Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ambulances op de rem voor stikstofregels

Ambulancedienst luidt de noodklok belt het noodnummer

vrroem vrroem

Tatuuuuu tatuuuu wat komt daar nou weer aan? Het is de ambulance en die is te laat want door de rotmaatregel van Klaas Dijkhoff mogen ambulances geen 170 meer rijden. Als u nou de pijp uitgaat omdat uw ambulance met een slakkengangetje van 140 over de snelweg kachelt terwijl iedere seconde telt, dan moet u maar bedenken dat er een paar schitterende Natura 2000 gebieden van een wisse stikstofondergang zijn gered. En trouwens, wanneer gaan we eens beginnen met de warme sanering van al die milieuvervuilende ziekenhuizen?

Reaguursels

Inloggen

In het oosten zijn amper snelwegen. En veel eiken. 80 is prima wat mij betreft

Feitenpliesie | 27-02-20 | 20:23

Gaat inderdaad nergens over. Die dingen rijden geen 170. En je kunt ook nergens 170 tenzij de ambulance gemaakt is van ectoplasma of gelijmde neutrino's en dwars door materie kan rijden.

Mazzelstof | 27-02-20 | 20:01

Kijk Rob EasyJetten als jij nou eens een keertje minder vliegt kunnen de hulpdiensten gewoon blijven rijden.

Ronnie | 27-02-20 | 19:30

Gewoon aan de Oranjes vragen. Kunnen dat binnen enkele maanden laten regelen.

xtree | 27-02-20 | 17:50

Flauwekul,
even een inlegvelletje bij die wet prakken met een uitzondering voor pliesieauto’s en ambulances en klaar komt Kees.

Maar dat doen ze niet, dankzij Dood'66,
kijk als een ambulance 3 minuten te laat aankomt bij een mooi schoon hartinfarct zit je met een hersendode, het perfecte aanstaande lijk om organen van de oogsten.

Dus je begrijpt dat Dood'66 samen met Groen, bloed-aan-de-vingers, Links zich voor dat inlegvelletje zullen storten en zeggen dat uiteraard iedereen zich nu eenmaal logischerwijs aan de wet dient te houden om zo te voorkomen dat Nederland onder een metersdikke laag stikstof komt te liggen, er nooit meer een elfstedentocht zal kunnen worden verreden en de Cabera Borealis uitsterft.

vander F | 27-02-20 | 17:10

Lekker op tijd.

upbeat | 27-02-20 | 16:37

En wat levert deze 100/km rotmaatregel nou eigenlijk op? 0.07% stikstof uitstoot.
Gefeliciteerd regering! Dat zijn nog eens mooie cijfers voor maar enkele tientallen miljoenen aanpassingen die nodig zijn.

Stevo365 | 27-02-20 | 16:37

Brandweer en politie overigens ook met 170 km/pu kan je straks wegkomen

Petroselinum crispum | 27-02-20 | 16:21

Het is toch ook om van te gieren, dit. Deze regel zou ook voor de politie gelden. Moet je je dus voorstellen dat meneertje mocro-maffia in zijn gestolen Audi met een rustig gangetje van 150km/u over ‘s Heren wegen kuiert, en Jan Politiepet daar dan vervolgens met een verbeten gezicht in zo’n suffe VW Golf met sirene op dak met 140KM/u achteraan tuft, om dan na enkele minuten aan de meldkamer mede te delen dat de achtervolging gestaakt gaat worden. Reden: De verdachte reed te snel. Hahahaha.

Ceristimo | 27-02-20 | 16:05 | 1

Dat gebeurt nu ook al heel geregeld, zeker met die Audi RS 6'en van de verrijkers...

bisbisbis | 27-02-20 | 16:48

Mooi. Politie valt ook onder de hulpdiensten. Doe de Audi's maar in de verkoop, want de politie mag ook niet harder dan 140.
*plofkraakje boekt*

Frau Merkel | 27-02-20 | 16:03 | 1

max snelheid hangt van tijd af, waar je overdag je auto en rijbewijs kwijt raakt bij 170 krijg je buiten de dag uren alleen een boete met aantekening.

Umberto die trotzoni | 27-02-20 | 17:25

Van traumahelicopter naar traumadrone met diy pakket?

Binnenbaan | 27-02-20 | 15:56

Ambulance er uit, traumahelikopter er in.

Veepert | 27-02-20 | 15:55 | 3

...met je drempels!

Veepert | 27-02-20 | 15:55

Mijn idee. Of een ambulance speedboot. Beter nog is een ambulance vliegtuig, nee een ambulance straaljager. Die zit het snelste op 419m hoogte, dan telt de stikstofuitstoot sowieso meer mee voor de heideplantjes volgens het RIVM, Het plantenvoedsel komt dan mischien wel in een ver land terecht en dan is het lekker hun probleem, of misschien vinden ze het daar geen probleem, dat kan ook natuurlijk.

huistuin&keukenvrouw | 27-02-20 | 16:19

Het mes snijdt aan twee kanten
Als we allemaal een paar jaar eerder doodgaan scheelt dat ook een hoop co2 uitstoot!

TDB | 27-02-20 | 15:34 | 1

en een hoop AOW!

ofarim | 27-02-20 | 15:58

Blablabla, Waar het om gaat is hoe veel langer moet je liggen uitbloedden totdat zo'n ziekenhuis op wielen aanwezig is. Mocht aangetoond worden dat de door de overheid ingevoerde "vreselijke maatregel" de oorzaak van het overlijden is, ja dan heb je de poppen aan het dansen.

Gomezlopez | 27-02-20 | 15:06 | 1

Toon dat maar eens aan. De ongelukken die door flitsers veroorzaakt zijn worden ook nooit vervolgd.

Frau Merkel | 27-02-20 | 16:01

En welke sneeuwvlok daar bij het ministerie heeft dit weer verzonnen? Je kunt zo langzamerhand gaan bedenken dat het een sociale werkplaats is waar deze nonkukels zitten!

lanexx | 27-02-20 | 15:05

Is er hier nou nog niemand op het idee gekomen dat die bussen helemaal geen 170 km/h uur kunnen? De meeste ambulances zijn gebouwd op basis van een Sprinter met 3.0 V6 motor. De basisuitvoering van die bus haalt ongeveer 160 km/h. De ambulanceuitvoering is zo'n 1000 kg zwaarder dan de basisuitvoering, dus tel uit je winst.

Dat hok hierboven op de foto kan waarschijnlijk maar amper 140 km/h.

Weer een storm in een glas water.

Psycho Daddy | 27-02-20 | 14:39 | 4

Niet alle hulpdiensten en niet alle ambulances zijn gebaseerd op sprinters. Genoeg voertuigen die WEL de 170 kunnen halen!

Gregovic | 27-02-20 | 14:43

@Gregovic | 27-02-20 | 14:43:
Praktisch alle ambulances vandaag de dag zijn gebaseerd op bussen, met name de Mercedes Sprinter. RAV (doet ambulancevervoer in Brabant) heeft meer dan 60 Sprinters rondrijden.

Psycho Daddy | 27-02-20 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
spekpater | 27-02-20 | 14:38 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Dit gaat nergens over. Wanneer zou men ooit 170km/h rijden. En als regels zo belangrijk zijn dan zou men zich beter in andere situaties ook aan de rijinstructies houden. Opschieten is goed maar mensen hoeven in het verkeer niet te sneuvelen vanwege het spoedje van een ander.

MaarFeitelijk | 27-02-20 | 14:32

90% van de ritten zijn stads- of vergelijkbare ritten. Dat je 170 kan rijden op een snelweg met blauw-blauw komt nu ook zelden voor. Toch snap ik het alvast hierop voorsorteren van onze AMBU-vrinden.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:27

Als stikstof uitstoot de reden is tot snelheidsinperkingen. Dan zou volgens die redenatie een volelektrische auto wel gewoon 130 mogen... Er worden al wegenbelasting en bijtellings voordelen verstrekt aan de elektrische rijder. Dus het is wachten op een Tesla-wildcard op de snelwegen

Joostmochtnietsweten | 27-02-20 | 14:20

Zou wel lekker karma zijn als Dijkhof ooit met spoed een ambulance nodig heeft en dat die dan net 30 sec. te laat komt. Maar zal in zijn geval wel niet gebeuren want hij is natuurlijk heel belangrijk. Wij niet. Zo waarderen politici dus onze levens.

Rheia | 27-02-20 | 14:10 | 1

Haalt niet uit bij 112 denk ik. Centralisten werken met vaste protocollen 'zonder aanziens des persoons'. Werk om respect voor te hebben.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:32

Ik geloof er niks van dat een ambulance die 30 of 40 te hard gaat een boete krijgt.

HoerieHarry | 27-02-20 | 14:09 | 1

Boete wordt altijd opgelegd. En daarna 'voor sepo(nering) voorgedragen' als blijkt dat de chauffeur met prio mocht rijden. Er zijn Veilgheidsregio's die maandelijks meer dan 100 van dit soort sepots hebben. Geldt voor ambu en brandweer overigens. Nationale Politie is apart.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:29

Als ambulancerijder jezelf gewoon niet laten leiden door psychopatische hysterische Linkse kneuzen.
Een mensenleven interesseert hen niet, zolang de Zwiebelende Links-rechts Gekruiste Flapstaart maar overleeft.

De snelheidsboete die je krijgt wordt met liefde betaald door de persoon (of zijn/haar familie) wiens leven wordt gered door die paar extra minuten.

Gewoon doen wat je verstand je ingeeft, en negeren die Linkse fascisten-bende en hun regeltjes.

Realism Is All | 27-02-20 | 14:07 | 1

En maar hopen dat je niet bij bepaalde medelandiers komt die boos zijn omdat je aanrijdtijd te lang was.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:31

Met dank aan iedereen mee blijft doen met de PostcodeLoterij, BankGiroLoterij en/of VriendenLoterij.

HGL | 27-02-20 | 14:07
-weggejorist-
kiekeboei | 27-02-20 | 14:06

Links gaat al jaren over lijken. Denken jullie echt dat dat nu ineens anders is?
Fout toen, fout nu.

DerUnterMensch | 27-02-20 | 14:06 | 2

De VVD is eigenaar van de snelheidsbeperking.

MaarFeitelijk | 27-02-20 | 14:33

We worden bestuurd door idioten en graaiers.

Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:57

Als er ooit een ambulance te laat komt bij een familielid van me, ga ik ze vervolgen tot de poorten van de hel, omdat ze er niet alles aan hebben gedaan een leven te redden, en dit ten koste van 1/100.000.000 deel van een blaadje van een boterbloem.. Dan zijn ze nalatig geweest en ze gaan een forse schadevergoeding betalen.

paartjehop | 27-02-20 | 13:54 | 2

Veel succes d'r mee

BubbelWater | 27-02-20 | 14:10

Kansloze bluf.

MaarFeitelijk | 27-02-20 | 14:34

Wel leuk als je dat linkje "milieuvervuilende" aanklikt. Een hele discussie over bacteriën en virussen, we wisten toen nog niks...

hotnot | 27-02-20 | 13:54

"een paar schitterende Natura 2000 gebieden van een wisse stikstofondergang zijn gered"

NIET als er een gans een poepje op laat, dan is de stikstof neerslag weer verdubbeld, zoveel wordt er ongeveer bespaard...

Hemmenaar7 | 27-02-20 | 13:48

En de formule 1 viert binnenkort hoogtij in Zandvoort wat een imbecielen regeren ons land.. man man

aardv@rk | 27-02-20 | 13:38 | 1

Wat denk je van al de renovatiewerkzaamheden die al enige tijd gaande zijn?

RamondeM | 27-02-20 | 14:03

Die ambulance posten her en der zijn meestal broodrijders als ze worden opgeroepen en ze zijn er en je geeft aan "geluk bij een ongeluk maar ik heb niks op een nat pak of een schaafwondjes op je vinger" dan nog zul je met zachte dwang mee moeten.
Ga je niet mee of hoef je niet dan kunnen ze niks aan je declareren.
Het zijn halve criminelen sommige van die broeders.

Miezerig | 27-02-20 | 13:37 | 3

Klopt. Die jongens die met spoed organen van hot naar her rijden zijn niet in dienst van een ziekenhuis. In Kroatie kwam er doodleuk een Nederlandse ambulance de camping oprijden. Waren ook particulieren. Heen en weer inclusief hotelovernachting voor een gast met zware rugproblemen. Dat waren de luxe ritjes, alleen voor de oudere collegae, vertelde ze mij. Die auto's lijken van een afstand wel op die van de GGD maar zijn het niet.

Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:53

Ga fietsen man met je desinformatie. Broodrijders bestaan helemaal niet meer. Vanuit de overheid is alles gereguleerd. Als de ambu ter plaatse komt heeft je verzekering de eerste factuur al per mail, ongeacht de patiënt. Wat een lulverhaal en een belediging voor de beroepsgroep.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:35

@Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:53: Piet je lult. Geen enkel ziekenhuis heeft ambulances. Ze zijn allemaal in beheer bij de Veiligheidsregio's: spoedritten en besteld vervoer. Orgaantransport in Nederland alleen door Sanquin, gasten mogen met blauw-blauw rijden na toestemming meldkamer. Internationaal kunnen wel cowboys zijn maar ze moeten over een vergunning beschikken.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:36

De ambulance zal niet alleen langzamer rijden door zijn eigen verlaagde maximumsnelheid. Vaak genoeg zal een ambulance even moeten wachten totdat auto's voor hem opzij zijn gegaan. Als de gemiddelde snelheid van die auto's een stuk lager ligt dan nu dan heeft dat ook invloed op de snelheid van de ambulance.

lekgoot | 27-02-20 | 13:35

Volgens Klaver moet een ambulance achteruit rijden want dan neemt hij CO2 en stikstof op.

Patje2011 | 27-02-20 | 13:35 | 1

Lol...

Amsterdamsko | 27-02-20 | 14:51

Je zal maar een hartstilstand krijgen! Ja sorry we zijn 10 minuten later vanwege de max. snelheid (alles voor het klimaat).

Nederland is nog sneller gezonken dan de Titanic in 1912.

born2killn00bs | 27-02-20 | 13:35

Ik vraag mij af of dit niet te maken heeft met het grote snelheidsverschil. Branche regel is +40.

Schepvogel | 27-02-20 | 13:34 | 1

Eh ja. Dat is nu juist de crux van bovenstaand stuk.

VP732 | 27-02-20 | 13:46

De politie wilde laatst bij de politie aangifte doen, maar de politie zei tegen de politie dat het weinig zin had. De politie begreep dat niet helemaal, maar heeft desondanks afgezien van aangifte.

In zo'n land leven we anno 2020 hey. Een stel krankzinnigen die een spelletje schaak met zichzelf aan het spelen zijn en maar nooit kunnen winnen omdat ze tegelijk ook zelf de spelregels maken die hen dwars zitten. En dan gaan ze tegen zichzelf zeggen dat het anders moet, waarop ze zelf in de oppositie gaan tegen zichzelf. Zoiets. Het is echt imbeciel aan het worden.

Macroglossum | 27-02-20 | 13:33 | 3

Verzinsels

MaarFeitelijk | 27-02-20 | 14:35

@MaarFeitelijk | 27-02-20 | 14:35|
Aan u de schone taak om zijn tegel te debunked, waarde Zwitsal. Brand maar los.

Sjefke7807 | 27-02-20 | 15:52

@Sjefke7807 | 27-02-20 | 15:52|
*debunken that is

*Leesbril in de hoek gooien doet*

Sjefke7807 | 27-02-20 | 15:58

Ik las vandaag dat stikstof momenteel gebruik wordt om gas uit Noorwegen en Rusland aan te lengen tot voor NL bruikbaar gas. Maar ja moet allebei weg.

toperwtje | 27-02-20 | 13:33 | 1

Klopt, dat oude gas was G5 en dat nieuwe gas noemen ze G10. Maar die stikstof in G10 schijnt slecht te zijn voor je gasstel en witgoedexperts raden je aan om G5 te blijven gebruiken (tenzij je wil dat je gasstel in een vlammenwerper verandert).

Balabanov | 27-02-20 | 13:44

Ik dacht meer aan John Woodhouse......

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:55

Geldt dit ook voor politieauto's? Dan kan ik ze tenminste eindelijk eens ontvluchten in mijn Daihatsu Cuore 1.0.

2voor12 | 27-02-20 | 13:31 | 1

Ik zie me al gaan in een trapauto haha en dan nog sneller zijn dan de flikken.. ghostrider opzetten doen.

All_Anonymous | 27-02-20 | 13:34

Maakt allemaal geen reet uit, en dat krijg je als waanzinnige homeopatisch verdunde normen vaststelt:

’Zelfs een leeg land geeft nog te veel stikstof’

AMSTERDAM - Zelfs als alle auto’s, bedrijven, burgers en koeien verdwijnen uit ons land, dan nóg halen we de stikstofnormen niet in één op de drie natuurgebieden. De neerslag uit het buitenland en vanaf zee is daarvoor te groot.

Dat stelt Geesje Rotgers, onderzoeker van het Mesdag Zuivelfonds, op basis van RIVM-cijfers over de stikstofoverschrijding per Natura2000-gebied. „Je kunt een hek om Nederland zetten en de sleutel weggooien, maar sommige plantjes krijgen dan nog te veel stikstof op hun kop”, verklaart de onderzoekster.

www.telegraaf.nl/nieuws/1698250015/ze...

Zwizalletju | 27-02-20 | 13:30

Maar wat fijn dat de f1 lekker door natuurgebied mag rijden! Hupsjee.. ik bedoel f1 of ambulances , de keuze is dan makkelijk toch? *proest*

All_Anonymous | 27-02-20 | 13:30
-weggejorist en opgerot-
lezeres | 27-02-20 | 13:29 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ze geen 170 meer mogen rijden zullen de aanrijtijden ook niet overal gehaald meer worden, met andere woorden dan moeten er meer ziekenhuizen en/of dependances gebouwd gaan worden. Is dat goed of slecht voor de stikstofuitstoot? Oh wacht...

Behangdelul | 27-02-20 | 13:29 | 2

Goed punt. Een ambupost met 2 man in een container kost 600.000 per jaar. Ik denk eerder dat ze de eisen mbt de aanrijtijden deels gaan oprekken.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:46

Tja het is niet de eerste keer dat links levens kost.

Brainder | 27-02-20 | 13:27 | 1

Ga eens achter sommige geldtransport wagen staan, kost ook bijna je leven.

joppo0 | 27-02-20 | 13:47

Het wordt met de dag gekker in dit fantastische land van het vaasje. Ze zijn in Den Haag echt compleet de weg kwijt, en het einde lijkt nog niet in zicht. Als je denkt dat het niet meer zotter kan...

Akiron | 27-02-20 | 13:25 | 2

Het type vaas is inmiddels ming..

All_Anonymous | 27-02-20 | 13:30

@All_Anonymous | 27-02-20 | 13:30:
Ik zie altijd zo'n urn voor me, met de asresten van wat eens een mooi land was, ergens weggemoffeld in een Leen Bakker imitatiebillie staan.

Graaisnaaiert | 27-02-20 | 13:52

Beetje vreemde maatregel dat ambulances meer op de rem gaan om het milieu tegemoet te komen. Als je remt, heb je te hard gereden en het milieu schade toegebracht. Negen van de 10 bochten en drempels zijn gewoon met de maximaal geldende snelheid te nemen, of als je even 3 seconden het gas loslaat. Ik kan me zo ergeren aan 'coureurs' die hard op een bocht afrijden, bijna stil gaan staan en dan weer vol gas vanuit de bocht doorrijden. Als ik diezelfde bocht met de reguliere snelheidslimiet neem, moet ik vaak alsnog op de rem trappen om niet bij deze haastige figuren achterop te klappen. Zulke goede coureurs zijn dat dus niet.. (p.s. het eerste deel van mijn betoog was daadwerkelijk sarcastisch bedoeld)

Handige Harrie | 27-02-20 | 13:25

Het is een rotmaatregel, maar geen ontkomen aan.
Robje J. wil namelijk nog zes keer per jaar op vliegvakantie.

Dat er twaalf bejaarden extra dood gaan is een vervelende bijkomstigheid.

Toetsenbordcomplex | 27-02-20 | 13:24

Maar als ZKH Willem Pils of een van broers, neven, ooms, nichten aan de kant wordt gezet omdat hij meer dan 170kmh te hard rijdt, dan verscheurt de dienstdoende agent met een goedmoedige gllimlach de bekeuring.

WalterSobchack | 27-02-20 | 13:23 | 1

Heb je ook maar enig bewijs?

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:40

Van een zo'n reisje van Robbie gladbeen Jette kunnen 1000 ambulances die extra 30 km/pu makkelijk erbij hebben.

KutFilosoof | 27-02-20 | 13:22 | 2

Je zou hem toch achterin de ambulance hebben liggen, even de voet van het gaspedaal want de stikstofregels hé.

sprietatoom | 27-02-20 | 13:46

Lijkt me een kwestie van een simpele aanpassing van de wet.

Schoorsteenveger | 27-02-20 | 13:19

Goed dat er nog mensen zijn die staatsmacht hebben en de aandacht vestigen op hoofdzaken als stikstof. Een uiterst nuttig goedje om boeren, burgers & buitenlui mee te knechten/bestrijden.

Jan Passant mk2 | 27-02-20 | 13:19

Er is hier geen natuur. De Romeinen stopten niet voor niks bij de Rijn. Alles daarboven was een drassige en slecht begaanbare moerasdelta. Hadden geen zin in natte voeten.

Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:17 | 5

@Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:31:
Weer wat geleerd. Dank voor correctie!

kweethetooknietbeter | 27-02-20 | 13:38

@Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:31: Dat waren de sandalen 2.0: de zogenaamde Schandalen.

Crossing_The_Rubicon | 27-02-20 | 14:46

@Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:31:
Ook met dicht schoeisel had men geen zin in de grijze moerasdelta,
alleen de Rijn als Noord-Zuid lijn richting Brittanica was van belang en werd in handen gehouden.
En bij die armzalige schepsels op hun modderige terpen te noorden hiervan viel toch al niets te halen.

vander F | 27-02-20 | 17:35
▼ 2 antwoorden verborgen

En terecht! Handhaven die zooi. Het zal niet lang duren eer dat een politiewagen met zwaailampen en sirenes, een ambulance met zwaailampen en sirenes inhaalt, bordje 'stop politie' aanzet, en de ambulancebestuurder in hun auto uitnodigd om eens even rustig de beelden te bekijken. En als de ambulancebestuurder zegt dat ie haast heeft, dan zegt de politieman 'dat hebben we allemaal, ga voortaan wat eerder van huis'.

Leptob | 27-02-20 | 13:16 | 1

Pardon?.
Sirenes overtreden gauw geluidshinderwetten waardoor de bestuurder oordopjes/gehoorbeschermers dient te gebruiken, maar dan mag je weer geen ambulances besturen want je hoort dan geen reedt meer.
Zwaailampen zijn al helemaal uit den boze gezien de schade die te veel licht 's nachts toebrengt aan de mens en aan ecosystemen.
En iemand zou er maar eens een epileptisch insult van oplopen.

vander F | 27-02-20 | 17:41
-weggejorist en opgerot-
reagluurder010 | 27-02-20 | 13:15 | 10

Sterf Blok

Piet Karbiet | 27-02-20 | 13:26

@Min. v. Communicatie | 27-02-20 | 13:23: check! Goed gezien.

Macroglossum | 27-02-20 | 13:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Tijd voor een amuberlancer.

Jos Tiebent | 27-02-20 | 13:14


Al gelang de verwondingen moet er straks met een omweg doorgereden worden naar de donor66 afdeling om de bruikbare organen te recyclen .

van stampij | 27-02-20 | 13:14

Maar.... over een jaar gewoon weer op de vertrouwde kartelpartijen stemmen.
Dus praktisch intetesseert dit de burger geen ene bal, zo lang de ziekenwagen voor hem/haar of zijn familie maar op tijd is.

me163komet | 27-02-20 | 13:14

Hoe meet je de vooruitgang in een beschaving? Onder andere door te meten hoe snel mensen zich van A naar B kunnen verplaatsen. Al eeuwenlang is er een sterke correlatie: hoe geavanceerder de beschaving, hoe sneller en verder mensen kunnen reizen.

Van 130 km/u terug naar 100 km/u betekent achteruitgang, en zal onze economie en medische zorg schaden. Jammer, want alle investeringen die we in het wegennet en ambulancezorg hebben gedaan worden er niet minder om. Voor hetzelfde geld minder levens kunnen redden maakt de zorg onnodig duurder.

En dat allemaal om een zelfgecreëerd probleem uit de papieren Haagse/Brusselse werkelijkheid op te lossen.
Daarom: stem ze weg. Nexit. En een nieuwe Europese samenwerking opbouwen. Eentje gericht op vooruitgang, en niet op linkse maakbaarheidswaanzin uitgevoerd door megalomane executives als Timmermans en faalmarionetten als Von der Leyen.

Professor Superhirn | 27-02-20 | 13:11 | 5

@tiku99 | 27-02-20 | 13:28: “Als het niet werkt terugdraaien”. Zou voor alle wetten moeten gelden. En voor de EU.

Muxje | 27-02-20 | 13:37

@tiku99 | 27-02-20 | 13:28:
Terugdraaien. Ja ja. Net als die andere """tijdelijke""" crisismaatregelen. Kwartje van Kok. BTW verhoging van 19 naar 21%. Miljarden"lening" aan Griekenland.

Professor Superhirn | 27-02-20 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Beetje slimme verpleger gast gewoon door op basis van de nood, beetje slimme politie agent gaat geen ambulance met zwaailichten aan de kant halen, die zal volgen en verhaal halen bij het ziekenhuis

Hopelijk is iedereen een beetje slim

niemand specifiek | 27-02-20 | 13:11 | 1

beetje slimme politie agent Woeha.

paartjehop | 27-02-20 | 14:00

Iedereen lacht ons uit..

Conan de Rabarber | 27-02-20 | 13:10 | 1

Ik lach Dijkhof uit in z’n peaky blinders-wannabe outfits

Accident_Prone | 27-02-20 | 13:26

We hebben geen regering van politici, maar van gedresseerde apen.

En dan besef ik dat hiermee waarschijnlijk de apen beledig..

Wijze uit het Oosten | 27-02-20 | 13:09

Of zouden ze er juist wel over nagedacht hebben...?! Extra organen voor Pia bijvoorbeeld...!

Witte_Willem | 27-02-20 | 13:09

Haha men gaat letterlijk over lijken om het klimaat te redden. Het klimaat zelf trekt zich nauwelijks wat van ons aan, en gaat door met wat het altijd doet, veranderen.

LewsTherinTelamon | 27-02-20 | 13:08 | 4

@Arachne | 27-02-20 | 13:21: Ik voelde de bui al hangen toen je verplicht werd om donor te worden tenzij je expliciet vermeld dat je dat niet wilt. Je bent in feite dus gewoon niet de baas over je eigen organen.

LewsTherinTelamon | 27-02-20 | 13:33

@LewsTherinTelamon | 27-02-20 | 13:33: Overigens eens met je bewering over regering. Denk oprecht ook dat je niet zonder kan, maar het kan veel en veel kleinschaliger dan de bureaucratische behemoth die we nu hebben.

LewsTherinTelamon | 27-02-20 | 13:34
▼ 1 antwoord verborgen

Zo’n ambulance heeft mijn leven gered, flikker toch op met je stikstof!

Klinisch dood | 27-02-20 | 13:08 | 3

Dat is niet aan je nickname af te zien.

vluchtelingallergie | 27-02-20 | 13:20

@Klinisch dood | 27-02-20 | 13:21:
Dat is mij duidelijk!

vluchtelingallergie | 27-02-20 | 13:24

Bestaan er nog geen tesla ambulances ?
Verder gaat natuurlijk iedere politicus zich ook keurig aan de regels houden. En de royals. Oh.. en de politie ? Hoe zit het daarmee?

grapo | 27-02-20 | 13:07

Nee... Het is onze eigen suffe schuld. Als makke schapen laten we ook dit gebeuren...

Hellooder | 27-02-20 | 13:07

Het Nederlandse gezonde boerenverstand is al duidelijk bijna geheel afgestorven.

Patje2011 | 27-02-20 | 13:06 | 1

Als wat boer is moet toch dood in Nederland.

grapo | 27-02-20 | 13:08

"Sluit U nu aan bij Ambulance Chasers BV, en sluit een service contract af, als onderdeel van Uw bestaande ziekenzorg polis. Waar de overheid stikstof gebonden is, trappen wij wel op het gas als het erom gaat"

rmstock | 27-02-20 | 13:05

Het is ook een grof schandaal, hoe hard die dingen vaak rijden.

Harry.Langezwaal | 27-02-20 | 13:05 | 1

Levensgevaarlijk

ikbenerweer! | 27-02-20 | 13:06

Je blijft lachen met dit rariteitenkabinet. Prak er maar een rotmaatregel uit, geen idéé wat dat verderop de lijn voor problemen gaat opleveren maar waarom vooruitzien? We hoeven toch alleen maar te regeren?

Macroglossum | 27-02-20 | 13:04 | 1

Tja, vooruitzien kunnen ze niet. Incapabel.

Jos Tiebent | 27-02-20 | 13:10

Lekker dom bezig weer, vvd. Net zo hypocriet als die kneusjes van d66.

Jos Tiebent | 27-02-20 | 13:03

Wat een gezeur.
Maak gewoon een uitzondering.

HoerieHarry | 27-02-20 | 13:02 | 1

Die is er ook!
voor leden van het kabinet mag er harder gereden worden..

TijdelijkOptimist | 27-02-20 | 13:17

Hopen dat voor deze regerings kleautzakken de ambulance ooit een keer te laat komt..

aardv@rk | 27-02-20 | 13:02

Ik wist niet dat zo'n gele baksteen überhaupt 170 kmu kan.

Miezerig | 27-02-20 | 13:01 | 1

Spiegels inklappen en banden nog ff extra hard oppompen, lol.

Baski | 27-02-20 | 13:37

Wordt de warmte van crematies eigenlijk al teruggewonnen? Of is dat verboten.

ikbenerweer! | 27-02-20 | 13:00 | 1

En hoeveel CO2 en stikstof dat veroorzaakt.
Straks wordt dat ook verboden.

Mr.Crowley | 27-02-20 | 13:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken