Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. RIVM: 1413 coronabesmettingen, 4 nieuwe doden

Gezellig met anderhalve meter afstand de RIVM-site f5'en

De treinen zijn leeg. De kinderen zitten thuis. De vliegtuigen blijven aan de grond. Gedoe over uitvaarten. Alle zzp'ers haten Wiebes. En daar zijn we weer met de update waar we iedere dag minder zin in hebben en tegelijkertijd iedere dag meer naar uitkijken: de RIVM Corona Score. De dagelijkse blik op de groeiende top van de groeiende ijsberg die het aantal coronabesmettingen in Nederland is. De aantallen verschijnen hier zodra iemand met een vitaal beroep bij het RIVM ze doorgeeft. As we speak is er weer een crisisoverleg van het kabinet begonnen. Meer om 19:00 uur bij de Toespraak Van De Minister-President. En houd die economie draaiende!
UPDATE: "Sinds de laatste update zijn 278 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 1413.

Sinds gisteren zijn 4 patiënten overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 24 mensen gestorven aan de ziekte. De gemiddelde leeftijd van de overledenen is 79 jaar (jongste 59- oudste 94). In totaal zijn 205 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

In de provincie Noord Brabant zijn 108 nieuwe positief geteste personen. In totaal zijn in 554 positief geteste personen in Noord Brabant. Daarna zijn in de provincie Limburg (149), de provincie Utrecht (140) en Zuid Holland (136) de meeste positief geteste personen gemeld."

Corona Updates? Installeer de Stijlloze App

We hebben iets nieuws en het heet pushnotificaties. Gebruiken we niet zo irritant vaak als die clickbaiters van AD, Tele en RTL. Maar is wel nuttig bij levensbedreigende Des Doods Situaties als het coronavirus. Dus installeer de GeenStijl App voor iOS via de App Store en voor Android via de Play Store, en blijf als eerste op de hoogte van de stijlloze #sickbait.

RIVM kaart

Mooi

Social

Mooi

Social

Lelijk

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Feitenpliesie | 17-03-20 | 07:20

79 jaar. De gemiddelde levensverwachting voor Nederlandse mannen ligt net boven de 80 jaar.

Kuifje-naar-Brussel | 16-03-20 | 18:56

Kan iemand een motie indienen voor een doodstraf op babbeltrucs? De enige manier van remigratie die wel werkt.

hustler01 | 16-03-20 | 18:38

Wiebes demonstreert weer eens dat dit kabinet er alleen zit voor de superrijken en dat de rest van de bevolking de boom in kan.

MAD1950 | 16-03-20 | 18:30

Weet je wie ook in quarantaine zit? Van beroep Eurocommesaris. Proest.

Fi-Bu-Bla | 16-03-20 | 17:58

Scholen dicht.
Hier de speeltuin vol.

MistaRazista | 16-03-20 | 17:45 | 1

Sommige mensen moet je echt alles uittekenen...

canis lupus | 16-03-20 | 18:10

Ook opvallend: qua aantal "severely ill orcritical" (data via Worldometer) staat NL op plek 7 (nu nog 6, maar Frankrijk moet nog "doorkomen"). Qua aantal pos. getesten op 11. Ofwel, hier is dat 3.2 %. In Noorwegen, VK en Denemarken (vergelijkbare fase, vergelijkbaar qua aantal pos. getesten) is dat een stuk lager. Deels bewijs van dat gister genoemde aantal van 6.000.

MisterC | 16-03-20 | 17:22
-weggejorist-
Gokmaar | 16-03-20 | 16:43 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

En doet er nog iemand wat aan het sluiten van de grenzen met Afrika? Die mensensmokkelaars houden wel van een beetje proppen op zo'n boot. Maar ze zijn natuurlijk allemaal eerst netjes negatief getest. ... ofzo...

van heinde en verre | 16-03-20 | 16:31

Ook opvallend: het aantal mensen waarvan de woonplaats "nog" onbekend is, blijft stijgen. Opmerkelijk, want iemand die eindelijk aan alle voorwaarden voldoet om getest te worden, is al zeker een paar dagen in beeld bij een arts, GGD en RIVM.
Een week geleden was dat er 1, eergister 37, nu al 70. Ofwel ze zoeken de woonplaats niet meer op, ofwel er komen er relatief extraveel zonder woonplaats bij, ofwel "zonder bekende woon- of verblijfplaats" - iemand nog een andere smaak?

MisterC | 16-03-20 | 16:29 | 6

demente bejaarde die zijn woonplaats niet meer weet?......... ha ha, nee hoor... gewoon een illegaal

trottle | 16-03-20 | 17:19

Dat viel me ook al op. Ik heb het even nageplozen. In 2017 en 2018 zijn 12.000 ongewenste vreemdelingen "verdwenen", in 2019 waren dat 14.000. Dat zijn dus in ieder geval 38.000 personen waarvan we NIETS weten. Dit zal ook vóór 2017 het geval zijn geweest. Dus tel er gerust 20.000 bij. De kans is groot dat het hier gaat om illegalen.

Wiebenick | 16-03-20 | 17:27

@trottle | 16-03-20 | 17:19: Wacht, er zijn in NL ong. 500.000 (!) spookbewoners. Nergens ingeschreven, of uitgeschreven maar toch in NL. Da's 3 % bovenop de 17 miljoen. Kunnen ook ziek worden ... en krijgen allemaal een bed wegens nog geen 70 jaar.

MisterC | 16-03-20 | 17:29
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe vaak ik niet het 'koosnaampje' kaaskop naar mijn hoofd geslingerd krijg. Of ongelovige hond. Elke dag is er wel weer een multiculturele straatterrorist die me zo noemt. Ik ga me er zelfs ongewenst door voelen, in mijn eigen wijk. De vertegenwoordigers van de islam die mij kennelijk niet accepteren. Ik, kaas- en varkenseter, zou stinken.

Terwijl ik nu denk: 500 Turken die volldige schijt hebben aan het tegengaan van het coronavirus? Het is juist multiculti dat asociaal is. En zich ongewenst zou moeten voelen.
Is het een gebrek aan geld in deze (Vogelaar)wijken? Nee, dat kan het niet zijn. Tenminste, als ik het relateer aan hoe vaak er naar 'moederland' Tukije of Marokko wordt afgereisd. Of als je weet hoeveel uitkerings- en subsidiegeld er in mijn Vogelaarwijk verdwijnt. Wel vreemd trouwens dat zelfs de nieuwe aanwas nog steeds slecht Nederlands spreekt. Met geld is blijkbaar niet alles te koop.

Het coronavirus laat ons wel iets zien: de schijt die bepaalde groepen aan onze maatschapij hebben, die wordt zichtbaar.

Mensen die vanwege deze ervaringen extra afschuw van multiculti hebben gekregen, zijn zo gek nog niet.
Misschien een les voor de toekomst, ook wanneer corona uitgeraasd mocht zijn?

(vrij naar Yesim Candan, "Corona-alert: Nederlanders zijn viespeuken")

Aanvuller | 16-03-20 | 16:25 | 1

Ik werd tijdens de middelbare school bij de buurtsuper ook vaak kaaskop genoemd. Op een gegeven moment was ik t zat en had er één een paar hengsten gegeven. Victory was mine. Alleen sindsdien kon ik t schoolplein niet meer normaal af. Slapeloze nachten gehad. Maargoed, liever een kaaskop dan een roedel hyenas. Kutvolk is t.

Forex | 16-03-20 | 17:40

Het enige doel van RIVM is paniek voorkomen, werkelijke aantal ligt vele malen hoger gok ik

MrFloppy1986 | 16-03-20 | 16:23 | 1

duh!!! collega had contact gehad met wat klanten van hem en die werden niet getest want de testen waren op. Helaas zitten die lui op een militaire basis in Brabant, (en schijnt de halve 'basis' griep te hebben)

trottle | 16-03-20 | 17:21

Ja hoor. Gisteren nog lachen om die rijen bij de coffeeshop.
Alcoholische hamsterwoede: na sluiting cafés vliegen de kratten bier en flessen wijn de winkel uit. Onderop het winkelwagentje liggen een paar diepvriespizza's, maar het merendeel van de kar is gevuld met sixpacks bier. Nijmegenaar Joop Bouwers - stevig gebouwd, achteraan in de vijftig - schaamt zich er niet voor, terwijl hij door het gangpad van de Albert Heijn in Nijmegen-Oost loopt: ,,Ik ga de aankomende tijd flink borrelen. Waarom niet? Je moet er het beste van maken, veel buiten de deur kom ik toch niet.”

RickRD | 16-03-20 | 15:46

Schoonzus vandaag gewoon naar het zwembad, lekker zwemmen. Zag ze een man die in het water rochelde. Toen viel het kwartje pas. Mijn hele schoonfamilie is fuckt.

RickRD | 16-03-20 | 15:25 | 8

Ik dacht dat zwembaden dicht waren?

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:52

Van de week bij de Jumbo; Mevrouw, die, gezien haar omvang, kennelijk haar hele hamstervoorraad al in lichaamsvet had omgezet, wil losse kaiserbroodjes. Ze pakt een zakje, likt aan haar vingers om het te openen en graait vervolgens met diezelfde hand in de bak.
Voorlopig dus voor mij ook geen onverpakte levensmiddelen meer.

zeur | 16-03-20 | 16:22

@zeur | 16-03-20 | 16:22: Lidl heeft bakken die dat tegengaan. Het valt jou nu op vanwege carona maar het is dagelijkse praktijk. Mensen leggen het ook rustig weer terug of gaan grabbelen.
Mondkapjes is ook zoiets, zijn handig om besmetting te voorkomen als je zelf ziek bent maar voor de tegenpartij zijn handschoenen slimmer... Ik ben echt niet de slimste maar zo voelt het wel af en toe.

BootleggersSmurf | 16-03-20 | 16:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Waar blijft informatie over b.v.
1. Hoe hoog ligt het ziekteverzuim in productiebedrijven, en is dat hoger of lager dan normaal?
2. Is de omzet van begrafenisondernemers al gestegen en met hoeveel procent?
3. En waar blijft de categorisering van zieken en doden, zoals ras, normaal/ gestoord, dik/dun, thuisland etc.
Als er geen echte feiten worden gegeven, doch slechts voorspellingen gebaseerd op drijfzand, dan zijn alle beperkingen van onze vrijheid illegaal en illegitiem.
En het is bespottelijk dat mensen die normaliter tegen de opheffing van de natiestaat zijn en wensen dat al die internationale verdragen worden opgezegd, nu menen dat onze overheid zich aan vage bewoordingen zou moeten houden. Die mensen zijn gewoon bang voor hun eigen hachje, en extrapoleren dat naar wat ze beleid noemen.

CiTy3 | 16-03-20 | 15:21 | 2

Iemand met een beetje verstand had deze tegelvragen niet geplaatst.
Hij/zij wist namelijk de antwoorden wel.

Simon_Ketellapper | 16-03-20 | 15:46

1. Op dit moment nog niet veel hoger, komt wel. Is geen probleem.
2. Ja, is schijtduur om van je lijken af te komen. De productie is nog niet abnormaal toegenomen.
3. Dat valt onder privacy en zijn onzinnige vragen, voor dit moment eerst carona-vrij worden en dan de cijfers opmaken.
4. De vraag om "de echte feiten" die jij hebt zijn echt totaal irrelevant, onzinnig, stupide. De beperkingen die ons als volk zijn opgelegd zijn volledig legitiem en hadden al eerder genomen moeten worden op streekniveau.
5. Het is bespottelijk dat jij denkt slim te zijn gezien dit tegeltje. Enfin, iedereen heeft weleens een minder helder momentje. Opheffing van de natiestaat is een keuze in beleid, een deel van het volk ziet graag een ander beleid. Staat los van de crisis en hoewel je het oneens kunt zijn met bestuurders is dit wel waar de besluiten genomen worden.
De regering wéét dat dit virus onbeheersbaar is, de maatregelen zijn een economische afweging. Waar jij vage bewoordingen ziet komt dit waarschijnlijk omdat je niet begrijpt wat er gezegd word, er is goede articulatie en grammatica in die woorden dus dat is echt het probleem niet.
Ik sluit mij aan bij Simon_Ketellapper | 16-03-20 | 15:46.

BootleggersSmurf | 16-03-20 | 16:20

Nu het leiderschap in bange dagen langzaam in elkaar begint te storten zaten we thuis te denken welke personen er in aanmerking komen om het stokje over te nemen. We kwamen tot het volgende lijstje met kanshebbers, benieuwd of dit beeld een beetje aansluit bij de mede reaguurders of wie moet het anders doen:

1. Geert Mak
2. Peter R. de Vries
3. Fransisco van Jole
4. Martien Meiland
5. Frans Timmermans
6. Anouk
6. Andre Hazes jr.
7. Arnon Grunberg
8. Lil' Kleine
9. Patricia Paay
10. Nikkie Tutorials
11. Anders, namelijk....

litebyte | 16-03-20 | 15:20 | 8

11. Anders, namelijk.... Han van der Horst van de joop.
Die is namelijk al een jaartje of 840 en heeft al heel wat meegemaakt in het leven.

Simon_Ketellapper | 16-03-20 | 15:48

Nou, ik heb wel een heel erg ander lijstje dan jij hoor! (Ja, daar was je al bang voor hè?)

0. Lil' Kleine. (Kleiner dan nul!) (Doet Transport & Logistiek.) (Heeft veel drank en drugs.) (Goed voor de economie.)
1. Rian van Rijbroek. (Legt dit virus wel even aan de Blockchain.) (Veel kennis van zaken.) (Ik bedoel zakken.)
2. Rapper Sjors. (Legt het nog eens uit in begrijpelijke Jip-en-Janneke taal.)
3. Zanger Rinus. (Zingt het Wilhelmus.)
4. Marijke van Helwegen. (Duurzaamheid.) (Zorgt ervoor dat wij met z'n allen véél langer houdbaar blijven.)
5. Marco Borsato. (Volksgezondheid.) (Zorgt voor uw echtgenote.) (Of vriendin.) (Of eigenlijk alles wat vrouw mag heten!)
6. Marco Kroon. (Omdat Marco's nu eenmaal in setjes van twee komen.) (Deze doet Defensie, omdat Defensie veel bluf is.)
7. Geer. (Op Immigratie, komt helemaal goed!)
8. Goor. (Gaat uiteraard óók Immigratie doen.)
9. Braboneger. (Op Integratie & Sociale vraagstukken.) (Verkeer & waterstaat mag ook.) (Hoe dan ook, ik geloof er in!)
10. Kim Holland. (Volksgezondheid.) (Er moet immers ook voor de mannen gezorgd worden.) (Heeft zij echt superveel ervaring mee!)
11. Adje Patatje. (Communicatie, Geopolitiek en Diplomatiek, omdat onderschatting een tactisch voordeel is!)
12. Maan. (Omdat Zon nog geboren moet worden.) (Er moet toch ergens een lichtpuntje zijn s'nachts, nietwaar?)
13. René Froger. (Een plek onder de Maan in dit geval.) (Gaat Huisvesting doen.)
14. Sylvana Simons. (Wordt Ambassadrice.) (Verweggistan.)

VBO_B_Niveau | 16-03-20 | 16:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Is er ergens een kaartje met aantal gemiddeld per inwoner gemeente?

Henk1357 | 16-03-20 | 15:17 | 2
-weggejorist-
Ben-Bataaf | 16-03-20 | 15:17 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar blijft die teller voor al die honderden mensen die reeds zijn hersteld??

Dommelsch | 16-03-20 | 15:16 | 1

Waar blijft die teller van het aantal testen dat gedaan is; dit heeft Bruins in een van de eerste brieven aan de kamer toegezegd. Nog nooit gezien, behalve dan 1 keer een tweet met een kek DWDD filmpje dat er 6000 uitgevoerd waren.

aloft | 16-03-20 | 15:17

Even voor de griepje roepers, als ik een zak met M&M's (90 stuks) heb waarvan er 70 stuks besmet zijn met de milde griepje variant van corona. En 10 stuks met corona dat u aan de beademing laat belanden, 5 stuks die dodelijke afloop hebben en 5 zonder symptomen. En ik geef u een handvol van 10 stuks, gaat u ze dan eten? Kap met downplayen en neem dit virus serieus.

Indoneesje | 16-03-20 | 15:10 | 8

@1989 | 16-03-20 | 15:28: Nee, waarom? Het virus heeft een incubatietijd van enkele weken dus als iedereen een maand binnen blijft is in die maand duidelijk geworden wie de ziekte heeft. En ja, ook in week 4 kunnen mensen dan nog worden besmet omdat ze b.v. in week 6 pas symptomen gaan vertonen. Maar dat zullen er niet zoveel zijn als nu, waar iederéén die je tegen komt besmet kan zijn. In het VK willen ze 70+ ers maanden lang 'huisarrest' geven. Ik ben vóór.

Lupuslupus | 16-03-20 | 15:41

@Indoneesje | 16-03-20 | 15:37: ''zodat de zorg niet overbelast word'' voor mij is dat ook het enigste wat belangrijk is op dit moment.

1989 | 16-03-20 | 15:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Zo. Was lekker aan de waterkant. Dobbertje zeilde weg. Eerste karpertje van het jaar binnen. Straks nog even uurtje zitten. Nog nieuws vandaag? Lekker man dat thuiswerken.

Lorejas | 16-03-20 | 15:06 | 1

Kijk je wel uit voor de Kuchende Karper?

piloot47 | 16-03-20 | 15:44

Goeie genade. De rigor mortis teller in pizzaland staat nu boven de 1800.

Nehemia | 16-03-20 | 15:05 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Handig, die pushnotificaties. Nu kan ik sneller reaguren dan de schaduw van Kaas.

Ebert de R | 16-03-20 | 14:59 | 3

Deze fipo is anders schromelijk mislukt.

grapo | 16-03-20 | 15:02

3x raden wie die pushnotificaties schrijft.

Kaas de Vies | 16-03-20 | 15:09

@Kaas de Vies | 16-03-20 | 15:09: Jij?

Kuifje-naar-Brussel | 16-03-20 | 18:51

Vraag het voor iemand anders, kun je ook door een natte scheet corona krijgen ??

dathebikweerniet | 16-03-20 | 14:59 | 4

Nou ja, natte scheet Timmermans is down dus ik zeg ja.

Lorejas | 16-03-20 | 15:07

Dat heet toch al een natte broekhoest? Kan het duidelijker?

piloot47 | 16-03-20 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

We're fucked.
ik moest ( ja, moest, verdomme ) even naar het winkelcentrum en je hebt dus een soort van ramptoerisme daar, mensen die gaan kijken of de winkels echt zo leeg zijn en of dit en dit er nog wel is. Vervolgens, 1,5 meter? Nee hoor. Turkse kutkinderen met vette moeder en kwaad kijkende opzichter die overal doorheenhollen, alles beetpakken en overal tegenaan stoten, Nederlanders die bang zijn dat als ze 1,5 meter afstand houden er iemand voorkruipt en als je zegt "even afstand houden graag" je de achterkant van hun schedel ziet, zo leeghoofdig. En natuurlijk de vakantievierders die in groepjes staan te kwaken hoe spann0nd het wel niet is.
Rutte. Lockdown! Nu! Binneblijven of in de tuin spelen. We zijn kennelijk met z'n allen te stom om zelf na te denken.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 14:59 | 6

Zonet reed ik langs een snackbar, lekker zonnetje, groepje van zo'n 20 gezellig met mekaar in gesprek.

canis lupus | 16-03-20 | 16:42

@MoonBeebe | 16-03-20 | 15:48:
Als je erop gaat letten, op wat overbodige en te vermijden contactmomenten zijn ga je je gewoon ergeren dus. Dat soort malloten zorgt ervoor dat het virus zich blijft verspreiden. ven 6 weken alleen naar buiten/werk als het echt moet is een oncept wat velen gewoon niet willen/kunnen vatten. En wat Canis Lupus zegt bij de snackbar...
Serieus, dit is Corona met een relatief laag mortaliteitscijfer maar we zullen maar iets als de Zwarte Dood voor de kiezen krijgen. Dat wordt een totaalramp met dit soort leiders en medemensen.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 17:00

@canis lupus | 16-03-20 | 16:42: Het zijn er geen honderd en ze zijn niet slim

Heiner | 16-03-20 | 17:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Frappant dat nog niemand de relatie heeft gelegd met soenitisch islamitische landen... die hebben de minste besmettingen, ik ga d'r eens een theorie aan wijden op facebook.

litebyte | 16-03-20 | 14:59 | 4

Er geldt al sinds een zekere kerstnacht in Duitsland het advies om de nodige afstand te bewaren bij het zien van een loslopende moslim, dat zal misschien een vertragend effect hebben.

Reaguurdeskundige | 16-03-20 | 15:18

Die testen net zo weinig als wij. Dus dan is het geen wonder.

MoonBeebe | 16-03-20 | 15:49
▼ 1 antwoord verborgen

Parken en speelveldjes hier vandaag vol met spelende groepjes kinderen. Lekker ballen met zn allen. De tering. We verdienen ook niet beter in dit kutland van wijsneuzen en antivaxxers.

kokkie klaphaak | 16-03-20 | 14:58 | 5

@grapo | 16-03-20 | 14:59: Als een deel het verpest voor een ander is daar een ‘we’ inderdaad.

BozePaarseMan | 16-03-20 | 15:10

@grapo | 16-03-20 | 14:59: ik zou graag zeggen 'ze' maar corona gaat mij niet voorbij alleen omdat ik zo'n brave jongen ben

kokkie klaphaak | 16-03-20 | 15:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Vitens gooit er ook een promomail uit: ons drinkwater is vrij van corona.

Leptob | 16-03-20 | 14:57 | 1

En ik maar denken dat er gratis bier uit de kraan kwam.

Sinterbikske | 16-03-20 | 15:04

De griepgolf van 2017/2018 had 9000 doden tot gevolg in dit land.
Dan lijkt dit vooralsnog peanuts te zijn.
Alleen heette het toen gewoon griep en betrof het voornamelijk ouderen.

pejoar | 16-03-20 | 14:57 | 5

De corana golf 2020/2021 gaat wel 300k doden opleveren. Gewoon een griepje, we weten het.

stiffy | 16-03-20 | 15:05

De gratis bijgeleverde, onbehandelbare, potentiële longontsteking zal jou wel enorm bevallen, succes met het 2 tot 3 weken lang stikken in je eigen taaie slijm!

Imzadi | 16-03-20 | 15:05

Ook toen behoorde ik al tot de 'ouderen' en heb nergens last van gehad. Niet eens verkouden geweest. U vergeet dat de griepgolf naast het Coronavirus komt, niet in plaats van. Het wordt inmiddels belachelijk om een virus dat de hele wereld in zijn greep houdt, te vergelijken met een 'griep'. Waarom doet u dat?

Lupuslupus | 16-03-20 | 15:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Erg handig dat kaartje met incomplete cijfers en dan ook nog; "Van 70 patiënten is de woonplaats nog onbekend".
Ja echt super die informatie, daar heb je wat aan.

Imzadi | 16-03-20 | 14:57

Prachtig, dank.

threeheadedmonkey | 16-03-20 | 15:15

Een vrouw doodziek met het virus in het ziekenhuis moet het bed vrij maken. Vervoer kan niet geregeld worden. Familie wil haar niet ophalen. Mijn schoondochter heeft zichzelf opgeofferd voor haar tante. Ze kreeg geen medewerking van de verpleging en weigerde de kamer in te gaan. Ze moest dus zelf haar tante uit bed halen, aankleden en naar haar auto brengen. Dat is de realiteit. Er word niet meer gemeten of opgenomen. Moraal, heb totaal geen vertrouwen in ziekenhuis of overheid.

bigstone | 16-03-20 | 14:54 | 9

Wat niet duidelijk wordt is of de vrouw 'doodziek' is bij wijze van spreken of dat ze echt dood gaat of dat haar gezondheid schade oploopt als ze het ziekenhuis verlaat.

Als men opschaalt moeten alle gevallen die niet levensbedreigend zijn naar huis. Zodat mensen die het nog harder nodig hebben geholpen kunnen worden.

Max Headroom | 16-03-20 | 15:29

Alleen mensen met een acuut te laag zuurstof niveau in het bloed mogen blijven. Hoe simpel is een speciaal busje om patiënte met het virus naar huis te brengen.

bigstone | 16-03-20 | 15:48

@Max Headroom | 16-03-20 | 15:29: Ja, dat klinkt logisch.

Kuifje-naar-Brussel | 16-03-20 | 18:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Is het niet mogelijk om effectief de zwakkeren en de ouderen in quarantaine te laten gaan voor een aantal weken, en de 'sterkeren' door laat draaien zodat de economie niet volledig naar de je-weet-wel gaat? Dit is toch niet vol te houden? De economische en maatschappelijke schade is straks enorm en niet eenvoudig meer te repareren of in te halen. En wat als straks alle 'opgesloten' lieden weer naar buiten rennen en hun ding doen zoals tevoren? Er hoeft maar iemand tussen te zitten met een sluimerend covid19-tje, en het hele circus herhaalt zich opnieuw.

Bernard Couperus | 16-03-20 | 14:53 | 5

@Lafayette | 16-03-20 | 14:59: Nee zeker niet. Die RIVM en Rutte kots ik al maanden uit (Rutte langer). Ik besef mij wel degelijk dat het niet alleen ouderen treft, daarom staat er ook in mijn tekst 'zwakkeren en ouderen'. Lezen is ook een kunst. Anyway, de methode die ik voorstel wordt nu in de UK toegepast: 'herd immunity'

Bernard Couperus | 16-03-20 | 15:06

@Bernard Couperus | 16-03-20 | 15:06: ook zwakkeren is onzin.

Christ | 16-03-20 | 15:23

@Bernard Couperus | 16-03-20 | 15:06:
Ja, dat lees ik. Maar het zijn ook niet alleen zwakkeren. En vanaf wanneer is iemand ouder en/of zwak? Ik ken 60-jarigen die gezonder zijn dan menig papzak van onder de 40.
Uw aanpak betekent wel dat het aantal sterfgevallen mogelijk af neemt. Dat zou inderdaad kunnen.

Lafayette | 16-03-20 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Op dit moment ontstaat er een nieuwe generatie how dare you-kinderen. Getraumatiseerd door Corona. How dare we?

RickTheDick | 16-03-20 | 14:52 | 10

@yeps | 16-03-20 | 14:58: De energietransitie wordt nu losgelaten als een zorg voor later. Er is geen geld meer als dit allemaal voorbij is.

stiffy | 16-03-20 | 15:09

@Lafayette | 16-03-20 | 14:54: Is al gebeurd hoor:
www.theguardian.com/environment/2020/...

"Tensions at the Greek-Turkish border and the coronavirus show why the European Union needs a climate law that binds member states to net zero emissions by 2050, the EU’s top official on climate action has said."

Volledig van het padje af, economie verneukt, of je nog even x* miljard wil dokken voor windmolens en warmtepompen.
*getal naar believen in te vullen obv welke kant u staat

jip_86 | 16-03-20 | 15:09

@schijtzat | 16-03-20 | 14:55: De een kant over het Klimaat, de andere over Corona. Beetje zelfde mechanisme toch?

Kuifje-naar-Brussel | 16-03-20 | 18:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Ode aan de supermarktmedewerker.

Verstrekkers van bier
Broodjes frikandel en pleepapier
De ongezongen helden van deze dagen
Zolang zij hun werk blijven doen heb ik niks te klagen

Vriendelijke kassameisjes en vullers van schappen
Zonder jullie is deze crisis echt niet te behappen
Volhouden kanjers, houd goede moed
Omdat een reaguurder zonder bier dat anders niet meer doet

threeheadedmonkey | 16-03-20 | 14:51 | 4

Dat doe je weer goed.

RickTheDick | 16-03-20 | 14:54

Ze verdienen een flinke gevarenpremie. Helden! Of, nou. Je kan ze ook zien als imbecielen: voor een hongerloontje zo je kas afjagen en dan nog eens gratis Corona bovenop.

De_Veelvraat | 16-03-20 | 14:57

Jules Deelder is weer opgestaan!

Sinterbikske | 16-03-20 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Markie Mark is nu wel aanwezig bij het crisisoverleg, maar liet zich niet zien.

Goed bezig Mark.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:48 | 1

Vervroegde verkiezingen, ik ruik een algehele motie van wantrouwen.... maandje of 3 nog volhouden, we kunnen het!

litebyte | 16-03-20 | 14:50

En het wordt steeds drukker op straat. Tadadada, niets aan de hand. IK moet naar buiten, het besmettingsgevaar kan MIJ bommen. Sukkels zijn we.

BozePaarseMan | 16-03-20 | 14:47 | 5

U klinkt als de vrouw van de burgemeester van eindhoven, koop wat extra toiletrollen!

litebyte | 16-03-20 | 14:52

@BozePaarseMan | 16-03-20 | 14:52: Zojuist ben ik met mijn honden heerlijk naar het park geweest (even vit. D bijtanken) en kon er een kanon afschieten zonder iemand te raken, zag heel in de verte 3 personen. Extra leuk: er nestelen daar tientallen kauwtjes en roeken maar zag nu voor het eerst daar een nestelende ooievaar. Helemaal geweldig en de kraaien woedend! lol.

Lupuslupus | 16-03-20 | 16:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Ongezien Corona voor Wiebes. Wát een lul zeg.

SoepKip | 16-03-20 | 14:47 | 3

laat dat massaal nu weten in de stemhokjes, als de VVD dan nog bestaat...

litebyte | 16-03-20 | 14:53

Op moment van spreken worden de noodprotocollen in werking gezet. Mijn hoogbegaafde zoon in fysieke topconditie is daarstraks opgehaald en nu onderweg naar Rottumerplaat, met nog een aantal uitverkorenen. Een groep van 100 jonge personen, allen gezond, op klompen, verstandig, gereformeerd en met het zoute water in de flanken, worden daar uit voorzorg gestald om Nederland opnieuw te bevolken en op poten te zetten.

Van Urk | 16-03-20 | 14:47 | 8

Toch niet allemaal leden van het Urker mannenkoor?

hier openen | 16-03-20 | 15:04

@Van Urk | 16-03-20 | 14:59: uw spelling het uwe.

Barkey | 16-03-20 | 16:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Mijn vrouw en ik keken elkaar vanochtend aan en vrijwel gelijktijdig riepen we hoe gezegend we zijn met een koning als de onze in deze barre tijden.

Ridde Rogter | 16-03-20 | 14:46 | 1

OK Willy, maar wanneer kom je terug?

John McClane | 16-03-20 | 14:48

en hoeveel zijn er genezen?

SinisterNL | 16-03-20 | 14:46 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Nou ZZP-ers, blijf vooral stemmen op de VVD, die zogenaamde ondernemerspartij. Alleen de banken en Unilevers krijgen compensatie, let maar op. De volgende keer schuiven ze een andere lul dan Wiebes naar voren die u ook eens goed in de bek pist. Maar wat geeft het want het geheugen is kort, nietwaar?

Deflatiemonster | 16-03-20 | 14:45 | 7

@captainobvious | 16-03-20 | 14:49: klinkt redelijk, behalve als je weet dat diezelfde overheid wel banken overeind heeft gehouden.
Als je verwacht dat ondernemers hun eigen broek ophouden, mag je ook verwachten dat de overheid, waar die ondernemer enorm veel aan afdraagt, haar taken serieus neemt. Dan had het virus allang ingedamd kunnen zijn: we kregen het hier een maand later dan in bijvoorbeeld Japan en hadden alle tijd om te anticiperen. Ondertussen heeft Nederlanden al 2 keer zo veel besmettingen als Japan (127 miljoen inwoners), komt er daar amper iets bij en gaan we hier de groei nog krijgen.

Franker | 16-03-20 | 15:12

@captainobvious | 16-03-20 | 14:49:
Dus... de KLM’s, Shell’s, ABN-Amro’s en andere banken, Schiphol’s en andere multinationals van Nederland zijn geen zelfstandige ondernemingen die dan wel een bail-out van belastinggeld mogen? Belastinggeld dat van het MKB en ZZP’ers geroofd wordt?
Laat ze dan ook hun aandelenpakketten maar inleveren bij overheid dan. En meteen verplichting om 80% van de bedrijfsactiviteiten binnen de landsgrenzen te houden en daar belasting over te betalen.

En, als we het dan toch over de broek ophouden hebben: als de overheid zo flink is om het bedrijfsleven plat te leggen, dan hebben ze ook geen recht meer op Een deel van niet-gegeneerde inkomsten. Maar ik heb onze overheid nog niet gehoord dat ze de inning van BTW en loonbelasting in Q1 gaan stoppen. De overheid verwacht wel van het bedrijfsleven, inclusief ZZP’ers, dat die de broek van de overheid ophouden. Een overheid die het gelijktijdig onmogelijk maakt, zelfs verbiedt dat de bedrijven inkomsten kunnen genereren. Beetje krom.

Stormageddon | 16-03-20 | 15:16

@captainobvious | 16-03-20 | 14:49:
Outsourcen is de oorzaak van de noodzaak om te gaan ZZPen en dat is zeker wel kabinetsbeleid geweest sinds de privatisering. En wie was daar ook alweer de grote aanjager van? Precies, de club van Kuif en Berbaar. De dikke ikkes dus.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:44
▼ 4 antwoorden verborgen

278 positief getest. Hoeveel mensen hebben ze getest? 300 of 30000? Maakt nogal een verschil hoe ik dit getal moet zien. Al die getallen zeggen totaal en dan ook werkelijk helemaal niks.

Boogschuttertje | 16-03-20 | 14:44 | 7

@Boogschuttertje | 16-03-20 | 14:54:
Een week geleden had Spanje nog ca. 1500 (bevestigde) infecties, nu 9407. Het hele land is in lockdown. Een bittere prognose.

suscrofa | 16-03-20 | 14:58

Gewone mensen testen ze niet meer want een gebrek aan testen ("er is geen schaarste!). Enkel nog het verzorgend personeel en, natuurlijk, de elite. We staan er alleen voor. Wen er maar aan, friendo!

De_Veelvraat | 16-03-20 | 15:01

@Boogschuttertje | 16-03-20 | 14:48: Idd. Een nachtmerrie voor wetenschappers die ooit later nog wat met di data willen doen, if at all. De criteria veranderen met de dag (familieleden niet meer, medisch personeel in N-Brabant niet meer).

MisterC | 16-03-20 | 17:42
▼ 4 antwoorden verborgen

"Er wordt steeds minder en steeds selectiever op het coronavirus getest. Volgens het Nederlands Huisartsen Genootschap kunnen we dan ook niet meer met zekerheid zeggen wie wel en wie niet besmet is. Exacte aantallen geven gaat eigenlijk al helemaal niet meer."
Net als al die andere aangiften dus.

Met_baard | 16-03-20 | 14:44

De gemiddelde leeftijd van de overledenen is 79 jaar. Aan alle paniekzaaiers: laat dat eens goed tot je doordringen.

Sitting_targets | 16-03-20 | 14:44 | 12

Dat zijn de zwakkeren en die gaan het eerst ja. Coronavirus, is echt nog niet zo heel lang in NL geconstateerd maar als Sitting Duck de proef op de som wil nemen zal ik hem/haar/overig niet tegenhouden..

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:41
▼ 9 antwoorden verborgen

Contactloos betalen en in het OV is ook echt contactloos, 3 cm ervan af houden werkt ook. Weet niet of dat verder uitmaakt maar kwaad kan het ook niet.

sprietatoom | 16-03-20 | 14:43 | 3

Echt handig met een virus dat zich ook via de lucht verspreidt.

ChristianV | 16-03-20 | 14:51

@ChristianV | 16-03-20 | 14:51:

Ben een leek maar is de mogelijke concentratie niet hoger op handen en oppervlakken ?

sprietatoom | 16-03-20 | 14:55

@ChristianV | 16-03-20 | 14:51: Gelul, verspreidt zich niet via de lucht, wel via vochtdruppels die uitgehoest/geniest worden.

Ay_Caramba | 16-03-20 | 16:07

Indoneesje | 16-03-20 | 14:34
Ik schaam me inderdaad kapot, ik zou er bijna een lap txt over schrijven! Oh wacht...

Feynman | 16-03-20 | 14:42 | 2

Ik zeg doen! Dit kabinet inclusief RIVM moet voor het hekje komen te staan. Nederland speelt Russische roulette met haar inwoners.

Indoneesje | 16-03-20 | 15:04

@Indoneesje | 16-03-20 | 15:04: Deze ben ik ook niet vergeten:
7 mrt - RIVM bij monden van Osterhaus: "We hoeven niet bang te zijn dat het coronavirus het land gaat ontregelen zoals in sommige andere landen het geval is. Dat komt door de voorbereidingen die in Nederland zijn getroffen."
(nog een soort sneer ook!)

MisterC | 16-03-20 | 17:54
-weggejorist-
Mikeachterhoek | 16-03-20 | 14:42 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Respect voor het zorgpersoneel. Geen pretje als de engel des doods door de gangen dwaalt.

Nehemia | 16-03-20 | 14:41 | 4

@amateurrr | 16-03-20 | 14:47:

Het staat hierboven ook al: de gemiddelde leeftijd van de overledenen is 79. Onder welke steen ligt u?

GeenHeil | 16-03-20 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Even extrapoleren dan maar.
Gisteren waren 1140 patiënten goed voor 6000 besmettingen volgens de GGD.
Vandaag zijn 1413 patiënten dan dus goed voor (6000/1140)*1413= 7436 patiënten.

Bom-Petisco | 16-03-20 | 14:40 | 3

Wat is dat toch met zwitsals en cijferautisme de laatste dagen?

Wc-kip | 16-03-20 | 14:45

@Wc-kip | 16-03-20 | 14:45: We zijn door de redactie gevraagd om het niveau een beetje op te krikken. Trek het je niet aan verder.

Bom-Petisco | 16-03-20 | 14:47

4 doden, het wekt bij mij nog steeds geen angst in, ook al gaan de aantallen omhoog. In 2017/2018 waren er 9400 doden door griep. Geen enkel nieuwsbericht daarover. Met Corona zou dat aantal iets omhoog kunnen gaan, vooral onder 80 plussers. De gevallen onder de 40 jaar gaan natuurlijk breed uitgemeten worden in de media, ondanks dat die gevallen geen serieuze aantallen gaan worden. Ik weiger in te geven door angst. Niet door de EU, niet door de islam, niet door klimaatextremisten en niet door Corona.

johndeer | 16-03-20 | 14:40 | 7

Het aantal (genezen) geïnfecteerden zal binnen redelijke tijd naar de 10 miljoen moeten gaan, voordat de situatie weer genormaliseerd kan worden. Met 1000 per dag duurt dat ongeveer 25 jaar. Als het binnen 2 jaar moet, moet het tempo nog een factor 10 omhoog dus.

Reaguurdeskundige | 16-03-20 | 15:06

9400 doden bij een sterfte cijfer van 0,1% betekent dat 9400000 mensen besmet waren. Als hetzelfde aantal mensen met Corona besmet raken en sterftecijfer ligt op 0.6% (gebaseerd op cijfers uit Zuid Korea) dan betekent dat 56400 doden. Als het sterfte cijfer uit China gebruikt wordt betekent dit 376000 doden. Nu U weer...

yawni | 16-03-20 | 15:09

@yawni | 16-03-20 | 15:09:
Na je eerste zin houdt het al op: er waren niet bijna 10 miljoen mensen besmet met griep 2017/2018. Oftewel, het sterftecijfer van griep is altijd veel hoger geweest, u kreeg het alleen niet te horen en werd niet bang gemaakt.

johndeer | 16-03-20 | 16:48
▼ 4 antwoorden verborgen

[Copy paste van TPO]

Met deze reacties kunt u de bittere realiteit van de coronapandemie zo lang mogelijk blijven ontkennen:

"FAKE NEWS!"

"Niemand heeft een glazen bol/kan in de toekomst kijken."

"Allemaal paniekzaaierij."

"Hetze van media."

"Het is een complot van WHO/overheid/big pharma/vul in..."

"Ik ben kerngezond, kan niet ziek worden."

"De kans is heel klein, ga ik niet voor thuisblijven."

"Ja maar alleen bejaarden en reeds zieken overlijden."

"En de gewone griep dan?"

"Keukentrapje is gevaarlijker."

"Virus is niet gevaarlijk, massahysterie wel."

"Er zijn al veel mensen ziek, dus nu is er meer immuniteit."

"Onze gezondheidszorg is uitstekend, die kan het allemaal aan."

"Een vriend van een neef van de buurman van mijn kapper had corona en kreeg nauwelijks verschijnselen."

"Het is wel erg maar andere dingen zijn erger."

Veel sterkte met de rest aansteken en blijven ontkennen die waarheid!

Stormageddon | 16-03-20 | 14:40 | 2

Probleem is dat de MSM niet verteld hoe hyperbesmettelijk dit kreng is.Het is een heel geniepig virus en die aerosols kunnen lange tijd door de lucht blijven zweven. Genoeg mensen van vijftig en jonger die op de IC liggen. Waar we op verdacht moeten zijn is mutatie. Er zijn nu twee varianten, maar daar kan door de coderingsruis rustig nog eentje bijkomen.

Nehemia | 16-03-20 | 14:47

Dat heb je goed begrepen. De meesten onder ons begrijpen het nog niet, maar binnenkort wel.

Mr_Pikibelly | 16-03-20 | 14:50

Ik merk er tot nu toe weinig van. Lekker gewerkt vandaag en iedereen was aanwezig. Alles draait en alle buiten dienst, transport alles gaat normaal verder.
Er ligt een folder over handen wassen maar alle desinfectie is al gestolen..

Supermarkt nog steeds lege schappen vlees,brood,melk,suiker,plee papier is uitverkocht. Morgen na werk nog eens kijken voor brood of een andere supermarkt want ik had vandaag een zak walnoten als ontbijd ipv brood en dat vind ik wel vervelend.

decepticon | 16-03-20 | 14:39 | 2

Zijn bij jou de schappen in de supermarkt altijd leeg soms, dat je er zo weinig van merkt?

Grietje Wilders | 16-03-20 | 16:10

Nee pas 3 dagen

decepticon | 16-03-20 | 16:43

Echt een partij voor ondernemers die VVD. Zoek het zelf maar uit, zak ik de schijt. Eigen schuld.
Eerst het ondernemerschap ophemelen, zelfstandige willen zijn, de motor van de economie aanjagen, zelf risico nemen, durf mentaliteit tonen.
En toen kwam Wiebes.

Broadsquire | 16-03-20 | 14:38 | 4

@fail | 16-03-20 | 14:50: Ja, als je door de post op straat bent geknikkerd en als ZZP-er met een 0-uren contract terug kon komen voor minder salaris.

Piet Karbiet | 16-03-20 | 15:02

@Piet Karbiet | 16-03-20 | 15:02: Als dat je niet bevalt had je ander werk moeten zoeken. Er is genoeg te doen. - Mee eens trouwens dat dit soort constructies schofterig is. Niet mee eens dat je willoos slachtoffer bent, zeker niet in de huidige economische situatie (... die tot eergisteren dan).

fail | 16-03-20 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt wel een beetje opgeklopt allemaal vind ik.

VanBukkem | 16-03-20 | 14:38 | 3

Daar dacht je gister toch anders over.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:39

@ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:39: vanbukkEm is zo’n typische reaguurder die met alles meeroept, en soms opeens en per ongeluk een mening heeft.

captainobvious | 16-03-20 | 14:54

Dit zijn unieke tijden. Dit is onze eerste pandemie en tegelijk een flashcrash op de beurzen. Never let a crisis go to waste. Ik hou er rekening mee dat dit virus wordt aangegrepen om alle kaarten opnieuw te gaan schudden en of dat in ons voordeel is, is maar zeer de vraag.

Nehemia | 16-03-20 | 14:54

Ik voel me een beetje als de Bootsman van das Boot die de tiefenmesser afleest terwijl ze zinken:

Na twee dagen daling zien we vandaag weer een stijging van de groei. We kunnen dit interpreteren als ruis op een nu toch wel stabiele exponentiele toename van zo'n 22% per dag. Dat is een verdubbeling elke 3.5 dag, een vertienvoudiging duurt ruim 11 dagen. i.imgur.com/1Rax7CN.jpg

De sterfte stabiliseert voorlopig op 1.7% van het aantal positieve tests. Vanwege het tijdsverschil tussen de curves komen we dan op ruim 2%. Dit cijfer moet nog minimaal door 6 gedeeld worden om de mortaliteit te berekenen.

das Boot halt durch!

Max Headroom | 16-03-20 | 14:37 | 7

@Gregovic | 16-03-20 | 14:42:

We gaan dat zeker zien, over een dag of 12. Dan staan we op 12.000 tests / 70.000 besmettingen en sterfte ca. 250, bij 1500+ ziekenhuisopnames.

Max Headroom | 16-03-20 | 14:47

@Max Headroom | 16-03-20 | 14:43: Precies, je kunt het niet fitten. De aannames zijn te grof. Ik bedoel, uiteindelijk kun je alles in een een curve fitten, maar de waarde ervan is zo verdomd beperkt. Statistiek is een groot deel van mijn werk. Ik kan er alles uit krijgen wat je wenst. Maar daarmee is het nog geen nuttige statistiek. Maar volgens mij begrijp jij dat maar al te goed, als je lekker aan het rommelen bent met fitten van curves.

Boogschuttertje | 16-03-20 | 14:52

@Gregovic | 16-03-20 | 14:42: We lopen 2 weken achter ze. Ik zou ook meer aandacht geven aan de zuidelijke landen. Dan weet je wat je kan verwachten.

Mr_Pikibelly | 16-03-20 | 15:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik was zojuist bij een Albert Heijn en daar stond een bordje "PIN ONLY". Wie is dat nog meer tegengekomen? Als dat zo is, heb ik een probleem want ik heb nog saldo voor een week of zo en een stapeltje cash dat ik wilde gebruiken.

Vespucci | 16-03-20 | 14:37 | 11

Ze zijn nu heel pinnig als het op cashloos betalen aankomt.

Nehemia | 16-03-20 | 15:12

Hebben ze al een tijdje afgelopen zomer bij de Jumbo/Lidl ook al eens spullen op de band gelegd en bij kassa te horen gekregen is pin kassa hing idd groot bord gewoon niet gezien.

Umberto die trotzoni | 16-03-20 | 15:23

Zeer tegen mijn principe in heb ik de laatste week contactloos gepind. Ben cashfan, maar nu maar even niet. Dus ja, hou een strategische voorraad cash aan maar zorg wel dat er voldoende op je rekening staat op boodschappen te pinnen.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Overal waar Wiebes met zijn tengeltjes aan zit gaat het fout. Doet me denken aan Mr Bean in de operatiekamer.

Der Schnitzeljäger | 16-03-20 | 14:36 | 2

Ja die man is zo'n ongelofelijke prutser dat kwade opzet bijna waarschijnlijker lijkt dan incompetentie.

Zoiets | 16-03-20 | 14:42

Tussen die twee zou Mr. Bean dan nóg stééds als creatiefste én handigste uit de bus komen. Goed fout dus.

VBO_B_Niveau | 16-03-20 | 14:47

Onze Führer Frans Timmermans ook in quarantaine….

HAL 9000 | 16-03-20 | 14:35 | 3

Nooit meer uit quarantaine halen die vent.

born2killn00bs | 16-03-20 | 14:37

Zijn leven is voltooid nu horeca op slot zit.

HD50 | 16-03-20 | 14:40

Is dat nou een wens of gaat timmermans op deze manier weer een Timmermansshow opvoeren?

Leptob | 16-03-20 | 14:41

Als je het mij vraagt zijn ze het overzicht kwijt en wordt middels deze getallen getracht ons te doen gelevoven dat het nog onder "controle" is.

Wat betreft Wiebes. Heb nooit begrepen hoe zo'n kerel op dergelijke posities terecht komt. Straalt toch 0 daadkracht uit. Iemand?

Cheffff | 16-03-20 | 14:35 | 2

Hij zal dingen weten over bepaalde mensen.

stijlloospeilloos | 16-03-20 | 14:38

Omdat je een figuur zoals Wiebes waarschijnlijk nog zou vergeten terwijl hij tegen je aan staat te praten? Volgens mij is dat wel handig wanneer je weet dat je continu van standpunt gaat veranderen. Wat een kleurloos figuur zeg!

VBO_B_Niveau | 16-03-20 | 15:02

Kan iemand met het Corona virus even in een wc papiertje hoesten? Graag in de envelop verzegelen en brief met voorkant aan de deur ophangen. Alvast bedankt.

Masteryu | 16-03-20 | 14:34
-weggejorist-
Castor12 | 16-03-20 | 14:33 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom regelt de regering niet dwingend dat online boodschappen+ bezorging de standaard worden? Dat Ahold al zijn personeel van andere winkelketens die ze hebben inzet om te bezorgen.. veiliger voor de medewerkers ook.. ik kan nu pas wat laten bezorgen over 1.5 week... belachelijk.. in China werkte dat soort dingen wel .

Alexander | 16-03-20 | 14:31 | 3

Bofkont, in mijn postcode wil de Zaanse kapitalistengrutter in het geheel niet bezorgen, te dicht bij de grens of zo.

Rest In Privacy | 16-03-20 | 14:36

Kijk, jij denkt wél na. Maar ja, wij zitten met Rutte opgescheept. Helaas!

VBO_B_Niveau | 16-03-20 | 14:36

Wie levert dan zo snel even een miljoen busjes en chauffeurs?

Leptob | 16-03-20 | 14:45

Thuisbezorgen is nu de nieuwe norm. Maar waarom alleen met voedsel? Een beademingsapparaat is toch ook verplaatsbaar? En een complete IC-plek bij oma installeren lijkt mij kinderwerk. Decentraliseren die hap. Dat trekt een hoop mensen uit elkaar.

Ridde Rogter | 16-03-20 | 14:31 | 6

IC-plekken decentraliseren. Waanzin.

pielemuisje | 16-03-20 | 14:39

Bij beademingsapparatuur moet er iemand bijzitten die de meter in de gaten houdt. Mijn dochter moest dat doen toen mijn kleinkind van 2 maanden in ziekenhuis lag. Maar zij werkte bij een medisch centrum, dus wist het een en ander.

gato | 16-03-20 | 15:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Sterkte met zo een incompetente overheid,Zal duimen voor jullie.

Roger-Rabbit | 16-03-20 | 14:31

Ik wil even van deze gelegenheid gebruik maken om de jongens en meisjes van de Jumbo Wilhelminakade te complimenteren. Dat is altijd al een hele goede winkel, maar vandaag kon ik gewoon alles kopen wat ik wilde hebben : verse groenten, fruit, diepvriesaardappeltjes en vlees. Brood daar hadden ze extra stellingen vol van ( maar dat vreet ik niet ).

Als je nu nog moet hamsteren om pleepapier en pasta dan verdien je het ook geweaun om te sterven.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:31 | 4

@Ridde Rogter | 16-03-20 | 14:33: Ten eerste herken ik dat helemaal niet en ten tweede kan het personeel daar natuurlijk niks aan doen.

Beste Jumbo van de Stad.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:38

Totdat alles in lockdown gaat en de schappen ff niet meer zo snel gevuld worden. Als Rutte zegt dat je niet moet hamsteren, dan wordt het tijd om met de snelheid van het licht richting de winkel te vliegen om te hamsteren, want dan is het einde nabij.

Boogschuttertje | 16-03-20 | 14:41

Wij waren pas ook ergens in de provincie. De netheid en georganiseerdheid van de winkels, als ook de vriendelijkheid van het personeel, sprongen echt in het oog. Misschien is dit mede te danken aan het feit dat de klanten er op dezelfde manier in staan. Eenmaal bij onze eigen supermarkt moest ik weer even acclimatiseren.

MickeyGouda | 16-03-20 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

Via een bron uit het Franse ministerie van binnenlandse zaken zojuist vernomen dat Macron vanavond draconische maatregelen zal gaan aankondigen.

Mogelijk zal men in de regio Parijs huisquarantaine krijgen net zoals in Lombardije,
avondklok wordt ingesteld, na 18.00 niemand meer de deur uit.

Het is niet duidelijk of dit in het hele land gaat gelden, waarschijnlijk alleen bepaalde regio's

vander F | 16-03-20 | 14:30 | 7

@ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:33: Vrijheden steeds verder afbouwen. Niet meer naar buiten. Daarna moeten we met allemaal de crisis bestrijden en moeten allemaal met onze neuzen dezelfde kant op staan. We kunnen geen onjuiste berichtgeving gebruiken. Daarom gooien we de sociale media plat. Ollongren komt dan met een soort van zwarte lijst en toevallig staat GS er ook op.
Verder het gebruikelijke geblaat over dat de verplegers, de brandweer, de leraren en de plisie geweldig zijn.
Zoiets. Misschien niet vandaag, maar zeker voor juli.

luto333 | 16-03-20 | 14:42

@ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:33:
Vanuit bunker Diogenes in Arnhem "Hou aub 1,5 meter afstand en groepjes mogen niet groter zijn dan 5 personen."
Daarnaast, "blijf vooral autorijden en kopen"

hier openen | 16-03-20 | 15:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Vanavond gaat onze grote leider des vaderlands U vertellen dat ze toch enigszins overvallen zijn door het virus dat huisartsen weliswaar even zonder beschermingsmiddelen moeten werken maar dat ze er alles aan zullen doen om dit zo spoedig mogelijk op te lossen..

likdoorn | 16-03-20 | 14:30 | 2

via de almachtige Eu die zelfs Italie niet kon helpen..

starbuck280 | 16-03-20 | 14:40

Dit gaat de lamzak weer punten opleveren.

vluchtelingallergie | 16-03-20 | 14:59

Toch knap dat er zoveel nieuwe mensen bij komen, er wordt namelijk standaard niet meer getest tenzij je boven de 70 bent. Misschien is dat ook de reden dat ze dachten dat het niet overdraagbaar zou zijn bij kinderen...

Terra | 16-03-20 | 14:30

Krijg net te horen dat de kinderen van mijn overburen hier in Den Bosch besmet zijn en in quarantaine zitten. 40 jaar en opticien, en 28 en 28 jaar en kok en magazijn medewerkster.

Sinterbikske | 16-03-20 | 14:30 | 4

Maar volgens de overheid en RIVM konden kinderen toch helemaal niet besmet raken?? Man man man

Indoneesje | 16-03-20 | 14:43

@Indoneesje | 16-03-20 | 14:43:
Volgens onze MP was het onwaarschijnlijk dat kinderen besmet zouden raken.
Die opname wordt wat waard.

Roadblock | 16-03-20 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn 6.338 supermarkten in Nederland. En die zijn allemaal leeggekocht door hamsteraars. I.v.m. 1.413 Corona-patiënten. Dus per Corona-patiënt worden er 4 supermarkten leeggekocht.

Osdorpertje | 16-03-20 | 14:28 | 2

Jij bent zo iemand die standaard door zijn mond ademt of niet? Wat een flauwekul.
Hier kon je op vorige week, afgelopen zaterdag en zondag prima naar de Jumbo. Alles te krijgen.

deNettobetaler | 16-03-20 | 14:40

Dit soort berekeningen worden ook gebruikt in de hele millieuproblematiekmaterie. Zeer betrouwbaar.

Leptob | 16-03-20 | 14:49

278 nieuwe besmettingen, waarvan 10% op de IC gaat belanden en daar zo’n 18 dagen zal moeten blijven. Laten we het even op 27 houden. Met dit aantal heb je 18x27=486 beschikbare IC bedden nodig (plus beademingsapparatuur en verplegers). Er zijn nu nog zo’n 250 bedden beschikbaar in heel NL meen ik. Dus sinds vandaag zitten we officieel boven het maximum wat we aankunnen...

DatIsJouwMening | 16-03-20 | 14:27 | 4

Go wat ben jij een slimme jongen..... pleur toch op met je onnozelheid en onzinnig plemsel.

Blonde Nel | 16-03-20 | 14:37

@Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:34:
Ik twijfel eraan of Drampiet VVD-er is.
Lijkt mij meer een D66-er.
Maar pro-coalitie, pro-overheid, lid van de "het is maar een griepje" groep die nu erg stil is, en overtuigt dat dit allemaal zwaar overtrokken is, en "in Drente merk ik er niets van".

Roadblock | 16-03-20 | 16:45
▼ 1 antwoord verborgen

Eeuwig.. Op.. Vakantie | 16-03-20 | 14:14
Dat was ook nog een vraag die ik had. Er waren in ene berichten dat de corona uit China niet dezelfde was als in Italië (of Iran,weet ik het?).
Dat er een soort Corona XXL is en plastisch gesteld Corona Light.
Klopt dat? En hoe kan dit?

Of het een mega biologisch wapen is, hmm. Ik heb er onlangs een zekere verwijzing toe geopperd, als dat het mogelijk interessant kon zijn voor jihadisten. Tamelijk ongezien dood en verderf verspreiden, waarbij eigen dood nog minder dan peanuts is.
Idee verworpen, omdat zo'n "aanslag" nauwelijks te claimen valt, een van de voorwaarden voor een geslaagde aanval.

Vooralsnog houd ik het bij de bron in China, waar het ontstaan is door contact tussen mensen en wilde dieren (die dit gevaarlijke virus bij zich dragen).
Vleermuizen? China heeft intussen strooptochten op dergelijke dieren verboden.

Strooptochten, haha. Dat heeft hier hele andere connotaties.
Met al die pleepapierpannenkoeken...

Kudtkip | 16-03-20 | 14:27 | 2

Werk jij bij de Televaag?

Bierkop | 16-03-20 | 14:30

Het coronavirus muteert constant. Het is goed mogelijke dat het virus in Italië en Iran gemuteert is waardoor het van elkaar verschilt. Wel hebben ze allemaal dezelfde basis als alle andere coronavirussen. Alleen is Covid-19 een directe verwant van SARS en o.a. MERS en daarom velen male gevaarlijker dan de griep en verkoudheid.

Indoneesje | 16-03-20 | 14:42

Ik zet straks mijn Oculus rift S op en ga lekker ff in Skyrim, in de bossen op mijn paard frisse lucht opsnuiven en hier en daar een tikkie met mijn mace uitdelen . Zoek het allemaal maar uit .

Castor12 | 16-03-20 | 14:27

"Het virus komt waarschijnlijk niet naar Nederland want er zijn geen directe vluchten vanuit Wuhan."
"Het virus is niet overdraagbaar als je geen symptomen hebt."
"Het is onwaarschijnlijk dat het virus zich met carnaval heeft verspreid, want carnaval viert men in kleine groepen."
"Alleen als je hoge koorts hebt miet je thuisblijven."
"De scholen hoeven niet dicht want kinderen kunnen het virus nauwelijks verspreiden."

Ben benieuwd wat die flapdrol vanavond gaat zeggen.

VanBukkem | 16-03-20 | 14:26 | 5

Hij zal zich ongetwijfeld achter de specialisten blijven verschuilen. Aan teflon-Mark zal geen blaam blijven kleven.

FrankVeer | 16-03-20 | 14:40

Ik gok dat hij binnenkort hevig zwetend en kuchend voor de microfoons verschijnt, om daarna compleet buiten beeld te raken. Risicogroep, eh.

Vage_eddie | 16-03-20 | 14:58

Mja, maar ga er maar van uit dat hij momenteel voor een groot gedeelte van de Nederlanders 'de Redder Des Vaderlands' is.
Het merendeel wil een vaderfiguur die desnoods met leugens de kindertjes gerust stelt.
donorkinderen.files.wordpress.com/201...

Roadblock | 16-03-20 | 16:51
▼ 2 antwoorden verborgen

`Vreemdelingen die in Nederland aankomen` . Dus instroom is helmaal niet nul.

Prestadigigateursvereniging A kan bij monde van quasi ongereguleerd mediaplatform B zoveel zeggen.

`Schiphol volgt de landelijke en internationale ontwikkelingen van het coronavirus op de voet.` en daarom loop je dus achter.

hallevvezool | 16-03-20 | 14:26 | 2

Hopelijk ben ik niet de enige die hier geen ruk van snapt?

MarkiesDeBalzaque | 16-03-20 | 14:46

Gistermorgenzijn we bezocht door de huisarts omdat mijn vrouw erg benauwd is en alle kenmerken heeft van het Corona virus. Rond het middaguur gebeld door de huisarts dat ze getest gaat worden door het GGD omdat we in het risicoprofiel vallen met 2 kleine kinderen met een afweerstoornis en een volwassene met dezelfde afweerstoornis. Tot op heden nog niets gehoord. Vanochtend nog maar een keer de huisarts gebeld. Die denkt dat ze ons zijn “vergeten” Ze heeft nog een keer het GGD gebeld maar tot op heden niets gehoord.

Als dit achter de rug is zou het een goede zaak zijn als de verantwoordelijke personen strafrechtelijk vervolgd worden voor dood door schuld. Ieder persoon met een IQ van boven de 100 zag dit 2 maanden geleden aankomen maar ze hebben niets voor elkaar. En als je naar andere landen kijkt is dit pas een begin. Hoe zal het over 2 weken zijn. Waarschijnlijk laten ze de mensen dan gewoon thuis sterven.

Eens kijken of ze ook zo laks zijn als iemand de belastingaangifte 1 dag te laat instuurt. Stelletje incompetente klootzakken.

stijlloospeilloos | 16-03-20 | 14:25 | 12

Sterkte!

FrankOngerust | 16-03-20 | 15:05

Er zijn geen testen, ik herhaal er zijn geen testen.

RickRD | 16-03-20 | 15:07

Veel sterkte.

Roadblock | 16-03-20 | 16:53
▼ 9 antwoorden verborgen

Die (K)Wiebes is zeker vergeten dat zzp'ers mensen zijn die in de vorige economische crisis door hun werkgevers massaal het vaste dienstverband uitgepushed zijn.

CaseyForPresident | 16-03-20 | 14:25 | 2

Wat Wiebes ook vergeet is dat heel veel vijftig plussers door het UWV geadviseerd zijn ZZP-er te worden. Die kregen toch geen vast contract meer.

Der Schnitzeljäger | 16-03-20 | 14:44

Precies en veel werken er nu voor uitknijp prijzen bij de bedrijven die zometeen wel met miljoenen overeind gehouden worden

tsjajaja | 16-03-20 | 14:47

Er is een nieuwe crisisoverleg.

Dus straks nieuwe maatregelen.

Het leger wordt nu voorbereid en over een paar uur verschijnen zij in grote getale op straat samen met de politie en ME.

Een ieder die zich dan op straat begeeft zal worden doodgeschoten zoals 80 jaar geleden.

Als het niet de Duitsers zijn dan is het wel een virus.

ProAsfalt | 16-03-20 | 14:24 | 5

Ze zijn alvast aan het vergaderen over de komende lastenverzwaringen. De burger mag straks gaan betalen wat dit allemaal gekost heeft. En Rutte lacht en lacht... maar hoe lang nog?

Stephen K. | 16-03-20 | 14:32

Ben ik van Duitsen bloed.

likdoorn | 16-03-20 | 14:59

G*dT, lezend in het evangelie van O Dapper Dapper verscheen in een droomgezicht Afschuwelijke Bea, wier oranje Corona schitterde zeggende: “netto-ontvangers à la ProAsfalt moeten dood”;-€)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 16-03-20 | 16:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze stonden net bij de benzinepomp geld uit te delen als je kwam tanken, moet niet gekker worden.

Twannie | 16-03-20 | 14:24

Duurt maanden voordat het voorbij is zegt een specialist in virussen bij Joe Rogan! Doden in de 100000den en besmette gevallen miljoenen. Nu weet ik niet of het alleen Amerika was.. allemaal binnen blijven!! Kan in naar buiten..

David000000007 | 16-03-20 | 14:24 | 5

@DrumPiet | 16-03-20 | 14:33:
Als je mensen taalkundig wil verbeteren moet je het wel goed doen Drumpiet. Nu sta je eigenlijk best wel voor lul. Doe nog eens een poging..

MarkiesDeBalzaque | 16-03-20 | 15:00

Er gaan twee interessante ontwikkelingen naast elkaar gebeuren:
Landen die het te ver hebben laten komen, krijgen op korte termijn hevige klappen en veel sterfgevallen, maar beschikken daarna waarschijnlijk over enige immuundekking onder het volk, waarna de boel snel kan worden opgepakt.
Anderzijds heb je de landen die tijdig in lockdown gaan. Daar is vooral aanzienlijke, maar overzichtelijke economische schade, maar de termijn is uitzichtloos. Er is amper immuniteit, dus een epidemie blijft als een constant dreigende belofte rond je collectieve gevangenis hangen.

Vage_eddie | 16-03-20 | 15:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Net bij Albert Heijn Moeder doet boodschappen, samen met tienerzoon en twee tienerdochters!

Bena | 16-03-20 | 14:23 | 6

Hier bij de AH geen toiletpapier, pasta en brood. Het puilt hier wel uit van de handzeep en desinfecterende gel.

Alexander des Burgus | 16-03-20 | 14:38

Klote voor die vader, drie vrouwen in huis.

Eparchus | 16-03-20 | 14:38

Ramptoeristen, Bena. Even zelf willen zien wat er van de foto's en geruchten/berichten klopt.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Bij mij op mn werk boeit het ze echt niet, want ja allemaal buitenlandse aso expats die het in Nederland uitmaken. Wat een hufters!

King Wasimoo | 16-03-20 | 14:22

12-3-2020, 20% stijging overledenen t.o.v. de vorige dag.
13-3-2020, 67% stijging overledenen t.o.v. de vorige dag.
14-3-2020, 20% stijging overledenen t.o.v. de vorige dag.
15-3-2020, 67% stijging overledenen t.o.v. de vorige dag.
16-3-2020, 20% stijging overledenen t.o.v. de vorige dag.

Morgen dus weer een stijging van 67%, en dus 40 overledenen.

Myckleby | 16-03-20 | 14:22 | 7

Myckleby | 16-03-20 | 14:31 | Je kan niet rekenen en je weet niet wat je schrijft. Je zegt t.o.v. vorige dag dus doden van die vorige dag, totaal aantal doet er dan niet toe, pffff. vermoeiend.

louis6227 | 16-03-20 | 14:41

Ok, anders gezegd; het totaal aantal overledenen t/m de huidige dag vergeleken het totaal aantal overledenen t/m de vorige dag.
van 5 naar 6 = 20%
van 6 naar 10 = 67%
van 10 naar 12 = 20%
van 12 naar 20 = 67%
van 20 naar 24 = 20%

Myckleby | 16-03-20 | 15:04

Myckleby | 16-03-20 | 15:04 Tsja , cumulatief, ofwel als er al bijv. honderd dagen geen doden vallen , geeft jij manier van berekenen alleen maar aan dat de groei 0% is, dalingen zijn in jou manier niet mogelijk.

louis6227 | 16-03-20 | 16:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Ten zuiden van NL vraagt De Wever ondertussen om een samenscholingsverbod en de avondklok in te voeren. Bron. de extreemlinkse 'de standaard'.
Eind deze week wordt dat dus 24/24 en 7/7.
Fucking idiot.

Rest In Privacy | 16-03-20 | 14:22 | 3

Ik ga net de vensters lappen, emmertje water, sponsje, reinigingsspray, aftrekkertje (nee, niet wat je denkt), klein doekje en mezelf, beter eerst even telefoneren naar de redactie of dat nog kan ?

Rest In Privacy | 16-03-20 | 14:34

Waarom fucking idot, in Italie al bijna week in lock down en nog steeds stereven ze daar als eendagsvliegen, alle acties die ze nu doen, het effect zie je pas over een week of 2 dus do the matt

Umberto die trotzoni | 16-03-20 | 14:42

@Umberto die trotzoni | 16-03-20 | 14:42: yup, do the mat op 60 milj in Italie, 17 in NL, 10.5 in B, enz...

Rest In Privacy | 16-03-20 | 14:53

Ben geen ZZPer, en woon niet in Groningen, ook niet in A'dam, maar heb wel begrip voor de Kwiebushaters.

watmagjenogwel | 16-03-20 | 14:21

Wat is er eigenlijk 'nieuw' aan een dode? Ik denk dan eerder aan een doodgeboren kindje.

Leptob | 16-03-20 | 14:20

Zou de meest accurate vorm van testen niet zijn willekeurig bijv 100 mensen per provincie, en dan extrapoleren?

Gadsie | 16-03-20 | 14:19 | 3

Dan ga je ervan uit dat ze uberhaubt de capaciteit hebben om in één dag 1200 testjes doen. Dream on.

hell-no | 16-03-20 | 14:28

Lijkt mij representatiever dan alleen erge zaken testen en bevestigen. In de afgelopen 10 jaar heb ik geen griep gehad maar nu voel ik mij slecht. De koorts is nu weg maar ik heb nog steeds last van vermoeidheid, stijve spieren (nek) en een drukkend gevoel rondom de borstkas. Gelukkig geen luchtwegproblemen (hoesten). Ik zou een milde vorm van Covid-19 kunnen hebben, maar dat hoeft niet natuurlijk. Echter, ze testen alleen als je er slecht aan toe bent.

stiffy | 16-03-20 | 14:32

Nope. Voor het trekken van een juiste steekproef kun je niet zomaar 100 pakken. Je moet kijken naar kenmerken van groepen, waar die verschillen, en dan berekenen hoeveel je er er aselect gaat testen, enzo. Met 100 per provincie ga je er niet komen.

CyBork | 16-03-20 | 14:33

Haha er moet toch niet 1 iemand zijn die in die voedsel pakketten crap gelooft? :D

JanAmsterdamEnzo | 16-03-20 | 14:18

Gek hé, dat 1 vleermuis vretend chineesje, de hele wereld plat legd.

kneuterzak | 16-03-20 | 14:18 | 4

Dus de MacBat is uit de handel genomen begrijp ik

hatschjoe | 16-03-20 | 14:27
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben cijfers!
1500 IC bedden beschikbaar.
Normaal 1150 waarvan 3/4 standaard bezet zijn. (863)
Dat wil zeggen dat er nu 637 bedden extra beschikbaar zijn. Eventueel later 500 extra.
Bron:
www.telegraaf.nl/nieuws/1961859217/mi...
Ziekenhuizen zijn nog aan het verkennen of het mogelijk is om nog verder op te schalen tot ongeveer 2000 ic-bedden. Op dit moment zijn er in heel Nederland circa 1150 plekken op de intensive care beschikbaar. Normaal is driekwart van deze bedden bezet.

Dirk III | 16-03-20 | 14:18 | 7

@Der Schnitzeljäger | 16-03-20 | 14:47: moet je wel die spullen hebben EN mensen die die apparatuur kunnen bedienen. Beide zijn er niet.... Het slotervaart ziekenhuis in Islammerdam aan het IJ staat volgens mij ook nog leeg. Wellicht kunnen de curatoren die apparatuur verkopen?

FrankOngerust | 16-03-20 | 15:11

@RickRD | 16-03-20 | 15:11: je schijnt ook te kunnen testen via een (CT?) scan. Binnen een half uur het resultaat beschikbaar. Kan je meteen door naar de IC als het echt mis is. 3 weken op je buik in een kamertje aan de beademing als het echt kritiek is

FrankOngerust | 16-03-20 | 15:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Met alle respect voor de zorgmensen: er zijn dus totaal 205 mensen opgenomen in alle ziekenhuizen over het hele land, waarvan 24 overleden zijn, en een deel weer naar huis is gegaan. Blijft over; plm 150 zieken, waarbij ook nog eens geplande operaties worden uitgesteld. Als dit aantal de zorg overbelast is er inderdaad iets aan de hand met de IC capaciteit.

ceesreis | 16-03-20 | 14:18 | 9

@supah | 16-03-20 | 14:38: Het zijn niet de medewerkers/managers etc. Het zijn de kosten voor behandeling en medicijnen die de zorg zo duur maken.

RickRD | 16-03-20 | 15:14

Poortwachters he. Alles is gecontroleerd, snelheid op de wegen, het OV en dus ook het aantal ziekenhuisbedden en IC's. U wordt maar pas ziek als het uw beurt is, niet voordringen met corona bitte.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:29
▼ 6 antwoorden verborgen

It gets worse before it becomes better. Denk dat er een vertraging van een week in de gedane acties zit, dus maak de borst maar nat, helaas.

Umberto die trotzoni | 16-03-20 | 14:17

Leuk die cijfers. Dochter (jaar of 24) van een kennis is pittig ziek. Alle symptomen. In NH. Ze wordt niet getest. Moeder gaat op eigen initiatief in zelfisolatie. Is haar niet eens gevraagd te doen.
Tot zover de cijfers die we helaas niet kunnen vertrouwen.

koolteer | 16-03-20 | 14:17 | 1

Als ze positief test: zelfisolatie. Als ze negatief test: zelfisolatie, want ze kan het virus later alsnog oplopen en het bij anderen in de smoel hoesten. Dus als de testkits een beetje op beginnen te raken test je dit soort gevallen niet; de behandeling blijft namelijk hetzelfde. Het zou hoogstens voor de moeder wat uit kunnen maken, die kan dan gewoon de deur uit maar dat hebben ze sowieso liever zo min mogelijk.

Muxje | 16-03-20 | 14:23

Geef zzp'rs een klein lichtpuntje in deze duisternis. Wiebes een trap onder z'n reet excl. wachtgeld, opzouten sukkel !

suscrofa | 16-03-20 | 14:17 | 4

@MarkiesDeBalzaque | 16-03-20 | 14:28:
Als b2b dienstverlener zzp'er heb ik vooral met zzp te maken die een modaal jaarinkomen of iets daarboven verdienen. Valt wel mee met hun vetpotjes. De groep die jij beschrijft beschouw ik niet tot mijn klanten en eerder als de uitzondering op de regel.

suscrofa | 16-03-20 | 14:37

@suscrofa | 16-03-20 | 14:37: Inderdaad, ben zelf ook een zzp'er die bovenmodaal (maar ook niet uitzonderlijk veel meer) verdient. Veel mensen in loondienst denken bij ZZP'ers meteen aan geldharkende bon-vivants die minimaal 3x per jaar met de Tesla op vakantie gaan en uurlonen van +150 euro rekenen. Maar het merendeel mag blij zijn met een uurloon van hooguit 60 euro waar nog heel wat kosten vanaf gaan. Ik heb ook sterk het vermoeden dat Wiebes geen enkel benul heeft van de inkomsten van een doorsnee-ZZP'er.

FrankVeer | 16-03-20 | 14:50

@MarkiesDeBalzaque | 16-03-20 | 14:28: hoeveel van die bakken zijn lrasebakken? Je wil toch een beetje professioneel overkomen. Met een 10 jaar oude roestbak op 4 wielen, krijg je die opdracht niet...

FrankOngerust | 16-03-20 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen

Het is momenteel lekker zonnig.
Even het zonnetje meepakken.

abnormal me | 16-03-20 | 14:16 | 2

Neeeeeeeeee, thuiswerken zal je! Het is potverdomme geen vakantie.

Eparchus | 16-03-20 | 14:20

Stikstof oxiden, 7 maanden regen, COVID-19, de goden zijn vertoornd. Het is noodzaak de goden weer gunstig te stemmen, bijvoorbeeld door het offeren van een Zweedse trol.

Rest In Privacy | 16-03-20 | 14:16 | 2

Die zich nu in de schaduwen beweegt , net zoals The sith lord, senator Palpatine. Tenzij je de laatste Star wars niet gezien hebt...

Kim-Jung-Un | 16-03-20 | 14:20

Mag het ook een (k)Wiebus zijn? Baat het niet dan schaadt ie ook niet verder.....

Belast | 16-03-20 | 16:10

"aantal positieve geteste mensen" is een selectie van het totaal aantal mensen met corona.

Feynman | 16-03-20 | 14:16 | 3

Testkits moeten uit China overkomen. Japan produceert zelf mondkapjes en testkits. Zuid-Korea idem dito bouwen zelfs heuse drive trough test centra's. En ook in Thailand gaan ze een drive trough bouwen. En Nederland gaat minder testen want, uh ja waarom eigenlijk. Dit land is gewoon een derde wereldland. Om je voor te schamen!

Indoneesje | 16-03-20 | 14:34

@Indoneesje | 16-03-20 | 14:34:
Verdienmodellen he. Die vereisen een planmatige papieren werkelijkheid. Zoiets als we tussen pakweg 1950 en 1990 in de DDR hebben kounnen zien, was ook zo'n enorm succes.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:27

De orgaanfabriek van ‘66 draait straks op volle toeren.

ja,diedus! | 16-03-20 | 14:15 | 2

Onzin, aan al die ouwe lijken heb je niets meer.

oldandwise | 16-03-20 | 14:16

@oldandwise | 16-03-20 | 14:16: Daar zitten zoveel medicijnen in dat het wettelijk verboden is. Alleen de huid mag mogelijk nog gebruikt worden.

litebyte | 16-03-20 | 14:31

Urk nog steeds gevrijwaard van dit venijnige en lepe virus. De vloot vist weer en vrijdag en zaterdag komt alles weer vers in de vitrine van de visboer. Tong, schol, tarbot, griet, et cetera. Koopt u dit voedzaam zeebanket en hou u gezond.

Van Urk | 16-03-20 | 14:15 | 10

Mijn Scheveningse visboer gaat hier in 010 nu ook thuisbezorgen vanaf €10,-

RickRD | 16-03-20 | 14:22

@HoerieHarry | 16-03-20 | 14:18: Dat helpt, want Jezus legt thuisquarantaine haarfijn uit met een bidinstructie: "Maar gij, wanneer gij bidt, gaat in uw binnenkamer, en uw deur gesloten hebbende, bidt uw Vader, Die in het verborgen is; en uw Vader, Die in het verborgen ziet, zal het u in het openbaar vergelden."

Van Urk | 16-03-20 | 14:23

@Van Urk | 16-03-20 | 14:23:

Zit zijn vader naar hem te gluren met een webcam?

Gulliver | 16-03-20 | 14:28
▼ 7 antwoorden verborgen

De uitvaartbranch heeft de strenge regels al weer naar beneden aangepast.

Nu de coffeshops nog.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:14 | 1

Begrijpelijk in zo'n lijkenpikker branch :-)

In Britland moet iedereen van 70+ binnenblijven en wel 4 maanden lang! Zo'n maatregel zou een strop zijn voro de uitvaartbranche.... de schoorsteen moet wel goed blijven roken.

litebyte | 16-03-20 | 14:30

Hoe triest gesteld is het in Nederland als je inderdaad zit te wachten op de cijfers terwijl je al weet dat er geen reedt van klopt.

Prikgriep | 16-03-20 | 14:14 | 1

Dat is het resultaat van de nieuwsgaring afhankelijk maken van de overheid.
Als je te bedonderd bent om zelf onderzoek te doen, hang je aan de onbetrouwbare overheidstiet.
Een beetje journalist belt de ziekenhuizen, doet een steekproef, en vergelijkt dat met de RIVM cijfers.
Nu weet je 1 ding zeker:
Die cijfers kloppen sowieso niet.

Roadblock | 16-03-20 | 17:02

Het is niet denkbeeldig dat we dankzij dit Corona verhaal wel eindelijk eens van die smerige VVD kliek afkomen, de komende verkiezing, is dat virus toch nog ergens goed voor.

zwellevertje | 16-03-20 | 14:14 | 2

Niet alleen die,de rest ook.
D66,GL,PvdA en noem ze maar op.
Er zijn misschien maar 10 kamerleden die goed zijn.

pejoar | 16-03-20 | 14:17

Nee hoor, ik hoor overal geluiden dat Rutte het geweldig doet.
Zelfs van GeenStijl.

Roadblock | 16-03-20 | 17:04

Hoe zit het eigenlijk met “dat” thuiswerken? Ik zit hier namelijk op mijn kantoor met zicht op het bos en het lijkt wel of iedereen aan het wandelen is. Of is het mobiel werken?

Dutch_Holland | 16-03-20 | 14:14 | 3

Is thuiswerken niet een synoniem voor vrij zijn?

Tilburger | 16-03-20 | 14:20

Gelukkig heeft u een raam, sommige ambtenaren kunnen niet eens thuis werken.

Wim Venijn | 16-03-20 | 14:23

@Wim Venijn | 16-03-20 | 14:23:

Het is mijn eigen kantoor, maar er zit ook nog een bedrijfspand van 6500m2 aan vast.

Dutch_Holland | 16-03-20 | 14:47

Castor12 | 16-03-20 | 14:10
Ja joh, zo'n onzin. Ik heb gewoon 10 zakken extra kattengrid gescoord - als het moet ga ik wel bij m'n twincats op de bak.

Euh wacht...

Kudtkip | 16-03-20 | 14:14

Ben benieuwd wanneer het verboden wordt om naar buiten te gaan want hier zijn alle kinderen nog gewoon allemaal buiten.

1989 | 16-03-20 | 14:14 | 3

Naar buiten waar de virusjes fluiten.

Gulliver | 16-03-20 | 14:14

Hier zingen ze 1,2,3,4 (mond)kapje van papier.

RickRD | 16-03-20 | 14:27

Vanavond.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:27

ZZP'ers en kleine ondernemers zouden eigenlijk geen diensten meer moeten leveren aan Wiebes en zijn familie. Zodat hij er achter komt hoeveel ZZP'ers en kleine ondernemers dit land draaiende houden. Dat zijn niet die grote bedrijven met hun bijna belastingneutrale aangiftes. Het zijn de kleine en middelgrote ondernemingen die de belastingcenten ophoesten. Dat mag die wereldvreemde kerel die al meerdere malen ons en de 2e kamer onjuist informeerde wel eens bij stilstaan. Want zijn loon wordt betaald door ons, en niet door de multinationals.

Hiesjes | 16-03-20 | 14:14 | 4

Hear hear.

Piet Karbiet | 16-03-20 | 14:24

@litebyte | 16-03-20 | 14:22:
Nu pas? Om eerlijk te zijn ben je als ZZPer en kleine ondernemer al jaren beter af bij die communisten van de SP dan bij de ondernemerspartij VVD, vreemd genoeg.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:24

@litebyte | 16-03-20 | 14:22:
Ah, u bent toch een dame.
Ik twijfelde zo nu en dan.
Hoewel.... 'Mijn man' zegt tegenwoordig eigenlijk nog niets.

Roadblock | 16-03-20 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

Op unz.com/ is een levendige discussie gaande over de vraag of het Covid 19 virus een onderdeel is van biologische oorlogsvoering. www.unz.com/article/was-coronavirus-a... De schrijver van het gelinkte artikel maakt vreemde schrijffouten, wat zijn betoog danig verzwakt, maar zijn melding over de verschillende 'strains' van het virus wordt onderschreven door de kritische commenters. Zo is er momenteel in de VS sprake van vijf verschillende 'strains' van het coronavirus, terwijl er in China slechts één strain aanwezig is en in Iran ook één, zij het verschillend van de Chinese strain. Er wordt vanwege de vijf strains gewezen naar de VS als de bron van het coronavirus. De naam die bij biowarfare genoemd wordt als het Amerikaanse laboratorium heet Fort Kedrick. Dat lab werd midden augustus 2019 gesloten vanwege overtreding van de veiligheidsvoorschriften.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-03-20 | 14:14 | 23

@Moskovitz v.d.Duivel | 16-03-20 | 15:19: Nee, u schertst. De VS willen de economie van China platleggen, wat bijna lukte. Nu boemerangt hun geziek terug als 'foreign disease' op de VS zelf. Maar net als u blijf ik argwanend.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-03-20 | 15:34

@Moskovitz v.d.Duivel | 16-03-20 | 15:21: In de comments (die zijn van belang) op het UNZ artikel wordt gesuggereerd dat dit biowarfare wapen een economisch doel had (waarom er juist een griepvirus gemuteerd werd): China's economische macht kleineren. Dat is niet gelukt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 16-03-20 | 15:38

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 16-03-20 | 15:38:
Het zijn de Amerikanen of de Israelisch weer.
Zucht.

Roadblock | 16-03-20 | 17:08
▼ 20 antwoorden verborgen

Kunnen ze niet beter zeggen dat ze 278 mensen getest hebben?

De testen zijn toch op rantsoen?

Bon-sens | 16-03-20 | 14:13

Waarom niet vermelden hoeveel er hersteld zijn?

Kwelbeller | 16-03-20 | 14:12

Ik ben werkzaam in een ziekenhuis, het personeel op de afdeling wordt niet meer getest. Officieel omdat er niet genoeg testkits zijn.

Werkelijke reden, ze kunnen het personeel niet missen. In China, Italie zijn er artsen die zich letterlijk hebben doodgewerkt. Die kant gaan we hier ook op.

Toetsenbordcomplex | 16-03-20 | 14:12 | 9

@litebyte | 16-03-20 | 14:47: niet nodig als de straten bijna leeg zijn, en misschien ook het advies om zonder signalen te rijden geeft zoveel onrust, hier ook veel minder ambulances te horen dan normaal

likdoorn | 16-03-20 | 15:13

Stay safe, Toetsenbordcomplex en vanuit Huize Graai wordt uw werk enorm gewaardeerd.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Als men denk dat Nederland het enige land is waar er op dit moment een stijgende curve zit in het aantal besmettingen. Dan komt men bedrogen uit. Vernomen dat ook in Thailand het aantal besmettingen toenneemt en dat met name jongeren tussen de 20 en 30 in het ziekenhuis terecht komen. Mijn vrouwtje is per vandaag naar huis gestuurd met beeldscherm zodat ze thuis kan werken.

Ook in het Midden-Oosten en Zuid-Amerika alarmerende berichten over stijgende besmettingen. Deze uitbraak is nog lang niet voorbij. En als bovenop de ouderen en de zwakkeren nu ook de jongeren aan de buurt zijn beloofd het weinig goeds voor de gezondheidszorg wereldwijd.

Indoneesje | 16-03-20 | 14:11 | 3

Met alleen een beeldscherm is het best moeilijk thuiswerken. Ze gaat toch niet stiekem Netflixuh in de baas zijn tijd hè?

Eparchus | 16-03-20 | 14:15

'beloofd het weinig goeds' >
'beloovtd het weinig goeds'

HogeNood | 16-03-20 | 14:20

GS = Telegraaf = chocoladeletters

djs | 16-03-20 | 14:11 | 4

Ik vond de volkskrant ook behoorlijk grote letters hebben vandaag overigens.... mogelijk ga je door besmet te zijn ook slecht zien.

litebyte | 16-03-20 | 14:15

Ze zijn onafhankelijk. Mogen de typografie wel aanpassen. Pleepapierletters.

Wim Venijn | 16-03-20 | 14:16

U loopt een paar jaar achter de feiten aan?

hendrikjandetuinman | 16-03-20 | 14:16
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik onderhand mis, zijn interviews met mensen die het virus onder de leden hebben. Niet face to face met onder gespetterde plopkap uiteraard, maar iets van ervaringsweergave.

Je hoorde gisteren een longspecialist wat zeggen over de intensieve zorg op de IC; het om de 12 uur draaien van de patiënt. Hoe worden die mensen behandeld eigenlijk? Klopt het dat ze geïntubeerd en aan de beademing in slaap worden gehouden?
Zulks stond in ieder geval in het stuk van Ilja Pfeiffer afgelopen weekend, vanuit Italië (waar hij woont). Lijkt me niet dat ieder land ook nog een eigen en afwijkende behandelwijze hanteert.

Kudtkip | 16-03-20 | 14:11 | 5

Vanuit China kregen we nog 'geheime' beelden en daar werd toen door de waarheidsmedia in Nederland schande over gesproken dat ze geen openheid van zaken gaven....

litebyte | 16-03-20 | 14:16

Hoorde gister over 'n kennis dat zij in 'coma' (? die slaap waarschijnlijk) gebracht wordt, vanwege de ernstige longinfectie, en beademing krijgt, het ene moment leek t beter te gaan, het andere moment verslechterde het plotseling heel rap. Ze werd woensdag ziek, met hoge koorts, en zondag was t al zover dus. Zo oud is ze niet, net in de 60.

Imzadi | 16-03-20 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Brabant helemaal afsluiten, maar wel als Guus meeuwes thuis zit.

louis6227 | 16-03-20 | 14:10

1400, 1500, 3000, 10.000... Niemand weet het. Al die cijfers zijn onzin.

Mark_D_NL | 16-03-20 | 14:10 | 6

litebyte | 16-03-20 | 14:13 Als het aantal geinfecteerden 6000 is, betekent het dat er i.i.g. zo.n 4900 rondlopen met niet of nauwelijks klachten en dat het sterfte percentage flink lager ligt dan nu verondersteld wordt,

louis6227 | 16-03-20 | 14:23

@Mark_D_NL | 16-03-20 | 14:16: Waarom zouden ze niet kloppen? Of denk jij dat er maar 3000 doden zijn gevallen in China? Wanneer de feiten niet overeenkomen met jou werkelijkheid dan kloppen ze niet. Zet dat aluhoedje nog eff wat strakker over je hoofd.

Indoneesje | 16-03-20 | 14:26

@louis6227 | 16-03-20 | 14:23: Klopt, de piek wordt verwacht over zo'n 14 dagen, dus dat zal dan nog wel worden bijgesteld.

litebyte | 16-03-20 | 14:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik hoor net op de radio dat Nederlanders nog steeds massaal aan het hamsteren zijn . Hoeveel plee rollen en spaghetti heb je nodig dan ?

Castor12 | 16-03-20 | 14:10 | 5

Denk wel voor één jaar want in Spanje wordt men doodgeschoten als men zich op straat begeeft. Gaat hier ook nog gebeuren. 80 jaar geleden hebben wij daarmee ervaring opgedaan.

ProAsfalt | 16-03-20 | 14:15

Hamsteren ? Of de winkelkar goed volstouwen ? Als ik nu boodschappen ga doen is het ook voor een week (of twee) en niet voor een paar dagen zoals gewoonlijk.

Der Schnitzeljäger | 16-03-20 | 14:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook met dit virus moeten we leren leven net als dat we met de griep doen.

spamzuiger | 16-03-20 | 14:09 | 3
-weggejorist-
medusa324 | 16-03-20 | 14:19

Overheidssteun, en wie gaat dat betalen?..............

Broadsquire | 16-03-20 | 14:09 | 5

Hoe je de vraag uberhaupt durft te stellen! SOLIDARIDAD!

haddem | 16-03-20 | 14:12

@litebyte | 16-03-20 | 14:12:
Het heet solidariteit, in dit systeem dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten, uiteindelijk draagt iedereen zo een steentje bij.
In Nederland hoeft niemand zich zorgen te maken, ook u niet.

spamzuiger | 16-03-20 | 14:22

@spamzuiger | 16-03-20 | 14:22: ik maak me wel zorgen, maar niet financieel. Ik moet over een uurtje ook gewoon werken in de kinderopvang. Dus sterkste schouders, tja het is maar hoe je het bekijkt.

litebyte | 16-03-20 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

We zijn gewoon een zwakke diersoort.
Dat blijkt maar weer.

HoerieHarry | 16-03-20 | 14:09 | 1

Zwakker dan welke diersoort? Dat fantasiedier in uw hoofd?

HogeNood | 16-03-20 | 14:16

5-6 uur in huis en ik verveel me nou al de apentyfus. Iemand die mij een leuke geschiedenis serie/documentaire op Netflix kan aanraden?

Wc-kip | 16-03-20 | 14:08 | 16
▼ 13 antwoorden verborgen

Ondertussen zitten door het mooie weer de speeltuinen e.d. vol met 'thuis'werkers en opa's en oma's met hun kleinkinderen. Ook op straat e.d. breek je je nek over mensen die doen alsof er niets aan de hand is. Dit gaat dus faliekant verkeerd aflopen.

NB: Timmermans is in zelfquarantaine gegaan. Laat aub nooit iemand vertellen wanneer het virus voorbij is.
www.telegraaf.nl/nieuws/2071254426/vi...

Hadiho | 16-03-20 | 14:08 | 8

Wordt dat dan het woord van 2020: Zelfquarantaine ?

Remmersmaak1 | 16-03-20 | 14:16

in de supermarkt staan ze ook nog steeds 40 cm achter je in je nek te hijgen.

hier openen | 16-03-20 | 14:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Deze getallen zijn willekeuriger dan de lotto.

Wim Venijn | 16-03-20 | 14:07
-weggejorist-
ZomaarEen | 16-03-20 | 14:07 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Weinig mensen hier in de buurt die het serieus nemen. Die maken er een mooie extra vakantie van. Kinderen spelen buiten of worden naar de supermarkt gestuurd, feestjes gaan gewoon door, kleine turkjes die naar iedereen lopen te spugen. Alles bij elkaar heeft het voorkomen van een surrealistische apocalyps film. Je hebt de ontkenners, de paniekzaaiers, de pluk de dag tiepjes. Het kan zomaar ontsproten zijn uit het geniale brein van stephen king. Niet in paniek raken en niet hamsteren mensen maar we gaan allemaal hartsikke doooood....of misschien ook niet.

Kakmadam | 16-03-20 | 14:07 | 2

Hier wordt ook luchtigjes gedaan met blaffende en hoestende kinderen die rondrennen in het winkelcentrum. Geen fucking ouder te bekennen die roept: hoesten in je elleboog!. Die zijn te druk met hun mobieltjes, de imbecielen. Leven onder een steen.

ofarim | 16-03-20 | 14:10

Eens met die Turken/Moslims, zelf ook ervaren. En afstand houden ho maar ( de Nederlanders ) want er zal maar iemand voorkruipen. Het is dat je kleine kinderen niet weg mag schoppen, maar het is wel heel verleidelijk. Voor een hoop figuren is het een spannend dagje uit, lijkt het wel.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:19

Die 6000 besmettingen van die interne memo van de GGD, staan die nog, of worden die nu ook verhoogd? In Britland iedereen boven de 70 - 4 maanden thuis

litebyte | 16-03-20 | 14:07 | 2

Echt? Over 4 maanden zijn ze helemaal klaar voor de najaarsgolf dan..

VP732 | 16-03-20 | 14:08

@VP732 | 16-03-20 | 14:08: najaarsgolf... oh de griepgolf, klopt... en door dat binnenblijven natuurlijk ook nauwelijks weerstand opgebouwd ;-)

litebyte | 16-03-20 | 14:42

Snel! We halen de top 10!

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:07 | 2

We doen het beter op het coronafestival dan op het songfestival. Pays-Bas, cinq points.

Kakmadam | 16-03-20 | 14:09

Niet meten is niet weten.
Alleen het aantal sterfgevallen is representatief voor de stand van zaken.

Dirk III | 16-03-20 | 14:06 | 1

VVD'er of werkzaam bij het RIVM? ;-)

litebyte | 16-03-20 | 14:07

Bij de vertrektijden van Schiphol stond gewoon nog een vlucht naar Bejing. Dan neem ik aan dat ie ook vanuit China hier is gekomen.
Hoe kan het toch dat landen als Marokko wel vluchten kunnen verbieden, maar Nederland blijkbaar niet?

Franker | 16-03-20 | 14:06 | 3

Aantal gevallen per miljoen inwoners:
China: 56.2
Nederland: 66.2
Marokko: 0.8
Het zou logischer zijn als China vluchten uit Nederland verbiedt dan andersom.
www.worldometers.info/coronavirus/

Reaguurdeskundige | 16-03-20 | 14:13

Uhhhh, je zou het eerder andersom verwachten ondertussen. Dat CHINA de vluchten gaat verbieden, want wij hebben ondertussen meer nieuwe besmettingen dan zij... ;)

hell-no | 16-03-20 | 14:15

@Reaguurdeskundige | 16-03-20 | 14:13:
Dit soort vergelijkingen zijn waardeloos aangezien bepaalde landen totaal niet de middelen hebben om te testen.

Der Schnitzeljäger | 16-03-20 | 14:56

Zelfs als de Corona voorbij is schud ik nooit meer een Brabander de hand.
Het hele land in crisis door dat stelletje houdoe roepende mongeaulen.

Gulliver | 16-03-20 | 14:06 | 2

Houdoe!

VerenigingVanDieven | 16-03-20 | 14:22

Deed jij dat eerst wel dan? Brrrr....

F. von Zeikhoven | 16-03-20 | 14:23

@Patje2011 | 16-03-20 | 14:12: en obesitas en dement. Ik weet niet hoe dat gaat in Brussel. Zijn er grote kisten?

FrankOngerust | 16-03-20 | 14:20

+Met cijfers die we al lang niet meer geloven+
+Aantallen zieken die niet meer te meten zijn+
+De VIX-AEX panic-counter die all time high boven de 100 staat+
+Page die massaal wc-papier aan het bijprinten is+
+De EU die totaal niks doet (waarom hebben we nog een EU?)+
+Nationalisaties en faillissementen die onvermijdbaar zijn+
+Het pensioenakkoord niet meer nodig is+
+Vakanties die niet meer bestaan+
+Gelukkig Advocaat met slagroom in huis heb+

rectormagnificus | 16-03-20 | 14:06 | 1

Die laatste trekt de boel maar mooi gelijk!

VP732 | 16-03-20 | 14:07

Fijn, tv storing, even geduld aub.

Mr_Natural | 16-03-20 | 14:06

De Europese Commissie maant de lidstaten de grenzen zoveel mogelijk open te houden voor transport van goederen. Een goed evenwicht tussen bescherming van de volksgezondheid en de interne markt is vereist, aldus Johansson. Onbelemmerd vervoer van etenswaren, medische hulpmiddelen en vee is noodzakelijk, stelt de Commissie. Dat geldt ook voor het vervoer van treinbestuurders, chauffeurs en piloten. Hoe meer belemmeringen, hoe groter de economische schade en onrust bij de bevolking over mogelijke tekorten in winkel, waarschuwt de Commissie. Als lidstaten controles invoeren moeten die goed gemotiveerd zijn (het virus overleeft niet op goederen) en worden toegepast op alle landen.

RickRD | 16-03-20 | 14:05

Dat ene moment toen Omtzigt die VVD lul van een Wiebes tot zijn schoenveters afbrandde ten tijde van het belasting gedonder. Dat gezicht, die reactie van Wiebes was voor mij alles zeggend. Een nietsnut, een slappe vaatdoek en een kansloze bestuurder die niet eens een kom yoghurt kan inschenken. En dat werd vervolgens op Economische zaken gezet.

Broadsquire | 16-03-20 | 14:04 | 2

Het kan niet anders of die kliek (VVD, CDA, PvdA, D66, CU) hebben de beschikking over een gigantische lading vuil waarmee ze elkaar kapot kunnen maken, en gebruiken dat om elkaar te chanteren om de meest kansloze mislukkelingen aan de macht te houden. Met volksvijand nummer 1, Mark Rutte, voorop.

Reaguurdeskundige | 16-03-20 | 14:16

ZZP-ers (ben er zelf eentje) hebben inderdaad zelf voor ondernemerschap en de risico’s die daarbij horen gekozen, maar dan moet je ze ook niet lastig vallen met regelgeving, zoals de wet DBA en een verplichte AOV. Bovendien hebben ze niet om deze hysterische maatregelen gevraagd. Dat maakt Kwiebus een hypocriete lul!

kunstliefhebber | 16-03-20 | 14:03 | 5

Bedrijven hebben toch ook zelf voor personeel of voor toerisme gekozen. Waarom deeltijd-WW of financiële hulp? Het was gewoon dom gelul van Wiebes.

arlen | 16-03-20 | 14:08

@Kaas de Vies | 16-03-20 | 14:05:

Zal wel door een Amsterdamse kroegbaas zijn berekend, die denken dat 8 euro voor een biertje normaal is.

Gulliver | 16-03-20 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is over. Het is uit. Het is gedaan. Het is op. Ik was net bij 3 winkels en het was uitverkocht. Het toiletpapier. Ik heb met mijn zesjarige zoontje al een gesprek gehad dat er moeilijke tijden aankomen en zojuist heb ik dat gesprek ook gevoerd met mijn anus. Ik heb zojuist met een ijzerzaagje van één keukenrol, drie toiletrollen gemaakt. Anus moet het er maar even mee doen. Ik hoop verder dat ook mijn riolering dit bij wijze van uitzondering tijdelijk gaat slikken.

Leptob | 16-03-20 | 14:02 | 10

Ik ben bezig om een webshop in toiletpapier op te zetten. Ik heb inmiddels 7 pallets bij mij in de schuur staan. Dus bij mij kunt u terecht voor € 50 per rol, maar speciaal voor u als mede reaguurder heb ik een openingsaanbieding van € 20 per rol! Wees er snel bij, want op=op! www.degoudenanus.nl/

Mark zit te Dutten | 16-03-20 | 14:38

Koffiefilters. Absorbeert minder maar werkt wel!

De Treinende Rechter | 16-03-20 | 15:42

Misschien verkoopt de Blokker of Zeeman nog wel washandjes......geniale uitvinding; herbruikbaar anuswasding.

Belast | 16-03-20 | 16:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Bij het RIVM werken ze blijkbaar ook thuis.......... en moet het personeel nog terugkomen van de bouwmarkt ofzo.........

Fatwabuster | 16-03-20 | 14:02

Sinds het test-weigeren de norm is geworden, is dit dagelijkse getal weinig zinvol meer.

de Voorzittert | 16-03-20 | 14:01 | 1

Maar Rutte en van Nieuwkerk zullen nu toch wel in de rats zitten na hun recente geknuffel met quarantaine corona-verdachte Timmerschwanz

grindbak | 16-03-20 | 14:06

1290

TheOtherWhiteMeat | 16-03-20 | 14:01 | 3

Laat het maar aan mij over 1 minuut te laat met een totaal verkeerde voorspelling te komen (1413 is het dus)

TheOtherWhiteMeat | 16-03-20 | 14:03

1413, daar gaan we weer.

Rowanslashcare | 16-03-20 | 14:01

Als je het het getal raadt, krijg je 5 gram hash. Je kan altijd dromen.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 14:00 | 2

Er is genoeg. De toelevering van de shops is gestopt, maar de plantjes groeien gewoon door. Straks tegen dumpprijzen...

Bill le Koek | 16-03-20 | 14:05

Alleen als het Rode Libanon is... verder is het getal Pi

F. von Zeikhoven | 16-03-20 | 14:06

Houd de economie draaiende? Uiteraard!
* IJverig nóg een keer premiumlid van de GS worden doet...*

F. von Zeikhoven | 16-03-20 | 14:00 | 3

Dank u! Als meer mensen zich tot deze noodzakelijke liefdadigheid aangespoord voelen, wees onze gast: premium.reaguurder.gs/-/

Van Rossem | 16-03-20 | 14:02

Krijgt u dan ook 2 kroontjes?

VP732 | 16-03-20 | 14:10

Goed plan. Ook €10,- gedoneerd. Heb toch al voldoende pleepapier.

RickRD | 16-03-20 | 14:15

Jetzt gehts los

Nieeekkk | 16-03-20 | 14:00

Wat heeft het RIVM dit keer gedaan. Een steekproef op Texel?

impy | 16-03-20 | 13:59 | 1

Ik denk Rottumerplaat.

Donderwolkje | 16-03-20 | 14:01

Your grandparents were called to war. You are called to sit on your couch. You can do this!

pigadaki | 16-03-20 | 13:59 | 4

Wat zegtie hè?

F. von Zeikhoven | 16-03-20 | 14:01

Ask not what your country can do for you, just stfu netflix and chill

Phreack | 16-03-20 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen ernstig zieke mensen boven de 70 worden getest. Dus alleen de sterftegetallen zijn nog betrouwbaar.

HenkvdMast | 16-03-20 | 13:59 | 5

Uit betrouwbare bron gehoord dat er veel meer mensen aan overlijden, maar niet worden getest. Sterven officieel aan de kwaal waarvoor ze er lagen.

loipoio | 16-03-20 | 14:05

@Kaas de Vies | 16-03-20 | 14:00: Ware het niet dat ZK veel meer (ICU) ziekenhuisbedden heeft per hoofd vd bevolking

Ay_Caramba | 16-03-20 | 15:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier bij mij in de gemeente nog steeds 0. Wat heeft dat virus tegen ons?

pa_niek | 16-03-20 | 13:58 | 2

Officieel nul...

BozePaarseMan | 16-03-20 | 14:00

Moet je net jouw nick hebben..

de Voorzittert | 16-03-20 | 14:02

Over die vliegtuigen. Ik ze er nog genoeg op Fligthradar, ook naar de VS. Zijn die allemaal leeg?

Pios | 16-03-20 | 13:58 | 4

Vracht? En amerikanen die retour gaan?

droeveling | 16-03-20 | 14:01

@droeveling | 16-03-20 | 14:01: Vrachtvliegtuigen blijven vliegen. Echter, normaal gaat veel vracht mee met passagiersvliegtuigen. De capaciteit en fijnmazigheid zijn nu dus veel kleiner.

5611 | 16-03-20 | 14:07

EU beleid met toegewezen flight slots voor maatschappijen is ook van toepassing begreep ik. Elke maatschappij kan een aantal slots uit een grote pool ter beschikking krijgen voor een periode, maar als die niet worden gebruikt komt de beschikbaarheid te vervallen en moeten ze die opnieuw aanvragen. Leeg vliegen is blijkbaar administratief minder lastig.

Dezenaamhier | 16-03-20 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

Maar hé, het zonnetje schijnt, half Nederland is buiten met de kids, whatever, fuck corona of zoiets? Ga zo door mensen en ook een verplichte quarantaine komt eraan.

BozePaarseMan | 16-03-20 | 13:58 | 3

Dit kan alleen maar iemand zonder kinderen plempen.

de Voorzittert | 16-03-20 | 14:30

@de Voorzittert | 16-03-20 | 14:30: hoezo? Als je kinderen hebt ben je immuun? Mag je dan wel het virus doorgeven?

BozePaarseMan | 16-03-20 | 14:46

@de Voorzittert | 16-03-20 | 14:30:
Nee hoor. Je houdt je kroost bij andere kinderen vandaan, klaar, en gaat geen vakantie zitten vieren alsof er niets aan de hand is.

Graaisnaaiert | 16-03-20 | 15:11

Hypocriet, zeker vanuit de overheid om zorgpersoneel nu te 'waarderen'.

Eerst strippen van alle waardigheid en waardering door ze schofterig onder te betalen, te laten overwerken en geen materialen te geven.

Doet me denken aan die soldaten in Rusland, die de rivier moesten oversteken, 1 soldaat kreeg een geweer en de ander de patronen. Succes en de Sovjetunie eert jullie.

Goor, gewoon ronduit goor!

Kaas de Vies | 16-03-20 | 13:58 | 4

De schofterigheid blijft er ook vanaf druipen. Terwijl iedereen al dagen aan zag komen dat de scholen dicht zouden moeten, beslis je zondagavond dat de scholen maandag dicht moeten. Echt onbeschoft naar het onderwijs.

5611 | 16-03-20 | 14:10

@KutFilosoof | 16-03-20 | 14:09: Ik kan ook niet begrijpen dat mensen nog "trots op Nederland" zijn. Ik ben dat al heel lang niet meer. Mocht het tot opsluiten komen zal ik de p.a. in de tuin zetten en elke poging tot het Wilhelmus overschreeuwen.

wurzel | 16-03-20 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik reed vandaag nog langs de praxis en gamma en het was er druk.
Allemaal mensen die van kantoor thuis mogen werken.

Miezerig | 16-03-20 | 13:58 | 1

Schuurpapier hamsteren... je moet wat als het WCpapier op is.

a4p | 16-03-20 | 14:53

1333

Fatwabuster | 16-03-20 | 13:58 | 2
-weggejorist-
CorOnana | 16-03-20 | 14:00

1337?

Fart Fader | 16-03-20 | 14:01

Rutte's oplossing: Net zoals de ethniciteit van verdachten niet gemeten mag worden, mag vanaf morgen ook niet meer gemeten worden hoeveel Corona doden er zijn.
Wat je niet weet, is niet waar. Op naar de onderste steen.

The_Master_Bear | 16-03-20 | 13:58

Gezien de maatregelen van gisteren moet men geweten hebben dat er een flinke stijging aan zit te komen.
Ik zeg +800 besmettingen.

Gulliver | 16-03-20 | 13:58 | 2

Dat vermoed ik dus ook.

droeveling | 16-03-20 | 14:04

Gaan ze toch niet testen, veel regios test men alleen op 70+ met ernstige klachten.

Ins0mnia | 16-03-20 | 15:02

Wiebes is een charlatan.

niks is waar | 16-03-20 | 13:57 | 1

Kluns, zit zelf helemaal dichtgetimmerd in een ambtenarencontract. Met alle bestaanbare toeters en bellen.

Piet Karbiet | 16-03-20 | 14:13

1345 zet ik op in. Nu pas mijn eerst jointje, want rantsoen, je weet toch.

ikbenerweer! | 16-03-20 | 13:56 | 5

Ik pas mijn vierde van de dag.
De helft minder dan normaal.

Gulliver | 16-03-20 | 14:02
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken