Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De stand van het land na één week zonder DWDD

Heel gek, maar De Wereld Draait Door

De troon van Nico Dijkshoorn is bij het vuilnis geflikkerd, samen met zijn dooie verhaaltjes. Nederlanders zijn alweer vergeten waar ze Marc-Marie van kennen. Deed hij niet iets in de staalbouw ofzo? Halina en Carice zijn nog steeds vriendinnen. Jan Mulder ergert zich alleen nog maar aan zijn vrouw. Prem bestaat zelf niet. Peter R. de Vries zoekt andere geitenpaadjes om de media in te swingen. Alexander Klöpping heeft uit Silicon Valley een Ethereum-accepterende seksdildo die vapesigaretten rookt en tegelijkertijd de afwas doet en ondertussen de belangrijkste krantenberichten van een dag eerder op een site kwakt, helemaal te wauwie. Martosaurus Smeetszilla is nog steeds de ongekroonde koning van de sportjournalistiek. Özcan Akyol is gewoon weer een beroerde schrijver. Voor schrijvers is een goed boek afleveren ineens weer het belangrijkste in het leven - tot voor kort was dat een rood stickertje op de kaft. Muzikanten moeten plots weer hun best doen om platen aan de man te brengen: hun kostje kopen met een lullig covertje in het kader van een of andere reeks 'Recordings' is geen uitweg meer. Francisco van Jole is nog steeds een hypocriete druif die vrouwen heeft bepoteld, Giel Beelen is nog steeds die kansloze loser die live op de radio zijn smalle pik liet onderkwijlen door een hoer, Freek de Jonge is nog steeds zestien jaar over de datum, George van Houts is nog steeds knettergek en Splinter Chabot kan nog steeds geen ene zak. De Wereld Draait Dooorrrrrrrrrr mensen, ook zonder De Wereld Draait Door. Missen jullie het al?

Reaguursels

Inloggen

Als ergeren ons nationaal vermaak is(en dat is het) dan is dit inderdaad een aderlating

naxapinu | 04-04-20 | 11:10

Nog nooit gezien, zijn ze eindelijk gestopt? Dat kan dus ook dat linkse propaganda stopt?

Feitenpliesie | 04-04-20 | 07:57

Met het wegvallen van DWDD valt toch wel een klaagonderwerp weg waar naar gekeken werd omdat het zo irritant was. Mooie boel.

kloopindeslootjijook | 04-04-20 | 00:43

Met dat doordraaien zijn ze - wereldwijd - in bijvoorbeeld de sierteelt al wekenlang bezig.

Ook heel veel werknemers in die sector zijn hun baan kwijt.

Ik vermoed alleen dat deze werknemers niet gezegend zullen zijn met zo’n riante WW-regeling als die van “onze” Matthijs. Dit alles natuurlijk dankzij de riante salariëring bij de “socialistische”, door-de-belastingbetaler-gefinancierde, VARA .

Maar ja, “uniek talent”. Volgens “Wij-van-WC-eend” mede-en wannabee “unieke talenten” verdient hij het, dus dan zal het wel kloppen.

Kompromat | 03-04-20 | 19:44

Ik vond die schetterende veel te harde blazers als tussen-tune verschrikkelijk.
Keek ik een stukje, dan wel met volumeknop afstandbediening onder mijn duim.

bitterpete | 03-04-20 | 19:15 | 2

Ik keek met vertraging, kon ik doorspoelen met de afstandsbediening. Soms een hele aflevering tot lucky tv. En sowieso alles wat Marietje liep te kirren natuurlijk.

Zenzeo | 03-04-20 | 19:49

@Zenzeo | 03-04-20 | 19:49: Ik dacht dat je die vertraging gebruikte om die ADHD-presentator een beetje verteerbaar te maken.

5611 | 03-04-20 | 22:35

Hopen dat we die indoctrinatiepipo's nooit weer op de buis tegenkomen. Het was gewoon plaatsvervangend beschamend hoe al deze bovengenoemde apen iedere avond in de zwaar gesubsidieerde Vara-clubhuis hun voorspelbaar riedeltje mochten afdraaien. Vooral voor hun eigen onmetelijk grote eigen ego en portemonnee.

Fantomas | 03-04-20 | 19:14

Wat ik bovenal niet zal missen, is dat misselijke rótkopje van dat enge menneke dat naast hem zat, een soort benepen gilnichtje met een stemmetje alsof het zojuist met z'n ballen tussen de dichtslaande keukenla terecht was gekomen,,,

bisbisbis | 03-04-20 | 19:04

Ja maar, waar moet Links nou terecht?

Patatter | 03-04-20 | 19:01 | 1

Hier? God help us!

Dirk III | 03-04-20 | 19:14

Ik weet niet eens hoeveel eeuwen dit programma op de buis is geweest. Ik heb nog nooit, maar ook nog nooit een hele aflevering afgekeken. Vond en vind het het gewoon een middelmatig ouwehoer programma...

Kutwachtwoord | 03-04-20 | 18:45 | 1

Ik zag het wel eens bij anderen. Na dat hijgerige intro alsof hij het wereldnieuws van het jaar ging presenteren was ik er altijd al meteen klaar mee.

5611 | 03-04-20 | 22:39

En wat het gekost heeft al die jaren, Matthijs was echt onmisbaar voor de NPO. Nou als dat zo was hef het dan nu maar op, zo niet dan wil ik dat iedere euro van zijn salaris terug in de schatkist word gestort.

Urbanus_2.0 | 03-04-20 | 18:25

DWDD, ach het was eigenlijk al een ander tijdperk. Alles aan media is tegenwoordig heel vluchtig. Maar of wat het moet gaan vervangen ook beter gaat worden? Bedenkelijk niet, teveel snel copy-paste formats, te weinig diepgang. Want diepgang kan de uitgebluste kijker in de avond na alle informatie op 1 dag niet meer aan.

Jan, Leiden | 03-04-20 | 18:25 | 1

TV is een vulgair medium geworden en een melkkoe voor de productiebureaus die elkaar de bal toespelen. Die pot met geld van het NPO wordt leeg getrokken door de John de Mols van deze wereld.

Solitair | 03-04-20 | 18:55

Nee.

Gaat het niet dan? | 03-04-20 | 18:13

Knap programma, maar matig qua niveau. Ze waren vooral bezig met kijkcijfers maar deden alsof ze heel maatschappelijk geëngageerd waren en bijzondere dingen ontdekten.

Micha Wertheim had een zeer goede analyse van DWDD:
decorrespondent.nl/11094/micha-werthe...

Diotima | 03-04-20 | 17:32 | 4
-weggejorist-
Dancer | 03-04-20 | 18:34

Inderdaad een interessant artikel, al had het wat korter gekund. Wat schrappen en het is een goed essay.

Solitair | 03-04-20 | 18:48

Spijker op de kop.

Tinie | 03-04-20 | 20:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik keek niet naar de PvdA fanclub, dus ik mis het niet. Wellicht opgelucht dat zo'n programma simpelweg niet meer bestaat.

Portnoy | 03-04-20 | 17:30

Matthijs vind ik een goeie presentator, dat meen ik. Ik kan iig geen andere presentator noemen waar ik gemakkelijk naar kijk. Dat is ook wat hij maakte, wegkijk-tv. Of je nu een minuut niet keek, een halve uitzending of een paar jaar, je miste er niks aan.
Holland Sport en dat Top2000 programma vond ik echt leuke programma's om te zien, en dat kwam echt wel deels door Van Nieuwkerk.
Maar wat betreft DWDD kwamen er nogal veel gasten waar ik niks mee had.
Inderdaad o.a. Spritzer Chabot.

Draak uit Brabant | 03-04-20 | 17:29 | 3

Mee eens.

letopuwzaak | 03-04-20 | 19:22

Maar waarom moest het altijd zo gejaagd en opgefokt, moest hij alles zo afraffelen? Gebrek aan zelfvertrouwen? En die verschrikkelijke, door merg en been gaande amsterdamse s-en waar je een z verwachtte? Klonk zó ontzettend dom...

Zenzeo | 03-04-20 | 19:45

Jort Kelder.
Die deed bij 1 van de vorige verkiezingen af en toe iets presenteren, met zowel politici als 'gewone' mensen.
Vond ik wel oke.

Kleine_Deugniet | 03-04-20 | 23:08

Totaal niet. Ik heb't jaren geleden afgezworen.

Thoth | 03-04-20 | 17:14

Nog niet misschien... dat ik het mis...

radbraker | 03-04-20 | 17:08

Wat ik echt ga missen zijn de comments van de vele reaguurders hier, die beweren nog nooit gekeken te hebben...
Nou vooruit jongens, laatste kans...

Iknowall | 03-04-20 | 17:06 | 7

Wie was dat?

ritter vn hüpfburg | 03-04-20 | 17:55

In het begin, lang geleden, keek ik nog af en toe, maar toen steeds weer dezelfde gasten opdoken, hoofdzakelijk uit Amsterdam, en veel gesprekken over Amsterdam gingen en je de pratende hoofden van de PVDA uit Amsterdam voortdurend voorbij zag komen, vond ik dat het programma door AT5 uitgezonden zou moeten worden. Ik keek daarna niet meer. Amsterdam is Nederland niet. En zeker geen Brabant.

Solitair | 03-04-20 | 18:52

Ik ken alleen de afleveringen die voorbij kwamen bij De snijtafel (vermijdbare uitingen), hoewel ze daar nog doller waren op Jinek, maar voor de rest heb ik het nooooit gezien!

grietmetgroenefiets | 03-04-20 | 22:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Houdt het RIVM wel rekening met alle factoren? Voorbeeld over 1,5 meter afstand:
Jan Jaap van der Wal tuft zeker 5 meter ver als hij een grap vertelt.
Moeten mensen met een hazelip niet onder een Boerka om iedereen te beschermen?

Godderwrake | 03-04-20 | 16:55

Ik voel een bevrijding, weer een ultra links programma van de buis. Nu het jeugdjournaal nog, op1, Jinek enz enz enz

BozePaarseMan | 03-04-20 | 16:54 | 2

Kunnen ze beter meteen de hele tv maar afschaffen, wel zo makkenlijk...

rooiesaus | 03-04-20 | 17:00

Jinek haalt de Kerst niet.

5611 | 03-04-20 | 22:53

Ik mis "het getal van het jaar!". Qua inhoud vind ik Voetbal Inside wel beschaafder en op een journalistiek hoger niveau staan!

Tis nie waar! | 03-04-20 | 16:53

Ik lees zoveel over dit programma dat ik binnenkort eens wilde gaan kijken; blijkt dat het er niet meer is! Heb ik iets gemist?

Gele Beer | 03-04-20 | 16:39

Halina houdt van stalen dildo's en Carice van houten. (Was die al gemaakt?)

henkvaningrid | 03-04-20 | 16:30 | 5

Carice gebruikt de dildo voor en halina het eten.

Knufter | 03-04-20 | 16:36

Moeten ze nog meer bomen omhakken...

rooiesaus | 03-04-20 | 17:01

I like oak myself. That's what I have in my bedroom. How about you, Jimmie? You an oak man?

Robert Haynes | 03-04-20 | 17:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit "programma" gaat toch gewoon een comeback maken, maar dan bij RTL; op welke planeet leven jullie?

Taggart | 03-04-20 | 16:26 | 2

wil ik ook aan jou vragen.... matthijs is een graaier, maar niet zo groot als jinek.

Satria | 03-04-20 | 16:38

Nee wordt gewoon overgenomen door SBS, net als al die andere programma's van ned. 1 zoals man bijt hond, Lingo

Het brein erachter | 03-04-20 | 17:58

Splinter een keer gezien. Is dat een jongen met mogelijkheden?

Kuifje-naar-Brussel | 03-04-20 | 16:24 | 3

Met kansen. Niet veel kansen, maar toch: kansen.

henkvaningrid | 03-04-20 | 16:31

Een aardige jongen maar waarom hij nu over alles naar zijn mening wordt gevraagd als ware hij de jonge Peter R

lingo star | 03-04-20 | 17:44

@lingo star | 03-04-20 | 17:44: Omdat hij de zoon van die erg vermoeiende Bart is, anders kan ik niet bedenken.

Kuifje-naar-Brussel | 03-04-20 | 23:29

Leuk achtergrondprogramma, al kwam `t de laatste tijd weinig meer op de voorgrond. Ik zal het missen zoals alles wat ophoudt te bestaan... R.I.P..

rooiesaus | 03-04-20 | 16:24

Kees Schilperoort als Gait-Jan Kruutmoes en De Boertjes van Buuten was leuke radio en televisie. Dat mis ik, DWDD niet.

gestoptmetroken | 03-04-20 | 16:24 | 3

Ja kom, Ronflonflon met Jacques Plafond was ook leuke radio, maar dat is intussen al wel weer even geleden. De berichten van Koningin Juliana uit London eveneens.

henkvaningrid | 03-04-20 | 16:34

Ik heb het altijd erg leuk gevonden. Lekker keuvelen. Muziekje hier en daar. Prima weg te kijken. En Matthijs is gewoon steengoed in zijn vak.

YoMoms | 03-04-20 | 16:23 | 1

Eens. Ik zag t niet veel. Maar was goed gemaakt. Prettige presentator.

Reaguurst | 03-04-20 | 19:58

Ik mis die Matthijs voor geen ene flikker.

Hemke-Valsema | 03-04-20 | 16:22 | 1

Die deugvuller praatte ook sneller als een mitrailleur. Daar worden mensen alleen maar onrustig van.

Nehemia | 03-04-20 | 16:24

Ik kijk al een jaar of 2 geen/weinig tv meer. ik heb me nooit zo rustig gevoeld qua actualiteiten etc.

ikworstelengadouchen | 03-04-20 | 16:14 | 1

U hebt intussen meegekregen dat er een zeker virus rondwaart?

henkvaningrid | 03-04-20 | 16:38

Wat bedoelen ze in godsnaam met de wereld van februari 2020 komt nooit meer terug? Dat we meer rekening moeten gaan houden in het verschiet met steeds meer totalitaire strapatsen van de overheid of ben ik nu te zwartgallig?

Nehemia | 03-04-20 | 16:14

Allemaal lekker aan de coronauitkering.

mans6640 | 03-04-20 | 16:14

Minder salariskosten voor de NPO. In één keer het tekort opgelost. Zijn die Songfestival miljoenen al teruggegeven?

dathoujetoch | 03-04-20 | 16:10 | 1

Matthijs blijft gewoon in dienst hoor. Hij gaat straks voor hetzelfde salaris één keer per week een programma maken.

Meneer Sjon | 04-04-20 | 13:29

Wat dhr Nieuwkerk deed met University was heel goed en soms had hij echt mensen aan tafel die echt iets te melden hadden, zoals bijv. Vincent Icke. dan kan ik ademloos luisteren en Matthijs is dan ook de leerling die luistert naar de meester en niet de standaard arrogant tv-klootzak uithangt.

Dus ja, ik wel gekeken, maar in de loop van de jaren steeds minder. En dan die muziek. Vreesulijk. Maar goedm niet mijn genre zal'k maar denken. Wat ik mooi vind kotst een ander weer van.
The End, dus. Evocatus

Evocatus | 03-04-20 | 16:06 | 1

Zou het, met zo veel jaren zendtijd, geen grote schande zijn geweest als hij zelfs niet zo nu en dan iemand aan tafel had gekregen die iets te melden had? Dat gelukte Willem Duys zelfs.

Schoorsteenveger | 03-04-20 | 16:10

Nou, dominee Freek de Jonge zat gisteren alweer bij Margreet aan tafel te bazelen over wie er nou wel en wie er nou niet dood mag. Mijn voorstel: mensen met M. maar niet meer aan het beademingsapparaat als ze met C. het ziekenhuis worden binnengedragen, wegens volstrekt overbodig.

Schoorsteenveger | 03-04-20 | 16:02

Een weekje geen Matthijs op tv en het aantal coronadoden verdubbelt gelijk

Fijn_dat_je_er_bent | 03-04-20 | 16:02 | 1

Vlak dat coronalied Schijnen Als De Zon ook niet uit.

Nehemia | 03-04-20 | 16:21

Ik heb 1x gekeken want iedereen had het erover. Na 1 minuut Matthijs ben ik afgehaakt. Dus ik mis het niet.

EmilioEsteves | 03-04-20 | 16:01 | 1

Dan liever Young Guns of liever Blood In Blood Out ?

RichardBandler | 03-04-20 | 20:24

DWDD liep exact parallel met de wassende domheid in dit land, vanaf 90-ger namen de juffen het over in het onderwijs en dan hou je voor soapTV alleen van die meeknikkende emo-drama's over. Bij zijn "filiaal" de top2000 liet hij met Blokhuis zelfs de provincialen toe die met "stemmen" slechte muziek een podium gaven die Johnny Hoes nog niet eens had willen beluisteren/opnemen....

grindbak | 03-04-20 | 16:00

Het was ook niet echt een programma voor millennials, Generation Z zeg maar.. Die missen die geschiedenis. Maar ja, die weten over 50 jaar alles weer te vertellen over de Corona crisis en alle virussen die nog gaan komen, ook leuk, toch?

Tishetnetnie | 03-04-20 | 15:59

Matthijs loopt alleen maar als een kip zonder kop te kokketteren met zijn ADHD, maar Leo Blokhuis had vaak wel leuke muziekweetjes.
Oh wacht, ander programma.

Papa Jones | 03-04-20 | 15:53

Ja mis het programma enorm... echt hoor, ze zullen toch binnenkort wel een compilatie van alle hoogtepunten van de afgelopen 15 jaar uitzenden.... ik verheug mij al op de uitzending met P.I.S.vlek van Jole.

Karel Kruizenruiker | 03-04-20 | 15:52

Smeets weet misschien veel van basketball, maar van wielrennen had hij echt geen verstand. Vraag maar eens aan Tim Krabbe bijvoorbeeld. Jean Nelissen en Jose de Cauwer hebben als sidekick meer kennis in hun kleine teen dan Mart Smeets of Michel Wuyts in hun hele lijf, die ze dan snel in de rede vallen om te voorkomen dat het opvalt. Hoop voor Jean dat ze een hele grote bar hebben in de hemel. Proost, ouwe.

quigg | 03-04-20 | 15:52 | 1

Smeets was altijd voor Nashua Den Bosch.
Verschrikkelijk om naar te luisteren.

Gulliver | 03-04-20 | 15:57

Los van DWDD's inhoud was het programma zeer hinderlijk omdat die jongen het presenteerde zoals een marktkoopman bananen aanprijst. Hij deed mij ook denken aan de klassieke standwerker.

isitsoornot | 03-04-20 | 15:51

Heb in al die jaren 2 afleveringen gezien. Daarna vluchtig doorgezept.

roeperdepoeper53 | 03-04-20 | 15:46

Haha, van de meeste namen heb ik nog nooit gehoord en die ik wel ken die mag ik niet. Ik heb dan ook nul keer naar dat programma gekeken.

gekwetst | 03-04-20 | 15:46 | 1

Nou, ik ben niet de enige lees ik...

gekwetst | 03-04-20 | 15:47

Ik hevel deze even over.

Mr_Natural | 03-04-20 | 15:40

Nee, het leek vaak één groot reclameblok. Tenenkrommend hoe politiek onbeperkt, zonder één kritische vraag een podium krijgt. Vodden als het parool, volskrant en propagandabundel 'Blendle" werden er schaamteloos gepropageerd. En bijna alles ging over de autocue. En steeds maar dezelfde praatkoppen zonder enig verstand van zaken. Ja, acteren kunnen ze allemaal.
Nee, ik mis het NIET.

over_TOR | 03-04-20 | 15:39

"De troon van Nico Dijkshoorn is bij het vuilnis geflikkerd, samen met zijn dooie verhaaltjes."

Nou, nou, nou, moet dat nou? OK, hij haalt het niveau van zijn oude alter-ego Kouwes niet (meer), maar daaraan hebben we toch een hoop lol beleefd. Ook zijn bijdragen in de Artisgids vind ik soms ook heel aardig, maar goed dat is ook een heel ander genre. Van de lieve leuke en interessante beestjes. Ja, dat vinden de Evocati aardig, de beestjes en in de zomer de lekker zitplek achter de vakwerkhuisjes aan het eind van Artis.
Dus ietsje rustiger mag. Evocatus

Evocatus | 03-04-20 | 15:38

Zijn er in deze Caronavakantie ook nog leuke programma's?
Ik zap altijd alles weg en dan maar Netflix

deugnietmee | 03-04-20 | 15:38 | 1

Ja, 's avonds om 22.30 op Vice; Bob Ross, om met een gerust hart en onthaast in slaap te vallen.

Dual | 03-04-20 | 17:11

Mijn TV heeft ergens rond 1998 de geest gegeven, en ik kon eigenlijk geen goede reden verzinnen om een nieuwe te kopen. Heb ik iets gemist?

Vuurwezel | 03-04-20 | 15:37 | 2

euhm.. nee

deugnietmee | 03-04-20 | 15:39

Euh, ja u heeft zeker iets gemist.

Heb met veel interesse laatstelijk de series van de Belgische journalist Aernout Hauben gevolgd. Zijn wandeling rond de Noordzee en weer uitgezonden sinds 2015 zijn wandeling met kornuiten van Stalingrad naar Berlijn in het spoor van het Rode Leger. (Stuk Normandië hadden de Evocati gemist, maar dat geloof ik wel, ben op school daar totaal te veel over doorgezaagd geweest.)

Beide programma's zeer prima. Normaal heb ik een bloedhekel als de documentaire weer het zoveelste ego-document van de presentator is. Kan Gordon Buchanan niet meer zien met zijn kop naast die Arri (die'k wel mooi vind, wegens beroepsdeformatie)

Hier lopen Hauben, cameraman en geluidsman en zijn zij de dragers van de verhalen die zij tegenkomen onderweg.

Soms prachtige momenten. Toen ze in Belarus een interview deden sprak de vrouw in kwestie Russisch en Oekraiens. Fraaie illustratie hoe illusoire staatsgrenzen soms kunnen zijn. Nou, da's te specifiek wegens onze taalkennis. Dit dan. Die andere zeer oude dame die zich nog goed de Italianen herinnerden die ergens lang gelegen hadden; ze wist nog namen en een Italiaans liedje. Van dat soort dingen, die verhalen spoorden zij op.

Tevens was de documentaire een eerbetoon aan een aantal mensen die herdacht werden met een kort verhaal en wier afstammelingen een blik met de aarde van die plaats waar het gebeurde kregen toegestuurd.
Dat heeft u gemist
Dat vind ik jammer. Evocatus
.

Evocatus | 03-04-20 | 16:00

Extra persco rutte

BrutusBosch | 03-04-20 | 15:35

Het zal toch niet zo zijn dat al die ZZP gasten van DWDD straks een aanvullende uitkering gaan aanvragen. Of of de regeling niet voor free lancers? Of zijn ze geen ZZP ers ? Vreemde tijden

strawdog | 03-04-20 | 15:34

Veel van de hierboven genoemde namen zeggen mij helemaal niets. Sinds 2013 heb ik geen tv meer in huis, maar ik doe mijn best om goed op de hoogte te blijven op het gebied van politiek, economie, daarmee samenhangende maatschappelijke ontwikkelingen en select aantal sporten.

Zang, dans en overige artistieke aanstellerij van Nederlandse bodem zegt mij helemaal niets. Hazes sr en Shaffy worden toch niet meer overtroffen.

de IJsman | 03-04-20 | 15:34

Ik vind dat meneer Aart nou met pasen wel een keer terug mag komen...

F. von Zeikhoven | 03-04-20 | 15:34

Nee, niet gemist. Nóóit gekeken.

Muuke | 03-04-20 | 15:34

Ik heb vele jaren geleden in totaal twee keer pakweg 5 minuten van dat programma gezien en dat was voor mijn leven genoeg. Ik dacht dat dat al lang weg was.

bergsbeklimmer | 03-04-20 | 15:33 | 2

Ja, ik denk dat ook wel een aardige schatting van mijn levenservaring met DWDD is. En dat is inderdaad meer dan genoeg.

Boogschuttertje | 03-04-20 | 15:34

Het was ook niet echt een programma voor mensen die na 2000 geboren zijn. Die missen toch de vorige eeuw. Qua muziek, nieuws, intellect, etc. Die hebben weer hun eigen dingetjes, UTube enzo, geeft ook niet hoor. Voor ieder wat wils, toch?

Tishetnetnie | 03-04-20 | 15:38

Ja. Ik mis hem. En zijn kleine giechel aapje.

Poesman | 03-04-20 | 15:32

it's all about the money money money

newray | 03-04-20 | 15:32

Zoals een Amerikaan alles eet als het maar tussen 2 stukjes brood zit, kijkt een NL-er graag naar talkshows met correcte meningen vertolkt door coryfeen en verlichte mensen uit 020.

Beefbus | 03-04-20 | 15:31

Ik vind Matthijs een geweldige tv-persoonlijkheid die leuke gesprekken kan hebben met jan-en-alleman. Het zijn de vreselijke sfeerbepalende figuren zoals Mulder, Huibrechts, Dijkshoorn en alle andere piszeikerds die er altijd maar dan ook altijd zitten, en DWDD voor mij een ondraaglijk programma maakten.

Leptob | 03-04-20 | 15:30

Ik kan er niet anders van maken dan dat de wereld niet door draait.

Iedereen zit thuis.

Knufter | 03-04-20 | 15:29

Wat moet je kunnen, of beter gezegd wie moet je kennen om de best betaalde autocue-voorlezert van Nederland te worden?
Slecht zittend haar heb ik al en een drankprobleem is ook wel te regelen.
Dan wil wil ik 's avonds best wel een uurtje vrijmaken voor De Osdorp Draait Door.

Osdorpertje | 03-04-20 | 15:29

Heb recentelijk Joe Rogan op YouTube ontdekt. Zijn gesprekken met Elon Musk, Adam Curry en een variatie aan specialisten op allerlei gebied. Aanrader!

Fred uit Amstelveen5 | 03-04-20 | 15:29 | 2

En hij heeft er al dacht ik 1000 gemaakt. Dus je kunt nog even vooruit.
--
Ook goed is "Down The Path" gaat over een Nederlandse vliegvisser die in Texas woonde en tijdens een vliegvis trip in Mexico spoorloos verdween. Google down the path, ronald scheepstra. NU 6 afleveringen, maar verwacht er nog wel een paar.

Mark_D_NL | 03-04-20 | 15:30

Ik vond van Nieuwkerk alleen leuk in de eindejaars plaatjes show samen met die knakker die oude plaatjes draait. Tijdens DWDD zat ik altijd aan de eettafel en dan kijken wij geen televee.

JanVergoor | 03-04-20 | 15:28

Ik mis niks van die NPO of die anderen.
Kijk amazon en netflix en gebruik soms torrents.
Maar die npo zal wel weer klaar staan met troep om maar bestaansrecht te claimen.

pejoar | 03-04-20 | 15:26

De wereld is prachtig, zonder die smerige PvdA-grijns van Matteus of hoe dat mannetje ook heet.

Nederland80 | 03-04-20 | 15:24

Het is niet echt een prestatie, maar ik heb het eigenlijk nooit gezien. Dus de wereld draaide eigenlijk altijd al door.

Koning Willy | 03-04-20 | 15:23

Het zal toch niet lang meer duren voordat er een ander NPO programma wordt gelanceerd om de publieke opinie naar links te draaien?

despecialist | 03-04-20 | 15:23 | 1

Ik zet mijn geld op een talkshow, met een host en een tafel en daaromheen bekende Nederlanders van voornamelijk linkse signatuur die iets te verkopen hebben.

Beefbus | 03-04-20 | 15:28

"Missen jullie het al?". Retorische vraag. Je gaat op Joop toch ook niet vragen wie een hekel heeft aan de Vara?
GeenStijl-bezoekers zijn niet het NPO/Dwdd-publiek. Wie dat wel is mag zich melden.

Van Kamsteren | 03-04-20 | 15:23

Er komt vast wel weer een ander boek- en plaatjes-promotieprogramma voor in de plaats. Met grotendeels dezelfde gezichten. Die blijven u tot uw dood achtervolgen, of totdat u wegzapt.

Reaguurdeskundige | 03-04-20 | 15:22

Geen idee wat het is, dus nee.

Frau Merkel | 03-04-20 | 15:20

Mis het niet echt, terwijl ik toch een actieve kijker was. Heb het misschien 20x gemist. Misschien dat het na de Coronavakantie moeilijker word. Mis het nog niet en M vind ik geen ruk aan. De TV gaat in huize Tishetnetnie tegenwoordig pas om 20.30 uur aan, Tenzij mevr. Tishetnetnie zonodig Naar 1 of andere kwis moet kijken, pfff.

Tishetnetnie | 03-04-20 | 15:20

Ik wacht op het top 100 weekend.
De DWDD marathon, met al het beste van DWDD.
Begint op vrijdag om 19.00 en eindigt op vrijdag 19.10.

Ruimedenker | 03-04-20 | 15:20 | 1

Dan moeten ze al die LuckyTV spotjes wel versneld afdraaien.

Reaguurdeskundige | 03-04-20 | 15:23

Ik ga de mogelijkheid om ironisch te reaguren in de DWDD stijlvorm wel missen. Aan tafel! Ah kak.

P-unit | 03-04-20 | 15:20

M...driemaal erger dan DwDD, maar gelukkig ook driemaal minder kijkers.

litebyte | 03-04-20 | 15:20

Ja, maar wat voor muziek moeten we kopen nu? Welk boek? Gelukkig is M er. M van Magie. M van Meer Meer Meer. M van Magistraal of toch ook een beetje de M van Matthijs? De M van HeiMwee?

Lorejas | 03-04-20 | 15:19 | 1

M van misselijkheid

litebyte | 03-04-20 | 15:22

Als je geen publieke omroep kijkt dan mis je werkelijk helemaal niets.
Ik kijk soms nog wel eens naar Keuringsdienst van Waarde en Ik vertrek.
En voor de rest kan al die linksdraaiende zooi me heel hard gestolen worden. Denk niet dat ik ooit een talk-show op welke omroep dan ook langer dan 5 minuten heb gekeken. Met uitzondering van Voetbal Inside.

Dick Luyenlomp | 03-04-20 | 15:18 | 1

Precies! En zelfs als je dik, lui en lomp zou zijn, zou het veel gemakkelijker zijn om allerlei moois te vinden op internet (YouTube)

Gajus | 03-04-20 | 15:20

Ik neem aan dat de NPO geveild wordt als na deze crisis de begroting weer op orde gemaakt moet worden.

ikbenerweer! | 03-04-20 | 15:17 | 1

Wie zou het willen kopen?

Arachne | 03-04-20 | 17:35

Dacht dat alleen mentaal uitgedaagden naar dat programma keken - neurotisch ben ik zelf al.

Ichneumonidae | 03-04-20 | 15:16

Nee geen seconde, maar ik heb er ook maar twee keer naar gekeken.

Zapata10 | 03-04-20 | 15:16 | 1

Ik 1x.. doordat GS er een topic over had, had het niet moeten doen :(

lovekila | 03-04-20 | 19:00

Ik heb me er altijd over verbaasd dat mensen naar dat tell sell programma keken. Dat noemen ze dan verheffing van de arbeidersklasse. Op Duitsland heb je populair wetenschappelijke programma's met Harald Lesch, en filosofische discussies met Safranski en Sloterdijk. Dat is pas interessant en heel andere koek.
Nu hebben we weer M waarin natuurlijk ook weer de grabbelton vol BN-ers geraadpleegd moet worden, ook geen zak aan natuurlijk. Met de gebruikelijke obsessie van de Hilversumse kliek voor de USA alsof we een staat zijn van de USA, zijn we dus niet. Mensen kijk gewoon niet, lees een boek, en dan een boek dat niet is aangeprezen door DWDD maar gewoon een boek wat jouw interesse volgt. Zet er een muziekje bij. Overigens zijn er ook heel interessante podcasts.
Wat dacht je van deze: klara.be/debourgondiers

lingo star | 03-04-20 | 15:16 | 4

@je_zusje | 03-04-20 | 15:19: Safranski en Sloterdijk zijn al een tijd uit zicht, maar als je bv. het aanbod van Komplett Media DVD vergelijkt met Home Academy, NRC Academie en luistercd's van Historisch Nieuwsblad dan is het Nederlands aanbod aardig, maar het Duits aanbod voor iemand die een beetje Duits kan aanhoren, toch wel aantrekkelijker.

lingo star | 03-04-20 | 15:29

@lingo star | 03-04-20 | 15:29:
Vraag me af of ik Duits op dat niveau snel genoeg kan verwerken.

Kwam via Hardcore History uit op Mike Duncan. Interessant, maar heel uitgebreid. Voor geschiedenisjunkies.

Rest In Privacy | 03-04-20 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Nee mis het niet want ik kijk niet naar die onzin.
Ik volg Geenstijl en Jensen en kijk Netflix :-)

deugnietmee | 03-04-20 | 15:12

De wereld draait door en toch lijkt het of we allemaal stil staan.

Meesteres Belgie | 03-04-20 | 15:12

Freek zat gisteravond al weer bij M. De Wereld Is Niet Veranderd, mijn wegzap gedrag ook niet

3Xniks | 03-04-20 | 15:12 | 1

Al zestien jaar over de datum, schrijft Mosterd.
Je vraagt je af welke datum hij bedoelt. Zijn laatste theatertourdatum? Zijn laatste goeie grap? Of datum opname in een verzorgingshuis?

Gajus | 03-04-20 | 15:18

Ik heb alleen het laatste stukje van de laatste aflevering gezien. Ik zag een man die zijn haren niet gekamd had. O ja, en het licht viel opeens uit. Geen idee waarom dat programma zo populair was. Of is nihilisme weer in?

Solitair | 03-04-20 | 15:12

Die Splinter Chabot. Waarom?

Piet Karbiet | 03-04-20 | 15:12 | 7

Inderdaad. Zag hem laatst op TV ergens voorbij komen en hij kreeg allerlei vragen om de toestand in de wereld en van de politiek te duiden. Ik heb heel even gekeken uit totale verbazing. Een hyper jochie dat de zaken moet duiden. Schaf aub subiet die subsidie richting het totaal failliete Hilversum af.

Betterworld | 03-04-20 | 15:23

@Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 15:17:
Martijn Krabbé, Barbara Barend, Thijs Römer, Steven Kazan, Linda de Mol, Rick Brandsteder, Jeroen Stekelenburg, Danny Froger, Monique Smit, Babette van Veen, Kim van Kooten, Nienke Römer en eigenlijk ook alle voetbalzoons met een bekende achternaam.
Ik zeg niet dat deze mensen niets kunnen maar ze hebben wel het voordeel van bekende en succesvolle ouders/familie.

keestelpro | 03-04-20 | 15:32
▼ 4 antwoorden verborgen

TeeVee?
Wat is dat? Waarom is dat nodig?

Is dit nog nieuws? | 03-04-20 | 15:10

Nee, ik heb nog nooit zo een hypocriet en heel erg willen deugen om maar de juiste mening te vertolken van links Nederland. Deze elite die zover van het volk afstaat, kijk neder op ditzelfde volk met een dedain wat er van afdruipt. Hun voetvolk zijn de UVA-studentjes, de media en de heel erg willen deugende bekende Nederlanders. SOROS, kan bijzonder trots zijn hetgeen hij heeft bereikt. Wanneer wordt het volk wakker. De crisis is er voor om mensen weer in het gareel te krijgen. Het tegenovergestelde zal bereikt worden.

De Evangelist | 03-04-20 | 15:10

Die Aykol maakt gelukkig nog wel eens kolumpje. Lekker om je een beetje aan te irriteren. Om even weer te ervaren dat niet iedereen hetzelfde denkt. Dat vind ik lekker.

Leptob | 03-04-20 | 15:10 | 1

Eus is de Nederlands Turkse Dijkshoorn, helemaal thuis en lekker gewenteld in het politiek correcte meningencircusje van Nederland.

lingo star | 03-04-20 | 15:33

Er is nog steeds genoeg om je aan te ergeren. Dus mij hoor je niet klagen.

Sitting_targets | 03-04-20 | 15:10 | 2

Sportjournalistiek... Ook al zoiets, er is helemaal geen topsport meer want corona, dus waarom betalen wij nog mee aan al die NPO-sportprogramma's? Sportjournalisten kunnen ook asperges steken.

Abject | 03-04-20 | 15:10

Nou nou nou. Er mag misschien veel verwerpelijk zijn geweest aan DWDD, maar zo erg was het toch niet ja. ehm, ik bedoel: Nee. Ik keek toch al minstens 5 jaar niet meer.

Digikluizenaar | 03-04-20 | 15:08

Totaal niet.

petshopboy_mike | 03-04-20 | 15:08

Verbijsterend dat dit ordi tell sell annex pulpprogramma honderdduizenden witte kijkers dagelijks trok. Meer bewijs om tegen de Duitsers te roepen "bezet ons maar" is er niet, dit land verdient geen onafhankelijkheid bij zulk wansmaak van de lokale bevolking.

Graaf_van_Hogendorp | 03-04-20 | 15:08 | 3

ik heb het denk ik 2x gezien en tussentijds afgezet. Wat een lul die Matthijs, zo heet ie toch? Mijn vrouw keek het ook nooit, want die heeft een tiefushekel aan 40-plussers met lang en warrig haar.

pibasso | 03-04-20 | 15:13

Fraaie typering, tell sell...

Ichneumonidae | 03-04-20 | 15:25

Heb je je vrouw verteld dat je er over een maand ook zo bijloopt?

aardt | 03-04-20 | 18:45

Ik heb lang op deze grap zitten wachten, eindelijk maakt iemand hem.

WilhelmusVNaanshouwe | 03-04-20 | 15:07

Natuurlijk draait de wereld door.
Alleen moeten de mensen nu zelf naar GeenStijl en Dumpert komen voor leuke nieuwtjes en meme's. En zelf deugende gesprekken met elkaar voeren zonder interruptie van een snel pratende man met een kek kapsel.

keestelpro | 03-04-20 | 15:07

Voorspelling: de stand van het land na 1 jaar zonder DWDD.

Allemaal reaguurders met AOW of dicht tegen een pensioen hier, die nu roepen om vrijheidsbeperking, aan het huilen dat hun pensioen gekort is en de pensioenleeftijd verhoogt.

TheBurnerMan | 03-04-20 | 15:07 | 4

@onfray | 03-04-20 | 15:18: Te gierig? Ik betaal door de addblock uit te zetten.

Verhoogd. *kusje*

TheBurnerMan | 03-04-20 | 15:21

Wat een rare opmerking, "de problemen" van "allemaal reaguurders" hebben niks met DWDD te maken.

Enne, lekker bezig met generaliseren.

Koning Willy | 03-04-20 | 15:29

@Koning Willy | 03-04-20 | 15:29: Dat dus. Ik klaag niet , heb al mijn vrijheid nog en geld interesseert me niet , en met pensioen ben ik al , na ruim 40 jaar pathologie.

onfray | 03-04-20 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

Nee

Helapidaka3 | 03-04-20 | 15:07

Tis maar goed dat er niemand in Hilversum of Den Haag of zelfs Brussel aan te pas hoeft te komen om de wereld te laten doorgaan met draaien. Hoewel het lawaai uit de TV anders doet vermoeden.

Jan Passant mk2 | 03-04-20 | 15:06 | 2

Ho ho, vergis je niet, zonder Brussel zou Europa nu in vele onderlinge oorlogen verwikkeld zijn, heb de EU zelf gezegd en ze hebben de Nobelprijs voor de Vrede gekregen dus het is waar.

Abject | 03-04-20 | 15:14

@Abject | 03-04-20 | 15:14: In dat geval heb ik toch liever 10 kleintjes dan 1 grote... meer kans dat het ergens anders gebeurd ;)

lovekila | 03-04-20 | 18:57

Maar Matthijs krijgt gewoon doorbetaald,

Dutch_Holland | 03-04-20 | 15:06 | 5

De wereld graait door. Met vanavond Mathijs de opper graaier die zichzelf en de auto cue pijpt, Halina Rijn verteld over haar eerste anale ervaring, ze schreef er een boek over, Hallina gepluged. Verder, rapper Appa hij heeft een nieuw album over zionisme en doet het nummer: dood kk jood live. Francisco van Jole over zijn gedwongen vertrek bij de Joop vanwege een dieren sex schandaal. Mijn Tafel heer is een kale cavia. Aan tafel! Paaadaaapadadada

P-unit | 03-04-20 | 15:30

@P-unit | 03-04-20 | 15:30:

Huh, zeg, dat "Halina Rijn verteld over haar eerste anale ervaring, ze schreef er een boek over" verzint u hopelijk ter plekke? Een rechtschapen uitgever zou daar toch niet aan meedoen?
Hoewel veel is mogelijk. Evocatus

Evocatus | 03-04-20 | 15:45

@Evocatus | 03-04-20 | 15:45: Hoe zo niet? Die andere bekenden Nl sloeire staat ook om de haverklap met haar doos op internet... (kom even niet op haar naam, dus zo belangrijk is ze)

lovekila | 03-04-20 | 18:56
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken