Terrassen open op 1 juno. ZO gaan we het doen
Nederland, let op!
Nog 26 nachtjes slapen en dan is het 1 juno (een maandag, maar fuck it) en volgens het ANP mogen dan de terrassen weer open. En wij hebben een plan. Helemaal zelf bedacht gejat uit Amerika. Want iedereen die zich de afgelopen weken voorbeeldig heeft gedragen wil natuurlijk zo snel mogelijk op een terras gaan zitten en vol is in de anderhalvemetersamenleving een stuk sneller vol. Dus we gaan het zo doen. We sluiten de straten af. We zetten de tafels neer. We laten het volk bestellen. En bestellen. En bestellen. En samen krijgen we die horeca-omzet weer omhoog. Make de terrassen great again!
Social
Reaguursels
InloggenIedereen boven de 60 doodschieten om zo een plek op het terras te krijgen mag zeker niet?
Toch wel grappig hoe de Nederlander het thuiszitten al na 2 maanden niet meer kan handelen. Ik zit lekker elke dag met een biertje op mijn eigen (dak)terras, ik heb al 2 maanden vakantie. En dan red ik er ook nog een stel bejaarden mee ook. Van mij mag die lockdown nog wel tot 2021 duren!
Mwah, weet niet hoor, wanneer het bier is in de man, wijsheid in de kan....
Nu nog zorgen voor schone glazen. Dan wordt er ook niemand ziek.. of plastic wegwerpglazen
De grootste "blijf-thuis"schreeuwers zitten straks als eerste op het terras.
Mark my words.
Stelletje hypocrieten
Idd ja. Schijterig NSB volk dat nu iedereen de maat aan het nemen is. Zum kotzen.
Ik gun iedereen een fijne terrasmiddag , maar mij zul je er niet zien , we hebben ons eigen terras in de achtertuin ( en een kratje grolsch van € 8,99 in de koelkast)
Goede keuze, proost!
In Den Haag zijn tientallen terrastokkies opgepakt. Sneue lui.
nos.nl/artikel/2332855-tientallen-arr...
Die agenten die uitgaan van de lijdraad "Befehl ist Befehl!" zijn inderdaad sneue lui. Dat moeten we goed in de gaten houden, opdat het ons niet ontgaat en opdat we het niet vergeten. Goed dat je dat aankaart.
@GeenHeil | 05-05-20 | 14:43:
Nee, dat heb je verkeerd geïnterpreteerd.
De agenten zijn de helden hier. De werkschuwe schijt-aan-allleshebbende demonstranten zijn hier sneu.
@Papa Jones | 05-05-20 | 14:46:
Daar gaan we elkaar echt niet in vinden. Ik heb respect voor jou en je plempsels, maar hier denk ik echt heel anders over. Het moet afgelopen zijn met die onzin. Ik ben geen fan van demonstraties en van werkschuwe types die constant naar het Malieveld rennen als ze hun zin niet krijgen, maar deze situatie verplicht het ons bijna om ongehoorzaam te zijn en om te demonstreren.
Edit: ik had je natuurlijk wel correct geïnterpreteerd. Ik was cynisch en sarcastisch aan het doen.
@GeenHeil | 05-05-20 | 14:50:
Er valt echt wel een hoop aan te merken op de overheid. Er moet veel meer getest worden. Het beleid rond mondkapjes is mega-passief. Op dit moment mis ik echt een type Trump die roept 'we will build our own mondkapjes'.
Zonlicht helpt tegen coronavirussen! President Trump oogstte dan wel veel hoon met zijn bleekwaterslikverhaal, maar nu blijkt uit een nog officieel te verschijnen wetenschappelijke studie dat UV licht wel degelijk inhakt op coronavirussen www.japantimes.co.jp/news/2020/04/29/...
www.accuweather.com/en/health-wellnes...
En wat is dan precies het verband tussen uv-licht en bleekwater?
@Zenzeo | 05-05-20 | 14:46: Dat verband is: president Trump die speculeerde (volgens eigen zeggen met sarcasme) over het innemen van bleekwater en UV licht.
1 juni is dan wel een maandag, maar ook 2e Pinksterdag :-)
Jezus te paard, moet heel NL nog 4 weken wachten. Alsof die 4 extra weken nog iets uitmaakt voor de corona, voor de ondernemers wel, dat is weer een maand onkosten zonder inkomsten. Gelukkig draait de hele EU op gratis geld en hoeft niemand wat te verdienen
Probleem is we hebben in Nederland het poldermodel. Een virus laat zich niet “polderen”. Daar heb je een daadkrachtige leider en dito koers voor nodig. Terrassen open zonder strategie zoals testen, traceren en isoleren (zonder app), is een experiment. Maar goed zoals Jaap en zijn mensen zeggen (samengevat), we weten het niet...
Totdat die oh zo zielige horecaboeren zelf met hun bmw of Mercedes door de straat moeten, dan moeten de heren natuurlijk vrij baan en liefst met 80 door de binnenstad. Op weg naar hun huis in een of ander dorp, of naar hun bungalow in Spanje. Ik houd niet van terrassen.
Nou ja, je vraagt je ook wel vaak af of het nu wel zo nodig is al dat autoverkeer in de binnenstad. Op routes voor toeleveranciers na.. Dus plemp er maar mooi die terrassen er op. Wel wat ruimte overlaten voor routes toeleveranciers en taxi voor de ouderen.
En hulpdiensten uiteraard.
"Nederland staat voor een zware opgave. Er volgen fikse bezuinigingen,
met name in de zorg. De komende jaren geldt een korte aanloop, maar
met ingang van 2015 wil de Nederlandse overheid structureel bijna 11
miljard euro minder uitgeven aan gezondheidszorg. Het gaat daarbij om
een bezuiniging van 20%, waarbij het totale zorgbudget wordt
teruggeschroefd van grofweg 54 miljard tot 43 miljard euro"
nee ik snap eht niets van de IC bedden tekort.....
Ik wel.
Mensen begonnen te klagen over hun zorgpremie.
Nederland bezuinigt structureel op de zorg. Dat is niks nieuws. Het zal nu nog forser worden. Toch leuk voor al die mensen die in de zorg werken, weer een stijging van de werkdruk om italie te financieren. Weet je weer waar je het voor doet zeg maar.
Voor straf een jaar lang geen bier en wijn voor alle ambtenaren en volksvertegenwoordigers. Dan twittert terbie zn partij ook niet de afgrond in.
Mijn eerste zorg gaat toch uit naar alle subsidie slurpende 'artiesten, kunstselaars' en NPOrs...
Daarna de zuid Europeese bodemloze putten en nieuwe medelanders.
M.K.B. , horeca enz dat zijn slechts belastingbetalers... bah!
Janken over kunstenaars die nog geen knaak en een bosje konthaar krijgen terwijl KLM een zak van 4 miljard krijgt toegeworpen met als enige voorwaarde "geen bonusjes hoor".
@JanVergoor | 05-05-20 | 13:59: Ja, geen subsidie-maar kerosineslurpers...
@JanVergoor | 05-05-20 | 13:59: Fijn Jan, dat je inziet dat geld overmaken naar structuele subsidieslurpers en aanverwanten geen zin heeft.
KLM, Fransen, Italianen, Grieken, NPO, knutselaars zijn gewend aan steun, dat maak kortIchtig, lui, afhankelijk enz.
Heeft marianne nou invloed gehad of wat?
En laat je niet voor de gek houden, Rutte besluit dit niet. WIJ besluiten dit. Omdat de samenleving in opstand komt en de regie terugpakt. Wat een zelfstandig besluit lijkt is een paniekreactie want de noodverordening heeft allang geen juridische basis meer.
www.ad.nl/koken-en-eten/horecabaas-me...
www.ad.nl/koken-en-eten/grootste-kroe...
www.destentor.nl/binnenland/horecatyc...
Net zoals dat in maart de scholen dichtgingen; niet omdat Rutte dat besloot maar omdat wij zelf onze kinderen er vanaf gingen halen. Rutte kan alleen maar reageren. Ze kunnen niks. Niets beslissen, niet vooruit kijken, niet handelen.
Pak een alcoholist zijn pleziertje af en dan krijg je dit.
En de vvd lekker+15 in de peilingen!
Het grote probleem is dat een derde van alle Nederlanders op de een of andere manier ambtenaar is of aan een overheid gelieerde baan heeft. Die krijgen gewoon hun salaris doorbetaald en alle extra's. Voor hen is dat hele Corona gedoe wel prima zo. Diezelfde mensen maken ook al die verordeningen! Een Catch-33 situatie..
Precies dat dus
Ja precies, voor veel loonslaven en ambtenaren is het stiekem wel even lekker zo. De urgentie om weer normaal te gaan doen is bij beslissingnemers lang niet zo hoog omdat ze het persoonlijk niet zo negatief merken.
@Schwanzeleber | 05-05-20 | 12:28: en het scheelt een hoop 'gezeur' aan inspraakrondes, medezeggenschap, alle partijen erbij betrekken etc. Welke ambtenaar wil dat nu niet?!
Gewoon betaalde vakantie. Die laten zich de pis niet lauw maken.
Krijg ook de indruk dat iedereen die zeker is van zijn inkomen al het risico mijdt en even ‘vergeet’ waar dat geld eigenlijk vandaan komt.
Ik heb nog steeds geen t-shirt gezien met de tekst: "die van mij is 1.5 meter".
LOL Hahaha
Misschien té flauw...?
Ik sta er toch weer van te kijken hoe men hier mee omgaat: 1 of andere puppet (Mark Rutte) wordt door adviseurs geadviseerd omtrent de 1,5e meter afstand. Rutte roeptoetert het de maatschappij in, onder echt te gaan fact-checken of die 1,5e meter wel iets bijdraagt aan het doorgeven van het virus. In de tussentijd krijgen we officiële berichten dat het virus zich door de lucht verspreidt. Dat er meer aan de hand is dan alleen het doorgeven door 'speekselspetters'. Ook komen er berichten dat niet iedereen vatbaar is voor corona. (ook eigen ervaring in mijn familie: mijn zus heeft corona gehad (is getest tijdens en na de ziekte) en de man van mijn zus heeft het niet gehad. Wel in het zelfde huis, zelfde bed, incl. 3 kinderen en krijgt het dus niet. Er is dus geen touw aan vast te knopen. Afijn, terug naar Rutte! Hij zegt 1,5e meter maatschappij inrichten en hoppa het gros van de burgers buigt en neemt dit aan voor waarheid. geen demonstraties, geen kritische houding, geen alternatieve kijk op het geheel. We buigen en slikken het. Ik vind dit een vreemde en beangstigende gewaarwording. Blijkbaar zijn we dusdanig mak geslagen dat iedereen gewoon volgt.
Perfect omschreven, ook in mijn familie en aanverwanten corona maar de vriend van mijn zus haar dochter kreeg het niet net als mijn zus (rheuma = risicogroep) die haar bed verschoont heeft en dus uitgebreid in huis geweest is niet, haar man en zoon ook niet etc. etc. etc. en NIEMAND mocht getest worden.
Lees dit maar eens en dan vooral die laatste zin, heerlijk: www.topics.nl/jaap-goudsmit-over-de-o...
Hoera! Dan kunnen we weer lekker 4 euro betalen voor een glas lauw bier met een drie vingers dikke schuimlaag en in een vreemde taal afgesnauwd worden door de chagrijnige bediening, terwijl we hebben plaatsgenomen aan een plakkerig tafeltje dat ook in de afgelopen maanden niet werd schoongemaakt..
Echt iets om naar uit te kijken...
Je kan ook buiten 020 op een terras gaan zitten.
4 euro? Zo goedkoop? Zeg ff waar ....
Het heeft wel iets, je verlangt er naar.
Er is ook leven en horeca buiten 010, 020 en 030.
De vraag is dan wie die drankjes komt brengen en hoe gaat die kelner dan die 1,5 meter afstand houden?
De terassen waar ik kom daar hoeven die dames geen afstand te nemen .. wat mij betreft
Och, zoals het nu doorgaat qua dalende lijn is corona dan helemaal weg.
Yep. Blijven we enkel nog zitten met een, privacyschendende, corona wetgeving.
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2332795-is-o...
Zelfs de staatsomroep weet dat we worden geregeerd door een stelletje misdadige downies zonder enige visie. Beetje polderen met mensenlevens. En hier maar zitten ouwe kutzweten over horeca en terrassen shit. Nagemaakt egoistisch kutvolk.
Hee, ongewoon kritisch stuk op de NPO. Benieuwd wanneer de stagiair van dienst het weer mag verwijderen. Lees dan:
Vorige maand leken we van strategie te veranderen en toch voor de Duitse aanpak te gaan. Op 7 april zegt minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid dat besmettingen met behulp van apps en massaal testen actief getraceerd gaan worden.
‘Op 7 april zegt minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid dat besmettingen met behulp van apps en massaal testen actief getraceerd gaan worden.
Maar een maand later is er nog weinig veranderd. De apps komen niet van de grond, en grootschalig contactonderzoek en testen blijven uit.’
‘Afgelopen weekend erkende Jaap van Dissel dat er nog geen strategie is gekozen. "Daar zijn we druk mee bezig."
Pijnlijk, pijnlijk.
@Computer_says_no | 05-05-20 | 12:13:
Copy paste op iphone sucks, sorry.
Goed stuk. Veel meer testen, en nog even de maatregelen volhouden, niet nu van alles open gaan gooien:
Nu het aantal besmettingen laag ligt, hebben we volgens Koolman een kans om mee te doen met Duitsland: de coronamaatregelen nog even volhouden en alle besmettingen en contacten traceren en isoleren. "Dan kun je het virus in Nederland uiteindelijk helemaal elimineren. Komen we in de buurt van eliminatie, dan kunnen we de economie al vrijgeven om faillissementen te voorkomen. Met contactonderzoek houden we in de gaten of het virus niet terugkomt."
Gisteren werd bekend dat "Trump medische hulpmiddelen op bevel in VS wil laten maken". Achterliggende doel is om de VS minder afhankelijk te maken van Chinese productie. Zij wel.
Als de EU enig toegevoegde waarde zou willen laten zien, ontwikkelden we een "EU First" plan waarmee we productie en werkgelegenheid (terug) naar Europese landen halen.
De EU is een mislukt project, maar kan nog enig damage control doen... Met 446 miljoen inwoners, moet je toch enige onafhankelijkheid van China, de VS en India kunnen realiseren?
Gewoon met de rest vd wereld excl China afspraken maken over hoe we de productie een beetje verdelen. En binnen Europa kan er verder prima een centraal iets gemaakt worden voor zo'n mondkapjes crisis oid. Als Timmerfrans tenminste geen burgeroorlog heeft ontketend tegen die tijd
Hulde!! Het is alleen voor de grote bedrijven interessant om in "lage lonen landen" te produceren. En de consument betaalt gewoon de hoofdprijs voor Apple, Nike etc. En dan geen winstbelasting betalen, want "too big to fall".
Guy Verrotte rand heeft het te druk met het afzeiken van zijn ex (lees: Groot-Brittannië) op Twitter Dus EU first zit er voorlopig niet in. Toch niet zoals jij dat bedoelt. Voor Guy betekent EU first: federale dictatuur
@Bijtendehond | 05-05-20 | 17:12: Guy Verrottetand
Even zwaar off topic, excuses aan de redactie:
Ik mis de dikke vette chocoladekoppen in alle dagbladen plus online berichtgeving.
Men wil het natuurlijk niet hebben over Femke Halsema. Dat die het Wilhelmus niet meezong.
Zouden we die dikke vette chocoladekoppen wél hebben gehad als Baudet daar had gestaan, en niet had meegezongen?
Place your bets.
Chocoladekoppen lijkt mij te rassistisch nu, bij Baudet mag dat wel...
Dat was mij ook opgevallen ja. Typerend ergens, juist zij weer...
@Zalluf | 05-05-20 | 12:19: Ja en ook niet per ongeluk. Gewoon als burgemeester van uitgerekend Amsterdam nota bene 5 mei gebruiken om een statement te maken. Het is zo in en in slechte vrouw, burgemeester, politica en wat al niet meer.
Misschien kan ze niet zingen...?
Dit lijkt mij ook een belangrijk stukje van de oplossing:
mondmaskersvooriedereen.nl/
Over een aantal weken zijn er zo weinig mensen met corona, dat het middel gegarandeerd erger is dan de kwaal.
Het enige wat er dan kan is testen en isoleren, dat moet dus heel massaal gebeuren,
De anderhalvemetersamenleving, dat slaat nergens op en is ook veel te kostbaar.
Testen, testen, testen en isoleren, contactonderzoek, dat lijkt mij toch goedkoper.
Probleem bij een toilet is, dat als iemand het virus heeft. dat ook in de darmen zit.
Trek je de wc door, dan krijg je overal het in de lucht.
Dat is dan wel een groot probleem.
Contactonderzoek gaat makkelijker zeggen ze met een app.
Aangezien de vraag naar terrasstoelen groot is en het aanbod fors zal verminderen, zullen we met heel andere prijzen te maken krijgen.
Een andere reden is dat de horeca bij minder klanten ook de kosten van huur e.d. zal moeten opbrengen.
Die kans zit erin. Dan wordt het hier wat dat betreft een soort Zwitserland en dan is de horeca in Nederland er alleen voor de elite die het kan betalen.
Gaan we gezellig met de buurtjes voor de voordeur zitten. Veel leuker.
@CalamityJane | 05-05-20 | 11:52:
Dat sowieso. Ik heb in mijn studententijd niets anders gedaan dan dat. Ja, behalve studeren dan, dat deed ik ook nog. Oh ja, en blowen en neuken. Maar dat deed ik ook met de buren.
En hou eens op met dat junogeleuter.
Hou zelf een sop!
Lockdown is bullshit, mondkapjes zijn bullshit, 1,5 meter is bullshit, vaccins tegen dit virus zijn bullshit. Het gaat allemaal nergens over.
Allemaal hysterie omwille van één of ander flutvirusje dat net als de griep gewoon elk jaar terug komt, waartegen vaccins niet of nauwelijks helpen. Gewoon weer normaal gaan doen met z'n allen.
Eens.
Maar het is heel leuk om honderden miljarden doelloos over de balk te smijten.
Doe nou niet zo absoluut als je niet honderd procent zeker kunt zijn. De maatregelen zijn vreemd maar je kunt denk ik niet van een flutvirusje praten. Mss worden de maatregelen rond dat 'virusje' zo groot aangepakt met een bedoeling. Alles kan, niks kun je uitsluiten.
U heeft zojuist gewonnen.....: de tegel-van-de-dag-award! Hulde! Èn daarnaast mijn sympathie. Heb je niets aan, maar toch. En voor iedereen en zijn moeder die begint te janken over de minder sociale kant van uw plempsel.... als je het er niet mee eens bent, blijf lekker binnen. Ik wil weer geld verdienen met mijn bedrijf.
@Happy People | 05-05-20 | 11:47:
Ik hoop dat je snel failliet gaat.
We hebben al meer dan genoeg gewetenloze ondernemers in Nederland die alleen aan het eigen belang kunnen denken.
Happy. Op wie reageer je nu?
Ach weet je de Wal keert het Schip uiteindelijk toch wel. Al die totale bullshit van de 1,5-meter-samenleving gaat hoe dan ook de prullenbak in.
@ Gulliver.
Nee, de helft van je personeel de WW in moeten duwen. Dat is pas gewetenloos.
@Happy People | 05-05-20 | 13:44:
Je hebt helemaal gelijk. Sowieso, je bent ondernemer geworden omdat je inderdaad aan je eigen belang wilde denken en niet aan de belangen van mensen die jou vertellen wat je wel en niet doen moet. Trek je niets aan van mensen die het je niet gunnen.
Lekker handig: maandag 1 juni is 2e Pinksterdag. Doe dan vanaf zaterdag 30 mei...
Oeh, ja, want anders kunnen je hersentjes het niet aan en dan raak je verward, hé.
Binnenkort wedstrijdje bierdrinken met mondkapje op.
En beffen?
Ik word onderhand kotsmisselijk van die NLP-propaganda over die
anderhalf-meter samenleving en hoe 'we het gaan doen met z'n allen'. Op 1 juni is dat virus allang verdwenen, maar onze rechten en vrijheden ook! Want die wet gaat er komen, laten we daar bij stil staan op 'bevrijdingsdag'.
www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2020...
Willen we werkelijk in zo'n schizofrene wereld leven met zijn allen? Ik had nooit durven dromen dat nota bene onze eigen Koning in deze tijden zich als baken van gezond verstand zou opwerpen. Om met hem af te sluiten:
"Niet ‘normaal’ maken wat niet normaal is. En: onze vrije, democratische rechtsstaat koesteren en verdedigen. Want alleen die biedt bescherming tegen willekeur en waanzin."
Wake the fuck up!
We hebben teveel 'allen'.
En nog is het niet genoeg. Denk dat we discipline ala Singapore opgelegd gaan krijgen. Mooi begin dat corona. Die kans komt als geroepen.
@CalamityJane | 05-05-20 | 11:40: Verschrikkelijke stad, waar het leven uit het leven is gehaald. Robot City noemen dat Singapore. Bah.
Mooi! Kunnen alle hersenloze reaguurders weer verder met hun lichaam verontreinigen. Als er iets niet goed is voor je immuunsysteem... Volgende virus zijn ze wel de Sjaak. Ruimt weer lekker op
Hahaha. Oh verlicht ons!
En drink jij maar groentesap en citroensap. Wordt je nog opgewekter van
Je moet kwaad met kwaad bestrijden. Heb sinds de lockdown veel meer gedronken en ben niet ziek geweest. Dus alcohol moet de oplossing zijn!
In mijn tuin zit ik comfortabeler, rustiger, goedkoper en hoef ik niet wildvreemde mensen hun vakantieplannen horen bespreken. Bovendien kan ik de mensen uitnodigen die ik zelf wil, zit niet in de sigaretten rook en mijn vriendin behandeld mij (meestal) als een levend wezen vergeleken met de gemiddelde serveerster. Ik gun een ieder zijn brood, maar ik snap die obsessie met horeca niet zo. Elke Nederlandse binnenstad is inmiddels voor de helft gevuld met nauwelijks levensvatbare zaken met precies hetzelfde concept.
Dat dan wel weer wel natuurlijk
Het kernwoord is hier "tuin".
Een paar weken terug zat ik te denken, wat als men op de markt in Breda de terrassen flink laat uitbreiden? Geef kroegen de ruimte om er een groot terras van te maken.
Gisteren las ik dat men in Utrecht zoiets voorstelt. Lijkt me gewoon een goed idee. Jammer voor de feestkroegjes maar die bestaan enkel bij gratie van zoveel mogelijk mensen in een hut duwen met waardeloos barpersoneel en te duur bier.
De Nederlander was dus in staat de "intelligente" lockdown maar liefst 2 maanden vol te houden, maar nu lijkt de solidariteit richting kwetsbare medemens over. Binnenkort weer overvolle winkelstraten en terrassen. Natuurlijk heb je als oudere de keuze om niet de stad in te gaan. Maar zou je, net als in Spanje, met bloktijden voor specifieke groepen kunnen werken? Een uurtje, zeg tussen 11.00 en 12.00 uur, alleen voor de ouderen? Dat is genoeg tijd om een kopje koffie met appeltaart (met slagroom) te nuttigen. De jongere generatie kan dan intussen door hard te werken de economie weer op gang brengen.
En dan die bloktijden handhaven met boa's. Ik zie het helemaal voor me.
Ga toch weg met je onzin. Die lockdown heeft niks gedaan om kwetsbare mensen te beschermen. Gewoon een simpel virusje. Niks bijzonders. En als je 85 bent zal je toch een keer in het reine moeten komen met het feit dat je levensverwachting niet al te hoog meer is. Virus of niet...
Gelijk én ongelijk. Lockdown van verpleeghuizen zonder bescherming zorgpersoneel lijkt opzet. Flutvirusje? Nee!
De echt kwetsbaren zitten in gesloten tehuizen en hadden veel beter beschermd moeten worden. Ik vind dat de grootste fout van de regering en het RIVM wiens protocollen aan zorgpersoneel in die tehuizen een aanfluiting is. Het opstarten van de economie kan prima in combinatie met een veel betere bescherming van ouderen.
Goed idee!
Omdat je met een virus niet even impulsief iemand door de kop kan schieten? Met een virus moet je heel gericht in iemands porem hoesten en dan een paar weken wachten of het aanslaat en of diegene er ook nog dood aan gaat. Verschilletje, toch? Of ga ik nu te serieus in op een slechte poging tot humor?
@wazakzegguh | 05-05-20 | 11:29: Ja
Goeie vraag.
Wat maakt dat terrasbezoek zo bijzonder? Bijna sneu.
Vanaf de zolderkamer ook moeilijk te beoordelen zoiets, maar sneu gebruiken is wellicht een stapje te ver op je toetsenbord
Omdat ze dat een keer in Zuid-Frankrijk hebben gezien.
'Joi de vivre', niet zo stijf als 'wij', weet je wel!
Heel sneu om met andere mensen gezellig te kletsen en te niksen inderdaad.
Zeg toch... bijna sneu... lezen man!
Wat ik bijna sneu vind het zogenaamde verlangen ernaar. Hoe vaak pikken we nu een terrasje. Niet overdrijven. En natuurlijk is het leuk, vind ik zelf ook.
Alsof het iets is wat we dagelijks deden. Daarom natuurlijk dat alles verterende verlangen. Onvervreembaar onderdeel van het dagelijks leven. Yep yep.
@CalamityJane | 05-05-20 | 12:02:
Blijkbaar is een terrasje pakken de eerste levensbehoefte van sommige mensen.
Best sneu inderdaad.
De kappers en sportscholen blijven dicht maar de horeca moet en zal open. Toch weer bukken voor de burgerlijke ongehoorzaamheid uit de horeca hoek.
en tandartsen
Bij horeca denk ik eerder aan zwart geld.
Het heeft niets te maken met ongehoorzaamheid, maar met economie. We willen graag dat de kroegen en cafe's en restaurants er volgend jaar ook nog zijn.
@GeenHeil | 05-05-20 | 11:41: ik heb liever dat ik er zelf volgend jaar nog ben.
@erwtje59 | 05-05-20 | 12:07:
Ik heb liever dat ik en bepaalde restaurants, café`s en kroegen er volgend jaar nog zijn.
Nou, veel reaguurders zullen niet van het werken verslijten, zo te horen. Proost!
Ben benieuwd naar de regels die dan gaan gelden. Iedereen en allemaal op een zonnige zondagmiddag en vroege avond er op uit om op een terrasje te gaan zitten, afspreken met de vriendengroep, leuk.
Kom je na een wandeling eindelijk aan, is het terras vol. Andere mensen zitten niet op veilige afstand (proest), hallo mijnheer agent! Ik krijg dus ook een boete. Ook in de rij gaan staan zoals onlangs bij de bouwmarkt tot iemand vertrekt?
Knokken en fiasco.
Ps. Wat gaat er gebeuren met de steun voor deze ondernemers, want omzet gehad. Toevallig weet ik 1 Juno terras weer, rest van de maand guur en nat.
Ik weet waar dit totaal gaat mislopen! Komtie... de mensen moeten ook naar de wc na al dat bier, en waar gaan ze dit doen. Nou? Nou reaguurders welke oplossing hebben jullie hiervoor?????
Die vraag speel ik door naar de toiletdame.
Na dat het glas leeg is dat niet zo moeilijk die horeca boeren moeten er wel wat voorover hebben. Enige wat kan is dat ze een keer een gevuld glas verwisselen maar goed dat weegt niet op tegen de terras verslaving zo foutje. Want laten wel zijn zonder terrassen is dit land verloren. Voor de grote boodschap zou ik het niet weten.
Tena lady?
Mobiele wcs die je buiten neerzet.
Iedere tafel een chemisch toilet??
@Acidstain | 05-05-20 | 11:19: LOL!!!!!!! Die is écht goed.
Ja top! Op maandag om 11 uur al gedronken worden. Ik doe mee.
Ik ook Piet! Mijn Opa zei altijd al: wanneer je genoeg overdag drinkt, hou je genoeg statiegeld over om van te eten.
Dat wordt anderhalve meter bier halen.
voor de prijs van een meter: de Coronameter
Ik wil naar de Efteling.
Ga dan. Er staat een ijskraampje op de parkeerplaats.
Het mooie aan thuis drinken en via internet bestellen is dat je geld niet in de zakken komt van vastgoedbeheerders en hun torenhoge huren. We kijken wel naar die arme winkeliers, maar het grootste leed zit in neoliberaal beleid waarbij de middenklasse de bovenklasse spekt en de onderklasse ervan de schuld geeft.
AH heeft zojuist mijn voorraad weer aangevuld. Heerlijk relaxed, zonder gedoe in de supermarkt.
Exact!
En hiermee bewijst de horeca dat burgerlijke ongehoorzaamheid de enige en meest effectieve oplossing is! Wij gaan 1 juni open, en hups, vadertje staat moet toegeven. Helaas wel met ‘beperkingen’. Maar zodra we ook die belachelijke beperkingen in de wind slaan, zal het nieuwe normaal als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Ja echt heel treurig dat een grote horecaondernemer uit Amsterdam dat even beslist.
De horeca heeft gewoon een krachtige lobby.
@Bab01 | 05-05-20 | 11:07: Groningen toch? De Drie Gezusters weer open.
@BozePaarseMan | 05-05-20 | 11:09: Horeca Nederland heeft de horeca anders de laaste 15 jaar aardig in de steek gelaten. Vraag eens aan de gemiddelde kastelijn hoe tevreden hij is met o.a het rookverbod, gokkasten, leeftijdsgrenzen, subsidies aan 'buurhuizen' en ' sport' kantines.
En kom niet met u eigen mening, het ging over de lobby voor de horeca.
Goed idee de straten vol met terrassen zetten. Wel twee vragen. Hoe kom ik bij mijn terras als deze precies er midden in staat? Waar werd die straat of weg oorspronkelijk ook al weer voor gebruikt?
"Deze" terras?
Karige vragen van een spoorzoeker.
@L. Vis | 05-05-20 | 11:02:-
Die fout had ik ook gemaakt.
Goed idee spoorzoeker, maar miss hien komt er wel een moslim met suikerspiegel problemen eerst door de straat rijden. Probleem opgelost
Inderdaad, een geweldig idee! Laten we beginnen bij u voor de deur, goed?
Oke is een begin. Daarna snel deze nieuwe regels aan onze laars lappen en we kunnen weer verder met hoe het voor Corona was.
Het is nou wel genoeg geweest met die poppenkast.
Maar je zult zien dat er een speciale Corona-plisie komt die nogal hardhandig is en die graag bonnen schrijven. Bij de NPO krijg je een speciaal Coronajournaal, opsporing verzocht over Coronazaken.
Komt helemaal goed met die anderhalvemetersamenleving. pffff
Waar komt dat juno en julo en mayo gedoe vandaan eigenlijk.
En komt de Sint ook in decembro en hebben we een elfstedentochto in januaro.
Juno en Julij komen uit de juridische wereld - om alle misverstand te vermijden.
En Grapperhaus is jurist. De man weet niet anders of iedereen praat zo.
Tegen spraakverwarring. Net als zeuven en julij.
@piloot47 | 05-05-20 | 11:03: Hmm, ik dacht uit de luchtvaart. Kilo Lima Malta.
@Piet Karbiet | 05-05-20 | 11:08: Daar kennen we alleen Juliett.
Hele corona gedoe begint hilarische vormen aan te nemen. Begin met steeds meer verbazing te kijken naar 80% van Nederland die zich door ongegronde angst als schapen laten leiden naar whatever dit overheidje wilt. Mensen denken niet eens meer zelf na. Dit voorspelt niet veel goeds voor wanneer er een echte crisis is.
Praat even met wat mensen van de IC en de mensen die nu te laat een levensreddende operatie hebben gekregen.
Amen!
@kloopindeslootjijook | 05-05-20 | 10:58: Pleur op met je IC geneuzel.
@Eagle_Eye | 05-05-20 | 11:04: Precies... opbokken met je IC riedeltje!
Ja. Wat als er straks een keer een echte ramp plaatsvindt. Ik zie stoere mannen van 2 meter met een hoop plakplaatjes die zo bang zijn. Wat denk je van Wilders en zijn aanhang. Schreeuwen om opgesloten te mogen worden. En dat voor iemand die leider is van een partij met daarin "vrijheid".
Gewoon allemaal keihard om hun moeder gaan schreeuwen.
En dan wat ik helemaal bezopen vind, is dat mensen elkaar gaan aangeven, omdat ze zgn coronaregels overtreden.
Stelletje NSB-ers.
@Eagle_Eye | 05-05-20 | 11:04:
U kent geen mensen die dood gegaan zijn op de IC aan corona.
Pleur zelf op.
@kloopindeslootjijook | 05-05-20 | 10:58:
Lekker makkelijke dooddoener die elke mogelijke discussie in de kiem smoort over de rug van slachtoffers.... Om te kotsen!
@kloopindeslootjijook | 05-05-20 | 10:58: Corona is een virus, die kun je er niet 'uitopereren' oelewapper
@kloopindeslootjijook | 05-05-20 | 10:58: Praat even met VVD en Pv/dA die in 2014 deze tekorten aan IC bedden en personeel hebben wegbezuinigd.
Lol, een Terras, de eerste levensbehoefte van de gemiddelde PVV-er.
Doe het raam open. De binnenlucht heeft je hersens wat aangetast. platte gedachte.
Een PVV-er met terras associëren? Ik begrijp hem niet. Een terras is meer een plek voor Groenlinksers, D66'ers en VVD'ers. Vanuit die hoek komt de lobby om de horeca te openen trouwens ook.
Ik weet nog wel een leuke Oostenrijkse ober. Altijd lachen met die man, hij werkt heel aanstekelijk.
@Bab01 | 05-05-20 | 10:59: Dat is mijn indruk als ik de oproepen zie. Kale mannen en blonde vrouwen met zonnebrillen.
@Bab01 | 05-05-20 | 10:59: Ik heb lang genoeg in Breda gewoond om te weten dat u helemaal gelijk heeft, enorme griezels over het algemeen.
Inderdaad. Je ziet het elke zomer ook weer in Amsterdam. Ramvolle terrassen met PVV-ers. Met die gekke knotjes op hun hoofd, lekker aan de takkebosthee. Je snapt het ook niet, het zijn er zoveel, waarom heeft de PVV geen absolute meerderheid in het parlement eigenlijk?
@uncommonsense | 05-05-20 | 11:05:
Omdat ze liever op het terras zitten dus.
Wat heeft politieke voorkeur er nou mee te maken?
Ja, ik stem vaak PVV en ja, ik drink graag een biertje op een terras in de zon. Ik doe dat overigens graag in het gezelschap van een goede vriendin van mij, die trouwens meer van de witte wijn en GroenLinks is.
@uncommonsense | 05-05-20 | 11:05: Yup hipsters en deugende yuppen domineren de terrassen.
Je wordt toch wel eerder afgeknald/belaagd in de open lucht, met openlijk boraal politiek bewustzijn.
-Pim Fortuyn.
-Van Gogh.
-Kedichem.
Waar de een een terras waardeert,waardeert de ander een incompetente leugenaar.
Nou en?
@anti-fatwa | 05-05-20 | 11:21:
Waardeert? Hahaha... De tokkies staat het schuim op de mond dat het terras nog altijd niet open is. Echt, zulk asociaal volk. Hebben geen idee waar ze mee bezig zijn.
Ik heb de oplossing eerder al gegeven. Bediening per modeltrein. Ik zag dat ooit eens op een filmpje.
Corona-express
Ja dit, kleine spoortjes door de hele stad leggen, liefst onder de grond. Thuis bestellen, trein vullen, en hup. Alles gaat door. Geen bestelwagens meer in de straat. Buizenpost!
@ho4x | 05-05-20 | 15:44:
Oh wat leuk, kunnen alle mannen lekker hobbyen met treintjes.
Vandaag een uitgebreide bijdrage van Karin Ollonkreng in de VK waarin ze, verpakt in een hoop clichés over vrijheid en zo aankondigt dat de noodmaatregelen een wettelijke onderbouwing gaan krijgen - uiteraard heel 'democratisch' via het parlement waarin het kartel braaf voor zal stemmen en de oppositie mt gebalde vuisten in de touwen hangt.
De adder vindt u in de laatste twee alinea's. En geloof maar dat dit gaat gebeuren.
www.volkskrant.nl/columns-opinie/opin...
Ja natuurlijk gaat dit gebeuren. Vergeet niet dat vvd66 een pot nat is, en voor dezelfde zaken staan.
Een stem op de vvd is een stem op d66.
Dat wijf mag het woord 'vrijheid' eigenlijk niet eens in haar mond nemen
Van farce op farce op farce
Het begon met die zogenaamde groepsimmuniteit opbouw (weet u nog?) in combinatie met een intelligente lockdown, dat basaal betekende geen lockdown en zeker niet intelligent.
En modat door het falen van de overheid ook nog eens een enorm tekort is aan mondkapjes - gaan we dat niet toegeven en sorry zeggen - nee dan gaan we als Nederlandse overheid zeggen dat ze gevaarlijk kunnen zijn bij gebruik door het onwetende volk... u weet wel dat volk in die intellgiente lockdown.
Over een jaar 3-5 kijken we hierop terug en dan concluderen we met zn allen "wat een godvergeten incompetent leugenachtige bestuurlijke puinhoop was het toch"
Daar hebben ze sinds de uitbraak van het corona virus ook naar toe gewerkt.
We vragen gewoon een referendum aan... oh, wacht.. Wel heel toevallig dat dit allemaal net voor deze crisis is afgeschaft. Zo zijn er heel veel dezelfde 'toevalligheden' in alle landen in deze crisis als het gaat om het kortwieken van de burgers.
Ze zegt niets nieuws hoor..
Ik repte er van de week al een aantal maal over maar niemand scheen het te boeien. Gaberwaus loopt er namelijk ook al zoveel mogelijk mee te koop dat dit er aan zit te komen. Valt me dan wel weer op dat er pas milde ophef ontstaat zodra Ollongkreng er mee komt.
Ze spreekt zichzelf tegen. Eerst heeft ze het over "bijzondere, onvervreemdbare rechten die niet met een meerderheid van de helft plus één kunnen worden afgeschaft" en vervolgens over wetgeving om die rechten in te perken.
@litebyte | 05-05-20 | 10:56: Terugkijkend terwijl de huidige partij kartel nog steeds het beleid bepaald. Dat dus!
@anti-fatwa | 05-05-20 | 10:54: dit gebeurt niet alleen in Nederland, maar ook in andere EU landen. Bizar dat de oppositie en pers hier niet bovenop springen.
Maar die mentaliteit was al langer bekend...
@normanius | 05-05-20 | 11:04: Is wel opgemerkt hoor... maar omdat het nu zo open en breeduit in de krant wordt geschreven leek het me toch goed er even naar te verwijzen. Dit is de volgende stap, en dat artikel past in het beleid - dus voorgekookt op het ministerie. Je zult zien dat de ingezonden brieven-pagina morgen barst van de woedende en verontruste reacties - NOT. Daar wordt alleen een briefje geplaatst waarin een lezer zegt dat de minister er toch weer patent uitziet na haar lange 'ziekte'.
@Lentehaas | 05-05-20 | 11:07:
Dat is dezelfde kronkel waarin WA zich wrong toen hij zei dat we het abnormale niet normaal moesten maken (tekst geschreven door een MP die niet ophoudt te beweren dat we aan het nieuwe normaal moeten wennen)
@vokfeez | 05-05-20 | 11:08: Dat blijft altijd zo, een andere optie is er niet (FvD en PVV zijn geen opties)
Daar gaat ze helemaal niet over. Koolmees is de vice-premier en die behandelt het corona-dossier.
Dit is D66 ten voeten uit.
Eerst veel blabla over vrijheid, democratie en grondrechten, en vervolgens pak je de mensen juist hun rechten af.
Wat heb ik toch een hekel aan deze hypocriete partij.
@Piet Karbiet | 05-05-20 | 11:17: En die twee werken helemaal onafhankelijk van elkaar: vice premier en minister van Binnenlandse zaken. Toch?
@roevka | 05-05-20 | 11:02: Dus u denkt dat D66 eerst het referendum heeft afgeschaft en toén het corona-virus heeft verspreid?
Dos je uit als zwervers, en ga gezellig met bier op een muurtje/bankje/klapstoeltje zitten (als proef).
Weg met die terrasjes-horeca.
Zolang de kappers dichtblijven zal je veel zwerverstypes in de horecastraten vinden. Een hoop werk voor de boa's dus.
Liever de kappers open dan de veel te dure horeca.
De Amsterdamse binnenstad moet toch een keer autovrij worden, dit lijkt mij een uitstekend solidaire reden.
Een autoterras lijkt me een goed idee.
Dat kan niet. Maatregelen uit The Evil Trump Empire kunnen niet in Nederland werken.
Alle linkse trends zoals SJW, klimaatgelul en frames mogen uiteraard wel uit dat land geimporteerd worden. Want die zijn door de Democraten bedacht.
Eindelijk een goed bericht en hier bijna uitsluitend zure berichten. Je kan ook naar Bouwmarkt gaan, die zijn nu al open. Koop een goed stuk touw, daar kan je een hoop problemen mee oplossen.
Nee hoor, perfect gelukkig als ik heel mijn leven geen aanstellerig terrasvolk meer hoef te zien.
U wilt, zuurstofarm, nog meer genieten van fappen?
@HogeNood | 05-05-20 | 10:52:
Dat laatste woord geeft een dubbele betekenis aan het derde woord uit je zin.
@uisge baugh | 05-05-20 | 10:49: Yup en dat terrasvolk dat op 1 juni op het terras zal en moet zitten zijn de ergste.
Wellicht doelt u op verticale zelfredzaamheid?
'lekker even een terrasje pakken' zeggen ze dan. Lekker een half uur op je overpriced biertje wachten tussen de rest van de plebs, in zonnebril en polo gehuld. Bedient door een Engels sprekend chagrijn
Dan liever een echt pint in Engeland aan de toog, praten ze geen engels als aanstellerij ook.
Tuin voor een grotere tuin en nieuwe vrouw lees ik. Je kiest ze toch echt zelf hoor.
Vast en zeker in Amsterdam maar hier wordt je bedient door gezellig, leuk en Nederlands sprekend personeel. # zinin#.
Je moet wat met je leven.
Lijkt me een leuk plan. In de binnensteden kan dat vaak wel. Geef de horeca extra ruimte, zodat ze hun tafels kunnen spreiden. Wordt het ook wel gezellig van. Wel een beetje op een relaxte manier met de regels omgaan dan. Max 4 mensen per tafel en het personeel mag binnen de 1,5 meter komen met een mondkapje
Hoe gaan ze het doen met de toiletten dan? Een hoop dixies?
@Bab01 | 05-05-20 | 10:57: Gewoon binnen in het cafe waar het terras bij hoort
Het zou wellicht nog best kunnen werken. Tijdelijk dan graag. Want ideaal is het niet.
Maar in dit door politieke idioten vergeven land regeert de waan van de dag.
En dan bedoel ik in dit geval niet Rutte cs., die doet het volgens mij naar behoren en zeker met de beste intenties, maar de psychoten van de Linkse oppositie-partijen.
Maw. voor hetzelfde geld blijft dit dan verplicht voor altijd. Je weet het met die mafklappers maar nooit.
Die staan volgens mij elke ochtend met een nog dronken en gedrogeerde kop op met de gedachte 'wat voor krankzinnigs zal ik er vandaag weer eens doorheen graan drukken.'
Op het moment dat jij je biertje krijgt is het doodgeslagen en lauw en het wijntje voor je wijf verzuurd, nee dank u.
Het ergste zijn de thee en tomatensoepklingelaars naast je, ik blijf wel op mijn eigen terras.
Mooi, kunnen ze weer schandalige prijzen gaan vragen. Na de invoering van de euro was deze branche er als de kippen bij om de prijs omhoog te gooien. Het biertje van fl 2,25 werd 2,50 euro.
Als je het maar vaak genoeg zegt dan ga je het vanzelf geloven .
Met andere woorden wat jij hier verkondigd is simpelweg niet waar .
@Modi | 05-05-20 | 10:54: Hier lees dit nog maar eens om je geheugen op te frissen. www.trouw.nl/nieuws/horeca-sjoemelt-b...
De horeca is de afgelopen jaren inderdaad schandalig duur geworden.
@BozePaarseMan | 05-05-20 | 11:06:
Ik hoef mijn geheugen niet op te frissen .
Ik ben bijna 40 jaar werkzaam in de horeca .
En jouw stukje verwijst naar die 10% .Dus mijn stelling dat wat Bozepaarseman loost niet waar is klopt gewoon .
@Modi | 05-05-20 | 11:46: Ah, veertig jaar.. vandaar dat u zich van de domme houdt. Dit gaat verder dan alleen die 10%.
@BozePaarseMan | 05-05-20 | 11:50:
Man lul toch niet zo dom ,je kan gewoon niet rekenen .
Ik zit 40 jaar in het vak en weet daarom wat waar is en wat de onzin is die je verkondigd .
Lees onderstaande artikel ,wellicht dat je het dan beter gaat begrijpen .
www.khn.nl/nieuws/bierbrouwers-verhog...
Haal je anderhalve meter met zo'n Spaanse wijnzak?
Goeie zaak, geeft de burger ook weer wat spirit. Die intelligente lockdown is niks meer dan een domme economiesloper.
En dan maar hopen dat een 'bestuurder' met lage suikerspiegel niet over het hoofd ziet dat de straat is afgesloten voor auto's.
Goed plan, dan geven we het bedienend personeel allemaal een elektrische scooter.
Qua horeca is impliciet de boodschap nu voor hen: kroegen en restaurants gaan nog lang niet binnen open, waarschijnlijk pas als dat vaccin er is. Dat kan september zijn, maar ook september 2021. Dit is een heel mager zoethoudertje voor het overgrote deel van de horeca. Als je ringen ziet vandaag, daar zullen veel handdoeken in liggen. Of Maarten zal het druk krijgen met al die pijpen die hij krijgt. Dit wordt een bloedbad. Geen enkele ondernemer gaat anderhalf jaar met eigen geld tegen de wind in pissen.
Wat een flauwe kul. Als ik op straat wil zitten zuipen dan ga ik wel op de stoep voor m'n voordeur in m'n trainingspak op een klapstoeltje zitten met een kratje schultenbrau naast me.
Eens maar ik neem wel wat lekkerders en een trainingspak heb ik niet.
Ist verboten.
@storm op komst | 05-05-20 | 11:08: Hier nicht.
Maar als die hufters dan straks EUR 4,50 voor een biertje of koffie durven vragen zal het enthousiasme ook weer snel afnemen.
Ooit van marktwerking gehoord? Dat heet kapitalisme. Zit vaak weinig anders op dan acceptatie.
@WilhelmusVNaanshouwe | 05-05-20 | 10:41: Niemand wordt gedwongen om veel te veel te betalen voor een biertje. Dat kan je gewoon aan je voorbij laten gaan.
@Vuurwezel | 05-05-20 | 10:43:
Zo is dat.
Het is de farmacie niet.
De hipsters en yuppen leggen anders graag een tientje voor een speciaalbiertje neer.
Visioenen van Italiaanse zandstranden met parasollen, netjes op een rij.
Wel met 1,5 meter er tussen natuurlijk.
Waarom heeft iedereen zoveel medelijden met de horeca? Als je na 2 maanden al omvalt (beginnende ondermemers uitgezonderd) dan heb je naar mijn mening geen bestaansrecht. Daarnaast is de horeca er in januari altijd als de kippen bij on de prijzen weer eens te verhogen. Een tosti voor 3.50!!???!! (2 fucking boterhammen met 1 plak kaas en 1 plak ham) Een tapje bier voor 3 euro... flesje bier 3,75 etc... gaat nergens meer over. Laat er maar wat over de kop gaan... dan blijven de beste, sterksten en misschien de gezelligste over. Misschien dat ik dan ook weer eens naar de kroeg toe. ..
' Een tosti voor 3.50!!???! '. Meubilair is gratis, tostiijzer is gratis, huur, personeel, verzekeringen, gas, water, licht, btw, belastingen etc. En dan wil de ondernemer ook nog iets overhouden zodat hij zijn gezin een goed leven kan bieden. Hoeveel tosti' s van 3,50 denkt u dat hij moet verkopen?
Als je elke maand 10.000 euro moet bijstorten (huur, afbetalen inventaris, personeelskosten die je niet volledig vergoed krijgt etc.) dan doe je dat een tijd wanneer je perspectief hebt wanneer je weer kunt openen. De regering zegt nu: dat gaat voor een hele lange tijd niet gebeuren. Dan stop je met investeren en sluit je de boel. Deze mensen hebben ook een gezin en hypotheek. Dat je zelf het duur vindt is je goed recht, maar andere mensen genieten van restaurants en kroegen. Dat geeft hun leven kleur. Ik mis de kroeg in ieder geval.
Ik kan alleen voor mijn eigen gemeente spreken, maar de gemiddelde maandhuur voor een pand aan de Goudse Markt is alleen al niet misselijk.
Ik weet het niet zeker maar komt het ook niet door dat ze altijd de top aan huur betalen. De gemeente die dan ook weer geld eist omdat je reclame aan je gevel hebt, beveiliging verplicht etc. Dat telt allemaal door. Maar inderdaad. Paar maanden moet je kunnen halen toch..
Je verwart medelijden met onze eigen behoefte aan gezellig een biertje pakken op een terrasje
Wat een stelletje zeikstralen in de panelen zeg, heerlijk toch een getapt biertje kunnen kopen op een terras! Als deze heisa niet was had deze Cunts al veelvuldig lopen pilsen op dergelijke wijze.
Ja, maar meneer de ober, een pilsje koste toch €2,75?
Nee, meneer, we zijn door de crisis helaas genoodzaakt om de prijzen te verhogen met 150%. U zit wel hierdoor meer beenruimte natuurlijk en we zullen tevens sneller bij u zijn.
Dit gaat straks ook zijn met de vliegvakanties, festivals, concerten, eigenlijk alles... Het wordt het nieuwe normaal voor Jan Modaal.
Als je zo gek bent om in 2020 op een terras te gaan zitten, dan heb je dat geld waarschijnlijk toch niet meer voor andere dingen nodig.
@Watching the Wheels | 05-05-20 | 10:32: Het is bij jou echt goed gelukt, dat bang maken en indoctrineren. Hahaha...!
@BoldPride | 05-05-20 | 11:12:
Was een (slecht) grapje. Denk dat het op dit moment wel meevalt, hoewel ik me kan voorstellen dat we binnen een maand of twee weer in dezelfde narigheid zitten als anderhalve maand terug. Ze gooien nu te veel open. Met name die vluchten uit het buitenland zonder gezondheidsverklaringen en controles lijken me niet zo verstandig, maar we gaan het zien.
Kunnen we eindelijk eens toegeven dat de gemiddelde horeca in Nederland al jaren op sterven na dood is en gewoon om moet vallen? Kut voor de ondernemer, maar ik word een beetje moe van het gemekker van ondernemers bij wie het water ALTIJD "tot aan de lippen" stond al voor het virus en nu klagen dat ze om gaan vallen. Jep, had mogelijk ook wel gebeurd door andere redenen.
Precies! Zo denk ik er ook over!
Ook mee eens. Belachelijk dat ze het met die marges niet een kwartaal zonder inkomsten uit kunnen zitten. Voor nieuwe starters is het natuurlijk wel zuur, maar dat hoort bij ondernemen, het zijn altijd golfbewegingen en nu start je helaas op een dieptepunt. All in the game. Het wordt wel extra lastig voor veel horeca, omdat er gewoon erg veel van is en mensen het minder zullen gebruiken.
Wel goed dat ze met de meest essentiële branche beginnen. Goed te zien dat we onze prioriteiten op orde hebben....
Er is nog best ruimte om de SUV's tussen de tafeltjes door te laten rijden. Het viel mij vóór de epidemie al vaak op hoe graag mijn medemensen op "terrassen" vlak aan de trottoirband zaten, lekker tussen de uitlaatgassen, en fijn de weg versperrend voor brave voetgangers (om over mensen in een rolstoel maar te zwijgen).
Het is vooral een opluchting voor al die horeca-ondernemers die de huur niet meer konden betalen. Want die vastgoedjongens, oh, wat hebben die te lijden gehad.
Als corona een ding duidelijk maakt dan is het inderdaad wel dat we af moeten van auto's in het straatbeeld.
Eigenlijk wel. Het is wel zo rustig zonder verkeer, maar op kakelende figuren laat op de avond zitten veel mensen ook niet te wachten.
Ook op de snelwegen rijdt het veel prettiger door zonder auto's.
Als je last hebt van auto's in het straatbeeld moet je gewoon in een hutje op de heide gaan wonen, je weet wel, dicht bij de natuur.
Groot gelijk, terug naar paard en wagen.
@Loodje | 05-05-20 | 10:38: Of vooruit naar slim stadsvervoer.
Moeten we lootjes trekken voor wie naar het toilet mag? En staat er in elk toilet een dame, a la Hema, die na elk bezoek het hele hok, de kraan en deurklinken schoon houdt? Zo niet, sodemieter dan maar op met je 1,5 meter dictatuur!!!
Je moet ook een luier aan!
Bizar hoe snel mensen zich al neerleggen bij de 1.5 meter maatschappij en het nieuwe normaal normaliseren.
Een strategisch zoethoudertje voor horecahouders die zich vanaf 1 juni wat leken te gaan roeren, wordt al gezien als een prachtig gebaar van de grote leider en kammeraad Rutte (die het er zelf ook zo moeilijk mee heeft, hop +1 in de peiling).
Al die voorouders die zich in de loop van de geschiedenis hebben ingezet voor onze vrijheid, draaien zich vandaag een keer lekker om in hun graf.
Ook zo'n hekel aan , de uitspraak 'effe lekker een terrasje pakken'. Je bedoelt gewoon dat je met je zonnebril op naar (lekkere) wijven / mannen gaat zitten kijken.
Effe lekker een meid pakken is simpelweg te hoog gegrepen...
Terras op straat. Toen kwam er een suikerpatiënt in een auto en was het sprookje over...
Met Merkellego kun je alles maken.
Weer zo'n ambtenaren regeltjes op papier oplossing, een zoethoudertje en pure schijn controle, maanden is dit virus zeer besmettelijk en dan is dit geen probleem? De juffrouw achter de kassa zit achter een plastic schot en elk contact moet vermeden worden, pin, geen bordjes en latjes ontsmetten van karretjes enz. Het personeel in de horeca kan dan gewoon aan tafel komen en een bestelling opnemen, pinnen is niet meer nodig, de tafels en stoelen worden ontsmet, hoe gaat het met toiletten, koters die rondrennen mensen die langs elkaar lopen, servies en glazen?. Als de terrassen open kunnen dan moeten we gewoon weer tot de orde van de dag, het oude normaal en alles open gooien. Want als er zaken zijn die je niet kunt handhaven en onder controle houden dan staan daar zeker terrassen bij.
Dan moeten bestemmingsplannen en APV's herschreven worden, uitbaters meer belastings gaan betalen (oppervlakte), BOA's gaan meten, controleren en handhaven. Bestuurlijke boetes en last onder bestuursdwang gaan worden aangevochten. Raamambtenaren moe, bestuursrechters burn out, BOA's een ptss (allemaal), boze bierdrinkers die willen staan onder terraswarmers, boze uitbaters want hunnie wel en ik niet, boze NIMBY buurtbewoners die niet kunnen slapen, ijsberen verdrinken. Dit land is af jongens. We zijn moe.
En de gemeente is de lachende derde. 'Precario-rechten' weet u wel.
Moordenaars!
U bent zelf een 'molenaar'.
www.youtube.com/watch?v=KSyAng0VQYs&a...
Ik kan op een hand tellen hoe vaak ik in mijn leven op een terras heb gezeten, dus ik mis niks.
Ik snap niet wat mensen met terrassen hebben . Meestal zijn het overvolle plekken met tegen elkaar aan zittende luidruchtige mensen waar je helemaal niets mee hebt , vervelende kinderen die om de tafels lopen te rennen , en na afloop nog een vette rekening als toetje .
Wat echt niemand behalve jij snapt is waarom mensen een spatie voor punt of komma zetten.
In Europa op straten terrassen zetten. Ik zou maar snel aandelen kopen in betonblokken (Merkel Lego) anders wordt het voor de moslims wel erg makkelijk gemaakt
Moet je wel een heel groot terras hebben wil je daarvoor je personeel (kok, ober, bewaker dat iedereen afstand houdt) kunnen betalen als kroegbaas. De tafels staan ook verder uiteen dan normaal. Dit helpt max 5% van de horeca.
Terrassen zijn voor tokkies.
Meer voor lieden die graag 'zien en gezien worden'. Hebben thuis geen leven èn geld teveel.
Ik denk dat je betegelde voortuinen bedoelt.
Dan ben ik er trots op een tokkie te zijn. Ik vind het heerlijk. Lekker weer, mooi koud wijntje, mensen kijken en een lekker bittergarnituurtje mooier dan dat wordt het leven niet. Gooi maar open de terrassen.
Ja lekker op het terras, een pot bier voor 4 euro, gespoeld in een virusbadje en een virusblaffende mede terraszitter in je nek.
Daar zeg je wat! Dat spoelen in die met water gevulde gootstenen, daar zullen ze mee moeten stoppen.
Vond ik altijd al goor, maar ja.
Goed, dan zit ik aan het eind van het terras (lees: einde van de straat) en wil een lekker koud pilsje bestellen. Hoe gaat dat dan? Sms sturen naar de bar of moet daar door de overheid nog een app voor ontwikkeld worden. Daarbij pilsje helemaal dood geslagen als ik 't op m'n tafeltje krijg.
Heel hard roepen.
Verbied terrassen en ga voor de deur zitten, of elders.
En met een totalitaire 'app' alleen is iedere coronalijersuitbraak meteen op te sporen.
Onvrijheid went - gewoon wat minder Amerikaanse films kijken..
@HogeNood | 05-05-20 | 10:24: Onvrijheid went? En dàt schrijven op bevrijdingsdag? Vraag eens aan de overlevenden van 1940-1945 hoe onvrijheid 'went'. Ik zal mij uit alle macht verzetten tégen een verplicht vaccin - de integriteit van het lichaam zoals verwoord in de grondwet - en ook met wat voor app ook hoeven ze bij mij niet aan te komen. Kijk maar eens op YT hoeveel mensen (zoals David Icke) geband zijn omdat ze 'onwelgevallige' filmpjes plaatsten (met 1 miljoen bezoekers) terwijl filmpjes waarin dieren gebeuld worden - om maar iets walgelijks te noemen - gewoon blijven staan. Veel succes met uw onderdanigheid.
@Lupuslupus | 05-05-20 | 10:30:
U zit ernstig op een dwaalspoor. Vraag eens aan overlevenden wat erger is: een app / verplicht (?) vaccin of een concentratiekamp. Ik doe uit alle macht mijn best respect op te brengen voor uw leeftijd en anciënniteit in deze panelen, maar soms maakt u het mij verdomd moeilijk.
Mijn hemel Hoge Nood, wat doet u met deze instelling op GS? U buigt al op voorhand.
U mij!
Dus 1,5 meter bier afstand houden is de oplossing ?
Dat ‘thuisdrinken’ bevalt me eigenlijk ook wel
Ik heb gisteren een fles wijn geleegd die me in het restaurant 60,- had gekost.
@Madame Poitiers | 05-05-20 | 10:19:
Ja de flessen wijn zullen in de toekomst wel iets vaker ‘over de kop’ gaan dan gebruikelijk
Terrassen open, is er dan nog wel horeca.
Wip Jop hoe heet die gast, die zegt mijn zaken gaan open als de IC onder de 500 zakt.
Goed nieuws.
Je zal maar als eenzame bejaarde met overgewicht, longproblemen en diabetes wachten op de enveloppe van je pensioenfonds hoeveel er gekort wordt, omdat de economie is ingestort, om te kijken hoe je het gaat doen met je aflossingsvrije hypotheek.
Zoals het RIVM al vanaf dag 1 zei, de ogen zijn op groepsimmuniteit, want een vaccin afwachten is te duur. We zullen nu op ruim 3% zitten, op naar de 60%. nos.nl/artikel/2330658-mogelijk-3-pro...
Als je een BMI hebt boven de 25 kan ik je aanraden keihard te gaan trainen. Als het niet voor corona is, dan wel voor diabetes, hart & vaatziekten, je gewrichten en zo verder.
Survival of the fittest, and you aint fit.
Die slogan is helemaal verkeerd begrepen. Zij heeft betrekking op de voortplanting. Laat dat nu net hetgeen zijn dat het meest getroffen deel van de bevolking achter zich heeft.
De best aangepaste, dat is wat Spencer op basis van Darwins' boek bedoelde. Die bejaarde had nooit een volledig aflossingsvrije hypotheek moeten afsluiten en die 25+ BMI-ers kunnen met een mondkapje op naar buiten.
@ Feynman: Eensch, Ik zei het al vaker.
Luister naar de laatste zin van de eerste corona-speech van Rutte, "let een beetje op elkaar"
m.a.w. je hebt niks aan ons en het RIVM. krijg de baviaanse blauwe blafpleuris maar.
@kapotte_stofzuiger | 05-05-20 | 10:16: Het was Herbert Spencer, de overgrootvader van Chriet Titulaer
@Guillermo | 05-05-20 | 10:17:
Tssss...
Groepsimmuniteit is een sprookje grapjas.
We zitten veel hoger dan 3%. Dat cijfer is van begin april en je krijgt pas anti-stoffen na vier weken. Geen idee waarom niets lukt in ons land (van testen van besmettingen, van testen van mensen die besmet zijn (anti-stoffen dus), tot mondkapjes, tot wat dan ook).
Maar New York City zit op 20%. En Stockholm op 30%. Het kan wel. Gooi die economie open voor mensen onder de 55. Er zijn tot nu toe 35 mensen overleden onder de 50 jaar. Praktisch iedereen met onderliggend lijden. Deze sociale en economische verwoesting is het niet waard.
Misschien moeten we de beschreven bejaarden eens hetzelfde gaan behandelen als wij de Italianen behandelen.
Overgewicht? In veruit de meeste gevallen eigen schuld. Longproblemen? Alleen steun als je stopt met roken. Diabetes? Doe es gezond leven; type 2 is in de meeste gevallen aardig te hanteren bij een gezonde leefstijl. Aflossingsvrij? Geen coulantie met mensen die op stand wilden wonen, maar dat niet konden of wilden terugbetalen.
Wat je zegt, survival of the fittest, and you aint fit.
Normaal zit er nog enige intelligentie in je posts @ Feynman maar hier ff iedereen met een BMI hoger dan 25 via een ongewenst advies weg zetten als ongezonde tokkie. Man man man.
@Binnenbaan | 05-05-20 | 10:22: Nee, groepsimmuniteit is geen sprookje. Alleen het komt met offers. Zoals ook het vervoer met offers komt.
Waarom het geen sprookje is: niemand heeft het tot nu toe nog een keer gekregen, de verhalen erover waren false positives. Dat is uitstekend nieuws. Eigenlijk zat de regering op dag 1 goed qua groepsimmuniteit.
@Feynman: ---want een vaccin afwachten is te duur.---
Dit geldt ook voor mondkapjes, equipment etc.
Eigenlijk is het heel triest om via een (inter)nationale crisis, concreet te vernemen dat NL gewoon failliet is.
en dan hoor ik prins Pils mijmeren over dat de mensen zich niet gehoord voelen, ook niet door zijn grootmoeder. Ik wacht rustig af op zijn reactie wanneer deze fan nog harder gaat draaien.
@normanius | 05-05-20 | 10:27: Among patients aged 18–49 years, obesity was the most prevalent underlying condition, followed by chronic lung disease (primarily asthma) and diabetes mellitus. www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/mm6915...
Feynman | 05-05-20 | 10:12 |
3%? Dat zou wel eens een stuk hoger kunnen liggen, met name in Noord Brabant.
www.maurice.nl/2020/05/04/belangwekke...
@Gravin v Kippenbouth | 05-05-20 | 10:45: Volgens RIVM had begin april 9% antistoffen in delen van Brabant. Antistoffen krijg je na vier weken pas, dus dat percentage was toen al hoger. Ook zijn dit cijfers van bloeddonoren van Sanquin, niet bepaald een representatief deel van Nederland. New York heeft 20% besmetting (de staat 13%), Stockholm 30. Wie zitten daar hopelijk veel dichter bij in de buurt dan die 3% die overal rondzingt.
BMI van boven de 25? Heb ik ook. Ik sport nogal en heb daar spieren van gekregen. Die wegen nogal wat. BMI alleen zegt precies niks.
@JohnLocke | 05-05-20 | 10:27: Iedere wetenschapper weet dat het een sprookje is. U gelooft kennelijk nog in sprookjes.
@Kees Maf | 05-05-20 | 11:18:
En Erica Terpstra heeft zware botten.
Niets meer dan een zoethoudertje voor elke kroegbaas die vanaf 1 juni wilde gaan staken.
Geen terras(zoals het merendeel van de kroegen): niet open op 1 juni
Misschien ook een idee om afwasmachines in alle horeca te verplichten? Die gore spoelbakken met koud water kan toch niet meer?
Ik neem mijn eigen glas wel mee
@laurentius | 05-05-20 | 10:16: Die gooi jij altijd in toch?
Is goed voor de weerstand. Iedereen heeft nu smetvrees. En kijk eens naar een normale groep die heel erg blootgesteld is aan Corona, de verpleging. 14000 gevallen positief getest op Corona waarvan 9 overleden. (6 daarvan ook nog niet helemaal 100 punten. Rip) de bevolking is extreem bang gemaakt en de groep die beschermd moet worden, die worden doordat de regering geen mondkapjes regelen, zieken laten doorwerken etc extra blootgesteld aan het virus. Intelligente lockdown mijn reet
Ik voorspel terrassenrellen.
Goeie :D
Mooie.
Haha
We sluiten de straten af?? En hoe moeten al die autootjesrijders dan bij het terras komen? Lopend zeker...? Hahaha, wat een stom plan.
Komt het even goed uit dat ik tegenwoordig op maandag vrij ben.
Als iedereen zich aan die 1,5 meter blijft houden en het is verantwoord, why not
Als de foto werkelijk een 1.5 meter terras voor moet stellen zie ik nog wel de nodige problemen. Hoe voorkom je namelijk dat gasten gezeten aan aanpalende tafeltjes tegelijk opstaan (en dus de 1.5 meter schenden) om pilsbier te gaan bestellen. Of dat het halve terras ineens aan je bar staat?
Ook dat valt wel op te lossen.. Ben wel eens ergens in een kroeg geweest waar je zelf aan je tafeltje kon tappen. (bier, wijn, fris) Bankpas tegen lezer aan, glas plaatsen, keuze knoppie rossen en tappen maar. Denk alleen dat dat voor de meeste horeca ondernemers een te kostbare oplossing is.
1,5 meter afstand houdt in dat je tussen ieder tafeltje ruim 3 meter ruimte moet hebben. Als er een looppad tussen je tafeltjes is gesitueerd, waar passanten elkaar kunnen passeren, dan heb je al 5 meter ruimte nodig.
Die 1,5 meter samenleving gaat helaas niet werken. Het lijkt alleen maar alsof mensen er zich aan houden. Je ziet het overal. Mensen houden zich er niet aan. Of ze hebben er maling aan, of ze hebben geen idee wat 1,5 meter is. Toch hoop ik dat het lukt en we niet over enige weer terug zijn bij af.
Tsja, als Rutte en consorten veel eerder miljoenen mondkapjes/doekjes hadden geregeld, zouden we nu meer stappen kunnen nemen.
Eens.
Flauwekul. Er valt ook niets te regelen. De taart is niet groter.
Het beste houden we een beperkte omgang. In de USA gaan ze met het te vroege vrijgeven gewoon naar de 250.000 doden. Bonkers denkt de herverkiezing te redden met een economie herstart. HEt wordt een slagveld en lulhannes gaat in januari naar huis.
@MaarFeitelijk | 05-05-20 | 10:48: Je weet dat wij hier meer dan 2 keer zoveel doden hebben per hoofd van de bevolking dan in de VS? 12,5/100.000 tegenover 5,8/100.000. En dat zijn alleen de officiële doden die daadwerkelijk getest zijn, en aangezien ze in de VS veel meer testen zal het aantal verborgen doden hier een stuk hoger zijn. Wat dat betreft doen ze het daar zo slecht nog niet. De ramp die zich daar voltrekt als de economie juist niet opgestart wordt zal nog veel groter zijn, dat geldt ook voor hier maar wij zitten helaas met een premier met slagroomruggegraat die nog geeneens een strategie bedácht heeft om hier weer uit te komen. Intelligente lockdown m'n reedt!
Je hebt trouwens wel gelijk dat Trump na de verkiezingen naar huis gaat, dat zien de meesten wel aankomen. Naar een groot wit huis. In Washington. Voor 4 jaar.
Nee joh ben je gek, dat bejaarden ruimen was een doelbewuste keuze van Markie want die oudjes kosten alleen maar geld zei hij ooit dus hij zag zijn kans schoon met het corona-virus.
De horeca blijft het lastig hebben zolang gemeentes en vastgoedbeheerders het centrum als melkkoe blijven zien. Die tijd is voorbij, al lang. Met dank aan het internet. Huren omlaag en afschaffen van die belachelijk parkeertarieven en de horeca is er zo weer boven op.
Van die HEMA (even geduld nog) en V&D-panden kan je prima parkeergarages maken.
@kapotte_stofzuiger | 05-05-20 | 10:08: en van de pashokjes afwerkplekken.
Exact! Dát zou het nieuwe normaal moeten zijn. En in de levendige binnensteden werken we zo aan onze groepsimmuniteit bovendien.
Accijnzen, belastingen enz.... dat maakt het duur. Zodat ambtenaren, NPO, subsidieslurpers enz hun portie krijgen.
Ober!
“Kan ik hier 1,5 meter pilsbier bekomen”?
Mooi, een twee Duitse leenwoorden (ober, pilsbier) en een germanisme (bekomen) op 5 mei. Daar groeit mijn taalknobbel van.
Volgens het ANP =
Volgens John de M.
Die deelt als "notaris" wurgcontracten uit bij liedjes programma's. En die man moet ik serieus nemen ?
Waarom zou je op een terras willen zitten?
Om snel van je vakantiegeld verlost te zijn?
Waarom ernaast, eronder of eraf?
De lol is alleen aan sommigen besteed.
Terrassen zijn het minst belangrijk. Beter zou zijn er gewoon nog een tijd van af te zien. Beter alleen horeca met gescheiden zitplekken.
Waarom zou je überhaupt in de horeca willen zitten?
We laten die 1,5 meter gewoon varen en gaan over tot de orde van de dag. De mensen die komen zijn niet angstig (en dus weerbaar) dus geen gekke regels. Gewoon polonaise lopen.
Ook hier weer de putin spreekpoppen
@MaarFeitelijk | 05-05-20 | 10:43:
Ik zat meer te denken aan het Zweedse model
@Traag | 05-05-20 | 10:52: Zweeds model is dat het land slechts 5 grote steden kent en voor de rest bijna iedereen op afstand van elkaar woont. Dat maakt het een stuk eenvoudiger.
Die lui die doodziek op de IC lagen in Brabant hebben ook 'gewoon polonaise' gelopen he?
@paridae | 05-05-20 | 11:09:
Ik woon er midden tussenin. Vandaar mijn advies.
@Traag | 05-05-20 | 11:11:
Je hebt een hekel aan je medemens daar?
Of ik begrijp je verkeerd.
@paridae | 05-05-20 | 11:14:
We weten wie ziek wordt en sterft, als je niet bij die groep hoort dan hoef je je geen zorgen te maken. Sterker nog, als het weerbare deel van de bevolking het al heeft gehad (ik vermoed nu 60% hier) dan wordt het veiliger voor het angstige deel van de bevolking. Trek uw eigen conclusie.
@MaarFeitelijk | 05-05-20 | 10:43: Nee hoor lees dit maar eens, er zijn ook nuchtere mensen die wel nadenken itt. Mark 'Bejaardenruimer' Rutte: www.topics.nl/jaap-goudsmit-over-de-o...
Zuipen kan ik overal.
Mijn favo restaurantje moet open.
Asap!
Liever dat nog dan mijn kapster.
Hoewel, haar in mijn vreten?
Jakkes!
Mijn vrouw heeft het graag warm.
Dus legt ze altijd haar tieten in de soep. Werkt goed zegt ze.
Beter! Net op tijd voor mijn verjaardag.
Altijd leuk, zuiperds opjutten.
Atje, Atje, Atje!!
Ja. Een ‘verfrissinkje’ was ook voldoende geweest.
Zal best wel weer wennen zijn, van 60 cent per biertje naar 3,50.
Misschien in een Vogelaarwijk. In centrum van een leuke stad wordt dat gewoon €5-, of €6-,.
60 cent? Dan betaal je veel. Bij de Jumbo koop je een halve-liter blik Pitt bier voor €0,49. Uitstekende lager, hoor.
@Dr_Johnson | 05-05-20 | 10:19: Pritt bier?
Weg met de 1,5 meter dictatuur! Open alles en wel direct. Deze hele pandehoax is voorbij. Een politiek spel met desastreuze gevolgen voor de normale man/vrouw.
Precies dat.
Ja, maar straks krijgen we meer 5G masten en dan verspreid Corona zich natuurlijk weer sneller. Totdat we allemaal verplicht het mindcontrol vaccin van Bill Gates krijgen natuurlijk...
Voor de normale genderneutralen he, want weet je, als deze pandehoax voorbij is krijgen we gewoon weer de zwarte piet, klimaat, stikstof, immigratie etc etc etc terug......
@nope | 05-05-20 | 10:06:
Greta was al aan het jammeren dat ze vanwege corona niet meer genoeg aandacht kreeg.
@42 | 05-05-20 | 10:04:
Wacht maar tot er weer meer gevlogen gaat worden en de chemtrails hun werk weer kunnen doen.
Ja, en wat gebeurt er dan op onze IC, denk je? Heb jij in de afgelopen weken meegelopen in ons ziekenhuis? We hebben het maar nét aan gered en dat was mét maatregelen. Laat alles nu in één keer los en er is mogelijk geen ruimte meer voor hartinfacten, hersenbloedongen, kankerpatienten, verkeersslachtoffers enzovoorts. Ons ziekenhuis zat bijna op het punt van patiënten scheiden naar belangrijkheid. Gelukkig nam het aantal net op tijd een beetje af. Weet je wat voor hel dat is? Donder op met je egoïsme. Mijn partner is zelfstandige en het is klote dat we het tijdelijk met minder geld moeten doen, maar wij hebben met eigen ogen gezien wat dit virus in de ziekenhuizen veroorzaakt. Langzaam opbouwen is cruciaal. De mensen die ziek kunnen worden van dit virus worden dat evengoed wel. Alleen hopelijk wat meer uitgesmeerd over langere tijd, zodat we het op kunnen vangen. De reguliere zorg wordt nu namelijk ook weer opgestart, dus de 'normale IC-bedden' zijn straks weer bezet. We kunnen er geen tweede golf bijhebben. Snap nu eens waar het om draait, knuppel!
Kijk aan st petersburg is er vroeg bij vandaag.
@wazakzegguh | 05-05-20 | 10:34: Dus als ik het goed begrijp moet dit hele gedoe dus doormodderen de komende jaren (want zolang duurt het voor de gewenste mate van groepsimmuniteit is gehaald) met die 1,5m nieuwe normaal maatschappij?
Die 2e golf komt, wees daar maar zeker van, maar die zal minder hoog zijn dan de eerste die we overigens wel overleefd hebben, mensen zijn wat voorzichtiger en rustiger geworden de laatste tijd.
Maar... Hou er rekening mee dat de psychische druk van alle maatregelen ook zo z'n effecten gaat hebben op langere duur, bedrijven gaan kapot, mensen doen rare dingen (zelfmoord) doordat de boel om gaat, de BOAs en politie leven zich lekker uit met hun 1,49m is overtreding = 390 euro boete + aantekening strafblad die jaren blijft staan etc. Mensen hebben hun sociale contacten ook nodig om te overleven, zonder dat gaan we als maatschappij gewoon kapot.
En zou het heel onethisch zijn om de vraag te stellen of dat de zwakste groep van de samenleving nu al de grootste klap gehad heeft, en dat degenen die het niet gered hebben de piek hebben gevormd de afgelopen maanden, en dat de rest het misschien met minder zware verschijnselen door komt?
Overigens moet je bij Rutte klagen wegens het wegbezuinigen van voldoende IC capaciteit, en als er gesorteerd moet worden op belangrijkheid, waar komen onze geliefde poitici dan?
@wazakzegguh | 05-05-20 | 10:34: U hebt natuurlijk gelijk. Maar alleen wat terrassen openen, moet u zien als een vorm van geleidelijkheid. Tevens blijft zo wat horeca gespaard van een faillissement. De tweede golf zal een beheersbare moeten worden, maar die komt eraan of de economie gaat eraan.
@wazakzegguh | 05-05-20 | 10:34:
Het was de afgelopen weken doodstil in de ziekenhuizen omdat door al die debiele maatregelen niemand meer normale zorg kreeg.
@Dr. Worstenbroodje | 05-05-20 | 11:13: Dat snap ik en ik vind het prima als de terrassen opengaan en de basisscholen half en na 1 juni de middelbare scholen. Maar EagleEye zegt dat alles weer los moet en zo snel mogelijk. Die gevolgen kunnen desastreus zijn. Misschien ook niet, maar ik wil daar niet op gokken.
@Antiquerulant | 05-05-20 | 11:32: op de normale afdelingen wel ja, op de IC's was het gekkenhuis.
@wazakzegguh | 05-05-20 | 11:32: nee (dus inderdaad) geleidelijk aan is beter.
@wazakzegguh | 05-05-20 | 10:34: Ja of je hebt een overheid die zorgt dat er overcapaciteit is op de IC's en dus ook op extra inzetbaar personeel.
Wie heeft de hele zorg in Nederland naar de kloten gesaneerd?
En de bestellingen op een roltafeltje, dat de gasten zelf naar zich toetrekken als de bediening op 1,5 meter is. Dat gaat bij het vijfde biertje vast goed.
Ik hoor van veel reaguurders dat een mondkapje alle problemen oplost. En als die van een oude sok is gemaakt kan je dat bier er gewoon doorheen naar binnen gieten.
@2voor12 | 05-05-20 | 10:04: Daar zeg je wat. Mondkapjes met een smaakje.
"Mag ik een bronwater alstublieft?" en dan wegslokken door het citroenkapje.
@2voor12 | 05-05-20 | 10:04:
Nee 2 jaar binnenzitten lost alle problemen op. Helder licht.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 10:20:
Wie zegt dat we binnen moeten zitten? Opengooien de handel voor de mensen die niet in een risicogroep zitten.
En mondkapjes behoren tot de schijnoplossingen.
@2voor12 | 05-05-20 | 10:26:
Je blijft het volhouden he Mark.
Mondkapjes bieden gewoon bescherming. Al is het maar 10 procent. Als ze die in de zorg hadden gehad waren de besmettingen simpelweg minder.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 10:46:
Je kan de zorg niet vergelijken met buiten op straat lopen.
Verder zijn er geen significante verschillen in de cijfers tussen landen waar die dingen wel verplicht zijn en waar niet.
Maar doe jij hem maar lekker op als het je goed doet voelen.
@2voor12 | 05-05-20 | 10:26:
Dus als een chirurg op het punt staat jou los te snijden en het medisch team voornemens is zonder mondkapjes in je gapende gat naar, ik noem maar wat, je nieren of je hart te staren, zou jij oké vinden.
@2voor12 | 05-05-20 | 10:48:
Ik doe helemaal niks op. Daar gaat het niet om. Maar ik ga ook niet als een hersenloze vvd lemming verkondigen dat die dingen niet werken want dat is gewoon onzin. Natuurlijk werken die dingen. En sls je het openbaar vervoer en andere bedrijfstakken gewoon door kan laten draaien met die dingen, waarom niet?
@gemeentereiniging | 05-05-20 | 10:51: Ik stond anders gewoon zonder mondkapje bovenop een open-hart-operatie te kijken dus letterlijk op de vingers van de chirurg. Nou jij weer. Overdruk, wel eens van gehoord?
@2voor12 | 05-05-20 | 10:26: ik zit wel in een risicogroep en bepaal zelf wel of ik mij als kluizenaar ga gedragen of gewoon sociaal wil doen
De overheid heeft dat niet te bepalen.
Ik dacht dat we in een vrij land leefden?
En ik ga dus gewoon sociaal doen
Mijn rug op met die lockdown.
Zijn het niet de GroenLinks-gekkies of eXtinction-zeloten, gaan horeca-ondernemers straten bezetten.
Gelijk in de kiem smoren deze onzin, als je niet van A naar B kunt rijden binnen redelijke tijd is dat schadelijker voor de economie dan failliete horeca.
Van A naar B kan altijd. Het is alleen de vraag hoe snel en via welke route. Groningen - Vlissingen heeft altijd gekund, maar in 1800 duurde het drie dagen en een versleten rug.
@Leffe Blonde | 05-05-20 | 10:15:
"binnen redelijke tijd"
REAGEER OOK