Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Familie Nederlandse coronagevallen ook besmet

Later meer.

Social

"De partner en het jongste kind van de patiënt die in Diemen in thuisisolatie zit testten positief voor het virus. Ook zij verblijven nu in thuisisolatie. De resultaten van andere geteste contacten van deze patiënt waren allemaal negatief. Bij hen is het virus dus niet aangetoond. De partner is ook in Lombardije geweest. De komende 13 dagen moeten de contacten van de eerste patiënt hun gezondheid in gaten houden. Mochten zij klachten krijgen die passen bij COVID-19 (koorts en luchtwegklachten), dan worden zij ook getest." Hiermee staat Nederland nu in totaal op 4 besmettingen. Meer over corona + vakanties HIERRR.
RIVM UDPATE 16u25: De vrouw en dochter van Joost uit Loon op Zand hebben ook corona. Van dochter Evy weten we door eigen research toevallig dat ze lerares en zangjuf is. Qua gelukkig is het carnavalsvakantie...

Reaguursels

Inloggen

Mijn collega heeft ooit vogelgliep opgelopen in Hongkong. Die heeft dat toen bijna met de dood moeten bekopen. Geen glapje trouwens.

Misterspok | 01-03-20 | 10:43

Feest in Delft nu ook. Staat los van Lombardije...

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 22:14 | 3

Bron: NOS teletekst.

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 22:15

Paleuris! ik woon in schiedam, maar de wind staat goed!

thepinkpainter | 29-02-20 | 23:00

Lees net bij de Televaag dat die vrouw in Delft wel In Lombardije is geweest.

Robin Hood | 01-03-20 | 09:06

Ab Osterhaus adviseerde gisterenavond in Op1 dat alle mensen die terugkeren uit Lombardije en andere bekende haarden afgezonderd (quarantaine of thuis) zouden meten worden, en niet meteen naar school, werk, sportclub etc. zouden moeten gaan. Mijnheer van de GGD vond dat niet nodig; de directe contacten van de nu in NL bekende gevallen mogen indien zij zich niet al te ziek voelen ook gewoon weer naar hun werk, ook in ziekenhuizen.

Baron Clappique | 29-02-20 | 19:53 | 4

@Zapata10 | 29-02-20 | 20:01: heeft wél zin, vertraging is precies wat je nodig hebt als je wilt voorkomen dat ziekenhuizen overbelast raken

iB€€R | 29-02-20 | 20:40

@Zapata10 | 29-02-20 | 20:01: vertragen heeft wel zin!
Zodat we onze medische capaciteiten niet nog meer overbelasten.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 22:21
▼ 1 antwoord verborgen

Eerste dode VS.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 19:37 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 19:50: Gezien de leeftijden van de democratische afgevaardigden lijkt het mij meer plausibel dat het een democraat is. Die Biden is al een levend lijk en Hillary heeft ook iets van een zombie.

Zapata10 | 29-02-20 | 19:54

@Canis.bonus.es | 29-02-20 | 19:51: Hmm, het zal wel een tijdje duren voor dat daar een hongersnood uitbreekt. Wat een obesitas goegemeente.

Zapata10 | 29-02-20 | 20:08

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 19:51: Een vrouw van 50 plus met lichamelijke gebreken. Was dus al ziek.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 20:36
▼ 5 antwoorden verborgen

Hoe ging dat rijtje ook alweer? Pestilentie. Oorlog. Hongersnood. Dood.

LiniaalRectaal | 29-02-20 | 19:30 | 1

Nee, overwinnaar (valse god of heerser) oorlog, honger, dood.
Dat wat we nu al een jaar of 5000 meemaken.

Zapata10 | 29-02-20 | 19:37

Hoe is het op Badoo en Tinder? Zijn de apps al uit de stores gehaald?

hier openen | 29-02-20 | 19:01

Vele malen besmettelijker dan gewone griep. 3,4% (i.p.v. 0,1%) gaat dood en ongeveer 15% heeft ziekenhuisopname nodig. Niks dus gewone griep.

Roy020 | 29-02-20 | 18:10 | 6

Griep cijfers,

Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 250.000 tot 500.000 doden

David000000007 | 29-02-20 | 18:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Carnavals vakantie? Serieus geenstijl? Ik werk momenteel gedetacheerd in het onderwijs, en in Noord Nederland komt de GGD met advies: handjes wassen.

De school waar ik mijn werkzaamheden uitvoert heeft niets. Geen protocol, geen middelen en afgelopen maandag raakte de directrice in paniek toen ik gerichte vragen begon te stellen en bijna ieder GGD advies met argumenten uit onderzoeken van tafel veegde.

Nee joh, lekker, die carnavals vakantie is inderdaad overal.

FLP_du_Stok | 29-02-20 | 18:05 | 5

@Epistulae_Morales | 29-02-20 | 18:28:
U denkt dat u overtuigender wordt met schelden?
Nou..... Nee.
En dat FLP zich druk maakt over zijn verantwoordelijkheidsgebied siert hem niet alleen, maar dat zouden meer mensen moeten doen.
Er zijn er genoeg, die alles afdoen met "niets aan de hand", en "een stevig griepje".

Roadblock | 29-02-20 | 18:52

Jij slaat niet ieder GGD advies zo even uit handen, dat lukt je alleen bij iemand die het ook niet hoeft te weten, zoals die directrice. Dat is nu het verschil tussen cherry-picking en kennis, zoals bij de GGD zit, je kunt geen beleid maken op uitzonderingen. Het onderwijs doet dat ook niet.
Het gaat om de afweging van vele zaken en mogelijkheden en dat is andere koek.

Nichtsneues | 29-02-20 | 18:56

@Epistulae_Morales | 29-02-20 | 18:28: Mooi verhaal, als de 'uitbestede' externe schoonmaak met een spuitflacon en 1 doekje ongeveer 50% van alle toiletten wrijft, en handvaten van deuren, en de deuren zelf 1x per week, tot 1x per 2 week 'afneemt' met een doekje zonder desinfectie, Hell yeah, dan heb ik moeite als ik hoor dat kinderen op vakantie zijn geweest in Tirol en hun tante uit Italië is langs geweest.

Maar, ik zal me vast te verantwoordelijk voelen voor andermans kinderen.

FLP_du_Stok | 29-02-20 | 19:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Echt fijn om in dit land te wonen, waarin RIVM en andere autoriteiten zich niet gek laten maken door de heisa eromheen. Gewoon nuchter en doeltreffend te werk gaan en de paniekgekkies ook verder gewoon in hun waarde laten natuurlijk. Nog week of 2 doorkuchen met zn allen en dan weer business as usual.

Achenwee | 29-02-20 | 17:58 | 3

Je kucht? Wil je dat onmiddellijk laten?

MistaRazista | 29-02-20 | 18:04

"Nog week of 2 doorkuchen met zn allen en dan weer business as usual."
U kunt die 'gaat u maar rustig slapen' spot van de overheid natuurlijk wel zo overdrijven, dat u totaal niet meer geloofwaardig wordt.
Ik zeg het maar even.

Roadblock | 29-02-20 | 18:31

Deze twee weken hebben ze extra BTW inkomsten omdat iedereen aan het hamsteren is. Zolang iedereen zelf mondkapjes, desinfecterende zeep en andere zeep koopt hoeft de regering geen extra kosten te maken (net zoals die 1 miljoen nutteloze vaccins van een paar jaar geleden.
Zoals ook overal te lezen is geven ze geen donder om onze zwak zieke oudjes.

hier openen | 29-02-20 | 19:20

Loon op zand slaat keihard terug in tweede helft, stand nu 3-3

Roehm | 29-02-20 | 17:49

Partner ging vandaag met mondkapje.
Kreeg ongevraagd complimenten.
Kassajongen was eerst zenuw-wachtig, maar weer rustig na uitleg.

MistaRazista | 29-02-20 | 17:26 | 6

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 17:40:
Ja, er zijn ook mensen met slechte smaak.

MistaRazista | 29-02-20 | 17:50

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 17:49: Van onderen. Mijn tandartsassistente is heel lenig.

Predikant | 29-02-20 | 17:53
▼ 3 antwoorden verborgen

De minister wacht nog op een geschikt camera moment waarop hij zich een briefje kan laten toeschuiven.

Osdorpertje | 29-02-20 | 17:25

"De komende 13 dagen moeten de contacten van de eerste patiënt hun gezondheid in gaten houden."

Maar niet als in Duitsland een aantal mensen alvast in voorzorgsquarantaine? Lekker dan, als er maar geen Italiaanse toestanden van komen!

Jan, Leiden | 29-02-20 | 17:21

Bingo!

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 17:06

Da’s best logisch. Zouden we met griep/verkoudheid/meeste virussen vaker moeten volgen. Snapt men er wat meer van. Voor nu is vooral de vraag: wie hebben belang bij deze paniek? Follow the money-clubje: doe eens wat nuttigs!

Feitenpliesie | 29-02-20 | 17:01 | 1

De mondkapjesmafia. Nog niet aan te verdienen met het vaccin, dus vooralsnog geen paniek bij het RIVM.

Wim Venijn | 29-02-20 | 18:57

Er is altijd een geluk bij een ongeluk. Nog iets meer dan een maand en dan kunnen de paasvuren weer worden aangestoken. Daar kan dan een mooi ritueel van worden gemaakt.

lekgoot | 29-02-20 | 16:55

It giet oan. Het is al niet meer belangrijk hoe dodelijk het virus is. De paniek zal alleen maar toenemen. Die economische crisis komt er met echte gevolgen.

Vula | 29-02-20 | 16:48

De Paus besmet lees ik, maar kan niet veel bevestiging vinden. Vraag me af of het waar is

Fijn_dat_je_er_bent | 29-02-20 | 16:34 | 4

Bel hem even op zijn pausmobiel

laurentius | 29-02-20 | 18:09

Toch nog goed nieuws.

LiniaalRectaal | 29-02-20 | 19:23

Hij is 83, symptomen,schijnt wat long minder te hebben, leeft in Italie.
4x check risicogroep. Hij mag wel een testje aanvragen. Maar niet hier.

MistaRazista | 29-02-20 | 22:49
▼ 1 antwoord verborgen

Heel verrassend: de familie van de man in Loon op Zand is ook besmet.
nos.nl/l/2325069
Dat had vast niemand ooit kunnen denken.
It giet oan, mensen. Ik ga nog snel even wat boodschappen doen en dan gaat de compound op lockdown.

Stormageddon | 29-02-20 | 16:28 | 1

Ligt er aan waar u woont. Prematuur om nu al on lockdown te gaan.

Jan, Leiden | 29-02-20 | 17:24

Partner en kind in Loon op Zand inmiddels ook besmet.

Peter_K | 29-02-20 | 16:27

Het RIVM, die zijn toch van de klimaat-ramingen en 'cijfers'??

ofarim | 29-02-20 | 16:18

@Bread_Pitt | 29-02-20 | 16:11: Maar toch. Schrijfen schrijven en naar daar na, dat kan ik niet aan mijn kleine keyboard of de Duitse taal instelling toe schrijf.. uh schrijven. Dat moet dus gewoon de cuba libre sein. *plop*

grapo | 29-02-20 | 16:19

@Draak uit Brabant | 29-02-20 | 16:17: cuba dus.

grapo | 29-02-20 | 16:20

Dat is een flinke hoestbui geweest. Ziet er niet gezond uit, al dat blootliggende weefsel.

lekgoot | 29-02-20 | 16:39
▼ 4 antwoorden verborgen

63 besmettingen al in Heinsberg.. Dit gaat heel erg worden.. en ik zit er midden in! #Hückelhoven present hier!

Zuid-aardappeltje | 29-02-20 | 15:34 | 6

Gruße aus Hannover, 280 km verderop. Btw, slechts 29 euro met de trein, Tasse Kaffee bei Balzac om uurtje of 6 ? Lol.

grapo | 29-02-20 | 15:58

@grapo | 29-02-20 | 15:58: Im dieser moment wurde ich lieber Kaffee im Hannover trinken. Ich höre hier immer mehr menschen husten..

Zuid-aardappeltje | 29-02-20 | 16:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog steeds geen doden dus, saai man, na alle ophef en paniek had ik toch nu al minimaal 10.000en doden verwacht, en van die filmpjes zoals in China waar mensen op straat in elkaar donderen en zeker een mooie lockdown van 1 of andere gebied. Maar nee hoor, helemaal niets. Lekkere ramp hoor. Heb hier verdoemekes 400 mondkapjes liggen, 786 blikken voedsel, 1100 kilo meel, 453 flesjes water en 1387 AAA batterijen.

Mark_D_NL | 29-02-20 | 15:29 | 6

aaa batterijen passen niet in de xbox controller he

Dodenakker | 29-02-20 | 16:49

Het is wat slimmer om oplaadbare batterijen te nemen.
Zeker als uw vrouw een grootverbruikster is.

Roadblock | 29-02-20 | 17:23

Domste reactie ooit! Alsof het in China ook niet in het klein begonnen is...

Grietje Wilders | 01-03-20 | 00:30
▼ 3 antwoorden verborgen

RIVM eind januari: "Het RIVM laat desgevraagd weten dat het risico dat de ziekte in Nederland opduikt "vrij nihil" is, omdat er geen directe vluchten vanuit Nederland naar Wuhan gaan."

RIVM dames en heren, die van de Stikstofcrisis. Die hebben de taak om dit allemaal goed te managen. Hah, triest.

harry21 | 29-02-20 | 15:26 | 3

Oja! Helemaal niet bij stil gestaan!! :D Wat kan daar nou mis gaan?;p

Masteryu | 29-02-20 | 16:14

RIVM, die van de Q-koorts.

omanders | 29-02-20 | 16:46

Zag dat bericht ook voorbij komen. En nog veel meer van dat soort onzinberichten. Ze leven daar echt onder een steen.

Schietmijmaarlek | 29-02-20 | 19:06

Die link naar BOL om een kapje te bestellen kan wel weg. Zie onderstaande email van BOL:

Beste klant,

Zoals u wellicht heeft gemerkt heeft uw bestelling bij RyRoShops via bol.com vertraging opgelopen. Dit komt doordat op het moment van uw koop de voorraad bij onze leverancier door derden is ontvreemd. Wat de precieze oorzaak van of toeleiding is naar de ontvreemding is momenteel in onderzoek. Voor ons is het helaas complete overmacht, maar het gevolg is nu dat we de meeste bestellingen niet op tijd kunnen leveren.

We zijn bezig om deze situatie op te lossen en zijn momenteel met andere leveranciers in gesprek. Wat betekent dit voor u?
Wij van RyRoShops begrijpen dat dit ook voor u als klant een vervelende situatie is.

Wij doen er alles aan om onze klanten tegemoet te komen en bieden daarom de volgende mogelijkheden:

1. U behoudt uw bestelling, maar ontvangt deze mogelijk met vertraging. U krijgt zo spoedig mogelijk bericht van ons wanneer wij uw bestelling kunnen leveren.

2. U kunt uw bestelling annuleren en uw koopbedrag terugkrijgen.

3. Wij hebben momenteel wel FFP 2 serie 9300 maskers van 3M op voorraad mocht u hierin interesse hebben kunt u contact met ons opnemen en u krijgt ze kosteloos ter vervanging en naar rato extra maskers.

Excuses voor het ongemak,

Wij horen graag van u.

Gulliver | 29-02-20 | 15:24 | 4

FFP2 = Ongeschikt.

laagvliegert | 29-02-20 | 15:29

@laagvliegert | 29-02-20 | 15:29:
"Neem bij de verpleging van de patiënt de juiste persoonlijke bescherming (FFP2-masker, schort, handschoenen en een veiligheidsbril)"
Bron: RIVM Richtlijnen voor professionals
lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19
Deel: Opname (verdachte) patient.
Nou u weer.
(Ik heb natuurlijk FFP3 + handschoenen + veiligheidsbril)

Roadblock | 29-02-20 | 16:27

@laagvliegert | 29-02-20 | 15:29: Zeker niet ongeschikt, altijd nog beter dan een gewoon chirurgisch masker. Bij ons op de OK gebruiken we ffp2 maskers bij druppel-isolatie.
Ffp3 beschermt wel beter.

Christ | 29-02-20 | 16:36
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een giechel, die minister. Vast vvd. Verantwoordelijkheden verwijzen en dadelijk aan de bitterbal.

Jos Tiebent | 29-02-20 | 15:22

Dag 2, nog geen symptomen ik leef nog

Disabeltje | 29-02-20 | 15:14 | 1

ik ook,maar ben ook al vijf dagen niet van mijn zolder geweest.
Vrees het ergste, de regio hier is nog al afgelegen dus iedereen kan de pijp uit zijn zonder dat de rest van de wereld het weet.
spannund,...
Hoop wel dat die milf van de bakker nog leeft,of bijna ,..... kan ik haar versieren,met slagroom.

miko | 29-02-20 | 15:22

Ik denk dat De overheid hier het prima doet, geen paniek zaaien, wel controleren. Dat dat even niet goed uitkomt voor de 100 vaste reaguurders hier is triest, maar gelukkig hebben jullie elkaar om lekker te zeuren.

captainobvious | 29-02-20 | 14:58 | 22

@Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 18:01:
Waarom volgt de RIVM samen met Togo en Andorra de richtlijnen van WHO niet?

Wederom geen onderbouwd argument waarom je me steeds zo dwars moet zitten.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 18:07

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 18:07: RIVM is beter op de hoogte van de Nederlandse situatie dan WHO, dat bijvoorbeeld ook rekening moet houden met de belangen van Haïti, Zimbabwe en Bangladesh.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 18:56
▼ 19 antwoorden verborgen

Na het klimaat is Corona-virus nu ook een commercieel succes geworden..

Wasbakplasser | 29-02-20 | 14:56 | 1

Het enige wat ontbreekt is nog een autistsich kutkind wat door haar ouders van de zolder is afgeplukt om al een soort commercieel ziener-boegbeeld te dienen.

litebyte | 29-02-20 | 15:18

Nou .. de dagen zijn nu echt geteld voor Freek de Jonge,

Harrow | 29-02-20 | 14:50 | 3

Hèè-hè.

SaintNick | 29-02-20 | 14:54

En gelukkig ziet Peturrr corrrrona de Vries er de laatste tijd ook niet al te best uit.

skinart | 29-02-20 | 14:55

Eindelijk! Hopelijk spreekt ie niet op Boek&Bal.

grapo | 29-02-20 | 16:12

Wanneer het moment komt dat het ‘isolatiebeleid’ wordt losgelaten, is nog niet precies te zeggen. De verspreiding moet dan wijder zijn dan nu het geval is. Het virus is momenteel nog onder controle, aldus Bruins. We volgen nog steeds het bestaande corona-beleid na de nieuwe besmettingen. ONBEGRIJPELIJK MAAR WEL EEN GEVAARLIJKE OVERHEID!!

ofarim | 29-02-20 | 14:49 | 4

Zolang ze niet alle contacten (ook diegenen die geen symptomen hebben) niet opsporen en direct testen, zal het virus zich verder verspreiden. Thuis in quarantaine is bizar, dan besmet je anderen! Dus nu het nog maar kleine aantallen betreft :zet ze in een aparte locatie (ziekenhuis, zolang er nog quarantaine units beschikbaar zijn) tot de quarantaine tijd van 28 om is. 14 dagen is echt tekort.....

Sluit de Schiphol voor vluchten van en naar besmette landen.

FrankOngerust | 29-02-20 | 16:14

@medusa324 | 29-02-20 | 14:55: Niet dus. RIVM wacht af en zie hoe andere landen adequaat reageren en quarantaines met afsluitingen en annuleringen plannen. Nederland doet niets. Massale evenementen gaan 'gewoon door'. Niets aan het handje mensen. Rustig verder slapen. Wij weten wel wat goed voor u is...

ofarim | 29-02-20 | 16:16

Er is idd nog geen bewijs van massabesmetting in Nederland, maar dat duurt niet lang meer. Om dit in te dammen moeten we er direct met gestrekt been in anders is het al te laat.

Vanilla | 29-02-20 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

@scorpio777 | 29-02-20 | 14:53: In China timmeren ze de huizen van besmette personen dicht, dat kunnen we ook hier doen. Ik begin dan bij mijn vervelende buurman.

Ben7943 | 29-02-20 | 15:22

@Ben7943 | 29-02-20 | 15:22: Wat jij timmer mijn huis dicht. Ies rasies! Iek timmer jou de moeder! Wollah!

King of the Oneliner | 29-02-20 | 15:27
▼ 3 antwoorden verborgen

“ Hospitals treating or testing Thailand coronavirus cases

Doctors at the Rajavithi Hospital in Bangkok have reportedly succeeded in using a combination of HIV drugs including lopinavir and ritonavir and the antiviral medication oseltamivir to treat Thailand coronavirus cases, as quoted by Reuters.”

Bron: www.pharmaceutical-technology.com/fea...

Ik heb de ballen verstand van medische dingen he, maar kan iemand mij uitleggen waarom ze experimenteren met HIV medicatie?

droeveling | 29-02-20 | 14:48 | 14

@MistaRazista | 29-02-20 | 16:05:
Zekers, elke keer genieten maar het is wel een land met een gebruiksaanwijzing. Temperatuur daar is goed te doen hoor, je moet alleen je tempo aanpassen aan de lokalen en niet op z'n Europees alles hophop willen doen. Ergste vind ik die airco's daar, die blazen een normaal mens gewoon een keelontsteking binnen, zo slecht worden die onderhouden. Enfin, binnenkort weer naar cartoon country ( kan mijn betere helft heel slecht tegen als ik het zo noem ).

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 16:31

@Tapioca pudding | 29-02-20 | 16:25:
Was ook klinkklare lulkoek, dat hele verhaal. Maar krijg ze maar eens aan het officiele nieuws en de kranten. Facebook he, dus dan is het waar en Khun Heppie Heppie ( de Thaise Mark Rutte maar dan met macht ) hebben ze vooral in de periferie een enorme hekel aan dus luisteren ze niet naar wat hij ( of zijn minsters van volksgezondheid ) zegt over Corona. Nog geen nieuws trouwens over die 3 zieken...

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 16:34
▼ 11 antwoorden verborgen

Wat ik nu begrijp is dat de besmette vrouw ook als vrijwilligster één dag luizenmoeder heeft gespeeld op de basisschool Laterna Magica op IJburg?
Terwijl ze dus onwetend besmet was?
Dit is heel ernstig, want juist bij dat luizenpluizen in het haar van een kind heb je intensief lichamelijk contact.
Nu is het virus op die manier terecht gekomen in heel veel van die gezinnen die kinderen hebben op die basisscool Laterna Magica op IJburg.

Wat een ongelofelijk ONGELOFELIJK stelletje sukkels zijn al die "professionals" toch.

King of the Oneliner | 29-02-20 | 14:43 | 18

@King of the Oneliner | 29-02-20 | 14:59: waar zijn dan die duizenden patienten die we dan hadden moeten hebben ?

Nichtsneues | 29-02-20 | 19:13

@Nichtsneues | 29-02-20 | 19:13: Die komen nog wel. Nu is net de carnaval geweest in Limburg en Brabant. Ik geef het twee weken.

Vanilla | 29-02-20 | 21:13
▼ 15 antwoorden verborgen

Verschrikkelijk besmettelijk biowapen.

rachid82 | 29-02-20 | 14:41 | 1

Ik ken ook een verschrikkelijk besmettelijk dogmatisch wapen. Wereldwijd zijn daar bijna 2 miljard mensen aan ten prooi gevallen and counting...

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 14:49

Geen handen schudden voor voetbal- of hockeywedstrijd
Bij de hockey- en voetbalclub in de Amsterdamse wijk IJburg worden dit weekend geen handen geschud voorafgaand aan de wedstrijden. De clubs treffen hygiënemaatregelen, omdat een vrouw uit de hoofdstad met het coronavirus is besmet. Zij heeft afgelopen week onder meer als ’luizenpluizer’ contact gehad met kinderen op basisschool Laterna Magica op IJburg.

De wedstrijden en trainingen van hockeyclub AHC IJburg en AFC IJburg gaan vooralsnog door. „Dit tot nader order van de gemeente”, zegt voorzitter van de hockeyclub Christine Willems. Wel staat in de toiletten uit voorzorg desinfecterende zeep.

karimp | 29-02-20 | 14:30 | 1

Goed dat ze daar bij het hockey voor de wedstrijd aan de hygiëne denken, om na de wedstrijd zonder te douchen samen de kantine in te duiken.

Ares | 29-02-20 | 14:50

Heeft iemand al de link gelegd tussen grote groepen illegale chinese fabrieksarbeiders in de noord-italiaanse mafia-modefabriekjes en de grote verspreiding van Corona aldaar? (zie Roberto Saviano's werk)

Binnenbaan | 29-02-20 | 14:27 | 10

Via een tweet die iemand hier linkte begreep ik wel dat Italie het hoogste aantal Chinezen heeft binnen Europa: 300.000 ...

MisterC | 29-02-20 | 17:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Amsterdam is een derdewereldstad, prima plek om een pandemie te starten. Alles wat daarvoor noodzakelijk is is aanwezig.
Te beginnen met de juiste vorm van destructief bestuur.

Jan Passant mk2 | 29-02-20 | 14:26

Als iedereen dan zo graag debiele vergelijkingen wil maken met griep:
Er sterven jaarlijks meer mensen aan griep dan aan roken, dus waarom zou ik stoppen met roken?
Ik denk dat het niveau van het onderwijs in Nederland zorgelijker is dan de Corona-uitbraak.

Bom-Petisco | 29-02-20 | 14:25 | 5

Stoppen met griep krijgen dus.

Denkhetnjet | 29-02-20 | 14:38

Het is inderdaad veel zinvoller om panisch achter elkaar aan te hollen zonder dat we precies inzicht hebben over de situatie. Het is veel beter om hysterisch te worden.

Dat is ook waarom we met zijn allen zo staan te springen om Timmermans' Green Deal toch?

Ares | 29-02-20 | 14:39

Je zal als roker maar griep krijgen dan ben je echt verdoemd.

Gulliver | 29-02-20 | 14:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn we er al uit of dit virus ADE eigenschappen heeft? Dat is toch wel een dingetje.

Een normaal virus kun je maar het beste zo snel mogelijk krijgen. Nu is er nog goede zorg en daarna ben je immuun.

Maar als het een gevalletje ADE is, dan ga ik vast een schuilkelder graven en m'n blaaspijp oppoetsen.

WammesWonder | 29-02-20 | 14:25 | 9

@grapo | 29-02-20 | 14:36: 1 geval in Japan waar vraagtekens bij worden gezet. Maar "diverse" klinkt natuurlijk beter.

Binnenbaan | 29-02-20 | 14:46

@Dutch_Holland | 29-02-20 | 14:36:
Voor wie hier meer over wil weten: hier een artikel van onder andere mensen uit de Wuhan groep over een studie naar ADE bij SARS en MERS, Bij het gebruik van monoklonale antistoffen zie je inderdaad ADE. Maar of het in het lichaam ook plaatsvindt blijft nog de vraag.
www.msi.umn.edu/~lifang/flpapers/fang...

lekgoot | 29-02-20 | 14:48

@Binnenbaan | 29-02-20 | 14:46: Meerdere zou nog duidelijker zijn. En het zijn meldingen, geen bevestigingen. Naast uw Japanse bijvoorbeeld ook in Zuid-Korea en inmiddels ook een melding uit Indonesie. Maar vooral blijven downplayen hoor. Dat is beter alsdan zomaar het nieuws van bronnen over de hele wereld tegen elkaar af te wegen. Past beter bij de NOP mentaliteit van Nederland.

grapo | 29-02-20 | 15:38
▼ 6 antwoorden verborgen

"De partner en het jongste kind van de patiënt die in Diemen in thuisisolatie zit testten positief voor het virus. Ook zij verblijven nu in thuisisolatie."
Kijk daar gaat het dus al mis he. Ook zij verblijven NU in thuisisolatie. NU, maar tot nu konden,gingen,mochten die dus vrij naar de super, het zwembad, op playdate bij vriendjes, naar oma en opa, de tennisclub of hockeyclub.
Slap Nederland weer, preventief ruimen van vee is okey maar preventief isoleren van (nog) niet geinfecteerde familieleden van al wel geinfecteeerde familileden denkt men niet aan of laat men over aan het eigen verantwoordelijkheidsgevoel van de betrokkenen.
Terwijl in China deuren gewoon worden dichtgelast,gespijkerd of gebaricadeerd. Schande ! Toch ?

grapo | 29-02-20 | 14:21 | 1

Deuren dichtspijkeren is inderdaad een schande.

medusa324 | 29-02-20 | 14:50

Wel verontrustend dat het RIVM pas in actie komt, bij positief geteste mensen. Wat is er mis om massale bijeenkomsten uit te stellen of af te gelasten. Gewoon uit voorzorg.
We zagen hoe het virus in China verliep. En dan halve zachte maatregelen en alles op z'n beloop laten in Nederland.
Of China reageerde te fel. Of we zijn serieus de sjaak hier in Nederland. Maar die twee totaal verschillende reacties valt niet met elkaar te rijmen.

Wim Venijn | 29-02-20 | 14:19 | 4

Het beleid is een laagje vernis. Ze gaan er vanuit dat het toch niet in de hand te houden is. Vervolgens gaan de draaiboeken voor een griep epidemie gelden. Gewoon lekker thuis uitzieken.

impy | 29-02-20 | 14:25

Maohad ook van die daadkrachtige acties: landbouwproductie daalt 75% en 100 miljoen doden. Zijn ze gewend daar.

Nichtsneues | 29-02-20 | 15:40

@Nichtsneues | 29-02-20 | 15:40: Mao wist ook het opiumgebruik rigoureus terug te dringen. Door verslaafden op te pakken en af te knallen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 16:24
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon 3 weken het hele land plat, de incubatietijd is tussen de 14 en 24 dagen, dus iedereen gewoon thuisblijven. En vanaf nu geen evenmenten meer door laten gaan. Het is de enigste manier om het virus te stoppen.

scorpio777 | 29-02-20 | 14:17 | 3

En dan niet gek kijken dat je kraan geen water meer geeft, je gas uitgaat, en je electriciteit ophoudt.
Heeft u daar allemaal rekening mee gehouden?

Roadblock | 29-02-20 | 14:23

@Roadblock | 29-02-20 | 14:23: Als mensen constant moeten werken om te kunnen leven gaat er iets fout. Misschien dat we hier eens van leren.

Care | 29-02-20 | 18:16

@Care | 29-02-20 | 18:16:
Ik denk dat ook wel eens.
Maar dan kom ik toch altijd weer uit op die eenzame boerderij, waar je met een shotgun je naasten, agregaat en voedselvoorraad tegen rondzwervende bendes halsafsnijders moet verdedigen.
Een georganiseerde moderne samenleving heeft voordelen.
Hoewel de bendes halsafsnijders nu alvast feestelijk binnengehaald worden.

Roadblock | 29-02-20 | 19:27

Ik vraag dit voor een vriend:
Kunnen apen het ook krijgen?
Dit vanwege zijn abonnement op de Apenheul.

HoerieHarry | 29-02-20 | 14:15 | 7

@grapo | 29-02-20 | 14:32:
Dat is niet waar. Ze waren geïsoleerd. Maar iet pro actiever mogen ze van mij wel worden.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:38

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:38: ik weet niet waarom er in diverse media geschreven wordt dat NU ook de papa en het kind in isolatie zitten. Het gebruik van NU suggereert toch dat het tot NU toe niet het geval was ?

grapo | 29-02-20 | 15:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit virus en zijn gevolgen wordt schromelijk onderschat.
-Het is zeer besmettelijk.
--slachtoffers besmetten eerst anderen voordat ze beseffen dat ze besmet zijn
-men heeft IC nodig, er is niet genoeg capaciteit, zoals zuurstof en personeel
-de economische gevolgen zijn enorm, de economie was sowieso al lange tijd aan het koorddansen, met een giga-schuld achter alles, als straks de algoritmes van de beurs computers op hol slaan, heb je een wereldwijde crisis.
-deze crisis is in feite nog erger dan het virus op zich
-het virus blijft in je lichaam, dus echt genezen ben je nooit
-scholen dicht NU
-Schiphol dicht NU
verpleegtehuizen preventief in quarantaine
-besmette personen niet vrijblijvend thuis laten uitzieken
--alle mensenmassa's zoals evenementen, songfestival, dansfeesten, vergaderingen cancellen
-vooral wachtkamers en apotheken vermijden

Maar, dank zij de totale, maar dan ook totale incompetentie van de Nederlandse regering gaat dit giga uit de hand lopen.

King of the Oneliner | 29-02-20 | 14:13 | 12

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:31: Er moeten dus in Italië heel veel onbekende besmette personen rondlopen, zoals iemand aanstipte, in dat gebied werken veel "illegale" Chinese arbeiders in de textielindustrie.

King of the Oneliner | 29-02-20 | 14:37

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:31:

Italianen zijn bijna net zo klein als Chinezen, die kunnen elkaar sneller besmetten. Bij de meeste Nederlanders komt de Corona niet hoger dan de navel.

Gulliver | 29-02-20 | 14:50
▼ 9 antwoorden verborgen

Nou ja, je hebt natuurlijk ook nog zoiets als eigen veranwoordelijkheid. Gewoon even het OV mijden, niet naar disco's en volle kroegen gaan, evenementen in afgesloten ruimtes overslaan, dat soort dingen. Pech kun je hebben maar je hoeft het niet op te zoeken, natuurlijk.

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 14:12 | 3

Dus gewoon een totale lockdown. Als een kroeg vol mag zijn is er niets aan de hand. Als ik als enige niet een volle kroeg in ga omdat er 'iets ergs' kan gebeuren, ben ik psychotisch.

Leptob | 29-02-20 | 14:22

Wanneer was Oom Graai voor het laatst in een disco?

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 14:50

"Later meer." Lekker duidelijk. Meer partner (m/v/o), meer kind, meer virussen?

Frau Merkel | 29-02-20 | 14:12

We moeten vooral oppassen dat Claudia de B. het niet ook krijgt. Dan is het hek van de dam. Dan hebben alle 83 vluchtelingen die ze op zolder heeft verborgen het binnen de kortste keren óók.

JvanDeventer | 29-02-20 | 14:08 | 2

Ik hoor een virus zachtjes zingen: 'Mag ik dan bij jou?'

piloot47 | 29-02-20 | 14:11

Zo’n Black Swan is cookie voor beurshandelaren. Mooi pakketje van labieltjes zoals airlines waar 25% vanaf is een een paar stabieltjes zoals luxe jongens (Hermes en LVMH), daar kan je een hele leuke winst oppakken als deze regenbui overdrijft.

Toverkol | 29-02-20 | 14:08

Dat kan korter. Een keer hoesten en het is geregeld.

Frau Merkel | 29-02-20 | 14:12

Het hele coronagebeuren zorgt wel voor afleiding. Je hoort niet zoveel over de horde bronstige islamitische mannen die weer deze kant op komt.

Padjepejer | 29-02-20 | 14:07 | 3

GeenStijl vindt het Coronavirus blijkbaar belangrijker dan de asielinstroom of het kort geding dat Baudet tegen Buitenhof aanspant. Dit is de eerste keer dat ik meemaak dat GeenStijl de echte problemen minder problematisch vindt dan een schijnprobleem. Normaal gesproken is het andersom, dan houden de heren en dames politici zich bezig met schijnproblemen en richt GeenStijl zich op die zaken waarvoor de heren en dames politici hun kop in het zand steken.

Dit is overigens geen kritiek op GeenStijl. GeenStijl zit tussen entertainment en journalistiek in, wat mij betreft, en blijkbaar is dit wat het publiek van GeenStijl wil lezen.

GeenHeil | 29-02-20 | 14:15

Of over NOx /CO2 en boze boeren. Hé wacht eens, is dit niet hetzelfde RIVM wat toen de meting deed en dat nu het aantal besmettingen telt?

Schemerlamp | 29-02-20 | 14:19

@GeenHeil | 29-02-20 | 14:15:
Laat dat entertainment maar zitten, ik kom hier voor de politiek. Of je moet de politiek entertainment vinden, dat kan natuurlijk ook.

LiniaalRectaal | 29-02-20 | 19:11

Dit virus is vooral gevaarlijk voor ouderen. Zou dat de reden zijn dat Nederland zo laks is? Proberen ze hier corona te gebruiken om de vergrijzing op te lossen?

MainFrameMedia | 29-02-20 | 14:07 | 3

En woningen vrij te krijgen, voor de doorstroming.

Binkoo | 29-02-20 | 14:21

Scheelt weer AOW-uitkeringen.

ofarim | 29-02-20 | 14:28

Misschien tijd dan dat het het koningshuis en het kabinet treft, gegarandeerd dat het dan ineens allemaal 'wel' kan.

Care | 29-02-20 | 18:18

Wanneer gaat mevrouw Halsema trouwens op bezoek bij het getroffen gezin? Als blijk van medeleven natuurlijk.

Binkoo | 29-02-20 | 14:04 | 4

Flinke kans dat het getroffen gezin daar niet echt op zit te wachten.

Padjepejer | 29-02-20 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, de Gele Hesjes zijn aan hun deathmarch begonnen.

ikbenerweer! | 29-02-20 | 14:03

Waar ik me dan over verbaas is dat je niets hoort over het verstrekken van het malaria-medicijn chloroquine aan de corona-zieke mensen en/of hun directe omgeving. Voor de kostprijs van 11 euro per doosje hoeft men het niet te laten. En het is ook nog eens makkelijk en snel te produceren. Dus, waarom gebeurd het niet?
Meer info over dat malaria-medicijn: eenvandaag.avrotros.nl/item/deze-medi...

kweethetooknietbeter | 29-02-20 | 13:58 | 2

We kunnen nu testen of het echt werkt.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:05

Omdat het niet geneest maar alleen de symptomen verminderd.

skinart | 29-02-20 | 14:20

Weer een verdubbeling in een dag. Als dat zo doorgaat hebben we het zo rond 23 maart allemaal. Het is maar dat je het weet.

Peter Rottevanger | 29-02-20 | 13:56

Het is geen hysterie, maar wel broodnodig gezond verstand. Lees verder.

De virus aan zich is wel iets gevaarlijker dan een gewone griepvirus, maar het grootste gevaar, omdat het een geheel nieuw virus is en we hebben geen groepsimmuniteit, is dat iedereen tegelijk deze griep krijgt, Dan zou alles in elkaar storten, te beginnen met de zorg, daarna bevoorrading van levensmiddelen etc. En dan vallen er pas echt veel slachtoffers. En is het ook maar de vraag of de samenleving daarvan bovenop kan komen.

Dus wat we met zijn allen nu doen is proberen de onvermijdelijke epidemie uit te rekken over de tijd.

Dat is geen hysterie.

SaintNick | 29-02-20 | 13:53 | 18

@Vanilla | 29-02-20 | 17:27: Linken is iets voor luie donders. Probeer maar eens in eigen woorden weer te geven wat je zo plausibel vindt aan de beweringen in The Lancet. Ik laat me graag overtuigen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 17:41
▼ 15 antwoorden verborgen

Waarom wordt bij een 'normale' griepgolf niet iedere geïnfecteerde in het nieuws genoemd? Bij mijn vrouw op school kan zomaar 30% van de kinderen van een klas thuis zijn wegens griep. Hoor je nooit iemand over.

Quib | 29-02-20 | 13:51 | 12

@JackRyan | 29-02-20 | 14:11: En de rente verlagen in de hoop dat het weer aantrekt gaat deze keer niet lukken want die is al nul.

Schemerlamp | 29-02-20 | 14:25

@Schemerlamp | 29-02-20 | 14:25:
Dat klopt niet. De door de ECB gehanteerde (deposito)rente is inmiddels -0,5%. In de VS is de (deposito)rente 1,5-1,75%.

In navolging van de crises van 2000 en 2008 is de rente steeds verlaagd met circa 5%. Dat heeft de klap toen verzacht. Nu zou de rente wellicht naar -5,5% of zelfs nog lager moeten om het op eenzelfde manier te verzachten. Tevens hebben zowel de Fed als de ECB na 2008 voor duizenden miljarden geld gedrukt om staatsobligaties op te kopen (respectievelijk in 2012 en 2015). Dat betekende een verkapte renteverlaging (van de lange rente) van nog eens 5%. Circa 500 miljard per procentpunt. Hoe verder men gaat met dit extreme (experimentele) monetaire beleid, hoe minder effectief het zal worden én hoe groter de negatieve bijwerkingen zullen zijn (bijv. in de vorm van het aantal zombiebedrijven, zeepbellen, etc.). Dat betekent dat men steeds meer uit de kast moet halen. Ofwel, de korte rente verlagen met misschien wel 7%, daarmee uitkomend op -7,5%. En voor 10.000 miljard geld drukken en niet alleen obligaties maar ook aandelen/vastgoed gaan opkopen. In Japan gebeurt het al. Op het einde van het liedje is alles van de centrale bank. U ziet, op een gegeven moment loopt het volledig vast. En wat dan?

JackRyan | 29-02-20 | 14:38
▼ 9 antwoorden verborgen

In Zwitserland zijn alle evenement > 1k afgelast en dus ook verschillende optredens. Het concert van Frans Bauer in de Tamboer in Hoogeveen gaat niet door, want ... Fransie is ziek.

Trap er niet in!

ikbenerweer! | 29-02-20 | 13:51

Het RIVM zou zichzelf eens een keer goed moeten laten testen

laurentius | 29-02-20 | 13:50 | 2

Een intelligentietest ja. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Bamberger Reiter | 29-02-20 | 13:57

@Bamberger Reiter | 29-02-20 | 13:57:
Negatief.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 13:59

Wanneer houdt men op met de massahysterie, aangejaagd door media die er geen verstand van hebben?
Aan een gemiddelde griepgolf gaan meer mensen dood dan wat de huidige teller aangeeft. Bovendien is overal medische hulp beschikbaar. Weinig aan de hand dus.
Maar ja. Sneeuwvlokken alom. Die worden geconfronteerd met de idee dat het leven niet maakbaar en perfect is. Sjemig.

In China is onlangs een aantal gevallen van de pest geconstateerd. Dat lijkt me minstens zo schokkend maar daar hoor je niemand over.

einStina | 29-02-20 | 13:48 | 38

@Roadblock | 29-02-20 | 15:07: Was in Shanghai, een voor Chinese begrippen welvarende stad. Dus geen achtergebleven platteland.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 16:02

@einStina | 29-02-20 | 15:49: als u nooit huilknopjes gebruikt, hoe weet u dan dat deze niet automatisch tot een joris leiden? ;)
*wegduikt voor de volgende jij-bak/implicatie dan wel joris*

Mensdier | 29-02-20 | 16:44

@mensdier. Algemene kennis. Duh.

einStina | 29-02-20 | 16:57
▼ 35 antwoorden verborgen

Ik mis de dramatiek in dit nieuws, zoals dat wel het geval is bij papiertjes in de handen gedrukt.

Wim Venijn | 29-02-20 | 13:46 | 3

Nou bij deze: het aantal besmettingen verdubbelt tot nu toe elke dag: van 1 naar 2 naar 4.

yiyin | 29-02-20 | 13:49

@yiyin | 29-02-20 | 13:49:
Beetje grillig verloop. Als je een superspreader hebt, zoals in Italië, dan heb je echte vette pech. Maar dan kan het hard gaan.

Wim Venijn | 29-02-20 | 13:53

@Wim Venijn | 29-02-20 | 13:53: Onze super spreader heet carnaval, nog even geduld. ;

Kluukluuk | 29-02-20 | 16:29

Willem 2 heeft gisteren gewonnen van Groningen. Nu is iedereen in Groningen ziek

TRUMP | 29-02-20 | 13:42 | 1

Wuhan 2 zul ie bedoelen

Tilbabwaan | 29-02-20 | 13:56

Nog nooit waren we zo veilig en nog nooit waren we zo bang.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 13:42 | 61

@thephysicist | 29-02-20 | 18:15: RIVM geeft heldere informatie, vind ik. Beknopt en overzichtelijk en heel feitelijk. Niet van dat emotionele gedoe.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 18:59

Inderdaad Kuifje.

Verklaring is simpel.
1. We zijn veilig in een goed georganiseerde samenleving met alle voorzieningen onder handbereik.
2. We worden bestuurd door een stel incompetente bestuurders zonder daadkracht die uit een misplaatste vorm van arrogantie niets doen.

ristretto | 01-03-20 | 08:01
▼ 58 antwoorden verborgen

Zou me niets verbazen dat Schiphol veel druk uitoefent om vooral niet het idee te wekken dat in NL mensen Corona-virus hebben. Die echtgenoot was dus ook in Lombardije. Nu pas gaan ze zijn contacten uitzoeken.... Wat een sukkels. Zo loop je toch altijd achter de feiten aan? Totdat je het niet mee kunt bijbenen.

ecologiste | 29-02-20 | 13:41 | 9

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:22: Ja, dat lijkt me ook. Maar je moet je vertragingen goed uitkiezen. Er moet dus echt iets aan de hand zijn, anders ben je je geloofwaardigheid snel kwijt.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 14:25

U heeft daar een goed punt. Als er 1 mensenmassa met elkaar ziektes kan uitwisselen in Nederland is dat Schiphol wel. Internationaal overstappen samen met de passagiers van de intere EU markt. Alleen de koorts meten en doorlopen. Je breekt je nek over de chinezen. What can possibly go wrong?

Kluukluuk | 29-02-20 | 16:27
▼ 6 antwoorden verborgen

'I have the coronavirus. So far, it isn’t that bad.
My treatment has largely consisted of drinking gallons and gallons of Gatorade" - artikel in de WAPO. Kan geen linkje plaatsen. Maar nu horen alle bangeriken het eens van iemand die corona heeft. Nogmaals het is gewoon ene lekkere stevige griep.

Mark_D_NL | 29-02-20 | 13:41 | 7

@decaliter | 29-02-20 | 13:51: Het punt is, als je het Corpnavirus zn gang laat gaan, zou die net zo verspreid kunnen raken (of nog meer want besmettelijker) dan griep. En dan kan je de sterftegetallen met minimaal 20 vermenigvuldigen. Dus laten we er dan toch maar voor zorgen dat coronavirus zich niet teveel gaat verspreiden, toch?

Realisties | 29-02-20 | 14:44

@Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 14:39:
"Die man stond bol van de stress en had nachtenlang doorgewerkt. Hup, daar gaat je weerstand."
Kuif kan het weten-Hij was erbij- Evenals Halbe.

Roadblock | 29-02-20 | 15:25
▼ 4 antwoorden verborgen

"Hiermee staat Nederland nu in totaal op 4 besmettingen."

De tellingen zijn: aantal besmet, aantal ernstig ziek, aantal dood.
Dat is nu dus 4, 1, 0

Peter_K | 29-02-20 | 13:40 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

Die Tilburgse carnavalscontactenstudie wordt nog een dingetje

Plap | 29-02-20 | 13:39

Volg het geld, Chinese productie stil, fabrieken binnenkort schoon en met werk grage sterke mensen. Prijzen vanuit China gaan hoog, en zoete lieve Gerritje mag ervoor betalen.
China lacht .

am*dam | 29-02-20 | 13:38

En Verherbesmetting is dus ook mogelijk.
In Korea hebben mensen het nóg een keer gekregen.
Is misschien al gezegd hierzo, maar toch.

Ruimedenker | 29-02-20 | 13:38 | 1

Man, dat is oud nieuws. In Japan hadden ze dat al en in China nog eerder!

sjuul69 | 29-02-20 | 13:49

Waar niemand het over heeft is het enorme verlies op de beurs van afgelopen week. Het zou me niet verbazen als het aantal zelfmoorden als gevolg daarvan hoger zal blijken te zijn dan het aantal doden die we krijgen als gevolg van dit coronavirus.

halbstark | 29-02-20 | 13:38 | 5

Buy the dip!

Varende_Reaguurder | 29-02-20 | 14:09

De beurs is de economie niet. Geen Waardeoordeel (aandeel) aan economische bedrijvigheid koppelen.

Kluukluuk | 29-02-20 | 16:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik voorspel een zeer langzame stijging van het aantal gevallen en dan opeens een explosie aan patiënten. Nederland is niet in staat adequaat te testen, nu alleen mogelijk in Erasmus en door RIVM. En wat je niet kan testen, dat is er niet. Maar dan...

40%-70% van de bevolking raakt geïnfecteerd
20% van de geïnfecteerden heeft ziekenhuisopname nodig

Do the math. Gaat niet passen.

medusa324 | 29-02-20 | 13:38 | 9

@thephysicist | 29-02-20 | 13:54: Als je met verifieerbare cijfers bij Kuif komt houdt ie altijd op met reaguren. Valt me al langer op. Net een politicus.

Vanilla | 29-02-20 | 17:04

@Vanilla | 29-02-20 | 17:04: Neem de meest recente RIVM-cijfers. 17 procent wordt echt ziek van het virus en een deel daarvan moet naar het ziekenhuis. Maar die 17 procent is waarschijnlijk een overschatting omdat geïnfecteerden met weinig klachten zich niet melden en dus niet meegenomen worden in de statistieken.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 19:58
▼ 6 antwoorden verborgen

het bericht wat iedereen al wist dat het zou komen, maar het RIVM doet huh?! echt waar?!

Henk P | 29-02-20 | 13:38

Had toevallig nieuwe zeep nodig...allemaal lege schappen in de supermarkt. WTF doen die viespeuken dan de rest van het jaar??

UntouchableLady | 29-02-20 | 13:37 | 2

Sorry, heb ik gekocht. Wat wil je hebben?

ikbenerweer! | 29-02-20 | 13:53

Nou mijnheer, de testresultaten zijn bekend. En het is goed nieuws: de zware dubbele longontstekingen en 44 graden koorts die u en uw familieleden al bijna een week teisteren en al het leven van uw vrouw en één van uw kinderen geclaimed hebben, zijn niet het gevolg van het Coronavirus, maar van het Influenzavirus.

We kunnen dus weer gerust slapen met zijn allen. Oh, de verslaggever van het AD die zou langskomen voor een interview heeft afgezegd na het vernemen van de testresultaten. Doei.

Varende_Reaguurder | 29-02-20 | 13:35 | 3

Om de hype nog maar eens goed onder woorden te brengen!

decaliter | 29-02-20 | 13:37

Google de mexicaanse griep uit 2009 nog maar eens

decaliter | 29-02-20 | 13:40

LOL. Je kunt er ook ebola voor invullen. Nu ff geen nieuws.

Kluukluuk | 29-02-20 | 16:14

Ik zet mijn duikmasker wel op ;-)

medusa324 | 29-02-20 | 14:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik doe vandaag mijn witte pak aan.

Deksmaat | 29-02-20 | 13:34 | 1

Well, you can tell by the way I use my walk
I'm a corona man, no time to talk
Music loud and women warm, I've been kicked around
Since I was born
And now it's alright, it's okay
And you may look the other way
We can try to understand
The New York Times' effect on man
Ah, ha, ha, ha, stayin' alive, stayin' alive
Ah, ha, ha, ha, stayin' alive

hier openen | 29-02-20 | 17:55

Gewoon je lichaam goed doorspoelen met chloor en alcohol.
Ik beveel de chloor van het Kruidvat aan en Smirnoff No. 21 Premium Vodka.

King of the Oneliner | 29-02-20 | 13:34 | 5

@Bill le Koek | 29-02-20 | 13:40: Dat gaat vanzelf over.

ikbenerweer! | 29-02-20 | 13:46

@Bill le Koek | 29-02-20 | 13:40:
Kwestie. van even wennen.

B.Spiritus | 29-02-20 | 14:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou weten we het wel. Doe maar weer eens een belletje bij de duizendste dooie.

squadra | 29-02-20 | 13:33 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Een dag verder en weer een verdubbeling... Gaat lekker.
Of was die vorige eergisteren? Dan gaat het maar lineair. Dan mag het geen naam hebben (een zieke per dag).

frank87 | 29-02-20 | 13:32 | 1

Dat beredeneer je op basis van enkele gevallen, een niet op de groei zoals in China of Italië?

RandyBiel | 29-02-20 | 13:48

Was gisteravond een avondje uit in het Holland Casino. Vrij druk daar, want vrijdagavond. Het stikte er van de Italianen. Vanwege de budget-hotels en de StayOkay in de onmiddellijke omgeving. Daar moest ik toch even aan wennen.

Maar gelukkig heeft de directie overal dispensers met desinfecterende hand-gel laten plaatsen. Die binnen de kortste keren leeg zijn en niet worden bijgevuld. Geeft toch een geruststellend gevoel van schijnveiligheid.

Peter Emile | 29-02-20 | 13:31 | 6

Vraag me altijd af hoe je dat desinfectie spul in je longen smeert...

Acar_ketimun | 29-02-20 | 13:49

Peter, je staat bij mijn favorieten, maar die conclusie; goedkope hotels-Italianen, hoe ben je er toe gekomen?

Normpje | 29-02-20 | 14:34

@Normpje | 29-02-20 | 14:34: Vind ik een verkeerde conclusie. Mijn conclusie is dat dit besmette Italianen uit Noord-Italie zijn die hier in quarantaine zitten.

Kluukluuk | 29-02-20 | 16:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Leeft Stef Blok nog?

Mark_D_NL | 29-02-20 | 13:29 | 1

Ja, die zit thuis in quarantaine alle nieuwsgroepen door te spitten. Zijn favoriete nieuwsgroep is de alt.madcrew hoorde ik gisteren.

sjuul69 | 29-02-20 | 13:44

Fles rum en chips erbij, dit wordt weer een topic met 1000+ comments. Ondertussen naar buitenkijkend naar moeders met boodschappenwagentjes die de AH in gaan. Normale zaterdagdrukte of toch?

Schemerlamp | 29-02-20 | 13:29 | 1

Schrikkel bonus dag. Veel halve prijs of 3e gratis.

Acar_ketimun | 29-02-20 | 13:51

Als 2% van de besmette mensen overlijdt, vind ik het nog meevallen. Van mijn vroege jeugd, herinner ik onze buurvrouw, die toen al in de 80 was. Zij baarde 14 kinderen, waarvan zij er 9 verloor aan de Spaanse Griep.

Voor het welzijn van onze planeet, zouden we eigenlijk best zoiets kunnen gebruiken, er zijn gewoon veel te veel mensen. Ik denk trouwens ook dat zoiets ooit gaat gebeuren.

Natuurlijk zou D66 dat in dat geval in het geheel niet betreuren, al die gratis organen voor de Staat....

Heppie-even-voor-mij | 29-02-20 | 13:28 | 7

Alleen heb je ook nog kans op herbesmetting. Als je herbesmet wordt dan heb je 30% kans om het loodje te leggen.

Graftak | 29-02-20 | 13:51

Hoezo voor het welzijn van de planeet? Wat is de juiste staat van de planeet?

John McClane | 29-02-20 | 13:56

@Varende_Reaguurder | 29-02-20 | 13:41: Als de patient zich als donor heeft opgegeven , is dat een zaak tussen arts en patient. Naar de familie wordt er wel geluisterd , maar die hebben beslist geen inspraak.

onfray | 29-02-20 | 14:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed het is zover, we gaan allemaal dood.
Vanavond grote mega orgieS in Ahoy en in de Zygo dome.
Maakt toch allemaal niet meer uit. Ga maar los.

Tapioca pudding | 29-02-20 | 13:28

Ik stem ervoor dat er nog maar 1 corona topic per dag mag komen.

Meer is meedoen met de hype, en resulteerd in minder echt leesvoer.

Gijsbert | 29-02-20 | 13:28 | 3

hee, er zit een knop op je peecee....

Pimp my Voortuin | 29-02-20 | 13:31

F5 knop bedoelt u?

Schuldenbrau | 29-02-20 | 13:39

"Vannacht". Waarom pas om 12:45 naar de pers stappen?????

djmarco2 | 29-02-20 | 13:26 | 3

Escalatie modus

born2killn00bs | 29-02-20 | 13:29

De communicatiehipster was nog niet wakker. Het is weekend weet je.

ikbenerweer! | 29-02-20 | 13:33

Noem het gewoon Milaan en omstreken.

Pimp my Voortuin | 29-02-20 | 13:26

Op 0:21 hadden ze de animatie nog even verder moeten laten gaan.....

Tuinhekje | 29-02-20 | 13:26

Gewoon rustig aan de komende week je vriezer, koelkast en voorraadkast aanvullen. Alles is nu nog te krijgen bij de Albert Heijn (ik was er vanochtend). Je weet maar nooit wanneer je twee weken thuis in quarantaine moet. Het kan iedereen overkomen. En dan wil ik wel graag voldoende eten in huis hebben voor mijn gezin.
Maar best lastig, want ik vind het al moeilijk om voor vier dagen rondom de Kerst boodschappen te doen, laat staan voor veertien dagen. Pasta, rijst, potten en blikken groenten zijn heel lang houdbaar. Diepvriesgroenten ook; mocht het niet nodig zijn, heb je er na de corona-crisis altijd nog wat aan.

DianaSpencer | 29-02-20 | 13:25 | 10

@De Profundus | 29-02-20 | 13:41: Een radio op batterijen , kaarsen, water en batterijen zou ik , maar wie ben ik , ook op uw lijstje zetten.

onfray | 29-02-20 | 14:49
▼ 7 antwoorden verborgen

Nou, bereid u maar voor op gesloten kantoren, scholen, bedrijven en universiteiten. Nederland zit de komende weken massaal thuis op de kinderen te passen.

Met 52 weken in een jaar gaat dus minstens een paar procent van het BBP naar de filistijnen. Dat zijn miljardenbedragen. Ik ben benieuwd met welke "tijdelijke crisismaatregelen" Rutte en trawanten dit keer komen aanzetten.

Professor Superhirn | 29-02-20 | 13:25 | 5

Zijn dat niet gewoon extra thuiswerkdagen voor de meesten?

harryverdetsie | 29-02-20 | 13:39

@harryverdetsie | 29-02-20 | 13:39:
Precies, mijn collega's met kinderen hebben minimaal 2 'thuiswerkdagen' per week waarin ze nauwelijks iets produceren. Ze sparen zo wel kinderopvang uit en krijgen er ook nog voor betaald. De baas (Overheid) vindt het prima.

Lomo | 29-02-20 | 14:02

@Lomo | 29-02-20 | 14:02: Ik bracht toen ze klein waren de kinderen nog wel eens naar de ballenbak van de Ikea op mijn thuiswerkdag. Bovenin gratis koffie tijdens de conference call met collega’s.

Schemerlamp | 29-02-20 | 14:11
▼ 2 antwoorden verborgen

gisteren ook blij de buren van Dumpert.

Pimp my Voortuin | 29-02-20 | 13:32

Binnenzitweken/maanden: Dag 2.
Het virus komt op gang zie ik. Net een wasje gedraaid, toch maar niet buiten hangen. Ah, boodschappen kan ik hier laten bezorgen zie ik, mooi. Hopelijk blijft dat nog even bestaan. 150 pakjes sigaretten, zou 't genoeg zijn? Toch maar rantsoeneren. 50 liter vodka, idem, maar vandaag gaat de eerste open. Resident Evil kijken vanmiddag, alles achter mekaar. Oh, eerst de warme hap voor vanavond in de magnetron, ja, gaat weer schelen. Wanneer zou de stroom uitvallen? Ach, petroleumstel moet ook lukken, ja, genoeg olie in huis, dat wel. Hmm, de buren al een tijd niet gehoord, 't zou toch niet? Best maf zoveel pleepapier in de huiskamer maar ja, je moet wat hé...
Ok, tv aan en dalijk hier nog een keer checken. Kut, dat gezin in Mokum...

Bucket of Shit and P | 29-02-20 | 13:21 | 5

@Bucket of Shit and P | 29-02-20 | 13:29: taboe onderwerp. That is...

Bucket of Shit and P | 29-02-20 | 13:29

'Boodschappen kan ik laten bezorgen'.....
"Hier zijn uw boodschappen Meneer, Kuch Kuch Hoest Hoest."
"Pakt u het kratje maar aan"

Roadblock | 29-02-20 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zal blij zijn als de Corona-hype is afgelopen.

Wasbakplasser | 29-02-20 | 13:20 | 6

@Premier Trutte | 29-02-20 | 13:29:
Ik zou me meer zorgen maken over de influenza-virus.

Wasbakplasser | 29-02-20 | 13:35

@Wasbakplasser | 29-02-20 | 13:35: het influenza virus. Jaja. Je bedoelt waarvan wordt gezegd. Goh je zal eens een airborne virus krijgen dat dodelijk is en waarvoor geen vaccins of medicijnen tegen zijn. Dat snel muteert en heel besmettelijk is. Nou dan moeten we maar blij zijn dat dat corona virus dat allemaal niet is. Oh wacht.... Kut.

peterdh | 29-02-20 | 13:45

@peterdh | 29-02-20 | 13:45: 1700 dode gemiddeld per dag, 650 duizend per jaar maar dat Corona virus is pas ècht dodelijk. Lemmingen...

Acar_ketimun | 29-02-20 | 13:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat zijn ze blij.
Joepie.
Nederland hoort nu ook bij de grote jongens en heeft ook Corona patiënten.
Dat pokke virus is vergelijkbaar met een stevige griep en je krijgt het of je krijgt het niet, maar mondkapjes helpen in ieder geval geen ruk.
Je wil niet weten aan hoeveel potentieel dodelijke virussen we dagelijks worden blootgesteld, denk alleen maar eens aan een bezoek aan de super.
Je hebt geen idee hoe vies de winkelkarretjes en mandjes zijn of hoeveel ziektekiemen aan je boodschappen zitten waar Jan en alle man met zijn ongewassen klauwen aan hebben gezeten.

jufrouw theelepeltje | 29-02-20 | 13:20 | 7

Stap eens een keer het OV in en zie hoeveel smeerlappen niet eens een fatsoenlijke basis hygiëne kunnen hanteren. Hand voor je mond als je moet niezen of hoesten? Welnee, lekker rondsproeien en daarna met je snotpoten weer als een zombie met je telefoon spelen. Die erna meegaat naar werk en welke na een dag als bacillen spons dienst heeft gedaan lekker meegenomen in je nest om nog even hele belangrijke shitposts na te lopen. En van handen wassen drogen je handjes zo erg uit dus doe dat maar niet. Zeker niet na het schijten want de boterham wacht.

Acar_ketimun | 29-02-20 | 14:01

@Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 13:46:
Allemaal aannames Kuif, allemaal aannames.
Be prepared.
Niet geschoten is altijd mis.
Beter mee verlegen als om verlegen.
Si vis pacem parabellum.
Dat zijn mijn lijfspreuken, waar ik tot op heden wel mee ben gevaren.
Kijken hoever jij komt met "een stevig griepje" en "niets aan de hand".

Roadblock | 29-02-20 | 14:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Frankrijk vind ik ook maar heel verdacht. Eerst 8 besmettingen, pas na een volle week veranderde dat cijfer naar 9. En dan nu plotseling 59 besmettingen? Frankrijk geeft volgens mij geen idee hoeveel besmettingen ze echt hebben ...

nog-eenbelg | 29-02-20 | 13:20 | 7

Wacht maar tot het los gaat in de Franse banlieue. Kom je als hulpverlener niet veilig in om te tellen.

Schemerlamp | 29-02-20 | 13:42

@Schemerlamp | 29-02-20 | 13:42: Daar dacht ik ook aan. Als dit echt een pandemie wordt en verschillende Franse steden moeten in lockdown kun je er vergif op innemen dat er rellen van komen, zware rellen. Dat zijn de steden. Het Franse platteland is op veel plekken blijven steken in de jaren ‘70. Daar ben je aangewezen op de lokale dorpsdokter en het dichtstbijzijnde hospitaal op +50 km en dat hospitaal heeft al veel te weinig plaatsen als de griep ietsje zwaarder is dan normaal … Neen, Frankrijk is fucked.

nog-eenbelg | 29-02-20 | 13:55
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoeveel mensen zijn er vorige week overleden als gevolg van roken?

Red shirt | 29-02-20 | 13:18 | 6

De meeste Corona doden zijn rokers.
Mensen die mondkapjes aan het kopen zijn kunnen beter stoppen met roken.

Gulliver | 29-02-20 | 13:34

Een keukentrapje vergelijking?

Roadblock | 29-02-20 | 15:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Regelmatig zie je geruststellende woorden voorbij komen dat de reactie overdreven is en dat het te vergelijken is met de "gewone" griep. Dat is dus grote onzin. De case fatality rate (CFR) van de gewone griep is circa 0,1%. Die van malaria is 0,3%. Die van anthrax (die van de poederbrieven) en de lassakoorts is circa 1%. Die van de Spaanse Griep in 1918 circa 2,5%. En dan die van COVID-19; 3,4%.
Dat is dus circa 34 keer dodelijker dan de gewone griep, circa 11 keer dodelijker dan malaria en circa 3 keer dodelijker dan anthrax of lassakoorts. Zie: en.wikipedia.org/wiki/List_of_human_d...

Bovendien is dit nieuwe coronavirus (vooralsnog) vele malen besmettelijker dan de "gewone" griep. Zie: www.nytimes.com/interactive/2020/worl...

Dus als nog eens iemand dit virus vergelijkt met de griep, dan stel je gewoon de vraag of diegene liever besmet raakt met malaria, anthrax of de lassakoorts.

Het lijkt een kwestie van tijd tot dit volledig uit de hand loopt en de wereldeconomie tot stilstand komt.

JackRyan | 29-02-20 | 13:18 | 7

Dat vvd lid zijn straalt er van af; “bagatelliseren kun je leren”

ristretto | 01-03-20 | 09:24
▼ 4 antwoorden verborgen

De les die iedereen hier weer uit kan leren is: luister NIET naar de overheid, geloof NIETS wat diezelfde overheid u op de mouw probeert te spelden, want het zijn een stelletje volstrekt incompetente leugenaars, die vooral heel goed voor zichzelf kunnen zorgen en de benen nemen, zo gauw de shit losbarst.

KeesBruin | 29-02-20 | 13:17 | 2

Zo dat heb je weer gezegd. En nu je brinta opeten jongen.

Ridde Rogter | 29-02-20 | 13:26

Bruine streep in de broek?

zuurtjeregen | 29-02-20 | 13:52

Ik wist helemaal niet dat wanneer je tegenwoordig eens ergens door de dokter op wordt getest, die uitslag wordt gepubliceerd door het RIVM. Ik vind dat wel botsen met medische geheimhoudingsplicht enz. Ging dat met AIDS ook zo?

Leptob | 29-02-20 | 13:15 | 3

Soa-, hepatitis-, TBC-, polio-,hondsdolheid-, leg maar vast een zwarte lijst aan met deze pestburgers.

Tapioca pudding | 29-02-20 | 13:19

Er zijn noodmaatregelen van kracht. De overheid mag u zelfs met geweld isoleren. De eerste stad waar dat van kracht is, was Rotterdam. Alleen wordt dat allemaal niet zo hard geroepen door de StaatsOmroep. (NPO)
Iedere zinvolle voorlichting ontbreekt. Terwijl het al anderhalve maand zeer actueel is.

Tuinhekje | 29-02-20 | 14:15

@Tuinhekje | 29-02-20 | 14:15: Dat hoorde ik vanmiddag ook. Ook dat het naar de huisarts gaan met symptomen van Covid19 een misdrijf is.

Vanilla | 29-02-20 | 16:45

Zijn er al mobiele crematoria in aantocht?
*paniek*
Wat een sensatie.

Is dit nog nieuws? | 29-02-20 | 13:14 | 5

Die staan al klaar. Nederland heeft ze al sinds 2008 meen ik.

Tuinhekje | 29-02-20 | 14:16

Breng Harrie Mens nou niet op een idee......

loze stijl | 29-02-20 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Het Nederlandse gedoogbeleid wordt ook toegepast in deze crisis.
Laten geïnfecteerden gewoon rondhuppelen.

laurentius | 29-02-20 | 13:14 | 3

No problem. Er zijn 40.000 artsen onderweg.

Pleegzuster B | 29-02-20 | 13:18

@Pleegzuster B | 29-02-20 | 13:18:
Ja idd ik weet niet wat ik erger vind

laurentius | 29-02-20 | 13:21

@Pleegzuster B | 29-02-20 | 13:18: En 100.000 apothekers. In foute spijkerbroeken met teveel gaten, een grote bek en met een onduidelijke vooropleiding. En ze staan thuis op de "wanted list" omdat ze hun dienstplicht ontdoken hebben.

Heiner | 29-02-20 | 13:26

Nu krijg ik tegenwoordig niet alles meer mee omdat ik al jaren in isolatie in pyjama op de zolder zit ( ik noem het zelf een penthouse ), maar :

Wat is een luizenmoeder? Geen grap, het internet geeft alleen een gedateerd antwoord.

ikbenerweer! | 29-02-20 | 13:13 | 6

Een luizenmoeder is een werkende moeder met een luizenbaan.

Peter Emile | 29-02-20 | 13:49

Dan bent u waarschijnlijk kaal.

quigg | 29-02-20 | 14:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wil even zeggen dat ik niet tot die 4 behoor. Kick Out Corona! Of KOC, als dat meer subsidie oplevert.

beldewouten | 29-02-20 | 13:13 | 2

Ik zou toch graag een bewijs zien dat je getest bent.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 13:54

@Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 13:54: Snap ik. Maar gezien jij en ik behoren tot de schaduw-elite die deze uitbraak bewust heeft veroorzaakt, vertrouw je me toch wel?

beldewouten | 29-02-20 | 13:58
-weggejorist-
Mark_D_NL | 29-02-20 | 13:13 | 1

Afgezien van het feit dat de uitbraak de grenzen aantoont van een EU zonder grenzen, is het Coronavirus niets meer dan een grappig lachertje. In het bijzonder als je het op mortaliteits-gehalte beoordeeld. Bijna komisch laag toch? Wel kan het zich snel vermenigvuldigen. Maar stel nu even dat het samen smelt met het super dodelijke Ebolavirus? Dat is helemaal niet ondenkbaar. Ook in donker Afrika heeft Corona zijn weg gevonden. Ik parafraseer:
"Als twee virussen op hetzelfde moment dezelfde gastheercel infecteren (virus A en virus B), spreekt men van 'virale seks' (= dat ze gaan rollebollen). Hierbij worden de nucleïnezuren van beide virussen (A en B) gemengd, waardoor een geheel nieuw virus (C) ontstaat". Ofwel: het "Coronobola-virus" is geboren.
Dit scenario wordt vervolgt met het verschepen van het virus naar de overkant. Lief als ze zijn, dragen onze deugvrienden hier zorg voor. En ofschoon het niet zal helpen, maak dan je borst maar nat. Het virus verspreidt zich door het lichaam en beschadigt je immuunsysteem en organen. Het leidt uiteindelijk tot ernstige, uiterst pijnlijke en oncontroleerbare bloedingen. Je oogballen ploppen spontaan uit hun kassen en gillend kom je aan je einde. Miljoenen doden als gevolg. De "beschaving" komt knarsend tot stilstand.

0112358 | 29-02-20 | 13:11 | 6

Mijn kat nieste gister voor het eerst in haar 6 jaar oude samenzijn met mij.
Wat is het verschil tussen mijn Noorse boskat en zo een vieze civetkat?
Stel dat ik de eerst 19 overdraag aan mijn kat en dat die het dan gemuteerd vol terug in mijn smoel blaft?
Gelukkig zijn katachtigen zo sterk dat ze zelfs de kakkerlak overleven.
Ik dus niet.

geen koning | 29-02-20 | 18:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Onze Willem zat afgelopen week met de fam gewoon tussen de willekeurige toeristen op wintersport...

Witte_Willem | 29-02-20 | 13:26

Lijkt me best leuk? Met 5 andere overlevenden op een eilandje de eigen dood afwachten?
Zou het ze bijna gunnen.

geen koning | 29-02-20 | 18:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben van mening dat het een *generale oefening * is.

newray | 29-02-20 | 13:10 | 2

Dat denk ik ook, in Januari stond al iets over Italie,

gato | 29-02-20 | 14:03

mee eens. Anders slaat het nergens op.

geen koning | 29-02-20 | 18:36

Man... Dat virus is wellicht zwaar besmettelijk maar stelt verder weinig voor... Ik vind het ongelooflijk hoe weinig vertrouwen mensen in hun eigen lichaam hebben dat het dat virus opruimt zonder al te veel gezeik... Wij zijn namelijk geen Chinezen...

Witte_Willem | 29-02-20 | 13:09 | 6

Spreek voor u zelf!
Je suis Charlie de chinees.

geen koning | 29-02-20 | 18:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Corona bingo:

Aan de griep gaan meer mensen dood
Een keukentrapje is gevaarlijker
Het virus is niet zo besmettelijk
Mondkapjes helpen niet
Was je handen hoest in je elleboog
Geen paniek
Niet hamsteren
Alleen risico voor ouwe zieke mensen
Gebieden afsluiten helpt niet
Alles is onder controle
Sommige dingen zijn zoals ze zijn

medusa324 | 29-02-20 | 13:09 | 9

Zoek eens goed op Twitter bij Chinezen en ontdek daar ook stervende kinderen.....

Tuinhekje | 29-02-20 | 14:21

@schijtzat | 29-02-20 | 13:16: Ik ook, verlies helaas heel veel geldjes. Maar dat hoort erbij? Eindelijk lekker wat boekjes lezen. En het regent en waait, onze oudjes hoesten zich hun dood te gemoed.
Gelukkig mogen wij dan niet naar de massa crematies; dat zou het feest behoorlijk verpesten?
In juli gewoon weer naar het zwembad met de erfenis opzak..
Goed nieuws voor de starters.. Vermoedelijk gaat de sterfbelasting al snel naar de 72%.
Maar goed.. iets is beter dan niets?
Sowieso waardeloze uitvreters die boomers.. nooit een fuck gedaan, hun kinderen ook niet.
Iedereen onder de dertig is wel supertof en productief.
Hoop voor de toekomst!

geen koning | 29-02-20 | 18:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Correct me if I wrong.
3 familieleden toonden toch symptomen?
2 positief rest negatief.

Goed jongste kind positief. Nu gaan ze de kinderen van kinderdagverblijf opsporen en testen. Die hebben al 48 uur lekker kunnen rondsnotteren.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 13:08 | 7

Knderdagverblijf is niet bereikbaar, want die zit al dicht.

Schemerlamp | 29-02-20 | 13:47

@Schemerlamp | 29-02-20 | 13:47:
Ja dat hebben ze zelf gedaan.
Minister zegt nog steeds, ook na bekendmaking besmetting kind dat dit niet nodig was.

Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:23

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 14:23: Is ook niet nodig.. Kinderen gaan hier niet dood aan. Papa en mama of papa en papa of mama en mama of mama en iets of iets en papa of iets en iets gaan hier ook niet aan dood,.
De nieuwste sneeuwvlokjes (-die ze nooit in het echt gaan voelen) gaan enkel opgroeien zonder opa of oma of oma en oma of opa en opa of iets en opa of iets en oma of iets en iets.

geen koning | 29-02-20 | 18:10
▼ 4 antwoorden verborgen

RIVM: de partner en het jongste van de patiënt? Wat is het jongste?

Premier Trutte | 29-02-20 | 13:08 | 6

Dat is een kind, maar als ze dat voluit vertellen dan beseft iedereen ineens dat het niet alleen voor oudere mensen geldt.....

Tuinhekje | 29-02-20 | 14:22

@Acar_ketimun | 29-02-20 | 14:07:
Ach, ik ken in de panelen wel een aantal reaguurders wiens ouders ik van die handeling verdenk.
Er was er twee dagen geleden 1, die het prima vond, dat het corona virus een beetje goed opruimde onder die oudjes.

Roadblock | 29-02-20 | 15:21

@Roadblock | 29-02-20 | 15:21: Ja, ook gelezen. Welke zot was dat ook alweer? Iets met saint Vincentius ofzo? Wel een beste nieuwe trol aan het firmament.. toch stukje respect voor die gave.. wat was iedereen boos.

geen koning | 29-02-20 | 18:06
▼ 3 antwoorden verborgen

GeenStijl verandert steeds in een Ziggo vragenlijst..... ook een virus?

Premier Trutte | 29-02-20 | 13:07 | 3

We kijken ernaar!

Spartacus | 29-02-20 | 13:09

das geen fout, slechts een optie!

Brulletje | 29-02-20 | 13:24

Het is malifide internetfaffia die wel heel ver gaat en die zelfs op een Mac werkt. Ziggo gaat kijken wat er aan te doen is.

Premier Trutte | 29-02-20 | 14:36

4 al! Verdomme het wordt nu serieus. Het land moet plat.

azijnseikerT | 29-02-20 | 13:07 | 7

@Verminus | 29-02-20 | 13:33:
Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood.
Van mijn part 50 doden per week..

Wasbakplasser | 29-02-20 | 13:40

@Verminus | 29-02-20 | 13:33: Helaas heb je af en toe een keukentrapje nodig.
Corona kan ik best zonder. Net als vuurwerk trouwens (wat ook vaak werd vergeleken met een keukentrapje alsmede de auto die je naar je werk rijd meer doden maakt dan vuurwerk, of Corona -naar keuze.)
Ik kan zonder vuurwerk, zonder Corona. Mijn auto en mijn keukentrapje heb ik nodig!

geen koning | 29-02-20 | 18:00
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Harry.Langezwaal | 29-02-20 | 13:06

Ze hebben totaal geen plan van aanpak klaar.

Brulletje | 29-02-20 | 13:05 | 10

Zolang mogelijk rekken met het nemen van maatregelen, iedere week uitstel is een week belastinginkomsten gewonnen. En boetes, BTW en dat soort dingen.

Tuinhekje | 29-02-20 | 14:23

@Tuinhekje | 29-02-20 | 14:23:
U begrijpt het.
Wat de overheid niet begrijpt is, dat het weinige vertrouwen dienovereenkomstig afneemt.

Roadblock | 29-02-20 | 15:40

@Tuinhekje | 29-02-20 | 14:23: Kan erger? Woz in regio Amsterdam en omstreken veel later dan normaal. Toen de woz beschikking eindelijk kwam was de website van de bank ineens veranderd.
Eerst kreeg je risicoverlaging met invullen van je woz. Nu moet je iemand in dienst nemen en de bank om een offerte vragen.
Uithoorn (bijv.) had tot eergisteren (mij bekend) nog geen woz 'beschikking.'
Tegen de tijd dat je eindelijk bij je bank komt zijn de hypotheekrentes gewoon weer ouderwets rondom de 4.
Democratie is de bank alwaar je wat geld hebt staan.

geen koning | 29-02-20 | 17:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Hoe zit dat in deze mooie multiculturele parel met de taalbarrière? Hoe wil je iedereen juist informeren als niet iedereen de taal machtig is.

BozePaarseMan | 29-02-20 | 13:05 | 3

Natuurlijke selectie?

zwenkwieltje | 29-02-20 | 13:09

Informeren?
Over wat?
Hier is uw woz beschikking en denk eraan: nies in uw elleboog, ga nooit naar het ziekenhuis, als u zich heel erg beroerd voelt: Blijf werken (we hebben onze grenzen tenslotte niet opengezet voor blowende zoekmelders, nietwaar?), ga niet op vakantie naar Italie, de ware moslim krijgt geen Corona, u bent pas besmettelijk als u dat blijkbaar bent, we weten niks MAAR PAS OP, ongeacht uw inkomsten verlies: hier is de rekening voor uw waterschappen.. die zijn supertof die waterschappen.. maar daar hebben we het later wel over in uw eigen taal, het virus komt van een gordeldier of een vleermuis of een grote kat of een rat, ongeacht dat we u aanraden om niet meer te reizen.. Uw paspoort is verlopen, bent u de laatste tijd in een 'risico' gebied geweest.. gewoon blijven doen wat u altijd al deed, ga NIET naar de dokter, ga NIET naar het ziekenhuis, doe geen aangifte.. NOOIT over niks.. mafkees, wat denk je wel een beetje aangifte doen om ons mooie systeem nog eens extra te belasten, de toeslagencarrousel loopt voorlopig geen gevaar, u stond -hoewel stervende toch een stukje goed nieuws- dus niet op de zwarte lijst van de belastingdienst. Wij begrijpen dat u dacht dat u op de zwarte lijst stond van de belastingdienst, maar daar stond u dus niet op. U was niet wit enof rijk genoeg om op die lijst te staan, de balie van de gemeente is na morgen 3 weken gesloten, uw 9 kinderen hebben waarschijnlijk een virus, pak niet van een bittergarnituur (vertaal dat maar eens!) neem geen gratis pinda's, vier GEEN uw overheid herhaalt: Vier GEEN carnaval, eet geen pizza of pasta, vermijd dierenmarkten, wantrouw uw kat en hond, over twee jaar hebben wij een mondkapje voor u, handjes wassen, met links plassen met rechts in de ogen wrijven.
Wat gaan we vertalen?

geen koning | 29-02-20 | 17:13

@geen koning | 29-02-20 | 17:13: Er is maar 1 belangrijke vertaling: Gooi uw troep in de prullenbak. Vooral uw blikjes redbull en afhaalkoffie kartonnetjes zijn een grote ergernis voor uw nieuwe gastland.
Merci, thanks, danke, grazie, inshalla.

geen koning | 29-02-20 | 17:27

Dat kinderdagverblijf had volgens de overheid en het RIVM niet dicht gehoeven vertelden ze gisteren nog op tv bij Jinek of die OP1. Het was allemaal niet nodig wat die eigenaar van het kinderdagverblijf uit eigen beweging besloten had. Wat zijn het toch een incompetente eikels bij die overheid.

Watching the Wheels | 29-02-20 | 13:04 | 5

@Kaas de Vies | 29-02-20 | 13:09: dat heet verantwoordelijkheid nemen.

BozePaarseMan | 29-02-20 | 13:12

Ik denk dat de boven ons gestelden alhier hebben besloten dat tegen dit zware virus toch niets is opgewassen? Ofwel: het zal er zijn.
Ik denk dat dat wel klopt.
In de moderne wereld telt alleen nog de economie. Daarom kan je die maar beter zo lang mogelijk door laten draaien?
Ik begrijp nog steeds niet waarom China zichzelf, en de rest van de wereld in een crisis heeft gestort om een stevige griep?
Daardoor werd ik bang en ben vorige maand blikken gaan inslaan, waterzakken etc.
Gelukkig was Kuifje hier om mij terug op aarde te doen keren.

geen koning | 29-02-20 | 16:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit zijn natuurlijk wel twee personen die intensief en langdurig contact hebben gehad met de vrouw. Dat het betreffende kinderdagverblijf uit zichzelf al besloten heeft om direct twee weken lang de deuren te sluiten kan ik wel waarderen. Gewoon gezond boerenverstand gebruiken ipv naar Femke te luisteren.

Lomo | 29-02-20 | 13:04 | 3

Inderdaad.

Watching the Wheels | 29-02-20 | 13:05

Als ik vanwege mijn gezondheid verplicht naar Femke haar pijpen moet gaan dansen geef ik mezelf lachend en met plezier een nekschot. Liever wenst ik haar vurig een pijnlijke besmetting toe, want maatregelen zijn toch niet nodig aldus deze geroutineerde top bestuurster van wereldfaam. Het valse kreng...

Acar_ketimun | 29-02-20 | 13:30

Ik vraag mij oprecht af wat een smeerlappen al die doodzieken in Lombardije wel niet zijn?
Ongeveer iedereen die daar in de buurt is geweest is inmiddels een doodzieke superspreader. Van wielerploegen tot ziekenhuismoeders.
Of zijn al die toeristen aldaar het ziekenhuis ingelopen om eens ff wat doodzieke bejaarden af te likken?

geen koning | 29-02-20 | 16:36

‘Thuis isolatie’ is hetzelfde als; zoek het maar uit.
De overige gezinsleden zullen nu ook besmet raken dat hebben we met de cruiseschepen wel geleerd. Waarom zet je die mensen niet in quarantaine in het ziekenhuis zoals in de hele wereld gebeurt?

Trumme | 29-02-20 | 13:03 | 9

Dat zien we al een tijdje in China. De filmpjes gemist van uitgehongerde mensen in flats omdat de deuren dichtgelast (!) waren? En de springers vanaf de balkons?
En de hoeveelheid verlichte ramen savonds na een maand uitbraak?

Tuinhekje | 29-02-20 | 14:25

Ja,prima idee, menzen met een ziekte naar een ziekenhuis brengen waar verzwakte en ouderen zijn. Ging in Italië ook zo goed.

miko | 29-02-20 | 14:46

Welk ziekenhuis? Dat failliete?
Of -waarschijnlijker- zitten onze supertofoe marktwerkende verzekeringen niet echt op zo een scenario te wachten?
Ff een keertje langs gaan was je eigen risico van dit jaar. Voor de rest ga je maar lekker de hele wijk onder rochelen.

geen koning | 29-02-20 | 16:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik had vroeger een buurman die heette De La Hiti.

rode boseend | 29-02-20 | 13:02 | 5

@rode boseend | 29-02-20 | 13:07: Da La Wietie

likmegaties | 29-02-20 | 13:15

@rode boseend | 29-02-20 | 13:07: Jo?

swapper | 29-02-20 | 13:15

De La Hiti?... Zeker familie van Olga Lawine?

Peter Emile | 29-02-20 | 13:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Geweldige tekst weer van het RIVM: " na het vinden van de eerste patiënt, werden deze nieuwe patiënten snel gevonden." Die kwamen ze toevallig in hetzelfde huis tegen.

Schemerlamp | 29-02-20 | 13:02 | 7

Jeetje ja, het staat er echt op de website van het RIVM: "Doordat het contactonderzoek van de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst Amsterdam meteen werd opgestart na het vinden van de eerste patiënt, werden deze nieuwe patiënten snel gevonden."

DianaSpencer | 29-02-20 | 13:34

In het achterhuis waarschijnlijk

zuurtjeregen | 29-02-20 | 13:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Gelukkig treft volgens het RIVM het virus kinderen niet, en kunnen ze het ook niet verspreiden omdat ze slechts milde symptomen hebben.

Blasfemie | 29-02-20 | 13:01 | 2

LOL, volgens het RIVM is er in Nederland een stikstofprobleem dat voorbij Oldenzaal of Zevenaar ineens niet meer bestaat.

kapotte_stofzuiger | 29-02-20 | 13:03

@kapotte_stofzuiger | 29-02-20 | 13:03: Klopt wel een beetje. Stikstof problemen zitten geconcentreerd in bepaalde wijken van veelal grote steden met wat nachtelijke uitstapjes richting ze zjermans.
Een groot nadeel voor 'onze' rurale gebieden is dat onder invloed van lunaire radiatie de stikstof zich tot in de triljoenen vermenigvuldigd. Hierdoor kon het RI.M instituut helaas niet anders concluderen dan dat onze boeren -vooral zij gelegen in die nahe onze spaarzame snelwegen- direct verantwoordelijk zijn voor ongeveer de helft van het universele aandeel stikstof, sterrenstof en radio actief afval.
Godzijdank hebben zij allen inmiddels een duister schuurtje met wat schimmige chemicaliën die tezamen zorgen voor de geestelijke gezondheid van die smerige hedonistische stedelijken (wat was er in godsnaam mis met een kratje Grolsch?) en een miljoen de neus vanuit de EEG/EU om die vuile boterberg te bestrijden.
Pro boer, 4 ever <3

geen koning | 29-02-20 | 16:17

Zijn de schappen in Diemen al leeg?

BozePaarseMan | 29-02-20 | 13:01 | 8

@geen koning | 29-02-20 | 15:12:
Oh waarom niet?
Doe ik altijd.

Roadblock | 29-02-20 | 15:53
▼ 5 antwoorden verborgen

zoo. 020 gone , nu wachten op 030 en 010. notlol

newray | 29-02-20 | 13:00 | 2

Isoleren in een hok, in de Zoo van 020. Dat wordt Artis met Coron Aapjes.

Pleegzuster B | 29-02-20 | 13:03

Wat is het kerngetal van Tilburg? En van Zandt op Loon?

geen koning | 29-02-20 | 15:09
-weggejorist-
Poesman | 29-02-20 | 13:00

Verbazingwekkend hoor. Het virus viel toch (zogenaamd) alleen 'ouderen' aan? Tja. Staan al die betweters toch mooi voor joker, al zullen ze dat nooit toegeven.

Lupuslupus | 29-02-20 | 12:59 | 14

@Roadblock | 29-02-20 | 13:22:
Ga eens een kwartier tussen die grijze dakduiven zitten en je weet waarom de mannetjes er tussen uit gaan.

miko | 29-02-20 | 14:44
▼ 11 antwoorden verborgen

Je moeder

deugnietmee | 29-02-20 | 12:59 | 2

dit

naamengetal | 29-02-20 | 13:04

Eens, helder en bondig maar ook ladingdekkend en bovenal in de juiste tijdgeest gezien de familiale kruisbestuiving (ghe) die het initiële bericht besprak.

Acar_ketimun | 29-02-20 | 13:38

Wat gek, de minister zei nog dat er geen besmetting kan plaatsvinden als de mensen niet ziek zijn. De minister heeft toch niet gejokt?

Verbandmeester | 29-02-20 | 12:59 | 2

Ministers jokken alleen als ze niet liegen.

guru? | 29-02-20 | 13:01

Nou, gelukkig is het niet besmettelijk als je geen symptomen hebt. Dat scheelt.

Ceristimo | 29-02-20 | 12:59 | 3

Het is een verneukeratief virus, een van de symptomen is het besmetten van anderen.

Harry.Langezwaal | 29-02-20 | 13:19

Dat is ook pas 3 weken geleden achterhaald, in week 1 na besmetting zonder symptomen misschien niet zo besmettelijk daarna gewoon prima overdraagbaar bij symptomen ook besmettelijk

Idiot456 | 29-02-20 | 13:47

@Idiot456 | 29-02-20 | 13:47: Een beetje vervelend is dat vrijwel iedereen inmiddels twee maanden aan het snotteren is.
Ikzelf zal in ieder geval het verschil niet meteen opmerken tussen een Corona-nies of de ouwe trouwe huisstofallergie-nies dan wel de SARS-loopneus.
Pfeifer hoor je eigenlijk nooit meer over?
Wordt er niet meer gezoend?
Misschien heb ik wel verwaarloosde pfeifer. Of al 2 maanden Corona.
GGD meteen maandag bellen, of werken zij op zondag?

geen koning | 29-02-20 | 15:03

Gister riep men nog in de persco dat het niet zo besmettelijk was. Planeet Amsterdam op z'n best.

Shortganger | 29-02-20 | 12:58 | 5

Het is ook niet zo besmettelijk als je uit de buurt van besmette mensen weet te blijven

Idiot456 | 29-02-20 | 13:45

@geen koning | 29-02-20 | 14:57: ook zo'n intelligente opmerking van een "wetenschapper" van het rivm, op zich heeft hij wel gelijk ik ging ook altijd met 5 anderen carnaval vieren in een kroeg of tent met honderden anderen an vier je het met een klein groepje

Idiot456 | 29-02-20 | 15:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ga ook eens mijn contacten testen. Werd tijd.

Deksmaat | 29-02-20 | 12:58 | 4

Temperatuur opnemen gaat het beste via de bips...

Witte_Willem | 29-02-20 | 13:03
▼ 1 antwoord verborgen

We gaan allemaal deaud?

Omebert | 29-02-20 | 12:58 | 7

@Harry.Langezwaal | 29-02-20 | 13:31: "Het virus treft voornamelijk ouderen". Dè oplossing voor de dure AOW-uitkeringen. Laat het virus maar lekker komen dus.

ofarim | 29-02-20 | 14:46

@Reaguurdeskundige | 29-02-20 | 13:25: De AOW-leeftijd kan vanaf volgend jaar gekoppeld aan het lage btw tarief.
Geen leraren meer nodig ook. Gewoon basis inkomen voor die kleine snotneuzen.

geen koning | 29-02-20 | 14:55
▼ 4 antwoorden verborgen

En het is totaal niet besmettelijk als je nog geen symptomen hebt... Yeah Right

Crematorium-de-Asbak | 29-02-20 | 12:57 | 7

@Roadblock | 29-02-20 | 13:29:
Zonder teveel details: ziekenhuizen die extern communiceren dat alles voorbereid is, maar intern niets hebben overlegd met medisch personeel.

kapotte_stofzuiger | 29-02-20 | 13:35

@kapotte_stofzuiger | 29-02-20 | 13:35: Het positieve nieuws: Zelfs als je in een ziekenhuis werkt wordt je gewoon naar huis gestuurd.
Mijn angst voor overspannen, overvolle ziekenhuizen was waarschijnlijk premature nonsens.

geen koning | 29-02-20 | 14:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Gewoon handen wassen jongens, dat helpt in Zuid-Korea en Italië en Iran ook al zo goed.

MrLahey | 29-02-20 | 12:57 | 1

Italianen wassen maar 16 seconden hun handen. De richtlijn is 21 volgens het rivm

geen koning | 29-02-20 | 14:48

Waarom worden de namen van de patiënten niet bekend gemaakt?

keestelpro | 29-02-20 | 12:57 | 12

Wat voegt dat toe?

Roadblock | 29-02-20 | 13:21

Die in Tilburg was verkleed als Marsipulami. Dat moet genoeg zijn.
Die van Amsterdam was bakfietsmama met een Diemer connectie, werkzaam in het UMC.. iets lastiger maar in mijn straat woont gelukkig niemand met zo'n profiel.

geen koning | 29-02-20 | 14:40
▼ 9 antwoorden verborgen

Ach. Iedereen is wel eens ziek.

Statler en Waldorf | 29-02-20 | 12:56 | 5

De Wijzen komen uit Oosten rijk.

Trumme | 29-02-20 | 13:06

@MrLahey | 29-02-20 | 12:58: Ach 98% is ineens weer beter. En die 2%, daarvan 95% waren bejaarden. En die 5% waren volwassenen met een chronische aandoening.

Spann0nd!!

Preventief bejaarden opsluiten of niet klagen mensen.

TheBurnerMan | 29-02-20 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou nou, dat duurde lang...

Min. v. Communicatie | 29-02-20 | 12:56

1, 2, 4, enz.

suscrofa | 29-02-20 | 12:56 | 9

@Jos Tiebent | 29-02-20 | 13:12:
2^62 + 3

CLoVis | 29-02-20 | 14:05

@Roadblock | 29-02-20 | 13:20: Het heeft ook geen nut om reizigers te controleren. Uw overheid staat ook ruimhartig toe dat hordes wilden en goudzoekers gewoon zonder enig respect voor land en goed de grenzen over wandelen van ons land. Met medebrenging van allerlei ziektes en infecties waar u geen weet van heeft. Terwijl als u naar een Afrikaans land toe wil, u zich tweemaal dient te melden bij de GGD om de benodigde serie injecties tegen diezelfde bacteriën en ziektes.

Tuinhekje | 29-02-20 | 14:36
▼ 6 antwoorden verborgen

In Amsterdam e.o. gaat iedereen in quarantaine, of deaud (ook goed voor de huizenprijzen).

kapotte_stofzuiger | 29-02-20 | 12:55 | 7

Voordat ik in 020 Z dan deaud zal gaan
eerst nog wat bierrr inslaan, zeker als we eerst in quarantaine
Het moet tenslotte nog wel een beetje gezellig blijven he

Tobi | 29-02-20 | 14:14
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken