Let op. Om 13:00 uur Het TK Corona Debat
Geen vragenuur, wel vuurwerk
Reminder. Haal nu sjips, softdrugs, pleepapier en nootjes, Want rond 13:00 uur begint het Corona Debat in de Tweede Kamer. Er is geen Vragenuur om 14:00 uur, en de vraag is of dat ooit terugkeert. Maar we hebben dus een lunchdebat over de actuele ontwikkelingen rond het corona-virus. Alle politieke partijen hebben hun beste mensen gestuurd, en Kuzu is er ook. Rond 14:00 uur komt het RIVM met nieuwe schokkende cijfers over de veelgeprezen kudde immuniteit, dus dat zal zo tijdens de inbreng van Thierry BaudeH zijn. Bijkomend voordeel van het actuele coronadebat - iedereen is binnen.
UPDATE: Corona in de ogen hier. Debat is MORGEN, woensdag 18.
Reaguursels
InloggenHoeveel besmette Nederlanders kennen jullie in jullie omgeving?
Ik kom zelf uit Breda en ik ken er niet 1. Mensen in mijn omgeving ook niet.
Dit is ook een geruststellende:
medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-ac...
- In Tsjechië zijn vele mensen thuis bezig om mondkapjes te vervaardigen. Zelfs hun topzangeres Lucia Bíla zit achter de naaimachine.
- In Tsjechië zorgt de minister van volksgezondheid ervoor dat binnen twee dagen iedere Tsjech over een mondkapje beschikt. Premier Babis verschijnt nu in het openbaar met mondkapje op.
- In Tsjechië wordt de consumptie van roggebrood aangeraden i.v.m. het virus. Roggebrood maakt de darmen schoon.
Ik ga gelijk maar ff roggebrood hamsteren.
@Animals | 17-03-20 | 14:01:
Hmmm. Lekker met spek en erwtensoep.
Pakken spliterwten zijn er trouwens nog genoeg in de winkels. Veel allochtonen kennen dat niet, dus eten ze het ook niet. Voordeel voor ons. En erwtensoep is, net al roggebrood, ook nog eens supergezond. :)
En iedereen heeft geschikt materiaal om FPP2 filtering te doen?
@MaarFeitelijk | 17-03-20 | 15:30: de panty van je oma, daar kan geen virus tegen op
@gaffelbaard | 17-03-20 | 14:24: Die zijn meer van de kikkererwten.
We zijn dus een experiment van Rutte en RIVM. Er is geen enkele wetenschappelijke basis om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt een Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt.
Het maakt niet uit welke keuzes je maakt, er is altijd wel ergens een arts die het er niet mee eens is. Omdat het nou als sinds gisteravond prominent op de voorpagina van de Telegraaf staat wil niet zeggen dat het waar is.
@Animals | 17-03-20 | 14:00: Als Rutte en het RIVM voor zijn is dat een hel goede reden om tegen te zijn gezien de gebleken incompetentie op dit ( en nog wat andere) gebied(en)
@bijna_raak | 17-03-20 | 14:55:
Een lockdown tot er een vaccin is (wat wel tot 18 maanden kan duren) is een beter alternatief mensen die het niet eens zijn met dit beleid kunnen gewoon in lockdown blijven, dus je hebt een keuze.
Haha jaja maar je moet elke dag wel een kansje wagen toch!?!
Overheid is zo ie zo van de kansspelen..
ICT heeft kans op 0% budget overschrijving! Oh kak, verkeerd gegokt
Ze moeten iets doen om de economie niet onderuit te laten gaan? Kunnen ze volgend jaar in brussel mooi weer spelen waardoor we nog meer moeten gaan betalen aan die graaiers. Als het fout uitpakt beginnen ze over een VOC mentaliteit en dat daar soms foutjes gemaakt worden, maar dat geeft niet want er kunnen vluchtelingen de plaats innemen van de overledenen.
Redactie;
Bij het plaatje staat woensdag 18 maart, moet zijn dinsdag 18 maart.
Nanda, kijk eens rechtsonder in je computerscherm: dinsdag 17 maart vandaag dus morgen woensdag 18 maart.
Boris Johnson gooit het 'maximaal controleren' scenario overboord omdat het 250.000 extra doden veroorzaakt. Dat betekent voor Nederland, dat de speech van premier Rutte reeds na één dag verouderd is. Of gaat NL eenzaam het D66 beleid t.o.v. de ouderen van Nederland alsnog voortzetten?
Bron?
@Animals | 17-03-20 | 14:00: Bron: www.nzz.ch/feuilleton/medien/die-brit... Ook de Daily Mail werd in de GS panelen reeds geciteerd. De Britse RIVM 'Imperial College' raadt de regering aan om tot lockdown over te gaan.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 17-03-20 | 14:03:
Dit is de kop van de Daily Mail:
Shutdown, what shutdown? London stays open for business as cafes and shops flout government advice to shut down for 12 weeks amid confusion over coronavirus lockdown
@Animals | 17-03-20 | 14:18: www.dailymail.co.uk/news/article-8119... 250.000 doden extra wanneer het VK niet in lockdown gaat.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 17-03-20 | 14:25:
Dat vindt de Daily Mail, Boris Johnson heeft nog niets veranderd aan zijn beleid.
Er is dus geen bron van dat Boris Johnson het 'maximaal controleren' scenario overboord gooit?
@Animals | 17-03-20 | 14:32: Lees de NNZ en het advies van Imperial College is dringend. U denkt dat Rutte tegen het RIVM ingaat?
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 17-03-20 | 14:39:
Advies ja, dringend zelfs, maar dat Boris Johnson het 'maximaal controleren' scenario overboord gooit, is dus gewoon niet waar en nepnieuws.
Vandaar dat ik om een bron vroeg.
@Animals | 17-03-20 | 14:52: Wait and see. Dit is geen nepnieuws maar kondigt de beleidsverandering van het VK aan. Nepnieuws zou het zijn, wanneer het Imperial College niet de noodklok luidt. Maar we zullen zien hoe lang het VK en NL uit de Europese pas blijven lopen.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 17-03-20 | 15:02:
Advies en beleid zijn twee totaal verschillende zaken. Tot Johnson dit heeft beslist en is het nepnieuws.
@Animals | 17-03-20 | 15:05: ik had het ook ergens gelezen (Guardian?) Iedere 70+ voor 4 maanden in thuis quarantaine. En compleet op slot ivm hoge besmetting en laag houden van de zorgvraag. Iedereen die beademingsapparatuur KAN maken wordt gevraagd dit ook te doen, VK koopt het ZO IE ZO.
Weet ff niet meer waar dat stond.
Toen Rutte zei dat we niet moesten hamsteren, ben ik dat alsnog gaan doen. Mijn kelder ligt nu vol met schijtrollen en blikken bruine bonen. Mij zien ze voorlopig niet in de super en wat blijkt nu: bezorgdiensten kunnen het werk niet aan met wachttijden tot wel 7 dagen. Gelukkig liet ik het niet op bezorgdiensten aankomen.
ik ben net nog naar de supermarkt geweest toen ik onderweg was van werk naar huis. Niks aan de hand, was genoeg. Maar je kan ook te lui zijn om zelf naar de suup te gaan?
Stop nou alsjeblieft met die kaartjes! We testen nauwelijks, dus onzin. Graag een kaartje met de doden: Corona in het rood, griep in het blauw.
Is dit debat te volgen? Ik kan het niet vinden. (edit, niet goed gekeken, ik heb erover heen gekeken dat het morgen is)
Ja, dat is niet zo raar want GeenStijl kondigde het ook aan alsof het vandaag was ipv zgn. vragenuurtje. Verwarrend, maar ook een uitnodiging tot zelf nadenken..
Als je dus het beleid van NL hebt met groeps immuniteit en je hebt het beleid van bv Denemarken of Tsjechië wat het tegenovergestelde is, dan gaan de grenzen toch niet meer open ? Dan komt een Nederlander toch nergens meer in ?
De landen die een lockdown doen moeten dat minimaal een jaar volhouden, dus dan komen we er toch niet in tot er een vaccin klaar is.
Over het eerste vaccin dat getest wordt:
"het hoofd van de NIH, waarschuwde wel meteen dat het 12 tot 18 maanden zou duren voordat het vaccin beschikbaar kan zijn."
Dit vroeg ik mij ook af
@Animals | 17-03-20 | 13:24:
Denk dat de Israelisch het wat eerder klaar hebben.
De Amerikanen hebben het over 90 dagen.
@Roadblock | 17-03-20 | 14:04:
12 tot 18 maanden gaat over het Amerikaanse vaccin.
www.ad.nl/buitenland/eerste-mensen-kr...
maar iedereen kan wel Nederland in...... Knettergek hier
Het begint met als inleiding een stukje Haagse comedie.
Rutte is nog nooit nagekomen wat hij heeft beloofd. (Dat we allemaal/bijna allemaal/heel veel); Corona krijgen neem ik ook maar met een korreltje zout.
Beslist geen toeval dat Rutte specifiek de naam van Van Dissel noemde in zijn toespraak. Die moet straks de zwarte piet toegeschoven krijgen als het helemaal uit de hand loopt. En dat gaat natuurlijk gebeuren, want 80% van de bevolking gaat ziek worden met honderdduizenden doden tot gevolg. Het is echter gunstig voor de pensioenfondsen en de gezondheidszorg ná het aankomende rampjaar, dus daarom laat men het maar begaan.
Rutte is einverantwoordelijk en had zich door meerdere onafhankelijke adviseurs moeten laten bijstaan. Dat hij alleen afgaat op de informatie van het RIVM is zijn beslissing.
In het echt zijn ze het duo Jaap en Mark
Dan verdient Van Dissel dit.
Je weigert toch je te laten gebruiken.
Precies, was mij ook opgevallen, van Dissel kan beter alvast gaan onderduiken.
Van dissel zit niet ver van zijn pensioenleeftijd af schat ik, die moet toch bijna vervangen worden. Makkelijk slachtoffer en nog makkelijker op te offeren.
Hoe zit het eigenlijk met de noodwet tegen dwangsommen voor asielzoekers?
Of het stopzetten van ontwikkelingshulp,meteen!
Broekers Knol zit thuis te snotteren.
Nou is mij iets niet duidelijk, maar misschien weet iemand het.
Er is een Ministeriële Commissie Crisisbeheersing waarbij de MP, sommige ministers, en de gezondheidsorganisatie RIVM, de politie, en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid aanwezig zijn.
De MP en de ministers beslissen over eventuele nieuwe maatregelen vanwege het toenemende aantal besmettingen met het coronavirus.
Het RIVM adviseert in deze alleen maar.
Heb ik meneer Jaap v. Dissel gisteren nog in Nieuwsuur horen zeggen.
De beslissingen worden uiteindelijk door de ministers van het crisisteam genomen.
Daar speelt natuurlijk ook de politiek een rol in.
Waarom doet Rutte het dan voorkomen, of hij voor 100% achter de experts van het RIVM aanloopt, en noemt hij met name Jaap van Dissel?
Omdat hij geen visie heeft (en daar trots op is)?
Zichzelf indekken?
Hoe moelijk is t via tv een oproep te doen aan capabele fabrikanten om zich met overheidsgeld, raad en daad bij te laten staan om hun fabriek binnen een week om te laten bouwen tot mondkapjesproductiebedrijf en binnen no-time heel nederland te voorzien van mondkapjes zodat de drager hiervan t virus niet verspreid ?
@serieus bedoeld | 17-03-20 | 12:42: en waar Komen de grondstoffen vandaan?
@Mark_D_NL | 17-03-20 | 12:55:
www.chemelot.nl/homepage
@Mark_D_NL | 17-03-20 | 12:55: we maken papier van bomen die nu in de biocentrale verbrandt worden.
Via via vernomen van iemand die er werkt: ons regionale ziekenhuis heeft officieel 5 patiënten op de IC maar het zijn er 20. Wanneer deze multiplier (4 x zo hoog) geldt voor het hele land, dan weet u hoe te rekenen bij de aantallen die het RIVM opgeeft.
@Waakvlam | 17-03-20 | 12:37: hij kan de infi makkelijk ZELF in het arabisch vertalen en op de ned\arab media plempen
God die twee domme rachidkutjes die in Marokko vast zitten al de godganse dag op NOS journaal. Kleuters...
Het is daar toch zo geweldig? Laat ze daar maar langere tijd blijven. Kijken hoe ze daarna over NL denken.
Zwangeres Anouk zit momenteel ook vast in Marrakech. Die zag ik toch eerder een vakantie boeken in Afrika, bij de Mandingo's.
Latest update uit de Gelderse Vallei: 3 hele corona patientn waarvan 0 (nul) op de IC.
Misschien kunnen Wilders en Thierry de boel nog even bijelkaar schreeuwen.
In het Amphia in Breda is e situatie natuurlijk anders, maar jongens zeg, deze hele draconische maatregelen-set inclusief Joop-den-Uyl achtige toespraken op TV vanwege een logistiek bottleneckje bij de ziekenhuizen had al lang opgelost kunnen zijn als die ziekenhuismaffia gewoon de handjes uit de mouwen had gestoken. Onvoorstelbaar.
Misschien hadden ze 6 weken geleden moeten luisteren naar Baudet toen hij om een spoeddebat vroeg
VGZ en andere zorgverzekeraars is pas echte maffia mensen moeten vaak goedkope troep vreten met heel veel bijwerkingen om maar zoveel mogelijk winst te kunnen maken met goedvinden van de politiek
Natuurlijk, die miljarden artsen/virologen/verpleegkundigen wereldwijd weten er helemaal niks van. De hele wereld ligt zowat plat en mensen gaan dood. Puur en alleen omdat ze geen advies bij "van Oeffelen" hebben ingewonnen. Maar wees gerust, ze zullen nu wel anders gaan praten nu "van Oeffelen" zijn bevindingen op internet heeft geplaatst. Volgende week alles weer normaal.
Goh een debat over corona.Wie wou er 6 weken geleden al een spoeddebat?Toen de RIVM nog rondbazuinde dat: De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.
Aldus het RIVM waar meneer Rutte blind op vaart.
Nee RIVM verkondigd wat Rutte het beste past
Ik heb het RIVM een tijdje gevolgd toen ze onderzoek deden naar e-sigaretten. Daar hebben ze zo'n beetje alles fout gedaan tijdens de tests wat je maar fout kon doen. Je zou het zelfs frauduleus kunnen noemen. In de stikstof affaire zijn er wederom zeer dubieuze conclusies getrokken. Mijn vertrouwen in de RIVM is niet groot. Maar goed, een blinde eekhoorn vindt ook weleens een beukennootje, wellicht hebben ze dit keer per ongeluk gelijk.
@likdoorn | 17-03-20 | 12:19:
Nog preciezer ...
De minister van VWS is Hugo de Jonge (CDA). CDA is coalitiepartner, en maakt deel uit van de regering. CDA wil dolgraag weer een keer een MP leveren. De Jonge ziet dat wel zitten.
Tot de volgende verkiezingen doet De Jonge braaf wat Rutte hem zegt.
Dat is nu onverantwoordelijk.
De minister van VWS is verantwoordelijk voor het RIVM. Eigenlijk zou De Jonge nu dus keihard tegen Rutte in moeten gaan en bijvoorbeeld moeten zeggen: "Nee, Rutte, je neemt een onverantwoordelijk risico, zo doen we het niet, vanaf morgen alle kappers, de bouw, en niet-vitale detailhandel dicht".
Bijvoorbeeld. Maar de crux zit hem als dat De Jonge dat zou zeggen, hij dan overruled word door Rutte. En we weten allemaal dat bij Rutte de volksgezondheid ondergeschikt is aan bedrijfsbelangen. Gevolg: veel mensen lopen nu onnodig het risico besmet te worden.
Er gaan nog veel meer mensen corona krijgen. Dit is nog maar het begin.
@Stevo365 | 17-03-20 | 12:46: Je laatste zin: wellicht hebben ze dit keer per ongeluk gelijk.
Als ze op 28 Januari nog zeggen: De ziekte lijkt, met wat er nu bekend is, niet heel besmettelijk. De ziekte lijkt ook niet makkelijk van mens op mens overdraagbaar is.
Dan ben je eigenlijk af als RIVM
@gaffelbaard | 17-03-20 | 12:54: dank je voor de duiding
@likdoorn | 17-03-20 | 13:22:
Graag gedaan hoor. :)
Geldt ook voor NL dit:
www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/17/open-...
Situaties zonder precedent en handleiding zoals de COVID-19-pandemie vragen om proactieve uitzonderlijke maatregelen waarbij u als beleidsmaker eigenlijk maar één fundamentele keuze moet maken: aanvaardt u dat getroffen maatregelen potentieel "overdreven" blijken of aanvaardt u liever de kans dat u niet voldoende heb ingegrepen? Die keuze is het, want zekerheid over de juiste (hoeveelheid) maatregelen zal alleen de toekomst geven, maar daarvoor is geen tijd. Niemand "weet het", maar de geschiedenis zal milder zijn voor hen die zich niet laten leiden door angst, noch door hoop maar door feiten.
Na afloop van deze pandemie zou ook eens moeten worden uitgezocht hoe betrouwbaar de informatie is geweest die door organisaties als het WHO en RIVM is geleverd. Hoe groot is de invloed van de politiek geweest op de informatieverstrekking en in hoeverre was informatie wetenschappelijk gevalideerd.
Bij de informatie over mondmaskers heb ik ernstige twijfel bij de informatie van het RIVM. Met wat instructie over hoe deze maskers veilig te gebruiken beschermen ze wel degelijk tegen besmetting.
Over groepsimmuniteit (herd strategy):
www.buzzfeed.com/alexwickham/coronavi...
"Wij zijn met meer" -groepsimmuniteit tegen het koranvirus.
Wilders als eerste spreker. Ok, 4 minuten kijken (+ 30 minuten haat-interrupties), en dan kan het weer uit. Baudets bijdrage zie ik wel via de FvD site, later.
Er is veel te doen in de tuin.
Dit is het moment om de ontzettend goedgevulde Pensioenpotten leeg te roven,onder het mom van voor de samenleving.
De samenleving van Brussel natuurlijk,dag geld.
Waarom denk je dat de zieken en ouderen nu worden weg bezuinigd.
Corona komt als geroepen voor ze.
Ik hoop natuurlijk van harte dat dit niet gaat gebeuren, maar na een shock-and-awe zou dat een stap kunnen zijn. Iets wat er normaal nooit doorheen gedrukt zou kunnen worden kan na een shock-and-awe wel.
Wel super toevallig dat tegenwoordig voor elke grote ramp of aanslag er een oefening plaats vindt die het scenario zo'n beetje 1 op 1 voorspeld. In dit geval Event 201 met in de hoofdrol de Bill en Melinda Gates foundation. Bill Gates, de man geobsedeerd door vaccins en depopulation en die vorige week aftrad bij Microsoft. Zou hij toevallig met het vaccin komen tegen dit manmade virus?
Hoe vaak komen dergelijke oefeningen voor en hoe vaak klopt het met de realiteit?
niet zo toevallig. vaccine candidaten liggen al een paar jaar op de planken maar overheden wilden er geen geld aan uitgeven om deze te ontwikkelen (andere prioriteiten... ). Lag al lang in de verwachtingen dat een dergelijke pandemie zou uitbreken - maar onderschat door meeste politici sinds te druk met andere belangrijke zaken (LGHQT rechten etc.)
dit wel een rake talk van Bill. Maar omdat het grensoverschrijdend is zal geen land het voortouw snel nemen. Als hij nou zelf 20 miljard had uitgegeven dan was hij nu de held..
www.ted.com/talks/bill_gates_the_next...
Ik vind het ook verdacht. Allemaal heel 'toevallig', maar toeval bestaat niet. Doet me denken aan een samenzwering, maar waarvoor weet ik ook niet..?
@Mariara_Mountain | 17-03-20 | 12:25:
Reset van de macht en economie. Afbreken en opnieuw opbouwen. Met nieuwe regels en dominante ongekozen partijen die de lijnen gaan uitzetten
youtu.be/E-0cG9eL1Vs
Heel interessant!
laatste nieuws"Anouk gestrand in Marokko: “Ik raak niet snel in paniek, maar dit is creepy”.
Hotel heeft een flink aantal beveiligers die haar een paar keer per dag checken.
Dat is een fraai verpakte dubbelzinnige opmerking. Ik zeg niks..
Laatste nieuws :
Leontine Borsato redt Anouk uit eenzaam resort Marrakesh !!
@Frau Merkel | 17-03-20 | 12:01:
Je bedoelt dat ze de hele dag op het strand ligt?
@Waakvlam | 17-03-20 | 12:29: Jij moet nodig weer aan het werk, dit gaan niet goed komen.
Anouk.
Waarom ga je dan ook naar Marokko?
Blijf lekker daar. Hier bij ons is het dankzij Rutte er niet beter op.
Er zijn al abonnee-tv-zenders die nu gratis te zien zijn, maar vele NL online kranten zitten nog steeds achter een betaalmuur wat betreft nieuws over het coronavirus.
Ik snap dit niet, waarom niet het belangrijkste nieuws voor iedereen te lezen??
NOS en GS lijkt me voldoende momenteel. En op de tv teletekst 101. Helemaal gratis!
@small_town_dude | 17-03-20 | 11:52:
NOS. Hoe krijgt u het uit uw strot!?
De telegraaf kun je gewoon alles van lezen, ook de premium verhalen. Je moet je rechter muisknop indrukken en ingedrukt houden, dan klik je op openen in een incognito venster en hup daar verschijnt jouw artikel. Succes ermee.
@small_town_dude | 17-03-20 | 11:52: nos?? ik bedoel niet de linkse propaganda zender.
@Graaf Monte Cristo | 17-03-20 | 12:06: Dank je, het werkt.
@small_town_dude | 17-03-20 | 11:52:
Teletekst. Een schat van informatie. Feitelijk een gazet, maar dan op de tele-vie-zie! (vrij naar een bekende Brabantse cabaretier)
@RickVogelschrick | 17-03-20 | 11:57: we hebben hier alleen maar Nederland 1,2,3 en een krantje gemaakt op de stencilmachine van de school met de bijbel. Ik ben misschien wel de enige met internet.
Simon, Waarom verwacht u dat mensen gratis voor u werken?
Voor nog geen twee euro per maand weet je alles Simon, ouwe vrek
Vraagt iemand zich nog af hoe dit zit met groepsimmuniteit of herd isolation?
Rutte hoeft blijkbaar niet meer te onderbouwen dan dat hij vertrouwt op deskundigen..... Deze hele strategie is alles behalve duidelijk. Online is er weinig over te vinden en wat u vindt is meestal niet positief. De UK heeft de strategie inmiddels laten schieten.
over 2-5 dagen duidelijk dat t niet gaat werken, en dan veel tijd verloren.
zou als ik Baudet en Wilders was voorstellen aan Rutte dat hij een dagje zonder bescherming op de IC doorbrengt - pas als hij écht laat zien dat hij vertrouwt op deze maatregel die door alle andere internationale experts wordt afgeraden, heeft hij recht van spreken. (N.B. wordt een lekkere discussie NL overheid - WHO; NL gaat direct in tegen richtlijnen WHO).
In de toespraak van gisteren kwam het op mij over alsof Rutte alle verantwoordelijkheid afschoof op Jaap van Dissel van het RIVM. Dat lijkt mij onterecht. De eindverantwoordelijkheid blijft bij Rutte liggen, ongeacht of de analyse van het RIVM juist was. Dan had Rutte maar meerdere adviseurs moeten raadplegen, van verschillende organisaties.
www.theatlantic.com/health/archive/20...
jezus; De britten: www.dailymail.co.uk/news/article-8120...
De UK heeft ook de kuddeimmuniteit tactiek. Zoals wij. Gaan leuke tijden worden.
Britten: www.hln.be/nieuws/buitenland/britten-...
Als de lockdown inderdaad zo lang zou gaan duren dan kun je beter overgaan op een andere strategie. Train burgers op het toepassen van effectieve beschermingsmaatregelen zoals: het in het huis inrichten van een rode, een gele en een groene zone (zo kwaad als het gaat m.b.v. plastic, ducttape, uv-licht en ontsmettingsmiddelen), het veilig aandoen en verwijderen van mondmaskers, handschoenen en brillen. Daarnaast dienen dan nationale productielijnen te worden gecreëerd voor de bovengenoemde beschermingsmiddelen. Kwetsbare mensen blijven thuis en minder kwetsbare mensen gaan door met hun normale activiteiten, net zolang tot er een adequaat vaccin is gevonden.
@lekgoot | 17-03-20 | 12:57:
Maar misschien overdrijf ik enigszins.
Rutte volgt gewoon zijn maatje Boris Johnson met zijn herd community aanpak
Johnson is om moeten springen
Een bijeenkomst met meer dan honderd (100) mensen, mag dat wel?
Ik kijk regelmatig NPO Politiek,ik zie zelden meer dan 20 kamerleden en dat incl.voorzitter en cipiers.
Chris Klomp van het AD en Baudet hater. Had wel een punt, door te zeggen "we hadden er niet aan moeten denken dat Baudet of Wilders de natie had toe moeten spreken in deze crises. Ik als FVD stemmer was het met hem eens. Baudet is zover nog lang niet en Wilders heeft zijn tijd gehad. Rutte deed het prima en zal hier volgend jaar glorieus van gaan profiteren, als echte staatsman.
Dat zullen we over mogelijk duizenden doden verder nog wel eens zien.
Wat deed Rutte dan prima? Als je nu zegt 10 minuten praten zonder iets te zeggen dan geef ik je wel gelijk.
Het maakt hem niet uit of het Baudet of Wilders zou zijn. Het gaat hem erom dat het NIET het gewenste poppetje van de gewenste partij(en) is. Dááraan moet m niet denken. Heeft he-le-maal niks met individuele kwaliteiten te maken. Daarom kunnen figuren als Klomp het openlijk en vrij van kritiek in de eigen omgeving ook presteren om vrede en tolerantie te prediken en tegelijkertijd iemand als Baudet te haten met alles wat god verboden heeft.
Toevoegend, denk ik dat Wilders wel een goeie spreker is.
@Gladiator Fap | 17-03-20 | 11:44: maar geen crisismanager, hij is zelf de crisis.
Maar hadden we er wel aan moeten denken dat de blagen klaver of jetten, of Ascher daar gezeten hadden ?
@Realist-1: Hou toch op.Iedereen kan een tekst van autocue oplezen.Man man man.Dit had zelfs Sanne Hans nog foutloos kunnen doen!
@van Oeffelen | 17-03-20 | 11:49: Inhaltslos. Zolang hij niet in de regering zit KÀN hij de crisis niet eens zijn
Als Rutte en co. (oa RIVM leider Jaapie) die tégen de WHO guidelines ingaan met de NL 'herd immunity approach for the win' strategy écht indruk willen maken, gaan ze vandaag even met go pro's maar zonder bescherming een rondje maken langs de corona-ICs, om zo vrijwillig in de 70% groep te gaan zitten. (gelijk twee problemen opgelost)
Okee, de boodschap van Rutte: we hebben het in Europa verkloot. Wat Azië wel kon beheersen, laten wij uit de hand lopen.
Maar waarom dan niet eerlijk zijn daarover?
Waarom niet uitleggen waar het mis ging?
Waarom zijn Beaudet en Wilders de enige die die vragen stellen?
Rutte krijgt nu nog applaus. Als straks blijkt hoe "gecontroleerd ziek worden" er in werkelijkheid uit ziet, worden er heel veel mensen boos.
"gecontroleerd ziek worden" betekent een ongecontroleerde chaos.
Maar waarom dan niet eerlijk zijn daarover? ….. de vraag stellen is hem beantwoorden... Liegen is een politieke doodzonde... maar niet zo erg als toe moeten geven dat je fout zat. Dan maar liegen. En Rutte liegt vaak...
@Glasgow Argus | 17-03-20 | 11:34: en jij weet wat de maatschappelijke uitkomst is van een lockdown van minimaal 4 weken?
@Gladiator Fap | 17-03-20 | 11:38:
'Doublespeak' en misleiding.
Bij een catastrofe van deze omvang is er maar een persoon die het wereld probleem op kan lossen. Hij heeft de HAVO afgerond. Hij vertelt wat je wilt horen voor €2500 per uur. Peterrrr de Vries.
Mag hopen dat die drie nog eens fatsoenlijk leert rimmen.
Kan-ie nog wat nuttigs gaan doen met die muil van hem.
Excuses voor die rant, maar t'is welbeschouwd uw schuld. U gooit zomaar die naam erin. :-)
@HP-premium | 17-03-20 | 11:33: Ik snap niet zo goed wat er nuttig is aan rimmen, maar het zou wel een gigantische vooruitgang voor hem betekenen, dat dan weer wel.
@HP-premium | 17-03-20 | 11:33: Dat gezegd hebbende bedenk ik me nu ineens wel dat rimmen eventueel een oplossing kan bieden als je door je voorraad pleepapier heen bent.
Nee, geen Petertje nu, alsjeblieft
Als je de ontwikkelingen in NL vergelijkt met die hier in Oz, dan wordt pas goed duidelijk hoezeer er wanbeleid is gevoerd in NL.
In Australie hadden we de eerste 4 confirmed Corona cases op 25/1. Nu zitten we op 377, met 3 sterfgevallen helaas en 23 hersteld. Netto 351 ziek.
In NL hadden jullie de tijd om je veel beter voor te bereiden. Het eerste geval pas op 27 Februari. Meer dan een maand later. Dan had de NL overheid zich dus een maand lang kunnen voorbereiden op wat ging komen...
En het overmijdelijke gebeurde, en die lapzwansen bij jullie in Den Haag waren zo spectaculair onvoorbereid dat je nu al zit met 1414 gevallen. Al 24 mensen overleden en nog nauwelijks herstel cases omdat het zo hard opgelopen is.
Ik mag van harte hopen dat Rutte ter verantwoording wordt geroepen en er een onderzoek komt naar wat de overheid heeft gedaan in die 5 week - dit is incompetentie op zeer grote schaal.
Dat wanbeleid van de NL overheid gaat veel levens kosten, helaas.
en ik had dat misselijke gevoel dat men met opzet niet de overduidelijk hoognodige maatregelen heeft genomen: de grenzen dichtgooien.
Er wordt een ziek politiek spelletje gespeeld: het dichtgooien van grenzen mag nooit de oplossing van een probleem zijn. Zeker niet een groot en belangrijk probleem. Dat is het dogma van de EU.
De gevolgen daarvan worden goed duidelijk nu.
het weer in Oz werkt nu wel mee.
Klopt. Vooral carnaval door laten gaan was erg slim
@Glasgow Argus | 17-03-20 | 11:30:
Het weer heeft vast een goed uitwerking op de herstel kans.
Maar het verschil in confirmed cases kunt u niet verklaren daaruit.
Merkwaardig dat u over jullie spreekt, we hadden minimaal 1 maand geleden al in lockdown moeten gaan, maar wij hebben Bruins. En dat van dat spelletje, daarin kan ik u geen ongelijk geven, we lijken wel lab ratten.
Koppel daar dan ook zaken zoals eventuele controles op Schiphol enzo aan..
@Jezusaapje | 17-03-20 | 11:38:
Woon al 10 jaar in Melbourne en ben Australier nu. Dan wordt het al snel "jullie". :-)
Vooral als de boel weer eens opgeklootdt wordt daaro.
In zeker zin bent u inderdaad een lab rat. Zoals de Russen dat waren in hun grote Communistische experiment.
Ik had bijna opgeschreven: over 20 jaar staat er een muur om Europa (net als om het Oostblok, destijds).
Maar net op tijd realiseerde ik me:
Nee... dat is eigenlijk al zo. Vanuit de EU kom je nu al de VS and Australie niet meer in...
@Stevo365 | 17-03-20 | 11:33: En dan kun je nagaan dat, vooral in Limburg, veel carnavalsactiviteiten met 1 week zijn uitgesteld vanwege het slechte weer.....
Die groeps-immuniteit, geldt dat ook voor mijn Whatsapp groep?
Voor jouw groep wel...
Volkswagen staakt de produktie.
*even weg om nog snel een verse Golf te halen doen is *
Neeeee. En mijn trabant die ik besteld heb dan?!?
Wordt gewoon nageleverd. Bestelling is ruim voor de uitbraak gedaan, de oost-Duitschers bereiden een wiederabscheiding voor naar NoordKoreaans model.
Komt er ook nog een advies vanuit RIVM over het wel of niet gebruiken van ibuprofen of thiazolidinediones (een middel tegen diabetes 2)? www.thelancet.com/journals/lanres/art...
Heej, DMT2, dat hebbik! Hoezo niet gebruiken?
In Spanje zeggen ze dat ibuprofen mag, paracetamol beter is voor je maag.
Gisteren zei die vrouwelijke professor op tv ook dat het mocht.
@F. von Zeikhoven | 17-03-20 | 11:20: Zie artikel, als ik het goed begrijp maakt het je vatbaarder, bespreek het met je arts.
Quote: "Deze middelen verhogen ACE2-receptoren waardoor het Corona virus makkelijker je cellen binnendringt. Het lijkt erop dat deze ontstekingsremmers gebruikt zijn door jongeren die uiteindelijk verslechterden en op de IC beland zijn."
Ja, maar dat was een vrouw...!
@Balabanov, COVID virus komt vooral binnen via furin. ACE receptoren was met SARS en MERS...
“ Herd immunity”, je zou er een boom over op kunnen zetten, maar als je weet dat ook Jaap van Dissel het een idee vindt, dan weet je ook dat je op het tegenovergestelde uit moet komen.
De Duitschers hadden vroegâh ook een best wel efficiënt 'herd immunity'-systeem. Moesten ze echter al na een paar jaar mee stoppen...
Positief denken. In ieder geval is een NEXIT nu zeker gesteld. Kudde immuniteit betekend niets als niemand anders ter wereld het heeft, wat betekend geen handel. En als de immuniteit niet komt wil ook niemand meer handel met ons doen want besmet. Gooooo Markie!!!!
China heeft het - als oorzaker van het virus, dat wel - goed aangepakt. Totale lock-down in het crisisgebied, keiharde discipline en inzet van het leger, uitgebreid sproeien van openbare ruimten en straten met disinfectie, totale en verplichte backup van bedrijven die beschermende materialen fabriceren, en ga zo maar door.
Hier zitten we nog in de overleg fases. Levensgevaarlijk.
Ja, hier moet iedereen ja zeggen. Vakbonden, leraartjes, ziekenhuismaffia etc.
Dat het virus in China als eerste werd gesignaleerd wil niet zeggen dat zij het hebben veroorzaakt. Conspiracy modus uit
Hoe gaat het thuiswerken?
Krijg de indruk dat het er zo aan toegaat?
m.youtube.com/watch?v=u6fxxtxJYg0
De indruk? Zo gaat het er ook aan toe. Kijk maar naar het gemiddelde park om de hoek. Iedereen is heeeel 'druk' met hun kinderen, wandelen en het voorjaarszonnetje. - Straks allemaal huilie huilie omdat de baas merkt dat hij zonder ze ook wel af kan.
Jammer dat Joris weg is. Dat debat is een mooi moment om de livestream te hacken voor een breaking boodschap van GSTV aan het volk...
Ja, technische hoogstandjes, juist ja.
Sinds de scheiding van televaag, was Joris toch weer zurrük?!
Joris is weggekocht,viel ook allemaal niet mee,die bagger die hij te zien kreeg.
May the force be with him.
Ik stel voor Mark Ruttisch Roulette massaal te nomineren voor de Darwin award! Voortplanten gaat ie toch niet doen(Dank Mark, dank dank dank!!!)
Rutte laat zich voorlichten door het RIVM. Nou dan weet je dat je een sterk staaltje gokwerk en dé-escalatie voorgeschoteld krijgt. Om dan later "met de kennis van nu" het straatje weer schoon te kunnen vegen. Zo kunnen ambtenaren nooit aangesproken worden op hun falen die iedere non-ambtenaar van te voren al ziet aan komen.
Inderdaad weinig betrouwbare voorlichting, RIVM draait 180 graden van geen handen schudden naar groepsbesmetting/imumiteit.
1 hele nieuwe besmetting erbij vandaag in Wuhan. 1. Maar het bespottelijke tafereel in Nederland en Europa gaat gewoon door.
Moest lachen
Er gebeurt niets, maar dan ook helemaal niets meer in Wuhan. Check TomTom traffic analyse. Sockpuppet.
Toch knap om je dan alsnog besmet te laten krijgen...? Is wschl Timmerfrans, die ter plekke wilde aantonen dat bij Wuhan de victorie begon...
Als onomstotelijk vast staat welk land verantwoordelijk is voor deze sh#t,kan de rekening worden opgemaakt en de messen geslepen worden..
Want iemand zal het moeten betalen.
Uiteindelijk is dat uiteraard de NL belastingbetaler. Ik zie Jinping hier geen excuses komen aanbieden zoals Willem deed in Indonesie.
@Beefbus | 17-03-20 | 11:05: Misschien een eenmalig 'Solly' , maar beslist geen geld...
In Nederland is dat Brabant.
Boeren kielhalen die carnaval hebben gevierd.
@Beefbus | 17-03-20 | 11:05: het bonnetje moet eigenlijk wel naar de grote gele leider.
@Gulliver | 17-03-20 | 11:12: nee, die klojo's die zonodig naar die schoenen en modebeurs in Milaan moesten hebben dit binnengereden.
@van Oeffelen | 17-03-20 | 11:52: Juist. En hij heeft toch ook de meeste poen?
In plaats van als 1 man achter de Nederlandsche Regering te staan, de handen uit de mouwen steken en aan de bak te gaan is een aantal leuteraars en intriganten nu al wekenlang bezig de boel te ondermijnen. Wat een ontzettend sneu en kwaadaardig gezicht. Afrekenen met deze lieden zodra de boel achter de rug is.
In welk land bevind u zich nu ook alweer?
Afrekenen met de gevestigde kliek, inderdaad.
WTF man, alsof de Nederlandse regering er voor ons is. Opsodeflikkeren met die graaierstroep van middelmatigheid en domheid en weg-met-ons.
Beetje knorrig? Nog een tripje naar Noord Korea binnenkort, om bij te komen?
Man en paard noemen van Oef! Dan kunnen we de zaak met grote gründlichkeit aanvatten. Hoe is het trouwens met de aandeeltjes m'n waarde?
Er is niks te handen uit de mouwen. Anders bemoei je je met je eigen.
Nu nog een regering die achter ons staat.
Ja, jij kunt het weten. Van de ene skybox naar de andere. Kijk maar uit dat je niet overwerkt raakt. Laat je wel even overal je kaartje achter, dan weten we wie je allemaal hebt besmet op je OlieBbommel-tripjes.
Ja, zin an: www.youtube.com/watch?v=RUdyqJuJOAs ;)
Laat je lekker besmetten.
@Wim Venijn | 17-03-20 | 11:03: in Zwitserland, totaalpaniek hier. Behalve in de bergen, daar is het schitterend weer.
@Canis.bonus.es | 17-03-20 | 11:03: HongKong staat gepland.
@Van Urk | 17-03-20 | 11:04: Gilead, Roche, Givaudan, Danone lopen nog prima. Verder 30% coupon op de barrier reverse convertibles. Nee, van Oef komt de tijd wel door. Je zou nu maar opgesloten zitten in allerlei fondsen of ETF's.
@OudeNederlander | 17-03-20 | 11:09: voor mensen als U is er toch omroep Max ?
@van Oeffelen | 17-03-20 | 11:25: Dit is het internet. De ene pretendeert oud te zijn, de ander dat ie rijk en succesvol is.
Zei de man die overal heen reist, en schijt heeft of hij een virus opdoet en doorgeeft.
Laat naar je kijken 'Van Oef'.
Voor mij ben je nog steeds een VVD-corpsbal met een plaat voor je kop.
En ik kan niet wachten om met je zwendelende leugenpartijtje af te rekenen als dit alles achter de rug is.
@Roadblock | 17-03-20 | 11:41: Rutte doet het redelijk tot goed, dat begrijpen en zien de mensen. Behalve de verbitterde zuurpruimen die alles en iedere scheet aanpakken om te zeuren.
@OudeNederlander | 17-03-20 | 11:39: nee dat is Tinder, dat heeft deze site niet nodig.
Malloot.
@van Oeffelen | 17-03-20 | 11:55:
WC-eend.
Eigenrichting gaat beginnen op de Wadden, die laten zich niet onnodig besmetten door rijke vluchters.
In de cleane Achterhoek gaan ook al stemmen op.
Asterix en Obelix? Een klein eilandje in de Noordzee...
Gewoon de ferries uit de vaart nemen en er komt niemand meer binnen op de eilanden.
Totaal gebrek aan urgenda bij onze leiders, geen wonder dat GS dacht dat het vandaag was.
Dat ziet er toch niet man, die van Kooten-Arissen en van Haga allebei 2 min. spreektijd.
Om 20.00 de grote zeehondenshow.
Kunnen al grachtenGorgelaers weer lekker uit hun raam hangen.
Klapklapklap! Kijk mij eens even klappen.
Gooit ‘r maar een strandbal tussen en het feest is compleet.
Grote waardering voor de zorg, maar dat had ik altijd al, ook zonder Corona.
Dat de zorgers dat maar ff weten!
Maar klappen? Nee!
Das voor makke zeehondsschapen.
Ziezo, de koffiepauze zit erop.
Hop hop! Aan de slag, zonder applaus......
Dank u.
Koffiepauze?
Het lijkt er meer op dat je effe een lijntje hebt gesnoven op de plee.
Wellicht een moment om schijt te hebben aan dat anti-020 idee, wat ik volhardt deel, en die zorglieden toch maar de adrenaline in hun pijnlijke kuiten te applaudisseren....
Met het schroom op de kaken en plaatsvervangende schaamte, tegen alle RRl-Boulevard-schaamte in.
Ja ik moet er niet aan denken.
Maar het zijn nu ‘onze jongens aan het front’.
Kreeg die oproep ook al binnen. Ik klap wel als mijn vrouw vanavond na haar avonddienst thuis komt. En zal haar extra verwennen met een glaasje wijn en lekker stukje kaas. (uit onze hamsterkast)
Nederland zal toch aan het Frankrijk/Italie/Spanje model moeten binnenkort - al is het alleen maar door de druk vanuit die landen. De logische strategie (Fr/It/Sp) zal hinder vinden van de 'suicide strategie gebaseerd op aannames' -- en dus zal Nederland uiteindelijk door de knieën moeten en de boel op slot gooien zoals in die landen. (Rutte zal het ook zo verkopen "niet onze beslissing - maar onder druk van andere landen" - om handen nogmaals in de onschuld te wassen).
Zo rond het weekend, onder invloed van Duitsland, denk ik eerder.
@starbuck280 | 17-03-20 | 10:59: Ik mag toch hopen op nog een beetje eerder.
@ikbenerweer! | 17-03-20 | 11:02: Eerder zou zeker kunnen, maar, dan denk ik dat je een herhaling van wat er in Sluis gebeurt is ook nog eens in de grensstreek met Duitsland zou moeten zien.
Uiterlijk morgen...
Wordt toch een zinloos debat.
Het enige wat Rutte zegt is: "Het RIVM is van mening dat."
Dus Rutte flikkert die club voor de bus. Jaap van Dissel zelf zou de vragen moeten beantwoorden.
Professor Wensdenken Jaap van Dissel? Nee dank u.
Vziw is Rutte geen deskundige op het gebied van volksgezondheid. En hebben wij hier in dit land inderdaad instituties die de regering adviseren. God, wat raar toch, he...
@Gazelle | 17-03-20 | 11:47: Vziw is Bruins dat ook niet...
Ik zie een lockdown ook niet zitten. Ben van mening dat de gekozen 'middenweg' de juiste manier is om er doorheen te komen.
Nederland kiest altijd de middenweg omdat nogal laf zijn. Dat kan ons deze keer duur komen te staan.
De andere landen (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje) zullen dit niet toestaan. Zelfs als wij er economisch beter uit zouden komen, kunnen we ons zuur verdedigde geld afstaan om hun banken te redden.. Het wordt een zooitje.
@Canis.bonus.es | 17-03-20 | 10:59: Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Over een week of 8 zeggen we "wat een drukte om niks" Laten we het hopen althans !
Ik prijs me rijk hier op het platteland. Geen grote mensen massa's, minder kans op besmetting. Tuurlijk, ik kan het ook krijgen, ook ik moet af en toe shoppen, maar toch, de kans het te krijgen, is een stukje minder hier!
s Morgens om 8 uur naar de supermarkt vermindert de kans ook aanzienlijk.
@Lupuslupus | 17-03-20 | 11:25:
Doe ik ook. Met handschoenen aan.
Vanmorgen de eerste met maskers op en handschoenen aan gezien.
Twee jonge Turken.
Vlees was schaars, eieren, en rijst, foetsie, en nog steeds mensen met volle karretjes met pleepapier.
Een bejaarde man hield keurig 1.5 meter tussenruimte in de rij voor de kassa.
Floep zei een Antilliaanse met 3 kindertjes.
De man keek als een poes waar een schoteltje melk voor zijn neus weggehaald werd, maar zei niets.
Mmm... dus morgen pas... vanavond wel met zijn allen om 8 uur in de tuin applaudiseren.. dus om 20:03.facebookgeile deugers in 3,2,1..
De zorg staat al jaren onder druk door sloopkogel rutte. De zorg had al jaren eerder applaus moeten krijgen, bij wijze van spreken dan.
Wel vloggen, de wereld moet zien dat ze deugen.
Ik ben me wel erg aan het vervelen. Net maar even met de buurvrouw liggen krikken. En wat moet ik nu weer doen?
Vitamine-C, hoesttabletten en verse mint naar de buurvrouw brengen.
Doe het nog maar een keer dan.
Nu echt Netflixen en chillen?
De buurman?
Tinder. Er zitten boel linkse meisjes erop. Zie eerdere topic gs. En Hans Teeuwen heeft gelijk.
Tal van goede tv series via de netflix-achtigen van deze wereld.
Breaking bad, Billions, the 100, outlanders, Jack Ryan, Treadstone, Game of Thrones, Better call Saul, the expanse, etc etc etc.
@Wim Venijn | 17-03-20 | 11:02:
Probleem met Tinder is dat veel vrouwen niet snappen dat je naar links of naar rechts moet swipen.
Die schrijven in hun profiel "ik zie geen likes stuur mij maar een bericht" en gaan zitten wachten tot er niets gebeurt.
We kunnen van alle werkeloze evenementen-boten en in Rotterdam en evenementenhallen in het land als quarantaineruimten en noodziekenhuizen inzetten. In Opera hadden al 496 Turken kunnen zitten.
En onderstaande NRC-alinea is wat ik bedoelde met de facebookfakerige, hijgerige attitude van vandaag de dag, ook (JUIST) in de MSM, bij "demense".
Lees en huiver:
"NRC: De premier was maandagavond bezorgd én zorgzaam, waar hij een week geleden nog laconiek oogde toen hij opriep om geen handen meer te schudden."
.
Kijk, hee, zo makkelijk als dat gaat, bij een MP, van Nederland, in een doorwrochte "analyse", van de NRC.
+veel
Nee dan die Felix Rottenberg bij DWDD wat een smeriger gladde glijers zijn die PvdA ers toch
@likdoorn | 17-03-20 | 10:55:
Het hele kleffe clubje wat er bij de DWDD zat hemelde de grote leider op voor deze "historische toespraak".
@likdoorn | 17-03-20 | 10:55:
Rottenberg is voor de PvdA wat Beria was voor het communisme.
Tot nu toe klopt mijn voorspelling aardig. Het is alleen dat vak K te veel kijkt naar de cijfers van het RIVM die elke week een andere methode en zienswijze op na houden waardoor de cijfers niet bruikbaar zijn voor fatsoenlijk beleid.
Mijn voorspelling, morgen debat dat tot in de nacht doorgaat daar wordt uiteindelijk besloten mede door D66 en Groenlinks het land op slot te gooien de dolk in de rug voor de VVD en de media weet niet hoeveel veren ze in de reet van Groenlinks en D66 kunnen steken. Wacht maar af, allemaal zo doorzichtig!
PVV roept dat al enige weken. Graag credit where credit is due.
@Beefbus | 17-03-20 | 10:54:
Ik zeg het al maanden. Dusss. Elk weldenkend mens ziet dit (km's tot wuhan) al aankomen.
@Beefbus | 17-03-20 | 10:54: Dat zal de MSM zijn reet roesten... Die groene kikker en die trendy homo uit Berg en Dal moeten kosten wat kost op het paard geholpen worden.
Uw toetsenbord is al besmet.
@RickRD | 17-03-20 | 11:23:
Dus 1.5m afstand...
Je weet u al hoe dat gaat,
Zullen er maar 2 zijn die er tegen in gaan en de rest zet wat kanttekeningen bij voor de show en stemmen alsnog in met Markie.
Een grote poppenkast daar.
Oooooo, dat debat is morgen pas.
Ach ja, waarom zou je je ook haasten? Dat coronavirus is er morgen ook nog wel.
Ik denk dat ik vandaag toch maar even een voorraadje softdrugs insla, want die koffieshops gaan weer dicht, wat ik je brom. Open, dicht, weer open, weer dicht. En zo kloten we maar wat aan.
bij een exponentieel verloop is het verschil van 1 dag wel of niet optreden een verschil van 40% meer of minder besmette gevallen.
Wie de curve doortrekt weet dat je morgen op +1000 besmettingen uitkomt [Per dag!!] Dit nieuws zal morgen dan ook het debat beïnvloeden en de VVD op de knieën krijgen.
Als er getest wordt zoals de afgelopen periode dan kom ik voor vanmiddag op 1670 gevallen. We gaan het zien...
Wat ik me nu al weken afvraag, he.... is: waar is de EU? Je weet wel, dat Ambtenarenapparaat van epische properties dat heil ende vrede naar Europa gebracht heeft… Waar zijn de Timmermansen, de vonder Leyens, etc nu der grenzen braaf dicht gaan, klimaat niet meer belangrijk is en de bedrijven zich zelf kunnen redden? Het is verdomde stil aan de overkant… ben benieuwd wanneer der opportunisten in Brussel weer present zijn… waarschijnlijk wanneer de Emotie ingedaald is en de miljarden weer naar het zuiden getransfereerd moeten worden, te beginnen met Italie. Dat het dan een paar miljard méér gaat zijn, omdat ze het vóór de Corona-crisis al compleet verneukt hadden, daar mag niemand natuurlijk iets van zeggen.
Ik heb begrepen dat ze de wattage van de beademingsapparatuur willen verlagen. Ijsbeertjes enzo.
De EU is nergens nu, want de EU is een parasitaire organisatie die teert op een reeds aanwezige maatschappelijke orde. Geen van de machtsspelletjes werken nu, want we vallen noodzakelijkerwijs terug op wat er aan gewortelde samenleving over is, op de natiestaten en daarbinnen op de tradities. Het is alle hens aan dek nu, en dat lukt enkel op basis van lokale saamhorigheid en eensgezindheid, kwaliteiten die door die klerken in Brussel die aan een 'nieuw' Europa aan het bouwen waren gewantrouwd worden.
Zo gauw op basis van bestaande traditionele structuren we grip op de zaak hebben gekregen kruipen ze weer onder hun stenen vandaan om te proberen de macht over te nemen.
"Alle Menschen werden Brüder..." klinkt nu overal waar kordaat moet worden opgetreden, dus is het muisstil in Brussel, muisstil.
De boskabouter heeft zich in vrijwillige quarantaine geplaatst. Was vrijdagavond nog bij DWDD maar voelt zich misschien ineens wat snotterig. Kan, ja, ja kan echt. Maar zoals ik hem zie , na het debacle dat hij geen minister van bz mocht worden en daarom gewoon uit rancune een jaar thuis is gebleven, betaald, ga ik er maar gewoon vanuit dat het wel mee zal vallen. Vind het een laf sujet. Zal wel last hebben van angst!! De enige van het hele stel in de tweede kamer die er destijds iets van gezegd in een interview was Dhr. Plasterk. Hij vond het verschrikkelijk. Dus, die boskabouter heeft hoogstens enorme last van hoogmoedswaanzin!!
Ik ben benieuwd waar Nederlanders dan zullen zijn met hun oproep om een democratisch referendum? En nog benieuwder waar de Nederlanders dan voor zouden stemmen. EU of geen EU? Dan is het tenminste voor eens en voor altijd duidelijk en kan ik daar eventueel mijn eigen conclusies aan verbinden. Tot die tijd heb ik niets meer te zeggen over de EU. Het is gewoon een epische faal van extra-epische proportie en het blijft gewoon een epische faal van extra-epische proportie en het zal ook altijd gewoon een epische faal van extra-epische proportie blijven. (Ik dacht, als ik nu eens alles gewoon drie keer herhaal als een demente papegaai, net zoals Mark Rutte dit altijd doet, dat het dan misschien wel blijft hangen?)
@Wim Venijn | 17-03-20 | 10:46: ik moest lachen… goed gevonden! +1
@Schoorsteenveger | 17-03-20 | 10:55: hear hear! Dit zei ik ook altijd aan het begin van een onderhandeling op werk tegen de provider: voordat je begint met mooie praatjes over "wij zijn de beste, bij ons is alles goed, gouden bergen, etc", dat zei de vorige ook en de volgende, die ik over twee uur ontvang zal het ook zeggen. Laat -in plaats daarvan- maar meteen zien wat je doet als het níet allemaal in orde is, als er even geen geld verdiend wordt en als er een hoop mensen ontevreden zijn. Dan, en alleen dán, kun je laten zien wat werkelijk je kwaliteiten zijn. Toegepast op de EU zegt dit principe: als de EU dan werkelijk dat geweldige orgaan is dat zoveel voorspoed gebracht heeft, waarom fluiten de vogeltjes dan op het moment dat de kacke echt am dampfen is? --> retorisch antwoord: omdat de EU helemaal niks is. Het is gebakken lucht, ontworpen om ondemocratisch een herverdeling van macht, geld en goederen te kunnen bewerkstelligen. Dat heeft niks met bescherming van burgers en de rechtstaat en controle van het bankwezen te doen (een paar van de primaire taken van een overheid).
In vind het nogal meevallen.
Er zijn meer mensen met een verkoudheid dan met Covid nogwat.
Iedereen werkt nu zogenaamd thuis maar de tuincentra's en bouwmarkten zijn vol met mensen.
Dat bedoelen ze zeker met thuiswerken.
Deborah-19 werkt overigens ook thuis maar dat heb ik dan weer gehoord van een vriend.
Voor de kamerleden een aardige instructie om te lezen voorafgaand aan het debat: medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-ac...
Het allergrootste risico dat deze epidemie kan veroorzaken is de ineenstorting van de ziekenhuiscapaciteit. Te veel zware gevallen, te weinig IC capaciteit. Dat maakt het verschil uiteindelijk in een mortaliteit van 0,6% of 6%. In harde getallen: 70% van 17.5 miljoen wordt met het virus besmet, 12.250.000 m/v/x.
De helft wordt er ziek van, de andere helft niet. 6.125.000 patienten. Daarvan sterven er 0,6% (40,000) tot 6% (367.500).
Rutte heeft de keus gemaakt. De stad Utrecht wordt opgeofferd. Dat is mooi, is meteen het volstrekt nutteloze RIVM opgeheven.
die 0,6% tot 6% is veeeeeeel lager. Je gaat uit van positief geteste mensen op dit moment. Heel veel meer mensen hebben het virus (al gehad). Kinderen merken er bijvoorbeeld niets van.
@Hunter S. Thompson | 17-03-20 | 10:46: dat is niet bewezen, want er wordt veel te weinig getest.
Niet meten = niet weten.
@Hunter S. Thompson | 17-03-20 | 10:46: Kinderen merken er inderdaad niks meer van als ze dood zijn.
"Although the evidence we have suggests that those over 60 are at highest risk, young people, including children, have died."
Bron (WHO): www.who.int/dg/speeches/detail/who-di...
@Nuchternederland | 17-03-20 | 10:48: Jij bent inderdaad nuchter. Nu alleen Den Haag nog even ontnuchteren.
Verplicht begin bedacht door alle pr-mensen; "Allereerst (richting TV kijken!!)wil ik mijn diepe medeleven betuigen met alle slachtoffers van deze vreselijke ziekte, ook namens mijn partij. We zijn echt begaan met uw leed. En lof voor de toespraak van onze minister-president. We moeten er met zijn allen samen uitkomen. Kan de minister-president toezeggen dat hij de Kamer op de hoogte houdt? Nou dit was het wel. Danku,
Op zich hebben we nog een boel geld en kunnen we de staatsschuld zonder al te veel problemen met een 200 miljard op laten lopen maar spannend wordt het wel en pijn gaat het zeker doen. Dat allemaal om de levens van wat 80 plussers een paar maanden te verlengen, uitzonderingen daargelaten.
Zet mensen twee maanden zonder sociale contacten in hun huis vast en die krijgen ook een depressie. Het aantal zelfmoorden kan de corona doden wel eens gaan overstijgen.
@Hunter S. Thompson | 17-03-20 | 10:44: ik zal het tegen mijn 2 jongste zonen van 8 en 12 met een afweerstoornis zeggen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken want er is genoeg geld.
We gaan failliet. Deze coronatyfus betekent het einde van de euro.
Ik call hem alvast.
@Hunter S. Thompson | 17-03-20 | 10:44:
Je vergeet dat wij de crisis voor heel Europa mogen gaan betalen. Er zijn nu weer eventjes weer grenzen, maar dan niet meer. Dan mogen we de grenzeloze rekeningen uit Italië, Spanje en Griekenland gewoon weer grenzeloos betalen.
@stijlloospeilloos | 17-03-20 | 10:47: Pin me er niet op vast, ben geen wetenschapper maar lees alleen veel: Kinderen worden niet ziek van corona omdat er minder ACE receptoren in de longen aanwezig waardoor het virus niet in de longen terecht komt. Zoek het eens uit misschien stelt het jullie wat meer gerust thuis.
@Stormageddon | 17-03-20 | 10:52: Tja. Dat krijg je ervan als je geen grenzen stelt.
Oh boy. NRC Kantelblad heeft het al over "hoop".
Erger; NRC: "Maar de solidariteit tussen mensen biedt ook hoop.", aldus NRC.
www.nrc.nl/nieuws/2020/03/16/de-nieuw...
Solidariteit? De befaamde Pleepapier solidariteit zeker.
We weten allemaal met welke loze term Barack Obama het Witte Huis bestormde.
Kijk.
In gelul kun je niet wonen.
In hoop (=gelul) dan ook niet.
Ze slaan elkaar nu al de hersens in om het laatste pak wc papier. Kun je nagaan wanneer het voedsel schaars wordt. En dat gaat gebeuren wanneer er onder de vrachtwagenchauffeurs, de toeleveringsbedrijven, het personeel van de supermarkten, steeds meer zieken komen. Je kunt als werkloze ober wel in de kassen gaan werken (zoals nu al gebeurt want de Polen hebben het hazenpad gekozen, lekker laf) maar nou eenmaal niet op een 18-tonner klauteren.
Plenaire vergadering.
Dat coronavirus is erg, maar dit is veel urgenter:
Protocol tot uitbanning van illegale handel in tabaksproducten
Want ja, belastingontduiking en zo.
Weer een euro omhoog in april.
Iedereen in politiek Den Haag die het met Rutte eens is, moet zich vrijwillig laten besmetten met het corona-virus.
Lijkt mij het meest eerlijk.
Eerst heel rivm. Kijken of ze het nog steeds een goed plan vinden.
Dat verspreidingskaartje is erg illustratief voor het belang van isolatie! De meest afgelegen gebieden hebben de minste, of zelfs nog geen enkele besmetting. De Achterhoek, Friesland, Groningen, Drenthe, de Waddeneilanden, Zeeuws-Vlaanderen.
Dat bewijst ook dat isolatie, en dus volledige lockdown toch echt de beste oplossing is. Dat is ook bewezen door de aanpak van een aantal Aziatische landen, en het is ook de richtlijn van de WHO.
Maar Nederland en het RIVM weten het beter, die mikken op - niet-bestaande - groepsimmuniteit.
Shanghai 23 miljoen mensen meer dan Nederland en kijk naar het aantal infecties en doden minder dan in Nederland nu al en wij hebben het virus nog maar net.
www.shine.cn/news/world/2003124144/
Ze doen daar dus toch wat goed
En dan die "curve" die ze laten zien. Ziet er mooi uit, totdat je probeert het na te rekenen.
We hebben 1250 Intensive Care bedden, waarvan 250 nu beschikbaar.
Met heel veel moeite (kazernes als noodziekenhuis) kunnen we daar 2000 van maken.
Een stuk of 10 miljoen mensen moeten "gecontroleerd" ziek worden. Daarvan zal 10% een intensive care behandeling nodig hebben. Hoeveel jaar moet dat gaan duren?
Als je bijna niemand kan testen...
- hoe kan je dan gecontroleerd groepsimmuniteit laten ontstaat? (niet te snel, niet te langzaam met de juiste maatregelen, zonder te kijken?!?)
- hoe kan je beweren dat mensen immuun worden. (en niet bv. het koortslip systeem?!)
- hoe kan je beweren dat er een groep jonger dan 50 jaar is die "veilig" besmet kan raken als specialisten uit ziekenhuizen het tegenovergestelde beweren?! www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art... en youtu.be/Zy0tKwYVBRU
- hoe kan je beweren dat kinderen het krijgen, maar niet doorgeven als kinderen alleen achteraf getest worden als de ouders ernstige klachten hebben? Kinderen zijn grotendeels door gebrek aan testen bij iedereen uit beeld. Logisch, want ze worden nauwelijks ernstig ziek. Maar ga dan alsjeblieft geen uitspraken doen, als de ruwe data er niet ligt.
We varen blind door de mist.
Gelukkig valt de mortaliteit mee. (tenzij je tot die procenten hoort die sterven, of het grotere deel dat weken op de IC ligt, dan denk je daar natuurlijk compleet anders over). De samenleving als geheel zal dit overleven. Een virus zoals Ebola was een compleet ander verhaal geweest.
Ik mis een aantal maatregelen.
- Lokale productie testkits
- Lokale productie beschermende kleding en mondkapjes
- Lokale productie beademingsapparatuur (hoeft echt niet medical grade, iets is beter dan niets)
We zijn een kenniseconomie, we kunnen dit zelf.
Philips healtcare maakt die dingen toch, sowieso maakt Philips hoogwaardige medische apparatuur dus alleen de fabriek hoeft hier opgezet te worden ipv in China.
www.philips.nl/healthcare/solutions
Net dat verhaal over 3d printen van beademingsonderdelen gelezen, daarover het volgende:
Ik sta d'r klaar voor, 3d printertje is gekalibreerd en klaar voor actie.
Helaas is puntje twee dat de ontwerpen niet vrijgegeven worden door 3M vanwege copyright dus dan houdt het snel op, even zo'n onderdeel reverse engineeren is nogal een klus en totaal onzinnig als de ontwerpen er allang zijn.
Kom maar door met die .STL files, dan kan de 3d makercommunity er binnen een dag honderden produceren. Ik hoor het graag wat er nodig is.
Ik hoop dat de sprekers van morgen deze tegel van voor naar achter gaan citeren.
We moeten blind door de mist varen. Ga er maar aan staan.
Lokale productie van beademingsapparatuur en CT-scanners (voor tests) zou er in Best bij Philips moeten zijn. Ben wel benieuwd of ze daar aan het opschalen zijn en alle materiaal in huis hebben.
@sprietatoom | 17-03-20 | 10:39: Ja dat bedoel ik dus. Je kan best de mensen weghalen uit chipbakmachines, scheepsbouw, autoproductie en alle andere fantastische Nederlandse maakindustrie die binnen deze casus en context zwaar nutteloos is, en productie omschakelen.
Men vergeet gewoon de basis waarmee Rusland & de VS de vorige wereldoorlog hebben gewonnen, bizarre focus & efficiente oorlogsindustrie.
@Feynman | 17-03-20 | 10:58:
We hebben ook ASML dus we kunnen elke denkbare chip zelf maken.
Sowieso productie van medische en militaire apparatuur terug naar Nederland want de crisis legt bloot dat het ieder voor zich is.
Amen.
Laat Philps eens aan de gang gaan.
@sprietatoom | 17-03-20 | 11:01:
De productie van prototypes en eerste series chipmachines vindt plaats op een obscuur industrieterreintje in Almelo bij Philips Machinefabrieken Almelo. Mag u raden welk ander hightech bedrijf ernaast zit...
Neem aan dat dit topic weg kan voor morgen. Het is pas de 17e vandaag ;)
Dan hebben we de sjips, softdrugs, pleepapier en nootjes toch mooi op tijd in huis.
Wilt u meer of minder Corona?
ben toch wel een beetje bezorgd om Frans Timmermans uit vooruitgeschoven post Brussel. Zo stil, heeft hij wel zijn mondkapje om?
En Klaasje dan? Die is al een week spoorloos. Is misschien al verbrand in de oven van zijn wijlen vriendje Henny.
Corona moeheid begint toe te slaan hiero. Heb wel weer behoefte aan een finnen topic...………
18 maart. Vandaag de 17e. Oopsie
De spanning op GSHQ stijgt.
Ach wat is een dag verschil in de hype.
Baudet zat afgelopen weekend ook al met een verkeerde datum te kloten. Heeft de Tweede Kamer wel de juiste kalender voor het huidige schrikkeljaar? Of werken ze nog steeds met Windows 3.1 of 95? Is dit de Y2K bug die alsnog heeft toegeslagen op 1-1-2020? Of heeft de hoofdredacteur alhier niet goed opgelet?
Vragen vragen vragen...
Normaliter vergaderen ze op den dinsdag.
@Wim Venijn | 17-03-20 | 10:37: Vragenuurtje is op dinsdag.
Ipv Rutte en zijn "historische" (!) wiebel speechje te bewierroken, zou de MSM ook eens niet kunnen benoemen wat @Kakmadam | 17-03-20 | 10:16 | hieronder en anderen (virologen) hier melden over de ECHTE constructie en betekenis van kudde immuniteit?
.
KuDtkudde immuniteit en vaccin stash niet eens op of, kwijt, maar gewoon afwezig? #feit
Wie behoren er eigenlijk tot de groep in "groepsimmuun"?
reaguurders, deze groep leeft voornamelijk op de zolderkamer en de kans dat ze door andere mensen zijn benaderd of aangeraakt de afgelopen 3 maanden is te verwaarlozen.
@aardt | 17-03-20 | 10:38:
We hebben een paar reaguurders die sinds hun laatste schooldag niet meer buiten zijn geweest, die overleven nog geen verkoudheid.
@aardt | 17-03-20 | 10:38: dus reaguurders zijn in permanente lockdown?
Zelf leef ik onder een steen die bovenop mijn ruk-bunker staat. Niemand weet hoe ik heet. Behalve de redactie. Een kuchende Poolse buurman in een lange regenjas haalt elke dag stroopwafels voor me. Ik vergeet steeds hoe 'ie heet. O ja. Igor.
@VBO_B_Niveau | 17-03-20 | 11:26: Kan Igor ook stucen? Ik vraag dit voor een vriend.
@Mogwai | 17-03-20 | 11:58: Igor? Die kan alles!
Het kan aan mij liggen maar er staat toch echt 18 maart als datum debat ?
Hartjes Kuzu. Die is ook lekker bezig. Daarna gelijk de vleermuizenpartij opheffen graag.
Vleermuizen... Schijn je ook soep van te kunnen koken
In Maart roert het virus zijn staart.
In April doet het virus wat die wil.
En in Mei muteert het virus uit een gelegd ei.
Ben benieuwd of den Tjerrie in Hazmat pak zal verschijnen.
LOL!
Met een scherfvest er overheen!
Ik zou er geld voor over hebben om dat te zien. Je moet ze raken waar het zeer doet.
LOL
In de tijd die Nederland nodig had om een besluit over het sluiten van scholen en horeca te nemen hebben ze in China een noodziekenhuis uit de grond gestampt.
Ik heb gehoord dat het virus zich morgen om 12:00 uur overgeeft na de doortastende maatregelen van Rutte. De zege is aan ons.
Ik begrijp dus dat veel kabinets- en kamerleden het virus nu ook kunnen krijgen?
Zijn er meer of minder dan 100 mensen in de kamer aanwezig?
Uhm, 18 maart is nog 600 besmettingen verderop.
T'is morgen.
Plenaire vergadering 18 maart 2020
@Plofkap | 17-03-20 | 10:31: Die datum moet een foutje zijn want het debat komt als vervanging voor het vragenuurtje en dat is altijd op dinsdag.
Is er eigenlijk al iemand geweest die het racistische element in Corona heeft kunnen vinden?
Ik hoor ze niet de Wekkers, Simonsen en Thunbergs. Of zitten die allemaal in de geheime Bilderberg Bunker?
Ja hoor. Kijk maar even op Twitter.
Als je de afkomst van het virus benoemt ben je een racist.
twitter.com/MpondoPrincesss/status/12...
Hangt ervan af of de Oranjekliek plaats overlaat. De Vom Amsbergs en aangetrouwden ie mogen als eerste de bunker. Wat? Oh, ze zitten al in Argentinië.? Oh, dan is het goed. De tweet vsn hen is vanuit een andere plaats gestuurd dan Den Haag.
Han van der Horst heeft voor het toekomstige stemvee van de pvda (rondzwervende asielzoekers) al een oplossing op de joop....
"Wat gaat hij dan doen met de daklozen en andere rondzwervende lieden zoals de asielzoekers die nu door de IND de toegang geweigerd zien? Dat zijn – los van de maatschappelijke onmenselijkheid waarvan dit verschijnsel getuigenis aflegt – tienduizenden verspreiders van het virus met weinig mogelijkheden om regelmatig hun handen te wassen. Dinsdagochtend werd bekend gemaakt dat de overheid voor de asielzoekers noodopvang wil scheppen. Dat is maar een begin. Geluk bij een ongeluk: er staan de komende tijd genoeg hotels leeg waarin men deze asielzoekers en daklozen met voldoende tussenruimte kan huisvesten. Zo kunnen de getroffen ondernemers ook wat verdienen".
Kunnen de hotels nadien meteen hun uitgewoonde hotel laten slopen.
www.ad.nl/binnenland/rivm-risico-op-m...
Om een uitbraak van mazelen te voorkomen moet de dekkingsgraad van een vaccin 95 procent zijn!
Dan is 60 procent voor het coronavirus toch veel te laag?
Het gaat er alleen om dat de mensen rustig blijven en vertrouwen houden. Als we eenmaal gewend zijn aan duizenden doden, dan worden we vanzelf blij als het weer maandelijks een paar honderd doden wordt en dan is de economie gered en kunnen we weer gewoon op China en Italie vliegen. Eind goed, al goed en waarschijnlijk net voor de verkiezingen, waardoor Willy kabinet Rutte zoveel mag verwelkomen.
Ja, want alle processen in de wereld en het universum zijn in de kern te herleiden tot de wijze waarop we de mazelen bestrijden.
@Watching the Wheels | 17-03-20 | 10:29: Het is de vraag of we zo de economie redden. Niemand wil ons de komende 15 jaar door deze faalaanpak.
Bij 60% stopt het niet, maar vanaf daar zal de curve naar beneden gaan (volgens de specialisten).
mazelen is Airborne, heeft een RO van 20, corona 'maar' 3,6
Dikke kans dat Rutte vandaag of morgen toch weer bakzijl gaat halen en net als de andere landen overgaat tot complete lockdown. Dit idiote plan is niet vol te houden terwijl de landen om ons heen een totaal andere aanpak kiezen. Los van het totaal aantal doden, als wij hier met miljoenen geïnfecteerden rondlopen mogen Nederlanders geen enkel land meer in!
De achterlijkheid van onze overheid kent kennelijk geen grenzen. Kijk naar andere landen, lockdown is het enige redmiddel wat er nog rest. Mocht dat idiote plan van herd immunity blijken te werken dan is dat mooi meegenomen, maar je kan het niet als hoofdbeleid aanhouden.
Hier spreekt de eminente expert met ruime ervaring in dit soort aangelegenheden.
@Ridde Rogter | 17-03-20 | 10:36: Kijk naar aanpak andere landen. Kijk naar de travel bans voor besmettingshaarden. Voor beiden zijn al praktijkvoorbeelden.
Onze Nederlandse experts komen met een compleet ander verhaal. Wat keihard afgebrand wordt door experts uit andere landen.
Daarom dus grote kans dat Rutte en het RIVM toch weer het roer gaan omgooien over een paar dagen.
@omwenteling | 17-03-20 | 10:43: met de wind mee waaien zodat je het virus voor blijft is waarschijnlijk de gedachte geweest.
Elke 10 dagen verdubbelt het aantal doden. Totdat er een 65% immuniteit onder de bevolking is. Ik wil me wel opofferen voor de immuniteit als ze me maar een nekschot geven als er geen plaats meer in het ziekenhuis is.
Deal, maar dat nekschot krijg je dan ook als de ziekenhuizen vol liggen en als je zelf geen symptomen hebt en als je dus geen gevaar loopt. Just to be safe.
U mag zich al inschrijven voor een nekschot van Rutte mocht u daar al aan toe zijn.
@GeenHeil | 17-03-20 | 10:27:
Nee, want dan ben ik geen schild meer voor onze kwetsbaren volgens Rutte. Alhoewel al die doden opruimen in een totale wanorde lijkt me ook geen pretje. Kijken wat onze 'beschaving' echt waard is.
Het laatste wat ik ga doen is dit debat bekijken. Wordt weer oeverloos geleuter en politiek correct gezwam om er leuk op te kunnen staan bij kiezers. Is eigenlijk bij elk debat zo maar nu volle media aan dacht dus veel stijve plassertjes en natte poezen...
Wat als je pertinent weigert mee te werken aan de kudde imunniteit / mentaliteit?
-
"Kill a man, and you're a murderer."
"Kill many, and you're a conquerer."
Ik blijf 3 maanden binnen dus doe niet mee aan Rutte's plannetje.
@Lupuslupus | 17-03-20 | 10:30: Lol, wat denk je? Dat het over 3 maanden verdwenen is? Nee, ga maar een paar jaar in je bunker zitten dan, als het virus al ooit helemaal verdwijnt.
@Hunter S. Thompson | 17-03-20 | 10:32: Ook goed!
kill em all, and you`re a god
@Hunter S. Thompson | 17-03-20 | 10:32: Ik neem al jaren niet meer deel aan het openbare leven dus voor mij geen enkel probleem. Heerlijk rustig. Tuinieren, mijn dieren verzorgen, boeken lezen (heb er zo'n 100 in de kast staan), beetje op internet ronddwarrelen enz. Heb groot respect voor allen in de supermarkten, de toeleveringsbedrijven, onze boeren en tuinders, artsen en verplegend personeel. En daarmee houdt het dan wel op.
Mijn god de angst bij sommige mensen. Het is een virus dat echt niet te stoppen was door carnaval niet door te laten gaan of door een totale lockdown. Een totale lockdown had wel bizar veel geld gekost, nog veel meer dan de huidige maatregelen. Ik durf er wel op te wedden dat de mensen die nu zo hard janken dat er wel een totale lockdown had moeten komen de eerste zijn die straks weer janken als er lastenverzwaringen komen. Accepteer gewoon dat je corona krijgt, voor de meeste mensen is het 3 dagen kut en weer door. Ja er gaan wat bejaarden dood, corona geeft ze heet laatste zetje. Een zetje dat ze anders ook wel hadden gekregen. Een uitzondering daargelaten. Ik heb liever vandaag dan morgen corona, ben je der vanaf en kan je weer normaal doen.
Vraag even waar vrijwilligers zich kunnen melden!
Het is helemaal niet zo dat alleen bejaarden hieraan onderdoor kunnen gaan. Die bejaarden sterven juist omdat de IC al vol ligt met jongere mensen.
@omwenteling | 17-03-20 | 10:26: De gemiddelde leeftijd onder de overledenen in NL is 79, er is er 1 van 59 die dat gemiddelde ernstig naar beneden haalt, verreweg de meeste zijn 80+. De mortaliteit van Corona onder gezonde 65 minners is te verwaarlozen.
Nu laten doorsluimeren is duurder dan de harde aanpak. Goedkoop is duurkoop. Van anticyclisch handelen heeft deze regering geen verstand.
@omwenteling | 17-03-20 | 10:26: Onderbouwen met cijfers graag! Sterftecijfers zeggen iets anders namelijk. Verder volledig eens met Hunter(t).
@HornoxNL | 17-03-20 | 10:31: nos.nl/artikel/2327328-veel-jonge-cor...
Sterftecijfers zijn niet het enige wat telt. Als de maximale capaciteit van IC en beademingsapparatuur is bereikt maakt het niet meer uit of je jong of oud bent.
@omwenteling | 17-03-20 | 10:33: De IC's liggen vol met jonge mensen. 48 man dus als ik het artikel lees. Hoeveel daarvan hadden al onderliggende klachten etc? Verder "Wij hebben ook al enkele patiënten die de vierde week in zijn gegaan". Knap. Eerste geval was op 28 feb.
@HornoxNL | 17-03-20 | 10:39: Jij bent echt achterlijk. Jij kijkt naar absolute aantallen, maar daar gaat het niet om. Het gaat om het percentage. Trek dit even door naar 20.000 of meer besmettingen. Of zoals Rutte zegt, miljoenen(!) besmettingen.
@omwenteling | 17-03-20 | 10:39: Daarom kiest men dus voor deze methode zodat we het niet allemaal tegelijk krijgen.
@Hunter S. Thompson | 17-03-20 | 10:50: Het leven gaat voor velen gewoon door dus hoezo 'krijgen we het niet allemaal tegelijk"? Zegt Rutte tegen het virus 'ja nu even kalm aan'? Dit is echt zó super gestoord!
@HornoxNL | 17-03-20 | 10:39: Nee. De eerste gevallen waren al op 22 februari, hoewel ze pas op 29 februari (positief) getest werden. Dat waren die twee IC's in Gorinchem en Rotterdam die ineens dicht moesten. Beide patiënten waren niet in een risicogebied geweest en/of hadden geen contact met iemand die dat wèl was. Daarom zijn ze -conform RIVM-protocol op dat moment- niet direct bij opname getest. Conclusie: in de regio Rotterdam waren er op 17 februari of eerder al mensen besmet.
@omwenteling | 17-03-20 | 10:45: Nou nou, ook goedemorgen. Percentages dan. Als je kijkt naar landen die al een tijdje langer er mee te doen hebben valt het percentage doden nog mee. Maar allez, ik ben achterlijk, en jij in paniek. Wordt geen goede discussie zo.
@HornoxNL | 17-03-20 | 11:05: Excuus. Ja, maar percentage t.o.v. van besmettingen. Waar het hier om gaat is dat het beleid nu zal zijn om iedereen geleidelijk te laten besmetten, maar dan zijn ook bij een heel klein percentage het aantal doden en zieken enorm hoge aantallen mensen.
Dat blind varen op eigen experts die totaal andere dingen beweren dan andere experts is heel risicovol.
R.I.V.M
Rutte Is Voor Mij : ........
Ben echt benieuwd naar creatieve vondsten. Winnaar krijgt als 1e het vaccin toegediend door Jaap "ik kan me dat voorstellen" van Dissel
Rust In Vrede Mensen
Verwacht niet dat die Jaap raak kan prikken.
Rutte Is President.
RIP Nederland.
Rutte Infecteert Veel Mensen.
Nota bene.
VVD. Wat een coronalijers zijn het toch.
Die kuif hoor je ook niet meer de laatste dagen... ligt ie soms ziek op bed?
@lovekila | 17-03-20 | 11:16:
Hij is uitgeweken naar Afrika, waar hij nu als Nederlander in een golfplaten quarantaine hut op de luchthaven 14 dagen zit te zweten.
Er heerst groot wantrouwen onder de guurders.
Paar jaar gewerkt in een medisch microbiologie lab. Ik wordt niet vrolijk van de aangekondigde halfslachtige maatregelen. Het kenmerkt dit kabinet weer heel typisch dus het wantrouwen is m.i. terecht.
@Deflatiemonster | 17-03-20 | 10:27:
Eerder zag je dat in tijden van crisis (ramp, oorlog) een bevolking weer meer een eenheid wordt. Hier lijkt het tegendeel te gebeuren. Opvallend.
@je_zusje | 17-03-20 | 10:30: Dat is omdat tegenwoordig de samenleving tot op het bot gespleten is. Het maakt niet meer uit wat er aan de hand is of wat er gezegd wordt, binnen zero seconden beelden zich op social media twee kampen: het ene kamp dat probeert rational te argumenteren en niet bang is een gewaagde uitspraak te doen (of gewoon een dome natuurlijk, maar dat is je goed recht), het andere kamp wacht als sluipmoordenaars op de kans er emotioneel en identiteits bewust meteen overheen te gaan met "zou jij het leuk vinden als" of "jij mag dit niet zeggen, want je behoort niet tot groep x" (vul voor de x opportunistisch de identiteitscriteria is die op dat moment het beste passen)… Het is altijd en elke keer hetzelfde liedje. De ene groep gaat over het thema, de andere groep speelt op de man. Uiteindelijk is er al een soort van oorlog aan de gang.
.. er is nog nooit een groot maatschappelijk probleem geweest dat niet met een oer-Hollands debat begraven is onder een berg oeverloos doch parlementair verantwoord gezwam.
"Gisteren stonden we aan de rand van de afgrond. Maar vandaag hebben we een grote stap voorwaarts gezet..."
“En nu zijn we in vrije val...”
Hopelijk heb je de parachute bij je.
15 spreken die niet het vermogen hebben om ook maar iets aan de Corona-apocalypse te doen, maar wel elkaar een beetje gaat lopen afzeiken in aanloop van de verkiezingen.
Heej, zowel Klaas Dijkhoff als Lillian Marijnissen absent: zouden die twee het heel gezellig met elkaar hebben gehad, het afgelopen carnaval?
Nee.
Die werken vanaf thuis omdat ze uit een gebied met veel besmettingen komen. Terecht lijkt me
Dijkhoff is veel te jong voor meisje Marijnissen.
@Gulliver | 17-03-20 | 10:25: of zij heeft een vader complex
En hij brengt het alsof hij de bevolking beschermt, knap politicus.
Met de AOW di aldoende wordt bespaard, denkt Rutte het economisch verlies op te kunnen vangen.
Alles is gevaarlijk. Geen brood op de plank of overbelasting gezondheidszorg is alletwee dodelijk. Kies maar. Het kabinet kiest voor zo veel mogelijk brood op de plank en zo min mogelijk doden. Zonder te weten of het allemaal goed gaat, want niemand weet dat. Het zal helpen als de Tweede Kamer haar controlerende taak uitvoert, maar niet net doet alsof ze op de stoel van de crisismanager zit.
@0112358 | 17-03-20 | 10:28:
Rekenenen is niet echt jouw ding, of wel? Er gaan bij lange na niet voldoende mensen dood aan Corona om ook maar enig meetbaar, laat staat significant effect te hebben op de kosten van de pensioenpotten en AOW-potten.
Voorspelling: we gaan een Rutte zien die vol in de aanval gaat tegen iedereen, zich gesterkt voelend van zijn eigen gelijk en lovende recensies op zijn speech van gisteren (Ook al was dat vooral zijn eigen media afdeling).
WHO adviezen worden gewoon afgedaan als niet raadzaam want wij hebben de enige echte experts. Zodra het uit de hand dreigt te lopen komen er wat loze woorden als we bekijken het van dag tot dag en that's it. Baudet gaat zijn gelijk proberen te halen, Wilders idem. CDA blijft afwachten op welke wind ze vandaag varen.
Is het al eens voorgekomen dat een kabinet is gevallen (niet raadzaam uiteraard en zal hier en nu ook niet gebeuren) tijdens een crisis van deze omvang?
Nee, want dat is niet in het Landsbelang
Het was gisteren al duidelijk via de speech van Rutte: totale paniek.
Nauwelijks een plan. Behalve de hoop dat het beheersbaar blijft.
De hoop is dat we niet in paniek raken en onze doden voor lief nemen. Dat is ook wat Rutte indirect zegt: sterf thuis.
En dan snel je belastingformulier in laten vullen voor de erfbelasting.
Hoe weet men wanneer kudde immuniteit is bereikt? Bij milde symptomen thuisblijven. Er zijn geen voorgedrukte registratie formulieren .
Het virus houdt zich niet aan richtlijnen of leeftijden.
Morgen, dus.
Niemand weet nog of er
-sprake gaat zijn van blijvende schade aan de longen en wat die patienten gaan kosten in de toekomst;
-of je werkelijk immuun wordt en voor hoe lang;
-of het virus op precies dezelfde (asymptotische) manier toeslaat wanneer je herhaaldelijk besmet wordt;
-effecten op de vruchtbaarheid.
In feite was die speech een doodsbedreiging. Zodra Rutte vindt dat het jouw beurt is wordt de bescherming opgeheven.
Eerst wil ik zien dat Rutte en consorten ergens een dagje op een IC gaan meedraaien zonder mondkapje.
Een puur duivels plan. Hoop dat ze vanmiddag met de grond gelijk gemaakt worden. Anders zelf het heft in handen nemen en alles sluiten.
- Elke longontsteking geeft blijvende schade..
@Umberto die trotzoni | 17-03-20 | 10:32:
Nee joh.
Van der Staaij en Segers als afsluiter, om nog effe te melden dat dit alles onder de toorn van God valt...
Mag ik iedereen die mondkappen heeft adviseren die ook daadwerkelijk te gaan dragen? En anders per direct naar zorg te brengen,
U wordt ingezet als middel uw medemens, in het beste geval, te besmetten. In het slechtste geval: te doden.
Ik word nogal moe van types als jij. Wat is er nou inmiddels duizend keer gezegd over mondkapjes? Het. Heeft. Geen. Nut.
@GeenHeil | 17-03-20 | 10:18: Denk je dat ze het voor niets gebruiken in Azie dan? Ik heb inmiddels veel meer vertrouwen in de Aziatische regeringen als het gaat om betreiding van het virus. En ook in Taiwan (beste maatregelen genomen want onder controle daar) draagt iedereen een mondkapje.
@Alexander | 17-03-20 | 10:21:
Heel verstandig van je om je vertrouwen te leggen in de Aziatische regeringen, je weet wel, dat gedeelte van de wereld waar om de tien jaar een virusuitbraak wordt veroorzaakt. Veel plezier met je communistenvriendjes.
@GeenHeil | 17-03-20 | 10:18: Als je er goed mee omgaat heeft het wel degelijk nut.
@TheBigKirth | 17-03-20 | 10:30:
Ben jij met een kutje of piemeltje geboren? Ik hoop voor jou en voor Nederland met een kutje. Als de mannen zich ook al hysterisch gaan gedragen en dit soort irrationele keuzes gaan maken, dan is het echt afgelopen met dit land. Niet vanwege het Coronavirus, maar in zijn algemeenheid vanwege en dankzij de slappe, laffe, lui mentaliteit.
@Alexander | 17-03-20 | 10:21: die mondkapjes beschermen alleen dat de grotere en zwaardere deeltjes, waar het virus op meelift niet je mond verlaten. want virussen zijn vele malen kleiner als deeltjes waar de meeste mondkapjes bescherming voor bieden. En in Azie is men gewend om vanwege luchtvervuiling (ook deeltjes) mondkapjes te dragen. maar de maatregelen daar gaan hier niet werken, want wij hebben op alles een antwoord in de vorm van ja/nee, MAAR..... ipv OK U heeft gelijk.
Vandaag had ik een mondkap op buiten. Gisteren vroeg ik hier op GS nog naar. En de reacties daarop gaf voor mij de doorslag om het mondkapje te gaan dragen.
@hackxor | 17-03-20 | 10:51:
TOP.
Ik doe met je mee.
@Umberto die trotzoni | 17-03-20 | 10:40:
FFP3 specificaties eens doornemen.
Is dit niet morgen? Op de app van de tweede kamer staat niets vermeld. Morgen wel?
Je moet niet met Corona in debat willen. Corona is slimmer dan jij.
Ik hoop dat daar ook met zoveel mensen naar kijken als naar de speech van rutte.
Hopelijk schudt het dan mensen wakker.....
In mijn omgeving nog steeds erg veel "het valt wel mee" en "het is maar een griepje" mensen. Geen idee onder welke steen die hebben gelegen.
Is niet om 19.00 uur he?
@ruudvangeelen | 17-03-20 | 10:14:
Hier ook van die mafklappers die vragen of je vanavond een biertje komt drinken en die het er niet over willen hebben.
@ruudvangeelen | 17-03-20 | 10:14:
We mogen de gevolgen van een stevige griep inderdaad niet onderschatten.
18 Maart ?
Nee, het is 17 maart makker.
@ruudvangeelen | 17-03-20 | 10:13:
Aha en daarom staat er woensdag 18 maart een debat gepland
@sprietatoom | 17-03-20 | 10:14:
GS weet vast meer dan wij.
Raar! Op Debat direct staan deze debatten voor morgen, 18 maart vanaf 11:00u geplant.
@Han-Xi | 17-03-20 | 10:30:
Komt door je tijdzone.
@Han-Xi | 17-03-20 | 10:30: de hovenier heet het debatboompje geplant volgens de planning van de voorzitter.
Het is trouwens ook niet Baudeh maar Boodèh
Nee, het id Bidet... als je geen wc-papier hebt iig.
Ik heb zelf een Franse achternaam dus ik weet hoe het is. Nederlanders en Frans? Laat maar!
Zal gezellig worden. De UK heeft sinds vanochtend officieel dat idiote groepsimmuniteits plan de deur gewezen. Dat maakt NL dan het enige land ter wereld die dit experiment gaat uitvoeren. No way dat Rutte daar de ballen voor heeft.
Hij is er achterlijk genoeg voor hoor.
Ik ben zojuist nog even snel naar de kapper geweest, want dat het hele land in lockdown gaat, inclusief de kappers, dat kun je op je vinger natellen. Alleen onze premier weet het nog niet. Maar ja goed , die leeft nog in februari.
Duivel met duivels plan.
Even simpel rekenen op een bierviltje:
Met zo'n 60.000 mensen besmet waarvan 2,5% een maandje naar het ziekenhuis moet, hebben we al IC-bedden tekort of redden we het nog net met een paar stretchers. (Zie Italië)
Nou moet er voor kudde-immuniteit eerst een percentage van zeg 70% besmettingen/genezingen gehaald zijn. Beetje basisschool rekenen: 70% à 17 miljoen = 11.900.000 mensen. Die 11.900.000 mensen gaan we gedoseerd ziek laten worden met die 60.000 mensen per maand. 11.900.000 / 60.000 = 198 maanden. Ofwel na 16 en een half jaar bereiken we die 70% gedoseerd. Dat wordt dus kiezen tussen economie kapot of heel wat mensenlevens kapot. Echt indammen en tijd kopen om te wachten op een vaccin is een optie die ik niet gehoord heb in de autocue van Rutte/Carolien.
Maar misschien zijn hier nog RIVM aanhangers die een andere berekening hebben?
10 procent van de geïnfecteerden moet worden opgenomen waarvan dan weer 50% komt te overlijden.
Ik heb geen bierviltje bij de hand, dus ik doe het op wc-papier.
Hubei: 12.000.000 inwoners, 70.000 besmettingen, 3000 doden,
Nederland: 18.000.000 inwoners, 107.000 besmettingen, 4500 doden.
@boerk | 17-03-20 | 10:13: Dat zou betekenen 5% mortaliteit van Corona. En dat is bullshit. En dat weet jij ook wel. Ophitsers zoals jij zouden in digitale quarantaine moeten.
@0112358 | 17-03-20 | 10:19:
In Hubei hebben ze niet voor de tactiek van Rutte gekozen hè. Daar hebben ze, net als in andere landen met ervaring met SARS, de boel volledig afgesloten. Voortaan een schoon velletje gebruiken!
@TheBurnerMan | 17-03-20 | 10:32: Als je aanneemt dat er geen nieuwe gevaarlijke mutatie optreedt in de komende periode. Die ook nog wel eens lang kan duren dus kans op mutaties nemen toe. All bets are off!
@TheBurnerMan | 17-03-20 | 10:32: dat is waar de UK nu mee rekening houdt, maar van die Bullshit zal ik wel aan ze terugkoppelen. Wil je het wel winkelen in wat WC papier a.u.b?
Uw sommetje is nog wat optimistisch. Volgens de Lancet, best aangeschreven medisch wetenschappelijk vakblad, belandt 10% van de 'actief geinfecteerden" op de IC. Dus niet 2,5%. Daarnaast is de gemiddelde ligtijd minstens 2 maanden. Dus dan mag u het aantal jaren met 8 vermenigvuldigen, en wordt het ca. 100 jaar :/. Bovendien, die 60.000 nieuwe besmettingen per maand halen we binnen twee weken al. Waarna de exponentiële stijging afgelopen moet zijn, anders schieten we door...
@Realisties | 17-03-20 | 12:14: Oh, bovendien, Israëlische wetenschappers claimen binnen drie weken een vaccin te hebben, dat over 3 maanden de markt op zou kunnen. Opmerkelijk... www.google.com/amp/s/m.jpost.com/HEAL...
Ik moet ook gewoon doorwerken trouwens in het sociale domein terwijl ik helemaal geen noodhulp bied. Absurd.
Werken met je kadaver in dat sociale domein. Beetje sociaal doen of komt dat nu niet gelegen?
@Sprinkhaan | 17-03-20 | 10:10:
Nou... ik kan veel werk telefonisch doen maar ben verplicht toch bij de mensen langs te gaan. Verder heb ik het idee dat jij niet precies weet wat het is.
Laat ik het zo zeggen. Ik hoop voor je dat je mij in de toekomst niet nodig hebt.
@overVecht | 17-03-20 | 10:12:
Ga nou maar gewoon aan het werk en stop met zeuren over het feit dat je een baan hebt. Je mag thuiszitten, hoor, als je wilt, geen probleem. Genoeg anderen die jouw werk willen overnemen.
@overVecht | 17-03-20 | 10:12: Oh wat leuk. Je hebt een baan. Die 300.000 arbeidstijdverkorting aanvragen geven aan dat er binnenkort 300.000 gezinnen aan de tiet van de staat hangen. Dat belastinggeld kan niet eindeloos geprint worden. Wees blij dat je kan werken ambtenaar.
@GeenHeil | 17-03-20 | 10:20: Uit Syrië bedoel je? Hahahahaa..
Werkze overVecht.
Meer mensen zoals U en het komt allemaal wel goed.
@TheBurnerMan | 17-03-20 | 10:30:
Eerst wil ik zien of ze ook daadwerkelijk aan die tiet gaan hangen. Er is zoveel beloofd wat niet nagekomen is. Met types als Wiebes aan de stuurknuppel weet je nooit waar het eindigt.
Hoezo, u zou toch anders ook werken. Wat is het probleem. Schijnbaar wil iedereen heel erg thuis zitten.
Zat Wilders zijn tweets even te lezen en hij heeft toch echt wel gelijk. Rutte speelt met mensenlevens.
Ik neem aan dat Geert vanmiddag -terecht- een motie van wantrouwen indient. Motie van wantrouwen nummer zoveel.
@VanBukkem | 17-03-20 | 10:40:
Dat wordt nog een hele toestand als de stemmen staken en men hoofdelijk moet gaan stemmen.
Greet zal het weten. Alle opties zijn niet optimaal en het is het kabinet niet aan te rekenen dat er een virus is en dat mensen ziek worden. Heeft greet wellicht een vaccin wat meteen ingezet kan worden?
@MaarFeitelijk | 17-03-20 | 10:55: Ga toch wel man vollidioot. Alle wetenschappers roepen al maanden dat de poep de ventilator aan het raken is. Het kabinet had half januari al draaiboeken moeten hebben. Regeren is vooruit zien. Dit is ze zeker aan te rekenen. Too little, too late zoals altijd.
@VanBukkem | 17-03-20 | 10:40: Zelfs Wilders zal begrijpen dat een motie van wantrouwen tegen Volksheld Nummer 1 (want dat is ie kennelijk na die 'toespraak' van gisteren, vraag mij niet waarom) nog kanslozer is dan normaal.
Rutte speelt zeker met mensenlevens. De vraag is of de oppositie dit ook vindt en gezamenlijk een motie van wantrouwen gaan indienen.
@MaarFeitelijk | 17-03-20 | 10:55:
Het gebrek aan visie is stuitend.
Alle maatregelen zijn reactief.
Alle beschikbare tijd wordt verspild.
Alleen 'onze eigen experts' zijn leading.
En dat is het kabinet niet aan te rekenen?
REAGEER OOK