Turkse special forces staan aan Griekse grens
Nou, zoals aangekondigd, daar zijn ze.
Turkse speciale politie-eenheden met de cryptische taak "to prevent people being pushed back". Mocht de Turkse MinBin die missie menen, dan kan dat twee dingen betekenen. 1) de Turkse politie gaat er van achteren met de zweep overheen en zorgt dat iedereen die het opgeeft en terugloopt gewoon netjes omkeert naar de Griekse grens. Of 2) de Turkse politie gaat met de migranten mee naar voren om de Griekse grenspolitie het leven zuur te maken. De bewijzen van optie 2 beginnen zich inmiddels op te stapelen. Twee dagen terug berichtten Griekse media dat Turkse riot police traangas op Griekse grenspolitie schoot (filmpje). En dan schakelen we nu even naar de onderstaande beelden van vandaag. Het eerste filmpje toont naar verluidt mannen aan de Turkse kant van de grens, die met granaatwerpers traangas de Griekse grens over schieten. Er staat in het Turks "Polis" op de witte bordjes op de hekken en in het filmpje is in het Turks met een Koerdisch accent te horen "geef mij ook eentje, ik ga daarheen, ik ga het ook doen." Het Ruptly-filmpje erna is van de Griekse kant van de grens, waar Griekse grenspolitie traangas om de oren krijgt. Oftewel, de boel is weer eens mooi. De Foto's Die Europa Moeten veranderen en repo's door Al Jazeera en VICE, na de breek.
UPDATE: Livestream Turks Griekse grens
Pics
Social
Deze Foto's Moeten Europa Veranderen
Social
Turkije zet de auxiliaries in
Social
Reaguursels
InloggenErdogan en de broederschap met veel terroristen erbij zet stap 2 in de islamitische overheersing van Europa omdat dit zo vaak mislukt is en Europa zwakker en meer verdeeld is dan ooit tevoren.
Via omvolking en dit soort methoden is de uitslag eigenlijk al bekend.
Veel Turken zijn het hier helemaal niet mee eens zoals zoveel maatregelen van de regering Erdogan.
Je kunt dus gewoon zeggen dat Erdogan als nieuwe Kalief op 46-0 staat tegen de EU. En zich daar ook nog dit voor laat betalen.
Griekenland wordt gebombardeerd met mensen. Vluchtelingen zijn het weapon of mass destruction van Erdolf.
Als laatste, nog even dit over de vluchtelingen aan de Griekse grens of in kamp Moria.
De NOS zegt dat het om Syriers gaat, maar dat is een LEUGEN.
Tussen de vluchtelingenstroom, en in kamp Moria, zitten ook mensen uit andere landen. O.a. ook Pakistan.
Pakistan?
Ja, ook Pakistan. Wat vreemd is, want Pakistan is een veilig land. Behalve als je christen bent. Lees maar.
"Omdat Saleem Masih als christen het water van de put van een moslimeigenaar gebruikt om zich te wassen na een dag werken op het land, wordt hij doodgemarteld."
www.rd.nl/kerk-religie/christenvervol...
Tegelijkertijd lees ik over kamp Moria dit.
"Naseer Ahmed is from Pakistan-administered Kashmir. ... Ahmed’s asylum application has been rejected twice ... he is also suffering from Hepatitis C, ..."
www.infomigrants.net/en/post/20024/li...
Dus ... WAT laten we straks binnen. Een radicaal die denkt dat het trappenhuis van de flat onrein is als er een christen naar de buren toe loopt? Of is het een christen a la Asia Bibi die 2 x is geweigerd omdat hij christen is en de autoriteiten zijn vluchtverhaal niet geloven? Wie zoekt dat uit? En is daar nog wel tijd en de mogelijkheid voor als er 100.000 op de EU toegangspoort staan te beuken?
Ik weet nog niet goed wat ik hiervan moet denken.
@Gaffelbaard,
Helemaal eens, kleine correctie; Asia Bibi was een vrouw, en zit inmiddels in Canada. nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Asia_Bibi
Helaas is zij een uitzondering, wat asiel betreft. Ze boft dat haar gruwelijke zaak wereldbekend werd, net als die van de Soedanese Meriam Ibrahim. en.wikipedia.org/wiki/Mariam_Yahia_Ib...
Het lijkt er echter op dat verschillende Westerse landen zelfs christenen weigeren. www.stopdebankiers.com/vk-radicale-mo...
Bron gaat over Engeland, maar ik las eerder hetzelfde over de VS en Duitsland. Ook van NL weet ik dat enkele yezidi's zijn teruggestuurd, dus over de christenen maak ik mij ook niet teveel illusies. Links haat christenen meer dan yezidi's, lijkt me.
@Dandruff | 07-03-20 | 14:11|
Klopt. Ze (Asia Bibi) werd zowel hier als in de UK geweigerd omdat men bang was dat "er onrust zou ontstaan in lokale gemeenschappen". U kunt het plaatje zelf verder wel inkleuren vermoed ik. Deze zaak was dan ook een absolute schánde. Het liet genadeloos zien hoe de EU als zodanig eigenlijk al gecapituleerd is voor druk uit bepaalde *kuch* islamitische *kuch* hoek om de zoete lieve vrede maar te bewaren. Maar vrede tegen elke prijs is helemaal geen vrede maar onderwerping.
En inderdaad, de Yezidi's worden wel terug gestuurd. Dan kan het IND ineens wèl doorpakken:
- www.trouw.nl/nieuws/nederland-stuurt-...
Links heeft, net als ten tijde van de Iraanse Revolutie in 1979, een verbond gesloten met de islam. En net zoals in 1979 zal men er ook nu, te laat!, achter komen dat men opnieuw op het verkeerde paard heeft gewed. Want toen de Ayatollahs eenmaal ferm in het zadel zaten was Links de eerste die in diepe kerkers verdween/ aan de lokale hijskranen kwam te hangen.
Dat ga je op het nieuws niet zien....
@WdVteL | 07-03-20 | 12:17:
Nee, maar dat geeft niet. De geest is al uit de fles. Iedereen kijkt tegenwoordig allang niet meer alleen naar de NOS. Iedereen leest tegenwoordig ook Engelstalige buitenlandse kranten. Daarom geeft het ook niet. De NLse MSM is al te laat. Kijk- en lezerspubliek zijn kritischer tegenwoordig. En zoeken ook andere nieuwsbronnen op. Die linkse NOS propaganda heeft daardoor een steeds verder afnemend effect. Het is ook zinloos dus om daarmee door te gaan, maar dat besef is bij hen nog niet doorgedrongen. Ook dat geeft niet. Kwestie van tijd ...
@gaffelbaard | 07-03-20 | 12:26: wensdenken.. de gemiddelde Nederlander is een stuk minder betrokken dan jij denkt.
Kijk daar maar eens op terug als VVD volgend jaar weer de grootste partij is.
@Rohin | 07-03-20 | 13:34:
De gemiddelde Nederlander is weinig betrokken omdat het hem te goed gaat, en hij door de msm in slaap is gesust.
Het grote voordeel van de "energietransitie" is dat die de gemiddelde Nederlander straks in heel rap tempo gaat verarmen. En door die armoedeval zullen mensen wakker schrikken, en constateren dat ze jarenlang zijn voorgelogen door de msm. En ontdekken dat alle nadelen van de energietransitie al jarenlang op GS en andere alternatieve media te lezen waren.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het goedkomt.
Hup Jesse! Hup Jette! Hup Rutte!
Pleur dat containerschip vol co2-neutraal ijswater maar over elke slapende VVD-stemmer heen.
Zat net nieuws hierover op de telegraafapp te lezen. Ik erger me dan aan de bijgeplaatste foto. Staaltje framing van de media weer. Een vrouw probeert te praten met de griekse grenspolitie. Tussen de 100.000 mensen die Erdogeiteneuker in het niemandsland dumpt, hebben ze één vrouw ontdekt. Die moet op de foto! Op deze foto staat ook maar één vrouw. Volgende bericht waarschijnlijk: vrouwen in de knel bij turks Griekse grens. Moeten ze nog wel mevrouw 2 vinden tussen de gelukszoekers.
Dit zal zeker ook niet de eerste keer zijn dat MSM een vertekend beeld neerzetten. Bijvoorbeeld, schietpartijen in de US - Het overgrote deel van moorden d.m.v. geweren en pistolen (Ca. 90% (!)) wordt gepleegd door negroïden "in da hood" .. Echter, lees of hoor je hierover iets van een organisatie als CNN ? NOS ? Nope ..
De Grieken zijn nog aardig!
De Grieken hebben nu het recht zich met wapens en ander materieel zich te verdedigen!
Dit zijn de feiten.
1. Turkije stuurde, met door Turkije voor dat doel ingezette bussen, vele duizenden vluchtelingen naar de Griekse grens.
2. Turkije stuurde (volgens hun berichten) in iets van een week tijd meer dan 100.000 vluchtelingen naar de grens.
3. Turkije zegt tegen de vluchtelingen dat ze die grens over MOEYEN steken!
4. Wie terug wil, word door de Turkse special forceer tegengehouden.
5. Met hulp van de Turkse politie word kennelijk nu ook de Griekse grenspolitie bestookt met turks traangas.
6. De Turkse politie te water begeleid nu ook de vluchtelingenbootjes.
Dit is dus een invasie.
Hierom.
"Article 51 VN Handvest
Nothing in the present Charter shall impair the inherent right of individual or collective selfdefense if an armed attack occurs against a Member of the United Nation ..."
Een ARMED attack, dus ....
Nu Erdogan het leger/special forces ingezet heeft om vluchtelingen naar de Grens te brengen, de terugweg voor vluchtelingen te blokkeren, helpen de Griekse grenspolitie te bestoken, vluchtelingenboten met politiebonden begeleid EN al die vluchtelingen de opdracht heeft gegeven om Griekenland te "invaderen", moeten we spreken van een invasie imho.
Conclusie:
1) Turkije is een nieuwe oorlog met de EU begonnen.
2) Turkije word daarbij gesteund door alle 50+ islamitische OIC landen.
(merk op: al die OIC landen zitten ook in de VN veiligheidsraad, ga maar eens opletten op hoe zij stemmen bij resoluties).
Maar ik vrees dat de komende maanden het partijkaryel en links zich in alle mogelijke bochten zullen draaien om te ontkennen dat Erdogan een oorlog met de EU is begonnen (en daarbij - misschien afgekeken van Hamas of isis - vluchtelingen misbruikt als 'menselijk schild').
Goeie analyse en opsomming van feitelijkheden. Thx!
Die mannen kunnen in hun onderbroek zo aanmonsteren bij de Anal Pride. Worden ze met open darmen ontvangen.
Ze gaan gewoon komen, let maar op. Erdo doet er nog een paar schepjes bovenop en links gaat weer op de emo-toer, wat foto's van zielige kindertjes bijv., en het hek is weer van de dam.
Precies, zelfs de telegraaf doet mee. Er zit één vrouw tussen die 100.000 mannen die hun eigen land zouden moeten opbouwen en hun vrouwen en kinderen achterlaten.
Niets er van. Tot hier, en niet verder. Het juiste moment om met de vuist op de tafel te slaan - Europa is en blijft vele malen sterker én krachtiger.
Ach ja, we zullen en we moeten omkomen in de Bèta-mannetjes uit het Midden-Oosten, want de Nederlandse Bèta-mannetjes zijn niet goed voor de Nederlandse Omega-vrouwtjes. (Dat zeg ik niet, dat zegt Frans Timmermans!) Nee joh, dan liever hele volksstammen aartsconservatieve, diep-religieuze en agressieve bèta-mannetjes die nog nooit van hun leven iets over Gillette Fusion gehoord hebben. En Merkel zag dat het goed was. Maar waarom vluchten de vrouwen en kinderen eigenlijk bijna nooit? Omdat het daar te gevaarlijk is om te vluchten? En waarom staan Yezidi vrouwen voor een gesloten deur in Nederland, maar mogen IS-gangsters er wèl in? Ik snap het allemaal niet. Tja, dat niveau hè? Jezus. Lastig uit te leggen aan zo iemand.
Yezidi vrouwen zijn niet moslims maar christenen. Die mogen hier natuurlijk niet binnenkomen.
@Patatter | 07-03-20 | 11:22|
Het is nog erger. Die worden wèl terug gestuurd(!):
- www.trouw.nl/nieuws/nederland-stuurt-...
En de Yezidi's zijn niet christelijk. Ze hebben een eigen unieke religie die tot één van de oudsten ter wereld behoort. Daarom moesten ze ook dood van IS. Die labelde ze als 'duivelsaanbidders'.
Ik vraag mij in alle eerlijkheid af of ouders die hun kinderen meenemen naar de Turks-Griekse grens, en ze daar in erbarmelijke omstandigheden laten bivakkeren, niet vervolgd moeten worden voor kindermishandeling.
Ik kan/mag dat constateren, want ik heb er voor gestudeerd!
Dat is gewoon de nieuwjaarsduik In Afghanistan. Laat jullie niet in de urine nemen mensen!
Ha haa. Goeie !!
Terwijl onze leiders zich druk maken om stikstof en maximumsnelheden wordt er door Erdo en Putin gewoon keiharde ouderwetse geopolitiek bedreven. Even een snelle proxy oorlog starten om zodoende een vluchtelingenstroom te creeen die de vijand (Europa) verder destabiliseert en chantabel maakt. Wat hebben die twee van de week gelachen met elkaar.
Het feit dat de Nederlandse overheid hier niets aan doet, weigert hier iets aan te doen is een betere beschrijving. En eigenlijk nog wel blij is met de instroom van apothekers (alles wordt ervoor uit de kast getrokken), samen met de geopolitieke motieven van genoemde landen, maakt dat de huidige Nederlandse leiders zich schuldig maken aan een vorm van landverraad. Willens en wetens het faciliteren van het destabiliseren zij onze samenleving. Zorgen voor veiligehidsrisico's. Ze gooien geld over balk voor compleet nutteloze en niet meetbare doelen waardoor mensen die wonen in Nederland hierdoor in een slechtere positie komen. Denk aan slechtere voorzieningen voor onderwijs, zorg, ouderenvoorziening, huisvesting etc. Dit is geen onkunde, dit is landverraad. Als ik willens en wetens geld over de balk van mijn werkgever over de balk gooi, riskeer ik een proces aan mijn broek. Als de staat dit doet, en daarvoor zorgt voor risico's voor de veiligheid voor haar inwoners heet dat landverraad. Risico's voor veiligheid hoef je niet meteen te denken aan uit elkaar knallende moslims hoor. Wat dacht je van slechtere voorzieningen in de zorg. Wat dacht je van minder kwalitatief onderwijs waardoor men liever expats aanneemt dan Nederlandse werknemers zodat die in een situatie belanden waarin ze op plek 980 van de 1200 komen voor een sociale huurwoning na 13 jaar inschrijftijd (voorrang voor statushouders). Geen geld hebben om particulier te huren en dus in feite dakloosheid riskeren. Versterkt door het feit dat men liever het vakje "maximale waarde" vult dan "minimaal meetbare hoeveelheid" bij PFAS omdat met te debiel is (hoop ik) om het verschil te snappen waardoor de bouw voor genoemde huizen stil ligt. Als die al gebouwd kunnen worden door het Natura2000 drama. Ook een willens en wetens geimplementeerd idee op basis van waanbeelden.
Volgens mij heeft Putin ons(Europa) al verscheidene malen gewaarschuwd voor dat tuig wat naar Europa komt.
R.F.Pickering | 07-03-20 | 07:43
Onzin. Onze grootste vijand is de EU-lobby die al jaren principieel weigert deze vluchtelingenstroom tegen te houden. En bovendien al jaren principieel weigert om illegalen uit te zetten. Integendeel; uiteindelijk krijgt iedereen "recht" op gratis kost, zorg en inwoning. En uiteindelijk, als je maar lang genoeg illegaal bent, een "pardon" met bijbehorende uitkering.
"Wij" (= EU en nationale EU-lobby) lokken die mensen dus zelf hier naartoe.
De feiten:
- Er worden nu niet meer oorlogen gevoerd dan 5, 20 of 50 jaar geleden.
- De meeste "vluchtelingen" komen NIET uit oorlogsgebieden.
- Velen reizen vanuit veilige landen VIA oorlogsgebieden naar de EU.
Dat staat dus helemaal los van Erdogan en Poetin.
Verder is Erdogan er heel eerlijk over dat hij ons haat en wil vernietigen, maar dat hij ons eerst flink af wil persen. Wat hem ook lukt, omdat de EU dat toestaat en hem zelfs betaalt.
Poetin is niet onze vijand, ondanks jarenlange provocaties door de EU. Poetin is in eigen land een dictator die ik zeker niet ga bejubelen. Maar Rusland heeft het volste recht om bondgenoot Syrië te helpen isis te bestrijden. Dat isis gesteund werd door Turkije is geen enkele reden Syrië te laten vallen. Hetzelfde geldt overigens voor de opvolger van isis, die nu samen met Turkije oprukt in Syrië.
Wat Syrië betreft is Poetin wat mij betreft veel te terughoudend.
@peterdh | 07-03-20 | 09:54: ergens schrik ervan dat ik er hetzelfde in sta als jij. Ik had het kunnen typen.
Maar als ik dit bericht 5 jaar terug gelezen had, had ik het erg extreem gevonden.
Het kan verkeren.
@Dandruff | 07-03-20 | 10:18|
Hè hè, eindelijk iemand die het wel snapt!
Het debacle dat we nu zien mag bijna volledig op het conto van Mutti Merkel worden geschreven met haar "Sie sind alle wilkommen!". Men had in 2015 in Europees verband al snoeihard moeten ingrijpen toen we overlopen werden door de hordes uit het M.O. en Afrika. Daar zaten maar bar weinig èchte vluchtelingen bij. Ook nu zie je een hoop, maar van echte vluchtelingen is weinig sprake. Oh, er zal vast wel een verdwaalde tussen zitten, maar wat ik vooral zie is een hoop goed doorvoede mannen in de gevechtsklare leeftijd uit Afghanistan, Iran, Algerije, Marokko etc.. De EU blinkt opnieuw uit in besluiteloosheid, zwakke knieën en een ruggegraat gevuld met slagroom.
Poetin is zeker onze vijand niet, hoe hard ze ook proberen dat beeld te cultiveren. Het is mijn vriend niet, en dat zal het ook nooit worden, maar in deze had de EU er beter aan gedaan toenadering te zoeken tot Rusland in plaats van landje-pik te spelen in de Oekraïne om daarna een islamitische wannabe dictator stroop om de mond te smeren van ons belastinggeld. Erdosnor droomt nog steeds van de wederopstanding van het Ottomaanse Rijk met zichzelf als nieuwe Kalief:
- www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...
De EU zou alles moeten doen om de Grieken bij te staan en Erdosnor onverwijld duidelijk te maken dat het klaar is met die fratsen, hij geen enkele kans maakt om bij de EU te komen en hem daarna met een ferme trap onder zijn islamitische reet uit de NAVO te zetten. Alle Turken die hier trouw aan hem zworen mogen hem dan volgen naar hun beloofde land. Nu hebben we een Vijfde Colonne in huis die tijdens de Coup van 2016 al heel duidelijk liet zien waar hun echte loyaliteit ligt. En dat is ook precies de reden waarom met zich in Brussel zo stil houdt. Ze zijn als de dood dat dit ondergrondse Turkse leger door Erdosnor geactiveerd wordt en hier in Europa voor bakken met ellende gaat zorgen. Oftewel; men heeft zichzelf volledig in de hoek geverfd.
@Sjefke7807 | 07-03-20 | 10:56:
Helemaal eens, waar overigens aan toegevoegd moet worden dat Merkel niet eens het grootste probleem was. Zij kon niet anders dan iedereen welkom heten, hoewel ze jaren eerder al had toegegeven dat de integratie mislukt was.
Merkel werd voor een voldongen feit geplaatst, en deed alsof we dat probleem wel konden oplossen.
Maar dit beleid stamt van ver vóór "wir schaffen das".
Ik las destijds op internet al vele artikelen over hoe de EU en daaraan gelieerde subsidieclubjes probeerden mensen hier naartoe te lokken. Complotdenkers? Genoemde artikelen gebruikten EU-websites als bron, en linkten daar naar. Iedereen kon het dus zelf nalezen, en veel van die sites waren al jaren in de lucht.
Ik herinner me ook nog een Afrikaanse leider die rond 2005 al zei dat het ruimhartige EU-beleid verantwoordelijk was voor de (toen nog beperkte) golf van verdrinkingen in de Middellandse zee.
De naam van die man weet ik helaas niet meer; als jij dat weet hoor ik het graag.
Maar dit "beleid" heeft dus niks met Syrië, Poetin of Obama te maken.
@Sjefke7807 | 07-03-20 | 10:56: interessant artikel met veel nieuwe info voor mij.
Bedankt voor het delen.
@Dandruff | 07-03-20 | 12:28|
Merkel was misschien niet het grootste probleem, maar ze verergerde de zaak wel exponentieel. Want dankzij haar sirenegezang gingen hele volksstammen op de wieken die dat anders waarschijnlijk niet gedaan hadden.
De EU is een veel onfrissere club dan zelfs wij kunnen vermoeden. Er wordt altijd wat besmuikt gegniffeld wanneer je de dingen noemt die u net opsomde. Maar als het dan allemaal "aluhoedje" denken is, waarom hebben dan zowel Merkel als van Rompuy de Coudenhove-Kalergi Prijs gewonnen in respectievelijk 2010 en 2012?
- archiv.bundesregierung.de/archiv-en/h...
En:
- ec.europa.eu/commission/presscorner/d...
Kijkt u even naar de URL's. Niet bepaald obscure sites uit de diepste krochten van de Interwebs, wel? Zou toch te denken moeten geven. Ik denk dat de EU héél ver wil gaan om hun Verenigde Staten van Europa gerealiseerd te krijgen. Mocht het EU project falen, dan staan ze geweldig in hun hemd. En iets zegt me dat ze dat nooit over hun kant zullen laten gaan.
Die Afrikaanse leider waar u op doelt was volgens mij Qaddafi. Er staat mij iets bij van dat hij daar toen al gewag van maakte. Dit beleid is zeker niet iets van de laatste tijd. Het is alleen in een stroomversnelling geraakt, mede door de besluiteloosheid, slappe knieën en met slagroom afgevulde ruggengraat van de luitjes te Brussel.
@Rohin | 07-03-20 | 13:36|
Graag gedaan hoor.
U zult ontdekken dat de Roze Panelen op GS een waar baken van kennis kunnen zijn als u de pareltjes eruit weet te vissen. Er lopen hier meerdere ter zake zeer kundige Reaguurders met een enorm brede kennis rond waar menigeen nog iets van zou kunnen opsteken. Ook wordt een goed debat op het scherpst van de snede hier niet geschuwd.
Lijkt de Unox nieuwjaarsduik wel zonder dames...
En mutsen...
He? In de MSM zie altijd vrouwen die de grens over willen. Daar zie ik altijd vrouwen zielig kijken met kind ernaast. Je kan me toch niet vertellen dat dat beeld niet klopt. Er zitten vast wel 50% unox dames tussen die migranten. Zullen vast veel lekkere exemplaren tussen zitten. Toch? Want wij zijn overal divers. Dus ik neem aan dat we dat ook hier afdwingen zoals op andere vlakken.
De audiëntie die Erdolfje bij Poetin moest doen bleek een enorme vernedering:
"The most striking humiliation of the Turkish guests appeared in the choreography of the meeting. Footage showed the crowded Turkish delegation standing under an imposing statue of Catherine the Great, the Russian empress who annexed Crimea from Ottoman Turkey in 1783 and defeated the Ottomans several times in the Russo-Turkish wars in 1768-74 and 1787-1792. To add insult to injury, Erdogan was seated next to Putin under a bronze sculpture of Russian soldiers of the fateful Russian-Turkish War that ended in Ottoman Turkey’s defeat in 1878."
Read more: www.al-monitor.com/pulse/originals/20...
Wie voorts de verschillen in het Sochi verdrag en deze update ziet snapt wel dat Erdolf een tikkie humeurig is.
En die wapenstilstand? Die is al lang weer gesneuveld.
syria.liveuamap.com/en/2020/6-march-d...
Over Libië was Erdolf ook al zo positief:
"Erdogan: I think Putin will take a positive step on issue of Wagner. We expect the process in Libya to end similarly"
libya.liveuamap.com/en/2020/6-march-a...
Maar vanuit oogpunt van de Russen weer begrijpelijk.
De Krim was van de Russen, tot de mongolen binnenvielen, daarna gouden horde en daarna krimkhanaat en daarna ottomaans rijk.
En die russisch-turkse oorlog die in 1878 eindigde. Nou, daarin kan je een verwijzing naar Cyprus lezen. En naar de Balkanoorlog.
"During the Russo-Turkish war of 1877–1878, in February 1878 the Russian army had almost reached the Ottoman capital but, scared the city might fall, the British sent a fleet of battleships to intimidate Russia from entering the Ottoman capital. Under pressure from the British fleet to negotiate on the outcome of the war, Russia agreed a settlement under the Treaty of San Stefano on March 3, by which the Ottoman Empire recognized the independence of its former provinces Romania, Serbia and Montenegroand autonomy of Bulgaria. The Congress of Berlin also allowed Austria to occupy Bosnia and Herzegovina and Great Britain to take over Cyprus."
en.m.wikipedia.org/wiki/History_of_th...
En i.t.t. wat Turken beweren ... De pyromanen waren monsters voor de mensen in de Balkan. Meerdere keren werd bevolking afgeslacht. Zoek maar eens op Batak massacre. Dat was 1 jaar voor die oorlog begon.
Dus dit is gewoon de Russische manier om non verbaal tegen Erdogan te zeggen: "Erdo, ja kan dan wel een groep bek hebben, maar al jouw voorgangers hebben we vroeger of later telkens weer verdreven. Dus, kom maar op!"
Putin laat zich gewoon niet intimideren door Erdogan.
In onderbroek terug de grens over. Hahaha! Dan zie je ze even niet meer terug. Eerst naar huis kleertjes halen. En het is beter dan eindigen in een massagraf zeg ik altijd maar.
Die foto's bij die tweet van Olaf Koens lijken wel een islamitische Nieuwjaarsduik. Niet echt gezellig trouwens want geen vrouw te bekennen.
Olaf Koens schrijft tegenwoordig exclusief voor de Speld.
Steve Turley: youtu.be/6r2owNemd_Q
Ik heb net even bij de Volkskrant en bij de Onderbroek gekeken. Ondanks het feit dat Griekenland zijn grenzen nu toch hier en daar hardhandig beschermt is er in die kringen geen mens die de Grieken fascisten of racisten noemt. Ook Erdogan, die die landverhuizers nu min of meer als kanonnenvoer inzet is daar fascist noch racist.
Deze brandpunten van het felle naoorlogse verzet zijn er altijd als de kippen bij om fascisme in eigen land te signaleren, maar nu door Griekenland daadwerkelijk wordt uitgevoerd wat FvD en PVV in Nederland alleen maar voorstellen, zijn de linkse jongens muisstil.
Conclusie: het fascisme-etiket is alleen voor binnenlands gebruik. Fascisme, in tegenstelling tot wat wij op school in de geschiedenisboekjes hebben gelezen, is blijkbaar een zuiver Nederlands verschijnsel. In het buitenland heb je het niet. O ja, toch. Bij die democratische partijen AfD en Vlaams Belang. Maar als er werkelijk iets gebeurt is iedereen van schrik vergeten dat wat er gebeurt eigenlijk fascisme is.
De communisten schoten muur/draadklimmers gewoon af als konijnen. Links moet dus zijn bek wel houden.
Het is geen fascisme om een volksverhuizing te willen tegen te houden.
Wat deuggemeenten willen ‘kinderen’ uit Griekenland hier naar toe halen. Het zijn vooral jongens tussen de 14 en 18. Ik zag er net een bij Nieuwsuur die 16 zou zijn. Met flinke baardgroei en meer rimpels dan mijn oma. En dan heeft zo’n burgermeester het over ‘een beetje beduvelen’. Terug naar huis met die ‘kinderen’.
Tuurlijk worden we bedonderd. Net als decennia lang en gefaciliteerd door links.
Je weet dat ze toch wel worden binnengehaald. Maar gelukkig komen ze niet allemaal hier naartoe. Alleen de criminelen.
Nieuwste idee is nu kinderen uit de rest van de wereld op te halen om ze hier onder de hoede van jeugdzorg te brengen. Wat is dit voor model? Stop ermee. Breng ze terug naar hun ouders, oma of eigen dorp.
Deugen maakt meer kapot dan je lief is.
Ik hoorde net op Nieuwsuur dat ze welkom zijn in Leiden. PvdA aan het roer daar en dan weet je het wel. Op de vraag wat er moet gebeuren als blijkt dat de ganse familie er achteraan komt en de kansenparels de boel weer belazerd hebben, weigert de burgervader van Leiden antwoord te geven. Typisch PvdA
Interessant om te horen dat de Griekse kustwacht nu ook rubberboten van hun motor ontdoet en terugduwt naar de Turkse territoriale wateren. Er is één geval waarbij dat niet gebeurde en waarbij de "kustwacht" de dobberaars naar Griekenland bracht. U raadt nooit wie dat waren: Frontex. U weet wel, die van het "bewaken" van de Europese grens.
Het wordt tijd dat de Grieken die schuit ook naar de kelder jagen. Frontex luistert alleen met het linkeroor. Ermee praten lukt, zoals meestal met linkswappies toch niet.
Ik begin steeds meer respect voor die Grieken te krijgen. Als ze dit standhouden mogen ze die paar miljard van ons wel houden. Beter dan Erdo weer te sponsoren.
Go Griekenland! Doei Merkel, doei Ursula, doei Franz...
Ik kan me niet aan het idee onttrekken dat Turkije Griekenland militair wil verzwakken door deze "vluchtelingen"invasie en dat ze straks Griekenland aanvallen. Griekenland of op z'n minst Cyprus.
Het idee van de EU was altijd Turkeye toe te voegen vanwege de strategische ligging. Ik heb altijd al geroepen dat Turkeye als strategische partner niets waard is en de ligging dus een waardeloos argument is. Beter versterken we de grenzen van Europa, in de eerste plaats bij Griekenland. Haal al die vluchtelingen weg en plaats daar militairen.
@Tapioca pudding | 06-03-20 | 22:00|
Turkije ligt slechts voor 3% in Europa, de overig 97% ligt in wat vroeger Asia Minor genoemd werd. Als Turkije bij de EU zou komen zitten we ineens aan de grens met landen als Irak en Syrië. Lijkt me alles behalve wenselijk.
De burgemeester van Leiden onmiddellijk gedwongen opnemen zit nu in nieuwsuur op de vraag of hij weet dat er jongelui door hun ouders vooruitgestuurd zijn om straks te volgen geeft hij als antwoord dat dat niet de kern van het probleem is.
Dat zag ik ook net, wat een linkse mafklapper. Heeft zelf kinderen nota bene. Weer een bevestiging dat dit land reddeloos verloren is met dit soort nitwitten op sleutelposities. Zonder geweld komt er nooit verandering, en begrijp me niet verkeerd: ik verafschuw geweld in principe.
Op de foto's 1.000 mannen, 5 vrouwen en 10 kinderen. Die 5 en 10 kunnen best. De rest rechtsomkeer.
Oh, ik zie en lees overal alleen maar dat het om zo veel vrouwen en kinderen gaat.
Ja maar, met de Corona hebben we écht meer apothekers nodig.
Alles rechtsomkeer..
@Wasbakplasser | 07-03-20 | 08:59:
Precies, alles rechtsomkeer.
Die 5 vrouwen en 10 kinderen gaan middels gezinshereniging alsnog 5 + 20 man binnenhalen.
Bovendien is het een signaal; "stuur je kinderen vooruit, dan mag jij ook naar binnen". Dat die kinderen aanzienlijk meer risico's lopen dan de 98% jongemannen maakt de ouders misschien niks uit en de linkse kerk sowieso niet, maar een normaal denkend mens wel.
Hangt er in uw wijk niet ergens een Koerdische vlag voor een raam wat bekogeld met stenen moet worden?
Via Erdogan bijvoorbeeld. Dat is ook de reden dat ze daar vrij spel hebben.
@Anti_hypocriet | 06-03-20 | 21:38: ben jij koerd? Zo leest je bericht niet helemaal..
En kroontje is betalend lid, geen admin.
Sta je dan... In je pen dekkie
Het is een bittere menselijke tragedie die zich afspeelt. Een dilemma die al onze oude ideeën van humaniteit en wederzijdse verantwoordelijkheid ter discussie stelt. Uiteindelijk ging het er in het proces van overleving altijd om of je op tijd op het vlot kon springen of de vijand op tijd zijn schedel kapot kon slaan. De mensen die nu aan de oosterse poort staan zouden er wellicht verstandig aan doen rechtsomkeert te maken. Wij hebben hier op het Europese continent niet zo'n goede reputatie in die geschiedenis. Als iemand ze dat nu eens duidelijk kon maken..
Oude ideeën, valt wel mee toch?
En wederzijdse verantwoordelijkheid houdt gauw op hoor, als het er op aan komt (zie bijv die griekse man 'wai you com hear').
Ik snap ze wel daar, het is een keer klaar.
Ontstaan door het idee van geen grenzen en huizen en uitkeringen voor de rest van de wereld, zodat halve volkstammen vele 100de kilometers verderop niets liever doen dan hier naar toe komen. Tragedies kunnen niet uitblijven.
@zokanhetookja | 06-03-20 | 21:48: maar als dat onze traditie is, dan hoeven we dat toch niet te veranderen?
Nou ja zeg Joris... doe es ff normaal. Ik zei niets raars.
Linkse pleurisbende wordt het hier.
Let op: de Turken gaan een bestorming forceren. Ik gok op een onder dekking van een rookgordijn met snijladingen opgeblazen grensbarriéres in de vroege ochtenduurtjes. De Turken hopen op het uitlokken van een bloedbad, en ze zullen niemand ook meer één stap terug in Turkije laten zetten. Het is opmerkelijk dat ze voornamelijk Afghaanse jonge mannen naar voren schuiven en dat ze vooralsnog mondjesmaat gezinnetjes inzetten. Vrees dat hier een ‘ kanonnenvoer’ - gedachte achter steekt. Krijgen wij nu
Ons geld terug van Erdo, wegens het niet nakomen van de migrantendeal?
Zou mooi zijn als Griekenland het kunstje nog is kan herhalen van koning Leonidas bij Marathon.
Thermopylae.
@Kwijldraad | 06-03-20 | 20:55: ook goed
Ik wilde voorstellen onze mariniers te sturen maar toen bedacht ik dat die Zeeland al te ver weg vinden. Dus dat kan niet.
En als ze achteraf niet komen, kun je nog betalen ook.
Goed, zowel Griekenland als Turkije zuchten onder massa's vluchtelingen. Het is een en al teringzooi sinds 'de lente'. Assad had stevig in het zadel moeten blijven zitten, Ben Ali en Kaddafi evenzo. De minste van veel kwaden is het kwaad dat orde weet te scheppen in de chaos van islam en armoede. Er is geen bevredigende oplossing, het is kiezen tussen slecht en slechter. En de bekende sleutelfiguren in Europa en elders hebben voor slechter gekozen.
De kortzichtigheid van de progressieve liberale EU-elite zal de geschiedenisboeken in gaan als grandioze fout. Een unie zonder zowel buiten- als binnengrenzen scheppen aan de rand van extreem volatiele regio's is nogal hilarisch als je erop terugkijkt. Het enige wat de EU-grenzen vormde was de welwillendheid van omgekochte dictators in Noord-Afrika en Arabië. Nu is het reeds te laat en de vraag is enkel waar in Europa als eerste grote groepen armoedige mensen militant worden. Waar het ook gebeurt, de elite zal bezig zijn met Greta-achtige groene plannetjes en compleet verrast worden. Een heel goed weekend allemaal!
Turkse toestellen schenden ook al tijden lang op grote schaal het Griekse luchtruim. Vorig jaar duizenden malen.
Ik vind dat we Patriots naar Griekenland moeten sturen, en elk Turks militair toestel dat zich ook maar 1 mm binnen het Griekse luchtruim gewaagd heeft neer te halen. Zonder waarschuwing.
greekcitytimes.com/2019/10/31/turkish...
In Griekenland zijn de Patriots beter op zijn plaats dan in Turkije. Dat is wel zeker. Zeker nu. En ook een paar batterijen op Cyprus en Rhodos.
Dus Turkije valt gewapenderhand de EU aan?
Feuer frei!
Leider wird ab heute nicht zurückgeschossen.
De tijd is daar voor een raket op Erdo’s knikker.
Als turkije (traangas)granaten over de grens schiet is dat toch een daad van oorlog? Dan mag je als Griek toch met je hele leger antwoord geven en die strook turkije in een parkeerplaats veranderen?
En aangezien de grieken onze bondgenoten zijn verwacht ik ook de overige europese legers paraat aan die grens.
Dan komen onze geitewollensokkendragers in opstand.
Ho ho. Je mag onze soldaat niet zomaar blootstellen aan kou en Corona. Hij heeft ook rechten hoor.
@Nivelleermarionet | 06-03-20 | 21:27: Nu nog kleding en kogels die ze niet van bondgenoten op oefening moeten lenen omdat dit land zo geweldig bestuurt wordt.
Erdogan moet opgepakt en berecht worden.
Daarvoor hebben we Mark. Komp goed miejong.
@suscrofa | 06-03-20 | 20:25:
Mark gaat met zijn allernieuwste clownsact naar de Grieks-Turkse grens getiteld "Welcome shiny happy people-consumers-taxpayers" Lachende kindertjes en pappa's (en mamma's thuis cq ouders) en boze woestijnmensen uit de Marrocan en Afghan deserts. Muttie Merkel gaat een supportact doen als milf striptease, dikke Frenske gaat vette hamburgers bakken en wij.. wij gaan het slikken als zoete koek.
@suscrofa | 06-03-20 | 20:38: ik snap het wel; de actions en primarks varen wel bij nog meer steuntrekkerts.
Laat de middenklasse maar verdert bloeien.
waar zijn die uitgeklede meiden?
Ik zie alleen maar weer van die kereltjes !
Ik heb een hekel aan varkenshouders als wild zwien. Kereltjes bint biggen veur joe. Dus dimmen gabber.
Je zou op Rutte gestemd hebben omdat die Turkije-deal zo'n daverend succes is.
Ik wilde er nog zo graag voor klappen. Staande ovatie!
Khep op um gestempt omdat ie die turkse mienister op zn bek ging ramme.
Gedicht an Recep Tayyip Erdogan had een ban op 17 mei 2016 en is weer helemaal in ... youtu.be/je56uUhl7RE
Erdogan heeft zijn jongetjes graag in hun onderbroekje, de grote leider van de Turken heeft zijn zin, de viespeuk.
Demmink op eerste vlucht....
Alu hoedje op heeft. Uiteindelijk willen "ze" allemaal turken en arabieriërs van ons maken want dan zijn we zo dom dat "ze" heel veel aan "ons" kunnen verdienen en alles op de mouw kunnen spelden. ...
Toch wel spannend he? Zouden de Grieken ook versterkingen aanvoeren? Ik vraag me af of die zogenaamde vluchtelingen zo stom zijn om daar midden tussenin te gaan staan?
Ja, want het zogenaamde vluchtelingen.
@Knarf9999 | 06-03-20 | 20:14: zijn
History repeats himself... Hoe was het ook alweer? Wat gebruikte nazi-Duitsland als reden om Polen binnen te vallen? #Molotov-Ribbentroppact #operatiehimmler
Ab 5:45 Uhr wird zurückgeschossen. Westerplatte.
Doe mij maar een Shoarma sandwich
De foto's zijn door Olaf Koens in de Nederlandse actualiteit gegooid. Wat misschien belangrijker is, de foto's zijn door Belal Khaled genomen, een palestijnse fotograaf in dienst van: TRT. Zoals bekend een (gelijkgeschakelde) Turkse omroep. Laat Olaf maar eens zelf een paar foto's maken van 'gefolterde' migranten daar. Mag met zijn mobieltje.
Zowel Olaf Koens (RTL) als Lucs Waagmeester (NOS) zijn inderdaad charlatans die zo ongeveer 1 op 1 het nieuws van de Turkse staatsmedia doorzetten...
@Antiquerulant | 06-03-20 | 19:41: Jenan Moussa is ook in die hoek te plaatsen.
@BubbelWater | 06-03-20 | 19:49: Jenan in Turkse hoek? Weet het niet, maar het zou me verbazen.
@Reaguurdeskundige | 06-03-20 | 20:13: Haar Tweet 4:33 p.m. · 6 mrt. 2020 viel me op.
15/ My source told me he was scared in border area & decided not to cross to Greece.
As he stayed on Turkish side, he noticed how migrants who earlier tried to sneak into Greece walked back to Turkey wearing only boxer shorts. Greek police took their clothes, luggage+papers.
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de Griekse politie dat doet, samen met het verhaal van RTL Olaf dat immigranten in elkaar worden geslagen door Grieken.
Het verhaal van Olaf is onderuit geholpen, waardoor ik aanneem dat het verhaal van Jenan ook onwaar is.
Ik zit /zat zo na te denken en ik heb hierover al een paar keer gereageerd, maar ik kwam toch tot de conclusie, dat het in deze situatie het gewoon van de zotte is, dat men ( onze operette leiders ) het " open grenzenbeleid " blijft hanteren ?! Dit door die virus en zowel als door Erdogan zijn inzettende chantage middel " vluchtelingen".
Elk wel/nadenkend mens zou zijn huis op slot gooien.
Ik zie allemaal jonge mannen.
Ik zie allemaal kandidaat-Opsporing Verzochtiërs.
@Nivelleermarionet | 06-03-20 | 21:22: het OM moet meer dan 22000 zaken op de lange baan schuiven i.v.m. capaciteitsgebrek. Wordt meer Opsporing niet Verzocht.
Als Turkije nu Griekenland aanvalt, dan moet de NAVO steun verlenen aan Griekenland. En ook steun aan Turkije als Syrie Turkije weer aanvalt? De EU en de NAVO moeten eens een keer leren inzien dat je niet van de hele wereld 1 tempel kunt maken met gelijke waarden en normen. Dat gaat niet!
Waar was de steun van de NAVO toen ze Cyprus aanvielen?
Eerste overtreding telt voor een rode kaart.
De NAVO zal Turkije overigens nooit gaan helpen. Daar gaat Trump geen soldatenlevens voor opofferen.
@Schemerlamp | 06-03-20 | 19:32,
Die hadden het druk met het Communistische gevaar destijds ( Vietnam ) en niet te vergeten, Griekenland was vlak daarvoor ook onder het Communistische juk, ik denk zelf dat dit had meegespeeld dat de NATO de Turken hierdoor hun gang lieten gaan.
@Gulliver | 06-03-20 | 19:36,
De NAVO is niet alleen Amerika ( wel heel groot in hun aandeel daarin ), paar dagen geleden had ik hierover al gereageerd, dat een paar jaar geleden Nederland Turkije bescherming bood middels de Luchtmacht met Patriots.
Dit t.o.v. Syrie, daar had ik toen al vraagtekens over/bij, maar goed, Nederland maakt ook deel uit van de NATO.
Dus uw mening gaat in deze niet echt helemaal op.
De NAVO heeft sinds het vallen van de Berlijnse muur geen echt doel meer. De politiek van weleer, met Rusland als eeuwige vijand wordt krampachtig voortgezet, maar is hopeloos achterhaald.
@Bad - Casey | 06-03-20 | 19:47: US President Johnson was vrij duidelijk in zijn statement richting Turkije en de gezamenlijke inmenging van de toenmalige Sovjet Unie.
@Bad - Casey | 06-03-20 | 19:53:
Zonder Amerika is de NAVO een hond zonder tanden.
@Bad - Casey | 06-03-20 | 19:53: Duitsland heeft ook een groot aandeel en die Duitsers gaan dat niet schaffen nu Turkije de deuren opgezet heeft voor asielzoekers die ook via Italie naar Europa komen.
Maar dat terzijde: Natuurlijk was bovenstaande beetje sarcastisch bedoeld. Maar daarom wel een degelijk probleem die zich nu toont. Nu moet de politiek en NAVO toch vragen gaan stellen over hoe zij in de toekomst mogelijk samen kunnen werken.
En we keren ze ook nog schadeclaims uit omdat onze ambtenaren te lui zijn om er iets aan te doen. Allemaal leven ze op het geld van de arbeider en geven de rest van het geld van de arbeider uit om hun werk te behouden.
Het kan ook zijn dat Erdogan wil laten zien dat Europa zelf totaal niets voorstelt. Militair zijn we afhankelijk van de VS en het verenigd koninkrijk. En met die laatste wil Brussel ook nog eens ruzie gaan maken. Whahahaha.
Het is daarom ook tijd voor een Europees leger. Onze legers individueel zijn klein maar specialistisch. Tezamen zijn we niet te stoppen. Komt nog bij dat een oorlog er ook voor zorgt dat wij de Turken economisch gaan boycotten. Nee, de Turken maken geen schijn van kans.
@Sceptische_autist | 06-03-20 | 20:12:
Een EU-leger gaat voor de verkeerde doelen gebruikt worden.
@Sceptische_autist | 06-03-20 | 20:12: Samen met bijvoorbeeld Frankrijk? Lijkt me niet handig.
Voorlopig heeft Erdo geen kernwapens, Frankrijk wel. En als Turkije een west front opent, kan hij aan het zuid en ost front rekenen op Koerdische belangstelling rekenen.
@Mart6037 | 06-03-20 | 20:30: Die Fransen hebben anders nog mooie wapens uit 1940. Nooit mee geschoten en 1 x gevallen op de grond toen ze hun handen in de lucht staken.
Deze zogenaamde vluchtelingen houden kinderen in de rook, zodat ze huilen in de camera's. nationalfile.com/report-migrants-at-g...
Lezen jullie mee kut-regering!
En de sharialobby maar roepen dat Poetin onze echte vijand is.
Ook in deze panelen, trouwens, onder VVD-pseudoniemen.
Zelf herken ik mijn echte vijanden onder andere aan;
- racistische scheldpartijen tegen NL-ers, "kannibaal", "fascist" (Erdogan);
- oproepen onze rechtsstaat te minachten (Erdogan);
- oproepen tot segregatie, vorming Europese moslimenclaves (Erdogan);
- aanmoedigen haat tegen Armenen, joden, lesbo-gastouders (Erdogan);
- instellen van "kliklijnen" tegen zelfdenkende Turken (Erdogan);
- honderdduizenden e-mail oproepen D66 te stemmen (Erdogan);
- oproepen in NL-se moskeeën de jihad in Syrië te steunen (Erdogan);
- losgeld eisen om Europa niet met jihadisten te overspoelen (Erdogan);
- Europa alsnog overspoelen met jihadisten (Erdogan);
- inzet special forces om jihadisten bij te staan (Erdogan);
- etc.
Inderdaad. Ik vraag me af welke dreiging Putin nu echt vormt voor het vrije Europa en waarom we een burgeroorlog in zijn voortuin zijn begonnen (Oekraïne). Het is dodelijk stil in Den Haag. Erdogan die vluchtelingen Europa in jaagt. Intussen spreekt hij een staakt met vuren met Poetin af. Vreemd want hij zit toch echt in Syrië en niet in Rusland. En mensen maar Twitteren wat de Grieken doen. De echte misdaad is dat Turkijke deze mensen als menselijke pionnen inzet in een politiek conflict. Dat is beschamend en onmenselijk.
Turkije is voor de Turken. Enkele jaren terug deed Erdogan nog een oproep aan de Turkse vrouwen om meer kinderen te baren. Hoeveel vluchtelingen in dat land krijgen een status?
Die snor vindt alleenstaanden asociaal en wilt de belastingen voor die groep verhogen.
Syriërs krijgen een status. Die zitten hier dan ook niet tussen
Helaas is bloksnor een factor van belang voor Nederland.
Dit zijn de 21 machtigste landen ter wereld: Turkije staat hoger dan Nederland
www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-21...
Wat voor belang mag dat dan zijn? De reden dat ze zo hoog staan is omdat ze bijna 19 keer zoveel militairen in dienst of als reservist hebben en hun positie op de wereldkaart. Erdogeit is nu alleen nuttig om al die gelukszoekers tegen te houden, doet hij dat niet meer dan is hij nutteloos voor heel Europa.
Turkije wil volgens mij oorlog. Trump heeft weer gelijk.
Er zit altijd wel een "vluchteling" tussen die grote groepen jonge mannen "of fighting age" die met een baby of kleuter zwaaiend naar een camera toe rent. Baby's en kleuters zijn de Kalasjnikovs van de emo-manipulators.
Precies.
Is ook cruciaal voor hun verdienmodel.
Geen slimme zet van de Grieken om mensen zonder kleren terug te sturen. Word een publiciteitsissue. Hiermee verliezen ze de morele support in het midden van het politieke spectrum en uiteindelijk de wedstrijd.
Vooral niet omdat *vandaag* het Europese hof voor de rechten van de mens Spanje in het gelijk heeft gesteld dat ze mensen die over hekken klimmen in de enclave Ceuta zonder recht op asielaanvraag direct en onverwijld mogen terugsturen. Met die uitspraak in de hand kunnen de Grieken dat ook doen met iedereen die hier illegaal de grens overgaat. www.euronews.com/2020/02/13/spain-win...
Dat gedwongen uitkleden is Turks fake news.
Als je het filmpje bekijkt zie je het jongetje zeggen dat de Turken busshuttles aanbieden om ze naar de grens te brengen. Dan zegt hij dat je daar dan wordt uitgekleed en geranseld door Turken.
Ze framen dus de Grieken
Ze doen het toch ook of moeten ze eerst erkennen dat jij er iets over hebt gehoord?
Weet je zeker dat het niet in scene is gezet? De fotograaf werkt bij TRT. www.facebook.com/belalkhald
Wat eenmaal binnen is raak je nooit meer kwijt. Afknallen zodra ze een voet over de grens zetten is het enige dat helpt.
Turkse propaganda werkt dus bij sommigen
Trap er niet in!
nationalfile.com/report-migrants-at-g...
Bizar eigenlijk, een arm land zoals Turkije dat bijna voor 100% afhankelijk is van andere landen desondanks gewoon op ieders bordje piest.
Doe je huiswerk
Dit zijn de 21 machtigste landen ter wereld: Turkije staat hoger dan Nederland
www.businessinsider.nl/dit-zijn-de-21...
@RickRD | 06-03-20 | 19:06:
Macht en economie zijn totaal verschillende dingen..
@Wasbakplasser | 06-03-20 | 19:08: hoewel Turkije zich in welvaart niet kan meten met Nederland, staat het land wel acht plaatsen hoger op de machtslijst (plek 13) dan Nederland. Dat heeft vooral te maken met de hoge status van het Turkse leger en het NAVO-lidmaatschap.
@RickRD | 06-03-20 | 19:13:
Arm land dat pist op de bordjes van landen die nog machtiger en rijker zijn. Slim!
@RickRD | 06-03-20 | 19:13: Het leger is heel groot. Dat is de enige status.
@Heiner | 06-03-20 | 19:41: En up to date uitgerust. Macht dwing je af met een sterk leger.
@RickRD | 06-03-20 | 19:06: Rusland staat op twee, moeten we dan niet misschien daar vriendjes mee worden? Zijn een stuk betrouwbaarder dan deze gek/dictator. En ik heb principes, en daarvoor heb ik best een totale boycot van Turkije voor over. Vandaag mijn eigen shoarma gemaakt en was best wel lekker hoor.
@RickRD | 06-03-20 | 19:59:
Moet je het wel kunnen onderhouden natuurlijk.. De ooit machtige rode leger moest uiteindelijk zwaar inkrimpen wegens geldgebrek..
@RickRD | 06-03-20 | 19:59: Ze zijn misschien beter uitgerust dan de Syriërs of de Koerden. Ik zie nogal wat oeroud spul. Verder zeggen grootte en materieel ook niet alles. Je kunt een heel groot en modern uitgerust leger hebben en toch nat gaan tegen een ogenschijnlijk zwakkere tegenstander. Kijk maar naar Irak een aantal keren achter elkaar.
Erdogan vergeet voor het gemak wel ff dat wij in de EU ook miljoenen turken opvangen en onderhouden, wat die gasten aan Bijstand kosten, de woonruimte die ze innemen,de zorgkosten, gevangeniskosten, moskee irritaties etc. etc. kost ons ook miljarden en veel overlast.
Als die dictator zo door gaat moet hij niet gek opkijken als de EU een miljoen of wat van zijn landgenoten af komt leveren in z n failliete nazi staat.
Ik zou wel gek opkijken.. In positieve zin uiteraard.
De EU doet helemaal niets. Behalve kijken of bepaalde acties wel of niet goed zijn voor het verdienvermogen van multinationals.
Turken inruilen voor echte Syrische vluchtelingen, en de laatste terug sturen als het weer veilig is.
"Als die dictator zo door gaat moet hij niet gek opkijken als de EU een miljoen of wat van zijn landgenoten af komt leveren in z n failliete nazi staat."
Dat bedoelt u cynisch, neem ik aan? EU en omvolking tegengaan gaat niet samen, namelijk.
Zo is dat! Rutte en Merkel en Macron en Boris en noem maar op vuist ballen en keihard terugslaan.
Wat zullen al die Europese turken doen als Europa de oorlog verklaart aan Turkije?
Erdo weet dondersgoed waar ie mee bezig is.
Vandaar dat Corona nieuws.
Als u naar links kijkt, ziet u rechts niets.
Of andersom.
Griekenland +1
Dit zijn toch provocaties van Turkije ? Het lijkt erop dat Erdogan aanstuurt op oorlog met Griekenland. Ongelooflijk. En die twee landen hebben al een verleden wat dat betreft als het gaat om Cyprus. Dat oude conflict kan ook zo weer oplaaien.
De Ottomanen hebben 4 eeuwen Griekenland bezet en zijn er gedurende de Ottomaanse periode ongeveer één miljoen Griekse kinderen in het Janitsarenkorps ingelijfd. Grieken vergeten niets.
Even wat oude spartanen opgraven , dan samen met de Koerden , en andere seculiere Turken die dictator omver duwen
Ik hoop dat de Grieken inderdaad de nepvluchtelingen (gezonde, vrij jonge mannen) hebben uitgekleed, beroofd en in hun onderbroek teruggestuurd. Helaas zal het wel Turkse propaganda zijn. Turken zijn toch wel een zeldzaam eerloos volk. Men zegt altijd dat ze oh zo gesteld zijn op hun eer, maar HOE DAN? Laffer worden ze niet gemaakt.
Misschien wordt het eens tijd die dommige ultranationalisten uit de NAVO te flikkeren en de Grieken en Koerden eens goed te bewapenen. En Team Syrie en Team Rusland gelijk van wat satellietbeeldjes en andere intel te voorzien zodat ze de Turken Syrie kunnen flikkeren.
"Keep your friends close and your enemies closer", sure, maar toch ook weer niet zo close dat Erdogan's kleine piemeltje in je reet zit.
Haha dat laatste... inderdaad. De Turkies NATO bondgenoot nog wel. Maar het wordt met de dag ingewikkelder de NWO globalisten in de kop te kijken. De islam in het algemeen -als splijtzwam- heeft de wereldwijde MSM als rugdekking, en ga daar maar eens tegenin.
Ha... ik werd voor minder weggejorist. Zeo iets over harige ballen. lol
Kansloze actie van de turkjes. In Syrie spelen ze al niets klaar met een overmacht en nu proberen ze het aan de grens met Griekenland.
Niks spelen ze klaar, ook op economisch vlak niet en het is erg goed zichtbaar wat indeelt met een volk doet.
Maar de NPO zal het wel zo uitleggen dat de turkse politie de vluchtelingen helpt, dat linkse infame gajes.
In syrie spelen ze niets klaar omdat Poetin ook graag wat invloed in het midden oosten wil. En Poetin heeft graag Assad als trekpop. Erdogan heeft eerst het westen van zich vervreemd, onder andere door S400 luchtafweer systemen te kopen, en is nu gevaarlijk dicht tegen rusland aan het schuren met zijn acties in syrie. Dat terwijl hij steun uit het midden oosten zelf al moet missen. De turken hebben niet voor niets de VS al om steun met patriot luchtafweersystemen gevraagd, dat zal wel even pijn gedaan hebben. Erdogan zit dus in een nare positie waar in welke die geen bondgenoten heeft. Hij probeert nu dus gewoon de zwakste tegenspeler te onderdrukken om wat extra geld los te krijgen. Dat extra geld is het enige waarmee die naar Poetin kan, om zo een dealtje te maken over een deel van syrie. Uiteraard niet zonder extra russisch wapentuig te kopen. Hoe dan ook, Erdogan neemt de afslag naar het oosten, en komt met zijn gerommel in syrie, en agitatie van de EU onder russische invloedssfeer. De EU heeft hem niets te bieden, niet met mensenrechten, niet met vrije meningsuiting, en niet met Cyprus. Poetin beheerst het slagveld van Erdogan, De EU staat aan de zijlijn, enkel en alleen om gebruik van te maken.
@Jacques_SiConto | 06-03-20 | 19:31: Ach, het is wachten tot zijn kanker terugkeert en er hopelijk als opvolger een redelijk denkend mens komt.
@Ongeblustekalk | 06-03-20 | 19:39:
Ken je de uitdrukking, "dat" wens ik zelfs mijn ergste vijand niet ? Heb je nog geen ervaringen mee zeker ? Ik wel, meerdere zelfs. Een zieke geest heb je. Je doet niet onder voor het redeneringsvermogen van een Gökmen Tanis. Slik je medicatie en hou je bek gewoon dicht over zaken die je rudimentale denkvermogen te boven gaan, idioot dat je hier bent !
@Jacques_SiConto | 06-03-20 | 19:31: Misschien is het maar beter zo. Turkije als vazal van Rusland is waarschijnlijk beter te behappen dan als EU/Navo-bondgenoot, want Rusland heeft een iets grotere hekel aan Al Qaida en soortgenoten dan de EU/VS.
Goed dat ze die mannen terugtrappen, echt kapppen met die gelukszoekers. En afghanen moeten een camouflagepak aantrekken en de taliban eruittrappen. Luie flikkers daar, ga godverdomme je landbevrijden. Tering.
Special forces politie? Bij mijn weten moeten dat militairen zijn of geen special forces.
95 % van Syrië is weer in handen van Assad/oude regime en weer een standaard islamitisch land as usual. Waarom gaan al die mensen eigenlijk niet gewoon terug naar hun eigen land?
Ze zullen van de verkeerde allah-subclub zijn, of ze zijn (waarschijnlijker) geen echte vluchtelingen.
@Vuurwezel | 06-03-20 | 19:38: Waarschijnlijk zit er een flink deel ISers bij en ander oorlogsmisdadiger tuig. Wat aan de Griekse grens staat zijn overigens grotendeels Afghani.
Aswad is juist aardig seculier. De Syriërs die tegen hem zijn behoren over het algemeen tot de moslimextremisten. En nu willen juist die dus naar ons toe...
En, staan ze daar met een gehuurde Ferrari?
@Ongeblustekalk | 06-03-20 | 18:59:
Multicul is het beste wat ons land de laatste vijftig jaar is overkomen. Vraag het maar aan Jesse Klaver en Rob Jetten.
@eerstneukendanpraten | 06-03-20 | 19:09:
Zo is het mooi. Zonder de vieze kalkgruis.
Nu traangas granaten, straks kogels. Als Turkije de EU aanvalt gewoon een legertje aan de Griekse kant plaatsen en terugschieten lijkt me. Verder denk ik dat we Turkije uit de NATO en het bezette deel van Cyprus moeten gooien. Weg met die eikels.
Precies. Erdogan vergeet eventjes dat de EU eenzelfde clausule heeft als de artikel 5 van de NAVO.
Hoe is dat eigenlijk geregeld als 2 NAVO bondgenoten het met elkaar aan de stok krijgen? Wie moeten we dan helpen?
Op even dagen de grieken; op oneven dagen niemand.
Cyprus is een goed voorbeeld hoe NATO in het verleden en tot heden reageert op een aanval door Turkije op een Grieks eiland.
@Schriever | 06-03-20 | 19:04: gnifffel
Ik was agelopen september in Lesboas.
Zat op de heenweg in het vliegtuig naast een hulpverleenster die me vertelde dat er wel veel alleenstaande mannen tussen de vluchtelingen zaten ........
Aldaar op locatie zag ik jonge deugmeisjes opgewonden achter grote verrekijkers (op statief) de zee afstaren op zoek naar vluchtelingen boten die ze dan gelukzalig konden ontvangen.
Beneden in het haventje (waar vorige week nog journalisten door Griekse lokale bevolking werd aangevallen, zaten ook jonge deugmeisjes klaar in een rubber speet-boat om nieuwe vluchtelingen de haven binnen te slepen ........................ om vervolgens na meerdere orgasmes van deugzaamheid ..... weer verder te gaan met hun leven ...... en de overheid en bevolking (ons) met de hun binnengesleepte vluchtelingen achter te laten.
Het binnenhalen en vertroetelen van "vluchtelingen" is net zoiets als eendjes voeren. Een activiteit die sowieso vrijwel uitsluitend door vrouwen wordt uitgeoefend. Of door kleine kindertjes begeleid door hun moeders.
@Peter Emile | 06-03-20 | 18:59: En net zo stuitend, de mannetjes eenden gaan zich vervelen (want geen zoektocht naar voedsel) en gaan de vrouwtjes eenden om de haverklap neuken door teveel energie. Daarnaast trek het voedsel ratten aan.
@Peter Emile | 06-03-20 | 18:59: Mooi vergelijking ....... het maakt ze gelukkig maar na een tijdje zijn ze klaar met de eendjes .... en dan mag de overheid de verzorging overnemen. Een dure hobby !!
Turkije, ooit genoemd 'De Zieke Man van Europa' (bijnaam voor het Ottomaanse Rijk). En dat is het nog steeds. Met Erdogan aan het roer wordt het alleen maar slechter. Turkije snel uit de Navo. Versterk de bewaking aan de grenzen met Turkije. Respect voor de Grieken.
Onbegrijpelijk, stuur Klaver e/o Jetten op die Turkse dictator af, dat zijn de politici anno 2020, heel bekwame lieden, eens kijken of meneer de Turk dan nog zo een grote bek heeft.
Ik stel voor om Timmerfrans en Gretha eens een paar weken die kant op te sturen in een blauwe tent. Eens kijken wat zij met al die apothekers voor elkaar krijgen.
Ik verwacht een deal en dat de EU in een bepaald tijdsbestek 1 miljoen mensen opneemt en dat Turkije meer geld krijgt. Dit zodat Turkije over een paar jaar dit trucje weer kan toepassen.
de refugees/migranten zien er fit genoeg uit om de dienstplicht te vervullen of om in een militie te gaan. Erdogan heeft de tactiek van Stalin overgenomen. De rus die aan het oostfront niet in het spervuur van de duitsers wilde terecht komen en terug rende kwam regelrecht in de kogelregen van de russische geheime politie
Wij komen met zijn allen wel gratis handjes tekort.
Het is alleen jammer dat het met geweld moet worden beslecht.
Hoe meer ziel, hoe meer gratis handjes, hoe meer vreugd.
Turkije en Griekenland hebben al een behoorlijke geschiedenis. Dit zou in theorie behoorlijk kunnen escaleren.
Yep , Grieken bijspringen en Constantinopel en Cyprus terugpakken.
@Hadiho | 06-03-20 | 18:50: inderdaad en volkomen terecht.
Vraag aan Trump even de blauwdruk van the Wall. Dat, en schop turkije uit de NAVO
Als puntje bij paaltje komt zal Trump de Grieken steunen tegen die opdringerige Turken. Trump is namelijk een leider met gezond verstand, hoe hard zijn tegenstanders het tegendeel ook maar willen bewijzen.
Machtsspelletjes, zo ziet dat eruit. Uitkomst zal zijn pappen en nathouden.
Eufraatschild, Lenteschild, Menselijk Schild. Waar houdt het op?
OT Hebben jullie een probleem met de scrollfunctie? Kan het niet aan. Ik zie dan alleen een zwart vlak. Opmaak verdwijnt.
Ja hier ook .Phone crasht hierdoor browser, moet opnieuw browser opstarten (alleen bij GS) Al het andere werkt wel.
Mijn computer loopt op GS ook steeds vast met zwarte blokken.
@pga | 06-03-20 | 18:48: Yep, hiero ook. Ik denk dat al die gasten van Joop het hier leuker vinden en de GS servers bijna in rook op gaan.
@pga | 06-03-20 | 18:48: hier ook, met een zware overklokbare Pentium en Firefox latest build. Scrollen lukt alleen via de muis nog en niet via het toetsenbord, als je wilt reaguren moet je 100x klikken, Misschien moet mijn multiplier nog verder omhoog voor alleen deze site. Misschien kan GS je aan een tutorial helpen hoe je een Iphone-processor moet opvoeren? Opmaak verdwijnt hier in ieder geval ook, als ik te snel scroll (meer dan 1 pagina scroll per 10 sec.)
Ik denk dat de coronateller niet helemaal compatibel is met telefoons.
@threeheadedmonkey | 06-03-20 | 18:59: Dat laatste dus.
Barbarous_Relic | 06-03-20 | 18:44
De GS site is de meest onvriendelijke site voor een browser op een iPad/iPhone. Er worden grote hoeveelheden data (incl. trage links) per keer naar de client gepompt, dit laden op de achtergrond laat de browser nagenoeg vastlopen, maakt niet uit of je nu Safari/Firefox/Chrome gebruikt. Een pagina refresh voor checken nieuwe reacties en het feest begint weer vanvoren af aan.
Ook het niet werken van de spatiebalk is één van de fratsen van de GS coding, ver uit beeld gaat er dan een videoplayer automatisch starten/stoppen, hierdoorstaanallewoordenstaanaanelkaar.
Dit topic vol met social media links, is zelfs op mijn i7-920 PC met een 250 mbps verbinding niet vooruit te branden. GS is vergeten dat de reactie content belangrijker is dan alle grafische poespas die er tegenwoordig meekomt (zet die meuk onder een click).
Dat heb ik sinds een paar dagen ook. Het updaten na scrollen gaat heel traag.
12 jaar oude macbookpro met safari, ik verwacht geen verversingen in miliseconden, maar binnen anderhalve seconde na gereaguurd te hebben weer oke,
ik had niet het idee dat er problemen waren
Het lijkt mij tijd dat er eens een massieve boycot komt van Turkse produkten en vakantiereizen naar Turkije. Dat Europa zich zo laat piepelen door Erdogan. En al dat gelul dat Turkije al zoveel vluchtelingen heeft. Flauwekul. Grote steden als Istanbul, Ankara of Konya nog altijd heel erg Turks. Vergelijk dat maar met Amsterdam, Rotterdam of willekeurige West-Europese hoofdstad. Europa neemt al heel wat langer dan Turkije vluchtelingen op en kreeg daarnaast ook nog eens grote hoeveelheden arbeidsmigranten te verwerken. Turkije is voor die zogenaamde vluchtelingen gewoon een springplank naar Europa. En het gedrang aan de grens bewijst dat de Turken ook helemaal niks op hebben met migranten.
Ik ben net ff de voorraadkelder ingelopen en heb de inhoud van de vriezer en de koelkast bekeken. Zelfs de sperziebonen komen niet uit Turkije maar uit Egypte. Niet één enkel Turks product hier dus. En die Turkse reizen, succes er mee!
Helemaal mee eens.
Tijd voor een massale boycot van Corendon en Turkish Airlines. Twee organisaties door wie we momenteel worden plat gegooid met tv-commecials.
gewoon een negatief reisadvies. Is voldoende. Dan dekken de verzekeringen niet meer en kunnen ze de all-inclusive resorts dicht gooien. Kijken hoe dat het draagvlak voor Erdosnor bij de bevolking beïnvloed....
@Peter Emile | 06-03-20 | 18:54: Rustig he. Ik ken toevallig de eigenaren. Zijn wel onze sponsors.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de oriëntaalse Hitler met de iets grotere snor probeert het Ottomaanse rijk opnieuw op te richten. En tegelijkertijd de kwestie Cyprus in zijn voordeel te beslechten. Vijand (Gkriekenland) verzwakken (en de EU natuurlijk) en wachten op het moment voor de walkover. Je zult maar op de EU vertrouwen!
Mooi. Start de tiende kruistocht maar en herover Constantinopel op de barbaren.
U loopt voor op op uw schimmel ?.
Het is een act of war van Erdogan, dus wanneer gaan we orde op zaken stellen met de Ottomanen? Wanneer krijgt dat Turkse tuig nu eindelijk eens wat het verdient?
En wie gaat dat doen denkt u?
Precies, hij alt een ander land aan, nog wel met traangas, maar dat kan ook gewoon niet. Hij zit net zo lang te etteren tot hij zijn zin krijgt. Ik zou zeggen: Oprotten, of we openen het vuur.
Natuurlijk gaat onze sympathie uit naar de Grieken. Het wordt tijd dat we afscheid nemen van de Toerken, als het aan mij zou liggen, dan bombardeerden de Grieken elke steen die overeind staat in Turkije .
Machtig mooi man, zo'n uitzicht over een platgebombardeerd Istanboel!
Alles uit de geschiedenis en oudheid graag heel laten in Turkije
@Patje2011 | 06-03-20 | 18:40: dan blijft er daar niet veel over. Zelf kunnen ze helemaal niets.
Alles wat daar aan oudheden staat komt van de Romeinen. Zonder hen scheet dat hersenloos genetisch inteeltschroot nog in een kuiltje in de grond. Het zijn en blijven barbaren.
Pallywood draait overuren. Wat komt er toch een walgelijke hoeveelheid nepnieuws uit die Turkse kant.
En de Westerse MSM nemen het klakkeloos over, terwijl over het hele internet al talloze foto's en video's te zien zijn over hoe al dit soort dingen in scene wordt gezet met filmstudio's en al...
@Antiquerulant | 06-03-20 | 18:43: Linkje?
@Crossing_The_Rubicon | 06-03-20 | 18:55:
www.youtube.com/watch?v=3HCFol7g-FU
www.youtube.com/watch?v=U9LUV4nde24
twitter.com/AmyMek/status/12344394812...
twitter.com/AsianDef/status/123444590...
twitter.com/katkein/status/1234460086...
www.google.com/search?q=staged+chemic...
Genoeg over te vinden. Probleem is wel dat je tegenwoordig de algoritmes van zoekmachines en youtube moet omzeilen die standaard het nepnieuws van CNN, BBC, the Guardian, New York Times bovenaan zetten als het gaat om politieke zoektermen (kijk bijv. ook naar de resultaten die je krijgt bij het zoeken naar verschillende politici zoals Clinton of Biden e.d.)...
Zou me niets verbazen als Kuzu en Öztürk met deze Turkse special forces meevaren op een boot tijdens de Canal Parade dit jaar.
smdyasc | 06-03-20 | 18:34,
Nee, Kuzu kan alleen in de nachten mee als vleermuis en overdag in de nachten werkt het ook niet voor Ozturk, want de tegenstander zal zijn baard ruiken, wat hem en zijn medestrijders zal verraden, want die baard smeert ie in met een bepaalde geurende olie ( ooit gezien in een aflevering van de balie, dat journalisten het daarover hadden, kan het helaas niet zo snel terugvinden ).
Iemand een ̶v̶u̶u̶r̶t̶j̶e̶ muurtje?
En bedankt Brussel, dit ziet eruit als een voorbode van een oorlog.
Onze immer nooit te stoppen alzijnde en lachende clown ( hij die 11 jaar over de studie geschiedenis heeft gedaan ), heeft dus duidelijk niks geleerd.
De Grieken en de Turken hebben een schijthekel aan elkaar ( zo ie zo door het Cyprus gebeuren, om het maar even hedendaags te houden ), maar als wij de Grieken geen militaire steun geven in deze, dan krijgen zij ook een schijthekel aan ons ( voor zover zij dit niet al hebben ).
Dat moeten wij niet willen, want dan wordt het echt ons probleem ( dat is het natuurlijk al, dit door die nitwits op en door/voor bepaalde media verschijnen en natuurlijk door die " Einsteins " in Brussel ).
Sluit geen deals met een Dictator, hoe simpel kan het zijn, zag gisteren ook weer zo vluchtelingen werkster bij " OP1" ( sorry ), niet te geloven, zij benoemde de daad stelen " halen ".
En die schoten voor de boeg op die bootjes, die zijn nodig, altijd nog beter dan in/door die bootjes.
Men dient actie te ondernemen, want die Erdogan heeft zijn momentum goed uitgekozen, ik hoop echt dat de Russen hem even goed terug grijpen, want hij loopt te kloten in Syrie….en das een bondgenoot van Rusland.
En nee, ik ben geen fan van Rusland, maar als niemand in het Westen hierop acteert middels daadkracht, dan hoop ik maar op de Russen.
Want als de Russen Turkije aanpakt, dan moet Turkije zich focussen op Rusland en als Europa slim is, als Rusland dat gaat doen, dan zet Europa zijn kracht in, dan zit Turkije in de " tang ", want een oorlog op 2 fronten wint men eigenlijk niet.
Maar goed, dat zijn mijn gedachten hierover.
Bad - Casey
"En die schoten voor de boeg op die bootjes, die zijn nodig, altijd nog beter dan in/door die bootjes."
Het is al enige tijd (al jaren) zo dat als een bootje met migranten een Griekse/EU boot of de kust ziet, ze zelf het bootje lekprikken om zo 'hulpeloos' aan boord/land genomen kunnen worden, richting EU.
Wat betreft Erdogan: het lijkt erop dat hij wat afleveringen van The Walking Dead heeft gezien waarbij je een soort zombieleger kan afsturen op de tegenstander, in dit geval Griekenland (en dus EU). Buiten de EU/westerse wereld is een mensenleven aanzienlijk minder waard; vervelend, maar wel een punt van aandacht en zeker iets om rekening mee te houden.
@filibuster | 06-03-20 | 18:54,
Mee eens, het zijn pionnen voor Erdogan, het is net schaken, maar als de Russen zich ermee gaan bemoeien, dan is ie af.
Waarom ?!
Ik kan geen Turkse grootmeester herinneren qua schaken, een Rus daarintegen wel.
@BC
goeie vraag.
Op dit moment kom ik niet verder dan: Erdogan kiest voor zijn korte termijn overwinning om al zijn politiek andersdenkende tegenstanders te vernietigen (zoals hij dat ook met de Koerden in eigen land doet). En Putin doet een strategische zet om de EU compleet te destabiliseren. Want hoe zwakker de EU, hoe sterker Rusland. En dan kan door beiden flink in de open wond van 'EU-mensenrechten' te drukken zorgen voor maximale kosten en schade alhier. En ik hoef maar naar de overkant (joop) te wijzen om aan te geven hoe makkelijk die open wond flink met zout is in te strooien.
@filibuster | 06-03-20 | 19:37,
Beste, u heeft mij niet gevolgd ( dit is een aanname van mij ), ik heb hier al op GS dit al vaker verkondigt, wel met andere woorden, maar ik blijf zeggen, Poetin is in deze wereld de grootmeester.
Hoofd KGB geweest, dat wordt men niet door recht omhoog te kunnen pissen.
Poetin beheerst de eeuwenoude krijgskunst ' Sun Tzu ", visa versa geldt ook, " ik respecteer mijn vijand", ik doe dat, doen onze regeringsleiders dat ook?!
Nee, die gaan vol blind op de Clinton en Obama orgel, hadden zij een deal gesloten met Poetin, haden wij nooit deze Turkse ellende over ons heen gekregen, nu moet men focussen op meerdere problemen.
Anders hadden wij alleen op dat Islam en de Russen kunnen focussen, strategie en tacktiek is men in Brussel vreemd.
Daarom, de Russen hebben ( zekers met Poetin ) een gigantische move vooruit qua " schaken " gemaakt.
En ik baal daarvan, dat bijna niemand van onze machtshebbers dit niet ziet ?!
@filibuster | 06-03-20 | 19:37,
Eer u mij verkeerd heeft begrepen in deze, ik bedoel dus ( met enige onderbouwing van mij uit, zoals door mij hierboven geschreven ), u zit in mijn ogen qua uw reactie goed.
@Bad - Casey | 06-03-20 | 20:17
"Poetin is in deze wereld de grootmeester."
Absoluut, al was het maar omdat de tegenstanders (bijv de EU) zoveel tegengas krijgen binnen de EU of zoals in NL, binnen de nationale politiek dat die tegenstand verwaarloosbaar is. Grote woorden zoals economische sancties zijn vervelend (voor Rusland) maar verder redelijk te omzeilen. Zeker met gelijkgezinde partners zoals China en ook Turkije. En ik vermoed dat de huidige VS ook kiest voor eigenbelang ipv voor de EU.
Vergeet de USA niet. Ze houden net "toevallig" een oefening in Europa en ze zitten nogal goed ingegraven in Irak. Bedenk verder dat Trump heel goed met Putin door bepaalde deuren kan en turkije blijft nergens meer. En wees maar blij met die twee, want de EU is een gebruikt condoom.
Erdogan zit allang in de tang. Poetin spint hier als derde lachende garen bij, vandaar het staakt het vuren in Idlib, die gaat kijken hoe dit uitspeelt, Turkije uit de NAVO, EU verzwakt uiteen gespeeld allemaal winst.
In Europa heeft ie ook weinig goodwill maarrr de hyperdeugende kudde zombies loopt liever met kaarsjes in stille tochten het kwaad te bezweren, dan het in de ogen te kijken en terug te duwen.
Erdogan moet ergens succes hebben. Maar de Russen kunnen zo het staakt het vuren opgeven, tenzij het Erdogan lukt om die vluchtelingen de grens over te duwen en Europa te destabiliseren.
De kleine sultan is de wanhoop nabij. Een kat in het nauw...
En het EP? www.fehmarn24.de/bilder/2019/03/24/11...
Ik had ergens gelezen dat Leiden iets van 25 (wees) kinderen uit Griekse opvangkampen wil opnemen.
Kan dat zomaar qua landelijke wetgeving?
Amsterdam wil dit ook. Operatie Breekijzer staat in de steigers. En die 'weeskinderen' zitten binnen een jaar bij Jinek te huilen dat ze papa en mama missen. En daar gaan we weer, voor de nu echt állerlaatste keer.
Duitsland wil er 5000 opnemen. Dat gaat nog druk worden met ouwejaarsavond in Keulen.
Dag, veel plezier met je ban. :)
Doei heh!
Kunt u straks mijn wc schoonmaken zoals uw vader vroeger ook altijd deed?
U zit duidelijk ergens mee, ik ben bang dat we u niet kunnen helpen.
Het meeste wrange aan dit alle is dat wij vatsige despoten zoals Timmerfrans en Schandknaapjes zoals Rutte hebben die hun bek dicht houden. Niemand die éénzijdig zegt: "krijg maar de tyfus, de pleister er nu af". Te lang worden we al gechanteerd door diaspora en de wannabe-sultans, het is van de zotte dat onze leiders ons zo verraden door dit door te laten etteren.
En wat betreft die grens, turkije uit de NAVO en elke aanval op Griekenland verdiend een reactie. De Amerikanen gooien het maar op een aparte deal me de turken voor Incirlik, Europeanen en Nederland zijn namelijk helemaal niet gebaat bij die achterlijke deal.
Die Turken gewoon internationaal afknijpen, inflatie van hun currency aanjagen en Erdogan in z'n eigen sop laten gaarkoken.
Dat is de beste manier. Vorig jaar gebeurde dat ook en Erdogan vond het helemaal niet leuk. Hij bedelde bij de Turken in de diaspora om Lira's te kopen met hun Euro's. Ik weet niet of het nationalisme zo ver ging dat die Turken dat ook deden.
Ach, altijd gezeik met turken. Of het nu in Nederland, Griekenland of turkije is. Tuig.
+veel
Schurkije.
Kutrije.
Dat angstige gezicht van dat jongetje in het laatste filmpje snijdt door de ziel. Wat doen mensen hun kinderen aan?
Het lijkt wel dat vooral de door de EU geprefereerde migranten (hun?) kinderen als schild of als handelswaar gebruiken.
Dat is altijd het kloterige als de ellende een gezicht krijgt gaat het link worden
Ach, Mickey, als de Pallies weer eens de grens met Israel bestormen zijn er ook altijd een paar kleine kinderen onder de slachtoffers. Een normaal mens vraagt zich dan af waarom de ouders die kinderen meenemen maar het trieste antwoord is dan dat ze letterlijk over lijken gaan om hun aandacht in de media te krijgen. Islam en empathie gaan niet samen. Eisen, krijsen en het kromzwaard hijsen, of het nu in Noord-Afrika is, Arabische schiereiland, Turkije, het Midden-Oosten of Irak ( Iran weet ik zo niet, nooit gezien ). Kinderen hebben gewoon een propagandafunctie, en zo ziek is het.
@Jan Passant mk2 | 06-03-20 | 18:32: Wat u zegt
nationalfile.com/report-migrants-at-g...
@RickRD | 06-03-20 | 19:00:
Complete waanzin, daar.
Tijd heelt alle wonden, maar Joris dicht ze gelukkig nog veel sneller. Waarom?!
Kleurrijk taalgebruik.
Wat zeggie?
Slechte poging. Probeer het opnieuw, trolletje.
importTurk
Güle güle.. Daag.
Is de NATO Response Force al ingezet om de Grieken te ondersteunen en NAVO lid Turkije uit Griekenland te houden? Zou me ook niet verbazen als de Turken op migranten schieten en dit op Griekenland schuiven om aandacht te generen.
Niet om lullig te doen, maar ondertussen doet onze NAVO alleen al via Defender 2020 heel misplaatst moeilijk op de verkeerde flank. Allah zegene die aanloop.
Maar ons handjevol fregatjes? Iemand? Vier Russische bootjes pal voor de Levant. Totale vernietigingskracht. De Israeli's vertrouwen op Duitschen subsidie voor de updates Hunner korvetten. Wel hebben ze onderzeeboten uit zelfder huis. Het zal mij om eender benieuwen.
Israël wil zogenaamd KC46's. Vast voor hun F35's. Know your enemies, but keep your friends closer. #BoeingNL
Er wordt zo te zien al flink geoefend voor de Gay Pride, te beginnen met onderbroeken ruilen.
Als je deelneemt aan een georganiseerde invasie van een ander landje en het ergste wat er gebeurt is dat je je kleding kwijtraakt heb je volgens mij niets te zeuren? Heel veel andere landen hadden je gewoon doodgeschoten.
Een luchtbrug naar Mauretanië: nl.wikipedia.org/wiki/Mauritanië
Veertig keer zo groot als Nederland, nog geen vier miljoen inwoners. Laat het Franse leger daar kampen bouwen en inrichten. Aldaar komen dan de loketten van de IND en andere Europese immigratiediensten. Oh ja, en de VN natuurlijk.
Erdogan vangt al vier miljoen immigranten/vluchtelingen op. Die werkt wel mee.
Het transport wordt verzorgd door : www.aircharterservice.com/aircraft-gu...
Of willen we weer een tweede "Wir Schaffen Das" ?
@theo-is-dood | 06-03-20 | 18:44:
beter idee is het om daar een Nieuw Nederlands Paradijs te maken met 3 miljoen Nederland(st)ers die wel ballen hebben en weten wat het is om de handen uit de mouwen te steken...
Of heb je de illusie dat het hier nog gered kan worden??
Waarom schreeuwen die lui altijd zo?
Dat is hun manier van het gesprek aangaan en in debat willen. Komt van ver, dus lekker.
De tijd van appeasement met de Turkije-IS-Al Qaeda-Moslim Broederschap asmogendheden moet maar eens voorbij zijn. Alle banden verbreken met die Islamitische terreurstaat en zijn krankzinnige dictator totdat Turkije zich terugtrekt uit Syrië, Cyprus en Libië en stopt met zijn aggressie tegen Griekenland en Armenië (opvallend hoe Turkije ongeveer al zijn buurland het leven zuur maakt.
Heeft KlimaatFrans Erdo al op de vingers getikt over de stikstofuitstoot en oplopende CO2 uitstoot door hun militaire acties op 2 fronten?
Turkije moet aan de andere kant van de Bosporus blijven. "Istanbul" is niets anders dan de door de Ottomanen bezette stad Byzantion dat door de Grieken rond 660 v. Chr. is gesticht. De Ottomanen zijn barbaarse vandalen die met geweld grote beschavingen willen onderwerpen zoals een jaloerse echtgenoot zijn vrouw tot slavin en eigendom wil maken. Niets maar dan ook niets komt er uit de handen van een door giftige propaganda getroubleerde Turk alsmede door de volgelingen van de zgn profeet Mohammed die dood en verderf wil zaaien over de volkeren die niet buigen naar Mekka. Wat hebben we toch met dat land? Ik zeg helemaal niets. Wij hebben onze ex-kolonieën en daarmee zullen we moeten dealen, no problemo. Maar Turken? Helemaal niet. Dit gezegd hebbende heb ik in het verleden toch wel goede ervaringen gehad. maar op de een of andere manier zijn die ervaringen de afgelopen decennia hooguit op de vingers van zegge en schrijve 1 hand te tellen. Ik kan er niets anders van maken.
Schorem is het, die Turken. En de EU heeft niet de ballen hier tegen op te treden.
Hulde aan de Grieken, genoeg is genoeg, het beschermen van de eigen grens tegen de terroristische Turkse overheid is niet anders dan een normale legitieme actie.
Waar is een Peter de Grote of een minotaurus wanneer je 'm nodig bent ?
Mooie filmpjes:
de Turken zeggen tegen de vluchtelingen dat ze met bussen naar een warme plek worden gebracht. Pakken de spullen af en brengen ze naar de grens.
De Grieken slaan en schieten op de vluchtelingen en jagen ze weer terug.
Die mensen hebben het niet best tussen de vuurlinies
Het zijn geen "vluchtelingen" maar illegale migranten.
Turkije is een veilig land.
Als de illegale migranten vanuit een veilig land naar een ander veilig land reizen zijn het illegale migranten die om economisch/financiële redenen naar Noord/West Europa rreizen.
Niemand is nog juist in dit open gekkenhuis. Laat die komeet maar komen. Beter.
@Swieberj | 06-03-20 | 18:30: www.aircharterservice.com/aircraft-gu...
Een luchtbrug zeg ik, en laten we dat als Europa zelf doen voordat Soros het voor ons doet.
threeheadedmonkey in 2015: "Schaffen das? Komt gelazer van."
reacties destijds: "niet zo negatief en cynisch doen."
threeheadedmonkey in 2020: "LOL."
De illegale migranten kunnen in Turkije blijven. Dat is immers een veilig land.
Dus als ze klagen kunnen ze terug keren naar Turkije.
Het zijn haast allemaal jonge mannen die vanwege het "gratis geld" ( lees uitkeringen en andere goodies) naar Noord/West Europa reizen.
Turkije had migranten zelf moeten weigeren aan de grens.
Echte vluchtelingen is een ander verhaal - daar heeft Ome Erdo een miljardendeal voor getekend.
Maar nu hij zelf noord-Syrië aan het annexeren is, komen er wat meer dan gepland. Moet ie zelf maar oplossen, de oorlogshitser.
Het schieten naar de andere kant van de grens door de Turken is in het internationaal recht toch een directe oorlogsverklaring? Nou NATO, kom er maar in...
De Britten knijpen in hun handen dat ze geen los meer zijn van de club natte dweilen (EU) die zich dit laat welgevallen. Ik verwacht als burger nu een crisisoverleg op het niveau van de regeringsleiders, ambassadeurs die op het matje worden geroepen en op z’n minst dreigen met sancties als deze waanzin niet stopt. Of wordt Griekenland weer gemangeld en - met de burgers van de andere EU-landen die deze tsunami aan ‘vluchtelingen’ moeten verwerken - aan z’n lot overgelaten? Ik vrees het ergste..
heel goed plan:
een crisisoverleg op het niveau van de regeringsleiders, ambassadeurs en de gehele Brusselse EU raad,
dan moeten we wel iemand uitnodigen die hun kan vertellen wat ze moeten gaan doen, iemand waar ze naar luisteren , iemand met heel veel kennis en verstand,
iemand die weet wat er gezegd moet worden,
misschien dat we Greeta GroenKous zover kunnen krijgen;
zij weet meer dan die hele hoop hootemetooten bij elkaar
Wil de Turkse chantage politiek slagen dan moet er een vrije doorstroom van illegalen zijn naar Europa. (dus open Europese grenzen)
Nu Griekenland de illegalen tegenhoud lukt de chantage politiek niet.
Dus Turkije probeert een open grens met Griekenland te forceren met militaire middelen.
Dat is meteen de reden dat ze uit de NAVO getrapt moeten worden..
@duh! | 06-03-20 | 18:19:
Russen en Veto, gaat nooit gebeuren.
@Peter_la_Selie | 06-03-20 | 18:25: De NAVO is wat anders dan de Veiligheidsraad van de VN vriend.
@Peter_la_Selie | 06-03-20 | 18:25:
Putin die een veto over een NAVO-besluit uitspreekt. Ik zeg: doen. Jammer dat het zo niet werkt.
Dom kutvolk. Alle Turken terugsturen naar hun geliefde land, is dit zo over.
Dit.
heb geen zin om alles te lezen, maar het lijkt er op dat de Turkey Forces proberen om Europese vluchtelingen proberen tegen te houden die naar Turkije willen vluchten?
Corona refugees?
Helaas maken de media bijna geen onderscheid tussen de vluchtelingen aan de Turks-Griekse grens en de Syrisch-Turkse grens. Vanuit Syrië vluchten veelal gezinnen voor het door Turkije veroorzaakte oorlogsgeweld en aan de poorten van Europa staan de jonge mannen van strijdbare leeftijd (Uit Syrië, Iran, Marokko, Afghanistan etc.etc.) te trappelen om onze dochters aan te randen (of erger) en zoveel mogelijk te profiteren van onze zorgvuldig opgebouwde maar inmiddels steeds verder uitgeholde sociale vangnetten.
Laatst op BNR was een correspondent ter plaatse die dit haarfijn uitlegde.
Nou Timmerfrans. Laat maar zien hoe NATO ons gezamenlijk grondgebied verdedigt.
Ik hou mijn adem even niet in.
Hoeft inderdaad niet, Erdolul is gisteren op de plaats gezet door Putinus, laatste stuiptrekkingen aan die grens.
NAVO tegen NAVO. Schop Turkije er uit. Geen leveringen meer doen en toelaten, geen Turken meer toelaten (wel laten uitreizen!!!!). Elke Turk die protesteert tegen Nederland of Griekenland meteen uitwijzen, incl familieleden.
Rutte had een grote mond tegen de Turkse minister, laat hij nu dan ook maar eens spierballen laten zien.
Het is nog geen verkiezingstijd, dus maak je geen illusies.
Sorry hoor, Meneertje Rutte heeft het te druk met binnenlandse politieke fouten goed praten: Jammer voor jullie Vlissingertjes, maar we hadden die militairen niet aan jullie moeten beloven...
# Go Team Greece!
ec.europa.eu/home-affairs/sites/homea...
Griekenland heeft sinds 2015 al ruim 800 miljoen Euro steun ontvangen van de EU om de gevolgen van de migratie te kunnen betalen.
Citaat: "To support the Greek authorities as well as international organisations and NGOs operating in Greece in managing the refugee and humanitarian crisis, the Commission has awarded over €816.4 million in emergency assistance since the beginning of 2015. The emergency funding comes on top of the €613.5 million already allocated to Greece under the national programmes for 2014-2020 (€328.3 million from AMIF and €285.2 million from ISF)."
@theo-is-dood | 06-03-20 | 18:50: Toch zijn we 100% voor de Grieken. Kun je nagaan hoe bont die Turken het in de loop der geschiedenis gemaakt hebben.
@theo-is-dood | 06-03-20 | 18:50:
die NGO's willen helemaal geen oplossing:
80 vluchtelingen organisaties die bammetjes en koffie uitdelen willen alleen maar meer vluchtelingen om meer geld te krijgen voor hun goede doelen (directueren)
Het is de vraag hoe lang Rusland en de Navo die blufpoker van Erdo nog tolereren.
Goeie vraag Pietje!
Onmiddellijk negatief reisadvies voor Turkije afgeven. Veel te gevaarlijk daar.
En te smerig. Op vele manieren uitlegbaar.
De boot is vol!
Ik zeg: "De boot is vol!"
Stap niet de boot, hij is vol!
Blijf aan de wal, meneer, u ziet toch dat de boot vol is!
Toe nou mensen, kom toch niet in deze volle boot!
Ga nou weg mensen, dat loopt nog verkeerd af
Wees nou verstandig mensen!
youtu.be/z8_kFhxfoFw
Zitten er tegenwoordig ook turken op de redactie van GS? Het herkennen van een turk met een koerdisch accent moet betekenen dat er insiders zitten.
De tentakels van Erdolf rijken ver.
Alle beurzen dieprood! Olie (Brent) nu op $46 en WTI op $42. Brent stond een jaar geleden op $70-74.
De peg Dollar/Riyal gaat eraan!
En de prijzen aan de pomp?
Lekker hoog.
Wachten tot iemand een verkeerde gasgranaat grijpt, en er van die gele wolken langsdrijven.
Turkije valt NATO partner Griekenland aan.
Dan weten we toch wat de NATO landen te doen staat?
Haha, je bent onbedoeld grappig. Ik moest lachen..
De handen jeuken... Onze Jantjes staan te popelen om......
Niet naar het verre Vlissingen te worden uitgezonden
Helaas, enkele eeuwen geleden hebben de kruistochten ook niet het gewenste resultaat gehad,
Van die mosloms winnen is bijna onmogelijk,
"vuile honden", iedereen die niet allafiel is wordt niet serieus genomen en heeft totaal geen waarde in hun ogen.
India heeft zichzelf enigsinds gered door deel Pakistan/Bangladesh af te staan voor deze allaaanhangers.
Niet altijd met geweld, soms door het langzaam binnenlaten van moslimmigranten, worden landen overgeleverd, een voorbeeld is Sumatera waar de hindoes bijna geheel verdreven zijn, Zou het NL/DE/FR ook zo vergaan de komende tijd? Belgie is al grotendeels verloren...
Niets zo irritant als Turken met een grote bek en grootheidswaanzin. Kom op Griekenland, sta je mannetje! De EU laat het waarschijnlijk afweten.
Twee NAVO-partners tegenover elkaar.
Trump wil zijn bases in Turkije, lekker dicht bij Rusland en Midden-Oosten niet kwijt, de EU is een slappe dweil en Griekenland technisch failliet, dus het is slikken voor de Grieken en de rest van de EU wordt op z'n Grieks genomen
Precies
Vlak de Grieken niet uit die hebben een goed sterk leger en aardige reserve
Zijn idool is Adolf, dat is nu wel duidelijk.
Tijd dat Europa Constantinopel terugneemt van den Oosterse hordes.
Wel geinig dat die tering turken niet op de plek staan waar al die vluchtelingen staan. Klootzakken, of zie ik ze wel, die geiten aanranders, is dat wel veilig voor die arme dieren?
Enig idee wat er gebeurd als de EU werkelijk oproept om Turkije 'hard' aan te pakken? Duitsland durft niet, Nederland durft niet, Belgie durft niet, Frankrijk durft niet. Erdogan heeft de EU al jaren en jaren bij de ballen... verschrompelde zak bedoel ik.
Alleen al de politieke concequenties zule enorm zijn als relifascist Erdolf zijn EUvolgelingen oproept om zich politiek dan wel sociaal te roeren.
@litebyte | 06-03-20 | 18:17:
Dat is zeker waar, en dan heb je het dus de facto over een vijfde colonne..
@litebyte | 06-03-20 | 18:17: zo redeneerde men 80 jaar geleden ook, de gevolgen zijn bekend.
Als dit echt aan het gebeuren is? Dan hoop ik dat de Grieken met alles en iedereen wat kan schieten terug schiet.
En dan bedoel ik niet enkel schots maar met alles waar een kogel uitkomt.
Helemaal los gaan en laten zien dat Erdolul het nooit gaat winnen.
Ergogannetje is gisteren op de knietjes geweest bij Poetin...
Richting Europa hoeft hij niet bang te zijn.
Poetin geeft geen fuck om Erdogan. Uiteindelijk staat Poetin dichter bij ons dan bij die moslimgekkies.
Haha. Zeker wel. Trump roept wel van alles maar het NATO-pact is nog steeds van toepassing. Wordt één lidstaat aangevallen dan is dat een aanval tegen alle leden. En laat nu Griekenland toch toevallig lid zijn.
@tragic1911 | 06-03-20 | 18:08: Dat is nu juist het probleem. Turkiland is ook lid van de Navo. (maar tot 12 jaar naar school geweest?)
@Reaganmania | 06-03-20 | 18:07: Putin kan rare dingen doen. Met een olieprijs van $40-45 komt Rusland heel heel erg veel harde valuta tekort.
Link: en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Russ...
Citaat: " Russia relies on energy revenues to drive most of its growth. Russia has an abundance of oil, natural gas and precious metals, which make up a major share of Russia's exports. As of 2012, the oil-and-gas sector accounted for 16% of GDP, 52% of federal budget revenues and over 70% of total exports.[33][34] Russia is considered an "energy superpower".''
@Kraagspiegel | 06-03-20 | 18:16:
Turkije deed tevergeefs een oproep om Artikel 5 van het NAVO Pact te activeren
NAVO had daar geen trek in: Turkije werd immers niet aangevallen
Bij een escalatie tussen Griekenland en Turkije is die laatste alweer de initiator
als Artikel 5 dan wel geactiveerd wordt, is het om Griekenland te hulp te komen
Maar Turkenprovincie Duitsland zal dat vast tegenhouden
@Kraagspiegel | 06-03-20 | 18:16: klopt inderdaad maar als Turkije Griekenland aanvalt gaat of Turkije uit de nato, en breekt de pleuris uit, daar, dan kunnen we Cyprus als eu lid ook direct afschrijven daar loopt erdogeit dan ook binnen
@Idiot456 | 06-03-20 | 19:06:
Als Turkije uit de NAVO geschopt wordt, is de NAVO niet meer gehouden aan de Turken ivm Cyprus te vriend te houden
NAVO neemt Cyprus (bondgenoot/deel van Griekenland) in, de Britten zitten toch al decennia in het Griekse deel
@Tobi | 06-03-20 | 19:10:
Beste Tobi. Cyprus is een autonoom land.
Cyprioten haten de turken. Tot op het bot.
U moet U beter inlezen.
Erdogan heeft bloed aan zijn handen! Wie geeft nou zulke bevelen!? Dan kan hij krijgen, die smerige rat
Er gebeurt helemaal niets, enig idee wat er gebeurd als Erdolf zijn volgelingen in o.a. Duitsland oproept om tegen het 'onmenselijke' EU in opstand te komen?
De EU heeft zich op een enorme zwakke manier uit laten spelen door een half seniele relfiascist en zijn broodheer (Putin)
Turkije heeft overigens de EU al sinds 2015 stevig bij de kleine verschrompelde impotente hangballetjes. De E(U) is niets meer dan een papieren tijger - de naam unie volledig onwaardig. Technocratische corruptie, visieloos, laf, en hypocriet.
@litebyte | 06-03-20 | 18:11: Dan moeten de Polen Duitsland bevrijden.
Zou de Europese integratie veel goeds doen.
@Abject | 06-03-20 | 18:19: ik denk dat Poken eerder uit de EU stapt, dan dat de een stap landinwaarts zullen zetten. Polen zijn realisten. Geen wensdenkers zoals in Duitsland enzo.
Als er nou een “Soulemani-tje” wordt gedaan op de snor. Dat is het probleem toch wel redelijk weg.
Ergens hoop ik dat dit escaleert in een vuurgevecht tussen de Griekse en Turkse troepen, dat die stront eindelijk de ventilator raakt, en zowel Brussel als de NAVO gedwongen zijn om Adolf Erdogan de halt aan te roepen en zich als één man achter Griekenland te scharen.
Provocaties en doelbewuste bijna-ongelukken tussen luchtmacht, landmacht en marine-onderdelen zijn schering en inslag, het was toch al een kwestie van tijd. Ik zeg, NU!
greece.greekreporter.com/2020/01/13/t...
Hah, de meeste landen in Europa inclusief Nederland zullen zich achter Erdolf scharen en het "geweld van Griekenland" veroordelen. Dacht je echt dat al die extreem linkse regeringsleiders voor eens in hun leven aan de goede kant van de geschiedenis gingen staan?
De gemiddelde duik bij Nieuwjaarsdag is een stuk kouder.
Geen zorgen de EU gaat dt oplossen sarc/off
Misschien tijd dat we eens terugschieten?
We?
Proberen ze nou hun weg naar binnen te schieten? Bizar toneelstukje, hoop dat het niet escaleert.
Ik hoop dat het wel escaleert. Met die gekke Turken en hun Grote Leider moet het er toch een keer van komen. Hoe eerder, des te minder de schade.
@Reaganmania | 06-03-20 | 18:06: Ik ben vooral heel erg #teamgreece, dus niet onbevooroordeeld.
@Binnenbaan | 06-03-20 | 18:19:
Ook hier #TeamHellas
@Binnenbaan | 06-03-20 | 18:19: Dan kan ik je de hand doen. Forza Greece!!
REAGEER OOK