RIVM Update: +189 overleden, +734 besmet
Voor wat het waard is...
Gisteren al het wekelijkse weekend-piekje met Paas Bonus, en een gematigd positieve IC-meneer aan de talkshowtafels, vandaag opnieuw een piek, "vermoedelijk door het Paasweekend" (RIVM) Goed nieuws; piek in Spanje voorbij (pdf). Sad news; wereldberoemde Jamaicaanse bobslee-held (58) overleden aan corona. Japans nieuws; in Japan ging een volksvertegenwoordiger naar de hoeren tijdens noodtoestand. Chinees nieuws; in Wuhan staat vleermuis met witte rijst weer op het menu van de Wet Market. Europees nieuws: check die bizarre blauwe vlek in Duitsland (map) alwaar de zon alweer begint te schijnen.
Update: IC-bedden met 24 gedaald naar 1279
Social
Reaguursels
InloggenSanka, you dead?
Die bizarre blauwe vlek in Duitsland is het Bundesland Hessen. En over de rest van Duitsland bestaan geen gegevens? Da's nog wel ietsjes bizarder...
"Politici in Duitsland plannen een voorzichtige versoepeling vd coronamaatregelen."
En juist nu wordt het dragen van maskers daar geadviseerd. Je zou bijna denken dat ze helpen.
De vlek is Hessen maar zit qua Covidcijfers zo'n beetje op het gemiddelde van het land van Beate Bahner.
Harvard, nog tot 2025 1.5 meter afstand.
Heeft iemand nog ergens het aantal dodelijke griep slachtoffers uit 2017 in NL bij de hand, toevallig?
https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/influenza/cijfers-context/sterfte
Winter 2017/2018
Ruim 8000 (waarschijnlijk 9000) doden door griep!
Oversterfte meer dan 9000.
Geen enkele maatregel werd toen noodzakelijk geacht, strange things are happening.
Geen enkele maatregel en bijna geen media aandacht destijds..
Collectieve waanzin, massahysterie. hier gaan we nog lang gebukt onder.
De Corona maatregelen, zoals het stilleggen van de complete economie, gaat veel meer slachtoffers eisen dan het werkelijke aantal Corona slachtoffers:
youtu.be/0kk6yhGhY44
Met Pasen wordt er veel geëxperimenteerd. In de hoop dat... Pas één keer gelukt naar het schijnt
Ik ben toch voor de bijl gegaan. Een West Coast IPA van 4 Islands Brewers hangt aan mijn lippen. Hip, maar wel lekker.
Ik heb werkelijk geen idee wat er aan je bovenlip hangt.
@Lorejas | 15-04-20 | 17:04:
Een snor. Daaronder bier.
cheers , zit nu aan de single malt , met drupje water , 25 jaar oud , hallelujah lekkel
Rutte is een opportunist eerste klas; waarschijnlijk heeft Carolien in de Twitterstatistieken gezien dat het RIVM en Jaap van Dissel wat minder goed scoren. En nu heeft Markie het ineens alleen nog maar over de 'deskundigen'. Ik gok vanavond weer.
Hopelijk gaat de boel weer snel open.
Ja dat amikale gelul van Jaap gaat er straks ook nog iets over zeggen is wel afgelopen
Positief geteste personen? Worden er ook mensen getest en negatief bevonden?
Wat is de kans dat kinderen weer massaal naar school kunnen op het moment dat de ramadan ook weer begint?
Dit om een eventuele opleving in opnames toe te kunnen schuiven aan drukke kinderen in plaats een wat politiek gevoeliger liggende doelgroep?
Opmerkelijk, hoe meer 5 G masten de fik in gaan hoe hoger zijn de corona sterfte cijfers.
Kom, fantaseer er nog wat andere zaken bij, zoals straling van wifi of magnetrons bijv?
En daar zijn de cijfers uit Graubuenden: 740 positief getesten in totaal, 35 mensen actueel in de ziekenhuizen van Chur, Davos, Ilanz, St Moritz, etc en in totaal 37 sterfgevallen over de afgelopen 6 weken. Logisch om de hele economie te stil te leggen, oder ?
Helaas roepen deze cijfers niet om nog meer paniek, jammer voor al die ramptoeristen hier.
In ons Kanton liggen de cijfers hoger. Merkwaardig gezien de heilzame werking van Fendant en raclette.
@A.S. Perien | 15-04-20 | 16:12: Vaud en Valais vallen tegen ja.
@Ichneumonidae | 15-04-20 | 15:57: verre van inderdaad
De skigebieden en iedereen die daarvan afhankelijk zijn. Wat een strop. In Frankrijk alleen 1,5 miljard. Waar woont u precies als ik vragen mag?
@van Oeffelen | 15-04-20 | 16:53: Obwalden staat op 0. Men wil daar nog niet dood gevonden worden.
O, er is nog een mogelijkheid want er is daar in Wuhan *nog* een fucking lab vol virussen!
www.washingtontimes.com/news/2020/apr...
Dat het van een vleermuis kwam is wel zo logisch toch. Als het kwaakt als een eend en het ziet eruit als een eend. Zou het dan een eend zijn.
Tjuu, hoofdpersonen van beide labs verdwenen en lab 2 wordt ronduit levensgevaarlijk genoemd. En wij die arme vleermuizen maar de schuld geven, nee klootzak-Chinezen, Trump had in januari al gelijk.
www.sciencedaily.com/releases/2015/11...
"New SARS-like virus can jump directly from bats to humans, no treatment available
Findings provide an opportunity to develop drugs and vaccines for coronaviruses before they emerges from animals to cause a human epidemic"
Een van de co-auteurs is Zheng-li Shi, de mevrouw die al jaren vleermuisvirussen verzamelt die bewaard worden in het biolab van Wuhan.
Duitsland houdt de boel dicht tot en met 3 mei, net als Italie. De bouw is weer opgestart in Spanje sinds gisteren.
Zo, en nu even ter oriëntatie de laatste (overleden) CBS cijfers:
Week 2017 2018 2019* 2020*
1 3568 3343 3064 3099
2 3637 3359 3261 3364
3 3487 3364 3153 3151
4 3626 3322 3179 3040
5 3574 3403 3144 3157
6 3446 3513 3185 3188
7 3417 3660 3253 3195
8 3328 3691 3223 2953
9 3152 3937 3066 3087
10 3054 4092 3172 3088
11 2843 3733 3228 3209
12 2778 3430 3043 3586
13 2850 3225 3014 4425 (29-3-2020)
"Maar dit zegt natuurlijk helemaal niets......"
Vraag maar aan Rutte....
week 14 is er ook al > 5000
@A333aan | 15-04-20 | 15:48: "Want dat komt toch door een "sterk vergrijzende" bevolking " toch ?......
Kun je ze ook even optellen of denk je dat een ander dat maar moet doen?
Zo te zien hadden we de eerste 10 weken een ondersterfte.
14 2764 3040 2900 5098
En in grafiekvorm te zien op www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/15/sterf...
In week 14 dus zo'n 2000 meer dan de voorgaande drie jaren, ofwel een 300 per dag.
@Reaguurdeskundige | 15-04-20 | 16:07: Dank voor link. Meestal worden griepcijfers per seizoen gegeven (of de oversterfte). Bv. 17/18, met 9.500 doden.
Seizoen 17/18 3 x zoveel doden als seizoen eerder.
En 19/20, naar de 28.500? Welnee (nu circa 3.000 en het wordt zomer).
Bingo!
500 friggin euro?
Wat te denken over een extra maandsalaris, een vaste aanstelling en carrierebegeleiding?
Je doet je naam ook niet echt eer aan he.
Het vlakt wel lekker af zeg. Ik vraag me af of dit virus uberhaupt Europa wel gaat bereiken.
Met terugwerkende kracht, of achteruit boekhouden:
- op 27 februari was "het briefje van Bruins".
- als je nu goed kijkt in de grafieken op de site van NICE, dan zie je dat er op die dag al 4 COVID-19-patienten op de IC lagen. VIER !!!
(NICE --> stiching-nice.nl )
We werden en worden compleet voor de gek gehouden. We wisten het hier allang.
Echt waar joh?
@Kaas de Vies | 15-04-20 | 15:37: MisterC komt net uit z'n bunker
MisterC: Iedere week krijg je correcties. Later bleken er dus 2 patienten covid te hebben.
Minister Kaag vindt weer eens wat van de VS cq Trump inzake WHO. Maar over het feit dat de VS de grootste financier van de WHO is terwijl China en India samen 10x zoveel inwoners hebben hoor ik haar niet.
Ik mag hopen dat de UNWRA hele organisatie puur voor Palestijnse vluchtelingen ook geen financiering meer krijgt.
@bijna_raak | 15-04-20 | 15:41: Die moslimlanden hebben de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens niet eens ondertekend. Want westers en Joods-christelijk en zo. Maar vervolgens die rechten zelf wel claimen...
Waar is Max Headroom?
Ik zit even aan de code te sleutelen, zal zo ff een update neerzetten.
@Max Headroom | 15-04-20 | 15:36: graag de R0 aub.
@Max Headroom | 15-04-20 | 15:36: Zet um op Max!
@van Oeffelen | 15-04-20 | 15:40:
i.imgur.com/RWVZaEI.jpg
De reproductiefactor (gebaseerd op ziekenhuisopnames) is de groene lijn middenboven. Deze is sinds het begin van de maand kleiner dan 1. Door de paaspiek lijkt deze nu te stijgen.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 15:49:
Ik ben de fitprocedure voor de curve linksboven even aan het verbeteren door een tweede orde term toe te voegen. Vanaf morgen wordt die gebruikt voor de voorspelling.
@Max Headroom | 15-04-20 | 15:57: Waarom is die groene lijn er niet vanaf het begin van de rit?
@Max Headroom | 15-04-20 | 15:57: dank
@Max Headroom | 15-04-20 | 15:36: doe maar een nieuwe post, anders zoveel scrollen, klikken enzo
@Max Headroom | 15-04-20 | 15:57: hier in Zwitserland afhankelijk van kanton tussen de 0.5 en 1.2
@Ichneumonidae | 15-04-20 | 16:03:
Je ziet dat de afgeleide (linksboven) en zeker de tweede afgeleide (midden) veel statistische ruis bevatten. Voor kleine N (in het begin) lopen deze waarden compleet uit de hand en moet de schaal van de grafiek zo worden aangepast dat je niet meer goed ziet hoe de ontwikkeling nu is. Daarom laat ik de eerste paar weken weg.
T aantal reaguursels daalt ook.
jammer minder om op te zeiken
@ruudvangeelen | 15-04-20 | 15:17:
Viel het toch allemaal mee qua corona.
@Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 15:18: we kunnen nu gewoon weer bier drinken
@ruudvangeelen | 15-04-20 | 15:19: Kroegen maar weer open! T is mooi weer.
Veel overjarige vetzakken onder de reaguurders.
We gaan er allemaal aan!
@zuurtjeregen | 15-04-20 | 15:24: Ik lees aan de IP's af dat er veel gereaguurd wordt vanuit zorgcentra.
Ook is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt haar wel. Corona, de grootste setup aller tijden. Ter eer en meerdere glorie van de global elite die het volk weer in het gareel willen hebben.
De Washington Post heeft diplomatieke berichten in handen over Amerikaanse functionarissen die al in januari 2018 alarm hebben geslagen over mogelijke veiligheidsinbreuken in een laboratorium in Wuhan, China. Diplomaten en wetenschappers maakten zich toen al zorgen over de veiligheid van het onderzoek naar coronavirussen bij dieren als vleermuizen, dat in het lab werd uitgevoerd. Slordige veiligheidsprotocollen voor het werken met besmettelijke virussen in het laboratorium zouden 'een risico vormen voor een nieuwe SARS-achtige pandemie'. Het bericht brengt de mogelijkheid dat het virus per ongeluk uit het laboratorium is gelekt opnieuw in beeld.
@grindbak | 15-04-20 | 15:18:
Raar is dan weer dat de USA dat onderzoek betaalde:
www.dailymail.co.uk/news/article-8211...
@Beefbus | 15-04-20 | 15:34: A Daily Mail is nou niet echt de meest betrouwbare krant. B Als je ziektes onderzoekt malaria, hepatites, herpes, etc. wil dat niet zeggen dat je dat ook wilt verspreiden ook bestrijding is een hele legitieme reden om een ziekte/ virus te onderzoeken, maar ja dat past niet in het alu hoedjes complot.
@bijna_raak | 15-04-20 | 15:45:
Maar als het meest verwante virus wat we kennen in een laboratorium werd gehouden in dezelfde stad waar het uitbrak en we weten *zeker* dat er een "complot" was omdat Chineze autoriteiten het onder de pet probeerde te houden, dan is een ontsnapping geen heel vreemde suggestie.
Zeker als je je realiseert dat SARS al twee keer ontsnapt is uit biolabs in Peking, waar het bewaard werd voor onderzoek, om een serie besmettingen te veroorzaken.
En in Wuhan lagen vleernmuisvirussen die in staat waren mensen te besmetten.
@bijna_raak | 15-04-20 | 15:45: Tel daarbij op de overheid daar ornderzoek naar de origine van het virus sinds kort strak onder controle houdt.
edition.cnn.com/2020/04/12/asia/china...
Een krant: www.groene.nl/artikel/onderzoek-is-de...
Kritische dingen op internet zetten; kunnen we ook goed als land.
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van die getallen iedere dag? Ken nog steeds niemand die overleden is aan het Corona virus, laat staan die besmet is. Kweet niet hoe het met jullie is. Maar is het niet beter de normale gang van zaken weer op te pakken? Rip voor die Jamaicaanse bobsleeër in ieder geval. Leeft Evel Knievel eigenlijk nog?
"ik merk niks dus er is niks aan de hand". Empathisch vermogen van een stoeptegel.
Semantisch juist is: niemand die besmet is, laat staan iemand die eraan overleden is. Omgekeerd zou een beetje raar zijn. Dat je wel iemand kent die eraan overleden is maar niemand die ermee besmet is.
Misschien kunnen we daar een poll over houden? Hoeveel mensen kent u die overleden zijn aan het Corona virus. Ben ik wel benieuwd naar.
Een vriend van ons is net van de IC af, en gelukkig goed herstellende, een andere vriend is wel besmet, maar gewoon thuis. Verder veel cliënten/bewoners bij mijn vrouw op haar werk besmet. Wij onderschatten dit 'griepje' zeker niet.
@RickRD | 15-04-20 | 15:21: Zou ik ook zeker niet doen. In de daklozenopvang in 010 zitten sommige afdelingen ook al op slot.
Nee, zo als het nu gaat is het beter, ook al is het verhaal achter die cijfers niet altijd duidelijk.
Nee verhalen van huilende zorgverleners in verpleeghuisen zijn ook maar puur anekdotisch en bovendien wat hebben we aan oude obesese mannen (weet niet of witte hier aan toegevoegd kan worden), hebben de pensioenfondsen ook eens een meevallertje. Het enige nadeel is dat je niet goed organen kan oogsten.
Nou je ziet de reacties. Niet al te snugger hè, die post?
Dit morbide scorebord is natuurlijk niet compleet, zonder dat we er een dagelijkse of wekelijkse stand van de economische gevolgen tegenover zetten (bijv. aantal aanvragen voor surseance van betaling, aantal faillissementen, etc) Kunnen we de huidige crisisaanpak door de overheid eens op haar werkelijke waarde inschatten.
Gisteren en vandaag 54 totaal. En de dag is nog niet om. Bij 20 werkdagen in een maand zou dat goed eens richting de 600 kunnen gaan. Normaal (de laatste jaren) zo'n 300 per maand.
Ik dacht dat die vleermuis tegen een 5G-mast was aangevlogen en toen in de pan was gevallen. Blijkt het gewoon op het menu te staan van een nattemarktchinees.
Ze blikken die arme vleermuizen zelfs in. Een claustrofobische nachtmerrie voor een dier dat feitelijk stekeblind is en zich met echolocatie moet oriënteren.
Nou, toch maar even de rivm pdf geopend, precies 0% informatie over de sterftecijfers bij obesitas, wel 43% sterft aan de combinatie Covid-19 en “””overig”””, op plaats 10 van het lijstje...
Ik heb een deja vu!
Ik heb net nog het restje Pekingeend met pruimensaus en nasi van gisteren op. Moet ik mij nu zorgen maken nu de WHO vandaag zegt dat het weer veilig is?
Ik ben ook dol op pruimsaus.
@HoerieHarry | 15-04-20 | 15:06: Vertel ons wat. Of de buren...
Heerlijk inderdaad. Tweepruimensaus. Kan er niet genoeg van krijgen!
Het wordt nu wel duidelijk dat de Nederlandse regering en Rutte er volledig naast zitten: we zijn zo'n beetje het land met de meeste doden per 1 mjn inwoners.
Om ons heen gaan landen weer langzaam open. Bij ons sterven in verpleeghuizen honderden mensen. In de USA komen ze er nu ook achter dat het aan een beademingsmachine leggen van mensen juist dodelijk is, en dat bepaalde medicijnen wel helpen! Wij hebben overal tekorten van omdat onze regering verzuimd heeft om in te kopen op het goede moment. Ik hoop dat Rutte c.s. hun verantwoordelijk nemen en aftreden. Het is genoeg nu. We hebben echte karakters nodig, geen omhooggevallen bestuurders.
Een derde van werknemers in NL zijn ambtenaren en semi-ambtenaren. Die krijgen gewoon hun salaris. Ik heb geen inkomsten nu.! Ik ben het zat.
Met de meeste doden? Dat valt toch wel mee....
Pfoe wat een warrig verhaal joh. Wil je misschien minister worden?
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 15:04: Ondanks de flatteerende manier van dooie tellen in NL staan we toch op een trotse zesde plaats qua dooie per miljoen inwoners.
www.statista.com/statistics/1104709/c...
@zwellevertje | 15-04-20 | 15:25: Zouden ze in China, Rusland, Turkije en Iran eerlijk tellen?
Wat u zegt het meest fantastische kabinet sinds WO II, humanitair een jumbo vol beschermings middelen naarChina sturen midden februari, niet van mens op mens overdraagbaar, komt niet naar NL, Als het naar NL komt kunnen we het uitstekend in de hand handen. De experts van het RIVM zaten er falikant naast maar daar kan het kabinet natuurlijk niks aan doen, wel kan in 12 jaar Rutte wel zo'n instituut de gewenste kant opgestuurd worden. Daarnaast 3 keer geadviseerd een draaiboek voor een pandemie op te stellen. Was waarschijnlijk niet opportuun. Dan nog eens funeste bezuinigingen op de zorg alles uit China lekker goedkoop.
@bijna_raak | 15-04-20 | 15:56: In de logistiek kent men verschijnselen als "Just in Time" en "Lean Production" Dat gaat goed, zolang er nergens een kink in de kabel komt. Dat is eigenlijk een beetje hoe de politiek en vooral de zorg hier al jaren werkt. Waarom voorraadvorming en betalen als je het risico ook bij de producent kunt leggen? Nou, hierom dus.
"Chinees nieuws; in Wuhan staat vleermuis met witte rijst weer op het menu van de Wet Market."
De vleermuizenvirussen die het meest verwant zijn aan SARS_CoV_2 ("bat RaTG13") komen van vleermuizen genaamd hoefijzerneuzen, en worden niet gegeten. Ze zijn aangetroffen duizenden kilometers van Wuhan, in een grot in Yunnan.
Ze werden wel opgeslagen in het Biolab van Wuhan.
Zie de phylogenetische stamboom van nextstrain:
nextstrain.org/groups/blab/sars-like-...
Precies, het biolab. In dat lab zijn ze het virus gaan muteren.
www.telegraaf.nl/nieuws/1237656989/kw...
@Mijn klomp breekt | 15-04-20 | 15:05: Nee, dat is vrijwel zeker van niet. Maar een ontsnapping is best aannemelijk. SARS is al twee keer uit een Chinees biolab ontsnapt.
Het zou dan een ander virus moeten zijn dat simpelweg niet of nog niet gepubliceerd is.
@Mijn klomp breekt | 15-04-20 | 15:05:
De USA betaalde dat lab 3.7M $ voor dat specifieke onderzoek:
www.dailymail.co.uk/news/article-8211...
@Beefbus | 15-04-20 | 15:25: Ik kan dat niet lezen, zit achter paywall. Is die onderzoekster die gemuilkorft is toevallig Zheng-Li Shi?
Gordeldieren (pangolin) worden wel als delicatessen gegeten ook een reservoeir van coronavirussen.
@bijna_raak | 15-04-20 | 15:59: Klopt. Maar ze liggen genetisch verder van dit virus af. Zie de link van nextstrain.
Heb mijn glazenwasser al 2 maanden niet gezien. Weet ook niet hoe ie heet. Oostblokker op leeftijd met wat overgewicht. Het zal toch niet...?
Kijkt ie ook door het badkamerraam als je aan het douchen bent?
@HoerieHarry | 15-04-20 | 14:56: Weenie, dan heb ik mijn bril af.
Grote kans inderdaad dat hij van de ladder is gevallen.
Hij heet sowieso Marcin ofzo.
En tóch.... vind ik de dagelijkse uitslagen maar nietszeggend. Altijd leuk om per provincie te weten, man/vrouw, leeftijdsgrafiekjes etc.
Hoe kunnen mensen nu nog besmet raken? Nu weten toch wel wat we moeten doen? Of zit het RIVM er alweer naast?
Of is het RIVM post mortem aan het testen? Ik geloof nu alles.
Ben je soms onder de illusie dat de RIVM met een intelligente lockdown elk besmetting kan voorkomen? Ik denk dat je eerder even naar buiten moet kijken en nagaan dat deze virus in de lucht zweeft, overal aan vast plakt, uitgeademd wordt etc.
Alles wat hiermee aangetast. Een knopje van een oversteek plaats, de knopjes van een pinautomaat, een hardloper die hijgt (je ruikt ze als ze al voorbij zijn toch? Daarin zit het ook!)... Hou eens op de RIVM de schuld te geven en accepteer dat wij nou eenmaal echt in een crisis zitten. En die hebben geen quick-win oplossing.
Mondkapjes. Mag niet van RIVM. Corona app moet eerst nog op uw spelefoon.
In onze regio zijn de opnames mensen die al weken ziek thuis zijn en niet beter worden, van alle IC-opnames is maar 10% weer naar huis
@Moskovitz v.d.Duivel | 15-04-20 | 14:54: RIVM zit er te vaak naast om geloofwaardig te zijn. Het is de wachtpost die in slaap is gevallen tijdens zijn dienst en nu erg druk is met het repareren van de reputatieschade, maar nog steeds niet met het probleem zelf. We hadden de kwetsbaren moeten beschermen, die gaan nu bij bosjes dood. Dat mag het RIVM zich aanrekenen.
Wel toevallig,covid bestaat uit vijf letters en als je de twee tekens voor de negen van die negen aftrekt hou je zeven over. wat is de zevende letter van het alfabet?
corona bestaat uit 6 letters. als je alle letters hun cijfer geeft uit het alfabet ( c = 3 , a = 1 etc ) dan is de som van corona 66 . en corona zelf bestaat ook uit 6 letters. 666 .
@sjuul69 | 15-04-20 | 14:52: Ja zeg, nu verklap je de grootste truc van de duivel.
@sjuul69 | 15-04-20 | 14:52: hulde.
@sjuul69 | 15-04-20 | 14:52: Covid19 = 72 = 12 x 6.
@Piet Karbiet | 15-04-20 | 15:00: Hahaha, lachen toch met die numerologie? Kun je alle kanten mee op. haha.
@Tishetnetnie | 15-04-20 | 15:06: Jazeker, wel veel zessen zo.
6 maal 3 is 19. Covid 19!!! Paniek!!!
9 - 1 = 8
8 - d = ?
d is de 4e letter, dus misschien bedoel je 8 - 4 = 4? Maar dat is geen 7.
Ik snap hem niet.
1,5m afstand bewaren is precies een armlengte zodat moslims niet hitsig worden. In China worden moslims onderdrukt, en daar is dan ook het virus ontstaat omdat een gast een vleermuis at. De vleermuis van Denk was juist hitsig, en hield geen 1,5m afstand tot de stagiair. Toeval? Ik denk het niet.
Dank mijn heer, ik moest lachen.
We zijn eruit.Tis allemaal de schuld van Kuzu.
@komtdatschot | 15-04-20 | 14:51: Gelukkig maar. Ik wilde al net de schuld aan Poetin en Trump gaan geven.
@Nehemia | 15-04-20 | 15:04:
Die kunnen we altijd nog de schuld geven.
@Nehemia | 15-04-20 | 15:04: Trump heeft altijd schuld.
Chinezen hebben dus een natte markt waar ze allerlei nattige dieren verkopen. Gatverdamme. Ik maak voortaan zelf wel chinees.
een vismarkt?
@van heinde en verre | 15-04-20 | 14:47:
Niet alleen vis.. ook zwetend zoogdiervlees en al het andere wat het dierenrijk aan natte organismen te bieden heeft.
Kook, bak, braad, grill of stoof je die Chinees dan? En wat voor kruiden erbij? Ik vraag dit voor een vriend.
@Sinterbikske | 15-04-20 | 14:57: stomen of pocheren kan natuurlijk ook.
@Sinterbikske | 15-04-20 | 14:57:
Ik maak een natte chinees meestal klaar zoals ik dat met sateh ajam doe. In de grill gespietst aan stokjes. Kerrie Madras is daarbij het toverwoord voor de marinade.
@suscrofa | 15-04-20 | 15:17: dank! Mijn buurman zal het niet leuk vinden dat ie binnenkort z’n vrouw moet missen, maar we moeten allemaal offers brengen in deze tijden. Ik breng em wel een bordje.
@Sinterbikske | 15-04-20 | 15:24:
Chī hào chī (bon appetit) !
Ondertussen zijn de bejaarden van 80+ toch wel op in Nederland? Hier thuis nog steeds in intelligente lockdown. We zijn zo`n beetje halverwege onze gehamsterde voorraad die we begin maart hebben ingeslagen. Alleen 1 x per week even snel naar de super voor verse producten zoals brood, groente en vleeswaren. Nog steeds geen beschermende middelen bij mijn vrouw op haar werk (ouderen en gehandicaptenzorg) Ook je laten testen is zonder klachten niet mogelijk. Einde is voorlopig nog niet in zicht. Vertrouwen in de overheid zijn we al lang kwijt. Hoop op een parlementair onderzoek. Wanneer sleept de eerste burger dit kabinet voor de rechter?
Zijn er 750.000 (80+ers)
Rutte en Co doen net alsof ze het allemaal wel onder controle hebben, maar in werkelijkheid rommelen ze maar wat aan. De cijfers zien er nog steeds niet al best uit, ondanks zijn "intelligente lockdown". We gooien het nu maar op Pasen, volgende week op de verjaardag van tante Saar en ga zo maar even door. Die knuppels hebben -zeker het laatste decennium- de zorg compleet uitgekleed. Zie hier het bittere resultaat, niet eens beschermende kledij is beschikbaar. Dat zou Rutte en zijn vazallen keihard aangerekend mogen worden, maar nee "Wat doet Rutte het goed hé? Ongelooflijk......
@Ommezwaai | 15-04-20 | 14:57: Zelf in het verzorgingshuis waar de oudjes met bosjes omvallen vinden ze nog dat Rutte het geweldig doet. Deze man kan nog 50 jaar MP blijven. Die 700 communicatie medewerkers zijn blijkbaar onmisbaar!
hoe is het met het zuinig gebruik van het wc-papier. Al een klein beetje poep onder de vingernagel?
Teveel doden weer. We hebben meer mobiele data nodig.
RickTheDick | 15-04-20 | 14:39 | Mobiele data van 80 plussers?
U bedoelt 5G zendmasten en anders is 4G ook goed.
Waarom is het sinds de corona crisis alleen maar mooi weer geweest? En het blijft ook zo. Wellicht een conspiracy?
Vanwege de daling van vliegverkeer. Condensstrepen trekken op hun beurt ook vochtdeeltjes aan en zo ontstaan er makkelijker nevels/wolken. Ofzo.
Me gras doet geen reet. Nul keer gemaaid.
@Piet Karbiet | 15-04-20 | 14:49: Ga je toch bij de buren maaien ?
@Piet Karbiet | 15-04-20 | 14:49: www.youtube.com/watch?v=Egv_RQ3ZN1A
@Piet Karbiet | 15-04-20 | 14:49: Kunstmest geven
"Europees nieuws: check die bizarre blauwe vlek in Duitsland (map) alwaar de zon alweer begint te schijnen. "
Voordat iemand begint te juichen, Duitsland begint in te lopen. Aantal zware gevallen loopt veel harder op dan aantal gevallen. Verder zijn dit Z-scores, geen aantallen.
Dat is de deelstaat Hessen. Zal wel een rekenkundige reden hebben. Frankfurt en omgeving stikt van de multiculti en ze hebben het belangrijkste vliegveld van Duitsland.
Snap werkelijk niet dat jullie nog geloof hechten aan de nepcijfers van rivm.
Als dat de werkelijke cijfers zijn/waren van de nep rivm was de lockdown allang opgeheven.
En kijk vooral niet naar de sterfte cijfers van andere landen want ook die besodemieteren de boel over het aantal overleden mensen aan het corona.
De cijfers in NL correleren met de cijfers uit alle andere landen. Maar misschien zitten alle landen in het complot? Ik zou deze planeet gauw verlaten als ik jou was!
@Vasquez | 15-04-20 | 14:40:
Wat nou complot.Je denkt toch niet dat regeringen een miljarden economie op slot gooien vanwege een uit de hand gelopen griepje uit Wuhan.
Denk toch eens na mafkees.
waar hecht jij dan geloof aan koekwaus. je eigen cijfers? nou lekker voor je houden dan.
@Ronhonnepon | 15-04-20 | 14:55:
Weer zo,n bijdehandje in mn tegel.Maar goed,je zoekt het maar uit met je nep cijfers van de rivm.
En maar goochelen met die cijfers om Rutte op het voetstuk te zetten als redder des Vaderlands. Een kind snapt dat dit niet haalbaar is. Laat men Rutte maar flink de hemel in prijzen, hoe harder deze charlatan des verradersland valt!
Waar komen al dit soort gekkies vandaan en waren ze al doorgedraaid voor de Corona?
@Harrie7949 | 15-04-20 | 14:59:
Jank niet Rutte doet het uitstekend.
Ik denk dat momenteel niemand in zijn schoenen wil staan.
Maar hoe zit het dan wel?
@komtdatschot | 15-04-20 | 14:47: denk jij eens na. Dit zijn alle overleden mensen waarvan is vastgesteld dat ze zijn overleden aan het Virus. En in werkelijkheid zijn er dat meer omdat mensen overlijden thuis, of in verpleegtehuizen waarvan niet is vastgesteld of ze het virus hadden. Het is stompzinnig om te beweren dat dit nepcijfers zijn en stompzinnig dat je beweert dat je vooral niet naar de sterfte cijfers van andere landen moet kijken. Wat stel jij dan voor? houd jij een turflijstje bij en bel je met de regeringsleiders elke dag. Kletsert
@Ronhonnepon | 15-04-20 | 15:06:
Je kan het ook zo zien.De cijfers worden kunstmatig laag gehouden om vooral geen paniek te veroorzaken bij de bevolking.
Maar denk nou eens zelf na.De lockdown in dit landje en andere landen kosten ik weet niet hoeveel miljarden per dag.Jij denkt toch niet dat ze dat gedaan hebben vanwege griep virus uit Huwan.Als ze dat doen is er wel wat ergers aan de hand dan een griepje uit Huwan.
Dat je het niet wilt aannemen kan ik ook niks aan doen.Maar gebruik nou eens je gezond verstand en zie wat er om je heen allemaal gebeurt.
Neem nu dit landje.Geen mondkapjes en beschermende kleding voor het zorgpersoneel.Ik geloof dat er al 7000 medewerkers van het zorg personeel besmet is met het corona virus.En dan hebben we het over gezonde mensen die ook besmet zijn geraakt.
Nogmaals denk na en neem nou eens niet alles zo klakkeloos over van die nep figuren van een nep regering en het nep rivm.
@Enter Yeti | 15-04-20 | 15:05:
Dat zullen we nooit echt te weten komen zolang de Chinese overheid en WHO geen openheid van zaken geeft.
@Gulliver | 15-04-20 | 15:05: Inderdaad de ruiming in bejaardenhuizen zit nog steeds op schema, als beleidsmedewerker moet je dit goed doen.
@komtdatschot | 15-04-20 | 15:23: je kan het ook zo zien en niet overal een complot of samenzwering van de overheid en het RIVM achter zoeken. Jij hebt het erover dat de cijfers nep zijn. Dit klopt niet de cijfers kloppen met het uitgangspunt zoals hierboven beschreven. Dat er meer mensen zijn overleden is ook waar, dit wordt door de overheid en het RIVM niet ontkend. En ja ouderen overlijden, dat gebeurt ook zonder het Virus. Het virus zal wel in veel gevallen het laatste zetje zijn voor mensen met een zwakke gezondheid. En ja ik volg je in het feit dat er te weinig voor het zorgpersoneel wordt gedaan. Zie het interview in het NRC met Jos de Blok dir. van de 1 vd grootste thuiszorg org. Dit is echt verkeerd ingeschat om het zorgpersoneel niet te testen en slecht te beschermen. Dit zal zeker meegenomen en het is te hopen dat iedereen er van leert. Maar om er maar vanuit te gaan dat mensen die aan het roer staan (Rutte, RIVM en veel wetenschappers) maar neer te zetten als onbekwaam, niet betrouwbaar en bezig zijn om ons om de tuin te leiden, veel te ver gaan. Waar is je vertrouwen in de mensheid?
Er is her en der nogal wat controverse over het gebruik van ventilatoren bij Covid-19 patiënten..
'Doctors rethinking coronavirus: Are we using ventilators the wrong way?'
The coronavirus deaths from China, Italy and the U.S. show that more than half and as many as two-thirds of COVID-19 patients who are placed on ventilators don’t survive.
news.yahoo.com/rethinking-coronavirus...
Check het artikel hierover op Thailand Medical News. Iets met aantasting van hemoglobine en/of.rode bloedlichaampjes door het virus en daardoor het afnemende vermogen van ons bloed om zuurstof op te nemen. Dan helpt beademing natuurlijk ook niet.
Aantal overledenen > aantal nieuwe ziekenhuisopnames. Is natuurlijk ook een manier om de ICs weer een beetje leeg te krijgen.
Rutte heeft gezegd dat het de bedoeling is om corona beheersbaar te maken voor de ziekenhuizen. Vooralsnog lukt dat prima. Dus HeT gAAt GoeD! Ik begrijp de negatieve duidingen niet.
Als Rutte iets gezegd heeft is dat al een negatieve duiding op zich.
Nee, dat zijn dezelfde mensen die zeggen dat Trump in de VS Corona goed onder controle heeft.
Hij ging de kwetsbaren beschermen. Nou, kijk eens rond in de verzorgingscentra. Het personeel heeft aan alles tekort. Massale sterfte.
Rutte liegt al bij het ademhalen.
@zwenkwieltje | 15-04-20 | 14:37: Precies, als Mark Rutte iets zegt, moet je uitgaan van het omgekeerde.
De Sun is nu niet écht de meest betroiuwbare bron. Een aantal weken geleden heeft de centrale Chinese overheid een lijst uitgevaardigd met beesten die door mensen gegeten mogen worden, als volgt:
-
www.sixthtone.com/news/1005461/dogs-a...
Precies dit.
Je kunt tegen MSM zijn, maar The Sun opvoeren als betrouwbare bron gaat wat ver.
Lijst of Bami ?
China moet wel iets doen, het is wel duidelijk dat de rest van de wereld wel klaar is met virus ziektes dankzij die smerige eetgewoontes daar.
De Sun is hard achteruitgegaan sinds ze de page 3 Girl hebben afgeschaft.
Meer sterfgevallen was te verwachten huisartsen komen binnenkort ook met cijfers dus RIVM neemt alvast een vlucht vooruit.
OT, of misschien niet, heden in de Televaag:
Staatssecretaris heeft ’pijn in haar buik’
Mona Keijzer over steun aan ondernemers: ’We redden dit een half jaar’
Ha, ha dit is toch de giller van de eeuw, na het gegraai van eeuwen, is er spontaan voor de ondernemers wat extra geld nodig en dan zegt madam, hoogstens een half jaar.
Als ondernemer zou ik de boel nu gecontroleerd failliet laten gaan, uitkering pakken en daarna naar het buitenland vertrekken. Je betaalt je eerst scheel aan belasting, krijgt vreemde luchtjes in de portiek gepompt dat het een aard heeft, en als er dan iets van de overheid nodig is krijg je een nette middelvinger in je gezicht. Dan mag je het uitzoeken en als alles voorbij is mag je extra gaan betalen om solidair te zijn met spaghettivreters. Vertrekken naar het buitenland en in een land waar je nog wel de ruimte hebt opnieuw beginnen. Aan de grond zit je toch. Geef jezelf tenminste een kans.
Had u verwacht dat het anders zou zijn? Een half jaar valt mij nog mee. Volgens Wupke hoeft niemand overigens te rekenen op enige clementie van de Belastingdienst. De slogan: "Samen stoppen we corona" geldt niet voor Rutte, Wupke en vazallen blijkbaar.
@Frau Merkel | 15-04-20 | 14:40:
Failliet laten gaan hoeft niet eens... Momenteel hebben veel ondernemingen geen noemenswaardige baten meer. Turboliquideren die boel. Dit kan zonder enig probleem en is met een vloek en een zucht geregeld. Weet alleen niet hoe het zit met recht op een uitkering.
@Frau Merkel | 15-04-20 | 14:40: Niks mis mee, alleen zitten ze in het meeste buitenland niet te wachten op toekomstige ondernemers zonder een nagel om aan hun kont te krassen, een beetje minder erg dan Syrische tandartsen maar toch.
@Frau Merkel | 15-04-20 | 14:40: Tsja, dat is een opvatting, zelf ben ik 25 jaar ondernemer geweest (BV vorm) maar om je onderneming failliet te laten gaan, zomaar, is toch wel heel pijnlijk, je probeert toch altijd het bedrijf, ten koste van alles, voort te laten bestaan.
Maar ja, dat is reeds meer dan 22 jaar geleden, heden geldt er een andere insteek?
@Frau Merkel | 15-04-20 | 14:40: Maar het neemt niet weg dat ik de onderneming heb kunnen verkopen, en ja, maar dan 20 jaar in het buitenland verblijf, en NEEN niet in de eu, ben toch niet gek zeker.
Hij had ook last van onderliggend glijden.
Jawel! +1
Sanka you dead?
Yah, man
Zal die Japanner onderop gelegen hebben dan?
Die Japanse hoerenloperT was van de "Constitutionele Democratische Partij", zeg maar een soort van Japanse D66.
Even afwachten of Rob Jetten met een bekentenis komt in welke darkroom hij heeft uitgehangen.
kan u de volgende keer ook een gebruiksaanwijzing posten?
De verklaring van de piek door het RIVM lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk. Incubatietijd van slechts enkele dagen maakt dat erg onwaarschijnlijk. RIVM heeft t over ‘waarschijnlijk’. zo n instituut behoort dit wetenschappelijk te onderbouwen en ver weg te blijven van ‘waarschijnlijkheden’. Overigens schijnen de groepen jongeren die samenscholen een plaag te zijn. Politie heeft de handen vol aan deze groepen. Ook de studenten in de studentenhuizen die menen tot een huishouden te behoren, zullen superspreaders kunnen zijn .
Rutte doet het waarschijnlijk best goed!
Hoort vaak niezen er ook bij?
Want dan ben ik de lul.
Hooikoorts Is verdacht
Ik ook maar zou het wat hooikoorts kunnen zijn
Inderdaad veel pollen in de lucht, gewoon voor de zekerheid je temperatuur in de gaten houden. Ik heb er neusspray voor. En vooral binnen blijven.
@likdoorn | 15-04-20 | 14:31:
Zou wel kunnen ja.
Heb er alleen nooit eerder last van gehad.
@HoerieHarry | 15-04-20 | 14:34: Ben je al 50? Dat is namelijk de leeftijd waarop hooikoorts type 2 vaak begint.
@HoerieHarry | 15-04-20 | 14:34:
Niet om je in de put te lullen, maar je kunt hooikoorts / pollen allergie ontwikkelen op latere leeftijd.
@HoerieHarry | 15-04-20 | 14:34: en anders horen we maar bij degenen die er met wat lichte verschijnselen door rollen.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 14:38:
Lol.
@likdoorn | 15-04-20 | 14:44:
Ik hoop oprecht dat u genoeg antistofjes aanmaakt anders blijft u maar kwakkelen onder dat verrekte virus.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 14:38:
Heeft type 3 jou al te pakkken gehad?
@HoerieHarry | 15-04-20 | 14:54: Ik ben onkwetsbaar.
Ik heb wekenlang gehoest, geblaft, korte koorts, loopneus, de hele cocktail, dus ik hoopte ook dat ik het heb gehad, maar helaas, een thuistest wees anders uit. Geen corona gehad dus nog even voorzichtig blijven.
@kapoerewiet | 15-04-20 | 15:07: Je weet dat die testen niet helemaal 100 procent betrouwbaar zijn. Altijd een kans dat je vals negatief was.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 15:11: ik dacht dat het vooral vals positief was?
@kapoerewiet | 15-04-20 | 15:17: Ik begreep dat dit beide kant op werkt.
Goed, dat was het dan allemaal weer, GEEN normale griep, dodelijker maar de tijdsverdeling (Gauss met een FWHM van een week of 6-8) is wel die van een griep. Heeft iemand voorbeelden van pandemieen met een dubbele, of triple, piek? En hoeveel tijd hebben we dan? Komt ie in december weer terug?
Begin je weer?
Nee, die voorbeelden heb ik niet..
Gemiddeld (en gelukkig) komt een pandemie van deze omvang eens in de honderd jaar voor....
Spaanse griep kwam in meerdere golven. De opleving in het najaar was dodelijker dan de eerste golf www.historischnieuwsblad.nl/de-spaans...
@Pierke Smulders | 15-04-20 | 14:35: Spaanse griep is niet hetzelfde als Covid
@ruudvangeelen | 15-04-20 | 15:28:
skoftig vroeg om een voorbeeld van een pandemie. Spaanse griep was een pandemie. Hoe Covid zich verder ontwikkelt zullen we moeten afwachten
Check even de website van het rivm en bekijk de grafieken. Er zijn zelfs doden van een week geleden meegeteld. Maar de verborgen doden worden hier in Nederland nog steeds niet meegeteld itt tot België, dat verklaart ook het grotere aantal doden in België. Het werkelijke dodental ligt in Nederland minimaal 2 tot 3 maal zo hoog. Het aantal besmettingen ligt ook vele malen hoger. Ben inmiddels zelf ook de lul zeer waarschijnlijk.
3 keer zo hoog? Aldus de grote dikke duik van Sinterbikske. Als je kijkt naar de volledig oversterfte dan is die ongeveer het dubbele van het gemelde aantal Corona doden dus het kan sowieso nooit meer dan 2x zijn.
@Bubske | 15-04-20 | 14:31: ik zeg toch 2 tot 3 maal. Lezen bubske. En ja het is een schatting.
hoe kan je jezelf nu nog laten besmetten je hoort al een maand in je huis te zitten!!
@Petroselinum crispum | 15-04-20 | 14:33: besmet door iemand die ik ingehuurd had, die achteraf bleek te hebben gewerkt bij mensen die later besmet bleken te zijn. Ondanks dat wij gepaste afstand van elkaar hebben gehouden nu toch klachten. De andere persoon een paar dagen eerder dan ik. Incubatietijd ongeveer 2 weken.
Woon je in een verzorgingshuis?
@Sinterbikske | 15-04-20 | 14:38: en ik heb een beroep wat zich buiten afpeelt, onderhoud aan woningen. Dus mag gewoon werken.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 14:39: de eerst komende 30 jaar nog niet hoop ik.
Ben je gestorven?
@Sinterbikske | 15-04-20 | 14:41: Je woont toch niet in Brabant hè.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 15:08: wees niet bang.
Als je voor BE alleen naar de ziekenhuisdoden kijkt en corrigeert voor inwonertal (NL = BE x 1,5) dan is de sterfte in BE nog een beetje hoger dan in NL. Vergeet ook niet dat in NL wel een (klein) deel van de doden in woonzorgcentra is meegeteld. En: in BE heeft men ook niet vanaf dag 1 alles meegeteld. De Vlaamse minister moet van 500 mogelijke extra doden nog uitzoeken hoe het zit. Van Brussel is compleet onduidelijk of en hoeveel ze hebben geteld.
Als je het totale aantal doden pakt tot nu toe, en dat voor NL x2 doet (zwartste scenario), dan is de situatie per 1 miljoen inwoners gelijklopend.
Frankrijk telt de doden in de verzorgingstehuizen ook mee. 55 % van de doden valt nu in de Ehpads... Tel er in Nederland dus maar een paar duizend doden bij... Daarmee staat Nederland op de 3e plaats ter wereld qua sterfgevallen ( per miljoen inwoners) oh, Oh, wat doet rutte en Co het fantastisch.... Kots, kots...
overigens dat mensen van 80+ sterven is niks nieuws we moeten ons focussen op de IC cijfers waar mensen in de leeftijden van 20-70 op liggen dan weten we pas hoe erg deze pandemie is in nl
onder de 200 ziekenhuis doden met 3 dagen paasvertraging is netjes piek is geweest op naar de zomer(droogte)
De markt is hier ook open, en daar kan je ook vis kopen. Een mens moet nou eenmaal eten, anders valt er voor het coronavirus niks te halen, dan zijn we allemaal al dood.
Hoop wel dat die vissen ook dood zijn.
@dathoujetoch | 15-04-20 | 14:27: Oesters dan weer niet.
@zwellevertje | 15-04-20 | 14:31: oesters, he...vis?
Maurice de Hond heeft ook wat onderzoek gedaan:
www.maurice.nl/2020/04/14/zo-gaat-de-...
Best OK verhaal
Nog iemand met een statistiek opleiding die daarna voor een ander traject heeft gekozen. Ik had zelf voor vuilnisman gekozen.
Vind het een mooi verhaal. Goed onderbouwt ook. Plausibel verhaal. Conclusie: het is wederom de schuld van de katholieken. Eerst zitten ze aan onze kinderen en vervolgens vermoorden ze onze opa en oma. En dan geven ze de moslims nog de schuld ook... Doortrapte gristenen.
3000+ coronadoden in Nederland. Dan is wel de piek voorbij, maar de gedachte dat het aantal doden kan verdubbelen... Hoor je (bijna) niemand over, maar het is waar het naartoe gaat.
"Heel veel sterkte nogmaals aan alle betrokkenen en nabestaanden" is te zacht uitgedrukt, maar bij deze dan maar weer.
Wat deug jij
3000 is veel minder dan een heftige griep. (dekking zoekt)
De gedachte dat er nog veel meer mensen doodgaan... Pfff arme jij. Leven sucks big time vriend. Zal het nog wel even blijven doen hoop ik voor je.
De gedachte dat er nog veel meer mensen doodgaan... Pfff arme jij. Leven sucks big time vriend. Zal het nog wel even blijven doen hoop ik voor je.
Denk dat het aantal doden in 2021 - '22 - '23 tien keer zo hoog wordt !
@Petroselinum crispum | 15-04-20 | 14:26: klopt en we hebben het nog steeds over 0,01% van de Nederlandse bevolking waarvoor we de economie slopen.
Doorgaans overlijden er zo'n 400 mensen per dag in Nederland. Hoeveel het surplus door corona is bovenop die 400 zullen de statistieken ons wel vertellen.
@BBRDWR | 15-04-20 | 14:31: Het is de manier waaróp, jongen. Het aantal ebola-doden of longkankergevallen bijv. zijn er ook minder. Maar het sterfteproces is mensonterend. Dat gun je niemand. Maargoed, dat besef je wel als je volwassen bent. Evenmin als iemand een #*!leven toewensen. En nee, ik mag niet klagen over het mijne, dank je!
@Vasquez | 15-04-20 | 14:25: Aangezien ik reaguur en dus geen echte activiteit bezig aldus momenteel geen positieve bijdrage inbreng in een (stompzinnig) debat en ik daarbij altijd namens mezelf spreek, slaat uw opmerking kant noch wal.
Ik moet bij die vieze eetgewoontes van de Chinese toch altijd denken aan HRH Prince Philip:
"If it has got four legs and it is not a chair, if it has got two wings and it flies but is not an aeroplane, and if it swims and it is not a submarine, the Cantonese will eat it."
Heb je trouwens wel eens gezien hoe ze in Nederland een haring naar binnen slobberen?
@Reaguurdeskundige | 15-04-20 | 14:29: Ik heb nog nooit een levende haring bij de visboer zien liggen.
@Enter Yeti | 15-04-20 | 14:40: Niet vers, getver.
Okay, er wordt geclaimd dat de piek in de grafieken komt door het paasweekend... hoe dan!!!? Is het virus zodanig gemuteerd dat de incubatietijd nog maar 3 dagen bedraagt? RIVM lult maar wat in de ruimte.
Vertraging in verwerking cijfers door paasweekend.
Nee dus. Het kan een 'piek' zijn omdat de systemen wat later gevuld worden omdat ze waarschijnlijk op minimum bezetting draaien omdat ze zoveel mensen thuis hebben vanwege de pasen. Paar velletjes met dooien invullen kan op dinsdag ook wel, is dan de gedachte. Dus het is achtergebleven doden/ziekenhuisopnamen in Osiris, het registratiesysteem. Dus dat is het lijkt me. Dus de piek doordat we met z'n allen bij de Hornbach in de rij heben gestaan komt in een dag of 10-12.
De rapportage loopt wat achter in weekenden, en nog wat extra door pasen. Niet erg, maar daardoor heb je normaal dinsdag een piek. Nu dus woensdag omdat we maandag nog vrij waren.
Ziekenhuizen hebben een 9 tot 5 mentaliteit waar je als sollicitant snoeihard wordt afgerekend in het bedrijfsleven. Er is natuurlijk een avond en een nachtdienst, weekenddienst en een vakantiedienst. Op IC’s wordt uiteraard wel doorgewerkt.
jullie hebben gelijk. was te snel met gal spuwen. je wordt vanzelf zuurder naarmate je langer thuis zit met je vrouw.
Laten we het over de test hebben. De test is uitgevonden door Kary Mullis in de jaren 80. Hij heeft er in 1993 een Nobelprijs voor gekregen, De naam van de test is de PCR (Polymerase Chain Reaction) test. De test schijnt veel valse positieven te geven. De test is gebaseerd op de versterking van een minuscuul, klein vlekje genetisch materiaal dat afkomstig is van een patiënt die het miljoenen keren opblaast, totdat het kan worden geobserveerd en geanalyseerd. De uitvinder van de test Kary Mullis was behoorlijk kritisch op zijn eigen vinding:
“Quantitative PCR is an oxymoron. PCR is intended to identify substances qualitatively, but by its very nature is unsuited for estimating numbers. Although there is a common misimpression that the viral-load tests actually count the number of viruses in the blood, these tests cannot detect free, infectious viruses at all; they can only detect proteins that are believed, in some cases wrongly, to be unique to HIV."
“The tests can detect genetic sequences of viruses, but not viruses themselves.”
Is er een andere manier om het virus vast te stellen?
@Frau Merkel | 15-04-20 | 14:45: Nee. Naar mijn weten is de PCR test de enige test waarmee op grote schaal getest wordt. Dit is het enige dat ze hebben, maar de uitvinder laat zelf doorschemeren dat deze test totaal niet waterdicht is om een virus te detecteren.
Klok klepel. Alsof sinds de uitvinding van PCR de wetenschap stil heeft gestaan.
Vraag me af of u nou echt zo kortzichtig bent of gewoon een trol.
Ja we laten 99% van de bevolking naar de kloten gaan om 1% te redden.Alleen dat laatste lukt niet echt omdat er niet getest wordt en er geen bescherming is en om precies te zijn,geen deskundig beleid.
Dan denk je dat je echt je kutbest hebt gedaan om de meest zwakzinnige comment te posten, blijkt dat een ander het nog veel beter te doen.
@Guillermo | 15-04-20 | 14:34: Dat is niet zonder meer het geval..
@Frau Merkel | 15-04-20 | 14:45: ha! U wil met de eer gaan lopen.
Ik maak nu van dichtbij mee wat een puinhoop het is in de thuiszorg en in verpleeghuizen. Verzorgenden die massaal ziek worden, cliënten die massaal corona hebben, geen mondkapjes want is niet nodig zogenaamd, veel , heel veel mensen die overleden zijn of gaan overlijden maar niet meetellen in de cijfers omdat ze toch al oud zijn/waren. De helft van de oudere hulpbehoevende mensen gaan vroegtijdig dood en het RIVM en de overheid interesseert het niets.
Hoe, #!& ?! Het was toch maar een griepje?
Klopt. Deze hele lockdown was toch om de ouderen en zwakken te beschermen? In plaats daarvan zijn en worden ze voor de bus gegooid. Dat was te verwachten want de kabinetten Rutte hebben nog nóóit iets om de ouderen gegeven! Ze waren een 'kapstok' om de lockdown aan op te hangen. Niets meer, niets minder. Rutte heeft liters bloed aan zijn handen dat er nooit meer is af te wassen!
ach D66 had er wetgeving voor bedacht hebben ze nu niet meer nodig
aluhoedje afzet.
@Lupuslupus | 15-04-20 | 14:23: Zeker. En het is onbegrijpelijk dat een land die zogenaamd op alle rampen is voorbereid uiteindelijk zo slecht voorbereid blijkt te zijn op deze ramp!
@Petroselinum crispum | 15-04-20 | 14:25: Nou, coronadoden willen ze niet als donor.
U heeft helemaal gelijk. En niet alleen in de zorg, ook op alle vlakken falen de ambtenaren op de hogere niveaus. Dat komt omdat je daar alleen hoog komt als je de juiste frasen uitkraamt en luid genoeg de onhaalbare wensdromen toejuicht. Ondertussen wordt het neo socialisme keihard ingehaald door de werkelijkheid. En de response, zoals altijd bij incompetente polit buro’s, is “shoot the messenger “ . De werkvloer mag sappelen, de risico’s dragen en verder de mond houden. Oh, en ons geld is er alleen voor de landen waar er niemand is die zijn nek uitsteekt, wat de zorg, politie, onderwijs, en alle lage schalen in Nederland wel doen. Deze regeringsleiders en de onderliggende Ngo’s zijn de oorzaak van deze systeem rot. Leest u “Animal Farm” en het wordt duidelijk welke rol u speelt. Overigens: chapeau voor de werkvloer in de zorg. Nodigt u de leiding ook eens uit om aan de bedden te helpen, wie weet wat u leert.
@Dr van | 15-04-20 | 14:34: En u heeft helemaal gelijk.
deoudererijperevrouw. Het interesseert ze juist wel.
Het levert nl per direct geld op.
Of zouden ze de AOW en pensioenen nog een tijdje doorbetalen.
Het is weer helemaal 2018.
Wel Rutte blijven stemmen hoor !!!1!1
Wat een verschrikkelijk leed, heel veel sterkte aan de duizenden familieleden en andere nabestaanden.
Iedere keer als ik de cijfers hoor moet ik aan Rundfunk denken:
youtu.be/a14Y2V5zJlY
WHO geeft China groen licht de wet markets weer te openen, bizar.
De Grote Oranje Leider heeft misschien toch wel een punt? Bizar dit.
@BBRDWR | 15-04-20 | 14:19:
De Grote Oranje Leider die iedere dag een nieuwe invalshoek heeft en om de halve dag de schuld van zijn eigen megafaal bij weer een ander legt? Die denkt dat hij de absolute macht in de VS heeft?
Die Grote Oranje Leider?
Onvoorstelbaar dit. En de WHO, wat is dan het nut van deze politieke organisatie?
Dit is de Sun die dit rapporteert. Die kunnen ook overdrijven. Wellicht zijn dit markets met dieren met een laag risico, zoals bij ons de vismarkt.
@Superior Bastard | 15-04-20 | 14:22: Als die Oranje leider in Noordlaren zou wonen, zouden ze hem het dorp uittrappen
Een wet market is gewoon een markt voor verse levensmiddelen. Vlees, vis, groente en fruit. Niks geheimzinnigs aan. Alleen verschilt per land wat er verkocht mag worden maar wij halen in Azie onze ( levende ) vissen ook gewoon van de markt. Zitten in teilen of bakken. Zelfde voor zoetwaterschelp- en schaaldieren. Alleen moet je als westerling wel even je verstand gebruiken wat je wel en niet meeneemt, koeling is at best een bak met ijs en vliegen houden ze weg met een vliegenpapier of een kwastje op een stok.
Maar. nogmaals, niets mysterieus aan een wet market.
@Graaisnaaiert | 15-04-20 | 14:58:
Fake edit: Fun fact, ze denken daar dat wij knettergek zijn als je vertelt dat we rauwe vis ( = haring ) naar binnen tikken.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 14:42: denk het niet er zijn genoeg noorderlingen met gezond verstand
De WHO danst echt niet naar China's pijpen alle bewijzen van het tegendeel zijn rasies.
@Graaisnaaiert | 15-04-20 | 15:01: In Japan wordt ook veel rauwe vis gegeten zelfs levende crab.
@bijna_raak | 15-04-20 | 15:32: Heerlijk en erg gezond.
@bijna_raak | 15-04-20 | 15:32:
Ik bedoelde ook meet Zuidoost-Azie. Denk dat ze daar ook gruwen van Japanse eetgewoontes ( maar wel aan de imitatiesushi gaan ).
Het dienstdoende meisje dat de gs-coronatrack-kaart, rechts hier, bijhoudt, geniet zeker van een heel lang weekend. Kan die kaart niet eens bijgewerkt worden? Rode potloodje zoek? Of is het kind intussen zelf opgenomen? Scholieren genoeg die niets te doen hebben. Leuke bijverdienste.
Ik denk dat het tijd is dat wij, het westen, eens een serieus gesprek met de Chinese regering aangaan over herstelbetalingen en hygiënische eisen gaan verbinden aan de import.
Ongelooflijk hoeveel doden er vallen door corona in Nederland. Vergelijk het eens met Griekenland , een land met minaal financieel mogelijkheden. 101 doden.
Als je dit vergelijkt met Nederland dan zouden er 160 doden in Nederland zijn.
Zijn er dus nu meer dan 3000.
Dit komt doordat Nederland naïef en arrogant het allemaal beter lijkt te weten.
Trekken zich niets aan van aanbevelingen en hopen(nog steeds) op groepsimmuniteit Het is echt een schande
Jij weet wat binnen europa de richtlijnen voor het 'Corona-vinkje' op een doodscertificaat? Dat weet jij niet. In Duitsland hebben ze in het begin heel veel mensen doodverklaart met 'longontsteking' zonder COVID vinkje. Die mensen waren ziek, het klinische beeld was duidelijk, maar geen bewijs, dus geen vinkje bij COVID. Daarom zijn cijfers relatief laag. Misschien hebben wij dat ook gedaan, misschien niet. Jij weet het niet. Ik ook niet. Maar er is geen enkele reden waarom ergens anders meer of minder sterven. Tenzij je grote uitbraken in bijvoorbeeld zorghuizen hebt, of uitbraken binnen andere kwetsbare groepen.
Voor Griekenland is een vrij eenvoudige verklaring te geven.
vrijwel iedereen die in de grote steden woont (en das t overgrote deel) heeft een 2e (al dan niet illegaal) huisje in een van de vele kust dorpjes. Die zitten nu dus niet dicht op elkaar gepakt in de steden maar aan de kust. Een van de voordelen van heul veel ruimte voor relatief gezien een niet al te grote bevolking.
@normanius | 15-04-20 | 14:18:
De politie heeft de meeste mensen direct teruggestuurd die dat plan hadden. Griekenland heeft eerder gereageerd en meer strikte maatregelen getroffen, dat heeft tot nu toe daar duizenden doden bespaard.
www.aljazeera.com/news/2020/04/greece...
Scholen daar dicht voor de eerste dode, en binnen een week daarna horeca tourisme winkels etc. Vlucht naar voren omdat ze al doorhadden dat een dergelijk risico te groot was voor het land om te dragen, maar met duidelijk effect. Wij hebben na de eerste dode een week verkloot met onduidelijke communicatie, bagatelliseren van de ernst en wanhopig het eigen falen mbt voorbereiding proberen te verdoezelen.
@BBRDWR | 15-04-20 | 14:17: Wat een flauwekul met je corona vinkjes.
De reden is dat op 8 maart toen er nog maar 30 meldingen van besmetting waren er direkt strenge maatregelen genomen zijn en strikt gehandhaaft. Nederland zat zo ongeveer nog in een volledige ontkenningsfase,
Wat is die momo map?
Die bobslee meneer was 85 en had onderliggende ziektes?
Nee, dat denk ik niet, wel heel veel geblowd en rum gedronken. Denk ik......
58 en behoorlijk obees.
Als er : (58) achter z'n naam staat denk ik niet dat dat het aantal kinderen is die hij ooit gemaakt heeft, zelfs als dat tot de mogelijkheden zou behoren.
@zwellevertje | 15-04-20 | 14:16: Dat behoort zeker tot de mogelijkheden google Moulay Ismail ibn Sharif (over de duizend) maar eens
Het vlakt af. Weliswaar stijgend maar maar met een beetje goede wil zakt het Corona als een pudding in elkaar. Dat ziet iedereen.
En dan gaan we weer zuipen
Is al langer voorspeld. Een virus is zeer aktief in januari-feb en maart en stort weer in als het april mei is. Daarna foetsie tot ergens in december.
Vreselijk voor de doden, hun nabestaanden en zieken maar - zonder dat te willen bagatelliseren want èlk leven is uniek en onvervangbaar! - we hebben wèl 17 miljoen inwoners. Straks even kijken naar mijn woonplaats, die staat al 4 dagen op 64 besmettingen bij een inwoneraantal van 75.000. En ja, ik zit al 6 weken binnen en vraag mij af of ik ook niet eens een boodschap (met mondkapje) zou kunnen gaan doen op een rustig tijdstip. Aan de andere kant is mijn leven mij zéér lief. Moeilijk moeilijk moeilijk om een afweging te maken.
@ruudvangeelen | 15-04-20 | 14:12: Dat is het enige waar u blijkbaar aan denkt. Wat enorm sneu!
@Lupuslupus | 15-04-20 | 14:17:
Je mag gewoon naar de winkel, zonder mondkapje. Zelfs mag je bij vrienden op bezoek, als je die hebt. Als je maar afstand houdt.
@Lupuslupus | 15-04-20 | 14:17: helemaal niet moeilijk, blijf gewoon thuis, net als de rest.
@Lupuslupus | 15-04-20 | 14:17: u maakt toch wel dagelijks een wandelingetje mag ik hopen?
Tuurlijk. Maar wel vasthouden hoe het nu gaat he.... voor nog heel lang, anders komt ie weer terug. Je weet toch.... dwaas.
@Graaf Monte Cristo | 15-04-20 | 14:17: en waarom zou dat zijn?? Het is niet dat het in de tropen niet heerst.
@kapoerewiet | 15-04-20 | 14:53: Ik laat s morgens tussen 6 en 1/2 7 mijn honden uit. Dat is alles.
Wat lul jij nou?
Denk eerder dat het probleem bij het RIVM zit.
@zwellevertje | 15-04-20 | 14:14: nou, dan daar de administratiemeisjes aanpakken. Ik lees wel ieder keer dat het aan de ziekenhuizen ligt, maar ik zal wel weer ongelijk hebben.
Wat een onzin kraam je uit!
Wat dacht je van een flinke bezem door de beleidslagen van de verantwoordelijke ministeries. Geen enkele beleidslummel durfde zijn minister de waarheid voor ogen te houden. "Het ging vanzelf over" ; dat verzint een minister niet, dat wordt hem ingefluisterd door zijn departement.
@pejoar | 15-04-20 | 14:22: hebt U een betere verklaring dan? Omdat het weekend is? Precies, daar gaat het om.
Man man man wat een hoop treurige domheid in één tegel.
Eens. Waarom kunnen gvd die doden niet doorgeven. Omdat het Pasen is ? weekend? Wat is dat voor gelul?
Gooien ze de IC ook dicht op vrijdagmiddag half 6? Sorry, maandagochtend weer hoor....
Een dode wordt toch ingeklopt en staat 1.23 seconde later in d grafieken van de RIVM?
Mongolen allemaal.
In België een absolute piek van 2454 nieuwe gevallen.
Meer getest? Of allemaal naar de Hornbach geweest met de Paas?
Cijfers NL zoals verwacht, na Paas correctie.
Dom zeg. 1 week a 2 weken incubatietijd. Dat wil zeggen dat de piek komt van het goede weer van vorig weekend.
België heeft nog last van de closing down parties en carnaval
@BBRDWR | 15-04-20 | 14:13: precies, even 2 weken afwachten!
@ruudvangeelen | 15-04-20 | 14:14: 'Wat lul jij nou?' (ipse dixit)
Aantal gemelde tests op worldometer is toegenomen van 102k gister naar 128k vandaag. Wordt overigens niet elke dag aangepast, dus zal over meerdere dagen gaan.
Allemaal naar Wiesbaden! Daar is het weer veilig.
Als de wekelijkse oversterfte-cijfers hierin meeneemt ziet het er zorgwekkender uit. Oversterfte is 2000 per week. Dat is dus 285 per dag extra doden erbij. Is wel een meer reëel beeld. Nu kan je de oversterfte misschien niet geheel aan corona toeschrijven, maar toch schokkend.
Vooral als je bedenkt dat de oversterfte van 2018 door griep geloof ik rond de 8000 was. Terecht dat de huisartsen alles willen registreren wat neigt naar Corona, omdat er wel heel veel overlijdens zijn. Dan is die oversterfte van 2000 per week echt erg veel te noemen, vooral als die nog even zal aanhouden.
De rekenwonders van de pensioenfondsen zullen in ieder geval dagelijks hun vreugdedansjes om de tafels en door het bijna lege gebouw doen........
De lockdown situatie zorgt ook voor veel extra sterftes.
Die worden nu totaal niet gemonitord.
Nog even ter herinnering, de vleermuis van de wet market is niet de bron, maar een broodje aap/vleermuis verhaal.
Hier nogmaals de onderbouwing:
www.youtube.com/watch?v=Gdd7dtDaYmM
We moeten toch iemand de schuld geven? Dan het liefst zo'n vieze Sjinees met z'n vieze gewoontes en z'n vieze land... bah, wat zijn die Sjinesen vies... ofzo *zucht*
Jezus, zo'n ophitsende Amerikaanse docu, die dan bijna een uur duurt vanwege alle opsmuk, terwijl het ook gewoon in 5 minuten kon.
@John McClane | 15-04-20 | 14:17: Ze komen met meer feiten aan dan uw zinloze geraaskal.
Cijfers van het RIVM dus ze kloppen...
Heb je bewijs dat ze niet kloppen?
Ja, mijn gezond verstand en mijn onderbuik. Meer dan hard bewijs dus, oh gij goedgelovige.
Rare kaart in die laatste link. In andere overzichten staat IJsland donkerrood-zwart, hier valt het nog wel mee. Zo kun je zien dat er met verschillende metingen en tellingen wordt gewerkt.
Waarom raken er nig steeds 800 man dagelijks besmet? Kan niemand dan ook binnenblijven? Gewoon twee weekjes binnen. Met 30 liter water naast je en een paar broden.
Waarschijnlijk allemaal zorgmedewerkers die nu WEL allemaal getest kunnen worden.
Het RI FAAL M advies was eerst dat als je als werknemer klachten had (koorts, keelpijn, verkouden) je thuis moest blijven. Tenzij je in de zorg werkt, want dan kon je gewoon (en zonder bescherming) aan het werk.
Dat er nu een grote groep aankomt die positief is, is natuurlijk niet heel raar. Een deel ervan kan natuurlijk ook van dat domme tokkievolk zijn die lekker met de paasdagen zijn gaan fietsen langs de bollenvelden of anderszins, want lekker weer.........
Er wordt geen 800 man dagelijks besmet. Er worden 800 besmette mensen geconstateerd dagelijks.
@Deviand | 15-04-20 | 14:07: De vraag is hoeveel testen hier tegenover staan? Ook ongeveer 800 of veel meer. En als er dan 2000 testen worden uitgevoerd, volgen er dan ook 2000 nieuwe besmette personen uit?
@pibasso | 15-04-20 | 14:06: Als er tijdens pasen besmettingen zijn ontstaan dan zult u dit pas minstens over 2 weken merken. Het virus zorgt er niet voor dat u meteen ziek bent. Wedden dat over 2 weken er nog altijd minder zieken bijkomen????
@Deviand | 15-04-20 | 14:07: Nou, ik lees het zo dat er vandaag 734 nieuwe besmettingen zijn bijgekomen en dat het totaal aantal besmettingen op 28.135 ligt.
@Graaf Monte Cristo | 15-04-20 | 14:19: time will tell, Count!
@Balletje Mayo | 15-04-20 | 14:12: De laatste paar dagen loopt het aantal gemelde testen een stuk harder op, paar dagen geleden stond te teller op 100k, inmiddels op 130k. Ik had verwacht dat het aantal positieven daardoor ook harder zou gaan stijgen, maar dat valt tot dusver erg mee. Kan overigens ook zijn dat de tests nu sneller gemeld worden, en het aantal tests nog niet zo heel erg vergroot is.
www.worldometers.info/coronavirus/
De strandjesmensen he. En ongetwijfeld ook de bollenmensen, de coronapartymensen en groepsverplaatsers. We gaan het zien, maar wat ik gisteren al schreef, we hoeven onze zorgprofessionals op de IC's gelukkig geen mensen weg te laten rijden die niet behandeld gaan worden. Met dank aan tijdig aan de bel te trekken door dhr Gommers.
@Apollo | 15-04-20 | 14:21: Ah, ik moet beter lezen, laat maar.
@Deviand | 15-04-20 | 14:07: deze mensen zijn een weekje geleden besmet, iedere dag weer rond de 700-1300
Ai. RIP. Ik voorspelde gisteren 200++. Als je zoals in Belgie ook de overledenen in de verzorgingstehuizen meetelt kan dit getal maal 3. Sad.
Ik wil denk ik ook deaud als ik in een verzorgingshuis woon (opgesloten zit)
In Belgie is ongeveer 50% van de gevallen afkomstig van woonzorgcentra. Dus eerder x 2. Waarbij opgemerkt dat de Belgen ook niet zeker lijken te weten welke woonzorgdoden zijn meegeteld en waarom. Enerzijds zouden er nog honderden (Vlaamse en Brusselse) gevallen niet meegeteld zijn, anderzijds zei de hoofdviroloog des lands Marc Van Ranst dat ALLE doden in woonzorgcentra nu als coronadoden worden gerekend, wat dan op federaal niveau wordt ontkend. Enfin, het is een rommeltje, zoals gans dat land.
Als ik m'n oor hier te luisteren leg klopt er geen zak van die besmettingscijfers. Werkelijke aantal is veel hoger.
Ja das bijna niet te meten
en nis dat nieuws wat men bij uitkraamt?
Dit blijft nog altijd de lijst waar men eigenlijk naar zou moeten refereren.
Het daadwerkelijke aantal sterfgevallen per dag:
2020-03-17 22
2020-03-18 20
2020-03-19 43
2020-03-20 55
2020-03-21 62
2020-03-22 60
2020-03-23 85
2020-03-24 74
2020-03-25 108
2020-03-26 123
2020-03-27 105
2020-03-28 148
2020-03-29 119
2020-03-30 148
2020-03-31 159
2020-04-01 152
2020-04-02 161
2020-04-03 152
2020-04-04 151
2020-04-05 143
2020-04-06 146
2020-04-07 135
2020-04-08 133
2020-04-09 96
2020-04-10 124
2020-04-11 107
2020-04-12 105
2020-04-13 74
2020-04-14 48
Niet vermeld 12
Bron: www.rivm.nl/sites/default/files/2020-...
Waar heb je deze lijst vandaan? In het dagelijkse rapport van de RIVM staat dit:
2020-04-10 109
2020-04-11 74
2020-04-12 67
2020-04-13 28
2020-04-14 5
@HornoxNL | 15-04-20 | 14:05: Klik link na Bron: wellicht?
@HornoxNL | 15-04-20 | 14:05: De site van het RIVM is net zoals een website van een reisorganisatie, zodra je F5'd veranderen de getallen.
Hans Kazan zou het niet beter kunnen, of Fred Kaps voor de ouderen onder ons.
Hoge school cijfergoochelen dit.
Vermeld je dit, wat onder die grafiek staat, er dan ook even bij?
"Het werkelijke aantal overleden COVID-19 patiënten is hoger dan het aantal meldingen in de surveillance, omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt."
@zwellevertje | 15-04-20 | 14:10: Iedereen kan zelf lezen toch?
Wat een uitgebreid document zeg! Die link ga ik bookmarken en dagelijks in de gaten houden. De belangrijkste grafiek van het RIVM is die van de intensive care opnames. Da's uiteindelijk waarom we in lockdown zitten.
Ook die grafiek lijkt af te nemen.
pbs.twimg.com/media/EVpPlsQXkAIC3xZ?f...
@PulpFiction | 15-04-20 | 14:19: "het daadwerkelijk aantal sterfgevallen per dag; " en dan je grafiekje zonder die laatste vermelding noemen we manipuleren van de cijfers, je kunt zo bij Rutte aan de slag, knul.
Onhandige tabelletjes allemaal - ook van GS.
gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsda...
@zwellevertje | 15-04-20 | 14:37: Dus ik moet de hele pdf citeren? Ik zet er toch een link bij? En noem mij geen knul gast!
@zwellevertje | 15-04-20 | 14:37: Manmanman, dat weten we dus nog niet, dokus.
@zwellevertje | 15-04-20 | 14:37: En die voettekst staat er al een tijdje bij, niks nieuws dus...
Deze woensdag is eigenlijk een dinsdag, dus wat Kees zegt.
RIP Sanka
Dodental van het RIVM van vandaag woensdag 15 april is 189.
Normaal is de piek op dinsdag maar we hadden een lang weekend dus er zitten veel achterstallige cijfers van het weekend bij. Morgen verwacht ik weer een lager getal.
public.flourish.studio/visualisation/...
De grafiek van ziekenhuisopnames ziet er ook niet echt zorgwekkend uit.
public.flourish.studio/visualisation/...
Fijn, bedankt voor de duiding, je kan zo in een praatprogramma :)
Achterstallig werk zeg maar.
@Wiezewalakristalix | 15-04-20 | 14:02:
Dank voor het compliment. Ik vraag € 2250,- en da's € 250 goedkoper dan viroloog Peter R. de Vries. (gekkigheid, no way dat ik met mijn snufferd op NPO TV ga)
Gemeld per dag is een onzinmaat. Juiste grafieken staan op website RIVM.
@Vula | 15-04-20 | 14:06:
De cijfers van de grafieken zijn exact de cijfers van het RIVM.
@keestelpro | 15-04-20 | 14:04: dat telpro in je nick staat niet voor televisieprofessional?
@Enter Yeti | 15-04-20 | 14:14:
LOL! Tel is mijn achternaam en pro staat voor problemen.
@keestelpro | 15-04-20 | 14:15: Maken mensen vaak grappen over die Zwitserse neef van jou?
@Kuifje-naar-Brussel | 15-04-20 | 15:09:
Absoluut. En ook over deze muppet:
images2.persgroep.net/rcs/RBtTE4QDgr9...
REAGEER OOK