Coronavaccin. Waar staan we nu?
Longread. Bent u weer helemaal bijgepraat
Stressvolle tijden voor de mensen. Dat we het krijgen, of we het krijgen, wanneer we het krijgen en hoe heftig we het krijgen. Laten we samen eens duiken in de wereld van de vaccins, want iedere dag is er weer een 'grote doorbraak' en dan staan we op het punt om door de ramen van het dichte café naar binnen te turen, maar dan blijkt het ook gewoon weer een jaar of twee te gaan duren. Het slechte nieuws: een vaccin ontwikkelen duurt normaal gesproken inderdaad een jaar of twee. Het goede nieuws: het is een race tegen de klok en met vereende krachten werken alle knappe koppen samen om tot een oplossing te komen. Een rondje om de wereld.
In de Verenigde Staten hebben wetenschappers van het biotechnologische bedrijf Moderna de eerste vier gezonde vrijwilligers (applaus) een mogelijk vaccin toegediend. Het onderzoek duurt zeker nog enkele maanden. In totaal krijgen 45 vrijwilligers verschillende doses van het vaccin toegediend, om de effecten te meten. Het onderzoek is al voorbij de 'muizenfase', waar bemoedigende signalen ontdekt werden. "Researchers at the NIH copied the section of the virus’ genetic code that contains the instructions for cells to create the spike protein. Moderna encased that “messenger RNA” into a vaccine. The idea: The body will become a mini-factory, producing some harmless spike protein. When the immune system spots the foreign protein, it will make antibodies to attack — and be primed to react quickly if the person later encounters the real virus. That’s a much faster way of producing a vaccine than the traditional approach of growing virus in the lab and preparing shots from either killed or weakened versions of it." Ook klaar voor klinische testen: het bedrijf Novavax, en dan hebben we nog Gilead, met het experimentele antivirale medicijn 'remdesivir'. Remdesivir was eigenlijk bedoeld als middel tegen ebola, maar (b)lijkt ook te werken tegen coronavirussen. Gilead is vooral bekend van middelen tegen hepatitis C en HIV-medicijnen als Truvada en PrEP en nu gaan alle ballen dus op corona: men werkt samen met de Chinese overheid en inmiddels zitten de wetenschappers al ver in de klinische testen: 'Phase III'. De kopgroep dus, die Amerikanen. HUP AMERIKANEN!
Oplossing: niet binnen 12 tot 18 maanden
Dichter bij huis, dan. Grote farmaceutische concerns in Duitsland werken in de laboratoria de klok rond om tot een vaccin te komen. In het oog springt CureVac, het bedrijf van miljardair Dietmar Hopp (foto onder) - die vuile Donald Trump zou CureVac naar Amerika willen lokken wegens America First en alles is voor Bassie. Waar of niet, Trump heeft hoe dan ook een dikke Duitse braadworst in zijn gezicht gebitchslapt gekregen. Hopp was voordat de coronabom ontplofte trouwens in het nieuws als schietschijf van talloze Duitse voetbalfans, demonstrerend tegen het 'nieuwe geld' in de voetballerij: met zijn centen heeft Hopp van provincieclubje Hoffenheim een succesvolle Bundesliga-club gemaakt. Een doorn in het oog van 'cultfans'. Enfin, de interesse van Trump in CureVac is een teken aan de wand dat de Duitsers op de goede weg zijn, zo ook de tachtig miljoen euro die de Europese Commissie (VERDOMD, ze doen iets, bel de krant) per direct in het bedrijf heeft gepompt. EC-akela Ursula von der Leyen (de bazin van Frans Timmermans, die dus niet de baas is) hoopt dat een vaccin 'perhaps before autumn' op de markt komt. Dat lijkt te zijn gebaseerd op uitspraken van CureVacs Hopp zelf: "Ich denke aber zum Herbst müsste das verfügbar sein und dann käme möglicherweise die nächste Welle erneuter Infektionen." Dat zou godverredomme mooi zijn, want het is mogelijk dat corona strakjes wat gas terugneemt door de zomerhitte, en dan kunnen we in de herfst allemaal in de rij bij de GGD en dan kunnen we het in 2021 gewoon weer hebben over Zwarte Piet enzo.
Gebeurt er nog meer in Duitsland? Ja: farmaceutisch bedrijf Pfizer (zit ook in NL) gaat met het Amerikaanse BioNTech een samenwerking aan om 'vaccinatiekandidaat' BNT162 (dat is een codenaam) te ontwikkelen. Klinisch onderzoek begint al ergens in april, maar die testfase duurt vervolgens nog maanden.
Oplossing: 'mogelijk herfst 2020'
In Nederland proberen het Radboudumc en het UMC Utrecht coronaklachten een milder verloop te geven middels een vaccin tegen tbc. Duizend zorgmedewerkers doen mee aan de proef: vijfhonderd krijgen het tbc-vaccin toegediend, vijfhonderd een placebo. Het vaccin beschermt niet direct tegen corona, maar geeft het immuunsysteem een boost en uit eerder onderzoek bleek het vaccin wat te helpen tegen griep.
Ondertussen hebben wetenschappers van het Erasmus MC en het UU het antilichaam gevonden. Een 'wereldprimeur', jubelt hoogleraar celbiologie Frank Grosveld. "Wij hebben een artikel gepubliceerd over een antilichaam dat wij al hadden geïsoleerd voor de huidige pandemie en dat kruisreageerde (biologische term voor het afweren van een lichaamsvreemde stof, red.) met verschillende coronavirussen. Het antilichaam voorkomt dat het virus nog kan infecteren en kan bovendien goed helpen bij de opsporing van het virus. (...) Als je dit als patiënt zou nemen dan is de verwachting – en dat is nog maar een verwachting – dat de infectie in de patiënt gestopt wordt. En de patiënt dus de kans krijgt om te herstellen. Maar voorkomen is natuurlijk beter dan genezen: een echte oplossing is daarom een vaccin, daar werken anderen aan. Een vaccin ontwikkelen duurt echter al gauw twee jaar. Het medicijn van ons is er, als het allemaal werkt, eerder. Alleen dat is dan weer duurder om te produceren." Welnu, de kosten, daar moeten de financiële baasjes maar even over nadenken, want dat zou op dit moment even niet zo belangrijk moeten zijn. Andere fijne gedachte: een antilichaam maakt het ook mogelijk een diagnostische test op te zetten, zodat mensen thuis in hun luie stoel kunnen controleren of ze lijden aan corona. Handig, omdat veel mensen slechts milde klachten ervaren, wel de straat op (zijn ge)gaan en daarmee anderen infecteren of hebben geïnfecteerd. Ook fijn om te weten: bij SARS1 en MERS was er ook paniek, maar toen het vaccin op de markt kwam hoefde het al niet meer. "De kans is aanwezig dat het virus over een maand of twee weg is." Frank, enorme baas, we hebben er weer vertrouwen in en het klapvee stond gisteren ook voor jou op het balkon. Ga zo door.
Oplossing: vaccin 'twee jaar', medicijn van het antilichaam 'is er eerder'
De eerste hoopgevende berichten over een mogelijk vaccin kwamen uit Israël. Wetenschappers van het Migal Galilee Research Institute zouden het vaccin al klaar hebben, en al bezig zijn aan de productiefase, zo claimde het Ministerie van Wetenschap en Technologie. Op 27 februari zou het instituut verklaard hebben dat het vaccin in 90 dagen op de markt zou kunnen komen. Helaas, fake news, te vroeg gejuicht en niet waar. Die 90 dagen 'was until the product is ready for human testing'. Wel is het zo dat het instituut al vier jaar bezig was een generiek virusvaccin aan te kunnen passen naar specifieke virussen, en dus hadden de Israeli's een kopstart. Het vaccin kan binnen enkele weken gebotteld worden, maar dan duurt de testfase nog maanden. "Most of the time is bureaucracy - regulation and paperwork", zegt moleculair microbioloog Chen Katz. Het gaat om een oraal vaccin 'that turn this disease into a very mild cold. We are developing the proteins that are needed for our technology of the oral vaccination. They are special proteins which, when sprayed in to the mouth, penetrate the epithelial cells inside the mouth and activate a mucosal immune response, which is the part of the immune response in our body that protects the entry point of the virus." Enfin, het Ministerie van Defensie zei ook al: ook/zelfs in Israël kunnen we niet heksen. Volgens de directeur-generaal van het Ministerie van Gezondheid is de schatting dat een vaccin nog een jaar op zich laat wachten. Oplossing: ongeveer een jaar
Lopen twee Belgen op straat, vraagt de een aan de ander: "Mag ik in het midden lopen?" Nee, grapje hoor België, en sla ons nederige landje niet over als jullie de eerste zijn met een vaccin. Op de KU van Leuven zitten de knappe koppen momenteel in de muizenfase. Of zoals ze het zelf noemen: 'muisjes'. Volgens viroloog Johan Neyts (foto onder) duurt de ontwikkeling van het vaccin circa anderhalf jaar. "Als alles meezit, is het vaccin tegen het coronavirus ten vroegste over 18 maanden beschikbaar, in de zomer van 2021. En dat zou heel snel zijn volgens Neyts. 'Het zou bij mijn weten de eerste keer zijn dat een vaccin op 18 maanden tijd gemaakt is, van nul te beginnen tot het beschikbaar maken van het vaccin'."
Oplossing: 18 maanden
Door naar de oorsprong van alle ellende, China, alwaar een hongerig type zijn vleermuis in de hoisin dipte en nu zit de hele wereld met de ellende. Het virus kent geen etniciteit, zeggen ze, maar het virus kent wel domme lullen die vleermuizenkak door de koffie hebben geroerd. Maar geen rancune, want in China gaat de zoektocht naar een vaccin volle bak op z'n Chinees en precies zoals we van China gewend zijn. Duizend slimme Chinezen werken aan negen verschillende vaccins via vijf verschillende werkwijzen. Het is op grote schaal, massaal, regels zijn ook maar regels en een experimenteel mensenleven hier of daar, tsjaaaa. In januari ontdekte China de genetische code van het nieuwe virus (voor 80% gelijk aan SARS) en sindsdien zijn alle wetenschappers met Chinese discipline aan het rammen. Ook de Chinezen zitten al in de klinische fase, het testen op mensen dus, en het belangrijkste onderzoek wordt geleid door 's lands meest toonaangevende epidemioloog: Chen Wei. Ze heeft zoveel vertrouwen in haar werk dat ze het eerste shot van het vaccin gewoon in haar eigen arm liet spuiten. Volgens het Ministerie van Defensie worden er al voorbereidingen getroffen voor massaproductie. Laten we dan maar hopen dat het van betere kwaliteit is dan die iPhone-laders, bestuurbare auto's en die andere troep die we normaal gesproken uit China halen. Al met al wordt er in heel China dus aan negen mogelijke vaccins gewerkt en staan er meer dan honderd mogelijke vaccins en medicijnen in de wachtkamer om getest te worden. Conclusie is wel dat het niet veel sneller zal gaan dan in andere landen. Maar hey, 'ook niet langzamer'.
Oplossing: een jaar
Social
En dan, in het verre Australië, noteert de Universiteit van Queensland een 'major breakthrough'. Geef ons tegenwoordig een vinger en we nemen je hele hand. "There is still extensive testing to ensure that the vaccine candidate is safe and creates an effective immune response. But the technology and the dedication of these researchers means the first hurdle has been passed", aldus Peter Hoj van de universiteit. Het belangrijkste nieuws echter, van dezelfde universiteit, is dat wetenschappers denken dat ze met bestaande geneesmiddelen (die dus al getest zijn) corona kunnen bestrijden. Het gaat om een middel tegen HIV en een middel tegen malaria, chloroquine, dat wegens resistentie bij de mens niet veel meer wordt gebruikt. Het HIV-middel werd al toegediend bij enkele besmette Australiërs: "Volgens professor David Paterson (van de uni, red.) verdween het virus en genazen patiënten volledig. 'Het is een potentieel effectieve behandeling die het virus doodt'." Kijk die betrouwbare dokterskop van die Paterson toch eens, hier! De test wordt nu uitgerold over vijftig ziekenhuizen in het land. "'The patients all did very, very well when they were treated with the HIV drug. That's reassuring ... that we're onto something really good here', he said." OZZIE OZZIE OZZIE? OI OI OI!
Oplossing: Spoedig: "The drugs are both already registered and available in Australia"
Chloroquine, dat is ook het toverwoord in Frankrijk, en om precies te zijn hydroxychloroquine. De gerespecteerde professor Didier Raoult van infectieziekenhuis l'Institut Hospitalo-Universitaire (IHU) Méditerranée Infection in Marseille claimt in een 'BREAKING RESEARCH' 100% succesratio te hebben binnen zes dagen. In totaal kregen 24 vrijwilligers (besmet met corona) het medicijn Plaquenil (bevat hydroxychloroquine). Hier een tweet die gretig wordt geretweet door hoopvol volk, deze Italiaan zet vraagtekens bij de methode. Daar snappen we verder weinig van maar de finishlijn ligt vast wat verder dan de juichframboos claimt in zijn tweet. Ook stom: wie Plaquenil krijgt moet goed in de gaten gehouden worden, want het werkt (soms) niet goed met andere medicijnen en bijwerkingen kunnen hevig zijn. Voor de slimbo's onder ons: hier een volledig testrapport.
Oplossing: nu al???
De knappe koppen van Vaticaanstad hoeven helemaal niet naar het laboratorium om een vaccin te ontwikkelen. De paus heeft gewoon aan God gevraagd of hij svp gvd corona kan wegnemen. BEDANKT VOOR DE MOEITE, PAUS!
Oplossing: Nooit, want God bestaat niet
En tot slot maar misschien wel het belangrijkst wegens internationaal leidend in wat eigenlijk niet, Noord-Korea. Die hebben helemaal geen corona. En als ze het al wel hadden, dan hadden ze het al verslagen, want de Grote Leider heeft allang een vaccin ontwikkeld. Het heet Kumdang-2. En het mooie is: het is niet alleen een vaccin tegen corona, maar het geneest ook nog eens MERS, ebola, aids en kanker. Daarom gaat iedereen er ook dood aan ondervoeding: alle andere doodsoorzaken zijn uitgesloten. Enfin, het farmaceutische staatsbedrijf heeft het vaccin ontwikkeld met een extract van ginseng en 'aardse elementen'. Hartstikke dom natuurlijk, dat we daar nooit aan gedacht hebben!
Oplossing: Is er al, Noord-Korea heeft de wereld gered
Reaguursels
InloggenJammer dat we geen medicijnfabriek meer over hebben hierzo die staan allegaar in China?
Gelukkig zitter er aan deze kant van de wetenschap echte onderzoekers. Geen policor sjw alfa’s. Dan zouden we inderdaad op een extract van wortels en knoflook met een kaars voor het raam (hoeveel heeft u er gezien?) het virus te lijf gaan.
Een zoektocht in 687 Miljoen componenten voor mogelijke stoffen die iets kunnen betekenen tegen dit virus leverde er 11 op, waarvan 1 in natuur voorkomt. Schept kansen. chemrxiv.org/articles/Inhibitors_for_...
Het is makkelijker om men te misleiden, dan men te overtuigen dat zij reeds misleidt zijn. Dit is precies de rede waarom men altijd in een schijn democratie heeft geleefd, omdat de gemiddelde man te gehersenspoeld en daarbij te onwetend is om de werkelijkheid te kunnen zien. Werkelijke democratie op basis van eerlijke en volledige informatie heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan. Alleen misleidde blinde angstige mensen zullen zich overgeven aan een gecoördineerde virusuitbraak wat niet dodelijker of besmettelijker is dan een normale griep. Diegene die smeekt om veiligheid is zijn waarheid niet eens waard. De media als wapen is nog machtiger dan een kernbom, omdat het in de hoofden van de mens kan kruipen. Op politiek gebied heb ik de laatste 15 jaar veel voorspellingen gedaan, en zijn letterlijk allemaal tot in de (psycho)logische details uitgekomen. Mensen ALLES maar dan ook ALLES is nep om u heen, geregisseerd door de werkelijk machthebbers, psychopaten, filantropen en globalisten. Goebless als een propagandameester zal jaloers zijn geweest hoe onze machthebbers de gehele wereldbevolking heeft laten smeken om zijn veiligheid. Met het implementeren van elke vorm van veiligheid, zal men vrijheid verliezen. Psychologie is een mooi woord voor angstwetenschap, en kan alleen maar worden toegepast op angst en onwetendheid. Zodra iemand de werkelijke waarheid kent, zal een leugen diegene nooit kunnen overtuigen. Maak je maar niet al te druk, omdat de oorlog al reeds verloren is zonder dat er maar 1 kogel is afgevuurd. De globalisten heeft de normale man op psychisch niveau schaak-mat gezet. Er is nog 1 kans dat de mens zijn vrijheid terug krijgt, en dat is DURVEN bewust worden, alleen heb je daar moed en diamanten ballen voor nodig. Het is niet leuk om te weten dat en al 300 jaar wordt onderdrukt door een stelletje psychopaten, alleen hangt daar wel de toekomt van je kinderen van af. ALLE crisissen en/of oorlogen vanaf Napoleon zijn gecontroleerde conflicten geweest om maar 1 ding te kunnen verwezenlijken, en dat is wereldmacht op basis van onderdrukkende angst.
Veel tekst, maar op eerste gezicht zeer boeiend. Zodra ik weer eens een bruine splinter uit mijn rug ga drukken, blijf ik er even wat langer voor zitten.
Wat wel heel duidelijk is ; EEN Europa is er alleen in eensgezindheid over asiel instroom, klimaat hysterie en geld innen van lidstaten. Komt het echt aan op leiderschap dan blijkt het een grote luchtbel! Voor mij niet verrassend , integendeel. Een compleet circus opgetuigd door opgeblazen kikkers .
Nu we het toch over opgeblazen figuren hebben ; hoe zou het toch zijn met DWDD gast fatsige Fransje? Oververmoeid of beetje nerveus?
Politie bereidt zich voor op totale lockdown:
www.telegraaf.nl/nieuws/673505199/pol...
Ze hebben de mankracht niet.
Londen gaat schijnbaar vanaf vrijdag op slot. Uiteindelijk zal dat ook in NL gebeuren. Onnodig dus weken later dan vele vele andere landen om ons heen. Dit zal heel veel extra mensenlevens kosten; ik ga er van uit dat de verantwoordelijken hiervoor bij de volgende verkiezingen afgestraft zullen worden. Bedenk op dat moment in het kieshokje wat er met je lieve ouders of grootouders is gebeurd en wie de beslissing heeft genomen te experimenteren met hun leven.
Rutte heeft zijn crisis weer. Hij gaat gewoon de verkiezingen weer winnen
China zou zo langzamerhand wel met een vaccin kunnen komen, zij hebben Corona ook als eersten ontdekt.
Ik sla even de vaccins over, dan maar de het echte werk. Vorige vaccin voor corona draaide een beetje dodelijk op uit. En dubbele besmetting met het virus schijnt ook niet gezond te zijn. Plus, immuniteit is van korte duur.
wel een aparte gewaarwording zonet; normaal, na het pissen, geef je die pleerol een ruk om pielemans schoon te maken. Zag nu die 4 velletjes ebn dacht, hm, da's toch wel veel.
Apart dat je daar opeens toch op gaat letten ( en nee, heb nog iets van 16 rollen en nee, niet gehamsterd dus genoeg voor weken ).
Ab Osterhaus heeft gelijk, nu bij Op1. Zet de zaak helemaal stil, onderdruk het virus in korte tijd, enkele weken tot bijna nul en houd dan de cijfers laag door testen, testen en nog eens testen. Dan dat magische vaccin afwachten. Elke andere manier gaat heel veel doden kosten.
Vaccins en ab is geen gelukkige combinatie. Wel zinnig om het zo aan te pakken.
Nee Ab heeft zijn eerdere waarschuwingen een beetje tegen maar hij heeft helaas gelijk. Singapore, Taiwan, Hongkong hebben alle een stringente lockdown gebruikt en nu is corona daar onderdrukt.
Proef ik hier enige paniek? U was toch woordvoerder van de overheid?
Ik ben alleen van mezelf woordvoerder een nee geen paniek, maar ik vrees dat we een verkeerde keuze maken in de aanpak hiervan. Er is maar één manier en dat is rigoureus iedereen testen en isoleren.
Alles wordt gedaan om het Coronavirus tegen te gaan, maar wanneer gaat GeenStijl nou es over op snellere computers ? Het duurt een uur om naar beneden te scrollen voor het plempselvakje !
Knopje, rechts, page dn
De 24 uurs race van Le Mans gaat naar september. F1 gaat sowieso 3 weken geheel op slot, niet alleen Ferrari en Alpha Tauri. Engeland zal binnenkort een sluiting van alle in dat land gevestigde (7) teams afkondigen voor x tijd. Volgende week valt waarschijnlijk het doek voor de GP van Nederland, Monaco en Spanje.
Bij Op1 wordt het RIVM wederom gekraakt door iemand met een helder verhaal.
Het RIVM volgt blindelings de keuzes van de FDA. Het FDA heeft zonder onderbouwing ChloorDioxide (MMS) als lichaamsreinigingsmiddel afgekraakt en gaat volkomen voorbij aan de duizenden wetenschappelijke onderzoeken waarin de unieke toepassing van MMS onomstotelijk bewezen wordt bij ongenezelijk geachte ziektes als autisme, malaria, ebola, lime, sikkelcelkoorts, sla, als, enz.
MMS zal, net zoals het doet bij malaria en sikkelcelkoorts binnen enkele uren de ziekte uitbannen bij de patient.
Welke idioot zorgt ervoor dat MMS niet gepromoot wordt als middel tegen de corona koorts?
"kruisreageerde (biologische term voor het afweren van een lichaamsvreemde stof, red.)"
Nee, redactie, dat betekent het niet. Het betekent dat het antilichaam in staat is om met meerdere verschillende antigenen te binden.
Elk nadeel hep zijn voordeel, zou de grootste voetballer aller tijden zeggen.
Hier in Frankrijk staan de muzelmannen in de file om de laatste boot terug naar Zandbakkië te nemen...
Tot zover een geslaagde integratie in de multiculturele samenleving...
https://france3-regions.francetvinfo.fr/provence-alpes-cote-d-azur/bouches-du-rhone/marseille/marseille-ressortissants-algeriens-veulent-fuir-france-attendent-dernier-bateau-1802266.html
Elk nadeel...
Iets wat geen hoofd heeft is moeilijk te onthoofden.
Maar NK had dus een sterftepercentage van 15%.
In Italië is het 7,8%.
In China was het 3,4%.
Engeland houdt rekening met 0,7%.
In NL zitten we nu op ongeveer 2%.
Wat moet je nou geloven he.
Dat er verschillende 'strains' (stammen) van het virus zijn.
Op basis van getestheid.
Nederland test alleen als je al bijna half dood bent.
NL test niet of nauwelijks. Dus die cijfers kloppen niet. Ik weet van meerdere mensen die de afgelopen weken doodziek waren, incl. ondergetekende, die niet getest werden ook niet na meerdere verzoeken. Alle symptomen kwamen volledig overeen met Corona. Maar ja, niet in Noord Italy geweest dus werd je niet getest. Lang verhaal kort, de cijfers kloppen totaal niet. Er zijn veel en veel meer mensen besmet. En dat weten ze wel hoor. Maar het volk moet rustig gehouden worden en de indruk moet gewekt dat onze overheid het onder conrole heeft. Not.
Geen paniek! Heb vertrouwen in de overheid, en geniet van de onwetendheid......
Kijk, als we dan toch allemaal besmet en/of dood gaan, kun je eigenlijk voor jezelf beseffen dat alles kan. De ultieme vrijheid. En ik kan je vertellen dat dat de enige manier is om dit te verwerken.
Ik heb vanmiddag tegen mijn zoon uitdrukkelijk gezegd, en dat staafde die ook, dat je in het uiterste geval je gezin en je leven met geweld moet verdedigen. Hij weet dat en hij kan dat. Ik ben te oud maar veronachtzaam dat niet.
Walter White?
Je bent nooit te oud om jouw achterlijke gedachten ten uitvoer te brengen.
Maar wel je zoon opstoken?
Neem het heft in eigen hand.
Laat je gaan! Doe iets!
Grijp ze, pak ze, vermoord ze..,
Alles of niks. Niet zij maar jij.
Laat je zoon met rust.
@Ruimedenker | 18-03-20 | 22:33: Ik heb mijn kinderen verteld je mag wel buitenspelen maar niet verder dan het pleintje of de tuin. En daarbij uitgelegd dat duistere personen zich thuis voelen in duistere tijden.
zooo he, is uw zoontje van twee jaar al sterker als U?
@Moetjeditzien | 18-03-20 | 22:58:
Heel verstandig.
Een lock down haalt het kwaad in een mens naar boven.
Houd kleine kwark in de gaten!
"Laten we dan maar hopen dat het van betere kwaliteit is dan die iPhone-laders, bestuurbare auto's en die andere troep die we normaal gesproken uit China halen."
Typte hij op zijn in china gefabriceerde toetsenbord, kijkend naar het beeldscherm van chinese makelaardij van zij eveneens in china gefabriceerde macbook.
Zo, die zit!
Niet nodig. Chuck Norris is er nog.
Noord-Korea had toch al een probaat middel tegen ALLE ziektes? En verder alles wat ze in de weg zit? Mensen krijgen daar een loodinjectie:
nypost.com/2020/02/13/north-korean-of...
www.thesun.co.uk/news/10958147/north-...
De links-psychopathische media hebben al zoveel leugens en gespinde halve waarheden over Trump verspreidt dat ik er van uitga dat elke beschuldiging richting Trump onwaar is tenzij er een video-opname is van Trump die het met woorden uit zijn eigen mond bevestigt.
Nou, dan kan je je lol op! Trump is nu helemaal om en heeft al eerder Dan de WHO gezien dat het een pandemie zou gaan worden.
Trump gaat niet meer herkozen worden. En hij weet het zelf
Nu we hier zo labiel mee om gaan kan het hek wel eens helemaal van de dam zijn. We zien en begrijpen teveel. Hoe gaan we vanaf nu om met elk virusje dat mama aarde in premiere laat gaan? Er zijn heel veel kutmanieren waarop je dood mag gaan. Covid-19 kan daar ook nog wel bij. En er komen nog wel manieren. Have fun.
Wat algemenere informatie over virussen: medlineplus.gov/viralinfections.html , wat het lichaam zelf heeft en.wikipedia.org/wiki/Human_virome en mogelijk een clou geven hoe het menselijk lichaam virussen kan assimileren (het antwoord op het virus als parasiet) en een begrijpelijk artikel over ons immuunsysteem o.a. in relatie tot virussen www.historyofvaccines.org/content/art...
Morgenochtend verder speuren. Ondanks een kans van precies 0% dat het concreet wat oplevert, maar mogelijk wel de discussie beter volgbaar maakt.
Er komt een geboortegolf over 9 maanden.
De zogenaamde Corona-boomers.
Waar staan we nu? 100% Poortcontroles uitvoeren bij Vitale bedrijven, en alles boven 50 thuisblijven.
Ook bij mensen van 30-50 kan de ziekte een heel akelig verloop hebben.
Zie: Spoedarts over corona: "Beelden van longen zijn angstaanjagend" | Terzake
https://www.youtube.com/watch?v=Zy0tKwYVBRU
@petersteenkamp | 18-03-20 | 22:17: ik zag het ook daar in België. Dat zie je niet op de Nederlandse tv. Ook niet zo’n goede interviewster.
Dat de Amerikanen en Israeliërs voorop liggen is geen wonder die liggen op kop als het gaat om biologische oorlogvoering.
Waarom werken ze niet gewoon samen, wereldwijd. Dan gaat het sneller dan wanneer iedereen zelf het wiel uit gaat vinden.
O nee, wacht.
Het gaat niet om het voorkomen van (over)lijden van mensen.
Er moet geld verdient worden. Vaccin=jackpot.
Wat is je volgende Bullcrap?
Dat de Joden Corona hebben ontwikkeld, om dik te verdienen aan het vaccin?
Geld en talent, Trumme.
Dat maakt het verschil.
@Ruimedenker | 18-03-20 | 22:14: toch vreemd dat die Israëliërs er al veel langer mee bezig zijn. Bovendien geloof ik dat vleermuizen verhaal niet. Er wordt ook totaal niets meer over onderzoek vermeld en aan bijv. Macron die de term oorlog meerdere keren gebruikte heb ik vermoedens dat er veel meer bekend is.
@Trumme | 18-03-20 | 22:27:
Paranoia is genetisch en uw voorouders voeren er wel bij.
@Trumme | 18-03-20 | 22:27: de Amerikanen waren ook langer bezig met een universeel vaccin, net als de Israëlieten. Zie de serie Pandemic maar op Netflix.
Wat ik wel jammer vind is dat dit topic over het medicijn tegen corona gaat.
Da's veel te positief. Het kan toch niet zijn dat we zonder paniek over corona discussieren?!
Een coronaloos avond-topic ben ik ook wel aan toe ja, doe mij anders nog maar wat film, serie&games-tips, de verveling slaat inmiddels al toe.
Gooi ik deze alvast op tafel.
ZeroZeroZero
A cocaine shipment makes its way to Europe, starting from the moment a powerful cartel of Italian criminals decides to buy it, to its journeys through Mexico, to its shipment across the Atlantic Ocean.
www.imdb.com/title/tt8332438/?ref_=fn...
Ha... Italianen... Toeval...?!
Zouden we AIDS ook de wereld uit kunnen krijgen door groepsimmuniteit te kweken? Het is het proberen waard toch?
Absoluut. De 40.000 die we overhouden zijn immuun, en zeer waarschijnlijk het oorspronkelijke reservoir van het HIV-virus.
@LiniaalRectaal | 18-03-20 | 22:06:
Ach als het experiment mislukt hebben we in ieder geval een hoop lol gehad.
@keestelpro | 18-03-20 | 22:09:
Rectaal is de kans op besmetting vrijwel 100%.
@LiniaalRectaal | 18-03-20 | 22:11:
Rectaal is in seksterminogie niet het juiste woord maar anaal klinkt zo banaal.
AIDs is veel sneakier. Die tast de witte bloedcellen zelf aan, die vervolgens door ander witte bloedcellen worden aangevallen.
Maar:
Biologists Discover Why 10 Percent Of Europeans Are Safe From HIV Infection
www.sciencedaily.com/releases/2005/03...
10% heeft een afwijkend gen waardoor het aids-virus geen rotzooi kan trappen.
Hey, Yasser zegt iets wat ergens op slaat!!! Hij is tegen woekerprijzen voor mondkapjes! Helemaal mee eens, alleen jammer dat hij maar vraagt aan de leveranciers om hun fatsoen te houden, op woekerwinsten vragen voor cruciale goederen tijdens een crisis moesten gewoon gevangenis straffen staan.
Wat een onzin.
Vraag en aanbod, zo werken die dingetjes.
Gewoon pakken en meenemen.
Ik zit ook te kijken. Ik vind het moeilijk, is het het probleem van de leverancier dat de voorraden in de ziekenhuizen schijnbaar niet toereikend zijn en moet de leverancier zijn produkt goedkoper verkopen al kan hij een hogere prijs vragen aan een ander koper door de schaarste op de markt?
@Berbaar | 18-03-20 | 22:05:
Goh, verrassend weer.
@Berbaar | 18-03-20 | 22:05: Die Berbaar, laat me gokken wat jouw grootouders gedaan hebben zo een 70 jaar geleden. www.tweedewereldoorlog.nl/kennis/them...
@Berbaar | 18-03-20 | 22:05:Ha, kijk, de VVD spreekbuis, Ik had van jou ook niet anders verwacht, enig besef van iets wat ook maar in de buurt komt van "moraal" is jou volkomen vreemd natuurlijk.
@Patje2011 | 18-03-20 | 22:07:
Ondernemen is prima; je kunt je alleen afvragen of een prijs van 8 euro voor een kapje wat normaal 1 euro kost nog wel ondernemen is.
Overigens, het kostte me een joris maar de reactie van Berbaar heb ik in het andere topic vrijwel letterlijk zo neergezet. Dus, ach...
@Patje2011 | 18-03-20 | 22:07: In tijden van crisis is het soms nodig om over te schakelen op wat men noemt een oorlogseconomie. Dan gelden de wetten van vraag en aanbod niet meer maar telt alleen nog het algemeen belang.
@Patje2011 | 18-03-20 | 22:07: Mondkapjes 8 keer over de kop laten gaan wegens een crisis vind ik dan weer moeilijk.
@Zapata10 | 18-03-20 | 22:11:
En als de oorlog voorbij is volgt de afrekening. Zijn de woekeraars dan ook nog zo flink? Ik bedoel, het is zo gewobt en publiek gemaakt hoor, de naam van het bedrijf dat 8 euro voor een mondkapje verlangt.
@Graaisnaaiert | 18-03-20 | 22:14: Het lijkt me uitstekend om na een crisis dat soort van figuren verantwoordelijk te houden. Eigenbelang is niets mis mee en een beetje egoïsme ook niet maar in tijden van crisis moet ieder volwassen mens dat even opzij kunnen zetten. Kan je dat niet dan ben je of geestelijk gemankeerd of een totale crimineel.
@Zapata10 | 18-03-20 | 22:11:
Je kan het ook tegelijk doen. Maar dat schijnt heel moeilijk te zijn.
@Graaisnaaiert | 18-03-20 | 22:11:
Ik kan mij vinden in het sentiment dat we in crisistijd elkaar moeten steunen. Maar ik ben er nog niet uit. Het is raar als de overheid zich gaat bemoeien met de prijs van jouw produkten, en what about de mensen die mondkapjes hebben lopen hamsteren en ze niet nodig hebben, worden die daar ook nog op aangekeken of vervolgd?
Ik heb een tussenoplossing. Je vordert de beschikbare mondkapjes bij spculanten en tussenhandelaren en als de crisis voorbij is of je er is nieuwe aanvoer geef je ze weer terug, vermeerderd met 2% per maand. Eerlijker kunnen we het niet maken, dat is een rendement wat ze nergens anders behalen.
Ze vallen bij de bruine bosjes. Als je toch dood gaat, ga voor het uiterste. Iedereen die je in de weg loopt in mekaar rammen. Maakt niet uit, de popo doet toch niets. Anarchie is de nieuwe leefwijze.
Typisch weer.
Too soon.
@Berbaar | 18-03-20 | 22:02: Ja, vandaag was het best wel typisch weer. Zonnetje, weinig wind en slechts enkele kakkers die ik aan de kant heb geduwd.
@kwark001 | 18-03-20 | 22:04:
Blaat lekker verder knul.
@Berbaar | 18-03-20 | 22:06: Geloof me beste barbaar, mensen die kinderen, een gezin hebben en niets hebben draaien jou je nek om, om hun gezin te onderhouden. Beschaving is maar een klein beetje verwijderd van anarchie. Bij een gehele, zoals ze noemen 'lockdown', zijn slechts de supermarkten open. Dat is het ultieme om besmet te worden.
Het gaat niet zo goed op die manier. Of dacht jij dat mensen gewoon stil thuis blijven zitten?
@kwark001 | 18-03-20 | 22:10:
Hij snapt niet dat eigen welvaart alleen gegarandeerd is als anderen een bepaalde mate van bestaanszekerheid hebben. Marie Antoinette begreep dat ook niet, al schat ik dat vooral als onwetendheid in en niet uit pure kwaadaardigheid.
@Graaisnaaiert | 18-03-20 | 22:12: Klopt beste Graaisnaaiert. Beseffen niet dat beschaving en anarchie of opstand gewoonweg een gevolg is van onwetendheid.
@Graaisnaaiert | 18-03-20 | 22:12: U bent een aanhager van Freud en Jung? Deden ook zo raar.
@ja-ja-nee-nee | 18-03-20 | 22:18:
Nee-nee.
Ik wil nog even wat zeggen. Het was het RIVM dat zei dat de kans dat corona naar Nederland komt 'nihil' is, het was het RIVM dat zei dat het virus niet lang overleeft buiten het lichaam, het was het RIVM dat indirect aangaf dat je mensen niet kunt besmetten als je geen klachten hebt, het was de media die zeiden dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat het maar een griepje is, het was de media/RIVM die zeiden dat het vooral ouderen treft terwijl de meeste mensen op de intensive care onder de 50 zijn en al weken duidelijk was dat ook dertigers eraan overlijden.
Een fijne dag nog
@area78 wat wil je nu zeggen? wat wil je nu roeptoeteren? wat wil je nu bereiken met je gezwam? 'de meeste mensen op de intensive care zijn onder de 50' bedoel je hiermee verplegers die aan het werk zijn? gelul van een dronken aardbei
"Balavignus, een Joodse arts in Straatsburg, gaf in 1348 bevel om de hele Joodse wijk schoon te maken en al het afval te verbranden. Hij voerde alles uit wat volgens de reinigingswetten van het boek Leviticus, het derde boek van de Hebreeuwse Bijbel, gedaan moest worden. Als gevolg van deze complete reiniging verdwenen de ratten en vlooien naar omliggende wijken en steden. Het resultaat was dat in de wijk van Balavignus slechts 5% van de bevolking slachtoffer werd van de zwarte dood. In plaats van dat men de maatregelen van Balavignus overnam, klaagde men hem aan als een van de hoofdverantwoordelijken voor de verspreiding van de pest in Europa. Door foltering werd hij gedwongen een valse getuigenis over zichzelf af te leggen "
(wiki)
Zoals vaker gebeurt bij grote rampen en onheil ging men op zoek naar verantwoordelijken.
Het was het RIVM en NVWA die al 10 geen Controle uitoefent op Vleesproducten die bij Dierenvoer Afval wordt gegooid...
@kloopindeslootjijook | 18-03-20 | 22:05: Nou in Nederland niet, de Brandweer Commandanten keken lachend toe hoe Krikke in Den Haag, de schuld kreeg van de gevolgen van de Vreugdevuren tijdens Oud en Nieuw.
@Ronhonnepon | 18-03-20 | 22:05: ik wil zeggen dat we massaal luisteren naar complete leugens en we gigantisch bedonderd worden.
"Meerderheid coronapatiënten op intensive care jonger dan 50 jaar" www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...
@Area78; En de MSN staat bekend om hun eerlijke en objectieve berichtgeving ofzo...?! Angst verkoopt en u trapt daarin...
Leeftijd hoeft niets te zeggen over iemands gesteldheid. Er zijn ook jonge mensen met kanker, nier of leverproblemen etc...
@area78 | 18-03-20 | 22:11: Komt omdat deze jongeren nooit hebben moeten vechten tegen indringers (griepvirussen enz). Lichaam kan zich niet goed verweren.
@Witte_Willem | 18-03-20 | 22:18: ik had van onze staatsmedia en het RIVM objectieve info van het hoogste niveau verwacht maar dat valt helaas tegen zoals ik in mijn reaguursel samenvat
@ja-ja-nee-nee | 18-03-20 | 22:19: dat kan, maar dan moeten ze niet doen alsof het virus voornamelijk ouderen treft terwijl al lang bekend was dat het ook significant veel jongeren lijkt te treffen
Net voor de intrede van het coronavirus in Europa zag het handenwassen er zo uit: jakubmarian.com/a-study-reveals-how-m... Daarover zou GS nu wel eens een poll mogen opzetten: Wie wast zijn handen met zeep en hoe vaak per dag.
We’ve got him !!!
www.theguardian.com/world/2020/mar/18...
Koop aandelen Fujifilm Industries!
Thorbecke | 18-03-20 | 21:53
Gaan we weer.
en.yna.co.kr/view/AEN2020031600240032...
The Ministry of Food and Drug Safety said it has decided not to import Avigan after a team of infectious disease experts here ruled there is not enough clinical data to prove the drug's efficacy.
www.wsj.com/articles/japan-tests-coro...
Japan Tests Coronavirus Drug Despite Danger of Birth Defects
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 22:20:
Ja en daar ga je weer. Maar heeft iemand daar ook iets van geleerd? Mensen kunnen immers zelf ook dingen uitzoeken zonder jou daarbij nodig te hebben.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-03-20 | 22:23:
Doe eens iets nuttigs. Ga op die witte troon bij je voordeur zitten boos te zijn. En gooi die rommel nog even in de vuilnisbak die daar naast de lantarenpaal.
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 22:20: Dus het werkt alleen niet bij zwangere vrouwen...!? Daar wil je toch niet bij in de buurt komen; dus die sociale onthouding heb je al ;-)
Ik ben in de war... Dus we gaan allemaal niet deaud...?!
Jawel, alleen is de tijd nog onzeker.
Ah... Dank u voor de duiding...!
Jammer dat we door gebrek aan testen niet weten of er mensen ook immuun zijn.
Zou de wetenschap een eind op weg kunnen helpen.
Wim Hof is misschien wel bereid om zich te laten infecteren
@Vespucci | 18-03-20 | 21:50:
Daar zeg je zo wat. Die schijnt op een gekke manier tegen bepaalde ziektes een hoge weerstand te hebben. Zodanig dat de onderzoekers het niet begrepen.
#Alvast koud douchen doen gaat#
Aangezien niemand Noord Korea in wil, zal het zich ook moeilijk daarheen verspreiden. Aan de andere kant: 1 virus is genoeg.
In januari was al duidelijk dat via smokkelroutes voor goederen al flink wat zieke koeriers heen en weer gingen. Alleen geeft NK loodinjecties bij iedereen die kucht. 100% gegarandeerd effectief.
Dan kies je uit alle microbiologen uitgerekend Rosanne Hertzberger om te duiden bij Nieuwsuur. Kliekje.
De echte zijn hard aan het werk.
Het mocht natuurlijk vooral geen man zijn en al helemaal geen bleekgekleurde.
@MickeyGouda | 18-03-20 | 22:04: Naomi grote blij!
De staat wiens favoriete exportproduct al even gehaat is als corona roep zijn 'onderdanen' op om niet naar Europa af te reizen.
"The Islamic State has warned its terrorist organization to stay clear of Europe until coronavirus is under control."
warisboring.com/islamic-state-warns-t...
Hep dat virus toch een klein voordeel
De almacht van Allah heeft zijn grenzen bereikt.
Zelfs Noord-Korea bereikt nog meer met ginseng.
Fileprobleem: opgelost
Straatcriminaliteit: opgelost
Terrorismedreiging: opgelost
Stikstofcrisis: opgelost
Elk nadeel hep zn voordeel.
De IS waren zulke sneue incompetente sukkels dat Allah het niet langer kon aanzien en zelf maar aan het moorden is geslagen met Corona.
@petersteenkamp | 18-03-20 | 22:21: P.S. ik zou het intens grappig vinden als de Joden het medicijn zouden vinden.
Dat thuiswerken geeft wel een rommeltje bij die gasten dan.
Bedankt Klaver voor Volenvlam, Vlamsterdam, BrandWeert, ROosterhout, Den Boschbrand en HAardenburg. Goed idee man kaarsjes laten branden dichtbij de gordijnen.
Volendam en vuur was al zo’n ongelukkige combi...
@Ad Hominem Tu Quoque | 18-03-20 | 21:48:
Ja mensen schreven toen ansichtkaarten met daarop, Groeten uit Volendam het is hier 700 graden.
"Oplossing: Nooit, want God bestaat niet"
Jezus wel.
Amen!
"De Amerikaanse president Donald Trump probeert Duitse onderzoekers die werken aan een vaccin tegen het nieuwe coronavirus ‘weg te kopen’. Trump zou zo de exclusieve rechten op dat vaccin willen verkrijgen, meldt Welt am Sonntag op basis van bronnen in regeringskringen. "
www.ad.nl/buitenland/trump-aast-op-du...
Als dit zo, gaat het wel een backfire geven op de populariteit van Trump. Of is het gewoon fake news.
We zitten met een pandemie en iemand wil daar rijk van worden. Moet hij niet doen.
Tja, AD en positief nieuws over Trump dat zal eens voor het eerst wezen.
@GeDunder | 18-03-20 | 21:54:
Trump zou pas een hero worden als een Amerikaans vaccin wereldwijd patentloos en gratis gebruikt kan worden. Misschien doet hij dat wel.
Nou, ik ben weer helemaal positief gestemd door al deze hoopvolle berichten.
Daarom een ultra grappig stukje film uit de cultfilm The Big Lebowski:
NIET aan je bowlingbal likken, mensen. Wel haarnetje dragen.
www.youtube.com/watch?v=lWz8NGIisMo&a...
Het mondkapjesprobleem
Zojuist in Jinek: er schijnen containers vol met mondkapjes voor de grenzen te staan maar komen geen enkel land in vanwege de slot op grenzen.
Lekker handig.
Geloof je het zelf. Denk eens na man.
@LiniaalRectaal | 18-03-20 | 21:42:
Ik heb geen reden daar aan te twijfelen zolang het klimafaat als waarheid wordt gezien door het volk.
@ProAsfalt | 18-03-20 | 21:45:
Die dingen zijn miljoenen waard. Heb je geen vertrouwen in het kapitalisme?
Tsja Jinek, dan is het waar. lol
Nu zit Gerard Joling te duiden. Die Jinek is bij RTL totaal ongeloofwaardig.
Nieuw artikel in the Guardian over de ontwikkeling van een vaccin tegen Covid 19 www.theguardian.com/world/2020/mar/18...
Clinical Trials Arena www.clinicaltrialsarena.com/analysis/...
CureVac (Duits) www.curevac.com/de/news/curevac-focus...
Artzneimittel Forschung www.vfa.de/de/arzneimittel-forschung/...
He antwoord op korte termijn zijn middelen die voorkomen dat er mensen op de IC komen te liggen en die corona kunnen afremmen zodat het lichaam kan herstellen.
Een vaccin tegen griep bestaat niet het is een weerstand verhogende oplossing. Een populistische manier van je artikel promoten. Clickbaiten!
@Sjefke_pro | 18-03-20 | 21:53: dat proberen zie hier toch ook al.
Heel hard bidden.
Kijk eens wie er daar hebben!
SB!
Bidden? Jij!?
Inderdaad maar of het een jaar of twee jaar duurt het komt er echt. Voor nu elkaar helpen om die tijd te overbruggen.
@Ruimedenker | 18-03-20 | 21:38:
Zoek nog naar de juiste woorden..
Laten we de taken verdelen SB.
Sommigen mogen hard bidden dan leef ik gewoon door.
Nou heb ik het door, jij bent het troll-account van Segers.
@Berbaar | 18-03-20 | 21:41: Dat is niet zo moeilijk in een studentenkot. Zolang je maar wifi kan jatten en bier kan slempen.
@Zapata10 | 18-03-20 | 21:42:
Lijkt me een fijn en onbezorgd bestaan voor types zoals U.
Enjoy.
@Berbaar | 18-03-20 | 21:46: Ja daag, liever Corona dan dat ik een beschimmeld onderkomen met lieden zoals u moet delen.
Omdat ze al twee jaar dood is?
Ze zit de hele dag bij jou op je zolderkamer?
Ze tongt niet met iedere Frank.
Een groot pluspunt; de totale demasqué van de nutteloze EU.
Onzichtbaar en incapabel.
Opheffen.
Geld terug.
Juist, dat hele circus van toneelspelers, clowns en idioten kunnen we nu dus opdoeken.
EU is een belastingkantoor met een hele grote marketingafdeling.
Italië: 4207 nieuwe gevallen, 475 doden. Covid 19 heeft 2629 ziekenhuis medewerkers besmet, oftewel 8,3% van het totaal en dat is tweemaal zo hoog als het percentage in China. Qua totaal aantal doden zal Italië morgen of overmorgen de aantallen van China gaan overtreffen. De Italiaanse bevolking maakt ongeveer 5% uit van de Chinese bevolking.
En weet je wat het mooie is...?! Je weet helemaal niets van de achterliggende gezondheid van degene die overleden zijn...
Nog iets... Het aantal besmettingen ligt waarschijnlijk veel hoger waardoor de mortaliteitsratio veel lager...
Die cijfers zeggen dus niets...!
@Witte_Willem | 18-03-20 | 21:37: cijfers uit China zeggen ook niks.
@Witte_Willem | 18-03-20 | 21:37: U leest niet het belangrijkste: er raken percentueel tweemaal zoveel ziekenhuis medewerkers besmet in Italië. Betekent dit, dat er in Italië niet zo zorgvuldig wordt omgegaan om de gezondheidwerkers te beschermen? Verder is de 5% vergelijking van Italië -- China veelzeggend om de rampzaligheid in Italië te bevatten.
Zin in Babi Pasta nu!
Cijfers zeggen überhaupt niets... We worden voor de gek gehouden en bespeeld als een dwarsfluit...
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 18-03-20 | 21:44: Of geeft inzicht in de mate van bewuste onderrapportage van Chinese cijfers.
@Witte_Willem | 18-03-20 | 21:46:
Bij het NOS journaal weten ze bij elk cijfer er een geknutselde relativerende zin achter te plakken.
Mooi artikel, goed om alle ontwikkelen zo verzameld te zien.
Ja daarom ook nu een Lock down. Over twee maanden kan het virus weg zijn en/of zijn er middelen op de markt die voorkomen dat mensen op de IC komen of overlijden aan het virus.
Geef je het virus in die twee maanden de vrije hand dan gaan er nog heel veel mensen onnodig in die twee maanden dood.
@ja-ja-nee-nee | 18-03-20 | 21:41: Helemaal mee eens. Twee maanden zijn goed te overzien.
@geenstijl: BioNtech is Duits (en niet Amerikaans).
Ruil ‘r dan in.., voor een leuke vent.
Mensen die dichtbij de dood zijn zullen bijna altijd kiezen om dan maar een niet-goedgekeurd medicijn te krijgen en misschien in leven te blijven.
Op Internet lees je verhalen over combinatie van Lopinavir (200mg) + Ritonavir (50mg) / Kaletra 2x per dag, of combinatie hydroxychloroquine + azithromycin.
Kijk, als ik toch al dood ga, geef me dan die medicatie maar.
Vind ik ook.
Zie je wel... Het is dadelijk al afgelopen voordat het echt is begonnen...
Weet je wat deze corona 'crisis' is...?!
De grootste Kansas City shuffle die ooit is uitgehaald... Wacht maar tot alle rook straks is opgetrokken...!
Wij zouden over 2 weken naar NY gaan.
Helaas komen we er niet in.
Niet getreurd, in augustus staat een rondreis op de planning.
Via NY, Florida, Alabama, Georgia en weer terug naar NY.
Als die reis niet door kan gaan baal ik wel.
Nu nog afwachten wat KLM doet met de tickets van April.
En hoe was het?
NY is tof hè.
@Ruimedenker; NY is geweldig... Ik zou het in een adem verruilen voor Nederland... Dat Europese inreisverbod kwam net een paar dagen te laat, haha...!
Zo'n reis als de jouwe zie ik ook wel zitten. Ik schat dat het net die reis van je het wel goed komt... Trump kon niet anders dan de boel op slot gooien. Net als hier zijn mensen daar onnodig paranoia gemaakt door de media. Ik heb er twee weken rondgelopen en niet bepasld voorzichtig gedaan en voel me nog steeds kiplekker...
In mijn optiek zegt dat alles wat het moet zeggen...
@Ruimedenker | 18-03-20 | 21:50:
Wow, totaal niet jaloers hier. Wij zouden dit jaar NY en dan Midwest, Westcoast. Gelukkig werd ik helaas aangenomen voor een project.
@je_zusje | 18-03-20 | 22:00:
Dan halen jullie het vast wel een keer in.
Afgelopen jaar deden we een stuk Canada en een stuk van het Noorden vd VS.
Het blijft een gek land... we komen er graag.
En NY is gewoon NY.
Een weekje tot rust komen in de drukte. Heerlijk.
Als er een vaccin beschikbaar is, zal de Nederlandse overheid waarschijnlijk net zo daadkrachtig reageren als nu. Uit zuinigheidsoverwegingen zijn er geen noodvoorraden mondkapjes en handschoentjes en zijn er amper testkits voor handen. De vaccinatie zal dan alleen aan specifieke risico groepen worden toegediend of helemaal niet want we hebben toch groepsimmumiteit.
Eerst maar een medicijn.
Jij doet het ook goed op feestjes zeker?
Ach welnee, als er een vaccin komt, dan is Nederland er heus wel als de kippen bij.
Al was het alleen maar uit economische motieven.
Wat een kutgezeik over dat virus heel de tijd zeg! Mensen worden wel eens ziek, en zwakke mensen gaan dan dood. C'est la vie. We leven niet voor altijd.
Nou doet iedereen net alsof het de pest is, en de halve wereldbevolking dood gaat. Ik blijf een tijdje weg hier op geenstijl, het gaat nergens meer over net zoals overal anders. Ik ga iets nuttigs doen. Aan mijn piemel trekken of zo...
Ga maar doen of aan ists met een trekker, wel in de richting graag, net als trekken.
Stel je voor, je longen zijn 70 tot 80 % gevuld met sperma. Kijken hoe je je dan voelt. Als je longontsteking krijgt ben je zwaar de sjaak. En de grote kutzooi is dat er niet genoeg bedden zijn om die mensen te helpen. Normaal is dat wel het geval, waardoor sterftecijfer ook veel hoger ligt.
Dus dat kutgezeik kun je beter serieus nemen tenzij je niemand om je heen hebt die je lief is.
Doe mij maar een mooie cocktail van alles, behalve de laatste shot.
Kitty Flipping
Destijds had ene professor Buck van TU Eindhoven (zoek naar op) ook het medicijn tegen Aids gevonden. Zei hij.
Dus niet.
Sterker nog; het was al veel eerder gepubliceerd..... maar niet door hem.
Hier dan, alstublieft.
nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Buck
Heet Henk...,
Ik dacht Star Buck
Ik dacht eerst aan Buck Angel, maar die geen professor.
Chloroquine? Ja, doe maar. (Beter dan niets, toch?)
Jawel Hydroxychloroquine is iets beter omdat het minder giftig is www.nature.com/articles/s41421-020-01...
Heb je last van Malaria?
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:19: Mja. Nou je het zegt. Ik heb ruim zes jaar in Australië rondgehangen dus zal ik vast wel ergens last van hebben?
@Roelke | 18-03-20 | 21:19: Ook goed!
Had die reaguurder laatst geen ban gekregen, Chloroquine?
Totaal off topic waarvoor een mea maxima culpa maar wilde gewoon even melden dat ik -na Geenstijl van het begin gevolgd te hebben- zojuist voor 1 cent een proerabo heb genomen met als oogmerk vast lidmaatschap. Ik ben het niet altijd eens met de stukken op en de modus operandi van Geenstijl, maar als er ooit een moment was om rauwe media te steunen is het nu. Dat ik maar veel voor Zwitsal mag uitgemaakt worden de komende tijd!
"met als oogmerk"- "ben het niet altijd eens met" - "de modus operandi "
Oh wij gaan veel lol hebben. *Gna* Welkom ;)
Welkom Ui.
Proerarbo, altijd tof. Weklom!
1 cent. Het mag wat kosten.
@je_zusje | 18-03-20 | 21:18: haha, dank ;)
@Ruimedenker | 18-03-20 | 21:23: merci
@Piet Karbiet | 18-03-20 | 21:27: ja, nu al maximaal bevredigend. Je zult er vast met licht nostalgische gevoelens aan terugdenken. Wanneer raak je dat feutensymbool eigenlijk kwijt?
@Nuchternederland | 18-03-20 | 21:46: ja, ik was na al die jaren eindelijk bereid om voor Geenstijl eens goed in de buidel te tasten. Daarbij is die euro toch niets meer waard straks dus wat kan het ons schelen!
@Nuchternederland | 18-03-20 | 21:46: als hij op de Ic komt te liggen krijgt ie een half mondkapje.
De afgelopen maanden ben ik regelmatig in Brabant geweest, ook met carnaval. gezellig volk! Mag met 99% aannemen dat ik immuun ben. Zou dus gewoon m’n dingetje moeten kunnen doen. Niet onnodig veel schade aanrichten.. goed en eerlijk evalueren achteraf is eigenlijk veel belangrijker
Je kan altijd je dingetje doen on NL, daarom werkt een lockdown ook niet... snapje knul.
Messerschmitt | 18-03-20 | 21:10 |
Mag met 99% aannemen dat je niet in contact bent geweest met een drager van het virus.
Ben net twee weken in New York geweest... Maandag pas teruggekomen... Heb in taxi's, ubers, metro's, ferries en twee keer een volgepropt vliegtuig gezeten. Heb gegeten bij restaurants, take aways en hotdogs op straat bij ranzige kraampjes... Geen handschoenen, geen mondkapjes, hooguit mijn handen een keer of twee vaker gewassen... Statistisch zou ik het moeten hebben, of hebben gehad. Ben een beetje kucherig en snotterig maar verder niet...
#hetismaareengriepje
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:25: zoveel geluk ga ik nooit hebben.. mensen met een te zwak immuunsysteem zijn vatbaar.
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:25:
*ook zielig*
Jij mag slechts reaguren. Maar bijna niemand die zich daar iets van aantrekt.
@Witte_Willem | 18-03-20 | 21:30: Loopneus is symptoom van verkoudheid, niet van covid.
Mooi toch... Ideetje voor een t-shirt...;
I've been in New York for two weeks during the height of the big corona pandenic and all I caught was the common cold...!
#hatsjoe
nu maar hopen dat een eventueel vaccin geen ernstige bijwerkingen heeft, ook niet op langere termijn.
Wat zou het woord van het jaar zijn?
Ik denk ... warmtepomp .
Ik denk besmettingsontkenner
Mexicaans biertje van het jaar?
El Tequito natuurlijk
Groepsimmuniteitstherapie.
Wel voldoende pleepapier in huis?
(ik ken een mannetje)
Bruno Bruins zag de echte concequenties in cijfers van het huidige beleid op zn telefoon en werd plots niet goed. Begrijpelijk
Corona live on tv !
Gs is in ieder geval weer geïnfecteerd met de groene pixel
Ik zie 'm nu even niet vanwege klein klote schermpje maar van de week zat 'ie gewoon in het midden joh!
Hij zit nu aan de rechterkant, helemaal bovenin. #Spoilsport
Heb hem al op 3 verschillende plekken mogen aanschouwen....
@Sjeintje | 18-03-20 | 21:20: Ik zag 'm vlak nadat ik dat plempte verspringen. Je hebt gelijk!
@VBO_B_Niveau | 18-03-20 | 21:19: naast de logout
Hou em in de gaten, zou morgen zo maar 2 pixels kunnen zijn. Eind van de week heb je dan alleen nog een groen scherm.
Ook in Nederland wordt op dit moment een vaccin ontwikkeld. Door Johnson & Johnson, in Leiden. Een familielid van mij werkt eraan:
www.jnj.com/latest-news/what-you-need...
Gecondoleerd alvast.
Ben er zakelijk wel eens geweest. Amerikaans kudtbedrijf. Plastic soep.
Tering, die nagels op die ANP foto. Klust die verpleger bij op de Rhoneweg bij Rob Oudkerk?
LOL
Afgaande op verkleuring op één van de nagels betreft het een roker. Een heerlijk Sherlock Holmes-gevoel overvalt mij ineens.
Maar goed, het gaat waarschijnlijk enkele 10 tot 100 duizenden doden in Europa kosten maar dit virus heeft toch maar mooi de EU kapot gekregen en dat is ook wat waard. Natiestaat all over the place. De EU is klaar (en Europa niet).
De EU faalt voorlopig opzichtig, maar op de achtergrond zijn we zijn nu wel zo goed als verzekerd van Eurobonds. Niet dat er EU burgers te vinden zijn die dat een goed idee vinden, maar never waste a good crisis.
Volgens Amerikaans onderzoek werkt chloroquine ook preventief.
Frans. En zink slikken. Samen met chloroquine bij voorkeur.
@polgroningen | 18-03-20 | 21:05: de lange termijn effecten worden voor lief genomen.
@polgroningen | 18-03-20 | 21:05:
docs.google.com/document/d/e/2PACX-1v...
De link naar de publicatie van de CDC
Chuck Norris heeft Corona in quarantaine gedaan.
Kijk, dat is nog een nieuws. Ik ga straks rustig slapen en zie Chuck tzt wel verschijnen.
Zeur niet zo.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Wie wil zich inschrijven voor het testen?
Kom maar alle keyboard warriors!
Gedaan, Ik sta ingeschreven als: Mark Rutte
Vreselijk.
Gewoon even een ander zinloos verhaaltje voor 'Is dit nog nieuws?': Toevallig zat Jan vandaag thuis door omstandigheden: Hij keek vanwege verveling 'serial killer documentaries' op YouTube. En moest lachen.
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:18:
Ja dankjewel.
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-03-20 | 21:19:
Hoe is het met de paranoia?
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:24:
Met het mijne gaat het wel goed maar hoe is het met de jouwe?
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-03-20 | 21:45:
Was je nou serieus naar buiten geweest om te kijken?
“Bedankt paus!” Ik moest lachen
Mooi overzicht, ze zitten in ieder geval niet stil.
als Noord-Korea geen last heb van corona virus, waarom staat die meneer met een mond kapje op naast die dwerg ,is hij in hongerstaking dan
Interpunctie.
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:02:
*nog een interpunctie*
Jij probeert ook dit jaar weer in de top tien aller reaguurders te komen! Ja toch?
@Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-03-20 | 21:09:
Ga bij je voordeur op die witte troon zitten paranoia te wezen.
*lupuslupus placed all bets on the pope*
“Rien Ne Va Plus“
Helaas Pindakaas
Toevallig niet.
Ze is niet katholiek en al helemaal geen fan van de paus. Opletten.
@LiniaalRectaal | 18-03-20 | 21:16:
Gokken doet ze niet en ze houdt ook al niet van Kindapaas.
Sommige grappen.....
@Ruimedenker | 18-03-20 | 21:34:
Wel op Tinder toch.
Het lijkt mij voorde hand liggend dat we voorraden van de “ skippy” medicijnen gaan inslaan om dat dit medicijn al getest is op mensen al dan niet voor een andere besmetting maar het kan niet schaden.
Wat?
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:03: Ja lijkt mij ook. Daar heb je in deze situatie meer aan omdat een vaccin nog minstens een jaar duurt.
"en dan kunnen we het in 2021 gewoon weer hebben over Zwarte Piet enzo."
Oh ja, de mentale corona. Daar zijn we nog lang niet vanaf. *zucht*
Ik vouw mondkapjes van ponypacks. Marcheer ik veilig tussen het gepeupel door met m'n wc rollen.
Prima stukkie, we gaan het allemaal wel zien.
Vooralsnog kiplekker hier.
Dat spijt ons allemaal ten zeerste.
Het zijn immers de sterkste schouders die de weelde kunnen dragen.
Toch zou het fijn zijn voor je vrouw als je een paar weekjes in isolatie ging. #eindelijkrust
Wat een gezellige man, die Aziaat met die zwarte bondmuts en Gestapo jas.
Iek niet begrijp?
In Frankrijk zijn al veel IC bedden bezet. Als dit straks in België en Duitsland ook gebeurd. Zullen NGO's hun verdienmodel proberen te verleggen naar "IC Vluchtelingen" en ons aanspreken op onze morele verantwoordelijkheid vanuit de hele wereld naar Nederland te vliegen om aan de IC te leggen.
We hebben hier net 1000 ic bedden.
Interessant stuk. Goed ook om alles eens op een rijtje te zetten.
Maar toch een vraagje.
Hoe gaat het testen van zo'n vaccin in zijn werk? Even ervan uitgaande dat het toxische testen heeft overleeft. Proefpersonen krijgen zo'n vaccin. Worden zij dan naar Brabant of Italië gestuurd? Worden zij ziek. Dan werkt het niet. Worden zij niet ziek, dan is het eureka?
Infecteren met de ziekte.
medicijn krijgen.
kijken of het helpt.
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:00: Ze kunnen het medicijn beter toedienen aan de patienten op de IC's.
@Lupuslupus | 18-03-20 | 21:20:
www.rtlnieuws.nl/node/328716
Een mooi en uitgebreid stuk.
Goed om te zien hoe alle wetenschappers allemaal vol gas gaan in de strijd tegen het virus.
Fijn om ook eens wat hoopvollere berichten te lezen, al zijn we er nog niet natuurlijk.
Dan heeft u wat anders gelezen dan ik.
@Crossing_The_Rubicon | 18-03-20 | 21:03:
Wat lees jij dan meneer glas half-leeg?
Begint de zombi apocalyps in “i am legend” van Willem Smits ook niet met een haastig ontwikkeld vaccin?
Nee.
@frank4444 | 18-03-20 | 21:02:
Ah bedankt, mis ik dus niks aan.
encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=t...
Als dit allemaal achter de rug is, moet de WHO misschien eens een pittig gesprekje voeren met de Chinezen. Wat meer kennis over voedselveiligheid onder de bevolking zou geen kwaad kunnen (understatement).
Ehm...
Mickey, de halve wereld eet zo.
Het is vooralsnog totaal onduidelijk waar het virus vandaan komt.
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 20:57:
Dat geloof ik graag, maar de meeste ellende lijkt nu - en in het verleden -toch wel uit China te komen. Het lijkt me daarom een mooi vertrekpunt.
Eensch. Herstelbetalingen.
@MickeyGouda | 18-03-20 | 21:05:
Mwoh...
Gele koorts, Ebola, Zika, Marburg, Lassa, Hanta, Rift Valley Fever, HIV, Monkeypox ,Crimean-Congo haemorrhagic fever ...
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 20:57: u bedoelt vleermuizen (levend) in bouillon?
Ik geef het 100 miljoen slachtoffers voordat China genuket wordt.
@aardv@rk | 18-03-20 | 21:11: Nee.
media.gettyimages.com/photos/bush-mea...
media.gettyimages.com/photos/bush-mea...
media.gettyimages.com/photos/bush-mea...
media.gettyimages.com/photos/bush-mea...
media.gettyimages.com/photos/bush-mea...
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:10:
Duidelijk, maar die verschrikkingen hebben geen pandemische vormen aangenomen en waren dus blijkbaar op enige manier te isoleren.
@MickeyGouda | 18-03-20 | 21:17: Geluk bij een ongeluk en ja die waren/ zijn pandemisch (meerdere landen). Malaria bijvoorbeeld is ook een pandemie, net zoals de griep (komt in meerdere landen tegelijk voor)
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:16:
Ik ben even een paar minuten kwijtgeraakt. (ꏿ﹏ꏿ;) Boodschap ontvangen.
@MickeyGouda | 18-03-20 | 21:36:
Adem in adem uit. Wees zen.
Leg de telefoon weg, lees een boek.
Welterusten.
Of dat gesprek over vleermuizensoep of over dat bio-engineering lab 20km buiten Wuhan moet gaan laat ik even in het midden..
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 21:39:
Insgelijks. ;-)
Groepsimmuniteit is dan net wel verandert van doel naar gevolg, bejaarden in het openbare leven gaan zeldzaam worden.
Ze gaan allemaal stilletjes in hun kamertje afwachten tot we immuun zijn.
Ze moeten wel, corona is vaak dodelijk voor de senioren, als 80 procent het krijgt, waarom zouden zij dat niet zijn?
Omdat ze zichzelf isoleren. En de regering gaat met de grote supermarktketens praten of er bepaalde uren kunnen kopen waarin alleen 65+ worden toegelaten. Dus dat de ouderen zelf boodschapjes kunnen doen. Op zich een sympathiek voorstel maar hoe controleer je of iemand 65+ is. En er zullen er zijn die toch op die bepaalde uren boodschappen willen doen maar niet naar binnen mogen (o dat wist ik niet). Nee ik zie dat niet gebeuren.
@Lupuslupus | 18-03-20 | 21:25: Komen i.p.v. kopen.
JAPAN past met succes een griep middel toe met goede resultaten
Oh?
Mij moeder ook!!! Bel de pers!
Bron or it didn't happen.
@keestelpro | 18-03-20 | 21:08: asia.nikkei.com/Spotlight/Coronavirus...
@Koning BongoBongo | 18-03-20 | 21:22: Nou dat zou prachtig zijn.
@Lupuslupus | 18-03-20 | 21:27: We gaan het zien !
@Koning BongoBongo | 18-03-20 | 21:22:
Goed werk Koning BongoBongo!
Het is frappant hoeveel goed nieuws er is over allerlei remedie's wereldwijd waar je maar weinig over leest in de nationale kranten en media. Gisteren dat dramatische item in het RTL nieuws over een volle IC in Italië waar geen enkele patient beter werd. Ik denk echt dat het onwetendheid is van beschikbare medicijnen van het betreffende ziekenhuis. Ik zou haast zelf 400 vaccins Plaquenil willen bestellen en naar dat ziekenhuis willen verzenden.
2 jaar.
Sorry maar als het vaccin aanslaat verwacht ik binnen 6 maanden al een wereldproductie.
Dan kunnen opeens regels en protocollen verbogen worden zeker bij zo'n pandemie en de overheden vragen er dan ook naar.
We gaan niks verbuigen omdat jij dat zo graag wilt.
De overheid die vraagt naar een vaccin? Hoezo open deuren intrappen?
Weer miezerig commentaar.
Veel tekst voor een simpele griep.
Roflol...!
Een verkoudheid is het. Een beetje zoals ons eigen Nederlands coronavirus HCoV-NL63 .
Begin je weer.........
Ik heb corona, zit met een dikke keel en drooghoesten met toch snot thuis. Het is allemaal drukte om niks. De enige mensen die overlijden, zijn diegenen die toch al binnen een paar maanden de pijp uit zouden gaan. 5 jaar geleden ging er elk jaar zo'n virus de wereld rond, en hoorde je er niemand over. Ruimt lekker op, zou je kunnen stellen, maar nee dat mag niet meer tegenwoordig.
U bent mijn held van vandaag...
Ik zit nu dus met een flinke verkoudheid en een keelontsteking die steeds verder richting mijn longen gaat. Het is simpel te verhelpen met een ibuprofen kuur van twee dagen weet ik uit voorgaande jaren. Echter mocht ik corona hebben dan zou ibuprofen funest kunnen zijn. Dus door die onzekerheid kom ik onnodig in gevaar. Toch ga ik niet vragen om getest te worden om de zorg niet tot last te zijn en de echte zware gevallen voorrang te geven.
En jij zit gewoon achter de pc, te rukken?
Jij mot groepsdingen gaan doen, oelewapper.
Groepsintensiviteit of zoiets.
Je weet wel..
Beterschap btw.
@keestelpro | 18-03-20 | 20:53:
www.volkskrant.nl/de-gids/de-waarschu...
www.telegraaf.nl/nieuws/1360514460/em...
@keestelpro | 18-03-20 | 20:53:
Nee, ibruprofen is een feestboek fabel.
@keestelpro | 18-03-20 | 20:53:
Het scheelt dat je bijna pas getest wordt als je half dood bent.
Daarom vertrouw ik de cijfers ook niet.
Elke dag moet je de cijfers x10 doen.
@Patje2011 | 18-03-20 | 20:57:
Patrick je bent een held. Ik vond het al zo vreemd dat een ontstekingsremmer werd afgeraden tegen een virus dat uiteindelijk tot een dodelijke longontsteking kan leiden.
Ik had al dagen beter kunnen zijn...
@Miezerig | 18-03-20 | 21:00:
o ja joh? 1000 wordt 10.000> 100.000 en dan een miljoen> na een week de totale wereldbevolking.
@keestelpro | 18-03-20 | 21:07:
Knap snel op Kees!
@Patje2011 | 18-03-20 | 21:14:
Gaan we doen Patrick, dank je!
@Miezerig | 18-03-20 | 21:00:
De rest is ook bullshit.
Cijfers kloppen gewoon, je wordt pas getest met ziekteverschijnselen, dat is bekend.
Heeft niks met vertrouwen te maken, hoeveel mensen er nu besmet zijn is helemaal niet met zekerheid te zeggen.
Dat is en was ook al algemeen bekend.
Kappen dus met je prietpraatje, het is geen complot en gebeurt ook niks geheimzinnigs.
Turkije gaat zich redden met wiet en aluhoedjes-verhalen.
"Cannabis tops Turks’ list of absurd cures for COVID-19. Abdurrahman Dilipak, a prominent Islamist columnist for daily Yeni Akit, advocated its use in his March 12 column, suggesting the use of hemp, a subtype of Cannabis sativa plant that grows in central Anatolia, to fight the virus.
www.al-monitor.com/pulse/originals/20...
Dat probeer ik ook al sinds het begin. Vooralsnog nergens last van. Ja, de shop was even dicht, maar ik had nog.
@polgroningen | 18-03-20 | 21:03:
Blowen maakt je dom
@LonelyWanker | 18-03-20 | 21:09: Van rukken word je eenzaam.
@LiniaalRectaal | 18-03-20 | 21:11: dat geloof ik graag gezien uw nickname haha
Ik zou mijn hoop niet inzetten op een vaccin: Er is een evolutionaire wapenwedloop (evolutionary arms race) bezig tussen ons immuunsysteem en bepaalde virussen, zoals HIV, Ebola, SARS en MERS. De laatste drie bedienen zich van een 'antilichaam-afhankelijke verbetering' (antibody-dependent enhancement) waardoor het infectietype wijzigt naar een dodelijker soort (infectie van macrofagen en binnendringen van het zenuwstelsel).
Mocht dit ook het geval zijn met COVID-19, dan treedt er 1] geen immuniteit op 2] zal herinfectie veel dodelijker zijn 3] zal er geen vaccin komen.
Ik zou alles inzetten op genezing, niet op vaccinatie.
Kunt U ook elaboreren over Chemtrails, HAARP en het Mandela-Effect? Dank U.
@Taggart | 18-03-20 | 20:52:
Google op antibody-dependent enhancement voordat je gaat kwaken.
Voor degenen die biotechnisch onderlegd zijn:
jvi.asm.org/content/94/5/e02015-19
De farmaceut die een vaccin ontwikkelt, loopt binnen.
Binneuh.
m.youtube.com/watch?v=pyPFXyu8GXg
Zal wel dezelfde firma zijn die het virus in de wereld heeft geholpen.
Plaquenil! Dat is het medicijn.
Hier te bestellen echter alleen op doktersrecept.
www.efarma.nl/plaquenil-tablet-omhuld...
Is er een dokter in de panelen?
Nee maar ik heb wel een receptenboekje en een handtekening...!
Dat is zelfmoordmiddel.
Niet grappig.
eenwaardiglevenseinde.nl/meldingen/pr...
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 20:53:
Akelige site.
Je kan met bijna alle medicijnen wel zelfmoord plegen als je maar de juiste dosering inneemt.
@keestelpro | 18-03-20 | 20:59:
Precies.
En aangezien een groot deel van de mensheid zo dom is om zelfs bleekmiddel te gaan drinken als dat op internet staat....
@frank4444 | 18-03-20 | 21:12: Death by toiletpaper......
@Koning BongoBongo | 18-03-20 | 21:14:
twitter.com/keestelpro/status/1240372...
Maar nu de echte vraag;
Welke van de middelen geeft je ook een lekker roesje en waar kan ik me dan inschrijven als testpersoon...?!
Geen medicijn.
Geen vaccinatie.
Uitzieken. Net als met de griep. (Of is daar wel een medicijn tegen?)
Er zijn nu al verschillende medicijnen toegepast die de symptomen onderdrukken en mensen dus door het ziektebed heen slepen. Zie Thailand, Zie Japan, Zie Korea. Moet je niet over je max capaciteit IC bedden vliegen natuurlijk. Zie Italië.
Turkije heeft ook geen last, volgens de kaartjes en grafieken. Toch best wel heel bijzonder, zo tussen Iran en Italië in... Hoe doen ze dat?
Vast Ubermenschen vlgs hun almachtige leider.
Heb net een video gezien vanuit een ziekenhuis in turkije op twitter, kan helaas geen link plaatsen. Allah was niet erg tevreden met het beleid van Erdogan, duizenden besmettingen in Turkije, er wordt gevreesd voor vele doden net als in Italië.
@Ik_ben_geen_robot | 18-03-20 | 20:49: Zie dit account zijn laatste tweet @abdbozkurt
Liegen tot het goed uitkomt om dat niet meer te doen.
Oud-partijgenoot van Erdolf begint zijn eigen nering, en op de dag van de presentatie heeft Turkije plotseling covid en is de media-aandacht weer in Erdolfs handen.
www.al-monitor.com/pulse/originals/20...
In Turkije kan je alle medicijnen zonder doktersrecept krijgen.
Ik zou wel een pilletje bactrim® kunnen gebruiken maar ik mag het niet kopen in Nederland.
Met een hek.
Hebben een verbond met Noord-Korea
Nota bene in Breda, ‘t Ginneken en Zandberg, maken de mensen zich geen zorgen hoor: hoewel de terrassen zijn gesloten besluiten mensen spontaan zelf terrasjes op straat te maken en met buurtgenoten te gaan borrelen. Dikke middelvinger naar de mensen die 1,5 km verder op voor hun leven aan het vechten zijn. Bizar
Zomers in de tuin zitten en "last hebben" van muggen.
Dikke middelvinger naar mensen die 5000 kilometer verderop doodgaan aan malaria.
Bizar.
@Is dit nog nieuws? | 18-03-20 | 20:47: touche
Dus opgelost wc-papier je aderen inspuiten helpt niet? Ik voel mij wel een beetje funny.
Voorlopig dus maar goed kauwen, zodat het eten gelijkmatig in je bloed komt.
*macaroni in injectiespuit doen gaat*
Leuk informatief stuk, thx
tegenwoordig vertrouw ik de Nederlandse deskundigen niet zo. Dus hup voor de rest.
Hup Chinese deskundigen!
Hup Iraanse deskundigen....
Grootste en meest heikele punt is of al die vaccinaties tegen dit coronavirus COVID-19 levenslange immuniteit bieden. Zo niet dan heb je er weinig aan helemaal als dit virus elk jaar verandert zoals het overbekende Influenza-griepvirus.
@frank4444 | 18-03-20 | 20:43: nee mutaties gebeuren gewoon
@Idiot456 | 18-03-20 | 21:18: Een virus wil (Darwin) overleven. Des te meer gastheren hoe beter, anders kan ze niet voortbestaan.
Eindconclusie: Corona is een Hoer!
Noord Korea geneest corona met voodoo rituelen.
Nee hoor, ze geven patienten gewoon een nekschot zodat er uiteindelijk niemand overlijdt aan het virus...
@Witte_Willem | 18-03-20 | 20:48:
Zegt welke betrouwbare omroep?
@Witte_Willem | 18-03-20 | 20:48:
Ja haha precies!
'the vaccine is made of extracts from ginseng with the injection of rare earth elements'
Die rare earth elements zijn waarschijnlijk lood en buskruit.
Allemaal mooi, maar wat zei die Trump nou net in die veel te lange speech? Iets over defence production act? War economy? Day zou drastisch zijn. Kom er verder geen touw aan vast knooenbehakve dat ie twee grote boten heeft met een kruis erop, wat een wartaal kraamt dia man uit
Om het uit te leggen voor linkse ongeletterde figuren, dat is een bestaande wet die industrie inschakelde producten te maken tegen marktprijzen met afname garantie, wel met specifieke specs, dus in oorlog wapen munitie voertuigen ed, nu medische middelen hulpmiddel en apparatuur niks bijzonders gewoon slim, bv 3m maakt in VS stof kapjes en morgen alleen nog de ffp3 variant simpel niks bijzonders gewoon goed beleid
De Israëli zouden het binnen 90 dagen hebben. www.google.com/amp/s/m.jpost.com/HEAL...
Mainstreambron Jerusalem Post, of is dit fake news?
Sorry, staat al in t artikel, te vroeg gepost
@Realisties | 18-03-20 | 20:41:
If all goes as planned, the vaccine could be ready within a few weeks and available in 90 days, according to a release.
zou kunnen dat misschien in principe theoretisch mogelijk.......
*gaap*
Je zou kunnen zeggen, al is het een gewaagde, mogelijk zelfs ongepaste, stelling, dat het corona-virus ook ergens een oplossing voor is.
Waarvoor, dat vertel ik later misschien nog, nu eerst even naar de plee.
De luchtkwaliteit, wist het NOS Journaal ons te melden.
Gezien de wereldwijde belangen, geloofwaardigheid van regeringen, feit dat olie en beurzen compleet ingestort zijn, zal het eerste vaccin binnen een maand beschikbaar zijn, concreter half april.
De spuug van Zlatan verdunnen tot D8.... killt ieder virus.
Iedereen mag het vaccin uitvinden, zolang ze maar een kleur heeft.
Gender (v) duur vaccin.
Maar van vaccins kreeg je toch ADHD en autisme enzo?
En er was niet bewezen dat het helpt enzo? Chemtrails, Bilderberg, mind control...
Ja, dat heb ik ook gelezen op FaceBook. Ziek worden is veel gezonder voor je immuunsysteem. Aldus Klaziena uit Zalk..
@Osdorpertje | 18-03-20 | 20:36:
En Van Dissel.
Die domme Belgen proberen muisjes te genezen van corona.
Rare prioriteiten.
Nu verder lezen...
Ah over een paar maanden is het vaccin gewoon te koop op Ali Express.
Goed bezig China!
REAGEER OOK