Geen vaccin, geen massale evenementen
Geen feesten, geen voetbal, geen zuipen, wel gaap
Geen carnaval. GEEN HUISHOUDBEURS. Geen Zwarte Cross. Geen EK Voetbal en dus ook geen rondvaart door de grachten. Geen Nijmeegse Vierdaagse. Geen toeterfestival voor Selcuk Öztürk. Geen Slayerconcerten voor GU. Geen Bommen Berend. Geen Tilburgse Kermis. Geen F1 in Zandvoort voor Okamoto. Geen Ajax - Feyenoord. Geen Uitmarkt. Geen Zomercarnaval. Geen Amsterdam Open Air. Geen IFFR. GELUKKIG OOK GEEN GLAZEN HUIS (o wacht). Geen Canal Parade. Geen concerten van René Karst. Geen Dam tot Damloop. Geen AutoRAI. Geen Pinkpop, geen Oerol, geen Appelpop, geen Mega Kermis in Uden. Geen intocht van Sinterklaas. Geen GLOW. Geen Marinedagen. Geen schaakkampioenschappen voor Ronaldo. Geen Sneekweek. Geen Marathon van Rotterdam. Geen Dicky Woodstock. Geen vreemdgangersborrel met minnaressen van Marco Borsato. Geen Bloemencorso Zundert. Geen Luchtmachtdagen. Geen Marinedagen. Geen Boekenmarkt in Deventer. Ook geen Dickens Festival in Deventer. Geen EO-jongerendag voor Spartacus. Geen boeren op het Malieveld. Geen Libelle Zomerweek. Geen kaatsen in Friesland. Geen woning. Geen Kroning. Geen korfbalfinale in Ahoy. Geen Toppers in Concert. Geen TT Assen voor Mosterd. Geen Parade. Geen Lowlands. Geen Varend Corso. Geen Koningsdag. Geen start van wielerwedstrijden. Geen Parkpop. Geen Havendagen. Alweer geen Reaguurdersterugkomdag GeenStijl. Geen Breda Jazz. Geen Prittfest. Geen kermis in Roosendaal. Geen oogstfeest. Geen Leidens Ontzet. Geen Winterland Oss. Geen Brandersfeesten. Geen Noorderzon. Geen Oktoberfeesten. Misschien wel Rock Werchter voor Van Rossem, want dat is in België. Maar geen Prinsengrachtconcert. Geen kampioensfeest Feyenoord op de Coolsingel. Niet aansluiten in de rij voor de Peter R. de Vries 500. Allemaal niet tot er een vaccin is. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaap.
Reaguursels
InloggenGeen vaccin, maar wel verplichte mondkapjes in de OV straks in juni. Natuurlijk niet dezelfde kwaliteit zoals ze in de ziekenhuizen gebruiken. Maar mindere kwaliteit, die eigenlijk weinig tot geen bescherming geeft. Maar u snapt het wel, toch? De economie moet blijven draaien. Dus niet zeuren, kopen of boete betalen.
Betalen zal je. Zo rollen ze bij de Nederlandse (R)overheid.
Dat wordt dan wel wachten, want tegen het HIV-virus hebben ze na 25 jaar ook nog steeds geen vaccin gevonden.
Feyenoord op de Coolsingel is dan ook een evenement dat slechts één keer in de twintig jaar voorkomt.
Och, nu kunnen ze daar Corona de schuld van geven. Ellek nadeel hep een voordeel.
en daar was er weer een uit islamsterdam..... ze kenne t niet laten..
En dan blijkt vervolgens in de herfst dat niet de maatregelen maar het huidige weer voor die grote afname gezorgd heeft...
Zou me niets verbazen als dat zo is want de afname is wel extreem. Maatregelen worden wel over het algemeen nageleefd maar ook weer niet zo extreem. Ik denk ook dat we ons rijk rekenen
Oja zeker...
Eind van dit jaar weer een lockdown
Is dat vacin tegen verkoudheid er al?. O nee, dat kan helemaal niet...
Waarschijnlijk ben je de enige die het nog verkoudheid noemt. Zo 1e week maart.
of is er een tegen blauwe balle.... man het wordt tijd dat het september wordt....
“Geen TT Assen voor Mosterd”
———
- every cloud has a silver lining...
Wat een dramaqueens zeg. Er zijn Amerikaanse, Britse en Duitse vaccinontwikkelaars die mikken op een vaccin in september, waarbij ze toegeven dat december of januari waarschijnlijker is. Ook Taiwan - virusbestrijder nummer 1 - denkt een vaccin klaar te hebben, zo rond januari. Dus na de winterstop praten we nergens meer over.
En voor die tijd kunnen we ook wel wat toeschouwers toelaten. In de Taiwanese baseballcompetitie beginnen ze al met 1.000 man, en dat bouwt dan op als het aantal nieuwe besmettingen 0 of onder de 5 ligt (wat in Taiwan al weken zo is en bij ons ook zo zal zijn).
Na 10 jaar hadden ze nog steeds geen vaccin tegen SARS-CoV-1 en zijn ze ermee gestopt. Het zou mooi zijn als het wel lukt om een vaccin te maken tegen tegen SARS-CoV-2 maar of die 100% en lang genoeg beschermd en vooral géén ernstige bijwerkingen heeft (staan corona-vaccins in ontwikkeling om bekend) is maar helemaal de vraag. Ik moet het nog zien!
En dan hopen dat er niet meer van mutaties komen als de D614G mutatie en S943P mutatie ..... Deze bedreigen het ontwikkeling van een eventueel vaccin !
Geen Glastonbury
Voetbalwedstrijd 18 feb Bergamo-Valencia met 40.000 toeschouwers al vergeten ? Was immers ver weg van die 11 noord-Italiaanse dorpjes in quarantaine, waar iedereen in- en uitliep, zelfs reportage Sloveense TV-ploeg 22 Feb om 19:30 op RTL-4. Er was immers nieuwsgierigheid te bevredigen = geld te verdienen ! !
Gevolg: meer doden in Italië en Spanje alsdat er toeschouwers waren.
En dan durft een totale hurk als Cornald Maas te twitteren: "Overziet Hugo de Jonge eigenlijk wel de consequenties van bepaalde mededelingen?”
Gelukkig zijn er mensen met meer verstand dan die Songfestival-knurft.
Dr staan bakken met kut festivals en feesten op... een gemis... neuh
Marijnissen gesponsord door ons blog?
Ik wil live muziek verdomme, en niet met 30 man op een stoel. Godmiljaar!
Beetje prematuur om Bommen Berend nu alvast af te gelasten. Het is namelijk nog laaang geen 28 augustus. En ik acht de kans vrij groot aanwezig dat dit land dan al zo goed als virusvrij is. Bovendien, Bommen Berend vier je in de kroeg. Als de kroegen 28 augustus weer open zijn dan gaat Bommen Berend ook gewoon door.
(noot: Als onze voorouders net zulke angsthazen/weekdieren waren geweest als wij nu dan hadden ze destijds waarschijnlijk meteen de witte vlag gehesen, en dan had die stomme bisschop van Münster(Bommen Berend) zonder slag of stoot gewonnen. Ik mis een beetje VOC-mentaliteit in deze zogenaamde crisis.)
VOC-mentaliteit is niet lievvv...
Maar wie was die Bommen Berend nu eigenlijk?
@Reaganmania
Nee dat klopt. Met dingen als thee drinken en liedjes zingen op het balkon verover je geen rijk.
Onze voorouders hadden inmiddel alle weekdieren in de gemeentehuizen, provinciehuizen, Haagse kamertjes en mogelijk vergeet ik wat, al lang aan die mooie lantarenpalen langs de A73 opgeknoopt, aan beide zijden...
@Kuifje
nl.wikipedia.org/wiki/Christoph_Bernh...
Een lul.
De reacties nog eens overziend is alle misère de schuld van Bill Gates. Ik leer echt veel in de panelen.
Bill is de nieuwe Soros.
Kayser Soze
@niemand specifiek | 07-05-20 | 13:45: Wie is hier nou een idioot..
Ik leer hier vooral wat het nieuwe normaal is.
Fan van Bill Gates zijn.
En als zijn vaccin werkt als windows, dan wil ik het nog niet.
@MistaRazista | 07-05-20 | 15:40: Succesvolle zakenman die zijn geld goed besteedt.
Mooi lijstje.
Toont aan wat we allemaal voor overbodige zinloze dingen doen met z'n allen.
Ik vind het heerlijk deze tijd. Lekker no-nonsens.
Zo kun je het ook bekijken.
Volstrekt gelijk Mark 5 reten!
Mark for president ow wacht we hebben al een Mark
eens..
De eerste zin uit het artikel: "Geen feesten, geen voetbal, geen zuipen, wel gaap". En meteen al een leugen, want de alcoholische verslavingsbehoefte bevredigen doen we gewoon thuis, met een krat bier en een liter jenever voor gewone mensen, en een fles Singaporese gin met een fles tonic die zeven euro per driekwart liter kost voor de aan alcohol verslaafde hipsters... Goh, wie zou dit artikel hebben geschreven... Mosterd misschien?
Ik heb nog nooit zoveel gin gezopen als de laatste paar weken... lekkor!
@Ad Hominem Tu Quoque | 07-05-20 | 14:18:
Wat is er mis met een oud hollands jenevertje ?? Tegenwoordig als je geen gin wegtikt hoor je er niet bij... maar goed heb dan ook geen kek knotje op mn kop staan.
Ik hou het voorlopig nog wel even bij de (speciaal) biertjes en mijn strategische voorraad whisky ;)
Eigenlijk best wel eng om te zien met wat voor fanatisme de meest gestoorde complot theorieën hier door sommige verdedigd worden, het lijkt er op dat het niet alleen bij de GGD crisis is maar zeker ook de GGZ mist wat ontsnapte klantjes.
Ja, deze mensen zijn onder ons. En anoniem ventileren ze hun mening graag.
Maar is Nederland niet altijd al traditioneel voorzien van wappies? Denk maar eens aan onze Konining, Juliana, en de Greet Hofmans affaire. Haar dochter, een prinsesje, die tegen bomen praat.
De Gebroeders de Witt die op het Zoodje uit elkaar zijn getrokken.
Hoed u voor de volksgekken.
Het hoort erbij.
@Overnijd | 07-05-20 | 13:37: VVMU is een groot goed maar kan ook voor behoorlijk wat ruis zorgen, helaas is geen enkel systeem perfect dus doen we het er maar mee, ja.
GS is inderdaad een mooi kijkglas op wat er door de GGZ heen glipt.
@zwellevertje | 07-05-20 | 13:41:
Ik ben wel gewend aan wat ruis. Toen ik als 12-jarige 's avonds laat stiekem naar Radio Luxemburg luisterde ("Your Station Of The Stars") op mijn Grundig transistortje, was de ruis een standaard aanwezigheid. Niettemin enorrem genoten, toen.
Het cirkeltrekken op het deksel van de beerput is ook steeds populairder. Maar op een gegeven moment zijn de nootjes opgedroogd, de oogjes dichtgekit en de rechterarm verzuurd. En dan zal stukje bij stukje het deksel zich een beetje openen
Dat was al voor de zogenaamde crisis.
Tja halve waarheden en halve maatregelen geven ruimte tot speculatie. Mag niet van de kuddedieren. En wel zo veilig voor uw gemoedsrust om iedereen met een andere mening weg te zetten als idioot.
Wachten op een vaccin. Het klinkt als een zoethoudertje... We gijzelen onszelf. En zelfs dat is de vraag of dat zo is. Elke overheid lijkt dezelfde strategie te hebben en dat is best verdacht. Niets is wat het lijkt.
Geen massale evenementen? Dus het vvd66 democratiefestival gaat gewoon door?
D66-GroenLinks, geen VVD'er te bekennen vorig jaar.
@Peter_la_Selie | 07-05-20 | 13:35:
Vreemd, ze hangen toch hetzelfde gedachtengoed aan.
Gedwongen vaccinatie voor tegen het Wuhan-virus? Een virus waar gezonde mensen onder de 75 nauwelijks iets van te duchten hebben? Uitzonderingen zijn er altijd, ook bij influenza.
Waanzin.
Laten ze maar iets aan de oorzaken gaan doen, in China. Anders komt er een keer een virus met de besmettelijkheid van SARS en de mortaliteit van MERS. Of erger. En dan heb je vrijwel niks aan 2400 ICU bedden, opgeschaald, op 17 miljoen inwoners.
Voorkomen is beter dan genezen.
Effectiviteit van influenza vaccin is trouwens 40% in goed gematchte jaren en 20% in slecht gematchte jaren.
Wake up. Speak up.
idd, 98% heeft geen last van de corona.
Wist je ze hebben het steeds over dat corona muteert, net als de griep, dat zou betekenen dat je ELKE JAAR een corona vaccine moet hebben.
Wakker worden mensen!
@SuperKoetje | 07-05-20 | 13:34: En denk aan de bijwerkingen.
Wat de effectiviteit van het influenza vaccin te maken heeft met een vaccin tegen Covid-19 is mij niet duidelijk.
@harry21 | 07-05-20 | 13:44: Die zijn er bij de reeds bestaande vaccins nauwelijks.
@SuperKoetje | 07-05-20 | 13:34:
Word wakker mensuh.... Het is de kreet van ik weet.....
Naar analogie van de Matrix blijf ik dan liever in mijn illusionaire wereld van verstand en controle.
Ik ben zo bang dat ik wakker word in een omgeving met schuimbekkende idioten om me heen die je het liefst zouden vertrappen wanneer je de andere kant op loopt. Gewoon uit rabiate gekheid.
@Overnijd | 07-05-20 | 13:47:
Jij moet lekker doen wat je wilt.
zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/5-milj...
Wat ik vooral bijzonder vind is dat je bestempeld wordt als een idioot wanneer je het ‘nut’ van vaccinaties ter discussie steld. Daarnaast is zeker niet uit te sluiten dat het in x procent van de gevallen een negatieve uitwerking heeft; sterker nog wetenschappelijk onderzoek laat zien dat dit zo is. Netals onze vriend bill gates die in een aantal landen geweerd wordt ivm het kapot maken van honderden kinderen met zijn polio vaccin (waar het rivm ook invloed op had). Wisten julliw trouwens dat onze jaapie van dissel op de zwarte lijst van artsen staat? Nee beste mensen, wat we nodig hebben is een behandeling (antistoffen bijvoorbeeld) zodat men via een pompje of medicijn zelf thuis kan herstellen.
Staat de Huishoudbeurs wel door?
Nee je zult iets anders moeten doen die dag.
Manmanmanman GS moet ook overal een grap en grol van maken. Het kampioensfeest van Feijenoord gaat niet door!!! Moppen tappen graag vanavond in het coronacafe. Heb je wel een harde dobber aan reaguurder Eeuwig op vakantie.
Een wijs man zei ook; es je nie speelt, ken je ook nie winne
U heeft helemaal gelijk.
Drones van de overheid die strandgangers volgen, controleren en corrigeren.
Een lockdown.
Overheidsvolgapps.
Gedwongen vaccinatie.
1984.
De kudde is afgestompt, lethargisch en in slaap gesust. Lijkt alles te accepteren. Ongehoord, gevaarlijk en ongelooflijk.
En Rutte, die misleidt met een glimlach op zijn gezicht vrijwel iedereen en wordt nog populairder ook als je de peilingen zou moeten geloven...
Maar ja, “97% kans dat Hillary wint”...
Ik ben wakker hoor. De intentie is duidelijk. Ze willen gewoon vaccineren. Het diabolische plan van Rutte en flapschoen.
Wordt natuurlijk niet verplicht. Je krijgt gewoon geen 'stempeltje' in je digitale paspoort waardoor deuren voor je gesloten blijven. De mensen worden klaargestoomd naar een enorm wantrouwen jegens elkaar. Loop door een willekeurige supermarkt en kijk wat je opvalt.
@roevka | 07-05-20 | 13:37:
Ik wil al jaren emigreren om te vluchten van de dingen die ik eens ver in de toekomst verwachtte en nu in stroomversnelling waarheid worden.
Als ik ongevaccineerd straks de grens niet meer over mag dan weet ik niet waar ik het moet zoeken.
@KutFilosoof | 07-05-20 | 13:39: Goed plan om te emigreren. Denk dat veel landgenoten het geen probleem vinden als je vertrekt.
@KutFilosoof | 07-05-20 | 13:39: Zoek een andere hobby. Deze gaat niet helemaal goed. Beter een prik dan mijn moeder dood.
Prikken zat gehad voeger, gaat prima nog.
Wat heeft 5G hier mee te maken? Die camera's en dingen doen het ook prima op de huidige verbindingen hoor
deze kutfilosoof lijkt me beetje in de war ..
En nog steeds geen vaccin tegen HIV dat sinds begin jaren tachtig wereldwijd miljoenen het leven heeft gekost. Wie kan me dat eens uitleggen? Ik vraag dit voor een vriend.
Als ze levens wouden redden dan zouden ze wel tegen abortus zijn.
En papa gates... die zat vuistdiep in "Planned parenthood". Maar heus! Zoonlief is gewoon met vaccins in de weer puur uit benevolentie. Het is gewoon een aardige man die enkel levens wilt redden.
Dat die meerdere malen met Epstein en dr Fauci in contact stond voor het hele pandemie gebeuren is gewoon toeval en zegt niks over de man zijn karakter. Ook dat event-201 trouwens... puur toeval.
En dat hij zelf de WHO heeft opgezet en de grootste geldschieter is.... echt puur puur toeval.
Gewoon toeval op toeval op toeval op toeval op toeval mensen.
Echt u ziet spoken.
U kunt het zelf opzoeken: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/ En dan zoeken op HIV en vaccine.
@KutFilosoof | 07-05-20 | 13:32: Was je al paranoïde in de luiers?
@Kuifje-naar-Brussel | 07-05-20 | 13:44: Paranoïode omdat hij niet uw mening verkondigt? Een ander proberen monddood te maken? U bent gewoon af.
Het HIV-virus is zo verdomde lastig te bestrijden omdat het de T-cel binnendringt en daardoor vrijwel ongrijpbaar is voor het immuunsysteem.
Extra complicatie is dat die T-cellen zogenaamde CD4+ T-cellen zijn oftewel T-helpercellen die cruciaal zijn voor een goed functionerend immuunsysteem. Je snapt dus wel dat een vaccin maken tegen een dergelijk virus letterlijk monnikenwerk is. Dat er dus na al die tientallen jaren nog steeds geen vaccin is zegt alles over hoe moeilijk het is om een vaccin te maken.
Grapperhaus denkt zo toch succes te kunnen boeken op bestrijding drugsindustrie, vandaar geen festivals. Kan best wel eens goed gaan werken. Geen vraag dan ook geen aanbod.
Ik slik dan wel uit protest gewoon alles thuis. Beetje m’n feestjes laten afpakken door gabberwaus, wie denkt die man wel niet dat hij is!
En gij denkt dat drugs alleen op festivals worden gebruikt? Tssssss
Wie trekt zich er wat van aan wat de NPO vertelt?
Je moet dus overal een bewijs meenemen dat je het vaccin hebt gehad?
Of spuiten ze dat gelijk mee volgens patentnummer 2020-060606?
Goh, dat nummer, da's ook toevallig zeg!
patentscope.wipo.int/search/en/detail...
En als je nu antivaxxer bent, mag je dan nergens meer naar binnen?
@Nuuk | 07-05-20 | 13:25: Dat zou een strak plan zijn.
@Nuuk | 07-05-20 | 13:25: Nee. Dan mag u binnenkort niet meer werken, krijgt geen uitkering meer enz. Er zijn lieden die dat prachtig zouden vinden... Wat natuurlijk alles over hèn zegt. En verder ga ik maar eens gebruik maken van mijn block-mogelijkheid. Als 1e mag meneer 'kuifje' achter het grijze blokje want als ik èrgens meer dan genoeg van heb...
@lupuslupus
Gewoon negeren. De knuppel in het hoenderhok gooier(s). Alles wat niet binnen de bubbel past wordt weggezet als paranoia. Dit zijn de useful idiots die begin maart liepen te schreeuwen “het is maar een griepje” En nu niet meer uit de lockdown durven tenzij ze een dubieuze vaccinatie in hun lijf laten zetten. Noem het opertunisten, noem het VVD trollen. They follow the leader no matter what.
Every cloud has a silver lining. De nacht van de vluchteling is ook afgelast. Wel sneu voor voor Francisco "white trunks" Van Jole en zijn half debiele onrendabele achterban op Joop dat hun jaarlijkse uitje nu niet doorgaat.
Van al die 'evenementen' zal ik er slechts drie missen: De Luchtmachtdagen, de AutoRai en de F1 in Zandvoort. De rest kan me gestolen worden.
En o ja, de 'Reaguurdersterugkomdagen', heb ik die soms gemist?...
Daarvoor moet je naar buiten. Dat is vanaf zolder minstens 2 trappen. Brr.
@mark1487 | 07-05-20 | 13:52:
Bij mij zijn dat er vijf.
Wat grappig, mijn lijstje is hetzelfde behalve dat ik de AutoRai over sla en naar het Brusselse autosalon ga.
- Nog steeds geen vaccin tegen HIV, er zijn vele geslaagde HIV-vaccins ontwikkeld die perfect werkten bij apen maarrrrrrr jep niets deden bij mensen.
- En verder is er ook nog nooit een succesvol vaccin tegen welk corona-virus dan ook ontwikkeld.
want HIV is een corona virus?
Jawel, een vork inslikken helpt. Tralies voor je reet.
@DebraCadabra | 07-05-20 | 13:16: Ik wil alleen maar aangeven hoe moeilijk het is om een vaccin te ontwikkelen en dat als je een succesvol vaccin ontwikkelt dat in proefdieren werkt dat dat vervolgens niets zegt over de werking in de mens. De corona-vaccins die ontwikkeld zijn hadden zelfs een volledig averechts effect en waren ronduit gevaarlijk.
1. HIV is geen corona. Of bestaan er ook geen vaccins tegen hepatitis B, mazelen en polio enz. enz.?
2. Er is nog nooit zoveel geinvesteerd in de ontwikkeling van een vaccin en het MERS-CoV vaccin werkt, ook in mensen.
@Roadsurfer. Iets minder buiten de deur krikkemikken of iets minder bruinwerken schijnt ook te helpen..!
@Roadsurfer | 07-05-20 | 13:19: Ze moeten maar eens stoppen met die walgelijke dierenbeulerij op volkomen onschuldige dieren. Er zijn genoeg mensen die een vaccin of wat dan ook willen uitproberen. Stop de vivisectie!!
@aardv@rk | 07-05-20 | 14:02: De rest van mijn leven bedoel je?
@Lupuslupus | 07-05-20 | 14:09: En dan kun je dus dood gaan als dat vaccin een averechtse werking blijkt te hebben. Ik sta niet voorin de rij beter gezegd ik hoef die vaccintie helemaal niet!
Laatse klopt, eerste heeft er dan weer geen reet mee te maken.
@mosterd, je vergeet de ergste tegenvaller, namelijk niet meer neuken met mensen van buiten je eigen huishouding.
tip: ik heb met spoed nog even snel een au-pairtje uit het thuisland van mijn vrouw in huis gehaald. Naaien doet ze nu alleen nog op de naaimachine, maar je weet nooit waar het eindigt hé? ;)
Op het politiebureau?
Lekker man!
Zo'n dikke Congolese?
Een triootje.
Gewoon, omdat je maar 1 leven hebt.
Eenden doen het ook.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-05-20 | 13:23: ha ha.!
Dan ga je maar eens een goed boek lezen!
Hoe doet het Nederlandse leger het eigenlijk als er weer Duitsers soldaten over de grens komen, voordat er een vaccin is? 1,5 meter?
Duitse
Ze zijn bezig vakken op de Grebbeberg te schilderen.
Nog een note. Ik raad Demense aan om meer te lezen over vaccinaties. Die wereld is schimmig, op zijn minst. Ligt er aan wat je leest. Altijd meerdere bronnen verzamelen. Dan kun je m.i. een betere mening geven. Alles mijn mening uiteraard.
Neen. Alleen juiste, wetenschappelijke bronnen.De pijnlijk en langdurige route van onderzoeken, stellen, bewijzen en falsifieren en weer door. Lastig en taai.
De hoeveelheid bronnen doet dus niet terzake, de kwaliteit wel.
Hoe meer idioten iets roepen maakt het nog niet meer waar.
5G, pas op! Dat leg ik hier even neer
@Overnijd | 07-05-20 | 13:07: Nou noem eens wat juiste wetenschappelijke bronnen dat, als je A roept moet je ook B zeggen. Ik ben benieuwd.
@Roadsurfer | 07-05-20 | 13:13: Ga maar aan de studie, call-out culture maatje
www.scimagojr.com/journalrank.php?cat...
Alle bronnen van Xandernieuws en Facebook zeker?
@ Purk | 07-05-20 | 12:59: Plurk x wetenschappelijke publicaties = ongeschikt
@Overnijd | 07-05-20 | 13:07: dat is het um juist, de wetenschap is het nooit met elkaar eens, over kwaliteit gesproken. het blijft giswerk want zeker bij de mens is ieder geval uniek.. is mijn mening.
@Purk | 07-05-20 | 13:51: Wetenschap is natuurlijk voor de dommen Purk. Ik ben blij dat jij nu, sinds de Verlichting, mij aan de echte bronnen van kennis gaat helpen. Faceboek?
Maar als er geen Pinkpop is, dan kan er toch tenminste nog wel online worden geroepen dat Baudet en Wilders gevaarlijk zijn en gestopt moeten worden?
Nee, dat gaat binnenkort via NL-alert. Eerst een keer per maand, oplopend naar 7 keer per week in april/mei 2021
Had Boodeeh plannen om op te treden tijdens Pinkpop?
@piloot47 | 07-05-20 | 13:05: Die app gaat luiden als je in het stemhokje staat.
@piloot47 | 07-05-20 | 13:05:
O. Ik dacht 5 keer per dag....
Staat die stoffige tuinkabouter nog steeds aan het roer daar? Werd zo moe van die vent dat ik op een gegeven moment maar weg bleef daar, wat een links zooitje... Lowlands hetzelfde, overspoeld door verwende millenials die nog nooit modder hadden gezien, laat staan zuipende, rokende, scheldende, boeren en scheten latende provincialen zoals ik...
@Ad Hominem Tu Quoque | 07-05-20 | 14:26: de laatste keer op Lowlands werd ik om 4u tijdens een potje frisbee in een lege Bravo tent door een beveiliger aangesproken dat ik niet binnen mocht roken. Na een korte lachbui heb ik besloten dat dat weekend ook de laatste keer Lowlands was voor me.
Geen grootschalige evenementen met een landelijke uitstraling klinkt stroever dan het is: wel kleinschalige evenementen en/of een lokale uitstraling.
Dan het virus misschien toch maar zijn werk laten doen. Zijn virussen niet gewoon een natuurlijk, lees biologisch verschijnsel. Iets wat de veestapel op zijn tijd een beetje gezond houdt. Waarom verzetten tegen iets wat er bij hoort. Moedertje natuur heeft dat niet voor niets bedacht. We benaderen nu alleen de negatieve kanten van een wat steviger griepje en wij zijn vooral bang voor de dood. Als het virus zijn werk gedaan heeft is de gemiddelde bevolking weer wat jonger, dunner en minder ziekelijk. het is een typisch voorbeeld van de mens om zich tegen de natuur te verzetten. Een pure invulling van het individualisme. Geen rekening houden met het collectief belang. De wereldbevolking gaat van Covid echt niet uitsterven. Ik denk dat de bevolkingsgroei nog niet eens echt afneemt.
Ach weet u wat, we schaffen de gezondheidszorg gewoon helemaal af.
@frank4444 | 07-05-20 | 13:01: Zolang je maar niet op een keukentrapje gaat staan.
Kittens hebben ook last van corona (FIP) Daar zijn ze al jaren op zoek naar een vaccin of geneesmiddel. Er klinken wel wat positieve geluiden.
Bovendien voor een simpele irritante verkoudheid is er ook nog steeds niks.
Die simpele verkoudheid levert geen grote druk op onze gezondheidszorg op. Geen noodzaak dus.
@BozePaarseMan | 07-05-20 | 12:59: verkoudheid: rhino virus, muteert te snel om een vaccin tegen te ontwikkelen. Zakdoek dan maar.
2 jaar geleden storten de zorg ook bijna in voor een groep golf. Misschien was dat al een goed teken dat er teveel op de zorg is bezuinigd? Of gaat u straks weer janken dat de zorgverzekering met een 10tje omhoog gaat.
Heb hier anders gewoon medicatie staan, je moet het alleen even van buiten de EU importeren. Je voelt je keel ontsteken spuit het voor het slapen in en de volgende dag is het weg.
Mosterd komt met een lange lijst en dan vergeet hij de allerbelangrijkste: Eurosonic/Noorderslag. De artiest die je op je lokale festival ziet stond zes maanden eerder al in Grun.
En Noorderzon. Augustus.
@piloot47 | 07-05-20 | 13:08: herstel... staat er wel bij.
nos.nl/artikel/2333075-onderzoeksraad...
Het OVV het instituut met kontenbonkers van het kabinet, ja dezelfde club die zo geweldig de onderste steen boven haalde van de MH17 weet u nog. Zijn als de dood dat de beerput eerder open gaat. Schorem dekt zich al in voor de verkiezingen maart 2020. [De woordvoerder laat weten dat het normaliter ongeveer een jaar duurt voordat een onderzoek klaar is, maar dat dit dossier zó complex is dat het waarschijnlijk langer zal duren voor er een rapport is]. Check trouwens die foto van die bejaardenmoordenaars bij het artikel: um zu kotzen.
Tja de twee doodenge 'Bejaardenruimers' maar dat mag je niet zeggen volgens de VVD-trollen hier.
De boys van gs vervelen zich blijkbaar ook, want er zit weer een hoop filler tussen de artikelen de laatste tijd
Ja, veel is low-effort. Cijfers van de RIVM en verder niks toevoegen. Het is een beetje herhaling. Nooit meer een onthullling, alles zeer voorspelbaar.
Wat moet ik me bij dat vaccin van Bill Gates voorstellen? Dat ik 7 sec. na de injectie vastloop?
Meer dat de NSA via een backdoor toegang heeft tot uw gegevens.
Als je stil blijft liggen pas na 49 dagen. Ga je wel wat doen dan veel eerder.
Dat vaccin komt er nooit.. zie griep, loopt altijd achter de feiten aan en wat ze je vaccineren is een cocktail van de vorige griepvariaties. Kortom. Keep. On. Dreaming.
COVID is niet hetzelfde als de gewone griep, wel vergelijkbaar. Dus Keep. On. Dreaming.
U weet echt niets van influenza of coronavirussen. U heeft nog nooit een wetenschappelijk artikel gelezen laat staan geschreven.
@Vula | 07-05-20 | 12:57: Vertel want dan ben ik benieuwd naar uw mening.
Lekker rustig dus allemaal. En iedereen heel erg Zen.
De XTC boeren in Brabant gaan zware tijden tegemoet.
Krijgen straks ook geld van de staat. Is ook een miljardenindustrie namelijk. Maar wel op 1.5m in het lab de pillen drukken.
En wij zijn trots op jou. Echt.
Ga nou lekker fietsen joh. Het is heerlijk weer. Ga ik nu ook doen.
- De fans van China hebben ook een coming out. En zo, hoe die Chinezen ons zullen domineren (wat volgens mij duidt op een kleine sexuele deviatie).
- De a-morele zakken slijm en knekels met bolle ogen gericht op hun beursgrafiekjes komen uit.
- De fans van de EU en haar VVD-schoothondjes komen eruit.
Maar ik wil eigenlijk gewoon uit alles.
Geen Slayer-concert? Treden die nog op dan?
Afscheid toernee
Voor iedereen een duidelijk te begrijpen regel. Kortom: investeer in Big Pharma en een paar gespecialiseerde pharmaceuticals. Goed voor de wereld, goed voor de portemonnee. Tenzij men arm wil blijven en een leven lang wil blijven schelden op de overheid.
Ah, maar dit is waar marktwerking in de zorg wel degelijk voor ons werkt. Pharma's die niet met (tijdige) oplossingen komen, zullen de race verliezen (even afgezien van hun overige portfolio want niemand wedt op één paard behalve Hans Eijsvogel).
Domste advies ooit. Veel te groot risico omdat je niet weet of de pipeline zich waar gaat maken. Voor je het weet heeft concurrent een betere compound of ligt de FDA dwars en gaat je investering door het putje
@Vula | 07-05-20 | 13:00: Klopt en een medicijn onder normale omstandigheden ontwikkelen binnen de spelregels van de wet en haar keurmeesters, kost zo 10 jaar.
@Vula | 07-05-20 | 13:00: + 25%, slecht ?
Het medicijn is er toch al? Notabene van een apotheker uit Meijel. Met harde cijfers.
Heeft geloof ik vorige week of 2 weken terug hier nog op Geenstijl gestaan.
Een medicijn is geen vaccin..
99,99% vd bevolking heeft nergens last van. Laten we ophouden met deze onzin.
Ja dat heb ik ook gelezen. Absurd hoe het RIVM hierin heeft gehandeld. 1000 keer liever een werkende behandeling dan een opgelegd/verplicht Vaccin.
@Superior Bastard | 07-05-20 | 12:47: Vaccin is voor er voor, medicijn is voor erna.
Exact. Graag zou ik de keuze willen hebben tussen een vaccin en een dag of vier een paar pillen slikken als ik corona krijg. Het recept van de succesvolle combinatie vind je ongeveer in het midden van de tekst.
www.centrumdepeel.nl/uploads/files/Re...
Het medicijn heet Chloroquine en moet gecombineerd worden met Azithromycin en Zink. Dit is door een Franse arts in februari of maart al aangegeven als dé oplossing tegen het virus, maar wordt nu door overheden tegengehouden. De arts werd teruggeroepen en moest zijn mond houden. Het middel is in de jaren 30 ontwikkeld en er zijn nagenoeg geen bijwerkingen (al wordt door de media stellig beweerd van wel). Een bijwerking is hartkloppingen bij 1 op de 10.000 patiënten. Met 50.000 gevallen in Nederland komt dat neer op 5 mensen met hartkloppingen. Maar daar tegenover staat wel veel minder sterfgevallen.
@Superior Bastard | 07-05-20 | 12:47: En een vaccin is ook geen medicijn.
@Eagle_Eye | 07-05-20 | 12:57: Verdienmodelletje is mijn mening, dit middel (waar wel degelijk nadelen aan zitten) kost geen drol, terwijl alle andere middelen nieuw zullen zijn, en een hoge prijs hebben, wellicht hoger dan anders, want iedereen wil het hebben...
Valt geen geld meer aan te verdienen, de behandeling kost 15 euro ofzo dat willen de farmaceutische industrieen niet want er zit geen patent meer op.
Als ze het vaccin eerst maar op anderen goed testen.
Als de G5 masten verbrand zijn is er geen vaccin meer nodig!!2!
Getekend,
Vliegtuig Napoleon
Dat is waar. De meeste communicatie over het virus is dan niet meer mogelijk.
Die G5 masten hebben ze nodig om de rotzooi die in het vaccin zit te manipuleren.
Gaan die groepsvakanties vanuit Afrika en Syrië naar Nederland ook niet meer door?
Die gaan wel gewoon door .
Jij mag met al je vrienden gewoon aan de gang hoor na de wedstrijd
Ja hoor, dat mag beslist.
Dat vaccin tegen Mexicaanse griep was ook al zo’n groot succes. Not.*
Maar goed, kan deze keer zomaar anders lopen.
*Nederland spoelde uiteindelijk 20miljoen vaccins door het riool.
Jemig ja, helemaal vergeten. Hoeveel miljoenmiljard heeft dat ook alweer gekost? En hoeveel vakantiehuisjes zijn er toen bijgebouwd op Bonaire? Man man man.
Osterhaus is toen flink binnengelopen.
Ja, Mexicaanse vaccine was ook zo veilig...
zorgnu.avrotros.nl/nieuws/item/5-milj...
En dan?
Inentingsplicht?
Ja, met 5G. En een chipje om jouw genetische vuil te kunnen traceren.
Dat vaccin is er nog niet eens en nu al tegen... manman
Ben niet tegen, maar moet ik dan als concertbezoeker een bewijs van inenting kunnen overleggen, of wat?
En ik vind dat inenting altijd op vrijwillige basis moet. Als iemand zich niet hiertegen wil laten inenten, vind ik dat prima.
Maar om dat dan aan bepaalde voorwaarden te koppelen, vind ik ethisch bezwaarlijk.
Ps. Ben geen antivaxxer en/of 5G wappie.
Pps: Duitsland heeft al geroepen dat er geen inentingsplicht komt.
Dus wel Vollendammer karremus.
Ik ga zuipen.
Niet zo somber. Er is echt een grote kans dat dit vaccin er snel komt.
Meest veelbelovend wat mij betreft ChAdOx1 nCoV-19 (Chimpansee Adenovirus Oxford 1 novel coronavirus-19) van de groep uit Oxford. Wordt as we speak in mensen getest. De Astra Zeneca en de grootste vaccinproducent ter wereld, India Serum Institute zijn al bezig met opzetten van grootschalige productie. Een vergelijkbaar vaccin gemaakt met zelfde techniek werkt tegen MERS-CoV (broertje van SARS-CoV-2). Ik verwacht binnen twee weken paper dat nieuwe vaccin apen beschermt tegen COVID-19. Tipje van de sluier stond al in NYTimes.
Goed nieuws voor de apen.
Ik hoop dat je gelijkt hebt. Mag ik vragen hoe je aan de info komt? Werkzaam in de sector?
Doe wat je niet laten kunt maar ik hoef het niet.
Trek in bananen ineens. Even naar de AH slingeren
@Overnijd | 07-05-20 | 12:43:
Vergeet niet ook een paar coronaatjes mee te nemen.
Elke dag in 2020 is er wel nieuws over iets baanbrekends over "iets" tegen COVID of de behandeling ervan. Het resulteert tot nu toe in nada, noppes, nikx.
@MarkiesDeBalzaque | 07-05-20 | 12:40: Als je kunt lezen kun je dit weten. NYTimes artikel: www.nytimes.com/2020/04/27/world/euro... Hier MERS-CoV paper: advances.sciencemag.org/content/early... Leuke weetjes: eerst een laatste auteurs zijn Nederlanders werkzaam bij NIH, MERS-CoV is in Rotterdam ontdekt en Bilthoven Biologicals (onderdeel Serum institute) is bezig met opzetten productie in Bilthoven.
@MaxiCosi24 | 07-05-20 | 12:42: Ik ook niet.
@MarkiesDeBalzaque | 07-05-20 | 12:49: Extra, met een schijfje limoen.
Als de besmettings-, opname- cq. IC- en sterftecijfers echt drastisch dalen en in de tientallen lopen, en misschien zelfs in de 1-digit cijfers terecht komen, zullen versoepelingen best ingevoerd worden. Ook wat betreft (middel-)grote bijeenkomsten.
Niet zo neurotisch dus allemaal. Het is hier geen Links-bolwerk.
Ik help het je hopen maar onze regenten zijn het wel. In elk geval naar handelen.
Er hoeft maar een besmet & ziek persoon rond te lopen in zo'n (middel-)grote bijeenkomst. Denk daar eens over na.
Wereldwijd 14 biljoen vaccins. Hier gaan een paar mensen stinkend rijk(er) van worden.
Er bestaan potverdorie geen vaccin tegen deze virussen, vroeger niet, nu niet, nooit niet !
Vanwege de mutatie van virussen,
Allemaal geld klopperij van de ergste soort.
Simpele zielen.
Het is 7 miljard mensen en laten we zeggen zo'n 100 tot 300 euro per vaccin wat er betaald gaat worden. Gates wordt de eerste multibiljonair ter wereld (jawel, 12 nullen) als deze vaccinatie wereldwijd verplicht gaat worden. En, zoals het spelletje er nu uitziet, zit dat er dik in!
@joppo0 | 07-05-20 | 12:36:
Wie is hier nu de simpele ziel? Van covid-19 is al tijden bekend dat het vrijwel niet muteert. In ieder geval niet in die mate dat een vaccin niet langdurig effectief is.
Meest veel belovende vaccin werkt met single-dose. Dus dat zou 7 miljard zijn. Waarom u er 2000 keer zoveel nodig heeft is mij niet duidelijk. Daarnaast zullen bedrijven die hier aan werken er echt niet rijk van worden aangezien een groot gedeelte van de wereldbevolking hoge prijzen toch niet kan betalen.
Waar ik 14 biljoen zei, bedoelde ik 14 miljard. Stop de tijd.
@Vula | 07-05-20 | 12:50: Bill wil 14 miljard. www.businessinsider.nl/bill-gates-14-...
@Schietmijmaarlek | 07-05-20 | 12:59: Ja, en een billion is een biljoen. Terug naar de kleuterschool.
Elk jaar, want virus muteert... weer verdienmodelletje...
'Geachte heer Piloot,
Naar aanleiding van de door u aangegeven afwijzing van de Coronavaccinatie zijn wij genoodzaakt u in Burgers Categorie-D te plaatsen. In bijgaande brochure kunt u nalezen waar u nog wordt toegelaten. Ook kunt u alle informatie nalezen op onze website onder het kopje Categerie-D Burger. U kunt zich daar ook aanmelden om alsnog uw vaccinatie aan te vragen'.
Minister Ollonkreng.
Wat ze al niet doen om die micro chip te implanteren he?
Vertel.
@zwellevertje | 07-05-20 | 12:33: ja echt, dat denk ook al een tijdje door dat vaccin gedram.
Dit dus!! Walgelijk vooruitzicht maar zo waar!!
Het verbieden van Leidens (Corona) Ontzet zou een échte ramp zijn.
Ontzettend, inderdaad.
@Kapitein Sjaak Mus | 07-05-20 | 12:42: Nou.... ontsettend.....
Wat sjuul niet snapt is dat op 11 mei de massagesalons open gaan (contactberoep) maar dat de achterdam en trompettersteeg pas op 1 september open gaat. Wat is het verschil tussen een vrouw die je billen masseert en een vrouw die je pielemans masseert?
Als het allemaal wat inspannender is, gaat de ademhaling omhoog, waardoor het virus meer in de lucht komt.
Gewoon een mondkapje dragen.
@Julius Pace Car | 07-05-20 | 12:38: www.amazon.co.uk/Mens-costume-full-co...
Laat dat vaccin nu maar. Ineffectieve troep.
China Originated Virus Incapacitating Democracy 19 is nu al een groter succes dan de uitvinders ooit voor mogelijk hadden gehouden
Oftewel Certification Vaccination ID
.. maar goed. Grenzen open voor virusreizigers uit China en vanzelfsprekend voor de instroom van asielzoekers & "immigranten". Voordeuren dicht intussen, voor je gezondheid.
De Nederlandse laagvlakten zijn nog lang niet vol. Zeker niet nu Nederlanders opgesloten thuis zitten.
Houzee kameraden. Glaasje bleekwater Mark?
Wat ik lees is: geen demonstraties tot de verkiezingen.
Beste mensen, zet vol in op een NEXIT in maart 2021, want het zal onze laatste kans zijn. Als het deze verkiezingen niet lukt dan zal het nooit meer lukken. Stem Nexit!
Ja dat is nog het enige middel om van de terreur af te komen.
Geen getolereerde demonstraties inderdaad..
Er zijn van de week zelfs anti-lockdown demonstraties toegestaan (die door het verbreken van voorwaarden werden stopgezet). Dus demonstreren is gewoon mogelijk met bepaalde voorwaarden, zet aub het aluhoedje af...
Als de verkiezingen doorgaan... trouwens het moet wel een Chinees virus zijn want het schaft de democratie volledig af en verandert deze in een dictatuur zoals China.
Toegestaan nog wel. Hoeveel aluhoedjes zouden er geweest zijn in 1939?
Geen kampioenschapsfeest op de Coolsingel vóór er een vaccin is?
Dat betekent dat we alle tijd van de wereld hebben voor de ontwikkeling van een vaccin, lol!
Ze zijn al een eeuwigheid bezig met het zoeken naar een AIDS vaccin. Ook voor SARS en MERS is het niet gelukt. Het RNA vaccin heeft nog nooit iets werkends opgeleverd. Het griepvaccin is ieder jaar een kokje wat ook ieder jaar misgaat.
Veel succes met hopen.
Gewoon HCQ met zink en een antibioticum verder uitrollen. Dat is het beste dat we hebben.
Huh?! waarom een antibioticum. Het is een F*ing virus, daar doet antibiotica niets tegen. Alleen de gebruiker diaree geven.
Je kunt ook gaan denken, die mensen van boven de 80 moeten toch een keer gaan. Pleur alles open.
@Dlareg | 07-05-20 | 12:29: omdat je vatbaarder bent voor een bacteriële infectie als je aan de beademing gaat.
Wat ik begrijp hebben dit soort coronavirussen (zoals neusverkoudheid ook eentje is) na verloop van tijd, omdat ze constant muteren, de neiging om minder dodelijk te worden (omdat ze anders te snel opbranden in een populatie). www.youtube.com/watch?v=CuK5zfcnNoY
@Dlareg | 07-05-20 | 12:29: Deels eens. mensen van 80 hebben echter wel recht op bescherming e.d. - dus we moeten gewoon een beetje oppassen dat ze geen griep, covid19 of andere besmettelijke ziekten krijgen. Hele economie en openbare leven onder de bus gooien zoals nu slaat nergens op.
@Dlareg | 07-05-20 | 12:29: Antibiotica horen bij de HCQ zink behandeling om bijwerkingen op te vangen.
@harry21 | 07-05-20 | 12:41: Neusverkoudheid = rhinovirus toch? Muteert razendsnel.
gaat nog 5 jaar duren dus
www.bbc.com/news/business-52566030 De Centrale Bank van Groot Britannië verwacht voor 2020 de grootste krimp sinds 300 jaar: - 14%. (Wees dan blij in NL als je nog kan gapen).
En ondertussen kopen, op de achtergrond, arabische en chinese bedrijven aandelen van (festival-) organisatoren op om, zodra het weer mag, geld te verdienen aan die domme westerlingen. Je zou haast zeggen dat ze het erom doen.
bron? bewijs?
Klopt....
Bron evenementen beveiliging
Koopt allen uw vaccin van criminelen die juridisch onaantastbaar zijn!
www.youtube.com/watch?v=WYdZ8yefwAg
Gaan we dan ook de intocht van kansloze tot 0 reduceren?
Want wie weet wat die gasten allemaal mankeren.
Tuurlijk niet. En aangezien zij onbeperkte gratis medische zorg genieten, worden zij geheel opgelapt. Kost ons een paar centen, maar levert een toffe medelander op.
Precies!
"Dat kan eigenlijk pas weer als er een vaccin is en niemand weet hoe lang dat gaat duren." ... "een vaccin" . En dan wachten op het volgende vaccin want coronavirusjes muteren zo graag. Dat griepvaccin heb je op het moment dat het gegeven wordt ook nauwelijks wat aan om de analogie van de achteruitkijkspiegel van de Jonge te spreken Ja kristus, als regenten en 'experts' dit moeten gaan regelen dan kruipen we maar definitief onder onze respectievelijke stenen en dan hoeft er alleen nog maar een schepje zand over om het af te sluiten.
Allemaal leuk en aardig, maar wáárom zou ik mij laten inenten??
"Als u zich niet in laat enten, bent u niet meer welkom in restaurants, vliegtuigen (vakantie en/of werk), hotels, evenementen, bioscopen, etc. U *hoef* u niet in te laten eten, we stellen niets verplicht!"
Om niet ziek te worden en om andere mensen niet te besmetten.
Gaat het Suikerfeest eigenlijk door?
Yep. Moslims zijn immuun.
@RickVogelschrick | 07-05-20 | 12:27: Het is een serieuze vraag, want:
- Festivals: grote groepen mensen bij elkaar.
- Theater/bioscoop: grote groepen mensen bij elkaar.
- Restaurants: grote groepen mensen bij elkaar.
- Suikerfeest: grote groepen mensen bij elkaar.
Dus waarom zouden die eerste drie verboden worden vanwege besmettingsgevaar, maar een familie-evenement als deze niet? Omdat het van religieuze aard is?
@JackStick | 07-05-20 | 12:34: Ja
Hebben we naast Witte Willem nog meer reaguurders verloren aan het Chinese virus uit China?
Is die weg of heeft die een ban?
@zwellevertje | 07-05-20 | 12:22:
Zal het straks vragen aan Kuifje.
Dat was toch zo'n ontkenner? Zou wel heel ironisch zijn...
@RickTheDick | 07-05-20 | 12:25: Ik ben weer genezen.
Groepsex tot max 100 personen... gaat lukken... meestal haak ik bij 101 toch af...
Jij bent zeker altijd de 101ste?
Is er al een stichting opgericht om de corona-doden de komende 75 jaar te herdenken?
Maar zijn er wel Marinedagen?
Ja. Dit jaar ter hoogte van de Bermudadriehoek.
@piloot47 | 07-05-20 | 13:01: Top! Vlieg ik met je mee. No worries, ik neem mijn eigen vest mee!
Robert de Niro wil gouverneur Cuomo spelen in een Pandemie film over Covid-19. www.hollywoodreporter.com/live-feed/r...
"Robert De Niro On Gov. Cuomo: He's Doing What A President Should Do"
www.youtube.com/watch?v=B7H41OYIWrU
gaat ie ook tepelpiercings nemen?
Niet bewezen.
@Pimp my Voortuin | 07-05-20 | 12:26: minder dan een miljoen doden, kan wel een gokje wagen toch?
Beter plan: we sluiten 850.000 mensen op in volledige quarantaine voor de aankomende jaren. De overige 16.589.394 gebruiken we voor de verduurzaming van ons land. Alles in 1x opgelost,
@stekkerinjeoor | 07-05-20 | 12:43: Waar stook je de biogascentrale mee dan? Overigens kan je die 850 duizend na een week of twee wel met elkaar in contact brengen. Parallelle samenleving, zijn we toch al best goed in. Je moet alleen even nieuwe vrienden maken.
@beldewouten | 07-05-20 | 12:58: Genoeg diesel en kerosine over op dit moment. En anders gebruiken we het randje buikvet van TimmerFrans, daarmee kunnen we hele landen decennia voorzien.
5 september 25 years of Masters of Hardcore Brabanthallen Den Bosch.
We zijn er gewoon bij!
Misschien wel een optie om alleen Nederlanders toe te laten, maar feesten zullen we ;-)
We gaan het zien...
De grote leider ( is hij homo, straight,of alien ) behandeld zijn volk als een kudde onwetende schapen, wij het volk volgen gedwee het deskundigenpanel (experts) van het RIVM of iets dergelijks. Wat gebeurd hier, the endgame is in start gezet.
Zijn de hooivorken al uitverkocht? Maar helaas een Nederlander maakt zich vooral zorgen of zijn vakantie wel doorgaat.
Dus dan is de behandeling door de grote leider zo gek nog niet he
.. wanneer pasen en pinksteren op 1 dag vallen, veel beloven weinig geven.
Klinkt weer hoopvol, deze wijze beslissingen vanuit de denkramen van de bollebozen.
Over vaccineren (Duits vereist): www.youtube.com/watch?v=CuK5zfcnNoY
Wow, goed verhaal. Komt er op neer dat vaccins tegen virussen lastig zijn, en deze man lijkt ernstig vragen te hebben bij politiek en industrie die nu medische beslissingen lijken te nemen. KIJKEN!
@harry21 | 07-05-20 | 12:27: Al gezien. Er zijn gelukkig nog mensen die niet met hun hoofd in de grond zitten.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 12:31:
Er zijn gelukkig nog veel meer mensen die niet alle onzin die via Facebook verspreid wordt voor zoete koek slikken.
@harry21 | 07-05-20 | 12:27:
Ja, kijken. En daarna iets verder kijken dan je neus lang is om erachter te komen dat de aannames van deze clown op drijfzand zijn gebaseerd.
@Spring Bruissteen | 07-05-20 | 13:10: Goed argument ook.
Gaat het poepveulen slingeren door?
Nope. Wel het Dwerg werpen.
Nee, en ook geen marmottenfik, duivenpers en schapendruk.
GU weet toch wel dat Slayer gestopt is he?
Zouden nog een paar fetsivalletjes doen, dat wel.
Zolang de kroegen en restaurants maar open gaan.
Las ik dat nou goed “geen marokkanen”?
Psssst... Zo worden ze niet meer genoemd... Jeweettoch
@Gajus | 07-05-20 | 12:26: Klopt, arnon grunbergs is een stuk welluidender.
Als ik weer af en toe op een terrasje kan zitten met een verse pint ben ik al dik tevreden. Massa evenementen ging ik toch al niet heen dus kan ik best missen. Housefeesten worden bijvoorbeeld vooral gemist door drugdealers en gebruikers.
Om dat theaterstuk, concert, house feest, festival, beurs, congres en dergelijk mogelijk te maken is wel iets meer nodig dan uw zin om er wel of niet heen te gaan.
Wat dacht u van al die duizenden mensen die u normaliter niet ziet omdat ze achter de schermen zorgen dat u uw favoriet uit de opsomming hierboven kunt beleven.
Of wat dacht u van alle toeleveranciers in de branche die mede door deze belachelijke maatregel eveneens gegarandeerd nog 9 maanden vrijwel geen inkomsten hebben.
Vaccineren gaat de tweede golf worden! Griepprik is ook een massamoordenaar.
Dit is het resultaat van 50 ballonnen lachgas per dag, mensen. En waarschijnlijk teveel Robbie Jansen kijken.
@Vuurwezel | 07-05-20 | 12:16: Geleuter. Ik heb mij nooit laten vaccineren en zal dat ook nooit doen. 2x in mijn 75 jarige leven griep gehad: 1x toen ik 18 was en 20 jaar(!) geleden. Stop die vaccinatie maar ergens waar de zon nooit schijnt. Een vaccinatie duurt 1,5 tot 2 jaar om te fabriceren en nu zou hij dit jaar al klaar zijn? Wie proberen ze nou voor de gek te houden maar geheid dat er weer hele volksstammen intrappen.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 12:26: Als jij het eens bent met de stelling dat de griepprik een massamoordenaar is, dan zijn we uitgepraat. Ouder is blijkbaar niet wijzer.
Ik leef nog steeds en haal al zeker 35 jaar een griepprik.
@Julius Pace Car | 07-05-20 | 12:43: Ik heb een oom van 85 die rookt en leeft ook nog steeds.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 12:26: Lul niet zo dom. Zonder vaccinaties zouden nog hele volksstammen zwaar gehandicapt rond strompelen of voortijdig de pijp uit gaan. Hierbij wat relevante feiten.
Vaccineren blijft nodig. Als er onvoldoende of helemaal niet meer zou worden ingeënt, zullen ernstige ziekten onherroepelijk weer terugkeren. Zelfs als ze al tientallen jaren niet of nauwelijks meer in Nederland zijn voorgekomen (zoals polio, difterie en tetanus).
Er zijn tal van voorbeelden in het buitenland waar dit is gebeurd. Zo stopte in Zweden in 1979 de vaccinatie tegen kinkhoest. Na drie jaar steeg daar het aantal kinkhoestgevallen explosief. Bijna vijf keer zo veel kinderen onder de 6 jaar werden ziek. En in Groot-Brittannië kwamen bof en mazelen weer veel voor, toen steeds minder kinderen tegen bof, mazelen en rodehond werden gevaccineerd. Na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en het ineenstorten van de preventieve gezondheidszorg daar, braken in Rusland difterie epidemieën uit.
In Nederland kwam in 1999/2000 een mazelenepidemie voor. Van de mensen die besmet raakten, had 94% zich niet tegen deze ziekte laten vaccineren. De epidemie kostte aan drie kinderen het leven. In 2004/2005 was er een epidemie van rodehond onder niet-gevaccineerde personen. Ook de regelmatig in ons land terugkerende polio epidemieën (de laatste in 1992/1993) waren een gevolg van een te lage vaccinatiegraad.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 12:26: Heb je je gratis sap centrifuge al afgehaald ouwe antivaxer. Dat ze binnen no time een vaccinatie uit de hoed toveren heb ik ook een hardhoofd in, maar ga nou niet lopen ouwehoeren en vraagtekens zetten bij beproefde en werkende vaccinaties.
@Wiebenick | 07-05-20 | 13:05: Ik heb zo'n beetje alle vaccins genomen die er zijn en niet of nauwelijks bijwerkingen gehad. Ook nooit ziek geweest, dus ze werken prima.
@Kuifje-naar-Brussel | 07-05-20 | 13:35: vind je? Een overdreven behoefte om je aan de macht te onderwerpen en dat op elk mogelijk moment duidelijk te maken klinkt toch wel als een soort hersenschade bijwerking
Geen vaccin, geen baan, geen leven.
De natte droom van Gates & Co komt uit.
Jij hebt wat Julian Simon nodig.
Gates is goed bezig.
Tussen niets en een vaccin zit hopelijk nog een medicijn. Een medicijn die het ernstige verloop van Covid19 dramatisch terugdringt.
Kiezen uit twee kwaden
Inderdaad
Is inderdaad een vraag die niet wordt gesteld, waarom alleen een vaccin en waarom niet meer op de lijn van een behandeling. Later had Rutte het wel over een vaccin of een medicijn maar dat wordt niet expliciet gemaakt, terwijl dat mogelijk een veel snellere uitweg biedt. Je moet dan alleen accepteren dat mensen ziek worden en mogelijk overlijden. Dat is ook zo met wachten op het vaccin maar dan is het geen keuze meer van de politiek. Bah
Wat voor Kabinet en EU het belangrijkste is: geen massademonstraties. Dat betekent dat (tot er een vaccin is - als dat net zo lang duurt als dat vaccin tegen HIV dan zal dat nog meer dan 30 jaar duren) de EU er doorheen kan jassen wat zij wil en iedere (illegale - want legale zijn er niet meer) demonstratie daar tegen onmiddellijk uit elkaar kan laten knuppelen door de EU-milities. Macron is het nu al gelukt met de Gele Hesjes. Voetbalwedstrijden mag natuurlijk heel snel weer wel, want Brood en Spelen.
En is het kabinet bevoegd om de verkiezingen tot nader order uit te stellen ? Zodat we eeuwig aan Rutte vastzitten ? (wat toch al het geval is)
Precies, wat komt dat Corona virus de machthebbers goed uit: Macron heeft geen last meer van gele hesjes, Rutte heeft geen last meer van demonstraties van boeren,gele hesjes en dergelijke, Merkel was uitgekotst en is nu weer de reddende engel.
Alle deze uitgekotste personen hebben nu ineens weer status, bah, bah.
Ik ben niet zo van de complottheorien, maar ik constateer wel dat er gretig gebruik wordt gemaakt van het inperken van allerlei rechten en vrijheden. Demonstraties worden onmogelijk gemaakt onder het mom van het samenscholingsverbod (zogenaamd voor ons eigen bestwil). En ook WOB-verzoeken zijn nu ‘even’ niet mogelijk. Geen lastige boeren, gele hesjes en allerlei drek die naar boven komt drijven (en vooral de afgelopen maanden hebben journalisten nogal wat drek bij o.a. Justitie blootgelegd). Dit maakt dat ik deze maatregelen onder het mom van het virus vele malen erger vind dan de bedreiging die het virus voor onze gezondheid vormt! En ik blijf het doodeng vinden dat veel mensen dit voor lief nemen. Uit angst, maar angst is een slechte raadgever en ook een makkelijk middel om mensen mee te manipuleren!
@kunstliefhebber | 07-05-20 | 12:17: Zullen we dan maar stoppen met de term 'complottheorie'? Zoals je aangeeft is het dus geen theorie meer. En of het nou een complot is of niet, who cares. Het gebeurt!
@klaasjanhenk | 07-05-20 | 12:25: Eens.
@Uranus1767 | 07-05-20 | 12:12: Macron is nog nooit zo impopulair geweest als tijdens die crisis, als de Fransen de kans krijgen gaat hij onder de Guillotine.
@zwellevertje | 07-05-20 | 12:29: Maar dan wel zonder publiek.
@piloot47 | 07-05-20 | 12:36: Tegenwoordig heeft YT heel handige life stream mogelijkheden, kun je er toch bij zijn.
@kunstliefhebber | 07-05-20 | 12:17: Sommige complottheorien worden werkelijk , zou een kennis zeggen... succes met uw angst echter, er zijn helaas heel veel mensen met angst voor dit virus. Die angst kunnen ze wegnemen door kennis op te slurpen, dan ziet men dat dit virus niet zo gevaarlijk is, maar het bestaat wel, al minimaal 100 jaar. Best rustgevend kennis, wel verschillende bronnen lezen, anders is men net als de Rutjes....
@klaasjanhenk | 07-05-20 | 12:25: Een ‘complot’ suggereert een vooropgezet plan, bijvoorbeeld dat het virus bewust is verspreid. Dat is natuurlijk onzin, maar het is wel een feit dat het virus wordt aangegrepen om vrijheden in te perken. En een vrijheid kwijtraken is gemakkelijk, de praktijk leert dat het terugkrijgen daarvan toch een heel stuk moeizamer gaat! De toekomst moet het leren, maar ik ben er niet gerust op.
Met de lichten uit is het minder gevaarlijk
Hier zijn we, vermaak ons
Ik voel me dom en besmettelijk
Hier zijn we, vermaak ons
Halleluja!
Waar is de oppositie nu je ze nodig hebt. Of horen Wilders, Baudet, SP etc. nu ook bij het partijkartel.
Als jij ze alleen nú denkt nodig te hebben, kunnen wij jou missen als kiespijn
@bart2653 | 07-05-20 | 12:12: Daarvan akte.
Alle evenementen en activiteiten buiten gewoon toestaan, want bijna nihil besmettingsgevaar volgens vele onderzoeken uit China, Duitsland en de VS. Grootschalige of drukke binnenactiviteiten of concerten juist voorlopig niet toestaan, want dat zijn superspreadevents. Verder is wachten op vaccin waanzin, want enerzijds is met goed beleid die ziekte straks gewoon weg (zie Sars 1), anderzijds werken vaccins niet voor geheel nieuwe virusvarianten want teveel mutaties en onzekerheden (zie Sars1). Griepvaccins werken wel, en dan alleen voor de juiste varianten, omdat dit variaties zijn op zeer bekende virussen. Het Sars-Covid19 virus is gewoon veel te nieuw, dat gaat vele vele jaren duren voordat er een echt betrowubaar en werkend vaccin is, mocht het er komen (HIV kent nog geen vaccin, en bestaat al sinds 1982).
U is duidelijk een expert. Not. Naïeve kneus!
@Montgomery Burns | 07-05-20 | 12:33: Haha, u wel zeker, met uw onderbouwing
Hmm er verandert dus weinig voor Disabeltje en aanhangsel (...)
Allemaal prima maar geen carnaval gaat te ver!
Eens. Carnaval is life.
Dan maken we het op Prinsjesdag toch gewoon heel gezellig met elkaar?
Bijna overal op de planeet zijn ze voor mondkapjes maar het RIVM zegt,dat mensen ze ondersteboven of binnenstebuiten gaan dragen. En meer van die onzin.We hebben in dit land al foutieve cijfers over dodentallen. We liegen over beschermende kleding en het Rivm denkt dat de Nederlander achterlijk is.
De overheid had smoesjes en leverde in februari nog een vliegtuig vol mondkapjes aan China.
Ja riepen ze,als er problemen zijn dan zijn wij altijd voorbereid. Wij zijn een van de slimste landen riep Rutte.
Ja ,zal wel.
En vergeet niet: Rutte is een groot staatsman, vader des vaderlands, die ons door deze moeilijke periode heen loodst. Groot zal zijn beloning zijn volgend jaar mei. Al zijn leugens zijn dan vergeten en vergeven - zo ruimhartig is dit volk wel.
... even kijken waar dat modusknopje zit.....
Word ik hier nog steeds als complotgek gezien als ik denk dat dit betekent dat je je straks verplicht moet vaccineren?
.
"Maar dan blijf je toch thuis? Je hoéft niet naar dat event toe"
"Of moeten wij allemaal gevaar lopen omdat jij je niet wilt vaccineren?"
etc etc
Dat is precies wat ze gaan bewerkstelligen. Gesteund door het overgrote deel van de bevolking wat bang is gemaakt.
Ja, dat is een accuraat beeld van de zeer nabije toekomst.
Ik zie de brainwashed BN'ers al voor me. Allemaal selfies delen van de pleister op hun arm en een duim omhoog oid... en #coronaproof ofzo
Argh...
Iedereen die net iets verder kijkt dan zijn neus lang is wordt hier stelselmatig als gekkie weggezet. De enorm waardevolle inhoud van dit stukje tekst houdt dat ook in stand.
U bent een moordenaar een paria! Zoiets?
@brtnsnwbrd | 07-05-20 | 12:05: Inderdaad, een werkend vaccin kun je echter vergeten, bij HIV 1982 hebben ze alleen maar remmende medicijnen weten te ontwikkelen.
Ja, van een vaccin ga je dood, steun je er alleen de NWO mee en krijg je en passant een micro chip ingeplant. Oh ja en nog iets met aliens maar dat weet David Icke en Robert J. beter uit te leggen.
@zwellevertje | 07-05-20 | 12:27: In ieder geval vinden ze David Icke zó gevaarlijk dat hij van YT verbannen is. De mensen moeten en zullen gehersenspoeld blijven. Dus neem maar fijn dat vaccin met die chip er in. U mag die van mij hebben.
@zwellevertje | 07-05-20 | 12:27: steeds de zelfde mantra’s inplaats van een normale discussie voeren wordt een beetje sneu.
@Rallywally | 07-05-20 | 13:02: Ik kan mensen die met David ick aan komen niet serieus nemen, sterker nog, dat soort onzin dient met vuur en vlam bestreden te worden, of jij dat nou leuk vindt of niet, inbegrijpelijk dat anno 2020 dat soort pertinente onzin nog steeds als zoete koek geslikt wordt.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 12:36: Lol en waarchijnlijk zit GS ook in het complot, van Robert J. mag hier niet eens de naam genoemd worden, ik zou maar uitkijken met wat je zegt hier, wie weet aan wie GS jouw dossier door verkoopt hehe!
@zwellevertje | 07-05-20 | 13:22: Welke onzin? Wie sec naar de video's van David Icke kijkt, wie oren heeft en hoort, wie ogen heeft en kijkt, ziet dat deze man steeds vaker gelijk heeft/krijgt.
De kern van zijn betogen is dat de staat er niet voor ons is, maar wij zijn voor de staat. De burger is er dus om de staat te dienen. De overheid is een wild beest dat geketend moet worden, middels spijkerharde grondrechten, welke in grondwet gevat moeten worden. Het beest zal constant pogen de keten los te wrikken. Werkzaamheid is ten alle tijde geboden.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 12:36:
Als ik het volgnde lees begrijp ik dat ook wel een beetje.....
Vervolgens publiceerde Icke in 1999 het boek The Biggest Secret, waarin hij beweerde dat een aantal machtige leiders in de wereld zouden afstammen van de zogenaamde Reptilians, een bepaald ras buitenaardse wezens. Als voorbeelden van afstammelingen van deze wezens noemde hij onder meer: George W. Bush, George H.W. Bush, Elizabeth II, Kris Kristofferson, Beatrix der Nederlanden, Bill Clinton, Hillary Clinton, Dick Cheney, Henry Kissinger, Frank Sinatra, Winston Churchill, Al Gore en Tony Blair.
2020 No vaccin, no jobs, no cash, no hope
Welnee, over een paar maanden is iedereen dit weer vergeten.
In 1946 zaten de Duitsers ook weer gezellig aan het strand hun marken uit te geven.
@Polarisator | 07-05-20 | 12:07: Ja, ok, maar duitsers zijn ook wel heel goed in vergeten.
@Kane | 07-05-20 | 12:24: Wat je 'niet' hebt geweten hoef je ook niet te vergeten.
Klasse Bill. Had niet verwacht dat je die visieloze incapabele corrupte geretardeerde leiders van ons gave land ook al in je zak had.
O wacht, toch wel
Sodemieter toch op zure aluhoed. Dat jouw leven mislukt is is niet de schuld van anderen.
@Vasquez | 07-05-20 | 12:07:
Dus een 'aluhoed' is per definitie niet succesvol in het leven?
Oke...
@MaxiCosi24 | 07-05-20 | 12:18: Iemand voor aluhoed uitmaken getuigt van domheid en luiheid om zelf op onderzoek te gaan. Geen weerwoord hebben, niet met bewijzen komen dat de ander ongelijk heeft (want dan moet je op onderzoek uit) maar 'aluhoedje' schrijven, dan ben je overal van af.
@Lupuslupus | 07-05-20 | 12:41: Hear hear!
De Bill G stichting heeft al eerder een donatie gedaan aan het RIVM met dat mislukte polio project in India vasquez. De lijntjes liggen er dus er al
ESNS..
** Geen Canal Parade** dat maakt het allemaal waard. Hopelijk zal er daarna geen animo meer zijn voor deze alfabet mens evenementen.
En wat als mensen dat niet willen? Als 1 op de 10 zo wakker is praat je over 1,7 miljoen mensen!
Ik hoor daar zeker bij, maar hoe krijg je ze allemaal op de been, met welke trigger?
Ik denk dat je niet genoeg Woke millenials bij elkaar krijgt om er voor te zorgen dat je festivalletje in 2020 nog door gaat hoor
@Disabeltje | 07-05-20 | 12:07: gewoon weigeren. Laat de schapen maar eerst vergif inspuiten. Kijken hoeveel er alsnog omvallen door dat vaccin. Als de poep de ventilator raakt dan stoppen ze wel met het vee te vaccineren. Ik heb er wel wat gerechtelijke bevel voor over en kom graag voor de rechter als vaccin weigeraar.
@Asylum | 07-05-20 | 12:24: Voor de rechter komen als je geen vaccin accepteert kan helemaal niet. Er staat ook nog ergens in de grondwet iets over 'de integriteit van het lichaam'. Maar wie weet, wellicht halen ze dat artikel uit de grondwet, ik zie ze er best voor aan. En als dat gebeurt zullen 'niet kunnen kopen of verkopen wie het teken van het Beest niet heeft'.
Dat het gloriehole dit jaar heel groot mag worden .
Ik nomineer alle pro-vaxxers om zich aan te bieden voor het corona-vaccin.
De bijwerkingen en effectiviteit hebben we het later wel over.
Als je het overleeft....
Dit slaat echt nergens op.
@Draak uit Brabant | 07-05-20 | 12:13: Is wel zo
Vaccin is geldklopperij net als de griepprik ( ook een vaccin).....
Ik vermoed dat het open stellen na 1 juni wel versneld zou kunnen maar goed dit bokkige schaap zal wel naar de rest van de kudde luisteren....
Ik vier mijn 50ste verjaardag ergens begin Julo.
Langs de A27 tussen 030 en 035.
Iedereen is welkom.
Tussen de mais, ziet niemand je.
Het is Julaai.
hahahaha, die foto... +1000 voor @Mosterd
Is hier meer gebruikt. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar die prent vandaan komt.
Geen Rammsteen nondedju!!
Waanzin complete waanzin.
Tot die tijd aan de esco Bar in het nagcafé?
En ik had nog wel een witte string gekocht voor optreden van De Toppers.
En dan zal je ook nog eens net zien dat de themakleur de volgende keer is "Corona-kobaltblauw".
@staat het bier koud? | 07-05-20 | 12:04:
Niet geel? Is de kleur van de zon. De zon is mooi.
Passen ze daar in dan?
Hebben we al een wet die verplichte vaccinaties mogelijk maakt, of gaat het vrijwillig worden maar dan met sociale uitsluiting voor personen die gaan vaccin willen ?
We hebben er een die het zelfs verbiedt als je geen toestemming geeft.
www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/...
@Bijtendehond | 07-05-20 | 11:59: dan heb je ongetwijfeld ook gelezen dat in datzelfde artikel wordt uitgelegd dar er door de wet uitzonderingen gemaakt kunnen en mogen worden.
@Bijtendehond | 07-05-20 | 11:59: Het Ollonkreng is al hard bezig met het ontwerp van een stevige grondwetswijziging. Alles voor onze oudjes.
@Disabeltje | 07-05-20 | 12:12: Dat gaat over fouilleren. Jouw een spuit in je aderen duwen of een pil door je strot of kont douwen zonder toestemming mag dus niet.
En de Intocht van Sinterklaas? Waarom heeft niemand het over Sinterklaas en over zijn medewerker, hoe heet hij ook al weer? Die zwarte?
Zwarte? Die persoon van kleur of van roetvegen zult u bedoelen!
En die nieuwe actiegroep: kick out zwarte dood?
Zwarte dood?! Rasies!!
Airfryer en consorten balen als een stekker. Geen intocht straks, en ook geen demonstraties, dus geen gelegenheid om te zuigen, te treiteren en uit te dagen.
Piet
Sinterklaas valt in de risicogroep, Zwarte Piet komt uit de risicogroep.
Wel Carnaval!
Dat vier je immers in een kleine groep.
Jaap van Dissel heeft het zelf gezegd dus is het waar.
ps. Ook met vaccin geen Slayer concerten voor GU. Slayer is gestopt met touren.
De kans dat je een vaccin tegen HIV (Lentivirus) vindt, is waarschijnlijk groter dan 1 tegen een Coronavirus. Het zal niet veel schelen denk ik, misschien 1 dag voor Sint Juttemis.
Dit is gewoon heel kut..
Want Bill Gates moet wel aan zijn centen komen natuurlijk.
Dat die die naald in zijn eigen reet steekt.
www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/...
Er is wel een of andere VVD-er te vinden die met lak, artikel 11 gaat weg toveren.
@luto333 | 07-05-20 | 12:02: Ja ik weet het. De Donorwet valt hier eigenlijk ook onder. Hebben ze ook een "workaround (lees: we overtreden als overheid zelf de Nederlandse Grondwet)" voor gevonden.
@luto333 | 07-05-20 | 12:02: Er komt een inlegvelletje in de Grondwet.
@Bijtendehond | 07-05-20 | 12:07:
Wetten mogen niet getoetst worden aan de grondwet, art 120. M.a.w. als het erop aan komt, dan is er helemaal geen grondwet. Daarom kon de donorwet ongehinderd ingevoerd worden.
@piloot47 | 07-05-20 | 12:17: LOL
@#enpassant | 07-05-20 | 12:19: Dat weet ik. Ik refereer er in een ander plempsel onder dit topic ook naar.
Maar we krijgen straks wel een mooie naaicursus van Rutte voor het maken van mondkapjes. Is ook wat waard.
"Allemaal niet tot er een vaccin is?" Is er ook al een vaccin tegen het griepvirus dan?
ja
@Ins0mnia | 07-05-20 | 11:53: Nee.
While their effectiveness varies from year to year, most provide modest to high protection against influenza. Vaccine effectiveness in those under two years old and those over 65 years old remains uncertain due to a lack of high quality research. en.wikipedia.org/wiki/Influenza_vacci... Oftewel je moet jaarlijks een nieuw vaccin blijven maken. Er bestaat dus geen vaccin.
Een vaccin niet, meerdere wel. Elk jaar weer andere...
@Ins0mnia | 07-05-20 | 11:53: En helpt het? Nee, want negen van de tien keer is het een andere variant. Ik kan hem gratis krijgen (risicogroep). Ik mot hem niet. Ik ben al niet vatbaar voor de griep. Dus waarom zou ik me laten inspuiten met dat vergif?
@Bijtendehond | 07-05-20 | 11:56: dan doe je dat toch lekker niet, wat kan mij dat verrotten als je kapot gaat aan polio of zo.
@JackStick | 07-05-20 | 11:55: dus wel Ja.
@Ins0mnia | 07-05-20 | 11:58: Men raakt continu opnieuw geïnfecteerd, en kan daaraan sterven. Er is dus geen oplossing om dit te voorkomen. Ja/nee is slechts een kwestie van semantiek, maar in zekere zin heeft u dus gelijk met 'ja' (net zoals ik met 'nee').
@Ins0mnia | 07-05-20 | 11:57: Ik heb de DKTP prik gehad hoor. Meer dan 1. Snowflake. En de enige die ik wel wil hebben en die volgend jaar uitgewerkt is, is die T.
GU heeft dan nog relatief gezien mazzel; Slayer is vorig jaar al gestopt
Aan de andere kant, BZN heeft ook al twintig "afscheids" tournees gehad.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de lustkapper.
Elly beunt bij?
Wel 28.000.000 mensen er netto bij de afgelopen 4 maanden.
je moet ze niet de waarheid vertellen, is eng.
Kan Bill Gates niet een beetje opschieten met dat vaccin?
Hij heeft het al, maar wacht nog even met de introductie totdat alle regeringen het verplicht stellen.
Het vaccin bestaat al in meerdere bedrijven en er zijn er velen onderweg, maar het is nog niet uitgebreid getest. Dat testen zit nog maar in fase 1. Dat gaat naar schatting nog 1,5 jaar duren.
Er moet en er zal gevaccineerd worden! n Soort verplichte griepprik voor:
- als je wil reizen
- naar de bios wil
- bus, trein of vliegtuig passagiers
- bezoek supermarkt en warenhuis
- enz etc
we worden in het pak genaaid
Laat jij je toch lekker niet vaccineren. Werkt in Afrika ook prima. Gaan ze gewoon dood aan polio of de mazelen. Goed plan
@YoMoms | 07-05-20 | 11:52:
Jamaar 5G en chemtrails!
@YoMoms | 07-05-20 | 11:52:
gaap
@YoMoms | 07-05-20 | 11:52:
En Ebola en TBC. Op dit moment kijkt iedereen uit naar een wondermiddel uit Madagascar.
Gaaap!
Alles opnoemen en topic noemen. Gaaaaap.
Kun je toch weer mooi op je CV bijschrijven als freelancer.
Tussen een jaar en enkele jaren zei hij gisteren.
Wel een leuke mancave hier zo. Dat scheelt een stuk.
Een werkend vaccin tegen een muterend virus, wie hou je nu voor de gek!
Wat een krankzinnigen
Het gaat er maar net om hoe snel het muteert.
@Beefbus | 07-05-20 | 11:55: Heel snel
De manier waarop het RNA van coronavirussen is opgebouwd zorgt er voor dat de kans op mutatie veel kleiner is dan bijvoorbeeld bij griepvirussen/infulenza. Het virus dat we hier op dit moment aantreffen is nog nagenoeg gelijk aan dat van het virus dat eind 2019 in China uitbrak. Er zijn wel verschillen waar te nemen maar deze verschillen zorgen er niet voor dat het virus dusdanig veranderd is dat een vaccin niet meer zou werken.
@Realisties | 07-05-20 | 12:00: Per dag
Covid muteert niet.
@MaarFeitelijk | 07-05-20 | 12:27: Tja, dus wel, en de effecten op werkzaamheid van vaccins is nu nog niet duidelijk. Zie onverdachte bron www.bbc.com/news/health-52557955
@MaarFeitelijk | 07-05-20 | 12:27: Dus wel. Wuhan, Iran en Italië verschillen, in flinke mate.
Wereldwijde stop door massa hysterie. Ideaal om de wereldbevolking klaar te stomen voor verminderde consumptiedrift. De natte droom van elke volksmenner.
en de weggevallen consumptie vervangen door gedwongen "investeringen" in zonnecollectoren, warmtepompen en electrische auto' s.
www.dailymail.co.uk/news/article-8292...
@Glasgow Argus | 07-05-20 | 11:54: acteurs en zangers zijn uiteraard een autoriteit op het gebied van deugen, op elk ander gebied hebben zij helaas maar zeer beperkt inzicht in de aard van de realiteit.
@Glasgow Argus | 07-05-20 | 11:54: Ik zie daar alleen maar namen tussen staan die hun schaapjes al op het droge hebben. Dan is het makkelijk je hierbij aan te sluiten. Het koste me trouwens behoorlijk wat moeite om tussen de reclames door het artikel te vinden.
Dan toch gewoon evenementen in buitenland. Kabinet NL heeft toch geen visie. Kopieert standpunten welke politieke opponenten weken geleden geopperd hebben.
Evenementen lijkt me ideaal om de groepsimmuniteit te halen.
Maar ik ben maar een leek.
Dacht ik ook. Afgelopen 2 maanden meer vertrouwen gekregen in leken.
wat dacht je van een all-inn vakantie: met 500 man in een resort, met eigen IC!
Geen import van kansloze gelukzoekers .
Oooooh wacht .
Hier in Nederland creperen is nog altijd aangenamer
dan in een of ander 1#shithole van geboorte,
ja das incluis shithole Marokko en Turkije..
En binnenkort zeker ook geen boodschappen, vliegreizen, sportclub, horeca zonder vaccin.
Onder het mom van "het is geen verplichting"
Hoe noem je toch nog maar een gedwongen vaccinatie en anders ....
Heil nieuwe orde.
Gelukkig hebben we de grondwet nog. Oh, wacht *iets met toetsen mompelt*
www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/...
En anders lekker thuisblijven. Doei.
Er is geen gedwongen vaccinatie.
@MaarFeitelijk | 07-05-20 | 12:27: Er is ook geen gedwongen organendiefstal als je niet expliciet nee zegt. O, wacht.
Dankzij de "rotmaatregel" die door corona en de economische recessie totaal achterhaald is, rijden we wel in een tergend traag slakkengangetje over "snel"wegen. Met 100km/h kun je gemakkelijker op minder dan 1,5m afstand van je voorganger komen. Corona'racers' whahahahah
Open, alles, nu... Stoppen met deze waanzin.
Dan wordt de bevolkingspiramide compleet afgetopt. Zijn wel ineens de pensioenfondsen boven jan. Huizen worden goedkoper, wachtlijsten korter.
Hm.....
@De echte Stolwijker | 07-05-20 | 12:04: 20% van die top. En daarnaast. Het gebeurt toch wel. Wat jij nu vraagt is of we de wind kunnen laten stoppen met waaien.
Waaaaaaaaaaanzin.
"Epidemioloog Giesecke (70) lijkt niet nerveus om zelf besmet te raken. "We krijgen de ziekte uiteindelijk bijna allemaal, hoe eerder hoe beter", constateert hij nuchter.
“Johan Giesecke, Zweeds Intstituut voor de VolksgezondheidAndere landen, met een strenge lockdown, weten op dit moment niet goed hoe ze de samenleving moeten openen.
Er heerst duidelijk optimisme in Zweden door een dalend aantal nieuwe doden en patiënten op de IC's en een afnemende druk op de gezondheidszorg.
"Andere landen, met een strenge lockdown, weten op dit moment niet goed hoe ze de samenleving moeten openen. Ze zijn bij elke stap bang voor een opleving van het aantal besmettingen." Volgens Giesecke en zijn collega's is een strenge lockdown zinloos."
nos.nl/artikel/2333023-door-eigenzinn...
... spuitje omhoog houdt... luchtbelletjes er voorzichtig uitperst... Mark waar ben je... zuster heeft een microsoftprikje voor je...
Geen zuipen? Dacht het wel.
Die snapte ik ook al niet.
Een vaccin? Corona is geen polio of zo.
We moeten massaal aan de MicrosoftGriepPrik. VonderLeyen heeft al toegezegd.
@Mogwai | 07-05-20 | 11:59:
Wel goede virussoftware installeren.
@Mogwai | 07-05-20 | 11:59: Beschaade landen werken aan een vaccin voor de wereld. Andere alleen voor zichzelf. Wat microsoft er mee moet is een raadsel.
Zolang er geen vaccin is gaan er veel meer mensen aan dood dan aan polio. Ook krijgen velen longletsel en worden invalide. Het zit er dik in dat er wereldwijd meer doden zullen vallen dan door de Spaanse griep. Dwz 50 miljoen.
@MaarFeitelijk | 07-05-20 | 12:26:
“Velen worden invalide?”
“50 miljoen doden?”
Staaf dat eens met harde gegevens.
Op dit moment in NL 5204 doden die ook COVID-19 hadden. Of dat ook de primaire doodsoorzaak was is de vraag.
In 2018 8000 influenza doden in NL.
Wereldwijd 264000 doden met COVID-19.
Mortaliteit onder de 75 jaar bij gezonde mensen is bijzonder laag.
U bent een paniekzaaier.
@MaarFeitelijk | 07-05-20 | 12:26: Aan de eerste poliovaccins zijn meer mensen gestorven dan aan de polio zonder vaccin. Aan de eerste, met veel haast en opzijschuiven van regels doorgedrukte, aidsmedicatie stierven de homo's bij bosjes.
Het jaarlijkse griepvaccin is beperkt en verworden tot een verdienmodel, onder de vlag van bescherming van de kwetsbaren en de ouderen.
Er zijn meerdere covid virussen, die tevens muteren.
Het vooruitzicht van een vaccin wordt het machtsmiddel om de bevolking onder de duim te houden. Die druk zorgt ervoor dat, zodra er iets op de markt komt (waar wij duur voor gaan betalen), de massa zich dankbaar laat injecteren. Want de massa is geleerd dat vaccins altijd veilig zijn.
@Arachne | 07-05-20 | 13:30: Belangrijk is wel op te merken dat dit bij een batch was waarbij er per ongeluk echt virus in zat. Het virus was dus verantwoordelijk voor de doden. Niet het vaccin. Die bevat doorgaans delen van virussen. Niet te snel slechte stukje overschrijven.
@Deflatiemonster | 07-05-20 | 13:45: Da's een lullig verschil, als men overlijdt aan een actief virus in een vaccin is het geoorloofd te stellen dat ze zijn overleden aan een (ondeugdelijk) vaccin.
Geen verkiezingen ?
Hoezo?
Het is een duimzuigsel lijst. Afhankelijk van hoe dingen gaan kan er in de hersft van alles weer wel georganiseerd worden. Of niet. Covid is nog niet uit de wereld.
@MaarFeitelijk | 07-05-20 | 12:23:
Het was een ontbrekend dingetje op de lijst maar iets zegt me dat dit ook tot de mogelijkheden kan behoren.
REAGEER OOK