Ondertussen bij Roche (bekend van het tegenhouden van massaal coronatesten)
Applaus!
Hé gezellig, in Woerden zit een Roche, u weet wel, dat bedrijf dat recepten voor benodigdheden van coronatests niet vrij wil geven wegens geld geld geld en ikke ikke ikke. Met een land dat op z'n gat ligt, 7.431 besmette personen & counting, 434 dooien en intensive cares die langzaam maar zeker de toerenbegrenzer aantikken, plus een opgefokt volkje dat he-le-maal klaar is met die monstergriep en politici die aansturen op een dwanglicentie wegens 'algemeen belang' zou het voor de reputatie van ROCHE misschien best wel handig zijn het beste beentje voor te zetten teneinde deze pandemie te bestrijden. Maar hey, op het gebouw hangt een prachtige banner 'zorgpersoneel bedankt' en dat is ook heel veel mensenlevens waard.
Reaguursels
InloggenEen beetje zoals de hamsteraars die stonden te klappen om acht uur ‘s avonds terwijl doodmoeë zorgmedewerkers langs lege schappen lopen
Het recept staat gewoon op internet. Maar hé, waarom zelf je handen laten wapperen als je ook bij een loket van de overheid kan klagen. Lekker een zondebok aanwijzen, big parma doet het lekker, zodat de eigen verantwoordelijkheid niet aangesproken hoeft te worden. Iedereen en z'n luie moeder weer voor de Netflix; Roche heeft het gedaan. En Trump natuurlijk
Trump kan met behulp van een stoffige wet de in de VS gemaakte spulletjes van Philips confisqueren. Medische apparatuur die eigenlijk was bedoeld voor de buitenlandse (NL/EU) markt.
Nederlandse juristen, ga eens graven in jullie boekenkasten. Geef de heren en dames in het pluche eens wat historische ruggengraat.
Tuurlijk, geef Roche maar de schuld. Hoe simpel moet je zijn om via ouderwetse Xerox / HP / Nespresso / Inkjet cassette past alleen met onze chip. De debielen bij de overheid welke dit soort afhankelijkheid accepteren, hoogst waarschijnlijk in ruil een een luxe etentje met vertegenwoordiger, die moet je verantwoordelijk houden, die hebben geen lange termijn visie, kijken niet verder dan hun eigen belang en zijn derhalve bewezen incapabel.
Wie dit heeft ingekocht, op staande voet ontslaan en salaris over de afgelopen 10 jaar terugvorderen.
Roche geeft dat recept niet vrij, omdat ze met de verkoop daarvan de ontwikkelkosten van die test moeten terug verdienen. Als ze het vrij geven, wordt de markt in no time overspoeld door Chinese namaak die de helft kost. En dan zijn de gebruikers (incl. de Nederlandse overheid) echt niet van plan om hen te helpen. Die kopen gewoon de goedkope Chinese rotzooi als ze de kans krijgen.
En dan gaat Roche in de toekomst dus niet meer investeren in dit soort testen. Want het levert niets op. Help je jezelf dus nu, en verneuk je het voor je zelf in de toekomst.
Maar vooruit denken is blijkbaar niet onze sterkste kant...
Banner is te klein, er had 'Zorgpersoneel bedankt voor onze winsten!' op gemoeten.
Je moet de DMU financieel stimuleren. Geld bevriezen van de top tot op de Cayman Islands.
Wanneer je dus ultiem heel veel jouw bankrekening boven mensenlevens verheft, zullen wij jouw bankrekening weer egaliseren met de gewone mens.
Dit zeg ik zonder enig spoor van rode overtuiging. Maar er bestaat welzeker een moreel breekpunt.
Wel grappig. Men kan wel het hele volk opsluiten maar een recept afdwingen bij een bedrijf is wat moeilijk??
Naar goed Nederlands gebruik, gaan we eerst een potje eindeloos soebatten en "stille diplomatie" doen, voordat er echte actie volgt.
De overheid kan simpel onder een nood verordening de zaak vorderen. Voor een aantal jaren terug aan den lijve ondervonden. Iets met zere mondjes en voetjes
Waarom kan een land als Zuid-Korea binnen enkele weken eigen fabrieken/labs uit de grond stampen die en masse de nodige testunits produceren en testen.
Maar de grootste economische alliantie, de EU, dit niet.
Als we nou een derde wereldland waren .. ok...
Maar nee , we hebben de kennis, we hebben de mankracht en we hebben fucking veel geld.
Waarom blijven we als EU afhankelijk in deze crisis van andere landen die net zo hard in de problemen zijn.
Los van de EU , waarom neemt Nederland als staat geen actie. We hebben de kennis volledig. Onze huidige wetten kunnen ons blijkbaar al in staat stellen om dwanglicenties te nemen. Met onze kunde , en echt wat wil en geld. Stampen we zo een paar fabrieken uit de grond voor ieder geval vanaf mei.
De overproductie kunnen we prima weer doorverkopen aan zuid-amerika, die wat maanden achterloopt op het virus , gezien de tyfus vvd niks anders kan zien dan geld geld geld.
Dit gaat ons killen... Niet zien dat constant bang zijn voor onze economie , uiteindelijk onze economie er nog veel slechter er aan toe zal zijn.
Er is maar een manier om dit virus snel weg te krijgen en dat is rond de wereld te kijken en leren. Waar lukt het wel ? En waarom?
Testen testen testen en quarantaine ,precies zoals de slome WHO nu al weken gilt.
Heeft het Koningshuis misschien aandelen?
Het nieuws van 20 februari......
Koning Willem-Alexander zal dit jaar voor het eerst niet aanwezig zijn bij de Koningsspelen op 17 april. Dat bevestigt een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) na berichtgeving van de NOS.
De koning is dit jaar niet aanwezig bij het evenement omdat hij de tachtigste verjaardag van zijn peettante Margrethe van Denemarken gaat vieren.
Ze wisten precies wat er ging gebeuren in NL. Al 5 weken geleden....
@Tuinhekje | 27-03-20 | 00:36: die nutteloze miljoenen verslinden lintjes knipper mag van mij meteen daar blijven. Ongelofelijke nietsnut. Die schadevergoeding aan Indonesië mag ie ook uit eigen zak betalen.
Er is een crisis van ongekende omvang die niemand had kunnen voorzien en dus is er een gebrek aan command&control structuur, bedden, beademingsapparatuur, personeel, testkits etc. Gewoon aan alles. Hopelijk wordt uit dit drama lering getrokken en kunnen er draaiboeken worden vastgelegd voor de toekomst. Het is een fluit van een cent als je voorbereid bent. De chaos en stroperigheid is vaak stuitend. Maar goed, de kneuterige creativiteit schuurt gevaarlijk dicht aan tegen amateurisme.
Je bedoelt dat zorg aan het bedelen moest, voor beschermingsmiddelen?
Je vraagt je af hoe ze reageren bij een lekke reactor in Petten.
Ben het niet eens met de reactie op Roche. We moeten maar eens gaan kijken hoe we ons hierop voor kunnen bereiden. In ieder geval beginnen met productie van alles dat in China gebeurt terughalen. Dat wat we daadwerkelijk uitbesteden aan China elders gaan uitbesteden. Dan betalen we maar meer loonkosten. China zal de rekening moeten betalen. Dat zullen ze niet zelfstandig doen dus moeten we ze maar minder goed bedelen met orders en arbeid. Daarbij gelijkgetrokken het aantal contacten met China sterk verminderen. Die mafketels houden er gewoontes op na die niet gezond zijn.
Op 1 januari was al duidelijk wat er aan de hand was, toch? 3 maanden later zijn er nog steeds maar 1150 IC bedden, gaan mensen dood in verzorgingstehuizen zonder dat iemand van dit kut kabinet er naar maalt. Zijn er geen testen, mondkapjes, witte pakken. Lopen huisartsen en zorg personeel rond zonder dat ze weten of ze vrij zijn van corona.. Is er nog steeds geen lockdown, spelen kinderen met elkaar op straat,. De RIVM liegt over de testen (Roche heeft gewoon spul op voorraad, na een week zonder gezeten te hebben). De GGD test alleen nog mensen die opgenomen worden, zodat ze de cijfers kunnen drukken. IC's liggen inmiddels allemaal vol met 500 reguliere patiënten en bijna 700 coronapatiënten ...... HET IS EEN TERINGZOOI MARK RUTTE. Je moet je rotschamen met die incompetente tering kliek van je. Flikker op met je Volk Val Dood partij en je linkse kliek. Je bent een grote narcist en Eikel. De slechtste crisismanager ooit. Lamsyraal.
Hulde aan Diederik Gommers en alle zorgmedewerkers en huisartsen die zonder fatsoenlijke bescherming moeten werken....
Ik kan je hier alleen maar gelijk in geven. Dieptepunt wat mij betreft was verplegend personeel in Assen dat zijn eigen kapjes in elkaar aan het naaien was. Mijn theewater zegt dat pas net het vertrek van Bruins serieus werk gemaakt is van regelen van materialen, tests en (IC-)beddencapaciteit. If so, Dan hebben we sinds begin februari, toen het virus Europa binnen kwam, kostbare weken verloren. De stelling dat het virus Nederland niet zou bereiken, die het RIVM lang volhield, heeft ook niet geholpen.
Compliment ook voor GS. Eind januari was er al op dagelijkse basis berichtgeving.
Er is een deal met 1 farmaceut. Die partij krijgt last minute een mega onrealistische order. En dan allemaal gaan wijzen naar dat bedrijf. Man man man.
De betreffende farmaceut is marktleider. En het probleem is niet dat ze te weinig /kunnen/ fabriceren maar dat ze te weinig /willen/ fabriceren. Als ze hun geheime recept opgeven zou het bijv al een stukje sneller gaan allemaal.
Het wijzen naar dat bedrijf is wel terecht als er een mogelijke oplossing is, maar je daar als bedrijf niet aan mee wilde werken...
het bedrijfsmodel van dit (en vele andere farmaceutische bedrijven) zijn deze situaties. op het moment dat landen in paniek zijn gaat het goed met Roche. Rijkere landing in paniek is nog beter, want die kunnen meer betalen. Schaarste (creëren) is dan nog beter. En je hebt een monopolie en de patenten in je zak. Het is een kwestie van wachten totdat het geld binnenstroomt, vanzelf. Dat is het businesmlodel van de farmaceutische industrie.. Ziekte oplossen is eigenlijk niet echt interessant, we kunnen er beter een chronische ziekte van maken, want dan blijven mensen de medicijnen nodig hebben.
Hoe komt het dat alleen Nederland dit probleem heeft? Wanneer ik op Google zoek naar shortages op dit middel kom ik alleen maar Nederlandse berichten tegen
www.google.com/search?rlz=1CDGOYI_enN...
Klopt en ik denk dat het ook alleen Nederland is.
Roche is niet het enige bedrijf dat test kits maakt en mischien kan of wil Nederland niet ergens anders heen.
Tot zover ben ik 9 instituten en bedrijven tegengekomen die deze kits maakt en het zullen er wel meer zijn.
I woon buiten de EU maar hier en onze buren hebben totaal geen last van een tekort. En hier worden testen uitgevoerd bij iedereen die klachten denken te hebben. Met 4.7 miljoen mensen zijn er in twee weken 4.300 tests uitgevoerd waarvan 558 positief. Deze week zijn er 30K test kits binnen gekomen zonder issues.
Nederland heeft dit probleem omdat de vertegenwoordigers van Roche erg goed zijn in het aansmeren van hun producten. Bijna alle ziekenhuizen zijn afhankelijk van Roche nu voor hun lab. Uitzondering is dus UMCG, die risicospreiding hebben gedaan en dus meerdere leveranciers hebben om bij te bestellen.
Welmoed begrijpt ook niet hoe het zit. De staat komt last minute met een mega bestelling.
Roche zorgt dat ze het zorgpersoneel kunnen bijven bedanken.
Was Katja nog maar onder ons. Zij wist wel raad met nepnieuws.
Wat een slecht verhaal van Roche bij Jinek. Vrouw praat slecht Nederlands moet dit de CEO van Roche zijn?
Het is een internationaal bedrijf. Nederland is niet zo belangrijk voor de zaken.
Nee, is 3e echelon.
@Frau Merkel | 26-03-20 | 21:59: ze had er beter niet kunnen gaan zitten als je van de directie niet mag toezeggen de broncodes weg te geven.
Je voelt toch op je klompen aan dat je dan nat gaat. Maar met de kop op tv was voor deze dame belangrijker.
Roche: recept staat op internet
De Zwitserse farmaceut Roche laat in gesprek met de NOS weten dat laboratoria het recept voor een vloeistof die nodig is voor coronatests van het internet kunnen halen. “Het recept waar u het over heeft, is een algemeen recept dat bekend is bij microbiologen. Het staat hen vrij om de vloeistof te ontwikkelen”, zegt een Roche-woordvoerder.
En uiteraard wordt er niet bij verteld dat de precieze verhoudingen er niet bijstaan. Uitzoeken van de nodige variabelen in ingredienten en de daarmee verkregen betrouwbare drempelwaarden in detecties zal enige tijd kosten. Die is er niet.
@Deflatiemonster | 26-03-20 | 21:53: klopt maar die gaan ze onder druk vd hele wereld wel geven.
De vertegenwoordigster van Roche zit straks in Jinek voor duiding en dhr Asscher zit er ook.
Zal mij benieuwen of Asscher knetterhard met de vuist op tafel slaat opdat de vertegenwoordigster terstond het recept op tafel legt.
staat al op internet
Klaver gaat het recept gewoon halen met goed getrainde elite commando's.
Staat op internet dus dat moet zelfs hem lukken...
Prima idee. Gijzel de directie maar. Voor journalisten gijzelen deinst onze overheid ook met terug, dus waarom nu niet? Of schop ik nu een heilig huisje uit de (neo-) liberale kerk omver? Want ja, het heilige marktprincipe hè? Je zal bedrijven eens een strobreed in de weg leggen.
@Bigi Bana Boy | 26-03-20 | 22:47: met=niet
Denk om je hart jongen. Maak je niet zo ongerust.
De redding is nabij,
In Rome wordt het kruisbeeld dat de stad in 1522 van de pestepidemie redde naar het Sint Pietersplein gebracht. De Paus zal morgen bidden om de corona-epidemie te stoppen.
Ooh dan boek ik nu mijn vakantie!
Alleluja.
San Marcello al Corso, zeg maar halverwege Termini en het Vaticaan.
Is na te gaan of dat recept altijd al online stond? Vind wel een beetje toevallig dat het na ophef ineens online is.
Wellicht dat zorginkopers het betrekken vanuit andere kanalen blokkeren omdat ze anders wat lekkere provisie en/of snoepreisjes mislopen.
Staat al een tijdje online www.fda.gov/media/136046/download
Maak het maar laboratoria in Nederland. Geen excuus meer voor te weinig testen.
Waar staat het dan in het document waar je naar linkt? Ik zie geen hoeveelheden. Helemaal niks.
@Deflatiemonster | 26-03-20 | 22:07: plempen maar niet lezen....
Overigens wordt momenteel de ouderwetse, bewerkelijke en trage testmethode van (jawel) het rivm gebruikt. En tegelijkertijd maar mekkeren over de capaciteit... RIVM wil dit gewoon niet uit handen geven.
Interessante gedachte... als je even een half uurtje niet-lineaire regressie toepast op de sterftecijfers, zelfs met de error door relatief lage N, zie je allang dat het aantal sterfgevallen zich waarschijnlijk niet exponentieel ontwikkelt. Dat betekent echter niet, dat t geen probleem is. Wat je namelijk óók kunt afleiden is dat de getroffen maatregelen véél en véél te laat ingeleid werden, aangezien (kans op) besmetting en hoeveelheid beschikbare bedden, gecombineerd met de natuurlijke potentie van het virus en (kans op) aantal vooraandoeningen zo ongeveer 95% van het aantal doden kunnen verklaren. Het RIVM zijn niks anders dan een alibi, bestaand uit een onzichtbaar groepje opportunisten die zich "wetenschapper" durven noemen. 'T is te triest voor woorden, dat toneelspelletje.
@Gladiator Fap | 26-03-20 | 21:19:
Voor het vormen van de Groepsimmuniteit moest het natuurlijk zo laat mogelijk ingaan maar niet te laat.
Het is lastig balanceren.
Eensch. Toneelspelletje is het woord. Ik zit hier ook met de cijfers te rommelen (incubatie, testen, duur op IC, sterfte) en ik kom er mooi niet uit. Mogelijk loopt de cijferraportage een dag of drie achter op de realiteit. Dat geeft de regering en het RIVM de kans met ‘voorkennis’ te handelen. Of er bestaan twee separate lijsten. Hoe dan ook, er gaan thuis ook mensen dood aan COVID en die worden niet meegeteld. Bron van dit laatste: Telegraaf vandaag.
@Gladiator Fap | 26-03-20 | 21:19: de huisartsen zeggen dat de meeste vermoedelijke aan corona overledenen die zij zien niet worden meegeteld want niet getest. Zie het AD . nl
@ProAsfalt | 26-03-20 | 21:24 en @Rennieflox: doden kun je tellen en er zullen inderdaad wel een aantal doden door COVID niet goed meegeteld worden. Wat echter -puur mathematisch gezien- een kapitale blunder is van het RIVM, is dat je onafhankelijk van symptomen moet testen. Anders test je alleen maar wat je eigenlijk al weet en heb je geen idee van de werkelijke verspreiding van het virus. Mijn theorie is dat in werkelijkheid al véél meer mensen het virus hebben of hadden, waardoor het procentuele sterftecijfer in werkelijkheid een factor lager ligt. Hoe dan wel testen? --> bij een random steekproef, een error van, zeg 1% en de aanname dat ongeveer 25% van de bevolking als besmet is/was heb je na berekening ongeveer 7800 tests nodig om een statistische conclusie over DE GEHELE NEDERLANDSE BEVOLKING te trekken. Daarna baseer je je maatregelen op de sterkste correlaties met het sterfte cijfer et voilà: je hebt een strategie, gebaseerd op getallen, data en feiten. En niet op politiek gezwam. Ik wil niet arrogant overkomen, maar ik verwed een kratje pils naar keuze met de these dat NIEMAND bij het RIVM dit ook maar ooit in overweging heeft genomen. Gewoon, omdat dit niet hun werkelijke rol en functie is.
Snap ik nu iets niet, of heeft Roche gelijk en staat derecepturen voor lysisbuffer gewoon online ? En heeft Dokter Friedrich uit Groningen niet gewoon gelijk, dat met dit vrij verkrijgbare recept ieder laboratorium simpel kan testen??? Vragen, vragen. www.usbio.net/protocols/np-40-cell-ly...
ja, Roche heeft gelijk. Het is gewoon weer een opgeklopte storm in een glas water. Het staat eenieder vrij deze vloeistof te produceren, alleen zegt Roche dat dan de kwaliteit niet te garanderen is. De kwaliteit zelf ligt niet zozeer aan het recept, maar meer aan de materialen, omstandigheden en grondstoffen waarmee het geproduceerd wordt. Maar ja, de grote boze Pharma he? Natuurlijk weer perfect om je woede en onmacht op te richten...
Klopt, Roche heeft gelijk...
Toegevoegd kan ik nog zeggen dat de enige reden dat Roche niet aan de navraag kan voldoen niet is "we willen dat NL meer betaalt en anders sterven jullie oudjes maar". Want dat is de tendens die nu in de media wordt gegenereerd en waarop alle kloefkappers natuurlijk meteen getriggered los gaan zonder navraag of kennis van zaken. Nee, de enige reden is dat Nederland echt niet het enige land is dat tests nodig heeft en Roche probeert elk land tenminste wát te sturen. Denken er nu echt mensen dat die productielijn op dit moment niet allang op het aller-, allergrootste maximum aantal touren draait? Als je dat niet begrijpt ben je werkelijk niet te helpen.
Dat is hoe Rutte zijn volk ment.
Dat noemen wij: de vlucht naar voren. De mate waarin dit land is voorbereid op rampen terugbrengen tot 'pang, pang!' roepen, voortdurend bezuinigen op volksgezondheid, keihard ontkennen dat er een virus de wereld over jakkert in jouw richting - en bij wijze van afleidingsmanouvre wijzen naar de grote boze farma.
Waar is een dergelijk recept van Roche zelf? Die willen we.
Doe anders even instant update dat de benodigdheden gewoon licentievrij geproduceerd mogen worden (zie NOS). We zijn in Nederland gewoon weer eens traditioneel incompetent.
Niet incompetent, maar corrupt tot op het bot. Vast dat een bepaald politiek figuur financiële belangen heeft met Roche en er daarom enkel naar Roche wordt gekeken als unieke leverancier van testkits. Een lab in Zuid Korea heeft een betrouwbare testkit ontwikkeld, maar die partij wordt genegeerd.
Waarschijnlijk heeft een of andere sukkel in denHaag een contrakt met Roche gesloten, waarin in de kleine lettertjes staat dat men het testmateriaal niet van anderen mag betrekken.
Ja, is een foutje bij het vendor management
Verklaring Roche.
www.roche.com/dam/jcr:ebdd080a-7577-4...
'Media in the Netherlands reported... that story is wrong' No shit sherlock. Laat dat maar aan de msm over, verkeerd reporting. Nepnieuws.
Geen patent en niet geheim dus.
Nederlandse overheid creëert zelf die afhankelijkheid.
@Wim Venijn | 26-03-20 | 20:33: natuurlijk daar zitten ambtenaren op inkoop en die bepalen. Er zijn al schandalen genoeg bewezen op ieder terrein.
Zonder Roche was er helemaal niks te koop.
En met het recept hadden anderen(China, iedereen) ook deze vloeistof kunnen maken.
Onzin er zijn alternatieve fabrikanten en test methode. Maar om dat nu overhaast te kopen terwijl die Roche het probleem kan oplossen door de receptuur vrij te geven is in deze tijd gekkenwerk.
Wat is trouwens het nadeel dat China dat dan ook kan maken. Tellen Chinese mensenlevens niet mee bij jou?
En zo kan de directeur en de aandeelhouder tevreden in zijn grote auto naar zijn grote huis rijden. Desnoods over lijken.
Reken maar dat deze directeur en het team momenteel de klok rond aan het werk is. U heeft geen idee hoe betrokken deze mensen zijn om de producten die nodig zijn te leveren.. U mag zich best wat meer verdiepen in dergelijke bedrijven. Maar wellicht makkelijker om vanuit de zijlijn onzin te roepen.
@Canis.bonus.es | 26-03-20 | 20:58: Per geïnvesteerde dollar verdient de farmaceutische industrie meer dan elke andere. Het is een schimmige wereld van netwerken, 100 keer over de kop prijzen, patenten, niet werkende middelen en intimiderende advocaten.
Zo krijgt 'Zorgpersoneel bedankt' een iets andere betekenis.
Wie moeten er straks allemaal excuses maken? twitter.com/springbok60/status/124322...
Ja, op internet beschikbaar, maar die van ROCHE is een stuk zorgvuldiger als test dan deze online versie, dát is de kwestie. Dus óf je levert dan genoeg testen óf je geeft het recept vrij.
@Jan, Leiden | 26-03-20 | 20:17: er zijn weer ambtenaren die verkeerde info naar buiten brengen waardoor een minister weer problemen krijgt. En dat komt omdat die ambtenaren op inkoop niet overgeslagen willen worden. Waarschijnlijk creëren ze een probleem om de prijs op te drijven en zo meer commissie op te strijken. Wie zal het zeggen.
@Jan, Leiden | 26-03-20 | 20:17:Dat.
Maar wat zijn er ineens een boel amateur microbiologen in de panelen die anders beweren.
Zijn alle downplayers al geregistreerd zodat ze bij een zorgvraag achteraan kunnen aansluiten?
Vind ik wat belangrijker dan in tijden van nood toe te willen geven aan fascistische reflexen.
Ondertussen ben je een paria op consumentenforums als je geen genoegen neemt met een voucher, bij annulering van de reis door de reisorganisatie.
Want die hebben het al zo zwaar, geld teruggeven (is wet) betekent misschien wel een faillisement.
Niks medelijden met ze, pluk ze, pluk ze helemaal kaal, hadden ze maar een goeie verzekering moeten afsluiten.
Is zo'n voucher van dezelfde waarde als u aanbetaald hebt voor de reis?
@Lupuslupus | 26-03-20 | 20:14:
Ja zo ongeveer, maar er zitten belangrijke beperkingen aan een voucher> moet binnen een bepaalde tijd en met dezelfde organisatie.
@Lupuslupus | 26-03-20 | 20:14:
Btw, het gaat niet om mij, maar een andere consument.
Ze produceren Tocilizumab op grote schaal en verstrekken het gratis. Het is niet helemaal zwart-wit.
Overigens iets om eens heel goed te volgen, dat medicijn.
Waar is dat medicijn goed voor?
@Lupuslupus | 26-03-20 | 20:15:
Tocilizumab behoort tot de groep interleukine antagonisten. Deze geneesmiddelen worden gebruikt bij auto immuun ziekten, in dit geval reuma.
Zijn er in nederland nog bedrijven over waar de rest van de wereld van afhankelijk is? Of hebben wij al onze kennis onder het mom van privatisering en vrije markt het land uitgekkrd.
De puinhopen van liberaal rechts hè?
@Bigi Bana Boy | 26-03-20 | 20:07: Daarom vond ik de term alt-right - alternative right - oorspronkelijk zo mooi. Totdat het door de antisemtitische mafklappers werd gekaapt.
Brabantse pilletjes?
@omanders | 26-03-20 | 20:09: als we die nou gewoon dom-rechts noemen, can alt-right weer naar ons
@Hadena | 26-03-20 | 21:10: In Brabant hebben wij een enorme pharmaceutische industrie waarmee we half Europa van pilletjes voorzien. Je zou toch zeggen dat je daar iets mee moet kunnen.
Vertrouw dat bergvolk niet. Zie Oosterijkse wintersport: www.meinbezirk.at/landeck/c-lokales/h...
Ondertussen in Duitsland: Wir haben so wenige Todesfälle, weil wir extrem viel Labordiagnostik machen
www.spiegel.de/wissenschaft/mensch/co...
Volgens mij is het recept niet geheim. Elke microbioloog zou het moeten kunnen. Maar zorg moet goedkoper en marktwerking, en dan zie je opeens dat je afhankelijkheid creëert en bent.
Alles centraal inkopen, bij een aantal leveranciers, gekozen door aanbesteding. Daar hoort geen donaties bij. Die gedoneerde miljoen mondkapjes is dan ook afgewezen.
Maar wijzen naar anderen is altijd makkelijker dan het eigen falende beleid onder ogen zien.
Van Karbiet is een maand geleden short gegaan op Shell, aandelen dochter Fiat ingekocht (ben er adviseur) en toen sneeuwballen gaan gooien. Nu neem ik een Cubaanse sigaar.
Zo en waarom geen Nicaraguaanse
@Mercyseat | 26-03-20 | 20:12: Morgen. Na de sherry. Heb aandelen.
Ja, zo niet hé. Ik ga niet een zwak groenlinksertje of sneeuwvlokje nadoen en dat bedrijf belagen.
Binnen deze PVV / FvD bubbel zelf heb je enige verbroedering, inderdaad. Daar heb je dan gelijk in. Maar dom Tjerrie en Geert volk, uitzonderingen daargelaten, we kunnen als land zonder ze. Liever nog vandaag dan morgen. Demoniseren die lui!
Beste_Landgenoten | 26-03-20 | 19:37
Voilà. Daar zeg je het. Demoniseren die lui!
RickRD | 26-03-20 | 19:37
Jij wilde weten waar m'n intussen gejoriste tegel over ging?
Hier dus over.
En in het verlengde van het topic valt alleen maar te constateren dat onderlinge verdraagzaamheid haast sneller afbrokkelt dan dijken of grachtwallen) bij hoog water. Een beetje extra geholpen door diverse moraalpruiken.
Diversity is not a strength.
Ik blijf erbij, demoniseren die populisten. Daar zijn ze gevoelig voor namelijk. Een beetje kritiek hakt er bij die types meteen keihard in als demoniseren, omdat het van die watjes zijn. Dus aanpakken. Er is weinig voor nodig of ze springen al uit hun vel..
@Beste_Landgenoten | 26-03-20 | 20:47:
Bent u toevallig een borderliner?
@Beste_Landgenoten | 26-03-20 | 20:47: Er is niets goed aan demoniseren. Het woord zelf zegt al dat er dan iets niet in de haak is. Je begeeft je hier echt aan de rand van de rechtstaat. En dat alleen maar vanwege je eigen morele superioriteitsgevoel. Dat noemen we dus maar gewoon fascisme. Een typisch links verschijnsel.
@Gladiator Fap | 26-03-20 | 20:55:
Demoniseren is niks anders dan gewoon een beetje terugkoppeling te geven op onzin. Maar rechtse populisten ervaren dat altijd heel sterk. Ze zijn nu eenmaal hypergevoelig als het om hun eigen gevoelens gaat. Dus dat maakt ze tot makke schapen voor virtuele de slachtbank. Kijk naar Baudet, hij kan niets hebben, vliegt van niks al in de gordijnen.
@Beste_Landgenoten | 26-03-20 | 21:03: in één woord: nee! Je kunt en mag demoniseren niet bagataliseren. Het feit dat een slachtoffer zich niet goed weren kan of het feit dat jij jezelf berechtigt voelt het iemand aan te doen maakt het niet minder fout. Op die manier kun je de hele wereld wel goedpraten en geen enkele verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag. Op het moment dat je zegt "ze reageren hysterisch op kritiek, dus ik heb er wel lol aan", dan zeg ik: go for it! Op het moment dat je zegt "demoniseer ze", dan zeg ik "ho, je bagatelliseert zojuist een misdrijf voor je eigen gelijk. Daarmee gedraag je je als een fascist en hoor je zelf achter de tralies". Zie je de nuance? Die is bepalend in deze. Op het moment dat je die nuance ziet en respecteert, kan ik jou respecteren, zelfs als het om de über-trol op Geenstijl gaat. Op het moment dat je die nuance niet ziet of niet wil zien is het leuke ervan af en ben je een gevaarlijke gek. Doe dat nou niet, het was altijd zo leuk met je (ik meen dat écht!) op Geenstijl...
@Beste_Landgenoten | 26-03-20 | 21:03: Ja,dan moet het demoniseren v Fortuyn u ook prima bevallen zijn….
Kijk. Dat Pim dood is, dat is een verdrietig verhaal. Een idiote gek heeft hem vermoord, omdat hij in hem een gevaar zag voor de dieren. Daar ging het Volkert om. Niet om de buitenlanders of wat Pim wilde met de mensen, hij maakte zich druk over de dieren. Daar heeft geen kritiek van welke politicus dan ook iets mee te maken gehad.
En afgezien daarvan, rechts heeft een monopolie om normale kritiek op uitspraken demoniseren te noemen. Een handige manier om kritiek te ontlopen. Je zegt iets lulligs maar zodra men reageert trek je die kaart. Dat is een slappe zaak. Als je uitdeelt mag je ook terug verwachten. Dat is wat ik ermee bedoel en ja, zo'n Baudet vraagt erom, hij hapt op elk rauw stukje vlees dat hem wordt toegeworpen.
@Beste_Landgenoten | 27-03-20 | 00:55: en linkse politici hebben natuurlijk altijd gelijk en geven hun ongelijk of fout meteen toe.
Het is beleid in Nederland om weinig te testen, de reden daarvoor is duister, heeft niets met een tekort aan testmateriaal te maken.
In Groningen bleek dat men daar wel volop kon testen, maar men kreeg daarop kritiek van politici.
Dit feit én de suggestie van groepsimmuniteit worden twee hele grote struikelblokken voor Rutte in de herfst. Het zou mij niet verbazen als we rond de kerst naar de stembus gaan.
Maar gelukkig gaan ze desondanks door. Minister De Jonge heeft die commentaar-keutel trouwens alweer ingetrokken. Lees ik zojuist.
@ole guapa | 26-03-20 | 20:03: Het ligt er aan hoeveel doden er nog te betreuren zullen zijn. Als dat tegenvalt dus het er heel veel meer worden, is het doei premier Rutte. Maar tot nu toe is er voor hem nog geen vuiltje aan de lucht want men vindt dat hij het 'geweldig goed doet'. Nou ik heb daar dus een heel andere mening over maar ach.
Als we op deze manier gaan redeneren, kan de hele medicijnenindustrie wel op slot, en zal er nooit meer een nieuw medicijn ontwikkeld worden. Kortzichtig dom gelul, geenstijl. Er zijn meerdere ziektes, ook ziektes waaraan MEER mensen doodgaan dan aan corona, waarvoor medicijnen zijn welke alleen tegen een hoge prijs bij de oorspronkelijke fabrikant gekocht kunnen worden. Zet die corona-oogkleppen even af jongens.
Los daarvan is dat gezeik van de overheid over zorghelden echt zum kotzen, de schijnheiligheid. Elke keer als Rutte op TV de 'zorghelden' roemt, moet hij een schop in z'n ballen hebben. Hard, met stalen neuzen.
De overheid heeft de zorg jarenlang structureel afgebroken en uitgeknepen. Mijn vrouw werkt al 20 jaar in het ziekenhuis, en de missie en opdracht is nog nooit anders geweest dan: bezuinigen en personeel ontslaan. Nooit.
De docenten staakten, en kregen extra geld, want die waren zo zielig. Welnu, een HBO afgestudeerde startende docent krijgt 2500 euro bruto en 60 (!!!) vakantiedagen. Een HBO afgestudeerde startend verpleegkundige: 1850 bruto, 22 vakantiedagen.
Dan ben je mensen gewoon aan het uitmergelen en misbruiken, en dan ben je een hele grote lul als je het lef hebt over zorghelden te praten. Jarenlang schijt je ze recht in de mond, en nu je ze nodig hebt, zijn het ineens helden.
Voor de duidelijkheid: de mensen in de zorg ZIJN helden. Maar Rutte is de laatste die dat mag zeggen.
@corovoor | 26-03-20 | 19:58:
Lul niet, Rutte mag dat zeggen, hij werkt zich drie slagen in de rondte en presenteert zich als een echte minister president.
Normaal reageer ik niet op dat soort onzin, vandaag wel.
Even erge uitspraak: we moeten voor onze ouderen en zwakken in de samenleving zorgen! Oh ja? Je bedoelt ouderen die een week in een strontluier moeten zitten, soms pas ‘s middags ontbijt krijgen en volledig weg kwijnen van eenzaamheid? En als toetje elk jaar minder pensioen vangen uit een alsmaar groeiende pot met 1,5 biljoen (ja u leest het goes) gevulde eurootjes. Die ouderen toch?
@snapal | 26-03-20 | 20:22: Omdat die jan lul een briefje heeft voorgelezen op tv? Ja, hard werken zeg... Een echte held!
@snapal | 26-03-20 | 20:22: Dus als ik jou 19 jaar in de bek schijt, maar zelf wel hard werk verder, dan ben ik geen schijnheil als ik jou in jaar 20, als ik je nodig heb, een held noem?
Helder. Reageer de volgende keer ook maar niet meer met die onzin.
@Eagle_Eye | 26-03-20 | 20:24:
Simpele, wat jij ziet zijn zijn totale werkzaamheden..
Wat is überhaupt de waarde van een HBO diploma nog? Ik ben met hetzelfde begonnen na een technische studie. En nu na 10 jaar hard werken ben ik ook op het niveau van die docent aanbeland.
Verpleegkunde doe je niet voor het geld, dat is toch nooit zo geweest. Ook 50 jaar geleden was het geen vetpot, maar je kunt er van leven. Door het relatief lage loon krijgen ze wel zorgtoeslag, huurtoeslag enzovoorts. Daarom denk ik dat ze eind van de maand meer overhouden!
@corovoor | 26-03-20 | 20:28:
Juist> als jij mij 19 jaar in mijn bek schijt en je bent de geknipte man voor deze crisis, dan vergeef ik dat.
Het gaat om nu, persoonlijke meningen doen niet meer terzake.
Of dacht je dat Churchill voor de oorlog ook al geliefd was?
@Zuigen kreng ! | 26-03-20 | 20:32: Mooi verhaal. Volgens mij zou onderwijs ook 'een roeping' moeten zijn. Verpleegkundigen doen het inderdaad écht als roeping, anders had de zorg allang een hele ronde forse stakingen achter de rug gehad.
De toeslagen zullen e.e.a. wel verzachten, maar het blijft nogal belachelijk om te praten over helden als je ze nodig hebt, en ze totaal uitwringen en in de bek schijten als dat niet zo is.
Een flinke rochel voor Roche.
Verlaag je nou niet tot dat niveau.
Bedanken is hier de ergste vorm van sarcasme, er had moeten staan: bedankt dat jij je leven wilt opofferen, zodat wij meer kunnen verdienen.
Wat ze eigenlijk bedoelen met “bedankt zorgpersoneel” is bedankt voor de extra omzet die jullie voor ons binnenharken.
Kijk, Roche moet zich verantwoorden tegenover zijn aandeelhouders (dus ook jou pensioenfonds). Als de regering met een dwangbevel oid zullen ze zich daar aan houden en kunnen ze zich ook naar de aahdeelhouders toe verantwoorden.
Was dat niet een bonbons fabriek? Ferréro Roché?
Fritz Hoffmann-La Roche draait zich om in zijn graf
Wat een politieke boosheid op 1 bedrijf. Dat zogenaamd kordate 'anders gaan we...' Lekker veilig los gaan, lekker puntjes proberen te scoren voor je achterban. Het is natuurlijk duidelijk dat die houding zijn oorsprong heeft in de totale apathie van politici op die aanstormde koplampen van een paar weken geleden. En nu is Roche de lul. Niet verbaasd zijn als die na de crisis toch nog even het vestigingsbeleid onder de loep nemen.
Leest u even mee.
www.ftm.nl/artikelen/roche-corona-lys...
@RickRD | 26-03-20 | 19:55: Hoe?
@Mr_Pikibelly | 26-03-20 | 19:57:
Betalen, slechts €9 per maand voor goede journalistiek.
@RickRD | 26-03-20 | 19:55
Nee, ga niet betalen voor volkomen irrelevante artikelen.
@Mr_Pikibelly | 26-03-20 | 19:57: Ik zal een tipje van de sluier voor u optillen.
Het Nederlandse beleid van spaarzaam testen op het coronavirus is voor een belangrijk deel ingegeven door een tekort aan laboratoriummaterialen. Farmaceut Roche domineert die markt en levert momenteel slechts 30 procent van de Nederlandse bestellingen. Roche heeft de sleutel van de voorraadkast en houdt vooralsnog het recept dat bepaalde tekorten kan helpen oplossen, onder de pet.
Dat dus, 7 weken geleden stonden ze Baudet nog uit te lachen, toen ie spoedoverleg wilde. Tot twee keer aan toe. Want alles was in orde.
Zijn jullie echt zo blind dat er geen winnaar is uit deze crisis?
Vraag is, wie verdient het meest aan deze crisis?
Het geld wat de hele wereld ineens uit de hoed tovert, komt ergens vandaan/is gewaarborgd door iemand.
Zij zijn diegene die het meest gaan verdienen en de meeste macht zullen krijgen, immers hele staten zijn na deze crisis schuldenaar bij hun schuldeiser, die de uiteindelijke macht zullen bezitten.
Sowieso.
Wil dit er nog aan toevoegen: mensen worden slaaf gemaakt door het hebben van schulden, maar idem dito voor Staten.
Wat een tuig.
Waarom heeft de NAVO Zwitserland nog niet de oorlog verklaard?
Allemaal erg enzo van roche, maar in ben er achter gekomen dat de doelgroep van corona ook gewoon dood wil. Ik als 30er ga in de dalen uren naar de supermarkt. Wat zie ik allemaal jonge mensen die zich keurig gedragen. Ben ik toevallig vanmiddag net wat langer in de winkel wegens een pin storing. Stroomt het tijdens de piekuren vol met doelgroepers (boomers) die schijt hebben aan verplichte karretjes, afstand en netjes kuchen. Nou sterf maar ongezien de tyfus. We gaan wel verder met de nu jongvolwassen generatie. Succes met op je buikliggen
Die 'boomers' (Weet jij wel wat dat zijn eigenlijk? Mensen geboren in '45-'46, ik denk dat hij het over de groep 40-50 hebt) hebben nog wat meegemaakt in hun leven. Die kregen nog mazelen, de bof, enzovoort. Die snappen dat deze overpaniek voor een griepje nergens op slaat. ITalie heeft in 2018 een influenzagolf gehad met méér doden. Stond niet eens in de krant. USA onder obama: zelfde verhaal. Was geen nieuws. MAar de sneeuwvlokjes van nu maar schreeuwen.
Niets meer gewend. MEn is zo strontverwend dat ze niet meer kunnen relativeren.
Wacht maar. Wat ga jij hard schreeuwen als blijkt dat, when all is said en done, je niet meer 3 keer per jaar op vakantie kunt!
@corovoor | 26-03-20 | 20:31: '45 tot 1957, dus tot 64 jaar.
Nu ben ik best wel een smerig kapitalistisch zwijn enzo maar bedrijven zoals dit, die er niet voor terug deinzen om in vredes tijd al woeker winsten te maken, daar kan ik nog inkomen maar de uitzuiger uithangen in situaties als deze en dan liefst de prijs nog eens een paar keer extra over de kop laten gaan, dit soort moest gewoon tegen de muur gezet worden.
Ik heb uit verveling een beetje zitten klooien in m'n labje en tot m'n verbazing heb ik een geneesmiddel uitgevonden.
Nu alleen nog een bijpassende ziekte verzinnen.
Kan je het ook snuiven...?
Zo gaat dat. Paar steekpenningen aan een universitair opgeleidde met aanzien om die ziekte te onderschrijven. Et voilá.
Dat zal opperbaas "The Don" Trump goed nieuws vinden. Heb je hem al op de hoogte gesteld? Hij wil vast wel je bedrijfje opkomen.
Het moet wel een vaccin zijn, anders is het niet echt.
Roadblock | 26-03-20 | 19:39
Komt wel een keer goed. En tablets haat ik. Net als een mobiele telefoon die ook heel je hebben en houwen moet dragen.
Mogelijk dat ik een laptop binnenkort in de buurt heb. Tot dan is dit het nog, old school. Doe het er maar mee.
Is dit geen gevalletje dikke vingers?
U bent een ordinaire haatkip die een pseudotaaltje bezigt. Kuuuk.
We worden allemaal dik voor de gek gehouden met de cijfers van het RIVM. Het aantal officiële Corana-doden wordt gemanipuleerd door selectief te testen:
www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/huisa...
Schoften, rivm moet na deze crisis kapot met al hun leugens
Ik kwam vanavond een vlog tegen op Youtube waarbij iemand via openbare gegevens had ontdekt dat het aantal mobiele telefoonaansluitingen in China 21 miljoen minder zijn dan in januari. En daar heeft hij geen verklaring voor en daar wil hij ook (expliciet) geen verklaring aan ophangen.
RIVM is overheid. Onbetrouwbaar met stikstofmetingen en nu dit weer. Twijfelen aan deze club mag niet, want we zijn Nederland, het land waar alles prima is geregeld dankzij overheid.
Corona komt hier niet, oh ja toch wel maar een beetje, oh nu toch wel erg, maar wij hebben de vinger aan de pols.
Stikstof is een groot probleem. Ja echt.
Migranten hebben we nodig want vergrijzing.
Ernstige misdaden worden net gepleegd door AZC bewoners, oh jee; toch wel. Wegmoffelen.
Geen problemen bij de belastingdienst. Toch? Nou sorry hoor.
We zijn een bananenrepubliek dankzij deze types.
@Nuuk | 26-03-20 | 19:56: Precies dit.
In noord nederland eerst de Turf, toen de werkgelegenheid, het Gas, de windmolens en nu de IC bedden.
Bananenrepubliek is nog licht uitgedrukt.
@Atlantis-95 | 26-03-20 | 19:55:
Geen geld om abonnement te betalen?
Daar wordt geen loon doorbetaald als er niet gewerkt wordt
@de honden blaffen... | 26-03-20 | 20:06: Daar zou je een punt mee kunnen hebben.
Van Zwitsers kunt U niets verwachten. Het zijn de meest trouwe rechtse eenlingen.
off-topic : halturnerradioshow.com/index.php/en/n... news.sky.com/story/royal-navy-shadows...
en hun voorhoede bevindt zich al in Noord-Italië.
Beste dames en heren van farma-gigant ROCHE,
Ga vooral door met lekker verdienen. maar maak ook eens eens groots gebaar in tijden van crisis. Du nu. NU!
Waarom zouden ze?
Zoals die Cubanen in Italië die ook eerst een cheque hebben geschreven?
@Plofkap | 26-03-20 | 19:53: Ik kreeg eens een ongedekte cheque van 6500 euro van een Italiaan, ik had een apparaat online in de verkoop, en ik biedt die aan bij mijn lokale Rabobank. Twee dagen later krijg ik bericht: u moet een boete van 65 euro betalen wegens het aanbieden van een ongedekte cheque. En aangifte doen...
En anders plunderen...?
Jammer, ik zag plunderen ook wel zitten...
Roche: recept staat op internet
De Zwitserse farmaceut Roche laat in gesprek met de NOS weten dat laboratoria het recept voor een vloeistof die nodig is voor coronatests van het internet kunnen halen. "Het recept waar u het over heeft, is een algemeen recept dat bekend is bij microbiologen. Het staat hen vrij om de vloeistof te ontwikkelen", zegt een Roche-woordvoerder.
Voor de veiligheid, de kwaliteit en de betrouwbaarheid raadt Roche echter aan de vloeistof bij het bedrijf te kopen. "Buiten de Roche-omgeving kunnen we de kwaliteit en de betrouwbaarheid niet garanderen."
Eerder was er bij Roche een tekort, maar dat is inmiddels opgelost. Wel waarschuwt het bedrijf dat er veel vraag naar is. "Voor nu hebben we genoeg op voorraad."
"Voor de veiligheid, de kwaliteit en de betrouwbaarheid raadt Roche echter aan de vloeistof bij het bedrijf te kopen"Juist! Net als met printers dus.
@RickRD | 26-03-20 | 19:43: precies. Action cardridges werken net niet zo als HP cardridges. Dus als het even kan gewoon Roche merk kopen voor mij en niet de Govert Goudglans uithangen.
En wat is hier raar aan? Roche hoeft toch niet in te staan voor een produkt dat zij niet geproduceerd hebben?
@sjef-van-iekel | 26-03-20 | 19:57: HP is niet verantwoordelijk op moment dat de inkt net iets anders is. (Ik hou de kopieerbeveiliging materie buiten dit voorbeeld.)
@Atlantis-95 | 26-03-20 | 20:01: het ging om de kwaliteit en de betrouwbaarheid
Maar hebben ze vorige week ook geklapt...?
Wijzen naar een ander als je zelf de boel verkloot hebt.
Januari, Jaap van Dissel? Leest u mee? Januari, toen was duidelijk dat de poep in China de ventilator raakte. Maar u durfde half Februari te roepen dat Carnaval in kleine groepen werd gevierd.
U, namens het RIVM en de mee regerende partijen moeten zich schamen.
Voorspelling van aantal doden in de VS de komende vier maanden: 80.000 (tussen 38.000 en 160.000) news.yahoo.com/us-virus-deaths-may-to... In de tweede week van april wordt de piek verwacht.
In New York moeten mensen zes uur wachten voor een onderzoek. Daarna 50-60 uur wachten op een stretcher voordat een bed vrijkomt www.nbcnews.com/news/us-news/war-nyc-...
Mardi Gras in New Orleans (Carnaval) was een grote aanjager van SARS 2 news.trust.org/item/20200325200808-oc... Warm weer dempt de ziekte niet.
@frank4444 | 26-03-20 | 19:45: Er komen iedere dag 270.000 nieuwe mensjes bij.
Evenwicht is nog steeds helemaal zoek.
@frank4444 | 26-03-20 | 19:45: Wanneer 80.000 doden 1% uitmaken van het aantal geïnfecteerden, dan werden er drie weken ervoor 80 miljoen mensen ziek. Peanuts?
Nederland kan eenvoudigweg het relevante octrooi buiten werking stellen. Zie: www.wto.org/english/docs_e/legal_e/27... en dan met name artikel 31. Vraag alleen is of Nederland die stap durft te zetten met het o.a. het Europese medicijn agentschap binnen de grenzen. Het is namelijk niet niks.
Niet van toepassing. Het is een algemeen bekend recept beweert Roche. Dat heeft Roche opgemerkt.
@Atlantis-95 | 26-03-20 | 20:02: Zou kunnen. Weet wel dat octrooien ook gewoon openbare informatie is hè?
@Atlantis-95 | 26-03-20 | 20:02: En dan nog, als het zo’n algemeen recept is, waarom doen die Zwitserse kaffers dan zo moeilijk?
Ik verbaas mij dat dit niet allang is gebeurd. Ik werk zelf in de med tech. Er staat hier een flinke fabriek die beademingsapparatuur inelkaar kan schroeven. Alles volgen FDA standaards en noem maar op.
Op het moment ligt de boel hier stil (Silicon valley, Shelter in Place) en als er nog iets de deur uit gaat is het voor tatoeages en haren te verwijderen. Wij zouden hier allemaal juichen als we order zouden krijgen om iets nuttigs te doen. We willen ook nog wel een flink deel van ons salaris inleveren als geld een probleem is.
@Munchhausen | 26-03-20 | 20:19: Gooi een linkje in linktips naar GS, filmpje op twatter en de media en dan loopt het wel.
@Frau Merkel | 26-03-20 | 21:24: Hey Merkel, ja dat is meer iets voor hier in de buurt. Ik zit 9 zones naar links op de kaart. Maar het gerucht is dat er sequester orders aankomen.
Er zijn zat partijen die goed zullen verdienen aan deze crisis. Mensen zijn boos over de mh17, nog geen 300 doden, maar als Rutte groepsimmuniteit bepleit en daarmee honderdduizenden mensen opoffert, krijgt hij applaus?
Het RIVM verbrandt 350 miljoen, niemand die daarover vragen stelt, maar Roche moet wel patenten inleveren waarvoor ze jaren geïnvesteerd hebben?
Juist door dit soort acties zal er geen goede test zijn als er die over zoveel jaar nodig is zijn voor covidXX.
En kom niet aan met staatsbedrijven want als die net zo efficiënt werken als het RIVM hebben we daar ook geen ruk aan!
Het is dus niet anders!
Morgen staat er ... "Bedankt GeenStijl"
DinkyToy | 26-03-20 | 19:33
Lees korte tegel nou eens rustig.
Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:33
Mediatraining.
Koop nou eens een tablet, waar je wel onder het betreffende commentaar kan reageren.
Reaguren als een kip zonder kop lol
Dat hele wijzen naar Roche, is een mooie afleiding van de steken die de politiek en het RIVM zelf hebben laten vallen door consequent te last te reageren.
Maar veel erger nog, door de zorg kapot te bezuinigen en helemaal niets aan voorbereidingen te treffen voor dit soort rampen.
De voorbereidingen van het RIVM en ministerie voor noodsituaties bestaat waarschijnlijk uit een vuistdik handboek over de communicatie. Waarom is er niet eens een noodvoorraad van heel basale middelen; Een paar containers vol mondkapjes en handschoenen, dan heb je er al miljoenen, maar er is gewoon niets.
Ook omdat wij hier op @GS de shitstorm in januari al zagen aankomen. Regeren is vooruitzien. Waarom zijn er toen niet al beschermende middelen voor zorgpersoneel aangeschaft.
Ik hoop echt dat er na afloop een Parlementaire Enquête komt om het falen van alle verantwoordelijken aan het licht te brengen.
Niet de schuld van Roche, het is de schuld van Nederland. Overal is een tekort aan, mondkapjes, tests etc. Ondertussen zijn alle Nederlands bedrijven of verkocht aan het buitenland, of ze opereren volledig in het buitenland. Zeg niet dat we geen onderdeel moeten zijn van het globale economische systeem, maar het zou wel erg goed zijn om te zorgen voor een basis structuur aan essentiële bedrijven en industrie.
*Organon mompelt*
@Mauguio | 26-03-20 | 19:34: Jep dat was echt een bloedbad. Ik kende veel mensen die daar werkten via de IVF-kliniek. Allerdomste wat ze ooit hebben gedaan dat bedrijf opofferen. Dom, dom, dom maar ja Mark visie-is-een-olifant-in-de-kamer Rutte hè...........
@Mauguio | 26-03-20 | 19:34: Ja ook zo'n fijne club.
Na dit drama nooit meer iets van Roche kopen.
Vertel dat maar aan de mensen die afhankelijk zijn van diens medicijnen.
Ja joh tuurlijk. Roche heeft ook helemaal geen belangrijke rol in de Nederlandse gezondheidszorg ofzeau... Dat laten we allemaal vallen om een lyseerbuffer, waarvan het recept overal vrij verkrijgbaar is. Ze willen alleen niet verantwoordelijk zijn voor reagentia die elders worden geproduceerd dan bij hen. Heel logisch. Roche krijgt nu de zwarte Piet toegeschoven, maar slechts ter afleiding van het falen van de regering en het RIVM. Altijd handig om andere partijen naar voren te schuiven als boeman.
Dat is goor. Geld of barmhartigheid, kies 1 van beide. En anders kiezen wij voor jou.
Volgens mij kiest Roche voor geld, maar hun PR mevrouw zegt dat ieder lab dat spul kan fabriceren. Het RIVM spreekt dat tegen.
@BubbelWater | 26-03-20 | 19:44:
Dat kan ook. Iedereen kan dat spul maken. Het gaat er alleen om dat het eigengemaakte spul niet gevalideerd is en dat van Roche wel. Betrouwbaarder dus.
Veulstelang, nou in 1 zin graag
Nou overdrijf je een beetje...
Mens, ga toch koken.
En reaguur eens onder de betreffende reaguurder ipv ergens midden tussen. Met je gezever.
Heb de woord-diarree gelezen en het verbaast me niks dat weinigen zich met U willen verbroederen.
Het zij zo. Ik zie hier ook heel weinig verbroedering, het is afgeven op anderen, de hele dag door. iedere dag weer. Iedereen wordt de maat genomen, niemand doet het goed en buitenlanders zijn sowieso altijd fout. Tenzij ze dikke tieten hebben. Dan mogen ze even meedoen.
Binnen deze PVV / FvD bubbel zelf heb je enige verbroedering, inderdaad. Daar heb je dan gelijk in. Maar dom Tjerrie en Geert volk, uitzonderingen daargelaten, we kunnen als land zonder ze. Liever nog vandaag dan morgen. Demoniseren die lui!
WTF gaat dit over.
You go girl: www.youtube.com/watch?v=sbTb0WAo6C0 Ondertussen: www.youtube.com/watch?v=KeQ4XwjzbOc Zelf de fouten er uit halen.
Hoho, laat minister de Jonge nu eerst even informeel bellen met de aandeelhouders van Roche. En er spelen ook meerdere belangen he. Na deze crisis moeten we ook weer verder met elkaar. We zijn afhankelijk van dat bedrijf voor medicijnen, dus we willen ze niet voor het hoofd stoten.
www.roche.nl/nl/Over-Roche/Rochetalks...
Ik zie n glanzende carrière voor je
Was Els Borst niet eens bezig met de farmaceutische wereld om de prijzen omlaag te krijgen? die moest toen afhaken vanwege de vele doodsbedreigingen. Geld is de drijfveer achter medicijnen, weet nog goed dat de rechten voor het middel tegen ADHD werden verkocht en de prijs voor het middel gelijk met 100% omhoog ging. Om de gezondheid van de mensen geven ze volgens mij maar bar weinig.
Ze is vermoord, dat klopt. Maar bedreigingen vanuit de farmaceutische industrie? Nooit iets over gelezen....
En ze heeft t niet overleefd ook nog. Wapens en medicijnen, gevaarlijkste handel die er is.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:34: Staat me iets van bij dat ze meerdere malen bedreigd was, misschien zit ik er naast, haar nabestaanden proberen in ieder geval met de erfenis een medicijn tegen kanker terug te halen "Aclarubicine" Dat weet ik dan weer wel zeker.
@keistad | 26-03-20 | 19:40: Dat laatste klopt volgens mij. Die bedreigingen zijn me ontgaan.
Die voorlopig leegstaande kantoorlocatie lijkt mij een heel fijne plek voor krakerts van "We are here".
Mooi toch !? We leven tenslotte in een kapitalistische samenleving van het ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikke. Al geruime tijd. Niet nu gaan zeiken over het resultaat.
Lockdown is overdreven want economie is ook belangrijk las ik laatst ergens op een blog.
@Harry Turtle | 26-03-20 | 19:34:
Dat is het ook! Gewoon lekker doorgaan; de prijs voor lief nemen en niet gaan piepen als het ineens jezelf of je naaste treft.
GS wordt met de dag linkser.
Bullshit, de VS had het hele bedrijf gewoon in beslag genomen als men weigerde, iets met Defence Production Act en zo.
Ja, en er klopt ook bar weinig van.
@Abject | 26-03-20 | 19:30: daar is niet mee gedreigd volgens de baas van Roche in de Goldman call van afgelopen vrijdag. Wel schreeuwt California en NY om hun spullen. We are making dramatic progress....
Zwitsers en ..... zwart geld en fout goud en bloed diamanten en dictators en criminelen en big pharma.... en ondertussen het imago van onschuldige, neutrale bergvolkje uithangen..... ook hebben ze nog slechte, vette chocolade waar je een maagverzakking van krijgt maar dat even ter zijde.
Gewetenloos rijk volk. Valleicultuur net zoals de mocro's. Staan altijd vijandig argwanend naar mensen van buiten de vallei. En ze beschermen iedereen die buiten de vallei misdadig is of een eikel is door als groep hem te beschermen. De Zwitser hebben geen geweten en zijn daar erg rijk mee geworden. Verder weten ze al alle producten heel veel toegevoegde waarde te halen. Dat is knap. Dat lukt de mocro''s niet in verband met gebrek aan doorzettingsvermogen en gemiddeld lager iq. Verschil moet er zijn.
@Graaier | 26-03-20 | 19:43: Ze zijn iig niet schathemelrijk geworden van die kitch koekoeksklokken die maken.
Van Oef is 2 weken geleden tegen ongeveer de huidige koers ingestapt. Eergisteren nog dividend gekregen. Integer bedrijf. Deze smaadcampagne is bagger. Wordt een boemerang voor de onverantwoordelijke ambtenaren die het hebben laten ontsporen.
Dank voor de tip van Oef.
VVD-ers en geld....
Zouden Nederland aan de duivel en zijn ouwe moer verkopen voor wat dividend.
@Roadblock | 26-03-20 | 19:43: Kom op, doe nou niet alsof jij afkerig bent van geld, ouwe huurling.
De één zijn dood is de ander zijn brood.
Elk nadeel hep ze voordeel.
Voor niets gaat de zon op.
Straks Willy Alberti met Juliana bedankt.
Beter een vogel in de hand dan de lucht van tien.
Als je tuk omdraait staat er kut.
Groepsimmuniteit: Als er 1 schaap over de dam is...
Hamdoelilah!
Vandaag in Italië weer afschrikwekkende cijfers, er is geen enkele echte verbetering vast te stellen, het dendert maar door.
Het gaat de goede kant op Italie lijkt over het hoogtepunt heen.
Op een gegeven moment vlakt het wel af hoor, als het aantal potentiele slachtoffers begint op te raken.
Klopt, het bollettino komt dagelijks rond 18:05 online, 4492 nieuwe besmettingen, dus van na de lockdown. Gisteravond was er in het parlement in Rome veel theater.
Ja maar half Noord-Italië stapte in de trein naar het Zuiden dus wat wil je nou......
Filmpje armoede, zorgpersoneel in een plastik jasje waar de nek en veschillende delen bloot liggen. Zelfs voor de goedkoopste troep uit China was geen geld. Dank je wel rutte, dat je aan je geld mag stikken.
sc01.alicdn.com/kf/HTB16uP5HXXXXXXgXF...
Heeft van oef al gemeld dat hij moest hoesten van zijn sigaar?
Nee, wel dat hij zojuist de pook van zijn Bugatti vervangen heeft. Arme drukke man.
Kwestie van training, 3 sigaren per dag. Gaat prima.
@van Oeffelen | 26-03-20 | 19:28: Niet over de longen, Van Oef!
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:31: dat gaat fysiek niet eens dan ontplof je. Vandaag 3x Trinidad Vigia met een Glenfarclas 40y on the side van half 4 tot half 6.
@van Oeffelen | 26-03-20 | 19:36: Krijg jij wel eens het verwijt dat je een hedonist bent?
Stuur Taghi er ff langs.. die legt t ze wel uit... mag ie van mij 5 jaar minder krijgen...
Half Nederland zit zich kapot te vervelen en grappige grapjes te sturen. De zorg zit zonder mondkapjes. Er zijn goede mensen die gratis mondkapjes in elkaar naaien. Maar wat als iedereen er nou de schouders onder zou zetten?
Mijn zus werkt zonder mondkapje in de zorg. Haar collega is besmet geraakt, er zijn drie patienten besmet geraakt, waarschijnlijk nog wel meer, want we testen niet he. We hebben geen testen, zeggen politici. Krijgen die politici soms geld van Roche? Of hebben ze aandelen gekocht na een tip van een vrindje?
Ze hebben allemaal aandelen in het pensioenfonds en daarmee gaan ze cashen.
Waarom kan er geen fabriekslijn voor mondkapjes opgezet worden in Nederland?
professionele naaiateliers genoeg, zo ook zeilmakerijen. Wat kan het probleem nog zijn?
Welkom bij de club. Hier ook een partner werkzaam in de zorg. Geen beschermende middelen. Ook geen testen beschikbaar. Groot dilemma.
Enige schuldigen zijn de debielen die alle apparaten bij 1 fabrikant hebben ingekocht, en ook nog eens een voorraad bijhielden die ons maar een paar dagen van een pandemie doorbracht. Roche heeft helemaal geen monopolie op tests.
Dat heet just in time. Werkt goed zolang de keten intact blijft.
"Moeten we niet als Nederland beslag leggen op alles wat zij doen? In het belang van de volksgezondheid?"
U meldt zich aan om op de frontlinie te gaan vechten tegen het Zwitsers leger in de bergen? Hoe ziet u zo'n beslaglegging voor zich?
"me moeder" verder kwam ik niet.
Ach wat vreselijk voor uw moeder en voor u natuurlijk. Ik kan mij zó goed voorstellen dat u laaiend bent op dat bedrijf.
Tja, het klinkt hard, maar wie betaalt bepaalt. Ze hadden ook niets kunnen doen.
@Blasfemie | 26-03-20 | 19:22:
* Asterix en de Helvetiërs herlezen gaat *
@Zeikerd | 26-03-20 | 19:26: u denkt toch niet serieus dat iemand Nederland gaat helpen met wat dan ook? Misschien nog wat over de datum zijnde mondkapjes ofzo als ze die toevallig over hebben.
Welkom in de grote mensen wereld.
@Zeikerd | 26-03-20 | 19:34: heb je overwogen om bij Roche in te breken om dat nibje zelf te halen?
Het verhaal blijkt toch anders te liggen:
"We cannot confirm the shortage of Roche’s lysis buffer solution as of today. There is no patent protection on lysis buffer itself. Roche will not guarantee safety and reliability of the quality and test results if the reagents required for the test are manufactured outside our own production network as well as those qualified production sites we are already working with. Safety and reliability of our components have been approved by regulatory authorities"
www.roche.com/dam/jcr:ebdd080a-7577-4...
je kwaakt als een wc-eend
@Zeikerd | 26-03-20 | 19:22: en dan jij zeker met een wit schort ertussen met een paar reageerbuisjes shaken als ware het een paar sambaballen. Gaat hem niet worden. 1100h
Dat is een hele leuke, het recept is niet geheim maar het productieproces wel. Nou snap ik dat maar wij hebben hier ook productiefaciliteiten van de hoogste standaard en ik durf mijn linker schoen te wedden dat Roche (Tegen betaling uiteraard) best zou kunnen helpen met de juiste specificaties tijdens productie.
la roche qui rit
Eindelijk kan EU dan oh nee wacht sponsor......
Rochel, sterf. Rochel. Burp.
Op Goeree is een verzorgingtehuis enorm geinfecteerd met weer 12 besmettingen erbij, totaal 26. Daar zou het bijvoorbeeld zin hebben om het hele personeel en alle bewoners te kunnen testen. Dat zou nog eens een bedankje zijn van Roche om dat even door heel Europa mogelijk te maken om erger te voorkomen. Goedkoop alleen zo'n reclamebord en verder niks doen.
Nou zo een reklamebord kan best wel is duur zijn hoor.
Waarom zou Roche iets gratis doen terwijl ze er bakken met geld voor vangen?
Deugen met gesloten portemonnee.
Zoals de meeste (linkse) deugers, vooral die u dagelijks op t.v. ziet. Mooie praatjes maar privé uiterst rechts en grote geldwolven.
Totaal lachwekkend lulverhaal over die lysis-buffer. Man, man daar kun je zo 10-100-1.000 liter van maken op het lab. In de begintijd van het DNA-onderzoek heb ik daar vele 1.000-en liters van gemaakt. Goedkoop simpel en patentvrij en dat uiteraard al tientallen jaren. Echt hilarisch net als die primers voor de PCR die kun je ook gewoon zelf maken want de genetische code van dit coronavirus is allang bekend en gepubliceerd. Neem eens een GS-redactielid aan met een beetje medische kennis dan kunnen jullie met goede berichtgeving alles en iedereen voor zijn.
Ah, we hebben een superdeskundige in de panelen. Hoor Hoor.
@Guillermo | 26-03-20 | 19:21: Ik heb 15 jaar in het DNA-onderzoek gewerkt dus wat wil je nou. Dit is zulke basale kennis voor een medisch analist dit hoor je te weten anders ben je zwaar af!
@Guillermo | 26-03-20 | 19:21:
Nee eerder een enorme fantast en querulant.
@Berbaar | 26-03-20 | 19:25: Bewijs?
En een beta of iemand die wat van statistiek afweet aannemen.
Is dat RIVM aanbidden ook meteen afgelopen.
@Berbaar | 26-03-20 | 19:25: Volgens mij keek je net in de spiegel toen je dat zei. Ha, ha, man, man.
@Berbaar | 26-03-20 | 19:25: google maar op Daan van der Autotesten of op Daan van der Keur Jaap van Dissel of Daan van der Keur G.C. Beverstock of Daan van der Keur Stichting GTI of Daan van der Keur Saltmines of..... en waar ben jij te vinden met wat? Oh wacht........
Maar als er in die lysis-buffer dusdanig iets is gewijzigd dat het alleen in de apparatuur van Roche werkt?
@Harry Turtle | 26-03-20 | 19:30: Ga nou eens kijken wie of wat er bij RIVM werkt. Toch wel iets hoger niveau dan hiero in de panelen.
@gemeentereiniging | 26-03-20 | 19:35: Hoe komen de noordelijke provincies dan aan hun tests?
@Lupuslupus | 26-03-20 | 19:37:
Omdat we hier niet met een griepje naar de dokter gaan wordt hier veel minder getest.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:36: Jammer dat jij het gemiddelde dan weer omlaag haalt.
@Berbaar | 26-03-20 | 19:25: Daar heb je de berber ook weer.
@Lupuslupus | 26-03-20 | 19:37: Zeker twee ziekhuizen, waarvan een in het noorden zijn vorige week al lang en breed in het nieuws geweest dat ze de test vloeistof zelf produceren.
@Ruthlesstheone | 26-03-20 | 20:06: Met Roche apparatuur?
@Roadsurfer | 26-03-20 | 19:34: Laat je niet opnaaien door die trol. Daar is een blokkeerknopje voor. Ik heb hem er achter gezet en dat is tot dusverre ook de enige bij wie dat nodig is.
Bel met het UMCG zij weten wel hoe je buffer moet maken (en hoe je moet testen)..
Dat bedoel ik.
De CEO van Roche heet Severin Schwan. Hij verdient $11,516,900. Bloedgeld.
Nou, hij heeft een beste apotheek.
Daar kan hij momenteel 3 mondkapjes voor kopen.
Het zal hem aan zijn schwanz roesten, vermoed ik.
Hou op met die onzin zeg, lachwekkend.
Ja maar SS, voor vrinden, is wel een gewone jongen gebleven en wil zich inzetten voor het klimaat en vermindering van plastic in de zee.
@van Oeffelen | 26-03-20 | 19:29:
Heb ook geen idee wat de beloning van de CEO met de discussie te maken heeft.
Maar ach Feynman, lagaan.
Spuit elf is er ook weer. De man die alles weet.
Ga je ook nog iets zeggen over die 15 miljoen mensen die ze per jaar helpen te genezen ?
Als heer Severin Schwan geen spul aan Nederland wil leveren (inclusief productiegegevens), laat hem dan en mooi gebaar maken door eenmalig zijn briljante jaarsalaris te doneren aan het Nederlandse oonderbetaalde medische personeel. Kom op, Severin, met je miljoenen!
@Berbaar | 26-03-20 | 19:32: Hoezo? De denkwijze van een persoon wordt beïnvloed door zijn sociaal economische status, in dit geval niet irrelevant. Trouwens ook een gast bij de jaarlijkse Bilderbergvergadering, maar dat zal u ook wel niet relevant vinden voor de discussie.
@van Oeffelen | 26-03-20 | 19:39: Genezen? De farmacie haar aanpak is dat je in een voortdurende staat van afhankelijkheid blijft. Dat is het verdienmodel.
Met verkansiegeld dus iets van 1,5 ton... nah, dat valt wel mee. Wat niet meevalt, is die totaal bespottelijke kwalificatie 'bloedgeld'.
Tsjongejonge, wat een hysterisch gezeik weer.
Jaloers much?
Doden onder de pet houden:
www.bnnvara.nl/zembla/artikelen/huisa...
Manipulatie en demagogie is core business voor iedere overheid. Het sheeple mag vooral niet in paniek raken.
RIVM = overheid, ik had niet anders verwacht. Zeker in deze situatie van leven of dood is het zeer belangrijk ook de eigen hersens te laten werken en niet klakkeloos de cijfertjes van de overheid te geloven. Dank u voor de link.
@Lupuslupus | 26-03-20 | 19:25:
En jij gelooft alles en iedereen behalve de overheid. Of dat nu zo verstandig is.
@Superior Bastard | 26-03-20 | 19:43: En ze gelooft Poetin en Wilders en Assad en nog een paar sterke mannen. Ze is selectief kritisch, valt me op.
@Superior Bastard | 26-03-20 | 19:43: Dat zeg ik niet. Ik heb het over 'klakkeloos overnemen' en dat is toch echt iets anders dan wat u beweert.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:49: Itt Kluifje, die is alleen maar niet kritisch als hetr Trutte of 1 van zijn medestumpers betreft.
Er is fundamenteel iets mis met het verdienmodel van Big Pharma, maar eerlijk is eerlijk, dat geldt ook voor alles aan de politiek.
Zij verdienen niks aan gezonde mensen.
Handel is handel.
Ik zet een kaars voor mijn raam voor Roche. *Helden!*
Had je daar ook al aandelen van?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:19: Nee, Novacyt.
@je_zusje | 26-03-20 | 19:25: Big Pharma. Toe maar...
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:29:
Kijk vooral even naar koersgeschiedenis. :) Biotech kun je lekker mee speculeren. Dus ook fors verliezen.
Tja en de houding van Roche. Iets ontwikkelen en testen is een lang en kostbaar traject. Verreweg het meeste haalt het niet. Om ook even de andere kant te belichten.
@je_zusje | 26-03-20 | 19:34: Dat argument kom ik vaker tegen. Zit zeker een kern van waarheid in. En Pharma is geen liefdadigheid, dus winst is er geen vies woord.
@je_zusje | 26-03-20 | 19:34: Ja, we moeten echt medelijden hebben et bedrijven als Roche, de tranen schieten me in de ogen bij de gedachte aan die goeierds , kots.
@zwellevertje | 26-03-20 | 19:49:
Dat lijkt me niet nodig en dat zeg ik ook niet. Denk ook niet dat Roche zit te wachten op medelijden van Zwellevertje.
Welkom in anno2020, *mompelt iets met* de één zijn dood is de ander zijn brood.
Aan doden wordt niets verdiend, aan gezonde mensen ook niet.
Verrast dat er nog geen medicijn tegen kanker en AIDS is? Ik niet.
Zojuist in 1vandaag, recept staat op internet.
Ik zal eens wat proberen. Het is toch mijn dag om te koken.
Oeroud recept uit de begintijd van het DNA-onderzoek en dan praat ik over meer dan 30 jaar geleden!!!
Maken zij niet van die chocoladeballen in van die flutdoosjes?
Nee, van die vieze puntige chocoladerepen met fondant.
"Zorgpersoneel, bedankt voor het sterven", groetjes Roche.
Hoezo tegenhouden? Volgens Roche staat het recept gewoon online en mag iedereen het maken.
Zou mij ook niks verbazen als Roche een blik advocaten opentrekt en het nepnieuws blijkt te zijn.
Het is toch gewoon een krokant chocoladeballetje? Hoe moeilijk is het om dat na te maken dan?
Als ik Roche was hield ik nu de poot stijf. Denk je dat patatboeren hun prijs opeens gaan verlagen als iedereen trek krijgt in patat? Ik dacht het niet.
Iets anders: Ik denk dat deze crisis netto een negatief dodensaldo gaat opleveren. Door alle maatregelen krijgen mensen ook minder "gewone" griep en ziektes. Die sterfte is ook zomaar 10.000 in een jaar. Die doden missen we nu allemaal. Kan Corona dat goedmaken? Ik denk t niet.
Totale idioot
Nuchtere constatering.
Waar haal je dergelijke onzin vandaan............ zoek hulp kerel, er is iets totaal mis in die kop van je............. Gekkie!
Ik spreek je nog hoop ik, als iedereen in jou kring stikt in het longvocht.
Na 11 september waren veel Amerikanen bang om te vliegen. Dus gingen ze tijdens de feestdagen die volgden naar familie met de auto, in plaats van het vliegtuig. Dat leidde in een paar maanden tot 1500 extra verkeersdoden.
Weer eentje die geen verstand heeft van exponentiele functies. Wacht maar tot over 2 maanden als er tienduizenden mensen opgenomen moeten worden maar de ziekenhuizen vol zitten.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:25: Ja en? Wat wil je daarmee zeggen Kuifje 'het is maar een griepje' naar god mag weten welk gat je nu weer zit?
Kijk eens naar dat filmpje lulhannes!
@petersteenkamp | 26-03-20 | 19:30:
Ik zeg niet dat je niks moet doen, dan loopt dit uit de hand. Maar feit is dat dit ook andere doden scheelt. Het is gewoon zo. Dat is hoe je het ook bekijkt, winst. En Roche bekijkt dat ook zo: Dit is hoe dan ook, winst.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:25: In een test bleken veel ongelukken met keukentrapjes te gebeuren dus gingen de vrouwen op een stoel staan om de ramen te zemen ivm onveilige keukentrapjes. De gevolgen waren duizenden doden. Ik kan het nog sterker vertellen maar dan moet ik liegen.
@Fatwabuster | 26-03-20 | 19:31: Ik reageer toch op BL. Kern van mijn bijdrage: mensen maken uit angst wel eens keuzes die hun -achteraf gezien- duur komen te staan.
Was dat niet die ene keer dat onze Oosterbuurtjes van zitplassende persuasie werd opgeroepen om een keukentrapje afstand te houden?
Die banner is gewoon pr. Niks betrokkenheid. Sterf Roche.
Logisch dat ze zorg bedanken.
Ze verdienen er bakken met geld aan.
Ik stel een ramkraak voor. Heeft iemand het nummer van een ̶c̶r̶i̶m̶i̶n̶e̶l̶e̶ Marokkaan en iemand met een RS6?
Marokkanen nemen nu niet op, zitten allemaal naar Nouri te kijken, je weet tog.....
Beetje pathetische reactie en dan vooral die laatste zin.
Tijdelijke doodstraf? Volgens mij is een doodstraf wel redelijk definitief
Gut wat een aanstellerT.
Handel is handel, ook tijdens een crisis.
Haha goodluck. Beurshandelaren zien je al gaan.
Zeg maar een beetje als al die klappende mensen die 's middags nog in de bouwmarkt in de rij stonden.
heu?
Ja, in Duitsland zijn de baumarkten dicht. Jammer ik had er zo graag een virus gehaald.
Roche meldde ondertussen al dat het recept op de interwebs terug te vinden is.
Men neme 1 vleermuis, 1 lepel zout, 3 teentjes knoflook, 4 lieveheersbeestjes, 5 corona biertjes en 3 eetlepels suiker... zoiets?
speurtocht? hoe heet het?
.45 door je derde oog? Eenvoudig te bestellen via de buurtzelfstandige?
Over Roche en verpleegsters gesproken. Vind die verpleegsters met die hele uitrusting wel geil. Wat denk jij @hoerieharry?
Harry zit in quarantaine. Helaas...
Direct dwang licentie fixen and Roche uitsluiten van nieuwe contracten. Roche gaat niet leveren.
Dat is natuurlijk een ander uiterste, al heb je daar in de eerste plaats je patienten mee en ten tweede bevoeder je zo het medisch toerisme.
Ik stel voor dat we blijvend het gesprek aangaan en ook blijven gaan, ook nadat we hebben afgesproken dat we blijvende afspraken gaan maken over leveringszekerheid en prijs. Maar vooral het gesprek niet uit het oog verliezen, dat is heel belangrijk.
@Graaisnaaiert | 26-03-20 | 19:57: Minister de Jonge is het met u eens, hij blijft bellen.
La Roche qui rit.
Dat was toch een koe?
La Roche qui pleure.
@Mr_Natural | 26-03-20 | 19:15: Dat zou beter zijn inderdaad.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:16:
Was dat ook niet een Kuifje titel, Kuifje en de lachende rots?
@Watching the Wheels | 26-03-20 | 19:23: Kuifje en de Zwarte Rotsen.
USA zet ze meer onder druk, hier die spullen hebben ze daar gezegd. Kassa.
Kan iemand me vertellen waar de EU de 37Miljard vandaan haalt om de corona te bestrijden? en wat ze gaan doen met dat geld als het bestrijden een lokale aangelegenheid is?
Wat doet de EU dan behalve roven?
JIj betaald dit.. Polen, Slovaken, Hongaren e.d nemen alleen maar.
@Mark_D_NL | 26-03-20 | 19:15: En welke slimmerik woont er in 0048?
Geldpers. Maar die heeft de laatste jaren nog niet stilgestaan.
Ik begreep dat alles en dus ook die 37 miljard euries allemaal voor de Green Deal bestemd zijn.
Je v@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:18: Die slimmerik maakt gebruik van de mogelijkheden van de eu club... Wie zegt er nou nee tegen centjes van de eu club om vakantiehuisjes te bouwen. Leg het je nog wel ne keer uit hoe dat werkt.
We gaan richting de twee duizend miljoen bijdrukken na 2008.
Hoe zou Trump dit aanpakken?
Die zou Roche nationaliseren.
Trump vond het een hoax nietwaar?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:14:
Trump zou allang aandelen Roche hebben gekocht na een interne presentatie over Corona. Sterker nog, ik denk dat hij dat heeft gedaan.
De top van Roche onderwerpen aan waterboarding in oude nazi tunnel nabij Berchtesgaden.
@Beste_Landgenoten | 26-03-20 | 19:17: Op naam van zijn kinderen.
@Beste_Landgenoten | 26-03-20 | 19:17: En wat doet u en kuifje-betaald-door-Brussel met al het geld wat u verdiend met hier lullige tegels te schrijven, belegt in begrafenis ondernemers?
@jan huppeldepup | 26-03-20 | 19:39: Haha, bijna goed. Ooit wel geld verdiend aan begrafenissen, maar dat is inmiddels verleden tijd.
@jan huppeldepup | 26-03-20 | 19:39:
Allang belegd in put-opties, voor deze hele bende losging. Dikke winst maken over de ruggen van de arme burger. Wat denk jij dan?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:42:
Nu alleen nog crematies?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-03-20 | 19:42:
Kuif. U bent toch geen mercenary sniper?
*slikt*
@RickyLaRue | 26-03-20 | 19:16: De loopt achter de meest oppervlakkige gedecontextualiseerde versie van MSM reporting aan.
Dit ontslaat je tevens van het recht een "I told you so" te claimen.
@Graaisnaaiert | 26-03-20 | 19:55: Nee, het was allemaal erg onschuldig.
Dat wat hij heeft gedaan. Een stimuluspakket voor zeer grote bedrijven, waaronder vliegmaatschappijen die a) al eerder gered zijn door de overheid b) en dat reddingsgeld hebben gespendeerd aan andere dingen.
Bij de persconferentie stonden the big boys allemaal te glunderen.
Kun je ook Zwitsers neutraal kotzen?
Alleen Zwitsals. Doe eens.
@TheseDays00 | 26-03-20 | 19:20: ok
REAGEER OOK