant gaf slechts 15000 doden. Belgie was vanaf het begin de pineut: 300.000 doden. Nederland als neutraal land 40.000 doden.
Ondertussen in Wuhan,
the Chinese city planning to test all of its 11 million residents, has assessed more than three million people since April and will focus its testing efforts on the remaining residents.
www.aljazeera.com/news/2020/05/sloven...
Ok maar als de tests die jij ons wilt laten doen van het niveau Made in China zijn dan loop ik lachend de andere kant op.
Testen is prima enzo maar ik vertrouw niets meer wat uit China komt sinds die 600.000 mondkapjes en de beelden van Chinese expats die vanalles onderspugen in winkels e.d.
Voordat je helemaal nat in je broekje wordt:
Dat is dus China he? Lekker over jezelf blaten hoe geweldig je communistische gelul wel niet werkt. Ik vertrouw het niet, zou het ook kunnen dat de chinese overheid even wat onwelgevalligen op moet ruimen daar? Met de buitenlandse pers gesproken? Kritiek gehad op het beleid? "Ach, uw test is positief meneer Fu Tsie, komt u maar even mee." - "Honderden chinezen overleden bij tweede golf, chinese overheid wil nog meer testen" <- fictieve krantenkop.
Trap er nou niet in man, alle berichtgeving uit china is sowieso propaganda.
@elfenstein | 15-05-20 | 12:57: Precies.
@elfenstein | 15-05-20 | 12:57: China gaat vertellen dat hun systeem beter is dan ons systeem.
Als 2020 helemaal voorbij is kunnen we de balans opmaken. We vergelijken het gemiddelde van de laatste 3 jaar dan met 2020.
Nu zien we een piek in de sterfgevallen. Veel ouderen en reeds zieke mensen, maar vaak reeds oud en ziek alvorens corona de laatste druppel is.
Na deze piek komt er waarschijnlik een dal in het aantal overlijden.
We moeten straks ook het gemiddelde sterftecijfers van 2020, 2021 en 2022 nemen. Daarna weten we hoeveel personen er werkelijk meer en eerder heengegaan zijn vanwege corona.
Het blijft natuurlijk triest voor de betrokkenen en de economie.
En vergeeet niet dat er tegenwoordig niemand meer aan de ‘gewone’ griep doodgaat. De volgende Griepgolf bestaat gewoonweg niet meer.
De influenza overlijdens (worden straks gewoon bij Corona op de hoop geveegd).
“Kijk eens hoe erg!”
@Sjeik-Sjotum | 15-05-20 | 12:48:
Als iedereen thuis zit, hoe kan de gewone griep dan kans krijgen?
Misschien dat je nog wel veel extra doden krijgt omdat mensen niet naar de dokter durfen en of niet behandeld konden worden.
@IJsbakker | 15-05-20 | 13:06: De artsen hier in Twente smeken hun patienten om toch vooral naar het spreekuur te komen want die zien de bui al hangen.
Aantal, zogenaamde, corona doden naar beneden. aantal zetels VVD naar boven. Opvallend, opvallend...
Ik zie een verband.
‘Zogenaamde’ ? Als je iets claimt dan ook graag bijbehorend bewijs leveren. Dan weten deze 9000 dat ze niet aan corona zijn overleden.
En straks zeggen we; 'Dankzij de 1,5 meter.... etc" en dat is dan mooi niet waar.
Dan staan we op het verkeerde been, zie de site van Maurice de Hond.
Het 1,5 dogma dient erin te blijven, die knop wil het kabinet steeds kunnen indrukken. Ook als Ajax kampioen wordt. Nu reeds gaan ze 'doden sparen' om straks de zgn. tweede golf mee te vullen. De geitenpaadjes worden steeds breder en krijgen al stadsverlichting!
Precies dit. Er zijn dus mensen die nog steeds denken dat andwrhalve meter relevant is terwijl dit absoluut niet zo is. Natuurlijk moet je niet iedereen op zijn bek gaan pakken in coronatijd maar het heeft verder geen enkele meerwaaarde.
@Superindo | 15-05-20 | 12:45: Die anderhalvemetersamenleving gaat nergens over. Die aerosols zweven wel verder dan anderhalve meter.
Dus als 20k vol idioten op een pleintje wil gaan hossen voor een stel overbetaalde no-no's moet heel NL aan de 1.5 meter? ... lijkt me een beetje vergezocht maar uiteraard willen overheden een soort noodknop waarmee ze de samenleving in 1 persconferentie tot sociale afstand kunnen dwingen.
@Nehemia | 15-05-20 | 12:56:
Gelul. Juist het volume ervan is essentieel.
@Nehemia | 15-05-20 | 12:56: Je had er nog nooit van gehoord en nu scherm je ermee als de slimste viroloog.
@normanius | 15-05-20 | 13:00: zie hier het einde van het recht op demonstratie :/
Broeders en zusters, deze goede boodschap komt, maashallah!, net op tijd voor Eid al-Fitr! Ik vertrouw er op dat de overheid de beperkingen er tijdig afhaalt, zodat we weer als vanouds naar de bioscopen kunnen om de viering ten volle te beleven.
Hamdoelilah!
Waar heb jij het in godesnaam over?
@elfenstein | 15-05-20 | 12:43:
Moet je even een bioscoopje pakje aan het einde van de Ramadan, dan snap je het.
gaat toch allemaal sneller goed dan veel van die experts roepen. Op t werk hier ook van die angstige mensen die denken dat ze volgend jaar nog in intelligente lokcdown zitten etc... Angsthazen bang gemaakt om straks netjes in de rij voor t vaccin ( big € voor de pharma industrie), waarvan de werking eerst maar bewezen moet gaan worden. ik zet in dat je na 1 sept weer uitgebreid alles kan doen.
Een universiteit in het VK beweert binnen 2 maanden een vaccin te hebben ontwikkeld. Alle angsthazen zullen er in trappen.
@Lupuslupus | 15-05-20 | 12:49: ik hoor op t werk steeds meer geluiden over vaccin dit en dat. Maar buiten het werk hoor ik ook veel geluiden die ook niet gaan vaccineren.
@ikworstelengadouchen | 15-05-20 | 13:13: Mooi dat er ook nog mensen zijn die hun gezonde verstand gebruiken.
Ze moeten nog wel een vaccin in je poot plempen. Anders verdiend er niemand wat aan.
juist! gaat m geld. daar hoef je geen anti-vaxxer voor te zijn om hier niet in te willen trappen.
@ikworstelengadouchen | 15-05-20 | 12:39: Daar trappen alleen prozaxers in.
@ikworstelengadouchen | 15-05-20 | 12:39: Nou ik ben toevallig wel een antivaxxer dus aan mijn lijf geen polonaise. Heb ik weken in doodsangst geleefd door al het pikzwarte 'nieuws', ben eindelijk weer een beetje 'bij de mensen', heb geen Corona gehad - God zij dank - en dan zal ik me vrijwillig met coronagif laten inspuiten?! Ik mag dan wel oud zijn maar ben nog lang niet idioot.
@Lupuslupus | 15-05-20 | 12:54: Ik ook niet, maar het laat zich aanzien dat wij de paria´s van de toekomst gaan worden. Denk aan sancties als je niet in die kermis meegaat.
@Lupuslupus | 15-05-20 | 12:54: zet je TV uit. Ik kijk het niet meer lees hier nog geenstijl of kijk eens op een nieuws app. Het geeft rust.
@nehemia dat gevoel heb ik niet.... het lijkt een steeds groter wordende minderheid te zijn die in opstand komt tegen dit soort gedoe. ik was vroeger ook een schaapje in de kudde van de verkeerder herder. Die herder heet de overheid en heeft echt niet het beste met u voor.
@ikworstelengadouchen | 15-05-20 | 13:03: Dat klopt helemaal, maar we moeten en masse tegen deze globale tirannie opstaan. Dat is cruciaal.
@Nehemia | 15-05-20 | 13:06: "den Tiranie verdrijven die mijn hart doorwond". Geloof me het gaat gebeuren, het masker valt steeds meer af. De overwinning van Trump in de VS is het begin nog maar. Daar zal de strijd gewonnen worden, en daarna zijn wij aan de beurt. WWG1WGA!
@Nehemia | 15-05-20 | 13:00: Dan maar paria. 'Niet kunnen kopen of verkopen als je het teken van het Beest niet hebt'..... Om te kopen heb je geld nodig dus wie weet zetten ze de aow stop bij niet-gevaccineerden. Eerst dacht ik nog dat ze een vaccin niet kunnen verplichten: 'de integriteit van het lichaam' zoals dat in de grondwet staat. Maar ik zie ze er voor aan dat ze die passage gaan schrappen 'tot nut van het algemeen', noodtoestand enzo. Maar goed, we gaan het zien.
Corona zou toch alleen ons vieze autochtonen treffen? Ons onreinen? Goh. Ook niet waar dus. Nou zeg.
Dat krijg je als de overheid te traag en falend reageert op een virus.
Jij bent degene die steeds klaagt dat de horeca dicht is.
Licht eens toe als je wilt.
Dit dus. Niet beschermen waar het wel (verpleegtehuizen) moest en wel beschermen waar het niet (scholen) moest.
@azijnseikerT | 15-05-20 | 12:49: U snapt hem.
@azijnseikerT | 15-05-20 | 12:49: Ik zet zeer grote vraagtekens bij de beschermingsmaatregelen van ouderen in verzorgingshuizen. Ik durf zelfs te stellen dat die quarantaine voor velen funest is geworden.
De populariteit van de vvd komt waarschijnlijk doordat de vvd het belang van *testen, testen, testen* zo goed begrijpt, en overeenkomstig gehandeld heeft, waardoor we na twee maanden nog altijd helemaal onderaan het lijstje met #tests/inwoner bungelen. De enige landen die nog lager staan dan Nederland zijn de landen waar corona (nog) vrijwel niet voorkomt.
Plaats 66, net onder Djibouthi en Bhutan.
Naja, je kan niet zeggen dat de vvd niet alles geprobeerd heeft om de economie te redden. Zelfs de voorraden mondkapjes hebben ze nog verkocht aan het buitenland om de boel bij mekaar te houden.
En dan heb je een lichte verhoging en een kuchje. Ga je lekker in bed liggen en na een paar dagen weer gezond op. Of ga je met gillende sirenes naar de dokter om een testje te doen om vervolgens te horen: ja u heeft corona, gaat u maar naar huis lekker in bed liggen en na een paar dagen weer gezond op. Want er is toch niets aan te doen.
Wat is toch die drang om iedereen maar te testen te testen en weer te testen?
@2voor12 | 15-05-20 | 12:40: Dan had je de bronnen kunnen isoleren, geweten hoe het zich verspreid en had de boel veel eerder open gekund. De risico's hadden veel beter ingeschat kunnen worden.
@2voor12 | 15-05-20 | 12:40: Wat een kortzichtige opmerking. Ten eerste is covid-19 voor veel mensen meer dan 'even' uitzieken in ene paar daagjes. Ten tweede is het doel om de zorg niet over de kop te laten gaan, dat is de reden dat we moeten testen en verspreiding beperken. Denk dat sommige maatregelen inmiddels wel achterhaald zijn, maar testen blijft belangrijk om de infectiegroei in de gaten te houden, evenals stapsgewijs opheffen van de maatregelen om dezelfde explosie niet nog een keer te hoeven meemaken.
@Frau Merkel | 15-05-20 | 12:50: Ja maar dat is allemaal toch veel te laat. Wat had moeten gebeuren in februari: géén carnaval, géén skivakanties, géén vliegbewegingen, grenzen dicht enz. En nee, ik ben geen helderziende maar heb wèl de angstaanjagende beelden uit Wuhan gezien en de dagelijkse berichten gelezen. Vlak na de uitbraak aldaar waren er nog even 5 miljoen Chinezen met vakantie gegaan (en die bleven niet(!) in China). Dat het RIVM toen beweerde 'dat het virus hier niet zou komen en 'als' dat het dan 'mild' zou zijn en nog meer van die waanzin. Ik heb met verbijstering die berichten zitten lezen. Het is gewoon misdadig. Dat vond ik toen, maanden geleden en dat vind ik nu nog.
Die grafiek is bij lange na niet eng genoeg om de sloop van de economie te rechtvaardigen. Ook niet als de oversterfte een factor 5 was geweest. Bescherm kwetsbaren en help hen met de bescherming en gooi die fucking economie open. Er is nog geen 0,1% aan gestorven in Nederland en de kans dat je het overleeft is praktisch 100% als je onder de 60 bent.
Als je jonger dan 55 bent, heb je meer kans in het verkeer te overlijden, dan aan corona. Zie laatste verkeersdodencijfers CBS.
@me,myself and IK | 15-05-20 | 12:41: Zelfs met het invoeren van de 100 kilometer per uur.
Over 6 weken weer terug in 'semi-lockdown' (de NL versie van lockdown dus).
Kunnen we iig wel lekker gaan surfen tot die tijd.
Dan is aan het einde van de ramadan alles weer open? Dat scheelt weer een zooi autobranden.
Ohhh HANS...
Jongeren En Nieuwkomers Samen Ergens Naartoe?
Nou ja, de Chinese laboratorium-griep was dus nog niet AF toen het reageerbuisje omviel. Volgende keer beter, mijn beste_kameraden van de CCP.
Evengoed zijn de Corona-maatregelen bijna net zo dodelijk gebleken, dus het liet wel een indruk achter, meneer WHO.
Laag opgeleid: Dom, naief en ongezonder. Tja die zijn altijd de pineut.
Wahaha, pavlov reactie. In dit geval waren het juist de hogeropgeleiden. Waarschijnlijk omdat die er een merkwaardige voorliefde hebben om als lemmingen in een stoet van besneeuwde Alpen af te glijden, allemaal in dezelfde periode.
@Gen. Maximus | 15-05-20 | 12:55: Zeker. Jan met de pet kan zo'n winterreisje niet betalen.
Lies, damned lies, and statistics.
Maar Ab Osterhaus vind dat we te snel gaan?
Narcist Osterhaus is een paniekzaaier. Hij is als de dood dat het allemaal mee blijkt te vallen, want dan kan ie niet meer met zijn kop op tv.
@Spring Bruissteen | 15-05-20 | 12:32: jij suggereert dat Ab het fijn vindt zo n epidemie m.youtube.com/watch?v=pLHAP8wHqtg&...
@azijnseikerT | 15-05-20 | 12:39:
Hoe komt u daar nou bij?
Hij was ook zo verbolgen toen de autos te dicht op elkaar werden geparkeerd bij mooi weer.
@azijnseikerT | 15-05-20 | 12:39: Ab Oosterhuis is een charlatan. Dan ben je toch ziek als je een fles whiskey opentrekt met je kompanen als de eerste dode is gevallen?
Dat zou zomaar eens kunnen, eerlijk gezegd...
Op een zeker moment is de "doelgroep" gewoon op. Zoals altijd met ziekten. Mooi man, hoe natuur volstrekt betrouwbaar is in al haar chaos.
Als je de lijn door trekt, zitten we in week 30 op 0 doden.
En dus aan het einde van het jaar minder doden als in een zwaar griep seizoen.. Hilarisch!! Paniek heeft gewerkt. Dit gaan de politieke mensjes vaker gebruiken dus.a
Testen Crowd control!
Maar mogen de oudjes in de verpleeg tehuizen nu buiten weer van de zon genieten en bezoek ontvangen,of moeten ze nog steeds achter de tralies blijven om nog vlugger dood gaan vanwege eenzaamheid enz.
Vind het toch wat tegenvallen, die Corona. Opa en oma hadden de Tweede Wereldoorlog, pappa en mamma hadden Pink Floyd, ik wil ook iets om over te vertellen als ik oud ben.
Wacht je toch lekker de tweede golf in oktober even af?
@Binnenbaan | 15-05-20 | 12:26: Maak daar maar de derde golf van. De tweede golf is namelijk waar we nu het einde van zien..
@Binnenbaan | 15-05-20 | 12:26:
De eerste Golf was het leukst, de tweede was al te lomp en te traag.
@Binnenbaan | 15-05-20 | 12:26:
Voor zover die überhaupt komt zal dat hooguit een golfje zijn.
@Binnenbaan | 15-05-20 | 12:26: Dan is het virus niet meer dan een verkoudheidvirus (Darwinisme).
Als je die leeftijd hebt, heb je AIDS, zure regen en Corona al overleefd...
@Spring Bruissteen | 15-05-20 | 12:34:
Een soort van E-golf dus, zwaar ondergemotoriseerd, slap aftreksel van het origineel en bij lange na niet de reikwijdte die de fabrikant beloofd had.
In totaal dus minder doden dan tijdens de griepgolf 2017/2018.
Wat fijn dat de lock down geholpen heeft toch?
Gelukkig was het aantal doden met een migratieachtergrond klein, anders had dat nog een hele heisa geworden. Nu het procentsgewijze vooral de blanke Nederlanders zijn, maken we er maar niet zo'n punt van.
Dat zijn toch maar allemaal racisten.
Ondertussen op AT5,
Vraag van Maryam: 'Met hoeveel personen mag je het Suikerfeest vieren? En mag je elkaar bezoeken?'
Antwoord: Moslims de mogelijkheid om samen te komen. De overheid heeft namelijk bepaald dat religieuze en levensbeschouwelijke bijeenkomsten doorgang mogen vinden met maximaal 30 personen. Die moeten dan uiteraard wel 1,5 meter afstand van elkaar houden.
www.at5.nl/artikelen/201982/met-hoeve...
Terecht. Die arme moslims kunnen er ook niets aan doen dat ze hierin terecht zijn gekomen. Het is ze overkomen. Het is eigenlijk best verdrietig.
Nah ik denk dat je de oversterfte onder migratiers eerder moet zoeken in "iek niet begrijp" & "iek niet taal spreek" Ojah en natuurlijk totale schijt hebben aan NL wet en regelgeving, Dat ook.
Wil van hun zonnekoning toch?
@Lorejas | 15-05-20 | 12:38:
Maangod.
Mooi, binnenkort de eerste RAmendan Viering van de Heilige Vergietorde der Pastafarii. Neemt zelf bier en rum mee, dan zorgen wij voor de Spaghetti Bolognese.
RAmen!
Ik vind die curve nu toch wel gevaarlijk plat worden. De verspreiding lijkt me veel te langzaam gaan.
Daar heb je misschien een punt, al weten we door gebrek aan testen (hoi Hugo) natuurlijk niet veel over de werkelijke verspreiding.
Waarom komt de overheid zo makkelijk weg met het niet waarmaken van alle beloftes???
Zo krijgen we nooit groepsimmuniteit.
Kan ik dan vandaag nog mijn KLM voucher inruilen voor het ticket dat ik had en die 15% extra op mijn rekening gestort krijgen?
Blijft toch verleidelijk, cijfers..
En nu nog op de juiste manier interpreteren.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 12:32: toch zijn oversterfte en percentage bevolking met antilichamen (wel statistisch juist onderzoeken) de enige cijfers die betrouwbaar zijn. Op de rest valt wel iets of extreem veel af te dingen.
@JohnLocke | 15-05-20 | 12:34: Oversterfte is wel een goede indicator.
Wat mij betreft gooien ze alles direct open. Dit kan uitlopen op een drama, dus overvolle ic's en het risico dat we dan alsnog in een echte lockdown kunnen. Maar het kan ook goed uitpakken, dat het virus op zijn retour is of dat de tijd van het jaar meespeelt. Ik hoop op het laatste scenario, maar wensdenken is makkelijk...
In Georgie (VS) hebben ze de zaak ook open bijna helemaal gegooit en daar hebben ze een dalen aantal nieuwe gevallen sindsdien terwijl de "experts" een miljoenmiljard doden hadden voorspeld.
En het kan ook dat het virus in een tweede of derde golf plotseling een voorkeur krijgt voor gezonde jonge mensen met een goed functionerend afweersysteem. Gok erop nemen dan maar?
@Binnenbaan | 15-05-20 | 12:29: Ik denk dat bij de volgende golf Jesus verschijnt in een spekpannekoek.
@Moonwarrior | 15-05-20 | 12:25: De zon (UV en warmte) vernietigt het virus.
In het najaar alleen nog over als verkoudheidsvirus (volledig volgens de wetten van het Darwinisme).
Vraagje: worden illegale uitgeprocedeerden overleden door corona ook meegeteld?
In sommige statistieken zie je die er nooit bijstaan maar in dit geval geeft het vettere koppen als ze wel meegeteld worden, dus ja.
Het nieuwe normaal is je buurman aangeven als je ziet dat ie even zijn mondkapje heeft afgedaan.
Geen kopgeld maar kapgeld
Moet het niet 'de nieuwe moraal' zijn?
Ah GS surft met de msm mee. Goed man. " deze cijfers danken we aan uw brave anderhalvemetermentaliteit" Graag wetenschappelijk bewijs voor deze claim. Dank u.
Ze zijn er nog! De mensen die niet begrijpen dat maatregelen overduidelijk effect hebben!
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:22: Er zijn heel veel maatregelen, waaronder de anderhalvemetermaaatregel. Aanwijzingen zijn sterk dat het vooral het verbieden van superspreadevents (grote groepen zingende en feestende mensen indoor) verreweg het grootste effect heeft. Zie analyse van Muarice de Hond, die gemeentes met en zonder superspreadevents heeft vergeleken. Maatregelen als anderhalvemeter afstand, vooral buiten, lijken weinig tot geen effect te hebben. Dus het komt er op aan te differentiëren per maatregel, en niet alles op een hoop te gaan gooien. Dus.
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:22:
Maatregelen 4 weken eerder genomen toen Baudet er om vroeg had waarschijnlijk veel doden gescheeld, beloning voor de extra doden zijn 10 virtuele zetels
@Mich2007 | 15-05-20 | 12:35: dit!
Gewoon goed nieuws dus. Hopen dat we nog even niet verslappen met die 1,5 meter, nog even geduld hebben met "we moeten toch weer alles mogen" tot er ondersterfte is maar laten we ondertussen alsjeblieft wel weer geld gaan uitgeven. In eigen land dus. En ook de kleine ondernemer niet vergeten.
Zodra de mensen doorkrijgen dat we economisch nog harder worden geraakt dan door Covid-19 dan gaan ze net als in 1929 massaal van de daken springen.......
Heb je snel weer een piek in de oversterfte.....
Elke tijd kent zijn charmes.
Snelle beursmannetjes die zich verrijkt hebben over de rug van 3e wereldlandkindslaafjes en handel met dubieuze partijen. When it rains, it poors.
www.youtube.com/watch?v=lpaE_pNnShU
@Papa Jones | 15-05-20 | 12:19: Hahaha, lekker Jones.
Voetbal competitie weer open gooien en de resterende wedstrijden uitspelen.
Nederland staat op plek 10 van meest (onnodige) doden door het veel te late en lakse optreden van de zelfbenoemde beste premier sinds de 2e wereldoorlog,
de lijst gaat tot 215 landen(te zwitsal voor link)het is een gotspe dat deze man niet voor een tribunaal staat voor misdaden tegen de menselijkheid, laat staan dat hij op het pleintje bij de gevangepoort zij terechtstellingen gewoon kan ontlopen!! leefde we nog maar in de tijd van de gebroeders!!
Maar dat wordt tegenwoordig beloond met een virtuele stijging van 20 zetels.
Probeert u het nu eens opnieuw, maar dan in het Nederlands.
Alles goed verder thuis ?
Ja, ja, ja, jetzt wird wieder in die Hände gespuckt
Die Krankenschwester kriegt 'nen Riesenschreck
Schon wieder ist ein Kranker weg
Sie amputierten ihm sein letztes Bein
Und jetzt kniet er sich wieder mächtig rein
Ja, jetzt wird wieder in die Hände gespuckt
Wir steigern das Bruttosozialprodukt
Ja, ja, ja, jetzt wird wieder in die Hände gespuckt
www.youtube.com/watch?v=RUdyqJuJOAs
Aber wir sitzen mit die Flugzeuge im Bauch: www.youtube.com/watch?v=TLp4AWLJIZs
@Mr_Natural | 15-05-20 | 12:20:
Nee joh... dit is mijn favoriet:
www.youtube.com/watch?v=lK76cnUcj8U
Wind Nord/Ost, Startbahn null-drei
Bis hier hör' ich die Motoren
Wie ein Pfeil zieht sie vorbei
Und es dröhnt in meinen Ohren
Und der nasse Asphalt bebt
Wie ein Schleier staubt der Regen
Bis sie abhebt und sie schwebt
Der Sonne entgegen...
@Enrique C | 15-05-20 | 12:24:
Bijzondere Duitser, die Reinhard, mooi hoor.
We zijn er bijna uit, volhouden, nog anderhalve meter.
Tot de afgrond?
Maar het woordje 'minder' betekent heden ten dage toch 'allemaal'?
En je scheert daarmee een complete bevolkingsgroep, de doden (... ehm...???) over 1 kam en als je zoiets zegt dan moeten alle doden (met een 'd', niet met een 'j') naar de kampen in het Oosten. Toch?
Kortom, GS schaam je. Het woordje 'minder' is veel te generaliserend en de doden worden in de hoek gezet.
Nederland, Psychiatrische Inrichting Anno 2020.
Als we aan het einde van de rit een oversterfte van 6.000 hoogbejaarden op een bevolking van 17 miljoen hebben en tegelijkertijd rondlopen in lompen, als vagabonden onder de brug slapen en de kinderen onder de 5 jaar oud nog nooit van Sinterklaas hebben gehoord is er wel iets fout gegaan.
Waarschijnlijk met jou fatsoensnormen denk ik zo
En toch schiet de VVD in de peilingen als een komeet omhoog. Volgens mij is er de laatste 50 jaar wat fout gegaan in de bovenkamer van de Hollandse bevolking.
@AntonJansen | 15-05-20 | 12:18: omdat Rutte redelijk goed communiceert en ondertussen de CDA jongens het werk solide doen.
@AntonJansen | 15-05-20 | 12:18: Wat denk je dat er gebeurt als de VVD het economisch verprutst?
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:19: Maar niet omdat ze het echte probleem zo goed hebben aangepakt. Het had met minder doden en zieken gekund en misschien ook wel minder kostbaar. Door meteen passende maatregelen te nemen en niet eerst een tijd lang te talmen.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:19: Solide? Mondkapjes? testen?
@AntonJansen | 15-05-20 | 12:18:
Dat wordt ook wel indoctrinatie genoemd en zolang er brood en spelen zijn blijft alles bij het oude. <!-- zie lichtpuntje aan de horizon in 2021 -->
Die 'intelligente lockdown' van Rutte en die clown van Dissel is 1 grote leugen! En 99% van de Nederlanders ziet niets meer in perspectief! In landen om ons heen begint het volk door deze farce heen te prikken... steeds meer.
De leugen was was Geert Venlo en Lavendel Thierry in de kamer verkondigden: total lockdown. Spaanse toestanden hadden we gekregen, een politiestaat en een totale chaos in de ziekenhuizen.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:17: Nee hoor! Bange poeperd.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:17: Maar wel een betere economische toestand, want lockdown van kortere duur dan nu.
Dit weekend in Duitsland alweer 30 grote demonstratie, worden grotendeels door de media dood gezwegen, behalve als ze in Berlijn voor Merkels deur plaats vinden.
Dan zijn het uiteraard extremisten....
Zeik niet zo man en neem nog een augurk
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:19: uit zo'n keiharde lockdown duurt het naar boven komen nog veel langer. Kijk maar naar Spanje en Italie, die zijn nog bijna nergens. Rondjes in het park mag je lopen tussen 6 en 10 sochtends. Overal Guardia Civil en Carabinieri, hoge boetes en wekenlang met een briefje naar buiten. En ondertussen nog steeds honderden nieuwe infecties per dag.
@Prinsemarij | 15-05-20 | 12:21: prinsemarij.... dus heaumeau!?
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:22: Maar dat komt in die landen doordat de ouderen vaak bij de jongeren in huis wonen.
Een lockdown is dan tevens een garantie dat er binnenshuis veel besmettingen plaatsvinden. En dus minder effectief dan in bijvoorbeeld NL.
Ik was groot voorstande van de lockdown, maar bij nader inzien blij dat deze niet zo streng is doorgevoerd. Want daarbij hoort ook uitgebreid blijven testen, en veel mondkapjes en materiaal.
En dat kan onze incapabele overheid blijkbaar helemaal niet regelen, dus dan werkt de lockdown ook niet.
p.s. hoe is het nu aan het lago maggiore? Ik vraag dit voor mezelf.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:22: Spanje en Italie hebben ook een economie van olijfolie en spaghetti. En wat ze te kort komen gaan wij betalen dus wat kan hun het interesseren om de tent nog een paar maanden langer dicht te houden?
In het ziekenhuis nemen ze de regels ook niet meer zo nauw.
Gisteren.
Z: Hoest u of heeft u last van een loopneus?
Ik: Ja, daar heb ik al jaren last van, mag ik een mondkapje alstublief?.
Z: We kunnen geen mondkapjes uitdelen aan mensen die zichzelf willen beschermen. Er zijn er veels te weinig.
Ik: Maar ik weet toch niet of ik wel of geen Corona heb? En minister de Jonge zei toch dat er voldoende mondkapjes waren?
Boze blik dat ik kreeg! En een mondkapje... dat dan weer wel.
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:17:
Dat zei Thierry niet. Hij zij max 3 weken lockdown (om de curve te flatten) en ondertussen 5 maatregelen nemen. (welke 5 mag je zelf opzoeken).
Even een vraag, hoe weet je dat je een extra dode bent ipv een normale?
Daar moet je een indicatie voor aanvragen bij de gemeente.
Dat hoor je pas een paar weken later, na je uitvaart.
Als je thuis doodgaat in plaats van in de gepamperde omgeving van een verzorgingstehuis waar ze allemaal bezoek eisen en zich in het begin geen reet aantrokken van de nakende ramp.
Zombie apocalypse!!
Oh wacht....
Viel allemaal wel mee....
Inderdaad, het is maar een griepje, toch?
Wel met nog steeds 9000 extra doden, tijdelijk ingedamd door een zwakke lockdown.
Anders had je die piek kunnen doortrekken, en was het nu iets meer geweest.
90.000 of zo.
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:18: 90.000 hoooogbejaarde mensen op 17.300.000 mensen.
Wel onderweg naar de 1.000.000 werklozen. Ach, wat kan dat deren niet?
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:18:
Kletskoek
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:18: waarom maak je er niet 900.000 doden van? In Zweden vallen de mensen toch ook niet allemaal om?
@Moonwarrior | 15-05-20 | 12:29: extrapoleren kan je leren
Dat is uiteraard goed nieuws. Over twee weken - vanaf 1 juni - behoedzaam en gefaseerd uit de lockdown en hopen dat die tweede golf uitblijft, of reuze meevalt.
Ik kon deze week in ieder geval weer eens naar de kapper. Was hoog nodig. En goede maatregelen daar, hoor: niet meer dan 4 klanten mogen er binnen, - geknipt worden of erop wachten, alles op afspraak - je moet meteen je handen ontsmetten met een desinfecterende gel en er wordt heel goed schoongemaakt en opgeruimd.
Ik hoop dat eea straks bij de horeca ook zo goed gaat.
Het album Bat Out Of Hell van Meat Loaf krijgt zo wel een heel andere betekenis.
Meat Loaf heeft ook overgewicht, dus hij moet zeker uitkijken.
Goeie! Dat nummer beats al die andere crappy corona zeik nummers! XD
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 12:18: moest even googelen, ben verbaasd dat ie nog leeft...
Oversterfte hoger bij mensen met een migratieachtergrond?
Oepsie.... dat wordt een rectificatie binnen 3.....2......1......
Juist niet, zijn zielig dus krijgen gratis eeuwig grafrecht en andere soebsidies.
Oversterfte hoger bij migratiërs.
Is dat een kwestie van verkeerde mentaliteit/ alleen luisteren naar wat Erdogan zegt/de koning van marokko, of een kwestie van risicogroep door obesitas/ramadan?
Denk vooral moslima's. Vaak zitten die de hele dag thuis op hun reet met als doel kinderen baren en uitkeringen trekken. Opvoeden van kinderen doen ze dan weer niet als je kijkt naar de jeugd.
@Old_Spice | 15-05-20 | 12:15: Precies dit!!!! En niet anders...
Alles tegelijk wellicht? Domheid/onbenulligheid gaat vaak gepaard met slechte hygiëne, idioot eten en een rare voorliefde voor allesverwoestende geloven. En omgekeerd natuurlijk, dit is een beetje een kip of het ei verhaal. Wat was er eerder, de onbenulligheid of het allesverwoestende geloof?
Wie niet luisteren wil moet maar voelen he...
Onze Turkse vrinden trokken zich geen reedt aan van de aankondigingen van Rutte en van de experts hier. Pas toen ome Erdolf door de satellieten de woonkamers binnenkwam werden ze actief, en ook meteen in de hyperdrive.
Oftewel, #not care #wat moet je ermee?
Als ik de drukte in Amsterdam Oost vergelijk met de drukte in het Centrum is het een kwestie van eigen schuld dikke bult.
@JWZ_JMK | 15-05-20 | 12:27: me dunkt, er woont niemand meer in het Centrum. Verder zijn allochtonen ook buiten coronatijd buitenproportioneel chronisch ziek: 2x zoveel diabetes bij Marokkanen, 2x zo vaak problemen met het bewegingsapparaat bij Turken en onder Surinamers en Antillianen veel meer problemen met hoge bloeddruk etc.
@elfenstein | 15-05-20 | 12:18: het zaadje kan pas groeien als de bodem goed is...
Dat is helemaal geen goed nieuws! De wereldbevolking is nog steeds te groot. Ga eens deaud!
Kijk, deze discussies begon ik te missen. Zullen we het ook over migratie en zwarte piet hebben? *fijn*
Yep, bending the curve hoort over de wereldbevolking te gaan.
Geen mondkapjes meer, maar condooms naar Afrika!
Fijn! Nu stoppen met huilen over economie, vouchers en andere Calimero-problemen en Nederland weer vooruit, al dan niet op 1,5 meter afstand.
Hear hear! En de mietjes mogen binnen blijven, niemand die het verbiedt.
Alles open. En iedereen die nog steeds een lockdown wil een verhoogde belastingaanslag opsturen.
Niemand wil nu een lockdown.
Die lockdown in zwakke vorm hebben we gehad, al was het aan de late kant.
Niemand die toen een lockdown wilde, wilde die voor de rest van zijn leven, maar voor een beperkte periode om daarna weer verder te kunnen met een ingedamd virus, slimmerik.
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:12: Op welke planeet woon jij. Ik zie nog dagelijks mensen op social media posten dat ze niet naar buiten durven. Of dat ze anderen veroordelen die gaan winkelen.
En die lockdown in zwakke vorm. 4% krimp van de economie per maand zegt dat je het verkeerd hebt met je lockdown zwakke vorm. Het is dan wel geen China of Spanje. Het is nog steeds disproportioneel te debiel voor woorden.
Super spread events moeten ze staken. De rest kan doorgaan!
@TheBurnerMan | 15-05-20 | 12:19: de domste schapen blaten het hardst.
@TheBurnerMan | 15-05-20 | 12:19:
- This is planet earth you're looking at planet earth...
-lockdown in zwakke vorm duurt langer dan strenge lockdown
- natuurlijk zijn er mensen bang, en terecht
- super spread events zoals Carnaval in kleine kring hoeven ook geen probleem te zijn, want die mensen komen elkaar echt niet allemaal in het gezicht hoesten.
Mensen hebben goed naar mij geluisterd. Trots op Nederland, Bleib zu Hause en fuck China.
Het wordt tijd voor een standbeeld. In Duindorp en op het Mediapark. Zullen we die ouwe uit Schiedam vragen om het te onthullen?
DE besmettingsgraad (RO) weten we niet omdat je daarvoor het totaal aantal besmettingen moeten weten. Het kan benaderd worden (besmettingen ten opzichte van totaal aantal testen extrapoleren naar bevolking) maar dat blijft behelpen. Laten we het daaarom gewoon bij de meetbare feiten houden. Uitbraak is voorbij, weer aan het werk en open die terrassen!
Tokkielogica. Er is nog nooit iemand door een leeuw opgevreten in NL, dus waarom zouden we ze in een hokje houden?
Dat heb je goed gezien. De besmetting straat R0 weten we niet omdat je daarvoor goed moet meten.
3x raden welke input RIVM in zijn modellen doet. DE BESMETTINGSGRAAD.
Kortom, het RIVM is ook maar een waardeloos instituut dat niet wil openbaren welke modellen ze nu precies gebruiken. Behalve dan dat ze met een R0 rekenen.
@Erikjan79 | 15-05-20 | 12:12: Ik neem aan dat u dus ook niet over straat durft omdat er in Artis wel een leeuw ontsnapt kan zijn?
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:13:
Nee, ik ga er vanuit dat die veilig opgesloten zit, zoals ik nu ervan uit ga dat iedereen zich aan de regels houdt. Natuurlijk weet ik dat er een kans is dat het misgaat, maar om nou gewoon de kooi open te zetten met god zege de greep lijkt me dan weer niet verstandig. Dat is wat jij bedoelt toch?
@Erikjan79 | 15-05-20 | 12:17: Uw angstbeeld is ingehaald door de realiteit. We kunnen gewoon weer aan de slag, er corona is onder controle. Natuurlijk zal er hier en daar nog wel een 80 plusser sterven, en ja dat is niet leuk als het om familie gaat. Maar de rest kan gewoon verder. Niet zo bang zijn.
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:24:
Succes ermee, ik blijf nog wel even binnen dan.
@Erikjan79 | 15-05-20 | 12:32: Dat vind ik prima, en zelfs begrijpelijk indien u in een risico groep valt. Maar gunt u de rest van de bevolking dan ook de vrijheid om weer normaal aan het werk te gaan?
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:40:
Als je nu niet hoeft te werken, dan is dat blijkbaar toch niet zo kritisch. Misschien eens op zoek naar iets anders.
@Erikjan79 | 15-05-20 | 12:52: Dat is geen antwoord op de vraag. Maar ik wil het best beantwoorden: mijn werk hervat zodra ik kan vliegen naar het land waar ik werk. Dat is pas per 1 juni, vooropgesteld dat mietjes en de machtswellustelingen die zij steunen zich inhouden.
Laten we weer normaal gaan doen.
Ouderwets normaal.
Ondertussen maakt Frankrijk bekend deze zomer geen toeristen toe te laten.
Tot zover hun grote bek over solidariteit.
Hadden we maar eerder graties geld moeten overmaken.
En de fransen, ze staken. Verder nog nieuws?
Gele hesjes en solidariteit, dat gaat slecht samen.
Onzin. Ik werk in het toerisme én woon in Frankrijk en volg (dus) nauwgezet de ontwikkelingen.
Toerisme is 10% van het BNP van Frankrijk... Het toerisme wordt nog vóór de zomer geopend en de Europese grenzen op 15 juni.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 12:10:
Leg eens uit, waarde Kuif.
Egalité, fraterenité et quarantée!
@zwenkwieltje | 15-05-20 | 12:11: Die gele hesjes houden alle noodzakelijke economische hervormingen tegen. Waardoor Fransen nog steeds op hun zestigste met pensioen gaan. Terwijl de rest van Europa veel langer doorwerkt. Daardoor loopt de Franse schatkist miljarden aan inkomsten mis. Die Macron cs vervolgens weer wil claimen bij de Noordelijke landen.
@De Droit | 15-05-20 | 12:11:
Gisteren las ik nog dat alleen Fransen op vakantie kunnen.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 12:10:
Ook weer onzin. Dingen blèren terwijl je noch van de hoed of de rand weet.
Op dit moment protesteert de gezondheidszorg. Geen wonder: nul PPE ontvangen, geen bonusje als dankjewel (ze krijgen een medaille... proest), ondertussen is de 35-vurige werkweek afgeschaft, moet iedereen vakantiedagen inleveren, werden er midden in de crisis 3 ziekenhuizen weggesaneerd met elk 600 bedden en naar nu blijkt heeft de overheid 600 miljoen maskers laten vernietigen net vóór en tijdens de crisis).
Ondertussen hebben de minima eenmalig 150 euro gekregen (om die rustig te houden) en de rest van Frankrijk is er financieel op achteruit gegaan.
De gilets jaunes zijn bozer dan ooit. De Franse Staatsveiligheid (DGSI) heeft al gewaarschuwd voor een opstand die het begin van de gilet jaunes zal doen verbleken.
Solidariteit onder het Franse volk is enorm... Er is alleen geen solidariteit tussen overheid en bevolking...
@Papa Jones | 15-05-20 | 12:17: in de Nederlandse pers, ja.
@De Droit | 15-05-20 | 12:11: NOS meldt het... Maar goed, dat is tegenwoordig ook net zoiets als dat het op facebook staat.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-05-20 | 12:15: Ook weer onzin.
Frankrijk is de vijfde economie van de wereld - een stukje groter dan Nederland.
Het probleem hier dat alles richting staatsschuld en grote banken en bedrijven gaat.
De belastingontwijking en ontduiking door hele grote partijen lopen in de 100en miljarden per jaar.
Terwijl die IC-verpleegkundige met 1200€ naar huis gaat - in het land met de hoogste belastingdruk van Europa.
Vind je het raar dat ze wat boos zijn?
@De Droit | 15-05-20 | 12:19:
De 35 (!) urige werkweek.. LOL!!
Hopelijk worden die linkse raddraaiers keihard aangepakt.
Frankrijk mijden. Goh. Nou. Is dat een dreigement of een beloning?
Frankrijk heeft met Zwitserland afgesproken dat de grenscontroles vanaf 15 juni verdwijnen.
@De verwarde man | 15-05-20 | 12:20: de NOS? LOL daar keek ik al niet meer naar toen ik in Nederland woonde...
@van Oeffelen | 15-05-20 | 12:24: en met Duitsland
Dan hoef je er ook geen geld achter te laten. Althans niet meer dan wat de NL regering middels de EU schenkt.
@De Droit | 15-05-20 | 12:19:
Het één sluit het ander niet per definitie uit. De Fransen zijn boos, want Verworven Rechten. Dat leidt al dan niet tot opstand. Regering gaat, niet voor het eerst, door de pomp. En de rekening wordt neergelegd bij het noorden.
Niets nieuws onder de zon, alleen speelt dit fenomeen de komende jaren op een ongekend grote schaal.
@DrumPiet | 15-05-20 | 12:24:
Dat zou je zo kunnen zien, als je je lot aanvaard dat jouw doel in dit leven is een economische productiefactor te zijn ten gunste van een hele kleine groep extreem rijken.
Want laten we wel wezen; als jij vanaf je 18e gewerkt hebt tot je 67e, in je huurwoninkje met portaalluchtje hebt gewoond en elke cent tig maal hebt moeten omdraaien terwijl anderen er met de poet vandoor gingen, wat heb jij dan aan jouw leven gehad?
@De echte Stolwijker | 15-05-20 | 12:28: nogmaals: Frankrijk is een grotere economische macht dan Nederland.
Dat Nederlanders zich in het pak laten naaien hoeft toch niet te betekenen dat Fransen dat ook moeten doen?
Nergens zoveel privé-schulden als in Nederland... Het is allemaal bladgoud, vriend: een dun laagje vernis...
@De Droit | 15-05-20 | 12:31: Jij zou eens een goede krant moeten lezen. Of een economie-boek. Franse staatsschuld is torenhoog, terwijl het land ook een forse belastingdruk kent. Hoger dan Nederland. Oftewel, er komt heel veel geld binnen bij de Franse overheid, maar er gaat nog veel meer geld uit. Conclusie: ze hebben hun huishoudboekje niet voor elkaar. De Franse economie is de afgelopen jaren nauwelijks gegroeid, werkloosheid is er beduidend hoger dan in Nederland, het land heeft een tekort op de Lopende Rekening - Nederland een fors overschot- en het BBP per capita ligt er een stuk lager dan in 0031. Dat ze een grotere economie hebben dan Nederland komt omdat het land 67 miljoen inwoners telt en Nederland slechts 17 miljoen. Bijna 4 keer zoveel dus.
@De Droit | 15-05-20 | 12:29:
Als dat je leven is, heb je dat blijkbaar geaccepteerd.
Iedereen heeft de kans om zich te ontwikkelen. dat moet je echter wel zelf doen en niet wachten op een overheid die je pad uitstippelt, dan wordt het inderdaad erg gemiddeld.
Terroristen.....?!
Blijkbaar zijn de cijfers uit landen zonder lockdown nagenoeg hetzelfde.
Ik denk dat we moeten leren wat minder bang te zijn voor verkoudheidsvirussen ook al hebben ze een raar kroontje op. Ik wil terug naar een land waar je gewoon kan hoesten zonder dat de mensen om je heen denken dat de dag des oordeels aanstaande is.
Zoals welke landen?
Ah, de grote vergelijking begint weer. Altijd leuk om te volgen.
Zweden. Nog even afwachten met conclusies, denk ik.
@First Contact | 15-05-20 | 12:08: Zweden, eergister drie doden, de dag daarvoor 9. Van gisteren zijn de cijfers nog niet binnen, misschien is het wel 0
@First Contact | 15-05-20 | 12:08:
Heel Afrika en hun dependance Zweden uiteraard.
Ook in Zweden geldt: As of early May, the mean age among those who had died with confirmed COVID-19 disease were 82. Wat een enge ziekte zeg!
@Erikjan79 | 15-05-20 | 12:09:
Zeker interessant, virii houden zich niet aan landsgrenzen. Zeer "vermakelijk" om te zien welke rare, afwijkende en totaal niet centraal goed geregisseerde regeltjes en maatregelen van al die postzegeltjes apart allemaal hetzelfde resultaat opleveren: Niks. Nul. Nada. Het prutst allemaal maar wat aan, over het algemeen genomen neemt de ic bezetting af, de onderliggende aandoeningsgevallen raken overal op en de rest wil ondanks alle gefaal maar niet ziek worden en doodgaan.
Ik lach me helemaal kapot, vooral mevr. Maggieblokje in België is hilarisch.
@elfenstein | 15-05-20 | 12:13:
Maar dan ga je ervan uit dat in elk land dezelfde samenstelling, dichtheid, etc heeft?
Dus je twijfelt er aan dat de zwakke lockdown effect gehad heeft?
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:10:
Droom lekker verder. Welke bron heeft dat aan u gemeld? Snel melden als nepnieuws.
Gisteren 69 doden, de dag daarvoor 147.
En vandaag nog een mooi stuk op businessinsider:
Sweden’s per capita coronavirus death toll is among the highest in the world.
@elfenstein | 15-05-20 | 12:13: Blijf in uw kot! Ik meen het!
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:10: Dacht ik al. Zweden krijgt juist de afgelopen weken enorm veel kritiek om hun aanpak. Hun sterfte per 100k inwoners is velen malen hoger dan de omringende landen die nagenoeg gelijk zijn wbt bevolkingsdichtheid. En Brazilie gaat ook lekker op dit moment, maar niet gek met een president die het nog steeds heeft over een griepje...
@De verwarde man | 15-05-20 | 12:15: Komt gewoon van hun eigen ministerie van gezondheidszorg. www.socialstyrelsen.se/globalassets/s...
U verspreidt zelf nepnieuws
@First Contact | 15-05-20 | 12:15: Terug naar dumpert, bangeschijterts. Lekker plusjes geven aan politie die mensen in elkaar mept. In de echte wereld gaat het prima met Zweden. Totaal aantal doden waar Covid-19 als doodsoorzaak op het certificaat staat is bijna 2000. Met een gemiddelde leeftijd dus van 82.
Blijf maar lekker binnen tot sint-juttemis, maar de rest van het land moet wel kunnen werken voor jullie uitkeringen.
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:10:
Kap nou eens met dat Zweden. Op een paar steden na is die bevolking veel homogener dan de onze en vervolgens is dat land ook vele malen dunbevolkter dan het onze. Appelen en goudvissen vergelijken, je moet het maar kunnen.
@First Contact | 15-05-20 | 12:15: Maar is dat erg? Zolang hun ICs het aankunnen en er geen mensen naar huis gestuurd worden boeit dit toch weinig? Het is niet de vraag of je het krijgt, maar wanneer. Enige wat deze vroegde doden zou kunnen voorkomen is een vaccin, maar dat gaat nog zeker een jaar duren.
@elfenstein | 15-05-20 | 12:13:
Dus die Trump die doet het dan eigenlijk weer niet zo slecht en was zijn tijd ver vooruit. Zoals gewoonlijk.
Hup, gewoon accepteren dat er mensen dood gaan, en weer door.
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:18: geen idee wat dat is waar u naar linkt.
Gepubliceerde cijfers kunt u overal terugvinden en zijn echt niet wat u daar heeft opdoken.
"Het land telt drie keer zoveel dodelijke coronaslachtoffers als de buurlanden Denemarken, Noorwegen en Finland samen."
Ja, Zweden is goed bezig, hoor. Als je helemaal niks doet, of te weinig, ben je gewoon veel zwaarder de lul dan wanneer je wel maatregelen treft. Blijkt toch telkens, of niet soms?
@Graaisnaaiert | 15-05-20 | 12:21: Zweedse bevolking homogener? Hetzelfde Zweden dat honderdduizenden vluchtelingen onderdak biedt? Die veelal schijt hebben aan de regels. In miljoenensteden als Stockholm en Gothenborg. Malmo is ook aardig groot. Nee dat is niet bepaald meer het Zweden van Ingmar Bergman.
Kunt u zich nou niet over uw angst heenzetten en gewoon zien dat het allemaal wel meevalt?
@De verwarde man | 15-05-20 | 12:26: Dat is het Zweedse RIVM. Kunt u gewoon door google translate gooien, al is dat niet nodig om grafieken te lezen. Ik kan zelf ook geen Zweeds maar met een beetje geduld begrijp je best veel.
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:15:
Nee ik stond en sta geheel achter de maatregelen die Rutte op 16 maart aankondigde. Dat was het eerlijke nuchtere verhaal: een intelligente tijdelijke lockdown om de zorg, ziekenhuizen en IC's ontlasten.
Maar later kwamen er zorgwekkende woorden bij als 'nieuw normaal', apps & vaccins. De overheid draaft en draait een beetje door.
@Dr_Johnson | 15-05-20 | 12:28:
Exact.
@Dr_Johnson | 15-05-20 | 12:28: Ze doen het nog altijd beter dan Nederland. 2000 bevestigde coronadoden op 10 miljoen
@De verwarde man | 15-05-20 | 12:15: En oversterfte?
@Graaisnaaiert | 15-05-20 | 12:21: op papier is Zweden dunbevolkt maar bijna iedereen woont daar in de steden en loopt het platteland al jaren leeg.
@Nuchternederland | 15-05-20 | 12:15: Het enige wat echt effect had is het verbieden van grote evenementen.
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:30: ik heb het gezien. Maar u praat echt poep. De cijfers gaan tot 11 mei.
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:35:
Ja, en wij doen het weer stukken beter dan België, die het weer stukken beter doet dan Italië. En Duitsland doet het ook weer beter dan Nederland. En de UK doet het het kuttigst van allemaal.
Maar waar het bij Zweden om gaat is natuurlijk dat het aan drie kanten begrensd wordt door landen die het állemaal echt stukken beter doen dan Zweden zelf. Dat moet toch een oorzaak hebben?
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:28:
Dat zeg ik nou net. Op die paar grote steden na. Plus veel minder OV-bewegingen kriskras door het land. Hier zit de trein naar Groningen stampvol. Daar de trein naar Lulea echt niet hoor.
@First Contact | 15-05-20 | 12:15:
Aantal doden per miljoen inwoners Zweden is gelijk aan Nederland.
@vansuyle.com | 15-05-20 | 12:21:
Zo is het.
@me,myself and IK | 15-05-20 | 12:49: www.worldometers.info/coronavirus/
En kijk dan ook even naar Noorwegen, Finland en Denemarken.
@First Contact | 15-05-20 | 13:12: Ten eerste, worldometer.info is geen betrouwbare bron. De Zweedse regering zelf heeft het over 2000 doden waarbij corona als oorzaak op het certificaat staat. Waar die 1500 extra van worldometer vandaan komen is een raadsel
Zweden heeft meer grote steden dan omliggende landen, en heeft waarschijnlijk op de korte termijn meer doden, maar op de lange termijn minder, zowel door corona als door de economische crisis.
@De verwarde man | 15-05-20 | 12:15: Maar die van België met een strenge lockdown is hoger.
We gaan de goede kant op, nu de economie weer op poten krijgen.
Precies. Stoppen met huilen/zeuren/klagen, handen uit de mouwen en gaan.
O wijze uit het oosten. Schijn iets van uw wijsheid op deze gedachte.
De WHO is een supporter en oprichter van vele abortus programma's wereldwijd.
Is het dan niet moeilijk te geloven dat dezelfde organisatie nu zegt dat elke land zijn economie totaal plat moet leggen om levens te redden?
En als we de motivatie oogschijnlijk niet kunnen begrijpen, kan het dan niet zo zijn dat de uitkomst wellicht de motivatie is?
Was de economie platleggen misschien dan niet het doel? Of in ieder geval een nodig onderdeel van een doel?
@KutFilosoof | 15-05-20 | 12:13: oh, WHO staat voor Wijsheid uit Het Oosten. Weer wat geleerd.
REAGEER OOK