Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Kamer stelt stomme vragen tegen corona

Schijnt te helpen volgens de NOS

is er ook zo'n plaatje voor de economie

Klaas is tegen corona. Geert is tegen corona. Pieter, die is ook tegen corona. Rob is tegen corona. Jesse is tegen corona. Als het om corona gaat, dan is Lilian tegen. Lodewijk houdt niet van corona. Gert-Jan is tegen corona. Esther is tegen corona. Henk is tegen corona. Kees is tegen corona. Farid is tegen corona. Thierry is niet-ironisch tegen corona (blijkt uit apps, red.). En Femke en Wybren zijn ook tegen corona. Zo. Nu weet u alle standpunten weer. Want de briefing van Jaap en zijn mensen is voorbij dus we kunnen van start met de beraadslagingen over waarom we drie weken verlenging kregen terwijl we ons VOORBEELDIG gedragen. Allemaal mondkapjes op, faalapps uit en intunen op de livestream na de breek.
PS Nog bier nodig voor uw sjipsbiernootjes-combo? Bestel HIER uw corona noodvoorraad Corona.

Rutte piswoest op Marijnissen: "U gaat een grens over!"

Jessias zonder sokken

Social

Reaguursels

Inloggen

And the Oscar Goes To...
Misselijke vent.

zoalsikhetzeg | 22-04-20 | 22:05

De Grote Leider reageert overdreven en geagiteerd door de parlementaire enquête die hij op zich af ziet komen.

NPOlitiekgekleurd | 22-04-20 | 20:43

Het kan aan mij liggen maar dat jankstemmetje van Jetten. Begin me er dus echt aan te storen. En er komt ook alleen maar feelgoodgezwets van een hitsige bedrijfspoedel richting het kabinet uit.
Kortom, #overbodig.

Graaisnaaiert | 22-04-20 | 19:57

OT: Hoe is het trouwens met de Blokkeerfriezen? #DurfTeVragen

Spittertje | 22-04-20 | 19:37 | 1

Druk met aardappels poten

Harry058 | 23-04-20 | 00:15

Ik maak uit haar woorden op dat deze regering dus niet in staat is gebleken de productie van mondkapjes op te starten. Hoe is dat in Godsnaam mogelijk (ik zou van ellende haast weer gelovig worden)

Sans Comique | 22-04-20 | 19:25

Zijn er nou nog wat constructieve oplossingen of lult Mark ze weer is onder tafel. Hoor het wel, later.

pajans | 22-04-20 | 19:00

Met Liian, Jesse en Thierry als tegenstanders is er eigenlijk geen klap aan. Het is zoiets als Ajax 1 tegen het tweede van Genemuiden

Feitenpliesie | 22-04-20 | 18:53 | 1
-weggejorist-
benjeallanggek | 22-04-20 | 19:42

Mark houdt niet van kritiek. Die zit nog in zijn hermelijnen─mantel─modus.

Nehemia | 22-04-20 | 17:59

Wanneer je beelden ziet van landen ergens in Afrika, zie ik allemaal locals met mondkapjes op. Hier in Nederland nog steeds een groot tekort, vandaar ook de tekst dat voor het gepeupel die mondkapjes niet nodig zijn. Wanneer ze er straks eindelijk wel zijn, wordt het advies om mondkapjes te dragen in de supermarkt e.d.
Rutte, die altijd met zijn telefoontje zit te spelen wanneer iets hem niet bevalt, overschrijdt telkens grenzen. €1000,- , verdrag van Marrakesh, inlegvelletje Oekraïne, 180 graden draai van EU-kritisch naar EU-laaf, gijzeling landsbestuur door klimaatfanatici van Urgenda en Johan Vollenbroek. To name just a few.

benjeallanggek | 22-04-20 | 17:43 | 2

Sitting_targets | 22-04-20 | 17:39 U vergeet nog het meest belangrijke : De MH17 doofpot.

Vitale-Reaguurder | 22-04-20 | 17:50

Plus de dividendbelasting en het slopen van het referendum.

NPOlitiekgekleurd | 23-04-20 | 05:36

Mss een idee om in Den Haag eens wat preventief te gaan ruimen.

Ichneumonidae | 22-04-20 | 17:40 | 2

Daar ben ik voor.

gerrie de perrie | 22-04-20 | 18:08

Laten we Brussel dan ook meteen meepakken.

Nehemia | 22-04-20 | 18:43

Net nog een podcast beluisterd van Kockelmann die burgemeester Bruis van Nijmegen, die ook voorzitter is van het Veiligheidsberaad, interviewde. Over ouderen en kwestbaren in lockdown en de rest uit de lockdown, zei hij dat hij het onethisch vond om tegen bepaalde groepen mensen te zeggen ' jullie mogen wel' en tegen andere groepen mensen 'jullie mogen niet'.

Meneer Bruis, voor dat onderscheid zijn medische redenen. U lijkt op die beruchte NOS-journalist die in elk onderwerp alleen maar een maatschappelijk machtsspel kan zien. Ja, dan draait het alleen maar om ethiek. Eerlijkheid, geen discriminatie, solidariteit. Maar het is dus niet alleen maar een maatschappelijk machtsspel. En denk dan eens aan al die mensen die hun bedrijf kapot zien gaan en al die mensen die in de WW komen. Ze kunnen werken, maar velen mogen niet. Is hen het werken verbieden ethisch verantwoord? Meneer Bruis, deze vraag komt niet eens in u op.

Sitting_targets | 22-04-20 | 17:39 | 2

Sitting_targets | 22-04-20 | 17:39 Ahaa, Meneer Bruis van de voorgedrukte aangifte formulieren tegen Wilders.

Vitale-Reaguurder | 22-04-20 | 17:43

Gewoon een serieuze vraag: kan iemand uitleggen waarom er steeds zo wordt gezeurd over "testen" van leerkrachten? Willen ze dan op voorhand getest worden of als ze gaan hoesten ( dus thuisblijven).
175000 testen met 20%positief tot vandaag toe. Wat moet dan de meerwaarde zijn om leerkrachten te testen. Immers kinderen brengen het toch niet over??.

strawdog | 22-04-20 | 17:37 | 1

Tuurlijk worden leraren besmet door kinderen. En leraren hoeven daar geen symptomen van te krijgen, maar als ze een gezellige dikkerd of kankerpatient als partner hebben, dan willen ze graag weten of ze bezig zijn om weduwe of weduwnaar te worden door hun werk met die schattige kinderen.

tipo | 22-04-20 | 17:47

Allemaal gratuit commentaar van Marijnissen vanaf de zijlijn. Scoren voor de bühne. Zelf geen oplossingen bieden (behalve dan, maak iedere burger arm en laat mij het geld maar even herverdelen) maar wel zgn. "betrokken" vragen stellen.

Ik kots echt van dit soort politici. Zowel op extreem links (Marijnissen, Klaver, Jetten) als op extreem rechts (Azarkan, Baudet, Wilders). Vooral roepen wat er allemaal niet goed is, maar nooit iets constructiefs bijdragen aan wat dan ook...

Odin | 22-04-20 | 17:35 | 6

Ze willen best iets constructiefs bijdragen, dat willen ze al best lang. Maar dan moeten ze wel een keer de kans krijgen om mee te regeren, de verkiezingsuitslagen hebben daar de afgelopen jaren toch echt wel aanleiding toe gegeven. Pas dan kunnen ze echt gewogen worden. U bent met uw redenatie de natte droom van de gevestigde partijen.

MarkiesDeBalzaque | 22-04-20 | 17:48

Verhuis naar China zou ik zeggen. Samen met je verzekeringsadviseur.

MikeTheBull | 22-04-20 | 20:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat een pauper die Jesse, volgende keer komt hij in Borat zwempak spreken.

am*dam | 22-04-20 | 17:33

Ik ben geen fan van Marijnisse of de SP maar welke 'grens' gaat zij in de ogen van de premier dan over? Omdat ze pleit voor mondkapjes die er niet zijn omdat we er 1 miljoen naar China hebben gestuurd zonder dat het kabinet zich destijds afvroeg of we ze misschien zelf nodig zouden krijgen? Is dat waarom Rutte zo pislink wordt? Op het moment dat hij terecht wordt gewezen dan ontpopt hij zich ineens als een potentaat. Het wordt allemaal steeds duidelijker. Go Marijnisse!

ILF2 | 22-04-20 | 17:31 | 4

Ook de premier dient zich te onthouden van commentaar als zijn microfoon uit staat. De regels van de Tweede Slaapkamer.

Daarnaast is het nogal onvolwassen om verongelijkt te doen als er terecht kritiek is op je.

Guido | 22-04-20 | 18:11

@Guido | 22-04-20 | 18:11: Sommige mensen hebben lange tenen. Rutte heeft een lange neus van het liegen en bedriegen. Misschien ging ze op zijn neus staan?

Usumani | 22-04-20 | 18:56

@blamage_fr | 22-04-20 | 18:07: Omdat we er voor gekozen hebben, spullen te maken in lage lonen landen. Want we willen een Iphone voor 500 ipv 650 (voorbeeld) omdat het dan voor iedereen bereikbaar is. En omdat de lonen niet stijgen, zijn de spullen goedkoper. Schijnwelvaart.

Arachne | 22-04-20 | 23:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zit mij zo af te vragen nu het straks alleen nog maar over geld zal gaan; hoeveel hebben de zorgverzekeraars inmiddels opgepot? En daar zal meer bijkomen in deze tijd. Er zijn nu veel mensen die niet gebruik maken van zorg maar wel premie betalen. Dat zal straks een maandje of drie zijn. Dat is 300 euro keer heel veel mensen.

Quib | 22-04-20 | 17:30

Hoor net van van Dissel dat we onze handen moeten wassen en anderhalve meter afstand moeten houden.

komtdatschot | 22-04-20 | 17:30

Marijnissen heeft gewoon gelijk. Steek die app maar daar waar de zon geen corona heeft en zorg voor tests en mondkapjes.

knutsel_ | 22-04-20 | 17:27 | 4

Er zijn geen betrouwbare Corona tests.
De tests die in paniek in elkaar geflanst zijn geven 80% vals positief.

Bolder | 22-04-20 | 17:31

@jaap932057795966 | 22-04-20 | 17:31: Marijnissen hoeft de markt niet te kennen. Marktkennis of niet zij pleit voor de ware dingen waar behoefte aan is. En over marktkennis gesproken. Heeft deze regering dat wel? Volgens mij kennen ze de markt zo goed dat ze een enorme voorraad mondkapjes in China hebben ingekocht die volledig onbruikbaar retour konden, omdat ze gekocht werden bij een niet gecertificeerd bedrijf.
Erg slim, en ze waren al gewaarschuwd.

Broadsquire | 22-04-20 | 17:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zelf ben slecht ter been, anders zou ik de straat opgaan om te demonstreren.

ron9129 | 22-04-20 | 17:27 | 2

Ja, ik ben ook stoned...

Bill le Koek | 22-04-20 | 17:33

Gaat U maar vast achter de kudde aan, houd wel de gepaste afstand

ron9129 | 22-04-20 | 17:40

En maar blijven zeiken of AJAX door mag gaan met de competitie! Lekker belangrijk wanneer je geen baan en huis meer hebt!

ron9129 | 22-04-20 | 17:26 | 3

Wie heeft het hier over voetbal dan?

CocaCola | 22-04-20 | 17:31

Ron9129 blijkbaar...

Bill le Koek | 22-04-20 | 17:34

Marijnissen raakt duidelijk een gevoelige snaar bij Rutte . Haar opmerking snijdt gewoon hout . Het te lakse optreden zal Rutte straks gaan opbreken .

leo59 | 22-04-20 | 17:25 | 1

Het is nog lang tot de verkiezingen laten we hopen dat Prutte te vroeg gepiekt heeft.

Trumme | 22-04-20 | 17:27

Och och wat heerlijk zeg. Nou weten ze het ineens allemaal hoor.. Waarom dragen zorgmedewerkers geen beschermende kleding? Waarom doet de overheid daar niks aan? Nou, omdat "de overheid" niet het centrale inkoopbureau is van "de zorg". Er moest zonodig geprivatiseerd worden (waar VVD een groot voorstander van was) en nu zit je daardoor met de gebakken peren.

Pontius Vulgaris | 22-04-20 | 17:24 | 1

Dat wat jij geprivatiseerd noemd is niets meer en niets minder dan het optuigen van een afgrijselijk groot bereaucratisch monster, het oogmerk van socialisme.

WachTMeesteR | 22-04-20 | 17:34

De gehele regering loopt achter op alles. En maar subsidies beloven. Geef dan het land maar helemaal weg aan de Chinezen en Moslims.

ron9129 | 22-04-20 | 17:24 | 2

We zijn een heel eind terug in de tijd aan het gaan. Waar we vroeger voorop liepen met scholing van kinderen, sociale voorzieningen, softdrugsbeleid openbaar vervoer en weet ik wat nog meer, zitten we nu ergens in de middenmoot en zijn ook goed op weg naar de onderkant. Hoe kan het ook anders met iemand die geschiedenisleraar zou worden?

brie-de-penis | 22-04-20 | 17:32

Regeringszijde dus.

BBmetR | 22-04-20 | 17:24

Kort na de oorlog een volledig TBC bevolkingsonderzoek met de schaarse middelen van toen.
Nu mondjesmaat onderzoek naar Corona met een zeer uitgebreide medische organisatie waarbij duidelijk tegenwerking van regeringstijden aanwezig is.

BBmetR | 22-04-20 | 17:23

Rutte heeft elke week een andere smoes waarom er er zo weinig getest wordt. Het volk gelooft je niet meer Mark, hou eens op met die smoezen.

Jafco | 22-04-20 | 17:22

Houd 1,5mtr afstand e.d hoor ik hem iedere dag ratelen. Hij en die andere homo's maken de economie kapot.

ron9129 | 22-04-20 | 17:21

van Haga heeft dezelfde stem als die vent van (vroeger) het polygoon journaal.

Het Licht | 22-04-20 | 17:20

Wie was er net aan het woord?? was dat die man van het polygoon journaal??

Simon_Ketellapper | 22-04-20 | 17:20 | 1

U was me net voor ...

Het Licht | 22-04-20 | 17:21

Wat een complete lul is het ook die Rutte. Wordt ie een keer duidelijk op het falen van zijn beleid vóór en tijdens deze crisis aangesproken door Marijnissen en dan reageert ie als een klein bokkig kind. Wat een f*cking loser.

Zwizalletju | 22-04-20 | 17:19 | 7

@Uw Verzekeringsadvis | 22-04-20 | 17:28: Ja zeker hij is al in gedachten bezig om morgen zijn handtekening bij het kruisje te zetten voor de Euro-bonds

Jan70 | 22-04-20 | 18:12

@Uw Verzekeringsadvis | 22-04-20 | 17:28: jij waarschijnlijk ook.

MikeTheBull | 22-04-20 | 20:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Rutte heeft al die tijd nog niets gepresteerd!

ron9129 | 22-04-20 | 17:19 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 22-04-20 | 17:29: dat staat toch in het woordenboek bij de definitie van "politiek"?

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:31

@Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:31: Da s waar ook.

Uw Verzekeringsadvis | 22-04-20 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

De reactie en houding van Rutte zegt genoeg. De tijd van schone schijn is voorbij, wekenlang net doen of er niks aan de hand is... Ja, dan mag je kop eraf!

First Contact | 22-04-20 | 17:19

Denk dat Baudet geen antwoorden gaat krijgen van de nep regering over eurobonds,5 miljard klimaat,enz enz enz

komtdatschot | 22-04-20 | 17:16 | 6

@komtdatschot | 22-04-20 | 17:26: Terugdraaien kan altijd. Alleen de schade, die al veroorzaakt is kun je niet meer terugdraaien natuurlijk. Ik zie de ommekeer graag tegemoet. Want als er één ding duidelijk is geworden de afgelopen weken, dan is het dat we met Rutte aan het roer de oorlog letterlijk niet gaan winnen.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:33

Was toch een goede komma?

komtdatschot | 22-04-20 | 17:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Thierry: goed gedaan, even dat lijstje over wat er allemaal doorheen gefietst wordt terwijl NL bezig is te discussiëren of de buurman zich wel aan de 1,5 meter houdt.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:15 | 3

Heeft de nep regering het schijt aan want hunnie zijn met een zeteltje meer

komtdatschot | 22-04-20 | 17:20

Helemaal mee eens daarom stem ik FVD en geen VVD meer. Die schenken straks alles weer aan het zuiden en wij mogen weer bloeden in september en dat zal hard zijn. Eerst een beetje tegenstribbelen dan miljarden overmaken naar corrupte landen, zo typisch VVD zo zijn ze zelf immers ook "corrupt". Ook het opkomen voor ondernemers kwam uit zijn hart. Beter dan het linkse zeik klimaatverhalen van die sokkenloze veganist uit Amsterdam Klaver en die Eurofiel Jetten.

Realist-1 | 22-04-20 | 17:21

@Realist-1 | 22-04-20 | 17:21: Viel mij ook gewoon op dat in tijd van crisis, terwijl de bejaarden letterlijk van de daken vallen, veruit het grootste deel van het partijleiderschap alweer de politieke agenda probeert te pushen over de rug van diezelfde crisis. Thierry en Lillian waren geloof ik de enigen die het lef hadden dat eens te bekritiseren.
Nu is even geen tijd voor groene politiek. Er is even geen tijd voor EU-dooddoeners. En laat svp ook God hier buiten. Eurobonds? Nee, we zouden het normaal nog niet eens bespreken, maar we nemen nu zelfs de telefoon niet op voor Brussel. We zijn even bezig ons land en onze burgers van de ondergang te redden. Dáár zou de prioriteit moeten liggen. Jammer genoeg zie je aan de houding van vele politici dat het wel en wee van Nederland ze gewoon gene ene moer interesseert. Ik ben niet 100% overtuigd van Thierry en zijn manier van doen, denk dat hij als politicus nog volwassen moet worden, maar ik geloof wel dat hij het meent als hij zegt dat het hem om Nederland gaat en niet zijn eigen penthouse of zo.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:29

Jarenlange bezuinigingen op zorg- en verpleegtehuizen, ouderen moesten vooral zelfstandig en thuis blijven wonen, bij de start van de Corona pandemie geen maatregelen, geen mondkapjes of beschermende kleding aanwezig, want geen geld, niet nodig, geen haast, virus ongevaarlijk.
Nu heeft de bescherming van deze kwetsbare groep opeens de hoogste prioriteit.
Zelfs zo hoog dat Rutte het hele land maanden plat legt.
Zonder blikken of blozen worden duizenden zelfstandig ondernemers met hun gezinnen de afgrond in geduwd.
Waarom eigenlijk?

Bolder | 22-04-20 | 17:15 | 1

Ondanks jarenlang bezuinigingen gaat er wel €85 miljard naar gezondheidszorg daar zit de pijn. Die zorgverzekeraars hoor je nu niet. Waarom nodigen ze die niet uit bij Paauw of Jinek en laat ze eens uitleggen waar dat geld blijft waarom er geen IC bedden zijn en voldoende personeel.

Trumme | 22-04-20 | 17:31

Mijn Blondie aan het woord.Lekker wijfie.

komtdatschot | 22-04-20 | 17:15 | 4

een ook nog eens dom.. ideaal neukertje

Captain_Dipshit | 22-04-20 | 17:17
▼ 1 antwoord verborgen

Miljoen is niet hetzelfde als miljard tjer.

Merkwaardeloos | 22-04-20 | 17:13

Marijnissen heeft hier gewoon gelijk en mooi dat het blijkbaar mogelijk is door die teflon laag van Mark, lache joh, Rutte heen te breken met de juiste pijnpunten noemen.

Nuuk | 22-04-20 | 17:12

Kijk nou uit Baudet,voordat rutte weer boos word.

komtdatschot | 22-04-20 | 17:11

De gemaakte boosheid van Prutte, ja, ja.

watmagjenogwel | 22-04-20 | 17:07

Valt met op dat de sprekers(op Geert na) allemaal keurig geknipt zijn.Wie doet dat voor hun?

komtdatschot | 22-04-20 | 17:07 | 4

de thuiskapper natuurlijk... die loopt lekker binnen deze dagen

Captain_Dipshit | 22-04-20 | 17:15

Van Haga heeft geen handige vrouw.

De verwarde man | 22-04-20 | 17:18
▼ 1 antwoord verborgen

Kabinet Rutte - Van Dissel. Ok hij is grappig van Azarkan.

Vula | 22-04-20 | 17:06

fok op met je bijbelteksten en ander gezever.

MaximusAurelius | 22-04-20 | 17:04

Hoe ironisch... een SGP'er die spreekt over verlichting...

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:03 | 2

LED lampen?

Achiel | 22-04-20 | 17:16

@Achiel | 22-04-20 | 17:16: LED... dat is zoiets als geloven in God, maar minder luid zingen in de kerk en minder geld in de collectemand...

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:35

Intussen,tussen al dat melige gewauwel in de nep - althans qua bezetting - TK door,mogen we toch wel een paar zaken wat vastere lijnen en vormen gaan geven en als problemen moeten benoemen:
- in Europa en wel dat deel dat door de EU bezet wordt, waren nogal wat ook nogal foute politici op hun retour richting exit of uitgekotst worden. Namen als Merkel,Rutte en Macron,maar ook de huidige Italiaanse en Spaanse regeringen...
- de EU had nogal wat fascistoïde beleid op het menu gezet onder diverse motto's,maar het komt allemaal neer op gedwongen geldsmijten naar een 'beleid' dat nauwere samenwerking of meer EU zeggenschap vergt of afdwingt. De kapstok om geld los te maken heet hier Klimaat.
- de EU wenst ook het door veel Europeanen zeer ongewenste immigratie/omvolkingsbeleid zonder teveel publiciteit door te rammen incl. daaraan verbonden kosten.
- de EU werkt aan zoveel dwingend beleid om de positie van de Natiestaten te ondermijnen door regelgeving,zeggenschap en beleid te kapen teneinde tot het gewenste doel van één EU regering te komen,waaronder zeker de wat kleinere
landen als provincies zullen vallen.
De voor dit sadistische beleid benodigde steun en geld ontbreekt bij de volken,maar uit het zicht van deze crisis wordt er meer in Brussel getekend dan u lief is,straks weer een inlegvelletje of geitenpaadje bij Eurobonds. En dit is niet het einde van de lijst van valkuilen,waarin uw leiders u gaarne zullen laten valen,want u bent dom en zij vinden dat niet van zichzelf.:)

hertogvanzottegem | 22-04-20 | 16:59 | 1

Er moet beter gestemd worden...

jan99 | 22-04-20 | 17:07

tering wat een waste of time is dit zeg

Captain_Dipshit | 22-04-20 | 16:58

Dierenpoes heeft het over draagvlak voor steun in deze crisis en dat we daarom moet opletten waar het geld heen gaat, want er zijn ook andere crisissen.

Nou, ik denk dat er meer draagvlak is voor steun aan bedrijven nu in de corona-crisis dan aan haar overdreven klimaat en stikstof-crisis.

Maar ik hoor haar nooit dat we geen miljarden in die andere onzin-crisissen moeten stoppen om rekening te houden met het draagvlak. En niet boeren kapot moeten maken voor haar onzin-crisissen i.v.m. het draagvlak. Dan geld dat kennelijk niet.

DerUnterMensch | 22-04-20 | 16:58

Krol van het gedecimeerde 50plus aan het woord.
Word straks knokken om 3 zeteltjes als dat zo door blijft gaan.

komtdatschot | 22-04-20 | 16:56 | 4

@Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:57:
Hehe,nick is van mijn helaas te vroeg gestorven favoriete sport verslaggever.Zijn naam is Hugo Walker.:)

komtdatschot | 22-04-20 | 16:59

ik denk het niet, als deze Corona crisis nog even doorgaat zal het heel moeilijk worden om er drie te vinden die nog in leven zijn

Meesteres Belgie | 22-04-20 | 17:23

@Meesteres Belgie | 22-04-20 | 17:23: dat wás de grap... ;-)

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:36
▼ 1 antwoord verborgen

Langzaam wordt duidelijk dat veel maatregelen helemaal niets met de volksgezondheid te maken hebben. Ze tikken allemaal de rand van de emmer aan, maar niemand durft de bal erin te gooien. Misschien nog te vroeg...

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:55 | 2

Nou , Gladiator dat weten we hier op GS al 5 weken !

joppo0 | 22-04-20 | 17:06

@joppo0 | 22-04-20 | 17:06: klopt... maar het zegt veel dat er al vrij snel een moment komt, waarop de dames en heren politici het ook niet meer onder stoelen of banken steken. Het gaat gewoon aan ze voorbij met hun teflonpolitiek.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:37

Dit is wel een heel goed voorbeeld van hoe vol-ko-men nutteloos een landsregering feitelijk is, als er dingen gebeuren die buiten de bekende omstandigheden vallen. Ze kunnen helemaal niks behalve oproepen om 'normaal' te blijven doen. Ze proberen wel van alles, maken zich stoer en belangrijk met woorden, maar het is allemaal van een niveau wat iedere boerenlul kan verzinnen. Zorg voor een goede persoonlijke hygiëne en zit niet teveel bij anderen op hun lip. Soit. Verder zijn het gewoon middle managers die proberen om hun persoonlijke geurvlag af te zetten om de concurrentie te intimideren en te zorgen dat hun CV er goed uit blijft zien voor de volgende klus. Inhoudelijk dragen ze weinig tot helemaal niets bij aan een oplossing. Ik beweer niet dat ze falen ofzo, en ben geen anarchist, maar je ziet dat hun bijdrage aan 'het landsbelang' slechts heel beperkt is als het er echt op aan komt. Want dan weet niemand wat er moet gebeuren. En verzand het hele circus gewoon weer in elkaar beconcurrerende individuutjes.

Macroglossum | 22-04-20 | 16:54 | 2

Ik dacht dat de CPN al enige tijd niet meer bestond, maar hier word ik tot mijn verrassing opeens weer op oude vertrouwde communistische retoriek getrakteerd.

Ridde Rogter | 22-04-20 | 16:58

@Ridde Rogter | 22-04-20 | 16:58: Venezuela-fans in de panelen. Maar wel mensen die zelf op een verantwoordelijke positie zitten en dus een topbaan hebben.

Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 17:09

Mijn vrouw heeft een winkel in Belgie, kreeg zojuist bericht dat ze gratis mondkapjes krijgt van de gemeente. Als straks de winkels opengaan dus met mondkapjes. Hoe moeilijk kan het zijn Hugo.

pajans | 22-04-20 | 16:51 | 2

De Nederlandse PBM's zijn in Januari en Februari per vliegtuig geruild tegen besmette nederlandse belastingbetalers.

Maar nee, er waren geen rechtstreekse vluchten uit Wuhan gelukkig. Dus wij hebben hier in NL helemaal geen mondkapjes nodig. Kan was gelukkig Nihil.

O wacht.

FLP_du_Stok | 22-04-20 | 17:06

Hebben we in Spanje ook gekregen. Gratis.

gato | 22-04-20 | 17:29

In Duitsland worden de mondkapjes gratis uitgedeeld aan het publiek.In nederland hebben ze nog geeneens fatsoenlijke mondkapjes voor het zorg personeel.

komtdatschot | 22-04-20 | 16:50 | 5

Wacht nog maar tot volgend jaar met nieuwe premie nav de corona kosten dit jaar. Ik ben er bang voor.

FLP_du_Stok | 22-04-20 | 17:08

Had Klaver wel gelijk in, met zijn afgekeurde ( of niet gecertificeerde ) mondkapjes. Weliswaar niet geschikt voor de zorg maar voor normale mensen in contactberoepen meer dan nuttig, lijkt me. Busschauffeurs, winkelpersoneel, misschien zelfs onderwijzers, mensen in dat type beroep die net zo nodig als kwetsbaar zijn.

Graaisnaaiert | 22-04-20 | 17:29

In Duitsland hebben ze ook nog 24k IC bedden vrij.

Trumme | 22-04-20 | 17:33
▼ 2 antwoorden verborgen

allemaal (jetten, yasser, seegers) trachten ze punten scoren met hun 'heel specifieke' voorbeelden van aanpak.

MaximusAurelius | 22-04-20 | 16:50

De judas van het cu heeft ook wat te melden via zijn kansel.

komtdatschot | 22-04-20 | 16:48 | 6

De cu

IkwilJinekwel | 22-04-20 | 16:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Toch goed dat iedereen in de Kamer aandachtig naar elkaar luistert, er niet steeds dezelfde dingen worden gezegd en dezelfde vragen worden gesteld. En mijn petje ervoor af dat er niemand op zijn smarthpone tuurt.

Ridde Rogter | 22-04-20 | 16:47 | 1

Daar steken wel een paar spindokters achter hoor... op het moment dat iemand het nu waagt om in een smartphone te kijken, kost dat meteen een zetel per appje. Het is één grote poppenkast.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:50

Mag het Suikerfeest na de Ramadan eigenlijk doorgaan?

JackStick | 22-04-20 | 16:46 | 8

@JackStick | 22-04-20 | 16:59: Het Suikerfeest voor de Ramadan vieren is waarschijnlijk een beetje gek. Zelfs voor Moslims.

Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 17:10

Zal geen chefsache zijn dus daar waagt Rutte zich niet aan.

Graaisnaaiert | 22-04-20 | 17:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Mondkapjes liggen zeer gevoelig want ze zijn er niet en ze hadden er al lang kunnen en moeten zijn. In Polen staan automaten waar je ze uit kan halen/trekken/kopen maar hier zijn ze niet verkrijgbaar. Wat een schande en wat een afgang.

frisenfruitig | 22-04-20 | 16:46 | 5

@Ridde Rogter | 22-04-20 | 16:48:
Helpt een condoom tegen corona?

Graaf_van_Hogendorp | 22-04-20 | 16:52

@Ridde Rogter | 22-04-20 | 17:00: Haha, die is goed.

Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 17:11
▼ 2 antwoorden verborgen

seegers wat een lamlul.
als de kerkdiensten maar door kunnen gaan, vindt hij alles best..
met z'n "kronakrisis".

MaximusAurelius | 22-04-20 | 16:46 | 5

Voor hem is het allemaal God's wil. En God's wil is ondoorgrondelijk.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:56

Het laatste jaar op het ereschavot voor deze paap daarna wordt ie ingeruild voor Asscher.

Trumme | 22-04-20 | 17:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft er iemand het al over dat tijdelijk WOB verbod gehad trouwens?

zwellevertje | 22-04-20 | 16:44 | 1

Baudet. Een ander heb ik er niet over gehoord.

Stormageddon | 22-04-20 | 17:28

Nou fijn als je als leerkracht getest kunt worden. Nou dan weet je maar dat die kinderen je hebben besmet. Leuk om te weten. Je voorkomt er niets mee.

strawdog | 22-04-20 | 16:44

lol@Lillian!
Vrij vertaald: Werk eens zo hard voor mondkapjes als aan de app kabinet.
Rutte: Hou je bek trut!

Puntje geraakt dus, rutte duldt geen tegenspraak in zijn falende beleid want crisis. Een crisis die minder erg had hoeven zijn als hij zijn zaakjes om te beginnen op orde had gehad...

BootleggersSmurf | 22-04-20 | 16:41 | 3

Nog directer zou de opmerking zijn geweest dat als je hier op voortborduurt, je dus alleen maar kan concluderen dat de "oplossing" van de crisis helemaal niets met Corona te maken heeft.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:53

@Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:53: Eensch!
Als nu iedereen een mondkapje zou dragen zou je de lockdown kunnen eindigen.
Ik snap dat de kapjes die besmetting voorkomen maar beperkte tijd gedragen kunnen worden maar als iedereen een sjaal zou dragen zouden zieke mensen het virus al minder verspreiden....

Maar waar ik echt over val is Rutte die stelde dat er nu een grens wordt overgegaan door dit te benoemen. Waar is zijn beleid dan op gericht? Nog steeds groepsimmuniteit?

BootleggersSmurf | 22-04-20 | 17:03

@BootleggersSmurf | 22-04-20 | 17:03: Misschien wordt het duidelijker als iedereen zich zou beseffen dat de lockdown politiek misschien (ook) een heel ander doel heeft dan de volksgezondheid. Het is helemaal niet Rutte's doel om Corona snel en doeltreffend te elimineren. Hij zal wel gek zijn! Dit is een uitgelezen kans om een jaar lang met het virus als alibi de complete maatschappij te masseren en kneden naar believen en als Thierry op de pie nog eens lachend een vierde termijn tegemoet kan zien. Daar gaat geen mondkapje nog iets aan veranderen.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 17:41

Je zou maar Rutte zijn. Je werkt je de hele dag uit de naad voor het landsbelang en vervolgens moet je hele die onzin van de oppositie aanhoren.

Vula | 22-04-20 | 16:40 | 9

Rutte heeft het verknoeid met zijn kabinetten. Dat het wanbeleid nu gecamoufleerd moet worden met allerlei rare adviezen maakt het alleen maar erger. Hij zit dus gewoon in de weg. Hij zou zijn missers moeten toegeven en plaats maken.

Schmalz | 22-04-20 | 16:53

@Vula | 22-04-20 | 16:44: dan hoef je nog niet de woorden;’ voor het landsbelang’ te gebruiken. Zijn kiezers waren ondernemers en die laat ie al jaren vallen als oud vuil behalve de multinationals.

Trumme | 22-04-20 | 17:02

@Trumme | 22-04-20 | 17:02:
Dat is het erge aan de VVD, het MKB is ondertussen beter af bij die communisten van de SP dan bij de kapitalisten van de VVD.

Graaisnaaiert | 22-04-20 | 17:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Rutte is bóós!

eerstneukendanpraten | 22-04-20 | 16:39 | 2

Lilian heeft hem een beetje bij de ballen en die zijn heel gevoelig heb ik het idee.

likdoorn | 22-04-20 | 16:41

@likdoorn | 22-04-20 | 16:41: Ik hoop dat ze nog een tijdtje doorgaat, steeds iets krachtiger. Totdat ze soepnbrei in de handen heeft.

Fantomas | 22-04-20 | 17:10

Waarom wordt Rutte chagrijnig van de bende van Oss ?

van Oeffelen | 22-04-20 | 16:38 | 2

Omdat de sp een duidelijk statement had over de liegende psychopaat

komtdatschot | 22-04-20 | 16:40

1 Chocomel !

Merkwaardeloos | 22-04-20 | 16:38 | 1

Shaken not Stirred

Uw Verzekeringsadvis | 22-04-20 | 17:10

Tis niet mijn partij maar LIlian is goed bezig

komtdatschot | 22-04-20 | 16:37

Dus de overheid dwingt bedrijven eerst te sluiten en Klaver wil deze bedrijven vervolgens pas financiële steun toezeggen als ze aan zijn arbitraire hobbyregeltjes voldoen. Dus een door de overheid veroorzaakte crisis en een gedwongen bedrijfssluiting wordt misbruikt om politiek te bedrijven. Dit zijn regelrechte maffiapraktijken.

spanarchist | 22-04-20 | 16:37 | 1

De maffia rekent ook nog beschermingsgeld.

Arachne | 22-04-20 | 23:47

Klaver wil als bedrijven steun vragen eerst de groene khmer langs te sturen of ze wel groen genoeg zijn.

likdoorn | 22-04-20 | 16:36

Kijk, ik hier kan ik iets mee. Nu wordt mij duidelijk waarom er niet preventief wordt getest.
Beste,

U heeft ons de volgende vraag gesteld:

Waarom kunnen alleen zorgmedewerkers zich laten testen op corona als zij klachten hebben. Betrokkene is echtgenoot van iemand die in de zorg werkt.

Antwoord: testen voor COVID-19 zijn schaars en prijzig. Ook is er een tekort aan medewerkers die de testen afneemt.
Daarom geeft het RIVM een strak kader aan welke groepen in aanmerking komen voor een test.

De reden om zorgmedewerkers met (lichte) klachten te testen is als volgt. Als een zorgmedewerker negatief test op Covid-19 kan hij of zij aan het werk blijven, zonder angst cliënten te besmetten. Elke wekende zorgmedewerker is er één, in de overbelaste zorg.
Als een partner van een zorgmedewerker klachten heeft en/of positief test op Covid-19, en de zorgmedewerker heeft geen klachten, dan kan hij of zij gewoon aan het werk.

Heeft een partner van een zorgmedewerker klachten en/of test positief dan hoeft de zorgmedewerker niet thuis te blijven. Zo lang hij of zij geen klachten heeft kan de zorgmedewerker gewoon aan het werk. lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenoot...

Het handelingsperspectief verandert niet door het testen van de partner van een zorgmedewerker.

In het licht van schaarste rond testen, zoals hierboven beschreven, is het besluit genomen het testen te beperken tot zorgmedewerkers.
Ik hoop dat bovengenoemd antwoord duidelijk is en uw vraag afdoende beantwoordt.

Met vriendelijke groet,

Katy
Beleidsmedewerker
Gemeente Rotterdam
GGD Rotterdam-Rijnmond

-edit achternaam weggehaald

RickRD | 22-04-20 | 16:34 | 3

Asyptomatische besmetting bestaat niet volgens bovenstaande redenatie, wat wetenschappelijk allang is tegengesproken. Oftewel: het testbeleid is gefundeerd op achterlijkheid.

tipo | 22-04-20 | 16:42

Duidelijk dat dit beleidsmokkel -zusje van Sjaakie- een door het RIVM ingesproken cassettebandje in haar gleuf geïmplementeerd heeft gekregen .

Tjemig | 22-04-20 | 16:51

Klaver verraad het: de economische crisis die op ons toe zál komen vanuit Europa zal vele malen erger zijn dan de crisis van 2008... en daar is de cirkel compleet. Hier is het hele verhaal om begonnen. Zonder Corona had niemand in Nederland geslikt dat we alweer de portefeuille mogen trekken voor failliete knoflooklanden en was onherroepelijk de afrekening gevolgd bij de verkiezingen in 21. Het feit dat parallel ondernemend Nederland en de persoonlijke vrijheden over de kling worden gejaagd past helemaal in dit perspectief, dus daar gaan we lekker mee door.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:34

Wat een poppenkast daar.
Ik hoor vragen waar de meeste mensen ondertussen wel bij denken "jaaahaaaa we weten het nu wel !"

Power2All4Ever | 22-04-20 | 16:31

Klaver is opeens de (nep)Dandy van de Lage Landen.

Patje2011 | 22-04-20 | 16:29

Klavertje is vergeten zijn sokken aan te trekken.

kneuterzak | 22-04-20 | 16:28

Azarkan staat niet op anderhalve meter van warme broeder Jetten, foei!

eerstneukendanpraten | 22-04-20 | 16:27

Ik denk inderdaad dat KLM de komende jaren genoeg geld heeft om zuinige vliegtuigen te kopen. Met de huidige olieprijzen is het ook snel rendabel om zuinigere vliegtuigen te gebruiken. Of moet KLM elektrisch wil gaan vliegen van Jetten?

Vula | 22-04-20 | 16:25 | 2

Hij doelt waarschijnlijk op zweefvliegtuigjes.

Merkwaardeloos | 22-04-20 | 16:31

Langzaam maar zeker worden vliegtuigen zuiniger. Maar dat is Jetten blijkbaar ontgaan.

Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 17:14

Hoi op mijn Nokia kan geen app.
Groetjes!

deugnietmee | 22-04-20 | 16:24

Verduurzaming van de KLM, was getekend Rob EasyJetten.

Broadsquire | 22-04-20 | 16:24 | 1

Het is maar een slogan.

van Oeffelen | 22-04-20 | 16:27

Ohh leuk. De wekelijkse spreekbeurt van mensen die er toe willen doen en daar van alles over te vertellen hebben en dan overhoord worden door andere die hetzelfde willen maar dan net anders.

Denkhetnjet | 22-04-20 | 16:23

Een tandarts is eigenlijk een soort mondkapper (pun intended).

(En een gynaecoloog doet alleen maar kutklusjes)

King of the Oneliner | 22-04-20 | 16:23 | 2

Je zal maar de hele dag door de schaamlippen moeten bladeren.

onfray | 22-04-20 | 16:31

Gisteren even een rondje door de stad gemaakt. Op een enkele grijze fossiel na alleen maar fitte mensen. Geen buiken, geen boomers. Kunnen we die lockdown niet voorzetten op vrijwillige basis. Dat je jezelf quarantaineert als je jezelf zwak, angstig en kwetsbaar voelt? En dat de rest weer gewoon over gaat tot de orde van de dag.

Traag | 22-04-20 | 16:23 | 3

als die mensen dan ook even aftekenen geen aanspraak willen maken op enige vorm van zorg voor hunzelf alsook hun familieleden + vrienden, dan zou dat ok zijn. veel succes.

MaximusAurelius | 22-04-20 | 16:28

@MaximusAurelius | 22-04-20 | 16:28:
Waarom? We moeten toch naar groepsimmuniteit. Het is inmiddels wel duidelijk waar de risico's liggen en waar de klappen vallen. Als je gezond bent dan heb je weinig te vrezen. De enkeling die zich inet voor de groep mag best zorg ontvangen van mij. Als je angst heb, zoals u, dan mag je gewoon vrijwillig in quarantaine blijven.

Traag | 22-04-20 | 16:37

Gewoon zo doen. Deze lockdown is gewoon voor onnodige bangmakerij. Goed idee.

Schilder58 | 22-04-20 | 16:44

Meer geld naar Europa zodat de Nederlandse belastingbetaler het beter heeft? Is dit een grap van Jetten?

Vula | 22-04-20 | 16:22 | 2

Jetten kan net zoals de man zonder sokken niet rekenen, is een rechts iets, rekenen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-04-20 | 17:13

Jette is geen politicus, dat is een accessoire. Net zoiets als een hondje in een handtas of een petje dat je stemming weergeeft.
Leuk gespreksonderwerp voor een seconde of 5 en daarna nooit meer over lullen.

Graaisnaaiert | 22-04-20 | 17:45
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 22-04-20 | 16:22

Kun je ook besmet worden als je in een darkroom verblijft? Ik vraag dit voor een vriend van D66.

eerstneukendanpraten | 22-04-20 | 16:20 | 1

Nee, alleen maar met anale druipers, de soort die uitgroeien tot blue waffels.

King of the Oneliner | 22-04-20 | 16:26

Alsof voor de Corona iedereen volop onbeschermd zat te niezen en hoesten in de supermarkt.. ik heb het nog nooit gezien. We moeten weer aan de slag voordat het hele economisch model in elkaar zakt.
Tandartsen mogen weer aan de slag, kappers niet.. wie verzint dit?

ceesreis | 22-04-20 | 16:20 | 1

en fysio's ook niet kennelijk,laat het behoeftige gepeupel maar verrekken van de pijn nietwaar Mark? Tandartsen hadden betere en sterkere lobby,denk ik.

hertogvanzottegem | 22-04-20 | 16:43

Ik kan er nog steeds niet bij dat die Jetten enige vorm van verantwoordelijk heeft in het dagelijks leven - laat staan dat er mensen op hem stemmen.

MaximusAurelius | 22-04-20 | 16:19

Ben wel benieuwd wat ze me die bedrijven zoal Action en Booking.com gaan doen die nu ook steun willen, zou toch wel heel zuur zijn om te zien dat daar miljarden naar toe gaan omdat ze zo nodig alle winst als dividend moesten uitkeren .

zwellevertje | 22-04-20 | 16:18

Er begint iemand over grote stallen, ik haak af.

drs. P | 22-04-20 | 16:17

Gewoon een TOTALVERBOT op de ramadan.

Ik zou dat graag nog meemaken in my lifetime.
Een mens mag toch dromen.

King of the Oneliner | 22-04-20 | 16:17 | 2

Graag aan uw nick houden. Die laatste twee zijn overbodig, want ik en veel anderen zouden dat ook graag willen meemaken.

Tjemig | 22-04-20 | 16:23

@Tjemig | 22-04-20 | 16:23: ja, waarom de statement verzwakken vanwege watervrees. U heeft een punt daar.

King of the Oneliner | 22-04-20 | 16:27

Wat ik nooit snap is dat nep woordvoerders van nep regerings- partijen vragen gaan stellen aan hun nep kabinet.
Ze zitten goffer zelf in het nep kabinet.

komtdatschot | 22-04-20 | 16:17

Hahahahaha. En dan komen ze met twee verlepte foto's van zieke Chinezen aan. Ik heb deze week een sterkere bijdrage van Bild gelezen...

Enter Yeti | 22-04-20 | 16:25

Dat is wel een goe argument om binnen te blijven voor de aso's

Tjemig | 22-04-20 | 16:27

Is Sylvana ook weer blij. En die mensen kunnen fijn gaan pieten straks in december!

Vanilla | 22-04-20 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vond de vragen die de journalisten gisteren stelden aan Rutte en van Dissel stelden vele malen stommer.. man man...

aardv@rk | 22-04-20 | 16:14

Hangt er van af waar je meet. In heel Nederland is het nu gemiddeld 6% a 10%, maar in Erp waarschijnlijk al boven de 50%.

tipo | 22-04-20 | 16:19

dat gaat zeker geen mainstream zijn en zal tot op het laatste moment met verve ontkend gaan worden door Rutte en co. De berekening van het werkelijke sterfpercentage en daarmee de wérkelijke hoeveelheid angst en maatregelen die we zouden moeten treffen, is dan veel te makkelijk gemaakt.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:37

Als de Tweede Kamer alle overbodige woorden schrapt, dan is zo een debat nog te volgen. Maar dit geklets is niet te doen.

tipo | 22-04-20 | 16:13 | 2

Die van Dissel is nog het ergste. Lange zinnen waar drie woorden volstaan.

Carmelita | 22-04-20 | 16:26

Dan kunnen ze de tent wel sluiten

Tjemig | 22-04-20 | 16:31

Die 1.5 meter maatschappij is ook gelul.

Op 1000 meter afstand is de infectiekans 0. Op 10 centimeter misschien 90%. Daar zit een soort van curve in. Net als bij licht en zwaartekracht zal het risico afnemen met het kwadraat van de afstand omdat per afstand de hoeveelheid ruimte waarover het virus zich moet uitstrekken per kubieke centimeter vermeerdert met het kwadraat van de afstand.

Als je gewoon op x cm afstand blijft is de besmettingskans dermate verkleind dat de infectierato per persoon < 1 wordt.

Van belang is x te vinden. Ik denk dat deze niet meer is dan 75 cm mits je niet in elkaars smoel niest en elkaar niet aanraakt.

Knufter | 22-04-20 | 16:11 | 2

Rutte met zijn (of is het 'het?) 1,5 meter samenleving. Grotere afstand (pun intended) tot de bevolking kan je toch niet hebben als je zoiets doms roept?

gribus | 22-04-20 | 16:23

En u heeft een achtergrond in?

Enter Yeti | 22-04-20 | 16:23

Wellicht dat deze crisis ook een wake up call wordt voor regeringen qua begroting. Er zijn in de afgelopen jaren miljarden gestoken in ruimtevaart en wat heeft het ons opgeleverd? We kunnen naar mars vliegen maar een vaccin maken voor een pandemie duurt wel erg lang..

Di Arroganti | 22-04-20 | 16:10 | 6

@Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:20:
Respect voor uw geduld, dat u tijd en moeite aan zo'n simpele Larry besteed.t

Graaisnaaiert | 22-04-20 | 16:25

/facepalm

Vanilla | 22-04-20 | 16:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik schakel net in. Geert gemist dus. Maar ik neem aan dat ie zoals gewoonlijk weer helemaal gelijk heeft. Spijker-kop-raak.

VanBukkem | 22-04-20 | 16:07 | 2

Zeer zwakke en tegenstrijdige bijdrage.

Capt. Iglo | 22-04-20 | 16:10

@Capt. Iglo.
Hmm. Zijn we niet van Geert gewend.

VanBukkem | 22-04-20 | 16:13

Handen wassen.
Handen klappen.
Geen handen schudden.

Peuter niveau.

Is dit nog nieuws? | 22-04-20 | 16:02 | 1

dat gehannes met dat handen wassen komt ook mijn neus uit. De mensen zijn te dom om het te snappen. Ik zie mensen om me heen hun handen 10 keer per dag wassen terwijl ze thuis zitten opgesloten, geen enkel besef wat ze eigenlijk aan het doen zijn.

HA BIER!1! | 22-04-20 | 16:49

Vragen tegen corona stellen. Interessant concept wel, ook taalkundig gezien.

Voor nu worden er vragen gesteld aan de voorzitterT die van buiten de EU hierheen kwam, net als corona. Toeval?

BootleggersSmurf | 22-04-20 | 15:56

"Maar hoe blijf je nu gezond?"
"En hoe houd je de gedragsregels vol?"

Vanaf morgen gaat een aanzienlijk deel andersdenkenden in NL weer ramadannen.

- Mentale gezondheid: fail
- Voeding: fail
- Sociale interactie: fail

Komt allemaal goed. Zo blijven we Corona de baas

Roege | 22-04-20 | 15:53

Dit is het meest nutteloze debat dat ik ooit gezien heb.

threeheadedmonkey | 22-04-20 | 15:53 | 1

Dat je nog kijkt.

Watching the Wheels | 22-04-20 | 15:56

Samen tegen corona.
Samen voor ons eigen, want alleen is maar alleen.

Lafayette | 22-04-20 | 15:52

Al weken maak ik mij zorgen over de vraag waarom men zich niet preventief kan laten testen op corona Ik krijg overal steeds het zelfde antwoord. Alleen als je verschijnselen hebt kun je je laten testen.

De werkgever (zorg) van mijn vrouw wil ook niet meewerken aan preventief testen. Geen verschijnselen, geen test. En al die tijd maken we ons zorgen. Zijn we wel of niet drager van het virus? Hebben we het virus al gehad? Ook de vakbond stelt zich op het standpunt, geen klachten geen reden tot testen.

Gisteren een mailtje gestuurd naar ActiZ, de brancheorganisatie van verpleeg en verzorgingshuizen. Ook zij stellen zich op het standpunt, geen klachten, geen reden om je te laten testen.

Ondertussen heb ik slapeloze nachten, spanning in onze relatie etc. Ik weet dat mijn vrouw er alles aan doet om niet besmet te raken, maar we willen het gewoon zeker weten. Waarom kan men zich niet gewoon preventief laten testen?

Ik kan niets met de dooddoener, als je geen klachten hebt ben je waarschijnlijk ook geen drager. Er is immers al weken lang bekent dat je ook drager kunt zijn zonder klachten.

RickRD | 22-04-20 | 15:49 | 14

jer hebt volkomen gelijk. De enige manier om werkelijk iets over de spreiding van de ziekte kunt zeggen is een volkomen willekeurige steekproef met een representatief aantal tests, volkomen onafhankelijk van verschijnselen of niet. Ik heb een week of wat geleden eens berekent dat, rekeninghoudend met het level van homogeniteit van de bevolkingsdichtheid in Nederland, je met ongeveer 8000 tests een confidenz van 95% met een error <1% kunt halen. Dat betekent dat je met hetgeen je dan als uitkomst krijgt, meteen alles in het juiste perspectief kunt plaatsen. Dit is absolute basics voor iedereen die iets van statistiek weet. Dat het RIVM dit niet doet of allang gedaan heeft verraad dat er meer politieke intentie dan wetenschappelijke motivatie achter dit hele gedoe zit.

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:26

@Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:26: berekenD natuurlijk... stomme Duitse Rechtschreibkorrektur...

Gladiator Fap | 22-04-20 | 16:27

Ik snap best dat je je zorgen maakt. Maar wat jij wilt slaat natuurlijk nergens op. Je wilt het NU weten. mooi, moregn kont je vrouw weer thuis van het ziekenhuis, wil je het natuurlijk weer weten. Er zal echt wel een tijd komen dat we allemaal ooit een keertje getest gaan worden om te kijken of je het misschien al onbewust gehad hebt, maar vooralsnog is er ook nod geen 100% zekerheid dat je het geen tweede keer kan krijgen. Dus chill, neem een biertje.

HA BIER!1! | 22-04-20 | 16:47
▼ 11 antwoorden verborgen

Corona piswater. Bestel dan echt bier bij lokale brouwerijen. Die kunnen wel wat bestellingen gebruiken.

Deflatiemonster | 22-04-20 | 15:47 | 2

Eens. Minder klokken, meer genieten. Lekker bierpaletje samenstellen, bbq'tje erbij en genieten.

Graaisnaaiert | 22-04-20 | 15:52

Kaas, noten, bierpakket.
de7deugden.nl/

Earl_of_Doncaster | 22-04-20 | 16:12

O.T. Boeing 767 kon niet landen te Brussel, onderweg naar Parijs ETAWQ / Ceiba Intercontinental.

Guillermo | 22-04-20 | 15:44 | 11

geland

Guillermo | 22-04-20 | 17:20
▼ 8 antwoorden verborgen

Heeft Bodee zijn masterplan al ontvouwd?

Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 15:44 | 5

Leuk! Naamgrapje voor de moljoenste keer.. kleuterniveau.

Radagast | 22-04-20 | 15:55

We zitten nog tijd te verspillen met vragen van Azarkan en Klaver

van Oeffelen | 22-04-20 | 15:57

@Goldfinger | 22-04-20 | 15:52: Complete lockdown in het begin(!) voor 2 weken zou zeker mogelijk zijn geweest en veel minder doden en schade hebben veroorzaakt. Maar zelfs een debat werd geweigerd door de hufters. En nee, ik stem géén FvD.

Lupuslupus | 22-04-20 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongelooflijk Dat Corona nog gewoon besteld kan worden terwijl dit de oorzaak is van al deze ellende. Echt bizar.

Vasquez | 22-04-20 | 15:43 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 15:44: nee. Niet met een citroentje. Waarom denkt iedereen dat het lekker is met citroen? Zuip dan ratler. Citroen of limoen in je bier laat het meteen doodslaan. Smaakt nergens meer na. Alleen mensen die geen verstand hebben van bier doen dat.

miko | 22-04-20 | 16:02

@miko | 22-04-20 | 16:02:
Dat citroentje of limoentje(mensen die denken dat dat verschil maakt in je Corona zijn eigenlijk nog pauperder) hoort ook niet in je Corona. het hoort erop, en je haalt het eraf om een slokje te nemen. Dan krijg je namelijk geen ongedierte in je bier.

HA BIER!1! | 22-04-20 | 16:29

@HA BIER!1! | 22-04-20 | 16:29: Jij heet niks voor niks bier.

Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 17:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Is Hugo erbij?

starbuck280 | 22-04-20 | 15:41

€26,50 voor 24 flesjes bier!? Hahahaha amenooitniet!

deAmbtenaar | 22-04-20 | 15:41 | 3

Als het nou nog lekker bier was.

Spring Bruissteen | 22-04-20 | 15:45

Kost rustig 4,50 per flesje op het terras.

djs | 22-04-20 | 15:47

@djs | 22-04-20 | 15:47:
ach, een fluitje doet ook al gauw 2.50 en die is inkoop ook veel goedkoper. Wat is je punt?

HA BIER!1! | 22-04-20 | 16:27

Kamerlid: "Ik wil zeker weten dat het een aanvaardbaar risico is". Echt, Dijkhof zei het.

hetgingperongeluk | 22-04-20 | 15:38

Greta zal voor corona zijn , want schonere lucht en reductie overbevolking

HetOorAakel | 22-04-20 | 15:35 | 2

How dare you!

Fijn_dat_je_er_bent | 22-04-20 | 15:40

Wat staat er onder het kopje seksualiteit? Zijn de hoeren nog beschikbaar?

Fijn_dat_je_er_bent | 22-04-20 | 15:35 | 4

@Pimp my Voortuin | 22-04-20 | 15:37: Heb ik even mazzel dat ik groot geschapen ben

Fijn_dat_je_er_bent | 22-04-20 | 15:39

Als het je opwindt om je af te rukken op straat voor het roodverlichte raam, terwijl de prostituee geile dingen naar je handgebaart.

Henri-Bardouin | 22-04-20 | 15:41

@Pimp my Voortuin | 22-04-20 | 15:37: de 1,5 meter geld niet meer voor kinderen, en mogen weer naar school.

rmstock | 22-04-20 | 16:11
▼ 1 antwoord verborgen

Briljante fietstocht naar de Septimerpass via Bivio. Nu whisky, cigar en volksvermaak dat democratie heet op de buiten TV in de lounge.

van Oeffelen | 22-04-20 | 15:34 | 2

Klinkt goed. Maar je weet het, niet meer dan 2 borrels per dag!

Kuifje-naar-Brussel | 22-04-20 | 15:42

Blijf gezond. Groetjes, de overheid. Laat daar nou net mensen werken die de gezondheid van Nederlanders geen ene reet interesseert.

nuchterland | 22-04-20 | 15:34 | 1

klopt.

Lupuslupus | 22-04-20 | 16:01

Wat een lefgozers en gozerinnen daar in het parlement.
Ik durf ook stelling te nemen.
Ik weet het is gewaagd, maar toch..
Ik ben tegen tsunami's.

luto333 | 22-04-20 | 15:33
-weggejorist-
WachTMeesteR | 22-04-20 | 15:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken